27 dubna, 2024

Přemysl Otakar a dvojcísařství

Tak máme po volbách. Leckde už se začínají tvořit nové koalice, horečně se jedná a já registruji spoustu malomyslných hlasů, že se to alternativě zase nepovedlo, protože majnstrýmová mééédia nemluví o velké porážce Pětikolky, Fiala neodstupuje a žádný významný modropták moc neřve, že Fiala za všechno může a na všech významných radnicích nám Pětikolka zůstala a i když víceméně všude trochu oslabili, nebyla to žádná výrazná prohra. Naše přání byla větší, že jo?

Přátelé, ono to vůbec nedopadlo špatně. Teď už se dá říci, že jsme v těchto volbách jsme udělali další krok. Naši protivníci se ještě neobrátili na útěk. Zakolísali, museli couvnout, jsou otřeseni, ale ještě nejsou poraženi. Bitva také není dobojována. Žádný primátor ještě není zvolen, žádná městská rada zatím nevznikla. A i když do tohoto procesu už nemáme šanci přímo zasáhnout, můžeme ho hodně ovlivnit. Dovolte mi proto Vidlácký pohled na události uplynulého víkendu, který rozdělím do dvou článků…

Začnu úspěšnými útoky do nepřátelských řad…

SPD uspěla v deseti pražských městských částech a dostala se i na magistrát. Jejich volební výsledek je asi desetinku nad 5%. Hádejte, kde by byli bez čtenářů Vidlákových kydů? Ano, přesně tam. Jazýček na vahách jsme převážili my. SPD se usadí na pražských radnicích i na magistrátu. Minulý týden jsem psal, že v Praze se víc čekat nedá. Dvě třetiny mandátů tam berou jiní. ANO i s SPD většinu dohromady nedají. Ale SPD se možná stane činitelem toho, že se Spolukoalice rozpadne a v nějaké míře vezme na milost ANO. Buď ANO a ODS proti Hřibovi a nebo Hřib a ANO proti ODS…

Političtí komentátoři si toho už všimli a začínají bít na poplach. Připomínají Pětidemolici, že jsou si souzeni, že musejí dál koalovat, protože Babiš je přece henten ruský agent… Upřímně… rozražení jednotné pražské fronty hnutím ANO, to by byl senzační taktický úspěch. Bylo by to zemětřesení, jehož dopady by se objevily v celé republice.

Kdybych byl na Nacherově místě, měl bych velmi malé požadavky na koalování. Byl bych velmi velmi levný. Jakákoliv koalice s ANO by totiž spolehlivě pohřbila všechny ty pekelné bilbórdy, kde je Babiš s Putinem. Navíc venku pod okny se huláká, demonstruje a mluví se o právu na odpor… To nabízí další možnosti.

SPD v Praze zůstane v opozici a určitě je k ničemu nepustí. Ale je možné, že s ním bude v opozici i jeho Hřibstvo nebo Modroptáci… To bude legrace, když se budou muset domlouvat s Nerušilem, aby nové koalici trochu nasypali písek do soukolí… Kóta byla dobyta, jasný úspěch. Pepe Nerušil už mi volal, poděkoval za naše hlasy a slíbil, že si to budou pamatovat.

Jestli souhlasíte s mým hodnocením, že dalším krokem v našem boji, je prolomení pětikoaliční jednoty na magistrátě, tak přijeďte ve středu na demonstraci. Žádné sledování v jiných městech. Přijeďte do Práglu. Všichni. Zahulákáme jim do oken, aby zůstali nervózní a přemýšleli nejen o korytech, ale i o defenestraci. To je ideální rozpoložení pro jejich vyjednávání.

Mimochodem – SPD uspěla prakticky všude v republice. Mají víc mandátů, než měli minule a pronikli takřka do všech důležitých měst. I na tom máme svojí zásluhu. SPD jsem hodně zmiňoval jako cíl vašich hlasů a stalo se. Většinou zůstanou osamělí a v opozici. Ale jsou tam. Dostali šanci.

Pokud se podíváte na komunální i senátní volby z trochu většího odstupu, tak sledujeme souboj titánů. Pětikolka proti Babišovi. Dva velcí hráči. Babiš, jeho pracovitost, peníze a poradci, proti pětilhářům a jejich České televizi a majnstrýmovým médiím. Podívejte se na kterékoliv velké město, podívejte se na kterýkoliv senátní obvod a až na pár výjimek je všude na prvním místě ANO a na druhém Pětikolka a nebo naopak. Výjimky jsou nečetné, takže potvrzují pravidlo. Bitva je to gigantická, obě strany nasazují všechno co mají, jde jim o hodně, neřkuli o všechno.

A pak je tu alternativa… A ne vůbec malá. Podívejte se na procenta lidí od Rajchla – takřka všude deset procent. Nielsen, Noveský, Vacek… I Petra Rédová, která to měla v Brně hodně těžké, to dotáhla na 8%. (Mimochodem Petro – i kdybychom to brali tak, že jsem Kotasovi od SPD zajistil všechny hlasy já osobně svým psaním (což je nesmysl), tak i kdybych tuto podporu přesměroval k Vám, tak by to na druhé kolo stejně nestačilo. Nejsem proti Vám zaujatý, jen prostě vím, jaké jsou limity.)

Teď si k hlasům pro PRO připočtěte hlasy pro SPD. Kotas s Rédovou – 17%. Koudelka v Brně měl skoro 15%. Mikeš v Českém Krumlově skoro 14%. Nielsen s Lhotským v Jihlavě měli 15%. Jana Zwyrtek Hamplová 18% a je ve druhém kole, Zuzana Majerová v Olomouci 10%, dokonce i v Praze měl Vacek za PRO kolem deseti procent. Pro Rajchla je to velmi dobré vysvědčení, protože ještě před půl rokem žádné PRO nebylo. Trikolora také ještě není ztracená. Všude v republice Alternativa existuje a volí tak, jak bychom od ní čekali.

Zvlášť musím vypíchnout Auředníka. To je naše výjimka potvrzující pravidlo. Ten dostal v Berouně přes 20% hlasů a byl schopen dělat důstojného soupeře známému ksichtu Sidovskému i starému matadorovi Oberfalzerovi. Předpokládám, že PRO i SPD už Auředníkovi telefonují a snaží se ho zlanařit k sobě do strany… A já si dovolím drze dodat, že když všude jinde má Alternativa cca 15% voličů a jeden Auředník má ve svém obvodě o pět procent víc, tak na své kampani opravdu hodně makal a Vidlákovo doporučení také asi pomohlo, že?

Pokud si k těmto výsledkům přidáte ještě různé výrazné jednotlivce třeba z ČSSD nebo malých stran, kteří také udělají nějaké to procentíčko, tak bych si troufal tvrdit, že Alternativa představuje asi tak 15 – 20% voličského elektorátu? Volby by tomu víceméně odpovídaly. Myslíte, že je to málo? Ani náhodou!

Je to víc než minule a je to dost, aby Alternativa byla jazýček na vahách.

Se zhruba takovými silami se Přemysl I. Otakar stal dědičným českým králem. Tenkrát také probíhal gigantický střet mezi stoupenci dvou adeptů na císaře Svaté říše Římské národa Německého. Přemysl nestál stranou a vrhl se s plnou vervou do nejvyšší evropské politiky (i války). Během patnácti let několikrát vyměnil prapor, nechal si svoje služby draze zaplatit, od obou stran se domohl uznání za krále a když umíral, zanechal za sebou konsolidovaný stát. Sice kličkoval, byl oportunista, musel si nechat nadávat do zrádců, ale nikdy neztratil ze zřetele konečný cíl. On totiž pochopil jednu důležitou věc. Nebyl nejsilnější. Nemohl si troufnout na přímý střet s říšskou mocí. (To naopak nepochopil jeho vnuk Přemysl Otakar II.) Ale pochopil, že on je tím jazýčkem na vahách. Že na něm záleží, ke komu se přikloní. Kdo získá na svou stranu Přemysla, ten zvítězí… Byl realista.

Teď se budeme v přímém přenostu dívat, jestli si takovou svoji roli a její význam přisvojí ti, kteří jsou v našem čele. Pochopí Tomio Okamura a Jindra Rajchl, že jsou jazýčkem na vahách? Zbytečná otázka, oni to chápou, ale pochopí to i jejich voliči? Trochu mám od soboty pocit, jako by všichni čekali, že se političtí soupeři prostě vzdají. Že uvidí dav voličů a nechají všechny své tučné prebendy ležet na ulici. Jako by se čekalo, že stačí vyhlásit změnu a ona sama přijde. Ne, tak to není a tak to ani nemohlo být. Krok za krokem je tlačíme. Nemyslete si, mají pěkně nahnáno, protože tohle všechno pro ně začalo až v září.

Burani se dokázali domluvit bez České televize, byl z toho Václavák, jakási neznámá stranička jednoho bývalého fotbalového funkcionáře má najednou potenciál na deset procent hlasů a nevypadá to, že by vyluxovali Okamuru. Přidejte Trikoloru a nějaké další… co když se dokáží spojit alespoň tak, jak to dokázala Pětikolka? Co když se nespojí, ale budou postupovat jednotně? Deset procetn pro SPD, to ještě jde, ale deset procent pro SPD a deset procent pro PRO, to už vypadá úplně jinak.

Jen je otázka, jestli to chápou i ti, kteří Alternativě ty procenta naházeli.

Dám příklad… Auředník v Berouně… Pokud podpoří Sidovského, jak jsem přemýšlel na začátku, tak je jeden velmi významný ODSák mimo hru. Přitom Oberfalzer je starý pardál ještě z doby, kdy byla ODS normální pravicová strana. Byl proti Lisabonské úmluvě, je v senátu od roku 2004. Kdyby ten vypadl, tak je to opravdu jen proto, že derniér Fiala je kretén… Z hlediska našeho cíle, je lepší, když v senátu bude neřízená střela LGBT Sidovský, než Modropták. Udělá to Auředník? Podpoří Sidovského? Pochopí to jeho voliči a vypráskají Oberfalzera? Již brzy ve vašich kinech… Můj Vidlácký názor znáte.

Druhý příklad… V Jihlavě do druhého kola senátních voleb postupují Vystrčil za Modroptáky a Nagyová za ANO. Pokud by PRO a SPD podpořili Nagyovou, tak je to na Vystrčila hratelné a je možné jednoho z největších zhůbců této země poslat do řiti. Jací jsou voliči PRO? Dokáží pochopit tuto taktickou záležitost? Nebo je pro ně Babiš tak nepřijatelný, že by i přes doporučení nepřišli, Nagyové to nehodili a ještě by to Nielsenovi a Rajchlovi neodpustili? A obráceně – kolik voličů má PRO, kteří by si naopak přáli, aby Nielsen Nagyovou podpořil, protože by to byla rána na Fialův solar? Já za sebe bych byl rozhodně pro, aby Nagyovou proti Vystrčilovi podpořili. Ale mohou si to v PRO dovolit?

Jindra Rajchl jako Přemysl I. Otakar před svým prvním politickým dilematem… Má voliče, kteří mu řeknou, že s Babišem ani ránu, nikdy, za žádnou cenu… a má i voliče, kteří by řekli, že zlikvidovat Vystrčila (a otřást Fialou) je důležitější než jedna Andrejova kandidátka v senátu… K tomu je Nagyová obviněná ohledně Čapáku, atd, atd… v těchto chvílích jsem rád, že nejsem předseda politické strany. Ačkoliv osobně bych Rajchlovi přál co nejvíc voličů, kteří by chtěli být jazýčkem na vahách.

SPD stojí před stejnou otázkou. Chtějí být jazýčkem na vahách? V této chvíli jsou na tom lépe než PRO, protože jsou už dávno zavedení a hrají nejen o podporu v senátních volbách, ale i leckde na radnicích. Budu se opakovat, ale řeknu rovnou, že jsou tu noví a mladí sekáči, kteří, kdyby teď byly volby do sněmovny, tak by měli podobné preference jako SPD. Pokud jim Okamura nechce všechno odevzdat, bude SPD muset máknout. Pár pozitivních kroků jsem už viděl. Například bilbórdy, že jsou proti válce. I SPD přeju, aby měli co nejvíc voličů, kteří chtějí být jazýčkem na vahách.

Takže rozumíme si… Volby ukázaly, že Alternativa zatím není dost silná, aby se pustila do přímého střetu s oběma těžkými váhami naší politické scény. Ale také ukázaly, že by moha být dost silná, aby rozhodla o vítězi, podle toho kam se přikloní. Už v loňských volbách to byli právě tito voliči, kteří rozhodli, že Andrejovi premiérské křeslo nezůstane. Teď by mohli rozhodnout, že mu ho zase přihrají… a mohli by za to třeba něco získat… a díky tomu sílit a sílit.

V této chvíli by Babiš (narozdíl od Fialy) o spojenectví s Alternativou stál. A dal by hodně, aby ho dostal. Nezapomeňte, že on byl jediný ze všech parlamentních stran, který se nedistancoval do demonstrace na Václaváku. Volební realita říká, že zatím se proti Pětikolce a zároveň proti Babišovi nedá zvítězit. Jestli se vám nelíbí, co říkám, tak se podívejte na volební výsledky… ANO, SPOLU, ANO, SPOLU, ANO, SPOLU… takřka všude.

V této chvíli jsou Babiš a Pětikolka víceméně rovnocenní soupeři. Uvidíte to ve druhém kole senátních voleb a poznáte to i z výsledných koalic na radnicích. My můžeme stát stranou a jen se na to dívat. Může tvrdit, že nám do toho nic není, že jeden je za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet a bude existovat obrovské množství argumentů, že to tak je. Ale pokud budeme stát stranou, tak se bitvě stejně nevyhne, jen to schytáme z obou stran a až jedna strana zvítězí, nebude mít žádný důvod nás přibrat k rozhodování. Jistě, je možné zvolit strategii: všechno nebo nic. Ale pak je třeba počítat i s tím, že to prostě nedopadne a nic z toho nebude.

A nebo je možné být jazýčkem na vahách. Přemysl zatím nemůže přemýšlet o císařské koruně. Na to je příliš brzy. Ale o královské čelence by přemýšlet mohl a mohl by jí dosáhnout. Je dost silný, aby převážil vliv. Je už dost mocný, aby si to mohl nechat politicky zaplatit.

Nedá se čekat, že bychom se jednou sešli na Václaváku a budou padat vlády. Nedá se čekat, že půjdeme k volbám a nezůstane jediný Modropták. Jazýčkem na vahách ale jsme. Můžeme o naší ceně přesvědčit velké hráče už o tomto víkendu ve druhém kole senátních voleb.

Dodám se obligátní… dumejte, dumejte. O víkendu to budete mít v rukou.

376 thoughts on “Přemysl Otakar a dvojcísařství

  1. A bacha, uz je to za humny, na Slovensku uz velke firmy zacinaji hromadne propoustet, uz ted je tam nezamestanost 7%. Kvuli cenam energii a tim ztrate konkurenceschopnosti. To jako k nam nedojde ?? https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-firmy-na-slovensku-zacinaji-propoustet-40409802#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=abtest199_novy_box_firmy_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    1. To se zacyklí. Velké firmy začnou kvůli nedostatku surovin a drahým energiím propouštět, lidi budou bez peněz, takže začnou padat i podniky, které s tím souvisí jenom nepřímo – třeba zase restaurace.
      Proto ta masáž v rádiu, že se nemáme stydět, říct si o pomoc. Tak jasně – na dluh našim dětem, protože my už to nemůžeme splatit – tak jste to mysleli?

  2. K tomu zde dnešnímu sporu, resp. honu „všichni na starého kocoura“, si dovolím poznámku.
    O organizátorech, resp. financiérech demonstrací nic nevím a p.Rajchla nechci zpochybňovat, nic o něm nevím.
    A ta kocouří opatrnost je mi sympatická a také si myslím, že ostražitost je na místě.

    1. Ale ano, to je v pořádku. Nejde o pana Kocoura osobně. Nejde o to zbavit se kritického myšlení. Dokonce i ta diskuze, i které tvrdím, že je neplodná, plodná ve skutečnosti je. Alespoň pro mne. Zamýšlím se, korigují, opravují, nechám se poučit, když nevím. To vše je v pořádku. Dnes mi však jde o to lidi spíš burcovat. Namotivovat. Myslím, že teď je důležitější rozptýlit pochybnosti a zdůraznit sílu jednoty, než pitvat na atomy jednotlivosti. Tak to nyní cítím.

      1. Přeji vám vaše city, to je O.K.
        Moje paměť, kterou se marně pokouším od citů oprostit, mi ovšem připomíná, co už jsem jednou slyšel:
        „V jednotě je síla….“
        Následovaly divoké devadesátky (které jsem si opravdu užil), pak (velmi) mírné zbohatnutí během dalších dvaceti let, a teď zima v obýváku, inflace a neradostné vyhlídky na opravdové stáří.
        Je-li na tom Starý kocour podobně, chápu (opakuji se) jeho zdrženlivost k nadšení.

        1. Nadšení není emoční stav, který by mne nyní ovládal. Jsou to spíš obavy, že už nám tikají hodiny , pocit, že si vše (už zase) necháme protéct mezi prsty. Skepse, když vidím tu naší nejednotu, nevíru, ten náš cynismus, kterým nás formoval polistopadový vývoj. Cítím, že víc než jindy potřebujeme odvahu, sílu, víru. Snažím se lidi kopat, aby to v sobě našli. Jinak to neumím.

    2. Hudče, 10:28
      k vašemu příspěvku bych doplnil jen jedno slovo:
      EXTRÉMNÍ opatrnost je na místě!
      —-
      Starý kocour mi ve svém hodnocení připadá až přehnaně decentní .

        1. Neukvapit se a správně volit, na rozdíl od blbů, kteří k volbám nepřišli. V našem městysi jich bylo 61%.
          Při volbách opravdu byla šance vládu vyděsit víc, než nějakou demonstrací, i tu městskou.
          Nestalo se, důsledky už jsou vidět.

  3. Zdánlivě mimo téma:
    Tak nám v Itálii vyhrálo volby další extrémně pravicové, populistické, skoro fašistické uskupení.
    Na ČRo už pláčou, že jako hrůza a strrašné nebezpečí. Taliáni to vedou ekonomicky cugrunt, ani pokrokový Dragi sestup nezastavil.
    Nebezpečí tkví v tom, že nová vláda patrně před kompenzacemi cen energií pomocí dojení erární kasy dá přednost nadbíhání Rusku.
    😱
    ***
    Trochu konspirace:
    Nemají čirou náhodou současné nepokoje v Íránu něco společného se vstřícným přístupem ajatolláhů k Moskvě???
    Osobně bych těm íránským slečnám a ženám ze srdce přála uvolnění potrhlých náboženských předpisů.
    Ale je to Západ, který ty praštěné bigoty drží u moci. Protože to byl duchovní “ vůdce” Chomejní, který odstranil zkorumpovanou vládu slouhy Západu – šáha Pahlavího.
    Západ se mstí a soustavně škodí Íránu kudy chodí. A ajatolláhové mají nabito : Vidíte to, lidi! Jen Alláh nás může ochránit před těmi židokřesťanskými vzteklými psy.
    Jsem přesvědčená, že kdyby se přestalo Íránu okopávat kotníky, tak by už tamní obyvatelstvo se svými tmáři dávno vydrbalo. Ách jo.

      1. Nechval dne pred vecerem, levice je prazdny slovo dnes , pres.Zeman pravil , ze levice prohrala , to je na sermovani kazdymu pred ksichtemm.
        Levice vzdycky podrazi a zradi sve volice..
        Pravice je dneska prazdnej vyraz ,je pod tim vsecko a nic , ve Svedsku zacali delat fory kolem NATO ,ale muzou chtit vic penez..
        V Italii zalezi jak hluboko jsou potopeny do baziny politicismu a kuloaru , jestli povedou narod spravnym smerem a nebo jen budou klickovat a lhat na vsecky strany, kricet velky slova ,se zatim nevi..
        Kdyz zatim vi ,ze maji duveru a velky penize za sebou a nikdo na ne nemuze..
        Koalice jsou rozvrat do kompromisu , musi se delit,pro hadky nemaji na nic jinyho cas a proto paralysa v bazine…
        Dve strany jsou korupcni podvod, se vzdycky dohodnou na „stejnych notach „a maji vyhodu vetsi vejvar.
        V Italii pomohla definitivne ke zvoleni posrana Korcula , kdyz vcas zacala vyhrozovat..
        Rajchl je zcela ponoren v bazine zvanivyho ,ukecanyho politikareni a zalobu na vladu nepodal. Jasny.
        Vidlak je burzoa agitator , kterej se nikdy nezamysli..Ke svy skode taky.
        Tak reseni nema. Leda nejaky hulakani..
        Na prikladu Zlutych vest v Parizi vidime ,proc neuspeli , protoze nehledali spojeni a solidaritu s pracujicimi a nepokusili se je presvedcit , aby se pridali na jejich stranu..
        To je vzdycky velka prace a usili a zmuze to jen nekdo schopnej..Ale stoji za to.
        Ale klabosit na veceri neprijdou ..

    1. Můj syn před časem v Iránu byl… a věřte, paní Helanová, že všecko je docela jinak, než hlásají v TV. Včetně náboženství, včetně nálady lidí, včetně zásobování, životní úrovně, pořádku … všecko je jinak. Fotografií hromada… Podle toho, co syn vyprávěl není špatné být Peršanem, tedy teď, pokud není Irán ještě bombardován…

      1. Já to vím. Strašně nám lžou!
        Írán nemá vůbec nic proti židům. V Íránu žije velká komunita vyznavačů judaismu. Mají tam i vlastní košer nemocnici a svoje školy. A krásný pomník s židovskou hvězdou. Je věnovaný padlým Íráncům / židům, kteří zahynuli v Irácko / Íránské válce.
        ( Tenkrát Západ horlivě podporoval Irák. Chemické zbraně nevadily, naopak byly vítány. )

          1. Dexx : Íránci jsou velmi tolerantní a nábožensky vlažní lidé. Je to smutný paradox, ale tu šílenou theokracii přivedl k moci Západ.
            Tajné služby M16 a CIA svrhli premiéra Mosaddeka, což byl socan evropského střihu. Dovolil si znárodnit Britům “ jejich” ropný byznys.
            Po instalaci prozápadního šáha došlo k odporu většiny obyvatelstva. Šáh zemi násilně westernizoval a zaplnil mučírny ve věznicích do posledního místa. Před šáhovou tajnou policií SAVAC se třásl celý národ.
            Po svržení šáha to vzali Íránci ode zdi ke zdi. Stejně jako i my, v 89. Jen s ještě horšími důsledky.
            V Teheránu dostali Amíci na zadek, jako snad nikde jinde. A ještě o tom natočili plačtivý film Argo. 😀Jak zdrhali , diplomaté alias agenti CIA. 😀😀😀

          2. Vsak v Syrii zili krestane, Zide, muslimove… proste mismas pekne pospolu.
            Obama jim tam nasadil umirnenou opozici, a krestani a Zidi jsou vymlaceny.
            A Babisuv maskot Stropnicky u toho delal stafaz a futroval je „nepotrebnou munici zbranemi“.
            Petikolka je ovsem trumfla.

      2. K té životní úrovni : Jiná je ve městech , jiná na venkově. Írán pod těmi sankcemi opravdu trpí a hodně.
        Hospodářsky na tom vůbec není dobře. Íránci pamatují daleko lepší časy.

          1. Fakt?
            Porodnost 1,6 dítěte na ženu. Vláda platí antikoncepci , zdarma je i vasektomie.
            Asi si pletete Íránce / Árijce s Araby. Jsou to indoevropané, stejně jako i my.
            S vodou jsou problémy na které jsou zvyklí. Ale na to embargo, které se týká všech aspektů obchodu, na to se zvyknout nedá.

          2. Milá Sibylo.
            Kdybych chtěla spekulovat , tak by mě zarazilo, že protesty vzbudilo právě úmrtí kurdské dívky.
            Protože Kurdové zloběj všude, v Turecku, Sýrii , Iráku, jenom v tom zlém Íránu jsou tak nějak v klidu. Kdyby ne, určitě by nám to naše / vaše nesmlčela.
            Taková prima rozbuška hozená do dosud klidného kurdského regionu by se náramně šikla.
            Bojovní Kurdové odvádějí pro Západ velmi dobrou práci. Jako užiteční idioti.

            1. Bezkonkurencne nejvic zlocinu ze cti (vetsinou vrazdy, nekdy jenom hromadne znasilneni v rodine) maji na svedomi Kurdove.

      3. Nu, já byl v Teheránu před už 27 lety a s
        náboženskou policií to fakt nebyla žádná sranda.
        Byli jsme také na návštěvě v rodině našeho tlumočníka, žijícího trvale v ČR. Na stole se objevila i láhev vodky (ruské). Zmínil jsem to ve své knize (náklad jen 2000 výtisků)asi pět let na to a ejhle – za dalších pár let jsem se dozvěděl, že na základě této ryze české knihy vyšetřovala tu rodinu náboženská policie a úplná legrace to prý opravdu nebyla.
        Jak je to v Íránu dnes nevím, ale iluze bych si nedělal.
        Peršané mi byli sympatičtí, ale ajatoláhové….

        1. Po uzavření Obamovy smlouvy to vypadalo, že režim trochu ubere a uvolní.
          Ale když Doník smlouvu ( multilaterální !!! ) statečně roztrhal, byla to facka pro demokratičtější kruhy. A ajatolláhové jsou znovu na koni.

  4. Abych uzavřel nesmyslnou , energii ubírající debatu a plané filosofování o levici a pravici – nic takového už doopravdy neexistuje. Korporátní kapitalisti sklízejí zcela levicově naše daně (dotace) a Sociální demokrati tlučou po hlavě dělníka politickou korektností a pasivní agresivitou. Levice a pravice jsou už jen vyprázdněné pojmy. Jestli něco doopravdy vidím tak linii konzervatismus- liberalismus.

    1. A proto, jakékoliv diskuze o levici či pravici, dnes postrádají smysl.

      ______’__’_______
      K tomu jen moje poznámka.
      Když někdo řekne, že levice čeká s nastavenou dlaní, svědčí to ne o levici a ani o pravici, ale jen o něm osobně. Protože pouze opakuje Klausův modrý narativ, z první poloviny 90 tých let. Další narativ byl, že se vlastníci o majetek postarají lépe, než stát. Což jaksi ospravedlňovalo krádeže státního majetku. A další poučky. DNES, kdy tržní modrý ráj nenastal, je snad každému jasné, že že tyto jednoduché, MODRÉ POUČKY, NEFUNGUJÍ.
      I když je jednodušší pravičáci, jako modrá Milka, pořád opakují, což jim jaksi nahrazuje nedostatečnost vlastního myšlení.
      Po krachu Enronu a dominové krizi na západě, to byli právě drobní střadatelé, kteří kapitalistům zachránili banky a podniky. Masivní přerozdělení proběhlo tak, že chudší dali peníze nejbohatším. S tímto pravice nikdy problém nemá.
      Definice pravice by tedy mohla znít: Kapitalizace zisků, socializace ztrát.

      Ostatně, o co jde dnes, v době energetické krize? Ti, co to zapříčinili, u nás to jasně pravicová vláda neřešila a řešit prostě nebude (!), to dostanou zaplaceno od druhých. Zaplatí to německým kapitalistům a jejich českým poskokům všichni, od střední třídy, dolů…

      Tož tak.
      Jen upozorňuji, že na tohle téma diskutovat nemá smysl. Modré, jednoduché poučky, prostě nefungují. Proto diskuze na tohle téma, postrádá smysl.

  5. Pro Merkura .
    Také ale i pro ostatní, kteří si doteď mysleli, že nás v době covidu vedli odborníci.

    Když máte pochybnosti a zajímá vás pravda tak koukněte na

    http://www.svedomi-naroda.cz

    Jsou zde příběhy lidí, kteří se nebojí mluvit.
    Velice zajímavý rozhovor s Markétou Dobiášovou o cenzuře. Době covidové a jací „odborníci“ u nás vedli boj proti coronaviru.

    Občane, Admirále a další jenž si stále myslíte, že Rajchl byl škůdce v době covidové, tak pozorně poslouchejte. Přijdete na to, kdo byl tím pravým darebákem, ale věřte, že Rajchl to nebyl.

    1. V době covidové jsem se řídil názory profesora Hořejšího. Měl sice radikálnější názory, než vláda, ale v zásadě stejné jako 95% odborníků na celém světě.
      Antivaxeři, zejména s titulem JUDr. jsou nejen podezřelí, ale hlavně nekompetentní.

        1. Selský rozum ani ty „kompetence“ nenahradí.
          Stačí se podívat do jakékoli knihy o genetice buňky, a jednoznačně pochopíte, jak to s tou „kompetentností“ je. Například k tomu, aby jste si začala zoufalstvím škubat poslední vlasy, když slyšíte, že mRNA zasahuje pouze RNA a DNA se nemůže ani „dotknout“ stačí učebnice biologie z gymnázia…

      1. Václav Hořejší je v naší zemi jeden z největších machrů na imunitu, navíc o tom umí srozumitelně mluvit a psát.

        Zrovna teď si užívám svůj první COVID. Očkování absolvované před více než rokem a půl mne tedy neochránilo absolutně. Ale. Průběh mírný – třídenní rýmička, kašlíček, teplůtky – intenzitu příznaků vyjadřuji těmi zdrobnělinami. Přátelé a příbuzní, kteří to prodělali před možností očkování, popisovali svou skutečnost podstatně jinak. Několik teda nepopisovalo nic, rovnou přišlo parte.

        1. Nechci Vám kazit iluzi o očkování, ale covid jsem měl 2x, při prvním jsem měl jen kašel (s tím jsem vlastně šel k lékaři, protože jsem se ho nemohl zbavit, chtěl jsem aby mi na něj něco poradil) a ztrátu chuti a čichu, při druhém covidu jen lehkou horečku (max 37,8) bez ostatních příznaků. Já 56let, diabetik. Samozřejmě bez očkování. Ale je to Vaše věc, co si necháváte píchat do těla.

      2. Prosím, aby jste si než zase začnete s tím kafemlejnkem poslechli rozhovor s Markétou Dobiášovou na Svědomí národa.

    2. Nevím, jestli byl Rajchl v době covidové škůdce. S ženou jsme měli covid v době, kdy se o vakcinách mluvilo v budoucím čase. Ten zážitek byl výživný. Přesto pochybujeme o účinnosti vakcín. K tomu jsme ale Rajchla nepotřebovali a nevěděl jsem o něm až do teď. Jeho fungování ve fotbale a rozchod s Trikolorou spolu s filantropií Havla a Vrábela ve mně a možná i v jiných vzbuzuje dojem, že půjde zase o politický byznys alá Milion chvilek. Ten dojem si s dovolením ponechám. Říkejme tomu předběžná opatrnost nebo nějakou jinou nálepkou, kterou jistě obratem vymyslíte. V tom, jak jsem si všiml jste přeborník, váš oponent je buď blb nebo rozbíječ. Takto se diskuze např. se Starým kocourem nevede a divím se, že ji Zakladatel takto připustí. Musíte si uvědomit, že na druhé straně drátu jsou lidé o dost starší (na mně kouká příští rok 80tka), kteří se snaží být korektní i v nesouhlasu. Zkuste to také, nebolí to.

      1. Tak se na Rajchla vykašli a vol někoho jiného. Já naposledy volil SPD, předtím Trikolóru a stále si nic na rameno tetovat nehodlám.

  6. Kdo udělal větší škodu
    kdo otrávil pitnou vodu?
    Kdo vzal lidem práci?
    Vyhynuli raci.
    Všude draho, kurděje
    v hrobě leží naděje.
    —-
    Vystrčil, Vystrčil
    všechny smlouvy pokrčil
    betonem nám zalil růže.
    Prý ho nikdo nepřemůže.

    1. Prý se nemám bát nic,
      v klidu v mokrém hrobečku
      rovnat své artritidou
      pokroucené prstíky.
      Tam, že se mi klidu dostane.

  7. A přesně to děláte. Jste pimprle na špagátku a když vám někdo řekne pravdu zakýváte hlavičkou a obviníte , toho kdo vás na pravdu upozorňuje, místo, aby jste se podíval nad sebe, kam vedou špagátky. Berte to samozřejmě, jako nadsázku. Chci říct, že místo toho, abychom se sjednotili a vytyčili si cíl už hledáme mezi sebou kdo co, jak a proč. Ideální stav proto, abychom se nehli vůbec nikam.

    1. Nebudu tu nic obhajovat, nejsem narcis. Zkuste si to nechat projit hlavou. Nejsem rozbíječ ani věčný pochybovač. Jenže jsem zažil rok 1989. Vím kdo a s čím přicházeli na ty „revoluční výbory“ různí šíbři, aby získali výhody pro sebe.

      1. Jste rozbíječ a jste i to další o čemž píšete , že nejste a navíc vás podezřívám a oprávněně, že to děláte za úplatu.

        1. [;>)) Nechám vás tu na pokoji Hnidopichu.
          Respektive – svoji pravdu si ponechám pro sebe. Počkám (pokud dožiji) až se (případně) spálíte. Nemusí to být. Uvidíme. Já už budoucnost neovlivním.

          1. Děkuji Starý kocoure.
            Víte , já vás chápu, taky jsem se mnohokrát zklamal, ale vždy znova a znova jsem do toho boje za pravdu šel. Rajchlovi věřím, je to samozřejmě ranař a nechtěl bych s ním v obchodním jednání vést spor, ale o tom to právě je. Rajchl je neskutečnej bojovník a takového opravdu naše zem potřebuje. Vsaďte na něj. Věřím, že vás nezklame.
            Jo a máte-li facebook, tak se na něj podívejte . Co píše, ale hlavně na ta jeho videa, kde vše vysvětluje a burcuje lidi do našeho spravedlivého boje. Opravdu to stojí za to. Věřte mi.

            Jo a i já vám už zde dám pokoj, protože vám věřím, že to co děláte je z důvodů o kterých jste psal, ale už opravdu dost.

              1. Já souhlasím se Starým Kocourem. Opatrnost je na místě. A vy, Hnidopichu, jste tak zapálený pro Rajchla, že mi to připomíná ne devadesátky, ale padesátky – svazáky.

                1. Když už připomínáte ty padesátky – jistý T. Nielsen, takto místopředseda, se také ze skromnosti zapomněl zmínit, že byl předsedou mladých pražských komunistů…

      2. StK, StK měl by jste mít ve svých letech rozum. Podezřívat někoho, že pořádá demonstrace ve svůj osobní prospěch, nebo že je dokonce pořádá Pětikolka je přece blbost. Už Vás tady obviňují, že jste tady nasazen jako rozbíječ, příště Vám budou slibovat přes hubu. Náš kazatel Vidlák taky tvrdí, že ho zákulisní finance nezajímají. I Jan Hus věřil záruce. Nechte ty nešťastníky si vytvořit svou vlastní životní zkušenost, kterou za pár desítek let budou prezentovat vůči jiným, mladým a zapáleným.
        Prohlašuji, že také nemám rozum, souhlasím s STK a chci znát odkud tečou peníze.
        Že bych to dělal za úplatu nebo byl vyslán jako rozbíječ nebo jen mám názor, získaný životem, že nikdo v politice nedělá nic zadarmo? Asi se budu muset vrátit ke svému článku o Litterate a předělat ho.

        1. Skeptici přece nejsou poraženci. Jenom, když vstoupí do brodu, chtějí vědět, kdo ho vykolíkoval.
          Právě proto, že nikdy „Není oběd zdarma!“. A ti staří to vědí. Mladí to zjistí později – nebo umřou pevní ve své víře, že ten „oběd zadarmo“ dostat lze.

          1. Brod je výborný příklad.

            Představte si, že za zády vidíte blížit se bandu, která vás chce rozčtvrtit. Budou vás nějaké kolíky v tom brodu ještě zajímat?

            Pokud jde o mne, já tu bandu – asi narozdíl od vás – už vidím, vy ji zřejmě zatím pouze jen slyšíte…

      1. No to je pravda,kocourek. Ale ta nepatrnost je zásadní. Vlastnictví výrobních prostředků. Mateřská znaménka jsou u obou stejná

          1. Tys asi pro žádnou mezinárodní (ze západu) korporaci nedělal, co? Oni dělníci jsou sice v některých ohledech méně chytří, ale že by svoje kolegy dřeli z kůže kvůli svým prémiím a celkově jim dělali z pracovního života absurdní peklo, to jsem ještě neslyšel.

        1. Ale toho kapitálu se kapitalista dobrovolně nevzdá, to by musela být ta světová revolu a to nebude,takže jen další koncentr kapitálu imperialismus a válka,dal už Marx nedomyslel, Weiszacker myslel postindustriální společnost,ale tak daleko technicky pokrok ještě nedošel a pak ty energie…bez levných a dostatku to nepůjde

          1. Souhlas.
            Jenže on to nedomyslel vlastně nikdo. Žádný z moderních filosofů ještě nenavrhl, jak organizovat budoucnost, přijatelnou pro všechny vrstvy. Nanejvýš poctivě popisují dnešní realitu.

      2. Přesně podle staré písničky Pepy Nose – Kdo jde pořád do prava, skončí na levo a kdo jde pořád na západ, přijde na východ…

    1. Otázkou je, co v dnešní době chápeme jako pravici a levici. Západ už je dnes levicovější než tradičně komunistické východní země.

      1. Daleko levicovější!!!
        Na východě platí : Kdo nepracuje, ať nejí. Bez práce nejsou koláče.
        Na Západě : Kdo nepracuje, ať se postaví do fronty na dávky. A ombudsmáňa dohlédne , aby ty koláče byly dobře omaštěný a posypaný cukrem.

    2. Skutečně? Protože to řekla mééédia? SPD je přece také označována za pravici. Dokonce extrémní. Řekněte mi, co je na programu SPD opravdu pravicového? Přestaňte hrát tu jejich hru. Je to kravina.

  8. Globální fašismus je skrytá forma naprostého, totálního otroctví, kdy si otrok vlastně ani neuvědomuje, že je otrokem. Zotročení se děje pomocí bankovních účtů, virtualizace měny, rozbití drobného a rodinného podnikání, pohlcení všeho nadnárodním korporátem, naprostou závislosti na nových technologiích, iluzí demokracie a právního státu, rozbitím rodiny a národního cítění. Lidem se hodí kost, aby se o ní servali. Třeba včerejší diskuze o tom co je levice a co pravice. Žádná levice a pravice neexistuje. Je to jen ohlodaná kost pro lůzu. Dokud se perou mezi sebou je vše v klidu. Co je proboha na tom dotačním kapitalismu pravicového? Vždyť je to plánované hospodářství jak vyšité. A naopak, co je na socialistech levicového, když podporují megagaunery typu Soros, Musk, Gates…?
    My nemůžeme sestřelit přímo tyto loutkovodiče, ale můžeme zaříznout jejich loutky. Nemůžeme se ale hádat co je dost levicové a co dost pravicové. To jsou žvásty. To co musíme posuzovat je, jestli to bude sloužit lidem, nebo korporátu. A musíme být v tom jednotní.

    1. Nerad bych se nechal „jednotně“ vést nějakým loutkovodičem a ani o tom nevědět.
      Vím, jak se ovlivňují lidé skrze emoce a jak se emoce vyvolávají. To je princip divadla.

      1. Obdobně bych byl nerad, když by se prohlubovalo, že myšlenky solidarity, soudržnosti, společenské odpovědnosti a spravedlivého podílu na výsledku práce znamenají podporu Sorose, Gatese …. není to pravda ale manipulace k vyvolání odporu proti těmto myšlenkám…

  9. Vidláku, píšeš SPD díky tobě a odporu, já si kladu otázku, zda to není zmizení KSČM a ČSSD, kdy voliči hledají alternativu a bohužel nejblíže je právě jenom SPD.
    A jakmile uvidí, že nepropadá, dost jich přijde příští volby dát hlas právě SPD 😉

  10. No, to je všecko pěkné… ale řekněte mi někdo, KDO PLATÍ všecky ty demonstrace? Ta pódia, tribuny, ozvučení, velikánské óbrobrazovky, přenosné hajzlíky, elektroagregáty a vůbec všecky ty piškuntálie okolo? Kdo platí tiskoviny a plakátoviny… Odhaduju, že takovou demonstraci si za 500.000 nepořídíte…
    vstupné se nevybírá… kdo to platí? Kde na to vzal? Od koho na to vzal? A proč to dělá?
    (na dobrotu od kosti jaksi už nevěřím, dobráky od kosti vlastně ani neznám, nejsem lidožrout)
    Říká se sleduj peníze…

    1. Vlastimile, myslíte, že ty peníze za ozvučení, pódia a tribuny nějak rozhodují o tom, co si lidi pod pódiem myslí, koho poslouchají a na koho pískají? Myslíte, že peníze za elektroagregáty a hajzlíky ovlivňují veřejné mínění?
      Já bych řekl, že veřejné mínění ovlivňují ti odborníci, kteří tam budou mluvit. Že lidi ovlivní politici, kteří tam budou mluvit. Je hezké sledovat cestu peněz, ale já vám mohu rovnou říct banálně jednoduchý výsledek – lidi pak někoho zvolí ve volbách. A fakt to nebude Janeček ani nikdo jiný. Bude to Rajchl, Okamura a další. Možná za Janečkovy peníze.

      Mimochodem – pozvali mě do Olomouce, abych tam na demonstraci vystoupil i já…. myslíte, že mi Janeček také slíbil peníze a že mu za to budu muset být vděčný?

      Dovolím si připomenout Leninův výrok, že kapitalista jim nakonec prodá i tu oprátku, na které ho oběsí.

      1. Milý Vidláku
        – nadšení revolucionáři se kupodivu ovládají snadno. Viděl jsem to v roce 1989-90.
        Pokud se neobjeví doklady o tom, kdo to platí, nelze věřit tomu, co kdo ve skutečnosti chce.
        Celý život jsem pracoval v divadle a měl jsem možnost vhlédnout i do rádia a televize.
        Nejsem a nemohu být tedy naivní.

        1. Řekl bych, že vaše životní zkušenosti se počítají a máte tedy právo, sdělit ostatním hodně věcí a své názory.
          Z vašich kruhů, moc informací nemám. Docela rád bych s vámi dal někdy řeč…

      2. Jsem si skoro jist, že Janeček Vám peníze neslíbil. On není v postavení, kdy by měl platit. On je v postavení, kdy by měl inkasovat. On investoval, Vy jste investovaného použil pro hlásání Vašeho názoru a tedy v posici povinného jste Vy, pane Vidláku. Čím budete platit rozhodne financiér.

      3. Vidláku!

        Vaše slova:
        „… ty peníze za ozvučení, pódia a tribuny nějak rozhodují o tom, co si lidi pod pódiem myslí, koho poslouchají a na koho pískají? Myslíte, že peníze za elektroagregáty a hajzlíky ovlivňují veřejné mínění …“

        Já si to nemyslím. Ti lidé na náměstí, tím ovlivněni nejsou.

        V politice se, ale, peníze neposkytují nezjištně. Může tím být ovlivněn někdo jiný.
        Kdo? Ten, kterého ti lidé budou volit! Protože ty peníze byly vlastně poskytnuty JEMU. Na jeho zviditelnění, jeho kampaň.
        Tomuto se říká POLITICKÁ KORUPCE a existuje to od prvních voleb na světě. Je to pravidlo.

        JSTE SI JIST, že, pokud bude tento subjekt zvolen, že bude hájit víc zájmy svých voličů, které po volbách bude mít na háku nebo spíše zájmy svých věřitelů???

        1. To já vím, že peníze se neposkytují nezištně. Ale také tvrdím, že málokdy za ně v politice dostanete to, co jste si objednal. To byl přece důvod, proč Babiš přestal platit politikům a pustil se do toho sám.
          Ano, já si dovedu představit, že to někdo platí, protože si myslí, že ho to vynese. Ale jestli se to stane, to není vůbec jisté.

    2. Je to pravda, mělo by to být průhledné.
      Jinak klidně může nastat situace jako v roce 1989, že demonstrace 28/9 je řízená těmi, proti kterým se demonstruje. A Vidllák je vlastně „užitečný idiot“ podle V.I.Lenina – a neví to!
      Proto bych se rovněž přikláněl k absolutnímu odtajnění „sponzorů“.

      1. Jak jsem napsal už výše…

        Co se tyce toho odtajnění, už vzhledem k Rajchlově životopisu, kdy bral peníze všude, jako jezevčík tenisáky a jel s podezřelými lidmi v podezřelých kšeftech, dokonce řídil hazard (!!), je to více, než na místě…
        Z logiky věci, to vidím podobně…

      1. Mne, pane Hnidopichu, živí už jen můj starobní důchod, demonstrace tedy pořádat a platit nemůžu.
        ———————————–
        …abych tam na demonstraci vystoupil i já…. myslíte, že mi Janeček také slíbil peníze a že mu za to budu muset být vděčný?….
        ————————————
        Ale kdepak, pokud byl financiérem demonstrace například pan Janeček, pak tím něco sleduje, boháči nikdy neutrácejí velké peníze jen tak, pro nic-za nic. (To by se totiž bohatci ani nestali :-))
        Taková investice do demonstrance -jako každá investice- se musí boháčovi vyplatit. Dovoluji si Vám, pane Vidláku, navrhnouti, abyste předem zvážil i to, že pan investor (do jisté míry tedy i majitel) demonstrace za to bude PRÁVEM něco po Vás chtít.
        Neberte to ve zlém, pane Vidláku, s Vašimi postoji politickými souhlasím a jsem jedním z Vašich věrných, avšak bohužel musím souhlasit s panem Starým Kocourem = vždycky je něco za něco. Přestože jste podle mých měřítek sám velice majetný člověk (měděná střecha, uhlí na několik zim, hospodářství po předcích etc.) tak ti Janečkové a jim na roveň postavení jsou ÚPLNĚ jiná liga, nesouměřitelná úroveň nejen s chudobným důchodcem Čechem, ale dokonce i s bohatým panem Vidlákem. Jsme pro ně oba jen holota, která je má obsluhovat. Pan financiér by byl hloupý, kdyby po Vás následně nic nechtěl. A on hloupý není.Uvidíte, vsadím se!

        1. Netušil jsem, že dotazem na to. kdo platí techniku na Václaváku tak naštvu pravověrné idealisty.
          Připadám si jako kdysi. Bourač ideálů. Což být nechci, protože hlavní idea je správná. To co dělá současná věrchuška je k poblití. Jenom mě zarazilo, jak se na mě někteří sesypali. Slepá víra v jejich správnou věc je pro mě, skeptika značně deprimující. Fanatici. Takovou jsem viděl u některých komunistů. Čekal jsem, že se ozve Vidlák – protože k němu byl dotaz vlastně položen. Neozval se.

          1. V tom se přidávám, ono totiž dřív nebo později bude dotátor požadovat službičky, napřed malé a pak to jako obvykle bude pokračovat. Žádnej z nic není takový „dobrodinec“. Ne nadrmo se říká/říkávalo – za všim hledej peníze. A nebude-li tohleto jednoznačně zjištěno… je to o ouvej…

          2. Cloumají mnou bohužel podobné pocity, Starý kocoure.. Asi to bude tím, že jsem také takový velice starý Štěpán, který také už zažil mnoho idealistických vzepětí. (I když částečně jiných.)

        2. Kazda vrchnost uvita s potesenim podezirani vsech na vsechny jako tady siri Cech.
          A dalsi..A nic neni zadarmo , maji zkusenosti s tim.

    3. To jsou myslím velmi dobré otázky a jsou určitě na místě. Pokud si někdo chce získat důvěru lidí, měl by být i v tomto transparentní.

  11. Plynaři budou mít poslední práci. Odpojovat plynoměry – tam, kde to jenom trochu půjde. Tím se stanou dostupnější blekauty a sáně se rozjedou. Příděly, konec výrob, žebračenky. Deštník proti drahotě. Vynález pravicové vlády.
    Lidi pojďte žebrat!!! Váš Fiallah.

    1. Deštník proti drahotě
      brýle proti temnotě
      důtky proti robotě
      svetr proti teplotě
      koláč proti trampotě
      tanky proti pěchotě.
      To vám přeje vaše vláda
      která bude velmi ráda
      až půjdete do kytek,
      už si chystá přípitek.
      Zum Wohl!

    2. Myslím že né, Ládiku!
      Zrovna jim někdo vrtá do trubek N2 v Baltu, prej na pevnině to není, říkaj vlastníci z nějaký HorníDolní ve Švýcarech, takže usuzuju, když havíři se mohli stát programátorama, proč by plynaři se nemohli rekvalifikovat na plynový potápěče!

  12. Vidláku, pojem Svatá říše římská národa německého se používal až od 15. století, takže oba Otakarové žili za Svaté říše římské.

      1. Ale existovaly, viz. biskup Jan IV. z Dražic v kronice Františka Pražského, „Postavil jsem hrad téměř uprostřed národa neřestného (na hranicích s Německem)“, nebo členem založeného kláštera může být pouze Čech z českého otce a české matky, to máme nějaký rok 1330.

      1. Ano, jde to.
        Musíme jít na Václavák, přestat poslouchat rozbíječe diskusí a začít tlačit na pilu. Včera bylo pozdě, zítra už bude vše nenávratně ztraceno. Co budou lidi dělat až padne automobilový průmysl? Na co čekáme?
        pořád budeme poslouchat Dvořáky, Starý Kocoury a další?
        Jedu do Prahy tak jako minule, tak jako již mnohokrát předtím když se bojovalo za naše práva.

          1. Váš blog jsem si přečetl. Napřed jedno zpřesnění – za začátek aktivní fáze rozbití RF asi lze považovat převrat v r. 2014 na Ukrajině.
            Nicméně, prokazatelné přípravy na dnešní situaci lze zaznamenat v době kdy šlo heslo „Assad musí jít“. Hlavním nepublikovaným důvodem, proč byla napadena země, kde se konaly alespoň nějaké volby (o kterých se v okolních zemím ani v noci po bujarém večírku nikomu nesnívalo), byl fakt, že lotr Assad nedal zelenou výstavbě plynovodu z Kataru … ano, z toho Kataru, který nás měl v současnosti zachránit alespoň pomocí LNG. Pravděpodobně to bylo na tlak Putina – nevím, ale myslím si to. Jen se zamyslete, nakolik by se změnila dnešní pozice RF, pokud by ty trubky byly položeny …
            Jinak k tlačení na pilu – je to tak, nejen proto si myslím, že za současné situace místo provolávání „Demise“ by tam měly zaznívat fakta a dopady s tím, ať se rozejdou a sami popřemýšlí. Typicky na příkladu – vysvětlit princip zastropování, ať to každému dojde: Zastropování je v podstatě rozdělení platby na dvě části – první zaplatí každý ze své peněženky ihned, druhou část doplatíme ze svých peněženek z vybraných daní. Kdyby se otočilo ventilem na NS-2 a neplivalo na ty, kteří nás zachránili před vyhlazením nebo osudem sluhy/otroka vyvolenému Němci nebo jinému echt Árijci, pak by dva svetry nemusely být zapotřebí. Daly by se najít další vhodná témata.
            Správné a klíčové je – sdělit a ukončit s tím, že běžte domů a přemýšlejte … a jsem si jistý, že u studeného topení si někteří řeknou : „jakže to říkali na té demošce … nebo psali na alternativním seznamu…?“ Jenže tohle je delší cesta a méně teatrální, než posloužit vypuštěním páry a být 5 minut za hvězdu na tribuně.

        1. Já a Starý kocour, narozdíl od Vás Hnidopichu, máme ponětí o tom, kolik stojí technika od L´Acoustics, Meyer nebo Nexo a víme taky, kolik stojí kompletní pronájem takové techniky. Václavské náměstí prostě neuděláte technikou, co by stála v kompletním pronájmu „asi tak půl mega“, jak tady nějaký naivka už minule napsal. Já chápu, že dotyčný se tak snažil, konkrétní částkou střelenou od pasu, odvést pozornost od toho, že fakticky je to zhruba desetinásobek.
          Naprosto ve všem, včetně podrobností, stojím za Starým kocourem.
          Pokud to nějaká firma udělala jako zakázku jen za náklady (tj. bez zisku), tak si to od někoho přijde později vybrat a to už tak levné nebude.
          Kromě sledování politických cílů, mě mírně udivuje právě ta bezbřehá naivita některých zdejších diskutérů, že to někdo realizoval právě takto – s nezištným úmyslem.
          To mohlo platit naposledy možná tak v roce 1989, třebaže i o tom silně pochybuju.
          Majitelů výkonných PA aparátů, bylo tehdy v ČSSR jen opravdu několik málo – a byly to výhradně agentury, jako Pragokoncert, pracující pro lidi jako Karel Gott – nebo to byli mafiáni, jako František Janeček a jeho Kroky. Druhý nejvýkonnější PA aparát v republice, hned po Pragokoncertu, měl tenkrát jenom státní bigbít Olympic a ten se na dění roce 1989 vůbec, ani sebeméně nepodílel. Tenkrát Václavák i Letnou zvučili jak lidi z rozhlasu (Melantrich), tak hlavně soukromými PAčky soukromníci, protože ani Československý rozhlas až tolik výkonné techniky, aby to stačilo na Letnou, neměl.
          Vy Hnidopichu, Vy byste mohl svůj bezbřehý fanatismus trochu krotit a líp číst, o čem Kocour nebo já píšeme.
          Zajímá nás tok peněz právě proto, že nejde o pakatele.

          1. Vaše rovina je mi známa, moje rovina vám lehce a stále uniká. Stejně tak vám uniká i to, že existuje i jiná rovina vztahů, než které (asi) žijete. Proto, kdýž hledáte v těch jiných rovinách vám srozumitelný smysl, pídíte se po vám známých ukazatelích. Ale ty v dané rovině vůbec nemusí existovat.

            Příklad – máte nemocné dítě. Sanitka nepřijede. Ván nejede auto. Chodíte po sousedech a ptáte se jich „odvezete mi dítě do nemocnice?“ anebo se ptáte „kolik by mě to stálo, když mi odvezete dítě do nemocnice?“

          2. Třeba jste na to káp. Třeba to zezadu bačuje právě Pragokoncert a starej Janda! A kdyby ještě byl Gott, jistě by taky kalil vodu! Třeba jste právě rozplet temný nitky. Mají totiž mnohamilionové aparáty! V 89. to tak totiž bylo. A dnes to kromě těch všech možných agentur, který vyjedou na netu po zadání slov „ozvučení plochy“ de facto nikdo jiný neumí. A je to za nepředstavitelný peníze!!

            To je můj opět naivní komentář. S volbou takových slov a tónu, jakou odbornost přikládám vaší odborné a věciznalé argumentaci.

    1. Přesně to mne taky napadlo. Ale je potřeba apelova taky (vlastně hlavně) na druhou stranu. Kdo můžete na týden nabídnout trvalé bydliště ve volebním obvodě Vystrčila, dejte vědět, kam se obrátit.

  13. Opravdu si myslíte, že ANO je až taková výhra? I potom, co se ANO domluvilo na vládnutí v Plzni s Piráty, STAN a Pro Plzeň? A SPD hodilo přes palubu? Opravdu se něco změní, když budou zvoleni senátoři za ANO místo senátorů 5kolky? Když si vezmu ANO u nás ve městě, jsou tam nalezlí ti největší vykukové a opravdu nevěřím tomu, že jinde je to jinak.

    1. Ne, ANO 2011 (díky hlasovacímu lístku jsem zjistil, že se tak jmenují) není výhra a ani Vidlák to netvrdí. Ale pokračující vláda pětikoalice je jistá prohra. Pro všechny – pro mne, pro vás, pro naše přátele, známé i pro naše děti…

      A pro přežití je pořád lepší nevýhra než totální prohra. Podstatné je, že s Babišem se dá vyjednávat, je pragmatik. Na rozdíl od fanatiků typu Fialy, kteří nás v zájmu USA nechají raději všechny zmrznout nebo pozabjet atomovkama, než by byť jen zauvažovali o ústupu z víry a ukončení svaté války.

      1. A opravdu to s Babišem není totální neprohra? Po Vrběticích je Babiš stejný jako jako 5kolka. Ne že by to předtím bylo o moc lepší. Viz druhá nominace Jourové na post eurokomisařky (o ostatních europoslancích za ANO ani nemluvím). Nebo to jeho klasické „Nič nepodpíšem“ před odjezdem do Bruselu, po příjezdu „Podpísal som to, ale ČR získa veľa výhod“. Pak se dovíte z článků odborníků, že nejhorší podmínky ze všech zemí EU má dojednané Česká republika, protože Babiš ochotně podepsal naprosto vše bez byť jen náznaku odporu.
        Přiznejme si, že jsme očekávali větší nasranost lidí a větší úspěch kandidátů skutečné opozice.
        Svým způsobem mám štěstí, že nemusím volit senátora, asi bych se musel hodně přemlouvat, pokud bych musel dát hlas kandidátovi ANO. Nakonec bych si sice asi řekl, že je lepší kandidát ANO než Zbyněk Linhart „nezávislý“ za STAN (náš současný senátor). Ale musel bych se hodně přesvědčovat. Já jim prostě nevěřím, a nepřesvědčili mě ani na krajské úrovni, kdy u nás v Ústeckém kraji vesele vládnou s ODS a hnutím Spojenci pro kraj (což jsou defacto piráti, zelení a podobná sluníčka – možná i nějaký sluníčkový starosta)

    2. Tady jde o určitý signál, ne ten co vysílá Fiala, ale signál. Jinak máte pravdu, nic moc nám to nepomůže.

    3. ale to přece píše Vidlák od začátku. nehledejme mouchy, serou na každý obraz. jde o ukázání síly mlčící většiny, že ji nelze beztrestně srát na hlavu. prostě kdo je u kormidla a dělá prasárny, musí velmi silně pocítit, že jde od válu. ten další si buď bude dávat větší pozor, anebo půjde taky. nic víc nic míň mlčící většina nyní nedokáže, alespoň ne tak rychle jak by bylo potřeba

    4. Přesto, že jsem vždy byl svým způsobem příznivcem ANO, byť jsem je nevolil, souhlasím. V našem, jinak krásném městě, Havířově, je situace jako vyšitá. Bývalý, současný a bezpečně i budoucí primátor si příslušníky své rodiny obsadil významná a lukrativní místa v městských firmách a na magistrátu se chová jako neomezený vládce. Ouředníci mají obavy vystrčit hlavu ze dveří, když je náhodou v práci. Úmyslně zdůrazňuji „náhodou“, poněvadž pro přemíru dalších lukrativních funkcí bývá na magistrátu sporadicky.

  14. Vidláku, mám pocit, žr začínáš trpět “ Mesiášským koplexem“. Brzdi, už to přestávám být schopný dočíst…..

    1. Dost se v tomto pohledu na Vidláka mýlíte.

      … ale na druhou stranu – nějaký ten mesiáš by se mnoha lidem moc líbil – hodili by na něj veškerou odpovědnost a sami by jen kritizovali… (K. Čapek o tom napsal knihu povídek, docela poučné čtení…)

    2. Brzdi… presne tohle slovo mne napadlo, kdyz jsem sel o JA, Aurednikovi a Beroune.

      Nicmene… jaky si to udelas, takovy to mas.

  15. Kde jste Vidláku včera byl? Já ty malověrné nestačím do dupy kopat sám. 😉 S pohledem souhlas. Jsme na začátku a nemůžeme čekat, že po prvních komunálkach smeteme celý ten globalistický systém. Stále ještě se hraje o pár senátních křesel a opravdu můžeme sestřelit Zastrčila. Není to nemožné. Nešlo by o jedno křeslo, ale o symbol. Strhnutí vlajky z kóty.
    Pan Dvořák soustavně přemýšlí, že demonstrace nyní je chyba a , že Rajchl je jen projekt na rozdrobení síly. S tím nemůžu souhlasit. Myslím si, že je třeba se učit z chyb a stále vytvářet na vládu tlak. Pod tlakem budou dělat chybu a jednu už udělali. Opilí „vítězstvím“ už Hýkela vyhlásil, že stropovat se bude jen do určité meze. Tohle musíme dostat mezi lidi a pořádně je nasrat.

    1. Já bych to jen upřesnil – demonstrace za účelem „upuštění páry“ je dle mého chyba. Demonstrace za účelem „natlakování je, opět dle mého, správně.
      Vy to v podstatě říkáte taktéž – cituji: „Tohle musíme dostat mezi lidi a pořádně je nasrat.“
      Demonstrace by tedy měly sloužit k informování a předkládání faktů a dopadů, které nebudou upouštět páru, ale ukazovat vládní dopady konkrétně a bez příkras.
      Demosntarce by tedy neměly být k provolávání „Demise“, „pusťte mě do RF a přivezu smlouvy“ … atd. Tato planá provolávání minimálně jen utvrdí mlčící, že to někdo za ně vyřeší, že nebude tak zle … atd.
      K Rajchlovi – nějaký rozjetý národní vlak by se pro spolupráci s SPD hodil, jen mám nepřímými důkazy (pro sebe) za doložené, že skutečný strojvůdce nemusí být Rajchl. Tváří r. 1989 byla Charta 77 a Havel – a dnes víme, že skuteční organizátoři a vládci seděli určitě jinde. Ale nadšení bylo taky velké, dobrovolníků mraky …

  16. Pane Vidláku, blahopřeji, vedete si velmi dobře, ale ještě nemáme vyhráno.

    Připomenu heslo: Rozděl, a panuj.

    Jestli se nyní rozhádáme, tak máme po ptákách.

    Fiala se cítí vítězem, jinak by nepřešel do protiútoku:

    Síkela den po volbách překvapil: Zastropování cen energií jen do určité spotřeby?!
    https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/723905/sikela-den-po-volbach-prekvapil-zastropovani-cen-energii-jen-do-urcite-spotreby.html

    Lidově řečeno, ještě máme houby, a už nám to ořezávají na kost.

    A může být hůř.

    Než se rozhádáme na prkotinách, tak to mějme na paměti, zejména další heslo: Silou Kaťuško, silou.

    1. Memento
      Elektřina: Chudí doplácejí na bohaté. My na Němce. Expert tahá nová fakta
      26.09.2022 4:44 | Rozhovor

      ,,Pojmout německou cenu elektřiny na burze v Lipsku jako směrodatnou i pro Česko a pro další chudší unijní země ze střední a východní Evropy je samozřejmě politická hra zejména Německa, jemuž se takto legitimizuje a někdy i dotuje jeho zelená tranzice Energiewende,” sdělil ParlamentnímListům.cz mluvčí spolku Realistická energetika a ekologie Milan Smutný.

      Citoval odhad, že cena elektřiny by mohla být klidně 3 Kč za kWh.

      Kritizoval solární elektřinu, díky které prý chudí doplácí na ty bohatší.

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Elektrina-Chudi-doplaceji-na-bohate-My-na-Nemce-Expert-taha-nova-fakta-715448

    2. On Síkela asi udělal to, co jsem doporučoval hned po vyhlášení stropů. Vydělit objemy státem vyčleněných prostředků počtem „obdarovaných“. A bylo jasné, že to nemůže stačit. Takže buď přídělový systém nebo zmíněná tržně přídělová varianta. Jenom nevím, jak si to představuje konkrétně. A co bude s grýndýlem a jeho podporou tepelných čerpadel, vytápění a elektromobility.

  17. Vystrčil je vysoká politická figura tohoto systému.
    Jestli padne, bude to velká facka celé vládě. A my dole, budeme věřit, že je šance na změnu!

  18. Především, díky Vidláku, za propagaci. Bitva není dobojována, ale, snad i díky tvému psaní má strana temna slabší pozice a strana světla lepší. 🌞

    Je fajn, že jsi se přesvědčil, že SPD má koaliční potenciál. Měla ho vždy. Nemohla ho využít díky propagandě mainstramu, ale vše se mění, pantha rhei.

    Ve světle již napsaného, nemá smysl rozebírat, že Přemysl Otakar II. věděl, že je ve střetu s Raichem, slabší. Článek musí být jednoduchý a jednoznačný. Jenže, ono Přemyslovi nic jiného nezbývalo, než bojovat o bytí. Habsburk byl tvrďas. Přitom se Přemysla každý bál a Habsburk měl být loutka a zatím z něj vyrostl Putin. A i tak, Přemysl málem vyhrál. Chybělo málo. Přišel o alpské země a Rakousy, kde si Habsburk zřídil rodovou doménu. Ale připoutal k nám hospodářsky a kulturně, Slezsko a Lužici, což se zúročilo později…

  19. Z klukovských bitek a rvaček vím, že soupeřům nikdy neublížilo, když jednou, dvakrát i třikrát dostali na ciferník. Něco jiného ovšem bylo, když se mi chytře podařilo v můj prospěch využít slabin soupeře. K tomu chyběla „maličkost“, totiž umět rozpoznat, co tou soupeřovou slabinou je a co není.

    Nevěřím tedy, že Vidlákem právě popisovaných pár facek fialovým kazišukům od tří-šesti-osmi nových senátorů, byť ustanovených s podporou alternativy, něco významně změní. Nevěřím v hulákání na Václaváku, zvláště ne PO přece vítězných volbách, žejo Fialo? Je tady snad někdo, kdo si myslí, že Fiala si myslí, že volby prohrál?

    Proto Vás Vidláku nevyslyším a dám spíš na svou klukovskou zkušenost a počkám si na řvaní na náměstích od těch, co k volbám nešli, přitom jít mohli, nebo přímo na řvaní voličlů Fialy a spol., kteří furt tvrdí: „Fialo, fakt jsi to nejlepší, co jsme kdy měli a co nás potkalo“!

    Jestli mám využít Fialovy slabiny, tak jedině jeho (i jejich) hlupství (dneska s ním pro mě zcela neuvěřitelně už začal jeden z výrazných Matů & Patů současné vlády Síkela). A také věřím v matematiku. Jestli je skutečně pravda, že:
    40% domácností nemá finanční rezervu, která by pokryla jejich měsíční výdaje, že 7% nemá žádnou rezervu a že třetina má méně než na měsíc,
    tak pak úplně stačí i bez řvaní na náměstí si počkat na tu spoušť a nekompromisně sčítat, co po sobě zanechají výbuchy šrapnelů vystřelených i do vlastních řad zcela neschopnou artilerií vedenou naprosto nekompetentním dělostřelcem Fialou.

    Ty výbuchy budou mít, vážení, hlavně teď v zimním období totiž své konkrétní oběti, které ale nepůjdou okecat, i kdyby se ten pacholek v té ČT usignalizoval do mrtě a už vůbec nepůjde ty oběti zamést pod kobereček jinak pro podobné účely koberečky vystlané ambasády!

    Ale samozřejmě platí, každý ať se řídí svým rozumem!

    1. Já bych řekl, že ty demonstrace jsou důležité už teď, aby si ti, co jim Fiala tvrdí, že nikoho nenechá padnout a oni mu věří, až ti dopadnou na tvrdou zem, aby viděli, že mají kam jít, že tady je relevnatní síla, ke které se můžou přidat.

      Jinak můžou taky zoufalí začít skákat z mostů…

  20. A my jsme pouhými pokrytci a neumíme si přiznat ani to, že studenou válku nevyhrála demokracie, ale kapitalismus, který dnes představuje jediný socio-ekonomický systém. Stokrát nám někdo může vtloukat do hlavy, že kapitalismus je humánní, že mezi jeho hodnoty patří pomoc bližnímu a že vůbec, ale vůbec, nestojí na maximalizaci zisku pro minimální počet lidí. Hlavní krizí současnosti je krize kořenu kapitalismu, totiž víra v neomezený rozvoj výrobních prostředků a zvyšování výroby jakožto konečný cíl systému. Entertainment je zatím poslední proměna kapitalismu z kasinového v zábavně-mediální, k čemuž používá „oblbovací nástroje.“ K nim patří televize, bulvární média, internet, reklama, módní oděvy, sport a politiku, u nichž je dojem důležitější než obsah.

    Nejdůležitější nástrojem kapitalismu je ale lidská hloupost.

    Používá ji k vytváření totality stupidity, čímž zakrývá realitu. Z konzumu se stává třídní boj v rámci globálního trhu. Přestává být důležité, co je možné mít, představa, že příslušnost ke střední třídě zajistí spotřeba, je cukrátko pro příslušně blbé. Konzum rozhodně není životně nutným tématem života společnosti. Dokonce platí – právě pro svou rozšířenost, že jde o nástroj průměrnosti. Coco Chanell kdysi řekla, že

    –etiketa musí existovat pro nevychované a

    -móda zase pro jedince bez vkusu.

    Svoboda není stav, který by byl dán. Je to činnost vytvářející přiměřené formy lidské koexistence i společenský prostor. Svoboda je to, kolik možností člověk má uskutečnit svoje cíle. Jak se dovíme, že k danému problému existuje pouze jediné řešení, jedná se o pokus omezit nám svobodu. TINA = there is no alternative. Systém jediného řešení se jmenuje technokracie a vychází z domněnky, že každá situace má jediné optimální řešení. A protože technika řešení určuje způsob a tím, že určuje, tak omezuje svobodu. Systém jediného řešení pochopitelně není správný, protože život společnosti má tolik různých proměnných, že nikdo, opakuji NIKDO, předem neví, které řešení je správné.

    Technokracie je dokladem neschopnosti vládnout.
    V praxi to vypadá tak, že vizionář nebo blázen vyprodukuje představu, kterou neschopná vláda odsouhlasí a její administrativa rozpracuje. Vláda pak trvá na jednotlivých částech projektu rozpracovaných vládní byrokracií. Tak nám nakonec vládnou vlastně úředníci.
    Převzato z Kosy.

    1. odpoviem ti myslienkami P Hampla:
      toto co mame nie je kapitalimus (kde ludia ako napriklad Bata poctivo pracovali) ale jeho karikatura – v skutocnosti vladne nadnarodna byrokraticka korporatna oligarchia zmrdov ktori nepracuju a beru peniaze za to ze „kecaju ako Palacky“ ideologicke dristy

  21. To je těžký v politice, jestli sedět bokem a chlubit se pevnými zásadami, ale neprosadit nic jako pánové čistí nebo dělat kompromisy tedy handlovat často až nechutně, ušpinit se bahnem politiky, nechat si to vyčítat voliči, ale prosadit aspoň něco. Politika je o kompromisech, ale voliči jsou pochopitelně podezřívaví, aby nebyl celý program prodán. Jsou podezřívaví už od Mnichova. Jaký kompromis je ještě přípustný?

  22. Po včerejších přestřelkách tady jsem dost přemýšlel. A – slovy klasika – „ve snaze stanovit si potřeby“, jsem si uvědomil, že hlavní problém je v tom, že v nás – lidech – vidí ti alternativní napoleonci jen nástroj k uspokojení ambic tam, kde je standardní cestou už přeplněno.
    :
    Myslím, že je třeba i těm na tribuně (a je jedno zda PRO, SPD, Trikolora) dát jasně na jevo, že ti lidé pod tribunou nejsou jejich ovce. Že ti lidé jsou tygrem, na kterém se odhodlali jezdit. Žety nespokojené v žádném případě jisté nemají, protože na pohádky o hodném, schopném zachránci co přijel odnikud jednoduše nevěří. Že ti lidé chtějí vidět víc, než výmluvy a vzájemné okopávání si kotníků. Spokojené pobývání na slušných postech bez reálné odpovědnosti.

    Chcete náš hlas? Musíte ukázat víc, než žvanění a svolávání demonstrací. Dokážeme pochopit, že z postů, které dnes mají, lze jen těžko měnit zákony. Ale jsou věci, které udělat mohou už nyní – minimálně schopnost spolupráce. I kdyby to mělo být za cenu, že dříve či později jedna ze stran pohltí druhou a ubude náčelnických míst.

    Pokud to ale nedokážou, pokud nedokážou definovat společné hrozby a společné cíle a cesty k nim, pokud bude důležitější pro jednu i druhou to „být zásadovým náčelníkem“ pidistrany, pak si nezaslouží naši podporu. Protože v lepším případě jsou jen stejní neumětelové jako vedení pětikolky. V horším případě toho davu budou jen cynicky zneužívat.

    Myslím, že je důležité, aby dav pod tribunou dal jasně na jevo – podpoříme vás, jen když si to zasloužíte. Mazat nám med kolem huby a říkat nám, co si přejem slyšet – nestačí. Ani u Vidláka.

    Rajchl, Okamura, Majerová i další se musí těch lidí pod tribunou bát možná víc, než Fiala s MPA, Jurečkou, Rakušanem a Bartošem. Musí jim být srozumitelně dáno na jevo, že na nějaké hrátky „kdo mi co mi“ jim z výšky kálí tesák.

    1. Proč by se měl Rajchl bát? Rajchl ví dobře kdo jej volí a my jako jeho voliči víme kdo Rajchl je. Podpora je vzájemná. Navíc my nevolíme Rajchla ale volíme PRO.
      A když už jsem tady tak ještě něco k podpoře Naďové. Předsednictvo PRO se sejde asi v úterý a tam se dohodnou co a jak. Já bych dal kdybych rozhodoval podporu Naďové. Škůdce musí zmizet

      1. Mně připadá komická ta úporná snaha pětikoalice a s ní spřátelených médií prezentovat výsledek, který se z jejich pohledu dá shrnout formulací „no, nedostali jsme úplně na prdeI“, jako slavné a velkolepé volební vítězství a trochu mne děsí skutečnost, kolik lidí – i zde – na tuto jejich hru přistupuje.

        Já bych počkal ještě týden. Zcela správná úvaha je, že velkou ránu by režimu způsobilo, kdyby ze Senátu vypadl Vystrčil. To by mělo velkou symboliku a spousta už zlomených lidí by pozvedla hlavu. Symbolicky by to bylo dost podobné odstranění Heydricha za prvního protektorátu. Kdyby jeden z nejvyšších pohlavárů režimu, který si je jist svou nadřazeností a neotřesitelností své pozice, ve druhém kole prohrál, navíc s „režimem pronásledovanou“ druhořadou figurou z ANO, byla by to pro režim velká rána. Patrně by následovaly silné represe a msta ze strany režimu, podobně jako tehdy, ale naštěstí ty metody, alespoň zatím, nemohou být až tak drastické…

          1. Stan Borowitz + Hnidopich:
            Mně připadá komická ta úporná snaha pětikoalice a s ní spřátelených médií prezentovat výsledek, který se z jejich pohledu dá shrnout formulací „no, nedostali jsme úplně na prdeI“, jako slavné a velkolepé volební vítězství a trochu mne děsí skutečnost, kolik lidí – i zde – na tuto jejich hru přistupuje.

            Rád bych upozornil, že pro správný další postup je NUTNO neignorovat fakta, která nepřestávají existovat, pokud se o nich nemluví nebo se zkreslují.
            A fakta jsou následující: etalon národního škůdce Vystrčil v r. 2016 získal (jako v podstatě neznámý politik) v 1. kole senátních voleb cca 9.043 hlasy, po 6 letech „tchaiwanování“, resp. usilovné práce proti naší republice získal v 1. kole senátních voleb 21.681 hlas. To je cca 2,4x více. Měl bych tedy dotaz – je to úspěch pro pětidemolici nebo prohra? … navíc, jistě čistě náhodou opoziční ANO proti němu postavilo ženskou s problematickou minulostí. Zda to byl úmysle se takřka jistě nedozvíme, ale výsledek budeme vidět za 2 týdny. Já osobně vidím šance 60:40 pro Vystrčila.
            SPD si v komunále polepšilo o něco málo více něž 300%, ANO o cca 2% – v počtech z hlavy. SPD o +330 zastupitelů, ANO o +16 zastupitelů. Je to úspěch? Pro SPD jistě, pro ANO úspěch neznatelný. Ještě nejsou domluveny koalice, ale troufnu si tvrdit, že SPD vyšachují kde to jen půjde, na koalici s ANO budou shovívavější kritéria. Otázka: vzrostla REÁLNÁ moc SPD o 300% – zcela určitě nikoliv, subjektivní odhad tak možná o 5%. Je to úspěch? Ano, je, ale očekávání „volební zabíjačky se zdaleka nenaplnilo. Začíná být zcela evidentní, že cesta nepovede přes překvapivé rychlé vítězství, ale systematické působení na okolí a tím POMALU vpřed.
            Bude zajímavé, jak vlastně dopadne sestavování koalic – na tohle jsem zvědav, resp. jestli ANO alespoň z části přetaví svůj lepší výsledek v lepší REÁLNOU moc.
            Největším problémem je, že tábor souhlasících s protivládní politikou pětidemolice se nejen nezmenšil, ale na vzorku „Vystrčil“ možná i zvětšil. Za dané situace by neměla naše činnost směřovat v žádném případě k „upouštění páry“, protože tím oddalujeme odpadlictví z ekonomických důvodů od protistrany k nám.
            To jsou fakta, která můžete ignorovat, klidně i zkresleně interpretovat, můžete jejich uvádění označovat za rozbíjení diskuze nebo vyvolávání rozbrojů v našem táboře, ale to je tak vše. Tímto ty fakta nezmizí a nepřestanou působit.
            K nelibosti dosti lidí jsem psal, že výsledek voleb pětidemolici opravňuje a umožňuje utáhnout šrouby. Včera někdo upozornil na Síkelu, který hned po volbách přispěchal s prohlášením, že zastropování ano, ale ne tak úplně v celé výši. Ono to je v principu jedno, protože to jejich zastropování v podstatě dělí platby na přímou platbu z peněženky a vyrovnávací platbu z našich peněženek prostřednictvím daní. Toto a pod. by mělo zaznívat na demonstracích, aby se „neupoštěla pára“, ale „tlakovalo se“.
            No a dnes na seznamu máte odkaz na Overtonovo okno ohlededně zavedení Eura …
            Nevím jak Vy, ale já bych si představoval dopady naší výhry malinko jinak.

            1. To jste mi připomněl, Euro, že vyrukovali den po volbách mi přijde, že spěchají aby ještě uhráli co uhrát mají. Oni si zřejmě nebudou tak úplně jistí jak se staví.
              A v té souvislosti, když jsem to četla mne napadlo…jak je na tom s Eurem PRO?
              A jsou-li proti jestli by neměli toto téma aktuálně zařadit na pozítří pod koně, protože to je další podpásovka vlády v situaci, kdy padáme na dno.

                1. Je tam, tuším, ohledně EU a zda vystoupit nyní pouze něco ve smyslu, že je to zbytečné protože se rozpadne v dohledné době sama.

                  1. Chtělo by si to aktuální program přečíst … V původním bylo tuším něco o vystoupení nebo alespoň proti EU, ale v aktuálním … však posuďte se mnou. Citace z programu:

                    Spolupráce v oblasti migrační politiky na úrovni EU je potřebná. Musí však respektovat zájmy občanů ČR a musí být založena na dobrovolnosti. Vnější zásahy orgánů EU do migrační politiky členských států, vynucované kvóty na přerozdělování migrantů apod.jsou nepřijatelné.
                    Je třeba zefektivnit ochranu hranice EU a Schengenského prostoru.
                    Zájmem České republiky a jejích občanů je být členem evropského společenství suverénních států, které spolu jednají jako rovný s rovným. Pokud EU má být tímto společenstvím, tak se musí vrátit k myšlenkám, na kterých byla založena, tedy vzájemná spolupráce států, nikoli centrální řízení z Bruselu.

                    Prostě ta EU jen potřebuje trošičku poštelovat a bude vše zase v cajku …

                    1. Sice se to nevylučuje (viz. níže), ale je to takové to ani oblečená ani neoblečená. Z toho se dá usoudit cokoliv.

                      Hnidopich napsal:26 září, 2022 (11:54)
                      ……. Rajchl není populista, neříká co chtějí lidé slyšet. Jako příklad uvádím jeho postoj k EU, kdy na požadavky pojďme vystoupit říká, že je to běh na dlouhou trať a než bychom stačili vystoupit, tak se stejně celá EU sesype. Tak proč si škodit, stejně bude stačit to, že si budeme dělat to co je v našem zájmu, prostě Česká republika na 1.místě…..

                      Měli bychom se ptát na postoj k situaci….“vyrukovali s Eurem“ a PRO to vidí teď jak (ne někdy v budoucnosti podle situace) ano nebo ne.

                    2. V zásadě bych s těmi slovy souhlasil – ideově všemi deseti. Realista ve mně se však obává, že takto napsáno je to jen alibi „proč se nám daná věc nepovedla“. Na to, aby byla EU reformovatelná, je příliš zbytnělá.

                      Na to, abychom MY iniciovali tak zásadní systémovou změnu, jsme jednoduše příliš bezvýznamní. My můžeme jen vystoupit a začít nově, až se rozhodnou i ostatní.

                      To vystoupení ale bude mít ovšem také svoji cenu.

                    3. No a na to potřebuje víc pravomocí, aby to dobro mohla zavést.

                      A pan XY nechce rozdělovat, chce sjednocovat, musí nalákat na náměstí hodně komparsu a pak si říct o nějaké ty podíly a smočit zobák, protože „za ním stojí náměstí“.
                      A ladí svoji vyjednávací pozici.

      2. Protože slovy klasika, „Politikům se nevěří, politikové se kontrolují. Věří se v Boha, věří se v přírodu, věří se v krásu, věří se v myšlenku, ideu. V politika se nevěří, a kdo v něho věří, je idiot!“ (Karel Kryl)

        Co chci sdělit – abychom nebyli překvapeni, že z touhy shodit okovy jedny jsme si nasadili druhé – dost možná i těsnější, těžší, nikoliv na zámek, ale snýtované. Ten na pódiu musí vědět, že je ten pod pódiem pod tím pódiem skutečně jen proto, že v tuto chvíli chce, ale není tam na dobré slovo a automaticky. Hlavně od chvíle, kdy se zájmy těch na pódiu rozejdou od zájmů těch pod ním.

        Chtějí – chceme bourat stávající vládu? OK, pak se ptám, jak vidí věci budoucí a že se na tom nějak shodli napříč subjekty. Docela snadno se nám totiž může stát, že si na našich vlastních zádech vytáhneme možná ještě větší – krásně hovořící – neumětely, než kteří tam sedí dnes. Anebo nějakého toho domácího führerka. Že mi někdo říká co chci slyšet, totiž ještě neznamená, že dokáže spravovat stát v můj prospěch.

        Já tím neříkám, že je Rajchl, Tomio či Zuzana neumětel, či snad latentní diktátorek. Snažím se sdělit, že „změna“ nemusí být apriori k lepšímu. A ten, kdo se zaštiťuje naším hlasem, by měl mít zároveň mrazení, že opustí-li své voliče, (politicky) zahyne.

  23. Poměrně malá účast u voleb napovídá, že ekonomická krize a ceny energií se ještě v plné míře neprojevily , lidé jsou jako malé děti, těm také musíte říkat, nesahej na ta horká kamna, ale dítě jde , nevěří a spálí se a u lidí je to stejný, či podobný postup! A těch „spálených“ nebude málo.

  24. Odstavit Vystrčila je nejvíc. Je zcela lhostejno kdo proti němu stojí. I kdyby to třeba byl sám ďábel. Ten člověk si vůbec neuvědomuje jak astronomické škody natropil, sebereflexí rozhodně netrpí. Musí mu to spočítat voliči.

    1. V předchozích volbách dostal prý 8 000 hlasů. Takže by někdo snadno spočítal, na kolik nás jeden hlas pro něj přišel. Myslím, že dostal zaplaceno od konkurence, i když mne nenapadá, které.

      1. V r. 2016 dostal 9.043 hlasy, nyní 21.681 hlas. Nárůst popularity cca 2,4x … není co dodat.
        Tohle symbolizuje náš hlavní problém. ZVÝŠENÍ popularity!
        Pokud budou ti, kteří na fakta upozorňují za rozbíječe diskuzí a jednoty, tak nevím …

        1. No, kolovaly kdysi takové zvěsti, jak se Marek Benda stále dokáže udržet v Parlamentu, i když ho odsunou na kandidátce na skoro nevolitelné místo.
          A myslíte si, že Vystrčil je nemajetný? A že dalších šest let v Senátu mu za nějaký ten grošík nestojí?
          21 tisíc voličů, dejme tomu, že 7-8 z nich jsou pravověrní. Zbývá cca 13 tisíc… přidejme k tomu dvě nuly… to by šlo, ne?

          1. Benda ještě po otci zdědil známosti s celou řadou chartistických rodin, stačí mu k aktivizaci jedna hromadná esemeska a oni ho vykroužkují. Takto pomohl se svými věrnými Vondrovi do EP. Při minimálním počtu voličů kteří se voleb v druhém kole účastní, není to přehlasování soupeře tak těžké, Zarytí pravičáci se zmobilizují a táhnou za jeden provaz. Vždy zvítězí to větší pravicové hovado. Dokud si lidé neuvědomí, že Chrtisté jsou zhouba této země, protože otevřeli cestu k moci tomu nejhoršímu póvlu a nedonutí chartisty k omluvě národu, nic se nemůže změnit. Protože lidi vždy oblbnou jakýmisi morálními hodnotami jako v 68 spisovatelé- „svědomí národa ??“, pak chartisté na podobné vlně třetího koše z Helsinek a s Palachem v zádech voliče oblbnou třeba nějakými novými politickými stranami . Vždy slibují boj proti korupci, spravedlnost a Káží lásku, ale tolik nenávisti ve společnosti snad nikdy nebylo. A kdo ji vyvolává?? Podmínky v nichž přiměli lidi žít. Komunisté jsou marginální,ale třídní nenávist tu prostě bude, dokud budou jední odírat druhé a pomáhat tomu, aby naše lidi odírali ti bohatžší z EU. FVolby znovu a znovu ukaýzují , že jsme národem hlupáků. To % je opravdu vysoké, ta lhostejnost hlupáků co nedojdou ani k volbám. Klidně se nechají vtáhnout třeba do války. Ne mají ůctu k ničemu, tu úctu k osvoboditelům jim sebrali, ucta k našemu umu
            vyrobit kvalitně kde co vymizela vyprodáním firem a pohrdáním prací a tak namají ani sebeúctu. Stali ujsme se mušincem na mapě svěra a bojechtivá vaqlkýra na ministerstvu obranz to nezmění.

    2. To je ta bída – Vystrčila jste objevili až včera? Vždyť ten ksindl škodí už roky. A stalo se co…. objevil se před pár roky rozumný protikandidát, který by systematicky hrál roli toho, kdo Vystrčila vykopne?
      Kdepak .. mobilizace poslední 3 dny a sázka na B-čkovou paní z ANO, která má vyhrát jen proto, že ne Vystrčil.

      Tohle je prostě tragédie.

      A mimochodem, počítám, že s presidentskou volbou to bude podobné.

  25. A moje rodné město Praha … ach jo.
    Nikola Bornová: Sanatorium Praha nám to opět nandalo…
    https://www.novarepublika.online/2022/09/sanatorium-praha-nam-to-opet-nandalo

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Hrib-Cizinsky-Hlavacek-V-Praze-muze-vzniknout-pevny-blok-nepotesi-ODS-715443

    Kočce šklíbě a matematikovi se omlouvám, jdu se stydět do kouta. Pochopitelně měli s počty pravdu a já nechápu, co jsem blbla… Ovšem ředitel Keplerova gymnázia a zastupitel MČ Praha 6 Jiří Růžička je znovu senátorem (v 1. kole). No, v 74 letech tolik funkcí zvládne plnohodnotně a levou zadní.

    1. Ten Růžička ředitelem byl. A ono to senátorství zas až tak náročné na čas není. Nechodí třam jako lidi- do práce, spíš reprazentativní akce

      1. A predtim na gymnáziu léta fungoval jako telocvikář a suplent. Abyste ho nepovažovali za nějakého intelektuálního giganta.
        Mě překvapilo už zjištění, ze to z teplakovky dotáhl na ředitele gymnázia.

        1. A ředitelem je stále, jen „uvolněným“… koukněte na stránky gymnázia, jsou tam jen zástupci ředitele…ovšem ODS a TOP tělocvikář zvládne vše.
          Z mé strany to není závist či nenávist, ale přece všichni víme, že nelze tolik odpovědných prací dělat naplno a dobře.

    2. koukněte

      Zde naleznete jednotlivé schůze Senátu v jeho funkčních obdobích. Odkazem „Zobrazit tabulku“ získáte tabulku tisků projednávaných na Vámi zvolené schůzi, pod odkazem „Průběh schůze“ pak naleznete schválený pořad schůze, včetně výsledků projednávání každého bodu.

      Stejným způsobem si pak můžete zobrazit společná jednání Senátu a Poslanecké sněmovny.

      Poslední dva odkazy „Částečně projednané tisky“ a „Nezařazené tisky“ ukrývají senátní tisky, které budou zařazeny na jednání pléna Senátu po uběhnutí pořádkových lhůt.

      Schůze Senátu
      Filtrovat záznamy podle ( Období ) zrušit filtrování
      Období

      Třinácté funkční období 2020-2022
      Vyhledat záznamy

      Zahájení schůze
      Seznam schůzí
      Období
      Schůze
      Zahájení
      Akce
      13 29 13.09.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 28 10.08.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 27 20.07.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 26 15.06.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 25 11.05.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 24 06.04.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 23 17.03.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 22 25.02.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 21 02.03.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 20 03.02.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 19 20.01.2022 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 18 15.12.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 17 26.10.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 16 09.09.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 15 18.08.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 14 21.07.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 13 01.07.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 12 09.06.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 11 21.04.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 10 28.04.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 9 31.03.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 8 04.03.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 7 17.03.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 6 24.02.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 5 27.01.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 4 07.01.2021 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 3 03.12.2020 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 2 12.11.2020 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      13 1 11.11.2020 Zobrazit tabulku Průběh schůze
      Záznam 1. – 29. [29]
      na ten seát si najeďte, je to opravdu zajímavé

  26. Je treba silne politicky pracovat s lehce uchopitelnymi a pochopitelnymi fakty. Ted treba s tim, jak hloupe Sikela priznal, ze zastropovani cen energii nebude uplne.

    1. Vždyť on jen pilně pracuje na tom, aby ta demonstrace 28.9. měla i srozumitelný program, na který lidé na demonstraci budou velmi citliví…

      😉

      1. Slapnout na krk vsech ,asi bude svadet vladu po suverennim vitezstvi
        Dvousvetrove a 18ti stupnove vlady. Ktera pocita slepice.
        A co vsechno se sneslo na Fialu , aby potom pohodlne zvitezil..A jeste posilil..
        Manipulativni „protestanty “ a pseudo opozici ,mozna vlada taky odmeni, az to utichne ,udelali opravdu co mohli..
        A zavede opatreni na jine ,protoze vetsinovy souhlas..
        Z kolisave petikolky je ted parni valec…
        Hulakani do jejich oken maji nejradsi.. Muzou reagovat s pricinami a tak i zaroven omluvami, ze musi..Pod dozorem a okupaci hodnot a financi EU,NATO atd…
        Tri Odvazni a neohrozeni ,jsou patricne ignorovani.
        Nikdo se jich nezepta jak muzeme pomoci ,nepotrebujete pomoc nebo aspon projev solidarity cokoliv..Nejsou. To neni vsecko .
        Kazdej dava pozor, aby aspon si jich nevsimal…
        Nikdo si nevsima hlasu ,ktere se dozaduji jejich vysetrovani urady..
        Nejdulezitejsi je psat a cist a hromadit hromady odpadku neunavne na jednu hromadu….
        Dusledky jako obvykle na sebe nenechaji dlouho cekat…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *