27 července, 2024

Marketingově předvolební

Přátelé, volby do europarlamentu budou za necelé tři týdny. Budou kvalifikací všech stran pro parlamentní volby, ať už se uskuteční v řádném termínu nebo dříve. Jsou důležitější než kdy jindy, protože v EU se bude hlasovat o grýndýlu, bude se hlasovat o pandemické smlouvě s WHO, bude se rozhodovat o dalších zelených šílenostech, ale také se při trošce štěstí budou utvářet nové frakce, protože nespokojenost se současnými euroelitami je něco, co máme v Evropě všichni společné.

Viktor Orbán neříká, že chce Brusel opustit, on chce Brusel dobýt. Hodně bude záležet, jestli u toho bude Zdechovský a Nýdrmajer nebo jestli tam bude Konečná a Turek.

Volební kampaň vrcholí a v příštích dnech začnou všichni vynášet své trumfy. To, co si nachystali na závěr. To, co reaguje na současné dění i na kampaně ostatních. Pojďme si dneska krátce říci, jak jim to jde.

Začnu koalicí SPOLU, protože jsem v životě neviděl debilnější kampaň. Jednak se rozhodli především hejtovat Babiše, za což jim Andrej musí ohromně děkovat, protože letos ani kampaň hnutí ANO není nic extra. Velmi jim uškodil Řeporyjec Novotný svými řečmi (rádi jsme to zvýraznili), kterému asi nařídili, aby si nasypal popel na hlavu, protože chlapec bere zpátečku a hraje jim univerzálního obětního kozla.

Ovšem, Saša Vondra jim smrdí i na bilbórdech. Sakra, to nemohli svého lídra kandidátky trochu učesat, přistřihnout, napudrovat a použít zásyp? Ve kterém sekáči koupil to své žluté sako a nepadnoucí džíny? A oni si ho ještě placeně rozšířili po všech sociálních sítích. Darogoj drug působí jako tragická postavička, ale připouštím, že Nýdrmajer mu svým zjevem dost zdatně sekunduje. Sakra, Fialovi byli schopni nastřelit vlasy a načesat ala George Clooney a na Vondru už nezbylo? Nic nedokumentuje lépe krizi kdysi největší pravicové strany než právě umaštěný Vondra. Ano, bilbórdů si zaplatili hodně, ale v podstatě je přebíjí i mladý Kolář svými kecy o Slovensku a Rusku. Teď, po atentátu na Fica by to asi nejraději smazali, ale to jaksi nejde. Příspěvky jsou sponzorované a žijí na fejsbucích svým vlastním životem.

Piráty není vidět. Vůbec. Dokonce nejsou vidět ani na svých vlastních propagačních materiálech. Nejvíc kampaně Pirátům dělají jejich oponenti, kteří se jim vysmívají. Je vidět, že prachy došly. Za své čtyři poslance toho strana moc nedostala, na dvou ministerstvech nebylo dost místa pro všechny pirátské příživníky a tak všechny peníze rozežrali ještě před kampaní. Zbylo jim, jediné – nadávat na STAN za neférovou kampaň.

Starostové, a fakt z toho nemám žádnou radost, dělají svoji kampaň dobře. Cílí za zklamané liberály z ostatních stran. Vítek Rakušan se svými debatami bez cenzury včas vytvořil dojem, že vlastně nejsou součástí vládní koalice a podařilo se mu opustit potápějící se loď, i když zůstal u jejího kormidla. Jejich kampaň je liberálně pozitivní se zjevnou snahou, vydojit z toho pětidemoličního průseru všechno, co ještě vydojit jde.

Zároveň se Vítek poučil u Kalouska a prostě zmizel. Postaral se, aby co nejvíc zmizela jeho cenzorská minulost, jeho tetelení se nad Babišem, jak ho odvedou v klepetech, i jeho pytel na mrtvoly. Když teď někde promluví, tak to zní skoro rozumně a zřejmě doufá, že veřejnost má krátkou paměť a zapomene na všechny jeho křivárny i Dozimetr.

Nevýhodou je Danuše. Ta Starostům ubírá to, co jim marketér Řepa v potu tváře vyrobí. Ona je tak neskutečně blbá a podprůměrná, že to snad ani není možné. Jestli jsme naše vysoké školství dojebali tak, že Danuše není jediná výjimka, ale je tam takových víc, tak není co napravovat. Je zapotřebí příslušné univerzity ohradit plotem, označit morovým znamením a nechat je vyhynout. Napadá mě jediný důvod, proč si ji na kandidátku vzali – peníze. Když mohla zaplatit Středulovi pět mega za podporu, tak mohla zaplatit i Starostům tolik, že ji upřednostnili před Farským, kterého jim vyškolili přímo v USA. Kdyby STAN měl na prvním místě Farského, tak bych řekl, že by mohli být jedním z vítězů eurovoleb. Ale s Danuší to dopadne stejně jako v prezidentských volbách. Její potenciál je omezený na skutečné a nefalšované voliče imbecily. Těch zase není tolik.

Hnutí ANO si hraje svou vlastní hru. V podstatě nemá soupeře, což ho svým způsobem limituje. Jak říkal Mára Prchal, bez soupeře nevyrostete. Kampaň je viditelná, kandidáti jsou nabrífovaní, stranická mašinérie šlape jako hodinky, ale už to nejsou ty ohnivé spory jako třeba ještě v prezidentské volbě. Andrej prostě hraje jinou ligu než všichni ostatní a je vidět, že je si předem jist vítězstvím. Pořád od nich čekám na nějaký trumf. Něco, co všem vytře zrak. Ale je možné, že se nedočkám. ANO to nepotřebuje. Vyhraje i s tím, co dělá.

SPD přelepilo svoje bilbórdy s Le Pennovou a Salvinim a naopak se na nich objevil lídr kandidátky, Petr Mach, kterého obrazně jistí Tomio Okamura. Jejich nic neříkající heslo „odvážně“ bylo nahrazeno jasnými NE, což si myslím, že bude fungovat. Petr Mach zatím ani slovem nezmínil svoje libertariánské recepty na vybřednutí ze současného marasmu, takže bych si myslel, že jsou ve hře a vše funguje, jak má.

Svobodní se podle mě dostali do hry také. Překvapil mě průzkum, který se zaměřil na to, kam odcházejí zhrzení voliči SPOLU a Svobodní tam figurovali na prvním místě, což bych nečekal. Pokud má tento průzkum pravdu, odvedli Diviš, Gregor a Vondráček velmi dobrou práci.

Motoristé s Přísahou se etablovali. Jejich bilbórdy jsou všude, museli do toho dát opravdu hodně peněz. Vlastně mě překvapuje, že to nejsou oni, kdo by nejvíc oslovovali zklamané modroptácké voliče. Vždyť jsou spojeni se starým Klausem a nejvíc dávají najevo, že oni jsou tou skutečnou, nefalšovanou pravicovou ODSkou za kterou je ta obrovská nostalgie. Přesto je u SPOLUvoličů předbíhají Svobodní a to o dost.

Napadá mě jediné vysvětlení – Šlachta. Od začátku říkám, že je jak tajemný hrad v Karpatech a nikdo moc neví, co si o něm má myslet. To prostě budí nedůvěru, obzvlášť u skeptických Čechů. Pokud slyším ohledně Motoristů nějakou nevoli, vždycky to má něco společného s Přísahou. Pokud na tom Motoristé chtějí do voleb ještě něco změnit, měli by Šlachtu trochu ukázat a udělat z něj člověka. Jinak to bude vypadat, že se jen snaží zviditelnit pro senátní volby, které se na podzim budou odehrávat i v jeho domovském městě a bude Turkovi ubírat hlasy.

Osobně věštím, že Motoristé a Svobodní svedou souboj o jeden euromandát. Motoristé jsou akceptovatelní pro pravicovou veřejnost, Svobodní jsou akceptovatelní pro bývalé voliče ODS.

Aliance nemá žádnou šanci. Pardon, že to tak říkám. Nic proti nim v principu nemám, ale prostě nemají dost peněz, aby mohli začít s kampaní těsně před volbami a neměli nic jiného. Aby Blaško mohl uspět, musel by začít o dva roky dřív než začal. Vandas a Bartoš jsou také limitující faktory a nic se na tom nezmění. Kampaň je neviditelná a pokud náhodou vidět je, strefují se do Kateřiny Konečné, čímž jí ještě dělají reklamu.

PRO dělá viditelnou kampaň, která by asi dobře fungovala, kdyby se o stejné voliče nehlásily další čtyři pravicové strany. Motoristé, Svobodní, Aliance, Mach a PRO, tihle všichni soupeří o stejné voliče. Připočtěte k tomu, že i Babiš si nějaké zhrzené voliče SPOLU stáhne k sobě, takže z toho vychází, že na všechny prostě nezbyde. PRO má poměrně vysoký voličský potenciál, ale z něj právě budou ukusovat všichni. Jindra Rajchl si to určitě uvědomuje, takže do letákové a bilbórdové kampaně dali fakt hodně peněz.

Musím konstatovat, že na svém odhadu, že se tentokrát mezi sebou vystřílejí především pravicové strany, nemusím nic měnit. Napravo je přetlak, nalevo je prázdno. Podle toho volby dopadnou. Tečka.

SOC-DEM je mrtvá. Z důvěryhodných zdrojů mám informace, že Zaorálek se sice snažil a říkal to, co levicový volič chtěl slyšet, ale Šmardovci mu za to ještě vynadali a omezili ho. Proto teď Zao zalezl do ulity a pokud už někde mluví, tak kecá nesmysly, které mu nařídili straničtí kolegové. SOC-DEM má sice velký voličský potenciál, ale díky Šmardovi ho nevyužije a přenechá ho takřka celý Kateřině Konečné.

Paroubkova ČSSD ubere SOC-DEM a sama nic nezíská. Proč? Protože Paroubek s Volfovou už tolikrát neuspěli, že to mají ve stranické DNA. Nevím, čím přesně to je, nevidím jim do struktur. Ale prostě je to tak.

Koalice STAČILO! stále roste, je stále volitelnější a prostě bere celou levou část voličského spektra. Je přijatelná pro voliče ANO, voliče SPD, voliče SOC-DEM, postarala se, aby byla přijatelná pro řadu vlasteneckých voličů a má přesah i k umírněným anticovid voličům. Kačka Konečná si od poněkud zdomestikované SPD vzala zpátky punc protestní strany a programově staví konzervativní levicovou stranu podle podobných záměrů, jak stavěl partaj kdysi Miloš Zeman.

Zároveň dává najevo, že u ní je prostor i pro lidi z jiných stran, je schopna poměrně širokého názorového rozkročení a je schopna si v koalici udržet pořádek. Kateřina sama říká, že si jde pro dva mandáty, ale mylím, že pomalu může realisticky snít i o třech. Já jim to hodím, protože to prostě dělají dobře. K tomu si zakroužkuju Petru Rédovou, se kterou jsem absolvoval značnou část své dvouleté práce.

Navíc… Kateřina Konečná byla vlastně jediná, která byla po atentátu na Fica schopna ukázat na ty, kteří u nás doopravdy rozeštvávají společnost a odmítla hrát hru na falešnou korektnost. Poté, co se podělaly odbory a zemědělci svůj protest odsunuli, zůstává v podstatě jediná, kdo na politické scéně reálně hájí jejich zájmy.

Pokud se nic nezmění, faktickým vítězem voleb budou Starostové a STAČILO! Na procenta samozřejmě vyhraje hnutí ANO, ale vážně přemýšlím, jestli bude mít víc mandátů než minule. Poražena bude SPOLUkoalice, nejspíš i Piráti. SPD nejspíš zůstane na svém a spíš bude zajímavé, jaké kandidáty jejich voliči vykroužkují. Mimoparlamentní pravicové strany pravděpodobně svedou souboj o jeden mandát. Nejblíž k němu má podle mě Filip Turek, ale víceméně nikdo z trojice Motoristé, Svobodní a PRO není bez šance, což v praxi také může znamenat, že ho nedostane nikdo, protože všichni zůstanou pod pětiprocentní hranicí.

Mám takové tušení, že celé Evropě ještě zasáhne do kampaně Robert Fico nějakým projevem z nemocničního lůžka a dost možná se schyluje k dalším černým labutím. Třeba v Íránu teď hledají vrtulník, co spadl s jejich prezidentem. V Gruzii se majdanuje a jsou krůček od násilí, Azerbajdžán se prý dohodl s Arménií, takže se brzy bude střílet i tam a západní deníky jsou stále skeptičtější ohledně války na Ukrajině… ba i Bílá chýše je skeptická…

Prostě až do poslední chvíle se budou dít věci, na které nikdo kampaň nenaplánoval.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

339 thoughts on “Marketingově předvolební

  1. K EU volbám (oklikou). Vím, že o covidu si myslíte, že už je to mrtvé téma a že to tehdy nebylo tak hrozné. Ale popravdě to bylo hrozné – covid fašismus tu frčel (jak ze strany státu, tak od zaměstnavatelů a kolegů) a v některých zemích KolektivníhoZápadu to bylo ještě neskonale horší. Morální integrita se nepozná podle řečí – v televizi jede huba každému. Morální integrita se pozná podle skutků, podle toho, kdo se dokáže v těžké době postavit zlu. Z těch, kdo dnes kandidují do EU se tehdy zlu postavili pouze: Rajchl (PRO), Dostál a Rédová (oba Stačilo). Snad jsem na nikoho nezapomněl. Ale ti ostatní zlo podporovali nebo k němu drželi hubu. Tak abyste se nedivili, až budou držet hubu i příště.

    1. Zapomněl. Zapoměl jste na MUDr. Ctirada Musila (strana Moravané), který se zásadně stavěl proti covidovému fašismu. Až tak, že jej to stálo místo ve vedení nemocnice v Hranicích na Moravě.
      Více na těchto stránkách, je tam i záznam z předvolební tiskovky:
      http://www.provystoupeni.eu/

      1. Asi jsem zapomněl i na lidi z kandidátky od Blaška. Sice je tolik nesleduji, ale předpokládám, že Vítová a další asi taky kritizovali covid fašismus. Holt jsem blbec, který rychleji píše než myslí :D.

    2. Máte pravdu. A demonstrací se vždy účastnil i někdo z SPD – a musím říci, že p. Rédová, p. Rajchl si se zástupci SPD velmi notovali. Můžu potvrdit z vlastní zkušenosti. Ale bohužel dnes jako malinkatí solitéři nemají šanci. Myslím, že se bojí, že budou spojováni s SPD a začne na ně hon jako na členy SPD. Vždyť denně jsme svědky, jak jsou členové SPD méédii sprostě napadáni, jak méédia loví každičké zakopnutí, přeřeknutí či jakýkoliv nesmysl k nařčení z nějakých nekalých obchodů – viz ti plyšáci?! nesmysl ze Znojma a pak to rozmazávají v méédiích tak dlouho, dokud to neuvízne vovcím v makovicích, zato kolem Dozimetru, či Fyjalovo kampeličky TICHO, méédia ani ťuk, takže o Dozimetru nebo kampeličce nikdo nic neví-vovce už zapomněly. Dokonce se méédia vozí i po rodinách členů SPD. Takže si myslím, že prostě jen mají strach z honu na čarodějnice. Což chápu.

    3. Byla jsem mezi nimi, takže vím, že vždy tam zástupce SPD byl. ANO tehdy vládlo. A to, co se tehdy dělo, bylo stejné jako když Němci chytali lidi, cpali je do vlaků a šup s nimi do koncentráku a do sprch – plynových.
      Z těch vovcí/mladých, zdravých kolem 45 let/ kolem mne, co se nechali napíchnout, je jich už půlka mrtvá, další půlka má nádory všude možně po těle, rostoucí kosmickou rychlostí, bolestivé záněty v kloubech – pajdají, jsou zkřívaní, nemohou pracovat, děti které rodiče nechali napíchat, mají autoimunitní onem. a mnoho se jich z ničeho nic léči na psychiatrii. Proto si vážím SPD i p. Rajchla, Dostála i p. Rédové, nebáli se tomu postavit. Ale jak říkám v tomhle početním rébusu voleb má naději na úspěch jen SPD.

      1. mám právě podobné zkušenosti

        u nás v širší rodině: mladá slečna krátce po 3 pfizer – roztroušená skleroza, teta 50 let – pásové opary, strýc – turborakovina zemřel, několik příbuzných neustálé virozy a respiracni potize drive toto nemeli, u dalsí pribuzne se znovuobjevila davno vylecena rakovina

        vsichni vyse uvedeni naockovani, vetsina z nich vice davkami, mozna je to nahoda – podle me neni

    4. Dá se někde přehledně zjistit, jak které strany – osoby hlasovaly pro kritická témata? Jako kovidismus, gryndýl, lpg-tdi+, multikulti, EU integrace – právo veta….. .
      Ne řeči a hesla, ale činy.
      Mít tak takový seznámek, pro co kdo zvednul ruku nebo naopak byl proti , a to dlouhodobě. Téma – strana – postoj. To by mohlo moc pomoct rozhodovat bez iluzí a výrazně zvýšit správnost rozhodování. Trochu tu mediální mlhu pročistit.

      1. bohužel pořádné seznamy neexistují

        a na webu EU se to hledá blbě

        já to dlouhodobě sleduji, relativně podrobně

        a dle mého vidění světa, nejlépe hlasují : 1) ivan david pak hned za ním 2) hynek blaško, pak trochu sešup 3) konečná pak další velký sešup 4) Zahradil a pak už je to v podstatě jednolitý šmejd

        1. Pana kolegu Davida a pana Blaška jsem volila minule, teď to bude jen pan kolega David, protože volím SPD (a kroužkuji).

    1. Raisiho smrt by mohla Iranu paradoxne pomoci.
      Raisi byl clovekem Chameneiho, Mr. No, neviditelny prezident.
      Chamenei vyradil pred prezidentskymi volbami vsechny schopne kandidaty a nechal zvolit Raisiho, nevyraznou osobnost pod svym vlivem, o ktere si byl jist, ze ho nebude mocensky ohrozovat.
      Jako kazda smrt je tragicka, ovsem z politickeho pohledu muze Raisiho umrti Iran vyrazne rozhybat.
      Zajimave je, ze doted je sporne, jestli Raisi pouzil rusky Mig, anebo americky Bell.
      Letecky park maji diky sankcim zastaraly, za hranici zivotnosti.

      1. Vrtulník, na kterém havaroval íránský prezident Ebrahim Raisi a šéf ministerstva zahraničí, byl americký Bell 212.

        Podle íránské agentury Tasnim byl vrtulník vyroben v USA. Vrtulník mohl přepravit až 14 lidí a měl cestovní rychlost 190 km/h.

        1. No, ono nejde ani tak o to, kdo ho vyrobil, ale kdo ho servisoval. V těch končinách stačí, aby navigace „ujela“ o 50m stranou …

          Mimochodem, GPS má 2 úrovně přistupu. Ta přesná je k dispozici vlastní armádě, ta druhá všem. U té druhe úrovně poloha pomalu „plave“ 50 m až 300 m od správné polohy. Když jsou Amici v dobrém rozmaru, tak udělaji přesnou i tu druhou úroveň, ale ten offset kdykoliv můžou zapnout. Nedávno se děsně rozčilovali Ukrajinci, že jim totéž dělají Rusové …

          1. … vlastně i nějaké evropské státy, tuším. Pilot asi neuměl v navigaci vypnout satelity GLONAS, nebo ten offset měli zrovna zapnutý i ostatní „majitelé klíčů“.

            1. No já pochybuj, že by si věrchuška na téhle rovni vybrala za pilota lempla. Potom je mi záhada další – jak je možné že za II.sv. jeli rusové s podstatně primitivnějšími stroji furt vperjod. Zima- nezima, sníh – nesníh, mlha- nemlha, bláto-nebláto, hory – nehory. . Prostě nečekali na příznivé počasí.
              Dokáže m to někdo z vojclů vysvětlit.

              1. sama jste si odpověděla – ty stroje byly primitivní, a tím pádem spolehlivé. V německé terminologii „bomben und idioten fest“ 🙂

              2. Takt to bylo tím, že ti piloti či šoféři se nemohli spoléhat na nějakou Umělou Inteligenci a tak to nemohli být (jak řikate) lempli. Museli ty stroje znát a umět si s nimi v každé situaci poradit. Nestačilo mačkat knofliky. Odměnou bylo přežití …

          1. Nasredina pokálel holub. Nasredin poklekl a děkoval Aláhovi: „díky, ó všemocný, že jsi nedal křídla velbloudům“.

            Ani lidem je nedal, ale oni si, prevíti, vymysleli letadla a vrtulníky. Tak to teď mají 😄🤗

        2. Homer
          To je ten problém, že ten USA vrtulník, jde přesně sledovat satelitem.
          Počasí tomu napomohlo,aby mohl dron zasáhnout vrtulník.
          Kdo jim poradil,nakoupit vrtulník pro prezidenta od nepřítele.

          1. To ani nemusí být kurvítka. Stačí to celé v tu pravou chvíli dálkově přes satelit vypnout. Nebo nenápadně překalibrovat výškoměr a mlha v horách už „práci“ dokončí…

          2. u navigace GPS stačí, aby správce systému (Department of Defense) zapnul bezpečnostní režim. Kdo nemá klíč pro přesnou navigaci, je rázem o 100 metrů vedle nebo výš.

        1. Raisi byl zaroven vrchnim soudcem, takze ty stovky popravenych oponentu rezimu jdou za nim.
          Tudiz ani soucasny klidovy stav nebyl zadne terno. Myslim vyhledove, spise to byl klid pred bouri.
          Vymena za Raisiho ted muze probehnout prizniveji, nezli by se v budoucnu drzel uradu nasilim a bylo by nutno ho i nasilim svrhnout.

      2. Otázka je, jakým směrem.
        V této souvislosti bych doporučoval věnovat pozornost Indonesii. Před cca deseti lety to byl ještě umírněně muslimský stát. Dnes už tam ženy i dívky povinně nosí hidžáb a stále víc se prosazuje nikáb a něco jako burka. Nejlépe v „apartní“ černé barvě.

        Takže v Íránu může teoreticky dojít k uvolnění, ale spíš to bude naopak.

  2. Obávám se, že to zas drtivě vyhraje SPOLU, protože voliči Alternativy do EU prostě nevolí. Někde jsem četl průzkum, že 41% voličů bude z Prahy. Do toho ještě ta nasazená kukačka Motoristé+ Šlachta (ten se kamarádí s vrchním čučkařem Koudelkou), no nevidím to vůbec dobře. Jediný kdo od nás uspěje bude Konečná.

  3. V Gruzii chteli prijmout americky zakon FARA:

    „Návrh zákona o uvalení sankcí na gruzínské politiky odpovědné za přijetí zákona o zahraničních agentech může být předložen v pondělí v americkém Kongresu, uvedlo evropské vydání listu Politico s odvoláním na návrh dokumentu, který měl v držení.

    Podle deníku zákon stanoví zavedení amerických sankcí proti gruzínským úředníkům a dalším osobám, které „nesou hmotnou odpovědnost za poškozování demokracie, lidských práv a bezpečnosti Gruzie.“

    Zejména se plánuje zmrazení majetku a zavedení zákazu získávání víz pro politiky odpovědné za přijetí zákona „O transparentnosti zahraničního vlivu“, jakož i pro členy jejich rodin.
    https://t.me/bbbreaking/182057

    1. v Gruzii si dovolí přijmout stejný zákon jako má USA a USA na ně uvalí sankce

      holt svoboda, rovnost, demokracie, právní stát…..

      zmrdi zasraný

      1. Všechny tyto události ukazují, že nám vládne typ zbabělých, neschopných, bezzásadových a naprosto amorálních loutek. Neexistují žádné zásady, pouze pokrytectví a lež.

    2. Bouchni do stolu a lžička se ozve.

      Prý to je Ukrajinské přisloví. Někdy v 5. třídě (kolem 1954) nám to říkal učitel Ruštiny. Byl to Ukrajinec.

      Taky nám tehdy říkal, že Ukrajinci mají to přísloví o darovaném koni opačně: „nado v gubu gljaděť“. A vidíte, stejně naletěli 🙂

      1. Gruzínští poslanci do té huby zřejmě nakoukli, ale Američani holt poctivé koňské handlíře nemají rádi 🙂 🙂

    3. Kdepak je ten kolovrátek s impériem? Zcela výjimečně by mohl být užitečný, ale zřejmě zrovna přivezli uhlí …

  4. EU považuji za totálně zbyrokratizovaný a nereformovatelný moloch, který je potřeba zrušit, rozpustit nebo z něj vystoupit a nahradit ho spoluprací suverénních národních států. S takovým programem těžko uspěje jednotlivý český poslanec v Evropském parlamentu zařazený v jakékoliv konzervativní, socialistické, lidovecké, levicové či dokonce zelené frakci. Jen frakce ID Evropského parlamentu takový program podporuje. A v této frakci je zařazena také (jako jediná česká) SPD. Mimo ni tam je také třeba italská Liga severu (Salvini), francouzské Národní sdružení (Le Penn), rakouská SPÖ nebo německá AfD. Neviděl jsem žádné předvolební bilboardy, ale proto na nich asi SPD mají (nebo měli) Salviniho a Le Pennovou.
    Já osobně hodlám volit v těchto volbách SPD a asi kroužkovat až zjistím koho mají na kandidátce.

      1. pořád lepší zaniknout úmyslnou a záměrnou činností naší milované EU, než žít pod ruSSSSSSSSSSáckým jhem!
        přece!

        1. Jj, máte recht im0 … čirou náhodou jsem v archívu narazil na záznam z jednání jedné odbojové protiruSSké a protibolševické skupiny …
          (Vedení ProtiruSSkého útočnéhop komanda je shromážděno v místnosti, Náčelník vysvětluje plán akce. Jména jsou v souladu s GDPR anonymizována)
          Náčelník: „Tudy pronikneme podzemním systémem vytápění. Nahoru do velké audienční síně. Ložnice manželky generálního tajemníka KSČ je zde. Jakmile se jí zmocníme, sdělíme Prezidentovi a gen. tajemníkovi KSČ naše požadavky. Otázky?”
          Anonym_1: „Co konkrétně chceme?”
          Náčelník: „UV KSČ má dva dny na to, aby odstranil socialistický, totalitní, komunistický státní aparát, jinak ji popravíme.”
          Anonym_2: „Useknem jí hlavu?”
          Francis: „Osekáme z ní vše a každou hodinu mu z ní kus pošleme.”
          Náčelník: „Rovněž zdůrazníme, že za její rozsekání nesou plnou odpovědnost oni, tedy bolševici a RuSSáci a že se nenecháme vydírat.”
          Komando společně a jednohlasně: „Ne vydírání!”
          Náčelník: „Ty svině nám zničili život. Všechno nám vzali! I našim otcům a otcům našich otců.”
          Anonym_4: „I otcům otců našich otců! I otcům otců otců našich…”
          Náčelník: „Nerozpatlávej to! A co nám oplátkou kdy dali oni?”
          Anonym_3: „Dávají byty mladým zdarma?”
          Náčelník: „Co?”
          Anonym_3: „Byty … pro mladé … zadara.”
          Náčelník: „Ano, to dávali. To je pravda.”
          Člen komanda #3: „A zdravotnictví … každý má svého zubaře, děti svého pediatra … a vše zadara”
          Anonym_2:: „Jo, zdravotnictví! Mí předci pamatují doby, kdy lékaři byli jenom pro bohaté.”
          Náčelník: „Uznávám: tyto dvě věci udělali celkem dobře.”
          Matouš: „A silnice … vyasfaltovali do každé vesnice silnici, postavili dálnici a v Pepíkově metro.”
          Náčelník: „Tak pochopitelně. Silnice, dálnice, metro jsou bez debat, ne? Ale kromě bytů zadara, silnic, dálnice metra …”
          Člen komanda #1: „Postavily elektrárny, vč. atomovek … tím zajistili levné energie pro všechny.”
          Anonym_3: „Nejsou bezdomovci a na narkomana jsi nenarazíš.”
          Člen komanda #2: „Bezpečnost … nikdo se nebojí poslat samotné dítě někam”
          Náčelník: „Výborně, rozumná řeč.”
          Člen komanda #1: „A jsme potravinově soběstační…”
          Komando: „No jo! Pravda!”
          Francis: „To by nám fakt chybělo, Náčelníku, kdyby bolševici odešli.”
          Člen komanda #1: „Lázně!”
          Anonym_2: „Ulice jsou v noci bezpečný.”
          Anonym_1: „Na pořádek, to jsou kosi! A ve štatlu, jako je náš…!”
          Náčelník: „Ale vyjma bytů zadara, lékařské péče, kvalitního a dostupného vzdělávání, levných energií, veřejného pořádku, metra, silnic, potravinové soběstačnosti … co dobrého nám vlastně zařídili?”
          Anonym_3: „Přinesli mír!”
          Náčelník: „Jdi s mírem do háje!”

        1. Pokud je řeč o Kateřině Konečné, tak výsledkem bude to že předsedkyně KSČM s nejspíše do EU parlamentu dostane, zmizí tam a nebude o ní vidu ani slechu stejně jako minulých 6 let.

          A jediná zavedená strana co by mohla něco budovat na levici v místní politice bude bez šéfa pokračovat v letargii.

          Z hlediska ODS ideální stav. Poslat prakticky jedinou tvář konkurenční strany do Brusele.

          Takhle v roce 2014 reálně zanikli Svobodní (Mach zmizel v Burseli, kam se chce vrátit v tričku SPD) a chyběl kousek aby ten tok tehdy zanikli Piráti (škoda).

          1. A co je nebo byl Mach a ti Svobodní? Co prezentovali a prezentují 1,5 dekády ? Ke komu mají programově blízko, na jaké straně pol.spektra byli a jsou, co v minulosti podporovali a prosazovali ? A proč nebyli přes i echt liberální a tržní víru více úspěšní i v tom Práglu, například… Je velice sporné, zda Mach SPD více ubere nebo přinese ( myšleny hlasy, spíše jde pouštění žilou ) – původní volič SPD se nejspíše otáčí směrem ke Konečné … Tomio zacílil na městské, pravé, liberálně-tržní prostředí – marně …
            Socani vlastně už téměř neexistují – jako každý kolaborant jsou lehce nahraditelní, zbytek pol. scény má své voliče dané.
            Problémem v této kolonii nejsou zdaleka jen zkažení „pomazaní“, ale především voliči. Volební výzkumy, preference, atd. opomíjejí jednu veličinu , a to voliče, respektive to, jestli se vůbec uráčí a projeví, a když už projeví, tak je těžkou srážkou do loterie ( spíše mylnou ) předpokládat, že to bude dle jeho odpovědí v anketách.
            Disciplínu, účast a reálnou volbu lze očekávat u strak, stanu, možná topinek ( piráti a jejich ekipa jsou pod čarou, a šlo by o velké překvapení hraničící s jistotou cinknutých voleb, což je možné soudit i o těch topinkách ) , své odvolí jádro ANO, možná části SPD , taktéž hroutící se a mizející černoprdelníci ( pomalu dosahují stavu Socanů ) a , a dále otazníky , ZDA BRBLAJÍCÍ ČESKÝ LÍNÝ, LHOSTEJNÝ, LOKAJSKÝ, APATICKÝ až PODLÝ volič zvedne zadek a vyrazí k urnám. Dle mne ne, a ani zvýšená účast není, vzhledem k cca 29% účasti v minulém klání nic zásadního. Dokud nebude účast alespoň na 70% ( což je scifi ) , nemá cenu cokoli predikovat.
            Vypovídající je nedávný průzkum voličů vládnoucí koalice , který konstatoval to, co ví každý příčetný jedinec s elementárním pozorováním talentem a nějakou porcí paměti: sice ony voliče občas rozzlobili, občas s nimi nesouhlasí, ale půjdou a hodí jim to zas, což přeloženo do češtiny znamená, že cca 40% národa vyhovuje a podporují fašismus, nacismus, vlezdoprdelismus komukoliv kdo se namane, neskutečná forma lokajství, okovanou botu protektora, placení čehokoliv za kohokoliv komukoliv, podpora násilí, deviací jak společenských, sociologickÿch, tak mentálních, morálních i civilizačních, protinárodní a vlastizradnou činnost, konec suverenity jak politické tak hospodářsko-ekonomické, a především vrcholná míra pokrytectví, lží, demagogie, deprivace, rozpad státu, arogance, ideologické inkvizice s prvky feudální „vyjímečnosti“ pro některé samojmenované, přímou účast ve válečném konfliktu, atd…
            Odliv z tohoto „tábora“ je čistě teoretický, a když už, tak velmi malý a krátký – nesmírně nestabilní prvek. Tak je budována tzv.česká společnost od plyše, jedno jestli trhovci nebo havlisty, jde o dvě strany téže mince, nebo-li jedno bez druhého nebude existovat …

          2. Jj, taky jsem už uvažoval o tom, že bychom vlastně měli ty, co by se nám víc hodili tady doma, vykroužkovat, aby nezmizeli v eurožumpě. Jenže ouha – kolik že procent našich zákonů je jen implementací eurounijních hovadin?

          3. Z čeho soudíte, že je Kateřina Konečná neviditelná ? Že se moc nevyskytuje v ČT ? Protože tam kde o ní zájem je, tam ji lze vidět dostatečně. Navíc její sociální sítě. A že by se zde nedokázala účastnit politických jednání bych se také nebál.

            1. Z toho že v parlamentních volbách vypadli a nic nenasvědčuje tomu že se to někdy změní. V jiných volbách než letošní EU volby se KSČM neprojevuje zdaleka tak aktivně.

          4. adx
            tak to zkuste Konečnou vykroužkovat, aby měla čas věnovat se straně a české realitě.
            Vstanou noví bojovníci, tak nějak to bylo…
            Dvě období v ep stačilo.

        2. Ó nie!
          Má jenom zúžený rozhled. Nebo úkol potlačit volbu „STAČILO“. Což by znamenalo, že Konečná má dost velkou šanci. Nikdy by mě nenapadlo, že budu volit komunistku.

          1. Možná, že by to panu domácímu mohlo stát za jeden článek.
            Zkusit napsat, že dnešní komunisté nutně nemusí být ti stejní, s třídním bojem a vedoucí úlohou strany.
            Mohou to být lidi, co se jen snaží o sociální smír v zemi.
            On mizí – a jakmile zmizí úplně, bude to konec. Nic potom nebude, jako dřív.

            1. Otázka zní, proč si teda pořád ještě říkají komunisté?

              Zkusím si odpovědět: – Aby nedopadli jako komunisti na Slovensku. Tam se po převratu bryskně přejmenovali na SDL (Strana demokratickej levice), a stejně bryskně upadli v zapomnění. Naši soudruzi provedli pouze kosmetickou změnu na KSČM a poměrně dlouho vydrželi. Akorát, že staré voličské jádro už jim z velké části vymřelo a nové příliš neoslovili. Stejně tak předchozí stranické vedení (plantážník Falmer, pardon – Filip, plus jeho lemuři, různí Dolejšové a spol.) to celé poslali do kytek. Konečná sice zachraňuje potápějící se loď, ale pro jistotu sama sází na osobní bezpečí záchranného člunu v EP. Ono přijít do politiky ze studentských lavic, a odtud rovnou do královského důchodu, taktéž není k zahození.

              1. Takže co?
                Vys.at se na všechno, sedět doma, o nic se nezajímat? Nebo to naházet pseoudopravicovým i pravicovým vyžírkům, aby se náhodou nedostal k moci někdo s odlišným světonázorem?
                Podle Vás jsou všichni levicově orientovaní politici a patrně i občané zlodějští haj.ové. Nu, proti gustu… Jenom byste mi mohl osvětlit, v čem či jak jsou lepší pravičáci a pseudopravičáci.

                Už mě to zdejší kverulování a skučení přestalo bavit, protože nakonec z prakticky všech přispěvatelů vyhřezne, že nejlepší by vlastně bylo volit béčka a céčka pětidemolice.
                Až na naprosté výjimky nikdo z vás skutečnou změnu nechce. Jen trochu osekat různá šílenství z brusele, ale systém nechat tak, jak je.

                1. Nic takového mě, občane, nepodsouvejte! Ale na druhou stranu si sundejte klapky z očí. Napsal jsem snad nějakou nepravdu? Z vaší rozhorlené reakce soudím, že nikoliv, že jsem se strefil „do černého“.

                  To neznamená, že pokud jste nějak levicově založený a Katka je Vaše favoritka, že byste jí to nemohl hodit… Pořád lepší, než to hodit antinárodní šestidemolici. Ovšem s plným vědomím toho, co jsem uvedl výše.

                  Co se týče KSČ(M), tak Konečná by se v případě svého znovuzvolení do EP měla vzdát předsednické sesle a předat ji nejlépe Josefu Skálovi. Toto řešení by bylo pro skomírající stranu komunistů určitě nejlepší.

                  PS: Doplním ještě, že dělení na pravici-levici je v dnešním globalizujícím světě už podružné a překonané. Viz dnešní vládní strany. Copak je např. současná ODS nějaká pravice? Strana zvyšující všem staré daně a zavádějící nové???
                  Už od roku 2000 tvrdím, že důležité a primární dělení je na pol. síly pronárodní versus globalistické.

              2. Tak nějak „zcela demokraticky“ všichni míjí fakt, že třídní boj byl briskně nahrazen bojem za tu demokracii, včetně označení méněcenných, a vedoucí úlohu strany nahradila vedoucí pozice samozvaných „demokratických stran“ v přímém kontrastu s teroristy v opozici…
                Koukám, že jste nic nepochopili, bojujete minulé války, a ač se alternativa tváří, že ne, kope do vlastní minulosti stejně usilovně jako koalice, hodnotí a nazírá na minulost že stejného úhlu, stejným pohledem, mnohdy stejně nenávistně, a tetelí se u toho…
                Nedivte se mizivé podpoře – pro nezúčastněné jde pouze o klon nynějších náckoidních demokratů, a kdo by věřil oponenturu někomu, kdo do minulosti už tak s holení v koutě hrdinské kope stejně usilovně jako zvěř u vesla nejen na vládní úrovni.
                Nikomu není divné, že zde, podle vyjádření novinářů, politických šmejdů, a konečně také „všemožně diskutujících“, bylo 10 mio uvězněných, trpících, persekuovaných, šikanovaných, podvyživených, strádajících, pronásledovaných, mučených a zneužívaných – zbývá, aby o odškodnění za politická příkoří zažádal Gusta s Milošem …
                Sice trochu hodně paradox jak s věčně rozesmátým plebsemAa plnýma potkáme, fesťákama, atd., tak s dnešní realitou držení huby kdekoliv, echt demokratickým držením huby, postihem či likvidací, ale koho to zajímá. A pak, že toho ráčkujícího zmetka v sobě uvnitř nenosíme, a pro vlastní klid nectíme stejné očistné rituály.
                Tato společnost, tento plebs, se chytil do vlastní pasti nenávisti vůči vlastní minulosti, a zatím NIKOHO NENAPADLO, NIKDO NEZMÍNIL NUTNOST OBJEKTIVNÍ REVIZE. Statečně si klidně dáme horkou občanskou, i tu světovou, jen když na vlastním hnoji je jasno …

      1. Já ještě váhám mezi ANO a Stačilo. Až dostaneme volební lístky, definitivně se rozhodnu poté, co si kandidáty prolustruji.

  5. Do EU se rozhoduju mezi kroužkem pro Ivana Davida (ale tam mi vadí falešná SPD), H. Blaškem (tam mi vadí jeho hlasování pro Izrael) a Rajchlem (tam mi vadí s kým se nakonec spolčil).

    Příští rok do sněmovních voleb chci vidět spojování vlasteneckých stran. Pokud to bude SPD sabotovat (což čekám), tak to hodím tomu zmrdovi Babišovi (nerad).

    1. V čem je konkrétně SPD falešná? V čem je konkrétně SPOLU falešná?
      Já nevím žádnou konkrétní faleš SPD. Faleš SPOLU a ANO nemá konce.

      1. 1) firmy Radima Fialy berou velké dotace z EU – lže o tom jak malý nervózní Jarda, takový asi nebude chtít autenticky vystoupit z EU, že?

        https://www.youtube.com/watch?v=iWtD4f5nb5o

        2) SPD Znojmo podpořilo smlouvu se zahraniční migrační neziskovkou – na KTV Live FB je k tomu spousta materiálů – psal jsem několika lidem v SPD – reakce žádná na to

        3) ve sněmovně při souhlasu se vstupem Finska Švédska do NATO se téměř celá SPD zdržela, Bašta byl dokonce pro vstup!! jediný MUDr. Zlínský byl proti a možná ještě někdo

        4) okamura je byznysmen, jednou vozí plyšáky po světě, prostě co trh žádá to on dodá, takovému se nedá moc věřit

        5) Bobošíková měla video o prasárnách SPD – SPD podpořilo vyznamenání Pitharta, SOmmerové, Šimáčkové
        https://ceskepodcasty.cz/epizoda/204183

        Bohužel víc si teď nevzpomenu a nemám čas vám dohledávat důkazy např. ohledně toho hlasování FInska do NATO na stránkách psp.cz – bohužel musím pracovat a vydělávat na tyhle zločince z ANO, SPOLu, SPD a dalších

        1. Možná, kdybyste se někdy podíval na stránky SPD a trochu u toho přemýšlel, našel byste tam vysvětlení, jak přesně tohle šíří mééédia, jedia. Že Okamura vydělává těžký miliony, když někam vezl plyšáky?, tomu snad neuvěří ani dítě, i to Znojmo – uvedli na pravou míru…a bohužel bez dotací by zemědělci nepřežili – jde o to, narovnat zemědělství/což SPD chce/, ale zatím dotacemi s nimi zametají.
          Pořád mne udivuje, jak vovce skáčou na každý špek mééédiální masírce. Neskutečné.

          1. Možná máte zčásti pravdu ale SPD ve Znojmě opravdu podpořila smlouvu se zahraniční migrační neziskovkou a nejen, že to nijak nevysvětlila, ale jde to úplně proti prohlášením Okamury. To vysvětlíte jak?

          2. to Znojmo uvedli na pravou míru

            ano, uvedli to prohlášením svého politika, bez důkazů

            to je stejné jako když Rakušan uvede slovně na pravou míru, že migrační pakt neobsahuje kvóty…..

            a o mě říkáte, že jsem ovce….. to není ani k smíchu… já SPD volím (volil jsem dosud), ale to neznamená, že nevidím, že taky hrajou falešnou hru

                1. Bohužel Tik Tok něm a nehodlám si ho zřizovat. Můžete tedy citovat? Navíc nechápu proč ta dotyčná to vysvětluje na kecalkovi pro puberťáky, vždyť Znojmo má svoje oficiální stránky a ona má i FB. Navíc má SPD také svoje stranky.Už to je divné.

        2. Okamura nevozil plyšáky, ale Japonce do České republiky. A vydělal na tom ty miliony, které mu ti studovanější závidí. Dokonce tak před asi 18 lety (nemíním to hledat) dělal mluvčího turistickému ruchu a byl miláček médií. Tehdy ho ukazovali, jak chudý popelář ke štěstí přišel, bohužel nelezl vrchnosti do análu.
          Prostě využil bublinu na trhu, pak když to viděli Číňané a konečně si vydělali na cestování, vyrazili do Prahy, Českého Krumlova též. A Česko vydělávalo miliony na turismu.
          No a pak někdo zjistil, že jsou Číňané fuj, fuj a ti si našli jinou destinaci.

        3. Mě zaráží jak přísní jsou zde lidé na opoziční strany, stačí jedna, dvě, tři chyby a už jsou pro ně nevolitelné… Vždyť v těch stranách jsou normální lidé, nejsou tam ryzí, křišťálově čisté charaktery.
          Rozhodující přece je, jaký směr v politice dlouhodobě zastávají.

          1. Všetci chcu anjelov ( ale aby sa vyznali v možných podrazoch), takze v mene boja proti mensiemu zlu, získajú väčšie, plus dobrý pocit

    2. A teď ještě zkuste vyjmenovat nějaké ty „vlastenecké“ strany. Tím nemyslím chiméry o vystupování z EU, „svýcarské cesty“ a podobné nesmysly, ale REALISTICKY vlastenecké partaje.

  6. Bohužel – nemůžu si pomoci – pan Vidlák nechce, nebo nesmí? předestřít tady tu velmi jednoduchou rovnici: buď SPD nebo 5k+ANO= x. Vidíte a vnímáte to porovnání sil? A teď si v té rovnici představte ty pidistrany….
    Nikdo jiný nemá šanci ani v eurovolbách, ani v parlamentních volbách. Všechny ostatní hlasy propadnou.
    Vidlák si hraje se svým volebním názorem jako děti na pískovišti s bábovičkami. Zlehčuje to vědomě?
    Přitom tady jde o téměř nebytí a zničení naší země západem.
    Nemám nic proti p. Konečné a Stačilo, ani proti p. Rajchlovi – ale tudy cesta prostě nevede! A oni to dobře vědí!

    1. Vidlák nedoporučuje, nenařizuje. Jen předestírá možnosti a nás nechá povědět, kdo se do dozví a najde. A ono je toho jak vidno docela dost. Jenom my nesmíne být hloupí a nevěřit na „polepšení se“, nebo na „mladickou nerozvážnost“. Lidi se zas až tak moc nemění.

    2. Co se týče SPD:
      Když se bude všude neustále tlačit narativ, že SPD je pidistrana, tak se SPD tou pidistranou nakonec stane.
      Tak jako kdysi parlamentní Republikáni. To Miroslav Sládek také všude vykřikoval, že „jedině SPR-RSČ“, všechno ostatní jsou účelově zřízené pidistrany prolezlé agenty BIS. A jak nakonec Republikáni dopadli, je všeobecně známo – stačila dvouletá bubnová palba mainstreamových médií, kombinovaná s režimním útlakem, trestními stíháními na představitele strany (nejenom na Sládka), a bylo hotovo. Republikáni 2x za sebou neuspěli ve volbách do posl. sněmovny (Senát bojkotovali). Stali se rozvrácenou mimoparlamentní stranou, bez finanční a voličské podpory veřejnosti. A pak přišel polokorejec se svými kmotry a vyluxoval z národovecké scény vše, co nezůstalo skalní.

      Nebudu se rozepisovat o vnitřních po(lo)měrech uvnitř SPD, ačkoli tam mám dobrého známého, kterému věřím. Prozradil bych tak jeho i svou identitu a k ničemu dobrému by to nevedlo. Snad až po volbách.
      Chtěl jsem jenom říci, že historie se většinou opakuje, a Okamura už dlouho dělá podobné chyby jako svého času dělal Sládek. To jeho „jedině SPD“ se mu nakonec vymstí. To je zákonité.

      Kdo chce přesto volit SPD, nechť zakroužkuje Ivana Davida. Ač je to bývalý sociální demokrat, v EP se osvědčil, takže si to zaslouží. K tomu ještě někoho, komu věříte. Ale rozhodně kroužkujte!!! Takto se do EP minule dostal Hynek Blaško, který rovněž nezradil. Škoda, že Blaško byl z SPD „odejděn“ (práce Okamury a jeho mecenášů) a do EP nelze volit napříč stranami jako v komunálních volbách. I v tomto jsou ty volby málo demokratické a je v nich zaklíčován teror stranických sekretariátů.

    3. To si fakt myslíte, že SPD získá ve volbách kolem 50%?
      Bude ráda za 10% a pokud získá 13%, bude moci hovořit o zázraku. A protože se účasti ve vládě vyhýbá jak čert kříži, dopadne to tak, že Babiš sice s náskokem vyhraje volby, ale koalovat bude opět pětidemolice mezi sebou.
      To by totiž buď musel Babiš získat kolem 40% a přimět SPD ke spolupráci, nebo by se do sněmovny museli dostat komančové, aby mohla vzniknout oposmlouva II. Jinak to je, milá Heleno, zcela v haj.lu. Pětikolka Babišovi menšinovou vládu nepovolí a většinovou nemá šanci sestavit.

      1. Občane, my tady o koze (KoZa, EU), a vy zatím o voze. K tomu ještě ten vůz předpřaháte před koně.
        Nyní se konají volby do Evropského Parlamentu. Nic víc nic méně. A Vy zatím řešíte manévry po volbách do poslanecké sněmovny, které budou nejspíš až za půldruhého roku…

        1. Volby do EP nedávají, při počtu mandátů pro ĆR, absolutně žádnou šanci na změnu směřování EU. A to pomíjím roztříštěnost těch asi 27 hlasů ze 740.

          Přesto k volbám půjdu a budu se rozhodovat podle kandidátních listin mezi ANO a Stačilo.

      2. Také jste oběť masmédií…přimět SPD ke spolupráci…. 1. Kdo vykřikuje, že s SPD NIKDY, NIKDY je právě ANO/naposledy 15.4.24/!! Přičemž SPD řeklo, že se domluví s každým, kdo s nimi bude chtít spolupracovat. Takovou moc mají masméédia. Je to marný, je to marný, je to marný.

      3. Občane, SPD se nevyhýbalo účasti ve vládě, Babiš musel na kobereček k mamá Merkel, bo jí se to nelíbilo, tedy nelíbila se taková koalice těm, co schvalují kancléřský post v Bílé Chatrči v USA.
        Teď bude mít Babiš volnější ruce, bo prý na bysnis v Německu hodil bobek a jde do Maďarska.

      4. Kdyby dostal Babiš menšinovou vládu, tak by tady Fiala neřádil přes dva roky jako Švédi v Praze. Tomu pomohl tatíček Šavel Zeman Miloš. Vlastně Pavel. Šavela dělal před kowidem. Menšinová vláda by vydržela do jara. Tam by se smíchalo s válkou a všechno včetně energetické loupeže by bylo jinak.
        Menšinová vláda není konec světa, jak nám tvrdí prolhaná média i politici.

  7. Takže až do Voleb do EUP tu bude probíhat rozborka a sborka situace. Potom to dopadne o dva poslance plus mínus zleva či zprava a celá parta se přesune do Bruselu. Na některé je kompro nachystáno již teď, jiní budou uplaceni později. Mají Plán a ten běží a poběží, neb je vyfutrován nekonečným množstvím peněz. Divadlo pro ovečky.

    1. A zatímco se rochníme v preferencích a těšíme se na ten okamžik, kdy opět svobodně zavolíme, probíhají kolem nás a proti naší vůli transformační procesy, které ve volebních programech nebyly.

      Terorismus, migrace, barevné války, green deal, kovid, světová válka s Ruskem…

      Demokracie s kosmetickými vadami.

      1. Ve Vašem trefném komentu, respektive formulaci o procesech, chybí důležité slůvko NEVRATNÉ … A ano, kolik pak má ta chuděra řeckého původu vlastně podob, masek a tváří, nemluvě o faktu, že si s ní mluvidla vytírá ( to samozřejmě není míněno vůči Vám, aby to nebylo špatně pochopeno a interpretováno ) kdejaký gauner, stupid, či kombinace obého …

    2. Nemá to cenu, nemá to cenu, nemá to cenu. Ne abyste šli volit! Tradiční beneficienti režimu by se nemuseli „cítit zcela bezpečně“ (což způsobit jest strašlivým zločinem, hodným odplatit minimálně vyloučením ze studií a z práce) z obavy, že se nad zatuchlou bažinou proletí dva tři motýlci.
      S mým hlasem lze počítat 😀

    1. Teď jsem si přečetl článek o kajícím se nacíčkovi z řeporyjí na PL. Tedy, za přání lágrové budoucnosti Čechům jako národu (z jehož bulvární špíny skvěle profituje) se neomlouval, za to mu nestojíme. Sype si popel na hlavu za chudáka nemocnou Aničku.
      Tak tomu se říká překabátit se. Jak se něco takového může, v jeho případě stát? Že by:
      – vynechal omamné látky?
      – tentokrát špápnul do hnízka „kumštu“ – tedy také bavičů, což mu může zmařit kšefty mezi svými?
      – tentokrát již reálné vyloučení z ODS a tedy ztráta právního a jiného krytí a tedy reálné postihy za nacíčkování a vyhrožování národu?
      Anebo je to úplně jednoduché: Vidlákova kupka hnoje mu ukázala, že nežije ve vzduchoprázdnu? Možná tady je ta pravda. Co nedokázaly stížnosti, žaloby a normální lidské domluvy, dokázala jedna kupa hnoje. Vidlák to dokázal.

      1. Spíš se toho stalo moc najednou… pohár nepřetekl ale jak se to celé tak nějak zatřáslo, tak se pohár gliglá a cintá všude kolem sebe… možná se převrátí, možná ne… záleží estli ještě někdo bude třást se stolem. ODSka potřebuje tyhle volby „přežít“, a od člověka novotného se čeká, že bude držet hubu. A pokud to člověk novotný nechápe, tak si může člověk novotný sbalit svých pět mozkových buněk a jít o dům dál. Aspoň mi ta řeporyjská masírka takhle připadá.

          1. No, předpokládám, že asi půjde o nějakého našeho vzdáleného příbuzného… Někde mezi člověkem vzpřímeným a člověkem rozumným – člověk novotný. Slepá větev jakých bylo v přírodě spousta. Před třiceti tisíci lety spadnul do velké řepy, v řeporyjích ho omylem vyhrabali, a hned jak se přestal ohánět kyjem, tak mu vrazili do ruky členskou kartičku s nadějí, že nikdo nic nepozná.

      2. Myslím si, že je za prvé před volbami a za druhé ano, rypnul si do hnízda bavičů a to je přece, ve velké většině, odesacké semeniště, a tedy vlastní hnůj (nemám na mysli Slováčka ani jeho dceru, ale obecně). To se už nedá tak jednoduše vymlčet jako odporné urážení celého národa. My, jako národ Čechů, Moravanů a Slezanů jsme pro tyto zrůdy z ODS jinak póvl dobrý k dojení nic víc.

        1. Tyhle stvůry, jako je Novotný, uvažujou jinak. Je to hrozné, ale on viděl, že Anička Slováčková má s tou svou rakovinou mnohem víc mediální pozornosti, než on.
          Tak zaútočil přesně tím podpásovým stylem, jaký je všelijakým těm influencerům a youtuberům vlastní.
          Stačí si vzpomenout, jak léta z vyslovených prasáren, žil jakýsi arménský týpek, co si říkal MikeJePan. Léta vytáčel fízly a samosprávu, sledovanost v miliónech, pro kterou byl schopen udělat naprosto všechno – třeba v noci a pod kamerami, natáhnout na Karlův most dva autovraky bez SPZ a bez VIN.
          A vedle té sledovanosti, prodal i milióny limonád a merche s jeho značkou, na kterých měl marži 100% a víc.
          Nic jiného bych v tom nehledal. Novotný už není člověk, jak si ho představujeme my.
          On žije jinak. uvažuje jinak a jedná jinak. Virtuálně, protože fyzicky už nikoho nezajímá.

    2. „„Hulvát, trestanec, lhář.“ Pavla Novotného se chtějí zbavit v Řeporyjích i v ODS“

      kurvu vyhazuji z bordelu za chlipnost?!?

        1. Jo, to je tak, když chlípnost nemá noblesu. To by ale Velký Řeporyjec musel mít víc než dva mozkové závity.

          1. Asi se budete divit, ale vedle nás žije spousta lidí, kteří nemají těch závitů víc.
            Ale jsou to většinově obyčejní lidi, co žijí obyčejné životy a nemají žádnou potřebu, srát se do životů jiných lidí.
            Menšinově pak jsou lidi s dvěma závity, ale takovou mírou vychcanosti a servility k režimu, že jsou schopni Novotného i podpořit.
            Viděl jsem to na tvitru, když tam kdosi z normálních lidí, pod jedním z Novotného tvítů, popřál Aničce Slováčkové brzké uzdravení.
            Existuje skupina, která přeje Aničce Slováčkové smrt. Opravdu.
            To už nemá s lidstvem co dělat.
            Možná, že -a já to nepoznám- to napsala takto nastavená AI a pod falešným profilem, já fakt nevím.
            Ale přidávali se pod to i další profily, s poznámkami „nikoho nezajima, at chcipne“ a podobně. Celé to vlákno bylo další den smazané.
            Mně se nechce věřit, že by to napsali živí lidi. Myslím, že to slouží jen k vyvolávání napětí a verbální agrese mezi lidmi, nepřesně označované jako „hejtování“.
            Už se to děje nějaký čas, tvitr je tím celý prolezlý.

  8. Vidlák ovšem nevysvětlil, jak je možné v jednom volebním období nejdříve podporovat zcela pravicového Rajchla a potom prozřít a vrhnout veškerou podporu k nohám zcela levicové Konečné. To je úkaz nevídaný a o něčem svědčí…

    1. Tak mě to nepřijde divné. Jde o to voli stranu, která půjde tvrdě proti greendealu a likvidaci naší země pod ekologickou záminkou a zároveň nás nezavleče proaktivně do války. Takové strany jsou na obou krajních stranách spektra. Největším nebezpečím jsou naopak středové eurohujerské a nekriticky proamerické strany, pro které není rozhodující prosperita domácí ekonomiky a mír, ale zmanipulovaná mediální pochvala od zahraničního protektora.

        1. Asi by to skončilo opoziční smlouvou. Časy staré opoziční smlouvy se dnes jeví jako selanka proti tomu, co nám hrozí dnes a proti čemu je potřeba volit. Jinak, kdyby se podařilo naplnit Orbánovo heslo, že „Brusel nechceme opustit, ale dobýt“, byla by to největší výhra. Každá jiná možnost je horší. V podstatě ty zbývající možnosti jsou jen dvě:
          1.) Skončíme jako zchudlá oligarchická korupční Ukrajina, jen menší
          2.) Vůbec jako svébytný národní stát přestaneme existovat

          1. 1) Zchudlá oligarchická korupční provincie už jsme. Jen to není vidět na první pohled, protože všechno jede na dluh. Mladí se budou hádat do roztrhání těla, jakou mají skvělou životní úroveň, která tu nikdy nebyla. Jezdí v nových autech a cestují po světě jak se jim zachce. Jenže zapomínají dodat, že bez milionových dluhů bance by neměli kde bydlet. A rotšild dluhy neodpouští, jak ráčej vědět.

            2) Svébytným národním státem už napůl nejsme a tento proces pokračuje. Brusel deklaruje princip subsidiarity, reálně činí přesný opak.

            Orbán na tom nic nezmění. Celá východní Evropa je vůči koloniálnímu Západu, který budoval pozice po staletí, v pozici chudého příbuzného.

      1. Dalo by se to pochopit, pokud se Rajchl se svou družinou do rozhodné chvíle důsledně maskoval za levičáka.

        Být levičákem znamená více dotací a přerozdělování, větší paternalismus státu, vyšší daně a více sociálních dávek. Rozumím tomu správně?

        1. Kolemjdoucí napsal:
          20 května, 2024 (9:32)

          Kupecké počty

          Na jakém základě vznikla B5?
          Na základě shody volebních programů, nebo antiBabiš?
          Jak můžeme odstavit B5?
          Na základě shody volebních programů, nebo antiPětikolka?

          Říkal to i Rajchl, musíme zvítězit, a pak se rozdají karty znovu.
          Pak otočil, s Konečnou NE.
          To byl začátek, pak si začali okopávat kotníky ostatní mezi sebou.
          Jak poskládáte 51% ?

          Fiala ODS je levičák?
          Všem sebere, pak zahraje Myšička vařila kašičku, tomu dala, …..

        2. Ne, nerozumíte. Být levičákem znamená stát na straně slabších a usilovat o to, aby se koláč společenského produktu nerozděloval tak, že si z něj každoročně ukusují stále větší podíl ti nejbohatší a na ty ostatní zbývá stále méně. Znamená to co největší omezení kapitalizace zisků a socializace ztrát. Znamená to konec ovlivňování voleb „velkými penězi“ a organizacemi financovanými ze zehraničí. Znamená to sektorové zdanění a zvláštní daň z obratu pro nadnárodní společnosti. A v neposlední řadě konec podpory cizích válek.

          A spoustu dalších věcí.

          1. 👍👍👍👍👍

            Byl jste rychlejší.
            Navíc dnešní situace není o přích mezi levicí a pravicí, ale mezi progresivisty a rozumem. Že teď pravolevé dělení není podstatné je skvěle vysvětleno na stránkéch spolku Svatopluk.

          2. Jako bych četl volební program sociální demokracie. Potom, po volbách, přichází realita. Více regulací, více přerozdělování a vyšší daně. Sorry jako.

            1. Mně z toho plyne, že sociální demokracie není žádná skutečně levicová strana a levicové myšlenky jen zneužívá k podvodnému nalákání levicových voličů. Co z toho plyne vám?

          3. Jestli jste si nevšimli, levice a pravice už dávno neexistuje, stejně jako neexistuje žádné právo, žádná spravedlivá justice. Existuje jen poslušná hrstka zm.dů, kteří vyplní všechny rozkazy USA a Anglie, Německa, Bruselu k totálnímu vykradení naší země a pak ti, kteří se těm zničujícím rozkazům brání.

            1. Já bych to řekl trichu jinak, v množině těch, kdo mají přístup k moci, existuje jen poslušná hrstka zm.dů, kteří vyplní všechny rozkazy USA a Anglie, Německa, Bruselu k totálnímu vykradení naší země. Pak je hrstka těch, kteří se těm zničujícím rozkazům brání.

              A pak je obrovská většina těch, kterým je to jedno…

      2. Já jsem se o Rajchlovi dozvěděla až z akce u štěkny Jílkové. Začala jsem ho sledovat a opravdu dost se mi líbil. Až tak, že jsem mu posílala peníze na demonstrace, protože účastnit se nemůžu. A pak přišel Vacek s tím jeho „z východu nepřišlo nikdy nic dobrého“ a to byla hodně velká rána. A teď nevím, jestli se měním já nebo Rajchl, sleduji jeho nedělní promluvy, ale dobrý pocit už z toho nemám. Jednak vše omílá dokolečka několikrát, takže jeho hodinové monology by za dvacet minut řekly stejně, a pak čím dál tím víc z jeho řečí cítím JÁ a VY, nebo MY a VY. MY vás povedeme ale VY musíte… JÁ sám nemůžu, to VY musíte. VÁM tahají fialovci peníze z kapes (jemu asi teda ne). A navíc jsem se přistihla po několika posledních streamech, že ačkoli říká a rozebírá důležité věci, mě vždycky tou formou, jakou to říká, na…re.

        1. Ten člověk je velmi schopný krysař…., který fakt dokáže oslovit ale při delším sledování se dostaví pocit, že něco není v pořádku
          Člověk by při prvním poslechu řekl – jo to je ono. Ale není. A ten skrytý sponzor je stále skrytý…..

          Hašek mně překvapil… ale pokud ho teď sleduji pozorněji …. Tak se ani moc nedivím.
          Když se podívám kde skončil Hamáček…. socan ….

          Zlatá konzistentní Kačka.

          1. Přesně, já se vždy smál těm útokům, že nás Rajchl zneužívá. Jak ? Dělal pro nás demonstrace a nic z nás, tedy alespoň ze mne, neměl. Na rozdíl od Vidláka jsem mu nikdy peníze neposlal a ani o tom neuvažoval. O Vidláka jsem u něj měl docela strach, ale naštěstí to dobře dopadlo. Ač je Rajchl moc dobrý rétor po konci Vidláka u něj a hlavně dění po Vackově výroku o Východu, už jej ani nesleduji. Ovšem pokud udělá protivládní demonstraci, přijdu, proč ne ?

      3. No spíš než se vybarvil ne? Protože i já, jako levičák, jsem se na opravdu malou chvíli nechala oblbnout. Dokud se rozhodně nepostavil za Vacka a za vše co tento člověk představuje a to je především NATO.

  9. Zajímavé je, že v eurovolebních průzkumech má Stan i přes 20%, zatímco v průzkumech sněmovních se drží na svých +/- sedmi procentech …

    A to v minulých sněmovních volbách měli přes 13%.

    1. Nečtěte předvolební průzkumy a budete blíž k pravdě. Požádejte výzkumníky o vytištění jejich vědeckých výzkumů na jemném papíře a použijte na WC.

        1. No, vidím, že tady jsou jen samí zavilí a zarytí voliči ODSSpolu a ANO.
          Ale ani jim se odésácká a aňácká okrádačka nevyhne.

  10. Pětikoalice vládne jen a pouze proto, že v minulých parlamentních volbách jim prakticky nepropadl žádný hlas (jen jedno procento Zelených), zato protivládním stranám propadlo milion hlasů.

    Nyní to je rozjeto podobným způsobem. Kdy z protivládních trpaslíků má reálnou šanci snad jen koalice STAČILO, což je stejně systematicky špatně, protože pokud tu je strana, co má šanci na obnovu levice, tak to je KSČM. Ale její předsedkyně opět zmizí do Brusele a bude pro zdejší politiku neviditelná a bez vlivu stejně
    jako minulé volební období.

    Jaká že to je definice šílenství? Dělat stejné věci (v tomto případě volit strany pod 5 procent) a doufat v jiný výsledek.

    Když už nemají rozum představitelé malých stran (5 procent daleko, ale na státní prachy výsledek snad stačit snad bude), měli by ho mít voliči.

    1. „Dělat stejné věci …“
      mi připomnělo ten vtip o kováři, co si položil přirozeni na kovadlinu, mlatil do něj kladivem a vždycky děsně zařval. Soused se ptá: „Proč to děláte? Vždyť to musí hrozně bolet“. Kovář na to: „Jo, bolí to. Ale vite, jaká je to slast, když se netrefím?“.
      Tož asi tak to je (a asi znova bude). Možná se jednou netrefíme 😄😂

    1. 21 poslanců v 760-členném molochu nezmění nic, ani kdyby byli všichni od SPD či jakékoli jiné opoziční strany, včetně těch mimoparlamentních.
      Důležité je, aby se tam dostali lidé, kteří budou pravdivě podávat zprávy do ČR, co se za svinstva v Bruseli pečou a přisypávat jim tam do toho písek. Nic víc a nic méně.
      Nikoliv, aby tam sloužili nadnárodním zájmům korporací a proti vlastnímu národu. Takových je tam prozatím většina.

      Z těch stávajících se tam zatím plně osvědčili poslanci Ivan David, Hynek Blaško, a zčásti i K.Konečná.
      U těch kandidujících je třeba bedlivě posuzovat, jaké jsou jejich skutečné motivace i předpoklady, že budou plnit totéž. Podezřelé politické rychlokvašky a hvězdy mainstreamových médií to zajisté činit nebudou, tihle se při svém zvolení stanou jen dalším zdrojem všeobecného zklamání.
      Viz všichni, co byli v minulosti zvoleni za Babišovo ANO.

      1. Hezky řečeno. EU si vybírá a jsou do ní nominováni lidé, kteří zastupují zájmy EU v ČR. Prostě, je to přesně naopak, než by to mělo být a je to tak se souhlasem uchazečů i šéfů stran, které je tam tlačí. Oni tam jsou přece vysílání proto, aby nekompromisně bránili zájmy ČR v EU! Viz. modrožlutá údernice Jourová a další princezny z ANO (klasická Babišova politika dvou a více tváří – doma nadává na EU, zatímco posílá do EU největší eurohujerky a implementuje nařízení bez uzardění).

        1. Čím víc trolů tam pošle, tím dřív se sesype. Nemyslíte? A že je tam našich málo, mno, ale oni už se ozývají i jinde, byť to naši press tutlají. Stačí se jen koukat.
          Po odchodů britů sice přitvrdili a zakvaltovali, ale tak nějak jinak a národům juropským se to přestává líbit.

      2. Téměř naprosto s Vámi souhlasím, nejde o to, že by bylo možné něco změnit v EU, ale o to, že by se mohlo podařit navolit tam lidi takové jak píšete a dát tím najevo, že ne všichni jsme tady tupé a poslušné ovce. Třeba se to podaří i v jiných členských zemích.

      3. No, my máme jen 21, ale danší mají Maďaři, Holanďané, Němci pár AfD jistě také přihodí. V součtu to může být velká síla. Trochu víry v tom moři malověrnosti je třeba.

  11. Vidláku, je to možná trochu OT, ale těch pět mega Středulovi od Danuše Blbuše je nějak doloženo ? Mne se totiž moc nezdá, že by odboráři šli tu univerzitní Blbuši volit. Ti to po odstoupení Středuly buď hodili Babišovi, nebo zůstali doma. Na mne to jeho doporučení dělalo dojem, že to řekl, jen aby nevypadal jako Babišův poskok.

      1. Jako luxusnější kurtizána má šanci se uplatnit. Její IQ je k tomu tak akorát dostačující. Exteriér skeletu jakbysmet.

        1. Mluvit tolik minut o ničem, zleva doprava a zpět, nakonec to asiznegovat. To je vyšší dívčí. Takže, je na svém místě a obdivovatelé s ní na jedné kupě. Každý si najde svou skupinu:-). Jo, a dosáhla by i na slušnou sazbu:-)

  12. Zatím jsem moc nepochopila, proč se echt pravicový Filip Turek a echt pravicový Petr Macinka spojili do koalice s Přísahou Roberta Šlachty, který v minulosti úspěšně svrhnul vládu ODS Petra Nečase.

    Mluvila jsem před pár dny s jedním známým, dlouhodobým voličem ODS a ten se začal obdivně vyjadřovat o Turkovi a že ho teda bude volit místo SPOLU. Když jsem mu ale řekla, že jsou Motoristé v koalici se Šlachtou, tak se úplně vyděsil a hned ze sebe dostal „no tak to nééé!!! to je volit nebudu“.

      1. Na Turkovi je nejkomičtější to, jak se sám hodnotí jako největší sběratel drahých aut v přilehlém vesmíru, aby vzápětí svůj veškerý čas obětoval roli kandidáta se vším co to obnáší.

        Něco tu nehraje..

        1. Dyť je to logické. Na sbírku drahých aut potřebuje solidní příjem, což jako europoslanec bude mít.
          Turek si půjde do EP hájit čistě své zájmy, hlavně zrušit šlus spalovacím motorům.

          1. Tak, ak by sa mu podarilo podieľať sa na zrušení green dealu, tak by som bola za neho spokojná, bol by na niečo užitočný. Čakať, že nájdem ideál, ktorý bude robiť všetko čo chcem a ako chcem a kasle ba svoje záujmy je scifi

    1. Nečase svrhlo CIA, když dal stavět JE Rosatomu. Šlachta mu na rozkaz páníčků z usambasády jen namydlil schody.

      1. Rosatom dosahoval lokalizace výroby do ČR až 75%, protože vlastnil Škodu – Jaderné strojírenství.
        Prostě by to vyhrál na celé čáře, nemluvě o technologiích, které fungují desítky let.
        Teď se řeší možné dodávky z jaderných kocourkovů za násobné ceny, ale hlavně s demokratickým palivem, takže je jasné, odkud to musí přijít. My prostě můžeme koupit pouze „hodnotové reaktory“, abychom tu hodnotově vyrobenou elektřinu vyvezli do Lipska a nakoupili za hodnotové ceny zpět. Tedy, za ty nejvyšší.
        Běžnej trouba je tu akorát na to, aby se na něj napsaly úvěry, které bude splácet desítky let. Jako v Kurvahoší…. . Když Bolkovi navrhuje kumpán, aby postavil fabriku na stáčení minerálky v lese a on mu odpověděl, že co se do toho montuje, protože stejně bude maximálně u pásu – bude z toho mít akorát h..no. Trouba ať osouhlasí cokoliv, bude oholen.

    2. A to fakt není nikomu divné, že se Motoristi spřáhnou s fízlem ??
      Zkusili jste někdy, jak dlouho vydrží otevřená plechovka benzínu vedle ohně?

        1. Na tom není nic divného, podívejte se jak úspěšný odsavač hlasů byl Šlachta minule. Aby se zadařilo znovu, je třeba nějaké inovace a to je Turek. Triviální řekl by Holmes.

          1. Jenže Holmes neví, jaký mají skuteční „motoristé“ odpor k fízlům. Je jedno, že to je fízl z ÚOOZ a ne z dopravky. Je to fízl a chování má fízlovské, celý život.
            Jednou fízlem, vždycky fízlem. Vidím to okolo sebe a na těch, co jsou už v důchodech.
            Navždy fízl.

            1. Ale nejsme ve sporu, jim jde o odsátí určitého počtu hlasů a bohužel je těžko lze podezírat ze špatně provedeného výpočtu. Že to většina lidí prohlédne není podstatné, jim jde o ty druhé.

    3. Nezapominejte na Koudelka Boys. Čím víc nesrozumitelných sdružení a kandidátů, tím méně hlasů pro skutečnou opozici.

      1. Kdo taky tou skutečnou opozicí vlastně je, že?

        Viděli jste, jak delfíni loví sardinky? Ten lov na nás je docela podobný 🙂 🙂

  13. ✡️Andrej prostě hraje jinou ligu než všichni ostatní a je vidět, že je si předem jist vítězstvím. Pořád od nich čekám na nějaký trumf.

    žida Bžocha, který představuje Jewropské hodnoty skoro jako zmrd Niedermayer.

    1. Bžoch je takový potenciální Jour. Pokud se dostane do EP, tak eurounijní lobotomie proběhne stejně úspěšně jako u Jourové.

  14. Já osobně jsem rozhodnutý volit Katku Konečnou a STAČILO, protože

    a) ze všech kandidátů a jimi představeným hodnotám jí nejvíc věřím
    b) z této volby mám zároveň nejlepší a zcela klidný, vyrovnaný pocit

    To znamená, že rozum i srdce to vidí stejně a nemám tedy pochybnosti, že jsem se rozhodl správně – v souladu se sebou samým a tím, co nebo čím jsem.

  15. Docela by mě bavilo a zajímalo, jak by dopadly volby do EP (předskokan) zde na tomto webu.

    Nemohli by admini vymyslet nějakou volební anketu někde vpravo nahoře, kam by čtenáři přidávali své hlasy až do skutečných voleb?
    Jasně, že by to bylo jen vyjádření nálady Vidlákových čtenářů, ale jsem si jistá, že zajímavé by to bylo v každém případě.

    Svého času dělal Vlk takové všelijaké ankety na svém webu docela hojně.

    1. Co je zajímavého na vyjádření momentální nálady čtenářů? Zvlášť když momentální náladu bude anonymně tvořit kde kdo, nejen Vidlákovy čtenáři.

    2. Maneca napsal:
      19 května, 2024 (23:06)

      Není to špatný nápad, ale větší přínos bude mít srozumitelný návod jak volit.
      My nechceme volit pětikolku, ale můžeme to hodit někomu, kdo je ve stejné bandě s pětikolkou.
      Nechci někoho podceňovat, ale já nevím, kdo je kdo.
      Minule jsem volil ANO.
      Jak to dopadlo, víme.

  16. Šlachta – pokud si dobře vzpomínám, tak na otázku, kde vzal peníze na založení Přísahy odpověděl, že zašel do banky a vzal si úvěr, který zaručil svojí nemovitostí. Kdo kdy jednal s bankou o úvěru, tak ví, že to mohlo být všelijak, ale takhle rozhodně NE! Pokud opravdu má úvěr, pak je nejdůležitější otázka, kdo je za ním … komu banka věří. Představa, že bývalý policajt přijde do banky, požádá o úvěr na politickou dráhu a dostane jej … tak ta O Červené karkulce je lepší.
    Přísaha + PRO – obě tyhle strany mají jednu společnou a velmi zajímavou věc. Nějakou, jistě shodou náhod, se obě v podstatě hned po založení celkem pružně dostaly do mainstreamu … Když si vzpomenu, jak se svého času vztekal Okamura, že jej ČT09 kamsi nezařadila, přestože SPD dosahovalo do té doby stabilní výsledků překračujících hranici volitelnosti … a Přísahu (nebo později PRO) celkem bez řečí akceptovali hned po založení … asi vítr Máchale.
    STAČILO – má nejsympatičtější kandidátku, navíc složenou z lidí různých pol. názorů. A právě ta různost asi bude u lidí posilovat dojem, že jim nejde o koryto, ale o podstatu věci … no uvidíme, hodím jim to.
    Pokud opravdu jde někdo „tomu štěstíčku naproti“ v případě Přísahy a PRO a tyhle subjekty neuspějí, pak dotyčný neprohraje, protože jejich hlasy budou rozpočítány a hlavně dojde k odlivu z tábora alternativy.
    K ostatním stranám a subjektům – Vidlák má pravdu v tom, že EU volby jsou v podstatě exkluzivní průzkum bojem. Po volbách tedy bude velmi žádoucí udělat přehled, kdo kolikrát neúspěšně kandidoval a pro své alter ego není ochoten nic změnit. Těmto „vůdcům“ bude třeba sebrat indiány …
    A mimochodem – anglosasům se to s*re všude, nic jim nevychází. Nejen že přežil Fico (dnes jsme dali 1 minutu pro jeho duševní podporu), ale zatím žije i atentátník. Když chtěly USA předat Ukrajinu EU a začít se věnovat Číně, resp. Taiwanu, tak bvyli náhle a neodkladně zaměstnání BV. Než stačil Macron poslat své vojsko na UA, tak najednou to jeho vojsko je zapotřebí v nějaké francouzské državě. Gruzie je zatím v poločase, éro s Íránským prezidentem je neznámo kde a Ukrajinci se právě probouzí do očekávané anglosaské reality, kde není prostor na plnění slibů a dohod – tady jsme asi krůček od změny vlajky celé UA.
    Každopádně, dějí se věci nevídané a v tempu nevídaném … ušák, arašidy, dobré vínko 🙂

    1. Pan Šlachta se dostatečně vybarvil už svým politickým aktivismem v čele UOOZ někdy v roce 2009. Ten má morálku a čest asi jako kanálový potkan.

    2. Jen k tomu úvěru…
      Spotřebák dostanete na cokoli a pokud jste bonitní klient a máte zajímavou nemovitost, tak i v docela zajímavé výši. Mně např. banka furt cpe 4 mega a to jsem prachobyčejný prdůch (samozřejmě mě ani ve snu nenapadlo do něčeho takového jít).

      1. Tak si to vyzkoušejte a řekněte, že ty 4 mega přece jen chcete … uvidíte, že se mnoho věcí hodně změní. Osobně jsem byl účasten jednání, kdy v se 1 kole jednání banka v podstatě překonávala v nabídkách podmínek. Vše se změnilo v okamžiku, resp. po podání ofiko žádosti.
        Představa, že Vám banka dá 4 mega spotřebitelský úvěr na cokoliv je mimo realitu.

        1. ani ked je zaruka povedzme 8 mil.?? Mne to pride ako celkom slusny podnikatelsky zamer, v pripade nudze proste spenazite nejaku tu dobru nehnutelnost, zaplatia sa poplatky a uroky (a penale budu urcite zaujimave), nejaky kamarat si to prip. kupi za relativne peknu cenu (ale to je nepravdepodobne, existuje kopa ludi ktori toto sleduju) a jediny kto bude mat smolu, bude ten kto podpisal uver. Ale nemam fyzicku skusenost ako k tomu banka pristupuje (samozrejme teoreticke riziko prepadu ceny nehnutelnosti za tu dobu tu je+neviem ci CNB dava limity na celkovu mieru zadlzenosti, NBS dava na 60% 8-rocneho prijmu, to znacne limituje vysku uveru)

          1. Ani tak, pokud za vámi někdo nestojí. Nota bene pokud jste tzv. politicky exponovaná osoba. Je na to v každé žádosti kolonka…

            Poslední, co banka chce, je zpeněžovat nějaké nemovitosti a dokonce s lidmí v nich bydlícími. V tom je obrovské reputační riziko.

          2. Pokud dostanete ve volbách určité procento hlasů (asi tři, ale teď si nevzpomenu), dostanete od státu peníze. Určitě se svými čtyřmi a půl procenty dostal víc než těch pět miliónů.

    3. Bez „zastávání se“ PRO a taky bez jakýchkoli ironie, budete-li to pane Dvořáku číst, jak se pružně dostali do toho mainstreamu?

      1. No, v obou případech platilo, že byli v podstatě ihned zařazeni do průzkumu veřejného mínění. No a já se třeba zeptám – dostalois e stejné výhody i např. MUDr. C. Musilovi s jeho stranou?? … tuším Moravané nebo tak nějak. Takových drobných náznaků bylo více a vždy se dalo říct „náhoda, Máchale“, ale problém je v tom, že takové drobné „náhody“ nepotkávají ostatní.
        Kolikrát byl třeba Rajchl v TV a kolikrát tam byl třeba vzpomínaný dr. Musil nebo představitelé např. Švýcarské demokracie??
        Opravdu si myslíte, že pozvání do TV nebo zařazení do seznamu k průzkumu veř. mínění dochází tak, že se redaktor podívá z okna a řekne … dneska by to šlo?
        Jedním ze základních kamenů našeho dnešního marasmu bylo a jsou různé (politické) průzkumy – typicky předvolební. Ony v žádném případě prioritně neslouží jako průzkumy, ale jako návodný prostředek pro formování chování voličů. Jinými slovy – někdo s patřičným vlivem v mainstreamu jde stranám PRO a Přísaze tak trošičku naproti … může to být i náhoda, pak je ale otázka kolik náhod v řadě za sebou přestává být náhoda.
        Dvě strany, které nejsou až tak proti EU a NATO potkala při vzniku náhoda, další strany, které jsou více proti EU a NATO ty náhody nějak míjejí…

        1. a ještě … dejte PRO a Přísaze v mainstreamu stejný prostor jako ostatním stranám alternativy (tedy nulový) a nikdo o nich nebude vědět.
          Takže legitimní otázka zní: proč jsou zvýhodněni a proč právě mainstreamem?? kdyby byli zvýhodněni v tisku KSČM, pak lze oprávněně usuzovat, že jsou „na ruku“ KSČM, kdyby byli protěžováni v TV P. Bureš, pak by byla asi správná úvaha, že imponují P. Burešovi více než ostatní … ale ony mají štěstí v mainstreamu, tedy prostředí, které je ukázkově probruselské a pronatovské a protinárodní.

          1. jak to říci… Váš pohled je velmi subjektivní. Kdo je C. Musil a Moravané? Netuším… P. Rajchl si to pořádně odmakal. Když ho po dvou letech tvrdé dřiny na všech frontách vzal mainstream konečně na vědomí (musel, protože už nemohl ignorovat všechny výzvy médiím k diskuzi na sociálních sítích) + Rajchlova důrazná opoziční tažení na Petičním výboru poslanecké sněmovny, přihlášením strany PRO do voleb do EP už ho nemohl zcela ignorovat. Nevím, z čeho tedy usuzujete, že je Rajchl protěžován mainstreamem… :)) Na rozdíl od Kateřiny Konečné… Rajchlův přístup k setrvání v EU, NATO je velmi pragmatický, je nutné nejdříve naplnit předpoklad k úspěšné spolupráci s názorově blízkými zeměmi střední Evropy, aby ČR mohla bezpečně vystoupit z těchto struktur…

            1. Kdo je MUDr. Cyril Musil a Moravané?
              http://www.provystoupeni.eu/ (Je tam i záznam z jejich předvolební tiskovky.)

              Moravané kandidují společně s (neSládkovými) Republikány jako vol. strana
              PRO VYSTOUPENÍ Z EU.

              Moravané a Republikáni jsou na politické scéně již od roku 1990 a ze svých názorů a tezí nikdy neuhli. Že nemají peníze na kampaň a přízeň v mééédiích?
              Co na tom – volíte média a peníze nebo zásadové lidi?

            2. …a vo tom to přeci je. Rajchla známe mj. proto, že byl připuštěn do mainstreamu, Musila a podobné neznáte, protože se tam neukázali.
              Příčina a následek … nepřehazovat různě pořadí 🙂

          2. Já počet Rajchlových mainstreamových účasti sice nepočítal, co si ale vybavím, tak jednou u Soukupa někdy snad loni, který se k němu choval velmi přezíravě. Nedávno na ČT24 v rámci kandidujících stran, tedy povinně, tam jej přiřadili k jakémusi Koťátku či jak a k nějakému infantilovi, který chtěl euro, protože prý si v mládí vystřihoval z novin jeho obrázky a moc se mu líbily. Prý to složení kandidátů takto dali podle abecedního pořadí, hm, možná P je hodně vepředu. A potřetí Prima CNN news, což bylo opět v rámci eurovoleb a poprvé skutečně seriózní.
            Umístění mám pocit u Kantaru má PRO od samého začátku neexistující. Pro tu agenturu nejsou. U jiných to skáče od nad 5 po pod 1%. Mainstreamová internetová média sleduju dost málo, ale pokud tam o nich padne zmínka, tak spíš ve smyslu, že „nejhorší lidé jsou SPD, pak už jen čerti jako PRO“.
            Vzhledem k té osobě spíš k pousmání, jistý Šarapatka, když tančil tanec zhrzenosti při „nekandidatuře“ do televizní rady, tak si zoufal u „ohrožení čistoty“ ČT, když tam jsou schopní ukázat tvář arcipekelného Rajchla. Ale Šarapatku ať si vezme do pytle třeba samotný Timmermans, spíš mám velmi silný pocit, že hodně levicově (konzervativně) smýšlejících vnímá PRO a Rajchla především jako ty vyvržence z tlamy pekelné taky. Jestlipak, pane Dvořáku, tak trošku nemáte v tomto ohledu takové to přání, co je otcem myšlenky?

            1. Šarapatka je zjevně neschopný debil ( vyhozený pro neschopnost, ale psssst, to se nesmí u nás říkat ), ten jeho výrok bych bral jako snahu zavděčit se libtardům, ale docela mimózně.

      2. Já jen dodám k panu Dvořákovi i tu kampaň, kterou na Rajchla spustili. Ano, zápornou, ale správně se říká že i záporná publicita je reklama.

        Navíc pokud přijmete hypotézu, podle mého její pravděpodobnost hraničí s jistotou, že PRO ve skutečnosti řídí Vacek s jeho minulostí, začne mozaika krásně zapadat do sebe.

          1. Něco na tom asi bude..
            Jenže – kde by pan Rajchl, i když je schopný advokát, vzal několik (desítek ??) milionů na volební kampan, bilboardy atd?? Čili potřebuje sponzora, to se mu dá odpustit. Jen je zásadní, jaký je ten sponzor..

            A postřeh nakonec – máme sice „demokratické volby“, do kterých se může přihlásit skoro každý, ale stejně i zde rozhodují PENÍZE na kampan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            Čili zcela jasně jde o „finanční“ demokracii či „oligarchickou“ demokracii.

            Pěkně to má sýstém vymyšlené – psutí tam jen ty bohaté nebo se sponzory…

        1. Poslanci voli ,pokazdy, jak jim prikazou jejich stranicky porucnici.
          Politicky strany zase maji sve financni jedince , jina by zasly na bidu.
          Haji samozrejme zajmy tech ,kteri davaji penize..
          Kdyz takovyho nemaji tak bohace hledaji ,kterej by je potreboval…
          Cim vic penez ma strana , tim vice jsou popularni ti ktery sou na podiich ,
          ty sou zase manipulovany tema porucnikama vzadu…

  17. Předem mého projevu se omlouvám všem, kteří to nikdy nebudou chtít pochopit. Až vidlák popíše všechny bolesti světa, už mnozí z vás tady nebudou. Umřete. To je přizozená očista planety, píšu to kulantně grindýlově. Není boha abyste slezli z civilizačního stromu na zem. Mě nezajímají ty odstavce, kde někdo píše o tom, jak nějakej pajdulák navolenej ke korytu, a to jsou pane tučná koryta, statisícové, za měsíc, jak co kde řekl.
    Už nemáme čas. Stát, který by vás chránil nemáte. Stále volíte papučáře do politiky a ti vám nařídí daně, zákazy a pokuty a dluhy a zkurvenou kulturu. Vy je budete volit jen proto, že už to máte za pár, takoví jste skety, abyste si dožili svůj kapísociálno. Po vás tady chcípne aji pes, protože všechno bude žít jako ve slumech v Brazílii. Hlavně se tam jezděte poučit a noste to sem, aby všichni čuměli.

    Všichni papaláši co jezdili na západ na školení se vrátili vypatlaní na dno, prachy, prachy, prodat, úročit, vekslovat, kolaborovat s cizákama a vytvářet strach a problémy, že z toho kape nejvíc peněz. Války a genocidy je nejlepší byznys. Po nich je medicína, doktoři, kteří do lidí už sto let stříkají sračky, že je to jako uzdravuje, či chrání. Pak jsou policajtri, co jako chrání, ale normální lidi ne, a postupuje to do zadních úvratí vašich pojebaných životních potřeb, se vykadit a vyčůrat. Vás společnost naučila toto. Vaše základní potřeby jsou kadění a čůrání. Další smazáno, páč se svámi dnes už špinit nechci.

  18. Podle počtu kandidujících stran se lidem v Česku evidentně v EU líbí. To je špatná zpráva pro nás, co si přejeme kolaps hnědé unie.

    1. Trochu OT.
      Když už je řeč o Schneiderovi, tak jeden jeho výrok. Nevim jestli to citoval nebo to sám vymyslel, ale moc se mi líbil:

      „Když máte hroší kůži, nemusíte mít páteř“

    1. A víte že potenciál znamená počet voličům kteří o volbě dané strany uvažují, tedy vlastně strop, horní limit jejich hlasů ? A Vidlák správně vysvětlil, kolik subjekrů se o tuto skupinu voličů pere. Jinými slovy potenciál 7,5% zde znamená nulovou šanci mít přes 5% hlasů.

      1. Vím, co je volební potenciál.
        Kromě toho „vím“, že volební účast bude „nečekaně“ minimálně 41 %, spíš víc [to se budou zase všichni „divit“].
        Aliance za nezávislost ČR uzavírací klauzuli 5 % překročí. Mandát získá Hynek Blaško a nelze vyloučit, že ještě někdo k němu. Pěknou ozdobou Evropského parlamentu by byl Miroslav Sládek 😎
        Hádat se nebudu, povíme si po volbách.

        1. S oběma uvedenými jmény bych bez náznaku problému souhlasil.

          Jsem ale dost skeptik co do té predikované účasti. Kéž bych se mýlil v tom, že nevěřím mlčící většině ani to její mlčení. Její malá část se ze striktně inertního stavu dostává do mátožného (k účasti u voleb taktak dostačujícího) jen u parlamentních. Eurovoleb se účastní ve velmi značné většině přívrženci stran, především vyhranění, proto ta tradičně nízká četnost.

          Počet voličů je u nás tuším něco kolem 8,3 – 8,4 milionu. Posledně byla účast 28,7% , tedy 2,396 milionu. Pokud má letos být 41%, je to 3, 423 milionu. Rozdíl je tedy přes milion.
          Společností rezonující výjimečnost těch letošních eurovoleb může aktivovat relativně dost voličů. Těch aspoň trochu aktivních. Ale nevím, jestli tito udělají přes ten milion. Na bedrech to asi víc zůstane -273,15 K, což je značně skličující…

          1. K odhadu účasti 41 % jsem došel (už jsem to tu psal kdysi dříve, nedaří se mi to teď dohledat, tam to snad bylo nejen pro minulé, ale i předminulé eu-volby) tak, že v roce 2018 (půl roku před volbami 2019) deklarovalo pravděpodobnou účast (7 až 10 bodů na desetibodové stupnici) v ČR 35 % voličů, ve skutečnosti jich pak dorazilo 28,7 %.
            Koeficient pro přepočet z vidin na realitu: 0,82.
            Půl roku před letošními volbami deklarovalo pravděpodobnou účast (7 až 10 bodů na desetibodové stupnici) 50 % voličů [zdroj: graf nahoře na str. 152 (v prohlížeči str. 156) zde: https://europa.eu/eurobarometer/api/deliverable/download/file?deliverableId=89910 ].
            50 x 0,82 = 41
            Těsně před minulými volbami (únor/březen 2019) deklarovalo pravděpodobnou účast 30 % voličů v ČR, letos (únor/březen 2024) je to 58 % (nárůst skoro na dvojnásobek, největší ze všech členských států EU – zdroj: graf dole na str. 49 zde: https://europa.eu/eurobarometer/api/deliverable/download/file?deliverableId=91775 ).
            To by vycházelo na účast v ČR dokonce 55 %.
            Čili odhad účasti v ČR 41 % je minimalistický 😏
            No uvidíme. Celoevropský průměr se čeká kolem 60 %.

            1. Velmi zajímavé zdroje, relevanci bezesporu mají.

              Minule tedy byla klesající tendence, z půlročních 35% to kleslo na (ca čtvrtletních) 30% a ve výsledku kleslo ještě víc na 28,7%.
              Zůstane-li tendence z letoška naopak stoupající, tzn. z 50% na 58%, ve výsledku by to mělo překročit 60%.

              Mmch, k těm 55% jste došel 58/30 x 28,7? Lze, ovšem za předpokladu, že se ta tendence ve finále otočí. Zůstane-li zachována, můžeme se dostat dokonce nad ten očekávaný celoevropský průměr.

              Přiznám se, že takto prudký skok jsem u nás neočekával. Čísla mají narozdíl od nás výhodu ve své bezemočnosti. Má skepse sice vychází z empirie, ale emoce v ní samozřejmě je…
              No, pokud i ta čísla dodrží slovo, pořád ještě nevíme, zda nepůjde o vítězství Pyrrhy, tzn. zda tam nepošleme téměř samý Niedermayery (já pořád musím mít něco 🙂 ). Každopádně ale, mimo ten neznámý volební výsledek, pokud „-273,15 K“ projeví vyšší aktivitu, než pouhé drobné kmitání , budu příjemně překvapen. A trocha fantazírování, projeví-li u té aktivity kromě nejzákladnějších funkcí i doložitelné znaky organizovaných reakcí na podněty, možná tam vedle principiálního příjemného překvapení budu mít i náznak spokojenosti.

              A sori, že jste to musel opisovat, já jsem lajdák a někdy si to tu nepřečtu úplně celičký… 🙂

              1. K 55 % (přesněji 55,5 %) jsem došel propočtem 58 x 0,957 (neboť 28,7 ÷ 30 ≐ 0,957).
                Abych řekl pravdu, téměř dvojnásobná predikce oproti roku 2019 (tehdy 30, letos 58) mi (taky) přijde neuvěřitelná, tak se raději držím svých minimalistických 41.
                Víc už toho nenavěštím, počkám na výsledek.
                A opravte si jednotku: −273,15 °C = 0 K 😎

                1. Sice bych se mohl vymlouvat na alegorii, že jako ještě absolutnější bezpohybová nula, ale to by nejspíš neprošlo. Ostatně, já tuším tuhle místo kalibrace aretoval, takže u mě se dá čekat všecko…
                  A 28,7/30 x 58 je to samý, jak 58/30 x 28,7. Jen si ty důvody umístění jeden naskládá jinak.

        2. Lid si ale rad zanadava ,
          hlava a nehlava ,
          ma na to levice a socky ,
          potom zase pravice,
          media a klacky ,
          potom zase neomarksy,
          jindy zase fasisty ,
          aby byli jaksi taksi ,
          pro nektery nastesti ,
          demokraty , komunisty ,
          s tema to ma sichr jisty,
          ekonomy na koni ,
          feministky,
          na eupira ,
          zhavy sadistky..
          Potom je nejlip ,
          aby zadnej slib neulit
          aby vitr porad vodtamtud val,
          vo tom ,aby lid ,podiskutoval ..
          Aby za koule v pruvanu este nevisel ,
          a aby aspon este tejden ,nemyslel.

          Este mu nalozi fialu, vykulencu, lipanku, pepu, neupravenych a neucesanych vondru , vobrazku na klandru ,ktery kazdej den neco rikaji ,lidu predhodi
          a nato lid dychtive ceka, aby se zamestnal a aby lid byl plne vytizenej pozornosti.. …A nemyslel ,ze zlosti , na blbosti..

        3. Doktoru Sládkovi bych to moc přál, nejen za jeho zásluhy. Kdybych to bral za možné, přemýšlel bych o hlasu a kroužku, ale neberu.

          Děkuji za poslední větu a plně s ní souhlasím.

    2. Situace je naprosto absurdni: jedine dve volitelne strany, Aliance a SPD se potaci na hrane obcanskeho zajmu. Aliance vubec, SPD stagnuje od doby, co se dostala do parlamentu, ba i mirne klesa.
      Snad to tady nedopadne jako v Nemecku, kde se uz lide boji jezdit vlakem a presto strany, ktere to do tehle situace dotahly, maji stale skoro 3/4 volicske podpory.
      Na jedne strane mate mainstreamovy zdrcujici slogan „hlavne slusne“, na opozici se objevil stejne ucinny, vyzyvajici k volbe mensiho zla, ktery zni: „hlavne nevolte podle svych zajmu“.
      Tezko rici, co je z toho stupidnejsi.
      Dojemna nadhera, temer k placi.
      Tricet let voli mensi zlo a stale si mysli, ze ho bylo malo.

      1. Připadá mi, že příčinou té stagnace SPD je sám otec zakladatel, ale současně si myslim, že jen díky němu je SPD v parlamentu, takže je to fifty-fifty. Nicméně SPD volím už od jejího vzniku a nehodlám to měnit.

        1. To je taky paranoia: Volic dava SPD neustale ~ 10% a pak se zacne sirit myslenka, ze Okamura vic nechce.
          Osobne mi prijde mensi zlo Babis mnohem nebezpecnejsi, nezli vykonny praporcik Fiala.

          1. To zas ne Babiš tu chce žít a mít prosperující byznys. U nutelína mám pocit, že už se vidí za své „zásluhy“ někde jinde, on neviděl záběry z kábulského letiště.

      2. Kdyz lid tam porad hazi zpatecku..A drzi se vcerejsku zuby nehty..
        A tak lid ma v oblibe popularni volby ,jest do zakladu poucen vo vyhodach,
        v systemu demo, politickych kandidatu ,
        ktery sou lidu dodany pod nos, pohoda.

        Koalice na nesjednoceni a intriky ,politiky, politicky a jejich porad stejny politiky, akademicky mirnych kritik ,kanalizatori analys , pouckari, reakcionari ,
        ktery to mysli dobre ,az se z toho udela spatne, zaruceny slibozrouti , vsecky sliby sezerou, beze stopy ,kdyz dodany volbama a zase korytum , jednoduse to nejhorsi…

        Zkratka vyber , aby si volic nemoh vybrat..A volic to cely stoleti , uz taky
        vybirat nechce.
        Zkratka vsechny bez jedine stopy osobnosti ,vybrany ,automaticky,
        ctouci /mluvici hlavy…Vystaveny na podiich za tim ucelem.
        Na vocumovani lidu ,aby se nesplet.

        Kdyz sou to jenom ty novy osobnosti, ktery umi zmenit situace , schopnostma
        a vzdy a vsude kolem sebe , tam kde prave sou. A za vsech okolnosti..
        Uz tim ,ze nekde sou ..
        Lid se vzpira vsema deseti necemu takovymu..Se to neslusi , udelat neco nevhod.

        Na lid je vzdycky spoleh z obou stran ,nebrani se tomu, co dostane prideleny ,
        z vlady a opozice , oboji soucast systemu , zarucujici svindle.
        Lid si zatvrzele odmita vybrat aspon jednoho svyho a nepolitickyho kandidata
        a este beda bez politicky strany …..
        Kteryho znaji ,kdyz je porad mezi nima..Kdepak, lid ceka. A tak se i lid zas docka.

        Z minulosti vime ,ze takovy osobnosti , sou kazdymu rezimu nebezpecny a nejvic.
        Kozina ,Mistr Jan z Husi nedej boze, ten Zizka , jak tyhle osobnosti vrchnosti
        a nadlouho zavarili. Lid si je pral a dal si je do cela, aby vedli.
        Kolik meli porucnici problemu , strachu ,patalii a driny s nima , nez je odstranili..
        Div se sami z toho mockrat nezhroutili.I Prahu z kanonu bombardovali.
        Udelali vod tech dob vsecko , kazdej je ted pako , aby se tohle ,
        nesmelo vo pako vat..

        Zapad udelal vse a vzdy aby znicil nase skutecny a osvedceny vudci osobnosti ,
        dodanim nas Hitlerovi , terorem s pomoci Heydricha , po 45 besnil na ne Benes,
        mel svoje ukoly este z Moskvy.
        Potom este vic besnili silenym terorem , fanatici ,zvoleny i nezvoleny ,vod 48.
        Ty zvoleny kandidati a voleny , uz z prvni republiky, politici ,poslanci
        poridili ty dalsi bestie ty nezvoleny.
        To je co delaji nedriv..A vopakujou..

      3. Ke sloganu „hlavně slušně“: Je příšerný, ale srozumitelný. Jestliže Zemanovo odmítání migrantů bylo pro budoucnost naší země naprosto zásadní a jenom kvůli němu bych ho volil do nekonečna, jako příklad chování naprosto selhal. Když si k akcím typu „Hitler byl gentleman“ a trenkám nad hradem připočtete alkoholismus a nevábnou stařeckou vizáž, jenom vzpomínka na něj musí mladou generaci i po více než jednom roce strašit.

        1. Na tom neco je, skrze CT zprostredkovane vzpominky na tesilovy vek a repy rude od chlastu mladez asi pritahovat nebudou. Kdo by se chtel vratit do takove totality a doby bezpravi, kdy vas byli za nazor schopni vyhodit z prace.
          Na druhou stranu je zajimave, ze generaci, chtejici menit svet zaujme slogan „hlavne slusne“.
          To je pro obdobi generacni vymeny velmi netypicke motto.
          Mladi lide se zrejme otrasli odporem nad vyrazem kunda , cti [pasy] a obratili se k politice ODS, prezentovane esteticky neodolatelnym Vondrou a vyjimecne slusnym Novotnym.
          Jinak vas prispevek chapu, ovsem nejasne mi je zpracovani politicke situace mladou generaci.

          1. Kdo by se chtel vratit do takove totality a doby bezpravi, kdy vas byli za nazor schopni vyhodit z prace.

            Petr Drulak ma na tohle dost vyhraneny nazor.

          2. Řekl bych, že dnešní mladá generace je (v průměru samozřejmě) nebývale neprůbojná a k tomu se slušnost dobře hodí. Slušnost je také blízkou příbuznou nejvyšší libtardí hodnoty- Tolerance.

        2. Trenky nad Hradem nevyvěsil Miloš Zeman, ale jacísi 100hoven, kteří současně odcizili presidentskou standartu a vyhlašovali, že ji rozstříhají.

          1. Ale vyresil to PePa107.
            Vinen je vzdy ten, koho si muzete dovolit beztrestne dehonestovat. Slaby kus s cejchem viny na cele.

      4. Nemůžete růst, když vás dennodenně zasypávají hovny.
        Od počátku vzniku SPD jdou proti ní všichni – parlamentní strany, media, BIS. Strana obdržela snad už všechny nálepky které existují. Zkuste růst v takových podmínkách. Kolik malých stran zaniklo díky mediálním kampaním? Takže tech 10% je malý zázrak.
        Takže než volit Babiše nebo opět nějaké pidistraničky, tak to na 100% hodím SPD.

        1. Coz znamena, ze to, cim mainstream zasypava SPD, volici jako hovna nechapou.
          Mate urcitou hodnotovou stupnici, kterou vam kdosi zasypava hovny. Co by se od vas dalo ocekavat? Asi vzdor, ze ano.
          Ten ale v pripade potencialnich volicu SPD neprichazi, coz znamena, ze hodnoty SPD nejsou jejich hodnotami a jsou jim lhostejne.
          Tohle je dulezity moment: pospineni hodnotoveho vzoru nevede ke vzdorovitemu jednani (vice urazenych potencialnich volicu voli SPD).
          Zaver bude asi ten, ze na hodnotach zalezi tak v 10%, zbyla cast rozhodovaciho procesu /koho volit/ je tvorena medii.
          Tedy jde jen a pouze o mocenske vlastnictvi medii (dozor nad vlastniky), bez ktereho neudelate zadnou politickou zmenu podle vlastni vule.

          1. Potkal jsem se nedávno s blbcem, který vykřikuje že je hrdý evropan, protože z čistých Čechů se degenerací stávají desoláti. Je mu přes padesát, takže se obávám, že u mladších ročníků podobné bludy dostanou i do těch chytřejších.

          2. Voliči to chápou přesně tak, jak jim to media nadělují a proto volí ty „správňacké strany“ o kterých se hezky mluví a dělají tu správnou hodnotovou politiku.
            Přece nebudu volit někoho, kdo je rasista, fašista, proruský zmetek, xenofob….kluci v televizi říkali. Já jsem přeci slušný člověk a mám slušného premiéra a fešáckého prezidenta. A jak bych vypadal před kamarády – jako lůza. Kluci v televizi říkali.
            Proto SPD má 10% a nic víc.
            Takže ano – pošpiněni hodnotového vzoru nevede ke vzdorovitému jednaní. Pošpiněni hodnotového vzoru vede k tomu, že se nebudu chtít pošpinit také. A proto stále 10%.
            Takže ano – bez dozoru nad vlastníky medií neuděláte změnu.
            A pokud tu změnu chcete udělat = Fico.
            ALE, a to je hlavní, část těch miliónu propadlých hlasů by se mohlo snad pošpinit. Protože těch 20% jsou stejní špinavci jako my.

            1. Mame tu dva hovory v jednom: vy vypravite o mechanismu nevolby, ja mluvim o jejich pricinach. Coz ale neznamena, ze piseme neco, co ten druhy nevi.
              Zajimave je, ze obecne se ma zato, ze se kvalita zivota zhorsuje, ovsem obcan jako by byl zasazen sneznou slepotou.
              Hazeni hoven a naopak kydani kvetin ma absolutni efekt, pokud nahodou u moci neni zbesily psychopat jako Matovic, tam takova taktika nefunguje, ale to je vyjimka.

            2. Ano. Hezky to vysvětluje Stanislav Komárek, namátkou: Dlouhá období prosperity vytvářejí společenskou únavu a podvědomou touhu po změně, člověk je tvor stádní, rád nejenom vládne, ale nechá se i ovládat, má tendenci vytvářet společenství „čistých“ atd.

    3. Právě že kádrování, kdo „má šanci“, a kdo ji „nemá“, a rozhodování podle „průzkumů“ a podle televize, nás po třiceti letech přivedlo tam, kde teď jsme. Můžeme se sice utěšovat tím, že ty hlasy tzv. „nepropadly“ – ačkoli upřímně, já si při pohledu zpátky horší propadnutí sotva dovedu představit. Stav naší země (je-li vůbec ještě naše) je produktem vládnutí všelijakých rádoby zachránců a spasitelů, kteří se vždycky probudí a začínají udatně bojovat v momentě, kdy jim pomalu končí mandát… Takže dík Vidláku, ale já už mám taky jasno, a rozhodoval jsem se podle činů za mnoho let zpátky, a ne podle keců na sociálních sítích.

    1. Dneska jsem si přečetl na PL rozhovor s prof. Budilem a přál bych mu úspěch, ale na druhé straně se tajně těším, že nám zůstane doma, pro domácí politiku (když už se do té politiky konečně nechal zatáhnout). Pokud se v tom naučí chodit, mohl by to být nový Masaryk.

      1. Slysel jste toho novodobeho Masaryka nekdy mluvit? Pan profesor je naprosto bez charismatu, zrzka ho v boji o predsednictvi Trikolory porazila zcela opravnene.

        1. Pokud je bez charizmatu a není rétor, může se velice dobře uplatnit v zákulisí strany a být daleko prospěšnější, než mediální tvář oné strany. To víte, dneska se líbíte, zítra už nemusíte.

          1. Obávám se, že na to nemá průraznost. Podle mého bude asi skvělý, když se s ním přijde někdo z vlastní vůle poradit, ale tím to končí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *