24 listopadu, 2024

Prezidentští kandidáti naposledy

Prezidentská kampaň jde do finále, na propagandistické frontě se vytahují poslední zázračné zbraně, předvolební průzkumy už se nesmějí zveřejňovat, ještě nás čekají dvě debaty z nichž jen ta zítřejší na Nově by měla být plně obsazená všemi osmi kandidáty. Zároveň se postupně odhazují rukavice, protože začíná přetahovaná o nerozhodné voliče nikoliv od politických oponentů, ale od politických soudruhů. Odteď už politické bomby nemají patřičný dopad, protože už se nestihnou mediálně zužitkovat. Prostě bitva je už v závěru, všechny prostředky i zálohy byly nasazeny, všechny lsti a klamy se už projevily a zbylé manévrování už bude viditelné.

Poslední velké události, které ještě mohou zamíchat výsledkem, je odstoupení slabších kandidátů ze hry ve prospěch těch silnějších. Tedy… nesmí jít o Středulu, Diviše nebo Zimu, protože nula od nuly pojde. Odstoupení některých kandidátů nám může dát poslední střípky pro celkový obraz, především tedy na pětikoaliční straně, protože považuji za zcela vyloučené, aby Bašta odstupoval ve prospěch Babiše, nebo naopak.

Poslední týden jednoznačně ovládl Babiš svým osvobozujícím rozsudkem a cestou za Macronem. Jak jsem psal včera, měl nervy jak špagáty a načasování rozsudku v podstatě zabránilo jeho protivníkům, aby se z této těžké rány vzpamatovali a nějak to zahráli do autu. Navíc mu ještě skočili na druhý lep – cestu do Francie. Místo aby jí vymlčeli, tak byli zděšeni z toho že řadového poslance přijme sám francouzský prezident.

Jen tak mimochodem – Francie tradičně nemá ráda anglosasy. Francie dokonce svého času „vystoupila z NATO“ a mocinky moc by si přála, aby se Evropa točila podle Paříže a ne podle Bidena. Macron si navíc každou chvíli telefonuje s Putinem a strašně rád by hrál v budoucím poválečném uspořádání s Ruskem první housle. To jen, abychom věděli, kam Babiš vlastně jel.

Babiš zároveň jako jediný už rok dělá soustavnou volební kampaň. Koupil si henten karavan a republiku fakt objížděl jako kdysi ČSSD se Zemákem. Tohle se špatně odhaduje, protože to je ta kapka ke kapce, co nakonec rozhlodá skálu. Vlastně by mě zajímalo, kolik svých knih Babiš rozdal a v kolika domácnostech je takto nasáčkovaný. Zároveň média dělala celou dobu Babišovi reklamu, leckde se mu různí místní libtardi snažili zabránit v jeho agitaci, což mu muselo ohromně pomoci.

Já ale zároveň nevěřím v Babišovu vizi strany pro všechny, která by volby vyhrála skoro sama… Třicet procent hlasů se u nás překročí málokdy. Prezidentskou volbu tak považuju trochu za referendum nejen o Babišovi, ale také o hnutí ANO.

Jediný, kdo v předvolební práci drží s Babišem alespoň trochu krok, je generál Pavel. Ten rovněž objíždí republiku už od jara. Má také takové ty pozitivní fotky se stařenkami i koťátky. Zároveň jsem ale nezaznamenal skoro žádné fotky, které by dokumentovaly nějaké plné náměstí či narvaný sál. Babiš jezdí ven a pak to dává na fejsbůk, Pavel jezdí ven, aby měl co dát na fejsbůk. Takhle to na mě působí. Ale mohu se samozřejmě mýlit, Pavel k nám do Vidlákova nepřijel, takže to nedokážu zhodnotit.

V debatách si Pavel vedl dobře – moc nemluvil, ale působil klidně a stabilně. Byl pozitivní. Ale zároveň je třeba říci, že se ho nikdo zatím nepokusil vyvést z míry a vyprovokovat ho.

Petr Pavel je zároveň chráněnec diplomata Koláře, což je u nás hlas Ameriky. Zatímco Babiš peče s tou nejmenší velmocí – Francií, tak Pavel naopak peče s tou největší a nejbezohlednější. I na to myslete, až půjdete volit.

Nerudová podle mě bude propadák letošních voleb. Tam naopak udělali chybu, že jí pustili mezi lidi a občas ji ztratili z propagandistického dohledu. Vlastně na mě dneska dělá dojem, že prezidentskou kandidaturu dostala jako dárek, aby se měla čím bavit. Danuše měla jedinou šanci – mlčet a usmívat se. Kdykoliv promluvila, špatně to dopadlo. Nejlepší byla, když natáčela videa s dobře udělaným scénářem. Nic bych za to nedal, kdyby ji ještě předběhli Bašta i Fischer. Pokud naopak potvrdí svou pozici mezi třemi nejlepšími, tak začnu počítat s tím, že se EU rozpadne ještě dřív než v roce 2030.

Na Nerudové se zároveň ukazuje bída Německa, které je sice pořád nejvyspělejším státem Evropy, ale v poslední době ztrácejí drajv a dělají jednu blbost za druhou. Když se podívám na zoufale prázdnou Prezidentuši, tak přesně takhle si představuju grýndýl. Tupý, prázdný, nereálný, ale sebevědomý až na půdu. Jen ta sudetská otázka tam pořád visí ve vzduchu, protože o to by nás bratři Němci ještě mohli obrat.

Dlouhodobě konzistentní výkon podává Pavel Fischer. Já ho tedy osobně nemám rád a považuju ho za nejnebezpečnějšího kandidáta. Ale v tom, co dělá, je dobrý. Vlastě jediná chyba, kterou udělal, byla předčasná radost z Babišova odsouzení. Jinak to má vyžehlené u médií, mluví uměřeně a opatrně, opravdu si dobře rozmýšlí, co řekne a kdyby nebyl takový havloid a rusobijec, tak by podle mě konkuroval Petru Pavlovi. Ale on prostě nemá širší záběr a funguje jako Cató naší politiky. Ostatně soudím, že Rusko musí být zničeno… Všechny rozhovory nakonec dojdou právě do tohoto bodu. Volič z toho ale cítí, že pro tento cíl udělá Fischer cokoliv… je prostě příliš fanatický. Jasně, běžný kavárník s Fischerem souhlasí, ale nechce se mu dát své statky a hrdlo, aby senátor pravdy a lásky dosáhl svého životního cíle. Fischer by ale podle mě mohl klidně zase skončit třetí… tedy pokud neodstoupí ve prospěch generála.

Fischer je druhé americké želízko v ohni. Ví, komu slouží a ví proč.

Jaroslav Bašta je pro mě nejpříjemnějším překvapením těchto voleb. Ještě minulý týden to byl on, kdo ovládl celé klání svým heslem, že odvolá vládu. Ovládl debatu na Primě a i v České televizi se dokázal odlišit. Nebýt osvobozujícího rozsudku nad Babišem, tak by to až do tohoto čtvrtka vypadalo jako jeden Bašta a sedm Havlů. Nechybělo moc a tyto volby byly o Baštovi. Buď pro něj, nebo proti němu, ale o Baštovi.

Euforie kolem Bašty je na alternativě tak velká, že stále častěji slyším úvahy o tom, že by druhé kolo mohlo být Babiš vs. kandidát SPD. Každopádně se Bašta stal černým koněm voleb a bude to on, který zřejmě nejvíce zamíchá preferencemi. Bašta je překvapením, ale snadno se může stát i hromosvodem, byť teď po událostech z pondělka si myslím, že Bašta přestal mít v rukou Babišovy preference a naopak je to Babiš, kdo má v rukou Baštovy preference. Docela mě bude zajímat, jestli se Andrejko třeba ještě nevyjádří ve prospěch míru a jednání s Ruskem, protože takhle čtu jeho poslední kroky.

Bašta představuje českou kartu (a jeho angažmá v Rusku a na Ukrajině je takovou hezkou tečkou za jeho případem), tak trochu husitskou – proti všem. Baštovi to hodí ti, kteří si myslí, že to proti Evropě dokážeme vybojovat sami. Nepřátel se nelekejte, na množství nehleďte. Podle mě je Bašta Fischerův protipól a bude s ním soupeřit o pozici. Troufám si tvrdit, že jeho výsledek minimálně potvrdí postavení SPD na politické scéně. A také si troufám tvrdit, že Okamura to pak pohnojí, protože vyzve Baštovy voliče, aby v druhém kole volili jenerála. Oni to takhle dělají…

Hilšer podle mě odstoupí. K ničemu jinému není. Podle mě je jedinou nadějí naší prezidentuše, aby zůstala ve hře o druhé kolo. Jeho vlastní kandidatura je plýtvání voličem. Druhé německé želízko, stejně mizerné, jako to první. V minulých volbách ještě měl Hilšer jakousi jiskru a dokázal si postavit image morálního a hezkého kandidáta, který mluví tak moudře a k věci. Bohužel o morálku přišel založením své vlastní strany na kterou čerpá peníze, v senátu se naprosto ztratil a nejenže letos nemluvil moudře ani k věci, letos nemluvil prakticky vůbec. Viděl jsem s ním dvě debaty, ale nedokážu si vybavit jedinou jeho větu. U Danuše si alespoň pamatuju tu dutou prázdnotu, ale u Hilšera vůbec nic.

Zima, Diviš a odstoupivší Středula byli od začátku stafáž. Středula všem ukázal, proč je ČSSD nevolitelná – navíc zřejmě ani nepochopil, v čem udělal chybu. Diviš se ukázal jako hysterka – hodně křiku a málo informací. Od Zimy jsem čekal víc, když je henten rektor Karlovy univerzity. Všichni tři podle mě udělali chybu, že do voleb šli. Všichni tři si v podstatě jen zkazili pověst a ničeho nedosáhli.

Podle mě má druhé kolo prakticky jisté Petr Pavel. Neudělal žádnou výraznou chybu, média ho vychvalují, v předvolebních debatách spíše mlčel a tvářil se sexy. Jeho komunistická minulost už byla proprána a pokud proti němu ještě bude použita, tak až ve druhém kole.

Nerudová podle mě výrazně propadne a jestli ne, tak si jako národ nic jiného než grýndýl nezasloužíme.

Babiš a Bašta se podle mě stále přetahují o stejného voliče a pořád hrozí, že se navzájem vyruší. Kdyby byl Babiš odsouzen, tak bych řekl, že o něm rozhodne Bašta. Vzhledem k tomu, že byl osvobozen, tak o sobě Andrejko rozhodne sám… podle toho, jak moc bude nebo nebude mluvit o míru a o covidových chybách. Bašta představuje husitství. Je teď radikální až na půdu. Babiš je zase tak trochu za panskou jednotu – nelze zvítězit bez spojenců, nelze dělat ostrov uprostřed Evropy.

Takhle jsou podle mě rozdané karty.

307 thoughts on “Prezidentští kandidáti naposledy

  1. Jojo, Babiš to je takovej vlastenec, že zaručeně s Makronkou vymejšlí, jak postavit UAČR na nohy :). Určitě to nebude tak, že by frantíkům pomohl nasměrovat taky nějaký ty penězovody z německý kolonie. Mimochodem je zajímavý, že se vůbec nikde nemluví o tom, že Bábula je se svým impériem zaúvěrovanej až po uši (a komu že to patří ty banky?). To z něj dělá nejlepší loutku, protože má sakra co ztratit. Pávek je sice servilní a poslušnej od přírody, ale takový páky na něj nejsou kdyby se začal v něčem vzpouzet, stejné Danuše, v nejhorším by se vrátila k prodávání titulů a Pávek si by užíval tučnej vojenskej důchod. Fakt mi není jasný, na základě čeho je ten Babiš označovanej za nějaké menší zlo či dokonce naději :).

    1. Babis prozil cast zivota ve Francii a byvalem francouzskem protektoratu Maroku a bylo by divne, kdyby si na nej Francouzi neposvitili (i kvuli jeho otci).
      Mozna se tu rysuje staronova koalice, znama uz od Velke valky, coz by pro Cesko nemusela byt zas tak spatna zprava. Orientace na Francii je rouzhodne lepsi, nezli na Washington, ci Brusel (Berlin).
      Tohle vypada jako jedine plus Babisova prezidentstvi.

      1. Rozhodně souhlasím s tím, že znalost prostředí a kontextu nikdy neškodí. Ale velká orientace na Francii je sebevražedná. Určitě je potřeba jednat a komunikovat, ale spoléhat se nebo důvěřovat, to neeee
        Ta cesta je jednoznačně PR typu „podívejte se, s jakou světovou celebritou jsem byl na obědě“.
        Taková čest, že s ním vůbec mluvil .. ale neberu to nijak negativně, takhle orientovaní lidé jsou všude a podle mě je to signál spíš k těm rádoby pokrokovým euroobčanům, kteří ve skutečnosti nemají ani reálné vzdělání ani přehled a žijí v dojmu, že všichni na světě se modlí k Havlovi, Fiala je mužem roku a na Babiše by všude házeli bláto.

        1. Cela nase Prvni republika byla de fakto „francouzska“.
          Nemluvim tu o tesnem spojenectvi, ale orientaci (uvolneni se z jinych, silnejsich vlivu).
          Uvidime, jak moc Babise zahackovali a co po nem budou chtit. Treba se z Babise vyklube nevy Stefanik? 🙂 Kdo vi…
          Mmch, Stefanik mel i francouzske obcanstvi.

          1. Zahraniční politika Francie je tragická od středověku a pro nás nikdy nehnuli prstem a o nás bez nás podepsali s fašisty konec té vaši první republiky

                1. Vznik RU byl přirozený proces určený vnějšími podmínkami. Státní útvary v našem prostoru řešili stejné výzvy.

                  Že tomu vládli zrovna Habsburkové, byla v podstatě dějinná náhoda.

                    1. No, ono to zas nebylo tak hrozné, ve srovnání s okolím.
                      Rakousko (tedy Předlitavsko) bylo docela solidním státem. Ne že bych litoval vzniku ČSR, ale není potřeba to vidět černobíle.

                    2. Ano, žalář národů, to není nijak přehnané označení.

                      Ještě začátkem 20. století učinila vídeňská vláda pokus o jazykovou reformu, což pro české země (formálně České království) znamenalo téměř zrovnoprávnění češtiny s němčinou – na územích s převahou českého obyvatelstva. Což skončilo německým povstáním, vláda se lekla a reformy zrušila… Prostě Němčouři, „panský národ“ – bylo to v nich jako v koze, už v 19. století – náckové a Hitler neměli později moc práce, vše bylo připraveno… A tímhle bylo R-U fatálně poznamenáno.

                2. Vznik Rakouska (soustátí), pozdějšího Rakouska-Uherska, nebyla ve své době chyba, ale historická nutnost: vzniklo kvůli obraně před slimáky, před osmanskými výboji. Bez toho by je nikdo nezastavil a dnes by nějací lidé místo nás – protože místní by povraždili a zotročili – bouchali 5x denně hlavou o zem a místo kostelů by tady byly mešity. Jakmile byla Osmanská říše poražena (nejvíce 1683 u Vídně), začala rychle upadat a pozdější Turecko vyhnilo zevnitř.

                  Takže tím se „Rakousko“ v podstatě přežilo, nebylo už potřeba. Skutečným důvodem rozpadu byla velkoněmecká rozpínavost a šovinismus, spolu s totalitní katolickou církví – R-U bylo přes všechny snahy v podstatě feudální teokracie, místo modernizace, alespoň tedy v politickém smyslu, ještě koncem 19. století – což byl prakticky konec, nebylo co zachraňovat… jak si musel přiznat třeba i TGM nebo Beneš a Štefánik. WWI vše jen dokonala…

                  1. Dnes doba trhla oponou už půl Evropy téměř bouchá hlavou o zem a my se pilně připravujeme. Pokrok nelze zastavit.

            1. Ten středověk a Francie…., ono se to sice stalo později, ale v roce 1683 asi zabránil značný islamizaci Evropy polský král Jan Sobieski, když se svými okřídlenými husary dal na prdel Turkovi u Vídně.

              A co to má s Francií? No, Sobieski hledal spojenectví a vhodnou manželskou partii pro syna. Rozhodoval se mezi politickými nabídkami od „nejkatoličtějšího“ krále Evropy Ludvíka XIV. a od Habsburků. A od nich dostal lepší. Tak jim teda u tý Vídně pomoh.

              Prezentuje se to sice dnes jako epické spojení křesťanské Evropy proti turecké hrozbě, nicméně kdyby Ludvík tehdy víc pustil chlup, Turek neturek, Sobieski by si dál řešil svý věci a Habsburg by mu byl volný.
              No a zajímavé na tom taky je, že ten Ludvík sice teda byl ten nej-, ale protože s Habsburky nebyl dvakrát zadobře, nejen, že jim tu křesťanskou Evropu zachraňovat nepomáhal ani náznakem, ale ještě jim škodil.
              A samotný papež? Ten sice vyloženě neškodil, ale omezil se na „duchovní podporu“. Nějaký kněze jim tam poslal a tak. Chránit je totiž mimořádně pěkný, ale dávat na to peníze? A svatý ke všemu??

              Je na tom hezky vidět, že dnes to v politice chodí naprosto, ale naprosto jinak. Oblékají se do kváder a kostýmů (kromě papeže, ten si ponechal svýho Mikuláše) a mají mobily. Jak říkám, je to komplet celý jinačí…

              1. Škodil je slabé slovo, Ludvík XIV. v podstatě vedl proti Rakousku (Habsburkům v Rakousku, protože válčil se španělskými Habsburky) proxy válku rukama slimáků.

                Osmanské dělostřelectvo, osmanské muškety, výroba střelného prachu… vše bylo francouzské. Žabožrouti jim dodali materiál a postavili manufaktury, školili pracovníky, podíleli se na výrobě výzbroje. Dokonce s osmanskou armádou táhli francouzští dělostřelci…

                Jo, takže „nejkatoličtější král“ vřele podporoval slimáky proti svým křesťanským bratrům ve víře, jako by se nechumelilo…

              1. Je to spíš otázka interpretace. Ten vznik ČSR byl možný taky jen za určitých podmínek a za nějakou cenu.
                Tady byla radost ze státu, pro ně to byl Cordone sanitaire. Tady byla důvěra ve světovou velmoc a blízkého spojence, tam to byla otázka předání kolonie.

    2. Těch bank, které úvěrují Agrofert, je celkem sedm – možná to pan Vidlák upřesní.
      Muselo by se dohodnout všech 7 bank, aby dokázali stopnout úvěrování a tak Babiše dostat do úzkých, až bych řekl do průseru. Protože takový moloch se bez provozních úvěrů prostě neobejde, pamatuju si to z vyprávění techniků větších firem, pro které jsem něco dělal.
      Navíc v situaci zhruba dva roky zpátky všichni začali syslit zásoby materiálu i součástek – a bez těch se obejít v některých výrobách nelze (elektronika) a bez financování těch zásob taky ne.
      Ne všude totiž může fungovat „just in time“ a zvlášť v situaci, kterou vyvolal číňan před zhruba 30 měsíci.
      Mnohé druhy elektronických součástek, ale i elektromechanických komponentů byly špatně a pozdě dostupné už před vypuknutím té jejich chřipečky.
      Firmy, které důsledně „syslily“, třeba i po troškách a od různých dodavatelů, dneska poznáte hlavně podle toho, že nekrachují, ale vyrábí. Sekundárními příznaky takto zdravých firem, jsou duchapřítomní manažeři, používající zdravý selský rozum. Terciálním znakem (podle některých prý nedůležitým..) je věk a zkušenosti těch manažerů, jsou to lidé vesměs mezi asi 52 a 65 lety, tedy někteří pomalu končící profesní kariéru, kterých si vedení firmy opravdu velmi cení a dává jim to najevo, jejich finančním ohodnocením.
      Na druhé straně – jde ve 100% případů o lidi s opravdu vynikajícími výsledky, co sami mnohem víc pracují, než kecají, jak to bývá u jejich kolegů do pětatřicítky.

      1. A těch sedm bank vlastní kdo? Vsadím se, že to povede k pár lidem ;). Naštěstí je Babiš natolik statečný a charakterní, že se určitě vydírat nenechá, takže můžeme být v klidu :).

  2. OT

    Německý kancléř Olaf Scholz bude poprvé od svého nástupu do funkce jednat na vysoké úrovni s generálními řediteli BMW AG, Mercedes-Benz Group AG a Volkswagen AG o budoucnosti klíčového průmyslu v zemi, informoval ve středu deník Handelsblatt s odvoláním na vládní zdroje.

    Podle agentury se setkání zúčastní také vysocí úředníci, včetně ministra hospodářství Roberta Habecka a ministra dopravy Volkera Wissinga, spolu s odborníky na životní prostředí a klíčovými dodavateli. Tématem jednání prý bude transformace směrem ke klimaticky neutrální mobilitě, což je téma, které bývalá kancléřka Angela Merkelová pravidelně otevírá na summitech s vedoucími představiteli automobilového průmyslu.

    https://breakingthenews.net/Article/Scholz-invites-car-industry-leaders-for-the-first-time/59223992

  3. Bašta jako záruka míru?
    Když se rozhodovalo o „humanitárním“ bombardování Jugoslávie a my jsme měli poskytnout vzdušný prostor pro bombardéry NATO, tak byl Bašta ministrem Zemanovy vlády. Jak tehdy hlasoval?

    1. To by stálo rozhodně za vysvětlení. Zeman to pro sebe uzavřel tou rituální omluvou, Bašta by mohl popsat celou tu situaci ze svého pohledu.
      Hlasovali vůbec?

      1. Ale samozrejme.
        Proti byl jenom tehdejsi ministr skolstvi (ted si nepamatuju jmeno), byl zodpovedny a fiasko Indosu.
        A taky Buzkove se to nezamlouvalo.
        Zeman jim rekl, ze pokud nebudou souhlasit, tak je okamzite odvola.
        O protestujicim Bastovi nikdo nic nevi, ale rekneme, ze byla jina doba.

        1. U nějaké věci si pamatuju, že kdosi prosadil zasedání někde v divočině, aby dosáhl souhlasu. Nevím, jestli to byl tento případ.

          1. To se ho musíte zeptat. U zbytku víme, že to udělají sami ještě dřív, než je požádají.
            Bašta se bude podle mě aspoň cukat. Možná i víc než Klaus s Lisabonem.

            Buďme zase realisté a nepožadujme po jedinci nadpřirozené schopnosti.

            1. Bašta přece ty nadpřirozené schopnosti má! Neposloucháte odborníky, co ho jít volit nechcou? Evidentně je nějak nadpřirozene přesvědčuje o svých kvalitách… Asi podprahově. Podle vlka „jeho jediný, krásný nevolitelný“, vidlák pro něj i milostivě zaváhal… U Synkovic Majdy na faktaktuálně způsobil mírné vzrušení, na mysl skočil i páně Flaškovi v pravou chvíli.

              Inu, Ježíš musel proměnit chlapa s leprou ve víno… nebo jak to bylo. U Bašty bude stačit jako kvalifikace proměnit 5 na 25.

    2. Re: Milena

      Tuto událost již popisoval Miloš Zeman.
      Požadavek NATO byl formulován tak, že koridor měl být otevřen pro humanitární lety, nikoli pro lety bombardovací.

      My sprosťáci akty tohoto typu nazýváme
      „vysouložit (někoho) bez pyje“,
      abych byl alespoň spisovný, když už jsem vulgární.

      Nakolik to odpovídá pravdě, je samozřejmě diskutabilní, nicméně s přihlédnutím k dalšímu vývoji jak v samotné bývalé Jugoslávii, tak i ve zbytku světa, bych zas tak moc překvapen nebyl.

      Jinak si jen dovolím připomenout, že i samotné NEUDĚLENÍ povolení pro přelety by nic nezměnilo, značná část letadel NATO nalétávala na cíle v YU z Jaderského moře, resp. z Itálie.

      1. Tak to Zeman pekne keca.
        Od zacatku dobre vedeli, o co jde.
        Vsak se to taky vsem ve vlade nelibilo.
        Ptori letum s obvazy a chlebem by neprotestoval nikdo.

    3. Přes ČR bombardéry k náletům ani z náletů nelétaly, s výzbrojí – bombami a raketami – už vůbec ne. Bojové lety proti Srbsku startovaly většinou ze základen v Itálii, především v Avianu. Něco pak z Německa z Ramsteinu. Zásobování bombami a střelami pro italské letecké základny probíhalo přes Německo.

      Byla ovšem ututlaná aféra, kdy Amíci přes český vzdušný prostor nelegálně přelétávaly „stealth“ bombardéry F-117 Nighthawk z Británie do Itálie, nehlášeně – a byli nemile překvapení, že je vidí i civilní radary ŘLP (řízení letového provozu), tehdy je to dost vyděsilo.

      Šlo o to, že civilní radary Západního světa v té době na tyto účely používaly radary v pásmu X, pro které byl tehdejší „stealth“ F-117 skutečně neviditelný (z většiny úhlů, při přeletu ve výšce téměř absolutně). Ale u nás byly naše československé radary z Tesla Pardubice (před 1989 jeden ze světových výrobců civilních radarů pro letiště a ŘLP), které kvůli četným výhodám pracovaly v radarových pásmech delších vln, L a S, na kterých tento „stealth“ byl vidět více než dobře. Obvykle to bylo s těmi přelety tak, že Amíci letěli s nějakým vojenským dopravákem (vezl pozemí techniky k letadlu a nějaké náhradní díly, případně další bojové piloty), a ten „vedl“ několik těch F-117, přičemž civilní letové kontrole se hlásil (protiprávně a nelegálně) jen ten dopravák.

      Takže pak se český dispečer třeba ptal pilotů toho amíckého vojenského dopraváku: „A to ty tři další za tebou?“… Zábavné… ale nijak se to neřešilo…

  4. Zatímco tu řešíte volbu hovna1, nebo hovna2, připravuje vláda nové zákony. V budoucnu budou na úřadech v ČEZku sedět ukropové! Místo bodrého Čest práci bude nutné osvojení nového pozdravu – Sláma u kravína.
    Povinností bude také vyskočit před úředníkem. Pozor! Kdo neskáče je moskal!

    1. Kdyz lidi neprotestuji, proc by tam ukropove nesedeli.
      Denne si tu muzete precist, ze demonstrace jsou zbytecne, a ze je treba budovat „struktury“.

      1. Ano, a až je máte a máte kandidáty, tak je na demoškách představovat a ve volbách prosazovat.
        Teda dokud je mír a fungují volby.
        Až se posuneme dál, budou zase jiné potřeby, ale ty struktury budou nezbytné vždy. I partyzáni a odbojáři museli mít struktury.

    2. Tak to je klasika, to se dělá vždy když je nějaká kauzička či vzrůšo, média (a nejen je) pak vůbec nezajímá nic jinýho, vyjde 100x poslední článek o tom samým a na nic dalšího není kapacita :).

  5. Jsem už starý člověk. Říkám si “ Neměl bych rozhodování o budoucnosti nechat mladým? “
    Asi ano, kdyby, ovšem, mladí měli zájem něco rozhodovat. Když se jich zeptáte na něco, co se týče politiky, řeknou vám, že jich politika nezajímá.
    Ostatně, když jsem byl v jejich věku, nebyl jsem jiný.
    Tak nezbyde, než zvednout zadek, a volit společně z Vlkem.

  6. Už jsem k tomuto tématu psal včera, ale pokládám za nutné svůj příspěvek ještě doplnit.
    Včera jsem dostal do schránky leták pana Bašty – Odvolám vládu, Nepřipustím bídu a válku. Teď vážně, fakt tomu někdo věříte? To jako, že se před ním rozestoupí i Rudé moře, jako před Mojžíšem? Všem těmto zázrakům věříte? Pokud ano, založte si nějaké nové náboženství Svědkové Baštovi. Že odvolá vládu je pravda, ale měl tam připsat: Pokud mě zvolíte a předseda vlády mi přinese demisi., pověřím někoho, kdo získá důvěru sněmovny.
    Začíná mi vadit, jak se vyzdvihuje jeho morální charakter, že je to Pan Čistý a je ten nejsprávnější a nejvhodnější. Pokud zapátráte, zjistíte: Jaroslav BAŠTA |krycí jméno: STUDENT |narozen: 15.05.1948 |registrační číslo: 11126 |útvar: Statisticko-evidenční odbor FMV | Svazek zničen 6.12.1989. Po sametové revoluci nastoupil na Úřad pro ochranu ústavy a demokracie (FBIS, kontrarozvědka ČSFR) na post ředitele odboru. To je zvláštní shoda s tím datem zničení svazku! A že těch svazků tehdy zmizelo! V letech 1990 až 1991 byl náměstkem ředitele tajné služby a v letech 1991 až 1993 předsedou Nezávislé komise FMV (tzv. lustrační komise). V letech 1998–2000 působil jako ministr bez portfeje ve vládě Miloše Zemana. Ve vládě měl na starostí také Akci Čisté ruce. Výsledkem akce bylo odsouzení Milana Šrejbra, který byl později osvobozen. S vyšetřováním v rámci této akce souvisí i vyšetřování údajného podvodu při privatizaci pražských Čokoládoven. Ministr Bašta tehdy označil za hlavního viníka bývalého šéfa Fondu národního majetku Tomáše Ježka. Jelikož se však jednalo o falešné obvinění, bylo na samotného ministra Baštu podáno trestní oznámení. Následně byl v letech 2007–2010 velvyslancem na Ukrajině. Oficiálně odešel z velvyslanecké mise ze zdravotních důvodů. V době jeho působení na Ukrajině proběhla aféra okolo podvodů a úplatků při vydávání českých víz na Ukrajině. Baštu kvůli tomu v roce 2009 vyšetřovala česká protikorupční policie.[10]
    Dejte někdo alespoň něco pozitivního, co tohoto kandidáta opravňuje vést naši zemi jako prezident. Jaká práce je za ním vidět. Co vybudoval, co zařídil, co prosadil, prostě aspoň něco málo!
    Pro mě jednoznačně nevhodný kandidát. Myslím, že jeho kandidatura byla jen snaha Okamury, hodit Babišovi do toho vidle, protože se s ním nechtěl domluvit. Pokud by Okamura navrhl třeba Foldynu, měl by postup do druhýho kola téměř jistý.
    Pokud bude mít Babiš v prvním kole třeba 46%, můžeme poděkovat Baštovi. Bašta La vista, baby.

        1. Jak kdo, stejně jako v době Babišova nástupu si někdo polepšil a někdo pohoršil. Babiš si hodně polepšil s biopalivy, my jsme si hodně pohoršili. Ta celá krize je důsledek GD a Babišovy vlády, jestli si pamatujete, Bohemia krachla těsně po volbách.
          Myslíte, že bude opravdu líp?

          1. Zase blabolite, misto abyste odpovedel na jednoduchou otazku:

            meli se libi LIP za Babise, nebo za Fialy?

            Traktary si nechte na sjezd alternativy v horni holni. Tohle jsou celorepublikove volby.

            1. Trend je zhoršování, takže v roce 22 bylo hůř než v roce 21. A jestli padne vláda a bude premiérem zase Babiš, tak bude zase hůř.

            2. Já už opravdu zvažuji Babiše. Budu asi při tom zvracet, ale tady už dobrá volba není.
              A možnost, že pětikolce něco vrátí i s úroky stojí za to.

    1. Člověk by čekal, že toto všechno na kandidáta té ošklivé SPD pořádně rozmáznou mainstreamová média. Ale nedělají to. Pročpak asi? Protože u Bašty nehrozí, že projde do druhého kola. Oni potřebují, aby Bašta ubral hlasy Babišovi. Proto jsou k Baštovi vlídní.

    2. Napsal jste to hezky uceleně, že je to hodno zkopírování. Kolemjdoucí & spol. ale nebude rád.

      Tady se pořád kolektivně přehlíží fakt, že tyto volby jsou cinknuté od prvopočátku. Že jako vidláci a jiný blebz máte právo zvolit si pouze z těch kandidátů, kterým milostivě udělili „licenci“ a na Rakušákově ministerstvu štempl. Případně nakonec i na Rychetského soudu. Včerejší verdikt ÚS nad kandidaturou Rohanové to jenom potvrdil. Česko.sro.

      1. Pohnat organizátory ministerské slosovačky podpisů se nikdo neobtěžoval ani před 10 roky, takže letos to máme v ještě hovadštější verzi, dokonce s outsourcingem na US firmu na Kajmanech.
        Nevím, co kdo už očekává dál, snad jen bičování.

        Ale vypořádat se s tímto a rozdat exemplární tresty za maření voleb a ohrožování demokracie, to to úkol do budoucna. Nakonec, v ohrožení jsou i standardní volby.

        Aktuálně je potřeba buď zvolit někoho, kdo se tomu trendu postaví, nebo aspoň demonstrovat, že je o něco takového zájem.
        Jestli vyhraje Aspen, tak rychle přitvrdí a docela právem budou říkat, že k tomu mají silný mandát od voličů. Ti na demonstracích, co volali po svobodě slova, chtěli demisi vlády a konec likvidace ČR a její energetiky – to budou v tom případě skutečně jen hrstka marginálů.
        Vůle se neprojevuje na dupárnách, ale u volebních uren, minimálně tehdy, kdy je téma jasně určeno. A tyto volby překvapivě vyzrály přesně v takové referendum o hodnotách a budoucím směřování.

        1. Už jsem několikrát zmiňoval jistá nebezpečí, která se na nás valí, a čas je neúprosný. Na jisté věci nebude moc času … a bojím bojím, že když se tam dostane někdo řádně proojrovský, prounijní (neb EU je přece reformovatelná), pronaťácký, človíček připravený klovat těm „zdravotníkům“ z ruky, dají se čekat nevratné procesy a bude vymalováno. Tomu se nemohu bohorovně usmívat a dělat že nic. Dohajzlu …

          1. Našinec si tady delší dobu připadá jako pozorovatel jakési zvrhlé tipovací soutěže a to nejpodstatnější se klidně pomíjí. Hlavně, aby ten či onen byl mezi výherci …

            Já vím, nikdo mě nenutí sem chodit, ale nemohu si pomoci … Furt doufám a kašlu na to, že třeba budu moct říct, že já jsem to říkal …

            Myslím, že jsme v pozici tonoucího, ale na to se jaksi kálí …

            1. K Jura 11 ledna, 2023 (14:01):

              V jakémsi rozhovoru (už nevím, čeho se týkal) před lety nějaký duchovní řekl svému protějšku: „Vaším problémem je, že nevěříte, že ďábel skutečně existuje.“.

              A opravdu:

              Lidé nevěří, že skutečně existují mocní psychopaté, kteří nám plíživě zavádějí peklo na zemi.

              A brzy zavedou, protože většina populace se nedokáže vymanit z oblbovací propagandy, uvědomit si skutečný stav věcí a hromadně se postavit na odpor.

    3. Re: Ivo

      Kdyby se měla znovu řešit špína devadesátek, neměl by kdo rozdávat basmanům žrádlo do samotek.

      Btw. i já samotný jsem se setkal s tím, že moje trestní stíhání vyvolal samotný notorický narušovatel platných zákonů, tudíž jsem byl ve svém okolí prezentován jako zločinec.

      Takový je život…

    4. Takový drobný problém se skartací těch svazků. 6.12.1989 byla u moci ještě Adamcova vláda, Bašta těžko mohl ovlivnit skartaci svého svazku. Jinak umíte hezky kopírovat z wikipedie.
      Bašta nebyl pracovníkem FBIS, pouze její předchůdkyně ÚOUD a FIS.
      ÚOUD ani FIS neměly se skartací svazků nic společného, skartace spadala přímo pod ministra vnitra.
      Takže František Pinc, Marián Čalfa+Ján Čarnogurský+Valtr Komárek, Ján Langoš, Petr Čermák. Ještě do toho mohli zasahovat ministři vnitra ČSR Antonín Hrazdíra, Tomáš Hradílek, Tomáš Sokol, Jan Ruml
      Vše od 1. prosince 1989 do konce roku 1992.

      1. Re: Crusader
        Samozřejmě jsem čerpadl z veřejně dostupných zdrojů a z wikipedie. Jenom jednu malou poznámku, jak se dostal do toho týmu těch vyvolených (chartistů). 5.1.1976 registrace ve svazku STB, krycí jméno Student reg. číslo 1126. V prosinci 1976 podepsal Chartu. A že se jich tam soudruhů z STB sešlo 🙂

    1. Jéj, já bych se chechtal kdyby se jim to otočilo… Ják nebezpečný? Však co by se mohlo stát? Volby sme vyhráli, lidi nám přece důvěřujou, baštu nikdo nezná, a stejně je to kokot, zato Pája jezdí po republice celej rok, průzkumy nám nahrávají…čárymáryfuk, bašta těsně nad 20, Pája těsně pod 20, milijony v pérdeli bilbordy počmáraný, Neruduše pod Fišerem, ty protažené pysky „To je ňákej podfuk todlencto, né? Dyť sme to spočítali správně!“ =D No je krásné snít =D

  7. To s tou návštěvou Francie je geniální.

    Protože teď o důvodech a příčinách války a míru a o českém přístupu nemusí nic říkat. Protože na dlouhé řečnění není čas a jakákoli zkratka je napadnutelná.

    Teď ovšem stačí, když řekne jednu větu: Podpořím snahu prezidenta Macrona dojednat na Ukrajině (spravedlivý) mír.

      1. Po garanci Německa, Francie a Polska přišly dohody garantované Německem a Francií. Ta první garance trvala pár hodit, ty druhé byly označeny za podvod samotnými aktéry.
        Myslím, že Andrej vybral dobře, budou si s Rotschildovým hošanem rozumět.

        1. Ale tady přece nejde o nějakou hypotetickou budoucí dohodu dojednanou Macronem a pohřbenou akcemi USA. Tady jde jen a jen o to, jak dostal Babiš příležitost přihlásit se mírně a soft k zastáncům míru, aniž by musel něco vysvětlovat či obhajovat. Stačí, když to bude fungovat 10 dní.

          V současnosti vůbec nejde o Ukrajinu, jde o volbu prezidenta.

        2. Scestne blaboly.
          Fiala jezdi do Kyjeva, Babis do Parize.
          Vam ten vzkaz sice jasny neni, ale volici si to preberou.
          Jinak Pavel jel do centraly NATO.

          Ja osobne Francouze ani Macrona rad nemam, ale Babisovo strategii chapu.

          1. Já ji chápu taky.
            Je to hra o ty voliče, co považují Macrona za prestižního panáka.

            Jen říkám, že je to jen to předvolební PR a není potřeba tam hledat nic moc jiného.
            Za pár neděl budou zase články o tom, jaký je Macron zplozenec globalistů a tak…

            1. Predvolebni PR iniciovane kym?
              Babisem asi ne- ze by Macron jen tak delal reklamu ve Francii stihanemu provincnimu politikovi? Proc?
              Nene, to je obracene, Babis tam odjel na befehl. Svym zpusobem to PR samozrejme bylo, ale svemu cloveku a rozhodne ne zadarmo.
              Macron si to ted vyzehlil temi polotanky, coz je zaroven bic na Berlin, takze u Americanu to ma dobre. Macron po Evrope moc spojencu nema a ve stredni Evrope mu zbyva uz jen Cesko. Navic ta tradice, jak jsm jiz psal. Me tedy zatim tenhle trend nevadi a nemyslim si, ze by slo jen o placnuti do vody. V tomhle smeru bych dokonce povazoval Babise za nadeji 🙂

              1. Je fakt, že za PR musel Babiš něco nabídnout. I Macron musí mít důvod a to, že Babiš je po tom někdejším polském kandidátovi jediný, kdo umí francouzsky, může být taky hledisko. Ale Macron taky přece musí vědět, že tady je půlka kolaborantů sloužících Německu a půlka USA, s velkým přesahem mezi sebou.
                Že by tady držel svého koně?
                A mimochodem, Macron s jeho EM, kterou mu na klíč vyrobili hodní strýčkové … co on vlastně představuje?
                Koketoval s Putinem na nějakém Valdaji, občas divně žvaní … popravdě vádám, co ten hošan representuje. A tím spíš je otázka, co mají s Babišem společného.

                1. Ted jste to trefil. Ale zacal bych u Caputove tim, ze uplna Barbina se neosvedcila, na takove typy je doba prilis turbulentni. A Pavek je fotogenicka Barbina.
                  Zapad jde myslim do mobilizace a tak hledaji schopneho cloveka, coz Babis je. S Makronem je spojuje jejich nevyhranenost, ovsem zatimco Macron uz sveho porucnika ma, Babis ho doted hledal, az ho skrz Macrona nasel.
                  Podle meho tohle stkani vyneslo Babise o politicky level vyse, ale uvidi se, jak zvladne volby, to uz je na nem. Ted ma zivotni sanci, jak uniknout ceskym tahanicim a nesmyslnym obvinovanim.
                  A zda se, ze v ustredi rekli Macronovi neco, co zatajili Nemcum, rozhodne to ma co spolecneho s preformatovanim Evropy, tedy i s Ukrajinou. Soledar nebyla jen lokalni bitva a Zaluznyj se zrejme bude poroucet.
                  Prijde ruska mobilizace? Mozna to je priprava na ni.
                  To je ma fabulace.

                  1. Dávalo by smysl, že by se chtěl posunout pod křídla někoho, aby ho nekousali raťafáci. Jestli má hodnotu pro ně i jinou než je ČR jako kolonie, je otázka. Ono se to uvidí. Jestli to není jen jednorázové gesto před volbami, bude to pokračovat.

            2. Ano je to predvolebni PR.
              Ale nejsme nahodou pred volbami?
              Takze je to velmi dobre predvolebni PR.
              Nekomu se zase bude libit Pavel v sidle NATO.
              Kazdy si vybere to svoje.

          2. Do Kyjeva, centrály NATO či do Washingtonu je co do symboliky totéž. Tuhle válku vyhrajeme.

            Do Paříže symbolizuje „nějak by se to mělo ukecat“ aneb „válku by bylo fajn ukončit jinak, než totální porážkou jedné ze stran“.

            Nejsem si jist, zda jsou všichni globalisté jednotní v postoji, že jedinou možnou variantou je totální porážka Ruska. Třeba jsou i tací, kteří se domnívají, že varianty porážka Západu a jaderná apokalypsa jsou natolik málo nepravděpodobné, že by se jim mělo zkusit raději nějak předejít i za cenu, že se musí vzdát někteých cílů a utrpět nějaké ztráty, když to váleční štváči tak posrali. A jejich reprezentantem může být Macron.

      1. pěkné =D

        The Eagle has landed… the Eagle missed mark…OK,no problem it… the Eagle is… OK, then… No… No, the Eagle is lost… and its ignoring our advices… and, its… now its stuck in the brush… we’ll try… oh its out… OK… OK, we’ll guide the Eagle to its nest with carrot on the stick… c’mon… this way… shit!.. no… no, let it go… OK… OK, let him have it…

  8. Jak už jsem k tématu napsal minule, předminule, předpředminule… tyto pseudo-volby pseudo-prezidenta našeho v mnoha rovinách pevně a hloubkově okupovaného pašalíku, setrvačně zvaného ČR, jsou projížďkou na mrtvých koních.

    Truchlivé šmírácké cirkusové představení, zábavné hlavně v tom, jací jsou režiséři i protagonisté zhovadilci, packalové, vyšinutí polomagoři, případně všeho schopní ničemové. Je to zkrátka absurdnější než Jarryho „Král Ubu“, šmrncnuté Kafkou – součástí je (Babišův) „Proces“, okořeněné patafyzickou výsměšnou hravostí, jako kdyby hlavní scénář psal Boris Vian. Dohromady to vlastně není až tak špatné! Alespoň tedy v rovině černého absurdního humoru.

    Celkově to tedy už teď vede k zábavným momentům: třeba že „Vlk“ s příšerným skřípotem zubní protézy doporučuje volit svého arciďábla Babiše; smějící se epikurejec Hudec se chystá věšet prezidentský obraz své (ne)oblíbené surikaty Babiše, přičemž převažující motivací je tušený vyděšený libtardí kvikot a zoufalé žumpoidní blitky… (v tom se osobně přidávám).

    Vlastenci nominují a zaklínají se Baštou – o kterého by si při zdravějším rozpoložení makovic ani neopřeli rezavé kolo. Chlápka, který byl celý profesní život zalezlý v tajných službách a na jejich politickém a diplomatickém pomezí, bezpochyby pod kontrolou a s požehnáním CIA a Deep State z Fašingtonu; ultrakomunistu přetočeného v antikomunistu, plného rusofobie – protože jinak by nemohl za panování Amíků „nad celým Vesmírem a okolím“ dělat „českého“ velvyslance v Moskvě a Kyjevě. Pěkně zavěšeného na luxusním státním cecku… Inu, pravý disident a neohrožený bojovník za Pravdu (=co řeknou hoši v CIA).

    To je panečku „bojovník proti režimu“, jedna báseň! Prostě jedno obří kognitivní selhání, jak jinak tuto nominaci „Alternativy“ nazvat? Nelze se divit vládnoucím libtardím šmokům, že vlasteneckou opozici nazývají „dezoláty“, když jsou tito schopní skousnout někoho takového jako Bašta. A to naprosto nekriticky, s blábolením o pevnosti, mravnosti, čistotě, … Je to k bujarému záchvatu smíchu – kdyby to nebylo tolik k zblití.

    Ať to dopadne, jak dopadne – na výsledku totiž téměř nezáleží – čeká nás ještě skvělé představení: „Debaty“. Což v podání žumpy bude veliká sranda, občas i neskutečná p*del. Doufám i v epesní zakončení, při výhře Babiše, překračující performance po nezvolení Kchááárla či zvolení Trumpa…

    Prostě nás čeká ještě plno zábavy.

    1. mno, ony ty volby byly vždycky takový výběr nejméně špinavýho kusu trusu. U bašty se aspoň obtěžovali ho navonět, žejo. Ale nenapínejte, určitě máte někde v pytli schovaného pana perfektního… A víte co, radši ho v tom pytli nechte. Lidi jsou hloupí, eště by ho rozbili.

      1. PS: Váš koncert mi silně připomíná rétoriku jistého inkvizitora dnešních dnů, jehož někteří lidé považují za křesťana …

      2. Volič Bašty, předpokládám…
        Neberte to tak vážně, zkuste se nad tím vším aspoň pousmát. Vždyť to k smíchu je: tyto „volby“ jsou stejně přiblblá záležitost jako třeba v USA wrestling nebo zápasy v bahně…

        1. Někteří z nich nablblou frašku dělají a pojímají je stylem kdo je krásná a kdo není krásná.
          Přitom jde např, o obsazování ústavního soudu, což je extra kritická věc.
          https://dfens-cz.com/prezident-dosadi-vetsinu-ustavniho-soudu-a-rozhodne-budoucnost-na-10-let-budeme-aktivisticka-soudcokracie-nebo-demokracie/
          Ne že by rozumní soudci zachránili zemi navěky, ale mohou zemi neposlat ke dnu do dvou let, jako by hrozilo, kdyby tam byli soudci progresivní, typu Babišovy Jourové.
          Takže z tohoto hlediska přichází v úvahu Bašta nebo Fischer. První je v ohledu Ruska realista, druhý je nenávistný hysterik.

          1. Pokud ve druhém kole zůstanou jen ti kandidáti progresivismu a šestikolky, půjde definitvně o frašku a já pak půjdu místo voleb nejspíš krmit sýkorky.
            Zatím je koho volit z pohledu principu a rozumu.

          2. Ano, Ústavní soud… Není to naivní?

            Američané se také zaklínali ústavními soudci, jak shodí flagrantně a zcela evidentně brutálně zfalšované prezidentské volby 2020. Nebo jak jejich Ústavní soud přece „nemůže“ schválit tak protizákonné procesy, protiústavní pronásledování atd. A jak to dopadlo? Úderem reality, koncem snění o (demokratické) Republice „otců zakladatelů“. Tristní…

            Nepochybuji ani pikosekundu o tom, že v případě potřeby se objeví opět nějaký ten Duch zákona nebo podobné zjevení: možná Džin Ústavy, ne? Protože Ducha zákona už jsme měli…

              1. Jak se asi člověk stane ústavním soudcem, na samém vrcholu „potravního řetězce“ v dané profesi? Neúplatnou spravedlností, ctěním zákonů psaných i nepsaných, čestným jednáním, neústupností v prosazování nepopulárních právních názorů? Ale prosím Vás… Pravým opakem. Konformitou s mocí, uhýbáním problémům, bezectnou servilností, „přiohýbáním“ práva dle požadavků… konexemi a „já na bráchu, brácha na mě“. Chcete po takových lidech, aby byli pevní v kontroverzních kauzách, aby nasazovali krk – někdy i doslova? Hodně štěstí s tímhle.

                Třeba v USA byli ústavní soudci něco jako obdivovaní polobohové – sebe-propaganda toho jejich hluboce fašistického a zločineckého režimu je opěvovala. No a ve finále se pravda ukázala: velmi ohavná, samozřejmě.

                Myslíte, že u nás by to bylo jiné? Nebylo.

    2. Díky za toho epikurejce.
      Od mládí se považuji za eklektika, ale když se tak nad tím zamyslím……. Možná jsem se v posledních desetiletích opravdu přerodil v epikurejce, jak píšete. To by nebyl úplně špatný vývoj.
      Ještě nad tím podumám, ale každpádně ještě jednou díky za takový postřeh, oživil mě.
      😀

      1. Musím také poděkovat: za inspiraci v oblasti tataráků, srnčích hřbítků, vína etc. Epikurejství je IMHO výše než umění křížené s filosofií… v dnešní fanatické době je příjemné, číst Vaše (nejen) kulinářské poznámky, psané vážně-nevážně lehkým perem.

        Inspirovalo mě to pojmout „volbu“ prezidenta poněkud šířeji: spojím zbytečné s příjemným. K volbám pojedu 50 km na kole; až to hodím Babišovi, odměním se za tento nepříjemný zážitek plaváním ve vyhřívaném bazénu a degustací krvavého hovězího bifteku v znovu otevřeném místním steakhousu. Po příjezdu na základnu uvažuji o láhvi staré skotské, na kterou už několik let koukám ve skříni. K čemuž se hodí opravdu kvalitní, ale kupodivu levné, brazilské doutníky (ve skutečnosti jsou kubánské, ale „demokratizované“ přes brazilskou firmu). Jen jsem ještě nevykoumal, jakou si k tomu pustím muziku…

        Lidi to celé prostě berou až příliš vážně…

        1. Ano, člověk má sám sebe odměňovat, nikdo jiný to za něj neudělá.

          My to bereme v předstihu, v pátek večer v zúžené sestavě – jen oba hodně dospělí synci a moje Labuť. Právě ty srnčí hřbítky, které zahálely na mrazáku. Odblanit, protknout špekem (ten nejdříve „vyválet“ v směsi zvěřinového koření a soli), naložit v olivovém oleji a troše brandy. V pátek pak jen hodit na gril ze všech stran tak, aby kolem špeku zůstalo uvnitř maso červené až růžové. Jako zpestření jen brusinky (bacha – nutno zbavit toho řídkého rosolu!), příloha pouze bagetka.
          K tomu opravdu důstojné víno – Chateau Fombrague (St. Emilion) 2012 z mého skladu, a to v množství notně větším než malém. Pak už jen sýry a trocha ovoce.
          Z odpadu a kostí vyrobím zvěřinové consomé, které ovšem musím posílit hovězími morkovými kostmi, kouskem oháňky, nožinou a žebrem (zvěřina je na vaření taková „řídká“).
          Myslím, že tak kolem 23.hodiny už budeme věnovat volbám jen takovou pozornost, jakou si zaslouží – skoro žádnou.

          P.S.: Znal jsem to víno pod výslovností „fombráž“ a ejhle, včera jsem se dozvěděl, že „fombróž“. Člověk se i na stará kolena pořád učí.

      1. On v mládí kritizoval KSČ za to, že je málo komunistická. Nevím ale detaily, každopádně asi hned neodvolal a hádal se, takže ho vyhodili za názory ze školy a tak se stal disidentem. Ale předpokládám, že za těch 50 let už opustil pozice revolučního komunismu a doufám, že mu naopak zůstala schopnost trvat si na svém.
        Zejména to odhodlání omilostňovat stíhané za názor.

    3. Víte jak – ono se dá ve zdejších diskusích celkem pohodlně dohledat, kdo přesně začal toho Baštu tlačit sem.

  9. Hezký den,
    ten Vlkův článek je dle mne přesný. Když tohle píše člověk, který Babiše a Zemana bytostně nesnášel až nenáviděl, klobouk dolů. Bylo by škoda, pokud by to zapadlo a tak jsem z něj vyrobil PDF ke stažení. Kdyby se zde nacházel nějaký šiřitel řetězových mailů, nebylo by od věci ho rozeslat – já bohužel řetězové maily nedostávám a píši si jen s rodinou :).
    https://drive.google.com/file/d/1hqWNEA4lqw-S-7VYrxx3JMg76UMTYsv0/view?usp=share_link
    A ještě sem dám znovu tu včerejší BoBo (dával jsem ji včera, ale už bylo dlouho). To co dělali s mladým Babišem sice všichni víme, ale je to tam pěkně shrnuté:
    https://youtu.be/1G8sbPRKQIU

    1. Řetězové maily jsou výmysl lepšolidí ve snaze dehonestovat protistranu a podprahově z ní dělat geronto-tuponě, kteří se v oblasti používání moderních technologií nedostali dál než k „emajlu“. Kdyby to v dnešní době nebylo už za hranou absurdity, tvrdili by, že si je důchodci rozesílají formou koresponďáků.

      Ani já, ani nikdo jiný, koho znám, NIKDY žádný řetězový e-mail nedostal, a když jsem kdysi v nějak diskusi na twitteru vyzval Jindřicha Šídla (nebo jiného prominentního Kavárníka), an se chlubil, že jich má celou sbírku, vyzval, aby mi jeden poslal, odpovědi se mi nedostalo.

      1. Ona je otázka, čemu kdo říká řetězový mail.
        Jestli jde o ty, kde člověk vidí sekvenci přeposlání , tj. v klasické podobě FW:FW:FW:….
        tak takové mi chodívaly poměrně často a byly v nich vtipy.

      2. Také je mně to divné. Čtu o řetězových mailech ale v životě jsem žádný nedostala a neznám nikoho kdo ano.

  10. Pro srovnání doporučuji přečíst dnešní Vlkův článek „Nejen Germanicova Sophiina volba“.

    1. Cynik – realista napsal:
      11 ledna, 2023 (5:08)

      Chci poděkovat panu Vlkovi z Kosy, že se přemohl, a dokázal napsat tohle:

      „….Odbočím – nikomu asi na Kose, kdo ji tu četl v minulých osmi létech více než jednou netřeba vykládat, jaký je můj poměr k Andreji Babišovi.

      Nijak se od té doby nezměnil. Za chvilku o tom více…..

      ….. Znovu opakuji – Jaroslav Bašta je JEDINÝ komu by po zásluze slušel prezidentský stolec a rovněž jediný kdo by celým svým životem slušel prezidentskému stolci! Bez debat.

      Ale současně se stejnému Jaroslavu Baštovi omlouvám – pane Bašto, skutečně věříte tomu, že v pátek a v sobotu získáte oněch potřebných nejméně 27% ze všech odevzdaných hlasů?

      Méně zřejmě nepostačí.

      Já za sebe konstatuji, že pro mne je tahle kalkulace za hranicemi představitelného.

      Je li tomu tak, pak nezbývá, než kosíře a jejich rodinné příslušníky vyzvat:

      jestliže nejste fandy zastupujícího ukrajinského protektora v Praze a jeho obludária a chcete jim přistřihnout křídla,

      pak nechť si o Babišovi myslíte cokoliv /a že já o něm nic dobrého/,

      zapomeňte na všechny antipatie,

      zavřete oči zacpěte si oči a nos dejte to Andrejovi.

      Horší než Klaus se Zemanem těžko bude a snad alespoň o fous lepší než Bambuše s Flanelem!…..“

      https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/01/11/nejen-germanicova-sophiina-volba/

  11. Stejně jako Babiš, nemám rád reality show.
    Bohužel nemám rád ani Babiše, ani kohokoliv z prezidentských kandidátů.
    Takže k volbám nepůjdu. Je mi jedno, kdo vyhraje, chleba levnější nebude.

    1. Johan
      Já naopak půjdu a budu volit Baštu, protože mi nejde jen o cenu chleba, ale především o to, aby moji vnuci nemuseli do války.

      1. Nebojte, válka nebude: Ne kvůli zvolenému prezidentovi – ať tam bude kdokoliv – ale protože by ji proti Rusku totálně prohráli. NATO je vykradený papírový drak, USA v pokračujícím kolapsu epochálních rozměrů – prohráli války i s negramotnými „hadrovými hlavami“ v sandálech. Nemohou ve skutečnosti dělat skoro nic, kromě toho co už dělají a co úplně selhává. Jejich obvyklý „double down“ (když to nejde, vezmi si větší kladivo) už opakovaně zkoušeli a nic jiného neumí. Tedy s výjimkou totální globální sebevraždy – ale na to se mají v USA ti váleční štváči moc rádi.

        Sice je to úplně jedno, ale Bašta žádnou zárukou míru není, ani by nebyl jako prezident. Viz. jeho vrcholně idiotský – pokud vezmeme v úvahu, že by to měl být informovaný „diplomat“, tak zločinecký – souhlas s rozšířením NATO o Švédsko a především Finsko je přímo spuštěním války, asi jako kdyby zmáčkl ono červené tlačítko odpalu jaderných raket – protože pro Rusko je to „casus belli“.

        Blokováním Finského zálivu a ohrožením Murmansku a dalších severních oblastí by Rusové jedním vrzem vlastně přišli o dvě strategické flotily – Baltskou flotilu a Severní flotilu, o přístup k Severní mořské cestě a nalezištím na Severu… Pokud by k tomu opravdu došlo – jako že je skoro jisté že nedojde – byla by válka, dost jistě alespoň lokálně-takticky jaderná, hned další den, ne-li další hodinu po vstupu Finska. Švédsko pro ně tak kruciální není… ale vadilo by to také.

        Putin sice řekl, že vstup Švédska a Finska Rusku nevadí, ale v kontextu toho, že Rusko požaduje stažení veškerých vojenských instalací NATO zpět na západ na úroveň před stav z roku 1997. Tj. Rusku by to nevadilo, pokud NATO na „Východě“ bude jen bezzubý a vyprázdněný politický klub.

        Bašta a kdokoliv další, kdo podporuje přijetí Švédska a Finska do NATO, není pro mír a není vlastenec, není pro český národ ani Českou republiku. A není ani opozice. V tomto kontextu nejsou opozice ani SPD… kteří nehlasovali proti.

        1. Přihláškou Švédska a Finska do NATO se obě země odkopaly. Švédsko i přes proklamovanou neutralitu s NATO docela těsně spolupracovalo. Teď aspoň Rusové ví oficiálně na čem jsou.
          Tak hlavně že Babišovo ANO hlasovalo proti. Velký guru pro jistotu nebyl přítomný, mimochodem jako na většině hlasování. Nevím proč je poslancem, když tam nechodí. Že by potřeboval poslanecký plat jako kapesné pro děti?

          1. Přesně tak. Netvrdím, že ANO či někdo další je v tomto lepší než SPD, bohužel. Babiš se tomu osobně vyhnul, což mu dává do budoucna manévrovací prostor.

            Jinak Švédsko ani Finsko nejsou suverénní státy o nic více než Česká republika, dokonce o hodně méně – už mnoho let tam všemožné pro-USA NGO’s importují co nejvíce černých a islamistických „dochtorů a ynženýrů“, úroveň jejich „juvenilní justice“ se blíží šílenému Norsku, a politická scéna je o hodně úrovní více libtardí než u nás. Jsou to doslova a do písmene okupované země, s úplně vyšinutými a koupenými žumpoidními médii, téměř totální cenzurou a léta rozjetou kriminalizací „nevhodných“ názorů. Jejich vlády absolutně nevyjadřují vůli Švédů a Finů… ale jsou pod plnou knutou Fašingtonu.

            A například Finům je – tedy většině z nich, kteří ještě nenahradili vlastní hlavu opakováním floskulí z žumpy – úplně jasné, co by vstup do NATO okamžitě způsobil, a to celkem po zásluze: v lehčím případě převrat a ustanovení alespoň neutrální vlády, v těžším případě ruskou okupaci a změnu státnosti zpět v ruskou autonomní gubernii jako před rokem 1918 – projekt „samostatné Finsko“ se nepovedl, takže zpět pod ochranu ruské říše, jako za carů.

            Takhle to reálně je: protože Rusko nemůže mít pár kilometrů od St. Petěrburgu americké raketové základny a další rekvizity USA. Nemůže dopustit ztrátu průchodnosti Finského zálivu, ani obchodně ani vojensky. Nemůže dopustit ohrožení spojení na Sever, ohrožení strategických železnic do Murmansku, Archangelsku, Severnoj Licy a dalších přístavů a strategických základen na Severu.

            V případě války by to totiž znamenalo okamžitou smrt pro desítky milionů Rusů… takže osud nějakých pár milionů Finů, potažmo nějaká samostatnost Finska je proti tomu nicotná. Není to nic imperiálního, jen základní bezpečnostní červená linie… O hodně horší než jaderné rakety na Kubě, v opačné perspektivě.

              1. To je celkem jasné: protože tímhle je vláda v podstatě odsoudila k smrti, v případě války, ve prospěch „strategického vítězství“ USA jsou postradatelné oběti. Je to rozhodně šílená provokace ze strany Amíků, mimo obvyklé rozsahy bláznovství.

                Sovětské jaderně-raketové základny na Kubě začátkem 60. let proti tomu jsou nic. Ty navíc nebyly výrazem sovětského světožerného šílenství, ale reakcí na podobně zběsilou šílenost tehdejších USA, kdy si nainstalovali jaderné rakety středního doletu Jupiter proti Sojůzu v Turecku a Itálii. A začali všude po NATO-Evropě umisťovat „sdílené jaderné bomby“…

                1. Já jsem bohužel neměl možnost se doptat moc podrobně, ale neměl jsem dojem, že by ti lidé rozhodnutí vládě moc zazlívali. Skoro jsem měl pocit, že to byla kombinace ohrožení a úlevy.
                  Ti, co by byli nasazení, těm se stáhly útroby, zbytek vypadal, jakoby z nich spadla tíže odpovědnosti o vlastní budoucnost, kterou outsourcovali na NATO/USA a nevypadalo to, že si uvědomují realitu.
                  Klidně i poukázali na Ukrajinu, ale ne ve smyslu „byla napadena poté, co se rozhodla bát základnou USA proti Rusku“, ale nějak si to otočili a brali to „Kdyby Ukrajina byla včas pevnou součástí NATO, nikdy by nebyla napadena“.

                  Finská vláda holek z facebooku je taky trochu otázka, člověk přece jen do toho tam tolik nevidí a finsky neumí skoro nikdo. Přijde mi to jako vláda hejna Čaputových, co ale mají zatím vládní orgány naplněné lidmi, co moc nekradou a pracují pro Finsko. Ale zdání může klamat na obě strany.

                  1. Finsko je 30+ let pod neustálou propagandistickou protiruskou kanonádou ze všech ráží a všech hlavní žumpy. V televizi jsou tam poměrně šílené věci – třeba švédské fantazijní seriály o ruské okupaci Švédska a podobné fláky, což je rok od roku horší a horší; dnes se přímo vytahují fašistické a nacistické narativy… Jako koncem 30. let, kdy Finsko bylo objektem zájmu nacistického Německa a přes snahy „realistů“ jako maršál Mannerheim se díky proněmecké a pronacistické páté koloně stavělo po bok Hitlera. Což se opakuje v bleděmodrém, jen místo německých nacistů jsou to američtí fašisté: neokoni a libtardi.

                    Navíc si za panování pro-amerických vlád po konci Studené války jako jedni z mála ekonomicky polepšili, hlavně v prvních desetiletích po roce 1991 – protože po dobu Studené války sice byli pevnou součástí Západu, mohli cestovat a studovat kde chtěli, byli součástí Západních globálních obchodních řetězců, ale svou neutralitou a „finlandizací“ (tím se rozumí mezi Stalinem a Mannerheimem domluvené „meze samostatnosti Finska“ – neutralita a nikdy proti-sovětská a proti-ruská pozice) byli pořád mimo hlavní proud, tedy mimo přínosné investice a kooperaci – dokud tedy ještě Západní investice a kooperace byly spíše prospěšné, ne zločinecky koloniální a lupičské – což posléze také začalo, viz. třeba osud finské Nokie.

                    Ve Švédsku je to ještě mnohem horší, jak historicky, tak současná situace. Pokud to jak Švédové, tak Finové nezastaví, mohou dopadnou hrozně – v čemž mají pořád Finové výhodu, protože Rusové je pořád berou jako svého druhu „příbuzné“, které zachránili před vyhubením a pomohli jim ustanovit samostatný stát – na rozdíl od Švédů, kteří jsou historičtí nepřátelé.

                    Můžeme leda doufat, že se nic děsného nestane; že se diplomaticky povede „vstup do NATO“ shodit ze stolu nebo odsunout na neurčito, třeba za pomocí blokace Tureckem či jinými zeměmi. Protože pokud by ne, Rusko jistě udělá, co je ze strategických a bezpečnostních hledisek z ruské strany nevyhnutelné – a nic pěkného to nebude. To si uvědomují i další evropské země…

      2. Jo, v tomto směru hlavní důvod. Bohužel, k tomuhle veledůležitému tématu se Babiš nikdy nevyjádřil, takže nevím, co od něj čekat. Pošle naše syny do války?

  12. Minule bylo v prvním kole nějak 62 a ve druhém 67% účast, kdy to druhé se prezentuje jako hodně vysoké číslo. V tom prvním měl Zeman kolem 2 milionů, to vyhrál v klidu. To bylo snad ke 40%. Ve druhém ca 2,8 milionu, kdy vyhrál jen o chlup, nějak necelých 52% nebo tak. Drahoš na druhém místě měl tehdy v prvním taky dost přes milion, ten třetí už nevím, ale jestli půl milionu, tak moc.
    Jestli bude letos kvůli rozjitřenosti účast stejná či dokonce vyšší, nebo naopak otupěle nižší, to nevim. Pro srdcaře hnusnej škarohlíd, nicméně nedávám ale představu Bašty – milionáře. I když nemám kouli (míněno skleněnou!!), nedávám.

    Trochu si myslím, že letos první dva takový odskok v prvním kole mít nebudou. Vidlák i pár dalších sice tuší Netuši Netušilovou v pytli, ale ňů dženerejšn v hlavách má mnohem víc netušícna, než by jeden moh tušit. Tím pádem i Netušícna je tam víc, než by se tušilo. A od minula jich dost přibylo, zatímco na druhém věkovém konci naopak ubylo. Radši bych si jazyk ukous, ale jestlipak ona ta NN nebude mít přinejmenším podstatně víc, než měl třetí minule. A ten ukousnutej ještě překous, jestli ne ještě víc. Nemělo by se při takovém uvažování zapomínat třeba na takovou kauzu thajwanec v Jihlavě. To bylo učiněný dopuštění. Ale stalo se. A ke všemu za to dženerejšn zas tolik nemohla.

    Jestli by se měl Babiš v prvním dostat taky ke 40%, to bych koukal jak blázen. Fakt míň bych naopak koukal, kdyby to tam bylo těsnější. Na různý Kantáre se u toho neohlížím, jedu z hlavy.

    Nedivil bych se, že Babišova cesta za šampónkem by jej v šeré zóně (tam, co pečou věci bez ohledu na voliče, což už párkrát předvedli) mohla postrčit buď nahoru, nebo dolů. Třeba něco napoví on sám, pokud se v předvolební debatě nebo někde jinde rozpovídá. V takovém případě by různý „principy“ typu nedám mu to vůbec, nebo kdyžtak až ve druhým, byly opravdu principiální.
    Pokud ale to jeho zaskočeni si k źetémovi s tím takto společného nic nemá , jestlipak ono by nestálo za to, popřemýšlet přece jen ještě o těch principech. A o tom, co že by z toho Babiše nakonec přece jen mohlo vylézt za vejlupka. Aspoň ti ne skálopevní srdcaři by mohli.
    My si ve škole říkávali – Teď sis u mě šplhnul, a protože jsem spravedlivej musím se ti nějak odvděčit . Dostaneš za to vo ránu míň.
    Chabá naděje, že bychom od Babiše i bez šplhání dostali vo ránu míň, ale nějaká jo. A jestli ne, je to pak jedno, protože by nás stejně ztloukla NN nebo ten druhej.

    1. Záleží na tom, jak bude volit Praha. Třeba průběžný výsledek voleb bude i vypadat dobře. Pak ovšem NA ZÁVĚR vyhlásí volební výsledky z Prahy a je vymalováno. Jako už mockrát…
      Proč je Praha až na konec? Volební okrsky tam nejsou větší, než u nás. Nebo jsou sčítací komisaři v Praze lenivější?
      Anebo platí ten údajný citát soudruha Stalina?

    1. Nejvíc o morálním stavu Kavárny & Co. vypovídá diskuse ve vlákně. Pýcha, samolibost, pocit nadřazenosti, pohrdání, urážky. A v této souvislosti i kuriozní poznámka o Babišovi jako „šmejdovi, který rozděluje společnost“…

  13. Nechci malovat čerta na zeď, na to je tady Asfalťák, ale mám předtuchu, že uniformovaného státníka čeká osud MRŠ.

        1. Jako že by ho omylem sestřelili američani při inspekční cestě po východním vojenském okruhu? Zajímavá myšlenka 🙂

        2. Kdyby si Štefánik nemyslel, jaký je skvělý pilot, mohl se klidně dočkat vzniku samostatného Slovenského štátu (později Slovenské republiky).
          Žádný komplot Čehůnov proti Štefánikovi nebyl.
          Příčina havárie byla podobná jako ve Smolensku, člověk co tomu nerozumí zasáhl do řízení.
          Štefánik na rozdíl od Kaczyńského doslova.

  14. Pamatujete si, vážení čtenáři, jaké fiasko utrpěl ve volbách do PS 2021 konglomerát Piráti a Starostové v „souboji“ s koalicí SPOLU? Osvěžím vám paměť 27,79% – 15,62%. Určitou paralelu vidím i u nadcházejícího duelu Pavel vs. Nerudová. V lůně havloidů – Praze – charizmatický generál přiblblou Čapuši rozdrtí a nepomohou jí ani hlasy mladých, naivních libtardů, studentů humanitních oborů či jiných komsomolců. Proto vyšlu do boje ještě dva tikety:

    1) https://www.tipsport.cz/tiket?idu=-78107350890&idb=-1&hash=93a572ee&affid=-3WGrq1N6cRH2r0-j9cp8g

    2) https://www.tipsport.cz/tiket?idu=-78107356394&idb=-1&hash=ad49d42d&affid=-3WGrq1N6cRH2r0-j9cp8g

    1. Ono to tak nějak vyjde. 5k měla 44% + ČSSD 4% + něco Zelení, bude to dohromady cca těch 50%, kterých se teď rozlije mezi jenerála 25, čapuši 18, Fishera 6 a Hilšera 4. To je víc než půlka, ale ne tak drtivá, aby to učinilo druhé kolo zbytečným. A vzhledem k reálnému názorovému rozložení a i přesto, že „Babiš nikdy“ je silnější než „kdokoliv jiný nikdy“, můžou druhé kolo pětidemolici odevzdat jen … no, napadla mě tady taková slovní hříčka, ale není zrovna lichotivá a směřuje na jednoho konkrétního diskutéra, takže ven nepůjde a druhé kolo tedy můžou pětidemolici odevzdat jen sýkorky krmící nesmlouvavci + Baštovi pravověrní husiti. Bašta bude podle mě v prvním kole atakovat 9%, což pro druhé kolo může být rozhodující síla.

  15. To, že je Bába na výletě u Makarona ale dnes dokonale vymlčela ČT v „Událostech“. Jenom Markéta A. Dvousvetrová si v rozhovoru stěžovala, že dotyčný nechodí na schůze a zase někde „rajzuje“ po světě.

  16. No ano, pořadí prvního kola je jasné.
    1. Babiš
    2. Jenerál
    a na ostatních nezáleží.
    Bašta? 5%, nemá smysl jej probírat. A konečně i zde v diskuzi bude od soboty večera s Baštou pokoj.

    Babiš jasně promluví o míru na Ukrajině na Nově a okoření to posledními pařížskými drby. Problém je, že si myslí, že Putin musí jít. Jestli na tom bude trvat, ztratí zdejší rusofily, ale také druhé kolo.

    Slabinou Jenerála je všechno, kromě problematiky khaky. Takže v druhém kole může mít Babiš nabitých hodně Benešů do Haagu, což vyhrálo volbu Zemanovi. Počínaje ekonomickou diplomacií, jednáním o míru, přes ekonomiku, až po sociální věci, kde je silný svojí nadací.

    Ještě nedávno jsem si myslel, že se všichni proti němu spolčí a tak nebude mít šanci. Jenže oni ti ostatní jsou tak slaboučký, že to nejspíš Babiš dá. Nějak mi připadá vyzařovat z jeho okolí velká pozitivní energie. Podívejte se, jak jej vítali v pondělí v Brně. https://www.facebook.com/AndrejBabis/videos/692337869223585

    1. Největším kladem Generalisima je skutečnost, že by dobře vypadal na poštovních známkách, důchodkyním by se líbil. Ale jak podotkla moje Labuť – kdo je dneska ještě kupuje? I důchodkyně dneska posílají e-maily.

      Drahuše Bambuše je blondýna, což je v jejím případě diagnóza. Na poštovních známkách by nevypadala přesvědčivě, je úplně obvyklým, ničím nevyčnívajícím nudným typem. A její voličský segment …… ten už známky nekupuje vůbec, možná je ani nikdy neviděl a vůbec netuší, že něco takového ještě vůbec existuje.

      To Bureš (jen vás, Laco, zlobím), to je jiný kafe. Známku s ním bych si koupil, nechal zvětšit a zarámovat….. a pověsil bych si ji nad psací stůl vedle podobizen svých velkých učitelů, Machiavelliho a Goebbelse. Abych měl stále na očích, že „nic není nemožné“, že se dějí věci, „kterým bych nikdy nevěřil“, totiž že i já jsem ho do té funkce volil. Je to důkazem, kam až může člověka zatlačit kombinace zoufalství a nasranosti.

      1. Taky si ten jeho stříbrňák z ČNB koupím, nejlíp třicet, co kdyby šel kolem ňákej Jidáš, žejo. Ale narozdíl od Vás je zavřu do bedny pod zámek… příjde mi to tak nějak příhodnější =).

        Hm, a asi si koupím i ty jenerálské když budou a i ty duté boubelaté… Z jedněch budu odlívat písmenka, a z druhejch kulky.

    2. No, tak pravdou je, že už promluvil, seděl u Bobošíkové a probral Ukrajinu a probral i Covid jak někdo víše spekuloval, jak se k tomu postaví.

      Takže stačí zapnout Bobošíkovou a poslechnout si. Přiznám se, že mluvil pro mě normálně, když srovnám s maršálkem a prodavačkou diplomů. Ti mají fráze jako bych se díval na reklamu na Persil, Babiš mluvil jako někdo v práci, když se řeší problémy.

  17. Vyžírkovi Hilšerovi o nic nejde, ten bude klidně kandidovat potřetí i počtvrté. Proč ne, když mu to platíme?
    Založil si hnutí Marek Hilšer do Senátu, to má šest členů (z rodiny) a na základě toho bere 900 tisíc ročně. Politické strany a hnutí totiž získávají za mandát senátora či poslance 900 tisíc korun za rok.
    Teď peníze „použil“ na presidentskou kampaň, v mezičase (před dalšími presidentskými volbami) budou volby do Senátu atd. Nekonečný příběh… nebo-li drzé čelo lepší, než poplužní dvůr.
    https://www.novinky.cz/clanek/volby-prezidenta-hilser-dostane-od-statu-vedle-platu-54-milionu-40411724

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *