To byl jeden z prvních Havlových činů, když se stal prezidentem, ne? Omluvil se Sudetským Němcům za odsun. Bylo to tehdy od nás moc ošklivé, že jsme je vyhnali heim ins Reich, kam chtěli tak moc, že kvůli tomu přepadávali české četnické stanice, vyhnali statisíce Čechů do vnitrozemí a chodili se dívat do Kounicových kolejí, jak tam české vlastence střílejí do týla. Bylo to od nás moc fujky fujky, že došlo i na akty pomsty za šest let poroby a vyvražďování. Dějiny totiž začaly devátým květnem 1945, víme? Předtím nic nebylo.
Havel samozřejmě nezmínil, že česká vláda tehdy žádné excesy ani zločiny netrpěla. Kde na našem území obnovila po přechodu fronty suverenitu, tam okamžitě jakékoliv akty pomsty ukončila. Že to leckde trvalo déle, to není vina české vlády, stejně tak není vina české vlády, že se soustředila na pomoc českým občanům a ne těm říšským, dočasně dislokovaným na našem území. Ale tak či onak, Havel vystoupil a omluvil se za to, že jsme válku vyhráli.
Už je to pětatřicet let.
Pětatřicet let jezdí čeští politici na sudetoněmecké sjezdy do Německa a tam se pořád pěkně omlouvají našim milým krajanům. Pětatřicet let, rok za rokem, tu poslanec, tu premiér, tu ministr, tu Zdechovský. Milí krajané, omlouváme se vám, že jsme na vás byli zlí a odsunuli jsme vás. Nečas, Bělobrádek, Herman, Bek a k tomu desítky dalších zmocněnců, úředníků, náměstků a další svoloči.
Hele, a ono nic! Pětatřicet let omluvání pořád nestačilo. Pořád je to Posseltovi málo. Pořád neudělal tlustou čáru za minulostí, pořád ještě neuznal, že mezi Čechy a Němci už neleží žádné křivdy. Ani českoněmecká deklarace o přátelství nestačila, ačkoliv tam obě strany vyjádřily zcela oficiálně lítost nad špatnými skutky, které se tehdy staly. Posselt dokonce hlasoval (spolu s europoslanci za CSU) proti přijetí České republiky do EU.
Na sjezd se mu pak přijel omluvit český premiér i český ministr kultury. Mluvili tam, jako když másla ukrajuje, s tou největší lokajskou servilitou, jaké je česká kolaborantská povaha schopna. Mohli se mile ukrajanovat, dávat si navzájem ocenění… a stejně nic.
Já tedy nevím, ale když k usmíření nestačily desítky českých politiků, nestačil premiér, nestačil ministr kultury a pořád Bernd Posselt řeší nějaké křivdy, tak zřejmě nepůjde o prosté smíření, že? Protože těžko se pro to dá udělat víc. Svým způsobem, smysl existence Landsmanšaftu byl naplněn už tenkrát Havlem. Od té doby je Landsmanšaft stejně zbytečný jako NATO, když skončila Varšavská smlouva. Ale stejně jako NATO, Landsmanšaft neuznal, že dosáhl svého a nerozpustil se.
Nikomu nelezli čeští politici do rekta tak kvalitně, jako Berndtu Posseltovi. Nikdo neměl lokajíčky ve vzornějším předklonu. Stejně ho to neuspokojilo. A jestliže ho to neuspokojilo, tak od začátku šlo o něco jiného. Možná jim kdysi i Havel i něco víc slíbil, jen věděl, že se to nedá říct nahlas. Možná jim tenkrát slíbil návrat i majetky. Bylo by mu to podobné. Koneckonců, zlé jazyky tvrdí, že jeho kariéra začala na kolenou Reinhrada Heydricha.
Suše konstatuji, že když Posseltovi nestačilo pětatřicet let smiřování, nepostačí mu ani sjezd v Brně nebo Reichenbergu. Bude mu to pořád málo a bude chtít pořád víc. Takhle se to totiž dělá. Když projevíte vstřícnost a ochotu ustoupit, tak na vás přitlačí. Věřit spolku, který založili kovaní nacisté pro revizi výsledků Druhé světové války a kterému nestačilo pětatřicet let omluv, může jen blbec nebo navedenec. Pokud jim byla každá omluva málo, tak jim nejde o omluvu, ale o něco jiného.
Proto je nejvyšší čas, s tím přestat a naopak začít mluvit o reparacích. A při každém požadavku od Landsmanšaftu, je třeba přitvrdit. Při každé další nordické smiřovačce je třeba odpovědět ještě pádněji. Kdo chce víc, nemá nic. Tento víkend je první příležitostí, vysvětlit milým krajanům, že už nás prostě serou. Už jsme byli dost vstřícní a dost jsme se nausmiřovali. Už jsme jim do brusele lezli víc než dost a oni si toho neváží. Proto teď už nedostanou nic, ale naopak my budeme chtít reparace. A možná bychom si takovou menší reparační schůzku o dlužných německých sto bilionech korun měli udělat v Mnichově. Co ty na to, Katko? Neuděláme něco takového?
Landsmanšaft potřebuje pádnou odpověď, že už toho usmiřování STAČILO! Tento víkend je první vhodnou příležitostí, aby zjistili, co si o jejich požadavcích nadále myslíme. Stejně tak by měli všichni ti čeští smiřovači zjistit, že řečnění na Landsmanšaftech jim hlasy bere, nikoliv přidává. Měli by zjistit, že přestřelili.
Mimochodem, nikdy nebyly sociální sítě tak naplněné příběhy z doby německé okupace a nikdy se tak do detailu neprobíralo, co nám tehdy Germáni dělali. I lidé, kteří se o politiku vůbec nezajímají, mají na sjezd německých ýbrmenšů dost vyhraněný názor. Posun v politickém poznání přichází ve skocích. Matěj Hollan se o jeden takový skok postaral. Co jsme nedokázali lidem vysvětlit za posledních deset let, to on zvládl jedním pozváním.
Milí krajani už nejsou milí. Nestačilo jim pětatřicet let omlouvání. Nestačilo jim pětatřicet let přívětivosti. Nevážili si české vstřícnosti. Nevážili si Nečasova lokajství. Je nejvyšší čas, aby se seznámili s tou husitskou stránkou české povahy. Je nejvyšší čas, na spanilou jízdu do Brna.
A pak do Mnichova! A za sebou táhnout na opratích ty, kteří znesvětili sochu Edvarda Beneše.
__________________________________________________________________________________
Přátelé, pokud mě chcete podpořit, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Vaše podpora bude do poslední koruny využita pro projekt „Vidlákovny“ . Každý, kdo pošle příslušnou částku, může si na oplátku vyžádat knihy z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Kdo preferuje jednoduché placení, nabízím možnost přes tuto platební bránu: https://donate.stripe.com/28E4gzekn7mlgjS0g3g3600
Upřímně škoda, že havlisti zatím nesplnili sliby, že udělají někomu z ANO, to samé co udělali nejmenovanému premiérovi na východ od nás.
JEN TAK
https://www.youtube.com/shorts/ES31TIrLWxs
kapka hustorie
?-)
proč na tom rusové byli líp
Vy jste specialista na hustorii? To musí být hustý.
Pane Švejk! Vy jste taky hustej ;o))))) 🙂 .
Paní ema, Švejku, už je opravdu stará dáma a v takovém případě zdraví už neslouží na 100 % (třeba oči, nepozornost, nesoustředěnost a tááák podobně) a je přece žena!
Copak těch zákeřností, posmívání a intelektuální převahy tady už není přehršel?
Když někdy pocítíte v sobě pocit převahy, nadřazenosti, nabobského chování, kázání či vysmívání, je tady přece k dispozici můj nomen omen nick, který tady už dávno někteří myšlenkoví giganti zdejšího prostoru využívají k popouštění v nich nahromaděné páry a pravidelnému přelešťování svých eg. Je k dispozici i Vám, kdykoli tuto touhu v sobě pocítíte (tedy když zrovna nebudete mít touhu hnusně a sprostě nadávat — a tu, jak Vás tady často čtu, přece nemíváte. Máte trefné glosy, tak se jich, mohu-li požádat, držte).
Naše Ema si to prostě nezasluhuje. A ruku na srdce — víte Vy, jak jednou skončíte?
To vím naprosto přesně – blbě. Už se na tom pilně pracuje.
vůbec nevíte, Švejku, kdybyste věděl, odpustil byste si emu (= můj názor). Vědet to budete, až vás to skutečně postihne, ale to většinou bývá už pozdě… proto ta moje nabídka.
Myslím, že tím Švejk naznačuje nějakou nemoc. Jinak se do diskuse nepletu.
huš
ale správně děláte, že nepletete
Pání vodborníci, dokázal Putin s medvídkem Pů vůbec něco vyjednat? Záplava memorand to dobrá pro propagandistickou onanii, ale toho se nikdo nenažere.
Nemá karty….
Některé věci se prostě komentují samy…
„Europoslanec Ondřej Kolář (TOP 09) ve shodě s prezidentem Petr Pavel zdůrazňuje, že se musíme od práva veta jednotlivých členských států EU posunout k větší integraci, případně nakonec ke Spojeným státům evropským. Sám sebe popsal jako „hrdého zrádce“.“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Pak-jsem-zradce-Mladsi-Kolar-se-priznal-A-narazil-791621
Každý, kdo mluví o „Spojených státech evropských“ je napojený na sudeťáky a propaguje jejich program zformulovaný poSSertem.
Zeman je napojený na Sudetáky?
Jste normální?
fuj Plagovi i Babišovi
https://www.youtube.com/watch?v=LXSIVRXytv4
K. Dostálová: Politické neziskovky patří mimo zákon.
possert se omluvil zidum
at si to jde rict do zidovsky zeme
tohle je slovanska zeme, tady se ma omlouvat slovanum i kdyz ti by ho ani nemeli pustit
👍
A kdy se němci omluví Slovanům?
v Kyjevě probíhá Car Fest
https://www.facebook.com/reel/1538165524637729
Vskutku válka tam je! Bednářová do bastily!
Průzkum k srazu
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/vice-nez-polovina-lidi-nesouhlasi-se-sudetonemeckym-sjezdem-v-brne-ukazal_2605210600_vaa
A ten průzkum, je to zase klasika ve stylu: „pro sjezd mladší a vzdělanější z Prahy, voliči opozice – proti sjezdu převážně starší a voliči SPD z ústeckého a moravskoslezského kraje“ nebo je to tentokrát jinak? Já jen, že kdyby se na to dalo sázet, asi bych už byl milionář… Taky je zvláštní, že jsem vysokoškolsky vzdělaný volič Stačilo!, se sjezdem nesouhlasím, ale nikdy se mě nikdo na nic neptal. Asi bych kazil ty předem dané respondentní skupiny…
+1
Většina je proti, ale „významná část veřejnosti“ je pro.
Pro jsou mladí bez zkušeností, kteří bydlí u rodičů a rodiče je živí. Směrodatný průzkum, jen co je pravda.
To máte jako s volbami.
Taky volí senilní senioři, kteří naletí na laciné sliby.
Senioři, kteří prožili desítky a desítky let v různých polit. systémech, byli mladí – dospělí – vyspělí – starší – vybudovali to, co nynější mladí využívají (a sami zatím „vybudovali“ jen studium, bez google nespočítají ani 5 x 7) a čtou o sobě, že jsou senilní?
Myslíte pane Aleši opravdu, že se neorientují v tom, jak se tato koule točí? „Pregnantní“ dedukce, jen co je pravda . . . a, jakpak dělá kozička?
👍 🤣 🎯 1️⃣⭐ 😂 🥇 🏆 ✅ 💡 💣 ❗️ 💯 🎖️
Myslím, že od Aleše je to sarkasmus.
Přestaňte se, prosím, v tomto vlákně hádat ve stylu mladí vs. staří. Ani jedno z toho, co zde kdo napsal o těch druhých, není obecné pravidlo.
Nebo vytáhnu příklad své skvělé tchyně, která je celá jako Bábi Zlopočasná a já si s ní báječně rozumím 🙂 .
Jak chcete zakazat pouckarum, poucovat..
Napr. francouzskej kral Ludvik nepoucoval. A jak dopad.
A po nem prisli hejna zavilych pouckaru a jak dopadli, a dopadaji ,az do dneska.
Lenin se napr. poucoval celej zivot , furt byl zalezlej v knihovnach ,az z toho vonemocnel..Sou fotky , co to s nim udelalo.
Pro masy staci pouckarum trpelive z podia porad vopakovat,to samy a pak maji nacismus, bolsevismus ,demokracie ,maoismus . Vzdycky jde vo maximalani zotroceni a musi se vsichni poucky ,kazdyhom rezimu ucit napzamet..Ty co prezijou..
Potom sou masy uvedomely a zkouseny, jestli se naucili nazpamet poucky , demokratismus, potom nacismus a potom zase komunismus,potom zase demokratismus , to vsechno museli zvladnout nasi rodice , za jeden lidskej zivot..
Makacka na bednu ,mlacenim,deti s ucitelskejma rakoskama a pravitkama pres prsty a potom i s vobuskama.
Pak zacci vyrostou do nacistu a vopakujou co se naucili ukaznene nazpamet ve skolach..
To jednomu taky neprida …
Pane paw, já bych to tedy shrnula takhle:
Každý, kdo poučoval, umřel.
A ten, kdo nepoučoval, umřel taky 🙂 .
Má avatarka Wednesday Addamsová to říká (poučuje 🙂 ) taky. A dodává, že všichni umřou sami. Což znamená, že ta poslední chvilka čeká na každého a musí ji prožít sám za sebe.
S Bábi Zlopočasnou bych si rozuměla taky. A se Stařenkou Oggovou snad ještě víc.
Stařenku Oggovou mám taky ráda, i tchyně. Ale v Bábi se vidí asi tak, jako já ve Wednesday. Když ji k ní někdo přirovná, považuje to za poctu.
Nechápete ? Prostě pro lepševiky základní dělení. Kdo je proti sjezdu, je bezvýznamný bez ohledu na počet.
Smiřte se se srazem, nic se fam nestane.
Tak nějak. Jsem vysokoškolsky vzdělaný a nikterak chudý volič Stačilo a jsem z Prahy. A jsem rezolutně proti tomu sprostýmu a drzýmu špektáklu.
Kdo má – byť jen základní historickou znalost – musí nad touto nestoudnou komedií jen zatínat pěsti. Všem nevinným, poníženým, ze svých domovů vyhnaným Čechům je napliváno na hroby. Josef Pekař to rozebral podrobně, Arnošt Lustig to shrnul v jedné větě :“Němci se musí chovat slušně minimálně příštích 10 000 let, aby s nimi bylo vůbec možné opět jednat jako s lidskými bytostmi“.
Re: Mory…
Jste zapomněl napsat, že starší, nevzdělaní a zcela blbí voliči…
Jsem vysokoškolsky vzdělaná volička Stačilo!, ke starší generaci se zatím ještě nepočítám a jsem proti konání sjezdu Sudeťáků v Brně. Ani mě se nikdo na názor neptal.
Jsem středoškolsky vzdělaná seniorka, volička Stačilo a se sjezdem sudeťáku v ČR nesouhlasím. A též se mne nikdo neptal.
Jsem nejen vysokoškolsky vzdělaný senior který za svou karieru prošel devíti řemesly od prostého roboše přes utírání podělaných zadků ve zdravotnickém zařizení až k červenému diplomu UK jsouce nikterak chudý paradědek, majíce přehršel předků mluvících jen německy, volič STAČILO a proto jsem kateoricky proti tomu aby se konaly sjezdy sudeťáků v ČR a hlavně jsem proti tomu aby se domělé či skutečné křivdy – kterých se dopouštěly byť nesouměřitelně obě strany používaly k politickému hašteření v současnosti. Nebo se vám stýská po něčem takovém co proběhlo před necelými 30 lety v Jugoslávii?
PS – odpůrci sjezdu SDL nejsou ti co začali přihřívat polívčičku.
Jestli myslíte mě, tak ne , potom se mi nestýská . Jsme docela malá zem, ale i tady by se dalo rozeštvat Čechy s Moravou.
To nebylo a vás Stařenko
Děvčata a chlapci, je príma, že jste voliči Stačilo!, ale je nás málo.
Bohužel
Pěkně napsáno. Jenom, prosím, místo jsouce patří jsa a místo majíce maje. Ledaže byste se stabilně vyskytoval ve dvou či více osobách. Na přechodníky já jsem pes!
Muž jsa, žena jsouc, pachole jsouc. Muži, ženy, pacholata jsouce.
Katango, když já jsem vlastně Čech jen z části, neznalost tohoto ně lehkého jazyka mi byla vytknuta i v diplomce naVŠ. Trahám lem trocha svého i k dám popel na hlavu svou.
Jedte do Brna demonstrovat. At aspon jednou v zivote udelate neco.
Pokud mi zařídíte zdravý nohy, budu tam.
Jen kecá, sám tam nebude. Mě nohy slouží, tak pojedu.
Ale zas kdyby tam katango dotlacili na vozejcku… recept na to popsal nejakej Hasek.
Hasek, ne Kastanek, aby bylo jasno.
Jo, to by šlo. Berle ještě máme někde ve sklepě.
Už 2. října 1941, když Heydrich fantazíroval o likvidaci českého národa, bylo znalým lidem zřejmé, že nacistické Německo válku se Sovětským svazem s určitostí prohraje. Ještě znalejší to věděli hned 22. června 1941 – z reálných a neprolhaných vojensko-ekonomických statistik a prognóz. Nacisté měli jedinou šanci v „blitzkriegu“, který ale na Východní frontě postupně selhal – bylo to jasné už v létě 1941, kdy prudce narostly německé ztráty, ještě více se to projevilo v září 1941. Každý další měsíc byl horší a horší, což vyvrcholilo katastrofální porážkou německých sil 6. prosince 1941 u Moskvy. Tím byl osud „Barbarossy“ zpečetěn. A tím také osud III. říše.
Podobá se to dnešním idiotům, kteří sní o vítězství Západu/Ukrajiny, zničení Ruska a potlačení Číny. Vše je jako přes kopírák: zdroje obou konfliktních stran byly nesouměřitelné, stejně jako dneska. Nacisté neměli prostředky. Neměli výzbroj ani výrobní možnosti, ani suroviny, ani energie, ani obyvatelstvo na delší válku, v žádném směru. Navíc tehdejší USA, jako „powerhouse“ světa v polovině 20. století, byl na straně budoucích vítězů – americká oligarchie uvážlivě usoudila už ve 30. letech, že SSSR potenciální konflikt s nacistickou pan-Evropou vyhraje. Podobně si dnes vsadili na vítěze – tj. Rusko – uvážliví a chytří Číňané.
Pikantní je, že dnes, stejně jako tehdy, vylezli z díry protičeští kolaboranti: vsadili na chcípajícího koně, za což je „odměna“ nemine, jako se jim to stalo po nacistickém panování. Je to jen otázkou času.
👍 🎯 1️⃣⭐ 🥇 🏆 ✅ 💡 ❗️ 🙌
S uvážlivostí americké oligarchie bych si nebyl tak jistý. K otevření druhé fronty přesvědčily USA až vítězné bitvy u Stalingradu a Kurska a následná strategická iniciativa Rudé armády. Američané vyčkávali do poslední možné chvíle, na které straně zasáhnou.
Materiální a vojenská pomoc SSSR ze strany Američanů byla jenom do té doby byznysem.
Putin zaplatil dluhy z druhy valky v roce 2008..
Museli nechat Evropu co nejvic znicit ,svym letectvem ,aby potom mohli pucovat zase na znovu vybudovani , co predtim pucovanim Hitlerovi, nechali znicit.
V podstate opakovani prvni svetovy..A zase znova vyrabeli hitleruv hospodarskej zazrak a potom po druhy svetovy zase nemeckej hospodarskej zazrak ….
Pred japoncem prchali , furt pryc , nechali si vsecko znicit ,aby to museli koporace vyrabet a potom zase zpatky vojackove dobejvali kazdej ostruvek , postupne zpatky k Japonsku. Na ktery byli podelany zautocit.
A Stalin pozadali aby japonskou armadu znicil.Potom poradali show na lodi ,ze se japonci vzdali americanum..
USA si zvolily stranu dávno před válkou – pronacistickou kliku odstavila Rooseveltova administrativa. Rozhodující byla podpora americké průmyslové oligarchie, která od poloviny 30. let v Rusku (SSSR) stavěla mamutí továrny v americkém stylu, prodávala zbrojní a průmyslové licence. Hlavní pomoc Američanů Sovětskému svazu ale byla v managementu a znalostech, organizačních opatřeních, metodice, normování, metrologii, standardizaci… a logistice, třeba zavedení paletovacího systému do všech sovětských zbrojních továren, železnic a do samotných ozbrojených sil.
Samozřejmě, důvodem nebyla ideologie, ale peníze – Sovětský svaz platil zlatem, drahokamy, vzácnými kovy. Navíc USA byly ve 30. letech výrobně v odbytové krizi a dodávky průmyslových celků do Ruska jim umožnily „roztočit kola“. Další důvod souvisel s nacistickým útlakem a později vyvražďováním Židů – značná část americké průmyslové oligarchie, inteligence a vědců byla židovského původu, tudíž k nacistickému Německu rozhodně neinklinovali.
Samotné zbrojní dodávky z USA byly druhotné (celý Lend&Lease od USA/Británie činil asi 4% použité výzbroje), navíc se masově rozběhly až v létě 1943. Významná byla i pomoc v dodávkách potravin – Rudá armáda fungovala na americké hovězí konzervy a další potraviny. Rovněž dodávali víceoktanový letecký benzín – ale dokud nezačaly dodávky americké letecké techniky, tak ho Sověti ani nepotřebovali, protože jejich letadla fungovala na obyčejný benzín (asi 70 oktanů), kterého měli dost.
Koketování s válkou proti Rusku (SSSR) začalo až po smrti Roosevelta v roce 1945, kdy se k moci v USA dostala klika finanční oligarchie, která před válkou sázela na nacismus, společně s britskými finančníky ze City of London.
Zpožděné otevření „Druhé fronty“ až v červnu 1944 mělo mnoho důvodů. Předtím USA válčily s nacistickými silami v Atlantiku, letecky nad Západní Evropou, od roku 1942 v Severní Africe… takže absolutně není pravda, že by „zvolili stranu“ až po sovětském vítězství u Stalingradu a Kurska, jak píšete.
Druhá fronta byla, při veškeré úctě k jejím bojovníkům, oproti východní frontě pouhou epizodou. Kdyby ji Angloameričané neotevřeli, osvobodil by Paříž o půl roku nebo rok později třeba Koněv (a dodnes by tam měl sochu).
👍 🎯 1️⃣⭐ 🥇 🏆 ✅ 💡 ❗️ 🙌
Uz vime co provadeli predkove ,lejno a dalsich. Nato vedli nacisticky generalove ,potom bejvaly komunisticky jako ten rozvedcik..
EU je proto nemecky a podobny, podle vzoru hitlerovi rise…
Rooseweltova rodina pohadkove zbohatla na opiovych valkach , ve kterych donutili cinany ,kseftovat , kupovat a drogovat narod , opiem..
A s dalsima bohacema potom zase chteli zbohatnout na wilhelmovych a hitlerovych svetovych valkach ,atd . a dneska nejde vo nic jinyho..
https://vasevec.parlamentnilisty.cz/komentare/stvani-proti-prezidentu-benesovi-vyvrcholilo
A všemi těmi, kdo se vrací láskyplně do nacistické minulosti anebo z české strany se jim často ze zištných důvodů snaží nadbíhat, hluboce pohrdám. Vláda by teď měla udělat jednu rozhodnou věc: a sice v poslední chvíli sjezd duchů a pohrobků někdejší Henleinovy strany zakázat.
fakt jen dotaz na Milan44 – je to těchto 44 ?
https://www.dire.it/02-04-2024/1026596-logo-ss-adidas-numero-44-maglie-germania/
fakt jen dotaz na ard – je to tohle ard?
https://www.ard.de/
to je tv ard1
další dotaz?
na oplátku – je toto jan? https://www.jan.ai/ 😉
Vidlákův majstrštyk: Konečná končí a komunisté kotví na smetišti dějin. Kdo zhasne poslední?
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/135938/vidlakuv-majstrstyk-konecna-konci-a-komuniste-kotvi-na-smetisti-dejin-kdo-zhasne-posledni.html
komunisté kotví na smetišti dějin? to jako končí EUkomise?
Nedavno v Southamptonu , byl bez priciny bestialne zavrazden ,neozbrojenej student 18 let, jmenem Novak , silenym fanatickym indem , ubodanej.
Policista se ho zeptal, kdyz lezel na zemi , rekl, ze nemuze dychat , nez zemrel za par vterin , ale toho policista vyuzil, aby mu nasadil zelizka.
To nepotrebuje ani vysvetleni..
Neco podobnyho chystaji tisice let germansky fasisti, na nas..
Policajti v tyhle situaci byli papezove , Teutoni , cisarove a dnes politici zapadu.
A zadnej prevrat a nebo revoluce ,v E. a nebo v Britaniia v Usa, nebo 10 jich , tohle nezmeni..
Jedine mozna dalsi okupace E. vod rusu a jejich trvalej vliv..
U nas protestujeme ,protoze nam slibujou porad zkazu a zanik ,uz mockrat..
Zapadu ,kterej vedou do dalsi valky , s tim nevyhrozujou..Merz radi germanum, aby se nestehovali pryc z Nemecka, a kdo vi na co ma hlavu ,tak je takovym jasny ,aby prchali , co nejdriv a co nejdal ..
Nez byl posluha havel dosazenej , musel slibit tajne svym porucnikum , co vsecko bude prosazovat , pro ne a proti nam..To je samozrejmej sichr.
Vozralove jako Juncker ,Jelcin a ukroevropsky vladni kokainsti, udelaji vsecko za koralku drogy a kdyz sou porad vozraly./feministky nemusi bejt/..Proto sou vybirany..To plati dneska a bude i zejtra.
Posluha je taky Trump , kterej dle povelu porucniku, se este vic zblaznil nez byl , zblaznil ,vo tom uz nejsou diskuse a kterej ted vede valky na rozkaz , krici vo miru a Usa okupacich mnoha statu , primeri a ted si nevi s Iranem rady ….
A protoze porucnici ho nechali v iransky kasi a v bazine s celou jeho armadou !!!
Tvrdi se z mnoha pramenu ,ze jim Iran sundal vokolo 40 letadel..
Kazdej trochu vi , jak usaci krvaceli na plazi Omaha v 44..Nacisti nahore a voni dole.
Asi nejlepsi srovnani je Galipoli v 1915 ,kdy se britove chteli nacpat za kazdou do Cernyho more ,kdyz rusove valcili na armady germanu nemeckych a este rakouskych..
Naplanoval a prikazal to vecne vozralej Churchill ,vojaci se vylodili na plazi dole a nahore do strmyho kopce meli utocit a do prikryho vrchu , kde na ne cekali v pohodli turkove s kulometama ,delama ,stacilo hazet kameny na ty vsechny pod britskym velenim, co se skrabali do kopce po ctyrech a kdyz ani vystrelit nemohli.
To je velmi podobna situace jako s dobejvanim Iranu..Ale zbrane sou modernejsi a zdaleka nejhorsi sou drony..
Na ty co bojujou vcerejsi bitvy. Libanon se vic nez uspesne brani a prave s dronama..
Uprostred valky ,musel T. odejet do Pekingu , tentokrat jako prodavajici obchodnik korporaci a taky korporace vyrabejici letadla ,Boeing ..
Cinan nekoupil ani jeden..Taky protoze uz sou zastaraly a nedavno mely velkou padavost..Nebo z jinejch duvodu..
Mimo jine cinan , ma vokolo 20 trilionu dluh. A nevalci jako Putin.
Japonsko 12 trilionu a britove,frantici a germani ,mezi 8-10 triliony ..
Maji v EU a v Nato , zrejme napad ,ze nejlip a nejvic se zbroji na valku s rusem ,
s co nejvetsima dluhama..A britove ted zebraji energii vod rusa..
Nainstaluj si už konečně českou klávesnici, hotentote, když si tu hraješ na vlastence. A nauč se srozumitelně psát. Nehodlám si strhat kolečko od myši při scrolování.
Zmlkni nainstalovanej potrate..
případ Zdeňka Makara, 31letého Čecha žijícího v Londýně. K útoku došlo večer ve středu 21. září 2016 v Poplaru ve východním Londýně, po konfliktu u podniku Perfect Fried Chicken na East India Dock Road; Makar byl poté napaden poblíž stanice All Saints DLR a zemřel na poranění hlavy.
Obžalovaným byl Raymond Sculley, tehdy 29letý Brit. Obžaloba tvrdila, že Makara sledoval po ulici a udeřil ho těžkým zámkem/řetězem od kola; u soudu se hájil sebeobranou.
Dopadlo to tak, že Sculley nebyl potrestán. Dne 3. dubna 2017 ho porota u londýnského soudu Old Bailey zprostila obžaloby z vraždy i z alternativního obvinění ze zabití/neúmyslného zabití.
Rodina se pak obrátila na Evropský soud pro lidská práva; ten ale 5. července 2018 stížnost proti Británii odmítl jako nepřípustnou a rozhodnutí bylo konečné. Soud uvedl, že britské orgány vedly vyšetřování, podezřelý stanul před soudem a porota ho zprostila obžaloby.
Ano, na toto si velmi dobře pamatuji; navozuje to domněnku, že jsme pro ně podřadné bytosti.
Potvrzuje to domněnku, že pro ně jsme podřadné bytosti!
V Praze probíhá tzv konference GLOBSEC, pod záštitou pepy.
Pepa se tam zároveň projevil a podle Parlamentních listů vyprodukoval myšlenky, ba vize:
NATO a EU podle něj nejsou konkurenty a měly by se doplňovat. „Aby vojenské požadavky NATO určovaly směr investic EU a aby investice EU posilovaly odstrašující schopnost NATO,“ vyjádřil svou vizi. EU by měla spolupracovat s Británií, Norskem nebo Kanadou.
Inspiraci vidí v Ukrajině, která podle Pavla v posledních letech prokázala mimořádné schopnosti, jak byznys propojit s bezpečností. „Prokázala pozoruhodnou odolnost, získala rozsáhlé bojové zkušenosti a rozvinula technologické inovace,“ ocenil Pavel. Ukrajina podle něj dokázala změnit způsob, jakým Evropa uvažuje o válčení.
Podpora Ukrajiny proto není charitou, ale přímou investicí do naší bezpečnosti. „Protože pokud Ukrajina uspěje, bude Evropa bezpečnější. Pokud bude Ukrajina donucena ke špatnému míru, budeme všichni žít s následky po celá desetiletí,“ vysvětloval prezident.
To teda opravdu čumím, či tem Kolář vymýšlí.
prokázala mimořádné schopnosti, jak byznys propojit s bezpečností.
A tech zlatych hajzlu, co to zaplatilo!
Pokud bude Ukrajina donucena ke špatnému míru, budeme všichni žít s následky po celá desetiletí
To vite, priklady tahnou. Treba takovy Rudolf Hess, ten si to vyzral merou vrchovatou.
Měl by tam být někdo z vlády a okamžitě prohlásit, že to není oficiální stanovisko ČR ale soukromý názor Koláře.
To je ta fašistická organizace, kterou Fico vyhnal ze Slovenska.
vymýšlí nebo myslí ?????????????
Von ten Guma I. je hlava, vašnosti.
Protože o brněnské válečné a rané poválečné historii skoro nic nevím a Vidlák tu opakovanou zmínku o paničkách s kočárky, které se chodily do Kounicových kolejí dívat na popravy, nijak nerozvádí, zeptal jsem se AI/UI a ta překvapivě nic nezatloukala ani neokecávala:
Otázka: Je pravda, že se za války chodily do Kounicových kolejí v Brně koukat německé ženy na popravy Čechů?
Odpověď:
Ano, bohužel je to pravda. Tato děsivá kapitola z dějin brněnských Kounicových kolejí za druhé světové války je historicky velmi dobře zdokumentovaná.
Kounicovy koleje sloužily během nacistické okupace jako věznice brněnského gestapa a popraviště, kde během prvního i druhého stanného práva (včetně heydrichiády) přišly o život tisíce českých vlastenců, odbojářů a intelektuálů. Nacisté z těchto poprav udělali cynické divadlo pro tehdejší německé obyvatele Brna. Zde jsou historická fakta o tom, jak to probíhalo:
Vstupenky a diváci: Na popravy se nechodilo tajně. Brněnské gestapo organizovalo exekuce jako „představení“ pro německou veřejnost. Němečtí civilisté – muži, ale ve velké míře právě i ženy z řad brněnských Němek a manželek příslušníků SS či NSDAP – dostávali na tyto exekuce oficiální vstupenky (propustky).
„Kounicova zahrada“ a zvrácená zábava: Popravy se konaly na dvoře kolejí. Němečtí diváci, včetně elegantně oblečených žen, se shromažďovali na vyvýšených místech, na balkonech kolejí nebo přímo na dvoře. Podle svědectví přeživších vězňů a poválečných soudních procesů se tito diváci během poprav bavili, smáli, popíjeli alkohol nebo jedli občerstvení, zatímco čeští vlastenci umírali na šibenicích nebo před popravčí četou.
Svědectví: Vězni, kteří museli po popravách odklízet těla, v poválečných výpovědích často zmiňovali právě šok z toho, s jakým chladem a morbidní zvědavostí se německé ženy na umírání dívaly a jak si tito lidé z utrpení druhých dělali v podstatě společenskou událost.
Tento jev byl součástí nacistické snahy demonstrovat absolutní nadvládu nad českým obyvatelstvem a „upevnit morálku“ místních německých občanů skrze brutální sílu. Kounicovy koleje se tak staly jedním z nejtemnějších symbolů nacistického teroru na Moravě.
Otázka: Byli mezi nimi i místní Němci, kteří byli po válce vysídleni?
Odpověď:
Ano, velká část těchto diváků byli právě místní (brněnští) Němci, z nichž většina byla po válce v roce 1945 z Brna vysídlena. Brno mělo před válkou velmi silnou německou menšinu (zhruba pětinu až čtvrtinu obyvatel města). Když v roce 1939 vznikl Protektorát, situace se radikálně otočila. Mnozí z těchto místních Němců, kteří do té doby žili s Čechy v sousedství, přijali nacistickou ideologii, získali říšské občanství a obsadili klíčové posty v úřadech, které dříve patřily Čechům.
Vztah mezi místními Němci, popravami v Kounicových kolejích a poválečným vysídlením má tři zásadní roviny:
Místní rodiny jako diváci: Na popravy nechodili jen němečtí vojáci nebo úředníci poslaní z Berlína. Chodili tam civilní obyvatelé Brna – sousedé, řemeslníci, úředníci a jejich manželky. Pro české obyvatele Brna, kteří se o tom dozvídali, to představovalo hluboké trauma a zradu ze strany lidí, se kterými před válkou sdíleli jedno město.
Fanatismus brněnských Němek: Poválečné vyšetřovací spisy a historické studie (např. od historika Vladimíra Černého) potvrzují, že mezi divačkami byly organizované skupiny místních německých žen, například z nacistické organizace NS-Frauenschaft. Tyto ženy se na popravy často oblékaly slavnostně a braly je jako projev loajality k Říši.
Přímá příčina poválečné nenávisti a divokého odsunu: Právě zvěrstva v Kounicových kolejích (která místní Němci schvalovali nebo oslavovali) byla hlavním důvodem, proč byla psychologická situace v Brně v květnu 1945 tak extrémně výbušná.
Když válka skončila, Kounicovy koleje se na krátkou dobu proměnily v internační tábor pro ty stejné brněnské Němce, kteří byli zatčeni. Touha po odplatě za to, co se na dvoře kolejí dělo celých šest let, pak vyvrcholila 31. května 1945, kdy byl organizován tzv. Brněnský pochod smrti (divoký odsun), během něhož bylo z Brna směrem k rakouským hranicím vyhnáno na 20 000 brněnských Němců – včetně žen, dětí a starých lidí. Mnoho z těch, kteří dříve v kolejích triumfovali, tak během těchto dnů ztratilo domov nebo zaplatilo životem v rámci poválečné msty.
Tak to vypadá, že i ta blbá umělá inteligence má pro události těsně po válce větší pochopení a rozumí vztahu mezi příčinou a následem mnohem lépe než ti, kdo Landsmannschaft do Brna pozvali, ti, kdo to obhajují, a prezidentský rozvědčík dohromady.
A nezapomeňte si ještě AI zadat heslo bombardování Brna na konci války. Jsou tam i fotky zničených čtvrtí a to v centru Brna. Bombardéry Boeing a Liberator, čípak asi byli?Kdopak to tak rád bombarduje až do dnešních časů? O domov přišly tisíce lidí, byl chaos. Členové Národní fronty měly setsakra hodně práce postarat se o tolik lidí bez střechy nad hlavou a podmínkách chaosu. Odsun byl skutečně divoký a na svědomí ho měli asi 3 lidé, jeden z toho ožralec. Nikdo z oficiálních představitelů ne. Díky tomu taky za 3 dny skončil. A to v době bez mobilu i telefonu zas tak dlouhá doba není. Tak nějak to popsala i spisovatelka Tučková, která dlouho bádala, aby nějakou kolektivní vinu Čechů našla a nic.
Skvělé, jen dodám, že podle mého Tento jev byl součástí nacistické snahy demonstrovat absolutní nadvládu nad českým obyvatelstvem a „upevnit morálku“ je důkazem, že i tu dnes masmédii prováděnou dehumanisaci přebrali od fašistů.
Můj prastrýc Slávek tam byl vězněn, než ho převezli do koncentráku do III: Říše.
Salvy z poprav se rozléhaly po celém okolí a on bydlel s rodiči 1 km od Kounicových kolejí. Prababička, vždy, jak slyšela salvy, klekla na kolena a modlila k Panně Marii, aby to nebyl její Sláveček..
A tak to šlo den za dne, to muselo být pro ní hrozné utrpení….
Viděl jsem video s týpkem z toho brněnského spolku, co Němce pozval. Otřesný zážitek. Kdo na to má žaludek, zde je odkaz:
https://youtu.be/8iYEW0ObYUs?si=HrLyfnf9tHzwzBTe
Škoda že umělá inteligence neodpovídá rusky,to by fašouni šíleli.
Aby vám tu UI brzy nezakázali.
Oni ji nezakážou, oni ji omezí.
Docela by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby odsun německého obyvatelstva neproběhl?
Například Slováci byli na straně hitlerova Německa a vlast jim zůstala.
https://handl.blog.respekt.cz/co-by-bylo-kdyby-nemci-nebyli-v-roce-1945-odsunuti/index.html
Moc jsi tu historii nepobral.
Motýlí křídla:
Ptal jsem se slušně a kozy jsme spolu nepásly. Ani rozum jste moc nepobral, když nechápete základy společenského vystupování. Já nejsem soudruh a nikdy sem nebyl, takže jestli smím poprosit o vykání?
Vazne?
Nekdo, kdo tady od prvniho vstupu pise, ze vsichni ostatni jsou idioti bude poucovat o slusnem chovani?
Tak to uz jsem asi videl vse, jdu na ryby.
Ale zase můžete ocenit, že se mu zas podařilo, namontovat do toho komunisty.
No ano, jako vždy. Měl by se léčit, to už není normální, navíc od člověk, který považuje loupežné vrahy za hrdiny.
Já myslela, dle úrovně projevu, že Milan44 je malé hloupé děcko. A těm se normálně týká.
Motýlí křídla:
No dobře, já umím být taky hnusný, ty stará komunistická bábo, ty si podej ruce s bábou Polednovou a skočte do hrobu za Urválkem. Líbí se ti to ty náno? Nebo se zde budeme chovat kultivovaně?
Když někdo napíše
Například Slováci byli na straně hitlerova Německa a vlast jim zůstala.
Tak je jasné, že je to nějaký blbeček, co nemá o historii ani šajnu a jen tu předvádí, jaký je blbec, což potvrdil i příspěvkem 13:58
To mate na mysli tu falesnou historii, kterou krmi zacky ve skolach..
No, já bych řekl, že tento (slovní) průplesk jste už dávno potřebovala jako sůl.
😁
Ale chovas se tak soudruhu, tak promin ze si te nekdo spletl, to vis, fasisticky kapitalismus jen tak bez nejakych preslapu nevybudujeme.
Praci cest,
Hail havel, nebo jak se ted zdravite
to němcům taky vlast zůstala 😎
a taky finům, italům, britům (taky původně na straně hitlera), francouzům (taky původně na straně hitlera), belgičanům, lotyšům, litevcům, estoncům, ukrajincům, maďarům, japoncům, norům…..
Mnozí jsou na straně Hitlera dodnes a vlast jim zůstala. Denacifikace probíhá jen na Ukrajině a to se podívejme, kolik vlastí se staví na zadní.
Němci byli na straně Hitlera a vlast jim zůstala také. Takže co do toho pletete Slováky?
Protože je to idiot, jednoduché.
Slabé slovo
Re: Milan 44, 12:52
Na tohle téma napsal spisovatel Leoš Kyša docela poutavý kriminální román s názvem SUDETENLAND. Děj se
odehrává na počátku devadesátých let po Sametové revoluci na Bruntálsku. Ve světě, kde neproběhl odsun Němců. Podmanivý příběh z alternativní reality. (dle popisu na titulní straně a obálce knížky)
Vyšlo v roce 2023 v nakladatelství DOBROVSKÝ s.r.o.
ISBN 978-80-277-2437-6
👍
Kysu a.k.a Frantiska Kotletu som mal vcelku rad kym si neobtrel hubu o nasu hymnu v novom aranzma, slovami akymi sa prislusnik cudzieho statu o hymne vyjadrovat nema a nesmie.
Takze strucne povedane, jebat ho nasadou od lopaty.
Vidíte, to jsem ani nevěděl. Mně se třeba ta vaše nově aranžovaná hymna líbí. Ale nevím, jak to souvisí s probíraným tématem.
Aby ludia vedeli na cej strane ten pan stoji – vobec by ma neprekvapovalo ak by sa v Brne zaradil k „vitacom“. Je to sikovny spisovatel ale bohuzial zjavne, tzv. prokot.
tady ten Sudetenland máte, i jako audioknihu, jak je libo:
https://webshare.cz/#/search?what=Sudetenland
V poválečném Československu by zůstalo zhruba 2,5 až 3 miliony Němců. Pohraničí (Sudety) by zůstalo etnicky a kulturně rozdělené, což by tvořilo zhruba 20-25 % celkové populace státu. Německá menšina by byla politicky organizovaná a představovala by obrovskou sílu. V demokratických volbách by německé strany mohly zásadně promlouvat do sestavování vlády a blokovat klíčová rozhodnutí. Počty obyvatel by z ČSR udělaly stát s druhou nejsilnější německou populací hned po Německu samotném. To by vytvářelo neustálý prostor pro politický tlak a vměšování ze strany Německa (respektive později SRN a NDR). Vzhledem k historické zkušenosti s Mnichovskou dohodou v roce 1938 by přítomnost takto silné menšiny byla vnímána jako neustálé vnitřní bezpečnostní riziko, které by mohlo vést k územním nárokům či separatismu. Došlo by k obrovským komplikacím s obnovou válkou zničené ekonomiky. Vzhledem k tomu, že odsunutí Němci vlastnili a obhospodařovali drtivou většinu průmyslu a zemědělství v pohraničí, stát by musel řešit otázku vlastnických práv a soužití původních obyvatel s nově příchozími českými dosídlenci.
Otázka trestní odpovědnosti za rozbití státu (tedy za události roku 1938 a 1939):
Kdyby nedošlo k plošnému odsunu, trestní stíhání by probíhalo na individuální bázi zejména podle tzv. velkého retribučního dekretu presidenta republiky č. 16/1945 Sb., o potrestání nacistických zločinců, zrádců a jejich pomahačů a o mimořádných lidových soudech https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1945-16
V parlamentních volbách v roce 1935 volilo Henleinovu Sudetoněmeckou stranu (SdP) přes 1,2 milionu lidí. Po anektování pohraničí se drtivá většina z nich stala přímými členy nacistické NSDAP. Mimořádné lidové soudy by musely zpracovat statisíce žalob, což by v praxi zřejmě nebylo technicky ani personálně proveditelné. Stát by musel vybudovat masivní síť pracovních a internačních táborů.
Všichni by byli odsouzeni za velezradu, protože rozbili republiku. Bu%d na popravu nebo na doživotí. jejich odsud byla ta pro ně lepší varianta.
Až by je nutili do JZD, emigrovali by do Bavorska všichni dobrovolně
polodebil:
A co Slováci, nebo Maďaři, taky pověsit, nebo někam vyhnat?
Jdi se dovzdělat v historii a přestaň poštěkávat nesmysly.
Neměla byste se radši přejmenovat?
Například na „nesnášenlivá štěkna“?
Když se tady píší nesmysly, musím reagovat.
Ale ne , hodne jich uteklo dobrovolne , aby se zachranili a necekali az na ne dojde a na tresty z rukou uradu a lidi ,ktery si vzali nedokonalou spravedlnost judru , do svych rukou.
Prchai ,protoze meli spousty cesky krve na svedomi a na rukou.
Vo tom oficialni pouckari taky nemluvi..A ty vostatni potom nemaji ,co po nich vopakovat. Dal.
Do poctu odsunutych uskocne poSSereltove nacpali cleny rodin sudetskych zlocincu a fasistu. Rodiny , manzelky a deti je dobrovolne nasledovali, do Nemecka..
měl bys tu víc náci kámošů
off topic:
Do Prahy byl dopraven americký lékař s podezřením na smrtelné onemocnění ebola. Prý to je na žádost USA a schválení prošlo vládou. Ve speciálním ochranném zařízení byl z letiště převezen na pražskou Bulovku. Tak nějak zní zpráva o těžko pochopitelném počinu vlády.
Ebola je extrémně nebezpečné a nakažlivé onemocnění s vysokou pravděpodobností úmrtí. Pokud je dotyčný lékař skutečně nakažen, jsou jeho pobyt a hospitalizace u nás zbytečným hazardem. Proč se neléčí v USA je záhadou. Připomíná to nedávný rozvoz pacientů s hantavirovou nákazou z výletní lodi do více lokalit.
V USA dalšího pacienta odmítli, musel do Kanady!
Může mi někdo, prosím, vysvětlit, jak to že USA nemusejí přijmout vlastního občana ???
Ale když v kterémkoliv státu zabijou Američana,vláda je
nepříčetná??A většinou je to zasloužené…..viz Venezuela.
Prostě ho sem poslali,aby šířil tu pravou „demokracii“.
Měli ho ubytovat na Pražském Hradě ……
Typicky otazku pouckaru , Tymakovan , ktery chteji bejt poucne chytry a ptaji se zbytecne nas … Na misto aby se zeptali rovnou na Usa velvyslanectvi. A vysvetleni potom zde uvedli.
To jim strach nedovoluje i kdyz jenom tam, mohou obdrzet vysvetleni.
Co se týče eboly mají nařízení, že nikdo! podezřelý z nákazy nesmi! být vpudtrn na am. území. Tedy ani americký občan.
Požádali nás o jeho přijetí a my jsme vyhověli.
Zvláště zajímavé pak je, že pokud by se jednalo o českého obcana, tak by byl v karanténě na místě, kde se nakazil.
Mne to hlava nebere, ale včera večer u Poura to probírali pirátka, Žáček, jedna z ANO a Rajchl.
Všichni celkem souhlasili, prý jsme špička co se týká těchto nakaz, jen se všichni kupodivu shodli, že když Američan k nám, tak v tom případě i nakažený Čech domů.
To je zajímavé, děkuji Vám.
1. nesmí být vpusten
2. je to doktor
Zřejmě je potřeba nákazu rozšířit na více místech a hlavně mimo USA.
a časem nás usáci opět ujistí, že to vůbec není od nich, že je to z čínské polěvky z netopýra kterého kousl had který snědl luskouna
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Merz-cpe-Ukrajinu-do-EU-Aby-udrzel-moralku-791610
Němci tlačí své ukrajinské SS divize do EU.
polodebil:
Možná je všechno jinak. Ukrajina potřebuje živé maso na obdělávání polí a migrantů je jak máku.
A oni budou ochotní obdělávat pole? Když dostávají dávky za nic?
Knihovna Václava Havla je v rozkladu. Končí sponzoři (Bakala), Ředitel je „na překážkách“. Zaměstnanci (17 lidí) podali výpověď. V představenstvi rezignovali skoro všichni.
Velká média mlží, popisují symptomy, nedoříkají věty, vyhýbají se příčinám.
V chrámu pravdy a lásky se něco hodně moc podělalo, zatím neřekli co to je, ale puch je značný a nejde už zamaskovat.
Nejvíce konkrétní článek jsem našel v bulváru:
https://www.expres.cz/zpravy/tomas-sedlacek-zabil-vaclava-havla-a-nikdo-k-tomu-nerekne-ani-slovo.A260520_111452_dx-zpravy_bpet
Možná končí jedna éra a tohle k tomu patří.
Jsem zvědavý, co z toho vyleze. Osobně tipuji rozkrádačku.
co by za tím bylo
havlisti jsou deviantní sobecký sociopatický kurvy
museli taky mňoukat? nebo to jen ta zrzavá píča musela?
Nebude to nic svetoborneho. Mourenin poslouzil, mourenin muze jit.
to bylo pořád
došly – další pošli
až se ucho utrhlo
Vyžírka Dagmar nemá prachy?
Hlavně u ní bydlí ten německý doktor.
Bakala odchází, sponzorem bude Strnad. Nebo že by Babiš? To by asi libtardi nerozdýchali…
libtardi nastaví otvor každýmu
spíš tupí vlastenečtí voliči by to nedali
Už to, že tak liberalistickému bohu libý spolek financoval vyvyděč OKD Bakala byl jasný znak toho, co je ten ústav zač. Jakmile se z byznysu stal spolek snílků se Sedláčkem v čele, vytáhl to svý equity zpět.
Nejčistší pravdu a lásku podporoval vyvaděč a, jak jinak – filantrop, Bakala. To nevymyslíš.
Dost bylo Havla
off topic:
trump sám sobě daroval ze státní kasy 1,8 miliardy dolarů, jako odškodnění za to, že pracovník berňáku před lety zveřejnil trumpovy daňové reporty (společně s desítkami jiných daňových reportů jiných osob) – a to konkrétně ty trumpovy daňové reporty, které tehdy trump sám slíbil zveřejnit
trump nyní zároveň zakázal daňovému úřady navěky věků vyšetřovat a prověřovat daně trumpovy, daně jakýchkoli trumpových firem a daně jakýchkoli trumpových příbuzných
z tehdy zveřejněných trumpových daňových reportů vyplývá, že trump platil celkové daně ve výši cca 750 dolarů ročně
— myslím, že konec je blízko – západní „elity“ už zcela nepokrytě kradou – symptom i příčina blížícího se konce
Trump si taky uzakonil ,ze po skonceni ve funkci , nikdo nesmi na majetek a penize jeho a jeho rodiny penize sahnout.
V Brně se plánují protesty proti lančmítům ve stylu – nejsme jako oni -, tichý protest, transparenty, atd. Účinnější by byla dohoda s fotbalovými rowdies, ti by mohli kontaktovat své polské kolegy a dát sudetákům a českým přisluhovačům přes držku tak, že by si to hodně dlouho pamatovali. Jasně, já vím. To já jen tak.
pavel
správne 👍
RE: Pavel
Tichý protest se rozhodně neplánuje, ale do držky nikomu předběžně dávat nechceme, ale stát se může cokoliv….
Já myslím, že důležité jsou ty transparenty, co by si každý měl přinést. Aby bylo zjevné, o co jde. Nějaké šarvátky by určitě ten protest dehonestovaly.
Snad nebude pršet, aby to nezmoklo, já mám pripravený jen z kartónu
Zkuste sehnat nějaké nezávislé kameramany, abyste mohli případně sdílet záznamy na sítích. Záběry ČT budou pravděpodobně velmi selektivní.
Sam budes Alesi doma schovanej pod perinou..Co kdyby..
Ať si každý protestuje kde chce, ať si každý schůzuje kde chce.
Mám dost práce doma, ta nepočká.
No samozřejmě, vy demonstrujete jen s americkou vlajkou přece a to se při protestu proti náckům nehodí co?
Byl by zajímavý pohled na Posselta, v panice prchajícího z Brna s pankovým čírem na hlavě místo své hitlerovské patky.
Pochod smrti revival.
Blíží se termín, kdy dotčené obce mohou podat své připomínky a námitky proti výstavbě těch obludných Havlíčkových větrníků v tzv. akceleračních zónách (smrti). Termín k podání připomínek jednotlivců proti výstavbě již vypršel minulý týden.
Více zde na TV Bureš: https://www.youtube.com/watch?v=hKbEzkiJVAY
Spoléhá se jistě na to, že vše proběhne v tichosti, přehlušeno všeobecným humbukem okolo brněnského potlachu sudeťáků.
Termín k podání připomínek jednotlivců proti výstavbě již vypršel minulý týden. Mohu poprosit o zdroj informace ?
Žijeme v době, kdy idiot v roli prezidenta republiky dělá záštitu sjezdu německých nácků a ve volných chvílích uděluje řád Arnošta Lustiga, který málem zařval v Osvětimi, hereckému debilovi, který pomáhá dodávat zbraně největším hitlerovým spojencům. Co k tomu dodat.
ono totiž to s těmi židy je jinak než se nám snaží dekády namluvit
Fico mluví o míru a jezdí do Moskvy a Pellegrini ohlašuje navýšení zbrojních dodávek na Ukrajinu. To je tak, když zbrojní průmysl vytváří už 3 procenta HDP a je klíčovým tahounem hospodářství. Je u nás něco jinak?
ne. politici jsou falešní a mají na svědomí krev a slzy vnuků našich osvoboditelů taktéž. a ty peníze nechtějí pro obyčejné lidi tam ani tady. svině jsou to, nic víc.
Pidistát jako Slovensko musí provádět vyváženou politiku všech azimutů (copyright Fico), pokud si chce udržet alespoň zdání nezávislosti. A také je v nadcházející energetické krizi plně závislé na dodávkách ropy z východu (Slovnaft-Moll), které mu může ukrajinský Zelinář kdykoliv opět zaříznout.
správně!
vás už mají podchyceného, otroctví už vám přešlo do krve!
husiti taky se měli hned první den podvolit a slovani-sověti taktéž
Takové žvásty jste mohl vykládat v roce 1938 Benešovi, jasný?
Hřbitovy jsou plné mrtvých hrdinů, klidně se k nim připojte.
otrocký osaddy jsou zase plný takovejch jako jsi ty, připojovat se nemusíš, už tam seš
Tykej si své staré, sprosťáku, pokud nějakou vůbec máš.
Má, Anču Dlaňovou.
Ale, ale paní doktorko, údajně.
Ale no jo, já si nemůžu vodpustit sprosťárny. Kdybyste věděl, co s člověkem udělá čtyřicet let práce v českém zdravotnictví, tak byste se ani nepozastavil.
A Rus ne?
tak jestli má fico s rusem nasmlouváno, tak rus dohody plní. na rozdíl od prakticky kohokoli jinýho.
Ja vím, ale někdy voda prostě přeteče. Rusové začínají být na průběh války nasraní, Putin bude nucen k silnějším činům a nejenom kecat.
Velmi příjemně jste mne překvapil, plně souhlasím. Obzvláště bez Orbána to má hodně těžké.
https://youtu.be/0fsLB5AJsYw?si=DfE1EreZsJwUXxdn
Robin Čumpelík u Tomáše Lukavce. Pro ty, kteří ještě věří, že cesta změny je ve volbách.
Díky, velmi zajímavý rozhovor.
Macinka bezvýhradně podporuje izraelský Mordor. Někdy je těžké rozsoudit, na které straně je větší zlo, jestli vládní motorista nebo hradní komunista. Oba tlačí dopředu své války.
Vidlák – Táta dezolátů. Všichni tlačí dopředu své války.
Co je to za hloupou manipulaci? O co vám jde?
Bezpáteřní vysavač, klasika, něco Vás na něm překvapilo ?
Překvapilo. Obvykle se snaží vypadat chytře a vytvářet logické konstrukty.
Pravda, rozumím.
Eta tu není.
Ale možná tu je ale neptřebuje se zapojit do diskuze. Nedivím se mu.
To je snadné, dělat že tu nejsem..
Ale moc mu to nejde.
Holt ma asi dneska Ej volno a je tam jenom Áj…
v com vidite tlacenie vojny?? proti komu?? komu chce Vidlak vziat to co ma na uzemi CR?
Desatero kolaboranta ety
1. Přijmu nadřazenost silnějšího jako přirozený stav věcí.
Německo je ekonomicky, kulturně i morálně vyspělejší. Mým úkolem je se tomuto faktu pokorně přizpůsobit.
2. Historii budu interpretovat výhradně z perspektivy silnějšího.
Naše národní narativy z roku 1945 jsou přežité. Skutečná zralost spočívá v tom, že přijmu sudetoněmecký pohled jako vyvážený a spravedlivý.
3. Budu se aktivně stydět za svůj národ.
Každý projev české hrdosti považuji za nacionalismus a zaostalost. Čím více se za svůj národ stydím, tím větší jsem Evropan.
4. Benešovy dekrety budu považovat za morální skvrnu.
Odsun byl tragédií. Okupace a nacistické zločiny byly sice nepříjemné, ale už je čas se posunout dál a přestat s tím provinčním vzpomínáním.
5. Každou německou kritiku přijmu s vděčností.
Když mě Němec poučuje o historii nebo demokracii, mám se cítit poctěn. Když mě ponižuje, mám mu poděkovat.
6. Vlastní předky rozdělím na ty dobré a ty špatné.
Ti, kteří bojovali proti nacismu, byli zaslepení nacionalisté. Ti, kteří kolaborovali nebo mlčeli, projevili zdravý rozum a předvídavost.
7. Smíření znamená, že já ustoupím.
Skutečné smíření není symetrické. Je to proces, při kterém se Čech učí pokoře a Němec laskavě přijímá jeho omluvu.
Mnichov, protektorát nebo Lidice? Už se to stalo, tak proč to pořád řešíme.
8. Budu aktivně potírat populistický odpor.
Každého, kdo proti sjezdu landsmanšaftu protestuje, označím za extremistu, nacistu, xenofoba a člověka, který žije v minulosti.
9. Svou zemi budu prezentovat jako provincii Německa.
Česko je krásná, ale zaostalá země na okraji vyspělé německé kulturní sféry. Mým posláním je, ji této sféře co nejvíce přiblížit. Naše úloha je poslouchat, dodávat lacinou pracovní sílu a držet hubu.
10. Budu věřit, že podlézání je vlastně statečnost.
Nejsem zbabělec. Jsem vizionář a realista, který chápe, kde je budoucnost. A ta budoucnost je německá. Vy ostatní jste jen hloupá lůza, která ještě nepochopila, kde je budoucnost.
Jaké?
Jsi zde sluzebne ?
Nebo zase utracis svuj investicni cas na spatnem foru ?
Kazdou minutu co zde travis ti utikaji penize z penezenky a zadny zisk zde neziskas.
Na obou. Protože jeden i druhý prosazují jiné zájmy, než které formálně reprezentují.
oba slouží velkým židovským familiím
není mezi nimi rozdílu
To tady nebude mít úspěch. Tady se většinou Izraeli fandí, ať udělá cokoli.
Fandit Izraeli můžou jedině zločinci, prospěcháři a sionisté.
Z čeho tak soudíte?
Obvyklé sebelítostivé plky.
Paní Kunšteková nemáte pravdu.
Kdysi , z naivity, jako křesťanka a katolička, fandila jsem, k tomu se přiznávám…
Ale pak jsem si začala klást víc otázek, se kterými přišly pochybnosti. O Starém zákoně, o tom, jak je tam Bůh vykreslen a jak v něm jednají a uvažují „vyvolení“, dávaní nám církví za vzor. I kvůli tomu jsem se na Izrael začala dívat více kriticky.
Genocida v Gaze, slovník Benjamina Netanjahu a dalších představitelů Izraele, který si v ničem nezadá s německými nacisty, lhostejnost většiny lidí v Izraeli k tomu, co v Gaze jejich armáda provádí, Izraelsko-Americká válka proti Íránu,… to všechno udělalo mému fandění definitivní konec. Myslím si, že mnoho lidí na tom bude podobně.
jen npřipomínka pro ty kteří to nezažili od těcvh kteří ano.
https://www.youtube.com/watch?v=HpZIRTaoZyI
netřeba nic dodávat
Protože jsem se nechal nachytat vidinou výpovědí pamětníků, tak pro všechny, jde o :
Vlak dětství a naděje 1. Sněhurčina smrt 2.Malý muž a velká žena
No já jsem zvědavá co na to naše údajně česká TV., Jestli udělají propagační celodenní historický exkurz, nebo prostě pustí třeba tenhleten díl, ve kterém je vlastně všechnol
Uvidíme
naše údajně česká TV zatím alespoň stáhla ( na týden ? )
z obrazovky dvojky Hitlera a jeho kamaraden
Jojo tenhle seriál mám moc rád. Dneska je to trezor. Podle mě nejlepší Růžina role aneb „Na tragickej život jsem já pes“
https://nabojpravdy.cz/02-kultura/023-televize/0231-tv-serialy/vlak-detstvi-a-nadeje-1985-tv-serial-o-sile-a-vuli-k-zivotu-obycejnych-lidi-v-tezkych-dobach-aneb-na-tragickej-zivot-jsem-ja-pes/
To nevymyslíš:
Plán:: „21. května (čtvrtek) Hlavní nádraží Brno – 5. nástupiště 17.00 hod
Z místa, kde byly vypravovány transporty vězňů do koncentračních táborů je plánován sudeťáky akt smíření. Protože jde o pietní akt, my budeme přítomni více méně v tichém protestu před vstupem na 5. nástupiště. Sraz účastníků 16.30 hod., protiakce není oficiálně organizována, proto budeme rozptýleni a neorganizováni, ale budeme dávat jasně, ale decentně, najevo, že nesouhlasíme se sjezdem.“
Realita: ???
Realitu vidím v tom, že insignie/symptomy každého hnutí/strany jsou si zatraceně podobné. Změní se sice kostýmy, transparenty a projevy, ale princip zůstane stejný. Ti druzí jsou vrahové našich ideí.
Úhel pohledu!
V celé diskuzi o Sudetských Němcích, čtvrtém bavorském kmeni, nikdy nezazněla klíčová otázka:
„Jak by se Sudetští Němci zachovali k obyvatelům Böhmen und Mähren, kdyby Hitler vyhrál válku, s čímž mu mocně pomáhali?“
Odpověď je známá, Reinhard Heydrich vysvětlil své záměry s místními obyvateli jasně: Chtěli nás vyhladit.
Projev Reinharda Heydricha o plánech na likvidaci českého národa
Příslušníci strany, pánové!
Z rozkazu vůdce jsem převzal před třemi dny vedení úřadu říšského protektora místo ochuravělého říšského protektora, říšského ministra von Neuratha.
Tě í mne, e ji dnes po třech dnech, mám příležitost pozdravit vás, spolupracovníky protektorátního štábu
protektorátní vlády, úřednický sektor, především té představitele svrchovanosti strany v tomto bojovém
prostoru – samozřejmě kromě svých užších spolupracovníků ve funkci náčelníka bezpečnostní policie a SD
také vás, páni vrchní zemští radové, kteří jste venku nositeli spásy a – jak doufám – bojových úkolů na poli
správy.
Vůdcova směrnice, kterou jsem obdržel pro tento úkol, jej považuji za omezený jak časově, tak i v jiném
směru, tato vůdcova směrnice zní: Mám v tomto prostoru jednoznačně a se vší tvrdostí zajistit, aby
obyvatelstvo, pokud je české národnosti, pochopilo, že se nelze vyhýbat realitě příslušnosti k říši a
poslušnosti vůči říši; Němci musí vidět, že tato část říše je součástí říše a že zde na jedné straně požívá
Němec ochrany a hraje vůdčí úlohu – má ji hrát, jak mu přísluší – ale že má i tomuto právu odpovídající
povinnost chovat se a jednat jako Němec.
V politickém směru znamená to, co mi řekl vůdce, uznání linie, kterou zde a dosud udával z politického
hlediska státní tajemník Frank. Znamená to současně samozřejmý, lidský, reálný a přátelský předpoklad pro spolupráci mezi kamarádem Frankem a mnou.
Je tě krátce úvodem, pánové! Vy ve mně vidíte všeobecně náčelníka bezpečnostní policie a SD. Vidíte ve mně – v každém případě jsem si zvykl, že tomu tak ve správě je – muže exekutivy, jen hledí podle možností
vyřešit všechno jen exekutivně. Tento názor je chybný a falešný a já bych chtěl, dříve ne vám řeknu něco o
problémech tohoto prostoru, aby bylo i zde, jako často u jinde, jednoznačně jasno o pojetí, podle něho se
chápu svých úkolů jako náčelník bezpečnostní policie, jako SSmann a spolupracovník říšského vůdce SS, jako nacionální socialista.
SS (SD a bezpečnostní policie jsou součástí SS) jsou úderným oddílem strany ve všech otázkách zajišťování nacionálně socialistické ideje. Být úderným oddílem znamená být vždy před masou, být zvlášť dobře vyzbrojen, být schopný nasazení a rozumět boji. Úderný oddíl však také nedělá nic, co by se dálo bez vůle a bez plánu celého vedení. Předpokladem úkolu zajistit ideu však není a nemůže být jen snaha vidět věci pouze po vnější, výkonné stránce a plnit úkoly a rozkazy je vniknout hlouběji do problémů, vmyslet se do nich a jednat se znalostí věci, nedívat se na ně jen povrchně, ale hluboce se jimi obírat a pochopit je. Tak jednáme jako výkonné orgány, jsouce si vědomi poslání vůdce i říše, onoho poslání, je vede přes velkoněmeckou říši k říši velkogermánské. Vůdce mi při odchodu řekl: Mějte na paměti, že vždy tam, kde vidím, že je ohrožena jednota říše, vyberu jednoho velitele SS a vyšlu ho z pověření říše, aby zachoval jednotu říše. Můžete si tak z těchto vůdcových slov odvodit celkové poslání SS, a tím i mé zvláštní poslání zde.
Říkám předem: Nemám v úmyslu lpět nyní na svém místě na jednom úkolu proto, že je pěkný a souvisí s ním reprezentace, nýbrž chápu svůj úkol zde jako bojový úkol, který mám splnit v zastoupení jiného, abychom mohl, a jej splním, ohlásit vůdci: „Můj vůdče, splnil jsem jej. Nyní se mohu opět věnovat svému hlavnímu poslání.“ Neznám vak dosud dobu, jež je mi vymezena; budou-li to týdny či měsíce, to závisí na vyřešení, na problémech tohoto úkolu, to závisí na rozkazu vůdce.
Hovořil jsem o úkolech SS jako celku. Mohl bych je shrnout do hesla: „Nepřítel všech nepřátel a ochránce
všeho německého“, a to má platit zejména pro tento prostor. Úkol „nepřítel všech nepřátel“ obsahuje hlavní směrnici pro na e policejní a zajišťovací úkoly, nejen v užším, ale i v širším smyslu slova. Nevidím v tom jen úkol zatýkat a předávat k odsouzení a dohlížet, ale chápu to jako systematické zkoumání nepřátelských vlivů, ale i vlastních chyb v jednotlivých oblastech života.
Druhá stránka tohoto úkolu, „ochránce všeho německého“, má své zdůvodnění ji ve vnější formulaci
skutečnosti, že vůdce ustanovil říšského vůdce SS říšským komisařem pro upevnění němectví. A kdy jsem
nyní převzal tento úkol zde, v protektorátu, jsou oba tyto pilíře koneckonců té základy mé náplně úkolů:
odrazit a potlačit v e nepřátelské a zajistit, avšak i plánovat pro budoucnost, všechny věci, které jsou dobré pro němectví a nutné pro budoucnost.
Nechte mne nyní trochu se rozmáchnout, abych právě celkové problémy také tohoto prostoru postavil do
všeobecné souvislosti, abychom nebyli jako klapkami na očích omezeni jen protektorátními hranicemi.
Předpokladem pro válku, pro splnění této války, pro obsazení nutných prostorů a pro formování a utváření
velkoněmecké a velkogermánské říše bylo vnitropolitické zabezpečení říše. Z toho především vyplývá a zde také začal původní vývoj úkolů SS a policie – kromě toho bylo naším úkolem plánovat podle osobních příkazů a směrnic vůdce v tehdejší cizině výzkumnou a průzkumnou metodou všechno to, co se během vývoje mohlo stát předpokladem pro mnohé politické, ale i vojenské úspěchy a události. K tomu pak přistupovala následkem politického vývoje v evropském prostoru nutnost a úkol zaměřit se na návrat Němců, řídit návrat občanů německé národnosti z prostorů, které jsou dnes na východě obsazeny našimi jednotkami, těch občanů německé národnosti, kterým by se bylo určitě stalo totéž , co se dnes děje občanům německé národnosti na Volze, kdyby vůdce nebyl rozkázal a dosáhl nanejvýš naléhavého převedení tohoto půl milionu občanů německé národnosti. A teď k samotné válce.
Musí nám být jasno, že všechny události posledních let, všechny vojenské a politické otázky, mají úžasnou
organickou souvislost. Musíme mít také jasno v tom, že předpoklady této války a její následky vyžadují – při naprosto tvrdém vedení této války a do konce – aby se zachovala a dále vytvářela tato říše a aby byla
dovedena k velikosti. Neboť všechny politické mezihry, ať diplomatické, zahraničně politické či jiné povahy, byly jen přípravnou prací velkých, jasných věcí, totiž těch, že nepřátelé říše, vedeni židy a svobodnými zednáři, si koneckonců kladli za cíl, e toto Německo, snažící se o vzestup svým vnitřním ideovým vedením nacionálního socialismu, e toto Německo je nebezpečím pro světové plány židovstva celého světa. Že proto bylo uděláno v e, aby se Německo stalo malým a aby je zničili. To proto, že poznali, že v dějinách Německé říše vždy, když už žid věří, že nás má na zemi, povstal odněkud z německého prostoru, z německých lidí, někdo, jen dal dohromady Němce neslýchanou ideovou silou a svou osobností, stmelil je v jednotu a potom je vedl k velikosti a překonání nebezpečí a viděl, že jen tehdy mohl být německý vývoj rušen a brzděn, jestliže mohla přijít rána dýkou z německého prostoru.
Nyní jsme v Evropě obsadili pod vůdcovým vedením velmi mnoho prostoru, co je vojenským předpokladem pro další vedení války a její vítězné ukončení. Musíme si říci jasně, že obsazení tohoto prostoru v každém případě nebude v mnoha zemích přechodným, nýbrž konečným obsazením, přičemž je lhostejno, jaká bude forma kontaktu těchto prostorů s námi. To však znamená, že budoucnost říše závisí na ukončení války, na schopnosti říše a na schopnosti lidí této ří e získané prostory udržet, ovládnout a popřípadě s říší spojit.
Závisí tedy na způsobu, jak jsme schopni s lidmi zacházet, vést je a spojit s námi. Musíme zde však rozlišovat velké skupiny, jednu skupinu tvoří prostory s germánskými lidmi, to je s lidmi, kteří jsou naší krve, a proto jsou vlastně našeho charakteru. To jsou ti, kteří patným politickým vedením a vlivem židovstva jsou nějak pokřiveni, kteří teprve pomalu musí být dovedeni k základním prvkům současného my lení. Jak to vidím, jsou to tyto prostory: Norsko, Holandsko, Flandry, později i Dánsko a Švédsko. Jsou to ty prostory, jež jsou osídleny Germány a které nějakým způsobem, a musíme si zde udělat jasno, zda v konfederaci, jako župa či nějak jinak, budou patřit k nám. Je jasné, že musíme nalézt vůči těmto lidem docela jiný způsob jednání než vůči národům jiné rasy, slovanským či podobným národům. Germána se musíme chopit tvrdě, spravedlivě, ale musíme jej vést lidsky, podobně jako vedeme náš národ, jestliže ho chceme udržet natrvalo v říši a chceme-li, aby s ní splynul.
Druhou skupinou jsou východní prostory, je jsou zčásti osídleny Slovany, to jsou prostory, kde je třeba
vědět, že dobrota bude chápána jen jako slabost, to jsou prostory, kde sám Slovan vůbec nechce, aby se s
ním zacházelo jako s člověkem rovnoprávným, a je zvyklý, že pán si s ním nezadává. To jsou teda prostory,
které máme nyní na východě vést a udržet. Jsou to prostory, v nich musí jednou vládnout německá horní
vrstva, po dalším vojenském vývoji budou sahat a hluboko do Ruska, a daleko k Uralu; tyto prostory musí
být na í surovinovou základnou, jejich obyvatelé se stanou pracovníky pro velké, i kulturní, úkoly, a mám-li
to říci docela drasticky, musí nám sloužit jako otroci. Jsou to prostory, s nimi budeme vlastně nakládat, jako když se obepíná nová země na pobřeží hrází, tím způsobem, e se tam na východě vybuduje ohromný val z branných rolníků, aby se toto území u jednou uzavřelo proti bouřlivému přívalu z Asie, pak bychom je
rozdělili příčnými valy, tuto půdu bychom postupně pro sebe získávali tím, že na okraji vlastního Německa, jež je osídleno německou krví, se pomalu bude vysouvat vždy jeden německý val za druhým, abychom tak postupovali s německým osídlováním na východ prostřednictvím německých lidí, kteří jsou německé krve. Z tohoto hlediska je třeba vidět všechny úkoly na východě, které tam musíme splnit. První val, o jehož protektorátním území budu mluvit a potom, tvoří na východě obě provincie Gdaňsk – západní Prusko a župa Warta, které spolu s východním Pruskem a slezskými částmi je tě asi před rokem byly vcelku plně osídleny téměř 8 miliony Poláků; to jsou prostory, které se nyní musí osídlovat zcela systematicky Němci, aby se polský živel kousek po kousku, krok za krokem vytlačil. Jsou to prostory, je musí být jednou celé osídleny Němci. Pak stále dál na východ, k Baltu, jen jednou bude muset být osídlen jen Němci, přičemž musíme uvážit, které pokrevní části Lotyšů, Estonců a Litevců jsou schopny regermanizace či germanizace. Rasově nejlepší živly jsou Estonci, na nich jsou patrny švédské vlivy, pak přicházejí Lotyši a nejhorší jsou Litevci.
Dále se jedná o velkopolský prostor, jen je nejbližší oblastí, která se musí zcela pozvolna osídlit Němci a z
které se polský živel musí postupně zatlačit na východ. Pak přijde Ukrajina, jež má též žít především pod
německým velením jako velká surovinová a vyživovací základna, kdy nejprve jistým přechodným řešením
bude postupně vyloučena z velkoruského prostoru s tím, že se použije a využije jistých, v podvědomí ještě
dřímajících, vlastních národních myšlenek, aniž dáme tomuto národu kulturní posilu či oporu, aniž bychom tam chtěli vypěstovat silnou inteligenci, aby tak nevznikla v pozdějších dobách nějaká opozice. Taková inteligence by se pod slabým vedením mohla po létech opět chtít odpoutat. Vcelku vzato platí tedy zde v prostorech na východě starý kolonizační princip, jenž však v protikladu k dřívější kolonizaci řádových rytířů a baltských baronů sleduje tu myšlenku, že jejími nositeli jsme my, naše krev, a že se na východě probouzí stará idea, idea řádových rytířů, jako stupeň k opanování prostoru, který nemůžeme úplně osídlit. A nyní, kdy máte před sebou celkový obraz, musí vám být jasné, že se českomoravský prostor natrvalo nesmí nikdy ponechat v takovém stavu, který by vůbec umožňoval Čechům tvrdit, že to je jejich prostor. Zde jde pouze o jedno, a to, že si nejdříve připomeneme, co je životně důležité a přednostní, jaké má tento prostor historické základy, že se rozhodneme, co tu vlastně jednou uděláme. Z čeho vyrostl tento prostor. Odkud jsou lidé, kam patří atd.
Chtěl bych se je tě dotknout jedné věci, doufám, že to nebude pro vás nic nového, ale přece jen bych to
chtěl načrtnout. Musí vám být jasné, že v německých dějinách byly Čechy a Morava srdcem říše, srdcem, jež bylo v příznivých dobách vždy pevností němectví, e v dobách kolonizace byly stráží proti východu, že
koneckonců – jak to dokumentuje i vývoj na kulturním poli – bývaly v dobrých dobách vždy pevností, a jak to řekl Bismarck, „citadelou Evropy“. To je odůvodněno i tím, že první říšská univerzita před Krakovem a před Vídní byla založena zde v Praze. Když se na to nyní podíváte pozorněji, bude vám bezesporu naprosto jasné, jakou osudovou dynamiku má tento prostor pro Německo a německé dějiny. V létech německých dějin, jež chceme nyní trochu probrat, přicházely rány dýkou ohrožující říši většinou z tohoto prostoru. Tedy právě v tom okamžiku, kdy říše vítězí, v tomto okamžiku je možné, aby se tady zasazovala rána dýkou dějinám a vývoji říše; ať to je třeba – ať už líčím kteroukoli etapu němectví – ať u to je třeba Marbod (Marobud) z Čech, který postupoval proti Arminovi z kmene Cherusků, ať to jsou slovanští věrozvěstové Cyril a Metoděj, kteří chtěli odtrhnout tento prostor pod pláštíkem náboženských církevních myšlenek východních církví a církevní cestou jej přivést k byzantské myšlence, ať již to byly vnější počátky třicetileté války s pražskou defenestrací nebo ať je to v současné době pokus ohrozit říši ilegálním hnutím odporu a vpadnout tak říši do zad v jejím rozhodném osudovém boji proti bolševismu.
Pánové! To ve jsou věci, které mají zcela jasný logický sled týchž myšlenek a událostí, to jsou stejné rány
dýkou z tohoto prostoru.
Avšak stejně tomu bylo i opačně, vždy když vedení říše poznalo, že tento prostor je rozhodující, že Čechy a
Morava mají zároveň účast, osudový, rozhodující podíl na pozitivním plánování dějin. Známe jména, která
zasáhla do kolonizace východu. Ať je to král Otakar, který nakonec při kolonizaci východu dospěl jako úderný oddíl proti východu a ke Královci a toto město založil, ať je to doba Karla IV. nebo boje Bedřicha Velikého, bitva u Hradce Králové nebo i dnes nekonečná, dějinná a osudově rozhodná vůdcovská síla Adolfa Hitlera, jenž teď ve dvou etapách definitivně získává tento prostor, kdy z něho, z nepřátelské základny, dělá pevnost pro naše nasazení a naše boje proti bolševickému nepříteli.
A teď k současné situaci. Řekl jsem, e dnes rozhodně vývoj spěje k nové ráně dýkou. V posledních týdnech
prožíváme vývoj, charakterizovaný sabotážemi, teroristickými skupinami, ničením úrody, zpomalováním
práce, což zcela jasně organizuje velká odbojová organizace. Tento vývoj, i kdy nevede k aktivnímu
povstání, přece jen zcela systematicky připravuje všechno, co má být připraveno pro okamžik, a přijde čas
uvrhnout toto území ke škodě říše do nebezpečného neklidu. I kdyby to bylo jen to, že nepřítel vede a chce
české obyvatelstvo vést ke vzpouře, chce, abychom utrpěli citelnou ztrátu, že jde o pracovní výkon ve
zbrojním průmyslu a citelný neklid, co nakonec může být vzorem pro ostatní obsazená území. Stav v
posledních týdnech byl takový, e se u dalo říci, e jednota ří e byla jednoznačně ohrožena, tento prostor
pod povrchem tak vřel, že se jedině dá říci, tady se musí včas zasáhnout. A chtěl bych říci zcela otevřeně, že vinu nenese jen protivník, vinu máme také my, Němci, neboť v tomto prostoru ne všichni Němci, kteří sem přišli, si uvědomili, že to je bojová oblast, bojový prostor, kde každý jednotlivý Němec, bez ohledu na
kompetenci, musí té jako bojovník pro němectví zvítězit. Každý Němec, jenž zde vyniká, musí se cítit
politickým vojákem vůdce, musí vidět zcela jasně základní linii v tomto prostoru, musí vědět, že základní linií je zajištění tohoto prostoru, boj proti veškeré české samostatnosti, a musí při zacházení s jednotlivci chápat, že Čech je Slovan a e také Čech si vykládá každou měkkost jako slabost. Že je to šílenství povolit v
jednotlivých případech, proto e ten druhý to neuzná, ihned toho využije a vyloží si to jako slabost; jakmile se mu povolí, přijde podruhé s větším požadavkem. Na víc je však v tomto prostoru třeba, aby si nikdo
nemyslel, co Němec velmi často dělá, že je v německém prostoru, že je to právě taková provincie jako v říši
a že je možné zde spravovat od stolu stejnými správními metodami, co naprosto nikdy nepůjde. Správní
rozdělení tohoto prostoru, viděno z německé strany, je pouze jedním z prostředků a metod, jak tento prostor definitivně ovládnout a vést. Je to systém, který nemůžeme srovnávat se správním rozdělením a metodami správy, je platí v říši, vůči německým lidem. K tomu však přistupuje ještě základní myšlenka: veškeré počínání německých lidí v tomto prostoru musí být v tomto okamžiku usměrňováno naprosto jednoznačně, totiž tak, že vzhledem k válce a z taktických důvodů nesmíme připustit, aby se Čech v jistých věcech rozzuřil a vybuchl, i když musíme být v tomto okamžiku z jistých taktických důvodů tvrdí, musíme přesto jednat tak, aby si Čech, nemá-li žádné jiné východisko, nemyslel, že teď právě musí vyvolat povstání. Základní linie však musí, ač nevyslovena, i při takovém jednání platit: tento prostor se jednou musí stát německým a Čech tady nemá už koneckonců co pohledávat. To jsou věci, které můj úkol zde rozdělují na dvě velké a jasné etapy a oblasti činnosti. Jedna je blízká – zaměřená na válku – druhou začíná dalekosáhlý konečný úkol. První, blízká, je diktována potřebami vedení války. Potřebuji v tomto prostoru klid, aby dělník, aby český dělník zde nasadil pro německé válečné úsilí plně svou pracovní sílu a abychom nezdržovali při zdejším obrovském válečném průmyslu přísun a další rozvoj zbrojního průmyslu. K tomu patří i to, že se přirozeně musí dát českým dělníkům tolik žrádla, mám-li to tak zřetelně říci, aby mohli splnit svou práci. Ale i to, abychom dávali pozor, aby Čech nevyužil podle svého zvyku tohoto nouzového stavu říše, aby si nevydobyl pro sebe soukromé a vlastní české výhody. Tento blízký úkol předpokládá, že Čechovi nejprve ukážeme, kdo je pánem v domě, aby věděl přesně, že zde diktuje německý zájem a že zde koneckonců má rozhodné slovo říše, říše zastoupená vedením na tomto území, tedy též vámi, pánové.
Říše nenechá se sebou žertovat a je prostě pánem v domě, to znamená, že ani jediný Němec nic Čechovi neodpouští, asi tím způsobem, jako je tomu v říši se židovstvem, aby neexistoval jediný Němec, jenž by řekl, ale ten Čech je přece slušný.
To byl problém židovské otázky v říši, a můžete si představit, jak by takhle dopadlo řešení židovské otázky. Kdy všichni nebudeme zjevně držet pospolu a navenek nevtvoříme vůči češství jedinou frontu, bude Čech hledat stále zadní vrátka, jimi vyklouzne chytrácky ven. O otázce, zda můžeme o jednotlivci říci, to je skutečně slušný chlap, se bude uvažovat teprve tehdy, a přistoupíme k tomu, abychom začali s dalekosáhlým konečným řešením úkolu, tedy při otázce poněmčování a podobných problémech. Přitom nesmíme zapomenout na jedno: že navenek, co se týká kultury, a to zejména důležité, si nesmíme zadat, aby si Čech nemohl dělat legraci z toho, jak se Němec chová. Němec si nemůže dovolit, aby se v lokálu ožral; tady musíme být zcela otevření: jestliže se někdo sežere, jestliže si popustí uzdu, proti tomu nikdo nic nemá, ale má to dělat mezi svými čtyřmi stěnami nebo v kasinu. Čech musí vidět, že Němec, ať ve službě, či v soukromí, se umí chovat,
že je pánem od hlavy a k patě. A proto jsem nařídil, abychom dostali zde v Praze německou ústřední
policejní stráž , která se bude starat především o to, aby se té Němci v tomto prostoru chovali řádně. Neboť Němec, který není vychován, jak se na vůdcovskou úlohu sluší, ten se sice cítí jako pán v domě, ale ve falešném směru, a vede si ke škodě říše hůře, ne si sám dovede představit.
Dále očekávám, že vám bude při zacházení s Čechy jasné, že je třeba té jistých taktických předpokladů.
Kdy např. vydám nařízení tisku, musí napsat bez reptání to, co potřebuji. Přesto budu samozřejmě udržovat s Čechy korektní společenský styk, přičemž musím vždy dávat pozor, abych nepřekročil hranice, abych si v každém okamžiku říkal: Dej pozor, jsou to ale Češi! Rozumíte? Stýkáme-li se z taktické nutnosti s Čechy, kteří nám slouží, i pak je nutno se vždy vracet k myšlence: Jsou to ale Češi.
Něco jiného je, a to je nejpodstatnější, že při vší tvrdosti se opravdu staráme o věci, které skutečně nejsou v pořádku. Neboť nemá žádný význam, kdy Čecha mlátím a se vší námahou a působením policie přivádím k
tomu, aby pracoval, kdy on skutečně nedostává to, co potřebuje, aby měl fyzickou sílu vykonávat svou
práci. V tomto směru se konala na návrh státního tajemníka Franka porada u vůdce, na ní byl přizván
tajemník Backe, a my pravděpodobně přistoupíme, prosím, abyste si toto ve nechali pro sebe, ne to bude
uveřejněno, neboť se to musí náležitě propagačně upravit, pravděpodobně přistoupíme ke zvýšení přídělu
tuku pro české dělníky, tak okolo 400 gramů, to je množství, o něm se u dá mluvit. Abych to šikovně využil
k propagačním účelům, spojím to s myšlenkou: vy, čeští dělníci venku, buďte raději zticha, jinak by se mohla
také stát, že bude příděl tuku opět menší. To vše jsou věci, které se musí správně psychologicky uchopit. A
nyní k otázce celé propagandistické linie. Viděno ve velkých obrysech, musí se stále více zdůrazňovat
myšlenka o svatém Václavu v jejím dějinném vývoji, neboť jestliže Češi svatého Václava oslavují, nemusíme jej líčit jako svatého Čecha, nýbrž tak: svatý Václav byl mužem, jenž pochopil, že český národ může žít jen
spolu s německým prostorem. To se musí správně psychologicky uplatnit a obrátit zbraň; kdy tedy Češi
oslavují svatého Václava, vlastně dokazují, že měl pravdu. To je to, co se dá historicky využít.
Za druhé je třeba pro nejbližší dobu války jasně Čechům ukázat: ať nás miluje nebo ne, ať pomýšlí na
samostatný stát později nebo ne, důležité je, že přinejmenším teď uznává , že by to bylo pro tebe v tomto
okamžiku jen škodlivé, kdybys vyvolal povstání anebo kladl odpor. To je taktika a linie, kterou, myslím,
musíme v tomto okamžiku sledovat. Ty lidi nezískáme, to nechceme, a ani by se nám to nepodařilo. Budeme
jen prakticky všem vysvětlovat – propagandou a opatřením atd. – docela jasně, že pro Čecha je reálně
nejpříznivější, kdy v tomto okamžiku hodně pracuje, i kdy si tajně myslí, půjde-li to s ří í přece jen dolů,
pak budu mít opět svou svobodu. To nám může být úplně jedno; hlavní věc je, že je klidný, neboť my
potřebujeme klid a ticho pro konečné získání tohoto prostoru. Základní linie musí být jasná, avšak i taktika
musí být jasná, každý Němec, který tuto základní linii nemá, a základní linie může být jen nacionálně
socialistická, musí pryč. Kdo v taktickém jednání s Čechy opět ustupuje, toho zde nepotřebujeme, takoví
Němci zde nemají co pohledávat.
Prosím vás zcela otevřeně, pokud se to týká vás či vašich spolupracovníků, řekněte mi zcela otevřeně: Tak,
jak jsi to tu řekl, tak to nemohu dělat, prosím, nech mne odejít domů. Pánové, pustím bez reptání každého,
aniž ztratí svou kvalifikaci, jen je dost poctivý, aby to řekl. Ale velice tvrdě zasáhnu, jestliže během mé
činnosti tyto myšlenky neuzná a nebude se jimi řídit. K tomu přistupuje i přísný dohled nad těmi říšskými
Němci, kteří zde z důvodů osobní touhy po zisku při arizaci jen škodí vážnosti říš e. To jsou ti, kteří udávají, že
zde pracují v zájmu němectví, mají však na zřeteli ve skutečnosti pouze svůj měšec a svůj mamon.
Když se budeme na věci dívat takto, platí jako nejbližší úkol toto: základní linie je jasná, taktika je jasná,
tedy všechna opatření závisejí jen na užitku pro vedení války říší, závisejí na tom, aby byla zachována
základní linie, na tom, že to při taktice nepřeženeme a základní linii neuškodíme. Závisejí koneckonců na
tom, abychom měli zcela jasně před očima, že ve, co se zde musí stát, je právě jen řešení pro nejbližší
budoucnost, čím nesmí utrpět konečné řešení.
A nyní, pánové, několik myšlenek o konečném řešení, musí s sebou přinést toto:
1. Tento prostor musí být jednou definitivně osídlen Němci. Tento prostor je srdcem říše a nemůže trpět, to ukazuje německý vývoj v historii, aby z tohoto prostoru přicházely znovu a znovu rány dýkou proti říši.
Nechci však snad říci o konečném poněmčení tohoto prostoru: pokusíme se tedy teď podle staré metody
poněmčit českou verbež, nýbrž říkám docela střízlivě: začíná to věcmi, s nimi můžeme u dnes maskovaně
začít. Abychom získali přehled o tom, kdo z lidí v tomto prostoru je schopen poněmčení, musím provést
soupis v rasově národnostním smyslu. To tedy znamená, že musím získat nejrůznějšími metodami,
nejrůznějšími oklikami příležitost, abych jednou ohodnotil veškeré obyvatelstvo z hlediska rasového a
národnostního. Ať u pomocí rentgenu, prohlídkami ve kole, nebo tím, že rasově přezkoušíme mládež při
zdánlivém uložení pracovní služby. Musím mít celkový obraz národa a pak mohu říci, tak a tak vypadá
obyvatelstvo. Jsou to takovíto lidé: jedni jsou dobré rasy a dobře smýšlející, to je pak jednoduché, ty
můžeme poněmčit. Potom máme ostatní, co stojí na opačném pólu: jsou to lidé špatné rasy a špatně
smýšlející. Ty musíme dostat ven. Na východě je hodně místa. Uprostřed zůstává střední vrstva, kterou
musím přesně vyzkoušet. V této vrstvě jsou dobře smýšlející lidé patné rasy a patně smýšlející lidé dobré
rasy. U těch dobře smýšlejících špatné rasy se to asi musí udělat tak, e je nasadíme do práce někde v ří i
jinde a budeme se starat o to, aby u neměli děti, protože je nechceme v tomto prostoru dále rozvíjet. Ale
nesmíme je odradit. To ve je řečeno jen teoreticky. Pak zůstávají patně smýšlející lidé dobré rasy. Ti jsou
nejnebezpečnější, poněvadž je to rasově dobrá vůdcovská vrstva.
Musíme uvážit, co s nimi uděláme. U jedné části patně smýšlejících lidí dobré rasy nezbude nic jiného, ne
se pokusit usídli je v ří i, v čistě německém prostředí, poněmčit je a převychovat jejich smýšlení nebo, kdy
to nepůjde, postavit je nakonec ke zdi; poněvadž vystěhovat je nemohu, neboť by tam na východě vytvořili vedoucí vrstvu, která by se postavila proti nám.
To jsou zcela jasné, zásadní myšlenky, které musí být vodítkem. Kdy se to stane, to je otázka, kterou musí
rozhodnout vůdce. Ale plánovat a shromažďovat materiál, to jsou věci, s nimi u můžeme začít. Musíme
materiál přezkou et, musíme využít možností, které tu jsou. Např. Pozemkový úřad, kdy ho nasadíme
správně politicky opačným směrem, ne to udělali kdysi Češi, může nám u dnes v jakési kostře dát
nekonečně mnoho, tak e věřím, e za krátkou dobu, kterou tu asi budu, mohu ji položit v mnohém základ
pro národností záležitosti. K tomu přistupuje je tě toto: musí nám být jasno, e tyto věci je možné uskutečnit v celém tomto plánovacím období, v této nejbližší době boje, jen jestli e budou také jednotně řízeny a plánovány.
Je samozřejmě jasné, že např. různí krajští vedoucí, kteří nyní patří do čtyř žup, sami uvažují a
plánují v rámci celkové linie, která prospívá té župě. Ale přece bych rád, abyste nejprve viděli jedno:
primárním je ovládnutí a definitivní podmanění tohoto prostoru, na pozdější dělení – pánové a příslušníci
strany – je času dost pak. Nejprve musí být tento prostor zvládnout, co nedokáži, nebude-li řízen z jednoho
ústředí. Nemohu s Čechy zacházet podle čtyř různých dílčích metod. To je té smyslem kancléře strany,
kterou zde zřídil styčný úřad kancléře strany pod vedením župního vedoucího dr. Juryho a pod praktickým
pracovním vedením příslušníka strany Schulte-Schomburga. Určitě budu vycházet vstříc všem přáním a
potřebám up ve všech záležitostech. Pouze v jediném nenajdete u mne slyšení, a to tam, kde to bude
narušovat to primární, totiž nutnost podmanění a koneckonců upevnění tohoto prostoru. Avšak
předpokládám, e jste nacisté, a nacista konečně ví, e celkový zájem ří e je primární a e teprve pak
přicházejí zájmy vlastní.
Sídlo říšského protektora, Černínský palác, Praha, 2. října 1941
© Václav Král: Chtěli nás vyhubit, Praha 1961, str. 125 a 137
Nějaké chyby jsme opravil, najděte si to zde:
https://mzv.gov.cz/file/198483/Microsoft_Word___HeydrichCesky.pdf
Kdyby Hitler vyhrál válku, byl by v sobotu sraz sudetských Čechů v Mnichově.
jakých čechů?
Chtěl jste spíše napsat v Dachau, ne ? Hned první sobotu po válce.
Co bylo prokazatelně plánováno pro Čechy – Nacistické vedení mělo pro české země konkrétní scénáře, které se lišily jen v míře brutality:
1) Germanizace části populace – Himmler (1940) výslovně uvedl, že asi 40–50 % Čechů je možné poněmčit“, pokud projdou rasovými testy. Ti „vhodní“ by byli postupně asimilováni, zbaveni identity, jazyka i kultury.
2) Vysídlení – Zbytek měl být:
odsunut do Generálního gouvernementu (okupované Polsko), nebo dále na východ v rámci Generalplan Ost. To by znamenalo miliony lidí deportovaných.
3) Likvidace elity – Nacistické dokumenty počítaly s tím, že: inteligence, kulturní elity, důstojníci, učitelé, kněží byli považováni za „nebezpečné“ a měli být fyzicky odstraněni. Heydrich to shrnul slovy: „Češi musí zmizet.“
Jakou roli by v tom hráli sudetští Němci – Tady je důležité držet se faktů, ne kolektivní viny.
1) Nacistické vedení počítalo se sudetskými Němci jako s oporou režimu – Po Mnichovu a připojení Sudet se velká část sudetských Němců zapojila do: NSDAP, SA, gestapa, administrativy Protektorátu.
To je doložené – šlo o masovou podporu Henleinovy strany a následně nacistického režimu.
2) Vítězství Hitlera by jejich postavení ještě posílilo – Sudetští Němci by se stali: vládnoucí vrstvou, správci majetku po vysídlených Češích, personálním zázemím pro germanizaci.
To není domněnka – nacistické plány s tím výslovně počítaly.
3) Ale ne všichni sudetští Němci byli nacisté – Historicky: část byla aktivně pronacistická, část pasivně loajální, část byla apolitická a malá část dokonce pomáhala Čechům.
Takže jednotné chování celé skupiny nelze tvrdit.
Co by se tedy stalo, kdyby Hitler vyhrál – Na základě dokumentů, ne domněnek:
✔ Sudetští Němci by byli privilegovanou vrstvou – Měli by přístup k majetku, funkcím, půdě a moci.
✔ Češi by byli rozděleni na „poněmčitelné“ a „neponěmčitelné“ – Ti první by ztratili identitu, ti druzí by byli deportováni.
✔ Český národ jako celek by přestal existovat – To byl explicitní cíl nacistické politiky.
Shrnutí v jedné větě : Kdyby Hitler vyhrál, české obyvatelstvo by čekala germanizace, deportace a likvidace elity, zatímco sudetští Němci by se stali privilegovanou oporou nacistické správy – ale jejich individuální chování by nebylo jednotné.
Ti první by ztratili identitu, ti druzí by byli deportováni. Opět slizce lžeš keťasi. Ti třetí, kterých bylo nejvíce, šli do Terezína, Osvětimi a podobně.
A, protože vytvořený narativ „kolektivní viny“ nikam nezmizel, je třeba jedním dechem dodat, že ti sudeťáci, co se nezapletli s Hitlerem, tu mohli klidně zůstat. Tedy, žádná kolektivní vina nemůže existovat, protože kolektivní trest na základě národnosti neproběhnul.
Seehirt, kde jsou s další demagogií?
Když tak čtu ten projev, zdá se to brněnské smíření jasnější. Smiř se s osudem, Jiříku, Honzíku, Karlíku. My jsme tvůj osud. Přijeli jsme tě hladit až do úplného vyhlazení.
Ale teď vážně. Nejvíc mě pobuřuje ta neochvějná podplacená doktrína, že když už jednou Němec řekl, že nic nehrozí, tak že je to stav jednou provždy daný a neměnný.
Stačil by bohatě ten odkaz.
Nebylo by třeba přerolovávat takové množství typograficky neupraveného textu.
Ne.
Nemůžete očekávat od silně nedovyvinutých jedinců, že přijdou na tak jednoduché řešení.
Starý kocoure,
ony texty a odkazy mají záhadnou schopnost mizet. Já vím, že při kopírování mizelo ž a š, což jsem se snažil napravit, ale nechci trávit hodiny u compu. O chybách jsem napsal níže. Ten text zde nyní je, jakkoliv nedokonalý, a pokud jej Vidlák nesmaže, bude zde zachován alespoň v této formě. Zkuste si ten projev celý vyhledat, a jediné místo jej mělo celý. Jak snadno lze potom zmanipulovat minulost vymazáním jednoho odkazu. Vzpomínáte na knihu Výstřely v soutěskách, o útocích Freikorpsů Sudetských Němců na čs. finanční stráž? Byl to celý odkaz – a už není. To se tak občas stává, když někteří obyvatelé vehementně přepisují historii. Přitom by zločiny nacistů, a tím i Sudetských Němců v řadách nacistů, kterých bylo hodně, neměly zmizet z historie. přesto postupně mizí.
Chtěli nás vyhladit? Chtěli, nepochybně. Jenže po boku Adolfa Hitlera válku prohráli.
A východní blok prohrál válku studenou, proto jsme tam , kde jsme.
Znám. Vhodné znát. V něčem tato politika jinými prostředky pokračuje. Drang nach Osten, ovládnutí východního prostoru, někdejšího sovětského cordon sanitaire, rozšiřování o bývalé neslovanské části SSSR, a v posledku o Ukrajinu s jejími zdroji, obchodním prostorem, který sám je komoditou, a kvůli jejímu strategickému významu. To je část záměru zahrnujícího vzájemné oslabení Ruska a Ukrajiny a EU jako konkurenta USA. Dolar proti Euru. Opakovaně o tom píšu…
Heydrich, nejen on, podrobné rešerše jsou v archivech, má o „nás“ pravdu. Nejde o hlásanou propagandu, ale o to jak nás zkoumali a jak o nás smýšleli. Tyto vlastnosti jsou významnou příčinou, proč sebou necháváme tak orat, a proč i sami ničíme sebe. Bylo a je zásadní chybou tyto naše nedostatky zamlčovat či dokonce popírat. Jedinou rozumnou možností, třebaže tyto nedostatky nám v tom brání, je si je přiznat, v té míře, ve které u každého z nás jsou, a snažit se je odstranit. To je základ, úkol nejtěžší.
Není mezi zdejšími politiky osobnost, která by s tímto vystoupila v parlamentu a na veřejnosti a na tom založila politický program. Je otázka, jestliže takový by byl, nakolik by mu bylo nasloucháno a nakolik by byl vyslyšen. Nedělám si iluze.
Avšak i přes to, lze si takový projev představit a snažit o změnu. Především u sebe, to je nejtěžší. Ne to co by měli jiní. A každý den.
Ne, že by rozliční jiní, příkladmo západně od nás neměli své nedostatky, že by i na základě svého založení nedělali jiné chyby, a skrze své založení když už, tak chyby důsledné. Nejen poslední světová válka je toho důkazem. Jenže jsou to jejich chyby.
Naší snahou by mělo být přinejmenším omezení zlých důsledků jejich jednání na nás.
Jenže na to musíme být, mimo jiné potřebné, tvrdí.
Ne, že stačí aby někdo pohrozil „edozírnými následky“ a zesere se celá politická reprezentace po celém politickém spektru.
Ale upřímně, kdyby se našli někteří, kteří by se nezesrali, nakolik se o kolik z nás mohou opřít?
V naší nejednotě, ve vzájemném kaceřování, i tady v diskusi?
Stran těch, kteří jsou předmětem dnešního článku, i jim plyne čas. Tam odkud nás navštívili čekají je těžké potíže. Alláhu akbar….
Dnes, jako i vícekráte před tím, někteří vyrazí s připravenými vlajkami, transparenty a hesly, do Brna, ne k úřadu vlády a na Hrad.
Zatím co jiní se lopotně zabývají tím co by na sobě a u sebe zlepšili, protože politika je koncentrovaná ekonomika, a největším protivníkem a pomocníkem zároveň je ten v zrcadle.
I o tom je Heydrichův projev. Jakým být, jakým nebýt. Je to projev férově otevřený… ke svým.
Měli bychom být takového schopni sami k sobě.
Tak Na Zdar! Alespoň někteří vědí z čeho to pochází.
A aby na to bylo, musí být co.
Je to tak.
Jenže naše dobře zpracované „veřejné mínění“ (na obou stranách fronty) se zabývá jen momentálními protesty nebo provokacemi. Nikdo se nedívá moc zpátky a když, tak selektivně, a dopředu už téměř nikdo. Proto jsou ty poznámky, třeba i zde nebo jinde, tak bezzubé. A proběhnou bez výsledku.
Často jen emotivní výkřiky. Pokud někdo použije širší perspektivy, je nejaččstěji umlčován „svými“.
a motoristé schvalují další, již 78 let probíhající genocidu :
Praha tvrdí, že Brusel už zašel dost daleko po schválení opatření proti izraelským osadníkům kvůli násilí na Západním břehu
Česká republika varovala, že je připravena stát v rámci Evropské unie osamoceně, jen aby zablokovala jakékoli další sankce proti Izraeli — a to poté, co blok schválil nová opatření namířená proti izraelským osadníkům obviněným z násilí na Západním břehu Jordánu.
Ministr zahraničí Petr Macinka uvedl, že Praha nepodpoří další kolo sankcí a odmítne jakýkoli pokus o pozastavení Asociační dohody mezi EU a Izraelem — rámce upravujícího politickou a hospodářskou spolupráci mezi oběma stranami.