11 března, 2025

Věčná válka…

Přiznám se, že jsem nikdy nebral moc vážně ty, kteří se geopolitické události posledních let dívali optikou toho, že smyslem západních intervencí není zvítězit, ale prostě jen udržovat válku, protože na tom se skvěle vydělává. Nejenže se krásně vyprodají sklady a v zóně konfliktu se to pěkně vystřílí, ale i všechny okolní země si nakoupí zbraně, protože když máte na hranicích ozbrojence, tak nikdy nemůžete vědět, co se stane. Vždycky jsem to bral jako příliš zjednodušující vysvětlení a myslel si pro sebe, že to světové elity snad nejsou tak šílené.

Ano, existují lobbysti zbrojařů, kteří mají rádi konflitky a ještě raději do nich dodávají kanóny a granáty, ale vždycky jsem si myslel, že ve vrchních patrech moci existuje nějaká racionalita v tom smyslu, že když dávám příliš mnoho peněz na zbrojení, tak prostě brzdím rozvoj své země, protože de facto vyhazuju peníze oknem a tank či stíhačka mi nevyrobí levnější elektřinu ani nevydoluje z útrob země nějaké zlato nebo lithium. A protože vývoj jde rychle kupředu, není prostě možné vyrábět samoúčelně konflikty a pak je hasit, protože to v konečném důsledku je pro Západ strašně nevýhodné.

Hele, dneska už si to nemyslím. Jednak jsem zjistil, že se peníze dají vyhazovat za ještě větší šílenosti, než je válka. Respektive, že se dá vést válka nejen s „mongoloidními hordami z východu za evropské hodnoty,“ ale také válka s uhlíkem za klima. Ukázalo se, že se na tuto válku dá vyplýtvat snad desetkrát tolik peněz než na válku skutečnou a do propagandy této války se dá nasměrovat neuvěřitelné množství zdrojů. A pak jsem měl tři roky možnost v přímém přenosu zjistit, kolik lidí si válku přeje, mají z ní radost a živí ji nejen rostoucími daněmi, ale ještě i vlastními dobrovolnými příspěvky.

A teď, když se v návalu racionality rozhodly Spojené státy jednu z mnoha válek, které vedou, ukončit, zírám jako tele na vrata, kolik lidí si nahlas a zcela bez obalu přeje, aby válka pokračovala dál, protože na válce vyděláváme (řekl Foltýn), oslabujeme válkou našeho nepřítele (řekl včera ten Němec, co by si přál, aby to tam v ukrajinských stepích trvalo ještě alespoň pět let) a nebo se prostě potřebujeme ukájet nad evropskými hodnotami a konečně Rusům oplatit tu bratrskou pomoc z šedesátého osmého (jak říká Petr Pavel).

Také jsem v posledních dnech viděl, jak málo pro evropské hodnoty znamená lidský život, když se narodíte třeba jako Alavita v Sýrii a protože vás tamní přátelé našich Uršulínů vraždili, tak jste se přiklonili k Asadovi a Rusku, kteří jediní vás chránili před tmářskými středověkými vrahy a otrokáři. Vyděsilo mě, jak se Kaja Kallasová vyjadřovala o syrských menšinách a nejenže podpořila toho teroristu Goláního, který se teď už říká Šara a nosí oblek, ale ještě ho pozvala na dárcovskou konferenci, která se má odehrát teď sedmnáctého března… na moje narozeniny.

Také jsem viděl, jak snadno se dá znásilňovat demokracie. Jak je možné rušit volby, když přestanou vycházet podle liberálních předpokladů. V Rumunsku to teď sleduji v přímém přenosu. A také hned v přímém přenosu vidím, jaké to má následky.

Víte, já doopravdy věřím v Boha a věřím tím pádem i v Boží spravedlnost. Věřím, že Boží mlýny melou…. sice pomalu, ale jistě. Ale v poslední době zjišťuju, že nás ta Boží spravedlnost opravdu nemá důvod šetřit. To, co Doník odkryl svým zvolením, to je mnohem horší noční můra, než bych si kdy pomyslel a já se vlastně nejvíc děsím, že opravdu splní i ten předvolební slib, že se na Evropu vykašle a ponechá ji samu sobě.

Tady se všichni třesou do války s Rusem a jsou ochotni pro svůj sen udělat cokoliv. Jako před První světovou válkou i jako před Druhou světovou válkou, zřejmě také jako těsně před Napoleonem, těsně před bitvou u Poltavy i před bitvou na Čudském jezeře. Rus je opět zaostalý, jejich režim je prohnilý, těsně před kolapsem a stačí zhurta rozkopnout dveře a celé se to zhroutí samo.

Stačí si už jen půjčit osm set miliard euro a udělat pár summitů ze kterých pošleme velkému oranžovému otci ve Washingtonu ostrou prosbu, aby se okamžitě, ale okamžitě připojil.

Uklidňuje mě už vlastně jen jedno jediné. Jakmile dojde na otázku, kdo si oblékne mantl barvy khaki a půjde tam do stepí si nechat házet bomby na hlavu, tak i ti největší gaučoví válečníci klopí uši a moc se jim nechce. Což jim samozřejmě nijak nebude bránit v tom, aby tam posílali jiné. U Ukrajinců už to předvedli. Všichni viděli záběry z těch nekonečných ukrajinských vojenských hřbitovů, ale ve jménu evropských hodnot v sobě dokázali potlačit lítost a dali Vetchému další peníze na trhavinu, aby ty hřbitovy ještě pořádně narostly v klamné naději, že ty ruské vyrostou víc.

Druhé, co mě trochu uklidňuje, je, že Američané si opravdu podrželi kontrolu nad nejdůležitějšími částmi vojenského průmyslu, protože tak moc svým kamarádům Němcům, Francouzům a Angličanům, zase nevěřili. Takže bez amerických družic je celé to zbrojení asi tak stejně smysluplné jako grýndýl. Budeme mít sice zbraně, ale bojovat budeme jen tehdy, když bude svítit slunce… totiž, když to Američané dovolí. Jak se bojuje bez Amerických satelitů v zádech, to teď vidíme v Kurské oblasti.

Hele, my prostě musíme ve volbách vyhrát. Jinak tady budeme mít věčnou válku. Evropa ji chce a je ještě dost bohatá, aby měla koho zbídačit ve jménu drang nach Osten. V posledních dnech všichni snad zešíleli. I ta AfD chce pro Německo atomové zbraně. Jako by nestačilo, že je má britský chalífát. Ještě je musí mít i ten německý. Fiala chce dávat peníze a zbraně na stůl, Emanuel Micron nabízí francouzské vedení východní fronty. Tahle vláda se k tomuto kolektivnímu šílenství ráda přidává a její zázemí v uměleckých a mediálních kruzích je vskutku impozantní.

Pokud nezvítězíme s mírem, tak tu věčnou válku budeme mít. Přesně takovou, jak se tvrdilo. Válku beze smyslu, bez vítězství, ale válku na které se bude dobře vydělávat a bude v podstatě nekonečná, protože ani Trump ani Putin nemají zájem znovu za Evropu tahat kaštany z ohně a zbavovat ji (pokolikáté už?) jejího latentního fašismu.

V posledních dnech mám vysloveně chuť demonstrovat a vyjít znovu do ulic. A protože mám ve středu čas, pojedu podpořit pochod před úřad vlády, který organizuje jedna naše kamarádka. Začalo to zcela spontánně. Oni si prostě uvědomují totéž, co tady píšu a mají toho už plné zuby. Je to narychlo a ve všední den, ale kurňa, ať si Fiala nemyslí, že bude mít klid. Nebude!

Tyto volby budou o míru a nebo o věčné válce. Každý si bude moci vybrat.

_____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

403 thoughts on “Věčná válka…

  1. Po roce 1945 málokdy skončí válka jasným vítězstvím jednoho státu nad druhým, když se vždy vede s nějakým omezením. Pouštní bouře 1991 nebo Karabach roku 2020 jsou spíš výjimka. A u boje armády proti partyzánům, kteří nezastupují stát, je případů, kdy vyhraje armáda ještě méně. Na vyhrazeném území se bojuje a současně se všude okolo kšeftuje. Omezení sice snižují riziko jaderné války, ale taky frustrují vojáky a OSN často vnutí příměří rezolucí dřív než se něco rozhodne v bitvě a potom má konflikt tendenci propukat pořád znovu za pár let. Pokud se nepovede zajistit opravdu trvalé příměří jako v Koreji nebo na Kypru. Vance se vyjádřil nediplomaticky o účasti evropských států ve válce. Všichni se ozývali, že přece měli armády v Afghánistánu a Iráku. Je to pravda, ale pokud si pod slovem válka představí situaci v Afghánistánu, kde měli ohromnou převahu a potom lehkomyslně mluví o poslání vojáků na UA, co to znamená? Od Koreje roku 1950 se Západ snažil vyhnout nepříteli, který by měl taky vševojskovou armádu a kde by nešlo dosáhnout naprosté převahy. Na Pouštní bouři se musely jednotky, technika a zásoby shromažďovat v Saúdské Arábii půl roku, to se těžko může zopakovat. Všimla si už AČR, že jsou potřeba i jiné než jen průzkumné drony? S drony se zaspalo.

  2. Každý občan má právo na odpor. Pochod před úřad vlády. Středa 12. 3.
    Ví o tom někdo něco bližšího?

  3. V diskusním sloupci níže je zmíněno dílo G. Orwella „1984“ s otázkami i možnými odpověďmi, zda autor byl jasnovidec, bystrý analyzátor či co jiného, když napsal nadčasový příběh o budoucnosti.
    Odpovědi na otázku nehledejme v Orwellově dystopii, ale v jeho esejistice; otázka: Kdo ze zdejších diskutujících četl Orwellovy myšlenkově výživné eseje? Roku 1946 napsal Orwell komentář ke knize „Manažerská revoluce“ amerického vizionáře Jamese Burnhama., což je obecně považováno za náčrt k románu 1984.
    V prosinci 2022 jsem k tomuto publikoval blog „Nástup přelomu doby“; stručná citace z textu: „Orwell ve svém textu přijal Burnhamovu tezi, že kapitalismus zmizí, ale nenahradí ho socialismus, vzniká totiž nový druh plánované, centralizované společnosti, která nebude ani kapitalistická, ani demokratická v běžném významu toho slova. Vládci nové společnosti budou lidé, kteří prakticky ovládají výrobní prostředky – řídící byznysmeni, technici, vysocí úředníci a vojáci – v jednom bloku s označením „manažeři.“ Zdroj: https://blog.idnes.cz/zdenekhosman/nastup-prelomu-doby.Bg22120473

  4. Smutné je, jak spousta lidí aplikuje moudré věty do nevhodných souvislostí. V jednom kontextu je moudré mlčeti zlato, v jiném zase líná huba holé neštěstí. Ve správném kontextu je pravda, že kdo překová zbraně na pluhy, bude orat pro ty kdo si zbraně ponechají. Spravedlivý mír je také pěkná fráze, ale v patřičném kontextu, ne naroubovaná na přání otcem myšlenky. Asi za všech okolností platí, že kdo seje vítr, sklízí bouři.

  5. Možná jste i vy ostatní zaregistrovali, že se objevují hlasy týkající se Ukrajiny a „spravedlivého“ míru, tedy že Rusko „zřejmě“ nebude ochotno akceptovat bláboly EU a stejně to může fungovat i s mírem nespravedlivým, tedy takovým kdy nebude válka a nebude se umírat zbytečně. Dokonce se už i objevují názory dezoláta Zemana (ano toho Miloše Zemana) na mainstreamovém webu.
    https://www.lidovky.cz/nazory/milos-zeman-valka-ukrajina-mir-usa-donald-trump-rusko-petr-pavel.A250310_155334_ln_nazory_lgs
    Tak si pořád říkám, nešlo by to ze strany blogera Vidláka, případně jeho sponzorů (jsou-li tací) apod. nějak podpořit. Tedy uveřejňovat to na mainstreamu články (i placené pokud to jde) a začít pracovat na rozdrolení lepševiků. Nepsat do těchto článků prudké úsudky, ale pomalu a věcně argumentovat (to Vidlák skvěle umí) a pracovat postupně na rozdrolení jejich scény pomocí logických argumentů. Vždyť stačí, že se o tom začne mluvit a že i jiná varianta se objeví na stole a začne tak být i postupně přijatelná… šlo by to? Myslím, že by to mohlo výrazně pomoci. Tady na Kydech Vidlák přesvědčuje již přesvědčené a možná je to trochu marnění energie. My zde tomu rozumíme a máme (víceméně) podobná názor, ale dostat ty myšlenky mezi ostatní lidi tak, aby jim uvízly v hlavě a časem se pro ně i tato varianta stala akceptovatelnou. Je nutné však tyto myšlenky „naředit“ a podat stravitelnější formou. Necpat tam okamžitě dehonestaci současné vlády, ale přinášet logické argumenty a drolit „náboženství“ lepševiků. Co myslíte ostatní diskutéři?

    1. OT:
      Chvíli vás tady, Vidláky a názorové souputníky nechá člověk o samotě na asijském poloostrově zvaném Evropa a už se dějí věci. Tedy ty věci se dějí spíše za Atlantikem, ale v Bruseli také.

      : Keinmal
      Za sebe naprosto souhlasím, protože vždy, když čtu od Vidláka, jak už vlastně nepotřebujeme žádné České rozhlasy a České (čti: německé) Televize, jelikož už jsou blogy a internet, jen se usmívám, jaký je Vidlák nenapravitelný optimista s růžovými brýlemi. Mám dost studijního materiálu nejen v práci, ale bohatě postačuje širší rodina. Ačkoliv klasickou TV už vlastně nepěstujeme vůbec, stačí jen nějaké úvodní stránky Seznamu na PC. Žena, které se stejně jako mě dělá na zvracení při jakékoliv zmínce o dalším a dalším zákonu/rozkazu od tzv.Evropské komise, měla radost, kdy Fico tak trochu poslal banderovského Alzáka do Síkele kvůli zastavení plynu na SK. ALE.

      „No jo, to je fajn. Ale ten Fico je taky pěknej hajzl, lidi už ho maj na Slovensku plné zuby, pořád proti němu demonstrujou…“ Tak následuje vysvětlování, kdopak píše ty články a kdopak ty demonstrace zařizuje a PLATÍ…

      1. Zde máme pěkný článeček, takový vlastně výzkum do Hlubin Dezolátovy Duše, kdy jakýsi údajný Sultán Sulejmán z Ústavu Maxe Plancka bádá nad správně uvažujícími a sviněmi (dle slovníku jisté tupé zelené gumy), kdo jak je odolný, považte, DEZINFORMACÍM. Rozebírá se daný problém z hlediska věku, kdo je jak NÁCHYLNÝ uvěřit tzv.mylným zprávám atd. Samozřejmě ti méně vzdělaní, bohužel naše dvojjediná osobnost KokotoMádlo se mezi ně nepočítají…

        Ještě je moc pěkné, když uvádí onen Sultán: „V tomto ohledu potvrdila metaanalýza výsledky předchozích výzkumů, ve kterých se příznivci amerických republikánů ukázali ve srovnání se sympatizanty demokratů jako náchylnější k přijetí dezinformací za své.“

        To Sultán zkoumal ty voliče Demokratů oproti voličům Trumpa po Skype, „VACAPu“ nebo mu data posílala nejaká ta americká organizace, co teď je momentálně bez peněz ? Nejedná se o nějakou tu hen tú dezinformaci ? Zde se raději autor na LžiDnes nepodepsal. Prosím článek je zařazen v rubrice Technet/Věda. Také učůráváte smíchy ? Nebo pláčete ?

        https://www.idnes.cz/technet/veda/dezinformace-seniori-studie.A250310_110023_veda_alv
        —————————————————————————————————————————
        U výše uvedeného článku je odkaz na ještě větší skvost ze stejné líhně, kde už se autor podepsal a už jen za ten nadpis by zasloužil jednu takovou, že druhou by chytil o zeď. Naštěstí pro většinu osazenstva zde nebude toho čtení moc, jelikož je v placené sekci. Vy ostatní, co by se vám chtělo říci (raději nebudu psát UDĚLAT) člověku, který sesmolí s nadpisem „NEJVĚTŠÍ GLOBÁLNÍ RIZIKO ? Nejsou to ani VÁLKA nebo POČASÍ, ale DEZINFORMACE.“
        TOTO: https://www.idnes.cz/xman/styl/dezinformace-mystifikace-donald-trump-ai-socialni-site.A250227_839935_xman-styl_ceve
        Samozřejmě nechybí obrázek, řekněme z padesátých let jako z Dikobrazu nebo Крокодилу (jestli v té době vůbec existovaly). Jen v těch dobách se karikovali američtí oligarchové a politici v cylindrech vždy zásadně neosobně, zde je výtvarně vyveden právě úřadující prezident USA.

      1. Vidlák jasně definoval, že jeh cílem je promluvit k velké skupině voličů, jejichž hlasy minule propadly. Je realista a ví, že nelze honit mnoho zajíců najednou. Snad jsou také jiní.

      2. Já nemluvím jenom tady. Já mluvím z mnoha médií. Z Parlamentních listů, Prvních zpráv, ze Sputniku, z Active 24, z Pravého prostoru, ze svého fejsbůkového profilu, který neustále roste, z twitteru… Dělám gerilový marketing v majnstrýmu…
        A mimo jiné – píšu všechno i sem na Litterate na na Kydy.

        Já nevím, co bych jako jednotlivec mohl ještě víc udělat. A jsem nenapravitelný optimista, protože vidím grafy sledovanosti a ta utěšeně roste. Vidím jak mi přibývá posluchačů v sálech, vidím, jak o mě i majnstrým mění rétoriku a jak mě stále více legitimizuje.
        Kdykoliv to může udělat i kdokoliv jiný. Kdykoliv mě někdo může napodobit a zaměřit se tam, kam já nedosahuju.
        Já se zaměřuju na milion propadlých hlasů z posledních voleb a troufám si tvrdit, že z nich mě znají už skoro všichni.
        Dělám, co se dělat dá s prostředky, které mám k dispozici. A myslím, že málokdo v této zemi dokázal s tak málem tak hodně. Už teď dělám 16 hodin denně a víc už dělat nemohu. Musí se najít i někdo další, kdo nebude jen sedět na gauči a poučovat na internetu, ale půjde pracovat mezi lidi.

        1. Já mám o vás docela strach. Umlčet nebo znicotnit vás už nemohou. Zesměšnit taky ne, takže nastoupí nějaká podlost. Nějaký špinavý podpásový útok. A nechají to v pravý čas před volbama. Buďte obezřetný, bděte.

          1. Já mám taky o vás strach. Doma máte (hladovejch) krků jak píšťal u varhan. Děláte nesmírně záslužnou práci, ALE: aby to vaši rodinu nepřestalo časem bavit. A přísloví Našeho dědka Josefa (knížka Jaroslava Matějky): dyš honíš koňa moc dlóho, take ti chcípne.

  6. Fiala to řekl jasně: jedna koruna investovaná do zbrojení přinese ekonomice další tři koruny.

    Takže když celý rozpočet dáme na zbrojení, přinese to další tři rozpočty. Nebudeme řešit žádné rozpočtové schodky.

    A kdo tomu nerozumí, je svině.

    1. … a pokud stihneme narvat do zbrojení ještě i ty tři získané rozpočty, tak budeme mít devět rozpočtů.
      A proto volte Fialu, je to myslitel na svém místě.

    2. @Aleš
      Slo o chybu v prekladu na pozadi informacniho sumu.
      Zastupujici ukrajinsky protektor, z cizi moci nejlepsi premier sveta, Pjiotro Fijalenko chtel vyjadrit tuto myslenku:
      Za jednu nasi raketu, vystrelenou na Rusko, nam Rusko vrati tri jejich rakety.

          1. Taky mne Aleš rozplakal. Vlastně ještě v té geniální myšlence chybí, že za jednu průměrnou obdržíme tři mnohem kvalitnější.

            Psina je psina, ale zrovna jsem se bavil s jedním kamarádem po telefonu, rozhlíží se po nějaké práci v oboru strojní výroby. Někam volal na inzerát, s pánem si popovídali a prý že budou potřebovat více pracovníků než jen na tu jednu inzerovanou pozici, protože prý jim přiklepli nějakou velmi lukrativní a dlouhodobou zakázku ve zbrojní výrobě…

    3. Ovšem, to jsou zlá slůvka. Fiala je mj. premiér s vizí do budoucnosti – slíbil ONSEMI 10 mld. dotace na vznik Silicon Valley na Valašsku. Blíží se genialitě Miloše Zemana a jeho podpoře výroby CRT obrazovek v Hranicích na Moravě.
      Jen co vyberou dotace a produkcí automobilů Evropa porazí Čínu,potom ONSEMI ukáže , jak prozíravý prof.PhDr. Fiala Ph.D LL.M Dr.h.c byl, a jak nevděční někteří z nás jsou.

        1. Elektromobilita stagnuje, nebo jde do útlumu. A protože Onsemi vyrábí převážně výkonové polovodiče, tak se to odráží i tam.

          1. Fiala nabízí Onsemi 50 mld dotaci na rozšíření výroby.
            Německá vláda nabízí 250 mld dotaci tchajwanské firmě TSMC na výstavbu továrny v Drážďanech, cca 2000 pracovních míst (info Michal Svatoš)

    4. Správná otázka zní:
      přinese dalši 3 koruny KOMU?

      No přece tomu, kdo ty zbraně vyrobí, prodá a zisk reinvestuje. Nám to přinese kulové ….

  7. Včera jsem na to téma poslouchal trialog lidí, které uznávám (Mercouris, Mearsheimer a ten třetí nevím) a ti nějakému velkému zbrojnímu vzepětí Evropy nevěří. Především říkají, že žádná Evropa táhnoucí určitým směrem zatím neexistuje, koneckonců už tu jsou váhající i vyloženě odpadlické státy. Kromě toho upozorňují na psychologickou nestálost malování ruské hrozby- když Moskva s Kyjevem uzavřou mír a nic se dál nebude dít, strašení se Evropanům postupně omrzí.

    1. Jestli myslíte tohle:

      https://www.youtube.com/watch?v=Rh9CtLw_poA

      tak ten třetí je profesor Glenn Diesen, mj. autor knížky „The Ukraine War & the Eurasian World Order“:

      https://xcancel.com/Glenn_Diesen/status/1764364079492190275

      Bývá poměrně častým hostem na kanálu The Duran, zvlášť když tam je nějaký těžkotonážní host (třeba právě kalibru profesora Mearsheimera). Jinak vede každodenní rozhovory s Alexem Mercourisem „ten druhý Alex“ – Alex Christoforou. Oba mají i své vlastní youtube kanály a občas napíšou něco i na twitter. Docela poučné.

    2. tak hlavne kym miesto green dealu zrealizujeme dvojnasobny green deal, tak nic lepsie sa cakat nemoze. Alebo ako bolo v casopise TO, ohladom agendy odlesnovania (kopa papierovania, kde firmy musia reportovat ako ich praca moze teoreticky ovplyvnovat odlesnovanie), tak EK po velkom kriku teda zmenila povinnost reportovania pre mensie firmy v tom zmysle ze aspon 1000 zamestnancov a/alebo xx mil.eur trzby (tusim). Ale hopla, nezrusila sa povinnost pre banky, ktore firmy financuju, tieto udaje od nich zbierat dalej a banky to musia reportovat vyssie na nadnarodne urovne:-) Takze miesto strojarov prijmeme nejakych novych ludi na reporting, stari nestihaju prirastok

  8. Už jsem to psal jinde – Macron a Merz. Zrovna ti dva, co mají chuť válčit a zároveň jim doma vzniká takový malý chalífátek, který ovšem roste a roste.

    Zatímco bílý muž půjde válčit s Rusem, protože černého nedonutíte válčit za liberální hodnoty ani omylem, tak mu právě ten černý muž pěkně doma obstará bílou manželku.

    Lepší urychlovač částic fakt nevymyslíte. No, začíná to začíná vypadat, že trhnout se od Západu a vytvořit s Maďarskem, Slovenskem a možná i Rakouskem znovu R-U bude to nejlepší, co by nás v nedaleké budoucnosti mohlo potkat. A až v Polsku zadupou liberály zase do země, tak se přidají též – a to už bude síla, která bude schopna ekonomicky čelit oběma chalifátům dohromady.

    Zvlášť, když se takřka zjevné, že Východní Německo se časem přidá taky, a rádo 😉

    1. Jistěže. Chtějí válčit s Ruskem, zatím co doma… Jejich islamizace jeví se neodvratnou. Demografická křivka. S postupujícím vývojem se politicky nepřijatelné řešení stane nemožným technicky. Podivná válka s Ruskem jeví se mi jako odvádění od tohoto. Kudy Evropou povede hranice islámu? Na které straně bude Česko? Jeví se mi, zatím, že na neislámské. Spolu s Polskem,Slovenskem, Ukrajinou, Ruskem, částí znovu rozděleného Německa, kde, nejen tan to směřuje k „občanské válce“ a k volání po silném vůdci. Pro ten případ máme štěstí, že na nás není pohlíženo jako na kořist,ale v bojí, který se jeví jako stále možnější, na kulturně přirozeného spojence. Sjednoceni společným nepřítelem, zvítězíme.

      1. Opětné rozdělení Německa je dobrý nápad.
        Když nic jiného, tak by to značně oslabilo buntování Němců do dalšího válčení.
        Ukázaly to ostatně volby. Bývalému východoněmeckému státu by dnes vládla AfD…
        Holt už vymřeli pamětníci, kteří mohli oslovovat německou veřejnost a varovat před dalším válečným fiaskem, pokud by se Německo zapojilo do války proti Rusům.
        Stejně je to zajímavé – dvakrát dostat tak po píči, jako v obou válkách dostali Němci – a stejně nedají pokoj.
        Je to tím, že jsou to přešlechtění, namyšlení Germáni? Revanšismus, v Němcích zakořeněná, nikdy nahlas nevyřčená pomsta za dvě prohrané války?
        A jsme zase na konci nějakého cyklu „chvíli bude klid“?

    2. M. z Pivovaru: s Rakuskom to uz bude problem, nedavno bolo, ze vo Viedni 45% prvakov nerozumie po nemecky, len po turecky ci arabsky

  9. Líbí se mně ten boj proti uhlíku. V plynné formě CO2 není vidět (tedy kromě Gréty, ta jej prý vidí), jeho koncentrace je tak malá, že se změny ani nepoznají, zadarmo s ním bojují všechny rostliny světa, lze o něm donekonečna debatovat a hlavně čerpat granty. A taky naše myšlenky nijak nepopírá. Ideální nepřítel.

    1. Obsah CO2 ve vzduch je 0.04%, pří poklesu jeho obsahu pod 0.018% ustává u rostlin fotosyntéza, o to ředitelům zeměgule možná jde.

      1. berkowitz
        viete čo označujeme a čo znamená „metrák“? Môj zaťko Ing. (45 rokov) nemal ani páru. A vy by ste chceli od nich aby pochopili fotosyntézu a podobné záležitosti? Zabudnite…… 😂

      2. ad „o to ředitelům zeměgule možná jde“ – ne možná, ale určitě. Jde jim o to, vyhubit lidstvo a nechat přežít jen něco málo vyvolených otroků, kteří budou pečovat o jejich blahobyt. Covid, vakcinace, green deal, atd., atp.

      1. Bylo zjištěno z bublinek vzduchu, uvězněného ve starém ledu, že v období karbonu byl obsah CO2 nad 12%, taky rostlinstvo náramně rostlo a taky rostli dinosauři.
        Proto majitelé skleníků vhánějí do nich CO2, aby v nich všechno lépe prospívalo.

  10. Dokud budou poddaní věřit, že zbrojením se zajišťuje mír, a dokud budou podporovat hlasatele této víry, bude lidské společenství slzavým údolím smutku a beznadějně.

    V koncentrované podobě bylo včera vše řečeno v 360 CNN. Švihlíková za mír a posel války Bartoň.

  11. Tak válka je jistě pro mnohé zdroj ohromných příjmů, ale pro vládu s totalitními rysy je teprve tím pravým požehnáním. Vždyť co vše se jen válkou dá ospravedlnit?
    Nejen vládní výdaje (vždyť MO ani ty peníze nestíhá utratit), ale dá se dál omezovat svoboda, vypínat nepohodlné servery a zavírat lidi, a někde i úplně zrušit volby!
    A po vypořádání se s nepřítelem vnějším, přijde na řadu nepřítel vnitřní (proto ten gumový přílepek), to je historicky osvědčené, a pak už zavládne ta nejdemokratičtější (liberální) demokracie, i kdyby náhodou někdo nechtěl (svině).

  12. Ve Franci je to taky na spadnutí

    Divadlo v centru Paříže obsadili migranti. Radnice ani vláda už tři měsíce nevědí, co s nimi
    Neuvěřitelné tři měsíce okupuje divadlo Gaité Lyrique v centru Paříže kolem 450 afrických migrantů. Nikdo neví, co s nimi, ale…
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-divadlo-v-centru-parize-obsadili-migranti-radnice-ani-vlada-uz-tri-mesice-nevedi-co-s-nimi-40512351

    A Micron chce jít na Rusa… HaHaHa

    1. Co je na tom nepochopitelného?

      – Divadlo (herci, majitelé) jsou doma a prachy jim jistě posílá stát. Tedy spokojeni.
      – 450 migrantů si užívá párty, vše mají zdarma. trdy spokojeni.
      – Kompetentní osoby si prsty nepálí. Tedy spokojeni.
      – Lobisté, neziskovky, sponzoři spokojeni.

      – Zúčastněné kompetentní osoby a jejich páníčci si vydělají velké prachy. Tedy spokojeni.
      – Válčit by šli event. jiní, ti druzí. Tedy organizátoři spokojeni.
      – Už jenom ty kecy okolo jsou zdrojem příjmu a kariérního růstu zúčastněných. Tedy spokojeni.

      1. Víceméně dobrý popis situace.
        Evropské hodnoty založený na tom, že to platí „ten druhý“, krev teče z cizího. Tak proč si nenapumpovat. Squating jako zdroj bezpracného příjmu dotčených – máme se jak na zámku, ať to trvá věčně. Podobně to asi funguje s Doktory, a vůbec celý obchod s chudobou jako nejlepšími zákazníky. Stabilní zdroj příjmů pronajímatelů bydlení. Platí stát = ten trouba, co denně vstává na šichtu a platí všechny daně. Přeliv peněz od tvůrců hodnot – daní k rentiérům.
        Platiči daní totiž nemají organizaci a lobbisty za jejich zájmy. Je to tragická sranda, ale je to tak. A když se jim takový lobbista – pol. strana nabídne, lepševici jí nasadí hned psí hlavu russáctví nebo komančství a platič se zastydí a chce být také Lepší – tak si často zvolí uvědomělě Lepší stranu – s rentiéry. Asi to musí dojít až k hořkým koncům. Aby se začaly trochu volit ty Sasínovy potřeby.

        1. Peníze z ochoty těch druhých platit něco, co nepotřebují, se vždy vyčerpají a jednou ten zdroj financí vyschne.

          1. Jednoho dne si ti tvůrci hodnot musí říct:

            Pojďme si vzít naši zemi zpátky!

            Ideálně dřív, než jejich zdroje vyschnou, respektive než jsou úplně vysáty, protože budou potřeba na obnovu po zpustošení země „rentiéry“. Já bych je spíš nazval kobylkami, ale je fakt, že to nezní tak vznešeně…

          2. Jenže to již ti první mají naspořeno dosti na pohodlný život, třeba někde jinde.

            1. Zase trefa.
              To je právě otázka současné beztrestnosti lepševiků. 4 roky v lavici, a šup do trafiky. Nikdo za nic nemůže. Pak je úplně jedno, co jsou předvolební sliby. To se můžou rovnou věšet przdné papíry s názvem strany a každý si může dopsat na ulici své přání. Výsledek bude podobný – pojede to ve starých kolejích. podle zadání matrixu.
              Dostat se tam, přežít 4 roky za ty prachy a uklidit se do trafiky. Bez zodpovědnosti za činy. Lidé, kteří rozhodují o milionech lidí bez zodpovědnosti. Učitelka ve školce, které se zraní svěřené dítě – neuhlídá je- hrozí klidně kriminál. To jsou disproporce!

          1. Jistěže měli pravdu. O tom není – alespoň z pohledu pracující inteligence – žádného sporu. Ale také jsme viděli, kdo všechno se nakonec za dělníka prohlásil. Takové ty „přední dělníky“ bych ve firmě určitě nechtěl, ti by moc skutečné práce neudělali. Za minulého režimu jsem měl možnost je zblízka sledovat a dělat i za ně.

            1. Stale je rozdiel medzi napadom a prevedenim … no a su dobre, az velmi dobre napady, ktore zlyhaju prave vdaka prevedeniu.
              Ale aj tak si myslim, ze by sa stale male viac uctievat praca produkujuca fyzicke hodnoty, nez sa uctieva dnes.

              1. Práce je odměňována absolutně dostatečně a přesně. Tedy přesně tolik, kdy ještě je dostatek ochotných za tuto částku pracovat. Více netřeba.

                A právě proto, nikdy nesmí dojít k situaci, kdy by měli lidé naspořeno hodně peněz a nebyli by ochotni/donuceni pracovat za levno. Toto Vidlák zatím nechápe a chtěl by každého zabezpečit vysokými výdělky. Společnost by se zhroutila.

            2. Komunisti, tedy ti SKUTEČNÍ, pravdu samozřejmě měli. Stejně jako ji mají dnes SKUTEČNÍ demokrati. Jenže kolik jich tenkrát bylo? A kolik je dnes těch skutečných demokratů?

              A jak poznat skutečného komunistu či demokrata od bezpáteřního sociopata, který jde jen za vlastním prospěchem a mocí?

          2. Každý režim se bojí nejvíce toho, že se vzbouří plátci daní. Tvůrci opravdových hodnot. Protože z toho, co se těmto vezme a přerozdělí ostatním bohatě nakape i exponentům režimu. Tuto moc si však pracující NEMAJÍ uvědomovat, ale mají se ubavit, zahltit se blbostmi, honit se za kravinama nebo se unavit dřinou. A neprudit. To se zatím daří velmi dobře.

          1. ad Jozka

            Plyn vhodného složení – není opravdu zcela šťastné vyjádření – stačí přidat „slzný plyn“.

      1. Vidíte? Kdyby byli zadobře s Rusama, ti by jim přepustili něco z toho plynu, který použili na Dubrovce a byla by oboustranná spokojenost. Možná by tam Rusové poslali celý ten Alfa tým, který už to úspěšně použil několikrát. Takhle tam budou muset žabožrouti napustit nějaký zestárlý fosgen, nebo rajský plyn smíchaný s dusíkem a zařve při tom hafo lidí, jestli ne rovnou všichni. Ale o to jim asi nejde..
        Rusové už mají s terorismem sakra zkušenosti a mají speciální jednotky na boj s ním.
        Namísto toho, aby s nimi ti kokoti spolupracovali, ke vzájemné prospěšnosti, tak proti nim jen štvou..

        Další věc – všichni straší invazí Rusů do Evropy. Co by tady proboha hledali?
        Leda tak Lipavského, aby mu mohli dát přes držku za ty jeho blbý kecy.
        Jinak tady už není nic, co by Rusové mohli potřebovat.

        1. Tyvole… 😀 Rovnou i dezinsekce a deratizace?
          Pekelný vynález, tenhle Uragan D. Jedenkrát jsem měl možnost vidět výsledky.
          Šlo o celkem zachovalý likusák, ale prolezlý vším možným. Ani si nedávali moc práce s nějakým větším utěsňováním. Prostě tam v maskách roznesli asi 8-10 plechovek, vysypali ty granulky na podlahu a zavřeli za sebou. Po hodině bylo po všem, stačilo vyvětrat a pozametat. Potvory padaly i ze stropů a zpoza svítidel.

    2. Divadlo zkrachovalo r. 1963. Od té doby to je příležitostný zábavní podnik a aby to nespadlo, provozuje tam pařížská radnice jakousi expozici „digitálního umění“, díky čemuž může dotovat zajištění stavby.
      Do stavu, v jakém je, dostali barák soukromí vlastníci.

    3. Toto je strašně zábavná story.
      Vítačské divadlo chtělo být více cool a uspořádalo pro migráčky happening. A co čert nechtěl, migráčci po tom, co zhlédli obohacující představení, popili a pojedli, se rozhodli zůstat v útrobách divadla.
      A co teď? Vyhodím je a budu svině? Toto teda ne!! A tak nechali divadlo zkrachovat, jelikož nikdo z těch rasistických Pařížanů do něj nechtěl chodit.
      A tak tam už tři měsíce squatují a nikdo si s tím v hyperkorektní Francii nechce špinit ruce.
      VIVAT FRANCE!!

  13. Je nutné pohlížet na Evropu a koneckonců i na Českou republiku ve vrstvách. Máme tu řídící, ideově souznící green dealem a rusofobií spojenou řídící vrstvu/třídu, která dovedně využívá ekonomických prostředků vytvořených nižšími vrstvami/třídami a zadlužování. Pak je tu část, která se chce dostat nahoru a plní příkazy té vrchní vrstvy/třídy s doufáním, že něco zbude i na ně. A pak je tu masa dole.
    Vše je o poměrech mezi těmito třídami a schopnosti provést změnu. Ideální by bylo, kdyby ti nejlepší měli podmínky růst napříč třídami a naopak, aby neschopní propadali dolů. Ale to se neděje.

    Je tu vytvořený komplexní systém, aby změna byla obtížná. A jediným momentem, kdy je možná změna, je revoluce. Zkrátka zlom. Spustit to mohou ekonomické, přírodní, nebo jiné vlivy.

    Pro mě je lakmusový papírek Rumunsko. Kdyz se zbavovali Causeska, tak jej zastřelili. Když jim teď říkají, kdo může a nesmí kandidovat, je to možný spouštěč změn, které pak doplují i sem, kde je zatím teplo a smrádeček a kde se z bývalých komunistických kádrů dělají prezidenti.

    1. Ono najit chytrého neni problém, ale aby byl chytrý a nebyl to gauner, už problém je.
      A blbí jako by z nebe padali 😄😄

    2. Ceausescovy zastřelili lidi ze Securitate.
      Pro výstrahu, aby občany nenapadlo, dělat čistky právě mezi členy Securitate, bylo k tomu tenkrát velmi nakročeno. Ta organizace měla až neskutečný počet všelijakých agentů i obyčejných donašečů a udavačů, pochopitelně placených, v chudém Rumunsku si tak přilepšujících.
      Celkem dobře si pamatuju, že Ion Iliescu, jako jakýsi mluvčí „revolučních sil“ (podobný žvanil, jako u nás ten zkurvysyn Václav Malý) tenkrát varoval před honem na členy, nebo domnělé agenty Securitate.
      A o tři dny později zastřelili presidenta i se ženou.

  14. Vážně ty volby budou o míru? Jakože, když vyhraje STAČILOI a získá ústavní většinu, tak protlačí přes Senát, Prezidenta a přes Ústavní soud rozpuštění armády a výprodej všeho vojenského? Jak pravděpodobné.

    I kdyby volby dopadly tím nejoptimističtějším výsledkem a STAČILO! získalo 9,12% hlasů, tak Babiše (v tomto případě s podporou Pětikolky a lobistů všech stran) nijak nevychýlí z jasně deklarovaného kurzu. Někdo nás tu tahá za fusekli, že Vidláku.

      1. „To je krása! Příroda je vážně čarodějka, tohle jsme měli podnikout už dávno… Hle! Viděl jste taky toho krásného orla kolego?“
        „Kolego, já teda nejsem žádný biolog, ale orel podle mě není zrzavý… A nemá tak tak velikou hlavu a čtyři nohy… a jsem si docela jistý, že spíš létá, než jakože by běhal po poli.“
        „Inu… a víte, co to tedy bylo, kolego?“
        „Nemám nejmenší tušení kolego, jak říkám, nejsem biolog…“
        „V tom případě to byl orel, a já se ptám znova – viděl jste taky toho krásného orla kolego?“

    1. Ked chces mier, pripravuj sa na vojnu … Rusko chce mier, tak dava po hube Ukrajine na Ukrajine … ale Rusko bolo pripravene … nie sice dokonale, ale lepsie nez Ukrajina … rozpustime armadu, a budeme chodit plakat ku kamaratom, ked budeme nieco potrebovat? Odhliadnuc od toho, ze armada kedysi dokazala pomahat pri povodnach a tak, a dnes nema ako/cim/kym.

  15. Záleží na úhlu pohledu

    Co je horší?

    Varování Fialovi před Řehkou a paragány. Kolik důstojníků stačí na puč?
    10.03.2025 20:19 | Monitoring
    Bezpečnostní expert Jaroslav Štefec (Trikolora) se ptá českých vládních špiček, zda opravdu mají pod kontrolou Armádu České republiky, když náčelník generálního štábu Karel Řehka svévolně pomáhal organizovat protizákonný vývoz dronů na Ukrajinu, aniž byla vyvozena jakákoliv odpovědnost. Štefec v této souvislosti připomíná rok 1967, kdy v Řecku došlo ke státnímu převratu, kdy během tří hodin pár tisíc vojáků obsadilo klíčové instituce, zajalo politické činitele a vyhlásilo výjimečný stav….
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Varovani-Fialovi-pred-Rehkou-a-paragany-Kolik-dustojniku-staci-na-puc-770587

    Nebo

    Pierre Lellouche: „Trump a Putin se sbližují a Evropa je vymazána z hlavních světových událostí“
    Publikováno 11 března, 2025 | Autor: vlkp

    Telefonický rozhovor amerického prezidenta s jeho ruským protějškem z 12. února znamenal zlom v historii. Zdá se, že nepřítomní Evropané byli poraženými, domnívá se bývalý ministr……
    ….Poté, co utratili 150 miliard eur, ztratili přístup k levnému ruskému plynu a desítky miliard investic do ruské ekonomiky, jsou nejen vyloučeni z mírových rozhovorů, ale nyní musí převzít odpovědnost za bezpečnostní záruky, které jsou pro ně nad jejich síly a možnosti.
    A to vše nezahrnuje obnovu Ukrajiny, která bude stát těch 700 miliard eur, které Evropské unii chybí už dnes……
    ….Nejhorší věc, jak se obával Jacques Bainville v roce 1919 ohledně Versailleské smlouvy, by bylo „zašít ránu a nechat infekci uvnitř“.
    Přesně to se stane s amputovanou, ekonomicky zdevastovanou, politicky nestabilní, ale po zuby ozbrojenou Ukrajinou, kterou po skončení konfliktu najdeme vždycky vedle sebe. Ukrajina, které jsme navíc slíbili rychlý vstup do EU…
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2025/03/11/pierre-lellouche-trump-a-putin-se-sblizuji-a-evropa-je-vymazana-z-hlavnich-svetovych-udalosti/

    Kdo si oblékne mantl barvy khaki?

    Kategoricky oznamuji, že všechny mé minulé i budoucí příspěvky je třeba chápat jako metaforické vyjádření, jež používám v různých krizových momentech, nikoli jako sdělení čehokoliv.

    1. Josef původní napsal:11 března, 2025 (3:22)

      Kdo to provede?

      Podmínky pro zvláštní dlouhodobý pobyt by splnilo minimum uprchlíků

      …………….. Podmínkou pro zvláštní dlouhodobý pobyt je bezúhonnost.
      Uprchlík by musel být v Česku nejméně od konce března 2023.
      Od loňského července by nesměl pobírat humanitární dávku.
      V ČR by musel mít zaměstnání či podnikat a platit daně a odvody, na zdravotním pojištění by nesměl mít nedoplatky.
      Minimálně by musel mít příjem 440.000 korun hrubého za rok. Za každou další společně registrovanou osobu by se částka navýšila o 110.000 korun. Děti by musely chodit v ČR do školy…..
      https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/podminky-pro-zvlastni-dlouhodoby-pobyt-by-splnilo-minimum-uprchliku/2636355

      1. inak je zaujimave, ze sa to ma tykat tusim ukrajinskych utecencov…..tyka sa to aj tych, co k nam vytlacaju z Nemecka ci Rakuska?

    2. Ano, správný dodatek. Můj provider už shání, jakou mám mailovou adresu, takže brzy přijdou. Škoda, že teď už asi nebudou posilat do Brixenu 😄😄

      1. Nepučím, Admirále!
        V tom Řecku to mělo za následek, že sem přijely tisíce Řeků a hodně z nich tu zůstalo. V druhé generaci jsou to Češi řeckého původu a neslyšel jsem, že by s nimi byla nějaké potíže. 😸
        Martha a Tena Elefteriadu např…

        1. Statis Prusalis taky? 😀
          Ale jo, třeba Adonis Civopoulos, zvaný Civoš, to býval velice zručný kytarista u Špinarky.
          Žije ještě?

  16. USA za nás nebude tahat kaštany z ohně, chce však těžit na Ukrajině nerosty a k tomu potřebuje mír. Kdo chce věčnou válku, ten kazí Americe byznys a na to jsou v USA citliví. Nenechají si to líbit a EU brzy uvidí co dovedou. První krok byl učiněn. Ne pro záchranu Evropy, ale proto, aby Amerika mohla těžit na Ukrajině nerosty. Jinak by se prostě stáhla a kašlala by na Evropu, jenže takto nemůže. Nenechá si ujít pro ni tak výhodný byznys. https://necenzurovanapravda.cz/2025/03/tulsi-gabbardova-miri-do-evropy-diplomaticka-mise-mimo-jine-cili-na-cenzuru-a-zruseni-voleb-v-rumunsku/

  17. Vidláku,
    ty filmové týdeníky jsou dokonalé. Mladší jedinci sice nechápou, ale pro nás, pamětníky, jsou velkým osvěžením.
    Vyřiďte, prosím, pozdrav autorům.

  18. Demonstrace nejsou řešením. Řešením jsou volby.
    Příklad:
    Francouzi dělají podobnou politiiku, jako my Češi. Zvolili si za prezidenta Makrona, přesto, že měli na výběr několik lepších kandidátů. A teď proti němu protestují.
    Rčení „pozdě bycha honiti“ vyjadřuje stav, kdy se již nedá napravit to co provrdli. Na rozčilování se a liítost je pozdě.
    Ale přesto, do pařížských ulic opět proudily tisíce demonstrantů proti Macronovu režimu. Požadovali okamžité zastavení veškeré vojenské pomoci Zelenského režimu „Už žádné oběti pro Kyjev!“ a „Macrone, rezignuj!“
    A co se stalo dál? Policie použila slzný plyn. A Macron si stejně udělá co bude chtít, tedy to co mu páníčci nařídí. Tak je to jednoduché.

    1. Pokud je dav dobře zorganizovaný, tak ne. Zorganizovaný dav nejen demonstruje. Docela běžnou věcí je u něj občanská neposlušnost.
      Nejhorší, co člověk může udělat, je jen nečinně přihlížet a krčit se strachy z budoucnosti.

  19. Pro Vidláka.
    USA nikdy Ukrajinu nepřipravily o zpravodajské informace které jsou nezbytné pro obranu. To prohlásil zvláštní zmocněnec US prezidenta Steven Witkoft.

    1. USA nemluví do větru, chtějí mír a ten si prosadí za každou cenu. Američané potřebují, aby na Ukrajině byl mír, jinak tam nebudou moci těžit nerosty. Rozhodně nebudou nečinně přihlížet, jak chciválkové z EU ničí jejich byznys. První krok je udělán a nepochybně velice brzy budou následovat další.
      https://necenzurovanapravda.cz/2025/03/tulsi-gabbardova-miri-do-evropy-diplomaticka-mise-mimo-jine-cili-na-cenzuru-a-zruseni-voleb-v-rumunsku/

      1. Že by přestali věřit v anexi Grónska? A Kanady? Ta je z části majetkem anglické královské rodiny, psali nekde, což by mohlo znamenat, že si netroufnou. Pak by i ta UA mohla pro ně být zajímavá.

      2. Aby mohli těžit, musí nejdřív hodně investovat a za hóóódně dlouho teprve začnou vydělávat.
        Když SSA budou prodávat UAjincům zbraně, je zisk okamžitý.

      3. Ovšem, pokud přistoupí Rusko na mir a nedosáhne na Oděsu, Charkov a vlivu na zbytek Ukrajiny, de-facto válku nevyhralo. Navic Putin už nadhozuje že by Amíci mohli rabovat ruské nerosty celkem lacině a o to Trumpovi jde. Počítá s tím že obě země jsou tou valkou znechuceny a přistoupí na jeho podmínky, čím jak nejdřív. Čím, dále Rusko na Ukrajině postoupi, tim hůř se mu bude vyjednávat.

    2. Divny veci sou divny..
      Vratme se k ty oficialni navsteve Zeli ve Washigtonu v kancelari Fajtahausu u Trumpa.
      Kterou sledoval snad celej svet s velkou pozornosti..
      Prvni vec , kdyz priletel, byl Zeli nadopovanej ,zfetovanej a hodne a to dneska skoro kazdej pozna ,kdyz je nekdo takhle nadopovanej.

      Zeli ten byl a hodne. Potom v takovym stavu se dohadoval vo podepsani ty smlouvy s Trumpem a velkou casti vlady. Nikomu nevadilo, ze oficialne vyjednavaji s dlouholetym ,tezkym narkomanem, plnym drogy.. Az si porad musel utirat nos. N e v a d i l o..
      Diskutovali s nim..Divny.
      Nikdo si takovyho ani domu nepusti. Ale porad vede celej stat..Pro vsechny je president.
      Kdyz patri na leceni a do vezeni..Jako kazdej takovej..

      Este si s nim udelali tiskovou konferenci , aby to kazdej videl. Ze nevi skoro ,jak se chova ,
      co dela a co rika.. To chovani vsech , bylo bizarni..
      Bezpecnostni sluzbe to taky nevadilo a pustili zfetovanyho narkomana dovnitr.

      V takovym stavu se potom moh vymlouvat , ze mu nekdo dal neco do kafe, aby podepsal a cokoliv..
      Velkej zajem byl vo to ze neni patricne voblecenej ,ale ze je totalne zkokainovanej to nevadilo..Este se choval jako kazdej drogovej zavislak a zdrogovanej , agresivne a bez rozumu..To mohli cekat../Stava se casto ,ze tyhle sem tam nekdy nekoho napadnou ,
      bez priciny ,v tom stavu /.
      A ze patri nejdriv ze vseho , na vodfetovani na nekolik dnu , do lekarsky pece..

  20. Tak přemýšlím, jestli byl Orwell takový jasnovidec, nebo si jako my mylně promítal své vize do „komunistického“ režimu…

    1. Z Vašich možností spíše jasnovidec. On se podle mého neupínal na konkrétní systém, ale analysoval vývoj a úlety po dlouhou dobu. Samozřejmě mu fašismus i komunismus asi daly nejvíce studijní látky.

          1. Se to tam mlelo, to mohl zaregistrovat, ale že je nějaký komunismus nemohl vědět. Nebyla televize, internet, necestovali se , určitě 20 let nemohl nikdo vědět, o co jde a co se tam děje.

                  1. Minuty nenávisti (aka podnikové politické školení proti revanšistům), přípravy na oslavy, transparenty, vyzdobené ulice, mluvící hlavy, všude visící obrazy VB – to přeci přesně kopírovalo dění v těsně poválečném SSSR.
                    Stalin byl tenkrát víc, než Bůh.

                1. Právě v tom se pletete.
                  Orwell pečlivě sledoval SSSR, Stalina a vývoj tamtéž.
                  Odkud si myslíte, že měl „Velkého bratra“, resp. jeho podobu i osobnost „tatíčka spasitele“?
                  V 1984 je VB jednoznačně Stalin, aby to nebylo tak nápadné a spojitelné, tak o něm psal, že z tváře VB nebylo jednoznačně možné určit jeho věk.

                2. Sibylo přiznejte se, Vy jste 1984 vůbec nečetla, nebo už si nepamatujete zásadní pasáže! Pokud byste tuhle zásadní příručku libtardů četla pozorně, nemohla byste teď tvrdit takovou píčovinu.

            1. Ale pánové, co tady plácáte o komunizmu? Představa komunizmu vznikla dlouhá léta před tim, než vystřelila Aurora. A Orwell měl mezi roky 1917 až 1950 dost studijniho materiálu.

              A hlavně – Orwell nepsal o komunizmu, ale o tyranii, kterou tehdy v Rusku nastolili bývalí němečtí agenti Lenin, Trocký a spol.
              V Animals Farm se nedočtete, že vzpoura zvířat byla špatně. Dočtete se tam, že tu živelnou vzpouru zvírat proti neschopnému farmáři zneužila prasata a že to dopadlo „jako obvykle“. Takže s malými obměnami by ten přiběh mohl být o naší sametovce a libtardech ….

              1. Dovolím si citovat, co jsem napsal Tymákovan 10 března, 2025 (23:43) Samozřejmě mu fašismus i komunismus asi daly nejvíce studijní látky., protože si nemyslím, že by tato kritika byla na mne oprávněná. Vy jste přesně popsal můj názor.

              2. Orwell nepsal o komunizmu, ale o tyranii, kterou tehdy v Rusku nastolili bývalí němečtí agenti Lenin, Trocký a spol.

                Mno, dneska spis prevlada nazor, ze psal o anglii, ale vasi interpretaci nebudu vyvracet

              3. Toníčku, vláda lidu není tyranie, tak neprovokuj, prosím..
                Pokud nemáš rád Rusko – SSSR, Lenina a spol, tak se raději k věci nevyjadřuj, protože nenávist zatemnuje mozek a ten pak plodí nesmysly.

                1. Vláda lidu by samozřejmě nebyla tyranií. Kdyby tam tehdy existovala.

                  Vláda komisařů není vláda! lidu. To je ostatně vidět i na EU ….

            2. Hmm. Vy zřejmě netušite, co to je komunizmus. Takže stručná definice: Každý podle svých mozností, každému podle jeho potřeb.

              Tohle zatim nikdy nikde neexistovalo – tedy kromě Evropskeho Parlamentu 😄😄

      1. Jo. Orwell byl levicovej a vedel tak vic nez my, z teorie a praxe a zrejme cerpal namety na svoje publikace. Taktika ,napr. prevzeti moci malou skupinou zdola a potom este taktika na dalsi upevnovani moci..
        V Animal farm.Pomoci taky opakovani bezduchych hesel pro a na snadny zotroceni vobyc lidu..
        Napr. „dve nohy spatny , ctyri nejlepsi“..

    2. Přesně. Ten zastydlý antikomunizmus je jen dokladem toho, jak jsou lidi blbí.

      Jinak by už dávno pochopili, že ti, co na ně dodnes nadávájí, byli prostě „ti u moci“, a že to s komunizmem (jakožto utopií, která vznikla dlouhá léta před Lidovými Milicemi a Národní Frontou) to nic společného nemělo.

      A také by pochopili, že ti, co jsou u moci dnes, jsou stejní či ještě horší, jen místo zástěrky „komunizmu“ použivají zastěru „liberalní demokracie“.

      1. A co je to ten „zastydlej antikomunizmus“ /vi to nekdo/,kterej jen dokazuje ,jak jsou lidi blbi..
        Jak to dokazuje..Zastydle ?

        1. No jsou to dvě docela bezproblémová původní česká slova. Zastydlý znamená, že je to tuhé, nepružné, tedy že se neprověřuje vývoj, zda to ještě má stejný stav a smysl jako když to vzniklo. Antikomunismus znamená, že je proti čemukoli, co má něco společného s komunismem.

          1. Pýcha a pocit beztrestnosti páchat blbosti. To když ti nahoře (ti pořád stejní, kteří se nikam nepohnou..) a opravdu beztrestní přesvědčí ty dole, že i oni jsou beztrestní a nic se jim nemůže stát. Tak běžte si pro to… . A je ouvej.
            1. světová byla vítána obyvatelstvem a médii jako krátká trestná výprava na Srba, takové beztrestné srbské safari na pár měsíců. Vypustit páru ze zatuchlého režimu.
            2. světová byla předpokládaná jako Blietz Krieg a pak už jen ty nové pozemky a staré frustrace pryč. V obou případech hrála roli frustrace obyvatel z neměnné situace doma. Když to doma nefunguje, může za to vnější nepřítel.
            Co nám to připomíná?

      2. Nedávno tu byl taky výraz neléčený antikomunismus. Ale to jen pro doplnění.

        V samotném důsledku přirozeně může být antikomunistou pouze ten, kdo alespoň rámcově ví, proti čemu je a proč proti tomu je. Odvážím se o sobě říct, že pro sebe svůj antikomunismus vysvětlený mám. Bez dlouhých podrobností, je to pro jeho nelidskost. Ve smyslu nekompatibility s lidmi coby příslušným celkem, kdy jedinou cestou k přiblížení se k němu je násilný diktát. Což je něco jiného, než sama kvalita či nekvalita jeho ideologie.

        S komunismem je nicméně spjatý i (nejen) náš minulý režim, ke komunismu se dle svých slov ubírající a komunistickou ideologii zastávající. Který z příslušných důvodů nevyhovoval každému, naopak kvůli nim mnohým vadil. Kdy nemá smysl rozebírat, zda se pletli/nepletli, protože takový pohled ti mnozí prostě měli a dále mají, což je taky to vysvětlení jejich „zástupného“ antikomunismu.

        A poznámka k těm často zmiňovaným u-komunistům. U-něčehismus není spjatý s nějakou konkrétní ideologí, nýbrž jde o lidský parametr. Vypichovat jej jen u minulého režimu je proto alibismus. Podobně by totiž pak šlo vyviňovat křesťanství pomocí u-křesťanů, myslivost zase u-myslivců a samozřejmě taky kapitalismus pomocí u-kapitalistů.

        Neléčený, zastydlý, to je v této záležitosti synonymum pro opožděnost, hloupost. Ale v čem? To není zákeřně kapitalistická, ani emotivní, nýbrž diskusní otázka. Pokládám ji proto, že pokud bych nebyl antikomunistou toho prvního typu, byl bych jím ale jistě právě kvůli minulému režimu. Co by mě kvůli tomu činilo tím zastydlým a neléčeným, tedy kvalitativně horším? Podle čeho by to bylo posuzováno? Bez jizlivosti, muselo by to mít nějaké objektivní kritéria, tedy ne pouze osobní názor či rozhodnutí lidového shromáždění.

        A protože to často splývá, připomínám, že jde o samotné hodnocení komunismu jako takového a o hodnocení stupně kvality minulého režimu jako takového. A to právě za přítomnosti standardních lidských bytostí – bez nichž to nejde. Nejedná se proto o srovnávání se současným stavem.
        Kdy pokud by přesto, vedle politicko klientelistického kapitalismu nelze zapomínat na obzvláště zvrhlou verzi, vnucovanou do mnoha společenských aspektů – liberalistický neomarxismus.

        1. Ja som teda len blondyna, ale ja to ‚zastydly‘ chapem tak, ze proste bojuju boj proti mrtvemu nepriatelovi … komunisti robili zle veci, ale komunisti robili aj dobre veci … pre tych majetnych povojnovych asi nic moc nepriniesli, ale pre ‚zobrakov‘, ako bola moja rodina – samostatne hospodariaci malorolnik, ktory ma problem naplnit kontigent – stejne boli prinosom.
          Ale aky vyznam ma dnesny boj proti komunistom? Mate niekde nejakeho komunistu, ktory by mohol dnes este platit za skutocne, ci domnele krivdy minuleho rezimu? Alebo verite, ze vasim bojom proti komunistom, zabranite navratu rovnakeho marasmu, aky ste videl v minulom rezime? No, asi zabranite … ale prehliadate ted horsi, co nastupuje dnes. A rovnako prehliadate, ze sa vratili dovody, kvoli ktorym bol kedysi komunizmus ludmi vitany a vybrany … a preto ta zastydlost … lebo stale vidite svet ocami osemdesiateho deviateho …

          1. Vy chapete „boj“ jako cinnost kterou se chcete dobrat pozadovaneho vysledku (porazit komunisty).

            Pro zastydle antikomunisty je „boj“ zpusob, jak deklarovat svoji prislusnost k te spravne strane. Ve chvili, kdy by slo z tlustejch do tenkejch a deklarace by postradala smysl, cast z nich stahne ocasy a budete se tvarit jako fikus u zdi a zbytek se az na vyjimky ke komunistum prida.

            Pozdravujeme pana prezidenta.

          2. Jestliže na počátku kapitalismu stála osobnost charakterizovaná schopností vědomé askeze, programového odkládání satisfakce požitku a rozkoše a ochotná zpětně investovat do podnikání i na úkor vlastního pohodlí, pak dnes máme před sebou spíše osobnost s hédonistickými životními sklony, toužící po rychlé a bezprostřední satisfakci potřeb a požitků a orientovanou na spotřebu.
            Jestliže na počátku kapitalismu se za ctnosti pokládala práce a píle, opatrnost a přesnost (dochvilnost v placení apod.), pak dnes jde spíše o „rychlé peníze“, jejichž původ s pílí a prací nemusí být vůbec asociován, o riziko (dokonce „adrenalinově stimulované“) a nedbalost propojenou s nespolehlivostí (jež nezřídka ústí ve vědomý podvod).

            https://encyklopedie.soc.cas.cz/w/Spole%C4%8Dnost_kapitalistick%C3%A1_(PSpol)

            Co je u-kapitalista ?
            Sytý hladovému nevěří.
            Já to kolegovi piccolominimu píšu opakovaně, bosorečko.

            Je dnes dobře, žije se lépe než v reálném socialismu? Jiná bude odpověď úspěšného podnikatele, jiná bezdomovce.
            Žije se vám dobře v roce 1899? Jiná bude odpověď továrníka, jiná dělníka.
            Je dobré a správné otroctví ? Jiná bude odpověď otroka, jiná pána Soudce Nejvyššího soudu Severní Karolíny Thomas Ruffin rozhodl, že Mann jako nájemce měl veškerá práva vlastníka. To znamenalo, že mohl otroka trestat jakkoli, kromě zabití. Vysvětlil, že „moc pána musí být absolutní, aby bylo možno absolutně vykonávat podrobení otroka“. Pánova moc tak nebyla předmětem diskuze, navíc otrok si této moci musel být vědom. Komparace vybraných aspektů právní úpravy otroctví a jeho zrušení v USA a ve Velké Británii.

            Tudíž objektivní kritéria jsou problematická nebo nemožná, a srovnávání s minulým je nevyhnutelné. Proto je pohled vždy subjektivní.

            1. Totiž, chtěl jsem říci:

              pohled bosorečky: pre ‚zobrakov‘, ako bola moja rodina – samostatne hospodariaci malorolnik, ktory ma problem naplnit kontigent – stejne boli [komunisti] prinosom.
              pohled piccolominiho (necituji, parafrázuji): stálo to za hovno, nešly sehnat džíny

              Za sebe (nikdy v KSČ, 30 let OSVČ-NV) mohu říci, že přínos nové doby po plyšáku spatřuji v internetu (tehdy nepředstavitelná možnost vyhledávání informací). Jinak se mi jeví, že se mi teď žije hůř (materiálně i co do „pocitu životní pohody“), než za Husáka, jakkoli mi to tehdy bylo odporné.
              Howgh.

        2. to picolomini: souhlas, těch synonym lze najit víc, třeba ten zastupný ak. je taky hezký. U te obzvláště zvrhlé verze jen poznámka: paradoxem dějin je, že před mnohem dřívějším nástupem neomarxismu (nezapomínejme, že vznikl kolem 1925) nas zachránil Stalin. Ostatně to dvojslovo „liberalni neomarxismus“ se mi nelibí, protože se podle mne nejedná o neomarxismus, ale pouze „technologii destrukce společnosti“, kterou libtardi od původnich neomarxistů převzali. Neomarxisti chtěli na troskách spolecnosti začit budovat komunismus. Co chtějí na troskách společnosti budovat libtardi jsem zatim nepochopil.

          1. Zkusím v této odpovědi reagovat na všechny zatím zúčastněné.

            Jak se dnes, tzn. řekněme poslední dva roky, proti komunismu aktivně bojují minulé války? Kde jsou zastydlé a neléčené minulé boje? V politice a médiích? Nebojovalo se tam stejně tak se Sládkem a jinými, dnes s Babišem a Okamurou? A aktuálně s Trumpem?

            Nejde spíš o společnost samotnou? Ve které lidé prostě říkají, že to je na pendrek? Vícekrát jste, toníčku, opakoval, že lidé komunismus odsuzují a jsou proti, aniž by věděli co a proti čemu. Co že to vlastně pak je za antikomunisty. Proto jsem rozdělil ty dva jeho typy. tzn. ten teoretický komunistický model a tu zástupnou, mladším předávanou minulorežimní reminiscenci.
            Lhostejno, zda je ta vzpomínka přesná, ona je taková, jaká je. A velká většina té společnosti se na to dívá negativně. Což není minulou zastydlou válkou. Když se u toho názvosloví zůstane, za minulou válku lze spíš považovat připomínání té původní komunistické teorie. Kdo si pamatuje marxisticko leninskou filozofii a vědecký komunismus? Já jen to k – k (takto jsem si na cvikách zapsal do sešitu zákon přerůstání kvantity v kvalitu, pak jsem ale zapomněl, které „k“ co znamená). Koho ta teorie přitahuje? A koho zajímají předchůdci Marxe a Lenina? Znovu, ať už pouze zástupně, pro společnost se minulý režim rovná tomu komunismu, je odmítán.

            A Harfytone, stejně, jako je pro někoho kotvou „nasrat na banány“, tou mojí je shánění džín. Jsem si prakticky (asi naprosto) jistý, že rozumíte. Tomu, že samozřejmě nejde o nějaký kaťata, nýbrž to je stejný symbol, jako dnes ten automobil s motorem. Proč minulý režim nedopřával lidem tolik obyčejných věcí? Právě z různých malých obyčejných příjemných věcí přece vzniká příslušná úroveň životního pocitu spokojenosti. Ze všech těch takzvaných pozlátek. A z jiných malých nepříjemných zase jiný pocit. O velkých nepříjemných nemluvě. To se panelákem a přehradou saturovat nedá.
            Nejen, znovu, nejen ty džíny šlo vyrábět i levně prodávat, ale pozor, nebylo lze, protože šlo o co? O ideologického nepřítele, o symbol konzumu, jiné věci se zase označovaly za západní dekadenci. Ke všemu se na plaňáku rozepsal výroba dvou milionů tesilek, což bylo z důvodu plnění plánu pětiletky svaté (tedy, někdo může argumentovat luxusními absolutně nešoupatelnými Prekony, já ale ne). Není to zvrácenost? Nebo se v této věci opět budou kamenovat u-komunisté?
            Že jiný pohled na socík měl chudý dělník a jiný zazobaný buržoust? Ovšem. I proto píšu o standardních lidských bytostech, o jejich „koši“. Ne pouze proto, ale „i“ proto. Jak dlouho mimochodem pak dělníku a následně jeho potomkům stačila pouhá radost, že konečně zadunělo?

            Chtěl jsem nicméně zůstat bez srovnání se dneškem u teoretického komunismu coby samostatné kategorie a zejména pak u totáčku coby samostatné kategorie. A ev. dostat odpověď na to, co je na nechuti velmi většinové společnosti k tomu obojímu (ano, k prvnímu prakticky neznalostně) zastydlého a neléčeného. Chtěl jsem se ev. dozvědět, zdali je příčinou takového označení nějaké objektivní kritérium, či přesvědčení typu – „obojí přeci náhodou bylo docela dobrý, takže ti, co to vidí jinak, jsou opoždění joudové“.

            Na závěr se dopustím odhadu. Jedni lidé si váží myšlenky komunismu, proto ji obhajují. Jeho kritiku vnímají proto jako neopodstatněnou, vadí jim to, považují to za jakousi pubertální zatvrzelost. A druzí jsou nasraní, teď to stojí za pytel, tenkrát to bylo lepší a kdo to nevidí, je opožděnej mentál.

            1. Ztrátou bydlení, energetickou chudobou, nadměrnými náklady na bydlení je ohroženo
              340 000 dětí do 18 let
              320 000 dospělých v rodinách
              80 000 samoživitelek
              410 000 seniorů ve věku 65 a více let
              420 000 ostatních
              Úhrnem 1 570 000 osob.
              14,4 % obyvatel
              Takový režim může jít do prdele.

              1. Ale dal jste tomu současnýmu na prdel, což uznávám. Jsem teď nicméně umanutý, není se mnou domluva. Zaťal jsem se, mohlo by se říct. Proto to zkusím ještě jinudy. Představte si, prosím, následující situaci.

                Intro:
                Jsem Papuánec, Nový Guinejec, mám běžné tamní jméno a nic o tom tady nevím. Jsem velmi, mohlo by se říci až mimořádně sympatický. Přijel jsem a Vy jste můj průvodce ve zdejším domorodém prostředí.

                Děj:
                – První má nedočkavá otázka – doma v Papui, Nové Guinei, jsem slyšel zmínku o jakési Dáše Novákové, tak se Vás na ni ptám.
                – Vy mi odpovídáte, že ta Stáňa Poláková je děsná. Křivý nohy a nepřátelskou povahu že má.
                – Hm, hm, poznamenám papuánsko novoguinejsky. Tu bych si nevybral. A co teda ta Dáša?
                – Ještě chci dodat, Vy na to lámanou papuánsko novoguinejštinou, že ta Poláková ke všemu závidí Procházkový halenku, tak si taky jednu pořídila a vypadá v ní jak od cirkusu.
                – Se sympatickým úsměvem se však znovu tážu – u nás v Papui, Nové Guinei jsme se nicméně doslechli jen o Dáše. Má to prý být fešanda. Ovšem při mezipřistání na Filipínách jsem se procházel a místní muži si o ní povídali, že jí prý jedno oko jde šejdrem a neumí vařit. Hovořím plynně i filipínsky, rozuměl jsem jim tedy. Prozradíte mi, můj věrný domorodče, jak to tedy s Dášou je?

                Vývin tohoto zajímavého setkání ponechám na Vás.

                1. To by se nepřitrefilo (taková příhoda by se nestala), lidojedům bych průvodce nikdy nedělal.
                  Ale kdyby tedy ano, řekl bych Vám, že se nemáte co vyptávat po českejch holkách, protože nesnáším mísení ras.

            2. … všechny zatím zúčastněné.. a můj fíkus je vosk.
              Ale jistě, chápu vážnost tématu i jaksi babylónské peripetie a vůbec všechny problematiky a vlákna.. od těch nejmenších… atd

      3. Ale prdlaj blbý, jsou NAMYŠLENÍ! chtějí se nad druhé POVYŠOVAT a dělat se tak LEPŠÍMI. Není to otázka inteligence, ale PÝCHY. Už to konečně pochopte a poukazujte na to, jinak se z toho nevyhrabeme.

    3. 1984 není kritikou komunismu, ale demonstrací toho, kam vede libovolná ideologie, pokud je povýšena na posvátnou pravdu. Svět 1984 je ve skutečnosti rozdělen na několik mocenských bloků, přičemž každý je ovládán jinou ideologií. Děj se pak odehrává pouze v jednom z těchto bloků.

      „V dystopickém románu George Orwella Nineteen Eighty-Four z roku 1949 je svět rozdělen na tři superstáty: Oceánie, Eurasie a Eastasie, které mezi sebou bojují v neustálé válce ve sporné oblasti, jež se většinou nachází kolem rovníku. Vše, co občané Oceánie o světě vědí, je to, co chce Strana, aby věděli, takže není známo, jak se svět vyvinul do tří států; a čtenáři také není známo, zda v románové realitě skutečně existují, nebo zda jsou dějovou linií vymyšlenou Stranou za účelem prosazení společenské kontroly. Zdá se, že tyto národy vznikly v důsledku jaderné války a občanského rozkladu v průběhu dvaceti let mezi lety 1945 a 1965 v poválečném světě, kde se totalitarismus stává převládající formou ideologie, a to prostřednictvím neobolševismu, anglického socialismu a vyhlazení sebe sama.“

      „Oceánie vznikla po protikapitalistické revoluci, která sice měla být konečným osvobozením jejího proletariátu (proletářů), ale brzy je ignorovala. Uvádí se, že Oceánie vznikla po sloučení Spojených států s Britským impériem.“

      „Eurasie zahrnuje „celou severní část evropské a asijské pevniny od Portugalska po Beringovu úžinu.“ Eurasie vznikla poté, co Sovětský svaz anektoval kontinentální Evropu po válce mezi Sovětským svazem a spojenci. Ideologií Eurasie je neobolševismus.“

      „Východoasie se skládá z „Číny a zemí na jih od ní, japonských ostrovů a velké, ale proměnlivé části Mandžuska, Mongolska a Tibetu“. Ideologie státu se nazývá čínským názvem, který se obvykle překládá jako Uctívání smrti, případně jako Vymazání sebe sama.“ Eastasie vznikla deset let po Eurasii a Oceánii v 60. letech 20. století po „zmatených bojích“ mezi jejími předchůdkyněmi.“

      https://en.wikipedia.org/wiki/Political_geography_of_Nineteen_Eighty-Four

      1. Ano, Orwell měl podobný dar jako Jules Verne. Dokázal si ze střipků současnosti představit budoucnost. Jen každý v jiném směru …

      2. Ona ani „Animals Farm“ neni kritikou komunismu, i když k tomu má blíž. Je kritikou toho, co vzniklo v Rusku po VŘSR, a to žadný komunizmus nebyl. A vlastně i kritikou Západu, jak na situaci reagoval (např. bitva o větrný mlýn).

  21. Takhle se Honzejk snaží obhájit svého předsedu vlády. Takhle!

    Hlavním rysem kampaně ANO bude postfaktičnost, až lživost. Petr Fiala zcela jistě není „nejhorší premiér na světě“, jak billboardy tvrdí. V žebříčku společnosti Morning Consult sice zaujímá poslední příčku, ale firma hodnotí jen 22 lídrů. Na světě je států 193 sdružených v OSN plus několik dalších mezinárodně ne zcela uznávaných. Další věc je, že slova „nejhorší“ a „nejméně populární“ rozhodně nejsou synonyma. Takový Vladimir Putin je v Rusku jistě populárnější než Petr Fiala v Česku a asi bychom neřekli, že je „lepší“.

    1. Asi bychom opravdu neřekli, ba ani říct nemohli, že Putin je lepší premiér než Nutellín.
      Páč Putin není premiér.

  22. Přípravy v Polsku

    Polsko vyhlíží válku. Krizová příručka do každé domácnosti, rekonstrukce krytů a vojenský výcvik

    Polsko posílí civilní obranu. Polská vláda oznámila rozsáhlý plán na posílení civilní ochrany a obrany obyvatelstva. Do konce roku má být do každé domácnosti v zemi doručena krizová příručka připravená ministerstvy vnitra a obrany. Součástí opatření je také modernizace a výstavba nových krytů civilní ochrany a masivní vojenský výcvik pro občany, píše zpravodajský agentura TASR.
    https://www.echo24.cz/a/H6Mma/zpravy-svet-polsko-vyhlizi-valku-krizove-prirucky-a-investice-do-krytu

    1. Jj, tady už se také začínají počítat alespoň trochu funkční kryty z padesátých let. Ze 6000 tehdy jich máme asi 1500, ale v dezolatnim stavu. Příručka také jistě bude.

      1. Ze 6000 tehdy jich máme asi 1500, ale v dezolatnim stavu.

        Za to muzou dezolati, to je jasny. A nebude prirucka, ale komunikacni karta.

        1. Pokud se dezolátním stavem myslí popraskané, nebo zasypané či zaplavené betonové prostory, ve kterých není kouska železa či barevného kovu, tak to potom jo.
          Pod pojmem „dezolátní stav“ jsme si kdysi představovali něco, co je venkoncem nefunkční, ale není to do mrtě vybrakované, nebo zdevastované lidmi či přírodou.

          V minulých letech jsme docela dost „zachovalých“ CO krytů navštívili a do asi dvacítky z nich montovali nějaká zařízení.
          Do jednoho všechny nebyly připravené na cokoliv, byť by to byla jen nějaká havárie chemičky, únik radioaktivity, nebo něco podobného.
          Ano, fungovalo tam téměř všechno. od elektrických přes komunikační rozvody, fungovala vzduchotechnika i záložní agregáty, někde dokonce byly i funkční toalety a funkční sprchy.
          Ale nebylo to nijak automatizované – rozvodny těch krytů nebyly rekonstruované, všechno se muselo nahazovat ručně, měření a regulace veškeré žádné, fakticky zachovalý stav z počátku 60.let.
          Ale co hlavně:
          Ve všech navštívených objektech chybělo, snad kromě vojenských „bidel“ a zachovalých matrací na nich, úplně všechno ostatní vybavení, nutné i pro krátkodobý pobyt lidí.
          Neověřená kvalita vody z vodovodní přípojky, nebo z vlastních studní, žádné zásoby balené pitné vody, natož tak trvanlivých potravin. Žádné rezervní či pracovní oblečení, žádná výbava k těm bidlům, žádné IPCH prostředky či sady, nějaké novější masky, prostě nic.
          Ano, bylo tam čisto, uklizeno, v rámci možností udržováno prostředí (rozvody vody, odpady, nátěry, elektro, komunikace s vnějškem), ale jinak nic.
          Jinak řečeno – i takto dobře zachovalé kryty jsou v případě akutní potřeby úplně k ničemu.

    2. @ Archanděl Michael

      To je málo. Já chci aby mi vláda poslala tank, vrtulník, kulomet a polní kuchyň. Jinak se jim na to vyprdnu.

  23. Dnes jsem koukala na TV, nejdřív reportáž o Keni, jak tam v pár rezervacích chrání zvířata, jsou rádi, že za 20 let mají o 100 žeber Grévyho více a o 4 nosorožce, a pak údaj, že od rohu 89 se populace lidí v Keni ztrijnásobila a chtějí silnici přes tu rezervaci, prý nemohou bez spojení podnikat, no tenhle svět nemá naději. Jinak než v té hře to skončit nemuze

  24. Tak jsem se díval na Stonjekovou ve vysílání Xaver dnes. Ta kráva tam měla za zády Ukrajinskou vlaječku.
    Když jí na to někdo ze sledujících upozornil tak jen prohlásila, že neví co to má znamenat. Takže s tím vlastně souhlasila
    No tak jsem to vypnul a hned tak mě tam neuvidí zmrdi.

      1. Ano, nejspíše nevšimla
        Když už byla na ten hadr upozorněna se měla od té provokace distancovat. To neudělala. No jak říkám kráva. Prostě jí došlo,že to tam dal někdo z vedení a hold taky potřebuje platit ty hypotéky a podobně a to by po vyhazovu už tak dobře nešlo

    1. Na YT jsem narazil na přednásku o kvantové fyzice od Filipa Grygara. Na tabuli mu tam visela ukrajinská vlajka. Taky jsem toho nechal.
      To musí cpát politiku už úplně všude a zalíbit se za každou cenu?
      To spíš pochopím tu kvantovou fyziku než toto.

      1. Iggy

        Občané musí býti uvědomělými a angažovanými! I dělník ve šroubárně může mít modrožluté trenýrky a toaletní papír!

        1. Je to hrozné, co se děje, ještě by u každé takové fotky měla být fotka jejich mámy, zničené hned 2 životy, nevratně.

      1. Z hlediska lidskosti , je asi lepsi kdyz takovej 18 let zoldackej brit, poprve na fronte ,
        zaklepe backorama..Nez aby se trapil jako bezmocnej invalida ,kazdou minutu,svyho zivota ,aby mu ostatni porad slouzili ,zivili takovy a casto este vykuchanej
        ,kterej lez kam nemel ..
        A kterej potom stoji desitky tisic penez rocne a desitky let , aby ostatni a deti nemeli ani na to, co potrebuji .. A zijou treba na ulici.
        Napr. v Usa ,ve velkych nemocnicich sou desetitisice bejvalejch vojaku ze vsech valek , na pristrojich , udrzovany pri zivote ..

    1. Tento snímek musí otřást s každým. Ne nějaké válení v zákopech. Tohle je hrůza války.
      A proto víc granátů a nábojů. Každému válkychtivému hajzlovi to strčit před ksicht.

    2. No, nevypadají, že to bylo dobrovolně….a tohle chce EU obětovat, protože zoufale potřebuje válku….strašné!

  25. V počátcích onlinovek jsem hrála hru, už nevím, jak se jmenovala, ale stavěla se tam vesnice, přibývalo obyvatel a podniků, další vesnice… od určité velikosti a výnosů vesnic však už nemělo cenu žádné další vybavení pri obyvatele vylepšovat a stavět, nýbrž investovat mělo cenu jen do války – stavět a vylepšovat vojska, ničit cizí vesnice, nechat ničit vlastní a zase je obnovovat… uvědomila jsem si, že od určité míry prostředků ve hře a zřejmě i v reálném životě už není kam investovat, pouze do války.
    Do obyvatel a jejich blaha není důvod investovat, to nic nenese
    Zhnuseně jsem tehdy opustila hru a cítila se fakt mizerně.
    To bylo před 20-30 lety ve hřé, ale život čím dál více ukazuje, že to tak je i ve skutečnosti.
    Od určité míry prostředků k dispozici se mocným vyplatí už jen válka…

    1. Re: Sk

      K definici „delšího období“ je zapotřebí i definovat stav „bez války“ a samozřejmě i lokalitu, které se tento stav bude týkat.
      Takže znovu. Je nutno definovat:
      1/ období, které budeme považovat za delší
      2/ stav společnosti, který můžeme pojmenovati bezválečným
      3/ resp. fyzicky vytýčit hranice, za nimiž již první dvě podmínky platit mohou, avšak nemusejí.

      1. Ukr ted v SA pozadoval castecne primeri..Tezky vysvetlit ,co to je. /Mir nechce/.
        Trochu primeri tamhle a potom zase trochu jinde.
        Aby treba vyprovokoval , ze rusove primeri porusili..
        Melou a melou az se zase semelou,

        Soudce Neapolitano z tuby se umi zeptat..Byl pozvanej do Moskvy na setkani s Lavrovem. Ted mel rozhovor s velkym ,vehlasnym vedcem Duginem./Dlouhy fousy /.
        Na prvni otazku ,ze se ortodoxni nabozenstvi v Rusku ujalo , odpovedel Dugin ,ze nejak /somehow/ prezilo SSSR.
        Potom v odpovedi na dalsi otazku prohlasil a zduraznil este rukou , ze valka SSSR s nacistama bylo zvlastni obdobi v historii SSSR.
        S tim bych souhlasil , neni to kazdej den, kdyz HItler napadne SSSR.
        Pak uz sem zahork na to , ze se neco dozvim.

        Putin nabozenstvi rusum dodal ,jako oficialni nabozenstvi , aby neco vobyc lidi
        meli nad sebou , bali se a nerostli jako drivi v lese.
        Jeden patriarch se pred casem objevil pred kamerama ,takovej starostlivej vo svoje blizni a nekdo pozornej zahlid ,ze ma pod rukavem naramkovy hodinky za 3o tisic dolaru..Ty sou na to , aby vedel kolik je hodin ,kdy se ma pomodlit…
        Kde se nekde vobjevi prachy , uz tam sou ty , co nikdy nezavahaji..

        Nebo podobne, sypat „pisek“ do Vidlakovych uvah. Ale jenom trochu.
        Vopravdu trosinku, vopatrne , uzkostlive ..Aby ,neslusne neurazil ,ze jo.

        Kdykoliv , nejakej silenec zacal valky, vzdycky se takovy najdou a kdyz zrovna nevalci tak,protoze valky chystaji.
        Muzeme videt a registrovat ,ze valkychtivej jako vo svoji populaci moc nedbal , jako reznik nedba vo dobytek na porazku , skoro vzdycky nejvic dbal , aby se zadluzil u bohacu az po usi ,
        aby na valky mel. Potom este dbal nejvic vo sebe, aby byl slavnej vitez a
        ukoristil ,co se da.. Kdyz prohral nic neplatil , zaplaceni vitezum nechal na narod ..
        Vobcas nekterymu dejepisci potom trochu nadavaji ,za to..

        Asi takhle , tri sudicky nam prisoudily dalsi nepekny veci ,jako silenstvi , nenavist ,
        udesny nasili ktery sou porad..Abysme nedopadli dobre a v Evrope aby vladly porad.
        A sirili se do celyho sveta..Zcela naskrz a totalne, Zlem proklaty misto , ta Evropa.

        1. No, ako vravim, som len blondynka, ale mali by ste vidiet co sa stalo s mojej mamy rodnym zapadakovom, ked im zobrali farara/ked zobrali fararovi moc nad oveckami. Odhliadnuc od toho, ze to nie je obec, ale socialny experiment, ti ludia tam, zijuci pospolu x generacii bez naplav, len co sa tam vyda a prizeni, tak fungovali ako prvaci, ktorym nepride do triedy ucitel …
          Putin musel vediet, ze ludia nabozenstvo potrebuju, aby vobec nejak ludsky fungovali.

        2. Ted kdyz mame tu revoluci na krku.
          Ta zacala s valkou Ruska na Ukra a kazda valka je taky revoluce. To znamena, ze zadrzovanej vyvoj protrhne prehradu zpatecnickyho systemu ,kterej vyvoj zadrzuje.
          Potom do vakua utvorenyho oslabenym rezimem ,kterej si svuj pad sam chysta , jsou vtazeni jini. Takze nedavno ukrove byli postvavany svoji po prevratovou vladou a hnijicim zapadem na rusa..
          A rus byl vtazenej do zoufalyho silenstvi , Zeli /Biden a spol..Usa,EU a Nato.
          Kdyz na rusa se nejde..A nejde..A zapad je ted v sileny situaci ,ktera se zhorsuje..
          Rus jenom trochu valci a to je vse. To nejhorsi si delaji sami..A snazi se..

          Potom tedy Putin je ten neochotnej revolucionar a tu valku/revoluci siri do celyho sveta…
          Kazdej muze slyset jak Prehradove upenlive krici , rus na napadne ,vy jiny nas brante..Sou v podobny situaci jako car v Rusku …Kral ve Francii..
          Vyhrozujou a vedou valku pomoci ukra ,pac na rusa uz vojensky a hospodarsky davno nestaci . Kterou si tak postvali revoluci na sebe. Sankce sou typicy priznaky hniti zapadu. Na urychleni jejich konce..Sme rekli ,ze shnily rezimy si delaji to nehorsi na sebe.
          Kdyz valku skonci je po nich..Je po nich i kdyz valku neskonci.

          Ted kde je hlavni problem s revolucema doposavad. S vyjimkama , byli vzdycky nasilny a krvavy ,protoze do vakua vstoupili osoby nasilim , vedeli ,ze musi pouzivat nasili a nezkuseny s rizenim statu..
          Tedy zakladni problem je ze stred moci okupovali , daleko horsi osoby ,fanaticky teroristi a tedy horsi, ty predesly vlady.
          Revolucionari po revoluci ,potom zacali preslapovat bez schopnosti , jak dal ..

          U nas je to dobre videt , budovali a staveli ,rezim nasilim upevnili ,ale komunisti si nevedeli rady s vyvojem, /v porovnani se zapadem a drzet krok s nim /a ustrnuli ,zacali slapat vodu a vic zadrzovali dalsi vyvoj..Nejvic vod 69…
          Drzeli se zoufale u moci ,zoufale neschopnym a hnijicim vedenim Husaka.
          Proto ty porevolucni vlady musi mit schopnosti neustalyho vyvoje ve vedeni statu ,jinak skonci stejne jako ty predesly..V dalsi revoluci..

          1. Vývoj, to je taky zajímavé téma a především úkaz. Vývoj musí být a dějiny mají přitom pocit, že se stále opakují.
            Revoluci nezačaly ani tak něčí tanky, jež překročily kdysi něčí hranici, ale revoluční byla již pandemie. A máte pravdu, po prudčím vzestupu neobvyklé situace se pak přistoupilo na lehčí normál a přítomnost roušek a očkování napořád, celkem bez vývoje.
            Tudíž, čím se komunisté prohřešili z hlediska porevolučního, tj. v období již stagnace.. byl nerůst, teda nevývoj, totiž jak se to řekne česky ne..
            teď nevím

    2. Lidske dejiny jsou zhruba 200 000 let dlouhe. Valka existuje jen nekolik tisicileti.
      Jiste, byly nepratelske najezdy, jako kdyz indiani sli na valecnou stezku, aby ukradli nekolik holek and koni. Ale valky zacaly az s pokrocilou civilizaci. A prvni civilizace byly mirumilovne, viz Chatal Huyuk v Anatolii, Caral v Peru, apod.

          1. No právě. Proto o nich víme – pokud se tam ovšem kopalo a lokální civilizace nevymřela. Viz až (v opičím světě) „světové“ války, které vedou šimpanzí armády ve Velké příkopové propadlině.

            1. A k tomu ještě jedna poznámka:
              Velká příkopová propadlina je známá nejen svou přírodní krásou, ale i jako kolébka lidstva. V oblasti Ol Duvai v Tanzanii a v Etiopii byly nalezeny fosilie předků člověka, které poskytly klíčové informace o evoluci. Tyto nálezy, včetně známých fosilií Homo habilis a Australopithecus afarensis (známé jako Lucy), ukazují, že tato oblast byla jedním z prvních domovů našich předků. Výzkumy v této oblasti poskytly cenné poznatky o tom, jak se naši předci vyvíjeli a adaptovali na měnící se podmínky.

        1. ono to skor bolo nieco obdobne ako s odpadom v sucasnosti. Kedysi ludia produkovali odpad bio-, drevo, max. tak papier ci sklo. Az na to sklo, vsetko zhnilo. Teraz je prevazna cast plast……rovnake chovanie, (sypanie smeti za dedinu), len teraz uz to vidno. Tak isto aj vojny, teraz bola seria dokumentarnych filmov o Mayoch, ti sa povodne povazovali za mierumilovnych divochov, nakoniec sa ukazalo, ze sa tam viac menej vrazdili, len to nikdy nebolo take dalekosiahle. Ale je pravda, ze kazda risa sa musela obhajit vo vojenskych stretoch. Je mozne ze to bol jeden z dovodov existencie a stmelenia statov….obhajoba proti pocetnym najazdnikom. Dalsim samozrejme kultura a nabozenstvo+sposob zivota a jednota hodnot. Incka risa tiez nebola ziadna mierumilovna civilizacia (teda z hladiska ich susedov)

  26. Ano věčná válka. Ještě mají kde šáhnout

    První 18letí Ukrajinci složili přísahu a vstoupili do útočné brigády Edelweiss
    První ukrajinští mladíci, kteří podepsali zvláštní náborovou smlouvu pro věk 18 až 24 let, vstoupili o víkendu do řad Horské útočné brigády „Edelweiss.“ Informovalo o tom ukrajinské pozemní vojsko i sama brigáda na sociálních sítích. Mobilizační věk je na Ukrajině až od 25 let, ale kvůli nedostatku vojáků zahájila tento rok Ukrajina dobrovolný nábor mladíků s velkými benefity. Název ukrajinské brigády však vyvolává neblahé reminiscence na speciální německou protipartyzánskou jednotku Edelweiss, která se vyznačovala značnou brutalitou a byla nasazena k potlačování Slovenského národního povstání za druhé světové války.
    https://www.echo24.cz/a/HVqQg/svet-zpravy-prvni-18leti-ukrajinci-slozili-prisahu-vstoupili-do-utocne-brigady-edelweiss

    1. Re: AM

      Mladí Ukři že podepsali?
      Jen houšť a větší kapky.
      Není jim pomoci, jsou nakaženi morem Velkoslámy Ukravína. Namísto povinné četby Remarqueova dílka Na západní frontě klid zpívali bojové písně a pochodovali s hořícími klacky.
      Kdo chce kam…

      1. Nakaženi morem. Dnes jsem šla relaxovat do lesa, máme v kraji chráněnou přírodní památku Vysoký les a zde Sněženkovou louku, je to dost odlehlé a les hluboký, zde naučná stezka a tabule a na jedné té tabuli uprostřed lesa nasprejováno sláva Ukrajině, tou ukrajinskou azbukou, kterou tady nikdo neumí, neb tady se učila taková modifikovaná ruská azbuka, aby to děti neměly tak těžké, tak některé bukvy byly počeštěné, já to vím, protože jsem si v dětství dopisovala s Ruskou a ta psala jinak, než jsme se učili my, ale číst se to dalo, takže to tam musel nasprejovat nějaký vymytý rodilý Ukrajinec. Ještě si užijeme.

        1. Re: Gaia

          Já si psal s pravou ruskou Natašou z ruské Michajlovky (Michajlovek je v Rusku asi tak tisíc)a ta psala normálně, úplně stejně, jak jsem se učili my.
          Asi jste si psala s Ukrajinkou.

            1. Re: Gaia

              Pak mohla užívat bukvy užívané v tamějších jazycích. Azbuka byla, pokud vím, přizpůsobena všem uznaným jazykům v RSFSR. A bylo jich okolo 120.
              Jestli nechodila do čistě ruské školy, ale musela se učit čečensky, je to jasné.

        1. Nechápu myšlenkové pochody člověka, který jede do lesa, musel autem, neb autobusy tam nejedou, pak jde se sprejem 6 km lesem, mine asi 10 těch tabulí a najednou vytáhne sprej a nasprejuje toto.

          1. Re: Gaia

            A kdo vám nakecal, že u něj probíhají nějaké myšlenkové pochody?
            A kdo vám nakecal, že jel do lesa autem?

            Ten nápis je důkazem, že ulovil „bobříka sprejování“!
            Vy jste nečetla Foglarovku „Hoši od Bobří řeky“?

            1. Ne nečetla.
              Žádná holka žádnou foglarovku nečetla. Bylo to určeno pro mladé kluky.
              I ve stínadelské trilogii je o holkách „amazonkách“ ze Stínadel jen krátká zmínka a fakticky v negativním smyslu.
              Odchytly při nějaké bitce tuším Červenáčka a mučily ho ve sklepě! 😀
              Neznám žádnou, co by o nich aspoň slyšela, natož četla..

              1. Já jsem foglarovky četla. Pamatuju si, že Hochy od Bobří řeky asi v deseti jedenácti. Ovšem to bylo ještě před pubertou; nevím, co by s puberťačkou udělalo skoro lascivní líčení chlapeckých vypracovaných těl. (Že byl JF efebofilní, vím.)

              2. Já jsem od svých osmi let,rok 69,Foglarovky hltala a zbožňovala.Bylo to šťastné období uvolnění, znovuobnovení Skauta, vysílání seriálu Stínadla se bouří, znovuvydání snad všech Foglarových knih,prodával se jako hračka hlavolam Ježek v kleci…. Všechno jsme měli, půjčovali si, četli, viděli,napodobovali, žili Modrým životem. Neopustilo to mne ani ostatní snad nikdy,tak od páté třídy výš následoval zájem zálesáctví, přírodu a její ochranu, později trampování se vším krásným co k tomu patří a ještě později v devadesátých vypravování vlastního dítěte do skautského oddílu a spolupráce s vedoucími….. Vše,co mi Jaroslav Foglar do života přinesl bylo nádherné. Většinou jsme to dětské nadšení sdíleli s partami kluků, ale ani další holky kromě mne tam nechyběly.

                1. Rychlé šípy v komixu četla každá holka. Hoši od bobří řeky ne. Záhadu hlavolamu taky viděla každá.

    2. Brigáda Edelweiss? A SS divison Leibstandarte už mají taky? To je neskutečný. Už to náckovství ani neskrývaji.

      1. Kdyby ukrove skrejvali , malo miliard by dostali..Ale.
        Nespravny obcani , porad zijici navzdory a kterejch je plna EU , by za jedno slovicko, obrazecek, byli pohnany s velkou hysterii , vod ministerstva spravedlnosti a jeho soudcu na potrestani, za antisemitismus..
        Zapad chtel edelwejzy /sou zrejme za vsecky prachy/ ,predtim na nas a chce je v miliardach zase porad..
        German ze vsech sil podporuje ukry a zaroven ze vsech nejvic na svete tresta prisne ,odnetim svobody ,kazdy podezreni z antisemitismu..
        Nedoporucuje se si to vyzkouset v Nemecku ,ale na U. je fasismu oficialni politika rezimu vlady a statu..
        Kdo nehajluje , neni ukr. A takovej musi utect do Ruska.

    3. Edelweis
      to su ti co potlacovali SNP a vrazdili civilistov brutalnym sposobom? (Klak, Ostry grun, Vapenka a dalsie slovenske analogie Lidic)

      vie niekto vysvetlit, ze preco ukrajinci musia mat asugerechnet nemecky nazov divizie?

      este su volne nazvy Das reich alebo Panzer granadier Waffen a dalsie nazvy divizii
      aj tie chcu pouzit?

      1. Protože Ukrajinci o ničem nerozhodují, tohle je válka anglosasů proti Rusku, takže názvy vítězných zbraní, operací a jednotek určují ti samí, co to zkoušeli od r. 1941 …
        Co je na tom k nepochopení?

        1. Ta povolnost Ukrajinců. Chcete-li hloupost. Branci nastupují za milion hřiven – splatných po skončení kontraktu. Moc se toho tedy nevyplatí, ztráty budou veliké.
          Ostatně Putin má taky armádu složenou z velké části z „kontráktnikov“ tedy žoldáků.

          1. hej, lenze tam pozostali toho dostavaju naozaj dost vyplateneho….deti maju zabezpecene prioritne vzdelavanie na najlepsich skolach. Velmi pochybujem, ze na UA to bude platit obdobne:-(

    4. Neblahé reminiscence vyvolává jen samotný znak na praporu Azov, je tam pouze zrcadlově otočený znak SS divize das Reich , ale náckové Ukrajinci nejsou to v žádném případě a už vůbec ne oficiálně. Jenom mají zákon o zásluhách a slávě banderovců za Ukrajinu, banderovským veteránům dali důchod, banderovský pozdrav to známé …sláva Ukrajině hrdinům sláva…. mají za oficiální vojenský pozdrav ale nic to neznamená vůbec nic a edelweiss…. Zase náhoda

      1. Si pamatuju jak Stetina moudre vysvetloval, ze to neni nic od nacku, ze to jsou jen pocatecni pismena „Idee Naroda“.

        Proc teda pod tim je vyveden napis „A3OB“ v bukvach uz tak nejak neresil. A uz tenkrat mne fascinovalo, kolik inteligentnich lidi na to prikyvovalo a neptali se.

            1. Respekt? Co to je?
              Kdysi existoval časopis toho jména, a dělal svým jménem tomu slovu čest. Ale nic takového už není.
              Ano, existuje plátek pochybné pověsit, známý pod názvem Ricin, který je neznalými lidmi omylem zaměňován s někdejším, snad by se hodilo říci i bájným Respektem… soukmenovkyně Svobodová zřejmě smolí své výplody do Ricinu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *