24 listopadu, 2024

Tak to dokončeme…

Přátelé, dneska začíná druhé kolo senátních voleb. Jak dopadlo první kolo, to víme. Až na pár výjimek mezi sebou všude bojují kandidáti Pětikolky a hnutí ANO. Ve třech obvodech bylo dobojováno už v prvním kole a my bychom si dnes měli říct, jak to celé uzavřít.

Začnu strategicky.

Od začátku těchto voleb jsem říkal, že je nutné z nich udělat referendum o vládě a pětikolce je třeba zajistit volební zabíjačku. Je zapotřebí narušit jejich jednotu, je zapotřebí je oslabit a vyrobit co nejvíce naštvaných Modroptáků, kteří budou vědět, že prohráli kvůli svému předsedovi.

Po komunálkách a prvním kole senátních voleb zavládlo rozčarování. Propad Pětikolky nebyl tak velký, vítězství alternativy také nebylo nijak impozantní a kandidáti do senátu se rozdělili s několika výjimkami mezi ANO a Pětikolku. Padaly malomyslné výzvy, že teď už je to všechno jedno, že nezáleží na tom, kdo nás prodá Bruseli, apod, apod. Proto mi dneska dovolte, abych se stal diktátorským velitelem, který nejprve musí obnovit morálku a pak zavelet k poslední zteči.

Na naší strategii se nic nemění. Je zapotřebí uštědřit co nejsilnější úder Blyštivému Péťovi. Teď by bylo největší prohrou, kdyby Péťa zjistil, že jsme odpadli a zmalomyslněli. Potřebujeme, aby tam na vládě zjistili, že doopravdy jsme jazýček na vahách a potřebujeme aby to zjistil také náš Andrejko. Ať obě těžké váhy české politiky zjistí, že se s námi musí počítat. Volby v druhém kole musejí dát Péťovi pořádnou facku a Babišovi varování, že se také můžeme naštvat a v dalších volbách ho klidně pošleme do háje, jestli bude ignorovat naše požadavky. Proto běžte k volbám a nevolte kandidáty Pětikolky.

Přátelé, toto druhé kolo naštěstí není jen o volbě mezi ANO a Pětikolkou. Je tam pár výjimek, které mohou hrát významnou roli právě ve vzkazu všem klukům, co spolu mluví. Fialovi můžeme řádně zavařit a Andrejovi ukázat, že vítězství jeho kandidátů není podpora hnutí ANO.

Začnu Berounem, protože tam kandidoval Michal Auředník, což je naše výjimka z pravidla. Dosáhl dvaceti procent hlasů a vedl velmi důstojnou partii s protřelým matadorem za ODS Oberfalzerem a známým ksichtem Sidovským. Měli jsme spolu domluveou schůzku na demonstraci a skutečně jsme se potkali.

Auředník se sešel s oběma postupujícími kandidáty a položil oběma stejné otázky. Má to vyvěšené na fejsbůku, pokud vás to zajímá, tak se podívejte. Řekl mi, že Oberfalzera považuje za menší zlo než Sidovského, ale je to rozhodování mezi ďáblem a belzebubem. Takže nepodporuje ani jednoho. Já ale Vidlácky říkám, že to máte jít hodit Sidovskému, aby Oberfalzer viděl, že byl alternativou uznán za menší zlo, protože kdysi bojoval proti Lisabonské smlouvě, ale teď mu to nebylo nic platné, protože jeho předseda je takový zhůbce národa, že jsme raději podpořili kandidáta, jehož jedinou kvalifikací je to, že spí s Vítkem. Sidovský je sice grýndýlák první kategorie, ale pochybuju, že to bude moci ještě využít. Dejte tomu ještě měsíc, pak někdo řekne „Zelený úděl“ a dostane okamžitě na budku.

V Kroměříži to běžte hodit Zwyrtek Hamplové. Ale musíte se sebrat v hojném počtu. Nepostupující kandidáti Pětikolky houfně podpořili raději Pluhařovou za ANO. Oni se Andreje bojí míň než kroměřížské tatry do těžkého terénu. Takže se seberte a jděte všichni. Tady ukazujete Andrejovi, že boj proti Pětikolce není boj za ANO. Andrej má dobře placené analytiky. Oni mu to řeknou.

V Plzni to hoďte Kovářové. Nezávislá kandidátka, jejím soupeřem je Pětikoalák, takže tím spíš je třeba to naházet jí. Podle mnoha našich čtenářů z Plzně je Kovářová fajná baba a Naxera má za předsedkyni Markétu Svetrovou Dvousvetrovou. Ženy se sice nebijí, ale pokud Naxera nepostoupí, tak to Markétku slušně profackuje.

Ještě existuje jedno zajímavé místo – Karlovy Vary. Tam postupuje proti Procházkové za ANO i Chromcová za SPD. Jediný obvod, kde má SPD kandidáta ve druhém kole. Podpořte SPD. Opět tím ukazujete Andrejovi, že to nemá jisté a pokud chce dělat pana správce, musí se víc snažit doma a míň jezdit do Brusele.

A pak tu máme Jihlavu. Jsem rád, že Tomáš Nielsen to vyhodnotil stejně jako já. Je třeba podpořit Nagyovou, proti Vystrčilovi, protože náš předseda senátu si v ničení našeho průmyslu může směle podat ruku s Fialou. Vystrčil má navíc jednu přednost – on dokázal ničit už za hlubokého míru. Je třeba jít v hojném počtu, první kolo ukázalo, že Milošek tam má velmi silnou pozici.

Tady mi dovolte osobní vsuvku. Když jsem byl v Praze, snažil jsem se dostat k ANO. Když už tady říkám, že to máte hodit Nagyové, tak jsem se k ní chtěl dostat a alespoň krátce s ní pohovořit. Tak trochu jsem si myslel, že proti těžké váze Vystrčilovi budou rádi za každý každičký kousek podpory. Včera byl v Jihlavě koncert pro slušné lidi, za Vystrčila tam všichni agitovali a agitovali, až se z nich kouřilo. ANO tam také mělo svou akci… prostě oba kandidáti do poslední chvíle dělali, co mohli.

Zkoušel jsem se dostat na Nachera, ten se zná s kluky z pražské SPD. Od něj bych se byl odpíchl dál. Omítl mě. Nějaký Vidlák je mu ukradený…

Teď říkám, hoďte to Nagyové. Je to menší zlo než Vystrčil… ale Nacherovo odmítnutí si budu pamatovat.

Ještě bych upozornil, že Canov v Liberci se sice tváří jako nezávislý, ale je to normálně člověk od Vykulence Rakušana, takže bacha na něj. V Mostě to neházejte Paparegovi, protože je to maskovaný TOPák. V Praze je to víceméně jedno, protože tam postoupili Pětikolkáři proti Pětikolkářům. Tam můžete naší věci pomoci v podstatě jen tím, že naopak zůstanete doma a ostentativně nebudete volit.

Je to všem jasné? Ke zteči připravit! Mazejte k volbám, nevolte Pětikolku a držte se doporučení. Vzkazujeme Blyštivému Péťovi, že je zemský škůdce a Andrejovi, že naše podpora má velmi limitovanou platnost. Máme šanci proplesknout Pekarovou a dostat do senátu kandidátku za SPD. Zkusme to.

PS.

Pokud v těch Varech SPD Chromcová zvítězí proti ANO, i když v prvním kole dostala o 10% méně, tak to bude naše zásluha ještě mnohem víc, než postup pražské SPD na magistrát… v Praze o tom nakonec rozhodlo 500 hlasů. Tak mě v tom nenechte a zkuste jí do senátu dostat. Teď jsem si s Okamuru jen podal ruku, pokud by tohle vyšlo, tak bych si s ním snad mohl i trochu popovídat.

PPS.

A nebuďte malomyslní, když něco nevyjde. Tohle bude dlouhá a těžká válka a ztráty k ní patří.

384 thoughts on “Tak to dokončeme…

  1. Dneska je Hampl naprosto skvělý!

    https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/petr-hampl-zacina-to-byt-zajimave/

    „Nejprve v Americe, kde korporace Facebook oznámila velké propouštění. Může to být další náhodný výkyv jedné organizace, ale taky začátek trendu, po kterém budou následovat další organizace a země, včetně České republiky. Mezi postiženými bude spousta darmošlapů s velmi vysokým IQ, kteří byli na svá zbytečná místa u Facebooku vybráni z deseti a více kandidátů. To v době, kdy dramaticky rostou ceny všeho, co souvisí s bydlením a základními životními potřebami.
    A potom se začaly hýbat také u nás v Evropě, kde americké bezpečnostní síly provedly teroristický útok na plynovod svého spojence, takže desítky milionů lidí jsou na začátku zimy odříznuty od energií. Pro všechny to bude znamenat naprosto dramatický zásah do životů. Desetitisíce lidí zemřou na podchlazení a na nemoci, které s podchlazením souvisí.

    Je dobré si všimnout, kdo povšimnout nebude (nebo jen relativně málo). Na jedné straně ti nejbohatší, co mají ve svých vilách krby s nejrůznějšími ventilačními systémy a zásoby dřeva nebo pelet. Navíc mohou platit za elektřinu jakoukoliv cenu. Na druhé straně venkovská chudina, co je zvyklá si topit v kamínkách, něco do nich vždycky sežene a taky si vždycky sežene něco do svého skromného žaludku. Ale takový manažer nebo kreativec s krásným bytem ve městě, jak bude dařit takovým lidem? Zatím obavy přehlušuje nadávkami na Putina.“

    U těch plynovodů bych řekl, že jestli si Němci nechají o sebe pucovat americké boty, jsou „mrtvej Homolka“.

    1. Jak moc myslite, ze budou Nemci nasrani a hotovi k nejakemu cinu. Staci kdyz nastrelite od jednicky do desitky, kdy jednicka znamena ledovy klidek a desitka bugr, ktery udelali, kdyz zjistili, ze jim Americani a Danove odposlouchavaji kanclerku. Nebo kdyz se jim behem par tydnu nakvartyrovalo domu nekolikset tisic cizozemcu. Nebo kdyz jim vystrelily ucty za energie…

      1. „…bugr, ktery udelali, kdyz zjistili, ze jim Americani a Danove odposlouchavaji kanclerku…“

        Ted bugr jsem asi prehledl. Nemci tenkrat ani necekli.
        A Obama se nikdy ani neomluvil.
        Jenom rekl, je je politovanihodne, ze to vyslo najevo timhle zpusobem.

      2. Mohu i do záporných čísel?

        Protože ve všech třech Vámi uvedených případech se nestalo VŮBEC NIC.
        1. Merkelová dostala klepku a Německo se bezezbytku zanořilo do US rekta.
        2. Němci si opatrně zaprotestovali a jinak NIC.
        3. Dtto jako2.

      3. Já si hlavně myslím, že to naprosto nečekali. Věděli, že Amíci jsou krysy, které jim zařízli Nord stream 2, ale nedovedli si představit, že Ušáci sáhnou klidně i k terorismus proti svým „spojencům“. Myslím, že uvažujou co vlastně s tím. Nepřiznat – budou za úplné kokoty a říkají „klidně si s námi vytírejte zadek“. Přiznat- to je fakticky konec NATO a celé transatlantické šaškárny….

        1. Nejméně bolestivé je si tu možnost účasti přátel nejbližších ani na okamžik, alespoň navenek, nepřipustit a obvinit z terorismu Rusko. Samozřejmě to pak patřičně doložit neprůstřelnými důkazy. Úspěch je zaručen a inteligence i prostý lid bude o to více nenávidět „pravého viníka“. Který je samozřejmě, všem správným Evropanům, s předpokladem hraničícím s jistotou, už dnes znám.

      4. Na ty němce jsem taky zvědavá. Vždyť oni vlastně poválečnou mizerii tak nějak moc nepocítili. Kamarádka mamky si vzala němce a byla odsunuta, ovšem žádná mizerie. Na ty odsunuté už čekaly nové vystavěné rodinné domky z peněz nakradených po celé evropě a uložených ve švajcu a jinde a samozřejmě za pomoci amíků. Práci měli, posílali její matce fotky jak se mají na rozdíl od nás dobře, kde jsme museli všechno sami, jen s pomocí materiálu z ruska vybudovat sami. Potom zase díky bipolaritě měli různé výhody aby se měli líp než u nás , byli takovou výkladní skříní západu. PO rozpadu, ale tenhle důvod padl a už se začalo ukazovat „šetření“ což se už tenkrát jim nelíbilo. |No a včil to teprve bude zajímavé. Tož tak jen připomínka z dávna.

        1. Moje sestřenice H. emigrovala s manželem , synem odsunuté Němky, do Německa. Německy se nikdy nenaučila , jen pár slov turecky, pracovala na pásu u Sienense. Před odjezdem převedla svoji polovinu vily na sestru L. Jinak by se té nemovitosti zmocnil bolševik.
          Po 89 se vrátila, její Helmut zakoupil pěkný být v Mladé Boleslavi. Z německé penze žili velmi slušně .
          Ale Helmut pojal nápad , že by L. měla vrátit půlku vily. Což dost dobře nešlo. Protože syn H. přistavěl patro, založil rodinu a všichni smrděli korunou.
          A tak se ty dvě hodné sestřenice soudily snad 20 let a dneska se nenáviděj.

      5. jozka.
        Naprosto podobná situace,jak před druhou světovou,Německo bylo ždímáno,ožebračováno a najednou se vynořil Hitler.Místo toho,aby se vypořádal s těmi co Němcům dělají problémy,byl nasměrován na SSSR.Teď to vypadá podobně,aby se Němci naštvali na Rusko a napochodovali na něj.Zase bude naše republika do toho vtažena.

        1. S tim souhlas. Proto si nejsem jist, ze by bylo fajn aby Nemci vystartovali. On pak totiz byl mrtvej dost casto i nejakej skutecnej Homolka.

        2. Ale to se pletete, Hitler si to nejdřív vyřídil s těmi, kdo Němcům dělali problémy. Obsadil Rakousko, pak české pohraničí, pak zbytek Čech a Moravy, pak si to vyřídil s Polskem, padlo Norsko, padlo Holandsko a Belgie, padla Francie, skoro padla Británie (kdyby Luftwaffe nepřestala bombardovat letecké základny (a nezačala bombardovat města), RAF by se sesypalo). Hitler pak ještě nesmyslně napadl Balkán a tím promeškal nejvhodnější čas na útok proti SSSR. Sice se ho snažili nasměrovat na východ ale udělal to podle sebe, neposlouchal.

        3. pane zemědělče,
          jednou za čas se Němci zblázní, a to pořádně. Potom do toho bláznovství zatáhnou celou Evropu. Ten čas nastal s Green Dealem, výbuch plynovodů je jen jedna epizoda stejné kapitoly rozdělit Evropu, znepřátelit Německo s Ruskem a nedopustit propojení ruských surovin a německých technologií. To vše jen, aby upadající hegemon USA ještě chvíli přežil, a lhostejno, na úkor koho. Brzy na tom budeme jako lidé v Iráku, Afghánistánu, Libyi, Sýrii. Prostě poneseme vedlejší ztráty.

  2. Krátký článek o svatováclavské demonstraci:
    ———————————————————

    Milan Daniel se ve své glose vrací k demonstraci, která proběhla ve středu 28. září na Václavském náměstí.

    „Náměstí „pod koněm“ se ve středu opět zaplnilo desetitisíci lidmi z celé republiky, kteří přijeli či přišli proto, že se jim nelíbí politika současné vlády, zdražování a katastrofální situace kolem energií.

    Splnila demonstrace jejich očekávání? Jaký smysl má realizace této formy politiky?

    Oproti „premiéře“ ze 3. září řečníků poněkud ubylo, témata však zůstala v podstatě stejná. Stejně jako tehdy mluvili ke shromáždění především ti, kdož lidem připomínali notoricky známou situaci kolem energií a související nečinnost vlády, která se zmohla jen na nefunkční „zastropování“. Líčili následky, které bude tato politika mít pro národní hospodářství, ale i velkou část českých domácností. Bonbónkem pro mainstream byla pak zbytečná vystoupení kontroverzních aktérů.

    Teprve na druhém místě bylo pojmenování příčiny současného stavu. To, že český stát se nejen drží sebevražedné politiky EU, ale aktivně k ní prostřednictvím politiky vlastní přispívá. Proces, který začal odstraňováním pomníků, vrbětickou „kauzou“, pokračoval vypovídáním diplomatů a přejmenováváním adres diplomatických zastoupení vyvrcholil účastí ve válce, za jejíhož jediného viníka bylo v rozporu s objektivními fakty označeno Rusko.

    I o tom se na čtyřhodinové akci samozřejmě mluvilo. Avšak bez toho, že by bylo jasně řečeno, že drahota a hrozba války jsou důsledkem i tuzemské politiky konfrontace a zřetelné neochoty k dialogu.

    Dovolím si tvrdit, že účastníci by ocenili sevřenější tvar a smysluplný výstup. Někteří řečníci si zjevně užívali možnost mluvit před plným Václavákem, nemalé procento času zabralo i skandování požadující demisi vlády. Málo však zaznělo, že je třeba otočit kormidlem, rázně nastavit mírový azimut a radikálně změnit kurz. Obojí samozřejmě souvisí, nicméně přihlásit se k úsilí o mír jen vypuštěním holubic je málo. Mír musí být na prvním místě. Je podmínkou pro to, aby se věci daly řešit, aby napětí povolilo až zmizelo.

    K tomu, aby se věci daly do pohybu, je třeba veřejná akce se širokým dosahem, kterou žádná petice nenahradí. Středeční demonstrace jí mohla být.

    Škoda nevyužité příležitosti. Za měsíc sice bude další, je však otázka, co se za tu dobu uděje a zda ji vůbec budeme moci využít.“
    (!Argument)

    1. ále no tak, kazilo se to 30 let, přece si nemyslíte, že to půjde ráz na ráz a že to pustěj z ruku po dvou demoškách.. Je to na delší dobu, důležité je vydržať.
      Ale zacvičilo to s nimi, stačí se kouknout jak vystartovali, když to nejde po jejich a bude hůř. Chce to opravdu jen vydržet a nepolevovat.

  3. Vlastenci,

    není nač čekat. Hrozí nám válka, energetická bída, zničení hospodářství a s tím spojená chudoba. Nečekejme, že se o nás tato zaprodaná vláda postará.

    28.9.2022 proběhla velká demonstrace na Václavském náměstí v Praze a na dalších místech naší vlasti s tím, že požadujeme demisi vlády, nahrazení této neschopné vlády vládou odborníků a předčasné volby.

    Podepisujte petici.

    Vyplňte ji a podepište s dospělými členy své rodiny.

    Petici dejte v práci podepsat spolupracovníkům, kamarádům a sousedům.

    Odkaz nejen na petici najdete na

    http://www.naprvnimmiste.cz

    Vyplněnou petici posílejte na adresu: Jiří Havel, P.O. BOX 31, Slavětínská 33 Praha 9, 190 14 (adresu najdete i dole na formuláři)

    PETICE SE BUDE PŘEDÁVAT 12.10.2022 po setkání ve 12.00 na Hradčanském náměstí prezidentovi republiky.

    1. Ano, už na tom dělám. Je to opravdu důležité. Každý den působí ti zaprodanci další a další nevratné škody.

      1. Jen bych dodal, že možná by se to mělo posílat doporučeně. Aby se , čirou náhodou samozřejmě, cestou pár desítek tisíc podpisů nepoztrácelo.

        1. A co v tom případě ještě poslat informační mail týmu „naprvnimmiste“, že arch byl podepsán, bylo na něm tolik a tolik podpisů (třeba s uvedením jména z prvního řádku, aby bylo možné počty archů dohledat a srovnat s tím, co přišlo nebo případně se sdělením pošty a času odeslání)? Já vím, byla by to šílená práce tohle v případě nutnosti zkontrolovat, ale bude-li obecná známost, že mechanismus na možnost kontroly „nezadržení“ pošty tu je nastaven, sníží to něčí choutky poštu nedoručit…

    2. Petice bude zamítnuta, protože vyzývá presidenta republiky k protiústavnímu jednání.

      ÚSTAVA ČR:
      Čl. 73
      (1) Předseda vlády podává demisi do rukou prezidenta republiky. Ostatní členové vlády podávají demisi do rukou prezidenta republiky prostřednictvím předsedy vlády.
      (2) Vláda podá demisi, jestliže Poslanecká sněmovna zamítla její žádost o vyslovení důvěry nebo jestliže jí vyslovila nedůvěru. Vláda podá demisi vždy po ustavující schůzi nově zvolené Poslanecké sněmovny.
      (3) Podá-li vláda demisi podle odstavce 2, prezident republiky demisi přijme.

      Čl. 74
      Prezident republiky odvolá člena vlády, jestliže to navrhne předseda vlády.
      Čl. 75
      Prezident republiky odvolá vládu, která nepodala demisi, ačkoliv ji byla povinna podat.
      —————————————
      President nemá vůbec žádnou ZÁKONNOU možnost odvolat vládu o své vůli nebo na základě petice.
      Tohle ale právníci Rajchl a Vacek VELMI dobře vědí a přesto petici podporují.
      V tom případě se musím ptát PROČ?!

        1. 62 a)
          President jmenuje a odvolává vládu.
          OVŠEM za Ústavou jasně vymezených podmínek, což jsou ty mnou uvedené články.

          1. Třeba je to vzkaz poslancům pětikoalice, že je zde síla, která jim to ve volbách spočítá. Nebo jde o nasměrování vášní a hněvu lidu špatným směrem? Lid se vybouří, petice podepíše, doručí, nic se nestane a nikdo za to nebude moci. Ale lid upustí páru. Hrozny hněvu jen tak nedozrají.

  4. Zdravím, tak už ne jenom N-1 a N2, ale nebude funkční ani plynovod v Černém moři do Turecka pro údržbu.

    Nizozemsko odebralo licenci provozovateli „Tureckého proudu“
    odkaz: /https://www.pravda.ru/news/economics/1754273-u_operatora_tureckogo_potoka/

    jestli se neděje projekt „Třímoří“? Dle Piłsudského.
    odkaz: https://topcor.ru/28363-unichtozhenie-rossijskih-gazoprovodov-v-es-daet-zhizn-proamerikanskomu-proektu-trimorja.html

    1. Re: pozorovatel

      Tak nějak nevím, proč by měli Holendři dávat Turkům nějaký papír.

      Papíry typu „certifikát“ jsou naprosto skvělé v době, kdy se nic neděje.

      Zmrzlíkovi u kamen je úplně jedno, jestli plyn došel k němu domů v opapírované rouře, či nikoli.

      1. Protože firma „South Stream Transport B.V“, provozující TurkStream, sídlí v Amsterdamu, Holandsko.
        Od r. 2012 – tehdy ještě bylo Holandsko zárukou obchodní serióznosti (a samozřejmě daňovým rájem, ale to je teď vedlejší). No, a s ohledem na síť mezifiremních a mezistátních smluv (TurkStream je široké konsorcium dodavatelů a provozovatelů vč. Japonců) není vůbec jednoduché změnit domicil hlavního provozovatele.

        Pro koncového spotřebitele to znamená, že momentálně nebude mít ŽÁDNÝ plyn.

        1. Po plánovaném pátém výbuchu nebude mít kdo plynovod opravit, protože opravit jej bude zakázané a pro firmu likvidační.
          (Mimochodem – údajně už Turci zabránili jednomu atentátu na Turkstream – ale nemám to ověřené, víte o to někdo něco?)

          (Což možná odpovídá na otázku, zda Maďaři dostanou nasmlouvaný a zaplacený plyn: Nedostanou!)

          Plánovanou likvidaci Evropy si rozvracet nedáme!

      2. Strojový překlad:
        Nizozemsko odebralo licenci operátorovi Turkish Stream
        30.09.2022 05:15
        Ekonomika » Suroviny » Plyn

        Poté, co byly najednou poškozeny čtyři šňůry ruských plynovodů Nord Stream a dodávky přes Ukrajinu byly přerušeny Gazpromem, mohl být zastaven kvůli „nezákonným nárokům a požadavkům Naftogazu“, jediného plynovodu, kterým stále plynule proudí do Evropy, zůstává „Turkish Stream“.
        Nizozemsko odebralo licenci operátorovi Turkish Stream

        Ale vypadá, že brzy vstane. A rozhodně ne z iniciativy nebo z viny Ruska. Dnes vyšlo najevo, že Nizozemsko odebralo licenci společnosti South Stream Transport BV, provozovateli Turkish Stream. Navíc se tak stalo 18. září, než byly Nord Streams vyhozeny do povětří.

        Jak vyplývá z vyjádření generálního ředitele společnosti South Stream Transport BV Olega Aksyutina, důvodem pro odebrání licence je „zákaz dodávek zboží a poskytování služeb, včetně technické pomoci a údržby potrubí ve výlučné ekonomické zóně a na kontinentální šelf Ruska“.

        „Pozastavení licence se týká všech smluv souvisejících s technickou podporou plynovodu, včetně návrhu, výroby, montáže, testování, oprav, údržby a školení,“ uvedla South Stream Transport BV.

        To znamená, že plyn poteče po dně Černého moře do Turecka a pak do Srbska a Maďarska, ale pokud dojde k nějaké poruše nebo potížím s potrubím, nebudou je schopni opravit, protože protiruské sankce zakázat provozovateli nákup evropských trubek.

        Přečtěte si více na https://www.pravda.ru/news/economics/1754273-u_operatora_tureckogo_potoka/

  5. Lepší volit ODSáka, který již prokázal jistou statečnost při odmítání Lisabonské smlouvy, než kýmsi řízeného sodomitu, který v případném hlasování o Istanbulské smlouvě bude jistě pro. Tady bych tedy udělal výjimku.

    1. Za jiných okolností ano, ale v tomto případě je důležitější odstranit předsedu vlády než instalovat rozumného senátora.

  6. Zkušenost z uplynulých 30 let nás učí, že z „menšího“ zla se krátce po zvolení stane zlo VELKÉ. Viz případ Miloše Prodavače na Hradě.
    Pokud mám volit mezi Babišovcem a Pětikolkařem, nechávám to koňovi. ANO není vůbec žádná opozice a SPD je opozicí řízenou:
    https://skrytapravda.cz/z-domova/799-okamuro-jste-podrazak-ale-narodni-protest-nam-milionum-obcanu-ani-v-ostrave-neukradnete
    A ještě jedna věc – Nejsem stoupencem Adama. B. Bartoše a jeho pražské Národní demokracie. Ale s jeho posledním Nedělníkem č.103 nelze nic než souhlasit:
    https://narodnidemokracie.cz/nedelnik-adama-b-bartose-103-podekovani-nasim-volicum/

  7. ad Beroun
    Vidláku, doporučujete volit Janise Sidovského, přestože Oberfalzer (ODS) kdysi hlasoval proti Lisabonské smlouvě. Nesouhlasím. Znám dost lidí z obce, kde Janis je místostarostou. Jejich mínění: Nikdy! Nepřipadá v úvahu!
    Uvědomte si, že senátora dnes a zítra zvolíme na ŠEST LET. Pokud to tedy v celé Evropě brzo nepůjde všechno definitivně do háje, bude JS této zemi škodit celých šest let!
    Pozor na to, abychom s vaničkou nevylili i dítě. Symbolická a důležitá by byla prohra Vystrčila. Výhra Sidovského nad Oberfalzerem může zemi uškodit.
    Sám ještě nejsem rozhodnut, jestli vůbec volit půjdu. Pokud ano, hodím to (hodně nerad) Oberfalzerovi.

    1. Jste všichni dospělí a svéprávní. Každý volí tajně za plentou a sčítá se to ručně na čumendu, bez jakýchkoliv sčítacích strojů. Volby jsou pořád ještě svobodné. Já mohu jen doporučit, což jsem udělal. Dokonce jsem i napsal, co si o tom myslí sám Auředník a dokonce souhlasím s tím, že Oberfalzer je v senátu menší zlo. Ale dovolím si připomenout, že tady jde o sestřelení vlády a to je důležitější než jeden senátor. Chybějící Oberfalzer bude Fialu hodně bolet a to je podle mě mnohem důležitější, než jeho šestileté působení, protože je dost možné, že za půl roku nebude ani vláda, ani senát, ani česká republika. Bude chaost a bída. A to i přijde důležitější než úvaha, kdo bojoval za lisabon. Kdyby teď vládla vláda Zelených, tak bych řekl, nevolit Sidovského. Ale je to naopak. Oberfalzerovi se omlouvám, ale i on volil Fialu za předsedu.

  8. Z mého pohledu poučeného marxisty-leninisty, dialektického a historického materialisty, znalého mezinárodního děnického revolučního hnutí, objektivní podmínky převzetí moci ještě nenastaly. Kromě toho se mi na nynějším hnutí, když v něm vidím předsedu KSČM, nelíbí „levicový“ obsah. O svobodu jako by nešlo. Obávám se násobného nárazu z boku. Aby nynější hýbatelé, sami nebyli vystrčení stranou. O revoluční levicovou vládu nestojím. Občasné levicové výlevy tady, jak z příruček politického školení mužstva, asi od těch, kteří ono nezažili, a jen idealistický blouzní, mě znepokojují.

    1. Ty výlevy jsou reakci na poznání, že svoboda bez základního materiálního zajištění moc lidem nepomůže. Jedině v tom, že můžou emigrovat až se životní podmínky stanou neudržitelným, když nejsou dráty na hranicích. Bez přijatelných cen energie, potravin, dopravy se nějaká svoboda, demokracie neudrží. Je to cesta k totalitě nebo naopak chaosu. Byla doba, kdy to Západ chápal. Proto USA po roce 1945 podporovaly ekonomiku západního Německa, Francie, Itálie, Británie, aby nebyla bída jako po roce 1918. Všichni vědí, jaké režimy tehdy v Evropě rostly jako houby po dešti. USA jejich státní elita dělá opak. Snaží se Evropu uvrhnout do bídy. Máme-li takové spojence, nepřítele už nepotřebujeme. Je to jako Maslowa teorie potřeb nejdřív jídlo, energie, bydlení, bezpečnost a ostatní tzv. vyšší cíle lidské seberealizace az potom. Tohle si mysleli někteří politici v Arménii, že můžou snít i EU a křesťanské Evropě, která se o ně určitě bude zajímat, jako by si ateismu ani nevšimli, a podcenit bezpečnost vojenskou, energetickou v místě tak nebezpečnými sousedy. Neříkali marxisti, že svoboda je poznaná nutnost? Pokud dav tleská někdy i těm nejpodobnějším konspiračním teoretikům ala všude vidět reptiliany má na tom podíl odpovědnosti vláda, že je svou politikou jim nahání do náruče. Navíc můžeme ještě dělit politické spektrum pravice a levice? Dnes jsou to spíš lidé lokálně ukotvení vs. globální neukotvení. V USA říkají. Somewhere vs. Anywhere.

      1. Svoboda zahrnuje všechno. Nejen svobodu odejít.
        Svobodu zajišťovat si svým přičiněním dobře životní podmínky. Nebyl olupovaný o plody své práce.
        Svobodu nepotřebovaly odcházet natož prchat. Ùtek je důsledkem nesvobody.

        1. Re: Schumacher

          Nechcete jít náhodou šít boty? Určitě by vám to šlo líp, než vaše kecy o svobodě.
          Btw. podle toho, co jste napsal, je svoboda až ZA žrádlem, suchem a teplem.

        2. Schumacher: to co píšete platilo dřív USA, když zabírali zemi, kde žilo málo indiánů.
          V Evropě jde připomenout spíš situaci, kdy například v Británii všechno někomu patřilo většinou lordům. Kdo šel svoz cestou, byl potrestán za narušení cizího majetku. Každý kus půdy už někomu patřil. Chudý měl na výběr nechat se vykořisťovat nebo se zadlužit na lístek na loď do Ameriky nebo Austrálie nebo Jižní Afriky. Na rozdíl od dřívějšího feudalismu nebyli upoutani zákonem k půdě, ale ani paní neměli povinnost se o ně starat, aby nehladoveli. Potom se to zlepšilo díky odborům, pokroku v technice a strachu elit z komunistů. V naší době globalisticky neoliberalismus chce vrátit ty původní poměry raného 19. století. V ČR rozkvět malých firem a živnostníků po listopadu už dávno nahradily korporace, kde už často politická agenda manažerů vítězí nad pouhým ziskem, jak píše sociolog Hampl. Připomeňme si nestabilitu Výmarské republiky v kruzích. I Velká francouzská revoluce začala ať v době neúrody, kdy myšlenky filozofů zapálily masy až ve chvíli, kdy kvůli explozi sopky na Islandu začal hlad.

    2. Mě zase znepokojuje, že pár desítek tisíc lidí vlastní devět desetin Zeměkoule, zatímco miliarda trpí hladem.

      1. Co Vám brání být mezi těmi desetitisíci? Jistěže málokdy se zadaří v první generaci. Jestliže ne sám, tak Vaše děti, vnuci, pravnuci ..

        1. Ti majitelé Zeměkoule o kterých se bavíme, většinou přišli do nového města zásadně s jednou pencí v kapse a má té, svou nekonečnou pracovitosti, dobrotou a šetrnosti vybudovali svá impéria. 🙂 Krásně to kdysi ve svých povídkách zpracoval jistý S . Leacock- Literární poklesky. Víte pane Schumacherem, pouze bdělé Alefovou oko mi brání napsat či si o takovém…… , jakým jste vy, myslím. V šest v práci:-)

          1. Psal jsem: „jestliže ne sám tak Vaše děti, vnuci, pravnuci…“
            Ne nutně v první generaci…
            To je tak náročné pochopit nekomplikovaný text?

        2. Vážený pane, dokážete si odpovědět na otázku, co se na onom hrozivém poměru změní, když se mezi smetánku probojujete právě vy? Z mého pohledu nic – jeden zloděj nahradil jiného zloděje. Na pohádky, že toho dosáhnete poctivou prací, už dávno nevěřím.

        3. Evidentne jste se nikdy z nikym z tech deseti tisicu nepotkal.

          Jinak jazyky, z opacnych koncu sveta sdileji vyznamove stejna prislovi, ktere hovori o pravem opaku vaseho tvrzeni, o poradi „svoboda -> energie -> potraviny:

          Well fed, well bred.
          衣食足りて礼節をする。

          Cesky je to neco jako: nejdriv plne bricho, a az pak slusne chovani.

            1. Pokud sam nevite, jak blekotate, tak s vami nehodlam ztracet cas.

              Jinak cast spolecnosti zila behem optroctvi v blahobytu.
              Stejne jako v obdobi svobody existuji zebraci, bezdomovci a dalsi.

              Pokud chcete do raje, tak zkuste eutanazii, a pak musite doufat, ze sv. Petr bude mit dobrou naladu.

    3. Jakou „svobodu“ máte na mysli?
      Jak „svobodní“ jsou lidé, kteří vykonávají „prekérní“ práce? Jak „svobodní“ jsou rodiče, kteří musejí mít dvě zaměstnání, aby uživili dítě či děti? Jak „svobodný“ je člověk, který musí zvažovat, zda si může dovolit mít dítě? A dlouhé etc.

  9. Hodim to sem, aby si to precetlo vice lidi. Dole je polemika o tom jak je mozne ze Neff v Neviditelnem psovi napsal uvodnik proti demonstrantum, hodny Rudeho prava z 1952, nebo Lidovych novin z 1943 🙂 Nadhodil jsen nazor, ze co kdyz byl na neho tlak, aby se „zaradil“ – rozumej rezimisticky uspinil tak, aby neslo pozdeji couvnout ? A vida, dneska zaradil do NP clanek, ktery je v presne opacnem duchu, stoji za precteni. Ostre ironicky protifialovsky ladene, zda je Fiala „agent Putina“ kdyz dela to co dela. Stoji za precteni : https://neviditelnypes.lidovky.cz/politika/polemika-kdo-je-putinuv-agent.A220929_131736_p_politika_nef

    1. Bandita: Doporučuju, pustit si na YT diskuzi pana Neffa s Danem Vávrou o cenzuře a svobodě slova. Neff tam hájí svobodu, ale pořád říká, že do ní nechce zahrnout ty, kteří jsou označení za proruské trolly, i když právě tohle otevírá dveře cenzuře. Dnes zakáží trolla a zítra pana Neffa za jiné názory, které se časem taky stanou nepohodlné. Stačí kritika klimatických opatření. Považuju to za generační záležitost některých lidí. Mnozí co zažili rok 1968 v mládí a normalizaci v letech potom, dlouho obdivovali USA a osklivili si Východ. Doufalui, že ve stáří najdou štěstí s celým Českém v liberálním demokratickém konci dějin podle Fukuyamy. Desítky let doufali, že se jednou Evropa stane Evropou spolupracujících států. Proto dlouho problémy v EU přehlíželi. Doufali v menší reformu EU. Najednou se po nich chce, aby kritizovali EU a USA?! Je to těžká situace. Nevědí, jak vyrovnat s tím, že neomarxismus a green deal – poručíme větru, dešti, přichází ze Západu. Nelíbí se jim to, ale mají zábrany protestovat. Je to těžké být zrazen státní elitou USA při člověka, který v Ameriku věřil. Státní elita sice není celá Amerika, ale momentálně to ona tvoří její politiku především tu zahraniční.

    2. No on ten Aston je divnej člověk, pisálek a zvyklej na lepší. Já si včera po zmince o něm našla z dřívějška. co říkal o dceři a celý proces. Nemyslím, že by se mu měla věnovat jakákoliv pozornost, už i tam diskutující mu oponovali, což dřív nebývalo. Pak jsem tam zepár let nešla a nyní jsem koukala jak sešel. KOlik lidí odtud odešlo, proč asi? Některé „zvyky“ se stářím zhoršují, zesilují hlavně ty negativní a ztrácí se schopnost kritického myšlení. Bohužel

  10. nevím jaké referendum proti fialové vládě? spíš jakési „pseudofakultativní referendum“ které nemá žádnou závaznost….poradci fialenkoviče toho velmi využijí….jsem realista a jestli vím že 55% voličů ani nezvedlo zadek aby přišli k volbám nevidím to optimisticky….bohužel zatím víc než volit a demonstrovat nemůžu…..

  11. Zaved Škodu na mělčinu
    popichoval jehlou Čínu
    drží palce každé válce
    islamisty má za znalce
    vepřového masa,
    prý jsou naše spása.
    Rozesírač tělem, duší
    na senátní vrata buší!
    Chce tam ležet na matraci,
    navždycky už seknout s prací.

  12. Já myslím, že v této situaci se člověk příjemného překvapení už dočkat snad už ani nemůže. Budeme mít vážnější starosti než LGBT a grýndýl. Stejně tak budeme mít vážnější starosti než Lisabonskou smlouvu. A znovu opakuji, že nám nejde o senátory, ale o sestřelení Blyštivého Péti.

    1. Pane Vidláku, teď jde o sestřelení Vystrčila! Jestli ani toto lidi nedokážou, jak by potom mohli dokázat sestřelit libodemo!?
      Vy sám přece burcujete: Pojďme to dokončit!

      1. Vystrčil je jedna z berlí či dřevěných noh, o které se Fiallah při svém zvráceném způsobu vlády opírá. Vystrčení Vystrčila je podtržením té dřevěné nohy.

        1. A ano… aby tato dřevěná noha podklouzla, museli jsme na podlahu vylít kbelík špinavé ANO vody. Pokud Vystrčil spadne, tak ta voda tam zůstane a bude zapotřebí ji postupně vytřít. Ale bez toho kbelíku vody ta noha nepodklouzne. Takhle jednoduché to je.

          1. Takže voliči ANO jsou použiti jako užiteční idioti a pak s nimi bude zameteno?
            Aha…
            Nu, tohle je dobře vědět a sakra dobře si to zapamatovat.

        2. Kdo ví, třeba bude stačit, aby si ti noví senátoři nenechali vzít svá práva a nepodlehli tomu, aby si podržel po Kuberovi ukradenou pozici . Bude jich tam docela dost, a mohlo by se to podařit. Tedy pokud nepodlehnou údajné „moci“. A atky neschvalovali by mu námi placené výlety do asie.

  13. Není lepší v případě „hovnový sendvič versus obří vyplachovač“ přece jen ke druhému kolu jít a vhodit neplatný hlas? Případně s nějakým doplňujícím feedbackem „Nechci ani jednoho, oba jsou ve válce a stojí na straně temných sil. Já chci mír“…

    Předpokládám, že demogratická moc by s čímkoli v urně měla zacházet jako církev se zpovědním tajemstvím…

    1. Můžete chodit roztržený lístek tedy neplatný, ale bude to k ničemu. U uvedeného počtu neplatných hlasů se nikdo nedozví kolik jich bylo úmyslně znehodnocení a kolik lidí je znehodnotili omylem. Je možné i nevolit. Nízká účast ukáže na nízkou legitimitu volby v okrsku, ale vítězí to bude jedno, bude mít svůj velký plat, i kdyby ho volilo jen 51 % při 5% účasti.

      1. Proč tak pesimistický odhad? Vítěz voleb přijde sám i se svou rodinou. Pokud jeho protivník i s rodinou zůstanou doma, může být zvolen třeba dvěma hlasy proti jednomu. Pak dosáhne dramatického vítězství 66,67% hlasů. 🙂
        Sice to tak nedopadne, vždy se najdou lidé, kteří jdou k volbám, ale dotyčný člověk bude zvolen podporou svého voličského jádra.

  14. na
    http://www.vodalidem.cz
    najdete sloupek senátorů s údajem, kterak hlasovali v otázce , zda vyšetřit, kterak se české vodovody dostaly do zahraniční správy, zda hlasovali PRO vyšetření,
    …………………………………………………………………….. respektive PROTI vyšetření

    1. Jsem to už několikrát cpal Vystrčilovi na FB, ale asi ten můj koment vždy skryjou, nikdo na to nereagoval. Jinak jsou tam v komentářích buď nasraný lidi co mu tam sprostě nadávají (to tam zřejmě schválně nechávají, aby byla zřejmá jejich morální nadřazenost a slušnost) a pak nepokrytí obdivovatelé, které žádná fakta nezajímají. Problém vidím v tom, že není žádný způsob jak dostat info o Vystrčilově záškodnictví mezi větší počet lidí. Na druhou stranu s ním Aktuálně.cz udělá rozhovor, kde se může vybrečet, prostě je to nerovný boj a výsledek podle toho vždy vypadá. Stačí se kouknout na kurz ve Fortuně, ale to ani není třeba, realista tak nějak ví, jaká je šance, i když tady to říct nemůže, protože by byl hned označen za malomyslného :D.

    1. na
      http://www.ulozto.cz
      je četba , nazvaná MNICHOVSKÝ DEBAKL ,čte autor- Oldřiich Knitl (kniha se jmenuje Český sen), vloženo několik archivních hlasových záznamů a krátkých komentářů profesora Roberta Kvačka. Deset pokračování po půl hodině.

  15. Znova připomenu, že vystrčit Zastrčila by byla pořádná facka vlastizrádcům. Bohužel ke druhému kolu chodí ještě méně lidí a ti, kteří neprosadili „svého“ favorita v prvním, nemívají příliš pochopení pro jinou alternativu. To samozřejmě nahrává ostrovními Číňanovi.
    Dnes se k RF připojí Donbas, Cherson, Záporoží a voila z ukrajinské osvobozenecké armády je rázem armáda okupační na území RF. To dost mění situaci, že? Teoreticky mohl Putin na Ukrajině prohrát, jenže nemůže prohrát na svém vlastním území, že? Paňjátno?

    1. Tady vám budu oponovat) referendum je čisté vítězstvi ukrajiny a ne že ne.
      Dyť jak to bylo před: ruská armáda se nacházela na cca 20% území býv. UkrSSR, ukrajinská na 0% území Ruska. Teď, po referendu, je to naopak, Rus nemá pod palcem ani mm2 mimo své hranice, zato Ukr okupuje značnou část teď už Ruské federace – Take it Putin!

      1. No vždyť to říkám, na území RF se pohybuje ukrajinská okupační armáda. Myslíte ,že si Putin může dovolit tento stav tolerovat příliš dlouho?

      2. To si nemyslím. Ukrům se NEpodařilo mu zabránit, ač se hodně snažili.
        Proto také Zelensky a „demokratický západ“ tak běsní.

        Ovšem teď SI musí RF SVÉ území ubránit; a to nebude snadné.
        Souhlasím v tomto ohledu se Schumacherem – teď už to bude nová Velká vlastenecká.
        https://www.youtube.com/watch?v=Bu88kGzBRXU

      3. Já dneska nepíšu článek, protože čekám na Putinův projev. Ten nám řekne, jak si to vlastně v Kremlu představují. Do té doby tápeme.

        1. Tož všem co tápou hodně štěstí, právě řekl (volný překlad) „USA v srpnu 1945 v Japonsku vytvořili precedens…“

    2. Zajisté. Má to velký vnitroruský význam. Jak speciální vojenskou operaci změnit na Velkou vlasteneckou válku.

    1. Dernerová je nezávislá, ale má dobré vztahy celkem k celé politické scéně a vždycky se nechá napsat k někomu na kandidátku. Takže bych jí bral jako menší zlo. Když je na výběr maskovaný TOPák nebo nezávislá za STAN, tak je asi lepší brát Dernerovou.

      1. MUDr. Dernerová se dokázala postavit proti Krajské zdravotní a.s. Pravděpodobně bude odolnější vůči tlakům než Paparega.

      2. Dernerová není nezávislá ani omylem – od podzimu 2018 je členkou senátorského klubu STAN a od r. 2020 je krajskou zastupitelkou za STAN!!!!!
        https://cs.wikipedia.org/wiki/Alena_Dernerov%C3%A1
        Navíc – jednak to je multiobročnice (vzpomeňme, jak to bylo vyčítáno socdemákovi Haškovi) a jednak politická „turistka“ (byť osoby, které jdou s tím, kdo je ochoten jim zaplatit, nazýváme jinak).

        Situace v daném okrsku je stejně beznadějná jako v Berouně – ve hře zůstali dva zmetci, z nichž jeden bude zvolen několika sty či jednotkami tisíc hlasů.

        A dovolím si zopakovat již několikrát řečené – vyjma voleb v malých obcích prakticky neexistují nezávislí kandidáti. Dernerová je toho potvrzením.

  16. Vidláku, s tím Nacherem – zkusme počty: Počítadlo tu ukazuje cca 1,5 milionů návštěv. Dejme tomu, že každá návštěva představuje jednu osobu, že se to nezapočítává víckrát. V Česku je cca 10 milionů občanů, z toho dejme tomu 10% nemá ještě volební právo. Takže dejme tomu 9 milionů oprávněných voličů. Z toho vyplývá, že jen zhruba každý šestý volič ví o Vidlákových Kydech. Je stále možné, že Nacher o Kydech neslyšel a mohl mít za to, že se jedná třeba o provokaci nebo recesi. Nevíte, s čím se potýká. Zkuste to po volbách znova. Třeba se to za tu dobu změní. Už nebude takový tlak na trolení.

    1. Já to k němu nebral napřímo, ale přes Pepe Nerušila, který se s Nacherem zná a ohlásil mě u něj. Ano, Nacher Kydy ještě nezná. Ale čekal bych, že zavětří podobně jako třeba Rajchl, že by se mu to mohlo hodit.
      Ale cestičku do ANO jsem si našel. Když jsem mluvil s Foldynou, přisedl k nám Standa Berkovec (kdysi Rady ptáka Loskutáka). Ten se nebojí být viděn s vyvrhelem. Také Kydy neznal, ale už je zná. Předpokládám, že to řekne i dalším a postupně nás začnou číst.

    2. Petro, to jsou nějaké divné počty, u těch občanů/voličů.
      Když odpočítáte děti a lidi do 18 let, zbyde Vám nanejvýš polovina, pět miliónů oprávněných voličů, z nichž tak dva milióny na volby zcela kašle, protože mají úplně jiné starosti – a ti navíc o nějakém vidláckém Bratrstvu nikdy neslyšeli.
      V tom 1,5M návštěv, jsou i návštěvy opakované, několikrát denně se přihlásí/navštíví web tentýž člověk, tatáž IP adresa a ID zařízení. Toho 1,5M bych tedy zredukoval na optimistickou třetinu, víc ne.

      1. Při volbách do PsP v roce 2021 bylo v seznamu oprávněných voličů zapsáno celkem 8 275 752 osob. Voleb se zůčastnilo (obálku odevzdalo) 5 411 884 z nich.

        Takže Petra je se svými počty o dodt blíže realitě než vy.

        1. Tedy byla by, kdyby nepočítala jednu návštěvu na jednu osobu. Tam jste realitě zase blíž vy, ale pořád podle mne dost daleko. To číslo je od 13.07.2022. To je k dnešnímu dni tuším skoro 80 dnů. Já sem chodím denně a někdy i několikrát za den, a to je podle mne dost typické chování zdejších návštěvníků. Takže já bych klidně dal 100 návštěv na jednu osobu, takže z toho rázem máme nějakých necelých 15 tisíc lidí, tedy jednoho z šesti set oprávněných voličů. Takže se v oblasti dopadu pohybujeme ve sféře jednotek promile. I kdyby každý z pravidelných čtenářů ovlivnil pozitivně 10 osob ve svém okolí (což je hodně, když se nad tím zamyslíte), jsme u jednotek procent.

          Bez masově dostupného a sledovaného média to prostě nejde.

          1. Nějak se začít musí. Možná, že to nebude stačit nyní, ale už to může stačit příště. Čeká nás prezidentská volba a zatím to vypadá tragicky. Naštěstí na naší straně jsou prorežimní média, která zpravidla svůj tlak přeženou a vybudí protireakci, kdy voliči nevolí pro svého kandidáta, ale proti režimnímu kandidátovi. Já už to mám také tak připraveno, mám žebříček těch, proti kterým budu volit. Nejvíše na žebříčku je, pochopitelně, Petr Pavel. Toho prostě zkousnout nemohu.

            1. Samozřejmě, já tím nechci nijak snižovat význam té skvělé práce, kterou tento a další alternativní weby odvádějí. Jen bych chtěl varovat před nasazováním si růžových brýlí, co se týče reálného vlivu, snad s výjimkou Parlamentních listů. Škoda Soukupova obratu, TV Barrandov sice nepatří k těm velkým, ale televize je holt televize. No jo, ale já se mu nedivím – prozřel a náhle se rozplynuly všechny finanční problémy, které měl.

              Naštěstí, jak správně píšete, za nás (nechtěně) kopou i prorežimní média tím, že až moc tlačí na pilu a přejímají prakticky doslova veškerou ukrajinskou válečnou propagandu a lidové báchorky pětikoalice. Pro hodně lidí je to už za hranou, včetně těch, kdo na alternativu nechodí.

          2. Jak říká Borowitz.

            Navíc!

            Já čtu ze zařízení domácího i pracovního. Někdo jezdí na chalupu. Atd.
            Tozn. že číslo, pokud se NEberou v úvahu opakované přístupy (osobně třeba, když je chvilka, něco přečtu a pak je práce, a když je chvilka zase to otevřu), ale IP, je třeba číslo ještě snížit, dejme tomu aspoň o 0,3 – 0,4.

        2. To Stan Borowitz:
          Tak to se za ten sekanec omlouvám.
          Měl jsem za to, že ČR má o hodně víc dětí/mladistvých, ale vidím, že populačně jsme, jako Češi, na hraně katastrofy.
          Měl bych ale jeden nápad:
          Do správy/administrací webů a jednotlivých engine diskusních platforem, příliš nevidím. Ale nešlo by u každé konkrétní IP/ID, počítat jen jeden-první přístup k danému dni?
          A případné další, opakované přístupy (připomínám – z téže IP/ID) už nikoli?
          Zdá se mi, že tímto postupem by šlo získat podstatně přesnější čísla o přístupech na tento web. Některé jiné weby, které navštěvuju (vesměs odborné) to takto mají. Tudíž tam například nelze i opakovaně hlasovat při nějaké anketě, či průzkumu zájmu.
          Jedním tvůrcem webových stránek, který se tím poměrně úspěšně živí, mi při jedné diskusi bylo řečeno, že prakticky každý „prefabrikovaný“ engine pro webové publikace a diskuse, snad jen kromě těch nejprimitivnějších a zcela zdarma, toto umožňují. Prý je to feature podobná, jako je třeba automatické přihlašování a další, dnes prý „samozřejmé“ funkce.
          Netuším ale, zde je to zde proveditelné (zda by např. nutnou podmínkou nebyla registrace), nebo nakolik by bylo složité, aplikovat podobné „selektivní počitadlo“ sem.
          Přesnější čísla o návštěvnosti/čtenosti/dosahu tohoto webu by nebyla k zahození.

          1. I tak ale počítejme s tím, že člověk se třeba dopoledne přihlásí přes telefon (data) a odpoledne třeba na počítači (přes wifi). To už jsou dvě IP adresy. Taky nevím, jestli třeba některé mobilní služby nemění IP adresu pokaždé. Asi ne..

            Vidlák tu dělá boží práci. Nicméně i tak dosah Vidlákových kydů (zatím?) přeceňuje. Stejně tak přeceňoval Vlk, když doporučoval kandidáta ČSSD do europarlamentu.

            Význam tenhle blog samozřejmě má. Jenže jak už zmiňoval Vidlák, tak každý musí začít mluvit s lidmi i sám osobně, tam kde to jde, kde stačí lidi trochu pošoupnout, povzbudit. Musí se to však dělat přirozeně, to je jasné. Takže Vidlák je možná takový vrchol kaskády. Ne každý bude číst Kydy, ale můžeme to překaskádovat dál.

            1. Přesně takto to dělám já. Informace, které přečtu na různých zdrojích, předávám svým přátelům a známým, které je pak předávají dále. Už se to začíná síťovat, lidé už vědí, kdo je Reichl, už začínají vědět, kdo je Vidlák, už začínají vědět, kdo je Zwirtek Hamplová atd.
              Takto bojovali naši předci o národní obrození. Začalo to pár lidí a skončilo to samostatným státem. Stačí, když je napodobíme.
              Naši předci bojovali o národní identitu národní kulturou, vědou, vzděláváním (včetně tělesné kultury). Stačí se jimi jen inspirovat.
              Na demonstraci do Prahy jsem pár známých dovezl. Jinak by tam nejeli.

            2. pro mne udivující je Vlk

              a počty hvězdiček u článků – po těch letech snažení a s tím, že byl a je Dobrej, bych předpokládal čísla v tisících

              jak lze pomnožit čtenost jest mi záhadou, vždyť přeci pokud mne něco zaujme, šířím dál …..

      2. Počty voličů najdete na stránkách http://www.volby.cz, které spravuje Český statistický úřad. Tam najdete počty voličů v každém volebním obvodu. Velice poučné jsou výsledky předchozích senátních voleb. Naprostou většinu senátorů volilo méně než 10 % oprávněných voličů. Proto tam je tolik zástupců Pětikolky, protože jejich voliči jsou ideologicky zaslepení a volí „ty správné strany“, i kdyby je to mělo stát živobytí. Tchajwance volilo v roce 2016 ve 2. kole 8144 voličů, tedy 7,9 % oprávněných voličů (102892). Druhý kandidát měl 7114 hlasů, tedy přesně o 1000 méně. Tedy tisícovka voličů rozhodla o tom, že Škodovka ztratila své pozice v Číně.
        Ovšem někteří senátoři na tom byli ještě hůře. Nejméně bylo tuším v nějakém obvodu na Severu Moravy, kde stačilo ke zvolení senátorem něco málo přes 3 tis. hlasů.
        Proto tvrdím, že Senát nemá žádnou legitimitu.

        1. De facto nemá, de iure bohužel má.

          Kdybychom se příští senátní volby dobře připravili, dalo by se toho využít. Ostatně to tak udělal už kdysi Vladimír Železný, aby se vyhnul vězení.

      3. Počítala jsem to jen tak odhadem z hlavy a čísla jsem používala ta optimističtější (a s ohledem, aby se to dobře počítalo). Chtěla jsem jen ukázat, že ještě velká část národa Kydy nezná – když vezmeme v potaz ta optimistická čísla, je jasné, že realita bude horší, zatím. Přesná čísla nejsou v tomto případě podstatná.

    3. Petra napsal:
      30 září, 2022 (3:33)

      Dobrý den paní Petro, rád bych něco dozvěděl o vašich komunálních volbách, asi jsem chyběl ve škole, nebo jsme se to neučili.

      Jestli volby starostů obcí, měst, představitele okresů volíte pouze podle stranických kandidátek, nebo se ucházejí i nezávislí kandidáti?

      Jestli volby, na místní úrovni, organizují pouze dobrovolníci, nebo i placené týmy, protože představitel vašeho okresu zastupuje větší území, než náš Senátor.

      Panu Vidlákovi jde o to, jestli je u vás představitelné, odmítnout nabízenou předvolební pomoc.

      Jistě, není konec světa, ale budou volby prezidentské, a za nějaký čas i parlamentní, kdy přezíravost může napomoci některým k následování KSČM a ČSSD do bezvýznamnosti.

      Předem děkuji.

      1. Josefe, můžu mluvit jen tady za oblast, kde žiju, tak nevím, jak významnou výpovědní hodnotu to bude mít.

        Volby v USA jsou každým rokem druhé úterý v listopadu. Volí se, kdo je třeba. Někdy nejsou volby do Kongresu či Senátu nebo prezidentské volby, ale na komunální úrovni se volí starosta, pokladník, šerif či místní soudce, ba dokonce i vedoucí úpravy silnic. Jak komu končí volební období. Zkrátka, odvolí se všechno, co jde. Co je zvláštní je to, že tu skutečně volíte Demokraty či Republikány i na komunální úrovni a někdy kandidát kandiduje za opačnou stranu než je jeho politická orientace, protože tu jsou voliči, kteří to házejí podle stranické příslušnosti a v jejich okrsku by se svou politickou orientací neměli šanci. Před volbami se objeví billboardy, často jen cedule tak 40×50 cm na drátěných podstavcích, které jsou zapíchnuté buď na veřejných místech nebo na soukromých pozemcích se svolením majitele. Místní kandidáti (aspoň ty malé ryby) si kampaň platí z vlastní kapsy. Kamarádka takhle kandidovala na místo soudkyně. (Nakonec se jí ta taktika kandidovat za Demokraty nevyplatila – u Demokratů kandidovala ještě černoška a tak jí to voliči Demokratů házeli přednostně, zatímco za Republikány nekandidoval na post soudce nikdo. Na druhou stranu zdejší šerif kandiduje za Demokraty už kolikáté volební období a bez problému.)

        Na volby se do určité doby musíte registrovat na městském úřadě nebo na dopravním úřadě. (Jen jednou a případně pokud se přestěhujete.) V dané úterý přijdete do volební místnosti. Podle řidičáku si vás odškrtnou z volebního seznamu. Zeptají se vás „Demokrat or Republican?“. Podle odpovědi dostanete sčítací kartu, se kterou dojdete k volební mašině, kde na obrazovce uvidíte kandidáty té, které strany. Odklikáte, potvrdíte a to je vše.

  17. Jo ještě k tomu dotahování: jak říkal Děd Vševěd „dobrovolně vám ho nedá …“ A tak dotahování vidím přes stávkovou pohotovost, posléze výstražnou generální (třeba hodinka) a tak dále (moje žena tomu říká metoda hlavního článku); a tahle cesta vede podle mne jen přes odbory; o situci mezi jejich načalnictvem v různých úrovních nemám ale páru a šéf je vyškolen v Aspen, takže asi bude nejdůležitější jak to vidí zdola odborový lid. Nejlépe v Mladé Boleslavi, jestli se tam šíří nějaké zvěsti o stěhování. Že by třeba pan Vidlák našel nějakou cestu k infcím, třeba u jitrnice oťukl šéfa Kovo … to jen tak co mne napadá a zatím jsem to nikde nečetl …

    1. Z generální stávky, třeba jen hodinu-dvě trvající, mají lufty všichni zaměstnavatelé. Ne snad kvůli přímým ztrátám ve výrobě, či zdržení v dopravě, ale hlavně mají lufty z toho, co všechno se během GS může stát za maléry a z toho plynoucí škody.

  18. Na desítce bych to hodila Renatě Chmelové. Budí dojem rozumné ženy, naopak Pirk se jeví jakou kovaný ojrosoudruch. V podstatě potřebuje přivýdělek ke svojí, jistě nemalé, penzi.
    V rozhlase proběhla vzájemná debata, Chmelová mluvila věcně, Pirk spíš vykřikoval hesla.
    Argument , že přes Prahu 10 jezdil do Vinohradské nemocnice a tudíž to na desítce zná, mi přišel ponékud infantilní. 😀

    1. Zdá se, že to hodnotíte zdáli … v této konstelaci jsem tam jít vůbec nechtěl, páč pan profesor je za top a pí stálice desítky za zelené a obé partaje dělají co dělají. Teď mírně váhám, páč pan profesor se za kovidu choval z mého pohledu rozumně a nebál se veřejně jít proti proudu a topka prostě ulovila jméno … jenže, že by byl tak politicky dezorientován, ne-li přesvědčený? No moc jsem si touhle úvahou nepomohl …

      1. Mohu, dáma je prakticky založená. Má technické vzdělání a tudíž jí to i myslí. Opravdu působí dojmem příčetně osoby. Navíc je mladá a má děti. Ta asi pro válku horovat nebude.
        Pirk působí dojmem za prachy všechno. Myslím, že už během covidu si umetal cestičku k prostomyslnému voličstvu.

  19. Dovolím si kacířskou myšlenku, co by pro nás (Českou republiku) vyznělo lépe pokud by se, pravděpodobně americký kazisvět neopřel do německých trubek? Platili bychom dál německému lichváři za nekřesťansky předražený plyn a to ještě jen díky tomu že „zhodnotíme“ levnou domácí elektřinu přes tu jejich burzu. Teď se ten vyděračský systém hroutí.

    1. Tak je dobře, že se Amerika odhalila. U mnoha lidí to může být poslední kapička poznání a odhodlání. Mně by zajímalo, k čemu dospějí v Německu. K ještě většímu podřízení, případně demoralizaci? Nebo začnou něco dělat? A jaký bude mít vliv samotná nemožnost dostat plyn přes Nordstream a nutnost dohodnout se s Polskem/Ukrajinou na transferu plynu přes ně?

  20. Líbíte se mi čím dál tím více, pane Vidláku. Ale v jednom s Vámi nesouhlasím: „Vidlácky říkám, že to máte jít hodit Sidovskému, aby Oberfalzer viděl, že byl alternativou uznán za menší zlo, protože kdysi bojoval proti Lisabonské smlouvě, ale teď mu to nebylo nic platné, protože jeho předseda je takový zhůbce národa, že jsme raději podpořili kandidáta, jehož jedinou kvalifikací je to, že spí s Vítkem.“
    Já pro změnu říkám: „Neházejte to v Berounu nikomu!“ To není rozhodování mezi „ďáblem a belzebubem,“ je to daleko horší dilema, napadá mě volba mezi trestem smrti upálením a skafismem. Naopak v čem absolutně souzním s Vidlákem je volba pí. Nagyové na Vysočině. Dovolím si apel na Jihlavany, pokud nemáte nohy, doplazte se k urně, pokud ruce, vhoďte obálku do škvíry svými ústy…Pokud Tchajwanec nepadne, nemůže být o úspěchu Alternativy řeči. Udeřte plnou silou netvora na komoru.
    Mám na tom i osobní zájem, vsazené 4 tikety u Tipsportu, viz ilustrativní ukázka:
    https://www.tipsport.cz/tiket?idu=-78025202898&idb=-1&hash=4c7951bb&affid=-3WGrq1N6cRH2r0-j9cp8g
    PS. Pokud se jihlavským občanům podaří husarský kousek a Tchajwance odstaví od koryta v horní komoře Parlamentu ČR, veřejně slibuji, že 1/3 čisté výhry převedu na transparentní účet hnutí PRO, abych finančně podpořil protivládní demonstraci na Václavském náměstí dne 28.10.2022…

    1. Oberfalzer je ale opravdu menší zlo než Sidovský. Sidovský je úzce navázaný na havlérku a už proto bude kopat za USA.
      Od Oberfalzera se mohu možná i dočkat milého překvapení. Od Sidovského určitě ne.

    2. Ja, ja. Oberfalzer je menší zlo. Sidorovskéhu se to hodit nepřinutím, je to něco, jako vypít plivátko. Od Václava jsem na Šumavě, tak už jdou volby do senátu mimo mně.

      Co mě tu překvapilo, je strmý nárůst lidiček, co vnímají situaci podobně, jak se to prezentuje tady u Zakladatele. Některým, když se řekne „pětikolka jde pěna od huby.

    3. Vystrčil tu má takové zázemí (kamarádšoftů z minulosti), že je to bez šance. Pouhé vyzývání běžte volit to fakt nezmění. Ti co zde jsou a čtou to půjdou stejně jako tak, ale je nás málo, opakuju to asi po sté. Bez nějaké fakt chytré akce je to snaha prorazit zeď hlavou. Teď je už pozdě, prostě jsme to projeli, tak by bylo dobrý vzít si ponaučení pro příště. Ale jestli to za 6 let budeme zkoušet stejným způsobem, je to na pováženou. Předpokládám, že zde není nikdo, kdo by byl u voleb poprvé, tak mi to přijde tak trochu na pováženou.

    4. Mně by se líbilo, kdyby mi tu logiku někdo vysvětlil. Jaký to bude mít vliv na uvažování Oberfalzera, když se Sidovským prohraje? To by se voliči „alternativy“ museli masivně zvednout a volit Sidovského, aby Oberfalzerovi došlo, že je zde nějaká taktika alternativy. Jenže žádná masivní taktika alternativy zřejmě nebude. Myslím, že to není dostatečně vysvětleno, tak už jen proto ne. Takže předpokládáte, že kdyby si Oberfalzer uvědomil masivní taktiku alternativy, tak by se začal více stavět proti směřování jeho ODS?

      Chtělo by to nějaký psychologický vhled do těchto lidí, kteří jsou jakoby rozumní, ale zároveň jsou v dresu ODS a tak nějak se vezou. Jen občas řeknou, že nepodporují neomarxismus, že nesouhlasí s GreenDealem, ale vlastně proti tomu nic nedělají. Jsou možná neschopní proti tomu něco udělat? Jsou v senátu jen od „zastávání“ politického názoru? Jaká bude jejich psychologická reakce, když je z funkce vyšoupne masivní sluníčkář a grýndýlák?

      Jako asi nějak moc nevadí, když bude zvolen Sidovský. Jestli věří grýndýlu a podobným věcem, tak jeho schopnost ovlivňovat další lidi bude asi malá. Role Senátu taky není velká, bo jej může přehlasovat sněmovna. Ale jak víme, tak Senát má roli ve výběru ústavních soudců (už nevím jakou přesně). A možná další podobné role.. Sázíme tedy na to, že Oberfalzer by se v případě nezvolení kousnul do rtu, a začal by skutečně prosazovat ty svoje umírněné názory?

  21. Ještě jeden takový návod/příkaz Vidláku a jdu pryč. Navíc jste mi zapomněl doporučit, koho mám volit v Ostravě. [;>))
    Nesnáším poručníkování, současná věrchuška to dělá 42 hodin denně po 690 dní v roce.

    1. Kdo chodí na demonstrace asi není vůči informacím slepý a hluchý a dostavil se s jasným záměrem vyjádřit své přesvědčení totožné s pakáží na pódiu.
      (Aston na NP)
      Fascinující nenávist.

      1. Neuveritelne. Co se s Neffem stalo ? Zestarnul, skokotel (viz pan prezident…) nebo zjistil ze se MUSI jednoznacne zaradit ? A to tak, aby ani takovi ideologove jako Safr proti nemu nemohli mit namitek ?

        1. Podřídil se své ženské – umjelkyni Krbové. To udělá na stáří dost chlapů…kvůli klidu a pohodlí.
          Jeho syn David je novinář-fotograf, také na správné politické straně.

          1. Potvrzuji. I já jsem se podřídil. Celý život se mi protivilo rytí a hrabání se v hlíně vůbec. A dneska? Když na to přijde, ryju, jen se ze mě i ze záhonů kouří.

            Tajemství životního úspěchu chlapa je prosté: najít si tu správnou ženskou.

                1. Minimalne rozmenit…

                  To jsou neuspesni muzove a zeny a z tech se rekrutuji dezolati a luza. Asi tak 99+ procent populace.

        2. co by se s ním stalo, zestárnul, zblbnul a zjedovatěl, stejně jako Čulík. Koncem devadesátých let oba tak trochu jako čerstvé vánky rodícího se českého internetu, a dnes… Kolo by si o ně slušný člověk neopřel. Ono i vlk ke stáru taky občas hezky jedovatě ujíždí – doufám, že tohle stárnutí a jedovatění mysli není zákonité, těchhle konců bych se u sebe fakt nechtěl dožít.
          Ale naštěstí někteří místní „staříci a stařeny“ mne svými výroky uklidňují v tom smyslu, že to stárnutí a blbnutí nemusí být až tak všeobecné a zákonité. Snad tedy.

            1. Čulík byl ale bonzácké hovado od počátku. Kdo nesdílel jeho (v dnešním jazyce progresinví) názory a dal to břitce najevo, do toho se pustil. Pamatuju, jak vyhrožoval jednomu, co tehdy pracoval v USA, že napíše k němu na školu.
              Čulík předběhl dobu v tomto, aspoň u nás.

            2. jj, a pes tehdy sídlil na hostingu u Eunet-u a připojovali jsme se modemem po tel.lince. To ale oba dva byli ještě vcelku liberální – v původním významu slova. Dnes oba připomínaj spíš bolševiky – se svým jediným správným názorem a s pokusy jiné názory cenzurovat či aspoň naprášit věrchušce.

              1. JJ, pamatuju 🙂 Taky dodnes, když výjimečně na „psa“ lezu, používám původní adresu na doméně eunet.cz (pes.eunet.cz). To byly časy, modem 33.6 kbit/s, pevná linka, no jo, no.

                1. modem 33,6 jo, ale nikdá jsem z toho nedostal víc než 14,4 (6km na ústřednu) Až později 64 resp.128 na digitálu. U spt jsem dělal. Kdo vlastně ví co bylo vlastně SPT? Společnost Proti Telefonování 🙂

        1. Já mám svobodu, Zakladateli!
          Co nechci, nečtu. Třeba dnes diskuzi, která ze všech nejvíc připomíná hádku v hospodě v Horní Dolní, kde osazenstvo sestavuje národní tým ve fotbalu.

        2. Jsem sice napůl slepý, ale uvědomuji si, že jsem někde chybil.
          Jakou správnou pravdu ale máte na mysli?
          Hned se mně bude lépe správně ťukat, když budu vědět co.
          Člen klubu DD s legitimací č. 003.

  22. Tohle mělo v nějaké formě zaznít na té demošce. Že se tak nestalo je obrovská chyba. Její dosah je daleko větší než všech alternativních weů dohromady.

  23. K volbám v Jihlavě.

    Vystrčil rouru oknem z kamen.
    S ústředním topením navždy amen.
    Na Dubině i Jižním městě
    kouří už vystrčilů dvěstě
    a bude ještě více.
    Teplo nezajistí svíce.

    1. Ano, bude líp, pokud ti, kdo bydlí v paneláku na sídlišti, si už nyní pořídí plát plechu o rozměru jedné okenní tabule, kamínka Petra či podobná, a rouru. To vše bude brzy nedostatkové zboží.
      Střádejte letáky, i když špatně hoří, přeci jen dávají teplo!

      Hodně firem letošní ceny elektřiny nepřežijí, i když je mají zafixované do konce roku 2022. Drtivý úder na ně přijde v lednu s novými cenami z lipské burzy, a přijdou krachy a nezaměstnanost.

      Green Deal ještě nebude sprosté slovo, to až od ledna 2023. Ti nyní ještě bohatí umělci z Jihlavy netuší, že i oni poznají, jaké to je mít hlad jako herec. Lidé do divadel přestanou chodit z finančních důvodů, a stát nebude mít dost peněz na jejich podporu.
      Kdo si odpovědně spoří na stáří v penzijních fondech, už brzy o peníze přijde kvůli inflaci. Letos to byl takový mírný rozjezd. Obávám se, že roky 2023 a 2024 těžce postihnou ČR i Evropu, bude to doba ekonomické krize a nedostatku všeho. Brzy se ukáže, nakolik hospodářský růst EU závisel na schopnostech firem a výsledcích výzkumu, a nakolik byla naše EU civilizace odkázána na levné ceny energií.

      To vše má jednu zásadní podmínku, že nebudou létat jaderné hlavice vzduchem. Doufejme, že ne, protože i bez nich se dokážeme zlikvidovat sami.

      1. Je to jen podružné, ale k těm divadlům: lidi do nich přestanou chodit samozřejmě hlavně proto, že na to nebudou mít peníze; ale jsou i jiné důvody.

        Mnoha umělcům se zalíbila inscenace hry Idiot a dočkali jsme se již mnoha repríz. – Málem bych zapomněl dodat, že onen divadelní kus, o němž je řeč, není podle knihy Fjodora Michajloviče Dostojevského, jak by se mohlo následkem shody jmen zdát. Novodobý Idiot je autobiografické dílo a autorem je jistý Hrušínský, z božího dopuštění principál.

        1. Ony to budou (kromě nedostatku peněz) i takové ty přízemní důvody, jako třeba vytápění plynem. Dovedete si představit Coppélii nebo Labutí v teplých overalech? Diváci klidně mohou sedět v kabátech, ale studený baleťák by si utrhl nějaký sval a bylo by po legraci. Studený nemíním jako heterák, to je jedno ale když není rozehřátý, má fyzické problémy se svým tělem, které ho živí.

        2. Bohužel jste nevzal v úvahu, že návštěva takové ideově nezávadné hry bude veřejnou dobrovolně povinnou proklamací příslušnosti ke správnému světonázoru. Takže čekejme, že mnozí z těch tzv. lepšolidí (guttenmensch) rádi hrábnou do kapsy, aby ukázali, že na to mají. A doma budou hlady. Jenže tím umělci vlastně udělají záslužnou práci, když přivedou do bídy i ty, kdo je podporují.
          Jestli bude válka, pak si mnozí herci mohou deklamovat do rytmu děl, a baleťáci poskakovat po minovém poli.
          Každá velká inflace zatím končila válkou nebo revolucí.

      2. Ale jinak – pokud jde o ty JZ, létající vzduchem, přestávám být optimista:

        Pentagon zvažuje plán na vytvoření samostatného velitelství, které by koordinovalo veškerý výcvik ukrajinské armády a vojenské dodávky na Ukrajinu. Nové velitelství bude sídlit ve Wiesbadenu v západním Německu, kde se nachází velitelství amerických pozemních sil v Evropě. Ve Wiesbadenu již probíhá výcvik Ukrajinců pod americkým vedením. Pentagon se zdržel veřejného informování o této struktuře, aby nepodporoval ruskou propagandu, která tvrdí, že Rusko na Ukrajině vede válku proti USA a NATO, ale ne proti ukrajinskému lidu a státu.

        http://aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&p=290572&sid=1c5422332c436aaf842747da3479385f#p290572

          1. Já ještě pořád optimista jsem.
            Ukr. JZ nedostane, protože by je třeba doopravdy použil a pak už jsme od globální jaderné války je zlomek milimetru. Než něco někam dopadne, už letí odpověď a nenamlouvejme si, že nás to v obou případech přeletí. A ta odpověď bude o řád masivnější. Pro jistotu.

        1. Čímž potvrdil pravdivost „ruské propagandy“.
          VVP již smolí děkovný dopis Bidenovi. Větší radost mu udělat nemohl.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *