26 listopadu, 2024

Stejně se nic nezmění?

Dnes mají ve Francii druhé kolo voleb, ve kterém se podle mě voliči leknou své vlastní odvahy a nakonec to dopadne spíš povolebním patem než vládou Le Pennové. Ale jak by řekli škarohlídi v diskusi, vždyť ono se stejně nic nezmění. Le Pennová se už dávno vzdala snah o nějakou společenskou změnu. Naopak, pracovala dlouhé roky na tom, aby přestala majnstrýmovými mééédii démonizována. Dělá to podobně jako Babiš u nás. Oba přetvořili původní naději na změnu v hnutí mírného odporu v mezích zákona.

Včera jsme si řekli, že se nic nezmění v Británii. V podstatě přijde jen nový premiér, který bude pokračovat ve stejné politice, jen si na vysvětlování vezme jiného strategického komunikátora. Podpora války na Ukrajině zůstane naprosto stejná, Islamabád se dál bude stěhovat do Londýna a žádné migranty do Rwandy umisťovat nebudou.

Ve Francii se také nic nezmění. Formálně nebudou posílat vojáky na Ukrajinu a zakážou jim střílet francouzskými střelami na ruské území, ale v praxi tam vojáci budou, jen se budou jmenovat kontraktoři a kdyby Velký bratr potřeboval, aby se zase střílelo někam na sevastopolské pláže kazetovou municí, tak se rakety prodají nějaké třetí zemi, která je tam pak dodá. Třeba Česká republika se nabízí… Se střílením na Bělgorod máme výborné zkušenosti. Naše zbraně tam už zabily jednoho vojáka, deset žen a dvacet dětí a padesát starců.

Fico také dál dodává Ukrajině munici… jen za peníze. Většina ukrajinské munice je dneska ze Slovenska a náplň do slovenských granátů pochází z Pardubic. Nedělejme si iluze. I maďarské zbrojovky dodávají na Ukrajinu… ale Orbán zase kupuje ruský plyn, takže se to tak nějak vyškrtává. Vojenský kanonenfutr na obou stranách fronty z toho má jistě radost.

O co se bude lišit náš současný premiér od toho budoucího? Politika bude stejná, jen to bude manažersky lépe zvládnuto a bude víc pod mediálním tlakem, protože Babišovi by nějaký Foltýn neprošel. A nová uskupení? Filip Turek se ztratí v Bruseli, tady zůstane jen Šlachta, který má uhuhňaný projev a on se stejně stane senátorem a tím zmizí i on. Macinkovi zbudou jen staří ODSáci z devadesátkového palerma, například Boris Šťastný. PRO se spojí s SPD, což bude asi tak stejně dobré spojení jako s Trikolorou. Včerejší rovnice 10 + 3 = 6 se změní na 6 + 2 = 3.

Kateřina Konečná se pokusí ještě lépe a radostněji udělat spojení nikoliv stran, ale především osobností, což bude fungovat… Pokud se tedy najdou henty osobnosti, co by se nechaly napsat na kandidátku. Každý člověk, který není jájínek a narcis, si sakra rozmyslí, jestli mu stojí za to, nechat si od pravdomluvných intervjuků zničit pověst, následně pak rodinu a nakonec i život.

A kdyby náhodou byl zvolen a opravdu mohl něco změnit, stačí jeden pomatený progresivistický Cintula a nasype vám pět kulí do břicha. Legálních držitelů zbraní, kteří milují Ukrajinu, bojí se Ruska a věří České televizi je u nás víc než dost. To se totiž při vydávání průkazu neposuzuje. Jak víme, když už policie po nějakém takovém pomateném střelci pátrá, tak se do databáze nepodívá, kamerové záznamy si nevyžádá a budovy nevyklízí. Fica zachránili… ale to byl premiér. Kdyby stejnou dávku projektilů schytal nějaký kandidát spodiny (jak by řekla Vašáryová), tak byl na prkně a ne v domácím ošetřování.

Vynechal jsem něco? Je ještě něco depresívnějšího, než co jsem právě napsal? Z toho pramení ty pocity, že se stejně nic změnit nedá, ne? Kdyby volby mohly něco změnit, dávno by je zakázali, jako na Ukrajině. Nemá smysl se o nic pokoušet, má smysl jen čekat, až nás zase někdo osvobodí, že? Adam Votruba má na Argumentu bezvadný článek o české loajalitě k hegemonům a českém pragmatismu k penězům. Vlastně se na tu atomovou válku těšíme, protože Rusové konečně Američany zaženou za moře. Případně Američané konečně zadupou Rusy do doby kamenné.

My tady nezměníme nic, leda tak po padesáti letech tvrdé vlastenecké práce, která zařídí pro vlastence školy, zařídí pro vlastence neziskovky a nějak vytvoří vlasteneckou elitu… má to jediný háček – zaplatí to jedině vlastenecké babičky po pětistovkách z důchodu a z toho člověk žádnou díru do světa neudělá. Alespoň že ta konzervativní a vlastenecká média už existují a mají své donátory… kteří to samozřejmě nesmějí přehnat, protože by jinak měli problémy od progresivistických bank i progresivistických úředníků.

Přes to všechno, není lhostejné, kdo drží moc. Není lhostejné, kdo jezdí pro rozkazy do CIA, stejně jako nebylo kdysi jedno, kdo jezdí pro rozkazy do Moskvy, i když nám to tak tehdy připadalo. Mezi Gottwaldem a Husákem byl podstatný rozdíl, který člověk poznal na první pohled, když se dostal k soudu a nebo když se dostal na celu. Mezi Hamáčkem a Rakušanem byl také velký rozdíl a když vedle sebe dáte Babišovu a Fialovu drahotu, tak to není stejné.

Když Babiš jezdil na Evropskou radu, tak si prý pořád bral slovo, v jednom kuse něco namítal, žádal změny, protestoval. Fiala se tam usmívá a vždycky souhlasí. Není divu, že ho má Leyenová raději než Babiše. Je rozdíl, jestli unijní vlak někdo popohání vpřed a nebo jestli jede neochotně a za úplatu. Je rozdíl, jestli na ministerstvu financí sedí ekonom a nebo elektrikář. Je rozdíl, jestli ministerstvo vnitra vede novinářsky oblíbený Dozimetr a nebo novinářsky neoblíbený sociální demokrat.

Ale hlavně – víte, kdy v tom bude největší rozdíl? Až se to celé sesype. Pak bude velký rozdíl, jestli ministerstvo zahraničí vede Lipánek nebo Petr Drulák. Pak bude velký rozdíl, jestli vláda naslouchá Tykačovi a nebo Švihlíkové. Bude velký rozdíl, jestli toxické úvěry u amerických bank dopadnou na Stanjuru a nebo na Babiše. Bude sakra rozdíl, jestli v případě krize bude moci premiér jít mezi lidi bez ochranky nebo bude muset zalézt do bunkru a raději nic neříkat o novém návrhu státního rozpočtu.

Když začala normalizace, mohl Brežněva přesvědčit nějaký jiný sekáč, že tady udrží kázeň, než Husák. Mohl to být někdo, kdo neměl zkušenost s vězněním a lágry. Mohl to být někdo, kdo by se v tom naopak vyžíval.

Jaký člověk je, to se pozná až v krizi. Proto jsme také zjistili, jaký je doopravdy Petr Fiala i celá jeho pětikoaliční banda. Proto jsme zjistili, jaká je celá EU. Možná nemůžeme ovlivnit, odkud fouká geopolitický vítr a nevybíráme si, v jakém stavu nás zastihne bouře. Ale na osobnosti kapitána prostě záleží.

Mějte to na paměti… volby možná nic nezmění. Ale pořád rozhodují o tom, kdo zrovna bude u kormidla, až do Pardubic přiletí nějaká ta raketa. Až v Berlíně nebudou brát telefony a pan prezident USA bude sladce spinkat. Až se jednoho rána probudíme a bankomaty nebudou vydávat peníze. Až se doopravdy začnou lidé bouřit. Až apel na semknutí už bude jen napřeshubu. Stejné je to s demonstracemi. Samy o sobě nic nezmění, až na tu poslední, která pak změní úplně všechno s fakt hodně záleží, kdo tam u toho zrovna bude. Představte si, že by v roce 89 nemluvil z balkonu Havel, ale třeba Ivo Budil.

Málokdo umí přímočaře plout proti větru. Většinou se křižuje a nebo nadšeně pluje po větru. Ale když pak přijde dokonalá bouře, přestaneme se dohadovat, kam chceme doplout, ale začneme řešit jediné – abychom se nepotopili. Hodně záleží na tom, kdo bude v okamžiku nárazu u kormidla.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

196 thoughts on “Stejně se nic nezmění?

  1. pribehy mlade bile kanadske farmarske rodiny s osmi detmi pri zakladani farmy v ruskem Niznim Novgorodu:

    https://www.youtube.com/watch?v=LZIyfL-gQkA

    manzele odmitli vnucovat svym detem zvracene oficialni homosexualni doktriny a levicacka vlada jim za to hrozila zabavenim deti. tak rodina uprchla do usa, odsud do gruzie a tam pozadali Ruskou Federaci o azyl. ten rychle ziskali a na svem novem pozemku jiz stavi svepomoci sve vlastni hospodarstvi.

    1. Co to blábolíte? 😀 😀 😀
      Ta rodina zdrhla od mennonitů, protože už měla plné kecky buzerace. A protože ani v USA od nich neměla pokoj, tak musela zdrhat dál, až skončila v Rusku.

  2. “ Patrioti pro Evropu získali za své členy dánské a vlámské nacionalisty, EU zuří kvůli nejnovější neschválené akci maďarského premiéra v zahraniční politice. Součástí seskupení je i Babišovo ANO” pláčou na Britských listech.
    Babiš teď vypadá jako politický génius.

    1. Po třiceti+ letech formátování, vstoupilo formátování na vyšší úroveň. A kdo neformátuje s námi, formátuje proti nám!

  3. Něco začíná…

    Ve Volskwagenu to vře. Situace je krajně napjatá, chystá se rozsáhlé propouštění zaměstnanců napříč koncernem

    olkswagen bude muset škrtat. Situace v německé automobilové skupině je podle Jaroslava Povšíka, předsedy odborů ve Škodě Auto, krajně napjatá. Týká se to rozsahu investic, cashflow, atraktivity modelů pro zákazníky a škobrtání ve vývoji softwaru, který brzdí celý koncern a oddaluje uvádění nových elektromobilů na trh. Povšík říká, že je jasné, že dojde ke snižování počtu personálu, a to velmi složitým algoritmem ve všech koncernových závodech.
    https://byznys.hn.cz/c1-67340320-ve-volskwagenu-to-vre-situace-je-krajne-napjata-chysta-se-rozsahle-propousteni-zamestnancu-napric-koncernem

    1. Jen houšť a větší kapky. Dokud nám nedojde, co se děje, bude jen a jen hůř bez konce. Už je třeba padnout na hubu a zkusit to rozseknout.

      1. adsfa
        Prvé řadě se kapitalistů utrhli z řetězu, moc kradou,hodně rychle chtějí zbohatnout.Nebo jinak,banky měly sloužit v současnosti jsou páni situace.
        Jsme v pasti ohledně dluhů, které není nikdo schopen splatit.Takže, to volání po válce, je jen důsledek dluhů, nějaká změna nepomůže a už vůbec ne,ze by to chtěl udělat jeden stát, muselo by se domluvit vice států.

  4. Foltýn uráží soustavně Vidláka tím, že sem posílá vysírat úplný trouby.
    Inteligentní trolly nakoupil Babiš, na Foltýna zbyla druhá liga.
    Snad teď o prázdninách nastoupí někdo chytrej, študáci si potřebujou přivydělat.

  5. Nějaký anonym-čučkař níže píše, že je normální, když počas války nejsou volby – viz Ukrajina. No, nedávno proběhl v Kyjevě LGBT pride; takže na gay pride je na Ukrajině bezpečno dostatečně, ale na volby nikoliv. Zajímavé.

      1. To je zvláštní, chlapci z Azova chtějí na Západ, přitom ten Západ je žido a islámo milský, deviantní… A klučíkům z Azova se to nepozdává. Asi schozofrenie.

  6. Každá akce vyvolává reakci, a když se vůle vlády přespříliš míjí s vůlí lidu, vládu a celý její systém smete kdejaký malý závan větru motýlích křídel. Či malou poslední kapkou přeteče pohár trpělivosti. A to i tehdy, kdy se zdá, že za ní stojí neochvějná vnější síla.
    My jsme ve stavu narůstajícího hněvu a frustrace obyvatel, ale ne ve stavu vyvolávajícím revoluci. Dle mých odhadů se do takového stavu dostaneme kolem roku 2030.
    Co se týká vládní politiky, jsme neustále manipulováni do výběru mezi dvěma možnostmi, abychom si zdánlivě vybrali tu nejméně špatnou.
    Viz https://www.youtube.com/watch?v=FLTnFx6dHlo, lehce upraveno jde o:

    1. Znepokojuje Vás počet mladých bez práce?
    2. Znepokojuje vás nárůst kriminality mezi mladistvými?
    3. Myslíte, že na školách je nízká disciplína?
    4. Potřebují mladí lidé trochu autority a vedení?
    5. Byl byste pro zavedení branné povinnosti?

    A opačně:

    1. Znepokojuje Vás hrozba války?
    2. Znepokojuje Vás rostoucí zbrojení?
    3. Je nebezpečné dávat mladým lidem zbraně a učit je s nimi zabíjet?
    4. Je špatné nutit lidi, aby se chopili zbraně proti své vůli?
    5. Byl byste proti zavedení branné povinnosti?

    A co se týká Evropské Unie, kombinuje německý šarm a pružnost s francouzskou skromností a italským organizačním talentem. Bruselská byrokracie je jen výsledkem snahy o udržení falešného obrazu, že i malé národy mají v EU stejný hlas jako národy velké. Nemají.
    https://www.youtube.com/watch?v=qEl_uHwjSaU

    Osobně se domnívám, že se EU kolem roku 2030 rozpadne, protože tehdy narostou výzvy vyplývající z multinárodní struktury požadavků už naprosto neslučitelných se snahou EK o sjednocení, spíše zglajchšaltování, naprosto všeho na jednotnou úroveň. Prostě žijeme další komický pokus sociálního inženýrství. Nejdříve Němci tvořili čistý árijský typ. Pak komunisté socialistického člověka. Teď EK tvoří Evropana. Všichni nevzali v úvahu biologickou podstatu člověka, kdy se nám sice vyvíjí průmysl, zemědělství, věda, ale emočně jsme stále v pravěku. EU to nebere v úvahu, proto skončí, a proto jsou její rozhodnutí zcela mimo realitu.

  7. >Kdyby volby mohly něco změnit, dávno by je zakázali, jako na Ukrajině.

    To je pěkný pokus o manipulaci. Odložení voleb po dobu války je poměrně běžné. Viz. například chybějící volby mezi 1937 a 1946 v sovětském svazu.

    1. Re: Onanym

      Běž otravovat někam jinam.
      Vrchní Zelí si měl nechat změnit ústavu tak, aby byl i nadále prezidentem, i když mu už vypršel mandát.
      Jeho smůla.

      1. Kterou konkrétní část ústavy Zelenský „nechal změnit“ tak, aby „byl i nadále prezidentem“?

        Kdy konkrétně ji nechal změnit a co znamená „nechal změnit“?

        1. Re: Onanym

          Nauč se chápat smysl napsaných vět, debílku.

          „Zelí si MĚL nechat změnit ústavu tak, aby byl i nadále prezidentem, i když mu už vypršel mandát.“

          Budu parafrázovat Bolka Polívku.
          Nééumi čééésky! Nééumi čééésky…!

              1. Děkuji za gramatickou vsuvku.

                Když už někdo není schopný smysluplné reakce k tématu, tak si alespoň zlepší špatnou náladu z vlastní neschopnosti rýpáním do gramatiky 🙂

                1. Modální (způsobové) sloveso mít.
                  Příklad použití:
                  Měl si vzít deštník. Nepromokl by.

                  Vracejte se k českému jazyku. V zájmu své vlastní důstojnosti. Budete méně pro smích.

                  1. Re: ZH

                    A vy si fakt jako myslíte, že ten debílek alespoň vzdáleně tuší, co je to „způsobové sloveso“?

                    Inteligentní a vzdělaný možná jste (asi určitě), ale hodnocení lidí podle jejich slovního projevu vám moc nejde.

                  2. Re: ZH a Onanym

                    Pro nejmenovaného pitomce dodám:

                    Směl si vzít deštník. Zásluhou třetí osoby, která mu byla nadřízena, nezmokl.

                    „Smět“ je další z řady ZPŮSOBOVÝCH sloves, Onanující soudruhu.

                    1. Věřím, že jsme ho motivovali a pilně se to snaží dohnat.
                      V další lekci si probere způsobová slovesa „moci“ a „muset“:
                      Mohl si vzít deštník. Nemusel promoknout.

            1. Tak už to obhájil, dokonce textem z novinek, takže pokud tady někdo není schopen obhájit své kecy, jste to vy. Ale to je u blbých anonymů normální, co se divíme.

          1. Spek a ku kolaci …..“si mel nechat zmenit „.. Topra tsechie…
            Ze sam kandidoval a sam se zvolil ,svym rozkazem za presidenta..
            Mel vohledy..
            Aby neobtezoval obcany zbytecnejma volbama , ktery maji spoustu jiny a dulezitejsi prace , treba s rusem , nebo prchat daleko jinam…..
            Stejne si vzdycky zvoli ze vsech moznosti, tu nejhorsi..

    2. „…kdyby volby něco změnily, už dávno by je zrušili,“
      „…kdyby volby něco změnily, už dávno by je zrušili. Jinak móda mluvit do voleb v zahraničí se u našich lepších lidí vžila poměrně nedávno. V zásadě těžko říct, z čeho pramení. Zřejmě z bohorovnosti a touhy oněch nositelů, nebo spíše nosičů této módy, ještě více ukázat světu a svým „nadřízeným“ v zahraničí svou pravověrnost vůči stávajícímu režimu,“

      Tomáš Vyoral, Parlamentní listy

      Kazisvěti ovládají debilizační kanály, propagandu hlavního proudu. Tím zajišťují, aby jejich SSouvěrci byli dosazováni do funkcí jakoby zastupitelské liberální demokracie.

      1. >Jinak móda mluvit do voleb v zahraničí se u našich lepších lidí vžila poměrně nedávno. V zásadě těžko říct, z čeho pramení. Zřejmě z bohorovnosti a touhy oněch nositelů, nebo spíše nosičů této módy, ještě více ukázat světu a svým „nadřízeným“ v zahraničí svou pravověrnost vůči stávajícímu režimu,“

        Je to možné. Těžko říct, proč se třeba místní „alternativní“ autoři mají potřebu vyjadřovat k volbám v USA.

        Viz. https://web.litterate.cz/17633-2/

        1. Hele, vemeno blbý, komentátoři a novináři se můžou vyjadřovat k cizím volbám jak chtějí, ale nemůže se k nim vyjadřovat třeba Markéta Tukanová Adamová, protože je (bohužel) ústavní činitelka. Nemůže se k nim vyjadřovat ani guma Pávek, protože je taky ústavní činitel, zrovna jako Zpocený čelo Fiala.
          Zrovna tihle tři si brali do svých blbých držek slovenský a maďarský volby.
          Nedělej ze sebe většího debila, než je nezbytně nutné.

          1. Očividně máte problémy se čtením. V příspěvku uživatele „Gój“ žádné vymezení na ústavní činitele není.

            1. Opět očividně máte problém se čtením vy. Nebo snad chcete tvrdit, že pithartem jmenovaní a Gójem vymezení do kategorie lepších lidí nepatří?

                1. 1.
                  Jinak móda mluvit do voleb v zahraničí se u našich lepších lidí vžila poměrně nedávno. V zásadě těžko říct, z čeho pramení. Zřejmě z bohorovnosti a touhy oněch nositelů, nebo spíše nosičů této módy, ještě více ukázat světu a svým „nadřízeným“ v zahraničí svou pravověrnost vůči stávajícímu režimu,“
                  2.
                  ….., komentátoři a novináři se můžou vyjadřovat k cizím volbám jak chtějí, ale nemůže se k nim vyjadřovat třeba Markéta Tukanová Adamová, protože je (bohužel) ústavní činitelka. Nemůže se k nim vyjadřovat ani guma Pávek, protože je taky ústavní činitel, zrovna jako Zpocený čelo Fiala.
                  Zrovna tihle tři si brali do svých blbých držek slovenský a maďarský volby.

            2. Problém se čtením, resp. s porozuměním textu, máte očividně Vy.

              Pojem „lepší lidé“ či „lepšolidé“ zahrnuje i ústavní činitele, kteří především se vyznačují tím, že rádi mistrují jiné; a to, či spíše zejména, vč. ústavních aktů a činitelů některých států.

              Text a citaci z něj Goj upřesnil poznámkou o Kazisvětech a jejich úslužných poskocích.
              Pokud to můžete vyvrátit, konejte.

        2. Údajný nejmocnější muž světa Bidet je toliko dementní loutka. Báječně to pak odhaluje celý systém věčných revolucionářů a našich „z Boží vůle“pánů, mafie v pozadí tzv. liberální demokracie. Její SSouvěrci pak tlachají do voleb zemí zcela kazisvětům nepodvolených. Nadlidé provozují všechny dvě partaje ve Fašistických státech Severoamerických.
          Nepodvolení pak toliko nemluví do voleb, ale o falešné hře na volby v protektorátech košer banksterismu.

      2. Góji,
        čeští politici se vyjadřují k volbám v zahraničí, protože tím jen potvrzují svou neochvějnou věrnost jedné myšlence. Mají evidentně takový strach, aby nebyli obviněni z odpadlictví, že se vyjadřují i k tématům, u kterých názor českých politiků nikoho nezajímá. Atmosféra stalinských procesů. Nebo jim někdo vyhrožoval tlustým fasciklem v Langley či příkladem Cintuly?

    3. Volby byly na Ukrajině zakázány již po roce 2008. Byť jen v některých regionech. Nicméně to bylo dávno před SVO.
      Jo, a broučku, kdyby byla na Ukrajině válka, tak by to tam vypadalo úplně jinak.

      1. Ano, na to se pořád zapomíná. Ani Rusko Ukrajině, ale ani Ukrajina Rusku nevyhlásili válku! Pořád ti novinářský degeneráti melou o dodržování válečných konvencí, ale válka na Ukrajině oficiálně není!

        1. Vono je normalni strilet rusy a kazdej den ,nekolik roku ,bezbranny deti ,rodiny, stary lidi , bestialne je upalovat a nikdo je nesmi branit. A zvlaste ne rus.
          Protoze je potom agresor a zacal valku .
          Dyby ale rus zacal strilet na polaka , tak polak ma zapadem prikazany a povinnost
          se samozrejme branit a zapad ma povinnost jit polakovi na pomoc…
          Uplna normalka ..Neco divnyho??

    4. Hele onanyme, už zase tu vysíráš? Je ti přece naprosto jasné, že i kdyby žádná Ukrajina neexistovala nebo tam naopak byl naprostý klid a mír a probíhaly tam volby, tak na smyslu článku se nic nemění?

      A k té Ukrajině – jen pár návodných otázek:

      Kdy byl zvolen Zelenský? V roce 2019. Od kdy „okupuje Rusko Krym? Od 2014. Od kdy se válčí na Donbase? Od 2014. V čem se kvalitativně liší situace v roce 2024, kdy měl Zelenský obhájit mandát od situace v roce 2019, kdy o něj přišel Porošenko a Zelenský (kandidující s programem „ukončím válku“) ho na pět let získal? V ničem. Vůbec v ničem.

      Před pěti lety neovládala Ukrajina značnou část území, které považuje za své (Krym a velké části Donbasu), před pěti lety vedla Ukrajina válku na značné části svého území (tzv. ATO – „Anti-Teroristická Operace“, něco jako SMO), stejně volby uspořádala a všichni je považovali za platné. Nic jí nebrání uspořádat stejně kvalitní a stejně platné volby i teď.

      A k Zelenskému a prezidentskému mandátu konkrétně – jejich ústava říká, že mandát má na pět let. Volby za války řeší, pokud jde o jejich parlament (Verchovnou radu či jak tomu říkají) – tam je jasně řečeno, že volby se nemohou konat a mandát poslanců pokračuj. Stejně tak ústava řeší přebrání pravomocí prezidenta ostatními ústavními činiteli (např. předsedou parlamentu) ve chvíli, kdy země prezidenta nemá (např. umře, pozbude svéprávnost, nebo mu implicitně vyprší mandát a přestane být prezidentem i bez zvoleného nástupce). Pokud má o tomto výkladu ústavy někdo pochybnosti, může a měl by vše předložit ukrajinskému ústavnímu soudu. Ten stále funguje, válka neválka, ATO neATO, ať bije hrom, ať se blýská…

      Jestli se Zelenský cítí být nadále prezidentem, ať si nechá svůj (velmi pochybný a značně minoritní) výklad ústavy posvětit ústavním soudem.

      Proč nepředložil Zelenský otázku platnosti svého mandátu i po pěti letech ústavnímu soudu? Odpověz si sám…. a táhni vysírat jinam.

  8. Ivo Budil dnes v rozhovoru pro Parlamentní listy:

    Říci národu, že má v zájmu někoho jiného spáchat sebevraždu, vyžaduje značný propagandistický a psychologický um. A nutno ocenit, že se česká média a vládní koalice opravdu snaží. Sice zapomínají na skutečnost, že během norimberského tribunálu byl Rudolf Hess odsouzen na doživotí za „konspiraci proti míru“, ale tak daleko jejich předvídavost a pocit odpovědnosti nesahají.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-To-tu-pred-revoluci-nebylo-Profesor-Budil-o-tom-kdo-tu-zivi-nenavist-k-Rusum-A-o-Foltynovi-758022

    1. Především šlo o to aby Hess nežvanil o své misi. Jiní byli horší a dopadli daleko lépe. A což teprv příkladmo válečný zločinec Braun.

      1. Jo. Jenomže Fiala je na rozdíl od Brauna blbec a k čemu by Trumpovi byl?
        A Lipánek je tak nechutnej, že ho nebude chtít ani Lejnová, natož AfD.
        Co si kluci počnou?

  9. Proč čekat na náraz, když existuje radar

    Vlk umí vyhmátnout podstatný problém.

    …..5- mám v zásobníku i jedno naprosto unikátní domácí téma. A tím je připravovaná novela o veřejnoprávních mediích. Nechápu, že to není epicentrem ne debaty, ale doslova mediální bouře a to jak ze strany parlamentní, tak především neparlamentní opozice a alternativních sdělovacích kanálů!!!! To už jsme i my z alternativy natolik hloupí, obalení duševním sádlem a uvěznění ve vlastní lenosti, že naprosto nereagujeme?……
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2024/07/07/analyza-vysledku-voleb-ktere-se-dozvime-az-zitra-rano/

    Je okurková sezóna, papaláši jsou mimo, proč toho nevyužít?
    Krajské volby budou v září, to je „za pár“.
    Jak budou regionální veřejnoprávní média přistupovat k diskuzím?
    Na „férovku“, kdy za dvě koalice diskutovalo pět zástupců PĚTikoalce?
    5 jako 5, a bylo to za 5.

    Není smutné, když komerční stanice má vyšší sledovanost diskuzních pořadů, přitom nemá koncesionářské poplatky?

    To se jim to hoduje, když to koncesionáři platí.
    Sliby se slibují, koncesionáři se radují.

    1. Josef původní napsal:7 července, 2024 (8:36)

      Moravec dostane konkurenci. Chystáme nový diskuzní pořad, říká ředitel ČT Souček
      Napsal/a Ondřej Neumann 18. dubna 2024

      Část politického spektra i část koncesionářů teď v souvislosti s debatou o zvyšování televizních poplatků tvrdí, že jejich hlas není v ČT slyšet, že v ní nemají svého zastánce a proto nevidí důvod, proč by měli cokoliv platit. Zaznívá to především zprava, od lidí vyznávajících konzervativní postoje.

      „Ze všech analýz, které k dispozici v tuto chvíli máme, nemám pocit, že by ČT z hlediska základního politického dělení zůstávala někomu něco dlužná. Domnívám se, že jestli někde máme prostor k tomu, abychom přidali, tak je to být blíž lidem mimo velká centra. Být blíž lidem, kteří žijí ve vyloučených oblastech. Být jim blíž, naslouchat a snažit se porozumět lidem, kteří mají pocit, že nejen Česká televize, ale tenhle stát není pro ně. Nepochybně tady taková skupina obyvatel je. Kdyby na to existoval jednoduchý recept, jak to uděláte rychle, tak bych to udělal. Ale obávám se, že takový recept neexistuje, protože s podobnými problémy zápasí i jiná média veřejné služby napříč Evropou. Tyto pocity do společnosti vneslo mimo jiné masivní používání sociálních sítí. A já neříkám, že ti lidé se mýlí.

      Spíš hledám cesty, jak jim dát najevo, že i jejich problémy, jejich názory a jejich životní pocity bereme vážně a chceme k nim hledat cestu.“…….
      https://hlidacipes.org/moravec-dostane-konkurenci-ceska-televize-chysta-novy-diskuzni-porad-rika-reditel-soucek/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

      To je výsledek?
      Volební superdebatu na ČT bude řešit televizní rada. „Formát zvýhodnil koalici Spolu“
      https://echo24.cz/a/HQC5M/zpravy-domaci-superdebata-ceska-televize-ct-lidri-snemovnich-stran-kritika

      A před krajskými volbami bude co?

  10. Něco k Sasinově podílu na půdě. Jsou jen 2 základní možnosti:

    A) Dědění z „otce na syna“, tedy tak, jak si to vybraly různé kultury na tomto světe, kdy kdysi si, kdo chtěl, zabral půdu, po generace ji zveleboval a předával svým potomkům. Někdo ji prodal, někdo si přikoupil. Takto to vyhovovalo všem, Sasinovi ne.

    B) Sasin chce půdu fasovat. Tedy po narození by každý nafasoval nějaký pozemek a ten by mu po smrti byl státem zase zabaven. Jak velký a konkrétně kde, Sasine? Losovačka? Mohl by jej prodat? Co by s tím pozemkem dělala po celý život většina majitelů? Mohla by jej alespoň pronajmout? Jaké povinnosti by plynuly z vlastnictví? Co na to Vidlák, raději verzi A) nebo B)?

    1. A bolo by to rovnaké ci je pozemok niekde v horách odkial treba rucne vynosit kamene a poriadne sa starať aby sa tam dalo siať alebo úrodná zem v nížine s dostatkom prírodnej vlahy? A po tom co v tom prvom prípade dotycny zomrie, si pozemok môžu vziať iní, ktorí chcú to najlepšie za co najmenej driny?

    2. Zase hněteš zemákovicu, Eto. Vysmívat se něčemu, to umí kdejaký hňup.
      Proč by po smrti majitele pozemku, jej stát měl zabavovat?
      Přešel by ze zemřelého rodiče na některé z dětí!
      Chápeš hovno Eto, ne Sasina. Sasin právě chce, vrátit stav na mód A!
      S tím, že bývalým bezzemkům či domkářům, kteří ornou půdu původně nevlastnili, by se při zájmu orná půda přidělila z volných dispozic (to tvoje „nafasování“), ale jako řádný, zapsaný podíl na státu i rozhodování.
      Tak by měli, při rozhodování o věcech veřejných, zásadní a rozhodující hlas domácí – naši lidi s podílem. Cizinec či dokonce vetřelec, který se tu nenarodil, by takový podíl získat nemohl – leda podvodem.
      Na tomhle je vidět, jak „pozorně“ čteš příspěvky ostatních.

      1. Sasin současný stav (verze A), kdy někteří mají obrovské množství pozemků, nechce. Ono se totiž potom nedostává na všechny ostatní. On chce fasovat svůj podíl. Současný stav, kdy se dědí z otce na syna, a dochází k hromadění pozemků u jedněch, na úkor jiných, neumožňuje fasování pozemků všem. Tedy je potom nutno po smrti zabavovat, aby bylo co rozdělovat nově narozeným. Registrujete ty drobné problémy? A pokud povolíte, že si někdo může pozemky přikoupit, tak se Vám to zhroutí úplně, protože jiný musí prodat a systém kolabuje.

          1. Nejspíš tam přesně Sasin míří. A to, že předtím se bude muset zabavovat, od Babišů po Vidláky, jako problém nevidí.

    3. Eta napsal:
      7 července, 2024 (8:02)

      Proč jenom podíl k půdě?
      Existuje movitý a nemovitý majetek.
      …počítač, mobil, televize, umělecké předměty, šperky, auto, ale podle zákona třeba i zvířata, cenné papíry nebo majetková práva.
      Naopak nemovitý majetek nemůžeme přestěhovat, vzít si do kapsy a odnést, protože je pevně vázaný k určitému místu. Klasickým příkladem nemovitosti je třeba dům nebo byt….
      Movitý majetek | Slovník – Komerční banka
      https://www.kb.cz › podpora › slovnik › movity-majetek

      1. Josef původní napsal:7 července, 2024 (8:42)

        Sasin může mít půdu

        Putin rozdává na Dálném východě půdu, Rusové tam nechtějí ani za peníze

        Rusko nabízí občanům příležitost snů – půdu zdarma a navrch nemalou dotaci do začátku každému podnikavci. Jedinou vadou nabídky je skutečnost, že se půda nachází na nehostinném Dálném východě.
        Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-puda-pozemek-zdarma-zadarmo-dalny-vychod-rusove-podnikani.A200923_161819_zahranicni_dtt

        1. Josef původní napsal:7 července, 2024 (8:54)

          V Německu diskutují o vyplácení podílu základního dědictví mladým

          NA ZAČÁTEK 20 TISÍC EUR OD STÁTU. NĚMCI DEBATUJÍ O NOVÉ DÁVCE PRO MLADÉ
          V rámci odstranění majetkové nerovnosti by stát měl vyplácet osmnáctiletým občanům v přepočtu půl milionu korun jako takzvané základní dědictví pro start do života, navrhují ekonomové v Berlíně.
          https://www.hrot24.cz/clanek/zakladni-dedictvi-od-statu-pro-mlade-nemecko

          U nás to bude podíl na národním dluhu?
          Senioři ten dluh nevytvořili.

          1. Ve všech tří komentářích máte pravdu, ale nevím na co reagujete? Já jsem o garantovaném příjmu nepsal, ani o nějaké prémii pro všechny mladé a myslím, že Sasin ani nechce nafasovat pozemek na Sibiři. u nás volné pozemky jaksi nejsou a pokud by stát rozdával ty svoje, tak mu rychle dojdou, protože nafasovat by si přišli asi všichni. A většina by je obratem prodala. Výsledkem by bylo, že stát by již žádné pozemky nevlastnil.

        2. Josefe, pan domácí tady měl o té ruské půdě a dotacích samostatný článek.
          Vůbec nejde o nějaké Vystrkovy na Dálném východě.
          To je cílená dezinformace iDěsu, abychom si mysleli, že se VVP úplně zbláznil.
          A protože mají jeho lidi hlad, tak prý chce obdělávat půdu až kdesi v řiti..
          Jaký by to asi mělo smysl, tahat něco třeba 1.000km tam a zase zpět?
          Berte to tak, že jakýkoli článek o Rusku a v českém mainstreamu, je už léta letoucí určen k dehonestaci, či vysmívání se Rusům. V čemkoli a o čemkoli.
          Jistě jste si všiml i sám, Josefe.

          Jestli si to pan domácí přečte, jistě k tomu napíše svůj komentář a uvede na správnou míru, jak se to má s tou půdou a dotacemi.

          1. Vypada to , ze sme jenom desinkramkari a ze zadnou dotaci vod rusa v dohledny dobe nedostaneme. Pak se uvidi , rek slepej a sel do kina..
            Nektery muzou vsecko..
            Slepej zase kterej vypada ,ze je slepej, bejt nemusi. Sou pomery..

        3. Josefe, jakmile pod článkem iDěsu uvidíte zkratku autora dtt, berte roha.
          To je jedna z tamních, rusofobních a proislámských hysterek. Za svobodna se jmenovala tuším Ditta Kotoučová. Spodina z celého zbytku redakce.
          Je to v „ženském“ provedení něco podobného, jako mrt a mnt. To byl Mánert, podobná prodejná štětka. Tak velká, že už ani tam nepracuje 😀

    4. Vzhledem k bezdětnosti klimaticky úzkostlivé či LGBTQ+ pohlavně pozměněné populaci je Etův návrh nadbytečný, neb se institutem odúmrti známým od středověku vyřeší sám do možnosti C, která už existuje.
      U možnosti B a přidělení pozemku se lze inspirovat v osadnickém zákonu v USA a přidělení 80 akrů pozemku.

      1. Volná ruka trhu se s odúmrtím již vypořádala. Těm, bez dědiců, nabízí „hypotéku naopak“, kdy ještě za jejich života nemovitosti vykoupí s výraznou slevou, přepíše na sebe, nechá dožít a stát utře nos.

        Možnost B s přidělováním 80 akrů pozemků všem, kdo si řekne, naráží na prostý fakt, že stát tolik pozemků nemá. Nafasovat by si přišli nejspíš všichni (a většina by obratem prodala).

        1. Eto, opravdu ne všichni uvažují jako vy 😀
          Rozumím tomu, že se zřejmě umíte dobře pohybovat v dotačním a jiném vysávacím byznysu, ale všichni to tak vážně nemají – „nafasovat“ od státu a obratem se ziskem střelit..

          1. Dotace jsme bral pouze jednou (soláry na střeše) a byla to chyba. Jinak nemáme nárok na nic, ani příspěvky na děcka, ani kotlíková dotace, ani na zateplení. Jen mě to vše stojí mnohem více, než kdyby dotace neexistovaly.

            Ale při fasování pozemků zdarma by si ruka trhu našla všechny ty co mohou fasovat a vše by vyřídila ochotně za ně a ještě jim zaplatila něco předem a zbytek potom. Málokdo by odolal. V tom se mýlíte.

        2. Podíly tady už byly rozdány. V kupónové privatizaci. A dokonce šlo i bez insider informací přijít ke slušným penězům. Moje kupóny vynesly docela dost, člověk jen nesměl spoléhat na Koženého.
          Znám případ pána, který sedával v obchodňáku a knížky vykupoval za hotové. Dnes je to velmi starý a velmi bohatý člověk. Další podíly se budou rozdělovat jedině po další revoluci nebo válce a totální změně společnosti těm, co ještě p zůstanou.
          Podíly na bohatství máme i teď – bezplatné školství a zdravotnictví, obranu, bezpečnost, jakkoli kvalitativně diskutabilní a placené z daní. I pro ty, co nepřispívají.

        3. Hypotéka naopak obvykle znamená, že je dotyčný odsunut do domova důchodců. Nejdříve jej ale u soudu zbaví svéprávnosti a stanou se jeho ošetřovatelem.

          1. Máte pravdu, že takové riziko tam je a ne nezanedbatelné. Dá se ale hodně eliminovat, že to uzavřete třeba s velkou bankou typu KB, kde by následně hrozilo bance riziko, že to zaměstnanci rozkecají.
            Nebo si najít někoho mladšího, kterému budete bezmezně věřit. Ale ani toto není bez rizika. Zůstat úplně sám byl, je a bude vždy problém.

    5. “maoistické povstání proti feudálním tyranům bylo největší a nejrozsáhlejší proletářskou revolucí v dějinách a vedlo k téměř zcela rovnému přerozdělení půdy mezi bezzemky” – Dějiny KS Číny, 1966
      “70% mladých ve věku 19-36 let v ČLR vlastní byt/dům ve kterém bydlí” – BBC, 2017

      1. … a toto procento bude do dalšího zamíchání karet neustále klesat. Koncentrace kapitálu, kdy ti (všeho) schopnější hromadí na úkor méně schopnějších, kteří dělají (velké) chyby.

    6. Podílnictví není samoúčelné.
      Podílník na půdě rozhoduje ve volbách potřeb o strategickém plánování co se v zemi bude dít. Nechceme přece aby o nás rozhodovali paraziti jako dosud. Nebo ANO?

      1. Proč zrovna podílník na půdě by měl rozhodovat o budoucnosti všech? Mám v nájmu třeba rodinku s 6-ti děckama. Ti by měli, dle Vás, nafasovat 6+1 podílů na půdě a rozhodovat o budoucnosti ostatních? Proboha proč? Nikdo z nich nikdy nepracoval, neodevzdal žádné daně a nejspíš ani nikdy to nebude jinak?

  11. Máme družbu s germány.
    Jíme chleba lámaný,
    jinak samý drek,
    ozývá se brek.

    Nejde ani rvát si vlasy.
    Možná půjdem do melasy,
    i ta je však za plotem.
    Dáme kytku na totem.

    Totem stojí na Radhošti
    už kolem něj vrší roští
    jako kdysi kolem Husa.
    Farský se byl školit v Usa.

    Metoděj i Cyril hoří
    minulost se celá boří.
    Gott mit uns a pánbu s námi.
    Nepomůže volat mami!

  12. Jak šel čas…

    Až tu zbudou jenom služby
    zůstanou mi jenom tužby
    co jsem kdysi chtěl.
    Sen mi uletěl.

    Vidím lídl plný lidu
    zdá se mi, že třou si bídu.
    V regálech je všechno cizí
    německo už není v krizi.

    Všechno je tam drahé.
    Za paměti blahé,
    když jsem chodil do enháčka
    zaplatit to byla hračka.

    Teďka dělám holiče,
    jednou za čas voliče.
    Moje Máňa stříhá nehty
    z děcek nám zrobili knechty.

    Strýko lepí podrážky
    tetka čeká na srážky
    aby měla v zimě řepu.
    Toaletu dělá v dřepu

    u biskupů v blízkem lese,
    zpátky klacek nese,
    ať má večer teplo.
    Mnoha jiným kleplo.

    ….,.

  13. Přibližujeme se ke státní singularitě

    Mnozí občané Západu věří, že žijí ve svobodných společnostech nebo v něčem, co se jim blíží. Ale jak jde čas, veřejné orgány stále více trvají na tom, že chtějí do všeho mluvit.

    Lidé nemohou stavět na vlastním pozemku bez povolení. Nemohou podnikat bez povolení a kontrol. Nemohou poskytovat poradenství bez profesního označení. Nemohou vzdělávat své děti mimo státem nařízené osnovy. Nemohou zaměstnávat zaměstnance, aniž by vyvolali nesčetné množství pracovních a daňových požadavků. Nemohou vyrábět a prodávat mléko, sýr nebo vejce bez licence. Nemohou vydělávat peníze, utrácet peníze nebo vlastnit majetek, aniž by byli zdaněni a poté znovu zdaněni.

    Jeffrey Tucker nedávno popsal tři vrstvy všemocné manažerské technokracie.

    Hluboký stát, jak naznačil, se skládá z mocných a tajných centrálních vládních agentur v bezpečnostním, zpravodajském, donucovacím a finančním sektoru.

    Střední stát tvoří nesčetné množství všudypřítomných administrativních orgánů – agentur, regulačních orgánů, komisí, oddělení, obcí a mnoha dalších – řízených permanentní byrokracií.

    Mělký stát je množství soukromých nebo polosoukromých korporací zaměřených na spotřebitele, včetně bank, velkých médií a obrovských komerčních maloobchodních společností, které vlády podporují, chrání, dotují a zvrhávají. Tyto tři vrstvy spolupracují.

    Například ve finančním sektoru, jak Tucker ilustruje, tahá za mocné nitky Federální rezervní systém hlubokého státu, finanční a měnové regulační orgány středního státu prosazují nesčetná pravidla a politiky a „soukromí“ titáni mělkého státu, jako jsou BlackRock a Goldman Sachs, ovládají komerční aktivity. Je to systém, píše Tucker, „navržený tak, aby byl neproniknutelný, trvalý a stále invazivnější“.

    Blížíme se státní singularitě: okamžiku, kdy se stát a společnost stanou nerozlišitelnými.

    Ve fyzice je „singularita“ jediný bod v časoprostoru. Uvnitř černých děr gravitace drtí objem na nulu a hustota hmoty je nekonečná. V informatice je „technologická singularita“ jednotná umělá superinteligence. V singularitě se vše stává jednou věcí. Datové body se sbíhají. Normální zákony neplatí.

    Ve státní singularitě se stát stává společností a společnost je produktem státu. Právní normy a očekávání se stávají irelevantními. Mandátem státu je dělat to, co uzná za nejlepší – protože vše a všichni jsou vyjádřením jeho vize. Pravomoci nejsou rozděleny mezi jednotlivé složky státu – zákonodárnou moc, výkonnou moc, byrokracii a soudy. Místo toho všechny dělají to, co považují za nutné. Byrokracie vydává zákony. Soudy vytvářejí politiku. Zákonodárné orgány vedou jednání a stíhají případy. Vládní agentury mění politiku podle své vůle. Právní stát může být v zásadě uznáván jako důležitý, zatímco v praxi je odmítán.

    Státní singularita je vrcholným kolektivismem. Připomíná fašismus a komunismus starého typu, ale není ani jedním z nich. Fašistické státy prosazují ideu, často nacionalisticky laděnou („Vlast pro nadřazenou rasu“), a verbují pro ni soukromé subjekty, zejména korporace. Komunistické režimy hájí dělnickou třídu a zakazují soukromé vlastnictví („Dělníci světa spojte se“). Singularita naproti tomu není poháněna jinou ideou než singularitou samotnou. Aby ospravedlnil svou vlastní hegemonii, hájí stát různé jiné příčiny. V moderní době slouží k rozšíření působnosti státu sociální spravedlnost, klimatické změny, práva transsexuálů, feminismus, ekonomické reformy a mnohé další. Problémy se málokdy podaří vyřešit, ale to není důvod, proč se jimi zabývat………..

    Dále čtěte zde:

    https://brownstone.org/articles/we-approach-state-singularity/

      1. Milý občane, autorem článku je libertarián a jeho „anarchistické“ názory, byť vám nevoní, jsou zcela konzistentní.
        Bruce Pardy je profesorem práva na Queen’s University, vedoucím pracovníkem Fraser Institute a výkonným ředitelem organizace Rights Probe (rightsprobe.org). Je kritikem právního progresivismu a diskrečního manažerského státu a píše o řadě témat, která se nacházejí v první linii kulturní války uvnitř práva, včetně správy životního prostředí, změny klimatu, energetické politiky, lidských práv a svobod, profesního a univerzitního řízení, teorie vlastnictví a deliktů, volného trhu a právního státu. Vyučoval na právnických fakultách v Kanadě, Spojených státech a na Novém Zélandu, vykonával praxi v občanskoprávních sporech v advokátní kanceláři Borden Ladner Gervais LLP v Torontu, působil jako rozhodce a mediátor v Ontarijském soudu pro přezkum životního prostředí a hojně publikoval a komentoval v tradičních i internetových médiích. Je jedním ze spolutvůrců Deklarace svobodného severu, veřejné petice a hnutí na ochranu občanských svobod v Kanadě před iracionalitou a nadměrnými zásahy COVID-19.
        https://www.fraserinstitute.org/profile/bruce-pardy

        1. A?
          Co to mění na faktu, že libertariáni si, tak jako ostatní, vyzobávají jen to, co jim vyhovuje, a v důsledku toho docházejí k nepřesným závěrům?

  14. Pane domácí, píšete :
    „Když Babiš jezdil na Evropskou radu, tak si prý pořád bral slovo, v jednom kuse něco namítal, žádal změny, protestoval.
    Fiala se tam usmívá a vždycky souhlasí.
    Není divu, že ho má Leyenová raději než Babiše. Je rozdíl, jestli unijní vlak někdo popohání vpřed a nebo jestli jede neochotně a za úplatu.“

    Protože ten kokot Fiala neumí, ani nerozumí anglicky! Ani jinak!
    Proč jinak by se nechal jebat od jakéhosi holandského podržtašky – kdyby mu rozuměl?
    Usmíval se jak blbeček a „dělal si poznámky“.
    Netanjahuovi to přečetl z papíru či mobilu a ani na Netanjahuovu řeč nedokázal reagovat.
    Ten kokot vážně neumí ani jeden jazyk!
    Babiš se domluví několika jazyky a paradoxně nejhůř umí česky 😀

    1. Křivdíte mu. Mluví barmsky, jak by se domlouval bez znalosti jazyka s tamními ženami, když jim tam se svou neziskovou vozil vozil tu podporu.

      1. Ten by se domluvil leda tak s…barmanem! 😀
        Ten Netanjahu, to kurva byla ostuda.
        Umím si představit, co si Izraelci mysleli, že se ze kdysi vzdělaných Čechů stalo.
        Degeneráti – když premiéra jim dělá cosi takového.
        Taková ostuda…myslíte, že ten kkt je schopen, s někým se rozumně domluvit mezi čtyřma očima, jako to v angličtině svede naprostá většina státníků i jejich ministrů?
        Proč to neumí mladí Fiala, Síkela, Stanjura i Lipavský, když to svede i starý ještěr Lavrov a jemu podobní mazáci? O čem Vám to vypovídá?
        Když i Maďar se dokáže naučit něco, maďarštině tak vzdáleného, tak proč by to nesvedl vysokoškolsky vzdělaný „politolog“ a učitel, notabene ve funkci premiéra 10M země?
        Ostuda, 3x ostuda…

        1. Tak já nevím co od současné „jelity“ očekáváte? Vždyť stačí slyšet mluvit naživo IQ107, retarda Jasánka nebo Nutelliéra. Koktají, blábolí nesmysly a nejsou schopni nic kloudného říci. Etalonem našeho vysokého školství a věděcké obce je pak Prazdnuše Nerudová, blbá jak troky. A to je, prosím pěkně, profesorka a rektorka (nebo co to byla) vysoké školy. Taková dutá nádoba učí a rozhoduje o tom, kdo dostane papír (diplom). Vždy když jí vidím tak se mi chce zvracet ze současného školství, které spíše debilizuje než učí. Ne nadarmo se říká, kdo umí, umí, kdo neumí, učí“. A po takových retardech a looserech, které nikdo nevolil chcete aby byli schopni mluvit spatra a ještě v cizím jazyce? Jsou rádi, že trefí k pultíku a jsou jen jeden level napřed před Bidenem, který už neudrží ani moč ani trus a chce podávat ruku židli nebo se loučí v místnosti se závěsy….. ach můj Bože, to je utrpení se na tohle dívat!

    2. Teco:
      Já myslím, že Fialenko by se nechal jebat od Holanďana i kdyby mu rozuměl. On je pan profesor takový bytostně nebojovný a nebojový – tedy když má pocit, že by dostal po čuni. Bojový zřejmě je, jen když se cítí hezky za větrem.

      1. To si právě úplně nemyslím. Aspoň nějaký „signál“ by vyslal, že s tím jebáním nesouhlasí.
        Jenže on se celou tu dobu culil jako idiot, zatímco je ve videu slyšet pochechtávání a vedle sedící se uculují. Božemůj…
        To video je stále ještě na YT, nedávno jsem ho viděl. Je na něj link ve kterémsi nedávném článku u Vlka.

        Teď se nepříjemně optám :
        Má Institut českého venkova, či někdo z Alternativy ta ostudná videa stažena, aby jimi alternativci, majitelé účtů na FB a TW, mohli týden co týden tapetovat Fialův účet?
        Má někdo staženy vykulencovy lži, aby je mohl týden co týden otloukat vykulencovi na účtu o palici?
        Že nemá? A proč ne?
        Oni fér nehrajou, zatýkají lidi za názor, zdražují úplně všecko a už 3,5 roku nám lžou, jako červení psi.
        Tady doprdele není na místě, házet zpět chlebem!!

  15. Europa,America podporovatelia dalsej vojny na ukrajine to mi pripadaju jak geobels,kazdy videl,hlavne wehrmacht,ze len otazka casu kedy bude ,reichu koniec.feferon orban isiel za chocholskym bonaparte a potom za ruskym traktarom,zacal hluk,ze to nie unia,nic oficialne.Co ma jebne demokracia to humanita ta stara demokracia bo ta nova to pojebana,kukam na youtube co dristaju ukrajinci,jich vojaci,ci ty comutekaju vo velkom cesz tisa river,od 5000$ do 7000$ bo nechcu ist na maso,kazdy chuj vidi uz ani peniaz nepomaha,nema vojakov ze vraj 500000 chlopcov zabito,kurva a nikto nic,umreli za volnost ukrajiny,lepsi zitrek,tomu uz neveri ani baba jaga,jak jich tak mozu hnat na jatky kurva to nie 11 storocie ,beru ich na uliciach jak zver,rycia,kvicia za boha o tom skurveny vyvazeny server nediskutuje jak taky clovek bud bojovat,docista skurvena propaganda a to dostup do informacii v sekunde,bo jedno vec politicka ale tak,kurva spravy jak za reichu,volke hrdinsky dalej bojuju miliony jich lezia v rusii na furt,dali sa ojebat.Jasne vzdy tak je,ale kus som udivnej ze v takej dobe jak teraz co si zisti v sekunde ktora bije.jak holota je primitivna a da sa ojebats,mna by tam dotiahli o nicom nemyslim len jak v nohy,nijaka moja vlast nic nijaky patriotizmus len v nohy,kurva ten herec bude v historii preklaty a kto mysli ze traktara zrazia na kolena ma chrasty na mozgu,ked traktara pritisnu zoberie vsetko so sebou do vecnych lovist,hvarim tym ritiarom tu,to nie guatemalan army kde 100 kone a dva muskety,rusia to slabe 3000 jadrovych rakiet,ale chuj vela nas je treba preriedit jadrovy konflikt zariadi a bude pokoj nie na sto rokov jak teraz od ostatnej vojny,ale na 300 rokov bo devastacia bude mocna,hej zbombardovali plaz na kryme kazdy chuj viec ze raketu naviedol us specialist pomocou sytemu awacs a us satelite o dva volai z bileho domu do kremla,co dristali vedia len oni bo ojebavak zvany mluvci pentagon habkal dajake bajky,ja jak buran gazdovskym rozumom dedukejm ze traktare asi dali jasne na javo a dost teraz my,kde jak s cim nech v dc citaju z krystalovy koule,bo traktare dobre vedia teraz uz ni sagu nazad,bo za chvilu jim budu palit po ploscadke.

    1. Tak to vypadá, když se hroutí obrovská stavba západního způsobu žití, která si sama zničila vlastní základy.
      Síla není, rozum není, ale světu vládnout se chce. Nějak to dopadne, i v Atlantidě to nějak dopadlo.

      1. No blbě, jak jinak.
        Když jsme nechali vládnout slabochy a blbce, tak to nemůže dopadnout jinak.
        Co přesně, si máme představit pod základy „západního způsobu žití“?

        1. Já si představuji především: žití na dluh, permanentní lži všude a ve všem, okrádání a oblbování lidí, neřešení důležitých problémů (mentálně na to „lídři“ nemají a tak řeší blbosti typu LGBTQ+), odkládání rozhodnutí do nekonečna, žádná osobní odpovědnost, debiliozace širokých mas, rozkrádání a okrádání lidí, vyvolávání zástupných válek, devalvování oběživa, které nemá leckdy cenu ani papíru, ne kterém je vytištěno….. a tak by se dalo pokračovat dál.

          1. Zajímavé je na tom to, že celá 50. a 60. léta, se v USA nesla poměrně v poklidu (až na ty války).
            U vesla byli vcelku příčetní a lucidní lidi. Kdyby si nestřelili JFK i RFK, mohlo to být všecko klidu, Hoover s přistřiženým ptákem, by do všeho nekafral.
            I sami Američani na padesátky a šedesátky vzpomínají, jako na nejlepší časy Ameriky.

            1. Tak zasa 50.a 60.roky jednak bol rozkvet USA, keďže Európa sa len zbierala a odoberala americky tovar, jednak ZSSR v tej dobe bol v navigačnej sile takže majitelia sa nemohli chovať ako niekedy v 30.rokoch . Verím ale ze tam bolo kopa rozumných politikov, ktorí sa snažili aj svoje ideály realizovať a nielen s nimi kupcit. Škoda ze to utopila vo Vietname

    2. „Jasne, vzdy tak je, ale kus som udivenej, ze v takej dobe jak teraz, co si zisti v sekunde ktora bije, jak holota je primitivna a da sa ojebat.“
      Budte si jist, ze udiveny nejste jenom vy, ale i ti u moci.
      Samozrejme to vidi a vyhodnocuji a dusledky se jistojiste dostavi.

  16. Votruba, Argument:
    „Chci se zde zabývat jedním aspektem české národní povahy – konkrétně těmi povahovými sklony, které se projevují v politickém jednání. Je totiž pravda, že různé národy upřednostňují odlišný typ politické akce a nezřídka reagují na podobnou situaci odlišným způsobem. Kořeny tohoto založení nacházíme někdy i v dosti dávné minulosti. Němci nejsou nejhorlivějšími stoupenci sjednocené Evropy toliko dnes, byli jimi i ve středověku. Francouzi jsou vnímání jako národ, který má zálibu v demonstracích a stávkování, v čemž se spatřuje tradice založená Velkou francouzskou revolucí. Češi jsou nejateističtějším národem v Evropě, přičemž kořeny tohoto jevu tkví v Bílé hoře,“
    Votruba je idiot. Pardon, že hodnotím, ale víc věřím v hodnocení „národní povahy“ Koukolíkovi než Votrubovi.

    Němci jsou podobní ovčané jako Češi. Také se nechávají debilizovat nadlidmi, souvěrci velkolichvářů.

    1. Němci jsou původně Slovani, kteří si nechali jako první v pozemkových mapách vydlabat mozky. Chovají se vesměs jako Ukrajinci.

      1. Kdesi jsme četl, že Karel Veliký založil Cáchy v místě, kde se setkávaly 3 kmeny Franků, Germánů a Slovanů. Ty poslední puzení na východ, alias Drang nach Osten zatlačilo až k Visle.

    2. Ceska narodni povaha je holubici povaha,pritom narodni povaha to chujovina jak vrata v lakehurst na hangare.bo pepici to rozne povahy jak vsade rozdiely jak kurva,ja necital ja s nimi zil…

  17. Pořád lepší “ změna v mezích zákona“, která připraví půdu pro změnu zákona která bude následována další změnou v mezích zákona. Tak stále dokola až se dílo podaří.
    Pořád lepší postupná změna kurzu naší bárky do bezpečných vod nežli rvačka u kormidla následovaná zabásnutím kormidelníka do podpalubí a zamčením dveří na tři zámky. S tím, že po nárazu na skálu se zabásnutý kormidelník utopí jako první.

    1. A konkrétně to podle Vás znamená co? Volit Babiše?

      Když se to tak vezme, volím menší zlo 30 let. Výsledné „poměry“ jsou stále horší a horší.
      Útěcha má být co? Že jinak by byly ještě horšejší?

        1. Pokud je režim pevně zakotven je lepší pozvolná změna kurzu. Protože velká neprojde.
          Pokud je „načnutý“ je lepší to sfouknout najednou.
          Prostě závisí na situaci. I když bych byl osobně radši kdyby green& spol vysmahli a místo nich nastoupil zdravý selský rozum a logické uvažování.

      1. Harfyton: Volte tvrdejc! Haha.

        Prma ma pravdu, i Vidlak, ale jen z paru procent. Mazna, nekdy, az bude ten spravny mesic a Mars se setka s Venusi, tak se neco shora dolu podari. Lepsi neco nez nic.

        Mne zajimaji vic ty zbyvajici procenta… zmeny zdola nahoru.

      2. Demokracie je vskutku dokonalej system ,otroctvi funguje bezva a vladnouci vetsina ,volici, si muzou dokonce vybrat , spatny a nebo este horsi.
        Voli vetsinou horsi ke spokojenosti porucniku..

        Strategie a taktika osvedceny hry ,ze porucnici si vytvori nepritele.
        Nejdriv to byl napr. katolikem , vlastnorucne vyrobenej pohan, neverici reformator ,protestant ,zkratka kazdej nepritel je dobrej , aby jich bylo dost ,kdyz
        se ridili katolici desaterem, Nezabijes../to skoro nic neni/.
        Vsechny je rovnou zmasakrujes i s detma a matkama, ,nejlepsi ve valkach do jednoho..Vetsina treba furt veri, ze ve Vatikanu a vsude vladnou/vladli katolici..

        Prvni svetova a hned honem druha ,neuveritelny bohatstvi a vlada dolaru.
        Z nepratelstvi s germanem , zbohatnuti rychle a opravdu pohadkovy…

        Mezitim ,Kristus /kazdej si mysli ma vsugerovany ,ze vzdelani ,
        ze Kristus byl katolik a nemel rad bohace/, chytre kazal miluj svyho nepritele, ,
        ovsemze usak miloval nepritele bolsevika v Rusku..
        /Car nestal za nic jako nepritel , jenom ho vokradali a to nestalo za rec/.
        Vydelaval nepricetne a nepredstavitelne na tom..
        Kdyz si bolsevika s milionama dolaru a zlata , do Ruska nejdriv za tim ucelem ,poslal…

        Na bolsevikach teroristickyho marxismu bylo napr. zajimavy ,ze nenavideli fanatickou nenavisti bohace, kapitalisty hodne moc a nejvic ze vseho , ale ze porad zili v tisicich v Berline, Parizi, v Londyne a ve Washingtonu a tamni bohace porad dobre snaseli.
        Zadny rebelie na ne ,jenom trochu abstraktnich povolenych a v mezich zakona ,kecu, aby rec nestala.
        Nenavideli jenom ty v Rusku ,ale beda , trapny to bylo ,ze tam bylo kapitalistu
        bidne pomalu ,muzeme rict , ze bidnej nedostatek , jenom hrstka a jinak bohaty statkari nekapitalisti a zemedelci ,nedelnicka trida..
        A tam nejvic chteli zvitezit..Jako naky nedorozumeni..
        Stekali porad na spatnej strom, kdyz car taky nebyl tridni nepritel ani nemoh bejt..
        V Kapitalu nic vo nem..
        Delniku ,ktery jako trida museli zvitezit nad kapitalistou tam bylo vopravdu malo..
        To nestalo ani za rec./Zadnej marxvedec vo tom nic/.
        Naopak na zapade byly stovky milionu delnicky tridy aby zvitezili ,ale to bolsevika vubec nevzrusovalo a nezajimalo../Nerikat komunistum ani Konecny, ani katolikovi/..

        Stalin z toho mel obrovsky vyhody a mel zajistenej flek na furt.
        Dostaval vsecko , aby prezil a valku neprohral, co chtel.
        Po valce voba Milousove, usak a bolsevik/ zamilovany do svyho vzajemnyho nepratelstvi/, samozrejme s velkou chuti pokracovali..
        A velice si hystericky a nenavistne nadavali a sem tam trochu mordovali ..
        Aby kazdej poradne vedel..Vsecko to je smichu ale smat se neni mozny..

      3. Harfyton:
        Neříkejte, že potřebujete manuál na vlastní mozek. Vidlák prostě uvažuje a přemejšlí, obrací to ze všech stran a činí tak už roky. Potřebujete-li návodáře, asi musíte jinam, tady se předpokládá, že vyvodíte vlastní závěry.

          1. Z čeho? Z vašeho příspěvku, na který jste sem dával odkaz? Z toho žádné – výchozí materiál mě k tomu neinspiroval.
            Ostatně a ni z celého tohoto Vidlákova článečku jsem si neučinila závěr – jen mě to pobavilo.

            1. Můj dotaz (0:06) směřoval na „Prma“.
              Vy jste na něj reagovala útokem, jestli potřebuji manuál na (můj) vlastní mozek od návodáře – Vidláka (rozumíte? já se neptal Vidláka, ptal jsem se „Prma“)
              a dodala jste, že „tady se předpokládá, že vyvodíte vlastní závěry“
              Tak jsem se, z přirozené zvídavosti, poptal, jaké závěry vyvozujete, tedy jakou odpověď máte na otázku co můžeme do voleb na podzim 2025 změnit, když nebudeme spát.
              Nyní (12:00) píšete, že žádné závěry/žádnou odpověď nemáte, protože „výchozí materiál mě k tomu neinspiroval“.
              Máte pozoruhodné, asi měnlivé pojetí pojmu „výchozí materiál“.

  18. Proč selhal socialismus?
    Veterinář vám to řekne podle jeho rozumu.
    Mimochodem jste mně velice sral s to svojí katoliscikockou ideologií, ale ber gde ber.
    Ostatním zapřísáhlým mátohům doporučuji vymátnout těch deset procent pravdy. A doufám že přéště až zase tady budou propagovány píčoviny, že se ohrnete , ale spoń máte o koho. Toho to pantátu bych jako harpagondechuje snesl, ale JÁ CHCI PODÍL NA PŮDĚ , NA ROZPOČTU A PODÍL NA ROZHODOVÁNÍ.

    Ostatní opice mně už nezajímají.

      1. Proč si mám kupovat , co mi patří.

        To je stejný jako herec Dušek sem přitáhl peruánské bolístky, kdy učili Španělé kupovat místní boty a oblečení, své nové poddané. Když nebudeš slušně oblečenej, nemůžeš jít na trh. Když nebudeš mít boty nemůžeš jít do kostela. Když nebudeš slušně oháknutej tak tě zabijeme. A kde si to mám jít nafasovat.
        To se nefasuje. Na to budeš dřít v našich lesích do smrti.

        1. To delali Holandane v Indonezii taky. Cloveku, co mel v dungli chysku, naparili dan, a sup a utikej si na to vydelat dole na plantazi.

          Puda patri vsem. Vsak o tom psal Henry George.

          1. U nás lidem ukradli půdu, nahodili na ní síť má dáti dal, a vymalovali si pozemkové mapy, ze kterých se každej normální člověk osype. Například někdo má podíl z podílu se kterým nemůže dělat nic. Tak to zmrzlo, na placení daní za pozemky. Zatím na to mají. Na slovači najdete pozemky například 1500 podíl z prdu, třeba se jedná o příkopu, nebo kousek potoka.

            1. Bóže………….tamhletomu tohle patří, dej to sem, to je moje, není ty hajzle, tumáš po palici.
              Kolik kapes má rubáš?

  19. Kdybychom si všichni teď lehli a do října 2025 spali,
    získá nejvíc hlasů ve volbách do Sněmovny hnutí ANO.
    SPD (+/-PRO) a/nebo komunisti buď neuspějí, nebo horko-těžko ano a získají nevýznamně malý počet mandátů.
    Co na tom můžeme změnit, když spát nebudeme?

  20. Každé volby jsoudůležité.
    I malá změna k lepšímu, pokud se povede je lepší než nic.
    Jak píše výše Starý kocour, proti větru se s plachettncí plout nedá.
    Dá se ale zakotvit někde kde to tak nefouká a nebude nás vítr zanášet dále do mělkých vod se skalami.
    Já vidím takto zakotvené Maďarsko a pokouší se kotvit Slovensko.

    Čím dřív zastavíme, nebo alespoň zpomalíme ten směr na ztroskotání, tím lépe.
    Každé přibrždění na té cestě do skázy je dobré.

    I volby v jiných zemích, třeba Francie, mohou situaci přibrzdit.
    My teď potřebujeme kapitána, který zakotví a pak, až vichřice opadne bude křižovat proti větru do lepších vod.
    Nepotřebujeme kapitána, který tu naší dřevěnou bárku pustí po větru, aby narazila do atomového ledoborce.
    To může dopadnout jen jediným způsobem.

    1. Orbán jel do Moskvy, Fico pravil, že kdyby byl zdráv, byl by jel s ním.
      Naše hnutí ANO ústy Karla Havlíčka („stínový premiér hnutí ANO“):
      Nekompromisně odsuzujeme agresora a jsme připraveni Ukrajinu dál podporovat.“
      https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/havlicek-s-fideszem-a-svobodnymi-jsme-nasli-pruseciky-v-pohledu-na-unii-v-jinych_2407032000_elev

      Kdo u nás může být kapitánem, který zakotví?
      Já nikoho nevidím.

      1. Nezapomenu na to, jak Andy chválil 5K za zahraniční politiku.
        Jó, pak mohou nastoupit problémy stran akceptování menšího zla …

        A tak se ptám: Jak velké zlo může být, abychom ho brali bez ztráty sebeúcty jako menší zlo?

          1. Menší zlo ti bere daně z rohlíku. Bere tě na hůl z každé každodenní potřeby. Větší zlo ti vypočítá z placení nájmu 6 až deset,či dvacet tisíc slevu na dítě, dvěstěpadesát korun

      2. Karel Havlíček z Borové byl z úplně jiného materiálu než Karel Havlíček z ANO. Ten druhý je z těsta.

        Ten prvně jmenovaný byl (podle vlastních slov, Tyrolské elegie) „starý kozák v půtkách tužený“, dejme tedy slovo jemu:

        Ale svět je stále stejný,
        lidé ho nezmění:
        stokrát plivni do moře,
        ono se nezpění.

        Já osobně poselství oněch veršů vnímám tak: lidé stále mluví o tom, jaký by svět měl být, jaký by ho chtěli mít. Ale málokdo bere v úvahu skutečnost, jaký svět v přítomné chvíli aktuálně je. Možná Orbán.

        1. Myslím, že je tomu tak. A taky je třeba neignorovat zkušenosti z historie a správně (precizněji) pojmenovávat věci …

          1. Re: Jura

            Problém spočívá v tom, že za správné pojmenování věci můžete jít do báááně. Už na to máme i úřady, soudruha nadplukovníka a OStříŽaného soudruha dozorce. A samozřejmě i Jedině Správného Vykladače Písma Svatého, zoudrucháá Fal(en)týnáá.
            Nýýc se fáám néstanéé.

    2. S plachetnici a kazdou je uplne normalni ,plout proti vetru. Samozrejmy ,dyz nekdo chce nekam doplout..Kotvit se nemusi ,
      co je to za blbosti..

  21. Mno, já bych jen malý přípodotek. Sbalte rodinu a na týden vyrazte někam k móřu. Do země cizí, kde to neznáte a vypněte myšlení. Odpočinek je potřeba. Bez novin, zpeáv. Dokud to jde. Být 365 dní v roce v pohotovosti není dobré. A bráška nebo někdo ze zakladatelů nás ohlídá.

    Myslím to vážně –

  22. Vidláku, voláte po změně. Já také. Změna je možná, když se otevře OKNO změn.

    Na to OKNO je třeba se připravovat, aby nás šejdíři neutáhli na špagátu.

    A k tomu, Vidáku, přispíváte.

  23. Danieli, opět „skotské střiky“ mezi beznadějí a nadějí.
    A když naděje, tak daleko na obzoru, jako nejasná fata morgána.
    A nikdo nevzpomene ani MistraJana ani Cyrila a Metoděje. Byli vůbec?
    Existoval vůbec Tomáš Baťa? Křižík? Škoda? Heyerovský? Richard Konkolski? Smetana? Janáček? Čapek?
    Zikmund a Hanzelka? Ne? Tak to jsme fakt v prdeli!

    Jenom poznámka: Proti větru se s plachtami plout nedá. Jedině křižovat, lavírovat.
    To ví každý jachtař – začátečník. Ono se proti větru ani nedá čůrat. Tedy dá se – ale co na to vaše boty?

    1. To není úplně šťastný příměr, to křižování. Ve skutečnosti je to jediný způsob, jak s využitím síly větru plout jinam, než vítr fouká, a dokonce vyšší rychlostí, než je rychlost větru. Přitom směr větru a směr plavby mohou svírat i velmi ostrý úhel. Jde o vtipné skládání sil.

      Ale o technikále plavby tu asi nejde. Křižovat s (malou) lodí proti větru umím, ale nejsem si jist, že je něco podobného možné v politice. – Že já si tím nejsem jist, nic neznamená. Leda to, že nepřítomnost důkazu není důkazem nepřítomnosti.

      1. Voni se s tim dneska nepatlaji plout nebo krizovat ,zapnou si ty motory 3000hp a zbytecnej, teoreticko kancelarskej problem ,kdyz z vokna zadnou lod komplikator samouk ani nevidel ani z ponorky a tak zadnej neni..
        Taky nechteji aby jim ty plachty nekam ulitli ,to se taky stava..

    2. K tomu močení proti větru. Proti větru si pomočíte boty. Při močení po větru vzniká za tělesem podtlak a zechčijete si celou přední stranu člověka. Proto je lepší přistupovat k této činnosti bokem.

      1. Hmm, záleží na tom, jaký máte tlak na výstřiku.. Když větší než podtlak, tak se vám nic nestane a vítr krásně moč odnese do dáli. Pokud máte prostatu a čůráte jen tak před sebe, pak je to opravdu riskantní. Nejlepší je tedy zajít někam za roh do závětří a tam v klidu udělat potřebu (přečkat špatnou dobu..)

    3. Re: Sk

      Dobře vám tak. Máte mít rybářské boty. Až k pasu. A pomocí popruhů připevněné k opasku.
      Pak můžete močit bezpečně.

          1. Pcha, my na to byli machři už na základce!
            Nad emailovou zdí, pod kterou byl žlábek, byla ve výšce asi 2m zamřížované nízké okno, asi aby se tamtudy nedalo zdrhat.
            Tak jsme soutěžili, kdo ty mříže za oknem „uchčije“ 😀
            Jó, to jsme ještě měli proudy, jak béčková proudnica. Dneska chčijem morseovkou a to jsme rádi, že se nám to vůbec podařilo, že to aspoň nějak teče 😀
            Co Vy, mistře? 😀

  24. Nekdo prave vyhrabal, ze byl v Bilem dome na konzultaci odbornik na parkinsona devetkrat do dubna tohoto roku (od minuleho jara). Tyto udaje jsou verejne, s nekolikamesicnim zpozdenim.

    1. Nejlepsi je vobjevovat v pravej cas kdyz se to hodi, driv neco vobjevit ,blby a riziko.
      Kozak strilel a moh , policie mela cviceni a cely ministerstvo melo vecirek na oslavu..
      …a tak zase slavili.

    2. Ten chlap nejspíš nemá Parkinsona, to by bylo poznat při pohybu.
      On je dementní! Na léčbu demence pilulky asi nebudou – nebo Amerika už nějaký má?
      Opačně to určitě jde, spousta Američanů nějakými pilulkami na všechno možné, spěje k demenci rychleji, než by asi sami chtěli..

      1. Pilulkama, co jsou k dispozici, lze vývoj demence toliko zastavit. Léčit se demence zatím nedá a otázkou je, zda je to vůbec možné.

  25. Po defétistickém úvodu přišel rozumný konec.
    Dějiny nikdy nestojí, vždy se pohybují vpřed, jen rychlost je hodnocena různě. Pro někoho se jen plíží, pro jiného pádí. Volby jsou jen obrázkem pro jeden okamžik. Stačí si vzpomenout na volby od roku 1990. Vždy byly mobilizační a zásadní, vždy šlo o naši budoucnost, vždy byly důležitější než ty minulé. Ale řízení přicházelo z vnějšku a my jsme poslouchali, mnohdy s iluzí, že jsme středem vývoje.
    Dnes je to stejné, daleko od nás probíhají procesy kterým nerozumíme a jen tušíme co mohou přinést a nemáme představu co bude pro nás zlé a co dobré.
    A pak opravdu bude záležet na tom, kdo bude u kormidla nebo se k němu dostane. To znamená jen, že bychom měli dát prostor k rozvoji více lidem s vůdčími schopnostmi a nespoléhat se jen na ty známé. Ti jsou již vyškoleni v týmech nadnárodního řízení

    1. Opravdu text s hlubokým obsahem..
      Jen bych opravil text „daleko od nás probíhají procesy kterým NEROZUMÍME“ na „daleko od nás probíhají procesy které NEMŮŽEME OVLIVNIT“.
      Co se děje je jasné – Západ upadá a nastupuje Východ.
      Porč tomu tak je, je složitější, ale není to nepochopitelné, jen musíte číst příslušné zdroje, aby jste tomu porozuměl. A „zdroje jsou“, je jich hodně, takže nevěšte hlavu a studujte.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *