4 prosince, 2024

Může i prohrát

Petr Fiala byl v Kyjevě a jednal se Zelenským. Tedy jestli je to pravda. Zároveň jsem včera sledoval různé ruské svodky z bojů na Ukrajině a poprvé jsem zaregistroval přiznání, že se Ukrajinci pokoušejí o protiútoky. Mezi řádky to na mě dělalo dojem, že válčení Rusům fakt nějak moc nejde. Může to být samozřejmě jen dojem.

Dnešní článek je o opačném postoji a střípcích informací, které nezapadají do těch včerejších. V předchozích článcích jsem se zaměřil na informace dokumentující ruský postup. Dnes to uděláme obráceně. Zaměřím se na to, co včerejšímu narativu neodpovídá. Třeba ten náš premiér v Kyjevě.

Ne, nezměnil jsem názor. Rusko je mnohem větší, lidnatější i bohatší země než Ukrajina. Má obrovskou armádu, velké množství vyspělé techniky a spoustu rezerv. Ukrajina tohle všechno nemá i když dostává od Evropy spoustu bojových hraček i žoldáků.

Ale nějak se nemohu ubránit dojmu, že v posledních dnech se na ruských mapách objevují tak malé postupy vpřed, že to chvílemi vypadá, jako ústup vzad. Objevují se šipky v barvách Ukrajiny a ubývá šipek v barvě Ruska. Já se vlastně vůbec nedivím, že jednání o míru nikam nevedou. Není důvod. Ukrajinci mají důvod k optimismu.

Včera jsem si také přečetl, že Ukrajina zavádí nové daňové zákony. Ruší DPH i daň z příjmu a zavádí 2% daň z obratu. Stát se nezhroutil, armáda se nezhroutila.

A Fiala byl údajně v Kyjevě.

Pojďme si připustit variantu, že Rusko fakt nevyhraje. Že to tam na Ukrajině padá do patu, že Rusové jsou prostě na hraně kapacity svých možností. Že ani hrubá síla, ani moderní hračky ani nic jiného nepomohou proti odhodlanému nepříteli. Že když se nepodaří překvapivý útok, který „odřízne hadovi hlavu,“ tak můžete tak maximálně používat svoje střely Kalibr, ale nic dalšího nevymyslíte. Jakmile je nepřítel ochoten vzdát se faktoru času a bojuje tak, aby mohl bojovat i zítra, tak to eliminuje i značnou převahu.

Vlastně to ukazuje, že jakákoliv velká válka je v podstatě nemožná. Tak trochu se obloukem vracíme o 200 let zpátky, kdy boj rozhodovalo lidské hrdinství, protože z hlediska zbraní na tom byli všichni stejně. Trochu to tak vypadá i teď. Drony a chytré ruční střely v podstatě zrušily vojenské poučky platné posledních 70 let.

A Rusko se připravovalo na minulou válku.

Bezděky mě napadá, že podobnou zkušenost udělal i Izrael, když někdy (tuším) v roce 2012 vpadl do Libanonu srovnat do latě Hizbaláh. Nesrovnal. Izraelci se dostali do podobné situace jako Rusové. Technická převaha jim byla proti ručním protitankovým střelám k ničemu, prostě tam chvíli stříleli okolo sebe, ale nakonec museli „vyhlásit vítězství“ a stáhnout se zase zpátky.

Zdá se, že pokud budou odhodlaní obránci a pokud budou sklady plné Javelinů a Stingerů, tak se hranice mohou měnit jen při překvapivých úderech ala Krym, ale nikoliv v situaci, kdy je nepřítel v pohotovosti a na pozicicích, protože jste se šest měsíců štengrovali.

Pokud se do pár dnů nedočkáme nějaké větší ruské ofenzívy, která by obnovila trvalý vojenský tlak na ukrajinské síly, tak to nejspíš znamená, že Marian Kechlibar měl pravdu a ruská armáda je jen papírový tygr. Ano, válka může trvat dlouho a Rusko ještě zdaleka nevyužilo všechny možnosti. Ale pak začíná otázka, jestli cena za takové vítězství nebude příliš velká.

Ceny ropy klesají…

Nebo je to kvůli jednáním? Má Putin pocit, že se se Zelenským na něčem konstruktivním dohodnou a tak se teď nijak extra neútočí? Nevím.

Na závěr zase jeden opačný argument:

Včera se hodně mluvilo o zničeném divadle v Mariupolu. Takhle to bylo i v Sýrii. Jakmile Asad s Putinem skoro vyhráli, tak ausgerechnet tehdy používali chemické zbraně. Tady je to podobné. Jakmile to vypadá na ruské vítězství, tak dojde na útok proti civilním cílům. Aby se Západ naštval a konečně vstoupil do války na té správné straně. Koneckonců Biden včera oznámil dodání velkého balíku zbraní na Ukrajinu. Fakt velkého.

Pomalu se zamýšlejme nad variantou, že Rusko může tuto válku prohrát nejen na poli propagandy, ale i na bojišti. Začněme se zamýšlet, jak takový svět bude vypadat.

123 thoughts on “Může i prohrát

    1. Tak to je přeci jasné, ruská propaganda vyrábí fake video o tom, jak ukrajinská propaganda vyrábí fake video ;).

      1. A už jste viděl to videjko s anglicky mluvícím agitátorem, kterému se za zády jedna z mrtvol drápe z pytle ven a další se v pytlích vrtí?

        1. Někdo tu dal video, jak anglicky mluvící reportér dramaticky popisuje smrt 57 mrtvol ležících za ním na zemi… až poryv větru zvedl černou plachtu z jedné mrtvoly a ta se chudák okamžitě snažila se tou plachtou zpátky zakrýt. Když to vítr zase zvedl a mrtvola lovila plachtu, tak přiběhla nějaká asistentka režie a pečlivě plachtu na mrtvole fixovala proti větru. … To video pak bylo odstraněné.

  1. Když to tak pozoruji, tak mi připadá, jako by Západ sice sledoval svůj více než tisíciletý cíl zničit Rusko / Slovany, ale jako by celá civilizace unisono chtěla zničit Evropu. Zdá se, že se její karma – jako kdysi karma říše římské – naplnila.

      1. Ale kdeže. To není „německá“ nenávist. Rusové a Němci by spolu historicky vyšli, kdyby jim do toho někdo neustále neházel vidle, a nepoužíval Němce jako tupé beranidlo proti Rusům.
        Důkaz – kdo na poslední válce vydělal? Rusové ani Němci to nebyli…

  2. Zbyněk Fiala o vyhlídkách na mír:

    http://vasevec.parlamentnilisty.cz/komentare/dohoda-o-ukrajinske-neutralite
    Některé náznaky vzbuzují optimizmus, je otázkou, co může nebo nemůže Zelenský dojednat a jak to bude respektováno, nebezpečí jaderného inferna je reálné.

    Aniž bych ponižoval válečné utrpení na Ukrajině, je dobré mít na zřeteli srovnán proporcí války na Ukrajině s pekly proběhlými jinde:
    „Rusko-ukrajinská válka tak má zatím hodně daleko k tomu, co se odehrávalo v Afghánistánu nebo Iráku za účasti českých expedičních sil. Také počty mrtvých jsou na Ukrajině nesrovnatelně nižší než na uvedených blízkovýchodních bojištích, nemluvě o Sýrii, Jemenu nebo severoafrické Libyi. Na Ukrajině jsou zatím vykazovány počty mrtvých v nízkých tisících, v Iráku byl zabit milion civilistů.“

  3. Este kratke takmer prognosticke zamyslenie:
    USA podla mna mrkli ako prvi. Ked zdrhli z Kyjev a svatosvate vedeli, ze 16.2. to zacne. To musela byt velmi silna infoska z velmi vysokeho zdroja. Vela velitelov na genstabe RF nevedelo presny datum, takze v podstate odhalili svoj zdroj. Ten uz asi na stabe nem pracuje.

    USA budu dodavat vraj kadeco za miliardy do konfliktu, no na S300 treba obsluhu. A to sa nevyskoli za tyzden. Uz boli videjka ako sa vojci z DNR ucia nieco o javelinoch. V boji pod palbou musi mat clovek veci zautomatizovane. Aj sandalisti v Afgu pouzivali radsej AK-cko. Takze za ako dlho sa vyskolia cerstvi kanonenfutter na ovladanie sapiku, pistole, rpg a javelinu, plus praca s mapou?

    Pri pohlade na mapu optimisticku pre RF mi to pride, ze konce podkovy sa nakoniec prepoja zo severu na juh. A tym sa stanovia hranice pre novy statny utvar. Dole k tomu pripoja Odesu, aby bolo more jasne. Polsku cast, zakarpatie a bukovinu nechaju svojmu osudu.

    Absencia ludskej sily zatial na strane RF nehrozi, na mestske boje uziju pechotu z Abchazie, Osetie a Cecenska. Ak to video z Grozneho nebolo fejk, tak sa v Odese maju na co tesit….

    Nuz a z toho vyplyva pre starostov miest, kde planuje vkrocit noha ruskeho vojaka zaujimava dilema. Kym su na mape pod vladou UA, musia byt antirus. Ked vsak pride rus, bude zly na antirusov. Prekerni situace….

    Podla posledneho hlasenia znicili dalsi sklad zbrani v Rovenskej oblasti. Kedze s jeho znicenim cakali 3 tyzdne, znamena to skor, ze o nom velmi nevedeli. Tym ze je ale sklad fuc, znamena, ze sa zacina ruska armada dostavat k velmi citlivym informaciam.

    Jo – a po Katare, Turecku a Irane je cil v Moskve zamini Spojenych arabskych emiratov. O com ze asi tak rokovali????

    1. a pridam este dve veci:

      humanitarne barbarstvo v teatre v Mariupole nejak vysumelo, dnes je len clanok o tom ako z trosiek vychadzaju zivi ludia…

      vcera som videl nejake videjko z prieskumnej caty pri Avdejevke a chlapik tam brebendil po abchazky. Redaktor sa ho pytal ze com? A on ze druha strana nema anung o com trkotaju.
      Ked si len zoberieme Kaukaz, kolko tam je reci, tak kod Navajo je len taky maly vzor, ako protivnikovi zrusit odposlychy.
      Nepřítel naslouchá … sme mali nad branou do kasina…. cil k tomu len dovetok, len by znal v akej reci tomu nasloucha 🙂

      1. Podle posledních zpráv
        – ruských(včerejších): před rozstřílením divadla dovolili lidem odejít a děkují bohu, že někdo z Azovců dostal rozum
        – ukrajinských(dnešních): kryt vydržel a lidi se už prohrabují ven

        1. Podle mých zpráv (dnešních) pod divadlem byl starý sovětský kryt, který vydržel, když Azovci podminované divadlo odpálili.

    2. Ti starostové to mají ještě složitější: „Až přijde Rus, jak se stát kvantovým Ukrajincem?“ Totiž aby pro Rusy antirus nebyl a pro Ukrajince jím zůstal?

      1. Spousta vesnic, měst a městysů funguje tak, že má svou místní obranu(volksturm), který ma kontrolní body na vjezdech a nechávají ruskou armádu projet.
        Podobně funguje Konotop, kde se starosta a velitel ruské jednotky domluvili. Ve městě funguje původní ukrajinská správa a kolem města je kruh ruské armády. Průjezd tam i zpět je civilnímu obyvatelstvu dovolen.

  4. Docela se bavím, proč? No jak se aktivistické noviny připravují o čtenáře. Už dokonce i Seznam trvá na NOVÉ AKTUALIZACI PŘIHLÁŠENÍ. Oni si vážně myslí, že lidi donutí se jim vydat všanc. Docela se divím. V9m že se říkávalo že tisk je sedmá velmoc ale to co ukazují je až neskutečné. Docela se mi složka Noviny – rozšiřuje onepoužitelné. hmm

      1. No ono nejdříve Rusko oficiálně vyhlásilo o odchodu z Rady Evropy a druhý den Rada Evropy Rusko vyloučila a sundala vlajku.

    1. Budete se divit, kolik lidí jim z pohodlnosti ty údaje poskytne. Vždyť přece kdo nic špatného nedělá, nemusí se ničeho bát!

      Nechtěl jsem to řešit, ale budu muset, taky mám na seznamu mailovou adresu.
      Jedna z možností je přejít na protonmail, mluví i česky: https://protonmail.com/cs/

      Používal jsem ho při pobytech v Číně, protože přes Seznam, Volny apod. nebylo možno se ničeho dokomunikovat; a nevím, zda byl problém na české nebo čínské straně. Protonmail po mně v zásadě nic nechce a funguje spolehlivě – asi přejdu tam.

      Strašně mne nasírá, že to, co jsem vyřešil dříve už několikrát, musím řešit zas: všichni obchodní partneři mají mou adresu na seznamu… přemýšlím, zda někdy v minulosti jsem pociťoval takovou míru nasranosti jako dnes, zdá se mi, že zatím ne.

      1. Zrovna před půl rokem jsem měl pocit, že ten Seznam je dost nevhodné řešení a že to chce něco jiného. Našel jsem si https://www.forpsi.com/e-mail/ zaregistroval nejlevnější doménu a pořídil pouze email.
        Zatím spokojenost. Na obsluhu z mobilu jsem použil FairEmail a po pár dnech jsem radostně koupil plnou verzi. Nesnažím se o reklamu pouze sdílím svoji zkušenost.
        Zdravím všechny se kterými jsem měl tu čest pobývat na krásně vydlážděném dvorku ( i když jen virtuálním).

    1. Vidím, že se nikdo neobětoval a odkaz nepřeložil, takže:

      Zatímco Šmyhal mluví o stabilitě v ekonomice, realita je velmi odlišná od iluze moci.
      Průzkum EBA: 87 % podniků na Ukrajině již nepracuje!!!
      Pravda o tíživé situaci naší ekonomiky proráží zprávy bankéřů o tom, kolik peněz k nám bylo převedeno ze zahraničí, a tato realita je děsivá.
      Čtvrtina malých podniků je již na pokraji přežití. Abychom byli konkrétnější, 24 % malých a středních podniků již nemá rezervní fondy a 22 % má rezervy pouze na jeden měsíc. Takové výsledky ukázal průzkum mezi zástupci malých a středních podniků, který provedla Evropská obchodní asociace.
      Zatím téměř polovina malých podniků nefunguje vůbec, další třetina se pozastavila, ale chce obnovit svou činnost. Pouze 13 % zástupců BCH nadále naplno pracuje. To znamená, že 87 % podniků nefunguje nebo prakticky nefunguje …
      Důkaz pro článek, který vás donutí zamyslet se nad skutečným obrazem ukrajinské ekonomiky.
      t.me/MediaKiller2021
      /2380
      51,0 Kzobrazeno upraveno
      16. března v 09:31

      Z této zprávy vychází můj názor na příští vývoj okupace Ukraruiny. Vypadá to tak, že pokud Kyjev nepřejde na přídělový systém, zkolabuje zakrátko celý stát. Sice postupně, ale půjde ke dnu.
      A nastane eventualita, kterou popsal Ládik!!! Vladimírek s klobáskou u jednacího stolu s vyměklými protonácky z Kyjeva.
      Ale mohu se samozřejmě mýlit.

  5. Řekl bych, že Rusové na Ukrajině hledají někoho, s kým by bylo možno jednat. Jednání s lidmi kolem Zelenského jsou „patlámo patlámo“, protože v podstatě dávají najevo, že nic z toho, k čemu se zavážou nebudou plnit. Rusové tedy hledají lidi, kteří budou mít aspoň na části území Ukrajiny autoritu a jsou ochotni s nimi spolupracovat.

    1. Ano, dost možné to je, už před ruskou invazí tu byla otázka, komu všemu Zelenský vlastně velí. Přičemž se vědělo, že Zelenskému velí Amíci.

      Pokud by se ale fragmentace moci na straně Ukrajinců potvrdila, je to velmi špatná zpráva, znamená dlouhou válku.

  6. Je tady jeden faktor, který může být rozhodující. Otázka zní takhle – co se děje na územích vyčištěných od Azovu, Pravého sektoru atd.
    V případě Afgh vyčištění oblasti od Talibů bylo dočasné, protože samovolně směřovali zpět. Prostě jejich pojetí života nebyla demokracie západního stylu.
    Otázka tedy je, co se děle na územích Ukrajiny zbavených Azovu a Pravého sektoru. Pokud se tam situace vrací do nějaké formy NEnacistického řízení, pak RF nemůže prohrát a pomalý postup nevadí. Pokud ovšem se na těchto územích znovu dostávají k moci v rámci samosprávy opět vyznavači nacistické ideologie, tak nepomůže nic.
    Těžko tipovat, kam by rádi směřovali samotní Ukrajinci. Může to být jako u nás, kdy menšina by ráda nacistickou budoucnost a většina naopak klid … tohle bude rozhodující.
    Mír se na bodácích vysedět nedá.

    1. Na uzemich dobytych opolcenci a ruskou armadou, jsou lidem zajistovany ruske duchody, ruska socialni a zdravotni pece, jsou jim odpousteny dluhy vuci Kyjevu vcetne plateb hypotek apod …

    2. Bude to, pane Dvořáku, jako u nás za normalizace, Rusáci si zkrátka pohlídají všechno, ale to je na dlouhej běh.
      Mám hokej v tý velikosti Ukrajiny:
      – neumím si představit, že by Rusák obskočil (abych tak řekl sociálně) celou Ukrajinu
      – avšak z hlediska nárazníkový zóny (a nezapomeňme, že o to tu šlo úplně nejdřív), si umím představit, že by ji Rusák potřeboval, a co víc, i obskočil by ji.
      Je to těžký, budeme si muset počkat.

    3. Po dvou týdnech se to rozpohybovalo. Do měst, hlavně větších, se vrací obyvatelé, kteří byli členy prorusky orientovaných stran a museli z Ukrajiny po r.2014 utéct na Krym, do Běloruska nebo Ruska. Takže ve městech je ostatní znají, oni sami znají město a přicházejí už se svým týmem. Ve videích to demonstrují na Chersonu.
      Pořádek udržuje Ruská garda a postupně se tvoří místní policie. Hasiči, záchranáři a nemocnice obvykle fungují dál.

  7. Jak prohrávají???

    „Pozorujeme, že v první fázi přišli lidé, kteří zde měli vazby, příbuzné či přátele. Nyní sem spíše prchají ti, kteří tu nikoho neznají, ale láká je velká ukrajinská komunita, blízkost jazyka a velká pomoc ze strany státu a občanů.
    Klára Boumová, koordinátorka Charita ČR“

    Česko již jich přijalo 270000, a není to, díky Bohu, konec. Odhady jsou, že každých dvěstětic nás bude stát 100miliad ročně, nehledě na to, že se sem rozšíří i ukrajinské mafie, což bude vskutku pěkný nápor na naši hrdinou polici. Jistě budou vyznamenání a hlavně odměny!!!!
    Čtyřistatisíc Ukrajinců rozloží všechny naše systémy, ale my to vydržíme. Cítíme s nimi.
    Kéž by se Ukrajinci vydali i do Bruselu a nakonec do Belgie celé, dávám na modlení!!!! I Belgičané by mohli ukázat jak podporují a souzní s Ukrajinou.
    Mám Ukrajince za sousedy, dej Bože aby si v naší vesničce udělali pořádek.
    Bože Bože, a náš hrdina obráží odhodlaně Ukrajinu. Zrodil se nám přes noc nový lídr a snad i prezident. Čekají nás velmi těžké, až přetěžké, časy.

  8. Macek také pátrá, kde že ten Fiala vlastně byl.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Miroslav-Macek-Jedno-je-potesujici-Fiala-moc-lhat-neumi-696141

    Nakonec cituje Fukuyamu

    „Francis Fukuyama:
    „Rusko směřuje k naprosté porážce na Ukrajině. Ruské plánování bylo nekompetentní a vycházelo z chybného předpokladu, že Ukrajinci jsou Rusku nakloněni a že se jejich armáda po invazi okamžitě zhroutí,“ píše hned v úvodu politolog působící na Stanfordově univerzitě.
    „ Armáda v poli dosáhne bodu, kdy nebude moci být ani zásobována, ani stažena a její morálka se rozpadne.“
    „Putin porážku své armády nepřežije. Těší se podpoře právě proto, že je vnímán jako silný muž. Co může nabídnout, jakmile prokáže neschopnost a bude zbaven své donucovací moci?“

    Fukuyama už předpověděl KONEC DĚJIN.

    Tohle vypadá na KONEC DĚJIN 2.0

      1. Ono je to s těmi jeho zaručenými předpověďmi ošidné.

        Ráno vstane, protáhne se, „to jsem se dneska krásně vyspal, to je krásné americké století, to je KONEC DĚJIN“
        Nebo je to jinak. Ráno vstane přihrbený s kruhy pod očima dlaně přiložené na břiše a zaúpí „to byla strašná noc, v břiše mi celou noc škrundalo a klokotalo, to je KONEC, dějiny se PO….

    1. … tak amíci a spol. tam po Iráku přesouvaj a navážej zbraně, nezakrytě jejich instruktoři školí Ukry, ale hlavně, že Rusák je letadlo, žejo Fukuyamo:
      …“Ruské plánování bylo nekompetentní a vycházelo z chybného předpokladu…“
      U nás v kamenitejch horách se říká: „…Všeho do času, Pán Bůh na věky“

  9. „Zabrante vojne.
    Zastavte vojnu.“

    Není vůle politických, ani velících „elit“.

    Ze západu dodávají zbraně,
    z východu stačí postoupit o pár km na západ a nastane další obrovská vlna imigrantů, které nikdo nekontroluje. Jaká další pátá kolona vznikne uvnitř Evropy? Kdo je jako první na ráně?
    Kolik milionů lidí sankcemi postižená Evropa ještě v klidu uživí?
    Nehledě na to, že ti skutečně trpící se nemají šanci z území bojů dostat.

    Jak již bylo v jiném komentáři od Ládíka napsáno:
    „Je tolik křivých charakterů, nefachčenků a darmošlapů, že to nemůže skončit jinak, než občanskou válkou o jídlo“
    A vodu. Notabene když vůbec neprší.

    Jo a děti, vnuci? Většinou jsou ovlivněny povolenými médii, tedy jednou jedinou „správnou“ lajnou. Zřejmě si to budou muset vše prožít na vlastní kůži a nezapomenout.

    1. Zastavte letadlo.
      Šéf ruské diplomacie Lavrov v polovině cesty otočil svůj let do Pekingu
      Před 1 hodinou Novinky
      Čína začíná obracet, opatrně vyjadřuje podporu Ukrajině
      Před 1 hodinou

  10. Mi to napadlo uz rano a v podstate to Podoljak povedal tiez – rus sa z dobitych uzemi nikam uz nechysta.
    UA skonci ako suchozemsky stat.

    Zvykli sme si na americky sposob vojy – bleskovy vypad, kobercove bombardovanie, uvrhnutie krajiny do stredoveku. Vysleky su sice okazale, ale nasledky su tazko zvladnutelne.
    Rus to zjavne robi uplne inak.

    Dalsimi faktormi, s ktorymi treba ratat je ze vojsko musi mat zabezpecenu logistiku a cim budu hlbsie v nepriatelskom uzemi, tym to bude kritickejsia faza. Preto ta podkova kopirujuca hranice.
    Cize po prelomeni obranneho valu postup za neho a doplnenie zasob.

    A uplne najviac musia ratat rusi s tym, ze cim viac sa budu tlacit na zapad, tym viac sa vystavia moznemu utoku zo strany NATO. Blaznov v NATO na to je dost. Americkeho, nemeckeho a neviem akeho vojska tu mame dost. Staci jeden podpis a vsetko je uplne inak. Staci ze dostali upozornenie v Chersone, ze ak ma super rakety, vie to boliet.

    Dost utichli infosky ako je to u Charkova. V Mariupole je zda sa vsetko jasne. Tam uz sa odovzdavaju medaile a posielaku sa chlopci na dofcu. Minimalne v Mariupole to znamena 15k UA vojska (AZOV) dole. Tieto uderne, dobre motivovane a dobre rokmi vycvicene utvary bude UA army velmi tazko nahradzat – pac nema cim.

    A z reci tela mr. Bidena – ked oznamil svetu ze Putin je vojnovy zlocinec – je jasne. ze je nasrany ako bedna hoven a nevie udy kam. Tak si trosku odventiloval. Dolar ako svetova mena v ohrozeni. Doma je pod brutalnou palbou kritiky a tie jeho mentalne vypadky….nic moc.

    EU nema zmysel komentovat – vlk to ma napisane dobre. Na strane 152 a 153 je v knihe 7 zakonu popisana aktualna nemohucnost a zufalost spiciek. Len ono to tu uz bolo pred 4400 rokmi :))) a je to tu zas.

    Rusi si vyberaju ludi do vedenia na zaklade celonarodnych konkurzov. My na zaklade aktivizmu a rektalizmu.

  11. Putin dava ZAPADU moznost a CAS odhalit sve prave ja.
    Dnes s a.a. nesouhlasim, pravdivych informaci je malo, obe strany ukazuji pouze to, co chteji abychom videli.
    Chce to cas, odstup a emocni odolnost.

      1. Alefe, na vychod od Sumavy je stale mnoho tech, kteri veri v zapadni pozlatko.
        Od nasich (j)elit az po kamcatskeho uzivatele mobilniho telefonu zn. Apple.
        Po ukrajinske „akci“ to bude mit pata kolona v Rusku hodne tezke …. 😉

        1. Nejsme ve sporu a nemám v úmyslu znevažovat Váš informační přínos. – Je pravda, že spousta mladých, a dokonce i mladosti pomalu se vzdalujících jedinců zastává názor zhruba tohoto ražení: „Nejsem rád(a), že tady máme NATO, ale radši tady mám NATO než Rusko.“ To je, podle mého názoru, jednak solidní koncentrát idiocie, a jednak ukázka sqělých výsledků setrvalé ideologické masírky.

          Západ své „pravé já“ odhaluje už dlouho, a těmto mladým to není nic platno. Oni si před tou morální pornografií radši cudně zakrývají oči. – Pátá kolona v Rusku to bude mít těžké, ovšem pátá kolona v čele s Černochovou, Hermanem a „milými krajany“ v Tuzemsku – ta zažívá své hvězdné časy a leze svým protektorům do zadnice, až hovna stříkají.

          Černochová, 15. března (!!!) navrhla, aby dočasné (jednotka dočasnosti: 1 Furt) umístění vojsk NATO v ČR zastupoval wehrmacht. – Nepatří ta madam před polní soud?

          A v Blaníku si kluci klidně spěj‘.

          1. Lidstvo se nikdy nepoučí.Vše tu už bylo. Dnes lepší NATO nez Rusko,dřív lepší Hitler než Stalin( to se ostatně u historiků vrací)

            1. Jo, člověk je rád, že je mezi svýma. Musíme se vzájemně pochválit a poplácat po rameni – když to neuděláme my, neudělá to za nás nikdo!

              Prostě: Kdo, když ne my? Kdy, když ne teď?

              Zdravím 🙂

  12. Zmímka o projevu VVP, na PL:
    „Chci, aby mě vyslechli i obyčejní lidé na Západě. Neustále vám opakují, že za vaše současné těžkosti mohou výhrůžné akce Ruska a že musíte platit za to, aby byla ruská hrozba potlačena. To vše jsou lži,“ vzkázal.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Spino-zradci-Putin-vydesil-Projev-zni-i-Zapadem-696140

    Napsat, že VVP má přinejmenším v této věci pravdu – je to trestný čin? Zatím jsem to nenapsal, jen se ptám.

    1. Alefe, Alefe,
      Pokud citujete VVP a nenapíšete k tomu jasné souhlasím, nebo nesouhlasím, pak přece rozhoduje Ostříží oko, které bude jistě lépe než Vy vědět jak jste to myslel a co jste tím sledoval.

  13. Vývoj sleduji jen via pročtení příspěvků na AK.
    A napadá mě taková divná věc.
    Že Rusové možná nepočítali s neexistencí jednotného ukr. vojenského vedení, s nímž se – boj neboj – dá na vedení války domluvit.
    Že prostě narazili na to, že na Ukrajině nebojují s víceméně disciplinovanou státní armádou, nýbrž POUZE s armádami místních číftejnů, složenými z kriminálníků, kdy jedna každá zuřivě brání území svého oligarchy, bo to je jejich obživa, a nic víc. A s nimiž se nedá domluvit na ničem.
    Afghanistán. HORŠÍ než Afghanistán.
    „Jen“ přímo na hranicích EU.

    Takže to může dopadnout stejně jako v Afghu.
    Tam si také západ platil loutkovou vládu a parlament, které „vládly“ pár čtvrtím v Kabulu a na zbytek území neměly žádný vliv. Tam také západ narval mraky lehčích zbraní, jež si obratem rozebírali místní číftejni a posilovali jimi svoje privátní armády, aby nakonec vypoklonkovali kabulskou vládu, parlament i západní dodavatele zbraní, protože už se cítili dostatečně silní na zpětvzetí moci.
    A nikdo nedokázal, nebo nechtěl dokázat udržet je doma.
    Takže ukrajinský scénář může být úplně stejný.
    Nebezečí z toho plynoucí ale mnohonásobně větší, protože tenhle „Afghanistán“ máme přímo na hranicích EU a ozbrojenci to mají do EU v nejhorším případě max. pár hodin pěšmo přes karpatské kopečky. Ale spíš pojedou vlakem, busem nebo autem a budou mít jistotu, že jim nikdo nezkontroluje ani občanku.

    Snad si Sitting Ping uvědomuje, jaký dominový efekt hrozí, pokud by tenhle „Afghanistán“ Rusko prohrálo.
    Protože když padne Rusko, padne Sýrie, následně Írán, po něm Kazachstán a Uzbekistán a Čína bude mít holá záda, do nichž vpadnou západem a Tureckem štengrovaní Ujguři.
    U Kyjeva se nebojuje za Prahu, ale spíš za Peking. A EU na to čumí s otevřenou papulou, aniž by pro svou obranu hnula prstem.

    1. Pravej sektor, Batalion Azov, Prapor Svoboda a regulérní UK armáda, tam by se toho, občane, našlo! Jistý je, že na nějaký striktně jednotný oficiální velení UK armády serou, neboť hájí zájmy svých chlebodárců a hlavně zájmy svý! Jdou po sobě jak slepice po flusu, Rusák to ví, ale co naplat, jejich taktika je strašlivá, schovávají se totiž za ženský sukně a s tím se, připouštím, Šojgu stále ještě nesrovnal. Ale to není nějaká slabost, to je stav mysli, i ten se, bohužel pro nácky, jednou překoná a pak Bůh s nima a s Ukrajinou jako takovou.

      1. V ukrajinské armádě došlo k prolnutí náckojednotek s pravidelnou armádou. V Mariupolu je pouze část Azovu, ostatní malé jednotky jsou přiřazené k jednotkám pravidelné armády a občas si zastřílejí do těch, co by chtěli ustupovat nebo nedej bože se vzdát. Nejedná se jenom o Azov, ale i o další náckojednotky. Dokonce to Zelenský vyšperkoval tím, že řadu provařených náckobojovníků jmenoval zástupci šéfů OGA(tj. krajů) nebo starostů, dokonalé prorůstání galerky do státní správy.

  14. První nástřel.
    Jak jsme na tom:

    Rusko oslabuje.
    Je oslabené, ale není na kolenou.

    Evropa je oslabená Covidem, chaosem migrace, bez surovin, bez zásob.

    Čína posiluje, je suchozemská velmoc, ale není námořní velmoc.

    USA si neví rady, chtěly by, ale znají své možnosti.

    Ukrajina se drží, ale čas pracuje proti ní.
    Protiútoky podnikají ti, kteří nemají čisté svědomí, protože je čeká gulag, nebo gulka.

    Co asi bude:

    Čína si zajistí klid od moře, ale nemůže spoléhat na dodávky surovin po moři, proto si zajistí suroviny z Ruska, po dobrém, nebo i jinak.
    Čína asi zajistí obnovu Ukrajiny, je otázkou, jestli pouze finančně, materiálně, nebo i lidmi.
    Pro Ukrajinu by to nebylo dobré řešení.
    Čína je nesmlouvavá, dovede své pohledávky tvrdě vymáhat, a má na to prostředky.
    Některé státy to již poznaly na vlastní kůži.
    Ostatní budou pouze přihlížet.
    Nebo se pletu?

  15. Stařec a k(K)alibr aneb, co má společnýho Putin s Jeanem Effelem.

    Vycházím z přesvědčení, apoštole, kdyby Rusák na tom byl, jak píšete a choval-li by se, jak se skutečně chová, musel by bejt úplně padlej na hlavu. Protože ho však za blbce nemám, tak bych si Vás dovolil znovu navést na můj včerejší odstavec o „likvidačním kalibru“, kterej jsem napsal na základě něčeho pro mě tak neskousnutelnýho, co na nás vymysleli všichni ti kazišuci u nás i v EU. Dávám to sem speciálně pro Vás znovu:

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-komentar-uprchlicke-kvoty-eu-vytasila-vetsi-kalibr-193907#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=vhlieOoKxSK-202203161149&dop_id=193907&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Uznávám, že jsem to měl pro Vás včera napsat polopatičtěji, když jste dokázal napsat to, co dneska, takže napravuju:
    na rozdíl od Kalibru Putina, jehož účinky jsou okamžitý a smrtelný, je smrtnost „mého“ včerejšího „likvidačního kalibru“ pozvolná = tedy rozložená do času!!!

    Pokud ani teď nechápe, tak je to fáze, kdy Putin do míchačky zvoucí V4/i EU/ naházel štěrk, vodu, cement a určitě i speciální plastifikátory zvlášť navržený pro V4 a TEĎ holt ČEKÁ, až se to v tý míchačce všechno hezky promíchá a všimněte si, ani jeden kalašnikov, ani jednu patronu k tomu není třeba!!!

    Takže teď nastává teprve fáze míchání … ještě jednou, MÍCHÁ SE!!! To se nedá ošidit, to se prostě musí. I na stavbách je to chvíle, kdy si přidavač dopřává kouřovku (= nic nedělá!), protože to nechává plně na tý míchačce, vodě, štěrku a cementu. Prostě ČEKÁ, vidláku, až se MY vzájemně TADY namícháme a mohu Vás ujistit, že MY se tady rovnou PŘEmícháme … a tipnul bych si, že Putin tu míchačku ani nevypne. Klidně si počká, až se jednotlivý složky v tý míchačce /EU/ začnou od sebe oddělovat a klidně si dá další a další cigárka, jestli rovnou od tý zapnutý míchačky neodejede.

    Rozumíte tomu už? Pokud ano, pak si odpovíte sám na tu Vámi dneska napsanou hloupost:
    Kam by jako měl Putin spěchat?

    Myslím, že tuhle naší právě nadšeně prožívanou fázi Refugees Welcome a Wir schaffen das, nebo-li …“milujte se a množte se…“! dokonale vystihli ve svým nesmrtelným Stvoření světa Jean Effel + Adolf Hoffmeister + Jan Werich, tak co bych se ještě snažil. Vás speciálně odkazuju na toho starýho čerta (=Putina), jak tam na to jejich optimistický zpívání „…milujte se a množte se…“ říká to svoje …“perte se a žerte se…“!

    1. Ale ano, myslím, že to Vidlák již někde napsal, že Putinovi stačí se pohnout o 50 km dále a nastane další obrovská migrační vlna. A Evropa bude mít „vystaráno“, protože to uživit z ničeho donekonečna nemůže. Nehledě na utrpení těch, kteří se z válečné zóny plné i vlastních banditů dostat nemohou.
      Posílají se tam zbraně – kolik jich dostanu bandité, neštítíce se už vůbec ničeho? Jací jsme to lidumilové…

      1. … tak fajn, matko, tak ať neplácá, protože jaderná chcípající kobyla by kolem sebe kopala úplně jinak, než napsal vidlák … i když samozřejmě chápu, že je tu hodně týpků, který čekají na jeho tradiční každodenní půlnoc. To se pak nesmí divit, když se ozvu, proto jsem psal o Kalibrech a to vím úplný kulovaný o těch zbraních posledního soudu, který si nikdo z nás neumíme ani náhodou představit na to, aby nějaká Ukrajina vyhrávala … vyhrává či dokonce vyhraje, jako v tom jeho článku.

  16. Co se děje na Ukrajině můžeme jen sledovat, a to ještě blbě, protože žádné informace, jen válečná propaganda ze všech stran. Že bychom mohli tamní vývoj událostí nějak ovlivnit si může myslet jen blbeček, rozhoduje se jinde. Takže já se na vývoj bojů dívám jen s pokrčením ramen a zenovským „uvidíme“.
    Co mě drtí podstatně víc je absolutní nečinnost české vlády ve vnitrostátních (skoro jsem překlepl na „vnitrostádních“) záležitostech. Kromě kydů o Ukrajině (omluva apokalyptikovi) nedělá vůbec nic.
    Už jsem se nepřímo omluvil Lacovi za svoji trvalou kritiku Babiše – v porovnání s Fialou ….. jaké porovnání? Dvě rozdílné kategorie mimo porovnání… tím myslím v Babišův prospěch. Těm, kdo mne tu neznají, zdůrazním, že Babiše trvale nesnáším a to se nemění, a můj kydařský nick byl „Godot“.

    Včera jsem u nás na ulici potkal dlouhodobého (30 let) známého (až kamaráda). Kdysi URNA, pak BIS, nyní jakýsi malý „krizový a bezpečnostní“ odbor magistrátu. Je to tedy člověk se zkušenostmi, který současný vývoj profesně sleduje. Naše názory se příliš nelišily, ba skoro vůbec. On ale kladl daleko větší důraz na rizika, spojená s nekontrolovaným přívalem Ukrajinců. Hovořil na téma „ukrajinské mafie“ (a o tom fakt něco ví!), množství neregistrovaných zbraní atd. Podle něj nás čekají problémy nejen ekonomické (to nepochybně), ale také vnitřně bezpečnostní. Na můj dotaz o nějakých instrukcích z vládních kruhů, nějaké koordinaci a opatřeních v tomto směru… jen smutný úsměv a zavrtění hlavou.
    Na tom nic nezmění žádná Fialova idiotská zbytečná PR cesta do Kyjeva nebo třeba na měsíc.

    1. Moc hezky napsano. Ode me mel Babis setrvale horsi trojku a dutku za neustale lhani. Ale co predvadi Fiala je v porovnani s Babisem neuveritelny pruser. To by ani Havel ve svych absurdnich komediich nenapsal.
      Od omluvy Babisovi me drzi jenom to, ze nevim, co by ted delal Babis. Vrbetice jsou porad cerstve…
      Ale asi by pridal duchodcum a zmirnil dopady drahych energii lip nez Fiala.

      Nevim jak jsou na tom ukrajinske mafie ted, ale kdysi byly velmi obavane. Klicko rozdal 20 tisic samopalu… K tomu bych pridal ty mene zabednene z Azova, kteri uz vzali kramle.

      Pred par tydny jsem se bez ockovani a bez negativniho testu nemohl vratit domu, ted se hrnou miliony a na testy a ockovani si nikdo ani nevzpomene.

      1. Vtip z doby předvolební kampaně se stal smutnou skutečností – ten vtip zněl:
        – Kdy bude Babiš zlatej? No přece až bude vládnout Fiala.

        Ani já si o Andrejovi nemyslím nic pěkného, viz https://web.litterate.cz/andrej/ – budu citovat sám sebe:

        „Bude-li to pro něj výhodné, Andrej bude hájit národní a státní zájem jako o život. Stejně tak, bude-li to pro něj výhodné, Andrej kdykoli národní a státní zájem vymění za svůj prospěch a zbytek národa hodí přes palubu, aniž by na vteřinu zaváhal. Místo člověka, obdařeného takovým druhem morálky, snad je v byznysu, ale nikdy v čele státu. Andrej v čele státu, to je střet zájmů, jaký tady zatím nebyl.“

        Jestliže se teď Andrej jeví v lepším světle, je to jednoznačně zásluha premiéra Fialy. Doufejme, že premiér se brzy stane derniérem – ale kdo na jeho místo? pánbůh pomáhej.

  17. Dokd neni dobojovano, tak je vitez vzdy nejisty. Rusak temer nepostupuje, to je videt na mapach. Proc to tak je, vi jenom oni.
    A pokud prestanete postupovat, tak samozrejme i sebeneschopnejsi nepritel podnikne protiutok. V sachach se tomu rika tempo.
    Muj osobni nazor je, ze pokud nejste ochotni kobercove bombardovat civilisty, tak se kasicke vyhry dosahnou neda. Vojaci se proste budou schovavat za detmi, v nemocnicich, skolach atd. Jak to vidime na Ukrajine. Zive stity se tomu rika.
    Jak takovym situacim predejit nam ukazuji demokraticke a humanitarni priklady treba z Mosulu, Falludze a dalsich. V minulosti take treba Drazdany nebo Stalingrad.

    Martina Kelichbara bych do toho netahal, ten zije ve sve bubline v Nemecku. O svem okoli toho urcite vi dost, ale Rusko zna jenom ocima casti tamni IT komunity.

    1. Sakuro, Kechlibar je chytrý chlapík a číst jeho texty je nejen zábavné, ale mnohdy i poučné. Souhlasím ale s vámi, že o vedení válečných operací toho moc neví, a ani vědět nemůže.
      Kde vzít relevantní informační zdroje, to je problém všech současných komentářů k vývoji válečné situace.

      1. Kechlibar sa mne osobne zdá byť ten ajťácky typ minimálne s Aspergerom, až autistický. Technicky a informačne skvelý, ale „citovo, ľudsky, emočne“ 0 bodov. Ale je to len môj dojem, posudzujem z jeho blogov. V „našich“ kruhoch sa stal populárny hlavne počas migračnej krízy a ovládnutí verejného priestoru liberálnymi extrémistami. Vtedy bolo málo pravicovejších názorov a komentátorov. Robejšek, Tomský, Kuras, D-FENS…
        Už som si ho odhlásil.

  18. Zemský ráj.

    Ukrajina je sud prachu
    pod základy Spasské věže.
    Lid má mozek po výplachu:
    ty se bojíš? Kdeže!

    Až to bouchne, bude ráj
    amíci ti dolar daj
    skopčák ti předvede fraj
    máš nalito po okraj!

  19. Hlad 2030.

    Volá herec: “vrať mi dýni!
    Jak oslavím helovín?”
    Snědeni jsou bernardýni,
    plní tuku, bílkovin.

    Úředníků plné domy
    stojí fronty na oběd.
    Cítí zápach povědomý
    co cítíval lidojed.

    Pořád máme něco k snědku
    i když dělník dodělal.
    Každý máme suchou hnědku
    málokdo se podělal.

    Tlustí byli naši předci
    žrali mango, krevety.
    Teďka, když jsme všici vědci
    máme z vína viněty.

    1. Na letácích z billy, lidlu
      je pořád ještě něco k jídlu
      ve spešl akčním průvodci
      jsou nakládaní důchodci.

      Z vítka se stal lovec lidí
      vláda se za to nestydí
      nad fialou je svatozář
      no a bůh si zakryl tvář.

    2. Já bych Ládiku první čtyřverší, aby se lépe rýmovalo:

      Volá herec: “vrať mi dýni!
      Jak oslavím helovíni?”
      Snědeni jsou bernardýni,
      plní tuku, bílkovini.

  20. Ještě si dovolím jednu poznámku.
    Každý alespoň trochu normální generál by promptně přerušil možnost logistické podpory ze západu úderem podél západní hranice Ukrajiny, kde se nacházejí minimální počty ukrajinských jednotek. Anebo alespoň důsledným shozením mostů a pravidelným bombardováním.
    Do Polska jsou čtyři významnější přechody s kapacitními silnicemi z celkových osmi, na Slovensko jde jedna slušná silnice a jedna skoro polňačka, Maďarsko a Rumunsko jsou na tom velmi obdobně. Opravdu si někdo myslí,že by byl pro Ivana problém tyto přechody přerušit?
    Já z toho mám pocit, že Ivan snad nejede ani na půl plynu, nýbrž na volnoběh. Počkejme tedy ještě pár dnů, až padne Mariupol a Ivanovi se uvolní ruce.
    Ivan zatím plní úlohy, které si sám uložil. Likvidace dobrovolnických jednotek, jakož i „výběrových“ jednotek na Donbasu, a odvoz civilů na ruské území.

    1. To mě napadlo taky. Ani nemusí shazovat mosty, stačí udělat zácpu na cestě a doprava je v rici. Nebo udělat hlad. A přijít na jednání o míru s klobásou v ruce.

      1. Uvědomme si, že dosud byl jen jeden útok na železnici. A to nádraží Nikolajev-2, podle postupně prosakujících ukrajinských zpráv to bylo opakování Javorova.
        I z těch obklíčených měst(Charkov) denně odjíždějí vlaky. Mosty do povětří vyhazují jen odstupující ukrajinské jednotky.
        Začínám v tom neničení vidět úmysl – nechat volné cesty pro úprk obyvatelstva do Evropy. Evropa si užije ukrajinských nácíčků a hurávlastenců, pak se přidá mafie a trh zahlcený zbraněmi, zdravotnictví zahlcené spalničkami a tuberou. Ukrajinci si užijí pohostinnosti a ti, co se vrátí zpět domů na Ukrajinu, budou vyléčeni z obdivu k Evropě a Evropanům.

    2. To mate pravdu, zbrane proudi jednim smerem, narusit komunikace by melo byt snadne, stejne jako zruseni taboru zoldaku. Proc to tak neni si neumim vysvetlit, respektivne me napadaji jenom konspirativni teorie, kterymi to tu nechsi zaneradit.

      Rucni zbrane maji tu nevyhodu, ze vetsinou jejich uzivatel konci po prvnim pouziti. Jinak jsou ale ucinne a levne.
      Pokud mate dost magoru, kteri polozi zivot za oligarchy vlastnici dva pasy a vecnou slavu velkeho spojence za morem, tak rekneme 2 gerojove + 2 javeliny na jeden zniceny tank je samozrejme uspech.

    3. Myslím, že s tím volnoběhem máte pravdu a důležitý je čas. Důvod se objeví později.
      Dovolím si spekulovat. Nejspíš je čas potřeba k pročištění domácí scény( ono se ani to zabavování majetku ruských oligarchů moc rychle neděje ani v té Británii), finanční problémy se naplno rozeběhnou až na počátku dubna(první splátky-nesplátky zahraničních půjček v rublech a můžeme se sázet, která lobby dotlačí k rozmrazení ruských dolarových/eurových účtů jako první), vyjednání smluv o přechodu z petrodolaru taky není hotové.
      A jedna spekulace na závěr – proč nemít důvod k uzavření kohoutku plynovodu a ropovodu na měsíc či dva? Předpokládáte, že Rusové neví, kudy a jak se zbraně dopravují? Proč Italové otevřeli humanitární zásilky a našli v nich vojenské vybavení(viz Arnika)?

    4. Pro hodnocení je skutečně těžké, nevíme-li, s jakými (ne)reálnými cíli do toho Putin šel. Možná skutečně věřil, že stačí zaštěkat a teď už se bude slavit doma. No a ono ne, tak se musí využít čas „na jednání“ k dalšímu posílení. Nakonec, jestli ta US čísla nelhala, pak šlo na začátku do akce množství srovnatelné s počtem ukrajinské armády. A to je pro útok málo.
      Určitě Rusku odčerpávají síly obklíčená města podobně jako ta nedobývaná (musíte je také střežit). Určitě se také dopustili řady chyb a podcenění.
      Také to zatím na mě dělá dojem snahou obklíčit armádu na Donbase – a útok na Kyjev má tu úlohu, že kdyby nevyšel, tak alespoň váže síly UA. Zároveň ale je fakt, že i Rusové rozptylují síly svoje.
      Ohledně mostů atp. – Logicky se toho UA bála, a tak převážela první javeliny civilními auty. Co nasazuje dnes, netuším. Každopádně jde i o komunikační sítě (to jsem skutečně nepochopil doteď), elektrárny atp. Rus se evidentně snaží infrastrukturu poškodit jen minimálně. (I ten níže uvedený útok na nádraží nesměřoval na nádraží jako takové, ale na opravárenský park, který si na něm UA zřídila). Jediná vysvětlení, která mě napadají – chce šetřit náklady na obnovu pro sebe v budoucnu i za cenu životů a nákladů dnes (opravdu? To by byl hlavně na západě UA blbý kšeft). Jiná možnost – třeba to, co sledujeme, je skutečně onou „denacifikací“ a „demilitarizací“. Tedy dát Azovu, Ajdaru atd. šanci bojovat až do posledního muže a umožnit co nejvíce nezúčastněným zmizet. Lepší než je pak nahánět po lesích jako partyzány, honit po městě a zatýkat mezi „spořádanými občany“… Prostě – těžko říct. Ale to, že vůbec může Fiala smysluplně vykládat o tom, jak jel i dnes do Kyjeva vlakem a že dál probíhá zásobování zbraněmi od západu, čistě z vojenského hlediska, je divné a má jen vysvětlení ve slabosti nebo v záměru. A pokud záměr, můžeme se vážně jenom dohadovat.

  21. Je tolik křivých charakterů, nefachčenků a darmošlapů, že to nemůže skončit jinak, než občanskou válkou o jídlo.

  22. Svět bez Ruska si představit nedovedu a nad tim světem, který musí kvůli těm ruským padouchům pořád zbrojit a řinčet zbraněmi a nad tim vším duhová vlajka pravdy a lásky z hvězd a pruhů,kde nejsou odděleny záchodky a sprchy,aby se někdo necítil diskriminován,to si představit vůbec nedovedu.

  23. S prohrou Ivana bych nespěchal.
    Podle kvalifikovaných odhadů je v akci cca 100 000 ruských vojáků proti 270 000 ukrajinských, a to nepočítám mobilizaci, která tam proběhla, či spíše probíhá.
    Ohledně ručních zbraní – zatím víme kulové, jak velkou mají účinnost. Ukrové sestřelují desítky letadel denně, aniž by se pochlubili fotkami trosek. Totéž platí o tancích.

    Znovu bych si dovolil připomenout, že Putin je „posedlý“ šetřením. Šetří jak životy civilů, tak ruské peníze. I zde na Ukrajině vpodstatě dělá jen to, co musí. A zjevně nijak nespěchá, není nic jednoduššího, než vybombardovat ukrajinská města nikoli do základů, nýbrž až pod ně.

    Že Putin nechrápe a má kam sáhnout, ukázal precizním vyčištěním sběrného tábora pro najomniky, neboli tzv. zahraniční bojovníky, v Javorivě.
    Dál bych ještě připomněl, že uvalením sankcí na Rusko dříve nebo později poměrně brutálně zaříznem evropské zbytky průmyslu. Viz včerejší článek u vlka.
    Znovu tedy kladu otázku – proč by měl Putin s ukončením války nějak spěchat?

    1. Navíc mi připadá,
      – že nechává milice DLNR, aby si vybojovali původní území sami. Podpora od bojových ruských jednotek je minimální, teď jim alespoň přenechávají veškerou dobytou techniku.
      – že minulý týden proběhla rotace nasazených bojových útvarů a ti noví profivojáci se teprve otrkávají

      1. Re: Králík 1962
        Rotace mužstva zapojeného v přímých bojích se většinou dělají každých 7 dnů, ale vůbec nemíním tvrdit, že nemáte pravdu. Klidně je možné, že byly nyní nasazeny síly, které ještě v ostrém boji nebyly. Generální výměna se ale rovněž nedělá, nasadit zcela nové síly se v drtivé většině rovná katastrofě. Ukrajinci by mohli vyprávět, kolik orgánů z takových nasazení vytěžili, abyje pak následně prodávali do USA a do Ojropy.

        1. Tak jste na ty informace taky narazil. Zatím se tomu zdráhám uvěřit – rozebírat zraněné osoby včetně dětí na orgány – to je jak špatný psychofilm.

          1. Pamatujete, když jsem psal o důkazech, až se budou dávat na stůl v Haagu a jak to nebude k poslouchání ani ke koukání, přetiskuju sem doufám, že fake news:

            https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&sid=e51139339741fc7994bd87069b710984&start=10500

            od dancostar » 15 bře 2022, 17:50:
            Jde o bývalého zaměstnance speciální lékařské skupiny SBU. Hovoří o tom, jak ukrajinské úřady po dohodě masakrovaly a zásobovaly Západ a Evropu orgány raněných. Všichni bez rozdílu, kteří dříve trpěli ostřelováním a bombardováním. Ženy, děti… Bez souhlasu raněných.
            Označuje, kde jsou pohřbena vykuchaná těla. A lidé nebyli smrtelně zraněni.
            Sami je jednoduše nakrájí na kousky, až na kosti, oči a kůži.

  24. Je to jednoduché – svět by se obrátil zpět typuju tak o 150 let, znovu kolonie, pár lidí neskutečně bohatých,ale moc by si toho neužili / protože jsou to stařešinové/, ostatní neskutečně chudí otroci, rusko vydrancováno do mrtě, plus všichni v poddanství . Nastoupilo by se na čínu a po její opětovné zcivilizaci anglány…. Akorát je otázkou co muslimové… tam se to nedá odhadnout…
    Tak jen doufám, aspoň podle některých náznaků, že si to někteří docela fest uvědomují – tedy to, že by byli zase jen otroci dělající na pány….
    Akorát že některé národy majíci v držení atomky mají sebeobětování v krvi a víře .. tož…. njn měli jsme štěstí, že jsme měli možnost žít v druhé půlce posledního tisíciletí – v době nejvyšší kvality a možností. I když se nám to nezdálo a chtěli jsme víc. NJN kdo chce moc, nemá nic….. ale doufám , že se to nesplní.
    Plány detailní – co by – jak by nejsou až tak důležité……..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *