Dnešní článek bude o čtvrteční demonstraci, na které jsem nebyl… Aneb, jak hodnotit něco, co jsem neviděl na vlastní oči, že? Během práce jsem se díval na přenosy a včera jsem zkouknul všechno, co bylo k dispozici. Zároveň jsem vyzpovídal několik čtenářů, kteří tam byli. Přesto vás prosím, abyste při čtení dnešního textu měli na paměti, že jsem tam nebyl a mohl jsem snadno nevidět důležité detaily.
Účast velmi slušná. Odhaduju to tak na 35 tisíc lidí. Upřímně, tolik jsem jich nečekal. Počasí pod psa, pětikilometrový pochod na Kavky… žádná legrace. Původně odhadovaný čas, že se od 15.00 bude mluvit před Českou televizí, byl velmi optimistický. Začalo se o dost později. Bylo avizováno sedmnáct řečníků, takže demonstrace končila až za tmy.
Jinak to bylo jako obvykle. Spousta českých vlajek, organizace víceméně klapala a nikomu se nic nestalo. Provokatéři by se našli, ale jak chcete provokovat lidi, kteří jsou celý život zvyklí, že se jim nějaký pražský hejhula směje do obličeje, poučuje je, co je správné a přitom by bez jejich práce do týdne zdechl jako pes. Pravdomluvní novináři se hodně snažili účastníky démonizovat, ale dokázali jen jediné – najít pár lidí s kulichy v národních barvách, které nebyly poskládané podle české trikolory. Prostě byla to normální nenásilná demonstrace a i když se mééédia snažila, démonstraci z toho neudělali.
A tady bych se rád pozastavil. Hele – to je hrozně hezké, že už čtyřikrát se podařilo do Prahy dostat desetitisíce lidí. Ale jsme přesně tam, kde jsme byli po první demonstraci. Slyšeli jsme spoustu nových řečníků, slyšeli jsme spoustu dobrých projevů, ale nic z toho neplyne. Láďu Vrábela do vysílání nepustili a předpokládám, že ani nikdo neočekával, že by se to podařilo. A tak si všichni opět řekli, že se musíme semknout a pak se šlo domů.
Nazval bych to sametovou pastí. Aby se u nás dalo demonstrovat, musí to být nenásilné. První zapálené auto či roztříštěná výloha by znamenaly okamžitý pokles sympatií. U nás se prostě křičí, že máme holé ruce. Bojuje se intelektem, šermuje se argumenty a fakty, hlavnín zbraní je nabroušený jazyk a pohotovost. Ale… první zavřená branka znamená konec. Za plot se prostě neleze a i převrácená popelnice je vlastně už za hranou.
Dodnes nechápu, proč tehdejší komunistický režim prostě nenechal lidi, aby se vykřičeli. Aby si pětkrát, desetkrát přišli, pohádali se o zásluhy, vznesli kupu požadavků a kdyby sáhli k násilí, tak by je jejich spoluobčané sami odsoudili…
Ano, já souhlasím, že se musíme semknout, držet pohromadě a zajistit, aby nás bylo víc jak polovina a potom bude mít takový protest legitimitu. Ale nebudu předstírat, že nevidím, že se dřív udemonstrujeme, než budeme mít sympatie 50ti procent populace.
Na první demonstraci se mluvilo o nátlakových akcích. Ale jediné nátlakové akce se objevily mezi organizátory navzájem. Jednota z první demonstrace vzala rychle zasvé. A kdybych byl český podnikatel v posledním tažení, který brzy zavře a říkal bych si, že za poslední peníze pošlu svůj kamion, aby zablokoval Jižní spojku, tak bych si to sakra rozmyslel, kdybych věděl o té nejednotě. Nechtěl bych něco takového udělat a pak zjistit, že jsem globalistická struktura, protože jsem se někomu znelíbil a vlastně ani nevím komu a za co.
Podle mě to byla právě tato nejednota, která zařídila, že vláda dostala už čtvrté poslední ultimátum. Demonstrace jsou na české poměry velké, ale ne dost velké, aby někomu dodaly odvahy provést skutečný nátlak. A ti, kteří mají nátlak přímo v popisu práce – odboráři – ti se sešli v tak malém počtu, že přemýšlím, jestli by neudělali líp, kdyby Středulu poslali zpátky do Aspenu.
Karolína Stonejková to popsala správně. Jsme v situaci Milionu chvilek. Je hrozně hezké udělat manifestaci, ale teď už všichni vidí, že činy nenásledují. Že sice existuje vize, ale žádný plán. Ano, stačilo by do ústavy napsat šest vět a všechno by mohlo být jinak, ale nikdo nezná cestu, jak toho dosáhnout, aby se tam těch šest vět dalo napsat. Ano, stačily by volby bez pětiprocentní hranice pro vstup do sněmovny a s jedním volebním obvodem. Ale jak to udělat, aby to takto mohlo být? Jsme v sametové pasti. Všechno musí být nenásilné, ale tím pádem se nic nedá udělat. Hradby prý někdy padají pouhým křikem… ale už se to hodně dlouho nestalo.
Na druhou stranu – energetická chudoba, drahota, inflace a válečné štváčství vlády jsou mnohem silnější důvody protestovat, než Čapí hnízdo. A také je to vidět. Poptávka po demonstracích je tak velká, že lidé přijdou i v dešti a zimě, i když jim musí být jasné, že se brány České televize neotevřou. Přicházejí, protože nelze jinak.
Poptávka je tak velká, že pokud tento rebus někdo rozlouskne a přijde s nějakým nápadem, jak zvětšit nátlak na vládu, tak si všechny získá pro sebe. Ne, už nejde o to, co se má udělat, aby byla levná energie, teď už jde o to, jak dosáhnout toho, aby to někdo vůbec udělat mohl. Jak znovu vyděsit vládu k akci? Jak zatlačit na poslance, aby měli chuť vyjádřit vládě nedůvěru? Jak rozbít tu pětikoaliční jednotu? Jak sakra prolomit tu sametovou past?
Jak dosáhnout toho, aby lidí na demonstracích přibývalo? Jak dosáhnout toho, aby demonstrace dodaly odvahu lidem, kteří mají prostředky k nátlakovým akcím? Jak z davu udělat lid?
Jedinou skutečně nátlakovou akcí bylo, když v Otrokovicích lidi volali na Fialu, že je zmrd… Ostatní skončilo ve stádiu pokusů – udělat vládě z voleb zabíjačku, dostat ze senátu Vystrčila… ne, nebylo to úplně bez výsledku a Zwyrtek Hamplová s Kovářovou jsou podle mě slibná cesta a každopádně by měly být na pódiu. Drze bych řekl, že další pokus o nátlak by mohla být volba prezidenta… ale jsem spíše skeptický a osobně mě nenapadá, jak toho dosáhnout. Teda kromě taktické volby menšího zla…
Jinak zatím může být Péťa v klidu. Nestalo se nic, co by ho donutilo s námi jednat. Není nic, co by mu opravdu stálo v cestě. Není žádná občanská neposlušnost, nikde nestojí vlaky, doprava v Praze kolabuje z přirozených příčin, žádný lidský řetěz kolem Strakovky není. Ani ten hnůj tam nikdo nepřivezl… Poslancům zatím nikdo nenosí do kanceláří svoje faktury a tak henty lidské příběhy zažívají jen úředníci na pracáku.
Ale lidé přicházejí.
Neodradilo je, že to bylo už počtvrté bez výsledku. Neodradilo je, že se zatím nic nezměnilo. Neodradil je výsměch ani řeči, že je to zbytečné. Lidé přicházejí, protože nelze jinak. A stejně jako já přemýšlejí, jak to zaonačit, aby se něco změnilo, protože něco se prostě změnit musí. Dokud je o co bojovat, tak se bojovat prostě musí, i když je to někdy neumělé a i když jsme víc jak sedláci u Chlumce, než jak Husité u Sudoměře.
Jedna věc je ale podle mě jasná. Kdo teď bude schopen na kterémkoliv pódiu při kterékoliv demonstraci kteréhokoliv uskupení přijít s použitelným a smysluplným krokem, ten si získá všechny. Kdo bude schopen vymyslet o trochu víc, než jen další ultimátum, kdo vymyslí, jak dělat nátlak a zároveň se vyhnout sametové pasti, ten bude lídr. Ten bude v čele.
Dav už by byl. Své mluvčí už má. Už se čeká jen na toho, kdo přijde s použitelným nátlakem. Kdo zařídí, aby se z davu nestal lid jen na dvě hodiny při demonstraci, ale kdo to udrží i další dny a týdny poté. Poptávka by byla. A já budu pořád dokolečka apelovat na to samé – velkou společnou demonstraci všech. Jedno datum, jedna pozvánka, jedno pódium a pro mě za mě deset pořadatelů. Tam je podle mě největší šance. Čekáme na lídra.
Letos v lednu měl v hospodě jeden člověk knihu „Jakešovo Gestapo“, která na víc než 300 stranách rozebírala listopad 1989, velmi do detailů…
Asi mi Bůh pomohl, protože jsem tu knihu namátkou otevřel, zapíchl oči do stránky – nudný odstavec, a hned následující odstavec byla ta nejdůležitější věta z celé knihy, ani jsem už nemusel číst ten zbytek…
Ta věta zněla:
V pondělí 27. listopadu 1989 potvrdila prohru komunistické moci generální stávka.
Bez toho, abychom přesvědčili dělníky a rolníky i na venkově se to nedá změnit. Nemůže Náměstí, ani kdyby tam bylo 100 000 lidí – tedy 1% naší populace, změnit Režim – to přesně se stalo na Majdanu. A pokud by toho navíc dosáhli ti nej-agresivnější, tak ten jejich nový Režim bude přesně takový, agresivní…
Tudy dobrá cesta nevede…
Vrábel má pravdu v tom, že je napřed třeba přesvědčit většinu lidí, aby se něco změnilo k lepšímu…
Sorcha cituje nějakou studii, že na Změnu je potřeba prý aspoň 3.5% obyvatel
https://www.whatdoesitmean.com/index3979.htm
https://www.whatdoesitmean.com/dus26.jpg — non-violent protests are 2x more likely to succeed…
A svou troškou k tomu třeba také přispěji:
https://pi-alpha.org/v-ct-lzou
V době, kdy jsme od ČT přes Vyšehrad šli na Národní, byl na Slunci zobrazený nápis: „ČT Lže“, a další den „ČT je zlo“… Takže jsem o tom napsal článek, kde to vysvětluji… Uvidíme, možná to zas trochu lidí pomůže probudit… Kdyby měl takový dosah, jaký by si to zasloužilo, změnilo by se tím dost…
πα½
Myslím, že odkazů je málo. Být jich sto, tak už ani diskuse nikdo číst nebude.
Zakladatel evidentně ví co dělá…
Nenásilí bude do té doby, dokud bude co do huby a plyn.
Nemám moc co dodat ke svým minulým komentářům zde o přímé úměře počtu účastníků akcí a mírou lezení tlustého do tenkého (nakonec tento základ opentlují mnozí další) a rozepisoval se o tom i Mr.Vidlák. K procházce k tv jen tolik: byl jsem tam a je mi jedno, kdo to pořádal vzhledem k mým dlohodobým zásadním výhradám ke zpravodajství a publicistice -demagogické, manipulativní a dezinformační; také myslím, že i v případě jiných akcí účastníci primárně vyjadřují svůj odpor k současné vladě a nehledají chlup na dlani organizátora. K výběru vystupujících mohu mít x připomínek, ale podstatné věci tam zazněly, a to především vystoupení plk.Wagnera a shrnutí vývoje jeho žaloby na mnoho původců zablokování jeho webu Exampro (link na jeho žalobu jsem dával do Přehledu, kt. posílám svým abonentům a na moji nabídku na její začlenění na tento web pan Nula nereagoval, naopak mne párkrát smazal – to jen pro info). Osobně mne mrzí , že pan Wagner (jeho vystoupení je možno najít zde: https://www.youtube.com/watch?v=RLioUrjjvaw) není mezi sympatizanty a odborníky spd, ale neznám samozřejmě důvody a pozadí; takových odborníků, kteří se angažují jinde s rizikem, že se ony subjekty do psp nedostanou a jen drobí tah na branku, je mnohem víc. Ironií bylo, že mne a mého kamaráda okolo 16,30 oslovil velmi mladý redaktor a cca 55-60letý kameraman s profi přístrojem, jejich označení, bylo-li nějaké, jsem si nevšiml a bohužel jsem nikoho nepožádal, aby rozhovor natočil pro případné porovnání, kdyby se to někde objevilo, což jsem už během hovoru, vzhledem ki tomu, co jsem mu říkal, opravdu nepředpokládal.
ještě něco
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11447105/Rishi-Sunak-arrives-Kyiv-visit-Ukraine-Prime-Minister.html
Tohle není možné Vladimírovi ze Zvědavce „neukrást“…
Dežo se v zime zobudí a v byte je pekne teplo.
Chytí radiátor – je horúci.
Pustí vodu – tečie aj teplá.
Pustí plyn – plyn ide.
Rozrušený Dežo kričí: „Aranka, vstávaj! Komunisti sa vrátili!“
Komunisti taky ušetřili. Topná sezóna od 15. října do 15. dubna a víc ani ťuk,plus 1 den v týdnu netekla teplá voda, děs,když to vyšlo na sobotu. A po půlnoci jste se úsvitu teplé nevykoupal.
Asi jak kde. Ale je fakt že v zimě, v noci musela se nechat voda odtéct, než tekla teplá. Když se nikdo nekoupal, v noci to co bylo v trubkách vychladlo. Tedy dokud jsme nenechali trubky na teplou zaizolovat.
A teď „v zimě, v noci“ nemusíte?
vy jste zila na samote u lesa?!? protoze to co opisujete nebylo bezne ani v sedesatkach.
btw. jakou mame topnou sezonu dnes? topit v rijnu a v dubnu bych setrenim nenazyval, spis rozmazlovanim
Jestliže třebas v květnu (i v další měsíce) bylo chladné období a byla tři dny po sobě průměrná teplota méně než 13°C, začali topit. Takže žádné „víc ani ťuk“.
Jeden den v týdnu netekla teplá voda? To jako každý týden? A prozradíte, kdy a kde to bylo?
A dovětek?
Aranka a zajtra iděm do roboty!
No, začleňovat bolševik uměl. To se mu musí nechat.
😀
Počkáme, co řekne pan president usa
https://m.youtube.com/watch?v=nfiU2DXuGxg
Nohavica opět skvělý. Díky, Ládiku!!!
Stoji za precteni, vyroky ukr. generala ze do jara to zarucene vyhraji. Pripomina mi to vubec posledni zpravu nemeckeho rozhlasu : „Pod nepratelskymi letadly se nenachazi zadne risske uzemi“. 😀 https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-valka-skonci-do-jara-pristiho-roku-tvrdi-kyjev-40414965#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=8&utm_campaign=abtest207_zavirani_clanku_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Ukrajinci vyzvali, aby přemýšleli o odchodu ze země, aby ušetřili energii
Ukrajinci by měli zvážit odchod ze země, aby pomohli šetřit energii, řekl šéf největší ukrajinské soukromé energetické společnosti.
Ruské raketové útoky způsobily zmatek na ukrajinské energetické síti a úřady varovaly, že Kyjev by mohl čelit „úplnému odstavení“ elektrické sítě, jakmile nastane zima.
S klesajícími teplotami a prvním sněhem, který v hlavním městě napadl začátkem tohoto týdne, úřady spěchají s obnovením dodávek elektřiny v celé zemi po jednom z nejtěžších bombardování ukrajinské infrastruktury od začátku konfliktu.
Maxim Timčenko, výkonný ředitel energetické společnosti DTEK, v rozhovoru pro BBC řekl, že ukrajinská elektrizační soustava se s každým ruským útokem stává méně spolehlivým.
Klíčem k udržení chodu je snížit spotřebu elektřiny, řekl Timčenko. Řekl:
Pokud najdou alternativní místo k bydlení na další tři nebo čtyři měsíce, systému to velmi pomůže.
Řekl, že Ukrajinci by měli odchod ze země vnímat jako způsob, jak své zemi pomoci vyhrát válku proti Rusku.
https://aftershock.news/?…
No servus, dopadnu jak Ovcacek, budu si muset vzit nakou ukrajinku 😀
Nebyla by to bigamie?
Definice bigamie :
to je stav, kdy má muž o dvě ženy více, než je rozumné.
A trest za bigamii: dve tchyne (pokud nenajdete svolne sestry).
Třeba o to jde. Rozsáhlé území,kde se pletou lidi. Tak pryč s nimi a pak to privatizovat.
Když jim dodají co slíbili… viz poslední
Zelc má tajný plán vítězství – vláká ruské vojsko do Kujeva, a tam všichni umrznou a pojdou hlady
Medvěděv udělal Polsku gesto!
Nabídl Polsku protiraketovou obranu S 400, aby se mohlo chránit proti raketám z Ukrajiny.
Tak to jsem zvědavá na polskou reakci. Výborné gesto!
Medvěděv je zlomyslník, dnes jsem i četl, že Erdogan chce opustit mírovou firmu NATO, myslím, že to bylo na knize ksichtů, ale nemohu to ověřit, třeba to bylo fake.
Hlavně se divím, že Poláci nemají Patrioty. Vždyť přeci S400 jsou fůůj.
Z Erďi panuje hořké zklamání. Druhá největší armáda v NATO a koketuje s Putinem. Dareba jeden.
😀
Turky drtí velká inflace a taky pocit z toho, že si připadají jako rohožka USA a potom to hrají na všechny strany. Taky nepodařený puč, kdy Putin varoval Erdogana, aby opustil nějaké letovisko, že ho tam letí odstranit vrtulníky části armády a nedořešený Gülen, který je furt pod ochranou Američanů.
OT2
“Ruský voják nedokázal udržet svůj jazyk na uzdě, když obhlížel následky úderu ukrajinské střely HIMARS, která zasáhla jeho nákladní automobil Kamaz. Zásah poničil celou konstrukci, kapotu i podvozek auta” (idnes).
Tak ukrajinci už vyrábějí himars… nebo český novinář opět lže.
Re: Ládik!!!
Řekl bych, že pro soudruhy z iděs-u je HIMARSem každý raketomet, lhostejno čí výroby.
Jinak co jsem četl, Ukři pomalu přecházejí s výrobou munice na ráže NATO. Sovětské střepy buď dosluhují, anebo jsou po smrti.
OT
Tohle není žádná sranda
na Tchajwanu pošla panda.
V senátu je koutek smutku
vystrčil si pozval hutku
ať mu hraje písně teskné.
Po tvářích se celý leskne
hutka mocně kvílí.
Dostal medaili.
😀🐼
odjinud
V důsledku daně, už francouzský Auchan prodává své obchody maďarskému vlastníkovi – tedy odliv dividend do Francie z Auchanu z Maďarska skončí, a zisky se budou danit v Maďarsku.
https://www.michalapetr.com/
Vidlaku, Cesi NIKDY nebojovali. Tak proc by meli ted bojovat za zmenu pomeru? Vzdyt voda tece, nikdo doma nemrzne, v nakupnim kosiku je porad nejaky nakup, pivo je stale levne, tak proc by meli bojovat??? Navic ta NEJEDNOTA a RUZNORODOST ZAJMU “ alternativy” je neprekonatelna. Kazda “ alternativa” ma sve zajmy, nikdy se na nicem nedomluvi, takze zmena je nemozna. Pockame si az prijde zmena z okolnich zemi, drive se u nas nic nezmeni a nepohne. Nemame na to “ koule”. Fialova vlada lid naprosto ignoruje. Nicmene ja na demosku 26.11. ve 14:00 na Letnou prijdu.
Češi bojovali, a dost intenzivně, – zkuste si dohledat detaily – dějiny totiž nezačaly včera…
P.S. Samostudium nikdy nikomu neuškodilo, vám pomůže zcela jistě…
Re: Lentillka
No teda! Vy mne doslova děsíte!
Povídejte, přehánějte!
Milé děti,
povídám, povídám pohádku, kterak český knedlík zabil DRAKA!!!
Chramst, bulisy, bulisy!
😉
A protože jste nejkrásnější, tahle verze je dárek pro vás…. (trošku to trvalo, … 😉
https://www.youtube.com/watch?v=3052CYBxtRA
Lentilko prosim pouc me. Rad to prijmu.
https://web.litterate.cz/svet-podle-alefa-lochneska-demokracie-a-fialky/
Lentilko a jeste doplnim drobnou poznamku. Dnes jsem se ucastnil perfektni prednasky o obetech ceskych pilotu v Britanii za 2.sv. valky. Cekam jakymi informacemi me poucite. Rad bych se dozvedel jak nas narod zmenil chod vlastnich ceskych dejin na zaklade VLASTNIHO presvedceni a impulzu. To jak jsme se mi cesi zachovali k te hrstce odvaznych pilotu po navratu z Britanie vam nehodlam vysvetlovat. Ted uz zbyva jen si zvolit za prezidenta estebaka Babise a pak muze zacit revoluce po cesku.
Slyšel jste někdy tohle?
https://www.youtube.com/watch?v=elskCac9wSI
😀😀😀lentilko preji vam hodne stesti. Vice casu vam uz neobetuji. Hezky den.
Hlavně nezapomeňte na to samostudium – blábol typu „Cesi NIKDY nebojovali.“ by mohl být dobrým mementem… 😉
tak ty tady stracis cas? ja myslel ze ti za to platej!
Pár poznámek.
1. My Češi, ne „mi cesi“. Mimochodem, s takovým přístupem k češtině nemáte morální nárok o českém národu hovořit v 1.os.č.mn.
2. Hanebné chování k našim pilotům v Británii nejde na vrub českému národu, nýbrž tehdejší věrchušce. To je dost rozdíl, a mimochodem tady vidím zřejmou paralelu s dneškem: ani dnešní věrchuška nereprezentuje český lid.
3. Estébák Babiš není žádná výhra, ale zdaleka to není dno tuzemské politiky. Pávek, Danuše Nerudo-Čaputo, Fišer,… mají ke dnu daleko blíž, snad se ho i dotýkají. Nikterak nejsem Burešův fanda, ale do středověku nás spolehlivě vede Fiala. Zatímco Bureš sice doma a v bruseli hovořil odlišně, ale středověk pečlivě obcházel.
4. Pozdravujte svého řídícího důstojníka, že mu vzkazuju co nejponíženější čest práci, a ať konečně pošle někoho argumentačně vybaveného.
Také něco pro vás…
https://www.youtube.com/watch?v=2Aw3dnq1XHU
Netuším, jak je to moc reálné, ale ta hra je docela hratelná…
Nepochopil jsem.
Souhlas!
Myslím, že chování k britským pilotům mělo do jisté míry důvod. Začala studená válka a nepochybuji, že alespoň pár z nich se nechalo získat britskými tajnými službami k další spolupráci. Znali jazyk, měli příslušný výcvik v britské armádě, byli inteligentní, zocelení bojovými zkušenostmi atd. Byla to prostě blbá doba zejména západní mocnosti začaly hrát hru na špiony a tajné agenty.
Jo ta doba byla silena a chovani naseho naroda k te hrstce odvaznych chlapu bylo jeste silenejsi. Nesoudim, jen konstatuji.
Ale no tak. Bylo to všude stejné, někde i mnohem horší. Jen má západ mnohem dovednější a propracovanější propagandu a schopnost vše ukrývat. A neřádí mu tam „opozice“ placená z východu: https://www.theguardian.com/politics/2006/apr/03/uk.freedomofinformation
Fakt nesnáším tuhle jednostrannou propagandu o zlém východu a hodném západu.
To jste me spatne pochopil. Nikde nic o hodnem zapade a zlem vychode netvrdim. Zkuste nekdy navstivit prednasku p Daniela Svece.
To je nějaký co propaguje zlé Čechy?
Ale kde pak. Vykaslete se na predsudky a domenky a presvedcte se Sibylo.
Ale ano, to nerozporuji. Jen odmítám akceptovat, že to bylo v souladu s názorem celého národa, jak píče ten truhlík: mi cesi.
😂nenech se vtahnout do toho curbesu. Dopln si vzdelani. Alternativa neni schopna najit spolecneho jmenovatele. Proto je to tak jak to je. Dustojniku. 😂😀😀…je to marny,je to …
Vzdělání? Ty víš, co to je vzdělání? Nepoužívej slova, kterým nerozumíš.
Ceska armada bojovala naposledy na Bile hore. Co byli zoldaci Moravskych stavu. Kteri byli Nemci 😀
Celá ne, ale co třeba odpor Místecké posádky (Czajankovy kasárna) v roce 1939? Kdy je Němci nechali odejít domů jako gesto úcty k bojovníkům? A pak formování Čs. oddílů v SSSR?
Ale pravda – oficiální armáda to nebyla. [;>))
Však jsme taky tu českou armádu měli jen chvíli,20 let. Před tim to bylo Rakousko Uhersko a pak Varšavská smlouva a té se každý bál,mír byl 40 let.
…Teď nastala chvíle pracovníka z kantýny, jeho bílá košile posloužila jako bílá kapitulační vlajka. Tak skončil hrdinný boj třetí roty proti německým okupantům. Naši zajatí vojáci nebyli naštěstí za tuto aktivní obranu nijak perzekuováni a po několika dnech držení v kasárnách je Němci propustili domů.
Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/bitva-o-czajankova-kasarna-14-brezna-1939.A190313_123904_vojenstvi_erp
Češi bojovali i na podzim 1938. Nejen proti teroristům SdF ale i proti SA a SS. Tady na severu (Šluknovský výběžek) probíhala regulérní válka s vyhazováním mostů do vzduchu, trháním kolejí železničnímu pluhy, čs. armáda tu použila obrněný vlak i tanky. Bohužel než se podařilo zpětně dobýt celý výběžek, přišla mobilizace a armádní jednotky se vrátily na linii opevnění, která vede až za Šluknovským výběžkem. A pak nás spojenci prodali v Mnichově a bojovat nám zakázali.
Mám poměrně značnou alergii na tvrzení, že Češi nebojovali.
Co legie, vždyť jen v Rusku bylo několikanásobně víc vojáků než má současná AČR. Vzpomínalo se ti na letce, ale na zapadě bojovali i pěšáci a tankisté u Tobruku a Dunkerque. No a o armádním sboru na východě není snad třeba ani mluvit, připomenu třeba osvobození Kyjeva, karpatsko dukelskou operaci, osvobození Liptovského Mikuláše, Martina, přechod Velké a Malé Fatry, osvobození Ostravy. K tomu přidejme ještě SNP a pražské povstání.
Každý kdo řekne, že Češi (a Slováci) nebojovali, by měl dostat facku za každého, který ten boj zaplatil životem.
Souhlas.
A jedna OT o polských dovolenkářích.
Hezky za umělého osvětlení a zatepleném spacáku.
https://twitter.com/Minister_Prawdy/status/1593639092046241793?s=19
Opravdu si pořád myslíte, že Babiš je něco jiného než Pávek a Danuše?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-prezidentske-rusove-musi-vedet-ze-jsme-pripraveni-se-branit-rika-babis-219592#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest207_zavirani_clanku_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Bránit se proti vrahům z Volstrýtu (copyright Jasánek)!
To si snad nikdo nemyslí, já se přiznám, že jsem si naopak po volbách myslel, že pětikolka nebude tak děsná jako Babiš a spol, i když teda asi jen týden :). Vidlák je Burešův „fanda“, i když to popírá :D, ale zmiňuje se o něm snad v každém článku (byť nepřímo). To, že v něm vidí menší zlo svědčí o jeho nenapravitelném optimismu. Nicméně jsem přesvědčen, že nic jako menší zlo neexistuje. Je to podobné jako s pravdou, není žádná menší pravda, buď je to pravda, nebo je to lež. Ale chápu to, ono je těžký si přiznat, že v tomto směru není žádná lepší varianta.
Tou poslední větou jste vysvětlil postoj k Babišovi. Jeví se jako o chloupek menší pohroma, než zbytek peletonu. Je mazaný jako liška, zcela prost jakékoli ideologie, tím se liší od těch ostatních. A také tím, že za ním stojí nějaký výkon. Rozhodně není salónní kecálista závislý na teplé sesli.
Je jediný, kdo má šanci porazit kandidáty pětihnusu.
K tomu, aby je porazil, musí vybojovat vítězství nad jejich loutkovodiči.
Kdo myslí…
Vím. Babiš vybudoval Agrofert. Pavel se v armádě ukázal jako prakticky použitelný, a stejně jako od „soudruhů“ tak i od „demokratů“za Louží je dobře hodnocený. Oba něco dokázali. Plus bonus za to, že jsou chlapi. Ostatní uchazeči jsou daleko za nimi. Za použitelnou kombinaci, ze známých lidí považuji Pavla jako prezidenta, Babiše jako předsedu vlády, nebo Paroubka jako předsedu vlády a Babiše jako ministra financí. Neměl bych problém dokonce ani s Kalouskem, třebaže TOP nevolím. Paramentní IQ jeho odchodem kleslo. Tak jako politika, i volba politika je umění možného.
Koho nevolit? Nevolit nikoho kdo mimo politiku nepředvedl nic významného užitečného, ani v něčem dobrého jenže fachidiota, především nevolit životního ztroskotance, předstírajícího že je spasitel, a který v politice vidí poslední existenční příležitost.
Nehledám spasitele, jen někoho jakžtakž přijatelného. S vědomím, že domácí poměry závisí na vnějších, že zdejší skladba obyvatelstva a kultura jsou jaké jsou, a jsou v horizontu lidského života nezměnitelnou daností. A že své poměry mohu zlepšit všednodenní přičinlivostí více než čímkoli jiným.
Teď jste mě dostal!!!!!!
Pavel se ukázal jako použitelný. Pro Pentagon jistě.
😎
Kdepak, je použitelný v jakékoli loutkohře. A může hrát i několik protikladných postav, možná by mohl hrát i princeznu současně s rytířem sledujícím boj prince Bajaji….
Zelenýho mozka nebrat
Vy jste skutečně přesvědčena, že má mozek? Prozatím prokazoval pouze dutou rezonanční „nádobu“.
Třeba tak miluje pana Zeleného, že si nechal udělat na mozku zelený přeliv. Zelené číro by vypadalo v jeho případě fakt blbě.
🤔
Lentilko, tak to mi nenapadlo.
🤣🤣🤣
Ad Schumacher.
Fakt se Vás nechci dotknout, ale co dokázal P.P., kromě své „zářné“ kariéry? Čemu a komu kdy prospěl? Je to člověk, který přísahal jednomu režimu, aby pak přísahal opačnému. Ten podle mne žádný chlap není, když své chyby neumí ani přiznat. Je jako vosková figurína (připomíná mi malé dřevěné vojáčky, se kterými si hrál můj kamarád, když nám bylo asi pět let). Naprosto stejný projev jako pohřebák Fiala, taky jen prezentuje prázdná, naučená slova, která jsou jen balastem bez obsahu, natáčení hlavy do naučeného postoje, bez špetky zamyšlení, bez kousku lidství. Jak vycvičený robot. A navíc – zelený mozek. To si snad nezaslouží ani takový národ, jakým jsme my.
Když čtu váš názor, jak by vám nevadil Kalousek, největší asociální politická krysa, která nebýt toho, že se ji podařilo vyhnat od koryta, přivedla by tuhle zemi k bankrotu….napadá mne jen, že si ty příšerné vlády snad zasloužíme. Co tehdy chybělo? Přece nemáte tak špatnou paměť…
Víte, až my voliči začneme hledět na lidské (ne)kvality jednotlivých adeptů na politiky, až si začneme všímat toho, jestli vůbec mají ti lidé nějaký charakter, až přestaneme zapomínat, čím dotyční kdy uškodili a čemu se zpronevěřili, nebo ignorovat jakým způsobem se prosazují k moci, pak teprve se přiblížíme k volbě, které nebudeme muset po pár měsících litovat. Nemusíme hledat politika svatého, ani „vyznávajícího“ nějaké extra hodnoty, ale člověka, který už dokázal, nebo dokazuje, že je pevný sám v sobě, který se nebojí a můžeme mu díky své paměti jeho historii věřit.
Omlouvám se za dlouhý elaborát a přeji dobrou noc 🙂
Tohle bych klidně podepsal, výstižné 🙂
Hezký zbytek dne 🙂
I volba je uměním možného. Nikdo lepší v nabídce politického supermarketu není. Nesdílím lidovou hysterii vyvolávanou tu proti tomu, tu proti jinému. Můj pohled a hodnocení jsou odlišné. Uvažování Sparta nebo Slávie…je mi cizí. To je uvažování, pokud lze označit za uvažování, Bandar – lógu. Jen vzpomeňte,nemáte-li vypláchnuté mozky, například na Václava Havla. Jednou to byl „náš milovaný Havlíček“, pak „zrzavej skřet“… A tak je to se vším. Zaslechnete bubínky,píšťalky, a budete mašírovat za někým jiným. Koho zítra, pozítří, budete vyvolávat, že do koše?
Kterou další vládu budete podle pokynů z pódia a roztleskávačů vyzývat k demisi? Ve stejných kargokultických kulisách, ve stejném aranžmá, jen s jinými herci. Znovu a znovu zaplanete v návalu krátké euforie fataskních představ abyste propadli do deprese a navzájem se vinili kdo za to může, dělili se do frakcí a kaceřovali každého kdo právě nemá stejný názor jako vy.
Ad Schumacher
Už moc nepíšu, s tím Kalouskem jste mne tedy vyhecoval. Nemůžu si pomoct, ale z Vašeho psaní pořád cítím jakési čekání na to, jak se rozhodnou ostatní a vyčítání, že jednou proti tomu, jindy proti jinému. Proč to řešíte?
Přece závěry si dělám podle svého rozumu, objeví-li se nové skutečnosti, zařadím si je do svých puzzle a podle toho teprve hodnotím. Může si psát a říkat kdo chce co chce, ke změně názoru mne musí napřed přesvědčit, že má pravdu on.
Jaké bubínky, píšťalky, když zvažuji podle faktů a činů? Napsat, že je někdo zrzavej skřet, vypovídá víc o autorovi toho sousloví a proto mne to nezajímá. Stejně tak u PP dnes hojně používané „charisma“. Tam stačí si zjistit, co taková slovní „zástěrka“ znamená (když to nevíme) a zjistíme, že ho tak označují proto, že nic jiného o něm prostě říct nemohou, chtějí-li vynechat to, co i on tají. Co je pro jednoho charisma, pro druhého může být mnohem výstižněji voskový panák.
Na demonstrace se chodí proto, že je fajn vědět, že nejsem se svým myšlením a názory sám, že vespolek jsme silní. A možná se budete divit, ale klidně bych šla příště s jinými „herci“ budou-li jejich názory a pohled na svět podobné mým. Ty mluvící hlavy se můžou měnit, důležitý je směr a cíl.
Vyzývat k demisi budeme každého, kdo se bude k lidem chovat stejně, jako současná vláda. Ta skutečně vytvořila mustr a jestli doteď spousta lidí nevěděla „proč“ demonstrovat, tak teď vědoucích je a bude čím dál víc.
Ještě k hodně diskutovanému důvodu, proč to ti lidé a odborníci na podiích dělají. Prý se cpou na „prkna, která znamenají slávu“ z kariéristických důvodů. Jít v dnešní politické situaci na václaváckou tribunu je přitom sebelikvidační. Ti lidé si nejspíš jsou vědomi, že je to při této vládě může stát kariéru, příležitosti nějak se realizovat, možná i existenční jistoty. Že budou vystaveni lžím a dehonestacím a přesto nám chtějí otevírat oči a pomáhat se spojit. Za to jim patří dík.
Tak tu to máte
https://www.bbc.com/news/world-europe-63687045
drancovanie Indie mu asi nevadilo 🙂
hmm
https://www.bbc.com/news/uk-politics-63646635
Tato část článku podporuje vše co jsme tu onehdy probírali
„V úterý na otázku, zda by udělal totéž, řekl pan Sunak novinářům: „Myslím si, že Čína jednoznačně představuje systémovou hrozbu – no, systémovou výzvu – pro naše hodnoty a naše zájmy a je nepochybně největší státní hrozbou pro naše ekonomické zabezpečení“.“
ach jo
Jen bych dodal, ze podle nedavneho pruzkumu 60% populace veri, ze se do roka zlepsi jejich financni situace.
Kde se toto presvedceni bere netusim. Ale pomerne jasne to odpovida na otazku proc zatim(sic!) nemuze byt mozne neco zmenit demonstacemi nebo dokonce volbami. Zatim.
„… podle nedavneho pruzkumu 60% populace veri, ze se do roka zlepsi jejich financni situace.“
Asi se ptali v ČNB …
Pro všechny, kteří si myslí, že máme času nazbyt, jsem připojil k pozornému přečtení 8 odkazů, což však bylo zřejmě vyhodnoceno jako spam, a tedy nezobrazeno.
Leda, že by Zakladatel pomohl, bude-li chtít.
Proč osm odkazů?
Pro všechny, kteří si myslí, že máme času nazbyt, připojuji několik odkazů k pozornému přečtení:
https://bornova.pub/2022/globalni-parazite-nami-absolutne-pohrdaji-a-ja-je-cim-dal-tim-vic-chapu/
https://bornova.pub/2022/a-co-jako-budeme-delat-po-tehle-zime/
https://pravyprostor.net/?p=151867
https://www.ac24.cz/-/gates-ukonceme-zivot-nemocnym-kvuli-vysokym-nakladum-na-lekarskou-peci/
https://www.zvedavec.news/vezkratce/19206/
https://otevrisvoumysl.cz/cbdc-rizika-souvisejici-se-zavedenim-centralizovane-digitalni-meny/
https://necenzurovanapravda.cz/2022/11/vyvlastneni-do-hrobu-nemcum-hrozi-megadedicka-dan/
https://necenzurovanapravda.cz/2022/11/v-desitkach-zemi-jiz-zavedli-sledovani-uhlikove-stopy-presne-podle-planu-wef/
.
Pane Haláku!
3 a více odkazů = automaticky spam.
Berte to, prosím, v úvahu.
Zakladatel
Pane Zakladateli!
Všiml jsem si.
Dočetl jsem se až dodatečně, když se mi to nezobrazilo.
Smím poděkovat?
Teprve teď mi došlo:
Vy mi nemůžete zapomenout, jak jsem vás „seřval“ kvůli slovakismu „brát do úvahy“.
Chápu.
Co nadělám, náklonnost zkrátka nevzbuzuji.
Podruhé pro všechny, kteří si myslí, že máme času nazbyt, připojuji další dva odkazy k pozornému shlédnutí:
https://player.odycdn.com/api/v4/streams/free/Fullmich/bd206188e9d387622bcb07267f8edf6cba85d602/5a4012
https://vk.com/video247240800_456239677
.
Potřetí pro všechny, kteří si myslí, že máme času nazbyt, připojuji další dva odkazy k pozornému přečtení:
https://pravyprostor.net/?p=147875
https://pravyprostor.net/?p=151351
.
Počtvrté pro všechny, kteří si myslí, že máme času nazbyt, připojuji další dva odkazy k pozornému přečtení:
https://necenzurovanapravda.cz/2022/11/vanguard-a-blackrock-vlastni-cely-svet-jiz-nyni-vidime-jak-se-objevuje-novy-globalni-svetovy-rad/
https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/media-tri-sestry-jeden-nazor-a-my.A190412_154112_p_zahranici_wag
.