24 listopadu, 2024

Politika ničení

Ivan David nedávno informoval o dalším hřebíčku do rakve pro naše zemědělství, který zatloukla evropská komise i evropský parlament. Já jsem z branže, takže nemám už sílu to vůbec komentovat, začali mě totiž číst i můj zcela apolitický tatínek a maminka a zakazují mi používat sprostá slova. Pokud bych měl zjednodušit, kterým směrem tato politika jde, tak mohu jen suše konstatovat, že jde směrem k nepěstování a nechování. Ono se to nějak vyřeší… máme sice henten svobodný trh, který je nejvyšší hodnotou, ale zároveň potřebujeme šílený předpis i na prodej zelí.

Samozřejmě tento rozpor vadí jen dezolátům. Správný liberál ve volném trhu regulovaném předpisy o tisících stranách žádný problém nevidí.

Stanjura nám včera oznámil, že uvažuje o zrušení daňové slevy na manžele… Když si uvědomím, že to není tak dávno, co Jurečka ještě blouznil o společném důchodu pro manžele a mluvil o podpoře rodin… Už je to všechno pryč. Předvolební sliby jsou také pryč. Zůstává jen povolební chlubení, které už nemá s realitou nic společného. Už se bude jen ořezávat.

Nejhorší na tom je, že nás neořezávají proto, aby za to postavili nějaký nový Temelín, který by jednou dodával levnou energii pro všechny. Ořezávají nás, protože podpora války je drahá. Ořezávají nás, aby se to rozstřílelo ve stepích. Solidarita důchodců s výrobci nadzvukových letadel. Ve jménu hodnot, které nás už jen stojí peníze a přestávají cokoliv pozitivního přinášet.

Když si přečtete jakýkoliv regionální tisk, tak je to jako číst černou kroniku. Pořád někde zavírá nějaká hospoda, nějaká prodejna potravin, nějaký koloniál… Tady končí nějaká firma, tam končí nějaký výrobce… tomu už se nevyplatí držet pobočku tam a tam…

Zaslechl jsem, že EU uvažuje o zákazu plynů do chladniček a tepelných čerpadel. Grýndýl vole… Emisní norma Euro 7 je tak přísná, že v podstatě ukončí výrobu všech levnějších aut pro plebs. Zůstanou jen sporťáky, na které se to vztahuje nějak jinak. Ale to už přece také víme. Na konference o klimatu a emisích se lítá soukromými tryskáči. Zakázat se mají Fábie, nikoliv Ferrari.

Ani nebudu mluvit o dlouholetém zavírání očí před praktikami různých umírněných lidojedů, které podporujeme. Zpravidla jsou to hrdlořezové první jakosti, kterým umožňujeme, aby se jim krev prolévala lépe a radostněji. Na Václaváku nikomu nevadily symboly praporu Azov, což jsou samozřejmě plně demokratičtí hodní hoši, co by mouše neublížili. Kde jsou ty doby, kdy cokoliv, co se jen vzdáleně podobalo hákenkrajcu, bylo předmětem vyšetřování. Vlastně… ono je to furt. Ale platí to jen pro Ortela, nikoliv pro Ukrajinu.

Ve školách už učitel musí vědět, kam patří, jinak tam nemá co dělat… Musí dětem vysvětlovat, že celá předchozí staletí byla špatně, tatínek a maminka jsou špatně, rodinné hodnoty jsou špatně, partnerská věrnost je špatně, muž i žena jsou špatně a místo toho je dobře něco, co bylo před deseti lety ještě námětem dobrých vtipů. Deregulace totiž znamená padesát pohlaví, znamená volnou migraci přes hranice, znamená indoktrinaci ve školách, znamená korespondenční volby. .. ale rozhodně neznamená, že by se vám lépe podnikalo. Rozhodně to neznamená méně papírování a méně nesmyslných certifikátů na všechno.

Zubař začíná být nedostupným luxusem…

Kilo papriky je skoro za dvě stovky…

A když na tohle všechno někdo upozorní, tak je populista. Jde na ruku nízkým dezolátním pudům a nechápe tu vznešenost evropského údělu žitého stále více za ostnatým drátem a co nejdál od obyčejných lidí. Každý přece ví, že politika se nedělá ve jménu lidu, ale ve jménu evropských hodnot. Lid už tomu vlastně jen překáží. Žijeme v tom nejlepším světě a různí Rajchlové toho zneužívají.

Ano, přesně z toho jsou všechny ty vyprávěnky o depopulizaci planety. Z toho vznikají všechny ty obavy, že vakcíny tu nejsou pro nás, ale proti nám. Že Klaus Schwab spolu se Sorosem dělají všechno pro to, aby nás zničili. Ne, fakt nevím, nakolik to chtějí udělat a jak jsou se svými plány daleko, ale když vidím dnešní svět a poslední kroky naší vlády, tak tomu prostě věřit chci. Když už několik let koukáte na politiku ničení ve všech oblastech, tak se nemůžete divit, že si to lidi potřebují nějak vysvětlit. Když koukáte, jak kolem vás mizí poslední obchůdky i hospody, jak si najednou musíte dávat pozor na jazyk, jak vás pranýřují za to, co bylo po stovky let cestou kupředu, ale dneska je to už zakázané, když vidíte, v čem budou žít vaše děti… tak si říkáte, že to přece nemůže být jen kolektivní imbecilita.

Kdyby tu byl alespoň nějaký Mao, tak by to bylo na koho svést. Kdyby tu byl jeden Velký kormidelník, tak by bylo jasné, kdo za to může. Ale není jeden. Jsou jich tisíce v tak šíleném propletenci, že nenajdete nikoho, koho by se dalo zastřelit, aby tohle šílenství skončilo.

Já se nedivím, že majitelé firem začínají být na naší straně. Nedivím se, že zemědělci už čtou raději Vidláka, než zprávy ministerstva zemědělství. Nedivím se, že lidi plní sokolovny a začínají být politicky aktivní. Nedivím se, že charismatičtí politici začínají mít statisícové dosahy na fejsbůku. Nedivím se, že obskurní blogeři jsou pro leckoho lepším zdrojem než Česká televize. Začíná jít o všechno. Proti nám stojí politika ničení. Politika, která se utrhla z řetězu. Politika protinárodní, protilidská. Politika ve jménu něčeho, co nikdo nevolil. Politika, která už má jen tlamu.

Do voleb je daleko, do demonstrace je blízko. Dumejte, dumejte, jestli byste také neměli přijít. Dokud to ještě jde. Dokud ještě můžeme psát, dokud ještě můžeme mluvit. Dokud ještě máme něco, za co stojí za to bojovat. Až se naplní všechno to, o čem už vláda na plnou hubu hovoří, tak už bude demonstrování zbytečné. Nebudete nic mít… a jak říká Klaus Schwab, budete šťastní… možná.

215 thoughts on “Politika ničení

  1. Proč je nutné sebrat seniorům tisícovku důchodu a výchovné? No aby bylo mimo jiné i na automatické navýšení tohoto:

    Rozmrazené platy politiků se zvednou i o desetitisíce. Jak si v příštím roce (2023) polepší?
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-rozmrazene-platy-politiku-se-zvednou-i-o-desetitisice-jak-si-v-pristim-roce-polepsi-40411937
    ——–
    – Řadovým poslancům a senátorům bez funkce tak stoupne základní hrubý měsíční plat o 11 600 korun na 102 400 korun měsíčně. …
    – Premiér si polepší z 243 tisíc na 274 tisíc hrubého. …
    – Řadovým poslancům a senátorům, kteří nezastávají žádnou další funkci, se zvýší i měsíční paušální náhrady za dopravu, stravu a reprezentaci na 53 100 až 72 100 korun, podle vzdálenosti bydliště od parlamentu. …
    – Ministři budou místo 173 tisíc brát základ 195 tisíc hrubého …
    (Ministryně války bere 195 tisíc hrubého za to, že posílá vojenskou techniku na Ukrajinu pořízenou z našich daní?)

    – Na platy ústavních činitelů počítá návrh státního rozpočtu na příští rok s 6,47 miliardy korun, asi o 730 milionů korun víc než letos. …
    (Aha, takže s tímhle státní rozpočet počítal na rozdíl od valorizace pro důchodce podle inflace?)

    Je třeba ty svině klouzavý vypráskat z parlamentu co nejdřív.

    1. Jourová předložila návrh zafinancovat tiskové středisko pro emigrovavší ruské vlastenecké novináře v EU.
      Nabízí Prahu, jako vhodné centrum svobodné ruské publicistiky.
      Ta Jourová, o které Babiš řekl, že je přeci jenom úřednice a nemá na nic vliv.

  2. Ano,
    my nepotřebujeme ani zbraně, natož hromadného ničení, nám stačí současná vláda.

    Stanjura
    furt troubí „hospodářské škody“ a nakonec médiím veřejně o víkendu „naznačil“,
    že se do rozpočtu tak jako tak vejde,
    i KDYBY mu „legislativní nouze“ neprošla…

    Nezbláznil se?
    Nestřelil vládu a 5K a ty právníky – ohýbající kde co, do nohy?
    Nepadá tím obhajoba „nouzového“ kvaltování v Parlamentu?

    Na změny od 2024 má Parlament přece celý zbytek roku
    a snížit penze tato vláda už zvládla bez „nouze“,
    sice většinou nebožtíkům, ale jistě to mnozí voliči 5K ocenili.
    ******************************
    Lidovecký Nekula
    prý zase dle SEZNAMu zatím v řešení potravinového problému udělal už dvě věci:
    „-v dubnu 2022 zdvihl varovný prst
    -a v únoru 2023 zdvihl ten stejný varovný prst znovu.
    A navíc z Ministerstva zemědělství zní:
    největší sílu zlevnit potraviny má spotřebitel.
    Kdybyste nic nekupovali, tak by zemědělci, potravináři a obchodníci nic drahého neprodávali.
    Takhle jednoduché to je.“ (Píše Seznam)
    **********************************
    Jak jinak,
    sám lid může za inflaci, vláda ani omylem, neutrácejte, nejezte, netopte, nebydlete…
    a určitě nejen s důchodem vyjdete.

    A tato vláda to myslí vážně, protože maká na tom kupní sílu obyvatel ještě snížit a zvyšování daní ještě říká „úspory“….

    A takto si tu žijeme!

    1. A začalo to hned po nástupu slepence. Zamáznutí dolu Turów. Prachy fuč a voda?
      Opět, cizáci jsou přednější, než domácí. A to se táhne za celo dobou vládnutí těchto matláků.

  3. Co dodat?

    Skandální Fialova loupež za bílého dne: Důchodci = otroci?

    Vláda chudým bere, sobě, poslancům a soudcům přidává desetitisíce.

    Desítky miliard Ukrajincům mají zaplatit nejvíce ožebračovaní?

    To už ne! Oživíme tradici defenestrace?
    27. 2. 2023
    ………. Otroci si předplatili, otrokáři jim to teď ukradnou pro sebe…..

    ……. „Penzijní pojištění“ není pojištění, ale daň.

    Daně, nikoli pojištění, jsou povinné a nemůžeme si zvolit jejich parametry.

    V současné době odchází na důchodové pojištění 28 % z vyměřovacího základu, kterým je u zaměstnanců mzda (část odvádí zaměstnanec, část jeho zaměstnavatel, ale nemylme se, i tyto peníze musí zaměstnanec zaměstnavateli vydělat).

    Člověk, který celý život pracoval, odpracuje cca 40 – 45 let.

    Za tu dobu má „předplaceno“ na 12 let pobírání plného platu v důchodu nebo

    24 let polovinu platu……

    …………. Dnešní důchodový systém není solidarita mezi jednotlivými důchodci, ale solidarita se státem, který obírá všechny…………

    …………. Ukradených dvacet miliard dají Ukrajincům….

    ……………. 15. 2. 23 zveřejnilo ministerstvo financí na Twitteru, že „výdaje státu a samospráv spojené s příchodem uprchlíků z Ukrajiny před ruskou agresí dosáhly do konce ledna sumy 28,5 miliardy korun.

    Z toho šlo 20,6 miliardy ze státního rozpočtu.

    Největší část výdajů, konkrétně 9,7 miliardy korun, šla na sociální dávky pro uprchlíky.

    Výdaje na zajištění zdravotní péče dosáhly 4,9 miliardy korun.“……

    Čistě metaforicky: V českých zemích máme starou tradici defenestrace.

    https://protiproud.info/politika/7037-skandalni-fialova-loupez-za-bileho-dne-duchodci-otroci-vlada-chudym-bere-sobe-poslancum-a-soudcum-pridava-desetitisice-desitky-miliard-ukrajincum-maji-zaplatit-nejvice-ozebracovani-to-uz-ne-ozivime-tradici-defenestrace.htm

    Jurečka: Když důchody porostou tímto tempem, nemám prostor zvedat „rodičák“

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-jurecka-kdyz-duchody-porostou-timto-tempem-nemam-prostor-zvedat-rodicak-226232

    Není to vyděrač?

  4. Jsem zvedav, jak se nakonec vyresi (ci bude vyresena) Vidlakova Sofiina volba mezi Apostolem Apokalypsy a kardinalem Richelieu. Oboji najednou, aka Dr. Jekkyl pres den a mr. Hyde vecer na Kydech, dle meho jiz uhrat nelze.

    1. Úplně jednoduše… Vidlák svými články táhne jak Kydy tak Litterate. Pořád tvořím většinu příspěvků. A tak to zůstane. Jen se postarám, aby na Litterate i na Kydech byla pod mým článkem stejná diskuse. Aby se to netříštilo do dvou.
      Zbytek zůstane stejný.

      1. Chapu a dekuji za odpoved. Mam ale obavy/ uvahy o tom, jestli malströmy, vyvolane nocnim Apostolem nezasahnou do prediva jemnych her Kardinala pres den. Opacne by to nevadilo, takhle si dovedu predstavit rusivy vliv. Je to jen myslenka, nic vic.

    1. Včera ve zprávách na ČT 1 už to říkali naplno, ta „pomoc“ je lend and lease. Amíci nikomu nic nedávají ani nepomohou. Jen vydělávají.A že se vydělá i když se to rozmlati? Jako se vydělá na jídle, které se sežere nebo plyn spálí.

      1. Na začátku Američané jen potisknou papír a nařežou ho na formát bankovek … na konci z toho mají od svých otoků konkrétní statky.
        Celkem jednoduchý a pochopitelný princip.

      2. A odkedy na CT 1 hovoria pravdu :))) ??

        Ukrajinsky land & lease ma zaujimavy parameter v tom, ze UA by mala platit len za to, co po bojoch zostane prevadzkyschopne.
        Ergo, co sa znici v boji, to UA neplati.
        Cize, ak USA dodaju 100 M113 na UA a rusi znicia rovnych 100, Ukrajinu to stoji presne 0.00$ USD.

        Preto aj kvitne kseft so zbranami na UA, pac sa zadefinuje, ze dany kus techniky sa znicil (kto neveri, naj si to ide skontrolovat napr. k Bachmutu ) , urobi sa zaznam do excelu a kus prestal evidencne existovat pre USA, pre UA. No a zhodou okolnosti sa o par mesiacov niekde zjavi – seriove cisla su mrchy… Vojci by boli blazni ak by taky kseft nevyuzili, ked sa da.

          1. Dobrá otázka, odpověď je celkem jednoduchá … vlastně odpovědí je několik

            1. Na začátku je pro Američany jen potištěný papír … takže, co se zničí, to má hodnotu právě toho potištěného papíru. Prostě je zničeno něco, co mělo přesně hodnotu potištěného papíru. Rozdíl mezi zničeným tankem a spáleným pytlem papírků s potiskem USD – pro Američany není rozdíl.
            2. U věcí, které přežijí pak je situace ovšem jiná – potištěný papír se najednou bude směňovat za konkrétní statky … např. UA zaplatí půdou nebo nějakou surovinou, které na SVÉ náklady vykutá ze země.
            3. Výroba zbraní poskytuje práci Američanům … tedy potištěný papír mění majitele směrem k pracujícím a ti pak za to nakupují vše co potřebují … vláda má klid; dokud směna probíhá, tak se Američan nebouří.
            4. Jeden z hlavních bonusů pak je, že za potištěný papír se najdou moulové, kteří budou cedit svou krev, aby se Američani měli dobře … tedy budou „zadržovat“ opět na SVÉ náklady nepřítele USA. Vklad Američanů do tohoto mechanismu je potištěný papír a verbální rady.

            … no neberte to :-).

            1. crusader píše, že to je opačně, platí se za to, co se zničí … tato varianta by mohla být pro Američany výhodnější – za předpokladu, že zničeného bude více než vráceného.
              Pro obě varianty ovšem platí mechanismus, který jsem popsal – za bezcenné papírky budou mít reálné hodnoty a přitom někdo na SVÉ náklady „zadržuje“ nepřítele USA, aby se Američané měli dobře.

        1. Land Lease je přesně obráceně. To, co zůstane v pořádku, se vrací do USA (ev. by to odkoupila ukrajinská armáda) to, co se zničí musí UA zaplatit.
          Přesně stejně jako za WWII.

          1. Ze splácení dluhů z druhé války si žili blahobytně až do 70. let. A pojem zlatá šedesátá he celosvětové známý.

  5. Volební sliby pětikolky a realita:
    Daniel Vávra: SPOLU do lochu! Trestní odpovědnost za podvod na voličích. A je to.
    https://www.nespokojeny.cz/tag/daniel-vavra/
    „…Jsem tak strašně vděčný za to, že není premiérem Babiš. Protože kdyby byl premiérem, tak by teď populisticky zvedal daně, chtěl víc zdanit OSVČ, zvedal daň z nemovitosti, byla by inflace jak svině, schodek rozpočtu jako kráva, důchodcům by zrušil valorizace důchodů a zvednul věk odchodu do důchodu…“
    —-
    Výborné shrnutí podvodů a lží.
    https://i.postimg.cc/5N69c6yT/zastavime-zadluzovani-zeme-768×768.jpg
    https://i.postimg.cc/Nfqtnph9/mit-kde-bydlet-neni-luxus-768×684.jpg
    atd. Neuvěřitelné!

    1. Pardon, nějak jsem se do příspěvku zabrala, uplynula hodina… a přehlédla jsem, že jste to sem zatím už dal, Jarku.

  6. Tedy nechci nikomu brát iluze, ale demonstrace je k ničemu. Říkám to, jako účastník třech loňských demonstrací. To nic neřeší. Na tu vládní chátru bude platit jen síla a nebo akce co bolí ( možná stávka ). Když vezmu v potaz stávku, tak určitě né pod vedením toho vemena Středuly. Je potřeba sjednocovat a začít budovat paralelní společnost, která bude natolik finančně a lidsky silná, že ji nepůjde přehlédnout. Začít
    získávat na svoji stranu silové složky, zdravotníky, podnikatele. Vím, že to jsou kecy od klávesnice, ale jinou cestu než násilnou nevidím. Nicméně tato vláda totálních neschopů a lokajů nás zničí a žádné „demokratické“ volby v představě pana Rajchla už nebudou na to můžeme zapomenout. Možná, že bude co dělat aby ukrajinizace Česka už v té době nedosáhla obludných rozměrů.

    1. Demonstrace není k ničemu. Minimálně ukazuje, kolik lidí je nespokojených a s čím jsou nespokojení. K ničemu jsou neschopní velitelé.
      Navíc Rajchl právě hodlá na demonstraci přivést i zástupce silových složek, podnikatelů, zemědělců a podobně. Proč myslíte, že tam chce mít mě?

      1. Nespokojení mají demonstraci s Paroubkem už zítra, tak jestli jste taky nespokojený s vládou, neměl byste tam rozhodně chybět.

            1. Myslím, že Paroubek bude mít skoro prázdno. Jednoduše proto, že začal pozdě, neagitoval a nemá na to žádnou podpůrnou strukturu. Dopadne jak Středula. Ne, že by neměl co říct, ale Rajchl na své demonstraci maká úplně jinak.

              1. Já si právě netroufnu odhadovat – tohle mi fakt nejde.

                Na jedné straně máte stoprocentní pravdu, k tomu je to TEN Paroubek. Na druhé straně by mohl být vnímaný jako poslední autentický socan a mohli by mu tam naběhnout nespokojení socani a s nimi třeba i lidi, kteří se docela normálně potřebují uvolnit.
                Je taky otázka, jestli to jeho hnutí je jen jméno, pod které chce nahnat zbloudilé ovce, nebo nějaká organizace existuje.
                Já bych řekl, že to první, že to prostě zkouší, jestli mu pár fíků spadne samo do klína. Že tam budou spíš zoufalci nebo kompars.

                Kdybych měl tipnout, řekl bych, že tam bude pár set lidí.
                Ale taky vím, že v tomto ohledu se nesmím nikdy sázet, protože se pravidelně mýlím.

                Bude fajn, jestli se pak podělíte o dojmy a pozorování.

              2. Asi bude hodně záležet na počasí. Jinak o demonstracích není nikde vidu ani slechu a to platí i pro tu Rajchlovu demonstraci. Moc bych si přál změnu k lepšímu (aspoň neposílat ty zbraně na Ukrajinu), ale Pětidemolice je teď ve 108 rauši, oni ty peníze musí někde vydojit, oni si do toho moc kecat nenechají. Mě vůbec Pětikolka připomíná chování kamikadze, kde jsou oběti předem určeny (mimo hlavounů). Pořád nechápu jejich chování, jako by už za pár let neměli ani vládnout?

      2. Ano budou tam nespokojení lidé, ale výsledkem bude co ? Poslechneme si co se musí, co chceme atd…a dál ?…Vrábel šel na Hrad a co ?…výsledek rovnal se nule. Já zastávám názor, že pokud stojí auto vedle auta před těmi cizáckými nákupáky není šance něco změnit. Tady vítězí konzum. Já nejsem pesimista a mám víru, že nic neroste do nebe a že nikdo nemůže donekonečna lidem chcát na hlavu a vydávat to za déšť. Že tento systém nebude mít dlouhého trvání to je nasnadě a silně to připomíná komunisty v roce 1989, ale my jsme příliš připosraní, než aby jsme to „něco“ změnili. Musí to přijít od jinud. Rád bych se mýlil.

        1. jentak napsal:
          27 února, 2023 (13:11)

          Co navrhujete?
          Jíst se musí.
          Já jsem optimista, který si ještě pamatuje, jak jsme protestovali pasívním odporem.
          Vzali jsme si vozíky, a jezdili po superhyper marketu.
          Nikoho jsme neblokovali, nedělali jsme nic nezákonného, jen jsme si vybírali zboží, a superhyper market měl nižší tržbu.

      3. Ano budou tam nespokojení lidé, ale výsledkem bude co ? Poslechneme si co se musí, co chceme atd…a dál ?…Vrábel šel na Hrad a co ?…výsledek rovnal se nule. Já zastávám názor, že pokud stojí auto vedle auta před těmi cizáckými nákupáky není šance něco změnit. Tady vítězí konzum. Já nejsem pesimista a mám víru, že nic neroste do nebe a že nikdo nemůže donekonečna lidem chcát na hlavu a vydávat to za déšť. Že tento systém nebude mít dlouhého trvání to je nasnadě a silně to připomíná komunisty v roce 1989, ale my jsme příliš připosraní, než aby jsme to „něco“ změnili. Musí to přijít od jinud. Rád bych se mýlil.

        1. Jistě, nabízí se paralela s 89., taky je vidět, jak moc se chudinka vládička natrápila s loňskými demonstracemi. To nahrává právě módu – je to k ničemu. Ale co takhle zkusit to prokletí zlomit?
          Co takhle jít do toho pro jednou důsledně a skutečně systematicky? Znovu, ta demonstrace není cíl. Je to start. Start cesty po škále úspěšnosti od 0 do 100. A jak úspěšná bude ta cesta od startu, neboli jak daleko se to po té škále od té nuly posune, to záleží nejen na odporu a odmítání vlády, nejen na velmi nepříznivých všeobecných okolnostech, za kterých se to děje. Záleží především právě na lidech, jak dlouho vydrží, co všechno za nastavené překážky je neodradí. A zejména kolik jich vydrží vyvíjet na vládu nátlak dalšími nátlakovými akciemi.

          Ona není železobetonová. Jen čím víc za takovou bude lidmi považována, tím bude železobetonovější. Je to vlastně taky komnata ozvěn. Přece Katalánsko, žluté vesty, kanadští truckers, loňské demonstrace, všechno k ničemu. Vždyť jsme to viděli na vlastní oči, sami jsme se toho účastnili. Pořád si to opakujeme, čímž ale jen zpevňujeme stěny té komnaty…

          Ale co když tentokrát ne? Je to skutečně železobetonově jistá věc, že nějaké pokusy jsou pouhá chiméra? Tato společnost nemá v tuto chvíli jinou možnost, než tzv. krizový management. To je samozřejmě míněno obrazně, ale společnost nemá k dispozici nic jiného. Nic, než dát právě svojí trvalejší účastí u odporu vůči vládě mandát někomu, kdo v rámci toho managementu může tu škálu od aktuálního bodu posunout výš. Ne na bod 100, protože právě všeobecné okolnosti takový stav neumožňují. Ale výš. Dál od té současné nuly.
          Nebude to vyloženě měřitelné a porovnatelné, protože vždycky se stane jen to, co se stane. To nemá jak se srovnat s něčím, co se nestalo. Ale co je lepší? Čekat na toho, kdo klidně nemusí pak po vzoru Godota přijít, a utrpět u toho další kvantum škod? Nebo po tzv. tisící prvé znovu zkusit když třeba ne vyloženě něco napravit, tak aspoň zmírnit škody?

          A jako vždy, co se tím zkazí? Když „se kurňa stejně nic nepodaří, je to na hovno, ten Rajchl je navíc jistě taky nějaká divná osoba“, co se tím tedy zkazí?
          Nepíšu to vůči vám, ani vás tou poslední větou záměrně neparoduju. Je to čistě základní popis rozhodovací paralýzy, ve které se mnozí ocitli. To není míněno negativně. Po tolika zklamáních už se jim nechce, bojí se dalšího. Ale opravdu, opravdu to právě tentokrát už nestojí za to?

          1. Dokud tam nebude tah na bránu jako za polské Solidarity, která trvalo docela dost dlouho, tak nevím? Já tu dobu pamatuji a bez obětí (vězení, sankcí od režimu, dokonce i mrtvých -kněz Popeluško) se to neobešlo. Jít si někam zahulákat, dobrý, ale co dál? Pokud začne Fialový hnus zatýkat a demonstranti nepoleví může být nějaký pokrok, ale fialohnusota i s tímto určitě počítá a možná použije nejdříve cukr a je možné, že demonstrující poleví, co pak?

      4. Vidláku, docela reálně hrozí, že sami Rajchlovi hosté udělají z demošky anticovidistickou frašku.
        Rajchl (sám jedna z vůdčích postav protivládních sabotáží v době covidu) má totiž na svém FB na plakátku uvedené jako jmenovité hosty Jiřího Berana a Ondřeje Dostála. Oba jsou 100% zárukou zvrhnutí se demonstrace.
        A jestli se to stane, tak se polovina účastníků sebere a odejde či odjede domů, kde to hned hodí na sítě.

        Mám sílící pocit, že Vás ta parta opravdu jen využívá.

        1. Přitom tenhle kovidismus je taky dvousečný. Já si myslím, že ještě bude potřeba si tu kovidovou dobu objasnit, vysvětlit a dojít k nějakému závěru typu toho, co by se v takovém případě mělo dělat a jak naložit s tím, co se dělalo.

          Problém nevidím v tom, že se kovid zahrnuje do diskursu, on tam samozřejmě patří z mnoha důvodů. Já mám problém s tím, že to Rajchl dělá primitivně, Rajchlovsky. Tedy způsobem, který zaručeně přispěje k polarizaci bez čehokoliv pozitivního.
          Někteří jsou na to už alergičtí a odejdou, někteří to překousnou, část bude triumfovat a připomínat si slavné hrdinské dny největších Rajchlových demošek proti rouškám a karanténě.

          Jak říkám, téma je to pořád živé a režim se očividně snaží nám vnutit různé očkovací pasy anebo pochybné preparáty v nejrůznějších podobách. Proti tomu je potřeba se jasně stavět, ale měli by tihle aktivisti konečně tomu obětovat pár hodin či dní a ujasnit si sami, oč jde a proti čemu a jak vystupovat. Protože já nejčastěji sleduju místo nějakého vysvětlovacího a poznávacího procesu především primitivní střety typu Sparta-Slavie.

          Já si myslím, že přirozeně Rajchl na svoje osvědčené kovidové jádro nabaluje ty, kteří mají dosah, snaží se, aby se radši moc do demošky nezhádali a ty rizikové, které nepovažuje za pro sebe užitečné, prostě vytěsní.

        2. Tak v této chvíli jsem prostě jen hostem na jejich demošce. A jsem s nimi, protože za nimi vidím práci a tah na branku. A myslím že to o covidu moc nebude. Rajchl není hlupák.

          1. Máte pravdu. Včera u Xavera Beran říkal, že bude mít na demonstraci 11.3. příspěvek, ale důvodem jeho účasti je chystaný růst daní (plyn atd.). O kovid by jít nemělo. Ale to se některým lidem asi vysvětlit nedá. Doporučuji na XTV shlédnout.

      5. To Vidlák:
        1. Rajchl Vás tam chce, protože máte schopnost oslovit dost spoluobčanů … a každý hlas se počítá – pro zviditelnění Rajchla.
        2. Demonstrace sice nemusí být úplně k ničemu, ale zrovna „dokládat kolik lidí je aktuálně nespokojených“, tak to je v podstatě služba vládě … proč tomu tak je jsem už rozepsal dříve.
        Vidláku, teorie říká, že cíle s delší periodou realizace porážejí ty s kratší periodou – možná to není moc srozumitelné, ale je to tak.
        Pro změnu uděláte daleko více, pokud např. budete pravidelně (1-2 dny v týdnu) psát konkrétní návody jak obnovit potravinovou soběstačnost – od malého samozásobitelství až po konceptulání návrhy … tolik jedna malá nevyžádaná rada :-).
        Lepšolidem je potravinová soběstačnost trnem v oku a jedou podle delších plánů. Vztekání se a protestování proti jejich jednotlivým krokům, odstraňující potravinovou soběstačnost, jsou plány s kratší periodou … a proto nemohou uspět, mohou max. prodloužit čas k dosažení cíle lepšolidí. Šanci na výhru v tomto má jen konfrontace plánem se stejně dlouhou (nebo delší) periodou. Nevýhoda je, že výsledky nebudou vidět hned.

        1. Než jsem dopsal svůj komentář výše, naskočily vaše a ty nad vámi. Pane Dvořáku, co je tak špatného na tom, ukázat vládě, že ano, je nás hodně a myslíme to vážně? A že v tom nejen hodláme, ale prostě budeme pokračovat? Není to naopak velmi potřebné? Bez ironie, to se snad má dělat tak, aby si toho nevšimla?
          Skutečně je podle vás tristní stav této země jen a pouze odrazovým můstkem pro politickou kariéru jakéhosi samozvance? Potenciál byť třeba jen částečného, ale zlepšení toho tristního stavu je tedy jen možným, a to nevítaným (sic!) důsledkem politického zlatokopectví dotyčného? Jinými slovy – v žádném případě si nesmíme dovolit dosažení nějakých kladných výsledků, protože by si kdosi podezřelý, který to navíc celé zpunktoval, pak mohl nárokovat politické prebendy?
          S vaším komentářem to sice nesouvisí, ale přidám to taky, co to znamená anticovidistická fraška? Garance zvrhnutí se? Skutečně by mě zajímalo vysvětlení, třeba od autora toho komentáře, na jaký cíl je vlastně ten projektil zamířen.
          Nezapomenu taky na pana gogo a jeho primitivního Rajchla, což ovšem je zde spíš humorná „neprimitivní odborně politologická“ vložka.

          Co to obecně je cíl s kratší či delší periodou realizace, to si patrně umím přeložit do jazyka obecného. Jakým způsobem jsou ale vámi taxativně rozlišovány? V čem spočívá vyšší hodnota delších a nižší kratších, dokážete to, což považuji za nejpodstatnější, i v této turbulentně krizové situaci skutečně rozlišit a stanovit preference?
          Tato společnost se pohybuje po prudce se svažující křivce. Skutečně je zbytečným, dokonce kontraproduktivním prvkem začít se snažit tu křivku alespoň mírnit? Jak moc na to taky máme času, abychom se soustředili na vámi naznačené dlouhodobé cíle?

          1. Představte si, že jste ředitelem velké fabriky, musíte šetřit, abyste měl na svůj luxus, víte, že šetření znamená nepopulární opatření směrem k Vašim zaměstnancům – lidově řečeno, potřebujete je „oholit“, ale ne až tak moc, aby VŠICHNI odešli a Vy jste musel fabriku zavřít.
            Máte mezi zaměstnanci i své špicle a ti Vám přinášejí neurčité zprávy, že probublává rebelie. A do toho někdo přijde s nápadem, že sám iniciativně sesbírá a zjistí počty skutečně vážně znepokojených. Na místě ředitele fabriky … co byste udělal? Nachystal byste protokol o předání fabriky vedení těch nespokojenců?
            Pokud by ten seznam nespokojenců byl kratší než jsem očekával, tak bych šrouby přitáhl. Pokud by byl delší než jsem očekával, tak bych v nějaké nepodstatné záležitosti ustoupil a po kratším čase šrouby přitáhl.
            Skutečnou obavu bych začal mít, pokud bych nemohl nic zjistit a třeba náhodou se dozvěděl, že ti nespokojení potichu a tajně dělají kroky pro reálné převzetí fabriky – začali studovat dodavatelsko-odběratelské vztahy, sháněli ekonomy, kteří by byli ochotni a schopni analyzovat ekonomiku fabriky .. atd. Tehdy bych začal mít obavy, protože tohle znamená, že se rodí odhodlaná skupina, jejíž cílem není se vyřvat pod okny kanceláří, ale pracují na převzetí fabriky.

            1. Rozumím vašemu přirovnání, i tomu, kam jím míříte. Nicméně bych řekl, že není úplně nejsprávnější. Např. evidence „závadové mládeže“ se provádí mnohem systematičtěji a sofistikovaněji. Závadová mládež je bonmot, protože jsem se tu nedávno stylizoval do bývalého příslušníka StB. Systém spočívá kromě jiného na dělení dle „nebezpečnosti“. Takový Vidlák, viďte, Vidláku, je vyloženě nebezpečný chlap. Půjdete milej Vidláku bručet!! 🙂 My dva, pane Dvořáku, spolu s masami dalších, jsme pouze suma jmen.
              Nic tím nebagatelizuju, samozřejmě stačí už je to bytí evidovanou masou. Jestli se ale domníváme, že za Klause se neevidovalo, za Sobotky, za Babiše, tak se patrně mýlíme. Taky, že za Junckera, Leyenové či Obamy. Nicméně, co si od té evidence slibovat? Přehnaně řečeno záhadná úmrtí, systém koncentráků, nebo systematické nepřiznání či rovnou odebírání práv, neboli šikanu? Vždyť to se, snad s výjimkou toho prvního, v důsledku už děje, ať už jsme evidováni nebo nejsme.

              Přímo i nepřímo pořád připomínám časovou osu a rychlost dění po té ose. Můžu se mýlit, ale obávám se, že zase tolik ne. Je nezaměnitelnou nutností a nevyhnutelností, že nelze dotlačit vládu k aspoň nějak pozitivní změně energetické politiky? Stejně tak je nevyhnutelné nakoupit přesně přikázaný počet nezbytných stíhaček, raději o něco víc, aby to nejen pořízením, ale taky provozem téměř devastovalo státní finance? Je natolik nevyhnutelné mlčky přihlížet k zavedení prakticky totální cenzury?
              Podle mě ne. Nic z toho není tak definitivního. Existují instrumenty pro zmírnění, podle okolností buď menších či zásadnějších omezení, té vládní jurodivosti. Zejména nepolevující občanská nespokojenost, která není jen neartikulovaným křikem davu. Stejně tak považuji za dosti iluzorní tu možnost, že se někde začne postupně formovat a precizovat nějaké tajné podzemní hnutí, aby nikým netušeno znenadání vystoupilo a ujalo se toho správného řízení země.

              Ono to asi trochu zní, jako bych se svými slovy navážel do vašich, tropil si z nich posměch. Takové vyznění nechci. Skutečně bez urážky, pane Dvořáku, ale nejsem si jistý, zda z eventuálních dvou našich naivit je větší ta má…

        2. Rajchl mě už dávno na zviditelňování nepotřebuje. Má sám takřka milionový dosah. Teď už jsem proti němu já ten slabší. Ale shodneme se v mnoha ohledech a když se neshodneme, tak se respektujeme.
          V jeho straně nejsem ani nebudu. Neláká mě to. Na kandidátku bych se nechal napsat jedině z nouze, kdybych neměl jiné živobytí.
          Rajchl je podle mě jeden z mála, který je dostatečně pracovitý a dostatečně kompetentní, aby to dokázal. To je celé. Řeším, kdo vyhraje a kdo prohraje. Neřeším, kdo je hodný a kdo je zlý.

          1. “ Řeším, kdo vyhraje a kdo prohraje. Neřeším, kdo je hodný a kdo je zlý.“

            To je zajímavý výrok, Mohl byste to vysvětlit?
            Některé zlomyslné jedince by to mohlo lákat k interpretaci „podporuju kohokoliv, kdo vyhraje“

          2. Pane Vidlák.
            Pokud budete na demonstraci,jak jste i uvedl,tak něco o zemědělství, spíš o malochovech,menším rostliném využití polností,které nám chtějí zničit byrokrati z Bruselu

          3. OK, pokud je Rajchl pracovitý a máte k němu blízko, pak nebude problém zveřejnit, co chce … konkrétní body s konkrétním postupem.
            Já jakožto neinformovaný bych se jen optal: chce zpět socialismus nebo jen něco ze socialismu? … chce zachovat kapitalismus a jen to trošku poštelovat? … nebo chce kapitalismus bez projevů kapitalismu? … prostě cíl, kam se bude směřovat.
            Vynechme „onoseto“, „samoseto“, „mělo by se“, „udělá se“ … a pod. Bašta coby starý autista to rozsekl – zvolte mě a odvolám vládu …
            Rád bych jen prostě věděl kam máme plout a na co se připravit. Ať to není parta nadšených sedláků u Chlumce.

            1. Ty jo, vy lidi jste tak přísní k politikům amatérům. Vás přesvědčí jen profesionálové, na které se rádi složíte, nerušíte je a vrtíte při volbách ocásken, když vás škrabká.. Pardon, pardon, určitě to nepatřilo přímo Vám

              1. Ale vždyť to není o zviditelňování nebo profesionalitě … i když půjdete na pitomou procházku, tak si předem přece řeknete, kam vlastně půjdete.
                Tady se svolávají tisíce lidí a cíl není stanoven – nikdo ho nezná, není na něm jednota. Když se na té demonstraci kohokoliv zeptáte co je cílem, tak určitě uslyšíte co nechtějí a pak možná od 100 lidí 100 sto různých směrů, kam by to mělo jít. Takhle se nedá vyhrát ani turnaj kuliček na pískovišti …
                Vidlák si vybudoval okruh čtenářů, resp. posluchačů – 1*. Ovšem místo, aby to využil v rámci svých možností maximálně smysluplně, tak prosazuje „jít si zahulákat“ do Prahy. No, jeho volba.
                Pracnější a s větší šancí na zápis do dějin ČR by bylo něco následujícího: každý den úvaha co chceme, co nechceme, kam bychom měli zamířit, korigovat to s reakcemi v diskuzi tak, aby ve finále bylo něco, na čem se shodne většina. Aby to nebylo stereotypní, tak to prokládat (např. 2x týdně) praktickými radami pro samozásobitelství (opět další vrtání do pilíře EU). Přebírají ho i větší média, za 3/4 roku až rok pak by mohl být známý jakou autor nebo jeden ze spoluautorů realizovatelného národního programu … ale on ne, dává přednost „zahulákat si“ a dát najevo nespokojenost nebo tady komentuje něco, co nemůže změnit.
                Jenže, pokud by pracoval stejně usilovně jako při budování Kydů, tak ho za ten rok už nikdo jednoduše nedehonestuje nebo nezruší … ty jeho myšlenky by prostě už byly prodiskutované … a to vzít zpět nebo vymazat nejde. Tedy jde, ale opět potřebujete spoustu času na vymytí mozků – a čas, to je to, co se jim nesmí dostávat. Za ten rok, kdyby se pak postavil na pódium, tak dost lidí bude vědět co říká, o čem vlastně mluví, co reprezentuje a co při pochodu s ním máme za cíl … a Rajchl by mu tam tak maximálně dělal technickou stafáž zajišťující technické provedení demonstrace. Prostě by ho převyšoval o hlavu … Dnes se tam postaví a lidi si řekou – hele, to je ten Vidlák, co denně komentuje … komentuje to dobře, ale mně to nepomůže, protože to nic nemění. A nebo Rajchl – hele to je ten, co burcuje lidi, co je nespokojený … mluví taky dobře, rétor dobrej, ale co je cílem a hlavně jak toho chce konkrétně dosáhnout … to netuším … třeba se to dnes dozvím. A po demošce: … no nedozvěděl jsem se.
                Je to o tom, co říká Hampl – mohu mít k němu a Covidu jakékoliv výhrady, ale v tomhle má pravdu – denní tvrdá práce na struktuře a na idei co vlastně chceme. Tam se musí zažít … vše ostatní vypustit. Lídr vzniká tak, že vezme prapor a jde … ale na tom praporu musí být zřetelně napsáno, co je cílem.

                1. Myslím, že implicitní cíl je jasný. Jsou tady statisíce, spíš miliony lidí, kteří jsou v důsledku kroků této vlády ve vážných existenčních problémech. Bojí se co bude s nimi, s jejich rodinami. Přitom nemají jiný zdroj informací než provládní sdělovací prostředky, kde jim tvrdí, že všechno je v nejlepším pořádku a moudrá vláda pětikoalice má situaci pod kontrolou, že Západ na Ukrajině slavně vítězí a celý svět mu při tom drží palce. S přáteli a se sousedy se bojí o tom bavit, s příbuznými to nebude o moc lepší.

                  Pro tyhle lidi bude zaplněný Václavák obrovská vzpruha. Uvidí, že v tom nejsou sami, že se nemusí tolik bát ve své osamělosti. Musíte si uvědomit, že je tady pořád na jednoho čtenáře Vidláka minimálně stovka lidí, kteří o něm v životě neslyšeli. Já takovou demonstraci chápu jako oslovení právě těchto lidí, díky tomu, že to režim nebude schopen vymlčet. Tím se bude pomalu, ale jistě budovat základna širšího odporu a následná výzva ke generální stávce už nebude jen plácnutím do vody. A může se klidně obejít i bez kolaboranta Středuly.

                  1. Implicitní cíl je jasný => ač souhlasím, tak konstatuji, že tohle je pro provedení systémové změny málo. A že musí jít o systémovou změnu bude za chvíli jasné. Jsme tam, kde jsme díky vlastnosti kapitalismu. Dnes tedy víme, že socialismus není ta správná cesta, ale taky začínáme tušit, že ani kapitalismus nebude to pravé ořechové. Zkrátka – jen „poštelovat“ nebude stačit.

                    Pro tyhle lidi bude zaplněný Václavák obrovská vzpruha. => ano, ale nijak jim to nepomůže,naopak situace bude pro ně horší až zjistí, že ani tahle „vzpruha“ nepomohla. Dejte lidem vizi, dejte jím dosažitelný cíl a budou se dít věci … to Vám garantuji.

                    Zatím cíl není a ani se nediskutuje, ačkoliv sílu prosadit tuto diskuzi ve společnosti začínáme mít.

                    1. Souhlasím s vámi, že vize je potřeba, ale je potřeba na to jít opatrně, krok za krokem. Protože každý asi má o té správné vizi trochu jinou představu. Podle mne bude nejlepší začít tím, co nechceme, v tom jsme celkem jednotní. Jakmile dojde na to, co chceme, začne se jednota drolit. Teď naplňme náměstí jednotou proti společnému nepříteli číslo jedna, a tím je vláda pětikoalice.

                  2. Dva důležité signály z Berlína, jeden špatný z Mnichova

                    https://www.novarepublika.online/2023/02/mlha-ukrajinkse-valky-se-zveda-a-dva-dulezite-signaly-z-berlina-jeden-spatny-z-mnichova

                    Není důležité, zda se sobotního mírového shromáždění v Berlíně zúčastnilo 40 000 nebo 50 000 lidí z celého Německa. V každém případě jich bylo mnohem víc, než jak to líčí lži šířené v konformních médiích. Není také důležité, zda obě bubenice Alice Schwarzerová a Sahra Wagenknechtová řekly to či ono, a že se to dalo říci jinak.

                    Protože ukrajinská válka se stejně nerozhodne v Berlíně, ale dál na východ. Důležité však bylo, že došlo k dosud největší manifestaci proti válečnému štvaní stranického a mediálního kartelu. Byla to bezesporu předehra k ještě větším a širším aktivitám v přátelštějších obdobích roku. A to všechno se počítá.

                    P.S.
                    Jsou možná poněkud dál než my, ale zdá se mi, že řeší totéž co se řeší tady. A mají pravdu, hlavně v tom, že všechno se počítá.
                    I to zítřejší Paroubkovo i to pozdější Rajchlovo.

              2. Pane Dvořáku, sám jsem po tiskové konferenci PRO tady úpěl, že nemají ideu.. že chtějí všechno tak, jak to je, jen trochu jinak.. a jak píše piccolomini, vladaři mají v globalizovaném světě svázané ruce.. Snad ale nemusejí i hlavu.. no. Ve svém programu má toho PRO napsáno dost, tedy kromě toho, že třetí náčelník zleva se čirou náhodou, jak osud chtěl, jmenuje Žižka. A pokud jsem to dobře zachytil, postupné kroky budou rozkrývat postupně.. ono taky komu teď, když ještě neznají svou sílu… zatím možná jen slabosti… Takže by se buď mělo věřit nebo snít, jsou to poslední dvě zbývající možnosti (váhající sní).
                A co se Vidl. týká.. vždyť on nejde do politiky! Vidlák je alternativec, žádná opozice. A radit, radit nám může, starý je na to dost

                1. Vidlák už jednou nohou v politice je. Možná si to jen neuvědomuje.
                  A u Rajchla mne momentálně zajímá, zda mu jde o tuto republiku nebo o nadnárodní společenství. Socialismus nebo kapitalismus je mi zatím tím nepodstatným.

                2. Úpěl… No, budiž, každý má právo na své vnímání, přesněji, jednoduše něco nějak vnímá.
                  Zrovna na tý tiskovce mluví o těch požadavcích, taky o důvodech, které je k takovým požadavkům přiměly. Velmi zřetelně, skutečně netuším, co by na tom mohlo být matoucího nebo nezřetelného. Nebudou-li splněny, následuje demonstrace a série dalších kroků k podpoře jejích splnění.
                  Není to realizace politického programu strany. Ještě jednou, není to realizace politického programu té strany. Je to nátlak na vládu, aby splnila požadavky. Aby byl ztlumen, nejlépe zahašen požár Takový nátlak, do kterého je voláno a vyzýváno k účasti co největší množství lidí. Bez jejích účasti nemůže být o nějakém splnění řeči ani hypoteticky. Do třetice, nejde o politický program, jde o hašení požáru.
                  Nepodaří -li se vládu dotlačit ke změně chování, následným krokem nutně musí být její dotlačení k rezignaci. K tomu je ovšem nutná vytrvalost, nejen jednorázové vyjádření nespokojenosti na demonstraci. Je nutná účast i na dalších následujících krocích. Na zesilujících krocích, které organizátoři, jak od samého začátku upozorňují, nechtějí zatím zveřejnit, aby tím vládě nedali návod, jak se na ně připravit. Že půjde o propojení více složek společnosti včetně průmyslu, bylo naznačeno.
                  Je mimochodem naprosto absurdní (jiné slovo, než absurdní, mě tu skutečně nenapadá), že zde někdo nejprve kritizuje samotnou demonstraci a SMS kampaň, protože se tím „vyzradí, kdo všechno je proti vládě“, ale za interpunkčním znaménkem následuje v té stejné větě kritika toho, že nebylo vyzrazeno, co má následovat po iniciační demonstraci. Umí si vůbec takový kritik sám sobě odpověď na otázku, co vlastně chce? Ne mě, ale sám sobě.

                  Aby toto vše dávalo smysl, nemůže se angažovat pouze strana PRO či Rajchl sám. Musí se angažovat všichni, kterým na hašení požáru záleží. Ne kvůli Rajchlovi, ale kvůli zahašení toho požáru. Což je v čím zájmu? Což je ku..a v jejich zájmu! Pardon za expresivitu, už ale nevím, jak jinak to říct.

                  Nikdo nikomu neslibuje pečené holuby. Ty požadavky (se kterými se může seznámit kdo chce, doslovně kdokoli chce, něčí tvrzení, že neví, je pouze popsání stavu nevědění, nikoliv stavu jejich neexistence) jsou mmch splnitelné, aniž by Brusel vládu pak poslal za trest klečet do kouta. Viz velmi důležitá položka, kterou je energetická politika. Jejich koncepce taky není nutně v poloze všechno nebo nic, neboli skok po škále z 0 na 100.
                  Neochota či nízká ochota k jejich vyplnění je proto právě otázkou kvalitativního stavu té vlády. Tehdy musí odejít. Co bude následovat, to doufám není nutno popisovat. V nových volbách potom nechť se každý volič zachová dle svého. Bude chtít zachovat status quo? Bude chtít ANO? SPD? PRO? Tak je bude volit. Čáry a kouzla neexistují, nikdo nemá moc jimi způsobit příslušný volební výsledek či chování politických stran. Nikdo nemá moc totálně překopat politickou scénu. Jak to dopadne bude jen a jen v rukou voličů. Jestli se požár pak zase rozhoří, znamená to, že si tato země musí prožít všechno to, co nechce.

                  Takže zkrácené, jedna věc je hašení požáru, druhá politický stav po nových volbách. Pokud se požár neuhasí nebo neztlumí, důvodem bude nezájem lidí o hašení. Žádné vymlouvání, že to stejně nešlo, že se to mělo dělat jinak. Žádné jinak totiž není. Žádné jinak nikde není. Důvodem bude pouze a jen nezájem o jakoukoli změnu. Má-li tedy někdo nekončící potřebu od toho odrazovat, má jistě k tomu i důvod. Popsatelný důvod k tomu, proč nechce, aby se to stalo. Čas běží příliš rychle, je ho čím dál méně. Buď se začne dělat toto, nebo se nezačne dělat nic. Třetí možnost k hašení není. Třetí možnost se nekoná, není k dispozici. Hasit spáleniště, tomu se třetí možnost říkat nedá…

                  1. prostě když za někoho trpím, tak úpíjím. Narodil jsem se jako ideologista. Václavákem, odněkud úplně z rožku, se potáhne vytí

                    1. Nemusím nutně mít poslední slovo, jen bych chtěl nějak pochopit motivaci pro de facto odmítání té věci.
                      Někdo může dnešní situaci vidět jinak, než tak černobíle, jako ji vidím já. A může mít i pravdu, nemám na správný pohled patent. Potom bych ale chtěl znát tu alternativní možnost. Jak ji ten někdo vidí. Prozatím jsem se ale nesetkal s ničím jiným, než, jak to vždycky shrnuju, s jiným, jinak a jindy. Velmi a velmi mi chybí s kým, jak a kdy. Taky, zda je pořád dost času na to, aby to tu za jejich pilného přičinění nespadlo do genderově neutrální toalety, přičemž za hrdého tryskotu nejdemokratičtějších tryskových nosičů.

                    2. Lidi, kt. říkají, že je to k ničemu, si asi myslí, že je trapné stát na ulici a ukazovat si na sebe. Je opravdu trapné, jaké v jednadvacátém století má lid nástroje. Ale k vašim dotazům a přemítáním, možná jste to četl, je příspěvek od Morybunda pod článkem Kydy a Litteráte jedno jsou…
                      No a já co, digidoba není moje hobby, s civilizací se míjím.. prostě takový grýndýl ze svobodné vůle, takže z nařízení to natruc sabotuju, zatímco uvědomělí občané se proměňují v buddhisty. A mají recht. Rajchl uvažuje logicky a srší energií, mě to vysiluje, protože to obdivuju že ani nedýchám a vyčerpává mě to. Obdivuji lidi, kt. nepropadli existenciálnímu relativismu. Takže, uvidíme se na demošce, mně na tom nesejde.
                      Mně by se zkrátka líbilo změnit celý systém. A některým lidem asi taky, proto Rajchla nevidí, neslyší, protože on pro ně představuje stávající systém- jen opozici, žádnou alternativu, a já zase chápu jako vy, že dobré něco, postupný krok a vlastenci zase, že osvěta a Hampl, že svádění elit na naši, výhodnější stranu, neboť jejich jde do pekel, apd.

                  2. piccolomini, jestli je to na mě.. asi na nepravého, trochu to píšu pod článkem v den tiskovky PRO, úpím tam něco o logickální demokracii. Totiž my, kierkegaardovští kerouacové můžeme rozeznat, co je dobré podpořit pro lidstvo, ačkoliv to pro nás osobně nedokážeme pochopit, co to má s námi co společného. Doufám, že mluvím za všechny. Snad z toho vyrostu.
                    PS: né, tak samozřejmě, rozumím zcela např. p. Dvořákovi, že chce již žít jako vládě navzdory, ale zase uznávám a podporuji, že popritom by se mělo s vládou mluvit. Jakkoliv. I volat do zavřených oken

                  3. Pro M

                    Jméno Kierkegaard jsem musel hledat na netu. Tím je nesnižuju, jen mi chybí konsekvence k vašemu sebenazvání. Máte tam ještě Kerouaca, tak aspoň podle něj by vám tedy asi mělo vadit, když se věci dějí až moc špatně. Ale jako byste spíš raději od nich kamsi chtěl utéct.

                    A tady se ty věci už opravdu dějí moc špatně. Jakkoliv je velmi zřejmé, že i tato vláda je pod dosti silnou kuratelou, kdy v zásadních věcech nemá příliš prostoru k manévrování, i tak tam ale nějaký prostor je. Jakési spektrum úrovní, na kterých se lze pohybovat. A je až příliš zřejmé, že v něm místo věcí aspoň trochu pro tuto zemi prospěšných dělá prakticky pravý opak. To není příběh o otupování zásahů bruselské a washingtonské klaky, ale o ubohém politikaření a podlézání jim. Někde jsem teď například viděl to Fialovo „zdůvodnění“, proč se za našeho předsednictví tak přímo jásavě přijalo to povinné kupování emisních odpustků (vypůjčený výraz, velmi sedící). Jeden by zoufale, ale o to křečovitěji blil…
                    Vyskoč, pudlíku! Jak vysoko mám vyskočit? Metr! Hop, vyskočil jsem radši metr a půl, podrbeš mě za to, páníčku?
                    Jinými slovy – Přivedeš tam ten zku….ej kus země na buben! Na jak velký buben? Prostě na buben. Vzali jsme jim i ten buben, smíme se s vámi za to vyfotit?
                    Popsal jsem to až moc básnicko dramaticky? Bojím se, že spíš až moc optimisticko eufemisticky, kdy jsem nechal být příkazy onačejších páníčků.

                    Nejsem národohospodář, ale, i když ne do detailů, vidím i já (a stejně tak i doslovně miliony jiných), že u toho nejde jen o politickou podřízenost a lokajství v kombinaci s jakousi ideologicky zvrhlou extazí. Jde u omezeně pravomocného řízení této země taky o až zoufalé neumětelství.
                    Nedělám si iluze o příchodu spasitele, zde spasitele Rajchla. Z hovna bič neupleteš, když upleteš, nezapráskáš. Tato země je do nich až moc zabředlá, k námi samými vytvořený hromadě nám sem Demokratický Západ navezl další horu.

                    Co s tím? Nic? Sice snad jaksi nějak nerad, ale tak teda si mě mouchy snězte? Raději budu hledat a vymýšlet všechny možný věci, abych pokud možno co nejvíce ostatních přesvědčil, že stejně nemá smysl něco dělat? Nebo sice nebudu přesvědčovat, jen dělat mrtvého brouka?

                    Stejně, jako jsem odpovídal panu Dvořákovi a dalším, odpovídám tady vám, což ale není míněno čistě vám osobně. Není to jen v té poloze – jestli je to na mě. Je to „i“ na vás. Pokouším se tím získat pro sebe odpověď, co je špatně na tom, že se někdo tomu všemu chce postavit a nabízí lidem, ať jdou taky. A co je špatně na tom, že je to právě ten ničemný Rajchl, kdy všichni ostatní od toho dali ruce pryč (Paroubka se jaksi zdráhám do toho počítat). A doplňuji to vždycky otázkou, že kdyby to mělo být k ničemu, co by se tím zkazilo. O co by to bylo horší? Strukturované odpovědi, tzn. něčeho, co se odpovědí dá nazvat, jsem se dočkal?

          4. Je to zkratkovité vyjádření. Ve skutečnosti jde o 3D problém s téměř nezávislými osami (xyz). Jedna reprezentuje schopnosti a zdroje (jakou má šanci kdo vyhát), druhá reprezentuje to, jak očekávaný realizovaný program bude výhodný či devastující pro lidi práce z ČR. A třetí je z minulosti odvozená či očekávaná motivace takových hnutí či lídrů. Zda na tom oni osobně vydělali(vydělají), naplní své ambice, zda jednají altruisticky či sobecky. Ten třetí rozměr, to je to, čemu se dá říct „kdo je hodný a kdo zlý“.

            Vnímám vidlákův postoj tak, že svou podporu či odpor řeší jen 2D, v rámci prvních dvou rozměrů. A to na rozdíl od mnoha diskutujících, pro které je právě ten třetí rozměr určující. Nikoli však k tomu, co dělat a koho podpořit, ale k tomu, co určitě nedělat a koho určitě nepodpořit.

      6. Souhlas, smysl v tomhle má. Vyslat Signalistovi signál, že tu jsme. Jen prostě demonstrace samy o sobě vše nevyřeší. Je to jen jeden z prostředků.
        Stejně jako považuju za naivní, hledání vůdce opozice, co by byl všespásný, co bude mít dokonale nekolizní minulost, vizi do budoucna, byl by řečník, měl zdroje a dobře vypadal. Takový kus fakt není. A přiznejme si, že počínaje p Baštou a konče p Paroubkem takhle máme tendenci ty lidi posuzovat ve stylu, „jo je chytrej, ale vypadá…. “ apod. Holt se to musí vyskládat z několika lidí. Jeden může mít vizi, ale bude koktal, proto davy strhne jiný, další bude umět média, jiný zas peníze a bezpečnost…
        Jen máme v kotlině tak tragicky odstředivý tendence, že najít takových pár lidí a udržet je pohromadě…je fakt zázrak. Kor když máme oproti protistraně navíc nevýhodu absence nějaký vyslovený jednotící ideologie. Strany a straničky nají svoje programy, ale to je málo. Mám na mysli artikulovanou propracovanou ideologii na mezinárodní bázi, co by mohla být plnohodnotnou protiváhou ideologii progresivismu. V tomhle nakonec vidím jeden z největších nedostatků…

    2. Všechno tady už bylo. Má to smysl přesně jako v Červeném Trpaslíkovi, kdy proti krvežíznivému mimozemskému vetřelci demonstrují s transparenty. Poté, co je vetřelec rozmetá, Rimmer ohlásí další plán: „Nestačí-li transparenty, nasadíme alegorické vozy!“. Navíc to bude mít nesporně efekt společenské sebevraždy pro účastníky, kteří tam nepůjdou tajně v převleku jak kouzelník Žito, protože organizátoři zaručeně dostanou na pódium nějakého totálně ujetého proruského dementa, který celou akci zdiskredituje, kterého natočí všechny televize a pak vás v práci i v rodině všichni budou zdravit hlasitým FÚÚÚJ – tohle ty podporuješ. A generální stávka skončí tím, že všechny stávkující zfleku vyrazej a na jejich místa se natlačí na každé tři další čekající před branou nehledě na tpo, že podnik už chtěli beztak zavřít a tohle jim to propouštění usnadní. Ale můžeme se na to podívat pozitivně. Každou krizi lze chápat jako příležitost. Příležitost udělat kariéru v politice. Někteří na to už zjevně sází a tak vehementně propagují. A proč je to vůbec v Praze na Václaváku? Víte, ono „v Praze je blaze“ – tady jsou takový platy, že žádnou revoluci dělat nepotřebujem, i když ke zbytku republiky to chápu. Zaplacení pražáci jsou vlastně stejný efekt jako zaplacení úředníci v Bruselu.

    3. Proč se scházet na Václaváku. On takový přechod pro chodce, který je na frekventované ulici a nejsou tam semafory… třeba 49.9538406N, 14.3768981E 🙂

    1. Ale že to trefně vystihl: „Je smutné, kolik se v každé době najde v našem národě zbabělců, udavačů, přisluhovačů a fízlů schopných pracovat proti našim zájmům. Tolik hrbatých duší a křivých páteří.“ Jen mu v jeho zaslepenosti nedošlo, že to sedí na něj samotného jak zadnice na hrnec!

    2. Když Saša (pochází z Rostova, vystudoval žurnalistiku v Sovětském svazu) začínal v devadesátkách psát v Právu, tak mu kovaní pravičáci, odéesáci nadávali do rusáků a bolševiků.
      Tak se holt přizpůsobil.
      V podstatě se na jeho případu dá demonstrovat “názorové otočení” i celé řady dalších sociálních demokratů, ke kterým se Saša nejprve opatrně hlásil. (A celá bída a tragédie současné soc dem.)
      Saša zašel ještě dál. Už si dávno přestal hrát na nestranného novináře a převlékl se liberální odrůdu pravičáka.
      Když čtu jeho současné výplody, tak si říkám, jestli to má zapotřebí.
      A taky proč tak nenávidí své rodné Rusko?

      1. Jest to případ klasického podpindosníka.
        Dalo by se říct etalon.

        Pakliže se větříček otočí, jak bývá zvykem po třech dekádách, otočí i Saša a začne lézt do jiné pérdéle.
        V tom je fakt dobrej.
        Dalo by se zas a znova říci, že etalon.

      2. Pro SaturniN:27 února, 2023 (12:45)
        Mitrofanova jsem kdysi prakdysi čítala. Teď už se dlouho obloukem vyhýbám čemukoliv, co nese toto jméno. Nemám zájem si kazit den a chuť k obědu/večeři. Už jenom to, že jeho výplody otiskují Novinky, hovoří samo za sebe…

        1. Omluva za tapetování.
          Přehled Sašových „novinářských“ výplodů je výmluvnější než diagnóza.
          Stačí nadpisy článků:

          Seznam.cz
          Volba prezidenta v Česku bude jednou z bitev Putinovy války
          Největší pokrytec v zemi sedí na Hradě. Léta dělal poskoka Putinovi
          Kdo se postaví hokynářovi v prezidentském klání?
          Kdyby nebylo Senátu, je to na emigraci
          Jsou mezi námi jedinci se sociální inteligencí žížal
          Koušu jen zlé a neschopné politiky
          Prezident Zeman v době krize – zaprášený fíkus v rohu hradního pokoje
          V Česku jako u blbých na dvorečku
          Autoritáři proti demokratům – tak vypadá rozdělené Česko
          To už Zeman s Babišem počítají s tím, že tu povládne Rusko nebo Čína?

          ČRO
          Jak se stal Zeman pro Putina důležitější než dříve
          Kdy během tiskovky neříkal Putin pravdu
          Putin se chystá na tranzit moci, mladí Rusové na emigraci
          Seznam nepřátel Ruska. Zní legračně, ale je podložen realitou
          Putinův režim pokračuje v utahování šroubů
          Putinův režim zavírá odpůrce, ničí knihy
          Z Moskvy jsou slyšet hlasy o převratu a občanské válce
          Putinova Přímá linka – car bez zájmu, bezmocní poddaní
          V Rusku se píše o putinismu jako o světové ideologii budoucnosti
          Putin Rusům vzkázal, že by se po jaderné válce ocitli v ráji

          Novinky.cz
          Na ruský pytel platí jen hrubá záplata
          Pavel mezi psem a vlkem
          Kreml lká nad osudem ruské kultury v cizině, doma ji ničí sám
          Život v Rusku stojí za starou belu, proto nemá cenu
          Důstojný odchod si zaslouží důstojný člověk. Zeman to není
          Teprve teď skončil listopad 1989 (… po vítězství Pavla)
          Ruské násilí a beznaděj, kam se podíváš
          Hloupý Honza byl chytřejší než Andy
          Pár dnů, kdy budou pršet Babišova lejna, lze vydržet
          Ruští vědci: Šance země byla zmařena, budoucnost bude pochmurná
          Kult smrti oživený Kremlem má v Rusku odvěké kořeny

    3. Bláboly toho idiota Mitrofanova jsem začal zcela ignorovat zhruba před dvěma lety. Prostě se tvářím jako by neexistovaly, a zcela zásadně je nečtu. Velmi to prospívá mému zdraví.

  7. Ještě OT k Paroubkovi: Vzhledem k míře nervozity, jakou projevil režimní panský kočí Karil Dolij Si (z Kyjiva) v allbrightských listech, to možná nebude úplně slepá cesta.

  8. C. S. Lewis by napsal: Byl na ně seslán duch šílenství, takže volají svého zhoubce, aby rychle přišel.

    1. Může jít i o zvláštní přírodní jev.
      Třeba jak připlouvají velryby na pláž, aby tam zahynuly. Nebo i lumíci mají sebevražedné sklony.

  9. Pane Vidláku, blahopřeji Vám k převzetí pomyslného štafetového kolíku a kormidla litterate.cz.

    Věřím, že s pomocí navigátora pana Rajchla, nezabloudíme.

    Když my u pump budeme mít jasné pokyny, tak Česko udržíme na hladině.

    Musíme však vidět, že ty největší díry v trupu jsou ucpané, jinak nemá cenu pumpovat, a opustíme palubu.

    Včera jsem sledoval pana Rajchla, kdy upozornil na plánovanou akci 11.3. formou SMSky Podporuji Česko proti bídě, s tím že zveřejnění telefonní číslo.

    Já bych nečekal, a akci s SMSkami, která je lepší než žárovkové referendum, bych uskutečnil již nyní.

    Je to možná i ve vašem zájmu, protože protivníci nejsou studentíci s kyblíkem barvy, ale schopní, možná všehoschopní odpůrci, kteří potřebují vidět, jakou máte podporu.

    Pan Rajchl také vyzval k podpoře kliknutím.
    https://www.prvnizpravy.cz/?fbclid=IwAR2r_8-vB7KirA0ebXIAn12FpVieNv9qIFwZU3jIgXRTjuYiYpZuEF26ctw

    1. Jaký je rozdíl mezi vyzáblým wasserpolákem z Ukrajiny Babišem a širokolícím dobře živeným Rajchlem? Tak dvě dioptrie…

    2. I spokojený občan může z recese poslat SMS na podporu demonstrace nespokojených. Jaký smysl má tahle forma „podpory“? Chápal bych DMS, třeba.

  10. Praktická poznámka :
    Zrovna mně by podpora formou SMS nevyhovovala . Mám nejhorší tarif, ročně protelefonuji sotva 200 Kč.
    Dcera má neomezené volání na firmu, takže mi všude všechno vyřídí ona, já jí jen prozváním. Sama jen mailuji, internet mi platí zeťák, takže to mám grátis.
    Proto bych přivítala i číslo nějakého účtu.

  11. Není to tak dlouho,co jsem to psal,jak to dopadne i s malými zemědělci,jak nám to Brusel znemožní.
    Je to jen zájem nadnárodních korporaci,levná výroba Bůh ví kde,ale draze prodat.
    Takže,záchranu nevidím,dokud nepadne Brusel,nebo rychle odejít z EU.
    Jenže,jak prohlásil Babiš,bude voliče přesvědčovat o výhodách v EU,proto nejásám,že by Babiš něco změnil,jak v pomoci Ukrajině,v hospodaření státu a i těm důchodcům by ubral.

    1. A potom věř Polákům!
      U nás Dobrovský 357, Kosmas 359, v Nejlevnějších knihách 287, za stejný opus. Depák, Češi to myslej vážně a nezklamou. 🇺🇦😻💪

      1. Asi o to v Polsku nebyla taková rvačka, jako v ČR, tak museli s cenou dolů.
        To je ale zvláštní, myslel jsem, že UAnci a Poláci jsou skoro jako jeden národ, takžka rodní bratři.
        🙂

      1. To je spíš synergie. Němci u kormidla Německa i EU jsou zase ve stoleté formě a jsou připraveni Evropu zase zlikvidovat. Jen to chtějí udělat podle vlastního plánu a některé urychlovací kroky USA nesou nedůtklivě.
        Němec chce Evropany vyhladit do 20 let podle sebe a ne do pěti podle notiček USA:

  12. Z toho vyvozuji to, že poroste šedá ekonomika a samozásobitelství. Čas na to začít pěstovat králíky, slepice, zahradničit nebo si najít kámoše na vesnici. Není od věci se zeptat babičky a dědečka (pokud jsou ještě naživu a vnímají) , jak to měli s jídlem za války nebo v dřívějších krizích. Často chodím na pokec za svou babičkou, která je narozena v polovině 30.let , tzn. zažila válku jako prepubescentní dítě a při nástupu komančů byla téměř adolescent. Jednak nemá ráda akčňáky a válečné filmy, protože prý :“Když ti střílí za chalupou a jezdí kolem tanky, obrněná auta a slyšíš to chvění země, jak se bombarduje, tak už to nikdy nechceš zažít znova.“
    A jednak často vzpomíná, co si vařili, když byla malá a co pěstovali. Protože je stará a omílá ty historky pořád dokola, tak jsem tomu nikdy nevěnoval nějakou extra pozornost říkal jsem si“ svět už je přece jinej a toto už nikdy nebude potřeba“-teď vím TAK TO SAKRA ANI NÁHODOU.
    Když na její zkušenosti a historky koukám z dnešní perspektivy, tak vidím, kolik toho vlastně je potřeba k užívení 5ti členné rodiny. Jakou plochu a kolik hospodářských budov a zvířat museli mít, kolik trávy museli vyžínat kosou, aby měli krmivo a kolik museli mít různých ovocných stromů a keříků, aby měli celoročně přísun ovoce a kompotů, kolik plochy bylo třeba, aby měli dost brambor pro sebe a jako krmivo a hlavně… Kolik času do toho všeho museli investovat a kolik ho měli pak pro sebe? Takže přátelé, poslouchejte babičky, pokud ještě žijí a ptejte se jich, protože vlastní zkušenosti a vědomí historie je poslední (a velký trumf), který ještě mají a chtějí nám ho dát – stačí jen nastražit uši. O obyčejné zkušenosti běžných lidí totiž nepojednává žádný dokument ani historické drama – ty se všechny věnují holokaustu , Habrmanovým mlýnům nebo prvorepublikovým podnikatelům, ale vidlácké babky nikdy nikoho nezajímaly. Přitom právě jejich zkušenosti jsou ty obyčejné věci, které pak po dlouhé době podléhají nánosům času a jsou zapomenuty. Pak se děje to, co vidíme, že když se děje průšvih a děje se dlouhodobě, tak tomu vlastně nikdo nevěnuje pozornost a pak se diví a to všechno jenom proto, že málo poslouchal nebo nechtěl poslouchat („byly to přece všechno jenom stařecký trapný patetický kecy“).

    Jinak pokud jde o auta, nebo motorismus vůbec, tak nás zřejmě čeká kubánský syndrom, kdy budeme naše prastaré diesely a benzíňáky opravovat donekonečna.

    1. Nebudeme. Pokud budou schopni vymahat stavajici zakazy, pak navrsi dalsi. Jsou jen dve moznosti. Bud se pokrok skutecne nekam hne a pak bude zakaz zbytecny (zatim se tak nestalo) nebo se to tu vsechno sesype.

      1. Re: jozka

        proti spalovákům prozatím neexistuje reálná alternativa. Zapomeňte na elektřinu i na vodík.
        „Nic, nikam…!“, jak s oblibou říká moje dvouletá vnučka.

        1. Automobilovým gigantem by se mohla stát církev. Zrestituovala hodně lesů, mohla by pronajímat sentinely i s metrem dřeva. ( Jen takový nápad. )

          1. Re: jozka

            Já jsem si jen dovolil reagovat na obrat „skutečně někam hne“, přičemž je evidentně problém se slovem „skutečně“.

        2. To Targus:
          Čím dál víc jsem přesvědčen, že elektroauta nebyla uvažována jako náhrada stávajících aut, ale jako jejich likvidace.
          Prostě jsou příliš drahá, nebudou existovat nabíjecí sítě atd. . Pro krátké cesty si je dovolí elity (na delší budou mít letadla). A že se běžní lidé nedostanou k doktorovi? No a co? Opravdu si myslíte, že to bude elitám vadit? Promítněte si aktuální situaci se zubaři na ostatní medicinu. Aspoň těch „zbytečných“ ubude, pomřou. Myslíte, že přeháním?
          Za socialismu se všechno řešilo dostunými nezbytnostmi v místě a veřejnou dopravou. Auto nebylo nezbytné – já jsem si první pořídil až po čtyřicítce, a to ještě jenom proto, abych se naučil řídit a mohl jezdit na služební cesty.
          To vše se změnilo s nástupem kapitalismu, protože ten mobilitu obyvatel potřebuje a auto je zároveň ideální prodejní artikl (kromě užitných vlastností je to pro většinu mužů oblíbená hračka).
          Problém je, že to, co se úspěšně připravuje, není už kapitalismus, ale něco jako neofeudalismus, ve kterém hry na konkurenci a podobně nejsou potřeba. Anonymní, ale direktivní moc, optimalizace výrobních řetězců pro plebs z výhradně z hlediska nákladů. .. Volby, pokud zůstanou, se nějak definitivně znemožní (předvýběr kandidátů, elektronické metody atd.).
          Pokud Rusko uhájí své místo na slunci, pravděpodobně se vytvoří sféry vlivu, u kterých se mohou výrazně různit jak mechanismy moci, tak společensko-ekonomické formace.
          Protože to nevypadá na příliš stabilní konfiguraci, velmi pravděpodobné jsou časté válečné konflikty.

    2. Na ty staré a ošklivé diesláky a benziňáky či na jejich palivo se uvalí taková ekologiická daň, že se jich ještě rádi zbavíme. Nehledě na fakt, že na té Kubě jezděj autama, co se v garáži opravovat dají – u dnešních si nejsem zcela jistý. Nehledě na fakt, že důvod, proč tomu takhle mají na Kubě je zásadně odlišný od toho blbnutí u nás.

      Já si stejně myslím, že polovina těch magorů zvedá ruce jenom proto, že se chce udržet u lizu dnes – a doufají, že se mezi tím objeví někdo střízlivější, odvážnější a to, co oni odmávali, za ně zase zruší. Ne, že by to něčemu pomáhalo…

    3. Jason napsal:
      27 února, 2023 (7:32)
      Inspirace.
      Na formě nezáleží, důležitý je princip.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Komunitou_podporovan%C3%A9_zem%C4%9Bd%C4%9Blstv%C3%AD

      U nás tomu říkáme „sousedská výpomoc“

      Někde to mají i takhle:

      Výhody komunitně podporovaného zemědělství:
      • Pomáhá místním obyvatelům převzít kontrolu nad zásobováním potravinami tím, že poskytují místní a ekologicky vyráběné potraviny bez umělých hnojiv a postřiků
      • Přístup ke zdravým produktům za dostupné ceny
      • Změna kuchařských a stravovacích návyků právě díky čerstvým a zdravým produktům z místní farmy, což vede ke zlepšení kvality a zdraví života
      • Rozvíjení a sdílení nových dovedností pomocí vzdělávacích programů
      • Posílení místní zaměstnanosti – schopnost nabídnout práci, např. pro matky s dětmi nebo starším lidem
      • Příležitosti pro dobrovolníky
      • Příležitost pořádání společenských akcí, např. pracovních večírků nebo dny otevřených dveří.

    4. Vřele doporučuji si ty neustále omílané historky Vaší babičky nahrávat. Ono to nebude navěky. Moje máma byla ročník 1928, pocházela z chalupnického rodu, o drobném hospodaření věděla všechno a furt povídala, protože bydlela už přes dvacet let sama, takže když jsem za ní přijel, všechno na mne vysypala. Bude to tři roky, co už nesype…

    5. pro Jasona:
      Vřele doporučuji si ty neustále omílané historky Vaší babičky nahrávat. Ono to nebude navěky. Moje máma byla ročník 1928, pocházela z chalupnického rodu, o drobném hospodaření věděla všechno a furt povídala, protože bydlela už přes dvacet let sama, takže když jsem za ní přijel, všechno na mne vysypala. Bude to tři roky, co už nesype…

    6. „Čas na to začít pěstovat králíky, slepice, zahradničit …“
      Prosím vás ty králíky a slepice „nesázejte“ … radši je „chovejte“ …

    7. Když píšete o Vaší babičce… ta moje byla ročník 1919, ze statku. Když si vzpomenu, jak byla pilná, na zahradě pěstovala, co se dalo… a jak vyprávěla (přesně jak píšete, neustále omílala ty své historky z dětství, z války, když už byla na světě moje maminka), až jsem říkala, babi, nevidíš, že si čtu? Co bych za to dala, kdyby tady byla a vyprávěla a poradila… poslouchala bych a ani necekla.

      K těm Habrmanovým mlýnům ještě přidejte třeba Zabíjení po Česku, ach jo, co je to za dobu

      1. S těma babičkama bude jeden problém, že jedna byla z chalupy a druhá ze statku. Pro městské vnučky nepoužitelné

        1. Hodně věcí je použitelných.
          Třeba že rýže a těstoviny a podobné přílohy se dají dovařit pod peřinou. Což je významná úspora energie. Většina vnuček už neumí ani provádět drobné opravy prádla. Jen málokterá umí plést a háčkovat.
          Z vypárané pleteniny se dá snadno vyrobit nový svetr, ponožky , cokoli.
          Pro vnučky na mateřské dovolené jsou tyto činnosti jako dělané.
          Kolik lidí zpracuje přebytečné sezónní ovoce , třeba jen primitivně na křížaly? Raději si koupěj pytlík křížal za 35,90. Sto gramů!
          Já jsem jich nasušila na AKU kamnech snad půl metráku. Je to lepší mlsání než gumoví medvídci.

          1. „Kolik lidí zpracuje přebytečné sezónní ovoce , třeba jen primitivně na křížaly?“

            A nejen křížaly.

          2. To s tou peřinou platí pro všechna jídla. Jsou i speciální vaky s tepelnou izolací (jeden mám). Vzhledem k tomu, že mi ubývá zubů, musím mít všechno uvařené „na sračku“, takže to použídám i na maso, na luštěniny….
            Prostě to přivedu k varu a dám to třeba na hodinu do „kouzelného pytle“, pak to znova přihřeju (teplota klesne jenom o pár stupňů) a tak pořád dokola.
            Opravdu to funguje a energie se určitě ušetří hodně.

  13. Ještě si dovolím doplníte ten poslední odstavec článku, ti, kteří tam jít chtějí, ať jdou. Tím myslím, ať opravdu jdou. I když to bylo řečeno už tolikrát, ta demonstrace není jen další plytké pokračování nesouhlasu s touto vládou. Je to nový další začátek. Čím víc lidí přijde, tím silnější bude mandát a váha v tom pokračovat. A naopak, čím míň, tím bude slabší. Když se to stane tím druhým způsobem, znamená to, že lidi dostanou to, co si zaslouží. To není výhrůžka. Je to sdělení reality, protože zhůvěřilost vlády už překročila prakticky všechny meze a pokud se to nechá běžet dál, skutečně to znamená, že souhlasí s osudem, který mu ta vláda chystá. Dnes se ke všemu čím dál častěji ve spojení s ní objevuje výraz Hanlonova břitva.

    Byť nevysloveno, ale že by snad možná popřípadě i pro tuto zemi něco rozumného udělala, ale nemůže, protože tohleto či támhleto, prostě to má zakázáno, to není přijatelný argument. Zrovna vymazlenej předseda (tehdy ještě nepředseda) té vlády navíc ještě před sotva pár lety říkal takové věci, že bych se pod to v tu ránu podepsal, věřím, že prakticky všichni dnes proti němu stojící taky. A dnes? Že se nedá hlava ještě víc strčit do EU zadku? Do patvaru, do kterýho ta myšlenka a koncepce evropské spolupráce zmutovala? Chachá! To vám ještě předvedu, jak dá! I samotnej generál bude čumět, že dá ještě víc, než do toho jím preferovaného amerického!
    A ne obzoru není, zdůrazňuji, že prostě není žádná jiná možná brzda tomu jejich zaprodanství. Účast je patrně na delší dobu poslední možností aspoň to zkusit. Nedopadne to? Ano, to se může stát. Ale co se tím pokazí? Kdo mě čte, četl tu otázku už víckrát. Ale opravdu, co se tím pokazí? Copak nestojí za to do toho jít, aby se to nejen nepokazilo, ale když nezlepšilo úplně nejvíc, tak zlepšilo aspoň nějak?

    Tento web, jak jsem už od začátku své účasti pochopil, je do značné míry navštěvován lidmi, jejich věk už se udává spíš čísly z horní půle osy 0 až 100. Z rozličných důvodů, které jim tento stav přináší, se mnoho z nich nebude účastnit. Byli by tam i šli, a rádi, ale… Bylo už ohlášeno, že takoví nebudou vynechání ze hry. Zřídí se telefonní číslo, na který bude možno zaslat SMS podporu demonstraci a následným krokům proti mravní bídě této vlády. Poslat takovou jednu sms není málo. Není to málo. Ne několik, aby toho bylo „víc“. Jedno telefonní číslo, jedna SMS. Hlas, který říká, ano, jsem tam taky.
    Snad to nesklouzne do té polohy, že stačí SMS a mám vystaráno. Kdo může a chce, vlastně tam musí. Smsky ať zůstanou pro ty, kdo opravdu nemůžou, nemají jak.

    Nepopírám, že Rajchl je mi docela sympatický. To ale neznamená, že kdyby to pořádala jiná „firma“, které by šlo trochu důvěřovat, tak bych nepodporoval ji. Nejde mi o toho chlapíka, ale o moji zemi. Dlouhou dobu, vlastně mi to občas naskočilo do hlavy už od mládí, jsem předtím uvažoval a přemýšlel o tom, co to vlastně znamená ta „moje zem“. Lidi, města, řeky, lesy? A pokaždý se mi to rozmazalo do nekonkrétna. Nevěřím, takže nevěřím ani tomu či na to, že jsou duše. Ale asi to přece jen je cosi jako společná duše. I když to zní taky ne moc konkrétně. Prachmizerná sice, protože jak už ti lidi prostě takoví jsou, kolikrát se k sobě chováme hrozně (mě nevyjímaje). Ale je naše. Takže i moje. A mám ji rád i přesto. Když někdo udělá něco dobrýho, jsem rád, ale když je zrovna náš, jsem o to radši. Nepotřebuju si k tomu víc dávat vysvětlivky. Proto mi záleží na tom, aby to v právě takový „naší zemi“ mohlo a taky bylo lepší. Pochází to prý odjinud, z jiného jazyka, ale – dobrá nebo špatná, je to moje zem…

    1. K tomu nápadu s SMS … to je snad někdo od Fialovců nasazen přímo ve štábu Rajchla nebo se někdo chodí k pětidemolici radit, jak jim co nejpřesněji naservírovat reálný a nejpřesnější počet nespokojených občanů .. nic jiného mě nenapadá. To je opravdu někdo tak málo předvídavý, že si neuvědomuje, že mobilní operátoři si dávají s pětidemolicí stejný kaviár ve stejném odděleném nóbl salónku?
      Jen bych vznesl hypotetickou otázku z historie – představte si, že by to u Stalingradu probíhalo následovně: V pravidelných intervalech by se kladl odpor a současně se německému velení posílaly vzkazy, že pro operaci Uran je už připraveno tolik a tolik lidí a techniky … ať si dají pozor a konečně přestanou útočit :-).
      Otázka zní – byla by operace Uran, což bylo v podstatě uzavření stalingradského kotle, úspěšná?

  14. Tak ze to cte tatinek ? Uz to mam, uz se mi rozsvitilo ! To vse je podvod ! Vidlak je ve skutecnosti Vaclav Klaus ml. a ty komentare mu pise tatinek !!

  15. Na člověka z toho pomalu leze dépréze, jak říkal kdysi Hrušínský?
    Tak já si přisadím a vypustím páru.
    Napětí ve společnosti začíná gradovat. Lidé začínají být přecitlivělí na každé slůvko. Není se co divit. Vláda se činí, co to dá. Vráží klín mezi mladé a staré. Vypouští každý den nějakou jobovku a kouřovou clonu. Začíná překopávat systém, dosazuje všude svoje věrné a betonuje a betonuje. Je fakt, že v tomto směru je aktivní. Co se týká domorodců, ti jsou jim ukradení. Inflace ji nezajímá. Jídlo, energie, voda, odpady…….nabraly takový švunk, že to ještě před časem nebylo myslitelné. Ovšem pro cizí by se rozdala. Tam dokonce nevadí, že zadlužuje naše děcka.
    Televize se chovají, jako urvané z řetězu. Člověk nabývá dojmu, že tu dávno není doma, že je tu jen trpěný, jako dojná kráva. Masírka trvající jeden rok. Ovšem tento víkend byl obzvlášť náročný na psychiku.
    Potom se nemůžete divit, že začínají bouchat kamna. Do nedávna kamarádi na stejné lodi, Smetana a Bílý, se také rvou a najednou si nemůžou přijít na jméno. Jen náhodou mi to přišlo pod ruku.
    Jen doufám, že ten mamlas z Brna, má skladem alespoň dostatek psychiatrů, když už ty léky se mu někam vypařily.

  16. Je to vskutku šílené: a propuká to tak nějak všeobecně ve Fšem. Požírači světa ve Fašingtonu/Londonabádu; přebohatá verbež na všech těch Davosech, Aspenech, Bilderberzích nebo vedení NATO/EUhnije (hnije, hnije, až uhnije) jsou celkově na vrcholu pyramidy jaksi komplexně, včetně šílenství.

    Směrem dolů to pak jde na EnergieWende, elektromobilitu, EURO 7, rozbíjení rodin, 80+ pohlaví LGBTQ+bflmpsvz až k zákazu žárovek a certifikáty na prodej hlávkového zelí. Soukromník, který obchází prodej domácího kozího sýra cedulkou, že není určen ke konzumaci lidmi ani zvířaty, je jenom taková ta jahůdka na dortu. A tomu všemu se říká „svobodná společnost a volný trh“. K neuvěření…

    Výrazem úplné vyšinutosti a bláznovství je třeba deklarace jejich snah o zničení Ruska, o zničení ruské armády na bojišt; „jsme ve válce s Ruskem“ (prý regulérně ne, je to jen řečnický obrat 🙂 ). A současně chtějí zničit, ovládnout a válečně porazit Čínu. Protože Tchaj-wan a protože vyrábí moc kvalitní 5G telekomunikace, no a také jiné věci.

    500+ let Západní geopolitiky a geostrategie, počínaje různými vládci a mysliteli, pak od Macindera až po Kissingera je odhozeno do kanálu: USA/Západ těmito útoky na Rusko a Čínu utvořily pevnou koalici až strategickou alianci mezi nejlépe vyzbrojenou a nejbojovnější supervelmocí, která vládne v konvenční válce a současně má nejvyspělejší a největší termojadernou raketovou výzbroj na planetě – tedy Ruskem; a Čínou, která je výrobní „powerhouse“ planety a má 1,4 miliardy lidí. Obě tyto supervelmoci mají přitom nenarušitelné pevninské spojení, jsou onen „Heartland“ (Světový ostrov), tudíž zcela neporazitelné.

    Ale není divu, když jsou schopní ignorovat fyzikální zákony, biologické zákony a tisíciletá kulturní a religiózní pravidla, takové věci jako geopolitika jsou „maličkost“. Nebo „Ukrajina zvítězí nad Ruskem“, to je také nicotné. Nebo zákaz spalovacích motorů. Grýndýl…

    Není divu, že Číňané usilovně staví největší válečné loďstvo na planetě a současně kopou a betonují stovky nových raketojaderných sil – chtějí zvýšit do roku 2030 svou odstrašující strategickou kapacitu nejméně na trojnásobek, aby se více vyrovnaly USA i v počtu hlavic a raket. Zatím považovali za dostatečné mít asi 200 strategických termojaderných hlavic; už ne.

    Rusové skrečovali START III, a na své nosiče – rakety a střely – přidají další termojaderné MIRV/MARV hlavice, na plnou nosnost raket. Čímž jejich ničivá kapacita stoupne násobně, třeba až 3-5 krát, proti USA a Západu.

    Dohnali to zkrátka tak daleko, ve velkém, malém až nejmenším, že kdokoliv stojí proti, „je náš“. Hokynář Babiš, i kdyby měl rohy a kopyto. Papalášovitý Paroubek; přestože je „Jyrka kdo z vás to má“. Fotbalový bafuňář Raichl. I Pitomio je superhyper. Dokonce i kdyby pustili Breivika z kriminálu, má reálnou šanci stát se kladným lidovým hrdinou.

    Jak to říkal Churchill: „Kdyby Hitler napadl peklo, zmínil bych se v Dolní sněmovně velice pochvalně o Satanovi.“ Je to prostě už na takové hraně, že je to „my nebo oni“. Demonstrace našich postojů je v této době nesmírně důležitá. Slovem, písmem, činy. Budeme jednotní a všem těm ****** nakopeme *******.

    1. k42: Mohl byste rovnou napsat článek o té současné geopoliticenež dlouhý komentář. Bylo by to přínosné, diskuze dlouhá a čtenáři vděční.

      Už to těžko pochopit, co se děje. USA neúnavně několik let pracují na vytvoření čínsko-ruského spojenectví.
      Vedení EU trvá na současném dodávání zbraní i budování Green deal. Jak to evropská ekonomika unese?

      Podoljak zuřivě polemizuje s Muskem o tom, co je to převrat. Jako by bylo rozumný od člověka, pokoušet se urazit někoho, koho potřebuje a ještě potřebovat bude. Chybí už jen, aby se k tomu vyjádřil nepochybně diplomatický diplomat Melnyk.

      1. Díky všem.

        Článek o geopolitické situaci „někdy příště“, spíše by to vyrostlo do série článků až knihy… postupně skládám myšlenky a texty, takže se uvidí časem.

        Ano, je to skutečně šílené: vytvoření rusko-čínské aliance je z hlediska USA/Západu na Darwinovu cenu v kategorii družstev. A nedosti na tom: když už tohle dělají, proč zároveň všemi způsoby oslabují vlastní pozice? Grýndýlem, LGBTQ+ cvokatěním, likvidací školství, zdravotnictví, rodin. Destrukcí společnosti. Současně eliminují vědecké, inženýrské a průmyslové kapacity…

        Stvořili protivníka, proti kterému nelze vyhrát; ničí své kapacity a k tomu všemu arogantně křičí ve všech žumpách, že jsou páni světa a tak to zůstane navždy. Při tom všem už nejsou schopní ani vyrábět základní munici, natož pak tanky, rakety a letadla v potřebném množství…

        A linou se z nich všemi kanály naprosto ujeté fantazie o jejich převaze a zaručeném vítězství. Kdyby to bylo jen nějaké izolované ohnisko bláznů, ale USA/Západ tím jsou promoření všude.

        1. Uz to mam ! To je podvod, k42 je ve skutecnosti Visingr. Ten pod svym jmenem pise co chce rezim, aby mel na sve kurvy pro group sex, ale sve skutecne odborne nazory ventiluje jen takto, tajne.

        2. k42: Ale vždyť je to tak prostý a jednoduchý. Jen je potřeba připustit si
          myšlenku, že svět je ve skutečnosti řízenej ne strukturně (jak nám je
          vehementně tlačený do našich utkvélejch představ ), ale bezstrukturně
          tvůrcema stávajícího finančního systému, jak tříká vámi opovrhovanej Pjakin a
          nejen on. Ti se rozhodli z několika velmi dobře známejch důvodů přesunout
          centrum moci na východ. Úpadek západní civilizece a všechny ty její pro ni
          destrukční magorárny jí byly implementovaný ZÁMĚRNĚ. Pomocí peněz jde
          časem všecko né???? Zvlášť když jsou k tomu neomezený finanční zdroje a čas.
          No a teď zas dál můžete pokračovat v mozečkování o „náhodný“ idiocii
          toho, tamtoho a tamtěch.

          1. Honys: Pjakin toho napsal hodně o chybách, které udělali různí carové. Priority řízení jsou taky k popremysleni. Potom do toho, ale přidá konspirační teorie o tom, že na Měsíci lidé nikdy nepřistáli, a tvrdí to jako jistou pravdu. SSSR by málem považoval za ráj na zemi, kdyby to nějací zrádci pořád nekazili. Protože se vždycky někdo sobecký najde, nedá se budovat komunismus s lidmi. To chce anděly.
            Za války nebo před ní dokázalo plánované hospodářství v podmínkách dohlížejícího policejního státu vyrobit spoustu strojů a zbraní ale v takové úrovni mobilizace společnosti a ekonomiky se nedá žít pořád. Šířit ideologii, že GP řídí skoro úplně všecko, znamená lidí vést k letargii, aby nedělali nic a čekali, jak to samo dopadne. Potom je tam určitý rozpor, kdy myslitele Pjakinova směru tvrdí, že nějaký vládce je zodpovědný za úspěchy země, ale za neúspěchy můžou ti okolo něho. Nejdřív píší o jeho velké moci, ale potom, že nemohl odvolat některé své ministry nebo bankéře. Jedinec nemůže vyměnit celý státní aparát naráz, ale několik osob jde odvolat. Jestli byl takový vládce jen jeden z několika, kteří vládli společně, potom měl míč omezenou, ale zase zní zvláštně úspěchy připisovat jen jemu místo širšímu kolektivu. Vím, že mi na to někdo napíše odpověď, že nestačí přečíst jen část, ale že je potřeba přečíst všecko a vidět všechna videa a do té doby se to nedá pochopit. Protože vytvářený obsah je ohromný, nedalo by se potom polemizovat nikdy s ničím z Pjakinovych tvrzení.

            1. Tak on je rozdíl co vykládáš ty a jiné a co bylo doopravdy…

              Hele četl jsem ho, nezastávám se ho, že bych souhlasil co říká, ale ty píšeš pěkné hovadiny co prý napsal…
              Takže v kostce „jedinec nemůže vyměnit“? Jak to bylo doopravdy co napsal o Stalinovi o kterém obecně píšeš? Že když přebral moc, tak nemohl hned vše a že absolutní moc dostal během války a upevnil po ní…

              Takže doporučuji si ho přečíst, ale upozorňuji, že co o něm řekl Manuel není pravda, psal obsahově něco jiného, než popisuje Manuel, ale tím neříkám, že Pjatina můžu, spíše si myslím, že je to generál po bitvě, ale nemělo by se lhát, že napsal něco co není pravda 😉

              1. To je ono. Pjakin toho řekl a napsal tolik, že je těžké se shodnout na nějaké i interpretaci. Vždycky se čtenářům doporučí druhé dílo k pochopení prvního a třetí k pochopení druhého. Debata v tom mamutím obsahu úplně uvízne a je to škoda. Pjakin má některé přínosné postřehy k historii. Může to skončit tím, že spolu bude debatovat jen hrstka vytrvalých, kteří dokázali přečíst a sledovat všecko. Snažil jsem se z jeho textů vytáhnout několik zajímavých věcí. Ten Měsíc co psal i kosmickém programu si pamatuju. Co jsem napsal moci a možnostech jednoho vládce, tam uznávám, že mi celek významu Pjakinovych pravd možná unikl. Snad to Pjakin sám tak nemyslí, ale na běžné čtenáře části jeho díla, kteří nedokáží věnovat stovky hodin celému dílu, to může dělat dojem, že mají být letargičtí, když tento Globální prediktor stejně vše řídí a vše naplánoval na tisíc let předem s menší nadsázkou. Už jsem to na pár webech četl, jak se tam diskutující vzájemně utvrzovali, že nic nejde změnit. Nemyslím tento web.

                1. Na Pjakina se už nedokážu dívat, protože na mě působí ne jako vědec, ale jako kazatel.
                  Způsob jeho pohledu (a pohledu jeho skupiny, protože na tom určitě nedělá sám, jenom to sám prezentuje) na historii je ale rozhodně k zamyšlení.
                  Za nejdůležitejší pokládám způsob popisu priorit řízení. Jestli je jich opravdu tolik, víc nebo míň – to není tak podstatné. Podstatné je, že popisovaná hierarchie priorit řízení má dobrou logiku a způsob vládnutí „bezstrukturně“ pokládám za opravdu účinný, efektivní , fungující a dobře vysvětlující dějiny posledních dvou – tří set let, a zejména velice snadnou likvidaci socialistického bloku, a následnou renesanci nejdříve kapitalismu a do budoucna nějaké netradiční otrokářské formy společnosti (viz např. Schwab).

        3. Kdysi jsem se dostal k jedné takové asi úsměvné knížce, bylo to o jakémsi proroctví palmových listů. Tam psali že nás někdy v této době budou osvobozovat vojska východu.
          Četl jsem to někdy deset patnáct let zpátky, když bylo strašně populární 2012. Mayský kalendář a pod.
          Já se tenkrát nad těmi řádky pousmál, ale dneska jsem si na to vzpomněl a jen jsem našpulil ret.
          Ne vždy jsou ta takzvaná proroctví a vidění k smíchu není-liž pravda.

        1. K vidlak 27 února, 2023 (6:30):

          Kolik se toho dá říci pouhými třemi tečkami.

          A dokonce si každý může vybrat, co.

    2. ká, vy dokážete tak úžasně shrnout to, co hýbe zdejší diskuzí a máte ty lidi v hrsti. Zacházejte s nimi pěkně, oni za nic nemůžou

  17. Snad by bylo dobré se bavit o tom, že pojedeme všichni na demonstraci. Všechno ostatní je teď zbytečné. My z Moravy jedem i když je nám 75+. Takový svět, který instalují pro naše děti a vnuky opravu, ale opravdu nechcem !
    A co vy ostatní, jedete nebo budet furt kecat?

    1. Re: Karel.r
      Demonstrace je k ničemu.
      Jediné, co je účinné a není to doposud nějakou záhadou trestným činem, je generální stávka, případně celodenní blokáda Práglu pomalou – pardon – rozvážnou a bezpečnou jízdou a důchodcovskou chůzí, aby se Pětidemolice nedostala ani na úřad vlády, ani do parlamentu.

      1. Také by mohli stávkovat důchodci.
        Nevyrazili by do marketů, zboží by se zkazilo, řetězce by opustily s klením kotlinku , všichni by nakupovali ve vietnamských večerkách a národ by pochopil, že ho zachrání jedině Japonec. Když už tedy není k mání žádný Vietnamec.
        🤔

        1. „… všichni by nakupovali ve vietnamských večerkách a národ by pochopil, …“
          A kde budou potom nakupovat tí vietnamští večerkáři ?! … ti to berou převážně od těch řetězců !!

          1. Šmankot!
            Tihleti detailisti mi brnkají na nervy. Hlavní je myšlenka, podrobnosti se vždycky ňák doladí.
            😀

            1. Co mi to je… jo uz vim!


              Předsedkyně evropské komise podporuje stanovení pevného data, od kterého musí být všechny vyráběné vozy bez emisí.

              EU se podle komise má stát klimaticky neutrální. V tomto hraje důležitou roli automobilový průmysl.

              „Stanovíme časový rámec, do kterého musí být všechna auta bez emisí,“ uvedla Ursula von der Leyenová pro Süddeutsche Zeitung. V posledních několika týdnech několik automobilek oznámilo, že v letech 2028 až 2035 přejde na bezemisní výrobu.
              Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová (10. června 2021)

              Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová (10. června 2021)

              Bez přesného plánování by podle von der Leyenové nebyl naplněn plán do roku 2050 dosáhnout klimatické neutrality.

              „Jak změní svou výrobu, je na samotných výrobcích,“ zdůraznila politička. „Vědí nejlépe, jak vyvíjet nová auta nebo nová paliva.“

        2. Tak stačilo by, kdyby přestali podporovat „děti“, co vidím okolo sebe, tak by dost rodin pak padlo na hubu…

      2. Targus
        a ta generální stávka, by neměla být asi žádný problém. Sebestředula to jednou vysvětloval a mojí hlavou to proteklo, tak nechci tu šířit dezinfo, ale co si pamatuji. Odborová organizace zažádat na vedení a frčelo by to. Ale fakt jistotu nemám.

      3. Targus je zpět, docela jste mi v diskusích scházel.
        Ta myšlenka blokády Prahy už okolo mě proběhla několikrát, vždy to skončilo (neříkám že nepravdivým) povzdechem že u nás ji stejně nikdo nezorganizuje, bo se vždycky najdou dopravci co vycítí možnost přivydělat si a pojedou bez ohledu na ostatní.
        Ač mě to stálo týden času, líbila se mi před lety stávka dopravců ve Španělsku, byl jsem jejím přímým nedobrovolným účastníkem.
        Více jak týden se tam nehnulo kolo (za to byl nejmírnější trest kladivem do čelního okna) obchody vymetené, benzinky bez paliv…
        Tam odbory opravdu fungují.

      4. Poslal jsem mail na náš odborový svaz, jestli se plánují připojit k březnové stávce, a pokud ne, jestli bych mohl vědět proč. Do dneška žádná odpověď.
        Ano, K42 má opravdu talent a je z naší strany barikády. Kdyby se jeho předpovědi stran války a událostí naplnily, mohl to být takový krásný film s happy endem.
        Stran té depopulace, si taky vskutku myslím, že o to jde.
        A pakliže se o to přičiní jaderná válka, aby mohli říkat vidíte my to říkali, začali to ti druzí.
        Včera jsem se částečně z donucení díval na politické debaty.
        Ani Schillerová, ani Konečná neřekly to, co tady napsal Vidlák.
        Dal na váhy důchody a nákupy stíhaček+ výdaje na válku. Je mi to záhadou proč.
        O demonstraci si taky myslím, že by neměla přijít jen ona. Ale aby byla generální stávka, musely by se přidat právě odbory.
        Targusi, vítejte zpátky ale nevyčleňoval bych to jen na Prahu. Projížděl jsem ještě snad před Covidem Poličkou, a šel jsem si to naše Carcassone prohlídnout. A v jedné ulici v nějakém krámku co provozují zelení ve výloze cedulka Babiši nás neoblafneš.
        Absolutně mimo mísu. Nebo senátní volby. Copak lidi na Vysočině mohli znovuzvolit Thajwance?
        Neprobralo je ani to.
        Mám známou. Samoživitelku s dítětem. Má doma i krásného koníčka- koně. A tak jsem s obavami pokukoval co to s ní ta drahota udělá. Pracuje ve zdravotnictví plat má na ženu slušný. Myslel jsem že nezačne jezdit autem ale autobusem. Kdepak. Myslel jsem že bude muset prodat koně páč jej neuživí. Kdepak. Teď byla po dlouhé době na lyžích a kupuje si výbavičku. To v žádném případě není o závisti. Ale pokud okolo sebe všude slyším drahota drahota zavíráme fabriky lidi nemají na to či ono, a kategorie, kterou politici zmiňují, důchodci i samoživitelky jedou dál jakoby se nechumelilo, tak to tak strašné na razantní změnu v uvažování lidí nebude.

        1. Re: Folďas

          Počkejte ještě půl roku. Všechno má svůj čas.
          V mezidobí pozjišťujte, jak se vyvíjí výroba aut a nevěřte, že všechny ty pekáče na pronajatých parkovištích čekají na čipy. To jsou Pohádky ovčí babičky pro pitomce sedící před telkou a čumící na 168 hodin, či jinou povznášející publicistiku.

      5. Re Targus. Ano, demonstrace by měl být začátek. Ale čeho? Dalších demonstrací?
        To už jsme viděli.
        Ted navíc i Paroubek svolává vlastní demonstraci…
        A odboráři? Viděli jsme v Nexenu, jak se postavili za své lidi.
        Tak nějak trochu doufám, že někdo ze svolavatelů těch demonstrací má nějakou reálnou představu co a jakými cestami chce dosáhnout. Tedy kromě svého zviditelnění.
        Tím nic proti Rajchlovi, at se ukáže.

        1. Re: jina

          Já pro demonstrace nehoruji a nesvolávám je.
          Vidlák má pravdu v tom, že se začnou tříbit kusy na „vhodné“ a „nevhodné“. O tom není sporu.

          Vyšumění emocí, jak tomu bylo na podzim, sice nyní nastane také, ale bude dokrmováno narůstajícími problémy – ekonomika jede do prdele s narůstající rychlostí.
          Dalším nátlakem lopat na vládu může být blokování dopravy a pak i gen-stávka. Tam možná budou potřeba kusy, které se projeví na organizování demonstrací, jako „vhodné“.
          Ale neberte mne úplně vážně, víte přece, že jsem starej, blbej a hnusnej…

  18. Jak v pohodě se zápaďákům podařilo vychovat z civilizace buddhisty a alternativa furt, že bacha ten strom na vás jednou spadne. Nebo jak jako

  19. „… tatínek a maminka a zakazují mi používat sprostá slova…“

    Ech, Vidláku, Vidláku…
    Zakazují, zakazují!!!
    Páč seš blbéééj úplně a ganc a necvičil jsi je již od svého útlého mládí, jak to má dělat každý pořádný syn, aby připravil své dobré a obětavé a milující rodiče na den, kdy vyletí z hnízda.

    Měl sis vzít příklad ze mne.
    Kupříkladu když jsem došel dom ze školy a babi se mne začala vyptávat, jak dlouho ještě budu nosit poznámky, že jsem vulgární na své spolužáky i učitele, pravil jsem své babi, že aspiruji na předsedu dorosteneckého oddílu místního FO-FO klubu, tudíž MUSÍM BEZPODMÍNEČNĚ užívat naše klubové heslo.

    Jelikož babi neměla ánunk, co je FO-FO klub, vysvětlil jsem jí, že písmena FO-FO značí stabilní stav mužstva – Furt Ožralý – Furt Ospalý.
    pak se mne babi optala na to naše klubové heslo.
    Já jí – protože jsem ji měl rád – ihned nadšeně zarecitoval:

    Hovno, prdel, sračka,
    to je naše značka.

    Přestože měla něco málo přes metr pade a vážila pod padesát kilo, seřezala mne takovou tou vyndavací šňůrou od vařiče.
    Tou koncovkou mi na hlavě vyrobila pět stehů a krve bylo jak z prasete o zabíjačce.
    A jelítka byl hezky naducaná, blbě se na nich sedělo…

    Počítám, že by srovnala do latě i ty dnešní padesátipohlavisty a vykladače uhlíkových stop, když byla cérouhavířa zeSlézskecype…

    1. Na babi si vzpomenu pokaždé, když jedu přes Zárubek.
      A v hlavě mi zazní dětská říkanka

      Zarubek, Trojica, (to byly šachty)
      háviř ma
      svoju řiť
      zaseklu
      do špica…

      Dál si to nepamatuju.

      Byli mezi nimi i takoví, kteří se za námi občas rozběhli…

      1. Vítam Vás Targus, som rád, že ste tu. Vaše „živé slová“ majú údernosť …… spolu s K42 , Vidlákom vynikajúce svieže vetry v týchto závanoch hniloby …… Oceňujem vás 🙂

    2. Souška učitelka mi dala před 55 lety facku za tyto zvukomalebné verše:
      „My jsme malé pionýrky
      máme ještě malé dírky
      až budeme svazačky
      budem mrxxt za kačky
      až budeme ženy míru
      budeme mít velkou díru.“
      Byla přestávka a nepostřehl jsem, že doposud neopustila učebnu…

    3. Hovno, prdel, sračka, to je naše značka.

      V našich končinách to ještě pokračovalo: Hovno, prdel, kamení, to je naše znamení…

      Hezký den.

      1. Ano, používali jsme sprostá slova. Ovšem s jasným vědomím, že je to něco, co se dělat nemá. Forma rebelie – dělat (v nějak kontrolované míře) něco, co se dělat nemá.

        Jaké má možnosti dnešní mládež k dělání toho, co se dělat nemá? Brát drogy, sekat učitele mačetou, nebo pálit petky?

        1. Pozoruhodné je, jaký má školní mluva vývin v čase.
          My jsme recitovali :

          Tumáš kytku ty dobytku
          k tvému svátku na památku.

          Moje děti přičinily další veršík :

          Děkuji ti milé tele
          strč si kytku do p@dele.

          A vnoučátka upřesňují :

          Strč si kytku do p@či
          vona ti tam vyklíčí.

          1. S úctou vzpomínám na našeho školníka.
            Těch vrstev barvy na záchodech chodeb II.stupně! Místy to vypadalo, že se to celé naráz sloupne a odpadne, podobně jako omítka.
            My jsme okrášlovali hajzlíky takovými veršovánkami furt, denně se tam objevovalo něco nového, protože v každé třídě byl nejmíň jeden „básník“ toho typu, jako v Občanském průkazu. Jo a bohužel, za nás ještě neučily žádné učitelky Pivoňkové a skoro celý učitelský sbor vypadal opravdu dost podobně, jako v tom filmu. To teda scénárista trefil poměrně dobře.

            1. U nás se na WC činil také školník. Ale školní lavice jsme museli v hodinách Občanské výchovy drhnout smirkovým papírem sami.
              😀

    4. No hurá. Targus je zpět a v plné síle! Dost jste mu tady chyběl… kdo jiný by mu napsal, že jsem ale úplně ganc blbej (R).

          1. Re: jozka

            NE a NE a NE!!!
            Hliník je z hlíny a proud se bere ze zásuvky na stěně našeho jedině nového pasívního a energeticky vyrovnaného Eurodomku a vy jste hloupej jozka úplně ganc.
            A kdo to řekl, to ještě nevím, ale byla to URČITĚ nějaká chytrá šedesátipohlavní soudružka v Bruslogradu.

    1. Ládik 23:09
      Stanislaw Lem Futurologický kongres
      Proč ti boháči na té cizí planetě v těch luxusních autech tak funí. Partyzáni mu foukli sprej Demaskon a on uviděl že boháči běží pěšky ve sněhu a v rukou drží volanty. Metafora života střední třídy

    2. V minulosti visel u dálnice směrem z Brna na Vídeň moc pěkný plakát s nápisem: „Věřím v koně, auta nemají budoucnost!“
      Přišlo mi to tenkrát takové vtipné… dnes už se nesměju.

    3. Hlavně střídat nohy, aby nebyl malérek. Pamatujte na poučení z pohádky o tkadleně od Boženy Němcové. Přece nechcete mít jednu nožku vel.38 a druhou 56.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *