8 září, 2024

Viribus unitis

Dnešní text bych mohl mít jako projev na Václaváku… ale já si na pódium napsal jiný, tak tento dávám do placu:

Když se spojí voliči, spojí se i politici. Nikdy to není naopak. Pětikolka se spojila díky tomu, že její voliči přestali řešit rozdíly mezi nimi. Fiala se stal premiérem díky tomu, že nevadil voličům TOPky, i když šel do voleb s úplně jinými sliby, než co pak začal dělat. Rakušan se stal ministrem vnitra, protože nevadil ani těm voličům Pirátů, které hladce ojebal hned ve volbách. Pětikolka drží pohromadě, protože Dozimetr vadí nám dezolátům, ale žádnému voliči Pětikolky to nezvedá krevní tlak.

Dnes na Václaváku děláme krok k tomu, aby mohla spolupracovat i opozice. Na Václaváku dnes nebudou jen voliči PRO, ale také voliči SPD, ANO a dalších stran. Voliči ANO musejí svým lídrům umožnit, aby mohli udělat koalici s SPD a s PRO. Voliči SPD musejí umožnit, aby Okamura mohl udělat koalici s PRO a ANO. A voliči PRO musejí umožnit koalici s ANO a SPD. Pokud to voličům nebude vadit a naopak si to budou přát, nakonec si to budou přát i předsedové stran. Chtějí uspět ve volbách.

To my, voliči, musíme překonat rozdíly, které mezi těmi stranami jsou. My tam na náměstí musíme překonat rozdíly, které jsou mezi jednotlivými lídry i řečníky. My musíme unést, že politika je umění možného a kompromis. Voliči Pětikolky nepíší Fialovi, ať okamžitě vyhodí Rakušana… I my se musíme vyrovnat s tím, že nikdy nebude úplně dokonale po našem a pokud chceme otočit kormidlo vývoje, budeme muset vydržet hodně dlouho, zkousnout kdejaké nepříjemnosti a tlačit a tlačit a tlačit.

Dnes na Václaváku děláme krok k budoucí spolupráci těch, kteří Fialovu vládu považují za nejhorší katastrofu od roku 89 (a možná i od roku 1918). Jednota zdola. Jednota, díky které bude možná spolupráce mezi těmi, kteří si ji dnes z mnoha důvodů ještě nedovedou představit. Jednota zdola, která může otupit hroty, zahladit staré spory, udělat čáru za minulostí. Jednota těch, kteří mají o budoucnosti různé představy, ale vládu hodnotí naprosto shodně.

Václavák je jednota aktivních. Těch, kteří ve jménu budoucnosti sáhli do vrecka pro peníze, zrušili rodinné oslavy a raději jeli do Prahy demonstrovat. Od doby, co jezdím na demonstrace, mnohem méně diskutuju na internetu a mnohem méně vážně beru ty, kteří radí z gauče. Ale o to víc si vážím těch, kteří se mnou přijdou diskutovat tam pod pódium. To jsou ti, kteří se ptají, co by mohli ještě udělat pro svoji zemi a nedávají podmínky, co se nejprve musí stát, aby také přišli. Nedávají ultimáta, co si kdo musí myslet, jak musí myslet a kde přesně musí stát. V zákopu se člověk neptá, kdo stojí vedle něj. Stačí, že střílí stejným směrem. To jsou ti, se kterými chci dnes být, poslouchat jejich názory, vyslechnout si jejich rady a přemýšlet, jak z toho udělat realitu.

Nevím, jak dnešní demonstrace dopadne. Ale vím, že dnes budu mezi svými. Ať už budou pro svoji budoucnost volit kohokoliv. Dnes budu s těmi, kteří o své volbě budou přemýšlet, protože jim to ještě není všechno jedno.

Od jedenácti hodin mě najdete u pódia. Rád si tam s vámi podám ruku.

Jo… abych nezapomněl…. Zítřejší článek určitě vyjde se zpožděním… mám to z Prahy přece jen daleko

Váš Vidlák

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihu (nebo knihy) z nabídky.  

359 thoughts on “Viribus unitis

    1. Já soudím, že velké NIC v podobě plného náměstí, odhadovaný počet už překročil 101.000. Bylo zveřejněno, že vlak, zaplněný lidmi tam mířícími z Českých Budějovic byl z „jakéhosi důvodu“ odstaven snad u Benešova. Je-li to tak, třeba je to jedna jediná „neočekávaná situace“ a skutečně k podobným nikde jinde nedochází. Třeba to tak opravdu je…
      V tom odkazu je přímý přenos i vyfocené náměstí z výšky. Vzhledem k tomu, že podle odhadu jednoho komentujícího níže je tam víc policajtů a pořadatelů, musí tam být několik policejních pluků a desítky tisíc pořadatelů…

      https://stranapro.cz/cesko-proti-vlade-demise/

      1. Tim velkym NIC myslim absenci jakychkoliv naznaku sjednoceni opozicniho hnuti proti Petidemolici.
        Za me je to predvolebni akce PRO. Nic vic, nic min ….

        1. Podle mě víc než v dubnu.
          Podle pravda-láska médií dokonce tisíce!
          Podle bruselvize nejdůležitější událost Dny NATO v Mošnově.
          Určitě náborové kanceláře vítězné armády od Kábulu posbíraly tisíce závazků pro neporazitelnou alianci NATO.
          A 7.listopadu může začít ta vítězná ofenzíva a dobití Krymu.

  1. Vacek je dobrej vyhazovač. Reagan! Bezva! Skoro mě zaujal a (nedělám si legraci) zamyslel jsem se nad tím, proč by měl vadit víc než třeba takový Bartoš nebo Jurečka.

    Ale ty kňučící ženy; noname odborářka a paní, kterou není nutné představovat, stačí jméno a příjmení… 😀

    Tohle fakt ne.

  2. Je vidět, že je to stejný, jako v 80. letech a tak budu pokračovat ve svém osvědčeném postoji. Vnitřní emigrace a starat se o sebe a své blízké a na zbytek se vysrat.

  3. Jsem to tady několikrát psal …. Vidlák vsadil na špatného koně. Velká část nespokojených prohlédla Raichla jako dalšího asocialniho pravičáka, který se tlačí ke korytu a zůstala sedět doma. Příští volby to hodí Báboj a do té doby nějak přežíjí
    Je tam víc pořadatelů a policajtů než demonstrantů… Jeden velkej průser….

      1. Přesně tak. Kdyby měl Fiala koule tak vystoupí v 8 v TV a řekne, že na Václaváku bylo 5-10 tisíc lidí, že takový počet nespokojených je v každé společnosti a že to je důkaz, že mu jeho národ rozumí…. a jedeme dál…

        Dobrá zpráva je, že lidi snad už pochopili, že Rajchl je jen další slimák co táhne za kapustičkou, který má v úmyslu narvat jim pazoury ještě hloub do peněženek. Útočit na východ, upevňovat spojenectví s EU a NATO. Že to je další Vítek Bàrta …..a že tihle lidé ke změně a zlepšení života běžných lidí nepřispějí. Ostatně 60 procent lidí v ČR to má politicky na středu nebo do leva … Pro tyhle lidi je nutné hledat leadera

        1. Sytý hladovýmu nevěří.
          Zato však hladovýho utáheš i na prázdnou krabici od banánů!
          A hladoví jsou tradičně voliči Pentaklanu!
          Zná někdo voliče ODS, TOP, Stan, Pirates, KDul, kteří někdy řekli, že už mají dost a nechtějí víc?
          Nikdy nebudou mít dost a vždycky budou hladoví a chtít víc.
          I ten rubáš si nechají ušít s kapsama!

    1. Svět není ani proruský ani proukrajinský. Svět je tisíckrát pestřejší.
      Vy se jevíte jako dost primitivní provokatér nehodný mzdy své..

      1. Kdo netroubí jeden správný názor, je proruský. Máme tu stejnou situaci jako za komunistů, jenom s opačným znaménkem.

    2. Minimum lidí bylo při demonstraci osvícených za zachování svobodné televize na Krkavčích horách.
      Asi tucet. A dva tucty zpravodajců s kamerama.
      V médiích tato demonstrace vévodila celý týden.
      V roce 1968 by z nich byli hrdinové.
      Kdopak by spočítal dneska lidi na Václaváku, když si neumí spočítat cenu F-35 pro Izrael a pro Českou rep u bliků.

  4. Na Kose je článek,který pojednává o slibech voličům v minulosti a přechází na sliby současné,výživný článek,děkuji za něj.
    Sterziku,na pravemprostoru pod tvým článkem ti zase dali jmen,tykám ti, není nezdvořilostí ale tím ,že jsem tě kdysi pohostil grilovaným selátkem v Loučkách.

    1. Re: Kuky

      Jako zasloužilý sprosťák se taky hlásím o selátko, nejlépe pak již ugrilované.
      Momentálně totiž držím špekovou dietu.

  5. Raptor TV píše: PRO, organizátor demonstrace 16. září, je první a jedinou stranou v ČR, která má členství v EU zakotvenou přímo jako prioritu v jejích stanovách.
    Hledáme dobrovolníky, co mají členství v EU za stejnou životní prioritu a ponesou pyšně vlajku EU během demonstrace. K uctění celoživotního díla pana místopředsedy PRO Vacka, jsou pak k dispozici i vlajky NATO.

  6. Dnešní Vidlák na to kápnul.
    Jestliže se v současnosti péti-koalice něčeho skutečně začne bát, pak to bude prohlášení opozičních subjektů, že se proti pěti demoliční vládě SPOJÍ.
    V rychlosti jsem prolétl média a skoro všude dnešní akci bagatelizují tím, že celá opozice je rozhádaná, nefunkční v dohodě a tím málo nebezpečná.
    Vyhlášení snahy spojit síly opozičních subjektů na dnešní demošce, tu už Péťovi a Vítkovi strach nažene, protože takové síle by skutečně čelit nedokázali.

  7. Vlk si přečetl dnešní diskusi.
    A rozjel se, píše: „A ještě něco -v mezičase má Alef Zakladatel spoustu přitakávačů, kteří se vzácně shodují na vlkově senilitě, hlouposti, neschopnosti formulovat, neschopnosti analyzovat. Zřejmě to zjistili při čtení článků na Kose. V tom případě se , už zase, ptám – a proč na ten zbytečný web neschopného senila lezou? Proč tam utrácejí svůj vzácný čas a mrhají svou jiskrnou yntelygencí?“

    1. Pokud bych se musel rozhodnout, že nadále už mohu číst jen Kosu, nebo Litterate, bez zaváhání bych zvolil Kosu. Proč? Po ovoci! Kosa se věnuje analýzám, Litterate krasořečnění. Analýza vede čtenáře k jeho vlastní syntéze. Krasořečnění vyvolává emocionální stavy, tedy potlačení rozumu. Každopádně díky za oba vysílače, oba jsou zdrojem poučení o světě.

      1. Vladimír Neff, otec Ondřeje, kdesi ve své, tuším, snad pentalogii Sňatky z rozumu napsal (nevím, zda si to vymyslel, nebo zda to tak opravdu bylo), že František Josef I nedůvěřoval lidem, ale byl toho názoru, že akta nelžou.

        Podobně (Petr) Vlk si potrpí na své analýzy, ale nezpozoroval jsem, že by měl častější pochybnosti o datech, z nichž při svých analýzách vychází.

        Vlk, stejně jako mnozí další, velmi podceňuje rozsah, systematičnost a prohnanost lží, jimiž jsme neustále bombardováni z mnoha stran.

          1. Použil jsem výraz použitý Vladimírem Neffem.

            Pochopil jsem jej tehdy (je to už řada let) takto: Akta = písemnosti.

        1. Souhlasím, projevilo se to zejména při Covidu. Mýlit se je lidské. Nechápat širší důsledky svých omylů může být ostatním životu nebezpečné.

          Cítím zásadu budiž slyšena druhá strana. Proto i přes zásadní nesouhlas s některými názory a postoji Vlka, považoval jsem za svou povinnost vyvážit jednostranné názory a postoje jiných.

      2. Re: Kopelman

        Jestli se Kosa věnuje analýzám, tak já jsem Čínský Bůh Srandy.

        Ale nebudu vás nutit, abyste se mnou souhlasil. Možná bychom se dokonce i trochu shodli, když napíšu, že chudák vlk se marně SNAŽÍ o nějaké analýzy.
        Jo, něco málo mu v bance, kde prý pracoval jako úvěrář, natloukli do hlavy. Říká se tomu vystihnutí ekonomických, případně politických trendů, jak jsem byl poučen. Ty se sledujou, když jde fakt o velké prachy a za půjčku neručí stát nebo státní firma.
        Každopádně umění bankovní analýzy – čti půjčit nebo nepůjčit nacpete do brožurky o třiceti normostranách i s povinnou omáčkou okolo a se smlouvou, že jako nic nesmíte a všecko musíte.

        1. Pokud se shodneme, že podstatou analýzy je rozebrat problém z mnoha různých úhlů na prvočinitele a podstatou syntézy je složit je v ryze individuální obraz situace, pak se řadíte mezi mé oblíbené čínské bohy. A i kdybychom se neshodli, inteligentní sranda vám jde. Kdybyste napsal, což ani vzdáleně nepředpokládám, že Kosa je dobrá v syntézách, tak jsem Čínský Bůh Srandy já. S vaším hodnocením bankovních analýz se ztotožňuji.

      1. Nemohu míti jasno, protože akce neproběhla. Jsem celkem nestranný, protože nemám rád rusáky ani vojáky. 🙂
        Ale jdu-li s odhadem a kůží na trh; 120k pro NATO, 60k proti NATO.

      2. Docent: Jak se pozná, kdo jde na Dny NATO, protože se zajímá o vojenskou techniku různých států a těmi, kteří tam jsou vyjádřit politický postoj?

    1. to fakt bude zajímavé zjistit.
      Demonstrace se totiž už několik let naprosto nepočítají. Asi to zakázala EU kvůli tomu GDPR.
      Takže se dozvíme pouze nižší desítky tisíc nebo vyšší desítky tisíc účastníků.
      Ovšem podle médií a politiků z provokace u Ukramuzea to znělo jako tisícihlavý útok na západní hodnoty Ukramuzea.
      Dny NATO na letišti vítězných spojených sil budou mít jinačí počtáře. Nikoliv ty počtáře a sčítače od Kubiceho, Chovance, Hamáčka, Rakušana, ale Černoušové, Šlechtové, Stropnické, Peakeové, Vondry, Parkanové… Tihle počtáři umí z lopaty za 300 Kč udělat lopatu pro panduro za 3500 Kč!
      Takže účast minimálně vyšší statisíce či 249 998 neplatících diváků !!! To je přes čtvrt milionu. No, skoro půl milionu…
      Jó, počtáři od vojáků, to fakt kouzelníci! Jako ty údaje o vítězství Ukraruska a o hodnotě pomoci Zel-fijalské vlády ČR.

      1. Sorry, ale i kdybyste psal/a/o něco, s čím 100% souhlasím, ten rádoby urážlivý (ale vůbec ne ironický, sarkastický nebo alespoň vtipný) a hysterický způsob vyjádření by mě přiměl nesouhlasit. Čistě z podstaty.

    2. Nevím, kde jste byl minulé dny, ale Den PRO NATO je i v té Praze. A z východu nepřišlo nic dobrého a my nemáme jen odvahu říct „Ne“ v rámci principiálního „Ano“.

  8. A ještě poznámku ke „Dvacet pádů Jindřicha Rajchla“. Velice mi tam chybí :přestaneme dodávat zbraně do místa konfliktů, nebudeme kupovat předražený vojenský šrot. A bylo by toho i více.

    1. Rušení zbrojní výroby je naivismus, který bohužel provází oba (pro i proti západní) myšlenkové proudy odedávna a nepřestane být naivním a škodlivým.
      Ne nadarmo platí dvě úsloví: Si vis pacem, para bellum a Kdo nechce živit vlastní armádu, bude brzy živit armádu cizí.

        1. Nebudeme-li zbraně dodávat bojovníkům ani sami kupovat, nebude mít zbrojní průmysl odbyt. Simple.
          Paradoxní je, že s tím začal Havel.

          1. No, nechtěl jsem psát přímo do slámy u kravína. A proti vlastní zbrojní výrobě, podporující tuzemský průmysl, v podstatě nic nemám. Nějak bychom se měli umět bránit.

            1. Tak to máte napsat jasně. Odmítnout podporovat jednu stranu v nějakém konfliktu je legitimní přesvědčení/názor (proč psát název strany apokryfem, nechápu).
              Otázka ekonomické rozumnosti takového počínání a dalších dlouhodobých konsekvencí, kdy by se výrobci jednoho členského státu NATO rozhodli nepodporovat stranu, kterou armády a politici ostatních členských států podporují, je na další zamyšlení předtím, než se někomu takový názor udělá. Klíčová slova: interoperabilita, konkurence, komponenty.

              1. Podporovat jednu stranu konfliktu zejména dodávkami zbraní odporuje charitě OSN, to by mělo stačit. A jmenovat přímo se dnes ani na internetu nevyplácí. Sláma u kravína. Se Sovětským svazem…, čo to tárám…

                1. … padla bída na zem. 🙂

                  Vpád na území cizího státu je s Chartou OSN v souladu? Každý straní své straně, morálka je do válečných konfliktů použitelná jen pro mobilizaci mas té které strany.
                  Nekrčte se ustrašeně a řekněte na plná ústa, že agrese proti Jugoslávii (od r. 1999 až po rozsecírování státu) i agrese proti Ukrajině (od záboru Krymu po současnost) byly porušením mezinárodního práva.

                    1. Mezinárodní právo je, že můžete odtrhnout Kosovo od Srbska, ale nemůžete odtrhnout Krym od Ukrajiny a už vůbec ne Katalánsko od Španělska.

                    2. Mezinárodní právo právě není právem silnějšího; znamená to, že nelze napadnout Jugoslávii a vydělit z ní Kosovo, nelze napadnout Ukrajinu a přivlastnit si Krym nebo Donbas a ani nelze jen tak rozbít stát.
                      A to, že Jugoslávii napadl můj „milec“ a Ukrajinu váš, je jedno.

                      Byť se je potřeba uznat, že Katalánsko vs. Španělsko je proti výše uvedenému docela jiný sport.

                  1. Re: Okolo jdoucí

                    Pokud se zde oháníte právem, rád bych se dozvěděl, čím je upálení padesáti nevhodných kusů v Oděsse.
                    A čím podle vás je ostřelování civilní zástavby z těžkých zbraní (raketomety Grad), lhostejno zda v Doněcku a Luhansku v roce 2014, kdy po nějakém povstání ještě nebylo ani řeči, anebo tamtéž v r. 2022 od 17. února, tedy týden před započetím tzv. speciální operace vojsk RF.

                    Pusťte se do toho.

                    1. Ano, tahle oděská grilovačka, hlavně okolnosti a souvislosti, ty se rády zakecávají, jakoby se to nikdy nestalo.
                      S podobným pravidlem se zakecává i všechno, co následovalo po Majdanu i kdo ho spískal, či financoval.
                      VVP si s tou denacifikací netřepil hubu jen tak. Je to bývalá svazová země, Rusové o ní vědí úplně všechno a o sklonech jejích obyvatel, vědí ti stejní Rusové víc, než kdokoli jiný na této planetě.

                  2. Který z vpádů cizích vojsk na území cizího státu byl podle vás, Okolo jdoucí, legální podle toho internacionálního práva?
                    Izraele do Egypta?
                    Západních hodnot do Korey?
                    Do Iráku?
                    Do Libye?
                    Do Sýrie?
                    Do Jugoslávie?
                    Do Afghánistánu?

  9. Ten nadpis mi připomněl druhdy uváděný seriál RUMBURAK, nebo jak se to jmenovalo.

    Dramatické zápletce předcházelo zapomnění kouzelného zaklínadla
    HUBERO KORORO
    a jeho převrácené formy
    OROROK OREBUH.

    S tím, že nyní – v roce 2023 nejde o televizní seroš, dokonce ani o zdařilou filmovou fikci.

    Čímž nechci sdělit vůbec nic.

    Sedím v houpacím křesle, bo gauč je mi málo, požírám pop corn, zalévám to přeslazenou coca-colou

    A

    sleduji zemětřesení spolu se sopečnou erupcí, kteréžto děje probíhají ve značně zpomalené projekci oproti tomu, co běžně vídávám v přírodopisných filmech.

    Jestli jde o němý úžas, anebo fatalistickou reakci organizmu otupělého přílivem energeticky bohatého občerstvení, to prozatím netuším…

  10. Českem obchází strašidlo – strašidlo spojeného konzervatismu. Ke svaté štvanici na toto strašidlo se spojily všechny mocnosti aspenské – PePa Kolář i Pablo Fiala, Rakušan i Jourová, komunističtí rusofilové i tajní policajti. Kde je opoziční strana, která by nebyla svými vládnoucími odpůrci vykřičena jako konzevativistická, kde je opoziční strana, která by opět potupnou výtku konzervatismu nevmetla ve tvář jak pokrokovějším opozičníkům, tak i svým reakčním odpůrcům? Z této zkušenosti vyplývá dvojí. Spojený konzervatismus je již uznáván všemi aspenskými mocnostmi za moc. Je svrchovaný čas, aby spojení konzervatisté otevřeně před celým Českem vyložili své názory, své cíle a své snahy a proti báchorkám o strašidle konzervatismu postavili manifest strany PRO samé. Proto se v Praze shromáždili spojení konzervatisté nejrůznějších zájmů a vykřičeli svůj manifest.

  11. Vidlák si vybral trošku kontroverzní motto Spojenými silami v latině, ale nešť. Z diskuze je vidět, že jeho historie a význam není zcela znám, zkusme doplnit. A vezměme chronologicky:

    1. heslo spojeného rodu habsbursko – lotrinského, tedy od dob Marie Terezie.
    2. Viribus unitis, pochod Johanna Strausse mladšího, op. 96 z roku 1851
    3. heslo Františka Josefa I.
    4. R-U bitevní loď z 1911, potopení 1918

    Čas oponou trhnul a kontroverze R-U jsou již za námi, tak zbyl holý význam hesla, že v jednotě je síla.
    V té jednotě, díky které se Pětikoalice dokázala spojit proti Andreji Babišovi. A odpor proti Andreji Babišovi je stále jednotícím prvkem jejích voličů, i když díky hospodářskému vývoji z tábora Pětikoalice houfně prchají voliči.
    Petra Fialu ještě demonstrace nesvrhne, ale možná na jaře proběhne v táboře ODS, STAN i TOP 09 rituální oběť předsedů, aby do voleb šli s novými tvářemi i hesly. Takže pokud varovat voliče, pak se nesoustředit jen na Petra Fialu jako nejviditelnější a nejsnazší terč, ale sdělit, že současná hospodářská situace je společnou odpovědností celé Pětikoalice, která s absolutní mocí získala též absolutní odpovědnost.
    Vidlákovo volání po spojení sil PRO, SPD a ANO je sice správné, ale nedovedu si představit, kolik voličů tím osloví.
    Vidlák by měl spíše parafrázovat Marca Porcia Cato:
    Ceterum autem censeo Cartaginem esse delendam.
    Ceterum autem censeo Petrus Viola esse delendam.

    Pro Viribus Unitis projev je potřeba hudební doprovod a zde je pochod Johanna Strausse ml. z 1851

    https://www.youtube.com/watch?v=IjJp0SKE55Q

      1. To je klidně možné, Andrej Babiš je myšlením typ politika ODS, kterého ostatní oligarchové nevzali mezi sebe, a tak si založil truc stranu. Také si dovedu představit, že dojde ke koalici ODS a ANO. V obou stranách bez těch členů, kteří by se proti takovému spojení vymezovali příliš ostře. Třeba starosty Řeporyjí.

    1. Pane Gerd.
      Ono to bude něčím jiným,je krize,inflace hodně vyskočila,ale korporace,banky,markety,Agrofert,navýšily zisky,ale přitom se stát zadlužuje.

      1. Pane zemědělče,
        kapitalistické podniky nejsou altruistickými sdruženími, tak oberou klidně i mrtvolu. Faktem je, že současnou hospodářskou situaci by nezvládla i lepší vláda ČR, ale Pětikoalice může za fakt, že je ČR v nejhorších hodnoceních s mizerným výhledem do budoucna. Petr Fiala a spol nezvládnou ani průměrný výkon, co v jiných státech Evropy. Podle výsledků hospodářství bychom mohli označit českého premiéra za největší hospodářské nemehlo.

  12. Příliš vzletná slova mají obvyklou tendenci směřovat k pravému opaku: „spojenými silami“ je až příliš krásné heslo, než aby se někdy naplnilo. „Viribus Unitis“ byla vlajková bitevní loď R-U námořnictva s kanony z plzeňské Škodovky a pancířem z českomoravských oceláren, nicméně R-U byla prohnilá a vnitřně naprosto rozložená říše ve finální fázi úpadku, kde o nějakém spojení sil nemohlo být řeči. Podle toho to – nejen s tou bitevní lodí – také dopadlo.

    Ošklivou zkušenost s takovými názvy mají i perfidní Angláni: jakmile nějakou válečnou loď pojmenovali „Invincible“ (neporazitelná), obvykle to byla první jednotka, která šla ke dnu. Nerad bych skepticky šťoural, ale Vidlákem zvolený název dnešního článku vtipně charakterizuje současný stav odporu vůči 5-ti demolici: absolutní nejednotnost, řevnivost a egoistické mocenské choutky protagonistů, spíše než společný zájem, natož pak „spojenými silami“.

    Ale to je jedno! Protože hlavní smysl dnešní demonstrace je deklarace nesouhlasu. Nesouhlasu s ničením naší země. Nesouhlasu s podporou ukrošských nacistů. Nesouhlasu s válkou proti Rusku. Aby nikdo později nemohl říci, že „všichni souhlasili“, jako v nacistickém Němčoursku za Ády. 5-ti demolice se totiž postupně mění v 5-ti Armageddon: likviduje ekonomiku a společnost úplně nevídaným způsobem; chybí už jen plné zapojení do válečného „Drang nach Osten“ – což naštěstí nejde, vzhledem ke stavu sil, vybavení a zásob.

    Někomu to možná přijde jako zbytečné gesto, ale taková gesta jsou důležitá: i kdyby to mělo význam jen jako „historické alibi“, na které se bude v budoucnu poukazovat. Není pochyb o tom, kdo střetnutí mezi USA/Západem a „zbytkem světa“ vyhraje: na to stačí člověku mrknout na globus.

    1. Ano, Tlustý to včera na Primě komentoval slovy: „rozzuřený mravenec (ČR) chce vyhrát v souboji obrů (KoZa vs Brics).

    2. Re: kcháčko

      Zatím FURT brečíte na nesprávném hrobě, protože na horní palubě se stále tančí, hudba hraje a elektrický proud furt proudí.
      Lidi se proberou, ale ne letos. Těch, kteří nedávají souběžné placení složenek za bydlení a nákupů v Lidlu, je pořád ještě málo a navíc to je holota, která si nechce najít druhou práci.
      PAŇÁTNA?

    3. @k42 napsal:16 září, 2023 (8:21) (https://web.litterate.cz/viribus-unitis/#comment-188882)
      „…chybí už jen plné zapojení do válečného „Drang nach Osten“ – což naštěstí nejde, vzhledem ke stavu sil, vybavení a zásob.
      Ale jde.
      Stačí, aby ve vedení bylo pár magorů. Nebo navedených. Nebo zaplacených.
      Nebo zaplacených a navedených magorů.
      Pro příklady nemusíme chodit daleko.
      Gruzie nebo Čečna vs. RF.
      Arménie vs. Azerbajdžán.
      No a aby jsme už vůbec nechodili daleko, tak aktuálně největší demokracie ve východní Evropě vs. říše zla Mordor (aka ožralí mužici, aka primitivní asijské hordy, aka rozpínavé impérium, …), každý ať si doplní, ajký název mu vyhovuje.

      1. Re: PivoJ

        V zásadě máte pravdu.
        Malý problém. Soudruhům se doposud nepodařilo vymýt plebsu palice takovým způsobem, jak je tomu na UA.
        Že by naočkovaný KO-Zí plebs spořádaně pochodoval v teniskách pěšmo s kopiemi AK-47 přes rameno proti dělostřeleckým bateriím ožralého mužika.

        Ale ono se to utřepe, nemějme péči.

    1. Přemohl jsem se a dočetl až do konce. Ne že by autorovy námitky vůči Rajchlovu programu nebyly občas k zamyšlení, ale – celkový umělecký dojem mám z článku tento:
      – nic nejde
      – kdyby to náhodou šlo, pak určitě jinak, než píše Rajchl

      Nadto: vyčítat programovému prohlášení, že nerozvádí, jak konkrétně svých cílů chce dosáhnout, je mírně řečeno hloupé. To by muselo mít programové prohlášení několik desítek stran – nejméně.

      Pochopil jsem, že autor má již něco odžito, že se mnohokrát zklamal. Ale připadá mi, že stojí v řadě těch, kteří z povzdálí pozorují a ukazují prstem: tohle nepůjde, tohle taky ne, takhle se to dělat nedá, tohle se nepodaří a támhle to je úplně špatně.

      Napsal ten autor někdy nějaký konstruktivní návod, jak provést žádoucí společenské změny?

      Protože jestli ne, i jeho postoj je špatně.

      1. Vlk je nejlepší polytický analytik, jakého tato země má. Musíme jej brát i s jeho náladami a rozmrzelostí, která už často k jeho věku patří. Nicméně jeho blog přináší neustále nové informace, které stojí za zamyšlení.

        1. První čtení (= poprvé v životě) legendárního Vlka (je to TEN Vlk, o němž se v diskusích píše s nábožnou úctou?) mě o tom, co píšete, nějak nepřesvědčilo. Zatím převládá pocit, že jednou mi stačilo.

          1. Vlk je dobrý analytik a levicový konzervativce a stýská se mu po staré paroubkovské soc.dem.To, že je tato strana v rozkladu nemůže zapomenout Zemanovi,ale původ jejího pádu bych hledal u Špidlů,Grossů a Sobotků a jako zhasínače a odevzdavače klíčů Šmardu.

            1. Nene, je to jen nedůsledně naplněný pohár pomsty.
              Myslím, že Zeman už jenom nestihl, dokonat pomstu až do konce – a zadupat do země všechny ty Šmardy.
              Já sám, bych to po takovém podrazu od „vlastních“ udělal. Nejpozději do tří let, bych zbytky té strany rozemlel na jemnější paštiku.
              Za galaktický podraz od vlastní strany, kterou on sám vzkřísil, přivedl do politického života, dal jí jakýsi smysl bytí – a dočkal se „vděku“.
              Za mne to bylo něco naprosto nepochopitelného, neuchopitelného, snad nějaká směs soupeřících proudů v té straně samotné, která v takovýto podraz vyústila.
              Přičemž její tehdejší aktéři, zřejmě v zápalu boje, něčím oslepeni, zapomněli na to základní, kdysi klukovské „šutrem do hlavy ne“.

        2. Vlk je možná nejlepší POLYTICKÝ analytik, ale v politice mnohdy ulítává. Alef má pravdu zejména v tom, že psát moc neumí.

          1. Se mnou je to těžké. Já bych raději něco trochu levicově zaměřeného, abych neměl pocit, že se na mně smlsne kdejaká pakáž a jeleni se klidně pasou.
            Dnes taková divná souhra náhod. V Mošnově dny mírumilovného NATO a v dědině dožínky. A já místo abych byl v Praze, se doma se svou Viktorkou snažíme vykašlat plíce.

            1. Stastny to clovek , ja pisu co si myslim a neviditelny a lstivy
              srpy ,kosy, pracujou, aby bylo dost ty jejich nejdulezitejsi desolatovsky a nelidsky slamy..

      2. Já se Vlka zastanu.
        Jakmile má k dispozici čísla a grafy, těžko mu konkurovat.
        Politicky trpí nostalgií po časech opravdové sociální demokracie. Ty časy se ale nikdy nevrátí. Změnilo se jeviště, kulisy, herci i kompars. Myslím, že se nezměnili jen režiséři…… zatím.
        Souhlasím s Vlkem (především) ve dvou věcech:
        – v podpoře dnešní demonstrace, ačkoliv tam z několak důvodů také nebudu. Smysl má.
        – v řekněme „zdrženlivosti“ vůči p. Rajchlovi, jsa též poučen posledními třemi dekádami.

        1. Smysl má.

          Pokud je určen nějaký záměr, pak smysl bezesporu má a jako bonus je možné vyhodnotit záměr a tím i zhodnotit i míru smyslu.
          Bez záměru to může mít pro každého jinou míru smyslu, včetně záporného.

        2. Ale já pana Vlka přece nehaním. Jenom jsem jemně zklamán tím, co jsem četl, protože podle pověsti, která ho provází/předchází, jsem čekal brilantní úvahy, že kterých padnu naznak. – Je to můj problém: zklamání je nenaplněné očekávání.

          1. Píšete:
            celkový umělecký dojem mám z článku tento:
            – nic nejde
            – kdyby to náhodou šlo, pak určitě jinak, než píše Rajchl

            Pokud píšete, že to nejde, pak zcela logicky dovozuji, že to jede. Nebo je ještě nějaká jiná možnost?

            Naprosto v rozporu s logikou se uchylujete k úhybnému podstrčení mi nějakého falešného dilema.

    2. Vlk asi čeká na bílého koně jedoucího na krásném rytíři. Nejvíc se směju jeho postřehu, že všechny nové strany nutně přinášejí zlo. To bych chápal u zarytého příznivce Pětidemolice, ale u Alternativce??? Vlk asi doufá ve zmoudření Pětidemolice nebo snad ve znovuvzkříšení sociální demokracie, jinak si to nedokážu vysvětlit.

        1. Re: HvW a Halef

          Vlk umí okomentovat graf, který mu někdo jiný strčí pod nos. Pak umí prolítnout weby a stáhnout z nich info, případně k nim napsat, co si o nabyté informaci myslí.

          Jinak je to již postarší pán, kterému není radno nijak zasahovat do jeho vidění světa, které si vybásnil a vysnil.
          Jakákoli diskuze je nežádoucí, jakákoli – sebemenší – pochybnost se trestá.
          Proto mu zbyl z někdejších exteráků pouze pan Leo. Dokonce i Vidlák emigroval…
          Tolik k osobě MISTRA.

          1. Naprosto přesné. (Teda ne že by se od mojí maličkosti dalo čekat ve vlkově věku (dožije-li se) něco zřetelně odlišného.) Ono to šídlo vykouklo s větou, že „ANO a SPD doslova zahubily tradiční českou levici“. Prostě za nynější desetinové preference ČSSD oproti časům pana Paroubka může samozřejmě Babiš a Zeman. A Okamura. Protože ti a jen ti můžou za socanskou vnitrostranickou trajektorii Paroubek – Sobotka – Novotný – Poche – Petříček – Šmerde! – Šabatová. Vlk je v tomhle holt jako chlápek, který odmítá připustit, že jeho první láska, tehdy čtrnáctiletá spolužačka, která se později dala na chlast, drogy, kurvení a okrádačky, si za cokoliv z toho mohla sama, ale viní z toho všechny okolo, včetně hlubokomořských oceánských chaluh.
            Jo a tohle Rajchlovi nepůjde, tohle už vůbec ne a tohle jde i bez něj. Tak jo, no. Až mě bude hasič tahat z hořícího domu, asi ho nebudu lustrovat, jestli nefandí Baníku, ani ho kontrolovat, jestli mu nesmrdí z huby.

            1. Re: Martin V.

              Bohužel vám musím sdělit, že jste zcela blbééj Martin, protože tomu hasičovi
              JEDOU FUSKY!!!
              A nemá pořádně zašněrované botky samochodky!
              A vy jste to nepoznal!!!
              (-:

              Myslím, že tomto punktu jsme si porozuměli.

              1. Touha a pathologicka , soustredit na sebe pozornost,
                za kazdou cenu , kdyz to jinak neni mozne ,
                je neukojitelna vede az aspon k nadavkam na vsecky
                a na vsecky strany ,nepoliticky strany.
                Blbeeejj, budiiiceeek, neda se to ani zmirnit..
                Musi i v poctech nadavek vynikat ..
                Dulezity je bejt povsimnutej a kdyz vono neni cim…

          2. Bohužel, tak to je. Nesmíme však zapomínat, že tito lidé z niterné podstaty potřebují páchat dobro. Bez lidí, kteří definují svou hodnotu z vnějšku, tj. sebeuznáním, co vše pro druhé vykonali, by se společnost neobešla. Od chirurgů až po oligarchy. Je mnohem pravděpodobnější, že život vám zachrání chirurg, pro kterého je život ohrožující stav pacienta největším požitkem. Stejně tak je mnohem pravděpodobnější, že nejvíc lidí a s nejvyššími mzdami zaměstná workoholický oligarcha.

            Pro mě si Vlk svou věčnou stélu slávy zasloužil podrobným informováním o situaci na Ukrajině v letech 2014+ svodkami Ernesta, MP a dalších. Tyto svodky v češtině byly ne trochu, ale násobně lepší než jakýkoliv jiný český zdroj. Ovšem žít s MISTRY v jednom domě není slučitelné se životem. Proto jsou MISTRY, přinutí vás pochopit o lidech a o sobě to, na co byste sám nikdy nepřišel.

            1. Je sice hezké, že se tu většina snaží dehonestovat Vlka, ale jaksi mi chybí protiargumenty. Mně vždy spíš zajímalo CO kdy říká, než KDO to říká.

              Zestátnění ČEZu a vynucení ceny elektřiny na dvou či třech kačkách, je naprostý nesmysl. Závěrní výrobci za tu cenu nevyrobí a zkrachují. Stavba jaderky se nezaplatí. Elektřina se okamžitě vykoupí a vyveze mimo ČR. Prohrané arbitráže mohou koštovat bilion (tisíc miliard) s neuplatitelnými právníky.

              Porazit Pfizer a Modernu, kteří si smlouvy napsali sami (Rajchl si ty smlouvy nastudoval jak, když jsou tajné?)?

              Odstoupení od Green Dealu a emisních povolenek nám jistě konkurenční firmy prominou a žádná likvidační cla nebudou uvalena.

              Práce s vysokou přidanou hodnotou je jistě volná nika, o kterou nikdo nestojí a lze ji zavést bez jakýchkoliv patentů. Stačí chtít.

              Zavedení sektorové daně budou firmy akceptovat a vůbec své zisky nezoptimalizují až na nulu. Takže v ČR ve výsledku vlastně nezaplatí nic, což nevadí.

              Uhlí do uhelných elektráren budeme brát kde, když jsem si zasypali doly. Navíc smlouvy podepsány a zabetonovány.

              Atd.

            2. Re: Kopelman

              Vy jste se tehdy zaobíral českými zdroji?
              Můj ty Tondo kolenatej…
              Já vás měl za rozumného a zdravím kypícího mladého muže…

              1. 😀 Jak jste na to přišel? Jako policajt, který si sám napíše udání, aby mohl vyšetřovat? To jste mě šokoval.

                Nepřeceňoval bych jazykové a vyhledávací schopnosti našich spoluobčanů. Nejde vše hodnotit jen podle vlastních schopností a zkušeností. Naprosto drtivá většina lidí jiné než české, moravské a slezské zdroje nečte ani nevyhledává. Tyto zásluhy Vlkovi nikdo nevezme, i kdyby se je snažil rozbít dynamitem.

            3. Mám to taky tak. Za informování o Ukrajině 2014 má absolutorium.

              Vyplatí se ho číst, snáší info. jako brabeneček jehličí na brabeniště.

              S jeho názory někdy souhlas, jindy nesouhlas, ale tak to je všude, kam člověk vleze.

          3. Targus: Vlk má asi hodně času jako důchodce hledat a dávat dohromady informace z mnoha webů. Jeho upozornění na různé grafy a statistiky je užitečné, ale na rozdíl od autorů na tomto webu často nedokáže udělat kratší shrnutí a články jsou příliš dlouhé. Má smysl pro bloggery psát dlouhé články nebo knihy k dlouhodobým trendům jako je vzestup Číny nebo význam dronů, ale jaký má smysl psát velmi dlouhé články k momentálním pomíjivým událostem? Kolik lidí to stíhá číst při Vlkově se ohromné produkci článků? Podstatu věci ze zahraničního článku doplní tak dlouhým úvodem, že to málo lidí dočte. Asi ho to baví jednu myšlenku vyjadřovat co nejvíc větami ale nutné to není. Na webech Substack taky někteří vytvářejí anglicky dlouhé analýzy, ale jen dvě nebo tři měsíčně, aby to čtenáři stíhali. Je to opět snaha vystihnout nějaký vývoj na úrovni minimálně týdnů na základě pozorování dění.

            1. To, že je Vlk mistrem slovní vaty, která je obrazem jeho duše, o tom žádná. Na druhou stranu Vás to učí být schopný a trpělivý prokousat se k jádru věci, které umí obnažit. Podobně jako se právník neobejde bez schopnosti rychločtení desítek a stovek stran v kriticky omezeném čase. Samozřejmě vás to může naučit se něčím takovým vůbec nezabývat. Oba přístupy vás něčemu naučí.

            2. Re: Manuel

              Píšete o vlkovi současném, nikoli o vlkovi, se kterým jsem se před pár lety rozešel…
              A píšete nikoli o vlkovi, nýbrž o jeho textech, což je setsakra rozdíl…

              1. Targus: Píšu o tom, jaký mám dojem z jeho článků v posledních letech z pozice běžného čtenáře. Všeobecně ohledně délky článků… Dá se napsat 3 stránky komentáře k jednomu hlasování nebo projevu ve sněmovně nebo si nějaký bloger může dát práci s 30 stránkami o vojenské strategii, doplnit to grafy a čísly. Obojí dává smysl často dat na web kratší popis události nebo občas dlouhý rozbor vývoje posledních měsíců a let. Pokud má někde nějaký článek o jednom hlasování, které má jen velmi dočasný význam, 15 nebo 20 stran včetně dlouhého úvodu a úvodu k úvodu, povede to k tomu, že běžní pracující to nebudou schopni a ochotni přečíst. Může se z toho blogu stát klub několika čtenářů, kteří mají dostatek času se vzájemně podporovat, ale k masové osvětě veřejnosti to nepovede.

    3. Jako když kuřák notorik s cirhosou jater a rakovinou plic, přičítá to posledním pár měsícům.
      Co u člověka desítiletí, u národa staletí.

  13. Znaven tím vším, já chci jen smrt a klid,
    jen nevidět, jak žebrá poctivec,
    jak pýchou dme se pouhý parazit,
    jak pokřiví se každá čistá věc,
    jak trapně září pozlátko všech poct,
    jak dívčí cudnost brutálně rve chtíč,
    jak sprostota se sápe na slušnost,
    jak blbost na schopné si bere bič,
    jak umění je pořád služkou mocných,
    jak hloupost zpupně chytrým poroučí,
    jak prostá pravda je všem prostě pro smích,
    jak zlo se dobru chechtá do očí.

    Znaven tím vším, já umřel bych tak rád,
    jen nemuset tu tebe zanechat.

    William Shakespeare
    Sonet LXVI

    1. 66 (andělské číslo)
      Nejvíc se mi líbí tento překlad :

      Znaven, ach, znaven vším, já volám smrt a klid,
      když vidím zásluhy rodit se u žebráka,
      a bědnou nicotnost zas v nádheře se skvít,
      a víru nejčistší zrazenou hořce plakat,
      a zlatý vavřín poct na hlavách nehodných,
      a dívčí něhu, čest, servanou v okamžiku,
      a dokonalost pak, budící už jen smích,
      a vládu ve zchromlých pařátech panovníků,
      a jazyk umění vrchností zmrzačený,
      a blbost, doktorsky radící rozumu,
      a přímost, zvanou dnes hloupostí bez vší ceny,
      a Dobro, zajaté a otročící Zlu —
      tím vším, ach, unaven, já zemřel bych už rád,
      kdybych tím nemusel i lásce sbohem dát.

      (překlad Jan Vladislav)

    1. To je tak před podobnými akcemi vždycky. Zvýšená aktivita tajných služeb, elfů, libtardů, pohrobků heinleinovských poskoků a lokajů, páté kolony, zrádců a zaprodanců. Těm všem cvakají zadnice, aby se náhodou tentokrát něco nezvrtlo a oni se pak nedívali pár vteřin za svět z výše pouličních lamp. Šance si prakticky mizivá, ale nikdy ne zcela nulová.

  14. Jsem dneska narazil na sítích na post na facebooku od jakéhosi Balvína, třetího muže PRO a co čert nechtěl, hned v druhé větě se jasně distancoval od povolební spolupráce SPD. Tak jak to tam máte s tím zakopáváním příkopů?

    1. Jeden Balvín ještě nikam nekandidoval a nic nevyhrál. A s tímto postem na fejsbůku ani nevyhraje. Takže v této chvílli je to dobré jen k zapamatování pro ty, kteří ho budou mít na kandidátce.

        1. S kožeňákem nebo bez něj, PRO neprojde. Máte to pošéfováno, s čímž dokážu usnout.
          Rozumím správně, že dotyčný jednou kandidoval a dostal ty procenta, čímž se z toho stalo pravidlo? Protože se mi nechce podcenit někoho jen proto, že jsem si nebyl pevnej v poselství jeho slov, raději se ptám. Je to tato verze, nebo je tam mnou neviděný druhý smysl?

          Nechce se mi bít černochy, ani mi na nějakém třetím muži zas tolik nesejde. Třeba je nakonec ten Rajchl fakt podivnej, když tam dává ty prozápadní protivýchodňáry a pravidelné podtříprocenťáky a sám ten šlendrián nevidí. Jednomu černochovi ale přece jednu natáhnu, jak se jmenoval ten hustej týpek, co zabrousit a vybrousil a proslul I v jiných rétorických kláních? 🙂

          1. Pan Petr Vacek v týchž volbách kandidoval též a dostal pěkných 74 přednostních hlasů
            https://www.volby.cz/pls/ps2021/ps111?xjazyk=CZ&xkraj=1&xstrana=16&xv=1&xt=2
            Jeho „Koruna Česká (monarchistická strana)“ obdržela celkem 8 635 tj. 0,16 % hlasů
            To je takzvané Vackovo pravidlo.
            Sloučením s předešle zmíněným pravidlem vznikl Vackův-Balvínův volební teorém. A podle něj samozřejmě platí, že PRO neprojde.
            Dobrou noc.

      1. Vite Vidlaku, ja si Vas vazim, ze nesedite doma a snazite se neco delat, ale tohle je spis kontraproduktivni.
        Vy tady propaguje tu novou stranu PRO, jak je super, jak je to pro mistni ctenare jedine vychodisko…

        Pritom druhy muz strany Vacek verejne vyhlasil, ze jeho nazory jsou v prikrem rozporu s nazory vetsiny mistnich diskuteru.
        Nevadi, jedna vlastovka jaro nedela, ze…

        Ted tu mame tretiho muze strany, Balvina, ktery hlasa pravy opak toho, o cem tu uz leta pisete vy.
        Opet nevadi, dve vlastovky…

        Pak tu uz nekolikrat probehlo, ze program PRO se spise podoba TOP09, nez Babisovi, ci CSSD, se kterymy mistni osazenstvo konvenuje.
        Ale kdo by dal na nejake programy, ze…

        Zbyva vlastne jedine to, ze Rajchl se snazi, objizdi republiku, lovi anti-kovidove volice, jede na vlne nespokojenosti v petikolkou.
        A jako univerzalni pojitko tu uvadite, ze vsichni musi na Rajchlovu demonstraci (proboha nepredstirejte, ze to neni jeho),
        protoze tam budou vsichni, komu se nelibi soucasny rezim.

        Hmmm, to jako petikokla (antibabis) pred par lety.
        Jejich jedinym programem bylo Antibabis, a hodne lidi jim to hodila, protoze prese uz nemohlo byt hure, nez za Basise a jeho kovidu. (reprezentace ANO, Jourova, Charamzova… ty to taky moc nevylepsily)
        Nebo taky Minar a chlivkari, jako pres kopirak.

        Taky, ze uz nemuze byt hure, nez za Babise, a jak se novi pani predvedli.
        Takze pro velky uspech si podobnou volbu zopakujeme:
        hur, nez za petikolky uz v zadnem pripade byt nemuze, takze hura mazejte na Rajchovu demonstraci, mate prece pamet jako jepice.
        A pak si nestezujte, vzdyt prece Rajchl a jeho lidi uz predem hlasali sve postoje.

        V USA taky hodne lidi nevolilo pro Bidena, ale proti Trumpovi, a jak ted ziraji.

        1. Přísloví „jedná vlaštovka jaro nedělá“ je špatně.
          Správně je „jedna moucha jaro nedělá“.
          Nevadí, že PRO má mouchy. Má je každá partaj.

              1. A proto žádný normální a příčetný hospodář, nikdy neshazoval vlaštovčí hnízda, byť by jich tam bylo deset vedle sebe a pod nimi toho bylo víc, než kuřinců na zbytku dvora. Uvědomoval si, že ty vlaštovky účinně regulují počty toho dobytku, ale i lidem obtížného hmyzu.
                Nechte chlévy plné, ale vyžeňte vlaštovky a za dva roky umřete hlady.

              2. Samkova se popere s Vackem vo kreslo na zamini, pac Samkova musi napravovat ty krivditele v Runde.
                Nejvyssi cas aby z podia byla rovnou vykopnuta . Nahoru.

  15. Ty šmejdy můžete zrušit jedině gdyž je v jejich „pracovní “ době přinde vystřílet jiné pracovní komando.
    A pak mít v záloze, né čekolandské vojájáky v záloze, ale dojednané východní, né západní, spojence, keří řeknou, že to je jen řešení akutní situace, že o tem budou jako politicky přemejšlet na dalším zasedání, že gdyby tam přišel o život třeba jen malej benda, že by se šichni soudili a malej vacek by vytahoval harpagondechujcký za-kony, ale takhle by to bylo mezinárodně v pořádku, boj za svobodu, nigdo nemůže odsoudit negativně.

    Celá Afrika není blbá, vědí, že jak se pustí harpagondechuj otěže, že bude mlata. Tak co se serete s nějakýma názorama. Já vím, na naše potřeby sere pes, to už ste mi vysvětlil, na to máme PRO aby jeli do euhnije si lehnout pod bachratajej podbřišek hydry a vyměnit zasranej olej a slíbit další zdroje.

      1. Re: ludva

        Házíte prely sviním.
        Je to stejné, jako byste ve zvláštní škole předčítal Petrarcovy verše v originále.

        1. Targus: Možná kritici nadpisu jeho význam znají, ale jako jazykoví puristé by ho chtěli mít jen v češtině. Spojenými silami. Jen mi to přijde trochu zbytečné zavrhovat článek kvůli názvu.

            1. Alef: Purismus spočívá ve snaze všechno vyjádřit ve svém jazyce bez výpůjček z jiných jazyků za cenu tvorby více nebo méně povedených neologismů. To mi nepřijde jako něco jiného. Jen se někdy kritizují germanismy a jindy rusismy nebo anglismy. Tentokrát je heslo latinsky. Úplně zbytečná diskuze o tom. Taková je cena za nezvyklý nadpis článku.

          1. Re: Manuel

            Já jsem se snažil nepsat nic, co by se dotklo zrovna vás.
            Česky řečeno, psal jsem o někom jiném.
            Pokud jsem se vás dotkl, omlouvám se.

  16. K těm plakátům zvoucím na demonstraci – jezdím po širším centru Prahy a neviděl jsem ani jeden.
    Je to ale jedno, protože Pražáci o podobné akce stejně nemají zájem.

    1. Ne, ne ne, jen sou hovada keré blboni nechávají dělat hovadiny. A japato je to možný? Protože ta hovada drží za-kony zagule každého. Tak je to.

  17. Dav může ukázat jen svoji mohutnost. Nic víc nedokáže. Žádný kulturně významný čin z něj nevzejde.
    Budete počítat či odhadovat počet lidí, jedni tak a druzí jinak. Toť vše.

    Malá rada – měla by zaznít píseň, doporučuji Oral jsem oral, ale málo…….

    1. Už tu zase smrdí havlovina.
      Ten jeho „étos“ ať si Praha laskavě narve do řiti.
      Už jsem to tu jednou psal.
      Ještě o Vánocích roku 1989 nikdo z menších, malých měst a vesnic nevěděl, kdo a co je zač jakýsi Havel.
      A proč zrovna on, by měl být trucpresidentem Československa.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *