Zajisté jste už zaregistrovali nejnovější nápad naší nejskvělejší, nejschopnější a nejhodnotnější vlády, která chce zavést spotřební daň na tichá vína. Tedy na všechna normální běžná vína, která má u nás na jižní Moravě ve sklípku každý vinař. Mluví se o dani ve výši asi dvacet korun na litr. Už jsem zaregistroval bilbórd, kde vinaři varují Stanjuru, aby na Moravu nejezdil… Tenhle nápad je taková sviňárna, že si ho dneska rozebereme podrobněji.
Těch pár vinařských oblastí u nás jsou oblasti hraniční. Oproti Středomoří se tu vínu daří vlastně jen tak tak. Nikdy nebudeme konkurenceschopní v cukernatosti hroznů. Vinná réva se u nás nadře, aby v těch kuličkách bylo dost fruktózy na kvašení. Chce to hodně péče, réva se nesmí přetěžovat, běžně se hrozny probírají, aby jich nebylo na jednu rostlinu moc a červené víno u nás nevyjde ve vysoké kvalitě skoro nikdy.
Ale právě tyto hraniční přírodní podmínky se nakonec obrátily v největší výhodu našich vín. Nejlepší vína u nás koupíte od malých vinařů, kteří jsou zároveň vinohradníci. Víno dělá příroda. Vinař už to jen více či méně zkazí. Malý vinař/vinohradník se svoje rostlinky i svůj sklep postará lépe a pečlivěji než velká firma. Tam sice mají hromadu techniky, řízené kvašení, nerezové tanky, mají k dispozici laboratoře a spoustu látek, kterými dokáží optimalizovat chuť a stabilizovat produkt v lahvi, ale stejně ničím nenahradíte stálou teplotu ve sklepě a lidský jazyk, který ochutnává. Zároveň se u nás nejde na regionální vína, ale na odrůdová. Právě kvůli tomu, že je každý rok úplně jiný, je třeba pěstovat různé odrůdy. Je běžné, že i malý vinař s padesát demižony ve sklepě, tam má deset odrůd a ještě to rozděluje po jednotlivých letech.
Pokud na Moravě přijdete do vinného sklípku ochutnávat mladá vína, měl by vám vinař nabídnout z celé škály odrůd a vy byste si měli říci, co vám chutná. Každý jazyk je jiný. Droboučké sekretářce z pražského korporátu bude chutnat něco úplně jiného než dvoumetrovému horníkovi z Ostravy. Dobrý vinař zjistí při ochutnávce vaše preference a pak vám podle toho bude nabízet. A protože je každý rok jiný, vyjde víno každý rok jinak a každý rok vás čeká nové dobrodružství při hledání ideálního vína pro vás. Proto se chodí po sklepních uličkách, proto se dělají různé košty a dny otevřených sklepů, protože přesně takhle má vypadat český přístup k vínu. Najít si to, co mi chutná, domluvit si s vinařem pravidelné dodávky a pak během roku vychutnávat, jak se víno vyvíjí. Kdo u nás rozumí vínu, toho nezajímá etiketa, ale chodí po sklepích.
Tohle je přirozenost. Takhle se to vyvinulo. Malé sklepy, malé vinohrady, malí vinaři. Ale velká škála odrůd a ještě větší škála chutí. Naše vína běžně vyhrávají mezinárodní soutěže, ale skoro nikdy nevyhraje žádné víno dvakrát po sobě. Vyhraje někdo jiný s jinou odrůdou, protože přírodní podmínky se rok od roku liší.
V dnešní globalizované době se samozřejmě s malým sklepem neuživíte. Jakmile začnete dělat víno na kšeft, tak zjistíte, že vám stát uložil tolik předpisů a podmínek, že se musíte sakra ohánět a vyrobit hodně vína, abyste pokryli náklady. Proto se většina vinařů vínem jen přiživuje. Mají to jako koníček. Jsou sdružení v nějakém vinařském spolku, který zastřešuje předpisy a několikrát do roka udělají nějakou akci s otevřenými sklepy. Tam pak koupíte špičkové víno, které by vás jinak stálo tisíc korun za lahev, za stovku litr. Bez problémů. Já osobně jezdím za jedním takovým vinařem z Chvalovic, který vyhrává všechny místní soutěže a ve svém sklípku má dvacet demižonů… Ale co odrůda, to nektar.
A teď do toho přijde vláda s nápadem na spotřební daň… A zase se jí podařilo naštvat naráz malé i velké.
Pro velké je to především konkurence z ciziny. Většina států produkujících víno ve velkém samozřejmě žádnou spotřební daň nemá. Zároveň mají hodně slunce, tím pádem hodně cukernatosti a tím pádem se nemusejí moc namáhat s výrobou. Víno je levné a dopravit ho k nám ve velkém, stojí pakatel. Jestliže se každá lahev vína u nás zdraží o patnáct korun, tak to na prodaném množství bude hned znát. Co si budeme povídat, většina vína v supermarketu je spíš z těch levnějších, protože průměrný konzument se chce spíš připít než vychutnávat.
Malé vinaře, ty zničí byrokracie. Kdo nevíte, jak to chodí se spotřební daní, navštivte první pěstitelskou pálenici. Tam vám vysvětlí, jak to celní správa dělá, aby se náhodou někdo neobohatil na státní úkor. Daňový sklad, předem složená záloha daně na budoucí vyprodukovaný líh, šílené papírování, časté a brutální kontroly, které vůbec nepočítají s tím, že se mění poměry. Urodí se víc ovoce, lidi by ho chtěli vypálit, ale běda, vy máte složenou zálohu na menší množství lihu a pokud to jen trochu překročíte, pokuty jsou tvrdé.
Úplně si představuju, že tohle už bude pod rozlišovací schopnosti pana ministra Nekuly a spotřební daň z tichých vín bude prostě zařazena do stejných pravidel jako daň z pálení. To bude konec vinařské kultury. Úplně vidím, jak sedmdesátiletý stréc, který umí vyrobit úplně dokonalý moravský Muškát, bude nucen kvůli svým tisíci litrům vína vyplňovat papíry a přihlašovat se u celníků. Nebo můj kolega, co běžně chodí do práce…
Dopadne to, jak musí. Každý si bude dělat trochu vína pro svojí spotřebu a přestane o sobě říkat, že je vinař. Pár známých bude vědět, že něco má a budou si k němu pokoutně chodit. Najde se i dost uvědomělých udavačů, kteří brzy rozvrátí i vinaření přes přátele… pár pokut a bude to. Vinohradů se postupně zmocní velcí hráči, kteří budou schopni vypapírovat tu spotřební daň. Aneb… deagrofertizace zemědělství v praxi… pro zničení Babiše není žádná zemědělská oběť dost velká. Koncerny zůstanou, jen dividendy půjdou do ciziny.
Se zničením malých vinařů půjde do kytek i vesnická jihomoravská kultura, protože všechny ty košty, jarmarky a hody jsou spojené právě s vínem. Vláda si vybere pár mrzkých miliard, z nichž větší půlka padne na důslednou kontrolu, jestli někdo se spotřební daní nepodvádí… celníkům bude vyhovovat, že zůstane Znovín či Lahofer, protože kontrolovat několik velkých firem je lepší než stovky malých… no a já můžu pomalu začít psát knihu o vinařství, protože za pár let už bude veřejnost znát moravskou vinnou kulturu jen z mých popisů.
Hele, oni prostě zničí všechno. A to jen proto, že je drží Česká televize a další libtardí intervjuci. Drží je malá, ale dobře organizovaná skupina vlastizrádců, kteří se tetelí z toho, sloužit cizím pánům. Ti si budou ohřívat polívčičku i na spáleništi. Národe, zrychli to probouzení. Alternativo, zrychli šíření informací. Vyhoďte z okna televizi, odhlašte televizní poplatky a posílejte to těm, kteří vám přinesou to, co vám velká média s chutí zamlčují. Jestli s tím trochu nepohneme, tak nebude co zachraňovat.
Víte, co je příští na řadě… daň z nemovitosti…
Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.
stale teplejsi pocasi meni vinarske regiony, spanelsko kvuli tomu vinarske regiony ztraci, chile ziskava. a reva se zacina pestovat uz i na jihu anglie. nasi bratri pauzaci teste se, vase era lepsich vin se blizi. chlast > slast.
Já teda osobně nechápu, proč zrovna vinaři by měli být nějaký chráněný druh. Alkohol jako alkohol – v Moravském sklípku chutná dobře, ale ten z flašky z Alberta taky, záleží na tom, co si koupíte. Spotřební daň na víno je jen odstranění výjimky – narovnání podnikatelského prostředí. Chápu, že tady jde o spotřební daň navíc, ale v principu: Podnikatel, jemuž se jeho podnikmání vyplácí jenom proto, že neplatí daně, je parazit společnosti. Teprve podnikatel platící řádně daně a přesto prosperující je společnosti užitečný a zaslouží si úctu.
Důvody jsou praktické: všechny sklípky budou daňové sklady. Nikdo nepovolaný do nich nesmí. Veškeré nádoby budou certifikované atd.. Jenom výdaje na kontroly celní správy budou vyšší než vybraná daň.
Kadlasi, ty ses dobrej vylizanec. Vystacis si merenim vseho cisly a penezi. To pak vede k vetsinove podpore (jakoze komousi a fasouni ji minimalne zpocatku realne meli !) nazoru typu Zid neni clovek a Tridni nepritel neni clovek…
Lipanek je debil a tuhle funkci neměl nikdy dostat
Lipánek je absolutní debil.
Lipánek je úplně absolutní debil.
Nu což, to jen zoufalci hledají a nacházejí zoufalá řešení. Jak jinak, že.
Klasická situace.
Když tak sleduji signalistu a výtečníky kolem něho, včetně exsoudruha slaboducha z Hradu, nic jiného než zoufalství nevidím. A pokud tam budou, nebude to lepší.
Inu, vlezl národ do Bruselské pérdéle a pevně v ní vězí.
A dokud odtud národ náš vezdejší nevyleze, lepší to nebude.
A aby to lepší co nejdříve bylo, na to si připijmeš sklénkou dobrého červeného, nejlépe zweigeltrebe ročník 2015, ten se obzvlášť zadařil.
Hledám pravdu v krabici
už mi teče trubicí
mám jí plné útroby.
Předkláním se do skoby.
Kdybych si vzal sklenku
nebyla by venku.
K smutným obrázků vyklučených sadů co občas někde vydím možná přibudou podobné výjevy z vinic. Snad za to aspoň dostaneme definitivní konec KDU ČSL. Nejvyšší bafuňáři se spasí slučovacím sjezdem s ODS a pak se za nimi doufám zavře voda. Co s „křesťanskou stranou“ co se například vyjádřila, že stabilita koalice je pro ni důležitější, než blokování „manželství pro všechny“ (homo svatby a hlavně adopce dětí).
Cílem je Českou republiku vyasfaltovat a vybetonovat, aby se vojska NATO dostala co nejrychleji k hranicím Ukrajiny.
… k hranicím RF
Nepíšete o nedaleké budoucnosti – o tomtéž ?
tak nějak. Po nás potopa…
Pamatuju z dětství znojemskou Frutu – okurky. Nyní srajda ve sklenici – norský majitel, okurky z Bulharska, zavařeno v Turecku. Děkujeme.
Naštěstí nesdílím deziluze z moravských vinařů, leta však jezdíme ke stejnému spolku, známe se již osobně, včetně brigád na vinici a zaslouží si každou korunu za lahev.
Je za tím hafo fyzické práce, investic, boje s počasím, boje s úředním šimlem a výdělek nejistý.
V penězích se zrovna neutápí.
Prarodice v jednom pobocnem zavode pracovali. Travil jsem cast prazdnin u nich a deda mne obcas bral s sebou do prace (dnes by bezpecaka jeblo). Na rovinu… kdyz jsem zacal rozum brat, premyslel jsem nad tim, jak ten bordel bez kolecek muze vubec fungovat… moc bych si to neidealizoval.
v provozu jsem nebyla, ale okurky se sbíraly v regionu, octárna za rohem, okurky byly dobré.
Je to v prachu.
Vyklučit sad? Protože není poptávka? Co napřesrok? Co za více let, až poptávka bude? Kde vzít sad?
Jaké náklady jsou spojeny se sadem?
Co se stane, zustane-li několik let ležet ladem? Jak dlouho vydrží strom? Potkávám zbytky velmi starých sadů..
Strom vydrží dlouho. Tak proč klučit?
Že by vtom roli měly dotace?
Lidé se mají ještě tuze dobře, jestliže se jim nevyplatí hledat zákazníky, zákazníkům dodavatele. Jestliže dávají přednost „instantními“ jablku před „padankou“. Ani nevědí jak chutná obyčejné jablko z polopláňky kdesi v polích, u cesty.
Lidé se mají příliš dobře. Jestliže si tohle mohou dovolit. I v jiném. Nemají na školní obědy, jenže kolik utratí za alkohol, cigarety, za jídlo rychložrádelen a hranolkáren místo aby doma uvařili…
Nákupní košíky plné chlastu, ale na školní oběd není. Obyčejné jablíčko, navíc trochu strupaté? No fuj, nejsme socka. Máme ixjádrový mobil za pětadvacet litrů, kupujeme předem
rozedrané hadry, každou chvíli nové „kérování“ dokud kůže zbývá, a paříme a paříme. Jsme chudáci a ostatní se s námi musí dělit. Protože sociální spravedlnost.
Jak to vše souvisí? Souvisí. Nejsou to izolované jevy.
Plácám rukama ostošest ,neb je to i moje myšlenka.Díky.
S definicí českého gopnika naprosto souhlasím =)
„…Národe, zrychli to probouzení…“
Tohle je ten národ. Tohle se má probouzet?
OT dáme si lehký statistický příklad:
v populaci je 28% debilů, 36% parazitů a 16% poctivých občanů.
Jaká je pravděpodobnost že příští vláda bude:
– debilní
– parazitní
– debilně parazitní
– poctivě parazitní
– debilně poctivá
– poctivá
Předpoklad je tedy dán a vláda předpokladu odpovídá.
Jednooký mezi slepými králem. Hledejme tedy neúnavně dál toho jednookého.
Jak mají slepí hledat jednookého?
„Věřte mi, já vidím!“ … =/
Nakecá jim, že on něco vidí a jim se uleví. Bude milosrdný
No, tak vidíte alespoň jedním okem, že celý ten váš předpoklad stojí za starou Belu.
Vidlákovo pozitivní myšlení v pohledu na malé vinaře či obce jsem měl zhruba do roku 2004 taky. Než jsem nabyl hromadu reálných zkušeností.
Nelze zobecňovat, že co malý vinař to laskavý stréc, který miluje víno i vinohrad, rozumí mu a srdce mu láskou roztaje, když uvidí u dveří sklépku zájemce o jeho mok.
Jistě ještě pár takových někde je, ale početně převažují pragmatičtí vyčuránci, kteří klidně lidem prodají kyselý patok na vylití za 200 Kč sedmička nebo tuctové víno, jak z večerky u Vietnamce, za 260 Kč. Samozřejmě bez koštu. Tu máš flašku, naval prachy a vypadni. Milovníci chemizace, cigaret, aut, spalovači plastů, pohazovači pneumatik.
V dnešní generaci „malých vinařů“ aby mikroskopem pohledal někoho poctivého se vztahem k přírodě a úctou k lidem.
Ale to je obecný jev. Prakticky celá společnost hnije… Proto je orientace na vůli většiny ( tj. demokracii ) poněkud naivní nebo něco horšího.
Ani jeden v nasi obci takovy neni. Ve spolkumaji 11 clenu a je radost si k nim tajit na vino. A to same okolní obce asi jse mel nejakou smulu na tipka.. ale normální vinař to ma za pri videlek…
Já byla ve sklípku jednou v životě, v roce 1981 a od té doby se držím zásady
Člověk musí všechno zkusit, aby věděl, čeho se v životě vyvarovat.
Jeden špatný, všichni špatní. Bravo!! Tleskám 😄😄😄
Mám stejnou zkušenost, jako Sibyla. Bylo to v Hruškách.
Já v Lednici. V životě od té doby jsem už nikdy tolik neblila.
To ale asi nebyla chyba vinaře ☺
Chápete, proč chlapi chtějí, aby jejich partnerka byla z počátku panna?
Těch důvodů může být vícero. Od vcelku vznešených, etických, ontologických, spirituálních až po zcela pragmaticko-zdravotní, neřku-li prasácké.
Který z uvedených měla dáma na mysli ?
Evidentně nemožnost srovnávání s nějakými lepšími samci.
😄
Robertxovo tvrzeni
Jeden špatný, všichni špatní
vzhledem k tomu, že jsem byla v roce 81 ve sklípku poprvé a naposled, tak mi přepnulo na
První špatný, všichni špatní
lidstvo by vymrelo, proto ten kult panenství
No a mě přepnulo na:
Anebo se musí umět pít.
Musí se umět přestat ve vhodnou dobu a ve vhodném stavu-najít svou míru.
Vědět co a kolik přikousnout.
Není dobré vylézt ze sklepa na slunce.
No a toto umění se jedinou návštěvou ve sklepě člověk nenaučí (s výjimkou obzvlášť nadaných jedinců).
Sklep je záležitost permanentní, panna jednorázová.
Vylézt ze sklípka v noci – po téměř dvanáctihodinové akci – taky není bůhvíjaká hitparáda.
Klíčové je říct si před vynořením „bacha, čerstvej vzduch“, a zaostřit/soustředit se na to. Vyzkoušeno.
Předpokládá to ovšem, že je člověk v tu chvíli ve vhodném stavu (a bez žvanivých přátel, kteří by mohli ono kýžené chvilkové soustředění narušit).
🙂
viz. musí se umět přestat…
Asi jste neměla pitnej den.
Tak znate to… stupnice kvality vina „Da sa – da sa svarit – da sa prazakom“.
On bude asi Pražák a bude na to hrdý. Tak mu to dali sežrat. Na jižní Moravu jezdím tak jednou za dva roky (mezitím si víno nechávám posílat) a ještě jsem na nic takového nenarazil.
„Kombinace slabší image a poměrně vysokých nákladů vede k tomu, že tam nejsou aktivity profitabilní. Snažíme se najít řešení i s naším partnerem v Číně. Svět se opravdu mění.“
Aha, takže brzy bude na Oktávii napsáno „Made in PRC“
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-skoda-auto-vzdava-cinu-a-rusko-veri-ze-za-ne-nasla-nahradu-230607#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest217_krokovy_redesign_feedu_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
My v Číně nemáme žádnou nákladovou výhodu, jakou máme třeba v Česku oproti Volkswagenu
Pěkně kulantně řečeno, že tu dělníci dělají za hubičku
Maximální potenciál Ruska a Číny by byl asi o něco větší než potenciál Indie a zemí ASEAN.
Pěkně kulantně řečeno, že jim to politika posrala
Nevěřit – má hubu šejdrem a víte co se o tom říká
„Také je velký objem objednávek u našeho elektrického vozu Enyaq.“
Týýý jóóó. To tam asi v prodejnách lidi trhají dveře.
Nejhůře prodávané auto v Evropě.
V celé Evropě za 1. čvrtletí asi 11.000 vozů, v ČR úžasných 208.
Čistý zisk dole o 43 %, protože Jasánek co? Protože sankce, které jsme sami vyhlásili.
Prodej v Číně mínus 23 %. Zajímalo by mne srovnání třeba s rokem 2019, než se do tchajwanské řiti zastrčil Vystrčil.
Nevím odkud je kdo z ministrů. Ale pan premiér je z Brna a ještě hůř je na tom pan ministrant zemědělství Nekula, který je z Lechovic. Což je vesnička u Znojma a je uprostřed vinařské oblasti. Vídal jsem ho v místním kostele. Takže na Moravu se jistě vrací. Ale p. Fiala může v Brně chodit v přestrojení a doufat, že ho lidi přehlédnou. Ale co p. Nekula na dědině?
Je z Těšetic, znám jej ještě z dob, kdy pracoval v s morava leasing. Jeho otec pracoval v Pomona Těšetice přímo v sadech. Je to takový vykulený Nekula, myslím syna, ne otce.
https://twitter.com/ZNekula/status/1655968626002853888?s=20
🤭
liška
P. Nekula tam říká: …“pěkný dárek k dnešnímu jednání v podobě slevy pro spotřebitele. Zítra totiž bude v Lidlu 🇨🇿 a 🇸🇰 mouka za 12,90 Kč….“
To bude ta z UA? 🤔
Zřejmě. Ale ta cena platí, pokud nakoupíte za více jak 400 kč. Na druhou stranu budete mít kvalitní deratizační materiál ☻
A navíc musíte mít v mobilu aplikaci Lidl.
Hmmm, tak nic no, aplikaci nemám a mít nehodlám.
Takže deratizovat (viz liška výše) budu muset něčím jiným. Však ono se něco najde (https://bezpecnostpotravin.cz/varovani/)
Obchodník s vínem bylo vždy zaměstnání, soutěžící v podfucích a sviňárnách s pasákem kurev, novinářem nebo komediantem; zkrátka šizuňk a podvodník z povolání; už od antických dob. Bohužel se tato ošklivá nálepka přenáší i na samotné vinaře, občas i docela zaslouženě.
Stačí se v Praze nebo jiných větších městech podívat po „vinotékách“, kde nalévají různé „mňamky“ do sklenic a petek. Zakyslejší lepšolidní alkoholiky a především alkoholičky aby pohledal, co se týče běžného osazenstva. Těm zdanění vína vadit nebude, když jim 5-ti demolice vysvětlí, že za to může Putin.
Vinaři náklady přenesou na zákazníky, zanadávají si, zvýší to jejich motivaci systém obcházet a jinak se nestane nic: budou dál volit, koho dosud volí a trpně sledovat, jak jim jejich byznys krade globální Západní moloch. Přesně jako hospodští se zákazem kouření – než většina hospod a barů zkrachuje, načež je levně vykoupí nějaký světový lupič a naseká všude své předražené frančízy.
Systém nechce vlastně ani vydělat na zdanění, jen potrápit své ovčany; přitáhnout šrouby a oddělit od stáda vzpurné kusy: malé vinaře dosud přehlíželi, na rozdíl od jiných malých výrobců, na kterých už rajtují nějaký čas. Zbývá doufat, že zaměstnanci státní správy dostanou při návštěvě moravského sklípku do sklenky jen nějaký hrozný utrejch.
Vidlákovi věřím, že moravští vinaři dokáží udělat skutečně božské víno, ale po zkušenostech raději zajedu na víno do Francie, Itálie; na ryzlinky do Rakouska. To je podobné, jako proč nelyžovat ve Špindlu, ale zaletět si do Chamonix nebo aspoň autem do rakouských Alp.
Pitelná láhev ve vinotéce v Praze prý začíná od 4000 Kč za flašku, na tom něco fakt je. Ale spodního patra obchodu s vínem se v ČR čím dál více zmocňují Vietnamci, kde lze najít různá chilská, kalifornská, arménská… vína za lidové ceny: koncekonců, coby študenti jsme za bolševika chlastali i čůča, ze kterých by se dneska poblil i poslední bezdomovec, takže laťka v zásadě není moc vysoko.
Establišment to věru nedělá kvůli penězům, prostě dostali befel, který plní – asi malí moravští vinaři vyhrávají moc mezinárodních soutěží a tak se konkurence ozvala přes Brusel a
našijejich 5-ti demolici. Brzy bude následovat sledování spotřeby masa, prý 13 kg/osobu a rok je akorát, a maximálně 8x ročně koupě hadrů – jak probleskuje od bláznů z Brusele. Své šílené zraky zaměřují mimo jiné také na přehrady: na programu je „osvobození řek“.Celkově by to člověka mělo těšit a naplňovat optimismem, protože to neklamně indikuje, že konec je blízko.
Severní Korea, kam se podle všech známek blížíme, nějak přežívá už několik desítek let.
Takže já tak optimistický nejsem. ☻
Severní Koreou nelze argumentovat: tam má pořád obří vliv zničení země a vyhlazení 1/3 obyvatel Amíky za té Korejské války. Dají dobrovolně všechno na zbraně, i kdyby měli žrát trávu. V Jižní Koreji je teror stejný nebo ještě větší – jen jinými prostředky – kapitalisticky „demokratickými“.
Kromě toho, jsou to Asiati – ti takovou společnost mají přímo v krvi. Jejich ideálem, po kterém tam všichni pokukují je Singapur. To je absolutně policejní stát, ve kterém jsou „všichni spokojení“ jaksi povinně. „Demokracie“, ve které by skutečně nikdo z Evropy žít nechtěl, způsobem jako domácí obyvatelstvo.
Plus sankce
A z dějin, tuhle tu doporucovala Klára Samková knihu Lisa See Ostrov žen, tak jsem to přelouskala a doporučuji též. Co jim tam prováděli Japonci a pak Američané po 20. století a pak i oni sami sobě, když se začali bát a někteří kvůli strachu lezli okupantům do zadku….hodně vysvětlí i tu mentalitu. Plus ten hrozný patriarchát, nepředstavitelné.
Zájemci si mohou vygooglit heslo povstání na Čedžu, kam azw zašla přítomnost amerických vojáků po válce na korejskem poloostrově a činnost vlády nucené hrát podle amerických notiček.
V našem městě počtem obyvatel na hranici 10 000 je 9 vinoték. A uživí se. Přitom tu lidi zas tak moc nechlastají. A uživí se. Vidím to na pračku.
To jste popsal krásně,máte u mě tři palce nahoru.
Vinoték je o 3 víc, než lékáren a to je na pováženou
Moje zkušenost je jiná, než Vaše, milý k42. Znám osobně jistý počet moravských vinařů, kteří se tím poctivě živí. A také jistý počet vinoték, dokonce i v Praze (souhlasím, jsou dražší, než v nedalekém okolí). Slušné víno k jídlu už od 120-150 za lahev, ale musím vědět co a od koho mi chutná. Kupovat naslepo z regálu v supermarketu nebo na benzince, to nefunguje. (Ale ono to nefunguje ani ve Francii.) Od 200 Kč se dá pořídit už rozumná kvalita, bariky tak kolem 250. Ti dobří jsou při stejné ceně naprosto srovnatelní s Francií, Itálií nebo Argentinou – chybou je jen očekávat, že Morava musí být přece levnější.
Ono taky jít si pro víno do pražské vinotéky nebude asi stejné jako nechat si nalít od vinaře a pak si od něj koupit láhev stejného vína.
U nás slušná vinotéka (jedno z měst hodně na severu Čech) dá zákazníkovi ochutnat, než mu něco prodá, protože očekává, že opět přijde (a také doporučí vinotéku známým).
Čekat, že víno z Albertu bude nějaká extra kvalita asi nebude to pravé ořechové.
Souhlasím, ale…
Jistě, pokud máte osobnější známost s vinaři, asi nic vyloženě špatného nedostanete. Ale jinak to funguje bez příkras a iluzí: lidi z města, hlavně z Prahy, je nutno pořádně oholit; ať už se jedná o ty vinaře nebo české hory. Ve sklípku, jakmile máte trochu upito, dostanete k pití kdovíco, na horách číšník v restauraci kouká, jakým autem jste přijeli a jaké máte hodinky a mobil a ženská šperky a hadry, přičemž obsluhuje prioritně tam, kde z toho kouká velká diškréce. A vše je absurdně předražené, jakoby horské středisko bylo na Měsíci a tahali to tam kosmonauti na zádech; přičemž kvalita služeb a jednání je jedním slovem pochybná. Tedy: za vínem do Francie a Itálie, na lyžovačku tamtéž… trochu dražší, celkově, ale nebe a dudy.
Ve Francii nebo Itálii, pokud dáte najevo, že nejste Němčour ani Amík, tak dostanete opravdovou kvalitu, samozřejmě dle ceny, ale nic vyloženě špatného – opravdu tam nemají někde tank, kam si nechají dovézt nejlacinější španělské splašky, které pak různými triky „polepšují“ na „dobré víno pro Pražáky“. Což není jen Morava, podobní jsou Rakušáci: jak je to dlouho, co tam nějaké lumpy „vinaře“ nachytali, jak zlepšují pitelnost všemožnými přísadami, dokonce i Fridexem?
Ohledně stolního vína, když si ve Francii i v pitomém hytlermarketu koupíte nějaký ten 5l „krabicák“ s cenou na úrovni lepší balené vody, je to proti tomu, co čepují v pražských „vinotékách“ úplný nektar.
Dokonce i ti Vietnamci – ne běžné večerky, ale prodejci vín – mají o řád vyšší kvalitu za poloviční cenu, než většina těch šizuňků „z Moravy“, tedy ve velkých městech jako třeba Praha.
Aby si někdo nemyslel, že haním Moraváky: ne.
Rakouský obchodník s vínem, to je světově proslulá nadávka; asi jako když ve Francii řeknete „korsický pasák“ nebo v Itálii „sicilský podnikatel“.
Tady je taky milovník vína a jeho dnešní glosy. Opět výživné…
https://www.macekvbotach.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=141448
včerejší
https://viditelny-macek.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=141447&menu=0
Proč to česká vláda dělá? Nejde jen o rozpočet a miliardy, ale o rozbití společnosti. A probíhá to po celé EU, tedy rozbití jednotných národů. Je to jako u malých pivovarů, vzniklo europivo jednotné po celé EU. Teď je na řadě víno, zatím v ČR. Na troskách rozbořené společnosti má vzniknout nový sjednocený národ Spojených států evropských, tavicí kotlík a la USA. Buďme si jisti, že přesně vědí, co dělají. Pro sjednocenou Evropu není žádná oběť dost velká, proto tolik nařízení z Bruselu. Přitom by se Evropa sloučila docela v pohodě sama, pomalu a za několik generací. Stačilo by jen, kdyby lidé cestovali a setkávali se. Jenže pár politiků z EU sní o pomníků otců zakladatelů. A protože jsou v letech, pospíchají si postavit pomník trvalejší kovu.
Do historie se zapíší, asi jako Hérostratos, který kvůli zápisu do historie zapálil Artemidin chrám v Efesu (356 př. n. l.). Průšvihy české vlády jsou jen jedním kamínkem v mozaice. Budeme volat, aby přišel kdokoliv a zbavil nás vlády ČR? Třeba vojska USA dle nové smlouvy?
Naše psaní zde běh dějin neovlivní, ty tvoří ti, kdo vládnou. A zatím stále mají velkou skupinu podporovatelů, kteří si myslí, jak Pětikoalice vládne dobře. Musíme si projít tím Údolím stínů, než většina obyvatel ČR pochopí, že současná vláda nevládne dobře.
Pane Gerd.
Výborné.
Ještě budeme volat,ať přijde Putin.
Také to vidím jako likvidace všeho malého a právě i to malé samozásobení.
Z vypáleného alkoholu se už platí,klidně tu daň ještě zvednou.
Daň z každého zabitého čuníka,za králíka,za každé vajíčko z úrody brambor.
Tato vláda nevládne dobře,jenže jak píšete,ono se to prosazuje v celé Evropě,sice ta naše je nejhorlivější.
Proto je rozšířený názor že tato vláda je nejhorší,jenže ono to jde postupně u každé vlády níž a níž,příští vláda bude ještě horší než tato.
Pane zemědělče,
Putin nás zachraňovat nepřijde, jsme na seznamu nepřátel.Daň za zabité prase připomíná dobu Protektorátu Böhmen und Mähren, kdy za černé prase bylo vězení.
Přesně tak. Ostatně to píšu také.
Vojska USA nas sice pridu zachranovat prevelice nadsene, akurat nie k nasmu nadseniu … vsak ich ekonomovia zachranuju nase podniky uz dobrych 30 rokov …
Bosorečka, mondokovať – že by Blava, Košická ul.?
Když bude hodně států zlobit najednou, na všechny mít vojáky nebudou. Půjde jen o to, kdo strhne lavinu, a obyvatelé ČR a SR to nebývají, poučeni z krizového vývoje 1968.
Dovolim si nesuhlasit s tou zjednotenou EU.
Ono to mozno tak vyzera, ze sicia chcu vladu Bruselu. A Brusel sa snazi a ne ze ne. Tisice novych zakonov, nariadeni a aj pokut.
Problem je, ze je to len kryci manever. Kto vlastne chce zjednotenu EU? Rusko? Cina ? USA? Myslim, ze ani jeden. Pretoze platilo a plati a bude platit – rozdeluj a panuj. Je naivne si mysliet, ze zrovna v pripade EU sa urobi vynimka.
Nik nebude riskovat, ze nahodou tu vzniknu SSE. I ked tu mame cistu sialenost a blaznovstvo v najvyssich sferach, nik nezaruci, ze tak ako v Rusku za Jelcina sa k moci dostal VVP, tak i v SSE sa k moci dostane niekto podobneho zamerania, a zjednotena EU ukaze fakac do USA?
Problemom treba predchadzat a teda nik nedopusti, aby SSE vznikli. Imitacia snah bude, ale v kalnych vodach chaosu v EU sa da vytazit najviac. A o peniaze ide az na prvom mieste.
To nehrozí.Nejdůležitější je jazyková bariéra.
Jednoduše neexistuje univerzální jazyk, kterým by mluvila podstatná část Evropanů.
To vytvoření evropského národa by i za optimálních podmínek trvalo několik generací. Ovšem optimální podmínky zdaleka nehrozí.
Společný jazyk je opravdu zásadní věc. Proto třeba v Kazachstánu přecházejí na latinku – je třeba se oddělit od Ruska. I tak to trvá desítky let.
Náhodou jsem narazil na jakousi diskusi politiků v Moldavsku. Hádala se tam ta jejich prezidentka Sandu s jakýmisi oponenty. Sandu je přinejmenším tak proamerická, jako ten náš PP. A hádejte, v jaké řeči se hádali?
V ruštině. I ta Sandu mluvila bez přízvuku. A to je Moldavsko oddělené od Ruska tři desítky let.
Nic takového v EU nenajdete.
Sjednocenou EU chce Brusel, obyvatelé EU ani tolik ne. Jendotný jazyk EU již existuje, a je to angličtina, tedy řeč státu, který EU opustil. EU nemá šanci na úspěch, protože žádný projekt tlačený shora bez podpory lidí zdola neuspěje.
Já bych k tomu skromně dodal, že když se nahoře hodně tlačí, tak se to dole nakonec – však víme, co.
Dělají to dobře.
Jednoduché:
Vláda má problém s vínem, protože ve víně je pravda.
V každém?
Po kolika deckách je jedno, co člověk pije?
A když se víno vypije, kde je pravda?
V hajzlu!
V každém. V některém i dvě pravdy na krabici. Lahvová pravda je sice dražší, zato však menší o 3/10.
V mém případě po 1 decce – víno totiž dělím na „chutná mi“, „ýýhhpfff, ale jo, chutná mi“ a „ocet“
Pravda zůstává fixována na víno. Víno tělo zpracuje, pravdu tělo vyloučí, bo na ni nejni zvyklé. V horším případě se pravda v těle usazuje (při nadměrné konzumaci pravdy), a začne se projevovat chytrýjakrádiotýda.
Pravdu mi zdanili
spotřební daní
těžce mě zranili,
chuji nevídaní.
Drž se pravdy!
říkal Hus.
Doopravdy!
Říká Rus.
Červený Basic – aperitív
A Alpsky Ryzlik – definitív
Rucio tinto, má ambrózie
Teď příjde na řadu Poezie
Koulím se koulím po Verbíři
A hrdlem prolítnou Sklepmistři
Krabici Vivatu, co přát si více,
Na cestu posvítí mi Hradní svíce
Klidně i v kostce, když není více
Jak kdysi v jůesej za prohibice
A abych dotkl se vyšších pater
Načnu i prastarý euroclassmaster
Ládiku,
pravda je to, co zůstane, když vyloučíte všechny ostatní možnosti.
Muj tatik vzdy k „In vino veritas“ dodaval „In pivo taky“.
in pivo previtas…
Je to jisté? Nemůže tam být dezinformace?
– Když si to víno odveze Helmut z Rakouska, plátce DPH, tak žádné daně platit nemusí.
– Když si to víno odveze Pepa z Prahy, plátce DPH, tak mu to DPH zase vrátí, pokud to bude „pro reprezentativní účely“.
– Když si vinaři z vesnice založí spolek a vydají vlastní žetony, tak mohou také různě optimalizovat.
Zkuste si zjistit rozdíl mezi DPH a spotřební daní.
Navzdory tomu, co Vidlák píše, tak třeba v takových Šakvicích u Hustopečích se stejně najde dost dementů, kteří Pětihnus bezmezně milují, protože jim to řekl pan farář v kostele nebo, protože přece jezdí do Brna za práci a myslí si, že jsou honorace ☺️. BLIL bych z nich.
Tak to je a tak to bývá v této kotlince…
Ostrovy negativní deviace
Jejich rozsah a dosah je však větší, než malý a tak nejde o ostrovy, ale spíše kontinenty…
Mám sousedy , co chodí do kostela, na plotě jim vždycky visí baner s politikem, kterého jim vybrali. Prezidentské volby měly dva kandidáty: nejdřív Fischer a poté PePa
„A to jen proto, že je drží Česká televize a další libtardí intervjuci.“
Přesněji proto, že dostatečná část populace má mozek vymytý režimní propagadnou a jiná dostatečná část rezignovala na vše. Vedle stovek režimních písařů to jsou statisíce učitelů…
Jinak v naší děsnici tvoří vinice asi třetinu katastru, vesměs malovinaři… Odhadem 150 lidí (15 % voličů), z nichž 50 nevolí, 70 volí KSČ/ČSSD/ANO/SPD a 30 volí „demokratické“ strany. Z těch třiceti odpadne max polovina…
Celorepublikově jde tak o 20000 voličů max. Furt žádná velká katasrofa.
Daň z vína je klasická vládní návnada předhozená plebsu. My se budeme tady zabývat daní z vína a mezitím uvalí vyšší daň na základní lidské potřeby a na daň z vína si nikdo ani nevzpomene.
Nebo-li se tomu říká hop na špek.
Jestli se to podari, tak mozna Jizni Morava prestane volit KDU, a tedy i petikolku. Uz to by byl sam o sobe uspech. Nebo taky Tajwance do senatu.
Nekdy proste lide potrebuji pripomenout, ze na rozzhavenou plotnu se nesaha.
Minuly tyden byl chvili na Parlamentkach clanek, kde Nekula naprosto vazne vysvetloval, ze lide by meli nakupovat pouze potraviny, ktere jsou v „akci“.
Musel jsem to cist trikrat, protoze jsem tomu nemohl uverit.
Pry ani nevadi, kdyz ty danne potraviny zrovna v akci nejsou, pry staci si par dni nebo tydnu pockat.
A korunu tomu nasadil, ze sledovani slevovych letaku muze byt i zajimavy „sport“.
Presto prese vsechno je Letna porad prazdna…
A v pruzkumech ma KDU/Stan/ODS atd. porad slusnou podporu.
Neuveritelne.
Ted jsem to nasel na HN
https://domaci.hn.cz/c1-67201550-nenakupujte-mimo-slevove-akce-je-to-predrazene-cteni-slevovych-letaku-je-sport-rika-ministr-nekula
Ale on má pravdu. Dokud budou lidi kupovat litr mléka za třicet, tak co donutí prodejce snížit cenu na patnáct? Nebo má vláda určit, že jakýkoliv litr mléka bude za dvacet? Taky má vláda určit za kolik bude litr červeného vína? Kilo hovězího?
Co tak dámská kabelka za 300, od ťamana po louis vuitton?
Njn, ale ked vsade je liter mlieka za 30, a nikde za 15, a deti rano ze ‚mami, urobis mi kakvko?‘ .. mu odpoviem ze ‚mojko, teraz vydzis 3 mesiace NEPAPAT, a tym donutime predajcov znizit cenu‘ …
Přesně tak. A pokud to podstatná část naší populace není schopna pochopit, tak jsme nezachranitelní.
„Co si myslíš ty zasranej harante! Nezbylo by na chlast, Fero místo aby mě parádně vojel by mi dal přes držku. Tobě taky, dycky ho berou nervy když nemá piko, a skončil by zas v kriminálu a Ty v děcáku. Tak nezlob, tady máš flašku Fernetu, doraž to. A ne aby sis před babou ze sociálky zas otvíral hubu, jestli nechceš bejt zas zkopanej do kulata.“
Nepridávají všichni za 30. Nakupte vždy v akci maximální množství, co spotřebujete do konce trvanlivosti a mimo akce ani prd. To je zlomí. Například vynikající rajský protlak OTMA stojí 37 Kč. Já ho nakoupil po 16 a ještě mi do konce roku zásoba vydrží. Na podzim bude zase v akci, nakoupím zase na rok či dva.
Prostě si udělejte ve sklepě regál a tam skladujte v akci nakoupené trvanlivé potraviny, rovněž kvašené zelí a červenou řepu. Krabicové mléko k tomu taky patří.
Ale hovno ma.
Kdyz je vsude mliko za 30 a nakupka je od mlikarny 15, (od zemedelce za 10) tak se jedna o kartelovou dohodu.
Navic u Nemcu maji vyssi naklady (mzdy) a mliko tam maji levnejsi.
Co jeste chcete?
Nikde nepisu, ze ma vlada urcovat cenu mlika nebo cerveneho vina.
Vlada, ci nekdo z toho preplaceneho hejna uredniku ma zajistit tu „volnou soutez“ nebo „volny trh“, o kterem uz 30 let jenom mluvi.
Placat nesmysly o volnem trhu a mumlat o „zbytecne drahych“ potravinach je uzasne.
Ale jeste vic na bliti je tvrdit, ze vlada prece nemuze urcovat cenu 1 litru mlika/vina, ze to bude tak drahe, dokud to lidi budou kupovat.
Bohuzel nikdo z tech vlezdoprdelku na nemecne majitele hytlermarketu nezaklekne, takze oni se v Risi pekne domluvi, jak jim blbi Cesi zalepi snizene zisky, a Cesi pak pekne plati.
A ti nejblbejsi z nich jeste tvrdi, ze je to tak spravne, protoze pry „volny trh“.
Tajwance do Senátu volila Vysočina, tam se víno nepěstuje. Stačí, když se pan farář zmíní z kazatelny a babičky volí koho doporučí. A babičky k volbám zodpovědně chodí, ne jako mladí, kteří na to kašlou.
Kdy svrhnout vládu
9.5.2023 Oskar Krejčí Komentáře
https://casopisargument.cz/?p=50180
————
úryvek:
V této chvíli není opozice na pád vlády připravená. Je spojená negativní emocí, nikoliv programem – požadavek svržení vlády a zastavení některých reforem nestačí. A stále platí, že bez programu lze vládu získat, nelze ji však udržet. V parlamentní opozici dnes dominuje ANO, které ve vztahu k ODS představuje více alternativu personální než programovou. To se ukáže například při projednávání Dohody o obranné spolupráci s USA v parlamentu. Podle výzkumů preferencí zatím případné vítězství ANO ve volbách nedoprovodí dostatek koaličních partnerů z řad opozice; dostupná čísla ovšem nabízejí obdobu opoziční smlouvy, nyní mezi ANO a ODS. Na druhé straně řada voličů ANO dává najevo ochotu dát svůj případný druhý hlas levicovým stranám. To znamená, že oslabení prestiže ANO (ale i SPD) by mohlo pomoci návratu ČSSD a KSČM do poslanecké sněmovny, kde by tak mohla dnešní opozice získat většinu.
Vstup strany Právo Respekt Odbornost do poslanecké sněmovny by programově opozici neobohatil – jde spíše o jinou verzi SPD než o možného koaličního partnera ANO. Jiné pokusy o organizační a programové sjednocení mimoparlamentní opozice zatím narážejí na skutečnost, že iniciativa povětšině vychází od politiků, kteří byli úspěšní při výkonu funkce v zaběhlých institucích, nikoliv při stavbě institucí nových.
Shrnuto a podtrženo: pulzujícím tlakem parlamentní i neparlamentní opozice na náměstích, v sálech i kuloárech a zapojením alternativních médií lze vládu svrhnout. Tlakem, který nemusí být nutně koordinován z jednoho centra. Nic by se ale nemělo uspěchat.
Nazveme každou opozici, že to je jiná verze SPD. Vyřešeno.
Oskar Krejčí je debil.
OK říká:
“ Na druhé straně řada voličů ANO dává najevo ochotu dát svůj případný druhý hlas levicovým stranám.
To znamená, že OSLABENÍ prestiže ANO (ale i SPD)
by mohlo pomoci návratu ČSSD a KSČM do poslanecké sněmovny,
kde by tak mohla dnešní opozice získat většinu.“
************************************
O co si představuje O.K. pak pod pojmem DNEŠNÍ OPOZICE?!
I slepému je jasné, že na SPD nikdo nesmí u většiny ani jen pomyslet,
lid věří, že Okamura je opozice „řízená“ (pak už ale každá)
a vrchní „demokrat“ na hradě už předem troubil,
že SPD NIKDY, dokonce bez ohledu na voliče.
Co pro ČSSD seberou od ANO, to by zase chybělo Babišovi a mimo komunisty, kteří asi vymírají,
kde bere ten O.K. jistotu, že by se zrovna ČSSD nespojila radši s kýmkoliv za 5K ?
Co si budeme povídat, asi ani jemu neuniklo, PROČ přišla ČSSD o voliče……
Jestli on to nebude spíš nějaký začátek další propagandy „miliardáři sobě“ a jen nevím,
zda si jen O.K. nevšiml, či je rovnou „navedený“….
Tedy lidé opatrně s tou současnou ČSSD, která má být nárazníkem proti ANO a SPD níže,
může to být pak z deště pod okap……a ve skutečnosti pomoc 5K.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-pavluv-klicovy-sponzor-ted-se-zamerim-na-obrodu-levice-227057
Odtud:
„Před sněmovními volbami finančně podpořil koaliční strany ve spojení proti hnutí ANO,
v těch prezidentských zase dotoval kampaň Petra Pavla.
Teď chystá novou misi.
V rozhovoru pro Seznam Zprávy popsal plány na obrodu ČSSD,
která by dle jeho představ měla v příštích volbách fungovat jako nárazník proti hnutím ANO a SPD.
************************************************************************
Maneca
„nic by se nemělo uspěchat“, pravil Osakar…
Tj. nejlépe počkat, až nás obsadí USarmy, schválí se a zavede korespondenční volba, čímž se 5ti kolka patřičně zabetonuje na svých pozicích, vyhlásí se ohrožení státu, čímž se zakážou všechny demonstrace, se všemi držkujícími bude zahájen a proveden oboustranný pohovor zakončený několikaměsíčním pobytem v chládku, školy dokončí další generace vychovaná správně líbodemgraticky progresivně…. Něco jsem zapomněla? Určitě ano. Jen zůstává položit Oskarovi otázku: opravdu věříte, že pak to ještě vůbec půjde?
🙂 🙂
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-dusno-na-debate-s-lipavskym-jste-valecny-stvac-masirovany-americany-230592#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
někdy ten Seznam pobaví
Roztomilé jsou tam Lipavského odpovědi na dotazy. Jako z propagandistické příručky VUML, jen zrcadlově obrácené.
Není on ten Lipánek nakonec pokusně nasazený produkt umělé inteligence (tedy spíš umělé debility)?
Vždyť on nevyprodukuje jedinou přirozenou lidskou myšlenku. Všechno jsou tisíckrát omleté duté fráze.
Re: Maneca a Godot
Soudruh Lipánek prokazuje stejnou chytrost, mládí a krásu, jako naši soudruzi herci. Ti se TAKY umějí naučit oddeklamovat nadrcený text, pokud jim někdo dá ve správnou chvíli to jedině správné znamení.
A vy dva jste staří a hloupí, páč jim to závidíte a máte vzteka.
Ä tuhle válku vyhrajeme! Už asi tak za deset minut, páč blicí soudruh pravil, že už nám dodali uplně-fšecko-ganc.
Mareqašut je dobrej, i když je herec
🙂
Taky Ivan Vyskočil…
Lipanek je debil a tuhle funkci neměl nikdy dostat
Jenze on ji dostal prave proto.
🙂
jinak trága
Tak tahle reportáž se fakt povedla. Děkuji za odkaz.
Ministr zahraničních věcí ČR , který létá světem a jedná o osudu státu 10,5 milionů obyvatel :
„Nejsem ekonomický expert, takže nejsem schopný říct, co je příčinou současné vysoké inflace a co je řešení.“
Šéf diplomacie není schopný říct! Měl by alespoň erudovaně lhát, jako jeho předechůdce Karel Nepomuk Schwarzenberg.
Tenhle brojler euro-univerzit je totální ostudou nejen státu a občanů, ale především té bandy, která na posty šéfů státu nasadila samé takové „nejsem schopný říct“.
Takových jsem za bolševika na mnoha řídících místech zažil dost.
A ta doba se nám vrátila jako bumerang.
Perun s námi!
„… brojler euro-univerzit ….“
Tím jste mě zlomil. Budu mít hezký večer, kdykoliv si na to vzpomenu.
🙂
Spočítejte si daň na tabák, lihoviny, benzín. A rostou jako neurvalé. Nebo i to konopí považte, surovina pro průmysl a že pár feťáků si to rve do nosu byla omluvenka k ZÁKAZU. ALE JE TO FURT STEJNÝ, GDYŽ PŘIŠLI PRO SOUSEDSA CO KRADL NA JINÉM, NEVADILO, GDYŽ PŘIŠLI PRO MNE VADÍ. Gdysi měli lidi víno na zahrádce, a gdyž přišla vrchnost, že se chce nacucat, okamžitě a střelhbitě vínohrady. A že glejty a povolenky.
Kolik příkladů JHA chcete vyjmenovat? Kokotům ve městách je to fuk. Ti si do nakoupit do cizáckejch koloniálů a na vaše víno stejně nemaj prachy.
Pomalu zacinam chapat, proc ve Francii ma kazde druhe miseum minimalne jeden funkcni exponat Gilotiny.
Mozna by nebylo od veci domluvit zapujceni.
No a pak uz klasicka formulka: „Jmenem lidu….“
A ve čtvrtek prý vláda (pokud to stihne) ze Strakovky oznámí téměř každému,
čím ho ještě nasere (na dámu se tu hrát fakt nedá),
údajně nehodlají vynechat nikoho z občanů ČR,
tak uvidíme…..
ale nějaký hazard prý ušetří na daních a kdo bude pak „šmelit“ s vojsky USA taky a to se vyplatí!
Penzijní „reformu“ z pera 5K prý chválí dokonce i Pavel nebo Petr.
A Rychetský už předem do médií (ale podjatý fakt néni, to ani omylem) avizoval,
jak se bude ÚS snažit rozhodnout o stížnosti ANO tak,
aby nebyla ohrožena stabilita a fungování celého systému …
Canov už dostal čočku a Senát proti 5K vládě tu stížnost stáhl…
Jenomže vládu asi Rychetský neodvolá (to jediné by asi bylo nejmenším ohrožením nejen systému),
tak nevím, není to taky hen ten dezinformátor na starý kolena nakonec?
Já vím, on jen zatrhne tu stížnost i ANO na tu jednu mimořádnou valorizaci revolučním právním,
i legislativně nouzovým postupem.
Inu po té, co noví důchodci čekají někdy na důchod i údajně dvakrát déle,
než je zákonná lhůta a ti, které signalista pateticky vyzýval nestydět se požádat o sociální dávku
„nikoho nenecháme padnout“ – se minimálně stydí (asi kromě nešťastných Ukrajinců),
že tomu kdy vůbec uvěřili, je každý další nápad této vlády jen příslovečný olej do ohně….
To zas bude v médiích nablito, jak ty nápady vlády změny k horšímu budou obhajovat.
Jednoho krásného dne prý, kéž by konečně…
Jen největší imbecilové si myslí, že daně se vybírají aby je přerozdělili těm co jim je ukradli. Daně sou výpalné a esli nebudeš platit tak tě zničíme. Tak je to. Ve svobodné společnosti by nemohly nigdy daně existovat, páč je to urážka lidského majestátu. Pak je to otrocká práce, to jest, vemu ti všechno z čeho by si byl bez naší moci živ a dáme ti za to podělanou práci. Tak je to. Todle žádne demonstrant neřeší, nebo joóo
Přerozdělování je podobné tomu, jak si můj synek hraje na písku – hrábne lopatkou, písek nadhodí, a snaží se chytnout všecek ten písek zase spátky na lopatičku… a na počtvrté prohlásí „neni“.
Tohle nás měly učit už od sedmé třídy, kdy člověk začíná vnímat víc, než papat kakat učit se.
Pak by ty plody absolventy českého vysokého učení nemohly tahat na zelenou nudli grýndýlu a věčného blaha.
Prostě vědět už s obdržením „občanského průkazu totožnosti“, že se stáváte otrokem systému, který si sám budete muset živit a on vám za to bude brát váš výdělek jako ten pasák svojí kurvě.
No jo, lidi si neváží toho, že jsou občané a mají nějaký svůj stát. Dokud lidi nebudou vnímat stát jako svůj vlastní a budou myslet jen na to, jak se obohatit na úkor svých bližních a co nejvíc ojebat stát jako svého nepřítele, tak je to marný.
S obdržením obč. průk. tot. se dozvídají, že jsou zločinci, u kt. je nutné poskytnout otisky prstů a obšancovat je mentálně a lidskoprávně, aby se společnosti něco nepřihodilo. A dospělákům je to šumák. Ještě říkají: tak na ně, na vypatlance.
Sorry, asi mi z pohárku ukáplo jiż. Vy za to nemůžete, zřejmě
Dostanou kartičku otroka, kerej nemá právem, žádnej podíl na zemi gde se narodil našim rodičům, nemá žádnej podíl na rozpočtu do kerého se nalejvá a vylevá bez jeho vědomí a nemá právo do teho kecat, smí za to jen ručit. To je demosgráca jen pro zaprodance, keří kolaborují s cizí mocí. Aby se dostali ke kolaboraci, musej se hodně naučit aby nás mohli prodávat na nadnárodním trhu otroků. Tak je to. Todle vidlák neřeší.
Re: MAJKA
Kámoš si dal žádost o starobák loni v říjnu a dostal glejt minulý pátek.
A bude čekat dál, protože si ho dal půl roku před regulérním datem, takže mu naběhlo dalších šest měsíců.
Takže přepočítat.
Není možná, že by neumřel, než ho FAKT konečně dostane…
Nešiřte poplašnou zprávu, 90 dní před tim, než důchod bude chtít brát, stejně musí požádat o uvolnění a doložit potvrzení z banky, kam peníze posílat ( na poštu se nevyplatí, od ledna opět zvedly poplatky) a vše bude v cajku.
I na první rozhodnutí je ale zákonná lhůta 90 dní
a ta asi „minulý pátek od října 2022“ (pokud to nebylo vinou žadatele) dodržena nebyla, nemyslíte paní Sibylo?
Někdo i to rozhodnutí….. včas dostane (Agarin níže)
ale to přece není důkaz,
že stát není v prodlení u jiných důchodců (či sociálních dávek)..
a to i bez zavinění žadatelů.
Zlehčovat to, mi nepřijde na alternativě příliš vhodné,
komu tím prospějete si odpovězte sami…..
Nakonec sám Jurečka porušování zákona (nesprávný úřední postup) přiznává
a k žádání o výhodnější předčasný důchod v 10/2022 lidi dokonce v podstatě sami naváděli
a pak celkem logicky hodně lidí o předčasnou penzi zažádalo …
****************************************
Kopíruji přímo ze stránek CSSZ:
„Doporučení
Žadatelům, kteří zatím neobdrželi rozhodnutí, a od podání žádosti uplynulo více jak 90 dní ČSSZ doporučuje, aby přistupovali k urgenci zejména v případech,
kdy požadovali důchod i jeho výplatu.
Tyto žádosti pak budou zpracovány přednostně.
Lidem, kteří se do důchodu v letošním roce chystají, pak ČSSZ doporučuje, aby maximálně využili možnost podat žádost o přiznání důchodu až 4 měsíce předem.
Tím lze zajistit plynulý přechod k finančnímu zabezpečení formou důchodu namísto výplaty ze zaměstnání.
ČSSZ se klientům omlouvá za případné komplikace spojené s dlouhou dobou řízení. Zaměstnanci ČSSZ dělají maximum proto, aby se situace co nejdříve stabilizovala.“
***********konec kopírovaného textu*********************************
Tak ti méně šťastní tedy urgujte a urgujte……
https://www.cssz.cz/zadost-o-provereni-stavu-rizeni-o-priznani-duchodu-po-vice-nez-90-120-dnech-od-sepsani-zadosti**************
Po 42 letech zaměstnání jsem si požádal o důchod v půlce ledna 2023 k 1.4.2023.
První týden v tom dubnu jsem dostal výměr a poslední týden v dubnu ten první důchod.
Po dvou měsících, tak jako mně ochotné pracovnice informovaly.
Jestli má někdo problémy se získáním důchodu, nebude to asi problém těch paní na správě sociálního zabezpečení.
„Canov už dostal čočku a Senát proti 5K vládě tu stížnost stáhl…“
Je to tak, ale také to tak úplně není – viz Martin Zvěřina v Lidovkách –
„….. Je možné, že senátor Canov svou stížnost podal minulý týden tak, aby předběhl hnutí ANO a stal se hlavním účastníkem řízení. Následně ale nebyl schopen dodat dostatečný počet podpisů, protože v Senátu se proti zákonu vyslovilo jen dvanáct ctihodných a na ústavní stížnost je jich potřeba sedmnáct.
Na moudré senátory, kteří stojí na stráži práva, morálky a hodnotové politiky, stačí jen zadupat a zalezou zpět do díry.“
https://www.lidovky.cz/nazory/senatori-ustavni-stiznost-valorizace.A230509_203053_ln_nazory_hud
Apropos – Canova jsem při jeho vystoupení v Senátu při projednávání toho vládně-poslaneckého důchodového podrazu poslouchal a nelze neříct, že to byl naprosto excelentní projev a rozbor všeho toho vládního a poslaneckého svinstva.
Canov mi přijde jako zkušený člověk
a že by příslib 17 podpisů neměl a přece to podal?
Inu vše je možné, třeba chtěl být skutečně jen první a hlavní,
když jistě i jeho argumentaci ve stížnost ANO pak použili,
on nám sem pravdu asi nenapíše…..
Inu může to být jak píšete a nebo je Lexi rovněž možné ( samozřejmě fabuluji),
že ty podpisy Canov i měl, ale „dostali čočku“ i ti další senátoři,
kteří si netroufli ani původně při hlasování dát hlas PROTI
a jen se zdrželi a to považte bylo dalších 12 senátorů.
Zvláštní to „zdržení“ se (pro mne) bylo u Hany Kordové Marvanové a Daniely Kovářové,
které v ústavně-právním výboru samy podpořily zamítnutí té novely…a pak – nezamítly.
U paní Marvanové jsme na politické otočky zvyklá,
ale paní Kovářová je pro mne od té doby už nedůvěryhodná.
Já to vidím tak, že určití senátoři byli varováni stát na straně, které ÚS nevyhoví….
Protože indicie jsou předem dost jasné, že by pro mne bylo velikým překvapením,
kdyby to dopadlo jinak.. , ale i zázraky se prý dějí, uvidíme.
**************
A projev Canova jsem sem dokonce tehdy celý kopírovala,
ale jak psala Klára,
v politice není ani tak důležité kdo má pravdu,
jako kdo má mocenské páky…., bohužel.
Majko,
to nepíšu „já“, ale Martin Zvěřina v Lidovkách. Já o tom nic nevím, podrobně se zabývat /a nasírat/ věcmi, které nemohu ovlivnit, je už nad hranici mého zájmu.
Kdysi jsem dokázal sledovat jednání Poslanecké žvanírny celé odpoledne, někdy skoro i celou noc. To bylo v dobách, kdy se zdálo, že naše poslanecké reprezentace může přinést něco pozitivního pro většinu lidu, což bylo naposled za Babiše a Vondráčka jako předsedy PS, a opozice se jim do toho snažila házet klacky. Kdysi jsem dokonce pro jednoho poslance vypracoval podrobný rozbor a odmítavé stanovisko k „teplému zákonu“, tedy k zákonu o registrovaném partnerství. Ten poslanec mi pak psal, že poslanecký klub ČSSD před projednáváním zákona s tím materiálem seznámil, i dokonce sám pan prof. Jičínský konstatoval, že mám většinou pravdu, ale klub i přesto bude hlasovat pro zákon, protože tak si to žádá moderní doba a politické postoje. Už několik let předtím, když se připravovala reforma trestního řízení a v té souvislosti reforma policie, jsem pro poslankyni Machatou vypracoval návrh pozměňovacích návrhů, které měly tomu pohřbu kvality zabránit, později pro senátora Rumla, který sice k zákonu zaujal kritický postoj, ale návrh na změnu neuplatnil, jen se zmínil, že má k dispozici oponentní návrhy.
Dneska naprostý nezájem. Ta „protilidová fronta“ si snadno prosadí cokoliv, jakékoliv svinstvo na lidi, hlavně když vyhoví svým drábům z Brusele a Fašingtonu. I když své zákony prosadí s pošlapáním zákonnosti procedury. Mají to o to snadnější, že mainstreamoví presstituti a ČTžumpalisti jim drží štangli, a nejen to, protože je /ty presstituty a žumpalisty/ platí oligarchové, tak je ještě popohánějí do větších zvěrstev, než by možná ti političtí pajduláci sami chtěli nebo jinak byli ochotni činit.
Tož tak nějak, i když dnešní Vidlákův článek je o víně /ovšem to jeho „víno“ má mnoho konsekvencí, především nastoluje otázku, jak už konečně tuhle „hydru“ zadávitˇ/.
„Oproti Středomoří se tu vínu daří vlastně jen tak tak. “
Však také pít se dát jen tak tak.
Přijeďte ke mě a já Vám naleju takový nektar, že se z toho zblázníte.
Co se nepovedlo se posílalo do Ostravy, co bylo jakž takž a docukrovalo se to, tak to posílali do Prahe.
Klasická židovina. Co dál?
Ostravský kahan, to bylo něco a do Prahy Dačického pohár. Po litru už heslo je jedno co piju, hlavně když se motám.
Dávám přednost zůstávat při smyslech. Moje spotřeba etylalkoholu je hluboce pod celostátním průměrem.
Ostatně, ono vše vychvalované je jen vodný roztok etylalkoholu v různých koncentracích, s různými příchutěmi. Za všemi ušlechtilými pindy o kultuře se skrývá bažení národa alkoholiků po téhle otupující chemické substanci. Následky to má hrozné. Jen jsou „neviditelné“, lidé si na ty mrtvé, na rozvrácené rodiny a veškeré s tím spojené důsledky zvykli jako na kulturní standard…
Šel starý Magdon z Ostravy domů, v Bartovské harendě cestou se stavil…
Taky to k životu nepotřebuju, ale je tu taková kultura, ať přijdete kam přijdete na návštěvu, zábavu, večeři do restaurace, hned vás lidi nutí si dát , nebuď úzkoprsá, na zdraví a často neomluví ani příjezd autem nebo užívání léků.. Tuhle na návštěvě mě tak otravovali, že jsem se zvedla a pod záminkou, že jdu na záchod utekla domů. Ale už mě asi nepozvou.
To je obvyklé.
Čemu nerozumím, to se mi nelíbí.
Je hodně dělení vín. Například dá sa, nedá sa, prodá sa – Pražákovi.
„“Například dá sa, nedá sa, prodá sa – Pražákovi.““
… a když to neudáš v té Prahe, dej to do Ostravy, tam vypijou úplně všecko … (to přeci vědio i malé děcko) !!
Hluboký omyl. Moravská bílá vína patří díky vyššímu obsahu kyselinek k těm nejlepším na světě .. A dokonce se dají pít i některá červená.
ČErvená nejsou špatná, ale špičkové červené se podaří jen výjimečně. Není na to spoleh. Ale bílá jsou úúúžasná. Tedy… když se ví, kam na ně jít.
Co jsem cetl, tak nejsevernejsi vinice je ve Skotsku, uz se i urodilo. Ale jak rika sam majitel, tak ted musi dost zapracovat na pitelnosti 🙂
A pokud se nemylim, tak od jihu na sever to je skala – „tlamolep“ az po citron je vlastne celkem sladke ovoce. NO A MORAVSKA VINA JSOU ZLATY STRED 🙂
Včera jsem četl článek, že začali vinařit i v tom Polsku, tak pozor Moraváci … aby vámnesebrali kšefty …
re cerrb ..6666 tak ani ocot nie je zlý 🙂 🙂
V laponské vinici
přimrzla réva.
Říkali cynici:
to přece neva!
To víno ledové
prodáme v Praze;
že není medové
tak hodně draze.
Polo nebo celosuché
v Praze je to putna
v Praze je to jednoduché
je tam docent Putna.
Na Italské červené čůčo místní červenky nemají. To už za totáče soudruzi chápali, že to musej něčím přivonět, přisladit aby se z teho lid nepoblil. Jó gdyž nějakej poloharpagondechujec sedící na lánech vinic si udělá pro sebe a známé pár hekťáků pitelnosti, zbytek střelí jako za harpagondechujstánské prohibice blboňům.
Promiňte, ale červená jsou výborná a není pravda, že se podaří výjimečně. Od narození bydlím ve vinařské vesnici a za svůj krátký život jsem prohodil něco sklepů a pokoštoval vzorků. . A nejlepší je klasický kvelbený sklep a víno ze sudu nebo demižónu. Ne z nerez tanků. To je eurovíno. Pche, takový Portugal, Frankovka. Není pití nad něj!
A podle mě je nesmysl srovnávat moravská, francouzská , chilská a jiná vína. Každé je prostě jiné.
Ale pro mě je nejlepší moravské :-)))
Jistě, když to roste na vápenci, většinou se může vydařit excelentní vlašák nebo veltlín, takový až „křupavý“. Připodobnil bych je dokonalým veltlínům z Wachau.
Třeba Gala, ale je takových víc.
Současná vláda má tu úžasnou vlastnost, kterou kdysi můj oblíbený středoškolský profesor chrakterizoval slovy: „Na co sáhne, to se zastaví“.
To furt říkám, že na dělný lid je třeba přísnost.
Se podívejte na tu holotu! Chvíli je necháte na pokoji a ani platit se jim nechce!
Gdyby nechali dělný lid na pokoji, tak by dělný lid přišel NATO, že je k ničemu nepotřebuje.
Zrovna k clanku popijim Merlot a jsem z toho takovy smutny.
Vinař Pavel Košulič aneb tento přátelský a sympatický stát nelze nemilovat:
Milé děti,
světem nám poletuje návrh na zavedení spotřební daně na tzv. tichá vína.
Jak jistě víte, už dlouhá léta si šmudlám vína fortifikovaná a z nich jak možná nevíte, se platí spotřební daň.
A jako dlouholetý platič spotřební daně, bych k celému tomuhle cirkusu něco rád napsal.
Nebudu se zaobírat tím, jestli její zavedení zlepší stav našeho státního rozpočtu, napíšu, jak se takhle daň kontroluje a vybírá.
A věřte mi, že je to veliká legrace.
Abyste mohli platit spotřební daň, musíte si zřídit tzv. daňový sklad, tedy vlastně získat „ povolení k provozování daňového skladu“.
Je to vlastně docela jednoduché, podáte si žádost se zakreslením vašeho vinného sklepa, tj prostoru kde budete víno skladovat. Nějaký čas si dopisujete s celní správou a doplňujete různé drobnosti. Cca za půl roku se Vám podaří splnit vše, co si celní správa žádá, a po několika místních šetřeních dostanete žádané povolení.
Dále nahlásíte, kolik a jakého vína hodláte v tom kterém roce vyrábět A kolik případně hodláte vína archivovat. Musíte počítat produkci několik let dopředu, protože nesmíte překročit maximální předem nahlášené množství. Veliká legrace pak je, když se Vám urodí a máte vína více, než máte dopředu nahlášeno. Za to jsou různé sankce, hrozba odebrání povolení atd…
Moc milá je také povinnost složení kauce na účet celní správy, vypočítané na maximální možné množství. Tu pak každý měsíc kontrolujete poměrně složitým vzorcem, abyste nepřekročili výši složené kauce.
A to jste zatím nevyrobili ještě žádné víno. To je taky ohromná legrace
Asi jste si mysleli, holoubkové, že jenom posbíráte hrozny, zpracujete je a necháte kvasit. Pochopitelně tehdy kdy Vám dozrají na správný cukr, když zrovna neprší a Vám se podaří sehnat kombajn nebo brigádníky. Ale to by bylo příliš jednoduché.
Existuje totiž vyhláška, podle které musí být pracovník celní správy přítomen výrobě vína. Musíte to ale nahlásit dva pracovní dny dopředu na celní správu. Ideálně i hodinu, na kterou si domluvíte návštěvu pracovníků celní správy. Pochopitelně by se Vám nemělo stávat, že budete hrozny sbírat a lisovat v sobotu.
Když už víno vyrobíte, musíte je zavést do evidence, Myslím, že moc hezké bude počítání ztrát z kvašení stáčení čiření apod….
Tuhle evidenci musíte vést na formuláři celní správy, musím se přiznat, že bez pomoci pracovníků celní správy bych ho asi neuměl ani udržovat ani vést.
Pak podle tohoto formuláře dáváte každý měsíc daňové přiznání případně hlášení o tom, že jste žádné víno neprodali.
Ideálně byste měli na každou láhev kterou vydáte z daňového skladu vystavit fakturu na které uvedete IČO či rodné číslo kupujícího. Technicky to není možné, tak vymýšlíte jak to udělat aby bylo liteře zákona učiněno zadost. Doklad pochopitelně také kontroluje správce daně.
Až doteď to celé určitě vypadá dost jednoduše, ale nebojte, opravdová zábava teprve začne.
Pokud si ve Vašem vinném sklepě kde máte víno, zřídíte daňový sklad, nesmíte tam kromě sebe nikoho pustit.
Všechny nádoby, ve kterých víno skladujete, si musíte nechat ocejchovat. Bohužel to nestačí od výrobce a musí na to být extra firma.
Každoročně musíte prokázat tzv. bezúhonnost. Tj. dokázat státu, že jste vůbec hodni platit daně. Je to hromada dokumentů potvrzení a dalších dokladů ze všech zdravotních pojišťoven, ČSSZ, finančního úřadu, všech bank, ve kterých máte nějaké závazky. Je to hračka a za půl roku to máte pohromadě.
Kontroly z celní správy, které z počátku chodí dvakrát týdně, jsou už jen pouhou třešinkou na dortu.
Ale abych se zastal celní správy, která má celou tuhle legraci na starosti. Nebýt ochoty a pomoci pracovníků celního úřadu v Břeclavi, nikdy bych celý tenhle cirkus nedal dohromady.
Na celé téhle šarádě se zavedením spotřební daně, mě nejvíc okouzluje představa, jak se tohle celé bude administrovat a kontrolovat. Aktuálně nás kontrolují pět. Opravdu chci vidět, jak se bude kontrolovat těch několik tisíc….
I v současnosti existuje povinnost evidovat a platit spotřební daň z tichého vína. Jen sazba je nula. A díky tomu to vlastně nikdo nekontroluje.
Moc se mi líbí argument, jak se tohle všechno nebude týkat těch malých vinařů, jak se pro ně udělá zvláštní režim. On takový už existuje a do toho dosud zavedeného tisíce litrů, nemusíte vést ani evidenci a ani podávat daňové přiznání. Má to jedinou vadu na kráse a to že takové víno nesmíte prodávat.
To byla já liška, ne anonym
Díky Liško, to bylo počtení !
Děkuji za podrobný popis. Pořád přemýšlím, proč to dělají. Mohou to být takoví břídilové, že si neuvědomují ani náledky, ani že v případě zničení našeho vinařství to do rozpočtu nic nepřinese. Ale je tu druhá možnost, že to má rozbít tu Vidlákem popsanou kulturu a soudržnost na poměrně velkém území. Nedopadneme dobře.
Mohu Vás ujistit, že vědí co dělají …
Oni to dělají proto, že je to v souladu s celkovým směřováním západní civilizace do úpadku.
—
Můj názor je, že v řadě případů (jako je třeba vaše otázka) se díváme na věci příliš zblízka a uniká nám obecný trend. V situaci, kdy narůstá chaos a rozpadá se uspořádanost, je z hlediska vyššího celku lhostejné, kdo a jak zrovna zvyšováním chaosu škodí. Vždycky se někdo najde, kdo se toho ujme, protože mu to přinese krátkodobou a lokálně omezenou výhodu. Když to nebude Nekula/Lipovský/Vystrčil/…/Pekarová/generál Zrada, najde se někdo jiný, kdo bude škodit stejně nebo jinak, ale s podobným výsledkem.
Skutečnou příčinou je narůstající chaos a ztráta uspořádání.
Alefe,
to je veselé.
Použiješ nový termín „generál Zrada“ a nikdo nepřemýšlí, kdo by to mohl být, protože to je úplně jasné
Čeština je úžasný jazyk!
Věřím, že se to ujme, tak jako se ujal Veľký Bocian. A pak…! pak si přečteme nějaký pěkný článek od nějakého novodobého kojzara o chcimírech, jak si toho generála nevážíme.
Nebylo by na čase postavit mu pomník?
Koruna ke korune a hned mame par F-35 na ceskych (tim nemyslim na nasich) letistich
Re: liška
Liškám se kdysi vyprašoval kožich!
To jsou ty konce, když se lišky pustí k vínu!
Také díky.
🦊
Jojo. Změna, které můžete věřit. Už mě skoro přesvědčili …
A kolik vám nechali normu pro vlastní potřebu? Je to alespoň denně dva litry čučáku?
Jak říkám, lidi se napráskají sami a nakonec jim prodají i provaz.
I pres delku prispevku jsem se do toho pustil.
Jine slovo, nez pruser me nenapada.
Otazka je, proc to vlada dela?
Danovy vytezek asi nebudou desitky miliard, zato nastanych lidi hodne pribyde.
Ze by to nevedeli? To se mi nezda.
Já bych to zatím až tak nedramatizoval. Nemám nejmenší pochyby o inteligenci našich vinařů a docela se těším na to, jak s tím novým nařízením řádně vysouloží.
Až si strécové, malí vinaři přečtou soupis toho, co všechno by museli podstoupit, aby mohli prodávat své víno – stačí, když dočtou jen do 1. třetiny – část spáchá sebevraždu, část vyrazí s motorovou pilou na vinohrad a část s widlema do Prahy.
Přesně takhle se kousek po kousku, úúřední nařízení k úúřednímu nařízení připravoval zánik Říše římské.
Po prostudování těchto postupů (tedy té Celní správy) a uchovávání dokladů o činnosti, jsem zavrhnul projekt „malé pěstitelské pálenice“ …
… a zahájil plánování projektu „střední pěstitelsko-pálenické podsvětí“ =)
prakticky je to takový ten Babišismus.
Kolik malých tohle dokáže skousávat několik let a čekat, kdy si pro něj přijdou?
A tak se přidá do houfu těch rádoby poctivých, kterým někdo veliký podá ruku, aby je „zachránil“ a spolknul.
A to pan Vidlák opomněl tu eurochunijní digitalizaci veškerého lidského konání.
Naštěstí mým vínem je slivovice a v demižonu nechám bublat jenom borůvky.
Re: Ládik!!!
No ještě že na révě neroste špiritus!
Vyrobci konaku by asi nesouhlasili.
Já zálibu ve slivovici s Ládikem sdílím, ale přece jen ke stejku nebo k pstruhovi mi moc nesedí…..
Nejdůležitější je nepřistoupit na víceboj. I dvojboj je špatně a trojboj je smrt.
Život má být pestrý a pití také.
Ráno bez panáka slivovice – smutný den (a horší vyměšování).
Guláš bez piva – promarněná příležitost.
Pstruh bez ryzlinku (a bez divertimenta D dur W.A.Mozarta) – promarněná příležitost.
Tatarák bez sklenky červeného (nebo dvou, nebo tří) – promarněná příležitost.
Čína bez čaje – promarněná příležitost.
Atd.
Někdo nemá ty jaterni enzymy a ženy obecně jich mají méně a vlivem estrogenu jim nějak pomaleji účinkují. Tolik biochemie
Taky máme víc tělesného tuku a tedy i menší relativní obsah vody v organismu, to má taky vliv.
Zalezi na uhlu pohledu. Z meho je kazda lahev bileho vina smutnym pribehem, ktery neskoncil dijonskou horcici.
K tomu snad jen to: Zoufalí lidé dělají zoufalé věci.
Tato vláda je už asi hodně zoufalá.
Nejsem si jistý, že adjektivum zoufalá je pro tuto vládu nejpříhodnější. Slova dementní, zaprodaná či vlastizrádná na ni sedí mnohem víc.
Zasraná!
Re: Sk
To máte těžké!
Když si ta česká sebranka nechce ráda připlácet za demokracii, jak nám navrhovala soudružka Dvousvetrová!
To je pak s takovým materiálem těžké…
Neřekl bych, že je zoufalá. Ona je takový předskokan. Přijde otevřený PROTEKTORÁT: UK/US, Brusel, Německo.
všeho do času
NEPŘIJDE
Jen aby to nebyla otevřená zlomenina charakteru…
Teda měl jsem za to že je to glukóza – cukr hroznový, a nikoliv fruktóza, (za naších školních let cukr hruškový)…
Re: JzP
To furt říkám, že jste rozežranej!
Ještě si bude vymejšlet! Tohle ne, támhle to taky ne-éé!
Buďte rád, že máte co chlemtat!
Jen počkejte, až na vás přijde loupežník! Totiž Stanjura!
Tož já nesu tak blbé abych platil jakémukoliv lópežníku za gořalu. Taq glukóza je furt to co zkvasí anebo také to co kurví cévy při cukrovce a fruktóza je zase jiná hexósa – cukr. Dokonce snad má mít větší sladovost.
sladovost = sladivost.
Vylisoval jsem před 3 lety hrušky a vypil najednou 2 litry moštu. Svíjel jsem se asi 15 minut na zemi, než po 2 Espumisanech začlal vycházet prd o délce 20 minut. Hruškový mošt už nikdy.
Lisovaná jabka:
https://imgway.cz/dfVD/A031BFEB-FE99-4C27-BDEF-0277E74C154C.jpeg
Ten matroš i konstrukce je parádní, ale jak se to ovládá ?
Nevidím tam žádný závit, páku, jen ty pitomé čepy a závlačky…
Možná je mezi podstavcem a košem (miskou) hydraulika …..
Bude to tenhle http://www.vares.cz/product/lis-na-ovoce-nerez-hydraulic-18l2t-puvodni-cena-11-120-usetrite-1-456-kc-659/ a dole je hydraulika.