Já tomu nechápu… Už druhým rokem nám vládne kabinet Petra Fialy, který nám před volbami slíbil zatočit s babišovou drahotou a jeho skoro pětiprocentní inflací. Dále nám slíbili jasnou komunikaci s veřejností a vyrovnaný rozpočet, protože v době covidové Babiš strašně utrácel… Samozřejmě už nikdo nedodal, že právě díky tomu utrácení nám zůstala nízká nezaměstnanost a v porovnání s ostatními státy okolo jsme zase tak strašně neutráceli. Ve volbách to zafungovalo, vláda získala pohodlnou většinu ve sněmovně a pustila se do díla.
Po roce a něco máme inflaci skoro dvacet procent, i když jinde v Evropě už klesá, máme jedny z nejdražších energií, i když jsme exportér elektřiny, ceny potravin se skoro zdvojnásobila a dávná babišova drahota se jeví jako neprostá selanka. Zatímco jinde v Evropě vlády snižují DPH na potraviny a dalšími nástroji drží při zemi ceny energií, u nás se vláda rozhodla, že nám pomůže navýšením daně z nemovitosti a snížením valorizace důchodů. Dále nám chystají emisní povolenky pro domácnosti a zakážou vyrábět auta se spalovacím motorem. Do toho se nám lidi propadají do bídy a budoucí prezident nakupuje v Polsku.
Únorový schodek rozpočtu je vyšší, než babišovy deficity za celý rok…
Kde se stala chyba? Vždyť nám vládne nejlepší vláda známého vesmíru, která je navíc ještě hluboce morální, sociální a evropsky hodnotná. Dostala pochvalu od samotného strážce klimatu Timmermanse… Jak je možné, že se za poslední rok všechno jenom zhoršuje a zhoršuje? Jak je možné, že se tohle všechno stalo? Vždyť seděli na těch správných summitech, vždyť svolávali jedno jednání za druhým, vždyť vzývali EU jako svojí spasitelku.
Vždyť říkali, že se politická kultura u nás zlepšila, že konečně nejsme vazaly Číny a Ruska. Konečně nás respektují tam na Západě. Konečně sedíme u jednoho stolu s těmi nejlepšími a nejmorálnějšími. Otočili politický kurz… Kde se Petr Fiala přepočítal? Kde udělal tu kardinální chybu od které se všechno odvíjí? Jak je možné, že tak morální politika zaměřená na hodnoty a lidská práva generuje tak jadrné odpovědi na fejsbůku, že je musejí zakazovat a kriminalizovat?
Inu… existují dvě logická vysvětlení… Jedním z nich je válka na Ukrajině. Prostě měla být krátká. Rusko mělo zkrachovat, Ukrajina zvítězit a tohle všechno se nemělo stát. Naše vláda prostě uvěřila svým spojencům v NATO (především Bidenovi), že všechny tyto problémy budou jen dočasného charakteru. Že si na tom udělají jméno a dobudou si slávu. Budou vítězové nad Ruskem. Lídři sanitárního kordonu, aby se německé technologie nespojily s ruskými surovinami.
Takhle si to malovali. Výpadek plynu bude dočasný, výkyv cen energií bude krátkodobý. Klidně zastropujte ceny v podobě gigantické dotace výrobcům. Klidně kupte předražený plyn do zásobníků. Je to jen na chvíli. Pak už jen bude porcování ruského medvěda, při kterém na naší zemičku také zbude nějaká kostička. Bude se obnovovat, investovat a všichni na tom vydělají. Rus bude platit reparace, všechno bude skvělé….
Jen netušili, že se dali do holportu s těmi stejnými, kteří spískali afghánské fiasko. Kteří to tam projeli, ale nikdo nebyl pohnán k odpovědnosti, nikdo nebyl vyhozen z pohodlné sesle. Spojili se s těmi, kteří už dávno sledují svět skrze excellovské tabulky a potkávají se jen se sobě rovnými. Spojili se s těmi, kteří dávno žijí ve slonovinových věžích.
Tohle je jediné vysvětlení, ze kterého vláda nevychází jako banda kreténů. Pokud to takhle bylo, tak prostě naletěli. Šli s pány na led a zlomili si za ně nohu. Chtěli víc, než mohli, nechali se zlákat na medové řeči a laciný potlesk. Teď zjišťují, že jsou na tom stejně jako afghánská vláda, která pěkně spolupracovala a pak se dívala, jak odlétají poslední americká letadla…
Jakékoliv jiné neruské a neukrajinské vysvětlení znamená, že celá vláda je naprosto nekompetentní banda pitomců, kteří vůbec nevědí co dělají, ničemu nerozumí a dostali tento stát do průšvihu svojí takřka nekonečnou neschopností. Dostali nás do maléru, aniž by jim do toho někdo kecal, aniž by je někdo k něčemu nutil. Dokázali to vlastní blbostí a vlastními rozhodnutími. A vzhledem k tomu, že vzývají boha grýndýlu, ukazují nám, co nás v příštích letech čeká a nemine. Dovedli náš stát na hranu krachu svojí arogancí a neochotou naslouchat jiným názorům. Svojí bohorovností, svojí hloupostí.
A já se ptám, milá vládo… jak to je? Dovedli jste tento stát do maléru, protože vám slíbili vítězství nad Ruskem, nebo protože jste totálně neschopní?
Za týden se vás podobnými slovy zeptám z pódia na Václaváku.
PS.
Přátelé, výpis z účtu za únor je nahraný do zasílací aplikace, takže vy všichni, co jste si předplatili moji knihu v únoru, můžete si zadat adresu pro zaslání.
Zásilky zvládneme rozeslat během příštích čtrnácti dní.
Pokud mi nějaké knihy ještě zbydou, vezmu je na demonstraci.
Aplikaci najdete přímo na Vidlákových kydech. V záhlaví rozklikněte „objednat knihu“
Trošku OT, ale myslím, že sem hodím bombičku …., kterou prakticky všichni v ČR přehlédli…..
Je to strašně dlouhý text, víceméně obsahuje to, co tady tak nějak všichni tvrdíme o USA …. Stačí jen rychle přelétnout očima v překladači.
Nicméně to nejdůležitější je to, že podobný materiál nebyl zveřejněn na nějakém alternativním serveru ale na stránkách ministerstva zahraničních věcí a také datum….
Soudruzi v Číně na plnou hubu řekli celému světu to jak vnímají Ameriku – celou historii jste byli šmejdi, jste šmejdi a budete šmejdi. A my víme, že je potřeba provést změnu a jsme na to připraveni. A v této chvíli jasně říkáme, kde je zlo
https://www.fmprc.gov.cn/mfa_eng/wjbxw/202302/t20230220_11027664.html
Asi plánujou zase tu kulturní revoluci.
Ne. Souvisí to s USD.
Tu provádějí soudruzi ze SSA od konce 2. světové všude ve světě. Výsledky jsou stejně tragické jako byly v té Číně za Maa. Rozdíl je v tom, že čínští soudruzi se dávno poučili, ti američtí jsou nepoučitelní. Důvod je nasnadě, těm americkým v nejvyšších kruzích jde čistě jen o moc a prachy. Jakýkoliv idealismus či nemateriální hodnoty jsou jim cizí.
Díky uloženo, a tak nějak mi to, že už i Oni jsou připraveni. hmm
S úvahou o příčinách nepochopitelného chování naší vlády se dá souhlasit a asi to tak bylo. Předpoklad rychlého pádu a rozdrobení Ruska, privatizace jeho nejen energetických zdrojů, reparace,… a v důsledku toho všeho návrat k cca předválečnému normálu v oblasti cen a dodávek energií a surovin.
K cca proto, že vydělat se musí na všem. Vyslechli bychom si příběh o nutnosti obrovských ekologických investic do těžby v Rusku, o obnově infrastruktury produktovodů, zajištění jejich bezpečnosti,… A někdo by to zaplatit musel.
Myslím si, že i kdyby náhodou došlo k výraznému snížení cen, tak by tomu tak nebylo nadlouho. Protože na řadě by byla naplno Čína. A někdo by to zaplatit musel.
Není to chyba. Není to hloupost. Není to neschopnost. V tomto případě je chybou aplikovat Hanlonovu břitvu. Je to úmysl.
Jestliže tito lidé tím, že se dostali do vrcholných pozic, prokázali svoji inteligenci a schopnosti, a má -li jejich jednání zhoubné následky, je logické jim přičítat, že jednají ve zlém úmyslu. Aby si tím pro sebe opatřili výhody přímo anebo nepřímo v cizích službách. Ke škodě nejen těch, kterými nebyli voleni, ale i těch, jejichž většinou byli zvoleni, a které obelhali, a ve snaze udržet se u moci dále obelhávají. Tak jako podvodní „podnikatelé“ lákající na pohádkové zisky a své oběti co nejdéle udržují ve hře. Tomuto způsobu podnikání se říká „letadlo“. V tomto případě, „letadlem“ je „stát“.
Denní dávka potěšení. Díky.
Ano, souhlas. Není to neschopnost, je to všehoschopnost.
A samozřejmě naprostý úpadek etiky.
A je to i tím, že už 33 let zde chybí jakákoliv odpovědnost.
Nejen ta trestní.
Kdo z „vládců“ posledních let může pravdivě říci, že při odchodu svěřený rezort předává v lepším stavu než jej převzal?
O Babišovi tu pořád někteří psali, že jede na tygru. Na čem by pak měli jet tihle? Na Leviatanovi?
Re: tdx
Na bílém?
Tak to budou sebou mrskat ještě dlouho…
Ne na čem, ale v čem. Přpadámi to jako kloaka jednoho našeho zámořského přítele nejvěrnějšího.
Ale fuj:
připadá mi to…
Tohle je jediné vysvětlení, ze kterého vláda nevychází jako banda kreténů.
Jenomze prave proto jim jsou. Na stejne urovni jako duchodce, ktery koupi predrazene hrnce. Ten ovsem na rozdil od nich je na to sam.
http://imgway.cz/s/91M7
Ve svém článku Vidláku vycházíte z premisy, že tuto vládu provází pouze řada nekompetentních rozhodnutí, vsázení na špatné koně, chyb, souvisejících s jejich hloupostí, insiditou a neznalostí. Nějak nevidím ještě jeden důvod, dle mého nejvíce pravděpodobný-cílenou kolaboraci. Zaplacené podvratné úkony v cizím zájmu a totální ignoraci zájmů nás. Nemyslím si, že jsou hloupí, tedy přespříliš. Pouze systematicky plní svůj naprogramovaný účel. O to je to otřesnější a nepochopitelné.
Přesně.
Přesně tak. Kolaboranti v lepším případě, v horším agenti. Ve skutečnosti kombinace.
gogo: Nejhoší pomyšlení není jejich existence. Každá doba nese i takový odporný morální hnůj i ve vrcholné politice. Ale lidi vždy utěšovalo nejen to, že se poměry zlepší, ale že každý vlastizrádce nakonec najde svou oprátku. U těchhle destrukčních loutek onen adekvátní konec po zásluze není vidět ani v mlhách. Nýbrž jen jejich nedotknutelnost nyní i „pro futuro“.
V podstatě pro toto je i důkaz. Viz slavný projev brýlatého Paneuropy z před několika let o EU. A dnes ?
Ještě k těm Požadavkům. Odejít z burzy v Lipsku. Proč zrovna z Lipska? A kdo by měl odejít? Vláda tam nakupuje? Nebo to má zakázat vybraným firmám? A hlavně cena plynu je na všech burzách velmi nízká, jako ta ruská před mnoha lety.
Tak si o tom něco zjistěte, proboha.
Jde přece o to, že se tam centrálně určuje cena elektřiny a to tak, že podle nejdražšího zdroje.
Asi jako když vám snese slepice na dvorku vejce, vy ho zaregistrujete v Berlíně s cenou 2Kč, tam se podívají na ostatní a určí pro všechny cenu 50Kč, protože to poslal nějaký zdivočelý Němec, který slepice krmí vzácnámi rostlinami.
A vy to vejce sice nemůžete nikam daleko vyvézt, ale taky ho nesmíte dát dětem jen tak. Ony si ho musí koupít za těch 50Kč formálně ve vaší obci. A vy tedy vidlákovsky zastropujete cenu na 10 Kč tak, že dětem budete denně doplácet těch 38Kč a z toho odvádět část do Berlína jako zvláštní solidární daň.
Požadavek č.5 (v sekci EKONOMIKA) zní:
„Odstoupení od nákupu zemního plynu na Evropské energetické burze v Lipsku a regulace cen zemního plynu pro všechny kategorie odběratelů v souladu se zákonem č. 526/1990 Sb. o cenách.“
Tedy bavíme se o plynu, ne o elektřině. Ten je dnes velmi levný (nad předválečné úrovni) a hlavni si jej, kde chtějí nakupují jednotliví dodavatelé za smluvní ceny (ale ty samozřejmě vychází z burzovních spotových cen, se zohledněním délky a velikosti objednávky). Navíc, mám za to, že v Lipsku jede především elektřina (a máte pravdu dle závěrných zdrojů, jak to německému Green průmyslu vyhovuje) a pro cenotvorbu plynu je burza někde v Holandsku.
Cena plynu na burzach sice klesla. Ale to jenom malo meni na situaci:
1) na burze se obchoduje jenom mensi cast plynu
2) Firmy, ktere loni v lete musely befelem od ouradu nakoupit plyn za vysoke ceny do zasobniku, ho ted z tech zasobniku prodavaji zakaznikum za ty ceny, za jake ho nakoupily
3) Ceny ani nahodou jeste neklesly na uroven, za jaky EUfirmy nakupovaly rusky plyn. Abychom neoperovali nejakymmi hausnumery, vezmeme realne predkovidove ceny z roku 2019. Tehdy prumerna exportni cena plynu z Ruska byla podle udaju ruske celni sluzby 188 USD za tisic kubometru, tj ca 16 EUR/MWh. Za poslednich 5 roku byly prumerne ceny ruskeho esportu v koridoru 157-225 USD za tisic kubometru. Jsou to ceny za komplet export, ale z ruskeho exportu slo tehdy tri ctvrtiny do Evropy, tak s temi udaji muzeme operovat bez nejakych velkych zkresleni.
Nyni je cena plynu na burze TTF ca 50 EUR, tj porad trikrat vice, nez rusky plyn pred krizi.
Nehledě na to, že Rusové prodávali zemní plyn dodaný trubkami a těmi k nám teď toho moc neteče.
Takže musíme kupovat předražený LNG.
Nevim presne kde Eta vzal(a) tu informaci, ze ceny plynu jsou na urovni, jako byvala kdysi u plynu z Ruska, ale v posledni dobe jsem uz videl nekolik clanku, ktere sdelovaly to same.
Nutno ovsem dodat, ze hlavni sdeleni tech clanku bylo, ze Evropa vyhrala energetickou valku s Ruskem…
Mozna chteji navodit atmosferu, ze se tedy nemusi snizovat ty duchody, kdyz bude zase plyn zalevno.
https://www.kurzy.cz/komodity/pxe-zemni-plyn-graf-vyvoje-ceny/1MWh-eur-30-let
plyn : rok: 2014 : 26 EUR, dnes: 50 EUR
A k tomu zohlednit kupní sílu EUR před 10 lety., třeba dle zlata:
zlato : rok 2005 : 400 EUR, rok 2014 : 1.200 EUR, dnes 1.835 EUR
Takže to vidím, tak nějak šul-nul.
Nebo to můžeme zkusit přepočítat přes průměrný důchod, nájem či plat.
Ten prumerny plat/duchod bych videl realisticteji.
Malokdo nakupuje 3x v tydnu zlato, aby to melo nejakou vypovidaci hodnotu 🙂
Navic nevim, jestli rok 2014 je zrovna nejak smerodatny. To totiz byl na Ukrajine mejdan…
Spis mi prijde ralistictejsi srovna od Marie Divisove, ktera porovnava ceny s rokem 2019.
„Nyni je cena plynu na burze TTF ca 50 EUR, tj porad trikrat vice, nez rusky plyn pred krizi.“
Takze jako sul-nul bych to vubec nevidel.
Rok 2014 jsem dal, protože to mají v grafu. Ale můžeme dát únor 2022, kde cena plynu byla 50 EUR a dnes je zase 50 EUR. Takže žádné násobky.
https://www.kurzy.cz/komodity/pxe-zemni-plyn-graf-vyvoje-ceny/1MWh-eur-2-roky
Jenze unor 2022 uz bylo po urcitych dejich… Bohemia Energy, pamatujete?
Ono ještě bude taky podstatné, jestli ten plyn za ty peníze máme doma nebo je to tak, že zpoza plotu hledíme na jídelní lístek cizích lidí.
Tam za korunu, u nás za 10.
Je příznačné, jak trojnásobek je považovaný za šul nul.
Unor 2022?
Tak to uz prece sam musite videt, ze zamerne tlacite velmi draha obdobi.
To prece nemate zapotrebi.
V Unoru 2022 uz vyhrezly slusne energeticke prusery a chresteni zbranemi na vychode taky zanechalo sve nasledky.
Co se vam nelibi na srovani Marie Divisove?
Jinak si dejte tu praci, a zjistete, proc je dneska plyn za 50.
Proste vsichni nakoupili za draho, a maji v tom ulozene penize, takze dokud nevyprodaji ty drahe zasoby, tak nic nekoupi, i kdyby to bylo za pakatel.
V podobnem duchu pisi i specializovane servery uz nejaky cas.
Ja bych zkusil zohlednit kupni silu treba cesnekem misto zlata. Treba by se ukazalo, ze plyn ve skutecnosti zlevnil.
Myslím, že dobrý etalon je taky slepičí vejce.
Jako fór dobrý, ale EURO již má vážně jinou hodnotu než před 10 lety, a tak to chápou i všichni ve světě. Jak bylo řečeno v Básnících „ta stokoruno, maminko, již není co bývala“.
Tak pokud vam prijmy rostou/klesaji podle ceny zlata, pak ano. Vestina populace to ma malinko jinak.
Navíc v té době tady duo největších zločinců novodobé historie české zlato zašantročila a směnila za dluhopisy a bezcenné papíry.
Je to ještě horší než si myslíte. Podstatná část zlata byla ve formě svatováclavských dukátů (mnohonásobky ceny zlata na numismatickém trhu) a byla levně prodána jako obyčejné fyzické zlato.
Ano, tam byly ty historicke mince.
Nemci ani nikdy nerekli, jestli to roztavili na slitky, nedo si to nechali, jako dukaz neuveritelne prodejnosti a zkorumpovanosti Cechu.
Protoze takovy debil, aby to prodali, jak to prodali, nikde na svete neni.
Ale já jsem to nemyslel jako úplný fór.
Vejce je potravina v podstatě identická všude a slepice snáší taky přibližně stejně.
Takže když si srovnáte cenu vejce od slepice, co běhá po dvoře, máte jeden z možných dobře definovaných indexů.
Tak potom je plyn násobně levnější, že ano? To už fór je.
Tak tomu dáme trochu řád a pořádek co Eto?
2015 – 22 EUR, 2016 – 14 EUR, 2017 – 18 EUR, 2018 – 18 EUR, 2019 – 21 EUR, 2020 – 15 EUR, 2021 – 17 EUR, 2022 – 52 EUR.
Ceny se utrhly v létě 2021 a to z důvodu SPEKULACÍ na burze. Vyšplhaly se až na 140 EUR. Pak začali padat a před konfliktem byly asi kolem 50 EUR (takže pokud se v tom budeme nimrat, tak máte pravdu hhhhh). No a pak hurá do závratných výšin 300 EUR. Teď se nenakupuje, proto cena padá. Počkejte si až se s tím začne.
Takže relevantní informace by byla
plyn: rok:2021 17EUR, dnes: 50 EUR a hned to vypadá jinak i s tou kupní silou, co?
Máte pravdu. Záleží jak si každý vstupní data vybere, aby mu vyhovovala. Tak já beru únor 2022 za 50 EUR a dnes zase za 50 EUR. Asi nejspravedlivější výběr.
https://www.kurzy.cz/komodity/pxe-zemni-plyn-graf-vyvoje-ceny/1MWh-eur-2-roky
Těžko říct jestli spravedlivý. Ono si je prvně odpovědět na otázku – proč 10 let je cena plynu stejná a pak se najednou zvedne o 300% bez jakéhokoli vnějšího vlivu?
– Počítal někdo už v létě 2021, že bude konflikt a začal ovečky na to připravovat?
A ano, grafy se dají vysvětlovat jak se co komu hodí. Já například tvrdím, že máme o 30% levnější plyn než minulý rok. Takže vše cajk.
„Tak já beru únor 2022 za 50 EUR a dnes zase za 50 EUR. Asi nejspravedlivější výběr.“
Hmm, tak k tomu neni co dodat.
Proste cena je stejna a ty slozenky mezi tim s nasobky puvodnich plateb asi byly pro srandu kralikum 🙂
Babišův+Hamáčkův výlev ohledně Vrbětic to nenaznačoval, kudy se to následně bude ubírat?
Ani Kolářovo shození Koněva, navíc za nouzového chřipečkového stavu?
Ani řeporyjcova provokace s pomníkem vlasovcům, přičemž je velmi dobře známo, že pro Rusy to byli zločinci a vlastizrádci? A my jim postavíme pomník?
S německou helmou na maketě tanku sovětské výroby?
Nic z tohoto, nebo ta podzimní hysterie 2020 ohledně smlouvy s Gazpromem, to všechno nenaznačovalo ani trochu, kudy se to bude ubírat a jaké dostal agent Kolář noty?
Soukromý dotaz. Jak čtete ten graf Vy? Já to třeba chápu tak, že napřed nic, potom před válkou boj o krátkodobé smlouvy na nákup (ta první špička) kdy se na nějaké Euro nehrálo, asi věštecké křišťálové koule nebo rozhicované kamna, a potom realizace zisků (druhá špička), kdy hejlové nakupovali (neplnil zrovna Síkela zásobníky a neuzavřel dlouhodobé smlouvy na LPG?).
To by měl být Rajchlův Požadavek na prošetření, ale jaksi není.
A svojí pravdivou odpovědí v bodě 1) jste negovala Rajchlův Požadavek, ve kterém požaduje od vlády vystoupení z Lipské burzy (?) při nákupech plynu, což prezentuje jako řešení na zlevnění plynu. Několik blbostí v jednom Požadavku najednou. A spoléhá, že na demošce mu za to ještě zapleskají. Rádobypolitik amatér.
Ministerstvo ma zpusoby šmejdů prodavajicich hrnce ! Sirte dale ! https://www.blisty.cz/art/112324-webove-stranky-mpsv-uverejnuji-dopisy-duchodcu-kteri-politikum-dekuji-za-snizeni-penzi-brezen-2023.html
1) K těm Požadavkům. Vidláku, Rajchl by vážně zvládnul bezarbitrážně vykoupit 100% akcií ČEZu. A stálo by jej to jen 200 miliard? Nebo 400 miliard? A kdy by je vzal?
2) Za kolik by ČEZ prodával svoji elektřinu? Za polovinu nebo po koruně? A hlavně komu? Aby to totiž nedopadlo tak, že český daňový poplatník koupí ČEZ, a vydělá na tom německý majitel automobilky, nebo slovenský majitel chemičky. Možná sem někdo přesune i tu slovenskou hliníkárnu. Takové sociálno naruby, jak začíná být u nás zvykem.
I kdyby to stálo 200 giga, strategicky by se to vyplatilo v bezpečnosti. Ještě vypakovat Skopčáky z rozvodné infrastruktury. Jen by tam pak nesměli zasednout Klausové a Topolánci, kteří by to zase prodali.
ČEZ by prodával elektřinu na území ČR plus export za ceny stanovené ERÚ, podle zákona.
Takže by se vyplatilo přestěhovat k nám tu slovenskou hliníkárnu, co žrala třetinu veškeré elektřiny vyrobené na Slovensku. A zaplatil by to český daňový poplatník i s úrokama z výpůjčky (která by nejspíš zvýšila úročení celého státního dluhu díky poklesu ratingu). Jak jsem psal, sociálno naruby.
Kdyby ta hliníkárna patříla státu, tak by s nízkými cenami enertie byla výroby vysoce zisková, tedy by vydělávala a plnila rozpočet.
Anebo hliníkárna může nakupovat podle německého ceníku, kdyby byla německá. Tedy 50x dráž.
Prostě pro domácí trh platí ceníky ERU, pro export platí eurobolševický mechanismus.
Za c) je správně. Hliníkárna je soukromá a.s. a platila by stejnou cenu jako kdokoliv jiný. Klidně by si v ČR formálně založila jinou, echt českou akciovku. Možná by získala i dotace na přesun a na nová pracovní místa, byť by to byli ti původní slováci.
Nebo si myslíte, že má Babiš nebo VW vyšší ceny za elektřinu?
To už řešíme technikálie. Samozřejmě ERU má regulovat ceny pro domácnosti, pro průmysl, velkoodběratele a export.
Jestli je výrobní cena 1Kč, tak prodej za 4Kč v ČR a za 40Kč podle Lipského euromechanismu těm, kdo se jej účastní na export, je naprosto OK.
Ta hliníkárna by se účelově přesunula do ČR za levnou elektřinou a platila by za elektřinu stejně jako všechny jiné fabriky v ČR. Těžko by jí ERU vymyslel jinou speciální cenu.
Však klidně i naši cenu, když je v ČR, když bude hliníkárna platit daně.
Hliníkárna není cikánská maringotka, kterou lze jen tak snadno přesunout.
Ale i kdyby, tak co? Buďto by byla soukromá (a čerpala by levnou elektřinu, tudíž by i levně vyráběla vysoce žádanou surovinu) a stát by pak na její výrobky mohl uvalit speciální daň, anebo by byla státní a vysoce výdělečná.
Nejak nechapu tuhle dlouhatanskou debatu.
Pokud by hlinikarna presunula administrativni sidlo, tak by hlavni odber zustal na Slovaci, takze nakupuji za Slovensko-Lipske ceny.
Pokud by presunula do Cech i vyrobu kvuli cene, tak samozrejme muze nakupovat elektrinu za domaci ceny.
Co je na tom tak tezkeho?
A co je to „se účelově přesunula“?
Kdyz se vyrobce nekam prestehuje za levnejsi pracovni silou, nebo levnejsimi energiemi, tak je to ucelove…
Samozrejme, vsechno ma svuj ucel.
Ted jsem po veceri a pujdu si do lednice pro pivo.
Za ucelem uhaseni zizne 🙂
A dotace bych do toho nepletl. To je svinstvo samo o sobe, a s hlinikem nema nic spolecneho.
Jestli fabrika dostane nebo nedostane dotaci na prestehovani nezalezi vubec na cene elektriny, ci burze v Lipsku.
Ukončeme tuto větev. Vzdávám se.
Rajchl je právník,ne ekonom. A především politik aspirant. Není významné nakolik jím hlásané je proveditelné s dobrým výsledkem. Je významné nakolik to zaujme a nakolik ho ti pozvedne.
Nemusel jsem se zde rozepisovat. Stačilo to napsat takto.
Půjči by si, zvedl by daně. Pokud chcete, způsobů je mnoho.
Lepší i horší.
Třeba nekoupit F35 🙂
Tento Požadavek tam ale Rajchl zapomněl napsat.
To mi taky dost vadi.
Zrejme si to nedovolil.
Takže daňový poplatník nebo softwareová firma či holič by zasponzorovali chemičku či VW? A jako bonus by se navýšila obsluha celkového státního dluhu díky snížení ratingu? Takto to myslíte?
Kdyby Babiš nepodepsal dluh ve prospěch EU, tihle se nezaručili za dluhy Ukrajiny, neposílali tam peníze, léky a zbraně, kdyby se ušetřilo 60giga „restitucí“ ve prospěch křížkařů, neziskovky, nesmysly…. tak by peněz bylo dost.
Nemluvě o prodeji ČEZu, infrastruktury, bank atd.
Tohle rabování běží od počátku roku 1990
Ne, ze bych nesouhlasil, jen se ptam… slo nepodepsat? Udelal to nekdo?
To nevím, ale určitě na něm neklečeli jak na Háchovi.
A taky, Babiš přece kromě toho, že to podepsal, to velmi chválil a holedbal se, jaké zajistil dotační podmínky z tého půjčky. V parlamentu chtěla tehdejší opozice o tom jednat, ale Babiš to zarazil.
Kdyby měl výhrady, mohl nechat poslance mluvit. Tj. v mých očích je jasný aktivní spoluviník.
Nemluvě o tom, že to avizovali jako kovidový fond a vzápětí řekli, že to použijí plně na prosazení Green dealu.
Babiše patřilo za to sedřít z kůže.
Ne, že bych nesouhlasil, jen se ptám… Rajchl to dokáže nějak vrátit v čase? Protože v Požadavcích o tom není žádná zmínka. Požadavky jsou, dle mého, jen hesla, jež budou vyřknuta na demošce s cílem očekávaného aplausu. Pro nasratý dav.
Já nejsem Rajchlův mluvčí, ale když už se mluví o průseru dneška, je dobré jmenovat milníky, které k němu vedly.
Když sedlák rajdě koupí briliant a jeho rodina přijde o statek, tak je kromě dumání nad životem v lese dobré si zjistit, jak to bylo a kde rajda bydlí. A jestli toho hospodáře rovnou nestáhnout z kůže, tak ho aspoň odstavit od rozhodování a všechny jemu podobné.
Takže ne.. vrátit čas nedokážeme, ale je poměrně kruciální mít paměť a vědět, co se kdy stalo a kdo u toho byl. Aby se neopakovaly tytéž chyby rukama týchž parchantů.
Krucialni pamet 🙂
Obcat tu pisu, ze si pamatuju 3 vlady ODS.
Vsechny skoncily pruserem a predcasne. Balicky, sitovky, pandury…
A prece Cesi zvolili ODS znovu.
Tam zadna pamet, natoz ta krucialni neni.
ps. „rukama týchž parchantů“
Ted jsem si vzpomel, ze Promopro Vondru dokonce lidi poslali do Europarlamentu.
A co cekate?
Ze na demonstraci budou predcitat detailni rozvahu vykupu CEZu na 5 let dopredu?
Jinak Rajchl cas urcite vratit neumi, ale to prece neznamena, ze se tu budeme tvarit sklesle dalsich tisic let, protoze smlouvy…
Jako vsechno bylo vzdycky zabetonovane a nemenne a proste na furt.
Nerikam, ze mame sanci pri pretahovani porazit Nemecko, ale sedet v koute a vzdychat je smesne.
Je vzdycky lepsi jit stesticku naproti, trochu se sami o vlastni uspech zaslouzit, nez spolehat, ze stesti jednou sedne i na blba.
Dnešní denní tisk je tedy samá lahůdka.
Ideově korektní plyn má jiné složení. Větší obsah síry, v podobě sirovodíku. Ten reaguje s mědí v trubkách a vznikající šupinky sulfidu mědnatého ucpávají kritická místa v kotlích. Oprava nutná, rizika zřejmá.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/To-nechcete-vedet-Za-to-by-stihali-Vyvoz-a-vyroba-elektriny-zkazene-kotle-na-plyn-730890
(ale bylo včera i v TV, nejen na dezinformátorských PL)
Čekal jsem, že bude potřeba nějaká úprava kotlů ve smyslu jiný plyn = jiný obsah uhlíku/vodíku, potřebuje jiný přísun vzduchu pro dobré spalování. To si ale třeba moderní kotel umí ohlídat? (nejsem topenář a mohu s mýlit, vzpomínám jen, že P-B vařič a jiné hořáky potřebovaly přenastavit na jiný poměr propan-butanu).
Jo, a pokud ten sirovodík přeci jen nezreaguje všechen ještě v trubkách a vy ho spálíte na sporáku, vzniklý oxid siřičitý v kuchyni musí potěšit každého astmatika…
Mně se to moc nezdá, že by to hrálo roli i pro spalování. Ten plyn používají v půlce Evropy a oči je neštípají.
Co je ale jasné, tak jsou chemické provozy, kde na chemickém složení kriticky závisí. Jak ropy, tak u plynu.
A tam se euroatlantická verze rituální transsubstanciace prostě neschová.
Ale zase je možné ty zlé proputinovské fabriky zlikvidovat. Nedávno jsem viděl článek, že se bude likvidovat „napotřebný “ ropovod Družba.
No já mám plynový kotel a 50 let v něm topim a letos 2x za zimu mi blafl a zhasl. Volala jsem plynařovi, ten pochopitelně neměl čas, ale poradil mi, abych zkusila špejlí a vysavačem vyčistit tu trysku. Že v tom plynu letos je bordel, jak to vozí v tankeru. Tak jsem to udělala a pomohlo, když se stalo podruhé, už jsem věděla.
A že je rozdíl ve složení ropy z různých nalezišť a že to má vliv na práci rafinerií je známo. Jak to řeší nevim.
Vazne mate kotel z roku 1973?
Destily i Viadrusy normálně jedou.
Za celou dobu jsem měla 2, ale stejné Destila. A plynař mi říkal, že ještě vydrží. Když koupím nový,sice ho budu moci zapínat mobilem, ale když se něco pokazí, nikdo to neopraví a budu muset kupovat nový co 7 let.
To jo, dvema za 50 let verim.
A kde se dá dnes sehnat kotel, jiný než kondenzační a která firma Vám jej zapojí? Zkoušel jsem to řešit u nájemníků abych ušetřil, ale každá firma oznámila, že již jen kondenzační a převložkovat komín. Problém je i s pojišťovnou u výměny kotle za jiný než kondenzační.
Z toho mám taky trauma, vždy na jaře si oddechnu. Když budu měnit kotel teď, budu muset měnit i radiátory, protože ty dnešní kotle jsou prý na jiný tlak. A některé trubky, aby to bylo hezčí, třeba v obýváku, vedou podlahou, tudíž rozkopat barák a to by asi bylo nad mé síly. Takže žiju ze dne na den, ze zimy na zimu.
DPL destila
Nekondenzační se nesmí prodávat již pár let.
Nekondenzační nelze. Eurobolševici zakázali. Dokonce je velký problém i s odtahem přes zeď, ale to se prý obejít dá.
jestli jsem se nespletl, tak toho sulfanu/sirovodíku je v tom plynu skutečně asi dost málo na nějaké zdravotní potíže. Pokud by byl na hraně normy 6 mg/m3, pak je to asi 4 ml plyného sirovodíku v celém metru krychlovém. Při spálení celého metru krychlového plynu by pak mělo vzniknou objemově poloviční množství oxidu siřičitého (cca 2 ml), a k tomu hódně vody a oxidu uhličitého (a také oxidů dusíku), které stejně musíte odvětrat.
Nicméně je to dost na rekaci s mědí, zvlášt když tou trubkou proteče pěkných pár kubíků…(ta reakce poběží asi dost podobně jako rychle černá stříbro na vzduchu v přítomnosti tohoto plynu).
Já bych byl s tím i tak opatrný, protože pochybuju, že by třeba Italové vyráběli kotle pro český trh jinak, než pro svůj. Oni tam mají ten plyn, který my budeme mít a kotle jim asi fungují.
Já si myslím, že musí mít minimálně jiné hořáky v těch kotlích.
Tady se také v minulosti předělávaly kotle, když se přecházelo ze svítiplynu na zemní plyn.
A v jedné pekárně pece fungovaly na PB a když se přešlo na zemní plyn, museli i ty velké pece předělat.
Trysky kvůli výhřevnosti nebo stechiometrickému poměru, to je jasné.
Ale že by italský kotel u nás koupený v Itálii měl problémy a třeba měly jiné komponenty kvůli plynu, to bych se dost divil.
https://www.obnovitelne.cz/clanek/2335/nerusky-plyn-ma-odlisne-slozeni-ceske-spotrebice-je-potreba-prenastavit-upozornuje-sdruzeni-architektu
Taka hlupa blondynkovska – vratime sa ku kyslym dazdom?
Sice se navyšuje spalování uhlí, ale pro dost účinné odsíření a přísné emisní limity bych kyselé deště neočekával, přeci jen tehdy se ochrana přírody brala zase z druhé extrémní strany (neřešila se vůbec).
O tom už psali, ze má i nižší vyhrevnost a dokonce kvůli tomu změnili i nějakou normu
Třeba je to taky proto, že ti, co se vydávají za alternativu, se chlubí tím, že zařídili „zastropování“, které rozpočům domácností prakticky neuleví, zato svižným tempem zadlužuje stát. A tihle blbečkové se tím ještě chlubí, že je to jejích velký úspěch.
Až budou přemýšlet, co lidem z podia slíbí, doufám, že to nebude zpoplatnění školství ,zdravotnictví a dotace jejich sponzorům.
Zrovna u toho zpoplatnění školství (VŠ)a zdravotnictví to vidím opačně. Protože dnes je to sociálno naruby.
1) Děti z bohatých rodin studují na VŠ (klidně i dvou či tří) ve větší míře než ti z chudších rodin. I ty ostatní náklady, kromě školného, jsou totiž vysoké. A při školném by si mohli ti chudší vzít půjčku (zvýhodněnou a garantovanou státem). Dnes tato možnost není.
Bonusem č.1, by bylo, že by si všichni studenti víc vážili studia, tlačili na vyučující a hlavně by si vybírali obory s budoucím uplatněním.
Bonusem č.2, by bylo, že by nebylo z peněz českých daňových poplatníku (i těch chudších) hrazeno studium cizinců (dnes typicky Slováků) a těch, co po studiu odchází mimo ČR.
2) Zefektivnění zdravotnictví, za předpokladu dostupného komerčního pojištění, tedy ne dle vzoru CISCO. Ale o tom, i já, mám v ČR jisté pochybnosti.
Těžko říci. Ti chudí by si spočítali, jestli se jim vyplatí splácet hypotéku na vzdělání zrovna v době, kdy by potřebovali další na bydlení, jestli by budoucí plat byl vyšší adekvátně vzdělání a za jak dlouho by ji splatili. A kdyby studovali jen bohatí, zde není záruka, že bohatství= inteligence. Navíc školné by se muselo splácet i kdyby student školu nedokončil a adekvátní plat tudíž neměl a kdyby náhodou umřel třeba brzy po škole, hypotéku by musel splatit ručitel, většinou rodiče.
Dá se logicky dovozovat, že by si vybírali takové VŠ, po jejichž absolvování by získali perspektivní a dobře placené zaměstnání. Těžko by to byly neperspektivní obory typu gender studia či rekreologie. A jelikož by půjčku splácela většina absolventů, tak by byl i tlak na vyšší platy.
Studovalo by i více těch z chudších rodin, protože by půjčka pokryla nejen školné, ale i ostatní výdaje (ubytování, stravu, učební pomůcky,…). Dnes si to někteří, i talentování, nemůžou bez půjčky dovolit.
Realita je ale taková, že studium jaderné fyziky je neperspektivní, protože bylo rozhodnuto o likvidaci, kdežto studium genderismu je perspektivní ze stejného důvodu, protože tihle jsou teď potřeba a jsou dobře placeni v neziskovkách.
Nejperspektivnější je pak rabovat stát ve prospěch USA či Německa. Na to jsou také studijní obory.
Ale tento způsob řízení státu je pro stát a obyvatele likvidační.
Systém placeného školství přes půjčky je možno zhodnotit v USA. A teda – nic moc.
Problémy, se kterými se my potýkáme u nás to neřeší.
V USA to neni nic moc z cele rady duvodu, to je jinou debatu. Porad tam ale jsou elitni skoly.
Ale to hlavni je, ze je tam cela rada stipendii, ktere maji studenti moznost ziskat.
Skoly samy na to maji fondy, pak soukrome nadace, pak velke firmy ktere si chteji zavazat budouci zamestnance, cirkevni stipendia, zvlastni kategorii tvori sportovni stipendia (tech je kupodivu hodne)…
Vse je samozrejme spojene s ulevami na danich, jinak by ze soukromych kapes penize nevypadly.
A az po tomhle vsem prijde na radu skolne a pujcky.
Takze nema smysl se bavit o skolnem, kdyz chybi i ta dalsi strana.
Navic pokud by se schvalilo skolne, tak by to znamenalo, ze stat vynalovi mene penez na skolstvi, takze by mohli snizit dane.
Haha, konec zvonec a pohadky je konec.
Ja osobne jsem pro skolne, protoze by to studenty motivovalo ke studiu perspektivnich oboru.
Nebo aspon zavest, ze pokud skola zadarmo, tak po promoci musi odpracovat nejaky cas v Cechach.
Ne ze dostane v cervnu tubus a v zari uz nastupuje v Nemecku nebo USA.
Historie ukazuje, že dominantní země měly jednak suroviny, ale zejména inovační potenciál, většinou založený na zavedení školní docházky a prosazení výuky přírodních věd.
Francie kupříkladu uměla první dobře střílet z děla. V Prusku si to uvědomili a zavedli tam systém, kteý pouzději vedl k světově špičkové vědě. Rusko to okopírovalo od Německa a zrušili to až za Jelcina.
Je perspektivní obor studium algebry nebo nějaké obskurrní třídy nelineárních diferenciálních rovnic?
Nebo zkoumání podivného kusu zelené horniny, která osvetluje fotoemulzi i přes papír?
„Je perspektivní obor studium algebry nebo nějaké obskurrní třídy nelineárních diferenciálních rovnic?“
Ale samozrejme.
Jenom malo absolventu jinych skol je v zivote uspesnejsich, mereno vyplatou.
Jsou to mimochodem prave matematici, kteri vydelavaji na burzach, ci pracuji za tezke penize pro fondy tam investujici.
Matematika je porad kralovna ved, a proto se jeji abrolventi v zivote nestrati.
Placani radoby ajtaku – Piratu na tom nic nezmeni. Oni stejne zadni ajtaci nejsou. Ti od nich totiz odesli uz pred lety.
No já mám spíš dojem, že sice tihle lidé si práci nakonec nějakou najdou, ale není to v tom oboru. Prostě oni jsou bystří a zvyklí hlavu namáhat, tak se doučí ledacos.
Ale jak jsem psal jinde – lukrativnější je v současném režimu rozhodně genderismus pro neziskovky, než jaderná fyzika.
Gogátore, to je teda hrozná pitomina…
Rusko to nezkopírovalo od Pruska, ale přímo od hlavního vzoru, od Francie. Stejně jako francouzskou organizaci a financování vědy a školství. Akademický systém, výzkumné ústavy. A také samozřejmě to dělostřelectvo…
BTW, v době napoleonských válek bylo paradoxně ruské dělostřelectvo v mnoha parametrech vyspělejší než francouzské, protože francouzská byrokracie bránila zavedení progresivních prvků, které ruská věrchuška zavedla rozkazem.
Nemůžu to rychle najít, ale coby součást Západního „údivu“ z ruských poměrů, vedoucích jako vždy k porážce Západní intervence do Ruska, je takový hezký text ve smyslu jako „blátivou cestou mezi ubohými domečky z vepřovic tahaly dobře živené koně nejlepší dělostřelectvo na světě, na jednotných lafetách a za nimi povozy s prvními jednotnými a zaměnitelnými náboji“…
Napsal to jeden Frantík, žijící v Rusku ještě před tou Napoleonskou bláznivinou.
To je furt stejné.
Když dneska někomu na Západě řeknete, že Sojůz/Rusáci vyhráli WW2 ne kvůli tomu, že tam Němci zmrzli, ale protože měli lepší tanky, dělostřelectvo, letectvo, no a od roku 1942 i velení, tak čumí jak idioti. Ale tak to bylo vždycky, i za toho Napoleonského tažení – ruská armáda měla i ty zbraně lepší než Žabožrouti a celá ta evropská smečka, co táhla s nimi.
Kdo by pochyboval, ať se podívá někde do knížek nebo muzeí. Ohledně WW2, mrkněte třeba na skvělou pušku SVT-40, kterou mimochodem dostaly československé jednotky generála Svobody. Špičkový kvér…
Muzete se inspirovat zkusenostmi ze zemi, kde to maji… jsem si jisty, ze to nebude uplne ono.
Stejně by ty peníze stát rozfrcal , takže by se nic nezlepsilo.
Takže stát, dle Vás, šetřit obecně nemusí, protože by to stejně rozfrcal?
Ten argument je velmi kontroverzni, nicmene pravdivy…
Nebo vy si umite predstavit Cesky stat, jak s usetrenymi penezi naklada rozume?
To mi propomina ten vedecko-fantasticky film Cikani jsou do prace 🙂
Ve srovnání s dneškem například Československý stát hospodařil velmi účelně. Takže dokonalost si představit nedokážu, ale zlepšení o cca 4 řády ano, dokonce jsem to i zažil.
To ale byli ti zli komousi. A nebyly banany 🙂
Na druhe strane, ve vrcholovych funkcich dnesniho Ceska jsou uz zase komousi, tak nadeje by tu mozna byla.
Tak to budou ty výpadky banánů kvůli nim!
Na tom je tragické, že TEHDY jsme byli přesvědčení, že hůř než komouši to nikdo vést nemůže. A že pro to byla spousta příčin, do očí bijících. Jen holt sice byli schopni zajistit jen poloviční finanční efektivitu, ale hospodářsky synergickou a hlavně zisky nešly do zahraničí.
Konkrétně na tom skolnem by se jen tratilo .
Stát si nemá půjčovat a hospodařit jen s tím, co vybere. Kdyby si mohli půjčovat komunisti, mohli být banány na každém rohu a lidi by říkali, že to je ten nejlepší režim . Jenže dolar půjčit za železnou oponu nechtěli, byl to ze západu druh sankcí
Nemělo by uniknout ani toto:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/valek-regulackni-poplatky-sukl-vypadky-leku-benefity.A230302_190953_domaci_akp
O něco níže jsem psal: „stát vás nyní obere, kde to jen půjde“, ehm, to tu ještě nebylo a už je to tu zase.
Poslední osobní srážka se zdravotnictvím:
„kdo je mrtvý, ať zvedne ruku“
Výborně, všichni v cajku.
Škoda, že chinin a klystýr vyšly z módy, to by bylo vyléčených i mezi paraplegiky…
Pan Vidlák si i odpověděl,mělo to na Ukrajině,úplně jinak dopadnout.
Proto je otázka,jak by to vypadalo,kdyby vládnul Babiš-úplně stejně.
Proto bych krotil nadšení,že by to s Babišem bylo o mnoho lepší.
Covid nám udělal díru v rozpočtu snad 1.000 mld a důsledky jen pokračují.
Nevidím rychlou nápravu,jako vývozní stát,jsme závislí,jak bude prosperovat západ,východní trhy jsme si odkopli,navíc Čínu neuváženým krokem politiků a pokračují v tom nadále,čeho využijí jiní dodavatelé.
Vidlak sice vymenoval kadeco, z coho vyplyva, ze vlada je jeden debil vedla druheho.
Ze je to vlada neschopakov.
Potom nechapem, ako je mozne, ze dochodcovia este nedemonstruju a neblokuju Prahu.
Potom nechapem, ze v nedavnych prezidenstskych volbach vyhral drvivo vladny kandidat.
Nikede vo svojich vypoctoch mas chybu Vidlaku.
Dochodcovia predsa pisu na vladu dakovne dopisy, ze im vlada neprida, vsak kto ma v ich veku prehadzovat tie prachy vidlami 😛
Trolllení Zvědavcovo:
* Vládní kandidát nevyhrál drtivě.
* To blokování Prahy by mělo vypadat jak? Na vozících nebo s berlemi obsadí D1? Dovezou je tam taxíky?
* Nebo generální stávka? Ze by důchodci přestali chodit do práce? Nebo jíst? Nebo dýchat?
Kde jinde než od občanů?
Stát zastoupený politiky nemá peníze než ty, které vybere od občanů, a ty, které si k jejich tíži vypůjčí aby je jako voliče korumpoval.
Základem státní politiky je korupce občanů-voličů jejich penězi. Jako mlýnské kolo pohánějící převodovku přinášející zisk těm, kteří stát přímo či nepřímo ovládají. Politici jsou jen viditelným vrcholkem toho ledovce.
Chííí, koukám, že dlouho na sloupku nevydržel. Kolem běžela vykrmená myš….
Proč politikům platy rostly a na důchody se sáhlo? Fiala: Jde o jiný mechanismus
Ano, jiný mechanismus.
Quod licet Iovi non licet bovi.
(Co je dovoleno Bohovi, není dovoleno volovi )
Ještě další možnost, že pracují velice dobře, ale pro „správný lidi“, který to , až to tady krachne, všechno skoupí za hubičku.
Jednak tak (scénář Řecko), jednak převedeme výrobu k sobě např. do USA (CZUB-Colt, Draslovka Kolín aj.) a zahraniční vlastníci již i zde zdražujících montoven je převedou do státu s levnější pracovní silou a vstupy (WW-Škoda).
Ani majitelům obchodních řetezců (Lidl , Kaufland) nebo mobilním operátorům nevadí, že antimonopolní úřad nekoná. I proto ty stamiliardy odtékají z ČR a z vyšších, přesněji skoro nejvyšších cen ve východní EU (potraviny, data), také vyberete slušnou DPH.
A kdyby se mopslíci cukali, pohrozíme arbitráží nebo vytáhneme patřičnou složku. Když spojenci odposlouchávali Merkelovou, jistě jim zbyla kapacita pro zemičky jako je ČR.
Jako obvykle je problém komplexnější, ale ne černo-bílý, spíš černo-černější.
I v případě vlády, která by byla kompetentní (a ne jako tihle nesvéprávní packalové) a neskákala jak pejsek podle cizích notiček (navíc, jednou podle Brusele a po druhé podle USA ambasády), jsou současné ekonomické reálie tvrdý oříšek.
Válka na Ukrajině, Green Deal jsou i zde často diskutované. Ale:
Méně se mluví o demografii, ano, rodí se méně dětí. Kdo by také chtěl přivést do tohohle světa dítě, když sám mimo jiné nemá střechu nad hlavou a leckdy už ani na otop či zdravější potraviny (zelenina)?
To je důsledek krizí od 2008, ty „tištěné“ = inflační peníze kvantitativním uvolňováním se nejprve přelévaly do akcií a nemovitostí, až nyní to spolu s drahými energiemi (= drahé hnojiva, PHM) přeteklo i tam kde to vidí každý – i do potravin.
A, hle, najednou inflace jak prase a i proto ČNB zvedla úrokovou sazbu, hypotéka i na malý krcálek je náhle nedostupná i nadprůměrně vydělávajícím.
Obavy z ekonomického vývoje i blízké války se promítají nejen dál do ekonomiky, do celé společnosti, která už je rozdělená COVIDem i volbami, médii, ale i do té porodnosti. Ty nálady ve společnosti jsou vidět při jednáních na úřadech, ve spolcích ba už i v práci – taková rozhádanost, zbytečné konflikty a j.
A anžto máme průběžný systém financování penzí a ty jsou ze zákona valorizovány podle inflace, máme tu vládní trapný veletoč, jak odrbat důchodce při další valorizaci, a pokud správně chápu pravidla, tak i při těch dalších..
Ten systém penzí je vlastně pyramidová hra, postavená na tom, že lidí bude trochu přibývat a poroste i produktivita práce. Ale lidí nám kromě cizinců a uprchlíků moc nepřibývá a produktivita v ruku v ruce s drahými energiemi a GreenGealem také neroste. Ba, naopak.
Takže se nám pyramidová hra malinko hroutí, stát si jako gamebler si půjčuje – zatím od „slušných“ věřitelů, po zhoršení ratingu nějakou (jistě nezávislou agenturou) to bude půjčka jak u lichváře.
V Řecku už vědí.
Vládě ale trochu s dluhem pomáhá inflace, takže nyní na vyšších cenách vybere více DPH a jiných daní a tam, kde nemá dluhy s inflační doložkou (církevní restituce!) jí to dluhy spíše umazává.
Aby ten pád pyramidové hry alias důchodového letadla nebyl tak prudký, a ideálně nastal až po nějakém jiném volebním období, stát vás nyní obere kde to jen půjde a inflaci moc řešit nebude…
Pikora doplňující, trefný: https://pravyprostor.net/?p=156952
OT: církevní restituce se nevalorizují?
právě, že ty mají inflační doložku a proto budou navýšeny.
Právě že valorizují, vždyť to tam Jan v závorce píše.
Děkuji, blbě jsem to přečetla. Těm se asi nic měnit nebude.
1.)
Já mám obavu, že vláda se na tu Rajchlovu demošku vyloženě těší. Zejména na ty požadavky, které si následně vychutná. Třeba hned na ten 1. požadavek urychleného výkupu akcií ČEZu. Nedávno jsem tu vypočítal, že je to pro ČR nezaplatitelné (a to byla 1 akcie za 800 a dnes je 1000). Je emitováno 537 989 759 akcií, z toho 30% je 161 396 928. Po tisícovce za 161,4 miliardy. K tomu nějaká prémie a jsme na cca 200-250 miliardách.
Kde je stát vezme? Půjčí si? Tak ratingové agentury sníží rating a tím zvednou obsluhu všech dluhů. To rozloží stát a dojde opět (nyní již k prudkému) snížení ratingu a následuje krach a inflace. Chcete to risknout?
A to chce Rajchl ještě aby to vláda veřejně deklarovala do 14 dnů. Proboha. Takové věci se musí dělat tajně a trvají mnoho let. Jinak totiž poletí akcie vzhůru (klidně si je začnou fondy účelově přeprodávat mezi sebou) a stát to vyjde násobně dráž. A vláda to hodí na opozici, když k tomu bude mít ony Požadavky.
A kde chtěli vzít na zastropování cen, které má stát jen letos (!) prakticky totéž?
Dotace zastropovaných energií mohou být až 200 miliard, píše ministerstvo.
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/dotace-zastropovani-cen-energii-ministerstvo-prumyslu-a-obchodu_2212291121_nov
Kde chtějí vzít ty stovky miliard na hračky pro vojáky? A tak dále…
Kde je vůle, je i cesta. Neboli kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá výmluvy. Čím dál víc přemýšlím, jaká může být na alternativním webu motivace snášet důvody, proč nemají demonstrace proti stávající situaci a vládě smysl…
Kde jinde než od občanů?
Stát zastoupený politiky nemá peníze než ty, které vybere od občanů, a ty, které si k jejich tíži vypůjčí aby je jako voliče korumpoval.
Základem státní politiky je korupce občanů-voličů jejich penězi. Jako mlýnské kolo pohánějící převodovku přinášející zisk těm, kteří stát přímo či nepřímo ovládají. Politici jsou jen viditelným vrcholkem toho ledovce.
Genialita onoho je založena na tom,že peníze občanů vynakládají způsobem, o kterém občanům nalhávají, že je v jejich prospěch, a že zvyšuje jejich bezpečí, jenže který ve skutečnosti nebezpečí vytváří.
Což je záminkou aby požadovali více a více. Jimi zastoupený stát tak kupuje více zboží, které nepotřebuje, za peníze, které nemá, protože toto je příčinou deficitu státního rozpočtu. Tím bez jakéhokoli vnitřního veřejného užitku plýtvá cennými zdroji , na úkor „fitness“ občanů jako zdrojem „fitness“ jejich státu, jehož jsou nominálním suverénem. Ne však reálným.
Pro toho, komu mé úvahy připadají příliš komplikované, zestručním:
V důsledku takto dlouhodobě vedené státní politiky je Český národ čím dál tím víc v prdeli.
Tak za rok 2022 stálo zastropování 18 miliard.
Taky se stropovalo asi měsíc…
Demošku měl Vidlák v září a zastropovali to podle něj kvůli nim od cca října. Takže 18giga za tři měsíce, to je důvod k hrdosti.
Od dubna počítám, že zastropují poplatky za produkci CO2 při dýchání.
“ jsme na cca 200-250 miliardách.“
Diky inflaci vybere vlada na DPH letos o 600 miliard vice.
Nejaky problem?
Podle Babiše je ( nevím, jestli pořád) v ČEZu 200 miliard nerozděleného zisku. Každopádně ale, pokud je avizován intervenční nákup nějakých akcií, vystřelí to jejich cenu. Samozřejmě se to musí udělat „nepozorovaně“, tzn. vykoupit to co nejrychleji, aby si burza nestačila příliš si „všimnout“.
Nechci dokola Rajchla opěvovat, ale to by musel on i ostatní kolem být dost natvrdlý, kdyby si to neuvědomili. Tam, pokud by vůbec se vládu podařilo k tomu dotlačit, by se to muselo nějak zdivadelnit. Ale v tajnosti by se to v našich končinách stejně neudrželo, takže otázka ČEZu je v patový situaci.
I tak to ale doufám dále nemění nic na situaci, že vládě se musej nějak ty jejich křidýlka zastřihnout. Vždycky jsou nějaké meze dosažitelnosti, u všech podmínek je cokoli do plusu od aktuálního vývoje bonus, který za to stojí.
2.)
Daleko horší (jak pro koho) je možnost jiného scénáře. Požadavky vyslechnuty a realizovány (viz. varianta 1.). Rozjety desítky (stovky?) arbitráží v USA a Německu (za finanční újmu, poškození jména vypočítané i na 50 let dopředu, zmařené investice, …). Kdo bude konkrétně hájit zájmy ČR? Já bych si tipnul, že zkrachuje ČEZ a poškození si jej převezmou.
Tedy privatizaci ČEZu zdarma, v horším případě s doplatkem, viděno z pozice ČR. A bude to hozeno na opozici, když to stihnou do voleb.
A oni se tím budou do poslední chvíle chlubit, že to zařídili. Aktivní blbec ve vlastním družstvu je horší než nepřítel v protějším zákopu.
Nejhorší věc na světě je předposranost. Tou se dá perfektně vyargumentovat, že nejlepší je nedělat nic, o nic se nesnažit, prostě sklopit hlavu, veslovat dál a doufat, že chvíli bude dráb bičovat někoho jiného.
Tojo, a ještě horší je podřezávání si větve s hrdým výrazem, že fakt makáme.
Je rozdíl v tom, co se dělá. Nemůže to být cokoliv a jen proto, aby bylo na náměstí veselo.
A stejným mustrem řídíte i svoji domácnost, tedy ve stylu „Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždy“?
Dobře, když chcete být osobní, vaše volba …Kdybych ji řídil jako vy, že když na mne někdo udělá bububu, tak stáhnu ocas a udělám, co mi nadiktuje, tak dnes nebydlím ve vlastním domě, kde si rozhoduju sám o čem chci, ale v nájmu u lichváře, který by si jednostranně diktoval nejen to, kolik mu mám platit, ale i kdy můžu svítit, kdy se můžu osprchovat, v jak teplé vodě a kolikrát za den smím spláchnout na záchodě.
Přesně, ten učitel vlastně dával najevo, že svého dosáhne nejvíc ten, kdo nejvíc řve a je agresivní. Nevysílal špatný signál těm dětem a nebyly ty děti nějací uťáplíci.
„kdy můžu svítit, kdy se můžu osprchovat, v jak teplé vodě a kolikrát za den smím spláchnout na záchodě.“
Ted jste mi tak nejak pripomel EU 🙂
Pokud je pravda to, co se říká – že německá (a potažmo celoevropská) energetická síť dnes běží jen díky českým dodávkám a (bezplatným) transferům elektřiny z Baltu přes naši síť – tak bych ty starosti ohledně vyjednávání s US investory klidně nechal na Němcích. Můžou to s nima vyjednat v Ramsteinu, kam si je US okupační správa občas zve na jednání…
Oni se domluví tak, že nás nechají vyrabovat za příslib ušetření pár majetků v Německu.
Němci se s námi srát nebudou, jako se nesrali před 80 roky.
Podívejte se a poslechněte, co řešili v Reichstagu za posledních 10 let. Je to zkáza Evropy a USA dvojnásobná.
Jak to udělají při blackoutu? Po jednom dni bez elektřiny budou mít dost starostí sami se sebou, horkých hlav si tam natahali dost…
Tohle
https://twitter.com/BBK_Bund/status/1443516558232461314?t=WxAIf-vbaFwuvoIjXzZhZw&s=09
.. oni přece mají energetickou a průmyslovou likvidaci naplánovanou, jen dnes špatně nesou urychlení od USA
Tak proč jim nenaznačit, že jim to můžeme snadno zařídit bez čekání, že. Oni si tu idylku na konci videa totiž trochu přimalovávají na růžovo. Zejména ten imigrant tam nebude jen s úsměvem sedět a foukat si do dlaní.
Jak nám napovídá biblický příběh, nemusíte být silnější než obr, stačí, když víte, kde je jeho slabé místo a jak ho můžete (smrtelně) zranit.
No a samozřejmě umět včas uskočit, až bude padat.
Já jsem s pár Němci mluvil, tehdy ještě na z dnešního pohledu velmi veganská témata typu diesel ve městě a imigranti v Evropě, a takovou míru stupidity a skupinové hlouposti jsem ještě nezažil.
Němci z bývalého NSR.
Němci jsou ve stoleté formě své davové stupidity a připraveni na likvidaci Evropy i přes odpor podlidí.
Ta podprahová blahosklonnost a lepšolidství, ta přesvědčenost, že oni jsou ti vyvolení, co mají dějinné právo všem podlidem diktovat, co je pro Svět správné – to prostě u normálních Čechů nevidíte, ani u těch sluníčkářů většinou ne tak silně.
Naposledy třeba otázka počtu pohlaví – v Reichu mají už pár let zákon o třech pohlavích. Oni protě mají tři pohlaví .. faktum.
Tak jim říkám – ale dnes sedíme v Plzni (měli jsme tam schůzi), tady v ČR máme jen dvě pohlaví.. a oni, nojo, vy to ještě musíte změnit.
Tři pohlaví není nic nového, o třech pohlavích se psalo už v Kámasútře. Jenom se dnes místo „eunuch“ říká „transžena“ (a místo „vůl“ tedy asi transkráva)..
Tak to se říká jen někde. Stačí se podívat na online mapu https://app.electricitymaps.com/zone/DE
Stačí si myškou kliknout na směrové šipky a máte to i s číselně.
Každopádně by se jistě noví majitelé dohodli, jednají v souladu a není důvod se nedohodnout.
Proč se tedy instalovaly tyto transformátory:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/transformator-elekrina-regulace.A170922_150503_ekonomika_rts
A co by se stalo, kdyby se prostě odpojily přívody těch přetoků ze severoněmeckých FVE?
Přestože lidé žili skromněji, porodnost byla vyšší. Příčinou nynějšího snížení porodnosti není chudoba, ale kulturní změna na žebříku hodnot. Upřednostnění krátkodobého intenzívního uspokojení konzumem před dlouhodobou spokojeností. V krysí štvanici za symboly úspěchu.
Dílem naopak spojená s nárůstem životní úrovně. Třebaže na druhou stranu, není rozhodující životní úroveň, ale, jsou-li poměry přinejmenším přijatelné, jejich stabilita, míra sociální jistoty. Zahrnující nejen jistotu ekonomickou, ale i bezpečnost, mezilidské vztahy. Vyšší míra individuálního bohatství nevyrovnává antipopulační ztrátu stability, snížení sociální jistoty a výhledu na alespoň pomalé zlepšování svých a všeobecných poměrů všednodenní přičinlivostí.
Jen poznámka :řada „Husákových dětí“ má tři potomky ,to nebývalo běžné za mého mládí. Dále ,máme tady hafo Ukrajinců- v porodnicích zástupy těhotných Ukrajinek, dále už mají i přivezené děti. Nepředpokládám, že by se vracely na Ukraruinu. S tím někdo prosím kalkuluje ?? Demografické prognozy asi nikdo nečte, již v minulosti, když se houfně rušily školky a jesle, jsem si jen povzdychla. Bylo zcela jasné, že za pár let budou potřeba.
Jeste je tu treti moznost: delaji to pro sve vlastni prebendy.
Vzdyt i ti ukrajinsti papalasi uz nejakou chvili musi vedet, ze jsou jenom kanonfuter, a ze umiraji a nici si svou zemi pro blaho a vecnou slavu USA.
Ve vitezstvi tam veri uz jenom ti s vymytymi hlavami nekde dole.
Stejne jedou dal a Zelensky denne hrozi Rusku destrukci z obrazovky.
Zaroven ale ti sami papalasi bohatnou a rozkradani „pomoci“ nabyva nehoraznych rozmeru i na meritka Ukrajiny. Aspon podle obcasnych odhaleni na strana.today (drive tusim strana.ua)
Vidlak zminuje Afghanistan, jak tamejsi loukova, pardon demokraticky zvolena, vlada jela az do konce, kdy sledovala americke geroje odletat.
To je ale jenom cast pravdy.
Ta druha cast je nasledujici:
Afghansti kolaboranti stihli utect, aspon ti z vyssich pater. Koupili nemovitosti po celem svete, Florida, Californie, Francie… Casto nemovitosti za 10mil $.
Slavny je i pribeh, kdy prezident prijel na letiste s tolika penezi, ze se mu nevesly do helikoptery a musel nechat cast na letisti.
Nejpravdepodobnejsi je verze, ze to jsou vsechno penize z americke a mezinarodni pomoci, ktere je americani nechali rozkradat. Samozrejme vymenou za kolaboraci.
Taky si vzpomente, ze Babis bez jakychkoli pochybnosti z Afghanistanu vyzvedl „tlumocniky“. Od te doby o nich nikdo ani nepipnul. Opozice, novinari… Nikdo se nezajima, jak se jim dari, z ceho ziji. Kdopak to asi byl?
Myslite, ze takova korupce je mozna jenom u Arabu? Nebo jenom na Ukrajine?
Opravdu is neumime predstavit to same u nas, jenom mozna s trochu sofistikovanejsim schovavanim penez?
Jeste jednou se podivejte na papalase z ODS. Stanjuru, Fialu a dalsi. Pak si poslechnete Jurecku, jak tvrdi, ze duchodci maji dost a meli by byt solidarni.
Opravdu si myslite, ze jsou neschopni podobneho chovani, jako ukrajinsti a afghansti kolaboranti?
Pravdou je, že to je nejpřirozenější vysvětlení třeba toho obratu o 180 ° (v dnešních jednotkách 360 °, aby tomu rozuměli i službu konající referenti) u Fialy od toho slavného videa z před pár let, kde nenechal na EU nit suchou a skoro ji chtěl rozpustit.
Occamova břitva…
A Jurečka ještě 22.ledna 2023:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-jurecka-dalsi-extra-zvyseni-duchodu-prijde-asi-uz-v-cervnu-az-o-tisicovku-224035
„Ekonomové kvůli špatnému NASTAVENÍ systému apelují na vládu,
aby MIMOřádné navýšení důchodů změnila.
To však ministr Jurečka ODMÍTÁ.
Lidé už podle něj s mimořádným navýšením POČÍTAJÍ.
A měnit teď PRAVIDLA podle něj NENÍ FÉR.
„Nemůžu přijít a říct, že vám ta očekávání SEBERU.
Chyba se stala.
Toto musíme narovnat v průběhu letošního roku,
kdy budeme realizovat důchodovou reformu,“ řekl v ČT.“
******************************
A vidíte a může přijít a sebrat!
Jo jo, chyba se stala, zejména se dostali k moci diletanti,
kteří místo aby už s novelou v 10/2022
to schéma alespoň zkusili upravit, jen se signalizovalo a házely metafory do médií.
Ale s prezidentskou volbou to nekonání nesouvisí, to odmítá, tak to ani omylem…..
Skončil leden 2023
a důsledky politiky vlády se vyvalily mezi-měsíční skokovou inflací 6 %,
protože na tom skoku mezi prosincem a lednem vláda politickým konáním sama FEST zamakala.
Stačilo k tomu nebrat ty ekonomy a zákony tak vážně a nevšimnout si,
jak se počítá to procento zvýšení indexů růstu cen důchodců v zákoně,
co se s čím poměřuje a….to bylo divení na vládě a rázem je vše jinak.
Očekávání lidí, fér vláda k zákonům i lidem, lidé s uhrazením růstu cen počítají
a kde co jiného, to už neplatí …..
Místo toho jen další metafory, signály…a rozdělování lidí proti sobě,
to je panečku změna politiky a politické kultury jako řemen!
Nyní „počítají“ zase političní prodavači hrnců a právníci a úplně to vidím,
jak nakonec ÚS ten paskvil zruší, (pokud ne, tak fakt už není třeba platit soudce),
ale „demokraticky, nezasahováním do politiky“ někdy po 1/6/2023 ,
značka ideál bude k 31.12.2023.
A tedy vlastně paskvil zruší, jak chce opozice, ale vládu podpoří…,
jinak by to přece byla podpora „Agrofertizace“ politiky,
nebo snad dokonce SPD a to „politikář“ Rychetský nedovolí!
Prostě na rozloučenou to bude nejspíš takové stylové……
P.S. Snad se Jurečka a spol. modlí efektivněji než vládne,
protože si nechci ani představit,
že by ta mezi-měsíční inflace zase do června 2023 zvládla 5 %, jako v roce 2022…..
5-ti demolice ve vládě, Sněmovně a zahraniční politice – vlastně ve všem – působí v každém ohledu tak tupě a dementně, a současně s tak arogantní blbostí a bohorovností, že král Ubu z Jarryho absurdní frašky je proti tomu příkladem kulturní, chytré a kompetentní vlády.
Kulturtrégři by podle Fialenkovy grupy mohli znovu, a to značně přesněji, definovat umělecký směr dadaismus a surrealismus. Hravý výsměch realitě, který miloval nedoceněný génius Boris Vian, 5-ti-demoličníci překonávají o flotilu parníků. Dosáhli vrcholu v celém spektru totálních hovadin, od šílení s klimatickou změnou, švihlou parodií na energetiku, vypnutím ruského plynu… Majstrštyk je potom ta jejich úžasná „válka s Ruskem“.
Čím více toho člověk vidí a slyší, a zamyslí se nad tím, nutně musí dojít k závěru, že taková koncentrace zhovadilé blbosti, angažovaného lunatismu, arogantní řepácké tuposti… není v lidských silách. Musí jim v tom pomáhat nějaké ty vyšší síly, asi jako Adolfovi ta jeho „Prozřetelnost“.
Bůh, Nejvyšší Jsoucno, či dokonce sama Špagetová Obluda. I agnostik či ateista musí uznat svůj politováníhodný omyl, protože existencí 5-ti demoliční kumpanie a jejich činy Bůh prokázal, že existuje. Kromě toho také prokázal, že má smysl pro humor, ovšem poněkud specifického typu.
Bez Božího přičinění není možné, aby někdo jmenoval Langšádlovou, o které všichni vědí, že její třeskutá hloupost dosahuje nejméně 20 Lau*, ministryní pro vědu a výzkum. Přes to nejede vlak, tímhle se Bůh prozradil, jelikož taková stupidita není v lidských silách, ani když blbci pracují týmově a spojí své duté hlavy dohromady.
(* = Laudátů, navržená mezinárodní ISO jednotka blbosti, na počet bývalého poslance Laudáta, který byl „etalonem hlouposti“ s hodnotou 1 Lau)
Nám, znalcům Knihy* je navíc jasné, že Bůh Knihu četl a své oblíbené postavy zrealizoval, a libuje si ve výsměšném humoru Haškova typu. Jinak není možné, aby kabelková tankistka Černochová byla vržena do existence coby ministryně obrany a Guma se stal prezidentem.
(* = Kniha nebo-li „Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války“)
Západní „krátká vítězná válka“ s Ruskem, jako obvykle – to je zřejmě další realizace Božího výsměchu – není krátká, není vítězná a ke všemu, není to válka, ale předem definovaná zaručená porážka Západu.
Dada. Ano, do jisté míry. Spíš bych ale už šel do čistý dekadence, ovšem ne ve smyslu uměleckého stylu.
Pravda, v SI soustavě již dlouho má své místo jednotka blbosti jeden Lau. Oprávněnost svého rozměru si jistý čas ponechala. Je však nutno provést revizi, Nabízí se nová pod označením jeden Langš. Sice je, podobně jako u elektrické kapacity velmi vysoká, ale nano a piko, u naší politické scény spíše deci, výjimečně centi, to je spektrum, které je lépe aplikovatelné.
Myslím, že do soustavy musí být taky vnesena jednotka zhůvěřilosti, a to jeden Helm. Od slova Helmička, které je synonymem výrazu Lipánek. Opět velmi vysoká, ale i zde se nabízí nano a piko, ve vládě pak centi..
Ehm, patrně špatně zvoleno stupňování, jednotka jeden Helm bude v tom vládním prostředí posunována pouze o jeden řád, tzn. deci, neboli např. 4 dHelm apod.
Jj. Myslel jsem to tak, že k zhodnocení činnosti
našíjejich vlády už nestačí kriminologická či psychiatrická terminologie, takže je nutno sáhnout po uměleckých stupnicích. A „dadaismus“ a „surrealismus“ je odpovídající škála hodnocení.Souhlas, ohledně Lau jednotek. Zjevně jsou nejméně logaritmické, protože 1 Lau pro dnešní svět velice nízká hodnota.
Ve velmi syrovém významu takové terminologie to jistě použít takto lze.
Ta stupnice by za jistých okolností mohla být záporný dekadický logaritmus, podobně, jako pH. Jako vyjádření koncentrace iontů blbosti. Ale obávám se zploštělosti křivky. 1 Lau je pro počítání ve standardním dekadickém systému velmi vysoká hodnota, 1 Langš přímo enormně vysoká, což mě vede k úvaze přece jen ponechat za základní právě jednotku 1 Lau. Klidně pak může být vzájemný poměr 1 Langš = 10 Lau, dále se budou v politice užívat velikosti deciLau či v ojedinělých případech centiLau. A dále pak standardní předpony mili, mikro, nano…
Výborné! 😀
Ještě mě napadlo, nějak vědecky zpracovat efekt týmové práce. Jak známo z praxe, blbost roste nade všechny meze, pokud je skupinová. Tedy, pokud týmové pracují idioti, kde n je počet idiotů ve skupině, IQ členů automaticky klesne 1/n, přičemž celkový blbostní impakt roste exponenciálně, zhruba v poměru průměrné IQ jednotlivého izolovaného blbce/n, to celé na n-tou…
Nemohl by jste psát pls články? Četl bych je velice rád.
Díky. Časem uvidím, zatím prostě cizopasím na Vidlákovi…
Já to vidím tak, že náš/jejich armádní vojevůdce a naše/vaše ministryně války dostali od amerického dýp stejtu pro naši zemi noty, ve kterých převažuje part pro plechové bubínky.
Bývalé státy sovětské zóny se mají připravovat posloužit pro válečné zájmy USA na UA jako další státy v pořadí po vybitych a rozprchlých Ukrech.
A to je základ. Nyní má fialová vláda za úkol najít ty nejsnazší cesty k profinancovaní tohoto záměru.
Ve všech pilířích státní moci bude zajištěna hladká cesta pro průchod i těch největších prasáren, a to hlava nehlava, po dobrém nebo totalitně.
Nemáme šanci, pokud nezvolíme stejně bezohlednou brutální obranu vůdči protektorátním vykonavatelům válečných zájmů temných sil této planety.
Ta závěrečná otázka je taková definice kruhem:
1. Jen úplní ťulpasové by uvěřili slibu „vyhrajeme válku nad Rusákam – a tak tomu slibu, protoze jsou úplní ťulpasové, uvěřili“, ovšem
2. ťulpas musí současně být dost odporný člověk, když vůbec chce vyhrávat válku nad kýmkoli, od koho mu zas tolik není… takže napálení, odporní, a úplní
ťulpasové
Vzpomněl jsem si zase, jak to směroplatně vysvětlil ohelmený předpubescent. My tam budem vozit vintovky a Ukrajina je docela početná.
Vlastně mi to i zapadlo do toho, komu to v té televizní diskusi pravil, totiž Zaorálkovi.
Ono to teď bude vypadat, že jen každýho pomlouvám a hledám na něm mouchy, jenže právě Zaorálek proslul jako řečník, který dokázal mluvit, mluvit,mluvit. Furt. A zaplést do sebe témata tak zašmodrchaně,jak to umí snad jen…, ale nic, nechme to být. Kdysi jsem si kvůli čemusi poslechl internetový záznam jeho řeči, kterou držel myslím někde ve Zlíně při setkání přátel sociální demokracie. Pejsek s kočičkou jsou proti němu neschopní pitomci. Nešlo poznat, jestli opravdu chtěl posluchačům něco konkrétního sdělit, nebo si to poplet a vzal to jako parlamentní obstrukci, kde nejde o to, aby se něco řeklo, ale aby se mluvilo. A kdyby jen ve Zlíně…
Uměl ale možná i podobně stručně a „výstižně“ uchopit téma, jako právě Helmička. Když byly ty výbuchy v Bruselu, pravil (možná) ohromenému reportérovi – S terorismem je třeba bojovat! Ano, touto jednou větou jej odbyl, což v tu chvíli prakticky nikdo nečekal. Je tu ovšem ještě možnost, že pak poctivě ještě dalších mnoho minut to téma boje košatěl do větví jemu samotnému na začátku hovoru netušených. A reportér mu to, syčák jeden, po té první větě ustřihl.
No, tak nejen doufám, ale jsem velmi přesvědčen, že témata, která na demonstraci (a následně dále) zazní, nebudou prezentována ani po Zaorálkovsku, ani po Helmičkovsku. V prvním případě, že se tak rozkošatí, až po vzoru dárce jména nepůjdou přikošatit zpátky a nikdo nebude vědět, proč se o tom začalo mluvit a co se tím chtělo říct.
Ve druhém je ten popis jednodušší, aby z toho až tak prudce nezněla čirá idiocie a osobní zhůvěřilost.
Ty varovné příklady prázdného tlučhuby a nepříjemně neprázdného zhůvěřilce jsou až moc. Přehánět se však musí. Jednak, aby to ev. někdo dokázal osobitě zašmodrchat, druhak (ale já přece vím, že má zase být jednak…), aby bylo zřejmé, co se tím myslí.
Kruciš, já si zrovna uvědomil, že se trefuju Zaorálkovi do nekonečnosti. Zatímco já pravidelně jsem mimořádně stručnej, že jo. Ale jednou mi kdosi napsal, že jsem čtivej. Možná to myslel, že když teda nic jiného, tak aspoň to.
Kdysi to Čechové řešili systémem „cepy a vidle“. Ale to byl úplně jiný národ…
Tehdy Češi věřili v boha. Dnes alternativa nevěří v nic.
Spíš věřili v ty vidle.. mně tahle víra ostatně zůstala.
Každý má svou pravdu a tu si nenechá vzít!
https://youtu.be/RSx9zpZJ7Qg
Šmarjá, tahle vláda je absolutně neschopná předat Rusku jakýkoliv kus území, které se Rusko zrovna zachce. Kdyby Bašta, problém by byl vyřešen: Bašta by odvolal vládu, zrušil Ukrajinu a dělal všechno jako v Maďarsku …. kde je tedy inflace nemlich tak samá jako u nás, ale lidi jsou tam celkově spokojenější.
Nevím, jestli tu někdo sledujete, co se teď děje ve sněmovně.
Tím, že si koalice odhlasovala zrušení obecné rozpravy (za celou existenci českého parlamentu se to ještě nestalo) k navrhovanému zákonu o snížení valorizace důchodů, bylo s vaničkou vylito i dítě, tedy bylo spláchnuto cca 60 připravených opozičních příspěvků do obecné rozpravy.
Jelikož je Babiš jedním z těch, kteří mají ve sněmovně přednostní právo a koalice ho (zatím) nemůže omezit v projevu, tak Babiš sebral těch 60 připravených opozičních příspěvků do obecné rozpravy a začal je v rámci svého vystoupení v podrobné rozpravě předčítat.
Musím říct, že tak dobrý smysl pro humor bych od Babiše nečekala. A vůbec… Babiš je ve sněmovně uvolněný, je plný srandiček a náramně se baví.
Pokud už ale začne vážně argumentovat k celé té zoufalé vládní politice, pak člověku běhá mráz po zádech, protože si uvědomí, jak propastný rozdíl je mezi kompetencemi Babiše a současné vlády.
Sleduji a nestačím se divit, co si ta skvadra dovoluje. Ovšem nesleduji podrobně, ale přehled, co se tam děje za zvěrstva mám. Šílené bylo vystoupení, před přestávkou, kterou si vzala opozice. Slovo si vzal nějaký idiot ODS a natvrdo prohlásil, že Ústavní soud tuhle zrůdnost odklepne, protože se budou dovolovat noví soudci. Vyznělo to tak, že už mají jasno, kdo ze soudců se tam usalaší. To je neuvěřitelné a chce se mi blejt. Omlouvám se za ten výraz.
Ten „idiot ODS“ byl poslanec Karel Haas, který – parafrázuji – ukázal opozici prostředníček a diplomaticky naznačil, že se ta trapná opozice může přestat snažit, protože během roku 2023 má být obměněno 7 ústavních soudců (které bude jmenovat nový prezident – moje pozn.) a on (Haas) to vidí jako jasňačku, že takto upravený Ústavní soud zcela jistě ústavní stížnost současné opozice smete.
Než tam vystoupíte, Vidláku, Danieli, měl byste se rozhodnout, jestli chcete být jen nahrávač, nebo špílmachr. Podle mne máte i na to druhé, ale rozhodnutí je na vás. Je to velká zodpovědnost se vším, co k tomu patří. Proč to píšu? Protože projev v každé z těchto rolí je zásadně odlišný. Špílmachr nemůže mluvit jako nahrávač…
Já si zatím nejsem vědoma toho, že by kdy Vidlák vystupoval jako nahrávač.
A k tomu projevu na pódiu pod koněm mu uštědřím také jednu radu a navíc, narozdíl od Targuse, zadarmo:
Zůstaň Vidláku za každých okolností tím, kým jsi doposud byl, tím Kissingerem střihnutým broukem pytlíkem a také tím Pepinem z Postřížin, jakého jsem tě zažila já při zabíječkách. Nenech si slávu stoupnout do hlavy, mluv tak, jak ti vidlák narostl.
Asi si nerozumíme v pojmech. Špílmachr je ten, kdo vede tým, tvoří hru a střílí góly. Převezme vedení týmu a odpovědnost za výsledek. Strhne spoluhráče k velkému výkonu. V politické řeči „lídr“ (bo „vůdce“ nám zprovanovali národní socialisté), který se postaví do čela elektorátu (bo „masy“ nám zprofanovali komunisté), a ten pod jeho vedením smete stávající moc (samozřejmě ve volbách, aby nedošlo k dalšímu nedorozumění). Zatímco nahrávač je ten, kdo připravuje míč, aby mohl špílmachr udělat to, co píšu výše. Odvádí náročnou a trpělivou (a nezbytnou) práci v hracím poli, ale pohár nad hlavu po (volebním) vítězství nezvedá a rozhovory médiím nedává, to dělá špílmachr.
Situace v hnutí odporu je podle mne taková, že sice máme skvělé nahrávače (namátkou Vidlák, Vlk, Hampl, Macek,…), ale zoufale chybí špílmachr, který by ty nahrávky proměnil v góly a strhl za sebou celý tým. Takže sice hrajeme skvělou technickou hru plnou individuálních parádiček, sice líbivou na pohled, ale dostáváme gól za gólem. Soupeř sice toho špílmachra nemá taky, ale je brutálně nadopovaný a navíc mu nepokrytě nadržují rozhodčí…
Pardon, já opravdu nechci, ať to zní hloupě. Ale jako, že až už to celý bude, tak že třeba by Vidlák řek – Poslyš, Jindro, naval ten mikrák. Já se rozhodl, že to vemu na sebe? Jako, dík, že jste to takhle celý nachystali, to zas jo. To já zase nejsem nevděčný. Ale já přeci taky jen nekoukal. Támhle v rožku. Tam budeš. Jo? To já tě občas taky nechám, i ty ostatní, co to spolu tam pečete, neboj. Jako, taky hodit něco do placu. Ale jinak budete spíš u stolku, co budou mý knížky…
Snad se nebudete na mě zlobit za tuhle stylizaci. Jen si myslím, že za celou tu dlouhou dobu příprav je už dramaturgie zábavného pořadu nachystána.
Já dokonce vím, že něco se chystá potom, taky kdy. Na to je každej děsně zvědavej, jestli jako se to teda tam odhuláká, pak se pude domu a pak už nic. Nebo jestli ještě pak něco. Jenže my nesmíme ani naznačovat. 🙂
Pokud je nenaházíte do Vltavy, tak v tom kurzu budou pokračovat ještě aktivněji!
K moci se v Česku vůlí voličů dostal krajský přebor s nedouky typu Langšádlová a Lipavský. Nikdo soudný nemohl očekávat dobré výsledky. Teď se někteří pokouší o zvrat. Máme ale demokracii a tak je docela spravedlivé dojíst to, co jsme si uvařili.
Námitky, že je většina nevolila, neobstojí. Zafungovaly demokratické principy jaké jsme si sami nastavili. Co chceme, když je družstevní právník předsedou ústavního soudu. Co chceme, když jsme po 33 letech tvrdé antikomunistické masáže zvolili za presidenta komunistického vojenského rozvědčíka a za první dámu plukovního politruka.
Přestěhujme se v myšlenkách třeba na Cejlon. Co si asi pomyslíme o české populaci.
Skvělé. Jen upřesním: komunistický družstevní právník. Na komunistickou minulost nedotknutelného by se nemělo zapomínat.
Smutnou skutečností je, mezi ústavními činiteli od příštího čtvrtka najdeme jen (bývalé) komunisty, nebo naprosté idioty…
No, a já ještě dodám. To, co si tahle arogantní a všehoschopná vládní skvadra dovolí vůči opozici a tím pádem i voličům, je neuvěřitelný humus. Plné huby demokracie, ale prezentují se jako totalitáři.
Zavřít opozici huby takovým způsobem, za to by se nemusel stydět ani Kim.
Soudruzi nás dovedli do maléru, protože JSOU VŠEHO SCHOPNÍ.
A je jim jedno úplně všechno.
Jak pravil Franta Gellnerů
Po nás ať přijde potopa…
Tak. A urcite jim z te kolaborace plynou i jakesi eee male osobni vyhody.
HeHe tak Vidloňa už vytáhli na pódium, gratuluji barde xDxD
KDOVI ,ZDA BY I ZDEJSI CLENOVE SV tjSPOLECNOSTI VOLICU DOKAZALI TADY NAPSAT NAVRH PROJEVU
Jak by si ho ti oni predstavovali ?Dokázali,by jste to válečníci alternativy?
CO V Y NATO?
Vítězství Žďár!
Ano, já bych to dokázal. A myslím, že Vidlák to zvládne taky. Tohle je dobrý nástřel. Akorát já bych jim nenabízel tu únikovou alternativu.