12 září, 2025

Pro tvrdost vašich srdcí…

Jak se z Vidláka – blogera, který měl Kydy jako svůj koníček pro odreagování, stal Vidlák – předseda politického hnutí? Jak se z Vidláka – zemědělce a řezníka, stal Vidlák – organizátor demonstrací, vysypávač hnoje v Řeporyjích a antisystémový furiant? Jak se z malého blogu stala polnice umlčované většiny? Úplně jednoduše – stačilo mě vyhodit z kostela, povláčet mě mediálním bahnem, podat na mě řadu trestních oznámení, poslat na mě oganesjanovské bojůvky a vkládat mi do úst něco, co jsem nikdy neřekl.

To ve mně probudilo odhodlání, které krok za krokem zašlo mnohem dál, než jsem si na začátku představoval. Nepotřeboval jsem k tomu žádné bohaté sponzory, nepotřeboval jsem žádné vlivné kruhy. Stačila mi podpora obyčejných lidí – mých čtenářů. Každá další rána, každá další křivda, každá sviňárna a liberální zloba mě poháněla dál. Vytáhla mě ze stylu života, který jsem měl rád a na kterém už nebylo co zlepšit, vytáhla mě od milované rodiny, vytrhla mě z kořenů, které jsem na jižní Moravě zapouštěl, zanechal jsem díky tomu zaměstnání, které bylo naprostý dreamjob… a to všechno proto, že jsem říkal věci, které se nelíbily.

Nic jiného jsem nedělal. Mluvil jsem. Byl jsem prostořeký a stačilo mi to. Chtěl jsem jen říkat svoje názory a obhajovat je. Konat jsem začal až tehdy, když mě za moji prostořekost začali trestat.

Právě jsem vám popsal genezi revolucionáře. Naštěstí, tentokrát jsme v tom období dějin, které se neopakuje jako tragédie, ale jako fraška. Před sto padesáti lety se do takových dobových diskutérů a blogerů prostě střílelo, posílali se do Brixenu (nebo na Sibiř), což z těch, kteří původně jen v teple salónů diskutovali o sociální otázce dickensovského kapitalismu a psali na toto téma básničky, udělalo drsňáky, kteří pak pohnuli s dějinami tak, že z toho bylo světu úzko.

Takhle to na začátku bylo… středověk skončil, přišel parní stroj a manufaktury, svět a pokrok se rozeběhl dopředu… a nějak zapomínal na ty, kteří měli sotva na chleba a cikorku. Zisk je posvátný, kumulace kapitálu rovněž, dělníci si nemají co vyskakovat. Buřiče pozavírat nebo pověsit a běda, kdyby začali mluvit o odborech. A tak se z Wolkerů, Nerudů a Bezručů pomalu stávali bojovníci, pak je vystřídali odhodlanější bojovníci, pak ještě více, pak jich bylo už opravdu hodně… A výsledek pohybu dějin znáte. Ano, tam kde mlel žernov útisku nejsilněji, tam pak přišli k moci ti největší revoluční sekáči. Naprosto logicky. Byli vyšlechtěni a zoceleni dlouhým pronásledováním.

Strašidlo komunismu, které obešlo Evropu, nepřišlo jen tak, ale přišlo z chudoby v bohatém světě. Přišlo z bídy ve společnosti dostatku. Přišlo nikoliv z majetkové nerovnosti, ale majetkové nesouměřitelnosti. Přišlo z dobové globalizace a z odtrženosti elit od problémů obyčejných lidí.

Řešení se nakonec našlo – sociální stát, který byl placen z daní těch nejbohatších, který vytvořil širokou střední třídu a takřka vykořenil bídu.

Nyní jsme o sto padesát let dál. A znovu tu máme nový korporátní dickensovský kapitalismus, znovu se vrátila bída ve světě dostatku, znovu se vrátila majetková nesouměřitelnost, znovu se vrátila panská zpupnost, znovu se vrátila odtrženost elit, střední třída mizí, chudých přibývá. Jsme prý vyspělá společnost, od roku 89 se nám ohromně zvedlo HDP, ale také přibylo ghet a dělnických ubytoven. Máme nejmodernější zdravotnické přístroje, ale nemáme levný penicilín ani levný amalgám do zubů. Máme tomografy, magnetické rezonance, lasery i gama nože, ale nemáme obvodní lékaře. Máme materiálně vybavenou policii, ale nemáme bezpečné ulice. Máme vysokou průměrnou mzdu, ale dvě třetiny lidí na ni ani zdaleka nedosáhnou. A pokud na to poukazujeme, jsme nepřátelé státu.

Děsím se, že sociální otázku řeší naši lepšolidé úplně stejně, jako ji řešili tehdejší lepšolidé před sto padesáti lety. Kriminalizací, cenzurou, umlčováním, posměchem… Výsledek už se dostavil. Panstvo lomí rukama, nad tím, že ve volbách zvítězí extrémisté a populisté. Vlastně je to už dostatečný důvod k tomu, aby se volby soudně zrušily… No, samozřejmě že zvítězíme! Neřešíte sociální otázku, lidé se mají hůř a z těch, kteří na to upozorňovali, jste nadělali zrádce, kolaboranty, svině a zombíky. Denně je dehumanizujete, jdete po nich vlastně stejně agilně jako před sto padesáti lety.

Pro tvrdost vašich srdcí jsme zde! Pro vaši neochotu vidět bídu. Tu materiální i tu mravní. Pro vaše bagatelizování hloubky průseru. Pro vaši válkychtivost a nemilosrdnost, kterou schováváte za vznešené řeči o ekonomice. Pravda je ale taková, že kapitalismus už není tržní, ale kasínový. Pravda je taková, že jsme vyprodaný snědený krám. Pravda je taková, že jsme už prohráli, jen předstíráme opak. Pravda je, že už neumíte vyhrávat argumenty, tak používáte žaloby, ve Spojených státech střílíte na Charlieho Kirka a v Brně střílíte na ženu, o které si magorsky myslíte, že je agentkou cizí mocnosti.

Je mi smutno, že v USA už to Donald Trump postřehl a začal svůj trh chránit. Začal znovu mluvit o podpoře střední třídy a sice nemluví o zvyšování daní, ale ani nemusí. Má cla. To je totiž v konečném důsledku totéž. U nás jsme samozřejmě nepochopili nic… Jen papiňák nespokojenosti se pěkně tlakuje a tlakuje. Místo řešení přichází bu bu bu. Místo programu má vláda opět strašidlo komunismu a straší tak intenzívně, že nám nejspíš zaplatila víc bilbórdů, než jsme si zaplatili sami.

Jsme hnutí nového začátku, PROTOŽE TOHLE JE NOVÝ ZAČÁTEK! Karty na příštích sto let se právě rozdávají v Číně. O Evropě se právě teď rozhoduje na Ukrajině a při jednáních mezi Moskvou, Washingtonem, Čínou, Tureckem… Tedy na koncertu velmocí. Jsme zase tam, kde jsme byli před sto padesáti roky a tyto volby budou i o tom, jestli budeme naši sociální otázku řešit s většími ohledy než tenkrát. Tyto volby rozhodnou, zda bude na obyčejného člověka brán ohled, nebo zda zvítězí líbodémo nadřazenost.

Tyto volby rozhodnou také o tom, zda ty foltýnovské příkopy zasypeme a zda při řešení sociální otázky vyrazíme jiným směrem, než tenkrát.

____________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

Kdo potřebuje jednoduché placení, nově nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600

A protože prezident vyhlásil volby a je třeba vyhovět byrokratické buzeraci, tož doplňuji: Zadavatel, zpracovatel – Daniel Sterzik.

223 thoughts on “Pro tvrdost vašich srdcí…

  1. Před pár stoletími se stavěly morové sloupy na ochranu před morem. Dnes by se měly stavět fialové sloupy. Zejména před porodnicemi a nemocnicemi, před úřady veřejné správy.

      1. To jsem tu včera navrhoval: pomnik Fialy jako kapitana, stojícího na zádi potápějícího se Titaniku a zvedajiciho nad hlavu skleničku Nutelly 😀😀

  2. A zatím v zemi hodnotové politiky, prozápadního směru, liberální demokracie a našeho vzoru, protože MY patříme na západ.
    „Výzvy k rabování uzavřely obchody. Francii ochromily blokády a divoké protesty“

  3. Noo …, Sterziku .., pro účel volební propagandy dobré …, ale …
    Při vyjmenovávání těch naivních amatérských a salonních revolucionářů jsi zapoměl na ty proletářské vůdce, kteří tu sociální revoluci skutečně uskutečnili (ten “sociální stát” byla jenom reakce tlučhubů a poserů ve strachu před komunisty) ..
    Musíme se ještě hodně od proletářských vůdců, Marxe, Lenina, Stalina, Klémy, hodně učit marxistickému komunismu jako číňané od Stalinova studenta Mao Ce-tunga …
    Jinak pomatení lidé všemi degenerovanými blb-ismy zase blbě skončí pro svoji blbost a nepřítomnost u nich marxisticko komunistického vědomí jako vidláčtí Sedláci u Chlumce …

    1. Já bych byl raději, kdyby to k těm Klémům, Leninům, Stalinům a dalším nemuselo dojít… Oni ty revoluce nejsou moc hezká věc a já nerad napravuju staré křivdy vyráběním nových.

      1. Kléma měl na ty jeho komunisty nechtěné ale dnes u demokratů běžné úmyslné civilní kolatelární ztráty (po staru nazývané křivdami a přehmaty) v demokratickém konání Západní i naší demento-kracie zcela logické a pochopitelné zdůvodnění ..
        Říkal něco o kácení lesa a lítajících třískách …

      1. A taky kalenej jako ocel ….. Román Jak se kalila ocel od Nikolaje Ostrovského je moje nejoblíbenější kniha …, když jsme na tom litterate … doporučuju …
        A samozřejmě J.V.Stalina knihu Otázky Leninismu … , tu knihu měl stále na nočním stolku J.F.Dulles, „us architekt studené války“ a neustále si v ní četl, ale stejně mnoho nepochopil, proto Západ a USA skončily se svým antikomunismem ve vlastní řiti …

  4. Důležité OT k rozpadu EU:

    „Soudní dvůr EU zrušil dřívější schválení Evropské komise, které umožňovalo Maďarsku financovat výstavbu jaderných reaktorů v elektrárně Paks-2 ruskou společností Nižněnovgorodský inženýring.“

    Jen bych připomenul jak končil Gorbačov – ten vydával svoje prezidentské dekrety a napřed je začali ignorovat a pak už i číst. Když to Gorbymu došlo, tak zhasl v kanceláři a šel se zaměstnat jako herec v reklamě na pizzu.
    Zkrátka, soudní moc MUSÍ brát v úvahu rozložení REÁLNÉ moci a podle toho i jednat … proto je někdy výhodnější nekonat. Aktuálně hrozí, že Maďarsko bude toto soudní rozhodnutí ignorovat a tím všem dokáže, že rozložení REÁLNÉ moci je už jiné. Tady sedí jako prdel na hrnec bonmot, že Soudní dvůr EU promeškal příležitost mlčet …

    https://cz24.news/brusel-zakazal-madarsku-stavet-reaktory-jaderne-elektrarny-paks-ii-s-ucasti-ruska/

    1. Ja bych se chtel zeptat, jak muze kdokoliv neco takoveho narizovat suverennimu statu? Oni Madari ve volbach rozhodli, ze v Madarsku bude vladnout evropsky soud?

      1. Nařizovat může a suverénní stát se na to může… (vrozená slušnost mi brání v pokračování, ostatně jestli se na to nařízení Maďarsko vysere jste se stejně neptal)

  5. Tvrdost srdcí se projevila vláda a 108 a Senát a prezident mimo jiné i při potřebě snížit těm důchodcům (celý život budujícím bohatství této země ) zákonné mimořádné pak valorizace, kopírující vlastně i fialovou kumulovanou inflaci.. Kdo bude dál označován za „hospodářskou škodu“ , se uvidí dle účasti ve volbách…. a dle konání moci soudní ještě i PO volbách.

    Jurečka je dokonce po pokračujícím mejdanu (když se nedaleko střílelo do lidí) asi tak “ srdcem natvrdlý“, že je schopen to kulhající inflační dorovnávání důchodcům s nedorovnáním ani zákonných 11,5 % a místo toho jen vládou protlačené almužny 2,3 %, prodávat nyní na billboardech jako nějakou PLUS zásluhu tragické fialové vlády…

    Jejich „zásluha“ je ale mnohem více zdražení všeho- inflace 2022 v průměrné výši 15,1 %, 2023 pak 10,7 % ( a u domácností důchodců zřejmě ještě více) a 2024 ve výši ještě dalších 2,4 % a v 2025 se očekává zase zhruba 2,6 % dle ČNB. Tedy minimálně cca 30,8 % kumulovaně jistě jen za touto vládou.

    A jaké procenta mimořádně se tedy přidala k „zásluhové“ části důchodů?
    2022:
    Až v červnu 8,2 %
    a až v září 5,2 %, tedy 13,4 proti zdražení v průměru 15,1 a ještě vždy až PO měsících zdražení.

    2023:
    Mělo dojít k mimořádné valorizaci od června ještě 11,5 %, ale fialova vláda s nestoudným Jurečkou
    to sejmula na 2,3 % a 400 Kč držhubného všem s argumentem „odvrácení hrozby vzniku značné hospodářské škody státu“…, tedy 2,3 proti zdražení v průměru 10,7…..

    Po sečtení 8,2+5,2+2,3=15,7 % nic moc proti zdražení průměrně všeho minimálně kumulovaně 30,8 %, když si nebudeme všímat ani zdražení roku 2021 ve výši průměrně 3,8 % k tomu a navíc ještě vyšší inflaci koše právě u koše důchodců….To, že někdo nedostal ani tolik je sice možné, ale neobhajuje to obrání
    těch nejslabších.

    Tedy v kupní síle a životní úrovni fialová a jurečková… vláda (nejen, ale i) ANI těm důchodcům opravdu nesrovnala inflaci (o dalších skupinách občanů nemluvě) a nepřidala, spíše prakticky sebrala a ten Jurečky billboard lze brát až jako výsměch dotčeným důchodcům.

    A „do čela“ už se rve Rakušan a jeho STAN , který na to hodlá jít navíc ještě přes eutanazii a stylově to chtějí tlačit zákonem „o zdraví“……

    1. Mimochodem, ty inflační procenta nestačí sečíst. Když bude roční inflace 10%, bude zboží za 100Kč stát po 4 letech 100 x 1,1 x 1,1 x 1,1 x 1,1 = 146,41Kč, a ne 140Kč …

      1. Nerozporuji toníčku, jen Vaše úvaha by se musela pak rovněž uplatnit i na ta zvyšování důchodů a tedy pro tu názornost je moje zjednodušení (domnívám se) postačující….
        A jasně to naznačuje, jak pokrytecké je to Jurečkovo chlubení na billboardu.

  6. Smyslem existence “Západu” je zisk. V současnosti i v budoucnosti, po vyrabování kolonií, jde o ruské suroviny. Cíl je dlouhodobý a dosud nebyl dosažen. Doufám, že nikdy nebude a že agresor zdechne vlastním zalknutím.

      1. Kdyby byla Ukrajina v NATO, byl by “západ” v Rusku bez boje. To by Rusové zradili své mrtvé, kteří položili životy při vyhánění německých vrahů.

  7. Nepotrestaný zločinec je precedens. Soud (stát) tím dává najevo, že zákon se porušovat může nebo že někdo (koho lze definovat příslušností k vyvoleným) ho porušovat může.
    Pro liberály je státní rozpočet kořist. Dostat se k dělení kořisti je smysl jejich počínání. Jdou přes mrtvoly, přes nenarozené děti, přes zdraví lidí. Jdou prostřednictvím voličů, které mediálně masírují. Miliony kreténů je podpoří.

      1. Každého, kdo spáchal nepotrestaný zločin. Zloděje, žháře, defraudanta, podvodníka, násilníka, křivého svědka, atd. Já znám třeba žháře, který mi podpálil dům. Jenže nemám důkaz, takže ho nemohu obvinit a potrestán bych byl nejen ztrátou domu, ale i svobody. Zatímco on po práci na úřadě zašel do kostela a teď je vážený důchodce. Podobných budou statisíce. Ti dělají atmosféru ve společnosti. Časem atmosféra houstne, protože nepotrestaných případů přibývá.
        Nebo zaprodání státu cizí moci. Proč se teď rodí nejméně dětí v historii? Protože vláda zařizuje život bez budoucnosti. Po ní potopa.

        1. „Proč se teď rodí nejméně dětí v historii? Protože vláda zařizuje život bez budoucnosti.“
          Myslim si, že to je pravda jenom částečně a mladí toto tvrznení používají jako alibi.
          Bývaly daleko horší časy a přesto se děti rodily.
          Spíš bych řekl, že mladí jsou líní už i ty děti dělat. A hlavně zábava, užívání si života a kariéra.
          Nikdy v historii neměli lidé takové možnosti k zábavě jako teď. Nic proti tomu, ale všeho moc škodí. Platilo po práci legraci, dnes bez práci legraci.

  8. „Největší ambicí otroka není svoboda, ale touha mít svého vlastního otroka“. Tento výrok poukazuje na cyklickou povahu útlaku, kde oběti se stávají utlačovateli, pokud se jim dostane moci, a ilustruje, že v hierarchických systémech touha po moci a nadvládě může být silnější než touha po svobodě.

    Tyhle moudra nejsou z moji hlavy a chci tím jenom varovat před zvlášť zuřivými bojovníky za sociální spravedlnost, že „Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly.

    Vidlákovi jeho zanícení pro dobrou věc věřím, ale nelze přehlížet, že se na jeho hnutí můžou nabalovat různí vychcánkové, kteří čekají na svou příležitost v politice a Vidláka časem pošlou do kopru, což se v minulosti stalo jak Okamurovi s Úsvitem, nebo Klausovi s ODS.

        1. Plít se musí zavčas dokud je to normálníma lidskejma silama zvládnutelný. Až je zahrada komplet zarostlá, pak už to jde ztuha a je to na dlouho.

          1. Ono je taky dost blbý, když vy plejete na jedné straně zahrady a na druhé vám od sousedů, kteří na na to roky sekašlou, vítr zase nafoukává další a další plevel. A nevíc se děcka rozhodnou, že si na zahradě samy vysadí tu hezkou barevnou kytičku, co viděly, jak zjara hezky kvete a hezky rychle rozrůstá u sousedů…

      1. tak vzdy je to o tom, kolko toho je…….kludne sa moze stat ze Vidlaka neskor zo strany vytlacia, nebiol by prvy ani posledny…..na strane druhej, on chce v politike posobit dlhodobo a predpokladam, ze aj vacsina ostatnych….takze sa moze stat, ze tie kratkodobe akcie, ktore sa predtym robili, lebo zaujimavy je len zisk najblizsie 4 roky, sa viac ci menej vynutene zmenia, pretoze kazdy uvidi, ze tu pojde o dlhodoby proces a utek na zapad uz nic nevyriesi

        1. Ještě tam ani nejsem a už řešíme, že by se mohlo stát, že mě někdo vytlačí… 🙂

          Sákryš, děcka, já nemůžu říct, jak to mám posichrované a jak budu na svém gruntě oddělovat zrno od plev, ale zkuste mi prosím alespoň ještě tři týdny věřit, že to mám vymyšlené a vím, co dělám.

          1. AHA, tak že mám věřit a doufat a co ještě. To je jako církevní tajemství. Jste ochoten položit život ve jménu čeho ? Jak chcete splnit to co tu slibujete a navrhujete ? Většina věcí je tak nereálná tak dlouho, že nevim.

  9. Jo žijeme volbami ve Vidlákově bublině slibů a chvástání no a za rok uvidíme, že se to vůbec nikam neposunulo. Bojovat za svý práva třeba jako Nepálci nemáme koule a otočit tuhle Evropskou plachetnici proti větru je nereálný. A taky pořád voláte po svobodě slova a že si může říkat kdo chce co chce, tak ale taky si musíte chtít každého názor poslechnout. Žádný troly tu nechceme, jsou to lidi jen se svým pohledem na věc. A co je správný, kdo to rozhodne koho nechat žít a koho ne ?

    1. Tak asi nemuze naplno rict ze to byla od zacatku ukrajinska provokace.

      Podobne jako kdyz izrael letel pres tri staty hazet bomby do kataru.

    2. Je nějak DOKÁZÁNO, že to byly opravdu ruské drony?
      A i kdyby byly vyrobeny v Rusku – nebylo by spíš PODSTATNÉ zjistit, KDO je tam poslal?

    3. Mohl to být i zaměr. Ukrajinský. Otočit hejno dronů nad Bělorusko a do Polska. Účel světí prostředky. Vsjo eto budět Ukraina 😀

  10. Polský legitimní cíl na Ukrajině.

    Polsko pošle na Ukrajinu své vojáky, aby se naučili sestřelovat drony

    Vojáci polské armády odcestují na Ukrajinu, aby se zde naučili techniku sestřelování dronů. Uvedl to zdroj agentury Reuters. Oznámení přišlo den poté, co ruské drony narušily polský vzdušný prostor
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-polsko-posle-na-ukrajinu-sve-vojaky-aby-se-naucili-sestrelovat-drony-40538527

      1. to nie je predsa problem, ti uz tam su v nie malom pocte. Rusi im daju moznost pocitu realnej vojny, mozno sa nejaki aj vratia. Problem je, ze tam nejde generalny stab a este lepsie vlada, niekde blzko, aby citili ako to je v ostrom boji

    1. Na to jim snad stačí sportovní střelnice na asfaltové holuby, kvůli tomu nemusejí jezdit dělat ze sebe terč. To sem zvědav, kolik jich tam ve skutečnosti dorazí, jestli Putin řekne, že „nemůže garantovat jejich bezpečnost“.

  11. Libtardům nedochází jedna věc. A to že v systému založeném na tom že velcí jsou čím dál bohatší a malí jsou čím dál chudší jednou dojde na každého.

    Pokud není velmi z úzké skupiny super bohatých, tak jednoho dne už nebude dost veliký.

    V zemi roste počet lidí co jim oni říkají socky. A když se zvedá jejich počet, tak to jednou dojde i k nim. Mizejí střední třída jsou oni a mizí to směrem dolů.

    Plán na to jak zničit i je už existuje. Kdyby nic tak tu budou uhlíkové daně. Co je budou vybírat ti nejbohatší finanční spekulanti světa. A na ty daňové optimalizace platit nebudou.

      1. Nu, splácí, splácí… ale užívá. Babka a dědek ve skromném domku postaveném a zaplaceném za zlých a špatných komunistů, (co jedli malé děti) a s těžce ojetým automobilem z minulého století, kteří nakupují jen ve slevách, třídí odpad podle toho zda hoří, nehoří, hoří v noci, ale dluhy nemají, jsou tedy střední třída? No a dovolené jsme byli s ROH.

        1. Jedna z definic střední třídy je, že takový člověk dokáže i při výpadku pravidelných příjmů zachovat svůj životní standard aspoň 3 měsíce.

          1. 3 mesiace nikoho z biedy nevytiahnu…..ak nastane nejaky pad, tak je malo pravdepodobne, ze sa z toho za 3 mesiace clovek vyhrabe.

          2. To je podle mne blbost.

            Střední třída by podle mne měla představovat osoby, jejich čistý (!!!) disponibilní majetek představuje řekněme pásmo od -15 % do + 15 % mediánu této hodnoty v zemi. Takže pokud se sečte aktuální tržní hodnota všeho, co vlastníte a můžete snadno zpeněžit, odečte se od toho suma vašich aktuálních závazků, neměl by být výsledek o víc než 15 % nižší ani vyšší než je medián (nikoli průměr!) ve společnosti.

            1. stredna trieda co ja viem je definovana, ze vlastni svoju nehnutelnost, resp. ma dalsie spenazitelne aktiva, ktore nielen prevysuju dlhy, ale ak pride o miesto alebo nebude moct pracovat (povedzme zo zdravotnych dovodov), bude mat dost penazi na zivobytie a nemusi kvoli tomu predavat svoj byt/dom az do okamihu, kedy sa bud vrati do pracovneho procesu alebo ked odide na dochodok

  12. Ten, kdo má jen krevní pumpu,
    leje do studánky žumpu,
    ten si myslí, že je král,
    nadčlověk a liberál.

    Ten myslí, že krev je voda,
    na radost je jenom Óda,
    střed světa je Evropa,
    za ní ať je potopa.

    Čerpá pumpou jako divý,
    malé jsou mu Maledivy,
    všechno se dá z dotací.
    Nakonec se potácí…

    Marně si plyn doma pouští,
    opuštěný bloumá v poušti,
    nikde špagát, nikde vlak.
    Nakonec ho trefí šlak.

  13. Jen k té tvrdosti srdcí – evropské papaláše bych odhadl tak přes 70 HRC.

    Když chtěli konzervativci držet v europarlamentu minutu ticha za zavražděného politického aktivistu Charlieho Kirka (zastřelen atentátníkem z dálky při debatě, tedy základním kameni demokratické diskuse) – progresivistické vedení se jim vysmálo a naši lepšolidé to schvalují („nebudeme přece držet minutu ticha za každýho mrtvýho youtubera, navíc to byl američan“):

    https://xcancel.com/balsinek/status/1966111571865964879

    Ovšem minutu ticha za zfetovaného recidivistu, který zemřel na předávkování po sežrání důkazního materiálu při zcela oprávněném policejním zásahu, to evropský parlament držel div neklečel, i když to byl američan:

    https://www.europarl.europa.eu/news/cs/press-room/20200615IPR81224/june-plenary-session-opens-with-minute-of-silence-for-george-floyd

    Už se k tomu atentátu vyjádřil exOrlík Matlásek? Nějaký třeskutý vtip „KiRKa do KRKa bez KRiKa“?

  14. Vidlák u Xavera – musím uznat, že z Vidláka roste zdatný soupeř pro komentátory ve studiu. Xaver byl v některých chvílích celkem nekompromisní a tak jsem v klidu pouvažoval, co bych mu na jeho podpásovky řekl …
    Když začal, jak mu STB prohledávala sešity … tak bych odvětil, že tohle nepamatuji, ale pro rozhovor na toto téma doporučuji pozvat paní učitelku Bednářovou nebo někoho jiného, kdo vyfasoval flastr za své řeči nebo byl vyhozen z práce … to by si pak mohli popovídat, jak tvrdě který režim postupuje proti těm, kteří nesouhlasí …
    O zdravotnictví, jak byly úplatky – tady si Xaver doslova koledoval o poznámku, co by dneska někdo dal za možnost podstrčit obálku stomatologovi, aby byl „lépe“ ošetřen … když dneska přes mio lidí nemá zubaře a vyšší desítky tisíc dětí svého pediatra, což dříve byla samozřejmost, s byty to samé – co by dneska dali za možnost podsunout naditou obálku za byt zdarma …
    Vrácení Ukrajinců – správně bylo, že vrátit po válce .. a přidal bych dotaz, zda Xaver chce opravdu UA pomoci, protože tam po válce bude zapotřebí spousta rukou v produktivním věku. A neumožnit jim vrátit se a budovat, resp. obnovovat svoji vlast jaksi neodpovídá upřímné myšlence „pomoci“ UA
    A štiplavou poznámku, že neví, kdo je dnes prezident – no asi bych se neudržel a poučil ho, že i bývalému prezidentovi náleží oslovení „prezident“, takže kdyby se příště vyjádřil přesněji, kterého má na mysli …
    Tohle mě napadlo, když jsem si to V KLIDU pouštěl, což je něco jiného, než, když je nervozita ve studiu …
    AD referendum o EU – co chce Xaver měnit, když by referendum vyšlo pro setrvání? … to by totiž nebylo referendum o EU jak ji chceme mít, ale jaká ve skutečnosti dnes je.

      1. Hele, ty výjimko – co třeba docent Šefčík? Co Pavel Cimbál? Stačí ti to? („jeden je náhoda – dva jsou souhra okolností – tři jsou pravidlo“)

        A ta StB – co třeba Stanislav Deváty a jeho slušovická anabáze? Čuba se ho ujal, a jak se mu demograt odvědčil…

        Když už se tady tak rázně vypořádáváš s komunisty – co kdybys dal Vidlákovy šanci, aby se vypořádal s důvody, pro které komunismus vznikl?

        A nelži, ju? To se mezi slušnými lidmi nedělá. A ty přece chceš být slušný člověk, tak moc, ach tak moc, až ti to samou křečí nejde a je z toho jen nadávání na komunisty, protože tak to přece všichni ostatní slušní lidé v televizi dělají…

      2. Proboha, už zase? Jak dlouho se chcete vymlouvat na komunisty? Ten režim padnul před 35 lety. Sterzikovi i Konečné nebylo ani 10 roků.
        Zato libtardy milovaný Pavlíček-Masarýček #107 sloužil bolševikovi do roztrhání těla. A jeho paní se mohla umluvit, anžto byla politručka. Oba byli mnoho let DOSPĚLÍ. Že se nenavážíte do nich?
        A s tou fóbií z StB to také nepřehánějte. Normální lidé, kteří dělili čas mezi práci a rodinu a na politiku kašlali ani nevěděli, že nějaká StB existuje.
        Možná jste se zapomněl v první polovině 50-tých let, tehdy šlo opravdu o život. Ale račte si uvědomit, že právě z těch skalních gottwaldovských mladobolševiků vyrostli ti, kteří v druhé polovině 60-tých let vytvořili systém, který podporovala drtivá většina národa. Jim opravdu leccos došlo – jenom nepřevlékli kabáty, ale opravdu si to „odpracovali“.
        A z vlastní zkušenosti mohu říct, že takovou míru fanatismu, agresivity a netolerance, jakou kolem sebe vidím dnes především u ne-liberálních ne-demokratů, jsem v 80-tých letech nezažil. A to tu vládli takoví mudrci jako Jakeš nebo Bilak.
        Hňupe.

      3. Milý Anonyme, ten směšný Dvořák má tolik odvahy, že své názory píše a obhajuje pod svým jménem. To Vy jako hodnotově správně ukotvený občan nechcete své názory prezentovat a obhajovat pod svým jménem. Naskytá se otázka proč? A nabízí se i odpověď – protože např. více než miliónů lidí, kteří nemají svého zubaře a více než 100.000 matek, které nemají pediatra pro své dítě tvrdit, že se máme nejlépe v historii, protože sice nemají dostupné základní ošetření, ale mohou si kdykoliv bez úplatku koupit barevnou televizi, což za minulého režimu nešlo je … slušně řečeno neobhajitelné. Tohle totiž obhajovat pod svým plným jménem, tak jste pro široké okolí za hlupáka. Proto hrdinně píšete jako Anonym a na fakta reagujete prázdnými floskulemi. A jak správně poukazuje Vidlák, tím problém nevyřešíte, jenom neřešením přikládáte pod kotel.
        A tak je to s Vámi ve všem. Bednářovou jsem uvedl jako příklad, mohl jsem klidně použít i Druláka, ale chtěl jsem poukázat na princip – každý režim se brání proti svým odpůrcům. Dnes poukazovat , že to dělá jenom jeden druh režimu je chucpe.
        Ta STB na začátku taky nenavštěvovala byty masově, ale postupně přidávala, tak jak narůstal tábor „nespokojených“. Dnes jsme na tom stejně – narůstá počet „nespokojených“ a následně perzekuce.
        Ze strany Xavera to prostě byla podpásovka … K jeho cti ale, na rozdíl od Vás, slouží to, že vystupuje v podstatě pod svým jménem, přestože používá pseudonym „Xaver“. Možná bych se s Xaverem na mnohém shodl, ale je to čestný protivník, žádný zbabělec.

      4. Milý Anonyme, ten směšný Dvořák má odvahu diskutovat a a obhajovat své názory veřejně pod svým plným jménem. Vy, jako správně hodnotově ukotvený občan, z nějakého důvodu odmítáte své názory sdělovat a hlavně obhajovat pod svým jménem. Otázka je, proč tomu tak je, a nabízí si i odpověď … Ono totiž tvrdit více než 1 mio lidí, kteří nemají svého zubaře nebo více jak 100.000 matkám, které nemají pediatra pro své dítě, že se mají nejlépe v historii, protože si mohou koupit barevnou televizi bez úplatku a hned je mírně řečeno neobhajitelné. Pokud byste taková tvrzení pronášel pod svým plným jménem, pak nejspíše budete pro širší okolí za hlupáka. Takže se uchylujete k anonymní diskuzi a místo faktů používáte prázdné floskule. Tvrzení, že sice nemáte dostupnou základní lékařskou péči a hlavně cenově dostupné bydlení, ale máte se nejlépe, jak se jen mít můžete, protože si máte ihned dostupnou jakoukoliv spotřební cetku, což dříve nebylo, je … je prostě hloupé.
        A tak je to s Vámi jako obhájci té nové, lepší doby se vším. Nemáte odpověď pro fakt, že se nestaví byty, že se čím dál větší skupina občanů propadá, ale čím dál užší skupina extrémně bohatne, protože se napojili na státní finance, které svou silou vysávají.
        Místo Bednářové, jsem mohl použít přirovnání třeba s Drulákem, ale chtěl jsem poukázat na princip. Každý režim vystupuje proti svým kritikům a dnes už jde asi jen o srovnání. Ta obávaná STB taky nezačala navštěvovat občany hned masově, ale represe sílily úměrně tomu, jak rostl počet hlasitých nespokojených. Dnes už jsme v podstatě na stejné trajektorii.
        A Vidlák v podstatě říká – když už jsme zpátky na začátku stejné trajektorie, zkusme to tentokrát jinak, protože víme, kam to povede, když půjdeme po stejné cestě.

          1. Nepochybujte, zaručeně to není schopen pochopit. On tu není na chápání, zrejme si tu vydělává, aby bylo na složenky, jinak to neumí. Ale Vy jste to moc pěkně napsal pro ostatní.

          2. Nepochybujte, zaručeně to není schopen pochopit. On tu není na chápání, zrejme si tu vydělává, aby bylo na složenky, jinak to neumí. Ale Vy jste to moc pěkně napsal pro ostatní.

        1. Tak jsi dostatečně potvrdil svoji hloupost, broučku, a můžeš zas jít. Ale jestli se potřebuješ ujistit víc, klidně ještě něco připič.

  15. William Wilberforce je autorem citátu Neříkej, že to nejde, protože pak přijde někdo, kdo to neví a udělá to,v dnešním klání na ČT to použil Jindra Raichl, myslím, že to přesně pasuje do dnešní doby,jinak Konečná a Raichl tradičně výborní ,zcela zklamala Jiřina , neustále vykřikovala byla hysterická, zřejmě poporodní deprese a zatvrdlé mateřská mléko.

    1. S pinďourem se těžko zvládá role maminky.
      A jen tak mimochodem, je „krásné“, že si dva buzoši koupili (nebo y, nebo jak vlastně) dítě. Prý mají na to nějaké to lidské právo, nebo co…ale kde je lidské právo toho děťátka mít maminku???!!! Na to sere pes…teda úchyl, žeano?!

      1. https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Amluva_o_pr%C3%A1vech_d%C3%ADt%C4%9Bte


        3 právo poznat své rodiče a být jimi vychováván

        (a jsou tam i další dnes stále aktuální práva, třeba pro ukrofily – vzpomeňme na Irinu Farionovou a jejího vnoučka, co musel pěstičkami ve školce malým russáčkům vysvětlovat, jak mají mluvit:

        15 právo na používání vlastního jazyka

        )

        U nás přijato ještě za federace, stále platná:

        https://vlada.gov.cz/cz/ppov/rlp/dokumenty/zpravy-plneni-mezin-umluv/umluva-o-pravech-ditete-42656/

        – ale to by se toho musel chopit nějaký schopný právník.

      2. Baz:
        Ani mi tyhle kšefty nepřipomínejte! Mně fakt nadzvedne máloco ale z tohohle mám rudo – kšefty s dětma. Už kšefty se zvířatama snáším těžce, ale kupovat si dítě…země je kulatá, kuku kulatá, samou vášní pro „není nic cennějšího, než lidský život“ jsme došli až sem.

  16. Politický program kňučet a stěžovat si na ostatní je k ničemu. Přestože, jak se zdá, na získání místa v poslanecké sněmovně pro pár vyvolených by to pravděpodobně Stačilo! Žel bohu jsou u nich ti co silně připomínají papaláše z Národní fronty v dobách komunistických vlád.
    Pořád zbývá ještě čas na rozhodnutí. Volby skončí až ve chvíli kdy stojíme za plentou u urny a vhodíme nebo zahodíme tam svůj hlas. Někdo je oblouzněn denně opakovanou utopií, řečmi co se musí a co chceme. Na rozhodnutí o zahození hlasovacího lístku mu to stačí. Jiný četl volební programy a zvolí stranu, která má důvěryhodný program. Takové strany tentokrát kandidují dvě. O to je rozhodování pro voliče snažší. Navíc jsou patrioty. Umějí vyřešit i složité věci. Nepotřebují do nekonečna kňučet a poukazovat na cizí chyby.
    Stačilo a SPD hlásají, že nepropadne žádný hlas, ale reálně hrozí od mnohých jejich kandidátů, že se po volbách propadne celá země, včetně většiny voličů, která politiku Stačilo a SPD nevolila zpět, někam k těm zmiňovaným komunistickým vymoženostem z poloviny minulého století.
    Děkuji, komouše a socány ve vládě opravdu nechci.

        1. Hele, asi to nebude fungovat. Ale nutno znat, že nadplukovník to zkouší různě, dalo by se říct přímo nápaditě! Hele, jenom taková drobnost: to Nepotřebují do nekonečna kňučet a poukazovat na cizí chyby., to by si mohl nadplukovník vyložit možná i úplně jinak, než …

        2. Často si kladiem otázku, prečo väčšine obyvateľov tých najväčších miest logické myslenie veľmi nefunguje. Asi to bude nenormálnym sociálnym prostredím, v ktorom žijú, preplnenom bezbrehým sebectvom, kariérizmom, izolovanosťou, nedostatkom kohézie. Absencia hlbšej znalosti normálnej ľudskej spoločnosti, jej tradičných morálnych hodnôt a v súčasnosti aj nedostatočné vzdelanie (áno aj u vysokoškolákov, najmä tých s humanitnými smermi) sa názorne prejavuje v ich volebných preferenciách. Trvale sa im totiž darí voliť proti svojim základným záujmom. Pekným príkladom je príspevok vyššie – pražáka, ktorý nechce vo vláde socialistov a komunistov. A čuduj sa svete, za dôveryhodné on považuje strany presadzujúce viac či menej zjavne ciele globálnych úžerníkov, ktorých finálnym cieľom je jeho ožobráčenie a zotročenie.

          1. Není to spíš tím, že do velkých měst takoví lidé ve velkém přitáhnou? Ve velkých městech jsou centrální úřady, korporáty, vysoké školy. Lezou sem hovada z celé České republiky a pak se chlubí, že jsou z Prahy.

            Ale nemylte se, žijí tu i normální, často nemajetní lidé, kteří nevinně trpí za tu přistěhovaleckou svoloč. Každej na ně kouká krz prsty a dá dost velkou práci je přesvědčit, že nejsou jako ti Novopražáci.

            1. máte zcela pravdu Katango, všechna svoloč se stahuje do velkých měst, jako příklady mohou posloužit klidň Fiala, Blažek, Hřib, Kalousek, zděšená Mirka atd. … když jsou doma již neakceptovatelní, šup s nimi do Prahy.

            2. Souhlas. Proto by se mělo Stačilo! ve svém programu zasazovat o decentralizaci státní správy. Ministerstva a úřady je třeba rozestěhovat do bývalých krajských a okresních měst po celé republice. V Praze ať zůstane jen prezident a případně Úřad vlády v Letňanech, vše ostatní vystěhovat. Včetně Sněmovny a Senátu.

              Korporáty budou následovat samy, protože mají vypěstovaný skvělý čich na tok peněz. Tím ho navíc hezky veřejně zmapují.

              A hlavně za nimi odtáhnou ti, o kom mluvíte. Nebudou navíc tak koncentrovaní na jednom místě, což omezí jejich vliv a rozbijou se mocenské konglomeráty (česky „zločinná spolčení“).

    1. Vaše dvě strany zcela jistě nezajistí to nejnutnější:
      – neukončí drancování ČR majiteli nadnárodního kapitálu a korporací. Nedonutí tyto parazity chovat se civilizovaně ani platit daně.
      – nezruší Lisabonskou smlouvu a Maastricht a nevrátí EU k principům EHS. Jinými slovy nevrátí občanům ČR suverenitu a Evropě šanci se znovu postavit na nohy.
      – neodváží se vystoupit z NATO, které není bezpečnostní pojistkou, ale původcem největších agresí posledního čvrtstoletí. Země, které NATO zničilo, doufám uvádět nemusím.

  17. Ono totiž ten sociální stát nevznikl jen tak z dobré vůle kapitalistu ale z obrovského strachu z příkladu Sovětského Svazu. Jakmile ten zanikl, odhodili sociální stát jako přebytečnou veteš.

    1. Ano je to tak. A tzv. západní Německo byla jejich výkladní skříň, hned vedle nás, aby to bylo dobře vidět! Takové pozlátko pro nás. Jak pak se žilo, třeba v sedmdesátých letech, např. v Portugalsku, kde byl přeci také ten skvělý kapík. Životní úroveň tam byla proti ČSSR zhruba poloviční. Ale mohli cestovat, tedy ti co na to měli.🙂
      P.S. Že my jsme nemohli cestovat, byla chyba. Právě třeba do toho Portugalska.

        1. Pamatuju, že za komunistů, svého času, bylo možné s CKM (Cestovní kancelář mládeže, tuším) vyjet (autobusem) na den do Vídně. Za pár stovek. A taky tam zůstat. Od absolvujících vím, za jakých podmínek.
          Pamatuju, že za komunistů, svého času, bylo možné v rámci Svazu ČS turistů cestovat do Kapitalistické ciziny. Znám takové, co tak každoročně cestovali.
          Pamatuju, že za komunistů, od přistoupení bloku k pravidlům dle „Helsinského koše“, byl nárok na cestovní pas, který, doplněn doložkou potvrzující finanční vybavenost v příslušné měně, umožňoval cestovat do Kapitalistické ciziny.
          Mohou padnout námitky, že to nebylo pro každého. Jistě. Je tomu tak i dnes. Nebo ne?

          1. Čedok měl kdysi dokonce zájezd (zálet?) do USA. Ovšem za cenu poloviny rodinného domku.
            První manželka Julia Satinského se utopila v Karibiku (RIP).Asi se tedy mohlo cestovat i na západ.

            1. “ … když jedete do Británie, tak sice potřebujete vízum, ale tady se na nic nikoho nemusíte ptát. “
              A když se při „vstupu“ do Velké/malé Británie znelíbíte „pasovému důstojníkovi“, tak vám nepomůže ani Pánbůch a pošlou vás zpátky, bez pardonu !! Sám jsem to viděl během jednoho zájezdu na UK !!

          1. Ano, možnost vycestovat každý druhý rok do SRN měl například pracovník , který udržoval ,,těsné kontakty“ s dcerou ředitele pobočky SBČS . I já jsem požádal o devizový příslib. Odpověď doposud nepřišla. Pochopitelně vztah k této zemi je modifikován i tímto detailem.

      1. Bať.

        Portugalsko a jeho Salazar – vojenská diktatura skončila až „Karafiátovou revolucí“ v roce 1974. Ovšem zakládající člen NATO od 1949… padouch, ale náš. Někteří (třeba Humberto Delgado) sice vycestovali, ale Salazarova „StB“ PIDE je klidně zavraždila i v zahraničí (jeho třeba ve Španělsku). Skvělý kapík… taky už máme co jsme chtěli.

        Ono třeba i takové Řecko – v NATO od 1952, ale v pohodě v době československého pražského jara za železnou oponou – v roce 1967 – vojenský puč a po něm diktátoři. Za pár let tisíce zatčených, mučených či i jen násilím vysídlených, a jen při studentských protestech v roce 1974 hned 24 mrtvých (kam se hrabe Martin Šmíd i se Zifčákem). Ale my jsme tady nepředstavitelně trpěli pod zlem z východu…

        Už nikdy fronty na banány. Ale Foltýn už se těší na vládu černých (podle uniforem, nebuďme rasisti) plukovníků.

        1. Někdo tu za komunistů do držky dával, někdo dostával.

          Proto ti první na socialismus vzpomínají se slzou v oku jako na zlaté časy a ti druzí se skřípěním zubů.

          1. velmi pochybujem, ze sem chodia ludia, ktori so slzou v oku spominaju na tie zlate casy, kedy mohli inych mlatit za nespravne reci o socializme. KOniec koncov z 50.rokov, uz pomaly nikto nezije a v 80. sa uz nejak velmi nemlatilo Zato ale sem chodia ludia, ktori so slzou v oku spominaju na to, ako po prichode do VSZ po jej spusteni, dostali dvojizbovy byt v ten den nastupu, ktorym sa odpisovali pozicky za porodene deti a ktori napriek robotnickemu povodu mohli si postavit barak alebo vychovat tri deti na vysoku skolu (vsetko technicke smery, ziadna humanita). Kedy sa moja babicka napriek tomu, ze cely zivot nepracovala, ale vzali jej podu do JRD, nikdy nebala ze nebude mat na chleba ci elektrinu ani neriesila lekarov napriek tomu, ze zila v dedinke kde koncil este aj autobus. A rodina z druhej strany vobec nemala problemy sa zamestnat a slusne uzivit v Svidniku, kde podla toho, co hovorili posledne ked sme sa stretli, teraz viac menej mali moznost pracovat bud v samosprave (ak by mali stastie), v nemocnici (ak si to vystudoval) , prip. v skolstve. Inak to, co im ponukali v praci, nestacilo ani na zakladne zivobytie, takze smer Rakusko ci Nemecko to istil

          2. Nejlepší ovšem jsou ti bojovnici, co v te době neexistovali ani jako spermie. Ti jsou dnes nejodhodlanějšími komunistobijci 😀😀

    2. Poprvé v roce 1953.
      Proto byla měna čili státní bankrot.

      Na začátku socialismu se všechno znárodňovalo, protože neschopní lůzři nic neměli a museli to ukrást. Takže všechno prožrali do pěti let.

      Na konci byl dluh v tom, co se tu zanedbalo. Kupte si zanedbanej barák uvidíte, co vás bude stát ho dávat do pořádku.

      Taky byl dluh ve vzdělání. Češi nic neznali a Klaus z komunistického prognosťáku je obalamutil blábolama o neviditelné ruce trhu, kupónové privatizaci, terapii šokem, otevřením trhu atd. Zeman z téhož komunistického z prognosťáku to dorazil vydřidušskejma exekucema a prodejem bank ciziny. Vám se líbí odliv kapitálu?

      Ano, Evropská Unie hospodaří příšerně. Jean-Claude Juncker odhaloval sochu Karla Marxe, když byl jejím předsedou a hovořil o velkém přínosu Karla Marxe. Takhle si představujete ty echt kapitalisty?

  18. Co rozhodne?
    Náš národ má modlu, která se zove „Bůh konzum“. Když se zavedou emisní povolenky, tak onen Bůh bude povalen za svého piedestalu a uctívači onoho Boha se (snad) podívají pravdě do očí.

  19. Slyším v dnešním článku ozvěnu rozhovoru s Xaverem. A je to tak správně. Xaver je kokot, tedy kokůtek. Malý, jen trochu, ale kokot. … proč jste řekl bla, bla, bla…. já jsem to neřekl, to mi vložili do úst mainst. novináři……budete znárodňovat bla, bla, bla…. motoristé bla, bla, bla…… atd. Kdo viděl pochopí.

      1. Mně z toho rozhovoru nejvíc přišlo do Xavera hloupé, jak se vás pokusil setřít za toho Nerudu, že je to blbost. Jako by měl být Neruda nedotknutelný idol a vám nepříslušelo se k němu vztahovat nebo co. Nenechte si takové věci vzít. Tehdejší xaverové by si o Nerudu maximálně otřeli boty.

        1. Já jsem si dneska ještě pustil Xaverův rozhovor s Juchelkou z ANO-šéfe a to byl teda rozdíl přístupu moderátora neporovnatelný k tomu s Vidlákem… ta Xaverova devótnost den po tom co dělal rozhovor s Vidlákem, kterému to teda fakt solil, bila do očí!

          Musím zde ocenit Vidlákův pokrok. Ještě tam sice byly z jeho strany drobnosti, ale na to jak to měl těžké, se mu ten rozhovor povedl. Minimálně ten závěr (což je nejdůležitější) zvládl velmi dobře.

    1. Komentáře pod videem na YT vyznívají dost jednoznačně. Až drtivě, řekl bych, a myslím, že nejeden zadek navíc se nakonec zvedne, aby za plentu dorazil.

  20. Zrovna nedávno mě tahle otázka napadla … jak se to může stát.
    A ano, osmihodinová pracovní doba, (aspoň na papíře napsaný) zákoník práce, všeobecné volební právo ani teoretická svoboda slova se nezjevila sama od sebe ani z nebetyčné dobroty „těch, co dávají zaměstnancům obživu.“ Byly vydupány ze země odhodláním, úsilím, mravenčí prací i hektolitry potu a krve, než byl nalezen ten správný klacek i odvaha ho účinně použít. Bohužel, nic jiného, než velký klacek a dovednost a koule k jeho použití ty ze země vydupané standardy neudrží, což lze už pár desítek let názorně vidět. Jakmile se jen trochu povolí, hned se začne ukrajovat. Oni půjdou vždycky až na samou hranici toho, co jim ještě projde a spoléhat na nějakou dobrovolnost v jejich omezení je čiré bláznovství. Proč by se v drancování a odírání nějak omezovali, když naprosto nemusí? Nejvyšší čas si dosažené znalosti trochu osvěžit.

    1. K čemu je dobrá uzákoněná osmihodinová pracovní doba, když se ze mzdy nedá vyžít? Když na uhrazení stále stoupajících nezbytných životních nákladů rodiny musí mít člověk dvě zaměstnání? Jeho pracovní doba je pak šestnáct hodin denně. V lepším případě dvanáct hodin.

      1. Že jo.

        Proč si lidi neříkají o vyšší mzdy? Protože jim je nikdo nedá. Proč jim je nikdo nedá? Protože firmy tolik nevydělávají. Proč tolik nevydělávají? Protože se nepodniká v dost moderních a výnosnejch oborech. Proč se v nich nepodniká? Protože dost zaostáváme. Kdy jsme začali zaostávat?

        Aha.

        1. Dneska nezaostává třeba Čína. A proč nezaostává? Protože mají komunismus. A proč mají komunismus?

          1. Nemají komunismus.

            Mají tam kapitalismus pod vedením komunistické strany. Nedrží svý občany doma násilím.

            Nevím, jestli to je v Číně nebo ve Vietnamu, ale v jedné z těch zemích berou do komunistické strany jen nejlepšího studenta z ročníku. – Dovedete si to představit u nás?

            Máte pocit, že na tomhle webu je to premiant vedle premianta?

  21. Možná se mýlím, ale neni to jako před padesáti lety. Je to podobné, ale horší.

    Dám přiklad: V dávných dobách bojoval muž proti muži. Ale pak přišly luky, kuše, střelný prach, pušky, děla. Pak letadla, rakety. Stále víc „vojaků“ má možnost vraždit na dálku. Desítky,
    stovky, tisíce kilometrů.

    V politice, resp. v ovládání lidí, je to podobné. Vládci nemusi být v kontaktu, vše řidí na dálku. Mají k dispozici spoustu technologii, spoustu možností, jak umlčet rebely.

    Takže je to dnes horší.

    1. Samozřejmě zvítězíme.
      Mění se geopolitické uspořádání světa a nás se to bude týkat také.
      Možná se režim u nás změní až mezi posledními, jako při posledních změnách okolo r. 1990, ale změní.
      Kasínový kapitalismus končí.
      Na atomovou válku nemají mocní gule, nechtějí zahynout s ostatníma.
      I když to tak nevypadá, moc už leží na ulici a my ji zvedneme.
      Co bude pak se uvidí, ještě je ve hře mnoho proměnných.

      1. Promennych je vice nez kdy predtim. V historicky kratke dobe 10 – 15 let se bude muset resit masova nezamestna(tel)nost desitek procent lidi diky robotizaci a umele inteligenci. Prijem budou muset dostat, roboticka prace bude muset byt zdanena, nehlede na jeji mnohem vyssi produktivitu. Ale jak jim zabranit v zpustnuti a absurdnim anarchismu jako pripadne seberealizaci ? Nikdo nevi.

        1. Re: Hulvát

          Tak nějak nevidím, kde hen ty roboty budou fungovat. Všude je poptávka po lidech, kteří jsou ochotni pracovat rukama, tedy na místech, která měla být rušena jako první.
          Zedníci – nedostatek.
          Montéři – nedostatek.
          Instalatéři – nedostatek.
          Elektrikáři – zoufalý nedostatek.

          Podobné to je i v ostatních profesích.
          Teď jsem sháněl někoho, kdo by mi vytiskl z plastu ABS držák světlometu. Kamkoli jsem s originálním držákem přišel poslali mě do prdele.
          Proč?
          Protože nikdo není schopen napsat potřebný program, který je potřebný pro vytištění. předmětu požadovaných tvarů.

          1. Za 18 mesicu se ceka hromadne propusteni programatoru, bude mozne interaktivne pracovat s AI, ktera kod napise sama. Ano, bude nutne mit lidi s napady – ale masa koderu uz bude zbytecna. Reknes AI co ches, das ji vstupne podklady – a vyplivne ti program. Neni dobre posuzovat uzitecnost automobilu podle prvniho Benz Velo 🙂

            1. Nejste nějak příbuzensky propojení s Vaněčkem? Nebo s tím, co psal do Ohníčku, že až se pionýre za 30 roků v roce 85 probudíš, bude se lítat na Titan na víkendy?

              1. Syn je, Hulváte, ceněný programátor. Používá AI k psaní rutin pro spojování částí kódu. Tam to AI umí rychle a někdy i úsporněji než člověk.
                Ale program celý psaný AI? Bez kontroly zkušeným člověkem? Kdo bude smysluplně zadávat parametry a výstupy AI?
                😹😎

                Jak dopadají auta bez řidiče? Když někoho přejedou, kdo bude za to odpovědný?
                Ten kdo napsal AI? Nebo ten který ji svěřil auto?
                Nejste vy nakonec E.T. ? 👽

            2. Re Hulvath: tak to si těch 18 měsíců rád počkám :-). A pak co? … to jako že AI vezme od Targuse tu cypovinu na světlo, změří ji a udělá 3D výkres?
              Už to vidím v barvě – Targus slope ráno kafe, v tom zvonek … dobrý den, já jsem AI a zaregistroval jsem, že potřebujete vytisknout nějakou plastovou cypovinu pro světlo … tak kdybyste mi to ráčil předat, já bych to změřil a nakreslil a pak šupnul do sliceru …

                1. Hele , vy jste nejenom politolog, sociolog, historik ale i programátor, 3D softwarový odborník a materiálový inženýr?

                  A nebo jste jen Brouk Pytlík či inkluzivní vzdělanec?

          2. A proč, Targu, proč?
            Protože jsme začali preferovat různé bílé límečky, odborníky přes vztahy, sociologii a bůhví co ještě. Takový otitulovaný Bc. nebo Ing. vám nespraví ani pojistky, nevymění vanovou baterii natož aby vám vyzdil příčku.
            AI to taky neumí. (Ale ví, jak by se to mělo dělat…)
            Říkalo se tomu terciární sféra – služby.
            Hodnocení pracovníků – tedy lidí se nedělá podle jejich potřebnosti, ale podle „společenského statusu“. A nemůže za to režim přímo, ale „výchova“ populace (rodičů) po roce 1990.
            Když jsem třeba kolem roku 2015 sháněl zvukaře, skončilo to nakonec tím, že jsem musel vzit „lidi z ulice“. Ti jediní byli ochotni (a schopni) se řemeslu řádně naučit.
            Ti s titulem Ing. nebo Bc. byli přesvědčeni, že je možné v oboru pracovat, jen když máš ten titul – znalostí a schopností moc netřeba. To se nějak okecá. (A přece jim nebude šéfovat starý blboň bez titulu.)
            Tak že po zkušební době šli zase jinam…

            1. Co maj rodiče učit své děti?

              Uč se špatně, pracuj manuálně? Budeš mít sice peníze, ale jak otevřeš hubu, tak tě nikdo nebude brát vážně?

              I za socialismu byli lidi, co radši něco chápali, i když to znamenalo méně peněz.

              1. Anon:
                A vás nikdo nebere vážně? Řeknu vám sladké tajemství – není to tím, že pracujete manuálně, fakt ne 😄 to bude něčím úplně jiným.

              2. Takže buď bc. kterými by jsi mohl dláždit a jejichž diplomová práce připomíná písemnou práci těch, kteří se vyučili za sociku? Bez části paktické.

          3. Dosloužila mi zánovní mikrovlnka a prodejna odmítla reklamaci (byla rok stará). Moje zkoušky z vyhlášky 50/78sb. dávno ztratily platnost a tak jsem se pokřižoval (to zřejmě ještě platnost neztratilo) a odšrouboval plech. Nasadil jsem zpět vodič s vypadlým fastonem (při motáži neměli čas ho narazit pořádně) a mikrovlnka jede dál, ovšem nekvalifikovaně opravená s negativním vlivem na hospodářský růst, o čemž se ve statistikách můžeme přesvědčit. Sám sobě zedníkem, montérem, elektrikářem…

          4. Máte pravdu, pane Targusi. Technika sice zrušila telegrafisty (a kolik „pípáků“ jsme na útvaru měli!), zrušila celé písárny, kde ještě pracují děrovačky? kolik lidí dneska pracuje jako závozníci? kde jsou stenografisti a stenotypisti?kolik zůstalo kolářů? Ale prostě si našli jiné uplatnění. Tak jako si jiné uplatnění už brzy bude hledat většina tlumočníků a překladatelů.
            Ale lidí, kteří pracují rukama, těch lidí, co mají mokro v botách, těch lopaťáků, vidláků, solviňáků těch bude vždycky třeba.

          5. Elektrikáři – zoufalý nedostatek.

            Tak mi ten nedostatek ukazte. Jeden mlady z pribuzenstva se dovyucil elektrikarem, ale nikdo ho nechce zaucovat, nebo rozumne platit.

            V zahranici maximalne tahat kabely pro nemecke/rakouske elektrikare

            1. No, čili vyučený bez praxe.. A jak „rozumně zaplatit“ – nechce náhodou plat jako člověk s 10-15-ti letou praxí?? Pokud ano, pak je problém v něm..

        2. Hulvát: nechcete, já vás vezmu k nám do práce. Zrovna teď rozjíždíme jednu robotickou linku. Že bych viděl jak přijdu o tu práci. Už jste někdy vůbec takovou věc viděl, nebo čerpáte znalosti z ábíčka?

      2. Nejsem si jistý, co a jak skončí, ale vítr se mění a pokud budou k dispozici použitelní lidé, mokl by se vrátit systém do rovnováhy. Po atentátu na Kirka počítám, že Trump k evrpským liberálním dmokratům přitvrdí přístup. To je šance i pro nás.

Napsat komentář: Jirka II. Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *