22 února, 2025

Výsledek se nakonec dostavil…

Dnes by měly v Saúdské Arábii začít rozhovory mezi USA a Ruskem o Ukrajině… a Evropě… a byznysu… a rozdělení sfér vlivu. Vyjednávací týmy jsou prý už kompletní a i když se v Paříži hodně prskalo a dělaly se vzdoroakce, předpokládám, že tam pánům euromaršálům nějaký voják šetrně vysvětlil, že když Američané vypnou svoje družicové datalinky, tak žádné rakety do hloubi Ruska nedoletí… a doletí-li, netrefí. To platí i pro slavné stíhačky F-35, které Černochová prozřetelně nakoupila… ty bez amerického souhlasu ani nenastartují.

Bavit se o nějaké evropské válce proti Rusku bez USA je naprostý nesmysl. EU v uplynulých třech letech nad Ruskem nevyhrávala ani s Amerikou za zády, že by se to teď bez Ameriky zlepšilo, to tedy upřímně pochybuji. Potrefené kejhání různých Danuší, které teď, chtějí rychle odstraňovat nesmyslné evropské regulace (které ještě před měsícem slavnostně zaváděly), přichází poněkud pozdě.

Spojené státy prostě začínají s perestrojkou… Státní pokladna je sice prázdná, ale zato rekordně zadlužená, obchodní bilance není nic moc, spotřební zboží se doma prakticky nevyrábí a tvrdá i měkká americká síla stojí víc peněz, než si USA mohou dovolit. Donald Trump to bude řešit přesně stejně, jako to řešil kdysi Vladimír Putin. Udělá ze Spojených států benzínovou pumpu s atomovkami. Pokusí se vydělat na ropě a plynu, seškrtá zbytné výdaje, stáhne svoje vojáky z Afghanistánu… totiž z Evropy i z dalších míst, začne chránit vlastní ekonomiku a do toho se pokusí zařídit, aby místo něj nevyrostl nový světový hegemon. Když už Spojené státy nemohou být jednička, mohou se ještě pokusit, aby tou jedničkou nebyl ani nikdo jiný.

Pavel Šik včera psal, jak Trump velkolepě přijal indického premiéra Módího a jak spolu podepisovali byznys za opravdu hodně moc dolarů. Na Putina je Trump také hodný, protože jedna věc je, měřit se s Čínou a druhá věc je, měřit se s Čínou, Indií, Ruskem a dalšími zeměmi dohromady. Jak se asi v sedmdesátých letech museli cítit Tchajwanci, když ze dne na den nebyli tou správnou Čínou a místo toho se Američané začali kamarádit s Velkými kormidelníky? Přemýšlím, jestli tam také tehdy přijel nějaký americký Vidlák a vysvětlil jim, že všechno je jinak.. Možná tam pak také někdo brečel.

Pokud nechtějí mít Spojené státy proti sobě Čínu i Rusko zároveň, musejí Rusku nabídnout lukrativnější byznys, než mu nabízí Čína… na hodnoty se to nehraje, hraje se to normálně na dolary, jak jsme zjistili v případě USAID. Překvapuje to jen některé lepševiky, kteří to dělali zdarma, zatímco ostatní Pánci a Rozumci si za to nechali platit.

Asi takto bude vypadat vyjednávání u mladého Saúda… Co chceš Voloďo za to, abys nekývnul Číňanům na nové trubky s plynem? Oni nám teď zvavádějí cla na naše molekuly svobody… Co chceš za to, aby strýček Si dál nakupoval plyn od USA a ze Středního Východu a ne od Ruska? Aha, trubky do Evropy… jasně, Ukrajina tam překáží. Potřebuješ vlády, v Evropě, které budou přátelské k USA a k Rusku zároveň. Už na tom pracujeme, oni jsou tam všichni ti papaláši strašně neoblíbení, takže to nebude zas až tak velký problém. O kšeft se podělíme. Dodávky po moři my, dodávky po souši vy. A tu sílu Sibiře 2 odpískejte, když chce Číňan slevu.

Cenu plynu budeme držet vysoko, ať nám evropští ratlíci moc nevyskakují. Oni pak mají tendenci šturmovat na Moskvu a to nikdo nepotřebujeme… Vysoká cena plynu se hodí nám oběma.

Pavel Šik se ve svém včerejším textu správně zamýšlí, že v posledních dnech o Číně není moc slyšet. Snad jen v tom, že najednou čínští soudruzi ukazují přátelskou tvář k Evropě a téměř nabízejí poníženému unijnímu papalášstvu kapesníček na osušení slz. Vzájemný obchod je veliký a nějaký Fiala či Vystrčil v tom přece nehraje roli… Když teď máme společného nepřítele… Trump nám chce vzít Tchajwan a vám chce vzít Ukrajinu… Potřese si Leyenová s Číňanem rukou? Klidně se to může stát.

Události příštích dní nám ukáží, o kolik byla lepší Orbánova taktika, být zadobře se všemi. On je vlastně v klidu. S Číňany dělal Hedvábnou stezku, s Rusy dělal plyn, ropu a jadernou elektrárnu, s Američany dělal zbraně. Ať dopadne vyjednávání jakkoliv, Maďarsko na tom vydělá. Ukázkový příklad vyvažování vlivů.

Stejně tak se ukáže, jak blbá byla politika našeho světového lůzra a jeho Knedlíčka na Zamini. Má to nahnuté úplně všude. Rusové ho nenávidí za muniční iniciativu, Američané ho nenávidí za podporu Bidenovi, Číňané ho nenávidí za podporu Tchajwanu… Dokonce i ta neschopná perfidní Evropa reprezentovaná Macronem, Leyenovou a Scholzem, ho k ničemu raději nezve. Oni prostě vědí, jaký je.

Když o tom přemýšlím, on vlastně ani nemá kam zdrhnout…

Ne, vážně! Co je teď naše zahraniční politika a kdo ji formuluje? Česká republika dostala výprask ze všech stran. Výsledek hodnotové politiky se nakonec dostavil. Priority vlády (hlavně podporovat Ukrajinu) došly svého naplnění. V Saúdské Arábii začíná koncert velmocí, budou se překreslovat sféry vlivu, budou se měnit hranice i národní sebeurčení a ať to dopadne jakkoliv, pro naši zemi to bude za všech okolností špatně.

Tato vláda nás proklela třikrát. Schválením grýndýlu, schválením migračního paktu a hodnotovou politikou. Výsledkem premiérování Petra Fialy jsou tři kletby a mezinárodní izolace. To prosím nepřeháním, to se teď prostě projevilo.

Hele, tohle se nevyřeší nějakou drobnou korekcí ve volbách. Nikdo příštímu premiérovi neuvěří, že jsme teď už jiní, když ta menší polovina sněmovny bude pořád plná Hollanů, Rakušanů, Farských, Danuší a podobných tajtrlíků. Tohle se vyřeší jedině úplným přeformátováním české politiky. Jako v roce 89. Nikdo nám jen tak zadarmo nesežere, že jsme se změnili a pochopili nové uspořádání.

I o tom budou volby. Nejenže se rozhodujeme, z čích peněz zaplatíme obnovu naší země, ale také se budeme rozhodovat, jestli budeme moci světu slíbit, že se taková pětikoaliční katastrofa už nikdy v bledě fialovém nevrátí.

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

354 thoughts on “Výsledek se nakonec dostavil…

  1. Jak by dnes dopadlo referendum v ruskojazyčných oblastech Ukrajiny ohledně připojení k Rusku? Domnívám se, že jednoznačně ve prospěch Ruska. SVO byla vedena tak, aby civilní oběti na východních územích Ukrajiny byly minimální. Referendum by mohlo být klíčem k řešení, Trump by si tak vytvořil alibi.

    Na druhou stranu, uznané referendum o sebeurčení by bylo pro koloniální západ nebezpečným precedentem.

    Nejpravděpodobnější se tedy zdá, pokud Trump bude chtít odvrátit totální porážku Ukrajiny, že bude muset přistoupit na všechny Putinovy návrhy.

    Výměnou Trump získá obchodní příležitosti. Ztráty zaplatí Evropa. Po zásluze.

  2. Americký lid platil Panamský průplav a Ruský lid zakládal města tam, kde SSSR narýsoval Ukrajinskou SSR. V tom bude shoda určitě.

  3. Zajímavý pohled na USA..
    http://www.moravskoslezskenovinky.cz/zpravy/politika/zene-donald-trump-usa-k-historickemu-shutdownu/

    Jinak ještě taková úvaha – představte si, že jste „ředitel Zeměkoule“ a máte za ní odpovědnost..
    A když tak vidíte, jak USA plýtvají surovinami, energií, potravinami a produkují nejvíce odpadu na Zemi, pak co asi budete nuceni s nimi udělat, v zájmu záchrany celé planety ??
    Nějak jim „ubrat kyslík“..
    A jak to udělat, aby se nevzbouřili a nezmáčkli červené tlačítko ??
    No nějak pomalu, nenápadně a ideálně tak, aby to nikdo (nebo většina, výjimky se vždy najdou..) u nich nepoznal, že si řežou sami pod sebou větev..
    A aby to zamaskovali, nastrčí do světla ramp člověka, který je dobrý herec a přesvědčí Američany, že vše, co dělá, je pro blaho USA – MAGA..
    Jenže je otázkou – když hledáme paralely se SSSR / Ruskem – hraje Trump roli Gorbačova, Jelcina nebo Putina ??
    Tot zásadní otázka a odpověd bude jistě zajímavá..

  4. Výsledek se nakonec dostavil…teda dostaví…
    Amerika s Ruskem ukují nějakou dohodu, což je zřejmé.
    Ukrajina s tím nebude samozřejmě souhlasit, nemá jinou možnost.
    EU vyšle nesouhlasné signály a silná gesta.

    A co pak?
    USA zavřou penězovod a bez peněz není válka.
    EU se bude muset rozhodnout. Buď brutálně ožebračit již tak nasrané obyvatelstvo, nebo natvrdo jít do války s Ruskem a kromě ožebračení obyvatelstva, poskytnout i lidskou sílu.
    Obě varianty v Evropě zažehnou velký třesk, ale třetí varianta – ztráta vlastní tváře, asi nepřipadá v úvahu.
    Takže válečný stav, zrušení voleb, zatýkání, zavírání, vojenská diktatura, zničená Evropa.
    Já vím, je to nejhorší scénář, ale hodiny dělají tik tak tik tak….
    A my jsme bohužel součást KoZy a nevím jestli máme čas do voleb.

    1. Re: Michal

      Dobrá analýza. Na výběr jsou pouze dvě možnosti.
      a) soudruzi v Bruslogradu se poserou a nechají toho, resp. pustí k veslu někoho, kdo se bude snažit minimalizovat napáchané škody,
      b) půjdou do toho natvrdo a poteče krev i v Ojropě.

      1. Očekávám možnost a)

        Evropa nemá žádného vůdce, který by chtěl válčit. Žádný Napoleon ani Hitler není na dohled. Ovšem nikdy nelze vyloučit, že si elitáři najmou nějaké provokatéry a pokusí se zinscenovat záminku k nedobrovolné válce. Přípravy k takovému scénáři vidíme každý den, stejně jako převýchovu evropského obyvatelstva k chápání nutnosti války.

      2. Luďku,
        možná, když se ukázalo, kterak většina těch imigrantů v západní EU nejsou zrovna chirurgové (copyright Okamura) nebo jaderní inženýři, ale přece jen předvedli určitý talent, že by se dali seřadit do oddílů, podrobit pořadovému výcviku (ten neovládají, na rozdíl od práce se zbraněmi) a poté vyslat na Rusa.
        Něco jako když si „již staří Římané“ najímali barbary do armády.
        Jednou ranou dvě vyřešené věci – zamezení migrace (kdo by sem lez) a boj s mužiky.

        Tohle co jsem napsal, tato idea, mi přijde poněkud Targusovská, tak promiň, že Ti lezu do zelí (po moravsku „kélu“ ?).

        1. Re: Godot

          Dvě naprosto zásadní chyby.

          1/ Zelí není kel. Zelí je kapusta a česká kapusta je kel.

          2/ princip sešikování hnědáků a jejich nasměrování na východ se nabízí. Má to ovšem háček, nebo spíše dva.
          A) Sehnat alespoň minimální výstroj pro budoucí granulát (uniformy, boty, kalachy, střelivo)
          B) Hnědáky by bylo potřeba alespoň minimálně vycvičit a tady je problém – komunikační jazyk.

          Oba subproblémy jsou samozřejmě řešitelné, ale vyžadují kromě peněz a ochotníků i ČASOVÝ INTERVAL.
          Otázka – pohříchu řečnická:
          jak dlouho ještě vydrží ukromaso na svých pozicích?
          Ivan začínal počátkem roku dobývat jednu vesnici za tři týdny, pak za týden. Následovala jedna vesnice denně. Dnes už si na žádné odhady netroufám, zejména vezmu-li v úvahu, že Ivan měl a stále má čas. Nikam nespěchá, protože denacifikace v praxi.

          Kdo zvedne své posrané podvlíkačky na klacku dvy metry nad zem, má alespoň minimální šanci přežít. Takového možná Ivan „ušanuje“, protože kdo se zlomil jednou, zlomí se i podruhé.
          Zbytek do bez milosti granulí.

          Co tím chci naznačit. Pokud by hnědáky někdo OPRAVDU sešikoval a nahnal na Donbass, můžeme třikrát hádat, kolik času bude Ivan potřebovat k jejich semletí.

        2. Mám takový pocit, že krimigranti si k nám přišli pro sociální dávky a blondýny. A pokud jsou ochotni bojovat, tak jen o podíly na obchodu s drogami.
          Bohužel, předpoklad, že krimigranti za nás budou pracovat, nebo bojovat, kavarenskym lepším lidem nevyšel.🤣

  5. Můj zcela nepovšimnutý text ze včerejška –

    „j. napsal:17 února, 2025 (23:36)
    Já si myslím, že Ruská federace cestou svých vyjednávačů nemůže uhnout ze svého důvodu proč začala „speciální vojenskou operaci“.
    Ty důvody byly ihned na začátku Ruskem sděleny i reprodukovány našimi presstituty – cituji – „Odzbrojíme a denacifikujeme Ukrajinu, nemíchejte se do toho, řekl Putin“….“ https://web.litterate.cz/vysledek-se-nakonec-dostavil/#comment-407753

    A najednou teď čtu –
    „Dnes 18. 2., 8:00
    Rusko nadále požaduje, aby se Ukrajina vzdala v jeho prospěch svých čtyř oblastí, které ani ruští vojáci nedobyli. Chce také, aby Ukrajina byla demilitarizovaná a neutrální. Maximalistické nároky zopakoval v pondělí na zasedání Rady bezpečnosti OSN její zástupce Vasilij Něbenzja. Oslyšel tak slova USA, že Rusko bude musel udělat ústupky a nějaká území Ukrajině vrátit.“ https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-neustupne-rusko-ukrajina-sve-oblasti-nenavratne-ztratila-zopakovalo-sve-pozadavky-40509445

    A těch slov, co tu mezitím proteklo….

      1. Dík za „poklonu“.
        Taky je tu takových, jako jste vy, zástupy. Většina. A nejen tu.
        A tak to u nás vypadá, jak to vypadá.

          1. Jo, jo, až vás chytnou a dovezou zpátky, pozdravujte primáře Nešpora.
            Váš písemný projev je zcela charakteristický.

          1. Ale ano, „Lavrova“ jsem četl.
            „Můj“ článek – jistě jste si všiml – je ovšem o Něbenzjovi a Radě bezpečnosti OSN, nikoliv Lavrovovi – „Maximalistické nároky zopakoval v pondělí na zasedání Rady bezpečnosti OSN její zástupce Vasilij Něbenzja.“

            1. Putin je teď sám se sebou spokojený.
              Chce se už jen zapsat do dějin, míní ruská novinářka Jelena Kostěnčuková.
              (Zní to ukrajinsky)

              Ptám se – nemá a to náhodou právo?

              1. Předpokládám, že otázka měla znít „….nemá NA to náhodou právo?“
                Odpověď si dá každý sám.
                Já jen připomenu v jakém stavu přebíral Putin Rusko po bačování Jelcina.

                A pokud jde o tu „novinářku“, ausgerechnet prý RUSKOU, ačkoliv žije v zahraničí a plive na svou původní vlast, článek o ní je fakt výživný https://plus.rozhlas.cz/putin-je-ted-sam-se-sebou-spokojeny-mini-ruska-novinarka-kterou-asi-otravili-a-9413096
                Ne náhodou jde o rozhovor „spáchaný“ presstituty ze slovenského „Deníka N“.
                Pokud si pustíte záznam toho rozhovoru, hned v prvních větách se dovíte, že se ji pokusil otrávit přímo Putin.
                Obsedantní psychóza?
                Prostě – není blbej jako blbej.

      2. Skvěle vystiženo! Já se taky hlásím. Konečně se nás, nepochopených géniů, někdo zastal.
        Na druhou stranu, kdybychom byli jako géniové pochopeni, kdyby nás uměl pochopit každý blbec, naše genialita by vůbec nevynikla.
        Vše je, jak má být.

        1. Ano. Také tím trpím, od mlada. „Vrchlický byl také nepochopen,“ utrousil jsem na střední škole k češtinářce, která mi dala kouli ze slohové práce. Nebyla to špatná práce, leč pedagožka se vyslovila, že jsem to určitě musel někde opsat, pojednávalo to o nějakém schizofrenikovi, a že o tom „přžece nemůžu nic vědět“. Tak jsem napsal náhradní práci o záhadné díře v zemi – bylo to takové košatější, a rozuzlení bylo, že ji spáchal včelojed lesní, aby si pochutnal na zemních vosách. To tu nánu pitomou uspokojilo a napsala mi jedničku.

          1. Mně se tuším ještě v devítce na základní škole stalo něco podobného, když jsem s pohledem na ni upřeným odrecitoval báseň, kterou jsme si směli volně vybrat. Začínala nějak takto:

            Ve kterém koutě tvého těla, ve kterém, žes to nevěděla, má doupě šelma jež se plíží, od buňky k buňce, prchlá z mříží. Hladím tvé křivky a prsty svahy projíždím…

            Mladá (a minimálně ve vzpomínkách) hezká učitelka postupně zrudla a pak řekla, že jsem si vybral moc těžkou báseň, jejímuž významu ještě nemůžu plně rozumět. Nicméně mi dala jedničku. Bohužel se pak na mně nedopustila mravnostního trestného činu a nepoznamenala mne na celý život posttraumatickým syndromem, v což jsem při výběru básně tiše doufal…

            1. Závidím vám i nezávidím.
              Já jsem na češtinářky měl dost smůlu. Na velmi dlouhou dobu mně zcela zatarasily cestu k humanitním oborům, což jsem později (mnohem, mnohem později) pracně doháněl a nikdy zcela nedohnal.

  6. Máte to nějaké popletený pane Vidláku USA nikdy nebude chtít pomáhat ekonomický Rusku. Zase malujete vzdušné zámky.

  7. Trump se už dlouho snaží, aby EU financovala přítomnost vojsk US Army v Evropě. Nebo aby stáhnul vojska domů. Tak teď to dá Rusku jako dárek k vyjednávání, a stáhne si vojska z EU domů? Veřejné mínění v USA zajásá, že nebude muset přispívat na bohaté Evropany. Veřejné mínění v Rusku zajásá, jak hrdina Ruska Putin odrazil NATO vojska zpět za hranice před 1989. A EU se nikdo na názor ptát nebude.
    My jsme sice strašeni obrazem, že se Rus chystá zaútočit na EU, ale co když Evropa už nezajímá ani Rusko, ani USA? Spadli jsme už do zemí třetího světa?

  8. Po roce 1989 došlo k přirozenému přeformátování politiky od vlády jedné Strany (Národní fronty) k demokratické soutěži různých stran.

    Snad Vidlák nechystá nějaké přeformátování v opačném směru.

    1. V čem je demokratická soutěž různých stran verze ČR 2025 lepší než vláda jedné strany, vz. ČSSR 1989?
      Hlavně z pohledu kvality a transparentnosti politického procesu…

      1. „Transparentnost politického procesu“ v roce 1989 neexistovala, není co srovnávat.

        Na skutečný obsah Vidlákova slova „přeformátování“ jsem opravdu zvědavý.

          1. Za mne zhruba stejně.
            Děláme to a to a tím plníme ustanovení XVII. sjezdu a osmé pětiletky…
            Děláme to a to, protože jsme to nechali napsat do Strategie 2030 a protože jsme se k tomu zavázali v Bruselu.

            Co se týče účasti na politickém procesu podobně…
            Skoro každý mohl vstoupit do Strany či některé ze 3 stran a realizovat se podle své chuti a schopností s omezeními danými objektivními skutečnostmi.
            Dnes je těch stran víc, chybí masovost, ale co je jinak?

      2. nemozete porovnavat, predsa len vedenie KSC si bolo vedome, ze blbci mozu byt vo vedeni, ale musia posluchat. Tu si myslia vo vedeni stran, ze blbci su vsetci ostatni:-(

    2. V 89-tom chcela ŠTB mierne zreformovat rezim a odstranit par komunistov vo vedeni KSČ brežnevovho typu, akurat im to prerastlo cez hlavu….

      1. Opravdu si myslíte, že jim to „přerostlo přes hlavu“? Já s ohledem na současnou situaci už ani ne…

        1. Myslím si, že se jim to opravdu vymklo. Strůjcem poklusu o vnitrostranický (KSČ) puč byl Hegenbart, který měl právě tajné služby pod palcem. Ti jeho hoši se z vládnoucích struktur úplně vypařili.
          Domnívat se, že vrcholným úspěchem StB je volba Velkého rozvědčíka do čela státu, by bylo konspirační teorií jako bejk, pro mne dosti nepravděpodobnou, leč nikoliv vyloučenou.
          Pokud přece jen, pak spíše prodloužená ruka KGB, to byli jinačí borci.

  9. Kolář náš úhlavní nepřítel.

    Fico je regulérní blázen, působí jako trojský kůň Vladimíra Putina v Evropě, říká Ondřej Kolář
    Evropský poslanec Ondřej Kolář z TOP 09 připustil, že současná vláda má řadu problémů a chyb, ale zároveň tvrdí, že žádná lepší alternativa neexistuje. „Jsem člověk, který má spoustu výhrad k současné vládě a neváhá ji občas kritizovat, ale jedním dechem dodávám, že tu není jiná alternativa, která by alespoň tomu mému nastavení a přesvědčení nějakým způsobem konvenovala,“ uvedl.
    Podle něj vládní koalice selhává především v oblasti komunikace: „Myslím si, že kdyby vládní koalice zapracovala na komunikaci a dokázala lidem lépe vysvětlovat, proč dělá některé kroky, tak by se jí vládlo mnohem pohodlněji,“ řekl Kolář. Na otázku, zda je tato vláda „nejlepší z těch nejhorších,“ odpověděl stručně: „Ano.“
    https://www.youtube.com/watch?v=rFEzWV3YSVo

    Mrkněte na komentáře pod videem. Tam snad není ani jeden kladný komentář ke Kolářovi.

    1. Kdyby současná vláda lépe komunikovala a lépe vysvětlovala lidem, proč dělá takové či makové kroky, brzy by nejspíš visela na lucernách (metafóóóra).
      Aby se to lidé nedozvěděli, tak angažovali blba Foltýna, který budí všeobecné rozveselení a funguje tak jako fíkový list, …… za nímž je schovaný Fiala.

  10. Tak přeci jen, šance tady je, aby nám dál vládli!

    Spolu má jedinou šanci jak porazit Babiše. Klíč je paradoxně na levici

    Čeští voliči nejčastěji tíhnou k silnému konzervativně laděnému státu, který se bude starat o jejich zaopatření. Přesto ve společnosti existuje zhruba pětina lidí, jimž jsou bližší liberální, byť spíše levicové postoje a kteří momentálně nemají výraznější zastoupení. Právě jejich hlasy přitom mohou být rozhodující v letošních sněmovních volbách, ukazuje analýza NMS Market Research.
    https://www.novinky.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-spolu-ma-jedinou-sanci-jak-porazit-babise-klic-je-paradoxne-na-levici-40508740

      1. O nás: …postupně jsme vyrostli na firmu se stomilionovým obratem.

        7.6.2023
        Češi oznámkovali Fialovu vládu: nejlépe hodnotí pomoc Ukrajině.

        27.11.2023
        Polovina Čechů a Češek souhlasí s úplným narovnáním práv stejnopohlavních svazků.

        12.4.2024
        Češi a Češky se o udržitelnou módu zajímají. Aktivně udržitelnost zvažuje polovina nakupujících.

        12.8.2024
        Regulace reklamy na alkohol a zdravotní varování na obalech. Češi by podpořili návrh Pirátů.

        12.9.2024
        Češi by za prezidentku USA zvolili Kamalu Harris.

        23.9.2024
        Obtěžování v MHD existuje, osobně se s ním setkala pětina lidí v Česku.

        25.11.2024
        Lidé souhlasí se zálohováním PET lahví a plechovek. Proti je pouze nejstarší generace.

        1. Ale přátelé! Což vy nevíte, jak se dosahuje žádoucích výsledků při průzkumech veřejného mínění?

          Je to jednoduché. Pokud potřebujete potvrdit, že průměrná výška obyvatel ČR je něco přes 198 cm, vyberete si – ovšemže náhodně, jak jinak – respondenty u vchodu do basketbalové haly.

          1. 🙂 Včera jsem psal něco podobného – takže parafrázuji: pokud potřebujete potvrdit, kolik je mezi občany věřících, ptejte se u východu z kostela po nedělní mši.

            1. To bylo pěkné 😀
              V případě některých jedinců to má ovšem háček. Ba, co dím – háček. Hák to má, že bys na něm Jánošíka oběsil!
              Někteří respondenti již během první otázky posílají tazatele tam, kam slunce nesvítí.

              Taková náhodička: dnes jsem vzal do ruky mobil, nějaké neznámé číslo. Volám zpět – průzkumná agentura, prý zavolají zpátky. Nu, zavolat mohou. 😀

  11. „Tato vláda nás proklela třikrát. Schválením grýndýlu“

    Ten schválil Babiš. Někteří sice tvrdí, že ho Babiš schválil jenom ve velice obecné podobě, ale není to pravda. Babiš schválil na konci roku 2020 i konkrétní podobu.

    1. Re: Bureš

      To tu furt píšu, že Bába =Agrofert = dotace = Bruslograd = greendeal, byť možná ne v té úplně nejhorší podobě.

      Můj názor .
      Bába schválil, co mohl a odhadoval vývoj tak, že se bude dít přesně to, co se děje teď, neboli že se bude od GD opatrně couvat. A Agrofert by byl na čele v čerpání dotací.
      Kolik že nám vydyndal na GD? Mám pocit, že žvanil o 600 miliardách. No jistě, jenže to jsou půjčky, anebo dotace na neprodejná a zholanic nepřinášející hovna.

  12. Pavel zachovává důstojnost, ačkoliv pod tíhou okolností kdysi něco s nábojema bylo,. Mohlo by to lidi přesvědčit, že ve správný čas je republika vždycky na správném místě. Tedy, vždycky ne, ale posledních pár let rozhodně ano, protože tolika dění, kolika my se účastníne aktivně, to je něco, co si už dobrých pětatřicet let národ přál. A to nemluvím o létech ještě minulejších.

      1. Do knihy přání nahlížíme lidmi, které pustili do médií. Kdo je tam pustil, nevím, ale byli to lidé vzdělaní do určitého postačujícího bodu. A ti lidi v těch médiích nahlas a na mikrofon demokraticky shodili vědce na kolena, politiky přiblížili lidem, a tlumočili.
        Samozřejmě otázka po národu je věčně živá, vlajka a tak.. Myslím, že lidem jsou hranice šumák, měna, ňáká písnička… Možná, kdyby cítili způsob vzdělávání, že přeci jen je specifický a způsob rodinných zákonitostí.., možná by to nepřiznali nahlas, ale byli by národ ti Češi

  13. Hloupého Jasánka, či vlezdoprdelku bez gulí nikdo nikam k ničemu, o čem se rozhoduje nepustí. Takové nuly nikdo nechce, jen je využije. Teď jde o to, aby si konečně náš národ uvědomil, co za lejna, ale zároveň darebáky, si zvolil a dle toho s nimi pak zacházel. Nutela teď jede na svém fb pecky o tom, jak se máme dobře….blbeček si neuvědomuje, že lidi chodí nakupovat, k lékaři, mají děti ve školách, platí horentní sumy za energie…

    1. Proč si to ten národ neuvědomil dřív?
      Je vůbec takové uvědomění si něčeho a prozření u dospělého člověka možné? Za jakou cenu?
      Já se obávám, že je to podobné jako s ovocnými stromy – špatné větve se neopravují, ale prořezávají…

      A je tu vůbec ještě nějaký národ?

      1. Prozření možné je, ale těžko soudit, zda je lepší obrácení nebo rezignace jako výsledek uvědomění si svého místa ve světě.

      2. Národ?
        Praha, ptejte se v Praze.
        Všechny sviňárny a echt blboviny přišly vždy tam odtud.
        Já chápu, že je to hlavní město státu – ale je narvané blbama, kteří žerou maximálně patnáctisekundové informace ala tiktok. V tom kvaltu nemají čas ani pochopit, co by si přál zbytek státu.

        1. Nechci Vám brát iluze ale v Brně je to velmi podobné. Pracuji jako IT v nemocnici, často komunikuji s doktory a jejich názory na politiku (popř. jak se chovali za covidu) mě dost děsí. V naprosté většině jen povrchní bláboly z médií, protože přece oni nemůžou mít názory jak ti fujky fujky dezoláti. Všechno je to jen pýcha a sebestřednost našich elit.

          1. ano, lenze si treba uvedomit preco….vacsina tychto ludi nema cas na to, aby si studovali informacie skade tade. Pamatam si seba, ked som citala Sme a nejak nechapala ten vnutorny rozpor vo mne. Ked som bola vonku v zahranici, cela kludna. Prisla naspat a este som len videla bilbordy a uz som bola napata. Ja som sice mentalne chapala, ze media-propaganda atd., ale defacto ani v pate ma nenapadlo, ze az tak velmi krivia realitu. Migracna kriza v roku 2015 bola realne mojim prvym budickom. Ked vlastny rozum som nemohla popriet a pritom nechapala, preco tito rozpravaju kydy o jadrovych inzinieroch a lekaroch……je pravda, ze to nechapem doteraz, preco sa do toho nechala Europa natahat.
            No a tito lekari proste pracuju, precitaju si MSM, pustia si vecer spravy……pokial si nedrzia v pamati mnohe suvislosti, tak to beru naozaj tak ako sa predlozi. A ono je jedno ci su to lekari alebo ine vysoke skoly. Ono to programovanie aj k nenavisti si vsimne len ten, kto v tom nejde. Kolko ludi bolo u nas na namestiach kvoli tomu, ze Fico bol pre lacny rusky plyn. Vyssia miera dezolatstva byva v IT, ale aj to len tam, kde si velkeho brata uvedomuju……no a potom ti, ktori maju zaklady polozene za socializmu ci z rodin, kde si vsimaju tie rozpory, ktore su im kazdodenne predkladane ku konzumu

  14. „Nikdo nám jen tak zadarmo nesežere, že jsme se změnili a pochopili nové uspořádání.“

    No, ale my jsme se nezměnili a nic jsme nepochopili…

  15. Knedlíček, Helmička, taky Koblížek se mu říká. Měl teď kdesi pravit něco jako (asi to po něm doslovně nedám, ale je to téměř přesně), že – jednou věcí je, co se nás USA budou ptát. A druhou, co jim odpovíme. Což ale zůstane neveřejné…
    Je úplně jedno, v jakém kontextu to pravil, protože tohle ze sebe vypustit nejde v žádném. Pokud je nějaký, potom takový, že Tyranosaurus je frustrovaný v Praze z toho, že jej Macron nepozval být společně v Paříži frustrovaný z toho, že se s nimi USA nebaví. Tak mluví ještě víc scestně, než je u něj standard. A k tomu mu (méně, stejně, více – to nejde nijak posoudit) scestně notuje Koblížek.
    Na tomto minivzorku ale asi jde dohlédnout zase o kousek dál k tomu, do jaké osobnostní spoušti je Trump srazil. Ono to empaticky moc nejde, protože ve spoušti a ve zmatku se takto orientovat nedá. Asi se jim ale pocitově skutečně boří svět a jsou z toho bezradní, protože kromě jiného musí komentovat něco, na co naprosto nejsou zvyklí. A podle toho to jejich překonávání sebe sama v naprostém blábolení taky vypadá, lezou z nich ne pouze obvyklé superkraviny, ale hyperkraviny.

    Je mimochodem pravda, že Musk se chystá za tři miliardy dolarů koupit CNN? To by nebylo od věci.
    Taky měl prý z Ruska zaznít předběžný „mírový“ požadavek. Ty, které Rusko pro jejich slova a činy proti němu považují za trestně stíhatelné (tzn. vážné urážky, soukromé zbraňové aktivity apod.), mají chtít podrobit vyšetřování a trestnímu stíhání – podle ruských zákonů. Nevím jestli to tak je, pokud by ale bylo, možná bude důvod ke zděšení. Skutečný důvod.

    1. No vida – a jsme u toho. Svěrače povolují a z gatí vytéká záhadná hnědá, nevábně páchnoucí substance.
      Jen jestli náhodou už Ferdyš Pištora tu správnou chvíli pro změnu kurzu nezmeškal.

      1. Jsem z masa a kostí, tak si užívám tu člověčí škodolibost. Nanosili se mi mrzutostí a nepříjemných pocitů z žití života hory, teď mi přinášejí samou radost. Život je skvělej, i když třeba (spíš jistě) jen na nějakou chvíli a nic si za to nekoupím, spíš mě to naopak nějaký kačky bude stát. Nebo vlastně, vždyť právě tu krásnou radost jsem si za to koupil. Ničím si to nenechám kazit, je to teď a tady. A kdyby se některý z nich skutečně ocitl svíravě ve znevýhodněnosti, o to víc bych si juchnul. Jen ať si užijí, to už si s vyšš. pr. mr. nějak srovnám.

    2. To Picolo-mini:
      Vic Godot níže. Po přestávce se hraje jiná hra, přišel nový režisér, ale hercům nikdo nedodal nové texty.
      Takže se to blábolení nedá poslouchat.

      1. To je náhodou dobrý, ještě mě to takto nasestavit nenapadlo. Že jsem vlastně malej a k tomu ještě menší…

  16. Já si myslím, že Ruská federace cestou svých vyjednávačů nemůže uhnout ze svého důvodu proč začala „speciální vojenskou operaci“.
    Ty důvody byly ihned na začátku Ruskem sděleny i reprodukovány našimi presstituty – cituji – „Odzbrojíme a denacifikujeme Ukrajinu, nemíchejte se do toho, řekl Putin“ https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/putin-rusko-invaze-ukrajina-valka-belorusko.A220224_065636_zahranicni_remy
    Rozhodně Rusko nemá důvod od těchto cílů ustupovat. Dosáhne je buďto cestou SVO, anebo cestou jednání se současnými USA.
    Na nějaké harašení zbraněmi nebude brát ohled.
    Ruská federace upustí od dalších vojenských operací, pokud budou splněny tyto podmínky, což zahrnuje také uznání přijetí Doněcké a Luganské republiky /v jejich plném geografickém rozsahu/ a Krymu do sestavy Ruské federace, stejně k tomu bude směřováno i pokud jde o Chersonskou a Záporožskou oblast. Ostatní území nechť je dále Ukrajina, ovšem – jak zněla a zní původní podmínka – jako denacifikovaná a demilitarizovaná země. To samozřejmě předpokládá, že se nestane žádnou součástí NATO ani EU.
    Na dodržování těchto podmínek a jako záruka její bezpečnosti bude požadována přítomnost zahraničních jednotek, které nepochybně nemohou pocházet ze zemí NATO ani z Ruska, nýbrž u neangažovaných zemí.

    Podaří se toho dosáhnout, nebo bude pokračovat vojenská operace s nebezpečím balance na hraně třetí světové války?

    1. Taky mi to pripada, ze Vidlak to svym odstavcem zacinajicim „Co chceš Voloďo …“ nejak nedopochopil. V jeho formulaci to zni jak „Volodo, Cina ti nikdy neda tolik, kolik ti my muzem naslibovat“.
      Vsechno to …Ukrajina tam prekazi… Potrebujes vlády v Evropě… se velice snadno odpiska kdykoli si amici vzpomenou – dyt je tam preci ta demogracie, vlada poslanci nechteji, sorac ale mame noveho prezidenta…

  17. Záleží na úhlu pohledu

    Amerika nemá trvalé přátele nebo nepřátele, jen zájmy.
    https://www.databazeknih.cz/citaty/henry-kissinger-10510

    Trump nemusí dělat ze Spojených států benzínovou pumpu s atomovkami, protože mají levné energie, mají dostatek surovin, potřebné lidi si koupí.
    Voloďa ví, že KoZa je prolhaný, proto bude udržovat dobré vztahy s Si, ale nemusí se mu podbízet cenou.
    Si není blbý ví, že trubkový plyn a suroviny po kolejích jsou nejjistější, a možná i nejlevnější.
    Námořní blokáda má smolíka.
    Proto bude kámoš s Voloďou.
    Rusko nebude mít na krku Ukrajina a Evropu.
    Kdo chce kam, ….
    Ukrajinci chtějí zůstat v Evropě.
    Kdo bude obnovovat Ukrajinu?
    Čína, která má dostatek love a lidí?
    Rusko nebude protestovat, protože čínský tlak na ruské území ustane.
    KoZa bude jenom přihlížet.
    Co se týče naší kotlinky?
    Jsem dost starý, abych věděl, že jediné, co platí, nejsou nové sliby, nýbrž minulé skutky.
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2025/02/17/fiala-dava-chladit-sampano-pekarova-adamova-tleska-ve-stoje-dil-ii/

    1. „protože mají levné energie, mají dostatek surovin, potřebné lidi si koupí.“
      Nekoupí. Můžete si koupit ředitele, výzkumníky, ale nejde si koupit dostatečný počet středního technického personálu, který potřebujete pro fungování výrobní fabriky. Dokonce i ti dělníci potřebují přebírat zkušenosti od starších.

        1. Tymak: Nevim. V Americe se ted dost povida, ze s temi Indy to neni nic moc, jsou to bordelari na entou. To, ze doma v Indii nedokazou ani udrzovat hajzliky, a serou kde chodi, to jejich reputaci taky nepomohlo…

          Nakolik je jeste brain drain vubec mozny? Vzdelani upada na celem svete.

          1. Brain drain je stejna blbost jako nemusime vyrabet, levne dovezeme z ciny.

            Proste se zbavite vyroby mozku navzdy a budete je kupovat, ale pak si nevyrobite ani stredni kadry, kteri jsou potreba k vyrobe nebo na stredni skoly a upadek pokracuje.

    2. Benzínová pumpa s atomovkami, to není důležité.
      Důležitý je dolar – s ním USA stojí a padají (nastane-li).
      Nechci si hrát na odborníka (nejsem), ale spíše než Rusko vedlo ke změně strategie USA BRICS a obava právě o platby dolarem. Jejich konec….. raději spíš nedomýšlet.
      Všechno ostatní je jen mlha kolem.
      Myslím si naivně já.

      1. Re: Godot

        Já bych nebyl tak moc příkrý. Viděl bych to na souběh těchto jevů a poslední zbytky normálně uvažujících jedinců v USA.

        Tedy pokud budeme za normální považovat tuto myšlenkovou konstrukci:
        Rozbít RF se nám opět nepodařilo, je potřeba urgentně změnit taktiku a v mezičase zkusit rozjebat něco jiného. Afriku ne, tam jsme se nechali předběhnout. Takže Panama, bo průplav, a země okolo severní točny /Kanada, Grónsko/, bo nevytěžená ropná a plynová pole.

        Systém rabování cizího nerostného bohatství z nich prostě nedostaneš, mají to v genetické výbavě.

      2. Souhlas, Godote.
        Je to ale podle mého jen jedna stránka „vládnutí“ Trumpa – ta ekonomická. Neuvěřitelný dluh veřejných financi, který způsobuje, že jen náklady na dluhovou službu jsou – pokud se nemýlím – největší položkou na straně veřejných výdajů USA, když současně nejvyšší podíl úvěrů drží věřitelé z ciziny, na jednom z prvních míst ausgerechnet z Číny, asi mnoho prostoru k „lavírování“ nedává.
        Takže jistě, DOLAR jako světová rezervní měna, o tom to určitě je.

        Pak je tu ale ještě druhá stránka „vládnutí“ Trumpa, a to je ta společenská. A dokonce si myslím, že ta i do značné míry podmiňuje to ekonomické uzdravování.
        Trump v první den své vlády „zatočil“ s progresivismem, s buzerantismem a všemi úchylnostmi s tím spojenými, s „vyjímečností“ určité barvy kůže, která za Bidena dostala nadřazené postavení včetně ekonomické podpory prý s ohledem na staleté vykořisťování předků těch současných „majáků pracovního procesu“.
        Trump postě konzervativně vrátil věci do obvyklých kolejí v souladu s přírodními zákony a obecnou přirozeností, podmínky společenských vztahů postavil „z hlavy zpět na nohy“ /abych mluvil řečí klasika/, „červené kolečko“ dostalo zpět své pojmenování namísto dosavadního „zeleného čtverečku“.

        U nás se to zatím „nesmí“ – nejen u nás v ČR, ale především „u nás“ v „Júropě“, kde ty zvrácenosti jsou ve vládních politikách – zejména rozhodujících zemí – zažrané jako roup v řiti.

  18. To jsou věci. Cituji:
    „Je třeba začít konat. V první řadě revidovat Green Deal ve prospěch posílení konkurenceschopnosti, zásadně omezit byrokracii, důsledně vyhošťovat migranty, kteří se provinili proti našim zákonům, a investovat do naší obrany a bezpečnosti. Je třeba neztrácet čas a přistoupit k činům,“ prohlásil premiér (Petr Fiala) a akcentoval témata, která dlouhodobě patří spíše k pilířům české opoziční politiky.
    Pan premiér zřejmě pečlivě sledoval projev vicepresidenta Vance a vyvodil z něj závěry.
    Je opravdu hezké, když nám po 3,5 roku svého vládnutí oznámí, že je třeba začít konat.

        1. Ano. Pešyňského bezmocně zoufalý vřískot je rajskou hudbou pro uši dezoláta.

          Jako další velkou investiční akci kromě rozšiřování dálnice bych viděl i rozšíření kanalizační sítě, aby měl Signalista a jeho tým po volbách kudy chodit.

          1. ja ho nepoznam, neviete preco sa tak rozculuje? co sa mu nepaci? teda ked si odmyslim moralny aspekt alebo aspon aspekt cistej sebaucty Fialu?

    1. SSoudruh Vance ale nebude konat ve prospěch normálnosti. To jen jeho loutkovodiči, vrazi z Wall Streetu, Federální rezervní systém USA a Bank of England zase prohráli válku o suroviny na území Ruska.

          1. Nejde jen o prachy. Jde o to, umet vubec valcit… mit valky-schopny system a lidi…

            Vsecko jde do riti… i to valecnictvi…

          1. Panama už je o ničem. Prý byla stavěna na šířku standardního torpédoborce US Navy. Z Atlantiku do Tichého oceánu se už bude jezdit severním pobřežím Ruska. Tam žádné standardy na šířku lodí neplatí. a Coust guarda tam bude mít ruské vlajky.

      1. Odpovědět: Alef Nula
        ANO JE POZDĚ.. po každé bitvě.. atd..
        měla by zafungovat reflexe hlavně u voličů..
        a měl by se upravit volbební řád, aby byly vyloučeny koalice..
        a aby nevládla chunta..
        aby místo politiky zavládla ekonomie..

    2. Odpovědět: Anonym

      když je řeč o divadle, tak je potřeba v Evropě vyměnit principály.. a začal bych s těmi zelenými gumovými palicemi.. nedivím se, že s nimi nechtějí Amíci a Rusové bavit, mají Evropu už dávno přečtenou..

    3. A zahajime masivni letakovou kampan pryc s dinosaury, kdyz to nepomuze nastoupi alegoricke vozy

      Uplne mimo realitu a bez jakekoliv schopnosti to ovlivnit

    4. Na otázku, jestli se nezbláznil, odpovídá Fiala jasně: „dělám, co říkal Venca.“
      (Ta špatná výslovnost Vance je záměr, aby Fiala oslovil dezoláty.)

  19. Nádherný divadlo!
    Scénář se mění za pochodu, brzy jistě dojde ke změnám i v kolonce „osoby a obsazení“.
    Spousta umělců se pere o post režiséra, Fiala by marně chtěl být alespoň jeho pomocníkem.
    Lipánkovi zbývá leda tak „paní, nesu vám psaní“.
    Foltýn získává funkci kulisáka.
    Skvěle se cítí bankéři, protože vybírají vstupné.
    Vidlák mi připadá jako osvětlovač, který za žádnou cenu nechce „zhasnout to pětikilo“.
    Obecenstvo jsme my ostatní, ovšem bacha – obecenstvo PLATÍCÍ.

    P.S.: Ostatní doplňte libovolně.

    1. Re: Godot

      Máš tam drobnou chybku. Lipánek bude dělat živou reklamu na katering. Sádlíčko se hezky leskne…, mňam, mňam… Třeba něco jako hen ta hranolka z ANO, Šilerová, tuším, že se jmenuje…
      Na Šilerku s kečupem Heinz, na Lipánka s pytlem gulášového koření a hezky vetřít mezi půlky!
      Kari by bylo lepší, ale je to už okoukané, chce to nějakou inovaci.

  20. 🍥přeformátováním české politiky. Jako v roce 89,“

    Jakože rozkrást zase stejně do pařátů mezinárodního ži..? U toho už jsme přece zadlužení, z padělaných peněz, do bezvědomí.

    Rozdíl mezi aspenistickou Pětidemolicí a aspenistickou verbeží ANOfertu spočívá jen v horší čitelnosti té druhé bandy.

    1. Politika není v tomto případě totéž co ekonomika. To přeformátování může spočívat například v tom, že po zaříznutí části příjmů z USA na nejrůznější „neziskové“ aktivity a placené agenty, například na postech „novinářů“ v řadě mainstreamových redakcí, se prostě doposud ten „jediný správný názor“ začne ukazovat, že není ani jediný, ani správný. Nebude to rozhodně hned. Ale asi rychleji, než by libtardi a progresivisté rádi. Já osobně si od toho ani moc víc neslibuji. Vše ostatní bude spíš těžce negativní, například totální zdražení všeho a propad celé evropské ekonomiky. Do toho extrémní nárůst problémů s migranty, které náhle nebude mít kdo živit, atd.

      1. Co přednáší Trump, je jen obměna debilizace i lupičství. Prý pět procent HDP na válku, pardon na obranu, samozřejmě ve prospěch banksterů a jejich korporací.

        1. Re: Anonym

          A v čem vidíte problém? Vždyť soudruzi nic jiného neumějí! Ivan a Rejžák je vykopali z Ejfryky, tak to budou zkoušet na vlastní holotě!

        2. Zrovna v tom nevidím žádný problém. Když budeme mít dobrou vládu, postaví se za ty peníze pro začátek Dunaj-Odra-Labe. Pro různé nejdEto dodávám, že Slováci si z těchto peněz už teď stavějí velkou supermoderní nemocnici. Jo, nazvali ji vojenská nemocnice, ale to snad nevadí.

          1. jo jo, vcera v spravach bolo, ze vlada nema proti zvysenej platbe na obranu, pokial sa to zapocita aj v pripade vystavby infrastruktury…..cesty potrebuje aj armada, mosty treba obnovovat, nemocnice tiez:-)

            1. také průjezdné průřezy železniční tunelů je nutno zvětšit

              https://www.novinky.cz/clanek/domaci-obrana-chysta-plany-na-dlouhou-valku-a-presuny-40442136
              „Bude se muset masivně investovat hlavně do silniční sítě, železnice a letišť. Kvůli možným přesunům vojsk na východ se bude muset zvýšit nosnost mostů, zajistit průchodnost tunelů, aby nebyly úzké pro vojenskou techniku, a modernizovat letiště.“

              1. Bude Semuset? To je nevlastní brácha od Onoseto a Samoseto? Jistě při těchto smělých evropských plánech vypomohou oni skvělí inženýři z řad migrantů.

    2. není o prodávat..
      ale dalo by se ušetřit na armádě být neutrální..

      ratlik v psích zápasech nemá šanci.. snad ve vyražení oka nepříteli..

  21. Já si myslím, že takhle přímočaré, jak píšeš, Vidláku, to nebude.
    Rusko i Čína mají se Západem svoje letité a vesměs bolestné zkušenosti. Oni dobře vědí, že když se vyčerpá Trumpovská perestrojka, vše se může snadno vrátit do starých kolejí, a že nikomu na Západě nemohou věřit.
    Proradnost je západní modus operandi („…pomozte nám porazit Rusko, abychom pak my mohli porazit vás…“), a Rusko i Čína toto poznání dost tvrdě zaplatily. Takové školné se docela určitě propíše hodně hluboko.

    Svět se teď hodně změní, možná víc, než si kdokoli z nás dovede představit.

    1. A když se to odehràvá před očima běžných lidí, změní jim to pohled na svět a posuzování toho, jak se věci dějí? A bude už pak demokracie, až se tudy protočí, dotočí víry?

      1. Demokracie nás a vás dovedla tam, kde jsme. Aby to fungovalo, měla být zrušena, nebo se ve volbách bude rozhodovat jen o nicotných věcech.
        Oh wait!

        Že to zrovna s Trumpem vyšlo dobře, není až tak jeho zásluhou, jako spíš marností Bidena. Ale ostrůvek pozitivní deviace to je.

        1. To, čemu se říká demokracie.
          Protože skutečná demokracie neexistuje. Kolektivní vláda několika subjektů, kteří vlastně stále soupeří o moc dlouho nevydrží, žerou se mezi sebou.
          Nejdéle vždy vydržely státy naprosto řízené despotou. Království, císařství atd. Lid měl jednoho nepřítele, kterého se bál a nehádal se mezi sebou, neměl na to čas. I kamarila se ho bála. A proto tyhle státy prosperovaly. Ať už měly jakékoliv adjektivum. Třeba „lidový“. Když vládce vládl špatně, býval svržen. Stejně jako v přírodě alfa-samec.
          Ostatně totéž tvrdí několik lidí, kterých si vážím.
          Třeba Schumacher.

          1. Před lety mi přišla pod ruku kniha německých autorů, kteří se snažili zjistit, který způsob vládnutí je nejlepší. Jako hodnotící kritérium bylo pozvednutí toho, čemu dnes říkáme životní úroveň, u co nejširších mas. Mezi jiným rozebírali Periklovo Řecko, benátskou republiku, vládu Kateřiny II. na Rusi. Výsledku se nedobrali, nezáleželo ani na „morálních“ kvalitách vládce, ani na způsobu vládnutí. Společným rysem bylo, že jednotlivci vládli relativně dlouho a nenechali si do vládnutí „kecat“ neboli jasně ukázaný směr vývoje, jehož výsledky se díky dlouhé době vládnutí dokázaly zviditelnit.

              1. Odpovědět: Tymákovan

                Takže opět informace že demokracie je zcela špatně.
                Já bych to vyjádřil jinak.. střety nejrůznějších zájmů vylučují demokracii (v rodině, v práci, kdekoliv.. milute se a množte se, perte se a žerte se..)

                1. V České republice bylo k 16. únoru 2025 registrováno 71 aktivních politických stran a 139 politických hnutí, část je bez znatelného politického vlivu, členské či voličské základny.

                  Politika je boj.. je to demokracie?

              2. ja s tym nesuhlasim….u jedincov ako vladcov mate zvysenu pravdepodobnost, ze sa vam tam dostane blbec opojeny vladou, ktory zaroven netusi, co trapi jeho poddannych…..aky rozdiel je teda medzi Bruselom a Francom Jozefom II.? ze Brusel este nas nemoze poslat na vychodny front?
                Putin, Xi-, Maria Terezia, Karol IV., Stalin to boli skor vynimky, nez pravidla. A koniec koncov aj oni boli hlavne „vyvesnou tabulou“, nepozname kto bol ich poradcom, velitelom armady, ministrom ci premierom, teda ti, ktori tu politiku realne vykonavali a presadzovali, ani ako ju financovali

        2. Odpovědět: Alef Nula

          chce to změnit myšlení zespodu, zavést referenda, srozumitlně je formulovat, aby to pochopil každý a šel volit..

          referendum by pomohlo i politikům, kteří jsou mimoni..

          1. Pokud funguje oblbování, nepomůže ani referendum. Představte si dnes třeba hypotetické referendum o odvolání Pepy107. Konec konců jeho zvolení vlastně referendem de facto bylo.

            1. nevím, jestli jsi to dobře pochopil..

              Referendum je jednou z forem přímé demokracie. V referendu se však obvykle nehlasuje o osobách, čímž se liší od voleb. V některých případech mohou autoritářští vůdci státu využívat referenda k legitimizaci své moci (schválení převratu, prodloužení funkčního období; k tomu přistoupili nejnověji např. vládci některých zemí Střední Asie[2][3] či v roce 2014 Vladimir Putin po anexi Krymu).

              V mnoha demokratických státech světa jsou rozhodnutí přijatá ve všelidovém hlasování pro volené reprezentanty a státní správu závazná a právo na referendum je zakotveno v ústavě. Příkladem je Švýcarsko a Lichtenštejnsko (od roku 1848), ale i (v různě vyvinuté podobě) většina států USA, částečně Irsko, všechny spolkové země Německa [4] (například v Bavorsku od roku 1995, v prvním desetiletí 835 referend, 1371 iniciativ[5]) nebo Itálie. Základní otázky jsou podřízeny rozhodnutí občanů v povinném referendu. Zatímco rozhodnutí v jiných záležitostech jsou předmětem fakultativního referenda, které je vyvoláno závaznou občanskou iniciativou. Např. referenda o schválení tzv. ústavy EU se v té či oné formě konaly v řadě členských zemí EU, přičemž občané Francie a Nizozemska v létě 2005 návrh odmítli. (Vzdor tomu obě vlády přistoupily po několika měsících k nové, parlamentární proceduře, a znění ústavy byla nakonec ratifikováno.)

              Třeba se to bude týkat v budoucnu Kanady a Gronska..

    2. Otázka podle mě stojí, zda globální finanční elity ovládají skutečně úplně všechno a všechny, nebo zda část světa stojí poněkud mimo jejich přímý vliv. Pokud je to všechno jedna parta, jak tvrdí jedni, a současné dění nic než hrátky s pimprlaty, Rusko i Čína nakonec „skočí na špek“ znovu. Pokud tomu tak úplně není, jak si myslí ti druzí na alternativě, budeme svědky přeformátování světa, jak jej známe zhruba od konce druhé světové války.

        1. qimho ani Rus. Ale je kludne mozne, ze sa to bude zdat. Ono je to ako so vsetkym za Putina…..ach, on bol tak dovercivy a naletel…..a zakazdym sa nakoniec ukaze, ze v dosledku toho Rusko posilnilo:-)

    3. Alefe,
      Rus bude samozřejmě nedůvěřivý. Nevíme ovšem, nakolik je válkou vyčerpaný a zda nebude muset jít i na kompromisy, které by v plné síle nepřijal.
      Stav Ruska, o kterém objektivně moc nevíme, ukáže právě jeho ústupnost/neústupnost v následujících týdnech.

      1. Jak píšeš – uvidíme.
        Vzhledem k tomu, že ruská ekonomika objektivně rostla, Rusko nemuselo mobilizovat, lískové ořechy tam zrajou i v zimě, dánská premiérka má z Ruska naprosto veřejně v gatích, Hřebejk s Pešyňským běsní, Prasočlověk se neodvažuje vystrčit rypák z chléva a derniér Fiala začal rušit grýndýl – vzhledem k těmto zásadním markerům soudím, že Rusko zdaleka vyčerpané nebude 🙂

      2. Rusové hodně vydží.. možná nejvíc ze všech..
        podle mě jim schází čas a klid..
        svoje zkušeností už mají také..

    4. Re:AN

      „…vše se může snadno vrátit do starých kolejí…“

      Nic se vracet nebude. Ze starých kolejí nikdy nic nesjelo a ve starých kolejích to pojede furt pryč. Akorát čísla zahraničních účtů se lehce pozmění, ale výpalné tam budem posílat furt.

        1. Re: Ýčko

          My ovšem máme průser poněkud jiného charakteru.
          My jste totiž z té řeky ještě pořád nevylezli.

    5. Odpovědět: Alef Nula

      tady je jeden velký problém.. když to nepůje po dobrém, tak po zlém (a to by byl konec zvonec)

  22. Zase pěkný postřeh. Pár detailů, jako že Trump nestáhne vojáky z Evropy, protože se mu základny pro renesanci velmoci hodí, nehrajou roli.

    Říká se tomu reálpolitika. Evropa (a my v ní) zeslábla natolik, že nemá sílu na to, prosazovat své hodnoty (a teď vůbec nehodnotím, zda je to dobře nebo špatně).
    Jestli tipuji dobře, svět pojede podle pravicově efektivních, tedy kapitalistických not, zbavených zbytečného hodnotového a sociálního balastu. Ve shodě Trumpa a Muska s Čínou a v jazyku, kterému Putin rozumí.

    Evropské političky a politici korouhvičky se zběsile točí a hledají, jak změnit své názorové paradigma, aby až dohraje muzika, našli volnou sesli. Fiala už se snaží, Danuše se snažit začíná. Zdá se, že nejsou úplně blbí. Tak jen aby vám za těch osm měsíců nevyfoukli témata i voliče. 🙂

    Za mě, jako za dozorčí složku (ne, to byl vtip z úst jediné sympatické postavy ze seriálu Volha, nerušte prosím Hydru :-)), opatrně souhlasím. Ekonomickému laissez faire se bude dýchat volněji.

    A pokud jde zelené, tmavé, teplé, přešité, chudé a blbé … Who cares?

    1. Dnešní vojenská technika je tak daleko, že..

      vlastně stačí zlikvidovat energetiku a je po všem..

      co si myslíte o tancích na dřevoplyn?

  23. ..jako zase respekt za článek…ač volím SPD přeji vám dvouprocentní výsledek ve volbách…tedy …pokud budou

  24. V průzkumech má Spolu 19%, STAN v podstatě 10% a Piráti kolem 6, t.j. 35 % sumasumárům. Je vidět, že je zde spousta lidí buď zblblých hodnotovou politikou a nebo se mají zásluhou SPOLU a STANU tak dobře, že budou chtít pokračování. Když k tomu přičteme zahraniční korespondenční hlasy , kterých může být ???, je ukončení vládnutí koalice jen zbožným přáním.

    1. ..jako…vy fakt věříte průzkumům ?…vždyť víme kdo si to platí a ovlivňuje…viděl jste průzkumy před prezidentskými volbami v USA ..50:50…no a výsledek ?…a to se fakt snažili.

    2. Volbám které si nezfalšuji , nevěřím . A veřejné průzkumy o volbách ? Zaplatím si co chci slyšet a na papír nahodím co chci . Neshoduje se z realitou

    3. mne pride neuveritelne, ze Fiala je suverenne najmenej oblubeny premier na svete (tusim 17%), TOPka sa mota na hraniciach zvolitelnosti, ludovci tiez nie su nejaki lidri, ale spolu maju mat 19%.

    1. Musíme vyčkat, až se ty dvě atomové benzínky domluví, jak si rozdělí zeměkouli. Vstříc budoucnosti a novým zářivým zítřkům!

    2. Hm. No… treba vychodni Evropa Rusku, zapadni Cine? Cinani jsou jedini z velmoci, co umi s islamem zatocit… v tom bych nakonec videla nejakou nadeji…

  25. Pěkný článek, ale nevěřím pro naši zemi to bude za všech okolností špatně, pokud spadneme dobře do sféry vlivu …

    1. Re: Putinovec

      Nikoli. Budeme vyřazeni.
      Ojroholota bude vyhnána na buzerplac a tam si jednotlivé kusy vyberou velcí kluci, co spolu mluvěj. Tak jako na koňském trhu.
      Zbytky, o které nebude zájem, budou shrnuty do škarp a příkopů okolo cest k zářným zítřkům, tučnější kusy budou zpracovány ve šlachtách na lahodné krmivo pro domácí mazlíčky…

  26. Jste den ode dne lepší, Vidláku!
    A s dýpfejkama už začínáte tvrdě konkurovat Rapotamolovi! 🙂 🙂
    Bavím se a zároveň jsem smutná, kam jsme to dopracovali…

    1. Re: AZ

      Tak se dejte štamprlu čehosyk fajnehocype, po nimiecku se tomu mluvi šlaftruňk. Taki ajerkoňak střihnuty kapkou tuzemaku, to se opláááticype, bo po nim budete fajně charčet aš do rana.
      Dobranoc.

    2. „Nikdo nema mit nic ,za definitivni“ /V+W/.
      Konec zapadu a definitivni..
      Spekulace s plynem nevyjdou , drahej plyn nekoupi zbidaceny populace..Zbidaceny za dalsi vydirani vyssich vojenskych vydaju../A bezohlednych zavodu ve zdrazovani vseho/.

      Fasisticky fanaticky feministky utoci ve valce s rusem. Divaci v mnichovskym cirkuse,
      ale mohli sledovat na podiu uplakany naondulovany ,zzenstily sasky /sirotky ,ktery ,
      chteji udatne bojovat s rusem..Za velky penize pro sebe a smrt vod rusa pro ty ostatni..
      Kdyz zbrane odevzdali na kseft ukrovi. U nas prevzal zrejme veleni valky ,Foltyn.

      Psal sem dlouho a porad ,ze se na rusa nejde.
      Ted jim este s ukrem ,Putin rozmlatil celej zapad. Vystiznejsi mozna , ze jim rus vomlatil ukra vo hlavy , az z toho materialne a moralne shnili a zkrachovali..
      Nebo rusovi pomohli a ochotne , si ty hlavy sami ukrem rozmlatit.
      Porcovani spojencu , misto medveda..Kolikrat uz na toho rusa……pathologicka zavislost celych generaci zapadu , na rusovi, horsi heroinu….
      Vyssi moc je ale s rusem , protoze neni myslitelny , ze by tolik dokazal..V kratky dobe..

      „Nejenze rozhodujeme z cich penez “ , /naky anonymove uz ted rozhodujou vo nasich penezich , my Cesi zrejme vo nich rozhodovat zase nebudeme/…a
      jak se rozhodnout vo necem, co uz davno neni..
      Rad bych ty penize videl…/Psali nekde, ze usak ted hleda svuj vlastni zlatej poklad/.
      Zrejme dojde k tomu ,ze ..

      S cepici v ruce se pude za bohacem rusem , bude bla,bla , vo hospodarsky spolupraci a snad se rus ustrne, kdyz odstrani nekdo a nejak , ty valecny zlocince prisaty na valku..
      /Zatim neni nikdo ,ale nekdo uz se nasel na nase povolebni prachy/…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *