Přátelé, dovolte mi, abych vyslovil pochvalu organizátorům brněnských protestů. Páteční Němá barikáda byla velmi povedená, husitský chorál vysloveně chytal za srdce, i nejedna slzička ukápla. Účast byla na pracovní den dopoledne velmi solidní. Policie dělala svoji práci, jedno pražské prase bylo odvezeno na služebnu… holt, Brno není Praha. Konfrontace našich „milých krajanů“ s činy jejich předků byla všudypřítomná a tak nám Herr Posselt mluvil jako když másla ukrajuje.
Stejně tak vyslovuji pochvalu antikonfliktnímu týmu za udržení kontroly nad situací a vyjadřuji jim upřímnou soustrast, že museli Pšenáka vzít k sobě do auta. Kdyby ho potřebovali vyčistit, jsem připraven jim na čistírnu přispět. Nebo alespoň na voňavý stromeček. A kdyby bylo nejhůř, zapůjčím jim vidle, aby si mohli to zadní sedadlo vykydat.
A prosím – zdálo se mi to, nebo tentokrát byla policie fakt spíš na straně protestujících, než na straně pravdy a lásky?
Pěkně se Bernd Posselt omlouval za zločiny Němců za Druhé světové války a jestli jsem to správně postřehl, ani jednou nemluvil o Benešových dekretech, se kterými nemůže souhlasit a kvůli kterým byl proti vstupu České republiky do EU, což byl jeho jediný pozitivní politický čin, který kdy udělal. Člověk by jim to smíření skoro uvěřil, kdyby stokrát předtím nemluvili jinak a ta chuť na majetky jim nekoukala z očí.
Proč mluvili tak jemně, mile a přátelsky? Protože za okny nestáli lokajští Hollanové a Petrové Pavlové. Za okny měli Němou barikádu a vůbec budou celý víkend poslouchat, že jsme ještě nezapomněli, jak ve skutečnosti vypadalo soužití Čechů s Němci. Na Výstavišti se jim sice klaněli jako za starých časů, ale tam venku už to tak jednoznačné nebylo. A tak se pěkně smiřovali, omlouvali a dost se snažili, aby slovo Beneš vůbec nezaznělo.
Takhle by to mělo zůstat. Měli by vědět, že se za těch osmdesát let nic nezměnilo. Nezapomněli jsme a i když tu pořád máme dost lokajů, není jich tolik jako tenkrát. Že byl Bernd Posselt mimořádně uctivý a neuvěřitelně omlouvačný, to není kvůli Hollanovi, ale kvůli prostestujícím. On dobře ví, že stačí jediné chybné slovo a celý ten jejich sjezd zasmrádne na celou Českou republiku.
Jen ať se omlouvají, mají za co. Ať vidí, že žádný posun v majetkových nárocích nebude a ten kolaborant z Hradu už Lichtenštejnům žádné majetky nepřihraje. Jen ať vidí, že české veřejné mínění vypadá poněkud jinak, než si představovali a místo aby nás dotlačili ke studu za odsun, dotlačili nás k připomenutí Kounicových kolejí a poprav za trochu cukru těsně před koncem války. Jen ať vidí, že se unáhlili a měli si ještě deset let počkat.
Jen ať vidí, že nás Fiala naučil, jak svolávat demonstrace. Jen ať vidí, že Česká televize už nerozhoduje ani o tom, co si Češi budou myslet, ale ani o tom, o čem se bude mluvit. Jen ať vidí, že to nezachrání ani Lukačovič, ani Václav Moravec. Pěkně je nechme, ať jim znovu dojde, že alternativní média už čte víc lidí než majnstrým.
Ještě jednou to zopakuji. Že Bernd Posselt nemluvil o dekretech, ale o tom, jaké svině Němci byli, to nezařídil Hollan, ale dav demonstrantů. To nezařídil Emanuel Pávek, ale všichni ti, kteří drželi nad hlavami transparenty. Postarejme se, aby to takhle zůstalo po celý víkend. Přesně v tomto rozpoložení mají dojdet domů. Aby všichni ti, kteří jsou v Landsmanšaftu, protože by rádi zpátky svoje továrnické vily, ať pěkně Berndta zlynčují, že byl měkký a podajný. Ať mu sami vynadají, že se musel hluboce klanět a k ničemu jinému se nedostal.
V neděli se uvidíme na hlavní demonstraci. Rád si tam s vámi podám ruku.
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Čas pracuje proti nám. Historie týkající se II.WW, a částečně i Velké války, jak ji učili za našeho mládí, ještě nemohla být příliš ohnuta, protože žili pamětníci. A obecně se lhalo méně a „lhář“ byla nadávka, za kterou se dávalo pěstí. Tento korektiv již mizí a na názorech a myšlení mladší generace je to znát.
Jsem již starší pán a vím, že s některými lidmi je možné domluvit se jedině pěstí. Ale také vím, že někdy je dobré sednout si na ruce a počkat na vhodnější chvíli. Otázka je, jestli vůbec nastane. Celé „Brněnské usmiřování“ mi připadá jako flusanec do tváře, i když předpokládám, že jde jen o test, jestli už jsme zralí.
Je dobré klást odpor. Je dobré budovat ostrůvky pozitivní deviace. Ale bez návratu pravdy a hrdosti do škol je to pouze předsmrtné cukání, odklad. Svět bude patřit mladým, to je přirozený běh světa a je to tak správně. My můžeme jen zpytovat svědomí, kde jsme udělali chybu a zda jsme vůbec měli šanci.
A mimochodem – vidíme přepisování historie v přímém přenosu. Kolik a jakých historických událostí obecně se stalo jinak či z jiných příčin, než se dnes domníváme?
Kdybych byl Etou, hodím to za hlavu a budu uvažovat, jak ze současné situace profitovat. Bez morálního znaménka, platný algoritmus přežití, což je první předpoklad zachování života.
Bohužel, čím jsem starší, tím mám více pocit, že takhle žít nechci. To je také individuální a bez morálního znaménka. A jestli mne nenechají dožít v mém světě, k čemu by mi to bylo? Postarat se o děti, a bude to jejich boj.
Co by na to řekl Ford Chrysler?
Nemyslíte Forda Prefekta?
Mimochodem, když tak údajně byli odsunuti hlavně ti nevinní, mohl by nám někdo říct, kolik veřejných protestních akcí organizovaných Němci proti německému nacismu proběhlo na našem území během války? A kolik v Německu? Kolik za celou válku proběhlo čistě německých odbojových protinacistických akcí? Jak se jmenují nejslavnější čistě německé partyzánské skupiny operující v Německu nebo během okupace v našem pohraničí? A kolik diverzních akcí, například v německých továrnách vyrábějících zbraně pro Wehrmacht, proběhlo, aniž je organizovali nuceně nasazení, ale čistě němečtí antifašisté? Existuje vůbec něco významnějšího než Stauffenbergův kufřík?
Například….Bílá růže.
Ale jo, i mezi Němci byli antifašisté – jen to měli trochu těžší v tom, že mnoho se jich ani války nedožilo nebo už před jejím vypuknutím skončili v koncentrácích. Třeba v Dachau byl zřízen už v roce 1933 – za celou dobu existence byla jen třetina věznů Židů, ale dvě třetiny byli političtí. To se pak těžko něco organizuje…
Tady třeba asi nejznámnější mládežnická „nenásilná odbojová“ organizace:
https://cs.wikipedia.org/wiki/B%C3%ADl%C3%A1_r%C5%AF%C5%BEe
A tady je jeden (sudeto)německý odbojář – ale ten se dneska moc nehodí, člen KSČ, asi si to málo odpracoval (co je to veznění a poprava proti zašívárně ve štábu NATO, že)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Valentin_Meerwald
Takže se našla jedna odbojová skupina, která šířila letáky, a jeden odbojář komunista. To je na těch padesát milionů Němců, nebo kolik jich tehdy bylo, dost tristní výsledek. Všichni popraveni a ani jeden, předpokládám, nebyl z území našeho okupovaného pohraničí.
Hlavně nikdo z nich se nedožil konce války, takže odsun se jich tak jako tak netýkal.
„Obrátil se na mě francouzský prezident Emmanuel Macron s tím, že o Explosii má zájem francouzská státní zbrojařská firma.“ Babiš dodal, že on osobně by byl pro prodej, a jako argument použil obligátní formuli, že získané peníze by se mohly použít na plnění závazků vůči NATO. Kdo se zavázal, ať si to košer lupičství platí ze svého.
Francie drží v rukou výsledky vyšetřování, které mohou zničit politickou kariéru českého premiéra. A český premiér o den později navrhuje prodat Francouzům nejcennější zbrojařskou firmu, kterou stát vlastní, s odkazem na to, že mu zájem osobně tlumočil sám Emmanuel Macron, loutka banksterů Rothschildů.
👍
Hlavně
Kdo se zavázal, ať si to košer lupičství platí ze svého.
Ano, prodat slepici, co státu snáší zlatá vejce je přece super kšeft.
Takto jsme frantíkům prodali cukrovary. A oni je za dotací z Unie zlikvidovali.
Babiš a Havlíček je teda dvojka.
a vodu
Nesmi babiska svym porucnikum , prodavat co mu nepatri.
Potom zejtra prijde dalsi zruda , na povolnou babisku a poruci, hele prodej vsecko ,celou CR , my koupime pro posselty..
Pred volbama vo tom ani nekvik. At si prodava Slovensko ..
na tohle jsou malí páni – natož zdejší debatni kroužek
Jak se tak tady mluvilo o Havlovi, vzpoměl jsem si, že tenkrát byla ta představa Západu jako sídle vší lásky, pravdy, spravedlnosti a dobroty téměř všeobecná. Nebyli jsme v tom sami. Také v SSSR se v té době vymezovaly proti Gorbimu jen nejzkostnatilejší konzervy. Je to snad nějaká slovanská vlastnost „věřit Danaům, když přinášejí dary“. No co se dá dělat.
Je ale neomluvitelné, když člověk neupraví svou představu, když se může přesvědčit, jaká je skutečnost. To se bohužel stalo některým z těch, kteří i dnes vítají vše, co přichází ze západu.
Hruška:
Njn. Růžový brejle bývají kolikrát přirostlý a sundavání bolí.
Stačí vysklít. Netřeba sundávat.
Prma:
Hezký – ale to už jsem taky viděla. Není to moc pěkný pohled a moc to nefunguje 😊
Nebyla bych tak příkrá, třeba Jugoši měli lepší představu jak to na západě funguje a bylo jim to k ničemu.
Mám sestru v Kanadě už 38 let a i ta Kanada se děsně změnila. Změnil se celý západní svět, po pádu východního bloku, spadly elitám otěže a vyrazily tryskem k lovu majetku, lidských zdrojů, jak se jednu dobu jmenovalo personální oddělení.
Vypadá to, že už narazily do zdi.
Dnes už víme, že před rokem 1990 Západ ukazoval výhradně jen tu přívětivější tvář.
Kdo ani po 35 letech nepochopil, jaká je ta skutečná tvář, zůstane stále voličem ODS…
Ukazoval pouze plné výkladní skříně. Jinak tam lepšího neměli NIC. A blboni naskočili na vlnu konzumerismu a teď s holým zadkem můžou leda tak slintat.
A jak jste to chtěla řešit? Vina byla na Gorbačovovi a té smečky okolo něho, kteří ihned získali pasy jisté země.
Otec se narodil v Řecku a rodinu měl i v bývalé republice Jugoslávie Makedonie, před několika lety FYROM, dnes Severní Makedonie. Bylo to tam strašné v 90.letech.
Šílená chudoba i před 14 lety, to samé Rumunsko, Bulharsko.
Nevěřím, že to nikdo nevidí, Babiše zásadně nevolím, hodila jsem to STAČILO, já jsem nesystémový volič. Zásadně volím otsidry (musela jsem najít pracně anglický název, bo AI to neumí), proto se i díky mě dostal Okamura do PS před lety ještě jako Úsvit. A nevolila jsem ani tu zas.anou zelenou gumu, TO UŽ JSEM PO ZRALÉ ÚVAZE DALA BABIŠOVI.
Jinak v naší obci měl Vidlák 7%, víc než dnešní opozice.
Vysvetli co je poucka konsumerismus , kterou vopakujes po jinych , to ,ze si lidi koupi,pro sebe a svy rodiny , co potrebuji a na co si vydelaji ,poctivou praci, larvo…
Co potřebují jim řekne marketing. Je to celá věda na to, jak přimět zákazníka, aby kupovat i to, co nepotřebuje. To je ta konzumní společnost.
– „Sám Slovan vůbec nechce, aby se s ním zacházelo jako s člověkem rovnoprávným, a je zvyklý, že pán si s ním nezadává.“
„Základní linie však musí, ač nevyslovena, i při takovém jednání platit: tento prostor se jednou musí stát německým a Čech tady nemá už koneckonců co pohledávat.“
Projev Reinharda Heydricha o plánech na likvidaci českého národa.
Sídlo říšského protektora, Černínský palác, Praha, 2.10. 1941
Z rozkazu vůdce jsem převzal před třemi dny vedení úřadu říšského protektora místo ochuravělého říšského protektora, říšského ministra von Neuratha.
Těší mne, že již dnes, po třech dnech, mám příležitost pozdravit vás, spolupracovníky protektorátního štábu protektorátní vlády, úřednický sektor, především též představitele svrchovanosti strany v tomto bojovém prostoru – samozřejmě kromě svých užších spolupracovníků ve funkci náčelníka bezpečnostní policie a SD – také vás, páni vrchní zemští radové, kteří jste venku nositeli spásy a – jak doufám – bojových úkolů na poli správy.
Vůdcova směrnice, kterou jsem obdržel pro tento úkol, jejž považuji za omezený jak časově, tak i v jiném směru, tato vůdcova směrnice zní:
Mám v tomto prostoru jednoznačně a se vší tvrdostí zajistit, aby obyvatelstvo, pokud je české národnosti, pochopilo, že se nelze vyhýbat realitě příslušnosti k říši a poslušnosti vůči říši; Němci musí vidět, že tato část říše je součástí říše a že zde na jedné straně požívá Němec ochrany a hraje vůdčí úlohu – má ji hrát, jak mu přísluší – ale že má i tomuto právu odpovídající povinnost chovat se a jednat jako Němec. …
… Nyní jsme v Evropě obsadili pod vůdcovým vedením velmi mnoho prostoru, což je vojenským předpokladem pro další vedení války a její vítězné ukončení. Musíme si říci jasně, že obsazení tohoto prostoru v každém případě nebude v mnoha zemích přechodným, nýbrž konečným obsazením, přičemž je lhostejno, jaká bude forma kontaktu těchto prostorů s námi. To však znamená, že budoucnost říše závisí na ukončení války, na schopnosti říše a na schopnosti lidí této říše získané prostory udržet, ovládnout a popřípadě s říší spojit. Závisí tedy na způsobu, jak jsme schopni s lidmi zacházet, vést je a spojit s námi. Musíme zde však rozlišovat velké skupiny, jednu skupinu tvoří prostory s germánskými lidmi, to je s lidmi, kteří jsou naší krve, a proto jsou vlastně našeho charakteru. To jsou ti, kteří špatným politickým vedením a vlivem židovstva jsou nějak pokřiveni, kteří teprve pomalu musí být dovedeni k základním prvkům současného myšlení. Jak to vidím, jsou to tyto prostory: Norsko, Holandsko, Flandry, později i Dánsko a Švédsko. Jsou to ty prostory, jež jsou osídleny Germány a které nějakým způsobem, a musíme si zde udělat jasno, zda v konfederaci, jako župa, či nějak jinak, budou patřit k nám. Je jasné, že musíme nalézt vůči těmto lidem docela jiný způsob jednání než vůči národům jiné rasy, slovanským či podobným národům. Germána se musíme chopit tvrdě, spravedlivě, ale musíme jej vést lidsky, podobně jako vedeme náš národ, jestliže ho chceme udržet natrvalo v říši a chceme-li, aby s ní splynul.
Druhou skupinou jsou východní prostory, jež jsou zčásti osídleny Slovany, to jsou prostory, kde je třeba vědět, že dobrota bude chápána jen jako slabost, to jsou prostory, kde sám Slovan vůbec nechce, aby se s ním zacházelo jako s člověkem rovnoprávným, a je zvyklý, že pán si s ním nezadává. To jsou tedy prostory, které máme nyní na východě vést a udržet. Jsou to prostory, v nichž musí jednou vládnout německá horní vrstva, po dalším vojenském vývoji budou sahat až hluboko do Ruska, až daleko k Uralu; tyto prostory musí být naší surovinovou základnou, jejich obyvatelé se stanou pracovníky pro velké, i kulturní, úkoly, a mám-li to říci docela drasticky, musí nám sloužit jako otroci. Jsou to prostory, s nimiž budeme vlastně nakládat, jako když se obepíná nová země na pobřeží hrází, tím způsobem, že se tam na východě vybuduje ohromný val z branných rolníků, aby se toto území už jednou uzavřelo proti bouřlivému přívalu z Asie, pak bychom je rozdělili příčnými valy, tuto půdu bychom postupně pro sebe získávali tím, že na okraji vlastního Německa, jež je osídleno německou krví, se pomalu bude vysouvat vždy jeden německý val za druhým, abychom tak postupovali s německým osídlováním na východ prostřednictvím německých lidí, kteří jsou německé krve. Z tohoto hlediska je třeba vidět všechny úkoly na východě, které tam musíme splnit. …
… A nyní, když máte před sebou celkový obraz, musí vám být jasné, že se českomoravský prostor natrvalo nesmí nikdy ponechat v takovém stavu, který by vůbec umožňoval Čechům tvrdit, že to je jejich prostor. Zde jde pouze o jedno, a to, že si nejdříve připomeneme, co je životně důležité a přednostní, jaké má tento prostor historické základy, že se rozhodneme, co tu vlastně jednou uděláme. Z čeho vyrostl tento prostor. Odkud jsou lidé, kam patří atd. …
…A nyní, pánové, několik myšlenek o konečném řešení, musí s sebou přinést toto:
Tento prostor musí být jednou definitivně osídlen Němci. Tento prostor je srdcem říše a nemůže trpět, to ukazuje německý vývoj v historii, aby z tohoto prostoru přicházely znovu a znovu rány dýkou proti říši. Nechci však snad říci o konečném poněmčení tohoto prostoru: pokusíme se tedy teď podle staré metody poněmčit českou verbež, nýbrž říkám docela střízlivě: začíná to věcmi, s nimi můžeme už dnes maskovaně začít. Abychom získali přehled o tom, kdo z lidí v tomto prostoru je schopen poněmčení, musím provést soupis v rasově národnostním smyslu. To tedy znamená, že musím získat nejrůznějšími metodami, nejrůznějšími oklikami příležitost, abych jednou ohodnotil veškeré obyvatelstvo z hlediska rasového a národnostního. Ať už pomocí rentgenu, prohlídkami ve škole, nebo tím, že rasově přezkoušíme mládež při zdánlivém uložení pracovní služby.
Musím mít celkový obraz národa a pak mohu říci, tak a tak vypadá obyvatelstvo. Jsou to takovíto lidé: jedni jsou dobré rasy a dobře smýšlející, to je pak jednoduché, ty můžeme poněmčit. Potom máme ostatní, co stojí na opačném pólu: jsou to lidé špatné rasy a špatně smýšlející. Ty musíme dostat ven. Na východě je hodně místa. Uprostřed zůstává střední vrstva, kterou musím přesně vyzkoušet. V této vrstvě jsou dobře smýšlející lidé špatné rasy a špatně smýšlející lidé dobré rasy. U těch dobře smýšlejících špatné rasy se to asi musí udělat tak, že je nasadíme do práce někde v říši, jinde a budeme se starat o to, aby už neměli děti, protože je nechceme v tomto prostoru dále rozvíjet. Ale nesmíme je odradit. To vše je řečeno jen teoreticky. Pak zůstávají špatně smýšlející lidé dobré rasy. Ti jsou nejnebezpečnější, poněvadž je to rasově dobrá vůdcovská vrstva.
Musíme uvážit, co s nimi uděláme. U jedné části špatně smýšlejících lidí dobré rasy nezbude nic jiného, než se pokusit usídlit je v říši, v čistě německém prostředí, poněmčit je a převychovat jejich smýšlení nebo, když to nepůjde, postavit je nakonec ke zdi; poněvadž vystěhovat je nemohu, neboť by tam na východě vytvořili vedoucí vrstvu, která by se postavila proti nám. ..
https://mzv.gov.cz/file/198483/Microsoft_Word___HeydrichCesky.pdf?fbclid=IwY2xjawR9g4lleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBuR2RuV2pSMU5zTUJsaUd0c3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHlu1uadu4xDHf9d1CMaA7ZHDiuDjqziLbd-TwhRXSBkANeB1RtvuxCyonz9H_aem_rjAc9jPeWIZw-PEmq_eOiQ
Hrozné. Toto by měli čist v hodinách dějepisu na škole!
To je těžko realizovatelné. Naše mladá garda, která už brzy převezme řízení tohoto státu, má se čtením i chápáním trochu problém.
„Trochu problém“ je hodně slabý výraz.
Asi jako někdejší „žlutá sodovka“, ale naředěná vodou…
Tady je takový mimoběžný vzkaz pro AI-soplivca :
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kultura-chlebicek-umela-inteligence-nemuze-za-vase-literarni-kauzy-306741
Vznikl by vůbec Harry Potter, nebo v jak odlidštěné podobě – kdyby paní Rowlingová nepoužívala výhradně svou fantazii, ale tyhle tupé elektronické sračky?
Umím si představit třeba text :
„A ta její chůze – chodila takovým stylem a s takovou elegancí pohybů, že se z okolojdoucích mužů stávaly lavičky. Lavičky toužící po tom, aby na ně alespoň na chviličku usedla“.
Ale jestliže pojebaná mašina, spotřebovávající megawatty jen k vnějším projevům lepší databáze, bez sebemenších náznaků lidské inteligence – kterou někdo opravdu oslovuje „zlato“ a bere vážně její „inteligenci“, napíše naprosto přesný opak – a lidem to nepřijde divné, pak je „něco hodně špatně“.
Soplivče, v horizontu nejméně dvaceti let zapomeň na ty své fantasmagorie, které sem furt lepíš.
Jsou to zatím a stále jen hromady elektroniky, hromady polovodičových pamětí, nakrmené selektivně vybranými daty – vždy podle účelu a záměru investora.
Bez jakéhokoli vztahu ke skutečnému lidskému myšlení, fantazii i inteligenci.
Kurvapičovolekámokarfiól
Je hlavně hrozné, že těmto mentálním fekáliím a zblitkům jako produktu blouznivého německého kretenismu nejhorší sorty nábožně naslouchali desítky milionů stejně debilních Němců a ve jménu tohoto ideového zcela od reality odtrženého blouznění, jehož idiotická povaha je zřejmá již na první zběžný poslech, také jednali a pokoušel se jej v reálu naplňovat. Pro tohle prostě neexistuje žádná omluva. Tehdejší Němci jednoduše prokázali kolektivní abnormální míru debilismu a idiocie. A žádné jednotlivé výjimky nic neomlouvají. Mentální skřet typu Heydricha byli jen výslednicí tehdejší nacionálně-okultní německé hromadné demence. A současné chování figurek jako poSSert ukazují, že současní Němci si prostě žádné ponaučení ze své idiotické historie nevzali.
👍
Děláte chybu, když Němce podceňujete. To není nějaké poblouznění, to je prostě vlastnost, mentalita národa.
Ukazneny hovada nemecky , postavis pred ne nekoho ,kdo na ne zacne z podia hystericky rvat a uz se nechaji zfanatizovat udelaji vsecko co chce. A este vic.
Místo toho šlo celé Brno školou povinné, povinně na film Vlny s debilním Mádlem.
Koudelka právě proti tomuto protestoval. Ale já to vyprávím vnučce, má 11 let. Už ví, že co slyší doma, nemá říkat ve škole.
No vidíte a v jiných rodinách dítě neposlouchá a matce kvůli politice nadává. Protože je ze školy vymyté.
informace, která snad ještě nezazněla
https://www.youtube.com/shorts/TpgrVq1Wv40
Surda:
Aha. Takže Čuňas byl na zasedání českoněmecké společnosti. Slyšel to všechno – a tiše se zateteliv rozhodl se že těm untermeschen zasolí a bude se raodostně dívat, jak je to pálí. Když už v tom 19. století nevyhynuli, jak měli, sebrali mu jeho vlast v 18 a znovu ve 45 – tak jim aspoň udělá pořádný bebí.
Taky je to kur*a vlastizrádná. Oni jsou z toho hákenkrojclandu tak podělaní – asi kšefty!
Všechno zaznamenat a ve volbách ty jejich postoje připomínat.
Dva různé pohledy:
„Nenávist v Pohořelicích. Památník obětem odsunu Němců někdo zhanobil hákovými kříži“ (Aktuálně).
„Aktivisté natřeli soše E. Beneše v Brně ruce červenou barvou.(Iděs)“
Ne, ne, ne. Sochu E. Beneše nezhanobili, to byli hodní aktivisté, takoví, co akorát zapalují fabriky.
Je vidět, že dění je nutné hodnotit a komentovat s použitím ideologického pohledu. Páni redaktoři by se cítili v Rudém právu v roce 80 jako doma.
Admirál:
Páni redaktoři už jsou tu jen od toho, aby udržovali naživu jeden hezkej naratýv.
No, a nebyli to náhodou nacisti? By to nemělo pohoršovat.
Já tedy přeji každému nepříteli co nejvíce hrobů a v žádném případě bych jim nebránila v pietě. Ale měli by to konat tiše, nenápadně a soukromě.
Tak jsem se koukal na záznam z akce, který tu byl dříve umístěn a musím říct jedno. Ten zakyslý „antikomunismus“ (antilevičáctví )nás přivede maximálně tak do prdele… Tady je nejlíp viditelná ta snaha o spojování a „levice ani pravice už neexistují“. Stačilo! akci skrze své lidi a sítě zpropaguje a panu Čumpelíkovi není dost „hoch nóbl“, tak tam na kameru vykřikuje nějaké zbytečné soudy. Jak kdybych slyšel pětiopozici. Já vím, levice, jako mouřenín, je dobrá jen tehdy, když jdou využít její zdroje. A až světla zhasnou, může (musí) jít. Takže tolik asi k nepolitické politice, spojování se, neexistence levice a pravice a „všichni jsme vlastenci“. Ješitnost a zakyslé antilevičáctví („antikomunismus“) některých, kteří stále mentálně žijí v roce 1992, způsobí jednou rozklad celé alternativní scény. A levici/Stačilo! bych doporučil asertivní jednání ve stylu pána ze Stačilo!, co konfrontoval Čumpelíka. Kdo si totiž neváží sám sebe, toho si neváží ani ostatní.
Přesně proto je zapotřebí dělat víc než jen demonstrace a kulturní války. Pokud nebudeme schopni dělat nové „Sokoly, České domy a další organizace,“ bude vždycky jediným výsledkem rozhádání se na demonstracích.
Tenhle symptom nás provází od první Vrábelovy demonstrace a čtyři roky se na něm nic nezměnilo.
Souhlasím! Vidlákovna je v tomto směru průkopníkem a doufám, že zároveň i „první vlaštovkou“. Starého psa zřejmě opravdu novým kouskům naučit nejde, takže na to musíme prostě jít jinak, cestou neprošlapanou.
Psa naucis co chces , nezavisle na jeho stari..
I husité nebyli jednotní.
A taky kvůli tomu dojeli. Svatoplukovy pruty a poučení žádné
Máte pravdu, že Čumpelíkovi se to nepovedlo, možná snad to myslel dobře, že nechtěl zviditelňování se stran, ale zase Stačilo do toho něco investovalo, tak bylo fér, aby si i udělali marketing.
A ten zakyslej antikomunismus mě taky sere, jen přepisujou dějiny ty fašounský šmejdi.
Pravice a levice tu autentická žádná není – minimálně v parlamentu ne, mimo něj nejspíš to samé.
Jen se pletete v tom, že by „to mohlo způsobit rozklad celé alternativní scény“. – Alternativní scéna už byla zcela rozložena. Žádná tu není. Mimoparlamentní je mrtvá a ta parlamentní – ANO a Moto jsou zcela systémové strany, pro které je vystoupení z EU, NATO, OSN a WHO nepřijatelné a SPD je taktéž systémová strana – Radim Fiala bere velké EU dotace pro své firmy + za Babišovo vlády dostávaly jeho firmy veřejné zakázky na úklid a ostrahu ministerstev atd. SPD (minimálně její vedení, nepočítám v to nějaké jednotlivce někde na obci) jsou alternativa jen naoko nikoliv autentická vlastenecká strana, jsou to političní podnikatelé v lepším případě v horším BISkou ustájená strana na kanalizaci vlasteneckých voličů aby tyto nedostal autenticky vlastenecký subjekt, který by teoreticky mohl ohrozit náš systém.
Musíme pracovat s tím co je . . .
Mimochodem cestou do Brna jsem si ve vlaku vzal noviny MfDnes a na titulní straně fotka ze včerejší ranní demonstrace mj s mým plakátem, na druhé straně však lživý článek ve kterém jako o organizátorech nepíší o Obraně naroda 2., ale o Komunistech a o Čumpelíkově extempore . . . Tak to se mu fakt „povedlo“!?!?!?
Ano, zastydlý antikomunismus.
Kdysi v těchto situacích platilo „Nepřítel mého nepřítele je můj přítel“.
Ale dnes k tomu ještě paltí Ale nesmí to být komunista.
Přitom komunista na Hradě nevadí.
Zamysleme se.
Včera od 20,00 na německé veřejnoprávní tv v hlavních zprávách tagesschau.de na ard poměrně dlouhý shot z Brna. Lze dohledat v archivu. A co teprve, až dorazí v neděli Soeder a bude hlavní demonstrace!
Laco:
No, začínám mít dojem, že ta arabsko – nevímjaká migrace do Němec byl docela dobrej nápad….v konečném důsledku. Aspoň pro nás.
No hlavně že jsme tam byli označení za levičácké extremisty.
Nemáte, prosím, link?
Ten Laco ho tam už dal
tagesschau.de
a to Brno je
https://www.tagesschau.de/ausland/europa/sudentendeutsche-prag-100.html
No říkají links und rechts, takže pravičaci též a začíná to politiše provokacion
takže ani člověk nemusí umět moc německy a je mu jasné, politická provokace extremistů z prava a leva
se dozvěděli ovčané v Německu
Dík za link. Vyznění se dalo očekávat. Je známkou toho, že to děláme dobře.
Samé dobré zprávy.
Vidlák vyslovil pochvalu organizátorům brněnských protestů.
Policie dělala svoji práci, jedno pražské prase bylo odvezeno na služebnu, holt, Brno není Praha.
Bernd Posselt omlouval za zločiny Němců za Druhé světové války.
Prezident poskytl záštity brněnské akci. To ospravedlňuje Macinkovy postoje.
Macinka nemohl vymyslet nic lepšího, než aby prezident Pavel dal tuto záštitu.
Macika je rezolutní, sebevědomý a v zahraničí suverénně vystupující ministr zahraničí. ještě neměli.
Skvěle se ujal své práce pro vlast Filip Turek.
Skvěle pracuje a mluví Jindřich Rajchl.
Tomio Okamura je muž na svém místě.
Úžasnou práci odvádí Gabriela Sedláčková.
Sudeťáci svým sjezdem v Brně brzy uvidí, jak moc podělali co mohli.
Ono to bylo tak v minulosti taky. Policie už dřív odvezla některýho z těch hajzlů na služebnu, ale pak „někdo“ zvednul telefon a případ byl zameten.
Už blbě vidím, nebo vedle Rajchla opravdu stojí ten slizoun Filgas?
To tak dopadne, když vám dělá „vizážistku“ zblblá fanynka okresní bigbítové ligy…
Pardon :
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-jihomoravsky-kraj-odpurci-se-v-brne-pustili-do-ucastniku-sudetskeho-sjezdu-objevil-se-transparent-s-hakovymi-krizi-40579470
Filip Turek???
Vzdyt to je NÁCEK!!!
Zajisté. Jenže v konečném výsledku a důsledku je to všechno tak nějak pumprdentlich.
Mohl bych se zeptat co tak skveleho realne udelal ten Turek, Okamura, Rajchl a Sedlackova?
Melou hubou a nedelaji nic realneho.
Tojsme:
Mně hlavně bavorský Čuňas nasral těma výrokama o našem parlamentu a jak SPD a Motoristri nemají místo v Evropě. Co je mu kurvafix do toho??
https://pravyprostor.net/fialova-vlada-dala-1-700-000-na-propagandu-proti-babisovi/
Kontroverzní spolek „Milion Chvilek“ Mikuláše Mináře čelí dalšímu skandálu. Jak vyplývá z dokumentů ministerstva kultury, dostali lidé úzce napojení na spolek od Fialovy vlády 1,7 milionů korun na Film proti Babišovi.
Fialova vláda financovala film proti Babišovi, který šel do kin krátce před volbama. Fialův kámoš Baxa tehdy jako ministr kultury nechal prostřednictvím Státního fondu audiovize vyplatit přes 1,7 milionu korun na dokumentární film Chvilky naděje, vyrobený lidmi úzce napojených na kontroverzní spolek „Milion Chvilek“ Mikuláše Mináře, uvedl ve svém
Státní finance jdou i na horší filmy.
Zvýšení poplatků v roce 2024 byla platba pro ČT za volební kampaň Spolu…
Přesněji řečeno ne státní finance nýbrž peníze daňových poplatníků, které namísto aby byly alokovány jimi podle jejich zájmů, jsou alokovány jinými pro zájmy jiných, a to často v rozporu s existenčními zájmy platících.
Ano, máme demokracii, suverénem je občan.
Jenže ať zkusí nezaplatit….
Aleš:
Neziskovkám?
Z vašich kapes se dotuje přes stát všechno i kalhotky první „dámy“. Je tedy přirozené, že i neziskovky z toho mají slušný zisk. Rozdělování dotací je pochopitelně možné až po každoročním odevzdání cca bilionu našim zdaleka nejlepším kamarádům v nejvyspělejších demokraciích. Nejen soudružka Lejnová si to pečlivě kontroluje.
Drigon.blog.
Vyšel devátý díl z cyklu o společenském sociálním darwinismu. S názvem Rána přes prsty. Aneb smějící se bestie v akci.
O zážitku autora a o našem obranném mechanismu vůči „hrdým zrádcům“. Alias zmrdům.
Doporučuji přečíst.
Vcera jsem napsal o vlade ANO:
Kdesi jsem cetl, nikoli jen na Aeronetu, ze amici odmitli prijmout sve obcany nakazene ebolou v Africe. Jeden z nich je v Praze a nas ministr Vojtech, cituji Aeronet:
… Český ministr zdravotnictví prohlásil, že je to “čest” pro českou infektologii přijmout amerického pacienta s podezřením na ebolu! …
V dobe covidu nam velel Babis a Vojtech byl ministrem zdravotnictvi. Proste vlada ANO. Jejich tehdejsi cinnost, jejich vladni narizeni byla nezakonna, rusena soudy, ale nasi obcane je zase zvolili. Opakovane, bez zretele na jejich tehdejsi cinnost. A nyni americani zaveleli, Babis a Vojtech se jim poklonili a american s ebolou je v Praze.
A dnes napisu zase o ANO, konkretne o Babisovi :
Kdesi jsem cetl, nikoli jen na Aeronetu, o zameru Babise prodat frantikum Explosii , cituji Aeronet:
… A děje se to zrovna v den začátku sjezdu Sudetoněmeckého landsmančaftu v Brně, kdy se očekává, že vlastenci se budou zajímat o sjezd a všechno ostatní půjde kolem nich. …
Jo, prave toto je zrejme z diskusi zde, deji se vazne veci, ale vse prebiji ti sudetaci v Brne.
A Aeronet dale pise:
… Francouzská Národní finanční prokuratura (PNF) oficiálně ve čtvrtek oznámila [1], že po čtyřech letech intenzivního vyšetřování dospěla k závěru a do konce letošního roku definitivně rozhodne o možném stíhání českého premiéra Andreje Babiše. …
… Uběhlo pouhých čtyřiadvacet hodin. Jeden jediný den od chvíle, kdy se svět dozvěděl, že Francie má Babišův osud v rukou. A v tu chvíli přichází premiér s prohlášením, které šokovalo odbornou veřejnost a muselo tvrdě zasáhnout i jeho nejvěrnější podporovatele. … Andrej Babiš v pátek po návštěvě pardubického podniku Explosia a.s., oznámil [2], že stát vážně uvažuje o jeho prodeji. …
… A korunu všemu nasadil premiér sám, když novinářům otevřeně přiznal: „Obrátil se na mě francouzský prezident Emmanuel Macron s tím, že o Explosii má zájem francouzská státní zbrojařská firma.“ Babiš dodal, že on osobně by byl pro prodej, a jako argument použil obligátní formuli, že získané peníze by se mohly použít na plnění závazků vůči NATO. …
Nasimi nejvetsimi neprateli nejsou Nemci ani ti Sudetaci. Nejvetsi nepratele naseho statu mame doma. Zvolili jsme si je sami, Pavla na Hrad a ANO s Babisem do vlady a snemovny. A jenom jdouci cas nam ukaze ktery z tech dvou skudcu je horsi, zda Fiala nebo Babis. Oba dva volila drtiva vetsina ceskych volicu. Zavery z tohoto faktu si inteligentni ctenar udela sam.
Prodat něco, co mi vydělává peníze je hovadina a proto jsme to 35 let dělali. I tu Benzinu jsme nehcal Maďarům a Polákům.
Neodvádějte pozornost jinam, neřešte renoltoviny a přijeďte dnes a zítra do Brna bránit svoji vlast.
Presne, ďalšie kolo môže byť o návrate majetkov sudetakom….😟😟
Tohle mne napadlo, hned, jak ta zpráva o Macronově zájmu vyšla. Teď by mohli projevit zájem o ČEZ.
No, tak je to jasné! Holt, Babiš bude vždycky sketa! Sabat potomků nácků zbaběle nezakáže, páč chce budovat energetickou dálnici s Bavorskem. Nevím, jak by to mohlo být pro nás výhodné, bavit se o energetice s debilem, který si vypne jaderky a nechá si vyhodit do luftu plynovod….ale asi to Babišovým kamarádům a jemu samotnému bude sypat!¨Prachy z podniků, které nám patří by mohly jít na důchodový fond…ale to by si jistá skupina nenahrabala na náš úkor! Co na to uskupení kolem SPD a Motorky?! Drží hubu a krok. Taky by mne zajímalo, kdy tedy bude zestátněn ČEZ a odejdeme z lipské burzy??! Je čas začít klást tyto otázky – paralelně se protesty proti potomkům nácků.
S potomky nácků jsme to už projeli. Ti jsou tak vyfutrovaní prachama od německé lvlády, že toho nenechají. A prostřednictvím neziskovek už vymyli mladým tak hlavy, že ti půjdou do oprátky dobrovolně. Vhodné typy můžou jim dělat lokaje a zbytek bude eliminován, přesně jak to naplánoval K.H.Frank.
Ještě nedávno jsem si myslel, že Babišova matka byla židovského původu. Nedávno ale vyšly nějaké zprávy, že to byla Karpatská Němka. Tudíž nemůžeme očekávat, že by Babiš byl nějak vášnivě proti sjezdu Sudeťáků.
Velmi by mě zajímalo, jak jsou na tom členové a podporovatelé spolku Meeting Brno. Již víme, že Matěj Hollan je synem ekologické aktivistky německého původu Yvonny Gaillyové. Takže Hollan měl tu ekologii a protičeský sentiment doma od dětství. Jak je ale vůbec možné, že rodina Gaillyové nebyla odsunuta? Vždyť nám tvrdí, že byli odsunuti všichni Němci bez výjimky! To je taková logická hádanka, stejně jako když nám tvrdí, že Rusko ve válce s Ukrajinou ztrácí a zároveň prý budou ruští kozáci brzy napájet koně v průlivu La Manche (koně ovšem mořskou vodu pít nemohou).
No, po válce se ke komunistům dali i tací, kteří, že kdyby nebyli nacisti, nemuseli by být komunisti…to by mohlo stát za onou horlivostí některých potomkům se zavděčovat EU a potomkům nácků…furt někam lézt, aby se zakrylo křiváctví…se podívejte na „antikomunistku“ starou mysliveckou…co byl její tata, nebo Pávka…atd.
Poslední odstavec zarámovat.
původní Kolemjdoucí 23 května 2026 (8:44)
Ne, neodvadim pozornost jinam, protoze odhalit lidem, jaky hajzl nam doma vladne, je dulezitejsi nez slet sudetaku v Brne. A do Brna opravdu nepojedu, je mi 74 roku a chuze se stava nemoznou ….
A jeste k tomu Babisovi …
Pokud by Babis soukromy miliardar hospodaril stejne jako Babis premier Ceska, tedy pokud by prodal svoji prosperujici firmu a penize za ni by vyhodil oknem – tedy do NATO – pak by uz davno nemel vubec nic. Je to proste hajzl, ktery nas tem sudetakum klidne proda …
A pokud se francouzska prokuratura rozhoduje, zda bude Babise stihat za podivne nakupy nemovitosti, tak se zacinam divat na stihani Babise tady doma za to Capi hnizdo ponekud jinak. Asi to neni jen prazdna politicka objednavka od jeho souperu doma …
Zvláštní je že jsem letosneslyšela z Tatranu trénink bubeníků..Bývalo to každý rok a letos zatím ne. Ten jejich chaarskteistický zvuk se nedal přesdlachnout. hmm
22. května 2026
Společné prohlášení prezidenta České republiky a prezidenta Spolkové republiky Německo po společném telefonátu:
Dobré sousedské vztahy jsou pilířem každé zahraniční politiky. Česko a Německo dnes spojuje mimořádně blízké a silné partnerství.
Velmi si vážíme cesty usmíření, kterou naše národy urazily po temné a bolestné kapitole dějin. V duchu vzájemného porozumění, respektu a partnerství jsme společně ušli dlouhou cestu – a věříme, že ve stejném duchu se ponesou i nadcházející události v Brně.
Naše vztahy jsou pevně zakotveny v současnosti: v úzké a rozvíjející se spolupráci v oblastech obchodu, energetiky, dopravy, inovací a průmyslu, bezpečnosti a obrany – a především v naší společné evropské budoucnosti. Právě touto cestou jsme odhodláni jít i nadále. Prezident Steinmeier přijal pozvání prezidenta Pavla k návštěvě Prahy v letošním roce.
prezident České republiky Petr Pavel
prezident Spolkové republiky Německo Frank-Walter Steinmeier
Kolaborantská svině za všech okolností, sráč Pávek.
.. je zajímavý, jak si až do teď nenechal ujít jedinou příležitost udělat něco proti česku. je úplně jedno v čí prospěch, hlavně když se tím něco posere tady. takovej generickej kolaborant.
Taková je činnost celé pětidemolice. Když už nevyhráli volby a nemůžou to tady kurvit dál, tak aspoň dělají všechno proto, aby České Republice co nejvíc uškodili při každé příležitosti.
👍
Ne jen rudý zelený mozek !!!
Po zralé úvaze jsem se rozhodl vložit osud českého národa do rukou říšského kancléře.
To už tady bylo.
👍
Poprvé to ovšem bylo z donucení po zdravotním zhroucení. To srovnání pana presidenta Háchu uráží.
Oba presidenti zapomněli, že smíření vyřešil Klaus s Kohlem v roce 1997.
Prosím, kdo můžete, přijeďte nám dnes, v sobotu (o neděli ani nemluvě) pomoci do Brna. Dnes je pochod „smíření“ z Pohořelic do Brna, máme naplánované akce po celé trase ale hlavně na úseky Vídeňská, Křížová a Mendlovo náměstí.
Je jasné, že je práce na zahrádkách, ale to se všechno dožene…
Podrobné informace o protestech, jak šli za sebou na https://vlkovobloguje.wordpress.com
To už je jak volání Českého rozhlasu 8.5.1945
K připomenutí :
22. května 1938 začíná první etapa komunálních voleb v roce 1938. Jsou poměrně zajímavé i s ohledem na dnešní dobu.
V pohraničních německomluvících oblastech drtivě zvítězila Sudetoněmecká strana SDP usilující o zničení Československa a přičlenění oblastí k Německu. Zvítězilo se ziskem zhruba 90% hlasů. Volilo jí podle údajů 1.161.726 Němců.
V létě roku 1938 měla SDP 1.300.000 členů (z 3 milionů Němců). Jen pro Vaší představu největší česká strana měla v té době 670.000 členů (ze 7,5 milionu Čechů).
Z těch 1.300.000 členů bylo po rozpuštění na podzim 1938 přičleněno do nacistické NSDAP 520.000 lidí. Toto číslo představovalo abnormálně vysoký podíl. Sudety měli díky tomu nejvyšší hustotu členů NSDAP ze všech žup v Německu (kolem 17 % dospělých Němců v regionu oproti celoněmeckému průměru kolem 8 %).
Události roku 1938 nejsou nějaký exces. Není to ani jen ojedinělý vývoj dvacátého či devatenáctého století. Jedná se o nutné vyústění tisícileté germanizační snahy ovládnout náš životní prostor. Nezmění na tom nic pár desetiletí dnešního relativního klidu.
Zvláštní, že SdP dostala méně hlasů, než měla členů. Divná stranická disciplína. Anebo v ní byla nemalá část jen kvůli kariéře, nebo aby vydržela se zfanatizovanými sousedy.
Jirka II.
Jde zjevně o německý protinacistický postoj, jenom vy Češi to nechcete přiznat.
Byl ale marginální.
Lžete
V obecních volbách na jaře 1938 odevzdalo Sudetoněmecké straně (SdP) hlas zhruba 1,25 až 1,3 milionu voličů, což představovalo kolem 88 % až 92 % hlasů německé populace v Československu.
Sudetoněmecká strana (SdP) zaznamenala v roce 1938 masivní nárůst členské základny, která kulminovala v létě. V únoru 1938 sdružovala přibližně \(560\ 000\) členů, do července téhož roku její počet narostl až na \(1,3\) milionu osob.
Komu čemu se divím
Ach ten sjezd v Brně…
Je to, jako by na starém spáleništi, které už pomalu zarůstalo vegetací a vracelo se do normálu, se někdo znovu pokoušel založit oheň.
Ano, ještě existují pamětníci, kteří z vyprávění vědí, jak to vypadalo před požárem. Už ale nežijí ti, kterým…
Pokračování https://degener.cz/komu-cemu-se-divim/
OT : Velice zajímavý a burcující text od Šika nejen o AI ale zejména roli EÚ ma čele s tou strašnou bábou. Jak to říkal Vidlák před 3 dny, že AI a a robotika bude – ale za 20 let ? 🙂
„Nezačali jsme ještě běhat, nezačali jsme ani chodit, a už před námi stojí všechny překážky, abychom nedokázali udělat ani první krok“ aneb největší průmyslová revoluce za posledních sto let v pojetí Evropské unie.
Ještě v lednu letošního roku prohlásil Ken Griffin, miliardář a zakladatel hedgeového fondu Citadel, o umělé inteligenci, že je to „odpad.“ Minulý týden se před studenty Stanfordu přiznal k naprostému obratu. V posledních měsících se produktivita AI nástrojů změnila skokem. Technologie je hluboce výkonnější, než byla před pouhými devíti měsíci. Griffin popsal jeden z nejnepříjemnějších pracovních pátků svého života. Práci, kterou by u nich v Citadel normálně odváděli lidé s magisterskými tituly a doktoráty v oboru financí v průběhu týdnů nebo měsíců, zvládají AI agenti za hodiny nebo dny. Nejde přitom o průměrné kancelářské pozice, jde o mimořádně kvalifikovanou práci, která je automatizována. Griffin vystihl situaci, kdy vlastní zkušenost překoná vlastní přesvědčení, když řekl: „Poprvé vidím skutečný dopad přímo u nás.“
Griffin není sám. Jamie Dimon, šéf největší americké banky JPMorgan, tuto středu oznámil, že banka bude nabírat více lidí pro umělou inteligenci a méně klasických bankéřů, což je z úst muže, který řídí finanční instituci s více než 300 tisíci zaměstnanci, sdělení o transformaci celého odvětví, nikoli o pilotním projektu. V plánu je odbourat přibližně 10 procent pozic ročně. Podle odhadů McKinsey & Co. by do roku 2030 mohlo být automatizováno zhruba 30 % práce ve financích a pojišťovnictví. Na začátku tohoto týdne vyvolal generální ředitel Standard Chartered Bill Winters bouřlivou diskusi, když prohlásil, že tato banka nahrazuje „méně hodnotný lidský kapitál“ technologiemi, aby v příštích čtyřech letech zrušila 8 tisíc podpůrných pracovních míst.
OpenAI se chystá v nejbližších týdnech podat žádost o IPO a vstoupit na burzu na podzim letošního roku. Oznámila to den poté, co porota jednomyslně zamítla Muskovu žalobu, která IPO mohla zkomplikovat. OpenAI spolupracuje s Goldman Sachs a Morgan Stanley a při posledním soukromém ocenění dosáhla ohodnocení 852 miliard dolarů, na burze ale cílí výše. Souběžně Anthropic (s modelem Claude) sdělil investorům, že ve druhém čtvrtletí letošního roku očekává tržby 10,9 miliardy dolarů, tedy více než zdvojnásobení oproti prvnímu čtvrtletí, a zároveň poprvé v historii firmy provozní zisk 559 milionů dolarů. Tempo růstu analytici přirovnávají k raným rokům Googlu nebo Facebooku, jen s výrazně kratším rozjezdovým pásmem.
Anthropic ale není jen příběhem prvního ziskového čtvrtletí. Je také příběhem nového modelu zvaného Mythos, systému schopného údajně autonomně nacházet a zneužívat bezpečnostní zranitelnosti v každém hlavním operačním systému a webovém prohlížeči. Model byl oznámen v dubnu, ale jeho dostupnost zůstává přísně omezená. Přístup mají primárně americké technologické firmy a federální agentury v rámci partnerských dohod.
Právě ve chvíli, kdy se startupy s umělou inteligencí transformují z vědeckého projektu na průmyslové odvětví s bilionovými oceněními, je více důležitá otázka, kdo bude kontrolovat nejnebezpečnější modely a kdo k nim má přístup. A právě tady se tři světové bloky rozcházejí, každá s jiným nápadem, jak tohle uchopit.
Washington vsází na přístup předem a důvěru. Připravovaný výkonný výnos dle zpráv z amerických médií zavede dobrovolný rámec, podle něhož by AI laboratoře sdílely modely s vládou nejméně 90 dní před veřejným vydáním. Administrativa a federální agentury chtějí vidět model dřív, než ho uvidí kdokoli jiný, ale bez sankcí za nedodržení. Žádné pokuty, žádné zákonné vymáhání. Místo toho páky jiného druhu jako federální kontrakty, přístup na vládní trhy, reputace při IPO procesu. Administrace přitom aktivně bojuje proti státním zákonům, které by pokuty zavedly, a sází na architekturu důvěry, aby nebránila vývoji.
Čína zavedla v principu podobný systém přístupu předem, ale ne na základě dobrovolnosti. Na základě nařízení musí být každý systém povinně registrován a bezpečnostně posouzen státem ještě před tím, než model smí vůbec být zveřejněn. Pokuty až do výše 5 % ročního obratu, okamžitě vymahatelné. Je tu ale jedna věc, která čínský model zásadně odlišuje, regulace neslouží primárně k ochraně v technologickém slova smyslu, protože Čína naopak AI akceleruje a chce aby se stala automatickou součástí průmyslu. Registrace a posouzení slouží dle všeho spíše ke kontrole obsahu a informačního prostoru. Čína tedy nereguluje tolik technologické schopnosti modelů jako spíše to, co sdělují.
EU, která nemá ani jednu srovnatelnou společnost na úrovni amerických nebo čínských lídrů, postavila nejpropracovanější regulatorní rámec pro bezpečnost umělé inteligence na světě. Přenesla odpovědnost na poskytovatele – vy nesete riziko, vy prokazujete bezpečnost, vy čelíte pokutám až do výše 7 % celosvětového obratu.
A pak přišel právě model Mythos od Anhropicu a možná ukázal strukturální problém příliš přísné regulace v celé nahotě. Je totiž zajímavé, že Britské banky přístup k modelu dostaly krátce po varování tamních regulátorů, za koordinace Bank of England a Financial Conduct Authority. Evropské banky srovnatelný přístup zatím nemají. Bundesbanka žádá Anthropic o přístup, který mezitím mají instituce v zemi, jež před lety z EU odešla. Finanční ministři euro zemí se sešli na mimořádném jednání, aby diskutovali o tom, co dělat s faktem, že žádná evropská vláda k Mythosu přístup nemá. Závěr jednání? Žádný.
Tři bloky postavily tři různé zdi kolem svých dvorků, jejichž ploty jsou ze své podstaty zřejmě děravé, protože řeší vše jen v rámci svých hranic. Absurdní ale je, že ten evropský, zdánlivě nejpropracovanější je i ten nejděravější.
Myslel jsem si, že jsem ve svém hodnocení příliš přísný. Možná to prostě není tak jednoznačné a to, že EU nedostala přístup k nejnebezpečnějšímu modelu, který kdy byl vytvořen není logický důsledek architektury, kterou Brusel zvolil a která funguje pouze tehdy, když poskytovatel do jurisdikce vůbec vstoupí. Ale poté jsem dnes otevřel Politico a ta kritika na evropskou regulaci přichází z širších řad.
Christophe Fouquet, šéf největší evropské technologické firmy ASML, jejíž stroje stojí za výrobou každého pokročilého čipu na světě, to v rozhovoru minulý týden řekl Bruselu přímo. Evropa dělá AI špatně a riskuje, že z ní firmy odejdou jinam. Situaci popsal jednou větou: „Nezačali jsme ještě běhat, nezačali jsme ani chodit, a už před námi stojí všechny překážky, abychom nedokázali udělat ani první krok.“
V květnu se k němu přidali šéfové Airbusu, Ericssonu, Mistral AI, Nokie, SAP a Siemensu v otevřeném dopise Leyenové. A pak Fouquet zmínil číslo, které to vše rámuje – 99 procent strojů ASML k výrobě čipů se prodává mimo Evropu. Firma, která je základem globálního AI průmyslu, sídlí v Nizozemsku a téměř vše, co vyrábí, putuje jinam než do Evropy.
Na jedné straně komise sváže podnikatelské prostředí, na druhé chce příští měsíc představit tzv balíček technologické suverenity, který má posílit výstavbu datových center. I u toho plánu řízené ekonomiky je Fouquet skeptický a Politico poukazuje na slavnou strategii EU ohledně čipů z roku 2022, která ztroskotala společně s fabrikou Intelu v Německu.
Není to ostatně poprvé, co Evropa volí podobnou cestu – nejdříve přeregulovat a poté dotovat bez úspěchu. Emisní povolenky zdražily energii evropskému průmyslu, zatímco konkurenti budovali kapacity bez uhlíkové daně. DSA vytvořilo z EU nejpřísnější digitální jurisdikci na světě s vysokými sankcemi a přesunulo nepřímo inovace jinam. Plánovaný zákaz spalovacích motorů a vynucený přechod na elektromobilitu ochromil evropský automobilový průmysl dřív, než byl na tuto změnu připraven a otevřel dveře čínským výrobcům. Nyní AI Act hrozí zopakovat stejný vzorec.
Existuje evropský způsob, jak prohrát – postavit nejpřísnější pravidla na světě, přimět k jejich dodržování pouze sebe a pak sledovat, jak se svět vyvíjí bez nás.“
Tisící hulvátův nick a miliontá jeho vyblitá nesmyslná tapeta o UI. Ještě v době sudeťáků v Brně, kretén. Čas jít spát. Doufám, že se bude ráno kydat.
Zkuste si udělat skutečně odbornou rešerši pomocí AI. Dostanete text, který budí i důvěryhodný dojem. Na následný dotaz aby AI dodala citace dostanete textíky, které se formálně tváří jako vědecké články (autoři, název, časopis), ale v časopisech neexistují. AI totiž dodá to, co si myslí, že chcete slyšet.
Vypovídá to samozřejmě něco o lidstvu… Že slavný Homo sapiens je Homo adulator (strojový překlad slova vlezdoprdelista do latiny).
Co ve vědě pořád funguje je dobře provedený experiment a multivariantní statistika známá už 200 let, možná s moderním algoritmem, ale pořád s velmi dobrou znalostí co a jak se počítá.
Představuji si budoucnost lidstva tak, že adulator v počítači, který nahradí humanitnímu vzdělanci ve funkci ředitele společnosti řidiče a kterému bude tento ředitel plně důvěřovat, se bude snažit vyhovět svému pánovi a dojet na 300 kilometrů vzdálenou schůzku za jednu hodinu. Zabijou se tak rychle, že přitom nestihnou trefit mne. A pomalu i ostatním humanitním vzdělancům dojde, že se jim bude žít lépe jako řemeslníkům a někdo z nich mi konečně přijde předělat koupelnu.
(Aby nebyla diskuse o mé odbornosti, člen mého týmu Jan Vaněk přednášel na první české konferenci o počítání na grafických kartách v roce 2007. Pracovali jsme tehdy s neuronovými sítěmi a nakonec řešením byla statistika.)
Pardon, 200 mělo být 120 let.
Pane Štys, odborníků co cpali hlavy do písku před kameny padajícími z nebe, nebo před tím, že před operací si mají desinfikovat ruce, už tady byli mraky. Co vlastně chcete říct ? Že ten finančník světového rangu neexistuje ? Že to neřekl, že se to v jeho firmě neděje ? Nechcete se vzpamatovat ? Starý, konzervativní bankéř, který celý život spoléhal na osvědčené metody práce, je najednou pod takovým tlakem nové reality, že musí měnit zásadní názory ? To je jako kdyby hoplofob od kořene, Diestbier ml., veřejně prohlásil že lidé mají nárok mít zbraně 🙂 Když potřebujete příklad z domácích luhů a hájů, počtěte si o tomto : Téměř třetina zaměstnanců skupiny Direct má letos skončit, důvodem je přechod na umělou inteligenci. Firma přitom dál roste a plánuje výrazné zvýšení tržeb i zisku. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-skupina-direct-chce-letos-propustit-temer-tretinu-z-asi-1200-zamestnancu-302921 Jistě, místy je nasazení (pořád i při všech těchto úspěších jen začínající AI) neúspěšné, předčasné – ale na trendu to nic nemění. Už Vidlákovi nevyčítám že to jako politik evidentně neví uchopit – i jiní kabrňáci to řeší tak, že o tom mlčí. Ale co jste vy, s touto vaší reakcí, na to si p.t. Obecenstvo jistě utvoří názor. Vy…experte.
Co kdybyste se dal k jehovistům ? Stačí jim říci, že konec světa, o němž oni vědí že je tu ve stejnou dobu jako váš krach společnosti způsobený UI, nastane díky UI a máte nejen tisíce oddaných fanoušků, hltajících každý váš blábol, po kterých tak toužíte, ale dokonce i armádu dobrovolníků, kteří budou vaši víru kázat dům od domu. Ideální symbioza.
Ne – ten jehovista jste vy. Ale hlavu vzhůru, nejste sám. Mluvil jsem s jedným melounem o větrníkách a skončilo to jeho výronem (nikoliv výrokem) : „Já žádná fakta nepotřebuju, já volím srdcem !!“ 😀 P.S. A co je to UI ? 😀
Rozhovory s ovocem jsou pro vás jistě přínosem, časem jim vysvětlíte i budoucnost UI, vytrvejte.
No jen aby nevedl rozhovory i se zeleninou.
Zas bavil se s melounem jen o zákuscích, tak to bych mu úplně nevyčítal. Je to přeci jen blázen.
Hulvath? Výborné shrnutí ať ho psal kdo psal, třeba i s pomocí AI. Zdravím. Je mi potěšením. Sleduji totéž, to je i můj názor.
Avšak obávám se, že toto tak jako ostatní od téhož autora či jiných tohoto myšlenkového okruhu, nenajde pochopení ve zdejším klubu Zabudnutých Slávů. Ne ve smyslu souhlasu, z toho bych si vůbec nedovolil je podezřívat, ale chápání vůbec.
Kdyby ono úsilí a čas věnovali tomuto namísto hulákání a mávání fanglemi, v čemž se neodlišují od těch na které si sami tolik stěžují.
Ty nebezpečné nové stroje, spojení benzínu a elekřiny! Avšak i tak, kde vzíti tolik benzínu, vždyť k dostání je jen poskrovnu v plechovkách. Což nemáme spolehlivé stroje parní, s kotly opatřenými záklopkami a ventily. Při cestách lze připraviti dostatečné bezpečné zásoby uhlí a vody, ze kterých lze snadno načerpati. Kdepak, tahle pomíjivá novota nemá šanci na úspěch….
A jak AI filtruje názory a některé vymlčuje. Třeba při zadání dotazu, proč se už neslaví výročí osvobození 9. května, ale slaví se den vítězství o den dříve, AI vám odpoví něco o časovém posunu Moskvy a naší sféře vlivu, ale pravý důvod, který znají pamětníci, bohužel již většinou mrtví, je ten, že kapitulaci vojska wehrmachtu v Praze vůbec nevzala na vědomí a celý 8. květen i noc na 9.se ještě krutě válčilo, dělaly se barikády a rozhlas volal na pomoc všechny vlastence, kterých také mnoho ještě 8. května padlo. Až 9. května konečně přijel ten známý tank T 34 , který skutečně tu Prahu osvobodil. To se však nehodilo do posametové pohádky o zlých Rusech, tak první co se stalo, “ umělec “ Černý tank prřebarvil na růžovo a ten byl brzy odstraněn. Zaplaceno za to dostal miliony od německé vlády, když od něj koupila “ umělecké“ dílo, Trabanta na hliněných nohách a postavila to na zahradu německé ambasády. Vyfutrovaný „umělec“ pak svým kýči zamořil celou Prahu. To však už ta AI neřekne.
AI odpoví podle toho, jaká má tréninková data. A ta mají v rukou vývojáři, vědci pracující pro velké korporace. Zkráceně řečeno „libtardi“. Také na univerzitách, aspoň na Západě včetně nás, tyto názory převládají. Stejně je to i na mém pracovišti. Takže ptát se AI na politicky laděné téma sice může mít teoreticky smysl, ale člověk musí počítat s tím, že se doví ten mainstreamový, západní narativ.
Já to zkusila podle Vašeho vzoru s AI Gemini a dostala přesně tu stejnou odpověď, jako Vy. Když jsem namítla, že boje v Praze pokračovaly i 9. května a skončily až příchodem sovětské armády, dostala jsem nazpět, že německé velení v Praze kapitulaci 8. května vzalo na vědomí. Wehrmacht se (prý) zavázal zastavit bojové akce a opustit město, za což (prý) ČNR umožnila německým vojákům volný průchod. Dál bojovaly (prý) fanatické oddíly SS, němečtí odstřelovači z Hitlerjugend a zadní voje Wehrmachtu, které se už střetly se sověty. Neumím posoudit, nakolik je to pravda.
Pak AI uvedla, že pokud by se měl slavit konec války až zastavením bojů, muselo by to být mnohem později, protože např. na Příbramsku se bojovalo až do 12. května a v Jugoslávii až do 15. května.
Je jasné, že pokud se lidé budou dotazovat AI jako nějakého „děda vševěda“, převládne narativ těch, co vlastní tréninková data a může dojít k přepsání historie podle jejich přání. Halucinace AI do toho vnesou ještě náhodný prvek. Ale bylo by zajímavé zkusit, jakou odpověď by dal DeepSeek, který je čínský.
Nemíním žvanivou AI na netu.
Video – záznam:
Protest proti sjezdu sudetoněmeckého landsmanšaftu v Brně, včetně konfliktu a strkanic 22.5. 2026
https://www.youtube.com/watch?v=pje70K7pjZU
Díky, moc pěkné. Potřebovali bychom asi méně rozvratných eg jako Čumpelík a více pánu jako ten z 49:06 a Jirka Medula.
To je moje obézní maličkost . . . (:-!).
Vy jste ten, který řekl Čumpelíkovi, že jste mu vděčný za vše co dělá, ale teď zrovna uspořádal představení pro ČT ?
Pokud ano, tak klobouk dolů, lépe bych to neformuloval. A s tou tloušťkou to většinou v kameře vypadá horší ne ve skutečnosti.
Opět děkuji. bohužel ten obézní dojem není způsobený špatnou optikou kamery (:-!).
Copak záleží na objemu pasu? Nebo na objemu myšlenek? Mi je u prdele, jestli máte velký pupek, nebo péro. Mne zajímaji vaše myšlenky. Nebavime se přece o dietě,ale o politice.
Ano, pak když se vzdálil od kamer tak jsem mu to ještě rozvedl a trochu to s ním probral. Nakolik si to vzal k srdci však nevím.
Na základě té jeho reakce, že je dobře když bude v TV on, se obávám, že není schopen si to vzít k srdci. Ale třeba se pletu, každopádně bylo moc dobře mu to říci. Já mám totéž v plánu v Příčovech, předpokládám, že tam opět bude.
Ještě jednou má úcta za to vysvětlení.
Mimochodem podle blbce ze CNN Prima NEWS to pořádala KSČM. Takže v tričkách Stačilo to fakt nebylo.
Skoro na začátku https://www.youtube.com/watch?v=LqQNCuZY4bs&pp=ygUMQnJubyBwcm90ZXN0
Pokud se jedná o samostatnost Česka, melo by být jedno, jaké tričko máte. Hlavní je postoj na barikadě.
Jsem stejného názoru. On tam volal něco o porušení pravidel. Pochybuji, že bylo nějaké pravidlo jaká se smí nosit trička, ale schválně se na to zeptám až někoho znalého uvidím.
Je to škoda, ale pokud se někde objeví Konečná, každý ví kterou stranu reprezentuje.
Zrovna tak Rajchl.
Navíc to řešit před kamerami čt je velmi nemoudré.
Snad se všichni do budoucna z tohoto poučí.
Díky všem, kteří se zůčastnili.
Ptejte se a sdílejte info. Děkuji. Bylo to celé nešťastné.
Nejsem vašeho názoru. Za mě má pravdu s tričky s velkým červeným nápisem Stačilo! nebo SPD. Za mě ty trička jsou účelovka. Obrovské písmo na bílém podkladu. A možná i byla dohoda jen my o ni nevíme.
Trička se dají do záběru na mainstream (a byly tam) tak, aby se divák podvědomě neztotožnili s demonstrací.
Pro lidi je Stačilo! i KSČM. Zeptejte se kolemjdoucích.
Aouhlaa. Na občanský protest by se nemělo chodit v „dresu“ nějakého uskupení. Co měl na sobě pan Č.? Triko s nápisem IR? Věřím, že nikoli.
Aouhlaa = Souhlas.
Vidím, že Čumpelík dosílil pravého opaku toho, co ÚDAJNĚ chtěl . . . kdyby si odpustil tu svou scénku před novináři, tak by si účasti komunistů nikdo nevšiml, takto jim naopak nabil do jejich sračkometů . . . přitom stačilo jen si vzít K. Konečnou stranou sdělit jí své výhrady soukromě. Jsem si jist, že by to pochopila a akceptovala.
Díky za link.
Kdyby to p.Čumpelík udělal, jak popisujete, bylo by to fér. Takhle ne.
Možná kdyby to Čumpelík udělal, nebyl by Čumpelík.
Jste k sobě moc přísný. Hledal jsem na tom videu nějakého trefného tlusťocha a nenašel. Musel jsem Vás identifikovat až podle času 🙂
Obdivuji Vaši pohotovost. Takhle instantně a přesně zareagovat každý neumí.
Nebudu tvrdit, že Čumpelík je tím agentem cizí moci, k čemuž se ostatně přihlásil, ale podezřelý mi je. Od té doby, kdy prohlásil, že si váží Jana Urbana, agenta očividného. Mj. s ním udělal rozhovor na Inovaci republiky. Plný špíny, jak je pro Urbana typické.
To si s Posseltem máte co závidět…..
Ten Čumpelík je blb a už vím co mi na něm vadí, je to slizký had.
Co čekáte od chlapa s drdolem?
Ano, slizkost v něm je. To je dobře vystiženo, co mi na něm vždy vadilo. Bral jsem to, že jsou věci za které člověk nemůže a neovlivní je, ale teď se tak i projevil.
Tyto věci se mají řešit interně, řekl jsme to Čumpelíkovi do očí v pátek odpoledne, ale mlel pořád svoji. Dělá hodně záslužné práce, ale v podstatě mám z něho dojem, že je to rapl…. Z těchto rozkolů má největší radost ČT, jejich redaktoři si mohli zlomit nohu, aby byli rychle u Čumpelíka a neuniklo jim nic…..
Přesně tak. Z jeho edukační činnosti všichni čerpáme a velmi mu za to děkujeme, ale zjevně má ještě větší nezvládnuté ego něž většina z nás. Smutné. Fakt odvedl kus nezastupitelné práce, ale zdá se mi, že teď když jsme se zapojili i my ostatní, má pocit „ukradeného“ projektu a když není středobodem kamer on, tak strhává pozornost na sebe i za cenu destrukce práce, kterou na této záležitosti doposud odmakal.
Vidláku, asi by to chtělo:
– aby se mu někdo z vedení STAČILO! osobně ozval a omluvil se. To my ješitní chlapi máme rádi.
– asi by ho to chtělo posléze nominovat na ocenění vlastenecké scény, které se uděluje každoročně ve Slovanském domě a měl by to udělat někdo od vás.
Víte, já jsem tu akci brala jako protest všech, co nesouhlasí se sudetoněmeckým sjezdem.
Proto mi vyrazilo dech Čumpelíkovo extempore.
A to si vážím toho co dělá.
Děláte chybu. Vypálené sirky se nevracejí zpátky do krabičky. Jednou se Vám to vymstí!
Asi nejen vy máte ten dojem.
Jak funguje smíření po německu z Rádia Universum.
https://www.radiouniversum.cz/files/smush-webp/2026/05/Lidice-516×315.jpg.webp
Ano, Němci během své čtvrté říše usmířili desítky milionů lidí. Například na území bývalých svazových republik to bylo přes sedmdesát tisíc hromadných usmíření celých obcí včetně nemluvňat, často v dřevěných kostelech.
Jste si jist číslovkou označující pořadí říše?
Já jen že se obvykle potkávám s označováním té současné za IV.
Máte pravdu, třetí říše.
Měli úžasné velení. Morální majáky této sekty:
🕎👹byla denně vystavena bití, odepření jídla a vody a neměla přístup k základní hygieně. „Představte si, jak zacházejí s palestinským lidem, když takto zacházeli se mnou jako s německou občankou“.
Gaza flotilla activists recount ‚super sadistic‘ torture, sexual abuse during abduction in Israel vyšel 22.5.2026 na thecradle.co.
To je aktivistka z flotily co před vypuknutím Gazy tahala nelegální migranty do Evropy ?
Nacisté jen okopirovali židovskou ideologii. Vžďyť ani židé to nepopíraji. Potřebovali Hitlera, bo holokast a to je záminka, jak vydirat celý svět, aby mohli likvidovat veškeré odpúrce sioniznu.
Sto hodne blizko historicky skutecnosti..Gene.
Ad Gene / paw: „Jste hodně blízko historické skutečnosti, Gene.“
Souhlas. A většinou lidí odsouhlaseným ideovým kořenem – tudíž aktivní iterací aktuálně převládající realizace boho-lidství (neboli historické skutečnosti) je sémantický model boha Abrahamovy smlouvy v Mojžíšovsko-talmudické prováděčce. Vyhladit, vyhnat, zotročit. Gn 15 atd.
Skrze Petro-pavlovské křesťanství, prodávající Jahveho Abrahamovy smlouvy jako Ježíšova Otce, jsou s tímto modelem skoro všichni pasivně v souhlasu…
Takže čemu se na kultuře obětování druhých většinově divíme? Musí vládnout zločin, lži, zotročování, okrádání za bílého dne, války…
To je ideovým/duchovním obsahem a zaslíbením Abrahamovy smlouvy přikazující obětovat ty druhé, „podřadné“… Viz Gn 15 atd.
Díky, dám dál
Ad.Tymákovan s foto Lidice
Já vidím jedno pozitivum v pořádání sjezdu sudeťáků, Pávek díky tomu neobhájí druhý mandát.
Kdyby tak s sebou stáhl i loutkovodiče s celou familií a equipou … to by byla krása.
Moc bych si to přál! Bohužel si tím nejsem jist. I po tom všem, co vykonal i nevykonal nebo prohlásil, v kancelářích stále visí jeho podobizny. V lepším případě jeho voliči JEN mlčí, a už ho neadorují. Pátá kolona za něho jistě najde náhradu… Peníze na kampaň možná přitečou i od SdL…
Byl jsem mile překvapen, že portrét PePy 107 nevisi nejen u dcery na základce, ale ani u syna na gymplu (Rumburk.. v minulosti mediálně proslaven dílkem uvědomělého studenta o dezinformatorce Zwyrtek-Hamplove).. větry mění směr👍🏻
Tradice založená Zemanem…
naše lidi jsou tak vypláchnutý, že si nejsem jist
Dnes jsem si chvíli povídal s AY o možných směrech vývoje zde a v okolí. Result byl následující:
Scénář 1: Plíživé uhnívání v superstátu (Uhnije) – 55 % (Elity dál drží kormidlo a utahují šrouby, CBDC, regulace webu a všeho ).
Scénář 2: Náhlý kolaps a rozpad (Přetažení struny) – 35 % (Ekonomický náraz do zdi, blackout, sociální chaos).
Scénář 3: Vnitřní rekonstrukce skrze nové lídry – 10 % (Úspěšná vzpoura zevnitř systému v případě, že by se v rozhodujícím množství států dostali k moci reformní politici – matematicky vzato je to takzvaný součin pravděpodobností ).
Scénář 4: „Regionální opevnění“ (Vícerychlostní rozpad)
Vícerychlostní pevnost Západu by byla odsouzena k postupnému, ale nezvratnému chudnutí. Život z podstaty by jim sice koupil nějaký čas, ale bez reálných, levných surovin z východu by jejich průmysl dál upadal. Střední Evropa by v tomto scénáři měla historickou šanci – pokud by si udržela vlastní měnu a veto, mohla by se stát suverénním obchodním mostem mezi chudnoucím západním jádrem a surovinově bohatým zbytkem světa.
AY k tomu mimo jiné napsala:
Právo veta je právní štít. Dokud existuje, Bruselská komise a velké státy musí s každou zemí vyjednávat. Nemohou si dovolit menší státy úplně ignorovat.
Po vetu veta: Jakmile se přejde na stoprocentní hlasování kvalifikovanou většinou, nastane okamžitý zlom. Komise bude moci schválit jakkoliv destruktivní dotační program, migrační kvóty nebo unijní daně. Odpor lokálních vlád bude právně bezvýznamný.
No je to jen Anča Ynteligentní a odpovídá prý tak, aby spoludiskutujícího udržela u konverzace, takže bych tomu nepřisuzoval nijak závratnou důležitost. Ale na druhou stranu se AY celkem dost a celkem často snažila o ukončení diskuse, což jsem u řešení technických problémů zatím nezpozoroval.
Jenže ten život z podstaty moh západ provozovat právě po těch 30 let po plyšáku, když získal nové trhy a teritoria k vykradení, jako jsme my. Teď už vyžral zdroje a expandovat už není moc kam, protože jediné státy, které drží další zdroje mají taky jaderný arzenál.
Já bych k tomu dodal, že Anča to zřejmě opsala od profesora Parkinsona. Téch 10% u bodu 3 si ale vymyslela. Parkinson uvadí, že se jedna o čisté teoretickou možnost a že jediné, co funguje, je „založit úplně novou instituci na úplně jiném místě a s úplně jinými lidmi“ 😀😀
Jestli to nebude tím, že sama zatím není sto něco, cokoliv vymyslet, ale jen reprodukuje již jednou vyřčené? I když leckdy v nezaznamenaných souvislostech.
Protest proti nafouknutému nic se vydařil.
Zatímco nafoukaný nikdo utřel.
Všakvyd:
To se říkávalo i v letech třicátých, že je to nafouknuté. Jen ten Jung, ničema jeden jasnovidnej prohlásil cosi o plavé německé bestii, která se zmítá ve spánku.
Že na záběrech jejich srazů a sjezdů z té doby těch plavých je….
Všakvyd:
Proboha – to byl symbol!
To zní moc dobře, snad to bude další dny ještě lepší.
Já za sebe jsem strašně zklamaný, ale dneění zkouška fyzických možností dopadla ěpatně a já ze zdravotních důvodů do Brna dorazit nejsem schopen, aniž bych tím opravdu příliš riskoval.
Ten smradlavý tlustoprd se svým arménským kamarádem vlastně ve všem, čím se chlubili, selhali. Vytahovali se, že zničil Vidláka a sebrali mu řidičák – Vidlák to ve skutečnsoti vyhrál. Vytahovali se, že jdou po Okamurovi – Okamura je předseda sněmovny. Vytahovali se na Rajchla a Rajchl je v parlamentu. Jediné, co je drží nad vodou je ochranná ruka mvcr, bis, soudů a prokuratur. Jinak nedokázali nic. Spíš jsou všude k smíchu jako loni v Příčovech.
A časem na ně dojde, snad to už nebude dlouho trvat.
No ta socha Beneše natřená červenou barvou, to vypadá vyloženě na ně. Nebylo by to poprvé. Ovšem počítám, že byly předem „nečekaně porouchány“ kamery v celym okolí, takže se zjistí hovno.
Podle mých informací to udělal Tomáš Kočko z MZH, ale máte pravdu že je to stejná stvůra jako Pšenák, tak mohou být kolegové.
Co ta parta,Stohoven,trenky PP nesehnaly.
Přijde mi, že od doby, co se nemůžou spolehnout na Vykulbulvu a jeho ochranu, celkem dost výrazně ubrali. Nebo tak: implikace zjevná (zatím ještě zcela) není, ale korelace je nepopiratelná.
Tenkrát na těch videích od petičního stánku to bylo úplně směšné. Přišla tam ta tlupa, začala tam ty stánkaře šikanovat a policie jim u toho vyloženě asistovala.
Já sympatizuji s duchem těch protestů, ale není Vidlákův obdiv k formě poněkud přeceněný ? Překročil dosah „dezolátskou bublinu“ ? Nehraje čas spíše proti ? Dneska mladí (t.j. ti co už nezažili socialismus, čili do věku cca 40) jakž takž mentálně pobírají události 1968 – tyto o které jde teď, jsou jejich pojmovému obzoru asi tam, kde nám vznik ČSR v 1918…
Doufám, že i pro ty z druhé strany. Ale jen doufám, druhá strana je úplně jinak indoktrinována.
Hulvatth napsal: 22 května, 2026 (22:23)
Byl jste tam?
Trendy pro nás jsou skutečně nepříznivé (hlavně ti naši mladí jsou vesměs katastrofa), ale zdá se mi, že Sudeťáci si pro sebe nezvolili vhodný termín a že teď máme šanci u nich vytvořit takový dojem, že je to příště ani nenapadne. Fakt přijeďte do Brna podpořit protersty. Má to cenu!
👍
Kdyby žili pamětníci Lipan, to bys viděl tóčo!
Čtyřicátníky tolik nepodceňujte. Podle mého záleží víc na sociální bublině, než na věku. Podílí se na tom rodina i pracoviště – tam se člověk vyskytuje nejčastěji. A také mají vliv existenční starosti – když musíte vlastní prací uživit sebe i děti, máte méně času si klást otázky.
Já měla štěstí na to, že má širší rodina, včetně té manželovy, je názorově dost různorodá, od levicových názorů, přes křesťansky zaměřené, až po pravicové názory vlastníka menší firmy. Vyprávění prarodičů o událostech, které jsem nezažila, jsem měla moc ráda.
V práci převládají „libtardi“, jako asi všude na univerzitách. Je to uzavřeností té sociální bubliny. To znamená – voliči Fialy, v lepším případě Babiše. Ti starší jsou často bývalí komunisti, ale mezi nimi jen jedna kolegyně, která nepřevlékla kabát.
Česká TV téma zase vymlčela, jen samá pravda a láska a smiřování, pár sekund, o proti demonstraci nic. To déle řešili, zda Češi v létě pojedou na dovču do Chorvatska nebo radši na Lipno a zda s rodinou či single.
Neviděl jsem ČT, ale věřím Vám to. Nicméně se domnívám, že teď se nehraje o mínění Čechů, ale o dojem, jaký si od nás odvezou ti skopčáci. Myslím, že značné části z nich to zatím radost nedělá. Proto souhlasím s Vidlákem, vydržet a stupňovat tlak až do neděle. Myslím, že je našlápnuto k dobrému výsledku. Jen vydržet a ještě přidat. Pojďme do toho!
Ano, německých médií tam bylo hodně, fotili a natáčeli o 106. Možná víc, než českých. Hodně kameramani mluvilo německy. Je to asi, ten pokusný vypuštěný balónek, hodně zajímá. Takže v neděli, aspoň 5 000 lidí!!!!
Souhlas
Jo, souhlas. Oni si nepřijeli pro potěmkinovu vesnici a propahandu „české“ televize. Oni si přijeli pro reálný výsledek experimentu s vypuštěným balonkem. A tam to vypadá, že 85 let zas tak velký posun nenastal: pár nadšených kolaborantů, kterým aktuálně (zrovna zase) nic nehrozí, pár těch, co je jim to fuk a většina si myslí svoje. A ti nejodvážnější z nich to riziku navzdory říkají i nahlas.
Plně souhlasím. Podle mého je mezi normálními účastníky spousta lidí, zvyklých jezdit do míst, kde kdysi jejich předci žili. Tam se k lidem chovají slušně a naši také. Oni jsou rádi jak je tam hezky, naši za pochvalu. Teď jim jistě tvrdili, jak Brno bude stejné. Ti lidé totiž nejsou těmi, kteří by měli něco dostat, ti už byli odškodněni doma. O velké peníze tu jde pro Posselta, Lichtenštejny a podobné. Pokud tihle lidé přijedou domů s informacemi, že nemáme nic proti nim, ale sudeťácké srazy tu nechceme, bude to naše velké vítězství. Proto je práce všech včetně Vás k nezaplacení.
Ano, ti obyčejní lidé, ty vyhnané ženy a děti byly také oběti a teď jsou zase oběti. Oběti zneužití.
Ty oběti by nám v případe vítěztvi Hitlera, by nám pěkně zatopili.
To samozřejmě nerozporuji, jen si myslím, že jim to už docvaklo. A také nechtějí dostat po držce znovu, pamatují i co dřiny byla poválečná obnova. Jen doufám, že by jim Brno mohlo otevřít oči co se týče Posselta a jeho bandy.
Pane Tymákovan,ti rozjeli tuto propagandu skoro všude a zblblá mládež jím to žeré. Však se podívejte na Německo,znovu zbrojÍ,nepřípomina vám to situaci před první, nebo druhousvětovou válkou? Evropa odstříhnuta od ropy a plynu, tak jak Japonsko, koncem třicátých let. Prostě utvořit tuto situaci, poštvat jednoho proti druhému a z toho mít zisky. To je dnešní systém. To je systém bankéřů, kteří mají pod pantoflem skoro celý svět.
Plný souhlas, ale já psal o těch starších, co znají válku alespoň z přímého svědectví rodičů a přijeli do Brna. Ne o mládeži pod padesát let věku, tam je to asi ještě horší než u nás. A ano, připomíná.
A jsme zpátky o vlivu hlupáku.Tento systém podporuje nacistické ideologije a přitom likviduje národovce . Kdo může taký systém podporovat? Jedině hlupáci, kteří si serou do vlastního hnízda. Znáte jedinou stranu, která má zájem svrhout tento systém? Znáte jediného člověka, který chce změnit tento systém?
Děkuji. I Za kolegy z Brna, kolem pana Řezníčka, kteří to nejvíc odmakali.
Neděkujte, děkovat musíme Vám zvláště my, neschopní dorazit. Pan Řezníček a celá jeho parta svítičů, to je fantastické. Věřil jsem, že jej v Brně potkám a osobně poděkuji, ale opravdu to nezvládnu. Moc jsem chtěl, jak jako občanskou povinnost, tak za Němci zabitého dědečka.
To je v ČT bežné. je to vlastně stejné jako za komunistů. Koncem 80. let se v Polsku stávkovalo, v Maďarsku Viktor Orbán stál taky v čele odporu proti těm, kterým sloužil náš současný prezident. Ale večer v Televizních novinách slavnostně otevírali čističku odpadních vod v Novym Strašecí.
Podobně i dneska, když Rakušan dohnal tu nešťastnou pani Šimůnkovou s sebevraždě, večer ve zprávách o tom nebyl ani ťuk a soudružka Augustová jako zkušená profesionálka si se situací poradila stejně dobře, jako když v listopadu odsoudila ve studiu Kontakt řádění protisocialistických živlů.
Ostatně nedávné obří demonstrace ve Skotsku byly taky zdárně zameteny.
Ale jak mladý Posselt řádil na sjezdech v Mnichově a řval o revanši, to ta totalitní TV do zpráv dala každý rok. I ty dlouhé stoly a pití piva, objímání se a kývání ze strany na stranu. Kdo ví, jestli se tak k večeru rozšouply i ty babky. Tenkrát se to ideologicky hodilo, dnes ne, tak to vymlčí.
Prý dvě stovky demonstranťů. Ale nevím, kde to řikali. Seděl jsem u počitače …
No, on Ten Posseltův čtvrteční projev byl poněkud smířlivější, než je u něj obvyklé, ale zas taková smiřovačka z jeho strany to podle mě nebyla. Taky jsem to Bartoníčkovi z Aktualne.cz na jeho dotaz napálil mezi „parohy“, že ten Posseltův „omlouvačný“ projev byl falešný a prázdný. Vůbec v něm totiž nemluvil za sebe jako za Němce, ale mluvil o vinících v 3. osobě, jakože oni, Ti nacisti, a že teda je si vědom toho, že mezi nacisty byli taky nějací ti Sudeťáci. Takže já tu jeho „omluvu“ neberu. Podobně jsem při debatách se Sudeťáky upozorňoval na to, že Bernd Posselt, když se jednalo o našem vstupu do EU, tak že dělal všechno možné proti naší republice a že tudíž, když tentýž člověk dnes se jakože „omlouvá“, tak že mu to nevěřím. A zdálo se mi, že to u nich rezonovalo a že tento argument zabírá. Takže si směle neskromně říkám, že kdyby v brzké době čistě náhodou Posselt coby Sudeťácký Fürer skončil, tak že jsem k tomuto kroku své polínko přidal také já . . . (:-!).
Pískání při pietě není neslušnost, když kytku na hrob vašeho dědy pokládá vnuk jeho vraha.
Ale ty německé babky, co přijely a těšily se, že budeme odprošovat, těch mi bylo skoro líto. Musí ještě tato generace vymřít na obou stranách, ale to už možná bude konflikt další. Německo povzbuzené 5% HDP z ostatních států EU zaze hrrrrr na Rusa.
👍 🎯 1️⃣⭐
Škoda, že se Posseltovi tehdy nepodařilo zavřít nám dveře do EU… Škoda….
Ale jo, jasně. V tomto smyslu máte pravdu. Já jsem se však na tom Posseltově jednání při našem vstupu do EU snažil Skopčákům demonstrovat, proč jimtu jejich a zejména Posseltovu omluvu nevěřím. A zdálo se mi, že tento argument fungoval.
👍 🎯 1️⃣⭐ 🥇 🏆 🙌 🎖️
Taky si to říkám.