22 prosince, 2024

Tribuna

Volná diskuse na jakékoli téma


6 354 thoughts on “Tribuna

    1. Proto taky ten Kursk.

      Jinak jizni cast prulomu Ukrajincu smer Kursk se rozsypala. Prilis mnoho ztrat, Rusove to tam pry uplne zasypali drony.
      Dokumentovane ztraty jsou hlavne na vybaveni. Kolik vojaku tam zustalo se spatne odhaduje. Rusove to bohuzel pocitaji, ze se znicenym Humwee jsou vyrazeni i vojaci v nem, coz ve vetsine pripadu neni pravda, takze Ruska cisla nelze brat v uvahu.

      Na ukrajinske strane hranice je pry jeste dost zaloh, takze cekam, ze to zkusi nekde pobliz jeste parkrat.

    2. Vývoj u Pokrokovska je pro výsledek války ze všeho, co se teď děje, nejpodstatnější. Klidně můžeme nasadit klapky na oči, zúžit si výhled, odrušit mediální rámus okolo vpádu na Kursk. To podstatné se děje u Pokrokovska.

  1. Jen tak …
    (A třeba na někom vyloudím úsměv.)

    Tuhle jsem si uvědomil, že i ty blbé SMSky píšu s diakritikou. Já totiž věřím, že se to bude číst líp. No a na kom mi nezáleží, tomu nepíšu …

    Že mi hrabe? I mne to napadlo :-).

    Přeju všem zdraví a pěkně vyvedený den. A pozor na pitný režim!

  2. Potěšilo mne, že dnes večer mohu zhlédnout zajímavý film našich přátel z roku 1998 „Nepřítel státu“. A bez jakéhokoli zvláštního snažení.
    Doporučuju (zejména mladším ročníkům) …

  3. Jmenování generál-plukovníka Alexej Ďumina velitelem ruských vojsk v Kurské oblasti mi zcela změnil pohled na celou událost.
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Alexej_Genna%C4%8Fjevi%C4%8D_%C4%8Eumin
    Zdá se, že nastalo další měření sil mezi ruskými siloviky. Za pár týdnů, bude jasné, zda Ďumina čeká Surovikinův osud nebo zda se bude vyhřívat na slunci veřejné popularity a v její záři se týmu VVP podaří přeobsadit GŠ bez ztráty kytičky..

      1. Je v Africe, párkrát se objevil na společných fotkách s prezidentem/ministrem/náčelníkem armády některé z afrických zemí Sahelu + arabských států(Alžír, Tunis, Lybie apod), které jsou z různých porad. Vypadá to, že je nejvyšším velitelem ruských jednotek na africkém kontinentu. Místní africký tisk ho občas nazývá Putinovým emisarem. Prý se podílel na vytvoření vojenské aliance Mali-Niger-Burkina Faso.

      1. Re: Manuel

        Asi by to chtělo soudružáka svlíknout a vyfotit postavu. Pokud si ze školy dobře pamatuju, rozdíl mezi ženskou a mužskou kostrou je obtížně přehlédnutelný.

      2. Pravděpodobně jde o muže s některým typem androgenní insenzitivity. Má varlata v břišní dutině, nemá penis, nemá vaječníky a vejcovody. Nemá dělohu. Nemá šourek. Možná má krátkou slepou pochvu. Je to vzácná genetická porucha. Bylo by vhodné odstranit varlata, je zvýšené riziko jejich rakoviny. Kdyby se to řešilo včas, doladily by se hormony a byla by z něj hezčí a spokojenější žena.

        1. Jo, ale to by nemel zvysenou hladinu testosteronu a s tim spojeny vyvoj kostry a muskulatury, jinymi slovy v ringu by si ani nevrz
          Takhle je z nej olympijska „vitez(ka)“

  4. Dnešní China Daily, text s titulkem: „The National Endowment for Democracy: What It Is and What It Does.“ Jako autor uvedeno MZ Číny.
    https://www.chinadaily.com.cn/a/202408/09/WS66b598b5a3104e74fddb9407.html

    Poměrně rozsáhlý text se věnuje historii a činnosti NED v různých zemích, její roli v barevných revolucích a podobném dění.

    „Myšlenka byla taková, že NED udělá otevřeně to, co CIA po desetiletí dělala skrytě, a tak snad odstraní stigma spojené s tajnými aktivitami CIA.“

    Odstavec věnovaný Ukrajině.

    „Během oranžové revoluce v roce 2004 poskytl NED ukrajinské opozici 65 milionů USD. V letech 2007 až 2015 vyčlenil NED více než 30 milionů USD na podporu ukrajinských nevládních organizací a propagaci „občanské participace“. Během Euromajdanu 2013-2014 NED financoval Mass Media Institute, aby šířil pobuřující informace. NED také utratil desítky milionů dolarů za používání platforem sociálních médií jako Facebook, X (dříve Twitter) a Instagram k šíření dezinformací, zvyšování napětí mezi etniky na Ukrajině a vyvolávání etnického antagonismu na východní Ukrajině.“


    Další odstavce se věnují aktivitám NED v dalších oblastech světa – Arabské jaro, Korea, Rusko, EU – podpora propagace transatlantických vazeb a potlačování strategické autonomie, Mexiko, Kuba, státy Zálivu …

    Co asi vedlo autory k uveřejnění tohoto rozkladu?

    1. Dodatek.

      „Aktuálně.cz, Hospodářské noviny a Ekonom jsou postaveny na skutečně profesionální a nezávislé novinářské práci. Jedním z důkazů pravdivosti tohoto tvrzení je skutečnost, že Economia, která tyto tituly vydává, získala jako první v České republice prestižní certifikát Journalism Trust Initiative“
      https://zpravy.aktualne.cz/domaci/economia-ziskala-jako-prvni-v-cr-mezinarodni-certifikat-potv/r~8cd75946ca4111ee86860cc47ab5f122/

      Iniciativa Journalism Trust Initiative (JTI) se zaměřuje na zdravější informační prostor. Vyvíjí a zavádí indikátory důvěryhodnosti žurnalistiky a tím prosazuje a odměňuje dodržování profesních norem a etiky.

      Spolufinacovatelé
      1. The European Commission’s Directorate General for Communications Networks, Content and Technology (CNECT)
      2. Craig Newmark Philanthropies
      3. The National Endowment for Democracy (NED)
      4. Agence Française de Développement (AFD)

      1. Hlavne se nevmesovat. To je to nejhorsi, a delaji to predevsim Rusove.
        Az zvoli Trumpa, tak to zase budou delat jenom Cinani.
        Jo, a nezapomente na mezinarodni rad, zalozeny na pravidlech 🙂

  5. Od Větvičky:

    Skvělý text od MUDr. Hnízdila

    „- Pak stařena řekla: „Jsi nemocný, protože jsi unavený. Ordinace lékařů jsou plné stále mladších a mladších lidí!

    Neperete – máte pračky, nemyjete nádobí – máte myčky, ani nevaříte – objednáváte si po telefonu nebo něco sháníte, co oko uvidí. A kde je čas, který ušetříte? Jak jej využijete? Nekopete, nesázíte, nezaléváte. Pokud nemáte vztah k dešti, ke slunci, k půdě, nemáte vztah ke zdraví.

    Máte příliš mnoho volného času, který marníte nepodstatnými činy, věcmi, myšlenkami, a to je oheň co stravuje vaši duši. Vaše ruce jsou prázdné. A když máte prázdné ruce, jako by říkaly: „Pojď!“ – oddej se melancholii , depresi, sklíčenosti, čemukoli, co vás přímo přivádí do nemoci, nemluvě o škodlivé chemii léků, která vás stejně už dávno ovládla. Ale ještě není pozdě. Nikdy není pozdě.“

    Přesně tak!

    Není většího vraha lidského zdraví, než je nečinnost, pohodlí. Mozek musí stále mít co řešit. Změkčilost , pohodlnost, nechuť řešit problémy, to byla předzvěst konce každé civilizace.

    1. Jak rikali nas starecek: ten clovek je nepouzitelny, ten v zivote nedrzel v ruce nic tezsiho nez vlastni ud! (slovo „ud“ nahradte expresivnejsim vyrazem…)

  6. Jednosměrný starliner.

    https://www.idnes.cz/technet/vesmir/vesmir-iss-posadka-navrat-boeing-starliner-cst-100-oprava-prodlouzeni.A240808_095922_tec_vesmir_vse

    Dnů na vesmírné stanici měli strávit 8 dnů. Nyní to předběžně vypadá na 268.

    Už jsem psal:

    „Ukazuje, systém řízení kvality ve fa Boeing je v troskách. To je u firmy, která vyrábí letadla, rakety aj. věci s požadavky na vysokou bezpečnost docela zarážející. Těch problémů je doopravdy hodně – dvě letadla i s lidmi KO, letadla se za letu rozpadají, vesmírné nosiče doletí k orbitální stanici, ale pro závady není jisté, zda doletí zpět atd.

    To ukazuje na SYSTÉMOVÝ průser, na to, že se společnosti a jejímu vedení asistovaně rozpadl systém řízení jakosti od analýz rizik FMEA přes řízení dodavatelů po mezioperační kontroly a vyhodnocování výsledků a zpětnou vazbu.

    Boeing je výkladní skříň průmyslu v USA. Jak to vypadá na periferii!

    To není žádná legrace a nápravy se nedá udělat od stolu, kdo dělal v kvalitě, ví své.

    Kdo dělá v jakosti, ví, že nestačí dělat vstupní kontrolu, že musí být kontrola nad celým procesem a i nad procesem u dodavatelů.“

    1. Re: Admirál

      Ano, ano. O udržování kvality vím své. Co mi to dalo práce, abych udržel kvalitu odkapávajícího moku z destilačného přístroje…

      1. Zárukou úspěchu v této disciplíně je kvalitní technologie s odpovídající regulací, umožňující udržet proces v technologicky optimálních hodnotách.

        Důležitá je také častá smyslová kontrola produktu.

        1. Re: Admirál

          No právě!
          Jak chcete efektivně smylově kontrolovat, když vám furt padá tělo a bez předního náhonu neuděláte ani krok?
          To pak je panečku dřina!

  7. Komoníček o Číně a Vietnamu.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Asie-Zisk-co-nejvetsi-Pak-nas-lidi-nesvrhnou-Velvyslanec-a-komuniste-jake-Cech-nevidel-759505

    „„Podívejte tedy, jakou organizaci tím vytvářejí. Neříkám, že je to organizace Einsteinů, funguje tam samozřejmě mnoho rodinných dynastií a korupce. Ale jde v podstatě o organizaci, která je, jako u většiny asijských komunistů, zaměřena na co největší pragmatický zisk,“ vyprávěl dále Hynek Kmoníček.

    „Proto taky tvrdím, že asijští komunisté nejsou komunisté našeho typu, jak my je z Evropy známe, protože to byli opravdu marxisté-leninisté. Alespoň někteří z nich věřili, že dělnická třída zvítězí na celém světě. Smyslem bylo podpořit dělnickou třídu po celém světě, aby tam udělala revoluci a aby zavedla šťastný komunismus. Na to už, podle mne, nevěří snad žádný asijský komunista. Nemusí, a vůbec se to od něj nečeká.

    Je to vidět na Komunistické straně Vietnamu a na jejím politbyru, které říká, že hlavním smyslem činnosti politbyra je maximalizovat ekonomický zisk. Co je na tom marxistického, nevím. Když se jich na to ptáte, říkají – to je logické. Jenom když se budou mít lidé dobře, nebudou chtít změnit režim. Podívejte se na Vietnamce, kteří po dlouhých 200 letech mohou spát, jak dlouho chtějí, najíst se, kdy a kolik chtějí, a nikdo na ně nehodí bombu. A oni vědí, že jim to zařídila jejich strana. Jak se zrovna jmenuje, je jim víceméně jedno.“

    Škoda, že jsem o besedě v Míšově nevěděl, asi bych se snažil tam být – je to ode mne nedaleko.

    Škoda, že na Zamini sedí poloblb Lipavský a ne Komoníček…

    1. Admirál: Režimy ve východní Asii to je zajímavý téma. Asiaté jsou dnes většinou pragmatici a v politice eklektici. Doba revolučního fanatismu, ničení vlastní kultury a památek je pryč. Obecně pokoušet se zařadit politické strany ve východní Asii do politického spektra, jak ho chápeme v Evropě, se nedaří. Kam patří Kuomintang levice nebo pravice? Kam patří režim v Singapuru, jako jakýsi ekonomicky liberální ultrakapitalismus, ale současně kombinovaný s mocným státem ovládaným jednou stranou už asi 60 let a právním systémem s drakonickými tresty. V singapurské vládě jsou ti nejchytřejší, takže takový Platón by v tom možná viděl částečně naplnění jeho vize vlády filozofů. Vietnam a Čína jsou současně silně prolezlé korupcí, ale současně je to prostoupené i mohutnými protikorupčními kampaněmi. Pana Kmoníčka stojí za to číst.

  8. To teda vedeme. Na Parlamentních listech jsem se dočetl, že Česká republika není soběstačná v produkci brambor. Dále na Nové republice, že odstavení koksovny v Liberty je nevratné. Neví někdo, jak dlouho byla v provozu ?

    1. Iggy napsal:
      4 srpna, 2024 (18:02)

      Bohužel nic nového
      V bramborách nejsme soběstační již několik let.
      V časech klidu by to nebylo nic znepokojivého, ale časy klidu nejsou.

      Zvykejte si. Brambory i 40 Kč za kilo. V akci za 19. A českých je málo
      04.08.2024 4:45 | Reportáž
      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zvykejte-si-Brambory-i-40-Kc-za-kilo-V-akci-za-19-A-ceskych-je-malo-759465

      Jenom si dovolím upozornit na skutečnost, že brambory jsou významným zdrojem vitamínu C, draslíku, …..
      https://potravinyprotebe.cz/brambory-zazrak-ktery-nam-zevsednel/

      V poválečném Německu, byla brambory základem pro přežití.
      Jak přežijeme my?
      Nakoupením zásob brambor a zelí, tak jak to dělali námořníci.
      Zásoby slivovice, rumu a vína snad máme.

      1. Josef původní napsal:4 srpna, 2024 (18:58)

        Příklady zeleniny bohaté na vitamín C:
        • čili papričky
        • žluté papriky
        • košťálová zelenina (kadeřávek, brokolice, růžičková kapusta)
        • brambory
        https://www.pilulka.cz/vitamin-c-zdroje-ucinky-a-formy

        POTRAVINY BOHATÉ NA DRASLÍK
        • banány
        • avokádo
        • houby
        • špenát
        • kokosová voda
        • rajčata
        • brambory
        • bílé fazole
        • šípky
        • mléčná čokoláda
        • sušené ovoce

        https://www.namaximum.cz/10-klicovych-potravin-bohatych-na-draslik/?psafe_param=1&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwzby1BhCQARIsAJ_0t5OR3NqEp69PkAmGbN2PIH-kMneL4qml83tbY0iOmkLcMbOWnlBrI20aAtHaEALw_wcB

          1. Josef původní napsal:4 srpna, 2024 (19:22)

            Drobný dodatek
            Ceny zemědělských produktů jsou nejnižší v době sklizně.
            Když zemědělci prodají produkty překupníkům, tak to může být jako s naší elektřinou na lipské burze.

      1. Dneska by už nikdo něco takového nepostavil.
        Jen tak jsem si vzpomněl: začátkem 90.let o prázdninách jsem chodil na brigády na stavby jako helfr. Byl tam jeden už starý majstr, který dělal armatury stropu. Všichni si ho velice vážili a byl to pro ně opravdový Pan Mistr. Jednou při obědě vyprávěl, jak ještě v učení dostal od mistra domácí úkol, aby doma na rozžhavené plotně naklepával, nebo narovnával drát. Matné vzpomínky se setkání s poctivými pracanty ze staré školy.
        To jen tak 🙂

        1. Re: Iggy

          Vy jste armovali stropy? A co jste, proboha, stavěli?
          Když jsem já opravoval barák po Jahodině fotrovi, položil jsem do zdí „íčka“ č.12, mezi ně jsem naflákal hurdisky a na to jsem položil kari sítě do středu betonové vrstvy.
          A když stavěl kámoš garáž, měl na strop nachystaný šalung, takže jsme ty sítě od sebe odstavili kouskama dřeva, anebo vhodnými kameny a sítě jsme přes tato vymezení spojili drátem průměru 4 mm, ovšem v desítkové třídě – stavební ocel. Na garáži 7 x 5 m jsme to měli za hoďku hotové.

          1. Tankrat jeste kari site moc nefrcely. Taky jsem delal jeden betonovy strop s armovanim.

            A minuly mesic jsem byl v Polsku a shodou okolnosti jsem videl jako opravuji v pristavu Wladyslawowo obycejny betonovy povrch na nabrezi. Tam, kde bych cekal, ze koupi v Castorame nebo jak se to tam jmenuje kari site, ty sklopi na zem, kleceli dva chlopi a dratkovali pruty.

      2. Vloni jsem opravoval kousek plotu ve svahu. Při šalování a armatuře základu jsem celou dobu myslel na tohoto Mistra. Co by asi tomu řekl.
        Jo, byly to krásné časy po stavbách, i když pro puberťáka, který přišel ráno ve 3 ze zábavy a v 5 musel vstávat na fušku ne zrovna lehké. Večer šohaj, ráno šohaj. Ale dalo se to a večer znovu 🙂
        A to bylo pořád: Kurva, dovez cihle! Kde je beton ? Suchý, méň cimentu ! Jalový, přidaj ciment! Maltu ! Víc vápna! Méň vápna! Podaj pivo! Dyť je to teplé! Nemáš kýbl se studenů vodů? Podrž mně tam šlauchváhu. Dovezli ciment, běž skládat ! Posuň mně lešení !
        Ale byla sranda. Řvalo se, nadávalo se, smálo se. Na lešení nehulákalo žádné debilní rádio a u jídla se vykládalo a nikdo nehleděl do mobilu.
        Tak jsem si při vzpomínkách spravil náladu a jdu něco dělat.

        1. Re: Ládik!!!

          No samozřejmě! Diagram železo – uhlík je zcela nepotřebné a trapné haraburdí, které se zruší nařízením Rady Evropy!
          A čisté železo se natře na zeleno a bude ještě více pevnější, než blbé a trapné ingoty z oceláren!

          Abych tě uklidnil – moc jsem nepobral, jak můj gorolský synek docílil na maturitním vysvědčení samých jedniček, aniž by vůbec tušil samotnou existenci výše uvedeného diagramu.

          Z toho můžeš usuzovat na rozměr naší (tvojí i mojí) blbosti, trapnosti a „hňupnosti“ (to slovo jsem vymyslel fčilek, heč)!
          Kuwa…, otravovat s nějakým diagramem…, v dnešní době…

  9. Teď to nemůžu najít, kolik v současnosti AFU armádních uskupení, o úroveň výš než jsou brigády, na frontě tři nebo čtyři? Pokud jeden štáb má velet víc než 10 brigádám bez nějakého mezičlánku, je to určitě komplikované…Psalo se někde, že něco jako armádní sbory, které by tvořilo 3 až 5 brigád, nemají.

    1. Re: Manuel

      V každé normální armádě jsou pluky – chcete-li brigády, začleněny do divizí.
      Za starých soc prc časů byly dva pluky na hrotech, třetí puk divize byl za nimi jako záloha.

      TřI bigoš divize na plných stavech a se všemi službami by měly sdružovat počet vojclů obvyklý pro název „armáda“, tj. cca 100K vojclů.

      V praxi se pak dnes používá pojem „operační skupina“.

      Jen málokdy je možné sladit potřeby na frontě s oficiálním rozdělením armádních jednotek. Proto se fronta rozdělí do úseků a pro každý z nich se utvoří operační skupina. Nemusí to být kompletní jednotka, většinou se na divizní úrovni vyjednají tzv. služby. Tzn. pro naši hypotetickou divizi o třech brigádách se vyčlení „pomocné jednotky“ tzv. služeb, jako je třeba Ženijní služba (třeba na bigoš pluk jedna rota žabáků), PVO – na pluk jedna četa), dělostřelci – třeba jeden oddíl, blablabla…
      Přitom nikde není napsáno, že do operační skupiny nemůže přibýt jako posila další brigáda bigošů, tankový prapor, nebo dělostřelecká baterie.

      A jelikož šedá je teorie a zelený je strom života, Ivani na počátku SVO zkoušeli americký model – přímé velení u tzv. rozšířených praporů – tzn. bigoš prapor byl posílen na 800 kusů a operoval samostatně. S okolními jednotkami pouze domlouval případnou součinnost.
      A bylo to fiasko, pokorně se vrátil k diviznímu, resp. armádnímu řízení boje.

      1. Targus: To bylo za 2. světové války a potom obvykle do 90. let normální členění jednotek z divizi až po v případě války skupinu armád nebo front. Dneska už to moc jasný není v ad hoc slepených uskupení. Ukrajinci mají pořád brigády, o divizích nebo armádních sborech jsem neslyšel. Většina článků je o tom dost zmatená v médiích. Rusové měli před částečnou mobilizací spoustu techniky v praporu, ale málo vojáků. Proto ty fotky desítek opuštěných vozidel. Neměl kdo s nimi ustoupit. Teď mají frontu rozdělenou na 6 armádních skupin od Běloruska po Ústí Dněpru. Právě počet jednotek na téhle obdobné úrovni v ukrajinské armádě jsem se pokoušel najít. Byla někdy zmiňovaná skupina Tavria .Američanům na misích se to mohlo vyplácet proti nepříteli bez letectva a kde nebyla souvislá fronta. Rusové ještě před 10 lety taky počítali víc s menšími misemi na Blízkém východě nebo Kavkaze.

        1. Re: Manuel

          Málo vojclů a kvůli tomu opuštěná technika – to je neskutečné hovno, které nemohl vytlačit nikdo jiný, než ČT.

          NĚKDO tu techniku musel přivézt na místo odstavení – nejlépe pak řidič, s adekvátním řidičákem.
          KAM ten řidič vysublimoval, když neležel s ustřelenou palicí vedle svěřené techniky?
          Řidič NIKDY od své techniky neodejde, pokud je tato pojízdná. Proč? Protože by musel pěšky – FUJ!
          Absolutně nemám představu, KOLIK ruské techniky zkolabovalo (přesné počty nedodal nikdo) a PROČ se tak stalo. Proto tuto pohádku řadím do kategorie HOVNO.

          Jen tak na okraj:
          – máte ponětí, jak je organizován přesun bojové či týlové jednotky v koloně?
          – máte ponětí, jak jsou organizovány pochodové proudy (PP se skládá z kolon)

          https://www.valka.cz/Pochodovy-proud-t141023

          – máte představu, co měla naloženo nákladní auta, která údajně zkolabovala a nejela?
          -máte představu o počtu „odstavených“ vozidel v poměru k počtu vozidel pohybujících se při hromadných přesunech techniky?

          Uděláme sčot.
          Vy o tom víte úplně stejné hovno, jako já, ovšem s tím rozdílem, že já jsem kdysi dávno skládal z téhle 3,14-čoviny poddůstojnickou zkoušku a vás ZASVĚCENĚ informovaly soudružky kravky z ČT, které byly přesvědčeny, že ke stoprocentnímu porozumění úplně stačí zabalit si kozy do balistické vesty a palici zabořit do blembáku (b. je plechová přilba).

          1. Jen pro UPŘESNĚNÍ a vaši základní orientaci.

            Vojenský řidič NENÍ střelec, ani nabíječ, ani rozvědčík, prostě není klasický bigoš a nevstupuje aktivně do bojových operací. Řidič je od toho, aby jel se svěřenou technikou z bodu A do bodu B a nikdy jinak.

            1. Já to snad nedopíšu.

              Ještě jedna poměrně důležitá poznámka.
              Poměr klasických vojclů a řidičů na vojně je zhruba 3:1.

              Pokud se budeme držet notoricky známých čísel, na UA najelo v únoru ´22 cca 150 – 190 K Ivanů. Pokud to vydělíme číslem 3, dostaneme výsledek zhruba 50 – 63 K řidič, což znamená 50 – 63 K vozidel.
              Vy chcete tvrdit, že desítky až stovky vozidel, které, dejme tomu, nevydržely podmínky přesunů na poměrně velké vzdálenosti, jsou závratné číslo? Vždyť to jsou pochodové ztráty v nepřátelském terénu max. okolo 1 %, což je fantasticky úspěšné číslo!
              Nesmíte zapomínat, že únor na UA znamená sníh a mráz, což je pro techniku VŽDY komplikace.

              1. Targus: To se dá vždycky namítat, že neznáme přesná čísla. Všichni jen odhadujeme. Jsem to předtím nenapsal, že myslím opuštěná vozidla v případě kolon u Kyjeva a Černigova. Kde není divu, že byl problém se zásobováním při tak rychlém postupu, když kolony byly přepadány z boků menšími pohyblivejsimi ukrajinskými jednotky. Na Donbasu a u Melitopolu postupovaly pomaleji, logistika stíhala. Ve stepi na jihu se taky léčky chystaly hůř než u Kyjeva v lesích. Vozidla doprovázená příliš málo pěšáky byla zranitelná, to platilo už dávno před dobou dronů. Odkrýt závoj mýtů v médiích je těžký a ne vždycky se podaří i tady všem diskutérům dohromady. Je jasný, že třeba na Oryx se moc spoléhat nedá, ale prý se zahraniční poradci při plánování loňské protiofenzívy na takové OSINT zdroje dost spoléhali…asi dnes módní outsourcing už i práce rozvědky.

                1. Re: Manuel

                  Máte zvláštní představu, jak ubránit jedoucí kolonu pomocí pěšáků.
                  Pominu-li, že pěšáci se v dnešních armádách už jaksi nevyskytují (jejich činnost mnohem lépe vystihuje slovo „motostřelec“), neumím si moc představit, jak by měli bránit jedoucí kolonu proti záškodnickým jednotkám.
                  Povídejte, přehánějte!

                  Kromě toho nám soudruzi mlátili do hlavy, že Vasil ani nemusí bojovat, protože Ivanovi auta vlastně vychcípají sama od sebe. Tak nějak nepobírali, že auta nejsou zjevně nijak poškozena a stojí u příkopu.

                  Za sebe můžu napsat, že jsem oněch „záhadně“ opuštěných aut, nepoškozených střelbou či explozí, které neodjely se svou kolonou někam do dáli, viděl ve zpravodajství vyšší jednotky, možná do dvaceti kusů. Vozidlo zasažené palbou nebo explozí je samozřejmě něco jiného.

                  Kecy o nedostatku motostřelců jsem pochopitelně zaznamenal rovněž, ale nikdo z chytráků se už neobtěžoval vysvětlit, v čem se onen nedostatek projevoval, pomineme-li, že Vasil měl ze začátku minimálně dvojnásobnou (spíše trojnásobnou) převahu v počtu mužstva zapojeného do přímých akcí.

    2. O ruské hierarchii je toho dost známo, o ukrajinské téměř nic a z povzdálí to vypadá na velký cirkus.
      Pokud budete delší dobu sledovat https://www.youtube.com/@militarysummary, kde se obvykle uvádí, která brigáda je kde, tak dojdete k docela blbému závěru – ukrajinské vrchní velení kašle na jakoukoliv teorii velení/organizace a je ve vleku událostí, tj. řeší jak ucpat díry, vyměňuje velitele, mění strukturu za pochodu. Ve výsledku jsou jednotlivé články jedné brigády současně nasazeny na úsecích fronty stovky kilometrů od sebe. Občas se stane, že jednotka už není bojeschopná, tak je stažena do týlu k doplnění a odpočinku a do týdne je nasazena na jiném úseku fronty. Působí to dojmem zásahů všemocného dirigenta.
      Tolik k šedé teorii. Připadá mi, že Ukrajinci válčí sami se sebou – je jim tlačena do hlav NATO teorie, ale oni upřednostňují tu ruskou. V detailu jim to funguje, ale vyšší stupně hierarchie tonou v chaosu.

      1. Re: K´62

        Působení zámořských soudruhů na úrovní GŠ s tím, že nemají dotaženou strukturu velení k nižším jednotkám?
        Anebo zoufalý boj o každý další den, po který ještě válka může pokračovat?

      1. Kozy nepomůžou. Pomohl by sexy mozek, ale to bysme od MPA žádali příliš. – Já bože vím, že nejsi – ale kdybys byl, tak prosím, ať je předsedkyní sněmovny Lipovská; a MPA u plotny bude tak akorát.

        1. Někde jsem četla, že lidé se nemodlí, lidé škemrají.
          Ale v tomto případě se přidávám. Jo, Lipovská, to by byl nářez. Z té by vyrostla česká Margaret Thatcher.

    1. Poslední odstavec článku:
      „Pokud by Zelenskij a Jermak uznali genocidu Poláků, Farionová by byla první, kdo by řekl, že vedení v Kyjevě se „zaprodalo Polákům“ a mnozí na západní Ukrajině by ji podpořili. Může dojít k dalším úmrtím ukrajinských nacistů, z nichž bude oficiální Kyjev pravděpodobně vinit Rusko. Ale ve skutečnosti může Jermak jednoduše odstranit ty, kteří mu brání plnit požadavky polského vedení.“

      Každý dělník je hoden mzdy své.

      1. Lituji, opakovaně zkouším a dostupný je. Standardní připojení na net, český poskytovatel + Chrome jako prohlížeč.

        1. Re: K´62

          Já jsem v Pšonkostánu a zkouším to přes Gůgl a Lišku.
          Uvidíme, co to bude dělat ve Fyjálalandu.

        2. Re: K´62

          Tak v Čechistánu jsem to otevřel na první dobrou.
          Zajímavé. Že by naši severní soudruzi aktivně bojovali s místními hnusnými dezoláty?

  10. Dnes jsem četl vyjádření ukrajinských politiků k jejich útoku na ekonomiku Slovenska a Maďarska:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ze-nemate-ruskou-ropu-vas-neohrozuje-Ukrajinsky-premier-vzkazal-Slovensku-759296
    Nevím, jestli se to dá přečíst a nezačít zvracet. Takhle si oni představují dodržování smluv už od Minsku! Tolik falše, pokrytectví, lhaní, bezostyšné drzosti a arogance se nevidí snad nikde jinde na světě. Fico i Orbán musí mít nervy ze železa, že se ještě dokážou s těmi sráči vůbec bavit. Já se přiznám, že kdyby to bylo na mém rozhodnutí, nedostali by už ani kapku nafty, ani watt elektřiny, ani jeden náboj, ani gram jakékoli pomoci a navrch bych uzavřel hranice i pro jakoukoli tranzitní přepravu čehokoli z jiných zemí a odpověděl bych jim úplně stejně – neohrožuje vás to!

    1. Re. Tom

      Musíte počítat s tím, že i nadále proudí na UA slovenské i maďarské zboží. Blokádou hraničních přechodů byste jen zvýšil ztráty domácích exportérů, což není žádoucí. Nicméně nejjednodušší je přiškrcení dodávek nafty, ta se dá prodat i jinde. Stran elektřiny to bude horší, maďarský honvéd by asi musel snížit výkon některých elektráren.

  11. U Vlka jsem našel přepis Berliner Zeitung s francouzským historikem Emmanuelem Toddem.

    Skvělé! Ten pán došel ke stejným závěrům jako kolektivní mozek Litterate

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/07/31/nemecko-rozhodne-zda-se-na-ukrajinu-vrati-mir/#more-1011078

    Ochutnávka:

    „Německo je pro mě také jedním z rozhodujících hráčů ve válce na Ukrajině. Na počátku 21. století došlo ke sblížení mezi Evropou a Německem na jedné straně a Ruskem na straně druhé. Skutečnost, že Schröder, Putin a Chirac vytvořili společnou frontu proti válce v Iráku, Američany znepokojila. Obávali se, že jedna z největších průmyslových velmocí světa, Německo, spojí své síly s jednou z největších energetických mocností světa, Ruskem, a v jistém smyslu vytlačí Ameriku z Evropy. Z pohledu Washingtonu muselo být Německo odděleno od Ruska. Tlačením na Rusy k intervenci na Ukrajině se jim to nakonec podařilo. Vyhození ropovodů Nord Stream do povětří je třešničkou na dortu.“

    „Rusové ztratili důvěru v Západ. Pohrdají evropskými vůdci, v nichž nevidí nic jiného než americké loutky . Proto nemají zájem o věcech s Evropany diskutovat. Na druhou stranu považují Američany – a myslím, že mají pravdu – za absolutně nevěrohodné a nespolehlivé. Rusové už nemají zájem o podpis smlouvy s Američany. Pro Rusy může konec války spočívat pouze v dosažení vojenské situace, ve které jsou zajištěny jejich zisky a zaručena jejich bezpečnost do budoucna. Myslím, že také čekají, až se režim v Kyjevě zhroutí, a doufají, že jej nahradí spřátelená vláda.“

    V podstatě nemám, co bych dodal. Absolutní souhlas s vývody pana Emmanuela Todda.

    1. Souhlasím s tvrzením, že Rusové ztratili důvěru v Západ.
      Nesouhlasím s tím, že Německo rozhodne. Podle mého nerozhodne vůbec nic, protože propad německé ekonomiky – extra průmyslu a maloobchodního obratu – se zrychluje.
      Podívejte se na bilaterálně uzavírané smlouvy mezi USA a jednotlivými státy NATO ruskýma očima. Co z této americké aktivity vyplývá:
      1) NATO se jako celek nezúčastní útoku na RF, protože nemá čím ani kým útočit. Článek 5 nic negarantuje.
      A Američani jsou si toho vědomi.
      2) Loutkovodiči v USA, že budou nuceni přistoupit na ruský požadavek ohledně slibu „ani píď na východ“ ohledně rozšíření NATO.
      3) Jednotlivé bilaterální smlouvy o amerických základnách v bývalých zemích východního bloku jsou jen přípravou, jak ruské vedení znovu oblafnout – nebudou tam základny NATO, ale americké a těch se původní návrh dohod netýkal.
      4)V médiích KoZy se bude mávat posledním ruským návrhem, ochotou přistoupit na ruské podmínky, ale zloduch Putin si vymýšlí nové podmínky a nechce uzavřít mír.

      Závěr je jasný – diplomacie USA si připravuje další kolo své politiky obelhávání.
      A Rjabkov není idiot, aby tohle neviděl a nechápal, že urychlené rozšíření NATO o severské státy bylo z téhož důvodu.

      1. Re: K´62

        Jste hnusnééj králík, kterej hned všecko prozradí a vyžvaní do hen toho oného – éteru!
        FUJ JE TO!!!

        Kosu jsem četl ráno a tak nějak jsem intuitivně cítil totéž, aniž bych ovšem racionálně zapřemýšlel a pokusil se o alespoň minimální analýzu.

        Slušně řečeno, souhlasím s vámi, že Fricků se nikdo na nic ptát nebude. Oni tu nejsou, aby něco rozhodovali. Oni tu jsou od toho, aby dělali a hlavně platili, co se jim řekne, ostatně jako celá Ojropská unie.
        Jediné, co mohou, až to bude fpééérdeli úplně, řeknou – sorry, už nemáme prachy, ani lidi.
        Jinak ani ťuk.

      2. Varianty bilaterálních aktivit USA uskutečňovaných i mimo NATO si samozřejmě RF byla vědoma už dávno.

        V prosinci 2021 předložila k projednání návrh dohody mezi RF a USA.
        https://mid.ru/ru/foreign_policy/rso/nato/1790818/?lang=en
        Byly tam články, jež s takovými separátními postupy počítají.

        Article 3

        The Parties shall not use the territories of other States with a view to preparing or carrying out an armed attack against the other Party or other actions affecting core security interests of the other Party.

        Article 4

        The United States of America shall undertake to prevent further eastward expansion of the North Atlantic Treaty Organization and deny accession to the Alliance to the States of the former Union of Soviet Socialist Republics.

        The United States of America shall not establish military bases in the territory of the States of the former Union of Soviet Socialist Republics that are not members of the North Atlantic Treaty Organization, use their infrastructure for any military activities or develop bilateral military cooperation with them.

    2. Admirál: Úpadek Francie je smutný a ani olympiádou to nezachrání. Macron dělá ramena v zahraniční politice, aby to zakryl, jak říká historik Todd. Od odstoupení de Gaulla je každý další prezident 5. republiky horší než předchozí, to je stálý úpadek. Ještě Mitterand a Chirac něco dokázali. Potom už je to politická bída. Todd správně upozorňuje kromě problémů Západu i na demografický pokles v Číně, který pro Peking je velkou výzvou, co dělat. Jinak Čína zestárne dřív než zbohatne a dosáhne pozice supervelmoci na úkor USA.

  12. Takové články a analýzy zmenšují mé obavy ze vzniku velkého konfliktu.

    https://zvedavec.news/komentare/2024/07/10177-nejvykonnejsi-system-elektronickeho-boje-na-svete-murmansk-bn-ochromil-stihacky-f-35-nad-cernym-a-baltskym-morem.htm

    „Připomínám, že i ministr obrany Lloyd Austin je paradoxně nakloněn řešení vojensko-politických problémů výhradně diplomatickou cestou, a to i v horkých oblastech, jako je Ukrajina a Tchaj-wan. Je zřejmé, že Washington má vážné obavy z výsledku high-tech válek, které by se pro Spojené státy mohly ukázat jako dramatické. „

    1. Pro mne naopak. Takovéto články signalizují, že KoZe zbývá po vojenské stránce pouze použití jaderných zbraní. Druhé řešení – potupný ústup z pozic hegemona a podpis nových smluv zatím není na pořadu dne.

  13. Dnes Fox News publikovali informaci o tom, že existuje důkaz ve formě SMS o tom, že policie věděla o v té době podezřelém Thomasi Crooksovi už 90 minut před střelbou. Informaci poskytl senátor Chuck Grassley, takže se zřejmě nebude jednat o kachnu, která se během času rozplyne jak pára nad hrncem.
    https://www.foxnews.com/us/trump-assassination-attempt-texts-reveal-officers-were-aware-thomas-crooks-90-minutes-before-shooting?intcmp=fb_fnc&intcmp=fb_fnc&fbclid=IwY2xjawEU6RdleHRuA2FlbQIxMQABHcOdKQNJOWscfrEaP_avv0VAvUYcaRKy1oSkmcAuzvZIQBlhMdt18D1kcw_aem_oGUhOPhuENpKZrMUItBLLg

  14. 007 Sedm dní s Janou Bobošíkovou: Markéta Šichtařová (Svobodní) a Leo Luzar (STAČILO!)
    Aby bylo jasno

    Vážení přátelé, kvůli ukázce z OH v Paříži bylo video zablokováno, segment jsme proto museli postprodukčně vystřihnout, aby bylo video opětk dispozici.

    Politická diskuse ABJ
    Uplynulých sedm dní očima dvou politikou jen na ABJ.

    Moderuje Jana Bobošíková
    00:00:00 Úvod a představení hostů
    00:02:12 Neděle: Potravinová chudoba
    00:17:10 Pondělí: Joe Biden odstoupil z kandidatury na prezidenta USA
    00:28:44 Úterý: Maďarsko přes Ukrajinu nedostává ropu
    00:53:18 Středa: Zvýšení platů ve veřejném sektoru
    01:09:24 Čtvrtek: Volba nového eurokomisaře
    01:20:33 Pátek: Zahájení Olympijských her
    01:32:11 Sobota: ČT ruší pořad 168 hodin, Fridrichová zůstane

    https://www.youtube.com/watch?v=uBjR-hHdR0o

  15. Odpovídáme na VAŠE dotazy! | Po žních k Turkovi
    V.O.X. NEWS
    28. 7. 2024 #voxnews #poznichkturkovi #filipturek
    V dnešní epizodě budeme odpovídat na Vaše dotazy! Proč green deal vůbec uspěl? Proč Hřib v Praze pokazil co mohl? Pomůže zákaz neziskovek ke zklidnění migrace? Proč bychom měli podporovat Ukrajinu? Na tyto a další otázky Vám dnes Filip Turek a Gabriela Sedláčková odpoví. Aktuální informace z činnosti Evropského parlamentu každou neděli na V.O.X. NEWS!
    https://www.youtube.com/watch?v=-cXjOCw2mMI

    1. Re: Manuel

      Na jakou mapu hledíte? Pokud se jedná o Vugljedar a jedná se o obr. na AK, je poněkud festovně neúplný.

      Zkuste mapy strejdy Gůgla.

      Druhá věc – pokud si tu gugláckou mapu pořádně přiblížíte, uvidíte nad městem prázdná pole, na nichž jsou zelené čárky.
      Ty čárky jsou tzv. lesní pásy, neboli stromy a křoviny okolo polních cest. U nás je toho v polích významně méně.
      A na polňačkách by neměla mít vojenská technika problém. Případné díry se vyspraví zásypem kameniva frakce 4 (zrnitost 63 – 125 mm) a zaježděním.

      Provoz se pak reguluje „zjednosměrněním“, tzn. technika jezdí jednou cestou tam, druhou cestou zpět.

      1. Targus: Takže bez silnic sakra obtížně. Posílat jednotlivá auta místo kolon po polích a doufat, že se vyhnou dronům a dálkově kladeným minám. Vuhledar je ukázkou, jak silná obrana se dá udělat dnes z jednoho sídliště.

      1. Ach…ona je tam jeste ta mala Konstantinovka (a zrejme desitky dalsich).
        Asi to perou vedle lesopolek, po polnich cestach.
        Lesopolka je novotvar vznikly behem SVO, spravne se nazyva „lesopolosa“, pruh lesa.
        Jiz nazev napovida, ze nejde o uvoz, tedy v lesopolce obvykle nejsou cesty, nybrz husty porost.
        Vlhko tam obecne asi bude (ne nahodou je vedle vesnice Vodjane), ale zase ne moc, bazina jen sem tam, spise jen podle potoku.
        Takova krasna zeme a tak nestastna!
        Gosudar uz delsi dobu iniciuje vznik kozackeho atamanatu v oblasti zaporozi a podel Dnepru. To by mohlo byt reseni- ani Ukrajinec, ani Rus, nybrz Kozak!
        Ackoliv ani na kozaky nejsou uplne dobre vzpominky, jejich vlada byla kombinaci policejniho dohledu a svevolnosti mafie. Ovsem lepsi neco, nezli nic.

        1. Re: stridor

          Slovo ljesopalóski, ljesopolki se užívalo zcela běžně už před válkou. Nehledejte v tom nic zvláštního.

  16. Myslím, že tu olympijskou šaškárnu, proč a pro koho byla určena, velmi pěkně a přesně zhodnotil doktor Hampl. Cituji:
    „Nelíbilo by se vám proto, že jste nepochopili, že už nežijete v 80. letech. Tehdy by se taková podívaná dělala pro davy. Dnes to vymýšlí jedni příslušníci elity pro jiné příslušníky elity. Cílem není, aby se to líbilo lidem. Cílem je, aby to ocenil nějaký časopis nebo výbor, o kterém jste v životě neslyšeli.
    Když se na slavnostní zahájení díváte vy, je to podobné, jako když se sedláci dívají oknem na panskou slavnost. Nelíbí se vám to? Tak prostě nejste dost vznešení!
    A teď zpátky do práce.“

  17. Bejz kemp na Bílém Potoku
    ionťáku v rámu sto loků
    kolo Trek staví se na zadní
    “naskoč na mě a vypadni!”

    Nahoru kolem potoka,
    bez mapy, jede se od oka;
    skončily buky a javory,
    dívám se na ruly, na svory.

    Cesta je tvrdá i měkká,
    hora se ze stromů svléká,
    na zemi koberce vidlačky,
    na nebi bílé obláčky.

  18. Geniální předvolební materiál pro Alternativu

    Je tam všechno.
    LIBERTY
    Pětikolka
    Babiš
    OKD
    EU

    Kdo může a odpovídá za krach ostravské Nové huti? Zkuste hádat!
    Publikováno 27 července, 2024 | Autor: vlkp

    …..Europarlament,ekofanatici, von der Leyenová, čeští a slovenští producenti oceli a zdravý rozum
    a především tady
    Huť Liberty- její příběh ……
    …..Přesto jsem se rozhodl jej napsat a zveřejnit. Důvodem k tomu bylo nesmírně drzé vystoupení ministra Jurečky na ČT , kdy házel vinu na všechny kolem – zejména tedy na Babiše, potažmo na kraj a jeho orgány v čele s hejtmanem. Jen vláda, míním tu současnou nic!! Oni muzikanti. Přesto, že právě oni, v okamžiku, kdy zjistili, co v podstatě hned po svém nástupu do funkcí, že v NH hrozí problémy, byli povinni zasáhnout! ……
    ….. Ano, Fialovy a jeho Obludáriu nikdo neodpáře totální selhání ohledně debaklu Nové Huti. Kdy bylo její povinností ingerovat rozhodným způsobem a to daleko dříve, než se situace vyhrotila do dnešní debaklozní formy.
    Ukazovat prstem na hejtmana kraje nebo na Babiše a jeho vládu se jeví být směšné, když ne rovnou trapné!!! Ano současný ještě indický majitel Gupta a jeho trust Liberty sice huť převzal v roce 2019, ale uniká mi , co asi tak v dané situaci měla a mohla dělat. Aby uspokojila Jurečkovy psychydelické představy.
    Naopak je tady přímé srovnání, jak v podobné firemní krizi, také na Ostravsku a stejného rozsahu postupoval a konal Andrej Babiš, následně s relativně velmi efektivním a efektním výsledkem. Míním skorobankrot OKD. Tam ANOšéf zasáhl, doly vykoupil v podstatě zdarma pro stát a převedl pod Diamo. Jeho velmi riskantní počin se ukázal být správným. A doly se z těžkého propadáku dostaly do ziskové zóny. Samozřejmě vlivem nepredikovatelných jevů typu covid, protiruských sankcí a zákazu dovozu paliv z Ruska,…
    Ale šlo o manažerský přístup. A ten je vždycky o rizicích. A rozhoduje jen a jen výsledek. Ten Andrejovi v daném případě vyšel. Ano vím, x krát jsme se mu s dalšími posmíval jeho hlášce, že stát chce řídit jako firmu! Jsem mu dlužen omluvu – tady mu to dokonale vyšlo! Kauzu řešil jako byznysovou a trefil se…….
    …… Ne, Fiala, a Obludárium nesou velkou vinu. Svou neschopností a nekompetencí. kterou ovšem od nich soudný člověk nikdy neočekával.
    Kdo je tedy ten pravý viník? Tak na to nejlépe odpoví šest let starý článek z iDnes, který tam tehdy vyšel pod názvem
    Huť ArcelorMittal Ostrava koupí britská společnost Liberty House
    Přetisknu z něj to úplně nejpodstatnější:
    Hutní podnik ArcelorMittal Ostrava (AMO) koupí britská společnost Liberty House. Skupina ArcelorMittal jí prodá i své ocelářské podniky ArcelorMittal Galati v Rumunsku, ArcelorMittal Skopje v Makedonii a ArcelorMittal Piombino v Itálii. Uvedené podniky ArcelorMittal musí prodat kvůli zachování hospodářské soutěže, protože kupuje největší evropskou ocelárnu, italskou huť Ilva.
    „Podmínkou pro uzavření této transakce je dokončení akvizice huti Ilva, schválení kupce Evropskou komisía projednání s místními odborovými organizacemi a Evropskou odborovou radou ArcelorMittal,“ uvedla mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a za Liberty Martina Houšková. Hodnotu transakce neuvedly.
    Takže máme dokonale jasno! HN fungovala dlouho dobu jako součást největšího světového ocelárenského a železárenského koncernu Arcelor Mittal. A vše ke všeobecné spokojenosti. Jak indických vlastníků, tak českých zaměstnanců i českého státu.
    Jenže Arcelor si vzal do hlavy, že koupí italskou huť Ilva…
    A tady do hry vstoupila Evropská uHnie!!! A dopadlo to jako nyní většinou když v Bruseli dostanou nějaký nápad a začnou konat! Prostě kam tihle šlápnou , nejméně sedm let tráva neroste. V Nové huti už nejspíše nikdy.
    Brusel nařídil aby Arcelor prodal část svého evropského portfolia.
    Jinak na koupi italských hutí mohl zapomenout! A tohle, jak se dnes ukázalo, představovalo rozsudek smrti nad českým ocelárenským gigantem!!
    Prý tak v té Bruseli činili v dobrém úmyslu – aby Arcelor nezískal v EU na relevantním trhu příliš silnou pozici…
    Tohle se jim fakt povidlo!!! Arcelor drží ty Italy, ale krachem NH nepochybně v Evropě významně posílil. ……..
    …….Ale na totální malér bylo zaděláno už konstrukcí samotného prodeje.
    Arcelor Guptovi prodal Huť, ale dám si podržel dál vlastnictví Energetického závodu, který energiemi – elektřinou, plyny, parou, zásoboval Huť.
    Dodejme, že výhradně Huť.
    Jiné odběratele neměl a Huť zase v podstatě nedisponovala jinými energetickými napojeními než na svůj bývalý Energozávod.
    Jinými slovy -Arcelor i nadále ovládal Huť. byť nepřímo.
    Držel jí pod krkem a kdykoliv jí mohl, kdyby příliš konkurovala, zavřít kyslík! Což se následně i stalo!
    Takhle pracují velké mozky v Brusli!
    Když už trvali na prodeji aktiv Arceloru, měli se postarat o to, aby to představovalo úplnou paletu!!
    Ne polomrzáka, kterého lze snadno zaškrtit. Ale to je podružnost! ……
    ….. Ale abych z toho Fialu nevynechal – ano Babiš OKD zmanažoval. Jako firmu. Stejná možnost se nabízela i vám. Jenže to byste museli něco znát, vědět, něčemu rozumět a především – chtít. Jurečka se svou obvyklou sebejistou drzostí vyzval ostravského hejtmana, jestli jako zná nějaké řešení, tak ať s ním přijde nebo ještě lépe – ať ho zkusí zrealizovat !!!
    Dám jemu , Fialovi a Obludáriu jistý tip.
    Ať se zkusí podívat na internet na heslo Tolling! ……
    Co dodat?
    Pane Vlku díky.
    Kdo spapá emisní povolenky LIBERTY?
    Sluneční Baroni?

    1. Přiťukal bych 1 prstem na mobilu ještě něco staršího.
      Ostravské ložisko černého uhlí dalo vzniknout těžkému průmyslu, stejně jako v Anglii. U zrodu dolů stáli Rotschildové. Voda byla z Ostravice a pro rozjezd byly potřeba koleje, ocel. Železná ruda byla z dovozu. Dopravní uzel hrál roli i při vzniku ČSR (dělení Těšínského Slezska). Vítkovické železárny přestávaly stačit a přistoupilo se ke stavbě NHKG – železná ruda už byla z Krivoj Rogu v SSSR. Měla však malý obsah Fe, musela se obohacovat kvalitnější rudou ze švédské Kiruny a dokonce z Venezuely (v 80. letech jsem pracoval v Aglomeraci, osobně jsem to ošahal). Těžký průmysl byl podmínkou pro rozvoj samostatného státu, Ostrava byla ocelovým srdcem republiky. Měla 2 velké hutní kombináty. V okolí byly menší (Bohumín, Lískovec, Třinec…). Po vytěžení uhelného ložiska klekly první VŽKG, bo NH byla modernější, zavedla kontilití. Ale bylo jasné, že je konec. Uhlí méně (dovoz z Polska), ruda v nepřátelské zemi. Třinec nemá ani vodu v Olze, čerpá ji přes kopce ze vzdálené Těrlické přehrady, která už mívá podstav, je zanesená. Bylo dávno jasné, že těžký průmysl skončí. Italská huť je u moře, tu obslouží lodní doprava, ne železnice. I Azovstal je u moře. Všechno je velmi jednoduché a průhledné. Jenom ne pro blby v současné vládě.

    2. Ostravské uhelné ložisko nasávalo lidi z dalekého okolí. Ze Slovenska, z Haliče, z Polska, dokonce i z Čech. Ke konci socialismu žilo v ostravské aglomeraci cca milion lidí, jako v Praze. Lidé šli na Ostravsko za prací. Byli to převážně ti volní na pracovním trhu, ne ti zavedení (např. prvorození). Po skončení pracovního boomu osud těchto lidí už nikoho nezajímá.
      Dnes nasává lidi Praha. Jdou tam za prachama, ne za prací. Dotace vole. Průmysl státní správy. Úřady, ministerstva, centralizace, globalizace. Až tam vyschne zdroj, tam nastane průser. Až nebudou rozdělovat daně ze zchudlého Ostravska. Ze služeb se dá existovat… viz třeba opice – navzájem si vybírají blechy. Ale mýdlo si nevyrobí. Ani pražák ho nevyrobí. Zatím si ho koupí, dosud má za co.

      1. Re: Ládik!!!

        Uhlí je ještě pořád dost. Není pravdou, že OKR je totálně vytěžený.

        Otázkou zůstává pouze to, PROČ v ho např. v Čechistánu vykopávají Poláci – z dolu Lazy se vozí štolou do PL, protože ofiko je důl zavřený a pod zem není shora vidět.

        To je jen taková perlička…

        1. Někdy před 7 lety jsem byl na nočním výjezdu na Darkově (možná to byly Lazy, teď to z paměti nedám). No v každém případě to byla ta 100m věž se skipy, kde jsou motory + měniče + řídící centrum nahoře.
          Chlapci se tenkrát přes den šťourali v konfiguraci měniče a když večer potřebovali tahat uhlí nahoru, tak z hrůzou zjistili, že měnič nejede.
          Co mně bylo tenkrát řečeno místními, tak už se nevyplatí provozovat ostatní věže a podzemím se to uhlí vozí do této jedné věže.

          1. Re: JG

            Hmm, Lazy jsou od Darkova dost daleko. Darkov byl spojený s ČSM, Lazy byly spojeny s Fučíkem.
            Jinak včera odstřelovali věž na Lazech…
            … lidská blbost nemá mezí…

            1. Já tenkrát po cestě spíše pospával, řídil kolega. A Ostravsko neznám.
              Nicméně šlo o tu myšlenku, co padla – už se nevyplatí provozovat dosud funkční ostatní těžní věže …

  19. Viděl jste někdo zahajovací ceremoniál té letošní pařížské obludnosti? (já se to opravdu zdráhám považovat za OH – baron Coubertin by asi letos vyhrál soutěž v rotaci).

    To je něco tak neuvěřitelně zpupného a odpudivého, neupírám nikomu jeho osobní právo na identifikaci se s čímkoliv, ale tohle vnucování „progresivních ideologií“, zvlášť u příležitosti, která má být svátkem svornosti a porozumění všech, ale jakože opravdu všech… plná huba tolerance, ale jen v jednom směru.

    Dost by mě zajímalo, jestli se někde v hloubce bafuňářských výborů najde alespoň těch „deset spravedlivých“, kteří by k tomu nahlas něco řekli. O naší kotlince si iluze nedělám, tady si každý funkcionář klidně nechá zešikmit oči, kdyby začli chodit notičky místo z Brusele z Pekingu, ale přece nemůže být celý svět už tak v prdeli… Nebo ano?

        1. Zajímavé, že uhlíkovou stopu a udržitelnost toho molochu a byznysu bafuňářů NIKDO nenadnese. Taky ta fast fashion, tuny hader produkovaných bez ohledu na životní prostředí jen na tuto příležitost, která se za 3 týdny vyhodí na skládky. Proti tomu by se mělo bojovat obecně a ne dávat na odiv, jak v tom která výprava vypadá a jak to komu sluší v uvozovkách. Skrytá reklama na plýtvání, trvalou neudržitelnost nespravedlnost a politizaci.

    1. Re: Attila

      Já jsem seděl zády k telce a věnoval jsem se dřínovici a své Jahodě.
      Byla vypálená sice jen na pětačtyřicet, ale zůstala v tom stopa pecek a nasládlost.
      A navíc – fajne, lacne a kupa…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *