Tak jsme se dozvěděli, že pouhých několik dní po návštěvě sídla CIA v Langley končí v čele Vojenského zpravodajství jeho šéf, Jan Beroun. Sociální sítě už žijí spekulacemi, proč tomu tak je. Skutečně není úplně běžné, že jeden týden jedete jednat s americkými kolegy (a loutkovodiči) a druhý týden skončíte.
Já spekulace trochu přiživím, ale nejprve si o Janu Berounovi něco povíme…
Má za sebou akademii FBI v Quanticu, dlouho dělal u policie, kde řídil tzv. jednotku nelegálů, tedy těch, co se pohybovali v přestrojení, řídil zpravodajské operace ÚZSI, pracoval pro americkou detektivní kancelář Pinkerton, dělal poradce Martinu Stropnickému a následně byl jmenován vládou do funkce ředitele vojenského zpravodajství. Prezident Zeman jej jmenoval generálem, pak generálmajorem a pak generálporučíkem. (Ani jsem nevěděl, že máme tolik generálských hodností)
Pokud se dobře pamatuji, výroční zprávy Vojenského zpravodajství se naprosto diametrálně lišily od zpráv od čuč. gen. Michala Koudelky z BIS. Nemluvilo se tam o proruských dezinformačních narativech, naopak tam zaznívala kritika těchto hovadin a tato informace hezky koresponduje s tím, že Koudelku Zeman generálem jmenovat nechtěl, ale Berouna povýšil dokonce třikrát.
Pokud budeme věřit wikipédii, Beroun měl vždycky blíž k ČSSD a Zemanovi než k ODS a Klausovi. A jen pro úplně dokreslení, před ním byl ředitelem Vojenského zpravodajství Milan Kovanda, kterého si podali Ištvan se Šlachtou, protože ho řídila Nečasova metresa Nagyová. Kovanda byl odejít a místo něj nastoupil právě Beroun.
Hele, já nikdy neřeším morální profily. Nepřemýšlím o tom, zda je ten či onen charakterní nebo není. Neřeším hodnotovou politiku. I v tomto případě ponechám na vašem úsudku, jaká osobnost Jan Beroun je. Spokojím se s konstatováním, že jeho kariéru poháněly vpřed vztahy s politiky kolem Zemana a brzdily vztahy s politiky kolem ODS. Do současné funkce se dostal za vlády Sobotky (a Babiše), Zeman neměl problém ho povyšovat a zároveň se ve funkci choval asi o milion procent profesionálněji, než kolega čučkař z BIS. Jeho výroční zprávy jsou zprávy tajné služby a ne mácovských či kartouzovských aktivistů z Evropských hodnot.
Beroun zřejmě ctí realitu naší prozápadní orientace, ale nejásá nad ní tak jako Fiala nebo Černochová. Navíc mu končilo funkční období letos na podzim.
Jsem daleko od pravdy, když to na mě dělá dojem, že se Beroun během jednání v Langley dozvěděl něco, u čeho prostě nechce být? Je takovým „posledním mohykánem starých časů Miloše Zemana a Andreje Babiše,“ mluvil vždycky rozumně, vydával sice strohé, ale nikoliv fantasmagorické zprávy… Vojenské zpravodajství bylo tak nějak tajné a nelezlo tak okatě do politiky jako Koudelka, kteeý se podílel na pokusu o diskreditaci Petra Bystroně z AfD. A to ani nemluvím, že se před časem BISka postarala aférou Vrbětice o silný tlak na Babiše a Zemana.
Vláda je s důvěrou v bruseli, možná dokonce v o dost větší bruseli, než to vypadá navenek. Strach z eurovoleb roste. Vláda jde z průseru do průseru, opozice posiluje a podle všeho bude mnohem méně transatlantická. Do toho máme válku na Ukrajině, naše vláda je v ní až po uši, stejně tak je v ní namočený Biden a průlom na frontě i v zázemí se blíží. Muniční iniciativa se scvrkává den ode dne (jak by ne, když z tajné operace udělali veřejnou), o sílícím Rusku a slábnoucí Evropě si cvrlikají vrabci na stromech. Zeman vydal knihu o tom, jak se Koudelka zapojil do spiknutí, když byl v nemocnici a jak ho chtěli prohlásit za nesvéprávného… Prostě, proti vládě se střílí už ze všech směrů.
Jak zachránit situaci? Ideálně nějakými dalšími Vrběticemi, dalšími Bystroni, dalšími Pandora Papers, prostě něčím, co Koudelkovi jde tak dobře, že za to od Američanů dostal medaili. Možná to tentokrát má být tak velká věc, že u toho poteče krev nebo zhasnou nějaké životy. Nechci malovat čerta na zeď, ale nevylučoval bych, že se tam v Langley plánovalo naše zavlečení do války. Incident v Tonkingském zálivu, Shaddámovy zbraně hromadného ničení, obvinění Srbů z genocidy… modus operandi byl už stokrát vyzkoušen. Zřejmě se ujednalo TO NĚCO, co má pánům z Washingtonu zachránit zadek a my si za ně máme zlámat nohy.
A Beroun se rozhodl, že tohle nemá zapotřebí… Že je pořád ještě český voják a ne americký agent. Zřejmě se TO NĚCO má stát poměrně brzy, že se rozhodl nečekat do konce svého funkčního období a raději odchází teď hned.
Dává to smysl? Dává. Obzvlášť, když jsme se dozvěděli, že USA do války na Ukrajině nainvestuje dalších šedesát miliard dolarů. To by bylo, aby naši bratři neočekávali, že se všichni také přidáme.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
Možná už Beroun svůj úkol splnil, proto byl odejit /jako Trussová, Johnson../ USA s Anglií v zádech dá ukradině, Izraeli, Taiwanu 60 miliard dolarů? Zbraně, munici? Jo, dolary si natisknou, ale suroviny na munici a udržování zbraní vezmou kde, když jim za ten jejich toaletní papír, kterému říkají dolary, nikdo nechce nic prodat? Když veškeré suroviny se nacházejí mimo USA. A ten jejich „petrodolar“ už dávno petrodolarem není. Není to náhodou jen divadlo pro vovce?
Oni potřebují v Evropě udržet eumagory u vesla, volby jsou, jak na potvoru, za dveřmi. Proto ve skopčácku tak jedou proti AfD. Možná jde jen o to, aby mohli říci – my jsme dali dolary, vy /býv. vých. blok/ dodejte maso do zákopů. Železná opona nikdy nepadla, nejsme pro EU ani pro USA, ani pro Anglii nic, nic, nic, ani plesnivý, smrdutý hadr na podlahu. Celé EU a západu jde jen o to, dokrást tu zbytek majetků – v prvé řadě rozkrást nemocnice/a to se jim povede, „omezením akutních lůžek“ dosáhnou rozprodeje nemocnic a prodají je pro vznik „následných lůžek“-ovšem už placených na dřevo/ – ty jim leží velmi, velmi v žaludku a takové vylidnění býv. vých. bloku by to všechno ulehčilo.
hmm
https://www.aljazeera.com/news/2024/4/21/why-does-nasa-want-a-time-zone-for-the-moon
Polsko je připraveno rozmístit na svém území americké jaderné zbraně
Pavol Minárik
Dnes 21. 4., 15:34
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-polsko-je-pripravene-rozmistit-na-svem-uzemi-americke-jaderne-zbrane-40468732?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=denni-tisk
Josef původní napsal:21 dubna, 2024 (16:40)
USA zvažují vyslání dalších vojenských poradců na Ukrajinu, protože Rusko nabírá na síle
Vojáci budou sloužit v nebojové roli, uvedli představitelé.
Autor: LARA SELIGMAN , ALEXANDER WARD a PAUL MCLEARY
20.04.2024 16:44 EDT
……. Nebylo jasné, kolik dalších amerických vojáků bude nakonec vysláno na Ukrajinu, ale dva z amerických představitelů uvedli, že počet bude až 60…..
https://www.politico.com/news/2024/04/20/us-troops-ukraine-00153499
Aha, takže to zase budou odborně vyškolení opraváři tanků a houfnic, nebo tak něco – nebojového.
Cosi mi říká, že ruští velitelé budou opět vypisovat mimořádné odměny za odchyt takových odborníků 😀
Rusové už mají někde uskladněno přes 50 odchycených, taky takových „nebojových“ žabožroutů a pár Belgičanů, takže to půjde jako po másle.
Rusko také, Bude-li to potřeba. Bludný balvan mezi Německem a Ruskem tak bude mít 2 v jednom jako v Biedronce.
„When every one is dead the Great Game is finished. Not before.“
(Kipling : Kim, vydáno roku 1901)
„…For some commentators Central Asia remains key to world power. One of the most famous examples of this was propounded by Zbigniew Brzezinski, presenting ‘a post-modern version of the Mackinder/Haushofer geopolitical doctrine’. Referring to Central Asia—‘the Eurasian Balkans’—as ‘geopolitically significant for reasons of energy, socio-political instability and potential power domination, Brzezinski argued that ‘it follows that America’s primary interest is to help ensure that no single power comes to control this geopolitical space…. the new game is sometimes regarded as the last remnant of the Cold War—in a way, the last struggle between the USA and Russia.“
(The new Great Game , 2003)
„I´ll be back.“
(Terminator, 1984)
Anebo jde Beroun prostě do důchodu, věk na to má. Ale spekulací není nikdy dost.
Měl jít na podzim. Proč byl odejit o pouhý půlrok dříve je ta záhada. Už mohl připravovat nástupce. Kontinuita je v takové funkci důležitá. Politikaření ale ještě důležitější.
Třeba se vyskyt někdo, kdo afroameričanový slíbil, že jí dá, ale musí ho udělat náčelníkem.
Zlazy s menstruacema sou ekrasit a to je nekdy ,nebo vlastne vzdycky ,pohroma..
Touha vynikat, aby si kazdej vsim..Pocasi, sila vetru …Starej v hospode.
Nekdy sami spadnou hodiny ze zdi..
Zatímco z poručíka na majora je možné být povýšen, z generálporučíka na generálmajora jde o degradaci …:o)
hzmm
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-valka-na-ukrajine/784187/z-opravare-sovetskych-tanku-miliardarem-pribeh-ceskeho-zbrojare-strnada-zaujal-i-v-zahranici.html
Nový M. Koller s trochou té nepříjemné pravdy.
https://www.youtube.com/watch?v=k–TtWGj9lM
Prof. Sachs:
https://vk.com/video283202261_456245714
I tady :
https://www.youtube.com/watch?v=wSuOQMpH30Q
Hodně dobré. Počátek všeho a proč jsme tam kde jsme.
Díky berkowitz
Hlavně vedení země by si uvedený pořad měli pouštět dnes a deně. Ráno a večer.
Možná i kluci z BISky si Sachse dnes večer pustí a budou se ptát na poradě co s tím Koudelko. Co s tím budeme dělat? To nejde umlčet.
Ten poslední termín máte špatně, pane.
Nejde o nějaké umlčování – jim stačí to vymlčet a vysedět, jako to udělali např. se střelbou na fakultě, nebo nějakou causou, která by měla potenciál, lidi zvednout.
Sedět a dělat, že se nic neděje.
Třináct postřílených děcek, plus vysoce problematicky zasebevražděný, údajný střelec, osm kvérů v registru atd…
Vydáme pokyny médiím, ať to nerozmazávají, občany vyzveme, aby v rámci piety drželi tlamy, sami pak sedíme a mlčíme.
Podle mě se touto metodou dají vymlčet i jiné vošajstlich věci, například kolabující zásobování čímkoliv v případě epidemie, plošné zdražování čehokoliv, nedostatek ropy a plynu, únik jedovatého mraku z vybuchlé chemičky – v případě akutní potřeby, lze ostatně vymlčet i tu vybuchlou chemičku, nebo informace udržet v rámci asi tak okresu. Kontaminace obydleného území, řeky, nebo pitné vody jedovatým / radioaktivním odpadem – vyberte si.
Všechno z toho, se už v nějaké míře a za posledních 10 let stalo – a bylo vymlčeno.
Nevím, nakolik efektivní by bylo, kdyby se nějaká větší, dobře informovaná skupina občanů, při dalším velkém pokusu o vymlčování dohodla na tom, že bude podle „stoosmičky“ tvrdě vyžadovat informace od úřadů. Nějaké pokusy už proběhly za chřipečky a pamatuju si, že…byly vymlčeny.
Řízené vymlčování probíhalo i ohledně Vrbětic, ale tam tomu částečně zatnul tipec hateman ZK Mišák.
Sám byl nasraný, už měl zkušenosti z chování vlády během povodní, takže se tvrdě dožadoval vysvětlení, proč kraj nebyl informován o tom, že Vrbětice už dávno neslouží AČR, ale jakýmsi obskurním společnostem, které si tam dělají, co chtějí, nehlídají to, je tam bordel, leze si tam, kdo chce a skladují tam kdoví co.
Hatemana Mišáka totiž kontaktovali mnozí obyvatelé i starostové okolních obcí, též se tvrdě dožadující informací o tom, co přesně se tam děje, co mají dělat, protože jim nikdo nechce nic říct.
Což se ostatně plně projevilo o něco později, když fízlům a pyrošům doslova za prdelí, šlehla ta druhá bouda.
Takže ona to není žádná novinka, běží to už nějakou dobu, jen se to průběžně intenzivně vylepšuje stylem „čím větší průser, tím větší mlčení“.
Zdůvodňují to zpravidla možností vzniku paniky, nebo nepředvídatelného chování občanů.
Typické libtardské uvažování.
Kdyby byli občani informováni správně a pravdivě, chovali by se předvídatelně..
ále nee, ony ty Vrbětky — všechno trvá kapku dýl. Dočkáme se
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/784197/vysetrovani-vrbetic-miri-do-finale-potvrdil-rakusan-obvineni-ale-mozna-neprijde.html
taková rychlost …
Střípek do mozaiky Vrbětic
Univerzita Pardubice
Fakulta ekonomicko-správní
Aktéři selhání integrovaného záchranného systému:
muniční sklad ve Vrběticích
Bc. Martina Kňavová
https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/64460/KnavovaM_AkteriSelhani_BP_2016.pdf
V teto praci je odkaz, ale jako grafika. Pro ty co nechteji datlovat :
https://www.mvcr.cz/clanek/souhrnna-zprava-o-postupu-reseni-mimoradne-udalosti-v-municnim-arealu-vrbetice.aspx
Přesně tak, ale nejpodstatnější věc podle mého byla skoro na konci. Že nejdůležitější je investice do vzdělání, to by měly být priority 1, 2, 3, 4 i 5.
Ano ten rozhovor ze Sachsem je skvělý.
A zde další skvělý rozhovor s jeho kamarádem
John Mearsheimer: Is China the Real Winner of Ukraine War?
https://www.youtube.com/watch?v=Yl7goPRw_eE&t=6s
Přesně jak v úvodu pravil Martin Koller:
„Nahlas vyřčená pravda bolí a iluze spláchnuté do kanálu vyvolávají hořké slzy.“
Mezi těmi šašky, komedianty, kariéristy a nastrčenými podvodníky všeho druhy není z čeho vybírat. Tedy, kromě těch dvou stávajících europoslanců (David, Blaško), kteří se v uplynulých 5 letech svým hlasováním osvědčili. Poněvadž právě to hlasování – to jsou ty ČINY, které se narozdíl od bezbřehého žvanění, lží a planých slibů počítají. Bohužel, díky Okamurově vnitrostranické politice a volebnímu systému do EP nyní nelze tyto dva kandidáty volit současně. Buďto jednoho nebo druhého.
A pak tu existuje ještě jedno volební seskupení (o kterém se všeobecně mlčí), které pojalo tyto eurovolby jako neoficiální REFERENDUM o setrvání ČR v EU a NATO. Neboť tyto dva body jsou v podstatě to hlavní a jediné, o co koalici Moravanů a moravských Republikánů dneska jde. Vše ostatní je podružné, protože – jak řekl i pan Koller – většina problémů ČR vyvěrá právě ze členství v těchto dvou institucích (ke kterým lze směle ještě přidat i WHO).
Čili – kandidáti subjektu „PRO vystoupení z EU“ by v případě zvolení do EP jistě působili jako rozkladný prvek v dnešní bruselské mašinérii. Tak, jako svého času britský europoslanec Nigel Farage. Určitě bude pro ČR lepší, když se novodobé vězení národů vnitřním pnutím rozsype (případně metamorfózuje v obdobu dávného EHS), než kdyby ČR ojediněle z EU odešla.
A právě kvalitní poslanci, hájící nekompromisně zájmy své vlasti, budou v případě hojnějšího počtu a z různých členských zemí zárukou brzkého konce dnešní IV. Říše zvané EU.
http://www.provystoupeni.eu/
Navrhuju nenapadne vystoupit z EU a ponechat tam, jen mesto Ostravu.
Prejmenovat na Cechii predem..A vladu jim darovat zadarmo..
A co se zmeni kdyz se politik osvedci , uroda svestek taky ne..
Lepsi a krasnejsi jedna reka Berounka , nez sto utajenych Berounu..
Napíšu to opakovaně …
Buď sem dejte body PNZ nad kterými je možno diskutovat nebo sem dejte odkaz na web, kde tyto body jsou navíc zdůvodněny.
Druhá varianta by byla samozřejmě lepší. V opačném případě to je výkřik jednotlivce, který nemá zájem o konstruktivní přístup.
To už je ale moc paranoidní i na mne. Zdá se mi, že překonává i zdejší nick Gój. Určitě má v některých věcech pravdu, ale je příliš radikální.
Ano, všechno to do sebe zapadá. Nekouká z toho nic moc dobrého. Rád se budu plést.
asdf.
Taky mi připadá. Žádný logický lapsus nevidím. Jen si tak říkám……ani Vrbětice, ani Skřípalovi, ani novičok v trenkách – nic z toho se skutečně nedá nazvat úspěchem, ze žádné strany. To to fakt chtějí zkoušet znova??
jednou se to přece musí podařit 🙂 🙂
Až budou dnešní dítka školou povinná dospělá, spolknou jim cokoliv i s navijákem – leda že by nechodily do školy a vzdělávali je moudří rodiče doma.
Ale to určitě nehrozí 🙂
Toníček.
No já nevím. Něco jiného doma, nšco jiného ve škole – to už jsme přeci tady měli a máme to pěkně zmáklé a zažité.
Doma tak leda tablet či playstation a z cca 60% naprostý nezájem.
Učitelstvo stále víc supluje rodiče; vč. občasného dělení se s žáčky o svačinu, protože jim ji rodiče zapomněli připravit.
Děti jsou z domova nevypovídané a nedomazlené a hledají náhradu ve škole a v družině.
Úroveň protiruské hysterie v Německu v posledních dnech dosáhla nových, dříve nevídaných výšin. Prostá mysl již nemůže držet krok s tímto šíleným vývojem. Kde a jak by to všechno mělo skončit?
https://www.novarepublika.cz/2024/04/nemecko-sili-znameni-ukazuji-na-posledni-bitvu
Mimochodem…..
Kde jsou Kunštekovi? Odpovím si sama. Na NR.
To se opravdu zase někomu podařilo je odtud vyštvat?
Nechápu!!!
Jo, N ul a je na vyštvávání expert. Kolik jen nicků zmizelo.
Kunštekovi byli vždycky na Nové Republice a píšou i tady.
Myslím, že Kunštekovy nikdo vyštvávat nemusel. Dokonce si myslím, že v tom nemá prsty ani Alef, ani Vidlák.
Jednoduše – tady jim jejich procikánsko-arabská pšenka nekvetla, to je celé.
Osobně jsem ten přístup nikdy nechápal, možná to má co dělat s nějakým vnitřním nastavením, ale těchto lidí je v ČR asi tolik, kolik je tu ještě aktivních neonacistů – hrstka a jsou víceméně směšní.
Zde platí to, co už jsem napsal – tady a obecně i v ČR, propalestinským aktivistům, kteří mají zatraceně blízko k těm „humanitárním“ písmenkovým organizacím, pšenka nikdy nepokvete.
Soudným lidem už dříve došlo, kolik prachů EU nalila do plastelínců a k čemu je následně plastelínci použili.
Židi dodneška objevují pod Gazou věci, o kterých patrně ani Mosad neměl tušení – jednoduše, tolik agentů arabského původu mezi plastelínce nedostanete. Padá jim brada z toho, kde na to všecko vzali prachy – přičemž Židé měli a mají skoro 100% kontrolu nad financemi, které tam proudily a proudí. Ale „něco málo“ jim uniklo – a teď to objevují.
Mají agentů arabsko-palestinského původu, schopné infiltrace do Hamásu, jen omezené množství – tak omezené, že k činnosti a mapování podzemí u hranice Gazy, museli používat kurevsky drahé georadary.
Tak drahé a omezeně dostupné, že i ruští Židé nad tím významně zvedali obočí – a ti jsou zvyklí na ledacos..
Mně propaganda Kunštekových neschází.
Nemyslela jsem ani Alefa ani Vidláka.
Tentokrát vôbec nechýba obligátna pripomienka, že nacista.
Přesně tak.
Re: Teco
Pane, vy určitě nejste rasista, kdepak.
Ale ti plastelínci, černouši, cikáni a podobní, to ani nejsou lidi, že.
Zatímco minulý režim výlevy podobných „inteligentů“ tlumil, „svoboda a demokracie“ jim umožnila vykvést desetitisíci nových květů.
To bude situace, až se Evropa ponoří tam, kam se noří, a o Evropana si nikdo nebude chtít opřít ani kolo!
O lidech z ČR nemá smysl mluvit, protože o ty si neopře kolo ani pravověrný Evropan. Prohlédne Teco a podobní? Kdepak.
Dál bude nesnášet „čmoudy“.
A Kunštekovy, kteří tu jenom zavazeli.
Ponořte se, kam vám libo, nebudu napovídat.
Padlo tady mnohokrát cosi o tom, že někdo chce hubit Slovany.
A současně i to, že tentokrát stojí čeští a slovenští Slované, na zatraceně špatné straně.
Až budete co hodinu-dvě, běhat do protiraketového krytu, nebo ho budete muset mít vybudovaný vedle baráku – a potrvá to třeba dvacet let, tak také budete přehodnocovat, zda ti výrobci a střelci raket jsou, nebo nejsou lidi.
Existují lidi, kteří si uvědomují, že prakticky celá Evropa, resp. její sluníčkářské organizace, léta nalévaly strašné prachy do „palestinské otázky“.
Nebudu to počítat, kolik stovek miliard eur tam zahučelo, protože teď už je to jedno, palestinská otázka je jednoznačně zodpovězena.
Teď bylo těmto lidem, co pomáhali ty prachy nalévat, ukázáno v praxi, jak strašná chyba to byla, to letité nalévání prachů do čmoudů.
Ti lidé, kteří za tou myšlenkou i realizací -nalévání prachů do čmoudů- stáli, si to teď potřebují, za jakoukoliv cenu, obhájit.
Smiřte se s tím, že to neobhájíte ani před sebou, ani tady, ani nikde jinde.
Najděte si satelitní fotky Gazy a ZB, vedle toho si prohlédněte satelitní fotky obydleného izraelského území a pak se optejte, k čemu přesně, byly dobré ty nalité prachy.
Pozor, ironie :
Všecko to zelené, co je vidět na obydleném izraelském území – tak to je v Gaze a na ZB, za všechny ty nalité stovky miliard eur, asi komplet zastřešené, žejo?
Nebo – že by to případné zelené v Gaze, bylo úplně jinde?
Třeba pod zemí, kde to před námi zvědavci, palestinští zemědělští inženýři raději ukrývají?
Klíčové slovo vašeho textu
budete přehodnocovat, zda ti výrobci a střelci raket jsou, nebo nejsou lidi.
Tak o tom chvíli přemýšlejte
Děcka, mír! Stačilo!
Začněte se všichni chovat jako lidi. Když se vám nějaký názor nelíbí, tak ho prostě nečtěte.
https://www.haaretz.com/israel-news/twilight-zone/2024-04-20/ty-article-magazine/.premium/a-palestinian-is-shot-dead-by-an-israeli-sniper-for-daring-to-go-up-on-his-roof/0000018e-f9a5-d6a0-a9ef-f9bd171b0000
Vítejte na Blízkém východě.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet-skupina-ceskych-senioru-uvizla-v-zatopene-dubaji-40468583
„Když jsem se snažila vecpat do kanceláře aerolinky, ptala jsem se jednoho Íránce, jak je to možné, řekl mi jen: „Vítejte na Blízkém východě“.
Žádná informovanost, žádná zodpovědnost,“ pokračovala.“
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet-jako-kdyz-zacne-valka-cesky-turista-popsal-drsne-podminky-na-letisti-v-zatopene-dubaji-40468738
Je to zajímavé čtení. Zvlášť ten první odkazovaný článek.
Poslyš, Icíku, proč najednou máme brát Hovinky jako něco, co poskytuje pravdivé informace?
O té Strack-Zimmermannové si přečtěte na necenzurované pravdě. Jde z ní děs a hrůza! Novej Hitler se všemi těmi intelektuálními zločinci, kterými byl obklopen.
Zajímavé informace od sousedů k TO NĚCO…
Hodina vlka 310 – 2024-04-19
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Kdykoliv fialový hnus někam vycestuje, tak nás to, kromě ostudy až na půdu, stojí hlavně strašné peníze….a po jeho návštěvě u loutkovodiče bychom se asi měli začít obávat o naše životy! Co tam dělal?! Co tam dohodli? Neměl by o tom pohovořit veřejně….když je teda ten premiér ČR (ačkoliv to spíš vypadá na podřadného agenta cizí tajné služby v roli premiéra jiné země).
Je zvláštní, že ta americká pomoc byla schválena 2 dny potom, co se odtamtud vrátil ten naš moula. A naopak večer ve zprávách, komik Vostal referoval před Bílým domem, tam bylo na jednom chodníku asi 15 lidí s americkými a ukrajinskými vlajkami a na druhém chodníku zase asi 15 lidí s tímtéž a něco pokřikovali a Vostal tvrdil, že ta početnější skupina protestuje proti pomoci a ta druhá pro, ale ta proti, je prý početnější.
Pro Targuse:
Kdysi na začátku SMO, jsme chtěli vidět nějaký ten bunkr. Tady jeden je. Ukrajinský bunker vybudovaný uprostřed stepi
https://vk.com/video/@voenkorkhayrullin?z=video-221866123_456239260%2Fclub221866123%2Fpl_-221866123_-2
Re: Králík
Díky, až budu doma, omrknu. Teď moje připojení nestíhá.
Jen tak k tématu – není až tak složité udělat bunkr, jako východy, které budou fungovat i po přeorání krajiny dělostřelectvem. Někdy se to lopatami a krumpáči nemusí stíhat do vyčerpání zásob kyslíku.
Řekl bych, že tento Beroun (a on před Berounem řekne: „Beroun“) by si na sebe měl dávat pozor….. náhlá nehoda silniční, mozková, srdeční…..
Tento Beroun zřejmě není dostatečně velká protiruská hysterka a bylo mu to naznačeno. Zřejmě je to realista do té míry, že to raději položil sám. Nedivil bych se, kdyby se tento Beroun nenápadně spakoval a zmizel ze světa, třeba o 2.000km dále. Ano, tady už nebude pro realisty bezpečno.
Tak na MO jede utrácení peněz ehm, vynakládání prostředků na min 2 -3 % HDP ouplně nejvíce..
USA potřebují prodloužit vraždění Slovanů, zabíjí tak 3 mouchy jednou ranou. A fialoví vlastizrádci sbírají drobky pod stolem a sají cukr z hoven pána.
Jejich vlast je země svatá. Což není zrovna česká kotlina.
Tudíž z jiného úhlu pohledu svoji vlast nezrazují, naopak. 🙂
Brigadni general bez brigady , divizni general bez divize, armadni general bez armady a vsichni s rypakama v plnym korytu i se Zemanem..
/Nezvolenej Drahos by asi nebyl tak efektivni jako, Z./.
General kterej hovno vybojoval. Bude vykopnutej nahoru. Pocitam.
Za zasluhy sluhy.
Kazdej kdo pobyl tam delsi dobu je….Automaticky , proto tam byl.
Kazdej politik ,urednik a general ma vzdycky nejbliz , ke korytu. Maji este kopyta.
Mame kopyta, nazerem se do syta..Beda tomu ,kdo se na nas sape ,
dostane kopytem v tu ranu velkou ranu, jenom tak vsecko klape..
A potom kolem sebe kazdej kope a vodkopava ,ale ty jiny kopaji zpatky..
Pinkertoni byli fasisticky a teroristicky bojuvky na potlacovaniprotestujicich delniku..
Maji velky zasluhy..Popularni v mediich..Placeny bohacema a s vyjimkou,
vod zakonu a soudu a soudcu. Voboji ,kdo plati a kdo je zaplacenej.
Ve vernosti rezimu a porucnikum rozhodujou tradicne „skraloupy“.
Takovej slouzi do roztrhani tela a udela vsecko..
Pac nad kazdym takovym visi porad neco hodne velkyho a este vostryho …
Kdo chvili nebral ,uz stoji opodal..
Korupce je na place, ve vlade i na demonstrace opozice.
Zadarmo nehrabe ani…A kdo nehrabe neni soukmenovec..Nebo tak..
Jj
Tak tak, už jako děti jsme slýchali o korunovačních klenotech, jak jsou uloženy na Hradčanech pod sedmi zámky. Tak už nejsou, už kradou i největší symbol naší státnosti.
https://www.youtube.com/watch?v=NaqezlcBoIY
Karlův kříž není součástí korunovačních klenotů, to jenom Tymákovan nikdy nepropásne příležitost, aby ze sebe udělal vola.
Kdo je schopen pochopit psaný text vidí, že jsem nic takového netvrdil. Je s nimi uložen.
Mlčeti zlato
Krizem to zacina a za par petek streli vsecko..
Copak Karlův kříž… ale Karlovo žezlo a jablko – ty nám ještě od vzniku republiky ani rakouská monarchie nevrátila (ja, já vím, že oesterreich je taky demokratická republika, a dokonce je tam na rozdíl od nás trestné užívání šlechtických titulů a hapsburci tam mají zakázaný vstup; učit bychom se od nich mohli…)
V Praze slintají vazalové nad renesančními náhražkami co tu zbyly po Ferdinandovi.
A tak je to tu se vším.
https://www.ceska-justice.cz/blog/ceske-korunovacni-klenoty-rakousku/
(děkuji https://dfens-cz.com/ztrata-ceske-statnosti-z-pohledu-symbolu-a-symbolickych-udalosti/ za upozornění)
Rusum nedavno ukradli celej skythskej zlatej poklad..Pozadali holandani ,
aby na vystavu jim ten poklad pucili a uz ho nevratili..
A co vsecko nejhoraiho ze sebe udelaji a kvuli ukrajine se celej zapad nestiti vubec niceho….
Boji se rusa a maji proc..
Anonym:
Tak jsem se poptala strejdy gůgla. Pravil, že skythské zlato vráceno bylo – ovšem Ukrajině, neb nizozemský soud tak rozhodl.
Tím pádem předpokládám, že už je prodán do nějaké té soukromé sbírky, aby si Olena mohla koupit nové kabelky.
Je ovšem na zvážení, jak moc teď bude chtít zapůjčovat dejme tomu Britské muzeum. Nebo Louvre. Aby se taky nedozvěděli něco od soudů egyptských, nebo iránských.
Polaci nedavno nasli velkej poklad Karla IV a mimo jiny tam byla koruna /moc pekna/, jeho prvni zeny, Blanky z Valois ../Nebotak/.
Jinak ticho .Patri to komu ??/
…Kdyz vylovi zlato ze spanelskych potopenych lodi , vrati vsechno Spanelsku ,nic nedostanou ty vyloupeny narody Jizni Ameriky..
Tipuji, že to souvisí s plánovaným otevřením NATOvské fronty na Ukrajině – Jan Beroun velel vojenskému zpravodajství.
AIPAC, izraelská lobby, má na US zahraniční politiku evidentní a mocný vliv. Probíhá nejdelší válka v historii Izraele a nevyvíjí se úplně dobře. Rusové se za Írán postaví, pokud se jej Netanyahuovi podaří zatáhnou do války. Pak se bude muset angažovat i USA.
Ani na Ukrajině se situace nevyvíjí dobře. Tak co zbývá, logicky?
Rusko se zaměstná na Ukrajině a nebude překážet strategické porážce Íránu. Desetitisíce mrtvých Evropanů vyvolají na desetiletí nenávist k Rusku, potřebnou k udržitelnému odbytu amerických zbraní a zkapalněného plynu.
Navíc americká silová přítomnost v Evropě je potřebná pro zajištění stability regionu, podobně jako Tisova přítomnost v bývalé Jugoslávii (Němci atpod. jsou dobrý sluha, ale zlý pán).
Z toho důvodu se narychlo uzavírají nevýhodné dvoustranné bezpečnostní smlouvy s Ukrajinou. Aby jaderná raketa nepřilétla do USA (když přilétne jinam, nemusí to znamenat konec světa).
Polský jasnovidec Jackowski na toto úzké propojení Izraelské a Ukrajinské války upozorňuje už dlouho. Podle něj se dnešní polský prezident snaží tuto konfrontaci s Ruskem pokud možno co nejdále oddálit, ale nemůže ji odvrátit.
Jeho nejnovější předpověď ohledně našeho regionu je docela chmurná: https://www.youtube.com/watch?v=LHRL0NSYLbA
Ja neumiem pszonkowski 🙂 tak dej strucnou anotaci ze co on rika.
Tady jsou strojově přeložené titulky, sice nic moc, ale což už – http://e.pc.cd/tX8y6alK
A nejlepší YT stahovač je asi 4K Video Downloader (neplést si s placenou verzí 4K Video Downloader+): https://www.4kdownload.com/downloads/34
A kdo by si chtěl vyrábět titulky sám: https://github.com/openai/whisper
Musí mít ale dobrou grafickou kartu. Já mám špatnou, tak musím používat faster-whisper https://github.com/SYSTRAN/faster-whisper s krapet méně kvalitnějším výstupem.
Tolik odborných termínů, tolik práce s argumentací – a nakonec to celé zabiju tím, že vyměním jugoslávského komunistu Josipa-Broze Tita, za slovenského fašistického klerikála Jozefa Tisa.
A další pitomec, co nemá o bývalé SFRJ ani ponětí, to ještě zkopíruje do dalšího kýblu jalové bramboračky.
No jo, Tito není Tiso, to máte pravdu, děkuji za upozornění.
Snad mohl byste býti u toho i více shovívavý, třeba se pak trefíte i do správného odstavce. 🙂
Povsimnete si data a casu , von si to precet dole vode mne
a aby se moh ukajet nadavkama a zurivou nedockavosti prechytralce ,chyt se prilezitosti s pouckama se vybesnit .
Pisu dole /anonym/ , nenapadnou zminku a bez poucovani ..
Tisova pritomnost …
/Vzal sem to jako beznej preklep/.
Dne 19.4. letos ,se konal na Slovensku slavnostni pruvod od domu Durcanskeho, k domu Tisa, venovani pozornosti a na pamatku vernosti Risi ,narodnich socialistu a spojenectvi s Banderou….A kdyz uz nezbylo nic, aspon si kopali hlinu a vozili z Ukrajiny…
Okupace Palestiny je samozrejmost ,okupace U. valecnej zlocin..
Okupace s draty nabitymi elektrinou a straznimi vezemi ,se psy ,ostre nabitymi
zbranemi je dodnes socialismus..Predtim to samy, byl strasnej nacismus socialismus ..
V Rusku zase od 1917 socialismus..U nas docasne s lidskou tvari a stada ,
taky docasnych tanku…
Na slovaky, za chvili zase nejvetsi socialisti , je vzdycky spoleh…
Socialista je zrada a smrt , nacisti ,komunisti , bez vyjimky ,v Usa odstrasujici
priklad ,Bernie Sanders.
Rusko nebude prekazet dodavkami nejlepsich protivzdusnych zbrani a velkyho mnozstvi Su35 , nejlepsich letadel a spojenectvi s Iranem…Ani osvobozovanim Syrie a Afriky..
Socialisti si poridili ted hned , dve valky..Este valky s hamasem a libanonem.
A jemenem..Kapitalista by vod toho utek..
Tisova pritomnost…A smlouvy sou podvodny besy na masy..
Osn je kazdymu platny jako mrtvymu zimnik a ty mrtvy se mnozi.
Predstirani desitek tisic vyderacskych diplomatu de dal..Stoji triliony vod zacatku..
Zalozili diplonacisti a diplosocialisti nejdriv ,vod svyho zacatku, porad valecnej Izrael..
A svet je v jejich diplohajzlu….A s nima bude porad.
Musi zapad uzavrit smlouvu taky s oceany , proti ponorkam , horsi a daleko nez zakladny,
nejsou beda videt , problem je kazdou najit../Maji nazev pekelny diry, ty rusky/.
Rusove je zkouseji , sou precpany raketama a pak este ted podobny ponorkam,
zavadeny ve oceanu vesmiru…
Jasnovidec nejasnoviduje ,poukazuje jenom na to ,co se president se snazi..
Okamzite zbavit podvodnika ,nepravem privlastnovanyho titulu jasnovidec.
Rusko a Írán.
Pokud má Pepe Escobar pravdu, a VKS RF opravdu sundali tu izraelskou F-35, která měla výbuchem nad Írán způsobit elektromagnetickou bouři, tak ruský deštník nad Íránem zafungoval a vděčnost bude štědrá.
To kedy?
https://kispep.wordpress.com/2024/04/21/larry-johnson-pepe-escobar-rozviril-socialni-media-aktualizace/
Panebože.
Tomuhle je někdo ochoten věřit? Že Rus sestřelil letadlo s jadernou zbraní, která teď – jistě nepoškozená – někde leží ???
Králík1962:
Myslím, že s EMP si v dohledné době nikdo zahrávat nebude.
Kromě velmi špatně odhadnutelných rozsahů i dosahů – fakticky je neřiditelné, co všechno a jak daleko zničíte – máme k dispozici podrobně zdokumentované pokusy Starfish.
Stovky stran dokumentace k pokusům Starfish, jsou k nalezení na webu MTI, včetně všech zdokumentovaných dopadů na atmosféru i stratosféru, škod na Zemi, je toho tam hodně.
Někdo může namítnout, že ty pokusy proběhly v minulém století, hodně vysoko a kdesi cosi.
Ano, ale proběhly za technologického stavu, už velmi podobného dnešnímu.
Silové i telekomunikační sítě, včetně sítí rozhlasových a TV vysílačů, se už tehdy v podstatě nelišily od stávajících.
Dnes nám ke zničitelným objektům, přibyla ještě obrovská spousta civilních i vojenských satelitů, bezdrátových sítí a hlavně té internetové.
A na ochranu proti přepětí, nebo i proti pouhému rušení, se dneska sere možná ještě víc, než tehdy.
na webe komentoval niekto tuto spravu nieco v tom style, ze ked spustili Rusi na Sibiri car bombu, tak to usmazilo trafa a neviem co vsetko na vzdialenost 1000 km. Je mozne, ze ta sprava nie je uplne presna (kedze je otazka ako by tam F-35 doletela a odletela – jednak pokial viem nema taky velky dolet, jednak by ten pilot zrejme zahynul), ale teoreticky mozne je ze nieco skusali. Uvidime ako sa situacia vyvinie, ak zostrelili im stihacku (s cimkolvek na palube), tak do dvoch mesiacov by sa mohla objavit havaria alebo nieco podobne
Bude mít ty zbraně kdo obsluhovat?
Proto letěl Fiala do USA.
Já byl velitel palebné čety u plrv. Volchov a Dvina. Nikam nejdu, jsem důchodec.
Ale nikdo mladší už vlastně nic takového neumí….
A my staří, stejně ovládáme jen zastaralou techniku.
Ale uměl bych si dobře představit otevřenou analogovou komunikaci na KV, pomocí CW a Q-kódů. Třeba na 3,5MHz a ve spolupráci s velmi dobře vybavenými OK, nebo i UI.
Z mladých by tomu absolutně nikdo nerozuměl. Než by to dekódovali, popřípadě vylovili z analogového a slunečního šumu, tak by bylo po všem 😀
Důchodce nedůchodce, nedá se nic dělat. Jetřebí bránit Prahu!!! V Afghánistánu ani v Mali se nám to nepovedlo, jetřebí to napravit.
Další premiér se rozvádí, nemá v tom prsty voj zpravodajské služby?
Vypadá to spíš, že nedostal důvěru od CIA,seznámit s tajnými materiály, pro další pokračování války na Ukrajině. Co je nejhorší, ani náznak. k ukončení války, čeká nás opravdu horké léto.
Prsty v Monice Babišové, má zahradník. 😀
Fiala?
Ne Fiala, jak vás tohle mohlo napadnout, proboha?
Moničin „florista“, jak se dneska vznešeně říká zahradníkovi.
Ten, co byl převlečený za kardinála. Nezávidím mu. Kačení pysk narvaný botoxem, zmalovaný jak ruská štětka. Probudit se vedle toho ráno, to nechceš.
Stejným způsobem skončil v GŠ Aleš Opata krátce před zahájením SVO. Aleš Opata patřil k té generaci důstojnictva která se ještě starala o chod armády místo dělání propagandy. Opata ale odešel na vlastní žádost, Beroun byl odejit Černochovou. Zdá se že se ve všech bezpečnostních složkách dokončuje proces obměny velení na čistokrevné proválečné propagandisty.
Martin Koller tvrdí, že generála Opatu vyhnala Černochová, dupala nohama a ječela, že ho tam nechce. Kollerovi to řekl někdo, kdo byl přítomen. Prý tak řádí pod vlivem alkoholu.
Technická
Vidláku,
citace „Prezident Zeman jej jmenoval generálem“…
V textu schází přívlastek „BRIGÁDNÍM“.
Já jen pro pořádek, když ses tam lehce zamotal do výčtu generálských hodností…
Nebyl přeci jen prostým generálem, který to vzal jako brigádu?
Brigádních generálů je tolik, že jsem už dvěma dělal domky.
USA, Británie, Francie i ti ostatní cítí utahující se smyčku na svých krcích. Výživa ze zbytku zeměkoule se tenčí každým dnem. Lze tedy od nich skutečně očekávat jakýkoliv zoufalý čin. Bůh ví co se v jejich makovicích vylíhne.
Kdyz sedlak nejde na chalupu de chalupa na sedlaka. Kdyz lidem nedaji nazrat kam pudou..
Ale Beroun neodstoupil ale byl odvolán. Takže pravděpodobnější verze je že mu byl uložen úkol jež odmítal splnit a má být proto nahrazen nějakým amorálnějším kádrem pro hladší kolaboraci.
Je to někde k dohledání, že byl odvolán?
Strejda Google mi dal toto :
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/sef-rozvedky-jan-beroun-konci-blesk-ministerstvo-obrany-vojenska-zpravodajska-sluzba.A240419_191303_domaci_zof
Zdravím Vidláku,
když měl být sumit NATO ve Francii, tak do toho Fico hodně razantně „hodil vidle“ až jsem byl překvapený.
Mám dojem (moje spekulace), že možným předmětem jednání bylo uvolnění letiště Sliač pro UA letectvo a jejich „nové“ F16-ky. Poloha letiště je ideální, střely s plochou dráhou letu by musely „kličkovat“ údolími a to je pro ně problém. Balistické by snadno zničil systém Patriot v té době obsluhovaný Italy (pokud si dobře pamatuju).
Aby náhodou ty UA F16-ky startovaly z Čáslavi nebo Mošnova🤔
Re: GB
S těmi starty jste docela těžce mimo.
F-16 nemůže startovat zpoza ukráckých hranic, protože Ivan by ho sundal dřív, než by doletěl na dostřel svých raket přes frontovou linii.
Ukrácké „litaky“ operují tak, že se na krátkou dobu vznesou, vysypou rakety a co nejdřív jdou na zem, protože Ivanova PVO dohlédne ze země až na 400 km a ruský ekvivalent AWACS-u ještě mnohem dál. A F-16 nebude mít větší akční rádius, než 500 km.
A navíc by za letu musel tankovat, což nad UA taky nic moc.
A pak jaka tedy bude realna bojova hodnota tech F-16 na Ukrajine ? Podle toho co pises nic moc teda…
Re: Hulvát
Reálná bojová hodnota bude stejná, jako bojová hodnota jezdícího železa, které dostal Vasil loni na letní ofenzívu. Málo a na hovno, takže kolaps a ostuda, protože Ivan jim za první dva týdny zrušil „panzerbrigade“, neboli po dvou týdnech měli polovinu západního šrotu v oraništi, anebo v servisech.
Litaky na tom budou přibližně stejně.
Ještě doplním – není důležité, jestli Vasil vyhraje. Důležité je, KDO bude za něj cálovat.
Přesně! Jste bystrý a dobře orientovaný chlapík!
Nespokojenej ….
Nadseni v kongresu bylo opravdu mocny ,vokenni tabulky se
trasly a vibrovali ,ale spojenec F-35 zase nedostane???
Ty F16 sou hodne pomlouvany , jako stary kramy a
tezko a skoro nevopravitelny smejdy ..
A letadlova lod aspon jedna z dvanacti by taky nebyla ,
stoji jenom 3 miliardy , takhle na spojencovi setrit, snazi se celej zapad ubranit vod rusa ,co z toho ma,
hanba ….by je mela fackovat..Plesk, plesk a este vic.
A president shani jenom naky zapraseny hilzny…
Reálná hodnota jakékoliv zbraně je rovna hodnotě toho, co daná zbraň zničí MÍNUS náklady na její výrobu a použití. Tedy vesměs záporná …..
taky bude záležet na tom, jak vysoko oceníme životy zabitých nepřátel …
Targusi i ty? Dlouho tu ty diskuze sleduji a moc jsem sem zatím nepsal. U K42 jsem často skřípal zuby, ale mlčel jsem. Sakuru jsem už nedal a musel jsem něco napsat. Hulváty typu Teca neřeším. Ale jedno tu musím dnes říct. Pojďmě si tu prosím přestat lhát do kapsy, že ti na východě mají fantastickou armádu, která vše západní hned zničí. Já vím, že tímhle tady soutěž popularity nevyhraju, ale už je to tu jak u libtardů na dvorku, jen obráceně. Realita je úplně někde jinde.
Ruská armáda má nyní iniciativu a přes jeden direkt za druhým, který dostává, stále jako mezek tlačí NATO (s místníma v poli) a snaží se je utahat. Je to ale strašná dřina a moc se to nedaří. Rozhodně není čas na ódy na velkolepé takticko-technologické mistrovství, o kterém tady píšou ti, jimž asi víra v to, co by chtěli, zatemnila rozum.
Ano víra je důležitá, dává nám naději, ale její místo je v srdci, nohy by měly zůstat na zemi.
A tak Targusi. F-16ky by si dnes mohly i na západní i ve střední Ukrajině lítat, jak by chtěly a nic by se jim nestalo. Riziko pro ně je jen na zemi nebo poblíž fronty. Stejně to tak dnes mají Sučka či Migy Ukáček. Nyní je běžné, že ukrajinské Su-24M spolu se Su-27 vzlétnou z letiště Starokonstantyno(i)v, cestou se přidají Migy-29 z Umanu a Su-27 z Myrg(h)orodu a společně provedou komplexní útok, v rámci kterého vypustí Storm Shadow/SCALP a zaútočí na cíle po celém Krymu. Nebo odpálí ATACMS z Himarsů. To je dnešní stav. A výsledek? Několik S-300/400 ARF na letišti u Džankoje na popel a to nebylo na Krymu poprvé.
Kde je ruský AWACS? Nikde. Od začátku roku to dva koupily, vzdušné velitelské stanoviště také (to se dobelhalo zpět) a na včerejšek Tu-22M3. Dokud ARF nezjistí, jak to Ukáčka dělají a hlavně dokud na to nenajdou odpověď, tak se žádný AWACS RF v použitelné vzdálenosti neobjeví. Mají jich už jen jednotky kusů a posádky do nich také nejsou nevyčerpatelné.
Nechci kazit lidem víru. Třeba (snad) bude mít Vidlák pravdu a chabá výroba na západě bude mít vliv, třeba přestanou platit natištěný papírky, třeba bude mít vliv BRICS, třeba se na to místní budou chtít vykašlat a dojdou lidi, třeba Čína, třeba… ale na zemi je dnes stav takový, že ARF při nynější iniciativě v součtu km2 ještě nezískala ani to, co v oné neslavné letní ofenzivě získali Ukáčka. Ve vzduchu ani jeden nemůže za frontu, vyjma raket a UAV (obou stran) a na vodě jedni nemají loďstvo, ale mají drony a druzí loďstvo mají, ale raši ho stáhli, aby jim z něj něco zbylo. Od listopadu 2022 je to o prsa korejské ženy a z hlediska konce konfliktu je úplně jedno, čí bradavky jsou v danou chvíli více vpředu. A bohužel. Obě strany si stále myslí, že to můžou vyhrát. Jen jedni by to chtěli letos a druzí se letos chtějí držet a vyhrát až příští rok. Jako by jsme to už někde viděli…
Málem jsem zapomněl na Berouna.
Nic mě dnes nepotěšilo víc, než tato zpráva. Díky Vidláku, neměl jsem čas a četl jsem to až od tebe.
Tady budu trochu osobní a méně faktický, než jindy.
Beroun byl/je sebestředný, egoistický, karierní (dosaďte si cokoliv pejorativního). Snad tím konečně jeho dráha končí. A nemusíte se bát, kdo tam za něj přijde. Je jedno, jestli za něj libtardi dosadí nějakého Koudelku 2. Libtardí ideologie, kariérismus a lidská hloupost tyto naše sbory infiltrovaly stejně, jako jiné oblasti veřejného života a tak tam dnes hlavně přebírají, co jim páníčci z ostrovů a za mořem dají (i když dnes už je to možná i od nich přes prostředníky). Mně by se tam líbil např. Večerníček. Ten ví, co s těma jejich zprávama (instrukcema) dělat.
My sme z Dalskabatu a jiny sou zase vod Berou na..
Fysis:
Jestli je sebestředný, egoistický a jánevímco Beroun, to je z hlediska celé věci přeci nepodstatné. Mně osobně by zajímalo, jestli má Vidlák pravdu a Beroun dělal dobře svoji práci. Tím „dobře“ samozřejmě nemyslím, že by bezvadně plnil povely.
Omlouvám se za pozdní reakci. K tomuto mohu sdělit pouze, že moje (a několika dalších lidí) zkušenosti mi ukázaly, že se to právě do práce negativně promítalo. Jeho celkovou práci nejsem schopen zhodnotit, jen bych byl opatrný v jeho označování za „českého vojáka“. On i jeho nástup do funkce má zajímavou časovou souslednost s jistými událostmi u nás (ve fci stihl jen druhé dějství), ale uznávám, zde je odpovědnost jiného pána, na kterou z nepochopitelných důvodů zatím nikdo nepoukázal. To je ovšem trochu z jiného soudku.
Píšete „…ještě nezískala ani to, co v oné neslavné letní ofenzivě získali Ukáčka….“
Dovolte mi, abych to považoval za důkaz, že jste nepochopil, jakou hru rusové na ukrajině hrají.
Území není cílem, ale pouze hřištěm. Jim nejde (v tuto chvíli) o nějaké územní zisky (možná tak o vyčištění okolí Doněcku, aby nebyl stále ostřelován – ale jen pokud to půjde snadno bez větších ztrát). Jde o ničení ukrajinské armády – ať už techniky (což jim jde zjevně dle neustálého žebrání zelenského&comp. o nové a nové dodávky ze západu docela dobře) nebo živé síly – což vypadá dle nově schváleného mobilizačního zákonu a „anekdotických“ historek o chování verbířů a pokusech odchytávaného masa o útěk za hranice také jako velmi povedené (a upřímně – velmi děsivé – tohle je skutečná tragédie, a až ukrajincům po usednutí zvířeného prachu dojde, do čeho jejich národ západ uvrhl, nebudou nám vděční).
Rusové prostě vyvíjejí neustálý a všudypřítomný tlak – kde ukrajinci podlehnou, tam snadno postoupí, kde nepodlehnou, tam je (relativně snadno) likvidují, dokud je co k likvidaci. Mají zdroje i čas (protože sankce selhaly a ekonomika jim šlape bez větších problémů). Nějaká jednotlivá letadélka či osamocené spektakulární ale ojedinělé útoky na tom nic nezmění.
Bojuje se tam, kde jsou ukrajinci ochotní nechat se likvidovat – přisunují-li posily do Avdějevky, bojuje se o Avdějevku. Když vyklidí Avdějevku, bude se bojovat o Časiv Jar, dokud bude tamní masomlýnek pravidelně zásobován. Až tam odmítnou kromě Azova bojovat i všichni ostatní, začne se tlačit zase někde jinde…
Navíc bych si dovolil upozornit, že pokud máte na mysli „neslavnou letní ofenzivou“ tu PR akci mezi červnem a cca listopadem 2023, tak tehdejší „územní zisky“ ukrajiny už rusové dávno vymazili. Pokud máte na mysli ruský ústup z Chersonu a od Charkova (Lyman, Izjum) ještě v roce 2022 tak ano, tehdejší vyklizené území dosud rusové nijak nevyrovnali, ale to přijde – a s největší pravděpodobností se pak ani nebudou muset vpřed příliš probíjet.
Na ty F-16 jsem, přiznávám, sám zvědavý – a ani by mě nepřekvapilo, kdyby se tam nakonec vůbec neobjevily (jejich dodávka je už snad na USA nezávislá – přeprodej z Dánska byl schválen, první kusy měly dorazit už na přelomu roku, teď se říká, že v létě… a mezitím byla většina zásob odprodána Argentině… zjevně výhodnější prodat, než darovat – ale uvidíme v létě, nebo taky ne).
Včera mluvil ve zprávách na ČT1 nějaký zelený mozek ohledně F16 a prý nejsou lidi, bude se muset dělat nábor, ti stávající přeškolit, budovat nová infrastruktura, cvičně nalétat 300 hodin, většinou v USA, tady nemáme instruktory, on že vidí , že k bojovému nasazení by mohlo dojít za 5 let. To je tedy velmi operativní.
A ten nábor, to bude taky sranda. Ten uchazeč bude muset mít 3,5 roku bakaláře z VŠ ministerstva obrany, určitý obor a pak ho šoupnou na několik dní do špitalu, aby se zjistila zdravotní způsobilost. To už vidím, kdo projde. Je známé, že když se člověk dostane do rukou felčarům, tak něco najdou každému.
Jo, četl jsem někde, tuším na AK, že trénovat by měli na našich L-39 Albatrosech.
Mám takový dojem, že takový trénink, to bude jako trénovat na DT-75 a potom přesednout do T-72B3.
Jojo, však pásy to má oboje…
To je možné, ukazovali taková divná letadélka Káně, na kterých cvičí teď, vypadaly, že ani nemají pořádně přišroubované plechy, ale tomu já nerozumím.
Felčar: máte na pr.eli jebáka. Copak s vámi uděláme?…
Clausewitz , nejsou voni von , vod twiteru ,sem tam zahlid to jmeno..
„..kriznik zklaman , zmizel nam za chvili malou , posadka se raduje ze v pristav dopluje, pisen zni palubou , az svy zbozi vyklopime,dolary si rozdelime /zrejme uz tenkrat ten globalismus zacal/ ….pak velka sranda bude, potece vino rude , tam spolu zapomenem ,na bolest i zal.“../zpivali trampove , ktery toho zalu meli az beda a ja s nima/.
Ten zminenej z Argentiny se mi moc libi , voslavuje mezi lidma argentyny, smeje se na celou hubu s motorovou pilou a s ni mava porad.
Opravdu velka legrace a …kdyz jich pak , sto tisic vyzene z prace..
Potom byl videnej v Izraeli, kdyz skoro celou navstevu usedave proplakal .
Jako zelva..Si toho moc asi neuzil..
Vo letadla shledavam ani tak nejde , jako vo piloty , ktery se musej ucit nejdriv podrobnou english , spravne a rychle vyslovovanou
as prizvukem ,jinak spadnou..
Pilotovani az potom a este nacvicovani . Zapad napr. cvici vod 45…
Vycvik byl dobre videt , kdyz utok na cinskej pocasovej balon musel
bejt 3x vopakovanej letadlem , nez se trefili a balon uspesne sundali…
Aby tak rus mel taky takovy balony , rizeny AI…Nebo ty uspesny letadla..
Prace instruktora taky neni zrovna popularni , kdyz vydava
povely v english..Nechci bejt potouchlej ,ale proc rovnou nezamestnat zapadni piloty ,dobrovolniky , na U. je videt, jak se to spravne dela ,
aby chteli radi bojovat na rusa…
Medvedi sou vlezly , se vloudili do NHL a dokonce tam hrajou . Bruins.
Sokovne ted vyhrali. Samozrejme nesetrim radama , ta zakladni je ,
ze jenom mrtvej proti hrac lezici na ledei blizko puku nemuze skorovat.
Nebo aspon docasne u ledu a v leze na ledu ..Jedinej kdo radu provadi,
ve skutek je nas Gudas ,vod Ducks. /Nechod Vaclave s Gudasem na led../.
Jo, ta pokročilá angličtina, pak ten zdravotní stav, který budou zkoumat několik dní ve vojenské nemocnici a pak ten bakalář z university obrany, které velí obézní generálka, to jsou podmínky, které není schopno splnit 99% naší populace. Nevím, kdo s těmi letadly bude létat.
Máte ponětí o počtu pilotů Gripenů? Ne jenom těch aktivních, ale i včetně těch ve virtuální záloze, kteří s nimi umí. A jsme přesvědčeni o tom, že jsou to opravdu jen apolitičtí vojáci a nic jiného?
Ti z Gripenů se budou muset na F16 přeškolit.
von Clownsewitzi pochopil. Záměry a postupy vedení RF jsou v dlouhodobém horizontu celkem zřejmé a píše o nich např. i Vidlák. Já ovšem tahám za brzdu alternativního nadšení a sděluji jen to, že dle mého se zatím jedná jen o víru a ne reflexi reality. Tak daleko zatím nejsme.
Mýlíte se, ale ARF (Armáda RF) současnou iniciativou opravdu dosud nevymazala zisky UKRA (Ukr. armády) v létě 2023 (ano opravdu myslím tu ofenzivu, která skončila na minových polích ARF). Někde bych mohl dohledat propočty územních zisků (cca k 10.4.), ale to je jedno. Chtěl jsem tím jen ukázat, jak malé jsou aktuální úspěchy obou stran z celkového pohledu konfliktu. Ano, souhlasím s názorem nebo jsem toho názoru, že hlavní posun v konfliktu nebude zřejmě způsoben prolomením frotové linie jednou stranou, ale spíše celkovým „utaháním“ protivníka. To ovšem nastane, jako soubor konkrétních úspěchů v různých oblastech, včetně vojenských a dle mého to stále hrozí na obou stranách.
Z toho, co jsem dosud načerpal usuzuji, že to ARF rozhodně nejde podle plánů. To je dle mého z jejich strany šířený mýtus. Možná se trochu poučila, ale plácá to, jak to jde (nyní možná trochu lépe pro ně). Druhá strana (ta v pozadí), to však dobře ví a dělá kroky (dodání vyspělejších zbraní – např. ATACMS, další PVO, likvidace rafinerií v RF, AWACSů, dálkových radarů v RF, PVO na Krymu, elektráren v RF (bude nyní častěji), paralýza loďstva atd. atd.), aby to zase přetočila ve svůj prospěch.
Ke snižování chuti k boji na straně UKRA sice opravdu dochází (Vámi zmiňovaná videa nahánění odvedenců), ale zde nelze opomíjet mentalitu národa. Na východě stále platí, že když silové složky zařvou, tak se poslechne. To je ovšem používáno i proti těm klukům a bude více. Relevantní by byly až masové přechody na bojové linii, což se dnes neděje (pár ojedinělých případů) a UKRA si to drsně hlídá. Mobilizační potenciál UKRA je sice nižší, než ARF, ale zatím rozhodně není vyčerpaný.
Vojáci, vybavení podle standardu NATO a s ruskými pasy.
https://t.me/RVvoenkor/66566
Jen k těm územním ziskům – snažil jsem se teď dohledat nějaká čísla, ale ač je internet plný všelijakých mapiček, do tvrdých čísel se zřejmě nikomu moc nechce.
Takže jen orientačně:
Ukrajinský zisk při „protiofenzivě“ v roce 2023 – 370 kilometrů čtverečních
https://en.wikipedia.org/wiki/2023_Ukrainian_counteroffensive
Ruský zisk od začátku 2024 do začátku dubna – 400 kilometrů čtverečních
https://www.themoscowtimes.com/2024/04/02/russia-says-seized-400-sq-km-of-ukrainian-land-a84714
(Moscow Times sídlí v Amsterodamu, v Rusku jsou označeny jako „zahraniční agent“ a snad dokonce i zablokovány, nejde o žádnou russkou propagandu).
Ano, nejedná se o identické území (ale třeba takové provařené Robotyne už je zpátky ruské tuším od února), nicméně pořád mi to vychází, že ty ukrajinské zisky vymazány byly.
Samozřejmě máte ovšem pravdu, že je to vlastně jedno.
S těmi vyspělejšími zbraněmi máte v podstatě také pravdu – ale stále si myslím, že jich prostě není k dispozici tolik, aby sehrály významnější roli. Postačí na pár spektakulárních eskapád, ukrajina se udrží ve zprávách, ale rusko výrazně nezpomalí, natož aby ho zastavily. Navíc rusko si stále udržuje „eskalační potenciál“ – ne, že by to snad chtěli hrotit až k použití (jakkoliv malých) jaderných zbraní, ale pořád si mohou vybrat, co všechno se rozhodnou na ukrajině zcela zničit (energetiku, dopravu, zásobování, vodárny, klidně i televizní stanice – však inspirace od USA z Jugoslávie či Iráku je dostatečná). Ukrajina tuto možnost nemá a nevěřím, že i s jakoukoliv západní pomocí (vyjma přímého zapojení NATO, tj. USA, do války) kdy mít bude.
A ještě jen drobná poznámka k těm odvodům – kdesi jsem četl zamyšlení, proč se na ukrajině nebouří nejen potenciální odvedenci, ale třeba jejich matky či další příbuzní tak, jak to bylo vidět třeba v USA v době války ve Vietnamu. A vysvětlení prý je prosté – jak na ukrajině nic nefunguje, nefungují tam ani ty odvody. Z těch, kteří mají narukovat se prý podaří do armády skutečně dovléct jen cca každého šestého. Ostatní prostě zmizeli (ať už za pomoci úplatků, do zahraničí, nebo se jen dobře schovávají). Takže každý prý doufá, že když nebude vystrkovat nos (a tedy ani vybuřovat), tak to nějak přečká, a že jen naprostí smolaři pak skutečně skončí na frontě. Nevím, konkrétní čísla nemám. Ale věřil bych tomu.
Čas ukáže. Teď je pro-ukrajinská strana v euforii ze schváleného balíčku, ale pořád jsem nikde neviděl kromě účetních údajů nějaký alespoň trochu konkrétní rozpis, kolik a jaké výzbroje z toho přiteče (a to se dřív daly najít seznamy pomoci málem do posledního náboje).
Chtěl jsem pro přesnost dohledat ty grafy, co jsem viděl, ale nemohu je najít (jen obdobu ze září 2023). Bylo tam stejně jen to, že ARF ještě zbývá asi 0,01% toho, co dosáhla UKRA, ale upřímně nevím, jestli to nebylo již měsíc staré. Ten druhý údaj (400km2), co máte Vy je od Šojgu, kdy současně snad hovořil o zabrání Krynky, což dosud nemají. V Rabotyno je UKRA na severu obce a ARF drží střed a východ (zbytek contested – k 18.4.2024).
Ale máte pravdu, že k dnešku ty dřívější zisky UKRA již mohou být vymazány. V poentě mého dřívějšího sdělení bych řekl, že si rozumíme.
Asi se jen trochu rozcházíme v tom, že Vy jste k ARF trochu více optimistický, než já. Já to vidím těsněji (i nyní) a zatím temněji do budoucna (ve smyslu eskalace). Uvidíme.
Dle mých informací je nyní na hranicích PL/UA přibližně obdobné množství odvedenců směřujících na západ na cvičení, jako loni při přípravách na ofenzívu (a to ještě nevešel v platnost nový mob. zák. UA). Oni Ukr. rádi upravují realitu ve směru, jak jsou na tom zle, když je potřeba získat zahr. podporu. Berou to jako taktiku, aby byli připraveni dle svých představ a ne jen na záchranu z nouze, jak uvádějí (z jejich hlediska je to pochopitelné). Takže tady setrvávám na tom, že mobilizační potenciál UKRA ještě nebyl vyčerpán a odvody jsou stále efektivní.
A k balíčku. Tady mám jen poznámku. Já mám ze zjištěného pocit, že příliv zbraní z US na UA nikdy nevyschl. Z toho, co vím ve mně trochu narůstá přesvědčení, že buď se nyní bude jednat o větší počty nebo šlo jen o legalizaci normál. běžících procesů u veřejnosti. Ale mohlo to být i tak, že tu jistou pauzu prostě vyplnili spojenci a teď zase najedou oni, tak jak o tom informovala média. Já bych ale spíše řekl, že to nevypli nikdy (oni to trochu naznačovali i jejich libtardi tím, že na to Bidet má právo). Tyhle procesy se prostě nedají ze dne na den vypnout a zase zapnout. Plus oni tak fungují vždy. Mají svůj zájem a ten jedou a když je někdo chytí, tak jen řeknou, že to byl dojezd ještě starých nasmlouvaných předání (viz jak teď přišly ATACMS a to ještě balík schválen nebyl). Ovšem dodávky jsem zas tolik nemonitoroval, to se přiznám.
Zkuste se na to podívat tak, že celá SMO je jen divadlo, aby političtí šašci a „experti“ KoZy měli téma, o kterém budou dumat a mluvit. To důležité se děje někde úplně jinde.
Na domácí scéně slouží SMO k odstranění jelcinovských pohrobků a nejrůznější struktur mafiózního typu, kterými je ruská společnost prorostlá. Víceméně se daří na kulturní a politické scéně, drhne ve vojenské, a teď se rozjíždí „čistky“ v policii a prokuratuře, soudnictví čeká ve frontě.
Diskuze na téma migrace se rozeběhla, akce jednotlivých gubernátorů jsou lakmusovými papírky a čeká se, jak jednotlivé diaspory ve společnosti zareagují.
Himmlajz hergott, kde je Hampl , utery pryc a Hampl nikde. Abysme tak museli udelat seanci a vyvolavat aspon jeho ducha.
Aby tak desertoval z boje, jako proslulej. 42.
Hampl je sympatickej clovek , jedinej jeho nedostatek je, jeho premrsteny vzdelani..
Chce na neco myslet a napsat ,ale tu tam strci do textu nakyho, potom zase jinyho ,ktery nejsou zajimavy , jako kazdej udrenej nadenik s pouckama
a to vcetne mne. Nastradanejma celych 2000 let..Patri do sberu.
Ja se neschovavam, ja se za poucky uprimne stydim a vzdycky se vodsuzuju..
Hamplova Akademie by bez vyse zminenyho , daleko vic zlidstena , vzdelanim nespikovana , prospivala. /Dostanu 10% $$ ,vod Hampla ze zisku , za radu/..
Střízlivost je jistě na místě, ale vaše diskuzní příspěvky bohužel dokazují, že vy sám příliš věříte ukropropagandě a různým ujetým telegramovým kvaziblogerům. Nonšalantní a rádoby zasvěcený způsob, jakým popisujete stav věcí na frontě, použití a výhody zbraňových systémů a letadel, smysl vojenských operací atp. mě vede k otázce, jaký je váš vojenský background, vzdělání, zkušenosti. Doufám, že za sebou máte minimálně Akademii GŠ a bohaté bojové zkušenosti, jinak jsou to jen opět jen názory jednoho z laiků a navíc nepříliš poučeného. Nechci radit, ale zkuste si např. pro začátek přečíst knihu „The (Real) Revolution in Military Affairs,” od p. A. Martyanova. Mimochodem vaše útoky na k42 jsou i proto poněkud dětinské. Nicméně, k42 byl, dle mne, blíže k pravdě než vy.
Kazdej vojak vam potvrdi jaka spoust je velici dustojnik a nedej boze,
pouckovy nestesti akademickejch generalu. V praxi.
Vo pravdu mi vopravdu nikdy neslo ,vidim a pozoruju skutecnost a
davam to dohromady a bez vomameni a zavislosti na popcornistu ..
Skutecna pravda prichazi az ,kdyz vo ni nikdo nestoji..Ani ja..
Predkladam nejen nazory na dalsi diskuse.Nekdy prinesu nazor jako prilad nekoho a informaci kdo je seriozni ,ale neni bez omylu..
Neziju ve vzduchoprazdnu..
A zaclenim do pohledu z vetsiho uhlu..
Vy sam soudce pravdy ,ale zadny padny fakta na ilustraci vasich tvrzeni nemate..
Prilis verim ukropropagande..Ujetym telegramovym kvaziblogerum…
Co to je..Pravda, nekonkretni nazor ?? Sam vojenskou vedou taky neoplyvate ..
Z jaky parkety kritizujete , z precteni Martyanova..Nejsem yntelygent a nebudu se branit pouckama von Clasewitze treba..
Mate neco vlastniho?
Z vojny sem vzdycky prchal a potom zase do basy..Ze skoly taky ..
Mozna je lepsi pro vas se zamyslet na tom co je pravda , povaha pravdy, funkce pravdy ,jeji trvani v case ,v nasem svete ,aaatd..Mozna si jen ..
Povsimnout , ze jenom vypravim, co treba stoji za povsim..
Nesnasim pravidla ani pravopis..
To provokuje pouceny..Poucenosti zase nuti poucovat..
Moc let ve skole a utoku poucek. Diky za postreh a za zminku,
vo my nepoucenosti..
Zadny ucebnice ,navody na affairs , z tech hromad poucek sem
nemocnej uz napred…
Poucky sou zpatecky , zkaza rozumu ,hnijou a sou umely prehrady na
ucpavani proudu reky …Kde voda stoji tmavne a bahnem zapacha.
Ve svete kde se vsecko meni kazdej den ,kterej potrebuje svezi novy oci.
Lepsi Pancho Vill a a Emilio Zapata..Nez
Potom general z tech ucebnic ztrati celou armady.
A je porad predevsim nezmenenej reznik s Akademiema..
Anonym vám to řekl po svém a nyní ještě něco já (směrem k vám naposled). Přečetl jsem si pár článků od p. Martyanova (vy ho musíte mít rád, když jste to musel opakovat) a děkuji do kultu uctívačů sprostého stárnoucího ega se nezařadím. Argumentace funkčností systémů v roce 1990, citace z MoD RF, ta nabubřelost, odtrženost od dnešní reality. Neříkám, že tam nemusí být i fakta, ale za tak malou chvíli (pár článků) jsem našel tolik dnes nerelevantních chyb, že se dál trýznit nebudu.
K ujetým telegr. kvaziblogerům. No možná jste si nevšiml, ale realita se mění. Pokud bloger dá např. ke svému postu o posunu fronty mapu, fotku z místa, kde vojáci drží vlajku, či video téhož, tak to dle mého má trochu větší váhu, než vaše či Martyanovy teoretické konstrukce. Zvlášť pokud to za dva dny protistrana potvrdí. A pokud se to takhle opakuje často a pokud do toho ještě někdy napíše, že šířená informace o dobytí toho a toho místa se zatím nepotvrdila (jistá sebereflexe), tak jeho důvěryhodnost roste. Narozdíl od toho, když např. MoD RF vydá zprávu, kde Šojgu hlásí vyčištění Krynky a přitom vlastní vojáci hned těmto blogerům pošlou video (nebo takové video zveřejní protistrana), kde ukazují své bojové pozice v této obci. Ono to ty blogery často živí, a tak když by je někdo příliš často nachytal na lži, tak by to na jejich živobytí mělo vliv. Vybírat je ovšem nutné.
Jinak trochu obdobně je na tom Vidlák. Lidi ho čtou, protože popisuje realitu tak, jak se dnes za libtardů nesmí (nehodí). Kdyby jen fabuloval, tak by rozhodně moc úspěch neměl.
Pokud já něco píšu, tak se snažím informovat o tom, co se reálně stalo a snažím se čerpat z mnou ověřených zdrojů obou stran s přihlédnutím k uniklým, či zveřejněným videím a fotografiím následků (naštěstí je mnoho chlubilů na obou stranách). Pokud máte raději teoretické konstrukce, tak mě prostě nečtěte, tak jako to budu do budoucna dělat já s vámi.
Možná by to p. Vaňku chtělo místo osobních invektiv více kvalifikované kritiky konkrétních věcí, co jsem napsal.
Jsem chlap a mám také trochu ego a tak si neodpustím:
Pan Martyanov matematicky vypočítal, že Patriot nemůže sestřelit Kinžál. Ono se to ale v reálu děje. Kde udělal soudruh chybu. Že by vstupní data? Spíše tím, že teorie se od praxe liší zejména v praxi.
Re: Fysis
Vy jste především kecka.
Kdyby soudruzi lítali po západě UA, jak je napadne, neměli by denní problémy s bombami FAB, že ano.
Jestli jste znalec, víte, jak daleko dohlédne S-400 a vzdálenost z Gluchova do Oděssy si umíte taky změřit. A to už nebudu zapojovat do své fantazie běloruskou hranici.
Zařaďte se po bok gogoše a sípotu – stridora a fantazírujte s kravkou Afročechovou a s zaminim Lipesem dál o tom, jak soudruzi tentokrát totálně a definitivně vyhrajou.
Re: Targus – kecka
Musím přiznat, že vůbec nevím, co jste svou odpovědí zamýšlel a na co se ptáte. Tak po(s)tupně.
Pokud si tedy nepletete východ a západ (to by nějaký smysl dávalo), tak zpochybňujete, že jsem uvedl, že letectvo UKRA si na západě a ve středu (tady musím být i já opatrný, co se považuje ještě za střed) UA může lítat jak chce (mimochodem mnou výše popisovaný komplexní útok UKRA na Krym, kdy letěli fakt hodně na jih, proběhl v noci na 24.3.2024 – z ruských zdrojů).
Dokonce jste spojil západ UA s FABy. To je hodně i na mě. Tak, aby bylo jasno. Pokud za celou dobu hot konfliktu (od 24.2.2022) dopadl na západ UA jediný ruský FAB a dokonce to zvednu, pokud mi prokážete, že se po území na západě UA v době od začátku hot konfliktu byť jen pohybovalo pilotované ruské vojenské letadlo, tak si z vlastní vůle budu psát za nick to vaše „kecka“. Tímhle nesmyslem, co jste napsal, jste si u mě karmicky vysloužil „kecku“ za nick (odeberu, když přiznáte, že jste plácl hloupost).
Drobné teoretické povědomí o technických schopnostech S-400 mám, ale vztah ke Gluchovu (snad myslíte H(g)luchiv v Sumské oblasti a na území pod kontrolou UKRA) a Oděse (od Hluchivu 625 km) nechápu.
Snahy o urážku nebudu komentovat, ale uvedu svou motivaci.
Píšu komentáře proto, že se i tady na alternativě objevuje spoustu nesmyslů vycházejících více z přání, jak by to mělo dopadnout, než z reálného stavu věcí. Což se běžně děje v médiích u libtardů. Vzniká tak od reality odtržená bublina, která je při konfrontaci s realitou směšná a bohužel pro jiné i do budoucna nevěrohodná, což u „alternativy“ považuji za nežádoucí. Ano, ve finále to může dopadnout, dle našich přání, stejně jako někdy vyjdou věštby, ale tenhle druh přemýšlení bych raději přenechal liberální sektě.
Ten konec je už fakt mistrovství. Chápu jak se cítí nějací libtardi, když jim něco v jejich matrixu nesedí a veřejně to řeknou (snad lze použít jako příklad toho známého rybáře) a libtardí úderka to neunese a hned spustí hnojomety (jak to trefně komentuje Vidlák). Ono to máme na alternativě stejné. Jen někdo napíše něco, co nezapadá do „alternativního ducha“, tak to radši nebudeme zkoumat a spustíme hnojomety. Jak osvícené.
Pro takové Targuse-kecky doporučuji pustit si Jarka N. a píseň – Hanba Sláva.
Omluva ten komentář „Re: Targus“ je ode mě. Odklikl jsem to bez nicku.
Technická:
Rusové mají AWACSů (A-50) pořád stejně. O dva přišli, ale dva nové byly letos dodány.
Pokud by bylo možno dát zdroj odkud čerpáte, tak bych to uvítal. Já vím, že uváděli jednu novou A-50U (zmíněno 2.3.2024). Výroba dvou najednou se mi nezdá pravděpodobná (viz. časová souslednost výroby předchozích + různá vyjádření na toto téma). Např. by mohla být opravena 43ka, která byla poškozena v BLR, ale to jen spekuluji. Třeba jste našel lepší zdroj.
Celkové počty (nejčastěji uváděné 5, 6) jsou také zamlžené, ale faktem zůstává, že se po tom druhém sestřelu (ta druhá A-50ka monitorovala stejnou oblast, jako ta první) zatím na jejich pozici žádná nevrátila. Dvě za dva měsíce si nemůže dovolit ani RF.
Vy ste asi nebyl na vojne a nezazil co vobnasi jeden prapor a nebo vetsi.
A kdyz to vyjede za humna aby vzali neco sebou…Jako Targus.
Jejich organizace. Vy chcete bezchybny perfektnosti a kazdej den dodavany vod rusa. Usili nadlidsky vycviku , aby treba nakladni auto popojelo kilometr..
Kde je pocasi ,teren ,reky , bahno ,blba nalada , boty, kdyz je nekde vojak zapomene..
Pul milionu kousku na poli ,s tezkou pohromou velicich dustojniku /generaly navic , radsi z toho vynecham/,
a kdyz prezijou , je zazrak vetsi, nez zjeveni Fatimy.
Ted este, aby se dohodli ,chteli chvili bojovat a neco zorganizovanyho ,
ukaznene provedli nepriteli..
Uz samotnej vyskyt vlady Putina 20 let je zase zazrak , my Slovani sme
nesourody , malo ukazneny a kdyz tak na chvilku..
Vim neco vo organizovani nakej talent taky mam a vyzkousenej …
A vsecky ty zbrane vobsluhujou lidi..Rus je na prvni pohled ,naladovej
a tezko zvladatelnej zivel..Putin neni nic jinyho, nez uspesnej krotitel divy zvere..
Na poli, misto v cirkusu..
Moh bych a nejen ja , vypravet..
A proto si jdou Rusové hlava-nehlava pro Podněstří.
Amíci si staví v Moldávii docela velkou základnu pro 10 000 vojclů a létadla. Pokud to stihnou, bude asi vymalováno, protože odtamtud budou moci Ukři startovat doaleluja.
Prosím vás, kudy si jdou „hlava-nehlava“ pro Podněstří? Z jakých faktů to vaše tvrzení vychází?
A mohu-li se ještě zeptat, kde v Moldávii si amíci staví základnu?
Amíci si staví (resp. výrazně rozšiřují existující) základnu „Mihail Kogălniceanu“ – https://www.defenseromania.ro/mihail-kogalniceanu-va-deveni-una-dintre-cele-mai-mari-baze-nato-din-europa-de-est_599713.html – v Rumunsku. Protože Rumunsko je (zatím na rozdíl od Moldávie) v NATO.
Moldávie sice také oznámila, že si (sama) postaví novou základnu „dle evropských standardů“, ale všem je asi jasné, že budou-li ukrajinci startovat z jakékoliv základny na cizím území, bude takové letiště ruskem považováno za legitimní cíl – a že se nějakým tím Iskanderem, Kalibrem či Kinžálem umí trefit i na dost velkou dálku předvedli už dávno v Sýrii.
Nemyslím, že by se rusko příliš rozpakovalo zlikvidovat ukrajinci přímo využívané letiště ani na území členských států NATO (Polsko či to Rumunsko, koneckonců i o Slovensku se mluvilo), ale jsem si přímo jist, že na Moldávii by opravdu žádné ohledy nebrali.
Podněstří si asi v klidu dořeší až vyřídí tu současnou patálii s Ukrajinou (je možné, že je ti zoufalci zkusí dotlačit k nějaké předčasné akci – nikdo ale snad nechce riskovat, že zásoby ve skladu v Kolbasne nebyly dosud rozkradeny natolik, aby tamní výbuch nebyl ekvivalentem atomovky – je tam prý toho na 22 tisíc tun).
Pocitam ,ze v ty oblasti sou navrch mena , ale pod nima sou narody,
ktery patri tomu , kdo je chce nejvic. To se samozrejme meni.
Lvov je polskej , ale este zatim zaroven s ukrem.
Moldavci sou uplny rumuni a navopak. Zalezi taky koho se zeptate
a v cely EU..Kazdej tam vodpovi ,po kazdy jinak.
Nedelal bych z toho vedu komplikaci ,rusovi je to jedno…
Rumun je aspon za morem ,ale moldav je, co by kamenem dohodil …
Ad Podněstří:
Ono je dost klíčové, protože ruská posádka a ruská populace. Podněstří už bylo jednou ostřelováno Rumunskem, pak se dostavila ruská armáda a od té doby tam je napjatý klid.
S amíky za zadkem budou Rumuni drzejší a budou mít jistotu, že i kdyby Rusy a Gagauzy vyvraždili do posledního, projde jim to.
Plus odříznutí Ukrajiny od přístupu k moři.
PROTO ta urputná snaha o postup na Oděsu a na Podněstří. RF nemá na výběr.
Se základnou jste měl pravdu – je hluboko v Rumunsku. U hranic Moldavska je jen stejnojmenné město.
Leteckou základnu už Moldavsko má a usiluje o to, aby tam byla stálá US vojenská posádka. Poradců a instruktorů z KoZa tam mají už teď hromadu. Zrovna tam probíhá společné cvičení US, Rumunsko a Moldavsko.
Potrebujou ty letiste silnou protileteckou obranu ,coz by mohlo bejt v Rumunsku..
Rumun ma ted extra radosti ,vzdycky kdyz zaprsi na jeho pozemek, tak to zaplati..
Ze necha prset vodu ,kterou nevlastni..a tak krade..
Uvedte aspon trochu neco vo tom vasem, fico, „hazeni vidli“…
Fotrák k tomu nemůže dodat nic víc, než odkaz na koment j.marková takže znovu 19.4. 19:55, tenkrát bez relevantní odezvy.
Vidláku, moc se obávám, že máte pravdu …
Také mi to tak včera vyšlo, když jsem se tu zprávu o konci Berouna ve funkci dozvěděl (týden po návštěvě v řídícím středisku našich špionů a půl roku před koncem jeho funkčního období).
„Hou,hou hou , tudle rundu platim jaaa.“../Matuska zpival vo nas/.
Konec B. si taky radne zaplatime .
Žádné „hou, hou hou“ nýbrž: „Jó, hó, hó“.
Hou hou hou trpaslíci jdou!
Jak by ale takový zavlečení do války vypadalo? Museli by do konfliktu vstoupit i Slováci nebo Poláci, válka s Rusem se nedá vést distančně. Beru Slovensko a Maďarsko jako takovou hráz proto těm válkychtivým stvůrám.
Re: J, t
Jste na těžkém omylu. Soudruzi z Frantárie – jmenovitě Makarón – měli představu, že regulérní jednotky armád NATO půjdou na UA dělat dozorčí a strážní službu do týlu, případně budou hlídat hranici s Lukyho královstvím (BY).
Makarón je nadržen, jak stepní kozel.
Pisou , ze se rus prednostne zuri a vrha se na frantiky . To neni vsecko , vojaci jezdi na motorkach a ty casto nejsou slyset a premuzou prekvapenim nepritele.
Pastouska nizka , hrom do ni triska….Vodka je taky nepritel.
Batmobil je posledni vykrik rusky techniky, pastouska na spadnuti , se pohybuje
drze kolem nepritele ,zatim este je cela a nic do ni netriska….Prej jich bude vic..
Podle aktuálního největšího cvičení NATO STDE24: https://en.wikipedia.org/wiki/Steadfast_Defender_2024
by to v pohodě mohli vzít přes Polsko.
Jednoduše. Ve směru od Ruska přiletí z Ukrajiny rachejtle a Černochová vyhlásí válku 🙂
hmm možná nápověď
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-To-jste-nemeli-vedet-Fiala-v-centrale-CIA-Toto-vyplavalo-z-minulosti-753901
No dobre, ale jake je realne zhodnoceni toho, ze amici si schvalili dalsich 60 miliard USD pro Ukrajinu ? Jaky to bude mit vyznam ?
Že pračka na peníze pokračuje. Přes 90% peněz amerických daňových poplatníků, které byly dosud uvolněny na „Ukrajinu“ neopustilo území Spojených Států, ale bylo ihned nalito do tamních korporací. A teď to nebude jiné.
Kdyz tak nejdriv musi bejt pracka , aby zaroven byla este zdimacka..
Ale Fiala bude slavný. Že tam jel a všechny k uvolnění peněz přemluvil. Nebo bude obětní beránek určen k lynči. To my museli kvůli tomu Čechovi, abychom neztratili tvář. I bosí Habešané (Češi)se bránili ( platili)….
Nejdřív slavný – přemluvil k uvolnění peněz – a pak lynčován, protože přemluvil k uvolnění peněz.
Jaký význam? Navýšení olbřímího dluhu, až nebude svět reflektovat $ jako platidlo, tak se s $ budou tapetovat hajzlíky. To není sprint na 100 metrů, ale běh na delší trať.
Dluznik bejt je daleko lepsi nez bejt veritel..
Takovy mega dluhy nikdo nepojisti a ted ,
dluznik jako umre a za chvili se zase menuje jinak. Nikdo se dneska nezavdeci..
Puci si napr. Ceechiaa a potom dluh zejtra nevrati , Merkalia …..
Zelenina meno je vic pravdepodobnejsi , ze brzy budeme…..
A ty starosti potom..Ani urok.
Je teda zdrava zasada nepucovat si na blbosti..Chvili muze bejt zabava ,
ale brzy potom koupechtivec upadne do nemilosti..
Hracky se vomrzi..Britove meli na takovy vezeni na dluzniky ,ale vod toho
se upustilo , dluznika museli este vopatrovat ve vezeni a zase nic nevratil.
Putin je spatnej priklad zavislaka na splaceni , pucoval si car , potom si pucoval Stalin , potom zase Chruscov a Breznev ,este si pucoval Jelcin nejvic a Putin si nic nepucil ,
ale uplne vsecko zaplatil..
A este si na nej stezujou..
Z toho plyne , ze zadny kuncafty s Putinem…Zadny kuncafty s Putinem…
Sri Lanka se menovali jinak , Pakistan taky , Jugoslavie zmizela z mapy a co si na nich vemes ,nejsou , Burma taky nikde ,Ceskoslovensko , SSSR …Sou moznosti..
Napr. v 1917 bolsevici rekli , nic sme si nepucili , tak nic nemuzem splacet..
/Ale splaceli burzoustum tajne, aby lid nevedel jako ty u nas po 48/..
34$ trilionu se ani splatit neda a nikdo si nestezuje , to taky stoji za povsim……
No, ono těch nějakých šedesát miliard je důležitých, ale – i když jde o méně peněz, myslím, že ještě důležitější z toho „schválení“ je tohle, o čem se, myslím, nepíše u nás, ale u Chochlů ano – „Sněmovna reprezentantů USA schválila návrh zákona o převodu zabavených ruských aktiv na Ukrajinu“ https://kyivindependent.com/us-house-approves-bill-to-transfer-seized-russian-assets-to-ukraine/
Důležitější je to jako signál, jako teď už reálný trend.
L.
A na Vaši otázku „Jaky to bude mit vyznam?“ patří tato odpověď –
„Ako sme vás už informovali, návrh zákona obsahuje 60,84 miliardy dolárov, z ktorých väčšinu pohltia samotní Američania.
Viac ako tretina tejto sumy, 23,2 miliardy dolárov, bude použitá na doplnenie arzenálu americkej armády, ktorý sa po vojenských dodávkach Kyjevu zmenšil.
Na nákup nových zbraní pre Ukrajinu sa použije 13,8 miliardy dolárov. Ide o rýchle dodávky aj objednávky na zbrane, ktoré sa ešte musia vyrobiť.
Ďalších 11,3 miliardy sa vynaloží na pokračujúce aktivity americkej armády v regióne – napríklad na výcvik AFU a vojenskú prítomnosť v krajinách východného krídla NATO.
Viac ako 7,8 miliardy je určených na podporu ukrajinskej ekonomiky (tieto peniaze pôjdu do ukrajinského rozpočtu na pokrytie deficitu) – avšak už vo forme pôžičky, čo bola podmienka republikánov.
Zvyšok pridelených prostriedkov je určený na menšie potreby, ako je kontrola obchodu s drogami, jadrová bezpečnosť alebo posilnenie orgánov činných v trestnom konaní.“
https://www.hlavnespravy.sk/pomoc-usa-ukrajine-je-schvalena-hlavne-body/3470182
L.
Dobrý den, bratře Lexi.
Mám dotaz laika.
Nemohl by si i výrobce a dodavatel nábytku, například když by dodal židle či křesla do parlamentu nebo do nějaké koncertní haly….nemohl by také pobírat tantiemy v rámci ochrany autorských práv ? Nebo výrobce a dodavatel automobilů (třeba za ujetý kilometr) …atd atd…
😀
Já se v tom moc neorientuju, ale i samotní chochlící píšou, že z ruských cca 300 miliard USD „zmražených“ na Západě jich je drtivá většina v EU (tuším, že se to kdysi kdosi pokusil dohledat a zjistil, že vlastně nikdo neví přesně co a kde má dohromady tu částku tvořit, spíš jde stále o jakési odhady, které se neustále omílají dokola, až jim všichni věří) a v USA je maximálně tak 5 miliard.
Navíc ten návrh zákona (REPO Act) nic nenařizuje, pouze umožňuje US presidentovi, aby v nějakých lhůtách (30 dnů, 180 dnů, … každý rok) zjistil, co by tak mohlo v dosahu US jurisdikce patřit ruskému státu, pak to projde nějakou komisí, bude zřízen speciální „Fond na Podporu Ukrajiny“, do kterého se to všechno převede a z tohohle fondu bude americký ministr zahraničí moct financovat akce na přesně vymezené účely – na obnovu ukrajiny ze škod způsobených válkou a na humanitární pomoc lidu ukrajinu.
IMHO to jsou zatím jen pootevřená vrátka, stále ještě panuje nejen v právních ale zejména ve finančních kruzích silná obava, jaké reakce by skutečně provedená krádež (protože nic jiného to není) ruského majetku američany mohla vzbudit mezi státy a obchodními partnery (kdo by tak nechával svoje aktiva někde, kde o ně může kdykoliv přijít, že?).
A i pokud by se vrazi z volstrýtu k něčemu podle tohoto zákona odhodlali, tak z toho nebudou mít nejspíš nic samotní ukrajinci (ale proplatí se nějaké americké projekty) a v žádném případě ukrajinská armáda (nákup zbraní snad stále ještě nelze vydávat za humanitární pomoc a rozhodně ne obnovu poničené země).
Z tohohle mráčku myslím nezaprší, jen je to hezký řádek do kampaně a další mrkvička na provázku pro ukrajinského oslíka, aby šlapal dál na jatka…
Je to vše hezké, ale…
Ruská banka ví, kde ty své zmražené poklady má uložené. A ruské politické špičky se jasně vyjádřily, že jakmile na ně někdo sáhne, tak reciproční akce postihnou investice daní země v RF.
EU dluzno podotknout krast poradne este neumi. Zatim nemaji prej hled a nemuzou najit v tom bordelejnu, / jajteles, fontelless ,la gardestejn ,sachjouromat a spol/, kde ty jeho prachy ma rus schovany..
Uz jako maji vsecko i s urokama spocitany a rozdeleny komu co patri ,
krici ,ale zatim nic.
Vodvazuju se vodhad , ze ukrove sou nejlepsi armada, jako nepritel ,
dalsi nepratele uz sou zpracovany , predem zastraseny , /neni je teda slyset nic nesmi rikat nahlas /, uz z toho co videj kazdej den , spatny zachazeni s ukrem , terorista na strome a bez ucha , velmi spatny a krici na nej bandero, nacisto a tak..
Ani se nestydeji…
Že papíry projedou rotačkou a vůbec nic se nestane.
Ta investice je skončená, jen to nechají dokrvácet.
Na to je zatim brzo ,az jakou nadilku dostanou a nedostanou pod stromecek…