23 listopadu, 2024

Udělejte z ruské invaze skutečně zbytečnou válku

Kriminalistické příručky se shodují na tom, že k drtivé většině vražd dojde z náhlého okamžitého „bliknutí“ nejčastěji pak mezi lidmi, co se dobře znají a dlouhodobě si lezou na nervy. Úkladných sériových vrahů, kteří si svoje zločiny pečlivě plánují, těch je vlastně naprosté minimum. Nejběžnější vražda se odehraje tak, že se dva lidi hádají přes plot, stůl nebo lože, dlouhodobě se navzájem vytáčejí a pak přijde nějaký impuls, díky kterému se každodenní konfrontace ještě o kousek vyhrotí, jednomu rupne v bedně, vezme nůž, klacek, pistoli nebo kámen a prásk… je hotovo. Kriminalisté mají s těmito zločiny málo práce, vrah se často přizná sám, protože vztek vyprchá a dojde mu, co vlastně udělal. A pokud se nepřizná, stopy bývají jasné a průkazné.

Tohle je lidsky nejběžnější stav. Původně malý konflikt se dlouhodobě hrotí, stále roste a roste, až jednou překročí určitou hranici a pak „ten tichý a milý soused“ ubodá svoji manželku třiceti ranami, sám se udá a pokusí se o sebevraždu.

Zamlada jsem jako táborový vedoucí absolvoval několik kurzů volnočasové pedagogiky, jejichž součástí byla i práce s problematickými dětmi s různými poruchami chování. Všichni slovutní psychologové se shodovali na tom, že je třeba především uklidnit situaci. Polovina lidí na této planetě je nervově stabilních a druhá polovina je nervově labilních. Existují stabilní extroverti i introverti a existují labilní extroverti a introverti. Lidské letory jsou prostě různé a komplikované. K tomu patří i spousta psychických poruch, ale pro všechny případy platí, že je třeba nejprve ztlumit emoce, zklidnit situaci a pak ji teprve začít rozplétat.  Jakmile konflikt začne, nejprve je třeba všechny účastníky vyklidnit a pak teprve je možné pátrat, kdo je v právu. Pokud se nezklidní, konflikt bude trvat. Zvlášť důležité je to při práci s lidmi, kteří mají nějakou poruchu chování. Je třeba dávat u takových dětí setsakra pozor, aby jejich emoce nepřekročily míru, za kterou už nebudou jen dětsky agresivní, ale mohou být vysloveně nebezpečné svému okolí. Základem všeho je zklidnění.

Proč tento úvod…

V poslední době slyším stále dokolečka, že Putin je šílenec. Včera jsem měl zážitek s Mírou Karasem, který v pořadu „Jak to vidí“ pořád dokolečka opakoval, jak Rusko lže, Putin lže, jak jsou tam všichni zmanipulovaní. A samozřejmě jak už Putinovi hráblo. Je to běžný denní kolorit. Ale přitom se tady všichni odpovědní chovají, jako by Putin žádný šílenec nebyl. Jediné, co vidím, je stále silnější eskalace.

Dobrá, připusťme, že v uplynulých letech Putin ztratil kontakt s realitou, ruplo mu v bedně a udělal se mu paranoidní názor, že Západ chce Rusko zničit. Tento názor se mu vyvíjel a vyvíjel, až teď v zimě došel tak daleko, že je třeba zaútočit první a ten fašistický Západ je třeba porazit, protože jinak Západ porazí Rusko. A tak začala válka.

Co v té chvíli udělal Západ? Potvrdil mu jeho paranoidní představy…

Na Ukrajinu se dodávají zbraně horem dolem, došlo na bezprecedentní sankce, dnes a denně se přetřásá v médiích i v Bílém domě, jak by ještě bylo možno Rusko zasáhnout. Vždyť přesně kvůli tomuhle ten šílenec tu akci na Ukrajině spustil, ne? Protože si myslel, že Západ ho ohrožuje, a teď se ukázalo, že ho skutečně ohrožuje. Co asi šílenec udělá? Zahnaný do kouta, ohrožovaný Západem?

Hele, on má jaderné tlačítko, že? K čemu by Rusku byl svět bez Ruska…

Jestli je Putin šílenec, tak všechny západní vlády dělají všechno pro to, aby mu „bliklo“. Aby se běžné štengrování, běžné urážky, běžné přetlačování posunuly blízko ke kritické hranici a pak už stačí jen drobná kapička a pohár přeteče. A nebo to tak není? Putin je naopak chladně kalkulující pragmatik a všichni ti Bidenové, Scholzové, Macronové i Fialové dobře vědí, že jsme ještě dost daleko od ruské červené čáry, dochází k běžné konfrontaci velmocí a tohle všechno je jen folklór pro mediální konzumenty, aby si lidi nevšimli, že přišli o svobodu slova i životní úroveň a ještě tomu zatleskali?

Pokud má Putin skutečně nějakou psychickou poruchu, tak si opravdu nepomůžeme, že situaci ještě více vyhrotíme. Tím mu jen pomáháme překonat poslední zábrany normálnosti a vysloveně ho nutíme, aby se opájel myšlenkou, že má atomovky. Takhle vzniká většina domácích vražd… jeden se opájí myšlenkou, že kdyby chtěl, tak tu mrchu zaškrtí, zatímco ona na něj řve, že je budižkničemu a provokuje ho. On pak provokuje zase ji a ona se opájí představou, jak do něj bodne kudlu. A to dělají tak dlouho, až jednomu rupne v hlavě po výjimečně těžkém dni v práci a prostě svoji představu splní. Já si myslím, že na Ukrajině teď dochází k velmi těžkým dnům. Nejen pro Zelenského, ale i pro Putina. Jestli je ruský gosudar psychicky mimo, tak fakt není na místě ho nechat, aby večer co večer myslel na vyhlazení Západu atomovkami.

Za celé ty čtyři týdny, co konflikt trvá, tak jsem ani jednou neslyšel, že by někdo ze Západu řekl, že NATO Ukrajinu nikdy nepřijme. Že Ukrajinu bude podporovat, ale do NATO přijata nebude. Nikdo neřekl: Vladimíre Vladimíroviči, my Ukrajinu do NATO nevezmeme, jsme připraveni jednat o jejím budoucím statusu, jen zastavte tu válku. Pobavíme se o Donbasu i Krymu, ale jsme připraveni zcela ukončit sankce a začít novou kapitolu vztahů, pokud dojde na mírové řešení. Místo toho se ještě víc hrotí situace. Kupodivu nejrozumnější jsou ještě Amíci, kteří alespoň řekli, že do rizika konfrontace NATO a Ruska nepůjdou.

A my tady sedíme kousek od jaderné velmoci, kterou podle Míry Karase řídí šílenec s psychickou poruchou a všemi svými kroky mu potvrzujeme, že to nebyly žádné šílené vize, ale pravda pravdoucí. Vlastně bychom se tady všichni měli modlit ostošest, aby Putin žádnou psychickou poruchu neměl a naopak, aby byl chladný, pragmatický, aby to měl celé dobře spočítané. Pokud je Putin chladnokrevný pragmatik, tak jsou všechny ty naše eskalace jen takové řečičky se kterými počítal a které budou s hrůzami války a rostoucím počtem uprchlíků brzy obráceny proti nám.

Ale jestli Putinovi fakt hráblo, tak jsme všichni v prdeli. Děláme všechno pro to, aby překročil všechny svoje stále slábnoucí zábrany a udělal něco, čeho bude litovat nejen on, ale i celý zbytek světa.

Vyzývám všechny evropské státníky, aby začali ruského „šílence“ neprodleně uklidňovat. Aby mu dali možnost vycouvat bez ztráty tváře. Neříkám, aby obětovali Ukrajinu, ale aby Rusku umožnili Ukrajinu nepotřebovat. Aby dali Rusku záruky, že NATO se nebude dál šířit na východ. Prostě aby udělali všechno pro to, aby Putin neměl důvod si myslet, že musí zachránit Rusko před západním fašismem. Je třeba situaci uklidnit, aby se uklidnil i šílenec. Není v zájmu ani nás, ani Ruska, ani USA, ani Číny a ani Ukrajiny, aby se šílenec ještě více rozhicoval a opájel se myšlenkou, že když skončí on, tak může vzít svět sebou.

Já se v mezičase budu modlit, aby Putin žádný šílenec nebyl. Protože to bychom si my mohli dovolit mít šílence tady. To bychom mohli dál hrotit situaci na Ukrajině, protože na Putina to nebude platit a ti naši nejsou schopní ničeho jiného, jen neškodného štěkotu.  

Uklidňujte situaci. Umožněte Rusku Ukrajinu nepotřebovat. Umožněte Rusku, aby jeho invaze na Ukrajinu byla skutečně zbytečná. Nehroťte to. Neeskalujte. Dejte Rusku záruky, že NATO se nebude šířit. Neriskujte, že se ten novinářský blábol o šíleném Putinovi stane pravdou. Udělejte ten první krok moudřejšího. Nemusíte Rusku dávat Ukrajinu. Ale dejte záruku, že NATO se nebude šířit. Deklarujte připravenost zrušit sankce, pokud zůstane Ukrajina celistvá. Deklarujte zájem o restart vztahů s Ruskem, pokud bude podepsán mír.  Rusko je třeba uklidnit a ne mu dodávat důkazy, že se tam v Moskvě nemýlili.

Včera probleskly první zprávy, že Rusko se chystá na delší válku. Vidíte, už si toho všimli i na Západě. Fakt je v našem zájmu, aby se to dál hnalo k neřešitelnosti? Viděli jste, co umí ty Kinžály? Abyste brzy nebyli pod jejich palbou i vy. Umožněte Putinovi a Rusům, aby Ukrajinu nepotřeboval. Deklarujte veřejně, že Ukrajina nebude v NATO. Deklarujte veřejně, že pokud bude mezi Ruskem a Ukrajinou podepsána mírová smlouva, skončí sankce uvalené na Rusko. Ukrajinu je možné podporovat, ale zároveň je nutné situaci zklidňovat, ne vyhrocovat. Pokud tuto triviální úvahu nechápete, tak vám to bude zakrátko vtloukat do hlavy větší kalibr. A nedej Bože, aby to byl ten kalibr největší a poslední.

155 thoughts on “Udělejte z ruské invaze skutečně zbytečnou válku

  1. Dobře, tak jinak.
    Autor dnes píše, že jestli se Putin fakt zbláznil, tak teď mává červeným tlačítkem, tak aby se uvolnilo napětí, bylo by dobré mu o krok ustoupit.
    Pojďme si teď na chvíli zaspekulovat, co by se stalo, kdybychom to udělali. Uklidní se, nebo mu tím ještě víc narostou ramena a za chvíli bude chtít, abychom udělali dva úkroky vzad? A pak ještě další tři. A jak dlouho budeme ještě ustupovat, než bude spokojený? Je to ustupování řešením? Nebo pak zjistíme, že jsme už couvali dost dlouho, ale jsme furt v hajzlu, protože von furt mává tlačítkem.
    Tak, možná, jestli by nebylo lepší se místo toho věčného ustupování prostě plnou razancí rozběhnout dopředu?

    1. Re: berrnard
      Konečně jsem pochopil, proč spolužáci mého pubertálního synka označují osobu, která zhola nic neví o diskutovaném tématu, zdánlivě nic neříkajícím výrazem „ten je v lese“.

      1. Ten, co je v lese a neví nic o diskutovaném tématu, díky svému postoji může dost dostat na budku s fatálními následky, ale taky má možnost, že vyhraje.
        Ten, co bude furt ustupovat, tak přežije, akorát, že se nakonec může stát tou myškou vystrašenou a rozklepanou někde v koutě, která tam sice uchránila svůj život, ale ten v lese by to s ní rozhodně nikdy nevyměnil. Páč se mu nechce mít strachy připosraný trenky.

        1. Berrnarde, jsou desítky debatních míst, kde najdete „spolubojovníky“ se stejným smýšlením. Hrrr na Rusa. Tak proč se trápíte tady, kde nenacházíte pochopení? Potřebujete vysírat?

            1. Teda, zatím jsem si nevšiml, že by jediný ukrajinský, nebo naťácká tank drandil před Moskvou, ale vy to patrně furt nechápete. Víte co, Gaio, já vám to vysvětlím. Sdělte mi svou adresu a já vám to ukáži v praxi.
              To takhle pak rozrazím dveře, mrknu do ledničky, co tam máte dobrého, pak si v botách od bahna sednu na gauč, zjistím, že zrovna koukáte na desetitisící díl Ordinace, tak to přepnu na Ramba a pak vás pošlu se džbánkem pro čepovaný.
              To je zhruba situace, kdy rusák vlítnul na ukrajince. A mě by celkem zajímalo, jestli byste se vy mě chtěla zbavit, nebo, jestli se zeptáte, zda chci jedenáctku nebo dvanáctku do toho džbánku.

              1. Berrnarde a myslíte, že Sybila proti Vám uspěla tím, že po vás hodí ten džbánek? Když jste větší, silnější a budete házet zpátky? Existuje opravdu jen tento jeden způsob? Přišel mi do baráku nezvaný host se kterým si už osm let vyměňujeme přes plot urážky a já se s ním pustím do boje přičemž kromě svobody přijdu i o tu chalupu. Asi jsem příliš Čechem a mám příliš v kolektivním vědomí, jak k nám každou chvíli přišel silnější nezvaný host a my mohli bojovat a přijít o všechno, nebo prostě vydržet. Já Ukrajincům neberu právo na obranu. Stejně tak neberu nikou právo bránit svůj dům a svoje soukromí. Ale bude to mít důsledky o kterých se snadno mluví od stolu plného jídla, hřejícího kotle a teplé sprchy.
                Je k něčemu ta svoboda ukrajinské matce, která utekla před frontou, přišla o manžela i syna a zůstala jí jen dcera? Je jí k něčemu svoboda, když je odkázána na cizí milosrdenství, nejspíš se už domů nikdy nedostane, brzy všude uvidí kyselé ksichty domácích, kteří přestanou pomáhat, ale začnou spíš škodit, stojí to za to?
                Stojí hrdinný odpor za zničenou infrastrukturu, krvavé ztráty, stojí toto hrdinství za ztrátu všeho? Naši prezidenti, kteří byli v podobné situaci jako Zelenský, řekli, že to za to nestojí. Že nestojí za to jít do předem prohrané války… a tahle válka je pro Ukrajinu prohraná. I kdyby zbytek území ubránili, Rusko jim peníze na nové domy i továrny nedá. I kdyby začali vítězit, tak se Rus ještě postará, aby jim tam nic nezbylo a nic nefungovalo. A k tomu je dost pravděpodobné, že stejně prohrají. Tahle otázka nastane. Bude se přetřásat v celé Evropě a budou si na ní odpovídat všichni Ukrajinci. Nejen ti nahoře. Ti bohatí. Ale i ti chudí, co přišli o všechno. Nejen rodiny oligarchů, ale i rodiny, které ten odpor platily krví svých synů. Hrdinům sláva… a k tomu hlad, mor a neštovice.
                Ne, neberu jim právo na obranu. Ale tak nějak mám pocit, že by se mělo mluvit i o těch důsledcích.

                1. Pokud u Sybily rozkopnu dveře a vlezu do jejího soukromí, kde bych neměl vlastně co dělat a ona po mě vrhne ten džbánek, tak se mu vyhnu, ale řeknu si, bacha na ní, ta ženská má šťávu a dám si pak krapet majzla. Možná si i ty boty o rohožku očistím, abych pak nedostal po palici nějakou vázou. Získá u mě tím jistý respekt.
                  Pokud po vykopnutí dveří bude submisivní a odběhne mi s tím džbánkem a pak mi přinese jedenáctku gambáče, tak mě narostou ramena a budu vědět, že tlak funguje. Takže pak tu jedenáctku vyliji před ní na její koberec a sdělím jí, že piji zásadně dvanáctku plzeň, tak ať si to zopákne.
                  Ona odběhne napravit svou chybu.
                  A mě by fakt děsně zajímalo, že když mi ustoupila, jak v dnešním článku radíte, co tím získá?

                  1. Fakt si dáte krapet majzla, když po vás poletí džbánek? Nebo vás to prostě jen rozzuří a budete ještě o to útočnější?
                    Tohle je docela častá věc, když má ženská za manžela alkoholika. Myslíte, že jí pomůže odpor, pokud se on namaže a zamane si, že jí vytrestá? Každý psycholog vám řekne, že když od něj neuteče, tak ať se nebrání, protože skončí ještě hůř.
                    S Ukrajinou je to podle mě podobné. Řešit se to dalo předtím. V těch osmi uplynulých rocích.
                    Prostě jsou situace, kdy obrana vaší situaci jen zhorší a nezlepší ji. Nota bene, pokud je Putin šílený. Není to tak, že vždycky je lepší se bránit. Jedno přísloví říká, že živý pes je víc než mrtvý lev.
                    Ale to není moje rozhodnutí, tohle si Ukrajinci rozhodli sami. Teď už se s tím nic udělat nedá. Není z toho cesta zpět. Zpětně bude možné porovnávat, jestli to za to stálo. Ale teď už je všechno v běhu.

                2. Já myslím, že je to marný. Berrnarda nikdo nepředělá, a já si vážím toho, že se berrnard rozhodl hlídat berrnarda, aby diskuse zůstala slušnou diskusí. Vezměme si z berrnarda v tomhle příklad, myslím to vážně.

                  Velice se mně líbila Targusova poznámka v diskusi někde pod mým textem – totiž ta, že dějiny nezačínají 24. února 2022. Dobrá poznámka; to si totiž řada lidí neuvědomuje, nebo možná nechce uvědomit.

                  Dějiny jsou dlouhý, do pravěku vedoucí řetěz, skládající se ze vzájemně navazujících příčin a následků. Všimněme si: interpretace dějin je závislá na tom, který článek na onom řetězu určíme jako počáteční.

                  Třeba berrnard si (domnívám se) jako počátek války na Ukrajině stanovil to nešťastné únorové datum, den před znovuzavedením cenzury v ČR. Apoštol (podle předchozí reakce) počátek dějin možná vidí někde osm let tomu nazad (rusismus; to já schválně). Já vidím „počátek dějin“ někde v roce 1990, kdy výměnou za svolení ke sjednocení Německa se Gorbačovovi dostalo ujištění, že NATO nebude rozšířeno na východ a ni o píď. Přeslabikujme to důkladně ještě jednou: NATO nebude rozšířeno na východ a ni o píď.

                  O 9 let později bylo NATO rozšířeno nach Osten (na východ) o ČR, Polsko a Maďarsko. Kdo chce, může si najít mapu a změřit, kolik to bylo pídí.
                  Během dalších pěti let do NATO vstoupily Litva, Lotyšsko, Estonsko, Rumunsko, Bulharsko, Slovensko a Slovinsko, to je 14 let od „počátku dějin“. Kolik je to pídí ročně směrem na východ?
                  V roce 2009 do NATO vstupuje Albánie a Chorvatsko.
                  V roce 2013 se Nulandová veřejně pochlubila, že od roku 1991 daly USA na rozvoj ukrajinské demokracie 5 mld $.
                  V roce 2017 do NATO vstoupila Černá Hora.
                  V roce 2018 – raketové základny NATO v Polsku a Rumunsku
                  V roce 2020 – Severní Makedonie v NATO; USA odstupuje od smlouvy o otevřeném nebi.
                  V roce 2021 – Mluví se o vstupu UA do NATO. Rusko žádá o nerozšiřování NATO na východ a varuje, že bude nuceno provést odvetná opatření.
                  V roce 2022 – USA ruské požadavky odmítá a zvyšuje stavy vojsk NATO v Evropě.

                  Dál to známe z médií, a seznam protiruských kroků západu zdaleka není kompletní.

                  Za sebe říkám, že jako počátek války na UA vidím opakovaně nesplněný slib, který v roce 1990 dostal od Západu Gorbačov. A též se domnívám, že ten slib nebyl myšlen vážně, nikdy, nikdy nebyla vůle jej naplnit, a slibující strana ho dávala s vědomím, že bude porušen. – Věda výše napsané, nemohu z války na UA vinit Rusko. Už jsem to někam psal, napíšu to znova: tragédie UA spočívá v tom, že se rozhodla být americkým klackem na Rusko, a Rusko, jsouc klackem šťoucháno, klacek láme.

                  Ocenil bych, kdyby si někdo dal tu práci a sepsal, kde ve shora uvedené chronologii spočívá ta vina Ruska. Já ji nevidím.

                  1. Re: Halef

                    Jste velmi hloupý Halef, který má správně jen jezdit po poušti tam a zpět a s nikým – opakuji – s nikým, kromě svého velblouda, nekomunikovat.
                    Takto vám zas jen musím napsat – je to marný, je to marný, je to marný.
                    Kdybyste mě poslouchal, mohl jste být chytrý, mladý a krásný.
                    Takhle jste OPĚT za starého, za hnusného, za blbého.
                    A vy jste s velbloudem na poušti a
                    berrnard
                    je v lese,
                    je v lese,
                    je v lese.

                    Aby nebylo, že jsme vás tu jen potupil a nic moudrého nepronesl – vzpomenu na nedávný výrok ruského ministra Lavrova o setkání delegací, které by snad jednou měly vyjednat mír.
                    Parafrázuji:
                    „Bylo to jako dialog němého se slepým..“

              2. Nerad se pletu do cizích sporů, ale berrnarde, na ženskou si nějak moc troufáte, zdá se mi.
                Zkuste to „Sdělte mi svou adresu a já vám to ukáži v praxi“, na mě, nechce se vám? Nejdřív ale sdělte adresu vy, ta moje je celkem obecně známá.

                Od vás jsou to jenom pindy staré mindy. Z vašich textů bych usoudil nejen že měříte dva a půl metru a Rambo je proti vám chcípáček, ale taky že nejste jen obyčejný dřevorubec, ale také dvojnásobný nositel Nobelovy ceny.

                Tak se mějte hezky…..

      1. Nezaprší. Znovu vyslovuji svou konspirační teorii: někdo se o tohle dokonale postaral, bo satelity přes mraky blbě vidí.

    1. No a na takové drobné domácí práce se vždy hodí mít ve stodole malý bagr.
      A o kladné úloze bagru při lovu žížal na ryby snad ani nemusím nikoho přesvědčovat 🙂

  2. Titulek ze Seznamu: „V Trutnově uteklo stádo krav, nehody se hromadí“ Řekl bych, že v tom titulku je shrnutí našich vládních aktivit.

  3. Ivan Vyskočil:

    (…) „Ono se to dnes neříká, ale humanitární bombardování je úplně stejné svinstvo. Ale nikdo neběhal se srbskejma vlajkama po Václaváku. Nikdo. Ani tam Holubová neplakala. Až teď,“ srovnal a dodal, že byl v Německu i v Maďarsku a ani v jedné zemi se ukrajinskými vlajkami nemává a nevyvěšují se. A dokonce ani na Slovensku. „To jen my takhle blbnem. Nevím, proč vždycky musíme být ty nej, nej, nej. Akorát vždycky vyměníme ty prdele, do kterých se leze,“ (…)
    ——–
    A když tak jsme u toho Srbska, připomínám datum 24. března 1999.
    Zítra to bude už 23 let…

    1. Historické rozhodnutí. Putin oficiálně oznámil, že v nepřátelských zemích (mezi které patří USA, EU a další satelity) se bude plyn prodávat pouze za rubly. V souladu s tím ti, kteří nechtějí nakupovat za rubly, nedostanou plyn. A byla tam i klauzule, že začnou s plynem. Logicky je další na řadě ropa.

      Po takových prohlášeních dolar okamžitě klesl pod 100 rublů za dolar.
      Ještě před těmito oznámeními bylo oznámeno, že Čubajs opustil svou pozici „v čele udržitelného rozvoje“ a uprchl ze země.

      Putin také řekl, že stávající smlouvy na dodávky plynu budou splněny.
      https://colonelcassad.livejournal.com/

      1. Aby toho nebylo málo, tak v Dojčlandu stojí nákl. vlaky pro nedostatek elektřiny.
        Toníku, topiči elektrárenský, málo přikládáš pod kotel.

        1. Re: berkowitz

          No jen se přiznejte!!!
          TONÍK JE LÍNEJ HAJZL!!!

          Tak! A teď mě pan domácí zabánuje, bo jsem urazil soudruha Ojro-Toníka.

          1. Toník by možná přihodil nějakou tu lopatu wengla, ale soudruh Larysh zavřel doly a rekreuje se kde si ve Švajcu.

      2. Re: berkowitz:

        Ropy je relativně dost, takže zatím není na pořadu dne. Putin hned na poč. války chytil nerva, když padl v EU návrh nebrat ropu. Začal vyhrožovat zastavením plynu, takže Ojropanáci toho zatím nechali.

  4. Udělá zbytečnou válku,to nepůjde. Někomu to vyhovuje a bohatne na tom. Peníze neziskovek vydané na štěkání,rozeštvávání,demonstrace,barevné revoluce,to se musí vyplatit. A poštvat proti sobě,jak píše aga,Slovany, jedny proti druhým,napujcovat jim na to penize na pekny urok a jeste jim na to prodat zbraně,dobrý tah.Vydělá se 3x

  5. Tak jsem se sebevzdělávala,našla si ukrajinský slovník a zadala slova z výuky ruštiny. Slova pes kluziště táta babička hnědá byly stejné, dědeček špatně nerozumím maturita naschledanou byly jinak. Takže tak zpola stejné, možná u slovenstiny by byl výsledek podobný plus ta azbuka. Ukrajinec= druh Rusa

    1. Ked nasich skrtom pera zo slovakov z rusinskej oblasti urobili ukrajincov, a dodali do skoly ukrajinske ucebnice, nerozumel tomu ani ucitel, ani ziaci … tolko k tej podobnosti so slovencinou/rusincinou/saristinou … pac tam u nas sa aj hovori, aj hutori, aj bisiduje … ale ani slovo ukrajinsky

  6. Čerstvá zkušenost z banky v centru Prahy: v průběhu posledních dvou týdnů jsem do banky musel několikrát zajít; vždycky hned v devět hodin, kdy pobočka otvírá. Zatímco v posledních letech v pobočce pusto a prázdno (neb nás od přepážek vyhnali k internetovému bankovnictví), teď najednou v devět ráno vždycky fronta. No, spíš hrozen lidí, 99 % s modrými UA pasy. Když zřízenec dveře otevřel, skoro nestačil uskočit. Lidi se vrhli dovnitř bez ohledu na pořadí ve frontě / hroznu.

    Nahoře je zařízení, kde si zvolíte požadovaný úkon (pokladna/ bezhotovostní operace atd. ) a které vydává lístky s číslem, na něž jste pak zavoláni ke konkrétní přepážce.
    Občanky UA tomu nerozumějí, proto tam stojí pracovnice banky a pomáhá. Skoro všechny ženy z UA chtěly založit účet, jenže ouha! Asi dvaceti paní z banky vyhověla a vytiskla jim očíslovaný lístek, ale pak pravila, že bohužel, další nové účty se budou zřizovat až od půl druhé, až banka znovu otevře po polední pauze.
    Nepřejte si vidět a slyšet reakce žen, na které se nedostalo. Byl jsem v šoku.
    Paní z banky mi jen smutně řekla, „Já si tu připadám jako služka. „

    1. U nás už jich je taky jako psů a na malém městě se to neschová. Mně se zdálo,že mluví rusky. Nevim,jaký je rozdíl mezi ukrajinštinou a ruštinou. Jestli to je cizinec schopný rozeznat? Nevíte někdo?
      Nevim jak to dopadne se sympatiemi. Vypadá to jako Rus,chová se jako Rus,jak řádili Rusky ve městě,když tu byla posádka si pamatuje každý nad 40.

      1. Je otázkou, kolik jich u nás/vás bylo. V osmašedesátém jsem atky zhruba polovině nerozuměli, nebo i oni nám. Je to takový jazykový mišmaš. A vzhledem k nynější válčení, kdo ví… nezapomeňme že i |Brežněv a další předchůdci byli ukrajinci.
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Ukrajin%C5%A1tina
        Sami přiznávají že „nářečí. tak kdo ví kdo u vás je a byl. *Ono je taky docela možné, že pobyt u nás se jim líbil a proto možná ty návraty. Děti se chtějí mít tak dobře jak se měli rodiče, a bez práce… sorry
        * nehodící smažte

        1. Ale musím přiznat, že nás ani nenapadlo rozlišovat kdo a odkud. Pro nás to tenkrát byli všechno rusové… krajové odlišnosti nás ani nenapadli. A stejně by bylo zajímavé zjistit, kolik a z jakých částí ta squadra byla, jaké bylo složení a taky by možná nějaké modly hapaly. A taky jaké že složení bylo těch, co tu „nějaký čas“ pobyli.

          1. Já jich pár znala,z té družby,školní děcka tam chodila vojclům přednášet a zpívat s proveřenými pak seděli u svačiny. Někteří měli i mongoloidní rysy a byly až zpoza Uralu. Oficír,co to měli na starosti a jeho žena Valja,byli z Oděsy. On vysoký oficír,ale neznali ponožky. Nohy měli obalené v hadře. Špinavý jak onuce,to byl slabý příměr. To neprali snad od druhé světové. To jsem viděla,když jsem ty 2 jednou pozvala k sobě domů na oběd,s postranními úmysly,že od nich koupím mikrovlnou troubu,zde zatím věc neznámou a nevídanou. Však se na to pak chodili sousedi koukat,co to je za přístroj a oni vybavili půl města. Domů se jim nechtělo,báli se kam je šoupnou.Zde měli ráj,hlavně ty manželky.

            1. Re: Gaia

              Onuce se vám zaperou a fusky jsou naprostou katasrofou pro vaše nohy, pokud si obujete typ obuvi, který oficíři nosili.
              Obuce jsem si na vojně vyrobil i já. Pokud se člověk naučil je dobře namotat, bylo to nejlepší řešení, do čeho zabalit nohy zašněrované několik dnů v kanadách bez možnosti vyzutí.

            2. Mno, to je co mi vrtávalo hlavou, v Olomouci se v těch časech dalo “ sehnat“ cokoliv. Co si člověk přál, výrobky, které tady nebyly, peršany, originál kožichy a vůbec kožešinové věci a kdeco. Já když tam jezdila, tak jsem taky na nějaký „nedostatek“ nenarazila. Dost věcí co jsem dovezla má neomezenou funkčnost /žehlička s rozstřikovačem v nás tenkrát nevídaná/ a hodně perfektních věcí do domácnosti, dodnes funkční a u nás se objevily až po 90tkách ze západu, / a je to už řádka let. Jestli je pravda co píší, tak to může být následek Gorbojelcina… kdo ví, rozhodně je to ale , aspoň pro mne měřítko toho, zda ten který hytrý tam byl či ne.
              A jednu takovou dávnou, měla jsem za mlada kolegyni, |Oxanu, přišla sem s frontem , vdala se a zůstala. Tenkrát v padesátkách dostala povolení navštívit příbuzenstvo, šetřila kde co aby jim hodně pomohla, tak jsme jí donesli co kdo mohl, protože psali jak…. . No když přijela naštvaná a že už nikdy… Až po dlouhé době furt doběla z ní vylezlo proč? Postavili si/jim družstvo nové krásné domy, krásně vybavení moderním nábytkem. Akorát vše bylo na udusané hlíně. Žádná podlaha a pod. Když zapršelo tak čvachtalo. Když jim řekla že se nábytek zničí – jednoduchá odpověď … koupí se nový. Tak nevím , ale je fakt, že už tam nejela. j

              1. Re: ema
                Vy žijete taky v lese, jako berrnard?
                Tzv. napařovací žehličky se za socíku dělaly u nás v Gorolistánu a byly jich doslova mraky. V hospodě jste „napařulu“ sehnala před výplatou za stovku. Pochopitelně nejetou a v origo krabici

      2. To je snadné – všude, kde je v ruštině „G“, je v ukrajinštině „H“. Rusky Grigorij, ukrajinsky Hrihoryj. Absence „g“ je v řeči zřetelná.

        1. Vy jste chytří,děkuji,takové jednoduché rozlišení.
          Co byli tady Rusáci,tak s radovým vojákem neměl civilista možnost se setkat,chlapi oficíři byli pořád v kasárnách a na cvičeních,stejně tak děcka,vrtat měla svou školu BVV kasárnách a mezi domorodce se nedostala,ale ty nákupů chtivé paničky,ty byly nepřehlédnutelné. V tlupě a s obřími taškami obrážely obchody,kde už tak zboží bylo málo. V zimě,kožiších a papachách, povýšené,nepřehlédnutelné

          1. Rusti zakladaci sedeli v kasarnach a na verejnost se dostali jenom v ramci hromadne organizovane akce, oficiri chodili normalne do hospod, at v civilu nebo ve vojenskem,
            (krute zaplacena zkusenost: bylo treba u spolecneho stolu zajistit, ze se bude pit pivo, ne vodka, vodka byla rychla smrt pro ceskeho studenta, nezvykleho na 100gramove porce 😀 )
            pohled z druhe strany, ony barysne, kdyz s nima bavil clovek v soukromi, tak si stezovaly na prezirave pohledy ceskych zenskych v obchodech, ty velke nakupy byly pro ne investice pro zivot v Sojuzu, kdyz uz to u nas mely „za par“

            1. K té vodce žrali slanečky naložené v petilitrových lahvích,pro našince nepozřetelné,ale zřejmě bez toho se ta vodka pít nedala.
              Jiný kraj,jiný mrav

        2. Re: Homér

          Nepravda. Na „pomezí“ se v ruštině hládska „H“ používá zcela běžně.
          Viz Jurij Podoljaka a jeho svodky.

        3. Taky neumějí ch. Náš ukrajinský staršina nám říkával mehánici, mehánici. Jinak je pravda, že už v Prešově za mých časů mluvil každý jiným nářečím.

          1. V Presove je ukrajincov hromada … myslim slovenskych ukrajincov … jak tam teraz dorazili utecenci, tak nebol problem so zaradenim do skol, ucitelky (istou formou) ukrajinciny vladnu od narodenia … poniektore … podobne ako madaroni v Kosiciach … madarcina to nie je, ale s madarom sa dohovoria lepsie nez slovaci

        4. Z dob SSSR a ze známostí odtamtud si pamatuji, že prý existuje jedno ukrajinské slovo s g a sice gemb, což prý je knoflík (patrně příbuzný gombíku). Ale jak to píšou, to nevím.

      3. Re: Gaia

        Čistá ukrajinština má
        1/ jinou výslovnost, není tak měkká, jako ruština. Víc to drnčí.
        2/ Dále je v ní spousta výpůjček z polštiny, což je vám zcela k hovnu, pokud neumíte polsky.
        3/ Je tam docela fest hlásek „i“, „y“, a „ji“. Podle toho snad možná…

        Pak je problém krajových nářečí, která tak nějak oscilují mezi ruským dialektem a ukrajinštinou.

        A pak je tzv. suržyk. Ruština švihnutá ukráckým pravopisem a výslovností. Víc najdete na netu.

        A jste v prdeli.

        A kdybyste náhodou nebyla, ještě existují zakarpatské dialekty, které vzdáleně připomínají naše gorolské „ponašimu“. Na ty se nechytáte vůbec, protože je v tom přimíchaná polština, maďarština a rumunské dialekty. Většinou to je údolí od údolí. Stejně tak, jako já jsem kdysi bezpečně poznal podle několika prvních slov, ze které vesnice pochází mluvčí, kterého jsem v hlavním městě našeho Gorolistánu potkal.
        Navíc docela dost Ukrů ovládá dvě případně vícero variant krajových dialektů.

        Nejlepší budete mít, když se jich zeptáte. Ale vzhledem k mému odhadu vašeho věku bych řekl, že čistou ruštinu byste měla poznat.

      4. Spolehlivě rozeznáte ruštinu od ukrajinštiny nebo rusínštiny, pokud…
        Pokud nenarazíte na někoho z Donbasu, Podněstří a/nebo ivanofrankovské oblasti, kde se mluví nebo donedávna mluvilo rusky a ukrajinsky půl-napůl, resp. všichni mluvili oběma jazyky na stejné úrovni.

        Takové dítko teď mám ve třídě a je to docela legrace, protože postupně zjišťujeme, jak moc společných slovíček máme v rámci češtiny-ukrajinštiny-ruštiny. Nejdřív robě valilo kukadla, jak je to možné, ale teď už spolu brebentíme česko-rusko-ukrajinsky a máje radost z každého dalšího společného výrazu.

        Akorát mám stále silnější pocit, že ta rodina jsou Rusové resp. ruskojazyční Ukrové, , kteří zdrhli před ukronácky. A protože mají ukrajinské papíry, tak se naštěstí dostali do bezpečí..

        1. Re: Občan

          V Ivanofrankovsku se mluvívalo karpatským nářečím, což je varianta rusnáčtiny, poptejte se, jak mluvili děda s babi, pokud byli starousedlíky.
          Původní řeč není ani náhodou nic z toho, co jste jmenoval.

      5. Pokud máte hudební sluch, tak ukrajinština je víc sevřená, je tam spousta „i“ v místech, kde má ruština „o“, a zní tvrdě. Jinak jsou si ty jazyky dost podobné.
        Problém je v tom, že ukrajinsky se opravdu dominantně mluvilo jen v Haliči, ve zbytku státu dominoval suržuk(to je mix ruštiny a ukrajinštiny) nebo ruština. Posledních 8 let byli všichni nuceni mluvit ukrajinsky a moc jim to nešlo. Ruština byla na Ukrajině ligua franca.
        I ten jejich prezident Zelenský v opilosti dává přednost ruštině.

  7. Zkusím se na současné dění podívat jinou „fyzikálnější“ optikou.
    Nabízejí se následující základní otázky:
    -můžeme se bez surovin z Ruska obejít
    -komu stávající stav nejvíce vyhovuje
    -komu nejméně
    -kdo nejvíc získá
    -kdo nejvíc ztratí
    -je potřeba být s Ukrajinou solidární?

    Evropa je na suroviny vcelku chudá, tudíž pokud chceme udržovat stávající úroveň života, musíme je dovážet. O tomto snad nebude sporu. Následovat musí přijít otázka, které suroviny jsou pro stávající úroveň života nezbytné. Asi nebude opět sporu, že stěžejní jsou energetické suroviny, tedy ropa, plyn, uhlí, uran. Bez tohoto budeme muset prošmějdit půdy a opuštěné stodoly a hledat kosy, kladiva, sekery hrábě a rýče. Je otázka, když i ty dojdou své životnosti, kde získáme další.
    Pokud je dodává Rusko a jiné zdroje budou jen dražší a méně dostupné, pak je na nás s tímto partnerem udržovat velmi dobré vztahy a to prostřednictvím vlády. Pokud tak vláda nečiní, jde proti zájmům těch co je zvolili, nebo jmenovali a jednají proti slibu jež skládali při přijetí těchto funkcí. Páchají ten nejodpornější zločin jehož se mohou dopustit: zradili.
    Na ostatní otázky nechť si každý odpoví sám.

    Zbývá jen poslední otázka solidarity s Ukrajinou.
    Pokud je soused ožrala, zfetovaný kuřák a návštěvník pokleslých podniků a dostane se do problémů, je moji nějakou čestnou vlasteneckou povinností mu pomoci. Soudím, že pomoc by jen a jen oddalovala nevyhnutelný konec.
    Stejně tak Ukrajina. Do současného stavu se dostala svojí nacistickou politikou vůči ruským občanům. Nevidím jeden jediný důvod k solidaritě.

    1. Souhlas.
      Kolikpak bude stát tuna uhlí dovezená z JAR? Asi tolik, že se znovu budou otvírat doly nejen na Ostravsku, ale i na Kladensku, protože se to vyplatí.

  8. A dnešní svodka od JP
    https://www.youtube.com/watch?v=HxNtQU8ggjs&ab_channel=%D0%AE%D1%80%D0%B8%D0%B9%D0%9F%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BA%D0%B0

    Východ
    Hlavní děj se odehrává na linii Orlovka – Kurachovo.
    Vojska DNR a RF se pokoušejí čtyřmi průlomy v obraně VSU o obklíčení Avdějevky a Kurachova.

    Sever
    VSU se naopak pokouší probít protiútokem linii z jihu na město Izjum. Noční útok jim nevyšel, Rusům se otevírá možnost udeřit proti směru útoku, tzn. Lozovaja a Pěrvomajskij.
    Podle místních obyvatel ovšem v těchto městech instalovaly VSU dělostřelecké systémy na sídlištích a urychleně tam budují obranné posty.
    K tomu dorazily zprávy, že Polsko chystá u svých hranic krymský scénář a soustřeďuje zde vojska v takovém složení, které by mu umožnilo zabrat západní část Ukrajiny.
    Dále JP upozornil na vyhoštění 440 ruských diplomatů z Polska.

    Můj koment.
    Začíná přituhovat. Polský Antek je dost blbý na to, aby si šel pro „svůj“ Lvov. Což je průser. A pro Ivana se začíná otevírat scénář, na jaký si nikdo nedovolil ani pomyslet, ale na který má zřejmě Putin koule.
    Tím plánem je rychlé ukončení války – třeba za cenu srovnání Kyjeva se zemí. A to je pro nás ta mnohem méně blbá varianta.
    3,14-čus Fijalláh aby začal fofrem študovat hlavní zásady válečného hospodářství.

    1. Rychlym ukonceni polske akce muze byt srovnani Warszavy se zemi.
      Jenom pro pripadne hnidopichy – Polsko vyhostilo 45 ruskych diplomatu, ne 440 😉

      1. Re: Homér

        Jelikož soustavně přibývám na váze, pustil jsem si k obědu ČT-24, aby mi moc nechutnalo.
        Tam ojrosoudruzi hlásili, že se vyhoštění teprve chystá.
        Číslovka 450 pochází z AK.

        1. Obdivuji Vasi odvahu, pustit si k obedu CT-24.
          TV krabice jsem se zbavil pred cca 7 roky a opravdu mi nechybi.
          Prestal jsem cist ides, hovinky apod, posledni dobou se mi z jejich clanku dela fyzicky spatne.

          1. Třeba si to Targus pouští, aby urychlil trávení. My slabší z toho vysílání dostáváme infarkty, zástavy srdce, v lepším případě zvracíme. Kdoví, co tam v tom jejich drsném kraji vlastně jedí. Tipoval bych to na železobeton posypaný skleněnými střepy a zapíjený louhem. I to jeho ježdění s autem plným plynu, či co přesně to je, mi připomíná film Mzda strachu.

    2. Polsko by si laskavě mělo uvědomit, že obsazením Lvova v podstatě ruší výsledek druhé světové války a Němcům by nevadilo vrátit se na svá stará území.
      Aby pak Polsku nezbylo 30km mořského pobřeží a oči pro pláč.

    1. Taky je potřeba předem počítat s variantou, že by „mírovým sborům“ přestalo čirou náhodou fungovat GPS a „omylem“ by se rozhodly jít do míst konfliktu někudy přes cizí území. Jeden nikdy neví v současné situaci a se současným vedením.

      1. Ha, ha … možná zaniklo, ale oběžná dráha ISS byla 12.3.2022 zvýšena o 800m … a jen tak na okraj – naposledy, když byla zvýšena oběžná dráha, tak byl cvičně sestřelen 1 satelit 🙂
        Já jen, ať jsou věci v souvislostech …

    2. problemom polskej mierovej misie bude, ze to nebude misia modrych prilieb.

      tym sa trochen budu lisit aj od tej misie, co bola v Cchinvali, bo rusi tam boli pod mandatom OSN.

      takze poliaci budu len dalsi vojaci na strane UA army. A neviem v kolkych realnych konfliktoch boli poliaci – ci su natolko zbehli a pripraveni na pohlad na vyvratene creva este pred chvilou s tebou hovoriaceho kolegu.

      uz je len otazkou, ci dojde na slova Putina, ze zautocia na riadiace centra – v tomto pripade by to bolo nejake to velitelstvo vo Varsave a do len bude povyk, ak to nastane.

  9. Co je pořád opomíjeno je těch 8let střílení do lidí na východě UK. Už jsem to psal na kydech Uk pořvával a provokoval rusa s tím, že když nejhůř tak přijde velkej brácha a zachrání mě. Skutečnost je jiná.
    I dnes se spousta věcí děje tak aby velkej silnej bratr přišel srovnat toho hajzlíka co sem já provokoval.
    Porodnice, divadlo, obchod atd.
    Nejvíc jsem dojatej jak dnes všichni ví co je válka za hrůzu ale 8let drželi ústa.

    1. Re: Dols

      To nebyla válka, to bylo oprávněné trestání neposlušných Slovanů, kteří nechtěli chápat, proč by měli dřít na čtyři šichty pro blaho německých ojrodůchodců a ojropodnikatelů a ojrokšeftařů s ojro-odpustky – pardon – ojrodotacemi
      A vy jste zaručeně zcela hloupý Dols, který nerozumí vznešenému poslání našich – vašich Ojrosoudruhů.
      Fuj, hanba, styďte se!
      A za trest napíšete stokrát větu: Miluji Evropskou unii!

  10. Tak tenhle článek mne fakt „rozesmál“.
    Totiž když porovnám
    * ratlíky štěkající okolo a zbaběle couvající po důrazném upozornění, že takto teda ne, že do debilů a dobytků si přes plot bezdůvodně nadávat nenechám
    a
    * některé členy NATO štěkající na Rusko prostřednictvím hajlujících Ukrajinců,

    přemýšlím, jestli uškrtím při dalším výpadu či invektivě já, nebo uškrtí „blázen Putin“.

    Jó, leda že by přestali zdravit a k témuž navádět svý satelity, či děti,…

  11. Vakuum vlády (správy) nebývá…
    https://www.youtube.com/watch?v=sQtMizXQDIM&ab_channel=%D0%AE%D1%80%D0%B8%D0%B9%D0%9F%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D0%BA%D0%B0

    Dnes bojovat nebudem.
    Malý kousek nepřátelské svodky Ona to vlastně ani není svodka.

    J. P. upozorňuje na jiné problémy, a těmi není pouze obnova zásobování dobytých a vyčištěných území.
    Jako příklad dává město Putivl, jehož území bylo začleněno do Ukrajiny až v r. 1925 a obyvatelstvo takřka stoprocentně mluví rusky. Toto město se ani nedobývalo, ani nečistilo od zbytků ukrajinských sil.
    Od té doby tam panovalo absolutní bezvládí.
    Po třech týdnech se objevil ukrajinský důstojník teritoriální obrany, začal rozdávat pušky a sestavovat oddíly domobrany. Obyvatelé města se pochopitelně táží, co se děje, a nevědí, co mají dělat.
    Takovým způsobem dobyli Ukrajinci zpátky mnohé lokality okolo města Sumy a další v Černigovské oblasti bez jediného výstřelu.
    Reakce ruské strany – nula nic.
    J. P. tvrdí, že západ chystal obyvatelstvo Ukrajiny na partyzánskou válku celých osm let, tedy počítal s tím, že VSU budou ruskou armádou rozprášeny a už dlouho před vypuknutím konfliktu zásoboval Kyjev prostředky pro vedení partyzánské války – protitankové a protiletadlové systémy, které obsluhují pěšáci.

    Pak přijde scénář výroby evropského Somálska – obrovská rozloha země cca 500 000 km2. J. P. je zděšen slovy mluvčího Peskova, který prohlásil, že Rusové se nebudou podílet na vybudování správy obsazených území a dokládá na případu Putivli, že Ukrajina už to dělá místo nich. Pak se stane, že na území, kde na Rusy nikdo nestřílel při jejich obsazení, začnou střílet ozbrojenci, bohužel nyní v ruském týlu.

    Můj koment.
    To, co popisuje J. P., jsem registroval ve svodkách a na mapě bojů už předtím, a podezíral jsem ho, že „příliš“ fandí Rusům.
    Docházím k závěru, že Ivan těžce podcenil funkci druhosledových jednotek, resp. z operace je zcela vynechal.
    Což opravdu znamená významné nebezpečí zavlečení země do letitého konfliktu, ve kterém nemá Ivan proti západu žádnou šanci.
    Na roztočení spirály občanské války postačí první prolitá krev.

    1. S j.p. si dovolim nesuhlasit.

      pan ma iste pravdu v pripade, ak zoberieme do uvahy totalne idealny stav pre rusov.

      rus potrebuje zaistit podstatne veci a nejaka horna dolna nie je podstatna. Ak si pamatam, davno po vojne sa este v CSR prehanali banderovci. V Odese do 50-tych rokov nevedeli zlikvidovat banditizmus.

      Aj ja by som chcel, aby sa vojna skoncila a aby tam prestali umierat ludia. Rus to robi tak, ze da moznost, a podla toho aku si vyberies, tak sa zariadi. UA dostala v prvych dnoch moznost nebojovat – vybrala si boj.
      Azov dostal moznost odist z Mariupolu – vybral si boj.
      Mohlo to zostat iba pri berrnardovej zlomenej ruke. Obavam sa, ze to nakoniec skonci amputaciou.

      Rus nerozvinie druhy sled operacie – ak neratame gardu v Chersone a okoli, pac sa caka na krok zapadu.
      Psonci sa tahaju k vychodnym hraniciam a cela operacna situacia sa zmeni vstupom PL do konfliktu.

      Az teraz vyplavavaju na povrch infosky, ze napriek tomu, ze je to rus mal pripravene, tak prve tyzdne mali problem s koordinaciou vlastnych jednotiek.

  12. Králík62

    Vůbec nic proti vaší „podvratné“ činnosti, ale už jsem se jednou doprošoval nějakého odkazu.
    Znovu – nemohl bvyste občas své věty podepřít odkazem? To není snaha vás tu topit na lžičce vody, některé věci mne prostě zajímají více, některé vůbec a můj čas není neomezený.

    1. Že jste to Vy, budu se snažit vyhovět. Můj názor vzniká na základě řady materiálů, tak se budu snažit uvést alespoň ten nejdůležitější.
      Moje obvyklé zdroje – Zelenský, Arestovyč, svodka MO Ukrajiny, strana.ua, ukrajinské televize(videa), svodka MO Ruska, Basurin, Jurij, Kedmi, saker, telegram kanály – collonelcassad, intelslava, anna_news
      Nejlepším zdrojem je spousta drobných videí na youtube nebo telegramu, ze kterých se dá složit obrázek nebo pochopit, jakým směrem a jak moc jiné zdroje „ohýbají“ situaci.
      Třeba MO Ruska několikrát ohlásilo dobytí některého městyse. Všichni se rozčilují, že jsou tam blbci, ale za tím je schovaný protiútok a dobytí městyse Ukrajinou a pak zase ruský protiútok. Nikdo prorusky orientovaný neřekne, že ztratili dobyté území, Jurij začíná teprve poslední 3 dny přiznávat kvalitu ukrajinské armády.
      Nebo videa humanitárních konvojů, které jezdívaly bez vojenských doprovodů, teď už jsou někde s doprovody => ruská armáda ovládla jen dopravní tepny, prostor kolem nich už není tak bezpečný. Dnes to nepřímo potvrzuje i Jurij.

  13. Ono by stačilo zeptat se kteréhokoli z rozdmýchávačů WWIII, KAM před tou (pravděpodobně JADERNOU) válkou UTEČE.
    Politiků, presstitutů, aktivistů, podnikavců, ale i kvokajících řaďáků.
    Také není od věci povšimnout si, že část z nich je bezdětná a část geronti nad hrobem.

    Než jsem na sebe uvalil bobra mlčení, zeptal jsem se jedné kolegyně.
    Koukala jak tele na nový vrata a nezmohla se na odpověď.

    Nikdo z těch idiotů si totiž zjevně nepřipouští, že pokud se jim povede rozpoutat válku s Ruskem (a tím pádem i s Čínou), tak to v první lajně nejhůř schytá přelidněná EU, kde se na ploše (vč. UK) menší než třetina Ruska tísní skoro 600 000 000 lidí.
    A to i v případě, že by se jednalo „jen“ o válku konvenční.

    Navíc…
    Na rozdíl od EU a USA i jadernou válku přežije na Sibiři, v kanadských severních teritoriích a v Africe násobně víc lidí než kdekoli v EU nebo v USA.
    Takže pokud nebude Země zbavena života úplně, vzejde nová civilizace z Asie a Afriky. A se zbídačenými zbytky Evropanů a USáků se nebude bavit vůbec o ničem.

    Presstituti se na to neptají.
    Ale mohli a měli bychom se na to ptát MY.

  14. To máte těžký, Apoštole.
    To je jako kdyby na mě někdo znenadání v hospodě skočil a zlomil mi ruku. Já bych mu pak tou zdravou, už připraven, musel zlámat obě a potom bych mohl považovat náš konflikt za spravedlivě ukončený.
    Vy radíte, že bych měl pokrčit rameny, jít domů a nechat mu tam ještě mýho frťana na stole. Pravdu máte v tom, že bych druhým přístupem už dál neeskaloval konflikt, ale takhle bych to já prostě neuměl.
    Proto se taky do politiky nehrnu, protože vím, že bych nebyl dobrý politik. „Napadl jsi mě? Tak teď mě budeš muset dorazit, protože, pokud to neuděláš, od teď ti půjdu po krku, bez ohledu na následky“.
    Ale já to nerozhoduji, tak se třeba zachovají tak, jak jim radíte vy.

    1. p.s.
      Všiml jste si, Zakladateli? Ve svém postu jsem nepoužil ani jeden vulgarismus, ani jsem na nikoho nezaútočil. Ze mě ještě nakonec bude dobrý diskutér (teda, pokud mi to zase někdy neujede).

    2. Berrnarde… nejde o vás, ani o toho druhého. Jde o ostatní v hospodě. Protože není v zájmu ani hospodského ani lidí co bydlí okolo, abyste bez ohledu na následky v zápalu boje hospodu zapálili, vytáhli kvéry a kulky aby létaly do okolních oken… Není v zájmu nikoho, abyste v zápalu boje zmrzačili nějakého kolemjdoucího.

      Je na ostatních aby vás roztrhli a začali oba uklidňovat. Pokud to neudělají, tak vaše rvačka bude skutečně bez ohledu na následky, ale ty následky nebudou jen na rváčích, ale i na okolí. Proto není od věci, aby v hospodě seděl i někdo, kdo řekne: „chlapi nechte toho“.

      1. V tom s vámi souhlasím, ale je tam potíž.
        Už se mi to totiž stalo, moji kamarádi mě z toho chlápka utrhli. A pak už mi nedovolili srovnat účet. Konflikt sice dál nepokračoval, ale já si odnášel křivdu. A mít v sobě nepomstěnou křivdu je horší, než mít rozbitou tlamu. To první bolí víc.

        1. Re: berrnard

          Jó, to znám!
          Lidi jsou strašné kurvy! Ožerou se jak hovada a pak se nedívají, kam šlapou! A já abych kvůli nim byl měsíc na marodce!!!

          To mi říkal můj kámoš, když měl obě ruce na dlahách a nemohl se pořádně vychcat a nažrat.
          Ten blbec nechal trčet oběruce ven, když ležel v hospodě pod stolem.
          :-((
          Stane se…

    3. Len si skus odpovedat na otazku – preco ti dotycny tu ruku zlomili?
      Ty pises ze nahle a necakane. A si svaty?

      Alebo si kradol sliepky, obklopil si sa nackami a kade si po dedine chodil, tade si vykrikoval, ako to dotycnemu natries a strngal si retazmi a ukazoval boxery na rukach.

      Sebareflexia na UA je nula cela nic. V USA uz otvorene hovoria ze s Banderom je to ako keby mal KKK v USAF svoje vlastne bojove skupiny. Skus sledovat aj ine spravodajstva okrem CT :))

    4. Tak jo, Berrnarde.
      KAM před WWIII utečete Vy?

      A než začnete machrovat svalnatejma řečičkama, vezměte na vědomí, že v případě WWIII, po které tak prahnete, poletí Kalibry, Kinžály, Iskandery a pod. i SEM, DO KOTLINKY. A do Berlína, Paříže, Londýna, Říma, Rigy a do každé Suché Lozi, kde bude nějaký výrobní/logistický provoz.

      1. Občane, nespoléhejte se na to, že ti psychopati, co rozhodují, mají stejný pud sebezáchovy jako Vy. Nemají. Existuje i tzv. pud k smrti, některá hovádka jsou od přirozenosti suicidální, hlavně, když s nimi zařve co největší počet dalších.
        A to nemluvím o tom, že hluboko v genech těch, co rozhodují, je zadrátováno, že čím víc obětí pro jejich bohy, tím větší bude jejich odměna na onom světě. A tito dnes mají v rukou všechny prostředky, aby vyvolali masovou psychozu, kdy za nimi půjdou masy jak lumíci až do propasti. Jako by se to už nestalo poměrně nedávno.

    5. Kazdy konflikt ma svuj vyvoj a gradaci.
      I ten „blby cigan“ zacne konflikt recma typu: Dej korunu, dej cigo, kup ruma, nedas? nemas? dostanes …
      Neverim, ze konflikt zacina okamzitym, bezduvodnym zlomenim ruky.
      At uz jde o hospodskou rvacku, nebo valku mezi staty.

  15. Jak napsal Targus, není co dodat.
    Ovšem pokud si připustíme, že se nejedná o Putinovu hru, ale o zoufalou hru Západu jak si udržet velmocenské postavení v měnícím se světě, je to jinak. Monopolární Pax Americana končí, Čínu která má krytá záda Ruskem nelze zastavit. Jediná šance jak oddálit kolaps Západu je zmocnit se Ruska, oslabit ho a v ideálním případě ho převzít. Co se nepovedlo za Jelcina, mělo by se povést nyní. Nejedná se o vykalkulovaný boj, ale o poslední pokus zastavit kolo dějin. Hlavním objektem není Ukrajina, stačí se podívat s jakou radostí se Západ dívá na její vylidňování a ničení, ale Rusko. Podle hesla hop nebo trop.
    Pokud za to zaplatíme jen zničením naší životní úrovně, tak to bude velmi zajímavá příležitost pozorovat takovou obrovskou změnu běhu světa. Západní civilizace má velkou šanci přežít, ale musí na ni vydat všechny síly. Zatím jsme ve fázi samodestrukce, ničení všeho na čem evropská civilizace stála. Pokud evropská civilizace zkolabuje, zahájí nový chalifát cestu k budoucímu rozvoji. Ale to bude bez nás.

    1. Strejdo,
      také to na mě dělá dojem zoufalé hry západu, kdy se západ, zřejmě mylně, domnívá, že Putin to jaderné tlačítko nezmačkne.
      Postoj USA je: klidně se v Evropě s Ruskem poperte, jen když na tom vydělám a válka zůstane v Evropě.
      Vzpomínám si jak vyhecovali Gruzii v r 2008 a pak jí nepomohli, nebo jak říkali Sadámovi – klidně si ten Kuvajt vem, nikomu to vadit nebude.
      No a po Číně USA chtějí: nepomáhejte Rusku a dodržujte sankce. A za odměnu si to s váma vyřídíme až Rusko porazíme a vy zůstanete bez spojence sami.

    2. Jedná se o vykalkulovaný boj, jehož cílem je už přes tisíc let vykynožit Slovany. Západ je ovládán entitou, která je ochotna kvůli tomu obětovat téměř cokoliv. Nehledejte v tom racionální smysl, ale uvědomte si, že lidstvo se neřídí raciem.

  16. Jsou to jenom zbožná přání. Západu vyhovuje, že se konflikt protahuje. Proto stále přilévá benzin do toho ohně.

  17. Pokud má země spoustu vnitřních problémů, tak je třeba odvést pozornost obyvatelstva, nejlépe válkou.
    Pokud se vytrácí jednota národa, tak ji nejlépe obnovím bojem proti společnému nepříteli.
    Ty válečné bubny se v ČR ozývaly už dlouho, dnes už je to finále.
    Když se podíváte na aktivitu vlády, tak co tam vidíte?

  18. Není co dodat.
    Leda snad můj dojem, že Putin je jediný, kdo ještě má zbytky rozumu.

    Poslouchal jsem dnes, tedy vlastně už včera chvíli Železného na ČT24, jak se několikrát za sebou snažil vysvětlit svým hostům, že je načase rozpoutat leteckou válku nad Ukrajinou mezi Ruskem a NATO.
    A takoví dělají veřejné mínění.
    Ach jo…

    1. Mezitím videa od řidičů kamionů z příjezdu na polsko-běloruskou hranici. Armádní kolony s americkou vlajkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *