Krátký válečný úvodník:
V neděli došlo k výbuchu na Kerčském mostě vedoucím na Krym. Ukrajina se k tomuto útoku sice oficiálně nepřihlásila, ale výroky různých vojenských expertů a představitelů Ukrajiny byly celkem jasné. Most byl částečně poškozen, provoz sice pokračuje, ale v omezené míře. Všichni jste si o tom přečetli velkou dávku článků všude po internetu.
Hned vznikla celá řada vtipů na toto téma, naši proukrajinští spoluobčané z toho měli obrovskou radost, ba i naše kriegsministryně nezapomněla na selfíčko s fakáčem Putinovi. Prostě Ukrajina vítězí, je to skoro hotové, stačí ještě jedna ofenzíva a Putin konečně padne, sláva Ukrajině.
My Vidláci a dezoláti jsme nadšení nad tímto úspěchem mírinili. Dovedli jsme si představit, jak bude vypadat ruská odpověd. Ale oni ne, oni věděli, že Rus je na kolenou a brzy prohraje. Uměřené hlasy byly překřičeny rykem válečného nadšení, gaučoví generálové se viděli už v Moskvě.
Včera pak přišla ruská odpověď. Stovky raket, které už Rus nemá, dopadaly po celé zemi, Starlink měl výpadky, byly zasaženy elektrárny i další kritická infrastruktura. Ukrajinská protiletadlová obrana nezafungovala. A umírali lidé i v dalekém zázemí.
Mně na tom nejvíc facinovalo, jak naši pravdomluvní novináři okamžitě vypnuli nadšení ze zasažení Kerčského mostu a zapnuli nářek nad tím, jak Rusko masakruje nebohé civilisty. Samozřejmě zcela nevyprovokovaně a tak je zapotřebí ještě více válčit, posílat ještě více zbraní a ještě více dráždit ruského medvěda… asi aby použil atomovky. Pak jim bude dobře. Pak konečně zvítězíme.
Podle mě je to stále jen ruská lekce. Alespoň některé ukrajinské elektrárny budou fungovat. Ale také si myslím, že to bude opět vyhodnoceno nikoliv jako ruská zdrženlivost, ale jako slabost. Ale možná se mýlím a Rusko nám všem předvede, čeho je doopravdy schopné, pokud se naštve. Eskalace je hnusná věc. Ve válce nejvíc platí, že nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř. Dokud tohle našim intervijukům a ministrům nedojde, tak půjde všechno stále více do háje.
A teď už dnešní text:
Pamatujete na našeho energetického zmocněnce vlády Václava Bartušku? Který nejlépe věděl, jak se můžeme snadno odstřihnout od ruského plynu? Mnohokrát jsme ho tu rozebírali. Tak tento pán teď dal docela zajímavý rozhovor, který můžete najít zde:
https://www.idnes.cz/…/vaclav-bartuska-mzv-energetika…
Bohužel je to prémiový článek, ale poměrně snadno si najdete jeho přepisy i komentáře leckde na internetu či fejsbůku.
Tak i tento energetický optimista, který byl placen vládou, aby optimistou byl a zůstal, už optimista není. Naopak. Začíná před sebou také vidět konec Evropy a kupodivu najednou mluví rozumně. Zřejmě i jemu přišly nové zálohy a zjistil, že sice má velmi solidní plat, ale také solidní spotřebu proudu v jeho velmi solidním bydlení a zřejmě žádný záložní zdroj tepla. Takže se bude procházet ve svém vymrzlém obýváku a bude na tom stejně, jako každá socka.
Mimochodem… Všímáte si, že nejlépe jsou na tom teď vesničtí vidláci? Studna, zahrádka, kamna, dřevo, uhlí, zavařeniny, prasátko, maso, brambory… prostě všechno to zbytečné, co v moderním světě vůbec, ale vůbec nepotřebujeme. Jo, jo, mohli jsme jet k moři… ale brambory nepočkají.
Vzhledem k tomu, že se nám pohádali lídři a žádný jiný se zatím neobjevil a z těch našich dvou kluků ještě ani jeden nezvítězil, asi bychom se měli zaměřit především sami na sebe, šetřit síly a připravit se na nejhorší. Když jsem stál na Můstku a mluvil ke svým příznivcům, nabádal jsem je, aby počítali s tím, že nás čeká maraton, nikoliv sprint. Žádný rychlý konec vlády nás nečeká a i kdyby jedna zbloudilá střela Kinžál zasáhla naprosto přesně Strakovku při jednání vlády, díky zničeným Nordstrýmům stejně není o čem jednat. Pochybuji, že by Ukrajinci měli pochopení pro tranzit ruského plynu k nám… myslím, že těch 47 miliard vojenské pomoci je už zapomenuto.
Ne, nebojte se, on se nový lídr protestů najde. Zima a bída mu hodně pomohou. Ale než se tak stane, musíme se postarat především o sebe.
Začnu aktuálními zemědělskými radami:
V podstatě už můžete orat. Pokud jste si začátkem září rozryli trávník, tak teď už můžete půdu obrátit na celou hloubku rýče. Ještě nemusíte, ale za chvíli už přijdou první ranní mrazíky, teď už se plevel do jara nevzbudí. Pokud můžete, zaryjte hnůj a zaryjte ho hodně. Kdo hnůj nemáte, počkejte, až ze stromů spadne listí a zaryjte alespoň to listí. A kupte si nějaké hnojivo obsahující draslík a fosfor a před rytím si záhonky poprašte. Dávkování je 200 kg na hektar, tak si to přepočítejte.
Zavařujte. Především červenou řepu. Je levná a je to superpotravina. Stejně tak se teď dají koupit levná jablka, nadělejte kompoty. Kdo to umíte, zavařte si maso. Konzervy v ceně pěkně stouply, ale kilo vepřového ještě stále koupíte za relativně slušnou cenu. Ale už to dlouho nepotrvá. Cukr v minulých týdnech podražil skoro o 100%. Ceny ostatních potravin budou následovat. Už jsem tu psal, že se dojíždí turnus vepřového a pak to poskočí. Kuřata už jdou cenově nahoru a počkejte, až uvidíte jejich zimní ceny.
Kupte si med a kupte si kořalku. Obojí je solidní platidlo, které neztrácí na hodnotě. V naší zemi funguje univezálně. A kdyby bylo nejhůř, tak si trochu osladíte život a opijete se. Obojí alespoň na chvíli pomůže, obojí se nezkazí.
Kdo si chcete zasadit česnek, tak už můžete, ale nevadí, když ještě počkáte. Ideální doba na sázení česneku je, když je v noci pod nulou a přes den nad nulou. Sadbový česnek je teď právě k mání. Nezapomeňte ho namořit. Buď koupíte přímo mořidlo na česnek a nebo použijete Sulku – na lahvi je návod, jak jí pro moření naředit. Česnekové stroužky necháte v roztoku 24 hodin koupat a pak je hned zasaďte. Česnek nemá rád bohatou půdu. Nemá rád přihnojování, nemá rád zavlažování. Prostě ho zasaďte a likvidujte plevel. Nic víc.
Pokud máte písčitou půdu, můžete pomalu set cibuli. Set, ne sázet! Teď je pomalu čas na cibuli ze semínka. Cibule ale potřebuje lehkou písčitou půdu. Zacházení s ní je podobné jako s česnekem. Jen je o něco choulostivější. Ve vyšších polohách, kde bývají tužší mrazy, tam ji nesejte. Nemusí přežít zimu. Vy prostě použijete na jaře sazečku.
Znáte to: Jezte cibuli, nebude k vám chodit lékař. Jezte česnek, nebude k vám chodit nikdo. Tolik k zemědělství.
Co dál:
Kupte si pořádné zimní boty, kvalitní zateplené papuče, dovybavte se oblečením. Pekarová sice mluví z cesty, ale ty svetry fakt budete potřebovat. Kdo bydlíte v bytech a nejste dlouholetí preppeři, případně nejste na tom finančně moc dobře, vy se alespoň postarejte, abyste si doma mohli uvařit horký čaj, protože to za pár neděl může být jediné teplo, které budete mít. Kupte si táborový vařič a zásobu plynových kartuší. Případně vařič na benzín, ale ten je přece jenom nebezpečnější a musí se s ním umět zacházet. Pokud bydlíte v paneláku, zvažte nějaké lano či pořádnou šňůru, co z vašeho okna bezpečně dosáhne až na zem. Kýbl se líp vytahuje, než se s ním běhá po schodech.
A teď to hlavní… Pokud se neznáte se sousedy, teď je nejvyšší čas, pozvat je na večeři. Nemusíte jim tam ventilovat své obavy, jen se prostě spřátelte. Dokud ještě máte plyn a elektriku. Nemusíte se chlubit, jak jste připraveni a co všechno máte doma, ale zavažte si je. Hostěte lidi z okolí. Především ty, se kterými nemáte žádný vztah. Pokud bydlíte ve společném domě, buď se víceméně všichni spojíte, nebo víceméně všichni špatně dopadnete.
Vy starší, vy pozvětě nějakou mladou rodinu. Zdravé třicetileté paže a nohy vám jednou mohou být zatraceně užitečné. A jim zase může hodně prospět hlídač pro děti, který už toho moc nenaspí a má minimální potřeby.
Vy preppeři, kteří jste připravení a víte, co se dělá, když je zle, vy si také programově budujte vztahy. Nepočítejte s tím, že budete svítit a topit, když kolem vás bude zima a hlad. Buď budete muset o svoje zásoby bojovat a nebo se rozdělit. Podle mě je lepší se rozdělit a mít díky tomu stoupence, kteří k vám budou vzhlížet, než být obklopeni hladovými a zoufalými sousedy, kteří nemají nic, ale vědí, že vy máte. Opět platí – buďto to dáte víceméně všichni, nebo víceméně nikdo. Postarejte se, aby k vám lidé cítili obdiv, ne závist.
Nejhůř na tom bude ten, kdo nikoho nemá. Jste-li misantropové, máte-li špatné vztahy s okolím, tak špatně dopadnete. Je nejvyšší čas dát své letoře rozumovou uzdu, stisknout zuby, zapomenout na staré křivdy, odpustit skutečné i domnělé hříchy a začít se družit. Sudič, kterému v posledních letech vadilo každé psí hovínko na chodníku, křik a dupot dětí na chodbě, který velkoryse nepřehlédl neumyté schody, to bude v dnešní době první hromosvod i první oběť. Pamatujte na to. Dobré vztahy jsou vaše šance.
Takže dezoláti! Ukažte všem, že jste připravení. Ukažte, že se umíme stmelit a budeme držet spolu. Ukažte všem, že jsme ještě neztratili ty správné návyky. Tohle je totiž nová situace. Za vlast nebojují mladí rebelové, ti nám s nadšením v srdci páchají kolektivní sebevraždu. Vlast teď budou zachraňovat taťkové, maminy a starouškové. Tak si dejme záležet.
Václav Bartuška
není to ten expert, který z ministerstva svého času říkal, že je dobře, když v Oděsse, banderovci upálili lidi??
Že se oponenti mají vyvraždit, jako v Oděsse nebo v Srbské Krajině, kde zavražděné civilisty „schovali“ pod nově budovanou silnici?
Preventivně (v kontextu) vyvraždit a bude po problému?
Psalo se o něm, že je agresivní psychopat.
Inu, lidovec. Preventivní vraždění lidí, jde s pánbíčkem, jistě dohromady.
Pak odešel z ministerstva, někam ho uklidili. A ejhle! – před 4 – 5 lety jsem zjistil, že je to nově „expert“ na energetickou bezpečnost. Plat ze státního, okolo 100 klacků.
A v práci nedělal, nebo spíše dělal, NIC. Jeho „expertství“ spočívalo a spočívá v tom, že je dobře před veřejností zašitý a bere, jen tak, prachy. Vejminek pro vysloužilé politiky.
Tohle se děje masově. Právě TOHLE(!) neskutečně zatěžuje státní správu.
Práce milého Bartušky, spočívala v dobách mírových v tom (dle jeho dřívějších vyjádření je jasné , které straně fandí), že občas ( opravdu jen občas) něco napsal. Článek o proradném Rusku a o tom, že se bez jeho energií obejdeme. Že nesmíme být závislí na Rusku. ( O tom, že pokud nebudeme závislí na Rusku, budeme závislí na někom jiném, jaksi nepsal.) Saudy, kde dodnes stínají ženy mečem na ulici a podobné civilizované země, vynášel do nebes. Včetně obrazu božského protektora za mořem.
Skutečným expertům, ostatně, do jejich řemesla nemluvil. Neměl jim co říct.
Pro energetickou bezpečnost, neudělal, samozřejmě, nic.
Dnes také nic nedělá. Jen připouští, že bude zle. Ale na to zrovna jeho nepotřebujeme, to potvrdí každý skutečný expert.
Efektivní systémové řešení, třeba, místo eskalace, válku na UA zastavit, ho asi ani nenapadlo. Mimo jiné, nejspíš i proto, že má své mrtvoly, o kterých s uznáním mluvil.
Neskutečně zbytečný člověk.
Bohužel, není sám. Fyjalová vláda se zdá být nepřekonatelnou…
Tenhle rozhovor rok zpatky byl vyzivnej sam o sobe.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2021/10/18/politicka-plynatost-kolem-plynu-a-nordstreamu-2-zejmena-dil-viii/
Absolutne nechapu, jak je mozny, ze tam ten clovek jeste je.
Respektive, chapu to asi stejne jak je mozny, ze se k otazkam energeticke bezpecnosti dostane vystudovany zurnalista…
Tahle cast je proste nejlepsi.
Já bych se přimlouval za to, aby uhlí nahradilo jádro. Můžeme také dovážet elektřinu ze zahraničí nebo přistoupit k úsporám ve spotřebě. Což se může dít podle následujícího scénáře: Asi žádný politik to nebude chtít říct nahlas, ale pokud zůstanou ceny energií vysoké, část českého průmyslu to zkrátka zabije. Jeho velkou část tvoří subdodávky zboží do Německa a dalších západních zemí, což je výroba s vysokou energetickou náročností. Pokud cena energií stoupne třeba o 30 až 40 procent, může to být pro řadu českých průmyslových podniků likvidační. A tím pak spotřeba elektřiny klesne.
Himl, pred rokem pinda o tom, ze narust o 30-40% muze byt pro furu podniku likvidacni, za rok mame narust jeste o nulu vic a pohoda, jazz, jakejkoliv naznak o snahu problem realne resit nikde.
… ale soucasne tam ma, pravda, pro domacnosti priznivou zpravu, ze uz pristi leto bude lip, protoze tech podniku zkrachuje tolik, ze poptavka nebude. Jen zapomnel dodat, ze ani ty prachy na zaplaceni uctu nebudou.
Václav Bartuška – Studoval žurnalistiku na FSV UK a patřil ke studentským vůdcům listopadové revoluce v roce 1989.
Prostě energetický expert!
Do funkce do pred mnoha lety dosadil Promopro Vondra.
vydrzel tam celou dobu, za Sobotky, za Babise.
Nikdo nemel snahu to netahlo vyhodit.
ODS vůbec měla a má univerzální ministry. Všichni můžou dělat všechno a pak to tak vypadá, že všichni nedělají nic, alespoň pro lidi v tomto státu-
Tak tohle je geniální. 😀 Úplně to vidím napsané na nějakém transparentu.
Oni o něm Babiš se Sobotkou ani nemuseli vědět, bo ten živočich nědělal a nedělá vůbec nic. Snad jen s vyjímkou občasného pronáckovského zasmrdění v nějakém médiu.
To je přeci trafika za takzvaný listopad, co jste nepochopil?
Podobnou trafiku přeci nabídli i Mejstříkovi, seděl v Senátu přece, akorát že s nimi nějak nechtěl výt, nebo co.
Myslím, že mu vyčítali i tu knížku, co napsal o tom, jak ta „revoluce“ doopravdy probíhala a nechtěl si za ni sypat popel na hlavu. Tak s Mejstříkem nakonec vydupali tak, že dneska už po něm neštěkne ani pes. Ta Mejstříkova knížka se jmenuje „..a řekněte jim, že sametová“ a vyšla tuším 1996, nebo tak někdy okolo a je slušně tlustá, byť je to vlastně brožurová vazba. Koupil jsem si ji, mimo fakt zajímavého čtení, je v ní také spousta zajímavých fotek lidí, kteří se okolo té „revoluce“ taky motali. A pak se o nich zjistilo, co se zjistilo.
Netuším, zda je ta knížka na internetu, jestli si někdo dal práci s oskenováním tolika stran – ale možné to je. Našel jsem už na internetu i korán elektroakustiky, Smetanovu Praktickou elektroakustiku o bezmála 700 stranách formátu B4.
Ráda bych připomněla, že funkce pana Bartušky se jmenovala zvláštní velvyslanec České republiky pro otázky energetické bezpečnosti (od r. 2006). Nemělo by na něj být již podáno trestní oznámení? (Analogicky jako třeba na lékaře v souvislosti s výkonem lékařského povolání.)
Nikdy se tak ta funkce nejmenovala. Panázev vznikl něčím překlepem, a protože patrně šlo o nějaké „médium hlavního proudu“, už zůstal.
VŽDY to byl zvláštní zmocněnec a nic víc.
„Zvláštní zmocněnec“ .. to taky dává informaci, v jakém typu školního zařízení pan Bartuška graduoval.
„Zvláštní“ figura je to v každém případě.
Jak je to nyní a kde všude je na výplatní pásce, to ví jen on a zaměstnavatel ( zde ministerstvo ZV), ale v určitou dobu (2010) měl možná souběžně minimálně role dvě,
(pokud nekecal) a ta jedna měla být ve smyslu, jak píše Moruše….
Krytí musel mít velice mocné, když se ho bál vyhodit za ty fašistické řeči o zabíjení (upalování) lidí i Zaorálek….a jen mu udělal ty, ty, ty ještě jednou a..bude to dvakrát.
https://atominfo.cz/2010/09/exkluzivni-rozhovor-atominfo-cz-s-vaclavem-bartuskou-vladnim-zmocnencem-pro-dostavbu-je-temelin/
„Já jsem byl skutečně ten, kdo chtěl Rusy vyloučit z tendru, to je všeobecně známé.
Moje druhá role je velvyslanec pro energetickou bezpečnost…“
dotaz, na co je takovej zmocněn9ý velvyslanec dobrý:::::???????
další dotaz. Ví se kolik takových velvyslanců a na co máme? Dá se to někde zjistit?
Obávám se, že posledních minimálně 35 let můžete odpověď na svou otázku očekávat pouze z Langley, Virginia, USA.
Na Novinkach pod clankem jak Nemci protestuji proti jejich energeticke politice, je zakazana diskuze 😀 https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-tisice-lidi-opet-demonstrovaly-ve-vychodnim-nemecku-proti-energeticke-politice-40411169#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest199_novy_box_firmy_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Aha, uz povolena – ale byla fakt zmizela.
Před pár týdny jsem v diskusi požádal diskutéry, zda někdo nemá znalosti a zdroje k tomu, abychom mohli sledovat stavy zásobníků, ale především toky plynu z/na naše území.
Přidal jsem k tomu tento odkaz
http://extranet.net4gas.cz/nomination_ee.aspx
u něhož nerozumím spoustě technikálií. A myslím, že by se nám takové know-how hodilo.
Dva postřehy:
– nikdo moc nevěděl a dva kolegové se snažili něco z odkazu okomentovat
– kolega Lentilka se rovnou zeptal, kolik mu zaplatím za danou informaci (přičemž předpokládám z předchozí zkušenosti s ním, že žádnými znalostmi nedisponuje)
Takže „Čmelák opakuje výzvu“ – jsme schopni dát dohromady nějaké relevantní a racionální know-how k plynové problematice?
a třetí postřeh – ten komentář jsem tady už nenašel, nevím, jestli zmizel, nebo neumím hledat, předpokládám to druhé.
Nejsem expert, takže prodávám, jak jsem nakoupila. Tyhle stránky by prý snad měly být relevantní: https://gass.ga
Plus informace z oboru (manžel přivezl z vědecké konference…ale není plynař, takže jak koupil, tak prodávám). Pokud je někde plynová havárie a v potrubí klesne tlak a po opravě se znovu spouští, tak se musí zkontrolovat před spuštěním úplně každé odběrné místo. Prostě u havárie v bytovém domě se musí před spuštěním zkontrolovat každý byt, kde se plyn používá (sporáky, bojlery, karmy). Takže ve chvíli, kdy by plyn došel a výrazně by klesl v trubkách tlak (t.j. pořád by se odebíralo a už by se neplnilo), musel by se po následném naplnění zkontrolovat každý výstup v celé oblasti, kde by tlak klesl. A nějak tam zaznělo, že si to pro celou ČR nikdo neumí představit, že to není technicky možné naráz udělat. Není to jako elektřina, vypnout a zapnout.
to je preto lebo plyn so vzduchom v urcitom pomere vytvara prudko vybusnu zmes
Ano, to je důvod, proč nelze vypnout domácnosti a nechat běžet sklárnu (průmysl).
Protože sklárnu lze vypnout a zapnout podle situace (neb je jedna a má člověka, který když dostane pokyn, tak kohout skutečně zavře), ale jednou plošně vypnuté domácnosti (maloodběry) jsou vypnuty definitivně a nezapnutelně.
Právě pro sklárny s tavící pecí má vypnutí fatální účinky. Tavenina ztuhne a obnova provozu je velmi složitá.
O to nejde. Kiki měl na mysli spíše to, že jeden provoz zapněte/vypnete dle libosti. Když vám,ale “ spadne“ regulačka pro tisíc/ deset tisíc domácnosti je to průser, jak mraky, protože každou jednu domácnost musí obejít technik, jestli je před spuštěním vše zavřeno. Pak to teprve můžete natlakování.
To je naprostá pitomost, že definitivně a nezapnutelně. Několikrát za existenci rozvodu v naší ulici se stalo, že byl zcela bez tlaku.
Pamatuju si, že minimálně jedenkrát, to bylo kvůli havárii nějakého dílčího uzávěru na nízkotlaku a podruhé či potřetí kvůli kompletní výměně technologie v regulační stanici na kopci.
V obou případech se stalo pouze to, že bylo potřeba z potrubí trochu „odpustit“, aby začal proudit čistý plyn a kotle i hořáky sporáků spolehlivě chytaly. Nic dalšího nikdo nekontroloval.
Nešiřte tu prosím nesmysly.
Tak on asi bude trochu rozdil, najet kontrolovane jednu vetev v jedne lokalite a delat to po celem uzemi distribucni soustavy. Ne, ze by to neslo, ale bude to trochu jina liga.
Ta regulační stanice na kopci, je regulačka ze středotlaku na nízkotlak a zásobuje skoro polovinu městečka. Na opačném konci města je druhá, taktéž na kopci.
Pokud se pamatuju, za jejich existenci se měnila technologie v nich nejméně dvakrát, výpadek a najetí nízkotlaku byly předem ohlášené a nikdo s tím neměl vůbec žádné potíže, nikomu nevyletěl barák či kotelna do luftu.
Tady jde spis o to, ze podniku (sklarne) reknou, aby plyn nepousteli, ze neni. A podnikovy technik zavre kohout.
Reknete to same celemu mestu. Hadam, ze 90% lidi to aspon zkusi, jestli tam nejaky ten plyn prece jenom neni.
Jak to bylo s vasi regulackou netusim, ale to tom odvzsusnovani plynoveho potrubi az ke koncovemu uzivateli jsem uz slysel.
Ještě bych snad připomněl, že plynárenské/distribuční společnosti nemají ani tolik lidí, ani tolik vybavení, aby mohly postupovat „byt po bytu“. Je to nesmysl.
Ano, je to tak. Po jednom větším paneláku nás běhalo pět, byt po bytě. Poslední obyvatel po dlouhém shánění dorazil po 23 hod. Prostě lahůdka, hlavně sehnat ty lidi aby byli doma.
Tohle je uživatelsky mnohem příjemnější:
https://www.gasconnect.at/en/network-information/at-a-glance/daily-cee-flowchart#1180
Údaje jsou v MWh/den, pro m3/den nutno násobit 100x (resp. 94x, ale kdo by se s tím počítal).
9.10. k nám z Německa přiteklo cca 25 000 000 m3 plynu a na Slovensko odteklo cca 4 600 000 m3 plynu.
Soudružka „dvousvetrová“ Pekarová nás několik měsíců ujišťuje jak máme naplněny zásobníky plynu na maximu a dokonce v některých rozhovorech komentovala naplnění zásobníků jako „rekordní“. Tak se podívejme, kde je pravda (když už to nedokáže okomentovat ani „manipulátor“ Cemper.)
K předvčerejšímu dni 09.10.2022 byla naplněnost všech zásobníků v ČR 88,17%
podívejme se jak vypadala maxima naplněnosti v minulých letech:
22.10.2021 – 87,4%
11.10.2020 – 98,25%
18.10.2019 – 97,6%
2.11.2018 – 92,02%
30.11.20017 – 97,8,%
30.09.2016 – 100%
30.09.2015 – 97,39%
23.09.2014 – 100%
zdroj : https://agsi.gie.eu/data-overview/CZ
Pozor, srovnáváte tak trochu hrušky z jablky. Nejde totiž o procenta, ale o absolutní množství plynu, které je v zásobnících.
Během let docházelo k navyšování kapacity PZP, a tak zatímco max. objem PZP v r. 2014 byl 3 miliardy m3 plynu, dnes je 3,5 miliardy m3. (Dolní Bojanovice patří SPP a nejsou započítány).
Takže 88,17% v r. 2022 je víc, než 100% v r. 2014.
No tvl, „hrušky z jablky“. To já ne, to samo…
Myslím, že Dolní Bojanovice stále nemají propoj do české plynárenské soustavy a plyn z tohoto zásobníku lze využít pouze ve Slovenské síti, protože je připojen na MS Brodské.
Proto jsem PZP Dolní Bojanovice nezapočítal.
V Desetiletém plánu rozvoje přepravní soustavy v České republice 2016 – 2025 (NET4GAS) je projekt připojení do české plynárenské soustavy.
V zásobníku v Uhřicích se začal ukládat plyn 2010 v Dambořicích v roce 2016 a RWE neměnilo kapacitu od roku 2012 (kdy se vyrazně rozšířil zásobník Třanovice) tzn. kapacita z roku 2016 (100%) odpovída kapacitě dnešní.
Vím, že to k tomuto přímo nepatří, ale chtěl jsem to dát k některému z minulých Vidlákových článků a nemohl to zpětně najít – tak alespoň teď: https://www.novarepublika.online/2022/10/plany-usa-na-zniceni-evropy-jsou-uspesne-realizovany
Ad Bartuška, energoexpert, věčný Listopadový Student – hle, co vykládal v roce 2009:
Jestliže Ukrajina nebude platit za plyn, může ho Rusko v zimě zase vypnout. Velká část Evropy se tak může ocitnout i bez tepla. Řešením je tvrdý přístup vyjednavačů Evropské unie. „My plyn platíme, vaše spory si vyřešte bez nás,“ poznamenal na konferenci Eurocentra Praha pro Deník na adresu Ruska a Ukrajiny zvláštní velvyslanec pro energetickou bezpečnost Václav Bartuška.
Zdroj: https://www.denik.cz/ekonomika/zapad-nas-ma-za-energeticky-vyspele20091106.html
V Evoně mají hezké termoprádlo
Uvažuji o termoforu
Ten,kdo nikoho nemá,na tom bude nejlíp. Nebude se muset nervovat,jak jeho blízcí trpí. Nebo když umrzne vnouče.
A úplně nejlíp na tom budou mrtví:-)
Bylo jí žinantní takhle to napsat.
😉
To už je v Bibli. Bůh proklel Sodomu a Gomoru a prohlásil živí budou závidět mrtvým.
Vždyť já to říkám furt, že ten pámbíček byl nebezpečný anetický psychouš. S tou Sodomou a Gomorou to zas jednou přepísk.
OT – reklama na Kechlibarovy Zapomenuté příběhy 6
Je tam jedna kapitola z Jižní Afriky, kde proběhlo něco velmi podobného tomu, co známe z EU. Tam si na základě proroctví psychicky narušené dívky několik milionů lidí vybilo dobytek a přestali pěstovat (tedy likvidace toho, na čem byli životně závislí). Vydrželi to docela dlouho, taky bojovali proti „nesolidárním a sobeckým“ a dosáhli poměrně značné redukce své populace … prostě přesná analogie s Gretou, Německem a EU.
Hlavně si nekupujte ta lana. Už vidím.,jak privezly tahání kýble mamlas rozbije pár oken pod sebou.
ale, kupujte lana. Budou se hodit. Ten seznam „Zasloužil se o stát“ rád předám mrznoucím a hladovějícím, oni si už nějak poradí…
Homer Simpson aktualizuje článek Důvodné obavy (read 470), aby ze nezapomnělo na to dnešní nejdůležitější téma:
ZASTAVME VÁLKU !!!
To nejlepší z komentářů:
„Alternativa by měla provozovat umění možného. Hlasitě zařvat, že NATO je fůůj a agresor jsou Spojené státy , to by asi fakt nebyl dobrý nápad. DNESKA… ( Zítra může být všechno jinak. )“
Homer Simpson doplňuje: „Zítra budeme řvát: AŤ ŽIJE VÁLKA“ I to je umění možného….
Aktualizace: z těla článku byly vyňaty odstavce kolem dění na L., které s tématem nesouvisely (významné komentáře z webu jsou uvedeny pod čarou). Tam bude i chronologie následných události v konfliktu (též odkaz na strana.ua zatím s nejpodrobnějším popisem napadení infrastruktury Ukrajiny). Článek sám doznává změn podle komentářů čtenářů. To je výhoda blogu, v Hlasu lidu by to nešlo.
Dnešní článek Vidláka: poznávám v něm stín starého Vidláka (více faktů, méně apelů).
Tohle jde k jádru problému.
Vše ostatní je jen vata.
Trussová povolava NATO k řešení války na Ukrajině. Bude vojna bude
Proto tam taky je.
Trussova jeste ani nezahrala zidli, a uz je nejmene popularmim permierem v HISTORII.
A to se obvykle resi valkou.
Ale nezepomínejte, že ona předtím dost tvrdě pracovala na své pověsti na postu ministryně. A nejednou.. takže ona byla pověstná svojí prudkou inteligencí a zdravým úsudkem ještě předtím, než se stala premiérkou.
Si zkuste představit u nás Pekari…
Odemčený článek s Bartuškou je zde:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/vaclav-bartuska-mzv-energetika-zima-krize-plyn-energie-rusko-uhelne-prazdniny.A220929_112235_ekonomika_mejt&h=18EAEC129A1267BD9E1D350B9C384211
Jen pro zasmání, Veleba vždy ví….z PL dnes:
Na druhou stranu, paní Nagyová nebyla silná protikandidátka, a navíc Vystrčilovi nahrál i další narychlo „vyrobený“ kandidát Nielsen z nové strany PRO. Ten v prvním kole přebral Nagyové 11 % hlasů voličů, kteří měli chuť s Vystrčilem skončit. Neskončili a do druhého kola zkrátka k urnám nepřišli. Tak to v politice chodí a jakýsi anonym „Vidlák“, který vedl cílenou kampaň pro kandidáty PRO, to pěkně podělal. Myslím si, že když se někdo skrývá za anonym a nemá odvahu se pod své názory podepsat, že by neměl být brán vážně. Notabene v tomto případě zřejmě nejde o muže, ale ženu z jisté malé strany…
No, Vidlák by ho mohl pozvat. Myslím, že by si dobře popovídali.
Těžko… nejsem dostatečně krásná.
Veleba už stejně nevidí na oči…
Tyhle generalove po bitve…
To jako celych tech 11%, ktere dostal Neislen dame automaticky Nagyove?
Takhle nejak asi pocital hlasy Stalin.
A co treba, ze tam ty slabou Nagyovou dal Babis schvalne?
Takovehle handly jsou prece soucast standardni politiky.
Ale to by Veleba nesmel mit mezi usima slamu.
Už zase???
Sakryš, prepperské rady a my nemáme vykopanou ani studnu. Tak budeme hrabat a rozpouštět sníh. Toho je vždy na zahradě hromada, i když jsou oficiálně zimy téměř bez sněhu. Mimochodem, k těm potravinám. Vyhrabal jsem náhodou ve skříni sojové kostky. Teoreticky taky bílkovina, dá se to dobře skladovat. Asi by to také dokázalo zasytit.
Jinak, člověk tu i jinde čte všechny ty hoaxy, Fejk Ňúzy a pak už je z toho blbej, tumpachovej. Tuto noc nám několika lidem vypadával mobilní internet (všechno jeden operátor) na delší dobu. K tomu mi jeden stejně postižený kolega říkal, že včera měl nějaké to ježdění po vlastech českých a prý mu každou chvíli vypadávala navigace. Ta ovšem nebyla z mobilu, ale v autě. Prostě nějaká ta boleslavská. Člověk už vidí někde v koutku smutného Muska a chechtajícího se Vláďu a konspiruuje a konspiruuuje…
Rusové v nějakém politicko-zpravodajském magazínu cosi povídali, že Američané z jejich družicové techniky jsou dost neklidní, zvláště když jakási ruská družice se přiblížila k americké, otevřelo se její nitro, z ní vylétla menší družice, tu americkou obletěla ze všech stran a opět se schovala v útrobách mateřského satelitu. Asi typ MATRJOŠKA nebo kangoroo. Jistě se jedná jen o další z řady lží ruské propagandy.
Kopana studna… to mne taky ceka. Nejhorsi je, ze vic jak tri metry sam clovek nesmi, musi si pozvat firmu.
O té družici už psali i Novinky, takže to musí být pravda.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-amerika-tajemny-rusky-satelit-se-tesne-priblizil-k-druzici-intelsatu-40282746
Nojo, nejdriv si nejakou ruskou lez vymyslime, a pak z ni Rusa usvedcime.
To je stary trik zapadnich demokratu. Osvedcil se i Goebbelsovi.
Na česnek je ještě hodně brzy, i Ing. Kozák doporučuje sázet ozimé odrůdy co nejpozději, tj. koncem listopadu nebo v prosinci v závislosti na počasí a poloze.
Kdo neví, kdo je Ing. Kozák, tak https://www.cesnek.cz/
Půjdete na tu tichou demonstraci za mír? Učebnice se o vás v budoucnosti zmíní.
Stejně jako o Martinu Šmídovi ?
Tak tak, úplně stejně a jelikož budou dostupné všechny možné a nemožné prameny, když to teď nevypustíme do ztracena, udělají si žáci nakonec svůj obrázek o svých dědech. A báběch.
Nemyslím si, že by někdo od Boba byl schopen nazvat soudružky Němcovou a Černochovou nejvypatlanějšími válečnými husami. Takovou svatokrádež by mu autocenzura nedovolila, i kdyby to mozek lstivě vymyslel, prsty by odmítly poslušnost…
Na vysvětlenou – toto byla původně reakce na smazaný příspěvek, kde byly obě dámy takto označeny. Autor byl jiným přispěvatelem označen jako člověk od Boba (jiné označení pro elfa). S tím jsem polemizoval jak je shora uvedeno.
Docela by mě zajímalo, proč byl můj příspěvek smazaný. Nepřispívám do diskuzí zrovna často, to je pravda, takže nemám nastudované tyhlety vaše kodexy. Jen doufám, že to bylo za nějaké to sprosté slovíčko, které ale bylo použito jen na zvýraznění citového zabarvení textu a ne jako urážka kohokoli, a ne za obsah.
Něco maže Akismet (to je stroj, vlastně program) automaticky na základě klíčových slov.
Pak to musí zakladatel vše, co je v koši přelouskat a eventuálně to pustí na sklo.
Za mě moc pesimismu a málo optimismu. A nulový rozbor včerejšího, ruského protiúderu. Takže budu vyvažovat.
Češi nemají takovou karmu, aby skončili v jakémkoliv konečném armagedonu. Opravdu ne. Radit, jak co udělat je v pořádku , ale ne proto, abychom jen přežili, ale proto, že tak je to normální. Mít dobré vztahy se sousedy chceme protože je to normální, přirozené, lidské. Ne proto, aby jsme si je zavázali, aby jsme z toho těžili. Co můžeme ovlivnit , ovlivněme. Ne však proto, abychom přežili,jako zvířata, ale jako lidé. Co ovlivnit nemůžeme, to je prostě silná karma. Je však naše. Nepostihuje nás nic, co by jsme sami nezaseli. Přežít chceme proto, abychom se mohli dál rozvíjet. Abychom mohli být lidmi. Ne abychom byli zvířaty. Protivníci to dělají protože jsou primárně hloupí, ne zlí. V křesťanství to bylo vyjádřeno slovy „nevědí co činí…“ Dělejme si z nich legraci, pokud možno a pokud to jde zastavme je. Nepropadejte však nenávisti „ne zdraví, ale nemocní potřebují lékaře“. Pomáhejme si navzájem, kdo může penězma, pažemi, řadou, dobrým slovem.
Jsme dobrý národ, všechno bude v oukeji přátele.
A jaká karma je za posílání zbraní Ukrajině, jaká karma je za sbírky na tank atd…
Záleží na motivaci a na tom jestli a jak se sejdou tzv. čtyři karmické podmínky. Složitější téma, není to diskuzní příspěvek. Nicméně ty tanky , dělové kule a miliardy schvaluje asi výrazná menšina.
Zde dávám do diskuse lehce oponentní názor vůči gogovi/stridorovi/strelkovovi:
https://www.pokec24.cz/blog/larry-johnson-co-si-myslet-o-strategii-ruska-na-ukrajine/
Já tam moc oponenturu nevidím, spíš je to odraz toho, co se tam učí ve školách o SSSR a Rusku a pán zopakoval a rozvinul některá cliché. Mám na mysli zejména to o ztrátách.
Důvodem pro ústup od Izjumu, Balakleji a Limanu je prostě předejití likvidace jednotek.
Pokud bychom chtěli zabředávat do podrobností, hodí se znát místní reliéf, historii bitev a ideálně mít odtud bojovou zkušenost.
I dál se vlastně věnuje oponentuře spíše vůči své místní propagandě. Rusko není papírový tygr, ale taky není supertygr. Navíc pán zapomíná, že Rusko bojuje nominálně proti Ukrajincům, ale reálně jsou to taky z 80 procent Rusové s analogickým backgroundem .
Já mám radši více informací z místa, víc reality, víc bezprostředních a třeba i nudně technických dat a méně propagandisticko-politicko-esoterického hodnocení.
To, že začínat válku jen tak lážo plážo a nechat se za půl roku přečíslit a nechat nepříteli navozit v obrovském množství zbraně NATO, k vítězství nemůže vést, je asi evidentní závěr i bez detailních dat a zkušeností. Jaksi z principu. Stejně tak nedává smysl vést úporné útoky pěchotou proti 7 let budovaným betonovým několika liniovým opevněním z toho směru, na které byly budované. Opět – otázka selského rozumu.
Bylo by zajímavé se třeba pobavit o tom, kdy by v principu bylo pro stranu konfliktu bylo výhodné konflikt natahovat, zvyšovat svoje ztráty, nechat posilovat protivníka do míry, že se stane silnějším …
Clanek je oponentni opravdu jen velmi, velmi lehce, pokud vubec.
Strelkov take vetsinu manevru „obetovaneho pesce“ pochvalil. Strelkovova vytka je v tom, ze k tomu vubec nemuselo dojit, nebot byly jine moznosti reseni: rychlejsi, lacinejsi a velmi pravdepodobne i s vyrazne mene obetmi na zivotech.
Chyba se stala nejen na zacatku, coby nevhodna vychozi strategie, ale chybou byla i prubezna neschopnost prehodnotit takticke manevry, jez se ukazaly jako nesmyslne.
Ja s clankem v podstate souhlasim s vyjimkou dvou veci: prvou jsem napsal vyse (ke spravnemu reseni krizovych situaci nemuselo vubec dojit). Druhou vyjimku vidim v (dle meho) chybnem autorove presvedceni, ze Rusove maji cely proces pod kontrolou a dokazi ho ridit, nikoliv pouze reagovat.
Samozrejme by se naslo vice drobnych namitek, napriklad o nizkych ztratach- z reportazi vojenkoru se lze primo z valecneho pole dovedet, ze ztraty jsou na ruske strane velke. Tyhle male konkretnosti nekdy prispeji k vyhodnoceni situace mnohem vice, nezli celostni hodnoceni.
Myslím, že je značný rozdím mezi „obětováním pěšce“ a „vynuceným ústupem“.
Řekl bych, že nahlas málokdo řekne, že by nechal vyhladit jednotku vědomě jako návnadu pro následný strategický úspěch. Myslím, že toto se většinou neplánuje, že těm lidem se plánuje šance na přežití.
Co se stalo, bylo prostě racionální rozhodnutí zachránit jednotky před likvidací přesilou i za cenu likvidace části místních po obsazení VSU/SBU. Evakuace civilistů byla totiž dost málo organizovaná, i když mnohem líp, než v dubnu, kde je nechali úplně bez pomoci a dokonce jim ani neřekli, že utečou.
Tento krok je prostě vynucený předchozím imbecilním vedením války ( nebo v jiných případech smůlou, štěstím protivníka, počasím… ) , je lepší ho provést než si nechat zlikvidovat např. gardové jednotky, ale není to nic, čím by se měli chlubit, naopak měly padat dávno hlavy těch, kdo takový debakl způsobil.
Asi jako nikdo nedává na odiv svoji fikanost, kdy v ožralosti vjede autem do rybníka, ale má ještě dost pudu sebezáchovy, aby vylezl, než se auto potopí.
„Myslím, že je značný rozdím mezi „obětováním pěšce“ a „vynuceným ústupem.“
V umyslu urcite, ale oba dva procesy se mohou prolinat:
Rusove provadi takticky ustup, aby neprisli o sve jednotky a povzbuzeni Ukrajinci jdou daleko za linii racionalniho postupu (ztrata kontaktu s tylem a nebezpeci obkliceni).
V taktice vynuceneho ustupu muze byt zaroven obsazeno obetovani pesce, cim zde muzeme minit uzemi, ne zivou silu (to bych podtrhnul, onim pescem nemusi byt vzdy jen clovek).
Samozrejme zalezi na hodnoceni pozorovatele, pokud nekdo hodnoti vynucenou ztratu uzemi jako genialni plan, tak to v poradku asi neni.
Shrnul bych to takto: Vynuceny ustup mohli Rusove, vzhledem k okolnostem, vyuzit jako taktiku obetovani strelce. Ale jak rikate: nikoliv jako plan, ale jako vynuceny operativni krok v nouzi.
Ze se jim tohle vynucene obetovani muze nakonec vyplatit, bych vzhledem k jejich nepomerne vetsim zdrojum rozhodne nevylucoval.
Co se mi nelibi, je kalibrovaci pomsta bez jinych sirsich operacnich souvislosti. Mainstream muze mit v tomhle pravdu, ze jde o zoufaly krok a de fakto statni terorismus (vojensky neoduvodnene napadani civilniho obyvatelstva). Kalibrovani vojensky zisk urcite prinese, ale jen jako vedlejsi pozdni produkt pomsty, ktera zde byla prvotnim motivem, jak konecne rekl i sam Putin.
Já ještě nechávám tak 1-2 procenta naděje na to, že ty prskavky byly součástí nějakého strategického plánu a nebyly to jen akty primitivní pomsty za most. (čemuž dávám 95 procent).
Fakt je, že ve válce může být legitimním cílem téměř vše, co podlomí schopnost protivníka vzdorovat. Je jen málo oblastí, které jsou vyloučené z principu.
Ale na druhé straně, na té stupnici se to hodnocení pohybuje právě ve vztahu k účelnosti. Je rozdíl, jestli vypálím město kobercovým náletem proto, že vedu masovou invazi a tento jinak barbarský činy způsobí kapitulaci, anebo jestli co měsíc vypálím jedno okresní město jen tak, za most, za parník, za letadlo … bez jakéhokoliv strategického přínosu.
Jestli potom jsou cílem takových aktů občané, kteří by se měli stát občany pod mojí správou, tak to není úplně dobrá metoda jak je získat na svoji stranu.
Cesnek uz je v zemi, cibuli presadim o vikendu.
Jinak nejak zapadla zprava, ze Gazprom hlasi jednu neporusenou rouru z NS2 a pripravenost ji pouzit k preprave plynu do EU:
https://www.rt.com/business/564148-novak-nord-stream-supplies-europe/
Plynar by to asi vysvetlil presneji, ale matne si vzpominam, ze diky EU restrikcim, kdy musel Gazprom nechat polovinu kapacity NS1 alternativnim dodavatelum, tento plynovod tedy jel celou dobu na 50%.
NS2 nikdy nic nedodal.
Takze mozna, kdyby pustili zbylou rouru NS2 na 100%, tak by bylo vse jako driv? (dve roury x 50%)
Detailne kapacity neznam.
Je opravdu mozne, ze nez by EU milostive dovolila otevrit zbylou rouru NS2, tak zadsi necha lidi mrznout a ty slabsi umirat na podchlazeni?
O likvidaci prumyslu ani nemluve?
V pripade, ze napsane vyse plati, a EU (Fiala nerozhoduje ani o tom, kdy pujde na zachod) necha NS2 zavreny, kvuli nejakemu razitku, a samozrejme befelu od spojence, tak to jste se tam uz opravdu zblaznili a soucasny rezim je podstane horsi, nez komunisti.
Ti sice meli problemy s banany a spotrebnim zbozim, ale to jsou vsechno tak nejak zbytne veci.
Tahle umele vyvolana energeticka krize je spis prehlidka demagogie, slepe viry a ingnorace reality, at to stoji co to stoji.
Já si nejak nedokážu představit, že Rusko, které bylo donuceno složité přesměrovat tok plynu a ropy do Asie, řekne těm co se nezalekli výhrůžek ze strany USA a Evropy, děkujeme vám a my to od teď zase budeme posílat do Evropy. Já myslím, že nás v tom nechají pěkně vykoupat. Samozřejmě, pokud nastane nějaký myšlenkový obrat u evropských lídrů, což si nemyslím, tak Rusko něco málo dodá, ale levným energiím je konec se všemi návaznostmi na chod celé Evropské ekonomiky.
Naprosto souhlasim, ze nas v tom Rus necha poradne vykoupat.
Ale Nordstymy mely uzasny potencial, dala se na nich krasne predvest tupost evropskych papalasu. Kdyz by nahodou lifrovali moc zbrani na Ukrajinu, tak by se objevil olej v turbine…
Podle bylo pro Rusy mnohel lepsi Nordstrymy mit, a nechat EU papalase predvest, ze radsi nechaji lidi mrznout, nez aby pustili plyn z potrubi bez razitka.
S tim vykoupanim bych to nevidel tak zle. Definitivni kulturni odstrizeni se Rusu od Evropy a celkove preorientovani se na Asii (hlavne Cinu) je v horizontu generace a bez nasili neuskutecnitelny krok.
Prozapadni sentiment Rusu bude vzdy prevazovat a rouru by otevreli bez vetsiho premlouvani. Udrzeni se v lunu evropskych narodu je, dle meho, jeden z duvodu zpomaleneho vedeni operace.
Proc je prvni hlavni zpravou po nejakem ruskem uspechu informace o tom, ze Kyjev nebude vyjednavat? Protoze vedi, ze Rusko chce vyjednavat.
Rusum v tomhle rozumim a vzpominam na transparenty „Chceme zpet do Evropy“, pricemz jsme tam vzdy byli a jedinym omezenim byla nizka propustnost hranic/ zelezne opony.
Doslova vykopnuti Ruska, velkeho kulturniho evropskeho naroda, z luna Evropy je tragicky omyl Evropy, na nejz jeste tezce doplati.
NS zlikvidovaly USA a předtím je zneprovoznilo Německo – ale podle mne ne z úplně vlastní vůle. Byl na Německo vyvíjen tlak z USA. A ta likvidace NS si myslím že proběhla taky proto, že soudruzi z USA pokládali za možné, že Německo by mohlo v těžké chvilce neuposlechnout vůle okupanta a plynovody otevřít.
Hmm
https://www.theguardian.com/commentisfree/2022/oct/10/relax-everyone-france-has-found-a-solution-to-the-energy-crisis
Taky se těším, až uvidím Fialu v roláku. Zeleném, prosím.
Jestli on ten Hamáček v tom červeným svetru nebyl vizionář. 😀
Já bych ho preferoval v munduru vězeňském, se zřetelnými stopami po namáhavé manuální práci.
Dámy a pánové, držte si klobouky, jedeme z kopce…
https://cnn.iprima.cz/dejte-nam-rakety-dlouheho-doletu-ukrajinsky-expert-oznacil-cile-v-rusku-pro-odvetny-uder-189852
https://cnn.iprima.cz/ukrajinska-odveta-ruskym-belgorodem-otrasl-silny-vybuch-v-jaroslavli-vzplal-municni-sklad-189823
Kdybych se rozhodl zlikvidovat populaci východní Ukrajiny a kusu Ruska, asi bych postupoval přesně takhle. Postupně eskalovaný, prodlužovaný konflikt, ve kterém bych tomu silnějšímu blokoval užití prostředků, které by mu umožňovaly výhru a tomu slabšímu zajišťoval přísun zbraní, které mu zajistí možnost obrany a protiútoků. Časem i dalekonosné rakety, aby byl konflikt podporovaný i z týlu.
V takové konfiguraci by se mohli představitelé obou zemí rekreovat na společné pláži ve své skutečné domovině, kde mají (formálně druhé) občanství.
Neříkám, že to je takhle, ale nese to některé prvky takového schematu.
Jako že jsou Ukrajinci domluvení s Rusy?
Už mne ta myšlenka taky napadla, ale okamžitě jsem ji zavrhnul.
Bylo by to fujfuj, nečestné a nesportovní.
Ale zabilo by to několik much jednou ranou.
Ukrajinu ta válka nic nestojí (kromě lidí, ale na ty sere pes). Všechno platí hlupáci z EU.
Rusy ta válka sice asi něco stojí, ale o to víc vydělají na plynu a ropě při zvýšených cenách.
EU se sama sobě střelila do obou nohou, do plic a ještě do hlavy. A navíc se totálně odzbrojila.
Takže odtamtud žádný „Drang nach Osten“ už nehrozí.
S SSA se Rusové snadno domluví (vzájemný obchod za poslední rok prý stoupl o 35 %).
Stačí se podívat, jaké lodě nakupují zkapalněný plyn v Sabettě a kam ho pak vozí (je jedno, jakou mají ty lodě vlajku, ale kdo platí a pak v Rotterdamu kasíruje).
Samá pozitiva a sociální jistoty.
Jen bych se chtěl zeptat k tomu zarývání listí spadaného ze stromů – jak je to s listím z ořešáků? Z dávného dětství si pamatuji, že na rozdíl od listí z ovocných stromů jsme ořechové listí vždy jen a pouze pálili, nesmělo do kompostu, tím méně patrně přímo na záhony. Je to jen nějaká babská pověra, nebo to má racionální základ? Nerad bych to málo použitelné půdy nějak otrávil/znehodnotil…
https://www.nkz.cz/praxe/uzitkova-zahrada/listi-z-oresaku-kompostovat-nebo-ne
ýte-li do vyhledáním je tam tohu víc
Dozvěděl jsem se, že ořešákovým listím lze pokrýt záhony s vysázeným česnekem. Vytvoří se ochranný mulč proti plevelům i houbovým nemocem. Snad to pak na jaře odpudí i květilku cibulovou. Letos to sám vyzkouším poprvé.
Osobne provedeny 4 pokusy (4 roky) na oresakovem kompostu, spolu se sousedem z pudni laboratore vysoke zemedelske skoly, jez delal pravidelne rozbory.
Vysledek: Na slozeni pudy nema oresakove listi vliv, pouze se pomaleji rozklada.
To muze byt pro zapracovani do pudy dokonce plusovy argument- listi oresaku muze pusobit jako dlouze pusobici mineralovy depot.
To listí by mohlo ještě blokovat klíčení ořechů a třeba i jiné klíčení. Ale nic podobného jsem nikdy nepozoroval. Ořechové listí patří do hnoje a do půdy. Přece ho nebudu pálit nebo vozit někam jinam…
Spravne delate a ja vam vase uvahy potvrzuji.
V pribuzenstvu mam rodinu, ktera na zahrade nekompostuje vubec (kompost je svinstvo, co jen pritahuje mouchy) a veskery zeleny odpad taha do sberneho dvora. Pro hlinu pak jezdi pravidelne do OBI.
Pri dotazu, jak se dari zahradce, pak spusti nekonecne litanie o neustalych cestach do sberneho dvora a tahanim se predrazene hliny z OBI.
Maji blok jak krava, neni s nimi rec a ja je podeziram, ze poloha „otroka zahradky“ je bavi a vyhovuje jim.
Je to typicka rodina, urcena k bydleni v mestskem bytu, ale barak si poridili zrejme proto, ze nekde slyseli, ze mit barak se zahradou je prestizni vec.
Vykaceli stromy, nechali jen „bezudrzbovy“ travnik, po kterem jezdi robot a zivy plot okolo pozemku. Na zahradu pa nevylezou jak je rok dlouhy, vyjma nutne udrzby.
To pisi proto, ze podobny vztah maji lide i k politice: v podstate je nezajima, voli toho, o kterem jim v TV reknou, ze ho maji volit a pak na nej nadavaji.
To jsou lidé, pro které je středobodem všeho snažení „aby to bylo hezké“.
Tlející organická hmota pro ně hezká není. Rašelina ano. Trávník ano, ale sekaný – vzrostlá tráva už ne. Motýl je hezký, ale nebude se tam vyskytovat ne kvůli Babišovi, nýbrž kvůli sekání trávníku. Kdyby nechali pár desítek metrů trávu růst, přiletí i hmyz všetně motýlů – ale ne každý hmyz je hezký a ne každý pták atd atd …
Strom je hezký, ale nesmí z něj nic padat. Někomu vadí ovoce, někomu už i listí.
Je to zvláštní mentalita – vozit listí ze stromu kamsi do kontejneru. Co asi tak s tím listím dělají, když je tak strašně škodlivé…
Většinou jak vymře generace, která pěstovala pro úrodu, nastane fáze, kdy si nechají jen nějaké maliny a jahody, zbytek zatravní, zlikvidují ovocné stromy, následuje otročina kolem trávníku a nakonec je z pozemku nefunkční, zato v jejich estetice krásná plocha, zcela sterilní jako majitelé.
Tihle lidé nejedí jablka ze stromů, protože jsou ošklivá. Preferují ty ze supermarketů.
A máte naprostou pravdu, že tahle životní mentalita se promítá do všech oblastí. Typicky – nezajímá je, jak a proč věci fungují, zajímá je jen jak vypadají a jak jsou prestižní.
To jste popsal presne, gogo. Ze by za tim mohl byt maloburzoasni/ stredne-tridni odpor ke spine zivota (naznak-prani prechodu ke slechte, lepsim lidem), to me nenapadlo. Ale asi to tak bude, beru to s dovolenim za sve!
Logiku by to pak melo v politicke volbe slusnych (cti nezaspinenych) lidi. Takze ano!
Tam je důležitý ten moment odpojení se od podstaty.
Kdyby byli závislí na úrodě, tak se musejí chovat jinak. Závislí nejsou, tedy zvolí tu perverzní formu. V tom by nebyl problém, pokud by zůstalo u nich. Ale oni takhle právě uvažují u všeho. Tady jsou kořeny toho nepochopení kam vedou dráty ze zásuvky a odkud se bere plyn do kotle.
Jenže zatímco jablka ze supráče nahradí ty vykácené stromy, tak zlikvidované továrny, energetika a další infrastruktura, výroba a zdroje, nahradit nejdou.
Pro ně jsou elektřina v zásuvce, plyn v potrubí a výrobky v supráči nebo na Alze danost, která v jejich světě nesouvisí s tím, jestli někde u nás funguje elektrárna, těží se uhlí nebo existuje továrna na pračky. (o telefonech nemluvě).
Je to fáze mentálního úpadku, kdy si už ani neuvědomují, že se dostali na úroveň cargokultických divochů těsně před evakuací letiště.
Z rozhlasu se ozývají podivné hlasy.
Musíme být připraveni snášet strádání, může být hůř. Za svoji svobodu budeme muset nasadit i své životy. Zatím udatní Ukrajinci bojují za nás.
Dotyčným bych navrhla , aby si vymáchali mluvidla, klidně i bez Lenoru.
Nejděsivější na tom je, že to myslej vážně. Domnívají se, že z nás chce Putin učinit otroky.
( Z mého pohledu je Rusko po tom sešupu za Jelcina rádo, že je rádo. Cpát někomu svůj systém už asi nechtějí, poučili se v Afghánistánu. Na rozdíl od strýčka Sama. )
A co Vás vedlo k naslouchání oficiální propagandy? Snaha o pochopení smýšlení druhé strany? Masochismus, pokání? Kdyby to šlo, zruším i rádio v autě, jednak abych nemusel přispívat koncesionářským poplatkem na tyto vymývače mozků a válečné štváče, jednak mi na dopravní info stačí navigace (Waze).
Těch 5-10 dokola hraných českých písniček už mám také za součást tortury…
RE: Jan ( z Povidlákova)
Poslouchám, protože chci vědět co je to za lidi. Jsou mezi nimi i slušní. Propagandě se vyhýbají, často se věnují přírodě, vědě, mluvící hlavy dělají jenom když musí. Když umí posluchač číst mezi řádky, často se něco zajímavého dozví.
A potom jsou tam fanatici. Ti mnohdy mívají dvě identity, na což jsou pyšní. V knize Agenti bez vlasti se jeden takový tím chlubil. Že umí pečlivě skrývat svou identitu a pozorně zvažovat, kdy odkrýt tu pravou a kdy raději vystupovat jako člen majority. Takový člověk ale má úplně jiné zájmy než já. Já válku nepotřebuju a nechci.
Přiznám se, že můj obzor co se týká z rozhlasu se smrskl už jen na rádio Impuls, kde občas povídá nestranně snad jen ten cestovatel Kolbaba. Zprávy v celou se dají přeskočit, zprávy z dopravy jsou relativně cenné.
Jeníčku, já zase jen PLUS. Mám totiž hudební hluch a vadí mi to vrzáni jinde. 😀
PLUS mi supluje ČT24.
jj, ted tam byl rozhovor s Rusem. Prirozene odsuzoval valku a doufal, ze ji Rusko prohraje a zmeni se tam rezim. V anglictine.
Nebyl to náhodou historik Zubov?
Má slíbený nějaký šolich na MU v Brně. Tak ještě přitvrdil, aby ten chleba nežral zadarmo. 😀
Ne, to byl nejaky anonymni Rus. Je proti valce a musel z Ruska odejit. A rozhovor byl komplentne anglicky.
Co se týká rádií přidám svůj názor. Povětšinou je to blok reklam přerušovaný písničkama . reklamy i 3 x do půlhodiny a furt stejné. Písničky jakoby měli seznam stovky skladeb který se hraje furt nějak náhodně dokola. a když k tomu přidáte v drtivé většině debilní kecy moderátorů, ano už i na takzvaných komerčních stanicích se moderátoři samozřejmě v moderním trendu vysmívají všemu na východ. Tak poslouchat rádio bývá za trest.
Dříve to bylo například skrz hlášení o dopravní situaci prospěšné ale dnes…mluvené slovo, scénky z estrád dob minulých sportovní přenosy budiž. Zbytek můj seznam skladeb z mobilu do rádia, a příslušná autonavigace která upozorňuje na nenadálé stavy v dopravní situaci.
Zkuste Country rádio.
Bez politických keců, zprávy tak max. 2 minuty za půl hodiny. Reklam málo.
Ale ne každý country zkousne.
Už jsem odkaz na litterate odsunul z plochy.
Čtení zdejších názorů mi nedělá dobře, na jedné straně se konstatuje, že Kotlinka není a nebude schopná shodit zkorumpovanou a vlastizrádnou vládu, na druhé straně, že nastane Armageddon, ať už mrazivý nebo jaderný.
A k tomu nemálo hysterie a hlasy několika lidí, kteří všechno vědí a mají svou neoddiskutovatelnou pravdu. A nálady se tu střídají jako jarní vítr. Každou chvíli se mění jeho směr a síla.
Samí proroci apokalypsy. Připadá mi to tu jako panoptikum. Je určitě možné, že mají pravdu a bude hůř. Mnohem hůř. Ale poraženeckým nebo hysterickým kvákáním se nic nezmění. A připravovat se na něco, co může přijít nebo nemusí a třeba přijde něco úplně jiného?
Jednoduše: Uvidíme!
Ja tady volam po objektivnich faktech – v plynove problematice se daji zjistit, to je tvrda technika. A jaksi se zda, ze domaci pan neni mym zajmem nadsen… On ten pan Stepan zajiste neni spatny clovek, stejne jako jim neni prof. Flegr. Jenze Flegr se dopoustel u covidu velice konkretnich katastrofickych predpovedi, ktere jaksi nevysli – co je sice dobre, ale ukazuje to, jak je treba byt opatrny v soustredeni se na nazory jednoho proroka. Kterym jim byt muze a taky i nemusi. Takze prosim overit zda pan Stepan je ted prorokem. Opakuji jeste jednou, zde to mozne zjistit je. Velice spatne by bylo kdyby nam timto nezajmem Vidlak sdelil, ze poznenahlu upada do mesianismu – aniz by to o sobe sam byl ochoten pripustit. Nebyl by prvni.
Ale já to neberu jako že se oba pánové považují za proroky. Nikdo mě nenutí, abych jim věřila.
Prostě jen sdělují svůj názor. Čemu věřit, to se každý bude muset udělat sám.
Technicka fakta nejsou „nazor“ !! Nazor muzeme mit v tom jak je vykladat, to ano, ale tihle dva se rozchazeji v tech technickych faktech ! Jste schopna to pochopit ? Jste schopna to pochopit ?
Flégr se s tou kočičí toxoplasmozou plete?
Je to docela možné. Věda se často vydává i slepou cestou. Ale každý poznatek je užitečný a někdo ho využije.
Názor druhého pána neumím posoudit, o energetice nic nevím. V zásadě každý neortodoxní názor považuji za užitečný. Čas ukáže.
Ano, to jste narazil na poměrně důležitý moment.
Existují fakta. Není jisté, jestli je známe plně a správně, ale existují. Jestli se potkají dva, kteří oba tvrdí, že mluví o faktech a liší se, je na místě začít poctivě zjišťovat JAK JE TO DOOPRAVDY, protože ono to v případě fakt nějak doopravdy je.
Jsou ale lidé, tvrdící, že Slunce vychází na západě a když se jim snažíte ukázat, že nemají pravdu, pouze odvětí, že na svůj názor máte právo a oni mají svůj.
Jde o nepochopení hierarchie poznání a vědění.
A těchto lidí je stále víc. Už je podle nich věcí názoru a volby i pohlaví.
Muzete mit technicka fakta, treba kapacita zbyvajici trubky NS2, ktera na plny vykon postacuje k saturaci potreby plynu na zimu.
Nebo rychlost cerpani ze zasobniku na nasem uzemi.
Pak je tady druha stranka, tlak usa ze ns2 nikdy, tlak kretenu co radeji zemrou nez aby jednali o miru, siroke semknuti, spolecne reseni a podobne kecy, ktere znamenaji nic se dit nebude a apokalypsa nastane
Kdyby veci fungovali jen podle technickych fakt, bylo by to lepsi.
Uz se opakujete, kdyz vam to nedela dobre, proc sem chodite? Nebo to je stejne jako u te slecny – tri dny jsem za tebou bezela abych ti rekla, ze jsi mi lhostejny!
Moření česneku mi připadá jako zbytečná práce navíc. Snad jedině jako záchrana částečně napadené, ale ještě použitelné sadby. Je to zase něco, co se musí někde shánět navíc a co nemusí být k dispozici.
Zajímavou dostupnější a levnější alternativou by mohlo být máčení ve vodě – návod zde:
https://weebeefarms.blogspot.com/p/hot-water-garlic-seed-treatment.html
Osobně z lenosti nedělám nic navíc kromě přípravy záhonů, výsadby a odplevelení a funguje mi to také. 🙂
Zásada je prostě dobře připravená půda. Vůbec nejlépe nám česnek roste ve vysokých záhonech, ostatně v takových se daří asi všemu a a je to jedna z nejefektivnějších metod, jak v malém vypěstovat větší množství zeleniny, to trumfnou asi jen skleníky a fóliovníky, což je ale dost nejistá záležitost, stačí silný vítr či kroupy…
Nikdy jsme ničím nemořili a česnek točíme pořád dokola snad 100 let.
Občas někomu dám nebo prodám pár paliček a někteří se právě ptaji, jestli je mořený.
Mezi lidmi je nějak zakořeněna jakási dichotomie – sledují éčka, s náboženským vytržením odmítají zlou chemii, ale do zavařenin sypou konzervanty, do vaření pochybné směsi, mošt chtějí čirý a trvanlivý a česnek čekají, že bude namořený.
Chápu, že to může být nezbytnost v případě, že choroba/škůdce reálně hrozí a bez ošetření by to nešlo vypěstovat. Ale taky nejíme preventivně antibiotika, nebo ano?
Jestli máte stále stejnou odrůdu česneku, tak by mě zajímaly podrobnosti. 🙂
Určitě je dobré získat co nejdříve nějaké praktické zkušenosti se samozásobitelstvím potravinami, ale cesta konvenčního hospodaření se všemi postřiky a umělými hnojivy mi připadá pochybná. Lépe je pěstovat tak, aby se zužitkovalo to, co je po ruce či k dispozici.
Bohužel ne všechno asi jde, či aspoň zatím nevím, jak na to. Třeba slivoně jsou u nás dost náchylné na pilatku a musím přiznat, že biologický postřik mi nezabral. Naštěstí dva stromky, co jsou u domu, z nějakého důvodu nejsou na toto onemocnění tak náchylné a plodí poslední dobou už pravidelně.
Pomohly by snad slepice, ale těm se tím směrem nechce a asi je to i lepší, je to tam otevřenější a byly by na ráně.
J8 mám dotaz, ten zvonek co je ve výtahu když vypne proud – bude fungovat čine? ví někdo?
Nebude. Není na baterky . Bouchat a křičet.
Výtah se dá spustit do nějakého patra i bez elektriky a dveře vypáčit.
Já vám už nerozumím. Nikomu.
Poslechl jsem si prepperské návody. Každý radil něco jiného.
Citat z filmu Jumanji : NELZE BYT PRIPRAVEN !
Kocoure, ty „návody“ často vycházejí jen z toho, co má každý dotyčný psáč k dispozici.
Minimálně jsou tím ovlivněny. Jinak bude psát prepper z panelákového sídliště a úplně jinak chlápek z dědiny, s necelou pětistovkou trvale bydlících lidí.
Jinak míním, že na všechna případná „co kdyby“ je dneska už dost pozdě – anebo to bude stát strašné prachy.
Ty časy, kdy se armáda za pár šušňů zbavovala netknutých enzetových elektrocentrál, nebo kdy Telecom prodával jen za cenu železa plně funkční „přívěsové“, naftové elektrocentrály od 7,5 až do 75kVA (pro záložní napájení telefonních ústředen a uzlů rozhlasu po drátě) už jsou dávno pryč.
A mnozí se případným tehdejším kupcům smáli, mně tenkrát taky. V jednom improvizovaném armyshopu jsem kromě jiných zajímavých věcí, koupil jednu „jedničku“, zatlučenou v NZ bedně, se všemi papíry a za rovnou tisícikorunu. A k ní za pětistovku další bedýnku, s armádou normalizovanými, náhradními díly – což byla vlastně jakoby rozebraná, další centrála – až na stator alternátoru a další nepodstatnosti, jako je hlavní rám či nádržka, co se prakticky pokazit nemohou. Motor, karburátor i celý elektrorozvaděč, jsou v té bedně s ND prakticky kompletní. Je tam všechno, co by se mohlo nějakým způsobem pokazit – takže nechybí rotor, držáky uhlíků, troje uhlíky, palivová trubka, všecky použité pružiny…Všecko je tam ve vazelíně, v oleji a voskovaném papíru.
Smáli se mi, že k čemu mi to všecko bude. Že mě to na benzínu vyžere z peněz a takový řeči. Prodávali to vesměs mladí kluci, co myslím ani nemohli být na vojně, takže nemohli vědět, že právě ta jednička umí být velice úsporná, nebo že dobře snáší horší benzín a taky krátkodobé přetěžování.
To, co je dneska k dispozici, je buď totální šrot, maximálně na pár stovek hodin provozu, anebo u lepších, značkových výrobků, je to několikrát předraženo oproti stavu z počátku roku 2019.
Bartuska je jeden z nejhorsich zjevu v politice, radsi si ho vubec nevsimat.
Kalibrovani je dalsi rusky krok do neznama, nebot Ukrajinci daji (pokud jiz nedali) jasne najevo, ze tohle je k vyjednavani nedonuti. Pokud slo o jednorazovou akci, bude Ukrajincum k smichu, pokud pujde o Surovikovuv pravidelne se opakujici Armagedon, pak je v tahu i posledni rusky PR narativ o setreni civilu.
Zatím pořád civily šetří. A řekl bych, že až nečekaně na Ruské poměry. Srovnejte to s Prahou, Kalibrem sundáte elektrororozvodny a vodárny v okolí Prahy, Nuselský most, most Barikádníků a kousek magistrály (dobrý cíl by byl i Florenc) anebo přeKalibrujete Václavák, Anděla a pár obchodních center v nákupní špičce?
První varianta je s pár mrtvými a Prahou v chaosu, druhá s Prahou funkční a hromadou “sekané”, za kterou vás ani spojenci nepochválí.
Účelem válečné operace ale není masakr obyvatelstva, cílem je vítězství a metodou jsou účelné kroky k němu. Jestli se dá dosáhnout vítězství převratem, revolucí, jde to i bez střílení. Může to být i drtivý úder, po kterém se armáda ani nesešikuje k obraně. Když toto nedokážete, musíte bojovat. Můžete dosáhnout ještě dezercí u nepřítele. Jinak musíte nepřítele odřezávat od zásobování, neutralizovat, brát do zajetí, nebo likvidovat.
Samotné izolované útoky na infrastrukturu bez návazných operací nesou spíš prvky terorismu a v případě omezených zdrojů útočníky jsou spíš ke škodě. Hlavně když jsou motivované pomstou za něco. Tohle málokdy má charakter strategicky významné operace.
A tohle podle mě právě pozorujeme.
jak už jsem dříve psal, konflikt má mnoho rovin. Vypnutí elektřiny, vody povede k exodu. To dál zesílí tlak na státy EU – a zvýší i napětí v nich (v Německu se už demonstruje, Frantíci mají trable s benzínem…).
Zdá se, že kampaň „vypínání infrastruktury“ stran RF pokračuje. Ukrajinci z měst mají v podstatě stejný životní standard jako Češi, nelze srovnávat s vypnutím elektřiny v Londýně (za II. WWW) či arabském svetě.
Nechtějí-li umrznout musí utéct – anebo jednat, což bez svržení Zelenského nepůjde.
Nově tlak z Běloruska, odkud rakety letí kratší dobu a mají v dosahu zájmová města povede jednoznačně k spálené zemi.
Nechtějí-li umrznout musí utéct – anebo jednat, což bez svržení Zelenského nepůjde.
Vítezství nebo porážka se řeší u jednacího stolu. Nebo úplnou anihilací nepřítele.
Problemy s benzinem ve Francii maji s trochou nadsazky snad kazdej druhej rok kvuli stavkam a demonstracim, koneckoncu tam to maji jako narodni sport. Osobne jsem tam jeden takovej strajk zazil, z hlediska mych tehdejsich potreb (dostat se do prace, zpatky, jit nekam pesky na vylet) jsem nezaznamenal zadny rozdil.
To treba SNCF a jejich strajkovy kalendar, to byla jina sranda, hele:
https://i.pinimg.com/originals/36/9b/d3/369bd374f21bedb18f3ac287b350d49f.jpg
to potvrzuju – stávkování je Francouzský národní sport, hned první návštěva Paříže a hned slzákové uvítání, že jsme se k něčemu přichomýtli. Ale tyhle nepokoje v pohnuté době mají slušný revoluční potenciál…
Totéž platilo i v únoru, nebo ne?
aha, Strelkov asi nevi, co bylo loni v unoru.
To proto, ze vecne cumi jenom na Donbas nikdy se nekoukne o kus dal.
Zima, hlad a rabování jsou velice silné motivy na vyjednávání. Na to dojelo Německo a monarchie za Velké války. Na to není nutná žádná propaganda.
Na to je nutná zima, tma a absence pitné vody. Což tak nějak nastalo. A může být hůř. O dost.
Tak nějak…..
Nechci si, příteli strejdo, hrát na nějakého „analytika“, neb jím nejsem, ale….
Ale Vidlák preferuje (jak jinak) venkovské spoluvidláky. Ti budou v případě krize zalezlí u svých kamen na dřevo a vlastního uzeného.
Ovšem pokud dojde na lámání chleba (ve smyslu vaší stručné poznámky), masový odpor může pramenit jen od městských vidláků – ať už pracují s monitorem počítače nebo se soustruhem či ošetřují zlomené nohy ve špitále. Těm je totiž většina Vidlákových rad platná jako mrtvému zimník.
Základní příprava (třeba dostatek kořalky) je jistě dobrá věc, ale podstatu neřeší.
Připravit se na to co přijde….. Už se to někdy v historii povedlo?
V našem statutárním městysi se asi tak polovina obyvatelstva kojí nadějí, že teplo bude, protože jim ho dodává zdejší uhelná a biomasová teplárna. To je sice možné, ale vůbec ne jisté, protože uhlí vozí vlaky s nemalou spotřebou elektřiny a štěpku kamiony s nemalou spotřebou nafty – bude těchto energetických zdrojů v případě krize dostatek?
Tím chci jen naznačit, že problém případné (pravděpodobné) krize je komplexní a nevím, zda se touto komplexností někdo zabývá…. já na to schopnosti nemám, ale někde v malém mozku takové myšlenky zlobí.
Stepka bude s nejvetsi pravdepodobnosti ceska, takze bude, uhli nejspis taky.
Ale tolik domaci propagovane kotle na pelety asi budou mit problem, protoze EU zakazala dovoz dreva a veskerych vyrobku z nej z Ruska.
Nekde probehlo, ze prave Rusko je jeden z hlavnich dodavatelu pelet spotrebitelum v EU.
Mozna by to nekdo z mistnich diskuteru, pouzivajici kotel na pelety, mohl priblizit.
Jenom bych chtel rict, ze EU se chova neskonale tupeji, nez USA.
Biden taky na zacatku zavedl embrago na ruska hnojiva, ale po tom, co mu doma vysvetlili, co to znamena pro americke farmare, to okamzite zrusil.
Rovnez se USA nerozpakuji dovazet ruskou ropu, jenom tomu daji jinou vlajku, hlavne kdyz je levna.
To v EU jsou jini kabrnaci.
Plyn dovezeme z Ciny, s ideologickou prirazkou, a taky s cestakem kolem sveta.
Naftu a beznin mame z Indie, a jeste se radujeme, ze nase rafinerie muzeme konecne zavrit.
O tom, kolik stoji hnojiva, a co jejich nedostatek znamena pro zemedelce v EU tu psal Vidlak mockrat, nebudu to opakovat.
Proste Evropa se vubec nezmenila. Neni divu ze nejvetsi ideologicke speky vznikly prave tady. Od masoveho paleni carodejnic, po fasizmus i ty komunisty.
Ad peletky do kotle. Pozorujíce pozorně a dlouhodobě vývoj ekonomiky, pořídil jsem jich na 3 roky dopředu. Pomalu za cenu rozvodu, protože jsem s nimi zaplnil veškeré prostory včetně tech společenských pod pergolou (žena zuřila). Také cena se zdála ženě vysoká, že nezbyde na dovolenou (zbylo, byť to nebylo 14dní válení se u moře). Nemluvě o tom, že těch zhruba 500 pytlů á 15kg jsem musel ručně na ta místa přenést. O týden, dva, později přišel nový ceník, za to samé bych dal už o 20.000 Kč více.
Dnes by to 2x tolik.
Tuto sezónu a ty dvě další ovšem vytápím dům s nákladem asi 16.000 Kč. Ve srovnatelných domech v okolí již před lety topili i ohřívali vodu elektřinou za 50-60 tis/rok. Těm co končí či skončila fixace opravdu neZávidím.
Ženu jsem také za cenu div né hádky donutil zafixovat, takže 1 kWh je kolem 2-3 Kč včetně těch různých doplatků (z niž mi nyní Hýkela navíc něco „odpustil“ !!!).
A co je nejkurioznější, žena je profesně ekonomka, já úplně mimo tento obor…
Velkým odběratelem ruských dřevěných pelet je britský elektrárenský komplex DRAG (asi dva Temelíny). Elektrárny tohoto typu jsou hodnoceny jako uhlíkově neutrální, nemluví se už o tom, že vápník, hořčík, fosfor, draslík odcházejí navždy.
Kam odchazeji navzdy ?
Nekdo zakazal nejake fyzikalni zakony ?
Z místa těžby.
…. jestli my nebudeme nakonec švagři 🙂
A mainstream jede pomalu genocidu nacistického formátu, přitom si nelze nevšimnout jak (jakkoliv je to smutné a špatné) je vlastně strašně málo civilních obětí – přinejmenším na tolik raket.. Takže, ano, je to rozcvička a zničené cíle byly strategického významu. Zima a tma v celé zemi je víc demoralizující než hromada “sekané” z civilů. Ta “sekaná” by Ukrajince nejspíš víc stmelila, tohle ne. Tohle je ukázka spálené země, kde se nedá žít, ani když máte laťku pro komfort hodně nízko. Jestli RF tuhle kampaň udrží pár dní, čekal bych exodus Biblických rozměrů. K těm 8 milionům již uprchlých Ukrajinců se ještě nějaký pár milionů přidá. Co to značí pro Evropu asi tušíme…
Někde jsem tu psal, že výbuch na Kerčském mostě je záminka RF pro cokoliv, no trefil jsem se.
Jo a nějaký plyn?
Zbrojovky CZ UB- Colt: https://www.kurzy.cz/zpravy/674986-colt-cz-zbrojovka-propusti-mensi-pocet-zamestnancu-kvuli-cenam-energii/
Tak to máme: zbrojovky, sklárny KO, Draslovku Kolín (už v USA) a automotive na odchodu a k zemědělství třeba toto: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/zemedelstvi-farma-mleko-mlekarna-energie-naklady-ceny.A221010_163020_ekonomika_drh
Vynechal jsem něco?
„Někde jsem tu psal, že výbuch na Kerčském mostě je záminka RF pro cokoliv, no trefil jsem se.“
Je tedy i mozne az pravdepodobne, ze si ten most Rusove odpalili sami?
Čort znájet. Ale pochybuju. Spíš bych to viděl na Ukrajinskou akci. Pravdu se ale nejspíš nedozvíme tak ani tak.
Kdyby to byla záminka, počkali by tak tři týdny na začátek listopadu. Teď je příliš brzy. Čas je velice důležitý.
VVP také potřebuje rychle ukázat svaly, aby mu domácí mančaft nepřerostl přes hlavu. A na Ukrajině mají čas do listopadu přemýšlet, jak dál…
Neco takoveho muze napsat a vymyslet chronickej suterenni invalida,pomoci odpadku v hlave.
To jsou Svedkove Strelkovovi.
Most si odpalili Rusove sami, Nordstrymy taky a atomku uz 3 mesice bombardujou taky sami.
Jo, a v Kremlu jsou budto sami matlalove, nebo vlastizradci.
A abych nezapomel, oni toho svehu guru nazyvaji geniem 🙂
No, oni ti russáci jsou schopni všeho – sestřelit civilní boeing, otrávit skřípala, vyhodit do vzduchu vrbětice (to hned dvakrát) a ricinem se snažit otrávit takové kapacity jako starostu světově významné lokality řeporyje.
Proč by si nevyhodili do vzduchu i vlastní most? Jsou prostě divní….
Zapomněl jste jak nalili Novičok Navalnému do trenýrek, téměř to v tom německém
lágru(čo to táram) špitále nerozdejchal…Na vieích těch výbuchů bylo jak na festivalu v Riu.
Můj názor je, že zde vyvíjí intenzivní činnost cca dva sofistikovaní agenti státní moci, snažící se u diskutujících vyvolat reakce typu „schvalování atentátu na Heydricha“ s následujícími do nich zatnutými oStřížími drápy, až bude ten seznam aktuální. Tak blbej a ještě to veřejně inzerovat přece nikdo soudný být nemůže, ledaže by to bylo za prachy.
🙂
Vy evidentně přeceňujete u místních jak intelekt, tak schopnost rozpoznat sarkasmus.
Ale o to je to zase zábavnější. I na Strelkova zase došlo, všímáte si?
Copak na Strelkova, ale na Svedky Strelkovovy!
Jsem stale prekvapen, ze nepochopili, ze Strelkov je termin nami pouzivany jako obecna zkratka pro nazory a vypovedi mnoha dalsich zasvecenych osob, jez se se Strelkovovym pohledem v zasade prekryvaji.
Co me uz neprekvapuje, ze pouzivaji techniky mainstreamu, ktere tak sami nenavidi.
Z demonstrantu proti cenam energii a vlade udela mainstream statu nebezpecne rusofily, jez si zaslouzi eliminaci.
Z nas udelaji alternativci diskuzi nebezpecnou klaku Svedku Strelkovovych, kterou je mozne tolerovat snad jen na Tribune, kde je bliti jeste tolerovano.
Pritom vyblitky si mohou sami overit, ale moc se jim do toho nechce, stejne jako mainstreamu se nechce do energetickych faktu a zakonitosti.
Jsou to typově stejní lidé.
Možná i hloupější, protože zatímco mainstreamoví neobolševici skutečně Rusko nenávidí a chtějí ho zničit – a tedy pronásledují každého, o kom se domnívají, že s Ruskem sympatizuje, u těchto našich je situace směšná, kdyby nebyla tragická. Oni virtuálně pronásledují člověka, který bytostně představuje prototyp ruského patriota přesvědčeného o nutnosti válku vyhrát.
A který (ať on nebo lidé pohybující se v dané bublině) má poměrně detailní a reálná data, která pokud nejde ověřit hned, většinou se dají posoudit zpětně – a ukazují, že byla správná.
Takže by se jich chtělo zeptat .. komu si myslíte, že tím prospějete?
Čekal jsem, že tady sepíší dopis Putinovi, aby se nepoddával strelkovským blábolům o mobilizaci, že ji Rusko nepotřebuje, když mají tak geniální plán, který ani Putinovi ale nemohou prozradit.
„prototyp ruského patriota“
To je prave problem Svedku Strelkovovych a podobnych vemen bez mozku a rozhledu.
Hitler byl taky patriot. Pol Pot jakbysmet.
Strelkov je na tom podobne, nastesti se nedostal k moci.
Ten by strilel na miste za neuposlechnuti banalniho rozkazu. Uz to predved na Donbase, proto tam taky ted neni a breci z domova.
A taky tohle patriotstvi vykoupane v krvi je duvod, proc na Donbase pred 8 lety shorel, jako papir.
Ale vira je vira, a kdo rekne, ze je zeme kulata tak ho odberatele Strekovovy Strazni veze upali.
S Hitlerem bych ho nesrovnával, Strelkov nějak nemá tendenci rozšiřovat moc Ruska mimo ruské regiony. Právě naopak, je v tomto spíš izolacionista.
Jinak máte pravdu – hlásá (poměrně obvyklou) doktrínu, že když se bojuje, je válka a velení je povinno zavést jasná pravidla válečného stavu. Dokládal, že sice zastřelil vlastnoručně zfetovaného vojáka, co ohrožoval ostatní, ale že v jeho jednotkách a území, kde měl vliv, neexistovaly rabovací komanda a trh s narkotiky.
Stejně tak říká, že vojáci na kontrakt by neměli mít možnost jen tak odmítnout a že není možné vést boje na základě dobrovolnosti. Hlásal taky tu mobilizaci, kterou už jste přijali za svou i vy, po půl roce.
Dohledal jsem speciálně pro vás rozhovor z roku 2015 s člověkem, který Strelkova poznal dostatečně dobře.
https://expert.ru/2015/02/27/borodaj-strelkov-po-faktu-uzhe-voyuet-na-storone-protivnika/
jojo, Borodaj.. mně se z toho nechce dělat Blesk, ale když už by někdo měl zájem o personality, tak to chce vždycky mít příslušný kontext u obou poslechnout si i druhou stranu.
K tématu ústupů z měst. Je známý ten případ ze Slavjanska.
Strelkov taky opakovaně komentoval svoje chyby a jedna z nich byla vydání příkazu k opuštění jednoho z měst, myslím to byla právě Gorlovka. Tamní velitel odmítl, udržel to tam a Strelkov mu pak veřejně poděkoval.
Nevím, jak dalece to máte v úmyslu rozebírat. Bylo by to přínosné, kdybychom se skutečně dobrali něčeho hmatatelného.
Z hlediska toho, co Strelkov tvrdí od roku 2014 o charakteru konfliktu s Ukrajinou a o způsobu vedení války (a co by se dělat podle něj mělo), to není zase tak podstatné.
Jinak řečeno, na to, aby měl pravdu ve věcné rovině ohledně SVO, není tak podstatné, jestli někdy předtím vydal příkaz k opuštění Doněcka (nebo jestli je to Borodajova lež).
Chcete rozebírat nějaké části z toho rozhovoru?
Všechny hutě.
Hliníkárny určitě, nevím jak a jestli dnes ještě někdo v hutích používá uhlí/koks, ale vzhledem k cenám uhlí a i tomu, co nedávno proběhlo v médiích, že do ČR posílají loď s uhlím až z Austrálie budete mít nejspíš pravdu.
Stran te Australie, tam byl vtip v cene – australske bylo, i po zapocitani dopravy, prekvapive levnejsi, nez nase domaci tezba.
Jasne, jeden muze namitnout, vsak v Polsku je uhli taky habakuk a urcite bude levne…
Muj polsky kolega mi to popsal tak, ze polsti haviri jsou na tom snad jeste lip, nez haviri v CSSR, co se tyka prachu. Chteli by vice a vice, dostali jednorazovy pridavek kolem 4k EUR. No a kdyz zjistili, ze budou dostavat prachy i bez prace, tak co by se predreli.
Do toho tamni vlada rika, „cooo, jakej problem s uhlim, vzdyt u nas mame uhli na 200 let dopredu!“
(Nojo, jenze zapomene dodat, ze to uhli na 200 let je tamhle v zemi, a ze to uhli, co se v Polsku realne pouzivalo, bylo z Ruska, coz si zakazali a najednou se divi…)
Toz tak na svete.
Důl Frenštát se právě připravoval k zakonzervování.
Pokud se nemylim, Draslovka Kolin nesla do USA komplet, ale presunula tam jen tu cast vyroby, ktera byla energeticky nejvice narocna. Ostatni provozy v CR jeste v provozu zbyly. Na jak dlouho, to je samozrejme otazka.
Znamená to, že Cyklonu B bude pro německé projekty dostatek?
akorát bude drahý a z USA. Takže demokratický a humanitární.
Kyanovodík (HCN) se vyrábí ze čpavku a oxidu uhelnatého při 700´C na nějakém katalyzátoru. Cyklon-B je kyanovodík nasáklý v křemelině s nějakým stabilizátorem, kdy se z té neblaze proslulé nádoby pozvolna odpařuje – má bod varu asi 26´C.
Je to natolik energeticky bohatá sloučenina, že je jednak schopná polymerovat, ale i v kapalném stavu detonovat (po patřičně silné iniciaci)
No vida, takže to bude humanitární Cyklon B s demokratickými molekulami přinášejícími frýýýdom pod vlajkou z pvuhů.
není se pak čeho obávati
Nacisti jsou davno prekonany, s jejich okupaci prisly povinnosti ,aby kazdyho zivili a starali se ,aby hospodarstvi ,fungovalo i v obtiznych podminkach ,aby kazdej dostal praci a nazrat a nezmrz, bez osaceni a otopu a bez dvou svetru..
Zarizovali a udrzovali zdravi kazdymu. Epidemie byla vec neznama..
A nebyli tak beznadejne imbecilni..Aby se snazili vselijak sebeznicit za kazdou cenu…
Celkem nedopustili, aby ani nevedeli, co chteji..
/I dyz to co chteli ,ovladnout svet ,/coz se zase otrocky opakuje/,
bylo bez vyhlidek na trvalej uspech..
Aby napriklad misto rusu, daleko vic nenavideli vsecko nezbytny pro zivot , jenom proto , ze to prijde, probuh , z Ruska ….
Aby napriklad zurive nenavideli plyn /a co ze jim ten plyn udelal/, kteryho je ted dostatek , nadbytek a levnej ,jen proto, ze je ruskej a zaroven milovali plyn odjinud , kterej neni a nebo se vyskytuje plynu tak malo , ze musi bejt ,ponizene vyzebravanej a samozrejme nepricetne predrazenej..
A navic a zaroven maji nejvyssi zajmy vyrabet, co nejvic a pomahat Ukrajine , kdyz je to bez plynu a dalsich surovin uplne beznadejny , bez plynu, kterej nejen nemaji , ale kterej si navic sami , sami zakazali , neco takovyho ,ani nejde..
Rika se , ze zeny nikdy nevi co chteji, ale nedaji nikdy pokoj, dokud to ,nedostanou…#$%^&&**$$..
No moment, pri uvahach co bude, se musi stati na pevne pude faktu – pokud jsou k dispozici. Jinak je to cira spekulace, prirovnatelna k nahodnemu hadani budoucnosti. K minulemu clanku o obavach energetickeho experta Stepana jeden clovek pripsal toto, viz nize. Je zcela nutne aby Vidlak vyzval p. Stepana at to bod po bodu okomentuje. Ale ne dojmologii ale cisly a udaji. Ego zde nema mista. Protoze pokud je nasledovne pravda, tak zadna nahla krize nehrozi. Vec zcela jina je plazivy ekonomicky a financni upadek statu – ale tady jsme straseni vizi moznosti NAHLE krize, za par tydnu. Takze ten text :
„Protože se tu píše o našich zásobnících plynu a o tom, zda jsme či nejsme schopni z nich čerpat pro naši denní zimní potřebu, něco málo faktů z dokumentu, který jsem odkazoval:
„Druhé závažné přerušení dodávek nastalo v lednu 2009, kdy ve dnech 7.1. až 19.1 nebyl dodáván
žádný plyn z Ruské federace. Provozovatel přepravní soustavy obrátil přepravu plynu ze západu na
východ a přes HPS Sayda bylo do ČR dodáváno 18 mil.m3/den a těžba z podzemních zásobníků
plynu byla zvýšena na 34 mil.m3/den, což pokrývalo spotřebu České republiky, která se v těchto
pohybovala těsně nad hranicí 50 mil.m3/den. Nejhorší situace nastala dne 12.1.2009, kdy
spotřeba vzrostla až na 57,3 mil.m3 a v této době byla těžba z PZP zvýšena na maximum.“
Už v r. 2009 jsme byli schopni dostat ze zásobníků do naší plynárenské soustavy 40 mil.m3/den. Od té doby byla zvýšena jak kapacita, tak čerpací schopnost.
Z hlediska čerpací schopnosti jsme tudíž schopni plně pokrýt nejvyšší DENNÍ zimní spotřebu, v případě totálního výpadku dodávek plynu z Německa ale nejsme schopni kapacitou zásobníků pokrýt plnou spotřebu během CELÉ zimy.“
Každý má své informace. Já sedím téměř na zásobníku v Třanovicích a můj spolužák z průmky tam dělal 30 let. Věřím jemu.
Jakze, cisla a fakta mohou byt jen jedna. A kdyz se mezi sebou rozchazeji, tak je nekde neco spatne a soudny clovek pak nevi cim se ridit. Vidlak by mohl vynechat 2- 3 dni dojmologickeho lkani a naprit sily na zjisteni techto energetickych faktu. Vrtaci co mi odepisou at to udelam sam, necht si uvedomi ze na toto je treba oslovit nekolik znalcu po osobni linii – aby byli ochotni rict neco smysluplneho. A co rika ten vas spoluzak ?
To ano, ale jsou to pořád jen data. Sama o sobě jsou jen množinou čísel, dokud je nezadíte do rámce nějakého modelu. Potíž je ale v tom, že z jedněch a těch samých dat se dají vytvořit různé modely vývoje, často poměrně protichůdné. Vždycky nakonec skončíme u nějaké pravděpodobnosti. No a pak hraje poměrně velkou psychologickou roli to, jaký dopad může ten který model mít na vás osobně. Potom klesá význam té pravděpodobnost, roli pak hrají hlavně důsledky. Na tom ostatně stojí celý pojišťovnický byznys.
Hezký příklad je ruská ruleta. Pravděpodobnost, že zrovna na vás připadne komora s nábojem, je poměrně malá, u šestiranného revolveru jen něco přes 16 %. Ale úplně jinak ji bude vnímat ten, kdo si přikládá hlaveň ke spánku, a jinak ten, kdo mu revolver podává. A teď si to promítněte do situace toho kosmopolitního novoaristokrata, kterého citujete a kterému je v podstatě jedno, jestli plyn v ČR bude nebo ne, versus člověka, který nemůže jen tak sklapnout notebook a odjet do Karibiku nebo jinam do tepla, když to náhodou s tou pravděpodobností nevyjde. Ten první přirozeně bude z daných dat sestavovat optimistický model a vysmívat se „škarohlídům“, ten druhý přesně opačně.
Jak říkal už slavný fyzik Niels Bohr: Dělat předpověďi je těžké, zvláště pokud se týkají budoucnosti.
Mira relativizace kterou zde prezentujete je prilis velka. Tady totiz tech promennych faktoru neni tolik. Jeden chlap tady tvrdi ze nemame dost technicky kapacit na plyn – druhy tvrdi ze ano. Ale protoze oba vychazeji z jinych dat – je neco spatne. Nemuzou byt dvoji potrubi, dvoji mozne prutoky, atd. Nekdo si ohl skutecnost k obrazu svemu. Ktery z nich ?
Takto to vidí fachmani na základě dostupných dat:
https://m.tzb-info.cz/energeticka-politika/24115-egu-brno-modelovalo-5-ruznych-scenaru-vyvoje-dostupnosti-zemniho-plynu
Jak vidíte, i oni nakonec nabízejí pět modelů. Je na vaší nátuře, abyste si vybral mezi pohodičkou se sojovým latté, nebo katastrofou biblických rozměrů…
Velice stary model, z poloviny cervence. Ale hlavne neodpovida na jednoduse polozeny redukcionisticky pojmuty problem ktery je nam zde predlozen. Stepan rika ze kapacita a vycerpatelnost zasobniku nam staci do poloviny denni spotreby. Druhy diskuter na totez rika, ze denni spotrebu to pokryje PLNE. NENI mozne aby meli pravdu oba.
Takto mi to vysvětlil Vidlák, když jsem se ptal podobně jako vy:
Takže… zkusím to rozklíčovat.
Německo je schopné nám dodávat celkem libovolné množství plynu. Na to by infrastruktura byla. Ale z Nordstrýmu, ne z Holandska. Ten náš slavný LNG terminál má přepravní kapacitu do naší republiky max těch 13 mil. kubíků denně. Pokud teď dostáváme z Německa víc plynu, tak je to z jiných zdrojů než z našeho LNG terminálu. Ještě jsou schopni k nám protlačit něco norského plynu i plynu z holadnského pole Groenigen.
My jsme schopni z našich zásobníků dodávat do Bavorska slušnou kapacitu. Neberte mě úplně za slovo, ale trubka do Bavorska by měla být schopná posílat 50 mil. kubíků denně. Teď se intenzívně pracuje na tom, aby tato čerpací stanice mohla dodávat i do naší plynárenské sítě. Ale bude to hotové prý někdy koncem zimy. Možná. Sami nejsme schopni z našich zásobníků čerpat dost pro naší zimní potřebu.
Až se z Dojčlandu začne topit, nepřiteče od nich zřejmě nic a nebo nějaké zbytky a naše zásobníky nebudou schopné dávat dostatečnou denní kapacitu pro naší plynárenskou síť. Naši denní zimní spotřeba 50 mil kubíků jsme bez nordstrýmu schopni naplnit zhruba z poloviny, pokud nic nekiksne a všichni budou hodní a solidární.
Ono je to celé složitější. Těch uzlů na hranicích je víc, teoreticky bychom mohli posílat plyn do Bavorska a místo toho dostat nějaký plyn ze Saska, apod, apod. Ale základní věcí je, že jsme napojeni v Německu na Nordstrým a z něj jsme mohli dostávat víc než dost plynu. Všechny ostatní možnosti s norským holandským a LNG plynem jsou přes Německo kapacitně omezené a i při použití našich zásobníků budou v zimě zřejmě nedostatečné.
V podstatě mi Štěpán potvrdil to, co říkal náš firemní distributor plynu. V říjnu bude všechno ještě v pohodě, v listopadu začnou regulační stupně. A pokud dojdeme v listopadu k regulačnímu stupni č. 4, zřejmě postupně dojde na odpojování domácností a nebo vypnutí průmyslu.
No toto je uz o kus lepsi, ale porad neodpovida na tohle tvrzeni : „Už v r. 2009 jsme byli schopni dostat ze zásobníků do naší plynárenské soustavy 40 mil.m3/den. Od té doby byla zvýšena jak kapacita, tak čerpací schopnost.“ Takze toto NENI pravda ? Ted nemluvim o tom zda vystacime do konce zimy – tam je silne mozne ze opravdu ne. Ted mluvim o DENNI spotrebe, cili tezitelnosti ze zasobníků – o ktere Stepan tvrdi ze 50 %, druhy zdroj ze 100 %. Pravdu muze mit jen jeden. Jenomze ten diskuter to doklada realnou historickou situaci z 2009 – ktera tehdy byla, a ne ze ne. Stepan tvrdi nreco jineho a podobnou argumentacni oporu postrada. Kdyz ji ma, at ji uvede.
Aha, už to chápu, vám jde o tu denní kapacitu. To máte pravdu bylo by fajn v tom udělat jasno, i když mně připadá logické, že když se zastaví externí dodávky, nepojede se na plnou denní kapacitu zásobníků, to by udělal jen blázen, když ví, že mu zásoby vystačí jen do půlky zimy. Tady je podle mne zakopaný pes. Teoreticky je sice možné denní kapacitu uspokojit, ale v dnešní situaci to Fiala prostě nemůže udělat a musí odběr ze zásobníků regulovat na cca 50 % denní kapacity, aby najednou uprostřed zimy neskončil bez plynu. Tak tomu rozumím já.
On je dost velký rozdíl dostat ze zásobníků dostatečnou kapacitu, když šlo o technický výpadek o kterém všichni věděli, že za pár dní pomine. I Němci mají zásobníky a dělal se reverz. Když se vyúčtovává plyn, je to jen účetní operace. My máme LNG v holandsku, ale tento plyn spotřebují v Německu a místo něj nám dají jiný plyn z nordstrýmu… nebo ze zásobníků. Ale pokud ho k nám mají opravdu fyzicky tlačit, tak je kapacita malá. Stejně tak to mohlo být v předmětném článku. Z našich zásobníků jsme tlačili plyn do Bavorska a naopak ze zásobníků v severním Německu tlačili plyn pro nás. Těch možností je ještě o dost víc. Ale na začátku všeho musí fungovat přísun z Ruska. Pokud funguje, existuje celá řada variant, jak plyn dostat ke spotřebiteli. Štěpán si myslí, že tohle všechno může snadno kiksnout, protože kde nic není, ani čert nebere.
Už dávno před Štěpánem jsem tu psal, co říkal náš firemní dodavatel plynu – říjen v pohodě, v listopadu začnou regulační stupně. Pokud dojdeme během listopadu ke čtvrtému regulačnímu stupni, tak buď odpojíme průmysl a nebo domácnosti, ale obojí už v chodu neudržíme. Štěpán jinými slovy a v jiných souvislostech řekl to samé. Prostě, jak stoupne spotřeba plynu na zimní úroveň, začnou se dít věci.
Nestastny vybery slov . Co to je „desolat“.Napr.
Nazev nepravy a bez opodstatneni.
Neco s cim by se kazdy nemel smirit. Nikdo nechce obyvat takovou zemi..
Mozna vhodny nazev od neprejici vlady pro sve obcany .
Co s nima ,dyt sou to jenom….
Hulakani . Zase co s tim.
Nachazime u opilcu a deti. Ze prej vlada z toho ma, desnej strach..
Vyskytuji se tyhle vyrazy v oblasti /wishfull thinking/, nacpat nejaka prani do skutecnosti.
Cesneku je na upiry ,kdyz ale spise vyroba sveracich kazajek, by mohla byt prihodnejsi.
Rubrika pro zahradkare muze najit sve uplatneni..Nuda v Cechach..
Nejde mi o nejakej souboj se slovicky ,ale na verejnosti mohou prispet znacnou ztratou orientace, prispivat k zmateni …
Porad plati nazvat lopatu lopatou .
Na misto vyznamovych zkomo-lenin ,bez rozmyslu..
Kdysi jsme meli nalepku „podvratnych zivlu“ vod bolsevika..“ .
Vytrhavali jsme dlazebni kostky za Prasnou Branou,voni meli samopaly…
Predtim to zase byl potlach zivlu v Jetrichovicich ajinde…
Taky meli samopaly a psy.
Nejdriv nalepky a potom …
Pouzivaji je nekteri nezodpovedne jako nahrazku nedostatku mysleni..
Nahrazky jak vime nefunguji , jako pilna prace neni mozna vyhandlovat za talent.
Coz se deje denne, napr. nastudoval jsem pet tisic knih a ted jsem ,daleko vic nez jiny a mam na to papir s razitkem a podpisem ,chci a mam zarucenej narok ted ,bejt reditel uradu a nebo ministr ve vlade mam kvalifikaci nad jine..
Kdyz uz davno vime , ze idiot zustane idiotem a to nemuze nic zmenit.
Kdyz k nim zajdete vidite ty knihovny tisice mrtvych spisku o vsem a nicem , tam ma dukaz jeho schopnosti..A tak doufa oslnit kazdeho,mimo me.
Dale mohou zpusobit ; rozdel je do nejakych skupin …Pak jednu po druhe…
A hej, koho zajimaji nejaci de-solatisti…
Navic to zase zavani nejakou ideologii , kdy se mnozi negativni nazvy v mediich , ty musi dodat nalepky /psi hlavu/,na nesouhlasici ,nez se s nimi zamete..
Mam trochu problem s tim ,ze se umim zodpovedne zamyslet a proc se nezamysli nad tim ,co delaji pisou ostatni..Aby aspon neskodili..
Vliv fake medii , uradu a vlad a CT a jejich obvykle taktiky i zde, je evidentni..
Tez kvalifikovat muj prechozi prispevek jako kritiku asi nebyl uplne spravny.
Slo mi spise o diagnozu dnesni situace. Cili realny a skutecny /genuine/ pohled, bez omameni slovicky../Cut the shit/.
Bez neceho takoveho se nelze obejit v zadnem pripade..
Nejsem vydrenej reformator preplnenej ideama z agitatrskych prirucek ,na mystickych barikadach v boji za neco.
Co nikdy neni a nemuze byt..
Veci prichazeji samy ,staci se otevrit doutnat a zivat…
Vnimani ,otevrena uvolnena mysl nemuze fungovat , pres velke prekazky jako jsou snazeni a usili , ktere sice vnitrni prazdnoty vyplnuji a potom veci jdou ovsem sejdrem..Mysl uz je precpana …Tak snahy vychovne-vzdelavaci s fixnimi ideami,ze nejaky vynalezy tridnich rozdilu , jindy zase pomodleni , neco ,vlastne vsechny zalezitosti automaticky vyresi.
Spravne pohledy na situaci oprene o skutecnost /at je jakakoliv/ jsou treba nejdriv a nedat se ovlivnit./At je ta situace jak chce/.
Ktere by mohly poslouzit jako zakladna /nic neni perfekt ,ale mel jsem na mysli podnet ,k nejakemu zacatku / k vyvoji nekam a vyvarovat se tech uvedenych jevu…Pisou se tyhle veci samy a zase se prodlouzily..
Kdyz tedy mame nejaky A, jeste bych rad dodal, B.
Nejake vseobecne a strucne poznamky o taktice a strategii v nasi pritomnosti.
Tedy dokoncit zalezitost nejakym pokusem tu diagnozu /kritiku chcete-li/ zkonstruktivnit ,coz je daleko tezsi ,pro mnohe kritiky /kazdej je kritik za 5 minut/ neprekonatelna prekazka.. Pokr.
Vzdycky jsem si myslel ,ze prispevky od Bandita ,maji neco smyslu ,akorat to nevyhovuje zdejsi utlocitny spolecensky uhlazeny do vyhlazeni ,smetance..
Najednou slusna ,celkem premejsliva diskuse a na urovni..
Bida ,denne studujicich problemy expertu, zase vynikla.
Ctenim mi prisel na mysl , napad,/co expertovi ani nahodou/, jak si sichr zajistit plyn vod germana..
At to kazdej sam aspon posoudi….
Vyhandlovat plyn jednoduse za elektrinu..
Se zarukou.
Nedas plyn, budes zmrzlej a potme..
Jeste zminku o tom jaka je uleva ,poteseni a takova jedna ojedinela z tech zmizelych jistot , kdyz sem clovek vleze ,ma jistotu ,ze tady vsecko funguje uz tohle je k neuvereni a este s porozumenim a vede k samozrejmy vdecnosti..Diky..