22 listopadu, 2024

Už to ta Velká válka skoro je

Válka na Ukrajině pomalu dokončuje druhý měsíc a ledacos se za tu dobu vyjasnilo. Ze speciální vojenské operace se stala opravdu pořádná válka, nějaké zničené domy a paneláky nás už nijak nedojímají, obrázky z celých zničených čtvrtí jsou už naprosto běžným koloritem a vlastně jen dokládají, že tohle není šarvátka, kde vlastně o nic nejde. Bojuje se natvrdo.

Stejně tak už nikoho nepřekvapí příběhy lidí, co zažili válečné hrůzy, už jsme viděli videa plná mučení a vraždění, postupně jich uvidíme ještě mnohem víc (a to nejhorší vůbec neuvidíme). Postupně také sledujeme, kolik zbraní a techniky dodáváme do válečné vřavy. O těch nejzajímavějších mašinkách se samozřejmě také mlčí.

Pokud se podíváte na proruskou propagandu, uvidíte desítky vlaků a stovky vagonů plné aut, tanků, raketometů a munice, které míří ze Sibiře na frontu. Rus už také pochopil, že nebojuje jen proti Ukrajině, ale proti celému Západu. Nevím, co teď dělá Putin, ale logika by velela, aby ruské válečné továrny makaly na plné obrátky.

Zároveň je třeba říci, že naše demokratické západní vlády hladce vyřešily otázku nedostatku vojáků proti Rusku. Naše zpovykaná mládež samozřejmě bojovat nepůjde, ale Ukrajinců se najde víc než dost. Všímáte si, že nikdo vlastně nikdy neřekl, kolik Ukrajina zmobilizovala mužů? Já osobně odhaduju, že ve vhodném jatečném věku mají určitě minimálně pět milionů chlapů. Možná bychom byli překvapeni, kolik z nich už má uniformu a kvér. A zřejmě bychom se divili, kolik z nich se teď po celé Ukrajině cvičí pod dohledem nějakého amerického majora. Všechno ostatní zařídí Západ. Dodá zbraně, sofistikované technologie, dodá instruktory, zbytek už je jen otázka organizace. A pokud Západ dokáže zorganizovat chod nadnárodní korporace, dokáže zorganizovat i ukrajinskou armádu. Nikdo se netají tím, že Ukrajina bude zásobovaná zbraněmi ještě víc.

A tak, i když to nikdo neřekl, vlastně už tu Třetí světovou máme. Máme tu už to válečné strádání, vláda nám už dávno vysvětlila, že se musíme uskromnit pro vítězství svobody a demokracie, a pro toto vítězství není žádná cizí oběť dost velká. Jsme ve válce, jen nás ještě nechtějí vyděsit. Už to není jen otázka NATO v Kyjevě, ale začíná to být otázka NATO v Moskvě. O nějakém mírovém jednání se vlastně už neuvažuje a vlastně čekáme už jen na jedno… Až to Putinovi dojde.

A ono mu to postupně dochází. V předchozích dnech poslali Rusové nótu Bidenovi, že další dodávky těžkých zbraní na Ukrajinu budou mít následky. Němci teď řekli do éteru, že nechtějí, aby Evropa byla ruský terč. Jo, oni jsou obeznámeni s cvrkotem mezi mocnými a vědí, co se peče na nejvyšších úrovních.

Že jde o velkou válku, k tomu nám chybí poslední potvrzení – zastavení dodávek ropy a plynu z ruské strany. Oni se tam v Moskvě stále ještě snaží prezentovat jako spolehlivý obchodní partner. Zřejmě kvůli zbytku světa. Ale podle mě je jen otázka času, kdy to takhle už dál nepůjde. Když pro Ukrajinu pracuje celý Západ zcela nerušeně, tak to Rusko asi těžko vyhraje. Oni zase tak velká velmoc nejsou. Nakonec Rusům nezbude, než to euroamerické poklidné dodávání zbraní trochu zkomplikovat. Možná nejen zastavit ropu a plyn, ale také odpálit nějaké ty rozvodny. Když prý uměli odpálit Vrbětice…

Co sledujeme? Slábnoucí Ukrajinu, která postupně ztrácí svou bojeschopnost? Nebo sledujeme sílící Ukrajinu, která se brání tak vehementně, že se už brzy bude bránit Rusko? Co se teď doopravdy děje na bitevním poli? Je ukrajinské postavení stále zoufalejší nebo stále pevnější? Nahrazuje Západ Ukrajině ztráty, že je na tom vlastně lépe než na začátku?

Právě tohle bychom asi měli sledovat. Protože to rozhodne, zdali budeme mít brzy ropu a plyn. Pokud Rus usoudí, že je zapotřebí Ukrajině rozvrátit zázemí, tak se kohoutky zavřou. Jasně, je to zbraň na jeden výstřel. Její použití musí být dobře promyšlené. Ale podle mě se k tomuto kroku hodně přibližujeme každou další dodávkou zbraní. Jak dlouho se Rus bude dívat, že celá Evropa nerušeně zásobuje ukrajinskou válečnou mašinérii?

Pojďme si dneska říci, jak to vidíme. Jak je na tom Ukrajina doopravdy? Je před vojenskou katastrofou, nebo naopak díky podpoře Západu sílí?

220 thoughts on “Už to ta Velká válka skoro je

  1. Černochová:
    „Kuš, huš, Putine! V pomoci Ukrajině vytrváme, Ukrajinci bojují i za naši svobodu a válečnému zločinci Putinovi nikdy neustoupíme!“

    Není to blbka? Puncovaná, certifikovaná, podle všech standardů ISO ověřená?
    Až konečně vyrazijó borci z teho Blanika, v prvy řadě musijó vykóřit z dópěte tady ty pobóchance.

    1. S tím Blaníkem budou potíže. Ten zrestituovala církev Svatá a bez jejího požehnání tam budou udatové uzavřeni.

        1. Oproti Vam je urcite „posahanej“ 🤣.

          Je ThLic., Th.D. Mons. a plukovnik v zalohe. A jeden z troch, z ktorych bude coskoro vybrany prazsky arcibiskup. A tipujem, ze je najvacsim favoritom. Ale na Vas, samozrejme, nema.

  2. (…) Noviny „Frankfurter Allgemeine Zeitung“ píšu, že sa výrazne zvýšili ceny.

    Chlieb zdražel o 7,1%, slnečnicový olej zdražel asi o 30%, pričom v niektorých obchodoch sa výrobok stal nedostatkovým.

    Problémy začínajú vo fáze dodávky surovín: výrobcovia zvýšili ceny zemiakov o 88%, mlieka — o 30%, obilnín — o 33%, repky — o 52%. Obilie a tabak zdraželi o 43% a ropné produkty o 70%.

    Odborníci predpovedajú, že čoskoro začnú problémy s mäsom. Bravčové mäso už zdraželo, a to najmä kvôli nákladom na krmivo. Farmári sa už teraz obávajú, že biznis neudržia nad vodou. (…)

    https://sk.news-front.info/2022/04/16/faz-nemci-su-zhrozeni-z-cien-potravin/

    1. Díky!
      Už jsem si „projel“ celou trasu a nestačil se divit, kolik zajímavých energetických, chemických a hutních podniků podél ní je. Poněkud se Polákům divím, že podporou Zelenského riskují ztrátu přísunu surovin po té trati.

  3. Dotaz asi na Vidláka, ale nechci ho kvůli tomuto otravovat mailem, tak třeba někdo zde bude vědět.

    Proč není řepkový olej?

    Nemyslím ten za sedm pětek, ten ještě je.
    Mám na mysli ten, co stál v zimě 29,90, před dvěma týdny 46,90 ale teď už nikde není.
    Já tím mažu řetězy a lišty, tak by mě zajímalo, kde se to seklo.

    1. Re: berrnard

      Seklo se to u soudruhů majitelů tohoto oleje. Jednoduchá záležitost.
      Ty kurvy zákaznické nechtěly klopit 50 za litr, tak ho soudruzi zcedli na 70.
      Jak prosté, milý Watsone.

      Nevím, jak Prágl a blízké okolí, ale na SLovač a Pomlčkám (Pomlčka je Moravák) se vozil olej drtivou většinou od německých soudruhů z Paprikového království.
      Martfü se to jmenuje.
      A jméno firmy je Bunge Zrt. a z vedení firmy všichni žvaní německy a jsou rprotivní, jak hovno.

      1. Takže, až bude, ale za těch 70, tak to vidím tak, že to budu dělat jako ostatní.
        Zatím jsem se držel a smáli se mi. Že jsem ekolog, co solí prachy v márketu.
        Není problém splašit už použitý převoďák.
        Někteří jedinci, kteří ho splašit neumí, tak umí splašit v autoservisu vyjeťák. Když se ten prokapká (máte čas, chce to velký trychtýř, vyložit ho těmi kuchyňskými ubrousky, nalít a jít do prdele, občas zásobník dolít), krásně maže.
        Pak to jeden dělá, že kupuje od restaurace vyjetý friťák za 10 kaček za litr. Sice taky prokapká, ale jak oni v tom dělaj ty hranolky, vtáhne do sebe vodu. Ta taky prokapká, ale už to na mazání není ono.
        Takže těžař v lese bude mít 4 možnosti.
        1. Vysolit za litr tolik, kolik stojí dva litry nafty a pak toho litr a půl denně ekologicky vycmrndat po lese.
        2. Filtrovat naředěný friťák, tam sice ekologie netrpí, ale řetěz jo.
        3. Umět sehnat převoďák, ale tam už se bude cmrndat v chko ropný produkt.
        4. Nejlevnější metoda je ten motorový vyjeťák. Ten se sežene zadáčo, když to správně profiltrujete, čerpadlo netrpí, krásně to maže, paráda.

        To je hnus, velebnosti, ale asi to jinak nepůjde.

    2. U nás ve vesnickém koloniále se de facto srovnala cena oleje z řepky s cenou obyčejného olivového oleje.

    3. No, není 😮
      My ho už dost dlouho nekupovali, tak jsem to nepostřehl.

      V Penny bude v akci 19. a 20. 4. za „pouhých“ 37,90 Kč.
      V některých COOPech ho mají za 46 Kč a v Tescu za 60-70 Kč/l.
      Jinak buď není vůbec, nebo stojí 80-110 Kč/l.

    4. Berrnarde… sedněte do auta, přijeďte za mnou, vemte sebou tu starou Stihlku, co jste mi kdysi hloupě slíbil 🙂 a já Vám dám echte kvalitét surový řepkový olej v množství větším než malém. Počítám, že stolitrový sud by toho určitě byl…
      Mám v nerezovém potrubí zrušené lisovny olejů doživotní zásobu oleje přesně pro Váš účel…. 🙂

      Lisovna je zrušená z uvedených důvodů – cena řepky překonala všechny meze a nevyplatí se z ní dělat nic.

      1. Apoštole, díky za nabídku.
        Můj auťák ještě nepochopil ten grýndýl, je to speciál, vhodný do terénu, na delších cestách se krapet prodražuje. Žere asi 10 litrů. To je ale hrubý odhad. Takže když tam vyrazím, cesta tam a zpět mi vychází na cca 3600.
        Sto litrů oleje mě dnes vyjde na 5000, takže ušetřím krásných 1400. Tak mi přijde, jestli by nebylo lepší být zítra v práci o 4 hodky dýl.

        Ohledně té Stihlky, já mám paměť dobrou a vím, že jsem vám jí slíbil.
        Jednak jste se poněkud nevhodně vyjádřil „tu starou Stihlku“, ale pokusím se to před ní utajit, jelikož jsem si jistý, že tato stařena by furt ještě dokázala natrhnout prdel mladicím vašich sousedů.

        Ale neuvažoval jsem nikdy, že vám jí pošlu v krabici s růžovou mašlí.
        Jelikož bych vám k ní musel dát i instrukce, abyste si s ní porozuměl. Tudíž jsem myslel, že vám jí předám osobně. Pochopitelně jsem měl i zištné důvody, páč masíčko a jitrničky já moc rád.
        Sice bych prohloupil, ale oblíbil jsem si váš web a tam už člověk na ty váhy zase tak moc nedá.

        Když něco slíbím a může si o mě myslet kdo chce, co chce, tak to dodržím.
        Kdysi jsem slíbil věrnost jedné ženské, je to už 30 let a nikdy jsem to neporušil.

        Vaše pila je u mě v dílně v bezpečí, akorát nám do toho vlítla ta zasraná a vymrdaná válka.

    1. Virtuálně se vracím do svého mládí, jen nevím zda je to dobré nebo špatné. Každopádně to dobu mého mládí částečně rehabilituje.
      Apropó, bojuje se v Kyjevě? Jezdí tam celé delegace politiků a už se ani nefotí v neprůstřelných vestách. Divný svět.

    2. Strašný.
      A přitom to musel kdysi být normální, slušný člověk.
      Jinak by si ho v Suché Lozi za starostu nezvolili. Tam si určitě viděj lidi do talíře.
      Je to děsné, co s lidmi udělá teplá sesle v Práglu.

  4. https://www.novinky.cz/domaci/clanek/ruska-nota-cr-bez-naseho-svoleni-nesmite-poskytovat-sovetskou-techniku-40394056

    S…m na tebe ty blbej rusáku my zme Česká republyka a mi si můžem dělat tvl co chceme. Páč máme za zadkem velkýho bratra kerej nás před vším vochrání dyž mu polezem dostatečně hluboko do řyti. Kapišto? Dáme ti do drški šmejde! My zme stateční a neohrožení! A kašlem na to co bude. Mi se tě vůbec nebojíme!

    1. Lipavský samozřejmě lže.

      Analogie:
      Před pár dny „darovala ČR“ prastará BVPčka Ukrajině.
      Ve skutečnosti ta BVPčka vůbec nepatřila ani ČR, ani Strnadovi, nýbrž stále Německu, které je zařadilo do provozu v Bundeswehru spolu s východoněmeckou armádou po „sjednocení“ Německa.
      Takže proběhlo toto – poté, co byla BVPčka účetně zlikvidována a vyřazena z výzbroje, dal německý stát souhlas k jejich převodu Švédsku. Švédsko je po nějaké době rovněž vyřadilo z výzbroje a nevěda, co s nimi, uvítalo nabídku jistého Strnada k jejich odkoupení pro třetí stranu.
      I pro tento převod MUSELO Švédsko požádat o souhlas Německo. Německo souhlas dalo a Strnad převzal šroty.
      Jenže z prodeje sešlo a chudák obchodník byl namydlenej. I zželelo se jej „české“ vládě, odkoupila od něho šroty a chtěla je vyvézt na Ukrajinu. Ovšem ouha! Ozvalo se Německo s tím, že o tom, komu se co bude prodávat z BÝVALÉ výzbroje Bundeswehru, rozhoduje jen a pouze Německo.
      Takže ČR MUSELA požádat Německo o svolení a to je po určitém váhání dalo.

      Stejným postupem jsme vázáni i v případě výzbroje sovětského původu.

      1. Občane, vy jste pořád nakažený tím socialistickým školstvím. Máte pocit, že když před sebou vidíte jedno a jedno jablko, že je můžete dát do jedné množiny jako dvě jablka. Omyl, omyl, vážený.Jedná se o jedno jablko, a něco ale úplně jiného jedno. Takže vlastní-li něco soudruh Němec v Berlíně, je to naprosto nesouměřitelné s tím, jestli o něčem vykřikuje blbej rusák, že mu jako patří. Toho prvního poníženě poprosíme, i kdyby to kmotr měl nakoupíno, druhému se vysmějeme a uděláme si, co se nám zlíbí.

        1. No bať.
          Dycky se mi splaší klábosnice a čudliky si píšou, co chtějí.
          Pořáde zapomínám, že jedno jablko je zelené, kdežto druhé jablko je zelené úplně zcela jinak. Logicky tedy nemůže jít o množinu 😀

      2. Re: Občan
        Lehce jste vynechal BPV, která přijela před pár lety z Maďár-orságu.
        A která tam předtím odjela z Čechistánu.
        Máte v tom guláš.
        Ale já se nedivím. Kdo by ho neměl, když je právě nyní nutné realizovat zisky!!
        Po tolika letech!!!!
        Konečně!!!!!!

      3. „Stejným postupem jsme vázáni i v případě výzbroje sovětského původu.“

        Ze som taky smely, ale opytam sa. Predpokladam, ze to plati i pre Slovensko. V tom pripade Slovensko pri vyvoze S 300 na Ukrajinu vybavovalo suhlas Ruska a dostalo ho?

  5. Máme ještě Karlštejn?
    Tak nám Pekarová, spolu s Adamovou vydražily nějaké dary, které byly v majetku státu, nikoliv jejich. A suma z vydražení musí směřovat k posílení státního rozpočtu.

    Nečetl jsem nějaké vyjádření, že by nějaký advokát podal trestní oznámení na Pekarovou s Adamovou, možná se tak už stalo i třeba z popudu nějakého státního zástupce, který se dozvěděl o tomto činu, neboť vykazuje znaky trestného činu.

    A to mlčím o tom, kdo je oprávněn vyhlásit takovou dražbu.

    1. Těžko říct – teda ten Karlštejn.
      Možná bude záležet i na tom, jestli tam ještě pořád visí ta dvoubarevná vlajka.

      1. Možná ten Karlštejn byl dobyt UA vozatajstvem a ten svůj „flag“ tam vyvěsili na znamení toho, kdo je tady pánem.

      1. Škoda času na čtení článku. Jedná se o kompilaci článků z novin na úrovni našeho Blesku. Pozici autorky vyjadřuje následující fráze „the Kremlin began to erode the basic individual freedoms“.

        1. Ba ne není, jak tak bloumám, oni se snaží, ale prokecnou nechtěně kdeco. Tak jsem se dnes dočetla, že nehromadí majetek a je stejný jako náš Zeman, neúplatný , má jen nějaký byt. žádné „úžasné, létadlo, lodě sídla tak všude kdese dá oblepené zlaten a pod.“ a to čim psavci ohromují lidi v doufání, že se podaří lidi obrátit proti němu. Tedy pokud to nebyl špatný překlad. POkusím se to najít.

  6. https://www.podivinsky.cz/wp-content/uploads/2021/02/Neziskovky-a-charita.pdf

    Ještě si vzpomínám, jak po hurikánu se je lidi ptali jak se sbírkami pro postižené. Vůbec se jim do toho nechtělo a tak jsem si říkala proč. Pak mi došlo, ž u nás je to zkontrolovatelné kam a co dávají.

    Ne že neomáhám ale tam kde vím na co a komu. Třeba Makov , ale ne na rozbourávání a ovládání států na jiném místě zeměkoule. Njn proto nejsou premiérkou.
    Teda ne že bych chtěla

    1. Já žádným pofidérním sbírkám nevěřím, vždycky něco uvízne za drápky provozovatelům té charity.
      Vždycky jen z ručky do ručky, pomoc jsem poslala přímo zastupitelstvu postižené obce.
      Tam si lidé ještě viděj vzájemně do talíře a komunálníkům se dá věřit.
      Najít na internetu bankovní spojení na určitou obec je snadné.

  7. Dnešní príma CNN:
    Romský pár s jediným dítětem by možná i někdo ubytoval, dva tucty cikánů pod střechu nechce nikdo.
    Tvrdě toto prohlášení odsuzuji a stydím se za hanebný rasismus CNN.

  8. „Zakladatel Donio: Do deseti let naučíme čtvrt milionu Čechů pravidelně darovat. Ukrajině pomáhají v urgenci, solidarita upadá“
    ***
    (…) „Česká společnost je fantastická v urgenci, řekl bych, že jsme na špičce Evropy. V kontinuálním vnímání potřeby jsme ale jedni z nejhorších,“ říká zakladatel internetového startupu pro zakládání sbírek David Procházka. To chce ale napravit. „Aby se za deset let říkalo, že Donio naučilo čtvrt milionu Čechů pravidelně darovat,“ doplňuje. (…)

    (…) Takže jsme šli cestou sbírek a nakupování humanitárních předmětů ve spolupráci s velkými organizacemi jako Člověk v tísni nebo Adra. Jejich výtěžek pak putoval na pomoc lidem přímo na Ukrajině. Do toho jsme ještě řešili pomoc lidem přicházejícím sem. Pronajali jsme pokoje v pražských hotelech… (…)

    (…) Kdy vám přišla první žádost o založení sbírky tohoto typu?
    Hned ten den. Válka vypukla 24. února ráno a první sbírku jsme zakládali během odpoledne. (…)

    (…) Malý chlapeček přišel z Ukrajiny pěšky na slovenské hranice, kde ho jeden novinář odchytil a založil pro něj sbírku. Ta běžela na slovenském Doniu, kde se vybralo půl milionu korun pro rodinu toho chlapečka, co přišel sám. (…)

    (…) Když se podíváme na dobročinnost obecně, na jaké typy sbírek lidé nejvíce přispívají? A na jaké naopak méně?
    Určitě na děti, rodinu a zdraví je vybrán největší obnos peněz. …… Naopak na konci jsou senioři a zvířata. Na zvířata ještě lidé trochu přispívají, ale na pomoc seniorům bohužel moc neslyší. (…)

    (…) … kdyby se nám podařilo najít pozitivní návyk, že člověk chodí na Donio a přispívá pro dobročinnost, tak by to bylo super. Aby se za deset let říkalo, že Donio takhle naučilo čtvrt milionu Čechů pravidelně darovat. (…)

    https://disrupter.refresher.cz/113342-Zakladatel-Donio-Do-deseti-let-naucime-ctvrt-milionu-Cechu-pravidelne-darovat-Ukrajine-pomahaji-v-urgenci-solidarita-upada

    1. Ano. Jeden čas bývali zákazníci v Kuflandu téměř pravidelně (po zaplacení, za pokladnou) oslovováni výběrčími příspěvků na dobročinnost, a „na děti“ to bývalo nejčastěji. – Jsa osloven, výběrčímu jsem objasnil, že každý ekonomicky aktivní subjekt v této zemi je zdaněn 2/3 až 3/4 svého hrubého příjmu, a navrhnul jsem, aby se s výběrem darů postavil před parlament a/nebo úřad vlády.

      Nedal jsem a nedám ani flok.

      1. Na mne naskákali na tramvajové zastávce. Tak jsem jim sdělila, že děti mám ráda, ale jedině na pekáči.
        Strašně čuměli.
        😀
        Lakomá nejsem, dávám když potkám potřebného bezďáka, který je mi sympatický.
        Hlavně tím, že nežebrá, ale přičinlivě vyhrabává z odpadkových košů vratné lahve.
        Vždycky jsou mile pŕekvapeni, ze dostanou něco bez somrování, jen tak.
        A já mám radost, že jsem někomu udělala radost.

          1. Sveřepého ksichtu netřeba.

            Vždycky jsem se s přátelským úsměvem zeptala, zdali už a kolik dali Bakala, Kellner, Babiš, Tykač, Dospiva, Křetínský a spol., že abych jako měla nějakej mustr a neztrapňovala se drobnejma.
            Ovšemže neměli ani šajna :-))
            Vesele jsem oznámila, že v tom případě je mi fakt líto… A že teda ode mě taky nic…

    2. Ani vomylem.
      Kromě ověřitelných vodicích psů ze mne nikdo nevydoluje ani vorla.

      Dejf Procházků je pěkně vypečenej ptáček:
      AllPossible Store s.r.o. (vlastněná společností HALLU GI investment a.s. v likvidaci, IČ: 290 98 971)
      DPservicegroup s.r.o. (žádné stránky, žádné informace)
      Nadační fond Fabíni v likvidaci (vlastněný společností Fabini brand s.r.o.)
      Nadační fond Společný cíl (majitel David Procházka)
      Nadačnífond Donio (vlastněný společností Donio s.r.o, kterou vlastní společnost
      MITON Unicycle s.r.o., IČ: 090 15 400, již vlastní společnosti MITON Numero Uno a.s., IČ: 061 04 932 a Hot Wings s.r.o., IČ: 096 13 153, které spoluvlastní Tomáš Hodboď a asi bambilion „investičních“ společností)
      Chceme čisto s.r.o. (vlastněná Romanem Petrem)
      Nadační fond Dobrosti (vlastněný Davidem Procházkou)

      1. A úplně nejlepší nápad měla nějaká Petra Procházková, novináŕka z Deníku N.
        Založila si okolo roku 2000 i neziskovku Berkat, pro pomoc čečenským, později afghánským sirotkům.
        Dala i fotky, sdělila, že armádním letadlem vozí botky a školní batůžky pro hladové sirotky.
        Ale už nesdělila, že ( pro vyvážení nákladu) jsou v tom letadle i bedny granátů na fotry budoucích sirotků.
        Kola dobročinnosti se holt musejí točit.
        Tahle ženská se neztratí, fakt že né.
        Blicí smajlík

    3. Všechny dary na dobročinnost by měly být daněný ještě 110%, které by odcházeli do státního rozpočtu, aby lidí nezapomínali na své povinnosti.

    4. „„Zakladatel Donio: Do deseti let naučíme čtvrt milionu Čechů pravidelně darovat. Ukrajině pomáhají v urgenci, solidarita upadá“.
      Odpusťte, prosím, vulgaritu, ale pravidelně jim leda tak naseru. Každé ráno kolem půl osmé.

    5. Jak to ti neschopni, skrachovani komunisti robili, ze dobrocinnost neviedli, a napriek tomu zobrakov nebolo?

      Ale inak, ja vlastnim 3 deti a hypoteku … mna tie deti stoja viac nez dost …vybercim dobrocinnosti odpovedam kolko som zrovna uvalila za troje boticky, a ze ci by neprispeli O:)

  9. Aktuální zpráva: Čínsky energetický gigant CNOOC s aktívami vo výške 1,2 bilióna dolárov okamžite opúšťa trhy v USA a Kanade, kde posledných 10 rokov ťažil ropu. Důvod ve zkratce – preventivní opatření před zabavováním/krádeží majetku.

    Stále více a více si myslím, že Putin & company vsadili na brzké zhroucení Západu. To je podle mého alfa a omega jejich taktiky. Tipnul bych si, že tak jako armáda RF kryje záda Číně vojensky, tak Čína pokryje záda RF hospodářsky – ostatně zájem mají společný.
    Takže, jsme svědky, kdy demilitarizace a denacifikace UK plynule přešla v proxy válku USA-GB-EU-NATO proti RF. Následně budeme asi svědky plynulého přechodu do plnohodnotné války USA-GB-EU-NATO proti RF, kdy se RF nemůže bránit proti přesile v konvenčních zbraních jinak, než jaderným úderem. Ještě je zde malá šance, že po plnohodnotném zapojení NATO se ČLA přidá otevřeně na stranu RF.
    V podstatě se díváme na střet, kdy fiat měny USD, Euro, GBP a ekonomika založená na spekulaci bude vytlačena a nahrazena měnami a ekonomikou založenou na reálných hodnotách.
    Moje předpověď je, že jsme na špatné straně barikády a brzo bude šéfem ten, kdo bude umět něco reálného vyprodukovat. Všichni poradci, zprostředkovatelé a spekulanti budou oficiálně k nepotřebě.
    Zajímavé taky je, že RF nemůže prohrát, ale Západ nemůže vyhrát, protože dnes už má jen fiat měny a virtuální ekonomiku. Další fakt – USA násilím chtějí udržet dominanci, ale RF & spol netlačí svou dominanci. Oni v podstatě říkají – dolar a vaše hodnoty si strčte za klobouk, my chceme KAŽDÝ žít podle svého. A za tuto politiku se rádi postaví všichni, kteří byli nějak napadeni USA, resp. mírumilovným Západem. Přichází doba zaplacení za (zlo)činy ctihodných pánů …

    1. Ještě jedna věc – vsadím boty, že RF nevypne dodávky energonosičů úplně, ale jen je omezí. A to z toho důvodu, aby se o ty snížené dodávky v EU servali. Tipuji omezení na 1/3. Cíl odhaduji jednak, aby se mezi sebou servali a druhák, aby v žádném případě nebyli schopni doplňovat zásobníky před zimou. Tady prostě RF tahá za delší konec špagátu.
      Je to stejné jako v boji – mrtvý voják je ztráta -1, ale zraněný voják je ztráta minimálně -2, protože se o raněného musí nějaký spolubojovník postarat. Nechat zraněného bez pomoci má neuvěřitelný dopad na bojovou morálku …

      1. pane Dvořáku, jaksi zapomínáme- nebo nechceme vzít v potaz, že ten takzvaný západ bude chtít Gosudara nahradit nějakou loajální loutkou typu Jelcin, a jak už použili metody, kdy spoléhají na to že mladí nebudou mít své mc donaldy, facebooky, mobily, bohatší své toyoty a mercedesy, že vyrazí do ulic a sami toho gosudara svrhnou. Myslím si, že tohle ten západ ví a snaží se. pokud selžou výše zmíněné prostředky, jsou i jiné. Zrovna čtu na ebooku knížku od Budínského- Vraždy slavných. No a v neposlední řadě jsou v záloze páté kolony v Bělorusku, Kyrgyzstánu, Kazachstánu, a horko může být i na Karabachu.+ nevyzpytatelný Turek. Jen pro pořádek, ale stojíme na stejné straně barikády jakkoliv jsem napsal čeho se bojím, nepřeju si, aby se to vyplnilo. Sám cítím, že tento systém je strašně ale strašně prohnilý. Na jednu stranu medializace různých úchylek, na stranu druhou muslimská ghetta- myslíte si, že pokud se islám prosadí více, že bude podporovat prague pride a podobné šarády? Na jednu stranu máme v obchodech šílený výběr různého tovaru ale na stranu druhou nám utíká smysl, to podstatné. A tak nám ten život proteče mezi prsty, a po klávesnicích a displejích mobilů.

      2. Pane Dvořáku, RF nám nic vypínat, ani omezovat nemusí.

        My si to uděláme sami.

        Lukáš Kovanda: EU může být brzy bez ruského plynu, pravděpodobnost toho je nyní dosud nejvyšší
        ČTK/AP

        Lukáš Kovanda
        16. 4. 2022 12:30

        Evropská unie se může bez ruského plynu ocitnout dříve, než se dosud zdálo.
        Předběžná právní analýza, kterou si zadala Evropská komise, totiž shledala kolizi mezi již zavedenými sankcemi, a požadavkem Kremlu na platbu za plyn v rublech, resp. skrze Gazprombanku.

        O nálezu právní analýzy dnes informuje agentura Bloomberg s odkazem na nejmenovaný zdroj.
        Podle jiného zdroje téže agentury s uvedeným nálezem souzní stanovisko právníků pracujících pro Evropskou radu.

        Budeme mrznout? Energetický zmocněnec Bartuška: Jsme demokracie a lidé si přejí konec placení Rusku
        14.04.2022 20:42

        Komentář:
        U dlouhodobých kontraktů našich sousedů kolize se sankcemi nebude. My máme plyn na jeden týden.
        Budeme mrznout asi jenom my.

          1. Já bych si i přál, aby ten ruský plyn nebyl. Nejlépe – kdyby byl jen pro někoho, myšleno státy. Zcela jistě bychom viděli ukázku semknutosti a solidarity v EU.
            ono totiž, dokud bude na nákupní frontě klid, teplo doma nějaká ta zaměstnanost, tak se většina nebude obtěžovat s přemýšlením o dopadech svého jednání.

            1. Něco mi našeptává, že se dočkáte. Dočkáme. – Vzpomeňme s pietou na eurojednotu (není již mezi námi), která odešla do zásvětí na začátku covidové krize, když nám a jiným členům eurosajuzu Německo obětavě kradlo již zaplacené roušky.

              Nedělám si v tomto směru ani ty nejmenší iluze.

      1. Jo, o tom měl před pár lety pěkný článek Martin Koller.

        Pěkně vysvětlil, že tomu se můžeme smát tak v míru, ale popsal jak to vypadá za války. Viděl to za války v Zálivu, kde byl někde v Kataru či kde.

        Byla to spojenecká země, vcelku přátelská, ale US armáda jela najednou podle válečných pravidel. Najednou neexistovalo, že by nějakej namachrovanej civil nerespektoval vojenské pokyny a varování.

        Auto, které se pokusilo vjet do kolony bylo rozstřílené a vyhořelo. Nikdo se tam s nikým nesral. Na dálnici bylo plno takových vraků. Vyžraní arabové žijící v blahobytu taky nebyly navyklí, že je něco natvrdo, zkusili to a byla to ta poslední chyba v životě, kterou udělali.

    1. Tak jsem to zrovna chtěl taky napsat. A lid zblblý jest a pod článkem jsou ohlasy ve smyslu, že žabařské Ruské armádě by jsme to takhle neměly ulehčovat. Naprosto to těm blbečkům nedochází, že velká válka asi jen za účasti Ukrajinců a Rusů pro ty blbečky z NATA hold nestačí a tak šturmují směr východ .

        1. Re: Gaia
          To je právě ten průser, že vojáci NATO už na UA jsou, jestli jste to nepostřehla.
          Instruktor a poradce jsou totéž, co řadový voják.

          1. Jo, ale nejsou tam oficiálně v rámci svých jednotek.

            Poradce můžete mít všude, mohou armádu neoficiálně vést, můžete tam mít cizineckou legii, specialisty pro nějaké zbraně, ale jak tam přijede oficiálně jen jedna četa, tak to mění kvalitu.

            Neoficiální žoldáky v klidu pozabíjejí nebo je předvedou v TV, ale nebudou to brát jako oficiální účast NATO.

              1. No nevím zda se to dá tak vykládat, vždyť ten poradce nebo instruktor není obchodní zástupce, ale především voják z povolání někým placený, který zajisté bere do svých rukou zbraň se kterou chce naučit vojáka Ukrajinské armády bojovat. Jasně je to cíl určený k likvidaci a pro RF je jasné, že je to eskalace války. Jenže RF zajisté nechce věci hrotit a tak zatím vojensky neodpovídá.

  10. Stála U krajnice,
    dal jsem jí dva tisíce.
    Ona hnedle – to je málo,
    že mi asi právě hráblo.
    Že chce vilu, že chce bazén,
    a co s takhle nízkým platem?
    Povinen jsem jí vše dáti,
    barák, auto, děti taky.
    Ve jménu všech velkých hodnot,
    pak ať se jdu třeba bodnout.

    1. K výblitku s. Kaartouze bych tady měl vyjádření dotyčné učitelky, které poslala redaktorům v Seznamu a které je k přečtení na Telegramu:
      Vyjádření “ mimo službu postavené“ učitelky pro redaktorku Seznam: „Vážená paní redaktorko,
      Vaši žádost o rozhovor jsem se rozhodla odmítnout, nicméně poskytuji Vám následující vyjádření:
      Celoživotně pracuji jako pedagog na základní škole. Vyučuji český jazyk.
      Dne 8.4.2022 jsem však byla z donucení vedení školy a starosty MČ P6 nucena zaměstnání opustit. Stalo se tak bezprostředně po hodině slohové průpravy, jejímž tématem byla práce s informacemi. V hodině jsme se zabývali dnes tolik diskutovanou tematikou rusko – ukrajinské války a stručnými přehlednými dějinami obou států. Pracovala jsem pouze s ověřenými a historicky zdokumentovanými fakty.
      Cílem této hodiny bylo, aby se žáci dokázali zorientovat v dostupných informacích, aby se naučili vnímat polarizaci společnosti, odlišný názor brali jako věc běžnou, která je nijak neohrožuje, dokázali s ním pracovat a neodsuzovali jej. Žákům rovněž vštěpuji, aby se při získávání jakýchkoliv informací vždy orientovali na více zdrojů a pomocí zdravého logického úsudku si vytvořili vlastní názory a postoje.
      Jejich svobodné názory na cokoliv jsou v našem státu totiž zaručeny ústavou. Mohou se v nich rozcházet s druhými, ale od toho je tu právě demokratická diskuse.
      Jakmile jim však někdo místo diskuse a argumentování začne vyhrožovat, zakazovat či zastrašovat, pokud si někdo začne přivlastňovat právo určovat, co se smí a nesmí říci, a stanovuje limity, pak už se nejedná o žádnou svobodu slova, to už není demokracie, nýbrž zastrašování a diktatura. Utvrzuje je pak pouze v tom, že argumenty nemá a pravda je jinde, než tvrdí.
      Sama hovořím čtyřmi jazyky, jsem tedy schopna si opatřit informace nejen z tuzemských zdrojů, ale srovnám se i s tiskem německým, ruským a francouzským, čímž zároveň odpovídám na Vaši otázku, odkud čerpám informace nejen k politickému dění.
      Své „postavení mimo službu“ iniciované jedním z rodičů, schválené vedením školy a podpořené starostou Prahy 6, jehož důvody mi dosud nikdo nevysvětlil a nejsou mi známy, vnímám jako alarmující popření všech demokratických principů a svobod v tomto státě a bezprecedentní omezení slova a názoru.
      Pochopila jsem ale jednu věc. Vedení školy ani panu starostovi nejde o děti, ani o jejich vzdělání. Jak jinak si vysvětlit, že po dvou letech výuky omezené kovidovými opatřeními, kdy doháníme, co se dá, je připraví o kvalifikovaného, zapáleného a úspěšného češtináře?
      Až doposud jsem byla přesvědčena, že doby „my víme, co si myslíš“ či „každý kdo souhlasí/nesouhlasí, bude…“jsou nenávratně pryč. Jak je ovšem vidět, nejsou. A je mi z toho hodně, hodně úzko.
      S pozdravem a souhlasem ke zveřejnění Mgr. Martina Bednářová“

      1. Jsem žádostiv, jestli se najde někdo s tak velkými koulemi, aby postavení „mimo službu“ paní učitelky dal k soudu.
        Asi jsem naivní, po zdařilém „vypnutí zcela nevhodných webů“ se taky nikdo neodvážil ani špitnout…

        Vítejte v Čechistánu – v prádelním státě 21. stolení…

        1. K soudu to může dát ona sama.
          Otázka zní, zda se najde soudce s koulemi dostatečně velkými na to, aby jí dal zapravdu.
          Osobně soudím, že nikoli.
          Z logiky věci by tak měla její kauza poměrně svižně doputovat do Strašburku. Leč nejspíš nedoputuje, protože paní učitelka nesežene dostatečně odvážného advokáta, bez něhož NESMÍ dát podání ani k ÚS, ani k ESLP.

            1. Tak jasně, tenhle argument bude platný vždy. Pak má (kromě potenciálně oddalující neschopenky) k dispozici buď si to jít s ředitelkou vyřešit po americku (s mačetou v ruce), abychom se mohli všichni spojit a lomit rukama a zapalovat svíčky a poskytovat psychologickou pomoc a lkát, jak se to jen mohlo stát? Tento postup ovšem hluboce nedoporučuji.
              A nebo pokrčit rameny a pokusit se jít dál – což, vzhledem k medializaci (včetně plného jména) může být z profesního hlediska dost problém. (Oni si tou medializací potenciálně zavařili, protože budou hůř dokazovat, že vytáhnou-li cokoliv jiného, nebude to účelové.

              Ono to má dvě roviny – každý soud samozřejmě ničí život člověka, i když je v právu. Na stranu druhou, vysoudit se tady dá minimáln na ušlém zisku a poškození dobrého jména a osobnostních právech docela dost. Sice to nakonec zaplatí daňový poplatník, ale když už má být člověk vláčen tiskem?

              Každopádně – ono to souvisí všechno se vším. Na podzim budou volby do zastupitelstva a u většiny ředitelů to bude právě příští zastupitelstvo, kdo bude řešit nejbližší konkurs ředitele (individuálně ta ředitelská lhůta může být samozřejmě nastavená jinak, záleží na tom, kdy nastoupila do funkce).

              1. postavení mimo službu“ iniciované jedním z rodičů,

                jsem tušila,že ta děcka jsou v tom nevinně. Copak to asi bylo za papínka,že se všichni takle pokakali?

                1. Děti v tom nejsou nevinně.

                  Ti malí práskači si ji nahrávali, aby ji mohli nabonzovat (policie, která to má v popisu práce k tomu normálně potřebovala povolení od soudu).

                  Za druhé to nejsou děti, ale puberťáci z osmé třídy.

                  1. Ti nahrávali každého to je takový pubertální zlořád a takových videí je plný internet,kdy to tam děcka uloží bez vědomí a souhlasu natáčeného a ono to tam visí a nikdo s tim nic nenadělá

        2. Tak v prvé řadě by to měla dát k soudu ona sama – což asi nejde dřív, než bude držet rozvázačku v ruce. Otázkou je, zda se to my dozvíme a zda se nějakému právníkovi bude chtít pálit si ruce.

          1. Re: tA

            Nikoli, bránit se může už nyní, pokud jí zaměstnavatel poslal domů pro překážku na straně zaměstnavatele. Sic by jí dával 100 % a to on nemusí.
            Zaměstnavatel by měl dokázat, že ta překážka opravdu existuje, protože pančelka je nyní poškozena finančně, o nějakém poškozování dobrého jména nemluvě.

            1. Tak hlavně bude důležité pro ostatní učitele mít řádně připravené odpovědi. Představme si Občana před chumlem páťáčků:

              „Pane učiteli, a co si myslíte o Ukrajině a Rusku? Je ten Putin Zloduch nebo ne? A jsme s tím Ruskem ve válce nebo ne?“

              „Stanovisko České republiky je takové, že ve válce s RF z hlediska ústavy nejsme, z hlediska vyjádření pana premiéra, médií a členů vlády jsme, ale vlastně také nejsme. To záleží na tom, zda se bavíme o odběru ruského zemního plynu, nebo postihování lidí mající všetečné otázky, Pepíčku. Svůj soukromý názor vám sdělovat nesmím, protože pokud by se ukázal být v rozporu s postoji některého z rodičů či pana (paní) ředitelky, tak by mi hrozil vyhazov.
              Ale jinak žijeme v tolerantní humanistické společnosti založené na úctě k odlišným názorům a postojům, kde se nemusíme bát vyjádřit se a zaujímat silné občanské postoje. Tak, Pepíčku. A teď mi pověz,, co si myslíš o…“

              1. Občan není sebevrah 😀
                Zvídavým žáčkům odpovídá, že nemá dostatek informací a tak se o předmětné dění příliš nezajímá. A nabídne dětem poslech nějaké hezké ukrajinské a ruské lidové písničky – „Schválně, děti, poznáte rozdíl mezi oběma jazyky? A teď vám pustím tu samou, ale polsky“. Načež odvede řeč na slovanské jazyky, čímž zvědavce otráví a ten se ruče vrátí k dosavadní zábavě.

      1. Tak tady se neshodneme, pokud jde o to setkání za tmy. – Ale uklidním vás: ten pán si jistě dává velký pozor, aby, pokud už za tmy někam vyleze, byl obklopen ochrankou i shora a zdola.

          1. Je důležitý koukat pod nohy.
            Aby člověk viděl, kam šlape, a nepřinesl si domů na botách něco nevábného

    1. Mně na tom „našem“ západním myšlení fascinuje ta stále dokola a dokola opakovaná mentalita malého dítěte: Kopnu do někoho. On mi to vrátí. A my: „Aú Aú Aú, maminko, on mě bije, to není fér!“

      Naprosto se nedokážu rozhodnout, zda jde o projev arogance (my můžeme vše a druhá strana je oprávněna nanejvýš trpně přijímat) nebo infantility.

      1. Podle mě je to obyčejná tupost.

        Taková ta, kdy např. po chodníku jdou vedle sebe dvě maminky/babičky/chůvy s kočárkama (zabírají tak celej chodník) a ani na vteřinu je nenapadne, že by měly protijdoucí/mu uhnout.
        Protijdoucí se zastaví – protože nehodlá kvůli telatům skákat do škarpy nebo do silnice – a čeká.

        Maminky/babičky/chůvy zpomalují, do očí se jim vkrádá nevěřící úžas, pak pobouření a znechucení (obvykle v tomto pořadí) a pak – nezřetelně cosi mumlajíce – otráveně se konečně poněkud zorganizují, aby bylo lze kolem nich projít (někdy spíš „protáhnout se“).

        Ony/oni/ona to prostě fakt nechápou. A to, že „musely“ uhnout, mají za zlé vám, to vy je otravujete a obtěžujete :-).
        Čím dál častější příběh…
        Tupost.

      2. Aky je narrativ doby uz peknych par rokov? Pestujte si svoje vnutorne dieta!
        A co je v kazdom zenskom casopise uz peknych par rokov? Ucim sa od svojich malych deti!

        Tak co sa dofrasa cudujete, ked si pestujeme svoje vnutorne dieta a reagujeme ako sme sa naucili od svojich malych deti?

  11. Na Ukrajinu proudi vlaky zbrane. Na Ukrajine jsou z polske strany dve prekladaci stanice. Tyto dve stanice pracuji s ruskym vedomim dnem i noci. Po dvou mesicich boju si musite udelat zaver, ze Rusku dodavky zbrani bud nevadi, anebo je nesmi zastavit.

    1. Vadit asi vadí, ale z hlediska budoucnosti je lepší to zničit dál od překladiště.
      Protože válka jednou skončí a pak zase bude potřeba vyvážet a dovážet po železnici, která má na Ukrajině široký rozchod. Bez překladišť se tedy obchod neobejde, a proto není ani v ruském zájmu zničit trať blízko překladišť.

      Další důvod je, že překladiště jsou Z POLSKÉ STRANY.
      Útok na ně je tedy ZATÍM vyloučen.

      1. Re: Občan

        Překladiště neničit!!!
        Jak jinak by se dalo tak dobře zdokumentovat, co se vlastně na Ukrajinu veze?

        1. podla mna dva francuzke Exosety sa v tom stratia ako nic …. a ruskij vojennyj korabl Maskva „idot na **uj“
          to urcite neboli ukrajinske rakety, tie by to nezvladli
          ale rusi podcenili frantikov, vsetky prostriedky elektronickeho boja zamerali na bristske a americke zbrane a frantikov podcenili
          rovnako dopadla Britania, ked Argentina zautocila na Falklandy
          tiez poslali jednu anglicku lod Invincible ku dnu prave Exosetom
          potom im frantici prezradili kody a Argentina si uz ani neskrtla

          dalsia moznost je ze nejaky Switchblade urobil na lodi poziar

        1. Re: berkowitz

          Už jste někdy viděl rudiště, anebo místo, kde se z vagonů vykládá ruda?
          Fakt bych ctělvidět, jak tam něco nakládáte.
          To je úplně stejné, jako byste chtěl letět na Mars tenisovou raketou.

          1. Schválně jsem si to vygoogloval.

            Vypadalo to tak nějak jak jsem si to představoval, ale když to má člověk před očima, tak to je představa nakládky/překládky tak nějak absurdnější.

            Ta tenisová raketa je zábavné přirovnání.

      2. Dve prekladiste jsou na ukrajinske strane, na kolejich smerem z Polska, spatne jsem se vyjadril.
        Targus: Doporucuji pockat, az bude oblezena Moskva, krasne se tak zjisti, jakou vyzbroj a kolik muzu ukrajinska armada vlastne ma.

        1. Re: stridor

          Myslíte Moskvu – město, anebo Moskvu – potopenou loďku? Nevím, jestli by vám ti Ukroši pod vodou někam neufoukli. Mrtvoly – utopenci většinou po nějaké době vyplavou na povrch…

    2. Možná, je to úmysl, který prozradilo Řecko.
      Řecko oznámilo, že už nemůže dodávat další výzbroj, protože by oslabilo svoji obranyschopnost.
      Např. Poláci oznámili, že dodají 300 miliónů patron. Oni samozřejmě toto množství nemají, takže se obrátili na jednu z tureckých zbrojovek. Ta je objednala v Kirgizstánu jako urgentní zásilku.
      https://t.me/rybar/31271
      Co čtu mezi řádky:
      1) požadované množství 7,62х39 (120 miliónů), 5,45х39 (120 miliónů), 7.62х54 (60 miliónů) nemá NATO na skladech nebo NATO syslí pro sebe
      2) požadované množství nemá na skladech žádná z firem obchodujících s vojenským materiálem a dodávajících NATO a ani zbrojovky na ně navázané
      3) žádná ze zbrojovek v NATO nebo anglosaském světě nemá kapacitu požadované množství vyrobit v akceptovatelném termínu
      Závěr o připravenosti NATO vést déletrvající ozbrojený konflikt nechám na Vás.
      Když to vezmu čistou matematikou, tak dané množství patron a počet frontových vojáků VSU, tak je to objednávka tak na 1-2 měsíce zákopových přestřelek.

      1. Re: Králík62

        No, člověče, vy ale dokážete být protivný hlodavec. Zrovna když vyhrávám, tak mi tu do toho začnete montovat nějaké pitomé počty…

    3. Stridor

      Přeci je lepší, když tam ty zbraně nechá dovést, vyložit, připravit a zničí je až pak, poté, co se do nich investovalo daleko více práce.

      Pokud vědí, kde budou, o nic nejde.

    1. Skvělé. To nesmí zapadnout. Jak říká maskot jisté stavební spořitelny: na těchto základech můžeme stavět. Například předvolební kampaň, dodávám já.

      Je vidět, že soudruh se nám zpočátku stavěl do fronty u výtahu, který – jak se později ukázalo – nejel do těch správných pater. Ale pochopil, na souvrati obrať! – a ejhle, už je premiérem.

      Je to výhoda, mít moji solitérní povahu, pravím vám. Nestydět se za jiné. – Kdybych se uměl stydět za jiné, už bych vám psal z Austrálie, kam bych se propadl hanbou.

        1. Do Zásadního Německa? A není to moc blízko, Targusi Targusoviči?

          Samozřejmě, že je. Ona i ta Aus Tramtárie je moc blízko. Měsíc by byl možná tak akorát, ale ten se zeměkoulí bohužel topologicky nesouvisí, takže se tam nelze propadnout.

          Jak zpívá Jarek: do prdele prace.

          1. Kdyz ta sousedni sluzka taky neni ve snazivosti ,slouzit az do roztrhani tela ,co bejvala.
            A co ma spolecnyho svicka s kvetinacem.
            V roce 1923 tam byl chleba z pilin za miliardy , jelo se s trakarem.
            Barak stal 1 dolar. U sousedu. Znarodneni socialistu narodnich melo za nasledek zahozeni dosavadnich zkusenosti..
            Baraky a zadny vetsinou uz nestaly brzy potom. A zivil je rus.
            Z vlastnich baraku za morem , lidi v 2008 utikali pryc.
            Snad zbejva nadeje ze , co neni, muze bejt.
            Bavi se nedavno dva na Vaclavaku.
            „Vole ,co bys delal ,kdyby votevreli hranice „?
            „Nic vole, vylez bych na strom“.
            „Coze“???
            „Aby mne neuslapali ty davy“!
            Umysle a lstivovosti z Kremlu jsou taky podezrely a neberou koncu.
            Se nedaji podcenovat..Zadny niceni na Ukrajine.
            A cast lidi ,co brzy pomysli na odchod nekam a dalsi ,co budou navic prinuceny ,treba dostanou slibenej zahumenek /a plyn se slevou/,nekde na Vychode.
            /Aby mne ty zatraceny davy…/.
            S podminkou, ze posledni zhasne posledni svicku, tu pod kvetinacem..

    2. Ještě k tomu projevu – teď jsem si to poslechl celé až do konce. Cituji:
      „…jestli se sebou teď něco neuděláme, ujedou nám všechny vlaky, protože jedou po rychlejší trati.“

      To mi spadl kámen ze srdce, protože, jak víme, ten hlavní vlak, ten hyperrychlý expres do Kyjeva, ten onomu mluvčímu, našemu současnému premiérovi, naštěstí neujel.

      Jak to ten člověk dělá, že se sám ze sebe nepoblije?

    3. Tak jsem se pokusila dát odkaz na Fialův projev v diskuzi na PL, a co myslíte, ano, správně, neprošlo, zařadily se do řady.

        1. Akceptoval bych obojí: PL se zařadily, (v redakci se) zařadili – podmět nevyjádřený.

          Podezírám trochu PL, že se sice zařadily, ale jestliže „nenaznačují“, pak jen proto, že dneska nesmíme ani naznačovat. – Je to ovšem jen můj dojem, nic víc.

          1. Máte pravdu, jen jsem napsala opravu, tak jsem si říkala, že to pravděpodobně byla oprava zbytečná, má téměř osmdesátiletá hlava občas zmatkuje, ale snažím se bojovat. (smajlík)

  12. Ještě sem hodím zajímavý koment z AK

    Nechápem prečo tu niekto na stránke Pravdy splieta konšpirácie o osude posádky krížnika „Moskva“, keď je v dostupnom spravodajstve agentúr všetko vysvetlené. Na palube krížnika bolo 485 mužov. Z nich loď tureckého námorníctva zachránila 54 mužov a ruské lode 431 mužov. Nikto z posádky nezahynul. Všetci zachránení sú teraz v Sevastopole. Boli ošetrení a teraz sú objektom prísneho vyšetrovania. Dokonca za pomoci polygrafu /detektoru lži/.
    Ruské úrady vytypovali 5 príčin tragédie krížnika: zásah protilodnou raketou ukrajinskej /Neptun/ alebo americkej /Pinguin/ výroby, zlyhanie ľudí pri manipulácii s vlastnými raketami, náraz na mínu alebo sabotáž jedného /či viacerých/ členov posádky-agentov SBU. Vzhľadom na charakter poškodenia trupu lode – diery v spodnej časti lode smerujúce zvnútra von a to v sekcii, kde sa skladovali rakety -je momentálne najpravdepodobnejšie verzia o sabotáži zvnútra posádky. Preto sa posádka v Sevastopole prísne stráži a podrobuje vyšetrovaniam.
    Krížnik Moskva bol starý 41 ročný, ešte sovietskej výroby. Modernizácia ČF už s takýmito krížnikmi nerátala. Napriek tomu ide o citeľnú stratu. Pretože pred chystanou ruskou ofenzívou vznikla pri Odesse slabina v PVO ruských síl. RF má síce v Čiernom mori ešte tri krížniky rovnakej triedy-no tie sú súčasťou ochrany pobrežia Ruska /Novorossijsk, Soči, Sevastopoľ/ a na účely špeciálnej operácie neboli zatiaľ uvoľnené.
    Strata krížnika „Moskva“ je aj podľa priznania velenia RF mrzutosť, ktorá trochu skoriguje plán chystanej ofenzívy.

    1. A já si dovolím přidat rovněž zajímavý koment pana profesora Igora Panarina:

      „Moskva šla ke dnu“ – takové titulky dnes zveřejnila všechna významná zahraniční a zejména britská média (https://images24.pictures/p/5079d123xff78359ce27b69c6373c837b423d882923ba9e2e). Znalí a chápaví lidé nepochybují o tom, že rezonanční potopení křižníku Černomořské flotily Moskva bylo speciální operací, na které se podílely nejen a ne toliko ukrajinské ozbrojené síly.

      Ukrajinské námořní síly toho prostě nejsou schopny, jejich úroveň je příběh lodi z dob zdánlivě velmi schopného Porošenka, kdy ukrajinští námořníci na rezavém plavidle vnikli do ruských teritoriálních vod a snažili se vyprovokovat ruské námořnictvo k úderu.

      Výbuch na křižníku Moskva, který poslal ke dnu vlajkovou loď Černomořské flotily, je zcela jiná úroveň speciální operace. Lze se oprávněně domnívat, že Zelenskij v předvečer incidentu předložil známky se slavnou „ruskou válečnou lodí“ z nějakého důvodu – byl to signál. Potopit Moskvu – tuto „ruskou válečnou loď“, a to i na úrovni významu a symboliky – je silný úder s „termonukleárním mediálním nábojem“. Došlo k obrovským reputačním a vojenským škodám – černomořská flotila byla dekapitována. Na Ukrajině je až dosud téměř svátek a všichni příjemci hrají „peremoga“.

      Snaha zamlčet bolestný příběh je pochopitelná, ale nedostatek informací o příčinách a okolnostech toho, co se stalo, už dal vzniknout mnoha verzím kolem celého příběhu a přispěl k vytváření špatných analogií s ponorkou Kursk. Nic nenaznačujeme, ale ne nadarmo je Británie známá jako vládkyně moří; má bohaté zkušenosti s námořními provokacemi a Černé moře je diecézí jejího zástupce Turecka. Stačí si vzpomenout na loňský incident v Černém moři s britským torpédoborcem Defender. Na tomto pozadí upoutává pozornost podivná polorozprávka o údajné záchraně ruských námořníků Turky, kterou z nějakého důvodu vyprávěl litevský ministr obrany. Zbývá najít odpověď na otázku, co turecké námořnictvo dělalo v blízkosti křižníku „Moskva“, pokud bylo poblíž, a co bylo důvodem takové záměrné velkorysosti.

      Zdá se nám, že „přítel Erdogan“ si možná vyvrtá další díru do klopy saka pro Řád britské královny. Jedná se o druhou speciální vojenskou operaci v této válce. První byl určen pro Istanbul, druhý pro Moskvu. Naše odpověď Chamberlainovi musí samozřejmě následovat – čistě vojenská. Už žádný Istanbul (zde jsou míněny jednání v Istanbulu). Už není kam ustupovat – Moskva je za námi.

    1. Sláma Ukravína 🙂
      Biden ale není šéf, jenom taková nebohá loutka… takže za nitky tahají jiní a on je jenom chorá mluvící hlava.
      Tak uvidíme… je to celkově smutné, ti naši váleční štvaví pinči, co furt jezdí vydávat signále Ukravína… nejsou schopní taky nic vyřešit, zajímalo by mě kteří blbci jim žerou ty výlety ke Ukravínu? Vždyť je to ubohé a směšné. Patetické. A k ničemu…. ach jo.
      A když se bavíte na veřejnosti i s naprosto cizími lidmi, jsou nasraní a nadávají na vládu. Stejně si ale myslím, že situace ještě není zdaleka tak zoufalá, aby někdo vyšel do ulic.

          1. Ano, lze použít to „demokratické“ Ukravínské hajlování, které samozřejmě s tím závadovým hajlováním nemá vůbec nic společného.

            Hnoji sláma! Ukravína!

          2. Ukazuje se, jak vysoká je jeho babička. U psa se ukazuje, jak vysoko skáče. Čím výš, tím líp. Jen pohlaváři můžou ukazovat zkrácenou verzi „já se hlásím“ bez namáhavého zvedání celé paže.

    2. Rusům jde o přežití, o důstojné místo ve světě, o hodnoty, kterým rozumí.
      Demogratickému Západu v čele s Indiánobijci jde o ještě větší nenažranost, o ještě více levných surovin, které jim nepatří, o ještě více levné práce, ještě větší světovou nerovnost, o ještě více globálního fašismu Nové aristokracie…Ruský lid zatraceně dobře chápe za co válči. Lid Západu si myslí, že válčí za hentů demogracii….V tomhle mám naprosto jasno. Nevím jestli Rusko vyhraje, ale vím, že NEPROHRAJE!

  13. Včera jsem narazil na dost důležitou informaci, kterou česká média možná „zapomněla“ sdělit, nebo ani nezaznamenala. Bohužel jsem na ni narazil až pozdě večer, tak ji uvádím znovu:

    Jestli se v ČR neurodí opravdu hodně obilovin, tak budeme mít problém.
    Čína totiž počátkem dubna 2022 zrušila omezení dovozu obilovin z Ruska.
    https://www.world-grain.com/articles/16451-china-lifts-import-restrictions-on-russian-wheat
    Jde především o pšenici a ječmen.
    A rovnou také sdělila, že nepustí ani zrno.

    Znamená to, že Rusko zaselo a sklidí, část prodá (nebo dodá za speciálních podmínek) Číně, ta uskladní a… A pak si bude/budou vybírat komu prodá/prodají za podmínek, které si určí Čína nebo Čína společně s Ruskem. V roli prosebníků se smeknutou čepicí a v hlubokém předklonu bude v obou případech „demokratický západ“.

    1. Myslím, že na velikosti úrody nezáleží. Pokud je povolen vývoz, tak se vždy najde někdo, kdo je ochoten nabídnout cenu, která se neodmítá.

    2. Rusko zaseje a sklidí….Čína uskladní….a až to na UA skončí, tak bude z čeho brát aby tam nebyl hladomor, protože tam se nejspíš nezaseje ani nesklidí a peníze na nákup taky nebudou.
      Demokratický západ ať si poradí sám když je tak chytrej.

  14. A něco k tématu z AK

    Příspěvek od puma » 16 dub 2022, 06:42

    Ztráty ozbrojených sil Ukrajiny během vedení ruské speciální vojenské operace dosahují asi 2,5 – 3 tisíc zabitých vojáků a 10 tisíc zraněných. Prohlásil to ukrajinský prezident Volodymyr Zelenský. :blbec:
    https://t.me/tass_agency/127734

    K tématu (napíšu to HNUSOČESKY) lidských zdrojů. Číslo podané Zelenským bych násobil deseti.
    Ale i kdyby to byl pouhý pětinásobek, ukradinské špitály jsou dávno za bodem zvladatelnosti přísunu masa určeného ke granulizaci. Medicína bude relativizována na výrobu odřezků a šití, nic jiného.

    Stran nasazení TU-22M3 – Azovstal bude mít pár podzemních pater z doby SSSR. A to nejen pro inženýrské sítě. Pokud si vzpomínáte Basurin je chtěl vykouřit chemií. Teď došlo na Alternativu rychlého prokopání shora. Ivan si asi vyzkoušel v praxi svou šestitunovou munici, vyvinutou pro tyto případy.

    1. Čísla uvedená Zelenským jsou samozřejmě velmi snížená. Něco záměrně, něco systémově. Uvádí se ztráty pouze VSU; jednotky, se kterými je ztracené spojení, se do ztrát nezapočítávají; kdo ví, zda se do ztrát zahrnují nacbaty; určitě nezahrnují volksturm. Také padlí při ústupu se nezapočítávají, jsou vedeni jako nezvěstní.
      Shlédnout videa s vojáky, kteří padli do zajetí nebo se vzdali, chce trpělivost. Jsou jako kolovrátek – já jsem nestřílel, jsem kuchař, řidič; dovezli nás na místo služby a zapomněli na nás; velitele jsem neviděl; velitel nám řekl, že se máme rozejít a dostat se domů sami. Podstatné informace jsou jinde. Ještě tak před 14 dny se dal postoj většiny zajatých vojáků popsat jako znechucený; znechucený tím, že padli do zajetí; část z nich s nelibostí přiznávala, že protistrana se chová jinak než tvrdila propaganda. Dnes převládá rezignace, ve tvářích se odráží únava a ostražitost. V posledních 3 týdnech se proměnilo i věkové složení, jsou tam mladíci 19-22 let z první mobilizace, co mají za sebou měsíční výcvik nebo také nic. Pak se tam začali objevovat vojáci nad 50 let z druhé mobilizační vlny. Jak špatně na tom musí být armáda, když je posílá na frontu? Neměli by zabezpečovat týl?

      1. No jo, ale Rudá armáda se také nežinýrovala odvádět kde koho no a nakonec vyhráli.

        Ovšem Němci vstoupili so Stalingradu a prošli si tam masomlejnkem. Rusko jen chvíli parkovalo u Kieva, drželo Ukrajinské jednotky v pozoru a pak se zase stáhlo.

        Ukrajinci to vydávají za velké vítězství, ale ve skutečnosti se jen nechali přemanévrovat.

    2. Citace z AK:
      „Tak zkusím do diskuze, hodnocení úrovně ruských sil. Čas nám uplynul, nebudu hodnotit celou operaci, ta zdaleka neskončila. Jen dílek, konkrétně boje ve městě, Mariupolu. Tam už nějaká data k zhodnocení máme. Nejdříve některé obecné poznatky z historie, ať to máme s čím porovnat, získat představu. Napříč historií platí pravidlo, že útočník má mít trojnásobnou převahu. K tomu patří, že má obvykle i 3x větší ztráty. Podíl ztrát bývá v poměru 1:3 mrtvý:zraněný. To platilo, dokud se bojovalo. Masakry přišli až ve chvíli, kdy jeden začal z bojiště neorganizovaně utíkat. To se tady nestalo. Dále boj ve městě je ten nejobtížnější bojový úkol. Obránce má spoustu možností, jak vytvořit peklo pro útočníky. Předpokládal bych výrazně vyšší ztráty útočníka, než průměr. Takže počáteční situace. Celkem útočilo cca 200 tis ruských sil. Ale na celé frontě, takže kolik jich bylo přímo kolem Mariupolu? 10-20 tis? Víc jich dle mého odhadu nemohli uvolnit a klonil bych se k nižšímu číslu, těch 10 tis. Obránců bylo nejmíň 14 500, některý zprávy až 25 tis. Kloním se k nižšímu číslu. Takže žádný 3:1 ve prospěch útočníka, ale řekněme remíza (spíš početní převaha obranců). V současné době je město v podstatě vyřešený, osvobozený. Zbytky jsou jen v Azovstalu, řekněme 3 000. Odhadnu, další 3000 v zajetí. Tzn. nějakých 9000 padlých (jsou to odhady, zaokrouhlil jsem, ať se dobře počítá). Takže dle standardu by měli mít rusové 3x víc, tzn. nějakých 27 000 (padlých, raněných) a to jen zde. Což je evidentně blbost. Padli by všichni, co se kolem jen vyskytli. Třeba čečenců mělo být dohromady 10 tis, takže by už byli po smrti všichni, což je blbost. :mrgreen: Ze začátku tam tíhu bojů nesli doněcký (a navíc ještě branci), přidala se i armáda RF, provedli průzkum bojem, obsadili nebráněný oblasti, identifikovali ty bráněné, zjistil se systém obrany. Zároveň se vyčerpávali obránci, ze začátku se bránili i dělostřelectvem, jehož podíl na bojích postupně klesal, až zmizel. Pak nastoupili jednotky speciálně určené na tyto operace, čečenská ruská garda. A začal postup. Navíc město není srovnáno se zemí. Budovy jsou silně poškozený, ale nebrali to plošně. Je vidět ohled k civilům. A ti čečenci nemají tisíce mrtvých, tam ty ztráty budou ve stovkách max (nejsou jen v mariupolu). Takže celkově útočník ztratil podstatně míň než obránce. Řekl bych k neuvěření. Takže k úrovni rusů, řekl bych, že boje ve městě znají a ovládají velmi dobře. Ruská garda je na to velmi dobře vybavena, vycvičena.
      PS: Ono celkově v této válce nějak nesedí počty ztrát, vymykají se běžným zvyklostem. Jedna ze zvláštností této války.“

      1. Re: Homér

        Myslím, že oněch 200 000 kusů Ivana je hodně přestřelený počet. Nicméně nejsem odborník, ba dokonce ani vystudovaný bigbít, neboli bigoš polní, neboli motostřelec.

        Nicméně dovolil bych si v souvislosti s „nízkými ztrátami“ upozornit na velmi zvláštní „koloraturu“ obytných budov. Na výškových budovách je černě očouzena omítka u oken pouze v posledních dvou, třech patrech, a to ještě ne všude. Přito střechy nejeví stopy poškození klasickým požárem, či dokonce trhavou municí.
        Řekl bych, že to je stopa užívání termobarické munice, kde taková „trefa“ znamená prakticky stoprocentní úspěšnost. Tudíž významné vychýlení skóre ve prospěch uživatele.
        Chcete-li se zeptat na předchozí zkušenosti, odpověď je druhá čečenská válka, resp. druhé dobývání Grozného.

      2. Nedávno rozebírali na zoomu bitvu ve Stalingradu.

        Taková drobná poznámka byla, že když se válčilo v Čečensku, tak to tam Rusům moc nešlo, pak si od muzea ve Stalingradu vyžádali dobové popisy taktiky, jak to přesně v tom Stalingradu tehdy dělali a cvičili v tom ruské jednotky znovu.

  15. inu, bazarovou techniku zapad na ukrajinu treba i doveze. jenze podle vseho ji pak bude muset k vojsti tlacit, protoze neni, co nalit do motoru….

  16. Čím víc zbraní fedruje „demokratický západ“ na Ukrajinu, tím blíž má její obyvatelstvo k hladomoru.
    Že by bylo cílem „demokratického západu“ Ukry vyhladovět?
    Je to možné, ba dokonce pravděpodobné.

    Hladovějící člověk je totiž za kus žvance ochoten udělat COKOLI a pro KOHOKOLI (to věděli a uměli Anglosasové již před WWI a nacisté jejich metody ještě zdokonalili).
    Zejména nemá-li před hladem kam utéci. A Ukrajinci nebyli dvakrát vítanými hosty ani před válkou; teď už jsou spíš hosty nevítanými a odmítanými.

    Takže vyhladovět, zároveň jim znemožnit útěk do zahraničí a pak je použít jednak do posledního zbývajícího Ukra a jednak na „operace“, z nichž se možná zvedá kufr i jejich autorům.
    Pro Ukry to vlastně není nic nového, protože přesně tohle s nimi dělali zacisté za WWII. Část pro výstrahu, povraždili a zbytek zčásti vyvezli na otrocké práce do Německa, zčásti použili na otrocké práce na okupovaných územích a část použili v různých SS a pomocných jednotkách či v různých teroristických bandách a nejšpinavější „operace“. Vše za kus chleba s vodovou polívkou nebo dokonce jen za příslib kořisti.

    Vypadá to, že se nám historie opakuje.
    Jen by mě zajímalo, kdy to alespoň některým z Ukrů konečně dojde.

    1. Re: Občan

      Nedojde, bo Sláma Ukravína, volevole!
      S vašimi čuchacími schopnostmi pro vás nebude problém najít obrázky z pochodňových průvodů.
      Pak si to shoďte na lištu a STŘÍZLIVĚ zhodnoťte na fotkách z roku 1933 – 1945, kam až si museli hrábnout Dojčeři, aby aspoň NĚKTEŘÍ uznali, že něco bylo špatně.

      1. Občas se na rouře objeví rozhovor s ukrovidlákem a ti mají jasno už teď.
        Je jim zcela a ganc u zadele, čí fangle vlaje na radnici. Oni potřebují zasít, zasadit, ošetřit a sklidit (alespoň pro sebe a své rodiny). Na to potřebují PHM, nezaminovaná pole a absenci banditů a ostřelovačů. Kdo jim to zajistí, toho budou poslouchat.

        Sedák, rolník, zahrádkář to mají po staletí furt takhle stejné.
        Zelensky udělal fatální chybu, že se na tuhle skupinu zvysoka vykakal. Přitom je pro zajištění ať už mírového, nebo válečného provozu státu naprosto nezbytná. To věděli i nacisté a buď nechali sedláky, rolníky a zahrádkáře na pokoji (jako v Kotlince), nebo je vyvraždili a okamžitě nahradili importem z Německa (např. Ukrajina a Polsko).
        Rusové naopak na osvobozených/dobytých územích okamžitě zajišťují jídlo, léky a zemědělské potřeby. Bo najedený a ošetřený „lid“ nezlobí.

        1. Němci to řešili už před válkou a investovali do výzkumu chemie. Ta byla v Německu před válkou na špici. A zkoumali taky výrobu jídla v laboratoři. V chemičce by se toho dalo vyrobit víc nez ba poli. A zvládli výrobu mastných kyselin z ropy a uhlí a dokonce to i jedli. Po válce to zakázali a tak se z toho dnes dělají jen mýdla. A umělý med se dělal z nastrouhaného smrku s kyselinou siroviu,vzniklý skrob se ochutil a dával dětem. To se zanedbalo,nějaké amarouny nebo granule už měly byt vyvinuty aspoň jako doplněk.

        2. Re: Občan
          Vy velmi dobře víte, že jste zcela hloupý občan a soudruh Šílenský je chytrý, mladý a krásný a rozumí všemu nejlíp, protože je soudruh herec, který jen omylem nedostal nějakého Oscara.

          Abych řekl pravdu, já už bystřil v momentě, kdy tento soudruh prohlásil, že po svém zvolení do 4 let vyřeší problém na Donbassu a zpočátku se tak dokonce i tvářil.
          No, odkopal se do roka a do dne.

          Abych pravdu řekl, kapánek nechápu Kolomojského, který soudruha herce futroval penězi a vysílacími časy.
          Kuwa, jestli mi něco patří, tak si to nenechám dobrovolně rozbíjet, ne?
          Ledaže by mu nic doopravdy nepatřilo a on jenom džusuje…

          1. Kolomojský a jeho parta mají s Ukrajinou poněkud jiné plány:
            https://en.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomoyskyi
            Pro ně by byla ideální Ukrůprostá Ukrajina, již by mohli použít jako záložní houmlend (když jim ten Ašskej výběžek, jak plánoval Klíma, nevyšel). A že bude část území rozmlácená? No bóže, na nerozmlácenej zbytek se pohodlně vejdou, bo jich není moc a většina má beztak hlavní houmlend v USraeli.

            1. Jaký Ašský výběžekmáte na mysli?

              Toto je citát z Klímova blogu:

              „…..Rozloha území, na němž plánujeme obnovit novou židovskou republiku, je k diskusi. Hned na úvod bych chtěl odmítnout fámy, které se dnes v Rusku objevují, a to i v okolí samotného prezidenta Vladimíra Putina (ZDE). Rozhodně nechceme „derusizovat“ ani Doněckou ani Luhanskou oblast a osídlit ji sami. Jsou to plané obavy a fámy a jsme rádi za ujištění, že Kreml označil tyto výroky za „nekorektní“. „Prezident Vladimir Putin jeho stanovisko nesdílí a o židovském osídlení Donbasu se v prezidentově okolí nehovoří“, řekl novinářům mluvčí Dmitrij Peskov. Mohu potvrdit, že náš zájem směřuje jinam, a to především k Oděské, Mykolajské, Cherzonské a Dněpropetrovské oblasti (ZDE), které by měly tvořit jádro nového židovského státu s hlavním městem Oděsou. Jen připomínám, že se jedná o podstatně menší území, než patřilo Chazarské říši (historické mapy najdete ZDE), a navíc, že toto území historicky Ukrajině nikdy nepatřilo, ale bylo darem Ruska, za vlády bolševiků (viz obrázek). …!

              1. Koncem devadesátek sionistická entita vyjednávala s ČR možnost výstavby „settlementu“ pro 20 000 soukmenovců u Aše s tím, že by to pak expandovalo. Jejich developeři tam začali i nakupovat pozemky.
                Pak to krachlo.

                Podobný pokus udělali i v pražské Libni, kde bývalý ministr Vodička zajistil nákup pozemků pro několik izraelských firem a výstavbu laciných (protože nekvalitních, ale drahých) bytových domů. V podstatě celá náplavka od nádraží Holešovice po Palmovku je ve vlastnictví izraelských firem. Ale soukmenovci se nenahrnuli, bo to tam je velmi ošklivé.

                1. Jo, když jdete v Marině v Holešovicích do restaurace, tak na sebe majitel a speciální hosti mluvěj hebrejsky.

                  Nevím, jak byty, ale mi se holešovická Marina docela líbí – asi jsem divná.

          2. To je jako byste říkal, že si soudruzi bolševici nechávali rozbít Sovětský svaz. Připusťe si konečně, že etnicita dotyčných soudruhů hraje rozhodující roli, a že etnicky neruští a neukrajinští soudruzi nejsou ve VLASTNÍ zemi.

    2. Vy jste bezbřehý optimista. Četl jsem váš příspěvek výše – o Číně, Rusku a obilí. Ptejme se, kdy našim lidem dojde, že s nimi vládní pětikopulace hraje betla. – Nedojde! Až přijde ke skutečné chudobě, ochotně zvolají: za to může Putin.

      Je to jen má domněnka, ale myslím, že na UA je informační pokrytí řádově horší než zde; nevidím naději, že by statistický Ukrajinec prozřel.

      1. Tak globálně lidi nejsou moc chytří, proč se namáhat a přemýšlet, když jsou sociální sítě a média plná „instatních“ názorů, které je možné pouze konzumovat, konzumovat a konzumovat.

      2. Obávám se, že máte bohužel pravdu. A právě proto lidé do ulic nevyjdou. A pokud by se snad nějaký malý protest přece jen uskutečnil, věřím tomu, že by ti lidé byli nemilosrdně dehonestováni a to za pomoci organizované „protidemonstrace“. To vše za podpory „pomáhat a chránit“. Takže asi tak. ale možná jsem jen přílišný pesimista.

        1. Ano, v tomto směru je momentální situace mimořádně špatná. Všimněte si, že v ČR v podstatě neexistuje (!!!) politická síla, která je s to veřejně vystoupit a pojmenovat věci jmény, která zaznívají na tomto webu. Na tomto konspiračním webu – měl bych napsat.

          Pokud se válečný požár nerozhoří natolik, abychom (jako populace) nepřežili, jistě se to jednou obrátí – vždycky se to obrátilo, bude to tak i teď. Ale vezme to nějakou desítku let, o tom nepochybujme.

  17. Na opravdu dobrý výcvik vojáka, který má zažité stereotypy, je potřeba minimálně roční výcvik. Neberu v potaz stádečko mamlasů s dvěma kulomety a jedním minometem, eufemistický nazývané „motostřelecká četa“.
    A vůbec neberu v potaz opravdové specialisty u PVO, letce, námořníky. Tam za rok chlapci většinou nepoberou ani ten nejnutnější základ.
    Stran jiných – západních – zbraní asi tolik – mělo by se provést přecvičení, jinak si dotyční koledují o průser, což se ovšem ve válce schová. Prostě jen občas vybuchne něco, co vybuchnout nemělo, sem tam spadne éro, a to je asi tak všecko.

    Z důvodu dodávek zbraní ze zahraničí jsem čekal, že Ivan přitlačí pořádně na pilu už od samého počátku.
    Nepřitlačil a bude toho hodně litovat, protože teď už měl být konec a ten je v nedohlednu. Ivan měl sedět v Kyjevě a diktovat Zelňákovi do pera text kapitulační nóty.

    O přímém nasazení vojáků ze zemí NATO by se mělo začít jednat v první polovině května. Jednak jsem to někde četl, druhák to bude tak akorát doba, co už bude Vasil na Donbassu „srát Magi v kostkách (Magi je polévkové koření)“.
    Co na to řekne Ivan, to netuším. Ale v tom případě máme atomovku jistou. Putin není z těch, kdo se zakecávají, a řekl jasně – k čemu by byl Rusům svět bez Ruska. To je jasný vzkaz pro ty, kteří ještě nepochopili, že sranda skončila už hodně dávno.

    Pokud tedy NATO-soudruzi nepůjdou na krev – a o tom nejsem vůbec přesvědčen, limitujícím faktorem pro konec vojny je počet jatečných kusů, které nechá semlít Ukradina. V tomto punktu si dovolím odhadnout, že jestli se Ivan nezasekne, za měsíc bude Donbass v situaci dnešního M-polu. To jest pár krtků v norách, na nichž bude Ivan cvičit ostré střelby.
    Ivan se přesune k Záporoží a k Charkovu a bude pravidelně zásobovat padající municí výcvikové tábory na západě Ukraruiny.
    Stran uvažovaného cvičení ukradinského masa v zahraničí, tam je dost otazníků – především, kdo bude za pár měsíců v zahraničí kluky honit a chytat, pokud se jim zachce zdrhnout, jakože se jim do maskáčů nechce už teď.

    1. Ještě bych si dovolil napočít jeden aspekt, který může být rovněž velice zásadní.
      Viz dnešní vlkova Kosa o průběžném zadlužování Ukradiny.
      Od května se začne šetřit na sociálních dávkách a zřejmě i na platech.

      Jak pravila jistá dáma – nený penýz, nený láska.
      A vznikne další tlak na zbývající Ukry v jatečném věku vyfičet u z mlýnku na maso, neboť – kušáť chóčetsa.

      Ještě k tomu mobilizovanému počtu.
      Těžká střelba od pasu – víc, jak 35 mio Ukrů doma nebude, spíše mnohem méně.
      Polovina z toho je 17 mio, páč chlapů je vždy o něco méně.
      Počet kusů v produktivním věku je zhruba polovina – 8,5 mio.
      Další polovina odpadne na zdravotní problémy a civily pro fungování týlu.
      Zbývá čtyřka, která by mohl obléci mundůr. Z toho odpočítejte 90%, protože na jednoho vojáka v poli je nutno cca 6 – 10 týlařů. Dnes už spíše deset, protože technika vojáka se ani náhodou neskládá z ukradeného koně a trofejní šavle.
      Jsme na 400 000 kusů, z nichž je už minimálně taková stovka nalitá.
      Takže s velmi odřenýma ušima 300 000 kusů, kteří o vojně vědí kulové s přehazovačkou. A to počítám, že jim ještě taková stovka zdrhne.
      Pokud tedy Ivan vydrží půl roku v dosavadním tempu, bude Ukradina bez použitelné mužské populace.

      1. „Pokud tedy Ivan vydrží půl roku v dosavadním tempu, bude Ukradina bez použitelné mužské populace.“ Možná, že o to celou dobu jde.

        1. Nemuzu se zbavit dojmu ,ze jde o neco vetsi vojenske cviceni , vetsi nez v Syrii.
          Jsou povoleny ztraty mezi 3-5 %. Na kazdym cviceni. Taky trenink.
          Kdyby se nahodou cviceni rozsirilo do vetsiho konfliktu.
          Prozatim z cviceni je dalsi vyhoda ,zabrani uzemi..
          A zneutralizovani dalsich /zniceni do zbidaceni dalsich/ ,predevsim preochotnou pomoci EU a vlad..Snazi se, opravdu davaji prvni a hlavne to posledni..
          Prohlasenim nedavnym, to Bordell zajistil.
          Velkej ramus je vzdy zajimavej tim,co se za nim skryva.
          Taky aby meli rusove co znicit../Zkusit si rovnou v praxi ty vojensky zabavy. Hlavne ty novy hracky overit/.
          Hladovej ,demoralizovanej vojak asi nevalci. Ani nevyhraje. Jako v 1917-18.
          V 1916 to meli germani vyhrany.
          Nebo ten rozmazlenej.
          /Jako v Mogadishu ty nejskvelejsi /. Potom odesli navzdy, jako z Libanonu,Afganistanu a z mnoha dalsich uzemi predtim a potom.
          Odchazeni se zhorsuji..Ale asi musej ze slusnosti ,ze zvyku a zisku,neco vzdycky na protest predstirat.. Aby se nereklo. Vzdycky to odnesou jiny a to je dalsi vyhoda..

    2. Podle oficialnich zprav uz vycvik ukrajinskych vojaku probiha v USA, Anglii i dalsich zemich.
      Jedna se o vycvik budoucich skolitelu na novou zapadni techniku.
      Ted to nechci hledat, ale Johnson se tim docela chlubil, neni to zadna tajna informace.

      1. Re: Třešňák

        V žádném případě nerozporuji.
        Pouze jsem upozornil, že Vasil se rychle blíží horizontu svých možností čerpání „lidských zdrojů“, Další na řadě jsou Ojropané a zde bych si nebyl jist, jestli a kolik budoucích granulí budou schopni vyprodukovat. Ojropské armády – nalejme si čistého vína – by s obtížemi zmákly nějakácí nepokoje, proti kterým jsou primárně určeny, když se plebsu přestanou líbit korespondenční volby.
        Asi takhle – prozatím jsem nezahrnul do počtu kusy, které již fungovaly v ATO v letech 2014 – 2021. Počítejte s tím, že mezi nimi nebudou všichni ochotni se nechat dobrovolně zgranulovat na Chappi či Whiskas.
        Instruktoři mohou být, ale ti se jdou přeškolovat. Je něco jiného přeškolit chlapa na jinou značku samopalu a udělat z počítačového mamlasa, který strávil dosavadní život u klábosnice, něco na styl Ramba. To opravdu nějakou dobu trvá.
        Berte to tak, že Ukrům už došli i řidiči nákladních aut. Tedy oni nedošli, oni utekli na směrem západ od Lvova. Kdo měl ruce a nohy a řidičák, šel vydělávat kroupy potřebné k životu do Polska.

    1. Ano, je to tak. Včera jsem havarovala na elektrické koloběžce. Nepřejte si vědět, jak to dnes bolí a jak vypadám! ☺

      1. To nic, tady vás rozveselíme. Uzdravíte se. – Kdybych se neostýchal, citoval bych svého kamaráda, který v takových případech zpravidla říká: „…hlína to vytáhne!“

        Ale nejsem cynik a tak ho citovat nebudu, to dá rozum.

        1. Ja bych taky nerek a nenapsal sprosty slovo, ani za pytel sracek..
          To ten jeden jinej ,porad rikal , jde vo zivot ? nejde ! Tak jde vo hovno …
          A potom, kdyz se v padesati ozenil, narodily se mu trojcata..

  18. Večerní svodka JP

    Izjum, M-pol, Nikolajev

    Stará zpráva – křižník Moskva šel ke dnu, bohužel i s kapitánem. Vše ostatní jsou zatím jen dohady.
    Moskva splnila slib útoku na Kyjev, pokud bude Vasil nadále otravovat v ruském příhraničí. Zásahy nebyly specifikovány ani z jedné strany.

    Donbass
    Dělostřelecké a raketové útoky RA se stupňují v klasických lokalitách – Barvěnkovo, Slavjansk, Lisičansk, Severodoněck.
    Popasnaja – jednotkám LNR se podařilo proniknout do centra a začít blokovat silniční tah na Lisičansk, což znamená odříznutí jednotek VSU na sever od tohoto města od formací jižně od Popasné.
    Avdějevka – probíhá úspěšný pokus o její obklíčení
    Guljajpolje – totéž
    M-pol – proběhla likvidace pokusu o proražení obklíčení v lokalitě Primorskij rajon, ztráty VSU jdou do stovek mužů.
    Cherson – Nikolajev – probíhá pomalý postup z Chersonu na sever, RA vstoupila do lokality Alješki

    1. V M.polu byly poprvé nasazeny strategy Tu-22M3, prej z nich padalo 8 bomb a asi do nebudou žádné odrobinky, takže přituhuje.

      1. Re: nemesis
        O přituhování žádná diskuze, nicméně bych to viděl jako vítanou příležitost na uspořádání ostrých střeleb, případně předvedení či vyzkoušení nových typů munice a submunice.

        1. Až tak bych to úplně neviděl. Něco si přece musí nechat jako „překvápko“. Na AK jsem viděl fotky těch „drobečků“, co asi jednoduše neunese menší strategický bombardér. Takže v Azovstalu zavírají výstupy na povrch na předem vybraných místech starými skladovými zásobam, aby bylo míň nor na hlídání.
          A to, že pořád fungují železniční spoje myslím svědčí o tom, že se snaží to toho masomlejnku natahat co nejvíc akceschopných útvarů protistrany, které pak budou z logiky věci muset útočit a nastane doopravdy maso. Poznáme to podle toho, že začnou rušit ty železniční tratě, bo jednoduchý ústup se nebude konat a mezi útočením a obranou vybudovaných pozic je rozdíl nikoli nepodstatný.
          Mmchd. spřátelené výzvědné služby údajně ukrům tvrdily, že zásoby Kalibrů dojdou nejpozději v březnu t.r., což se jaxi dosud nekoná. Asi už jedou nové výrobní linky.
          Zatím ještě nepřepnuli zcela z módu osvobozování do módu dobývání, ale za Dněprem do už bude jiná pohádka. Vidím to na od partnerů okopírovaný scénář např.Libye a pod.
          Modlím se, aby ten mód dobývání nedošel až k nám.

          1. My jsme už dobyti Ukrajinou.

            Připrchlíci mají své posty v každé obci, práskače na každé škole a Fialova protektorátní vláda umlčuje, krade a odezírá ze rtů vůdci Zelenskému a protektorovi Perepyjnisu.

            1. Aby ne – dyť „si“ je sem taky aktivně vozíme.

              To byl fakt brilantní tah od politiků/jiných zájemců, co jim těch Ukrajinců tady bylo furt málo a přáli si jich víc a víc – Hrr pro ně až k nim domů! Dovezeme si je sem aktivně sami! Žádná víza už nejsou zapotřebí!
              A koho že jsme si to sem přivezli?
              Nejsou mezi těmi lidmi třebas někteří z kriminálníků, co je jejich prezident propustil z vězení? Jsou ozbrojeni (spousta zbraní byla na UA k mání přímo na ulici komukoliv, kdo si přišel)? Feťáci? Drogoví dealeři atd. (jak už i v MSM připouštějí)?
              Nezajímá!
              Máme přece povinnost je zachránit, že ano. A taky hned jim tu cpát (pokud možno) vybavené byty, domy a trvalý pobyt.

              Cui prodest?
              To brzy uvidíme.

              1. Havel taky propoustel svoje pratele zlocince na vseobecnou amnestii..Chtel Albricht jako presidenta .
                Asi se cesky deti taky moc rozmnozily. Nebo co..
                Proc se vrhal ceskej starosta Chicaga a „Pan 10%“ ,Cermak ,pred pistoli, v 1934,aby zemrel za presidenta Roosewelta, neni dodnes jasny.
                Taky Kennedy senior mel velke prijmy z te oblasti a zvolili mu tam /Illinois/syna, za presidenta …Ale oba malo platili.skrblili ,nechteli se delit a jeste dopustil JK Kubu a navic syn Robert se ve funkci zvlcil a zacal nejake gangstery bez jedine priciny pronasledovat z niceho nic../Trpeli uz vyhnanim z Kuby/.Asi cerna ovce rodiny..
                Valky gangsteru v Usa byvaly velkou zabavou ,pro nezucastnene..
                A pro ty co vyhrali..Treba i politiky.
                Ale kdyz se organizovali komunisti ,odbory a socialisti /bez vrazd a nasili/ ,beda, zasahla vlada a krute.
                Al Capone byl velmi celebritne oslavovany, vazeny, ale kdyz zavedl restaurace pro nezamestnane v krizi , snidane ,obedy a vecere a zadarmo ,zacal smrdet socialismem a tak sli taky po nem..
                Kdyz lez zrovna kratky nohy nema..
                Osvobozovaci a zamozni americky revolucionari /pro vetsi zisky/,se kdysi podvodne prevlikli za indiany a hazeli britskej caj z lodi do more.
                Aby se to svedlo na ty nevinny ,co to vzdycky vodnesou..
                /Nevi co se chysta a nemuzou se tak vyhnout spravedlivymu trestu ,opatrit si alibi atd./.
                Vod ty doby se lhalo porad vic a porad se to vyplacelo, porad vic.
                Zadnej ale strach z ty revoluce,britsky a amer. /a jiny/podvodny lzi bohaci si k sobe vzdycky cestu najdou..
                A nevi se dnes ,jak dal a co se vyplati, kdyz se ty nektery lzi nejak zamotaly proti nim..
                Tak dlouho se chodi se dzbanem..Az neni na novej.

          2. ad) nové výrobní linky
            Vzpomínáte, jak na počátku SVO zmizel Šojgu? Pak se po několika týdnech objevil na záběrech z jakési armádně-civilní konference o připravenosti ruského vojensko-průmyslového komplexu vyplnit úlohy letošního roku. Předpokládám, že se v těch týdnech prohnal jako mimořádná kontrola všemi důležitými vojenskými výrobními závody, všem zvedl mandle, ale také zjistil, kde by to mohlo skřípat. Ty výrobní linky jedou na prodloužené směny už od konce února.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *