23 listopadu, 2024

Asi mě klepne Josefka

Přátelé, jsme asi první země světa, kde Agrární komora a Zemědělský svaz uspořádaly protest na podporu vládě. Té stejné vládě, která zemědělce svou politikou dostala do problémů. Té stejné vládě, která v rámci vyhlášené „deagrofertizace“ změnila redistributivní platbu na prvních sto padesát hektarů tak, jak to nemá žádná země v Evropě. Té stejné vládě, která ještě před zahájením protestů ústy svého teologministra řekla, že na této redistributivní sazbě se nebude nic měnit. Té vlády, která podporuje bezcelní dovoz obilovin z Ukrajiny, díky čemuž se u nás obilí prodává pod výrobními náklady.

Prosím štípněte mě někdo, tohle se mi prostě jen zdá.

Ministr Výborný si protest velice pochvaloval a řekl o něm, že ho bere jako podporu tomu, s čím pojede příští týden do Brusele na jednání rady ministrů. S čím tam pojede? To je úplně jedno. Důležité je, s čím se vrátí a bude to něco podobného, jako vymyslel ministr školství Bek – učitelky si odteď budou třídu a hajzly vytírat samy. K čemu uklízečky, že?

Vy, co mě dlouhodobě čtete, tak víte, že jsem pro Andreje Babiše měl vždycky spíše pochopení, ale tentokrát jsem si musel několikrát promnout oči, protože on osobně vyjádřil podporu Agrární komoře v jejím protestu. Já myslel, že mě vomejou… Hnutí ANO je hlavní opoziční strana, Veľký Bocian pošilhává po padesátiprocentním volebním zisku a pro jistotu se rozkračuje směrem k SPD… a teď podpoří protest Agrární komory na PODPORU vlády. Kluci, až vám zase budou zlé jazyky říkat, že jste jen druhá strana pětikoaliční mince, tak je to přesně pro tohleto.

Budeme dělat to samé, co Fiala, akorát to manažersky lépe zvládneme, že?

Hele, říkejte si o pondělním protestu co chcete, pošklebujte se jak chcete, ale jedno mu upřít nemůžete. Byl rozhodně protivládní a proti Výborného zemědělské politice. Byl protigrýndýlový. Ve Strakovce z toho měli slušný vítr, odkopali se víc než kdy předtím, obětovali Vondru a vystříleli hodně dehonestační munice. Uklidnili se až ve chvíli, kdy nezkolabovala pražská doprava. Pak se jim vrátila původní arogance, pak už neměli pro protestující zemědělce dost pohrdání, ale v posledních dnech před protestem vysílali hodně signálů, že by třeba nějaké (bezvýznamné) ústupečky udělali.

A co vy, kluci zemědělští? Hezky jste se ve čtvrtek projeli? Protest proti zemědělské politice této vlády, na podporu této vládě… Nepřipadáte si trochu jako pitomci? Tohle je teď nová líbodémo logika? Skutečně musím uznat, že velká média ještě pořád umějí. Celá Evropa je ve varu, blokuje se dovoz ukrajinského obilí, nadává se na dohodu MERCOSUR, požaduje se odstoupení od grýndýlové politiky, protože jestli to takhle půjde dál tak brzy přijdete přesně o ty traktory, se kterými jste teď okázale ukazovali podporu této vládě, že z toho Výborný přímo chrochtal blahem.

To jsem vážně jediný, kdo to vidí? Jako fakt máte toho Doležala a Pýchu rádi? Fakt věříte, že to dopadne jinak než u učitelů?

Téhle zemi asi opravdu není pomoci. Hrstka statečných se tady o něco pokusí, místo orání a setí se učí, jak protestovat ve vnitřní Praze, učí se, že na magistrátě i na policejním ředitelství je to jeden křivý charakter vedle druhého, učí se odhalovat stávkokazy a obrnit se proti libtardím úderkám… a když se to dokonale nepovede, tak se jim posmívají ti, kteří doma z gauče neviděli v televizi dost krve a ohně.

Jak vypadala nejčastější výčitka? Proč jste jim to nezablokovali víc? Proč jste jim tam nevysypali hnůj? Copak nevíte, že bez defenestrace to nemá cenu? Ryk z gauče… Kdokoliv si mohl vzít vestu a transparent a prostě si na tu magistrálu sednout do druhého pruhu vedle traktoru a zablokovat ji sám. Klidně i jednotlivec. Nebo skupinka…. NIKDO K TOMU NEMĚL ODVAHU! Jen každý věděl, že se to mělo udělat jinak.

Podmíněná podpora… jen když to vyjde. Když se všechno nepovede, tak už nepodporujeme a nefandíme, viď, Jendo Kropáči? To už jen nadáváme a posmíváme se. Když vy jste to tak mocinky chtěli, že? Aby vám to někdo vybojoval a vám stačilo jen držet palce u televize.

Když se to povede, říká se tomu revoluce. Když se to nepovede, říká se tomu vzpoura… Pár lidí bylo ochotných nastavit tvář největším hnojometům za poslední dva roky a co za to dostali od těch v jejichž jménu to dělali? Výsměch.

Naštěstí ne od všech.

Krásně se to rozdělilo. Na ty, kteří nikdy k ničemu nebudou, kteří se nikdy doopravdy nenasadí, kteří vždycky budou jen nestálí a nevěrní fanoušci, dokud jim to bude vyhovovat.

A pak na ty, kteří chápou, proti čemu se bojuje, kteří vědí, že bude zapotřebí ještě zatnout zuby, bude zapotřebí nejen zkoušet tu a tam prorazit zeď hlavou a když se to nepovede, tak na ni alespoň dlouhodobě močit… kteří vědí, každá cesta začíná prvním krokem a mají radost z toho, že se na odpor postavila další skupina a posílila je.

I já jsem zase jednou zjistil, že skutečného přítele poznám v nouzi. A jsem rád, že všichni ti, které jsem kdy pozval k sobě na zabijačku, ovocné knedlíky, portské a červenou řepu s ovčím sýrem, ti zůstali. Jsem rád, že se moje podpora před a po pondělním protestu nijak neliší. Jsem rád, že většina mailů i zpráv byla povzbudivých.

A jsem také rád, že vím, s kým nemohu počítat přes všechny předešlé proklamace. Skutečnou cenu mají ti, kteří se po rozehnání opět sejdou. Skutečná hodnota je v tom, kdo s vámi zůstane, i když zapadnete po krk do žumpy. Spoleh je na ty, kteří společně s vámi stáli až do konce, nikoliv do prvního dějství. Díky Adame Láde, Zdeňku Jandejsku, Miloslave Klasi, Jane Velebo a vy, co jste tam stáli na magistrále. Jestli někdo zachrání české zemědělství, budete to vy.

Děkuji všem, kteří jste zůstali věrní. Vážím si vás. Rád bych vám poděkoval jednomu každému osobně, protože vy jste sůl země.

A vy, co jste měli spoustu řečí a neudělali jste žádnou práci, vy jděte z cesty. Jak to řekl Jan Veleba? Pondělí byl jen začátek. Jestli je totiž zemědělec na něco zvyklý, je to spousta nepřátel, kteří mu kazí jeho úsilí. Zemědělec má schopnost začít znovu, i když se neurodilo a dosavadní práce byla k ničemu.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

310 thoughts on “Asi mě klepne Josefka

  1. U nás stále platí jeden starý vtip
    Čech na dovolené v Jugoslávii se večer u vína baví s domorodcem.
    Rozhovor se stočí k dění za války a starý děda vypráví jak škodili Němcům, vyhazovali do vzduchu koleje a dělali různé další akce… Čech poslouchá a pak si povzdechne – jo, to my jsme to taky chtěli dělat, ale u nás to bylo zakázaný!

    1. Přijde na to v jaký Jugoslávii. Třeba Chorvati byli s Němci spojenci a z toho, co tam v jejich lágrech prováděli s vězněma se udělalo blbě i delegaci esesáků z Reichu.

  2. Jen tak doplním,demonstrace měla Výbornému napovědět,jak ma jednat v Bruselu,ohledně cla a volného dovozu potravin z Ukrajiny.Pondělní demonstraci a požadavky ignoruj,tuto vládní si pochvaluji,takže můžeme čekat, schválení volného zboží s Ukrajiny a ti zemědělci co podpořili vládu, ať se nedivi,co pomohli schválit.
    Toto jim pak bude každý házet o hlavu.Pak budeme řešit,nakupovat pečivo z Babisovych pekáren

    1. Jo, to mě taky moc „baví“. Stejní lidi, kteří nadávají Babišovi, byli pro „deagrofertizaci“ a považovali za nutné se Babiše zbavit libovolnou metodou, teď jednají v babišově zájmu a navrch jsou tak blbí, že jim to ani nedochází.

  3. Citát z Vidlákova článku:
    „Vy, co mě dlouhodobě čtete, tak víte, že jsem pro Andreje Babiše měl vždycky spíše pochopení, ale tentokrát jsem si musel několikrát promnout oči, protože on osobně vyjádřil podporu Agrární komoře v jejím protestu. Já myslel, že mě vomejou… Hnutí ANO je hlavní opoziční strana, Veľký Bocian pošilhává po padesátiprocentním volebním zisku a pro jistotu se rozkračuje směrem k SPD… a teď podpoří protest Agrární komory na PODPORU vlády. “

    Nerozumím.

    Řekl:
    “ Pane předsedo, jak se díváte na současné protesty zemědělců?
    Nedivím se jim. Na zemědělce jsou v Evropě kladeny vyšší a vyšší požadavky a omezení, jež musí plnit a dodržovat. A to bez ohledu na to, jak se jim díky zpackané klimatické a energetické politice, ale hlavně Green Dealu, zvedají nákladové položky, kvůli kterým začínají být cenově nekonkurenceschopní vůči dováženým komoditám ze zemí, které nejsou součástí EU, hlavně z Ukrajiny, kde jejich zemědělci a zpracovatelé nemusí plnit tak náročná kritéria.

    Protesty jsou tedy oprávněné?
    V každém případě jsou pochopitelné. Zemědělci chtějí vyrábět potraviny, ale evropští úředníci jim to znemožňují, což platí i u protestů našich zemědělců. Je jen chyba, že oni se neumějí sjednotit, protože pak by byli silnější a vláda by je nemohla ignorovat. Teď místo toho, aby s nimi jednala, tak je lídr kandidátky SPOLU Alexandr Vondra označuje za kolaboranty a mává dopisem, který se nakonec ukáže jako podvrh. To je naprosto neskutečné.“
    zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/babis-rozhovor-mf-dnes-green-deal-protesty-zemedelci.A240221_212329_domaci_remy

    Žádnou podporu Babiše protestu Agrární komory na PODPORU vlády tam nečtu.
    Naopak tam čtu „místo aby s nimi vláda jednala, tak je Vondra označuje za kolaboranty“.
    Tak nevím. ???

    1. Třeba se někde odhalil víc. O grýndýlu nerozhodují úředníci, ale majitelé nadnárodních korporací. Grýndýl je organizovaným zločinem těchto struktur, jichž je Babiš poskokem.
      Jandejsek prozradil, že bank.sterská ukrajinská pšenice byla smíchávána na území Čech s pšenicí místní, aby se to vešlo do normy škodlivin. Většina obrovských sil bývalých ZZN jsou v pařátech Agrofertu, agenta majitelů Citibank.

      O domluvě s akvirovanými agenty v čele Agrární komory a Zemědělského svazu lze leda snít. Oni slouží nepříteli, stejně jako vláda Fialového hnusu, stejně jako ANOfert.

    2. Nejen Zborcený H…, považuji za jisté, že každý kdo se uplatňuje v politice je nucen vážit, co si dovolit může a co už ne, aby se na dané pozici udržel. Navíc, jak a jakou kde podporu vyvolat, aby bez újmy postoupil výš. Za těchto objektivně platných podmínek lze posuzovat pouze meze, ve kterých se ten který politik pohybuje, jak si při dodržení oněch mezí stojí, nebo ne.
      Skutečné efekty, kterých dosahuje ve prospěch potřebné většiny lidí pak jsou, v podstatě, vlivem neznalostí, propagandy, ničemných mezilidských vztahů, konkurenčnímu prostředí, spotřebnímu způsobu života, ohlušující reklamě …. vedlejší. Takže Babiš, při tom všem co proti němu stojí a brojí, je úspěšný. Dokonce bych viděl i nějaké ty přínosy. I když jeho voličem nejsem.

  4. Píšu to tady už rok. Je skupina Alternativy, stejně jako u zemědělců, která je vždy proti všemu, proti všem a všechno je špatně. Odhaduji ji na třetinu. S touto skupinou nemá vůbec cenu strácet čas a energii.

    1. A taky zaručeně vědí koho volit.Přes to jim nejede vlak.Pak se po volbách 1 mega voličů diví,že jejich hlas propadl 5hnusu,protože jimi oblíbené zájmové hnutí obdrželo 000prd %.A další 1 mega voličů k volbám pro sichr nechodí vůbec,protože všichni jen kradou, lžou a podvádí.Nu,pak ať se nediví,že všichni,co tam jsou tak kradou,lžou a podvádí.

  5. Dovolím si postřeh z pražského korporátu. O demošce nevěděli do pátku, protože mainstream media s tím začala až v pátek. Když jsem prohodil pár vět na téma kontroly ukrajinského zboží, tak se mi vysmáli, že tento stát kvalitu dováženého zboží kontrolu a nepustil by do oběhu nic, co nesplňuje kvalitu…

    Ještě k mlčící mase. Osobně si nemyslím, že se za komančů měli lidi nějak blbě v tom duchu, že by je vytáhla na demonstrace touhla vlastnit barevnou televizi. Vidím to tak, že bylo 10% kovaných komunistických kádrů, z toho malé procento skutečných ideových komunistů, zbytek z těch 10% byl zkrátka karieristů. 80% populace jsou ovečky.To by muselo být, aby ovečky demonostrovaly. Dalších 10% bylo z různých důvodů proti, a z toho malá část byla podporována materiálně a finančně např. ze strany CIA.

    Dnes máme pořád spících 80%, co zkrátka nevěří, že to jde do prdele. Protože by to politici nedopustili… 10% si myslí, že je potřeba podojit, dokud to jde a je co a v těch 10% je naprostá většina Pětidemolice a ANO pěkně pohromadě. No a zbylých 10% si myslí, že to jde do kopru a je potřeba něco udělat. Ale chybí tam pojítko a lepidlo, takže není problém najít a ukázat z této skupiny nějaké obskurní individium pro ovečky, aby se dál poklidně pásly.

    Domnívám se, že počítat s podporou lidových mas nelze, to by fakt musela Pětidemolice s ANO dotáhnout stát do války, nebo by musel přijít blackout, kdy spadnou brejličky hlavně Pražákům.

    1. Ano, tak nějak to je. Bojovat proti fialové vládě je totéž, jako v loutkovém divadle házet klacky pod nohy loutkám.
      Jiná věc je přestřihnout provázky, loutkovodiče vyhnat a hrát svoje divadlo, národní.

      1. Re: Ládik!!!

        Loutkovodiče nevyženeš.
        Buď přestříhat ty provázky, anebo jim polámat ruce a zejména omotat hubu izolepou.

        1. Loutkám olámeš ručičky a zacpeš huby a co? Dají ti nové a znova to samé? Aspoň ty provázky spálit a loutkovodičům nedat nažrat. Odejdou sami.

    2. Buď tam chybí lepidlo nebo nemají v celém rozsahu stejnou nastartovací kvalitu. Tak si říkám, jak svého času přihazovali harampádí na hromady barikád ti se stejným přesvědčením, totiž odhodláním, odvahou nebo zklamáním, chcete-li. Jak se posbírali tito. A jak musí být těžké pro přihlížeče současného držet se ještě stále v relativním klidu, aby neohrozil ty ostatní s tou holubičí povahou. Jakou ti, co se třeba probudí, budou mít kvalitu.. může hloupost zmuzet pak..? Kdo, co francouzům například velí v jejich projevu, hlad?

    3. V krizi se vyplavují emoce, rozum je potlačen. Než přesvědčovat kované prorežimní užitečné idioty, je snažší jednoduše vysvětlovat mlčící většině, že Green Deal je zločin. Kdo prosazuje nebo schvaluje Green Deal, slouží nepříteli, majitelům nadnárodních korporací jako BlackRock a jejich plánu Great Reset.

    4. Ani když nás dotáhnou do války, tak se nevzbouříme…. Podívejte se na Ukrajinu, tam jsou temperamentnější lidi než my, umírají po statisících jejich synové a vzbouřil se někdo – vyjma jednotlivců, popřípadě maličká obec vůči odvodní komisi? Ne……

      Ani válka nepomůže, ovce zůstanou ovcemi, poslušně pošlou syna chcípnout a pojede se dál.

      Důkaz: Ukrajina.

      1. Ukrajinci se nevzbouřili. Oni prostě udělali to, co dělají posledních 30 let. Jeli na západ. Zlstal tam jen ten, kdo neměl na úplatky na hranicích nebo ten kdo si řek: „Mně už je 50, mě už nenaverbujou.“….

  6. Kdopak v Langlej prsten líbá?
    Všichni mlčí jako ryba.
    Líbá prsten, líbá riť.
    Čo má z toho navariť?
    Budě guláš lebo stejk?
    Poražen je mladý bejk.
    Není guláš, škubánky.
    Lidé hledí do banky,
    jak tam řádí inflace.
    Zas se strmí paláce…

    Bezruču, Bezruču…
    tobě hubu roztlučú.

    1. Ty máš prsteň z briliantov!
      Prijmem veľa imigrantov!
      Bozkávam ťa naň i na riť,
      veď chcem dlho, jasno žiariť!
      Potrebujem dotácie
      nechcem žiadne rotácie
      preferujem stabilitu,
      prijmem treba totalitu.
      Bozkávam bozkávam bozkávam,
      šťastím už maličko cikávam.

  7. Bezstarostně jsme se smáli
    když jsme byli ještě malí.

    To nám z televize lhali
    že poručí větru, dešti.
    Naráz průser v Budapešti.
    Z obrazovky Mánesa
    nešla žádná noblesa
    a z rozhlasu po drátě
    ovládali opratě.

    Po životě jsme už staří.
    Stejní lidi práci maří.
    Je dnes doba vůbec jiná?
    Lží je plná Ukrajina.
    Z obrazovky outů týví
    lidi křiví, mocichtiví
    lžou si zcela bezostyšně,
    pravdu dusí neprodyšně.

    1. Ládiku,
      vždycky, když se někdo na něco optá, vážně míněnou otázkou, jako výše pan M, tak do toho skočíš Ty, s veršovánkama na celou obrazovku.
      Proč mu neodpovíš?

      1. V mobilu vidím odstavec “M” přede mnou, v úrovni Argonauta, tak si myslím, že nereaguje na mě proto.
        Francouzi mají jiné výchozí podmínky. Nejsou v roli podlidí, zbohatli na koloniích, mají jaderné zbraně, je jich hodně, nemusí se o nikoho opírat, nikdo je nebude zrazovat – jako to dělali oni.

      2. A nesedím u toho, ale ležím. Teď mám za sebou 3 pahorky a pojedu směr Biskupská kupa, jako správný důchodec, dbalý o zdraví a psychohygienu.

  8. Pondělní protest zemědělců se povedl. Vyslali Fialovi a Výbornému silný, jasný, zřetelný a nepřehlédnutelný signál. Téma bylo nastoleno a prakticky každý obyvatel ČR se dozvěděl, o co zemědělcům jde. Bylo lhostejné, jestli traktorů bylo jen 800 nebo 1000, jestli nevysypali fůry hnoje, neprovedli defenestraci, nezablokovali magistrálu. To vše jsou jen podružné nosiče hlavní myšlenky požadavků zemědělců, kterou dostali do médií. V tom se demonstrace povedla.
    Provedení bylo přiměřené, protože nebylo cílem radikalizace jádra protestantů, ale přesvědčení nevyhraněných. A v tom platí, že méně je více. Tak i za tohle dobré.
    Celkově pozitiva provedení demonstrace převažují nad negativy, kdy negativum bylo vlastně jen jediné. Demonstranti neoznámili vládě, kdy přijedou příště. Práce na polích zrovna začne, a na svatého Řehoře je šelma sedlák, který neoře. Ale po žních by to opět šlo, a traktorů by stačilo mnohem méně. A kdyby do sebe dva traktory lehce ťukly na magistrále, nebo se jim najednou oběma porouchal vlek, nebo demonstranti ohlásili příjezd magistrálou a nechali hrdinné Pražany vytvořit živou barikádu, zablokovali oba pruhy, a řidiči čekali na příjezd dopravní policie, stačily by traktory dva. Nebo pár kamionů. Pokud chtějí demonstranti inspiraci, O`Henry o tom napsal povídku , kterak zorganizovali ucpání křižovatky v New Yorku uplacením řidičů tramvají, drožkařů, policistů na hlídce, a jiných statistů. Tím zařídili požadované zpoždění. Otec Čas si kolikrát odřel paty, když prchal zlatonosnými nalezišti USA.
    Celkové hodnocení pondělní demonstrace je kladné, organizátoři i demonstranti se vyhnuli až na jednu (oznámení termínu dalšího protestu) všem možným chybám a protest byl přiměřený potřebě tématu.

    U vyjádření k protestu se odkopala spousta politiků. Museli přiznat barvu.

    O dvou výtečných spolcích nazývaných Agrární komora a Zemědělský svaz lze prohlásit jen, že by si měli vyhlédnout výtah či obývák, kde budou pořádat příští schůze svých členů.

      1. Inu pár zemědělců doufá, že od vlády dostane více nasypáno za podporu vládě. Zapomněli, že není dostatek peněz pro Ukrajinu, tak na české, moravské a slezské zemědělce už tuplem ne. Lidem jako provládní zemědělci se kdysi říkalo užiteční idioti.

    1. Demonstranti oznámili vládě…že ve čtvrtek musí odmítnout tu zelenou šílenost a poté ji také zablokovat v Bruseli.
      Termíny jsou jasně dané.
      To, že „vláda“ nic neudělá je jasné.
      Jsou zemědělci připraveni až na ně z Brusele vláda vyplázne jazyk?

      1. Petr Fiala a Marek Výborný dali jasně najevo, že proti Bruselu nepůjdou, protože doufají v tučné obročí v Bruselu, kam se snaží zalíbit. Zapomněli na příklad Bohuslava Sobotky, kdy je mnoho žadatelů, ale málo obročí, tak východní untermensch mohou v euroříši národa německého tak maximálně plnit rozkazy z Berlína a Bruselu.
        Marek Výborný skončí funkci ministra s katastrofálním renomé, a nepomůže mu ani mnoho mší v kostelech.

  9. A bacha na to. Je před volbama. Ti jsou schopni, pro ten svůj žlábek, omatlat medem nejen hubu, ale celou palici. Sliby nebrat, záruky❗

  10. Skutečný zemědělec bude mít vždycky co do huby a také bude vědět, co do té huby strká. Ovšem pazdráti, kteří je dehonestují a spoléhají na dovoz sraček, si jednou budou rvát vlasy. Jednoho dne nedorazí, podruhé se to nebude dát žrát.
    Také proto si držíme ta pole po dědovi a zatím pronajímáme. Když bude nejhůře, tak oprášíme znalosti, osejeme, osázíme.
    A není měsíc, aby se neohlásil nějaký nákupčí.

    1. „Když bude nejhůře, tak oprášíme znalosti, osejeme, osázíme.“
      Ano, máte pravdu. Ale to není jen tak, že dnes se rozhodnete, oprášíre znalosti, zítra osejete, osázíte a pozítří sklidíte. Já být Váma, tak se připravuju už teď.

  11. První vyhrání z kapsy vyhání

    Možná vidím špatně, ale na https://www.facebook.com/ktvlive.zpravodajstvi/ nevidím vzpouru.
    Mimo jiné tam vidím předání dopisu, tiskovku 20.2.2024.
    Vidíte tam někdo potlačenou vzpouru?
    Předání dopisu i tiskovku je vhodné sledovat až do konce, protože většinou zajímavé informace jsou až na konci.

    To, že pan Doležal, Pýcha, Výborný hýkají blahem nic neznamená, protože ještě nepřeskočili.

    Nyní mají ideální podmínky předvést, co umí.

    Nemůžou říct, že jim vidláci do toho hodili vidle, to pochopil i Babiš.
    Kdyby Babiš nevyjádřil podporu Agrární komoře, tak by případný neúspěch padl na jeho hlavu.
    Co dovezou z Brusele pánové Doležal, Pýcha a Výborný?
    Dovezou kulové, ale výborné.

    Pan Dufek slíbil podrobné informace.
    Máme se na co těšit.

    1. Josef původní napsal:24 února, 2024 (1:23)

      Praha je čtvrtým nejbohatším regionem EU
      https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-praha-je-ctvrtym-nejbohatsim-regionem-eu-40461424
      sice klesá
      Praha je třetím nejbohatším regionem EU. Nové porovnání
      Jana Králová | rubrika: Aktuality | 12. 3. 2021
      https://www.penize.cz/hdp/425061-praha-je-tretim-nejbohatsim-regionem-eu-nove-porovnani , ale na palubě se ještě tančí.

      Čekali jste, že nás tam přivítají chlebem a solí?

      P.S. Žluté vesty začínaly v regionech, kde měly podporu okolí, a postupovaly co centra.

      Píše se nám z Francie
      Posted on Prosinec 12, 2018 by vlkp

      Nechtěl jsem kalit vodu.

  12. Už jsem to tu sice psal pod včerejším článkem, ale pro jistotu zopakuji, protože já si opravdu myslím, že pondělní protest nedopadl nijak zle. Ba naopak. Fiasko by bylo, kdyby nikdo nepřijel. Traktorů přijelo do Prahy opravdu hodně a to tak, že je nešlo přehlédnout. Že mainstream o demošce nepěl chválu, respekt a uznání, ale naopak o ni desinformoval snad bylo očekávatelné. To snad každý soudný člověk očekával. Důležité bylo, že už to nemohli ignorovat jako ty masivní a drsné protesty na západ od našich hranic. Takže jednoznačně úspěch!
    Záležet však bude na tom, co bude následovat. Lze předpokládat, že Výborný nevyjedná nic zásadního, ale jen předhodí pár cukrátek v podobě slibů a medových řečí. Pokud ses tím zemědělci spokojí, tak pak byla pondělní demonstrace zbytečná. Pokud se však zatvrdí a budou svůj tlak stupňovat, tak pak to mělo smysl. Pak by i dávalo smysl, že úvodní blokáda byla jen symbolická. Zemědělci tím dali na srozuměnou, že tady jsou, oznámili, že mají problém, ale že jsou přístupni k jednání aniž by hned dělali bengál, ale protože vláda odmíta věc řešit, tak holt musí přitvrdit. A tak bych to i komunikoval navenek. „Viděli jste, že jsme se snažili jen o poklidný symbolický protest, ale protože vláda nás ignoruje, tak nás nutí přitvrdit. My za to nemůžeme, ale tlačí nás ke zdi. My chceme jednat, ale vláda se nás ignoruje …“

    Jinými slovy bude záležet na tom, jaká bude celková strategie a nakolik bude ze strany zemědělců ochota si stát za svým. Podobně to udělali doktoři. A těm se nasypalo fakt hodně. Ale to jen proto, že se nebáli naplno využít svůj vydírací potenciál.

    Myslím, že důležité je mít promyšleno několik tahů dopředu a vyvarovat se zbytečných chyb. Zatím jsem žádné vážné nezaznamenal, jen je třeba vytrvat. Samo z nebe nic nespadne.

    Přičemž blokáda Prahy mi přijde dobrý tah neboť to obtěžuje primárně pětidemoliční voliče a to je jediná skupina na kterou budou vládní kazisvěti brát ohled.

    Takže vydržet a přitvrzovat. Nevystřílet si veškerou munici hned a pak se nešťastně divit, že se nic neděje, ale naopak je potřeba vládu dostat pod dlouhodobý tlak. Oni sice navenek ukazují svaly, ale prdelka jim cvaká. Ideální by bylo roztáhnout protesty až do eurovoleb a aby gradovaly. Nemusí to být o moc, ale v každém dalším protestu by měl být nějaký nový nepříjemný prvek.
    A když ani pak nepoleví, tak na podzim jsou další volby a je nutno protesty protáhnout až do nich.

    Držím zemědělcům palce!

    1. Já naprosto souhlasím a také přidám svůj názor, který už jsem jednou psal.

      Je to tvrdé, ale vyhrávají vždy realisti a promyšlené strategie. Podívejte se třeba na postup Rusů na Ukrajině. Zpočátku se jim někteří smáli, jiní je nechápali, ale čas jim dává zapravdu. Prostě musíte vybudovat základy a potom na nich stavět. Dokud máme u nás vysoko nadpoloviční součet libtardů a manipulovatelných lidí, nemůžeme nic změnit, nečekejte zázraky. Realismus velí pracovat na těchto počtech. Třeba konečně přestat s covidem, jen se tím škodí. Lidé, kteří se nechali z různých důvodů, většinou nesouvisejících se zdravím, teď litují a neustálé připomínání „my jste měli pravdu“ fakt nepomůže dostat je na naši stranu. Psal jsem, že jsem sám byl trochu zklamán tím, co jsem v Praze v pondělí zažil, ale určitě nepovažuji za ideální sem přijít a rozčilovat se. Já věřím, že je plán a že se udělalo v pondělí maximum možné. Demonstrace vedli lidé, kteří dělali co umí, to snad nikdo nerozporuje. Máme dvě možnosti. Následovat a podporovat nebo vyměnit. Resignaci neberu jako možnost. Pokud někdo chce měnit, hodně štěstí s hledáním nových. Podívejte se do historie, jak dlouho podobná srovnatelná hnutí trvala. Není to radostné, ale podle mého lepší než si něco nalhávat. A za mne, jednota je to nejdůležitější, drobení pomáhá jen těm druhým. Nejsmutnější je, když pro naše drobení nemusejí ani moc dělat.

      1. osobně si myslím, že zemědělská revolta je dobrá v tom, že i s relativně malými počty lidí lze docílit nepřehlédnutelného efektu. Jen vytrvat. I při těch zemědělských činnostech snad lze jednou za 14 dní vyrazit na výlet. Třeba se i štěstěna dá na jejich stranu a počasí tomu bude přát a v čase demožky to nebude na práci na poli. V tom traktoru nevadí když prší.

        Jinak bacha na provokatéry a při každé nové provokaci připomínat ty předchozí provokace, jaká byla skutečnost.

        1. Naprostý souhlas, jen nejsem tak optimistický co se týče volného času zemědělců během v březnu začínající sezóny. Ti, která znám, se většinou až ráno podle skutečného počasí rozhodují co ten den dělat, to už je na cestu do Prahy pozdě, a těžko stíhají veškeré své práce. Tam už se bude čas na velké demonstrace těžko hledat.

          1. Ano i ne. Dnešní předpovědi dokáží odhadnout vývoj počasí s velkým předstihem a jestli je někdo dobrý v jejich čtení, tak jsou to právě zemědělci. A byť i jarní práce se řídí počasím, tak na počasí je nejcitlivější sklizeň, vše ostatní se dá o pár dnů posunout podle potřeby. Sklizeň ne, ale ta bude až po Eurovolbách.

              1. Prožidovský a proruský nacista si myslí, že to žádná blokáda Prahy nebyla.
                Oni tam na to byli připraveni, odkláněli dopravu a vyzývali Pražáky, aby v pondělí nikam nejezdili autem.
                Hádám, že se to vytroubilo moc dopředu a na sítích, které čtou všichni. Kdo není na sítích, jakoby nebyl – že?
                Blokáda by to byla, kdyby tam ty traktory stály do toho čtvrtka, v obou pruzích, všude a skutečně efektivně zablokovaly průjezd Prahou.
                Ale to si myslí nacisti, to není třeba brát v úvahu.

                1. Každý, kdo se o demonstraci dozvěděl, se dozvěděl i pár myšlenek představených zemědělci. I ten, který jel v pondělí jinudy, na demonstraci myslel. Demonstrace sice spoustu pražských obyvatel nevyděsila, protože si myslí, že si vše potřebné dovezou, ale stačí další blokáda a nedostanou se potraviny do hypermarketů a Pražáci za potravinami do nákupních center.

  13. Hele Vidláku, pondělní demonstrace zaslouží jen uznání – ukázala se organizovaná a disciplinovaná síla. Problém není v zemědělcích, problém je, že většině spoluobčanů to je šuma-fuk a myslí si, že nějak bylo, nějak bude, zatím v obchodech vše je.
    A pokud část zemědělců opravdu podpořila vládu, tak si nezaslouží nic jiného, aby si té vládní medicíny užilo co hrdlo ráčí … tedy zkrachovali.
    Kdysi jsem napsal, že by množná stálo za úvahu zrychlit ten směr do úpadku, tedy vše podpořit, ať to dno dosáhneme rychleji. Po přečtení dnešního článku si myslím, že je ještě málo špatně. Jsme v menšině, většině to je ZATÍM jedno.

    1. Nu ano, většině zatím jen všechno zdražuje, ale má z čeho víceméně pořád z čeho ušetřit/ulevit. Holt, nejde do hospody, dětem se ruší dražší kroužky a v hitlermarketu se koupí to (nej)levnější v akci. Nakonec, jim to Lukačevič, Bakala vysvětlí a když nepomůžou pravdomluvná média, tak nikdy nemanipulujcí Manipulátoři, cempeři a jiné černí Elfové je pořádně očerní a pozvrací, že jsou vlastně sobci, když nepodporují chudáky Ukrajince. Ti čelí nijak a nikým nevyprovokované válce od samolibých zlých Russáků (kterým už dochází všechno, rakety, peníze i Putinové) -jenom to nějak moc dlouho trvá ale stačí vydržet ještě chvíli a hrdinní Ukrajinci zboří Kreml.
      A Grýndýl je příležitost, skutečně je, sice ne pro normální lidi, ale dotační mafii a velké koncerny (jen se to i jim asi už trochu vymklo – nelze však přiznat). No, a kdyby měl nějaké malinkaté nedostatky, tak si to co chybí dovezeme. Odevšud a levněji, a zas to bude příležitost, a jaká finanční! Tedy jenom pro někoho, pro poddané to bude toxický šmejd od obilí po argentinské maso…

      Ne, tohle nejde zlomit demokratickými procesy. I my Češi máme svůj deep state. Píšu to pořád dokola, je to několik desítek rodin (= korporací, médií, NGO, soudců – hochů co spolu mluví), co jak červená nit, za jakéhokoliv období skutečně, ale víceméně skrytě, vládne republice. Proto žádné volby nic nezmění. Změnilo by se možná, kdyby došlo k společenskému otřesu typu znárodnění 1948.

  14. Что делать ? : 1. Volit na jistotu nepropadnuti hlasu, cili SPD. Nasrat na to co tam vadi – jakoze predevsim „zivnostnik“ Okamura. 2. Cekat na rozklad venkovniho vlivu, jako kdyz komousi zustali mocensky „viset ve vzduchu“ kdyz za sebou uz nemeli beton v podobe jasne opory ze SSSR ktery uz mel dost co delat sam se sebou.
    Vice se s timto narodem neda delat. Slovaci a Madari, i Polaci vlastne, zabrali alespon tech dejme tomu 10 % „pruzneho pole“ ktere bylo vuci Bruslowashingtonu vyvzdorovatelne. My snad 05, % – tim myslim treba zbranovy zakon, ktery je svou kvalitou primo zazrak – jenze jediny.

    1. Pokud by SPD měla dostat chomout vládnutí tupým Čechům tak by se rozpadla jako ČSSD.
      Nechte je tajtrdlíkovat ve sněmovně, mají tam levnější obědy za stejnou cenu jako ti satanští šmejdi. Oni to v té jejich rovnosti nějak dožijou.

      1. Hazeni spiny na nas nema koncu. A cokoliv kdokoliv ,kazdej si ulevi udela ,
        ihned se octne pod hromadou slizskych odsouzeni.
        Se nezucastnime nejaky dost drahy show nekde a uz sme fasisticky vrhelove a nejhorsi na svete. Pisou jinde. Velka cast protirezimnich /midgets/,expertu nas nenavidi.
        Pomlouvaji kde muzou,hledaji snazive ,kazda zaminka je jim dobra.
        Snazi se zalibit a najit popularitu mezi zakyslymy ,zahnivajicimi negativisty ,
        vseho druhu ..
        Neco udelat , neco zorganizovat s lidmi ne neuveritelne komplikovany.
        Ve vterine to vetsina zaspini zasmradlyma vyrokama ,plnyma hnusu..
        Spina pochazi od spinavejch . Uz davno se tak spojili proti nam s vladami.
        /Plne se odhalily ty vladni organizace a to co predstiraji /nepratelstvi k zemedelcum,za koryta / a uz to je uspech/. Dobrej clanek.

    1. Ti kreténi si vůbec nepřipouštějí, že tohle konání bude mít vážné konsekvence, a to v odstupu řady let. Jiní na rozdíl od nás nemají jepičí paměť.

    2. Ono to je poněkud jinak.
      Polsko dostalo PŘÍSLIB, že mu budou UVOLNĚNY BLOKOVANÉ prostředky. POSTUPNĚ.
      Celkem 137 mld eur, které už Polsko mělo dávno dostat.
      Z blokované částky bude hned uvolněno pouze 1,4 mld eur pro sedláky. Což je 1% (JEDNO PROCENTO) z celkové částky. O zbytku ani písmeno. Brusel s pravděpodobností blížící se jistotě očekává, že Polsko přestane blokovat ukrajinské dovozy; jinak Varšava neuvidí ani cent.

      Nevím, kolik je v Polsku sedláků, ale asi jich bude víc než v ČR. Podle wiki to je 2 000 000 lidí s průměrnou výměrou 11,5 ha. 1,4 giga děleno 2 mega rovná se 700.
      Takže za svou sebevraždu dostane polský sedlák průměrně 700 eur.
      Dobře jim tak.

  15. Krásne napsané.
    Vždycky mě zajímalo, jaké to je být vmanevrován do pozice místního blba. A že jich ve čtvrtek bylo na silnicích plno.
    Nu což, košile bližší kabátu. Nevím, co jim ty vaše zemědělské spolky slíbily, ani kdo je platí, ale „Nezdá se vám to celé absurdní?“
    My Češi jsme propodivný národ. Prostě si musíme ten kalich hořkosti vypít do dna…

  16. I protest, který není protivládní může skončit překvapivě dobře. Teď třeba ještě ne ale jindy zase jo. Zažil jsem takový případ. To někdy od roku 1988 jsem v Praze chodil na protivládní demošky, kde se často dost lidí namočilo od hasičské stříkačky, pár lidí dostalo po čuni a dost jich bylo i zatčených. Jinak se nestalo vůbec nic. Až pak jednou demošku naplánovali a zorganizovali komunisti z MV SSM v Praze, vzal si to do parády osobně gen. Lorenc z StB, a to se pak děly věci. Takže hlavu vzhůru a nic nepodceňovat.

    1. Tohle vážně není žádný exemplární případ. To byla součást dlouho chystané šarády sehrané částí členů KSČ k „předání“ moci a legalizaci rozkradení státního majetku. Nic podobného v opačném gardu se rozhodně neplánuje uskutečnit.

      1. Už také proto to tak docela „nehraje v akordu“, že tehdy to měla „Strana“ už jednou „provždy“ dané a jednou za čtyři roky se uspořádalo něco jako volby, kde získala 99,9 % hlasů. A to přesto, že naprostá většina občanů „Stranu“ nepodporovala, ale jejich život byl poklidný, nijak materiálně bohatý, ale na druhé straně zajištěný, s perspektivou zlepšování /viz známý film o „Básnících“, kterak přítel Evy Vejmělkové alias „píšťalky“ coby učitel představoval svůj graf „samých pozitiv a sociálních jistot“/.

        I dneska jsou jednou za čtyři roky volby, jejich výsledky jsou však určovány aktivní podporou ze strany libtardů, kterých navíc s každou zmanipulovanou mladou generací přibývá.
        O tom, že je tady i ta mlčící část veřejnosti /už si ani nemyslím, že to je mlčící „většina“/, o tom není pochyb. Konec konců, pokud jde o ty „volební hrátky“, patřím k ní už i já, jenže takových, kteří už poznali realitu, a proto se distancují, je hodně, a k tomu ti, kterým je to jedno nebo kteří se vůbec nezajímají.
        Navíc „tehdy“ šlo o to buď dát hlas jedinému kandidátovi, tj. „Straně“ /přesněji „jednotné kandidátce Národní fronty“/ nebo ne, kdežto dneska – no však víme, kdo všechno by rád „ke korytu“.
        L.

  17. Přiznat chybu je znakem odvahy,nejen chybu napravit,ale i pomoci dalším této chyby se vyvarovat.Máte u velké plus,teprve teď jste najel na správnou kolej a můžete čekat následující.

  18. Projizdka Agrarni komory a Zemedelskeho svazu byla demonstrativnim podpisem vidlacke anticharty.
    Dokonano jest, prva valecna kampan dospela svemu konci.
    Po rozlozeni PRO a rozkladu ROH se tedy do tetice podarilo rozlozit i VPH (vidlacke protestni hnuti).
    Nastesti hnuti neni politicke, tedy to nebude mit spolecenske dopady.
    Volit doporucuji mensi zlo Babise.
    A uz mlcim, Marfusko.

    1. Ten článek je taky o vás. Vaše „neocenitelné“ postřehy coby gaučoveho polního maršála nebyly dosud zapomenuty.

  19. Milý Vidláku, velmi oceňuji, jak se opravdu snažíte s aktuální situací něco udělat a změnit ji, nikoliv jen přihlížet. Toto děláte skvěle, umíte podpořit tam, kde je potřeba a jste velkým přínosem.

    Co mě ale celou dobu zaráží je, jak moc jste v některých záležitostech, s prominutím, slepý. Pamatuji si, že jste si nechal píchnout „vakcínu“ proti covidu. Rozumím, že jste podlehl nějakému nátlaku a zdálo se vám to s informacemi, jaké jste tehdy měl, rozumné. Předpokládám, že dnes už to vidíte jinak a v této záležitosti jste prohlédl. Co ale nechápu je, jak stále ještě můžete považovat hnutí ANO za opoziční stranu, která by někdy něco změnila. ANO je pouze rubová strana te samé mince, na jejíž lícní straně je pětikoalice. Jsou to koně ze stejné stáje pařící stejnému majiteli. Pokud byste chtěl nalézt skutečnou alternativu, musíte hledat jinou minci, nikoliv jen druhou stranu mince s pětikoalicí. Andrej Babiš a ANO tou jinou mincí rozhodně nejsou.

    1. Svobodný duchu, mnoho reálné, skutečné svobody, nikoli na úkor ostatních nedosáhnete, pokud budete reagovat nikoli na příčiny, ale důsledky, tedy jevy, o kterých se domníváte, že Vám v realizaci těch Vašich svobod brání.

      Tak soudím z toho, že např. Vidláka obviníte ze slepoty, když si „nechal píchnout vakcínu proti covidu“. Vy jste znal, věděl a víte, jaké skutečně má ta která vakcína vlastnosti? Je historickou zkušeností, že pandemiim lze předcházet karanténami, očkováním, hygienou a u některých nákaz i rouškami. Chcete to zpochybnit? Chcete zpochybnit, že Covid byl pandemií, nebo nejméně, že závažnou pandemii hrozil? Pokud tato tvrzení nevyvrátíte, nezbývá než připustit, že nebylo možné nerozhodovat. Nikoli hloupí rozhodují podle svých a dostupných znalostí a zkušeností. Nebo ne?

      Takže, problémem řešení Covid pandemie není „očkování“, ale skutečnost, že o vakcínách a vakcinaci nerozhodovala znalost a odbornost, ale trh, tedy to, která ze superpharm firem urve a jak, ten největší možný zisk. Skutečný efekt, skutečná potřeba toho či onoho, je potom zcela vedlejší.
      Obávám se, že a s prominutím, jevíte se mi slepým. Které že to jsou firmy a jakými že cestami se napakovaly?

      1. Event201 Bill Gates
        Pfizer
        WHO
        BlackRock…

        „Covid-19 je nástroj v globální válce elit o dominanci nad většinou planety. Vidí, jak se v téhle válce využívá každá psychologická zbraň, která je možná. Dokonce i známe podstatnou část jmen, které za celou operací stojí (přičemž je agenda velmi jasně spojená i se zeleným údělem, migrací nebo genderismem a vše má stejný cíl – rozvrat, reset a pak přenastavení světa podle jejich představ),“ N.B.

        „Unikne největší organizovaná masová vražda v dějinách světa odpovědnosti?
        Shromážděné důkazy jsou zdrcující, že Covid byl organizovanou pandemií. Záměrné použití chybného PCR testu, záměrné falešné hlášení úmrtí na Covid v důsledku směrnic Světové zdravotnické organizace (WHO) a finanční pobídky nemocnicím, aby všechna úmrtí hlásily jako úmrtí na Covid, a zakázaná léčba známými léky dohromady vytvořily vysokou míru strachu, která přiměla masy lidí přijmout „očkování“ proti Covidu,“ Paul Craig Roberts

        „Namísto ochrany, jak bylo slíbeno, můžete místo toho podporovat další infekce. Protein, který byl použit ve vakcínách na tento virus, je ve skutečnosti toxický, je to jed. Vakcína by neměla zabíjet, ale chránit a kvůli této vakcíně došlo k mnoha úmrtím, dokonce i mladí sportovci mají závažné problémy. Dávat dnes tyto vakcíny dětem je absolutní zločin.

        Může také způsobit velmi závažná nervová onemocnění v mozku. Kvůli dlouhodobým účinkům této vakcíny je mnoho lidí, kteří umírají. Neurologické poruchy se mohou objevit i od první dávky, nejen od druhé. Ani dnes nikdo nedokáže předpovědět, kolik z těchto lidí, kteří byli nyní očkováni, bude mít v budoucnu velké neurologické problémy,“
        Luc Montagnier

        KoZa vládne jen hrstka nadlidí, přičemž jde zpravidla o ty, kdo ovládají banky, média a megakorporace.

        Právě z úst těchto světovládců bylo nejčastěji slyšet o nutnosti snížení populace naší planety. S konkrétním a velmi radikálním nápadem přišel člen Římského klubu Ted Turner (mediální magnát, mimo jiné šéf CNN) v roce 1996:
        🕎“Ideální by bylo snížení populace planety o 95 procent na výsledných 225-300 milionů “. V roce 2008 „humanisticky“ zkorigoval cílovou metu. Prý stačí snížit světovou populaci na 2 miliardy lidí. „V každém případě,“ doplnil, „tu máme příliš mnoho lidí.“

      2. Totalita nastolovaná WHO

        Profesor Sucharit Bhakdi od začátku varoval před některými dnes již prokázanými vedlejšími účinky mRNA vakcín a od samého začátku byl proti zaváděným restrikcím a kritizoval absenci jakékoli počáteční léčby covidu.

        Další odvážní pozorovatelé:
        Soňa Paková
        Reiner Füllmich
        Robert F. Kennedy Jr.
        Dr. Mike Yeadon
        Dr. Robert Malone
        Geert Vanden Bossche
        Catherine Austin Fittsová
        Dr. Peter McCollough
        Dr. Pierre Kory
        Reinhard Jesionek
        Dr. Maria Hubmer-Mogg 

        WHO v současné době v procesu prosazování globálně jednotného záznamu o očkování a chtěla by v této souvislosti také shromáždit některé osobní údaje, jako je profese, náboženství, biometrické údaje, ale také zdravotní údaje. Také se připravuje globální dohoda o pandemické připravenosti, která by dala WHO neuvěřitelnou moc nad lidmi po celém světě

      3. Vážený JiHu, naprosto s Vámi souhlasím, že v situaci, kdy člověk nemá dostatek relevantních pravdivých informací, bývá rozhodování se velmi obtížné. Nemyslím si, že bych toto komukoliv vyčítal, protože v té době mělo podložené informace o opravdové škodlivosti „vakcín“ jen velmi málo lidí. Dokonce jsem zmínil, že od té doby už Vidlák taktéž „prohlédl“. V té situaci se dalo spolehlivěji použít hlavně pozorování „metadat“. Například to, jak moc se tlačilo na toto konkrétní očkování. Takový nátlak jsem nezažil u žádné jiné věci v oblasti zdravotnictví. Prosazování správnosti očkování kategorickými přehnanými ultimátními tvrzeními, která nebyla podložená. (Jedině očkování vás zcela stoprocentně ochrání!!!) Naprosté odmítání připuštění možnosti přirozené imunity po prodělání nemoci, přestože u některých jiných nemocí je taková přirozená imunita někdy i celoživotní a rozhodně bývá účinnější, než získaná očkováním. Pochybnosti o původu a dogmatické trvání na netopýrovi z tržnice. Podobnost sekvence s virem HIV byla známá taktéž velmi rychle. U obou se tvrdilo, že došlo k přenosu ze zvířete na člověka. Veřejné divadlo s očkováním známými osobnostmi. Bylo zde mnoho a mnoho věcí, ze kterých se dalo poznat, že „něco není v pořádku“. Samozřejmě tak člověk nezjistí přesný výsledný stav, ale vidět, že „něco tady nehraje“, bylo velmi snadné.

        A velmi podobné to je v případě ANO. Je spousta indicií, že ANO a pětikoalice „kope za jeden tým“. Jde to vidět v domácí politice, ale ještě více a lépe to lze vidět v tom, jak se chovají poslanci za tyto dvě strany jedné mince v europarlamentu. Prosazují stejné věci a přestože se navenek vyjadřují rozdílně, jejich činy cíli stejným směrem. Andrej Babiš byl nějakou dobu uveden mezi osobnostmi Aspen Institutu a Věra Jourová se chová, jako kdyby byla členkou Pirátů, nikoliv ANO. Mnoho kroků, které udělalo ANO za své vlády, bylo vyloženě splněným přáním pětikoalice a jediné, co zrušili, bylo EET, jinak ve všem ostatním pokračovali ve směru vytyčeném ANO. Zmiňovat novelu 1984 je skoro jako nošení sov do Atén, ale přesto si jednu referenci neodpustím. Jakou větší kontrolu nad společností byste si mohli přát než to, když se vám podaří ovládnout nejen „hlavní směr“, ale i zdánlivou „opozici“? Máte tak pod kontrolou vše, včetně pojistky, že se se situací vypořádáte ve váš prospěch i v případě, kdy se proti vám zvedne odpor a lidé budou přirozeně tíhnout k něčemu jinému, než k tomu, co se jim aktuálně nelíbí.

        Všiml jste si, kolik zdánlivých opozicí se poslední dobou změnilo tak, jako kdyby patřili k těm, proti kterým údajně brojili? Boris Johnson, nový argentinský prezident, italská premiérka … ANO je jednou stranou stejné mince, na jejímž líci je pětikoalice a jde o „kontrolovanou zdánlivou opozici“, která slouží jako pojistka pro případ, že se lidé budou až příliš bouřit. Pokud Vidlák, či kdokoliv jiný opravdu hledá alternativu a opozici k stávající vládě, najde ji na jiné minci, nikoliv na rubu stejné mince, na které je aktuální vláda. Ze stran, které jsou aktuálně v parlamentu, je jinou mincí dlouhodobě pouze SPD a poslední dobou snad i Trikolóra. Ale jiná mince se dá hledat i mimo parlamentní strany, nicméně tam není taková šance na úspěch, neboť alternativa dlouhodobě až tak moc netáhne za jeden provaz a tohle se trošku změnilo až v posledních dvou letech.

        Abych to dlouhé psaní shrnul, zaráží mě, že Vidlák (a mnoho dalších) stále ještě neprohlédli, na které straně stojí ANO, a pořád je nevidí jako záložní pojistku mocných v podobě kontrolované zdánlivé opozice a stále k nim upínají jisté naděje změny. ANO tou změnou není, jsou pouze trojským koněm, který v případě, že se dostane k moci, „bude vědět, co má dělat“.

        1. Ano, odvolali okamžitě hlavní hygieničku, dřív, než se stačila nadechnout, a ANO snad tápe po nejvýhodnější pozici, jenže je v Babišovi něco čestného, tak nemůže na trůn.

            1. No ale, na ho bych vás tipoval. Nicméně, Babiš. Jednoznačně mu něco velí jít s vítězi, ale stahuje jej zpět ten proklatý lidský faktor.

        2. Ad “ jiná mince se dá hledat i mimo parlamentní strany“:

          Charon tu nedávno napsal
          „Je třeba se vrátit ke kořenům vlastenecké scény a dát důvěru těm, kteří po dlouhá léta a od počátku pevně zastávali neměnný a srozumitelný postoj. Např.: https://narodnidemokracie.cz
          Pokud má vůbec smysl jít k volbám a dát někomu svůj hlas, tak jedině těmto politikům. Lavírovači a korouhvičky si ho nezaslouží.“
          https://web.litterate.cz/selskym-rozumem/comment-page-1/#comment-246766

          Mám za to, že by bylo dobré to zkusit. Jako test podpory mohou posloužit eurovolby.
          Z volebního výsledku https://aliancezacr.cz/kandidati/ by se dalo přibližně odhadnout, zda budou, nebo nebudou mít šance do Sněmovny.

          1. Aby se dostala Aliance do Sněmovny, musí získat minimálně 11% hlasů (3 a více stran). Pokud součástí Aliance nebude SPD, nikdy se Parlamentu nedostane.

        3. Prožidovský a proruský nacista plně souhlasí se Svobodným duchem.

          Podezřelé bylo úplně všechno, když jste si to porovnali s libovolným jiným plošným očkováním, které si já sám pamatuju.
          Podezřelé byly ty tlaky na „očkování“, podezřelé bylo „podmíněné schválení“ vakcín, podezřelé byly fašistické covidpasy a definitivně se to nacistovi všechno potvrdilo, kdy to začali píchat do neznámých lidí na autobusových a vlakových nádražích, v metru i v hypermarketech.
          Aniž by se někdo zatěžoval tím, co ta sračka může provést s organismem člověka, o kterém nic nevědí.
          Tohle všecko si dal v hlavě dohromady obyčejný, primitivní nácek, kterého velmi překvapuje, že si to podobně nedali dohromady, oproti náckovi mnohem vzdělanější lidi.

          A nikdo nic nevyhodnocuje, nesleduje, netestuje, nikdo není za ten vakcinační teror a utracení půl biliónu státních peněz trestán.

        4. Svobodný duchu, Vy byste za daných okolností, na odpovědném místě, postupoval jinak (zásada předběžné opatrnosti)? Jak Vám do toho celého hraje přístup komunistické Číny i populačně chátrající Ruské federace …?
          Na příliš promyšlené, dokonale zorganizované, celosvětově řízené procesy až tak nedám. No, Gój to má jasné. Za dětství jsem slýchával o Věčném Židu, co tady všechno podle svých představ řídí. Při tom, umírající rabín údajně pravil „všechno je jinak“. Jiný, reálný a světově známý Žid zas (kromě R. Descarta) „o všem je nutné pochybovat“. Ač Židem nejsem, toho se držím.

      4. To JiH:
        Prožidovský a proruský nácek si myslí, že celá ta šaráda neměla ani parametry epidemie, natož pandemie.
        Vidím, že jste do svého slovníku přebral vládní výrazivo i přes zjevný fakt – počty nakažených, nemocných, nebo mrtvých.
        Pandemie..Vy chcete někoho nařknout ze slepoty?

      5. Obávám se, že lidi by bylo bývalo mělo varovat, s jakým nasazením a tlakem se jim vakcína vnucovala s tím, jak je to pro ně dobrý. Začne-li mi někdo vnucovat něco s tím, že to je pro moje dobro, tak já osobně začnu být velmi ostražitá.

        A taky mne varovalo, jak rychle to bylo připravený a jak moc se „posuzování“ žádoucích i nežádoucích účinků lišilo od správného postupu. Pravda, většina lidí to asi neví. Já teda taky ne, nejsem vakcinolog. Nicméně si namlouvám, že mi logické uvažování není úplně cizí a myslím si, že logika tehdy stačila.

  20. Dvě otázky, Vidláku, které tu už několikrát opakuji:

    – útočíte na Babiše, že podpořil akci Agrární komory. Třeba oprávněně, nevím. Ale zopakuji tu otázku, na kterou jste nikdy neodpověděl – „Oslovili jste při organizování demonstrace sedláků vedení Agrofertu, aby akci podpořili účastí na akci?
    – opakovaně vykládáte o bídě školských rozpočtů, kterak budou muset propouštět a nebude mít kdo dokonce uklízet apod. OK. Můžete mi odpovědět na otázku, jak si budou počínat instituce a organizace jiných rezortů, kterým se zásadně krátí rozpočtové prostředky o nemalá procenta, zatímco školství se přidává už teď nějakých osm miliard /podrobnou analýzu jsem tu už zveřejnil, nebudu se opakovat/? Co se oproti loňsku stalo, že „budou muset“ – jak tvrdíte – propouštět?

    Nebo se jen přidáváte k obvyklému narativu?
    Obávám se ze ztráty věrohodnosti.

    Děkuji předem za reakci /jakkoliv jste dosud nikdy nereagoval/.
    L.

    1. 1. Lexi, já na Babiše neútočím. Jen konstatuji, že je to politická chyba. Když jste opozice a podpoříte provládní demonstraci, tak vám to bude připomenuto v tu nejblbější možnou chvíli. Takhle to prostě funguje.
      A ano, s Andrejem Babišem jsme o věci komunikovali. Obvinil nás, že jsme zemědělce rozdělili. Nepostavil se proti nám, ale podpořil akce Agrární komory.

      2. Školství nedostalo přidáno na uklízečky a kuchařky, ale na učitele. Kuchařky mají zaplatit zřizovatelé z jiných prostředků. Já prostě jen konstatuju, že jde všechno kolem do háje dokonce i tehdy, kdyby nemuselo a vláda diletantů se prostě projevuje. ¨
      Co budou dělat jiné resorty? Budou šetřit, propouštět, prohlubovat krizi, atd, atd. Nic jiného nečekám.

        1. A co takhle tam nahnat ty nemakačenka z UP?
          Je jich 295 546. Různých škol je kolem 11 000, tak to máme 25 týpků na školu/školku.
          A to už vypadá jako plán :):)

            1. Výraz „nemakačenko“ označuje ty, kteří jsou na ÚP víc, než 2-3 roky.
              To jsou lidi, kteří nechtějí pracovat, některé vyhodil předchozí zaměstnavatel pro flákačství, rozvracení morálky kolektivu apod.
              Často tvrdí, že nabídky jsou tak mizerné, že se jim za 28 hrubého, při vzdálenosti 10km pohodlně autobusem, nevyplatí ani vstávat a že si víc vydělají „načerno“. Většina jsou vyučení řemeslníci, těžko hodnotit, jak dobří. Za mne paraziti, kterým stát platí pojištění a oni jemu ani kačku daně.
              Nabídky jsou.
              Vím od známého, že to není žádná sláva. Byl, jako zlikvidovaný živnostník na ÚP půl roku, už zase pracuje. Obtelefonovával, mailoval, někdy i jezdil – až našel, je spokojený.
              Původně firma požadovala někoho jiného, ale při osobní návštěvě s překvapením zjistili, že je ve svém oboru tak dobrý, že by se jim hodil na jinou pozici. Na takovou, na které seděl flákač, vohnout, nemakačenko, zloděj a kšeftař, co si myslel a zčásti i zařídil různými úskoky, že za něj nikdo náhradu nenajde.

              1. Re: Teco…

                V tomto punktu jste těžký mimoň.
                A předpokládám, že cokoli vám se pokoušet vysvětlovat je naprostou ztrátou času.
                Nicméně za sebe mohu prohlásit, že už více než pět let nejsem schopen najít práci ve svém oboru.
                Proč?
                Protože datum výroby a šéfové prostě nemají zájem o to, aby jim viděl do karet někdo, kdo tomu dokonce i rozumí.

                1. Prožidovský, proruský a úplně blbý nacista, se Vás Targusi ptá:
                  A proč jim chcete mermomocí vidět do karet?
                  Proč jim chcete předvádět, že tomu rozumíte líp, než oni?
                  To je jen nasere, nic víc.
                  Vám nestačí, udělat si svou práci, dostat za ni peníze a jít dom?

                2. Ještě maličkost:
                  I přesto, že prožidovský a proruský nacista je určitě těžký mimoň, byste se o nějaké vysvětlení pokusit mohl.
                  Pro začátek by určitě stačilo, odpovědět na ty tři náckovy otázky.

          1. He he, jen do toho.

            Už vidím, jak ředitelé škol budou nadšeně nabírat bezzubý desoláty z ubytoven, aby dětičkám klohnili jídlo a šůrovali třídy. – No a rodiče, ti se z toho poserou blahem, kdo se to ometá kolem jejich dětí.

            Navíc jim stačí zajít na psychiatrii, říct jim tam kolik toho vypijou a hned mají diagnózu a jsou z nich invalidé.

            Z plánu je rázem blbost.

            Podobně nápady toho druhého. Prací na HPP si zablokujete práci na živnosťák. Finančně to nemá žádnej smysl a platit na živnosťáku 100 000 kč výpalnýho sociálce, který se vám nikdy nevrátí a půjde to jen na důchody a výsluhy soudců, lampasáků, poslanců, europoslanců a komunistů, to taky není žádná motivace.

            To si jen Fiala a Stanjura neuměj spočítat, že by platy za práci měly lidi motivovat.

      1. Vidláku, je otázka, zda pravda není tak trochu na straně Babiše.
        I když já jsem se neptal na Babiše, který přece Agrofert neovládá /je stále ve svěřeneckých fondech/. Já jsem se ptal na vůdčí představitele /předsedu a místopředsedy/ Agrofertu a.s.

        A pokud jde o Vaši odpověď na druhou otázku, nejde o odpověď. Neptal jsem se na rozdělení přidaných osmi miliard na učitele a na nepedagogický personál.
        Ptal jsem se na to, proč by měly školy propouštět, když jejich rozpočet se nezanedbatelně oproti loňsku navýšil a přitom oproti loňsku se vstupy, pokud /zejména energie/ nezlevnily, tak se nezdražily. Ptal jsem se, co se oproti loňsku změnilo, že osmimiliardové navýšení rozpočtu by nemělo stačit.
        Nemělo stačit při srovnání s ostatními rezorty, kde se prostředky dost snížily a neslyšel jsem a nečetl kvikot z těchto rezortů.
        Pořád to vidím jako narativ.
        L.

        1. Tak, protože se školstvím mám něco málo společného, tak odpovím, protože jsme to probírali – financování škol je celkem složitě počítáno. Podle posledních úprav např. naše škola „vychází“ … tj. má na platy a nemusí propouštět. Nicméně, extrémnbě se navýšily výdaje na energie a v podstatě nezbývá na nic jiného.
          Pak jsou ale školy, kde poměr učitelé-žáci-provozní výdaje prostě „nevychází“ a ty to budou muset řešit.
          To přidávání na platech bylo zatím vždy alespoň trošičku „očůrané“ – prostě přidalo se v jedné položce, ale ubralo v druhé a řeklo se, že to mají ředitelé nebo zřizovatel vyřešit …

          1. Stejně to řešili v nemocnicích. Přidali na tarifech a snížili ostatní příplatky.
            Co chcete, dostali jste přidáno !!!!!

    2. Re: Lex

      Jste vedle, jak ta jedle.
      Uklízet nemá kdo UŽ TEĎ.
      Nevím, jak vám to sdělit, abyste rozeznal čas přítomný od času budoucího.

  21. Účelem ohlášené blokády Prahy bylo aby bylo o akci vědět. Což se splnilo, média toho byla plná. A to že nakonec kolaps nebyl není důležité.

    Na malostranském náměstí jsem byl, děkuji. Bylo to ve všední den, masová akce to být nemohla. Náhodou jsem měl ten den volno, dovolenou bych si na to asi nebral.

    Zemědělské protesty tu nemají tradici. Děkuji za prošlapávání cesty.

      1. Když p. Dufek ukončoval demonstraci, tak tam říkal něco o tom, že organizátoři dostali nějaké informace o nachystaných (asi provokatérských?) akcích proti demonstrujícím a také zdůrazňoval, že organizátorům jde o bezpečnost demonstrujících. Nikde dál ale následně k tomu nezaznělo žádné vysvětlení. Pokud nějaké takové riziko hrozilo (i třeba jen fiktivně podvržené, což ale organizátoři nemohli v dané chvíli nijak ověřit), bylo by dobře to naplno říct. Lidi by to pochopili a neměli by pak „pocit zmaru“. Co mělo být to, co ohrožovalo bezpečnost demonstrujících?

    1. Kolik se jich utapi v bahne negativnich kritik ,pomluv a odsouzeni za kazdou cenu.
      Mysli si ze sou chytre vzdelany. Vedi vsechno nejlip ..
      Kdyz pomahaji s cepici v ruce vladam a uradum.
      Nikdy a nic jineho ..

  22. Jop, nějak jsem nevěděl jak vhodně formulovat komentáře k událostem dnů minulých. A tenhle článek to přesně vystihuje. Holt musí být ještě hůř, aby mohlo být lépe. Mnohem hůř napřed všem, aby se pak zachovali ještě hůř vůči současným neofeudálům a jejich pohůnkům.
    Tak moc hůř, tak aby se spojili i ti, které zatím spojuje že jsou proti něčemu, tu proti EU, tu vakcinaci, tu proti válce atd..
    A to tak hůř, že se zajde o hodně dál než jsou přestupky a přečiny. Ta klaka místodržitelů, rodinných klanů a firemních propletenců i neziskovek vytvořila vlastní sociální vrstvu, není rozdíl v tom kdo je u koryta, jen v tom kdo je zrovna na střídačce. Pro udržení tohoto statusu obětují vše, a mají k tomu veškeré prostředky. Tohle už nepůjde jinak než SYSTEM SHUTDOWN.

    A ale i oni se připravují na střet, doporučuji mimo jiné sledovat https://www.sosp.cz/
    Zatím se velice aktivně snažíme splynout s EU, kdy tragikomicky jednou nohou krachujeme a druhou vykračujeme v bojovém pochodu do války s Rusem, přešlapujíc po krk v grýndýlovém bahně.

    1. Nemáme pro válku nic ani ty granáty. Navíc, tady nelze z důvodů BIO-EKO žádnou fabriku na granáty ani postavit, současná roční produkce stačí tak na týden války … a přesto ji plánují.
      Začínám si myslet, že jsem asi magor já …. když tak nějak ze setrvačnosti si myslím, že pro zahájení války by bylo dobré mít šlapající průmysl produkující vše pro válečné potřeby.
      třeba to natisknou na 3d tiskárnách … nebo vygůůůglí … nebo já nevím co …

      1. Už jsem četl o tom, jak v Rusku blogeři tipují, že PePa je jejich agent, protože má nápady, které se vždy hodí Rusku.

        Nemyslím, že je PePa tak chytrej, ale kdo ví.

  23. Vidím, že alternativa si zažívá svoji purity spiral 🙂

    K tomu snad jenom pivko a s úsměvem sledovat jak se štěpí a žerou navzájem.

    1. Moc se neraduj.

      Takhle to je vždy a všude. 5kolka se už taky štěpí.

      STAN a Piráti už jedou protivládní kampaň do Europarlamentu.

  24. Zkouší se trpělivost a ta je s ohledem na okolnosti bezbřehá. Pokud se dlouhodobě bezbřeze trpí, už to není diagnóza ale blbost. V tomto ohledu kdyby se změnili parametry měření IQ, tak bychom museli skončit za Afrikou. A taky tam asi skončíme.

    1. Pokud by se změnily parametry tak by zůstali nazí. Nazí nacisti, kteří budou jen nadávat na vrchnost. Ale budou chodit do kostela, na úřady práce a na úřady sociálního zabezpečení a tam se budou modlit. Dokud jim budou chodit peníze tak budou klidně posílat i vám. Ale až nebudou chodit, umřou.

      Ano, u nás spousta lidí pracuje , ale ty následky a náklady jsou nebetyčné. Odvolávat se na blbou práci nemehla je ale podpásovka. To nemyslíte vážně, že ne.

  25. „Skutečně musím uznat, že velká média ještě pořád umějí…. Celá Evropa je ve varu, blokuje se dovoz ukrajinského obilí, nadává se na dohodu MERCOSUR, požaduje se odstoupení od grýndýlové politiky“ a my pláčeme nad nejednotou zemědělců.“

    Pan „Rohlík“ uvážil, že svému podniku pomůže tím, že nebude nic odbírat od pana „Rabbita“ Jandejska.
    Proboha co tu řešíme…

  26. LOL
    zemedelci – My nejsme proti vlade a EU, my jsme proti byrokracii.

    Tak se ptam, kde se ta byrokracie asi bere? To roste na stromech, nebo se jen tak zhotnuje z paralelnich vesmiru?

    Jasne, ze ji tvori vlada a EU.

    Tkaze drazi zemedelci, pokud jste proti byrokracii ( v tom mate mou plnou podporu), tak jste automaticky i proti EU a vlade (to z logiky veci0

  27. Vidláku, klid. Babišova podpora čtvrtečního „protestu“ je polibek smrti před libtardy, a Babiš sám je si toho moc dobře vědom. Proto to udělal.

  28. Mírnou demonstrací ze dne 22.2. sedláci dosáhli svého. S podivem velmi rychle.

    Sedláci uspěli, chystají se úlevy. Ministr mluví i o zrušení zdanění zemědělských dotací
    https://www.lidovky.cz/domov/sedlaci-uspeli-chystaji-se-ulevy-ministr-mluvi-i-o-zruseni-zdaneni-zemedelskych-dotaci.A240223_193606_ln_domov_lsva?zdroj=LN_top

    Jasně, že vše bylo dopředu domluvené za předpokladu, že demonstrace nebude PROTIVLÁDNÍ.

    1. Zatím nedosáhli vůbec ničeho, protože nic nebylo projednáno a schváleno.
      A protože mainstream o ministerských mlhavých příslibech vyřvává jako o hotové věci, jako by to teonistr vlastnoručně sepsal, podepsal vlastní krví a přibil na dveře Strakovky, je prakticky jisté, že nebude nic.
      Příští týden přifrčí z Brusele a oznámí, že vše pojede dál v nezměněné podobě.
      Možná jim sníží socko a až půjdou zemědělci do penze, nebudou se stačit divit.

    2. Jsou slepí, jestliže jim ke spokojenosti stačí vyšší dotace. A věřím, že to jim vláda klidně dá. Něco podobného bylo vidět i za kovidové krize: chytří bojovali za svobodu a respektování základních práv. Hloupí za kompenzace ušlých zisků.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *