5 listopadu, 2025

Vítek Prokop…

Třetí krajský lídr za Stačilo! v Plzeňském kraji, po Otovi Březinovi na Vysočině a mé maličkosti v Jihomoravském kraji… Jeden z nejmladších kandidátů, v této chvíli stále ještě student a politický talent. Poprvé jsem ho viděl před dvěma roky, kdy v pořadu Máte slovo výborně argumentoval o demokracii i korporátním kapitalismu. Utkvělo mi to v paměti. Vítka jsem si ovšem musel osobně vybojovat, protože jeho původní strana, Levice, nám po eurovolbách dělala problémy při vyjednávání o frakcích, a tak kolegové nahlíželi na jeho působení u nás poněkud skepticky. Zároveň bylo zapotřebí Vítka přesvědčit, že hnutí Stačilo! je to pravé ořechové.

V relativně krátkém čase se podařilo obojí a rozhodně toho nelitujeme. Všechny naděje, do něj vkládané, se vyplnily, Vítek se ujal problematiky bydlení a vůbec sociální otázky, protože sám pochází z velmi skromných poměrů – narodil se v Lokti nad Ohří na Sokolovsku a život mu nic nedal zadarmo. V televizních debatách a rozhovorech se velmi dobře osvědčil a jednou bude premiérem. Je prostě dobrej.

Proč to celé píšu…

Kdybych dal na zcela oprávněnou skepsi kolegů, tak jsme ho neměli. A kdybych s ním dlouze nediskutoval o smyslu, cílech a strategii hnutí Stačilo!, neměli bychom ho a byla by to škoda. Kdybych si myslel, že lidské postoje a názory jsou neměnné, přišel bych o člověka, jakých v této republice moc není.

Já totiž věřím v poučení. Každý člověk dělá chyby. Každý člověk se mýlí a i ti nejzkušenější „se mýlí sedmkrát denně.“ Lidé se vydávají špatným směrem, věří něčemu, co se ukáže jako nesmysl, spoléhají na informace, které nejsou pravdivé, vytyčí si strategii, která nevede k cíli… ostatně moje kniha „Jde po nás nějaký bloger“ je v podstatě kniha o všech blbostech, které jsem v posledních třech letech nadělal. Nemám problém s lidmi, kteří se zmýlili, mám problém s těmi, kteří se nechtějí poučit.

Hnutí Stačilo! je hnutí nového začátku, ale to zároveň znamená, že je to hnutí nové šance. V nebi je totiž větší radost nad jedním napraveným hříšníkem, než nad deseti spravedlivými.

Všichni, kdo přišli do hnutí Stačilo! jsou s námi, protože pochopili, že je třeba začít znovu a jinak. Staré poučky se ukázaly nepoužitelné, včerejší moudrost se ukázala nepoužitelná, a stezky, které doteď někam vedly, končí u propasti. Původní strategie už nevedly k vítězství, ale k prohrám, a ti, kdo nechtěli tvrdošíjně opakovat stejné věci a očekávat jiné výsledky, ti jsou dnes s námi.

Ještě mnohokrát se zmýlíme. Ještě mnohokrát budeme muset uznat, že nápad, který původně vypadal skvěle, byl na nic, a ještě víckrát budeme muset uznat, že původně zavrhovaný plán byl vlastně lepší… jen nebyl náš. Mnohokrát budeme muset vyměnit kočku, než najdeme nikoliv tu bílou nebo černou, ale tu, která nejlépe chytá myši.

Nejsme hnutí geniálního, filozoficky dokonalého a nadčasového plánu, vtěleného do spisu vpravdě biblického významu. Jsme hnutí ochoty hledat pravdu a ochoty uznat vlastní chyby. Chceme být hnutí pokory a ne pýchy z vlastní moudrosti.

Chci mít ve Stačilo! osobnosti, které jsou právě tohoto schopny. Všichni někdy nastoupíme do špatného vlaku, ale pokud to zjistíme, chci, abychom byli schopni to uznat a vystoupit co nejdříve. Schopnost uznat chybu je pro mě cennější než cokoliv jiného. Takových, kteří se přece nikdy nemýlili a ani teď se nemýlí, takových je plná poslanecká sněmovna. Je to tam samý Superman a James Bond ve vtělení Blyštivého Péti. Setkal jsem se i v opozičních řadách s lidmi, kteří se ničeho nebáli a byli pevně přesvědčeni, že mají pravdu. Já se obklopuju těmi, kteří mají pochybnosti i obavy.

Vstup do vrcholové politiky zpravidla člověka poznamená. Dostane se mu vlivu i moci, stane se významným. Taková potrava velmi rychle začne krmit jeho ego. Potřebujeme lidi, kteří i v této situaci budou schopni zapřít sami sebe. Kdo byl schopen změnit názor, kdo byl schopen se nechat poučit, kdo byl schopen přijmout lepší argumenty, než měl on sám, ten skýtá naději, že se neodrodí ani tam v poslanecké sněmovně.

Skoro všichni kandidáti hnutí Stačilo! si tímhle museli projít. Není snadné, odložit moudra, poučky a pravdy posledních dvaceti let, vystoupit z toho vlaku a začít znovu. V dnešním zdivočelém turbulentním světě to ale bude zatraceně důležitá vlastnost. Jsem rád, že ji (nejen) Vítek Prokop má. Bude to zapotřebí.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik.

381 thoughts on “Vítek Prokop…

    1. Mně se asi nejvíc líbí „Starostové do čela“. Ještě víc by se mi ten plakát líbil, kdyby byl ozdoben dvěma třešněmi, každému jednu.
      Kdo chce, porozumí.

  1. Prostě nebude. Rozumněli jste? N E B U D E!

    Palestinský stát nebude, jen odměňujete terorismus, vzkázal Británii Netanjahu

    Izraelský premiér Benjamin Netanjahu představitelům Británie, Kanady a Austrálie vzkázal, že žádný palestinský stát nebude a že jejich oficiální uznání takového státního útvaru je „obrovskou odměnou terorismu“.
    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/netanjahu-palestina-uznani-statu-britanie-kanada-australie.A250921_181802_zahranicni_ts

        1. Re: tymák…

          Výpalné se platí notářům a opravdu není malé.

          Jinak by asi bylo dobré přečíst, v jakém znění Stačilko! zavedení daně navrhuje. Pochybuju, že budete platit 15% z hliněného domečku po prabábě.

          1. Pardon, máte pravdu, já tyto dvě profese moc nerozlišuji.

            5% za vše nad deset milionů, to je dnes každý dům. Tuším na padesáti to dále stoupá.

    1. Dědická dan je prasárna, je to opakované zdanění již zdaněných věci a opravdu by mne zajímalo, jak je antikorupční. Darovací je maličko jiná, přeci jenom darem mohu obcházet, podplácet, tady by mne moc zajímalo konkrétní provedení, ale dědická mi silně vadí.

    2. Ne, nezamlouvá. Děkuji za upozornění.

      Například izolovaný RD ve městě má dnes hodnotu naprosto klidně 20-35 mil. Kč. Za ty peníze to samozřejmě nikdo nepostavil, to se postavilo za mnohem míň (za již několikrát zdaněné peníze), tu nominální hodnotu nemovitost nabyla časem následkem poklesu kupní síly peněz. Pak 5% z té sumy je 1.750.000,-

      10 000 000,- Kč a víc je dnes hodnota bytu v Praze, takže byt, pořízený za již několikrát zdaněné peníze bude znovu zdaněn?

      V programu se píše nejen o dani dědické, ale i darovací, ale její výše není uvedena; to je záměr?

      Vidláku, kamaráde, mohl by ses, prosím, k těmto otázkám vyjádřit? Je to pro mě důležité. Předem děkuji.

      1. Pokud S! má v programu zavést EET, spousta voličů si řekne, že to může rovnou hodit Andrejovi.
        Je načase začít pečlivě studovat programy stran, aby se pak člověk nedivil, čemu pomáhal na svět…

          1. Zaprvé je to nesmysl, nezáleží na počtu poslanců, ale rozložení Sněmovny, pokud to nechápete, což pochybuji, podíívejte se do Israele. Zadruhé tím chcete říci, že u malých stran nezáleží na programu ? Děláte z nás blbce ?

            1. Jestli jsou nejasnosti v programu Stačilo i tady, mezi skalními voliči Stačilo, jak asi působí program na nerozhodnuté?

              1. Končím, nediskutujete, jen ryjete. Když vám jeden rýpanec vyvrátím, ryjete ihned jinak. To si zkoušejte s někým jiným u mne jste se tímto zařadil vedle Ety.

                1. Ne, Aleš má pravdu. Některé body programu si – podle mého názoru – vzájemně odporují.
                  Hle:

                  6. VEŘEJNÉ FINANCE (bod 7):

                  Znovu zavedeme EET, která je nástrojem transparentnosti a spravedlivé hospodářské soutěže
                  Znovuzavedení elektronické evidence tržeb (EET) představuje důležitý krok směrem k transparentnosti a spravedlivé hospodářské soutěži, který má za cíl podpořit férové podnikání a vyrovnané konkurenční prostředí. Tím, že znovu zavádíme EET, se zavazujeme k lepšímu fungování daňového systému a zajištění rovnějších podmínek pro podnikatele.

                  7. STÁT NA STRANĚ OBČANA
                  Do Ústavy zařadíme právo žít off-line a bez zanechání digitální stopy a právo na placení hotovostí
                  Případná úplná digitalizace by znemožnila přístup k bankovním a poštovním službám lidem, kteří nemají přístup k internetu nebo nepoužívají chytrý telefon. Zachováme proto možnost přístupu k tradiční formě služeb. Jsme proti zavádění povinného používání elektronických platebních prostředků nebo dokladů.

                  Povinnost používat EET jde přímo proti právu žít off-line.

                  1. Zakladateli, já s Vámi souhlasím, ale podívejte se prosím na toto vlákno. Aleš bez souvislosti napíše „Deset poslanců Stačilo nebude mít moc šancí prosadit něco z programu…“ Když to podle mého vysvětlím, vůbec nezareaguje, ale vyhodí naprosto nesouvisející rýpanec. Já netvrdím, že je program dobrý, dokonce jsem sám napsal, že zvažuji změnu k SPD, ale toto nebyla korektní diskuse.

                2. Klidně to berte jako rytí.
                  Ale pokud někdo náhodně přijde do téhle diskuse, udělá si tenhle závěr: co se děje, že už i skalní voliči ztrácí víru?

                  To snad program Stačilo neprošel žádnou širší diskusí, že se nad ním najednou pozastavují Vidlákovi fanoušci?

          2. Aleš
            Toto je podobné, co prosazuje Schillerová.
            Zrovna teď řešíme dědickou daň po bratrovi, prý je to z odhadů,zatím ještě nebyla vyměřena.

          3. Nenechte se voblbovat . Zakladni problem,je nekonecnost zdanovani.
            Zaklad moci a bohatstvi vlady..Zaklad terorizovani kazdyho,
            vcetne malych deti..Nejhorsi je zdanovani zakladnich lidskych potreb.

            Kazdej den vas vozebracujou ,koupi si nekdo rohlik ,nebo chleba a uz plati stau dan ,litr benzinu vetsi dan,napije se vody ,uz plati dan, potrebuje elektrinu uz z toho cast jde statu na dan ,potrebujete strechu nad hlavou ,denne platite za to vselijaky dane ,poplatky ,pokuty , zdrazovani ,neni nic jinyho nez ,ze stat chce vic ukrast a nazyva to dan. n
            S nabytym bohatstvim si upevnuje system moc a vlady pouzivaji vydreny bohatstvi na vzrust represi ,na upevneni moci , na dalsi vokradani obcanu na sebeobohacovani , nemaji nikdy dost ,parasity nic jinyho je nezajima, jenom plny koryta a proto ,to vedou az do dalsiho krachu..

        1. Zrovna jsem to chtěl napsat, o tom EET:

          “ Znovu zavedeme EET, která je nástrojem transparentnosti a spravedlivé hospodářské soutěže

          Znovuzavedení elektronické evidence tržeb (EET) představuje důležitý krok směrem k transparentnosti a spravedlivé hospodářské soutěži, který má za cíl podpořit férové podnikání a vyrovnané konkurenční prostředí. Tím, že znovu zavádíme EET, se zavazujeme k lepšímu fungování daňového systému a zajištění rovnějších podmínek pro podnikatele.“

          A to, prosím, Vidlák v letos 24. května psal „Nechceme EET pro živnostníky.“
          https://web.litterate.cz/stareho-psa-novym-kouskum-nenaucis/comment-page-2/#comment-452655

          No, mám jasno: https://web.litterate.cz/vitek-prokop/#comment-508488

          1. Ano, přesně proto já tvrdím, že se ve Stačilo ted zjevně dějí nějaké divné věci, které mne znepokojují daleko více než podezřelé progamové body samotné.

              1. Jak jsem psal výše, povinnost používat EET jde proti právu žít off-line. To je v rovině obecné. Plošné zavedení EET je dalším postupným krokem do elektronického otroctví.

                Pro mne osobně by bylo používání EET krajně obtěžující: máme jakýsi řekněme sportovní spolek, Svědkové Alefovi. Dvakrát do roka vyberu kurzovné, jednou až dvakrát do roka z kurzovného poplatím nájmy v tělocvičnách a zbude mi na naftu. Veškerá evidence se obejde s tužkou a kusem papíru, nepotřebuju k tomu jinak nic: žádný interfernet, žádný chytrý mobil, žádný počítač, žádnou aplikaci.

                Jestli mně vznikne povinnost používat EET, stáhnu roletu, zavřu krám a pošlu lidi cvičit k tomu, kdo používá EET; ten opruz mi za to nestojí. Budu mít víc času na sebe a na práci, a kdo chce, může si dloubat ty kuří oka.

                1. Tohle je něco, na co se EET vztahovat nemá. Stejně jako na řemeslníky nebo na dědu, co ještě provozuje stánek nebo nějaký drobný prodej.
                  Ale v takové tržnici SAPA už to svůj význam má.

                    1. Život offline má mít především ten význam, že vás nemohou dostat do exekuce za datovou schránku, kterou nepoužíváte a aby zůstal zachován způsob komunikace se státem bez mobilu a počítače.
                      Nemíníme komplikovat život řemeslníkům, instalatérům, bagristům a dalším, ale pořád existují třeba tržnice a další podniky, kde se jede v hotovosti a kde se nic nedaní. Není toho zase tak málo, jak to vypadá.

                    2. Vidlák 21 září, 2025 (21:14)

                      Pardon, bud jste mi neodpověděl nebo jsem to nepochopil. Zrušíte tedy pro normálního člověka s IČO bez zaměstnanců povinnost datové schránky ?

                    3. Ano, fyzické osoby, či živnostníci nebudou moci být penalizováni za to, že si něco nevyzvedli z datové schránky.
                      Nám v principu nevadí, že datové schránky existují a existují pro každého. Nám vadí, že v nich existuje fikce doručení a že její fyzické nevyužívání může způsobit postih.
                      Datovka by měla být hlavně jednoduchá jako normální mailové rozhraní. Maily vznikly bez jakékoliv státní povinnosti a používáme je dneska prakticky všichni, i ten stát. Ale mělo by platit, že člověk, který neumí s počítačem, musí mít možnost komunikovat se státem postaru.

                    4. Vidlák 21 září, 2025 (21:28)

                      Děkuji. Byl bych raději, kdybych ji mohl zcela zrušit, ale chápu. Ještě mi přijde hodně velká lumpárna, že zprávy v datovce mizí po určitém čase, i když je prázdná, to by nemělo být.

                  1. Nezlobte se na mne, ale když slyším EET, a to už nejsem OSVČ, tak mi běhá mráz po zádech! To, že je někde fůra hotovosti je jenom dobře, ať koluje, je utrácena atd. Šedá ekonomika je do určité míry prospěšná. To stát musí začít šetřit a poskytovat občanům jen to, co chtějí a potřebují, nikoliv ty miliony „služeb“ přidružených, jako je financování parazitů, předražené nákupy zbraní, financování cizích států a jejich oligarchů, neziskovek atd. Nejdříve ty peníze vydělávají lidé…a stát musí pěkně lidi poprosit a skutečně řádně hospodařit a ukázat občanům účet klidně do posledního hajzlpapíru. A né, že občan bude šmírovaný, šacovaný a okrádaný.
                    Říkali jste, že pudete po korporacích, bankách atd., ale zase už jdete po občanech. Nenakazili jste se od sosanů?
                    A datovka musí být nepovinná absolutně.

      2. Já bych prosím přidal pro mne velmi důležitou otázku : V čem je dědická dan antikorupční, jak je psáno ve volebním programu Stačilo ?

      3. K té dědické a darovací dani – nechceme zdaňovat, když rodiče předají dětem byt nebo když vnuk zdědí chatu po dědečkovi. Já, když jsem se stěhoval na Moravu, tak tato daň existovala a měla normální výjimky v přímé linii potomků. Postupně ji osekal Babiš a je to také jeden z důvodů, proč začaly tak brutálně narůstat majetky těch nejbohatších. Švihlíková na toto téma má několik videí na svém jůtubovém kanále. Zároveň to umožňuje ono hromadění prázdných investičních bytů a jedním z důvodů dnešních cen nemovitostí. I těch v Praze, které pak překračují ty částky, které jsme v programu naznačili.

        Prostě chceme, aby běžný majetek běžné české střední třídy nebyl daněn, ale nesouměřitelné majetky, aby daněny byly. Sídlo firmy si Bakala odstěhovat může, ale pokud má 40 tisíc bytů z OKD, potřebujeme nějaký nástroj, abychom je mohli dostat na běžný trh a mezi běžné lidi.

        1. Tak to máte v programu hodně blbě napsané, to určitě neníí chyba paní docentky Švihlíkové. A můžete se prosím vyjádřit i k té údajné protikorupčnosti ?

            1. Nic ve zlém; ale vidíš sám, že formulace paní Švihlíkové připouští více než jeden výklad, a shodou okolností zrovna ten méně příznivý. To je chyba.
              Většina těch, kdo si přečtou program, nemá šanci zeptat se na upřesnění; čtenář si to vyloží po svém – příkladem jsme já, Aleš, Tymákovan, Maneca… a všichni jmenovaní na základě čteného došli víceméně k téže interpretaci, velmi odlišné od Tvého upřesnění.
              Promiň, ale v tomto případě se zdá, že chyba nebude na straně čtenáře.

              1. Já trochu doufal, že moje mnohaleté psaní ukazuje, jak to mám osobně a co jako předseda budu řešit… ale to je jen povzdech.
                Vysvětlím jednu obecnější věc – program nepíšeš ani tak pro lidi jako pro novináře a s ohledem na to, na čem tě zkusí nachytat. Napíšeš do programu, že chceš mít nástroj na zavírání mešit? Začnou tě grilovat na rovnosti před zákonem. Napíšeš tam, že EET bude platit jen pro někoho? Začnou hnidopišit, kdo tam ještě bude a kdo už ne. Napíšeš, že chceš zdanit spekulanty? Začnou tě chytat za slovo, kdo je spekulant. proto je nejlepší, napsat to obecně a všeobecně platné, jinak budeš v rozhovoru a místo abyste se bavili o vyvádění zisků do zahraničí, budou řešit, jestli je Fiala už bytový spekulant nebo ještě není a ty jsi promrhal čas v debatě.
                Kolikrát jsem před minulými různými volbami řešil, proč tam ty strany píšou takové s prominutím „píč..viny, ale teď když to sám dělám, tak už vím. Píšou to tak, aby je novináři nedostávali v jednom kuse do pasti.
                Proto Švihlíková udělala těch padesát videí, kde to poměrně podrobně vysvětluje pro ty, které to fakt zajímá.

                1. Já Ti rozumím, ale 80% (Paretovo pravidlo, a to jsem možná ještě optimista) potenciálních voličů nepůjde na web paní Švihlíkové, nýbrž si vyloží napsané prvním způsobem, který je napadne, a u toho zůstane. To zaprvé.
                  A za druhé – S! je sice Tvoje úctyhodné dílo, ale nejsem si jist, jestli tak, jako je Babiš majitelem ANO, i Vidlák je majitelem S! – myslím, že není. Takže jakkoli bych si přál, aby Tvůj názor a výklad byl pro politiku S! závazný, nejspíš to tak nebude, S! je kolektivní podnik.

                  Pokud jde o mne: já znám Tebe, jak osobně, tak i podle Tvého psaní. Tady nemám žádnou pochybnost.
                  Paní Konečnou znám „tak napůl“: já ji znám (z veřejných vystoupení), ona mne nezná. Shledávám u ní vnitřní opravdovost a snad se nepletu.
                  Ale jinak z S! neznám nikoho, leda z doslechu, což je nic. – Já vím, že volební program není prováděcí předpis. Musí být relativně stručný, jednoduchý, čtivý – odvrácenou stranou toho je, že připouští rozličné interpretace.

                  Sám bych to samozřejmě lépe neuměl.

                  1. V tomto ohledu platí Parretovo pravidlo, že 80% voličů si ten program vůbec nepřečte. 🙂
                    Heleď, teď je S! mým osobním dílem asi nejvíc. Ale hned po volbách tam bude dalších x lidí, kteří do toho budou mít co mluvit už jen proto, že je zvolili. Babiše se také Jourová Charanzová a Dlabajová neptaly na jeho politickou linii a jely podle sebe.
                    Myslím, že mezi nimi mám dobré slovo a budu doufám lepším šéfem, než je na své lidi Babiš, ale k celkovému směřování už budu přispívat především co nejlepší argumentací. A kdykoliv se budeme bavit o novém nastavení daní, přijdu se Tě zeptat, jak to vidíš, abych věděl, jestli to ještě děláme dobře a nebo jestli už blbneme.
                    Ale pokud nesáhneme na ty Bakaly, Tykače a Křetínské, tak se tady udřeme a nikdy dobře nebude.

                2. Tak tady https://youtu.be/pQqmEKMa1uo?t=744
                  pani Švihlíková hovoří o obnovení EET včetně kontrolních hlášení (když si koupíte zmrzlinu, patří do civiloizované země, že k tomu dostanete normálně doklad – nevím proč by u nás měl bejt problém s EET), tohle je potřeba vrátit, bude to mít dopad na daňové inkaso, odhadem mým 20 miliard,
                  říká.
                  Nehovoří o žádných omezeních ve smyslu, že malejch by se to netýkalo.

                  Později (14:44) také horuje pro boj proti švarcsystému.

                  ————————–
                  Tak sorry, ale tohle fakt ne.

                  1. Ach jo… pusťte si toho víc. Většina prodejen (třeba i zmrzliny) má normálně registrační pokladnu. Není problém, aby měla elektronickou evidenci tržeb.
                    Takhle je to myšlené.
                    Týká se to provozoven, které tak jako tak tržby registrují v pokladnách a není problém, aby registrovaly elektronicky.

                    1. „Týká se to provozoven, které tak jako tak tržby registrují v pokladnách a není problém, aby registrovaly elektronicky.“

                      A zmrzlináře s vozíkem, který registrační pokladnu nemá, se to týkat nebude. Jeden prodejce zmrzliny bude podroben EET, druhý ne. No tak jasně.

              2. Připojuji se.
                Paní Švihlíková je sice respektovanou ekonomkou a vůbec nepochybuji o tom, že její úmysly jsou čisté, ale je potřeba mít na paměti, že je z akademického prostředí, nikdy nic reálně neřídila a už vůbec nemá zkušenosti s politickým marketingem.
                Takovéto klíčové dokumenty musí projít velmi přísným připomínkovým řízením.
                Teď v závěrečné fázi horké kampaně by to chtělo věnovat se jen a jen jí a neztrácet čas cizelováním volebního programu, což asi nakonec bude potřeba.
                Mimochodem jedno staré přísloví praví: „Někdy míň znamená víc.“
                A teď to, prosím, neberte, že zneužívám situace ve snaze si kopnout, ale v životě se mi podařilo vyrobit si pár docela nepříjemných problémů a všechny měly společné to, že jsem nekriticky akceptoval mínění nějakých autorit, místo abych k nim přistoupil kriticky a korigoval jejich názory.
                Co už teď.
                Alespoň máte poučení pro příště, Vidláku.

                1. Ať volby dopadnou jakkoliv, Tyto stránky zůstanou mým oficiálním komunikačním kanálem. Tady se budeme vždycky bavit o tom, co dělám a proč to dělám. Tady si vyslechnu vaše námitky a budu je přenášet na půdu sněmovny.

                  Tady dopilujeme všechny zákony, které přes mě půjdou.

                  1. Zase budete mazat všechny komentáře lidí i s celou historií, jen proto, že byli konstruktivně kritičtí a psali pravdu?

                    Vy jste dodnes neprojevil ani špetku lítosti a neuznal chybu. Naopak. A váš Oganesjan ještě s gustem slibuje, že bude mazat a cenzurovat podle vlastní libosti.

                    Napřed byste se měl omluvit a jít cestou pokání, jinak vás pýcha zahubí a bohužel to odnese i spousta dalších lidí.

            2. Tomu bych rozuměl až STAN prosadí eutanásii, takto ne.

              Obávám se, že paní docentky se na to do voleb nezeptám, nemohl byste si vzít to vysvětlení na sebe, až to zjistíte ?

        2. Pardon, přehlédl jsem pokud má 40 tisíc bytů z OKD, potřebujeme nějaký nástroj, abychom je mohli dostat na běžný trh a mezi běžné lidi – pokud je má napsané na firmu, můžete prosím vysvětlit, jak vám zde pomůže dědická dan ?

          1. Nerozumíme si… jde o soubor komplexních opatření, která mají umožnit, aby se bytový fond postupně nehromadil u spekulantů a velkých vlastníků. Konkrétně v případě OKD pomůže spíš daň z nemovitosti.
            Ale až jednou někdo bude po Bakalovi dědit, nebude od věci, aby se státu alespoň trochu vrátilo, co Bakala nakradl…

      4. A co se týče EET – nemíníme ji zavádět na běžné řemeslníky či dědu se stánkem… ale jak byla zrušena, daňový výnos šel okamžitě dolů a to o hodně. Opět odkazuji na Ilonu Švihlíkovou.

      5. A ještě k věci – opravdu mrkněte ke Švihlíkové na její kanál, tam je to polopatě vysvětleno mnohem lépe, než bych to dokázal já.

        Já k tomu jen řeknu, že:

        1. Žádné běžné bydlení nebude zdaněno – ani v Praze ne, ale vlastnictví 40ti tisíc bytů zdaněno bude.
        2. Žádný řemeslník si nebude muset pořizovat terminál na EET ani nic podobného.
        3. Pokud EET bude, tak s benefity ve smyslu, že už nebudou mít kontrolu z finančáku.
        4. Daň z nemovitosti zůstane symbolická. Nikdo nebude platit horentní sumy za byt a chatu. Ale opět – pokud někdo bude mít sto prázdných bytů, tak zdaněn bude, protože jinak se na trh nedostanou.

          1. My fakt nejsme pro to, aby byty byly zdrojem k vydobývání renty. Pokud by bylo po našem (a ono nebude) tak jde hlavně o to, aby se nevyplatilo držet byty prázdné. Když bohatší tatínek koupí byt pro dceru, tak to žádný problém nebude. Když ten ukrajinský spekulant vlastní stovky nemovitostí a různě s nimi šíbuje, tak to problém bude.

        1. Bohužel volební program je oficiální dokument, na který se budou všichni po volbách odvolávat a jehož plnění se bude hodnotit. Ne YT paníí docentky Švihlíkové, která z pochopitelných důvodů ani nekandiduje.

          5% není symbolická dan a zavádění symbolických dani smrdí salámovou metodou.

          Jak působí dědická dan protikorupčně ?

          1. Pamatujete ty bitcoiny? Co se stalo? Jiřikovský je DAROVAL! To je jedno z nejčastějších korupčních schemat poslední doby. Někdo politikovi prostě něco daruje. Jak přišel k majetku Jiřina Pospíšil? Přesně takhle. Samozřejmě to dostal za své hezké oči… Nemusejí vám posílat peníze, na to je vidět. Prostě vám darují dům… Daň žádná.
            Když vám někdo pošle ofiko peníze, tak musíte zaplatit daň z příjmu, když vám někdo daruje ofiko pozemek, neplatíte nic. Divil byste se, kolik toho je.
            V programu je explicitně uvedeno, že v případě těchto daní nejde o daňové inkaso, ale o nástroj proti spekulacím. Proto nehodláme danit domeček po rodičích pro syna. Ani když k tomu mají ještě chatu a byt v Brně.

            1. Ptal jsem se na protikorupční použití dědické daně, ne darovací.

              A Jiříkovského bych do toho fakt raději netahal i kdybychom se bavili o darovací. Komu by asi stát nebo ministerstvo tu dan platili ?

              V programu je explicitně uvedeno, že v případě těchto daní nejde o daňové inkaso, ale o nástroj proti spekulacím. – kde ? O spekulacích nevidím ani slovo, jen že je dědická dan antikorupční. Jak prosím ?

              Zavedeme daň dědickou a darovací se silnými progresivními prvky
              Obě dvě daně mají také silný protikorupční efekt. U dědické daně navrhujeme do 10 mil. Kč bez daně, do 50 milionů 5% zdanění, nad 50 milionů 10% daň. Hlavním cílem není jen daňové inkaso, ale zejména boj proti korupci a také snížení nerovností v bohatství.

              1. Sám to tam v textu máte – cílem není daňové inkaso, ale boj proti korupci.

                Omezuje anonymní hotovostní bohatství a praní špinavých peněz
                Narušuje mezigenerační přenos nelegálně nabytého majetku
                Zvyšuje transparentnost a vytváří finanční stopu
                Snižuje ekonomickou nerovnost a pocit beztrestnosti elit
                Motivuje k legálnímu podnikání a investicím

                Necílíme na majetek běžného českého občana ani na majetek běžného českého podnikatele, ale na ty největší (a nejpodezřelejší) převody majetku. Ale existuje nějaká rovnost před zákonem, takže principy musí platit pro všechny. Dají se ovšem zmírnit k nule. Já jsem za dům po dědečkovi daň neplatil i když ta daň existovala. Dědeček obdaroval domem svou vnučku (přímá linie potomků) a vnučka pak obdarovala polovinou svého manžela. Dneska se dějí takové majetkové fičáky, to byste koukal.

      6. Nějaká forma dědické a darovací daně na větší majetky se zavést musí. Jinak se jen utužují “feudální” rody.
        Jestli to bude 10, 20 či třicet milionů, to je k diskusi.

      7. Pravicový Alef po to co v praxi viděl třicet let vládnutí pravicových stran se s nimi rozešel a přiklonil se k levicové opozici a teď se diví že má levicový program.

        Zaslouží si hospodu a chodili mu tam lidi

        1. Založil si hospodu, a lidi mu z ní udělali Rudý koutek.
          Dobře mu tak; chybami se člověk učí.
          Ten chytrý se učí na chybách cizích,
          hlupák se nepoučí ani z chyb vlastních.

    3. Ojojoj! …Raději jsem neměla ten román, raději jsme neměla ho číst, snad ani list. …

      Tedy raději jsem neměla číst bod 6 – veřejné finance hnutí S!. Zdaníme, zdaníme, zdaníme… to se mi nelíbí.
      Tím se trochu vyjasňuje moje dilema, jestli volit S! nebo SPD.

  2. Tak si čtu přepis dnešní debaty na primě a nějaká Malá od ONAnů tam řekla:
    „My jsme často mezi lidmi a ti lidé nám šeptají, co si myslí. Je to katastrofa, jakým způsobem jste to poslední čtyři roky táhli!“ zvolala Malá.
    Pospíšilovi vmetla, že hnutí STAČILO! ve skutečnosti stvořila vláda Petra Fialy tím, jak se poslední čtyři roky chovala a lidé jsou tak zoufalí, že jsou ochotní volit i STAČILO!.
    No, eurosoudružko z dotačního ansámblu, já bych byla zoufalá, kdybych měla na výběr pouze mezi ANO a Pětidemolicí. Dneska mám na výběr mezi SPD a Stačilo a ani jedni nejsou to menší zlo. Stačilo budu volit moc ráda a bez obav (což platí i o SPD, které však v letošních parlamentních přenechám jiným).

  3. Dnes jsem četl článek v Parlamentních listech že Konečná vyhlásila….Tak jsem si našel na webu stačilo program v oblasti kultury a musím říct Vidláku , že jste to ohledně církví opravdu podělali. Mám spoustu známých, křesťanů, kteří by vás volili, ale teď už nebudou a dají hlas raději Okamurovi.

    1. OMG, tak určitě. Zas se přiletí nějaký rozbíječ diskusí, chytí se nejnovější hysterické vlny, kterou se pokouší někdo rozpoutat proti alternativě, vykřikne tady, jaká je to tragédie a všechno špatně. A nezapomene dodat, že tím u něj alternativa úplně ztratila, stejně tak u asi milionu jeho známých a všichni kvůli té podružné bouři ve sklenici vody ostentativně odcházejí jinam.

      Za mě není co řešit. Jsme sekulární stát. Tečka. Církev se svými aktivitami by měla být čistě privátní záležitostí pro ty, kteří jsou ji ochotni ze svých prostředků vydržovat bez jakékoli podpory státu. A pokud církev nemá na udržování čehokoli prostředky, no tak to holt zruší, bude udržovat ze své bohaté pokladnice v zahraničí nebo to prodá státu a v případě budov si pak v tomto objektu může platit nájem. Jako řešit v roce 2025 církevní sňatky či cokoliv podobného spojeného s náboženstvím je naprosto mimózní.

      1. Ano, řešit církevní sňatky tím, že je zneplatním, je opravdu naprosto mimózní. Zvlášť když se tu v jednom kuse fňuká, jak se se rodí málo dětí. Tak holt lidi budou muset zbytečně na úřad, což doteď nemuseli.

        1. Myslím, že Vám to Občan a tdx vysvětlili dostatečně. Tak znovu, jsme sekulární stát a nelze upřednostňovat jen jedno náboženství. Takže dříve nebo později by došlo ke sňatkům podle muslimských a jiných zvyklostí a stát by s tím měl mnoho problémů. A papír, jak je známo, snese vše, takže posílat jen dokumenty na státní úřady nestačí. Nevím, co vám vadí na tom, dostavit se na úřad a poté si dělejte svatby jak chcete.

          1. Ne vždy je vysvětlení dostatečné, zejména když není podepřeno pádnými argumenty. Vůbec nejhorší pak je, padne-li některý z argumentů vedle.

        2. Až se tu bude konat první svatba dvanáctileté bez omezení kýmkoliv a čímkoli s nějakým muslimem nejlépe do rodiny s dalšími ženami nejrůznějšího věku, možná si pak uvědomíte, že svatby ve výlučné moci jakéhokoli náboženství či církve nejspíš nebyly úplně nejlepší polistopadový „výdobytek“.

          1. Jenže ten problém dětských nevěst a obecně dětských sňatků řeší hlavně hinduisté a indonéští muslimové, nikoli muslimové obecně.

            1. Re: Občan
              K vaší poznámce asi tolik.
              Lepší je problémům PŘEDCHÁZET, než připustit jejich nárůst do stádia (ne)řešení.

            2. To byl jen příklad. On by bohatě stačil samotný institut mnohoženství, který by zcela rozbil náš právní řád v oblasti občanskoprávní. Pročpak asi všude, kde k tomu dostanou sebemenší příležitost, zavádějí muslimové vlastní právo šaría. Přece se nebudou štvát s nějakým původním právním systémem, který by si museli složitě a zdlouhavě přiohýbat pro své vlastní potřeby. Stačí si silou mocí ohněm a mečem prosadit ten svůj ozkoušený a nezpochybnitelný, podepřený veškerými náboženskými autoritami.

              1. Úplně přesně totéž dělají židé.
                Nejdřív to zkusí penězi a když to nejde po dobrém, sáhnou k terorismu a vraždám. Olof Palme by mohl vyprávět, kdyby mohl. Stejně jako všichni ti povraždění politici, obchodníci a další, leckdy vč. celých rodin, v řekněme uplynulých pěti letech.

              2. Re tdx:

                Ale vy to stavíte obráceně, jako by snad stát měl akceptovat nějaké církví definované sňatky. Tak to ale není. Je to přesně obráceně. Stát má nějak definované civilní manželství (shodou historických okolností 🙂 v mnoha rysech shodně se standardními evropskými církvemi), a proto, aby zjednodušil život věřícím, přenesl zčásti pravomoc provádět formální úkony směřující k jeho uzavření (pokud přitom budou splněny požadavky zákona) na některé vybrané církve. Podobně třeba jako tuto pravomoc svého času přenesl na kapitány zaoceánských lodí.

                Rozhodně z toho neplyne, že by jako platný civilní sňatek mohl být uznán jakýkoli sňatek, který oddal kněz kterékoli církve, pokud takový sňatek odporuje platnému zákonu. Stejně jako by byl nemohl právoplatně oddat dvě pětileté děti onen zmíněný kapitán. Takové manželství prostě z právního pohledu vůbec nevznikne. Takže se řeší neexistující problém. Naprosto zbytečně a ve volebním programu to vůbec nemělo být. Žádného nového voliče to Stačilo! nepřivede, naopak to některé skutečně může odradit.

                Pro jistotu opět zdůrazňuji, že mně osobně je naprosto jedno, jestli to bude tak, či onak. Ale respektuji, že pro věřící to může hrát nějakou roli.

                1. Precisně napsáno, plný souhlas. Divím se, kolik lidí to tu není schopno pochopit. S islámem to nemá co dělat.

                  1. A podle mne má, je to názor, samozřejmě. Ale zmínka z diskusního příspěvku Stana Borowitze :“ na některé vybrané církve“ je právě to, na co upozorňoval Občan. Stát nemůže jednu církev a její úkony posuzovat tak a jinou jinak, ne sekulární stát. A tady nastává právě ten problém muslimských věřících. Navíc známe EU, a muslimové nejsou žádné poslušné ovečky, minimálně žaloby by byly. Nyní ne, samozřejmě, ale podívejte se do VB nebo Francie, právo šaría je ve VB už oficiálně přiznáváno. To se nesmí dopustit. Vůbec nechápu, proč by mělo vadit těm, co chtějí sňatek v kostele, zajít před tím na úřad. Co jim na tom vadí? Vždyť se tady píše, že do kostela před sňatkem chodí na nějaké kázání nebo rozpravy. No tak ještě jednou se staví na úřadě.

                    1. 1. občanův výrok rozporuji hned pod ním.
                      2. každý snatek, církevní či občanský musí odpovídat zákonu, aby byl zapsán do matriky.
                      3. jak zákaz církevních snatků ovlivní přiznávání práva šária, jaká je tu relevance ? Já žádnou nevidím.
                      4. do kostela na přípravu chodí jen ti, kteří normálně kostel nenavštěvují, nebo dokonce nejsou křtění
                      5. ne že se staví na úřadě, to je ted. Oni by museli ve svatební den na druhý obřad.

                    2. Nikdo nechce církevní sňatky zakazovat, ale stát by měl mít přehled o uzavřených sňatcích (u jakékoli církve) a nejlépe to jde tím, že sňatek bude uzavřen na úřadě a potom ať si věřící uspořádají církevní sňatek. Protože jak jsem už psala, papír snese vše.
                      Když něco nechcete pochopit, tak Vám to nevysvětlím, takže k muslimským sňatkům podle práva šaría už Vás nebudu zatěžovat. Kdo pochopit chce, pochopil, kdo nechce nepochopí.
                      Já nechápu Váš poslední bod. Uzavřou sňatek na úřadě, jen v civilu a poté, a nemusí to snad být ten samý den, v kostele.

                    3. Přesně takhle jsem se vdávala já v roce 1987, nejprve na úřadě a odtud do krásné -ho barokní-ho kostela . Žádný problém, hezká svatba. Navíc dnes úředně zmocnění oddávající oddávají v zahradách ,v balónech nebo bazénech….tak proč by to nešlo třeba před církevním obřadem v sakristii pouze coby formální akt bez svatebních hostí..A navíc pochybuji , že tohle bude pro voliče S! nějak zásadní. Volič S! bude chtít svou volbou pomoci daleko zásadnějším problémům – aby měl po svatbě kde bydlet,aby měl práci vůbec a ještě lépe k uživení budoucí rodiny,aby mu budoucí dítě nenastydlo, až nebude mít na vytápění nejdražší elektřinou na světě a kamna mu zakážou…..

        3. Stát poskytuje manželským párům jisté výhody a je tedy nutné, aby věděl, komu ty výhody náleží a komu ne. Pánbů s tim nemá nic společného 😄

          1. Budou náležt těm, kteří budou v souladu se zákonem zapsáni v matrice jako manželé. Na tom zákaz církevních snatků nic nezmění.

      2. Já s tím vaším textem souhlasím, ale mám problém aby se opět zaváděli církevní tajemníci, kteří budou říkat co se může a co ne. Vadí mi aby po křesťanské svatbě museli ještě novomanželé na radnici, aby byl sňatek právoplatný.

    2. Tak pokud chce Stačilo! sekulární stát jako ve Francii a má za to, že tím zabrání muslimské invazi, tak si dovoluji podotknout, že to nefunguje.

      1. Otravo, to motáte dohromady hrušky a jabka scválně? Zachování sekulárního státu nemá nic společného s Francií (naštěstí) a muslimské invazi se zabraňuje úplně jinak a něčím jiným (odmítnutí Migračního paktu, ochranou hranic atd.)

        1. Já nemotám vůbec nic. Vidlák odkazuje jako na vzor sekulárního státu na Francii a zároveň tvrdí, že ten občanský sňatek má zabránit tomu, aby se tu neprosazovaly muslimské zvyky. Francie je ale přímo ukázkovým příkladem, že takhle věci nefungují. Muslimové totiž tam, kde je to možné, na státu parazitují a tam, kde jim stát nevyhovuje, tak si vytvoří paralelní strukturu. Muslim samozřejmě ani v Německu nebo ve Francii nežádá, aby mu stát uznal další manželku. Jemu stačí, že mu na ni dá dávky jako na jakoukoliv jinou osobu ve společné domácnosti. Žije ve své komunitě a tam je úplně ukradené, jestli stát jeho manželství uzná nebo ne. Ba právě naopak, protože on nemusí poskytovat ženě stejné zabezpečení jako Francouz a třeba s rozvodem je hotový raz dva.

      2. My jsme měli kolonie v muslimských zemích?
        Polákům tam chtěli Helmutové nasáčkovat imigranty z muslimských zemích a hle, volby vyhrál Nawrocki a na hranicích jsou hlídky a zapojují se i občané Polska.

    3. Myslím, že Stačilo! se bez těch vašich hlasů docela dobře obejde.
      Kdyby to nebyl tenhle bod programu, našel byste si jiný.
      Ostatně – SPD je taky slušná volba…

        1. Přesně tak, ten názor, v tomto případě, jekéhosi Občana, nebrat. Aspoň já ho neberu. Tak hodně zdaru ty Občane. Mirek je jen guma. A Občan? Nevím jestli je to Modlák, nebudu zde uvádět jeho výplody, v tomto případě. No tak Tymákovane, je dobře že se děsíš už teď, i když víš úplnou Uršulu. Připomínám, že jen v tomto případě, aby ten Tymákovan neplakal . Modlák je a bude vždy jen Modlák a slouha, a, většinou, jen podrazák.

    4. Tak to určitě 😀 Většině je nějaký kostel úplně u zadele, jsou křesťané, protože to tak cítí.
      I já jsem křesťanka, jsem totiž křtěná v evangelickém kostele i když nepraktikující a bývalý farář v našem katolickém kostele se vzdal kněžského roucha, páč v soukromí hovořil o otroctví a to bylo prosím už před 8 lety, když umřela babi. Raději dělá psychologa, má ze zpovědnice praxi.
      Farář je tu Polák a tu teď málo oblíbený.

    5. Mirečku, a to jste si je všechny obešel a poptal jste si jich koho budou volit? Je to tak?

      A kolik jich bylo Mirečku? Jeden?

      To jsou zas výkřiky do neznáma. Ta úroveň myšlení našich spoluobčanů za posledních 35 let spadla výrazně dolů.

      1. Já za sebe mohu říci, že o změně hlasu na SPD silně uvažuji. Děsí mne jak a proč se to dostalo do programu Stačilo a hlavně že to nikdo není schopen či ochoten důvěryhodně vysvětlit.

      1. Jde zde, jak jsem již mnohokrát psal, spíše o výpovědní hodnotu takového kroku, než o akt sám. Pamatuji na vývoj po 1989, jaké zprvu zcela nezásadní události indikovaly, že se nedáváme dobrým směrem. Došli jsme až sem.

    6. Jsem katolický křesťan a zásadně jsem pro, aby měla církev právo křesťansky sňatkovat. Ale argument protimuslimský je relevantní. Jsou jen dvě možnosti. 1) Vyhlásit ČR za stát striktně křesťanský. 2) Vyhlásit ČR za stát striktktně sekulární.
      Je zřejmé, že první možnost je bohužel neprůchodná, tedy skousnu nějak tu druhou. Já tohle Stačilo! vydýchám. Ale mnozí to nevydýchají. Což odhaduj tak na 2% a to je škoda!

        1. Já jsem katolík a celé roky volím SPD a letos mám problém jen jediný: opět SPD, třeba kvůli skvělému Foldynovi,nebo Stačilo? Nejraději bych obojí. A sňatek jen církevní v tom nehraje roli žádnou,ta navrhovaná varianta bude problém jen pro lenochy, co mají problém i s tím zajít kvůli sňatku i na úřad nebo si pozvat oddávajícího úředníka třeba do restauračního salónku ,kde proběhne po návratu z kostela hostina…. A takoví lenoši budou nejspíš líní i zajít k volbám.😏

  4. OT: Vidláku vydali jste metodický pokyn pro členy volebních komisí za Stačilo, jaké triky používali v Ústeckém kraji na zneplatnění platných hlasů Stačilo! Jak se tomu bránit a můžeme si o tom zde něco přečíst?

  5. Fiala oznámil založení koordinační skupiny pro antidronovou ochranu státu
    To si jako myslí, že nás napadnou pomocí dronů a „BPL“ Rusové, Ukrajinci nebo někdo jiný?
    Když dáte funkci hlupákovi, vymyslí hloupost.

    1. Koordinačních skupin neni nikdy dost.
      Kampak by asi zaparkovali politické náměstky z ministerstev apod. na další roky?
      Hodně slimacku a málo kapusticky.

    2. Rusové už dokázali poslat drony do Polska na vzdálenost o polovinu větší, než je jejich dolet. 🙂 Tak jak jen můžeme být v klidu?? 🙂

      1. Nemůžeme být samozřejmě v klidu, v klidu je Rusko. My bychom se ale uklidnit měli, nebo dostaneme mnohem víc přes držku.

    3. No, Ukroši už mají praxi v napadání členských států NATO (a vyhrožování jim). Říká se tomu ukrajinská vděčnost.

    4. No jistě. Jest nám třeba založení koordinační skupiny. Neboť fšude bude samej droň.
      Fiala je totiž ve válce. Sám to řekl. Ač to prý jako správný prof. PhDr., Ph.D., LL.M. myslel tak nějak metaforicky.
      (Metaforicky on myslí neustále, páč i volební program, který razil minule před volbami, byla čistá metafora.
      Nebo, že by si dělal furt a stále z lidí prdel?) Metaforicky bude i koordinovat onu skupinu.
      V reálu má ale jen dvě možnosti.
      Za A, nasadit helmu vzít kvér a odebrat se do zákopů.
      Nebo za B, vést dál všelijaké řečičky např. o dronech, o válce, o porážce Rusa atd a hlavně posílat na bojiště a do různých bezedných zkorumpovaných kapes peníze (samozřejmě ne svoje, nýbrž daňových poplatníků) a třást se, že volby prohraje a jednoho krásného dne se mu splní osud těch, co válku rukama jiných rádi.

      1. Fiala a Nerudová + (Šebelová) dokazují, že i profesor +( vystudovaná fyzioterapeutka), můžou býti regulérní cvoci. Měla jsem vzdáleného strýce zubaře v Polsku a otec mu kdysi řekl, ty jsi doktor, nemůžeš být blbec a on mu řekl i mezi lékaři je hodně blbců.

    1. No doufejme, doufejme…
      Churchill: Každý člověk se dá koupit, otázkou je cena.
      A kdyby se nedal koupit, viz Charlie Kirk. Jak prosté, milý Watsone.

  6. No dobře, každý se nějak jmenuje a jemu holt rodiče nadělili zdrobnělinu.

    Ale mám problém s něčím jiným:
    1) Mgr. Prokop vystudoval politologii a mezinárodní vztahy (tedy čistě akademický obor), ale dvakrát promoval s tématem „Základní nepodmíněný příjem“
    2) Bc. a Mgr. studoval 8 let a patrně pokračuje dál jako doktorand. Nikde se mi však nepodařilo dohledat, že by v průběhu studií pracoval.
    3) Nemá žádné pracovní zkušenosti, ani zkušenost s vedením samostatného života. Odkud se tedy bere jeho „levicovost“?

    1. Občan napsal:
      21 září, 2025 (10:53)

      Dal jsem si bobříka mlčení

      Nebudu hodnotit lidi na kandidátkách, ale obecně.
      Někdo moudrý uváděl, že to jsou možná poslední svobodné volby, kdy jde o všechno.
      Opravdu to tak vypadá.
      Proto se ptám, není lepší starý řidič – profík, který již má něco odjeto, než čerstvý absolvent autoškoly, bez praxe?
      Můžeme si dovolit dělat chyby?
      U starého profíka víme, jak řešil krizové situace, kolikrát odvrátil, nebo neodvrátil havárky.

        1. spitfire napsal:
          21 září, 2025 (14:23)

          Nejenom věk, ale i jakou má historii.
          „Každý strom se pozná po svém ovoci. Vždyť z trní nesklízejí fíky a z hloží hrozny.“ kniha Bible. Sk 28, 1-16.

  7. Výstižná glosa na pravém prostoru:
    „Glosa dne
    K návratu do socialismu nevede volba Stačilo, ale paradoxně volba STAN, Pirátů, Spolu a vůbec všech probruselských stran. Pokud chcete zpět do dob kdy nikdo nesměl nic vlastnit tak chutě do toho.“

    1. No myslíte to dobře, ale mám zato, že tomu tak není. Inteligence osazenstva STAN, Pirátů, Spolu,… je příliš nízká. Jejich volba nás vede nanejvýše do prdele – na víc nemají.

    2. To je ale blábol 😀 😀 😀
      Ale něco podobného jsem si vyslechl na „Pravicové myšlení“. Jakýsi Matěj Gregor tam vynalezl, že zrušením inkluze (hlavně AP) a znovuzřízením speciálních škol stát ušetří miliardy Kč.

      IQ 107- patrně bude rozšířenějším jevem než by se zprvu mohlo zdát.

      1. Re: Občan

        Zavedením inkluze se více než ZDVOJNÁSOBIL počet pedagogů na naší ZŠ.

        Chcete mi tvrdit, že z platů 55 přibyvších pedagogů se neufinancuje provoz nyní uzavřené budovy s 10 pedagogy (původní (zvláštňačka)?

        1. Neufinancuje.
          40% pedagogů jsou nejspíš AP (pokud se nepletu, je předmětná škola de facto školou speciální a AP je v každé řídě) a jestliže nemají minimálně maturitu, berou minimálku. Což v případě polovičního úvazku (95% AP) činí 10 400 Kč; i s případným osoh max. 14 000 Kč brutto.
          Takže ze 110 pedagogů (to musí být obrovská škola s min. 1000 žáků!) jich je 44 AP s platem někdo kolem řekněme 16 000 Kč brutto. 704 000 Kč měsíčně BEZ daní, socka a zdravka.

          Specped vyjde měsíčně na cca 42 000 Kč brutto BEZ daní, socka a zdravka. Zrušením 44 AP byste sotva pokryl 10 specpedů, což by při ohromujícím počtu žáků v předmětné škole vyřešilo cca 80-100 nejproblémovějších žáků. Ti ostatní by museli zůstat v běžné škole, ovšem již bez AP.

          Jo, a všechny nynější speciálky mají minimálně jednoho/u AP na třídu. Školy pro žáky s těžkými handicapy vč. poruch chování mají ve třídách dva i více AP.

          1. Takze nechame ostatni aby si snizovali prumer diky detem ze zvlastni skoly

            Spolecnosti se to sakra vyplati, nechat rozdelene skoly

            1. Společnosti ne, ale těm, kteří to vymysleli a přes neziskový sektor a mezinárodní organizace protlačili až na úroveň legislativy a státní politiky, ano. Další z mechanismů ovládání společnosti, jejího rozdělování a obracení nejrůznějších níže postavených skupin občanů proti sobě, aby ti nahoře, kteří vše reálně ovládají a ze všeho mají zisk, měli klid a nemuseli permanentně hájit své pozice. A tím nejsou myšleni politici, to jsou jen druhořadí lokajové skutečné moci. Holt, když se chcete dostat prakticky k veškerému majetku států i jednotlivců a všechny si finančně podmanit, žádná překážka k dosažení tohoto cíle pro vás není dost velká ani nepřekonatelná.

          2. Re: Občan

            Proberte se. Bez Bc. tam nejde nikdo ani přes práh hlavního vchodu. Uklízečky mají všechny maturitu. Jsme PRDELí světa, kde se mouchy otáčejí a lišky dávno zdrhly, protože tu nemají komu dávat dobrou noc.
            Jinak ty uklízečky jsou jediné, které mají půlúvazky (asi). Jinak mají asáci všecko od 3/4 do full.

            A propos 700K měsíčně + socko a zdravko je pro vás málo na provoz JIŽ STOJÍCÍ PRÁZDNÉ BUDOVY, v níž byla ZŠ předtím? A opravdu by to nevyšlo, když se tam svítí a topí odpoledne, protože ZUŠ?
            Vy asi máte nějaké zvláštní vzdělání v kupeckých počtech.

            Btw. vy věříte v pedagogický úspěch, když v jedné třídě zvláštní školy sedí pět děcek, jedna úča a dvě asistentky? To jako fakt?

            To už se nebavím o tom, že polovina tzv. diagnostikovných děcek jsou rozežraní hajzli, kterým se nechce nic a tatínek našeho vraždiče králíků, takto kandidáta na prezidenta Drahoše by je srovnal do lajny asi tak do týdne.

          3. Všichni mají Mgr. a to jsme škola na dědině, psychology zítra spočítám, vím určitě, že minimálně jedna psychule přibyla.

      2. Ale, ale, ovčane. Celá je EU je jedno velké kapitalisticky znárodňovací a totalitářské peklo. Green Deal, válka, migrace….

          1. Měla jsem to dát do uvozovek. EU páchá selektivní socialismus a komunismus. Zisky se kapitalizují, ztráty socializují! V takové kurwárně žijeme.

            1. Komunismus né! Sakra byli to přece proletáři, to jest dělníci a děvečky a pacholci.
              To co je EU je rozežraná elita, která tady chce islám, bo ti poslouchají a dokáží je rychleji poslat na nepřítele.

        1. To není znárodňování, ale postupné vyvlastňování, a to do rukou globální finanční oligarchie. To, že nebudeme nic vlastnit a budeme šťastní, bylo myšleno tak, že oni budou vlastnit všechno a zbytku světa to za jimi stanovených podmínek pronajímat. A ti, kteří na to mít nebudou a nebudou ochotní se kvůli tomu prodávat, budou mít nepřebernou škálu možností, jak dobrovolně a zcela legálně terminovat svou existenci.

      3. IQ na to moc vliv nemá. Spiš na to má vliv jedna z eurounijních stupidit, totiž že vysokoškolský titul má mít 70% populace.

        50% populace má IQ větší než 100. IQ v intervalu 95—100 (mírně hloupí) má asi 9% lidí, IQ v intervalu 85—95 (hodně hloupí) má asi 25% lidí a IQ v intervalu 70—85 (naprosto blbí) má asi 14% lidí. Zbylá 2% maji IQ pod 70. Pokud se tedy těch vysokoškoláků s titulem 5″vyrobí“ 70%, pak to znamená, že titul mají nejen všichni ti míeně hloupí (s chytrými to dělá 59%), ale i zhruba polovina z těch 25% hodně hloupých.

    1. Propad je děsivý. Naději trochu dává to, že podle sociologických výzkumů se ve společnosti nezvětšila skupina lidí co děti mít záměrně nechce. Jen je odkládají kvůli ekonomice v domácnosti (ať už jako první nebo další dítě). Pokud by se ekonomika domácností brzy napravila, tak aspoň část těchto odložených dětí by se vrátit mohla.

      P.S. Proti hypotéze že to způsobilo očkování ti je argument, že v zahraničí, kde se také očkovalo, ale nenastal propade ekonomiky domácností, tam propad porodnosti nenastal.

  8. Daniel jako vojenský znalec. (Ale má pravdu, předseda!)
    Jako bývalý důstojník PVOS (v záloze), dokážu odhadnout, k čemu ten nový „CIrkus Dron“ má sloužit.
    Je to pokus pořádně rozfoukat válečnickou atmosféru NATO, aby vlády členů mohly dávat více prostředků na zbrojení (je odkud brát – zdravotnictví, důchody, školství, kultura, rozvoj vědy a kam dávat. Zbrojaři bohatnou a mohou tak lépe lobbovat ve prospěch sebe sama. Trochu problém je v tom, že ti zbrojaři jsou američtí.
    A že jsou za vodou. Tak i tak. A nesmyslná vládní rozhodnutí ČR tak budou lépe zamaskována.

    1. Vše, co se děje od roku 2015, kdy Angela prohlásila: „Wir schaffen das!“, je určeno k destrukci sociálních a zdravotních systémů, kdy sami uživatelé začnou volat po jejich zrušení, protože na ně pořád platí, ale výhody čerpá jen úzká skupina obyvatel (pozn. srovnejme s TV poplatky pro ČT). Důvodem je příliš velký nepoměr mezi Evropou a ostatním světem v sociálním i zdravotním zabezpečení.
      Tedy evropské státy by náklady sociálního i zdravotního systému po mírné korekci práv čerpajících osob zvládly, kdyby ovšem neplatily další sociální programy (ESG + LGBTQ+, Green Deal, pomoc cizím státům, zbrojení). Jenže Evropa není schopna financovat všechny programy, a velice se liší názory vrchnosti a prostého lidu na prioritu jejich zachování.
      Lid by zrušil všechno financování (ESG + LGBTQ+, Green Deal, pomoc cizím státům, zbrojení) vyjma sociálních a zdravotních programů, zatímco vrchnost to má přesně opačně. Bruselské vrchnosti financování sociálního a zdravotního systému nic nepřináší, vyjma spokojených občanů, zatímco ESG + LGBTQ+ a příliv migrantů přináší hlasy, Green Deal přináší peníze prostřednictvím emisních povolenek a uhlíkových daní, pomoc cizím státům a zbrojení přináší moc.
      K tomu připadají nesplatitelné státní dluhy, které chtějí zaplatit z úspor v penzijních fondech skrze inflaci nebo měnovou reformu.
      A to je podstata celého problému současné evropské politiky. Řešením je stanovení priorit vládních výdajů, kdy se značná část výdajů už financovat dá jen na dluh.

      1. To už začalo v 90tkách s Harz 1 a 2. Jakmile nebylo zlého Sovětského Svazu, tak se kapitalisté přestali dělit.

      2. A žene někdo Merkelovou k odpovědnosti za dnešní situaci v Německu?
        A tak je to se vším. Někdo zatraceně výřečný a vemlouvavý navrhne grýndýl, ten se pomalu, ale jistě zvrhává v evropskou energetickou katastrofu – a je někdo, kdo je za tu katastrofu odpovědný?

        Nikdo a za nic, stejně jako u nás. Celý ten zatracený Reichstag bude házet vinu jeden na druhého – a nakonec bude potrestán nějaký neznámý oslík. Někdo, komu dali podepsat jakési důležité lejstro – se kterým nikdo informovaný nechtěl nic mít.
        Vždycky to tak bylo a bude – že to odesere ten, který byl naivní, důvěřivý a nepostavil okolo sebe ochrannou zeď, která by jej ochránila, až hovno vletí do větráku.

        Vyšetří konečně španělská vláda, co a kdo může za blackout, který naštěstí trval jen pár hodin, ale příště už to může být pár dnů, pokud bude politika grýndýlu pokračovat?

        Podívejme se k nám :
        Celý stát si doslova dělá prdel z vysvětlení kolapsu velké části rozvodné soustavy SČ kraje jedním spadlým drátem. Nikdo fakt za nic nemůže, to všechno způsobily ty zatracený svorky na drátech!
        Tak určitě, když předpisy pro vedení vvn (220 a 440 mají extra odstavce!) nařizují svorkování lan takovým způsobem, že ten samotný spoj trojlana musí být stejně pevný, jako celistvé trojlano.
        Dal jsem si tu práci, na fóru elektrika.cz vznesl pár dotazů a obdržel odkazy na příslušné ČSN-EN.
        Trojlano té 440 uhořelo kvůli přetížení na přechodový odpor – a následně spadlo. Píšu o trojlanu na 440 – ne nějakém jednom blbém drátu kdesi v poli, jako u 22!

    2. Zapomínáte na spořící účty ovčanů 4. říše! A taky na jejich nemovitosti, o které přijdou při plnění říšských povinností zateplovat, tedy si na to půjčovat – v době, kdy jde ekonomika do brusele a lidí ztratí práci, tedy i schopnost splácet obří půjčky a hypotéky…mají to vymyšlené, tak nějak demokraticko – kapitalisticky. Když na život nemáš, nežij, zaplať si asistovanou sebevraždu, nebo hupsni z mostu.

      1. Ano, vše to spěje k maximalnímu ožebračení lidí, maximálni kontrole jejich aktivit a chování. Je to dlouhodobě plánovaný a finanční oligarchijí řízený proces, který díky technologií nabírá na obrátkách. Tento proces Probíhá po celém světě.

  9. Vítek Prokop už má stránku na Wikipedii. https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADtek_Prokop
    Deník Alarm jej přitom označil za jednoho z reprezentantů hnutí, kteří skutečně akcentují levicová témata.
    Snad se Vidlák nespletl. Není tomu zase tak dávno, kdy Vidlák podporoval Ladislava Vrábela a Jindřicha Rajchla. Snad se v případě Vítka Prokopa nemýlí.

      1. Ale jistěže Alexeji, je tam i Aleš:
        Aleš je jméno řeckého původu. Vzniklo jako staročeská domácká podoba ruského jména Alexej, které pochází z řeckého slova alexein, to znamená bránit a někdy se přeneseně vykládá jako „štít, záštita, pomoc“.

          1. Re: Ládik!!!

            Alexej je familiérně Šaňo. Tak jsme říkali na vojně jednomu Maďarovi. Jmenoval se Alexander Veliký – Alexander Nagy.

            Nerozuměl nikomu, jenom jiným Maďarům a mně, bo jsem si pamatoval od svojí kočky asi tak pět slovíček použitelných na veřejnosti.

            Dobře mi začal rozumět až poté, co jsem mu omlátil železný noční stolek o hlavu. Vytáhl z něj na mne sekeru.

            Tak jsem ho přestal oslovovat přátelsky „Šano“ a začal jsem ho oslovovat jménem „Šandormašpopičibazmek“ i na buzeráku před lampasáky.

  10. Co je to kapitál?
    Zdroj tvorby hodnoty: Kapitál jsou prostředky, které se nespotřebují, ale používají se k výrobě dalších statků a služeb, což vede k budoucímu zisku.
    Z naší republiky se kapitál vyváží od 1990. A zisk z toho zbytku se vyváží každoročně. Jenže lidé si to demokraticky volí…

    1. Ej Aj:

      Lidský kapitál: Schopnosti, znalosti a dovednosti lidí, které zvyšují jejich produktivitu a ekonomickou hodnotu (např. vzdělání).

      Sociální kapitál: Nehmotné zdroje plynoucí ze sociálních vazeb, sítí a vztahů mezi lidmi, které umožňují spolupráci a vzájemný prospěch

  11. Konfiskace bydlení,
    nic horšího už není.
    Vyhánění lidí z domků;
    stejně už jsou bez potomků.

    Ten tvůj domek nemá průkaz?
    To teď bude častý úkaz.
    Máš ho málo zateplený?
    A kotel máš neschválený!

    Nezbyly ti prachy?
    Tvoje, ani bráchy?
    Inflace je vzala?
    A to byla malá!

    Domky shrábne říšská banka.
    Pod most půjdou Vašek, Anka.
    Tak to schválil liberál,
    když rozum od němců bral.

  12. Pane domácí,
    zbývá ještě jedna věc k řešení :
    Zařídit, aby ten mladej nikdy nečuchnul k větším penězům. Prachy kazí charaktery i lidi samotné.
    Vidím to kolem sebe takřka denně a přestože jsem v životě viděl už ledacos, pokaždé se nestačím divit, jak málo stačí k tomu, aby se ze slušného člověka stala kurva.

    1. Toho se také bojím, už jsem panu domácímu kdysi psala, ať si na něho tedy dohlédne.
      Klasický případ, jak to může dopadnout je, myslím, doktorand pana Krejčího.

  13. Vidlákovy kydy:
    Všichni, kdo přišli do hnutí Stačilo! pochopili, že je třeba začít znovu a jinak.
    Hnutí Stačilo! je to pravé ořechové!
    Staré poučky se ukázaly nepoužitelné. Vidlákovy kydy, jsou tím pravým ořechovým, čemu je třeba věřit.
    Včerejší moudrost se ukázala nepoužitelná. Je třeba se vrátit k levicovým moudrům, co platily v padesátých letech minulého století.
    Lidé se vydávají špatným směrem. Zapomínají na ty přenádherné časy za dob vlády Národní fronty.
    Chce to nové myšlení a nového člověka.
    Chce to návrat k proletariátu Karla Marxe.
    Chce to návrat k maláčování.
    Chce to návrat správně napraveného Zao.
    Chee to vyměnit Vítka za Vítka.
    Chce to vyměnit Petra za Petru.
    Chce to nového Nerudua a denně jeho nové kydy.

      1. V klidu. Je to jen emoční reakce na lehkou nadsázku pana domácího.
        On je pan „překvapený“ navyklý na brutální lhaní a přehánění Babiše, Fialy a jejich skvadry, takže mu tahle mírná nadsázka pana domácího přijde nepřirozeně realistická.
        Někdy je dobré, věci a skutečnosti sice lehce nadsadit – ale nelhat.
        Když se pak něco posere, nebo věci nejdou tak, jak jsme si představovali, tak se věc vrátí z mírně nadsazeného očekávání do jakéhosi „normálu“ – a vlastně se nic tak velkého neděje.

        Je to dost zásadní rozdíl mezi prezentací těch Babišových a Fialových kurev, které nám bez uzardění nalžou klidně i modré z nebe a přímo od Gagarina, jen aby se na nás, klidně už o týden později, mohly zcela vykašlat.
        Takový Babiš – on navštíví nějaký pečovatelák, naslibuje tam milióny, pohladí nějakou stařenku – a už týden po volbách všem lidem ze sociálních služeb ukáže fakáč.

      2. Ta-tra,
        díky vám za odpověď. Jsem čtenářem Litterate a baví mne občas číst, to co se tu píše.
        Papíry na hlavu nemám. Pokud jsou pro účastníky zdejší diskuse třeba, omlouvám se, netušil jsem to. Nyní už chápu význam řady příspěvků, které se zde objevují. To co jsem dnes napsal, je skutečně cypovina. Nelze to ani považovat za můj původní příspěvek. Pouze jsem zkopíroval věty, které Vidlák na tuto stránku vkládal nejen včera, také v nedávné době. Jsou to věty o nejdůležitějších tažných koních hnutí Stačilo! Jsou to věty o Lubomírovi, o Janě , o Petře, o Nerudovi – o sobě samém, o životě za Totáče, o starých poučkách a hlavně o Stačilo! Ale Litterate je čitené, tak mi to stálo za připomenutí. Opakování je matka moudrosti. Snad také v tomto případě nejde o nepoužitelnou poučku.

    1. Chce to jen návrat ke zdravému rozumu. U tebe pak by to asi chtělo změnu medikace nebo jiného doktora, po volbách tě totiž čeká velmi těžká deprese

    2. Mně naopak současná vláda fialového hnusu a politická atmosféra (kdo nejde s námi proti Rusku, jde proti nám) dobu Národní fronty hodně připomínají! A jejich fialajugend i další progresivisti připomínají Mao Ce tungovy Rudé gardy.

  14. Vidláku, proč v žádné z těch mnoha debat nikdo nezvedl potřebu přijmout po volbách co nejdříve zákon FARA?
    Podle mě je to důležitý prostředek pro povolební politickou deratizaci.

    Před několika měsíci měl Xaver rozhovor s Babišem a v jednom okamžiku položil nějaký divák Babišovi otázku na zákon FARA. Babiš zareagoval úplně z cesty (viz „šly tudy děti? – Cože? Kolik je tady smetí?) a teprve až po chvíli překvapený Xaver zjistil, že Babiš vůbec nevěděl, co je zákon FARA.
    Z toho plyne, že je potřeba zákon FARA Babišovi natlačit jak huse do krku.

            1. Přesně. Nechápu takové pomatence. To ať si raději nechá ty volební lístky na podpal…brzo se bude hodit, díky hlupákům, hodit.

            1. Vrabel má jisté schopnosti, které mu nejde upřít – ale jako člověk je to strašný kokot.
              Nechce se mi podrobně vyhledávat, co všechno jej v životě potkalo, nebo kdo všechno mu ublížil, ale jedno vím jistě :
              Ten chlap se často chová jako umíněný, svéhlavý kůň a s klapkami u očí.
              Nevidí nalevo napravo, jen furt táhne dopředu.
              To je v mnoha případech špatně. Při práci s takovým umíněncem někdy nepomůže ani kvalitní a zkušený kočí.
              A protože pan Vrabel má podle svého mínění „vlastní rozum“, tak je bohužel schopen napáchat spousty škod i tam, kde by jinak měl možnost se realizovat, nebo kde by byly jeho schopnosti využity na maximum.
              Zjednodušeně se těmto lidem dřív říkalo „potížisti“, ale to není úplně přesné.
              On ty potíže možná ani úmyslně způsobit nechce, ale tou tvrdohlavostí a umíněností je přece jen vyvolá…

              1. Jako na vysvetleni ok, je dobre popsat to, ale zaver je jen jeden, takoveho cloveka proste eliminovat, nepustit si ho do blizkosti. Je jeste nebezpecnejsi nez primy nepritel.

            2. Dědická daň neexistuje úplně. (anglosaské daňové systémy ji mají a velikou, proto tam majetek končí ve fundacícĥ).

              Darovací daň už neexistuje taktéž , nicméně část takovýchto příjmů se dostala do prostě daně z příjmů FO, jako tzv. osvobozené příjmy a jejích zdanění dle par. 10 ZD].

              Jistá část těchto v příjmů je ještě za splnění určitých podmínek od daně z příjmů osvobozena.

      1. K tomuto rozhovoru, jaký je rozdíl mezi ukrajinskými banderovci a chorvatskými ustašovci ? Opravdu se chcete spojovat se zemí, která při kadé příležitosti za posledních minimálně sto let vždy bodla středoevropským zemím kudlu do zad a lísala se k Němcům ?

      2. Vidláku:
        Proč toto téma nezvedne žádná opoziční strana? 🤔
Vždyť to bude zlodějna posvěcená státem i zákonodárci.
        Už to zvolili v EU nebo Fialova vláda?
        Až zase někdo zaútočí (že komunisté sebrali majetky ) na Katku měla by začít: Nechápou, proč se nemluví o KONFISKACI majetku, která čeká občany díky gryndýlu.
        Úspěšná Fialová vláda chce okrást obyčejné pracující o majetky a peníze přes pokuty. Soukromé bydleni vadí firmám co spravují byty v zahraničí a chtějí se k tomu majetku nejspíš dostat přes zákony fialy … atd. I kdyby chtěla redaktorka ukončit diskusi tak, první věta už bude vyřčená a pochybují, že vás umlčí.
        Téma jak hrom a Katka s Vidlákem to nepochopili. O pokutách jsem nic nevěděla! Je to schválené, já nevím? Musím přestěhovat rodiče z baráku do bytu, protože zateplování je teď drahé a hlavně dům může plesnivět.

        V jedné diskusi bylo toto:

        Vidláku, nevím zda jsem něco nepřehlédla, ale mám pocit, že v debatách v tv i na mítincích opoziční stran se nezmiňují ekologické štítky pro nemovitosti. Vždyď to je vyloženě zločin a nepřímá KONFISKACE majetku občanů přes likvidační POKUTY OBČANŮM, nemožnost prodat ani zdědit takovou nemovitost?
 …. Zabývá se tím někdo? Vždyť už to má platit od roku 2027? !!!!

        A 0 daň na potraviny pomůže leda nadnárodním společnostem. Nechala bych 5-7% at z toho prodeje ma něco stát do rozpočtu a raději donutila snížit ceny vykořisťovatelských společnosti.

          1. To je moc konkretni ,potom je nespokojenost, kdyz se to nesplni a
            nejde to vokecat a se s z toho vykroutit ,jako ze slibenych abstrakci.
            To je hlavni zbran na vas . A na kazdyho ,kdo je porad pouziva a siri.

            Treba slib ,ze budeme mit vsichni dustojnej zivot.Pod to se vejde
            vsechno a nic.
            Pripravovanej konkretni vladni a uskocnej teror, aby lide ,rodiny ,deti prisli o sva obydli ,je treba okamzite zastavit a zrusit. A ted ste v pasti.
            Schwabach vam to rekl jasne . Nebudete nic vlastnit..
            Ale kdo konkretne to udela.
            Ale kdo to udela ,mluvenim z podia, psanim na klavesnici..
            S doktorskym diplomem, ze se nekdo ucil nazpamet poucky nekolik let, z ucebnic… Nenechte se vysmat.
            Podminky k zivotu v koncentraku EU ,Nato ,IMF ,atd., se vzdycky zhorsujou ,obzvlaste po kazdych volbach.

        1. Povinnost PENB je jen při prodeji nebo pronájmu nemovitosti, při dědictví ne. Ale faktem je, že jde o další zdražení nemovitostí.

            1. Re: Ládik!!!

              Jak se to dá ojebat?

              Btw. prý to platí jen 10 let, takže co 10 let eSTéKá-čko na barák? A co 10 let půjčka na zaplacení 3,14-čuse s kulatým razítkem?

              Zřejmě dojde k tomu, co jsem tu už psal. Jedna cimra v baráku podle PENB, zbytek nebytové prostory, ve kterých se nikdy nebude topit a svítit.

              Problém je vyřešen.

              1. Na dvorku postavíte malý kontejnerový domek cca. 30 m2 ze dvou kontejnerů 2,5 x 6 m zateplený ze všech stran 200 mm tloušťky skelnou vatou. To prohlásíte za bydlení s potřebným energetickým štítkem. Současný dům prohlásíte za přilehlé skladové prostory. Celé to hraní si na štítky jen prodraží výstavbu nemovitostí.
                Další možností je přesun do nějaké země s příznivým podnebím, kde energetický štítek nepotřebujeme. Thajsko, Filipíny, Střední Amerika, Egypt – každý dle naturelu.
                Možná na tom některá země založí svou prosperitu a stane se rájem evropských důchodců. Nakročeno má nejlépe Egypt. A kdyby se přidala i Libye po skončení války, mohly by lodě jezdit naložené oběma směry. Multikulturní obohacení nemusí být jednosměrné.

  15. Hampl zase řádí, teoretik jeden : „Z toho soudím, pokud bude výsledek voleb takový, že Andrej Babiš sestaví vládu i bez Stačilo, ústavní soud jim mandáty ponechá. Pokud bude výsledek těsný, tak je zamáznou.
    Ve světě skutečného vlastenectví by v takové situaci Stačilo stáhlo kandidátku a zapojilo se do kampaně ANO a SPD. Jenže to by skutečným cílem muselo být zastavit Fialu a nikoliv mandáty a platy. Což nepíšu kriticky, ale jen s takovým tichým povzdechem. Tak to prostě na světě chodí. Samozřejmě, všichni to myslíme upřímně a všichni jsme revolucionáři bez kompromisů. No ale vedle toho potřebujeme taky platit složenky.“

    1. Jo, teoretikům je dobře. Nenesou za své teze žádnou odpovědnost, tak se jim dobře mluví o pravém vlastenectví. Ale když šlo o Hamplovy příjmy, tak byl nejlepší český vlastenec Tomáš Březina. To najednou Hampl vymyslel i Březinovský nacionalismus.

      1. Je zaujímavé, ako vytiahla do boja proti Stačilo! opozičná pravica. V podstate to isté, čo Hampl, propagoval v xtv u Xavera Tlustý. Tvrdil tam, že SPD a Stačilo to majú nahnuté, lebo Ústavný súd im zoberie mandáty, preto treba zabudnúť na všetky ideologické rozdiely a osobné preferencie, zatnúť zuby a voliť Motoristov(!), ktorým nič podobné nehrozí. Viem si živo predstaviť, ako by tu reagoval vojenský analytik podplukovník Keller: „Ejhle, slouhové cizáků hledají cestu!“

    2. Zajímavé je že tentýž Hampl cca před týdnem napsal, že liberální oligarchie už ztratila moc a proto už ustavní soud nebude mít odvahu Stačilo! zakázat.

      Copak se za ten týden tak zásadního změnilo?

      1. JVO

        Změnilo se to, že soudruh Hampl se jednoduše netrefil.
        To se prostě občas stává.
        Anebo soudruzi soudci nečtou Hamplovy výpotky a nevědí, že nemají mít odvahu.

        A vy moc nemachrujte, dlouho už ocelářem nebudete. Soudruzi zavedou v Ojropě spešl ojropovolenky na emisní povoleny a „štalverky“ se zavřou „uplněcypeganc“.
        A zavládne hen ta zelená pohoda.

        1. A všichni se budeme konečně dopchávat jen půpavou. Budeme mít sice drobný problém nemaje bachor, čepec, knihu,…, ale Wir schaffen das.

        2. Drobnost:
          Ocelář nezanikne. Ve Studénce například funguje restaurace a hotel Vagónka , stejně jako kino Tatra (zavřeno). Stejně tak funguje v tuzemsku svoboda, prosperita a demokracie.

      2. To je tentýž Hampl, co loni a na začátku tohoto roku velmi dlouho vynášel do nebe „myslitele“ z obskurností typu „QAnon“, mimojiné volající po obnovení otrokářství?

    3. Z toho soudim , ze pokud….a pak pouckar zacne vestit a chrlit poucky..
      Za „pokudy“ byrokratickych dochtoru filosofu ,judru ,atd. za jejich pokudy se vejde vsecko..
      Stohy poucnych knih sepisou rocne.Pro kazdyho ,pro vetsinu kdo je od skoly naprogramovanej aby si bral davky poucek a vsemu jim veril.
      Kdo jim ve skole neveril ,dopadal spatne.
      Ucitele se na takovych mstili..Vsem de vo koryta nejdriv.

      Treba oblibeny bylo , behem poucovani vo hlavnim meste Habese ,ze zadnich lavic
      sly hlasky se ozyvalo , kecas ,dokaz , ze nelzes , vis kulovy ,nikdy si tam nebyl ,
      jak muzes neco takovyho vedet , to si zase nekde vycet….

  16. Tohle nebyl dobrý nápad do programu.
    Církevní školy mají jako jedny z mála dobrou úroveň a jejich děti dobré výsledky. Nechápu, proč škrtat zrovna tam, kde si vedou dobře. A to neuznání církevních sňatků, to už je jenom šikana na úrovni normalizačního bolševismu.

    1. Tohle je v podstatě kopie zákona z Francie. Tohle je jediná možnost jak PŘEDEJÍT radializaci v mešitách, nemít tady šaríja sňatky a podobné věci. Vracíme zákony k Masarykovi – jsme sekulární stát. Nikdo nebrání svatbě v kostele, ale chceme verifikaci učiněnou státním úředníkem.
      A také chceme mít možnost v případě nějakého wahábismu možnost uzavřít (dočasně) modlitebnu. Kdyby to Francouzi zavedli pře dvaceti lety a ne nedávno, možná nikdo nevystřílel Bataclan.

      A my nemáme nic proti církevním školám. Ani proti soukromým školám. Ale ne za státní peníze. Stejně jako nemáme nic proti soukromému zdravotnictví. Ale ne za státní peníze. Mezi soukromým a státním musí být zeď .

      1. Ke svatbám se vyjadřovat nebudu, nic z tohoto podle mého není vysvětlení, ale už to nechci zase rozebírat, nemá to cenu.

        Problém mám ted i s těmi školami. Budou proti tomu docela oprávněné argumenty, že každá škola má právo na příspěvek na děti/studenty. Ale daleko důležitější mi přijde, že stát tímto ztratí možnost soukromé školy kontrolovat, předepisovat jim jednotné osnovy, zkoušky a podobně.

        1. Re: tymák

          CRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          BUDÍÍÍÍÍČÉÉÉÉÉÉÉK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          To, co jste napsal, už stát DÁÁÁÁÁVNO NEDĚLÁ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          1. Problém je to, že lidé, kteří nemají v příbuzenstvu učitelku/le (vy manželku a já též), nebo děti školou povinné s trochou zájmu o vzdělání tak vůbec neví, co se za těch x let, co vyšla Bílá kniha vzdělávání ve školství stalo.
            Začal eurolibtardí dlouhý pochod institucemi – školami a MŠMT – a dnes je už je těsně před totálním průserem.

            Tymákovan za to nemůže, že je trochu mimo. Informace o školství vyžadují opravdu insidery…..

            1. Re: Roso…

              Máte pravdu. Bohužel.
              A jelikož jste na ráně, vyleju si zlost na vás a vynadám vám do hnusnéééjch Rosolozubů, páč jste napsal pravdu a pravda lidi nasere zdaleka nejvíce.

              1. Ano, ale musí se to zase vrátit, vzdělání, zdravotnictví, infrastruktura, to vše musí být v zodpovědnosti státu.

            2. Ano, myslím si, že včasné předcházení problémům pomůže . Je to lepší než nedělat nic a čekat. Nevím, co je s církevními školami, nečetla jsem celou diskusi, ale obecně, podle mého, by soukromé školy neměly dostávat žádné státní příspěvky. Měly by vyjít z prostředků platících klientů. Je to podnikatelský záměr jako každý jiný.

              1. Podle mého by školy měly být pod státní kontrolou každopádně, podnikatelské subjekty ve školství jako neřízené střely jsou špatně. Bez ohledu na to, zda církevní nebo jinak soukromé. Mně by menší příspěvek na soukromé školy nevadil, pokud by to zaručovalo jejich regulaci.

      2. Ad „Vracíme zákony k Masarykovi – jsme sekulární stát“:

        Od roku 1919 po celé období první republiky byly možné i církevní sňatky (nebyl povinný „občanský/civilní“ sňatek):
        „slavnostně učiněné přivolení k manželství, a to buď občanské, buď církevní“
        ↑ § 1 z.č. 320/1919 Sb., kterým se mění ustanovení občanského práva o obřadnostech smlouvy
        manželské, o rozluce a o překážkách manželství
        https://iura.uj.edu.pl/Content/1535/SKAN/Act%20amending%20the%20provisions%20of%20civil%20law%20CZ.pdf

        Povinné „civilní“/“občanské“ uzavření sňatku bylo zavedeno až od 1. 1. 1950
        zákonem č. 265/1949 Sb. https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1949-265/zneni-0#p1

          1. Pouze pro německé státní příslušníky:

            Verordnung über die Anwendung deutschen Rechts auf deutsche Staatsangehörige im Protektorat Böhmen und Mähren
            vom 20. Juli 1939 – Reichsgesetzblatt 1939, Nr. 131, strany 1309-1311 https://alex.onb.ac.at/cgi-content/alex?aid=dra&datum=1939&page=1540
            § 2
            Für die Form der Eheschließung im Protektorat Böhmen und Mähren gilt, sofern der Mann deutscher Staatsangehöriger ist , deutsches Recht (§§ 15 bis 19, 21 des Ehegesetzes vom 6. Juli 1938 — RGBl. I, S. 807). Die Ehe kommt nur zustande, wenn die Eheschließung vor einem deutschen Standesbeamten stattgefunden hat.

            Verordnung zur Durchführung und Ergänzung des Ehegesetzes und zur Vereinheitlichung des internationalen Familienrechts (Vierte Durchführungsverordnung zum Ehegesetz – 4. DVOEheG)
            vom 25. Oktober 1941 – Reichsgesetzblatt 1941, Nr. 121, strany 654-659 https://alex.onb.ac.at/cgi-content/alex?aid=dra&datum=1941&size=55&page=682
            Zde ↑ bylo v § 1 stanoveno, že manželství německých státních příslušníků, která nebyla uzavřena podle § 2 toho nahoře uvedeného nařízení, jsou neplatná.

            Neněmečtí státní příslušníci Protektorátu Čechy a Morava však i v době protektorátu mohli uzavírat sňatky před farářem nebo biskupem římskokatolické církve, viz https://www.aspi.cz/opispdf/1941/097-1941.pdf

            1. Papez mel dohodu s nejhorsim vyvrhelem lidstva, demokrati taky meli dohody proto to nikomu nevadi dodnes ,probuh ..s Hitlerem..
              Mussolini taky. Co mi rikali kdysi germani ,ze musi povinne platit ze mzdy,
              dane taky na cirkev..

              1. Platili církevní daň. Kdo nechtěl, nemusel.
                Ovšem pak platil kulturní daň v téže výši. U nás navrhoval něco podobného Josef Lux.

        1. I s občanským sňatkem mohly být v místech, která se po roce 1945 vrátila z říšské správy do správy československé, jisté obtíže. Noví úředníci se zapracovávali ve funkci, vstřebávali nové předpisy a v neposlední řadě pro výkon úřadu chyběly i nové české tiskopisy. A tak se stalo, že sňatek se několikrát odložil z uvedených důvodů, ale brácha to nepochopil a narodil se jako nemanželské dítě. Psal se říjen 1945.

      3. Já bych šla spíše směrem k neuznání islámu…islámské země mají svoji vlastní listinu práv a svobod, ze které vyplývá, že vše je podřízeno tomu jejich dědkovi. Ale to ukáže čas, co je vlastně možné v současné konstelaci. Rozhodně by se tady neměli ti dotyční cítit jako doma….utekli sem vlastně před čím? nebo neutekli a přišli šířit bludy?

        1. Re: Bazi…

          Žijete v bludu.
          Islámští soudruzi sem nepřišli utíkat.
          Islámští soudruzi přišli k nám (do Evropy) dobýt území. Trapný detail, že sebou nenesou zbraně a že nás zatím podřezali málo, na tom vůbec nic nemění.

          1. Mně je to jasné, v bludu nežiju. Proto bych je odvezla – třeba do té (naší asi už, díky Lipánkově diplomatickému umu, jediné spřátelené země – otrokářské Mauritánie), tam je místa….

            1. Re: Bazi

              A proč je chcete někam vozit? Naprostá většina z nich má přece zdravé nohy. A spousta z nich došla do Říše pěšmo. Nevidím nikde na obzoru žádný problém.

                1. Re: Bazi…

                  Němečtí soudruzi takové jedině veselé výlety organizovat umějí. O tom se přesvědčili mnozí lidé v r. 45, když zdrhali v pruhovaných pyžamech před hnusnými Russssssáááky.

                  1. Hm, no…vono je tam mnohem více místa a možností praktikovat cokoliv, než tady. Bylo by jim tam líp, tady není místo a nemáme peníze…

        2. Izrael nemá žádnou „LZPS“.
          A nyní už je to neskrývaně nacistický režim.
          Také vypráskat z „civilizovaného“ světa?

          Jak chcete „oduznat“ něco, co reálně existuje?
          Jste extremistka, byť poněkud zmatená.

        3. Kazdy nabozenstvi sou jako celozivotni skoly , pouckari poucujou a verici zackove se musi poslusne ucit ty poucky a chovat se ukaznene nich ,jinak sou potrestany..Katolikum dosla energie obeti poradne trestat..

          Kazdymu rezimu pomahaji vladnout a proto k nam hned pribehli svatouskove,poslany mocnym Vatikanem a hamtali majetek ,kterej byl udrzovanej po leta za nase , ten dostali zadarmo..
          Byli povoleny povyseny slechtici, lupici ,protoze spousta lidi ma sklony je poslouchat a casto musi ,kdyz dostali ihned obrovsky majetky statu a naroda ..
          A dalsi germansky cizaky nacpali vladnout nam , vyspavanim v parlamentu..
          Kandidoval jeden na presidenta..

      4. Abych řekl pravdu, když jsem to čet, tak mě to taky napadlo. „Hele oni to tam dali kvůli tomu, aby se tu nerozlejzal islám s osmiletýma nevěstama. Nevýhodou je, že i křesťani to budou brát jako něco, co měli a vy jim to chcete vzít a vrátit do stavu před rok 1989.

        1. A nestíhá to pokrýt stávající zákonná definice manželství a rodiny?
          S pojistkou v dalším zákonu, který za prcání podměrečných holčiček přiděluje trestní sazbu?

          1. Ne.
            Manželství nemusí být „konzumováno“, ale ty holčičky už budou mít Prorokovu výchovu.
            Tam je přece něco takového normální, úřad se to nedozví.

            1. Tohle jsou, s prominutím, úplně hloupé důvodu. Stát samozřejmě i dnes každé manželství verifikuje. Jediný rozdíl je v tom, že na matriku neputují snoubenci, ale jenom jejich papíry. Každý církevní oddávající musí splnit stejné papírování jako obecní úřad. Tj. rodné listy, OP, dokumenty o předchozím rozvodu… Stejně jako změnu stavu nezanáší do evidence obyvatel církev, ale matrika. Stejně tak nikoli církevního, ale matrika vydá oddací list a nový OP. Nezlobte se, ale to je podobné, jako tvrdit, že se řádný občan smí narodit jen ve státní porodnici.

              1. Přesně tak, pořád jen nesmyslné zástupné důvody. Ještě jsem nečetl ani neslyšel jediný skutečný důvod. A to mne fakt děsí, protože to ukazuje nějaké divné mechanismy tvorby programu ve Stačilo.

                1. Možná ne „nové mechanismy“, ale neznalost stávajících zákonů. Podle mých zkušeností je to tak, jak píše nick Otrava. Celá diskuze je tedy o ničem.

                  1. Včetně programového bodu v programu „Stačilo“:

                    Zrušení církevních sňatků s nepodmíněným plným efektem v rámci světského práva v rámci občanského zákoníku
                    Církevní sňatek by měl být vystavěn toliko jako symbolický s jeho povinnou legalizací na civilním úřadu.

                    Tato povinnost existuje, stačí ji naplňovat.

                    1. Mýlíte se, je to sice přesně jak píše otrava, ale nyní stačí na matrice snatek zapsat, samozřelmě po předloení příslušných dokumentů a kontrole proti databási obyvatelstva. Po této změně by museli chodit na zbytečný další obřad na radnici či jiný úřad.

                    2. Nikdy jsem neměl rád úředníky, kteří z jednoduchého udělají složité.
                      To patrně bude i v budoucnou, Ono by se dalo taky zjistit, že je 3/4 úředníků zbytečných. Jedni úředníci přidělávají práci jiným – a stát (t.j. my) všechno platí.

                      Z návrhu „Stačil!“ mi nic takového jako druhý obřad nevyplývá. Ale je to „ptydepe“ neboli právničtina. Tenhle jazyk opravdu nemám rád.

                    3. Kocoure, je tam Zrušení církevních sňatků s nepodmíněným plným efektem v rámci světského práva v rámci občanského zákoníku : Církevní sňatek by měl být vystavěn toliko jako symbolický s jeho povinnou legalizací na civilním úřadu. – ano, je to podivný jazyk, ale znamená to povinný civilníí obřad, chcete-li tedy církevní, absolvujete dva. Přesně jako za bývalého režimu. A pokud někde Stačilo oficiálně uvede, že nám chce tímto pomoci před migranty, tak volím SPD. Lháře zásadně nevolím.

                    4. 2 Tymákovan:
                      Inu, je-li to tak zásadní problém, nedá se nic dělat. Ale budete mít obrovský problém najít stranu, která nic nepředstírá (nelže). Myslím, že mnohé artikuly z volebních programů různých stran dojdou k podstatným změnám. Nejen u SPD neb Stačilo!. Oni totiž nedomysleli různé praktické podmínky a ty se budou měnit až narazí na realitu. U Stačilo! je to třeba zestátnění a tedy i kontrola obsahu státem, nikoliv nějakými neziskovkami. (Realita: Komu budou patřit filmové a TV archivy?! Jak se budou upravovat nevýhodné smlouvy s autory a umělci, uzavřené na spoustu let??)
                      Tisíce soudních sporů. Ale současně to nelze nechat tak. (Stačilo! v programu např. nemá změnu autorského práva ani podmínky pro uznávání patentů. Mnohé z těch zákonů už dneska ztratily význam. Co například s díly, vyrobenými na zakázku pomocí AI? Kdo bude držitelem práv? Progamátor AI nebo ten, kdo zadal AI úkol?)

                      Ale – s tím nic nemám, já budu volit za sebe.

                      Poznámka stranou: Právě pro tu „zaťatost“ v detailech dost pochybuji o nějakém zřetelném vítězství dezolátů. Mám jenom jeden hlas…

            2. Na pohodli uprchliku ,je povoleny mnohozenstvi ,tedy holcicek,
              kolik islamista chce na jednoho manzela. Ale ty maji na rozmnozovani , chlapecky maji tradicne na zabavu..Se napr. ztraceji deti …
              nenajdou se..Dalsi triky so nabory tanecnic , pro arabsky zeme. Vypatrejte neco , kdyz se jedna nebo vic ztrati.

        2. V Indii teď řeší problém s tím, že mezi hinduisty přibývá dohodnutých dětských sňatků, kdy „nevěstě“ je i pět let a „ženichovi“ klidně přes šedesát. A pozor, ta „manželství“ jsou „konzumována“ a holčičky tam rodí od 10-11 let.
          Ovšem takto časná těhotenství a porody se objevují i v Jižní Americe mezi katolíky a ultrakatolíky.

          1. Opravdu?
            Přehled od AI
            Věk matek v Indii není pevně stanoven, ale obecně platí, že ženy často vyčkávají s prvními dětmi až po třicítce, přičemž s věkem klesá pravděpodobnost otěhotnění. Ačkoliv se průměrný věk rodiček v posledních letech zvyšuje, v Indii dochází k velkým rozdílům, včetně velmi pozdních porodů v důsledku umělého oplodnění.
            Průměrný věk matek

            Zvyšující se trend:
            V Indii, stejně jako v mnoha jiných zemích, roste průměrný věk matek při narození prvního dítěte.

            Vliv na plodnost:
            S věkem se pravděpodobnost otěhotnění snižuje, což platí i v indickém kontextu.
            Vyčkávání na děti:
            Mnoho indických žen s prvními dětmi čeká až do třiceti, což zvyšuje průměrný věk rodiček.
            Umělé oplodnění:
            Umělé oplodnění v Indii umožňuje porod i ve vyšším věku, jako například u matky ve věku 70 let, která porodila své první dítě.

      5. Přesně to jsem si odvodila, když se tady rozjela debata o církevních sňatcích. Že je to VČASNÁ obrana a předcházení pozdějším potížím s muslimy. Bohužel mnozí to nechápou a vidí v tom útok na jejich víru. Měli by se zamyslet.

        1. Kočko Šklíbo, opravdu si myslíte, zvláště když se podíváte do západoevropských nogo zón, že toto něčemu pomůže ? Muslimové na oficiální matriky i stát kašlou, státní orgány se k nim ani nedostanou, natož aby něco ovlivnily. Mimochodem myslíte, že omezení církevních škol jsou také namířeny na obranu proti islámu ?

          1. Kdyz papez meje a liba islamistum nohy ,kleci pred nima ,protoze miluje islam a islamisty a vsecko jim vodpousti , /soudy a zakony taky/ , aby verici delali stejne ,protoze sou davno na nas dohodnuty ..

            1. Pawe to je rituál, ten by se neměl přecenovat. Nemyslím si, že by papež miloval islám, i když papež František byl v lecčem neřízená střela.

            2. Pawe to je rituál s významem služby papeže těm nejnižším, ten by se neměl přecenovat ani vytrhovat z kontextu. Nemyslím si, že by papež miloval islám, i když papež František byl v lecčem neřízená střela.

        2. Buď budete striktně regulovat všechna náboženství stejně, nebo je regulovat nebudete.
          Nelze protežovat jednu náboženskou skupinu a diskriminovat jinou. To už se vlastně děje teď a nic dobrého to nepřineslo.

          1. Aha, ze stejné logiky nelze protěžovat jednu skupinu obyvatel oproti jiné. Takže tvrdíte, že občané státu by na území svého státu neměli mít výhody oproti cizincům ? Naše společnost je postavena na základech křestanství, proto by u nás měly být křestanské zvyky posuzovány jinak než třeba islámské. Říká se tomu ochrana své identity, kdo to nedělá, nepřežije.

    2. Ale kulový.
      Církevní školy buď jedou obyčejné MŠ, ZŠ, gymply a několik málo zdravek, nebo zvláštní a praktické školy.

      Není. Jsme sekulární stát (zatím?) a tím pádem má přednost občanský sňatek. Po něm nechť manželé řádí ve svatyních doaleluja. Nebo i před ním, ale po mejdanu naklušou na úřad, kde podepíšou příslušná lejstra. Bez nich se prostě manžely nestanou, i kdyby preláti skákali po hlavě a odstrkovali se ušima.

  17. I když bych si pro Stačilo přál 20 procent,ať se do parlamentu dostane co nejvíce schopných osob.Jde mě o to,když se to nepodaří, aby se někteří necítili oklamání,prohru přijali a nadále spolupracovali se Stačilo.

  18. Ano, mýliti se je lidské a cimrmanovská cesta vpred metodou „tudy cesta nevede“ nakonec vede k žádnému výsledků. Jenže to bude trvat moc dlouho. Vw spolecnosti funguje spíš princip ostrovů pozitivní deviace. Na různych místech se vice meně náhodně objevují drobné změny, které mohou byt zlepšením i zhoršením. Změny tedy probihaji různé, na mnoha mistech současně, a jsou ihned lokálně podrobeny vyhodnocení. Pokud se ukáže, že se jedna o zlepšení, lide ho přejímají a ostrov deviace se rozšiřuje. Pokuh se jedná o zhoršení, lidé kladou odpor a ostrov deviace se zmenšuje. Po nějake doběse ty pzitivni deviace rozšíří na většinu společnosti a ty negativní zmizí, dokud si je lidé pamatují. Vyžaduje to ovšem, aby ta společnost byla svobodná, aby nebyla ovládaná a manipulovaná, aby se mohly volně šířit informace i technologie.

    1. Vezmu-li v potaz posledních pár desetiletí v kotlině dutých hlav, nemohu souhlasit. Řekl bych, že pozitivní deviace je na ústupu a jedině co se neustále rozšiřuje je deviace negativní. Řekl bych, že lidé tak nějak tíhnou k pochodu ve směru ke kouřícímu hovnu na obzoru. Asi si k němu vytvořili hluboký citový vztah.

        1. Nebo všeobecné hloupnutí. Někde jsem četl, že lidstvo mělo inteligenční vrchol někdy před několika tisíci lety a od té doby se to už jenom zhoršuje. Nechá-li se někdo manipulovat (a to dokonce čím dál víc), pak si nemohu pomoci – vidím to jako důsledek stoupající natvrdlosti. Zbývá jen doufat, že vzácní jedinci (jako třeba Vidlák) tento trend trochu zbrzdí, nebo dokonce otočí.

            1. De vo zakladni lidsky instinkty ,ktery v nas vsemozne a porad potlacujou…
              S inteligenci to nesouvisi , naopak, yntelegent se vzdycky vohne..
              Ucitel je urednik ministerstva , profesor, dekan ,dochtor na urade,
              vlady se klani smerem k porucnikum …Verici pouceny ,knezima se klani zase jinym smerem..
              Sou dulezity pro vlady aby ucili ostatni vod malicka se zotrocene vohnout. To se jim za ty leta zdarilo.
              Zdravej clovek ale bojuje zpet.

          1. To jako „Tatíček Vidlák“ po vzoru „Tatíček Masaryk“?
            (Tož fousy má a na koni by se taky naučil…) 👌🤣

            1. Byly doby, kdy jsme potřebovaly více Kožených k budoucím úspěchům. Teprve když jsme těchto úspěchů dosáhli se najednou ukazuje, že lépe by bylo mít více Vidláků. Máme totiž vzácný dar, nejprve prozkoumat všechny slepé uličky, aby nám zbyla ta na níž jsme měli vyrazit na samém počátku.
              PS: S vousy ani tatíčky to nemá vůbec, ale vůbec nic společného. Zřejmě jste jen přišel na další zbytečnou odbočku.

    2. to je netrpělivost mladí nebo starců. v reálném světě zkratky nefungujou, do všeho musíte vložit čas a práci aneb hned se ani pes nevys… anebo vše se děje v pravý čas. však přísloví na tohle téma je víc než dost.

  19. Ono je to, Hulváte, docela jednoduché.
    Když si stačíte s málem, najednou máte všeho dost.
    Není to taková pitomost, jak se zdá.
    Na druhém konci toho emočního chodníčku je poučka, že „S jídlem roste chuť!“
    Už spoustu let znechucuji kolegy a známé, když se bavíme o životě, tvrzením, že „Peněz mám dost!“
    Mnozí to nedokážou pochopit.

    1. Já raději ani nikomu neříkám, že s lehce podprůměrným důchodem bez problémů vystačím. JENŽE – jsem sám, bydlím na malé vesnici, jsem sice tak bohatý, že vlastním malý domek (s jedinou obývatelnou místností), do hospody nechodím (platit předražené pivo a poslouchat kecy přiožralých dementů se mi nechce), umím vařit (nesmějte se, ušetří to neskutečné prachy), autu táhne na 25. rok (je spolehlivé), atd atd. JENŽE – tenhle polopoustevnický život nemůže vyhovovat každému.
      Teď jsem četl (sakra, kde to bylo…), že komusi stoupl od ledna 2023 nájem o 6500 Kč!! Převážně kvůli teplu. Stát se to mně, skáču z mostu.

          1. Teroristicky utoky na zakladni lidsky potreby ,provadeji dle prikazany ideologie a sveraci kazajky a klece,tzv. evropskych hodnot..
            V prevychovnym koncentraku EU,nic novyho..
            Kazda ideologie je proti prirode na zdeformovani , fyzicka kazen vede do psychicky poslusnosti a zavislosti obeti , napr. ve skolach dale k manipulaci mas k totalnimu ovladani zotrocenych..
            Cil je porad stejnej , odlidsteni ,do maximalni automatizace , mechanicka robotizace vsech.
            Uz davno to zacalo u delniku na pasech..V obrovskych halach kde na tisice uredniku dohlizel jeden aby pracovali ukaznen a presne dle prikazu.

      1. Mám podobné podmínky k životu – i když zcela jiné.
        Ale jsem synek z havířské kolonky, kde většinou bydlely vdovy po havířích. Čtvrtdomek, deputátní uhlí (56 q ročně), pár kur (slepic), ti bohadější i bravka (prase) v chlívku. A žilo se, sousedi se spolu bavili a dokonce si pomáhali. Kur*a, to byly časy – za pár stokorun!
        A když si zvyknete, že maso je jenom v pátek a v neděli tak nemáte problém vyžít z důchodu i dneska. Bez toho, že byste cítili nějaká omezení.

        1. Ale dneska za pár stokorun nevyžiju. Byt 12 000.-, strava 8 000.-, ostatní 6 000.- a zbývá mi (s přivýdělkem) asi tak 20 000.- Synáček bere víc než dvojnásobek v Praze, takže nepotřebuje…
          Nejsem ve finančních problémech.
          Ale to neznamená, že budu spokojený volič, když se zbytečně utrácí na válku. Nechutnou válku.

          1. To je právě hladina, jak je člověk zvyklý. Ale leckdo by to dokázal snadno utratit a pak skuhrat, že nemá na nové auto nebo na druhou dovolenou na Tahiti. Znám takové. Je jich hodně.

            Já třeba nemám ani auto. Do Ústavu to mám tramvají tři zastávky tramvají a tramvaj jezdí co 5 minut. Na chalupu jezdí autobus 6x denně a je za cca 1/2 ceny benzinu, údržbu auta nepočítaje.

            Auto jako insignie postavení? Nemám přece 20 roků…

        2. Re: SK

          V pátek maso? To SNAD NE !!!
          Pátky vždy a všude bezmasé. Kór v kolonkách.
          Jeden můj ujec dokonce nejedl o pátcích ani máslo. Jen suchý chleba a čistou „vodym s putně“.
          Nevím, co kdy provedl, ale sucho-chlebové pátky dodržoval celou dobu, co jsem si ho pamatoval.
          Přitom do kostela nechodil.

            1. Re: Anonym

              Protože jim lidi ze začátku nechtěli v závodkách žrát maso. Moje babi ze Slezska by v životě v pátek maso nedala do pusy. Štěkala po mně jak pes baskervilský i kvůli chlebu se salámem na svačinu.

        1. Zateplení na půjčky není výhodné, lepší jsou levné energie…a ty, pokud tady budou vládnout probruselští mafiáni, nikdy mít nebudeme. Budeme ale mít hodně zadlužených lidí bez práce a bez peněz a bez možnosti splácet, tedy bez domova!

    1. ale take platí – nevím kdo to řekl – že se dopouštíme chyby poznáme, jestliže se ji dopouštime PODRUHÉ.

      Tudiž poprvé se nejprve musime dopracovat špatného konce, abychom ziskali zkušenost.

  20. Doufejme. Culik je vul, ale jedno kdysi vystihl, ze nase politika ma pozoruhodnou schpost „sebeuspineni“, malokdo kdo se do ni dostane zustane slusnym clovekem… Mozna je to i tim ze zivotne-existencni uroven je u nas v prumeru nizsi nez v podobnych zemich, a kosile je blizsi nez kabat, takze touha zabezpecit se materialne je silnejsi nez jinde.

    1. A ještě v tom hraje roli další věc – hrajeme si na rovnostáře, ale jakmile někdo dostane frčku, či přijde k penězům, rád se cítí být nad ostatními.

Napsat komentář: Otrava Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *