22 května, 2024

Vezměte sviště do Prahy

Pamatujete, jak to bylo v listopadu 89? Zpětně dneska víme o onom slavném 17. listopadu, kdy se sešli studenti, aby demonstrovali za svobodu, pak na ně naběhli milicionáři, demonstraci rozehnali, děckám namlátili a „zabili Šmída.“ A pak už se všechno sesypalo jak domeček z karet, Havel na hrad, Gott zpívá s Krylem, Kubišová zpívá, ať Batman dál zůstává s touto krajinou, lidé cinkají klíči, vzniká Občanské fórum, komunistický parlament volí svého oblíbeného disidenta…

Ale ono to bylo trochu jinak. O sedmnáctém listopadu tehdy v republice skoro nikdo nic nevěděl. Tehdejší Československá televize ještě mlčela a pokud referovala, tak o ztroskotancích a samozvancích. Strana a vláda si ještě myslela, že má situaci pevně v rukou. Oficiálně demonstrovala jen hrstka dezolátů na které není třeba brát ohled. A nebyla to první demonstrace. Protestovalo se celý rok.

Vláda samozřejmě byla nervózní, protože z okolních zemí už přicházely signály o změnách. Na Slovensku vyhrál Fico, v Maďarsku Orbán, v Holandsku Wilders… Tedy pardon, to je současnost, ale po celý rok 89 se v okolních zemích hroutily zavedené pořádky. Tehdejší intervjuci o tom samozřejmě mlčeli nebo referovali s despektem. Lidé už jim ale moc nevěřili. Poslouchali štvavý hlas Svobodné Evropy. Ale jinak tu byl klid. Jen ztroskotanci a samozvanci trochu tajtrlíkovali, ale na Václaváku jich bylo sotva pár stovek. Možná maximálně nižší tisíce, říkali v televizi. Sedmnáctý listopad vypadal na obrazovce právě takhle. Vláda rozehnala drzouny a dala jim na pamětnou.

Jenže, ono se to tak úplně nepovedlo. V následujících dnech režim začal zjišťovat, že přichází o svoje opory. Vše pak vyvrcholilo v pondělí 27. listopadu dvouhodinovou generální stávkou. Sedmnáctého listopadu ještě byla televize pevně na straně vlády. Sedmadvacátého listopadu už novináři věděli, že se vítr otočil. Už viděli pochodovat dělníky z ČKD. Už slyšeli, že Jakeš patří do koše a na Štěpána bez Štěpána. Už viděli lidi na Letné a hlavně zjistili, že vládu má rádo podstatně méně lidí, než to vypadalo podle jejich reportáží.

A šup… rázem z nich byli demokrati a největší komunistobijci. A pak už to známe…

Pamatujete si, jak to vypadlo před parlamentními volbami před dvěma roky? Kdo byl největším stoupencem Petra Fialy? Kdo měl největší radost, že Andrej Babiš odchází do opozice? Učitelé… Kde se dneska zviditelňuje Markéta Pekarová Adamová, toho času takřka bez voličských preferencí? Ve školách. Tak jako se kdysi režim spoléhal na podporu dělníků, tak se Fiala spoléhal na podporu učitelů a státních zaměstnanců. Tehdy se režim zhroutil, když zjistil, že nemá podporu ani mezi těmi, na které vždycky spoléhal.

Teď náš Nutelliér zjistil, že proti němu budou stávkovat i ti, které jeho vláda preferovala. Nechápe to. Vždyť jim přidali. Jaké požadavky by ještě mohli mít? Takhle nějak se musel cítit Jakeš, když zjistil, že ani lidi z Kolbenky za ním nestojí. Ne, to nebylo sedmnáctého listopadu. To bylo až potom. Pak už tu změnu větru vycítili všichni a šlo to ráz naráz. Až když se ukázalo, že za režimem už nestojí ani jeho hýčkané opory.

Kdo dneska ještě stojí za vládou? Učitelé to nejsou. Doktoři to nejsou. Zaměstnanci to nejsou. Policie to není. Armáda není vůbec. Odboráři to nejsou. Dokonce ani průmyslníci to nejsou a jsou rádi, že se stávkuje vlastně i za jejich zájmy. Zemědělský odborový svaz se snad také k protestům přidá. Jen zemědělci typu Jurečka jsou spokojení, protože dostali vyšší dotace. Bývalá družstva rozhodně spokojená nejsou a nejsou spokojení ani agrobaroni.

Našemu cenzurministrovi Rakušanovi se bouří jeho rezort a jde také do stávky. Dobře, vy! Nepřekvapuje mě to. Ze všech hostů, co u mě byli a nemohu o nich mluvit, ti z vnitra nadávali nejvíc. Ti z obrany byli rozmrzelí a ti ze zamini se posmívali…. To jen tak pro ilustraci.

Ne, nevím, jestli pondělní stávka a demonstrace bude znamenat změnu. Ale jsem si celkem jistý, že Fiala zjistí, jak málo je oblíbený dokonce i u těch, na které se spoléhal. Leckdo v jeho okolí ztratí odvahu a začne se ujišťovat, že s trochou štěstí nikdo nezjistí, že patřil k Pětikolce. Myslím, že stojí za to, tomu pomoci. V médiích už začíná pozvolná panika… Už se začínají navzájem ujišťovat, že odboráři jsou slabí a nebudou mít žádnou podporu.

V pondělí bude mít hodně škol zavřeno a díky tomu si bude muset hodně lidí vzít dovolenou. Co kdybyste vzali sviště na výlet do Prahy a pomohli trochu se zablokováním ulic (a tramvajových linek) na Malostranském náměstí? Pánové Dufek a Ďurčo vás tam rádi uvidí. Ano, přesně tihle dva.

Je třeba vydržet a snažit se, je třeba se bouřit a křičet, protože kdo nekřičí, ten nic nedostane. A je třeba nevěřit České televizi.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

405 thoughts on “Vezměte sviště do Prahy

  1. Již jsme zaznamenali, že Fiala, který dělal reparát z matematiky, neumí ani učivo matematiky pro 7. ročník základní školy. Nyní to prokázal i Síkela. Ten tvrdil, že zvýšení regulované složky ceny elektřiny v průměru o 72 % se asi 40 % domácností vůbec nedotkne, protože se jim sníží cena silové elektřiny, několika procentům se to zvýší o 10 % a zbytek je zanedbatelný. Pokud vyjdeme z předpokladu, který ale není pravdivý, že se domácnostem nebude zvyšovat cena silové elektřiny. Tak, při užití trojčlenky to znamená, že více než 50 % domácností se cena zvýší o 28,8 %, tedy téměř o třetinu.
    Jak mohl Síkela dělat bankéře, aniž by uměl učivo matematiky pro 7. ročník základní školy?

  2. Vláda nemusí snad hned snižovat ceny energií, stačí, když je nebude dále zvyšovat. Celé to zvýšení regulovaných složek ceny energií je jeden velký podvod. ERÚ neplní svoje poslání. Má regulovat přirozené monopoly, což je věc, která je normální ve všech kapitalistických zemích. Přirozené monopoly bez regulace si mohou diktovat jakékoliv ceny. Což se dnes v podstatě děje. Distribuční firmy sdělí ERÚ své náklady, které by měl tento úřad zkontrolovat, zda jsou uplatňovány oprávněně, což však nedělá. O co si energetické firmy řeknou, to dostanou. A náklady ČEPS, to je ještě jiná kapitola. Tam se promítá jednak koupě NET4Gas, jednak potřeba posilovat přenosovou soustavu, aby Němci mohli vyrovnávat výkyvy ve své síti, způsobené obnovitelnými zdroji. Nechápu, proč vláda nedá peníze na koupi NET4Gas z rozpočtu a nechápu, proč musíme my, chudí otroci, platit bohatým Němcům něco, co vůbec nepotřebujeme, ba nám to vysloveně škodí. Nejlepší by bylo vedení do Německa odstřhnout a hned by mohly být regulované ceny energie nižší.

    1. Je dobré znát oponenty, už jen proto, aby jedna věděla koho určitě nevolit. Docela slovákům závidím. Ty dva další ksichty jsou opravdu , ale opravdu fuj

  3. Lépe nebude. Schůzka Fico Fiala, prý se v jediné věci neshodnou a to je vyzbrojování Ukrajiny, kdy Slovensko se hodlá omezit pouze na humanitární pomoc, premiér Fiala považuje vyzbrojování Ukrajiny za prioritu. ( dnes ve zprávách na ČT 1)

    Takže nás čeká uzbrojení a škrty na věčné časy.

      1. Nedivím se, Fico zná diplomatický bonton, naše velení ať hradní či vládní se to dosud nenaučila, nebo holt na to nemá, či to nemá v dodaných manuálech. vona ta vojenská drezúra se těžko odnaučuje a tzv „filizoovéfé“ jak by smet.

  4. Já bych s těma svišťama byla opatrná. Zoufalí lidi dělají zoufalé bjeci., Abyste neskončili za katrem a svišti do vyšetření prozatím v děcáku. Co jsem slyšela tak v pražských to není žádná sranda.

    1. Jako Anna Proletářka, šla do průvodu na 1. máje, nepovoleného, po střetu s policií předčasně porodila. Nebo Kateřina biomasa Jasques, šla s dětmi demonstrovat, tam ji policie zbila, ona z toho vytřískala politický kapitál, dostala se do sněmovny a tam ke štěstí přišla.

  5. O/T: Od 1. prosince budeme zase o větší kus „svobodnější a bezpečnější“. Začne platit DSA podle EUhnije, tudíž jsou típnuty stahovací servery jako Ulož.to, Fastshare.cz, … Tudíž pokud nemáte své oblíbené filmy/muziku na discích doma, máte ještě pár dní na stažení.

    Samozřejmě, ve výsledku se to akorát otočí pro nim, a za nedlouhý čas se úložiště přestěhují – třeba do Ruska, Malajsie, Indonésie, … Pokud přístup k nim típnou také, tak si bude muset každý platit VPN s větší rychlostí, to bude jediný výsledek – tedy kromě postupující nasranosti.

    https://domaci.hn.cz/c1-67269290-stahni-to-na-uloz-to-od-prosince-uz-ne-platforma-prestane-umoznovat-sdileni-souboru

      1. No torrenty hlavně umírají. Největším nedostatkem torrentů je, že stáhnout se dá pouze to, co někdo dočasně sdílí. Spousta věcí tak nenávratně mizí, protože prostě není, kdo by danou věc sdílel.

    1. Koukám, že se v EU úplně zbláznili nebo se rozhodlo Uloz.to skončit. Podle toho, jak je to napsané, je nelegální poskytnout někomu link na soubor, co jsem si někam nahrál jako registrovaný uživatel. To je přece úplně to stejné, jako,když si stáhnu video z TyTrubky nebo KsichtoKnihy na základě linku.

      1. Uložto ani ostatní „se nerozhodli skončit“, prostě musí, dle DSA.

        Jak správně uvádíte, nepůjde ani link na soubor, pokud šlo o soubor, který si stahující předtím sám neuložil (tj. cizí soubor). Tak se snadno zbavili té možnosti, že by třeba všechny soubory byly šifrované a někde externě ve svobodné legislativě by byly plné názvy souborů s popisem, linky a dešifrovací klíče.

        Zajímavé na tom je, že přesně takovou věc dělají jiné cloudové služby, třeba OneDrive, Dropbox nebo GoogleDrive… tam to zruší také? Asi ne, lidé to dost často používají ke sdílení souborů.

        Jsou to arogantní ignorantní šašci, zkrátka. Holt musíme počkat, než se obsah přesune někam mimo dosah těchto EUhnijních hovad a celé se to znova rozběhne. Když přístup na takové servery típnou přes filtraci DNS/IP nebo obsahu, tak si každý zaplatíme nějakou tu VPN a bude po ptákách…

    2. Filmy nestahuji, hudbu pouze zahranicni a na to mám zdroje jinde po světě.
      Zatím se všude dostanu bez VPN, pokud to nepůjde, tak s VPN a když to pak taky nepůjde tak nahodim Tor.

      1. Na filmy kali bily tesak, ale ja si tam stahovala stare herbare, zaznamy zo zrusenej kniznice hovoreneho slova – rozhlasove hry pre deti a mladez, na ktorych som ja vyrastala, semo-tamo nejaku tu ucebnicu …

        Mi ukazte, kde po svete najdem este toto ulozene …

    3. Sdílení filmů bylo dlouho dobu hlavním tématem Pirátů. Konec konců se podle toho i ta jejich strana dodnes jmenuje. Je ironické že v době kdy se dostali poprvé a nejspíš (doufejme) i naposledy do vlády, tak korporace dosáhly svého a zaříznou to. A Piráti při tom ani nemukli.

  6. Jana Kunšteková napsala 24 listopadu, 2023 (14:53)

    „Nenechte zrychlený úsudek cloumat Vaším majestátem. Moje pseudovzdělávání – nejen moje – mělo za „následek“ tisíce vzdělaných lidí. Dokud nám to systém umožňoval, tedy s určitostí do nástupu inkluze počesku a neustálého tlaku na snížení úrovně vzdělání.“

    Jestli zvládám základní úkony počtů, vychází mi to, že ti Vaši absolventi jsou dneska ti, co se derou k moci, ti dříve „vzdělaní“ už to mají pevně v rukou. Media, kulturu, nevládky…..
    Ale pravda, nevím kde a co jste učila.
    Jestli matematiku, mechaniku, stroje a zařízení, technologii apod. na strojní nebo hutní fakultě, pak všechna čest. V hlubokém předklonu žmoulám čapku v dlaních.
    Podle Vaší „zabejčenosti“ se ale obávám, že tomu bylo jinak.
    L.

    1. Samozřejmě jsem jako učitelka naprosto neužitečný tvor. Máte úsudek předem, tak proč diskutovat, že. Vy jste se naučil všechno sám a vše děti, máte-li je, také? Vaši ošetřující lékaři se také naučili všechno sami? Nepotřebovali vzdělání na gymnáziu? nepotřebovali jazyky, aby si nastudovali zahraniční materiály? Tvl, omezence jako by shazoval.

      1. Jana Kunšteková:

        Vaše práce je samozřejmě záslužná, o tom není pochyb, ale pokud se vám na ni něco nelíbí , (např. asistenti pro nevychovatelné děti, včetně těch dětí) tak proč se nevzepřete a neodmítnete takového žáka vyučovat?
        Koho jste volila do sněmovny a na hrad? (otázka je nepovinná).
        Jaký máte názor na učitelku Bednářovou, kterou vyhodili z práce? Zastala jste se ji? Proč se kvůli ni nestávkovalo?

        1. Asi toho o mě moc nevíte, a přitom je toho v internetovém prostoru dost. Učitelky Bednářové jsem se zastala i na Litterate, milý inkvizitore. Rovněž toho moc nevíte o učitelské práci, ale to vám nezazlívám. Učitel je totiž takové povolání, ve kterém se nepracuje pro zisk, ale pro děti, včetně těch znevýhodněných. Odmítnout někoho učit prostě nejde. Hledají se cesty přes poradny, psychologa, OSPOD a podobně. Když toho máte dost a nevidíte výsledky práce, protože prostě v přeinkludovaném prostředí nejsou, odejdete na jinou školu, kde to s inkluzí nepřehánějí. Ani ne tak proto, že by vám ty děti vadily, ale víte, že jim nijak nepomůžete.

          1. Re: Jana Kunšteková
            Paní Jano, práce učitele je velmi důležitá.
            To, že je školství ve sračkách není Vaše vina. Že jsou někteří učitelé hlupáci, patolízalové, lovci peněz, to taky není Vaše vina. Je tomu tak v každé profesi, i když v některých je tomu více, než v jiných.

            Nenechte se otrávit.

            1. Jak a cim je dulezita. Prace ucitele. Vaclav.
              Definujte aspon. Jinak tu dulezitost ty prace ,
              vy sam hodne popirate..
              Zaroven zase hazite spinu , obvinujete anonymni , nekonkretni
              zjeveni z vasi mysli , plne fantasmagorii ..
              Dulezitost prace ucitele , kdyz existuje , prave na vas, selhala.

          2. Jana Kunšteková

            Já vám věřím a fandím vám (všem učitelům), ale vězte , že psychicky náročných povolání je více, nejenom učitelé, ale třeba např. řidiči v kamionové dopravě, jednou nohou na hřbitově a druhou v kriminále, jednou týdně doma, rodinu nevidí a nic jiného neumí.

            1. Rozdíl alespoň já vidím v tom, že učitele potřebuje v životě každý. Nic proti kamioňákům, ale v rozumném hospodářství, kde se využívá jednak lokálních produktů a jednak spíše vlaků, jich zdaleka není třeba ty šílené počty jako dnes.

              1. Memorují bludy a dril dischciplíny aby otroci mohli svobodně jezdit do pojebané “ práce“.

                Odjakživa školství plnilo funkci jeslí pro otroky aby zaměstnavatelé měli rodiče v plném nasazení!!!

                A už to tady zase máme 12hod, 14 hodin slyšel sem že i patnátky už něgdo vede.

                A gdyby už žádná práca nezbyla a fšechno dělaly automaty, roboti, tak by se snažili pro blboně vymyslet další prácu a další poplatky a na to si najmou zase učitele, keří udělají z hlav našich synů a dcery pěkně dutý, barevný a natupírovaný hlávky zéélíí co neudělaj krok bez navigáácé. Hotové

                  1. Do stoupy vší aktivity to platí dodnes. Mámánky vychovávají ve školách a rodiče otročí na podnikatele.
                    Tak je to. Tohle funguje pár desetiletí. Kvantově, čili násobkem potenciálních vlivů se to zhoršuje každej den, měsíc, rok.

                    1. Ale zas díky povinné školní docházce od Marie Terezie, nemusela děcka otročit ve fabrikach až do 12 let. To v Anglii musela ke stavům už děcka od 5 let. A dneska můžou děcka chodit do školy až do 26 roků.

                  2. No, děcka posílali do fabrik makat, páč platy byli na nepřežití. Demosgráti to vylepčili, dali ženám demosgratické právo taky otročit, a stejně to nestačilo. Dneska už sou demosgráti dál. Makají oba rodiče, potomci v lapáku do kerých, aby nezešíleli, nalejvaj *moudra*.

                    Platy nestačí ani zdemogratizovaným ženám a zotročeným mužům a tak neplodí. Otroci se dovážejí z cizákova. Jak za starýho pantáty hradního klacka, gdyž odchytávali svobodné muže ve hvozdech na robotu a na Václaváku je prodávali.

                1. Vy jste samouk, nebo jste se něco naučil díky memorujícím učitelům? Tady se totiž se samouky, kteří učitele nepotřebují a vzdělání dětí si lépe zajistí sami, roztrhl pytel. Jak jsou učitelé nepotřební, se jasně ukázalo díky pondělní stávce. I rodiče, kteří školy považujíi za „hlídárny“ svých ratolestí, se možná proberou, až zjistí, že ve škole nebudou kuchařky a zřizovatel tam bude vozit šmakulády z velkovývařoven. Nemluvě o otm, že si budou v pondělí muset vzít dovolenou, pokud nemají vhodnou babičku.

              1. Mě naučili, že gdyž jim neposloužím zpětnou reakcí na jejich dané podněty, otázky, tak že mě nepustí do dalšího ročníku. Každému učitelovi je futrál co umíte, chtěj zápočty, výsledky aby si obhájili plat. Tak je to.

                Žádné vědění v tom nehledej.

                1. Měkké dovednosti se dřív moc nenosily, protože nejdou změřit. Dneska je to moderní, prý děcko nemusí vědět, co jsou lišejníky nebo pH, ale musí mít ty měkké dovednosti a kompetence, to jim mají učitelé předat.

                2. Sasinovo okázalé pohrdání vzděláním je, jak vidíme, takovou svéráznou parafrází známé bajky o lišce a kyselých hroznech.

                  Teď je příhodná chvíle překopírovat sem úryvek z Medvídka Pú:

                  „Co je tohle, nač se teď dívám?“ řekl Ijáček a stále na to hleděl.
                  „Tři větvičky,“ řekl Králíček bez váhání.
                  „Vidíš,“ řekl Ijáček Prasátku. „A teď odpovím na Tvou otázku.“
                  „Děkuju,“ řekl Králíček.
                  „Co dělá Kryštůfek Robin dopoledne? Učí se. Vzdělává se. Dloubá … myslím, že tak to řekl, ale možná, že také jinak … dloubá nebo snad hloubá ve vědě. A já svým skromným způsobem … já taky dělám to, co on. Tohle je, například …“
                  „A,“ řekl Králíček, „ale ne moc podařené. No, už musím jít a říci to ostatním.“
                  Ijáček pohlédl na své větvičky a pak na Prasátko.
                  „Co řekl Králíček, že to je?“ zeptal se.
                  „A,“ řeklo Prasátko.
                  „Řeklo jsi mu to ty?“
                  „Ne, Ijáčku, neřeklo. Nejspíš to ví.“
                  „Ví? Myslíš, že Králíčci vůbec vědí takové věci?“
                  „Ano, Ijáčku. Králíček je chytrý.“
                  „Chytrý!“ řekl Ijáček pohrdavě a pevně šlápl na své tři větvičky. „Vzdělání!“ řekl Ijáček trpce a skočil na svých šest větviček. „Co je učenost?“ zeptal se Ijáček a vyhodil svých dvanáct větviček do povětří. „Když ji i Králíček zná! Haha!“
                  „Já myslím …“ začalo Prasátko nejistě.
                  „Nemysli!“ řekl Ijáček.


                  Tak je to. Žádné vědění v tom nehledejte – přesně tak, jak to říká oslík Sa… ehm, Ijáček.

                  1. Není sám. Jak se dá vyčíst z jeho nesouvislých blábolů z poslední doby, druhý takový je tady paw-lík, vulgo lehce rozpoznatelný anonym. Ten taky sežral Šalomounovo hovno.

              2. V podílovém uspořádání země, gde si potomci žijou fifty fifty, by nigdo nenutil blboňě dolejzat na školy jen proto aby si nadrbali větší gáži, naučili se jakékoli bláboly ve škole aby se dostali k papíru, kerým budou šermovat kolem sebe, že jako maj mandát na násobek mzdy.

                Měli by fifty podíly na hospodaření země, tak by si mohli dovolit luxus, nechat pár desítek schopných myslet, vykonat dokončení průmyslové revoluce, a neurážet se kvůli tomu.

                Ostatní by si mohli klidně hrát na umělce, ale nigdo by nikoho nemohl vyexekuovat. A mimo toho, by stejně běžely volby potřeb každej den, měsíc, (uzávěrka), rok. Silvestr by oslavili schválením plánu potřeb a nemuseli by glgat jen proto že je v kalendáři napsaný méno Silvestr a něgdo nastrašil za miliony nějaký ozdoby na návsi. A spousta věcí navazuje geometrickou řadou, že za pár let se lidi sami tak nějak přizpůsobí normálnímu životu.

                No ale ve školách učí něco jinýho.

                1. Jako že bychom měli 99% populace nevzdělané ? To je horší než Amerika, to jste se fakt zbláznil, ale určitě tím okouzlíte anonyma paw.

                  1. Si myslíte, že ve škole se lidé vzdělávají? Muheeeee

                    Nejvíce co se člověk může gdy naučit je vzor otce a matky. Cítit s nima a rozumět vztahům. Tomu se říká eufemisticky empatie. Z této schopnosti cítit a rozumět tenkým předivům života vznikly fšechny užitečné vynálezy na světě.

                    1. Třeba Edison, to byl empatik až na půdu, že ?
                      Sasine, vidím že reagoval Zakladatel, tak nemá cenu abych něco dodával, snad jen že v podíly domorodcům i volby potřeb věřím, ale národem nevzdělanců jste mne ztratil, to je jasná cesta do pekel, nevím ani kdo by na ty podíly vydělával, ani jaké vzdělání je podle Vás třeba, ale už je mi to vlastně jedno. Těžce jste mne zklamal. To už bychom déle jako národ přežili podle Milenu a Svědků Klausových.

                    2. Nu što.

                      Já si myslím, že gdyby se lidi řídili empatií, už bysme dávno nemuseli otročit.
                      kapitalizmus potřebuje peníze, nezajímají ho výdobytky opravdové vědy. Páč faktická věda produkuje průmysl a ten produkuje produktivitu, přebytky a snižuje ceny. Kapitalizmus produkuje nedostatek. Tak zas něgdy.

                    3. Empatie je nutná, tady ve sporu nejsme. Ale nevzdělanost produkuje ovce a otroky, sakra proč si myslíte, že dnešní mladí jsou za libtardími vějičkami, není to náhodou nedostatek vzdělání ? Čím vzdělanější národ, tím větší šance že se o sebe postará. Jasně, jsou výjmešné situace, ale statisticky vzato je vzdělání přímo úměrné úrovni společnosti. Proč si myslíte, že se po světě přetahují mozky ? Co má vlastně ze života takový nevzdělanec ?

                    4. No ale my stojíme před precedentním průserem, rozvalem společnosti a zničením průmyslové a zemědělské základny? Přece nechcete věřit že to je vinou obyčejných lidí.

                      Edison byl stará mordechujcká sviňa, jeho zajímaly jen prachy, proto Tesla se svými nápady neuspěl. A co šlo, tak se to zničilo nebo někam zahodilo. Na co je nějaká empatie, užitek bez zisku ( pchááááááá ), na ní se přece nevidělaj majlanty.

                  2. Nikdy nebudu ani nemuzu. Sem jenom clovek.
                    Vnucovat vsem ,klanet se modle vzdelani vzdelani ,vzdelani za ucelem vyroby atomovych bomb ,chemickych , biologickych zbrani a hodne dalsiho ,Tymakovan ,
                    a spolek prechytralcu ,
                    Ja dam vzdycky absolutni prednost
                    nevzdelanym , nez aby mi padaly ty bomby a ty svinstva na hlavu..A ty vase tupy ale vzdelany hovadiny navrch .
                    Aspon tech nas usetrte.
                    Popirate sam ,prikladem, i tu nejmensi prospesnost a uzitecnost vzdelani.
                    Muzete to vsecko videt kazdej , ve valkach , ty vysledky ,
                    ale vase vzdelana tupost to nebere, neco takovyho
                    nikdy nevodradi a nemuze.
                    Takovy vzdelanci , jako vy se vo vas staraji a postaraji ..
                    Typicky pro fanatiky vedy.
                    Dostanete este horsi zabijeci zbrane.

        2. Otazka je rovnou blba. 44x blba .
          Vzeprete se, kdyz mate doma tri hladovy krky.
          Deti s kteryma zadna prace neprinese vysledky , je prace zbytecna.
          Takovy sou vsude , nejvic na uradech.
          Kazdej to vi a pocita s tim.
          Nemuzou se predpisy, pravidla , narizeni , instrukce , povely, zakazy, prikazy , uredni vyhlasky , informace , deklarace, tajne stanovy bezpecnosti prace , velmi nebezpecny , dodrzovat , casto jen se predstira a musi.
          Za Rakouska stavkovali zeleznicari presnym dodrzovanim vsech vyhlasek a narizeni.
          Zadnej vlak se ani vo metr nepohnul.

      2. Hele, madam, teprve teď jsem si to přečetl a koukám, že nereagujete věcně, a navíc ta poslední věta –
        „Tvl, omezence jako by shazoval.“

        Proč se mi vnucuje myšlenka na samici od skotu?
        L.

              1. Re „Anonym“
                Máte nepochybně pravdu. Produkt umělé inteligence se dnes už nedá odlišit od produktu živého člověka.
                Kontrolní otázka – „Vy jste člověk nebo AI?“

                Díky, paní „lujjzo“.
                Jeden by nevěřil…..
                L.

          1. Jak to říct – třeba otázkou:
            Víte jaký je rozdíl mezi dělníkem, výpravčím, konstruktérem a učitelkou?
            Ta první tři jsou POVOLÁNÍ, to čtvrté je po klimakteriu DIAGNÓZA.

            Čímž se vůbec nechci dotknout učitelského stavu. Jen těch jedinců, ze kterých to číší a ještě to dávají na odiv.

            Ale abych nekvákal jen jako neinformovaný z prostředí, trochu jsem se porozhlédl – a to přímo do „jámy lvové“ – a co nevidím – https://robertcapek.cz/odbornici-ve-spolku-pedagogicka-komora-dil-2-jana-kunstekova/
            Z článku jsem dlouho byl na pochybách, jestli autor nepoužívá metodu nadsázky – ale s tímto závěrem o osobě Jany Kunštekové?
            „Je nepochybně učitelkou, zamrzlou v době před desítkami let, vykreslující falešné obrázky a šířící strach a obavy mezi učiteli. Je to lhářka a manipulátorka, ironizující a popírající každému jinému zřetelně viditelné problémy našeho školství. Namísto „spojovaní“ je nositelkou nevraživosti a nesnášenlivosti. Je to zkrátka taková „soudružka Mizérie“ a primitivní pavlačová drbna. Kdo jiný by se tak dobře hodil pro propagaci toho spolku?“
            Podotýkám, NEJSOU TO MOJE SLOVA, neznám Janu Kunštekovou ani autora článku, ani ten portál, na kterém jsem to našel. Ale našel.
            A pak ještě tenhle článek téhož autora Roberta Čapka https://robertcapek.cz/liny-ucitel-podporuje-stavku-rozhodne-nepodporuje-falesnou-hru/

            Link na ten portál si uložím. Až budu mít čas. abych nebyl úplný outsider.
            L.

            1. Robert Čapek, známý jako Líný učitel – svědci říkají, že nomen omen – vzal z Pedagogické komory, kterou nemá v lásce, jednoho po druhém, a znectil je i s pomocí phtoshopu na svém webu a zaplatil trvalou dehonestaci na googlu. Zeptejte se pár učitelů, co si o něm myslí. Mně už za popis nestojí. Pedagogická komora mu vadí proto, že nenaslouchá jeho radám. Klidně si ho uložte, je to exot do sbírky.

              1. Viděl jsem prvně. Proto jsem napsal, co jsem napsal, resp. citoval.
                Posléze jsem si trochu projel jeho blogy a dělá to na mě dojem, že jde o personu, která je přímým předobrazem /profesním a zejména politicko-společenským/ současného úpadku školství.
                Link neukládám.

                  1. Můžete říct jediný důvod, proč ne?
                    Jako že ten člověk /s jehož dalším psaním na blogu, pokud jste si nevšimla, jsem se seznámil až ex post/ nemá právo na publikaci svého názoru? Co když má ausgerechnet v tomhle pravdu?
                    A vůbec, o jakých „ubohých argumentech“ to tu plantáte, osobo, která jako zapšklá stařena, abych opakoval vaši rétoriku, nemáte nikdy žádný. Než cenzorské kecy, s nimiž se lepíte na ty, co názor mají.
                    Kuš, babo!
                    L.

                    1. Váš příspěvek v 19:14 je plný ubohých argumentů. Plus slušnost, to je pro vás asi sprosté slovo. Začněte u sebe s mistrováním.

                    2. Lex.
                      Voni nevi jen pokrikujou hystericky ze vzdelani,
                      tim pedagogickym skolstvim, na ktery neni.
                      Ste se trefil s tou pavlaci …

                    3. Hele, osobo,
                      je mi zřejmé, že při vašich dispozicích nedohlédnete, odkud se náznak mých invektiv odvíjel /i když on je to spíše váš záměr/, co bylo jejich spouštěčem, a na co jsem pak ohledně některých „postklimakterických“ učitelek reagoval. Tak postupně – svým připodobněním k samicím skotu jsem reagoval na výron madam Kunštekové o „tvl. rozhazování omezenců z letadla“. V tomto poměřování „akce a reakce“ zcela zůstávám na přiměřenosti svého výroku.
                      Načež hle – aniž se vás někdo ptal – jste přišla se svou urážkou „zapšklého dědka“. A madam se hned připojila.
                      Následně jste mi vyčetla, proč jsem zveřejnil názor Roberta Čapka na Janu Kunštekovou z honosně znějící Pedagogické komory, z.s.“, a připojila jste hodnocení mých řádků jako „ubohé argumenty“.
                      No a nyní ty „ubohé argumenty“ vztahujete k mému komentu z 19.14, jakkoliv zrovna tenhle koment ŹÁDNÝ můj argument neobsahuje.

                      Myslíte, že ještě k tomu, že umíte číst, jste ještě stále způsobilá i pochopit obsah a význam psaného textu? Nebo je to jen obyčejná nenávist, která vám vede ruku?

                      Přeji vám klidnou noc.

            2. Lexi, uveřejněním citátu ze superžumpy jste si sice udělal dobře,ale zároveň jste se dobře odkopal. Všichni,co tenhle váš příspěvek četli,už vás tak budou vždycky vidět a ničím to už neodargumentujete,ani žádnou další sprosťárnou…
              Pevné nervy , paní Kunšteková,a díky za to co děláte !

              1. Nevím, paní? Olgo, čím Vy si děláte dobře – docela jste se, myslím, pokusila mě urazit – ale věřte, že mi dosud o „Líném psu“ resp. o Robertu Čapkovi nebylo nic známo. Nejsem z branže, nestuduji ani „učitelské noviny“, ani „Líného psa“, ani „Pedagogickou komoru, z.s.“. Dneska prvně, když jsem na margo sebevědomého „vyznání“ paní Kunštekové – cituji – „Tvl, omezence jako by shazoval“, zadal do vyhledávače „Jana Kunšteková“ a vykouklo to na mě. Myslíte, že jsem měl /mohl/ apriori vědět, co je Robert Čapek zač, zvlášť když ten text, který jsem tu zavěsil jako citát, konvenoval s mým vnímáním asertivity paní Kunštekové /svůj úsudek na Roberta Čapka jsem připojil po trošku bližším „ohledání“.
                Spolu s tím si myslím, že Vaše „Všichni,co tenhle váš příspěvek četli,už vás tak budou vždycky vidět a ničím to už neodargumentujete,ani žádnou další sprosťárnou…“ má trochu „velké oči“. Znáte to slovenské přísloví „Čo sa babe chcelo, to sa jej prisnilo,“?
                Možná byste se měla seznámit s genezí zde publikovaných invektiv. Ta ze strany Jany Kunštekové ve směru ke mne byla první, a ta Vaše byla zatím poslední. Chci věřit, že u toho už zůstane.
                Z mé strany jistě, já pod tímhle článkem „zapichuju vidle“.

                Přeji i Vám klidnou noc.

                PS
                Pokud jsem výše napsal, že nestuduji Pedagogickou komoru, z.s., dneska prvně jsem se tam podíval. A prošel postupně dost stránek ode dneška dozadu.
                Představte si, prakticky všechny byly o penězích do školství https://www.pedagogicka-komora.cz/

                1. O autorovi vámi zkopírovaného textu netřeba nic vědět nikomu,kdo text přečetl. Text o ubohosti autora vypovídá dostatečně ,pane Lexi.

                2. Dovolím si ještě jednu invektivu na Lexe, který se dnes seznámil s Pedagogickou komorou a hned ví, že jdeme po prachách. Jistě, povoláni učitele si člověk vybírá, aby zbohatl, to je přece známo. Tak jako s vámi probíhala dikuse i s Robertem Čapkem na fb Pedagogické komory, i když tam se týkala inkluze, kterou já jsem nevítala, on ano. Myslím, že se také zmínil o nějakém klimakteriu, což je zřejmě nějaká strašlivá ostuda či co. Takže možná přibyde na Googlu ještě jedna stránka s hanopisem Kunštekové, té strašné osoby, co si dovolí odpálkovat ty, co všechno o školství a učitelích vědí nejlíp, jsouce k tomu vyvoleni.

                  1. Pockat, Lex pouze sdeluje informace v Pedagogicke komore uvedene.Nic nevi.
                    Pouze sdeluje ,co tam precetl.
                    Vy pani K. se rada domnivate ,ze pribyde ,
                    abyste potom byla ublizena.
                    Vi se obecne , ze pro spousty devcat ,pajdak byla az na tretim ,ctvrtym miste , az kdyz ty predesly preferovany skoly nedopadly.
                    Uplne jasny je kam nas vzdelani a vzdelanci zavedli.
                    Neni mozny si ani vsecko predstavit ,denne se siri slova silenstvi , neuveritelny , atd..
                    Probudte se. Vsichni.

    2. Lexi, humanitní studia nejsou jen gender, LGBT a politologie.

      Je to taky psychologie, jazyky, překladatelství, lingvistika, právo, egyptologie, dějiny umění…, logika, starověká a moderní filosofie…

      Navíc se domnívám, že jste nepochopil smysl příspěvků paní Kunštekové v této diskusi.

      Také jsem kdysi kantořil (matematiku a fyziku) a vždy jsem obdivoval kolegy humanisty, že dokázali ze suchopárné nudy udělat kvalitni hodinu.

      Ony se totiž přírodní vědy učí mnohem lépe, didaktika těchto předmětů je překvapivě mnohem jednodušší.

      1. Příteli,
        ani ve snu by mne nenapadlo zužovat užitečnost vzdělání jen na techniku /jak jsem příkladmo naznačil ve svém vstupu/. Popřel bych sám sebe jako strojaře a právníka.
        Ale pokud bych měl dnešní společenský, mravní a vzdělanostní úpadek /ekonomiku teď vynechám – její současný stav je mj. důsledkem předchozího/ spojovat s nějakým univerzitním prostředím, pak vězte, že to bude mnohem spíše s těmi obory vysokého učení, které jste vyjmenoval Vy, než které jsem vyjmenoval já /při té příležitosti bych si dovolil napřímit pozornost například k tématům diplomových prací nastávajících „vědců“, jak byla mnohokrát publikována na různých portálech internetu, jistě je znáte nebo si je snadno dohledáte a posoudíte ve světle námi dvěma naznačených směrů vzdělání a jejich užitečnosti pro společnost/. Z onoho „vzdělanostního“ kadlubu, o kterém teď píšu, zmíním aspoň jedno jméno – „Putna“.

        A pokud jde o pochopení příspěvků paní Kunštekové, nechal bych laskavě být.
        Víte, už před několika hodinami jsem napsal reakci na její dva komenty, kde píše mj. něco jako o záchraně alespoň současné úrovně upadající vzdělanosti /velmi volně citováno/.
        Zmínil jsem se tam o tom, jak vypadaly školy a jejich vybavení kdysi a dnes. A jak vypadaly nemocnice a jejich zařízení kdysi a dnes /to „kdysi“ nemyslím před sto lety, ale řekněme ještě v šedesátkách sedmdesátkách – vlastně to je už padesát i více roků, mnohde ještě i dvě desítky let později/. A ten stav tehdy nebyl až tak na překážku výsledkům činnosti těchto institucí. Školy produkovaly vzdělanost a nemocnice zdraví. Obé na vysoké úrovni.
        Dneska má oboje hmotnou podobu skla, mramoru a chromu, včetně moderního a nejmodernějšího vybavení, o kterém si dříve bylo možno nechat jen snít.
        A výsledek?
        Jak vypadá většinová úroveň „produktů“ těch vzdělávacích institucí ve srovnání s „tehdy“?
        A co se děje s tím sklem, mramorem a chromem z nemocnic? Hodně se o tom teď píše – doktorů je /asi/ málo /zato zadarmo vystudovaných u nás odcházejících do zahraničí jako když naseje/, odmítají sloužit, zdravotních sester je „málo“ /průměrné platy lékařů a zdravotních sester si jistě každý dokáže najít/. Některá zařízení nebudou mít nepřetržitou péči, budou se odkládat neakutní operace.
        O zubařích raději pomlčím.
        Protože tady nejde o ty „Chicago hope“, o ty školy v podobě téměř přepychu, o těch nemocnicích zvících křišťálu.
        Tady jde o ty lidi, kteří ty školy dělají ŠKOLAMI a nemocnice NEMOCNICEMI.
        A tady žádné peníze nepomůžou. Ne ve společnosti, kde se všechno přepočítává na peníze.

        No, ale pak jsem to smazal.
        Není komu to psát.
        L.

      2. Voni ty vzdelani na humanitni studia sou moc hezky , az se pride na to ,
        kdo je ma ty vsecky stada jich humanistu , zivit a uzivit..
        Kdo zaplati ty jejich studia. Nekdo jinej a kdo?
        Jak muzou humanisti akademici bejt tak nehumanisticky, na ucet jinych.
        A nejsou to vsicku pazravy parasiti ,jako havlodisidenti.
        Kdyz duchodci a deti nedostavaji , taky stiznosti na nizke platy …
        Ale zase je tu napr. oddeleni egyptolgu. Ty musi jezdit do Egypta.
        Vzdelani ,studia a vyzkum musi bejt , za ucelem podrobnych studii
        velmi starych mrtvol,
        naklady pak privedou , leckoho , kdo nedostane kvuli egyptsky pyramide
        nezbytnou vyzivu ,do predcasneho hrobu …
        Zmrtvolovani ……Humanismem a hnusne pokryteckym , ostatnich to muzeme taky nazvat..

  7. Jen malý OT. Fico sice vyhrál volby ale kritickým místem mohlo být vyslovení důvěry. Naše sdělovala nám zapomněla napsat info, že ji získal …

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *