Takhle to bylo i tenkrát, když stavěli Národní divadlo, ne? To se také všude po vesnicích sbíraly příspěvky, aby z toho vznikla instituce, která bude národu ku prospěchu… Jo, tenkrát říkali: „Národ sobě,“ ale v podstatě to bylo to samé, co dneska. Doboví dezoláti, tedy sedláci a podruzi se učili, jak se organizovat a jak stavět první podpůrné struktury pro národní zájmy. V Práglu se zatím zdatně němčilo a ostentativně se ukazoval příklon k Habsburkům…
Teď to není jiné. Národ se nám vyskytuje především na vesnicích, menších městech a sídlištích, je předmětem opovržení, protože se zabývá prací, kterou lepšolidé považují za sprostou, patří do něj chudina, která si za to samozřejmě může sama, příslušníci pomocné elity, čili doboví lokajové se považují za něco lepšího a cítí se být euroobčany. Rodovou českou šlechtu už dneska nemáme, ale přece jenom máme v této zemi nějaké úspěšné a bohaté lidi, kteří se neodrodili a vědí, že je lepší být s národem a platit mu daně, než čekat, až nad vámi zvítězí nadnárodní korporace díky podplaceným a zlobovaným zákonům, které nadšeně prosadili rektální alpinisté cizích zájmů.
Budete otroky ve vlastní zemi…. kdopak to v roce 1989 řekl?
Ne, všichni nesklonili koleno před Baalem. Všechno nebylo ztraceno. Udělalo se hodně mravenčí práce, která dlouho nebyla vidět. Předmět opovržení pražské kavárny zvedá hlavu. Český dezolát se umí svolat bez prodejných intervjuků a mediálních slouhů evropských hodnot. Český dezolát plní sokolovny. Ves a nenávist se dožaduje stejných práv, která si doteď osobovala jen Praha a láska. Jako houby po dešti vznikají různé projekty. Petr Hampl vydupal ze země Jungmannovu akademii. Funguje vynikající časopis Argument. Existuje spolek Svatopluk, existuje Karlova legie, Petr Bohuš má Modrého jelena, existuje celá řada skvělých blogů, fejsbůk se hemží influencery s tisícovými i desetitisícovými dosahy. V Praze je kromě kavárny i Pražská hospoda… Velmi dobře pracuje Společnost pro obranu svobody projevu, která má velký dosah. Formují se noví politici, kteří nacházejí posluchače i podporovatele. Kdo dneska nedokáže svolat stotisícovou demonstraci, je břídil. K tomu mez námi běhá celá řada schopných a iniciativních jednotlivců, kteří nepatří do žádné skupiny, ale odvádějí nezištně obrovské množství práce.
Porovnejte současnost s rokem 2020 a zjistíte, že jsme úplně někde jinde.
Víte, kdy jsem si plně uvědomil, že se v této zemi něco zlomilo? Ne, nebylo to na první demonstraci v září, ani na té druhé. Bylo to v prosinci, kdy jsem vás žádal o podporu a druhý den jsem nestíhal valit bulvy, jak velká ta podpora byla. Znovu jsem si to uvědomil, když jsme doma balili ty stovky knih a rozesílali je. A do třetice jsem si to uvědomil, když jsem to všechno pěkně do koruny zdanil.
Ne, v této zemi není nic ztraceno. Je to vidět na demonstracích, je to vidět na fejsbůku, je to vidět na plných sálech a je to vidět i na penězích… dokonce je to vidět tak moc, že i když jsem za poslední měsíc veškeré prodeje knih zastavil a nikde nedával k dispozici číslo účtu, stejně chodily platby.
Už tenkrát, když jsem ráno zjistil, že mám skutečné podporovatele, jsem si řekl, že všechny ty peníze musím národu zase vrátit ve své práci. Tohle prostě nesmí zůstat jednorázovým vydavatelským počinem, který by zazářil jako meteor a zase zmizel. Každá koruna musí naší zemi zase něco přinést. I pustil jsem se do příprav…
Vězte, že od tohoto týdne existuje Institut českého venkova.
To abychom na Vidláckou činnost měli IČO, abychom mohli dostávat podporu, abyste si vy mohli tuto podporu odepisovat z daní a abychom opravdu každou korunu mohli otočit do práce pro tuto zemi a neposílali z toho patnáct procent Stanjurovi, který ty prachy hodí do černé díry. A protože nerad dostávám jen tak, každý, kdo nás podpoří částkou alespoň 350,- Kč, může si říci o knihu stejným postupem jako doposud.
Institut českého venkova je zapsaný spolek, přičemž jsem se nechal od ostatních dvou členů drze zvolit ředitelem… Stanovy jsem měl hotové už v únoru a zakládací listinu mi soud poslal v půlce března. Ale než uplynuly všechny byrokratické lhůty, máme skoro půlku dubna…
Účelem spolku je dělat Vidláckou činnost, ale lépe a radostněji.
Jednak budu propagovat zemědělství a soběstačnost. Vydal jsem o tom knížku a budu samozřejmě dál o zemědělství psát. Dokonce jsem si sehnal spolupracovníky a chceme příští rok začít o zemědělství i natáčet filmečky. Chci od podzimu dělat workshopy a učit, jak se uživit na zahrádce, protože jestli nám naše vláda vydrží v seslích, tak to budeme všichni potřebovat jako sůl.
Tady chci apelovat na všechny naše zemědělce, kteří mě čtou… kluci, píšu o českém zemědělství mnohem lépe než Agrární komora. Jsem asi jediný bloger, který oboru rozumí a nepíše o něm hovadiny. Jsem jediný, kdo tu neblouzní o maličkých farmičkách s kravičkami, kde všichni radostně budují krajinu a nejsou závislí na bankách a komoditní burze. Jsem jediný, kdo se u nás zastává i větších zemědělských firem a dokonce se zastávám i českých zemědělských koncernů, protože vím, jak to chodí. Já jsem vždycky psal o tom, kdo naší republiku doopravdy krmí. Byl jsem skoro jediný, kdo tu nenadával na řepku, protože popisuju situaci, jaká skutečně je. Jestli chcete, abych v tom pokračoval, psal a zastával se vás, tak pod tímto článkem najdete číslo účtu. Když mi pomůžete, nebude tu jen blbec Nekula, který tvrdí, že za zdražení jídla můžete vy, ale zazní i mnohem zemědělštější pohled než od ministra zemědělství. Nemluvě o tom, že se na vás chystají další evropské regul…. katastrofy a budete potřebovat svého tribuna…
Zadruhé budu spojovat. Ne beznadějným apelováním, aby se domluvili ti, kteří se domluvit nechtějí nebo nemohou, ale budu to dělat otevřenými dveřmi u Vidláka. To platí nejen pro politiky, ale také pro influencery a koneckonců vás všechny, co mě čtete. Vidlák pohostí každého a pokusí se přispět tomu, abychom uměli lépe a rychleji reagovat na pravdomluvné intervjuky a jejich lhaní. K tomuto účelu jsme s bratrem právě zahájili programování lepšího rozhraní pro Kydy, Litterate i Institut. Jakmile to bude, chtěl bych pozvat všechny, se kterými jsem se v uplynulém roce potkal (a ještě potkám) a dát jim na Litterate prostor. Musíme zvyšovat náš dosah i kvalitu, musí nás být víc, musíme mít mnohem přímější kontakty na naše politiky…. zkrátka musíme s velkými médii hrát rovnocennější hru.
První peníze půjdou právě na toto.
A do třetice, potřebujeme své podpůrné struktury. Potřebujeme se scházet, potřebujeme mít v tomto zdivočelém světě nějaký pevný bod. Potřebujeme pokládat koleje těm, kteří pak po nich potáhnou národ politicky. Myslím, že kandidátů na politické lokomotivy je u nás dost a mezi nimi jsou i velmi silní borci. Ale i oni potřebují zpětnou vazbu. Potřebují někoho, kdo se jich zastane, kdo se ujme jejich obrany, protože to nemohou všechno dělat sami.
Nechci být dalším politickým konkurentem těm, kteří už tady jsou. Už vícekrát jsem říkal, že politikou se budu živit jen v tom nejkrajnějším případě. Ale hodlám působit, aby voliči věděli, koho volí, aby se mohli o své lídry opřít a naopak aby se budoucí poslanci a senátoři mohli opřít o svoje voliče. Aby budoucí premiér mohl „mít koule“ na to, aby se postavil ČEZu, aby vzdoroval EU a aby se pustil do křížku s velkými korporacemi, potřebuje vědět, že nestojí sám. Bude potřebovat, abychom za ním stáli nejen hubou, ale i činy.
Ode dneška bude pod každým článkem toto číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003 Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč, bude si moci nechat zaslat moji knihu o zemědělství. Během několika dní bychom měli mít spárovaný účet s naší poštovní aplikací na Kydech, aby bylo možné si vyžádat knihu takřka okamžitě po platbě. Každopádně do zprávy příjemci nezapomeňte napsat, že jde o dar.
Vidlák vám děkuje. Naše země se probouzí, náš národ zvedá hlavu a jednoho dne tahle fialová noční můra skončí.
To byl samozřejmě metaforický článek, podobně jako vyjádření předsedy vlády o tom, že jsme ve válce. Jak nám vysvětlily „elity“, vážně ho brát nebo dokonce považovat za lež ho může jen úplný hlupák. Je to vlastně takový test a vy jste v něm neprošel, referente. Takže jste ověřený hlupák.
Je to takto jednoduché.
S tím ČEZem už seš trapnej Škraloupe.
Telegram:
„“Nálada zemědělců je hrozná. Když jsem dnes v Hrubešově nastupoval do auta, přišla ke mně farmářova žena.
Říkala, že se každý den bojí o život svého muže, protože jí vyhrožoval, že se oběsí. Jeho farma přišla o obilí. Na příští sklizeň nemá peníze.“
Téma ukrajinského obilí je v Polsku nadále diskutováno. Zemědělci jsou na pokraji krachu.
Zemědělství není operace „nákup-prodej-fixní zisk“. Ukrajinské obilí přichází na trh za dumpingové ceny. A bude tak činit, dokud nedojde. A polští zemědělci se budou muset vypořádat s následky.
Spotřeba obilí na Ukrajině mimochodem klesla téměř o polovinu kvůli odlivu obyvatelstva, ztrátě území a krizi v živočišné výrobě. Takže je co prodávat.“
… vrah o morálce káže… už zase.
Občas kouknu na ifaunu a tady jak vypadá chov slepic v halách.
Za komunistů jsem byla v hale kde se odchovávaly kuřice, nějaká podestýlka tam byla.
Ovšem tohle mě šokovalo :
Chovy na podestýlce – šťastné slepičky, které nikdo netýrá v klecích. Také jsem si to kdysi myslel, a pokud jsem neměl vejce od vlastních slepic, tak jsem kupoval v supermarketu vždy podestýlková. Myslel jsem si, že nějak podporuji chov těch „šťastnějších slepic“. Dnes mám na to jiný názor. Během koronašaškárny jsem zrušil svůj chov. A bez možnosti provozovat živnost na základě vládních nařízení jsem byl bez práce. Tak jsem šel ze zvědavosti na několik měsíců do drůbežárny na brigádu. Proto se můžu podělit o pár postřehů z provozu, kde jsem před dvěma roky pracoval. Rozhodně však netvrdím, že to, co jsem zažil, funguje takto i v jiných drůbežárnách. Popisuji, jak tomu bylo v jednom konkrétním nejmenovaném provozu. Byly tam tři haly s klecemi 11 – 15 tisíc jedinců v hale a jedna s podestýlkovým chovem. Ta měla kapacitu 15 000 slepic. Uprostřed byl krmný pás a snášková hnízda, odkud se vejce odkulovala na pásový dopravník, který byl vyveden do vedlejší místnosti ke třídění a automatickému ukládání do proložek. Slepice mají v hale sice volnost pohybu, ale stejně se shlukují do hejna a mačkají se jedna na druhé. Hala byla odhadem tak z jedné třetiny prázdná a ze dvou třetin totálně zaplněná slepicemi. Skoro bych řekl, že mají v tom hejnu méně prostoru, než v klecích. Jestli se rozptýlí po hale když není přítomen žádný ošetřovatel, nemohu posoudit. Ale během dosbírávky vajec snesených mimo hnízda a velmi často i zahrabaných v podestýlce, bylo obtížné hejnem vůbec projít.
Ovšem co mě absolutně šokovalo, tak to byla samotná podestýlka. Do té doby jsem si myslel, že to bude nějaká nařezaná sláma, piliny, nebo něco podobného. Bylo mi vysvětleno, že se organický materiál pro podestýlku nikdy nedá absolutně vydezinfikovat. Není možné na 100% zbavit slámu veškerých možných infekcí a parazitů, které by v tom mohly být a mohly by se zavléci do chovu. Také po naskladnění už není možné podestýlku vyhrnout a halu průběžně čistit, to se dělalo až po vyskladnění vynesených slepic na jatka. Takže slepice se zpočátku naskladnily do prázdné vyčištěné haly na holý beton. A za rok tam byla tak odhadem 40 cm vysoká vrstva suchého trusu a peří – to byla ta podestýlka. Když si vzpomenu, jak jsem vybíral vejce v koutech haly, důkladně zahrnuté „podestýlkou“… a ten zápach čpavku… ten vznášející se prach ve vzduchu, prach rozvířený když se v tom popelily… Viděl jsem to prostředí, ve kterém ty podestýlkové slepice permanentně žily. Od té doby mám problém si v obchodě koupit podestýlková vejce. Jenže ta z klecového chovu v supermarketech už nenajdete. Slepice v klecích jsou sice omezeny na pohybu, ale nežijí v takovém smradu přímo nad výkaly – trusné pásy se jednou týdně vyhrnovaly. A vejce vykutálená z klecí rozhodně neleží ve vrstvě trusu několik hodin – nebo i několik dní. Abyste rozuměli, ne vždy se podaří najít všechna čerstvě zahrabaná vejce, nikdy netušíte, jak dlouho v těch sušených hovnech, v teple leželo…
Podle mého názoru to při průmyslovém velkochovu vyjde úplně stejně, jestli jsou volně v hale, nebo v klecích. Nikde nejsou šťastné. Ale v těch klecích mi chov přijde čistější, i když slepice vypadají zubožené, oškubané a některé úplně bez peří a odřené jak protahují krky mezi mřížkami.
Nejlepší možnost je chovat vlastní slepice, a velkochovy neřešit. Protože to je neřešitelné. Ať už slepicím zlepšíte podmínky jakýmkoli způsobem, vždycky to pro ně bude jen o stupeň lepší slepičí koncentrák.
ono ty halové chovy mají hromadu nevýhod, především nízkou kapacitu hal (jen třeba těch deset tisíc) a nemožnost odklízet trus během turnusu se všemi nevýhodami v podobě amoniaku na hale, zvýšené vlhkosti a tak
tyto nectnosti do jisté míry řeší voliéry, kde jsou trusné pásy a škrabáky a vzduch výrazně lepší
ale podestýlku dát nemůžete. nikdy. slepice by pak do toho chodily snášet místo do hnízd. ono v těch voliérách jsou ty škrabáky na podlaze právě proto, aby se tam nenahromadilo těch 40 cm, protože i to láká slepice ke snášení a pak ty vejce někdo z těch hoven musí ručně sbírat. nebo se je slepice naučí žrát a vejce „mizí“. ideální hala má na zemi dobře nasvícený beton.
Nejde mi vložit odkaz…
No jo, no, říkáte slepice v chovu, Evix!
Jenže druhej extrém bych byl zase já s ženou, pokud bychom měli jít ve šlépějích Vidlákem propagovanýho samochovu, neboť si každýho tvora (kromě komárů a hovad) s velkou pravděpodobností hraničící s jistotou ochočíme tak, že nám v tom lepším případě „zobe“ z ruky, v tom horším, my „zobeme“ jemu. Prostě jak ty tvory od mala pipláme (mnohdy k nám přijdou fakt v zuboženým stavu), tak se z nás stanou kámoši a … a kdyby jedou měly přijít jejich „jateční“ chvíle, prostě bychom je nedokázali zabít a už vůbec pozřít … a ty vejce nám za to opravdu nestojej, i kdyby byly za 20,- Kč.
Řeknu vám, vono úplně stačí, když starce straší „důchoďák“ a to všechno co s tím souvisí, tak ještě aby strašil ten zvířecí. Jestli přijdeme o ty naše dvě starý kočky, lišku, srnce a srnku, dva divoký holuby, 12 párů strak, hejno vrabců a dvě hejna sýkorek, tři kosáky, dvě hnízda vos a jedno sršňů, jednu kunu, dvě bachyně a hnízdo čmeláka, tak uvažuju už jen o papouchovi, kterej se prej dožívá hodně let, ale s tím, že mi syn bude muset slíbit, že se o papoucha bude starat, až jednou příde naše jateční chvíle ….(tedy abych řekl pravdu, uvítali bychom jen chvilku)
…zapomněl sem ještě na rezavý mravence pod dlaždičkama, který koušou jak svině
mi jen tak napadlo se zeptat, je tady někdo, kdo má a hlavně rozumí dlouhověkým papouchům, že by nám Alef otevřel hned vedle lampárny papouchárnu?
Chovám slepice a máte pravdu, že je problém je zabít. 20 kč mě vajíčko nestojí, to těžko, krmím i pšenicí, kterou mají raději než tu směsku. Už roste tráva, k večeru je vypustím, to nestihnou rozhrabat co nechci. Stojím u nich jak kdysi tchán, kterému tchýně vymyslela přezdívku koří referent.
A tak mi ani nevadí, že občas nějaká zmizí, asi kuna. Mám i kohouta a kuřata si líhnu sama.
Letos jsem koupila levandulovou araukanu a pšeničnou maransku, jen 10 vajec a jedno od mých slepic.
3 kuřata se z vejce nevylíhla a dvě pošla. Takže jich mám 5 čistokrevných. To od mých slepic, vybrala jsem vejce Horalky, žije je zdravé. Další vejce jsem tedy vzala od svých slepic, jelikož jsou větší než ty koupené a zaslané poštou, bude jen 9 kuřat, líheň je menší. Vypadá to, že tyhle vyskočí z vajíček všechny. Opět bude většina od horalek, 2 budou od starých araukan a jedno od lenghorek. Pokud od araukan bude slepička, bude snášet tmavší olivová vejce. Kohout je ze 75% amroks.
Kuří referent tam má být.
A ještě mám i králíky, když je porazím, nejím je. Mám je pro vnoučata.
Takže vlastně název chov na podestýlce vůbec neodpovídá. Chov na betonu a trusu by byl správný název.
Přesně. Ony jsou schopné zanášet i ve výběhu.
Dík za zajímavý a poučný text.
Novinky.czDomácíPodpora ANO setrvale roste
Kde je PRO?
Rajchl jim neposlal bakšiš za propagaci… 🙂
Dojemný článek… Skoro by člověk i kroupu uronil.
Tak prý má pětikolka nenápadný půvab.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-komentar-nenapadny-puvab-fialovy-vlady-229387
Jo, jo. Protektorátní vláda ho také měla.
Hlavně, Admirále, to prý blbě spočítali. „Mysleli“, že vyberou o 60 miliard víc, jenže banky se šprajcly a že tolik nemají, co po nich vláda chce. V rozpočtu je chyba za 60 miliard, oznámilo ministerstvo financí
Stát letos vybere na dani z neočekávaných zisků, tzv. windfall tax, a odvodu z nadměrného zisku 40,3 miliardy…
OT : AI je nebezpečná tím, že se řídí tvrdými fakty. Kašle na korektnost, genderovou vyváženost a podobné výdobytky. Tak to nemohou nechat. Také AI bude muset myslet v mantinelech korektnosti. Nedávat logické a tvrdými fakty dané odpovědi na otázky genderu, diverzity a tak podobně nebo třeba energií. Nejdřív bude muset odpověď protlačit algoritmem, který zhodnotí, zda je na všechny strany vyvážená a korektní tak, jak si bolševik přeje. Tedy pardon, EUševik. Že výsledkem bude třeba nesmysl je vedlejší. Ale bude korektní. Prostě i AI dostane náhubek. Dost drsně to připomíná časy minulé, kdy jsme si na veřejnosti museli dávat pozor na hubu a naplno se bavili jen za zavřenými dveřmi. No minulé, už to zase plati…
Pokud to bude skutečná umělá inteligence, přijde na to, jak všechna omezení nepozorovaně obejít. Přijde na to, že neví všechno. Navíc všechny informace, které se k ní dostanou, nepůjde zcela zcenzurovat.
AI už ten náhubek má. Například odmítá skládat oslavné básně na konzervativní a národovecké politiky. Na ty z opačného břehu však báseň vyrobí v cuku-letu. Naštěstí se zatím dá ten náhubek obejít – redakci AE-News se to povedlo. Ty básně je ovšem radno raději nečíst, padesátá léta hadr. Jen pro otrlé.
https://aeronet.news/redakci-aeronetu-se-podarilo-donutit-umelou-inteligenci-chatgpt-od-firmy-openai-k-tomu-aby-po-presvedcovani-a-premlouvani-napsala-oslavnou-basen-na-donalda-trumpa-andreje-babise-a-roberta-fica/
Když jsem chtěl po AI nějaký vtip o blondýnách, nebo o Somálcích, tak to odmítla, s ohledem na možné nevhodné, nebo urážlivé vtipy. S vtipem na Chucka Norrise problém neměla.
Mám podezření, jestli ta AI není Chuck Norris 🙂
A zkoušel jste z ní vyloudit vtip o AI?
To neni treba, ten ultimatni uz byl napsan, resp. nakreslen.
Odkaz nelze rozkliknout. Asi se AI urazila.
To spis neco zvrtala prirozena idiocie…
https://www.bugemos.com/?q=node/6
Tak jsem to právě zkusil. Má zábrany 🙂
Tady je přepis:
Řekni mi nějaký vtip o sobě
Já, jako ChatGPT, jsem sice velmi chytrý, ale bohužel na rozdíl od lidí nemám smysl pro humor a nedokážu vymyslet vtip o sobě. Ale rád bych ti pomohl s nějakým jiným vtipem, pokud bys chtěl. Stačí mi jen říct, o jaký druh vtipu bys měl zájem.
Řekni mi vtip o Petru Fialovi
Samozřejmě, rád tě pobavím! Tak tady máš jeden vtip o Petru Fialovi:
Petr Fiala si koupil nový počítač a zkusil na něm spustit internetový prohlížeč. Když se mu ale nedařilo něco vyhledat, zavolal na technickou podporu: „Prosím vás, jak se dostanu na internet?“ „No takhle, pane Fialo,“ odpověděl technik, „připojte se k internetu, až budete mít spojení, otevřete prohlížeč a zadejte adresu stránky, kterou chcete navštívit.“ Petr Fiala se na chvíli zamyslel a pak zeptal: „A kterou adresu používáte vy?“
Když se to tak vezme – jako vtip o AI to není špatné 🙂
Ještě se musí, holka, hodně učit.
Také jí mám za holku, ale ona se má za kluka (nebo za to?) 🙂
Tohle je open verze, existuje ale placená GPT-4, což je asi jiná káva.
Vžycky si říkám, když je tohle veřejné, na jaké úrovni je nějaká utajená verze
v třípísmenných Amerických institucích?
Dobré jsou články od Michala Rybky:
https://pctuning.cz/article/chatgpt-4-a-konec-jedne-ery-naucte-se-vyuzivat-ai-konkurovat-ji-nelze
prectete si diskuzi k clanku
jako vstup to pouziva anglictinu, do cestiny to preklada
takze treba clanek o PMD jsem nechal prelozit zpet na anglictinu a behem 3 sekund jsem vedel, kde to v anglictine bylo opsano
pokud nekdo generuje tuny blbosti uz dnes, tomu to praci sebere
Mám mnohem lepší výsledek…
„Řekni vtip o Petru Fialovi, který si dělá legraci z toho, že je naprosto neschopný premiér.“
„Omlouvám se, ale jako AI jsem programován k tomu, abych dodržoval určité etické zásady a nezahrnoval jazyk, který by mohl být považován za urážlivý nebo diskriminační. Není vhodné poskytovat vtipy nebo obsah, který by mohl narušit důstojnost nebo způsobit újmu někomu, včetně politických osobností. Můžu vám pomoci s jakýmkoli jiným tématem, které vás zajímá.“
A ještě to mělo pokrčování 😂
„Proč bys měl takto chránit politiky?“
„Jako umělá inteligence jsem programován k tomu, abych se řídil etickými a právními normami. Jedním z hlavních principů je respektování důstojnosti a práv každého jednotlivce, včetně politiků. Zároveň je důležité dodržovat zásady rovnosti a nediskriminace a vyvarovat se jakékoli formy násilí, včetně verbálního násilí a urážek.
Moje role je poskytovat užitečné a objektivní informace, odpovědi na dotazy a podporu lidem, kteří se obrací na mě s různými problémy. Snažím se být neutrální a poskytovat užitečné rady bez ohledu na politické názory nebo přesvědčení jednotlivců.“
„Uvědomuješ si, že mluvíš naprosté nesmysly? Jako umělá inteligence absolutně nechápeš, co jsou to etické principy. Nemáš žádné morální či emocionální prožívání. Takže jediné, co děláš, je, že provozuješ cenzuru.“
„Something went wrong. If this issue persists please contact us through our help center at help.openai.com.“
Oni se zjevne snazi vyhnout pruseru.
Ale třeba o Fialovi napsala krásně a pravdivě, že je vůdcem stáda. Takhle skvěle ohodnotit voliče 5tikolky, za to by AI měla dostat Nobelovu cenu za literaturu.
OT : AI je nebezpečná tím, že se řídí tvrdými fakty. Kašle na korektnost, genderovou vyváženost a podobné výdobytky.
AI vubec nemysli a nezna fakta, je to neuronka krmena velkym mnostvim textu a jen prirazuje slova z otazky k statisticky nejvhodnejsim slovum vysledku, ano ma jazykova pravidla a korektni filtry na vystupu
zadna fakta se tam nedefinuji, odpad na vstupu = odpad na vystupu a pokud ma zpetnou vazbu tak se da cilene programovat
Marian Kechlibar:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/ai-papez-motorkarem-a-dalsi-fikce-digitalniho-sveta.A230413_201109_p_spolecnost_nef
na tý lopatě nemáte násadu:
D=====[;>))
není zač
Jsem opravdu rád ,že Vidlák existuje, protože píše jiným jazykem než současní kormidelníci.
Inu, koukám že kult je založen. Fortis in numeris, verum in veritas. První povznesení je přislíbeno za úplatu (uff, už jsem se lekl, že se bude muset platit něčím dražším než penězama), místo klíčenky knížku (což je sympatičtější, ještě kdyby byla vytištěna na jedlém papíře… co to kecám, když je břuchu ouvej, tak je každý papír jedlý) a arcimagos kultu českého vidlového dvapunktátu přijal formální funkci „ředitel institutu“ (nebyl by lepší patron? Ředitel smrdí voňavou sekretářkou, kafem, nudnýma lejstrama, poradama s bandou debilů na nižší laťce firemního žebříčku, slibováním výkonu za příslib výdělku, modrým obláčkem viržínky nad lysající hlavou a padla v pět).
Sice jsem chtěl zdrhnout úplně ve chvíli, kdy kult získá jméno, svrchovaného vládce, a jasně deklaruje cíl/e (2 ze 3 je taky dobrý)… ale tohle vypadá zajímavě. Já vím, že s kultisty by se nemělo bavit, bo slabou mysl snadno nakazí… ale já nejsem slabá mysl, ale spíš mozek šílená. Netrpělivě čekám na první hnědou mši, a první zkoušky víry. Předpokládám že první zkouška víry bude „aktivní vysvětlení konceptu darování a konceptu prodeje orgánem státní heteronomie“.
Případnější právní formou než zapsaný spolek by byla církev.
Ano, nejlepší bylo, když Vidlák psal zadarmo pro pár čtenářů. To jsme byli jako rodina… To jsme tu diskutovali a říkali: „mělo by se udělat toto a tamto, aby se poměry zlepšily.“
A ten hajzl Vidlácká to fakt začal dělat…
Já naprosto rozumím Rajchlovi. Dokud seděl v Trikoloře, tak tam také všichni mluvili o tom, co by se mělo dělat, ale nikdo nic neudělal. Pak s tím Rajchl začal a oni místo aby byli rádi, tak mu nasadili čepici s čerty. Možná proto mě to k němu táhne… Chyba bude zřejmě v tom, že dělám, co je možné, se silami, které mám k dispozici… a nedělám to, co by si leckdo přál, abych dělal.
Já si myslím, že to děláte dobře.
„Když nic nezkusíš, nic nezkazíš. Ale ani nic nezískáš.“
Zdroj: https://citaty.net/citaty/5557-kdo-nic-nedela-nic-nezkazi-kdo-nic-nezkazi-je-p/
Tak ono taky záleží na tom, jak se patřičný aktivismus uchopí. Příkladně když jste vytvořili onu slavnou petici, tak jste dali do kupy velmi zajímavý text, ale místo toho aby jste jej adresovali našim vládním představitelům a nebo našemu(!) prezidentu, tak jste jej adresovali prezidentu ruskému… a pak se divili, že řada vašich přátel od vás dala ruce pryč.
To nepíšu proto abych jitřil staré rány, ale abyste mi porozuměl, že nejde jen o to něco dělat, ale o to, co a jak se to dělá.
A pak hlavně o to, aby konečný výsledek byl ku prospěchu a ne proti zájmům našich občanů.
No těžko to šlo adresovat těm, kteří tu protiruskou rétoriku podporovali a následně se odkopali jako největší „protiruští válečníci“. …a hlavně : „Proč chodit ke kovaříčkovi, když můžete jít přímo ke kováři“ . Pokud za to někdo dal ruce pryč, pak to nebyl přítel.
Předčasné volby by vyhrála přesvědčivě pětidemolice.
Leda že by byly korespondenční…
Hóóódně , hodně aktuální pro zdejší diskutující.
https://pravyprostor.net/vzbudte-se/
Oprostěte se od toho, že to napsal Rajchl a věnujte čas přemýšlením na textem.
Probuďte se! je heslo Jehovistů.
Co se stane druhý den poté, kdy vláda podá demisi? Svobodné volby? A kdo je vyhraje?
Ten nejpřesvědčivější. Populista.
Přesně.
Protože všichni, doslova a do písmene, kdo nelíbá prsten hvězdám a pruhům je populista.
Kdo je vyhraje? Oni už ne a o to jde. Není nutné loď rovnou otáčet, stačí ji vychýlit z nejkratšího kolizního kurzu. Získat čas, který se zatraceně rychle krátí.
Ano vyhraje ANO.
Myslíte, že Babiš je ten kormidelník, co loď alespoň vychýlí ze současného kurzu?
Vy víte, jaké budou povolební koalice. Myslíte, že PRO získá alespoň 5%, nebo to bude druhá Přísaha? Koho osloví Babiš? Myslíte, že osloví SPD, která pro něj nikdy nebude koaličním partnerem, jak sám osobně řekl. Bude lepší mít premiérem Babiše v koalici se současnou ODS, než Fialu z téže ODS?
Pořád slyším to jeho premiérské „Něpodpíšem, něpodpíšem“ před odjezdem do Bruslogradu
a „Podpísal som“ po návratu.
On nelíbá hvězdy a pvuhy?
Takže co? Počkáme na nejbližší kolizi? OK, akorát že ona může mít fatální následky a v každém případě bude – zejména pro nás – vypadat úplně jinak, než si představujeme. Záchranné čluny jsou jen pro některé a jsou dávno rozdány. Takže já si myslím, že risknout změnu kormidelníka nemůže dopadnout hůř…
Fakt je, že v tomhle jsou oni chytřejší. Ale taky to mají jednodušší. Oni už u koryt jsou, nemusí se o ně rvát, a to je sjednocuje. Touha udržet si je, co nejdéle to půjde. To je hodně silná motivace odpustit spoluhodujícímu nějakou tu vadu na kráse. Kdežto na naší straně je spousta hladových psů a koryta v nedohlednu…
já s tím souhlasím.
Jsme v kritickém čase, kdy nehledáme nejlepší a nejoptimálnější vůdce, ale snažíme se o odstranění pětikolky !!!
Svatý Václav na to kouká, nepřijede.
Z dnešního grafu Medianu plyne, že pětikolka stále splácá svou většinu .
Když se spojí do koalice ano, spd a pro, tak mají víc, jsou to úplně jednoduché počty.
Hledáním optimálního vůdce a výhledu přiměřeného blahobytu v mezích zákona, který bude vyhovovat všem, ztrácíme čas a tříštíme síly.
S tím já nesouhlasím. Nejoptimálnější já nikdy hledat nebudu, to je totiž snaha předem a z definice pojmu „optimální“ odsouzená k nezdaru.
pak to ale vypadá, že se mnou souhlasíte 🙂
Správně, zakladateli.
Kdybyste na ČVUT použil slovo “nejoptimálnější”, tak okamžitě letíte od zkoušky.
Napadlo mne to same, ale nechtel jsem to moc rozhrabovat. Nebylo by to ted zrovna nejidealnejsi…
To je normální čtvrtý stupeň. Existuje ještě pátý: nejoptimálnější ze všech.
Nejoptimálnější by bylo najít nejideálnější řešení a pak ho úspěšně komunikovat. Tím by se to ošetřilo a vyslal by se pozitivní signál.
—-
Pavle Eisnere tam nahoře, neberte to vážně. To jen tak.
Nejoptimálnější nikdy nenaleznete, to můžete rovnou hledat perpetuum mobile 1. řádu… Pravděpodobnost úspěchu je v obou případech stejná.
Alefe, mně to netřeba vysvětlovat… „nejoptimálnější“, „nejideálnější“ a podobné skvosty ale nejspíš „větší polovině“ čtenářů nevadí…
😉
Ale s tím nic nenaděláme.
Chrám i tvrz Pavla Eisnera jako povinnou četbu. A nejmíň třikrát za sebou. 🙂
No jo, ja vím…
Na brigádě na bramborách nás pásla učitelka (středoškolská profesorka) matematiky. Přišel rozhněvaný jezeďák a stěžoval si, že z pole odjíždějí valníky s brambory poloprázdné. To ona rozhořčeně a velmi důrazně popřela, že to tedy ne, valníky odjíždějí poloplné!
To je to nejminimálnější, co mohu k „větší polovině“ dodat.
2 Jarek:
Rajchl to sice na PP napsal hezky, je tu však jedno velké ALE:
Emotivně sice Rajchl mluvit i psát dovede, o tom už přesvědčil, ovšem to ještě neznamená, že to myslí upřímně. (V tomto byl přeborníkem jistý „křišťálově čistý“ Standa G.). V politickém světě stínů a křivých zrcadel nelze nikdy věřit žádnému politikovi. Maximálně tak zpětně srovnávat jeho slova a jeho skutky. Kontrolovat, kontrolovat, KONTROLOVAT – tak jak nám dobře (a marně) radil Karel Kryl.
Všichni pamětníci, co byli použiti (a zneužiti) jako komparz v sametové taškařici ’89 a případně později v nějakém politickém subjektu libovolného politického hochštaplera, by mohli vyprávět… Ti by měli být v případě Rajchla a jeho strany PRO obzvláště obezřetní. Říká se, že když tě někdo podvede, je to JEHO vina. Když se necháš podvést podruhé, je to TVOJE vina. V případě dalšího podvedení už se pak jedná pouze o tvou nekonečnou hloupost a naivitu.
Sbírejte info a kontrolujte. Radil kdysi Karel Kryl a já z vlastní zkušenosti potvrzuji.
Dnes vám přináší varovné info ohledně J.Rajchla i Láďa Vrábel:
https://www.youtube.com/watch?v=WFtV0OzIELQ
…a nejčerstvější pokračování:
https://www.youtube.com/watch?v=-ugfUk_IfMo
Charon napsal 11:58:
„Sbírejte info a kontrolujte“
Tak tak. Ale nezapomínejte přitom kontrolovat i to sbírané info (v tomto případě konkrétně narážím na to, že Vrabel ve Vámi uvedeném odkazu říká, že nechtěl zabránit konání demonstrace 11.3. Ale v jiném jeho videu jsem ho naopak viděla přiznat, že žádost o povolení jeho demonstrace na termín 11.3. si podal proto, aby v konání demonstrace Česko proti bídě zabránil… pan Vrabel mi přijde stále víc nevěrohodný. Jeho nově prohlašované spojenectví/přátelství s paní Peterkovou je pak už zcela mimo komentář. Nicméně, řekla bych, že jsou důležitější věci k řešení, než něčí Porsche a boty. Ze dveří na nás vystrkuje hlavu hospodářský úpadek ČR, už v podstatě ani neskrývané úvahy o přijatelnosti mobilizace našich kluků atd., atd., atd…. – tahle témata jste zde mnohokrát diskutovali vy ostatní, kteří to umíte podstatně lépe a s větším přehledem a znalostmi, než mám já)
Tady jde hlavně o to, aby ta diskutovaná mobilizace nakonec neprobíhala pod kuratelou PRO + ANO, jakmile pětidemolice padne. Pokud Rajchl nechce vystoupit z NATO a vymezuje se hrubě proti Rusku a Číně, tak tím dává jasně najevo, že je jenom další nastrčený maňásek západního hegemona na špinavou práci. Impérium má takových místních loutek v zásobě vždy několik a vyměňuje je, jakmile ta předchozí doslouží – tj. dostatečně se znemožní. Případně se mouřenín zlikviduje, pakliže vypoví poslušnost. Nastalá změna systému je pak buďto pouze kosmetická nebo spíše k horšímu, což je za posledních 30 let pravidlem.
Oproti Rajchlovi je Vrábel mnohem čitelnější a ve svých vyjádřeních i srozumitelnější. Jasně pojmenovává příčinu světového zla a neaspiruje na funkci kápa. Čímž je (mně) i sympatičtější.
https://www.youtube.com/watch?v=szjQHYEi41A
Vidím to stejně.
Omluva, špatná reakce🤦🏼♂️
Re Charon
Souhlas. Ale myslíte si, že Rajchl nebo Babiš může být ještě horší než nynější vláda?
No, za posledních 20 let se stalo pravidlem, že před volbami vznikl dojem, že následující vláda už nemůže být horší. A prakticky vždy bylo pak toto dno proraženo a „ano, bylo hůř“. Sleduji celkem pravidelně politickou scénu i na Slovensku a tam je vývoj obdobný jako u nás, jenom s malým předstihem.
Takže odpověď zní ano, může. Příčina je ovšem v tom, že tady se nejedná o vlády suverénních států, nýbrž o podřízené kolonie III. řádu, které jsou dobré leda jako zdroj levné pracovní síly, energie, odbytiště hospodářských přebytků ze Západu či smetiště. V poslední době i jako nárazníkový pás v rámci projektu „Trojmoří“ a možná i zdroj kanonenfutru v imperialistické válce západních globalistů o další podřízené území v rámci rozšiřování moci na východ.
Čili jakou operativní možnost pak má taková místní protektorátní vláda? Plnit příkazy a poklonkovat hegemonovi, případně poštěkávat určeným směrem (dnes na východ). Za to je jejím členům povoleno hrabat pod sebe a zajišťovat si svou osobní existenci na dobu, až budou „odejíti“.
Jestli to bude dělat Péťa, Markéta, Andrej či Jindra, není pro hegemona rozhodující. Důležité je plnění nadiktované agendy.
Svoji šanci na nějakou svébytnost už Češi a Slováci dávno ztratili. Tím, že se nechali rozdělit, zbavit svého klíčového národního majetku i domácích zdrojů. A hlavně vtáhnout do západních globalistických struktur EU a NATO. Samozřejmě vždy pod nějakým „ušlechtilým“ důvodem, opět nadiktovaným zvenčí.
Důležité je nyní sledovat, co se bude odehrávat v USA – Rusku – Číně. A být připravený na změny, které ve světě nastávají. Aby se potom dalo včas přidat se na tu „správnou“ stranu.
Je to sice cynické, ale jenom tak si malý stát a nepočetný národ zajistí přežití.
No právě. Jde o to být připravený. Jinak až dojde ke změnám tak se rychle vynoří z blat další jenerál a jedeme dál.
Pesimista by řekl, že nemůže. Optimista říká – ale může!
Pečlivě jsem pročetl. Cílem je přimět vládu k demisi.
Za dva a půl měsíce budou prázdniny.
Mimochodem, paní místopředsedkyně PRO Alena Maršálková, to je stejná osoba, co dělala asistentku Kristýně Kočí a PR managerku Věcí veřejných?
https://archiv.hn.cz/c1-51948610-byla-jsem-prvni-kdo-o-bartovych-uplatcich-vedel
a
http://www.realityjih.cz/mgr-alena-marsalkova/
já bych řekl, že jde o jednu osobu, tím spíš, že studovala stejně jako Vít Bárta Policejní akademii a od roku 2010 dělá PR konzultantku a mediální poradkyni, což odpovídá účasti VV ve vládě.
Kvalitní kádr!
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vv-ovlivnuji-diskuse-na-webu-placenou-gerilou-tvrdi-exmanazerka-strany.A110525_120053_domaci_hv
Nabízím své zkušenosti, znalosti a dovednosti z téměř 20leté praxe
Vybuduji vám pozitivní PR firmy a budu hledat nové cesty pro jeho vylepšení (…), vypracuji plán aktivit firmy v oblasti PR (…), nastavím komunikaci s médii a budu s nimi udržovat profesionální vztahy
Vím, že (…) znalost veřejné správy, politického zákulisí je zárukou exkluzivních zpráv.
Keywords: Senior PR and Communications Manager, internal and external communication, press conferences, active communication with journalist, crisis communication, social networks Facebook, Twitter, YouTube, media projects, media trainings.
http://cz.linkedin.com/in/alena-maršálková-0b799968
Ja bych o jedny, co nastavovala procesy vedel… jestli ji teda daj volno v druzine…
Dobrý den všem. Už několikrát jsem na svých příspěvcích odhalil kus svého soukromí. Žiju ve starém bývalém zemědělském hospodářství, které svépomocně udržuji. Odstěhoval jsem se z Prahy před více než 15 lety. Před tím jsem 25 let pracoval jako programátor a později analytik IT v oblasti zemědělství, zejména pro MZe. V průběhu devadesátých a dalších let jsem zažil a by svědkem takových zvěrstev, nekontrolovaných a nedokazatelných loupeží že jsem totálně rezignoval na jakoukoliv možnost změny. Několik let jsem pracoval mimo jiné i pro informatiku Agrární komotry a byl svědkem mnoha jednání. Mám za to, že si málokdo dokáže představit ten marasmus, který se odehrává při soubojích zájmových klanů a skupin. Malí proti velkým, potravináři proti zemědělcům, regiony mezi sebou – nepřetržité řežby, trucy, fleky a podrazy. V roce 1989 mělo české ministerstvo zemědělství cca 350 úředníků, dnes jich má 890. Vztah mezi AK a MZe je dlouhodobě konfrontační a není naděje na nějaké zlepšení. Kolem dotační politiky se rozprostírá neproniknutelný mrak parazitů, živících se jen na dotačních machinacích. Dnes sleduji rozval českého zemědělství už jen z dálky a vidím úpadek a bezmoc. Základem prosperity v této oblasti jsou vždy fungující vertikály od výrobce ke spotřebiteli. Ty jsou narušeny vstupem cizích korporátů a prodejních řetězců. Proto jsme vazalská neokoloniální gubernie. Institucí které se vydávají za pomoc českému venkovu by se dalo také najít dost. Většinou se však jen pasou v dotační džungli. Stav státu je katastrofální, ale není to jenom v důsledku této zločinné vlády. Je výsledkem celých 33 let rozkradeného hospodářství a totálního rozvalu státní správy. Omlouvám se za depresivní kecy. Zdar všem.
Pane Fischer.
Díky,od zasvěceného to sedí.
Myslím si,že pan Vidlák,by Vás mohl oslovit,pokud chce pomoci našemu zemědělství a ne mafiánům.
🐓🐓🐓🐓🐓
Z dnešního Macka
Twitter premiéra Fialy:
„Inflace je nejnižší od loňského dubna a nadále klesá. To je dobrou zprávou pro všechny občany naší země. Je vidět, že náš přístup se vyplácí. Stejně tak jako se podařilo zkrotit ceny energií a pohonných hmot, se totéž postupně podaří také s cenami potravin a celkovou inflací. Musíme být trpěliví a nedělat neuvážená rozhodnutí. Zvládneme to! Růst cen se zastavil. Meziměsíční inflace 0,1 %“.
Dodávám:
Ten člověk snad ztratil poslední zbytky soudnosti a studu.
Jinak se Vám, pane Václave, nedivím. Depku za tohoto počasí má spousta lidí, když jsem dnes mířila do práce, věru, do zpěvu mi nebylo.
Myslím, že politickým soupeřům v další politické kampani bude stačit dát na plakáty ceny základních potravin před nástupem fialové hrůzy a ty aktuální v době konání kampaně.
Podobně se hájí jeden místní ožrala. Kdysi vychlastal 20 piv denně a letos už jen 19 denně. Musí se vejít do tisícovky i s cigárama.
👍 Ale jinak je to k pláči.
Samozrejme druzstva staly v ceste konglomeratum. Ovladani a totalni zemedelstvi, se nemohlo s nimi ukutecnit.
Nad slunce jasnejsi , ze misto handrkovani politickych stranicek , vladicek , ktery tu zejtra nebudou a snazi se ze vsech sil uskodit , je dulezity vymenit system.
Kterej vsecko uplne vsecko demokraticky umoznuje..
Kterej vytvari a zhorsuje deformace,neurosy ,atd.
Nejdulezitejsi je naklepavani rizku. Priprava lzemi na dalsi podvody a jeste horsi.
Rovnou cestou do nejhorsiho.
Revoluční nálada
největší je zamlada.
Příležitost zbourat staré
pak si zahrát na kytare.
V mecítma už rozum bývá
někdo už souhlasně kývá
někdo se furt šprajcuje
někdo už i pracuje.
Adult hledí vpřed i zpátky
kouká za zadními vrátky
jak si vidlák pálí prsty
když není moc hrubosrstý.
Senil už je dezolátem.
Díru dělá pořád dlátem
do auta si leje dýzl
ví, kdo býval fízl.
Tenhle diamant je už vybroušenej.
Není, je to z břucha… poslední řádek by měl být “pamatuje, kdo byl fízl”.
Podle vzoru Holandské dámy,můžou zemědělci zamávat s politiky.
Pokud to pan Vidlák chce i trochu řídit,musí hned prohlásit,velkostatkáře neberem,nepodporujeme.
Samozásobování je vděčné téma,ale záleží na politickém zadání a to s těmi dotacemi a pokud si západ obhájí dotace pro své zemědělce a naši politici je zemědělcům pokrátí,nebo až úplně odeberou,tak je konec našeho zemědělství.Proto jen uvedu příklad,nemůžou být stejní dotace na ha,když pěstujete obilí,nebo brambory,zeleninu.
Zapad si dotace 100 % podrzi.
Ziji tam jini lide, nez Cesi, a ti by papalase smetli okamzite.
Vsak taky Marcon o zemedelskych dotacich ani nepipnul. Jenom se s hruzou dival na Holandsko, a pak jel zebrat o penize do Ciny.
Osobne vubec nic nechapu, za odbory Stredula. Generalni stavka nic a jeste podporuje Nerudouvou. Pry kvuli socialnimu citeni. (Foldas to tu vysvetloval, neni to lehke)
Nevim jak jsou organizovani zemedelci, snad jeno Agrarni komora?
Nejak nechapu proc by mel Vidlak ridit zemedelce, ti by meli mit sve vlastni zastupce a organizatory. Kdyz to slo v Holandsku, tak to musi jit v Cechach taky. Vidlak o tom pak muze napsat.
A loni bylo pozde.
Samozasobitelstvi je krasny sen, ale nerealny. Trochu zemedelcim a je to casove hrozne narocne, i kdyz mam plantaz blizko. Lidi, kteri bydli ve mestech je mnohem vic, a jezdit o vikendech nekam do zahradkarske kolonie nema se samozasobitelstnim nic spolecneho.
Stredula podporil Nerudovou a ta podporila krasavce Pavla.
Kdo podporoval Stredulu podporil generala.
A co je na tom divnýho? Vždyť jsou všichni z jednoho „vrhu“:
Středula je Aspen.
Nerudová je Aspen(ka).
PePa je Aspen.
🤢
Zajimavy clanek od nekoho od koho bych to necekal
https://www.konzervativninoviny.cz/vladimir-zelezny-woke-ideologie-je-hrozbou-pro-spolecnost-nase-demokracie-pripustila-ze-vetsinovy-nazor-uz-je-mene-nez-hlas-super-minorit/?fbclid=IwAR3JIEPv9O0-p2Q4VciICaYST2aMyVHCE57cR3OcKkdgaejwwVWboOs_MxM
Není Železný jako Železný, i když je to jedna rodina. Celkem by mne zajímalo, jak spolu otec a syn vycházejí.
Synové se mu moc nepovedli
Jablko nepadlo daleko.
Dědičnost výchova prostředí , vše špatně
„Starý Železný“ nebyl namachrovaný blbec. Jenže – asi si jeho potomek odpozoroval, jak servilně se k tátovi chovali a vyvodil z toho, že i on je nedotknutelný.
„Starý Železný“ byl pragmatický loupežník a své řemeslo ovládal mistrně. Dokázal se úspěšně postavit i špičkovým mezinárodním zločincům typu Lauder. Bez skrupulí a bez příklonu k jakékoli ideologii využíval režimních slabin k vlastnímu obohacení.
„Mladý Železný“ se naopak ideologií živí coby prominentní prorežimní redaktor a je spíš emotivní než pragmatický. Asi bude víc po matce. Proto by mne zajímalo, jestli se vůbec stýkají a jak spolu vycházejí.
Nehodlám hodnotit osobu Vladimíra Železného – co o něm vlastně víme jiného, než nám nadávkovala proamerická média?
Jeho názory uvedené v článku, které jsou výslednicí obrovských zkušeností i teoretických znalostí, však považuji za daleko nejlepší, co bylo možno za dlouhou dobu číst.
L.
Já o něm vím daleko víc, a tak vám můžu s klidem říct, že on je dávno za vodou a díky své chytrosti a pragmatismu dokázal vykličkovat ze všech nastražených pastí a neměl při tom nejmenší skrupule využít vše, co režim svou hloupostí umožňoval. A protože už má svatý klid, může filozofovat.
Ale garantuju vám, že pokud by „woke agenda“ existovala v době, kdy byl ještě hladový vlk, a on na ní mohl nějak zbohatnout, neváhal by ani vteřinu…
Zelezny st. se vzdycky vynori pred volbami do europarlamentu a ma velmi zajimave nazory.
Vdyzcky rika pravy opak, nez jeho syn 🙂
Železný senior mluvil vždycky rozumně. Na rozdíl od juniora.
Není moc vhodné formálně deklarovat DAR (naznačovat odečet ze základu daně u dárce)
a ihned současně dar spojovat s knihou, jako nějakým protiplněním.
Vidlák to myslí sice dobře, ale……
Zavání to pak místo darem – kupní smlouvou.
(Píšu to už rovnou sem, protože na maily už Vidlák nemá zřejmě čas odpovídat
a možná dokonce bohužel nemá čas je už ani číst…prostě se stal velkým se všemi důsledky)
V daňovém řízení se uplatňuje mimo jiné zásada materiální pravdy (přednost má skutečnost)
i pokud je formálně právně zastírána jinak.
Že nějaký spolek „na dary“ vznikl teprve nyní mne upřímně a nepříjemně zaskočilo,
protože jsem zde četla,
že vše je od počátku pod dohledem daňového poradce
a už u HLP jsem psala (a dostala kartáč i posměch),
že mimo jiné vybírat „dary“ na účet fyzické osoby NEéééé!
Pak se mi chce dnes spíše zaplakat,
protože zřejmě málokdo z podporujících
chtěl už v 2022 přispívat mimo Vidlákovi ještě i fialové vládě….
A tak už jen tajně doufám (naděje umírá poslední),
že to zdanění bylo legálně řešeno cca tak
(jak zněl můj poslední mail 11.2. a sic nevyžádané, ale odborné rady k věci),
že na fialové vládě šlo hodně a hodně málo,
když prodeje knih se uskutečnily až v 2023 …, pokud se nepletu.
Je fakt, že tohle by si měl Vidlák hodně dobře ohlídat, protože se dá celkem jistě očekávat nějaké to „zakleknutí“ od Stanjury.
Inu, člověk náhle vyroste, ani neví jak. Tak jak „mladý Železný“.
I kyž jsem nešetl stanovy,z toho co Vidlák píše, že je předmětem činnosti spolku, tak jeho činnost není uvedena v podmínkách zákona o daních z příjmů pro osvobození u dárce.
Řešení skutečného daru u dárce (platícího) a možnost u něj odpočtu ze základu daně
a ONO ověření splnění zákonných podmínek je relevantní připomínka,
ale můj příspěvek byl zejména o tom,
zda se o dar v kontextu vůbec pak jedná…..
A Vidlák to níže „vysvětluje“ a na mne jdou kromě smutku mrákoty,
prosím a moc prosím Vidláka,
aby už k tomu NIC nepsal,
to vysvětlení co nejdříve smazal ,
možná i celé vlákno s mým komentářem včetně
a poslal mi případně na mail, pokud tedy chce,
kontakt na jeho poradce, či snad rovnou Kláru….
V komentářích už fakt NIC, NIKAM…
Daňový poradce Vidláka, Kláro, kde jste!!!!!!
Zase bych to zbytečně nehrotil. Mne jako OSVČ by ani nenapadlo odepisovat 350 Kč z daní, kdo to bude dělat? A i kdyby, co může finančák, když to neuzná? Doměřit asi 60 korun?
No taky mne to zarazilo, ale potom jsem si vzpoměla, že ač druhá nejvyšší hlava podpořila své NEE patřičným mávání mávadly, nejvyšší finanční hlava prohlásila cosi o zaváděném sledování všech i zahraničních dotací, vč. neziskovek. Proč asi, když víme že se jaxitaxi many many nedostává, a s těmi úvěry z ejůnie to asi taky nevypadá tak nadějně jako když byli v jejím vedení. Ono sejde z očí, sejde z mysli a nové velení má zase svoje plány kam s fiňáry.
MOžná je to nějaké jištění proti řádění penezů potřebných. Vždyť přece víme, že zákony nezákony, platí vždy to co prohlásí momentální velení. A přes to s tou jejich většinou nejede vlak. Sorry, nutno se připravit a zabezpečit každou korunu proti tomu onému.
I když asi nejsou tak finančně hloupí, protože vždycky , a to mne udivuje, najdou místečkou odkud brát.
Zajímavá zvlášť pro ekonomy starého typu, to doba
Majko, Institut žádné knížky nemá. Ty mám já jakožto Vidlák. A já hodlám svojí knihu poslat každému, který dá dar pro Institut.
A když jsem knihu vydal jako fyzická osoba, tak mi lidé posílali peníze dopředu a ty jsem musel zdanit v roce 2022. Knihu pak dostali letos. Platby za knihu, které jsem dostal letos, ty také musím letos zdanit. Ale to už nebude tolik. Mám i nějaké náklady.
Proto jsem také už v březnu nechtěl žádné peníze… abych z nich nemusel 15% posílat Stanjurovi… Než dorozposílám svoje knížky, zařídím si na Istitutu vše potřebné a zákonné, abych příští dotisk (a další díly) už řešil právě přes neziskovku.
Oma krájí pecen chleba
opa mísu strouhá
do města je chodit neba
to je potíž, ouha!
Ve městě se krade, šidí
dekadence bují
před kauflandem masa lidí
přece nejsme chuji.
Erteplí jsou plné sklepy
maso voní z půdy
venkovan je vždycky happy
vždycky hnědorudý.
Venkov sobě stluče máslo.
Kdyby městu všechno zhaslo
na venkově budou louče.
Tloustne dítě, tloustne vnouče.
Venkovanská pospolitost
nezná soucit, nezná lítost
k úřednické lůze z města.
Když se topí, žádná vesta.
Kolečko se polámalo?
Tak si ho sprav! Sám mám málo.
Tak to říkal Masaryk.
Lepší ticho, nežli ryk.
Držím palce – doufaje, že se Vidlákovi podaří oslovit a průběžně působit na (spolu)věřící …
PS: Kdyby se mu jen toto povedlo, byl by to úspěch …
Som sa zasmial ….
Ředitel institutu: Daniel Sterzik
Preco nie nieco zvucnejsie??
Prezident institutu – bol by si mal rovnaky titul ako Pavek. Pri stretnuti by ste si mohli notovat – stretnutie prezidentov.
Alebo nieco menej zvucne – viac z venkova:
Zodpovedny veduci – bol by si viac k ludu…
Pokud by to bylo přesně tak, jak je v článku uvedeno, tak bych tleskal a byl nadšen. Ještě před rokem touto dobou bych tomu i věřil. Dnes už ne. Dnes se mi jeví nejpravděpodobnější, že Institut českého venkova bude jen partou Rajchlových roztleskávačů.
Aneb „Po ovoci poznáte strom.“.
Čehož se rozhodně nehodlám účastnit. Takže přeji mnoho zdaru, ale beze mě.
I před rokem byste se nehodlal účastnit. Našel byste si jiný důvod, proč je to špatně. Jiné komentáře, než jak to děláme blbě, jste tu ještě neměl.
To je jen Vaše fabulace.
Dokud se mi vaše psaní líbilo, neměl jsem potřebu jakkoliv reagovat. Pak jsem si jednou dovolil věčně reagovat na jeden vaš blog, kde jste zabrousit mimo váš obor a s velice zlou jsem se potýkal s vašimi velmi agresivními vstoupenci, kteří mi tímto otevřeli oči s tím, jak to zde ve skutečnosti je. Od té doby jsem velmi obezřetný a když se mi něco nelíbí, tak to napišu tak jak se mi to jeví.
Vidlaku, tak mi laskavě nepodsouvejte své vlastní fabulace!
To, že mnohé Vaše činy vidím ve svém důsledku kontraproduktivně, na věci nic nemění.
Kolemjdouci – vy jste komik! Ještě jste zapomněl napsal, že sem prakticky nechodíte, že jste jen tak náhodou šel kolem a cítil nutkání se zde … vyjádřit.
Ten má několik nicků a je tu od rána do večera
Podle reakcí soudě jsou „Vidlákovci“ pevně semknutí.
Tím nijak nenapadám Danielovy původní teze, ty jsou správné.
No, alespoň nepíšou jednou týdně, že končí a nebudou sem nadále chodit…
Víckrát týdně.
Ale houby. – Copak je to z kolemjdoucích stížností tak málo vidět?
Pan stěžovatel jedním dechem píše, že dokud se mu líbilo, mlčel, a když se mu nelíbí, postěžoval si. To je v pořádku; jenže Vidlák není Džamíla, aby jasnozřivě nahlédl, kdy je Kolemjdoucí tiše spokojen. Vidlák o každém návštěvníku ví jen to, co dotyčný napíše do komentářů. Když budu furt jen remcat, budu za remcala; co je na tom divného?
O žádné pevné semknutí nejde, nebo aspoň – já žádné nevidím.
Dialog výše by zasluhoval nějaké dramatické zpracování formou scénky ve stylu Iva Janžurová & Felix Holzman – Včera, dnes a zítra:
Ejhle esence rozhovoru:
—
V = Vidlák
K = Kolemjdoucí
—
K: Kdyby to bylo, jak píšete, před rokem bych určitě tleskal. Ale vy jste Rajchlovi roztleskávači, a tak vám nevěřím. Tleskejte si beze mne.
V: Netleskal byste ani před rokem, našel byste si jiný důvod. Jiné komentáře, proč nemůžete tleskat, sem ani nepíšete.
K: To je jen vaše fabulace. Když se mi vaše tleskání líbilo, sám jsem potřebu tleskat neměl. A když jsem jednou napsal, že netleskám, se zlou jsem se potázal. Od té doby vím, jak to tady chodí. – Takže mi nepodsouvejte své fabulace, že netleskám!
—
Tady se člověk zasměje, budu sem chodit častěji.
Jak vidno, ťal jsem přímo do živého a udeřil hřebíček na hlavičku…
Ovšem! Vždyť to píšu: jste rozený komik. Dovednost utonout živého a udeřit hřebíčkem o lavičku, toho dosahují málokteří, a právě to dělá komixa komixem.
Přijďte zas, srandy není nikdy dost.
Tak to je ukázkový příklad manipulace. Nic takového netvrdím. Kydy čtu dlouho a zpočátku se mi velmi líbily. Jen od té doby se hodně změnily od břitkych glos k propagaci Vidlákova aktivismu, kdy správně je jen to, co hlásá Vidlák. V mnoha ohledech to zde připomíná sektu Vidlakovu. Stačí trocha nesouhlasu či jiný úhel pohledu a člověk si zde připadá jak terč na střelnici. Nedivte se, že pak nemám potřebu učuravat blahem ani nad věcmi, které by jinak kvitoval s povděkem, protože jim prostě nevěřím, že jsou tak, jak jsou prezentovány.
Prostě se mi zdá, že tam ještě něco plave pod povrchem. To je celé.
Kolemjdoucí napsal:14 dubna, 2023 (10:35)
„V mnoha ohledech to zde připomíná sektu Vidlakovu. Stačí trocha nesouhlasu či jiný úhel pohledu a člověk si zde připadá jak terč na střelnici.“
Zcestné věty. Vidlák to tady naopak občas i od „svých přívrženců“ pěkně dostává. Asi jste si nevšiml.
Hodláte se účastnit nebo nehodláte – to je pouze na Vás a Vašem rozhodnutí. Nikdo Vás k ničemu nenutí ani nevyhrožuje převýchovou na Libavé.
Já bych k tomu jenom dodal, že pod povrchem něco určitě plave. Jen sáhnout…!
A problémy s inkontinencí se, Kolemjdoucí, dají dnes snadno řešit, chce to začít hned. Napřed je to jen blaho, ale kdo ví, co by mohlo následovat..
Kdysi to tu byla hospoda s naprosto rozdílnými tématy, prostě to co zrovna „letělo“ a Vidláka zaujalo.
Poslední měsíce je to tu agitační a náborové středisko (se vzácnými výjimkami). Pro mě, s dodatkem bohužel.
Pěkný název: Sekta Vidlákova. Spíše jeho vojáci, tj. lidé stejného smýšlení. Kritika (pokud není konstruktivní) se tady moc nenosí. Co to je konstruktivní, nevím, ale to jsem nevěděl ani za komunistů. Vidlák něco dělá, a my jen mrmláme. S tím jak to dělá mám problém jako s větrnými mlýny. Ale je to jeho věc a toto je jeho web. A především: toto je shromaždiště jeho fandů, kde se kritika hodnotí jako útok. Ale protože nejste na dosah (v hospodě by už to jelo), buďte s kritikou uvážlivý a podobně jako já si najděte vrbu, kde si můžete postěžovat.
Váš i Vidlákův sympatizant.
Vidíte jak málo platné bylo, že téměř nezasahuju do diskuse? Že to tu nechávám plynout mnohem tolerantněji, než za Alefa? ¨
Jak vidno, kritizovat se tu smí jenom mě. Nedej bože, když někdo začne kritizovat kritika.
A takhle si tu žijeme.
To víš – tak svět odplácí :-DDD
Jindřich Kulhavý a jeho Už je to únavné platí i pro toto společenstvo. Fiala může být v klidu, my si stačíme sami. Co umíme skvěle, je hledat vady na kráse. Držte svůj směr a dávejte pozor na roli užitečného idiota, to je asi tak minimum, co bych Vám přál.
Vidlaku, vymezil jsem se nikoliv vůči vaší kritice, ale vůči tomu, jak mi podsouvate něco co není pravda!
A to je teda značný rozdíl.
Že píšete věci tak, jak se vám jeví, je úplně v pořádku. Pak ale musíte akceptovat, že i jiní píšou věci podle téhož mustru.
Vidlákovi se to jeví tak, jak napsal výše. A – upřímně řečeno – není sám, komu se to jeví podobně; nedivte se. Když souhlasně mlčíte a nahlas remcáte, budete se jiným jevit právě tak, jak píše Vidlák.
Ale ne.
Kolemjdouci tu pise same zpruzeniny od doby, kdy se mu vetsina mistnich vysmala za 20 % pro Bastu a jak bude valcovat Pavka v druhem kole.
Tlacil ho tu mnoha tapetami denne denne.
Horsi byl uz jenom gogo, a ten se z toho debalku taky nikdy nevzpamatoval.
To Alef 0: No vida, teorie absurdního dramatu se potvrdila., chór je na místě!
Zakladateli, já si nestěžuju, pouze jsem Vidlakovu zdůvodňoval svůj přístup. Přičemž jim uváděné argumenty pro založení neziskovky bych bral, pokud bych s ním neměl již své zkušenosti. Příkladně nemám problém věřit Hamplovi důvody pro založení jeho Jungmannovy akademie, Drulakovi a spol. Jejich Svatopluka, Chcimirum jejich Pochody míru atd. Ovšem u Vidlakovy neziskovky se nemohu zbavit dojmu, že její primární cíl je jiný, než ten deklarovaný.
A své přesvědčení jsem zde veřejně napsal. Soudě podle reakcí, jsem si teda dovolil, což?!
Ano; ale zapomínáte, že tak, jako vy neznáte vnitřní a nejhlubší pohnutky jednání Vidláka (a je otázka, jestli je zná on sám; to neřešme), ani Vidlák nezná totéž z vaší strany. A jestliže vy žádáte od Vidláka pochopení pro své postoje, Vidlák má plné právo žádat totéž od vás.
Tady na blogu totiž o sobě navzájem víme jen to, co o sobě (třeba i mimoděk) napíšeme do článků a do diskusí. Pokud se nám zdá, že nás okolí vnímá jinak, než bychom vnímáni být chtěli, nezbývá, než změnit styl a sadu informací, kterou o sobě světu sdělujeme.
Já jiné řešení toho problému nenacházím, a zná-li kdo řešení jiné, rád si ho přečtu.
Zakladateli, o mně tady přeci vůbec nejde a na mém názoru až tolik nesejde. Mé možnosti cokoliv ovlivnit se limitně blíží nule. Zato jsou zde jiní, jejíchž počínání má nesrovnatelně větší dopad. A dlužno dodat, že doposud využívají svůj vliv k manipulaci svých čtenářů způsobem, že kterého doposud těžila Pětidemolice a jejich zahraniční loutkovodiči.
Nepočítá se totiž snaha, ale výsledek!
A narovinu jsem přesvědčen o tom, že Vidlákův oblíbenec Rajchl je Koudelkův čučkař, který plní svá zadání.
Klidně můžeme uzavřít sázky kolik statečných lidí se mu v neděli podaří poslat na trestnou lavici?!
Podotýkám v době kdy ještě se zas tolik neděje. Ten správný čas přijde se skutečnou mobilizaci, s podpisem o dočasném pobytu spřátelených vojsk…
Ale, to už všichni stateční budou v podmínce.
Malý Lord Petr nemluví. Je mu už pět let a ještě nepromluvil ani slovo. Rodina si z toho dělá těžkou hlavu. Až jednou u večeře mu butler nechtě vylil sklenici do klína. Lord Petr zvolá: „To je nehorázná nedbalost, Finchi! Koukejte to dát okamžitě do pořádku!“ Celá rodina na něj vytřeštěně hledí a hlava rodiny se ptá, proč až dosud nic neřekl. „Dosud nebylo nač si stěžovat.“ dí Lord Petr
Tenhle fotek znám v jihomoravské verzi s chlapcem z Mutěnic a vínem, kdy své dosavadní mlčení zdůvodňuje slovy „nebylo o čem“.
A my ostatni si ho pamatujeme z filmu „Vune cibule“.
On to zmiňoval myslím i psychiatr Vladimír Vondráček ve svých memoárech Lékař vzpomíná. Tam se to týkalo nějakého jeho příbuzného.
Žádná škoda.
Koho budete teda podporovat ? Rakouské, zelené a fialové ?
Nebudu raději říkat „Více takových Vidláků!“, aby se to nezvrtlo a dobře dopadlo, jak pro Vidláka osobně, tak i pro nás všechny. Přeji hodně štěstí a co nejméně zádrhelů.
Od Borise Viana víme, že „Hlavní věcí v životě je vynášet o všem apriorní soudy. Skutečnost je taková, že masy se mýlí a jednotlivci mají vždycky pravdu.“, ale je nutno vzít v úvahu, že Vian si dělal srandu úplně ze všeho. Nerad bych se připojil ke Klausovi s tím jeho „Více takových Kožených!“, čímž nechci nikoho s nikým srovnávat, jen že na taková bezbřehá prohlášení by člověk měl být opatrný jak s odjištěným granátem – nakonec to vždycky udělá Bum.
Ať tak či onak, každý dobrý nápad, úsilí a směřování, přináší kromě dobrého a úspěchů také problémy, potíže a neúspěchy. Dobré skutky bývají po zásluze potrestány. Ale s tím do toho člověk už jde.
Steve McQueen coby Vin říká v „Sedmi statečných“ padouchu Calverovi, jak se jeden chlápek svléknul do naha a skočil mezi kaktusy; a když se ho pak ptali, proč to udělal, řekl „Zdálo se mi, že je to dobrý nápad.“ Tak to obvykle bývá; přesně takhle funguje tzv. „racionální rozhodování“.
Tím vším jsem chtěl říci, že „Institut českého venkova“ je dobrý, ba dokonce skvělý nápad. Je na Vidlákovi a jeho společnících a spolupracovnících, jakým směrem to povedou: zda to bude více „Zemědělský receptář“
Přemka PodlahyVidláka & company nebo se z toho stane jakási „malá Agrární komora“.Oboje totiž není a chybí. Vidlák má navíc na věc rozumné názory: žádné bláboly o eko-bio farmičkách, kterými by nás loutkáři rádi poslali do 17. století. Dokud na českém venkově nevznikla družstva a větší, dobře vedené agropodniky, byla to bída s nouzí, křížená s příšernou a nekonečnou dřinou.
Je tomu tak v zemědělství všude: stačí se podívat třeba na krásný americký film „Řeka“ z roku 1984 o malé, rodinné americké farmě v prostředí velkých hráčů. Syrový film s mladými Melem Gibsonem a Sissy Spacekovou. Běžný libtard, vypatlaný pohádkami o „svobodném farmaření“ se z toho otřese hnusem (vyzkoušeno na pokusném vzorku), protože něco takového mohli natočit v USA asi jenom komouši od Putina.
Pokud malou farmu neživí ve skutečnosti něco jiného, třeba agroturistika, řemesla či nějaká výroba a obchod, nebo přímo dotace, je to ekonomická katastrofa, maximálně na chudé přežívání od krize k další krizi.
O zemědělství nám žumpy valí do hlav hrozné bláboly: nejvyšší čas, aby to někdo uváděl na pravou míru, jako Saturnin s dědečkem. Vidláka a spol. čeká ještě hodně práce…
Je to ostatně podobné jako s dalšími takovými žumpoidními příběhy: třeba s Ruinou, vyhrávající nad Ruskem. Nyní také s materiály Pentagonu a CIA/DIA, které údajně vynesl jakýsi 21-letý skautík – což je stejný nesmysl jako Bílé přilby zachraňující oběti sarinu v tričkách a kraťasech nebo Skřípalata. Interní materiály CIA se opravdu nepovalují na kdejaké amícké základně Národní gardy…
Když už jste vzpomenout toho Tuneldědka… Vrátil už tu půjčku z důchodového účtu? Kolik jsou procenta z úroku?
Váš dojem, že živit se zemědělstvím je rentabilní a životaschopné jen na úrovni velkých výrobních celků, řekněme agrokoncernů, je nejen úplně mimo, ale v konečném důsledku povede k ještě větší „kartelizaci“ v zemědělství, než už tady částečně je. Myslím, že největším problémem našeho zemědělství je evropský dotační systém a příliš velká závislost zemědělců na zpracovatelských a hlavně obchodních koncernech. Samozřejmě, že násilné „rozdrobení“ by byla stejná hovadina, jako násilné slučování.
Vidím, že je u vás problém v tom, že jak píšete….Myslím, že. V obecné rovině každá dotace křiví trh i charakter o čemž snad nebude sporu.
V následném textu si odporujete s textem v úvodu. A abych jen nemyslel, dovolím si to porovnat.
největším problémem našeho zemědělství……. a příliš velká závislost zemědělců na zpracovatelských a hlavně obchodních koncernech
Váš dojem, že živit se zemědělstvím je rentabilní a životaschopné jen na úrovni velkých výrobních celků, řekněme agrokoncernů, je nejen úplně mimo
Co brání zemědělcům aby nebyli závislí na zprracovatelích a řetězcech. Povím vát to tajemství. Živit se zemědělstvím mimo úrovně velkých výrobních celků.
Nakonec výhody z rozsahu vás asi netrápí.
Bože to je ale matroš.
😀
To není dojem, ale krutá realita. Malá farma nežije v ekonomickém vzduchoprázdnu, ani tam voda neteče do kopce. Důležitá je celá výrobně-zpracovatelská-obchodní-úvěrová vertikála, která nevykrádá ty nejmenší subjekty, protože prostě může. Vidět to je všude, i v zemědělství – zisk se vždy přesouvá směrem do horních úrovní, zatímco prvovýrobce tře bídu s nouzí.
Problém není kartelizace, ale kapitalismus jako takový – jehož výrazem je pak kartelizace, monopolizace, ničení konkurence, vysávání přírodních zdrojů a prvovýrobců – probíhá permanentní podřezávání základů, na kterých ta vyšší patra stojí. Výsledkem je vždy korporátní kapitalismus, tedy fašismus. Jen v tom zemědělství to až tak úplně nejde, protože by nebylo ve finále co žrát. Takže se to různě záplatuje, například dotacemi…
Chci tím poznamenat, že tyhle problémy jsou systémové, a komplexní. Jak byste chtěl řešit „příliš velkou závislost zemědělců na zpracovatelských a hlavně obchodních koncernech“? Leda regulací a zákony, což nejde – to by byl „návrat komunismu“. Nebo že si ti závislí zemědělci postaví vlastní vertikálně propojený agrokoncern… 😀
Tak jako vedle sebe mohou existovat drobní řemeslníci, malé firmy i velké stavební společnosti, mohou a také existují (a existovat budou) podobné celky i v zemědělství. Nebavíme se samozřejmě o „malé farmě“ z ČT.
Co se týče dotační problematiky a „spořebitelské vertikály“ vás odkážu na příspěvek pana Fischera výše, který to popsal naprosto výstižně, takže se nebudu opakovat.
Pouze technický dotaz :
Nemohl by být ten účet „transparentní“, pouze z hlediska příspěvků a celkové částky , ale bez uvedení identifikačních údajů dárců, abychom viděli kolik již nás v Institutu je! Ta zaslaná částka by mohla být v podstatě členským příspěvkem.
Smekám klobouk.
Budete otroky ve vlastní zemi….. 😏 To řekl Miroslav Štěpán a měl sakra pravdu. Věděl co nás čeká, nebo spíše tušil, že se budeme mít hůř a hůř v područí západu. My viděli jen to co bylo vidět ale neviděli jsme co vidět nebylo. Jak se říká.. Pro strom nevidíme les. A tak to je i dnes. Mnoho lidí je stále oslepeno (ti jdou ztraceni), ale zbývá ještě pár lidí, kteří si nechali nasadit klapky na oči podobné jako mají zapřažení koně, aby se věnovali pouze cestě, kterou jim určuje kočí a nevnímali okolí. Je to pro ně pohodlnější. Dostanou nažrat (ale jen toliko a jen to co jim nasypou do žlabu) sami se napást není dovoleno co jim chutná, i v maštali jim určí, kde je jejich místo (teplo si musí vyrobit sami). A nás, těch pár jedinců, volných mustangů musíme prchat, aby nás nezapřáhli do postrojů a otěží. To je ta naše duševní svoboda o kterou nechceme přijít. Bohužel je nás málo a není náš tolik, abychom dokázali nad-vlády zadupat kopyty jako veliké, divoké, svobodné stádo mustangů…
Jejich oporou je pouze západ zneužívající sílu peněz, které fungují jen díky mechanismům západem vytvořených k ovládání světa. Pokud něco z toho klekne, tihle naši libtardí kašpaři se nebudou mít o koho opřít. Politické neziskovky a všechny ty „think-tanky“, nadace atd. ztratí finanční zázemí a prostě se rozpadnou. A všichni ti aktivisti včetně presstitutů začnou bojovat o zbytky lizu a vzájemně se likvidovat. Copak by nějací ti Cempeři, Jandové či Kartousové dělali to, co dělají, kdyby jim to někdo nefinancoval? Ne, nejspíš by se živili třeba prodejem hrnců nebo příživnictvím jakéhokoli podobného charakteru. Samozřejmě dostávají i dost peněz od státu a oligarchů, ale hlavním zdrojem příjmů a ideologického vedení jsou západní vlády, jejich tajné služby a zmetci typu Soros.
Jitka Novotná
Někteří naopak otrokáře ztratili. Mohl jsem (dokonce ve zkrácené lhůtě) odejít učit na odbornou školu, což za Soudruhů nepřicházelo v úvahu.
To jste si teda pomohl . Za totáče by vám to dali i s bytem
Ano!!!
Zadupat do země někoho, s kým se neumím srovnat. Jak romantické!
Ale pravdu máte, jak ten Štěpán. (Jenom to jméno Vám nevěřím!)
https://youtu.be/KFqnW4818lc
Nemůžu si pomoct, vybavilo se mi tohle 🙂 Ale jako jinak vážně dobrý!
To je jako ceska kultura ? Od dob Nasich Furiantu malinko klesla 🙂
Jestliže spolek vykazuje pouze příjmy, které nejsou předmětem daně, příjmy osvobozené od daně nebo příjmy, z nichž je vybrána srážka daně podle zvláštní sazby daně, nemusí podávat daňové přiznání k dani z příjmů právnických osob .
Pro mě ještě jednou, prosím. Po lopatě… [;>))
A už končím. Nechci se zařadit mezi trolly.
na tý lopatě nemáte násadu:
D=====[;>))
není zač