23 listopadu, 2024

Taktika Saruman

Přátelé, můj včerejší článek byl velmi pesimistický. Pohybovat se na hraně velké války a prožívat větší krizi, než byla ta kubánská, to není žádná sranda. Pojďme si ale popsat stejné jevy jiným úhlem pohledu. Možná trochu optimističtějším. Ano, pořád se přibližujeme přímé konfrontaci s Ruskem, ano, snadno to může sklouznout k jaderným zbraním, ano, vládnou nám magoři a šílenci, pro které není žádná cizí oběť dost velká ano, v Kremlu sedí vládce, který nepokrytě mluví o tom, že v nejhorším případě prostě to červené tlačítko zmáčkne…. ale na druhou stranu, kdy bylo v této válce Rusku nejhůř?

Podle mě, pokud vůbec kdy byly, existovaly pro Putina dva kritické momenty. Jedním bylo určitě spuštění západních sankcí, protože nikdo nevěděl, co to přesně udělá a jak se s tím dokáže ruský průmysl i ruské finančnictví vypořádat. Druhým kritickým momentem byla částečná mobilizace. To zase nikdo nevěděl, jak velkou to vyvolá uprchlickou vlnu a jak moc ruské armádě chyběla živá síla. Vzhledem k tomu, že ruské armádě tahal trn z paty nejjebnutější Rus všech dob, Prigožin, zřejmě to dočasně vážný problém byl.

Ale obojí bylo už dávno. Ruská ropa se dál vesele prodává, Bachmut padl před rokem a ukrajinská ofenzíva uvízla na prvním z pěti opevnění. Od té doby už sledujeme jen rostoucí frustraci západních sdělovacích prostředků i rostoucí odvahu zahraničních novinářů, říkat nepříjemnou pravdu a odhalovat, že západní obraz této války stojí na propagandě, kterou podpírá milion mrtvých Ukrajinců. Rus už nemá žádný problém, má dost lidí, dost techniky, průmysl šlape, zahraniční diplomacie také a jak by řekl Dominik Ticháček, navíc mají Rusové spoustu času.

Jistý zbrojař, který byl u mě na návštěvě mi řekl, že všichni vědí, že je to v prdeli, ale nevědí, jak z toho ven.

Dodávky zbraní na Ukrajinu už ztratily punc zázračnosti. Sice se dodávají, ale všichni už vědí, že se nic nezmění. Přesně naváděnou munici Rusové dokáží rušit, jsou schopni střílet minimálně pětkrát tolik granátů denně… jen ve výrobě malých dronů asi Ukrajina drží s Ruskem krok. Ale malý dron sám o sobě situaci nezvrátí. Rusko má iniciativu po celé délce fronty.

A tak už vlastně zbývá jen taktika Saruman. Dělají to všichni, kteří prohrávají. Hitler nařídil svému veliteli Paříže, aby ji na rozloučenou co nejvíc zničil. Stejně tak neměli Schornerovi hoši jen obsadit v Praze mosty přes Vltavu, ale ještě zničit pár památek, aby šajse čechen věděli, zač je toho loket. Údery raketami dlouhého doletu v hloubi ruského území už možná nemají žádnou strategickou hodnotu… tedy kromě pomsty za prohru. Tak ještě trochu zaškodit, ještě zkusit Rusy vyprovokovat k něčemu, za co by je odsoudili i bratři Číňané, ještě zkusit vtáhnout evropské státy do války….

Prostě, když už se nedá nic dělat a jen se čeká na nevyhnutelný konec, tak si ještě alespoň dupnout. A když si Evropa na přímou válku netroufne, tak alespoň bude tímto způsobem okopávat kotníky. To víte, v roce 68 jsme se nebránili, tak to Rusákům vrátíme alespoň teď tím, že dovolíme aby české raketomety střílely na Bělgorod. Putina to nejspíš štve, ale v principu to nic neohrožuje a za každou raketu na Rusko přiletí deset raket na Ukrajinu.

Možná se nedíváme na začátek třetí světové války, ale na začátek konce. Možná se dočkáme nějaké exemplární ruské odpovědi… můj první tip jsou Pardubice. Tam je největší evropská továrna na střelnou bavlnu i na trhaviny a široko daleko není jediný systém protivzdušné obrany. Jedna dobře mířená střela by zničila polovinu evropské produkce základní vojenské suroviny. Řeší to Řehka nějak? Nebo spolu s Foltýnem především přitvrzují proti dezinformacím, které jsou nebezpečnější?

Možná už jde jen o to, zdržovat Rusy co nejdéle, donutit je vystřílet co nejvíc peněz a ztratit ještě nějaké vojáky a techniku. Pořád ještě je dost Ukrajinců, které je možné obětovat, pořád ještě se ve skladech dá něco vyškrábat a kurňa Strnad chce také zbohatnout jako Křetínský a Tykač. Ještě je možné přitáhnout v Evropě šrouby, ale velká válka z toho nebude, protože Rus vyhraje i přes nějaké ty ztráty, které se tam u nich stejně počítají jinak. Časem přijde trapný konec, ale to už všichni ti Tykačové a Strnadi budou dávno někde na Floridě i s výrobními linkami, které pojedou v Texasu a my si nějak budeme muset poradit s tím nadělením, že ruský medvěd je venku z brlohu, utrpěl nějaké šrámy, které ho ještě víc rozzuřily a veškeré naše zbraně se už někde šmelcují v ruských vysokých pecích.

Víte, vždycky jsem si myslel, že budeme vědět, že přichází konec světa. Že přijdou napínavé dny, kdy se světoví státníci budou předhánět v silných gestech a my se budeme dívat na oblohu, budeme si dělat zásoby a smiřovat se jeden s druhým, abychom odešli ze světa jako lidé. A ono ne, jestli to přijde, tak to bude jako zloděj v noci. Prostě to najednou bez varování buchne, někdo bude mít smůlu a někdo z pekla štěstí. Ale nebudeme mít čas, si uspořádat svoje věci. Nebudeme mít čas, napravit vztahy. Jen jednoho dne, ti co přežijí, zjistí, že civilizace skončila.

Tak snad se to nestane. Snad sledujeme začátek konce a ne začátek jaderného konfliktu. Snad sledujeme Sarumana zbaveného moci, který jen chce z pomsty ještě trochu zaškodit.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

430 thoughts on “Taktika Saruman

  1. Je fakt, že predikce bookies ve většině případů sedí jako prdel na hrnci, nicméně příležitost „Umístění do 5. místa podle počtu hlasů: PRO“ v kurzu 150 nenechám ležet bez povšimnutí:
    https://www.tipsport.cz/tiket?idu=-799955935&idb=-1&hash=6e340fbc&affid=-3WGrq1N6cRH2r0-j9cp8g

    PS. Roli tak výrazného outsidera si pan Rajchl nezaslouží…Už jenom za organizaci všech těch skvělých protivládních demonstrací (bez ironie). Bohužel zcela reálně hrozí, že do Evropského parlamentu nakonec žádná strana a hnutí „dezolátů“ neproklouzne. Na tu „rozstříštěnost“ dojedeme stejně aka v Parlamentních volbách 2021 (=1 060 000 propadlých hlasů)…Komu není rady, tomu není pomoci.

    1. Já už tu k tomu psal, koho z pětice ANO, Spolu, STAN, Piráti, SPD má podle Vás PRO šanci přeskočit aby se dostalo do pěti ? A nezapomeňte, že je tu ještě Stačilo a Turek.

    2. Jestli tonení tím, že místopár určitých témat, chytá se kde čeho , byť blboviny, aby se „umístil“. Co mi ale nejde do hlavy, že to mu roztříštění tak napomáhá. Kdo chce víc nemá nic platí furt

  2. Právě jsem se dozvěděl, že Filip Turek (Přísaha Motoristé) volil Drahoše a Petra Pavla. Tak to u mě skončil, dříve jsem ho zvažoval jako možnou volbu.

  3. Volby do Evropského parlamentu 2024 – umístění do 5. místa
    https://www.ifortuna.cz/ticketdetail?id=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJzdWIiOiIxOTkwMTQxNTIzMjA4ODAwIiwicHJmIjoiUFVCTElDIiwiaXNzIjoiZm9ydHVuYXdlYiJ9.MOK-XVGLUv_vsYZZKD2jMfPiytvb00AcSgbpvtTbH5A&source=SB

    Pro zajímavost kurzy Fortuny na identickou příležitost:
    Přísaha a Motoristé: 2,00
    Stačilo!: 2,10
    PRO: 12,00 (sic)
    Tipsport:
    SPD a Trikolóra: 1,35
    Přísaha a Motoristé: 1,60
    Stačilo!: 1,60
    PRO: 150 (!!!)

    1. No kdyby dali PRO 150 na zisk mandátu, to by bylo zajímavější, ale na páté místo mi to přijde v pohodě, museli by se dostat přes někoho z pětice ANO, Spolu, Piráty, STAN, SPD. Už to považuji za velmi těžko možné a ještě jsme nezahrnuli Stačilo ani Turka.

    2. Díky za tip, teď jsem si vsadil.
      Se sázkou nemusíte přece čekat až do konce. Pokud kurz padne třeba na 15 (viz Fortuna), tak můžete si nechat vyplatit nebo využít protisázky.

    3. Podíval jsem se ještě jednou, chtěl jsem zjistit co znamená „můžete si nechat vyplatit nebo využít protisázky“ a vidím, že máte vsazeno v kursu 1.7 na ANO do prvních pěti. To je hodně dobrý kurs, divím se, že nezkrachují.

  4. OT – se ale dějou věci …
    1. Odsoudili Trumpa – porota v NY uznala D. Trumpa vinným ve všech 34 bodech obžaloby, čeká se jen na oznámení výše trestu. Tady mě napadají 2 věci – jednal bychom měli podporovat Bidena, protože to je spolehlivá cesta k rozpadu USA, Trump by měl snahu USA zachraňovat. A 2/ všimněte si, opět na ten duální metr – Trump je odsouzen za vyúčtováni šeku pro umlčení jedné nastrčené kurtizány a Bidenovic famílie celkem bez větších problémů zatím ustává svou přímou účast na děsivé korupci na UA (Burisma). Takže, Trump za chybné vyúčtování svých peněz do lochu a Bidenovic squadra za děsivé rozkrádání peněz klídek … ponaučení: Můžeš být zkurvysyn, ale musíš být NÁŠ zkurvysyn.
    2. v Mainstreamu právě píšou, že není kuřecí … a nebude, bo není kde nakoupit. Tady by měl být veřejný apel na Piráty ať nažhaví své 3D tiskárny a začnou kuřecí tisknout … potravinová soběstačnost je na houbelec, bo všechno nakoupíme za potištěný papírky, elektrika v zásuvce, tedy můžeme zavřít ty fuj elektrárny a teplo v radiátorech, takže zavřít teplárny… šupitopresto …

    1. Po zverejneni rozsudku spadly Donikovy darcovske stranky (kam mu lide posilaji penize).
      Mlady Donik to okomentoval slovy, ze 30.5. tatinek vyhral volby.
      Teoreticky muze byt Donik zvolen i ve vezeni, ackoliv pri jeho beztrestnosti je pravdepodobnejsi podminka.
      Jinak souhlas, i ja stojim na strane progresivcu: Biden by byl lepsi prezident (lepsi= vyhodnejsi).
      To zacina po Donikovych slovech o potrebe bombardovani Moskvy a Pekingu dochazet i Rusum.

      1. Putin už dávno řekl, že podporuje Bidena, protože je předvídatelnější. Doufám, že Trumpa zavřou, protože zabásnutím Tymošenkové začal Majdanu na Ukrajině. Totéž přeju USA – karma je zdarma.

    2. Ad kuřeci maso (ne povaha):
      * Buď je to známka rozpadu systému – Green Deal a spol.
      * Nebo je to „falešný cíl“ a něco se chystá, tak chtějí, aby se mluvilo o kuřatrech a ne třeba o závěrech NATO v Praze
      Napadá někoho ještě něco?

        1. Lex.
          Pěkné – jestli je to právničina, tak ji částečně beru na milost.
          Nejenže pěkné – je to realita 😀

        1. Albi:
          Tuhle jsem zaslechla, že prý Ukrajinou koluje petice za nástup Zeliny na front. Škoda, že tu není Milan, ten čte i ukrajinské weby, ne?

      1. Co takhle: je moc vajec a tak koalice a vláda chce, aby si občani kupovali vejce a lihli si z nich kuřata?

        Asi ne. Kdysi sice byl ve VTM návod na umělou líheň se žárovkou, ale v současném mainstreamu jsem žádný takový návod neviděl 😄🤗😄

    3. ad David Dvořák
      „Trump za chybné vyúčtování svých peněz do lochu ….. “
      Normálka, vyúčtoval asi málo.
      U nás David Rath údajných 7 mil. Kč, Babiš 50 mil dotace (niásledně prý vrácených) na Čapí hnízdo se řeší dodnes, když se zrovna nenajde nic aktuálnějšího.
      Víc než 300 miliard Kč Černochové za stíhačky a navíc předražené je v nejlepším pořádku. A kolik už nás stála Ukrajina ….
      Naše vlády jsou učenlivé a ta dnešní obzvlášť.

        1. To jen za ty stíhačky, které dodají až nebudou potřeba (ne že by někdy byly), nebo taky nikdy.
          Platit se ale asi bude předem.

          1. Možná je dodají dříve. Pentagon odmítl tyhle stíhačky odebírat – údajně jsou po všech stránkách na hovno – a výrobci se jejich výrobky hromadí na parkovišti, jak horníci v dolech. Takže Afroameričanka má šanci na dřívější orgasmus. Jinak u těch 300 mld máte na mysli ty první, ty závěrečné, nebo ty z prostředka?
            PS: Docela by mě zajímalo v kterých hutích je po dodání budeme zpracovávat. Zatím to vypadá, že v době dodání, hutě nebudou k mání žádné.

            1. České Dráhy dostanou motory z F35 na rozmrazování výhybek.

              Ovšem až pokročí to globální oteplování, protože v současnosti by na rozmrazení vyhybky jejich výkon nestačil …

  5. Pane Vidláku Vaše poznámka o roku 1968 mi nepřipadá vtipná.Dávno všichni víme,
    že invaze byla důsledkem rozmístění raket Persching s jadernými hlavicemi.Žádné
    pražské jaro.To by místní Stb zvládla levou rukou.Do dneška jsou podél Šumavy
    v Německu šachty připravené na jaderné nálože 0.8 kilotun TNT. A SSSR se u nás
    choval podstatně jinak než USA všude na planetě.Pro mě byla invaze šokem,
    máma mě probudila a řekla že nás obsadili.Zeptal jsem se : Němci? a ona mi řekla
    „Rusové“.Poslouchal jsem celý den rádio a s klukama jsem se o tom dlouho bavili.
    Taky jsme se byli podívat v místě,odkud ruská armáda sledovala letiště,a vojáci se
    s námi normálně bavili.Tehdy jsme se učili rusky,bylo to snazší.Nic není takové,
    jak to na první pohled a v médiích vypadá.

    1. Osobně si myslím, že Vidlákova poznámka o „neubránění v roce 1968“ byla nadsázka, nebo dokonce sarkasmus.
      Nicméně, píšete o příčinách vstupu vojsk SSSR a dalších členů Varšavské smlouvy do ČSSR v roce 1968 v souvislosti s americkými Pershingy podél našich šumavských hranic.
      Také jsem jednu úvahu o možných příčinách té „invaze“ napsal skoro před čtyřmi lety, ale pojal jsem to tak trochu z gruntu, jako výsledek poválečného vývoje v Evropě a u nás.
      Možná by to někoho mohlo zajímat, protože takhle sesumírované souvislosti a možnosti důvodu „vstupu“ ještě nikdo nikde nepublikoval. Jakkoliv netvrdím, že tomu tak muselo být, ale ani nevylučuju možnost, že to tak bylo – však viz článek /koment/ https://poznamkypanabavora.wordpress.com/2020/08/21/zbytecne-emoce/comment-page-1/#comment-148375

      A jen zdůrazňuji, že projít si celého toho „Bavora“ z toho dne není vůbec ztrátou času.
      L.

      1. Fakt je že tehdy byl SSSR nepochybně velmoc a reagoval zrcadlově.
        Jako tanky v Berlíně.Jako Kuba s raketama.A naše malá zemička,
        navíc vytvořená umělou konstrukcí,jak by poznamenal Pjakin,
        neznamenala ve světě nikdy pro nikoho nic.Stejně tak jako dnes
        jsou šaškárny vlády na mezinárodní úrovni směšné a odpovídají
        kvalifikaci jejích členů.Jenže Rusko na ta svinstva nezapomene.
        Jeho vnitřní vládní struktura se zpevňuje,a možnost,že Fiala
        bude obžalován u třeba i nového nezkorumpovaného mezinárodního
        soudu z podílu na válečných zločinech je pravděpodobná.

    2. Jarda:
      Mám dojem, že to neměla být vtipná poznámka – spíř takové hořké ušklíbnutí.
      Nezapomínejte, že to nebylo první trauma z toho, že jsme se nemohli/nesměli bránit, tak se to nasčítalo. No a Němci už byli „dávno“, navíc jsou to teď naši………no, řekně,me spojenci, tak se to holt všechno svezlo na Rusy, ta traumata.
      A to bez ohledu k tomu, že máte pravdu a ruská okupace se s tou německou srovnávat nedá. Zatímco za Němců jsme byli snadno mrtví, za Rusů jsme byli otrávení.
      Co na celé věci fascinuje mně je to, jak jsou libodemo schopni oddělit Ukrajince ( plus všechny ostatní) a Rusy bez ohledu na to, že nás v 68 obsadili ručkou společnou a nerozdílnou.

      1. Dnešní děti už umí rozlišovat, že v roce 1945 nás osvobodili Ukrajinci ( proto je Zelenský pozván na oslavy vylodění v Normandii) a v roce 1968 nás okupovali Rusové (proto je třeba svrhnout sochu Koněva a dalších).

        1. Nejen dnešní. Mému synovi už je 50 a pro něj neexistuji Rusové, jenom Rusáci. Bohužel to je i vina naší generace, že jsme těm mladým předali misto nenávisti k zrůdné ideologii nenávist k národu, který si v minulém století protrpěl mnohonasobně víc, než my, Češi.

          1. Toníček:
            Moje děti možná taky, jenže já to nevím, jelikož jsem vydala zákaz hovorů o politice – aspoň přede mnou 😀 Tuhle padla jakási poznámka na toto téma, já jen pozvedla obočí a jednak bylo ticho a druhak se třeba zamysleli….no, možná.

  6. Som teraz niekde citala, ze Anglanom vyhorel nejaky sklad ci zavod, co zasoboval Ukrajinu … ja v tych Pardubiciach raketu moc neocakavam … skorej Cuka a Geka … ostatne, uz sme na nich zvyknuti, nie?

  7. Jak to všechno dopadne? Čechiše vovce budou oholeny dočista, dočista. Převzatý trefný komentář:
    SPOLU eurovolby vyhraje.
    Proevropští voliči EU fandí a půjdou volit.
    Průměrní lidé ji považují za zbytečnou, stejně jakou europarlament a volit nepůjdou.
    Euroskeptici budou volit některou neparlamentní ministranu dle svého vyhraněného názoru. Jejich hlasy propadnou a uvolní místo kandidátům proevropských stran.
    Pak ještě rádi půjdou na ukradinu chcípnout do zákopu.

    1. Generacni vymena je nekompromisni.
      Kazdy rok ubyva konzervativcu a pribyva progresivcu.
      Trend je nezadrzitelny.
      A jak pisete, vetsina obcanu EU nechape, Brusel daleko. Spojit si rust cen s EU nedokazi. S vladou tak napul, druha pulka duvodu zdrazeni pada na vrub Putina. Kdyby Putina nebylo, byl by klid.
      Vcera naznacene schema „nechci imigraci a green deal a proto volim SPOLU nebo Piraty“ je neoblomne.
      Tak bylo, tak i bude.

      1. Souhlas. Už jsem to tady někde psal- myslím, že zlom je někde kolem ročníku narození 1980. To jsou ti lidé, jejichž zmatení učitelé dějepisu po převratu říkali „Já teď vůbec nevím, jak je to mám učit“.
        Jeden můj známý se nechal za Babiše zvěčnit na plakátu „Stydím se za svého premiéra“ a přitom jsem při nějaké debatě zjistil, že neví, kdy byla druhá světová válka.
        Tihle lidé si vývoj konfliktu na Ukrajině nikdy studovat nebudou. Ani vysokoškoláci.

          1. Jak pise elsky, konflikt je z emoci preveden do nevzdelanosti.
            Lide daji na obrazky a nadpisy mainstreamu a jelikoz jsou nevzdelani, nevidi v nich rozpor s realitou a dejinami.
            Za 2-3 generace se to obrati a mladi budou konzervativci od srdce a u paprdu (1980+) zustane v mozku zakousnut progresivismus.

            1. Taky myslím, že už jim to zůstane. Generace 1980 je také první, která nemusela na vojnu a i čerpání dotací EU zažili jako nejmladší, t.j. jsou první, kterým to nepřišlo a nepřijde divné. Na argument o příliš otevřených hranicích a přicházejících migrantech pak odpovídají nejapným „Co by tu dělali?“
              Ti neotočí.

      2. Já si myslím, že ta výměna nefunguje takhle linearně. Je třeba vzit v uvahu, že

        1) jak lidé stárnou, stávají se konzervativnější;

        2) s narůstajícím ožebračením se stále vice lidí bude stavět k režimu odmítavě.

        Problém je v tom, že ožebračování lze dávkovat tak, aby režim podporovala stále mírně nadpoloviční většina ( právě v tom vidim reálné riziko použití umělé inteligence) …

  8. Trochu OT…jak majnstrím pomáhá nerozhonutym voličům se rozhodnout „správně“…Včera se mi na Seznamu nabídla jakási Volební kalkulačka….nedalo mi to a tož jsem ten blábol zjusila vyplnit…zde jsou mé skromné postrehy:
    1. Více méně snad všech 40! otázek bylo o EU…jako co má či nemá podporovat, dotovat, zda na mít svou armádu…a podobné zhůvěřlosti..nevybavuju si ani jednu otázku, která by směřovala k ČR, příp. naší (vaší, jejich) vládě, co by se v ČR mělo zlepšit, dělat atd….otázky byly koncipované dle mého skromného názoru dosti blbě, nedalo se dist dobře odpovědět jen ano nebo ne
    2. Teď už jejich IA bezpečně ví, že jsem chcimírka, dezolátka a peorusská švábuše…je to jen metafora, ne přiznání…
    3. Po vyplnění se mi nabídly všechny ty malé pidistraničky se 100% nadějí, že nepřekročí těch 5% a kupodivu se mi vůbec v nabídce neobjevilo Stačilo a ani SPD….rozumí tomu někdo? To je manipulační, jako prase….

      1. Zadat dotaz na politické téma – třeba Fica, Ukrajinu. Co nabídne nejpopulárnější vyhledávač? Na prvních 2 stranách samé „ověřené“ zdroje jako Deník N, Aktualně, ČR, Seznam, Respekt, Novinky atd. atd. Ale, slovy klasika, to spolu jistě nijak nesouvisí. Závěr, velcí v tom jedou. Všichni. Žijeme v bublině.

          1. Ignoruji SEZNAM ve všech podobách – s jeho vyreďarčským špiolážnim psem.
            Četli jste k čemu chce souhlas (nebo kčemu jste mu ho už udělili) ???

    1. Také jsem si vyzkoušel. Přesně to, co trklo Vás, trklo mně.

      Odpověď proč se neobjevila SPD, že otázky byly postavené tak, aby i když člověk odpoví jako chcimír, protimigrant, antiLGBT, tak se mu SPD neobjeví.

      Je to MANIPULACE.

      1. To je objev.
        Najivista tvrdi „vlada se konecne odkopala“, anebo „lide ted konecne pochopi“.
        Nic z toho: kdo je u moci, ten stanovi pravidla. Vcetne toho, ze medialni vyvazenost je synonymem pro protekcionismus a cenzuru.
        Vitez neoduvodnuje sve metody, na to je treba si zvyknout. A pokud ano, vzdy jde o manipulaci.

      2. Admirál: nemáte pravdu, zkusil jsem to, zobrazuje to prvních pět míst, SPD byla až na sedmém a to musíte kliknout na odkaz, aby se vám to zobrazilo.

    2. Manipulace je hlavním cílem těchto „kalkulaček“.

      A pak ještě „nezávislé“ volební průzkumy, které týden před volbami zázračně dají několika pidistranám 5,5%.

      Vidlák to vyhodnocuje správně – volby rozhoduje váhavý volič. Ten se na poslední chvíli rozhodne podle toho, kdo má nejlepší úsměv v televizi.
      A podle toho pak vypadají výsledky.

      Protestní hlasy dejte SPD nebo Stačilo, tam je jistota, že nepropadnou.

    3. Tyto kalkulačka nemají pomáhat voličům, ale politickým silám co je platí.

      Jediná volební kalkulačka dnešní doby je – nevládní strany nad 5 procent nabeton (ANO, SPD, snad se Vidlák neplete i STAČILO).

      V zásadních věcech (válka, migrace gryndýl budou jednat velmi podobně). ANO bude mít sílu toho prosadit nejvíce, ale ne všechno se vám může líbit, STAČILO má pěkný program, ale nejmenší sílu, SPD bude někde mezi. Dle vkusu každého voliče. Jako protestní hlas a referendum o válce a o vládě je to jedno.

      Vše ostatní je risk propadlého hlasu ne-li rovnou pasti na hlasy co mají propadnout propagované médii.

      Nejít k volbám nebo nechat hlas propadnout je hlasem pro Fialu. Tomu prakticky žádné hlasy nepropadnou.

      Když vláda zjistí, že vlastně až tak moc neprohráli, tak přitvrdí (válka, daně …). Před volbami se drží hodně zpátky.

    4. Ahoj, to je divný já jsem to vyplnil taky a STAČILO vyskočilo hned na 1.místě a na druhém PRO Jindřicha Raichla
      .
      no a na posledním byli PIRÁTI … protože ty bych viděl nejradši na „ráhnu“ a ne u „kormidla“

    5. Já jsem se včera díval na ABJ s Vidlákem a z toho co říkali jsem jasně dospěl k názzoru, že přesně to je účel volební kalkulačky, cpát pidistrany, roztříštit hlasy oposice.

      1. Myslím, že těm, kdo je ochoten jít volit do EP /a už i Vidlák se onehdy přihlásil k reálnému číslu 31 %, jakkoliv i to by bylo nejvyšší v dosavadní historii/ je jasné, koho budou volit. A že tu presstitutskou „kalkulačku“ absolvovali jen ze zvědavosti, jak „myslí“ ti presstituti, a aby porovnali své přesvědčení s jejich.
        L.
        PS
        Také jsem ji – ač nevolič – absolvoval, a musel jsem se jejich stupiditě při jejím sestavování hořce smát. Tohle mohl vymyslet jen oligofrenií postižený jedinec či celá taková grupa…
        Bože, Bože, do čeho jsi to vdechnul duši?!!!

    6. Viola:
      Zaprvé máte krásný nick (nebo jméno) a zadruhé jste mě nadchla švábuší! 😀 😀 Já to budu používat, jo?

        1. Podle spamfiltru. Pokud dáte nějaký odkaz, pokud dáte hodně odkazů, pokud se příliš často opakujete, pokud je vašich příspěvků víc než všech ostatních dohromady, pokud použijete odkaz, který je už zablokovaný, apod, apod.
          Pokud píšete diskusní příspěvky, nesnažíte se mít vždycky poslední slovo, šetříte odkazy, neodkazujete na stránky s hromadou reklamy, tak se nic nestane.

  9. OT
    „Představenstvo Seznam.cz bude řešit výkonnost i obsah svého zpravodajského webu Seznam Zprávy. Majitel miliardové firmy Ivo Lukačovič na síti X veřejně avizoval návrat k „pravicovému zaměření“. Okamžitě za svůj post schytal kritiku, že jako majitel zasahuje do redakční nezávislosti novinářů. Neoprávněně. Kritizován by měl být za něco zcela jiného.

    Na výrazný propad výkonnosti Seznam Zprávy upozornil web Borovan.cz. Dal to přitom do souvislosti s údajným příklonem k „woke tématům“.

    „Pozorný čtenář Seznam Zpráv (SZ) si toho nemohl nevšimnout – v uplynulém roce dvou seznamácké médium výrazně naskočilo na woke vlnu, zahrnující řadu levicových a kulturně levicových témat – ať již se jedná o způsoby pokrývání kontroverzní LGBT tematiky (ladění textů spíše ve prospěch stejnopohlavních manželství, malý prostor pro obhájce tradiční rodiny atd.), strašení klimatickou změnou nebo například podivné strefování se do platby hotovostí,“ napsal Borovan.cz.“

  10. Z drůbežího masa může být nedostatkové zboží. „Ani Poláci nemají, sami teď maso nakupují. Ani Ukrajinci nevykrývají poptávku a navíc šli s cenou nahoru,“ říká v pořadu IT potravinářský expert Karel Pilčík.
    (seznam zprávy)

  11. Raketový útok na Pardubice na 99% nehrozí. Spíše přijedou Čuk a Gek s lajkou. Ale ještě je tu další možnost. U vědomí, jaké servilní vlády vládly od 1948, s krátkou přestávkou 1968, v Praze, se jako levnější varianta jeví zkorumpovat českou vládu na svou stranu. Části populace se opětovná změna směru orientace na východ nějak vysvětlí, část bude chvíli jásat, části se to nařídí a zbytek pošlou na dlouhodobou exkurzi do gulagu na Sibiř. Nebo do Číny montovat s Ujgury fotovoltaické panely. Část populace emigruje na vysněný západ, kde v muslimském ghetu dojde jejich ideologická představa o demokratickém Západu srážky s realitou všedních dnů.
    Nedělejme si iluze, o směřování ČR a jejím postavení v nějaké sféře vlivu se rozhodne někde jinde. Už máme zkušenosti z Mnichova a Jalty, tak bude na řadě nějaké další město.

    1. A položme si otázku, zda je lepší protektorát německý (maskovaný jako EU), postavení kolonie USA, ruská knuta nebo čínská kolonizace? Všechny varianty stojí za houby. A vlastní identita se nyní nejeví jako reálná varianta, viz 21.8.1968.
      Nezapomeňme, že velmoci nemají přátele, je své zájmy. Vlk píše o konci nadstandardního vztahu USA s Velkou Británií. A přece v 1775 obě země mezi sebou válčily, aby o 200 let později byli nejlepšími spojenci. Jednou vezme i válka na Ukrajině konec a Rusové se s Ukrajinci zase pobratří. Tak za 200 až 250 let.

      1. Dobra uvaha, ovsem realne varianty protektoratu jsou dve: bud Bruselsky, nebo Washingtonsky.
        A mel-li bych si vybrat, volim to druhe.
        Rusky nebo cinsky dozor mozny je, ale pozdeji.

      2. Další varianta je vrátit se k formátu podobnému býv. R-U.

        V takovém formátu by byla možnost rozvíjet vícevektorové vztahy.

          1. Bylo by to na delší diskuzi, jaké mělo tehdy R-U možnosti. V každém případě bylo rozhodování R-U celkem autonomní. O 200% autonomnější, než rozhodování ČSR, Protektorátu, ČSSR, ČR po rozpadu. To samé se týká ostatních nástupnických států.

            Od té doby jsme ušli kus cesty. Ukazuje se, že vnímáme stejné hrozby.

            Na Tribunu jsem vložil:

            Dobré zprávy. Na Seznamu plačou, že v Rakousku apokalypsa.

            https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-eurovolby-rakousti-populiste-ukazali-svou-vizi-apokalypsy-a-miri-k-historicke-vyhre-252828#dop_ab_variant=1&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest244_hpdop_comments_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

            U sousedů zvítězí ve volbách agresivní populisti FPÖ. V překladu do normální řeči protimigrační strana, která odmítá green dealové hamotiny, LGBT a nehodlá podporovat pokračování války na Ukraině.

            Orbánovo Maďarsko, Ficovo Slovensko, nyní Rakousko, to se nám to rozpadlé R-U hezky mátoří.

            Kdypak se přidáme?

            1. Jake melo moznosti… stejne jako by melo ted.

              Stejne kecy bezely pri lakani do EU. Sami nezmuzeme nic, musime byt jednotni, silni… a pak stacilo ovladnout vedeni a jste v prdeli jak Bata s cvickama.

              Dokud nepochopite, ze lip se ovlada jedno zvire, byt vetsi a silnejsi, nez houf malych, nic se nezmeni.

      3. Spýtam sa to takto: Koľko nášho strategického majetku (mám na mysli podniky a pôdu) sa po 40-ročnej ruskej kolonizícii ocitlo v ruských rukách? Napriek tomu, že západ je tu kratšie, tak prakticky nič významné neostalo pod našou kontrolou. Všetky výnosy idú von.
        Po odchode Rusov sme šli ekonomicky hore, ale ak od nás odíde KoZa tak budeme ryť rypákom v zemi, lebo nás doslovne ožobráčili.
        Takže nie, nemyslím si, že všetky kolonizácier boli rovnako zlé … tá „demokratická“ kolonizácia bola a ešte stále je oveľa horšia.

      4. Gerd
        S odstupem času se mi normalizace, nastoupená 1969, jeví jako zmiňovaná vlastní identita. Čechoslováci proti sobě samým, i když to nezní hezky. Stačilo vysvětlit veřejnosti, že vojenská rovnováha je podstatou míru, ale komunisté namísto toho začali předstírat, že SSSR zde umístil zbraně proti nám a proti vůli KSČ. Přitom je sem sami pozvali a na bavorské straně už zbraně byly.

    2. Bude stacit restart nasich verejnych sdelovacich prostredku a ovcane si ani nevsimnou, ze zacal vat novy, svezi vitr …..

  12. Zítra pořádá v Praze Ladislav Vrabel shromáždění svobodných občanů za život v míru. Je to mezinárodní setkání chcimírů. Kdyby byli evropští poddaní občané sebevědomí a svobodní, sešlo by se zítra na Václaváku a v okolí několik milionů lidí, oblehli by malý summit NATO a vyprovodili by mírumilovným způsobem chciválky za hranice města. Obrazně řečeno.

    Jenže to není tak. Občané poddaní mají pohodlné životy v závětří fronty a stát otrokář je přívětivý. Stará se, aby měli všeho dostatek. Chléb a hry a volby.

    Marta Kubišová byla naivní a my ostatní také. Vláda tvá, lide, se do tvých rukou nikdy nenavrátí.

    Vidláku, jak to dopadlo? Potkáme se v Praze?

    1. Běhala tady po městě několikrát nějaká slečna s plakáty na kartonu, jeden na přídi a druhý na zádi. Plakáty vyzývaly k mírové demonstraci na Václavským Václavaku.
      Byla to docela hezká slečna a tak jsem se zastavil, abych přečetl nezbytné informace.
      Byl jsem ochoten jet, stejně mám prd co na práci.
      Jenže když jsem se dozvěděl, kdo to pořádá, tak jsem si řekl: „Ne!“
      Pan Vrábel už svou šanci promarnil. Novou už ode mne nedostane. Stejné je to s p. Rajchlem.
      Navíc mi vrtá hlavou jedna věc.
      To děvče asi nechodí po městě proto, že ho to baví, nebo tomu věří, ale že dostala zplaceno.
      A zřejmě naše Kotěhůlky nebudou jediným místem v ČUR, kde se něco podobného děje.
      A to, co mi vrtá hlavou je, kde na to p. Vrábel vzal peníze.

      1. Stejně jako Rajchl tak i Vrábel dělá práci pro nás. Ne že bychom my svou účastí něco dělali pro ně. Nejít tam kvůli pořadateli mi vůbec nepřijde moudré.

  13. OT… Čerstvý a hodně zajímavý pořad cyklu „Aby bylo jasno“, ve kterém Jana Bobošíková spolu s hosty (i náš pan domácí) a spolu s kolegyní Hanou Lipavskou hodnotí předvolební debatu na ČT:

    Debatu komentují blogger Vidlák, digitální podnikatel A. Hemer, H. Lipovská a J. Bobošíková
    https://www.youtube.com/watch?v=Buxm1oL_Ass
    ——————–
    Tak mě napadlo, že hosté Vidlák a pan Hemer měli velmi nespravedlivě rozděleno množství vlasů na svých hlavách…

      1. On není hloupý, jenom je divný, možná trochu sexuální orientace. Nepochopil jsem, co se mu to lesklo vepředu ve vlasech.

    1. Chviku sem se podival na ten odkaz.
      Kdysi sem poznamenal , ze Vidlak lip mluvi nez pise. Daleko lip. Ale nemel cas si
      povsimnout a ke svy skode.
      Ke svy skode si nevsiml , jakej umi udelat ve vobraze dostatecne presvedcivej dojem.
      /Rozdilnej treba vod vsedni sedivy vetsiny , mluvicich hlav/.Ze si nepovsimne sebe.
      Kdyz je to videt. Obcan ma rad taky neco ovlivnujici energie na sebe z vobrazu , nekoho kdo rad hazi lopatou nebo tak.Prave prislyho ze staje…
      Vono to podpira ,co jeden rekne. Zadny kolisavosti yntelygentu.
      Nebo , ze se presentuje jako osobnost. Cili , ze este ma s kamerou nejaky dobry vztahy.
      Coz nema kazdej..A malokdo ma. Ze je kamere sympatickej i presto , ze sviceni bylo seredny. Este potrebuje poradit voblikaci styl ,zadny blby tricka.
      Trochu originality ,to poridi kdejakej lempl dneska.Se neco zkusi, az to je.Trochu praxe.
      Je uplne jasny , ze by mel zavest , treba tejdeni osobni sdeleni v obraze s mluvenym slovem. Takovej blizkej kontakt se divakem ,bez kriceni na tribunach.
      Kdy de vo neco , takhle to proda nejlip a kazdyho necha za sebou.
      Mam na mysli neco jako osobni a bezprostredni vypoved. Jednim dechem..
      A pak zkratka veci se nechaji at dou svoji delsi cestou..Zadny velky snahy..
      Zadny vopakovani ,ze nekam nechce..To je co mne napadlo.
      Sem v tyhle branzi mel kdysi neco na praci.

    2. Maneco, to bylo první, co jsem řekl, když jsem toho Hemeru poprvé viděl… To je tak nefér, ty jeho vlasy. Jako dráty, husté, pěkné… A já už dávno potřebuju místo hřebenu leštěnku.

  14. Takovy Nebo-M stoji cca 100 milionu dolaru, neco se bohuzel v RF da porad znicit.
    Politika pouziti se zacina menit, pro zacatek v Charkovske oblasti. To otevira cestu k utoku k az 1300 dulezitych vojenskych cilu v RF.
    Pan VVP planuje masirovat verejnost nutnosti vest valku ve stredne az dlouhodobem vyhledu.
    Tak tam to speje. Belorusko jako Rusko tez odstoupilo od CFE. Pak at zapadni zbrojovky nebohatnou, nebo ne ?

  15. Prostě to najednou bez varování buchne, někdo bude mít smůlu a někdo z pekla štěstí

    Při potopě světa, taky někdo měl smůlu a někdo z pekla štěstí,
    …Podle Bible se Bůh rozhodl zničit tehdejší lidskou společnost, protože byla zkažená a plná násilí. Chtěl však, aby přežil spravedlivý Noe a jeho rodina. Proto mu o potopě řekl mnoho let dopředu a dal mu pokyny ke stavbě archy. V arše měl Noe uchovat také zvířata, která by ve vodě nepřežila..
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Potopa_sv%C4%9Bta
    Kdo chce kam, pomozme mu tam.
    Ještě máme možnost volby, kam chceme dojít.

  16. Vás , vidláku zajímá válka, stále na ni myslíte a přivoláváte ji. Potřeby lidí máte u prdele, zajímají vás příspěvky vašich kolaborantů.

    1. A vy, Sasine, nevynecháte den, kdybyste Vidlákovi a nám nespílal! Teď mu dokonce nadáváte do kolaborantů… a co jste vy? Přizdisr.č, co dovede jen jiné kritizovat od počítače.

      Založte si svůj blog a tam pište o potřebách, nikdo vám nebrání.

      1. Když mluví stále o válce, tak asi ji chce. Kdyby chtěl mír, mluví o míru . A kdyby byl mír, tak by mluvil o potřebách lidí, né o potřebách zlodějů a kazisvětů. Tak prosté to je. Paninko z cizákova.

          1. Toto si pamatuji já.

            Sněte dál… Když sníte o mé podobě jako byste ji tvořila.
            Panna a netvor
            https://www.youtube.com/watch?v=gczr-ta2AJo

            „Netvor otevřel oči a zašeptal:
            „Teď umřu rád, když jsem Tě směl ještě naposled uvidět.“
            „Ne, můj miláčku,“ zvolala Kráska, „neumřeš, co bych si bez Tebe počala, mám Tě tolik ráda!“
            Sotva vyřkla poslední slova, obloha zazářila barevnými hvězdami ohňostrojů, kolem se rozezněla líbezná hudba a z paláce zazněl veselý jásot. Kráska však pro nic z toho neměla ani oči ani uši, objímala drahou bytost, o niž se tak bála. Když jí z očí vypadla poslední slzička a pohlédla na toho, koho držela v náručí, srdce se jí zastavilo překvapením: neobjímala Netvora, ale spanilého prince, hladil jí vlasy a děkoval jí za vysvobození.“

            Jó spící princ.

        1. Ne, lidé mluví o tom, čeho se bojí. Tedy i o válce, když hrozí. V té chvíli se shodnou na míru jako své nejprioritnější potřebě.

          1. Sasin má pravdu. Svět funguje na základě našich myšlenek a slov, jimiž jsou zhmotněny. Navíc, ačkoli to není vidět, lidské vědomí je kolektivní.

            Shrnuto – společně tvoříme realitu, ke které nás vedou naše myšlenky. Nemůže to být jinak.

              1. Anon:
                Kolemjdoucí má recht, jen nezahrnul to luxování informačního pole.
                Jestli je to na vás příliš vznešené, přečtěte si Ruperta Sheldrakea a jeho teorii morfogenetického pole – je to biolog.

            1. Niekto raz povedal: Hrdina prezije smrt len raz, zbabelec mnohokrat. Alebo inak, kazdy premysla hlavne o tom, z coho ma strach.

    2. ad Sasin (23:14)
      Vy opravdu neslyšíte EU politiky a jejich masmediální tamtamy? Jak se předhánějí, kdo účinněji zhysterizuje davy, aby se zavděčili? A skutečně válku podle Vás přivolává ten, kdo před podléháním válečné hysterii varuje? Vy jste demagog non plus ultra, tedy…
      Mojí současnou prvořadou potřebou je mír. Takže za mojí potřebu míru Vidlák momentálně mluví naprosto trefně. Pokud Vy máte jiné potřeby, mluvte za sebe. Neschovávejte se za rozplizlé, jedovaté fráze o „potřebách lidí“.

    3. Ja myslim, ze na tomhle politickem podniku dokonce i vydelava. Ale jako i kdyby, proc ne, chytry vydelava a blby pracuje. Kdyby ho zajimala valka, tak si o ni neco precte. Coz do jiste miri pripousti, ze cini. Ale veskrze znalosti chabe.

      1. Jenže – milá téměř spolujmenovkyně.
        Živí nás všechny právě ti pracující. Takže ten vydělávající zas tak moc chytrý asi nebude. Těžko se nasytí, obleče, ohřeje penězi, navíc v dohledné době ve formátu jednička + několik nul. 🙂
        Co vy na to?

      2. Malbi:
        No prosím – nepracující vidlák. To jsou ale paradoxy………já vám teda nevím – s pěti dětma a hospodářstvím, jak se mu to daří. Myslíte, že má hromady personálu?

    4. Sasin:
      A vy nemáte žádné kolaboranty? To by bylo smutné.
      Taky je varianta bé, kterou uplatňuje jedno moje dítě. Tak dlouho rozebírá, co za potíže by se mohly stát, až to celé rozebere a žádné předpokládané potíže nenastanou. Nastanou ovšem nepředpokládané – ale to už je život. Vyluxování informačního pole v jednom rohu.

  17. “všichni vědí, že je to v prdeli, ale nevědí, jak z toho ven,“

    a tak vyslali signál, že SSoudruh Bidet, dementní loutka banksterů, dovoluje košer SSouvěrcům na Ukrorujně vysílat nejen drony, ale i košer rakety na Rusko. Aby nebyla mýlka, byly to a jsou to rakety i drony naváděné banksterskými zbojnickými systémy a organizacemi.

    žid Alexander Vondra a Lupič ministr Lipavský jsou samozřejmě pro raketování Ruska, stejně jako pro Green Deal.

      1. melou blbosti jako:
        „Bylo by chybou, kdybychom podlehli klamu o hlásání falešné jednoty EU například ze strany Francie, které jde spolu s Německem a Polskem o mocenské ovládání zbytku zemí EU,“
        nejen Německo je protektorátem.

        EU je banksterský projekt, stejně jako loupení v Africe, krimigrace islamistů nebo podvod Green Deal. V Africe majitelé KoZa čelí konkurenci Číňanů a souvěrců z Ruska.

  18. Z médií: „V charkovském hypermarketu , který v sobotu zasáhly ruské letecké naváděné pumy, zemřelo na 19 lidí.“

    Proč jsou ti Rusové tak zlí?
    Proč jsou tak zvrácení?
    Lidský život pro ně nemá žádnou cenu, ani cizí, ani ten jejich.

      1. Pomerove bych si dovolil tvrdit, ze soucasny konflikt na Ukrajine ve svem tretim roce v klidu do kapes strci vsechna tahle bombardovani ze strany USA za cele 20 a 21 stoleti dohromady. Otazka je jen kolikrat vetsi je. Skrome bych si tipnul ze tak 50x.

        1. Přemýšlím podle čeho určujete ty svoje poměry, ale vážně nemohu přijít na metriku, podle které by Rusové vybombardovali více než Američané. Můžete to nějak vysvětlit nebo je to jen nesmyslný výkřik ?

        2. Človeče, máte vy vůbec představu třeba o leteckém bombardování za Vietnamské války?

          Jenom na Laos (oficiálně neutrální stát) svrhly USA přes 2 miliony tun kazetových bomb – dodnes je to nejzaminovanější země světa.

          Pokud se někde dají najít údaje o počtech obětí, tak třeba jen letecká kampaň Rolling Thunder (pouze první roky 1965-1968) si vyžádala až 180 tisíc civilních (opakuji: civilních) obětí. O kolik tohle číslo narostlo do roku 1975 si už zkuste zjistit (nebo aspoň představit) sám.

          O jakém „poměru“ tady chcete mluvit? Válka na Ukrajině je jednou z nejméně ničivých válek při poměru civilních obětí ke ztrátám na armádě, v podstatě se až nepochopitelně vymyká. Aspoň zatím. Ale jestli se bude KoZa opravdu snažit, tak se možná i tohle ještě změní.

          1. Bingo, výborný postřeh a těžký argument, který si uvědomuje opravdu málokdo, což je důkaz o mentálních možnostech a kvalitě minimálně většinové populace.

    1. Kolik? Jen 19? Kdyby to byl supermarket, tak se rtvi počítají na stovky. Takhle to vypadá, že rusové útočili po zaviracce nebo před otevřením. Nebo to už nebyl supermarket, ale zbrojní sklad.

  19. Možná ten „trochu optimističtější pohled“ znamená, že nebude zničena civilizace, ale jen ty Pardubice s okolím. Nebo nebude kromě nich zničena celá ČR. Nebo tam budou zničeny jen ty bouchačky, k tomu Rybitví, Doubravice, Ohrazenice (zvané Ohárna) a kus Polabin, zbytek města to udejchá. Tak či onak, na Pardubky mi Vidláku nesahejte, na takový věci je to až moc bezva město. Když se šlo takhle potmě třeba od Štiky podél Chrudimky ke zdymadlu, však starý Pardubáci vědí, co tam bejvala někdy za divočina. A vůbec je to tam prostě dobrý, třeba kdo si nedal párek a pivo ve Žralokovi, jako by nežil, kam se hrabe nějaká Neapol. A aby si někdo nemyslel, že to tam všude je podle nějaký ryby, tak taky tisíc jinejch nádhernejch věci tam je. Nebo bylo. Třeba U Josefa, tam se z lokálu na záchod muselo ven a kolem masny, kdo druhej tohle má?

    Že Ježkovi z Pardubic usekla padající mříž brány při dobývání Milána prdel, nebo teda jeho koni, kterej jej i přesto pak odvez až domu, to sice asi je trošičku přitažený za vlasy. Ale i tak to tam bývalo samý rek a junák. Samozřejmě, že včetně mě. Takže znovu, Vidláku a Putine, ruce pryč!

    1. Pardubice stejnak nechal postavit nějakej mocnář za fiat měnu. A zbídačené kuběny se tam nastěhovaly aby se měli lépe. Pak začaly volit své otrokáře, ty hodnější. 😀

      1. Souhlas, ovšem s opravou. Žádnej Hradečák přece nikdy a nikde nebyl. Vždyť ve skutečnosti se to tam od samýho začátku jmenuje Mechov. Jistě to tu ještě budou číst další světaznalý Pardubáci, co to potvrdí. Sice ne úplně kvůli tomu se to tam tak od prapaměti jmenuje, ale navíc k tomu, vždyť když se tam jelo od Starýho Hradiště, vždycky tam byl až těsně po první mechovský chýše téměř neprostupný prales. A když pršelo, tak deštný.

  20. Zajímavé podobenství, jenže Sarumani jsou v suchu za mořem, a my jsme v postavení těch kluků z Hitlerjungend (a stejně zfanatizovaní) kterým Áda (jak přízračné – také zfetovaný) třásl rukou a možná si i myslel že oni ještě něco změní, nebo že to vezmou do Valhaly alespoň rychle (a stalo se, ale i Američanům se eklovalo střílet vymaštěný mladý ucha).

  21. Říká se, že člověk si zvykne i na šibenici a sranda musí být, i kdyby fotra věšeli. Myslím, že ODS přesně na tohle spoléhá.

    1. Vzhledem k úrovni mentální výbavy elektorátu se není co divit. Znají a vyuzivají mentalitu místních úspěšně – vztáhněte to na období 3,5 dekády …

  22. Prostě to najednou bez varování buchne, někdo bude mít smůlu a někdo z pekla štěstí. Ale nebudeme mít čas, si uspořádat svoje věci. Nebudeme mít čas, napravit vztahy. Jen jednoho dne, ti co přežijí, zjistí, že civilizace skončila.
    Bude to podobné jako v Římě. Jednoho dne zjistíme, že naše civilizace skončila.
    Nebude to naráz, jen postupným ukrajováním salámu. Jednoho dne zjistíme, že evropská civilizace skončila. Na to nepotřebujeme ani válku s Ruskem.

    Tak snad se to nestane. Snad sledujeme začátek konce a ne začátek jaderného konfliktu.
    Bohužel, ve vedení KoZa sedí prakticky všude (čest výjimkám) sociopati, psychopati a vyslovení magoři, přesvědčení o své naprosté výjimečnosti a kterým je úplně fuck nějký jaderný armagedon (zdejší paní bedna přes bedny nám třeba osvětlí chování sociopatů a psychopatů, a proč jich je procentuálně nejvíc v politice).
    A hlavně:
    „Válka bude, víc vám k tomu neřeknu.“
    Vojensko-průmyslový komplex musí vydělávat, dokud bude zbývat někdo, kdo tu válku (ať dobrovolně nebo ne) zaplatí.

      1. „Proste to najednou bez varovani bouchne „…“Nebude to naraz, jen postupnym ukrajovanim salamu“…Ja bych jim ten salam nepucoval , jenom by furt krajeli a krajeli a jiny blbosti..Bouchnou postupnym krajenim..At dou delat neco jinyho..To ani nejde.

    1. Von ten zapad je slozitej v umelym chaosu, aby byla potreba naka sjednocujici ideologie a ta se dodrzovala.
      Napr. cim vic cpeme do Zeleniny , tim vic prohrava..Skvela idea.
      Nejlepsi je pokracovat
      Zatloukame vsecko lez nebo pravdu , vsecko. K tomu potrebujou ke vsemu povolny doroty.
      Nepotrebujou takovy ,co kdyz nevi , slyseli , co rikaji jiny.
      Dalsi sjednoceni se voceni , je to jedno. Vsichni krajeji ten salam a krajeji a
      nektery dosazeny za tim ucelem doroty nenapadne ,ze sou taky ten salam..
      Ze uz sou rovnou rozemletej maglajz..
      Nebo se rika , ze by se samou dobrotu rozkrajel. Taky zajimavej fenomen,
      driv se rozkradal celej svet zapadem a ted necekana votocka , zapad by se samou dobrotou rozdali. Miliardy z nich, kazdej dostane vsecko vyzdimaji na rozdavani ,
      ale svet se vod nich ted nejvic vodvraci..
      Kvuli ukrovi, at je s nama konec a co nejdriv.
      Ale predtim dame ukrovi vsecko. Vono mezi nami jde o klinickou posedlost
      v poslednim zhoubnym stadiu , prosrat vsecko , uplne vsecko a jinak nic.
      Na necem se musi sjednotit..

  23. Naše propaganda jede jako dobře namazaný stoj – spíš jako dobře namazaný.
    Vyhrožujeme, sháníme zbraně a munici a tváříme se, že se ukrajinští vojáci klubou jako skřeti v Pánu prstenů.
    Poroučíme již skoro všemu, dokonce i zdravému rozumu, sami ho nemaje. Ale urychlit proces tvorby ukrajinských vojáků nedokážeme. I když, mohli by mít volební právo od 15 let a také nastoupit do boje. Kdo rozhoduje o budoucnosti, musí ji také prosadit. I se zbraní.
    Ukrajině po skončení bojů zůstane nějaké území osídlené starými lidmi a invalidy. Ti budou vymírat, jak jinak, a noví nebudou přibývat. Bude to úžasný experiment.

    1. Rozdělíme se s nimi o migranty. Jejich dodávka k nám se už plánuje. Poděkujme za to Rakušanovi – nomen omen (!).
      Uvidíme, jestli bude ještě „pětikatastrofa“ vládnout a jestli bude pořád k Ukrajině tak štědrá.

        1. Ano. V tom jsou ze všech pohadrákových vlád nejlepší a to je už co říci!
          Kdyby tak ještě byli stejně úspěšní třeba v ekonomice.

      1. Albi.
        A že se nikdo těch migrantů nezeptá, co? Počkej – dorazej sotva na nádraží. Šengen to jistí…..už jsme to tu v malém viděli.

    2. Jeden takový experiment už mají Ukrajinci za sebou, a pravda příroda v okolí Černobylu/Pripjati docela prosperuje. I s tou radiací si většina živočichů a rostlin nějak poradila, nakonec bez lidí je přírodě lépe než s radiací…Není to náhodou skvělé moto pro Zelené?

      1. JzP:
        Viděla jsem o tom takový ruský dokument – bylo to v době, kdy se ruské dokumenty ještě směly vysílat. A průvodce tím dokumentem k tomu měl takovou posmutnělou poznámku ve smyslu, že člověku zatrne, když si uvědomí, že přírodě je nejlíp, když se člověk vyzmizíkuje.

    3. podle Tóry dojde k zničení Jeruzaléma a příchodu nového Mesiáše. Netanyahu tlačí, už aby to bylo…
      No, kdepak si židé jednou postaví Nový Jeruzalém? Na úrodné ukrajinské černozemi s obnovenými kibucy?Synchronizované války? Ještě ten Mesiáš…

      1. Mesiáš má vstoupit do Jeruzaléma Zlatou branou. Ta je nyní zazděná.
        Tak ji bude muset někdo nebo něco zprůchodnit.

  24. Podle ČT za požáry v EU mohou Rusové. To potom může zapálit Synthesii kdokoliv a bude vymalováno, za 7 let se najdou Čuk a Gek a dostanou vyznamenání.

          1. Hrdě nesu své blbství v oné většině.
            Nechtěl bych být mezi těmi třiceti procenty, kde se naopak vidí Lábus, Vetchý, Maťásek, Dejdar, Svěrák, Holubová a vlastně skoro všichni protagonisté naší kulturní, zejména herecké „fronty“.. .
            L.

            PS
            Zapomněl jsem na Dominika Haška, ale to nebyl šašek, to byl gólman, šaškem je až teď. Jak to říkal „Jágr“ https://www.youtube.com/watch?v=8OazsTArjys
            sekv. 0,58 … „Gólmani byli vždycky blbí.“ – to jak dostávali pukem do hlavy.

            1. Vámi, Lexi, zmiňovaných 30%, je množina, které se je radno velkým obloukem vyhnout – jak co se týče „členství“, tak komunikace .
              A ano, v ten moment jsem pyšný na svoji idiocii …
              Umjelecká fronta je fenomén, defilé morálně-duševní a mentální deviace.
              Sportovci tvrdí muziku … Dominátor, jinak lakomec, držgrešle, Harpagon , psychopat … V Pardubicích vědí, tedy v minulosti to tak bylo …
              Nejsem si jist, jestli hlavním viníkem jsou zrovna puky …
              Ostatně Záruba třeba nikdy nechytal…

            2. To se vzdycky rikalo ve fotbale… golmani a leva kridla jsou jinej svet. Leva kridla vodval cas, takze uz je to jen na golmanech.

              Jo, uznavam, nebude nahoda, ze jsem se na fotbale i na hokeji nejlip citil v brane.

        1. Labus neni daleko od pravdy. Statistiky rikaji, ze asi 3 % lidi jsou naprosti psychopati. Asi 12 % retardovani. Asi 33 % podprumerni. Dalsich 33 % prumerni – co take neni velka vyhra, ti nejsou schopni vyhodnotit komplexnejsi informace, jsou nesmirne manipulovatelni. Takze statisticky vzato, kdyz jdes po ulici, 2/3 lidi oproti tobe jsou fakt hlupaci… A s temi umela inteligence zamete, vezme jim uplatneni intelektualni (do par let) i fyzicke (do 20 let max.)

            1. Ostrůvky pozitivní deviace ( ukradeno leč uvedeno ve známost), dají-li vám linkovaný papír pište napříč ( ukradeno leč připomenuto), hyena nemůže být hlídacím psem ničeho , zejména demokracie.kwa, teď si nějak další nemůžu vzpomenout

          1. Umělá inteligence s nikým určitě nezamete.
            Zametat budou ti, kteří tu „inteligenci“ ovládají a sami se už nebudou obtěžovat žádným myšlením.

            A zorganizujte potom Norimberský proces 2 proti umělotině a její popravu, nebo doživotní vězení – dobře vymyšleno.

          2. Kdyz se octne vyvolenej mezi lidma zmeni si jmeno treba vickrat..
            Bud je miliardar, banker s pomoci jinych, v politicky funkci , treba vedlejsi ,
            ale rozhoduje , dalsi v mezinarodnich obchodech ..atd..
            Nektery z vrozeny hysterie a neukojitelny posedlosti musi bejt ,
            zpevaci napr. Gott , herci a nejvic je zpitomelejch sasku posedlejch pred davem se na jevisti pitvorit prujmy zvanivosti..
            V mnoha zemich i u nas muze bejt co chce. Vo vsecko se postaraji obdivny media ,plizici se kolem nich a na vomdleni z nich,takovej celkem nic neumi a uz je voslavovanej ..Vod 69 na ne komunisti davali sileny miliardy rocne..

          3. Nechci dělat vědátora, ale i když obecně je tak vnímán ten, kdo si takzvaně stojí na vedení, blbec není jen protipól chytrého.
            Blbej sociopat je velmi nepovedená kombinace, ale myslím častěji bývá chytrej sociopat. Což je kombinačně ještě horší, protože tu chytrost přetaví do vychytralosti, kdy mu nefunguje svědomí. Sociopat navíc nestojí v poloze „je sociopat“ a „není sociopat“. Katango mě třeba vyvede z omylu, ale úroveň sociopatie bývá podle mě u jednotlivců na příslušně parametrizované její škále.
            Ostatně, zdaleka není jen klišovitou frází ta tzv. krize elit. Podle toho taky ve velké části světa vypadá politika, která je sociopaty na té škále vysoko umístěnými tak přeplněná, že to už pozná tzv. – i ten blbec. Jednomu se ani nechce uvádět to na příkladech, protože by jej to jen o to víc deprimovalo.

            Druhou věcí je „kvalita“ lidské blbosti obecně. Při jejím hodnocení bychom bez rozdílu měli být obzvláště obezřetní, protože téměř všichni máme sobě nikdy nepřiznanou tendenci se samotného v tom výrazně přeceňovat, vnímat se u toho lepším.
            Blbost je většinově způsobována „znevýhodněním“ v oblasti inteligence, mluví ale do toho taky emotivní a sociální „Q“, neboli u každého nějak méně/více přítomné sociopatie. Přičemž ty jednotlivé úrovně základních tři „blbostí“ nejsou v časové ose života a v sobě si podobných ani v různých odlišných situacích pořád stejné. Někdy jsme prostě víc blbí a víc asociální, někdy zase míň.

            I těm lidem, kteří jsou tou kombinací „Q“ slušněji vybaveni, se značně příčí přiznat si, že by při sebehodnocení měli pár čárek na té stupnici ubrat, ti hůře vybaveni o to méně – čím větší je kdo blbec, tím míň to o sobě ví. Naopak všichni bez rozdílu jsem s hodnocením „tam ten je blbec“ hotoví, než bys řek švec. Když se tedy někde objeví ten poměr 70 : 30, jen velmi málokdo by byl schopen přiznat si, že zrovna on patří do kategorie blbec. Realitou nicméně naopak je, že patrně neexistuje nikdo, kdo by tím blbcem nebyl přinejmenším v nějaké životní situaci a nějakou dobu.

            Budeme-li k sobě na chvíli upřímní, vyjde nám, že je-li celková suma blbosti nás všech po dobu třeba posledních 25 let ve všech životních situacích těch 70%, není to moc daleko od skutečnosti. A jakkoli to zní třeba už moc, kdoví, jestli to není ještě horší. Nesmíme totiž zapomínat, že tzv. jedna malá blbost zhusta způsobí buď dominový efekt, nebo efekt mávnutí motýlího křídla. A pokud i nezpůsobí, většinou učinění blbosti není reverzibilní.

            1. Ciapolla definuje jako hlupáka toho, kdo svým konáním škodí jinému (jiným) a přitom současně poškodí také sám sebe.
              Toho, kdo škodí jiným, ale sám má z toho užitek, označuje jako desperáda.
              Dle jeho teorie jsou hlupáci celkem rovnoměrně rozděleni v populaci bez ohledu na cokoli jiného, včetně vzdělání.
              (Vědec, který že závisti rozjede akci, při které má jeho soupeř přijít o grant a vyvolá takovou situaci, že nakonec přijde i on o ten svůj grant, je hlupák, bez ohledu na počet titulů.)

          4. Legrace je, že nejpoužívanější meristika, tj. IQ je konstruována tak, že mediánový člověk má IQ100. Jinak řečeno, 50 % lidí má IQ pod 100.
            Je to tak normální a má to tak být. Je ovšem tragédií, že si volíme do odpovědných míst lidi, kteří se pohybují přinejlepším kolem té stovky (pan prezident 107, tj. má průměrnou inteligenci, což není dostatečné pro výkon tak odpovědné funkce).
            Pochybuji, že Lipánek má IQ větší než 100. Usuzuji to z toho, že ani jednou nenavštívil vedoucího své bakalářské práce a ten mu pak nemohl navrhnout lepší hodnocení než 3 (4 znamená, že neuspěl).

            1. Vzhledem k tomu, ze ani jeden ze jmenovanych nic nerozhoduje, nic neridi, je jejich IQ odpovidajici. Na to, aby nepili uklizecce vodu z kyble to staci.

            2. I Vás agent na hradě přesvědčil, že jeho IQ dosahuje hvězdných výšin 107??? Vás rodiče v mládí neupozornili, že nemůžete věřit kdejakému blbovi z ulice???

          1. Uměl. On pracuje a ty hodnoty tvoří. Baví lidi, pokud jsou schopni vnímat něco jiného než pivo a hokej. A je všeobecně známý. Hodnoty a potřeby je něco jiného?
            [;>))

              1. To byl doslova fekální „majstrštyk“ na úrovni mongoloidního plodu incestního vztahu po několika letech inkluzivní školní docházky

                    1. Při vší úctě jaký to má vztah k té šílenosti ? Možná ještě víte o čem se mluví ?

                    2. Opravdu je Lábus kompatibilní se slovem, obsahem pojmu KULTURA ? I po jeho „pohádkové etudě“ ? Jeden by předpokládal, že je jmenovaný spojen jak s Ypsilonkou, s Kaiserem, tak především se zábavou, kdysi humorem. Nebo máte jiný příběh ? Ještě je třeba zmínit politický aktivismus a z něj plynoucí sračky, jimž se propůjčil .
                      Představte si, že to považuji – stejně jako u drtivé většiny komediantů, za otevřený projev morální zparchantělosti, mentální nedostatečnosti, zpupnosti, arogance a echt křupanství.
                      Pokud je dle Vás toto ta „kultůra“, tož ano, minerální se budu cítit jako v jistých oblastech oproti vámi obdivované smečce „lepší člověk“ .
                      To není o mně, ale o Vás a vašem vkusu, preferencích.

                  1. Labus je ovsem nadgenius. Vi vsecko.Kocour vsude propaguje ta slova hodnotny moudrosti..
                    Proc se porad Labus musi pitvori na jevisti a
                    zvanit svoje ubohosti blbcum .
                    Proc si vod nich bere horem dolem.Kazdej halir a nema dost.
                    Ma to genius zapotrebi.
                    Kocour je jejich kulturni udernik..

                    1. Nikdo Vás nenutí na Lábuse a jemu podobné koukat.
                      Vyhlašte na všechny, kteří nefungují podle vašich představ, přísné embargo.
                      Kdokoliv kdykoliv pronesl něco, co se Vám nelíbí zasluhuje co nejpřísnější opovržení. A nestyďte se jít i do historie!

                    2. Proč se čílíte Kocoure, vždyť se zónovou obranou nejen Lábuse ( to je v tento moment díky jeho jmenování v diskuzi takový symbol zmaru ) jste začal vy, hájíte „umjelcovy pozice“ – tak proč ta téměř ženská hysterická reakce …

              1. Sasine, zamozřejmě, že tvoří hodnoty proto se prodává.

                Všechno, co se dá prodat má hodnotu.

                Proč se neživíte divadlem vy? Protože byste byl na jevišti jako kus prkna. Neumíte herecky mluvit, neumíte do toho dát správný emoce, mluvit správnou rychlostí, neumíte se správně pohybovat. Nevíte jak to funguje.

                Jak to vím? Každej, kdo si to zkusil ví, že to není snadný.

            1. Pracuje, ale netvoři hodnoty. Za malířem, sochařem je hodnota, za skladatelem, režisérem, spisovatel zřejmě taky (i když jak za kterým).
              Herci (komedianti), zpěváci a hudebníci (pokud zrovna nejsou zároveň textaři či skladatelé) hodnoty netvoří – maximálně interpretují kvalitně hodnoty někoho jiného, v horším případě dělají šašky a pouťové komedianty – obveselováni připitomělého publika není tvorba hodnot.

              Když tlačíte do rukama na zeď, zpotíte se, máte pocit že jste se udřel – ale hodnotu jste nevytvořil žádnou.

              1. Herec profesionálně den co den x-kráte převléká kůži. Je tedy mnohdy nemožné identifikovat jak jeho skutečnou osobnost, tak skutečné vlastnosti. Obecně jsou posuzováni dle toho, jak úspěšně byli nekým jiným. A charakter, vlastnosti těch „kůží“ definuje autor plus režisér. Skutečný osobnostní potenciál a kvalitu projeví v mezních situacích, což je bohužel zároveň v drtivé většině totální diskvalifikace jejich pracně budované aury.

              2. To samý, co Sasin.

                Nic nevíte, ani jste si to nezkusil, jen kecáte blbiny.

                Vám nikdo nedá 20 000 kč za natáčecí den. Nikdo vám nedá statisíce za reklamu.

                Protože vy netvoříte skoro žádný hodnoty. On jo.

  25. Cíl: Pardubice.
    Vidlák má pravdu.

    Psal jsem o tom také na svém weblogu Pohraničník, už v březnu.
    Cílem případného jaderného úderu Ruska v Česku nebude Praha, Brno, Ostrava, nebo Plzeň, či Česká Třebová. To jsou dnes zcela nestrategické, bezvýznamné cíle, na které je škoda atomovky.

    Target? Pardubice!

      1. Ale ani Kalupy s rafinerií a železničním uzlem nejsou špatný cíl, i američani za studené války na ně pamatovali s pár kilotunami. Ale to už od II. Světové války, kdy je spojenci také pěkně “překopali”.

        1. Můžeme přidat Českou Třebovou, ale diky tomu, že Pardubice jsou samotné velkým železničním uzlem, možná by nebylo třeba…
          Chemická výroba má kořeny i v Severních Čechách, viz Ústí, Lovosice, Litvínov, atd… Je tu Ostravsko, Brno, Plzeň, Olomouc, HK, …

            1. https://plzensky.denik.cz/zpravy_region/bandera-party-ukrajinske-komunity-budi-v-plzni-emoce-ohradil-se-i-primator-20230.html

              Když už Bandera dnes není ten “zlej nácek” ale hodnej, radši bych to víc nekomentoval. Hleďme, tak jak si jde odpracovat rozvědčíkování, tak jde vyzmizíkovat i nacistické spády a nějaké to vražděníčko – to už dnes jen “budí emoce”, a když to navíc posvětí Manipulátoři.cz tak už je to úplně v cajku…

    1. Ja videl opileho policajta ktery kdyz zjistil ze ho za trest prelozili z Prahy do Pardubic, tak si spival : Pardubiceee, paaardubiceee, to je prdel v republiceee… 😀

    2. To si /spolu s Vidlákem/ fakt myslíte, že kdyby došlo na to „rozhazování jádra“, by ještě někoho dále zajímala výroba „pušného prachu“ či nitrocelulózy?
      Obávám se, že bychom měli jiné starosti.
      Ale nevím, jen se ptám.
      Rád bych, aby moje otázka zůstala bez reálného rozhřešení /asi jako v Rusku, zda Leninům NEP byl pozitivum nebo negativum revoluce/.
      L.

      1. Po dodávce prskavek, které svět neviděl, s tím jadřincem, by nejspíše téměř nebyl nikdo, kdo by si tuto „existenciální“ otázku položil … Ostatně i trefa do rozsáhlého areálu Explosie a Synthesie řádně konvenčně naloženo prskavkou, či rovnou letkou prskavek ( díky rozlehosti ) , by způsobilo ve svém účinku a následcích nejspíše lokální katastrofu …
        V r.1984 vybuchl pouze jeden po střechu naložený sklad, a co se dělo…

      2. Pokud by se to udrželo jen jako upozornění, že byla překročena červená čára, a pokračovalo se konvenčně, výroba by zajímavá pořád byla. A myslím si, že šance pokračovat konvenčně by byla vyšší v případě Pardubic než Rammsteinu.

        1. Žádné „konvenční pokračování“ není možné.
          Zkuste si pohledat něco o ruské válečné doktríně, která vychází z reality, že Ruská federace je obklíčena minimálně pěti sty vojenských základen USA /to číslo odhaduju z celkového čísla amerických základen ve světě, kde jich je na osm set/ a že ubránit se v „konvenční válce“ je pro Rusko nemožné.
          Pro začátek si, máte-li zájem, přečtěte co řekl VVP na Valdajském fóru v Soči v roce 2018. Tam je řečeno vlastně všechno. A cituje to i náš mainstream – https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-jaderne-zbrane-pouzijeme-jen-pro-odvetu-agresori-chcipnou-my-skoncime-v-raji-vzkazal-putin-40244324
          L.

          1. Asi jsem to napsal moc zkratkovitě. Myslel jsem scénář, kdy Rusko bude dotlačeno k použití taktické jaderné střely. Pokud KoZa neodpoví také jádrem, může se pokračovat konvenčně. Pokud odpoví, tak je konec.

          2. Přesně tak, kovbojové své dozajista mírotvorné základny jen zcela náhodou strategický rozmístění kolem snad celé pevninské hranice , jako smyčku . Několik set „holubice míru“ s pruhy a hvězdami, mnohé dokonce s jádrovým kořením ve skříních a kanálech, nemluvě o mnohých flotilách v Tichomoří, Atlantiku, a i ve Středozemní moři … Klasická férovka, nás x desítek s dalšími prskavkami s Tebou, Púťo. Přesná cikánské férovka…
            Svoji jadernou doktrýnu má Rus zpracovanou dobře, a rozhodně ne agresivně – Západní deprivanti ovšem konflikt nutně potřebují, tedy jej vyprovokují tak, aby vinu mohli okamžitě hodtit na RF. Rubikon se zdá překročen …
            Obzvláště směšným, podlým a arogantním pinčlem, co v závětří páníčkovi nohavice vyhrožuje Grizlymu likvidací roztrháním zaživa, je Čechistán, místní političtí, a tyto zmetky podporující šmejdi.

            1. „aby vinu mohli okamžitě hodtit na RF“ – ovšem drtivá většina světa, pokud přežije, jim to díky letitým zkušenostem a sledování vývoje situace nesežere.

    3. Kam az se este dovitezime , behem nekolika mesicu , uz mame Kinzaly ,vod Putina slibeny ,predplaceny a zajisteny. A predbehnem v tom ostatni..A zvoleny..

  26. Budiž.
    Jenom tuhle část věty bych trochu modifikoval – místo – “ všichni vědí, že je to v prdeli, ale nevědí, jak z toho ven.“ bych napsal –
    “ Všichni vědí, že je to v prdeli. Sto hoven.“
    L.

    1. Vidlák v tomto bodě není zcela přesný. Ono se ví, jak z toho ven, ale ta cesta (kterou opakovaně nabízí VVP) se neobejde bez ztráty tváře některých aktérů.

      A to je ten problém.

      1. Máme-li na mysli ty samé „aktéry“ – tj. ty, kteří tu válku /a nemyslím jen tu současnou její horkou fázi, ale celý proces za rozdrobení Ruska a drancování jeho přírodních zdrojů, protože je samé, ty zdroje nemajíce, do budoucna čeká úpadek – hospodářský a tím i moci, ale celý její průběh začínající vítězstvím ve „studené válce“ a posléze přes početné „barevné revoluce“ – a kupodivu vždycky tam, kde se nacházejí přírodní zdroje – rozhořením Majdanu/ ve skutečnosti rozpoutali a vedou, pak s Vámi souhlasím.
        I když si myslím, že je mnohem důležitější, aby tito zmrdi byli ukázáni se skutečnou tváří, místo současných masek /a aby je vzal čert/, místo obětí stamilionů a miliard lidí, které drží ve svém sevření.
        L.

        1. Zmrd nemá žádnou typickou tvář, není to terminus technicus.
          Zmrd je charakteristika člověka. Zmrd může být i krásná holka.

  27. „všichni vědí, že je to v prdeli, ale nevědí, jak z toho ven.“ Možná je prdel jako peklo, co jednou schvátí, to už nenavrátí.

    1. „Možná je prdel jako peklo…“.
      Až budete mít akutní hemeroidy, pojezte chilli papričky.
      Dáte si za pravdu.
      🙂
      L.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *