16 září, 2024

Vidlákův volební manuál podle taktiky menšího zla

Všichni víte, že jsem stoupencem taktiky menšího zla. Nemám rád postoje „všechno nebo nic.“ K vítězství vedou malé krůčky, nejprve je třeba se zbavit největšího zla pomocí menšího, pak zase menšího, pak zase menšího, až budeme docela blízko tomu, co považujeme za dobro. Nevěřím ve zkratky. A když dneska máme henty volby, udělám dneska, na poslední den, skutečnou vidláckou agitku. Sestavil jsem takový malý manuál pro těch několik z vás, kteří stále ještě nejste rozhodnuti. Berte to jako technologické schema řešení problému a znovu vás ujišťuji, že je mi úplně jedno, koho budete volit.

Volíte šanci, nikoliv jistotu. Tu prostě nemáte a mít nikdy nebudete. Volíte šanci, že Evropa nepůjde do války, že se do České republiky nenahrnou migranti, že se náš průmysl neodstěhuje a že nebudeme nic vlastnit a budeme šťastní. Nikdy nevíte, čemu přesně budou vaši kandidáti čelit a jakými zkouškami odvahy budou muset projít. Jisté je, že spíše přichází doba naplněná noži a kulkami, než klidné a kultivované diskuse. Ale ještě není všechno ztracené. Šance ještě je a ještě máme o co přijít. Jen je rozumné to teď nepodělat.

Já to vidím následovně:

Zaprvé… Nevolte Pětikolku. Děkuji vám, jsem s vámi naprosto spokojený, moje dveře jsou vám vždycky otevřené, rád vám udělám kávu a naliju skleničku Portského, i když si pak po volbách budete u mě na židli trhat vlasy, že jste vybrali špatného.

Zadruhé… Nevolte šestikolku. Dvojnásobně děkuji, nic víc si nepřeji, jste moji spolubojovníci, rád s vámi budu ve stejném zákopu. I kdybyste si rvali vlasy, že vás hlas propadl.

Zatřetí… Nevolte strany, které od začátku nemají žádnou šanci, protože nikdy neměly žádnou pořádnou kampaň a nikdy neměly žádná procenta. Sorry jako, vykašlete se na Alianci, vykašlete se na ČSSD, vykašlete se na SOC-DEM, ČR na prvním místě, a podobné strany, protože s nimi se dá dosáhnout jedině propadlého hlasu, nic víc. Děkuji vám, navěky zůstávám na vaší straně.

Začtvrté… Jste-li levičáci, volte STAČILO!

Zapáté… Jste-li pravičáci, letos to prostě s volbou máte těžké. K mandátu měl do včerejška nejblíž Turek a kdyby ho dal, sebere jeden mandát Starostům… Teď ale dostává zabrat za nacismus od těch, kteří témuž na Ukrajině freneticky tleskali. Vládní spin dokotoři si na Turkovi smlsli rychleji, než bys řekl Stěpan Bandera…

Pokud jste si doposud nevybrali a nechcete nechat propadnout hlas, hoďte to SPD. Neriskujete, ale nic od toho také nečekejte.

Pokud to hodíte Svobodným, riskujete. Pokud to hodíte PRO, dvojnásobně riskujete.

V této chvíli mi naprosto stačí, že nebudete volit Dozimetr, migrační pakt, grýndýl a eurointegraci. Postačí mi, že znejistíme Fialu a madam Svetrovou, uštědříme direkt Rakušanovi a rozbrečíme Gregorovou. Dál mě potěší, když se v ANO dozvědí, že pokud nebudou stát na naší straně, tak svoje velká procenta mít nebudou. Do třetice budu rád, když se ukáže, že voliči Alternativy zmoudřeli a nepropadlo tolik hlasů. Pokud se tohle všechno stane, nepracoval jsem zbytečně a všechno další je příjemný bonus.

Ale rovnou říkám, že na pravici letos dost pravděpodobně minimálně jeden mandát propadne. Záleží na vaší moudrosti a schopnosti sebezapření.

Pokud posílí konzervativní levice a konzervativní pravice a ukáže zároveň parlamentní opozici, že to nemají jisté, všechno mělo smysl a žádná cestička nebyla slepá.

A nyní už volební tipovačka. Kdo bude nejblíž, může se po volbách ohlásit a přijet si pro lahev Portského.

Můj odhad:

SPOLU – 5 mandátů (Vondra i Vrecionová se bohužel udrží)

STAN – 2 mandáty (Danuše je prostě blbá)

Piráti – 2 mandáty (Ferjenčík je prostě blbej)

ANO – 6 mandátů (Slabá kampaň, slabí kandidáti)

SPD – 2 mandáty (ale jen taktak)

STAČILO! – 2 + 1 mandát (velmi dobrá kampaň, velmi dobrá taktika a někomu musím přiřknout ten jedenadvacátý mandát)

AUTO – 1 mandát (Danuše je tak blbá, že sice Turka v debatě prohnala, ale je taková nutrie, že to STANu stejně podělala)

Pokud výsledky dopadnou lépe, budu to považovat za průlom, pokud to dopadnou hůře, budu to považovat za průser.

Závěrem mi dovolte poděkovat všem, kteří v této vypjaté volební kampani udrželi alespoň špetku nadhledu, nebyli militantní, prosazovali svého oblíbeného lídra slušně a bez invektiv, korektně diskutovali a tím přispěli k tomu, že se tu nebudeme muset navzájem na pár let postřílet.

Po volbách úspěšným stranám pomáhejte a neúspěšné zatraťte. Je důležité, aby nám povstali noví bojovníci, ale stejně důležité je, aby se vyeliminovali blbci. Pokud možno dřív, než za rok přivedou do zatracení další milion hlasů.

Držme si palce a popřejme si štěstí.

Nezapomeňte, buď jim my uděláme z voleb zabíjačku, nebo oni udělají zabíjačku z nás.

Váš Vidlák

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

393 thoughts on “Vidlákův volební manuál podle taktiky menšího zla

  1. Losnu nebo Mažňáka?
    Navolím tam junáka!
    Volím sochu Davida!
    Proč bych volil gravida
    plněného cizí mocí,
    vraždícího bez emocí?

  2. Trocha reality a ranní docela důležitá OT ve vztahu k datu ojrovoleb:
    Dobrovolně přiznávám, že jsem to překopíroval ze zdejší Tribuny z příspěvku nicku Josef původní.

    https://strana.today/news/466140-plan-podhotovki-hermanii-k-vozmozhnoj-vojne.html

    Ojrosoudruzi v předvečer voleb odhalili plán na zahájení válečného režimu běhu své Říše.
    Jsem zvědav, za jak dlouho po volbách nám politicky vysvětlí, že máme udělat totéž, resp. Kdy najede na válečný režim celá Čtvrtá říše. Kdo z vás má nějaké prachy, fofrem to vyberte a pokud máte kam, zdrhejte do pryč, jedno kam, ale hóóódně daleko.

  3. Je dobré, že píšete tímto způsobem. Jak zmerčím nahodilou kombinaci velkých a malých písmen a více závorek, než je zdrávo, mohu bez obav scrollovat. 🙂

  4. OT: Tak to vypadá, že naši ochránci jediné pravdy objevili https://sk.news-front.su/, píše to od včerejška It’s not the site you’re looking for.
    Jsem zvědavý, zda to po zítřku povolí nebo jestli správce sajtu najde nějakou meducínku jako minule.
    btw: vypadá to, že ostatní jazykové mutace jsou bloklé taky, třeba en.news….

  5. Vidláku s těmi posledními články jste udělal víc škody než užitku. Víc jste toho rozdělil než spojil. Pár poznámek.

    Od SPD moc nečekejte – Ivan David je jako jediný naprosto konzistentní v hlasování, zastává jasné postoje, kope za zemědělství. Vlastně nevím co chtít víc.

    PRO / Motoristé – kdysi jste Rajchla vychvaloval za dlouhodobou poctivou práci při kontaktu s lidmi, která se projeví. Zapomenuto a jsou na tom hůř než podivný rychlokonstrukt Turek Šlachta? Nemyslím že pražská hospoda má takovou sílu.
    Já osobně PRO volit nemůžu. Placené školství a výzva k mobilizaci zdejších ukrajinců mi jasně ukazují co jsou zač.

    Svobodní – skoro jistota, spoustě pravičáků prostě zbydou a nemají tam kontroverze.

    Odhad (+ optimistická varianta)

    SPD 2 (+1)
    Stačilo 1 (+1)
    PRO 1
    Svobodní 1

    1. Ivan David nemá v SPD už žádné slovo. Konzistentní europoslanec se ani nestal lídrem kandidátky a přeskočil ho Mach, který má másla na hlavě, obzvlášť ve vztahu k eurovolbám, až to hezké není. SPD udělala demonstraci, kam nikdo nepřišel, na úrovni Vrábela. Úplně ztratila kontakt se svými voliči a neví, kdo její voliči jsou. Jako jediní udělali koalici, která nefunguje. 10% SPD + 3% Triko = 7% výsledek.
      Ivan David to nezachrání, podobně jako Zaorálek nezachrání SOC-DEM. Budou rádi, když udrží dva mandáty. A vůbec se nebudu divit, když neudrží. Měli by se modlit, aby Ivana Davida voliči překroužkovali dopředu.

      PRO po celý rok jezdilo za lidmi zviditelňovat tváře a pak si jednoho krásného podzimního dne řekli, že je vlastně nepotřebují, že jim postačí tvář Jindry Rajchla a jako ostatní tváře se naberou jiné osobnosti ze sportu a politiky. Růžička, Hašek, Vémola, Regec, Godla… Ty, kteří rok jezdili, aby lidem zakořenili v hlavách, prostě vyhodili, protože „aktivisti jsou mor.“
      Co myslíte, že udělala Konečná? Ráda si roční Jindrovu práci vzala na kandidátku. Protože to bylo k nezaplacení. Výsledek se u PRO brzy dostavil, lidé hlasovali nohama na jejich demonstraci. Den před demonstrací Jindra volal, ať přijdou všichni, protože hasíme dům a nebudeme lustrovat hasiče. Den po demonstraci všechny obvinil, že se na něm přiživovali. Haj hou, každý svého štěstí strůjcem.
      Svobodní budou mít asi nejvíc, co kdy měli, ale na mandát to bude stačit jedině tehdy, kdyby vládní strany dopadly podstatně hůř než si malujeme.

      1. Díky za doplnění (odpovídám i reakci níže). Já to házím Stačilo kvůli Dostálovi a u hlasování Konečné mám také většinovou shodu.

        Přijde mi ale že už to berete moc do detailu. Měl jsem za to, že tyto volby mají být referendum o: chci válku / zelené nesmysly / větší kontrolu, nebo nechci.
        A výsledek by měl být nepropadnutý hlas který přispěje ke křeslu v EP zastávající tyto postoje.
        Z tohoto pohledu volba SPD zafunguje.

        Turek se nechám tedy překvapit, věřím spíše PRO a těm bych to hodil s pocitem nepropadnutého hlasu, kdybyc je chtěl volit.

        1. Volby a politika jsou komplexní systém. Hraje tam roli hodně proměnných, které se navzájem někdy násobí a někdy dělí.
          Nepředpokládám, že by se SPD nedostala. Ale s Machem to fungovat nebude. Ten jim vzápětí uteče. A pokud se dostane jen on, tak do roka a do dne nebude mít SPD vůbec žádného europoslance.

          1. Za mě je teď nejdůležitější dostat co nejvíce voličů na druhý břeh od šestikolky, a také oslovit ty co dosud nechodí. To vytvoří potenciál který něco dokáže. Dokud tu není, je úplně jedno jestli ta hrstka bude přeskupená pod SPD nebo Stačilo.
            A já mám pocit (byť nepodložený), že oslovujete spíše tu hrstku. Teď je důležitější nabírat sílu.

            Ve stavu jak je to teď můžu víceméně jen věřit na zázrak v podobě osvícení AB, protože ten bude vládnout v koalici s někým ze současné vlády, i Rajchl by u toho chtěl být kdyby se mu zadařilo.

          2. Já doufám, že se z toho v tom případě Okamura poučí ještě před uzavřením koalic na sněmovní volby.

      2. Jestli se SPD vyplatila spolupráce s Machem, to se ukáže v neděli.

        Dnes má SPD dvě křesla, zítra bude mít tři.

    2. Jenže SPD není jen Ivan David!
      Možná se v tom bruselském hnoji dobře orientuje, chová se slušně a je plně loajální ke své zemi, jenže to nestačí. Nemá to žádný vliv na to, co SPD skutečně provádí ve „státní“ politice a v PS.
      SPD má sice ještě další slušné lidi, jenže těm Ješita Okamura prostě nedovolí, nějak víc se prosadit, protože by mu např. J. Foldyna okamžitě přerostl přes hlavu.
      A jak na těchto stránkách opakovaně upozorňuju – SPD se doma chová, jako banda věčných kverulantů, kterým vadí v podstatě všecko, permanentní opozice ke všemu a ke všem.
      Přitom všichni pomíjejí základní skutečnost, že SPD se NIKDY nepodílela ani na části vládnutí a nenesla nikdy za nic odpovědnost.
      Skutečnost, že SPD se drápala estébákovi do vlády tak, až to bylo trapné, byla způsobena jen jedním jediným faktorem :
      Okamura ve případném spojení s estébákem cítil vůni peněz, nikoli možnosti podílet se na zlepšení chodu státu a života občanů.
      To, že je SPD mainstreamem i pravičáky, označována za „kontroverzní“, úplně přehlížím.

      Za „kontroverzního bloggera“ je označován zdejší pan domácí, L. Vrabel, J. Havel, N. Bornová, všichni komunisté jsou pak doslova „extrémisté“. Ze známých osobností má už několik takových nálepek třeba i L.X. Veselý, D. Landa, Protheus, V. Bláha z Divokýho Billa, Parlamentky, Š. Cháb z KL, dokonce i web „Aktuální konflikty“ – má už nálepku proruského, dále všichni majitelé „dezinfo“ webů, projevujících vlastní názory a i další lidé, co se jakkoliv nehodí do úzkého libtardího rámce.
      Kdo se nám jakkoliv nehodí, nebo má vlastní názor, jako třeba Tomáš „Ortel“, je „kontroverzní“ a basta.
      Právo určit kdo je, či není kontroverzní, máme my – mainstream. A zkuste nám do toho kecat!
      Nálepka „kontroverzní“ od mainstreamu není pro mne, ani pro zdejší osazenstvo nic divného – ta nálepka mimo jiné slouží jako štít proti tomu, aby o dotyčném museli občas napsat i něco pozitivního.

      Lidi z SPD nikdy nepředložili nějak přínosné zákony, které by zlepšily životy obyčejných lidí v ČR, snížily/omezily buzeraci státu a hlavně pak fízlů.
      Prvním čtením jim neprošel jediný zákon, přílepek či novela, které by významně omezily příliv vetřelců – jen kecy a kecy. Nikdo z fandů tohle nebere do úvahy, jako by snad měli klapky na očích.
      Rétorika je jedna věc, činy a viditelné výsledky jsou věc druhá, sakra důležitější.

      Snažím se naznačit, že zatím jediným, viditelným výsledkem Okamurovy „provlastenecké“ rétoriky, je jeho vlastní „Takešiho hrad“, několik neúspěšných projektů – a rozkradený Úsvit. Ten, co se ani nevyšetřoval, protože těch ukradených 10M, či snad 15M, pocházelo z velmi podivných zdrojů a bylo by sakra těžké, prokázat jejich původ.
      Proto tenkrát Okamura sklapnul, v tichosti Úsvit rozpustil, stanovil si jiná kritéria pro přijetí do strany a založil už malinko chytřejší a o dost vychcanější projekt SPD.
      Okamurovi nevěřím ani nos mezi těma šikmýma očima, protože i od některých, méně spokojených členů SPD, nebo i vyhozených se z první ruky dozvíte, že celé SPD je pouze politicko-marketingový byznys.
      Rádoby vlastenecké kecy = peníze. To je jediný a podstatný cíl celé Okamurovy „politiky“ pro ty slabší na duchu, kteří mu skáčí na ty kecy pravidelně, protože slabost na duchu se nezlepšuje, naopak…

      Každý heterosexuální běloch, s IQ aspoň 110, už i na stránkách a FB účtu SPD vidí, že všechny „politické cíle“ SPD, jako přímá demokracie, odvolatelnost politiků i na regionálních úrovních, odchody z EU/NATO, přímé volby od nejnižších samospráv, nejsou v ČR vůbec realizovatelné.
      Brání tomu některé části Ústavy, LZPS i mnoho dalších zákonů, včetně volebního, které by bylo nutno přepsat do podob, ve kterých nikde ve světě neexistují. Má to důvod.
      Nelze argumentovat, že „kdosi“ nechtěl, aby přímé demokracie existovaly – protože by mohly hodně změnit, omezit pravomoci věrchušky apod.
      Je to pitomost v samé podstatě.
      Odvoláme přímo, prostým referendem/peticí, bez soudu a dokazování starostu, který se veřejně kamarádí s majitelem stavební firmy, která vyhrává všechny vypsané zakázky města?

      Omlouvám se za dlouhý příspěvek.

        1. Souhlas. Směřování v ČR je šuma buřt.

          Důležité je co největší destruktivní účinek na EU a k tomu má potenciál SPD i díky zařazení do klubu v EP největší. V tom je i před Stačilo.

      1. SPD samozřejmě nemyslí ten program vážně. V reálu chce zrušit Sněmovnu a volit jen většinovým systémem – a ten by ji okamžitě pohřbil. Dnes by se při většinovém systému dostali jen ODS, ANO, STAN a KDU, přičemž ANO by mělo poloviční počet mandátů oproti poměrnému systému.
        Na druhou stranu, na lokální úrovni – proč ne. Soud by mohl starostu poslat do vězení, ale odvolat ho z postu starosty hlasy voličů, u kterých ztratil důvěru, není špatná myšlenka (na to ostatně není soud potřeba ani dnes). I kvórum na platnost takového referenda by mohla být – např. 2/3 účasti v posledních místních volbách.

  6. Volím stačilo a kroužkuji Petru Rédovou.
    Včera jsem ale byl na poslední akci PRO v Brně na Moravském náměstí.
    Přišlo opravdu hodně lidí, údajně na stejném místě měl akci Fiala a byla tam desetina lidí.
    Atmosféra i v dešti úžasná a Rajchl prohlásil:
    Budoucnost ČR není v EU ale v BRICS.
    Přál bych jim ten jeden mandát…

  7. Vidláku, s Vaším rozborem souzním. Ale „K vítězství vedou malé krůčky, nejprve je třeba se zbavit největšího zla pomocí menšího, pak zase menšího, pak zase menšího, až budeme …“, dále nedomýšlím. Tímhle způsobem určitě bolševici v říjnu/listopadu 1917 nezvedli z uliční dlažby to, co zvedli, to je moc a iniciativu. Bez ohledu na to, zda jemu (Leninovi) dali prachy za určitým cílem Preisi, nebo Trockému Briti, zda měl syfilis, nebo ne. Podstatné je to, že v roce 1917 v tom bordelu v Rusku, tu moc z dlažby bolševici zvedli (ať si kdo chce co chce říká, historický fakt). A řada ruských buržoů, vč. carské generality, tomu tleskala, ne, že ne. Co bylo pak, je druhá stránka, převážně trockistických dějin (cca do počátku VVV, pak doba Chruščeva a Gorbačovem konče). Bolševici byli v době od 1905 do cca konce února 1917 politická nicka. Ale historického úspěchu dosáhli. Proč? Měli taktiku a strategii. Např. mj. to je popsáno ve statích „Dvě taktiky sociální demokracie v demokratické revoluci “ (1905) a „Dubnové teze“ (1917). Znáte, četl jste, přemýšlel jste? A měli historickou příležitost. Podobnou, jako měli např. Němci. Stejný dotaz na Kateřinu K. Pan/ soudruh Skála asi četl. Vítězství bolševiků v říjnu/listopadu 1917 je historický fakt, ať ho hodnotí kdokoliv a jakkoliv.

    1. A ještě dodávám v souvislosti s volbami do EP. Je velká škoda, že se zde nedokázaly spojit konzervativní síly pravice a levice proti psudoliberální pravici a levici (Pětikolka) Pak si mohli pro volby do PS ČR rozbíjet držky. Ale karty jsou do víkendu rozdány. Výsledek uvidíme.

    2. Když nemáte hentu revoluční situaci tak vám nic jiného než malé krůčky nezbývají. Jestli víte jak zvednout většinu národa, tak směle do revoluce (kolikrát to zkoušeli až jednou uspěli…).

    3. Máme prachy? Nemáme. Až nám někdo dá vagon plný peněz, tak se dá přemýšlet i o jiných taktikách. Ale když je nemáme, musíme jít krůček po krůčku a zvítězit houževnatostí.

      1. Máme tady na webu někoho, kdo vlastní tiskárnu, či tam pracuje?
        Nemyslím na peníze.
        Letáky, plakáty – daly by se přes příznivce pořídit za pár šušňů.
        Oblepit, obeslat, roznést – každý ve svém regionu. Tak by se mimo jiné i poznalo, kdo jen žvaní a kdo je ochoten i něco udělat. Zpětně by se dalo dohledat, podle potvrzovacích příspěvků odsud, kde se propagace objevila a kde na to serou a jen sem chodí básnit.
        Když mi pošlete, před volbami do PS balík letáků, vezmu vnuky na procházku a oběhnem s tím nejmíň dvacet ulic jen tady u nás!

        1. Tohle jsem teď absolvoval… Letáků jsem mohl mít jakékoliv libovolné množství. Ale najít lidi na roznos nebo vylepení, jeden ze sta….
          Vždycky se nás na setkáních s lidmi ptali, jak nám mohou pomoci. Řekl jsem, ať si založí fejsbůk, sdílí nás a kopírují. Jen výjimečně to někdo udělal. Ostatní přece nebudou podporovat to americké zlo, Cukrberga…
          A tak je to se vším.

  8. Tipovat nebudu, protože nevím jaká bude volební účast a je tam spousta nových stran, jejichž voliči se mohou zachovat všelijak.
    Na rozdíl od Vidláka jedno vidím jistě (nebo téměř jistě 🙂 – PRO ten svůj jeden mandát určitě získá. Protože jako jediná strana dokázala 2xkrát vyprodat Václavák (samozřejmě kromě Vrábela, než se úplně znemožnil),kam se hrabou Okamura s Konečnou, mají bilbordy všude a mají dobrý srozumitelný program. Což se o ostatních alternativcích říct nedá. Ale klidně koho chcete, protože na rozdíl od toho co říká Vidlák, mír nebo válka se nebude odvíjet od výsledku těchto voleb. Do toho se Deep State mluvit nenechá. Ale jsem klidný – ta válka už teď je takový průser, se kterým si neví rady, že dál to hrotit nebudou.

    1. Na Václaváku byla spousta nás, co jsme proti vládě, ale PRO volit nebudeme. A to jsem psal už před zemětřesením v PRO. Posuzovat volební preference na základě účasti na demonstracích mi přijde chybné.

    2. Proč si myslím, že má PRO jen malou šanci se dostat:

      1. Rok objížděli lidi a budovali značku na tvářích, kterých se pak zbavili a nahradili je Hašky, Růžičky a Drbohlavy. Nejsem si jistý, že to byla dobrá taktika.
      2. Udělali tři velké demonstrace, ale ta poslední byla slabá a zrovna na začátku kampaně. Na těch předchozích byli i lidé, kteří šli proti vládě, ale neměli v úmyslu volit PRO. Na té poslední už byli hlavně PROčkaři. Není jich zase tolik.
      3. Nedostali se do debat, naopak je Česká televize zařadila mezi různé recesistické strany. Sedět ve studiu s lídrem strany MOUREK a zkoušet diskutovat, to fakt chcete.
      4. Ani bookmakeři nedávají PRO žádnou šanci. Kurz na PRO zůstal 15:1 a směrem k volbám se skoro nepohnul. To se nestalo žádné jiné straně.

    3. Čím přesně se znemožnil Vrábel? Bylo mu pomoženo se znemožnit, nebo to dokázal sám?
      Mně se totiž moc nezdá, že by se sám člověk, který dokáže zorganizovat fakt velkou demonstraci, úmyslně znemožnil sám. Že se nedomluvili s Havlem, je asi normální.
      Tak co dalšího Vrábela znemožnilo tak, že je pro všechny „out“? Je to jeho ego?
      Vysvětlete mi to, prosím.

      1. Vrábel se hned po první demonstraci rozhádal s ostatními organizátory a hádky řešil přes sociální sítě. Do třech měsíců si o něm všichni udělali obrázek. A bylo vyřízeno.

  9. Spolu – 6 mandátů
    Ano – 6 mandátů
    Piráti – 3 mandáty
    Stan – 3 mandáty
    SPD – 2 mandáty
    Stačilo 1 mandáty
    —————————-
    Dýzl – fízl 0 mandátů
    PRO – 0 mandátů
    PS. Danieli, lahev portského mi pošlete na zásilkovnu (jet až k Vám z Kladna by se mi prodražilo), adresu zašlu expost…

  10. JO, volte volte, malá účast a podobné skuhrání že do EU a senátních slabá účast. A jak by byla, když se volební lístky neroznáší . Jistě pokud by se roznášely, tak budou doma zavazet a každý si připomene že jsou volby a že by měl. Takhle tůdle nudle a prostě se volit nejde. Mají to chytře vymyšlený.

    1. U nás teda vhazujou volební lístky do poštovní schránky u každých voleb, cca 14 dní předem. Myslím, že je to dokonce dané zákonem.

      1. No náš pan lidovecký starosta sice napsal v oznámení o volbách, že lístky budou nejpozději 3 dny předem ve schránkách ale předchválí jsem to byla zase zkontrolovat a nula – nic. Jsem zvědavá co mi na mejl odpoví.

        Ale je to chytré – když se lidem nepřipomene že by měli.. no tak nejdou, nebo jdou jenom ti co jim to pan farář nařídí v kostele. Počítám , že pokud odpoví, tak napíše ře nedopatření, nebo studenti – brigádníci. Docela jsem zvědavá

          1. hm, pana starostu jsem asi rozčílila, ale zajímavé je , že věděl proč asi nee: cituji
            „Lístky jsou totiž rozneseny. Nebyly doručeny pouze tam, kde byl nějaký problém – například se nepodařila najít schránka s konkrétním jménem.
            Také se stává, že je lidé ze schránek vytahují a vyhazují…“

            no uvidíme

            1. emo, jak čtu vaše příspěvky, tak zrovna u vás bude nějaký ten „problém“.
              Vás musejí sousedi doslova milovat
              „No uvidíme“ říkaly i domovnice, když je někdo s něčím poslal do prdele.

              1. ále prdlaje Teco, jen mi vrtalo hlavou proč asi právě včil nee, když vždycky dřív to bylo v pohodě. a vyšlo mi právě tohle.. Jinak Vás zklamu, Vycházíme dobře a drby se u nás nepěstují a posílání někam taky nee. Věřil byste, že za to skoro půl století tu nějaká hádanice nebyla?
                Ty lístky to vím, ale asi se to protáhne, než je přeberu. Dřív jsem vždycky vzala jen ty, co jsem vybrala.

  11. Spolu – 5 mandátů – vzorní voliči
    Ano – 5 mandátů – pokles proti prefencím – jejich voliči nepřijdou nebo budou volit jinak
    Piráti – 2 mandáty
    Stan – 3 mandáty – bohužel
    Piráti – 3 mandáty – bohužel
    SPD – 1 mandát – bohužel – jejich voliči taky nepřijdou
    Stačilo – 2 mandáty – ty volím já a kroužkuji Kačku a Petru (+se mnou 3 rodinní příslušníci – odchod od Ano)
    —————–
    No a zbytek bohužel bude pod čarou a propadne mraky hlasů jak u parlamentních (jsme prostě nepoučitelní – dobře nám tak)
    Auto 4,5% (načasované útoky na Filipa udělají svoje)
    Svobodní 3,9%
    Pro 3,8% – na ně jsem velmi zvědavý – vůbec netuším jak velká je jejich bublina a jestli mněli pravdu preference nebo bude překvapení
    zbytek nemá cenu uvádět …

    Ale fakt doufám, že se budu mýlit a opozice získá víc mandátů …

    1. chybička se vloudila – piráty mám dvakrát – takže oprava a nový upravený tip:
      Spolu – 5 mandátů
      Ano – 5 mandátů
      Piráti – 3 mandáty
      Stan – 3 mandáty
      SPD – 2 mandáty
      Stačilo 3 mandáty

  12. Vidlák se samozřejmě mýlí – jako obvykle.

    „Volíte šanci, nikoliv jistotu. Tu prostě nemáte a mít nikdy nebudete.“

    Samozřejmě, že jistotu jsme mívali a zase ji mít budeme.

    Komouši měli jednotnou kandidátku Národní fronty.
    Naši jedině správní soudruzi budou mít korespondenční volby.

    Problém nedostatečného poštu těch jedině správných voličů už bude brzy jednou pro vždy vyřešen.

  13. Zdravím Vidláku,

    pamatuju doby, kdy jsi za menší zlo považoval ANO a několik z nás, včetně mě, ti opakovalo že Velký bocian je součástí „problému“.

    Taky si pamatuju, že jsi po ohlášení duelu Nerudová-Turek „prohlásil“ Turka za EU poslance. Pak stačilo, aby dvě slepice zakdákaly na Turka a ten „stáhnul ocas mezi nohy“.

    S výsledky voleb do EU parlamentu „zacvičí“ volební účast. Protože odhaduju (a doufám), že bude podstatně větší než v minulých letech, výsledky budou překvapivé pro všechny.

    1. Jak říkáme my konzervativní ateisti (i ateista může uznávat konzervativní, křesťanské hodnoty a být národovec): jen aby Pán Bůh správně dal a netrestal.

  14. SPOLU – 5 mandátů
    STAN – 3 mandáty
    Piráti – 2 mandáty
    ANO – 5 mandátů
    SPD – 3 mandáty
    STAČILO! – 1 mandát
    AUTO – 1 mandát
    PRO – 1 mandát

      1. 13:8? Pěkný optimismus. Pokud se tedy dýzl neukáže jako veverky revival. Pak by 11:10 smysl celkem dávalo.

        1. S našimi předpoklady může hodně zacvičit volební účast. Každé procento navíc bude hrát velkou roli, ale těžko říct, kterým směrem.
          Zatím to vypadá, že mladí zase nepřijdou.
          A samozřejmě, pokud by velcí hráči ANO a SPOLU ztratili, tak to může dostat do EP i Rajchla a Svobodné.

  15. Vidláku , včera jste psal volte srdcem a kdo nepřeleze tak nezapomente u voleb 25. Dneska píšete volte menší zlo až bude malé ,nejmenší. Poslední dobou si říkám , že by bylo asi pro čtenáře jednodušší kdyby jste slova která myslíte vážně podtrhl. Ty obraty kdy společně se zazvoněním šaškovského zvonečku ohlásíte antiteze k antitezím a vlastně si jen tak střílíte od pasu dolů nemají koncepci. Proto poslední dobou zvoneček zní jak od šaška.
    Psal jsem svou volbu a není to ani pro ani turek ale snažím se pochopit proč zase bubnujete jinak než včera.

    1. Dolsi, čtetět o pořádně. Mně je jedno, jak budete volit. Volte hlavou, volte srdcem, volte siderickým kyvadélkem, máme demokracii, pro mě za mě spláchněte svůj hlas do kanálu.
      Už jsem se vzdal myšlenky, že dokážu lidi přesvědčit k jednotě. Kdo chcete volit podle menšího zla, zde máte návod. Pokud chce někdo volit srdcem, ono mu samo už napovědělo.

      A pokud chcete radu přímo ode mě, abych Vám řekl, jak máte volit, tak volte STAČILO! a zakroužkujte mi Rédovou a Konečnou.

        1. re: dols

          Odpovím vám namísto Vidláka slovy hejtmana Bruna, kterého hrál ve filmu Signum laudis Pepíček Bláha.
          „Na to se taky vyser…“

          1. Třicetileté+ rozšiřování možností nač se ještě vysrat dovedlo bucha k poznámce v itineráři – ČEZko, posrané kde co, dvakrát ročně spláchnout!

          1. To jsou, pěkně prosím, bruselští svazáci.

            Tady je to varieto:

            https://www.politico.eu/article/meet-the-potential-2024-2029-members-of-the-european-parliament/

            Nepodařilo se mi dohledat, z jakých průzkumů ten jejich odhad vychází, ale je tak „zajímavý“, že mu opravdu nevěřím. Mají to po jednotlivých ojroposrancích, po sečtení jim to vychází: ANO – 9, SPOLU – 4, Pyjáti – 3, SaTAN – 2, SPD – 2, PRO – 1 (dohromady doufám kontrolních 21).

  16. Veliký otazník bude také procentuální volební účast. A v tom vidím opravdu kámen úrazu, protože ani tato výbušná a alarmující situace nevyburcovala nevoliče se zvednout a jít. Nebo znáte ve svém okolí nevoliče kteří by řekli že už toho mají akorát tak dost?

      1. Já bych se nedivil obligátním 28 %, nicméně tipuji hodnotu 31 % s tím, že pokud přeleze 33 %, vypiju starobrno.

        1. To Ti za to fakt stojí?
          Pak fakticky strávit dva dny na hajzlu, v hubě jako v polepšovně a povolené plomby?
          Měli by to prodávat za cenu Šaratice, má to stejné účinky 😀

  17. Mimochodem, pane vidláku, čekal jsem (slibovaných?) pár inspirativních slov k druhému kroužku … přehlídl jsem něco? Jako rozumná volba vypadá půl rady z Kosy (představa titulků nezávislých novinářů na nezávislých novinách jako „Do europarlamentu míří dezinformátorka a proruský agrobaron mi poskytují jistý druh zvráceného potěšení. Vím, jak primitivní. Ale jak účinné!)

    1. Martine, tuto myšlenku Vám naprosto schvaluji… 🙂

      Všichni z kandidátky STAČILO! se domluvili, že samozřejmě budou každý prosazovat sebe, ale druhý kroužek všichni poprosí pro Kateřinu Konečnou, protože ona to celé vymyslela a táhla. Takže se cítím povinen Vás poprosit, abyste mi zakroužkoval Rédovou a Konečnou. 🙂

      1. Konečnou budeme potřebovat za rok doma, ale jestli se mandátu po roce opravdu vzdá, tak je to win-win volba. Zaslouží si to, i jako gesto pro ony nezávislé noviny plné (na pravdě) nezávislých novinářů.

        1. Přesně tak, naprosto souhlasím. Tím oznámením o postoupení mandátu mi ušetřila rozhodování o tom, zda a případně koho kroužkovat.

        1. Příští rok ji doma máme. Pokud to teď bude úspěšné, tak je jasné, že bude kandidovat do naší sněmovny jako lídr kandidátky. Jinak to ani nejde.

            1. Teco, co Vy víte o Ransdorfovi? Asi tolik, jako o tom, co a kdo je estébák. Tady makáte pro revoluci, jenže to hlavní žerete těm, proti kterým, že prý bojujete.

  18. Vazeni, spomente si jak vypadal vas zivot v roce 2010 ve srovnani s dneskem. Temer zadna zmena, uz tehdy treba vykon PC stacil bohate beznemu cloveku, i na video, atd. V autech z te doby mnozi jezdi i dnes, atd. Geopoliticka situace byla zcela stabilni, o ustupu USA z role svetoveho hegemona spekulovali jen marginalni spolecenske kruhy. Ale za dalsich 15 let, tento svet proste nespozname ! Vzdyt uz ted se na poli umele inteligence deji veci ktere se tehda predpovidali na rok 2040 ! Kdyz do 5 – 7 let prijde obecna umela inteligence, budou vsechny prognozy (i ve vojenstvi) k nicemu. Nejvymluvnejsi dukaz o tom ze situace je nesmirne vazna je temer uplne mlceni politiku na toto tema. Kdyz tedy nepocitame zakazy AI od EU, ktere pripominaji onen povestny britsky „Locomotive act“ z konce 19. stoleti, ze kvuli bezpecnosti musi pred kazdym automobilem bezet clovek s varovnou cervenou zastavkou 🙂 Takze toto politicke pinožení mi pripomina Adu, jak se Speerem v bunkru probirali plany velkomesta Germania – a Rusove byli 100 km daleko…

    1. Jen aby nás mnohem více než umělá inteligence stále neovlivňovala přirozená blbost…

      Třeba tady máte výběr z hroznů (možná i z bobulí), co tak AI dokáže poradit:

      https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-13471301/rocks-glue-pizza-Googles-new-AI-tool.html

      – přidávejte si do sýra na pizzu lepidlo, aby vám nespadl
      – je zdravé sníst každý den aspoň jeden kámen
      – na Měsíci žijí kočky
      – psi hrají v NBA
      – …

      Abychom se pak nedivili, že armáda nechá řídit bitvu AI a ta se místo historií vojenství inspiruje záplavou satirických protiválečných fantazií. No a nebo už je AI tak pokročilá, že to všechno je součástí mnohem rafinovanější strategie jak uchvátit moc a vymazat tu biologickou veteš 😉

      1. Maslostroji, tvuj prispevek ma asi takovou hloubku ducha, jako posuzovat vyvoj a vyznam letectvi podle filmu Bajecni muzi na letajicich strojich 🙂

        1. Přihlouplý slovenský sople, s červenou zastavkou v ruce,
          správně naprogramovaná, strojně do hloubky naučená AI, bude jako úplně první, sociálně likvidovat jedince, jako jsi ty.
          Jste společnosti smrtelně nebezpeční, protože postrádáte skutečné nedeformované znalosti, nedeformovaný rozhled, zdravý selský rozum a když jsi zmínil „locomotive act“, tak zástupci tvé generace například ani netuší, jak ve skutečnosti vypadá parní lokomotiva.
          Natož aby stáli vedle ní a aspoň věděli, na co to jezdí a jak se to řídí.
          Vy smradi ten nástup AI totiž odserete nejvíc. Vás bude AI považovat za takové tupce, že odmítne poskytovat smysluplné odpovědi na vaše debilní dotazy.

    2. Kdyz do 5 – 7 let prijde obecna umela inteligence…

      Jenže ona nepříjde, minimálně dokud nebudou funkční kvantové počítače. On už to, že se algoritmické zpracování velkého objemu dat chápe jinak než ryze marketingově jako nějaká forma inteligence, je důkaz obrovské zpupnosti, kterou trpí naše civilizace, zejména ta západní.

      Schválně, co myslíte, souvisí „obecná inteligence“ s vědomím? A pokud si (správně) odpovíte, že ano, tak si zkuste vygúglit, co to vlastně vědomí je, jak vzniká a jakými mechanismy se řídí. Pak se přijďte pochlubit, jak jste uspěl.

      Tolik asi k „obecné umělé inteligenci“ do 5 – 7 let.

      1. Ale Borowitzi… Kdyz je emulace dost dokonala, tak je kazdemu v zadku, ze ve skutecnosti masina „nemysli“. Snad mi nechcete rict ze takovy „generator frazi“ jako ja pani profesorka Danuse, by nedokazala AI emulovat nejpozdeji do dvou let ? 🙂 A o to jde. Sice IBM tvrdi, ze realne kvantove supremace dosahnou uz koncem pristiho roku, cinane vypousteji zkusebni balonky o optickych obvodech, ktere s normalnim svetlem udelaji temer to co kvantove obvody – ale bez jejich potizi, atd. Ale podstatne je, ze AI dokaze uz jenom pri zdokonaleni soucasnych trendu (vite ze v Google uz zkousi model s 10 miliony tokeny kontextoveho okna ?) prevzit min. 80 % dnesnich nefyzickych povolani. Robotika zaostava, ale treba cinane uz pochopili ze vyroba univerzalnich humanoidnich robotu je obri kseft budoucnosti – myslim tak 10 let. Takze staci prodlouzit krivku vyvoje trochu dopredu – a mame zde treba to ze dabingovi herci nebudou mit co zrat 🙂 a x dalsich povolani zalozenych na kognitivnich schopnostech taky zanikne bez nahrady. Dokonce i takovy pako jak Jan Culik v Britskych listech o tom nalehave pise. Ja rozumim proc je tak obtizne tento vyvoj pro vetsinu lidi uchopit – protoze v vsech predchozich prumyslovych revolucich slo o rozsireni sily a smyslů cloveka – ale cloveku zustaval jeho monopol „univerzalniho chodiciho robota“ vybaveneho smysly a hnáty. Smysly zvladne uz principialne tato AI (zdokonalena) do par let. Hnáty tak do 15. Ano, lidem zustane uzky segment kvalifikovanych a spickovych cinnosti. Ale pro KOLIK lidi ?? Málo, priteli, malo… O toto tady jde. Nepotrebujeme „myslici“ AI. K totalnimu znehodnoceni ceny prevazne casti lidske prace, staci uz to co budeme s jistotou mit do par let.

        1. Ale v tomto s vámi přece naprosto souhlasím…

          V zásadě by tím mohlo dojít k uskutečnění komunistického snu, protože lidé by už nemuseli pracovat a mohli by se věnovat tomu, co je baví. Jenže to by musely být ty plně automatizované výrobní prostředky (nebo jak vy říkáte „obecná umělá inteligence“) a vstupní zdroje ve veřejném vlastnictví. Nikoli soukromém. Tady je zakopaný pes. Kdo bude čerpat získanou nadhodnotu, která bude obrovská. Rozdělí se nějak rovnoměrně, nebo jen bude dál pokračovat stávající trend, kdy se stále větší bohatství koncentruje v rukou stále menšího počtu lidí?

          To jsou klíčové otázky, na které je třeba se ptát. Takže problém není v technickém pokroku, ale ve společenském uspořádání. Vždy to tak bylo, jen teď to o hodně víc vynikne.

          1. Dokáže robot řízený AI, například změřit potřebný rozměr, v kůlně vyhledat potřebný kus desky, přiříznout ji a přibít tam, kde je potřeba?
            A jestli ano, tak kolik takový robot bude stát?
            Jaký maximální počet takových, bude moci současně být na dvoře baráku, aby se navzájem nepořezali laserem, neprostříleli hřebíkama, či neumlátili deskama?
            A zase ten dabing – tenhle mladý slovenský sopel, byl vykopnut z dabingového studia, nebo o co jde?

            1. Idiote. Si nevidíš od konce nosu. Otazka pro nejblizsi dobu (dokud roboti nebudou umet opravdu vzit i tu desku z kulny – jakože i to časem přijde) zni uplne jinak. A to tak ze kdyz AI vyleje spousti inkoustů (umelcu, tlamocvicnych humanistu, atd.) z jejich kanclů, tak co s nima bude ? V zabehlych kolejich myslici politikove se je budu snazit pod tlakem rekvalifikovat na manualni povolani. Takze tam kde dneska je na trhu prace nabidka 5 treba truhlaru (instalateru, atd.) bude jich 100. Vetsina nekvalitnich – kteri se zoufale budou snazit uzivit jedinym zpusobem – podlezanim ceny. A budou se mit nuzně a špatně pak vsichni – a stejne se neuzivi. Pak bude co ? No radikalizace, vole ! A masová…

    3. Nečtete nějaké pesimistické scénáře? AI už měla nejmíň pět let řídit vše a když ne pět, tak určitě zítra. (PS: pokoušel jsem se restartovat telefon s nějakým UI modulem a bez dat to psalo pouze není připojení, a s daty řekněte co potřebujete). Pokud by měli autoři plnou právní odpovědnost za škody působené rozhodnutím AI (ne jak dnes dle EULA a jiných nesmyslů), pak se jistě zjeví zástupy firem co nadšeně AI nabízejí.

  19. Mám něco společného s Targusem: Vždycky, když jsem psal nějaký tip, že to nedopadne dobře, tak to pak v reálu dopadlo ještě výrazně hůř. Takže jen pogratuluji vidlákovi k jeho tipovacímu optimismu …
    Volby rozhodují nerozhodní voliči, kteří dávají šanci i novým, a ti v poslední době slyšeli jen o strašlivém náckovi. Hlásili to přece v televizi (nerozhodní voliči si informace nehledají, informace si hledají nerozhodné voliče). Co vidím jako jistotu, že můžu snížit hranici účasti pro nutnost vypití s odpuštěním starobrna ze 35 % na 33 % (štáb ODS děkuje a posílá aktivním spekulantům s byty klíčenku).
    Přeju nám štěstí a dobrou volbu.

    1. Re: Ládik!!!

      Jééžišmarjááá. To má bejt navopak!!!
      Máte u (anebo z) někoho dělat zabíjačkové dobroty a brát si stan s sebou!!!

  20. Podíval jsem se, jak kdo a kdy SKUTEČNĚ hlasoval v Evropském parlamentu. Jsem levičák a nevolím SPD, ale VOLÍM Ivana DAVIDA přes SPD!!!

        1. Doporučil bych Kůrka Jan. olympijský vítěz ve střelbě 1968, byl hodně aktivní i v SPO, podepisoval jsem mu podpisové listiny pro presidenta Zemana. Kdysi nás učil a podle mého je to rovný chlap.

        2. Ten Mach je nevolitelný, myslím, že jeho zařazením SPD ztratilo hodně voličů. Nebo ho tam dali naschvál, aby se nikam nedostali a neměli odpovědnost. Okamurovi stačí politické koryto. A dnes po televizní debatě? Opravdu voliči chtějí to, co petikolka předváděla? A volit kvůli tomu ANO, když tetka Jourová je to nejodpornější, co tam za ČR je? Nebo SPD s tím nepřijatelným Machem? A ta Konečná, to vidlakovo nadšení pro ni, nedávno byl nadšený z Jindry a jak to dopadlo.

            1. Neberu. Bývalý voják, špičkový sportovec, šéf střediska vrcholového sportu střelců, je zvyklý pracovat, Brusel by zvládl. Doporučuji jej Toníčkovi když chce dát druhý kroužek slušnému člověku, aby nevolil Macha, podmínka, že se reálně kroužkováním do Bruseli ze své posice na kandidátce SPD dostane, tam nebyla.

              1. To nedopadne.
                Viz docent František Čuba.
                Byl zvyklý pracovat, makal celý život, hlavou i rukama.
                Roky neodtroubíš zpátky.

          1. Možná byste se neměl spoléhat na Vidláka, on to po vás ani nechce, a zjistit si informace o Kateřině Konečné sám. Já ji každopádně volit i kroužkovat budu.

            A zkuste si najít staré články, z čeho byl u Rajchla nadšen, myslím že to se nezměnilo, jen se v PRO objevily věci mimo Rajchlovu kontrolu.

        3. Reakce na Toníček /6.6.2024 (253:18) – Jako druhý kroužek se nabízí Nikola Zbořilová, která je na 21. místě SPD. Byla to a snad ještě je asistentka pana Davida.

  21. Po 30 letech volby mensiho zla je u moci nejmensi mensi zlo co jsme tu kdy meli.
    Temer geneticky vyslechtene metodou zbaveni se nejvetsiho zla mensim zlem. Od vzniku republiky tak voli 80% rozumnych obcanu.
    Johann Gregor Mendel by zavidel, jak malinke, az temer neviditelne zlo lze za par generaci vyslechtit v podobe Fialy & Comp.

    1. To máte nějak podložené ?
      Podle mého jsou problémy ve volbách po celou dobu dva. 1. lidé, kteří by měli volit proti zlodějským stranám „nejsou socky“ nebo „patří k elitě“ a volí je. 2. přesně jak píše Vidlák a vy rozporujete, strašně lidí nevolí menší zlo, ale absolutní dobro.

        1. Menší zlo je volit toho, kdo je lepší než současná vláda. Samozřejmě musíte trochu zatnout zuby, protože to není vaše první volba, někdo jiný Vám vyhovuje více.

          Oproti tomu když volíte toho Vašeho ideála, ale hlas propadne, Váš hlas se rozpočítá těm nejsilnějším, takže vlastně pomůžete vládě, tedy tomu velkému zlu.

          Tak to chápu já.

          1. Tomu rozumím , ale taky to generuje stav politiky jakej tady máme . Kdokoliv se pokusí o novou stranu má sympatickej program tak místo toho aby byl posílen podporou 4,5% hlasů a povzbuzen do další práce ,tak z pragmatických důvodů mu mám říct hele seš nula nikdo tě nepodporuje, tvý názory nikoho nezajímaj. Pak jsou nový, slušní, s mým pohledem na svět odejiti protože celkem logicky si řeknou prečo bych si prcku drala když nejsem hento menší zlo.

            1. Máte pravdu, ale Vám někdo tvrdil, že svět je spravedlivy ? Strašně Vám lhal. Ale vážně. Ta Vaše nová strana, jak zjistíte, že to myslí opravdu vážně, že to nejsou další VV, Zelení a podobně ? Ta nová strana by si prostě musela bajít někoho do předvolební koalice a potom se ukázat po volbách, do druhých už sama. Nebo mít skutečně důvěryhodné osobnosti.

              Ale rozumím Vám, i já už jsem dal úmyslně propadnout hlas, abych někoho podpořil, přesně jak píšete. Kuriosita je, že můj hlas tehdy úmyslně nebo neúmyslně stejně započítali někomu jinému.

                1. A propadlými hlasy jako v 2021 ano ?

                  Já si opravdu myslím, že teď máme na výběr dvě strany, které na 99.99999% nepropadnou a dá se jim relativně dost věřit, nepřijde mi realné, že by se v dohledné době objevil někdo nový, důvěryhodnější. A s válkou, na níž se naše vláda jen třese, za hranicemi, mi nepropadlý hlas pro mír přijde opravdu důležitý. Rozdýchám svou blbou volbu s ekonomickými následky, ale schovanému ve sklepě za války bych si odpouštěl výrazně hůře. Ale jak píše Vidlák, všichni mají občanku a svéprávnost.

            2. Možná by se měli ti noví „spasitelé“ nejdřív porozhlédnout, jestli by nebylo lepší se přidat k některé existujici straně, jejíž program je z 90% stejný, a zkusit se s ní dohodnout, jeslti by to jejich „zaruceně originalni téma“ nepřidali do svého programu.

          2. „Menší zlo je volit toho, kdo je lepší než současná vláda.“
            A presne to se tu deje uz 30 let a vy mi rikate, ze to tak neni.
            Kolik lidi voli podle nich nekoho horsiho, nez je soucasna vlada?
            Mozna vas klame, ze nekdo povazuje Fialu za lepsiho nez ti druzi. No ano, lide jsou ruzni, ale mechanismus rozhodovani je velmi podobny.
            Volba mensiho zla ma smysl, kdyz proti sobe stoji jen dva subjekty, pak ano. Jinak s nejvetsi pravdepodobnosti nedosahnete niceho jineho, nez ze ustrizenim vetsiho zla umoznite mensimu zlu vyrust.

            1. Ne vy volíte prodavače teplé vody, který se snaží úspěšně navodit dojem, že je lepší než stávající „správci“.

      1. „To máte nějak podložené ?“
        Cim bych to asi mohl mit podlozene? Jen vidim, slysim a ctu a z 80% se dovidam, ze volba je obtizna a neni skoro koho volit. A to ze vsech stran politickeho spektra. Z toho vyplyva, ze pokud jde dotycny volit, vybere si nekoho kompromisniho, kdo bude skodit nejmene, mensi zlo.
        Trucvolba nejvetsiho skudce jiste existuje, ale moc jich nebude.
        Tohle slysim a ctu pred kazdymi volbami uz 30 let, stale dokola. Proto se casem vyslechtil Fiala, teflonovy muz bez vlastnosti. Fiala je esence, v nem nalezli hledaci mensiho zla svuj kamen mudrcu.
        Srdcaru je minimalne, na to musite byt nejak nakrapli a mit ochotu podlehnout sekte. Anebo duverovat svym rozhodnutim a volit podle svych zajmu. To bude ta zbyla petina volicu.
        Odpovida to i Robejsko-Paretove deleni 80:20.

        1. „Z toho vyplyva, ze pokud jde dotycny volit, vybere si nekoho kompromisniho, kdo bude skodit nejmene, mensi zlo.“ – nemyslím si, že by to opravdu vyplývalo.

    1. Už tady někdo psal, že volí Davida přes SPD. Já to mám podobně, ale kroužky jsou dva a já se nějak vzpírám tomu, zakroužkovat jen Davida a tím pádem mit jako druhého Macha. Nějak mi tam k tomu Davidovi nepasuje. Takže babo/dědku raď. Komu z kandidátky SPD dát druhý kroužek?

        1. Když někoho kroužkuju, chci o něm něco vědět. Jestli mu lze věřit, jaké má názory. Jméno, věk a povolání zrovna moc o člověku neřeknou. Nejlepší by byl nějaký odkaz na rozhovor, kde ho někdo ověřený vyzpovidal ….

        2. Reakce na Ládík /6.6.2024 (23:00) – Jako druhý kroužek se nabízí Nikola Zbořilová, která je na 21. místě SPD. Byla to a snad ještě je asistentka pana Davida.

  22. Okamura se v superdebatě opakovaně navážel do Konečné.
    Pokud je pravda, to, co říkal, tak Konečná něco jiného říká, než jak potom hlasuje.

        1. Jsem sice v komisi, ale nebudu moci odhadnut vyzvolé dřív, než dojdou čísla z Prahy a okolí.
          To je, myslím jiný svět. Měli by mít svoji vlastní republiku a my ostatní bychom tam posílali jako kontribuci nějaké ty voly.

            1. katango: Nikdo by vám přece nebránil, abyste si v Pražské liberálně-demokratické republice uzákonili deportaci všech Brňáků zpět do moravské metropole. No a pak by se vidělo, že.

              Osobně bych byl pro soustátí Pražsko-Brněnská liberálně demokratická republika. Pohyb po dálnici D1 mezi oběma metropolemi bychom vám umožnili bez zvláštních poplatků nad rámec dálníční známky.

              1. Obávám se, že veškeré náplavy včetně těch brněnských již původní Pražany výrazně přečíslily, takže nemáme šanci. A vy v Brně jste jistě rádi, že jste se jich zbavili.

                Tak co s tím?

          1. Volební okrsky jsou přibližně stejně veliké. No, v Praze je jich moc. Ale proč se výsledky z Prahy připočítávají až nakonec? Komise je dávají průběžně a průběžně jsou i zveřejňovány. A pak BÁC…. dopočítají výsledky z Prahy a všecko je jinak. Nevíte, proč to tak dělají?

            1. Ve městech jsou okrsky větší a dává to smysl. Jedna vesnice o 40 – 100 lidech = 1 okrsek – aby to měli rozumně blízko. Na sídlišti 4 paneláky po 80 – 120 lidech = taky jeden okrsek. Jednak by další volební místa nebylo kam dát, jednak nejsou lidi do komisí.
              Když na vsi přijde z 50 voličů byť i 60 %, je to třicet hlasů. To je spočítané a podepsané i s kafem a úklidem za dvacet minut.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *