Včera se u mě objevila dlouho očekávaná návštěva. Můj kamarád, co si vzal za manželku holku z Ruska a co střídavě žije v Permu a tady u nás. Zajisté si z Kydů pamatujete moje občasné články, protože kdykoliv se objevil, jeho informace mi doplnily celou řadu střípků, které by mě ohledně Ruska vůbec nenapadly. Nebudu sem psát, čím je, moji staří čtenáři si to pamatují, a vzhledem k tomu, jak dnešní doba stojí za houby, nebudu mu komplikovat život víc, než mu ho komplikuje naše demokratická vláda.
Vy, co tohoto člověka ode mě ještě neznáte, tak vězte, že pracuje ve velmi prestižním a specializovaném fyzikálním oboru, kde pracuje absolutní světová špička dokonce i v Rusku. Zároveň je ten obor tak komplexní, že v něm uspějí jen lidé, co mají opravdu velký technický rozhled. Značná část jeho práce spočívá v návštěvách světových vědeckých konferencí, takže nejenže je to takový Ajnštajn, ale zároveň nemůže být vědecký mimoň, který neví, co se kolem něj děje.
Společně strávený velikonoční večer za to stál (jako pokaždé). Není nad to, mít někde insidera, který nemá důvod vám lhát nebo se za něco schovávat. Popíjeli jsme Dolskou medovinu, kterou mám rád, protože moje portské ještě není hotové. Jako obvykle vám ty informace naservíruju bez ladu a skladu, jak jsem je vyposlechl a pochopil.
Takže:
- Válka je značně zasáhla. Především v tom smyslu, že i oni vnímají tu závažnost konfliktu. Tohle prostě není nějaká hloupá přetlačovaná v Sýrii. Tohle bude mít obrovský dosah, obrovské náklady a bude to mít vliv na jednotivce, protože tentokrát nikomu nebude prominuta nějaká chyba v osobním postoji. Ruská manželka mého kamaráda si dává velmi pozor na jazyk a sama o ničem moc nechce mluvit. Protože se snadno může tam i tady dostat do průseru. Běžný člověk může být snadno obviněn a snadno použit jako exemplární případ. Z tohoto hlediska to velká válka prostě je a Rusové to tak od začátku berou. Od první chvíle je to válka mezi Ruskem a NATO. Ukrajina se k tomu víceméně jen připletla. Řekl mi to asi takhle: „Kolik myslíš, že je možné obětovat vojáků ve válce s Ukrajinou?“ Odpověděl jsem, že dvacet tisíc se snese. „A kolik vojáků je možné obětovat ve válce proti NATO a USA? Desetkrát tolik?“ Takhle to Rusové berou. Putinovi se už teď podařilo národu vysvětlit, že nebojují proti nýmandovi Zelenskému, ale proti Bidenovi, proti americké hegemonii, proti Polsku, Německu, Francii, Británii… Tam se snesou větší ztráty, ne?
- Ty platby za plyn v rublech… Vůbec nejde o to, jak to vypadá navenek. Nejde o to, že evropské státy platí v eurech a Gazprombank z toho dělá rubly. Tedy vlk se nažere a koza zůstane celá… To jsou jen technikálie. Původní problém Ruska byl v tom, že dostávalo zaplaceno v eurech nebo dolarech a to na účtech různých mezinárodních bank. A když přišly sankce, tak Rusové sice měli spoustu peněz, ale reálně s nimi nemohli disponovat. Putin prostě nově říká, že plyn je zaplacen až tehdy, kdy Rusko dostane rubly na účet v Rusku u ruských bank. Čili v praxi – kdy se eura a dolary přestěhují pod ruskou moc. Protože v té chvíli z nich Gazprombank teprve udělá ty rubly. Původně bylo zaplaceno tím, že RWE odeslala prachy ze svého účtu (na nějaký jiný účet, který americké sankce zablokovaly). Nově je zaplaceno až tím, že prachy překročí ruské hranice a dostanou se pod ochranu ruské armády. Všechno ostatní jsou kecy pro neznalou veřejnost a tupé novináře. Podstatou celého procesu je to, aby všechny ty penízky pěkně byly v ruských rukách od A do Z. A samozřejmě, to se EU a USA nelíbí. Protože postaru ty peníze někde po cestě zadrželi, zablokovali, zmrazili a nebo prachsprostě ukradli a Putin byl rád, když měl k dispozici alespoň něco.
- Když už jsme u toho kradačství peněz za plyn… Už v předchozích mírových letech byl Gazprom v jednom kuse u arbitrážních soudů, protože Němcům se nelíbily ceny za plyn…. že jsou moc vysoké. A spustili arbitráž, kterou Gazprom samozřejmě prohrál a bylo mu nařízeno cenu o něco snížit a rozdíl peněz vrátit. Tedy to ani nemusel, protože až po arbitráži se teprve platby za plyn dostaly do ruských rukou. Bylo v tom hodně politiky, ale Rusko tím ztrácelo hodně peněz. To teď také skončilo. Odteď Rusko dodává měsíc plyn a pak očekává penízky. A až bude mít Putin grošíky v ruce, tak pak teprve je to zaplacené a pak teprve bude pouštět plyn dál. Tedy… tohle nové pravidlo teď bude podrobeno zkoušce v reálných podmínkách. Podle mého kamaráda prostě musí dojít na evropský pokus to nezaplatit, protože pokud tento spor Rusko vyhraje, tak tím skončí poslední neblahé chyby Jelcinova režimu, který dopustil takové smlouvy. Hraje se opravdu o hodně. Můj kamarád očekává, že se teď celé léto budou štengrovat a na podzim se ukáže, kdo je na delší straně páky.
- Když se bavíme o smlouvách… Putin hned na začátku války řekl další důležitou věc – Rusko si chartu OSN a mezinárodní právo bude vykládat samo… a od začátku války se úzkostlivě snaží, aby před celým rozvojovým světem a Čínou vypadali jako ti, kdo dodržují smlouvy a dodržují chartu OSN. Proto pořád mluví o genocidě na Donbasu, protože genocida legitimizuje invazi. Takhle to je. Proto také USA mluvili o genocidě v Kosovu, protože to opravňuje zásah. Pravdu má samozřejmě ta strana, která má větší kanóny, ale Rus se bude velmi velmi snažit, aby si tam v Mariupolu i jinde vysbíral nějaké zajatce s vytetovaným hákenkrojcem (ty bude mít pro svojí veřejnost – to je ta denacifikace), ale hlavně se postarají, aby měli nějaké plukovníky, generály, majory, nebo tak něco, kteří se přiznají k rozkazům proti civilistům na Donbasu (to potřebují pro Čínu, Indii, Saúdskou Arábii a Afriku). To bude světu stačit, aby ruskou invazi schválil.
- A samozřejmě Rusko zcela a úplně od prvního dne kašle na to, co si myslí Západ. Všechno, co Putin dělá, to dělá kvůli těm 6,5 miliardám lidí, kteří nejsou EU a USA. My sledujeme nelogické kroky na válečném poli. Nechápeme, proč už dávno nejsou vybombardované trati vedoucí do Polska, nechápeme, proč se Rusové až teď zaměřují za sklady paliv. To všechno je proto, že se Rus snaží před nezápadním světem vypadat jako někdo, kdo dodržuje úmluvy. Nejde vůbec o to, jestli nám budou nebo nebudou dodávat ropu a plyn. Vůbec nejde o to, jestli nám budou dodávat ocel a nebo jestli budeme mít neprodyšnou hranici. Jde jen a jen o to, aby indický Modi nemohl říct, že s Ruskem nemohou uzavřít smlouvu, protože se nemohou spolehnout na její dodržování. Proto je možné válčit/neválčit, proto je možné útočit/neútočit, proto se děje spousta věcí, které z vojenského hlediska nedávají smysl. Ano, nedávají, protože Putin má vojenské hledisko až na druhém místě. Na první místě je hledisko politické. Nejde o to, co říká Západ, ale co říká Peking a Dillí. Nejde o to, co říká Berlín, ale co říká Teherán a Almata. Nejde o to, co říká Londýn, ale co říká Djakarta a Kábul. Putin prostě vždycky musí až reagovat. On nemůže vypovědět smlouvy, které Rusko podepsalo. Rusko z celého tohoto konfliktu musí před nezápadním světem vyjít jako někdo, s kým je možné obchodovat až za hrob. Proto musí smlouvy porušit nejprve Západ. Putin bude v tomto ohledu vždycky až druhý, ale to nic nemění na tom, že se v Kremlu modlí ostošest, aby Západ zase něco porušil a on toho mohl využít pro posílení své pozice.
- Putin nemá předem namíchané karty. Ani není jisté, zda a jak velké vítězství s tím, co má v ruce, uhraje. Nemá v ruce moc žolíků a jeho soupeři hrají tvrdě. Ale Putinovi jde o víc než tuhle partii. Hraje tak, aby šest a půl miliardy přihlížejících vidělo, že hraje poctivě. Je mu úplně jedno, že Západní soupeři na něj pokřikují. S těmi hraje vabank, nějak to dopadne, ale pak si Rusko sedne k dalším stolům. Větším a plnějším. Pro tuto budoucnost teď teče zbytečná krev na frontě.
Tolik můj kamarád… neberte to jako slovo Boží. Je to prostě jen názor insidera, který se v Rusku pohybuje ve společnosti lidí, kteří jednak umějí anglicky, mají zcela volný přístup do světa, ale přitom sdílejí Putinovo vidění budoucnosti. Je to prostě další střípek do mozaiky.
Vyjádření vyhozené učitelky mgr. Bednářové + diskuze pod článkem.
https://pravyprostor.net/vyjadreni-mimo-sluzbu-postavene-ucitelky/
Po té diskusi jsem obzvlášť vděčný zakladateli, jak nás drží u huby.
Zakladatel vás (plurál) nedrží u huby. Tak to není.
Zakladatel zažil něco jako lepší časy, kdy se diskuse odbývaly na úrovni téměř akademické, a experimentuje, zda je možné takovou úroveň udržet i dnes. A ukazuje se, že to možné je.
Znáte Teorii rozbitého okna? (ne-li, na Wiki naleznete vysvětlení)
Stačí málo: hned, jak hovno spatřím, místo abych ho nevšímavě překročil, uklidím ho. Drtivá většina lidí, včetně našich názorových odpůrců, přirozeně tíhne k vlídnosti a ke slušnosti. K tomu stačí málo: předcházet potížím dříve, než nastanou.
Jste-li s úrovní zdejší diskuse spokojen (spokojeni), je to bez rozdílu zásluha všech zúčastněných.
Politiku cukru, apelu a biče na ty, kdo nereagují ani na cukr, ani na apel, ani na své lepší já, považuji za nerozdílnou a efektivní. A jsem za ní vděčný.
Fóra, kde jsem působil dříve, to žalostně nezvládala. Mj. proto, že se neustále snažila o nějaká PRAVIDLA, která pak lidé rafinovaně obcházeli a direktoriát nerespektoval a uklízel prostě nepohodlné. (vrchol pitomosti a nekompetentnosti: Přece nebudu číst, co na mém webu lidi píšou, budu řešit jen to, co někdo potrefený napráská).
V tomhle považuji autokratické vedení (bez pravidel, jen s zdravým rozumem a citem autokrata) za ideál. Já jsem tu doma, ostatní jsou hosté, kteří ať rádi či neradi respektují moje mantinely slušnosti.
Jediný problém autokracie je předávání moci z generace na generaci. To je pro web či blog irelevantní, takže to nemá chybu.
Neboli: U sebe doma se hovno nepřekračuje. Z mnoha dobrých důvodů.
Mám dojem, že zcela nedávno jste uklidil objekt, jenž se choval jako Váš známý z husopastvy. Ale možná se mýlím.
Nemýlíte se. Sám mne k tomu vyzval, rád jsem mu vyhověl.
Čekala jsem (ale nedoufala), zda jí poskytne pomocnou ruku někdo z Charty 2022. Bohužel z jejich počínání usuzuji na prasklou bublinu hned za bublifukem. Myslím si, ze se budou stále točit kolem covidu z důvodu své propagace a do dalšího levelu ani postoupit nechtějí.
Své o tom ví i p Kapal ze Svobodného rádia
Štěpán Kotrba
3 hod
Němci by se měli koupat méně často, aby spotřebovali méně energie dodávané z Ruska. Píše o tom Bild s odkazem na slova dermatoložky Yael Adlerové. Mytí je podle odborníka málokdy dobré.
„Stačí umýt čtyři části těla, pokožka se totiž čistí sama, když ji necháte být. Méně mytí ve sprše, menší spotřeba ruské energie. Pokud se myjete méně často, objeví se na pokožce prospěšné bakterie, které ji čistí, “řekla Adlerová.
Německý ministr zemědělství Cem Ozdemir již dříve vyzval Němce, aby jedli méně masa , aby mohli bojovat s Ruskem.
————
Ti Rusové už musí mít z nás „zápaďáků“ kvalitní prču, ne?
PS: Myslím, že Pepin v Postřížinách doporučuje „omévat přirození vlažnó vodó.“… to by byla jedna z těch 4 částí těla.
U Stalingradu se prý němci nemyli vůbec.
Re: Ládik!!!
Já se taky nemyju vůbec. Jsem už u Stalingradu? Anebo Stalingrad za mnou dorazí o něco později?
Ládiku, prosím prosím, nezveršoval byste tu zprávu od Kotrby? Vy jste v tomhle génius! Myslím, že by to opravdu sedlo.
Taky se přimlouvám, a ačkoli nejsem rouškař, tentokrát si vezmu respirátor. Poprskaný monitor se blbě čistí.
Helmut s láskou.
Myj si, Hildo 4 místa!
Jinak nejsem optimista.
Chtěl jsem tě mít na parádu
stala jsi se zdrojem smradu.
V mušli najdeš trochu vody
umyj si ty vejcovody
vypláchni si chrup
máš ho plný krup.
Re: Ládik!!!
Nádhera!
Rovnou do slabikáře!!!
Měli bysme Ládikovy!!! epigramy souborně vydat v nějaké tištěné publikaci, která ponese název Slabikář!!! (včetně výkřičníků).
Slabykář.
Mně tam chybí ty výkřičníky, ty bych si tam snažně přál… kdybych si směl přát.
Re: Ládik!!! a Halef
slaBÝkařcype…
Moc děkuji 🙂
U Stalingradu špínu ožraly vešky, ne?
🤔
Je krásné, jak se hygienické standardy dají ideologicky lehce změnit. Nějaká „vědecká práce“ to podpoří.
A kdyby člověk náhodou krapátko smrděl, pomůže voňavka.
Preto su tie francuzske tak vekmi vypracovane. Dlhobo pouzivane na kralovskom dvore. A potom prisla nejaka „vedecka praca“ a normou (v Europe) zacalo byt umyvanie sa:-).
Kyvadlo sa teraz vracia. Otazkou je, kto spadne do jamy…
Yael a Ozdemir ve 21. století radí Němcům s hygienou…
🐔🐔🐔🐔🐔
Pět slepic!
Hammam – turecká/muslimská lázeň – je jako veřejná lázeň písemně zaznamenána již v 9. stol. n.l.
Do té doby byly tyto lázně budovány zejména v palácích a sporadicky u mešit. Od 9. století dodnes jsou provozovány různými spolky pro tělesnou a duchovní očistu, ale čistota těla – tedy hygiena – je prioritou.
Adlerová je židovka. I židé znají – sice mnohem primitivnější, nicméně veřejnou – lázeň ; mikveh.
Pokud spolu s muslimem Ozdemirem propagují špindírství, pak patří do blázince, protože to je v příkrém rozporu s náboženstvími, jež vyznávají.
Má moc zajímavého manžela, dermatoložka: https://de.wikipedia.org/wiki/WerteInitiative._j%C3%BCdisch-deutsche_Positionen
Škodlivost přílišného mytí rozpoznali již nacisté, kteří ve svých „převýchovných zařízeních“ zavedli pro „dočasně ubytované“ mytí teplou vodou jednou za čtrnáct dní. V progresivnějších zařízeních se „dočasně ubytovaní“ myli pouze studenou vodou bez použití mýdla, nebo se nemyli vůbec.
Kupodivu s tím byli soukmenovci Elio Adlera a Yael Adler(ové) nespokojeni a dokonce zpátečnicky hovořili o týrání.
„V progresivnějších zařízeních se „dočasně ubytovaní“ myli pouze studenou vodou bez použití mýdla“
Tady bych se jich zastal, jelikož z vyprávění vím, že několika mým předkům mýdlo dali, akorát jim pak omylem místo vody pustili něco jiného.
a mýdlo pak udělali z nich.
Aneb: je přece lepší, když ti Rus plyn zavře, než když ti ho Němec pustí.
To je sice oblíbený, nicméně hoax.
Z vyhladovělého vězně totiž mýdlo neuděláte, ani kdybyste se moc snažila. Jeho tělo postrádá tuk, nezbytný pro zmýdelnění. Emaciace vězňů koncentračních táborů a ghett byla tak velká, že jejich tělo spotřebovalo i tuk z kostí, jater, srdce atd.
Tohle je stara vesta. Spina do 3 mm hreje, nad 3 mm se odlupuje.
„Schéma podzemních pater Azovstalu“….. (je to fakt? není?)
https://t.me/logikamarkova/2052
Neni to fakt. Jde o obrazek ke hre z roku 2015 (nakonec nebylo dost zajemcu a nevydali ji)
https://www.kickstarter.com/projects/1336904045/blackout-2/
https://ksr-ugc.imgix.net/assets/003/477/475/e2c8b0c9a17d26cb8c69cf8c6b138e87_original.jpg?ixlib=rb-4.0.2&w=680&fit=max&v=1426960706&gif-q=50&q=92&s=772c481c7051113d199689074af8015e
no. ale obvykle je to děláno podle n+ějakého vzoru.
Vojáci končí, nastupují učitelé ….
Telegram:
„Předseda krymského parlamentu Konstantinov řekl, že učitelé z Krymu pojedou učit na osvobozená území Ukrajiny. Pojedou pouze dobrovolníci.“
Jdi, kopni ho,
my te podporime !..
https://imgway.cz/s/8TU6
Ta sedla…!
Nora Fridrichová „Tak hele Ivani, my tam pošleme, co my chceme, hlavně ať vy co nejdřív táhnete zpátky do zemljanek za Natašama.“
To je mi odvaha. Já jsem nedávno vymydlil celou vesnici mongolů…ale bylo to jen na plejáku a na nejnižší obtížnost.
“ Seňka dal Feďkovi přes držku a schoval se pod prádelník. “
( Daniil Charms )
Pánové (a dámy, jsou-li zde), zjišťuji, že je zde trochu problém v komunikaci daný přesilou. Když sem hodím příspěvek, tak mi spousta lidí odpoví, dají argumenty. Četl jsem je, ale nemám na reakci. Pro mě je strop tak max. pár příspěvků jednou za pár dní. Tady bych mohl strávit v diskuzi celý den. Na většinu jsem tedy nereagoval, ale neberte to z mé strany nijak ve zlém.
Re: Nk
Přeloženo do jazyka českého – takže se na nějakou debatu nechytáte.
Neboli jak jsme říkávali na vojně – nechytáte se ani za hlavu.
Vůbec není problém si jednoho adepta na ztrapnění a roznesení na kopytech vybrat a tomu odpovědět.
Všichni tady uvítáme pohled z opačného pólu širokého spektra názorů.
Njn., co už…, pozdravujte Stejskala.
Znám jenom jednoho Stejskala, Lubomíra. Doufám, že nemyslíte právě toho. Ten mi zatopil, moc, moc, moc.
Je to mocný muž.
Blicí smajlík
Re: Helanov
Nikoli, mám na mysli Liborka, někdejšího soudruha řídícího debat na ACZ.
Než jeho flek nahradili samotní bloggeři typu Fendrych a spol. a posléze placené privátní mazací a banovací služby fejsbůku, byl na něj vyvíjen dosti velký tlak, jak má mazat, koho mazat, atd.
Prostě bylo poznat, kdy přišel z pojebu – pardon – kdy byl na koberečku a dostal sodu.Nevím, kolik za to bral, ale moc jsem mu ty prachy nezáviděl…
Za Libora to bolo na ACZ este ako tak. Potom, ako pisete, nastupil Fendrych. Inak, v nejakej korespodencii so mnou sa ho pokusal Libor akoze obhajovat, ked som vycital jeho jednostrannost a liberalnu angazovanost. Stejskal mi napisal nieco v tom zmysle, ze to tak nie je, ze on je veriaci…
No, ale bodaj by boli dnes „cenzori“ vsade taki, aky bol Stejskal, to by sa dalo debatovat…
Aha.
Ne.
To víte, že ne.
Jak by někdo mohl brát „proruskou scénu“ ve zlém.
To je faleš…
„Zbytečná krev“ …
tady asi nebudu s Apoštolem úplně souhlasit. Filosoficky samozřejmě ano. Každá válka je vůl. Vždy se dějí na obou stranách hrozné věci, utrpení… mocipáni řeknou a ty jdeš střílet někoho, koho neznáš. Prakticky však nemyslím, že Rusové vedou zbytečnou a nesmyslnou válku. Dokonce, jak jde čas, jak si skládám celou tu mozaiku rusko-ukrajinských vztahů, rusko-NATO vztahů, jsem o „nezbytnosti“ ruské invaze přesvědčený stále jasněji. Jsem přesvědčen, že si spočetli, že kdyby váhali, tak by nakonec prováhali. Ten tlak byl obrovský a každým rokem narůstal až k neúnosnosti. A to nejen vojensky a geopoliticky, ale ve všech aspektech vztahů. Ekonomicky, kulturně, společensky…vždyť jenom ten sport. Negři v atletice sypou horem dolem, nikdo ani nepípne, bo rasismus. Rusáci už celá léta nesměli reprezentovat svou zemi, tak nějak kolektivně. Ne k vůli tomu se války nevedou, je to jen jeden střípek z mnoha.
Každá válka je vůl, ale tahle pro Rusy určitě není zbytečná.
Přesně.
Re: Mnd
Ja, genau, mein Heer, to je přesně ono.
Ať udělal Ivan, co chtěl, furt na ho*no, furt byl špatný.
Dnes se všichni diví, že se potkan v posledním koutě otočil proti páníčkovi s padesátkrát vyšší hmotností a zaútočil těžkým rafancem do křečové žíly.
Nikdy nesmíš poraženého dostat do takové pozice, že už nemá co ztratit. Toto tzv. západ s Ivanem přesně udělal. Žádná sankce nebyla dost malá, žádná oslovská hlava na Ivanových ramenou nebyla dost blbá.
Nikdo z těch namyšlených Ojro-kokotů si nedal tu práci zajet na Sibiř a pořádně se podívat, kam všude ty trubky s plynem a ropu vlastně vedou.
Dnes se kreténci z Bruslogradu diví, že Rus má víc peněz, než kdy předtím, i když ropu prodává hluboko pod tržní cenou.
A indiáni se chechtají…
Kdyz mir je prestavka mezi valkami..A soucast naseho sveta.
Ovsem ta svetova, je neco jineho.
Z titulku predtim /Neuvedomuji si to/,az se mi zatajil dech. To je namet na knihy a nastesti nejsem akademyk. /Klicove slovo je tady, spolecensko-politicky filtr/.
Kdyz svet je tim nastavenej sejdrem, proti nam a proti zivotu vubec.
Vlajkova lod je vetsinou obklopena dalsimi lodickami ,ponorkama s povinnosti na ochranu, pac tam sidli velitelstvi flotily. Taky by tam mela byt jedna hasicska..
Ukrajina se nikam nepripletla. Mela ukoly vyprovokovat prinejmensim od 2014.
Ale vcera zacala ruska ofenziva a misto 200-300 utoku jich bylo 800. Vypada to na spech.
Kazdy den jim U. ubyva vojaku na stovky. Pocitam , min nez mesic, na skonceni.
Dve zensky se ted dohodly, ze Finsko a Svedsko brzy /asi cerven /vstoupi do NATO a rusove si musi uvolnit ruce, kdyz navic se krici stale vice ze zapadu ze NATO musi zautocit na Rusko..
Ovsem videt, vedet a uhadnout pohnutky,umysly ,reakce, vcetne spousty informaci , ktere maji jen oni /daleko v Rusku/,je vzdy sazka do loterie..
Tedy zvysena moznost ,do utoku postrcenych evropanu, taky instruktorama,ze zamori , jako ted.
Dobrovolnici z celeho Ruska se hlasi na frontu ..
Presvedceni rusu /a nejen jich/misto Putina, poskytl a poskytuje zapad a stedre..Denne to narusta.
Dobre to rekli srbove , my musime kvuli zavislosti hlasovat proti Rusku, jinak nas znici..
Spekulace o ztratach ruske armady a dvojiho druhu , jsou zcela mimo me chapani a zcela nepodstatne, se domnivam….A nerealne ,kdyz se predpoklada vojaci budou secitat ztraty a na souctu dvacet tisic,ihned prestanou bojovat.
Nebo provedou prevrat. Nebo co.Pokr. potom.
Zřejmě usoudili, že kdyby to nechali plavat, tak mají zítra další Majdan někde na Kavkaze.
Nebylo by to nic složitého, saúdský lid je nejlepší přítel amerického lidu. A učených imámů produkují docela dost.
A Kavkaz má pro RF podobný význam, jako třeba pro Izrael Golanské výšiny. Z hlediska obrany celkem zásadní.
„Každá válka je vůl, ale tahle pro Rusy určitě není zbytečná.“
Ja si myslim opak. Z dlhodobeho hladiska to bude pre Rusko prehra a prave tato vojna na Ukrajine bude v konecnom dosledku zbytocna. Nie prehra s USA, alebo s bezvladnou Europou. Rusko prehraje samo so sebou, a – zaroven – s Cinou…
Uzemia stabilnej nestability, ktore Putin vytvoril a kde mal a ma svoje posadky (Osetsko, Armensko, Abchazko, LDR, DDR, Krym…predtym Podnestersko) by Rusko chranili dlhodobo a boli by to „zamrznute“ konflikty, na pozadi ktorych sa mohlo Rusko zviechat vo svojej vnutornej politike, stabilizacii a posilnovania, hlavne smerom k Cine.
Touto vojnou toto vsetko padlo.
Dovetok.
Nutit niekoho doma zakonom, aby vojnu nenazyval vojnou, ale specialnou operaciou, uz to same je prvy prejav vnutornej prehry.
Re: JAHA
Nutit doma někoho zákonem řvát Slava Ukrajině a dávat posmrtně medaile nacistům, případně důchody doživším náckům v cizině, to taky není nejlepší řešení problému. Každému, co jeho jest. A co se stalo, nemůže se odestát.
Těšte se na zimu, do Paprikášova to máte kousek. Tam se najíte a zahřejete.
Viszontlátásra!
Acohentizmus, ako ste si mohli davno vsimnut, nepatri medzi moje oblubene „argumenty“, preto Vam v podobnom duchu neodpoviem.
Re: JAHA
To jste hodný, já žádnou odpověď nečekám.
Radši budu speciálně operovat, než abych vraždění civilistů po tisících, jak to dělali Banderovi souputníci, nazýval vlastenectkým počinem.
Heil Bandera!
Tak to ste sa uz posunuli k trapnosti. A tou poslednou vetou ste to zaklincovali. No, ale, nech sa paci. Ak radi salutujete a hajlujete…
„Ja si myslim opak.“ A hlavně: ne-my-slet. Jeden nesmysl za druhým. Vůbec netušíte, na kolika frontách a jak dlouho západ útočí a snaží se Rusko zničit. To nejsou žádné konspirační teorie, ale s přehledem doložitelné informace. Padl leda západ spolu s námi. Na hlavu.
Tak JP míní, že bitva o Donbas už začala.
https://t.me/yurasumy/3166
Re: Králík62
Já jsem avízoval začátek už před pár dny. A „víznul“ jsem to přesně, páč jsem gaučový generál a rozumím všemu úplně nejlíp.
Si dělám nechutnou p**el jak z JP, tak z pana Králíka.
Nikoli. Má úvaha vycházela z první zmínky o „vyčištění lokality“, v níž se nacházelo více kusů VSU, určených ke granulaci na biomasu. Tento termín se předtím neobjevoval a z toho jsem usoudil, že Ivan se tozhodl pro eliminaci všech dostupných kusů, a to bez ohledu na cokoli.
Však už také propaganda vyrazila s „množstvím civilistů ukrývajících se v Azovstalu před ruským bombardováním – vč. malých dětí a kojenců“.
Myslím, že v okamžiku kdy Konašenkov začal hlásit 100-200-300 střel denně místo obvyklých 15-30, tak bylo jasné, že začal odpočet. A když se místa hlášených dopadů přiblížila frontové linii už šlo o hodiny.
Soukromý tip, že pěchota se dá do pohybu na velikonoční pondělí mi vyšel, ale nevyšel ani jeden z tipů na překvapení.
Re: Králík62
Tak to já vám vysvětlím.
Velikonoční zajíčci berou vaše čmuchací manévry jako zcela nekalou konkurenci. Proto vám nevyšlo vůbec nic.
Zajíci jsou svině!!!
Padesátá léta se fakt vrátila v plné síle: „Zchudneme o pár let. Ale bylo vám tehdy špatně? Spisovatel Vopěnka se ptá“
Ten uvědomělý aktivismus je neuvěřitelný. Kdyby totéž zažil za minulého režimu, tak by dodnes kvičel o neschopnosti komunistů a jak je nemožné něco podobného v pokrokovém západním světě.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Zchudneme-o-par-let-Ale-bylo-vam-tehdy-spatne-Spisovatel-Vopenka-se-pta-699326
Tedy moje fantazie nezná mezí a tak mne napadá možná souvislost s kvantovou mechanikou – kdo si dovede představit, jak by mikročástice mohla být zároveň i vlnou ?
A co, či kdo se aktivuje na takovou vlnu, že uvede vše do pohybu a podobně, jako tsunami smete vše, co má být smeteno. A kdo ten pohyb, změnu jaksi vyprovokuje,…
A dál to nevím.
Bohatě stačí zákon akce a reakce. Tlak vzbuzuje protitlak.
Těžko mohli čekat, že Rus ten dlouhodobý tlak ustojí a nebude reagovat.
Dál to ani nechci vědět, tohle vypadá na veliký prooser.
Vůbec si neumím představit, jak tam po tomhle budou ti nešťastní Ukrajinci spolu žít.
Taková rána se může hojit několik desetiletí.
Přijde mi, že bod zvratu byl překročen, není jednoduchá cesta zpět, na to se událo příliš zvěrstev. A opravdu Rus nenechal, aby počáteční vraždění, hajlování,… jen tak prošlo. A Ukrajinci nechť „poděkují“ těm, kdo je do toho zatáhli. Stejně jako bychom měli „poděkovat“ my těm „našim“.
Teda, zrovna tu byla skupinka 4 ukrajinských dětí, snad jsou ještě příliš malé na to, aby se chytli nedobroty, co se na Ukrajině děje. Po vajíčkách a bonbónech nezbylo ani stopy,… brali vše.
Děti jsou nevinné.
Ano, proto dostaly bonbóny i všechna malovaná vajíčka. A jedna z nich – děvčica se chlubila, že se jmenuje Marianka, tak jsem jí jméno pochválila.
K otázce – takovou částicí je například foton.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Foton
A teď mi dochází, že to byla asi řečnická otázka, tak jako bych nic nenapsal…
fotony, kvarky a další částice – vůbec tomu nerozumím, ale vím, že jsou součástí našeho světa, života. A jestli jsou zároveň i vlnou? No, proč ne, i když není snadné si to představit 🙂
Četl jsem teď jen zběžně – vyzobávám pouze dnešní příspěvky – a vidím toto: „Fotony, škvarky a další částice … jsou součástí našeho světa, života.“
Ano! Nadšený souhlas ! 🙂
škvarky se nám minulý týden velmi povedly 🙂 Ani by se nemusely mlet,…
„“O jednoho zrádce méně“: Zelenskij dohlíží na kampaň vražd, únosů a mučení politické opozice.“
***
https://bavorovy-poznmky.tribe.so/post/o-jednoho-zradce-mene-zelenskij-dohlizi-na-kampan-vrazd-unosu-a-muceni-poli–625d18ca2554cd3b6e8c73fb
Máme události i na domácím hřišti, tudíž je třeba poreferovat i o nich.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ocima-byznysu-cash-only-nejvetsi-protiinflacni-zbran-ma-v-rukou-vlada-198410#source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest189_panel_sluzeb_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Uvedu zde i podstatné věty:
„Martin Jašminský, Zuzana Kubátová a Jiří Zatloukal komentují dění v českém byznysu. Přinášíme vám webovou podobu newsletteru Cash Only“
„Největší páku na ovlivňování inflačních očekávání má vláda. Ta má daleko větší vliv na psychologii společnosti a může udělat zásadní věc. V přepracovaném rozpočtu může zmrazit růst platů státních zaměstnanců, může valorizovat důchody jen podle zákona, a nikoli nad jeho rámec, může navýšit některé daně.“
A je to tady. Na platy a důchody sere pes, ale to zvyšování daní od vlády jež slibovala, že daně nezvýší je moc pěkné doporučení. Tak jak to okecá pravdomluvný premier. Bude to takové velice zajímavé. Inflace tu s námi bude několik roků, Státní zaměstnanci a důchodci padnou do sociální sítě a budou se udržovat při životě z daní ještě pracujících. Ale což, hlavně , že jsme jednotní s Ukrajinou.
„Musí ale zvládnout řídit její narativ, který v sobě musí obsahovat přechodnost: Zmrazení platů ve státním sektoru bude tedy jen dočasné, příští rok – respektive až se dostaneme z krize – zase platy svižně porostou, nejvíc u učitelů. Škrty v rozpočtu musí být výrazné a jednorázové.“
Hlavně aby zvládli ten nerativ, vše ostatní je podružné.
„Ekonomika je komplexní organismus, v němž se mísí rozhodování jednotlivců firem, a psychologie v ní hraje obrovskou roli. Bude-li vláda postupovat sebejistě, strhne s sebou i velkou část společnosti.“
Tak kdo bude sebejistě následovat strhnutí se spolu s vládou do propasti.
Vidle trojky pětky i rycí a na ně.
Aha, už chápu, jak splácí Uk dluhy za zbraně a vojenský materiál (zdroj AK):
https://www.aktualnikonflikty.cz/download/file.php?id=25476&sid=37fb814354b689ae30690f7b8366243f
https://www.youtube.com/watch?v=TGu3J7Tg2bc
Tohle téma bylo hodně živé na Donbase, od r. 2014 se periodicky vrací.
Nikdo nic nedokázal, ale podezření zůstala.
1) Na ukrajinské straně fronty se objevily stížnosti, že lidé, kteří měli lehká zranění, umírali v nemocnici a pozůstalým nedovolovali otevřít rakev.
2) Děti, 7-18 let, zmizely obvykle při návratu ze školy. Za těch 8 let se kolem linie fronty pohřešuje víc než tisíc dětí, které zmizely beze stopy.
Tenkrát se o to zajímal Vlk, v roce 2015.
Nejspíš jsou to pověsti, nic nevypátral.
Odebrat orgány v polních podmínkách tak aby byly použitelné, není jednoduché.
To budou pověsti jako o černý sanitce nebo o dětech ztracených v IKEA
Re: pithart
A kdo vám nakecal, že orgány se odebíraly v polních podmínkách?
Ostatně ty tzv. polní podmínky zvládli soudruzi již v Kosmetu, o tom nevíte? Když do toho začala zcela nevhodně vrtat proslulá Srbobijka de Ponte-ová, šla více než hbitě od válu.
Studujte…
Tenkrát o tom psal Vlk velkej článek, vyzdrojovanej jak je jeho zvykem.
Měl jsem tu čest malinko se podílet dodáním jednoho zdroje.
Je to někde v hlubinách Kosy a já jsem teď moc línej – knedlo zelo.
Tak jsem to vyhrabal:
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/05/18/napul-plna-sklenice-aneb-o-obchodu-s-lidskymi-organy-na-ukrajine-cast-i/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/05/19/napul-plna-sklenice-aneb-o-obchodu-s-lidskymi-organy-na-ukrajine-cast-ii/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/05/20/napul-plna-sklenice-aneb-o-obchodu-s-lidskymi-organy-na-ukrajine-cast-iii/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/05/21/napul-plna-sklenice-aneb-o-obchodu-s-lidskymi-organy-na-ukrajine-cast-iv/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/05/22/napul-plna-sklenice-aneb-o-obchodu-s-lidskymi-organy-na-ukrajine-cast-v/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/05/23/kseftuje-se-na-ukrajine-s-organy-nebo-ne-dil-vi/
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2015/05/24/kseftuje-se-na-ukrajine-s-organy-nebo-ne-dil-vii-zaverecny-pro-jozefa-antalu/
Jsou to dlouhý fláky, Vlk je důkladný.
Probral všechna pro a proti, důkazy i pověsti.
Reagovali na něj i čtenáři – např Hoplinka Medová, ale to už bylo jen mlácení prázdné slámy.
Tak proto mají ty masové kuličky z IKEA takovou zvláštní chuť…
Soudruzi berrnard a Náhodný kolemjdoucí se podivují nad nevolí Ivana vůči budování nových základen NATO, resp. USA (všichni víme, která bije, že ano).
Zde z ofiko tisku.
https://www.pokec24.cz/politika/namorni-zakladna-nato-ve-vystavbe-v-ukrajinskem-ocakove-znicena/?attempt=1
Citace:
https://www.pokec24.cz/politika/namorni-zakladna-nato-ve-vystavbe-v-ukrajinskem-ocakove-znicena/?attempt=1
Neboli ofiko tisk přiznal, že na dohled centra ruského námořnictva – Sevastopolu, měla vyrůst základna NATO.
A ti dva soudruzi se DIVÍ, že se to Ivanovi nelíbí v kontextu série státních převratů – pardon – barevných a zejména velmi lidových revolucí, v kontextu rozstřílení Iráku, Libye, Sýrie, Afghu, blablabla…
Ech, matlám to tu bez brejlí a nikdo mne nenakopne do zádele, že tu melu hov**.
Tady je ta citace:
Snímky, které se objevily na síti, ukazují hustý kouř v Očakovu. Uvádí se, že budovaná námořní základna pro lodě NATO byla skutečně zničena.
A zveřejněno to bylo 25. 02. 2022
Když už jsem tu zase vlezl, zeptám se soudruhů b** a Nk***, co si myslí oni o tom, že NATO si staví základny ve státech, které nejsou členské a jsou v naprosto fatálním ekonomickém vleku členů tohoto spolku.
Kde je nějaká deklamovaná státní suverenita, územní svrchovanost a tak všelijak podobně? Soudruzi v ukradeném parlamentu to schválili? Nemělo by o tom náhodou proběhnout referendum?
Aby bylo jasno, mne osobně neskutečně sere tzv. dvojí metr, ať se užívá kdekoli a kdykoli. Zřejmě asi proto, že jsem takřka vždy stál u toho ch*jového.
Btw. taky se tomu říká – chcát druhému rovnou do ksichtu.
Ta základna NATO původně měla být v Sevastopolu. Ale z toho sešlo, protože Krym. Nebo proto Krym.
Nyní si NATO buduje námořní základnu v Rumunsko. Souvisí to s Bosporem neb v době válečné Turecko na základě mezinárodní dohody povoluje proplout Bosporem pouze lodím, které mají v Černém nebo Azovském moři domovskou adresu.
Málokdo chápe pravy důvod války v Afghánistánu.
Proč všichni mají tak ukrutný zájem právě o tuhle chudou zemičku.
Britové Sověti, Američané, všichni planuli touhou podmanit si právě tuhle řiť světa.
Afghánistán sousedí se šesti zajímavými státy.
Je to bezva, z jednoho místa funět za krk Turkmenistánu, Uzbekistánu, Číně, Íránu, Pákistánu a ještě jedné postsovětské republice. ( Nemám po ruce mapu. )
Bin Ládin byl jenom záminka.
Tálibové se zajímají výhradně o domácí politiku. A podle zákona Paštů prostě nesmějí vydat nevěřícím souvěrce. Navíc nabízeli, že Bin Ládina vydají Pákistánu. Což Amíci hrdě odmítli.
Blicí smajlík
🤮
Telegram:
„V Lotyšsku dnes začíná jarní fáze rozsáhlého cvičení Namejs-2022 za účasti jednotek NATO. První fáze se zúčastní vojáci ze Spojených států, České republiky, Polska, Spojeného království, Litvy a Estonska.
V rámci rozšířených společných úkolových uskupení NATO v Lotyšsku budou plnit úkoly jednotky deseti zemí: Albánie, České republiky, Itálie, Islandu, Černé Hory, Kanady, Polska, Slovenska, Slovinska a Španělska.
Celkový počet zahraničních vojáků v Lotyšsku bude přibližně 3 000. Cvičení bude pokračovat do 27. května.“
Targusi, a co přesně z toho článku usuzujete?
Píšete, oficiální tisk přiznal. Nikdy jsem o pokec24 neslyšel. Ale moc oficiálně to nezní. A když jsem se díval, co je to zač, tak ho měli na nějakém tom seznamu dezinformačních webů. Ať si o takových seznamech myslíme cokoliv, tak se tam nedávají weby, které by šlo označit jako oficiální tisk. Ale jak říkám, nikdy jsem o něm neslyšel.
Když se podívám do obsahu. Tak článek je z 25. 2. A píše se tam, jak byly protiletecké ukrajinské systémy potlačeny, letecká infrastruktura vyřazena nebo to, že byl dobit Mariupol a Cherson. A to tehdy nebyla zjevně pravda a není ani dnes. Je to ale něco, co by mohla tvrdit přepálená ruská propaganda.
Z videa nic poznat nejde, ale ta fotka vypadá, jako záběr na kotviště trajektů pro turisty, co mají ve městě. Můžete si najít fotky a recenze. A opravdu to nevypadá jako vojenská námořní základna. Je to malé město s malým přístavem. Ten článek pouze ukazuje nějaký kouř a oheň a říká, tohle je námořní základna NATO. Klidně by to mohlo být nějaké rybářské molo. Nevidíte nic, co by potvrzovalo.
Pro Vás toto je věrohodná informace o tom, že na Ukrajině NATO stavělo nějakou vojenskou námořní základnu a byla zničena Ruskem?
Re: Nk
Ze kterého článku? Nejsem si jist, o čem chcete diskutovat. Zkuste býti popisnější, seňore.
Město Očakov – Očakiv existuje, najděte si jej. K hledání je naprosto skvělá nějaká mapa.
US základna se tam budovala – viz zde:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/majdan-ukrajina-exposlankyne-rusko-spojene-staty.A190228_115336_zahranicni_fort
A dobře mrkněte na datum, kdy ten rozhovor vyšel.
K tvrzení, že v Očakivu není vojenská základna:
https://www.valka.cz/Ocakiv-t251131
Vojenské objekty:
Military Objects:
Vojenská námořní základna
-46°37’00.53″N 31°33’39.20″E (přístav)
– 46°37’23.89″N 31°32’54.84″E
Vojenské letiště Očakov (військове містечко № 68) 46°38’12.27″N 31°33’13.61″E
Batérie pobřežní obrany
– č. 1 46°36’08.75″N 31°32’52.22″E
– č. 2 46°36’38.41″N 31°32’31.20″E
– č. 3 46°36’54.31″N 31°31’47.86″E
– č. 4 46°37’24.80″N 31°30’35.38″E
– Pervomajskaja 46°34’19.26″N 31°33’30.89″E
Vojenská nemocnice 46°36’57.10″N 31°32’09.18″E
Ty tajné značky jsou koordináty. Za domácí úkol se naučte, co to slovo znamená.
Cherson, ani M-pol nebyly, nejsou a nebudou dobity ani náhodou, naučte se česky.
Nazdar, bazar!
P. S.: Opravdu vám stojí za to dělat ze sebe kokota?
Pozn. pro editora – kdo si myslí, že kokot je pánské přirození, je pěkně hnusné prase. Je to totiž manžel od slepice.
Nuž hej, však preto sme ako chalani na Záhorí na seba v bitkách revali: ty kokot drevený, striebornými klincami obíjaný. Manžel od sliepky, jasná vec 😀
Trochu mě Váš krapet sprostý a arogantní přístup k diskuzi irituje. Je pěkné, že jste si dal takovou práci, ale mohl byste zapracovat i na tom přístupu.
Tak jste přeskočil vše, co se Vám nehodí. A k přístavu. Ano ten tam je. Skvělé, že se shodneme. A podle fotky to vypadá jako záběr na 46°37’00.53″N 31°33’39.20″E ze severu. Podle té řady stromů a oploceného areálu. Jestli na té mapě najdete i něco, co vypadá jako vojenská základna NATO, je ale druhá věc.
Re: Nk
Nepřeskočil jsem vůbec nic. Vy poznáte z nebeských fotek bez rozlišení a přiblížení (na to jsou spešl programy) akorát tak kulové s přehazovačkou. Kromě toho se netrápíte s datem pořízení.
25. 2. byl Ch-n obsazen RA, s tím nic moc nenaděláte. druhá věc je, že později byla vytlačena VSU, to bývá ve válce dosti obvyklé, ale to jste na školení neměli, takže uznávám.
Koniny, že dosud není dobyt M-pol a Ch-n, si nechte do hospody k pivu. tyto skutečnosti konstatuje i genštáb v Kyjevě. Dvě akce na jeho znovudobytí, pořádané soudruhem gubernátorem Kimem, skončily fiaskem. Kolony se k mostu do Ch-nu ani nepřiblížily.
Očakov vybombardovali hned 24.2. Dokonce to řekli tehdy v médiích, bo to nečekali. A na druhý den zakázali ty weby.
@Apoštol
https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&p=259105&sid=37fb814354b689ae30690f7b8366243f#p259105
Teď už jen chybí, aby mě citoval ještě Jurij Podoljak a bude to úplně dokonalé. 🙂
Já bych si uměl představit ještě vyšší stupeň dokonalosti: až Vás bude citovat Rakušan nebo Richterová. – Že by Vás citovali Novotný, Pekarová nebo Černochová, o tom neuvažuji, něco takového je, myslím, mimo intelektuální kapacitu jmenovaných 🙂
Rakušan nebo Richterová?
To je zase mimo kapacitu podlosti a servilnosti jmenovaných. 😄
Ale jejich zákeřnost a vychcanost to bohatě kompenzuje. – Taky přijde na to, kde bude Apoštol citován, ehm, že. – vizme poznámku strejdovu o něco níže.
No, může citovat i Rychetský, toho bych se maličko, opravdu jen maličko, začal obávat. Je jaro a ledy jsou tenké.
Co Rychetský, ale takový Stříž…
Podoljaka to ví, pokud je to tak, z první ruky.
Každopádně zajímavý pohled z druhé strany. Že to není konflikt versus UA x RF, ale NATO x RF, je zase jasnější.
Telegram Kyjev:
„Zelenského poradce Arestovič prohlásil, že Ukrajina zvítězila: „Ukrajinský prezident dnes řekl, že pokud obránci Mariupolu zemřou, Ukrajina odstoupí od jednání, tj. jednoduše je dorazíme. Budeme ničit, dokud na naší půdě nezemře i ten poslední šmejd z jejich strany.
A to je úplně jiná věc. Podmínky si bude diktovat Ukrajina. A oni nemají co odpovědět, jsou v krizi a mají hroznou politickou katastrofu, nevědí, jak se z této situace dostat. Je to vlastně vítězství Ukrajiny.““
Ponekud „unaveny“ Zelenskyj
https://t.me/yurasumy/3163
Zelenský je pod velkým tlakem. Od „spojenců“, musí dělat, co chtějí oni, i když s tím třeba nesouhlasí. Teď obětovat UA. I když. … Východu mu asi líto není.
V tomto klipů mi připomíná Hitlera ke konci Vypětí mu pomáhají zvládnout drogy. Jako Hitlerovi. V tomto případě konkrétně kokain. Ale dávky nelze zvyšovat donekonečna…
Jak ukázal kamerou před sebou ty papíry, to bylo skoro jako: „Hele, tohle mám nařízeno přečíst… ale, tvl, já už na to peču.“
„ZE ZAHRANIČÍ: V neděli v Paříži shořel malý ruský pravoslavný kostel, informovala agentura AFP“
—
Jistě náhoda nebo vadná elektroinstalace.
Právě probíhá lítý boj mezi pravoslavnými.
Ekumena kope za novou speciální pravoslavnou církev, která vznikla cca před třemi lety ( nevím přesně) na Ukrajině.
Katolíci píšou dopisy ruským věřícím, aby už konečně svrhli toho ďábla Kirilla.
V Istanbulu zrovna probíhá něco jako vyvržení ruského pravoslaví z počestných církví.
V české kotlince je to pro bigoty náramně závažné téma. 😀
Já jsem starý pohan a ťukám si prstem na čelíčko. 😀
Doplněk: Ukrajinská církev se odtrhla už v devadesátých.
Ale ofiko to musí potvrdit patriarcha Bartoloměj v Istanbulu , tzv. autokefalie.
Maj to kluci a děvčata složitý.
😀
Což je komické, protože pravoslaví je typické pro východ Ukrajiny, který je zároveň většinově ruskojazyčný.
Na západě převažují řečtí katolíci nad římskými. Na Podkarpatské Rusi mají vlastní autokefální (nevím, co to znamená) pravoslavnou církev. Na střední Ukrajině je to půl napůl pravoslaví a řecké katolictví a na východě jsou skoro všichni pravoslavní.
Hlavně je komické, že ještě v 21 století hraje tak velkou a neblahou roli náboženství.
Vždycky si říkám, že čínský Si má recht. Když posílá náboženské pošuky na převýchovu a ty nejzavilejší bigoty nechá rozebrat na orgány. Ať jsou užiteční aspoň po smrti.
Aspoň myslím, třeba mne Alef opraví 🙂
Číňani jsou většinově konfucio – tao – buddhisté. Tozn. tradiční kult předků, přírodních sil a u některých to má antropomorfní buddhistický nátěr. Je to spíše životní názor nebo postoj, ne náboženství, jak ho chápeme my.
Ale na severozápadě a západě jsou několik set let, muslimové. Situaci jsem kdysi studoval, dalo by to na knihu. Po jednom muslimském povstání v povodi Žluté řeky, (v povstáních slimáci tradičně likvidovali jinověrce) to Číňané téměř totálně vyčistili. Právě proto jsou tyto oblasti dodnes Čína.
Nic tím neschvuji, je to historie.
Neopraví, je to tak.
Buddhismus je principielně tolerantní a nekonfliktní, proto je schopen koexistence se vším, co ho nechá na pokoji. – Nejsem na buddhismus nějaký zvláštní odborník, ale došel jsem k závěru, že řadit buddhismus mezi náboženství je chyba (u jejíchž počátků stojí zřejmě křesťanství).
Nekonfliktnost buddhismu vyvěrá z toho, že nejde o náboženství, nýbrž o nauku o lidské mysli – formulovanou jazykem starověku, protože Buddha ve své době jiné výrazové prostředky k dispozici neměl. Nepochybuji o tom, že dnes by své učení formuloval jinak (a zachoval by jeho esenci). Buddhista nepotřebuje v něco věřit, buddhista potřebuje (chce) cvičit svou mysl.
Konfucius vnímá řád věcí a říká nám, kde v tom řádu věcí je naše místo.
Taoismus mluví o tom, kde se řád věcí bere a jaké jsou jeho obecné obrysy.
Toto trojí nejen že si vzájemně neodporuje, nýbrž naopak ve svém působení vzájemně se doplňuje. Synergie.
Že Čína drží islám zkrátka, není divu. Pouštní náboženství jsou nesnášenlivá a islám v tom mezi nimi obzvlášť vyniká.
Alefe, neuvazujete o clanku na toto zajimave tema ??
🙂
Proč ne. Zaujme to kromě Vás ještě někoho dalšího? – Možná. Váhám. Víte, kdysi jsem měl docela protivný sklon kázat a poučovat ostatní, a tak trochu se obávám, že jsem se ho dodnes tak úplně nezbavil (určitě se mezi zde přítomnými najde někdo, kdo se mnou v tomto bodě bude živě souhlasit). Ostýchám se trochu…
—
Ale využívám příležitosti, už dlouho se Vás na to chci zeptat: homer z AK, to jste Vy? Pak-li ano, smekám před záslužnou činností, kterou spolu s ostatními kolegy z AK konáte.
jj homer z AK a zdejsi Homer je tataz osoba 😉
A dekuji za pochvalu …
zajímá
🙂 Uvidíme – ale není to slib!
připojuji se, zajímá.
Víte-li pak, že zklamání je nenaplněné očekávání?
Jojo, můžete přidat Rohingy, či jak se jmenují v té Barmě, kde je dotáhli Angličané.
Ti jsou také velice hodní, tak hodní že nás*ali i budhisty. A to je co říct.
Konfucius byl pohan.
Byl státní úředník, ministr spravedlnosti, později se živil jako učitel.
Sám o sobě tvrdil, že nic nevymyslel, že jenom oprašuje moudrosti předků.
Byl silně konzervativní.
To všechno cca 500 let před jurodivým Kristem, který chodil po vodě a sytil zástupy dvěma rybama.
Víte, ta tupá, hysterická nenávist taky o něčem vypovídá.
No, „jurodivý“Ježíš alespoň přestal s hlásáním nadřazenosti a vyvolenosti svého rodného kmene, a nepožadoval nadvládu nad všemi ostatními pronárody, případně rovnou jejich zničení jako klatých. Tzv. křesťanství je pouze infiltrovanou prodlouženou ocelovou pěstí nenávistného judaismu – tedy hlavně jeho západní formy – i proto ta nenávist proti východnímu pravoslaví.
Zase tady čtu v diskuzi, jak NATO chce napadnout Rusko. Často se opakuje formulace, jak se NATO rozšiřuje na východ nebo jak obkličuje Rusko. To vyvolává obrázek zlého impéria, které se sune k ruským hranicím a útok se blíží.
Jenže NATO se nerozšiřuje jako Rusko na Ukrajině. Do NATO se dává přihláška, musíte splnit nějaké podmínky a buď vás vezmou, nebo ne. Lepší formulace by byla, že východní státy se přidávají k NATO. A proč se přidávají? Z obavy z Ruska. Vidíme to teď. Rusko napadlo Ukrajinu a Finsko se Švédskem hledá, kam založilo tu přihlášku. A co dělá Rusko? Vyhrožuje jim.
Vy jste tady služebně?
Asi služebník iDnesu, podle nápadných shod v textu:
https://flaska.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=786243
Pokud nepíše pro peníze, čeká ho probuzení. Jako celou většinu populace.
A jéje, režimní politruk.
Už mlčím, už mlčím…
Je to Flaška. Protože styl psaní, věty, slovní spojení, je stejný. I obsah toho článku.
Dříve byl zvyk, že druhá strana za každým rohem viděla ruského agenta. Jak vidím, tento zlozvyk se rozmáhá i na proruské scéně.
Proruská scéna?
Co to je? Kdo to je?
Existuje u nás i scéna proAzovská?
Hajlujete rád?
Naplno nebo nesměle – tzv „na Drábovou“?
Uctivý síghajlíček, soudruhu praporčíku!
😀 😀 😀
Uctivý sighajlíček, moc pěkné. S dovolením převezmu a příležitostně využiju.
Ale jistě 😀
😂😁nikde to říkat nebudu, bo nejsu tak odvážné, ale je to krásné.
Jejda. Něco mi uteklo. Nechápu přirovnání „na Drábovou“. Prosím o osvětlení?
Dejte si.
Se zvukem 🙂
https://twitter.com/karelpeka/status/1506541668123746304
Kde má Drábová prsa a kde břicho (o mozku nemluvě ) ?
Proč se tato paní, jiste s vysokou inteligencí a ve svém oboru erudovaná, nechá vždy před volbami tahat jak medvěd?
Já jsem si jí dřív strašně vážil, ale posledních několik let se dala na politiku a většina jejích reakcí je strašně přepálená.
Ztratila glanc.
Ale odbornice je to pořád špičková.
Je to s ní jako s Martinem C. Putnou – velkej odborník na ruskou a naší katolickou literaturu, ale jinak hroznej blbec…
Ty vaše přihlášky do severoatlantické útočné aliance dávají místní věrchušky, napojené na USA. Jejich vlády zastupují obyvatele asi stejně, jako vláda naše. Nehledě na to, že jistá uskupení, když se dostanou do vlády, o 180 stupňů mění svoje názory. Zkuste si vyhledat nějaký projev Fialy, řekněme starší než 5 let. Jestliže mluvíte o Finsku a Švédsku, souvisí to spíše s korumpováním místních (j)elit, než se skutečnými zájmy tamních lidí. Jak ta korupce probíhá, jak je to s médii, různými nadacemi, přednáškami nejen v USA, školením politiků v USA ( studijními pobyty včetně) píše nejenom Udo Ulfkotte…
NATO se rozšiřuje, přihlášky nepřihlášky. Bez ohledu na nějaké podmínky. ČR byla vzata do NATO, protože útočící USA potřebovaly nase území na přelety letadel, které bombardovaly Jugoslávii.
To, že byla dohoda o nerozšiřování NATO, pokud se SSSR stáhne z východního Německa, (kde také nesmí být základny NATO) víte sám.
Co se týče Švédska, už od roku 48 jeho špionážní letadla létají k břehům SSSR, jeho tajná služba je napojena na Usáky a Brity, dodává jim všechny informace. Jako „neutrální“ stát, si dovoluje, co by si jinak nemohlo dovolit. Mimochodem, hysterie s „ruskou“ ponorkou u švédských břehů, která před několika lety plnila noviny, měla stejné zadání jako causa Skřípal, Navalnyj, Vrbětice, Trump, ZHN v Iráku, znasilňovací tábory v Bosně nebo zprávy, jak Kaddáfiho vojáci časují Viagru, aby se jim lépe znásilňovalo ( v USA byl tehdy silný feminismus, dnes ho překryly zájmy barevných migrantů a BLM) a další. Po více než půl roce, konečně Švédové přiznali, že jde o švédskou loď. Tučné každodenní nadpisy v novinách, byly vystřídány maličkým dementi, které málokdo zaregistroval. Nějaké letadlo ztroskotalo v bouři, nějaké bylo sestřeleno ve výsostném prostoru SSSR. Až po vic než 20 ti letech, se děti toho švédského pilota dověděly, jak to bylo ve skutečnosti. Protože tuto, v neutrálním Švédsku nezákonnou (!) činnost, všechny tamní vlády před svou veřejností tajily, ať v jistě demokratických volbách, zvítězil kdokoli. A jaká je špionážní aktivita Švédska, ve vzduchu i jiná, teď?? Neutrálního státu. Švédsko JE prakticky V NATO. Formálně ne, ale prakticky ano.
A stejně jako Švédsko, je na tom, v posledních 8 letech, Ukrajina. USA Majdan platily. Dosadily, bez ohledu na Evropany, svou vládu. (Fuck the EU!) Vyzbrojily bojůvky ze západní UA, cvičily je v Litvě a Polsku. Jako jednotící ideologii vzkřísily banderovský fašismus. USáci, když chtějí destabilizovat nějakou zemi, VŽDY využívají národnostní menšiny. Jugoslávie, Sýrie, Lybie, Irák, Afghánistán, všude. Proto je jejich politika, kdy dbají na „dodržování práv národnostních menšin“ v jednotlivých zemích, hrozivá. Vzpomeňme na devadesátá léta v ČR! Tato politika vždy mohla přejít v ozbrojenou intervenci. Pokud místní vlády nešly Usákům na ruku. Všichni byli pod tlakem.
Ale, je tu ještě jeden koncept. Bojové ideologie, která bude vždy ochotná bojovat, pokud to bude v zájmu USA. Ty si přivlastní zdroje, ovládnou finanční toky dané země a na oplátku vyznavači této ideologie, působící jako pozemní armáda USA, dostanou všemožnou vojenskou podporu. A území, kde vyženou nebo vyvraždí, původní obyvatelstvo. Které mohou ideové a etnicky vyčistit. Všechna zvěrstva bude západní tisk krýt, za současné démonizace bránící se protistrany. V Afghánistánu, na boj proti SSSR, USA použily agresivní islám. Který reinkarnovaly z hlubokého spánku. V tom jim pomáhal jejich agent Tim Osman, vlastním jménem Usáma Bin Ládin. To samé, při destabilizaci Jugoslávie, v Bosně a Kosovu, kam USA přesouvaly islámské bojovníky z Afghánistánu, kde už neměli „co na práci“. Znamenalo to nezměrné utrpení místních nemuslimů. Ale to je demokratickým USA fuk. Jistá krvavá Madla to řekla ohledně 500 000 dětí, přesně. Na agresivní islám USA vsadily i v Lybii nebo Sýrii. Další islamisté se rozptýlili do jiných zemí, včetně Afriky, kde s nimi západ bojuje a do Evropy. Kterou islamizují.
A stejně, jako jinde na islám, USáci na Ukrajině vsadili na fašismus. Našli i zde bojovou složku obyvatel, ochotnou za území okamžitě vraždit a etnicky čistit. Stejně, jako dříve v Afghánistánu, poskytli poradce, instruktory, peníze, politické krytí a spící Banderovu ideologii, reinkarnovali. USA kladou značnou pozornost na práva menšin. Na UA ovšem, na rozdíl od ostatní Evropy (snad vyjma baltských států, kde jsou k ruské menšině práva jaksi snížena a v Litvě i k menšině polské) práva menšin nejsou vyžadována. Je jasné, proč. Čím více lidí v zemi bude vyznávat tuto ideologii, čím lépe bude probíhat ukrajinizace, tím lépe bude sloužit jako US nástupiště na Rusko. Proto také nebyly, ze strany UA, splněny Minské dohody. Protože počítaly se samosprávnými územími a tudíž by byl proces banderizace (ukrajinizace) značně ztížený. Samozřejmě, Minské dohody nebyly uvedeny v praxi proto, že západní garanti těchto dohod, jejich splnění, nevyžadovali. Přitom mohli na UA snadno zatlačit. Třeba odepřením půjček.
Ukrajina, stejně jako Švédsko, JE PRAKTICKY V NATO. Pouze formálně ne. Právě proto ty půjčky (tento geopoliticky důležitý US vazal, nesmí padnout). Právě proto těch 8 let vyzbrojování, právě proto ty biolaboratoře, právě proto ten dohled na finanční toky klanem Bidenů, právě proto rozšiřování fašismu, vojenských základen USA, ale i VB, v zemi. Právě proto politické krytí domácích oligarchů jako převodové páky pro penězovody k US oligarchům. Právě proto byly opoziční strany dávno zrušeny, aby nebyla ani teoretická možnost změnit směřování země ve volbách Právě proto vyhrál ve volbách Zelenský, podporovaný oligarchou Kolomojským, který chtěl ve volební kampani dohodu a mír. Právě proto v klidu po zvolení otočil, zlikvidoval poslední nezávislá sdelovadle a zavřel vůdce poslední, byť již dávno bezzubé, opozice. Právě proto dal do Ústavy znovudobytí Krymu a východu, vstup do NATO a mluví o jaderných zbraních. A právě proto jsou fašistické formace součást armády, přičemž tyto formace mají trestněprávní moc. Mohou kteréhokoliv civilistu ztrestat, zmučit nebo zabít a policie to nevyšetřuje. Připomíná to, až nápadně, poměry v jisté evropské zemi, před rokem 38…
Ale tohle jistě víte.
PS:
Německý fašismus, který vznikl za tolerance i aktivního přispění evropských a US ( klan Bushů) finančních skupin, měl expandovat na východ a dál, proti SSSR. Ale ideologii neuplatíš. Jak všichni víme, zvrtlo se to.
Islamismus, který vzkřísily po dlouhém spánku USA pro boj v Afghánistánu proti Sovětům, měl pak pokračovat proti Sovětům ve střední Asii. Jenže se, logicky!, obrátil proti USA a západu, svému stvořiteli. Dnes s ním bojujeme i spolupracujeme, třeba v Sýrii nebo na Balkáně. A čelíme ve vlastních zemích terorismu a islamizaci. I tam, kde ho ještě podporujeme, protože máme místně společné zajmy, se obrátí proti nám. Ideologii neuplatíš.
Ani banderovský fašismus na UA, reinkarnovaný USA na boj proti Rusku a Rusům, za vedení USA, se v případě vítězství, nezastaví. Ukrajina má sahat až ke Kaspickému moři. Ale také až k Dunajci, tedy východ Polska a Slovenska. Protože, kde žijí Ukrajinci (v tomto případě hlavně Rusíni, ale na UA neuznávají Rusíny jako národ) tam je Ukrajina. Banderova ideologie to říká jasně.
A teď máme spoustu UKáček u nás. Tentokrát žádné řemeslníky, ale lidi bez výběru, o nichž nic nevíme.
Také je docela dobře možné, že UA nahradí, jako US vazal, nynější roli Polska. Protože je dnes pro USA území UA geopoliticky důležitější, místní oligarchové servilnější a poslušnější a domácí ideologie bojovnější. Nejvyzbrojenější armádu široko daleko, kromě Ruska. A civilní bojové formace. Mající ideologii, že kde žijí Ukrajinci, tam je Ukrajina. Je zde reálný potenciál rozvrátit okolní země. V tom případě nám a nejen nám, pomáhej Pánbu.
Opět super příspěvek na samostatný článek.
Díky, Dexxi. Já na to neměl sílu ani motivaci.
Dexxi, pěkný rozbor.
Přidám ještě jednu myšlenku. Visegrádské státy se dlouho bránily muslimské invazi, tak teď přišla ukrajinská(i když ukrajinské mafii se musí říkat ruskojazyčná). Tahle invaze nám rozvrátí stát do 5 let.
„Ukrajince učí zacházet se zbraní na brněnské střelnici“
***
(…) Brněnská firma nabízí ukrajinským civilistům na své střelnici bezplatný výcvik se střelnými zbraněmi a bojové dovednosti. „Pokročilejším nabízíme specifické taktické techniky zaměřené na boj ve městě. U těch, co nikdy zbraň nedrželi, se zaměříme na bezpečnou manipulaci i zásady efektivního krytí. I pár hodin účelného výcviku pro ně může v boji zásadně změnit situaci,“ je přesvědčena koordinátorka akce Petra Rupová. Dodala, že na střelnici přemýšleli, jak se do pomoci Ukrajině zapojit, a nakonec nabídli své know-how. (…)
https://tv.idnes.cz/domaci/valka-na-ukrajine-brno-strelnice-vycvik-ukrajinci-pro-ukrajince-strileni-zbran-se-zbrani.V220412_121024_idnestv_pest
—–
Říkáte pět let?
Zdá se, že někdo si přeje, aby to bylo co nejdřív.
Takže si tu vyzbrojujeme budoucí mafiánské ozbrojené složky.
Tak daleko nejdou ani ve Francii nebo Švédsku, aby muslimské migranty učili na vlastní náklad střílet.
Kriste Ježíši !
Výborně napsané. Díky!
Přihlášky podává členstvo Bratrstva kočičí pracky.
V české kotlince jich máme opravdu hodně. A na všech důležitých pozicích.
Náhodný kolemjdoucí
„Dříve byl zvyk, že druhá strana za každým rohem viděla ruského agenta. “
Nikolivěk dříve, milý náhodný kolemjdoucí.
Každý, kdo nesouhlasí s čímkoliv, s čím přijde vláda, s čímkoliv z mainstreamovych sdělovadel, je podle druhé strany, ruský agent. Druhá strana, tedy i vy (?), za každým rohem vidí ruského agenta, právě teď!
A pořád se její paranoia zhoršuje…
👍👍👍
No pokud je to on a to se neví, tak iluze ztrácí celkem rychle viz jeho blog 9.4. dnes již objasněná lež na kterou pěkně naskočil.
A tady je odpověď ruského „okupanta“:
https://rumble.com/v10lckl-jsem-rusk-okupant-cz-sk-titulky.html
Tady se něco jiného dočtete zcela výjimečně. S výjimkou ojedinělých singularit jsme tady všichni – snad mohu v tomto případě mluvit za ostatní – Putinovi agenti.
Nevyháním vás (mohl bych, mám tu pravomoc), ale pokud chcete číst něco jiného, zkuste jiný web. Budete-li v diskusi trvat na svém pohledu, nebudete se tu cítit dobře. – To samozřejmě neplatí, jste-li masochista, nebo docházíte-li sem služebně.
—
V diskusích bylo bezpočtukrát různými diskutéry, na různých intelektuálních úrovních a různými sadami argumentů objasněno, že pohled, který prezentujete, je samozřejmě možný, leč povrchní. Zajímá-li vás, co je pod povrchem, napovím slovy jednoho zdejšího diskutujícího – je to životem otřískaný a moudrý pán: „Dějiny nezačínají 24.2. 2022.“
Berte to jako nápovědu. Na to, abych trkal, jsem příliš líný.
Já bych se s dovolením označil spíš za agenta České Republiky.
Který ovšem hledá spojence se kterými si budeme vzájemně užiteční a spojenectví bude vzájemně výhodné.
Ta současná spojenectví tedy NATO (zatahuje nás do nelegitimních válek) a EU (ekonomicky nás vysává) za výhodná nepovažuji.
Já Vás nehodlám přesvědčovat. Nemyslím, že je to reálně možné. Nehodlám se tady s vámi ani hádat. Co z toho.
Jen si zde ujasňuji, jak tento názorový proud přemýšlí o problému. Něco lze pochytit čtením. Protože si zde ale myslíte všichni to stejné, tak pro čtenáře nejdete dostatečně do hloubky. Jako když probíhá diskuze dvou alternativních pohledů. Kde se ty základní teze více vytahují na světlo a je potřeba je více obhajovat.
Diskuze dvou pohledů?
To neznáme – v Český televizi to neexistuje, ČRo to nezná.
Pravda a jednotný pohled je přesně stanoven prokurátorem Střížem a sazba za odchylku je jasná.
Ministr Blažek jasně pohovořil o výchovné funkci trestního stíhání.
Výchovné jsou i vyhazovy z práce za vlastní názor.
Tady samozřejmě stojíme za oficiální linií Výkonné rady ODS a za výkladem historie a událostí závazně stanovenými Policií ČR a BIS.
Dvojí pohled na události bychom si nikdy nedovolili – máme přece děti a pud sebezáchovy!
Pozdravujte na služebně…
Ujasňujete? Neřekl bych.
Kdybyste si, jak píšete, ujasňoval, jak zdejší názorový proud přemýšlí o problému, zajímal byste se o argumenty a bral v úvahu fakta, na která se občas v diskusi objeví odkaz a která ve vašem názorovém proudu nezaznívají. Ale toto vy neděláte. Vy sem občas přijdete, napíšete polopravdu a pak se teatrálně podivujete, že většina zde přítomných myslí něco jiného než vy.
Zdejší názorový proud (zůstaňme u toho termínu, když jste ho sem přinesl) má své stanovisko velmi dobře vyargumentováno. A protože v něm nachází víceméně shodu, nikdo necítí potřebu argumenty, které byly x-krát předneseny, opakovat znovu. Pokud tyto argumenty hledáte, projděte si diskuse, nebo požádejte někoho, aby se nad vámi slitoval a zopakoval souhrnně, co zde bylo řečeno již mnohokrát. Já osobně to sice považuji za ztrátu času, ale třeba se najde někdo, koho házení hrachu na zeď ještě neunavilo.
@Taras, @Targus, @Robertx, @Jan z Helvajzu a další
—
Přátelé, je příjemné vidět, že vaše srdce se na rozdíl od srdce mého ještě nezatvrdila a pojem „dobročinnost“ z vašich laskavých myslí ještě nevymizel. Hrachu na zeď jste naházeli jako bába Jánošíkovi pod nohy, a ujišťuju vás, že to bude mít účinek jako vždycky. To jest žádný. – Pána ve skutečnosti nezajímá, co si myslíte. Pán vás – již poněkolikáté – přišel napomenout, abyste začali, kurva Halík, myslet politicky.
A ještě stručněji:
Pán přišel – jako vždycky – popichovat a vysírat.
Budiž mu ke cti, že se snaží vysírat aspoň trochu sofistikovaně. Byli i horší.
Upřímně, nemám energii, abych se pouštěl do nějakých dlouhých debat na netu (nejen zde). Takže já sem vážně maximálně občas přijdu a hodím něco do placu. Spíše si jen čtu. Jestli Vás zde ale iritují, tak se klidně vypakuji, nemám potřebu vést války za správný názor. Nemyslím, že by to mělo nějaký pozitivní efekt pro kohokoliv z nás.
Mě zdejší argumenty zajímají, proto to čtu. Co je pro mě dost nezvyk, že někam přijdete a půlka lidí vás má za agenta nebo nějakého provokatéra.
Zvykejte si.
My, co nehajlujeme na povel a na požádání neřveme „Sláma u kravína!“ to tak máme pořád.
Vždycky se najde duševní mrzák, který řekne že jsme „proruská scéna“
Dobře.
Pánové Targus a Taras vám zde přednesli své stanovisko. Jistě nejsem sám, kdo si rád přečte vaši oponenturu k tomu, co napsali.
Za provokatéra vás zde považují proto, že si jako provokatér počínáte. Já na jiné weby téměř nechodím a nevím, jaké poměry v diskusích panují tam; tady je ale zvykem, že vyjádří-li někdo stanovisko nesouhlasné s určitým názorem, podepře své stanovisko věcnými argumenty. – Máte jedinečnou příležitost vyložit, proč a v čem se například Targus ve svém názoru mýlí (zde: https://web.litterate.cz/trocha-velikonocni-proruske-propagandy/comment-page-1/#comment-10020)
Pozorně vám nasloucháme.
Bajtů máte k dispozici, kolik chcete.
Jak jsem psal, ono je to dáno tím, že se spíše zajímám o Vaše názory, než že bych Vás chtěl přesvědčovat o opaku.
Co se týče toho příslibu nerozšiřování NATO. Na tohle jsem četl dost protichůdných názorů. Víme, že není žádná smlouva. A že jsou zdokumentovány různé výroky, které se vyjadřují v daném duchu. Ale ani ten odkazovaný článek Targusem netvrdí, že by někdo, kdo na to měl pravomoc, Rusku závazně slíbil, že se NATO nikdy nerozšíří na východ. Ostatně i Putin sám jednu dobu zvažoval možnost vstupu do NATO. Je docela smutné sledovat, kam se vzájemné vztahy za tu dobu posunuly.
To, že Putin teoreticky zvažoval Rusko v NATO, nevylučuje, že Rusko ten slib od USA dostalo. Pokud by na něm Rusko netrvalo, nemusely b se jim řídit ani USA, které ho Rusku daly.
Rusko do NATO přijato nebylo. Jasné se ukázalo, že NATO je právě proti Rusku. Navíc, kdyby vstoupilo, USA by ztratily hegemonii. NATO je i na na politické ovládání členských nesuverennich zemí.
Mě by naopak zajímalo, jak má argumenty porovnané člověk na „jiné“ straně barikády. Nikdy se nebráním plodné diskuzi, vždy se dá dozvědět něco nového. Akorát by chtělo, když už napíšete nějaký svůj názor a nejde o prostý souhlas s jiným názorem, tak hodit i nějaký odkaz na zdroj, abychom se mohli podívat z čeho vycházíte vy, ve svých názorech. Předem děkuji a přeji příjemný den všem (bez ohledu na názor) 🙂
On vychází pouze z toho, co píše mainstream. V tom případě je jakýkoli vlastní názor na závadu, mainstreamu se totiž musí, jak jsme se opakovaně dozvěděli z míst nejvyšších, věřit.
Tak si zajděte do diskuze na idnes a na novinkách. Tam se neargumentuje, nediskutuje, jen každý, kdo nejede tvrdou protiruskou notu a neřinčí zbraněmi, je troll, skřet a špion.
na idnes vyšel v pátek večer článek o znásilňování Ukrajinek ruskými okupanty (údajně na popud jejichvlastních žen )a rozvášnění diskutéři popisovali zcela veřejně a pod dohledem cenzury zvrhlé tortury, kterým je třeba podrobit ženy ruských vojáků a ta diskuze nebyla přerušena ani korigována . Byla to moje poslední návštěva v diskuzi na idnes, neb tam podobnými praktikami bylo vyhrozovano i diskutujícím, kteří napsali svůj názor, ze se může jednat o část info propagandy, která probíhá na obou stranách.
Při sledování této debaty mi došlo, že obludnost, kterou páchají média v hlavách, je kolosální a to nejen informační hodnotou článků, ale hlavně tím, jak dopustili lidi ryčet a hecovat se pod článkem.
Náhodný kolemjdoucí!
Nepřejte se už proč se tu někdo dívá na věc, jak se dívá. Už víte dost.
Sdělte nám svůj vlastní pohled na věc a zdůvodněte ho!
Mne třeba zajímá, jaké právo mají USA na nekonečnou expanzi a nenásilné i násilné, změny vlád, se kterými nesouhlasí?
Jestli je pro běžné US lidí přínosem, když musí platit nekonečné vojenské US kampaně a kupování vlád v cizích zemích a přitom nemají často ani na zubaře?
Co je podle vás přínosné na cenzuře, kriminalizaci oponentů nebo na tom, že česká vláda přišelcům přiznává větší práva, než domorodcům, kteří vládu volili?
V čem a komu, je přínosná globalizovaná ekonomika, když se nedaní v zemi, daně utíkají pryč a přes nadnárodní koncerny je možno politicky tlačit na jednotlivé země? Jak pomohl Majdan naprosté většině obyčejných Ukrajinců, polepšili si ekonomicky, rozvíjí se kultura, věda, mají tam větší svobodu? A v čem byl Majdan přínos pro ČR?
Nebo něco jiného, aktuálního. I když, osobně mne by zajímaly zrovna tyhle otázky.
Těším se na Váš názor z druhé strany. Vždyť přece diskuze. Tak co, jdete do toho???
Alef vám již vše podstatné ve své odpovědi napsal. Ale ty výhrůžky, ano, ty registruji opravdu často. Ze strany USA, EU, GB….Adresované těm, kteří nešíří , slovy Foresta Gumpa , „úplně nejvíc nejlepší“ a jedinou správnou, pravdu a lásku.
re: Nk
NATO porušuje přijímáním nových členů ze střední Ojropy dohodu o neutralitě, chcete-li nárazníkovém pásmu mezi dvěma velmocemi, na kterou se odvolával Putin před zahájením válečných operací na Ukrajině.
Toto pásmo bylo dohodnuto při zastavování studené války a zbrojních závodů v pol. 80. let min. st. politiky, slynoucími pod jmény Gorbačov a Reagan.
Soudruzi plátci vaší mzdy tvrdili, že nic takového neexistuje, nicméně pravdy se dopátraůa i média, viz:
https://echo24.cz/a/SmXEg/der-spiegel-prihral-rusku-zverejnil-zminku-o-nerozsirovani-nato-na-vychod
Citace:
V atmosféře napětí mezi Ruskem a Ukrajinou přilívá další olej do ohně článek německého časopisu Der Spiegel. I další německá média informují o nálezu dokumentu, který podporuje výtky Ruska proti rozšiřování NATO na východ Evropy. „Dali jsme jasně najevo, že nebudeme rozšiřovat NATO za Labe,“ uvedl podle amerického politologa Joshuy Shifrinsona německý diplomat Jürgen Chrobog v zápisu z jednání představitelů západních mocností v roce 1991.
Ohledně tzv. přihlášek, potažmo podmíněných vstupů do EU bychom mohli vést dlouhé rozhovory, že ano.
Ale jen tak lehce mezi koule – mne se na můj názor nikdo neptal. stejně jako dalších 10 mio Čechů. Pozice západu byla jasná – vstoupíte do NATO, povolíte vzdušný koridor nad Jugošku a budem se dál bavit o vstupu do EU.
Takže bych si vás dovolil poprosit, abyste z nás nedělal větší debily, než opravdu jsme.
Rusku nevadí přihláška nějaké východní prdele do NATO. Stejně tak dobře by se mohly přihlásit do spolku Anonymních alkoholiků. Rusku vadí US vojenská infrastruktura, která se tam po přijetí nasune. Tedy základny, které by naprosto stejně vadily i Spojeným státům a kvůli jedné jediné na Kubě málem svého času rozpoutaly třetí světovou válku. Blbá Černochová se teď snaží o totéž, ale nechápe, že jsme od Ruska už moc daleko.
Zkuste něco odpovědět, cudné mlčení bude svědčit o tom, že návštěva je služební (pithart).
Teď koukám, že dole to stejné Tragus rozved vědecky.
Pardon.
Členství v NATO jo, jakože to někomu upřou jo..Jsou rádi, když se přejde na jejich zbraňe, komunikační prostředky a tak. Samozřejmě za potlesku zbrojovek a taky bank, bez kterých nebude obchod. Takže ti, kteří mají NATO pod palcem jsou rádi za další levný kanonenfuter, za další odkladiště staršího šrotu. Tak to je. A člověk aby na to přišel nemusí být bůhvíjak můdry.
Přijde vám FAKT normální, když armáda NATO se chlubí, že chodí do Pobaltí “ strašit Rusa” ???
Mě moc né.
Když Rus kdysi vyrazil na Kubu “ strašit Američana” , tak z toho byla málem třetí světová.
Naštěstí Rus dostal rozum a od základny na Kubě upustil.
Totéž bych dneska čekala od pana Stoltenberga.
Žádný normální stát nepřipustí, aby mu nějaký magor funěl za krk a harašil atomem.
Já chápu Vaše argumenty (viz i pánovo Targus, Taras atd.). Co mi přijde trochu zvláštní, je ta jednostranná empatie pro ruské bezpečnostní zájmy. A přehlížení všech ostatních. Chápu také, že pro Rusko by bylo výhodné, aby nebylo NATO nebo tady alespoň mělo nárazníkový pás z východních států. Kam by mohlo kdykoliv vlítnout. Ale z pohledu států toho nárazníkového pásu to není zrovna pěkná vyhlídka. Zvláště když vezmeme společnou historii s Ruskem a jeho současné kroky.
Mi to přijde naprosto jako vyvažování. Když odněkud fouká nárazový vítr, musíte se zapřít proti němu aby vás to neodfouklo. Navíc, kde jste viděl názorovou pluralitu na veřejnoprávních a velkých sdělovacích prostředcích? Kde? Takže tady taková fóra jsou ostrovy pozitivní deviace. Určitě není Čína, Rusko, Indie, Brazílie ráj na světě. Ale cesta, kterou chtějí jít rusové je ta, kterou bych šel spíš i já, pokud bych měl tu možnost. A ohledně toho nárazníkového pásma- píšete o historické zkušenosti? Co takhle mnichovská zrada, skutečná okupace za 2sv., atd…Vyzobáváte si ty argumenty, které se vám hodí. Na druhou stranu oceňuji že se snažíte být kultivovaný netykáte druhým na počkání a nenadáváte do rudohnědých a dalších, jak jsme to četli na jiných webech.
Já to čtu pořád dokola a nemůžu to pochopit.
Asi si to budu muset namalovat.
Chodím sem pravidelně a „jednostrannou empatii pro ruské bezpečnostní zájmy“ jsem nezaznamenal.
Všichni tady mají jednostrannou empatii pro ČESKÉ bezpečnostní zájmy.
Co je výhodné pro Rusko je ruská starost, naše starost je to pozorně sledovat, jít jim z cesty a neplést se do cizích válek.
Naše společná historie s ruskem byla rozporuplná, naše samostatná historie bez ruska začíná stát za hovno…
Re: Nk
Z pohledu států v nárazníkovém pásmu asi tolik.
Zajeďte se zeptat do Finska, co strašného jim Ivani udělali OD R. 1945, kdy mezi sebou uzavřeli jakousi smlouvu o neútočení a vzájemné toleranci.
TOTÉŽ Rakousko.
TOTÉŽ Švédsko.
Zajeďte se poptat na Kubu a do Venezuely, jaké mají vztahy se soudruhy z USA.
Fakt si myslíte, že tady někdo nerozpozná manipulaci, jíž se dopouštíte?
USA VŠECHNY své agrese zdůvodňují „obranou zájmů USA“. Vč. vydírání, špehování a zastrašování „spojenců“ v NATO.
Rusko se po desítkách let trpělivosti, ústupků, tolerance a ochoty jednat KONEČNĚ začalo chovat STEJNĚ jako USA. A ejhle! Ono to najednou některým lidem vadí.
Tady to máte úplně jasně řečeno, o co mu jde:
***
napsal (Náhodný kolemjdoucí – 12:44 hod.) –
cituji:
„… že se spíše zajímám o Vaše názory, než že bych Vás chtěl přesvědčovat o opaku.“
—–
Ano, sbírá důkazní materiál. A občas hodí do vody návnadu v podobě provokativního názoru a pak už jen čeká.
Prosim vas neurazejte sama sebe a neponizujte se. Ani kdyz jdete kolem..
Kdy a kam Rusko vlitlo? Vo jaky spolecny historii to mluvite? A spolecny s kym ?
Kdyz se rusove osvobodili od mongolu , zacala neustala invaze z druhe strany s tim , ze zapad nemuze zustat normalni pro skutecnost, ze rus obyva Rusko.
Uz se tam hnal Teutonskej Rad. Pro zacatek.
Jediny co rusove chteli osvobodit cast Evropy dobyte turky 1453..A celej okupovanej islamem, v dusledku , jih Evropy.
Pres velkej odpor zapadu , Francie, Britu a Vatikanu..Tradicnich spojencu tureckyho islamu. /German,taky spojenec , tam chybel/.
300 – 400 tisic jejich armad zahynulo na Krymu /1863/.
Mimo bezpoctu dalsich vojenskych utoku vcetne Japonsko britskeho z Vychodu a Trockeho gang zevnitr zaroven v 1904.
Tedy jeste nespocet rozvratu poradanych fanatickymi teroristy zevnitr..
Poslanymi rovnez ze zapadu, s pytli zlata ,/kde byli vitani a dostali podminky k jejich podvratnym cinostem/. S temi pak..Ovladli Rusko od 1917 .Az do 1989.
Navstevy Nixona v Cine meli za vysledek zase utok Ciny na rece Usury v 1969..
Neco informaci ,zakladnich faktu vam pokud umite cist/nebo si to nechte precist nahlas od nekoho kdo umi/, vezme asi tak 20 -30 minut, ne vic.
Kdyz zajdete , kde jste navstevoval zakladni skolu ,samozrejme vrati vam skolne ochotne , bez namitek..Budete to mit na prilepsenou k prijmu ze sve cinnosti zde.
@Náhodný kolemjdoucí 18 dubna, 2022 (10:34)
„Co mi přijde trochu zvláštní, je ta jednostranná empatie pro ruské bezpečnostní zájmy. A přehlížení všech ostatních. Chápu také, že pro Rusko by bylo výhodné… ale z pohledu států toho nárazníkového pásu to není zrovna pěkná vyhlídka.“
Tady vůbec nejde o empatii, výhodnost nebo nevýhodnost! Nebo hledání nějakého ideálního stavu nebo nějakou univerzální „spravedlnost“! Jde o to, že je každý (jednotlivec i stát) prostě nucen se vyrovnat s objektivní situací, ve které se nalézá. My třeba prostě musíme v zimě topit a jiní mají moře, teplo a sluníčko furt. My máme takové/makové sousedy, a jiní zase jiné.
To je nutno _akceptovat_ a najít pro to nějaké rozumné, realistické řešení. Když bydlím vedle medvěda, nebude asi zdravé ho pořád dráždit.
Tohle mi připadá jako ten zásadní problém v tom mimoběžném argumentování. Vy si skutečně myslíte, že státy _nemusí_ brát ohledy na jejich zeměpisnou polohu a sousedy? Nebo se prostě jen cítíte dobře, spravedlivě a morálně na výši, když něco takového předpokládáte? Není tohle náhodou ta hranice mezi reálpolitikou a utopismem?
Vím, že nestíháte na všechno odpovídat. Dal jsem si ale opravdu záležet, aby vaše odpověď mohla být velmi krátká.
Já souhlasím, že se pohybujeme v nějakém reálném rámci (poměr sil, zdroje, ekonomické závislosti atd.) se kterými je nutné počítat. Kdyby např. Čína vyvraždila Ujgury, tak možnost s tím něco dělat, je menší, než kdyby něco takového udělalo Mongolsko. I když bychom se shodli, že ani jedno by se nemělo dít.
Podle mě ta mimoběžnost ale není v této rovině. Protože zdejší argumentace nestojí na pouhém tvrzení Rusko je silné, jsme na něm závislí, nemůžeme ho moc provokovat (to si uvědomují všichni). Ale zároveň, že to, co dělá, je legitimní nebo vynucené. Rusko se jen brání. Do této situace bylo dotlačeno Západem a ukrajinskou vládou. To pak logicky vede k jiné reakci.
PS: I podle logiky nedráždit medvěda v sousedství. Je pak lepší být tím medvědem. Nebo se alespoň přidat do smečky vlků. Protože jinak jste pro medvěda kořist, která se tiše klepe v houští a doufá, že si jí nevšimne.
Re: Nk
Jak jsem již uvedl, Finsko se klepe již od r. 45 a „furt dobrý“. Švédsko a Rakousko totéž. Jen podotýkám, že Rakousko bylo taky osvobozeno Rusem a časem se dohodli mezi sebou tak, že Ivan šel domů bez keců, bo smlouva.
Kdežto my se zařadili nikoli do smečky vlků, nýbrž do družstva pokojových mopslíků s vypadanými zuby. Už nemáme ani ty zbraně, které jsme kdysi dostali od Ivana, o počtu pseudovojáků nemluvě. A jen zběsile poštěkáváme a vyjeme na Měsíc v domění, že nám to vytí nějak pomůže.
Nepomůže. Akorát Ivana nasereme a on nám to spočítá, až přijdem žebrat o plyn, protože všechny ostatní zdroje jsme stihli za těch 30 let budování svobody a jedině správné demokracie proje**t ve jménu nikoli Božím, nýbrž Bruselském.
A to málo, co zbylo, poslušně odevzdáváme za výrobní náklady západním soudruhům, aby nám pak oni milostivě dovolili odkoupit si to za pořádné lóve zpět.
Žijem si jak na zámku, ať to trvá věčně…
@Náhodný kolemjdoucí
Já myslím, že jste ve svém komentáři trefil jádro věci, možná mimoděk: kořen neshod mezi názorovými proudy (víme, kterými) spočívá v motivaci, kterou ten či onen proud Rusku přisuzuje.
Podobenství či analogie s medvědem a vlky, kterou jste použil, není podle mého názoru v tomto případě úplně nejšťastnější. Víme, že každá analogie trochu kulhá, protože nejlepším popisem skutečnosti je skutečnost sama, ale myslím, že existuje analogie daleko přiléhavější.
Stojíte osamocen na opuštěném parkovišti, a kolem vás se zužuje kruh mužů, jejichž řeč těla vypovídá o tom, že vůči vám nemají právě nejlepší úmysly. Slovy sice tvrdí něco jiného, ujišťují vás o svém přátelství a zájmu navázat s vámi obchodní vztah, ale jejich manévrování kolem vede k tomu, že váš operační prostor a/nebo příležitost k úniku se zužuje a slábne. Útěk je nemožný, za vámi je zeď.
Zkušenosti z praktické sebeobrany učí, že pokud budete čekat na okamžik, kdy budou tak blízko, že na vás první z oněch mužů položí ruku, je pozdě, prohrál jste. Pokud nechcete situaci zcela ztratit, v určitém okamžiku opravdu musíte udeřit první – jinak ztratíte absolutně jakoukoli šanci vést obranu úspěšně. V určitém okamžiku (v této situaci) musíte udeřit jako první, a to i přesto, že vaši protivníci v té chvíli spustí křik „…on si začal!“ – Ale my tušíme, co by se stalo, kdybyste „si nezačal“, že.
Pokud mi v tomto bodě nevěříte, pusťte si na Seznamu pár videí z Choketopus gymu, nebo navštivte nějaký oddíl krav magy, sorudo či sistěmy (ale pozor, sistěma je ruská).
Přesně toto je totiž situace, ve které se Rusko od cca 1990 roku nachází: za přátelských keců ho postupně obstupují borci a významně pohazují klacky v rukách. Řeč těla je usvědčuje z nepřátelských úmyslů a došli už příliš blízko. – Takovou analogii mám před očima já,
Ano, spor je v chápání motivace a tudíž i legitimity ruského chování. Otázka ceny, je něco, co má smysl jen u toho druhého proudu. Tedy jak moc jsou ochotni podporovat Ukrajinu v obraně proti Rusku, jehož jednání je chápáno jako nelegitimní.
Ta Vaše analogie dobře vystihuje tento názorový proud. Osobně si ale nemyslím, že vystihuje plně realitu. A to v několika důležitých momentech. Proto pak logicky jednání Ruska interpretuji jinak.
Kladu si otázku, co kdyby platily obě možnosti. Na jedné straně mírumilovné Rusko, které je tlačeno Západem do kouta. Na druhé straně agresivní jaderná velmoc, která ohrožuje své menší sousedy. Pokud platí A, pak bychom měli vytvořit nárazníkový pás, zrušit NATO apod. Ale přesně to bychom neměli dělat, pokud platí B. A naopak, to co funguje u B, zhoršuje situaci v A. Říkám si, zda jsou kroky, které dávají smysl v obou případech.
Vy jste tedy mudrlant
Jasně, že existuje řešení.
Dostatečně silný Západ, aby Rusku zašla chuť na eventuální rozšiřování. (To jsem ale na rozdíl od SSSR nezaznamenal, chybí dostatečně jasná ideologie, že k našemu způsob života je třeba přivést celý svět). A zároveň na Rusko &co. netlačit.
Bohužel, takové řešení je z nejnereálnějších.
Uveďte, prosím, kdy NATO nějakému státu zamítlo přihlášku.
Jak to je s tím „přidáváním se“ by bylo na poměrně dlouhou a zcela zbytečnou přednášku.
Mimochodem – ani jeden z „přidávajících se“ států (s vyjímkou Maďarska) se neobtěžoval dotázat se svých občanů referendem, zda chtějí do NATO vstoupit.
Kolemjdoucí, vy si určitě děláte pr*el, jinak to nechápu.
Co Majdan a Viktorka Nuland? To jako sypala ty miliony $ jen tak? A nadávala sprostě EU? Nebýt Trumpa už by se to řezalo tam dřív. Ale jak na ten flek v Bílé chýši nastoupil junák Biden a Viktorka šla na své místo, bác ho, Rusko je na Ukrajině.
Velikonoční přípitek:
https://ibb.co/Wt2Kz85
Ta pani asi žije na nějaké jiné planetě
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozhovor-marketa-hronkova-z-organizace-la-strada-obchodovani-s-lidmi-uprchlici.A220412_183100_domaci_vank?zdroj=otvirak
„Pozornost vzbuzuje také činnost pochybných pracovních agentur, které cizincům nabízejí „pomoc“. „Existují spousty způsobů, jak nabírat lidi a přislíbit jim věci, které se pak nesplní,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz Markéta Hronková z organizace La Strada.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozhovor-marketa-hronkova-z-organizace-la-strada-obchodovani-s-lidmi-uprchlici.A220412_183100_domaci_vank?zdroj=otvirak.“
Oni tady mafiání všech rácí berou Ukrajince a Moldavce u huby nějakých 30 let a pani přijde s OBJEVEM.
Ta pani bude asi doopravdy bystrý kus. Že prý „Brzy uvidíme případy vykořisťování, říká odbornice na obchodování s lidmi“
Kdo si k pracovním agenturám jako odběratel jejich služeb přičichl, rychle pochopil, jak mocná lobby je v pozadí. Tahle lobby protlačila jako zákonné novodobé otroctví.
Zapomínáte, že demokracie je zřízení řeckých otrokářů implementované – kdovíproč – do ústavy otrokáři americkými.
Už Masaryk věděl, že „státy se udržují těmi ideály, z nichž se zrodily“
Jen pro zajímavost – před pár lety jsem narazil na článek k agenturnímu zaměstnávání a v něm bylo uvedeno, že zatímco v mrňavé ČR operuje asi 1500 agentur, v osmkrát lidnatějším Německu jich je pouhých 17 (SEDMNÁCT!!!).
Já furt ale nerozumím tomu, co tím rusák získá.
Fajn, rozkmotří se se západem, pokopou si kotníky, začne víc kamarádit s těmi 6,5 miliardami, které ale mají většinou hovno, číňan má všechno, prahne po surovinách, ty dodá rusák, číňan mu dodá technologie a tu většinu věcí, co rusák neumí. A opět bude tahat za kratší konec provazu. Akorát, že na menším hřišti.
Nic, valím do lesa, tam tomu rozumím.
Jenže Evropa zchudne a peníze se přelijí jinam. Do Ruska, Číny, Indie a USA.
Už jen to, že Evropa nebude moci jednat z pozice síly a moci zaútočit (pod patronací USA) bude pro Rusko velký plus.
Bohužel, moc nerozumíš ani tomu lesu.
Re: berrneard
Někdy mi přijde, že byste potřeboval- velmi mírně řečeno – dovzdělat.
Ale nic není nemožné a když se občas stane, že „dub je chujóóvyj i chuj dubóóvyj“, proč by ne.
A když jste přelouskal Tuláka po hvězdách…
Tak tedy oči Ivana z … – to je úplně jedno, odkud je.. Prostě Ivan z prdele světa. Jedno, jestli Moskva, anebo vesnice na Kamčatce.
Základní sdělení pro pochopení – Ivani NIKOHO nevyvraždili během kolonizace Sibiře. Dokonce dali všem ostatním národům značnou míru autonomie pokud tyto dodržovaly alespoň minimum loajality s nastavením politického směru v Moskvě.
Jmenovitě pak v éře SSSR se dokonce zaváděla kodifikace tamních jazyků.
Jestli nevíte, co je to kodifikace, je to udržení jazyka a etnika při životě technikou jeho systematické výuky a stanovení jeho závazné písemné podoby.
A le o tom vy víte naprosté hov*o a NIKDY to nebudete schopen pochopit, protože NEJSTE příslušníkem etnika, které ztrácí identitu, tak jako jsem jeho příslušníkem já.
Tudíž je zcela zbytečné házet perly sviním.
USA oproti tomu nedělaly v podstatě nic jiného, než že vedly dobyvačné války. Stokát obelhaní a okradení indiáni. Potlačování povstání černošských otroků. Intervence, nejdříve do Jižní Ameriky a postupem času do celého světa.
Třeba zde.
http://www.charvat-ub.cz/obr/prispevky/200_let_agrese.pdf
Co řádek, to válka.
Co řádek, to nikým nezaznamenaná epopej o hladu, násilí, utrpení a smrti.
Divíte se pak Ivanovi, že se mu nelíbí, když Strejda Sam vybuduje VOJENSKÉ základny v jeho bývalých satelitech, s nimiž má Ivan průchodné hranice a provázanou ekonomiku?
V roce 1989 byla jedna US základna v německém Rammsteinu. Nastartujte gůgla a za domácí úkol si zjistěte, KOLIK základen přibylo v původně konstruované NEUTRÁLNÍ zóně.
Jen namátkou :
– „nezákladna“ v Pobaltí
– Polsko
– Slovensko
– Rumunsko
– Bulharsko
– Kosovská pseudorepublika.
Úmyslně vynechávám základny ve středoasijských republikách bývalého SSSR, bo o ních vím ho*no a nechce se mi to hledat.
A to všechno za 33 let budováné té „JEDINĚ SPRÁVNÉ“ demokracie, protože jsou i demokracie zcela nevhodné.
A to posloucháme halasné kecy, že US základen je moc a že jejich počet se už už bude snižovat.
Kdy a kde? Na svatého Dyndy v Tramtárii?
A to nejhlavnější – OSM LET VLÁDY JELCINA S PORADCI Z USA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Poradci s Jelcinem, který fungoval jako strojek na podpisy vydávaných „ukazů“ (ukaz je po našimu dekret), přivedli RF do hospodářsky horšího stavu, než v jakém se nacházel SSSR za války s Německem (a pak ještě 3 měsíce s Japonskem).
V líhni ropných oligarchů lidi neměli co žrát, navíc měli na krku občanskou válku s Čečenci a průměrný věk dožití u mužů spadl o 6 let!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ZA OSM LET BAČOVÁNÍ PORADCŮ Z USA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Divíte se pak Ivanovi, když se mu nelíbí vytírání si pr*ele ze strany NATO a USA v případě smluv o odzbrojení, zachování hranic politického vlivu, zachování vzájemně výhodné ekonomické spolupráce?
Neboli pro berrnardy – divíte se, že Ivan nechce s radostí otevřít dveře od svého špajzu? Že se před ty dveře postavil a už nechce dávat dokonce ani za půl darma?
Pokud se nedivíte, nechte si zřídit kotec v lese, tam bude nejlíp vám i všem, kteří doteď museli snášet vaši přítomnost.
Nu, moc si Rusy zase neidealizujme. Na Kavkaze postupovali podobným způsobem a podobnými metodami a v podobné době, jako Američané na divokém Západě. Viz například:
Vladimír Votápek Kavkazská tragedie (1783 – 1864), Epocha 2019.
Rusko musí zákonitě působit jako ten, komu se dá věřit, kdo dodržuje dohody.
Srovnání s americkou administrativou je tristní.
Spojené státy prakticky nepřetržitě porušují veškerá mezinárodní pravidla a jakákoli dohoda je pro ně cár toaletního papíru.
Zrušená multilaterární smlouva s Íránem, na základě náhlého hnutí Trumpovy mysli, zbytek signatářů jen potichu brblal.
Myslím si, že zpupného ředitele Zeměkoule už mají všude plné zuby.
Zdaleka ne jenom na Blízkém východě, v Africe, v Asii, vlastně opravdový přítel je jenom jeden. Izrael.
Zbytek jsou buď nepřátelé anebo vazalové, kteří při nejbližší možné příležitosti skočej Bílému domu po krku.
A strýček Sam si to moc dobře uvědomuje. Té krve na rukou už mají moc.
Jenom se bojím, že ten pán který referuje o situaci je optimista. Protože už je to docela dlouho, co VVP vystřídal Jelcina.
Mladí remcají vždycky a všude a na ten zmar který zažívalo Rusko se západními “ poradci” si pochopitelně nemohou pamatovat. Tohohle bych se hodně bála. Mládí těm starým nikdy nevěří.
Prozápadní propaganda jede na plný plyn, co s tím !?
Víc cenzury ???
Putin to bude mít strašně těžké. Bude muset doma utáhnout šrouby a to moc populární nebude.
Ani u nás to není populární.
Ách jo.
Ale to je jednoduche
Evropa po zime bez plynu a potravin vsem ukaze jak vypadaly devadesatky v rusku
Takze i mladi pochopi ze tohle nechcou a pridah se k putinovi
Az v lednu prijedou studenti zpet do ruska a budou vypravet o silenstvi v evrope to otevre oci i ostatnim
A nas bude cekat pet let ekonomickeho pekla a hladu
Nepřidaj.
Naopak.
Propaganda zapracuje a bude jako obvykle zaměňovat příčiny a následky.
Takže za to, že je jim zima a mají hlad, bude moct Putin. Že zavřel kohouty a tak.
Po tom, proč je zavřel, se pídit sami nebudou.
„Fakta“ a „vysvětlení“ se přece dočtou v mejnstrýmu.
A proč je zavřel?
Pořádná opozice by už dávno měla jezdit do Moskvy jednat o budoucnosti naší energetiky a podávat lidem o tom zprávy. Nic jiného lidi nebude zajímat. Slunce a vítr nám energii nezajistí. Plynárenství máme na vysoké úrovni a fialová smečka v žoldu cizí moci ho chce zničit.
Naše opozice má tak “nabito” a přece to vypadá, že žádná není. Ten náš zkorumpovaný systém bude muset dopadnout na držku opravdu pořádně, aby si lidi zase chtěli vládnout. Furt se tančí valčík.
Takových informací není nikdy dost. Díky.
Hmm, po přečtení dnešního článku jsem se hluboce zamyslel, jak jsem byl do teď BLBÉÉÉÉJ, a co si asi tak myslí o „nás“ – Severo-ojro-klimaktericích zbytek světa.
Napadlo mne tohle.
https://www.youtube.com/watch?v=yYvI4wT5Z5I&ab_channel=RammsteinOfficial
Komu se to nechce sledovat celé, úplně postačí na to juknout od 3:25
Ale vysvětlujte to těm našim fofrekonomům a politikům, kteří si nevidí na špičku nosu a hlavní co vidí je to nerostné bohatství a další, co by se jim /no jim, spíš jejich loutkovodičům ve skomírajícím západě náramně hodilo.
A musí tak hrát, protože hodně národů čeká na možnost pokračování dekolonizace/někde novodobé, někde už z dávna. Kolonizace- bez které angloamíci, frantíci , okolí nizozemí další by byly úplně nuly, protože…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kolonie_Spojen%C3%BDch_st%C3%A1t%C5%AF_americk%C3%BDch..
tož uvidíme, jak to půjde dál
Teď si představte, že armáda ČR pomáhá hlídat Frantíkům jejich uran v kolonii Mali.
Teda, uran mají v Nigeru, ale odbojní Tuarégové žijí i v Mali a Macron se bojí, aby se nepokoje z Mali nepřelily i do Nigeru.
Protože Tuarégům přispěchali na pomoc hrdlořezové od IS.
( Jistě jen z čistého srdéčka. )
V., je to Slovo boží. Vynikající a vysvětlující shrnutí ke kterému není co dodat. Snad jen, že to došlo tak daleko a existence světa závisí na vítězství Ruska. To si nemůže dovolit prohrát. Tady platí – poslední zhasne.
Nevim proc mi teto situace pripomina stary vtip z Radia Jerevan : Est vazmozno probit dub chujom ? Odpoved : Savsem, vazmozno. Kagda dub chujovyj a chuj dubovyj…
Tak že je dub chujovyj, o tom tady „již dobrou čtvrthodinu hovoříme“ a nejméně deset let je to zcela zjevné. Na druhou stranu, splnění druhé podmínky se ještě ukáže. Zatím to vypadá, že by mohl být, ale asi méně, než se tak nějak všeobecně čekalo. Ale zase na první stranu, západní očekávání nejsou pro rozhodování Ruska víc než bzučením komára a je nutno si připomenout slova velvyslance ve Švédsku někdy kolem 20.2., kdy pronesl něco jako „prezident vám na vaše sankce sere.“ Zřejmě věděl, o čem mluví.