Od pádu Azovstalu je to jeden z nejčastějších titulků našich pravdomluvných deníků i vojenských analytiků. „Batalion Azov – nacisté nebo hrdinové?“ Dá se to najít v různých obměnách, už to snad nevynechalo žádné médium zobrazené na titulní stránce Seznamu. Když si článek rozkliknete, dozvíte se pokaždé zhruba to samé. Batalion založil Bileckij, původně šlo o fotbalové ultras a různé neonacistické bojůvky, ale časem se z nich stal elitní pluk, který se vyznačuje vysokou bojeschopností. Výsledný dojem má vyznít tak, že nejde o žádné nácky, ale o hrdinské tvrďáky.
Všechny tyto články mají ovšem společný stejný argumentační faul – Nacista nebo hrdina. Pokud dokážeme, že Azováci jsou ukrajinští hrdinové, nemohou být nacisty. Ale takhle to prostě není. Mezi těmito dvěma pojmy není nic vylučujícího. Hrdina i nacista, to může úplně v klidu koexistovat vedle sebe.
Erich Maria Remarque psal ve svých románech z doby Druhé světové války, kdy byl v exilu v USA, že Američané nedokázali pochopit, že nacistický velitel koncentračního tábora mohl být ve službě tím nejhorším parchantem, který zcela bez skrupulí vražil a nechával vraždit, ale mimo službu to byl milující otec, vzorný manžel a pečlivý chovatel králíků. Podle Američanů totiž nacistický velitel musel být zrůda vždycky.
Jak vidno, tento způsob myšlení naše transatlantické bratry ještě neopustil. Pokud prokážeme, že příslušný sviňák je alespoň v některých ohledech morální, nemůže už být v jiných ohledech zrůdou. Pokud prokážeme, že je Denis Prokopenko hrdinou, už nemůže být zároveň nácek, kterému zabití Moskala nezvedne krevní tlak.
Ale takhle to prostě není. Nespočet psychologických experimentů prokázalo, že i zcela slušný člověk je za určitých okolností schopen páchat to nejhorší zlo. Stejně tak je možné, aby jeden a ten stejný člověk „přepínal“ mezi režimem hodný a zlý. Příslušníci SS na jedné straně vraždili zcela metodicky, na straně druhé se uměli dojímat smrtí německých dětiček a utrpením německých žen. Ani jeden z těchto režimů nebyl hraný. Orwell dobře věděl, proč píše o doublethinku.
Vidlácky chci říci, že takhle nějak vypadá morálka těch, kteří nikdy neprohráli. Kteří už dlouho nenesli na svých zádech okupaci, nemuseli se dívat, jak se jim po ulicích producíruje nepřítel a neměli nikdy dilema, jak se v takové situaci zachovat. Britové i Američané prostě už strašně dlouho vítězí. Nemusejí se nikomu omlouvat, protože nikdo jim nepřijde spočítat účty. Po mnoho desítek i stovek let je nikdo neokupoval. Nemuseli poslouchat vnucené vládce, nemuseli se zodpovídat právu cizího vítěze. Nedostali po hubě i kdyby desetkrát měli pravdu.
Proto může jejich velký kamarád Petr Kolář halasně tvrdit, že Kisinger se na věci dívá příliš realisticky, místo aby se na to díval z hlediska, co je správné. A co je správné, určujeme my, že ano… Teď je správné zvítězit nad Ruskem, je správné bojovat za vyšší principy Západu, je správné bojovat za Evropské hodnoty, protože je to morální. Co na tom, že tato pravda není vyfutrovaná dostatkem peněz, munice i kanónů. Co na tom, že se za tuto pravdu musí bojovat pomocí frontových měst. Co na tom, že v boji za tuto pravdu musejí civilisté v Azovstalu krýt hrdiny z batalionu Azov.
Američané už strašně dlouho nezažili, jaké to je, když i s vyššími principy mravními prostě prohrajete. Když i s tím nejlepším přesvědčením podlehnete. Když je nebezpečné říkat, že vražda na tyranu není zločinem. Když prostě nedostanete na výběr, nepřítel vás vykoupe v krvi a vy se musíte poddat na milost a nemilost. Když slyším mluvit Borise Johnsona, tak vidím přesně tohle. My určujeme, co je morální, my máme pravdu a Boha na své straně… a tím pádem z války děláme záležitost pravdy a morálky. Když se to hodí, je morální hodnotou právo na sebeurčení, jindy právo na nedělitelnost hranic. A nebo si s tím hlavu neděláme vůbec, protože jsme tam udělali nějaké průzkumné vrty a od té doby je tam ohrožená demokracie.
Pravda trvalých vítězů. Těch, kteří se nikdy nemuseli zapřít pro budoucnost svých dětí, kteří nikdy nemuseli držet hubu a krok, kteří nevědí, jaké to je, když přijdete o všechno, když se přes vás prostě přelijí cizí hordy i cizí zájmy. A protože nevědí, jaké to je, dělají svoje spravedlivé války. A když se to pak jako obvykle nepovede, nikdo není potrestán. Nikdo nezmění smýšlení. Prostě jen za čas vlezou do další spravedlivé války, kterou někdo odnese, protože je nucen bojovat za vyšší pravdu věčných vítězů, která se navenek projevuje především zájmy velkých korporací.
Tohle naučili své příznivce… novináře, politiky, diplomaty, umírněné lidojedy v různých hrdlořezných opozicích. Kteří pak musejí utíkat na podvozcích letadel, protože Afghanistán není ostrov Anglie. Protože Vietnam není USA. Teď se to děje znovu na Ukrajině. Spravedlivá válka, která kromě té anglosaské spravedlnosti v sobě nic morálního nemá. Já se dlouho divil, že v USA nedošlo k žádné čistce po afghánském debaklu, ale teď už to chápu. Oni všichni bojovali za svou spravedlivou věc, dělali to, co bylo správné a mysleli to dobře až do samého konce… a veškeré ztráty nesl někdo jiný.
Proto nám dneska dějiny začaly 26. únorem. Protože tehdy Rusko prokazatelně vpadlo na území jiného státu a nedá se to okecat. Vpád Zla. Osm let ostřelování Doněcku, opakovaně nedodržované dohody Minsk 1 – 3, Majdan i svržení zvoleného prezidenta, to nic neznamená. To není zlo. To je ospravedlnitelné, protože se to dělalo ve jménu našich ojroatlantických hodnot. Dvacet let provokování je zcela v pořádku a stejně tak v pořádku jsou nacistické runy na uniformách, protože hrdina nemůže být fašista.
A my?
Všimněte si, jak geniálně to Žáček vyjádřil ve své básni… Ta země která plodí kacíře, kde všichni věří jen své nevíře… Jak jinak to tady také máme dělat? Furt se to přes nás přelévá, naši premiéři si mohou vybrat pouze to, zda půjdou přikázaným směrem zdráhavě a nebo nadšeně. Nic neplatí nadlouho… dokonce ani podpora plynovým kotlům ne. Zde se dá opravdu jen věřit nevíře a být kacířem. Je úplně jedno, jestli máte pravdu, stejně musíte dělat, co vám přikážou. Nakonec vždycky prohrajeme a musíme s tím nějak žít.
A víte co? Těm věčným vítězům by to také prospělo. Zažít jaké to je, když se vám rozpadnou hodnoty na prach a začne je určovat váš nepřítel. Když máte na výběr mezi líbáním cizího prstenu nebo zničením. Když se všechno obrátí proti vám a dorazí vás včerejší kamarádi. Hodně by to proměnilo jejich náhled na svět.
Kdoví co bude až Čína vletí na Taiwan, budeme rozbíjet FV panely?
A v Praze jistá mafie provozuje obchod s dětmi… když už i na Seznamu píšou, že to organizují Ukrajinci, a nehážou to na Rusko!
http://jdem.cz/fg26c8
Prý pro single muže, co chtějí dát svým rodičům vnouče… aha.
Kde jsou ziskovky, jak to že neřvou? Kde je Apolena rychlíková, Ricin, Klíma?
Probíhá to jiz déle. Známe jedno konkrétní dítě. Jmenuje se Péťa Kopíček. Tak rok a půl staré.Jeho rodičům i dědkovi to přišlo normální
Jestli si dobře pamatuji, tak na UA obchod s novorozenci musel probíhat ve velké když někdy na začátku konfliktu, v době kdy jsem ještě sledovala zprávy na ČT proběhla srdcervoucí reportáž tuším právě z Charkova (nebo Kyjeva? už nevím), kde se několik zdravotních sester obětavě a nepřetržitě staralo (přesto, že měly doma vlastní děti a potřebovaly být u nich) o cca 20 nemluvňat, které porodily ukrajinské náhradní matky a které si v důsledku ruské agrese nemohli „rodiče“ vyzvednout. Tak si tak říkám bylo to legální dle přísných UA zákonů nebo to bylo obdobné jako tenhle rozkrytý kšeft?
Už dřív,když byl kovid,tak proběhla zpráva o bezprizorných miminech na Ukrajině,pro které si „rodiče“ nemohli přijet až z Francie a děti stárly a ti „rodiče“ staré ( několikaměsíční) prý nebudou chtít. Ta zrůdnost,využívání chudoby Ukrajinek plus reklamace mimin.
Tak ale ta skupina bude určitě nejmíň „ruskojazyčná“.
Re: Martin V.
Zjistil jsem, že vás musím za trest obvinit ze lži. Nadávat už je málo.
Tak tedy lžete a tak všelijak podobně. Ta skupina je je určitě nejmíň ruskojazyčná DVAKRÁT!!!
Tam a ještě i zpátky!!!
Uff, a hned je mi líp na světě!
(-:
Nesrovnávejte ušlechtilou ukrajinštinu s nějakou ruštinou! 🙂
Re: AZ
To bych si nikdy nedovolil. Srovnávat nevzdělaného a nevzdělatelného ožralého mužika z venkova se sličným soudruhem z Kyjeva a přilehlého okolí prostě nelze!!!
To je právě ta finta, být ruskojazyčný tak, že o tom skoro nikdo vůbec neví. To musíte být pořádně chytrá, hodně mladá a setsakramentsky krásná. A teprve pak můžete aspirovat na to, abyste byla dvakrát ruskojazyčná.
Celý proces „náhradního rodičovství“ u nás probíhá prakticky bez dohledu úřadů…nedej, ale bože, když odmítnete své dítě (jako já onehdy) poslat na školní přednášku o „náboženství míru“…
Chcete říct, že Vaše dítě měli ve škole školit o islámu?
Tak daleko to zatím nedošlo. Jen při nástupu holky do školy, jsem měl podepsat, že může kdykoliv bez dalšího souhlasu rodičů na takové školní akce. Já jsem se zabejčil a řekl jsem, že takový pamflet nikdy nepodepíšu a, že mé děti , a teď cituji “ na workšopy úchyláků a mohamedanských dobyvatelů nikdy nepustím“. Hádali jsme se tam s ředitelkou, domluvili se na pokračování jednání na příští den. Příští den už tam byla školní psycholožka a baba z úřadu (zřizovatel školy).
Nicméně, je to asi dva roky, kdy proběhla v Praze kauza rodičů, kteří odmítli své dítě na takovou akci pustit.
Z reakce ředitelky lze usoudit, že jste potenciální přednášející na workšopech trefil celkem přesně … Jen se divím, že příští den tam současně rovnou nebyl i příslušník s klepety nebo aspoň nějaký pohůnek ostřížího sluchu.
MEZINÁRODNÍ DEN DĚTÍ (1. 6)
Historie tohoto svátku sahá do první poloviny 20. století. První stát, který zavedl Den dětí, bylo v roce 1920 Turecko. V České republice byl Mezinárodní den dětí slaven i v období první republiky, mimo jiné redakce Kwětů českých – časopisu založeného Josefem Kajetánem Tylem v roce 1834 – věnovala každoročně jedno číslo dítkám a adolescentům, později dětem u příležitosti MDD. Oficiálně byl uznán 1. červen Mezinárodním dnem dětí v Československu v roce 1950, obdobně jako v dalších komunistických státech. V popředí oslav bylo právo dětí na život v míru, právo na péči o zdraví a harmonický vývoj v podmínkách svobody.
Myšlenka vymezit pro děti jejich den vznikla na Světové konferenci pro blaho dětí v Ženevě, ve Švýcarsku ještě v roce 1925. Na této konferenci zástupci 54 zemí schválili deklaraci, která se zabývala chudobou, dětskou prací, vzděláním a dalšími otázkami týkajícími se dětí na celém světě. Není zcela jasné, proč byl za svátek dětí zvolen 1. červen.
https://ibb.co/pbnM69h
O co „české“ vládě jde:
„„Včera jsem byl u debaty s průmyslníky, říkali, že na podzim kvůli ceně energií krachne 30 % českého průmyslu. Tak nekrachne, protože ty firmy majitelé prodají zahraničním investorům. Vlastně si toho moc nikdo ani nevšimne, jen vlastnictví i toho mála se definitivně přesune mimo republiku. Jsou nadnárodní investiční skupiny, které nechutně bohatnou na opatřeních proti Covidu, na zbraních, na drahých energiích, nedostatku zboží… Kapacity zbrojní výroby USA jsou prý vyčerpány až do roku 2030. Někam se ty peníze dávat musí, tak proč nevykoupit ještě toho pár majetku, který, jak se to tam jmenuje, Česká republika, je za levný peníz k mání,“ konstatoval Petrov.“
……………………
O víkendu jsem měl abiturienský sraz se spolužáky z gymplu.
Bavil jsem se se skupinou velmi dobře situovaných pravičáků, kteří mají kontakt do nejvyšších pater politiky a podnikají.
Byli absolutně zděšeni a snaží se prodat své podniky a společnosti co nejrychleji zahraničním vlastníkům. Všichni se shodovali s tím, že současná vláda a její úředníci jsou absolutně mimo a,mají destruktivní názory a prosazují řešení, které by před pár lety přivedly i žáka sedmé třídy k pobytu na psychiatrickém oddělení nebo přinejmenším k přeřazení do zvláštní školy.
Co se týče zemědělství, respektive dostupnosti potravin, ti optimističtější věří, že nemusí ještě tuto zimu u nás nastat hladomor(snad až tu příští) ,ale přiznávají, že jim není absolutně jasné, jak mu zabránit při destruktivním úsilí současné politické „reprezentace“.
Příhody,způsob jednání a bezprostřední vládní plány mohu jen těžko popsat – sám mám problémy jim uvěřit a pořád doufám, že všichni přehánějí.
Nevím, které vládě na světě záleží jestě méně na vlastní zemi a na vlastním obyvatelstvu. Snad na Haiti ?
Kombinace hlouposti, neumětelství a sociálního sadizmu.
To není žádná kombinace, to je slepé podřízení se rozkazu „evropské národní státy nesmí přežít“.
Dnes na Novinkách k tomu hezký Kemel.
2 politici pred europarlamentem.Co nařídit,že do 3 let musí byt každý stát EU v těžbě ropy a plynu soběstačný.
Takže hujeri a mimoni v jednom
Na první pohled trefný vtip.
Ale představte si, že se toho někdo chytí a pravidlo je na světě: „Každý stát EU může spotřebovat jen tolik ropy a plynu, které si vytěží.“
hochštaplerství bych ještě přidala…
dle mého soudu šlo i o to, aby vláda sestávala z druhořadých mimoňů, kterým bude lichotit vysoké postavení a nerozsvítí se jim kontrolka „na to nemám“ , viz tragické figury typu Langšádlová, Hubálková, Gazdík, Lipavský a můžu takto pokračovat. Poněkud se ve výběru vymknula Černochová, jejíž přehnaná aktivita může být zarážející. Z jiného těsta je Rakušan, ten mi přijde jako opravdu nebezpečný gauner.
A u Fialy stále váhám, jestli má tak dobré mimikry nebo jestli je opravdu úplně z jiné galaxie /náznaky typu vysílání signálů by tomu nasvědčovaly/. Jeho vizitkou je, že již několik měsíců má na oficiální FB stránce premiéra ČR v záhlaví pouze ukrajinskou vlajku se sloganem o pomoci.
Díky výše zmíněným kvalitám jsou tito lépe ovladatelní
Marie váš příspěvek jsem četla až potom,co jsem odepsala. A vzácně se schodujeme v jednom slovu…mimoni
Re: Máňa a Gája
Mně vysvětlete, proč těm zmetkům lichotíte slovem „mimoň“.
To nejsou mimoni, to jsou škůdcové národa a měli by jít do lapáku za velezdradu. Dvacka v trojce je minimum. A třikrát ročně pětidenní půst.
…Targus to samozřejmě zvojtil. Mělo být – pětiletý půst jednou za tři dny.
Karel Čapek se obrací v hrobě
@Zapadlo
Prošel jsem si celou diskusi a váš konfrontační styl diskuse sem nepatří: celkem 7 vstupů do diskuse; Ládik lže, Helanov lže, ATH lže, pithart lže, zlokot lže, zapomněl jsem na někoho?
Najděte si jiné místo, tady končíte.
Zakladatel
Re: Halef
Na mě jste zapomněl!
Sice jsem tu od rána nebyl, ale to vůbec nevadí! Lžu často a rád!
O čem mám zalhat?
To byl ten proslulý Zapadlo od Vidláka, který opakovaně do omrzení tvrdil, že válka nebude? Nebude! Takovým tím vemlouvavým a neodbytným stylem? Till bych si, že ano. Škoda ho rozhodně nebude…
Zapadlo mezi nás ani tentokrát nějak nezapadlo. A takhle to s ním dopadlo.
No tak, žejo… když někdo vlítne do hospody a misto pozdravu začne ukazovat prstem – ty lžeš, ty lžeš, ty lžeš… – tak se nemůže divit, když se probere s rozhozeným sandálem na chodníku.
Máte to marný. Beztak se přeleze zviditelňovat k Vidlákovi jako už Zvedavec a berrnard. Teda pokud jim to tedy Vidlák nezatrhne. Zvedavec je ještě u L.Mlynáře, co jsem si všiml.
btw. Nevíte někdo, jestli ten Zvedavec je skutečně pan Stwora? Mi to připadá spíš jako kradenej nick.
Už jsem to psal několikrát: má představa o tomto webu je asi taková: park, kam je příjemné zajít, posedět a pobýt s přáteli. Každé místo, kam chodí hodně lidí, je potřeba setrvale uklízet. Zákon rozbitého okna funguje spolehlivě.
Když si pánové zajdou dělat bordel do jiného parku, nic s tím nenadělám.
2:38
USA dodají Ukrajině salvové raketomety HIMARS s dosahem asi 80 kilometrů, uvedl podle agentury AFP nejmenovaný představitel Bílého domu.
5:17
Ruské jaderné síly zahájily severovýchodně od Moskvy cvičení. Do manévrů jsou zahrnuta odpalovací zařízení mezikontinentálních balistických střel.
————-
Přihořívá!
US globální vodiči a hluboký stát nemají „vyšší principy mravní“ – podle vnějších projevů se až na čestné vyjímky jedaná o dívadlo pro voliče a zahraniční obecenstvo a slouhy. Již v této knize Kinzer, Stephen. Bratři: John Foster Dulles, Allen Dulles a jejich tajná světová válka. Překlad Jan Prokeš. V Praze: Rybka Publishers, 2016. 502 stran, 8 nečíslovaných stran obrazových příloh. ISBN 978-80-87950-29-6. je jasně deklarované poslání, dané přesvědčením o „vyvolenosti národa“, k obhajobě jakýchkoli metod pro dosažení a ochranu us „zájmů“ – čti politickomocenské a hospodářské dominance na úkor všech ostatních zemí.
Re: mig
To je ten Allan Dulles, známý z operace Splinter Factor?
Musel to být on, díky za tip na zajímavou knihu – https://www.czechfreepress.info/zdenek-balek/operace-cia-splinter-factor-tristivy-faktor-i.html; o této operaci nic nevím, ale byl bych opatrný v závěrech – pohledů historiků na důvody procesů je povícero, včetně autorství Dopisu Velkému Metaři; určitě na ni skočím!
Milé děti, co píšete o sibiřských kmenech a nějakém vyvražďování.
Jmenujte jediný !!! sibiřský kmen, který byl vyvražděn Rusy. Schválně.
Byly občas potyčky, to ano. Jako všude. Někde ze začátku Rusové i prohráli. Bylo jich málo. Ale nevím o případu, kdyby se později mstili. Natož nějak vyvraždili. Ostatně, bez obyvatel, by jim bylo území nanic. Ale to souvisí s tehdejším typem kolonizace, daným přírodními a socioekonomickými podmínkami. A na to není prostor…
Kdežto o Americe severní nemá cenu se bavit. Tam to byla genocida. Mizely celé kmeny. Totéž Amerika jižní. Nebo Austrálie. Tasmánci byli vyhubeni do posledního.
I v době, relativně moderní.
Ono se zdá, že když někde něco bylo, jinde to bude také tak. Jenže, to neplatí.
Ani v severní Evropě, od Koly k Uralu, kde zakládala kupecké osady Novgorodská republika. V severním Rusku je dodnes množství ugrofinských drobných národností, cca stovky až tisíce lidí. Některé jen pár desítek až set km od takových center, jako Petěrburg nebo Moskva.
Které se dodnes na venkově neasimilovaly a nikdo je k tomu prakticky nenutil, žijí svobodně, jako ruští občané na svém území, po staletí.
Na severu žijí Pomorci. Smíšená populace Rusů a původních Ugrofinů. Žádné vyvražďování, ale splynutí. Odtud pocházel slavný kozák Chabarov. Co působil na Amuru.
Ona ruská knížectví nebo Novgorod, postupovali úplně jinak, než třeba později Britové , Belgičané, Holanďané nebo USA.
Co se týče Sibiře. Mezi kmeny zuřila nepřetržitá válka, jako mezi Indiány. Po dobytí sibiřského chanátu, Mansiové a další, přinesli jasak. Chanát tam už nebyl, tak ho odevzdali Rusům. Ti v tom pokračovali a jak pronikali na východ, vybírali jasak. K této, jistě nelidské praktice, bo ji vybírali Rusové, daně se platí všude. Praxe byla taková, že kmeny pod tlakem sousedů, kterým hrozilo vyhubení, platily větší jasak. Rusové jim za to garantovali ochranu před sousedy. Tak přežili třeba Ketové, pár set lidí, kteří už předtím byli z Altaje zatlačení k Jeniseji. Byli málem vyvražděni Evenky. A jsou jazykově příbuzní aljašským a kanadským Indiánům. Jediní ze Sibiře. Proč? Protože jejich příbuzní byli vyvražděni sousedy, proběhla výměna obyvatelstva. Rusové je zachránili do dnešní doby. Od severu Leny na Východ, žili kmeny Jukagirů, původní obyvatelé východu Sibiře, pár tisíc let. Dnes jich polovina není, jiní mají jen desítky nebo stovky lidí. Bylo vybiti. Kým? Většinou Jakuty, kteří se v 16 a 17 století stěhovali ze stepí na sever. Méně Eveny (ne Evenky). Rusové je zachránili do dnešních dob.
Co třeba od Bajkalu na Východ? Burjati, „lesní Mongolové“. Našli útočiště před svými příbuznými, v Rusku.
Řeka Amur? Po prozkoumání oblasti, se tam začali usazovat kozáci a rolníci. Několikrát se zde střetli s Mandžuy. Na úrovni oddílů i regulérních, státních konfliktů. Číňané se snažili oblast vylidnit a kmeny přestěhovat do Mandžuska na pravý břeh Amuru, od řeky do vnitrozemí. Aby místní nemohli obchodovat s Rusy a ti neměli potraviny. Výsledek? Rusové dovezli vlastní rolníky a následně se, o to pevněji, uchytili v území (sankce proti Rusku, v praxi. Nejen Západ je natvrdlý.):-)
Na ruské území utíkali z Číny náčelníci s kmeny, kteří v Rusku hledali politický azyl a svobodu. Rusové byli lepší volba. Když se jednalo o Nerčinském míru a Rusové byli slabší stranou, jeden z čínských požadavků, byl vydat uprchlíky, považované za čínské občany, kteří „zradili“ císaře. Rusové nevydali nikoho. Číňanům, ani Mongolům. I když to pro ně bylo výhodné. Ruský vyslanec prohlásil, že vydání jediného uprchlíka, nepřichází v úvahu. Jejich spojenci byli svatí. (O 180 stupňů odlišná politika od Usáků. Kteří orali, podle momentální výhodnosti, se smlouvami s Indiány i se spojenci. Až dodnes.) Právě DÍKY TÉTO POLITICE, se Rusové později na Amuru udrželi. Měli podporu, sice málo početného, ale místního, obyvatelstva.
Je fascinující, si o tom něco přečíst. U nás se o tom nemluví. Samozřejmě…
PS:
Rusko zachránilo Armény a Gruzínce. Jejich delegace prosila ruského cara na kolenou, aby je připojil k Rusku a ochránil před džihádem okolních slimáků. Car Gruzii připojil, ale až o více jak sto let, později…
Zachránilo Osetínce, Bělorusy. Zachránilo Finy. Ty ve Švédsku kolonizátoři považovali za něco jako lesní zvířata. Nebyli bráni za národ a neměli téměř žádná práva. Za Ruska získali občanskou rovnoprávnost, přístup ke vzdělání a posílení se na ekonomice a jejich podmínky se natolik zlepšily, že v zemi převládli a menšinou se stali Švédové. Rusko vojenskou pomocí a angažovaností, zachránilo Bulhary, Řeky, Srby, Černohorce. (Zde působili i Češi). Zachránilo baltské národy. Které v Prusku neměly národnost, území ani jazyk a čelily brutální, státem organizovane, asimilaci.
Litevcům, které asimilovali Poláci, dokonce po II. Světové, SSSR vrátil jejich historické město Vilnius, do té doby totálně polonifikovaný a součást Polska.
A, zachránili ( v rámci SSSR) i Ukrajince! Protože, bez organizace státu při ukrajinifikaci nové, umělé USSR, by se tato, nově vzniklá národnost, jejíž těžiště v té době leželo v Polsku, kde byla tvrdě potlačována, prosadila jen těžko…
Třeba nemám v něčem pravdu. Od toho je diskuze. Budu rád na upozornění na jakýkoliv omyl.
Nejsem rusofil. Ale tyto věci jsem kdysi studoval a vyšlo mi, že Rusko bylo (v době, kdy se za bretonske nebo welšské slovo ve škole bilo rákoskou, domorodci v Africe nebo v Americe a Austrálii se vraždili velkém a i u nás probíhala brutální germanizace) a je, ve vztahu k menšinám, naprosto liberální.
—
dexxi,
Váš příspěvek je do diskuse příliš dlouhý a současně obsahově příliš dobrý na to, aby v diskusi zapadl do zapomnění. Proto ho svévolně převádím do platformy Hlas lidu, vizte též: https://web.litterate.cz/hlas-lidu
Máte-li proti tomuto postupu námitky, zkuste odvolání 🙂
Zakladatel
Dle mého soudu , jeden z nejhodnotnějších příspěvků vůbec .
Milý Zakladateli,
nic proti tomu nemám. Jen jsou tam překlepy a je to psáno narychlo z hlavy, proto to není ozdrojováno a mohou tam být drobné nepřesnosti.
Re: dexx
Těžce jste mne zklamal. Já myslel, že Halefa alespoň virtuálně plivnete, jak jsme to dělávali s oblibou v jeslích.
Rusko je v háji!
Když ho neporazí Ukrajina pod vedením Zelenského, zvítězí nad ním Finsko pod vedením nejsilnější zbraně NATO – finské šestatřicetileté prmiérky, která na rozdíl od něj dokáže protančit celou noc.:
———————————
„Nejsilnější zbraň
Marinová ve funkci zůstala a Finsko dovedla až k přihlášce do Severoatlantické aliance, což by ještě před několika měsíci bylo pro dlouhodobě neutrální zemi nemyslitelné. „Silná finská obrana a krizová vytrvalost také posílí NATO. Jako člen aliance bude moci Finsko rozhodovat o důležitých opatřeních, které se týkají i naší bezpečnosti,“ uvedla premiérka 15. května.
Související
Místo vyjížděk na lodi vyhrocené napětí. Finský vstup do NATO přetrhá vazby s Ruskem
Finsko, Rusko, hranice, pohraniční stráž
Podle komentátorů působila politička klidně, silně a rozhodně. Britský deník Evening Standart k tomu poznamenal, že Marinová působí mnohem silnějším dojmem než o tři dekády starší ruský prezident Putin. „Tohle je nová generace světové politiky,“ napsal list s tím, že až se Finsko k NATO připojí, bude právě mladá premiérka její nejsilnější zbraní.“
Kdyz jsem naposledy cetl o nove generaci v politice, byl na obalce nejaky mlady muz s afrem.
Mladý afromuž vyšuměl.
Jak se nazývá ten meč, kterým se páchá harakiri? To asi bude ta zbraň. :-))
Wakizaši
Sice má dítě a dokonce i jakéhosi manžela, ale vychovala ji stejnopohlavní dvojice.
Žádný další racionální důvod pro její chování nemohu najít.
Jen mě tak ještě napadlo, kde se v šestatřicetileté matce sotva čtyřletého dítěte vezme válkychtivost a absence pudu sebezáchovy. Leda by byla sociopatka; což je a) pravděpodobné a b) by to vysvětlovalo její krvelačnost.
S těmi ženami je to zajímavé.
Zkusím něco o ženské agresivitě v politice.
Co si pamatuju ze školy, učitelky byly ty agresivnější. S učitelem se dalo domluvit, s účou ne. Statisticky. Ženy se hádají víc mezi sebou.
Na Twitteru jsou taky proti Rusku krvelačnější ženské nicky. Radují se z mučení zajatců apod.
Což může souviset s ženskou hysterií (hormony)…
Banderovce, když vraždili lidi, jako podsvinčata, podporovaly dívky a ženy v ukrajinských krojích. Tancovaly nad zajatci. Naváděly chlapy k nejhorším zvěrstvům. Sága o osídlení Newfoundlandu říká, že žena Freidís vyprovokovala jako mstu, vzájemné vraždění mužů.
Ve věznicích bývají bachařky stejně kruté, jako bachaři. Třeba v Abu Graib nebo 3 říši. Možná krutější.
MK dělal kdysi výzkum o ženské sexualitě. Už se nepamatuji přesně, ale vyšlo mu, že jsou ženy stejným poměrem dominantní, jako muži.
Když se nad tím zamyslím…
Ženy jsou v těchto vlastnostech podobné mužům. Ale je to specifické, podle pohlaví.
I dominantní žena na sebe bude upozorňovat pasivně nebo nepřímo. Bude, samozřejmě, lépe intrikovat, než muž. To platí i pro ty, se zvýšenou hladinou testosteronu nebo deprivantku ( podle postižení). Třeba, v nějakých případech, přes silné, až agresivní, řeči. Jít na věc přímo, se očekává od muže.
Zdá se, že pokud je společnost feminizovaná, jako západ, ženy na to reagují maskulinizací. Protože v těchto poměrech je to ta nejlepší strategie. A ty, které mají predispozice, viz výše, jsou pak agresivní i navenek.
Ale to není vše. Ženy, nějaké, vždy byly agresivní. Třeba mučily a tak. Ale ta ženská agrese nemohla přerůst, v lidských společenstvích, do destrukce těchto společenství. Byla kontrolována. Kým? Ne tou ženou nebo ženami. Ale muži! Kteří, přes svou fyzickou sílu, nenechali ženám, vzájemně se škorpícím nebo vyvolávajícím rozbroje mezi muži ve skupině, společnosti ( mluvíme i desítkách nebo stovkách lidí) rozložit. Pokud se tak stalo, slabí muži ani škorpící se ženy, nezanechali své geny v populaci. Je známo, že muži lépe koordinují spolupráci ve větším společenství, za jisté hierarchie. Lov nebo obrana území, vyžaduje spolupráci. Jedinec nemá šanci. Což je pro ženy obtížné. Známe z pracovních kolektivů. Muž je vážen v mužském kolektivu, pokud je dobrý lovec, bojovník, pracovník, přijde na dobré vyřešení pracovního problému, atd. Prostě prospěje vyššímu celku. Žena odrovná soupeřku, když uloví na své vnady žádoucího samce. Pracovním výkonem rozhodně ne. Pak bude odrážet potenciální soupeřky. Je to jiný typ agrese, která je atomizovaná, nepočítá s důsledky na celek, natož spolupráci s ním. Klasický případ, v dnešních párových rodinách, je, když v rodině muž a žena, je to právě žena, která tlačí svého muže, aby dobýval „životní prostor a zdroje“, na úkor sousedů. Zahradu, barák, chatu, lepší práci, podívej, co ta má na sobě, Jana dostala k narozeninám zlato… Žena nabádá, provokuje, motivuje. Ale je to muž, kdo má poslední slovo. Teda, mělo by to tak být 🙂 Přísloví – muž hlava rodiny, žena krk, který tou hlavou kroutí.
Tozn.:
1. Na feminizaci mužů, reagují ženy maskulinizací.
2. Ženská agresivita je méně vnitřně korigována, než mužská, vzhledem ke společnosti, jako celku.
Představte si agresivního politika a v politice je agrese nutná, už jen na sebeprosazení se. Který nemá tu agresi, korigovanou!
Tozn. to, co hlásá, je matrice jeho momentálních emocí. V tu chvíli i později, naprosto bez samoregulace. Naprosto v tu chvíli i později, neuvažuje a ani nechápe, co tím způsobí svému společenství – státu, národu, i vlastní rodině…
Vysvětlovalo by to tu neuvěřitelnou agresivitu a vymakovanost všech těch EU komisařek, predsedkyň vlády, ministryň zahraničí, všech Němcových (v koktejlu s obyčejnou blbostí), Pekariových, Černochových apod. , které se chovají, jako utržené ze řetězu.
Je to jen úvaha. Narychlo.
Ale jestli to tak je, tak jsme, vážení, jako Západ, v hajzlu…
Určitou roli v agresivitě žen hraje zřejmě mateřský pud při ohrožení mláděte. Při akutním ohrožení se mění v bestie (známe případy pionýrů, kdy ženy pobily muže, aby nakrmily děti), v běžném režimu se tato agresivní energie mění na schopnost vydržet celé noci nespat a kojit…
U bezdětných političek, manažerek atd. je myslím jasné odkud se ta frustrovaná agresivita bere. Maskulinita žen a feminizace mužů, je jen další nádor dekadence Západu. Když vidím ty pokerované saně v oktagonu, jak si vyrážejí zuby….
Další perfektní komentář, který by si zasloužil samostatný článek!
…nás nezmámí žená krásná,
vždyť je to jenom protoplazma!
Furt čekám, kdy tenhle moudrý věk přijde a zatím nic 😉
To nic. Jste, řečeno slovy Targusovými, ještě příliš mlád, krásen a chytr. To přejde 😉
Re- Asfalťák
Holube, Holube…kdybych si vás nepředstavoval, jako usedlého, váženého, konzervativního pána v houpacím křesle s fajfkou pod pečlivě zastřihnutým knírem, skoro bych vás podezříval, že si ze soudružky finské premiérky děláte kozy.
Re: AH
Hej, Asfalťáčku milený, a vy dokážete protančit celou noc?
No tak to vidíte!!!
Nemůžete být finskou premiérkou, ani kdybyste měl pětky kozy!
Z jiného soudku:
O naší/vaší ČT – důvody, proč se neomezí zpravodajství:
https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/-Prijel-nakladak-CT-desitky-lidi-Po-skrtech-v-TV-svedectvi-Jak-to-chodi-Z-ceho-jde-strach-704071
„Generální ředitel se bojí. Má strach, že kdyby přišel s byť mírnými úsporami ve zpravodajství, začnou mu dělat peklo. Tady je to nedotknutelné území, ředitel nad zpravodajstvím nemá žádnou kontrolu, mohou si tady dělat, co chtějí. V minulosti se někde pan Dvořák nechal slyšet, že osazenstvo v OTN (označení budovy zpravodajství, pozn. red.) je jako Taliban, se kterým nic nemůže dělat. Když oseká výrobu seriálů, pohádek a jiné segmenty, lidi tam budou naštvaní, ale nebudou se bouřit, protože nemají politické spojence, takže je to jednodušší cesta, než zefektivnit instituci jako celek včetně zpravodajství.”
Módní hlídka:
Angela Merkel. Co na ní říkáte?
https://pbs.twimg.com/media/FUFNiC4XEAEqvKU?format=jpg&name=medium
V obličeji se jí odráží stav současné Evropy…
Sic transit gloria mundi aneb všechna sláva polní tráva.
A vtípek o Putinově zdravotním stavu u Bavora:
https://bavorovy-poznmky.tribe.so/
🙂
V případě Makrely to nebyla žádná sláva ani ve dvaceti. Před časem kolovalo nějaké foto Makrely a jejích spolužaček v neoblečeném provedení ze studentských dob ještě v NDR… pochopil jsem, proč se Makrela dala na politiku.
Tu fotku jsem taky viděl a vcelku dobrý. Měla vše co ženská má mít, tudíž je to jako vždy jen otázka půstu a kořalky. Mladá holka je vždy pěkná a zde se nebylo za co stydět.
Jak vidno, čteno, nejste znalec. Poslal bych vás do opakovací třídy, ale asi by to dnes již nepomohlo.
Citát klasika 🙂
S tvou šťávou šťávou v těle, každou ženu, budeš míti za Helenu!
Já jsem tu fotku taky viděl. – Tak ožralý jsem nikdy nebyl a nebudu 😀
Vypadá přesně jako šéfka našich bezďáků, které jsem kdysi daroval montérkovou blůzu (modré oné s bílými knoflíky). Chybí jen ty popelnice u třinecké Hypernovy, jejichž zámky a petlice uměla spolehlivě odmykat…
Pravdu těch, co nikdy neprohráli, je třeba prozkoumat hodně do minulosti. Přesněji k době, kdy Gorbačov vzdal SSSR, a tma je příčina dnešního konfliktu na Ukrajině. USA a NATO získaly pocit, že ve studené válce zvítězily. Takže to soupeření studené války pojaly jako boží soud a pravda byla přeci na jejich straně. Vyhráli! Tedy přesněji to prohlásili a dokládají tím, že se SSSR rozpadl. Na straně SSSR zase vznikla představa, že soupeření studené války prohrály zradou Gorbačova, a dnes mu nemohou přijít na jméno. A výsledkem toho všeho je Ukrajina.
Nás ovšem nepostihlo to soupeření říše dobra s říší zla, aniž bychom byli ochotni si připustit, že říše dobra je jen prospěch ČR, a vše ostatní jsou jen jiné varianty říší zla, které se střetly vojensky. Tedy mentalita středověkého vidláka, který se díval na bitvu rytířského vojska jako na soupeření dvou pánů. Vítěz bere vše, a vidlák bude v obou případech platit stejnou částku, ať bitvu vyhraje kdokoliv.
Máme ovšem i jiné problémy než Ukrajinu, která je příhodně zakrývá. Drahé energie, kolabující průmysl i služby, inflaci, drahé potraviny a vykoupenou budoucí úrodu. Neviditelná ruka trhu nás pěkně propleskla, a to je teprve začátek. Zajímavé bude sledovat vývoj, až přijdou první složenky s vyššími cenami energií.
V této chvíli můžeme morálně podporovat boj slabšího proti silnějšímu, jak nám velí pocit spravedlnosti. Konflikt není černobílý, obě strany mají své argumenty, ale šance na diplomatické jednání je dávno v tahu. K moci se dostali jen představitelé nesmiřitelných směrů a tak jeden musí být poražen na hlavu.
Naší záchranou by byla rychlá válka. Nejlépe rychlá prohra Ruska, ale to se asi nestane. Tak rychlá prohra Ukrajiny, a tomu se také bráníme. Máme tedy dlouhou válku, ve které všichni jen ztrácí, a EU nejvíce. Otázkou je, kdo ztrácí nejméně. Zatím mně vychází, že Čína, a tak se později prohlásí za vítěze konfliktu.
Gerde, doba je příznivá a tak vás zvu na víno, jak jsem slíbil.
Ozvěte se, prosím, až se vám to bude hodit.
Jaké víno podáváte, jste znalec? 😉
Re: dexx
Dotěrná otázka, stylová odpověď:
Rybízlák, voe!
(-:
Neberte to osobně, prostě jste mi nahrál!
Ten jsem měl jedou v životě. Ve 14 ti. Na následnou hnačku, co mne pronásledovala příští den, po celý školní výlet, se nedá zapomenout! 🥴😃
Re: dexx
Ach, ano, rybízová léta…
… tomu se říká moderně „sdílený zážitek“.
Doufám, že jsem moc nenas*al ani vás, ani Halefa.
Á propos, Godote, pokud budete podávat ovocné speciality, hlásím se do rybízového mančaftu!
(-:
Pořád se mi nechce nějak věřit, že je ve společnosti takový pohodový klid. Snad nebudu za škarohlída, ale co nás čeká na podzim není vůbec dobré a nikdo, myšleno od lidí práce, se nebrání té vládní hlouposti. Stále se jen apeluje na to jak by vláda měla nepomáhat, což je nebetyčná hloupost, neb pomoc vlády může spočívat jen v jediném, že jedněm vezme a druhým dá. Problém je, že sebere těm co jsou na tom jen trošku lépe něž ti, kteří jsou již potřební, tudíž se stále větší počet dostane do svízelné a neřešitelné situace. Taková pomocná vlny do záhuby.
Stále čekám, kdy budou demonstrace za přímé smlouvy plynu a opuštění elektrické burzy. Je to jediná cesta jak snížit inflaci a ono nic. Na podzim, případně v zimě, když přijdu vymrzlý z demonstrace do vymrzlého bytu, to nebude dobrý počin.
Jak je jistě všeobecné známo, voják se stará voják má. Zde jakoby vojáci spoléhali na velitele, že se o ně postarají. Nepostará. Půjde pro rozumy do EU, kde ho vybaví manuálem jak nejlépe čelit rozbouřenému, hladovému a vymrzlému davu.
Protoze za vsechno muze Putin a nezbyva, nez ho porazit. Vsechni ostatni je konspiracni teorie.
Dlouhodoba masaz nese ovoce.
Telegram:
„Nová rána pro americký trh s potravinami: v Minnesotě vyhořela jedna z největších drůbežáren v zemi, která dodávala předním národním maloobchodním řetězcům až 3 miliony vajec denně.“
Ale furt jsou vajca lacine, a je jich furt dost. Tak nevim. Ale vic lidi najednou chova slepice…
Vevčo, i trh má jistou setrvačnost. Uvidíme, jestli cena vajec nepůjde v příštích týdnech nahoru. Navíc, jak jste psala, vy žijete v Coloradu, a soudím, že minimálně blízko amišské komunity. Takže u vás může být zatím vajec dost. Tři miliony vajec denně, to už se někde projeví.
„Britové i Američané prostě už strašně dlouho vítězí.“ To není pravda, od konce 2 světové války Britové, Američané jakož i Francouzi nevyhráli jedinou válku. Naopak vždy dostali na zadel. Uvedu jen poslední, Afganistán.
AHT lže. Po Druhé světové byly samozřejmě i vyhrané války. Namátkou Britové vyhráli Malajskou kampaň a vypráskali odtamtud komouše (1948-1960). Amerika jako hlavní tahoun Korejské války dokázala spolu se spojenci dotlačit Severrokorejské bolšány zpátky za 48 rovnoběžku, tedy na pozice ze kterých komouši začali válku útokem na jih. Amerika převálcovala v r.1982 levičáky na Grenadě, i když toto vítezství jí právě ke cti neslouží. Britové vyhráli válku o Falklandy. Atd, atp. AHT je pablb.
—
Zakladatel
Možná se mýlí, ale proč hned blb?
Prototože ta projekce…… chechtající se majlík
Protože Zapadlo?
Ctěný Zapadlo svého předřečníka vlastně neurazil – i když chtěl … chybný to pokus … 🙂
Původní příspěvek napsal nick ATH, zatímco Zapadlem uražen měl být jakýsi AHT = „AHT lže. + AHT je pablb.“ 😉
Drobná oprava. Datum začátku Speciální operace je 24. února
V nadvaznosti na tento clanok musim upozornit na jeden pocin na blistoch, ktory ma hooodne prekvapil, a za ktory som kupodivu rada, ze som precitala – https://blisty.cz/art/108357-o-masakru-v-texaskem-uvalde.html
Pre mna neprekvapujuce, ale stejne zaujimave, a hodne opakovania stale dokola
„Po zkušenostech ze zaměstnání spolu s Američany a Brity jsem si všiml jistého jevu – ti lidé opravdu považují to, že někdo je požádá o pomoc, případně se jim chce svěřit s nějakými problémy, zejména pokud jsou to ty psychické, jako obtěžování a považuji to za sociálně neakceptovatelné a nezdvořilé a opravdu mnozí nechtějí pomáhat druhým „
ja sa skor cudujem europskemu chapaniu ze absolutne zlo je nacizmus (alebo fasizmus)
ja totizto chapem ako najvacsie zlo porusenie ludskosti cloveka bez ohladu na nalepku
a teda nacizmus je zly preto lebo je narusenim ludskosti a nie preto lebo ma urcite symboly, ma urcite meno a zahrna urcitych ludi
Hranie sa na nalepky ma napriklad za nasledok ze nevnimame ako zlo ine zverstva ako napriklad Nankingsky masaker, alebo Pol Pota alebo zverstva komunizmu (oni neboli fasisti ale „nasi“ bolsevici) – podla mna je to dosledok komunistickeho myslenia ktore je na zapade stale – prave poukazovanim na zlo nacizmu sa bolsevici vyhli tomu ze oni su v skutocnosti este horsi ako nacisti sa ucili od nich
Velmi poucny v tomto je film Sowjet story alebo pribeh rudeho zla (ako sa objimali NKVD a Gestapo)
Hranie sa na nalepky zaroven znamena vyprazdnovanie obsahu slova ked je pomaly kazdy oponent s inym nazorom oznacovany ako fasista (vid slovenska politika a ucelove oznacovanie roznychstan vratane Matovica Sulika a dalsich za „fasistov“ zo strany novinarov)
Vysledok je totalne pokrytectvo
Odsudme kazde zlo (nielen ked sa nam to politicky hodi) a skusme sa vyhnut nalepkam ktore su zdeformovane
KM: ja sa skor cudujem europskemu chapaniu ze absolutne zlo je nacizmus (alebo fasizmus)
ja totizto chapem ako najvacsie zlo porusenie ludskosti cloveka bez ohladu na nalepku
***
Rozdíl mezi nacismem a komunismem byl/je v zakladním ideologickém východisku: nacismus je v jádře rasistická, tehdejší vědou podporovaná ideologie o nadřazenosti jedné rasy nad druhými (rozpracovaní sociálního darwinismu a důsledky např. eugenice, sterilizaci méněcenných, eutanazii atd. záměrně vynechávám…), kdežto komunismus byl vycházel ze svržení vládnoucí elity a nastolení/udržení diktatury(!!!) proletariátu, avšak zásadě tam chyběl rasistický podtext.
Tento rozdíl měl pro obyvatele Německa a sovětského Ruska ve 30. a 40. letech 20. století také rozdílné důsledky. Jako Žid v Německu vás zlikvidovali s celou rodinou a majetkem. Rasistická ideologie nenechala prostor k tomu, že by děti Židů se mohli změnit.
Vyhlazení Lidic to naprosto jasně dokazuje: jen několik dětí bylo vybráno(!!!) na převýchovu, všichni ostatní byli bestiálně povražděni.
Komunistická ideologie také vraždila své skutečné/domnělé odpůrce. Ale v principu existovala alespoň teoretická šance, že s rodičmi nebudou fyzicky zlikvidování také jejich děti jen z rasového důvodu. To nevylučovalo jejich další persekuci…
Z tohoto pohledu jsou rasisticky motivované ideologie vždy tím nejhorším, co lidstvo mohlo „vymyslet“. Jedno zda vám nějaký ideologický vyklad Bible umožní naložit Afričany na plachetnici a převážet je do Ameriky na otrocké práce nebo vami vzpomínaná válka Japonců v Číně a Korey, kde Japonci byli cosi více, než ti druzí. Základ je stejný: ti druzí jsou i se svými dětmi geneticky, neměnitelně, méněcenní.
Britové i Američané prostě už strašně dlouho vítězí. Napsal dnes Vidlák.
Je to ale velmi nepřesná formulace skutečnosti. K větě je třeba dodat, že „ne na cizím území“. Tam dostávají na frak stále častěji. Poslední prohra v Afghánistánu byla zvlášť ostudná. Po 20 letech okupace je vyhnali vousatí Talibánci oblečení do pyžam a sandálů a ozbrojeni AK 47. A USáci utíkali a utíkali ještě rychlejším tempem, než ze Saigonu.
Před přímou okupací je vždy chránilo moře, ne jejich statečnost. Jenže nastala velká technologická změna. Už není třeba, aby si Rusko stavělo raketové základny na Kubě, v Nikaragui, nebo ve Venezuele. Úplně stačí několik jaderných ponorek typu Belgorod, které se vynoří ve vhodnou dobu 50 km od usáckého pobřeží. Nebo ani nevynoří. Slabinou USáctva jsou jejich megaměsta na východním i západním pobřeží, neboť ponorky typu Belgorod nesou jaderné drony Posseidon, s neomezenou schopností potloukat se oceány a ve vhodném čase spustit jaderný výbuch, který vytvoří několikaset metrovou vlnu cunami, která spláchne i střechy nejvyšších mrakodrapů NY.
Poprvé v historii není USák doma v bezpečí. A Malá Británie? Jen myš, která řve. Na potopení celé Anglie stačí pustit k ústí Temže jeden Posseidon.
Nekolikasetmetrovou vlnu? Nezaprehaneli jsme si trochu?
Ne.
Viz. https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/390227-rusove-vybavili-ponorku-torpedy-zkazy-mohou-vyvolat-tsunami
a další odkazy na netu.
Nebo zde:
https://www.lidovky.cz/svet/ruska-armada-testovala-revolucni-podmorsky-dron-ma-udajne-neomezeny-dosah-a-rychlost-pres-200-km-h.A190206_081149_ln_zahranici_ele
Zajímavé je, že na české Wiki jsem konkrétní info nenašel.
A zde si o Poseidonu povídají anglosasští experti:
https://www.euronews.com/next/2022/05/04/what-is-russia-s-poseidon-nuclear-drone-and-could-it-wipe-out-the-uk-in-a-radioactive-tsun
berou to vážně, jenom pochybují o 500 metrů vysoké vlně cunami, takže prý Poseidon nemůže zničit celou GB, ale Anglii for sure, míní Mlynář.
A takto vypadá vizualizace obrovské vlny cunami řítící se na město.
https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/ruska-zbran-soudneho-dne-by-mohla-ponorit-ukrajinu-pod-100-metru-vysokou-vlnu-tsunami/lukaskabourek/
No, dobry a ted tu „nekolikasetmetrovou vlnu“. Uprimne, pocitacove modely pro Chixculub pocitaji s vlnou maximalne 200m.
http://www.youtube.com/watch?v=5qhqmXMUu6U (podstatne je od 6:30)
At uz je Poseidon cokoliv, bude to o hodne radu jinde.
Vlna vysoká 200 m valící se na NY, LA, Boston, Washington, San Francisko je nic?
Na Fukushimu šla vlna vysoká jenom 14 metrů.
Jenze tu 200m vlnu udelal destikilometrovy sutr letici rychlosti dvacet km/s a jeste jako na potvoru dopadl sikmo.
Nezpochybnuju, ze ekvivalent Fukusimy by byl kurevsky problem kdekoliv, jen bych se trochu drzel reality.
Realitu nepoznáme, dokud to rusové opravdu neodpálí.
Rekneme, ze perpetuum mobile to nebude.
Tedy není třeba amíky litovat.
Doporučuji nastudovat význam termínů “ řád “ a “ hodně „.
Třeba nemyslel řády dekadické, nýbrž binární.
(200) desítkově je (11001000) binárně, zatímco
( 14) desítkově je ( 1110) binárně,
to je opravdu „o hodně řádů“ jinde (o čtyři).
—
Ale něco mi našeptává, že to takto myšleno nebylo 😉
Tetka wiki pravi:
The kinetic energy of the impact was estimated at 100 teratons of TNT, more than 4.5 billion times the energy of the atomic bomb dropped on Hiroshima, Japan.
Ano vim, ze to neslo vsechno „do tsunami“. Ale troufam, si tvrdit, ze tam „hodne“ a „radu“ je opravnene.
Dobře, tak Fukušima vlna 14 m a kolik podle vás vlna po explosi Poseidonu?
Jak to mam vedet? Jen se mi nezda, ze by s tim dokazali nejvetsi vlnu ve zname historii zemekoule.
Až nám Orlen zavře pumpu
bude jásat banda lumpů
jedoucí na pětikolce,
v kapse eura, v bance dolce.
Zaprodanci v čele státu
chovají se jak na mlatu
buší cepem do lidí.
I oni jsou podlidi.
Hrají roli drábů, kápů
pro pány jsou smečka capů.
Zkuste se na to podívat s větším historickým odstupem. Nadvláda Anglosasů je jen drobnou historickou anomálií. Ještě v 16.století byli Angličané bezvýznamní, největší mocností byla Čína, Indie. No a dnes se kyvadlo dějin zase vrací k normálu. I ta Byzantská říše tady byla déle.
Je to přirozené. Čím agresívnější impérium, tím kratší dobu vládne. Vláda Anglosasů díky Bohu končí. Doufám, že se ještě dožiji uměřenější a neagresivní světové vlády Číny.
Západní Evropané se vždy snažili podmanit okolí technologickou převahou. Třeba Krak des Chevaliers stojí dodnes nedobyt. Ale vždy zklamali lidsky.
Ale vidíte sám, že ani v tomhle ohledu už pomalu nemají co nabídnout. Technický vývoj se dnes odehrává hlavně v Asii.
Škoda, že Ládík nezná historii. Krak des Chevaliers byl vybudován emírem z Aleppa, nikoli křižáky, kteří pouze provedli určité přestavby (a změnili název pevnosti). Další Ládíkovou lží je jeho tvrzení, že tento hrad nebyl nikdy dobyt. Ve skutečnosti jej oblehatelé dobyli několikrát, naposledy v r.2014.
Ale wiki číst umím, nebojte.
Cina nie je ziadna vyhra, staci pozriet ako despoticky konaju na miestach kde maju svoje kolonie (aj ked tomu kolonie nehovoria ale nazyvaju to prenajom na 100 rokov)
Myslím, že se mýlíte.
Třeba v Africe provozují byznys výhodný pro obě strany. Do politiky se nemontuji, ideologické školení přenechaji bílé rase.
Afrika potřebuje nutně komunikace , bez silnic a železnice a obchodních přístavů se těžko obchoduje.
Africké řeky jsou nesplavné anebo splavné jen někdy.
V tomhle ohledu má Afrika špatné přírodní podmínky a právě Čína jim pomáhá tenhle nedostatek napravit.
Mazaný Západ sice také postavil silnici, ale jen kousek, od “ svého “ naleziště nějakého nerostu ke “ svému “ překladišti, logistickému centru.
Další rozdíl je v tom, že Čína dodá i vlastní modré límečky. Včetně vlastních kuchařů a pomocného personálu.
Využívání práce Afričanů se úplně neosvědčilo. Hodně z nich skončilo v Evropě anebo v Americe a že by se hladce začlenili se o všech ani zdaleka nedá říci.
Myškin je elf. Ten sem nikdy nechodí kvůli diskusi. Je zbytečné se o něco podobného s ním vůbec pokoušet.
Helanov lže. Zlí západní kolonialisté postavili po celé Africe tolik tisíc kilometrů zpevněných komunikací, že to čína nedožene ani do konce tohoto století. To že si čerňoušci po získání nezávislosti všechno nechali rozpadnout, je už jiná kapitola historie.
Ti zlí západní kolonialisté ty cesty stavěli pro sebe, aby po nich mohli transportovat to, co domácím ukradli. Nezávislost laskavě povolili až tehdy, kdy vykradli a zdecimovali co se dalo, včetně toho, že domorodcům přetrhali tradiční způsoby života, a zanechali je na pospas osudu.
Komentar BLM level master. Naprosta hovadina urovne hadky „what have Romans ever done for us“ z Monty Pythonova Zivota Briana. Jedna vec je, ze kolonie slouzily prevazne k ekonomickymu obohacovani kolonistu, druha, ze do nich kolonizatori skutecne privezli civilizaci, diky ktery se posleze zivotni podminky mistnich (tj. technologie, zdravotnictvi, vseobecny prava) zlepsily nejvic za tisice let. Kolonii, kde by se „zpretrhaly tradicni zpusoby zivota“ a chudaci domorodci byli nechany na pospas osudu je minimum. To se stalo napr. v Amerikach nebo Australii, ale tam uz to jaksi nemeli na starosti kolonisti, ale mistni rezimy a to casto s velkou ucasti domaciho obyvatelstva. Tvrzeni „Nezávislost laskavě povolili až tehdy, kdy vykradli a zdecimovali co se dalo“ je cistocista lez. Kdyby to tak bylo, tak dneska do cely Afriky nepachne ani noha a v Jizni Americe nebude napr. v Chile jeden dul vedle druhyho, Venezuela oplyvajici ropou apod. (a jak s ni ti Venezuelani umi hezky hospodarit, ze jo…). Nezavislost vetsiny kolonii byla dana bud znacnym selhanim a postupnym rozpadem puvodniho imperia (Spanelsko a Anglie v Amerikach) nebo totalni zmenou v nazorech novy generace politiku a verejnym minenim po druhy svetovy valce (Indie + Afrika). Dnesni situace pak hranici s totalni absurditou, protoze v nemalu bejvalejch koloniich (Afrika) si naprosto prisernym zpusobem vladnou domorodci sami, jejich zkorumpovany prezidenti s politickym rozhledem makaka se nechaji vesele platit od nadnarodnich gigantu, ktery je skutecne vysavaji do morku kosti, neplati dane a majetky ulejvaji do danovejch raju a za penize obcanu ze zemi byvalych kolonistu, ktery z toho vysavani nemaji ani petnik, se tam vozi kvanta rozvojovy pomoci udrzujici mistni populaci par schudku od hladomoru.
Bohužel, mám zcela opačný názor na užitečnost této civilizace i pro nás, natož pro národy, které prošly zcela jiným vývojem a žily ve zcela jiných podmínkách. O ta vámi deklarovaná „zlepšení“ se kolonistů nikdo neprosil, a bez ohledu na vaši argumentační linku je pro mne zjevné, že nakonec ta civilizace se vším svým pokrokem nepřinesla nic dobrého ani těm kolonizovaným, ale nakonec ani obyvatelům původně kolonizátorských zemí, kteří teď platí velkou daň ve formě přistěhovalectví a všech problémů s tím spojeným. Jak si černoši v Africe žili byl jejich problém, kolonizátoři neměli právo do toho strkat rypák, kdyby ovšem nebylo jejich chamtivosti a rozpínavosti. Teď jsou problémy všech bývalých kolonií najednou globální, a jediní, kdo z toho stále těží, jsou rodové klany bývalých kolonizátorů – my všichni ostatní za to jen platíme. V neposlední řadě i totálně zničenou planetou, za což děkujeme výhradně těm technologiím a pokroku.
Aga, přesně tak.
I kolonizátoŕi dneska platěj daň ze svého blahobytu.
Koho by napadlo, ze se ti laciní slouhové z cizokrajných zemí emancipují?
A že břímě bílého muže rád převezme černý muž?
Rudyard Kipling by čučel, jako z jara. 😀
Zblízka jsem viděl např. Madagaskar. To je takovej ten velkej ostrov na východ od Afriky, kterej se vyznačuje např. tím, že nemá žádný větší ložiska nerostných surovin. (poznámka pro hnidopichy – ložiska Li se zkoumají až posledních pár let a výsledky jsou mírně nadějné).
Tahle země získala nezávislost na Francii v roce 1960, čemuž odpovídá stav infrastruktury. Za 60 let se tam postavilo 6, slovy ŠEST silničních mostů. Říkal mi to místní vzdělaný Malgaš a podle toho co jsem na ostrově viděl opravdu nekecal. Na Madagaskaru maj štěstí, že tam mrzne jenom vzácně a jenom ve vnitrozemí, protože na silnice jinak nikdo ani nešáhl. Díky tomu, že asfaltový kryt vozovky netrhá mráz se po tom dá ještě furt jezdit. Nicméně sesuvy pracují a ze silnic pořád dál ukusují.
Francouzi tam postavili přes 1000km tratí, ze kterých je provozuschopná sotva polovina.
Když jsem tam byl, tak se zrovna konaly prezidentský volby, který vyrál Andry Rajoelina se heslem „nasytím hladové“. Madagaskar je totiž krůček od velkýho hladomoru, kterej sem tam občas lokálně propukne. Naposledy letos. Rajoelina svůj slib splnil. Domluvil s Číňanama deal a ti poslali loď rejže. Jenže ji nebylo jak vyložit, protože největší molo v největším přístavu země má asi 300m a čínská velkoloď se jim tam jaksi nevešla.
Jinak Malgaši prokazují neuvěřitelné schopnosti v ničeníunikátní přírody ostrova. Populace exponenciálně roste, takže je jednak hlad po zemědělské půdě a druhak hlad po palivu. Odnáší to lesy. Na Madagaskaru se vaří na dřevu, popř. na dřevěném uhlí a to i v bohatých rodinách (!). Nikde jsem neviděl nikoho používat plyn. Každej větší kus lesa je vyhlášenej jako národní park a každej národní park musí hlídat ozbrojená ochranka. Lesy co národní parky nejsou podléhají drancování dřeva neuvěřitelnou rychlostí. Stačí se podívat na google earth a prolistovat historii.
S ostatníma ze skupinky, co jsme na Madagaskaru byli jsme se shodli, že zrovna tady jim ta kolonizace jednoznačně prospívala…
Navíc kolonialismus jede dál na plné koule.
Akorát dneska tou formou, že mazaní euroatlantici jim tam nastolují zkorumpované vlády.
Není to složité. Chudý Afričan udělá za pytel mouky a krabici Sunaru všechno.
Rád si nechá vysvětlit, kdo je hodnej a kdo zlej.
Zapadlo, jakože kolonizátoři stavěli komunikace pro blaho místních?
Ha ha ha. 🤣
priznavam ze som tam nebol a nemal to moznost vidiet na vlastne oci
viem len to co mi povedali znami a zrejme zalezi aj na konkretnych okolnostiach
Avsak vzhladom na to ze ide stale o komunisticky rezim tak zatial zotrvavam v nazore ze kolonialna nadvlada americanov je miernejsia ako kolonialna nadvlada cinanov
Čína byla nejvyspělejší civilizace.
Ale Čína nikdy neměla potřebu expandovat. Hleděla si svého a od okolního světa se spíš izolovala.
Kdyby bývali Číňani nespálili kdysi sami svoje nejvyspělejší loďstvo, tak možná mohli obě Ameriky a Afriku kolonizovat oni.
Na druhou stranu, Evropa vyhrála a podmanila si mnoho zámořských území. Výrazně zbohatla, její bohatství má původ v zotročených koliniích.
Vedlejší náklady ?
Ty se ukazují až dneska. Dovezení otroci se postupně emancipovali a zdá se, že multikulti moc nefunguje.
A všichni jsou si tak nějak vědomi jedné věci.
Že ti pologramotni Afričané a lidi ze Středňáku nejdou do Evropy jako prosebníci, ale vzít si zpátky kousek svého bohatství. A myslej to sakra vážně.
Helanov lže. Čína mohutně expandovala ze svého původního civilizačního jádra a postupně asimilovala národy, které s původními číňany neměly až tolik společného. Poslední zábor učinila v padesátých letech (Tibet). Další zábory budou postupně přibýval v tichomoří (nyní zabírají Spratlyho ostrovy).
Čína expandovala. Jen ne do zámoří. Na severu nic lákavého nebylo, občas nějaká říše, naposledy Mandžuská.
Na jihu tropické lesy s nepočetnými barbary.
Na východě se jim ubránilo Japonsko a Korea.
Volný byl západ. A tam Čína expandovala.
…Čína expandovala na západ, dokud její expanze nenarazila na Pamír, Ťan-Šan a Altaj, kde se její expanze zastavila.
A ještě by se dalo říci, že sama dnešní Čína je výsledkem Čchin – ské expanze 😉
Cina by expandovala i do zamori, jen souhrou okolnosti se jim to nevyvedlo: https://en.wikipedia.org/wiki/Ming_treasure_voyages
Co jsem tak mluvil s Korejci, tak maji s Cinany velmi dobre vztahy. Zato Japonce opravdu nenavidi.
Takze se mi to spise jevi, ze se Cina a Korea branily Japonske expanzi.
Taky Korejci cumeli jak trubky kdyz jim Trump na navsteve vykladal, ze se musi spojit s Japonskem a Amerikou, jinak je Cina zase napadne a bude je okupovat.
Jenom je utvrdil v tom, ze Americani jsou opravdu nevzdelani sebestredni tupci.
Kdo jsou to američané? Myslím tím bílí. Jsou to potomci Evropanů, kteří po útěku z Evropy vyvraždili původní majitele kontinentu a na tomto základu zavedli demokracii s právem silnějšího. Z pohledu ostatního světa jsou za vodou, v klídku a teplém smrádku. Zaniknou zevnitř, na vnitřní bujení.
Kdežto angličané pojdou na hrdost.
A ještě to na Den díkuvzdání hrdě oslavujou.
Jak pěkně vydrbali s původním obyvatelstvem.
Připluli hladoví a napůl mrtví na lodích, domorodci je nakrmili kukuřicí a krocany, darovali jim přikrývky a zásoby, aby přežili první zimu.
Kdyby jim bývali vzali sklaply, udělali by líp.
Tenhle národ má vraždění v genech
Zajimave, ze vsici ti USobijci tak radi nadavaji Americe, ze vyvrazdovala indiany, ale jeste jsem nikde nevidela, ze nadavaji Rusum za vyvrazdovani sibirskych kmenu. Kolik jich zmizelo beze stopy? Ostatne totez se delo v Africe, v jizni a stredni Americe, Australii, Indii… Belochy i nebelochy.
A jak my? Byli jsme na vysost laskavi a ferovi ke keltskym a germanskym kmenum, kdyz jsme prisli do jejich zeme plne mleka a strdi? Ono se to nadava, kdyz nase vyvrazdovani je zastreno mlhou davne historie.
No schvalne, daj aspon jeden priklad, ked ruska armada nabehla na sibir a vystrielala tam nejaky kmen čukčov alebo jakutov ako to robili yankeeovia. Vojensky odpor kladli len mongolsko-tatarske kmene na juhu. Inak rusi sibir nedobili ale len obsadili – podobne ako Krym.
zlokot lže, při dobývaní Sibiře Jermakem, a jeho kozáky se populace Kamčadalů se snížila o 90 procent, Evenků a Jakutů o 80 procent, Mansijců o 50 procent, Jukagirů o 44 procent. Ruský archeolog a turkolog Nikolaj Jadrincev roku 1882 konstatoval, že dvanáct sibiřských národů bylo vyhlazeno zcela.
Víte o nějakých rezervacích původních obyvatel v Rusku? A v USA? Kolik je v USA středních a vysokých škol ve kterých se vyučuje v indiánských jazycích. A kolik je takových škol v Kazani? V Ulan-Ude?
Klames ty!!! Nie je nijaky dokaz, nijaky zaznam, zeby rusi cielene vyvrazdili nejaky povodny kmen, ako anglosasi indianov. Mohli sposobit nepriamo znizenie stavov povodneho obyvatelstva, ale nikdy tam neboli take jatky ako pri indianoch na divokom zapade.
Vážený zlokokote.
Jakutů bylo, když kozáci založili Jakutsk, asi 5 000 duší. Žili na původním Jukagirskem území, které vyvraždili. Dílem zbytky zahnali na sever a východ.
Pak se je jich počet přechodně snížil, hlavně kvůli tuberkulóze, na kterou neměli protilátky, ale i neštovicím, příušnicím, záškrtu.
Kolem roku 1890 jich bylo, po velkém útlaku, téměř 50 000. Dnes, za Putinova útlaku, jich je k 500 000.
A to je jen jeden případ…
.tak si nevymýšlejte.
Někdo vyvraždil Evenky?
Ten důvod je jednoduchý: je tady pocit (nebo možná – poznání), že USA vyváží (od slova vývoz, nikoli váha) své problémy do zahraničí. Jiní se perou a Amerika si mne ruce. Amerika postrkává Evropu do průseru, aby se od vlastního průseru ochránila. Takový pocit převládá například v mé sociální doméně; nevím, nakolik je to reprezentativní vzorek. V Evropě je americký dvojí metr do očí bijící. – Je dobré si uvědomit, že když se v ČR mluví o Americe, zpravidla se má na mysli americká zahraniční politika, ne Ámišové na svých po staru obdělávaných záhumencích.
A konečně: ono vyvražďování slabších a méně technicky vyspělých silnějšími a technicky vyspělejšími se samozřejmě odehrávalo a odehrává všude na světě, jenže jedním bezprávím nelze ospravedlnit jiné bezpráví. Když vynadáme Rusům za zmizelé sibiřské kmeny, vyrovná to nějak americké vybíjení Indiánů? Nemyslím.
Důvod, proč je ono americké vybíjení Indiánů zmiňováno, je nasnadě: vztah amerických domorodců a bílých osadníků až na vzácné výjimky probíhal ve znamení zrad a opakovaného porušování dohod, smluv i účelového spojenectví (štvaní jedněch kmenů proti druhým). To je modus operandi, který se od dob Divokého západu až podnes nezměnil, jen místo Indiánů zaujaly jiné národy. Zrady a porušování dohod zůstalo beze změny.
Takto vidím Ameriku (=americkou zahraniční politiku) já.
A také Rusové se nezaklínají denně lidskými právy, nezaklínají se tím, že oni jsou ta jediná správná demokracie, vzor pro ostatní země. To si myslím, že je dost podstatné.
Zatímco Američané tím šermují všude, ale ani u nich doma tomu tak není, natož na cizím území, kam strkají svůj rypák neustále a zůstává po nich spálená země s mnoha obětmi jejich politiky.
v Severnej amerike mali zvlastnu ideologiu ze „jedine mrtvy indian je dobry indian“ – bol som sokovany od ludi co boli na navsteve v USA ze tento slogan je u nich aktualny dodnes
Suvisi to s urcitym extremistickym protestantskym chapanim niektorych casti Biblie SZ kde USA chapali ako „Zaslubenu zem“, ktoru musia vycistit od poskvrny (cize indianov) aby mohli stastne zit.
Naopak v Juznej amerike sa Spanieli miesali s povodnym obyvatelstvom takze tam boli genocidy skor na zaciatku a hlavne cez rozne choroby voci ktorym Indiani nemali imunitu
Najlepsie je v tejto optike BLM … ked sa cernosi citia byt ti ukrivdeni, a na indianov stekaju, aby drzali huby, pac dostali kasina 😀 (mam kamosku na fb stvrtinovu indianku, a ten pokec na fb, jak zacalo blm bol fakt vyzivny)
Osud indiánů je dobrou ilustrací k včerejší diskusi o řízeném hladomoru.
Vybitím šedesáti miliónů bizonů americká armáda vyhubila indiánské kmeny.
Genocida?
Etnická čistka?
Ne, základ pro romantické příběhy o divokém západu, pro knihy o Buffalo Billovi, pro krásné filmy o indiánech a kovbojích.
Dovedete si představit stejně romantické příběhy z divokého východu na pozadí ukrajinského hladomoru – milostné příběhy, stateční Čekisté, kavalkáda NKVD mířící do západu slunce likvidovat další ukrajinské vesnice?
https://zoom.iprima.cz/divoky-zapad-s-robertem-redfordem/valku-s-indiany-rozhodlo-vybiti-bizonu-ze-60-milionu-jich-za-rok-a-pul-zbyly-jen-2000
Z těch dob pochází i tyhle fotky:
https://www.indiani.cz/wp-content/uploads/2018/11/hromady-bizonich-lebek.jpg
https://www.indiani.cz/wp-content/uploads/2018/11/tisice-bizonich-lebek.jpeg
pithar se nám slaží nabulíkovat, že americké bizony vybila americká armáda. To je lež. Drtivou většinu bizonů vystříleli bílí, černí a rudí civilní lovci.
Na tom, že bizoni tak dlouho přežívali mají rudoši dvě zásluhy :
1) indiáni byli natolik blbí že za tisíce let nerušeného vývoje nedokázali vymyslet dostatečně účinné zbraně k lovu.
2) s velkým zápalem se masakrovali v mezikmenových válkách, takže jich nikdy nebylo tolik aby vážně ohrozili stavy zvěře.
Milé Zapadlo,
o vztahu Indiánů k bizonům, vaříte z vody. O životní strategii přírodních národů nevíte nic.
K těm bizonům:
Bizoni byli v podstatě domestikováni. Chov dobytka ve volnosti.
V území, kde prší sezónně, by pro dobytek plně domestikovaný, lidé nesehnali píci. Navíc neměli kosy, neznali železo, tak byli blbí. Bizoni si hledali pastviny sami a byli poráženi, když migrovali k jednotlivým kmenům. Ty je, pomocí oplůtků, koncentrovali tam, kde je chtěli mít před porážkou. Zároveň jim připravovali pastviny, kdy pomocí ohně likvidovali keře, které bizoni nežrali. V daných podmínkách to nejekonomičtější.
Zapomeňte na lovy bitonů na koních. Trvalo to max 150 let a to už byla společnost tak dezorganizovaná, že opustili zemědělství.
Takže „magické“ číslo 6?
Uvádí se, že když Kolumbus konečně našel tu Indii, žilo tam ca 60 milionů Indů, zvaných Indiáni :). No a během následujícího století Je pokolumbovci vyhubili na počet 6 milionů. Čímž mimochodem způsobili malou dobu ledovou. Kdo by to do nich byl řekl, že způsobí tentokrát lokální globální ochlazení…! Stalo se tak prý roto, že indičtí Indiáni obdělávali ca 60 mil ha půdy, a ta se zmenšila na 6 milionů ha. Tím pádem se ta půda zpátky samozalesnila, což jim fotosyntézou sežralo tamní oxid uhličitý. Jestli to bylo 60 milionů tun či jiné číslo se 6, to tentokrát není uvedeno. Jen, že to snížilo prům. teplotu o 0,15 st. C. Měli asi raději uvést, že o 0,16… Ale pak hop do 19. stoů. a jde se na vybití 60 milionů bizonů. Tam už ta důležitá šestka zase je. Kolik indiánů to odneslo? Jestli v tom čísle není taky šestka, nebudu mu důvěřovat! 🙂
být americkým vědcem, ještě bych ty bizony taky přidal do klimatických dějů.
60 mil x řekněme 15 litrů metanu denně x 365…. to ať mi nikdo neříká, že to nesnížilo teplotu o aspoň 0,06 st C a že tam pak nebyl z toho ledovec!
Přesně tak.
Problém je především v tom, že vybíjení ostatních národů kvůli vlastním zájmům je u Amíků v memech. A ještě to odpudivě kryjí žvásty o vývozu demokracie. A jako vrchol sprostoty podsouvají své imerialistické choutky do bot těm, kdo jednají v nutné sebeobraně proti nim.
Moc pěkně shrnuto!
Vždycky silnější mocnosti utiskovaly ty slabší.
Ale ti slabí měli aspoň možnost, přiklonit se k té, anebo oné straně. Možnost určité volby.
Až jednou Spojené státy ovládnou celý svět, tak bude vymalováno. Bude to definitýva. Na vječné časy a nikdy jinak.
Kéž se tak nestane.
Vevča
Je loyální, že se zastáváte své hostitelské země, ale cílené, zlovolné a podlé vyvraždění indiánů se opravdu nedá srovnávat s tím, co se dělo za SSSR na Sibiři s domorodými obyvateli. Jednak musím znovu zdůraznit, že SSSR nebyl v režii etnických Rusů, takže prosím nepoužívat toto označení. A druhak – sověti se v zásadě snažili sibiřským kmenům pomoci – chtěli domorodé kmeny „civilizovat“, nahnat děti do škol apod. Pochopitelně to ztroskotalo, ale nebyl v tom původně úmyslně zlý záměr.
Já nedávno viděla, mimochodem americký, přírodopisný dokument ze Sibiře, a tam se zmínili o Udegejcích. V životě jsem o tomto národu neslyšela, našla, je jich asi 2000, a žijí tam již dlouhá století. Nikdo je nevyvražďoval ani za cara ani za dob SSSR. A nejen to, při té příležitosti jsem se dočetla o mnoha jiných národech na Sibiři, které vůbec neznáme. Pokud jejich počty klesají je to spíše tím, že mladí, jako nakonec jako i jinde ve světě, odcházejí do měst a jsou asimilováni. Takže se to opravdu nedá srovnávat s vybíjením indiánů na území USA. Takže v tomto Vevča prostě nemá pravdu.
Ano, taky jsem o tom viděla pár dokumentů. I o těch neúspěšných pokusech některé sibiřské národy „civilizovat“ Ale v zásadě se opravdu nikdy nikdo nesnažil je systematicky vyhladit.
No, byli to Soveti, ale uz myslim za cara taky. Z ktere doby mel byt Dersu Uzala?
Rikat, ze Soveti je chteli civilizovat a ze Americani ne?! Od zacatku nekteri vybijeli, a nekteri civilizovali, i v Americe, a stejne to dopadlo spatne. Dnes se jeste budou civilizovat ti chudaci zbyli v Amazonii, az se ucivilizujou. (I moravsti bratrici posilali do Ameriky misionare civilizovat rude divochy. To uz z Polska, kdyz z Moravy museli uprchnout, v 18. stoleti.)
Nevim, jak se to lisilo na Sibiri, jen hadam, ze to „civilizovani“ nebylo nic pro ty domorodce dobreho.
No divoky zapad… ze jo, neco na tom bylo hrdinskeho. A taky silena tragedie. Maji Americani radi vic, nez nekdo druhy? Nevim. Ja znam Americany jako slusnejsi, zdvorilejsi, a duveryhodnejsi lidi, nez Cechy. Nerada to rikam, ale je to tak. A zadneho mordyre neznam… Ani nikoho, kdo by si pral mrtveho indiana.
Rusaci jsou mistri klamu. Nejdrive vyvrazdili sami sebe (Stalin: 350 milionu obeti) a aby to zaretusovali, zbylych par opilych muziku v Kremlu zfalsovalo statistiky obyvatel. Pak se pustili do sibirskych Indianu a jako maskirovku vytvorili pres 100 potemkinovskych autonomnich oblasti a republik.
A nakonec se sezrali navzajem. Jako zakusek si dali dvojnika Putinova dvojnika. To, co vidime, jsou cinske hologramy, ale ani ty neni radno podcenovat. Maji v planu obsadit cely civilizovany svet a zavest hologramickou komunistickou tyranii. U Kyjeva branime Prahu.
Stridor
:)))
Stridore, hádejte kolik bylo v politbyru , které odstartovalo VŘSR Rusů?
JEDEN.
A potom i jeden Džugašvilli řečený Koba alias Stalin, který byl Gruzín a všechny ty kolegáčky , Trockého a další, si později namazal na chleba.
Já jenom, aby se to neházelo na Rusy. Ti posloužili jenom jako užiteční idioti.
Na to, KDO dělal v gulazích kápa se raději neptám. Rusové to většinou nebyli. Nemají v sobě tu správnou zlobu.
Vidíte? JEDEN RUS V POLITBYRU a kolik to politbyro nadělalo škody. A což teprve, kdyby to
popitbyropolitbyro bylo ožralých mužiků plné! To by byl úplný konec světa.No vzhledem k tomu, že ze 100 milionů Indiánů dnes je asi 1,8 milionů tak to prostě byla genocida a to že neznáte Vy osobně žádného mordýře, to neznamená, že takových“mordýřů“ v USA nebyli jistě desítky tisíc a samozřejmě stále jsou. Vždyt jak by jinak mohly USA zanechávat za svými nesčetnými útoky na jiné země tolik mrtvých? Nakonec ta ropucha Albrightová to řekla naplno: půl milionu iráckých dětí stálo za to co si USA přály. Takže minimálně jednu zrůdu známe, bohužel měla něco společného i s námi.
100 mio Indianu nejspis nikdy nebylo (bavime se o severni americe?)
Ano, tak nevím, já je nepočítala ale mám to z pramenů na netu.
V 80. a 90. letech se americti vedci ustalili na cisle 80-100 milionu Indianu.
Od te doby se to cislo ve svetle novych „vyzkumu“ neustale snizuje a dneska nekteri „vyzkumnici“ hlavne napojeni na think takny sponzorovane republikany doracovali az na cislo pod 2 miliony puvodnich Indianu…
Proste podobne jako soud v Haagu je pro ty kteri prohravaji (najdete si v Google jak dopadla snaha soudit US Army za demokratizaci Iraku, nebo za pociny Izraele v Palestine), tak je genocida moc pekny klacek na nepohodlne. Treba na Cinu a Ujgury, Rusak a narody na Sibiri.
Bohuzel nejvetsi genocida v dejinach probehla na americkem kontinentu v rezii GB/USA.
A to je spatne, takze je treba to nejdrive napravit.
Jako u nas napravujeme Henleinovce a Vlasovce.
Car byl Němec. Rusové byli vždy jen více méně bezmocnou obětí nějakých globalistických plánů. Protože už královské rody byla jedna velká globalistická mafie, a po nich samozřejmě „nadnárodní“ bolševismus.
Civilizace nebyla pro domorodé kmeny ničím dobrým nikde, jakož ostatně pro nikoho – jak tak trochu vyplývá i z Vašeho povídání o Amiších. Civilizaci si v podstatě upravila hrstka mocných podle svého obrazu a ke svým potřebám, a do tohoto mustru se snaží vmanévrovat stí, financemi i silou celý svět. V tomto světě bude pár lidí vládnout „nad národy“ – přičemž ty národy mají být zcela rozpuštěny a vypuštěny.
Ale znovu – srovnávat postupný zánik některých sibiřských národů s cílenou a věrolomnou likvidací Indiánů, kde šlo primárně o jejich půdu, je vážně mimo.
PS
Když to jen trochu zdůrazním, tak vlastně Rusové (a Slované vůbec) jsou ohroženi podobně jako Indiáni a sibiřské kmeny. Globalistická smečka se už staletí netají tím, že musejí být konečně zlikvidováni všemi způsoby, a jejich země a zdroje uloupeny.
Niekde som citala, ze tradicne indianske kroje a vysivky sa moc nepohodlne podobaju tym slovanskym … a ze vraj prve fotky indianov boli na nerozoznanie od fotiek slovanov … ale ja som ignorant, ani poriadne neviem, kde patrat ci pravda, ci vymysel.
Len ma tak napadlo, ze dajake spojenie by mohlo byt vzhladom na tu snahu zhodne vyhladit jednych aj druhych … vsak indiani vraj do ameriky presli kedysi davno suchou nohou z europy … abo tak dajako, hovorim, ignorant som, aj co sa dejin tyka.
Nedávno jsem znovu přečetl Zápisky z mrtvého domu od Dostojevského.
Pozoruhodné, jak carské Rusko (dle jeho líčení) bylo nerasistické. I ten nacionalismus byl spíš státní (příslušník říše), než etnický.
Nemám žádný důvod mu nevěřit. A nemám ani poznatky o tom, že by se paradigma nějak zásadně změnilo.
Však si taky dal mezinárodní bolševismus velkou práci s tím, aby tu idylu carského Ruska vykořenil i se základy. A důvěřiví nerasističtí Rusové byli převálcováni Gruzínem a židovským vrchním sovětem.
Nevím, o jakém současném paradigmatu mluvíte, pravda ale je, že téměř veškerá „ruská“ oligarchie není etnicky ruská, její loayalita nepatří Rusku, a v současném konfliktu to dává dost jasně najevo.
Ja by som aj verila. Este stale si pamatam, jak nas po prevrate prisli amici ucit, ako nebyt rasistami. A ako ludia okolo mna nechapavo cumeli, ze co ma co spolocneho rasa s nevrazivostou. No ale tak dlho nam tlacili do hlav boj proti rasizmu, az sme sa naucili, ze musime tu insiu rasu nenavidiet, aby sme konecne mali tu nenavist, ktoru chceme potlacit.
Večo,
jak se kdy USA snažily „zcivilizovat“ Indiány?
Máte snad na mysli jejich nahnání do „rezervací“ – tedy do co nejméně úrodných oblastí, aby tam co nejrychleji vymřeli hladem?
Nebo snad násilné odebírání dětí Indiánům a Inuitům a jejich zotročení v „křesťanských internátních školách“, v nichž byly povražděny tisíce „žáků“?
Či snad úmyslné šíření infekčních nemocí a alkoholu mezi populaci, která ani jedno z toho neznala?
silně pochybuju, že Stroganovovi kozáci při dobývaní sibiře v sedmnáctém století naháněli malá evenčata, jakuťata, kamčadančata nebo mansijčata do škol. Kozáci zpravidla domorodčatům nijak neubližovali, prostě je nechali pochcípat hlady se zbytkem kmene, který se bez pobitých lovců-bojovníků samozřejmě nedokázal uživit.
PS : „zlovolné a podlé vyvražďování indiánů“ v USA se rovněž neobešlo bez nahánění indiánů do škol, nejprve do misijních, později státních.
Vevčo, máte pravdu.
Ale drobný rozdíl bych viděla v tom, že Rusové netočej o svém chování na Sibiři hrdinské filmy.
Americké westerny jsou právě na hrdinných pistolnícich postavené.
Musíte uznat, že adorace násilí je v USA větší než kdekoli jinde.
Helanov, Rusové nenesou odpovědnost za chování bolševického SSSR! Naopak, etničtí Rusové byli sami jeho největší obětí, sakra 🙂
Sibiřské kmeny spíš umíraly na evropské nemoci než na válku s Rusy. Co se týče Čechů, můžete usínat v klidu – Keltové už tady nebyli a Germáni se pobili mezi sebou už před příchodem praotce Čecha. Zbyli tady akorát pokojní germánští zemědělci bez bojovníků, kteří Čechům nevadili. Ostatně, většina z nás jsme potomky těch germánských zemědělců.
Humphrey: A na co myslite, ze umrela vetsina indianu? Na nemoci. To prvne a predevsim. Az potom prisly masakry. Spousta uzemi na vychod od Mississippi se uplne vyprazdnilo daleko driv, nez tam prisli farmarsti usedlici.
Kocko, pokazde, kdyz se nekam podivam na ty cisla (kolik bylo indianu pred 1492 atp.), cislo povazlive poporostlo. Bohuzel, ale toto je politicizovana zalezitost, a pravda zatim nevitezi.
Nenahrávejte na smeč. Cílené zavlečení neštovic mezi Indiány je už historicky doložené.
Angličané pojdou na to, že svou hrdost už dávno prodali londýnské City.
Su to Europania, co z Europy utekali pred prenasledovanim … a nie len romanticky za vieru, ale aj uplne neromanticky za zlociny … a ako moze zacat spolocnost zalozena zlocincami? Nuz … vyvrazdenim miestneho obyvatelstva …
Niekde som pocula, ze aj narody maju karmu, ako jednotlivi ludia … len akosi … ja to nejak furt nevidim
Rozděl a panuj platí stále. Proto je demokracie.
Poslední dny už i v majnatrýmu pomalu přiznávají, že Ukronácek dostává fest nařezáno. A já se ptám, kdy hodlají kapitulovat? Protože tu máme zajímavou studií kolektivního vědomí. Ukrajinec není totiž v té samé situaci, jako třeba Rus, Cikán, nebo Žid ve vztahu k náckovi. Těm hrozilo naprosté vyhlazení. Ukrum nikoliv. Těm hrozí jen ztráta ruskojazyčného území a hanba prohry. Ta velká HANBA. Takže znova, co bude důležitější, lidské životy, rozbité města,nebo pýcha?
UKR kapituluje, az mu to USAk dovoli
Zelensky je jak ten kohout na klicek… natahnou ho a bezi.
Anglosaský svět se už rozpadá dávno. Přečtěte si knihy B. Kurase. Anglie se mění v Chálifat a USA budou zanedlouho negro-hispanske. USA se budou drolit, rozpadat na jednotlivé státy a jejich různé spolky. A velice pravděpodobně si projdou krutou občanskou válkou.
Já už Kurase číst nemůžu.
Dokud píše o vztahu ke kultuře jazyka, v pořádku. Jak ale přijde na vztah k Východu, jako by Kuras přepnul na úplně jiný mozek a přestává vnímat příčiny a následky. Doublehtink jak když vyšije.
Kuras je typický neofyt – co se stal Židem, vidí vše jen z hlediska židů. Británie v moci židovské City mu nevadí, chalífát ano. Klasika.
Kuras by Rusa utopil na lžíci vody.
Ono má Bratrstvo kočičí pracky dva proudy , které jdou zdánlivě proti sobě.
Bylo to tak prakticky vždycky, je to pro ně charakteristické, že mají želízka na protilehlých stranách názorového spektra. Tím pádem vlastně nikdy nemohou prohrát.
V carském Rusku kdysi bankéři a bohatí obchodníci byli jedna ruka s carským dvorem.
A současně synkové těch zazobaných tatíků kopali za rudé a dělali revoluci , podkopávali systém.
Tatík vytáhl synka z kriminálu a synek později učinil tatíka v gulagu kápem.
Musel to být on, díky za tip na zajímavou knihu – https://www.czechfreepress.info/zdenek-balek/operace-cia-splinter-factor-tristivy-faktor-i.html; o této operaci nic nevím, ale byl bych opatrný v závěrech – pohledů historiků na důvody procesů je povícero, včetně autorství Dopisu Velkému Metaři; určitě na ni skočím!
pardón, to sem nepatří a je to podruhé
bohužel velký souhlas …
Dr. Jekyll a pan Hyde
Kolo dějin je neúprosné. Kde je dnes Anglosaská Británie? Muslim je starostou Londýna a i v Midsomeru je půlka vesničanů neanglosaská. Podobné je to v USA. Pevné země se vnitřně mění a nacházejí zcela jiné hodnoty. Dnešní války jsou – doufejme – posledními záchvěvy bývalé nadřazenosti. Již ji nejde udržet. A padat dolů je nesnesitelné, zastavit to ale nejde.
Tak alespon se jim ten kruty protestantsky duch trochu naredi skrz *mañana*. Anglicane vzdy pestovali studeny odchov a ke svym detem se v historii chovali ohavne, hlavne behem a po epose ohrazovani, kdy byla kapitalem rozrusena jejich prirozena obcina. To jim novi Anglicane asi vysvetli, ze takhle ne.
Jejich multikulti je nase vitezstvi, cim vice, tim lepe. Konecne priprchlici jsou pro ne obohaceni, tak proc jim to rozmlouvat.
Ovsem to, proc Anglie utekla z EU zustava stale zahadou. Chteli si upevnit moc nad kontinentem, anebo se lisaci uz pripravovali na deleni valutovych sfer (vlivu)?
Momentalne nemuzu vyloucit, ze nad Ukrajinou se perou predevsim USA s Britanii- Anglicane se Americanum dokonce pokousi vyfouknout Intermarium. A Rusove jim k tomu delaji jen hrmotnou stafaz.
Co se clanku tyce, pak problem by byl, jak fyzicky dostat viteze za kanal, ci za Atlantik. Z toho plyne, ze pohanet budou muset sami sebe, v nejake vnitroobcanske kolizi. Ze bude pit kozacky kun z Potomacu, to se nezda pravdepodobne. A kdyz oni, tak i my, protoze maji burzy s nasimi komoditami a papirky. Hodne papirku. Podlozenych pouze duverou, jez pomalu ztraci glanc.
Kdyz to celosvetove dopadne dobre, mame smulu a budem asimilovani, veskery odpor bude marny.
Kdyz se to celosvetove sesype, mame take smulu a budeme take asimilovani, veskery odpor bude marny.
„To jim novi Anglicane asi vysvetli, ze takhle ne.“
Ale mozna i naopak- viz kauza Rotherham. To letite mlceni a i obvinovani tisicu obeti ze strany uradu, lekaru, pedagogu a dokonce rodicu je pro nelidskou Anglii priznacne. Nakonec i z te poslankyne, co se za pripad vzala, udelali rasistku a vyrazili ji z Labour.
Anglosasové cítí, že se blíží konec jejich staleté nadvlády a tak se podle základního instinktu houfují do pevného svazku s cílem co nejdéle přežít, případně se ve vhodný čas vzchopit.
Odchází tak základy naši kultury, může se nám to nelíbit, můžeme protestovat, můžeme si přát cokoli jiného, můžeme nadávat těm co o tom píší, ale kolo dějin se nedá zastavit. Co nového přinese nikdo neví, ale změny budou velké a mohly by přinést mnohem mírumilovnější svět.
Anglosasové nikde bohužel nekončí.
Anglosasové + Francie jen jedou svůj program, že Evropa a Rusko musí být rozeštvány a rozděleny. Což je program, který drží historicky už velice dlouho. Spojením Evropy s Ruskem a jejich spoluprací by vznikl tak silný útvar, že by se USA, Francie, Velká Británie mohly jít klouzat a byly by to druhořadé státečky.
Dělo se to už mnohokrát. Napoleon, světové války, Majdany, rok 2022, a mnoho dalšího.
Cílem je rozpojit a udělat oponu mezi Evropou a Ruskem. Zabránit jejich spolupráci. Dějiny se v tomto pokolikáté už opakují, až je to klišé.
Anglosasové + Francie se nebojí konce své nadvlády. Ona se prostě bojí přátelských vztahů Evropy s Ruskem. Není pro ně nic důležitějšího, než rozeštvat Evropu a Rusko. Což dělají už po staletí.
Když bude Evropa hystericky, fanaticky nenávidět Rusko – budou anglosasové silní, a vždy ovládat a vysávat Evropu. Pak se nemají čeho bát. Pak je pro anglosasy Evropy kolonií k ekonomickému i politickému vysávání a loutkovému ovládání.
A my jim tu sílu zajišťujeme. Anglosasové se nemají čeho bát, vše jde podle plánu. Trochu se ta nenávist přiživí příběhy a fotografie třeba vybuchujícího Bejrútu, což se v médiích vydá za agresivními Rusy vybombardovaný Charkov. Nebo se vycucá z prstu příběh o holčičce znásilněné svíčkou Rusy. Nebo další HLP dojáky.
Nenávist k Rusku je tak veliká, že propagujeme nacisty. Omlouváme se potomkům Henleina. Oslavujeme nacisty. A přepisujeme dějepis tak, že Adolf Hitler byl dobrodinec Čechů agresivně napadený Sovětským svazem.
Anglosasové mohou být minimálně dalších 50 let v klidu a v pohodě.
Nepřeceňujte Anglosasy, svět se změnil a i doma se jim společnost rozpadá. USA budou za 50 let latinské a GB muslimská. Svět se opravdu dal do pohybu a Čínu a Indii nikdo nezastaví, dokud nezaujmou odpovídající mocenské postavení. Hraje se o drobnost, postavení Evropy.
Globalistický plán na zničení národních států se týká i USA a Británie. Jenže mnozí mají stále probém přiznat si zjevný fakt, že jediný národní stát, který smí zůstat, je Izrael.
Kdyby se KTERÝKOLI stát prohlásil za křesťanský stát, za stát jenom pro křesťany, to by bylo řevu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hlavně by si to ani nikdo nedovolil.
A ještě se chluběj tím , že KAŽDÝ z nich má dvě identity.
A velmi pečlivě zvažuje, pod kterou má v té které situaci vystupovat. Jestli v té pravé anebo v té, pod kterou vystupuje v dané zemi.
Karolu Sidonovi to trvalo docela dlouho, než se odhodlal zjevit národu, že je vlastně Efraim ben Alexander.
Většina z nich svoji identitu velice pečlivě tají.
Řím si také maloval, že je věčný. A že bude věčně vítězit. Půdu v Kartágu solil z toho svého piedestalu domnělé vyvolenosti fakt usilovně. A co z něj zbylo dnes? Spolek celibátníků většinou důchodového věku, který se zrodil z jedné z mnoha původně pronásledovaných skupinek, a taky dlouhá staletí trpěl pocitem, že jejich je pravda a věčnost. Plus jeden ne zrovna ekonomicky a politicky nejstabilnější stát, který už velmocí fakt nebude. A jinak prd. Nakonec bude největší náboženskou skupinou na světě dávný nepřítel katolické církve. Stejně tak neuspělo ani potlačování všech odpadlíků a bezvěrců – u nás nakonec věřící početně převyšují ateisté skoro deset ku jedné.
Taky s odstupem staletí a tisíciletí už nikdo nechce obnovovat zašlou „slávu“ Říma. Vzpomíná se nostalgicky na antické Řecko, ať už bylo v reálu jakékoliv, při vyslovení „starověký Řím“ si průměrný jedinec vybaví maximálně magory v roli císařů, gladiátory a ti trochu vzdělanější třeba právo. A to je asi tak všechno, co z toho někdejšího světovládného kolosu zbylo. Jo, ještě pár starověkých rozvalin.
Mimochodem, úplně jsem si představil toho Koláře v roli čerta Drápala, jak namyšleně deklamuje: „Na vládnutí jsme tady my!“ A vedle stojící právě úřadující US prezident či britský premiér jen suše: „No ty rozhodně ne, Koláři!“
Ved nikto si asi nemysli, ze anglossaska nadvlada tu bude vecne. Jasne, ze raz skonci, otazka je, ci sa tak stane este za nasho zivota. Rozpad Rima trval nejakych 200-300 rokov. Nic moc perspektiva.
Šlo mi o něco trochu jiného. Jen mě prostě fascinuje, že se ve jménu jakýchsi pofidérních hodnot dělá všem jiným peklo na zemi, aby pak hlavní aktér zmizel prakticky beze stopy a z jeho „velkého díla“ téměř nic nezůstalo, snad jen trocha smradu v dějinách. Teď mě napadá, že podobně si v jednom z posledních rozhovorů Dan Vávra sám položil řečnickou otázku, k čemu to jako má dotyčnému posloužit, když to má za pár a má téměř devadesát. A to když přišla řeč na Sorose a OSF.
Já chápu, že po sobě chce někdo něco zanechat, nějaký odkaz, nějaké hmotné či duchovní dědictví. Ani to nepřetrvá věky, ale je to prostě pozitivní pokus udělat těm dalším život hezčí nebo jednodušší, zbavit je nutnosti projít si tím, čím jsem si musel projít sám. Nicméně v čem spočívá odkaz vyvražděných či zotročených civilizací, zničených lidských životů ve jménu jakýchsi pseudohodnot, která nemají objektivní, či nedejbože absolutní, platnost, mi fakt uniká. Nebo konkrétně v našem případě, pošlapání a zničení snad všeho, na čem tahle společnost stála celá staletí. Chápu motivaci těch zvnějšku, nechápu to lokajství a podlost uvnitř společenství.
Tady je problém, že mainstream nám prezentuje válku na Ukrajině jako černobílou pohádku, kde je jen dobro a zlo a to „dobro“ musí slavně zvítězit. A kdo například nechce okamžitě vypnout kohoutky s ruskou ropou a plynem, je Putinův agent. Mírové řešení je v nedohlednu, protože jednat s Ruskem je nepřípustné – leda že by odevzdal Donbas a Krym. A přitom stačí srovnat reakci Západu na Kosovo a na Krym/Donbas – v jednom případě se bombardovalo Srbsko dokud se Kosovo „neutrhlo“, v druhém případě se podpořil útok Porošenka na Donbas a zavedly se sankce na Rusko za Krym.
V době vstupu Ruska na Ukrajinu bylo v okolí několik dalších konfliktů. Nikoho nezajímaly ani nezajímají. Každý se dojímá a píše o „utrpení Ukrajinců“, přitom je to v porovnání s konflikty z okolí Ukrajiny jen cvrnkání kuliček a dětská hra.
Kdopak nám to bombarduje Jemen? Že nám Izrael bombardoval Damašek? To, že USA agresivně napadlo Írán – komu to rve žíly?
Přitom to, co se děje v Jemenu je podstatně drsnější, než Ukrajina. Z Jemenu rozhodně nepřijíždějí uprchlíci v bavorácích žít si parazitací na českém státu.
Dostali jsme se do stadia, kdy se vraždění a rozvracení nepohodlných států označuje za preventivní zákrok.
V zájmu světového míru.
V posledních letech Spojené atáty a jejich vazalové zaznamenávají jen samé nevýhry.
Potupný odchod z Afghánistánu, nevýhra v Iráku , v Sýrii, zničená Libye s nemilými důsledky pro Evropu.
Dokonce ani ten chudičký Jemen se v odporné proxy válce nedaří zadupat do země.
Venezuela stále žije, o “ prezidentovi” Guaidóovi se přestalo mluvit.
Majdan v Bělorusku se nevydařil. A tlustý Kim si dal provádí svoje jaderné pokusy, ačkoli už ho měl náčelník Velká Huba na háku.
Ropné monarchie v Zálivu jsou přezbrojené nejmodernějším arzenálem. A furt né a né udeřit na neposlušný Írán.
Bojím se, že Bílý dům už fakt mocinky potřebuje zářez do pažby a že tu nešťastnou Ukrajinu hned tak nevzdá.
Vyvíjelo se to tam náramně slibně, jako v KAŽDÉ národnostně složité zemi s pohnutou historií.
Rozpoutat Majdan byl těžký zločin a aktéři kteří to zaplatili by měli viset.
Vraždění států pod hesly míru se děje po celou moderní dobu.
Například taková Mnichovská zrada 1938 nebylo v zásadě nic jiného.
Vzpomeňme třeba humanitární bombardování Srbů 1999.
Polovina válečných událostí na Ukrajině je Bidenovština.
Také si myslím, že Viktorie Nulandová neplatila koláčky na Majdanu z vlastního kapesného.
A Schwarzenberg se senátorem Štětináčem / Plavcem si nenaspořili na hotel z poslaneckých náhrad.
Stačí ranec dolarů a můžete získat všechno. Anebo taky ne.
Národnostně soudržné Bělorusko odolalo, složitá Ukrajina ne.
A kdyby jo, tak se to zkusí zase někde jinde.
Pořad stejný scénář!
Kalkuluje se s napětím mezi jednotlivými segmenty obyvatelstva.
Amíci by se měli věnovat sami sobě. Tavící kotlík začíná připomínat papiňák s porouchaným ventilem.
A afinita Afroameričanů k islámu je celkem známá. Z Cassiuse Claye je mávnutím proutku Muhammad Ali.
Já si myslím, že je to jinak. Oni to všechno vědí. Ale ty projevy a všudypřítomné řeči o morálce a správnosti jsou propaganda pro masy a masové mínění. Pro prostý lid, který má být správně zpracován a zmasírován.
Je třeba nejdříve rozlišovat „stravu / informace / projevy“ pro masy lidí a pro elitu. To, že nějaké velké zvíře tvrdí něco do médií, neznamená, že je to jeho osobní názor a postoj. On to také může být, a velice zhusta bývá, jen proslov pro masy, jejich manipulaci, jejich přeprogramovávání.
A navíc se nehraje o výhru na Ukrajině. Jak už jsem psal, Ukrajina a Ukrajinci jsou každému šumák, dokonce i Zelenskému. Hraje se o velmocenský vliv, o prachy, o moc, o rozdělení světa mezi elitami.
Jinak řečeno, předem poraženými jsou Ukrajinci a Evropa. Jendou procitnou, až si uvědomí, že dělali užitečné idioty a hlupáky. Ke své škodě a ve prospěch jinému.
Nevim proc ,poctenim zde, se mi vratila vzpominka na Rudy Pravo, v dobe svy nejvetsi slavy..
Tak mne napadlo , ze Usa vzdycky nejvice pomahaly Nemecku. Snad ,ze ta pro bohace snadno vycvicitelna populace a ze tez jich bylo vice nez dost i v samotne Usa.
Pomohlo by svetu uz ode davna ,rozdeleni Nemecka,Japonska a Ukrajiny na nekolik casti..
Po valce prvni /pred ni taky/,dodavali usaci predevsim germanum velky prachy , opravdu velky /Daves a Young plans/ a jeste mimo to..Ani dluhy z ty prvni nechteli.
Po ty druhy dostali germani z Marshall pomoci z 12 miliard rovnou ,zase a jeste vic, 9 mil..
A jinak pomahat jinym bohace ani nenapadlo..
Jiny i sprateleny museli jim platit donedavna dluhy.
Jak na tu druhou zadelali..Zamery a plany..
Nekdy okolo 1860 si japonce sjednotili ,ochocili a podridili..Od ty doby japonskej narod zacal mit starosti vo narody jiny. I kdyz pravda bitvy a valky byly predtim na Koreu a Cinu..
V 1902 zacali britove davat japoncum obrovsky miliony liber na zakoupeni lodi a vystavbu dalsich a vseho co bylo treba. A potom v 1904 hura valka na Rusko.
Vnitrni valku,revolucni na Rusko ,zaroven ,vedl nahodou a zaroven ,marxista ,Trockij.
Predtim 1853 ,britsko francouzsky armady zautocili na Krym na pomoc odvekym spojencum Vatikanu ,turkum , predtim, treba zniceni Konstantinople Vatikanem a Benatkama ,taky pro turka…
Meli na Krymu obrovsky ztraty a pifku na rusa..Ten dal ublizoval turkovi a osvobozoval Balkan. Od 1900 Kaiser Wilhelm zapocal taky pratelstvi na zivot a smrt s turkem .
Od 1860 zhruba se zapad /japonec a german taky/vrhal na Cinu a nejen na jeji zniceni okupaci, ale i predevsim opiem, ktery si na sebe musela Cina od nich kupovat ,za svoje stribro.
Aby zase byly obrovsky zisky na dalsi..
Versailove 1920 ,pridelili nejak ??,germansky zakladny v Cine Japonsku. I kdyz Cina byla spojenec Versailu ve valce. /A co taky nam za odmenu pridelili !!/.
Aby za deset let pohodlne ,uz byl Jap v Cine..
V r. 1940 uz aby zase vlitli japonci na rusa.
A president R. za to japonce nemel rad a sem tam nejakou sankci jim taky dopral…
Mezitim admiral Yamamoto dlouho studoval v Usa a mel rad penize…
Po navratu naplanoval prepadeni P.H. ,kde vcas chybely letadlovy lodi nahodou a taky obrovske zasoby pohonnych hmot zustaly v poradku.
Hawai nebyla Usa , jenom kolonii.
Namorni zakladnu tam prestehovali ,ze S.Diega , aby to mel japonec bliz..
Dulezity. V 1943 byl dostavenej obrovskej Pentagon tak velkej ,aby stacil na planovany ovladnuti celyho sveta ,temer..
Strategie a zamery , s pomoci Japonska a PH. ,se zdarily ,aby vypukla namorni valka ,kdy byly treba predevsim valecny lode a letadla../S valkou jinde na Hitla se nepospichalo, to zaridil Hess/.
Tak se zdaril zamer,plan jiz od skonceni prvni sv. valky na dalsi a na ovladnuti sveta po 45 ,pomoci vybudovani obrovskych gigantickych Usa namornich a leteckych sil s pomoci a provokaci zase nezbytnyho Japonska..Odmenu taky dostali.
Admiral neprezil,ani nemohl , kdyz cetli usaci vsecky tajny japonsky sifry..
A od 45 zase dalsi nepritel se objevil, jako na zavolanou na Vychode..
Jen jako perličku:
I Češi v první světové bojovali džihád. Tedy ti, kteří bojovali na straně R-U.
Na uniformách měli rakouští a němečtí vojáci našitou šahádu a chválili Alláha a jeho proroka Mohameda.
😀
Záměr byl ponouknout hloupého Osmana k tažení proti utlačovatelům muslimů Rusům.
Sultán to sežral i s navijákem a přišel o všechno. Osmanské provincie si rozdělily vítězné mocnosti, Britové a Frantíci.
Aneb nelez Vašku s pány na led…
Z mého pohledu jde o jednu jedinou věc.
Že totiž po rozpadu východního bloku musí zůstat Bílý dům světovým hegemonem, ŕeditelem Zeměkoule a samozvaným drábem.
Proč si to myslím?
Protože existuje jeden státeček, který je uprostřed Orientu obklopený nepřátelskými domorodci.
A tenhle státeček si dobře uvědomuje, že bez strýčka Sama s Tlustým klackem v ruce by nepřežil.
( Samozřejmě přežil, ale musel by vyjednávat se svými sousedy, což je pod jeho důstojnost. Hrubým násilím to jde líp, tak jaképak štráchy. Koneckonců k pobíjení nevěřících je vyzval sám Buch. V knize Mojžíšově V. , řečené Deuteronomium.
“ Spalte jim háje, vyhlaďte jména jejich z místa toho. “
Dalo by se i říci, že národ kterému Bůh svěŕil dozor nad Zeměkoulí to má složitý. Ách jo. )
Ja myslim, ze ta prepojenost USA a Izraela sa precenuje. USA podporuju staty, ked im to vyhovuje, Izrael nie je vynimka. No tych par rodin, co riadi zemegulu nepatri k ziadnemu statu. Im patri cely svet, tak co im je po nejakom state. A v poslednej dobe vztahy USA-Izrael skor ochladzuju. Vid sucasny postoj Izraela k Rusku.
V tomhle ohledu věŕím historikům.
Už Solženicyn označil Spojené státy za ekonomické centrum Bratrstva kočičí pracky.
A za duchovní centrum českou kotlinu.
Řeč je samozřejmě jenom o jejich špičkách!
Ti řadoví, obyčejní, si to nakonec vyžerou za svoje soukmenovce s ostrými lokty.
Realita je, že v koncentrácich zahynulo mnoho nevinných , obyčejných lidi. Ale Rottschild anebo Petschek ani jeden. Kdyby měl Karel Poláček naditou šrajtofli, tak by ho nikdy nepotkal tak tragický osud. Ale neměl. Byl to jen obyčejný novinář a literát, který se živil poctivou prací.
Přesně tak. Moocní Židé jsou pro Izrael ochotni obětovat leccos – jak je psáno v jejich Toře.
A jakého etnika je těch pár rodin, které řídí zeměkouli? A jaké jsou vlastně jejich konečné záměry a cíle? Izrael pro židy všude na světě není jenom stát, je to idea. A jak je psáno v Tóře, Izrael bude vládnout nad národy.
Je Soros američan? Madad? Zid? Alebo vsetko dokopy? Podla mna ani jedno. Hovno mu zalezi na USA, madarsku aj na Izraeli. A rovnake je to s Rotšilmi, Rokefelermi a dalsimi. Ide im o globalizovany svet, v ktorom nebudu platit ziadne dane budu mat pod kontrolou všetky zdroje planety vratane tích lusdkych. Staty vyuzivaju len ako prostriedky na svoje ciele, hlavne aby nemuseli viest vojny priamo oni, a tiez aby nemuseli platit ludom socialne davky zo svojho. Na to potrebuju staty, inak si im ukradnute.
Všichni vámi jmenovaní jsou především židé, a globalizovaný svět, ve kterém židé vládnou nad národy, je to, co údajně Jehova židům slíbil, a oni o to od té doby usilují. Máte pravdu, že o nikoho a nic jiného jim nejde. Stát Izrael potřebují, protože jeho existence zapadá do výše zmíněného plánu. Proti víře žádný disputát, a jak víme, ta židovská víra drží nejlíp.
Nevím, jestli jste četla román „Pražský hřbitov“ od Umberta Eca?
Pokud ne, mohlo by se Vám to líbit, je tam dost trefných, ale naprosto
nekorektních postřehů.
Jednou procitnou. Ale může to trvat ještě hodně dlouho!
Berte v úvahu, že mají pod palcem nejenom banky a farmaceutický průmysl, ale i především média všeho druhu, vč. Hollywoodu. A dnešní propaganda je vysoce vymakaná věda. Učinit z postižené puberťačky světovou ikonu grýndýlu není žádný problém.
Už dávno nevolime ty nejlepší, ale jenom ty, které nám předhoděj imagemarkeři. Velmi sofistikovani a dobře placení imagemarkeři.
Schopnost vygenerovat opravdové vůdce je fuč.