21 května, 2024

Těžké ticho

Nemáte pocit, že se v posledních dnech vlastně vůbec nic neděje? Je takové geopolitické ticho. Tak velké, že je najednou vidět i na takové debily, jako je třeba mladý Kolář, který zahajuje svoji TOPáckou kampaň sloganem, že se nebojí postavit Rusku, i když si všichni pamatujeme aféru agenta s ricinem, kdy Kolář zalezl hodně hluboko do země a když vylezl, vypadal, že ho ruští agenti skutečně unesli a mučili.

Před pár týdny událost stíhala událost. Každý den se toho dělo tolik, že nebylo v mých silách, vměstnat to do jednoho článku. Dějiny šly rychle kupředu, nebezpečí byla jasná a konkrétní, záměry naší fialové vlády také. A teď najednou mám pocit, že bych si měl dát nohy na stůl, vzít si sklenku portského a koukat, jak naše třešeň kvete o čtrnáct dní dřív než obvykle. Kromě obvyklých nešvarů naší vlády se najednoou neděje nic.

Jsem táta pěti dětí… znáte to. Když je doma ticho, když se děti tváří, že nic nedělají, nejspíš právě chystají nějakou lumpárnu… Podobný pocit mám teď z naší evropské geopolitiky.

Dánům se prý splašil jakýsi odpalovač raket a lodě nemohou proplouvat úžinou Velký Belt… zřejmě se stalo něco úplně jiného, ale to se dozvíme až za čas. Až zase dějiny budou pádit tak rychle, že je nebudeme stíhat.

Jak je to dlouho, co Macron začal mluvit o tom, že Francie pošle svoje vojáky na Ukrajinu? Tři týdny? Měsíc? Teď už to nikoho nevzrušuje. Pokud se francouzské jednotky dostanou na Ukrajině do ruské palby, Francie nebude žádat NATO o pomoc… To byla tak nějak poslední informace od Macrona. Ale zároveň se prý uskutečnil rozhovor mezi Sergejem Šojgu a francouzským náčelníkem štábu. První kontakt Francie a Ruska po víc než roce.

Když si vzpomenu, že na začátku války Macron volal Putinovi dnes a denně…

Teď zase probleskují zprávy, že na Ukrajinu půjdou i Poláci… ne bojovat, samozřejmě. Nahlas se říká totéž, co slyšíme i od našeho prezidenta Gumy. Že je lepší, poslat instruktory na Ukrajinu, než převážet ukrajinské vojáky sem. Ale před rokem Černochová tvrdila, že to udělat nemůžeme, protože by to bylo zapojení do války…

Petr Pavel to samozřejmě nemá ze své hlavy. Když něco takového říká, říká to proto, že mu řekli, že to má říkat.

Generální tajemník NATO Stoltenberg začal mluvit o stamiliardovém fondu pro vyzbrojování Ukrajiny…

Po teroristickém útoku v Moskvě také nějak zmlkli i Rusové. Kromě občasných zpráv o ukrajinské stopě při vyšetřování teroristů je vlastně ticho. Poslení výmluvný vzkaz raketami, při kterém Rusové zničili celou řadu ukrajinských elektráren, je už víc než týden starý.

Najednou jsou všichni skoupí na slovo. Je to jako okurková sezóna v létě 2019, kdy byl svět ještě v pořádku a vodu kalil jen Mikuláš Minář a jeho Milion chlívek, protože se mu nelíbilo, že Babiš je premiér, i když čelí trestnímu oznámení. Ještě neexistovalo slovo „dezolát“ a nikdo by tehdy neuvěřil, že za pár let soud Babiše prohlásí za nevinného.

Přesto přesně v tomto bezčasí už pod povrchem začínal bublat covid, biolaboratoře na Ukrajině, už se vyzbrojovalo a ladily se detaily pro budoucí konflikt. Jen jsme nic z toho ještě neviděli. Proč? Protože jsme se nedívali. Neměli jsme ještě důvod.

Teď mi to přijde hodně podobné. Není to jako chvíle před bouří, ale spíš jako chvíle před výbuchem sopky. Tu a tam se něco zatřese, tu a tam se objeví dým… ale nic určitého. Někde v temných kancelářích se peče něco, o čem zatím (raději) nemáme vědět. Orbán i Fico už u toho nejsou a tak to nemohou vynést ven. Řeší se to někde jinde a veřejnost ať se baví tím, jaká blběna chce být českou eurokomisařkou…

Najednou nikdo nemá potřebu nás informovat, jak to pokračuje v Gaze, jak pokračuje vyšetřování našeho šíleného střelce Kozáka, nikdo nemluví o Sýrii ani Arménii, ba i ti gaučoví vojenští analytici si nějak dali pohov a přestali nás zásobovat svými moudry a předpověďmi. Něco ještě běží ze setrvačnosti, ale jako by všichni ztratili zájem.

Když je podobné ticho u mě doma, zpravidla pak nacházím rozstříhané záclony, počmárané zdi, med vylitý na koberci a podobné radosti. Je prostě podezřele ticho. Jako v posledních dnech před invazí na Ukrajinu, kdy to vypadalo, že napětí opadává.

Nelíbí se mi to. Něco se chystá. Dělají něco, čím bychom v žádném případě nesouhlasili a proti čemu bychom se bouřili. Potichu rozlévají mlíko, aby pak nemělo cenu plakat. Dělají nám něco za zády.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.

278 thoughts on “Těžké ticho

  1. A kolik ma EU divizi ?
    „Podle evropského komisaře pro spravedlnost Didiera Reynderse bude tribunál proti Putinovi s velkou pravděpodobností zřízen do konce letošního roku.

    „Zvažují se dvě hlavní možnosti: mezinárodní tribunál na základě mnohostranné dohody nebo zjednodušené řešení na základě dvoustranné dohody mezi Ukrajinou a Radou Evropy,“ uvedl.

    Nizozemsko navrhlo zvláštní tribunál v Haagu. Od července 2023 analyzuje mezinárodní tým státních zástupců důkazy, které jednotlivé země poskytly do databáze, jež byla vytvořena speciálně pro tento účel v Eurojustu.

    Případ bude následně předán zvláštnímu tribunálu.“

    1. Tohle jsou pouhé jejich vlhké sny a velkohubá prohlášení. Nemají na to svaly ani koule. Hegemon zpoza oceánu od toho začíná dávat své pracky pryč. Má už jiné zájmy – ať se v tom vymáchají ti kašpaři z eurosojuzu. Těm se taky může nakonec stát, že sami stanou před soudním tribunálem – ovšem v Moskvě a za své trestné činy podpory a šíření fašismu a nacismu.

      1. Ted sou prave v Armenii , organizujou vyzbrojeni a vycviceni mistnich,
        predtim byl jeden v Parizi, kde prohlasil , ze Kyjev budou branit
        a ukr. musi bejt clenem Nato..
        U. je teroristickej stat a a mezitim ve valce na teror ..
        Usak zcela dal do sluzeb vseobecnyho teroru na svet , vede a ridi a organizuje ,
        spolu s celym zapadem.
        To znamena. Predtim bylo verejne oznameno, ze nebudete mit nic a budete stastny.
        To se postupne zavadi a cast populace budou palestinci a druha cast ukrove..
        Mrtvy nemaji nic a sou stastny..Epidemii zpackali, tak prijde na radu plan B.
        Sou sice protesty , namluvi se toho hodne , protoze akademloci si svobodu blaboleni nenechaji vzit.. /To be ,or not to be , sou zhamletovany ,musi mit
        hlavni roli v mediich a sou spokojeny ,kdyz maji kazdodenni prednasky treba i na neexistujici ticho/ . Beda ,kdyz se vynori treba Vrabel.
        Bojovnici proti nenavisti a za mit ,maji mobilizaci.
        To se hodi jako kulisa a za sterilnim blabolenim , zatim vsechno jde podle planu , stiznosti na ticho , ktery tizi taky nevadi a taky pomaha….

  2. Co na to Lidská práva? Lidské právo je na kdejakou kravinu, ale velmi by se hodilo lidské právo odepřít službu v armádě a účast v mobilizaci civilistů. Tohle by měl nějaký politik uchopit! Vždyť to je vůbec to nejdůležitější lidské právo.

    1. Lidským právům je nadřazena povinnost nasadit život za zájmy majitelů státu. Na tom se nic nezměnilo napříč dějinami společenských systémů.

      1. Zrovna takovej Okamura by tohle klidně mohl začít prosazovat. Nestydí se plamenně hovořit o všemožných blbostech. Tohle prosazovat dnes, má rázem 51%. Většina lidí není ke státu loajální. 35 let jsme tady krmeni, že stát je nejhorší hospodář a v podstatě nepřítel, který nás jen buzeruje a okrádá o daně. Já jsem občanem tohoto státu taky jenom z donucení. Já si to nevybral.

        1. Ten Okamura mluví o zatahování do války Pyjalovými fašisty, prosazují finanční i morální odpovědnost vlád, konání referenda atd. – jenže nejsou připouštění ke slovu – a když začnou mluvit proti americké vládě u nás, okamžitě jim skočí do řeči a utnou je. Jediní zástupci SPD se účastnili protestů proti povinné vrahcinaci, jediní zástupci SPD se účastnili vždy demonstrací. Co kdyby vovce začala přemýšlet. Vovcím čučícícm na lžidotv vtloukají do hlavy jak je SPD extrémistické, populistické a kdovíco ještě-ovšem nic extrémistického či populistického od nich nikdy slyšet nebylo. To se ale vovce ze lžidotv nesmí dozvědět. SPD je jediná volitelná strana. SPD je kriminalizováno stejně jako AfD ve skopčácku. A to nejsem žádný „straník“.

          1. Nemáte pravdu. Např. takový Volný blok (vyhnanci z SPD) byli svého času ve veřejných protestech proti covidfašismu mnohem aktivnější než samotní poslanci za SPD, užívající zasmrádlého teploučka v poslanecké sněmovně.

            Dále – že jsou neparlamentní vlastenecké strany, hnutí a spolky ekonomicky likvidovány brněnským vládním úřadem pro „dohled a kontrolu hospodaření politických stran“ systémem absurdních pokut za marginální opomenutí či pochybení (které by šlo napravit a vyřešit jedním telefonátem či e-mailem), na tohle bylo SPD upozorněno již před 5 lety. Výsledek osobního apelu v této věci na jistého poslance za SPD byl však nulový a jeho odezva taktéž. Samozřejmě – vždyť tento stav SPD naprosto vyhovoval! Špinavou práci udělá Weisův likvidační úřad a SPD alespoň ubude nežádoucí konkurence, která by jim odčerpávala potenciální voliče.
            Jestli si nyní SPD může na něco stěžovat, tak jedině na svou licoměrnost a nečinnost zastat se potenciálních spojenců. Teď jsou v tom sami a mohou si dál vykřikovat svou oblíbenou mantru „jedině SPD!“ Bude jim to prd platné – důvěryhodnost už je dávno ztracená.

            1. Překvapuje mě, jak se Brno stalo progresivním. MUNI vypadá jako detašované pracoviště pražských pivoušovských tzv. univerzit. To se mluvilo o zdravém rozumu Moravy, ale jakoby se uvědomělost do Brna přestěhovala. Nebo byla přestěhována? Nebo se jen projevila blízkost a přitažlivost Vídně? Brno stejně bylo vždy blíže Vídni než Praze. Mentálně i dopravně. O srovnání finanční přitažlivosti obou hlavních měst netřeba mluvit – Praha je taková chudá nevěsta.
              Z Brna se souká jedno překvapení za druhým. Jeden ojropán za druhým.

              1. Aby to nebylo obráceně. Dobře si pamatuji na brněnské aktivisty v čele s Ondřejem Liškou (v Bursíkově éře ministra školství – mimochodem, čímpak se asi zabývá dnes?) vyzývající k omluvám odsunutým sudeťákům, nebo tzv. Ekologický právní servis, dnes Frank Bold Advokáti; na dosud fungující Nesehnuté, Děti země, atd., atd.

                1. Prožidovský a proruský nacista si myslí, že výjimky se najdou všude.
                  Jeden z největších kokotů, co kdy chodili po této planetě, nějaký Hřib, se „vypracoval“ z takové prdele, že ji ani nenajdete na přehledové mapě ČR.
                  Nacistovi to přijde, jakoby ta největší hovada, byla nějak frustrována tím, odkud vzešla…Asi je to jen dojem, ale podezřele často se opakující.

        2. Voni zase nemaji povoleny vsecko vykecavat..Naklepavani rizku znamena ,
          ze se nejdriv dopredu varuje ,to maji povoleny ,jako ,
          Putin je zlej , potom , dame Zeli hodne miliard,
          nema chudak kde bydlet , potom , nekdo rikal , ze by sme meli ukrovi pomahat ,
          potom posleme na U. nejakymirumilovny turisty , z nich naky si
          vezmou sebou luky a sipy..
          Potom nejsou sipy , tak misto nich , dostanou tanky sebou.
          Potom, co je teda opak tezkyho ticha..Lehkej ramus..

          Kdyz chceme nejak elegantne vyjadrit ve zkratce kde je zaklad vseho ,
          objevit ,co se vlastne odehrava ,…Nazyva se to napr. dynamika naroda.
          Muzeme tomu dat vobyc nazev , permanentni spech..
          Horecka priserny nedockavosti
          Vod svyho vzniku silene spechaji , predbehnout celej svet….
          Revoluce co nejdriv, zniceni co jim stalo v ceste ,
          prekotnej vyvoj ,plundrovani vseho a vsude ,obcanskou valkou ,
          nepricetny usili silencu , vselijak zbohatnout..Orgie chamtivosti ..
          Potom co nejdriv ovladnout svet za kazdou cenu..Zbohatnout nejvic.
          A nezastavi se ani ted , ani vterinu , prekotnym spechem , jako predtim , predbehnout svet , se zase zenou ,ale rovnou do zkazy..
          Nebo tak..

    2. Problém s lidskými právy je ten, že je to výmysl židovských bankéřů jak ústy jejich podřízených, tj. politiků zmanipulovat davy, aby bankéřům vyšly jejich nepěkné záměry.

      Tzn. pokud tito chtějí např. navézt afroislámské dobráky do EU – lze to skrze lidská práva. Když však obyčejný občan (nebo mu můžeme říkat „otrok“) chce cokoliv (byť si za to nadhodnoceně platí), tak na toho se lidská práva nevztahují.

      To je v jednoduchosti problém s lidskými právy.

      1. Celkově rychle roste uvědomění si skutečnosti, přes mlhu začíná být dobře vidět, staré nástroje manipulace už fungují jen na ty, co chtějí věřit. A až průšvih dostoupá i k nim, uvidí se. Je to začátek. Stačí porovnat kvalitu místních satrapů, kteří prosazují zájmy cizích mocností. Jde rapidně dolů. Těžko říct, jestli jim to Telička nebo Farský zachrání.
        O to více ovšem zvyšují rychlost, než to nepůjde.

      2. Mocní mají oplocený celý svět. Kradou úrodu a když se jim cokoli nepovede, vypíšou akcie na válku. Okrádaní se v ní mohou svobodně postřílet. Jakmile se nejvzpurnější postřílejí, vypíšou akcie na mír.

          1. ano, ostatne pí. rotschildova se kdysi mela udajne vyjadrit, ze: „kdyby moji synove nechteli, zadne valky by nebyly“

            1. Dodnes se ani vidlák ani zaprodaná vláda ani alternativa zaprodané vlády nezajímají o to, že pí. ročildová má děti, kteří smějí zabíjet národy. Nikdo to z nich neodsoudil a ani nehledá tresty.

              1. A kdyby jen to.
                Oni o tom ani nevědí (Rakovského protokoly).
                Mají své Chazary a přes to vlak nejede, ti jim vystačí pro všechny případnosti.

        1. Ted vypraveli , ze zeny , ktery vstupuji do armady a chteji bojovat na rusa , maji lepsi platy, lepsi stravu ,lepsi ubytovani a dalsi vyhody…Nez muzi.

          1. Jaxi mně uniklo, kdo se bude starat o děti.
            A kdyby došlo k nejhoršímu, válečný sirotek má být hrdý, že mu metál nahradí rodiče.
            A bude mu zpívat ukolébavky.

  3. Tak jsem se paní Mullerová doslechl, že „běžní lidé odmítají bojovat“

    ano, ale drží hubu k systému jako celku i jeho jednotlivým krokům, tudíž běžní lidé válku de facto schvalují a budou v ní ne/dobrovolně hrát hlavní roli, tj. roli masa do mlýnku

    myslíte, že odmítnou? ano, možná – od toho tu však jsou obecní policajti a státní policajti, tito všichni jsou nově vyjmuti z mobilizačního zákona, tj. budou tímto faktem (když pojdeš ty – nepojdu tím pádem já) + odměnami (jak to ve státní správě za sviňárny bývá – viz finančáky a údajné odměny za doměřování daní či zajišťovací příkazy) motivovaní lovit nedobrovolníky na frontu (ukrajina důkaz a příklad v jednom) + nově je možné přijímat k PČR cizince, zdravíme lidumily z AZOVu a prosíme je, aby nás při lovu na front aspoň tolik netloukli – myšleno samozřejmě metaforicky; abych si napravil společenskou karmu – prohlašuji: Sláva Ukrajině!

    optimisté si myslí, že tu existuje určitá hranice, za kterou se už lidé vzepřou – také jsem měl kdysi sny a ideály; že tomu tak není můžeme pozorovat na ukrajině – systém ovládá média, školství,…všechno a podívejte se co z té ukrajiny udělali….co tam ještě může spousta lidí ztratit? už nic a vzepřela se společnost? ani náhodou

    všechno, co roky v této „demokracii“ vidíme do sebe zapadá, všechno to sedí jako prdel na hrnec a tak to i dopadne, optimisté prominou

    1. Od jisté chvíle dotčené kusy doufají, že se stane zázrak a oni spadnou do mezírky zvané statistická chyba. Proto nedělají nic, čím by tuto šanci mohli podle jejich názoru umenšit.
      Zažil jsem to mnohokrát. Ve škole, na vojně, v práci…

    2. Prožidovský a proruský nacista úplně vidí, jak se na UA vzpírají systému lidi 65+ a mladý matky s dvěma dětma na krku. Ti první už nikam nepůjdou, natož tak bojovat a dožijí v tom, co jim z jejich země udělali ukravínští fašouni.
      A ty matky, s dětma na krku? Zatím jsou asi vysmáté, jejich chlapi bouchají v bývalé Čekaslavákiji dvanáctky s minimálními náklady. A z toho, co tu vydělají, se v chochlistánu dá královsky žít.
      Nacista připouští, že je to takový zvláštní styl života – manželka a děti v rozvrácené, nefungující zemi, kam se ale manžel zásadně nesmí vrátit, aby ho nesebrali verbíři.

      1. Prožidovský a proruský nacista doplňuje svůj komentář v tom, jak vojáci od kravína tráví volný čas.
        Nacistovi přijde zajímavé, že vůbec nějaký mají – a z odkazovaného videa se dozvíte, že jej tráví po striptýzech a bordelech, kam si zpravidla chodí přivydělávat mladé pohledné matky dětí, jejichž chlapi jsou někde v zákopu, nebo makají v Čekaslavákiji.
        Berte celé video s rezervou, je to Matyáš Zrno a hodně mladý, bohužel český žoldák, podle řeči z mamahotelu. Největší strach o něj nemá jeho případná žena, ale maminka. Těžce snáší jeho pobyt tam.
        Podle nacisty, je tedy maminka o dost příčetnější, nežli tady ta karikatura Čecha, co vyměnil airsoft či terče na střelnici, za střílení do ruských vojáků.
        Často i vnuků těch, kteří naši zem osvobodili od německých kolegů nacistů.
        O tom trávení volna ve striptýzech (tak UA říká bordelům, zákazníkům se tam prezentují holky u tyče), je to od 27:55 :
        https://www.youtube.com/watch?v=WAGcTWTmtig
        Zajímavých poznámek tam nacista slyšel víc. Ten jakožečech tam mluví o stavu věcí, při kterém by se každý příčetný žoldák sebral a vypadl odtamud.
        Ale jestli nemá v ČR uplatnění, tak těch 5.000$ měsíčního žoldu, může být jediná motivace..

  4. Norsko oznámilo možnost vyslání vojáků na Ukrajinu v dlouhodobém horizontu.

    „V tuto chvíli nemáme žádné plány na vyslání vojáků. Myslím, že takové plány nemá mnoho zemí. Ale na druhou stranu si myslím, že ve velmi dlouhodobém horizontu bychom neměli v zásadě nic vylučovat,“ řekl norský ministr zahraničí Espen Barth Eide.

    Zopakoval, že se nediskutuje o vyslání bojových jednotek, ale pomocných jednotek, protože „není přání být přímou stranou války“.
    https://t.me/stranaua/149691

    1. Medvěděvovi je to jasné, Patruševovi také. Dali se slyšet, že každý voják NATO na Ukrajině bude považován za účastníka války a bude preferovaným legitimním cílem.

      1. „Nebudeme brát žádné zajatce. Zvýšíme odměny každému komu se podaří takové vojáka NATO zabít.“ Medvěděv

            1. Ono se to nerika cele. Cele je to „pes, ktery steka, zrovna nekouse“.

              Ono taky zkuste stekat s plnou mordou, ze ano.

          1. Myslím, že medvědi neštěkají. Znal sem jednoho anonyma co si dělal srandu z štěkajícího psa za plotem. Pravidelně, když kráčel kolem. Až jednou si nevšiml, že vrátka na ulici nejsou zavřená a jemu nezbylo, než vyhledat lékařskou pomoc, bo s takovou prdelí nemohl chodit do společnosti.

            1. Co neni muze bejt . Medved predstira , ze je pes a nauci se stekat..
              Aby moh porad postekavat a varovat ,jenom varovat , ze kousne.
              Potom zase ticho po pesine..
              Nekterej dokonce clovek napr. , se nauci stekat lip nez pes.

              Svejk je zase prechytralej , sice zase vyklavesil tezkopadny pokusy bejt vtipnej , s prdeli nemoh postizenej chodit do spolecnosti , snazi se presvedcit ,vi dokonce podrobnosti vo stavu prdeli a jaka prdel chodi do spolecnosti a jina zase nemuze , to sou perly ,
              ve skutecnosti ,
              pes by utok neprezil a majitele by asi zaplatili postizenymu hodne, mozna skoncili ve vezeni a osetreni a pobyt v nemocnici taky neni zadarmo…Snaha by byla ,ale se zesvejkovat nesvede kazdej..

              Medved poslouzil jen jako metafora , pochopit tohle je nesnadne..
              Vzdelani nauci cteni pismen,ale ani s vysokym IQ , nepomaha.
              Ani myslet, ze medvedi nestekaji..

              1. Vzhledem k tomu, že náš kocour štěká, jsem daleka představ, že jiné zvíře než pes štěkat nemůže.

        1. Já myslím, že nebrat zajatce není moc rozumné. Umíte si představit, jak by se propagandisticky dala využít třeba přehlídka zubožených, ofačovaných zajatců defilujících na Rudém náměstí před odeslánim na Sibiř ?

          1. Medvedeva neberte vazne.
            On byval jeden z nej prozapadneji naladenych Rusu, a ted si hraje na opacny extrem a doufa, ze Rusove uz zapomeli.

            Jinak samozrejme zajaty vojak NATO ma tisickrat vetsi cenu nez mrtvy.

            1. Re: Třešňák

              Přehlídka řad a zástupů černých pytlů z igelitu má ovšem výrazný vliv na bojovou motivaci kusů doposud nezabalených.

              1. Sem tam by nějaký mluvící, ne v pytli dlící, mohl propagandisticky posloužit lépe, než tři mlčenliví v pytli.
                Kdyby mlčel jako Fučík, vždy je možnost ho do pytle zastrčit.

  5. Opravdu se asi něco chystá

    Doporučuji si poslechnout níže uvedenou diskuzi, protože jestli to není ojedinělý projev nějakého pomateného analytika, tak nás čekají krušné časy.
    Taky bych doporučil SPD nediskutovat s analytiky, protože v klasické férovce dva na jednoho ulpí na nich cákance špíny, která je může poškodit ve volbách.
    Dnešní
    9:34 Pro a proti (26 minut)
    Generální tajemník Severoatlantické aliance Jens Stoltenberg v den 75. výročí založení NATO odmítl možnost vyslání bojových jednotek na Ukrajinu. Můžeme ale tuto úvahu, se kterou přišel před pár týdny francouzský prezident Emmanuel Macron, vzhledem k vývoji války skutečně vyloučit? Jan Bumba se zeptá analytika a bývalého českého generálního konzula v Petrohradě Vladimíra Votápka a poslance SPD a bývalého diplomata Jiřího Kobzy.
    https://program.rozhlas.cz/zaznamy?_gl=1*1ilgeqv*_ga*MTU5MjkxNTIwMS4xNzAxMjcxNDc3*_ga_NHXTP7RWNV*MTcxMjMwNzQ2NC43My4xLjE3MTIzMDc1MzMuMC4wLjExMTUxOTM5MDA.#/plus

    1. Josef původní napsal:5 dubna, 2024 (11:13)

      Jedna z Votápkových perliček

      Vyslání vojáků na Ukrajinu nemůžeme vyloučit, říká exdiplomat Votápek. Eskaluje to válku, jednejme o míru, oponuje poslanec SPD Kobza

      … Vyslání vojáků ale není tak jednoduché – je k němu potřeba souhlas Ukrajiny i českého parlamentu. Pokud by ale měli jet, bylo by to pod patronátem NATO a navzdory ruské agresi.

      „Žádné ruské vojenské akce na ukrajinském území nejsou legitimní. Pokud umístíme naše vojáky na ukrajinské území, jejich přítomnost není žádným oprávněním pro to, aby na ně někdo jiný útočil. Pokud to udělá, pak se dopustí vojenské agrese proti členské zemi NATO a ponese důsledky,“ uzavírá Votápek….

      https://plus.rozhlas.cz/vyslani-vojaku-na-ukrajinu-nemuzeme-vyloucit-rika-exdiplomat-votapek-eskaluje-9208582

    1. vyvolávať občiansku neposlušnosť, protesty pred inštitúciami ako MO, rozviedčikov hrad a etc…….. 🙂

    2. minulý týden byl na echo 24 článek, že Poláci za poslední měsíce ztrojnásobili nákupy nemovitostí ve Španělsku

    1. To delali Zidi v Praze v druhe pulce devadesatych let.
      V centru i na periferii. Rekonstrukce i novostavby.
      Proste to koupili komplet od prizemi az k pude.

      Proto taky ty ceny okamzite letely vzhuru a mladi ihned po studiu zvedli kotvy. Protoze zadluzit se na zbytek zivota za kralikarnu, to se hned tak nekomu nechce.

  6. Proč je takové ticho? Jen takové vlnění, aby se neřeklo, naše prachy tečou potichu na západ a ukradinu dál a dál, agent CIA Pávek je schovaný na Hradě… TAK VÍTE NA CO ČEKAJÍ ? Až Pyjala přiveze další noty z USA 15. 4. !!! A V TOM TICHU VZNIKÁ LABORATOŘ NA COVID A PŘÍBUZNÉ VIRY KOUSEK OD PRAHY VE VESTCI. Budou tam všechny nejšílenější viry, jaké si můžete představit. Přesun laboratoří z ukradiny se podařil – sem do ČR. Spolu to dokázali.

      1. toto je báječná zpráva.
        Nemáme ani na nákup současných antibiotik.
        Naše věda je pod taktovkou neviditelné ministryně Langšádlové na světové špici.

        1. Já bych se moc neradovala. Kdoví odkud z ukradiny a která se sem z amických provozoven přestěhovala , aby se k tomu rusové nedostali. Personálu tam měli dost.

  7. OT
    🇮🇹 Bývalý italský ministr zdravotnictví Roberto Speranza, který během pandemie nuceně očkoval Italy, nemůže vyjít na ulici bez policejní ochrany. Lidé bývalého ministra sledují krok za krokem a snaží se proti němu vystupovat všude, kde ho vidí, a skandují heslo: „Vrahu!“.

      1. na ukrajině přibývá hrobů jako much na výkalu a přešlo je to?

        a to my češi jsme ještě poslušnější než ukrajinci

        švejk: „válka bude, víc vám neřeknu“

        tož cinkalo se za konzum, tak funebráci se pomějou

        1. Tak, tak. Češi nastoupí hrdě do první linie a tady se uvolní prostor pro sudeťáky. O nic jiného nejde.

  8. Co mě v poslední době zaujalo nejvíce, je že ČLR obnovila přímé lety do Prahy.
    Asi jeden z výsledku návštěvy Fialova poradce Tomáše Pojara v listopadu 23 v Pekingu.
    K tomu mám dva komentáře:
    – co jsme na oplátku slíbili my?
    – zamini je úplně vytunelovaná instituce kde si Lipavský hraje na to že je ministr

    1. Hlavní činností zamini je už jen to, zajistit aby se bakalář Lipavský někde zadarmo najedl. Více už toho pro zájmy ČR v této instituci zajisti nezvládnou.

      1. Musí vydatně jíst, aby měl sílu až bude dávat Putinovi na budku. Vladimír Vladimírovič je trénovaný a mohlo by se lehce stát, že mu dá takovou přes držku až by ho v Rakousku zavřeli pro potulku.

    2. Ocelář:
      Mně by spíš zajímalo, kdo jim to slíbil. To by mě zajímalo fakt moc. Musel to být někdo, komu byli ochotni Číňané důvěřovat a oni nejsou jako my, aby uvěřili každé třpytce, která se jim houpe před nosem…………..

  9. Hlásili na TV Nova:
    ministryně Muřínová
    vykupuje granáty.
    Zaplatím to já a ty.

    Já mám důchod. jako prase.
    Muřínová po něm pase.
    Hajzle, já ti uberu!
    Ať máš klidně tuberu.

    A ten vedle, ten taky.
    Ať má státní klapáky!
    Na co mu jsou zlaté zuby!
    Vytrhněte mu je z huby!

  10. Ministryně války
    válčila by z dálky.
    Bomby nebo náboje
    nebo radši oboje
    shání možná v Jemenu,
    podobná je vemenu.
    Je to pi*a jak se patří
    chytají ji psychiatři.
    Chytají ji marně.
    Půjde na ně kárně.

  11. Slyším ticho po pěšině
    blechu v bobří kožešině
    silně slyším trávu růst.
    Asi bude dlouhý půst.

    Den je jako každý jiný.
    Jen ty zprávy z Ukrajiny
    zoufale mi chybí.
    Slyším i křik rybí.

    Slyším ticho imrvére.
    Něco se tam asi sere.
    Nebo umřel zpravodaj.
    Co nám do hlav zítra daj?

    1. Ticho všechny ohlušuje
      kdo zase kde pikle kuje?

      Všechny vize, plány příští
      se o realitu tříští.

      Vsadím na to svoje boty
      že nepřišly nové noty.

      Staré dnes už neplatí
      srdce spadlo do gatí.

  12. Z Rostova jde železnice.
    Na Krym, tam je Marsej, Nice.
    Nestačí už Kerčský most.
    Ukrajinec je tam host.

    Zmizely mi zprávy z fronty,
    nejsou na to správné fonty.
    Žádný náznak švabachu.
    Kadet zkouší papachu.


    1. Zmizely mi zprávy z fronty,
      nejsou na to správné fonty.
      Žádný náznak švabachu.
      Kadet zkouší papachu.

      To je prostě geniální (ostatní taky). Hned po probuzení tohle číst, děkuji. 🙂

      1. Už jednou jsem tady napsal, že Ládik je reinkarnace K. H. Borovského. Stálo by za to jeho básnickou sbírku zkompletovat a vydat tiskem.

        1. KHB zkřížený s Nohavicou.

          Já bych knížku s jeho texty brala hned. Už se tu o něčem podobném mluvilo, ale nějak to utichlo.

      2. je už sice odpoledne, ale připojuji se. Taky Ládíkovi děkuji! Jen jestli to nepíše proto, aby ho taky poslali do Brixenu 😀 😀

  13. Nedočetl jsem do konce, nechám si to na ráno. KoZa politelity, které mají alespoň trošku zdravého rozumu a nemají dlouhé vedení (na rozdíl od našich z Pětikolky), si začínají uvědomovat, že KoZa jde globálně do řiti (to není sprosté slovo). Klíčové slovo je multipolarita na našem globu. A ten proces už je nezvratný, objektivně. Podívejte se na řeč těla Stoltenberga, von od Lejna aj., včetně Fialy a spol. Zelenský zvaný Alzák je už v ….. dlouho a ví to. Jeho legitimita končí 20. květnem. Čekal vítězství pod vlivem a ono prdlajs. Všichni dělají zoufalé činy z ryzího zoufalství. Vítězství nad Rusy v zadnici, materiál a prachy taky. A teď k tomu výzva Dumy RF, stíhat je jako teroristy ve zločinném spolčení. A kriminální kauzy doma k tomu („vakcíny, kampelička“, z. B). Průser je v tom, že zoufalci dělají zoufalé činy. Ale o tom vlastně ten dnešní/ včerejší Vidlákův článek je.
    Odborně osvětová činnost pro naše malo- i velkopěstitele se mi nějak protáhla, jdu do betle. Dobrou noc všem.

    1. Přesně tak. Řiť není sprosté slovo. Je to misto, kde vše končí. Cosi jako úběžník, kde se sbihaji rovnoběžky, jenže ležicí v konečnu 😀

  14. „Šílenci to nakonec dokázali! Ve čtvrtek večer totiž polský ministr zahraničí Radoslaw Sikorski po jednání ministrů v centrále NATO prohlásil, že NATO se dohodlo na vytvoření “nevojenské” mise na Ukrajině podle návrhu francouzského prezidenta Emmanuela Macrona.

    Kontingent členských zemí NATO bude na Ukrajině působit v oblasti výcviku Ukrajinců, v oblasti logistiky, bude mít zřejmě na starosti PVO komplexy a zřejmě dojde i na rozmístění pohraniční stráže NATO na severu Ukrajiny na hranicích s Běloruskem. Situace je vážná, protože NATO překročilo bod, ze kterého není návratu.“
    https://aeronet.news/silenci-se-dockali-polsky-ministr-zahranici-oznamil-vytvoreni-nevojenske-mise-nato-ktera-bude-na-ukrajine-cvicit-afu-sikorski-dokonce-prohlasil-ze-rusko-uz-podle-putina-ve-valce-s-nato-je/

    1. Asi bych tomu nedělal reklamu, až pojedou v černých pytlích domů v malých kouscích, bo je RF prioritně “překalibruje” a evaporizuje, bude to za nějakého chladného komentářeM. Zacharovové. “ my to říkali”.
      Co by asi tak mohlo změnit i 10.000 vycvičených Frantíků na cca 2000 km dlouhé frontě?
      Leda, že se bude muset vykopat o 10.000 hrobečků víc.

        1. Těch 700 přeživších bude uchovávat pro příští generace moc hezké vzpomínky, takové motivační…
          Jako, že za Mělníkem už vinná réva nedává už příliš hodnotné bobule. (Moraváci prominou, než Moravské víno, raději, no, nějakou trnku…)

            1. Re: liška
              Asi všude prezentuje, že z Prahy.
              znáte to – druhy vín podle Moraváků
              – dá sa,
              – nedá sa, ale pro Pražáky dobré
              Já tedy nedám na moravské víno a moravské vinaře dopustit (a je jedno, jestli jsou od Znojma nebo od Mikulova, chutnalo mi v obou vinařských oblastech). Z Pavlova si víno dokonce nechávám posílat. Není lepší dovolená, než jižní Morava a večerní posezení u lahvinky bílého, mňam

                1. Da sa
                  Da sa svarit
                  Da sa Prazakom
                  To je tzv. zúžené dělení …
                  To se později rozšířilo do více kategorií :
                  1) pánečkovo, nebo taky babiččina bečka
                  2) na výstavu
                  3) na prodej
                  4) dá se svařit
                  5) dá se vypálit
                  6) dá se pražákům
                  7) a než se to vyhodí, zkusí se to ještě prodat na Ostravě …

      1. Přišel mi e-mail s krátkým videem.
        Řehka tam říká, že válka s Ruskem nemůže být pro NATO problém.

        1. Takoví mají na mysli vždy “ špičky“ (NATO, Varšavské smlouvy, maoistických gard atd. apod.).
          Pro ně skutečně nemůže být válka s Ruskem problém, pouze se dočasně izolují od zbytku umírající populace.

    2. Odměna za zničení každého NATOvce na Ukrajině by měla být maximální, „neberte zajatce,“ řekl Medveděv o možné účasti vojáků NATO v konfliktu.
      https://t.me/tass_agency/241833

      Dmitrij Medveděv:

      Naši přátelé z NATO mají novou mantru. Nyní společně tvrdí, že intervence na „Ukrajinu“ není v plánu. Jen některé jednotky vstoupí do oblasti u Lvova a možná i Kyjeva, aby ulehčily ukrajinské armádě. Tak nějak, úklid a organizovat; cvičit; přivedením elitních speciálních jednotek na některá místa. Nic víc. Z toho plyne: obyvatelé našich zemí, uklidněte se. Bude z toho jen pár rakví. A vy, Rusové, nebuďte příliš nervózní, my se nechystáme válčit.

      Prostě totálně drzí hovada, která pokládají celý svět za hlupáky! Všechny tyhle mikrogenitální orgány NATO se musí řídit rozkazy VSU a žádnými jinými! Jinak je nepustí ani do tak obskurní, umírající země, jakou je „Ukrajina“.

      To znamená, že se stanou součástí pravidelných sil, které nyní bojují proti nám. Proto s nimi lze zacházet jen jako s nepřáteli; a nejen s nepřáteli, ale jako s elitními oddíly, Hitlerovými esesáckými psi. A pro tyto zámořské vši, které na rozdíl od nešťastných Ukrajinců nikdo do války nenutil, musí existovat jediné pravidlo: žádné zajatce nebrat! A za každého zabitého, vyhozeného do vzduchu nebo upáleného vojáka NATO musí být maximální odměna. A žádné vracení těl. Ať trpí jejich příbuzní v zahraničí.
      https://twitter.com/MedvedevRussiaE/status/1775954561418645641

      1. To je co já nechápu. Jedou ve starých kolejích a ještě nezaregistrovali, jak rychle jejich protivníci reagují a kolik tahů dokáží myslet dopředu. A to přesto, že každý návštěvník ještě sojuzu, si mohl všimnout, že šachy jsou ruskej národní sport. Takové ty minimagnetické nosil kdekdo v kapsi, sedl v metra, vytáhl krabičku , někdo se vždycky přidal a už nevnímali okolí. Nechápu jak při tom ještě zaregistrovali, že mají vystoupit. Mne vždycky ta okamžitá koncentrace fascinovala.

        1. Ema:
          Dík za poznámku o té okamžité koncentraci. Vrtalo mi hlavou, co se to s nimi stalo, že z těch rozevlátých a poposedávajících „vsjako bylo, vsjako prajďot“ byl najednou takový oštěp zahrocený. I když…..musí v tom být ještě něco. Šachy to nejspíš udržují v chodu.

          1. Bych řekla, že to něco – jsou podmínky pro život. Když si uvědomím, jaké bylo rusko za carů, ubohé nevzdělané, stačí se kouknout na wiki – je to tam, pak taky změněná důstojnost lidí. Jiné možnosti, hlavně možnost jít dopředu. Jistě pár obdivovatelů carismu se šprajcovalo, ale většině lidu se život proměnil k dobru. A to si patrně chtějí uchovat. Ju a navzdory 2.sv. a velikým ztrátám. Pak taky kosmos, družice . Vždyť už vnuci těch co to začali lítali nahoru. Nepotřebovali k tomu 200 let vývoje jako jurop.
            Proč si to nikdo na západě nechce uvědomit.

            1. Ema:
              To všechno jo, ale pořád mi to neosvětluje ten lejzrovej efekt. To máte lidi, co žijou v zemi, které hranice nedohlídnou. Nutí je to ke všemu možnému, ale rozhodně ne k soustředění do jednoho bodu.
              Ledaže velká válka………..kdoví, třeba se to zrodilo při ní.

              1. Kdo ví, třeba si to chtějí udržet a nerozfofrovat jako jinde. Třeba se nechtějí vracet do minulosti jako s velkým nadšením my v čele s KOZOU

            2. Někteří si to na západě uvědomují (nemám na mysli ani gumáka ani nutelu, ti si neuvědomují vůbec nic). Sere je to, ale nemohou s tím nic dělat, tak nasadili metodu nic nevidíme a slepičí reflex hrabat dokud se ještě dá. Velkým příkladem je jim známá slepice č. 1, nějaká lejnová. Ta má ten reflex zvlášť dobře vyvinutý.

  15. Dal bych na Člověka.
    Už se dlouho nepadlo o navýšení dluhu USA
    Jinak pro Slováky, kdo voli Korcoka,tak je pro válku.

    1. Vsetci, VSETCI moji znami, co su odstahovani zo Slovenska – povacsina ako ja do CR – hlasuju za Korcoka … oni tam neziju, oni mozu byt svetovi ….

      1. Bosorečka:
        Nojo, to jsou vždycky všichni, co tam nežijí, ať je to kdekoliv. Je to zřejmě nějaká zákonitost.

  16. Taky mám ten pocit.

    Hutiové zablokovali Západu Suez a 5 flotila vypadá, že neví, co s tím.

    To by přeci mělo být téma dne.

    Rusko chystá útok a nikdo neví kdy. Zelenský si koupil dům v Británii a zrova od Karla III (a umře tam jednou jako Berezovsky). Pavel sice shání munici, ale otázka je spíš jestli budou děla, tleská se mu vlažně, jako snaživkovi, co si nevšiml, že se už změnil vítr. Francouzům utíkají kolonie pod ochranu Ruska. Německu utíká průmysl do Asie a USA. V USA registrují ilegály k volbám. V Čině je ochlazení na trhu s nemovitostmi. Zlato vystoupalo za půl roku o 20% a US miliardáři prodávají akcie a kupují zlato. UA se moc nenamáhá chytat rekruty.

    Domeček z karet ještě drží, ale moc se mu už nevěří.

    Nikdo nečeká, že se to dá dohromady. Jen se natahuje moment, než to spadne.

    1. Zalezitost s tim Berezovskym je ….kdo vi. Byl jeden z hlavnich miliardaru ,
      ktery vykopli koralu , vodkare jelzu a strcili misto nej Putina do Kremlu.
      Ted proc zrovna Putina..Za co vlastne byl vodsouzenej k trestu smrti.

    1. To naše velení s presstituty se z toho osypou. Tozase bude „chytrejch“ řečí – To popisované ticho je jen klid před bouří. UFF

      To

    1. Ví se kam má tento trubač na šofar zainvestováno ?
      Pokud se to neví, tak nemá cenu se zabývat tím, co říká. Prostě by tak jen mohl sledovat svůj zájem, nebo zájmy své famiglie. A to už by byl jen pouhý románek kluka z plakátu.
      Tvrdě, nekompromisně a pod vysokou pokutou zveřejňovat…
      Jinak by to nebyla otevřená kapitalistická společnost Poppera či Sorose. A o tu přeci jde.

          1. Komplikace primo na maderu..Kdyz.
            Muze madar , kterej jen predstira , ze je madar , muze za to , ze je madar.

  17. Je to buď anebo. Buď potichu rozlévají mlíko, anebo jim konečně došlo(?), že rozlili mlíko a přemýšlejí jak z toho vybruslit. V každém případě, jakmile jim otrne začnou zase potichu s mlíkem blbnout.

      1. není vymahatelná (ale opravdu vymahatelná) osobní zodpovědnost = nedají si pokoj.
        Došlo to až tak daleko, že slovo politický program je zbytečné. Co plní ze slibů 5kolka? Ale, jsou hodnotově ukotveni- a to stačí. Patří na Západ.

    1. Švejk:
      Mně právě napadlo to vybruslování. Někde jsem včera četla, že ten popadaný Baltimorský most byla ruská diverze. Teda autorka neříká přímo ruská, ale je to z toho jasné. Popisuje v tom článku, jak to bylo sofistikované a precizně načasované…..netvrdím, že zrovna tohle je přímá příčina podezřelého ticha, ale mezitím cizí papalášská letadla, kterým to hapruje, když letí přes Kaliningrad, dnešní podivné potíže s jakousi dánskou odpalovací rampou, včera mluvil Šojgu hodinu s francouzským zamini a na dotěrné otázky, o čem to hovořili, zamini mlžilo „ále, vcelku vo hovně“………….

      1. Autorka se nemýlí. Těsně před nárazem do mostu svědek zahlédl u kormidla Putina. Na nohou měl láptě, na hlavě ušanku a maskoval se ruskou vlajkou. Není divu, že operace byla sofistikovaná a precizně načasovaná, Vladimír Vladimírovič už je holt takový. Později jej zahlédl náš sofistikovaný nadplukovník (i my máme takové odborníky!), jak se podezřele pohybuje v okolí dánské odpalovací rampy, když se vracel do Kremlu a v ruce měl šroubovák.

        1. Akoze vcas? Vzdycky az po uspesnej akcii a ked su doma…ja neviem ako sa mozu tak dobre maskovat, ked ich uz kazdy pozna, ale stale im to vyjde:-))

          1. Před Koudelkou se nemusí maskovat. On je retardovanej a má dlouhý vedení, takže to vždycky prošvihne.

          2. Ještě, že se GRU skládá jen z těchto dvou agentů. Co všechno by mohli dokázat, kdyby byli tři nebo nedej bůh čtyři.

      2. …cizí papalášská letadla, kterým to hapruje, když letí přes Kaliningrad,..

        Podivejte se do mapy, jak je Kalinigrad velky.
        Neni NIC snazsiho tu oblast obletet.
        Zadna papalaska letadla tam tedy letat nemusi.

        1. Sakura.
          Tak možná letěla kolem přes moře, no. Tak si to najděte a uveďte to na přesnou míru, vy logaritmický pravítko!

        2. Oni to samozřejmě oblítávají, ale ty různý elektromagnetický vlny holt nic netuší ani o státních hranicích, o nedoktnutelnosti letadel s diplomatickým nákladem nemluvě …
          Kromě toho se tím „vysílá jassný signál“ zhruba ve významu – ve vlastním zájmu tímhle směrem nečmuchejte.

  18. Ano, našim papalášům neradno věřit a vždy je v politických záležitostech dobré být o raději chlup podezřívavější. Nicméně někdy mohou mít věci docela prosté vysvětlení.

    Máme po ruských prezidentských volbách, které se Západní loutkovodiči snažili Putinovi co nejvíce znepřijemnit (byť vyvrcholení této atikampaně nebylo v jejich závěru, ale až týden po nich), máme před volbami do Evroparlamentu a zde mají naopak zájem na tom, aby nás nic nevyrušovalo z klidu a my tak neměli důvod volit ty „nesystémové strany“ a máme před letní olympiádou v Paříži, kterou organizuje globalistický poskok. Proto z jejich strany není důvod mu do toho házet vidle (to však neznamená, že nebudou mít motivaci zase jiní, třebas „Novofrancouzi“) a v neposlední řadě na podzim jsou plánované americké prezidentské volby. Celá řada důvodů pro dočasné uklidnění situace.

    1. V Parizi se zrejme bude zavodit v novych disciplinach , napr. skok daleky az do hnoje ,
      skok do vysky pres 2 metry vysoky hromady hnoje , plavani a skoky do mocuvky,
      /vodou se musi setrit/ , sprint pred rozjetym traktorem, /ocekavaji se rekordy/,
      souteze v sermu se zemedelcem / bohuzel se pocita se zapichnutim soupere,
      rozzurenym farmarem / , hod ostre nabrousenejma vidlema na tribunu s makrounem….
      Umely hnojiva sou a budou samozrejme zakazany. Rus soutezit nebude..

  19. Fronty vkladatelů před bankami a pusto prázdno na straně (vypůjčovatelů) investorů.
    Klid před bouří.

  20. Ticho.
    Ticho, takové to co značí nějaký osudový trapas. To ticho co nastane, po prdu v ztichlém kině, po nevinné poznámce při poradě, která udělá ze šéfa naprostého idiota, ticho po probuzení k koutě na košťata po firemním večírku…
    Ticho, jako když Konečné vítězství Západu na Ukradině nápadně připomíná konečnou porážku a nedá se to okecat.
    Ani okecat, protože nikdo už nevěří. Ticho, když vehementně sháníte peníze na další zabíjení, a přitom vám roste domácí dluh, chudne obyvatelstvo a propadá ekonomika.
    Ticho, když už poslední řešení je jednat s RF, ale všichni k tomu přibouchli dveře.
    Není co říci, jen šoupat nohama…

  21. Co by? Ukravinci opět ustoupili bez boje o další kus, amík zaujal po západní evropě postoj „éto vaše děélo“, v klidu na tom vydělává a správci jednotlivých protektorátů se snažili zalíbit, viz Macron, ale vlastně se nikomu chcípat nechce. Tak se obrátili opět proti vnitřním nepřátelům a zaměřili se na cenzuru opozičních názorů na sockách před eurovolbami. Pro tyhle šašky platí, že chtějí potěšit páníčka, ale když to přeženou a páníček už jde jinudy, tak se stáhnou jak předkožka.
    Viz náš Pepek Vystrč, který úplně přestal se svým honorárním Tajvančením a filipikou proti Číně, protože strejda Sam už na oddělení Tajvanu netrvá, jelikož Číňany potřebuje.

    1. Re: polo…

      Schkodoffka šla s prodeji v Čajně na 5% původních čísel, takže cíle bylo dosaženo.
      Navíc Russsssko nula, bo sankce, Belarus jak by smet, bo se soudruzi srali do hokeje, takže problém s odbytem je vyřešen.
      Soudruzi jen tiše čuměj, jak se jim vyrobenými pikslami úspěšně plní pronajaté parkovací plochy po celých Čechách.

    1. Tak nic sa nedeje … v CR umrelo prve mimino na cierny kasel … ale povedali, ze bolo na umretie aj bez toho kasla, tak sa nemame vzrusovat … ze vraj je to z HEXY, ze vraj sa to vedelo jak sme na HEXU presli podla Australskych cisel, bolo v nejakom starom, zapadnutom clanku … moja holka ma 13 .. jedna z prvych, co HEXU dostali … dobre, ti uplne prvi maju 15-16 … a medzi nimi je cierny kasel najviac zastupeny … akoze vojna ma sere, ale moj najmladsi prekaslal posledne tri noci …. a dnes je chvalabohu potichu, asi to bola nejaka ina chutovcicka

        1. Kušujte. Hexen je snad z němčiny čarodějnice, ale kombinace těch vakcín navíc dost ověřená i léty, a i ta jednoduchá klasická vakcinace (vacca = kráva, zjistěte si proč) je bezpečná. Jistě nemusí u každého zabrat na 100 % procent, ale nedělal bych tu z toho antivax buňku. To fakt ne, to je cesta na seznam dezinfo webů!

          Vakcinace je dosud nejspolehlivější metoda jak neonemocnět, a to i když jde o kombinaci očkování.
          A pokud jde o nežádoucí lékové účinky, víc lidí je má na hmyzí kousnutí/bodnutí i s fatálními následky…
          U mRNA vakcín ještě brzy uvidíte obrovský posun. Od nejistého výsledku u COVID19, se pracuje i na vakcínách stejného typu proti rakovině. A ty nesmysly, že se nanočástice s mRNA dostanou po nitrosvalové aplikaci třeba do mozku, mohu vyvrátit. Ani nanočástice aplikované nitrožilně se do mozku nedostanou (rychle do jater a pak pryč stolicí), kolegové připravují verzi nanočástic, co má mozkovou barieru “BBB” překonat připravují, jsem však velice skeptický (mají bohulibý záměr dostat alespoň nějaká léčiva do mozku).
          BBB- je velice propracovaná evolucí.. a nepustí jen tak něco…

          1. Nejde o antivax bunku .. ide o to, ze je HEXA mozno setrnejsia k miminkam, ale u 15-rocnych funguje akoby vobec neboli ockovani … a ked sa u nas HEXA plus minus zavadzala (asi skorej plus), tak uz sa vedelo podla statistik z Australie, ze sa mame na navrat cierneho kasla pripravit .. myslim ze Nizozemsko este bolo pred nami, tam tiez zacali s HEXOU skorej ako my … no a tak tu teraz mame, svete div sa, uplne presne to iste, co sa za uplne tych istych podmienok stalo pred rokmi v Australii … ale je do skrze antivax, ze jo …

          2. Pane optimisto, proč jste anonymní?
            Každá rád uslyší, že s těmi Covidovými vakcínami je všechno v pořádku, že byly jenom drobné chybičky…
            … Když se nebudete bát vystupovat otevřeně.

          3. Každý den alespoň jednou rozporkou řádně do týla až vám vyletí sopl z nosu jak opratě a po půl roce lze očekávat drobné zlepšení.

          4. Ad Anonym 4 dubna, 2024 (23:53)
            A příběh Dr. Jayne Donegan znáte? Přesvědčená zastánkyně vakcinací se poté, co její dcera utrpěla ošklivou postvakcinační reakci, trošku hlouběji mrkla na historická data a časové souběhy. Mravenčí prací postupně zjistila, že k poklesům výskytu všech jí zkoumaných onemocnění došlo pokaždé pár let PŘED zavedenou povinností očkovat. To vypadá maličko jako schéma, že? Poté, co s tím vyšla na veřejnost, nadřízené britské odborné orgány okamžitě přistoupily k šikaně a dehonestacím. Soudila se – a překvapivě vyhrála. Její závěry jsou totiž podložené tvrdými daty. Neprůstřelně.
            https://www.svobodavockovani.cz/news/lekarka-zvitezila-nad-britskou-vseobecnou-lekarskou-radou-dukazem-ze-ockovani-neni-potrebne-na-dosahnuti-zdravi/

        2. Osobo!
          „Hexa“ je ŘECKY „šest“!!!

          Hexavakcina je proti šesti chorobám. Vyřvaly si ji líné matky, kterým se nechtělo chodit na jednotlivá očkování, a líní pediatři, kterým se nechtělo očkovat postupně.

          Problém je, že je vhodná pouze pro zcela zdravé a silné děti a má horší vedlejší účinky než jednotlivé vakciny. Jenže ZP hradí pouze hexu, kdežto jednotlivé vakciny si musí hradit rodiče sami.

          1. Občan:
            Když to rozdělíte na dvě, tak neplatíte. Naše děti to tak měly. Lze i na víc, zdravotní důvody se dají vymyslet vždycky, důležité je mít příčetnou lékařku.

      1. To bude mít víc příčin, migrace , mnoho dětí nemá pediatra, takže nebudou očkované, ani kdyby chtěly, na tyto nemoci se dlouho neumiralo ani tady nebyly, takže se jich lidi přestali bát a děcka očkovat nedali a pak nezodpovědnost a sobectví, viz doktor Svoboda

        1. Jo, tak migrace, to je jiná “káva”. A silná! Zvlášť ze zemí, kde je zdravotnictví o světelné roky daleko, kde se neočkuje, a ATB byla bez předpisu (jedno jestli Ukři nebo muslimáci). A v na aktuální vlně v ČR kdy aktuálně panuje nedůvěra k očkování, se výsledek musel dostavit zcela zákonitě. Další mrtví ještě budou. :/

            1. A když jich po očkování přežije mnohem víc a v lepším stavu, je to důvod neočkovat plošně? Novorozenecká úmrtnost se podle země počítá od jednotek do desítek na 1000 ks…(ČR asi cca jednotky ks na 1000 novorozenců)
              Tedy je to to smutné, když zemře dítě, ale u nás to (sta)tisíce dalších ochrání/zachrání. Opravdu chcete obětovat např. 10 až 100 očkovaných zdravých za 1 poškozené (u kterého jsou docela pravděpodobně přítomné jiné nepříznivé faktory od genetiky, po kde co dalšího včetně kuřáctví, alkoholismu matky atd?)

                1. faul? Ó to nikoli. Prostě, bez průkazných indicií jít proti očkování je tmářství. Očkování starou vakcínou (= vyvinutou před lety) nemusí být tolik účinné, zvláště pokud byl patogen pod nějakým silným evolučním tlakem – a změnil se (kde jaký patogen, od černého kašle, přes tuberu po COCID 19).
                  To ale není důvod hrozit s vakcinace a varovat před ní!

                  A samozřejmě, někomu to očkování neudělá dobře (z X důvodů), ale naprosto dominující většině to spíše prospěje.
                  Tedy, IMHO, nejde o argumentační faul.

                  1. Anonym: „Opravdu chcete obetovat“ je podobny podpasovak jako treba „ti, co nechteji ‚tecku za covidem‘ jsou vrazi babicek“. Neberu.

                    1. Neberte. Nenutím. Vážím si Vaší zdvořilosti v nesouhlasu.

                  2. Anonym:
                    Jak říkám, hlavně to chce příčetného doktora. Ten vám řekne – toto očkování radši jo, je to životu nebezpečné, tohle je zbytečné a tohle je vyloženě výdělek pro farmalobby. Nebo řekne kdy a proč – jako třeba s chřipkou.

                  3. Ad Anonym 5 dubna, 2024 (0:47)
                    Jedna ze studií s jasnými daty, že neočkované děti jsou v průměru zdravější. Stačí málo: pitná voda, kanalizace, mýdlo, přiměřené hygienické a stravovací návyky, přiměřený stres. Přirozená imunita pak zvládne v 98% to ostatní. https://archive.is/leoEn
                    Neočkované děti nejsou pro ostatní rizikem, proč jsou diskriminovány?
                    https://www.badatel.net/nezaockovane-deti-nepredstavuju-pre-nikoho-ziadne-riziko-hovori-imunologicka-z-harvardu

            2. Nikdo nespočítá, kolik mrtvých by zůstalo živých, kdyby nebylo očkování.
              Komplikace? Úmrtí? Ano, jistě! Není ale jisté, že za to opravdu může vakcína.
              Ale jsou i vakcíny, které se vůbec neměly dostat na trh. Opět – kolik milionů zůstalo za nehty Ursule von der Leyen? Nezjistitelné, je už tak vysoko, že je nedotknutelná.
              Spousty otázek, indicií, informací a jistota – žádná.
              Já sám nemá odvahu se někam zařadit. Protože nevím.

              A ticho před bouří? Všichni mlčí? Nikdo nemá odvahu něco říct? Když se nic zvláštního nestane, na dnešní ticho si nikdo nevzpomene. A když opravdu přiletí ta „černá labuť“?
              Všichni, kteří přežijí budou tvrdit to samé: „Já to říkal!“

                1. No, než mrtvoly bych počítal ty prašule co Lejno-vá dostala od Pfizeru. Tam nešlo o masivní vyhubení populace , ale o o masivní okradení. A to se povedlo na úkor Vás všech na 1000000 % (a dohromady by to úplně nešlo).
                  Zatím potkávám neočkované pacoše, co COVID semlel, jsou v hajzlu. Úplně a i mladý!
                  Těch co semlela vakcinace je tak procento…

                  1. Lejnove se nic nestane, to vime stejne dobre, jako ja.
                    Ukradla toriz hodne a urcite to nebylo jenom pro ni.
                    Tim je receno vse.

                    S tou osobou, se kterou se pokousite diskutovat to nema smysl.
                    Sama ma dost zdravotnich problemu a zrejme proto tu propaguje neduveru k vakcinam. Misto toho leci banany (sam mam banany rad, ale…) a propaguje obskurni cirkevni sekty, ktere jsou sice nechvalne zname incesty a znasilnenimi v rodinach, ale je dulezite, ze maji na dvore pilu na levny generator a rezanim dreva splati predcasne hypoteku.
                    Boze, do ceho jsi dusi dal 🙂

                    1. Sakura = specialista na ad hominaky. Boze, do ceho jsi dusi dal…

                    2. Sakura:
                      Poslyšte, vy pugéte růžový – co je vám po tom, čím se kdo léčí? Přikazuje vám to snad? Vylučuje vás ze společnosti, nenechá vás chodit do školy, zakazuje vám jezdit vlakem či letadlem?
                      Co se diškursu o „sektách“ týče, nepochopil jste z toho ani to pověstné zblo. Natožpak přehršel.

              1. Jde o tom, že dřív byly vakciny naše a přísně kontrolované. Teď už jsou bůhví čí a jen bůh ví co v nich je.

                1. Drive byly vakciny prisne kontrolovane, ale vyvoj i vyroba byla casto v Cechach.
                  Pamatujete si toho vseveda, ktery sebevedome tvrdil, ze nemusime vyrabet vsechno, ze si spoutu veci proste dovezeme?

                  1. Jj, oni se ti západní bratři s námi o vše podělí. Výsledky dneska vidíme a ještě uvidíme. Nebudeme stačit zírat. To se holt vyplatí všechno vozit sem tam celým světem.

              2. Ale ja nie som proti vakcinacii … ja som ten clanok pochopila tak, ze sme ucinnu vakcinu, ktora ale obcas poskodila, vymenili za neskodnu … ale neucinnu

            3. Je zrejmy , ze se komunistum vockovani hrube nezdarilo ,
              skoro kazdej i deti prezili..Vockovali se taky a nepredstirali.
              Neco takovyho nepokrokovej komunista prezit nemoh ,ty co zbyli ,
              zbyli na novy a donucovany a skoro povinny vockovani..
              Aby dostali za vyucenou..

        2. No , za mých malých jsme pediatra taky neměli, vždyť děcka jsou taky lidi byť kapku menší a z očkováním se taky nedělal problém. Prostě jsme ve škole napsaly do žákajdy text – buď lžičku, nebo náplast dva dny nesundávat a nechat doma podepsat.. Ve třídě nastoupily do řady a už to jelo. buď na lžičku ,pod dozorem polknout a vypláznout jazyk, že polknuto. , nebo ta škrábaná – zalepit , dva dny nechat a vzdělávalo se dál.

          Ale to byly naše- pečlivě vyzkoušené vakcíny. A rodiče neramcali a nikomu nic nebylo. njn svět se mění.

          1. Svět se nemění, to jen demokracie a svoboda přišla k nám. Zapomněli jsme jak to vypadá, tak si dáme repete.

          2. Na lžičku se dávalo očkování proti obrně. Náplast byla zkouška, zda máte dost obranných látek proti TBC.

            1. Dík za připomenutí, jako pakátli jsme to nerozlišovali. Důležitější bylo, že než tu čtyřicítku čertů naočkovali bylo půl vyučovacího dne fuč.

              🙂

              1. Proti TBC se očkovalo už v porodnici. Pak už se jen zjišťovaly protilátky.

                Jednak jsem to zažila a jednak jsem absolvovala fakultu dětského lékařství, tak pokud mne opravdu zle neklame paměť, bylo to tak, jak píšu.

  22. Co třeba pandemická smlouva a závazné zdravotní předpisy?
    Nebo třeba že se Středozemní moře otepluje a tím bude víc migráčků?
    Nebo že UAruinci houfně opouštějí Charkov i jiná města. Kam asi všichni půjdou?
    Nebo taková malá špinavě jaderná falešná vlajčička?
    Námětů je přehršel (doufám, že tím slovem potěším pana zakladatele ☺), ale jinak moc optimismu nevidím.

          1. Ad, destrukce Čortova Hrádu, to byl kolega Prof. Orfanik, test pozitivní, s negativním dopadem…
            Ale byla to jan filmová komedie.

            Bohužel, Prof. Fijala má výsledky vyjímečně obdobné, výsledky fatální kamkoliv se našinec podívá…
            A to je realita…

          2. Katango:
            Tak „zblo“ je prý spotvořenina „stýblo“, čili nezůstalo ani stébélko. Tím pádem lze konstatovat, že přehršel zbla můžeme mít!

      1. odpověď na Kačka 4 dubna, 2024 (22:20)

        Slovo přehršel se dnes přestává užívat ve svém původním významu a u významu přeneseného, jak jsme se pokusili ukázat, došlo k výrazné, antonymní změně. Přiřadilo se k výrazům jako hromada (lidí), hejno (žen), fůra (problémů), příval (dojmů), které v přeneseném významu vyjadřují velké množství.

        http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7117

        Zdálo se mi to jako lepší termín, než „po kokot“. ☺

          1. To se právě vylučuje. Kdyby byl mladý a krásný, neznal by vojenský pojem Hafo a určitě by byl mladým, krásným a nadějným libtardem.

        1. No a ještě je pro počet termín TLUPA (Cikánů), nebo HORDA…a hlavně KRDÉL (děcek) …. opravdu „K“, anebo místo „habaděj“ modernější HABAKUK,

    1. Potěšil jste 🙂
      Mimochodem, „přehršel“ může být i sloveso – rod mužský, čas minulý. Infinitiv bez předpony „pře“ zní – hršeti. Krásně zvukomalebné:

      Rychlík, tažený parní lokomotivou, přehršel kolem nástupiště.


      A samozřejmě – v tom rychlíku sedí prof. Fiala a jede do Kyjova.

      1. Tak v tomhle kontextu jsem to ještě neslyšel, ani nečetl a to mám některé dost staré knihy.
        Holt celý život se člověk něco nového učí.

      2. Respektive, když si vzpomenu na své rané dětství, kdy jsme jezdili na prázdniny k jihomoravské babičce, tak se používalo slovo „hrčet“, ve smyslu nějakého pohybu nebo i vodního toku případně pramene.

        1. Jo. Například kočáry (ty tažené koňmi) hrčely. To je v leckterý starý knize.

          Máte rád starý knihy? Třeba starý překlady? Moc by mne zajímalo, jestli byste mi dokázal vysvětlit něco z překladu (tuším Saudkova) Shakespearovy hry Jak se vám líbí. Tam v úplném závěru říká Rosalinda, že dobrému vínu netřeba věchýtku. Četla jsem to snad před padesáti lety a mudruju nad tím dodnes.

          1. Muzu poslouzit:

            Poprvé zaznělo v epilogu k hre Jak se vám líbí od Williama Shakespeara: „Je-li pravda, že dobré víno nepotřebuje keř (bush), je pravda, že dobrá hra nepotřebuje epilog.“ Výraz bush zde označuje větev nebo trs břečťanu, který dříve visel jako vinařská cedule před hostincem.

            A v ceskych zemich mivaly hostince vechytky, ne?

            1. Hostince cepovaly hektolitry piva ,meli casto obrazky sisek chmele na stonku , jako ilustraci a informaci .Vo co v takovy hospode de..
              Dotazy na vino, grobian za vycepem hrube nesnasel..
              Host dostal pivo a nebo jinak byl na vyhazov..
              Kdyz vypadal hladove dostal gulas..Zadny blby a zbytecny dotazy se netrpely ,anzto obsluha byl jenom a taky clovek…
              Podobne jako s zadostmi vo caj a dva cukricky ,vo sodovku s bublinkama ,limonadu s malinovou prichuti , nebot obsluhujici opravnene povazovali takove navstevy za nezletile..

              1. Napr. este horsi , zadost o sklenici chlazeneho mleka ,byla povazovana za provokaci k nasili..
                Vechytky nefigurovali v ne vinych diskusich..
                Zkysnuti organismu i kyselem z mlika nepripadal v uvahu.
                Vedlo to a vede k castemu pobihani a delsimu pobytu tam ,kde je moc nehygienickyho smradu ,vo to zdravej clovek nestoji i kdyz panak rumu na prevenci proti onemocneni taky pride k chuti.
                Po ceste z hospody ,vubec zadnej vechytek nepomuze..

          2. Ad „dobrému vínu netřeba věchýtku“:

            Mám za to, že:
            význam je, že dobré víno nepotřebuje vývěsní štít/ceduli/znamení/upoutávku
            v Shakespearově originále
            „If it be true that good wine needs no bush
            bush česky znamená „vích“ ve smyslu svazek slámy, dlouhých hoblovaček, též věnec z révového listí označující právo výčepu vína
            viz též terminus technicus „výčep vína pod víchem“ https://digilib.phil.muni.cz/sites/default/files/pdf/121149.pdf (v prohlížeči strana 21)
            slovensky viecha https://hnonline.sk/dennik/servisne-prilohy/102283-duro-viecha-pride-zas

            1. Děkuju moc, už mi začíná svítat.

              Takže to znamená, že dobré víno (a jiné dobré věci a činy) netřeba (přehnaně?) inzerovat.

                1. Jo, díky. Poté, co mne postihly dvě mrtvice, mívám takové chvilkové problémy s vyjadřováním. Ty chvilky a chvíle jsou různě dlouhé. Tohle byl krystalický případ. No co už. Chodím, mluvím, obsloužím se. Mohlo to být horší.

                  1. Já takové chvilky mívá též a čím dál častěji. I bez mrtvice.
                    Vaše příspěvky jsou v tom případě obdivuhodné a já je ráda čtu.

                  2. Katango (10:49), nemějte z toho trudy ni kormoucení s chvilkami v tom nejste sama.
                    „Dobré víno se chválí samo“ , jak napsala JannaJ (díky!), to je ono. A přestože toto přísloví znám „od mala“, nenapadlo ani mě.

                    Ještě jsem vynašel:
                    — Dobré víno nepotřebuje ukazovatele ani hlasatele, chválí se samo.
                    — Dobré víno i bez víchy vypijí.
                    — Dobré víno i bez věnce se vypije.
                    zdroj: https://digilib.phil.muni.cz/sites/default/files/pdf/121150.pdf

                    to „nepotřebuje ukazovatele“ asi nejvíc sedí Rosalindině „netřeba věchýtku“.

                    Tak, snad jsme to zmákli 😎

                    1. Více děr, více syslů, více hlav, více smyslů a víc očí víc vidí. Juchů!

                    2. Vetchych , vechytky ovencenych ,
                      stohu slamy a blbosti , je hodne kolem nakyho nezdravyho kysela..Potom to musi furt vychvalovat..
                      Nektery krici ,ze do vina kousaji a vselijak se pritom sklebi..To uz je rovnou nebezpecny..

                    3. katango napsal:5 dubna, 2024 (22:03)
                      „Více děr, více syslů,……“
                      Zdraví teta Kateřina. 🙂

        2. V naší rodině (okolí Vidlákova, ale silné rodiné vazby na okolí JEDU) se užívalo pohrčet ve smyslu počůrat se.

        3. Na Labi byly v Pardubicich „Hrcaky“. Ale uz tam nejsou. Tezko rict, jestli prehrsel let, chapani casu neni vsude stejne.

      3. To jste mi připomněl mládí…. za našich mladých let byla v Brně Universita J.E.Purkyně, tedy UJEP.
        A studenstvo vymýšlelo kraviny jako:
        Ujep si a odešel.
        anebo
        Jen tak jsem si chloramfenykol a teď si diazepam.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *