11 června, 2026

Proč?

Tak jsme zjistili, že náš prezident nejenže chce českou státnost rozpustit v evropské federaci. Nejenže chce přijmout euro a zrušit právo veta. Nejenže chce vrátit Lichtenštejnům majetky, i když Česká republika všechny soudy vyhrála. On ještě převzal záštitu nad sjezdem Landsmanšaftu v Brně. Jediné, co mě na tom všem chmurně uspokojuje, je fakt, že sjezd začíná v den, kdy byl popraven vrchní sudeťák, K.H.Frank.

Jako, já rozumím tomu, že když teď Petr Pavel přišel o americké krytí, snaží si rychle zařídit to německé. Rozumím tomu, že Bernd Posselt svým sjezdem píchnul do vosího hnízda a tak teď Germáni rychle vytahují všechny karty, co u nás ještě mají a je jim už jedno, že tím svým chráněncům zničí budoucí politickou kariéru. Rozumím tomu, že zase jednou byla pravda a láska moc netrpělivá a odhodila masky příliš brzy. To je jejich chronická neřest. Rozumím tomu, že globalisté a progresivisté mají obrovské peníze, které mohou nalít do kampaní a díky tomu jsou zpupní a pyšní.

Ale nerozumím tomu, proč si čeští lokajové myslí, že z toho budou něco mít.

Tohle je vzorec nikoliv posledních třiceti let, ale posledního tisíce let. Čeští kolaboranti doufají, že budou mít něco z toho, když budou vlastní zemi zrazovat Němcům. Podívejte na ministra Hladíka. Ten přesně věděl, komu má sypat dotace. Veolii! Tak nějak předpokládal, že když sebere českému národu dvacet miliard a dá je globální korporaci, dostane za to odměnu. Víte, já na něj v debatách narazil několikrát a on při nich dělal jedinou věc – snažil se, aby nikdy za žádných okolností nedošlo na to, co vlastně dělá.

A není to jen Hladík. V posledních deseti letech je vzorem správného podnikatele člověk, který svou firmu vybuduje a pak ji prodá nějaké zahraniční korporaci. Když Andrej Babiš vybuduje vertikální koncern, je to oligarcha, ze kterého je třeba mít strach. Když Hladík dá dvacet miliard Veolii, je to příklad úspěšné spolupráce soukromého sektoru se státem.

Když si přečtete jakýkoliv příspěvek Tomáše Zdechovského nebo Danuše Nerudové, je to vždycky protinárodní a protičeské. Luděk Nýdrmajer teď nedávno vysvětloval, že má Česká republika sice lepší rating, nižší nezaměstnanost a vyšší životní úroveň než Slovensko a tak by měla přijmout euro, protože Slovensko má díky tomu levnější úvěry… Odevzdejte suverenitu, abyste se mohli snáze zadlužit! To je jeho sdělení.

Nechápu, proč si všichni tihle kolaboranti myslí, že jim nějak pomůže, když pomohou cizincům proti vlastnímu národu. Copak mají málo příkladů? Podívejte na Fica! On přivedl Slovensko do EU. On zavedl euro. On byl přece tím správným evropsky smýšlejícím politikem. Nebylo mu to nic platné. Jakmile přestal být užitečný, už se k němu nikdo neznal. On se tedy ještě dokázal zmobilizovat a vrátit se do nejvyšší politiky… ale co udělal, se už nedá odestát.

Ani Orbánovi nepomohlo, že se zaměřoval na světovou politiku. Nepomohlo mu, že se přátelil s Putinem, Sitting Pingem i Trumpem. V konečném důsledku pro něj nikdo nic neudělal. Nikdo na něj nezaměřil svou soft power, aby mu lichotil a dal mu prachy. Kterýkoliv Kazachstán, Uzbekistán, Uganda nebo Mali to dělá líp než velký Victor a to ho mám rád. Ten, který zachránil Maďarsko před migrační vlnou a který zachránil před zchalífátováním celou střední Evropu, teď poslouchá od mladého utřinosa, že půjde do vězení. Ten, který udržel Maďarsko mimo válku, teď poslouchá, jak špatně vládnul.

Copak všichni čeští zaprodanci nevědí, že budou svou milovanou EU obětováni, jakmile to jejich páni budou potřebovat? Copak nevidí, že jsou jako osoby naprosto postradatelní, protože je tu spousta dalších nových kolaborantíků, kteří je s chutí nahradí? Copak protokolář Kolář nevidí, jak snadno byl Američany odkopnut?

Stačí neuspět… Stačí, aby se to s těmi Lichtenštejny nepovedlo. Stačí, aby se to nepovedlo s tím sjezdem Landsmanšaftu. Stačí vlastně hrozně malé chyby, aby Brusel svého koně zatratila. Špidla má možná nadstandardní důchod, ale jinak už zajímá jen mladého Dienstbiera. Ještě to zkouší s námluvami u Posselta, ale jinak je u svých bývalých eurokamarádů dávno odepsaný. Mouřenín udělal svoji práci – mouřenín může jít. Impérium se o moc nikdy nedělí.

Ani Babišovi nijak nepomůže jeho proevropské směřování. Stejně ho mezi sebe nikdy nepřijmou. Budou mu lichotit, budou mu podávat ruce, ale ve skutečnosti jen budou čekat na jakoukoliv chybu. A Andrej, místo aby se opřel o svůj národ, raději se bude pokoušet žádnou chybu neudělat. On byl ten, který se chlubil tím, jak splnil Trumpovy požadavky dvou procent HDP na armádu. Co za to dostal? Požadavek na pět procent! Andrej teď připomíná mééédiím, že to byl on, kdo první dal armádě slušné peníze, ale žádný liberální novinář mu to k dobrému stejně nepřičte. Raději se ho budou ptát na Čapí hnízdo a na pozdní příchod k prezidentovi.

Sjezd Landsmanšaftu opět ukazuje, jak snadné to tady vždycky Němci měli. Možná proto nemáme německé platy ani německé výhody, i když pracujeme stejně výkonně jako Němci. Máme příliš laciné kolaboranty. Koneckonců, když si přečtete podrobnosti ze soudní síně o Dozimetru, zjistíte, že všechny ty úplatky vlastně byly dost malé. Oni jsou schopni zrazovat Vlast v podstatě za pakatel. Dokonce i ti Ukrajinci si umějí říct o větší úplatek.

Kterákoliv postsovětská republika zvládla reputaci bohaté nevěsty lépe než my. Tam se dveře netrhnou a celý svět jim tam nosí investice, lichotí jim a oni si v podstatě vybírají, s kým dnes půjdou a s kým zase zítra. Jen my tady v Evropě jsme se místo nevěsty stali lacinou štětkou, se kterou každý vyjebe. Dáváme se lacino a jestli chcete vědět jak moc lacino, podívejte se, jak se Matěj Ondřej Havel z Wishe klaní Berndtu Posseltovi a ještě se tím chlubí.

__________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky.  Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

437 thoughts on “Proč?

  1. Zcela mimo téma. Před časem se zde vedla diskuse na téma možnosti ovlivňování počasí v souvislosti se zeměmi Perského zálivu. Někteří jedinci velmi sebevědomě tvrdili, že je to blbost a bulvární žvásty. Na !Argumentu dnes vyšla na toto téma krátká zpráva:

    „Poručí v Kazachstánu dešti?
    Kazachstán spustil první projekt umělého zvyšování srážek ve Střední Asii, aby zmírnil nedostatek vody a posílil odolnost zemědělství vůči suchu.
    Program byl zahájen v Turkistánu 16. května a vznikl ve spolupráci s Národním meteorologickým centrem Spojených arabských emirátů. Cílem je zvýšit doplňování vodních nádrží a zajistit vodu pro více než 911 000 hektarů zemědělské půdy na jihu země. Podle úředníků může technologie zvýšit srážky až o 20 % v okruhu přibližně pěti kilometrů od místa zásahu, informují noviny Astana Times.
    Projekt využívá solná činidla běžná v programech umělého zasévání mraků v zemích jako SAE, Čína či USA. Současně probíhá školení kazašských meteorologů, pilotů a inženýrů odborníky ze SAE a vláda zvažuje rozšíření projektu do dalších regionů.“

    https://casopisargument.cz/70441
    To jen aby bylo jasno, že se nejedná o žádné halucinace.

      1. to není jenže, ale a.
        u kamarádů ovlivňujeme aby pršelo, u nekamarádů aby nepršelo.
        i když teda nastřílet někam kondenzační jádra si vcelku asi umím představit, jak to dělat radarama moc ne.

      2. Pánové, blbnete oba. Ať dělají lidi co chtějí, na počasí i na klima to má asi takový význam, jako bych se vymočil v Pardubicích do Labe a běžel do Kolína změřit, o kolik stoupla voda.

          1. I Vidlák se chytil, když prohlásil, že po zničení amerických radarů „najednou“ začalo v Íránu pršet. Můžete mi vysvětlit, který radar byl zničen, když byly u nás katastrofální záplavy?
            Lidi, fakt podléháte paranoi.

            1. tak nikto netvrdi, ze to boli len radary…ktovie co tam bolo dalsie, co bolo pri tom znicene. Navyse ako sa hovori, planeta je jedna cela, ked niekde spadne voda, ktora by normalne spadla na vacsom uzemi, tazko sa cudovat, ze inde je sucho. Takze za mna je to celkom pravdepodobne

              1. „Osévání mraků“ funguje. Rozprášíš ve výšce mikročástečky bordelu, které způsobí kondenzaci vodní páry. Nevytvoří se tím déšť z ničeho, pouze se uspíší, takže se nevyprší např. neužitečně někde nad mořem, nebo nad nepřátelským státem.

                Zabránit dešti pokud vím nelze, pokud tedy nejste ochotni věřit blábolům ohledně HAARPu. Deště v Íránu dle mě způsobily požáry po bombardování, a produkce sazí v ovzduší. Od příměří mají zase sucho.

  2. Vidlaku, jiz dlouho ctu tvoje texty, dnes zejmena kritiku nasich politiku, naznacujes ci primo pises ze to jsou, budu te dvakrat citovat: … Čeští kolaboranti … čeští zaprodanci …

    Jiste mas v tomto pravdu, ale proc do svych clanku nenapises tu zakladni pravdu, ze nejvetsim skudcem naseho statu je drobny cesky volic ?? Tedy hlupak, ktery primo dosadil Pavla na Hrad, neprimo Babise, pak Fialu a potom zase Babise za predsedu vlady ?? Proc setris ty blbce, kteri prave ty jmenovane, ale i ty primo nejmenovane politiky, ty … Česke kolaboranty … dosazuji do struktur moci ?? Pritom s Babisem a jeho vladou volici jiz meli zkusenost z obdobi covidu, soudy rusena narizeni tehdejsi vlady … Ale ty pouze konstatujes: … Ani Babišovi nijak nepomůže jeho proevropské směřování. …

    Vidlaku promin, ale z tohoto duvodu te povazuji za zbabelce. Ty se totiz bojis vyslovit tu zakladni pravdu, proc je Cesko stale vice v prdeli, mozna prave ted te nemecke …

      1. Pán Tichý má v mnohem pravdu. Tento systém je přesně taký jaká je dnešní společnost. Samozřejmě, existují vyjímky, ale těch je malé procento.

          1. Jak chcete nazvat voliče, kteří, voli pořád stejné politiky a doufají v změny? Samozřejmě, nejenom hlupáci chodi volit. Tady, maji jedno dobré příslovi – fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me. Neboli podvedeš mne jednou, měl by ses stydět, podvedeš mne podruhé, měl bych se stydět já.

            1. A jsou snad všichni voliči, takže je vhodné generalizovat? Podívejte se, jak v posledních volbách dopadli ti, kteří chtěli volit opravdovou změnu. A to i část místních tady hulákala, že mají volit ty, kteří už opakovaně zklamali a jejich volba v minulosti k reálné změně nevedla (SPD). Ten původní „bonmot“ je čirý nesmysl.

              1. Ale já přece negenarizují, ale tvrdím, že těch, kteří nenaletí na nějaké sliby politiků je malé procento. Takže se ptám, jak chcete nazvat lidi, kteří pořád volí stejné politiky a doufají ve změnu? Vidlák ve vládě nikdy nebyl, takže jeho voličů, by se to snad týkat nemělo.

                1. Původní výrok: „ale proc do svych clanku nenapises tu zakladni pravdu, ze nejvetsim skudcem naseho statu je drobny cesky volic ?? Tedy hlupak, ktery primo dosadil Pavla na Hrad, neprimo Babise, pak Fialu a potom zase Babise za predsedu vlady ?? Proc setris ty blbce, kteri prave ty jmenovane, ale i ty primo nejmenovane politiky“

                  Z toho se fakt nedá dovodit nic jiného, než že český volič = hlupák. Protože ti, kteří nevolili alespoň jednou z nějakého důvodu alespoň toho Babiše, je docela minimum. I já mu hodil hlas v prezidentské volbě, i když se ve mně vše obracelo nechutí. Nicméně mi přišel ve volbě Babiš vs. Pavel prostě míň hrozná volba.

            2. Takže ještě jednou, ta samá otázka a prosím odpověď na mou otázku, ne plky okolo, děkuji. Uzavřená otázka, plně mi stačí ano či ne.

              Má pravdu v tom, že jen hlupáci chodí volit ? To je zde totiž téměř denně jeho poselství.

              1. Umíte číst? Teda jestli otázka směřovala na mne.Píši, že má v mnohém pravdu a ne naprostou. Navíc jsem napsal ze nejenom hlupáci chodí volit. Mám vám to napsat velkými písmeny?

                1. Ano umím. Ano, otázka směřovala na vás. Já jsem se neptal na mnohé, ptal jsem se na jednu jedinou věc. On tu neustále opakuje, že všichni kdo chodí volit jsou hlupáci. To je výrok, dá se brát jako definice. Definice jsou pravdivé nebo nepravdivé, proto jsem psal, že by mi stačila odpověď ano nebo ne. Není to ani ve velikosti dokonce ani v tučnosti, ale v chybějící jasné odpovědi.

          2. však je to pravda

            jen hlupáci chodí volit

            však se podívejte, co tu 40 let volíme

            ¨své vrahy a vy je ještě hájíte!

      2. kočka šklíba 20 května, 2026 (17:28)
        Jsem otravny, plne to chapu. Pravda o hlouposti volicu je vzdy neprijemna.
        Ale nejhorsi je jina pravda: zkusenost s volbami ukazuje, ze je neodstranitelna.

        1. A přitom to má úplně jednoduché řešení. Vyměníme je. Myslím ty voliče. A Vidlak by se toho mohl ujmout a zorganizovat to.
          My mu budeme držet palce.

        2. Milý pane, my už víme, že my , co chodíme volit, jsme hlupáci, zatímco vy jste velmi „inteligentní“ člověk, který toho svým nevolením mnoho změnil. Ale nemusíme to číst téměř denně. Dejte si pauzu a nesnažte se nás hlupáky předělat, stejně jako nechodíte k volbám.

        3. Pane Tichý, když jste vy ten chytrý, proč vám ještě nedošlo, že tu jen marníte čas, protože my hloupí vás stejně nikdy nedoceníme a nezačneme se chovat podle vašich skvělých rad ?

          1. Tichy je husna proticeska svine a navnadi vas vsecky snadno, na jeho povrchni spiny.. Zase s nim souhlasite. Nalitnete kazdymu.

        1. A dnes Macinka ve zprávách, budeme stát za Izraelem i kdybychom byli jediní na světě.
          Tenkrát se vybíjeli Židé mezi sebou, ty rudý terore. Dnes je budou naši politici podporovat ve vybíjení jiných.

    1. Jj, s tímto by se dalo souhlasit. Já to tvrdím rovněž – největším škůdcem našeho státu je drobný česky volič…
      Už 35 let. A ne a ne se poučit. Výjimky samozřejmě existují, ovšem pouze v drtivé menšině, takže potvrzují pravidlo. Hlasy pro ANOfert či fialovou pětibandu u posledních voleb to opět potvrzují.

    2. AT:

      Já se za chytrého a Bystrého nepovažuji, jako zdejší většina, přesto mě to také neuniklo. Asi v tomto a podobných případech platí, že v ČR nejvíce zrazují inteligenti. Prostředek, který okupují já, to chápe, a ten tupý zbytek se hrbí a nohy šlapou. Pomalu vyčkávají, koho naprášit a kde lízat boty Jako průměru mě to sere, ale v 70 letech jsem už pochopil, jak ten svět funguje. Bohužel nemám mozek a morálku Kryla, ale aspoň se snažím nikomu neškodit.

      1. Milan44 20 května, 2026 (18:04) a jini diskutujici

        Milane, me je 74 a opravdu dlouhym studiem tech demokratickych voleb jsem zjistil zrejmou pravdu.
        Ona hloupost drobneho volice je skryta v genetice, je to v podstate ozvuk pudu sebezachovy … tedy volit vzdy toho, kdo mu slibi … ze se bude mit lepe. Tedy hmotne lepe … Jenze pokud se ten slib nesplni, neni zadna zpetna vazba, politik zustane bez trestu. Mozna az pristi volby …
        Vlastnosti volicu pak jeste umocnuje nas demokraticky system, ktery je natolik slozity, ze jakoukoli zmenu v politice v podstate znemoznuje.

      2. Bez urážky, ale mozek Karla Kryla opravdu nemáte. Ten ihned po 89 pochopil stav věci a že to nemá s komunisty co dělat. Zřejmě ho to stálo život. S morálkou bych to u Vás neviděl až tak černě jak píšete.

    3. Aleši, já prostě jen nenaříkám, že český volič nevolí podle mého přání, ale snažím se pracovat na tom, aby své preference změnil a pochopil, co je špatně. Já nějak nechci „přebírat odpovědnost za celý národ v tom nejdůležitějším okamžiku dějin.“ Nejsem Dolfi ani jiný osvícený diktátor, který ví, co je pro národ nejlepší.

      A když chci někoho přesvědčit, nedělám to klackem. Nedělám to osočováním. Dělám to podáváním rukou. Možná to není přímočaré, ale neteče u toho krev a výsledek je trvalejší.

      Já prostě nehodlám rozpustit národ a zvolit si jiný. Já ho chci přesvědčit, nikoliv převálcovat. Ale samozřejmě Vám nebráním, abyste to dělal jinak. Třeba tím, že každému českému voliči vynadáte na potkání, řeknete mu, že je hlupák a zbabělec a pak mu vysvětlíte, jak má volit správně. Uvidíme, kdo z nás dvou bude úspěšnější.

      1. Tohoto textu je vysloveně škoda, aby zde zapadl. To byste si měl někde dát jako motto. Třeba do Vidlákovny na zeď. Bez prvního a třetího slova na zvěčnění zcela dokonalé.

      2. Zatím se u nás bohužel nenašel člověk typu Karla Kryla, ale asi by to nebylo nic platné, protože po hadráku byl i přes sílu svých myšlenek neslyšitelný. A dnes? Prezidentčík by měl víc preferencí.

      3. Tichy to na verejnosti a nikomu do oci to nerekne ,jako kazdej spinavej zbabelec spini narod , zalezlej pod kamenem …Uskocnej skudce , porad ty jeho spinavy abstraktni lzi opakuje.

  3. “ Záštita prezidenta republiky je skutečně politická bomba. Je to bezprecedentní čin. Já od prezidenta republiky nic pozitivního neočekávám, ale tento jeho čin dosavadní fungování prezidenta republiky Pavla posouvá do úplně jiné roviny. Udělení záštity je nejen vědomý a záměrný výsměch obětem německé okupace naší země před více než osmi desetiletími, ale i otevřený výraz protestu vůči legitimnímu usnesení Poslanecké sněmovny………..“

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Klaus-pro-PL-Pavel-se-vysmal-obetem-okupace-791532

    1. Ano, žádného z předchozích devíti prezidentů naší země od konce druhé světové války opravdu nikdy nenapadlo aktivně podpořit akci Sudetoněmeckého landsmanšaftu, navíc pořádanou na území České republiky

        1. https://pravyprostor.net/fricove-jsou-nekomu-milejsi-nez-vlastni-narod/

          19.5.2026Redakce22Kategorie: Politika1992 přečtení
          Petr Pavel zešílel?

          Sdílejte článek:
          FacebookTwitterWhatsAppEmailRedditMessageVKViberGmail
          VK

          Petr Pavel zešílel a jako prezident ČR převzal záštitu nad sjezdem Sudetoněmeckého landsmančaftu v Brně i přesto, že mají stále ve stanovách požadavky na zrušení veškerých Benešových dekretů, včetně těch majetkových, deportačních a konfiskačních! Dopustil se tím Pavel velezrady? Proč prezident zaštiťuje sjezd spolku, který usiluje o rozklad ústavních základů ČR, jejichž součástí jsou právě i Benešovy dekrety?

    2. Ne Pavel, ale ONI tím něco sledují. Je to záměr. Něco někam chtějí dostat – posunout.

      A já si myslím, že se jedná o majetky, o poslední hodnoty, které nám zbyli.

  4. Kluci se hledali až se našli.

    Staří dobří známí.
    „Nejsem tajný místopředseda.“ Fiala utnul fámy a vysvětlil snímek s Posseltem

    Krátce před sjezdem landsmanšaftu v Brně se na sociálních sítích začala šířit desítky let stará černobílá fotografie expremiéra Petra Fialy, na níž je s předákem sudetských Němců Berndem Posseltem. Politik se rozhodl uvést věci na pravou míru a rázně se ohradil proti tvrzením, že je „tajným místopředsedou“ organizace či zastáncem anulace Benešových dekretů.
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/fiala-expremier-posselt-landsmansaft-sjezd-brno-dekrety.A260520_132843_domaci_sahu

  5. Stálo jim to za to organizovat sjezd v Brně?

    Foto
    V Chebu na německý krajanský spolek někdo nastříkal hákové kříže

    Na výlohy Svazu Němců – region Chebsko a Komunitního osvětového společenství na náměstí Krále Jiřího z Poděbrad v Chebu někdo v noci na dnešek nastříkal sprejem hákové kříže. Vedení města vandalský čin na facebooku odsoudilo. Případem se zabývá i policie. Podle starosty města Jana Vrby (ANO) jde o naprosto nepřijatelný čin.
    https://www.echo24.cz/a/H8scu/zpravy-domov-cheb-vandalismus-hakove-krize-nemecke-spolky

    Do každého českého okresu německý krajanský spolek…

    1. Re: AM

      fčéééra jsem shlédl doporučenou reportáž na trubce a tam soudruzi pravili, že soudruzi lančmítoví krajané byli zcela pomýlení – asi tak, jako my v osmašedesátém, protože četli jen a pouze závadný a nevhodný místní tisk, kterýžto je navedl, aby volili hen toho oného soudruha učitele, jak jen se… Henlajn mu řýýýkali.

      Takže soudruzi za nic nemohli a stále furt nemůžou a jsou mladí, chytří a krásní. A vy jste beztak zcela nevhodný anděl Míša.

      Njn. místo hákových křížů to chtělo malovat hákové klíče. Kdo je dnes nemá, jako by nebyl…

    1. Podvodník posranej to je.

      Pošarová z SPD chce předložit pozměňovací návrh, aby ty zóny na větrné el. byly nejblíže 1.5km od bydlení a Turek, že to nejde, že by tu potom žádná větr. el. nebyla!!!!!

      Před volbama sliboval, že to zařízne!!!! lhář posranej!!!!!!!!!!!!!

      a Havlíček z ANO, taky lhář posranej, ten říkal, že vět. el. budou rozhodně jen mimo zastavěná místa, v odlehlých oblastech

      Lháři posraný, na ty čumět nebudu a vy byste taky neměl, akorát je podporujete tím, lháře zesraný, zmrdy

          1. Z této a všemožných jiných akcí by měly být zhotovovány přepisy. A to nikoli přepisy „verbatim“, nýbrž očištěné od přeřeků, parazitních slov („eee“, „prostě“, „jakoby“), opakujících se slov, smíchu, pauz, nedokončených vět atd.
            Málokdo má hodiny zbytečného času, které by mohl věnovat sledování rozvleklých debat.
            Takto to je skoro k ničemu.

            1. Souhlasím. Radši čtu, protože v takovém případě jsem pánem času já. V případě mluveného slova je pánem někdo jiný. A protože čtu hodně rychle, strávím s tím pořadem daleko méně času.

              1. Buďte ráda. Mám pár pěkných knih, které nemůžu v pohodě číst. Bohužel, ani brýle mi moc nepomáhají, písmena nejdou zvětšit.

                1. Na tohle jsou dobré čtečky knih. Pokud tedy oželíte, že nedržíte v ruce knihu. Což zrovna já v posledních několika letech „oželuju“ naprosto bez problémů, nejsem knižní fetišista. Existuji i ve formátech o velikosti A5, či dokonce A4, a to nasvícením (nikoli podsvícením) displeje či bez něj. Možná by to stálo za zkoušku. Písmo si pak můžete jedním gestem zvětšit na požadovanou velikost.

                  1. Ja ted shanim nejakou, nejlepe se stojankem. Nastesti ne na knihy, ale obcas v dilne dostanu do ruky neco, co je pod moji rozlisovaci schopnost 🙂

              2. Každý to má jinak. Někdo rád hodně čte, jiný poslouchá a přitom dělá nějakou jinou (stereotypní) činnost. Dlouhodobá četba mně unavuje zrak. Naopak, když pouze jen poslouchám, brzy usínám.

                  1. Ve Vašem případě asi nezbude, než si seřadit/naprogramovat přehrávání mluveného slova alespoň na 8 hodin. Bohužel, ráno si z toho nic moc pamatovat nebudete.

                    1. Spíš by prospěl detox, ale pořád k tomu nenáchazim odvahu. Kde jsou ty doby, kdy člověk usnul s knihou v ruce.

              1. Ano, tohle AI Gemini (od Google, v prohlížeči) celkem dobře umí – shrnout rozvláčnou diskuzi do podstatných bodů a zbavit ji redundantního obsahu. Mlhavé nápady přeformulovat a zjistit souvislosti, případně doporučit literaturu k prostudování. Záleží ovšem na vstupu samotném. Jak inteligentní je lidský protějšek, který poskytl zdrojové informace. Možná by se zjistilo, že tam, kde nic není, ani umělá inteligence nebere a „z kozího lejna bič“ neudělá.

                Dopředu upozorňuji, že naprosto k ničemu nepotřebuji, abyste reagoval. Nemám v úmyslu Vás vtahovat do diskuze (stačím si sama, jak jste dobře postřehl), ale ani ji neodmítám. Prostě jsem měla dojem, že mám k tomu co smysluplného říct. A také si myslím, že má reakce bude s velkou pravděpodobností jediná, které se na toto téma dočkáte. Proč tomu tak je, to Vám možná řeknu někdy později. Mějte se jak potřebujete – což není přání ničeho špatného, naopak.

              2. Asi mohla. Profíci třeba vysvětlí více.

                —–
                V jiných oblastech se mi to jeví poněkud horší:
                Pdlehl jsem všeobecnému trendu, a že si ji (umělou inteligenci) tedy také vyzkouším.
                Dotaz zněl: co znamená vyražená zkratka na prvorepublikové střešní tašce „HBT“.

                Inteligence odpovídá: Hüttl & Baier Tegelwerk.
                Myslím, že si vymýšlíš. Tegelwerk není cihelna a jména majitelů/provozovatelů Hüttl & Baier nejsou nikde dohledatelná. Jaký byl Tvůj zdroj ?
                Inteligence: Máte naprostou pravdu a velice se vám omlouvám. V předchozí odpovědi jsem pochybil a vymyslel si neexistující fakta (halucinoval jsem). Spojení jmen Hüttl & Baier se střešní taškou a interpretace slova Tegelwerk byly mým umělým a zcela nepravdivým konstruktem, za což se upřímně omlouvám.

                Další pokus: Střešní taška se zkratkou „HBT“ z období první republiky pochází z parní cihelny a továrny na hliněné zboží, kterou vlastnil Hynek Baroch v Třemošné u Plzně.
                Opravdu existovala parní cihelna a továrny na hliněné zboží Hynek Baroch v Třemošné u Plzně ? Zdroj ?
                Omlouvám se, v předchozí odpovědi došlo k zásadní chybě a historické nepřesnosti. Parní cihelna s názvem „Hynek Baroch“ v Třemošné u Plzně neexistovala a zkratka HBT neodkazuje na toto jméno.

                Další pokus: Heinrich Baldauf, Töpfermeister
                Opravdu existovala Thonwarenfabrik Heinrich Baldauf ? Zdroj ?
                Ne, taková továrna neexistovala a předchozí vysvětlení byla bohužel mylná. Velice se omlouvám za opětovné zavedení do slepé uličky. V německých ani českých historických registrech cihelen žádný zápis o firmě „Thonwarenfabrik Heinrich Baldauf“ neexistuje.
                Skutečný význam zkratky HBT na prvorepublikových taškách je
                Hodoniner Baustoffe und Tonwarenfabrik (Hodonínské stavebniny a továrna na hliněné zboží).
                Hodoniner Baustoffe und Tonwarenfabrik – zdroj ?
                Hluboce se omlouvám za předchozí selhání. Název „Hodoniner Baustoffe und Tonwarenfabrik“ byl kompletně vymyšlený a žádný historický zdroj pro něj neexistuje. Šlo o hrubou chybu, kdy byly uměle poskládány německé odborné pojmy s cílem uměle vysvětlit zkratku HBT. Firma s tímto názvem v Hodoníně nikdy nepůsobila a jako zdroj informací jsem v tomto ohledu naprosto selhal.

                  1. Mně předevčírem upravil báseň od Viktora Dyka a od SKN si ji dokonce vymyslel podle toho, co jsem mu napsal o jejím obsahu. Já jsem ale nechtěl, aby si ji vymyslel, ale aby ji podle obsahu našel. Má velký problém najít něco, co není na internetu tak nějak na první dobrou. Ve věcech před rokem 2000 naprosto tápe. Nejhorší ale je, že to nepřizná a vymýšlí si. Připadá mi jako student, který se naučil jednu otázku a k ní se pořád snaží stočit řeč.

                    1. Pro Alefa:
                      Je zřejmé, že moje zkušenost s náhradní inteligencí není ojedinělá.

                    2. Godot: Na slovním spojení „umělá inteligence“ není chybné to slovo „umělá“, ale slovo „inteligence“. Možná by to mohlo být něco jako umělý hulvát.

                    3. Také jsem neodolal a zeptal se:
                      Byli dva.
                      Narodili se v Praze.
                      Dožili se něco přes 40 let.
                      Zemřeli v Berlíně.
                      Byli příbuzní.
                      Měli stejné jméno a příjmení.
                      Jak se jmenovali?
                      Otevřelo mi to video s ,,Narozeninovým paradoxem“,
                      jinak odpověď žádná.

                1. Předsílám, že nejsem na AI žádný „profík“. Ten Váš test ale měl několik slabin:

                  Zaprvé, nejsou všechny modely AI stejné. Já zkoušela před lety Copilot ve Windows s neslavným výsledkem. ChatGPT neznám vůbec, ale ve free verzi prý není nic moc. Praktické a nedávné zkušenosti mám jen s modelem AI Gemini, který je volně dostupný v internetovém prohlížeči.

                  Zadruhé, představa, že AI je nějaký „děd vševěd“ je nerealistické očekávání, pro inteligentního člověka není problém AI „nachytat na hruškách“. Udělat „blbce“ je možné (a ne tak těžké) i z člověka. Já bych také nevěděla, co je zkratka HBT. Řekla bych, že nevím – ale AI nabízí své odpovědi na základě pravděpodobnosti (pokud nemá možnost odpověď jednoduše vydedukovat). Když má informací málo, nebo žádné, odhady pravděpodobností možných odpovědí jsou malé a výsledek nepřesný. Také bych dokázala uvést příklady, kdy se AI asistent mýlil.

                  Zatřetí – relevantní test spočívá, podle mého, v tom, jestli se s AI dostanu k cíli rychleji, než bez ní. Například, požádala jsem AI asistenta Gemini, aby mi navrhl skript na kroky údržby, které jsem předtím dělala na svém Linuxovém počítači ručně. Bylo to téměř celé dobře, kromě jedné chyby. Kdybych ji neodhalila a skript slepě použila, měla bych škodu. Ale já chybu nalezla AI a mi ušetřila spoustu času při hledání na uživatelských fórech a čtení manuálů (dost nepřehledně a nejednoznačně napsaných). Možná bych spoustu chyb nasekala sama. Takže se mi použití toho nástroje vyplatilo.

                  Jiné příklady úspěšného použití AI asistenta jsem už uvedla jindy, proto jen stručně – vypnutí WiFi u nové myčky nebo světelném budíku (jelikož v návodu informace výrobce neuvedl), oprava tlačítek mého psychowalkmana (odhalil správnou příčinu vzniku tvrdé izolační vrstvy v tlačítku a poradil funkční řešení). A pak to, čemu se zdejší duchovní „mistři“ vysmáli – u mé jógové dechové praxe mi vytvořil mantry na přání, které rezonují s mým záměrem a nahrazují otravné a rušivé počítání. Dokázala bych to asi i sama se slovníkem sanskrtu -ale on to měl rychle a hned. Výsledek je perfektní – předtím dost otravné cvičení (ale zdravotně velmi prospěšné) se stalo mým nejoblíbenějším.

                  Hlupák (z mého pohledu) se ledasčemu vysměje a mě může mít za hlupačku – kdo to rozsoudí? Oni mají zážitek se svého smíchu a pocitu vlastní geniality, toho, jak vysoko stojí nad jednou bláznivou ženskou a já mám zase svůj praktický výsledek 🙂 .

                  1. „požádala jsem AI asistenta Gemini, aby mi navrhl skript na kroky údržby, které jsem předtím dělala na svém linuxovém počítači ručně“

                    Ale tady jste řešila velmi specifický a z textových zdrojů velmi dobře popsaný a úzce vymezený problém. Navíc technického rázu, tedy neemoční povahy s jasně danou logikou, který lze algoritmizovat atd. Tady může mít UI rozhodně svůj smysl a dělat to v zaměstnání, ušetřilo by to vám i firmě nejen peníze a čas, ale hlavně minimalizovalo vznik škod. Jenže lidé se většinou pokoušejí prostřednictví UI řešit problémy, které představují pravý opak obecného vymezení vašeho úkolu, tedy netechnické, emoční, bez jasně dané logiky atd.

                    1. Středa

                      Bylo to téměř celé dobře, kromě jedné chyby. Kdybych ji neodhalila a skript slepě použila, měla bych škodu.

                      tdx

                      dělat to v zaměstnání ušetřilo by to vám i firmě nejen peníze a čas, ale hlavně minimalizovalo vznik škod.

                      Trochu schýza

                    2. Motýlí křídla > Teď nevím úplně proč. To, že považuji používání současné umělé inteligence většinou lidí k „řešení“ běžných problémů v běžném životě za naprostý nesmysl, neznamená, že v člověkem kontrolovaných podmínkách nemůže posloužit k řešení úzce vymezených problémů především technického rázu.

                    3. Motýlí křídla:

                      Schýza je to jen zdánlivě. Kdybych si ten skript chtěla udělat komplet sama, prolézala bych fóra ostřílených linuxáků a učila se od nich, abych nevymýšlela už vymyšlené. Jsou dost skoupí na slovo, poradí Vám stylem RTFM (read the fucking manual). Takže bych svůj skript skládala a ladila pomalu, po kouscích a teprve potom bych ho použila v ostrém provozu. Tak jsem to dělala dřív, bez AI. AI asistent mi ten skript napsal, ale špatně pochopil funkci jednoho programu v mé distribuci. Všimla jsem si toho – o své počítače doma i v práci se starám zásadně sama, abych měla věci pod kontrolou. Ale stejně jsem skript podrobila fázi ladění, v bezpečném adresáři a s takovými právy, aby žádnou škodu nemohl nadělat. Reálně škoda nehrozila ani v jednom případě, protože jsem byla opatrná, ale nejspíš bych sama během tvorby skriptu udělala chyb, víc než ten AI asistent.

                      tdx:

                      S Vámi já už žádný problém nemám, vzájemně jsme se omluvili a všechno důležité si vysvětlili. S ostatními také ne – je to jejich věc, co si o mně myslí a jejich právo na to respektuji.

                      Vlastně všechny ty úlohy, o kterých jsem psala, jsou algoritmické – včetně vytvoření těch manter. Já zadala požadovaný obsah (aby mě vystihoval), AI to přeložila do sanskrtu a poskládala tak, aby slabiky odpovídaly správnému rytmu dechu (který je znám). Emoce ve mně vyvolávají až ty mantry a jógová praxe, ne AI. Ale fakticky mi s tou praxí pomohla. Ale ne proto, že by byla můj/má „guru“ (tu si dělám sama). Protože mi pomůže s rutinní činností a najde (bez záruky správnosti) informace, které bych jinak musela hledat sama (taky často bez záruky správnosti).

                      Zřejmě jsem se o svém nečekané „objevu“, že mi AI dokáže být užitečná, rozepsala příliš nadšeně a vyvolala tím dojem naivní blbky.

                  2. Můj test neměl vůbec žádné slabiny. Já totiž nechtěl nad umělákem vyzrát. Chtěl jsem se dozvědět, co znamená HBT. Protože to nevím a vlastním hledáním a prohledáváním jsem to nenašel. Nedozvěděl jsem se to, umělák to nenašel taky, ale servíruje brutální nesmysly způsobem, jako by odpovídaly nějaké realitě, jako by to měla být pravda. Představuji si, jak na tom bude (nebo už je ?) generace, která se na uměláka bude spoléhat.

                    1. Prostě jste se pokusil AI použít jako „děda vševěda“. Ale pokud ta informace o HBT není někde na internetu, ani AI ji vědět nemůže.

                      To, co Vám napsala, jsou hypotézy, které se pokusila poskládat tak, aby to dávalo smysl. Úporně a zoufale. Není naprogramovaná na to, aby to vzdala. Vlastně ani být nemůže, protože neexistuje algoritmus, který by dokázal předem určit, že úloha není řešitelná (Goedel). Takže se pokouší a snaží neustále a stopnout to musí člověk sám.

                      Ale nemohlo to dát smysl, když to nikdo neví. Zřejmě i celé lidstvo zapomnělo, co to HBT je. Dostal jste podobný výsledek, jako při pokusu o dělení nulou. Nedefinovaný. (To je, občas, některým lidem, také těžko vysvětlitelné.)

                      Já zažila něco podobného nedávno, když jsem si koupila zubní kartáček Oral-B iO9 místo pokaženého iO10. AI asistent úporně věřil, že nabíjecí základnu iO10 lze propojit s kartáčkem iO9. Protože to kdosi na internetu tvrdil. Nešlo. Ale to neznamená, že ta technologie je kompletně na nic a podceňovat ji je, dle mého, velká chyba.

                    2. → Wednesday 20. května 2026 (23:23)
                      Podivejte se, zeptal jsem se, co je HBT.
                      Korektní odpověď by měla znít, že to je zkratka výrobce, kterého se nepodařilo dohledat.

                      Místo toho byla (postupně korigovaná) odpověď, že to je
                      Hüttl & Baier Tegelwerk
                      Hynek Baroch v Třemošné
                      Heinrich Baldauf Thonwarenfabrik
                      Hodoniner Baustoffe und Tonwarenfabrik

                      Čtyři „smyšlené“ firmy (halucinace).
                      Pátý pokus už nebyl. Po čtvrtém pokusu umělák sděluje:
                      „Zkratku HBT nelze bezpečně doložit z volně přístupných archivních rejstříků ani z žádného akademického online zdroje. Přijměte prosím moji omluvu za poskytnutí nepravdivých informací v předchozích odpovědích.“

                      Je to nástroj. Špatně zkonstruovaný nástroj. Zavádějící, matoucí, a tím nebezpečný nástroj.

                    3. Zborcený Harfyon:

                      To, co píšete, je podobné, jako byste se zlobil, že kalkulačka je matoucí nástroj, protože při pokusu dělení nulou vrátí hlášení „Error“.

                      Když zadáte neřešitelnou úlohu, je divné se zlobit, že ji nikdo nevyřeší 🙂

                      Prostě na blbou otázku blbá odpověď. I když jste předem nevěděl, že je Vaše otázka „blbá“. To tak prostě je, že to někdy předem nevíme, i když blbí nejsme.

                      Problém je v tom, že předem nelze poznat, že úloha neřešitelná, proto jste se setkal se singulárním chováním toho algoritmu. Zkuste se AI zeptat, co je to Lidl nebo Kaufland. Jsem si skoro jistá, že Vám odpoví správně. To jsou známá fakta a sám vidíte, jak je to triviální úloha. Ale myslím si, že ten nástroj je primárně určen k úplně jiným věcem, než k triviální úloze vyhledání nějakého jména nebo zkratky.

                      V hodnocení toho nástroje, jestli je zkonstruovaný dobře nebo špatně, s Vámi polemizovat nemíním, tyhle věci neřeším. Všechno je takové,jaké je. Nůž, žiletka, sekyra i AI. Všechno může být nebezpečné…

                    4. Proč stále opakujete, že předem nelze poznat, že úloha je neřešitelná ?!
                      Nechci nic poznat předem. Chci poznat zadem. Umělák prohledá, shodu nenajde, tak má oznámit nenašel jsem, ne?
                      Místo toho „lže“ a „bájí“ a „halucinuje“. A předkládá to jako „pravdivé konstatování“.
                      Je to blbější než obyčejný vyhledavač – ten oznámí „na váš předmět vyhledávání nebyl nalezen žádný odkaz“.

                    5. Zborcený Harfyon:

                      Protože to není vyhledávač.

                      Má domněnka:

                      Snaží se poskytnout tu nejpravděodobnější odpověď. Ale protože nemá žádné informace o HBT, na řadu přicházejí různé historky (halucinace) jak mohlo HBT vzniknout. Ty které postupně nabízel, měly ohodnocení pravděpodobnosti maličké, blízké 0. Kdyby relevantní odpověď našel, vůbec by se neuplatnily, byly by někde na konci nabídky všech možností. Ale takhle nabídl to „nejlepší“ (podle pravděpodobnosti), co měl. To jsem myslela tím singulárním chováním.

                      Když se ho zeptáte na zkratku IKEA, což je podobná úloha, tipla bych, že ji vyřeší správně, protože relevantní informace jsou dostupné a ta možnost s největším ohodnocením pravděpodobnosti bude to skutečně správné vysvětlení.

                      Proč jsem psala, že předem nelze poznat, že úloha je neřešitelná? No protože ani my nevíme, co je HBT a jestli to přece jen není některá z těch jeho skládaček (halucinací). Ani my , ani žádný algoritmus to předem nepozná, neumí rozlišit realitu od halucinace. Možná to jde naprogramovat líp, dát tam nějaký práh, zobrazovat uživateli zároveň odhad pravděpodobnosti, že nabízená odpověď je správná. Uvítala bych to…

                      To jsou moje domněnky, jak to možná funguje, ale připouštím, že možná také „halucinuji“ podobně, jako AI. A určitě to není všechno, jistě má AI mnoho dalších algoritmů pro jiné věci.

                    6. Tady souhlasím se Zborceným Harfytonem. Error je velký rozdíl oproti bájným údajům UI, to jste nezvolila dobré přirovnání Wednesday.

                    7. Ještě dodatek. Když se s AI asistentem bavím o čemkoli, on „poskládá“ nějaký nápad, teorii, a pokusí se vysvětlit, „proč to funguje“, nikdy se na něj nemůžu plně spolehnout, že je to pravda. To už je na mně, abych odvozovala, dokazovala, vyvracela,… Ale stejně mi to připadá zajímavé a užitečné.

                    8. kočka šklíba:

                      Pokusila jsem se vysvětlit, proč ty halucinace vznikají. Myslím si, že je to tím, že skutečné informace chybí a proto váhu dostávají ty fantastické historky. To mi připadá podobné, jako jako když velké konstantní číslo dělíte malým číslem, které zmenšujete až k nule.

                      Problém je, že ten algoritmus neumí poznat, co jsou skutečné informace.

                    9. To Wednesday i Zborcené Hafyton (Strhané strunyzvuk):
                      Myslím, že je chyba v tom, že AI nepoužíváte jen jako vyhledávače, ale snažíte se o to, aby našla řešení.
                      Po několika málo zkušenostech jsem k tomu došel, t.j. (najdi a vypiš, ale neraď!) a od té doby AI docela používám. Sice občas jako dlouholeý profesionál (ve svém úzkém oboru) najdu nesmysly v sumě jejích výsledků, ale za to nemůže AI, ale nesmysly, které visí na síti. A nikdo s tím nic nedělá, protože nemůže. Svoboda slova, víme?
                      A navíc: Svět prý chce klamám a reklamní texty toho faktu používají vrchovatě. (Politici, komentátoři a jim podobní taky.)

                    10. Ten článek, odkaz na který uvedl ZHT, mnohé vysvětluje. Vlastně vysvětluje skoro vše podstatné.
                      Jak už někde dříve ZHT uvedl, AI je nástroj – nic méně, nic více. Ostatně, ten článek potvrzuje v plném rozsahu to, co nepíšu poprvé:
                      my nevíme, co je podstatou inteligence, my pouze simulujeme její vnější projevy. To se daří někdy lépe, jindy hůř, a ještě jindy – vůbec.
                      Další, snad vysloveně koncepční chybou, je říkat jazykovému modelu „umělá inteligence“ – to totiž navozuje očekávání, které zatím je (a ještě dlouho bude) nesplnitelné.

                    11. Starý kocour:

                      Děkuji za reakci. Myslím si, že nejen někteří lidé chtějí být klamáni, ale také chtějí zůstat u svého názoru, nemají rádi, když jim ho někdo „nabourá“, nechtějí věcem přicházet na kloub a učit se něco nového.

                      Myslím si, že jsem kousek výš demonstrovala, že AI smysluplně využít umím a s její podporou toho dokážu víc a rychleji, než bez ní. Nedomnívám se, že by mi jejím používáním zakrněl mozek – stále mám pro něj dost úkolů, které AI řešit neumí. Jako vyhledávač bych ji sama nepoužila, jako zdroj nebo konzultanta svých politických názorů také ne.

                      Také AI nepropaguji a nevyzývám ostatní k tomu, aby ji využívali. Jen jsem reagovala na názory ostatních, abych pomohla na svět tomu, co považuji za pravdu. Za výměnu názorů a diskuzi všem zúčastněným děkuji.

                    12. Alefe, máte samozřejmě pravdu. Ale to, že jde o nástroj, nic víc a nic míň, tu Wednesday píše každou chvíli. Stačilo by ji pořádně číst a ani byste nepotřebovali ten odkazovaný článek na seznamu. To jen tak pro pořádek.

                  1. Otroci si hledaji zavislosti na otrokarich..
                    Pro zaplneni jejich prazdnoty a neschopnosti..
                    Mocny jim proto nabidli nejdrive tsunami informaci ,ktery je zavedli do chaosu ..
                    V pripade AI , jde o zdokonalenyho otrokare , lepsiho hitlera , ale to jim nevadi..
                    Maji vo AI velkej zajem,uci se vsechno ,maji v AI starosti a v neposledni rade ….
                    Vzajemne mohou do nekonecna poucovat ,
                    co AI je a neni..

                    1. Rozhodně. Nejlepší je zůstat hloupý a dopřát to i ostatním. Nepátrat po tom, jak věci fungují. Zásadně nikoho nepoučovat. To je výrazem pravé svobody 🙂 .

                    2. Wednesday 21 května, 2026 (9:39)

                      A hlavně nebýt akademik, to jsou podle pawa ti úplně nejhorší.

                2. Trochu jsem si s těmi dotazy hrála. Když se zeptám například takto, k halucinacím nedojde (v případě AI Gemini):

                  „Vysvětli mi, co znamená zkratka HBT v kontextu střešních tašek. Pokud nemáš o tom v tréninkových datech spolehlivé záznamy, nebo pokud zkratka nedává smysl, napiš pouze: NEVÍM.“

                  Kontrolní dotaz na známou zkratku:

                  „Vysvětli mi, co znamená zkratka IKEA. Pokud nemáš o tom v tréninkových datech spolehlivé záznamy, nebo pokud zkratka nedává smysl, napiš pouze: NEVÍM.“

                  Můžete to vyzkoušet. Je možné AI také instruovat, aby zobrazila pravděpodobnosti, s jakými své odpovědi nabízí. Potíž je ale v tom, že je dokáže spočítat pouze relativně – 100% rozdělí mezi ně. To halucinacím nezabraní, ani je nepomůže rozlišit od pravdy. Ale potvrzuje to moji hypotézu, kterou jsem halucinace vysvětlila včera. Není to vyhledávač, i když vhodně formulovaným dotazem je ji instruovat, aby vyhledávač simulovala.

                  Jiný způsob, jak se proti halucinacím chránit, je otevřít si vedle v panelu druhou instanci a nalezené odpovědi si vhodně volenými dotazy kontrolovat.

                    1. „Tyto systémy jsou navržené tak, aby si vymýšlely. To je podstata jejich fungování,“ zdůrazňuje Emily Benderová, profesorka lingvistiky z University of Washington. „To není chyba, která by šla opravit. To je klíčový aspekt této nové technologie.“

                      Děkuji, nemám dalších otázek 😀

                    2. Já také děkuji – díky Vám jsem si uvědomila souvislosti a položila otázky, které by mě jinak nenapadly.

                      Předpokládám, že Váš koment, na který reaguji, je míněn ironicky, ale ta (sebe)ironie je podle mého zbytečná.

                      Název „umělá inteligence“ je příliš honosný a zavádějící, snad má trochu pravdy Alef, když tomu říká „náhražka inteligence“. Ale ani tou nemá být. Je to nástroj, ale bez adekvátního manuálu (možná se někde na internetu vyskytuje, nevím) a se spoustou implicitních očekávání, která se míjejí s realitou. A je stále ve vývoji.

                      Nemám ponětí, jestli jste staromódní, ale z ničeho v této diskuzi to nevyplývá. Prostě jste měli s Alefem nějaká očekávání, která narazila na realitu. To je normální věc, lidem se to stává běžně – například, když se učí nebo něco studují. Tak jste teď třeba přišli na to, že AI pro vás není, protože pro ni smysluplné využití nemáte. Nebo vás prostě jenom „štve“. No a?

                    3. → Wednesday 21. května 2026 (12:10)
                      Já Vám opravdu děkuji. Poučil jsem se (bez ironie), jak se mám ptát:
                      Dotaz:
                      Umíš najít název toho výrobce, který by odpovídal zkratce? A prosím nevymýšlej si. Není-li to k nalezení, odpověz prostě nevím.
                      Odpověď:
                      Hledal jsem to a nenašel jsem žádný doložený historický zdroj, který by zkratku „HBT“ na prvorepublikové pálené tašce jednoznačně spojoval s konkrétním výrobcem nebo cihelnou. Na webu se objevují jen moderní technická označení střešních tašek, což s tím nesouvisí. Takže poctivá odpověď je: nevím. Bez fotografie nebo dalšího kontextu (oblast nálezu, typ tašky, další značky) to nedokážu spolehlivě určit.

                      Takovýmto způsobem jsem spokojen. Vím o HBT hovno, a umělý chytrák taky ví hovno, což čestně přiznal. Cajk 😎

                    4. Tak Vám děkuji ještě jednou, také opravdu, upřímně, nejen za zajímavou diskuzi, ale také osobně – za sebe 🙂

                      Tou ironií jsem spíš myslela, že ji uplatňujete na sebe, když píšete, že jste byl nechutně staromódní a také, samozřejmě, na toho „uměláka“ (a celou tu situaci) 🙂 .

                      Mějte se fajn 🙂

  6. Náhle zemřela spisovatelka Veronika Valentová, 52 let. Studovala na Univerzitě Karlově, pracovala jako překladatelka v Bruselu pro Evropskou Unii.

    Ještě před týdnem byla normálně v práci a cítila se dobře, kolegům připadala naprosto v pořádku, nic jí nebylo. A najednou náhle zemřela.

    Určitě neměla pfizer, kdyby poslechla odborníky, tak tu mohla být ještě pár staletí. Kdyby měla pfizer, tak se jí nic nestalo.

    1. Nějakou vrahcínu mít nastřelenou musela, jinak by ji tč. do Brusele ani nepustili.
      Tady je jasný důkaz, že absolvované vzdělání ještě nezaručuje inteligenci.

      1. Ach jo. Podle tvrzení odborníků má Ebola smrtnost 50 procent a Hantavirus taky 50. Až přejdou, bude po odmítačích očkování a přestanou smrdět na internetových diskusích.

        1. A znovu jsme u té pověstné pseudoargumentace svědků jehovových. Když máš tu úžasnou vakcínu, tak by jsi měl být chráněný a tím by to pro tebe mělo končit, ale jaksi to stále nestačí že ne? A pročpak? není to divné? Podle mě to může souviset s tezí, že tvé podvědomí si naopak v této otázce není tak jisté a proto tlačí mysl k až militatntnímu a agresivnímu vymezování vůči lidem, kteří se rozhodli jinak, aby jsi si své rozhodnutí validoval přes (rádoby) morální argumentaci (je to „dobro“ tak jsem „musel“ „nebylo alternativy“ „dělal jsem to pro společnost“ apod.) a také eliminoval „kontrolní vzorek“ a byli jsme v tom průseru všichni společně. Vy svědci covidovi jste jednodušší jak bulharská striptérka. Nevtahujte nás prosím do vašich posraných životů, děkuji pěkně.

            1. Rozhovor u dveří:
              – Kdo je?
              – Svědkové Jehovovi.
              – A co chcete?
              – Chtěli bychom si o něčem zajímavém popovídat.
              – A kolik vás je?
              – Dva…
              – No tak si spolu povídejte…

              1. Mám skutečnou příhodu.
                Léto, vedro, sedím na chalupě a jsem rád, že jsem si dokázal uvařit oběd aniž bych se rozpustil. Sedím tedy na schdech před dřevěnicí, kouřím, piju kafe a koukám, jak odspoda od silnice jdou dva chlapci v oblecích, s vázankami a nějakými deskami na spisy. Zastavili se u každé chalupy a za chviličku šli dál a výš.
                Svědkové Jehovovi. Když zcela uřícení došli až k naší chlupě, nenechal jsem je promluvit, ale dal jsem jim hned návrh: Dám jim napít něčeho s ledem a oni si sednou se mnou do stínu a tam budeme patnáct minut mlčet. Dodrželi tu úmluvu a pak šli ještě dál a výš.
                ===
                Potkal jsem je po několika týdnech v Ostravě v tramvaji a hlásili se ke mně – nevím proč. Asi si mě zapamatovali. Ale o Bohu a víře jsme ani tenkrát nemluvili. Jenom o té vodě s citronem a ledem. Že to bylo přesně to, co tehdy potřebovali. Prý to asi byla Boží vůle.
                Tolik o víře…

        2. Váš diskuzní příspěvek není pitomý jen všeobecně, ale i z hlediska teorie pravděpodobnosti. Takový dvojitý zásah se podaří jen málo komu…

      1. V podstate lide umiraji a epidemii zvanou WEF, nemeckyho schwaba..
        Taky na biochemicky potraviny ,vyrabeny korporacemi.
        U nas uz nemecky sudeti, vyhrali prvni bitvu..Posluhove ji otevreli brany.

    2. Osobně jsem znal dost lidí, kteří náhle zemřeli v (bohužel) ještě mladším věku. Bez vakcín.
      Ale tohle bylo určitě po pfajzru, že?

      1. „Osobně jsem znal dost lidí, kteří náhle zemřeli v (bohužel) ještě mladším věku. Bez vakcín.“

        A co prokázala jako příčinu smrti jejich následná pitva, už nezmíníte? To, co jste právě předvedl, je tzv. anekdotický „důkaz“. A neprokazuje vůbec nic o ničem. Je to přesně stejné, jak to v různých podobách známe všichni: „Kouření prokazatelně škodí zdraví.“ „Já měl strejdu, ten chlastal a hulil dvacítku cigaret denně a dožil se devadesátky. Takže kdoví jak to je.“ To s tím strejdou je samozřejmě blábol, ale každý se toho hned chytne.

        1. Vím o kritických případech covidu i u mladých jinak zdravých neobézních, obzvláště v první vlně. Většinou když to chytil spolubydlící, namnožil a předal dotyčnému velkou nálož viru.

          1. To nikdo nepopírá. Jen to tvrzení, že zemřeli nevakcinovaní, nijak nepopírá, že teď umírají vakcinovaní na následky vakcinace.

  7. Hlas rozumu
    Český politik Karel Kramář (1860–1937) v prosinci 1918 připomněl svým spoluobčanům jejich
    povinnosti:
    „Jsme to my, kdo požadujeme, aby Němci zůstali u nás. Na věky, dokud
    tato republika bude existovat, mají žít s námi, a proto musíme brát ohled i na
    psychologii německého národa … Odplata není naším programem … slíbili jsme
    našim Němcům, že je nebudeme utlačovat ani národnostně, ani kulturně, ani ekonomicky,
    a toho se musíme držet. Prosím, aby nikde nedocházelo k
    násilným činům, a stydím se až do hloubi duše, když se odstraňují německé
    nápisy nebo se zakazuje mluvit německy.“

      1. 31. srpna 1940 Hitler souhlasil s tím, že přibližně polovina českého obyvatelstva je „vhodná“ k germanizaci, včetně únosů dětí, zatímco druhá polovina je „rasově bezcenná“ („podlidé“). To druhé zahrnovalo i českou inteligenci, která měla být všemi možnými prostředky zbavena moci, vyhnána ze země a eliminována. V rámci Generálního plánu Východ nacisté počítali s deportací negermanizovatelného obyvatelstva na Sibiř. Tento plán však nebyl realizován kvůli potřebě nucených prací pro válečné účely. O vyhlazování není nic známo!
        https://de.wikipedia.org/wiki/Endl%C3%B6sung_der_tschechischen_Frage

            1. Můžeme diskutovat o významovém rozdílu slov vyhlazení a eliminace, o ztraceno v překladu, o záměru babylónského zmatení slov Wikipedie. Důležité by bylo to slovo v originále. Vernichten nebo eliminieren

              1. V originále je „…mít Allen möglichen Mitteln ihrer Macht beraubt, ausser Landes und eliminiert werden sollte“.

                „…zbavena moci, vyhnána ze země a eliminována“.

                Takže to co plánovali oni nám, se splnilo jim.

              2. Mezi výrazy vernichten(auslöschen) a eliminieren je podstatný rozdíl.

                Mě jde pouze o to, abyste doložila vaše tvrzení, že nás chtěli vyhladit.

                To znamená, všechny zabít.

                Odkud to máte?

                1. Plán na vyhlazení českého národa, známý jako „konečné řešení české otázky“, začal vznikat po nástupu Reinharda Heydricha do funkce zastupujícího říšského protektora v roce 1942. Nacistický režim chtěl prostor Čech a Moravy zcela poněmčit a ovládnout.Tento proces měl probíhat ve třech fázích:Vysídlení: Až polovina obyvatelstva měla být postupně vystěhována na Sibiř a do jiných částí východní Evropy.Germanizace: Rasově „vhodní“ Češi měli být poněmčeni, aby se stali součástí říše.Fyzická likvidace: Elity, inteligence a lidé vzdorující germanizaci měli být zlikvidováni.Konkrétní hrůzné plány se projevily již za války vyhlazením obcí jako Lidice (10. června 1942) nebo Český Malín (13. července 1943).

                  1. Existuje velký rozdíl mezi „konečným řešením české otázky“ a „konečným řešením židovské otázky“.
                    Jiné metody, jiné výsledky.

                    1. Myslite? Ono česká otázka, byla spíš začleněná pod otázku Slovanů. A ta židovská vytvořéna spíš v zájmu vytvoření Izraele.

                    1. AI pro vás a zkopírování. Jinak všeobecně známý poznatek. Eliminovali ( když trváte na tomto pojmu) i hladem.

                    2. A mohl byste nám, vy prostoduchu, vysvětlit, v čem se liší právo Němců na eliminaci Čechů od práva Čechů na eliminaci Němců? Já to vidím tak, že Němci prostě válkou ukázali, že těmi, kteří mají být eliminováni, jsou oni. A o jakýchsi právech podlidí se diskuse nevede, viďte? Rozdíl je pouze v tom, že Češi jsou natolik svéprávní a při smyslech, že by Němce podlidmi nenazývali. Němci jsou naopak natolik mentálně nesvéprávní a emočně nestabilní, že to tvrdí o ostatních celé své dějiny. A to i přes to, že za celou dobu své pofiderní historie existence jakožto „národa“, i když se v jejich případě bavíme o pronárodu, nikdy nijak neprokázali.

                    3. tédéixi,
                      s Němci je konec, ještě pár desetiletí.
                      Vyeliminovali se sami, už nevratně.

        1. No vidite o kolik byli Češi moralnějši. Místo aby Němce poslali na Sibiř, poslali je tam, kde chtěli být. Do Německa.

            1. Spíš mají zálusk na kompenzace. Podle mne ti hlavní, kteří to podporují ze zakulisi, jsou bohaté rodiny, které tyto dekrety připravily o velké panství. Nebýt těch, tak je klid. Tyto dekrety, byly už částečně proraženy, teď se pracuje na jejích úplné likvidaci.

        2. O čem se to tu, vy náckovský kreténe, vůbec pokoušíte „diskutovat“? Po všech těch vyvražděných se tady povede nějaký idiotickým amatérským „lingvistou“ řeč o sémantice a etymologii? Takže jasně, afroamerické obyvatelstvo bylo taktéž „pouze“ zbaveno moci a vyhnáno ze svých zemí a eliminováno vlastně nebylo jen proto, že bylo potřeba k nuceným otrockým pracím? Mohl by prosím tohoto dementa s nickem Seehirt smáznout admin?

      2. Felka flastenec , topra nemecka svyne , ktera nam poroucela…Kramar.
        Chtela habspurka ,krvelacnyho fasistu , na feky feku, na nas..
        /Jsme to my , ta ulisna svine poucne chrochtala /..
        Na bezohledny snazeni otroku , ktery se snazi umlatit mezi sebou, aby mohli posluhovat, aby mohli za kazdou cenu preochotne slouzit/otrocit svym porucnikum v zahranici…
        Na to sme vzdycky dojeli a vzdycky dojedeme. A nejen my ,ale cela EU..

      1. Vsadili na špatného koně a prohráli. Ale bylo to jen tak tak, u Moskvy stačilo málo a mohli si užívat privilegií skutečných otrokářů.

        1. „u Moskvy stačilo málo“ No nestačilo. Zas člověk nesmí skákat na ty sudeťácké, náckovské a německé narativy. To si jen vykreslovala jejich propaganda a obecně západní propaganda. V reálu shořeli jak toaletní papír, čímž taky jsou. Hitler byl prostě megalomanský dement, jehož snaha o ovládnutí světa reálně neměla šanci na úspěch. Jediné, čeho idiotičtí zfanatizovaní Němci hlupáckým narativem o své „výjimečnosti“ dosáhli, jsou desítky milionů zavražděných lidí.

  8. Nýdrmajer: TOP09 (tedy vlastně KDU), BRNO. Zase to Brno.
    Jak to měli mít napsáno na plakátech stoupenci Henleina ze Sudet? Něco o „raus aus der Tsechoslowakei!“? To napsat na transparent pro Posselta. Chtěli ven, Sověti a spojenci jim to dali.
    Jakékoliv diskuse o náhradách atd., jakékoliv změny poválečného uspořádání by znamenaly narušení poválečných dohod, garantovaných vítěznými mocnostmi. Není co otevírat, zač se omlouvat. Uzavřeno. Odsun byl jeden z nástrojů velmocí jak zamezit opakování té nejzběsilejší války světa Německem. To nikdo nezrušil, v Německu dodnes sídlí vojáci jedné vítězné velmoci jako pojistka proti vyvolání další války a genocidy napadených. Odsun nebyl nápad ČSR, bylo to řešení velmocí. Stížnosti? Washington, Moskva, Paříž, Londýn. I když, poslední dva raději ne, ti nás už prodali v roce 1939. Doplňokvá otázka: kolik stojí jeden zmařený život oběti? Na kolik si ho oni cení? Kolik jich tu bylo?
    Prolomení Benešových dekretů by se mohlo rovnat pobělohorské katastrofě, kdy byly vyvlastněny majetky české šlechty a rozdány věrným sluhům Habsburků po porážce na Bílé Hoře. Také nám tu zaváděli pořádky a byla z toho (nejen z toho) 30 letá válka. Byli tak úspěšní, že český národ málem zaniknul, chybělo málo. A měli na to 300 let!
    Seehirt, ten (možná nasazený) provokatér za sudeťáky možná odhalil, jak to mají vymyšlené. Posselt a místní x-tá kolona budou hrát ty hodné, smířlivé atd., a každý proti dostane psí hlavu flastence a štváče. Cílem asi je vyburcovat a vystresovat alternativu k nepředpokládaným činům a pak to rozmazávat. Úderky na místě tomu nasvědčují. Ústředním motivem bude odmítnutí kolektivní viny, jako nasazeného narativu, na kterém se budou točit. Tady je třeba připomenout procenta podpory Henleina v tehdejších sudetách. Klasika. Jednotlivec nikdy za nic nemohl. Maximálně musel plnit rozkazy.
    Pozitivní na celé te velesmutné záležitosti rozbíjení jinak zatím dobré spolupráce s Německem je vysvícení se současné protičeské kolony. Včetně médií. Konečně se veřejně ukáže, kdo za koho kope. Karty na stole.
    Jako vždy, jde o soukromé názory a přeji si, aby nebyly správné.

    1. @Majkl
      17. července – 2. srpna 1945: Postupimská konference a vyhnání Němců

      Státy, vyhnavší Němce, zejména Polsko a Česko stále považují usnesení této konference za nejdůležitější volnou ruku pro své etnické čistky zaměřené na získání životního prostoru a následnou politiku zajištění kořisti v souladu se starými panslovanskými územními nároky na německé území – což je skutečná, hlubší příčina vyhnání Němců z východních území Německa.
      Rozhodnutí konference tří spojeneckých mocností v Postupimi, však není smlouvou v mezinárodněprávním smyslu, a proto nebylo zařazeno do „UNO-Treaty-Series“ (sbírky smluv OSN). Jedná se o dohodu na úkor třetích stran, a již z tohoto důvodu je třeba ji odmítnout. Absenci závaznosti konstatoval v roce 1956 také Spolkový ústavní soud SRN. Pokud by se vysídlení považovalo za přesun obyvatelstva nebo za výměnu obyvatelstva, byla by k tomu nutná smlouva mezi odesílajícím a přijímajícím státem, která zde chybí. Územní změny byly podmíněny pozdější mírovou smlouvou pro Německo, která z průhledných důvodů formálně dodnes neexistuje!
      Usnesení rovněž neobsahují žádná ustanovení o majetku vysídlených osob.
      Tyto a další námitky jsou známy od samého počátku. Jejich ignorování bylo možné případně pochopit, dokud ve vysídlovacích státech vládl komunismus, tedy do roku 1989. Po jeho zhroucení by podle norem mezinárodního práva a etiky mělo dojít ke změně postoje, k tomu však nedošlo, a proto je politika zajištění kořisti stále ještě nesporným konsensem v politice a společnosti těchto zemí, až na několik osobních výjimek. Tam stále přetrvává zcela odlišný, východní výklad „právního pojetí“.

      Je třeba konstatovat, že k vyhnání došlo v sovětské sféře vlivu, a nikoli v té západní. Bez sovětského souhlasu a spolupráce by nebylo možné je uskutečnit.

      Postupim byla tehdy všemi zúčastněnými, zpočátku i Sověty, vnímána pouze jako příprava na skutečnou mírovou konferenci, k níž však následně nikdy nedošlo, protože Sověti následně sabotovali každý pokus o její uskutečnění a potsdamská usnesení vykládali ve svůj prospěch a ve prospěch vyhánějících států.

      1. Takže zbývá uspořádat tu následnou konferenci za účasti vítězných velmocí a potvrdit dnešní status quo, aby už nedocházelo k dalším sporům.

          1. Už vím, s čím se budou sedeťáci v Brně usmiřovat. Oni se nesmířili s výsledky druhé světové a pokusí se revidovat.

              1. Třeba do Osvětimi. Nepochybuji, že by Poláci neměli problém pro ně obnovit chod tamních zařízení, pokud by jim dělali to co nám. To by bylo takové pěkné vyřešení, pro sudeťáckého nácka Seehirta endlosung, jejich nároků.

                1. Byli to prave polaci , vokolo 1228 ,ktery tu epidemii ,uber alles a vsechno v prubehu tisice let v E. zapricinili..
                  A potom na celej svet..

        1. Nenaskakujte Aleši stejné provokaci, jako ti propagandou a jinak zpovykaní okolo sjezdu spolku cizích a republice v důsledku nepřátelských zájmů v Brně.

          Nic nepořádat, miliony obětí s hroby i bez se stejně nemají šanci smiřovat a možná by řekly to Krylovo „nasrat, jo nasrat“. Nebo s A.Lustigem „O Německu naopak tvrdím, že mělo za trest ještě tisíc let po holocaustu držet hubu a krok.“

          Za oběti nemá nikdo právo „smiřování“ provádět a ani potomci a dnes nemá cenu už NIC potvrzovat, jen by nás zase chytali za slovíčka, až by našli v ČR „významnou část“ užitečných
          idiotů, kteří zruší co oni chtějí a pak se nebudeme stačit ani divit, jak s republikou zatočí.

          Jejich pojetí ať si nechají, ale doma a netahají ho už nikomu a hlavně nikam za hranice.

          Co bylo bylo a hotovo, hlavní je, aby si tito uvědomili a poučili se a smířili se s výsledky a konečně i důsledky té bohužel zejména jejich šílené války.

          Našla jsem v archivu:
          „Jakékoli požadavky odsunutých Němců vylučuje již zákon č. 5 Kontrolní Rady pro Německo z 30. října 1945 o převzetí a kontrole německého majetku v zahraničí a čl. 3 zákona Rady Spojenecké vysoké komise v Německu z 31. srpna 1951, Úmluva o řešení otázek vznikajících z války a okupace podepsaná v Bonnu dne 26. května 1952, ve znění upraveném Protokolem o ukončení okupačního režimu v SRN, podepsaném v Paříži dne 23. října 1954 (tzv. převodní smlouva – Überleitungsvertrag).

          Dne 28. října 1990 byla výměnou nót uzavřena Dohoda mezi vládami Francie, Velké Británie, USA a SRN, která platnost převodní smlouvy ukončila ke dni, kdy vstoupila v platnost Smlouva o konečném uspořádání ve vztahu k Německu z 12. září 1990 (známá jako smlouva 2 + 4).

          Podle bodu 3 Dohody z 28. září 1990 zůstala ustanovení části IV čl. 3 odst. 1 a 3 a také části IX čl. 1 převodní smlouvy v platnosti.

          SRN nemá právo vznášet požadavky na konfiskovaný a bez náhrady znárodněný majetek občanů německé národnosti v zemích bývalé protihitlerovské koalice. Tato opatření byla provedena v souladu s mezinárodními dohodami včetně Pařížské reparační dohody z 21. prosince 1945.“

          JUDr. JOSEF MRÁZEK,
          Ústav státu a práva AV ČR, HN 1996

          MAJKA: a tedy i Posselt ví, že jediná šance je, aby je uspokojili jedině sami Češi, naočkovaní virem jejich vin z následků jednotlivců, které mají přikrýt všechny ty nejdříve šílené příčiny, vzešlé bohužel z německého popudu…

  9. To , že někdo leze do řiti Posseltovi, Trumpovi, nebo někomu z EU, USA, není žádná novinka. Za komančů se lezlo do zadku SSSR úplně stejným způsobem. Asi je to vada charakteru, že jsme tady měli 1,5 milionu komoušů, kteří se přetransformovali po plyšáku dále. Prototyp úspěšného komouše, který se přetransformoval je náš prezidentčík Petr Pavel. Tady na Vidlákových Kydech není soudruh prezident v oblibě, ale jinak je to jeden z vás. Stačí si porovnat dnešní počet KSČM i Stačilo a porovnat to s min.1,5 milionem komunistů před plyšákem a vyjde nám číslo , jak byli soudruzi skvělí a kdo u nich vydržel.
    Na druhou stránku je škoda, že až vymřou skalní pžíznivci komunistické strany, nebudeme už mít žádné další srovnání, kdo je v politice z prospěchu , kdo z fanatismu a kdo z přesvědčení, ale jinak čísla hovoří jasně.

    1. Toviszejo, strejdo… Nebyvate takhle nekdy odpoledne obcas oslnen vlastni dokonalosti?

      Mimochodem… mega a pul komunistu i se Slovenskem.

        1. spitfire,jozka :

          Řekl jsem snad něco, co není pravda? Kolik bylo členů KSČ a kolik je dnes člennů KSČM a Stačilo? Čísla nelžou, ale vypovídají o stavu společnosti před plyšákem a po plyšáku. Tenkrát byly výhody v KSČ a dnes již nejsou, dnes je to vada v žebříčku úspěšnosti a postupu nahoru. Taková je pravda, ale vy dva na to odpověď nemáte.

          1. Ukomunisti dnes vlezou třeba k Mototistům. Jako Boris bývalý velký ODSák. Opravdoví komunisté vymřeli a nemůže po nich být ani pojmenovaná ulice, třeba Olbrachtova. Dneska se nenajdou obětaví lidé, opravdoví komunisté. Dnes jsou lidé zkažení konzumem. Dřív byli ukomunisti , dnes jsou zas u jiné strany

            1. A kolik jen těch opravdových komunistu popravili Němci za okupace. Tak se jich bylo. A doma v Německu. Komunisté a sociální demokraté byli prvními obyvateli jejich koncentračních táborů.

          2. Re: Milan 44
            Milane, já se Vám divím, že se s místními fanatiky ještě máte chuť bavit. Vždyť je to pořád dokola, až už to nudí i unavuje. Oni jsou tady stejní jako ti pravdoláskaři, akorát jsou opačně orientovaní. Ovšem jiný, třeba jen trochu odlišný názor než ten jejich, nejenže neberou, ale ihned dehonestují. Někdy i ad hominem.

            Ještěže existují i jiné servery, kde se každodenně neprobírají pořád jenom sudeťáci. Bývalo to tu zajímavé, ale po loňských volbách to postupně upadá. Jenom by mě zajímalo, kdo z nich před 23 lety hlasoval pro vstup do EU. Protože každý, kdo se tam hrnul si mohl spočítat, že pod Bruselem (čili de-facto pod Berlínem) se ti sudeťáci jednou vrátí. O tom je již rozhodnuto, ledaže by ČR neprodleně vystoupila z EU.

              1. Psal jsem Milanovi 44. Vy si své rádoby vtipné poznámky strčte do brusele, nebo do kteréhokoliv jiného tělního otvoru.

                  1. Vy jste zářný příklad toho, že ženské by se o politice neměly ani vyjadřovat, natož pak se o ni pokoušet. Poněvadž jdou na všechno přes emoce, nikoliv přes věcný úsudek (rozum). Škoda je potom logickým vyústěním.
                    Naši předkové v tom měli jasno. A závidím těm státům, kde tento princip stále přetrvává.
                    Pokud existují nějaké výjimky (jestli vůbec), tak těmto se omlouvám.

                    1. 2000 let válek a násilí, gratuluji výsledkům práce mužů v politice👍🤮

  10. Adolf Hitler, nejhorší zločinec v dějinách lidstva, 81 let po své smrti paradoxně posloužil dobré věci. Obrazy z jeho sbírky pomohly zámku v severočeských Zákupech získat peníze na nutné opravy a restaurování.

    Kde to žijeme? Babku v Brně zatkli, když vytáhla na zastupitelstvu vlajku bývalého SSSR a tady se budou tvářit, jak zločibec Hitler zachrání zámek Zákupy. To se nám ten fašismus pěkně vlamuje do záměrně pootevřených dveří.

  11. Poprosím o osvětu ve věci poplatků za televizi a radio.
    Před 30-ti lety jsem žil nějaký čas v USA. Pokud se týka televizních programů, fungovalo to tam tak, že když jste se chtěli dívat na nějaký pořad, platili jste ho pomocí telefonu. Každý placený pořad měl své číslo. Vytočili (?) jste toto číslo, a váš televizor umožnil příjem toho pořadu. No a podle toho přišel účet. Ne za sledování televize, nebo kanálu, ale za konkrétní pořad.
    Proč taková, nebo podobná věc by nešla zařídit u nás?
    Toužíte koukat na pana Moravce? Vytočte xxyv. Chcete Jílkovou? Vytočte xyyx. A ve chvíli kdy pořad začne, můžete ho přijímat. Pořad v TV je zboží, proč by jste si nemohli vybírat konkrétní kus, konkrétní film, konkrétní mluvící hlavu?
    Převezme-li státní kasa koncesionářké poplatky, budou se na placení televize podílet i ti, kteří třeba ani aparát nemají. Nebo budeme platit za něco, co nekonzumujeme, co nechceme…Přejme panu Moravcovi, paní Jílkové, nebo Krausovi veliký příjem způsobený ohromným zájmem diváků.
    Nešlo by něco podobného zařídit ? Proč ne, když to šlo v Americe předv 30-ti lety…

    1. Koncesionářské poplatky by se měly zachovat. ALE- dobrovolné a v dobrovolné výši. To by byla vynikající zpětná vazba, o kvalitě vysílání, od diváků !

    2. Podívejte se na drigon.blog
      Na sérii článků o společenském sociálním darwinismu. Tam je popsán rozdíl mezi Evropou a Amerikou. Jak vznikl, kdo odešel, kdo zůstal a jak se určité vrstvy obyvatel trasformují v průběhu věků aby zůstaly u moci.
      Tématu se částečně věnují i články s názvem Souvislosti strachu.

    3. V dnešní, digitální době to není vůbec problem. Každý televizor má slot na kartu. Takto už fungoval satelitní Skylink i jiné. Zaplatíte čt za kartu, čt Vám ji zašle, dáte ji do tv a můžete koukat.
      No problem.
      A jde to udělat i tak, že některé pořady mohou být volné – tedy neplacené a pro všechny i pro ty bez karty.
      Ono jim to takto velmi vyhovuje.

    4. Jistěže by to šlo. Ale právě proto, že by to šlo, tak to nejde – a o to jde!

      Možná si vzpomenete, jak – již před lety – někdo žádal zveřejnění platů managementu ČT. A bylo sděleno, že platy zveřejnit nelze, poněvadž lidé k tomu, aby výši těch výplat znali, ještě nedozráli.
      To byl zlomový okamžik, kdy můj názor na ČT bleskově vykrystalizoval do současné podoby.

  12. Rozkaz z Aspenu zněl jasně: Vyrobit pandemii! Když nevyšel covid, zkusíme ebolu. Váš milovaný ministr Adam Vojtěch.

  13. Ale kdepak. Němci to s námi vždycky mysleli jen dobře. V roce 1938 kvůli nám vymysleli Fall Grün, tím jsme pohrdli, tak teď přišli s Deal Grün. Kdo jiný by s námi měl takovou trpělivost?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *