11 května, 2024

Širší souvislosti

Nechtěli jsme plyn (a ropu z Ruska), protože porušilo mezinárodní právo a provedlo invazi na Ukrajinu. Byla to samozřejmě invaze nevyprovokovaná, Ukrajina si to ničím nezasloužila, byl to prostě čirý akt barbarství a Putinova posledlost imperiální politikou. Nemluvilo se o rozšiřování NATO, proti kterému Rusko dlouhodobě protestovalo. Nemluvilo se o konfliktu na východní Ukrajině, nemluvilo se o zkorumpovaném ukrajinském režimu, nemluvilo se o mnoha a mnoha souvislostech, které byly důležité pro pochopení toho, co se tam na východě stalo.

Místo širokých souvislostí se z toho udělal fanklub. Prostor dostaly ty hlasy, které z Ukrajinců dělaly anděly a z Rusů ďábly. Dějiny začaly invazí. Rusové byli neschopní, protože jsou neschopní. Nikdo tu podivnou válku nedal do souvislostí s novými technologiemi, které předchozí investice do armád tak nějak znehodnotily. Když pak Ukrajinci vedli svojí ofenzívu, opět se potlačovaly hlasy, které události zasazovaly do správného kontextu. Největší fanoušek Ukrajiny, Maršál Petrla, doteď věří, že už brzy Ukrajinci ruské linie prolomí a vše bude v pořádku. Nehledá souvislosti, prostě fandí.

Nazvali to „hodnotová politika“ a jejich neschopnost střízlivého pohledu zabila statisíce lidí.

Tato neochota vidět širší souvislosti je něco jako diagnóza. Pokud zavíráte oči před širšími souvislostmi na Ukrajině, zavíráte je i před širšími souvislostmi kdekoliv jinde. A tak se velmi snadno stalo, že jsme přestali brát uhlovodíky z Ruska, ale dali jsme klíče od naší energetické bezpečnosti do rukou režimům, kde se veřejně popravuje, kde kamenují ženy, kde má lidský život ještě mnohem menší cenu, než v Rusku. Tak to bývá, když se fandí a nepřemýšlí. Plyn jsme chtěli brát od Kataru, který Hamás sponzoruje asi nejvíc… Neochota vidět širší souvislosti.

Nebo česky: z bláta do louže.

Neochota vidět souvislosti se projevuje i teď, když Izrael bombarduje pásmo Gazy a my koukáme na to, jak celé bloky budov padají k zemi. Fandové jsou rádi, jak Izraelci zatápějí teroristům, ale širší souvislosti říkají, že se to muslimům fakt nebude líbit a projeví se to i jinde. Nejvíce tam, kde lidi nemají žádné zbraně a kde se to nejvíc podobá pásmu Gazy – ve vyloučených lokalitách a no-go zónách v Evropě. Myslíte, že miliony muslimů v Německu nekoukají na sociální sítě a nesledují, kdo z jejich německých sousedů militantně fandí Izraeli? Když byli Hamasáci schopni vraždit i účastníky festivalu, který propagoval smíření Izraele a Palestiny, myslíte, že palestinští radikálové v Německu budou brát ohled na Helmuta z vedlejší ulice, který si dal na profilovku izraelskou vlajku? Myslíte, že ho německá policie ubrání, když byla dvacet let cvičená, aby přistěhovalecké násilí neviděla?

Pamatujete, jak kdysi liberálové řvali, že Tomio Okamura je pro demokracii mnohem nebezpečnější než Islámský stát? Pamatujete, co ještě před několika týdny říkali novináři o nás dezolátech? Nerozlišují. Nechtějí vidět souvislosti, nechtějí vidět rozdíly. Chtějí fandit. Dobro proti zlu. Nechtějí vidět menší zlo, nechtějí vidět nedokonalý svět. Nechtějí pochopit dávnou biblickou pravdu, že dobro i zlo jsou pohromadě stejně jako pšenice a koukol a nejde vytrhávat zlo, aniž by se pošlapalo dobro. Chtějí mít své dobro, které nikdy neexistovalo. Kolikrát jsem to slyšel před volbami – nechci volit menší zlo, chci volit dobro… Vždycky to dopadlo špatně. V každé volbě je kus pšenice i koukolu. Kdo chce mít čistou pšenici, ten zpravidla nemá nic.

Možná není náhoda, že mezi tvrdými fanoušky Sparty či Slávie nejsou zrovna profesoři se širokým rozhledem… Kdo je ochoten vidět souvislosti, ten prostě nemůže fandit. Ten vidí, jak při vytrhávání koukolu šlapou na pšenici. Ten vidí, že si s každým dobrem zvolí i kus zla. Může chápat motivace jednotlivých aktérů, ale nemá z nich žádnou radost.

Širší souvislosti říkají, že terorista vzniká tak, že sedí v sutinách domu po zásahu raketou, který pohřbil jeho rodinu.

Širší souvislosti u mě způsobily, že vidím zkorumpovanou Ukrajinu, vidím tamní náckovské tendence, ale také vidím, že nejhůř na Ukrajině dopadli ti, v jejichž jménu se Rusko pustilo do boje – místní ruskojazyčné obyvatelstvo. Jejich vesnice jsou srovnané se zemí. Jim padají na hlavu rakety z obou stran. Ti nejvíc přišli o domovy a o své blízké. A kdyby mohli svobodně mluvit, nejspíš by si přáli, by je už nikdo neosvobozoval.

Širší souvislosti říkají, že se zřejmě brzy přesvědčíme na vlastní oči, o kolik řádů je Okamura menší zlo než islámský džihád.

Širší souvislosti u mě způsobily, že vidím neschopnou EU i severoatlantické americké vojenské eseróčko, ale bohužel také vidím, že odchod z těchto uskupení je v současné chvíli, jako skočit přes palubu bez jakýchkoliv záchranných prostředků. EU se potápí, NATO také, ale když skočíme přes palubu, potopíme se nejspíš ještě dřív, než se potopí oni. Naše záchranné prostředky mají totiž oni. Dali jsme jim je za trochu toho blahobytu.

Širší souvislosti u mě způsobily, že jezdím na setkání občanů s Jindrou Rajchlem, protože má vždycky plno, dá mi dost prostoru a nikdy se mě neptá, co budu povídat. Pamatuju si, jak za covidu obhajoval lidi, vidím, koho je ochoten zadarmo obhajovat dneska, vidím lidi kolem něj… a šup… jsem v jednom jhu s pravičáky, i když sám sebe označuju za levičáka. Ne, nejsou všichni stejní. Jsou horší a lepší. Schopnější a neschopnější. Ale nikdo není dokonalý a pro jednu vadu nezapomenu na jiné přednosti.

Širší souvislosti u mě způsobily, že se děsím vyjádření izraelských představitelů, že v Gaze bojují proti zvířatům. Bohužel vidím, jak takové popálené šestileté „lidské zviřátko“ vezou do nemocnice a je to něco strašného. Copak ten šestiletý palestinský klučík může za to, že se narodil v koncentráku, kterému vládnou hrdlořezové? Vím, že není cesty zpět, že se tohle všechno teď musí stát, protože za brzdu se naposledy dalo zatáhnout někdy za první Intifády a zabránily tomu nejspíš nějaké velké zájmy za které nemohl ani tehdejší Hamás, ani tehdejší izraelská vláda. Ale ten popálený kluk tehdy ještě nebyl na světě… Jeho mladší i starší bratři budou Izrael nenávidět až za hrob.

Vidím, jak to celé EU platila… a platí to dál. I přes budovy nasvícené v modré a bílé. Vidím, jak izraelští osadníci přikládali pod kotel, vidím, jak se všichni rukou společnou a nerozlučnou postarali, aby papiňák řádně utěsnili. A teď, když to bouchlo, tak mám fandit nějakému konečnému řešení, které se už brzy přenese k našim západním hranicím? Širší souvislosti říkají, že i kdyby Izrael Gazu úplně srovnal se zemí, tak to tím neskončí, ale teprve začíná. Jen hlupák si může myslet, že zničení dvou a půl milionu „teroristů“ v Gaze uklidní svět ve kterém žijí skoro dvě miliardy muslimů. Svět, který má pod palcem drtivou většinu ropy, kterou nemá pod palcem Putin.

Širší souvislosti ale také říkají, že kdyby Izrael zmizel ze světa, tak za všechno zlo v muslimském světě budou moci křesťané. Což v Berlíně nejspíš brzičko uvidíme na vlastní oči.

Jsem s těmi, kteří nefandí, ale chápou širší souvislosti, protože to znamená chápat svět v jeho nedokonalosti. Chápat mosty, kterými je propojen, i požáry, kterými je rozdělován. Chápat souvislosti, znamená nedělat předčasné závěry, měnit názory, projevovat obezřetnost, hledat zpětnou vazbu. Znamená to, dívat se tam, kam se fandové dívat nechtějí a nepřehlížet to, co se mocným nehodí do krámu. Znamená to, smířit se s věcmi, které se mi třeba nelíbí, s vědomím, že může být i hůř. Jsem s těmi, kteří si neosobují žádnou definitivní pravdu.

Fandění způsobilo, že Ukrajinci uvěřili, že mohou vyhrát. Falešní proroci je přivedli do katastrofy, při které se stane to stejné, co by se stalo i před rokem, ale tehdy mohlo hodně kluků ještě žít a hodně hmotných statků existovat. Fandění způsobilo, že jsme hlava nehlava odevzdali naší energetickou bezpečnost zemím, které jsou mnohem horší než celé Rusko a vládcům, kteří mají mnohem víc osobní moci, než Putin. Fandění způsobilo, že jsme v Evropě odzbrojení a strýček Sam najednou kouká jinam. Fandění způsobilo, že novináři mohli lhát a nikdo nebyl ani postižen ani odhalen, i když Rusku rakety nedošly, munice také ne a vojáci už vůbec ne. Putin je také pořád naživu, navzdory diagnózám stepního orákula, Džamily Stehlíkové.

Fandění způsobí, že palestinští imigranti brzy začnou podřezávat německé Helmuty. Fandění způsobí, že se zaujmou postoje, ale neudělají se žádné správné a nezbytné kroky. Můžete fandit, kolik chcete, ale o zápase rozhodne práce trenéra, která se ovšem už dávno nekoná, protože o dění v mančaftu rozhoduje fanklub.

Ukončeme to. Teď není doba pro fanoušky, ale pro dobré trenéry. Není doba si něco nalhávat. Není doba, opomíjet souvislosti, byť sebeabsurdnější. Není doba selektivního vidění. Čím déle se bude fandit, tím hůř dopadneme. Buďte si srdcem na čí straně chcete, ale proboha nefanděte. Přemýšlejte, co vývoj situace znamená pro nás.

Širší souvislosti říkají, že je nejvyšší čas vyhlásit sbírku na vybavení pro české pohraničníky. Že jste o nich neslyšeli? Dočkejte času. Na pátek vyhlásil Hamás generální mobilizaci muslimů po celém světě… Stane se, co se má stát.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

266 thoughts on “Širší souvislosti

  1. Vidláku, to jako fakt co jsi napsal?

    Rusko nikdo nevyprovokoval? Docela ostrej obrat, než co jsi tvrdil roky…
    A to, že by chtěli aby je nikdo neosvobozoval, tedy měli nechat „aby je převychovávali upalováním“?

    vidláku, tento článek jestli myslíš vážně, tak seš docela slušně převychovanej od Fialy, že jsi otočil a píšeš co jsi včera kritizoval…

      1. ne, to není z novinek, to je „náš“.
        obecně lidi obtížně rozeznávají sarkasmus a ironii, pokud tam není nějaká explicitní značka.
        mimo jiné tasky proto, že všude kolem jsou mraky magorů tak nepříčetnejch, že skutečně nelze jen tak od oka říct, jestli něco je nějaká sranda nebo ironie nebo ne. typicky EU.
        tedy, pokud to od anonyma není taky nějaká ta ironie …

        1. Já čtu Vidláka už poměrně dlouho a hlavně pravidelně. Skoro denně.
          Ale poslední dobou si vůbec nejsem jistý, co je ještě sarkasmus nebo nadsázka a co už myslí vážně.

            1. Zatímco Občan kope úporně za Palestince a o širší pohled na věc se nesnaží vůbec. Reaguje na každou kritiku Palestinců, jako by se to týkalo jeho rodiny, bere to osobně.
              Chápu, že cítí vděk, když mu život zachránil palestinský lékař (viz jeho slova výše), ale …

  2. Sarkasmus
    Oslavy dvouletého výročí vlády: Fiala věří všemu, co říká. Důvěřujme na oplátku ve Fialu.
    Pan premiér nás ujistil (a my to samozřejmě víme), že politika vlády je zodpovědná, že jen díky tlaku vlády na ceny potravin a energií je situace tak dobrá, jako už dlouho ne. A odpusťme panu premiérovi, že se i trochu pochválil, třeba že je hrdý na to, jak vláda investovala do energetické bezpečnosti. Vždyť i my jsme hrdí na to, že ani slza nepřátelského ruského plynu či ropy již nezaneřádí naše hospodářství a že vláda se zcela správně orientuje na spojenecký plyn, případně na plyn ze spřátelených arabských států, který s tím ruským nemá vůbec nic společného.
    Zdroj: https://ladislavpokorny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=807541

      1. Té vláda také pomohla od nebezpečného populisty a extrémisty vlka a bezpečné ji převedla na Západ k babičce.Ach jo

  3. Ve starověku by podobný konflikt byl snadno a poměrně humánně řešitelný. Kdo by vyhrál, ten by prodal ty druhé do otroctví. Paradoxně měl tehdy lidský život často vyšší hodnotu než teď, kdy například Palestinci mají pro Izraelce zápornou hodnotu.

    Dá se očekávat, že jestli se muslimům podaří integrovat původní obyvatelstvo Evropy, tak se hlavním exportním artiklem Evropy stanou bílí otroci. Především blonďaté otrokyně budou velmi žádané. Děsím se toho, že se z bělochů možná jednou stane rasa otroků, až nám nezbude žádný stát, kde bychom měli většinu a kam bychom mohli utíkat. Byla by to genocida, vražda bělošských genů.

    Možná by pro nás Číňané udělali nějakou rezervaci, jako mají Indiáni v USA. A možná i ty Číňany nahradí umělá superinteligence, která se lidem vymkne z rukou. Budoucnost je nejistá.

    1. Copak nácku, chceš vyprovokovat rasitickou debatu? Táhni do BIS mezi čučkaře, nejsi jejich zaměšstnanec, že seš tak blbej a píšeš provokaci tak blbě, že je vidět?
      Zeman měl pravdu jste neschopní blbci, ale politikcy dobře ukotvení, holt blbec nikdy nedokáže to co měl zadáno, takže Biskařu/čučkaři táhni si za Koudelkou 😉

      1. A co je schopnej a ukotvenej Zeman ? Vlad88 ma celkem pravdu ,
        akorat to nestih, vo hodne stoleti.
        Cirkev Vatikanska s tim zotrocovanim pokracovala, po Rimu.
        I lichvu a fanaticky vyhlazovani obyc lidi, jejich teroristama,
        /Templari ,bestialni jezuiti a dominikani a jiny napr./, taky povolila.
        Evropa nikdy nemela nic a vubec nikdy nic prijmout ze Stredniho Vychodu ,
        nic a bylo by zdaleka nejlepsi.

      2. Jediný, koho jsem vyprovokoval, jsi ty, anonyme. Nejsem nácek a proti jiným lidským rasám nic nemám. Jen nechci, abychom všude dopadli jako v Jihoafrické republice. Mám bílou rasu rád, je to snad zločin? Chráníme všelijaké ohrožené živočichy, ale na unikátní genofond zděděný po předcích se vykašleme?

  4. Dodnes si na Šumavě můžete problédnout zbytky hraničního plotu, izolázory s dráty s vysokým napětím, plot s průsekem a strážní věže. Technické řešení, které funkčně zabraňovalo civilistům přechodu státní hranice. Nevydařený pokus o to znamenal smrt. Takový by měl být mezi USA a Mexikem, mezi Izraelem a Gazou a podobně. Dnes se to ukazuje jako hrůzná brutaliza komunistického režimu, nicméně není to nic víc než dobré technické řešení problému. Nikdo lidi tehdy násilím nenutil, aby do těch drátů lezli. Je to stejné, jako vás nikdo neutí, abyste sahali holýma rukama do zásuvky nebo skákali pod vlak. Řešení bylo v tom, dovolit, aby lidi směli emigrovat legálně přes hraniční přechody, ne v tom, aby na hranicích nebyly smrtící dráty. Budeme se k tomu muset vráti tady i jinde.

    1. Jsem si naprosto jist, že v této původní formě je to neprůchodné.
      Co by asi průchodné bylo, tak obdoba maďarského plotu z let 2015-2016, dobudovaného 2017.
      Pašeráci vetřelců sice řvali cosi o lidských právech, ale bylo jim to naprd.
      Střežený, podotýkám automatickými zbraněmi střežený a bytelný plot, to by asi prošlo.
      Bohužel si budeme muset počkat na nějaký velký masakr našich lidí – Čechů, aby se něco pohnulo.
      Tady v Čechách se vždycky něco pohne až tehdy, když je průser už v běhu.

      Vidím to všude okolo sebe. Nefunkčních proudových chráničů si nikdo nevšímá až do doby, než to někde někoho, poměrně vlivného, zabije.
      Dtto s laciným, životu nebezpečným, čínským šuntem. Dokud to někomu nezapálí barák, nikoho to nezajímá. Myslím, že pár desítkám lidí už od všelijakého šuntu byty a baráky vyhořely – ale stejně se nic neděje a CE se falšuje dál, jakoby se nic nestalo.
      Už jsem viděl i zfejkovanou ochrannou známku německé TUV a dokonce!! i napodobeninu již neexistujícího ESČ – na čínském výrobku!
      Zase se bude čekat na průser..

      1. Tyhle Campy smrt a masakry lakaji , zatim si o nich u nas fantaziruji a blouzni
        s velkou davkou nadeje , „budeme muset pockat „..
        Nejde to pro ne dost rychle.
        Psychopati nasili a vrazd se nezaprou..Jine reseni nechteji.
        Velkej masakr to musi a byt zadnej mensi , to by nebyli zase spokojeny..
        A poradny masakry ,nasich lidi , Cechu, to si preji a tomu davaji prednost.
        Na bliti ..

  5. Vevča …. z cenzurovaných webů migrovala do Vidlákova necenzurovaného, kde se domáhá cenzury.
    Cosi mně to připomíná.

    1. Schumi: Ale toz. Vy nevidite nic mezi cenzurou a bordelem, ve kterem je diskuze temer nemozna? Na Vidlakove dvorku se klopyta o samy hnuj.

      Vy jste takovy cernobily, ze jo?

  6. co budou delat ti pohranicnici ? strilet do vzduchu, premlouvat je ?

    pripad z izraele, plot rozebiraji nevinni civiliste, po navsteve vesnic se nesmi strilet byl by to motiv msty

    automaticky preklad ———

    Izrael má nejmocnější letectvo na světě. I kdyby pluky povolané k obraně hranice někdo rozpustil, jedna helikoptéra by mohla všechny útočníky postřílet z bezprostřední blízkosti.

    – Skvělé doporučení. Nyní si představte, že jste u řízení vrtulníku, který toho rána nějakým zázrakem skončil na správném místě. Ve svém zaměřovači vidíte stovky teroristů, kteří ničí plot. Jeden kulomet praskl a nezůstanou po nich žádné stopy… Zmáčknete spoušť…

    Ne tak rychle. Tady sníš. Tito teroristé ještě nikoho nezabili. Zatím jen ničí plot. Mimochodem, není to poprvé, co ho zničili. V minulých dobách, kdy davy údajných demonstrantů zničily právě tento plot, izraelský soudní systém kategoricky zakázal střílet na ně. I když se teroristé pod rouškou davu dostali do blízkosti našich vojáků a jednoho z nich přímo zastřelili, příkazy nestřílet na nikoho nebyly zrušeny.

    Pokud nyní spustíte palbu shora, podle stávajících zákonů a nařízení vás soudní systém uvězní na desítky let. Přehánění? Jen před několika lety byl velitel dělostřelecké baterie postaven před soud a poslán do armádního vězení. Proč? Jeho projektil zasáhl pozici Hamásu. Ne, nebyli tam žádní bojovníci Hamasu. Ale rozkaz zněl zasáhnout pouze písečné duny.

    Kdy dostali piloti povolení ke střelbě? O tři hodiny později, dlouho poté, co se už tisícovka teroristů rozprchla do desítek civilních vesnic. Bývalý velitel letectva vám o tom hrdě řekl v televizi.

    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1298081&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=wapp

    1. Ano, taková je i naše společnost.
      Kdo nic nedělá, nic nezkazí.
      Kdo nic nezkazí, je pochválen.
      Kdo je pochválen, je povýšen.
      Kdo je povýšen, nic nedělá……

  7. Fandím Izraeli a budu fandit. Střet s muslimy v Evropě je nevyhnutelný a byla/bude to jen otázka času, nic si nenalhávejme. Pokud nebude záminkou Izrael, tak to bude něco jiného, typicky třeba karikatura Mohameda apod.

    1. Bohužel s Vámi souhlasím… 🙂
      Jen jaksi nemám pocit, že jsme schopni bojovat proti muslimským hordám a zároveň proti ruským hordám. Dokonce se ve mně hlodá myšlenka, že když nejsme schopní zvítězit nad 150ti miliony Rusů, kteří mají spoustu problémů a relativně nedávno jim hrozil rozpad země, teď budeme vítězit nad desetinásobkem muslimů, kteří mezi sebou mají velmi bohaté země a ještě k tomu ideologii, že když umřou, přijdou rovnou do ráje.

      1. Hrozil rozpad země, ale tím, že jsou neschopní boje nebo, že bylo období předávání moci, kdy je každý stát v „špatném období“ a buď to skončí „rekonkvistou“, ale Ivan Hrozný nebo modernější „bílý vs červení“ nebo „klidně jako 90 roky“…

        Podceňuješ Rusy stejně jako Fiala… I Němci, kdyby dostali rozkaz, tak s velkýma strátama, ale efektivně by vyhráli, ale musí někdo chtít…

        A co nechce nikdo vidět, tak silný stát co se brání vzniká a udržuje se tím, že má lidské ztráty z bojů, nevzniká 50 lety míru, kdy nikdo nezemřel a vychovali se holčičky, vždy jenom tím, že zemřel soused v boji a ty jsi na jiném místě fronty přežil, tak vychováš bojovníka, ale i ten v dospělosti musí zažít boj o místo na světě, když ho nezažije, tak degeneruje jako každý organizmus…

      2. Ano, je to tak, bojeschopní určitě nejsme. Co píšete, je pravda. Jenže se obávám, že už jsme ve fázi, kdy budeme muset použít to málo, co máme, s tím málem, co umíme a Bůh (nikoli Alláh) buď s námi. Jakmile se muslimové rozdivočí, nepočkají na to, až budeme připravení, kdepak. Budou to sekat hlava nehlava (bohužel doslova).

        1. Kdo je to ty „nejsme“. Muzes nejaky uvest a jmenovat ty „nejsme“..
          Ktery to sou a jak si to zjistil. Co ti rekli?
          Nebo ses to jenom ty , ten nejsme?
          Mimo to , ze jeste dost zbesile fantazirujes vo krveprolitich ,ktery si prejes
          a taky se nemuzes uz dockat?
          Jako ten nahore?

      3. Bude-li munice ošetřena vepřovou krví a sádlem, tak se pro zastřeleného muslimáka žádný ráj nekoná. A pokud budou před vědět, že proti nim stojí někdo s takhle ošetřenými zbraněmi, tak se ani žádný boj konat nebude.

    2. Honza napsal:11 října, 2023 (9:56)
      „Střet s muslimy v Evropě je nevyhnutelný a byla/bude to jen otázka času, nic si nenalhávejme“

      Proto by ti, co jim otevírají/otevřeli dveře, měli být souzeni za vlastizradu – soudružka Merkel, například. Vítek a celá ta líbodemo sqadra s mozky vymytými falešným humanismem. Multikulti ideologie, která však nepřináší vzájemné obohacení a spolupráci, ale zakládá další a další požáry doutnající a v některých případech i plně hořící (Francie, Švédsko…). Ne, nejsem lhostejná a necitlivá k obětem násilí. Přinese však muslimský svět, do Evropy přibyvší národy, další a další přijímání lidí s odlišnými náboženskými, kulturními, historickými, ideologickými kořeny klid, mír, bezpečnost? A to nejen v Evropě, ale celosvětově? Kde je záruka, že až evropské národy padnou (budou asimilovány), tak se nad celou planetou rozprostřou křídla lásky? I kdyby byla celá Evropa osídlena těmito kulturami, klid tu nebude, protože začnou bojovat mezi sebou. Omlouvám se. Hluboce se omlouvám všem, kteří byli vychováni ve víře. Opravdu. Ale… kolik zla, utrpení, smrti, válek, bylo uskutečněno mocenskými zájmy, které se skryly právě za víru? Vyzývám proto, byť nejspíše naivně, VŠECHNY PŘEDSTAVITELE VŠECH církví – apelujte na lidskost! Apelujte na lásku k bližnímu! Apelujte na odpor k násilí!

  8. Vážení, jste v tom fandění i nefandění v palestinsko židovské otázce úplně vedle …, neznáte jaké vztahy mají ti obyčejní židé a falešní židé mezi sebou …
    Ani to co se stalo v tom stále připomínaném holokaustu mezi falešnými a obyčejnými židy zatím málokdo pochopil ..
    Započatá Palestinská válka bude mít za následek komec těch falešných židů, kteří podpořili holokaust obyčejných židů …
    Ono to dobro vždy nakonec musí vyhrát, jinak by se lidé nakonec vrátili k opicím …
    Tak je to Bohem (pro ateisty s vyloučením darwinistů Evolucí) zařízeno ….

    1. Co to meleš za hovadiny? Jakých falešných Židů?
      Jak se liší obřezaný pták s izraelským občanstvím, od jiného obřezaného ptáka s tímtéž občanstvím??

      1. Má pravdu, předsedo.
        Ono to bude nejspíš tím, že v tom obřezaném ptákovi problém nebude. Chce to více studovat, ale z televize se to nedozvíš.

      2. To nepochopíš, soudruhu. Chazar není Žid, ale nanejvýš žid. Obě světové války spáchali košer banksteři. Stejně tak válku v Afghánistánu nebo na Ukrajině.

        „Svědectví o morálním úpadku“
        🍥Je to kniha o pokrytcích a morálních odpadlících, kteří jménem Boha zaštítili svoje mocenské zájmy. Jde v ní podstatě o to, jak bylo a stále je zneužíváno svaté písmo. Jde o 🕎Starý zákon, ale mluvím také o ☪️Koránu. Svatá písma obecně byla zneužívána ve prospěch moci, jako návod k vraždění, k etnickým čistkám a tak dál a tak dál.
        🔥 Všimli jsme si, že někdy používáte výraz sionismus a někdy organizované židovstvo. Je v tom rozdíl? Výraz „organizované židovstvo“ jsem převzal z knih židovského profesora a historika Lilienthala. On sice napsal knihu „Sionismus“, ale podle něj má pojem „organizované židovstvo“ širší význam. Dnes totiž kromě sionistů existují i židovské teologické skupiny, které zneužívají své postavení ve prospěch státu Izrael a jejich cílem je 🕎👹ovládnutí USA a světa. Podstata celé jejich ideologie stojí na Starém zákoně a samozřejmě na Talmudu. Čili moje nová kniha je o tom, jak zneužívají Svaté písmo k vraždám, etnickým čistkám a mocenským záměrům,“ Nidal Saleh, Palestinec.
        🕎
        „Americké zbraně, se kterými nyní Hamás bojuje a zabíjí izraelské vojáky, pochází ve skutečnosti z Ukrajiny a rovněž ze skladových zásob, které Američané zanechali v Afghánistánu při svém stahování ze země v roce 2021. Západní média jsou v neuvěřitelném šoku, protože Ukrajina skončila a nyní se má referovat o Izraeli, ale šéfredaktoři českých mainstreamových serverů nemají noty,“ Aeronet.

  9. Vidláku, tohle už nelze ukončit.
    V momentě kdy vám začnou vraždit děti, byla překročena červená čára.
    Prostor na otázky co by, kdyby jsou pryč.
    Je čas míru a čas války.
    Připravme se na čas války.

      1. Je to od půle května roku 1948 a celý civilizovaný zbytek světa, s tím souhlasil.
        Víte, co je pro mě v této souvislosti nejzajímavější? Že v hlavních dokumentech o založení Státu Izrael, se o nějakých Palestincích vůbec nic nepíše. Vůbec nic.
        Možná jsem něco přehlédl, ale ten civilizovaný zbytek světa, který souhlasil se založením Státu Izrael na původně britském mandátu, by asi těžko souhlasil s nějakou genocidou, nebo vysídlením původních obyvatel. Oni tam žádní původní obyvatelé nebyli, resp. byla jich v té poušti jen taková hrstka, převážně kočovných, že se o nich dokumenty ani nezmiňují.

        1. Skutecne? Takze tetka wiki keca?

          Dne 29. listopadu 1947 byl Valnému shromáždění OSN předložen plán na rozdělení. Podle něj měl arabský stát zaujímat 7200 km², 804 000 Arabů a 10 000 Židů, židovský pak 8800 km² (velkou část z tohoto území tvořila neobývaná Negevská poušť), 538 000 Židů a 397 000 Arabů.

          1. Von je blbej, jenom tady besni jako utrzenej ze retezu..
            Stalin a SSSR napr. sou dodnes necivilizovany a nejhorsi.
            A zrudnej Stalin souhlasil..Zadny dalsi zbytky, ani civilizovany,
            nemaji pravo vo nicem souhlasit , nic jim do toho neni a nebylo ,
            hlavne nesmi rozhodovat vo jinejch narodech .
            Do toho jim nic nebylo a neni, jako v Mnichove.

        2. Já jsem pouze „zděšen“, že 70 let se dotuje neexistující stát, jehož ekonomika je čistá nula.
          Ku..a PROČ? V poušti, kde nic není, nic neroste, se uměle drží nějaká enkláva. Kdyby tam neproudili celé ty roky peníze, tak tam nežije ani pes. A byl by klid.

            1. Ano, i to je možnost.
              „Dáme vám zem, ale k tomu jako bonus budeme vyživovat sousedy, jejichž smysl života je vás vyvraždit.“
              A jak vypadá váš soused?

          1. Jeden by si mohl nakonec myslet, že ten původní Hitlerův plán vystěhovat je na Madagaskar byl lepší. Já tedy ne, samozřejmě – JEDEN.
            Mě tedy kdyby někdo dal na výběr, zda se odstěhovat na Madagaskar či někam do pouště k Mrtvému moři, tak bych jednoznačně a ihned bral tu první možnost. Ovšem, kdo jsem já, že.

  10. K42 je rozený válečník. Zvítězit, bojovat, zničit, rozbít, skřípnout. Hlavně podle pravidel. Válečná etika. Jaký to zvláštní eufemismus…

    S válkou je každý srozuměn, včetně žen a dětí. Od malička se to učíme – bohatnout, získávat a vítězit. Na úkor jiných, samozřejmě. Protože zbohatnout a zvítězit nemohou všichni, to je logické.

    Dokud válčíme z gauče, dá se to ještě vydržet. Obhájit si princip zvětšování osobního vlastnictví, třeba i proti přírodě a pravidlům vesmíru. Když to nevyjde, začneme po válce pěkně znovu, od nuly.

    https://youtu.be/CEX6oWbWEjk?si=Ib4FVQcm-TXjAtpT

    1. To mne taky zarazilo ta etika.
      /Ethics , system of moral standards or principles .
      Agreed principles of correct moral conducts/.
      Mozna je uz nakazenej tim moralnim desolatismem.
      Ted modnim relativismem..Jinymi slovy, nic nevadi a jede se dal.
      Vetsinou ty jejich „Veliky “ vrazedney bestie a jejich tazeni , oslavuji a jasaji akademici, jeste esthetici , pedagogove=pederasti a prerverti detskych mysli.
      Nikdy toho nemaji dost.
      Za takovyho Napoleona a jeho masakru si nejvazenejsi historici udelaji genia , padaji z nej ustavicne na ty jejich zloreceny huby. A fsecko zfalsujou vo nem.
      Ty jejich unyversity sou akorat zatoky svini.
      System a teror vzdelani je systematicky potlacovani prirody , nasich instinktu ,
      nasi mysi ,dulezitych pro nas vyvoj ,vyvoj vseho a naseho lidstvi na zemi…
      Az do zotroceni a tak se zakonite vyvine akorat do toho dalsiho svinstva,
      zvanyho vzdelani ale ted , vzdelani automatickych robotu.
      Vysledek cinnosti humanistu vsi yntelygence a jinych vsi , vedcu a svabu ,
      se zase dostavil.

  11. K42 opět shrnul látku jak buldozerem. Jenže některým myslitelům to stejně stačit nebude, pořád budou vykřikovat „Sparta, Sparta!“ nebo „Baník, Baník“.
    Lidská populace, aspoň ta, jak si sama říká „civilizovaná“ mi připadá jako protagonisté z filmu „Válka Roseových“. Ne získat výhodu, ale co nejvíc poškodit toho druhého. V přírodě takové chování nebývá – evoluce se postarala, aby vymizelo jako neproduktivní. Jak to bude v případě druhu Homo Sapiens?!

    1. No budeme si navzajom rozbijat babovicky, kym nejake budu … az ked nebude co rozbit susedovi, zbadame, ze co sused nerozbil nam, sa rozpadlo pre nas nezaujem.

  12. Obnovit pohraniční stráž. Reaktivovat a dokončit opevnění z první republiky, vyztužit protivzdušnou obranu 0a pak se dát na modlení. Základní čtyři pilíře, které možná mohou ještě pomoci a v budoucnu stačit

    1. A hlavně vylifrovat muslimy z Evropy. Minimálně všecky ty, co přišli od roku 2015.
      Evropa bez nich, na přelomu tisíciletí velmi dobře fungovala a není důvod, proč by neměla fungovat zase bez nich. Já jsem bezbožný pes, byť Otče náš bych dohromady dal. U mě to není o fanatismu, nebo náboženství. Já jen vidím, že ten muslimský fanatismus Evropě škodí – a to tak, že velmi.
      Právě ti Němci a Francouzi by mohli vyprávět.
      Někdo ale s tím lifrováním musí začít. A to co nejdříve. Začít je potřeba tím, že půjdou za katr všichni ti, co je sem tahají, s Racketteovou a celým velením Frontexu v čele.
      A kam půjdou? Nu, tam odkud přišli. Není naše vina, že jsou to ve velké většině netáhla, která navzdory výhodným podmínkám – až třem možným úrodám do roka, nebyla schopna udělat nic, aby tyto výhody využila.
      Izraelci dokázali udělat z faktické pouště funkční stát, z větší části soběstačný. Izraelské „knowhow“ ke zúrodnění faktické pouště, je volně dostupné – proč jej nepoužijí Palestinci?
      Protože jsou to líný netáhla, podobný našim cigánům, pro které je pohodlnější, nechat se živit okolím a pro jistotu stále kňučet cosi o utiskování.
      Už jsem se ptal – kolik známe palestinských inženýrů, vědců, vynálezců, kteří přispěli k lepšímu životu ostatních lidí na planetě?
      A kolik z těch lidí, kteří k tomu lepšímu životu ostatních lidí na planetě přispěli, nebyli a nejsou Židé?
      Muslimská kultura není kompatibilní s žádnou jinou. Kulturním střetem to začalo a tím to také skončí. Nekoupil bych si jakékoliv jídlo od praktikujícího muslima, o kterém vím, že si toutéž holou rukou, kterou by mi podával jídlo, před chvílí vytřel řiť.
      Vyházet. Bylo tady bez nich dobře a bude zase. Pamatuju osmdesátkovou Vídeň a její předměstí. Tehdy tam byli nejrizikovějšími „živly“ jenom s čínským brakem šmelící vietnamci…

      1. Protože pro Palestince je na prvním místě boj proti Izraeli, na druhým místem boj proti Izraeli, na třetím místě boj proti Izraeli. Pak dlouho nic a zase boj proti Izraeli.

        Mám spoustu veselých historek z první ruky z jedné německé neziskovky, která Palestincům v Gaze dala vrtnou soupravu a zaučila vrtnou osádku. Palestinci si pak měli sami vrtat studny aby mohli zavlažovat svá políčka. Jakmile však Evropani odjeli, tak Palestinci vrtnou soupravu hbitě předělali na mobilní odpalovák raket, párkrát z toho vystřelili, aby jim to nakonec IDF sundala. Tož tak.

        1. Kdo kromě cikánů/Palestinců by byl ochoten žít desítky let v táborech, brát dávky a naříkat? Namísto snahy změnit svůj život?
          A vidíme, že dostávají dost – viz EU.

        2. A co ze z nich , z tech souprav strileli ? „Vrtaky?
          Opravdu vesela historka. A kde a jak nejdriv postavili dilny,
          na to predelavani a kde vzali stroje ?
          A kde vzali rakety do ty soupravy?
          A jak ty vrtaky/rakety se jim podarilo vubec nekam namirit?
          Germanskej humor je nezaplaceni..Zisk zarucenej.

  13. Nosit ovoce do sadu?
    Hammás je dítě Mossadu.
    To má být jasné každému –
    demokratu i rudému,
    i voliči pětikolky.
    Bez ropy by nepek vdolky,
    rikšou by jezdil do fachy
    na žitnou placku pro prachy.

    1. Jednou mas hromadu Mossadu,
      ten ma deti jako smeti.
      Postav si pro nej vohradu.
      Nebo fsecko do vzduchu vyleti.

      Nenos si ofoce do sadu.
      To nema vergla.
      Zapomenes na vohradu ,
      a zazijes neco pekla.

  14. Už jsem se začal obávat, že dnes budete jen věcný a že na PR pro fotbalovo-tenisového Jindru nedojde. Naštěstí jste to, Vidláku, zachránil alespoň v závěru.

      1. Pochopil jsem vaši slabost pro Rajchla. I tu symbiózu, která mezi vámi tak nějak funguje i když si zdaleka nejsem jist jestli se nakonec z využití nestane zneužití… Ale to je vedlejší a máte pravdu, ani to pod tak dobrý text nepatří. Nicméně by byl mnohem, mnohem lepší a nebojím se použít to slovo, přímo geniální, kdybyste si alespoň dnes toho Jindru odpustil.

        1. Jenže Vidlák má základní pravdu v tom, že my toho Jindru (i se všemi jeho chybami a problémy) zoufale potřebujeme. To ví snad každý, kdo ovládá aritmetiku pro pátou třídu základní školy. A ldo nezapomněl, jak dopadly poslední volby a hlavně proč tak dopadly.

          1. Kdyby šlo jen o Rajchlovy chyby, ono jde spíše o jeho charakterové vady, které dají tušit, že se jedná o čučkaři řízenou falešnou „opozici“.

              1. Víte, pardon, že vykám, ale nevybavuji si, že bychom si potykali, mě otec učil všímat si toho, co lidé skutečně dělají a nepřikládat váhu tomu, co vykládají.

                Často mi připomínal ono biblické: „Po ovoci poznáš strom“.

                1. původní Kolemjdoucí napsal:11 října, 2023 (10:43)
                  „Kdyby šlo jen o Rajchlovy chyby, ono jde spíše o jeho charakterové vady, které dají tušit, že se jedná o čučkaři řízenou falešnou „opozici“.“

                  Promiňte, ale mohl byste prosím napsat zcela konkrétně, na základě čeho považujete p. Rajchla za „řízenou falešnou opozici?“ Není to z mé strany žádná invektiva, opravdu by mě ty konkrétně doložené argumenty zajímaly.

                  Víte, mnozí lidé kdysi nevolili Paroubka, protože bradavice, protože nesympatie. Řada lidí volila Pávka, protože dobře vystajlovaný produkt. Jste si jistý, že nějaké tyto (podvědomé) procesy (sympatie-nesympatie) nefungují i u Vás?

            1. Kdyby tu bylo pět takových, jako Rajchl, tak si prostě vyberu toho nejlepšího. Ale on je tu jen jeden. Ukažte mi někoho jiného, kdo třikrát až čtyřikrát týdně objíždí republiku a má pořád plné sály. A já půjdu, dám si s ním schůzku a budu ho podporovat.

              Běžte a řekněte Kačce Konečné, ať se se mnou spojí. Neudělá to. Řekněte Okamurovi, ať mě pustí blíž k sobě, abych o něm mohl pozitivně psát. Neudělá to. Foldyna mě k sobě pustil a má mojí podporu. Pepe Nerušil mě k sobě pustil a má mojí podporu.

              Rajchl mě k sobě nejen pustil, ale přímo mě zve na jeho akce… a tím pádem má mojí největší podporu. On plní sály a má moji pozornost mnohem víc, než gaučoví myslitelé, kteří se neobtěžovali se na něj ani zajet podívat, ale ze sestřihu v České televizi vědí, že je agent.

              1. Zkuste si zjistit, jak to dělají třebas sňatkoví podvodníci a zkuste najít 10 rozdílu od toho, jak to dělá Rajchl s Vámi…

                1. Babiš není dobrý, Okamura není dobrý, Rajchl není dobrý… nikdo není dobrý. Tohle vidím na alternativě už od začátku mého psaní. Vyniká v tom jinak bystrý Vlk. Na všech něco našel, až musel za nejlepšího považovat Sobotku…

                  Já to tak dělat nebudu. To je definice šílenství. Dělat stejné věci a očekávat jiné výsledky. Já to prostě zkusím s Rajchlem, protože má kromě nedostatků i přednosti.

                  1. To jsem pochopil již dávno, že jste se shlédl ve fotbalovo-tenisovém Rajchlovi a se mnou celá řada ostatních politiků, kteří díky tomu již nemají potřebu s Vám jakýmkoli způsobem spolupracovat.

                    A vy se jim ještě divíte…

                  2. Oceňuji Vaši trpělivost, ale jsou podobní těm na druhé straně – proto polopatické vysvětlování je marný, marný, marný, i kdyby názorově byli na stejné straně, jako Vy. S tím Vlkem to je 100%

          2. Muzete vobjasnit ty vase zoufaly potrebovani , co my po nich
            ziznime ve dne v noci?? Vo co de?
            A kdo sou ty My ,co Rajchla potrebujou..
            Este tou zakladni aritmetickou pravdou. Co kazdej tak vi.

            1. My, to jsme třeba já a Vidlák. U nás dvou to vím jistě a to na definici „my“ úplně stačí. Pak by to ale mohli být taky všichni ti, kdo se chtějí zbavit této hrůzovlády. To je to „zoufalý potřebování“ – zbavit pětidemoličníky moci. A každý, tedy až na vás, když se tak ptáte, ví, jak je možné, že strany, které dohromady dostaly míň než 40 % odevzdaných hlasů, mají pohodlnou většinu ve Sněmovně. To je ta základní aritmetická pravda…

              Stačí to takto?

      2. Vidláku, někteří to nepochopí nikdy. Budou pořád hledat na Rajchovi, Okamurovi, Babišovi chyby a ty tu dokola vypisovat, pak budou volit nějakou obskurní straničku, která propadne, anebo nepůjdou k volbám.
        Nevím, jestli je to hloupost, omezenost, anebo program, zacílený na znovuvládu pětikolky..

    1. Džamila, Petrla ani Okamura nevadí, ale ten ďábel Rajchl 😀 😀 😀 Růst nervozity je přímo úměrný růstu preferencí.

        1. Abych nezapomněl, já se v souvislosti s Rajcjem obávám v zásadě dvou věcí. Jednak jej považuji za křiváka, který kdyby se dostal k moci, tak bude druhý Bárta z VV a jednak mám za to, že jeho rolí je sehrát Šlachtu minulých voleb. To jest tříštit hlásí opozice tak, aby jich propadlo co nejvíce a pětidemolice měla šanci v kombinaci s nějakými podvody typu korespondenční hlasování se udržet u kormidla…

          1. Co mi to jen připomíná? Jo, už vím! Nechoďte k volbám, stejně to nemá cenu, mnohem lepší je jít krmit sýkorky! Tak určitě 😀

            1. Co to proboha melete za nesmysly? Nikdy v životě jsem nevyzyval k neúčasti u voleb a ani v tomto pripisku nic v tomto duchu není.

              Vy teda máte v hlavě pěkný…

                  1. Ne, ne. Myslím, že to spíše Vy máte problém, ne text přečíst, ale rozumět mu. Zkuste se, prosím, podívat na věci i z jiného úhlu. Začněte třeba tím, koho máte lepšího na výběr a koho tedy Vy navrhujete podporovat a hlavně proč.

                    1. Kolemjdoucí má vždy problém s názory Vidláka a nebojí se to napsat, když kráčí kolem… denně 🙂

          2. Mimo programu mám s JR zásadní problém a to, že v něm vidím mimo obchodníka s hrnci ještě pojišťováka – charismatický, naslouchající, na všechno mající odpověď, s atributy bohatství a úspěšnosti. Který vyděsí a hnedka nabídne správné řešení a ochranu …. že ani nepostřehnete, že vám vyraboval peněženku a přiměl vás prodat ledviny vlastní babičky …

          3. Zkuste se na to podívat realisticky – žádná opozice (vyjma ANO) tu vůči pětidemolici není.
            Všechny „alternativní“ partaje vč. PRO jsou s pětidemolicí většinově nebo zcela programově kompatibilní.

            Takže není co tříštit, když žádný „hlas opozice“ neexistuje.
            Pětidemolice s velkou pravděpodobností totiž ani nebude nějaké početní machinace potřebovat. Pokud vyhraje ANO (a ono asi vyhraje), tak mu zbude ke koalení jen SPD a s tou jednak nic moc neukoalí a jednak to nebude stačit. Leč nikoho dalšího neseženou (i když lidovci se tutově nabídnou, aby případnou koalici při první příležitosti podrazili).

            Takže ANO vládu nesestaví a Fiala dostane další příležitost. No, a v tu chvíli nastane hvězdný okamžik pro PRO…

          4. ad Kolemjdoucí – proč Vám ten Rajchl tak trhá žíly, vždyť ho NIKDY volit nemusíte. Nikdo Vám to nenařizuje. Ale dlužno jen dodat, že i když k němu člověk může být obezřetný, že se fakt nefláká a maká. Což znamená, že může každý- je to ale hodně o odříkání a chce to mít tah na branku. A pak je druhá možnost,, taková naše česká – sedět u kompu a kritizovat, či ještě lépe dlouze vysvětlovat, proč takto ne a proč to nepůjde.

            1. No tak to jsem v minulých volbách Šlachtu také volit nemusel a nevolil a přesto i díky jeho přičinění propadlo tolik hlasů, že je u kormidla s pohodlnou parlamentní většinou demoliční parta, která přitom v úhrnu nezískal ani 40% všech voličských hlasů. Krom jiného.

              Už si rozumíme???

          5. Ale jo ,ale neumi to ..
            Musi se do maglajzu vomacky pridat neco „koreni“, sympatickych ,usmevnych negativnosti dotycneho , aby nevypadal jako andelska dokonalost sama a tak se hloupe neodcizoval obyc lidu..
            Presentovat se jako Modla predcasne neni taky nejlepsi.
            To musi pockat az bude tam..Na vysluni..
            Ale naopak neco drobnych chybicek pomuze , aby s lidem splynul a identifikoval a lid pak prekypujici vzdy laskavosti a pohostinnou duverou ,by pak jiste rad a ve velke vetsine dotycneho prijal do sveho stredu , za sveho a rychle dopomohl ke korytu.
            Take sem tam mensi nehoda s trochou komplikaci v nebezpeci a s rozumnym pocinanim dotycneho , ktere zapricini dobry konec,
            /happy end/, ukaze jedince s jeho vsemi kvalitami ,
            kterymi zarucene jak ukazal oplyva
            a tak se nejvice hodi a ziska si duveru ..
            Je toho vic , potrebujou nekoho s tvurcima schopnostma ,
            ale tech je vic nez malo a nemaji duveru a sympatie mocnych.
            Uz od skolnich let takovy zivly jsou pronasledovani nepricetnymi kazenskymi prikazy ,trestajicich hlava nehlava pedagogu ,
            vzdy dobre smyslejicich a plnych krestanske a jine dobroty a
            prejici si vzdy i s rakoskama a udavanim deti dohlizejicim uradum ,
            toho nejlepsiho pro sve sverence …zacky.

        2. Já dělám PR každému, kdo mě navšítíví a vypadá jen trochu použitelně. Není to tak dávno, co jsem dělal PR Skalickému… Dělal jsem PR Štěpánkovi a jeho projektu Nekrm hydru. Ani z jednoho nic nebylo.
          Podpořil jsem Zuzku Majerovou ve volbách, Janu Zwyrtek Hamplovou, podpořil jsem pražskou SPD. A podpořil jsem tenkrát také PRO.
          Nabídl jsem svojí pomoc Babišovi, nabízel jsem jí Okamurovi, stavěl jsem se vstřícně ke Skálovi, Havlovi, dokonce i Vrábelovi. Já tu podpořil skoro každého.

          Ale je to jen Jindra, který se rozhodl, že na tehdejší spolupráci má smysl stavět trvale. Nejen na chvíli před volbami, kdy se to hodilo. A tak jsem k němu dostal VIP vstupenku. Plně ji využívám. Klidně bych využil toho stejného i u jiných… ale oni nechtějí. V tom případě se nedá nic dělat… Rajchl mě má skoro exkluzívně.

          1. V pátek, nebo už ten minulý pátek jste měli s Reichlem řešit to školství… zapomenuté v programu….
            Jak to, prosím, dopadlo???

            1. Poslechněte si ho někdy, jak to vysvětluje před lidmi. Ale řekl jsem mu, že jestli se to, co chce, bude jmenovat školné, tak si tím zbytečně škodí.

          2. Vidláku
            a nepadlo Vás, že Rajchl si Vás pouští k tělu proto, aby vás maximálně vytěžil, že mu děláte fíkový list a ostatní politici si od vás drží odstup právě pro vaše úzké vazby na Rajchla, kterého mají na rozdíl od vás přečteného?

            Jinými slovy, z nestranného komentarora jste se stál Rajchlovym PRystou se kterým logicky ostatní nemají zájem se zaplétat.

            Co je na tom nepochopitelného?

            1. Pokud bych měl hodnotit míru vzájemného vytěžení, tak jsem spíš já vytěžil Rajchla…

              – Vytiskl milion letáků a na každém bylo napsáno Blogger Vidlák
              – Dal mi prostor na svém pódiu před sto tisíci lidmi a mohl jsem si říkat, co jsem chtěl
              – Jako se já zmiňuju o něm, tak se on zmiňuje o mně.
              – Petra Rédová namlouvá moje články a dává to na Tiktok, kde to má statisícová shlédnutí
              – Nechává mě mluvit před lidmi v sálech a já nemusím nic dělat pro organizaci, ani neplatím pronájem. Jen tam musím dojet. Nemusím mít obavy z mizerné účasti a opět – mohu si říkat, co chci a jak chci.

              Díky této spolupráci jsem se dopracoval na statisícovou čtenost a mohu být blogerem na volné noze, protože mě psaní uživí i bez reklam na plíseň za nehty. Mám zázemí, o jakém bych si před rokem mohl nechat jen zdát.

              A za to občas napíšu o tom, co Rajchl dělá…

              1. Takže se vlastně jedná jen o reciproční plnění a nikoli o objektivní a nestranné komentáře.

                To je také dobré vědět.

                1. původní Kolemjdoucí napsal:11 října, 2023 (16:38)
                  „Takže se vlastně jedná jen o reciproční plnění a nikoli o objektivní a nestranné komentáře. To je také dobré vědět.“

                  Tak, tak. Každé vysvětlení lze převrátit, každé lze demagogicky využít k obraně vlastních náhledů.

                  1. Ale je pěkné, že Kolemjdoucí má upřímnou starost o to, aby Vidlák někomu nenaletěl. 🙁
                    Myslím si, že to stačí, Kolemjdoucí. Rajchla prostě nevolte a pokud vám vadí, že Vidlák zde stranu PRO propaguje, tak si založte SVŮJ blog a tam brojte PROTI této straně anebo pro nějakou jinou. Svýmu preferencemi jste nás zatím neoblažil, vy víte jen, koho by druzí neměli volit.

                2. Me by jen trochu zajimalo , jsa pisici pod znacnou tihou neblahych a stale se opakujicich neslavnych zkusenosti , jestli vsecko po zvoleni dotycna prozapadni strana s predsedou vyplni a za jak dlouho vsecky dane sliby a jaky tresty si vymeri, kdyz vsecky sliby nevyplni a
                  naopak selze .
                  Skutecnost , hola bezutesna a kazdodenni ,obcana ,
                  je vzdy v ostrem stretu se stedre kvetoucim ,vonicim sladce sadem tisicu slibu..
                  Ze to dopadne , ze to nedopadne jako vzdycky..
                  A treba, aby stranici vyhrali bez povinnosti do bezkoalicnich nutnosti, davu nekolika dalsich stran..
                  Ktere nejak neoplyvaji nikdy velkou prizni volicu.
                  Vidlak sleduje sve cile a uprimne..Rajchl a spol nebrani vyplneni vseho, po cem Vidlak touzi..Kdyz.
                  Zatim ma jeste strana PRO , bidne malo pomocniku ..
                  Reciprocne. Bez urocne.

          3. No, Vidláku, pak se ovšem nedivte, že směřujete z jednoho zklamání k dalšímu.
            Mě stačilo zklamání z OF, kteréžto jsem jako nezkušený elév prohlédnul za pár měsíců, a potom velké zklamání z jednoho nadějného opozičního vůdce devadesátých let. A taktéž jsem k němu (později) měl VIP vstupenku…
            Vidláku, Vidláku – vaši budoucnost vidím zcela jasně a hezké to nebude.

  15. A poučení z krizového vývoje s kotlince a mimo ni? Starat se o sebe. Nedopustit, aby doma vybrané daně šly ven pro potřeby protektorů. Vypráskat 5kolku. Takový vondra včera večer začal převlíkat kabát v přímém přenosu. Jak jsou někteří flexibilní!

        1. Jistě, zkušenosti jsou.
          Tak třeba po převratu 1989 se jedním ze šéfů zpravodajství ČsRo stal Zbyněk Honys, do té doby člen redakce marixsmu-leninismu.
          Dobře zvládnutá rychlá otočka (třeba i nekolikanásobná) nazývá se piruetou.

          1. Ano. Velice interesantní pro mne bylo, jak rozhlasáci v listopadu 1989, během nějakých 24 hodin, než se naplánovala další demonstrace, bryskně zajistili bezchybné propojení pražského městského rozhlasu s kancelářemi Melantrichu. A tímto způsobem zajistili plošné ozvučení téměř celého VN.
            Docela mne mrzí, že dodnes se nikdo takovým výkonem podrobněji nezabýval. Všichni další, kteří se pokoušeli VN, nebo i tu Letnou ozvučit, už si museli přivézt vlastní vercajky. Na Letné to musely být spojené aparáty Turba, Kroků a Olympicu. Tehdy tu nikdo nic lepšího neměl – a českoslovenští rozhlasáci, kteří prostředky měli, už se k tomu ale neměli..

  16. Jde o ropu. Pokus o kontrolu ruských nalezišť je odpískán. Je proto potřeba upevnit vliv na Blízkém východě, kde se to amíkům začíná pomalu vymykat z rukou.

      1. Súhlas stará páka 👍🏻👍🏻👍🏻 mám podobné myslenie a zároveň pozdravujem do jicinska K42 👍🏻😁

      2. Muze to bejt klidne i navopak.
        Moje poucka.
        „Nikdo ,nikdy nevi nic, definitivne“.
        „Kdyz vi , je zase obvykle a urcite vsecko jinak“.

  17. Vidlák píše o fandění, proti kterému jistě nelze nic mít: jenže to je sportovní pojem. Netýká se to politických stran, netýká se to režimů a už vůbec ne ozbrojených střetů. Nazvat něco takového, jako třeba náboženský či národní šovinismus – přerůstající ve svých projevech němčourské nacistické řádění – „fanděním“, je fakt ujeté.

    Fandění je sportovní pojem: může být i úplně nekritické vůči vlastnímu týmu, ale pořád zahrnuje sportovní etiku. Fair play. Pokud ne, už to fandění není. Fotbaloví rowdies nejsou fanoušci – je to agresivní verbež, nalepená na sportovní klub, pod jehož záštitou může páchat zločiny, a přitom uniknout trestu.

    Ale doba je taková: nevinných a pozitivních slov se používá pro označení různého hnusu, včetně páchání válečných zločinů jedné či druhé strany. Je to samozřejmě součástí podprahové manipulace, které zavléká do čehokoliv emoční náboj a zabraňuje tak čistě racionálnímu hodnocení. Sportovní etika je nahrazena osvědčeným dvojím metrem.

    Ale jak říká pěkně Shakespeare, „hovno zůstane hovnem, by se růží zvalo“; Bible radí „kdo jsi bez miny, hoď kamenem“; moudrá to kniha. Banderonáckové, vraždící civilisty houfnicemi a raketomety, či Hamásovci, vraždící civilisty jakýmkoliv způsobem – pokud možno tím nejotřesnějším – jsou zjevně jedna parta. Jejich podporovatelé vskutku fandové nejsou; ba nejsou ani rowdies. Jsou to lumpové, kteří se podílejí na válečných zločinech, sice nepatrně a velice nepřímo, ale podílejí.

    Nezáleží na tom, zda předkům banderovců nebo Hamásovců někdo někdy někde ublížil; pokud je válka válkou, používá se válečná etika: ženevské dohody, například. Nebo rytířské zásady; nebo kodex Bušidó. Pokud se tato pravidla ignorují, nejde o válku, ale o vraždění. Protistrana se k nim nemusí chovat jako k vojákům, pro takové válečná etika neplatí.

    Rozhoduje výsledek, ne spokojenost a emoční stav diváků: Rusko vyhraje v Ruině, Izrael vyhraje v Palestině – to je předem dané poměrem sil. Co se bude dít potom, je další věc. Ale obchod nakonec zvítězí, ekonomika je to hlavní. Pokud prohraná strana pokračuje v boji, bude v dalším střetu zničena ještě více, a to se bude opakovat; dokud po porážce znovu začne bojovat. Zase tak složité to není.

    Vést válku „podle válečných pravidel“, tedy se zmíněnou válečnou etikou, se historicky osvědčilo. Sice to přináší výsledky pomaleji a za vyšších vlastních ztrát, ale do budoucna to sumární ztráty a cenu konfliktu snižuje. Protože jen tak se povede konflikt tlumit, někdy až k úplnému zastavení. „Konečná řešení“ mají totiž „problém krevní msty“: spočívající v tom, že se nikdy nepovede zabít všechny – vždycky protistraně zůstane nějaký ten budoucí mstitel.

    Holmesovsky nazíráno – podle toho, kdo z válečných zločinů Hamásu získal – by se dalo říci, že vše ukazuje na Fašington. Do volebního roku odvrátit pozornost z totální prohry v Ruině k předem jistému vítězství v Izraeli se jim zřejmě jeví jako skvělé řešení, spadlé přímo z nebe – i když místo andělů se na tom asi podíleli spíše CIA/MI6/Mossad. Je to i ve vnitřním zájmů izraelských politických sil, nejen vládnoucích stran a premiéra – potřebovali něčím rozbít totální politický pat, do kterého se tamní politická strkanice dostala.

    Ukrošům budou skřípnuty fondy a dodávky zbraní, protože – ačkoliv je Izrael nepotřebuje – budou dodány tam. Vojensko-průmyslově-mediálně-kongresový komplex z toho vyrazí více peněz, jelikož Izrael je nepoměrně větší „mrkev“ pro amícké daňové oslíky, než nějaká pitomá Ruina. Další dodávky PVO/PRO a raket či další munice tím pádem nepůjdou do Ruiny, ale do Izraele – kde za to korporáty mohou účtovat více a přímějšími cestami. Tudíž ruské vojenské letectvo a rakeťáci mohou očekávat lepší podmínky „k práci“.

    Izraelci by „problém s Gazou“ mohli řešit opět nějakým tím „záplatováním“ bez skutečného řešení: lehce přebombardovat, vyhlásit zase nějakou tu „porážku Hamásu“ a nechat to dále vyhnívat, jako předtím. Je otázka, jestli vyhlašovanou „pozemní operaci“ myslí vážně, protože takové komplexní dobývání Gazy by vzhledem k rozloze a počtu obyvatelstva trvalo ne měsíce, ale spíše roky. A stálo by to větší ztráty na izraelské straně i hodně obětí palestinských civilistů; také obří „negativní publicitu“, protože by to bylo značně krvavé.

    Záleží na politickém zadání: zda operaci „záchrana Izraele“ budou chtít ve Fašingtonu udržovat v běhu co nejdéle – protože jim to kryje volební běsnění a navíc odvrací pozornost od fatální porážky NATO v Ruině. V jejich zájmu také je co největší rozvrtání Blízkého východu, aby blokovali nástup BRICS+ i do této oblasti světa.

    Je až legrační, jak se to Fašingtonu a jeho pohůnkům v Londonabádu a EUhniji všude sype takhle krásně najednou, že musí „vytloukat klín klínem“. Bude velká sranda, zda budou časem realizovat i své bláznivé plány s Tchaj-wanem, protože to slibuje ještě zábavnější epizody.

    Zasmějeme se i nad 5-ti demolicí, které se její angažovanost pro páníčka začíná už motat: nevědí kam dřív skočit a jaké vlajky vlastně vyvěsit: palestinskou, izraelskou, banderovskou? Přeji příjemné gaučování…

    1. Dobrý den k42, nejsem žádný myslitel, proto sem moc nepíšu, pouze čtu. Ale teď mi to nedá a musím Vám říct ze s tím „fanděním“ mně to taky nesedí. Jako bychom už roupama nevěděli co dělat a válka je pro nás takový sport.

      1. Zda je válka sport, to nevím, ale ze vzdálenosti řekněme alespoň 1000 kilometrů je to náramná podívaná. Vzpomeňte jen na válku v Zálivu a živé vysílání na CNN (jakýsi černošský reportér) přímo z hotelu v Bagdádu. To byla podívaná, to byl ohňostroj, to se to lidem líbilo! A od té doby se technické podmínky výrazně zlepšily, sláva dronům!

        Ohledně sympatií/antipatií v současném židopalestinském sporu, moudré úsloví tvrdí, že první hnutí mysli je třeba potlačit, protože bývá nejušlechtilejší.

        Pětikolka teď začne hrát hru „Na babu“ – kdo za to všechno u nás může, protože s Putinem ani Babišem už nevystačí. Dezoláti se nějak množí, že by oni?

        Vrátil bych se ke klasikům, třeba:
        „…že drahou vlast vovinuly nějaké mraky.“
        Tak by určitě pomohla mobilizace. V médiích už probíhá (mívali jsme boj o zrno, teď máme boj o pravdu), ale jinak celkem klid – asi se čeká na noty z Berlína a Brusele. Washington ztrácí zájem, zdá se mi – však už to tu rozesral dost, tak hajdy rozorávat zase někam jinam.

          1. Žádat kongres může, ale pokud čtu správně, kongres je ochromený, neb nemá předsedu a čorti znájut kdy ho mít bude.
            Sto miliard dolarů je ranec, jenže USA mají probélé s prodejem svých dluhopisů, tj. se svým vlastním financováním.
            Až těch sto giga na Ukrajinu pošlou/poskytnou, dejte mi, prosím, zprávu.
            Děkuji.

            1. oni to spojili s Izraelom, takze prejst to mozno nakoniec prejde, ani republikani nechcu byt protiizraelski, prilis sa to nevyplaca……a tych 100 mld.?? Nuz ano, je to suma a domacim na Havaji dali 700 USD/osobu, ale tak ked sa pozrieme na tempo rastu dlhu, tak je to uz pre nich asi jedno

            2. To dám, spolehněte se. Ono to možná, bude 78,2 nebo něco podobného, už navržené to je viditelně s rezervou, ale zatím Biden protlačil (s úpravami) co navrhoval.

              Můžem se vsadit. Ale zatím se oddávejte snění, je to zdravé 🙂

      2. Valka ma ted problem s k42, musi bejt vzdycky nekriticky a nalezite ukaznena
        a vzdy podle pravidel ..
        Vina neni na dobe ,tu bych do toho nezatahoval , to je bezna praxe vsech casu prekrucovat a hlavne co jeden proved spatnyho a hlavne kdyz to vyjde
        na svetlo bozi.
        Lid bozi je bez viny /i bez miny/ a tak muze hazet vsim ,co ma po ruce ,
        nez pridou ty s tema klepetama, na to je spoleh vzdycky.
        Kdyz pisatel pise a pisatel se zamiluje behem psani a potom do svyho textu a s tou zamilovanosti nejde tak hned prestat..
        Tak se dokola pretrasaji a serazujou vsecky pojmy kolem. Za tisic let se jich nashromazdilo na manipulaci ,ale ktera nema smer.
        Fotbalovci ani kluby ,vetsinou trestum neunikaji ,sou obyc po kuratelou..
        Kdyz prej nejde vo valku, ale vo vrazdeni ..A mstitelema se to pak vsude jen hemzi..
        Kdyz neni ta doporucena kazen. Radsi koncim..

    2. Re: Káčko

      Naprosto bezchybný popis aktuálního stavu.
      Bych řekl, že tento PALESTINSKÝ PROUDŽEKT se započal natvrdo chystat v momentě, kdy Ivan vjel do Banderostánu.

      1. Pane Targus.
        Možná o něco dřív a to jak vypadli z Afghánistánu,proto tam zanechali tolik zbraní.
        USA už věděli,co bude na Ukrajině i po nezdaru v Bělorusku,Kazachstánu,bylo rozhodnuto napadnout Rusko.Těch souvislostí proč napadnout Rusko bylo víc.Po více nezdarech,si sionisté vylijí žluč na Palestincích.

        1. Bylo toho, podle zveřejněných informací, za 88 miliard dolarů. Těch zbraní a vybavení fakticky neexistující afghánské národní armády.
          Sypali do toho prachy horem dolem – a fousáči v sandálkách se jim smáli do ksichtů.
          Nemám ani hrubou představu, kolik a jakého vojenského vybavení, by se dalo pořídit za tak šílenou částku, zaplacenou americkými daňovými poplatníky.
          Zcela jistě na to přispěli i někteří z těch, co dneska bivakují v ulicích, co předtím přišli o práci ve skomírajícím americkém průmyslu – a následně, kvůli svobodně dostupným drogám, o úplně všechno.
          Čechy vybudovaná a do provozu uvedená, malá vodní elektrárna na afghánském horském potoku.
          Za dva týdny poté, co český „rekonstrukční tým“ místo opustil, už v podstatě neexistovala.
          Je o tom na iděsu-Technetu celý, docela dlouhý článek. Realizační firma smutně konstatovala, že vesničani nepotřebovali elektřinu, ale potřebovali nejprve naučit, co to elektřina je a k čemu je dobrá…
          Česká republika má v Afghánu taky svůj „zásek“ a docela škaredý.
          Kolik našich vojclů tam zařvalo úplně zbytečně? Kdo si ještě pamatuje letištní truchlení jejich spolubojovníků ve slunečních brýlích, s pravou rukou na rakvi?

  18. „Nechtějí pochopit dávnou biblickou pravdu, že dobro i zlo jsou pohromadě stejně jako pšenice a koukol a nejde vytrhávat zlo, aniž by se pošlapalo dobro.“

    To není „dávná biblická pravda“, ale projev či důsledek Vidlákova nepochopení biblického textu, selektivní četby, možná i přímo blud.

    Oddíl o pšenici a koukolu je místem, kde Ježíš mluví o království nebeském ( ! ) a tento text se týká církve ( ! ), nikoli světa obecně ( ! ). Proto také nikde v nové smlouvě není jediný text, který by se dal použít jako podklad pro tzv. „vylučování z církve“.

    Stát, vláda, naopak má trestat zlo ( a odměňovat dobro ).
    Dokonce i staří Izraelci, před příchodem Krista, měli nařízeno velmi krutě trestat různá provinění, která by mnozí dnes vnímali jako banální nebo na jejich spáchání byli dokonce hrdí.
    Podobně ani zemědělec nemůže nebojovat s plevelem a škůdci, jinak bude úroda mizerná, nerentabilní, příp. žádná.

    Takže dělítko mezi církví ( tj. učedníky Kristovými ) a světem je obrovské, zásadní a v podstatě trvalé. To, co platí pro církev ( potažmo království nebeské ) neplatí pro svět.

    Proto mám ( bratru svému, který lituje svého selhání ) odpustit 77x, ale zločinec má být systémem, vládou, dopaden a trestán už napoprvé.

    Proto mám ( vůči jednotlivcům i systému ) „nastavit druhou tvář“, je-li zlo pácháno přímo na mě, ale na druhou stranu se mám zastat bližního, ba dokonce za něj i položit život, je-li on ( ona ) pod útokem zla – a to je právě projev lásky.

    Žijeme v éře a zemi, která je k smrti nemocná pasivitou vůči zlu. Ba ještě hůře – cezením komárů a požíráním velbloudů, čímž vzniká až kafkovská parodie na stát a vládu. Což má svou duchovní odezvu a způsobuje eskalaci zla v celé společnosti, církev, necírkev…

    Takže při argumentaci, zejména do pléna, je potřeba brát v potaz celou vůli Boží (Sk.20,27) a ne si bez kontextu vyzobávat úlomky veršů…

    Nebo doufat v konec „pětikolky“, když přece nikomu nemáme „fandit“, či navrhovat sbírku na pohraničníky, když je lépe koukol nechat růst…

    1. Presne tak. Vidlak je pojetim dobra a zla pravdolaskar. Radeji nechava trolly trollit, nez aby si svuj dvorek umetl. Radeji sve verne necha slapat do hoven, nez aby ty darebaky vzal za limec a vyhodil.

        1. Proc uz „nebudete jiny“, Vidlaku? Treba je jeste sance, ze se poucite ze zkusenosti. 😉 Ja to tak cerne nevidim.

      1. Když se tady uklízelo, stěžovala jste si.
        Když se tady neuklízí, stěžujete si.
        Jinými slovy – stěžujete si za všech okolností.

        Čím to?

        Napadá mne vysvětlení, že tento web není pro vás vhodné prostředí. Zvážila jste možnost zvednout kotvy a změnit působiště?

        Zkuste Pravý prostor. Bude vám tam lépe, budete tam v pravdě vpravdě mezi svými a zdejší nedělní škola si oddechne a vaším zmizením škodu neutrpí.

        1. Jak kdo by utrpěl,Alefe, odchodem Vevči. Já ji mám dlouhodobě ráda, ráda čtu její názory a poznávám jejím prostřednictvím to ,co se děje mezi normálními tzv. obyčejnými lidmi v Americe . Nevyjadřujte se , prosím, jménem všech ostatních čtenářů.

          1. Jde o to, že vaše favoritka tady evidentně trpí. Uklízíš – špatně. Neuklízíš – taky špatně. Já nemluvím za ostatní čtenáře, já jí pouze sám za sebe dobře radím; žít v trvalé nespokojenosti může vyústit v nebezpečné psychosomatické poruchy. Z mé strany jde o dobře míněné povzbuzení, aby se nebála jít za štěstím, s tím, že když to udělá, zdejší komunitě nezbude, než se s tím vyrovnat. To přece neznamená, že by vám její názory musely chybět – jen byste je četla jinde než tady.

            Napadá mne ještě jedno řešení, jak uklízet a neuklízet současně, a zajistit tak generální spokojenost s obsahem diskuse: vytvořit etickou komisi, která by bděla nad jejím obsahem, a Vevču ustanovit té komise předsedkyní.

            Pak by si Vevča konečně mohla stěžovat jen sama na sebe.

            To by šlo – co říkáte?

            1. Tak zatím jste, Alefe, sám sebe ustanovil jakýmsi místním samoděržavím nebo rádcem ze Šíleně smutné princezny, který Vevču odesílá kamsi do exilu jako přispěvatele a mně tamtéž jakožto jejího čtenáře. Raději bych její příspěvky četla tady jako už několik let a se zájmem a odezvou mnohých…Pokud by zatoužila změnit lokál, jistě si na to přijde sama i bez tzv.dobře míněných rad. Řekla bych, že jsem zde zaznamenala za ty roky řadu daleko kontroverznějších vyjádření k čemukoliv a většinou bez dobrých rad k vystěhování .

          2. re Olga: na rozdíl od Vás já se od Vevči o dění mezi obyčejnými / normálními lidmi v USA nedozvím vůbec nic – informuje především o svých vlastních postojích a názorech.

            Ohledně dění v USA jsou pro mne mnohem cennější příspěvky paní Petry. Za ně velký dík!
            Škoda, že nepíše častěji.

            1. Favorite a paní Emo, Vevča sděluje hodně nejen ve článcích,ale i v diskuzích.A všimla jsem si, že odpovídá každému,kdo na ni reaguje, stačí se jí tedy více ptát přesně na to,co vás zajímá.
              Rozdíl mezi sděleními Vevči a paní Petry je asi ten, že paní Petra nám popisuje život v Americe očima Čecha, který se tam ocitl poměrně nedávno, život prožil zde a tedy nám může poskytnout a poskytuje velmi přesné srovnání reality naší a ,,jejich“,o které se teprve sama učí. Vevča je vpodstatě naturalizovaná Američanka k našemu štěstí mluvící skvěle česky a to jak mluví, myslí,co zdůrazňuje a naopak třeba odmítá nebo nechápe na našich postojích je v mnohém živě předávaná výpověď o současných Američanech, o jednom kamínku té mozaiky tamějšího reálného světa… Oboje je pro nás stejně cenné, oběma moc děkuji za to, že pro nás píšou a přála bych si od obou číst mnohem více. Vevčo,Petro, pište více. Teď je obzvláště o čem, bohužel….

        2. Ja jsem vasemu managementu fandila, a taky jsem to leckdy rekla. Ale ze jsem vas parkrat kritizovala, mi nemuzete zapomenout. Klopytate si o ego. Alefe.

    2. Prozaik: Proto také nikde v nové smlouvě není jediný text, který by se dal použít jako podklad pro tzv. „vylučování z církve“.

      Hle na Ježíšova slova: „jestliže však neuposlechne ani církev, ať je ti jako pohan nebo celník“ (Matouš 18, 17).

      Otázka dobra a zla není v tomto světě jednoznačně řešitelná, tento svět je jen pomíjivý, relativní. Ulovení srnky je pro srnku zlo, ale to je i smrt hladem pro lví mláďata.

      Vidlákův text by se dal interpretovat jako požadavek neulpívání (na relativních extrémech – mávajících pěstí Rudých gard například). Což nutně neznamená mravní deficit: „a kdo pláčou, jako by neplakali, a kdo jsou veselí, jako by nebyli, a kdo kupují, jako by nevlastnili, kdo užívají věcí tohoto světa, jako by neužívali; neboť podoba tohoto světa pomíjí“ (1. Korintským 7, 30-31).

      1. A kdyz treba ve Skotsku , neni dost skotu a musi tam proto bejt
        ministr ve vlade ,palestinec.
        Posle na nej netanyahu armadu a nebo aspon letecke svazy
        s bombama. Uz poslal, ale zatim na jeho rodinu.

      2. Zdeňku, zbytečně jste si naběhl na vidle, protože ani tenhle citát (Matouš 18, 17) neříká nic jiného, než to, že když příjde mezi křesťany „pohan nebo celník“, tak ho dejme tomu nebudou oslovovat bratře, nebudou mu nabízet k lámání chléb, nenechají ho vyučovat, ale být tam s nimi a naslouchat klidně může. Pokud by byli „pohani a celníci“ vylučováni z církve tak, jak se to občas děje, tak to nejen nemá oporu v Písmu, ale nikdo by tam už nešel a sbory by zanikly úmrtím posledního z přítomných. To za prvé.

        Za druhé jediné místo, kde se jasně píše o vylučování z církve ( 3.Jan.1,10 ) je apoštolem uvedeno jako špatný příklad.

        Otázku dobra a zla má ( dle Řím. 13 a 1.Petr.2 ) jasně na starosti světská vláda. To, že v tom chronicky selhává je věc jiná. Což se až tak moc netýká srnek a lvů, ale hlavně toho, aby měl rozezlený řidič, soused, prodavač nebo úředník aspoň trošičku strach Vás jen tak z rozmaru či „pomsty“ zabít, okrást nebo znásilnit Vaši manželku, apod.

        Vaše éterická úvaha z Korintským se týká výhradně lidí z církve a o té Vidlák rozhodně nepsal…

        1. Prozaiku, že ho nebudou oslovovat bratře, nebudou mu nabízet k lámání chléb, nenechají ho vyučovat, může však poslouchat učení (aby se napravil), to je přeci analogie vyloučení z církve. Uvědomme si, že křesťanství jako instituce z které by se oficiálně vylučovalo teprve vznikalo, skupina kolem Ježíše z Nazaretu měla neformální charakter.

          Moje éterická úvaha z Korintským se týká výhradně lidí z církve, to máte pravdu. Ale já v žádné formální církvi nejsem, tak jsem to myslel spíš tak nějak věrozvěstecky. 🙂

          1. A co Marek 16?

            Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření.
            Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.

            1. Stvoření je i žížala. Budeme křtít žížalu? To asi ne. Ale to neznamená, že bude zatracena 🙂

              „Člověk obdařený Duchem je schopen posoudit všecko, ale sám nemůže být nikým správně posouzen.“ (1. Korintským 2, 15)

              Je tudíž třeba jednotlivé věty zasazovat do kontextu, nejen Ducha, ale i tehdejší starobylé doby; psaná evangelia vznikla až desítky let po Kristově ukřižování, schvalována byla spíše politicky motivovaným sněmy, překladatelé překládali do zcela odlišných kulturních prostředí atpod.

              1. Kecy v kleci. Toto je podstata každé totalitní ideologie. A vlákno začalo problémem vylučování. Žížala vyloučena je, nikdy nemůže přijmout svátost boží.

                Reagovala jsem na …Prozaik: Proto také nikde v nové smlouvě není jediný text, který by se dal použít jako podklad pro tzv. „vylučování z církve“.

                tenhle Marek je přímo esencí vylučování.

  19. K tomu, co se tady píše, není co dodat.
    K Vidlákovi osobně: Zdá se, že přestal fandit. To sice pomůže hlavně jemu samotnému, ale už ne tomuto blogu, kde je směs žab a myší a ty se melou mezi sebou. Moc dobře vím, proč na můj blog propouštím jenom ty, kteří se mi líbí. (Ne ty, kteří se mnou souhlasí, ale ty, kteří mají Kinderstube.)
    A opravdu nemám chuť někomu něco vysvětlovat jako Vidlák. Proč? Je mladý, tak ať se pokusí z téhle hospody vyházet opilce blby a vzteklouny.
    Zůstane mu tady malá špeluňka, pár lidí, spíše kavárnička.
    A ti, i kdyby se tihle shodli, což nepředpokládám, stejně nebudou mít sílu něco udělat.
    Něco, co by změnilo viditelně okolí.
    No nic, dobrou!

    1. Vidlák si vede dobře. Vycházejte z lidské nátury a stavu světa i společnosti. Také v hloubi duše stojím o klid a pohodu a do takové klidné „kavárničky“ hospůdky chodím s přáteli. Ale to neznamená, že nechci poznávat širé rodné lány a když mi to nestačí a chci poznat exotiku, tak nakouknu na diskusi na Novinkách a podobně a hned vidím, že se svět nezměnil a platí Jedm das seine – Každému, co mu patří. Je to prevence, aby mně náhodou nepřepadla lítost.
      A připomínám si Godota a jeho bonvivánský pohled na svět.

      1. Děkuji za květiny a tak něco přidám.
        V pondělí 2.10. po dopoledním velmi úsměvném ani ne hodinovém jednání soudu, u něhož nebyl žádný odpůrce a vůli jsme měli všichni rovnou, jsem měl mimořádně významný (jeden z nejvýznamnějších v životě) důvod k oslavě. Bylo to tedy v mé oblíbené vinotéce pod Velkým divadlem (Monika otevřela speciálně kvůli mně už v poledne) se smrští champagne.

        V pátek večer zakončíme domácí oslavou v plné sestavě s tatarákem a kolekcí různých bordeaux. Jen namátkou (všechno ročník 2013):
        Ch. Lagrange (St. Julien, Grand Cru Classé)
        Ch. Giscours (Margaux, Grand Cru Classé)
        Ch. Clos d´Oratoire (St.Emilion, Grand Cru Classé).

        Ukrajina daleko a Palestina ještě dál.

      2. A ještě ohledně Vidláka.
        Přes drobné výhrady ho obdivuji v jeho vytrvalosti, ba až zaťatosti, kteréžto vlastnosti postrádám a tudíž mu závidím.
        Zásada dobrovolnosti – koho Vidlák sere nějak nadmíru a má touhu to zde dávat najevo, ať si najde jiný prostor a tam se vyřádí. Nevidím důvod, proč by si prostor tento měl hrát na nějakou fundamentalistickou objektivitu, její základní obrysy jsou tu dostatečné.

          1. Stoji za povsim tolerance, trpelivost , vytrvalost a setrvacnost ,
            ale nikoliv medialni posedlost.Proc tu nenechat stranu.

        1. Nostradamus toho věděl dost. Nepochybně rovněž mezi Illumináty patřil (viz odkaz výše na článek 300 let…). Vaše veselí není opodstatněné, nicméně, máte na něj právo.

    1. Vono to nebezpeci na cloveka a kazdyho, je ted ze vsech stran a porad se mnozi .
      Kdyz v Kanade mate nejakyho veterana , kterej bojoval za kanadskou vladu a ted je zranenej , nebo mentalne z valek poskozenej , kdyz je nekdo psychicky labilni , nebo vazne nemocny , nebo je jen prechodne v krizi , nebo jen starej ,nevylecitelne nemocnej atd. , staci kdyz se prihlasi /nebo nekdo jinej za takovyho svoli/
      a kanadska vlada mu ochotne a rada pomuze do hrobu okamzite.
      Zabije kazdyho spolehlive euthanasii.
      Ty oslavy toho esesaka , kterej predtim podobne ochotne a
      dobrovolne zabijel
      a byl za to oslavovanej a za ktery ted ty oslavy a uctivani se ted kanadska
      vlada sice pokrytecky omlouva ,
      ale ma zaroven kupodivu stejny umysly /zabijeni lidi/ , na svoji populaci.

    2. Jeste bych doplnil , mozna lide v Izraeli neco zacali tusit , vo jejich vlade
      a zucastnovali se mnoha velkych demonstraci ..
      Moc , az je to podezrely se krici na zniceni Gazy , je za tim kricenim ,
      skutecnym umyslem mozna neco jinyho ? To se pozna az potom….
      Taky je mozny , kdyz si clovek zvykne i na sibenici, jak se rika , ze chteji
      pritomnosti valek a masakru vytvorit situaci , aby si na ne kazdej zvyknul ,
      jako na soucast zivota..
      Sirej a legalizujou taky hojne tu euthanasii .
      Smrt a zlocin , na kazdym rohu uz je v nekolika zemich normalni..
      Co se tyka toho zminenyho dopisu , tady je asi problem trochu, zmizeni
      a zase za cas nahodny vobjeveni ,toho dopisu. Nebo tak.

      1. Este pro uplnost , kdyz kazda armada s moc generalama je taky urad s urednikama , s tim , ze nektery nacvicujou vcerejsi valky ..
        Mohlo jit o tzv. „unavu byrokracie “ , kdy vsecko prevezme mechanicka
        rutina a pohodlnost za dobry platy..
        Zotroceni hledaji utociste prave ve svete beze zmen /otrok dela
        jen to co musi/ a v prubehu vladne prave pohodlnost a proc do
        neceho stourat , kdyz je v sazce tucny koryto.
        Muze to zapricinit nepredvidanou reakci , tak drzim hubu a do niceho se nepletu , doma este ceka manzelka a tri parchanti.

  20. Co se týče setrvání ČR v NATO + EU a Vidlákova přirovnání k nutnosti setrvání na potápějící se lodi, namísto včasného skoku přes palubu:
    Ono je to na kočku tak jako tak. Ovšem zůstávat do poslední chvíle na parníku, který jde ke dnu, přináší jednu jistotu – až se voda zavře, vír nad klesajícím vrakem vás neochvějně stáhne dolů. Na to si můžete vsadit.

    1. Ne nutne. Je zaznamenan pripad na Titaniku, kdy jakysi clen posadky (kuchar?) zustal na zadi do posledni chvile a da se rict, ze lod neopustil, ona opustila jeho. Prezil. Otazkou je, jestli to nebylo tim, ze mel navato (popisoval, jak v kuchyni sbalil lahev chlastu a vypil ji).

      Popisuje ve sve knize „Titanic“ Milos Hubacek.

      1. Ten kuchař je náhodou docela příhodná metafora pro naši krásnou zemičku. Tak si držme palce a hlavně nesmíme zapomenout na železnou zásobu chlastu. Nemci prej nařídili držet šestiměsíční železnou rezervu životně důležitých léků. Nám stačí jeden…

      2. No, Hubáček taky není svatým grálem pravdy. (Mimochodem, mám všechny jeho knihy.)
        Apropo, alkohol jak známo, nejenom zahřeje ale i rozšiřuje cévy. Pokud se opijete a spadnete do ledové vody, tak vám na malou chvíli to vnitřní zahřání pomůže, ovšem o to rychleji ztratíte tělesné teplo, vytuhnete a je po vás. Zákony termodynamiky jsou neúprosné. Měrné teplo vody v kapalném skupenství z vás to teplo prostě vysaje…

        1. Samozrejme ze neni svatym gralem, jen jsem zminoval odkud to mam. Co se tyce alkoholu a studene vody, mate pravdu, znam to dost zblizka 🙂

          A abych to dorazil, tak Hubacek tam taky pise, ze ten dotycny vyckal zachrany ve vode, patrne ma na mysli jinym clunem, ke Carpathii by to nedal ani eskymak.

          1. Jakožto kuchař mohl být obdařen tělesným tukem v nadměrném množství (což je ve studené vodě jistá výhoda), dále mohl být nadprůměrně fyzicky odolný a v neposlední řadě mohlo též rozhodnout co si oblékl. Tepelně-izolační vrstvy jsou životně důležité. Proto taky potápěči ve studených vodách používají spec. gumový neoprenový oblek.
            Nic z toho by mu ale nepomohlo, pakliže by ho vír nad vrakem stáhl dolů.

            1. Si pište. Jednou jsem měnila antidepresiva za jiné a ten stav naprosté vygumovanosti a lhostejnosti byl velmi příjemný. Nicméně se neosvědčila a tak se zase měnilo.

              1. No ty vole… ted jsem zjistila, ze beru omylem deset let misto antikoncepce antidepresiva a mam ctrnact deti. A vite co? Je mi to uuuuplne jedno…

                1. Kdysi jsem četla rozhovor s matkou 10 dětí. Děti byly plánované. Mimo jiné zmínila jednu věc, která ve mně zůstala – že nejhorší období pro ni bylo, když měla děti 3. Pak už ty starší začaly přebírat různé povinnosti a zabavily/dokázaly poskytnout základní péči těm nejmenším. Takže věřím, že matka 14 dětí může být skutečně v pohodě.

            2. Asi nejlepsi bylo v ty situaci si najit nejaky prkno a nebo rovnou urvat cely dvere..A surfovat. Alkohol se hodi taky. Ale az potom.

    2. Nezadrzitelne. Vidlak zrejme vlastni tez , zminenou otrockou mentalitu
      a zachovavani davno zpuchreleho ,tzv. status quo, az do posledka.
      Kdyz vsecko novy , co prichazi je vzdy jeste daleko horsi.
      Tady si clovek nevybere. Potapejici lod je stale pevna opora do posledni vteriny ..
      Potiz je v tom , ze ani NATO ani EU nejsou potapejici lode.
      Ale rozpadajici se zriceniny a ruiny , ktere porad jeste neco predstiraji
      a nam vsem padaji kameny ze zdi na hlavy..
      A este kazdej plati za vopravy a vsecky penize se bez dozoru na ne vyhazujou
      z oken a nebo ukradnou..

  21. V Evropě je muslimů už tolik, že se můžeme ubránit jen za cenu války. Vzhledem k porodnosti se z muslimské menšiny rychle stává většina, takže čím dříve válka vypukne, tím lépe pro nás.

    Největším nebezpečím pro nás je, že muslimové budou trpěliví, převezmou moc bez boje, a začnou nás terorizovat až když budeme bezbranní. Islám je strašně nebezpečný, má staletími prověřenou taktiku.

    Na druhou stranu, fakt nechceme, aby nás válkou provázela Fialova vláda. Abychom mohli islám úplně porazit, tak bychom na tom museli spolupracovat se všemi ostatními mocnostmi, hlavně s Ruskem a Čínou. Rusko svoje muslimy drží na uzdě, ale taky tam mají velkou porodnost, takže mohou časem přečíslit pravoslavné Rusy.

  22. Nebo jinak,vaření žáby dochází k bodů varu.
    Přitom víme, kdo nám topí pod kotlem,je nejvyšší čas vyskočit z kotle a topiče. vyhnat.Jak to sledují,občané si stejně zvolí lineho topiče.

  23. Tahle rovnice prostě nemá řešení. Palestinci (muslimové), a židé jsou jako lvi a hyeny. Ten kousíček země považují obě etnika za svá území sebe za vyvolené.
    Neumím si představit trvalé mírové soužití. A neumím si pomoct. Je v tom jen víra- iracionální víra, ne třeba zdroje pitné vody, úrodná pole, přístup k moři.
    Kolik lidí už v dějinách zaplatilo svými životy výbojům a nepřátelství ve jménu víry.
    Možnosti eskalací je mnoho.
    Máme štěstí, že tady nemáme takové početné zastoupení obou etnik. Což nemusí vadit při nákupu benzinu za 200.
    A poznámka o sbírce na budoucí pohraničníky , no, bylo by to oplocení a hlídání dnes jo užitečné.
    Jestli bude nábor, hlásím se do služby.

    1. Samozrejme , ze ma reseni , ale neni to v klise pitomych rovnic ,
      opakovanych opakovani po jinych. Bezmyslenkove omilani dokola matky moudosti.
      Od sameho zacatku silnejsi ma vzdy vsecky moznosti a predevsim prostredky
      miru v ruce. A kdo nechce mir dlouhou dobu ma tohle.
      Sireni prodeje zbrani ma taky sve nevyhody uz asi 180 let.
      Nejdrive je korupce v miliardach ..A neni nahodou ,ze je nejvice rozsirena v nekolika statech. Pak jsou treba zbrane pro ISIS bojujici v Ukrajine. I jinde.
      Si radsi uz nic nepredstavujte..

      1. Takze vo necem vyjimecne konkretnim..
        Dival sem se na obrazky na tube.
        Utok Hamasu lze prirovat v Bitve v Ardennach a nebo Tet ofensive.
        Velmi takticky promyslenej a zorganizovanej , az neuveritelne uspesnej
        utok a specialni jednotky vsude na svete budou akci podrobne studovat.
        Elektronicky zablokovani, synchronizovany a nacasovany akce z mnoha mist najednou ,specialni jednotky s ukoly provedene a s velkym uspechem.
        Vyzbrojeni zbranemi z dobytych protivnikovych vojenskych zakladen.
        V neposledni rade uniformy utocniku maji stejne jako obrancu ..
        A probiha zrejme dalsi ofensiva zaloh..
        Vse zacina a muzeme hledat v drivejsim vyzbrojeni Afganistanu zapadem , potom si sami nabehli v 2001 na talibanskou obranu s vyzbroji emerickych vlastnich zbrani..Na ktere si vysekali vlastni emericke korporace stovky a tisice miliard, nikdy nemaji dost..Na strileni emerickych a zapadnich vojaku.
        Rusko podlehlo bolsevikum ve svetove valce a aktivitam revolucnich teroristu od let 1860.
        Strategicke dloudobe problemy.
        Mensi staty s vladou, byrokracii a infrastrukturou, /komunikace, elektricke site, vodarny a potrubi , doprava a zasobovani tez pohonyma hmotama / , nemohou vydrzet a odolat , proti organizovanym teroristum, /s velmi dobrym technickym vybavenim/ a jejich opakovanym utokum ze zalohy a necekanym , vetsim a mensim z mnoha stran a v delsim case.
        O planech utoku se vedelo, kvuli ty mesite v Jerusaleme.
        A neni posledni a zrejme budou dalsi.
        Zapad taky vyzbrojil do velke miry Hamas. To uz je fakt..
        Skoda , ze v tech oblastech vladne nenavist a fanatismus..A siri se vsude.
        Ty velmi pocetne obeti nemaji zadny smysl .
        /Jako kdysi v Polsku a na Ukrajine nacistu/.
        Korupce je parasiticka zhoubne se sirici v organismu rakovina ,
        ktera napada vlastni organismus..

    2. Bohužel, česká vláda má jiné priority. Z iniciativy ministerstva ŽP bude Rakušanova česká policie kontrolovat na silnicích starší vozidla a mobilními měřidly jim zkoumat výfuky. Prý nadměrně kouří, i když mají platnou TP včetně změřených emisí… Takže to zase odskáčou ti, kteří na nová auta při dnešní všeobecné děsivé drahotě nemají.
      Eurohujeři a ekoteroristi prostě budou ten svůj nesmyslný greendeal vnucovat za každou cenu, i kdyby se mělo chodit pěšky…!

  24. Na slova dezolátů dochází stále víc a víc.
    A zatím libtardi nadšeně onanují nad hrdinou Lipavským za to, že dojel pro české rezidenty v Izraeli.

        1. Lipavský je v schizofrenní situaci. Jako pirát je pro Palestinu, jako člen vlády je pro Izrael. Čemu věříte víc?

    1. My máme Fialu, Rakušana, MPK, Lipavského, Vystrčila, Němcovou a mnohé další. Takové obludárium nikde ve světě nemají.

      1. 1) “Podporujete rozprodej státního majetku zahraničním subjektům, který povede ke ztrátě kontroly Poláků nad strategickými odvětvími ekonomiky?“[a]
        2 “Podporujete zvýšení věku odchodu do důchodu, včetně obnovení zvýšeného věku odchodu do důchodu na 67 let pro muže i ženy?“[b]
        3) „Podporujete odstranění bariéry na hranici mezi Polskou republikou a Běloruskou republikou?“[c].
        4) „Podporujete přijetí tisíců nelegálních přistěhovalců z Blízkého východu a Afriky v souladu s mechanismem nuceného přemístění, který nařídila evropská byrokracie?

        1. Na všechny ty otázky odpovědělo asi 96 procent voličů NE.
          To je poměrně jasná většina.

          A pak zvolí partu, která jim zrovna ty připrchlíky s největší pravděpodobností zajistí.

          Chápete to?

      2. Nadeje ze desolati vsecko vyresi a bude dobre a budou vladnout neni valna,
        zatim chteji porad prispivat prispevky na vsecko mozny..
        Jak chteji byrokrati politickych stran ,zvladnout a vyresit byrokracii ve state ,
        vo tom zadna. Na to nemaji a nikdy nemeli.

    2. U nás bylo takové referendum před rokem. A voliči buď zůstali doma, nebo jich polovina volila pětikolku. Takže až za rok v červnu.

      1. Technická poznámka – pětikolku nevolila polovina, ale něco přes třetinu těch, co nezůstali doma.

        To jen, aby bylo jasno, jaké bylo reálné rozložení politických sil v porovnání s výsledkem.

  25. Vidláku, je dobré házet perly. Pomůže to vnitřnímu dobrému já. A najdou se i tací, kteří tomu porozumí a mají podobné názory.
    Ale dnes je KoZa v takovém stavu, že neví co udělat sama se sebou. Někdo si myslí, že z toho vyklouzne uvědomělými řečmi a vlajkami. Jiný ví, že nic není zadarmo a že se účet zaplňuje nesplatitelnými položkami. Po mnoha stovkách vítězných let jsme na prohrávající straně. Naštěstí jsme jen bezvýznamná periferie, která má stále ještě šanci. Vy ji tušíte a hledáte cestu k záchraně. To je dobře. Budeme potlučeni, ale možná, díky úsilí vidláků, zlé časy přečkáme.
    Zatím to na přežití nevypadá, naši vládcové, ta pimprlata, jsou svých páníčků poslušna a lid již sice nejásá, ale stále si neuvědomuje kam až upadl.

    1. Za svou současnou bezvýznamnost si můžeme sami. V minulosti tomu bývalo jinak. A to i za minulého režimu. Idiocie začala v dobách volení OF a vzápětí ODS/ODA. Právě v té době zapustila své hluboké kořeny politická pseudokultura dnešních dnů se všemi svými nejzvrácenějšími projevy v duchu druhé republiky.

    2. Strejdo,
      už více než 1.000 let se držíme v České kotlině a na Moravě a čelíme náporu převážně ze západu.
      Párkrát jsme měli na mále i z jihovýchodu, kde útočil Islám.
      Měli jsme to mnohokrát nahnuté, po Bílé Hoře 300 let, ale jsme pořád tady.
      Jsme svým způsobem ,,bezvýznamnáá periferie“ která má obrovskou strategickou hodnotu a to i v dnešní době Dronových a Elektronických válek.
      Také věřím, že těžké časy přečkáme.
      Fandím. České republice.

      1. Od Sáma jsme tu již 1300 let a jak píšete, po celou tu dobu čelíme západnímu tlaku a jsme ochranný plášť Západu. Jeho součástí jsme nikdy nebyli, jen jsme k svému prospěchu přejímali jeho kulturu. Nedovolili nám k našemu štěstí žádnou vnější expanzi, vše jsme si museli vydobýt sami. České obrození byl světový zázrak. To dává naději i do budoucnosti, snad ten výron současné idiocie je jen přechodné pominutí. Doufejme.
        Musíme rozlišovat minulé, současné a budoucí Česko. Za minulé a současné můžeme sami. Ale za budoucí? Kdo ví!

  26. Asi akademická otázka.
    Neměli by být čeští pohraničníci (já vím, je to protimluv, žádné dávno nemáme po vstupu do Schengenu) placeni z toho, co stát vybírá jako výpalné na daních? Místo pořádání nějakých sbírek?
    Stát, který má dost prostředků financovat válku v nějaké tramtárii, stát, který má dost prostředků živit všechny příchozí, kteří přijdou, stát, který má dost prostředků živit grýndýl, eko-bio, LGBTBFLMplus, tak ten stát by snad dokázal vyškrábat i těch pár drobných na ochranu hranic.
    Problém je, že ten stát nechce.
    A vypadá, že i většina občanů, kteří tyhle škůdce volili.

    1. Ad hranice, zrovna vrcholila další připrchlická vlna, a to bylo ještě před tímto víkendem, připrchávali velkou měrou Syřané – tedy z místa témeř “vedle” Izraele , je nějaký důvod aby do hodné EU nyní nepřiprchávali masivně i umírnění Plastelínci? Příbuzných a podporovatelů tu mají dost.. V pořadí na jejich killistu jsou křesťané až po židech, atheistech a homosexuálech.

  27. Tak Čuk a Gek prý tentokrát řádili na plynovodu mezi Finskem a Estonskem. Asik se ty molekuly svobody teďkonc poněkud prodraží.

    1. Re: tdx

      Jojo, slyšel jsem Rááádyjožumpálu.
      Čuk a Gek jsou zfííííně…

      Ale je to na dobré cestě, Finům budou pomáhat při vyšetřování soudruzi z Emééryky. Fčilek bude závěrečné rozhřešení nato tata.
      A ruský plyn je stejnak FŮŮŮJ, a Estonci fčilek topí ve své elektrárně rašelinou. A Fini si můžou dát na zahřátí finskou vodku a problém bude vyřešen.

        1. Re: tdx

          Ano, bude topit polínky, lesů mají dost.
          Anebo můžou zase vozit loděmi ekologické uhlí. Jezdíval jsem tam zhruba před 30 lety. Z helsinského přístavu do teplárny jezdily v zimě non-stop tři soupravy.
          Nebylo to daleko, měli rozum a postavili teplárnu na malém kopečku nad přístavem…

      1. Jste ftipálek, jaképak vyšetřování, když je spis již uzavřen a mašličkami zavázán. Vlk se nažere a koze to bude šumafuk.
        Jistě jste si všiml, jak je dnešní složitý svět vlastně jednoduchý.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *