9 května, 2024

Pět vidláckých artikulů

Pořád mám blíž k Janu Husovi, než k Žižkovi. Pořád jsem víc tribunem lidu, než politikem. Pořád jsou moje ambice především ve snaze vybudovat podpůrné struktury pro národní politiku, než si jít sednout do lavic ve sněmovně a tam poslouchat řeči Ivana Bartoše. Pořád jsou mým soupeřem především majnstrýmová média s jejich pokusy o vymlčování a když to nepomůže, tak nasazují psí hlavu, křičí o dezinformacích a snaží se o kriminalizaci názorů. Pořád je mým největším snem statek, kde bych mohl dvacet hostů posadit kolem stolu, nakrmit je, napojit a ubytovat. Že jsou u Vidláka vždycky otevřené dveře, to považuju za větší hodnotu než vyhrané volby.

Pořád si myslím, že hlavním problémem alternativy je nedostatek velkorysosti. Osobní názor u nás vítězí stejně absolutně a drtivě, jako u liberálů zaujímání shodných postojů. Dávné křivdy silážujeme a pak jimi krmíme naší politiku… a čím jí krmíme, toho se nám pak dostane. Pořád se snažím hledat jednotící myšlenku, která bude silnější než všechny animozity. Pořád se snažím být mostem mezi různými proudy, i když se po mně šlape. Pořád si myslím, že nejprve se má mluvit o víně a bůčku, protože na tom se zpravidla shodneme a až se zkušeností shody nad dobrým jídlem, se má mluvit o politice.

Pořád si myslím, že jakýkoliv český premiér nemůže uspět v boji s globálními korporacemi bez dobrého domácího zázemí. Nemůže se jim postavit, když necítí silnou podporu odspoda. Nemůže s nimi zápasit, když musí především myslet na příští kampaň a odrážet spekulace, že už třeba nebude znovu zvolen. Podívejte se na podporu, kterou si mezi sebou umí zajistit kupříkladu muslimové v Německu. Nejsou ještě ve vrcholné politice, ještě nedokončili pochod institucemi, ale ve svých mešitách mají podpůrnou strukturu o jaké se nám může jen zdát. Kde jsou ty doby, kdy se s optimismem zpívala píseň „až nás půjdou miliony?“ Kde jsou ty doby, kdy se nastolovaly stovky ekonomických a sociálních cílů, které se řešily?

Kdybych dneska vzal volební programy všech konzervativních stran a zpřeházel hlavičky na papíře, většina lidí to vůbec nepozná. Všichni víme, co je zapotřebí na všech úrovních udělat. Když se o tom mluví někde v sále, tak můžete přednášet tři hodiny i déle a pak další dvě hodiny odpovídat na otázky a stejně neproberete všechno. Zdravotnictví, školství, průmysl, zemědělství, finančniství, energetika, oblbování dětí, politické neziskovky, postavení kolonie, vyvádění dividend, rozvrácená zahraniční politika… Volební programy mají desítky stran a stejně to nikdy nebude kompletní.

A také se to nikdy v úplnosti neprosadí… Není žádný Vůdce, který může kdykoliv bouchnout do stolu a říct, jak to bude. Vždycky to bude velké množství vlivů, zájmů… i byrokratické agendy. Chudák ministr vleze do úřadu plný ideálů a 99% jeho času mu vezme běžná agenda. Ne, nejsme sjednocený národ, který má všechny základní otázky vykomunikované a jako jeden muž tlačí na svojí politickou reprezentaci, aby je splnila.

Každý politik bude rád, když se mu podaří splnit zlomek toho, co ve svém programu slibuje. Proto by měl mít svých pár bodů, které považuje za prioritu. Já už nějakou dobu přibíjím na vrata svých pět vidláckých artikulů. Neplánoval jsem to, ale vládne nám Pětikolka a já proti ní stavím pět cílů, které bychom měli všichni chtít, protože pomohou nejvíce lidem:

Ceny elektřiny za dvě koruny kilowatthodina.

Je třeba donutit hytlermarkety k normálním maržím. A je jednodušší je donutit zveřejnit nákupní ceny než rozbíjet celý ten oligopol.

Zrušit poplatky za rozhlas a televizi. A samozřejmě zrušit všechny státní dotace všem pravdomluvným médiím. Ať si na sebe vydělají sami.

Odstoupit od emisních povolenek a zrušit grýndýl. Prostě ty poplatky neplatit a placení nevymáhat.

A přestat okrádat důchodce ve jménu budoucnosti. Oni pracovali na svojí budoucnost a dnešní mladí si na tu svojí musejí vydělat také.

Fialo, Stanjuro! Už dávno jste měli vykoupit ČEZ a použít zákon o cenách. Mohli jsme tu mít levnou elektřinu a ty firmy, které se dnes z Německa stěhují do USA, se mohly mnohem snáze stěhovat k nám. Energie je všechno. Už dávno mohla být inflace zvládnutá, protože nejvíc ji popohání drahé energie, které se propisují do každého zboží.

Jurečko, Výborný! Už dávno jste měli dělat kroky k návrhu zákona o zveřejňování nákupních cen, podobně jako se dělal zákon na zveřejňování provizí obchodníků ve finančnictví. Prouzovi jste měli neustále opakovat, že to uděláte, pokud hytlermarkety nesníží cenu samy.

Rakušane! Vlastně nic… Těším se na den, kdy tě nebude chránit Česká televize a bude si muset na zpravodajství vydělat kvalitou obsahu.

Bartoši! Vaše pirátská poslední generace budiž opravdu poslední generace idiotů, kteří věří, že svoje životní prostředí nejlépe zachrání dobrovolnou chudobou, která je ovšem kompenzována bohatnutím globálních korporací.

Pekarová! Vy, Kalouskovi pohrobci, přestaňte okrádat důchodce. Oni postavili to, co vy necháváte rozkrádat a pracovali tak usilovně zdatně, že se vám to pořád ještě nepodařilo dorozkrást.

Přibíjím je na vrata. Potřebujeme levné energie, potřebujeme levné potraviny, potřebujeme se zbavit zbytečných břemen, které na nás uvalila EU, potřebujeme se zbavit mluvčích pravdy přisátých na státní rozpočet a potřebujeme dát důchodcům, co jim patří, aby mladí viděli, že když budou pracovat, tak o ně jednou bude postaráno. Kterýkoliv z těchto bodů pomůže víceméně všem. Splnění kteréhokoliv cíle bude obrovský úspěch.

A pokud bych mohl prosit, začněme tou elektrikou. Ceny energií o málo vyšší, než je její výrobní cena, to je lákadlo pro průmysl. Potřebujeme levnou energii a můžeme ji mít, protože se vyrábí za korunu. Všechno ostatní jsou jen kecy, právnické kličky, inkoust na smlouvách a spousta debilů, kteří to dopustili. Žádný přírodní zákon tomu nebrání. Jen lidská rozhodnutí, která je možné jinými lidskými rozhodnutími změnit. Kdyby lidská rozhodnutí byla nevratná, tak stále žijeme v Rakousku – Uhersku. Nevratné nebylo ani se Sovětským svazem na věčné časy a Tisíciletá říše vydržela jen dvanáct let.

Energie nás může stát dvě koruny a brání tomu jen nenažranost. Kdo tvrdí, že musí být dražší, tak mu vlastně nevadí, že jsme v koloniálním postavení a je spokojený s tím, jak je stříhán a obírán. Každé snížení ceny elektřiny pomůže a kdyby náš derniér Nutella byl co k čemu, tak se nemusel divit, že je v Německu levněji, protože kdyby se trochu snažil, mohlo to být naopak a Česká republika by nebyla ve statistikách u dna.

Pojďte dneska diskutovat o levné elektřině. Pojďte říct, že to nejde, že se musíme smířit s tím, jak je drahá. Pojďte říct, že by se za to mělo zabojovat, pojďte říct, co si o tom myslíte.

Levná elektřina. Základ všeho.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

435 thoughts on “Pět vidláckých artikulů

  1. PROBLEM NASTAVA,KDYZ NEDOVEDE 8 275 752 VOLIČU TEN PODVOD VYSTOPOVAT 🥒🤠👹

    Tady hned před 34 lety podle vzoru AMI podvodu a lhaní ,no vzpomínáte si na film PODRAZ,nedokázala masa celé síly SV podvod presidenta ODS odhalit a tak je tato masa den co den okrádána o DVE třetiny příjmu a dodnes o tom neví a to bude pokračovat dále v ASOCIALNIM kapitalismu bez přivlastkú,který se majitelé velkých peněz rozhodli zrušit už 29.3.2019,přičemž rozhodnutí je instalovat ještě horší režim typu CBDC a to nelze odvolat ,jen před sebou tlačit jak to vidíme a nic proti tomu nechce SV dělat.Stala se z nich demokracie čumilu pod heslem

    OTROCI NAS KAPITALISTY BUDOU VOLiT a MY JE ZA TO OKRADEM O VSECHNO,TO JE NAS NEOMARXISTICKY únor 48 a je třeba se řídit i heslem dezolatu z komory zednářiu 33
    ****Já jenom JA,,MI VSECKO mi!!!***
    No ni 🤩💥🇨🇿🖕🐸?

    Rachoti doposud marně,nový mistr JAN , husitka Anička.🍀😀💇

  2. Pokud jste se stali obětí podvodu, můžete dostat své peníze zpět. pokud stále vlastníte doklad o nákupu podvodníka. Na icwrecovery.com můžete najít důvěryhodnou vymáhací společnost, která vám pomůže vystopovat vaše peníze a identifikovat podvodníka. Když jsem propadl milostnému podvodu a přišel o všechny úspory na důchod, přišli mi na pomoc a pomohli mi získat zpět ztracené peníze, které byly asi 127 000 eur. Byl jsem požádán, abych poskytl podvodníkovi důkaz o svých transakcích, což jsem udělal, a poté jsem popsal, jak jsem o své peníze přišel. Vzhledem k tomu, že vám neúčtují, dokud vám nebudou vráceny peníze, rozhodl jsem se jim to zkusit. Děkujeme skupině icwrecovery.

  3. Pět vidlackych artikulu je sektorovým řešením,které má charakter špeku na který mají skočit znovu voliči.

    Komu není jasné ,že se musíme dostat ven z nynějšího Asociálního režimu,který nás ještě drží v třetí kategorii statu viz Blahynka , bude neustále bez skrupulí utahovat dále šrouby našich financí a řídit se heslem

    JA JENOM JA ,MI VSECKO MI!!!!

    chce pomahat padající pétidemolici chytit se stébla a nechápe kde hraje muzika.
    Dost se divím, že se tady nechce pomocí tomu advokátovi z PRO ,který se motá na svém písečku a dělá tam svoje doslova, dětské babovičky, namísto toho aby se TADY mezi námi elitními diskutéry objevil abychom mu vysvětlili že k vítězství jsou potřebné hlasy SV a osvojení programu PNZ potřeb,kde je jasné napsano,že se musíme dostat že sraček pana presidenta ODS aspoň do čtvrte kategorie statú podle vize Blahyňka,kterou. ten advokát asi vubrc nezná,doposud o ní ani necekl neboť v té třídě je na příklad Německo a to holenkove má platy a příjmy tamních občanu o dvě třetiny vyšši než máme my,kteří jsme válku vyhráli a přesto jsme tlačení vládou turbo Nemehel metodou CHUCPE do poslední třídy JEDNA ,,kde se budeme muset vrátít na stromy a ti kteří se v noci budou ve spánku obracet spadnou TADY opoždene mezi nás ,aby tu dále chválili vládu blbcu za to ,že je nechala na živu a budou doporucovat PIRATUM ,aby pozvali po neomarxistickou k nám celý svět na kost a loži ,ale oni to platit nechtějí ,
    Jejich přeceda se bude furt fotit s transparentem VITEJTE,aby naštval co nejvíce svých volicu kteří se dnes spokojeně povalují po kavárnách a brzy tam dostanou jen osledni knedle s ponravami a pod oko jim budou dělat moncly jimi pozvání násilníci z GAZY,když nepřejdou na jejich náboženství ,kde je budou shazovat se střech jako u nich doma dělají všem thermoboys.

    Kàže pravdu naše husitka AzKSH.?
    No kdo tvrdí opak,ten to bude muset jednoho dne i tady napsat a zduvodnit,když to nechape hned a dnes..

  4. To jsou teda artikulata. 🙂

    Cena elektřiny – tady máte pravdu částečně. Vláda mohla ČEZ přitlačit agresivněji a dostat se řekněme na cenu 4 Kč KWh. Dala přednost ziskům z ČEZu, z nichž se sanuje rozpočet a rozvíjí energetika. Také tím stoupne ochota utlumovat provozy závislé na levné energii a energii (lidskou) přenést do jiných oborů. Za mě z dlouhodobého pohledu dobré rozhodnutí, ale chápu Váš postoj. Nicméně nejméně část rozdílu by stejně museli občané zaplatit kvůli schodku. Inflace v ČR je souhrně stejná jako v Maďarsku, kde se pokusili energetické firmy přiškrtit nejvíce.

    Hypermarkety viz vejce. 🙂

    ČT a ČRo – souhlas, za mě jsou to nadbytečná média. Politicky je to neprozíravé, protože mají velký vliv a zbytečně vám budou ubližovat. Ekonomicky je to naprostá marginálie a do artikulů to nepatří.

    Zrušit emisní povolenky a grýndýl znamená učinit naše zboží neprodejné v EU a de facto vystoupit z EU, aniž bychom se zbavili nutnosti ostatní pravidla EU dodržovat. Líbivé, ale neproveditelné. Bez ohledu na existenci globálního oteplování (za mě je ta teorie mylná, resp. nesouhlasím s tím, že snížením emisí CO2 cokoliv změníme).

    Přestat okrádat důchodce – tady nevím, co chcete říct. V současnosti důchodci vydělávají na produktivní menšině, která při nezměněném systému dostane důchod jen ve formě příjmově/majetkově testované sociální dávky na úrovni životního minima. Takže ano, projídáme budoucí důchody a každý to ví. Řešením je stanovit důchod na úrovni odpracovaných let (a odvedených peněz), nikoli věku. Ale jako artikul je to nesmysl, protože to vyžaduje shodu napříč celým politickým spektrem a jakýkoli program v této oblasti splněn nebude. Bude to nějaký špinavý kompromis.

  5. „Immanuel Kant napsal:
    10 listopadu, 2023 (20:54)
    nemáte pravdu. přečtěte si prosím Libanonskou /sic – pozn. Lex/ smlouvu, kde se říká za jakých okolností se vystupuje, přečtěte si smlouvu mezi EU a UK o vystoupení. …..“.

    Příteli,
    o Lisabonské smlouvě mám, samozřejmě, jakous takous vědomost, samozřejmě úpravu vystoupení z Unie neznám a vlastně ani to nebudu číst ani teď, je mi to u zadele. Zato smlouvu o vystoupení Velké Británie z Evropské unie jsem si už včera ze zvědavosti našel, a v ní i část pátou o finančních ustanoveních. Bez skrupulí se přiznám, že mi ten text NEŘÍKÁ NIC. Vůbec nic, a jsem přesvědčen, že ani Vám. Skutečný význam obsahu těch ustanovení může být znám jen opravdovým expertům na unijní právo a znalcům všech těch jednotlivých okruhů problematik a skutečností.
    Zde text – /kdyby někdo měl zájem zhlédnout, jak takový dokument vypadá/

    „ČÁST PÁTÁ
    FINANČNÍ USTANOVENÍ
    Kapitola 1
    OBECNÁ USTANOVENÍ
    Článek 133
    Měna používaná mezi Unií a Spojeným královstvím
    Aniž je dotčeno použitelné právo Unie týkající se vlastních zdrojů Unie, všechny částky, závazky, výpočty, účty a platby, na které odkazuje tato část, se sestavují a provádějí v eurech.
    Článek 134
    Nástroj poskytnutý auditorům v souvislosti s finančními ustanoveními
    Spojené království oznámí Unii, které subjekty byly pověřeny auditem provádění finančních ustanovení, na něž se vztahuje tato část.
    Unie na žádost Spojeného království poskytne těmto pověřeným subjektům veškeré informace, které lze důvodně požadovat, pokud jde o práva a povinnosti Spojeného království podle této části, a poskytne jim přiměřenou pomoc, jež jim umožní jejich úkol splnit. Unie při poskytování informací a pomoci podle tohoto článku postupuje podle platného práva Unie, a zejména podle pravidel Unie o ochraně údajů.
    Orgány Spojeného království a Unie se mohou dohodnout na přijetí vhodných správních ujednání, která usnadní uplatňování prvního a druhého pododstavce.
    Kapitola 2
    PŘÍSPĚVEK SPOJENÉHO KRÁLOVSTVÍ DO ROZPOČTU UNIE A JEHO ÚČAST NA NĚM
    Článek 135
    Příspěvek Spojeného království do rozpočtů Unie v letech 2019 a 2020 a účast na jejich plnění
    1. V souladu s částí čtvrtou přispívá Spojené království v letech 2019 a 2020 do rozpočtů Unie a účastní se jejich plnění.
    2. Odchylně od části čtvrté se na Spojené království nevztahují změny nařízení Rady (EU, Euratom) č. 1311/2013 (137) nebo rozhodnutí 2014/335/EU, Euratom, které jsou přijaty ke dni vstupu této dohody v platnost nebo po tomto dni, pokud mají tyto změny dopad na finanční závazky Spojeného království.
    Článek 136
    Ustanovení použitelná po dni 31. prosince 2020 týkající se vlastních zdrojů
    1. Po dni 31. prosince 2020 se na Spojené království i nadále uplatňuje použitelné právo Unie týkající se vlastních zdrojů Unie ve vztahu k rozpočtovým rokům do roku 2020, včetně případů, kdy se po tomto datu mají příslušné vlastní zdroje uvolnit, opravit nebo mají být předmětem úpravy.
    2. Aniž je dotčen čl. 135 odst. 2, za právo Unie uvedené v odstavci 1 tohoto článku se považují zejména tyto akty a ustanovení, včetně jejich veškerých změn bez ohledu na den přijetí těchto změn, jejich vstupu v platnost nebo jejich použitelnosti:
    a) rozhodnutí 2014/335/EU, Euratom;
    b) nařízení (EU, Euratom) č. 609/2014, a zejména článek 12 tohoto nařízení ohledně úroků z částek poskytnutých opožděně a článek 11 ohledně řešení neúčasti na financování;
    c) nařízení (EU, Euratom) č. 608/2014, a zejména článek 1 tohoto nařízení ohledně výpočtu zůstatku a články 2 až 8 tohoto nařízení ohledně prováděcích opatření pro systém vlastních zdrojů;
    d) nařízení Rady (EHS, Euratom) č. 1553/89 (138);
    e) nařízení Rady (ES, Euratom) č. 1287/2003 (139);
    f) prováděcí rozhodnutí Komise (EU, Euratom) 2018/195 (140);
    g) prováděcí rozhodnutí Komise (EU, Euratom) 2018/194 (141);
    h) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU, Euratom) 2018/1046 (142) („finanční nařízení“);
    i) článek 287 Smlouvy o fungování EU o úloze Účetního dvora, jakož i další pravidla týkající se tohoto orgánu;
    j) článek 325 Smlouvy o fungování EU o boji proti podvodům a související akty, zejména nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU, Euratom) č. 883/2013 (143) a nařízení Rady (ES, Euratom) č. 2988/95 (144);
    k) roční rozpočty na rozpočtové roky do roku 2020 nebo v případě, že nebyl přijat roční rozpočet, pravidla platná v souladu s článkem 315 Smlouvy o fungování EU.
    3. Odchylně od odstavců 1 a 2 se po dni 31. prosince 2020 ve vztahu ke Spojenému království použijí tato pravidla:
    a) veškeré částky, jež ve vztahu ke Spojenému království vyplývají z úprav vlastních zdrojů zahrnutých do rozpočtu a z úprav souvisejících s přebytkem nebo schodkem, jsou splatné Spojenému království nebo Spojeným královstvím, pokud jde o financování rozpočtů Unie do roku 2020 v souladu s právem Unie uvedeným v odstavcích 1 a 2;
    b) jestliže podle použitelného práva Unie týkajícího se vlastních zdrojů Unie připadá datum, kdy mají být vlastní zdroje uvolněny, na den následující po 28. únoru 2021, platba se uskuteční k nejbližšímu datu uvedenému v čl. 148 odst. 1, které následuje po datu, kdy mají být vlastní zdroje uvolněny;
    c) pro účely platby tradičních vlastních zdrojů Spojeným královstvím po dni 28. února 2021 se částka nároků stanovená v souladu s článkem 2 nařízení (EU, Euratom) č. 609/2014 po odečtení nákladů na výběr v souladu s čl. 2 odst. 3 a čl. 10 odst. 3 rozhodnutí 2014/335/EU, Euratom snižuje o podíl Spojeného království na této částce;
    d) odchylně od článku 7 této dohody se mohou zástupci nebo odborníci Spojeného království nebo odborníci určení Spojeným královstvím výjimečně na základě pozvání účastnit bez hlasovacího práva zasedání jakéhokoli výboru zřízeného použitelným právem Unie uvedeným v odstavcích 1 a 2 tohoto článku, jako jsou například zasedání poradního výboru pro vlastní zdroje zřízeného článkem 7 nařízení (EU, Euratom) č. 608/2014 nebo výboru pro HND zřízeného článkem 4 nařízení (EC, Euratom) č. 1287/2003, jestliže se činnost těchto výborů týká rozpočtových roků do roku 2020;
    e) jakákoli oprava nebo úprava vlastních zdrojů z DPH a hrubého národního důchodu se provede jen v případě, že bylo o relevantních opatřeních rozhodnuto na základě ustanovení uvedených v odstavcích 1 a 2 nejpozději ke dni 31. prosince 2028;
    f) zvláštní účet pro tradiční vlastní zdroje uvedený v čl. 6 odst. 3 druhém pododstavci nařízení (EU, Euratom) č. 609/2014 se zcela zlikviduje do 31. prosince 2025. Podíl částek, které jsou ke dni 31. prosince 2025 stále zapsány na uvedeném účtu a které nejsou předmětem kontrolních zjištění Evropské komise sdělených před tímto datem na základě právních předpisů o vlastních zdrojích, se do 20. února 2026 uvolní ve prospěch rozpočtu Unie a odpovídá podílu částek, jež má Unie k dispozici z částek uvedených ve zprávách, jež Spojené království předložilo Evropské komisi v rámci postupu stanoveného v článku 13 nařízení (EU, Euratom) č. 609/2014 v období od 1. ledna 2014 do 31. prosince 2020.“
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:12019W/TXT(02)#d1e6069-1-1

    Proto mi – a jsem přesvědčen, že i Vám – bylo spolehnout se na informace těch, kteří je měli z míst aspoň bližších zdrojům z okruhu vyjednávacích týmů, jako například v tomto případě Jan Klesla – cituji – „První a nejviditelnější cena bude až sto miliard eur, které bude muset Británie zaplatit. Zavázala se k tomu, že zbylé členské státy nebudou muset zaplatit ani cent navíc za její odchod. Podle Evropské komise je čistý účet 60 miliard eur, tedy jeden a půl bilionu korun.“ Jan Klesla: Vysoká cena za brexit | Plus (rozhlas.cz)

    Všimněte si, laskavě – „STO MILIARD EUR, které bude muset Británie zaplatit.“ Jakkoliv podle Evropské komise je čistý účet „jen“ šedesát miliard eur.
    Bingo!
    A pak je tu následný dopad vystoupení Velké Británie z EU na její ekonomiku, např. jak ho popsal člen britské centrální banky Jonathan Haskel –
    „Brexit zastavil vlnu podnikatelských investic, Británie kvůli němu přišla o 29 miliard liber (779,4 miliardy korun), což je asi 1,3 procenta hrubého domácího produktu (HDP). Každá britská domácnost přišla tedy asi o 10 000 liber.“ Brexit způsobil Británii ztrátu 29 miliard liber, říká člen centrální banky. Místní podniky trápí nejistota | iROZHLAS – spolehlivé zprávy

    To už jsou ale následné ztráty, to už je CENA ZA SVOBODU, k níž se britští občané dopracovali svržením dirigistického jha orgánů EU. A řekl bych, že cena, která STÁLA ZA TO.
    Tož, tak nějak.
    L.
    PS
    K těm miliardám, které „bude muset“ /dnes už minulý čas/ podle Jana Klesly Velká Británie EU uhradit, je třeba si – podle mého názoru – uvědomit, že VB byla už léta „čistým plátcem“ na rozdíl od ČR, která je stále ještě „čistým příjemcem“.
    PPS
    Omlouvám se majiteli stránek za „tapetování“, ale dávám přednost přenosu citace textu před pouhým „linkem“, který si málokdo otevře. Je to cena za názornost.

    1. Odkazy, které se v textu řádně nezobrazily –

      Jan Klesla: Vysoká cena za brexit | Plus (rozhlas.cz)

      Brexit způsobil Británii ztrátu 29 miliard liber, říká člen centrální banky. Místní podniky trápí nejistota | iROZHLAS – spolehlivé zprávy

    2. Vážený a ctěný kolego,
      děkuji za práci, do které se mi fakt nechtělo. Ale alespoň jsem se v duchu vrátil do roku 2020. Takže – já textu rozumím a vím co se v něm říká. Vše je už v článku 1, kde se jasně praví, do kterého roku se UK účastní života v EU a kolik do ní platí. To co říká eurofederalista Klesla, je jen a pouze částka, kterou musela UK doplatit do rozpočtu k datu odchodu – a to by musela zaplatit tak jako ta, protože to vyplývalo z předchozích ujednání, kolik přispívá každý subjekt do společného rozpočtu. To pouze příznivci setrvání UK to vykládali jako něco, co musí UK zaplatit navíc – kecy, prdy a kuličky. Pouze byli vzteklí, že jim uniká čistý plátce a bude problém s rybolovem mezi UK a Francií, což opravdu je a někde se to blíží pomalu k ozbrojenému konfliktu. Rybáři z Francie totiž mohli lovit ve vodách UK a to teď moc nemohou… Proto jim tam Francie pouští ty nebožáky na raftech. Inu evropské hodnoty v přímém přenosu, milý Vávro. A mimochodem, konečná částka, na které se nakonec domluvili, se ponížila o britský podíl na majetku, který zůstal ostatním členským státům (příkladmo budovy velvyslanectví, auta, umělecká díla). Ten text dále reflektuje fakt, že UK zůstala členem v několik projektech EU, ale bez členství v EU (kosmický výzkum, Tokomak ve Francii a několik dalších projektů). To nejdůležitější – UK nevracela žádné dotace, které obdržela, protože byjí musela EU vrátit všechny ty biliony, co jim poslali… Snad jasné. IK

      1. Dík za reakci.

        Nikdy jsem se na rozdíl od Vás nepohyboval v těchto strukturách, takže jsem odkázán jen na veřejné zdroje, jakkoliv oba víme, že ty „informace“ z oněch „mainstreamových“ jsou něco jako kejda.
        Neznám Kleslu a je mi naprosto volný, i kdyby byl příznivcem Rakouska-Uherska nebo Evropského sultanátu, nicméně tu informaci, kolik musela GB – a to přesto, že již léta byla čistým plátcem do rozpočtu EU – s odchodem z EU zaplatit, tu asi těžko zpochybnit, i kdyby to mělo být těch konečných 45 miliard.

        Nejsem příznivcem EU, příznivcem vývoje, který tamní „velcí“ tlačí směrem k evropskému superstátu – což nelze vykládat jinak, než jako eliminaci svébytnosti a významu dosavadních států menších a malých.
        Jsem jenom realista, který si uvědomuje, co by naše vystoupení z EU v současných podmínkách pro Českou republiku a její obyvatele z materiálního hlediska na mnoho let znamenalo. Česká republika není „Albion“.

        Hrdosti se nikdo nenají.
        L.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *