20 dubna, 2025

Pět vidláckých artikulů

Pořád mám blíž k Janu Husovi, než k Žižkovi. Pořád jsem víc tribunem lidu, než politikem. Pořád jsou moje ambice především ve snaze vybudovat podpůrné struktury pro národní politiku, než si jít sednout do lavic ve sněmovně a tam poslouchat řeči Ivana Bartoše. Pořád jsou mým soupeřem především majnstrýmová média s jejich pokusy o vymlčování a když to nepomůže, tak nasazují psí hlavu, křičí o dezinformacích a snaží se o kriminalizaci názorů. Pořád je mým největším snem statek, kde bych mohl dvacet hostů posadit kolem stolu, nakrmit je, napojit a ubytovat. Že jsou u Vidláka vždycky otevřené dveře, to považuju za větší hodnotu než vyhrané volby.

Pořád si myslím, že hlavním problémem alternativy je nedostatek velkorysosti. Osobní názor u nás vítězí stejně absolutně a drtivě, jako u liberálů zaujímání shodných postojů. Dávné křivdy silážujeme a pak jimi krmíme naší politiku… a čím jí krmíme, toho se nám pak dostane. Pořád se snažím hledat jednotící myšlenku, která bude silnější než všechny animozity. Pořád se snažím být mostem mezi různými proudy, i když se po mně šlape. Pořád si myslím, že nejprve se má mluvit o víně a bůčku, protože na tom se zpravidla shodneme a až se zkušeností shody nad dobrým jídlem, se má mluvit o politice.

Pořád si myslím, že jakýkoliv český premiér nemůže uspět v boji s globálními korporacemi bez dobrého domácího zázemí. Nemůže se jim postavit, když necítí silnou podporu odspoda. Nemůže s nimi zápasit, když musí především myslet na příští kampaň a odrážet spekulace, že už třeba nebude znovu zvolen. Podívejte se na podporu, kterou si mezi sebou umí zajistit kupříkladu muslimové v Německu. Nejsou ještě ve vrcholné politice, ještě nedokončili pochod institucemi, ale ve svých mešitách mají podpůrnou strukturu o jaké se nám může jen zdát. Kde jsou ty doby, kdy se s optimismem zpívala píseň „až nás půjdou miliony?“ Kde jsou ty doby, kdy se nastolovaly stovky ekonomických a sociálních cílů, které se řešily?

Kdybych dneska vzal volební programy všech konzervativních stran a zpřeházel hlavičky na papíře, většina lidí to vůbec nepozná. Všichni víme, co je zapotřebí na všech úrovních udělat. Když se o tom mluví někde v sále, tak můžete přednášet tři hodiny i déle a pak další dvě hodiny odpovídat na otázky a stejně neproberete všechno. Zdravotnictví, školství, průmysl, zemědělství, finančniství, energetika, oblbování dětí, politické neziskovky, postavení kolonie, vyvádění dividend, rozvrácená zahraniční politika… Volební programy mají desítky stran a stejně to nikdy nebude kompletní.

A také se to nikdy v úplnosti neprosadí… Není žádný Vůdce, který může kdykoliv bouchnout do stolu a říct, jak to bude. Vždycky to bude velké množství vlivů, zájmů… i byrokratické agendy. Chudák ministr vleze do úřadu plný ideálů a 99% jeho času mu vezme běžná agenda. Ne, nejsme sjednocený národ, který má všechny základní otázky vykomunikované a jako jeden muž tlačí na svojí politickou reprezentaci, aby je splnila.

Každý politik bude rád, když se mu podaří splnit zlomek toho, co ve svém programu slibuje. Proto by měl mít svých pár bodů, které považuje za prioritu. Já už nějakou dobu přibíjím na vrata svých pět vidláckých artikulů. Neplánoval jsem to, ale vládne nám Pětikolka a já proti ní stavím pět cílů, které bychom měli všichni chtít, protože pomohou nejvíce lidem:

Ceny elektřiny za dvě koruny kilowatthodina.

Je třeba donutit hytlermarkety k normálním maržím. A je jednodušší je donutit zveřejnit nákupní ceny než rozbíjet celý ten oligopol.

Zrušit poplatky za rozhlas a televizi. A samozřejmě zrušit všechny státní dotace všem pravdomluvným médiím. Ať si na sebe vydělají sami.

Odstoupit od emisních povolenek a zrušit grýndýl. Prostě ty poplatky neplatit a placení nevymáhat.

A přestat okrádat důchodce ve jménu budoucnosti. Oni pracovali na svojí budoucnost a dnešní mladí si na tu svojí musejí vydělat také.

Fialo, Stanjuro! Už dávno jste měli vykoupit ČEZ a použít zákon o cenách. Mohli jsme tu mít levnou elektřinu a ty firmy, které se dnes z Německa stěhují do USA, se mohly mnohem snáze stěhovat k nám. Energie je všechno. Už dávno mohla být inflace zvládnutá, protože nejvíc ji popohání drahé energie, které se propisují do každého zboží.

Jurečko, Výborný! Už dávno jste měli dělat kroky k návrhu zákona o zveřejňování nákupních cen, podobně jako se dělal zákon na zveřejňování provizí obchodníků ve finančnictví. Prouzovi jste měli neustále opakovat, že to uděláte, pokud hytlermarkety nesníží cenu samy.

Rakušane! Vlastně nic… Těším se na den, kdy tě nebude chránit Česká televize a bude si muset na zpravodajství vydělat kvalitou obsahu.

Bartoši! Vaše pirátská poslední generace budiž opravdu poslední generace idiotů, kteří věří, že svoje životní prostředí nejlépe zachrání dobrovolnou chudobou, která je ovšem kompenzována bohatnutím globálních korporací.

Pekarová! Vy, Kalouskovi pohrobci, přestaňte okrádat důchodce. Oni postavili to, co vy necháváte rozkrádat a pracovali tak usilovně zdatně, že se vám to pořád ještě nepodařilo dorozkrást.

Přibíjím je na vrata. Potřebujeme levné energie, potřebujeme levné potraviny, potřebujeme se zbavit zbytečných břemen, které na nás uvalila EU, potřebujeme se zbavit mluvčích pravdy přisátých na státní rozpočet a potřebujeme dát důchodcům, co jim patří, aby mladí viděli, že když budou pracovat, tak o ně jednou bude postaráno. Kterýkoliv z těchto bodů pomůže víceméně všem. Splnění kteréhokoliv cíle bude obrovský úspěch.

A pokud bych mohl prosit, začněme tou elektrikou. Ceny energií o málo vyšší, než je její výrobní cena, to je lákadlo pro průmysl. Potřebujeme levnou energii a můžeme ji mít, protože se vyrábí za korunu. Všechno ostatní jsou jen kecy, právnické kličky, inkoust na smlouvách a spousta debilů, kteří to dopustili. Žádný přírodní zákon tomu nebrání. Jen lidská rozhodnutí, která je možné jinými lidskými rozhodnutími změnit. Kdyby lidská rozhodnutí byla nevratná, tak stále žijeme v Rakousku – Uhersku. Nevratné nebylo ani se Sovětským svazem na věčné časy a Tisíciletá říše vydržela jen dvanáct let.

Energie nás může stát dvě koruny a brání tomu jen nenažranost. Kdo tvrdí, že musí být dražší, tak mu vlastně nevadí, že jsme v koloniálním postavení a je spokojený s tím, jak je stříhán a obírán. Každé snížení ceny elektřiny pomůže a kdyby náš derniér Nutella byl co k čemu, tak se nemusel divit, že je v Německu levněji, protože kdyby se trochu snažil, mohlo to být naopak a Česká republika by nebyla ve statistikách u dna.

Pojďte dneska diskutovat o levné elektřině. Pojďte říct, že to nejde, že se musíme smířit s tím, jak je drahá. Pojďte říct, že by se za to mělo zabojovat, pojďte říct, co si o tom myslíte.

Levná elektřina. Základ všeho.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

435 thoughts on “Pět vidláckých artikulů

  1. Již dlouho jste se dobře nezasmáli? Myslíte si, že jen v české vládě sedí debilové?

    https://www.france24.com/en/france/20231109-france-accuses-russia-of-online-interference-over-stars-of-david-graffiti-in-paris
    Francie obvinila ruské sítě ze „zneužívání“ krize prostřednictvím graffiti s Davidovou hvězdou v Paříži
    Francouzské ministerstvo zahraničí obvinilo ruské internetové sítě ze snahy „zneužít mezinárodní krize k zasévání zmatku“ ve Francii a v Evropě sdílením fotografií Davidových hvězd, které se objevují v okolí Paříže, graffiti, jež jsou všeobecně podezřívány z antisemitského prohlášení.
    Francie ve čtvrtek obvinila Rusko, že se vměšuje do jejích záležitostí a sdílí na internetu fotografie Davidových hvězd, které byly nalezeny na desítkách budov v Paříži.
    Ministerstvo zahraničí ve svém prohlášení obvinilo ruskou síť RRN/Doppelganger z pokusu „využít mezinárodní krize k zasévání zmatku a vytváření napětí ve veřejné debatě ve Francii a Evropě“ a z přípravy „nové operace ruského online vměšování“.

    )))))))))))))))))

    1. Tak hlavně že západ se nikomu do ničeho nevměšuje… Vůbec nikoho nekritizuje, nefinancuje žádné „demokratické opozice“, nepokouší se nikoho rozvrátit zevnitř či zvenčí atd. Ona mají všechna podobná opatření vždycky dvě strany a západ začíná tahat za ten kratší konec.

  2. Vidláku, mám dotaz. Pokud ke splnění řečených cílů povede cesta přes vystoupení z EU, budete takové cesty schopen(ochoten)?

    1. Já jsem v tomto mnohem radikálnější než Rajchl. Já v žádnou dohodu s EU nevěřím, takže vystoupení beru jako holou nutnost. Ale chtěl bych to udělat jako to udělal můj táta v církvi. Postaral se, aby vystoupení nebylo problém a nestalo se katastrofou.
      Až budou eurovolby, tak budu psát o tom, že zvolení poslanci tam pojedou zhasnout…

      1. Vidláku, cca 90 procent průmyslu patří cizím majitelům, výrobky se vozí ven a sem. Všechny ty šílené sklady jsou plné zboží vyrobeného venku nejen třetí země ale i EU ….

        Slyšel jste někdy pojmy společné celní území, celní unie, obchodní dohody, preferenční původ zboží, celní deklarace …? Máte vůbec představu co by vystoupení z EU včetně těchto obchodních věcí znamenalo? Víte že na každé zboží ze Švýcarska nebo třeba UK se dělají celní papíry, řeší DPH??

        Víte jaké schválnosti dělala EU vůči velké a bohaté UK při tvorbě obchodní dohody? Četl jste někdy o problémech s nedostatkem celníků a deklarace na obou stranách kanálu??? Byl to kolaps ….

        Dokážete si představit celní papíry na každou dodávku, nakládák … Dělají se straně vývozu i dovozu, stojí to peníze, čas ….

        Jedná věc je zbavit se politického vlivu EU a druhá věc je organizace obchodu, výměny zboží, výroby ….. Vidláku Vy nemáte sebemenší představu o reálném dopadu podobných kroků ….

        Unie by nám to dala sežrat. Jasně, řešením je celní unie ale k uzavření takové dohody musí být dva, kteří ji chtějí uzavřít. A to za ferovych podmínek.

        Při vystoupení „na staváka“ by nastal totální chaos a kolaps ekonomiky…. můžete si psát co chcete, ale realita je jiná .. Od našeho vstupu do EU došlo k tak šílenému provázání výměny zboží, že by dnes již nebylo řešitelné vrátit se k celnikům na hranicích, nárůstu celní administrace ne o desítky ale minimálně stovky procent…. a tím vším finančně zatížit stát, firmy ….. Němci, Poláci, Slováci a další by nás milovali za nutnost obnovit celničinu na každém přechodu…

        Nevíte co píšete, nemáte sebemenší představu o dopadech podobných rozhodnutí …….. svým způsobem je to stejný amatérismus jako předvádí 5K.

          1. Ne Vidláku. To není o tom vadit nevadit ….. To je o reálných důsledcích konání …. A ty by v oblastí výměny zboží byly katastrofické…..

            Každá dodávka vezoucí zboží by musela na celní deklaraci, musela by zaplatit za udělání celních papírů, v některých případech by musela na celní úřad, na hranici by musela řešit další celní papíry, v cizině by zase musela na deklaraci, znovu zaplatit, vyřešit platbu DPH, zase v některých případech k celnikům. Platit, čekat, platit, papírovat, platit, čekat……

            Každé sebemenší auto vezoucí zboží přes čáru ……

            Vy rozumíte prasátkům, obilí a stavění mostů mezi politiky. Moje žena, která mi diktuje co mám psát zase rozumí přepravě zboží a zahraničnímu obchodu….. Svět není jednoduchej a problémy nemají jednoduchá řešení …. tak lidem netvrďte že ano….

                1. Nemáte pravdu. Jednoduchá cesta, jak to obejít a vyhnout se těm celním nesmyslům je vstoupit do ESVO a získat tak přístup do EHP. Švýcarsko má ty bilaterální dohody jen proto, že jeho občané odmítli v roce 1992 účast v EHP v referendu. Švýcarsko tak jako jediná země není součástí Evropského hospodářského prostoru a reguluje své hospodářské vztahy s Evropskou unií na základě řady bilaterálních smluv tak, že je součástí Evropského jednotného trhu podobně jako ostatní země ESVO.

                    1. Re: Pluto

                      Ohledně papírů jste kapánek zaspal dobu.
                      Před zrušením pohraničních celních kontrol se jezdilo na tzv. „Téčka“.
                      V praxi to naťukal „někdo“ na exportní firmě (opsal formulář A4 z minulé fůry) a poslal to mailem na celnici. Celnice to poslala přes funkční systém příjemci a celnici v místě dodání.
                      Podmínkou bylo po odeslání dokladu počkat asi hodinu, jestli celníci neprojeví zájem o kontrolu.

                      Přes čáru se pak projíždělo tak, že celník do kompu zaregistroval evidenční číslo „Téčka“.
                      Přeloženo do češtiny, žádná katastrofa by se nekonala.

            1. Pluto, zeptejte se ženy na ESVO, potažmo na EHP. Jestli tomu opravdu rozumí, jak říkáte, tak by měla vědět, vstup do ESVO celní problémy elegantně a jednoduše řeší.

              1. Pletete si neuplatnovani cla na tzv. původní zboží s absencí celní administrativy …..

                Ta cla se dají jistě dohodnout, absence papírování nikoliv …..
                Kdyby tomu tak nebylo tak by kolegyně manželky denně neřešily hromady švýcarských i norských prohlášení …..

                1. Ano, celní unie do dohody o EHP nespadá, ale jinak „EHP přesahuje rámec tradičních dohod o volném obchodu, neboť rozšiřuje všechna práva a povinnosti související s vnitřním trhem EU na země EHP/ESVO (s výjimkou Švýcarska). Zahrnuje čtyři svobody vnitřního trhu (volný pohyb zboží, osob, služeb a kapitálu) a související oblasti politiky (hospodářskou soutěž, dopravu, energetiku a hospodářskou a měnovou spolupráci).“. Aspoň tak to píšou zde: https://www.europarl.europa.eu/factsheets/cs/sheet/169/the-european-economic-area-eea-switzerland-and-the-north a tam taky předpokládám, že vědí, co píšou.

                  Mimochodem, být v jednom spolku s Norskem by nám dávalo silnou vyjednávací pozici ohledně toho papírování. No a i kdyby se to nezměnilo, jestli nám třeba vlastní bezpečnost nestojí ani za vyplnění pár papírů, pak je s námi stejně amen…

                  1. Nejen s Norskem, nepochybuji že pokud by podobná iniciativa nastala, bylo by v tom i Maďarsko, Slovensko, možná Polsko a Rakousko. To mi přijde zcela postačující. V případě potřeby bilaterální dohoda s Německem.

                    1. Bilaterální dohoda jen s jedním členem EU není možná. Státy EU mají jednotnou celní politiku řízenou Celním kodexem EU. Unie nic takového nedovolí, protože myslím že 80 procent cla se odvádí do rozpočtu EU ….

                  2. Předpokládám, že manželka, která dělá vedoucí deklarace u velké logistické firmy ví co dělá ….

                    Každý vstup zboží i nezatíženého cly na území EU je spojen s celní administrativou …. Tzn. že Lojza co po výstupu ČR z EU poveze dvě bedny čokolády do Polska musí jet 50 km na nějakou deklaraci, tam zaplatí 300 – 1000 Kč za celní papíry, touto činností stráví 4 hodiny. Pak projde celní kontrolou na hranici, kde bude čekat 2 hodiny. A pak pojede na polskou deklaraci, kde zaplatí zase 300 – 1000 za papíry. A to se musí trefit do místní pracovní doby …..
                    A pokud poveze citlivé zboží bude muset na obou stranách ještě k celnikům…
                    A pak pojede teprv skládat …
                    Pak se bude ještě řešit navrácení a platba DPH …
                    To že nezaplatí dalších 500 za clo je druhotné…..

                    Člověče, nepište sem načtené věci bez plné znalosti problematiky… Tohle martyrium by se týkalo každého přejezdu auta se zbožím přes hranici …
                    Vyjednávání schopnost s Norskem je nesmysl, při jednání s UK si s nima EU pěkně pohrála…..

                    1. Jak říkám, s tímhle poraženeckým uvažováním je s námi amen. Navždy.

                      Norsko je jedním z hlavních dodavatelů plynu do EU, takže má pozici docela silnou. My zase můžeme zatlačit přes elektřinu. Ono by to šlo, kdyby se chtělo. Nikdo neříká, že by to bylo snadné.

                2. Takže podle Vás je kvůli pár papírům nutné zůstat v současném systému jen nahradit Fialu jiným neokoukaným a neprofláklým modroptákem ?

                  1. Ne. Ale vystoupení z EU, pokud by nevystoupila společně třeba čeká V4 je nesmysl …. Fiala, nefiala …

                    Dále nebudu reagovat, protože jsem poskytl relevantní a dostatečně odborné informace aby si každý udělal obrázek o možnosti vystoupení ….. všechno ostatní jsou jen coby kdyby …

                    1. Vaše relevantní informace je že „vystoupení z EU, pokud by nevystoupila společně třeba čeká V4 je nesmysl“ kvůli pár papírům. To je názor, na nějž máte právo, ale který nás udrží v současné miserii.

            2. Je mi jasné, co píšete, a nemám problém s tím, že by tomu tak bylo.
              Ale záležitost má – jako vždy – i druhou stranu mince. A Vy jste ji zcela mimochodem a nevědomky zmínil, když píšete – „v oblastí výměny zboží “ /zkopírováno i s gramatickou chybou/.
              Opravdu potřebujeme tak rozsáhlou „VÝMĚNU zboží“, nebo potřebujeme dovézt jen to, co sami nemůžeme /neumíme nebo z důvodu geografického není možné/ vyrobit nebo vypěstovat? Proč se české maso vyváží bůhvíkam a místo toho se totéž maso dováží z bůhvíkteréř..ě? A je to dovezené stejně kvalitní jako to naše? Kde končí miliony tun českých obilnin a místo nich se dováží – no, ať netápu, „jedovaté“ obilí z Ukrajiny?
              To jen jako příklad.
              Před převratem se v Československu vyráběly dvě třetiny světového sortimentu průmyslového zboží – samozřejmě ne v celé paletě, takže třeba jen dvě značky a dva typy osobních automobilů, dvě značky po třech typech motocyklů, a mohl bych pokračovat donekonečna. Nebudu tu všechno vyjmenovávat, snáze by se vyjmenovalo to, co jsme nevyráběli.
              Podívejte se na tohle video o vodní přečerpávací elektrárně Dlouhé stráně – https://edu.ceskatelevize.cz/video/12676-elektrarna-dlouhe-strane
              Hned v úvodu si nenechte ujít slova moderátorů, že „navíc je tenhle unikát dílem VÝHRADNĚ českých hlav a rukou“.

              Jenže, aby bylo možné dosáhnout toho, že je pro nás reálně nemožné vystoupit ze současné „potápějící se lodě“ EU, bylo nezbytné tohle všechno nejdříve zdecimovat, co nešlo prodat do cizích rukou, to zlikvidovat /nebo to zlikvidovali noví zahraniční vlastníci, aby odstranili konkurenci vlastních, tj. na vlastním území existujícím kapacitám – připomínat skoro nový cukrovar Hrochově Týnci by bylo nošením sov do Athén https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/1432193-likvidace-cukrovaru-v-hrochove-tynci-dopadla-na-mistni-lidi.
              A mohli bychom pokračovat.
              Takže dnes jsme Škodou Mladá Boleslav, ČEZem – a vlastně čím ještě. Jo, montovnou Evropy využívající levné české práce /a práce „gastarbeiterů/, skladištěm téhož, navíc vybudovaným na nejbonitnějších půdách, zatímco „brownfieldy“ zůstávají nám.

              Naši generaci starců už to iritovat nebude.
              Ti, co to chtěli a chtějí, nechť si toho užijí do sytosti.
              L.

              1. Mimo to kopírování chyby (telefon), s Vámi souhlasím. Stav před vstupem do EU byl celně / administrativně zvládnutelný. Jinak pro info. Žena dlouho dělala v Praze. Teď tam sedí 6 celníků, před vstupem do EU jich tam bylo ve směně 40. A celní úřad je většinou jen v krajském městě (a v průmyslových oblastech), dřív byl v každém větším městečku…..
                Nikdo si nedokáže představit tu zátěž při návratu zpět …

                Jen abych byl úplný. Oproti minulostí mají korporáty a hodně velké firmy vlastní celní oddělení napojené na celní systémy, kde si dělají celničinu sami. Ale to se týká fakt jen velkých firem… Pro malé a střední firmy to dělají deklarace (většinou bez účasti celníků) ale za peníze a všechny ty administrativní kroky musí být stejně podstoupeny…

                No a k meritu věci. Ano, celý systém převážení zboží / komponentů protože je to levné atd je principiální zvěrstvo …. Také jsem příznivec regionální soběstačnosti …..
                Ale mé informace se týkaly výstupu z EU při současném zachování stavu a způsobu výroby / distribuce zboží. Spojovat výstup s EU se současnou restrukturalizací výroby – u toho bych fakt nechtěl být…..

            3. Vážený Pluto,
              já se k tomuto problému tady ještě dnes vyjádřím, ale mám li získat svobodu za to, že budeme dělat papíry jako před třiceti roky, volím papíry. Se svobodou se nekšeftuje. On by nás ale nikdo tímto řešením nepotrestal, protože naše poloha je trochu jiná než UK. Vezměte si výběr raket, které jsou dnes k dispozici z obou stran a udělejte si poloměr jejich doletu. Pak pochopíte, proč jsme byli přijati do NATO. Pod hrůzou faktu, že by tady mohli být jiné rakety s námi bude každý raději vyjednávat. Zeptejte se američanů, proč jim tak sakra vadí nákup systému čtyřstovek. Až si uděláte stejný polokruh třeba od istanbulu, pochopíte proč…..
              Ale znovu, raději papíry a pasy, než socialisto-komunisticko-zelenou EU. Miluji Evropu a nenávidím EU. IK

              1. Já Vaši touhu a ochotu tomu něco obětovat nezpochybňuji. Také jsem nepřítel současné EU. Nicméně z hlediska odbornosti mé manželky upozorňuji na jedno z rizik s tím spojené ……

        1. A bude to pořád stejně fajn, až nám politická Unie přepošle (nebo si neodebere Rajch) své inženýry? Až budeme mít strach jako tam, na (kdysi) skvělém Západě?
          Prvotní je vždy, ale vždy – bezpečnost. Život, zdraví, víra. Já mám jasno. Pokud mě stávající POLITICKÁ integrace bude ohrožovat, nechci být její součástí a chci chráněné hranice.

          Dnes se už nebavíme jen o penězích, ale o zachování.

          1. Přesně tak, jakmile se lidé bojí o své životy, začínají upřednostňovat bezpečnost před svobodou. Nic na tom nezmění známé fráze.

    2. Hlavne na artikuky nepoustet ekonomy, dochtory vseho druhu, politiky, byrokrauty ,
      generaly, co nakupujou v Polsku, zeny , bohace , atd. Ty co chteji pomahat az do Afrik ..
      Cleny polititckych stran ,koalicni vlady ,zahranicni agenty , korporace vseho druhu , neziskovky ,vedce , experty na pocasi a obzvlastni zrudy,komunisty a kapitalisty ,demokraty ,ty obzvlast, .. Umelce , CT a media ,desolaty…
      Normalni clovek by neco zmoh , pocitam ..
      Sem nekoho vynechal??

      1. Nejsem ani soudružka a už vůbec ne soudruh. Zato soudruhů teskně toužících po návratu komunistického režimu je tady v diskusi hafo.
        Stále nechápu, proč tolik lidí zde má potřebu diskutovat o mně, podsouvat mi to, co nejsem, a názory, které nemám, a upírat mi zkušenosti, které mám . A vymýšlet mi životopis, který není můj.
        Zřejmě tím nahrazují vlastní neschopnost se mnou věcně polemizovat a diskutovat k věci.

        1. Částečně máte pravdu ale ani vy neodpovidate na některé diskusní příspěvky k věci, a to když se vám to nehodí. Například včera na mapy, které si vyžádala Ema.

            1. Přesně , debata se točí v kruhu. Zatímco izrael si zabral cizí uzemí nasílím (jak píšete po každé válce se mění hranice) a bylo to vše v souladu, tak násilí na návrat území je terorismus. Pohazovat číslama a časovou posloupností obětí se nemá! V gaze si vladne hamas ktery izrael vůbec neomezoval, pokojně si žili a bum najednou teroristi naruší idilku a beránek se musí bránit tak, že smaže gazu z mapy a protože díky hamasu všichni utekli,umřeli, tak tedy protože po každé válce se tak trochu mění hranice izrael se prázdného území ujme a nerad zde vystaví osady, příležitostně se i postará o naleziště plynu. Osvědčení způsob soužití pak ještě zavede na západním břehu čímž vyřeší palestinskou otázku definitivně. Evropě palestince, izraeli území.

              1. Pominul jste ovšem tu podstatnou skutečnost, že ty války, po kterých Izrael zabral další území, vyvolali Palestinci, resp. s nimi spojené okolní arabské státy.
                A každá prohraná válka rovná se ztráta území.
                Tak to prostě chodí.
                Po této válce, vyvolané opět Hamásem, je možné, že přijdou i o tu severní Gazu.

                1. A co když se zapojí okolní státy a vojensky zničí a zaberou izrael, taky budete tak v pohodě říkat po každé válce se mění hranice? Přijde vám to tak normální?

        2. Mileno já vás vlastně obdivuji. Vaše komentáře mají hlavu a patu a jsou k věci a i zajímavé. Pořád nechápu kolik diskutujících je proti vám a proč se s nimi dohadujete. Stojí vás to hodně energie a stejně lidí s jinými názory nepřesvědčíte!

  3. Dvě věci bych doplnil.
    6) bydlení
    7) podnikání

    6) Když plánuje MŽP s Hladíkem v čele vybrané zóny, kde se budou stavět větrníky bez velké byrokracie a prakticky bez stavebního řízení, proč by nešlo udělat podobné oblasti pro rodinné domy? Jak je možné, že dřív lidi na sebe nalepili maltou cihly, na to udělali nějakou jednoduchou střechu, do sklepa hodili kotel a bydleli ve svém? Dneska je tohle naprosto nereálné, vyběhávat v téhle zemi stavební povolení na rodinný dům je něco příšerného. Jak je možné, že v Rakousku si dojdete s dokumentací a žádostí na stavební úřad a za čtrnáct dní jdete domů se stavebním povolením? Ono to u nás hodně souvisí i s tím green dealem, ale podle mě je to naprosto fatální problém s byrokracií.

    7) Jak je možné, že když zasloužilá matka od rodiny dvacet let dělá doma marmelády a nikoho s nima neotrávila, tak je nemůže prodávat ani na farmářských trzích?

    Píšu první komentář, nicméně Vidláka čtu dlouhodobě. Dnes jsem se chtěl k tomu vyjádřit, protože v bodě 6) jsem od fochu a do bodu 7) taky trochu fušuju…

  4. Zaujala mě myšlenka: „Kdybych dneska vzal volební programy všech konzervativních stran a zpřeházel hlavičky na papíře, většina lidí to vůbec nepozná.“ Znám se osobně s jedním zakládajícím členem TOP09. Když ji před lety zakládali, kasal se v hospodě s tím, že TOP 09 vznikla proto, aby byla konzervativní strana. Tedy v poodstatě, že v roce 2009 tady žádná konzervativní strana nebyla a TOP09 zaplnila tu díru. Na moji repliku, že jsem se domníval, že se strana „hlásí k odkazu Václava Havla“ vyvalil oči, že tato strana se k žádnému Havlovi nehlásí. Dneska už asi TOP09 za konzervativní stranu nikdo nepovažuje. Co je teda ta dnešní „Konzervativní strana“? Je tady vůbec nějaká? Mě přijde, že to nejsou takové ty pidistraničky založené kolem jednoho pošuka a pár jeho kamarádů, které reálně nemají co nabídnout. Já osobně bych preferoval něco jako „Národohospodářská strana národně socialistická“ – a zaštítěná osobnostmi Ševčík, Švihlíková, Hampl, Drulák. Konečná je sice chytrá, ale s název Koministická strana tady ještě 100 let bude v lidech budit hrůzu z toho, že jim ta strana sebere i to málo soukromého, co si sami všemu navzdory vybudovali. Tedy strana s názvem Komunistická je předem prohraná šance i kdyby Konečná byla pozlacená. Jejich jediným voličem bude důchodce v nájmu v garsonce, který fakt nemá co ztratit. Z ostatních se raději stanou dobrovolně Němci nebo Muslimové, jen aby neztratili i to málo soukromého, co si celý život budovali. Piráti jsou progresivistické smažky, je to strana nevychovaných dětí hodlajících okrást své rodiče bez jakéhokoliv vztahu k domovu a vlasti.

    1. Se soukromým vlastnictvím se v současném západně progresivistickém systému nepočítá. Ostatně v tomto systému se nepočítá ani s člověkem.

      WEF a jeho šéf Schwab či Rockeffeler foundation, Bill Gates, OSN (zákaz babyboxů…) a další se depopulací a sdílením majetku a extrémním greendealem ani moc netají, ale to tupé debilní ovce neví a nevěří tomu. Komunista i starého ražení je proti tomu andělská svatost, ale vysvětlujte něco kreténovi a naivkovi, párkrát jsem to zkoušel, nyní naopak těmto doporučuji covid vakcínu a investice do penzijního připojištění a dalších „jistot“.

      1. Dnešní komunisté jsou možná stejně pravicoví jako Topka apod.
        Jediné, co by tu nastolili by byla obdoba čínského modelu ekonomiky = nějakou formu státního kapitalismu, kde se kontroluje základní linie strany a jinak se normálně podniká. Miroslav Štěpán o tom mluvil už v 90. letech.
        Novodobými bolševiky ostrého typu jsou Piráti, zelení a ostatní pokrokáři (potratáři) a za nimi se skrývající banksteři, kteří nechtějí vyvážet ideologii (jako Sověti), ale naopak svážet cizí majetky k sobě skrže tuto ideologii.

    2. Co tak nějaká strana pracujících? Strana budujících svou každodenní prací svět, kde se dobře žije.
      Těch, co se ráno exhumují a 8, 10, 12 hodin hákují ať jako modrý nebo bílý límeček.
      Těch, co se upsali na celý život do rachoty zvané manželství, se všemi riziky z toho dnes vyplývajícími a založili nemoderně rodinu a pořídili děti, které tak nějak se pokoušejí vychovávat v normální, fungující lidi. V prostředí, kde se jejich vlastní stát za ně vlastně stydí, média a korporace házejí akorát klacky pod nohy a chtějí děti ukrást duhou. Podpora žen s dětmi je tristní – buď hákuješ jako ostatní chlapi celou šichtu a děcka hodíš do jeslí či školky, anebo se pověs na ÚP. Tolik let keců a částečné úvazky nikde.
      Normální, heterosexuální rodiny – na ty je dneš pořádán skoro hon. Rozdělit, rozeštvat, zasít sémě nedůvěry.

      To jsou pro mě největší hrdinové dnešní doby. Těm postavme pomníky. Utahaní rodiče, děcka s hlavami plnými blbostí ze školy, netu. Tiší, nenápadní, a možná i proto se na ně kašle.
      Tady je cesta k důstojnému stáří, blahobytu. Ne přese všechny ty moderní pokrokářské rozesírače světa, přisáté na všemožné cecíky dotací, projektů. Mafiány a korporace, slibující trochu modřejší nebe a nakonec to končí ještě větším dluhem.
      Řeší se všechno možné, kromě zdravé rodiny. Hodnot, které k tomu vedou. Když se toto narovná, spousta ostatního se narovná samo. Protože zavládne to, na čem svět stojí – rozumnost. Říkám hodnoty, ne „evropské“ a jiné jakožehodnoty.
      Pokud to neporoste zespodu, fungovat to dobře pro normální lidi nikdy nebude.

      1. Dnešní režim považuje pracující za „spotřební materiál“. Lidské zdroje, vhodné tak k vyždímání a nahrazení. A dnešní korporátní management se chová ke kdysi fungujícím firmám jako kdysi cikáni k panelákům. Ždímá a až se ti nejschopnější naserou a dají výpověď, firma rozvrácená bez kmenovýách zaměstnanců končí a manažeři se zase jako kobylky přesunou jinam. Životnost namažera 2 roky. Jak to jen dělají, že je ti akcionáři a vyšší management zase přijme?

          1. To dává smysl. Instantní manažeři. Instantní HRisté.
            Vlastně, je to podobná nemoc, jako současné vlády na 4 roky, bez reálné zodpovědnosti.
            Dobrá, a co s tím můžeme udělat? Vidláku, dá se to nějak implementovat jasněji do tvých bodů?

        1. Jednoduše, oni se označují jako krizový management. Vrcholový management to vidí jako plus, navíc vrcholový management často ani neví jak výrobní proces funguje. Od toho mají nižší a střední management a pokud je krizový, tím lépe, poradí si přece s každou krizí ve fabrice. Že je to jinak a krizový management krize neřeší ale vyvolává, zjistí až když jde fabrika do konkurzu. No a všichni pokračují jako krizový management dál.

    3. Kadlas, kolik Vám je let, že dokážete napsat: „Koministická strana tady ještě 100 let bude v lidech budit hrůzu z toho, že jim ta strana sebere i to málo soukromého, co si sami všemu navzdory vybudovali.“ Víte Vy vůbec co vlastně bylo „znárodněno“, co a jak se stalo „komunálem“, co a jak se stalo součástí „dužstevního“?Co zůstalo v „osobním vlastnictví“ a co ze státního bylo postoupeno do „trvalého užívání“? Formulujte korektně.

      1. Kdyby Vás strašili při studiu v mateřské škole od rána do večera různí piráti a jiní odborníci na komunisty, také se budete hrůzou budit po nocích celých 100 let, včetně inkontinence.

      2. živnostníky zlikvidovali a neříkejte, že by vás nebolelo zabavení dílny nebo cukrárny a pod. z ničeho vydupané tátou nebo dědou
        proti Polákům a Maďarům tady přestřelili

    4. Kadlasi, Vy opravdu nevíte co bylo a co nebylo znárodněno? Vy nevíte, jakým způsobem byli umořeni živnostníci? Vy nevíte, jak byli zdrušstevněni zemědělci, resp. jejich pozemky? Buďte tak laskav, formulujte korektně a ne hystericky. Tenhle blog má šanci být věcný, nepoznamenaný propagandou,. Ať už je z jakékoli strany.

  5. Vidlákových 5 artikulů je dobrý začátek nejen marketingově – coby odpověď na 5 demoličních gangů ve vládě. Jakkoliv to může být vnímáno poněkud mesianisticky, asi jako husitské artikuly nebo Luther, přitloukající na dveře kostela své teze. Časem se to zformuluje lépe a vytříbí…

    Faktem je, že stejně jako při začátku husitství tehdejší moc silně přeháněla olupování lidí – místo odpustků máme uhlíkové povolenky – nynější verbež u vesla překročila Rubikon zcela nehoráznou cenou elektřiny, vyráběné přitom u nás v ČR za zlomek prodejní ceny.

    Je to zásadní otázka, jednak protože cena elektřiny se promítá do všeho, a jednak protože podobné loupežnické schéma jako s elektřinou je běžné u mnoha dalších položek. Soukromí exekutoři třeba, ceny potravin a dalšího základního zboží…

    Když „sklenice přeteče“, obvykle padají hlavy.

    Je to obecnější problém dnešní světovlády, která ztratila smysl pro jakoukoliv míru věcí. Totální prolhanost žump, Green Deal šílenství s EnergieWende a e-mobilitou, patologické LGBTQ+ s přešíváním dětí, podvodné Minsk-1/2 s osmi lety vraždění civilistů houfnicemi, státní terorismus USA/Západu nejen proti Norsdstreamům, a jako jahůdka na dortu plnotučná genocida v Gaze s už 25 tisíci tun použitých bomb.

    1. k42 : Tim poslednim o „genocide“ si to po-ee. Povol si turban, moc ti tlaci na mozek a nemas ho prekrveny… Tady si clovek musi vybrat stranu a bud zide nabo slimaci. Ja si vybral !

      1. BANdita.
        To je ten problém,když Izrael,tak USA a když USA,tak všechno rozbité na BV. a mnoho dalších ozbrojených akcí.

      2. Turban nemám, za to ty sis mozek někde zapomněl… takže až budeš díky tomu všemu turban mít, nebude ti mít na co tlačit. 😀

        Sionističtí náckové z Likudu a „Židovské síly“ páchají genocidu skutečně ukázkovým způsobem – už shodili na Gazu 25 kT, no jako dvě atomovky – takže až se 500 mega Arabů kolem pořádně naštve, Izrael přestane existovat, protože takovým náckům nikdo pomáhat nebude.
        https://www.unz.com/kbarrett/israel-will-lose-heres-why/

  6. Ani jeden Vidlákův artikl,nebude uveden v život.
    Visí nad námi Demaklův meč v podobě Bruselu a USA.
    Uvedu jen smlouvy ze státem ohledně odkupu OZE postavené zkolaudované do konce roku 2010.když jsou v tom zainteresování zahraniční fondy.
    Proto pro jistotu přibiji na vrata artikul,znárodnění.

    1. a tam nie je uvedene, do kedy tie platby maju byt?? Neviete, su nejak inflacne indexovane?? Pretoze ak je jednym z cielov velka inflacna vlna (co mam pomaly pocit, ze je), tak by sa tie naklady postupne znulovali…..aj ked to, ze za tie peniaze sa mohol postavit cely novy Temelin a ten bude o to drahsi, je samozrejme ina vec

  7. Vidláka čtu rád, protože bezesporu vládne slovem a dokáže trefně popsat situaci. V normální zemi a době by byl pilířem a ozdobou nejedné redakce.

    Ale jeho čuch na lidi je, diplomaticky řečeno, spíše slabý. Stejně jako obrat „vždycky otevřené dveře“ patří víc do roviny „image“, než reality, jak se přesvědčil zájemce o dialog, který za ním přijel 7.října ze značné vzdálenosti, čekal na audienci několik hodin, ale byl pak do minuty vypoklonkován přímo od vrat.

    Ne, nešlo o Koudelkova ani Cemperova špiona. Nechtěl „nakrmit, napojit a ubytovat“. Dokonce nabízel i bezplatnou výpomoc na statku, chtěl koupit produkty, probrat nejedno téma, ale vše marno. Nebyl zájem…

    Cenná zkušenost.

    1. To jste byl vy?

      Nedivte se mi. Přijel jste bez ohlášení. Pak jste mi mezi dveřmi řekl, že mi nabízíte brigádu, kterou jsem nepotřeboval. Pak jste chtěl koupit produkty, které neprodávám. O tom, že chcete povídat, jste se nezmínil.
      A tvářil jste se jako kakabus, takže jsem pojal podezření, jestli si hlavně nechcete udělat fotky, něco si koupit a pak to propírat na sítích, že dělám něco protizákonného.
      Normální člověk si najde na stránkách institutu telefona zavolá dopředu. Také sem nemusel být vůbec doma. Nebo napíše mail. Prostě se ohlásí. A když už se neohlásí, tak přijde ke dveřím, představí se, řekne, že je můj čtenář, že je rád, že mě zastihl a zeptá se, jestli mám chvíli čas.
      Vy přijedete, řeknete, že jste si našel můj Institut a že mi nabízíte brigádu. Ani slovo o Vidlákových kydech a mém psaní. Když jsem Vám vysvětlil, že brigádu nepotřebuju, tak jste přišel s tím, že si chcete koupit portské a zabijačkové produkty, které neprodávám (obzvlášť ne lidem, které jsem viděl poprvé a vůbec je neznám) a když jsem Vám řekl, že neprodávám, tak jste se otočil a odešel…
      Co byste po mě chtěl?

      1. Jo, dovedu si tyhle internetové prozaiky živě představit.
        Na internet napíší kdeco, ale v reálu je to bída a utrpení. Za bolševika měli doma psací stroje a uměli na něm sepsat takový traktát, že Strana hýkala blahem nad ideologickou pevností. Když ale člověk po takovém kusu chtěl ústní vyjádření, tak blablabla a nejčastější používané slovo bylo „uvidíme“, často ve výhružném tónu, nebo taky „to se nějak vyřeší“.
        Pamatuju si to ze své práce v RTVS – to když přijímací technička, která měla 20 let praxe přímo v daném RTVS, si nevěděla rady s ultrakokotem. A když to musel jít řešit přímo někdo z mechaniků, obvykle tedy já, protože staří psi si nechtěli s kokotama pálit prsty.

        Poslyšte, pane Vidáku – já mám dokonce dojem, že už tehdy, na přelomu sedmdesátek a osmdesátek, existovali libtardi. Rozptýlení a v mizivém množství, ale existovali. Libtard totiž není politický, ale lidský profil – a tehdy to byli lidi před a okolo 40 let.
        V osmdesátkách nebyli štont pochopit, že i když před 10 lety vysolili za barevného sovětského Rubína skoro 15.000,-Kčs, že ten Rubín nebude, ani sebelépe seřízený, nikdy zobrazovat tak, jako nějaká Toshiba či Sony z Tuzexu.
        To samý u RP – nebyli štont pochopit, že sice líbivý, ale laciný italský Europhon nikdy nebude hrát tak, jako plnotučná HiFi sestava od Pioneeru.
        Mleli si stále svoje domněnky, sepisovali žádosti, stížnosti, reklamace, ale nebyli s to, pochopit podstatu problému. Dneska jsou z nich tihle internetoví prozaici a kolemjdoucí.

      1. aneb: „Kdybys nebyl hlupákem, nestal by ses medvědem“ – je to obojí ze stejné legendární pohádky, nebo se mýlím a blbě si to pamatuji? 😀

  8. Vidláku, těžko vám věřit, když Vaše činy se rozcházejí s Vašimi slovy.

    Na jednu stranu se stylizujete do nestranného sjednotitele opoziční scény a na druhou velmi intenzivně kopete za fotbalovotenisového Jindru…(Věci veřejné 2:0) Na jednu stranu mluvíte o tom, že vám jde o věc samotnou a pašalíky pro vás nejsou důležité, ale mezi řádky z vás čiší to jak se na nějaký těšíte…

    1. Ano, tak strašně se těším na pašalík, až jsem do žádné strany nevstoupil a nejsem na žádné kandidátce.
      Za Jindru kopu asi tak stejně jako za kohokoliv jiného. Kopu i za Babiše, Foldynu, Okamuru. Například teď se objevím na několika akcích Kačky Konečné a dalších a naopak se neobjevím na akcích PRO.

      Mohl bych prosím konkrétněji slyšet, jak se moje činy rozcházejí se slovy?

      1. Tak třebas právě v tom, jak tvrdíte, že kopete za všechny opoziční strany. Jen taktně pomlčíte o tom, že na 100 PR pro fotbalovo-tenisového Jindru je jen 1x PR třebas pro Kateřinu Třešňovou. Například.

          1. Jo, v prezidentské volbě Babiše tvrdě a nekompromisně tlačil na úkor ostatních kandidátů. A jak to dopadlo víme všichni…
            Takže děkuji za potvrzení mého sdělení.

              1. Jedno moudré pořekadlo praví: „Chytrému napověz, hloupého trkni.“

                Nic ve zlém, ale vám by patrně nestačilo ani nakopnout …

                PS: omlouvám se za nepodpis u předchozího přípisku, ale s ním, mě to hlásilo že vkládám příliš často…

        1. Rajchl mě nechal nahlížet za kulisy, tak jsem o tom psal. Myslíte, že je jednoduché najít na každý den téma? Kromě toho, já psal hlavně o demonstracích a na ty jsem bubnoval, co mi síly stačily. Ale také jsem opakoval, že to není o Rajchlovi, ale o lidech. Jen jste mi to neuvěřili.
          Před prezidentskou volbou jsem kopal za Babiše. Hodně jsem za něj kopal.

          Konečná teď také chystá svojí taktiku, něco o tom vím a až to bude ofiko, tak o tom budu psát. Stejně tak budu psát o komkoliv, kdo něco dělá a nechá mě si to prohlédnout.
          Psal jsem o Skalickém, který teď poněkud zmizel, psal jsem o Štěpánkovi a jeho nekrmení hydry, ale on to také nedotáhl…
          Rád bych psal i o Okamurovi, ale on mě k sobě zatím nechce pustit. I ten Babiš mě k sobě pustil víc.
          Teď mě nejspíš čeká dost prekérní psaní o PRO…

          1. Nevyžádaná rada, omlouvám se – ale musím.

            Vidláku s tím „prekérním“ psaním prosím
            (protože Vám lidsky fandím – ač mnohdy nesouhlasím
            a zde už raději také více mlčím pro ty zvláštní a plošné interakce komentujících )
            opatrně,
            někdy je možná lépe pomlčet, či jen naznačit.
            Psal jste přece, že se nezúčastníte nějakých dalších akcí a důvodem asi nebude,
            že Vy sám najednou nechcete…..

            Být i pomyslným „terčem neúspěchu“ bývá okolo politiky a moci hodně nebezpečné.

            Prosím promyslete to se ženou u portského doma v rodině,
            někdy stačí přejít jen s pozorností tam, kam jako „levičák“ patříte
            a čtenáři na Vaší straně si to přeberou – ve smyslu chytrému napověz,
            u ostatních je to minimálně jedno a přidávat jim střelivo, zdá se mi nemoudré.
            *************
            Ale třeba je všechno jinak…..a pouze já slyším trávu růst.

          2. Chybel konkretni duvod proc demonstrovat konkretni cil ,
            pozadavek na vladu a trvani na ne i po demonstracich.
            Dale tam visel ten zlutej praaapor a Rajchl na podiu udaval nejaky lidi..
            Prilis bubnovani vzbuzovalo podezreni vo skutecnejch umyslech..

      2. Jasně pane Vidláku. Bylo ale období, kdy jeden nevěděl, jestli tady čte Vidlákorajchloviny nebo Rajchlovidlákoviny. Ale novinka. Že snad byl Jindra JUDr. Rajchl v té České televizi. To by mohlo potvrzovat kymácení statusu quo, úspěch styčného důstojníka PRO pana Petra V i nové sázky těch nejúspěšnějších „Čechů“, co daní mimo tu „svou“ republičku. Jestli tak, budu spolu s kamarády, nucen volit Andreje. Byť byl ve styku s StB. Když na Hradě máme školeného agenta VKR. Kterému, krom minulosti, vylepšili i čelní pleš.

        1. Vážený pane, konečně jsem porozuměl, kam patříte a jaké názory vyznáváte. V naší republice máme jednu svobodu, kterou nám nikdo, ale nikdo nemůže vzít a nikdy, ani za minulého režimu nebo nacismu nedokázal vzít. Pokud se mi některé názory nelíbí, mám tu nekonečnou svobodu TV a rozhlas nezapnout, na internetu nevyhledávat nebo, když už na ně narazím – nečíst. Váš IK

          1. Vážený pane Immanueli, fankluby (ani sportovní) nemám rád. Když Vám to nedá, zatřiďujte. Co nadělám. No a samozřejmě, co se nám nelíbí číst (poslouchat, sledovat …) většinou nemusíme. Žádná novinka. Nenarodil jsem se v květináči a nebylo to včera. Mějte se.

    2. původní Kolemjdoucí napsal:10 listopadu, 2023 (6:01)

      Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Já u p. Vidláka žádný třes (těšení se) na pašalíky nevidím ani mezi řádky ani v řádcích. Zkuste občas číst víc nezaujatě a trochu s nadhledem.

      1. Žádný strach, teta, já ty věci sleduji s nadhledem již několik desítek let. A díky tomu vidím mnohé dříve než k témuž dojdou mnozí jiní až s velkým zpožděním…

      1. Kdo chce, může pokračovat.

        Bílá nemoc
        zítra 19.00
        Futureum, Vítkovice 3044, Ostrava

        Koupit vstupenky
        Epidemie tzv. bílé nemoci. Nikdo o ní neví, každý o ní mluví. Všichni máme jen tři minuty času. Nemocné ego ve válce a válka v rukou ega.

        • V roce 1937 napsal Karel Čapek hru Bílá nemoc.
        • V roce 2019 byl v čínském Wu-Chanu zaznamenán první případ onemocnění Covid-19.
        • V roce 2022 zahájilo Rusko invazi na Ukrajinu.

        Spor jako otázka osobní cti. Síla jednotlivce spočívá v jeho odhodlání stát sám za sebou a to i v případě, kdy se jeho názor stává utlačovaným okolní většinou.

        „To by byl divný bůh, kdyby trestal chudáky.”

        Inscenace bude uvedena v podzemních prostorách bývalé výklopny uhlí. Je doporučeno teplé oblečení s sebou. V inscenaci se vyskytuje stroboskop a hlasitá hudba.

        https://divadlo.net/divadlo/bila-nemoc-futureum-ostrava-2023

        1. Vím jistě, že tam nepůjdu.
          O těch třech datech a o těch událostech, které se bůhvíproč někdo snaží prezentovat jako spojité, kdo chce, ví dneska už dost, a to i přesto, že se je mainstream snaží překrucovat jako přízi na kolovrátku, aby dosáhl oblbnutí /nedá mu to moc práce/ mas k cílům, které právě s mainstreamem mají jeho vodiči za plentou.
          A už vůbec nestojím o to, aby mi někdo vysvětloval, čí ego za tím vším stojí.
          Tohle už ukázala historie, teorie i praxe.

          Dík za nabídku.
          L.

          1. Lex napsal:
            10 listopadu, 2023 (9:55)

            Pane Lexi, není zač.

            Nikam chodit nemusíte.

            Nic vám nevysvětluji, nic vám neprezentuji jako spojité události.

            Jste si jist, že kdo chce, ví dneska už dost?

            Kde je avízo na pana Vidláka v Ostravě 11.11.2023?
            Je to uzavřená konspirativní pro vyvolené?

            Facebook Jindřicha Rajchla nic.

            Facebook PRO nic.

            Vlk Family Pride – průvod za tradiční rodinu – 11. 11. 2023 v několika českých městech.
            Vidlák nic.

            SPD Tomio Okamura nic.

            KTV Live ano
            https://www.facebook.com/events/1042969106845467

            Nejsem Děd Vševěd, ale nevím, že by okolí o akci vědělo.

            Je pan Vidlák ve sporu s pány Rajchlem a Vlkem Okamurou?

            Takhle ten propadný milión hlasů nezvedneme.

            Nebo se pletu?

            Pane Lexi, nemusíte nic dělat, nemusíte mi odpovídat.
            Přeji vám příjemnou hibernaci.

    1. Mám to25km, ale do průvodu nedojdu.Bo .
      Dojedou mi děti(sluníčkářské), ale děti z Prahy a dovezou i vnoučka a budeme doma slavit napříč generacemi tzn i s rodiči. Netuším, kolikrát se toto ještě podaří vzhledem k dalším okolnostem, které si s dovolením nechám pro sebe. Ale pokud je rodina základ státu, tak toto rodinné hezké setkání i ta krásná oslava 1 roku dostane pro tohle datum přednost.
      Jinak pokud bych nebyl v zaměstnání určitě bych se rád dostavil i v případné další termíny.
      Přeju hojnou účast a hezké sobotní zážitky- a zkuste se v tom centru koukat okolo sebe se vztyčenou hlavou. Možná uvidíte i anděla. A kdyby jste si vyšlápli na Emu, uvidíte, jak je Ostrava a okolí zelená ( vlastně teď v listopadu už ani ne)

  9. PŘEHLÍDKA ŽVÁSTALŮ.

    Takto lze charakterizovat plky sepsané do tohoto času.
    Takže znovu – LEVNÉ ENERGIE.

    1. problém – emisní povolenky.
    Kdo ví, na jakém právním základě fungují a jaké jsou stanoveny sankce za jejich neplnění, tj. zastavení této brutální šmeliny posvěcené Bruselem?
    2. problém – prodej elektřiny vyrobené v Čechistánu do zahraničí a její zpětný nákup.
    Kdo ví, na jakém právním základě tato šmelina probíhá a jak ji možno BEZ POSTIHU zarazit? Má někdo ponětí, kterými dokumenty je to podepřeno?
    3. problém – euro-samo-zákaz nákupu levných nosičů energie od Ivana.
    Má někdo ponětí, jaké sankce by Čechistánu hrozily, pokud bychom se vysrali (ano, Halefe – OPRAVDU VYSRALI) na nějaké sankce a začali jednat o nových dodávkách plynu z Ruska?

    Bez realistických odpovědí na otázky NEMÁ cenu v této diskuzi, protože jinak jde o pojem, který se VELMI nelíbí zakladateli tohoto prostoru (pan Alef Nula). Ano – jedná se o mé velmi oblíbené

    !!! MLETÍ HOVEN !!!

    1. K vyrobě a prodeji elektřiny. Když před cca 2 lety začala katastrofa s cenami elektřiny, tak legenda praví, že poslanci SPD chtěli po řediteli Benešovi aby ukázal smlouvu podle které „prodává“ do Německa elektřinu na burzu a on ji pochopitelně neukázal.

    2. Targusi, nedělejte se, že to nechápete. Co vím, tak i zákony říkají, že cílem všeho podnikání je dosahovat zisk. Ostatní může být leda o morálce. S tou se ovšem na trhu těžko obstojí. A pak tu máme všelijaké ty regulace. Ty by měly tomu nebo onomu napomáhat, popř. regulovat trh tam, kde by něčemu, popř. někomu nedělal až tak dobře. Od toho pak máme hromadu značně nákladných institucí. Třeba i tu EUnii s volným pohybem zboží, peněz, lidských zdrojů a tak. No a ty lidské potřeby? Ty se mezitím vším, zvlášť pokud se to nehodí chytře bezohledným, docela snadno, buď samy od sebe, nebo s dopomocí, ztratí. Takže co? Objevovat a nakonec s bojovým pokřikem objevit dávno objevené?

      1. Re: JiH

        Právě jste namlel pytel plný hoven.
        Alefe, promiňte, klidně mne za to můžete titulovat „Trambus“, máte-li potřebu.

        V tomto čase potřebujete NA VŠECKO papír.
        Pokud neexistuje papír k emisním povolenkám, (jako že existuje), není probléém je PŘESTAT obchodovat ze dne na den.
        Jenže, bohužel, tak to není.

    3. Jakými dokumenty je to podepřeno? Obávám se, že nemají písemnou podobu, spíš kovovou. Právním základem bude doporučení šafáře panu králi. Tipl bych, že takové neodmítnutelné doporučení mohl zprostředkovat z akcionářů např. BlackRock nebo Chase Nominees (J.P. Morgan). Podobně jako mohl BlackRock jako správce aktiv ČNB před pár lety doporučit biliónovou zlodějnu nazvanou „kurzový závazek“. Je to stejný princip, na jakém bylo např. nezákonně prosazeno vnitrostátní používání mobilní aplikace Tečka. K jejímu používání v ČR neexistoval žádný zákonný právní základ dle GDPR. Právní dokumenty? Nenechte se vysmát.

    4. Je to „divne“ …..
      Zakaz dovozu levnych ruskych energii do EU prosel rychlosti blesku.
      Ale do dnesniho dne se EU papalasi nejsou schopni dohodnout na zakazu dovozu ruskych diamantu.

    5. 1. Pokud pomatuji, Poláci jednu dobu emisní povolenky neplatili, jako protest proti zadržování Eu peněz. No a nikdo je humanitně nevybombardoval. Takže asi to jde.
      2. Pokud pamatuji, tak 5K půjčovala šmelinářům s energií miliardy, aby mohli obchodovat na burze. Kdyby nezaplatili tak co? Takže to asi taky jde.
      3. Pokud víme, tak Maďaři stále berou energie od Ivana a taktéž je zatím nikdo nevybombardoval. Takže i toto jde.

      A proto má Targus velice správné otázky.

      1. Re: Jarek

        Budu vás urážet přezdívkou Jarouš, anebo Jari s měkkým „Y“. To jen abyste věděl, co jsem za svini.
        A zkusím vás doplnit.

        Jakmile jen kviknete, že nebudete NĚCO z cíleného zdražování energií dělat, ihned začnou VŠICHNI ječet, že TO NEJDE!!!
        Pokud nemá debata skončit takto, musejí být dopředu nachystány argumenty, PROČ to jde, případně KDO to už udělal a KOMU to prošlo.

        1. Jak píše Targus, my obyčejní lidé nevíme na jakých základech jsou tyto závazky a ani jaké sankce jsou v případě neplnění.
          Může to být naprosto jednoduché – v případě neplnění udělají bububu a to je vše co můžou udělat.
          Na druhé straně nám můžou vyhlásit válku.
          A proto musíme mít někoho ve vládě, který by tyto závazky rozklíčoval a řekl, co je možné a co není. A o to se zde Vidlák snaží.
          Takže milý anonyme, principiálně jde udělat vše. Zákony naší země by stále měly být nad příkazy EU a my jako stát tyto zákony vytváříme.
          Takže ano, meleme o hovnech, ale alespoň v nich radostně neryjeme držkou.

  10. Pět Vidlákových artikulů – souhlasím a podpořím, jdou správným směrem !

    A přispěji radou:

    Už jsem tu jednou psal, že zveřejňování nákupních cen je nemožné, nekompatibilní s tržní i s polotržní ekonomikou, v důsledcích kontraproduktivní z mnoha důvodů. Mám lepší nápad – napsat zákon o zdanění MO prodejců. Stručné paragrafové znění by obsahovalo následující:

    – zákon platí pro MO s obratem nad „x“ miliard / rok
    – subjekt odevzdá roční výkaz pro FÚ, který bude obsahovat položkový seznam realizovaných nákupních a prodejních cen včetně počtů prodaných položek, plus vedlejší výnosy (regálovné, zalistovací poplatky aj.), z toho se spočítá „celková marže“ subjektu“ za rok
    – zákon stanoví přiměřenou hranici marže „x“ procent a cokoli nad tuto hranici bude zdaněno zvláštní daní tak, aby z toho občané a stát něco měli – například 80%

    Zákony, jak známo, mohou obsahovat cokoli, co projde parlamentem. Proto předem odmítám jakékoli námitky, že by „to nešlo“.

    Daňový systém je třeba překopat od základů, proti vůli současných „elit“ na všech úrovních, tak, aby daně byly progresivní na všech úrovních, až do úrovně top miliardářů. Daňový systém musí být nastavený tak, aby se otočil současný trend, který koncentruje aktiva v rukou jednotlivců ovládajících vše. Typicky libovolný rotšild bude platit daň z příjmu v nejvyšším pásmu nějak tak, že cokoli vydělá nad 100 miliard, bude zdaněno sazbou 99%. Neberu argument, že je to demotivační. Rotšildovu neochotu vydělávat nad 100 miliard rádi zastoupí dnešní příštipkáři o desítky pater níže.

    Tak asi tak. Ostatní už je, Vidláku, na Vás, na Rajchlovi a na ostatních spoluvěrných. Nechte se zvolit a dokončete to.

    Pokud bude třeba, jsem ochoten pro Vás pracovat jako neplacený poradce 🙂

    1. p.s.

      Samozřejmě budete potřebovat ústavní většinu, snadné to nebude, ale nikoli nemožné.

      Vzory existují – Ghándí, Ježíš, Krysař a mnoho jiných, kteří dokázali změnit neochvějnou realitu.

      1. Na změnu daňových zákonů ústavní většinu nepotřebujete, to jsou normální zákony. Však nám to teď Pětikokla jasně ukázala.
        Progresivní zdanění je naprosto normální všude na Západě. Flax rate tax, tj. daň s jedinou sazbou mají jenom postkomunistické státy, od Ruska, kde to vymysleli, až po Albánii.
        Mimochodem, když se v Británii ujal před lety vlády Cameron, první věc byla, že zavedl další pásmo s vyšší daňovou sazbou (jestli se nepletu, bylo to 55 %) – tak se dělá hodnotová konzervativní politika.

        1. Pepo, rejpáte se v detailech a uniká vám smysl.

          Progresivní zdanění není nikde na světě, pokud vím. Respektive je ve variantách bederní roušky, aby se neřeklo. Výsledkem je majetková pyramida, mířící po exponenciále k velkému třesku. Času už není nazbyt, vlastně už bijí hodiny dvanáctou.

          Bez ústavní většiny nikdo v žádném státě vůkol nikdy nezmění nic, co by stálo za řeč.

          Je to jasnější?

  11. Historie se opakuje?

    Pane Vidláku, chce český premiér podporu odspoda?

    Projevil vůbec snahu ji získat?

    Nebo to „válcuje“ s něčí podporou?

    Pamatujete se na slova bývalého ministra?

    „MARGUERITTO, BUĎTE TRPĚLIVÁ. PŘIŠLA DOBA, VE
    KTEROU JSME VŮBEC NEDOUFALI. UTEČE PÁR LET, LIDÉ
    TADY BUDOU MÍT PROBLÉM SE NAŽRAT A PAK JIM BUDE
    JEDNO, CO SE KOMU VRÁTÍ.“

    Pan bývalý ministr pozapomněl, že existoval Starověký Řím, kdy se lidé taky měli problém nažrat.

    Pád Říše Římské
    . …..Kdysi mohutná Římská říše byla již delší čas napadána neustálými nájezdy barbarů, kteří se dříve na území říše ani neodvážili.
    Ti nyní pustošili jednu provincii za druhou.
    Otroci, kolóni a vysokými daněmi ožebračení rolníci s nadšením dobyvatele vítali.
    Dokonce se k barbarům přidávali, proti svým utlačitelům, proti státní moci.
    Na císařském trůně v té době seděli slabí a neschopní lidé, vládci jen podle jména, kteří se často oddávali divokým orgiím spolu se znuděnou bohatou šlechtou……

    Jak to dopadlo, víme.

    Doplatili na to všichni.

    Ve Francii a Německu si již uvědomují riziko novoevropanů .

    Koho budou vítat naší potomci?

    Putina, novoevropany, nebo Marťany?

  12. Není třeba regulovat ceny „hytlermarketů“, dokud si mezi sebou konkurují. Nic nebrání výrobcům potravin ani zemědělcům, aby jim konkurovali třeba i vlastními prodejnami.
    Problém jsou ceny energií. Tam je výrobců příliš málo na to, aby vznikl fungující konkurenční trh s energiemi. A množství překupníků, kteří mají ten trh imitovat, jen svojí marží zbytečně navyšuje cenu pro koncového spotřebitele. Přitom energie je strategický nenahraditelný produkt a má výrazný podíl na nákladech a tím pádem i na cenách úplně všeho.
    Na to, aby ceny energií byly pro spotřebitele co nejnižší, by při neexistující konkurenci měl dohlížet stát. Zatím ale stát dělá pravý opak. Uměle zvyšuje náklady na výrobu energie o nesmyslné fiktivní náklady na povinné emisní povolenky , diktuje další povinnou přirážku k ceně, ze které pak dotuje méně efektivní výrobce, zakazuje nakupovat plyn tam, kde je nejlevnější….
    Pokud toto všechno stát přestane dělat, budou energie zase levné. Pak by stačilo už jen pohlídat (od toho má stát ERÚ), aby byla tato levná energie přednostně a jen s přiměřenou marží dodávána přímo na domácí trh a jen přebytky za libovolnou cenu vyváženy na lipskou burzu nebo kamkoliv jinam.

    1. Mám s dovolením pár otázek na to konkurování si.
      1. Z čeho usuzujete, že si konkurují ?
      2. Čerpací stanice velkých firem si také konkurují ?
      3. Kde vezmou výrobci potravin či zemědělci finance na výstavbu sítě prodejen ?
      4. Dostanou také několik let daňových prázdnin ?

        1. To je mi úplně šumák. Rozhodující je výsledná cena. Kde je nižší, nakoupím i do zásoby (v rámci trvanlivosti), kde je vyšší, nekupuji.

          1. Hytlermarkety si samozřejmě nekonkurují. To je jen pohádka pro nás, takzvané „spotřebitele“. Ve skutečnosti mají stejné konečné vlastníky někde na vrcholu pyramidy. Už to konečně, lidi, vezměte na vědomí.

            1. To je jen Vaše konspirační teorie. Jednak nemají všechny řetězce stejného vlastníka ( to by se se zlou potázali u antimonopolního úřadu), druhak obchodů s potravinami existuje mnoho i mimo řetězce. Včetně výrobců, co mají vlastní prodejny, včetně Vietnamců atd.

              1. Nesmysl. Samozřejmě, že řetězce mají kartelové dohody. Projděte si někdy pár řetězců a porovnávejte ceny. To samé platí pro benzinové stanice.
                V normálním kapitalistickém státě jsou za to opravdu velké postihy, protože to narušuje samu podstatu kapitalismu.

                1. Já mám v blízkém dosahu Albert a Penny. Do každého chodím 1-2krát týdně. Jednou za čas, když mám cestu kolem, se stavím v Lidlu. Konkurují si jak cenami, tak sortimentem.
                  Krom toho, ale to opravdu jen velmi zřídka, se stavím v Tescu nebo v Kauflandu. Něco mají levnější tam, jiné zase jinde.

                  Pokud jde o benzínky, tak denně jezdím kolem Ono, tak tankuji tam. Ale o víkendech jezdíme po vlastech českých lovit kešky a ceny na benzinkách sleduji a vždy si libuji, že mám tak blízko právě Ono, protože ceny jsou jinde o korunu, dvě nebo výjimečně i 4 Kč vyšší, než v tom Ono. Jen jedna benzínka, cca 5 km od Ono, byla nucena srovnat ceny s ním, jinak by se u ní totiž nikdo nezastavil.

                  1. Najděte si konečného vlastníka těch našich top ten řetězců, respektive všech matek jejich matek. Nikdy se vám to nepodaří, to Vás mohu ujistit. Skončíte u anonymních akcií na majitele, ale provděpodobně k nim vůbec nenajdete cestu.

      1. 1.Z reality. Dokonce někdy spolu vedou i cenové války , třeba https://byznys.hn.cz/c1-46470750-zakaznici-si-mnou-ruce-kaufland-a-albert-se-trumfuji-v-cenove-valce
        2. Samozřejmě. Například Ono je mnohem levnější než Benzina ( teď už se ale jmenuje jinak)
        3. Mohou prodávat ze dvora, mohou si pořídit pojízdnou prodejnu, mohou se sdružit a vytvořit společnou síť, mohou mít e-shop…
        4. Proč? Dané mají platit všichni. To vy levičáci máte pořád tendence někoho zvýhodňovat a křivit tím trh.

        1. Tak u nás zavřelo družstvo svou provozovnu, kterou vybudovalo v 90.letech. Měli i malá jatka a před 10 lety začali podnikat v gastronomii.
          Měli vybudovanou hezkou prodejnu a jednu dobu vozili i výrobky do jiných podobných zařízení.
          Nic se nedá dělat dlouhodobě ve ztrátě, zvláště když do Polska je to 60 kilometrů.

          1. Dnes už se nedaří nikomu, snad jenom zbrojařům. Lidi mají hluboko do kapsy. Protože drahé energie, protože Fialová drahota, protože inflace… Za to ale zrovna hytlermarkety nemohou. Fialová vláda prostě nezvládla to, co jiné vlády zvládly.

        2. „Mohou prodávat ze dvora, mohou si pořídit pojízdnou prodejnu, mohou se sdružit a vytvořit společnou síť, mohou mít e-shop…“

          Ano, tudy snad vede cesta, a vedla již před lety. Nechci nikterak shazovat zemědělské producenty, nicméně na straně jedné sledujeme oprávněné stížnosti na výkupní ceny hypermarketů, na straně druhé však sledujeme, kterak se urputně svou produkci snaží umístit právě tam.

          Možná by ani nemuselo jít o společnou síť, snad by postačilo, pokud by prodejny, zaměřené výhradně na nabídku v tuzemsku vyprodukovaného a vyrobeného zboží, vystupovaly pod stejným názvem. Z názvu by pak jasně vyplývalo, že takové prodejny prodávají výlučně, nebo alespoň v maximálně možné míře pouze to, co necestovalo mnohdy i přes půlku světa…
          A pokud by se v takovém systému producenti, zpracovatelé a prodejci dokázali domluvit na rozumném rozdělení zisku, mělo a mohlo by to fungovat, a nutné investice by nemusely být zničující. Nebylo by přece nutné stavět hned obrovské boudy, podobné „hytlermarketům“…

          Otázkou však je, zda by takové prodejny dokázaly vzdorovat cenové konkurenci nejen polské, ale třeba i levnější německé, na což upozornil ve svém videu, určeném pro klub vysoce náročných diváků, sám fialový blábolil, který se zázračně probral po měsících, či přesněji po létech, kdy jsou tyto skutečnosti známy.
          I tak jsem přesvědčen, že by si takto prodávaná tuzemská produkce našla své zákazníky, odmítající tovar, putující k nám z kdejaké tramtárie.

          Snad by i reklamní kampaň na takové prodejny byla účinnější a efektivnější, než to, co předvedl erár v minulosti:
          „Projekt Ryba domácí stál 178 milionů, ryby se však jedí stále méně.“
          „Tento projekt s jediným dodavatelem měl díky reklamní kampani zvýšit spotřebu sladkovodních ryb. Podle Českého statistického úřadu jejich spotřeba na hlavu ale od roku 2009 klesá,“ dodala mluvčí.“
          (Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/zaver-nku-program-rybarstvi.A140602_082127_ekonomika_maq, 2. června 2014)

          „Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) zmrazil pochybné tendry na projekty za stovky milionů hrazených z tuzemských rozpočtů i eurodotací. Týkají se hlavně marketingu. Stopku dostala třeba kampaň Ryba sladkovodní za 60 milionů korun. V podobné kampani se přitom dříve utratilo více než dvojnásobek, ale bez efektu na prodeje.“
          (Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/jurecka-stopl-tendry-za-stamiliony.A140211_160216_ekonomika_fih, 11. února 2014)

        3. Re: Milena

          Jako zarytý pravičák jste zřejmě ze svého života strávila soukromým podnikáním asi tak 26 sekund. Já jsem to dělal 26 let.
          Tudíž si vám dovolím sdělit jedno tajemství. Proti molochovi s NEOMEZENÝMI ZDROJI nemá ten malý živnostníček šanci ani tu první sekundu, kdy ho napadne, že by mohl začít něco dělat na své triko.

          1. Tak to si potom musíte odpovědět na otázku, jestli vám vadí, že jsou v těch hytlermarketech marže příliš vysoké – a pak by neměl být problém pro kdejakého trhovce jim úspěšně cenově konkurovat. Nebo jim cenově nikdo konkurovat nedokáže a pak to znamená , že mají pro spotřebitele tu nejnižší dosažitelnou cenu, protože na nižší cenu už nikdo jít nedokáže.

            1. Re: Milena

              Opravdu nevím, jak to děláte, že se mi na klábosnici derou samé sprosté výrazy.
              Takže jen jeden.
              I ten Halef – zdejší zakladatel – dobře ví, že vy víte o ekonomických reáliích naprosté hovno.
              Chcete prodávat chleba a housky a likvidovat okolní suproše? Zkuste to. Suproš podkopne vaše NÁKUPKY úplně v poho na dva tři roky. Časový interval dotace totožného sortimentu nutná k vaší likvidaci NENÍ problém.
              Až s prodejem skončíte, soudruzi si to vynahradí na vašich BÝVALÝCH zákaznících.

              Ale samozřejmě NIC a NIKDO vám nebude bránit dát k soudu žalobu na suproš, který prodával chleba POD výrobními náklady.

              Přeji vám mnoho úspěchů.

              1. Nemám potřebu likvidovat suproše.

                A Vy si rozmyslete, jestli Vám na těch suproších vadí jejich přehnaná marže, nebo naopak to, že prodávají příliš levně (pod výrobním náklady).

                Mně jako spotřebiteli to druhé nevadí.

              2. Je to marné, je to marné, je to marné. Já jsem napsal jasné otázky, dostal jsem na ně co jsem dostal a protože já už bych to bez těch sprostých slov nedal, raději nepíši. Vy jste to mezitím rozepsali dostatečně, každý kdo má schopnost alespoň základní logické úvahy a srovnání faktů to z toho pochopí.

  13. Vidláčku, budiceek !! Uz vicekrat jsem tady psal o vasem preziravem postoji k umele inteligenci, ze se to od vas „odráží“ a ignorujete to ve svych dalekosahlych konstruktech vseho druhu. Takze se kouknete na nazor nekoho kdo je snad pro vas vetski autorita nez ja, Kechlibara. V tomto clanku https://kechlibar.net/2023/11/09/doba-dronova/ o urychlovani vyvoje po dobu valek (samo o sobe zajimave tema) pise treba tohle : „Zvýšená role umělé inteligence. Příliš mnoho lidí v současné době zaujímá pohrdavý postoj k celému poli AI a tváří se, jako by to byla pitomost určená k psaní líbivých textů na internet. Chyba, ona ta AI má více rozměrů a patří k nim i zpracování obrazu, robotické „vidění“. To je zatím dost nedokonalé, ale průběžně se zlepšuje; ony se tyhle technologie vždycky jenom zlepšují.“ Staci vam ? Vytahnete hlavu z pisku pred budoucnosti ktera neze klepe, ale uz triska na dvere ? A bude znamenat zmenu spolecenske smlouvy jako takove ?

    1. Bohužel na tomto webu je málo lidí vzdělaných v moderní (elektro)technice, pořád ještě žijí v době páry a spalovacích motorů

      1. To problem neni. Problem je, ze o vsem rozhoduji vysoko postaveni lunatici, kteri jeste nepochopili principy fungovani.

        P.S. vas se to netyka. Vy nejste vysoko postaveny, vy jste jen lunatik.

      2. Nebojte Milane i vy brzo budete zit v dobe pary a bez spalovacich motoru

        Vzdelani v elektrotechnice jsme, ale umime nasobilku, takze nas nemuzete obcuravat vasi virou ve slunecniky a zazracne baterie

        1. tak si Karle aspoň přečtěte toho Kechlibara, co píše o dronech a bateriích. Je to v tom odkazu BANdity, na který reaguju.

          1. Ale co vas nema Milane, co by to cetl, on se rozhoduje srdcem ! 🙂 Presne tak mi to rekla jedna volicka Zelenych . Vidlak (t.j. Hampl) taky nereaguje na me kedy o AI (ted kdyz to poznamenal i Kechlibar, patrne ani nevi co by rekl, jeho nesmazne tak snadno jako mne, pana 0 : ) , co znamena ze nema sirsi vizi a zije pritomností. Co to znamena nemit sirsi vizi, o tom muze vypravet treba Napoleon, ktery vyhodil vynalezce parolodi Fultona, ktery mu nabizel vybudovani parniho bojoveho lodstva…

            1. Nerozhoduju se srdcem a pletete nerinovou sit v drohech s umelou blbosti

              Proti temto bohum umele blbosti budeme bojovat, kdezto vy se jim budete klanet a slouzit, uvidime kdo vyhraje

          2. No tak v dronu bude jednorazova baterie, nebo palivovy clanek.

            Kdyz si poridite fotovoltaiku a 10kwh baterii, ktera muze pracovat idealne v rozmezi 70-90 procent sve kapacity, tak kolik kwh mate k dispozici ?

            Celych 10 kwh, maximalne 100 krat,
            Nebo 2 kwh po dobu x let

            Nedelejte ze sebe hlupaka vericiho v nekonecny pokrok.

    2. Nebudes uctivat nove bohy umele blbosti, k nam se vrati slovansti bohove hnevu a sily

      Pise to vidlak – energie je vsechno

      To je princip civilizace, je energie, je vzdelanost, ale rostou i parazite a plytvani

    3. Příčina pohrdání je ve dvou rovinách.
      1. Problematiku vysvětlují, prezentují a evangelizují lidé, kteří nemají pro to žádné předpoklady a nejlíp by udělali, kdyby raději mlčeli. Všimněte si, kolik pochybných existencí, spekulantů i dementů jedoucích na vlně emocí se motá kolem umělé inteligence nebo třeba kryptoměn .
      2. Praktická aplikace se prezentuje tím nejblbějším způsobem na úrovni marketingu pracího prášku. Proto mnoho lidí tyto informace ignoruje. Ale ti co vědí, chápou, že bojiště např. na Ukrajině je výborný nejen dodavatel kvanta dat pro modely, ale především skvělý testovací polygon, kde nevadí kolaterální škody. A až válka skončí, bude čas na skutečné průmyslové aplikace, kde si tyto škody nemůžete dovolit.

  14. Problém české politiky je, že už minimálně od roku 1948 v sobě lidé živí utkvělou představu, že politika musí být neuvěřitelně čistá hodnotová záležitost prostoupená samými vznešeně dokonalými bytostmi. A že bude pro všechny, přičemž nikomu nebude zkřiven ani vlásek. Přesněji tedy nikomu z té půlky společnosti, která se počítá k vyvoleným a za svůj referenční rámec považuje onu pražskou liberální kavárnu. Sebemenší poklesek či prohřešek je ihned záminkou pro totální odsouzení a nenávist, a kdokoli si dovolí jen křivě očkem na lepšolidi, Němce a nově Američany/Židy, Ukrajince pohlédnout, je navěky zatracen. Což vede k zbožšťování osobností pochybného osobnostního i politického kreditu (například Havel) vytvářením legendy či mýtu o jejich životě a politické činnosti, ale současně to nebrání řadě lepšolidí volit morální až kriminální odpad typu politici z ODS či TOP 09 či PePu 107. A to v jakési naivní fanatické naději, že právě oni jsou těmi čistými Mirky Dušíny. Nicméně utkvělou představou nutnosti nekonečné morální čistoty je stižena i alternativa. Jako bychom si nebyli ochotni ani připustit myšlenku, že politici jsou jen lidé. A že nikdo nebude s naší představou o politice rezonovat svými postoji absolutně.

    1. Jsem mnohokráte slyšel, že naši předci, ti vážně naši, si mezi sebou říkali vždy, že politika je velká špína.

      Nevím v kakých kruzích žijete, ale věřím temu že dneska si říkají blboni, že politika je to nejlepčí co je v životě mohlo potkat. Proto rádi odevzdají inflaci fšechny peníze aji po předcích a na věky budou platit úroky z dluhů, keré jim vrchnost nadělila. Budou číst články gde se mluví o libtardech a dezolátech a budou se hřát v přesvědčení že sou na správné vlně, kerá je dovede k blahobytu. Mezi tím o fšechno přindou a až se to stane realitou, pak teprve zavzpomínají na volby základních životních potřeb, přeze které nepřejede nic.

  15. https://cz24.news/i-psenickov-nova-svetova-vojna-zabije-takmer-kazdeho-vieme-kto-a-preco-to-tak-chce/

    Vidláku, jak zapadají a co pro nás řeší vaše myšlenkové pochody v rámci třeba v tomhle článku naznačeného blízkého globálního dění? Jste o level níž, než bychom praktické chytré rady na přežití či dokonce vítězství potřebovali … Nebo-li neustále řešíte dílčí následky a ne klíčovou příčinu! = totálně učebnicově špatný management

    1. Tak to je naprostá bomba, to je přesně ten konec sledovanosti médií, jak o něm píše Vidlák. Bombarďáci z vlády se postaví do parku před kamery a řeknou to lidem jak to je. To musí mít ohromý dopad na lidi a prestituti vědí, ýe jim jde o živobytí. Úžasné !

  16. Přijde mi dobré vědět, kam mizí ty nehorázné přirážky co jsou nad 1 Kč výrobní ceny elektřiny. Je kolem toho dost mlhy a legend. To co vydělá ČEZ není celá část zisku a řekl bych že spíše ta menší. Co se přesně děje na burze v Lipsku a kdo si tam mastí kapsy?

    Pokud bude známo kdo všechno inkasuje a kolik, tak bude známo kdo jsou nepřátelé, zda se nacházejí v ČR nebo v zahraničí a jak jsou mocní.

  17. Souhlas!
    Můžeme nenávidět,ironizovat,zesměšňováním,vymlčovat a jinak dehonestovat Rusko,ale jeho vedení je překvapivě naprosto pragmatické -základem všeho jsou tam:
    -levné ceny energií -nelze se divit
    -levné bydlení-divme se!
    -levné potraviny-jsou již soběstační(!)
    -rozvinutý těžký průmysl(hutě,ocel,strojírenství= výroba základů nezbytného lehkého průmyslu,třeba za války např.výroba zbraní… )a nezbytný lehký průmysl-elektronika,avionika a tak dále
    Stát takto zajištěný je schopen vydržet i 4.světovou.Zajímavé postřehy k výše uvedenému jsou na YouTube na kanálu českého novodobého emigranta(!) do ruské říše(viz odkaz :
    https://youtu.be/7vjYJ142ofs?si=6v6M3SJl0si5Ug5-
    To co nám sděluje novodobý mistr Jan(Vidlák) a co dělají Rusové je jen naplnění zádkladních,nezbytných životních potřeb lidí a odvozeně i jakéhokoliv státu.Učeně se tomu říká realizace Maslowovy stupnice lidských potřeb a ta jednoduše říká:kdo se nenají,nemá doma teplo,případně nemá vůbec kde bydlet nemůže realizovat jiné,vyšší potřeby(rodina,sex,seberealizace ,sounáležitosti ,uznání atp.)No a kdo nemá co do dát do úst,ten je je na úrovni nebezpečného zvířete a v tom dotyčném státu,který nechápe a nedbá naplnění základních potřeb to nemůže nikdy dobře dopadnout (pověstná rada jisté Marie Antoanety:lidé kteří nemají chleba,mohou jíst třeba koláče..! připomíná dnešní GREEN DEAL opravdu jen nenáhodně)

  18. Základ levné elektřiny je vědecký pokrok. Nic víc a nic míň.
    Věda musí též kriticky zkoumat veškeré teorie, aby se z nich nestala nějaká divná ideologie. Třeba teorie globálního ochlazování Země, globálního oteplování Země, klimatických změn, … Vše musí vycházet z vědeckého nezaujatého pozorování, ne z toho, že si někdo zaplatí výzkum, aby ukázal to, co si ten „mecenáš“ přeje.
    A jak se to týká výroby elektřiny? Elektřina tu nebyla od pravěku, ani středověku, ani od začátku průmyslové revoluce. Pionýry technického rozvoje byli Edison a Tesla.
    V současnosti žijeme již ve věku křemíku, ve věku praktického využívání fyziky polovodičů.
    A teď ten krok k levné elektřině. Stačí se podívat do průmyslových zemí, kde je elektřina několika násobně levnejší ( levnéjší než 2 Kč/kWh). Je to USA a Čína. Byla to i před 5 lety EU.
    EU však podlehla mesiášství že spasí svět od „oteplování“. Kdežto Čína i USA si zachovaly pragmatizmus. Nezáleží zda je kočka bílá či černá, jen když chytá myši.
    V Číně se využívají všechny zdroje výroby elektřiny, v USA taky. Přitom Čína instaluje nejvíce fotovoltaických, větrných i vodních elektráren na světě. Ale i uhlí a jádro ( uhlí hodně, jádro nepatrně).
    Čili nebrání technickému pokroku, ale nevynucuje ho pomocí néjakých absurdních závazků.
    Energie v EU (včtně ČR) bude zase levná, až lidé v EU zvolí takovou reprezentaci, co se bude chovat pragmaticky a ne mesiášsky.

    1. Přitom Čína instaluje nejvíce fotovoltaických, větrných i vodních elektráren na světě. Ale i uhlí a jádro ( uhlí hodně, jádro nepatrně).

      Jako obvykle lzete.

      1. Jožka nepochopil, že Čína staví všecko, co vyrábí elektřinu. Nejvíc elektrárny uhelné, pak elektrárny vodní (mnohonásobná výroba proti elektrárnám větrným, jaderným, fotovoltaickým), pak elektrárny větrné a solární, teprve další v pořadí pak ty jaderné.
        Důležité je že staví stále více všech elektráren, proto má nadbytek a levný proud.
        Jozko, rozhoduje realita, ne novinářské kecy bez kontextu.

        1. Jozka pochopil. To jenom Vanecek nepochopil vyznam slova „nepatrne“ a skutecnost, ze rozhoduje realita, nikoliv kecy lunatika bez kontextu.

            1. Aha, takže pro jádro platí „současná realita“, zatímco pro větrníky, slunečníky a měsíčníky platí zářivá budoucnost, až se za 35 let pionýre vzbudíš do zcela jiného světa.

              1. Čína postavila za rok 2023 zhruba 100 GW výkonu solárních elektráren.
                Tady se bavíme o stovkách GW fotovoltaiky a větru a o jednom či dvou GW jádra/rok. Přitom v Číně je koeficient využití pro FVE cca 0,16 pro VTE dvojnásobný a pro jádro byl 0,7
                Čili pořád je to 10x či 20x více roční výroby z nově postavených za rok FVE a VtE než z JE. Chápete to? Čísla rozhodují, 2022, 2023, to je realita,
                2025, 2030 to je to co bude.
                Chápete to?
                V USA je poměr ve prospěch z nové vyrobené elektřiny z FVE a VtE ještě mnohem vyšší ve prospěch obnovitelných zdrojů vůči novému jádru. (Postavili jeden jaderný reaktor za 30 posledních let a ještě dva raději nedostavěli, část rozebrali a pošlou na Ukrajinu).

                1. Jozko, nebojte se, i když jste závislý na JE Dukovany, ta bude dál pokračovat, o práci nepřijdete, rozebírání staré a ukládání jaderného odpadu taky zabere spoustu desetiletí, i Vaše děti nebudou bez práce.
                  Ale jak píši na jiném místě: je nutno stavět všechny nové zdroje výroby elektřiny a v USA a Číně staví především ty nejlevnější, ty drahé moc ne.

                2. Vam fakt nestacil ten narez co vam dal Emil (tusim) minuly mesic, kdyz jste mu tam spradal tyhle ciselne „orgie“? Fakt to chcete podstupovat zas a znovu?

                  1. Jozko, nick „Emil“ vystupující za jadernou lobby je jen námezní pisálek, placený za každý příspěvek jadernou lobby. Slovně zručný demagog. Když diskutuji s panem Wagnerem, který fyzice jaderné energie rozumí, tak to má alespoň nějakou úroveň.
                    Ale Jozko, já Vám Vaší víru neberu, jen tak dál…

                    1. Ja ty diskuse ctu, mne nemusite poucovat. A za tydyta tam rozhodne neni Emil.

                      Mimochodem, nemam cokoliv spolecneho s energetikou. Jen se mne existencne dost dotyka micurinstvi jurodivych vaseho typu.

                    2. A tohle: „Emil“ vystupující za jadernou lobby je jen námezní pisálek, placený za každý příspěvek jadernou lobby. víte odkud? Na Oenergetice vás pustili do databáze registrovaných uživatelů a ona „jaderná lobby“ vám zpřístupnila účetnictví?
                      Mně to spíš připadá jako poněkud nechutný argumentační faul.

                    3. A … když teda odhlédnu od těch vizí za 35 let, až se pionýre probudíš do úplně jiného světa, tak spotřeba elektřiny závisí na vyrobené energii nebo nově vyrobené energii? A jak se to v síti pozná?

  19. Jak donutit hytlermarkety k normálním maržím? Vláda čekající na celoevropská řešení nám nepomůže. Co to zkusit týden bez Lidlu, druhý týden bez Tesca atd. Myslíte si, že když by jim poklesly tržby třeba jen o polovinu, že by to s nimi nehnulo?

      1. Poprvé s vámi nesouhlasím. Nejde o jednotlivce jestli mu někdo nebo něco brání. Jde o to co udělá společnost Tedy pokud existuje nebo třeba masa jestli vyjádří nebo nevyjádří svou sympatii nebo antipatii k nějakému řetězci jako třeba ve Francii nebo jinde

    1. Myslím že nehnulo, bohužel. Zaprvé nemáme dostatečnou prodejní kapacitu mimo tyto řetězce. Zadruhé by se v současné době nezúčastnilo dost lidí.

      Podívejte se třeba, kolik lidí bojkotuje již léta výrobky Agrofertu, jsou na to i různé aplikace, a vůbec nic to neovlivnilo.

    2. Opsat řešení ze zákonů Francie a Španělska. A začít stanovením marží, pokračovat uzákoněním povinnosti zveřejňovat nákupní ceny, pokračovat použitím zákona o hospodářské soutěži a podle vzoru ze spojených států, kde takto byly zničeny ropný a telefonní monopol rozbít jednotlivé řetězce každý tak na deset celků a zakázat jejich spojení po dobu třiceti let a zakázat jednomu vlastníkovi vlastnit nebo najímat více než např. pět prodejen. Z toho vyjmout družstevní vlastnictví.
      To nemluvím o zakleknutí daňové správy, zamezení převodu zisku pomocí vnitropodnikových cen, atd. Po té, co jsem mohl nahlédnout do obchodování řetězců říkám, že je to novodobá mafie.
      Stačí opisovat cizí zákony. Jo a také je zkusit tak měsíc bojkovat (nakupovat u malých) – za tři týdny je hotovo. A ano – zavést nulu u DPH na základní potraviny, a pět procent u ostatních potravin. U alkoholu a vybraných produktů ať se jde klidně na padesát procent ( z toho vyjmout víno a pivo).
      To vše si zaslouží za fakt, jak zachází s výrobci…. Ale to není dnešní téma. Dnes je tu energie. IK

  20. Tento článek se mi moc líbí, plně souhlasím. Jediná škoda je, že s dostavbou/přístavbou jaderných elektráren musíme počkat minimálně na další vládu, hodně bych se bál kdyby se v ní míchaly různé systémy. Ale odstřižením se od lipské bursy půjde cena pro začátek dostatečně dolů.

    Přiznám se, že bych v postulátech moc rád viděl zamezení vyvážení zisků ze země, to by spolu s levnou elektřinou vyřešilo mnoho našich ekonomických problémů.

  21. Postava Mistra Jana Husa (odvážný to člověk !) mě hodně zajímá , četl jsem některá jeho díla, samozřejmě přeložená do češtiny, někdy do češtiny archaické, tam je dost velký problém…
    Dočetl jsem se v jedné knize , věnované Keltům u nás, že po arcibiskupovi chtěl, aby třeba i násilím zasáhl proti “ těm, kteří chodí modlit se na -hory-“ (paradoxně sám pak – na hory- chodil kázat).
    Nikde jsem ale nenašel nic o jeho vztahu k lidem judaejského vyznání, nebo že by napadl inkvizici….“lov“ kacířů víceméně schvaloval….nejsem si jist, zda i jejich upalování.

    1. Hus jako kazdej blbej akademik prived narod do nestesti a obcansky valky svym nezodpovednym vokopirovanym poucnym fanatismem na zbytecny vopravy tech nevopravitelnejch ..
      Prvni zasada je nedelam si horsi ani jinejm. Dusledky vedly az do narodni tragedie 1618.
      Akademik zacal Husa ideologicky propagovat a zneuziva pro svoje poucky.
      Jenze Hlavlicek to rozsek , nechod huso s pany na led, ale to je pro akademiky
      /Masaryky a Benese /,nacpavat se pouckama ,abe se moh cpat se mezi pany , to nejdulezitejsi.. Udelaji potom vsecko ..

  22. Možná by stačilo nic nového nevymýšlet a vrátit se ke starému, fungujícímu. Tím nemyslím zrovna Státní plánovací komisi z mýtických dob před plyšákem, ale to, co tady bylo ještě relativně nedávno – před pouhými 15 lety, než zavál „čerstvý vánek Topolánek“ a zliberalizoval (=bohapustě zdražil a k ziskům pár vyvolených přesměroval) trh s elektřinou a s energiemi obecně.

    https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/ekonomika/-Levna-ceska-elektrina-musi-zdrazit-Rok-2007-Topolanek-Odhalen-zacatek-nasich-cen-729288

    Samozřejmě základem toho, aby elektřina byla levná, je aby vůbec byla – tedy co nejdříve (=s kýmkoliv, kdo to dokáže) dostavět co nejvíce jaderných bloků. Čili z toho zase nic nebude. Liščí ohon a ebonitovou tyč do každé rodiny…

    1. Šmarjá, stačí se posypat popelem, zajet do Ruska, pořádně se tam vožrat, a domluvit se s bratry, že co sme si, to sme si, že nás taky nemuseli nechat vykuchat harpagondechujcům a nechat na holičkách a ,že teda pojedeme tu élektiku s nimi „zadarmo“. Cizákům ani hlt.

      1. „Až jednou naši západní sousedé, protože se sousedstvím se nedá nic dělat, a naši bývalí partneři budou mít zájem na obnově spolupráce ohledně evropské bezpečnosti, tak žádná obnova nebude,“ Lavrov.

        1. Ohledně evropské bezpečnosti, řekl pan Lavrov.
          Nemluvil o obchodních smlouvách na plyn a ropu.
          Popravdě, s tímhle chlápkem bych teda nechtěl jednat, byť je to ministr zahraničí – co taky dělat s chytrým chlápkem, tvrdým jak žula, že.
          Ale myslím si, že pokud prokážeme svými činy, že jsme se prokazatelně zbavili protiruské politiky a vyházeli z vlády všecky protiruské štváče, tak by v tom nebyl problém.
          My, stejně jako Rusové, potřebujeme jen klid na práci a ne furt řešit nějaké výpady a šarvátky.
          Když to kurva jde v Maďarsku, proč by to nemělo jít tady ???

          1. Doplním tedy jeho vyjádření:
            Když Evropa v určitém okamžiku najednou řekne: “Lidi, víte, my jsme se mýlili, my máme přece jen zájem, obnovme naše vztahy v některých ekonomických a obchodních oblastech…, myslím, že pak musíme… ne je odstrčit, ale musíme zjistit, jak je to pro nás výhodné. (Sergej Viktorovič Lavrov)

      2. Misto blbejch cancu bez konce na ficy a orbany a kde koho ,jasnej tady vzor je Putin.
        Ale rikejte jim to , pro desolata Putin a jeho nemale uspechy, neexistuje..
        Neblysti se…

        1. Základní životní potřeby, na keré by měl mít za-konem nárok každej náš synek a dcera se nebliští nic.
          Sou to základy, na kerých teprve může vyrůst slušná, poctivá, krásná, či kulturní společnost.

  23. Levná elektřina je samozřejmě základ všeho. A taky bude. Ne však v zemi, na kterou sere pes. Když se Pavel Blažek snažil prosadit cestu aplikace zákona o cenách, jaký byl výsledek? Ohlušující ticho. A to je nějaký mafián. Z dcery jeho kmotra se pak přes noc stala nejznámější narkomanka ve státě. Česko je předurčeno stát se premiantem green dealu. Jaká síla za vámi stojí, která dává vašim slovům váhu a chrání vás, abyste nenarazil v plné rychlosti na beton?

  24. Pane Vidlák, zůstaňte tím čím jste! Nevstupujte do politiky!
    Stran 5 artikulů Vám přeji aby u lidí vykvetly a zkošatěli. Všechny podepisuji bez jakýkoliv výhrad a naprosto souhlasím s jejich naplněním jakýmkoliv způsobem!

    1. ANO, pište co můžete, dokud máme co jíst a pít a je teplo v zimě.

      Navím jak dlouho s tím vydrží. Po druhé světové jim to stačilo taktak dodnes a to se rozesralo jen půl světa.
      Československo dodávalo do rozesraných zemí alespoň traktory, nějaké průmyslové celky a i tak jim to nevyšlo abysme se z teho mohli mít po čtyřiceti letech dobře. Těď se to čtyřicet let zase rozjebává vyžírá a po čtyřiceti letech bude čekoland ve stavu jako po druhé světové válce. Nevěříte?

    2. Nepodporujte politiku ani politiky. Artikul zakladni .
      Artikuly sou opravicky nejakych nasledku a nikoliv rozhodnuti razne zakrocit na zakladni priciny.Klickovani kolem skutecnosti . Nechce aby vlada vladla.
      Elektrina je krev statu , tedy vyroba a distribuce, urcovani ceny je zalezitost vlady a nikoho jinyho. Neni mozny pro stat se nechat vydirat a ovladat konglomeratem a kazdyho zvysovanim cen sidit az do krachu. Neporizovat co je treba ,vyrobni jednotky pro budoucnost….Kseftareni s dvema korunkama je….Necham to bejt.
      Vlada musi mit pevne v moci zakladni potreby populace. Zradlo ,zemedelstvi, distribuce , kontrola kvality , voda, bezpeci statu ,pohonny hmoty, topeni ,zdravotnictvi atd.a zadny troskareni s poplatkama. Green deal ,ochrana prirody atd. az na to zbude a postupne a jinak nic. Stejny platy jako v Nemecku a jinde. .Komunikace.
      Ovladnuti zakladnich informaci z celyho sveta a komunikace vlady s populaci.
      Zavedeni statni TV, radia a tisku. CT at si dela co chce.
      Zavedeni nikym nedotknutelnych duchodovych fondu ovladanych a zarucenych statem.
      Plna kontrola funkce vlady verejnosti s moznosti okamzityho vyhozeni vlady rovnou do vezeni. Ztrata majetku atd.
      Politicko akademicky kolisani ,upravovani nasledku ,poplatecku snizovani ,vede asi kam..
      Vlada statu v rukou narodni organizace , ktera vlady kontroluje.A nedovoli zneuziti moci ani potaceni se z dluhu do dluhu. Takovy se zavrou a jejich umluvy zvlaste se zahranicicm se zrusi.
      „Energie nas muze stat dve koruny a benzin zase cokoliv . To nemuze.
      Opakuji nemuze, ceny musi bejt jako skaly.Na kterym stoji a nepotaci se a neklickuje hospodarstvi..Volnej trh zlodeju se trhu se za trhne. Stat ani lidi se nesmi vydirat.

      1. Děkuji Pavle. Konečně jste napsal nezpochybnitelnou tezi státu a jeho fungování . Dokonce jste to to napsal bez hádanek a jinotajů. Je smutné že si vašeho komentáře z principu nevšimne nikdo zejména Vidlák. To co jste napsal by se mohlo stát volebním programem. Vidláku ! Poplach !!! Paw Vám udělal službu a napsal to za všechny. Toto je program za který se máte postavit JAKÝMKOLIV ZPŮSOBEM A SKÝMKOLIV.

        1. Národní vláda se musí obávat vlastních lidí více než kmotrů zvenku. Pak se možná začnou více starat o blaho svěřeného lidu. Dokud tu bude „nejsme jako oni“, tak ONI na lid budou kálet stále dál. Zase, jiný obor, ale aplikovatelné ve zkratce: “ Co si platím, to si klátím.“

          Tímto také zdravím cenzory, kteří nás jistě pozorně čtou.

  25. Přesně takhle se zdržoval pád středověku. V kostelech se kázaly bludy a víra v panské howno místo kázání o základních lidských potřebách a po kázání je ostentativně zvolit jako uznání z chápání kázaného.
    Po aktu zvolení by se lidi sešli v hospodách a slavili to.

    Vy jim říkáte, že se jim změní svět za 2kč,- KWh za élektřinu a že budou vědět za kolik se šmelí základní potraviny.

    Světlo v tunelu zhaslo.

    1. Kazdej se narodime blbej to neni hrich , ale hrich je blbej zustat .
      Steka se na strom , kterej neni, /vlada/ a place se nad falesnym hrobem ,
      kde neni uz davno zadna mrvola , napr. furt zvana, vlada….
      Nekonecny rozpatlavani , cupovani do stupidnich detailu , se jenom vodehrava.
      Blby nadavaji na vladu a predstiraji tak, ze sou pouckove chytry , artikulisti.
      Takze. Co je skutecnost. Proc se nekdo nemuze podivat.
      Vladnou bohaci jejich zisky, jejich korporace , konglomeraty atd. Muzou vsecko.
      Investori dostavaji odmeny a taky za nic nemuzou.
      Nazev vlada a stat, je davno prazdnej podvod .
      Jde o organizovanej zlocin ve skutecnosti.
      Jedna se o zase reditelstvi korporace , vybranejma gangsterama,
      /ktery predstiraji ministry ,politiky ,vladu atd. na voblbovani mas/, kde investori ,
      obcani , nejsou a nesmi bejt dobrovolny ,ale v jednom kuse vselijak
      bezohledne vydirany a zastrasovany a trestany a furt.
      Maji na to vydirani placeny obcanem , armady,policie , fizly ,spehovaci techniku,
      druzice ,urady,organizace a soudy a soudce, vezeni atd…
      Maji povinnost , aby se obcan nevymkl ze zotroceni vod svyho narozeni..
      Tady je jedinej rozdil.
      Hlavni povinnost maji , porizovat zisky korporacim a vsemozne sirit skutecny nadvlady korporaci do celyho seta. Byrokrati a generalove se taky snazi..
      Zadny vlady nemuzou vladnout jinak. Maji za ukol zotrocovat vsechny.
      Korporace znici celej Mexickej zaliv /vsemozny niceni sveta , nema konce/
      a nic se nikomu nestane a nesmi.
      Investor a majitel korporace , za nic nemuze, zadnej trest , jako vlady a ministri atd.
      za nic nemuzou , jenom obcani , maji zodpovednost , aby mohli bejt terorizovany..
      Ten co se blysti , nekam jel ; uplna blbost.
      Kdyby dostal plyn nebo ropu , jak to priveze z Afriky ,do Ceska.
      Mistni vlady tam a vsechny ,taky nevladnou a dostavaji vsude spropitny vod korporaci a delaji ,jen co se jim rekne.
      V Nigeru vlastnili frantici vsecko, udelali si tam vojensky zakladny s usakem a poridili na mistni populaci teroristy ,aby je mohli pred nima ochranovat.
      A tak vladli vlade a statu..Poridili si utoky jejich zaplacenych teroristu , aby potom mohli
      kricet jak je brani a jak sou potreba.
      Nikoho nenapadne ,ze resi problemy ,ktery nejsou nase. Musi se obratit na EU.
      Rict neni nic potrebny k zivotu populace , bydeme jednat bez vas a s kazdym..
      Co znamena zebrat na Putinovi.
      Misto aby podporil mistni podnikani , tupec a bezmozek jede nakupovat do Polska.
      Je snad president Polska , nebo co ,ze nakupuje v Polsku.
      A skudli krejcarek ,aby prozrazoval , za co je stedre placenej , za nas zanik.

Napsat komentář: dols Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *