Minule jsem tady spoustě lidí zvednul mandle a pár lidí přiměl k myšlení. Když mi druhý den začali volat lidé, aby pochválili, co jsem napsal (ale řekli to jen do telefonu a nikdo z nich by se neodvážil to říct nahlas), uvědomil jsem si, že je to vzorec chování, který je mi povědomý.
A dost možná, že funguje něco jako řetězení. Havlisté se vymezují vůči komunistům a přebrali chování předlistopadových komunistů (aniž by si to uvědomovali). Alternativa se vymezuje vůči havlistům a přebírá v řadě ohledů jejich chování (aniž si to uvědomuje). Hampl se vymezuje vůči hlavnímu proudu alternativy a s vysokou pravděpodobností přebírá to, co kritizuje (aniž by si to uvědomoval). Jak těžké je podívat se na sebe zvenčí! A jak by to bylo zapotřebí.
Nicméně dnes zmíním citáty tří učitelů Jungmannovy národní akademie, které – snad – vrhají jiné světlo na současné politické dění.
Oskar Krejčí: „V současném geopolitickém cyklu není žádná naděje na změnu.“
Pokud má Oskar Krejčí pravdu a pokud by k tomu nebylo co dodat, pak by jednou rozumnou strategií bylo stáhnout se do soukromí, opevnit se (myšleno symbolicky), vybudovat si nějaké kšeftařské cestičky pro levné palivo a další potřebné věci, a podle možností pomáhat druhým. A samozřejmě se vyhýbat přímému konfliktu s vládnoucí mocí.
Jenže ono k tomu je co dodat.
Ivo Budil: „Na horizontu pravděpodobně rýsuje geopolitická změna, v níž uspějí ti, kteří jsou na ni intelektuálně a morálně připraveni.“
Momentálně naděje na změnu není, ale rýsuje se na obzoru. Budeme potřebovat morální připravenost, tedy odhodlání. Takoví lidé by se nepochybně našli. Profesor Budil ale píše také o druhé podmínce – intelektuální připravenost. Tedy schopnost pochopit, o jak přelomovou změnu se jedná, jakého typu je ta změna, co všechno ta změna umožňuje a jaké konkrétní kroky mají být podniknuty. To je mnohem hlubší než opustit lipskou energetickou burzu. Až někam k jinému společenskému modelu.
Aby nedošlo k mýlce. Ivo Budil mluví o nutnosti připravit se na něco, co je někde na obzoru. Ne o svrhávání vlády, co tu čteme každých pár týdnů.
A do třetice Petr Hampl: Nespokojenost nic neznamená. Od toho je přece vládnoucí skupina vládnoucí skupinou, že se nemusí ohlížet na mínění těch dole. Kdyby se na ně ohlížet musela, pak by byli skutečnou vládnoucí skupinou ti dole a vládnoucí skupina by jenom vykonávala jejich vůli. Jenže vládnou ti nahoře. Mají dostatečné prostředky a dostatečné možnosti, aby se na ty dole nemuseli ohlížet.
To je přesně případ Fialovy vlády a celé liberální oligarchie (nové aristokracie), o kterou se opírá.
Politický režim je ohrožen teprve ve chvíli, kdy podřízená vrstva je výrazně schopnější než vrstva nadřízená. Když je organizovanější, disciplinovanější, má lepší analytické schopnosti, je spojena jasnou ideologií, má vlastní ekonomické vazby, možná lepší vlastní komunikační kanály, vede v praktických dovednostech, dovede lépe bojovat a mnoho dalšího. Pak těm nahoře nepomůže ani majetek ani formální pravomoci. Všem revolucím a jiným velkým změnám v dějinách předcházelo právě to, že těm dole vzrostly schopnosti.
Před pár dny se mě na jednom setkání komunisté ptali, co bych jim poradil. Moje odpověď zněla takto:
Čistě teoreticky, kdyby vedení strany chtělo znát můj názor, řekl bych jim toto: V první řadě se zbavte neustálého soustředění na nejbližší volby. Místo toho investujte energii do budování organizační struktury a do lidí – do jejich vzdělávání, školení a motivace. Až budete mít silnou organizaci plnou schopných a motivovaných lidí, až je budete schopni plynule rozvíjet, až budete umět získávat nové, až budete mít vymyšleno financování toho všeho… pak teprve bude čas vyrazit do voleb. Pak bude mít smysl přemýšlet nad volebním programem, protože budete mít šanci ho realizovat.
Totéž platí pro jakoukoliv politickou sílu.
A jak se pozná, že je ten správný čas pro výstřel z Aurory (myšleno symbolicky)? Mimo jiné pracovních míst. Rozhlédněte se, kolik je pracovních míst, kde člověk musí předstírat, že věří v Green Deal, skvělost EU, povinnost válčit proti celému neliberálnímu světu, 76 pohlaví atd. A rozhlédněte se, kolik je pracovních míst, kde musíte předstírat, že nesnášíte premiéra Fialu, i když ho třeba milujete. Je těch prvních 100x víc? Nebo 500x víc? Až bude víc těch druhých, pak bude režim v takovém stavu, že stačí, aby do ulic vyjelo pár traktorů a zhroutí se.
To bude znamenat, že opozice udělala všechny své domácí úkoly.
Očekával jsem text typu Vidlák, nebo filozofování. To, že se tak nestalo, je povzbuzením do budoucnosti. S textem se dá vcelku, ale z poměrně velké dálky, souhlasit. Dokonce má i nějaký smysluplný návrh jak se zachovat v budoucnu.
K polemice jsou snad jen tři slova z textu citátů.
Jedno slovo je ZMĚNA jež se vyskytuje v prvních dvou a dalšími je Nespokojenost nic neznamená
Pokud by bylo uvedeno o jakou změnu se jedná, pak je možné vést diskusi, odkud a kam by ta změna mohla, či měla, jít.
V minulosti bylo vyzkoušeno vcelku dosti politických systémů, leč neuspěly a udržel se jen politický systém demokracie s ekonomickým systémem kapitalismus. Chtějí autoři citátů změnu k již vyzkoušeným a neúspěšným? Patrně netuší, jak snad nikdo v současnosti, kam se vývoj posune. Z mého pohledu je ona avizovaná změna jen prázdná fráze.
Nevím jak ostatní, ale když jsem s něčím nespokojen, snažím se onu nespokojenost odstranit, neb není nic horšího, než být nespokojený, ztrápený a připonasraný. Za moji osobu, má nespokojenost je pro mne dosti zásadní motiv ke změně.
Lež.
Nejdéle se udržel kmenový společenský systém.
Já bych k Ivo Budilovi dodal následující:
Na obzoru se zcela zřejmě rýsuje změna PARADIGMATU ve vnímání Světa významem a změnou rozhodně o rady závažnější než koperníkovská revoluce v modelu Světa.
A drtivá většina lidí si toho zcela vůbec není vědoma.
Tož tak.
Co když vaši kamarádi pravdu nemají?
Konec konců, i vy jen citujete jejich názory, aniž byste je dokázal buť obhájit nebo vyvrátit.
Na co poslouchat chlapa, který si není jistý tím, co říká?
Dohodli jsme se, že úterní články budou k zamyšlení, k soudnímu přelíčení.
S panem Hamplem poměrně často nesouhlasím.
Ovšem to, co poradil komunistům (soustředit se na vytvoření strategie, organizace, osobností, atd. …), s tím souhlasím na 100%.
Bez strategie se jakákoliv organizace příliš primitivně – pouze reaguje na vnější podněty. Takže není problém ji neutralizovat
Je dobré si uvědomit, že to, že se elity chovají idiotsky, vůbec nemusí být tím, že by všichni příslušníci elit museli být idioti. Naopak.
Kruci, zase kiks. Omlouvám se. Správně to je
Bez strategie se jakákoliv organizace chová příliš primitivně ….
Jestliže se někdo chová jako idiot, vystupuje jako idiot, tváří se jak idiot, pak to nejspíš bude idiot. Bez ohledu na to jestli si myslíte, že je tomu naopak.
Podepisuji.
Bohužel jsem časem podobně poupravoval i svoji strategii.
Řeším svoji rodinu, na ostatní jsem rezignoval (vzdělání děcek, portfólio finančních rezerv a elementární preperství). Provozuji gaučing a sleduji která geopolitická změna bude tou první a co to bude pro rodinu znamenat. Nějaké české Volby (nedej bože ty do Europarlamentu) neřeším, neb razantní změnu od loutek na provázku neočekávám.
A něco pro revolucionáře: „Když si něco moc přeješ, tak se ti to může i splnit.“
To „Nějaké české Volby … neřeším“ ve mně podporuje myšlenku, že sem chodíte z finančních důvodů.
Myslíte že by Etovi za jeho příspěvky něco platil? No je pravda, že se tu vyskytují mnohem horší příspěvky od naprostých blbu a někteří zde tvrdí, že jsou placení nějakými, nejspíš, neziskovkami. Vzhledem ke zhoršující se urovni našich škol bych tomu i začala věřit. Tolik pitomých a vlastně směšných příspěvků přece nemůže nikdo zplodit jen tak. Ale nemyslím si, že Eta, i když s ním téměř nikdy nesouhlasím, k takovým idiotum patří.
Já nevím, ale přemýšlím, proč by sem chodil. Změnu nechce, veškeré změny neguje, je to krystalický egoista, proč sem ?
Protoze se s nim v realu nikdo nechce bavit?
Na tom něco je, i když tady jeho oblíbenost také nic moc.
Odpor formou pasivní rezistence je tou nejhorší formou odporu, proti kterému je vládní moc bezmocná. Archetypem je dobrý voják Josef Švejk. Vše provede k naprosté dokonalosti přesně podle rozkazu, ale výsledek je katastrofální a je považován za blba.
Takže pokud ona opozice nemá sílu změnit vládní politiku, nechť ji nadšeně podporuje s tím, že přeci nebude bránit vládě v budování světlých zítřků, ač si o tom myslí něco jiného. Každý systém bez zpětné vazby se hroutí vlivem vlastních chyb. Jakmile zmizí odpor proti vládě v tom, že by ji upozorňoval na zjevné chyby, vláda si se svým generováním chyb vystačí zcela sama a bude sama sobě nejhorším nepřítelem.
Když totiž nepřítel páchá chybu, netřeba jej rušit.
Takze zase takove – cim hur, tim lip. Jen abychom se po tom zrhouceni jeste dokazali zvednout. Cele Evrope ujizdi vlak a nam tuplem. A pokud ztratime i ty male vyhody, co by mohli nasi zemi delat jeste pritazlivou – bezpecnost a malo islamskych migrantu, budeme jeste radi, kdyz si nas koupi nejaky cinan, nebo nejaka korporace.
Ale my už dávno nemáme skoro nic, co by naši zemi dělalo ještě přitažlivou. Bezpečnost se neustále zhoršuje a islámské imigranty do ČR přerozdělí v rámci kvót. Což je jen odložení problému. Situace už o moc horší být nemůže.
Gerd napsal:
7 února, 2024 (0:29)
Odpor formou pasivní rezistence je tou nejhorší formou odporu, proti kterému není vládní moc bezmocná, viz. Mahátma Gándhí, Život
https://cs.wikipedia.org/wiki/Mah%C3%A1tma_G%C3%A1ndh%C3%AD
No a jak byste si to představoval v praxi, jaké konkrétní kroky dělat ?
Nechat vládu naběhnout si na vidle a kvičet, co podělala v zákonech až poté, kdy je přijme. Protože stejně se 108 poslanci prohlasuje, co chce, ale není nutné vládní ouřady upozorňovat na chyby jimi spáchané.
Aha, jako třeba že podělali windfall tax a že jim to předem říkali ? Nebo že se sebráním peněz důchodcům čekali až po presidentských volbách ? Tak nějak to myslíte ?
Jak dopadli Židé v koncentrákách s pasivní rezistencí, Einsteine?
To není dobrý příklad, protože tam pasivní rezistence nijak pomoci nemohla. Zde byla revoluční situace, která měla vyústit v ozbrojený odpor. Sice by v něm zahynula většina vězňů, ale stráže s nimi také.
Pasivní rezistence má smysl tam, kde je možnost volby.
Myslím, že se Váš návrh vůbec nezakládá na poctivé analýze stavu a směru (CÍLE) politiky Pětidemoliční vlády. Zřejmě pouze předpokládáte, že Pětidemolice plní zadání svých voličů a byť repasované vládní prohlášení. Podle mne na špatném základě (chybných předpokladech) nelze stanovit úspěšnou taktiku čehokoli, natož převzetí moci!!
Jsem přesvědčen, že Pětidemolice nemá ani náhodou za cíl rozvoj, nebo jen jakékoli zachování, či zpětné dosažení předkovidové ekonomické a sociální úrovně v ČR. Naopak vše nasvědčuje tomu, že vláda činí aktivní opatření k rozbití sociálního smíru, ožebračení místní populace, zásadního ZADLUŽENÍ STÁTU nákupem vražedných mRNA fuckcín, F-35, Leopardů, skupiny ROBIN OIL a stovek dalších, v době energetické, ekonomické, finanční a tzv. „klimatické“ krize, zbytných investic. Pro dojednání Eurodotací na zachránění pracovních míst na Ostravsku (ocelárna Liberty a související provozy) premiér nehnul prstem, ačkoli N, Fr, It a Šp dostali a v r.24 dostanou celkem stovky miliard eur na restrukturalizaci a rozvoj jejich hutních a ocelářských provozů.
Z výše uvedeného, vládních opatření k odstřižení od levných ruských energonosičů, nezájmu na vyšetření, natož obnovení provozu Nordstream I a II, kydech o bezpečných dodávkách LNG přes USA, které jej i přes „sankce“ vesele nakupují v RF a nám prodávají 6 až 30x dráž než byla cena přes plynovod Družba, podpúorou války na Ua i v Palestině, … mi vychází, že vládě o prosperitu a úspěch ekonomiky v ČR VŮBEC NEJDE!! Naopak dělá vše pro to, aby došlo k deindustrializaci ČR, znefunkčnění zemědělství, totálnímu zadlužení země a následnému prodeji zbylých aktiv na údržbu a splácení dluhu.
V našem konkrétním případě je Gándiovská „pasivní rezistence“ jen velkou vodou na Fijalový mlýn, který se bude rychleji a radostněji točit při mletí posledních zbytků naší ekonomiky, svobody a státnosti.
🍥Ivo Budil: „Na horizontu pravděpodobně rýsuje geopolitická změna, v níž uspějí ti, kteří jsou na ni intelektuálně a morálně připraveni.“
Pro začátek by stačilo odklonit strach z ideozločinu.
Pak si dovolit myslet, že kazisvětský GreenDeal vede k Agendě 2030.
Program sebezáchovy budiž jednoduchý a přirozený, aby získal co nejširší podporu.
Vidlák již sepsal:
„Ceny elektřiny za dvě koruny kilowatthodina.
Je třeba donutit hytlermarkety k normálním maržím. A je jednodušší je donutit zveřejnit nákupní ceny než rozbíjet celý ten oligopol.
Zrušit poplatky za rozhlas a televizi. A samozřejmě zrušit všechny státní dotace všem pravdomluvným médiím. Ať si na sebe vydělají sami.
Odstoupit od emisních povolenek a zrušit grýndýl. Prostě ty poplatky neplatit a placení nevymáhat.
A přestat okrádat důchodce ve jménu budoucnosti. Oni pracovali na svojí budoucnost a dnešní mladí si na tu svojí musejí vydělat také,“
ještě odklonit záškodníky; politické Serešovy NGO/nátlakovky, Aspen zmetky apod.
Můžete se přidat, jestli nemáte bobky
Typický Mileniál Doležal „šéf“ Agrární komory má dvě VŠ.
Zdeněk Jandejsek exšéf Agrární komory jednu, ale kdo umí, tem umí.
Dnes, ve středu v 18.00 budou spuštěny stránky http://www.myzemedelci.cz
Blahopřeji panu Vidlákovi.
Kdo umí, ten umí, ….
https://web.litterate.cz/je-to-tu/
VoLIci chtějí pro sebe vlastní program T.O KAZE prz tzv ALTERNATIVA💥🇨🇿
s když se tu objevil zajímavý program za celou Společnost voličů byl doslova vykousán a zničen a nikdo nebyl schopen nad jeho body diskuse ,pokračuje se nyní dále ve stížnostech a to bez návodu jak je mají voliči,když nikdo jiny to nechce,resit konkrétně jak začít.
Prý byli autori autoři tohprogramu propuštění z blázince a zdejší davy chtějí znova cinkat?????
Aj, Anicka husitka je zpatky…
Jj … rukopis nezaměnitelný 🙂
Za mne lepší než někteří zdejší trollové, takové oživení 😀
Velmi dobrý článek, až na tu alegorii poměru pracovních míst… Chápu, že autor chtěl názorně vyjádřit význam ekonomické síly opozice, bez které je změna stěží reálná. Vyznívá to ale poněkud hloupě.
Nic ve zlém
Minule jsem uváděl příklady z teorie.
Nyní praxe.
Měl některý předseda vlády České republiky více titulů, než Petr Fiala?
Byl některý předseda vlády České republiky méně oblíbený?
Dlouhá příprava protiofenzívy může být kontraproduktivní, protože protivník má čas vybudovat obranu.
Německo, Francie, Brusel se stahují do předem připravených pozic, ale pouze v zemědělské politice.
U nás ještě zemědělci nevyjeli, a vrchnost se stahuje do předem připravených pozic, ale pouze v zemědělské politice.
Lékaři a učitelé šli do toho, ostatní se nepřidali.
Čeho dosáhli ostatní?
Když vyjedou traktory, a nepřidají se důchodci, zaměstnanci, živnostníci, čeho dosáhnou?
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/540623-protesty-zemedelcu-v-ceske-lipe-urednici-pred-nami-utekli-zlobi-se?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Když se nesoustředíme na nejbližší volby, tak další již nemusí být.
Chápejte to prosím jako jedno metaforické vyjádření.
Josef původní napsal:6 února, 2024 (21:30)
Na co ještě čekáme?
https://medium.seznam.cz/clanek/prevazne-ne-vazne-prezentace-reformy-socialnich-davek-na-duchodce-se-zase-zapomnelo-44617?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=1239241&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1
https://www.podnikatel.cz/aktuality/stanjura-chce-vypovedi-bez-udani-duvodu-jurecka-je-proti/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Josef původní napsal:6 února, 2024 (21:50)
„Naše“ veřejnoprávní média:
Tohle řeší ČT24
Průmysl v roce 2023 klesl o 0,4 procenta. Je to nejhorší výsledek od covidového roku 2020
Termín pro podávání přihlášek na střední školy zůstane stejný, rozhodlo ministerstvo
ČTK, ČT24, pov
O zbudování a umístění úložiště jaderného odpadu rozhodne jen vláda, schválila sněmovna
ČTK, ag
Ministr Dvořák nebude mít zmocněnce pro euro, oznámil premiér Fiala
ČTK, ktr
Do šesti let bude třetina energie z obnovitelných zdrojů a nižší spotřeba, počítá plán ministerstva
ČTK, jch
V Podyjí po roce sčítali netopýry a vrápence
Martin Štěrba, ČTK
Otec a exmanželka hlavy lihové mafie půjdou znovu k soudu, o odvolání žalobce rozhodne neveřejně
Milan Dolejší, mld
V Novém Městě na Moravě začalo biatlonové mistrovství. Očekává až 200 tisíc návštěvníků
ČT24, ČTK, ton, +1 další
Silný vítr bude během středy foukat většinou Česka. Na Labi platí výstrahy před povodněmi
ČT24, apm, pov
Starosta pražských Řeporyjí Novotný půjde kvůli výrokům o Palestincích před soud
Šimon Rogner, opa
Nejvyšší soud napravuje příkoří vůči máničkám. Za dlouhé vlasy čelily státním represím i násilí
ČT24, opa
Tohle řeší ČRo
• Dvořák nebude mít zmocněnce pro euro. Zahradník zůstane na ministerstvu jako poradce
Výroba elektřiny z uhlí skončí za deset let, plánuje ministerstvo průmyslu v nové koncepci energetiky
Informovali jsme 31 rodin, že jejich unesení blízcí už nejsou mezi živými, oznámil mluvčí izraelské armády
Vláda má důvěru jen 17 procent lidí, to jsou nejnižší čísla na světě, upozorňuje expertka Hejlová
Měl některý předseda vlády České republiky více titulů, než Petr Fiala? Ano, Václav Klaus, mnohonásobný dr.h.c. Nevím, jestli měl těch titulů doctor honoris causa 37 a Václav Havel 43 nebo to bylo obráceně.
Klaus se stal profesorem v roce 1995, to už byl předsedou vlády.
Čestné doktoráty se snad do vzdělání nepočítají, nejsou podepřeny vědeckou prací.
U „profesora“ Klause se do vzdělání počítají. O něm je všeobecně známo – kudy chodí tudy vědecky pracuje! Neustále si dělá vědecké poznámky což vede k vysoké spotřebě propisovaček.
Ale my už dávno nemáme skoro nic, co by naši zemi dělalo ještě přitažlivou. Bezpečnost se neustále zhoršuje a islámské imigranty do ČR přerozdělí v rámci kvót. Což je jen odložení problému. Situace už o moc horší být nemůže.
Gerd napsal:
7 února, 2024 (0:21)
Je to možné, ale kolik těch titulů bylo před nástupem do funkce?
V průběhu funkce to může být „odměna“.
Nemají něco společného Václav Havel, Václav Klaus a Petr Fiala.
Perlička, pochvalu od Zelenského má jen Petr Fiala.
Při čtení článku jsem si vzpomněl na dva případy, které mi utkvěly v paměti, kdy jsem slyšel nebo četl větu „Co dělat?“. Ten první případ byl kdysi známý vtip za „bolševika“ – bylo to o tom, jak ve Velkém divadle v Moskvě dávali Othela. Druhý případ je název jakéhosi Leninova spisu, který jsem nečetl, jen se o něm učil…
To, co píše pan Hampl je sice hezké, určitě je v tom hodně pravdy, ale lidé musí nějak začít – když nezačnou, nezískají zkušenosti a nic se nenaučí. Motivace je důležitá, ale čím motivovat, než nějakým výsledkem, úspěchem. Kdybych chtěl dělat revoluci, čerpal bych zkušenosti od těch, kterým se povedla. No a správná revoluce taky potřebuje program, ideologii a sliby, výhled na lepší uspořádání věci, kterému lidi věří. Nevím jestli tu něco takového je… Spíš ne.
Takže je tu klima spíš na menší skromný začátek typu vláda udělá nějaké ústupky, ještě víc se znemožní, možná padne (a nastoupí jiná, taky blbá). Ale stále je to nekonečně krát lepší, než nic. Sebevědomí národa, že přece jen něco zmůže, se tím zvedne.
Proto nechápu, proč aspoň v tom začátku, který je stejný a stejně prospěšný pro celé spektrum opozice, se ta opozice nedokáže sjednotit. Třeba to Stačilo, Okamura, Rajchl,… (moc se o ně nestarám, takže si je všechny nepamatuji). Až by společně dosáhli svého, klidně se mohou zas pohádat a rozdělit, ale do té doby… Druhá strana, všichni ti profesionální křiváci, co to z principu myslí špatně a bohužel to dělají dobře, jsou po této stránce mnohem (všeho) schopnější a chytřejší.
„Motivace je důležitá, ale čím motivovat, než nějakým výsledkem, úspěchem.“ – vlastní vzdělání Vám nepřijde dostatečná motivace ?
Tak třeba pro Agivessanu – tím jsem si jist – to dostatečná motivace je… dál bych to nerozebíral 🙂
To opravdu nebylo míněno jako rýpání, jen poznámka k textu.
Nepovažoval jsem to za rýpání. Ale jen připomínám, že lidí, kteří své vzdělání/vzdělávání vidí jako velmi vysokou hodnotu, je málo.
Možná je na vině podvědomý pocit, že člověku který ví se hůře žije. U ostatních (většina) je pak často důvodem přirozená lenora.
S tím začal už Erben:
„Je lépe v mylné naději sníti,
před sebou čirou temnotu,
nežli budoucnost odhaliti,
strašlivou poznati jistotu.“
(Kytice, Štědrý den)
Děkuji, Bohužel máte pravdu, vím, jinak bychom nebyli kde jsme. Žebříček hodnot většinové společnosti byl přebit konsumem.
Mně to tak připadá, že i „vzdělávání se“ potřebuje další motiv – třeba ten, že pak lépe vidíte do podstaty věcí. To je ta odměna (za dřinu se vzděláváním spojenou). Samotná možnost říct „jsem vzdělaný“ pro mě moc neznamená.
Ale pokud jde o společenské změny, tak ty možná vzdělanci organizují a bývají jejich mozkem, ale provádějí je spíš „masy“ (jak říkali komunisti), obyčejní lidé, kterých je hodně. A myslím si, že ti spíš potřebují vidět nějaký hmatatelný výsledek, aby mohli pokračovat dál – oni moc neocení řeči a psané teorie, které mají malý praktický vliv na jejich život. Tak, prosím, chápejte moji poznámku.
Nechápeme. Při změně přirozené jaksi vlastního světonázoru samovolně odmítneme… Prostě nezúčastněně potřepeme hlavou a pokrčíme rameny, i kdyby za námi běhali s barevnými korálky v rukou a uslzeně je k našim zrakům v dlaních vztahovali.
Máte pravdu.
Ono nejde jen o vzdělání, ale i o to jej uplatnit. A rozvíjet schopnosti můžete jen tím, že něco děláte.
Vzdělání je v dnešní době pofiderní termín. Diplomů plno, vzdělanců málo. Chápu, že jediné správné vzdělání je na Jungmannově akademii, ale jaksi placené. První revoluce tedy musí přijít ve školství, ale to jde opačným směrem – k naprosté nevzdělanosti a jakýmsi „kompetencím“. Úpadek za těch 30 let, kdy jsem učila, doslova příšerný.
A završí to slovní hodnocení – to budou mít všichni jaksi stejné, takže motivace bude nula. Blb nebo inteligent – všichni jeden segment.
Máte pravdu, ale já to myslel ve smyslu získání znalostí a dovedností. Ne o glejtu.
Ba ne, já myslím, že to by bylo poněkud úzkoprsé to takto chápat. Správné jistěže, ale zkusme rozehrát polemiku o tom, zda jediné. Jestli to lze.
Silný, blbý a snadno ovladatelný je ideální voják kategorie kanonenfutter.
Slabý, blbý a snadno ovladatelný je ideální občan.
Tak to má vláda hodně ideálních občanů.
A pak ještě jedna polemika s článkem. Hlavou sice zeď neprorazíš, ale podechcávat se dát. Žádná zeď nevydrží dlouhodobé a soustavné podechcávání, říkával jeden starší kolega, fyzik.
Měkké vítězí nad tvrdým, slabé nad silným, … o tom věděli své Lao-c‘ i Gándhí 🙂
A když to vydrží zeď, pak rozhodně povolí rozmáčená základová půda. 🙂
Nemluvě o výrazných korozivních účincích!
:-)))
Takze nikdo se neodvazil rict neco nahlas. Kdo a kde ???
Pise o retezeni havlistu. Neni jasne hned kdo je ten havlista a kdo ne.
Nevysvetluje to zarazeni do vzorce chovani, ale rozvadi..A kritizuje.
Alternativa nechce havlisty, ale zaroven je kopiruje.Kritizuje
a neuvedomuje , pac se nepodiva zvenku. Na sebe.
Takhle si zjednodusi tema .Alt. je nesouroda prinejmensim.
Mlha za mnou mlha prede mnou.A vsude. Clanek dela ten dojem a
ma takovej dopad a ze je psanej narychlo. Hracky sou nekdy placky.
Akademici vetsinou pisou clanky ,kde rozebiraji texty a nazory dalsich akademiku.
Tak mame ten geopolitickej cycl. Co to je , maze se to na chleba a nebo lidem kolem huby. Cycl je a hotovo.
Kazdej vi, ze zmena je zivot. Zmena je tady, at chceme nebo nechceme.
A musime reagovat.Dneska sou ty zmeny vsude a snad kazdej den.
Takze muzeme s klidem prohlasit.
Kdyz nejde sedlak na chalupu de chalupa na sedlaka.
/To v kancelari nehrozi , tam to delaji nejaky lidi , vo to se nemusi myslitele ,spolecenskych ved starat/.
Vidi a prorokuje dalsi vedec pravdepodobnou zmenu, ktera se rysuje.
Co se rysuje se samozrejme nedovime. Nic konkretniho zase v ruce nemame.
Bud pripraven, vzdy pripraven. Cestny pionyrsky. Na nezname pravdepodobnosti ..
Nasleduje zase informacni ,poucna
diskuse vo tom.Co si mame myslet. A vedet.
Vo jakej druh zmeny se jedna se nic nevi , ale bude prelomova.
Aspon nejak definice prelomovanosti. Jak to vznika a probiha a konci.
Este je mnohem hlubsi , nez bursa. Vo hlubokych bursach sem este neslysel.
Se tam vzdycky vyskytujou hromady penez ,ktery tam prehazujou z hromady na hromadu ,nejaky bohaci. Aby nezbylo na ostatni.
Dalsi tvrzeni ,ze nespokojenost nic neznamena…Vidime skutecnost zaroven ,
co se odehrava v mestech EU .Na druhy strane jde o velky protesty a touhu tu nespokojenost vyjadrit protesty..
Nemaji ti nespokojeni lide ,nespokojeni za nas , aby nas mohli i dal uzivit ,
zadnou taktiku a strategii vedouci k zakladnim zmenam.
Kdyz kazdy vyjednavani s druhou stranou nebude dodrzeny.
To je asi jedina jistota.
Cely to psani je jako na vode , neni ceho se chytit. Vo co se oprit.
Vlady se nemuseji ohlizet. Zase zalezi na situaci. Musi se vzdy ohlizet a
postupovat aby lide se nesjednotili a na tak dlouho, az vlada skonci.
Lidi je hodne a kdyz kazdej z vetsiny a nespokojenej dohnanej k tomu ,
trochu uskodi kazdej den, vlada skonci.
Kdyz lide prestanou fungovat pro vladu a jako podani, rychle skonci i vlada.
Napr. nespokojeni lide zahltili miliardovou korporaci na internetu, az zkrachovala.
Vlady se nemusi ohlizet, je tvrzeni dost neuplny. Vynechava zavislost,tu Vzajemnou.
Vlada je kdyz sme my. Jinak neni , komu by asi vladla.
Podrizena vrstva ,co to je. Kdyz je lepsi a to je vzdycky , lide ve vetsine ,
daleko prevysuji v lidskosti v chovani a ve schopnostech vsecky politiky ..
neznamena to nic.
Vyznam ma ta lepsi a vzdycky schopnejsi vrstva, jen kdyz nekeca a hodne udela.
Zorganizuje co je treba a nejlepsi z nich pak vedou narody.
Analyticky schopnosti a lepsi ideologie , kazdej blije, kdyz slysi slovo ideologie.
Ideologie dalsi a vzdycky se zhorsujici , klacek na nas.
Lepe bojovat. Co s tim.Co je lepe bojovat, zase nevime.
Ale ma na mysli revoluci v dalsich slovech.
Kazda je to nejhorsi co muze cloveka potkat. Besneni silenstvi.
Lenin prohlasil ucit se, ucit se. Hampl to taky opakuje.Ucit se.
Dalsi vystrel z Aurory /zase Lenin je vokolo/ , na to se tesi.
To ma v hlave. Nic novyho.
Cetl sem nekde ,ze nektery politici uz nevydrzeli s nervama a uprchavaji.
Vo tech pracovnich mistech….. tomu nerozumim.
Vytvorili na nas velkej tlak ze vsech stran.To muze skoncit s reakci.
Nic netrva vecne. Ani my, ani voni. Cycly necycly.
Co bude potom nikdo nevi a nekteri se tim zabyvaji.
I kdyz nevi a vedet nemuzou. Pres svoje vzdelani a nebo prave proto ,
si mysli a veri , ze na to maji.
Na geopolitickosti , na pravdepodobnosti , na pohravani si s vyrazy,atd.
To je vzdycky omyl. Ale to jim plni zlaby.
Teď mne málem chytla křeč při rolování, nešlo by to zkrátit, když už to tu tedy musí být ?
A nemůžete vy pár svých komentářů vynechat? Dyť co velice
Sam sem z toho vydrenej, jak je to dlouhy. Ja to nechci vubec.
Ale vede mne asi zodpovednost ke ctenari .
Sem tam neco pridam pro uplnost ,sem tam reaguju ,upozornim na neco dalsiho a vubec nechapu..
Co se stalo.
Pak ziram ,co bych z toho vyhodil …Potom kdyz sem to dopsal ,
rikam si ,ma to smysl vodpovidat na ten clanek.
Kdyz clanek je nejak ,se mi zda ,povrchni ledabylej a takovej nemastnej neslanej. Nema nejakej hlubsi zaber.
Potom odpoved je dost podobna. Nebo tak.
Ze tady vyskakujou …….aby se zahryzli , to uz sem taky psal.
Nemuzou jinak.
Jo, vyskakujou furt a někdo z toho může mívat i adiskutézy. Ale ten článek, když ledabyle vyhořelej a hlouběji neutkvívající nerozlícenému davu, není měřítko nemastnosti.
Jste mě rozsekal! 😂
I tak je možné se na ten článek dívat. Napsat něco, co je za všech okolností Perla moudrosti, je zatraceně těžká věc. Chápu lidi, kteří si myslí, že řeči intelektuálů jsou obyčejné kecy. Často, místo zbytečného řečnění, bývá lepší nějaký ten správný čin.
Řízením osudu či vyšších sil jsem ale taky spíš intelektuál – ať už je to dobře nebo špatně. Rád bych napsal, že Vám rozumím, ale nejsem si jistý, že je tomu skutečně tak. Každopádně, učený nebo vzdělaný člověk ještě nemusí být moudrý, nemá nutně „patent na rozum“ a k činům mívá dál. A naopak, k tomu, aby člověk byl moudrý, nemusí nutně přečíst hory a stohy knih. Nejlepší ale je, když jsou ti dva spolu a vzájemně se poslouchají.
Mimochodem, tyto „řeči“ nemám ze své hlavy – napsal je, daleko odtud, v čase i prostoru, jiný mudrc (tentokrát ale bez uvozovek – ten titul zaslouží).
Nic si z toho nedělejte, ten pán, co to psal, je taky intelektuál, a taky čmáře, když na to přijde, jen… ta akademizace, to je též téma… přinejmenším zajímavé. Měl by vystudovavší člověk jít něco dělat? Studovat vůbec jako koníčka?
I Vy šibale, každý používá jazyk
na to, co je mu vlastní.
Kdo má, tomu bude dáno.
Kdo nemá, v apatyce nekoupí
a bude mu vzato i to,
co myslí, že má.
Provaz, lopata, díra?
Je to na Vás…
Ale ano, ať se spojí. Nebo ať se nespojí. Ale to přeciž nebylo předmětem článku. Ať se klidně po odpoledních po práci třeba spojují, ať pak jdou ale večer domů a čtou si.
Diskuze je ale volná, takže lze psát o čemkoli.
A když je řeč o tom „Co dělat“, plyne odtud i námět. Před časem tu byla diskuze (vedená, na můj vkus poněkud manipulativně, „bolševickými“ manýry, a přebírání těch manýrů od protivníků právě pan Hampl v článku diskutuje či kritizuje) o tom, které hnutí nebo stranu podporovat či volit.
To by ale neměla být věc voličů – servat se o to, která opoziční strana je ta pravá a jediná – ale věc vedení těch stran a hnutí, aby se společně domluvili na tom, co je v zájmu celé opozice. Když se potenciální voliči navzájem přesvědčují, že jen blbec by volil Okamuru nebo Katku Konečnou a snaží se navzájem zmanipulovat ve prospěch své strany, dochází k tomu, k čemu by vůbec dojít nemělo. Do té doby, než je společného minima a průniku programů dosaženo.
Nechci se rozepisovat o tom, co je všechno v průniku Pětikolky, ale oni to dokázali.
Možná to celé má několik rovin, od těch pocrchních, až po ty nadvrchní, možná leží ve vědomosti a v čase, možná povrchní jsou rychlejší, neboť víc kloužou a palčivěji, to jsou ty momentální levné energie a průmysl, pak je legislativa a vrchní vzdělání. A aby nechodilo k mejlce, myslím vzdělání jako obdělání. Po povrchu kloužeme denně, ale, jak podotýkáte, věcech stálejších se ustanovující debaty nevedou do hloubky, ony uspávají a obsahují hodně slov a bez odměny na konci (ale chápu, jak to i jinak myslíte).
Pětikialice /západní trend/ šla zřejmě lidem do podvědomí. Kroky, které byly nějak logické, postupné a zjednodušující. Jak by proti tomu nemohla stát opoziční znovu ztěžující.., totiż víte, co myslím. Vždyť člověk, to zní
„…až by společně dosáhli svého…“
Příkladem budiž pétikoalice. Spojil je „antibabiš“, tak dosáhli svého.
Nic jiného ale společně nezvládnou. Takové sjednocení smysl nemá.
Výraz “ komunisté“ je směšný, nikdo z “ komunistů“ neměl za celou jednu generaci (po roce 1989 už “ se to smělo“) jednak sílu, jednak fištron , jednak odvahu a v neposlední řadě organizační schopnosti, aby někde uvnitř republiky vybudovali komunitu, která žije po kvazikomunisticku.
Jsou to především německé rodiny, které ve Mšeckých Žehrovicích žijí po kvazikomunisticku, respektive po vzoru prvotních církví (včetně toho, že nikdo z nich není Ananiášem – viz Skutky), odevzdat této komunitě musíte VEŠKERÝ svůj majetek (samozřejmě že ne svůj oděv, nebo jiné věci čistě osobní povahy).
Slovo “ komunismus“ je nadužíváno, dokonce se jim označuje stalinistický systém, to je morbidní. Divím se, že to nevadí různým církvím. Nu, světu vládne Satan, tak proto asi.
A hle, jak při tom slově každý ví.
„Nu, světu vládne _Satan_, tak proto asi.“
Zato toto slovo není nadužíváno vůbec, že…
Kdyz je neco porad ,tak je to furt..
Porad je neco buh. A nejvyssi knezi. A co je buh.
Nekdy je jich demokraticky moc. Vladnou neporadne a neuhledne..
Tak se zjednodussi na jednoho boha a vsemocnyho diktatora.
Jenom ty nejvyssi knezi vedi jakej je, co vsecko chce, musime ho poslouchat jinak je zle.
Vsecko vi a vidi, dle tech knezi.Muze za vsecko, v nejvyssi dobrotivosti jeho , je vsecko i to nejhorsi a nepredstavitelny je jeho dobra vule. /Zahubi ti nekdo rodinu vsecko dobry/.
Vo tom vedi jen ty nejvyssi a nikdo jinej.
Jindy je buh slunce. Strach panuje, ze nevyjde a tak nejvyssi knezi vedi a proto masakruji, za tim ucelem.Tim udelaji ze slunce vyjde.
Jindy je buh a musi bejt, revoluce. Nejvyssi knezi ,povazovali lidi za zvirata
a ktery sou pro ne uzitecny a potom kdyz uz nejsou, sou zbytecny. /Trocky/.
Dalsi buh sou stridavy ideologie , kazda je buh a musi ji kazdej slouzit , nebo…
Valka je buh totalniho nasili a hlavni a porad. Ve jmenu valky jde zazracne vsecko.
To je buh kterej zaruci , jak tvrdi hlavni knezi , zarucenej mir. Na furt.
Poradny vyzbrojeni je povinnost kazdyho ,nejvyssi knezi to porad tvrdi.
Dalsi buh je predstirani demokracie ..Ta taky muze bejt vsecko a nic.
Musi se dodany pravidla dodrzovat. Dole se hadaji /vo vsech jejich vymyslech ,do nekonecna /vo komunismu napr./ a muzou,
az do uplnyho chaosu a zmatku /nikdy jinam/,sou z toho spokojeny a
u zlabu a nahore vladnou a delaji si , co je napadne.
Nekonecny konspirace spiklencu vladnou a za zady vsech.
Pac to nejvyyssi buh , demo tak chce.Nic jinyho se nesmi i kdyz je to jiny ,
zatracene potreba.
Pak sou vedci, proroci ,ucenci. Ty vedi nejvic,nejdriv a vzdycky.
Maji pravdu vzdycky a porad a kdyz nemaji , tak z toho vyklickujou.
Tvrdi vzdycky , ze musi bejt napr. Modla a Idol zvanej vzdelani. Jejich vzdelani.
Tomu se nesmi nikdo vyhnout , klanet se je povinny. Jinak je zle.
Pac vyhnout se vzdelani ustanovili, jako hlavni zlocin.
Ucitel ale neuci , nenauci nic a nikoho…Zacek, ucebnice a sam doma.
Potom to vsecko tupe vopakuje mnoho let ,na pozadani ..To musi.
Bez ty Modly vzdelani nic nejde i kdyz vsecko de kolem dycky do kytek.
Vymrsti se svetova krize , vzdelanci dodnes bezhlave nevi..Porad omilaji poucky.
Tisice let nejvyssi knezi opakovane vi nejvic. I kdyz.
Bohy ,modly a idoly a podrobne vzdelavani o nich vymeni, cas vod casu ,
jako zasmradly ponozky…
Kazde jejich vzdelani a jejich ideologie casem vzdycky zasmradnou..
Hadaji se,predstiraji diskuse a zadnej vysledek.Predevsim kazdyho umlci,ukrici.
A co teprve ty slozitejsi veci.
To radeji nevi a zatloukaji vse /hlavne ty nutnosti zmen, cesty za nimi k lepsimu/,
pouckama /vo nejakym zase dalsim bohu nelidsky ideologie /,
zonglovanim s nimi jako s kuzelkami v cirkuse
,ty nejsou nic novyho ani jinyho , nez zase velky a zaruceny hreby do rakve lidsky existence. A zatloukaji je porad , az do konce.
Chteji a musi mit pokazdy obeti a co nejvic.Aby to kazdej vzal pokazdy vazne.
Jako Aztekove ,ktery se s krutosti nevidanou , netajili , aspon.
Nemaji ty nejvyssi knezi ,ktery se vzdycky sami povysi /hysterickym vykrikovanim vo necem co neni ,nebylo a nebude/, nikdy dost.
Citace:
„V první řadě se zbavte neustálého soustředění na nejbližší volby.“
Naprosto neprůchodný požadavek. Drtivá většina dvounožců, ana v době nedávné či současné nakráčela do politiky, tam jde zbohatnut či získat moc, aby tuto následně využila ke zbohatnutí.
Pro jakési ideály nehne DNES nikdo ani prstem.
Ani teolog ve funkci ministra?
kolik je pracovních míst, kde člověk musí předstírat …
Není lepší vytvářet pracovní místa, kde člověk nemusí předstírat nic? Pokud maká dobře, je úplně jedno, jestli vzývá špagetové monstrum nebo Alláha a doma propichuje voodoo jehlou nutellou pomazanou panenku ve tvaru Fialy nebo pocukrovanou koblihu ve tvaru hlavy Babiše.
Jsem optimista a myslím si, že je jich většina. Od dlaždiče k profesorovi.
Politiku s prací míchají většinou ti, co nedělají nic. Třeba mediální m*dky.
Re: Oj
A soudruzi politruci a soudruzi na vysokých funkcích.
A vzájemně se trumfují, kdo vymyslí JEŠTĚ VĚTŠÍ koninu (správně bych měl napsat 3,14-čovinu)
, než ten ve vedlejším kanclu.
A tak tu žijem…
Politruci už nejsou.
A s těmi vedoucími funkcemi … problém je v síle sociálních médií a bojkotu. Jestliže generální zjistí, že první podgenerální žere děti (fandí rusku; prdí metan; mlátí ženu; …), má dvě možnosti.
– ignorovat to, pak se vzbouří hněv davu, mediální m*dky protáhnou firmu bahnem a klesnou významně zakázky a tedy zisky
– podgenerálního zbavit funkce (reálně převelet, bývá cenný) a hněv utišit, nic neklesne, ale m*dky získají větší pocit důležitosti
Těžká volba.
Takhle zase žijeme my. 🙂
A potom že politruci nejsou!
Myslíte těmi sociálními davy ty dva až tři LGBT+ z nějaké neziskovky, co sedí celý den na zadku a postují hejty na sockách? Na ty bych se vykašlal a úplně je ignoroval.
vzájemně se trumfují, kdo vymyslí JEŠTĚ VĚTŠÍ koninu
————————
tento vietor fuka z Bruselu
Možná se tím nemyslela místa, ale pracovníci.
Při šmatlání jen okolo člověk lehce přehlédne neustále rostoucí počet pracovních míst, kde člověk jen předstírá práci.
Proč ho pak někdo platí?
(mimo státní správu)
Ne někdo, ale Vy a proč? Tipněte si.
Protože musím platit daně.
Mně by se líbila situace, která už tady chvíli byla. Nemuset předstírat nic, moci říci cokoliv (rozumného) a nevzbudit víc než případnou normální výměnu názorů.
Z mé zkušenosti došlo k obratu během covidu. Iracionální strach byl normální reakcí na nepoznanou zkušenost řekněme v roce 2020. V další době se to rozjelo s vydatným přispěním mainstrýmu a pár desítek expertů (Šmejkal, Flégr, Kubek) do hysterie. Mám přímou osobní zkušenost s pokusem o zákaz přístupu neočkovaných na pracoviště, s hysterickými výčitkami v širší rodině. Mluvit v době vrcholného očkování o jeho problémech bylo vstupenkou do světa lidí nezodpovědných, sobeckých a mdlého rozumu. Antiruská hysterie je pak už něco, co jde úplně mimo hranice racionality. Kdo jenom trochu projeví náznak kritického myšlení, je okamžitě považován za odpudivou osobu. Ti s citlivějším radarem už vidí řadu paralel s obdobím před WWI nebo s koncem výmarského Německa.
A ne, během imigrační krize v letech 2015-16 nebyl problém s tím, říct svůj názor. Hysteričtí vítači byli v menšině. Podle mé zkušenosti se hysterie začala ve velkém pěstovat za covidu. A s ní jde ruku v ruce ono předstírání. Připouštím, že v korporátech to bylo zřejmě dříve, ale dnes je to rozlezlé všude.
100%.
Prvním krokem je tolerance. Zkusit vyslechnout protivníka a nenadávat mu, nedávat směšné přezdívky, ale zamyslet se, jestli nemá náhodou pravdu aspoň z části.
(máslo na hlavě mají všechny strany)
Nevím, ve které zemi jste žil, ale ČR to rozhodně být nemohla. Nenávist k jiným názorům tady byla od počátku „nového“ režimu. Stačilo jen nemít mainstreamové názory. Toho kvikotu začátkem devadesátek, když si člověk jen dovolil zkritizovat kroky „svatého“ Klause (aby se to samozřejmě do pár let vše prokázalo). Stejně tak i hysterické výzvy proti voličům některých stran a fašounské praktiky v zatýkání a umlčování jejich členů či sympatizantů, házení kde čeho na mítincích a jejich záměrné narušování, očerňování v médiích (už blahé paměti blb Ota Černý v Debatě, u nějž se mimochodem etabloval jeden ze spacákových zmetků Klepetko) atd.
👍
Tak a říká se tomu ryzí nebo autentická demokracie. Naplněná až po okraj nám milými hodnotami.
Lidé snesou skoro všechno, pokud věří, že mohou svůj život kdykoliv změnit. Tak nějak to řekl Milton Friedman.
Uvěřili jsme hypnoze, že můžeme kdykoliv udělat cokoliv, třeba se odstěhovat na druhý konec světa. A to nam stačí. A neděláme nic pro opravdovou změnu svého života. Že by proto tolik letvsude kolem reklamy a hesla o změně?
Přečetl. Celé.
Jako by autor radil, že když není na chleba, tak je třeba jíst koláče. Respektive na ně zadělat.
To jste přečetl dost špatně.
Neradostné, ale dost pravdivé.
Pár lidí přiměl k myšlení. To stačí. Bohatě.
Další uspávač hadů.
To Vy rozhodně nejste!
Taky přidám moudro: Jaké si to lidi udělali, takové to mají!
Tohleto se nestalo ze dne na den, to je postupný vývoj (od 10 k 5) od sametového puče.
Tak ať si každý sáhne do svědomí, jestli někdy někde neudělal chybku.
Mne by zajímalo, jestli pan Hampl čte diskuse pod svými texty. Protože pokud je nečte, je zbytečné, abych mu sem něco psal.
Má se volat
Máte jeho telefonní číslo?
On má přece pravdu… Alternativa se vymezuje proti Havlistům, ti proti komunistům a všichni beztak přebírají stejné metody od kontrarevolucionářů.
Každý sa nejako voláme, dokonca aj vy 🙂
No píše na začátku, že je minule přečeti.
Alefe, pingnul jsem Petra SMSkou, tak uvidíme. Vzhledem k soldatesce co na něj standardně útočí celkem chápu, že se do diskusí nechce zapojovat (na okoun.cz, má vlastní vlákno kde ho pucují koordinovaně) .
Souhlas ,p.Hampl se nesnizil k odpovedi na diskusi a ohlasy jeho clanku a s obyc lidmi.
Podobne jako predseda soudu oznamil, jak je pronasledovan nesouhlasem nenavisti.
Kdyz odsouhlasili prinejmensim protipravni kroky vlady.
Takový „buditelský“ text.
Jenže- základ sdělení nakonec všichni znají. Villonovi vlci v lese, kteří vyběhnou z lesa, až bude opravdu hlad. Zvednou se jen ti, kteří už nemají co ztratit. Ti ostatní, budou pořád čekat, kdo to začne a jak mu to vychází.
Taky jste Petře Hample studoval Le Bonovu Psychologii davu?
Odzátkoval jsem diskuzi, ale vyteklo to samé, jako vždycky, jako jinde.
Tož dobrou…
Fakt se těším na setkání.
Stačí Kippling. Mauglí, příběh únosu Bandar-lógem. Zpěv Bandarů, a co o nich pravil Ká.
Je hlad po tom, co v tomto světě nesmíme vědět. Ačkoliv to vypadá, že smíme všechno.
Sníme všechno.
O tom to je.
sníme. Člověk je levný tvor.
A neděláme nic. To můžu přeci kdykoliv změnit. Kdykoliv = nikdy.
Článek se mi líbil, jde o politickou práci zdola. Až se režim stane vlastně zbytečným. Prostě alternativa k současnému marasmu.
Viz. Čína. Pozvedla se, najednou se objevila alternativa k Západu a žádnou válku ani nepotřebovala. Západ se stává nepotřebným.
Ano. Tak jak se neosvědčil komunismus, který byl nahrazen bezbřehým liberalismem.
Ale celek je poněkud horší:
https://otevrisvoumysl.cz/monopol-dokument-o-tom-jak-funguje-svet/
On byl někde komunismus? Kde?