18 dubna, 2024

Nové pojetí dějepisu. Děti budou mít méně klasické chronologické výuky, zato více ideologické indoktrinace. Budou se učit o historii genderu nebo o postavení žen.

Autoři se prý zaměřili především na rozvoj historického myšlení žáků a chápání souvislostí. Zcela jistě těch „správných“ souvislostí, a toho „správného“ chápání.

Měli jsme tu jedno z nejlepších školství široko daleko. To,co věděly naše děti ze škol nám záviděl celý „vyspělý“ svět. A my jsme se tomu světu smáli, protože jsme prostě byli lepší. To co uměli naši středoškoláci, to netušil leckterý americký basketbalový vysokoškolák. A pak jsme se rozhodli tomu světu přiblížit a svět se začíná smát nám. Ten nepokrokový, skutečný svět. Svět ekonomicky úspěšných států a ne pošahaných ideologií. Svět počínajících vítězů, kontra svět počínajících lůzrů. Sami jsme si vybrali, a sami poneseme důsledky.

K této utajené reformě se do konce května se může vyjádřit odborná i široká veřejnost. To by o ní ovšem musela vědět. Vytvořili ji prý odborníci (na co asi), pod hlavičkou Národního pedagogického institutu. A protože podle ní už nejsou důležité exaktní znalosti, ale jak a co si mají žáci myslet, mají se touto reformou napříč obory prolínat průřezová témata jako je například péče o wellbeing nebo udržitelné prostředí. Protože je fuk, že 2. světovou válku rozpoutalo Německo a ne nějaké divné Nacisticko, hlavní je, že se při tom budete ve škole cítit dobře. Pokud vás teda zrovna nesejme spolužák ze světa a kultury, o které si nebudete moci nic špatného ani pomyslet.

Protože samozřejmě i důraz na liberálně demokratické multikulturní hodnoty místo hloupého memorování historických faktů bude obsahem této převratné reformy pod pracovním názvem (mým), jak udělat z dětí poslušné blbce. Zvláště se prý promění výuka dějin 20. století s důrazem na nedemokratické režimy a společenský extremismus. Kdo určí co to je ten extrémismus? Elfové? Cemper? EDUin nebo Bob Kartous?

A co ještě zbývá? Aby starší generace a pamětníci skutečných událostí vymřeli. A poté to mladé generaci natlouct do hlav s tím, že tak to má být a nikdy už to nemá být jinak. Že vám to něco připomíná? Že tak začínají všechny diktatury? No však….

130 thoughts on “Nové pojetí dějepisu. Děti budou mít méně klasické chronologické výuky, zato více ideologické indoktrinace. Budou se učit o historii genderu nebo o postavení žen.

  1. Já v tom vidím smysl. Počet článků a jednotlivých stránek, kde jsou publikovány, jakož i rozsah diskuze jsou docela hezkým argumentem pro získání doktorátu v oboru sociálních věd jakož i jiných prebend, kdyby se to časem zvrtlo.

  2. Co se proboha stalo tak děsivého, že nastala taková smršť?
    Z celkového počtu 81 komentářů pod článkem JM, v této chvíli, je 36 reakcí (a reakcí na reakce) ohledně délky nadpisu a čistoty jazyka českého. To byl zase ten boční panel zasekaný.
    A k obsahu jen s bídou ten zbytek. Skoro se bojím ozvat, abych nedostala 4- nebo nedej bože taky 5.
    Fakt to stojí za to? Myslím, že spousta lidí, která by třeba ráda připodotkla něco k tématu se na to raději vykašle, aby také nebyla za nevzdělance.

    Např. mně spíš zajímalo co je to ten wellbeing . Neboť to vidím poprvé. Teda jako přeložit si to slovo umím, ale co se pod ním skrývá.
    Představte si, že….
    „Nejen v souvislosti s pandemií COVID-19 se stále častěji setkáváme s pojmem wellbeing a jeho významem pro náš život a fungování ve společnosti. Jeho systémová podpora ve školství je i jednou z priorit Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Co ale tento pojem obnáší? Na jeho výklad se zaměřila Pracovní skupina Wellbeing projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+, který si klade za cíl napomoci implementaci Strategie 2030+ v praxi.“

    „Pracovní skupina při definování wellbeingu pro české vzdělávací prostředí vycházela z definicí rozvinutých vzdělávacích systémů, respektovaných světových autorit (WHO, UNICEF, OECD), rámcových vzdělávacích programů, školského zákona a definice základních lidských potřeb.“

    „Wellbeing je stav, ve kterém můžeme v podporujícím a podnětném prostředí plně rozvíjet svůj fyzický,
    kognitivní, emocionální, sociální a duchovní potenciál a žít spolu s ostatními plnohodnotný a spokojený život. “

    Jo tak to jo….si říkám….a napsané je to hezky „srozumitelně“ a bez chyb. Máme na to projekt a celou pracovní skupinu. No, nekupte to.
    https://www.podporainkluze.cz/material/co-je-wellbeing/

    1. Je to asi o armádě.
      Pokud jsou žoldáci slušně odměňováni a mají k dispozici krom PŠM i nářadí pro bodybuilding a feldkuráta a esoteričku.

    2. Díky za info, taky jsem nevěděl co to je ten Welblcosi. A vostatníma se nenechte vytočit. Když nemaj argumenty nebo tomu nerozumí (což bude častější) tak začnó buzerovat s pravopisem. A kvůli těmto „korektním“ korektorům budu tady psat tak jak mě zobák narostl. Vlastencům zdar.

      1. A když někdo není schopen zvládnout základní českou gramatiku, buzeruje alespoň obsahem, flaštenče!
        Německy (anglicky) byste se styděl psát špatně. „Mateřská “ řeč asi není dost nóbl.

    3. To je takový slůvko, který z vás má udělat pitomce – pokyny k RVP a ŠVP jsou takovejch slůvek plný (asi ty MBA chtěj bejt světový nebo co – česky to neumí a v angličtině translator). No a pak ty prezentace k tématu, ty maj barviček ža snad ani neexistujou, aneb umíš vyplnit excelovskou tabulku a spustit power point tak budeš vedoucí. A teď si představte, že některý dokážou i vybarvit textová pole nebo buňky a k tomu dostali barevnou tiskárnu 🙂

    4. To sa budu decka ucit, ako to urobit, aby im dobre bolo … ale nechapem, preco by sa mali ucit nejaky wellbeing, co nema ziadne konotacie v mozgu jak deti, tak rodicov, sak sa tomu mohlo kludne hovorit – dobreciteniesa … njn, ked slovencina ani cestina neholduje zlozenoslovam, my mame predpony a pripony

      Inak moja holka ma tento rok vychovu k zdraviu … som furt nepobrala, co sa tam ucia, ac som sa parkrat skusala vyzvediet … ale prvacik, co nosi na svacinu vzdy rohlik so sunkou a vedla v krabke uhorku+papriku+jablko, dosiel domov, ze sa ho spoluziaci pytaju, ze preco nosi furt zdravu svacinu (asi miesto normalnej svaciny) … takze tipujem, ze wellbeing zase skonci tak, ze komu dobre bude, bude ten divny, co dodrzuje poucky, rovnako, ako moj syn so zeleninou je ten divny …

      1. Kokakola a brambůrky, to je ta správná sváča pro týnejdžra, k tomu v mrazech kecky bez ponožek a díry v riflích na kokenách

      1. Jo, pohoda.

        Což jsem si ověřila právě v definici výrazu (respektovaných světových autorit…WHO, UNICEF, OECD)) a sdělené nám prosťáčkům prostřednictvím pracovní skupiny zabývající se projektem Partnerství pro vzdělávání 2030+, který si klade za cíl napomoci implementaci Strategie 2030+ v praxi.

        Krásný příklad zahnojení jazyka českého a toho jak z hovna (pardon, dámy prominou) ukoulet kuličku.

        1. Neboli, vytvoříme problém (inkluze, distanční výuka, LGBT do škol….), který uvede do nepohody jak žactvo tak učitelstvo a vymyslíme projekt, kterým to hodláme řešit.
          Že vyřešíme kulové ba naopak je nasnadě, ale bude nás to nějaký čas dobře živit.
          Klasika.
          Mám silné podezření, že právě kvůli takovým (už jsem dnes jednou sprostá byla) byla vytvořena AI.

    5. Vo zadnou jejich pseudohistorii nemam zajem a tak ani vobavy..
      Nebudu rozpatlavat clanek i kdyz clanek provokuje , zacina vodvaznym tvrzenim,
      „meli sme tu jedno z nejlepsich skolstvi siroko daleko“…
      Skoda ,ze to v praxi neni jaksi videt .
      Umeni stredoskolaku u nas se srovnava s tim co netusil leckterej
      basketbalovej stredoskolak, jinde.
      Radsi sem zticha…/A este sme se smali/…

    6. Prožidovský a proruský nacista si všiml, že paní Marková tlačí své články i na mnoho jiných webů.
      Na jiných webech její dlouhatánské nadpisy vadit nemusí, navíc jsou tam korektoři, nebo korektory pravopisu, takže její hrubky opraví buď nějaký chytřejší člověk, nebo program.
      Už nacistovi prapředkové věděli, že je důležité, hrnout to do davu pod tlakem, na kvantitu a kam se dá.
      Tento článek je toho důkazem. Nacista by ho dal do čítanky pro soplivý nácíčky.

  3. Mně nevadí, že paní Marková dělá dlouhé nadpisy. Nijak mě to neomezuje. Občas mi to připadá jako šikana na základní škole, kde se dav sesype na jednoho a půlka z nich ani neví proč, ale aby byli součástí kolektivu, tak se zařadí do stáda a budou černou ovci jebat taky, protože se to očekává.

    1. Přesně. Prostě to tak má. No a co? Tak ji přeskakujte. Když je to tak strašné. Čtení je tu dost!!!

      Neříkej lidem, co mají dělat. Oni Ti na oplátku nebudou říkat, kam máš jít.

    2. Pokud někomu připadá nadpis důležitější, než obsah článku, měl by navštěvovat portál Novinky. Tam si přijde na své.

  4. Heh… Dva z výstupů dějepisu:

    a) Notoricky známé:
    …rozlišuje role různých sociálních a genderových skupin v konfliktu, popíše příčiny a důsledky pronásledování různých způsobů chování v době konfliktu

    OK, nevidím problém. Heydrychův projev je dostačující. A kdo si bude chtít hrát s ohněm, zaměří se na výroky pánů Stříže, Rakušana a Fialy.

    Jen mi není úplně jasné, jak to myslejí s tím genderem v době, kdy gender v našem pojetí nikdo neznal (narozdíl od pohlaví). Takže špička SA prznila hošany, Kristýna Švédská nehodlala být polem pro nějakého muže, Alžběta II. se nehodlala zdržovat dětmi, Marie Terezie jich dala hned šestnáct… No a svaté knihy se k sodomii vyjadřují celkem jasně, byť třeba některé nemají problém s pedofilií orientovanou na děvčátka.

    Jiný výstup:
    …pomocí časové osy doloží význam různých technologických objevů/invencí na proměnu válečných konfliktů v čase a obdobně demonstruje vliv médií na vnímání konfliktů tehdy a dnes.

    Tak to jsem jako fakt zvědavý, jak bude někdo pomocí časové osy cokoliv dokládat. Nanejvýš doloží, že… S lepčejšími udělátky je to vraždění tak nějak masivnější. A co na tom jako má časová osa dokládat? Zajímavá pak bude i ta demonstrace vlivu médií… před rokem 1605 (první noviny)… V době, kdy média dnešního pojetí opět… neexistovala.

    Venkoncem to na mě ale zatím působí tak, že budou učitelé opět půl roku sepisovat dokumenty k v zásadě standardnímu učivu, jen se to obleče do nového kabátu, aby to vypadalo hezky, utratí se moře peněz za školení a ČŠI se bude vozit na tom, zda k výstupu A-35XYZ existuje doložitelný výstup A36-ZYX. Průser to bude pro školu, v níž bude aprobovaný učitel chybět a dokument budou sepisovat aktivističtí nebo nadšení laici, protože tam dostane předmět na prdel.

  5. Na druhou stranu je ovšem podivné, že ti dobře vzdělaní za starých časů nedokáží udělat nic s těmi nevzdělanci a ničiteli vzdělanosti.

    Jakoby jim ten hlavní kousek chybě.

    1. Ten tlak na omezení vzdělanosti trvá třetinu století a stále je dost těch bezmocných co protestují.
      Výsledkem budou absolventi drahých soukromých škol a masa nevzdělaných křupanů. Takový svět se jednou zhroutí. Několik generací to ale potrvá.

  6. Markova se zaradila hned vedle Hampla- neberou ohledy na naroky svych citatelu a ani jeden z nich nepise, co chteji cist. To je nedostatek pokory k pestrosti, vyzadovane jiz dlouho Bruseli.

    1. Podobně si někteří majitelé bufetu stěžují na hosty – považte! chtěli by jíst z umytého nádobí, a vadí jim upatlané stoly.
      Přitom neumytý talíř a zakydaný stůl, to je ideální forma vzpoury proti Bruselu!

      1. Ale to je klasika- jelikoz si hoste stezuji pouze mezi sebou, majitel bufetu to vyuzije jako svoji stiznost na hosty.
        A casem zjisti, ze kdyz nadobi umyje, prestanou mu tam lidi chodit, protoze si nemaji na co stezovat.

            1. No je otázka, zda Vidlák čte diskusi pod jejími články. Pokud ano, měl by s p. Markovou už o tomto problému „promluvit“.

              1. Děcka, vám fakt vadí dlouhý nadpis?

                A všechno ostatní je v pořádku? Tam námitky nemáte? Fakt je nejdůležitější to, že Marková udělá dvouřádkový nadpis?

                1. Nemíchejme dvě věci, Vidláku. – Mimochodem, titulek tohoto článku není na dva, nýbrž na dokonce tři řádky (ale pořád to není rekord).

                  Že Marková tepe nešvary pětikolky a jiných gaunerů, to je zcela v pořádku, to ona umí, proto ji tady asi jako bloggerku máš, to jí přece nikdo nevyčítá.

                  Obecenstvo má výhrady jiného charakteru.

                  Dlouhý titulek rozbije postranní panel diskuse, na mobilu zabere jeden titulek celou obrazovku. Lidem se to špatně čte. Přitom to není nutné – v titulku může být jen pár slov, zbytek může být uveden v perexu, čili CELÁ TA INFORMACE MŮŽE BÝT POŘÁD NA TITULCE, jen titulek sám nezabere půl obrazovky. Tahle šablona prostě není postavená na bulvární styl, kde se počítá s tím, že budou palcové titulky přes půl rudého práva.

                  Není to od tý Markový trochu blbý? Píše to pro lidi, nebo pro sebe? To je, oč tu běží!
                  Já nevím – ale já bych podle myslitelů, kteří jsou rádi, že článek přeslabikujou, laťku nenastavoval.

                  Za sebe mám i další výhrady, sdělím na vyžádání. Ale i tohle, myslím, stačí.

                  1. Panu Alefovi. Hádám, že ona ta marková tu svou produkci rozdává i jinam. Pak, možná, ledaskde jinde takové nadpisy čtivosti prospívají.

                  2. A kdo naridil, ze v postrannim panelu diskuze musi byt cely nadpis? To je podle CSN nebo ma v tom prsty Komise EU?

                    Doufam ze se nepredpoklada, ze zdejsi ctenar je natolik debilni, ze kdyz tam nevidi celej nadpis, tak zacne zmatkovat a voli petikoalici, to bych o majiteli vebu musel zmenit nazor

                  3. Ono, jde opravdu asi o něco jiného. Nevím, jestli záměr nebo řetezová reakce. Kdo ví.
                    Normálnímu dennímu stálému dlouhodobému debaterovi to nevadí. Je tu spousta chytrých lidí, mnohé se dozví,. KOukne a buď ano nebo ne. Pak se objeví někdo /občas rozesírací/- kdo ví proč – nechci lézt do svědomí, komu ?něco ?vadí, nevím jestli nadpis nebo obsah a začne kritizovat. Zapár se podobně zaměřený přidá. To už jsou dva,kteří ale s nostalgií vzpomínají na zlaté časy na webech, které už nejsou. Povedlo se jim otrávit jednoho z těch lepších, cotu opravdu chybí. A co už sem nechodí, to jim nestačí a jedou dál. Pak se objeví třetí/ nedávno příchozí/ která/ý ještě nestačil vzpomínat na jiné weby co už nejsou. A už jsou tři. A začnou vehementně vyžadovat zásah majitele že tedy takhle nee, a že MUSÍ zasáhnout.
                    Přece když se jim tu nelíbí tak není nic jednoduššího, aby si udělali svů chlíveček, kde budou pevně určovat kdo a coANO ČI NE.
                    No a dnes to korunoval jeden ze zakladatelů. I když si myslím, že u něj asi hraje hlavní roli nikoliv obsah ale vybrušená estetika na nejvíc co možno. Ale svět není uhlazený vymazlený a občas…..

                    Kruciš, copak si to tu necháme rozbourat? Aby mohli zase někde jinde na další štaci nostalgicky vzpomínat na zlaté časy na litterate?

                2. Ano je to hodně důležité, a nejen délka nadpisu, myslím, že naše výtky vůči p. Markové už tu dobře shrnul Alef. Ta paní by se měla asi lépe naučit ČESKÝ pravopis, když už píše do veřejného prostoru. Je to svědectví o úrovni jak té paní tak vlastně to škodí i Vašemu blogu.
                  Samozřejmě, že se může stát, že občas každý udělá chybu, ale tato paní je dělá neustále. Myslím, že by Vám to mělo také vadit. Přece nemůže být takový problém, aby si to před umístěním na Váš blog ještě přečetla. Ono to svědčí i o tom, jak si váží zdejších diskutérů. A ty strašné nadpisy s tečkou na konci, nezlobte se, ale je to hrozné.

                  1. To je opravdu hrozné! Nadpis s tečkou na konci! A co takhle obsah článku? Když už nemáte co, tak se šklíbíte nad pravopisem. To je opravdu to nejdůležitější.

                    1. Ano to je hrozné anonyme, máte pravdu, jsem ráda, že také souhlasíte. K článku nic, ne že by neměla pravdu, ale že by to bylo něco tak převratného, co bychom nemohli číst i jinde, tak to také není. Máte tam něco dál? Těžko, že?

                    2. Strasnej problem , Vidlak napsal ,ze dva radky a voni to byly ve skutecnosti tri radky !!!!
                      Z toho se musi vyvodit dusledky , takova nezodpovednost. To vola beda, az do nebes.
                      Dalsi problem hrozi znicit verejnost ,dlouhej nadpis, tragedi hrozici zanikem ceskyho jazyka ,zachran
                      se kdo muzes , povstan kdo muzes ,ubran hysterii
                      kratsi nadpis, nebo zhynes bidnou smrti.
                      Priklad a vystiznej jak staci ,jednomu ,dvema snazivym chudakum , ktery ani nevi proc se jim neco nelibi …Nevi ,co je respekt , nerozumi nicemu, znici cokoliv..Dneska besni na nadpisy zejtra na neco dalsiho..Velkej prostor vyplnenej neustupnou zrudnosti.
                      Paralysujou bez odpocinku Vidlakovo usili ..
                      A nedaji si pokoj. A neni mozny zadnym pripade
                      je privest k rozumu ..
                      A neustale krici ze jiny sou blbi..Ale nevi proc.

                  2. Šklíba:
                    Vy máte SM salon? Já jen, že tak zníte. Dere se mi do představ bič a vysoký čižmy, když vás čtu.

    2. Stridore neblbněte, už to vypadá, že Vám vadí spíš pisatel a obsah než to co uvádíte. Je to stejné jako u té lišty komentů na boku, kde to taky komusi vadí, vždyť když chcete-li vědět , jestli na Vás někdo reagoval, musíte tak dlouho klikat až se k němu dostanete ,nebo taky se dozvíte že Váš názor nikoho nezajímal. Alespoň ne tak , aby odpověděl.
      Hádat a handrkovat se můžete doma,

      1. To je preci vec spravce/ majitele. Kdyz mu nevadi, ze se namisto poslednich 20 komentu objevi jen 5, tak mu to nevadi. Budme tolerantni.

        1. Tolerantní – no ale ke všem ne jen k někomu, komu se nám to momentálně hodí. + Mně to opravdu nevadí, vím o čem to je a když nee, tak nečtu. Když mne to zajímá tak studuju.

      2. Když chcete vědět, jestli na vás někdo reagoval, je lepší si normálně otevřít článek i s komentáři, stisknout Ctrl+F, což je vyhledávání na stránce a napsat tam svůj nick. Najde to vaše příspěvky a hned uvidíte, jestli na vás někdo reagoval.

  7. Podivuji se nad tím , jak si zde někteří diskutující hrají na intelygenti a řeší nějaké nadpisy místo obsahu článku. Asi byste se měli přesunout na nějaký web nějaké universitní knihovny, a tam se realizovat.

    1. Ale to se nepodivujte. Člověk, který není úplný kulturní barbar, chápe, o co jde.
      A balíkovi to nevysvětlíte, i kdybyste mu tu universitní knihovnu odrecitoval.

      Balík je balík: čemu nerozumí, to je zbytečné!

      1. Těm co nejsou kulturní barbaři bych doporučoval, at obrátí svojí pozornost na poezii a na historii anglické literatury, např. To by mohlo naplnit jejich potřebu kulturního vyžití. Tam vaše potřeba vyšší kultury bude dozajista naplněna.

        1. Tak vy byste doporučoval? To je pěkné! To si budeme rozumět. I já mám totiž po ruce doporučení, a dokonce vynechám ten kondicionál.
          Nepíšu to poprvé, ale opakování je matka čehosi, jak víme.

          Hlásí-li se kdo k vlastenectví, pak jedna z prvních věcí, o které by měl dbát, je vlastní jazykový projev. Až nám tady západní tzv. spojenci odvezou úplně všechno, jazyk a historie (fakta) je to jediné, co nám zbude. Já tedy doporučuji, aby každý, kdo autorsky píše do veřejného prostoru, se svými elaboráty zacházel jako s literárním útvarem.

          A také doporučuji, aby každý, komu je to buřt, mlčel, šoupal nohama a hleděl se něco k tomu dovzdělat. Ať probůh paní Marková nepí…, ehm, nepíše nadarmo.

          1. Tož Čecháčku, vlastenci nésó enem češi v ČR. Só tu aj iné národnosti né enem spisovné češtin! Gómeš kemo? Tak vo co go!

    2. A když už jsme u obsahu článku… dodal jsem si odvahy a četl jsem, pravopis za pět.
      Což je u textu, který se dovolává kvalitního školství, skutečně příznačné. Ano; paní Marková vlastním příkladem ukazuje, jak to naše školství stojí za …

      Tak co, inteligente? Článek obsahuje hrubky – co mám k obsahu článku sdělíte vy?

  8. Z článku jsem četl jen titulek, i tak proto vím, že s tím, co teď napíšu, nejsem OT, neboť se to přímo a na komoru dotýká jeho předmětu co do dějepisu a indoktrinace.

    Potřeboval jsem si něco osvěžit ohledně bývalého PZO ARTIA.
    I zadal příslušné heslo a vyjelo na mě mj. tohle – https://slovnikceskeliteratury.cz/showContent.jsp?docId=1821
    To podstatné začíná druhým odstavcem „V prvním období Artia členila svou produkci…“, ale plně vypovídajícím o tom, jak to bylo s naší knižní tvorbou a postavením na světovém trhu v době „tehdy“ /kdy to přece všechno byl hnůj, totalita, utiskování lidských práv, perzekuce disidentů/.
    Komu z dnešních majitelů režimu se o něčem takovém jednom zdá?
    Možná zdá, ale jen jako „vlhký sen“, realita spočívá v třetitřídní úrovni a sbírání suchých drobků spadlých se stolu těch, kdo to mají plně v pařátech.
    L.

  9. Pokud se chcete podívat na to, co se chystá, pak začněte zde: https://revize.rvp.cz/verejna-konzultace .
    Nicméně upozorňuji, že materiály jsou rozsáhlé a napsané nesrozumitelnou formou, prostě ptydepe. Uměle a násilně vytvářené či překládané pojmy, které lze jen velmi těžko dekódovat.
    Orientačně jsem se daný web koukl a narazil jsem na několik věcí, první je použití (i zde v článku vzpomenutého) výrazu „wellbeing“, dokonce jako názvu podkapitoly – to je přece prasáctví první kategorie. No a za ukázku ignorantství zase považuji text v sekci o matematice přibližně ve znění „Přirozená čísla (včetně nuly)“ – nulu není přirozené číslo.

    1. To zas někde objevili díru v kotli s tavícím se zlatem.
      A tak přišli s naběračkama a nabírají, nabírají, nabírají….a jeden černý vzadu opisuje titulky z novin a záhlaví z různé korespondence zbytečných úředníků na MinŠu, opisuje a matlapatla dohromady – až se z něj kouří, víc jak z toho kotle.
      Až se kotel vyprázdní, tak přijede nový. V Centru moci a jeho expoziturách je zlata na několik Zeměkoulí z ryzího zlata.

    2. Je otázka, kdo ty materiály vytvořil, dneska jsou písemnosti samý překlep. Možná, že „wellbeing“ ve skutečnosti měl být „wellboeing“, jako že boeingy už dobře lítají a nepadají. Podobně – nula sice není přirozené číslo, ale mohlo by to být číslo přirození pisatele toho elaborátu.

      Dneska musí být člověk obezřetný a zvažovat všechny eventuality i při tak nevinné činnosti, jako je čtení textu.

    3. Re: Franta

      To máte z toho, že se neustále pokoušíte číst s porozuměním.
      Kdybyste jen poznával písmenka, byl by od vás pokoj.

    4. nkn ale ZNÍ TO SVĚTOVĚ . Akorát nesmíte zabrousit do slovníku když nevíte o co jde. Pak už nevíte lautr nic.

  10. A co „postavení,,mužů? To se budou moci díky vakcinacím,genderum a společenskému oteplování učit jen v hodinách biodějepisu.

    1. Prestan hystericky a detinsky mnoukat a vysvetli, co je spatneho na nadpisech .
      A uved duvody , jak maji vypadat podle tebe ty spravny nadpisy.
      Nekdo komu se neco nelibi a nevi proc.

      Nadpis nad clankem informuje o novy reforme. Vime o cem budeme cist.

        1. No, něco tomu nadpisu přece jenom chybí. – O čem je článek, to podle nadpisu už víme, a článek díky tomu nemusíme číst. Ale kdyby autorka do nadpisu vtělila také informaci, co si máme myslet, bylo by to zcela dokonalé.

          Pořád je co zlepšovat!

            1. Jasně.
              Dovolíte, abych vás taky poučil?

              Když oslovuje smrtelník smrtelníka, „pane“ se píše s malým „p“. Leda že by se oslovený jmenoval stejně, jako se jmenuje řecký bůh luhů a hájů, Pan. – Což tedy není zrovna můj případ. Zkuste to nějak zakomponovat, nevypadá to dobře.

              1. To velké písmeno v Pane Alefe, je mým zdůrazněním úcty k Vaší osobě. Od chvíle, kdy jsem Vámi byl poslán do prdele. Písemně. Kdykoli před tím tomu tak nebylo. Vzpomeňte. Zdravím srdečně

      1. když si litterate pročítáte na mobilu , tyhle dlouhé nadpisy zabírají zbytečně místa. Zvlášť v přehledu posledních příspěvků 🙂

        1. No a právě to mně nejvíc vadí, ale ty trapné a skolacke chyby v jejích textech také o ní vypovídají dost.

      1. Měla jsem už k tomu chuť, ale snažím se být slušná. Ale je to blog Vidláka, mohl by ovšem už Markovou promluvit. Podle mého je ta žena opravdu blbá.

          1. Ovšem, Vám se nelíbí slovo „blbá“. Možná jsem to trochu přehnala, ale jak jinak zhodnotit člověka, který má chyby v dlouhatanskych nadpisech, nereaguje na diskusi? Vím, že Vám to nevadí, mně ano. Pokud zde nečte diskusi (nejspíš ne) tak nechápu proč sem ty texty dává. Vždyť na Vás i na všechny diskutujici kašle, což by Vám ale vadit mělo. A, upřímně, její texty nejsou zas tak výjimečné.

        1. I slusna blbost urazi a provokuje.
          Vysvetlete proc je ta zena blba. Jinak ste blba jedine vy!!!
          A nepatrite do lidske spolecnosti . Nesnazte se poucovat, co ma Vidlak
          a co nema delat. Nechte Vidlaka na pokoji , zrudna osobo.
          Neuvedla ste jedinej duvod. Nemuzete mit aspon respekt k nemu a k jeho praci???
          Nevite co to je a nepatrite do normalni lidsky spolecnosti.
          Chcete ovladat sve okoli za kazdou cenu.
          Potrebujete se lecit ,ste agresivni nakazou hystericky vztekliny.
          Ste nepricetna ,z toho ze vas kazdej ignoruje.Proto sem lezete se ukajet
          a nejste sama ,ale nemate cim zaujmout.
          Ani schopna zacit neco lepsiho..Stahujete vsecko do vykalu blbosti.

          Clanek sem necet , sem proti systemu vzdelani , ale je tady moznost , jenom jestlize p. Markova dela vice chyb a zaroven chvali stary system vyuky ,
          tady je moznost na to poukazat. I kdyz zbytecne , kazdej ty chyby sam najde.
          A udela si nakej zaver..

            1. Já myslím, že jádro věci – v daném případě pravopis – chápete správně. U koho jsem měl pronést svůj povzdech, ne-li u Vás? Nebyla to vůči Vám námitka, mrzí mne, pokud to tak vyznělo.

          1. Drobná parafráze pana zakladatele (snad promine hovorovou češtinu ☺):
            Je jaro,
            nalejvaj se pupence, nalejvaj se mraky.
            A mně nikdo nepučí, naleju se taky.

            1. 🙂 Renčín.

              Já půdu ve stopách hrdiny jeho obrázků. Až jednou lidi pochopí, proč je nutno dbát o jazyk, kterým se domlouváme, řeknu:
              „…vida! Deset let odříkání a trpělivé práce přineslo své ovoce!“

              (Určitě si vzpomenete, který obrázek k tomu patří 🙂 )

        1. njn Lexi, a co když je to stará škola. Já to po sobě opravuji docela často a pro úplnou jistotu se tomu „byste“ co můži vyhýbám. Mám to tak zazažité od let školních/ co se v mládí…../, n emůžu za to že čas od času jazykovědci potřebují semtam něco změnit.

      1. Přitom co je češtějšího než pravá holzmanovská restaurace s kalným pivem a ohnutejma řízkana, pokud možno uprostřed lesa, aby vás tam neotravovali lidi.

  11. Podobné učebnice dějepisu jsme již měli. Byly zcela nečitelné a učitelé je ignorovali a dějepis jsme se učili výhradně ze sešitu z vlastních poznámek. Dopadne to stejně.

    1. A kdy jste měli takové učebnice? Já si ze školy pamatuji naopak skvělé učebnice dějepisu (když tedy vynechám Dějiny mezinárodního dělnického hnutí a KSČ na VŠ). Dodnes se podle nich řídím, i když dnes historii vykládají jinak. Jo pravda, chyběl v nich alkoholik Havel a jeho kumpáni z mokré čtvrti a roku 1968 se učitelé raději vyhýbali. Ale alespoň nám nelhali, jako se to děje dnes.

      1. Šedivá bichle s názvem Světové dějiny, například, první půle osmdesátek na SŠ. Marxismus už od pravěku, jinak nic.

        1. Taky jsme ji měli.

          Taky jsme se z ní neučili.

          Ale často chyběly ty základní informace proč se to stalo a jaké to mělo důsledky.

          Proč Řekové postavili Trójanům zrovna sochu koně a proč ji Trójané vtáhli dovnitř.

          Proč po tisíciletích vítězilo křesťanství nad egyptskou vírou a proč nezvítězilo v Indii.

          Jak to chytře hrál Přemysl Otakar 1 aby získal dědičný titul krále a proč měl vlastně dvě jména.

          Jakou osobnost měli Ludvík XVI a car Mikuláš II.

          Jakým kouzlem se Hitler dostal z bezdomovce až na vůdce národa.

          Proč bylo jasné ještě před válkou, že Německo či Japonsko musí prohrát.

          Proč letěl Rudolf Hess do Británie.

          Proč Indiáni nepřebrali kulturu osadníků.

          Jaké byly převody financí mezi Evropou a USA za první světové.

          Samozřejmě navíc ty evidedntní věci, co se komunistům nechtělo říkat.

            1. Ale to jsou jen hlubší znalosti dějepisu. Učitelé dějepisu by to měli znát z univerzit.

              Nevím, co na tom koho uráží.

          1. Je s podivem , ze komunisti meli po ruce hodne, aby pomlouvali zapad,
            ale toho nevyuzili.Kapitalist to samy ,vzajemny nadavani omezili..
            Snad jindy.

            Trojskyho kone si poridili v Rusku ..Nedavno to videl kazdej.
            Meli moznost /nebo nemeli/ ,si pozvat neteroristy. V poctu 12 milionu ,
            mohli s necim pocitat , v dnesni situaci. Proc , to nevime, ani vedet ,nemuzeme.
            /Pak nasledujou jenom dohady a spekulace smerem treba ke svajsu/..
            Ale dela to i celej zapad..

            Vlady a kazda ma zajem na interpretaci historie jak potrebuje.
            Poruci akademikum a ty pouci ucitele, ucitel poruci ,aby se zacek doma poucoval nazpamet z ucebnice. To se nazyva manipulace.
            Vi jak je dulezity , ze totalni zotroceni deti je potom na celej zivot.
            Velkej uspech slavi , kdyz si obeti vyuku plati v milionech a casto si puci a zadluzi na celej zivot..Z universit sou dnes megapalace..

            Predmet diskuse, permanentni a nejdulezitejsi musi bejt , jak mame svuj rodnej jazyk vyvijet, co nejlip..Treba se hadat..Navzdory vsem. A kazdej den.
            Aby co nejvice drzel krok s vyvojem nasim , s veskerym vyvojem nasi spolecnosti …
            Aby se oficialni cestina navzajem ovlivnovala s beznou hovorovou cestinou..
            Aby na jazyk zil a vyvijel se v souladu s nami a my s nim.
            Napriklad neprehanet ,nesnazit se s agresivni english ,
            nechat tomu volnej prubeh..
            Kdysi Ustav pro jazyk cesky /a pro zhovadily zbytecnosti /,
            aby vykazal cinnost , velmi nas jazyk poskodil.

            Kdyz nekdo pise opakovane proc , mel uz by hledat odpovedi.
            Nezustavat u proc.

        2. Re: Robert

          Jestli marxák od pravěku, tak vy jste nedoučený Robertek.
          Prozatím ještě s velkým „R“.

      2. Souhlas, učebnice dějepisu bývaly moc pěkné, mohly se číst jako román. Ale i v těch Dějinách MKDH se daly odhalit zajímavé věci.

      3. tak nějak v půli padesátek. Když nastoupila nová svěží učitelská garnitura. Brácha nosil pár sešitů zvíci rodokapsů, zatím co já tahala aktovku s bichlama. Ale zase bylo v nich vše, některé dějepis a zeměpis a pak hospodářské počty z ekonomky mám a opatruji dodnes, Stále platné a všechno se tam najde. Pak taknějak zjistili že takto získané vědomosti stojí za to oné a pracně museli dotahovat, protože zepár hytrejch neudělalo přijímačky, kterých osnovy nestačili změnit a nemělo potřebné vědomosti k vyššímu studiu.
        NJN všechno už tu bylo, furt se to opakuje

        1. Místo bichlí si prořiďte Bibli, platí bezezměny už cirka 2000 let a je tam všechno. Jednou se ji člověk naučí a vědomosti mu vydrží klidně dalších 2000 let (ledaže by se musel přeučit na korán).

          1. není, třeba řetezovku v ní nenajdete. Mám ji na kazetě ale je to nudné uspávadlo. Což zatím nepotřebuji . Mně dokonale stačí Coué a srovnat páteř do roviny>

    2. Nemusí to být jen učebnice dějepisu. I učebnice mateřského jazyka lze „vylepšovat“ vhodným vynecháváním českých klasiků. Tchán vzpomínal, jak za Protektorátu jim pan učitel nadiktoval Romanci o Karlu Čtvrtém, protože ji neměli v učebnici. A jeden slabší žák se přihlásil se slovy: „Prosím, pane profesore, a co je to ten burgunec?“ (na vysvětlenou …vezu révu z Burgund sem…) Takže se máme nač těšit.

      1. Sudkulatýrystupijetojekáratentoryje…
        Stačil kýbl studené vody na hlavu a Honza začal křičet česky.

  12. Soudruzi, kteří chtějí dělat reformu výuky dějepisu, jsou staří, hloupí a škaredí.
    Naši soudruzi, kteří tvořili pro naši školu ŠVP, dějepis pro jistotu zrušili. Ostatně jedna hodina týdně po dva roky z devíti je doslova na výsměch…
    Hlavně, že budou dětičky počítačově a finančně gramotné…

      1. Re: Sk

        Tomu my – staří vypelichanci – nemůžeme rozumět.
        Soudruzi rozhodli, že BUDOU a přes to nejede vlak.

        1. Myslím, že je nás tu víc. Dorozumíváme se „starogerontštinou“. Těm novým jazykům nerozumíme.
          Ale až umřeme, nebude nikdo, kdo by byl schopen zformulovat českou větu, která by měla smysl.
          Nám už to vadit nebude.

          1. P.S.:
            Dnes o tom problému (neschopnosti porozumět psanému textu) hovořili vědátoři v rádiu. Jestli navrhli nějaké rozumné řešení nevím, jedno z nich byl zákaz mobilů na prvním stupni ZŠ. Nejsem si jist účinností. Vzhledem k tomu, co si musí vytrpět poctiví učitelé od dětiček bohatých rodičů (a rodičů aktivistů) bych se nedivil, kdyby od toho dali ruce pryč.
            Děti, které čtou knihy nemají pocity vyloučenosti – a jiné psychické problémy. Počet sebevražd „čtenářů“ proti „nečtenářům“ je o dva řády menší.
            Kdo chce kam, pomozme mu tam!

            1. Otázkou je co čtou, lépe co je jim povoleno číst. Taková drobnost, v naší drbně se objevila výzva mladého nadějného nového šéfa knihovny aby lid knihy které nechtějí darovali/asi jim zkrouhli finance, Podmínka byla že nemají být starší 20 let. Když jsem mu volala, že mám kvalitní knihy tak mi řekl, že nemaj zájem ale můžu je donést, že mají na chodbě takový regál na starší knihy. Nekupovala jsem podružné ani politické – historie a klasika a takovou degradaci knih jsem nepřekousla, A to se vychvaluje kolikže mají čtenářů – otázka je čeho

              1. A v čem přesně, je ten nový mladý šéf knihovny nadějný?
                V tom, že nechce do knihovny vaše kvalitní knížky?
                Přestali dovážet vaše prášky, nebo co?

  13. Přijde mi to jako výchova k aktivismu. Místo k tvořivosti a praktickému myšlení.
    To bude třeba zarazit, nebo budeme mít doma spoustu práce s rovnáním ideologicky pokřivených dětských hlav.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *