23 listopadu, 2024

Obětujeme levé křídlo

Tak nás vláda oblažila další skvělou reformou. Tentokrát bude třeba zreformovat výběr DPH. Tři sazby jsou totiž moc, budou jen dvě. Samozřejmě zmizí ta nejnižší a tak nám řádně podraží vodné, stočné a další poměrně nezbytné věci k životu. A aby plebs moc nevyšiloval, sazba DPH na potraviny klesne o jedno procento. Sice je to jen pracovní materiál, který „unikl“, ale nepochybuji o tom, že se v nejbližších dnech najde neuvěřitelné množství expertů se spoustou titulů před jménem i za jménem, kteří národu objasní, jak to vláda skvěle vyřešila a jak moc nám to do budoucna pomůže. Tito hoši dostanou patřičný prostor v mééédiích, pak se to potichu zavede a všechno bude cajk.

Tady je nejlépe vidět, že na ideologii záleží a záleží na ní sakra hodně. Libtardi mají konečně svojí milovanou vládu, konečně se nám do politiky vrátila slušnost a řád, konečně není u moci žádný bývalý komunista, konečně nikdo nekrade, nezaklekává, nevyhazuje z práce, konečně máme svobodu slova a vláda jen bojuje s proruskými dezinformátory… a proto vlastně nevadí, že se zdražily potraviny, nevadí, že se zdražil benzín, nevadí, že se zdražilo topení a vůbec všechno, protože světlé zítřky jsou už za rohem.

Tedy… hned jak se zbavíme těch všivých důchodců, kteří nám zanechali spálenou zemi a tak si žádné důchody nezaslouží. Kdo to řekl? Mladý, krásný a chytrý pirát Jakub Horák. Prý marketingový expert… Co na tom, že před volbami se Richterová ještě fotila s autem, kde byla napsaná hesla vstřícná k seniorům. Co na tom, že se všichni zaklínali péčí o důchodce. Teď už jsou jednoduše přítěž a s nimi i všichni ti, kteří sice pracují, ale z výplaty vyžijí stále hůř.

To je totiž celá vládní politika. Nejen u nás, ale v celé Evropě. Obětujeme levé křídlo. Už nejde o to, něco zlepšovat nebo se snažit o nějaké sjednocení společnosti. Už jde jen o to, zbavit se přítěže. Do lodi nám teče už dlouhá léta, to všichni víme. Ale všechny předchozí vlády se alespoň pokoušely některé díry ucpat. Snažily se alespoň budit dojem, že jsme všichni na jedné lodi… ano, říkali to především proto, abychom neremcali a pěkně pumpovali, ale alespoň nám dávali zdání, že se se všemi počítá.

Musel přijít až Fiala, který ve své nekonečné moudrosti konečně rozseknul ten gordický uzel globalizace, kdy sice stát potřebuje stále více peněz, aby zmírnil úděl těch, kteří neudrželi krok s vývojem a na propojení celé planety jen prodělali, ale zároveň stát peníze nemá, protože stále větší díl ekonomiky se obejde i beze státu a dokáže si zařídit, aby daně platit nemusela. Za Fialy to konečně vymysleli… prostě obětujeme ty, kteří nebyli dost flexibilní.

Přitom je to neuvěřitelné. Vláda vybrala neskutečné peníze na DPH, snížila valorizace, snížila zvýhodněné jízdné, má obrovské dividendy od ČEZu… a přesto je rozpočet v deficitu jaký tu nikdy nebyl. Samozřejmě žádný pravdomluvný intervjuk ani minutu nepátral po tom, co se s těmi penězi děje. Kam tečou? Na Ukrajinu, nebo na lipskou burzu? To se musíme domýšlet sami…

Zakázky v průmyslu klesají, obchod s nemovitostmi se téměř zastavil. Klesají tržby v maloobchodě. Už jsme slyšeli o skvělém nápadu na energetické štítky, podle kterých budeme z budov platit ekologické daně… Prostě… obětujeme dezoláty, ti nás stejně volit nebudou, obereme je o všechno, protože jsou přítěží na naší cestě k bezuhlíkové ekonomice a veganské budoucnosti, která je tak správná a hodnotná, že se o tom prostě nesmí pochybovat.

I ten Mao se svým Velkým skokem snažil zařídit, že stoupne výroba, že se lidi budou mít líp. Sice to nedopadlo, ale jeho vizí byla budoucnost, ve které se mají všichni dobře a mohou si koupit spoustu blbostí. Tohle je asi poprvé v dějinách, kdy nám kormidelníci vnucují představu, že se budeme mít hůř a ještě nás to bude bavit… Ale ono jim to asi funguje, libtardi tomu tleskají a radostně platí a platí.

Hele, zkusili jste si někdy spočítat, o kolik peněz jste přišli od první demonstrace loni v září? Kolik nás stálo to, že lidi nevěří v možnou změnu? Kolik stály všechny ty strachy, aby se díky demonstrování náhodou někdo nevyšvihl? Ani na chvíli to nevypadalo na volby, ale fejsbůk je stejně plný především obav z toho, aby si náhodou někdo nepomohl do sněmovny. Tento leitmotiv držel Láďa Vrabel, že jde přece o lidi a ne o politiky… a mezitím se začalo mluvit o mobilizaci, ceny řádně stouply, před průserem nás zachránila teplá zima a pokrytectví našich elit,protože ruské suroviny dál kupují, jen je přejmenovali…

Každou domácnost to stálo desetitisíce a každý den, co je tato vláda ve funkcích stojí další a další prachy. Zatím se státní dluh každý den zvedal asi o dvě miliardy… To bude nejspíš pokračovat a všichni navíc pěkně připlatíme za pivo i vodu. A buďte si jistí, že za měsíc přijdou s další skvělou reformou.

Místo v autobuse na demonstraci do Prahy a zpět stojí tři stovky… Jednou za měsíc… Stačí si kliknout na stránky Česko proti bídě a zavolat koordinátorovi.

Jo, stotisícová demonstrace s vládou nehne… A větší se nesvolá, protože stále je důležitější, aby z toho náhodou někdo neměl politický prospěch. Tato obava stojí miliardy denně a platí ji především ti, v jejichž zájmu se demonstrace svolává. Platí ji především ti, kteří sice vidí neschopnou a zaprodanou vládu, která je denně obírá, ale na demonstraci nepojedou, protože…. ale to je vlastně jedno.

Přitom oni se svojí politikou už ani netají… důchody zrušit, protože dědeček a babička jen ujídají chlebíčka. Plebs obrat o pracně získané nemovitosti, protože jim to dává příliš mnoho svobody a příliš mnoho jistot a oni si pak dovolují remcat. Sebrat jim hotovost, protože je třeba kontrolovat, co jedí a za co platí. Je třeba eliminovat ideozločiny hned v zárodku… nebo je ani nedopustit. Už se s námi nepočítá. Staří pod most a mladí do války. To vše ve jménu zelené budoucnosti, kterou ani konflikt na Ukrajině nesmí zastavit.

Já vím, že to opakuju do zblbnutí, ale prostě je to tak… buď můžete čekat dalšího dva a půl roku a pak hodit svůj hlas vašemu favoritovi, který nás zaručeně vytáhne z tohoto marasmu…. a počítejte s tím, že k volbám už bude moci přijít i celá rozsáhlá ukrajinská diaspora a bude možné volit korespondenčně…

Nebo prostě podpoříte to, co je. Buď přijdete na demonstraci, protože se počítá množství, které musí růst a nebo si počkáte na mnohem lepšího a čistšího lídra, který to určitě bude dělat líp a budete mít alespoň malou naději, že rostoucí protesty stále širší masy lidí vládu nakonec svrhnou. A nebo půjdete na jinou demonstraci nebo půjdete na náměstí se svíčkami, nebo si zaplatíte kurz v Jungmannově akademii, nebo prostě uděláte něco jiného. Ale sedět doma, to je teď nejdražší váhání.

Aktuálně nejlevnější jsou tři stovky na nedělní demonstraci…

274 thoughts on “Obětujeme levé křídlo

  1. Gratulace! Vidlák překročil rozlišovací práh vrchní elity provládních propadandistů, už ho uvádějí jako autoritativní zdroj pro své závěry… a pak že demonstrace k ničemu nejsou. Je to sice malý krok pro Vidláka, ale velký skok pro hnutí odporu. Za chvíli se ho začnou bát, a to bude předznamenáním blížícího se pádu režimu.

    Podle Mareše se však Rajchlovo hnutí snaží profilovat o něco umírněněji než SPD. Což by z něj podle politologa mohlo do budoucna udělat možného koaličního partnera pro hnutí ANO. „To jsme třeba viděli na podpoře blogerů, třeba Vidláka, který podporuje současně ANO a PRO. To není pro ANO tak zdiskreditované jako SPD,“ vysvětluje.

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-je-novej-vrabel-se-odkopal-jak-poradatel-demonstraci-rajchl-obrazi-cesko-229240

    1. Přečetl jsem. Typicky české trapné a ubohé vtípky. Např. Dopravu řídili Rakušanovi policajti. A všichni se mohli za břicho popadat. Malé děcka. Opět další buran se dere do politiky.

  2. Jedna z tváří Sillicon Valley startups si jde sednout na 11 let do basy.
    Theranos Elizabeth Holmes
    U nás svého času také tato firma propagovala krevní testy – okamžitý přístup k aktuálním informacím o zdraví z pár kapek krve z prstu. Její zařízení v podobě černé krabice s názvem Edison mělo suplovat laboratorní krevní testy a zjistit vše – od rakoviny až po syfilis. Koncept spočíval v tom, že by si každý člověk mohl dojít do nejbližší lékárny, nechat se píchnout do prstu a bez pomoci doktora zjistit svůj zdravotní stav prakticky okamžitě.
    Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/podvod-theranos-elizabeth-holmes-soud-rozsudek-vezeni.A221119_071115_eko-zahranicni_wass

    1. Tenco
      Je zajímavé, že akcie firmy Theranos šly do závratných výšek, zatímco firma neměla ani jeden fungující přístroj, šlo tedy o primární podvod beze stopy dobrého úmyslu. Podobně i ,,vynálezci“ perpetua mobile neutrpěli veřejnou ostudu, když se přišlo na to, že zařízení se otáčí,protože za stěnou točí klikou bába.

    1. Pane Sakura.
      Kdo je plátcem DPH,skutečně je to pro něj výhodnější.
      Kdo není plátcem DPH,pro ně to bude likvidační.

  3. Na válku je třeba 3 věci. Peníze, peniaze a peněži. Jak říkal Kroner ve slavné Tisícročné včele.
    No a schodek 160 mld. jasně dokazuje, že penízky jaksi dochází.
    Tak okradli jsme v poklidu důchodce, tak okrademe další.
    Jak prosté.
    Bude málo, tak zavedeme daň z nemovitosti 1 procentíčko. Joj to bude šmakuláda.
    Bude málo? Nebojte, oškubeme vás až vám bude z toho na blití.
    Lidi jsou v poklidu, platí a platí. Místo koláče rohlík, místo šunky točeňák. Nebouří se, že prej to je zbytečný. Tak proč je neoškubat vííííc.
    Vezmeme dotace zemědělcům a zničíme je, zničíme průmysl drahou energií, zavedeme povolenky na baráky – budete platit, když chcete mít teplo, jinak pod most holoto.
    A lidi – phééé, těch pár blbečků na náměstích nás neodradí.
    A oni to ví, že jsou jen sprostá lůza, která nemůže nic změnit. A my to víme. Každý den to tady na „altenativě“ – hahahahaha čteme. Je nás 108 a můžeme si dělat co chceme.
    Práci čest.

    1. Přesně tak a žádná alternativa to v Čechách a na Moravě nezmění. Tady je to natrvalo zabetonovaný. tou absolutní leností.

  4. Ještě k Vidlákovu článku:
    Demonstrace jsou sice dobrá věc, jakožto předání signálu vládní garnituře (čemuž by vrchní „signalista“ mohl rozumět, pakliže by chtěl), jinak ale nezmění nic. Co může vládu přimět k ústupkům, je generální stávka. Časově neomezená, až do splnění požadavků – v tomto případě odstoupení celé vlády a vypsání předčasných voleb do PS-PČR. Jenomže na jedné straně tu máme vrchního „odboráře“ – Aspeňáka, nepokrytě fandícího vládním exponentům (Danuše, jenerál, signalista), a na druhé straně zmanipulované stádo daňových nevolníků a dluhových otroků, kteří se bojí ztratit i to málo, co jim ještě zbývá. Co jim režim zatím ještě nesebral. Tihle do GS nepůjdou. Sorty, které ze současného prohnilého režimu tyjí (netřeba vyjmenovávat), ty rovněž ne. Takže zase nic. Myslím, že tohle si dobře uvědomuje jak ona vládnoucí skupina, tak i širší ovládaná vrstva i její mluvčí.
    Čili zbývají oficiální volby. Jenomže ty dopadají stále hůře a hůře, již 25 let. Ten trend je jasně pozorovatelný a vysvětlitelný: Starší, národně ukotvení voliči odcházejí a dorůstají mladí, globalistickým režimem převychovaní prvovoliči. Na tom má kromě mainstremové mediální propagandy lví podíl české zliberalizované školství.
    Ono to začalo už za vlád ČSSD a jejich ministryň školství. Již tehdy se ozývaly varovné hlasy před infiltrací tzv. Frankfurtské školy a jejímu „dlouhému pochodu státními institucemi“. Nikdo na tohle varování nebral zřetel, nyní po letech sklízíme trpké plody. ČSSD, která zradila své původní směrování, se sice po zásluze odebrala na politické smetiště, převychovaná generace prvovoličů však zůstala a už se i stihla infiltrovat do státní správy, která jde na ruku politickým neziskovkám a jejich zvrhlostem.

    Zvrátit tento trend a napravit jej by znamenalo mít kontrolu nad školstvím, financemi a kulturou. Což znamená vyhrát volby – a jsme v začarovaném kruhu. Společnost je nesmiřitelně rozdělená, menšina co tahá za delší kus provazu má pod kontrolou všechny mocenské prostředky a na změně nemá sebemenší zájem. Ovládaná většina sice zájem o radikální změnu má, ovšem nedokáže se řádně sjednotit a přístup k hmotné podpoře má ze své podstaty rovněž velmi omezený.
    Předpokladem k úspěchu je výchova většinového voliče k informovanosti a politické angažovanosti, aby volil v SOULADU se svými zájmy a nenechal se zmanipulovat liberálně-globalistickou propagandou, která slouží nadnárodním korporacím. Alternativní weby, rozhlas i TV zde odvádí slušnou práci, je to však běh na dlouhou trať a obávám se, že času už mnoho nezbývá.
    Dalším předpokladem k úspěšné změně systému je finančně-hmotné zajištění národní opozice (bez peněz do politiky nelez). Západní globalistické mocnosti moc dobře v minulosti věděly, proč ve všech zájmových zemích finančně podporovaly různé disidentské skupiny… (které pak splácely své dluhy z majetku všeho obyvatelstva). Tady by se nějaké prostředky ze zahraničí opravdu hodily, obávám se však, že dnes nejsme v zájmové sféře Východu. Zbývají tedy chabé domácí zdroje, které se budou se zbídačováním obyvatelstva stále více krátit.
    Tento domácí politický začarovaný kruh se tedy rozloží buďto totálním kolapsem či válečným kataklyzmatem (což si nikdo soudný jistě nepřeje), anebo finančním a ekonomickým zhroucením západního protektora. Rozhodující bude jeho přístup k surovinám a energiím. Pokud kolaps proběhne pouze za cenu občanské války na domácím území hegemona, budou moci ovládané satelity (zejména v Evropě) ještě hovořit o štěstí. Teprve potom bude třeba navázat zpřetrhané vztahy s pokrokovější částí světa a zúčtovat s domácími vlastizrádci.

    1. Potraviny nezdraží, ty se dovezou. Jen naši zemědělci (tedy ti, co produkují potraviny) zkrachují.
      Zdražení všeho nastane až po propadu koruny.

      1. „ty se dovezou“

        a za co se ale dovezou?
        To se Cesi opravdu zblaznili?
        Cely svet chce vyvazet. Nikde jsem nezazil opak.
        Americti prezidenti pri svych zahranicnich cestach predevsim propaguji americky vyvoz a treba potraviny tlaci vsude horem dolem.
        Cesi naopak hrde prohlasi, ze doma se pestovat/vyrabet nemusi, protoze se to proste doveze.
        Zacal s tim balickovy genius Klaus a v hlavach papalasu a „ekonomu“ je to zazrane do dneska.

        ps. tim nemyslim pana Etu, on proste jenom konstatuje situaci

  5. Musím přiznat, že jsem poslední dobou ze všech politických zpráv strašně unavená. Padlo na mě těžké beznadějno.
    Asfaltový holub by napsal: „Bože jak já jsem depresivní!“

    I když k Vidlákovi cítím mimořádně přátelský vztah, i jeho články mě poslední dobou unavují. Vnímám to asi takto (metafora):
    Vidlák napíše článek: „Na jaře je tráva zelená.“ A pak následují články:
    „Je to opravdu jen jaro, kdy je tráva zelená?“
    „Je anebo není na jaře tráva zelená?“
    „Jakou barvu má ve skutečnosti tráva na jaře?“
    „Je na jaře zelená pouze tráva?“
    „Je nutné demonstrovat za trávu zelenou na jaře.“ …. atd.

    Vlastně nám Vidlák pořád dluží slíbený jarní zemědělský článek bez metafory, že ‚na jaře je tráva zelená‘ a co se teď děje na zahradách a na polích.

    Zde v diskuzi mě čím dál víc unavují i všichni ti idioti neustále lezoucí sem s vrahounem Putlerem.
    Alef Nula by měl být za své nekompromisní čištění blogu vzat do stavu svatých.

    A tak mě tu na blogu drží pár mých odvěkých oblíbenců, jako Ládik!!!, Targus, Admirál, Občan, Alef, AH a ještě pár dalších….
    ale chodím sem teď hlavně kvůli příspěvkům nicka K42, který jako snad jediný zde vlévá teplo do duše a naději.

      1. Maneco, se mnou je to úplně stejné. Krafalů a gaučových kritiků je tu stále dost, anonymové to tu řádně zaplevelují. Alefe, Tvá pevná ruka tu schází!

        OT. Navíc jsem zavítala na twitter pana Pollerta a ten jako lékař a otec znechuceně retweetnul video o aktivním mrzačení dětí a mladistvých kvůli zrůdnému prosazovaní změny pohlaví .
        https://twitter.com/BillboardChris/status/1644443325339176960
        Já podobné věci nevyhledávám, tohle mě rozhodilo. Sama mám děti, vnoučata, taky jsem v pubertě byla zmatená, ovlivnitelná. Proto mají být nezletilí před podobnými věcmi chráněni. To prosadili v Rusku a např. i v Maďarsku. Tam Lipavského po jeho žvástech řádně usadili : „Děti musíme bránit před pedofily a neschopnými politiky, ruce od nich pryč“…
        https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/jan-lipavsky-tamas-menczer-cesko-madarsko-lgbt-zakon-orban.A230407_095318_zahranicni_vajo
        Je to zločin! Co si se sebou zmrzačené děti v dospělosti počnou? Zmařené životy.

    1. Maneca

      Taky mám někdy deprese, na to pomáhá práce kolem domu, na zahrádce, nebo poklidit byt. Ale ty deprese nemáte z Vidláka, to je pouze ve vás.

      1. Re: Milan, Maneca

        To máte furt zlaté.
        Já mám depresi, kdykoli si vzpomenu, že jsem se narodil.
        A k životu mne zpět nakopne jen vědomí, že už brzy umřu.

    2. Jsem na tom úplně stejně, díky Maneco! Diskuze jsem tu měla velmi ráda a teď poslední dobou jen odroluji, ke stejným jako Vy.

      PS. Ládiku, jak je našemu Holoubkovi? Už je mu lépe? Chybí tu!

    3. Tady je otazka vyberu a vkusu……… V placi nad spatnym hrobem…
      Stavet na odiv svoji okazalou unavenost , litujte mne unavenou ctenim , dovede kazdej blbec a odsuzovat totez. Mozna na misto toho je lepsi neco delat. Ale.
      To ovsem mozny neni , nebot je zde unava z premrstenyho cteni tech mimoradne zatracenych clanku..Mimoradne zpratelenyho Vidlaka..
      Unavenej cte a hlta ty clanky dobrovolne a nejvic , pripomina to ty , co sledujou CT a nemuzou prestat a potom kvuli tomu vsecko co videli ,odsoudi…
      Ale jsou zde a informuji na ty zalostny ceste, ty cesty tezky unavy , tezkyho dramatu ,zivotniho udelu ,kterej kazdyho zklati do hrobu ,do hrobu ,pres marnici , za zvuku zborceny harfy ,funebrackych skladeb , ale nekteri vyvoleni oblibenci ,zadny idioti ,jeste umi udrzet naladu nad hrobem. Neni jeste vsechno ztraceno.
      Nekteri ,posvatni nekompromisne cisti blogy a jini nedodali slibovany clanek.
      Ovsem cerna unava , kombinovana s jeste cernejsi depresi a cetnymi neurosami ,nevysvetluje proc , kdyz je ta unava, tak se nemusi vlastne nic, a muze se nadsene a hojne nadavat , coz zpusobi obratem zas instant spatnou naladu a rozbredle nadavani na pomery ,ktere vlastne ani nemuze skoncit a tak se jeste musi roznaset a doporucovat. .. vsude..
      At si jiny toho bliti, taky paradne uzijou.
      Jestlize sem nekdo leze , aby si naleval teplo do duse a nadeji, /Cervena knihovna a Vecery pod Lampou jsou lepsi ,daleko lepsi/,utechu a sladke ukolebavky ,ktere tady nikdo nikdy nikomu neslibil a kdyz to tady nenaleza , tak zacne usedave plakat nad spatnym hrobem…….Treba rovnou , nad tim svym..

  6. Soudím, že lidé by udělali více pro sebe a ohrozili vládu tím, kdyby ony 2x 300 invesovali do cesta do Polska na nákupy. To by vládu bolelo a nutilo ke změně.
    Jo a z Olomouce stojí jedna cesta vlakem do Prahy od 500 do 1000 Kč. Moje peněženka hlasuje velice rozhodně a nekompromisně. Na demonstrace se re pes.

    1. Re: Anonym

      Zkuste pohledat jiný spoj. Z Gorolistánu jezdí do Práglu banda za pětikilo a do Olmíka to máme 130 km.

  7. Celý svět vyskočil od rozhlasu …..
    Raketa s kosmickou lodí Vostok 1 odstartovala bez obtíží. Byla středa 12. dubna 1961 – 9:07 moskevského času, 7:07 času středoevropského. Kabina s Gagarinem se dostala na oběžnou dráhu. Její vypuštění okamžitě zaznamenal americký radar v Turecku. O třináct minut později zjistila stanice radiotechnické špionáže Shemya na Aleutském souostroví, že ve stroji je člověk. Po pěti minutách odeslala šifrovanou zprávu do Washingtonu. Prezident John Kennedy toto oznámení čekal. CIA mu večer oznámila, že Sověti zřejmě chystají start člověka. Prezident však zakázal, aby ho kvůli tomu budili. „Zprávu mi podejte ráno!“

    Zato zbytek světa ještě o ničem nevěděl – moskevský rozhlas novinu ohlásil až v 10:08 místního času, tedy hodinu poté, co ji odhalili Američané. Velitelství letectva čekalo, až se potvrdí, že se loď dostala na oběžnou dráhu.

    1. Vzpomínám si na to z hlášení školního rozhlasu ten den dopoledne. Nejspíš to byl hodně silný zážitek, protože si ho pamatuji dodnes.
      Chodil jsem do první třídy……….. (a seděl v lavici s Vlastíkem Brotánkem).

      1. Měli jsme hodinu kreslení. Ve té třídě bylo radio s gramofonem, protože se používala i pro hudební výchovu, a aby se nám lépe pracovalo učitel nám ho občas pouštěl. Všichni, včetně něj, jsme si původně mysleli, že se jedná nejspíš o nějakou rozhlasovou hru. Z toho jsme byli ovšem rychle vyvedeni, učitel odsprintoval do sborovny a pustil tu zprávu do školního rozhlasu. Ještě teď, při té vzpomínce, mi běží mráz po zádech.

        1. Máma mi vyprávěla, že když to prošlo rozhlasem, ve Strašnicích spousta lidí vyšla do ulic s praporky a oslavovali. Hodila mě do kočárku a šla a říkala, že měla radost až skoro plakala, a že to tak měla většina lidí.

        2. Nám to přišel říci ředitel, byla to jedenáctiletá střední škola,každá třída 2x takže se opravdu nachodil, já byla menší a mamka mi pak koupila gumového kosmonauta, modrý a na hlavě měl průhlednou kouli,jako skafandr. Brala jsem si to do vany a do té koule zatékalo a mně se hrozně líbil ten fyzikální zákony, když bylo v hlavě vody málo,tak se vznášel a jak se skafandr plnil vodou, začal si lehat a plaval pod větším a větším úhlem až se potopil hlavou dolů

          1. Já si ten den taky pamatuji, spolužák nám povídal ve škole na schodech do třídy – jeden člověk obletěl zeměkouli v raketě! To bylo něco. Pak jsme byli se třídou mávat, když Gagarin přijel do Prahy (ne na letišti, ale v nějaké ulici, kudy kolona projížděla…)..
            https://www.youtube.com/watch?v=BNYVQCZLZDM
            Písničku mám ráda dodnes.
            O jejím vzniku v tehdejších poměrech hezky napsal blogger Kotek:
            https://petrkotek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=800191

  8. Do Prahy na demonstraci….
    Časově úspornější a levnější je zvolit jiné lidi ve vedení státu.
    To je podmíněno změnou preferencí masy voličstva. Ty jsou v mase voličstva podmíněny nikoli akademicky nýbrž hrubě ekonomicky. Netouží po vědecké přednášce. Nanejvýš chtějí stručný návod „co zmáčknout“.

    1. Možná se to nezdá, ale Rajchl odvedl velmi dobrou práci: byl to on, kdo jako první informoval o “ cvičných odvodech“.
      Kdoví, jestli by se bez něj taková zpráva objevila v médiích.

      1. Synkům pomalu tuhne úsměv, protože když jsem je nedávno informoval, co čeká jejich syny (interval 22 – 25 let), měli ze mě legraci.
        Už pochopili/začínají chápat, že Ukrajinci docházejí a bude třeba čerstvý kanonefutr.

        1. No a pro dalsi generaci se chysta zariva budoucnost.
          Duchody se sice rusit nebudou, zato se zkrati na naproste minimum pri zachovani nekolika desitek let prispivani do systemu.

          https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Do-duchodu-v-71-letech-To-deti-ceka-Pavluv-muz-rekl-natvrdo-734290

          Vsimete si, ze ani jeden z tech specialistu na duchody a „ekonomu“ nikdy nezmini opakovane vykradani (pokazde stovky miliard) duchodoveho uctu vladami ODS.

        2. Uz sou v zasobe dalsi valky. Mimo Tajwan , je tu daleko blizsi a vyhodnejsi Mexiko.
          Tajwan ma tu vyhodu , ze kdyz Cina Tajwan obsadi , tak asi za tejden tam pripluje asi cela flotila z Usa. S plnu podporou NATO.
          Lode sou porad v docich na opravach, tak se uvidi..
          Na Tajwanu mezitim pevne veri…V Kyjeve taky….
          I kdyz neandrtal s kyjem do nich mlati ,jako hluchej na vrata..
          Kdo nenakoupi brzy, nenakoupi , v Polsku.
          Brzy ma vzniknout 300 tisicova armada a doufam, ze Cesi nebudou muset taky tu armadu zaplatit a nejdriv si obetave pucit.
          To slibuje opravdu astronomicky vydaje. A stale vetsi nouze o suroviny a energii potrebnou , uz ted snizuji moznosti , vyrobit v EU aspon jeden tank….
          Taky vetsi pocet uredniku bude treba. Znaci zase min vyzbroje.
          Jestlize dostanou polaci vod rusa cast U. , tak to jim preju.
          Imperium , cim vic se rozsiruje tim driv se rozpadne. NATO nedela nic jinyho. Finum NATO preju, ted se budou povinne klepat strachy , ze je rus chce napadnout a vyklepou z nich vsecko a jeste velky dluhy navrch, na obranu.
          Kdyz rus tvrdi ,ze ma tolik uzemi ,na zvladnuti , ze zadny uz nechce..
          Kdo by je zivil…
          Tomu se da verit, kdyz je imperialista nenazranej a zchlamstne uzemi vic , nez je zdravo, vzdycky na to doplati..Vzdycky padem na tvrdy….
          Cisar Franz Josef byl taky chtivej dobyvacny valky , jeho milenka Schratova ,byla operni pevkyne v mistni opere a kdyz pozadala cisare , aby ji aspon opatril hlavni roli v nejaky opere, rekl ji ,ze to nemuze zaridit.
          Schratova byla z toho uplne nepricetna , /jak to bejva ,ani si neumela predstavit ,ze bude milenka cisare a zadarmo/ a kricela prej silnym hlasem , vod ceho ses tady cisar??
          A litovala horce ,ze se nedala do holportu s obycejnym reditelem opery.
          A tohle korunovany …….potom dokonce vedlo valky..
          A jak ty valky , velenim toho korunovanyho , asi meli dopadnout??

    2. Největší masa voličstva NEchodí volit (sněmovna kolem 40%, senát 40-80%, europarlament 70-90%).
      Co s tím?
      Jak je chcete přesvědčit, aby změnili názor?

    1. Targus tak Pacem in terris bolo združenie ktoré spolupracovalo (teda kolaborovalo) ZKD-PIT s komunistami od 1971-1989. Myslím, že v Ukrofilii to bude ďaleko „nežnejšie“ ……….

    2. Ale dovolili. Pan Zelený jen kopíruje akci K. Cílem bylo zrušit kláštery a nahnat všechny bratry v Kristu a jeptišky do výroby. Tedy, jen ty, kteří nepodepsali spolupráci s StB, dost takových se našlo.

      1. Re: Helanov

        Těžce nedáváte rozdíl mezi kostelem a klášterem.
        A pochopitelně i mezi mnichem (jeptiškou) a civilem.

        Jinak kláštery rušil už Džou Druhý, pokud se nepletu.

    3. https://t.me/swodki/248180

      Kto tam tie deti poslal?
      Ako ich motivovali?

      Rus vo WWII ked mu tieklo do topanok, zapojil cirkev do boja proti nemcom, by zjendotil a motivoval muzikov.

      UA ked jej hori pod zadkom tak si vytvori a pestuje cirkevny rozkol. Zaujimava strategia. Ked vojak dostane pismo z dediny ot materi s tym, ze im zobrali cerkev a zmlatili svajscenika, urcite to zvysi jeho chut bojovat za UA. Miesto zjednocovania naroda v boji proti agresorovi sa triestia a rozostvavaju.

      Toto musel nalinkovat nejaky henius.

    4. Ale komunisti tiez mali pifku na gregokatolikov … fararov pozatvarali do basy, a do kostolov nahnali 6 tyzdnov studovanych pravoslavnych ze vraj popov … mama bola tou dobou na zakladke, ked im mal prist ten 6-tyzdnovy na katechizmus, bezali domov celu cestu zo skoly .. 5 kilakov 😀 … si mysleli, ze pop pobezi za nimi 😀

      Po prevrate sa s velkou slavou prepustali z basy greckokatolicki knazi, to si zase pamatam ja, mi jeden taky vystavoval krstny listok, pretoze som bola krstena tajne.

    5. Důvody vidím 4, na pořadí nezáleží
      1) bohatství kostelů se dá zpeněžit na Západě
      2) národ je málo rozdělen, ukrajinskou pravoslavnou církev moskevského patriarchátu podporuje hlavně stará a starší generace
      3) skupiny „bojeviků na domácí frontě“ je třeba něčím zaměstnat
      4) informační prostor je třeba zaplnit nějakým vítězstvím, když na frontě to moc nejde. Ulice jsou přejmenovány, knihy vyhozeny, pomníky strženy,

  9. Trochu OT: byla aktivita polního maršála Rommela (a spol.) při přípravě atentátu na Hitlera v r. 1944 aktivita správná? Byla to snaha zaměřená správným směrem?

    Neboli, kdyby nebylo Německo na hlavu poraženo, byla by ona národní mentalita, která dostala Hitlera k moci, vykořeněna?

    Fialová vláda není deus ex machina, je naším zrcadlem. Neměl by Vidlák, v Rommelově metafoře, raději rozkousnout kyanidovou kapsli?

          1. Nikdo nemůže dáti, čeho nemá. Porozumění nevyjímaje.

            Tudíž přesvědčování je k ničemu. Jak je vidět na naší interakci.

                    1. Zkuste si prosim vsimnout, ze uz v tomhle vlakne nejsem jediny, kdo vam to naznacuje.

                1. Vy ste tady jako sice neosvetlenej, ale svazak ,agitator s heslama a nastenkou ,zazpivate nejakou castusku??
                  Ideologie s presvedcovanim , ktere zapaluje zaktivizuje cele masy..
                  S baterkama na nas az po 2035. Roztoci kola a poruci vetru a desti..

      1. Hmm, asi jo. Jak tvrdí St. Komárek v rozhovoru s M. Kociánovou:
        „V Německu vždycky byla touha po čistotě. Koneckonců, německá reformace – pocit, že německé náboženství je znečištěné. Potom německý romantismus – pocit, že jejich jazyk je znečištěný, italismy, galicismy, a tak dále. Nacismus – německý genom je znečištěný. Teď je znečištěna německá půda a vzduch. A koneckonců, naši sousedé se i důkladně myjí, a tak dále. Takže to je na nejrůznějších rovinách a samozřejmě, velké národy fungují jinak, než malé národy. Velké národy mají schopnost vytvářet historická dramata.“
        https://www.radiouniversum.cz/komarek-stanislav-2d-lide-spatne-snasi-dlouhe-obdobi-prosperity-v-jejich-nevedomi-probihaji-procesy-ktere-vedou-k-destrukci/

        1. „Nacismus – německý genom je znečištěný.“

          To to soudruh redaktor vzal pekne zkratkou. Pry jenom nemecky genom. Kdyby zustali u toho, tak by nikdo neprotestoval.
          Pravda ale je, ze cela Evropa byla znecistena a bylo ji treba vycistit. Nejdrive od Zidu a hned pak od dalsich pronarodu.

    1. Vykořeněna… Podle toho jak probíhala „denacifikace“, jen výběrově odstřižena vrchní část. Natož aby byl naplněn původní záměr udělat z Německa zemědělskou zemi aby už nemělo potenciál pro další válku. Což nyní Německo samo naplňuje. Jenže nechápu proč i my.

      1. Jak se vyvíjela kariéra nejvyšších důstojníků Třetí říše po jejím pádu? A hlavně kde?

        Adolf Heusinger:
        – náčelník operačního oddělení generálního štábu pozemních sil Wehrmachtu
        – V letech 1961-1964 předseda Vojenského výboru NATO

        Hans Speidel:
        – náčelník štábu skupiny armád v Rommelu
        – V letech 1957-1963 velitel NATO ve střední Evropě

        Johann Steinhof:
        – Eso Luftwaffe
        – V letech 1971-1974 předseda Vojenského výboru NATO

        Johann von Kleimansegg:
        – Důstojník generálního štábu vrchního velení Wehrmachtu
        – V letech 1967-1968 velitel NATO ve střední Evropě

        Ernst Ferber:
        – Inspektor vrchního velení Wehrmachtu
        – V letech 1973-1975 velitel NATO ve střední Evropě

        Carl Schnel:
        – Důstojník generálního štábu Wehrmachtu
        – V letech 1975-1977 velitel NATO ve střední Evropě

        Franz Josef Schulze:
        – Důstojník Luftwaffe
        – V letech 1977-1979 velitel NATO ve střední Evropě

        Ferdinand von Senger a Etterlin:
        – Pobočník vrchního velení Wehrmachtu
        – V letech 1979-1983 velitel NATO ve střední Evropě.

        1. No vidite, a pak ze nas komunisticky lampasak a politruk je nejaka vyjimka.
          Propste se nam ty lustrace tady povedly 🙂

        2. Gehlen. A dalsi. Velice hodne se jich nastehovalo s pozvanim do Usa.
          Kde jiz byla usazena velka cast nemecke populace..
          Do koncentraku ale sel jen japonec..
          Edward byl britskej a prohitlerovskej kral a cela rodina hajlovala..

    2. Zřejmě by v jejich momentální situaci nemohla být vykořeněna neb by, ještě v blahé naději, mohla být zbrusu novým nástupcem trochu živena než by první tank srovnal pole… tenkrát. (jako teď).

  10. Vidláku, nic ve zlém, ale že v jednom odstavci napíšete, že vláda si korespondenční volby zmanipuluje a podpoří Ukrajinci a zároveň tvrdíte, že ta samá vláda dobrovolně odstoupí, když budou demošky v Praze, je hodně naivní. Proč by vláda odstoupila?
    Pokud myslíte nějakou ozbrojenou revoluci, tak se mnou nepočítejte. A myslím si, že i 95% ostatních Vám nepůjde na barikády.
    Třeba jen proto, že Loutkaři našich bruselských loutkařů mají v zásobě další loutky, které tu nasadí a karavana potáhne dál, s Rajchlem nebo bez Rajchla.

      1. A proč by jako měla? Podívejte se na Francouze, teprve miliony jich v ulicích, kde dělali řadu dní excelentní čurbes a odměnou jim byl slzný plyn a gumové grojektily možná něco svedly. Tak proč by vláda, která má v obou komorách parlamentu většinu, svůj ústavní soud i svého prezidenta měla cuknout před plnou Letnou nebo Václavákem? Poklidnou demonstrací, kdy největší výtržnost je pokus o sundání Ukrošké vlajky na budově Národního Muzea, vlajky která bez spoluvlající české vlajky symbolizuje dobyté území?

        Povězte mi, k čemu bude poklidná demonstrace, ze které provládní média udělají hlouček bezzubých Orteláků a vyberou na vteřinový spot do hlavních zpráv pitomce s nějakou nevhodnou smbolikou? Pokud nebudou hořet auta a baráky, nejlépe ty vládní a mediální budou demonstrujcí jen pro smích. Fijala si s demonstrujícími utře výtrusník a ještě se jim vysměje.
        Ale od toho zapalování aut a domů, útoků na prominenty nás pořád dělí plná špajz a žádní mladí kluci vracející se rozstřílení na sra*ky. To, co tato vláda předvání by všude jinde vedlo ke spontání vlně nespokojenosti, masivní vlně odporu, tady to musí pracně organizovat 1 Rajchl za pomoci několika málo dalších. A ještě se pomalu o účast prosit.
        Ne váženě, je třeba aby bylo ještě hůř. Mnohem hůř, inflace a nezaměstanost sáhaly až ke hvězdám a důchody chodily pozdě pokud vůbec, byly zas prázdné krámy a chciválkové začali plnit hřbitovy.

        1. A Vy by jste byl v pohodě, kdyby Vám někdo třeba zítra zapálil auto, barák, nebo obchod, protože nesouhlasí s vládou? Neodnesou to zapalování nakonec ti nezúčastnění?

          1. Odnesou to všichni. Ti co zapalují, tak to dělají ze zoufalství aby si jich někdo všiml a také budou kriminalizováni (ve Francii to jistá část importované populace dělá i z jiných pohnutek ti obvykle vyváznou aby to nebyl rasismus), a majitelé těch aut a obchodů samozřejmě také utrpí ztráty. O to větší tlak bude na vládu, to není žebrota tihle obchodníci s kabelkami, bižu a tp., narozdíl od těch demonstrantů, ti mohou mít u dvora nějaké slovo..
            A co se týká aut a obchodů v té luxusnější části Prahy, tak to nejspíš moc opravdoví chudáci neodnesou. Neb chudák tam ani nezaparkuje – nejhůř nějaký skutečný chudák příjde o práci prodavače předraženého haraburdí.

    1. Pan Marek Benda to sdělil národu jasně a na rovinu (jak je jeho zvykem): „Můžou si protestovat jak chtějí. My máme 108 hlasů v Poslanecké sněmovně!“. Pan premiér to sdělil v pořadu v ČT, kam chodí mudrovat sám, bez oponentů (dost zvláštní na profesora sociologie a politologie): „Demonstrace jsou k pousmání. Myslí si, že díky nim ustoupíme?“ . Navíc mají v rukou prezidenta a Ústavní soud. Ještě je z čeho brát a co slibovat. Situace musí dojít až tam, kde už opravdu nemůže nic sebrat ani Smrt. Pak se přestanou lidé bát. Nebude čeho. Říká se tomu „revoluční situace“. Tam ještě nejsme, ale vše k tomu spěje. A čím dál rychleji.

      1. Marek bude dobrej Ústavní soudce. Dokonce zřejmě nahradí soudr. Rycheckýho v čele ÚS.
        Žezlo bude v dobrých rukou a pěst na dezoláty.

        1. Predpokladam, ze prvnim jeho rozhodnutim bude interni predpis o sablonach pro vydavane texty, kde bude predepsane vetsi radkovani, okraje i font.

    2. Jasně že neodstoupí. Ale podrbe se za ušima a možná upustí aspoň od největších excesů.
      Bohužel, změřit se to nedá. Ale kdyby nevyšli lidé do ulic, tak by se chovali ještě drzeji a arogantněji.

      1. Jjo asi tak nějak. Od válu myslím půjdou až nebudou fungovat. A to zatím fungují. Opíšu to paralelou- politbyru v Moskvě nakonec bylo v určitý době vcelku jedno, jaká figura to tady ovčákuje, podstatný je, aby systém šlapal a dalo se na něj spolehnout. Dneska je to stejný, jenom se protočil kompas. A právě demošky i jiný projevy neposlušnosti sice nemají okamžitý demoliční potenciál, ale pomáhají drolit Moci zdání její kontroly situace. V tom je jejich význam. Až bude paralelně po republice 20 demo a pochodů za mír a táborů lidu za měsíc tak se Moci bude velmi těžko vysvětlovat co tady k sakru vlastně dělají…. A pak buď přijde oteplení nebo dosadí někoho, kto sa nezakecá… podle toho jakou trajektorií se bude zrovna globální trend ubírat…

    1. 1) Není to DPH, ale daň. To je ale nepodstatné.
      2) Podstatné je to, že sázkovky, po té co se etablovali, začínají optimalizovat a tlačí na vládu, že odejdou jinam. Třeba do Rakouska, kde je 20% dan z hazardu, nebo na Kypr, či ještě jinam a ČR nedostane nic. Je to tak jednoduché. A bavíme se o hodně miliardách ročně.

      1. Kde je vůle, tam je cesta … když odejdou, tak lze znemožnit i on-line sázení. Jejich dilema by tedy mělo být – buď něco nebo nic. Zatím uvažují v šabloně – ČR nic nedáme, ale podnikat tady budeme …

        1. A ještě něco … stačila by v mainstreamu vlna, kolik zničených lidských životů má na svědomí to jejich podnikání a hned by byl klid. problém je, že není vůle.

            1. Kde je nabídka je i poptávka tak jednoduché se zničenými životy a osobní zodpovedností to není
              Jinak by klidně mohli být nevěstince vedle mateřských školek a dealeři by mohli prodávat klidně ve školním bufetu

        2. Sázkovky jsou v EU zcela legální. A když sázkovka bude sídlit kdekoliv v EU, tak ČR nemůže nijak omezovat její služby (podepsali jsme volný pohyb zboží a služeb).
          Ale hlavně proč omezovat si vsadit v sázkovce na netu 200 stovky a v TV si zafandit? Sázky jsou staré jak lidstvo samo?

            1. Na jakém principu by jste dokázal omezit poskytování sázek na netu (třeba pro mě) pro sázkovku přesídlenou třeba do Monaka? Stačí naznačit. Připomenu že ČR podepsala smlouvu o volném pohybu zboží a služeb.

              1. Volný pohyb zboží a služeb neznamená, že nebude dodržovat daňové zákony – mají na výběr: buď podnikat, resp. zdaňovat podle našich zákonů nebo nedanit a pak jde o nepovolené podnikání. Nikdo jim přece v ničem bránit nebude.
                Jak jsem psal – kde je vůle, tam je cesta.

                1. Obecně. Používám a využívám řadu služeb na netu, a ty co sídlí mimo ČR, tak tu žádnou daň neplatí (výjimkou jsou obří firmy americké typu Google, Meta, …, ale kdo ví jak to dopadne). Jiní pracují na netu pro libovolnou firmu a nedaní v ČR.
                  K těm sázkovkám. Sázím i na polských sázkovkách, když je kurz výhodný. A Slováci běžně sází na netu na těch českých. Jak to chcete danit?

                  1. Zdani se a poradne vsechny vyhry. Ty z tech korporaci ,co neplati u nas dane. Nezdani se vyhry z korporaci u nas , ktery dane plati..

      2. Z Rakouska sem přišli, protože byli omezováni povolenými počty heren a automatů, na Kypru mají svá sídla dávno. Zajeďte někdy na hranice s Rakouskem, všechna kasína obsazena Rakušáky, kdyby to šlo, jistě by raději jezdili do Vídně…

        1. Já se bavím o dominantní části sázkovek, tedy o internetových sázkách (ne o hernách).

          Ty sázkové kanceláře v budovách, těm klasickým velkým sázkovkám nepatří (byť jméno je stejné), to jsou jen franšízy, kdy si drobný podnikatel pronajímá značku, mechanismy a služby od velké sázkovky. Jsou si vlastně konkurenty (ale zase lepší, než kdyby jely pod jinou velkou sázkovkou).

    2. Protoze i pres zvyseni platu politikum penize nestaci, a tak chteji bonus od kmotru.
      Lidi ale maji hloubeji do kapsy a proto se sazi mene.
      Nizsi DPH na hazard uvede veci ke spokojenosti obou spriznenych skupin.

      1. Ony ty sázkovky klidně odejdou do Salzburg, kde je daň z hazardu 20% a ČR nedostane ani korunu. Uživatel to ani nepozná. To by měl být cíl?

          1. Já se bavím o dominantní části sázkovek, tedy o internetových sázkách (ne o hernách).

            Ty sázkové kanceláře v budovách, těm klasickým velkým sázkovkám nepatří (byť jméno je stejné), to jsou jen franšízy, kdy si drobný podnikatel pronajímá značku, mechanismy a služby od velké sázkovky. Jsou si vlastně konkurenty (ale zase lepší, než kdyby jely pod jinou velkou sázkovkou).

            1. Sazkarstvi neni muj obor, ale mam ten dojem, ze sazky pres internet byly silne omezeny, a v mnoha zemich sveta jsou primo zakazany.
              Pokud je nekdo rozvolnil, tak zavest opet reguaci prece neni problem.
              Co je vasim cilem nevim, ale pokud se sazkovka odstehuje do nejakeho danoveho raje, treba vami zminovany Kypr, tak nevidim problem jim naparit takove poplatky, ze by se jeste radi vratili.
              Fransizy v Cechach dane neplati?

  11. Kdyby jen obě křídla, my pro jistotu obětujeme i střed…
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-stanjura-premysli-o-snizeni-dane-loteriim-pritom-zvazuje-rust-jinych-dani-40428320

    Jako fakt přemýšlím, po návrhu na zvýšení DPH u vodného, stočného, léků a tepla, je návrh na snížení daní loteriím a sázkovkám jen…

    a) …ukázka arogance
    b) …ukázka sebevražedné touhy podívat se na svět z výše ráhna přes dav rozvášněných davů
    c) …ukázka totální blbosti a zkorumpovanosti
    d)… ukázka mrtvého psa na stole, abychom diskutovali o věcech, jež zas tak vážně nemyslí a hezky prošlo to, oč jim jde ve skutečnosti.

    Každopádně se mi velmni líbí názorová konzistence ODS, stejně jako oceňuji, jak se o nás vláda hezky stará. Ty léky stejně v lékárně být nemusí, na topení stačí svetr a bydlet se dá pod mostem, dokud teda nezavedou daň. Mimochodem, přemýšlím, zda třeba přemýšleli, jak se tato kombinace dotkne nemocnic, LDN a podobně. Študáků na kolejích si všimli už Piráti. Taky se mi líbí, jak vláda přichází vždcky až s hotovým a předdomluveným scénářem, žádný chaos s odvoláváním odvolaného a slibováním slíbeného, jako za Babiše. (Prostě se jen objeví úniky, kterým jako nemáme věřit – a dle reakcí se představí revidovaný, jako že jako skutečně platný návrh. To nemůže být dílo nějakých nounejmáků, to musí být vědomá strategie…).

    A nejvíc mě dojímají výzvy: „Musíte si šetřit na důchod a následné horší, jako každý zodpovědný člověk, bojovat s inflací, nakupovat v Polsku“, aby se druhým dechem připouštělo „zvedneme vám daně na všechno, do čeho šetřit jde“ a jako třetí vrchol trojúhelníku: „Musíte víc utrácet doma, nebo se ekonomika zhroutí, příliš šetříte.“ Jak jdou ty věci proti sobě, neráčí nikdo příliš sdělit.

    (Včerejší perlička o europoslaneckých důchodech v 63 letech a jejich výše, i když chudákům dvakrát zdaněná, leč paralelní s důchodem národním, byla jen takovou veselou historkou z natáčení. Nejlepší způsob obživy je dnes nechat se zvolit do europarlamentu.)

  12. Něco k snídani, kdyby snad někdo sežral něco špatného a potřeboval by zvracet :
    Dalajláma, hvězda boje proti činskému útlaku nutil sedmiletého chlapce, aby mu ocucal jazyk.
    Kdyby to nepsali na Hovinkách a nebylo tam i foto, tak bych to považovala za odporný fejk, kteří si vymysleli hnusní dezoláti.
    Ale, vlastně, když mohou černop@delníci provádět chlapcům i zásun do konečníku, tak pak je cucání jazyka jenom nevinné laškování. Na tom se dozajista shodnou všichni libtardi, kterým nic lidského není cizí.
    Konec konců, vždyť i komunita úchylú si zaslouží respekt a úctu všech vidláků, kteří ještě nepochopili že pestrost je hlavní.
    🤮

    1. Helanov: Já, jakožto v jádru čistá duše, jsem po přečtení této nosné informace ponejprv zvažoval, zdali to není nějaký prastarý cucavý buddhistický rituál přivolání všeho dobra, nebo tak něco. Ale nakonec jsem po zralé úvaze, nezatížené prorussskou dezolátní chandrou, dezinformacemi a škarohlídstvím, došel k názoru, že je onen svatý muž, jenž je pln ponaučení, filosofických úvah a zásobou různých legračních klišé, jen zasrané, manipulativní, úchylné, pedofilizované prase, které si z buddhismu a chudoby lidí udělalo komercionalizovanou dojnou krávu. Uf, a je to venku…

    2. Není zrůdnosti, kterou by scallop nedokázal obhajovat. A téměř není dne, kdy by nepotvrdil vidlákův postřeh o pilném přikrmování „naša religija“.

  13. https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-definitivni-konec-jadra-v-nemecku-to-zvladneme-ujistuje-habeck-40428251#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart

    Vůbec, oni to zvládnou, ujištuje Habeck, ještě že nás Merkelová stejně ujištovala jak zvládnou migraci…
    Ještě, že si tu elektřinu i jadernou, můžou levně koupit od nějakých pitomců, kteřím jim ji ještě zadotují.

    I Ukry by v tomto kontextu mohlo zajímat např. toto zda pancíře nových Leopadrů budou ukovány a vyrobeny z oceli vyrobné:
    A) dle svitu slunce na FVE
    B) v Číně nebo RF?
    C) vůbec

    1. Pisete to spravne.
      Nemci to samozrejme zvladnou, protoze sousedi s blbci, kteri jim elektrinu dodaji a jeste si priplati, aby mohli byt na nemecke burze v Lipsku.
      To nevymyslis.

      1. Sakura: Ale zase to můžeme brát jako docela hezký sociologický průzkum, jak velkou hromadu si Češi, resp. Moravané nechají nasrat na hlavu, nežli v nich bouchnou saze-tedy jakousi mez tolerability české apatie a chcete-li i dobroty a přidám ještě, blbosti. Prozatím ani není natlakováno. Zneužívání prostých lidských obav o budoucnost k uskutečňování svých politických ambic u několika podivných angažovaných osůbek nepočítám. To mi přijde spíše nevkusné.

        1. Samozrejme souhlasim.
          Jenom jsem zapomel napsat, ze kdyz si uz lidi, kteri maji hloubeji do kapsy zacnou nenasilne stezovat, tak jim ministruv placeny podrztaska vzkaze, at si jdou nakoupit do Polska.
          A nedeje se vubec nic, jenom par dezolatu krouti hlavami. Za podobne kecy prisla Marie Antoaneta o hlavu.
          Jeste ted tomu nemuzu uverit.

          1. Sakura: Cynismus těch vlastizrádných ubožáckých sráčů zjevně nemá mezí. Obávám se ale, že ony zásadní změny musí přijít odjinud. A i když padne onen hajzlpapír zvaný US dolar a svět bude geopoliticky rozdělen na sféry vlivu jako před třiceti lety, pochybuji, že ta odporná západní neomarxistická sebranka si nechá odejmout trpělivé, pracovité a trošku přitroublé otroky ze středu Evropy. Zkrátka mám obavu, že při naší smůle budeme na té špatné straně demarkační linie.

            1. Ja len nechápem,
              prečo si ľudia večne pletú pojem neomarxistická s bankovo-korporátnou, označenie sebranka je v poriadku.

  14. Západ je připraven poskytnout Ukrajině financování do konce roku, řekla americká ministryně financí Janet Yellenová během setkání MMF a Světové banky ve Washingtonu.

    Pokud válka skončí do poloviny roku 2024, MMF odhaduje, že ukrajinská potřeba externího financování bude činit 115 miliard dolarů. Pokud vydrží do konce roku 2025, potřeba vzroste na 140 miliard dolarů, píše Hlas Ameriky.

    Náklady na obnovu Ukrajiny po válce odhaduje Světová banka na 411 miliard dolarů. Podle Yellenové budou dárcovské země prostřednictvím samostatné platformy koordinovat dlouhodobou pomoc Ukrajině a také poskytovat prostředky na naléhavou obnovu, konkrétně na opravu energetických sítí.

    Minulý týden MMF schválil balíček pomoci ve výši 15,6 miliardy dolarů, ale MMF uvedl, že program má „mimořádná rizika“.

  15. Pokud tu ma nekdo kontakt na Vlka, tak mu prosim napiste, aby nebral „uniky“ vydane ve Washington Post moc vazne. V posledni dobe se az moc rozplyva nad zarucenymi zpravami uniklymi do WaPo.
    WaPo je hlasna trouba americkych liberalu, zvlaste po te, co to uz pred lety koupil Bezos.
    A neni zadne tajemstvi, ze jsou hlasnou troubou CIA, tedy neco jako Respekt pro Koudelku.

    Nerikam, ze v tech materialech jsou same lzi, ale je to s nejvetsi pravdepodobnosti rizeny unik, ktery ma nadhodit duvod k odlozeni ukrajinske jarni ofenzivy, a nastolit tema, ze veci nebyly tak ruzove, jak politici cely rok hlasali. Ve skutecnosti je to jeste mnohem horsi, ale tohle je jenom zacatek, budou ten pruser davkovat postupne.

    Proc ted? Protoze to lhani bylo ud neudrzitelne, blaboleni o tom, jak Rusko krachuje a jak Rusaci nemaji co jist… Ukrajinci jak valcuji pomoci zapadnich wunderwafen ruskou armadu…

    Aby USA nevypadaly jako uplny vemena, tak tam pridaji trochu chvastani, jak infiltrovali uplne vsechny ruske tajne sluzby a jako dukaz uvadeji, ze odposlouchavaji i Korejce, Anglicany a Nemce…
    Nerikam, ze CIA nema v Rusku sve spehy, vsak je Jelcin taky oficialne pozval, ale tohle je spis vzkaz pro spojence, aby si nemysleli, ze si budou za zady USA hrat na vlastnim pisecku a nedejboze planovat nejakou spolupraci s Ruskem a Cinou.
    Takove veci se smi jedine s USA jako prostrednikem – viz udrzba a servis zapadem dodanych turbin v Rusku po te, co je diky sankcim odmitli servisovat Kanadane a Nemci.
    Nevim, jestli to bylo na idnes nebo seznamu, ale turbin se obetove ujali General Electric…

    Pokud vyjde nejaky unik, tak bude na substack, twitter a mozna reddit.
    Urcite ne na WaPo nebo NyT. (discord je uz tak plny hloupe propagandy, ze tam nikdo rozumny nic radsi neda)

      1. Ja vim, ale on uz pred casem psal, ze je tak zavalen a nestiha ani cist, natoz psat. Takze myslim, ze otvira maily jenom od znamych.
        Cemuz se nedivim.

    1. Souhlasím s tím, že únik mohl být řízený, a nejspíše také byl. Ale materiály jsou pravé, autentické. Není to účelová dezinformace, jakkoliv je to nepřesné a blbé. Nemusela to být ani žádná „vzbouřená frakce v CIA nebo DIA“, ale přímo vzbouřenci z Pentagonu, kteří toho všeho již mají dost. Patrioti, kteří vidí reálnou situaci a jak je prohra jistá.

      Včera jsem do diskuse k tomu měl pár poznámek, tak především že materiály ukazují zoufalou úroveň amíckého vojenského zpravodajství snad ve všech parametrech: neprofesionalita, nepřesnost, neznalost, zbožná přání místo analýzy… Že USA a Západní vojenské zpravodajství vychází přímo z ukrošských lží, které berou za platné – v rámci vojenské spolupráce to dostávají od Ukrošů jako podklady, které neověřují a nikoho nezarazí ta úplná prolhanost, každému se selským rozumem ihned patrná.

      Není v tom nic objevného: ačkoliv se prsí, jak informace získávají infiltrací ruských sil a tajných služeb, je to až směšné: v NYT udávaný příklad, jak odhalili ruský výcvik proti Západním Wunderwaffen tankům Leopard, Abrams etc – to dávali Rusové přímo v televizi, jako dokumentární reportáž v rámci seriálu „Vojenská přejímka“. Takových „zpravodajských informací“ je tam plno.

      Američtí rozvědčíci a britanistánští Bondové se umí dívat na ruskou televizi a číst ruské blogy, noviny a časopisy: to je k nevíře! Nikdo netušil, že si umí zapnout na kompu překladač nebo anglické titulky, aby tomu rozuměli, to mění Fšecko!

      Dobře o tom píše bývalý CIA analytik Larry Johnson na svém blogu nebo BigSerge https://bigserge.substack.com/p/russo-ukrainian-war-leak-biopsy

      1. Mozne to, ze uz i v Pentagonu to lhani nejde lidm pod nos, ale pak bych cekal unik na twitter nebo substack.
        Me osobne na tom uniku nejvic smrdi prave ten WaPo, ktery ma dlouhodobe s CIA vynikajici vztahy.
        Napr. Amazon dodaval CIA docela dlouho exkluzivne cloudove sluzby za dlouhe penize (dneska uz to snad ma CIA rozlozene na vice dodavatelu), a ted zverejnuji data, ktera maji hlidat.

        Kdyz vysel unik z BIS o ricinovem vrahovi z Ruska v Reflexu, tak to prece nememelo ani tu hodnotu papiru. Uz od zacatku to bylo smesne. A stejne se tim zaobirali vsichni dlouhe tydny, prase z Reporyji bylo schovano na tajnem miste, dilomati se vyhostovali, a Babis objizdel Evropu a zebral, aby aspon nekdo vyhostil aspon jednoho nebo dva Rusaky.

        1. WaPo, NYT a další libtardí žumpy byly až finální prezentace – primárně se to objevilo na sítích Discord serverů pro herní platformu Minecraft, odtamtud to převzala síť 4chan a teprve potom si to začalo vyskytovat na Twitteru, Telegramu etc. WaPo a NYT byly prostě až poslední…

          BTW, právě ty herní servery jako primární zdroj jsou zajímavé a zvyšují pravděpodobnost, že to opravdu byl únik, ne řízená akce. Připomíná to myšlenky ze sci-fi knížky Cory Doctorowa „Malý bratr“ (což je taková parafráze na „velkého bratra“ z Orwellova „1984“), kde proti establišmentu odboj používal herní sítě a servery – které byly z hlediska režimu „pod radarem“.

          Samozřejmě, Skřípalata, Ricinová aféra, Vrbětice – ruští rozvědčíci Čuk a Gek… To vše neslo přímé markanty akcí řízených britanistánskými MI6 idioty, protože nikdo jiný na planetě tímto specifickým způsobem dementní není. Tohle je úplně jiné.

    2. Už podle humbuku oklo „úniků“ to vypadá spíš na operaci v oblasti informační války.

      Cíl?

      Ospravedlnit odložení Ukr. ofenzivy??
      Uvést Rusy v omyl, že se nebude ofenziva konat??

      Informační hodnota „úniků“ je 00 nic, nemá ani smysl to diskutovat.

      1. Přesně, informační a zpravodajská hodnota těch úniků je nulová.

        Ať bylo cílem cokoliv, bezesporu to splnilo jeden cíl navíc: ukázalo nade vší pochybnost, že amícké a Západní vojenské zpravodajství a tajné služby jsou plné úplně nekompetentních a nevzdělaných, přitom sebejistě přitroublých idiotů.

        Jistě to vstoupí do historie: hned vedle pravdivého Napoleonova výroku „s neschopností rakouských generálů je nutno počítat jako se strategickou veličinou“, v knihovnách to bude uloženo v oddělení vojenského humoru a obzvláštních debilit.

      2. Rusové chodí v laptích, smrkají do ruky a žijí v zemljankách, většinu času zpití pod obraz samohonkou z brambor a tuřínu – jak Amíci a Západ dobře ví.

        Ruská říše je prohnilý kolos na hliněných nohou, vše je řízeno šéfem Mordoru Putinem, který má rakovinu a jakmile chcípne, vše se rozloží. Ruská armáda uteče, jakmile Ukroši parkrát vystřelí z těch asi 30+ zázračných Wunderwaffen Leopardů 2A6. Prostě sbalí svých pět švestek, asi 1600 nejmodernějších tanků T-90M Proryv, raketové systémy Tornado-S a Iskander-M, a prchnou s úpěním za Ural, kde se zahrabou v tajze do nových zemljanek.

        Protože ukrošskou ofenzívu fakt nečekali.

          1. Jj. Naštěstí díky bdělému Kechlibarovi víme, že Rusové nemají palety ani paletizační vozíky, jinak bychom žili ve tmách.

            1. Vy si tady z toho delate blazny, ale to vas prejde, hned jak vyjde pristi genialni analyza, ze Cinan dodal Rusum nejenom paletaky, ale i jesterky, a jenom diky tomu ted armada ozralych muziku neustupuje.

      3. Jeden Ukrajinec (z mého okolí) je od Oděsy. Před armádou utek ca před rokem legálně, protože je chabrus a má hodně dětí. Ale zůstal mu tam táta, se kterým si volají. Měl mu včera i dnes ráno říct, že kolem Oděsy jedou na východ dlouhé kolony „zapádnoj“ techniky. Prý hodně dlouhé. Já teda u obou hovorů byl.
        Jakou informační hodnotu má takovýto telefonát, to je těžko posoudit. Táta to měl vidět „na svajích glazách“, což často bývá jak pod zvětšovákem. Na druhou stranu jistě neviděl přesouvající se techniku poprvé, takže měl možnost srovnání.

        Může to být tak, že odněkud někam jely kolony větší, třeba dohromady 150 – 200 kusů něčeho. Pár tanků, pásový vozidla, raketový nosiče. K tomu náklaďáky, menší auta, když kolem někoho projede za den deset kolon po 25 vozech, i zvyklému to přijde jako stěhování světa.
        Ale může to být i tak, že se skutečně nějaká technika koncentruje. Otázkou je pak smysl toho, protože pokud s ní vyjedou, Rus jim to rozbije, kdy jej napadne. Asi stejně, jako by to rozbili Ukrajinci Rusům, pokud by nějakou ofenzívu chtěli dělat oni. Což obojí je nejen tady všeobecně známo.

        Asi se ty rituální tance dotančí do konce. Kdy bude, to je ve hvězdách (a pvuzích), když ale na věc přijde, všechna země, která tím bude zničená, stejně skončí v ruských rukou, s čímž pvuhy nejspíš stejně počítají a proto to dělají . A nějakej ten ukrokolaterál, na takovýho sere Bílej Tesák. Můžu se plést, ale tak mi to nejvíc připadá – když už to je, jak to je, tzn. nemá jak bejt po našem, ono se nakonec stejně válčí tam, kde si to Rusové nakonec vezmou. Tak ať to tam maj co nejvíc rozflákaný…

    1. Tak jo. Svrhneme vládu. A dál? Na trůn dosadíme Rajchla? Nebo snad budou svobodné volby? A kdo je vyhraje?
      Fialovci s převahou prosadili svého presidenta.
      Co prosadí alternativa?

      1. Jsme Češi, tak počkáme až budeme rypákom ryť zeměgulu ako červená myš a z fronty se vrátí první černé pytle, pak se uvidí. Možná. Ono, až se válečný stroj nakrmí masem prvních mladých „chviválků“ třeba těm ostatním dojde, že „chcimírové“ vidí situaci realističtěji. Pokud s národem nepohne současná vysoká inflace, vládní návrhy na plošné zvýšení DPH (proinflační!!!), fakt, že stát selhává od výplat důchodů po nedostatky léčiv, pak si takový držkopád zaslouží.
        Pokud národ nechají v klidu návrhy vládního poradce Štěpána Křečka, ať si lidé nakoupí v Polsku, pak si nic jiného nezaslouží.
        A mimochodem, já v tom Polsku nakupuju ve velkém, od PHM po vybrané potraviny, takže vím, že má Křeček pravdu. Benzín za 35 Kč/L, vepřové kolem 100Kč/Kg, máslo Oselka (zde „Selské“) za 40 Kč/250g, kachna bez antibiotik 100 Kč/Kg a mnoho dalšího. Nejen, že tam naopak snížili DPH (až na nulu u základních potravin), ale ani tam nefungují tiché kartely obchodních řetežců, takžeji asi jim antimonopolní úřad funguje…

        1. Souhlasím.
          Ikdyž jsem poněkud skeptická k dopadu dosavadních akcí, nedovoluju si kritizovat nikoho, kdo se o něco snaží. A nemám ambici ani přemýšlet 10 kroků dopředu, to by člověk samým přemýšlením ani nestáhl na záchodě gatě. Ikdyž je alternativa prezentována jako horda bezzubých nezaměstnaných dezolátů, kupodivu za ní stojí mnoho chytrých a vzdělaných.
          Situace přiostřuje, pro samé přemýlání proč, kdo a jak potom se nejspíš můžeme dostat k tomu, že nejlépe NIC .

          1. Blby a zbytecny kecy, spekulace idiotu nemaji zadnej smysl.
            Hazeni spiny na Cechy, je odporny. Veci sou jednoduchy.
            Treba jak rikaji sportovci.
            Nejdrive si musite sahnout na dno, aby jste se mohli odrazit a s druhym dechem delat ,co je treba …
            Ze to umime a lepsi nez jiny ,neni pochyb.

        2. V Polsku je dočasné nulové DPH na potraviny (v ČR je 15%). Ten zásadní rozdíl je v tom, že Češi jsou ochotni nakupovat dráže než Poláci. Oni totiž Poláci obecně mají méně peněz na útratu (porovnejte plat učitelky, nebo průměrný důchod).
          V Polsku stát neurčuje ceny. V tomto ohledu jsem hodně skeptický – kolik by měla být cena litru červeného vína, je kabelka Louis Vuitton za 60K předražená, pečený plátek celeru u Pohlreich za 420 taky moc? Měl by stát určit, že kilo chleba max. za 20 a vajíčko jen za 2 ???
          Takže, za mě má Křeček pravdu (byť to zní děsivě), jedině bojkotem českých supermarketů lze docílit nižších cen.

          1. Re: Eta

            Porovnáváte dost blbě.
            Poláci alespoň v průmyslových regionech mají do žlabu poněkud níže. A jen nevěřícně kroutí hlavami nad cenami u nás a na Slovači.
            Problém je východ Polska, to je pravda.

              1. Ona je to kombinace jak slabého zlotého, tak té nulové DPH, tak většího trhu a také zjevné konkurence bez tichých kartelů jako zde. Na Polském trhu je více řetezců než zde, od obligátního Tesca, Kauflandu a Lidlu tam mají navíc i Auchan, Aldi, Biedreonku a snad i Carrefour.
                V ČR jsou řetězce víceméně cenově vyrobnané (jaké to náhoda?), v Polsku je pak navíc spousta „Sklepů“ obchůdků, kde se dá koupit levně alkohol, cigarety a podobně, a které do jisté míry zde suplují Vietnamské večerky. Tamní sklepy jsou ale někde na pomezí šedé zóny, tady by je zřejmě hygiena i finančák ihned zaklekly. A ono se to pak v konkurenčním prostředí pozná.
                Jen na okraj, není to jen o tom jídle, tamní ineternet v mobilu je fakt za hubičku. Tamní tarify zde nenajdete ani náznakem. To nám EU kafrala i do cen providerů a jsme tam kde jsme, máme nejdražší data v EU.

      2. Pockame az nam mladych na Ukrajine vybiju, a dochodcovski dezolati potom budu musiet prevziat vladu, pac nikto iny na zivu nebude 😛

  16. Tak jsem si vzal do hlavy, že budu burcovat veřejnost. I když nejsem ten influencer a i když veřejnost je burcovatelná jen teoreticky. Prakticky s ní nehne téměř nic.
    Dokud nejde o život, jde o ho…, to píšu znovu, i když to každý ví.

    Sice jsem to v tu chvíli nevěděl, ale pak se ukázalo, že nepůjde o běžné lokální nácviky těch odvodů, ale o celostátní. Což je natolik nestandardní, že to překvapilo i lékařskou komoru. Neboli, nevěděl jsem to, když jsem to napsal, ale přesto je pravda, že takový nácviky se nepořádají jen z nudy.

    Jako první se nabízí, co i v tom článku na Seznamu trochu zaznělo, že v této době to začalo být aktuální. Toto vysvětlení je obecně i přijatelné, takové věci se musejí dít, když je poblíž jakákoliv válka. Zneklidňující je ovšem, že od této vlády se doslovně neví, co od nich čekat.

    Nemá smysl rozebírat, že nejprve by, což by a co z toho pak by. A je asi taky dost nebezpečný dávat moci důvody zakročit proti šíření poplašných zpráv apod. Každopádně ale je nutné dokola nahlas „přemýšlet“, co ten nácvik znamená. Jde o velmi nestandardní záležitost, natolik nestandardní, že bližší přemýšlení nad jejím eventuálním důvodem je vlastně hluboko pod záklopkou popření. Nepořádá se to nicméně z tý nudy, takže je potřeba tu záklopku otevřít. A nahlas se po tom důvodu ptát. Samozřejmě „v mezích zákona“, protože jde o citlivou věc. Ptaní se proč ovšem trestný není. Ani na to, jaké jsou ne obecné, ale konkrétní ty důvody. Čím víc se bude ptát, tím víc lidí se bude ptát, protože už nejde o to ho… A čím víc se jich bude ptát, tím víc to začne být nepřijatelné. Třeba – ať se to teda nacvičuje, ale nejprve mě zajímá proč. Konkrétní důvod mě zajímá. Může se mi opravdu pak stát, že už mi nepůjde o to ho…, ale o něco jiného? Pokud ano, proč by mi mělo jít o to něco jiného? Proč? Z jakého důvodu? Ptát se na to pořád dokola.

    Těmito otázkami nikdo nic nešíří. Jen se v prostoru dokola ozývá a zesiluje se to ptaní proč. A jelikož jsem chytrej jak vopice, tak vůbec nedoporučuju fotbalistovi, aby se na demonstraci taky ptal. Díky tý chytrostí je mi totiž jasný, že nějaký ty otázky tam zazní i bez doporučení. A když u toho bude to mírový a pokojný víno, ženy, zpěv, kterýmu se všichni tak k popukání posmívají, o to víc ty otázky budou tázavější.
    A ta dokola omílaná pasivní společnost taky začne trochu odklopovat záklopky, nejen ty tamty, co pod nimi už nejde o to ho… Ale co, já to slovo napíšu, vždyť u toho napsání jde o hovno. Začnou se jí, potažmo lidem, odklopovat i ty záklopky, co pod nimi je, že vlastně zas tolik nevadí, když i bez nácviků už toho tahle vláda zmrvila neúrekom. Jakmile se trochu odklopí, o to víc to mrvení přestane nevadit. A skoro mám dojem, že to je právě to, co se chce. Co je nutný, aby vláda konečně přešla z toho pevnýho skupenství rovnou do plynnýho (se tomu říká ta sublimace).

  17. Je konečně jaro, a tak všechno kvete: pampelišky, ovocné stromy, a samozřejmě také blbci. Naší jejich vládu nevyjímaje – a jelikož koncentrace blbců ve vládě je 100%-ní, tak to vážně stojí za to. Chystají skutečné lahůdky: bez výjimky vedoucí ke zdražení všeho a likvidaci ekonomiky.

    Žumpy usilovně pěstují nenávist ve společnosti, zcela ve stylu svých loutkářů z Fašingtonu a Londonabádu, jen místo „deplorables“ a „trumpistů“ mají „dezoláty“, důchodce, „nízkopříjmové skupiny“, a další ne-lepšolidi, obecně venkovany a vidláky. Bohaté pořeší nenávistí k „proruským“ škodilům, Putinovým agentům…

    Zábavné na tom je, že nejvíce se to dotkne jejich vlastních voličů: protože právě oni nejvíce bydlí v nájemních bytech ve velkých městech nebo mají hypotéky, jsou plně závislí na potravinách z obchodů, na funkční infrastruktuře. A také na zaměstnavatelích a ekonomické náladě, protože i v takové Praze je na státním zaměstnavateli závislá jen menšina.

    Ne-lepšolidé vše přežijí nepoměrně lépe. Jsou méně závislí, mají vlastní zdroje, většinou i nezávislejší zaměstnání v menších firmách nebo podnikají – nemusí se nikomu kořit v korporátu. Či mají jiný zdroj příjmů, případně berou důchod. Pokud nejsou bohatší, již dávno snížili náklady a jelikož kupují všeho méně, zdražení je tolik nepostihne.

    Typický lepšolid, žijící vlastně „z ruky do huby“, ale na vysoké noze, v podstatě „s holou prdelí“ – protože reálný disponibilní majetek nemá – bude trpět jako zvíře, jakmile ekonomika půjde výrazněji ke dnu. Pokud mu visí na krku leasingy, půjčky a hypotéky, tím rychleji.

    Téměř vše, co vypadne z 5-ti demolice, je pro jejich koryta sebevražedné. Je jenom otázkou času, než je to dostihne. Zatím měli štěstí na mírnou zimu a obcházení sankcí proti Rusku.

    Ale plnění plynových zásobníků v létě, na další zimní sezónu, se dost dobře může zadrhnout. A nikde není psáno, že Rusko bude prodávat plyn, ropu, hnojiva, nerosty, suroviny, … svým zjevným nepřátelům dále. Jak se 5-ti demolice noří hlouběji a hlouběji do „války s Ruskem“, jednou ruské straně trpělivost dojde.

    Situace se mění rychle k horšímu. Ale jak se to vezme: protože hůře je někdy lépe. Náměstí budou plná, protesty a demonstrace všude, aniž by se někdo musel nějak moc snažit. Což neznamená, že demonstrace v neděli 16. není důležitá. Je důležitější než ty předešlé, protože je to zase posun o kus dále.

    1. To jsem vážně rád za tu poslední větu. Nic ve zlým.
      Narozdíl ode mě tu ten influencer trochu jste. Nedělejte, že jste nerad, když vám tu píšou, že to jsem zvědav, co von sem zas dá, páč to já dycky si rád čtu 🙂 Tak jste sem dal, že je to hodně důležitý, a to já dycky si rád čtu…

      1. Díky, tak samozřejmě, že jsem rád – že to někoho pobaví, když si to přečte – sám také čtu všechny ostatní. Přijde mi, že všichni berou všechno příliš vážně; blog má být IMHO především zábava, výměna informací. Pohádat a urážet se má každý možnost jinde: takových „diskusí“ je všude plno. Takže se snažím o lehčí tón.

        Demonstrace důležité jsou, ne že ne. Někdo si myslí „nic se tím nedosáhne“, případně „vládě je to úplně jedno“, což není pravda. Když zazní pravda nahlas – za kterou by jednoho každého klidně vyhodili z práce etc – mohutně je to zasáhne přímo na komoru. Takových témat je plno, která jsou tabu či dokonce přímo trestná.

        Třeba ukrošský banderonacismus, že válku v Ruině zařídili a spustili Fašington s Londonabádem, že Ukroši ve velkém vraždí civilisty a to že záměrně, … Prostě že jsou to plnotuční náckové. Že ČR jako stát podporuje nácky, dodávkami zbraní se přímo podílí na jejich zvěrstvech. Státní podpora terorismu… Že vláda účelově likviduje českou ekonomiku a naši životní úroveň. Ano: vědí o tom, nic jiného cílem není. V rámci WEF a Grýndýl agend se k tomu dokonce otevřeně hlásí.

        Takže jo, každá taková demonstrace je potřeba. Navíc se tím formuje alternativa jaksi celkově: v mediální oblasti, ve spolupráci, v politické práci. Oni dobře věděli, proč organizují a platí demonstrace „Milionu chvilek“, i když to jakoby bylo k prdu – bez toho by 5-ti demoliční zločince tak snadno nenainstalovali.

        1. Já Vás taky ráda čtu, skvěle píšete a máte opravdu velký přehled – zejména mě udivují Vaše znalosti ohledně zbraňových systémů a jejich možností. Já jsem naprostý pacifista a zbraně ráda nemám a byla bych moc ráda, kdyby zbraně ze světa zmizely, ale to bych kromě pacifistky byla nejspíš ještě i velká naivka. Právě to, že mají někteří ty „stašné“ zbraně, drží na uzdě ty psychopaty – vše je samozřejmě myšleno pouze metaforicky. Takže díky za Vaše příspěvky – pište prosím dál.

        2. k42: Já Vás též rád čtu. Jste podivně osvěžující. Možná by to chtělo článek. Neuvažoval jste o tom? Myslím, že na něj od Vás čeká hodně lidí zde.

        3. Každá demonstrace je z obavy o demokracii. Vy kdybyste s vaší ráží psal objektivně, co by to asi s lidmi udělalo? Přiblížilo by je to k sobě?

        4. Bezesporu rozumíte, kam mířím. Lidé se často rozhodují podle svých „vzorů“, potažmo podle těch, komu důvěřují či kteří jsou nějak oblíbení. I v rámci zdejších diskusí. Do tý doby, co jste to spíš kritizoval, taky to asi někoho naopak odrazovalo. A mě to štvalo, no, už jsem holt takovej.
          Ono to sice zní jakoby přezíravě, že jako někdo nemá vlastní hlavu a rozhoduje se podle ostatních, ale nemyslím to zle, prostě to je v lidský nátuře.

          Já jsem co do vlády přímo zarputilej demonstrant a prodemonstrant. Vždyť to má každý před očima, jak každým dnem tuhle zemi kazí. Mmch, jestli denně naskakuje ta sekyra 2 miliardy, tak by na ty důchody stačil týden a kousek. A kdyby jen to, kam voni šlápnou, sto roků tráva neroste.
          Takže to je jasný, že jste mě tím ne jedním slovem odbytým odsouhlasením tý demonstrace potěšil. I když vím, že někdo to prostě takto nemá a mít nikdy nebude.

          Vzhledem k tomuto nácviku odvodů by si ale mohlo trochu víc lidí uvědomit, že s touto vládou se klidně může stát, kdy ani se nebude vědět jak, a zničehonic nastane ta situace, kterou nikdo nečekal. Ať už by k té mobilizaci došlo nebo ne (což věřme, že ne), tahle vláda ukazuje, že na písknutí někoho by do toho šla. A to je mimořádně silný imperativ, který tu další demonstraci včetně všeho dalšího následného legalizuje už jen sám o sobě.

          Ať to nezní poplašně (bez toho, že bych se jen kvůli tomu obával o zadek), ono to i tak zní nepředstavitelně. Je to pod tou záklopkou popření, tzn. člověk to, podobně, jako že jej každý den může přejet auto, prostě automaticky vytěsňuje z vědomí. A správně by se to navíc mělo stát jen při přímém ohrožení země. Ale znovu, úplně stačí „informace“, která nám vládnou byla sdělena. Že „kdyby něco“, tak jo. Tak tam lidi pošle. Nechce se mi spekulovat, jestli jsou/nejsou schopný si nějaký důvod pro tuto věc vymyslet, či schopný tím spojit něčí příkaz. Ale mimořádně silně jim nevěřím, kdy se moc obávám, že ne bezdůvodně.

    2. Vlastních voličů….lepšolid….
      Přesně tak.
      Nejde jen o to, že nebudou mít na suši bary a sojové latté. Daleko lépe na tom bude vidláctvo.
      Jak říká soused instalatér, „já jsem vyučený, mám dvě průmyslovky, na mě se na úřadě nebude vytahovat někdo nekvalifivaný kdo má jen gympl“.

  18. Myslím, že bych měl jít do betle …
    A nevylučuju, že se mi bude zdát sen o někom vynořivším se z kalných vod a s magickou mocí nahnat/uzavřít všechny šéfy a šéfky opozičních uskupení do vhodného prostoru, ze kterého by mohli vyjít až s úsměvy na rtech a se zvoláním: „Zvládli jsme to – domluvili jsme se!“

  19. Konečně se nám do politiky vrátila slušnost a řád, konečně není u moci žádný bývalý komunista. praví Vidlák. Presidenta Petra Pavla (a další) raději nepočítejme…

    Jo, stotisícová demonstrace s vládou nehne… A větší se nesvolá, protože stále je důležitější, aby z toho náhodou někdo neměl politický prospěch. Nejde o prospěch Danieli. Jde o to, že budou mít vliv a ostatní nepustí ani k volantu, ani k případnému korytu. Reminiscence voleb v roce 1948. A na události předcházející. Třeba na Staroměstské náměstí v únoru 1948.

    Pokud někdo loni říkal kolegům a příbuzným, že v zimě určitě všichni zmrzneme, předtím je varoval před vraždícími 5G sítěmi a ještě předtím jim tvrdil, že lock-downy budou už napořád, pak prostě nebude brán vážně. Ano, to je princip ovčáčka, který volával „Vlk! Vlk!“ A když vlk opravdu přišel, tak všichni klidně seděli večeře.,

    Já vím, jsem stařeček bez fantazie. Tak mě pane Stersziku nečtěte.

    1. „Konečně se nám do politiky vrátila slušnost a řád, konečně není u moci žádný bývalý komunista.“

      To byla v článku ironie až sarkasmus.

      1. Kocoure, vy jste takový vytrvalec. Kolikrát jste odsud uraženě odcházel, ..a druhý den jste tu byl, jakoby nic. Pamatujete, jak jste tu psal, že končíte, CVAK!?!
        Proč se namáháte se čtením Vidláka? Nejste na stejné vlně, víte to už dlouho, ale nedá vám to stále se sem vracet a rozebírat jeho texty, jako byste byl jeho učitel, či co..
        Ano, loni nás varoval před možným kolapsem, byla teplá zima, tedy se jeho předpovědi nesplnily, ale co? Tak mám alespoň nakoupené uhlí, ono se bude hodit i další zimu. Dala jsem si opravit pumpu, nakoupila jsem kamna, rozšířila jsem záhony na brambory atd., nic se neztratí.
        A že nerozumíte ironii a nadsázce, to je váš problém.

    2. Kocoure, omlouvam se za ostrejsi slova, ale tahle debilita se tu v posledni dobe opakuje skoro v kazde diskuzi.

      „Pokud někdo loni říkal kolegům a příbuzným, že v zimě určitě všichni zmrzneme…“

      To uz si vazne nepamatuje ani par mesicu zpatky? Mam tim na mysli jednu z nejteplejsich zim za par dekad?
      Jinak byste sem ani takovy blabol nedaval.
      Dalsi vec je, ze navzdory ostrym proklamacim vsemoznych papalasu rusky plyn proudit neprestal, jenom se prestehoval z trubek na tankery.
      Rus sve penize dostal a zaplatili to blbci z Evropy.
      A ze i stouhle eventualitou meli energticti experti pocitat? Jo, to by taky mohli do svych prognoz zahrnout, ze zitra bude ucinen prom ve vyzkumu jaderne fuze, v patek vyda stavebni urad povoleni, a za ctrnact dni mame reaktor v kazde vesnici…

      Zbytek si snad uz dokreslite sam.

      1. Je. Na tragické předpovědi mě nemusí upomínat ani Vidlák ani nikdo jiný.
        Je to jenom tak, že co nechcete slyšet, neslyšíte. Taky postoj. Pštrosí taktika.
        Já to slyšel (četl), ale čekal, až se objeví ten brod. No, zatím nic, takže je možné šroub přitáhnout o půl závitu. Teplá nebo studená zima s tím nemá nic společného. Kdyby byla tuhá, dopadlo by to možná jinak. Ale nedopadlo. Je to stejná hysterie, jaká byla ohledně očkování, lock-downu a podobně.
        Strašně moc zbytečných slov. Strašení.
        Ale říkám si, že i já přispívám k množství zbytečných slov.
        Takže: Myslete si co chcete, já udělám totéž.
        Přeji dobrou noc.

        1. „Teplá nebo studená zima s tím nemá nic společného.“

          Takze tepla zima nijak nesouvisi s nizkou spotrebou energii.
          Vzhledem k vasemu veku uz vic psat nebudu.
          Preji klidne spani.

          1. Máte samozřejmě pravdu v tom, že zdaleka největší zásluhu na tom, že se Fiala může prsit tím, jak „to zvládli“, má počasí, obcházení sankcí a ruská ochota či nutnost dál dodávat suroviny i nepřátelským zemím.

            V jednom bych se ale SK zastal. On velice správně poukazuje na to, že protistrana okamžitě využije každého drobného zaváhání, každé malé chyby, kterou někdo z „našich“ udělá. Mají na to ostatně (z našich peněz) skvěle placené PR experty. Proto je potřeba apokalyptické vize vyhlašovat s rozmyslem. Nebo dodat i variantu B – co bude, když se stane zázrak. Protože on se vlastně stal. Nespoléhat na to, že si lidi domyslí, že jsme zimu přežili bez větší úhony jen díky tomu zázraku. Že jim dojde, jakou má vlastně Fiala kliku. Nedojde.

            1. To je pravda, katastroficke scenare se nenaplnily, a tak uz lide budou prite podobnym predpovedim verit mene.
              Ale kdyby nebyla demonstrace v zari, kde se prave apokalypsa ohlasovala, tak zastropoval by Fiala neco? DPH na jidlo v rade zemi EU snizili i na 0% a petikolka planuje snizeni o jedno procento pri soucasnem zvyseni dph na vodu, leky, stravovani a dalsiho.
              Ja vim, zastropoval ty energie blbe, a tak je dira v rozpoctu, ale i tak si myslim, ze je to lepsi, nez nic.

              1. Katastrofické scénáře teprve přijdou, na to je třeba nezapomínat ! Časem x krát vyšší daň nemovitostní, konec automobilismu, korespondenční volby, totální chudoba, nedostatek potravin, příliv uprchlíků… Mám pokračovat, je toho spousta. Také to tak nemusí být, pokud bude více demonstrací, větší tlaky (včera na Prima CNN News se zdálo, že nemohou nalézt žádného zastánce vlády, naopak takřka všichni byli pro okamžitý odchod naší milé vlády) a hlavně závisí jak dopadnou vztahy mezi těmi hlavními (Rusko, USA, Evropa, Čína).

                1. … a neříká se náhodou: „Kdo čeká, se dočká“?

                  Měl byste ale zároveň vědět, že společensko-ekonomický jevy se většinou nemění skokově, ale pozvolna, tedy v čase. Takže to Vaše: „…co hnojník hnojníkem …“ může souviset s tímto tvrzením, co Vy na to?

      2. Pane Sakura.
        Tady nejde o to,že jsme nezmrzli,ale kolik to stálo,abychom nezmrzli.
        Lidi museli nakupovat jiné druhy topení,kamna i ten plyn byl dražší,ty peníze chybí jinde.
        Pak se psalo o kolik dráž musel nakoupit stát,plyn od jiných dodavatelů,teď se divíme propadu státního rozpočtu,to jde právě na triko této vládě.

        1. Koncova castka vyjde najevo az za par let.
          A bude to suma, ktere by nikdo dneska neuveril.
          Navic jestli rozjedou ten vodikovy nesmysl, tak to je dnesni sekyra jenom maly zacatek.

      3. Ti dva Exprti věštili, že terminály na LNG tak nejdřív za tři roky a nejsou trobky. Najednou jsou trubky a plyn do nich. Od alarmujícíh expertů bych očekával uvážlivější expertýzu. Jsou jako vždy dvě možnosti, kopali za cizí zájmy, sjou to obyčejní šmudlové.
        Realita je taková, že my potřebujeme koupit a Rusko prodat. Nejistota jen zvýšila cenu. Dnes jsme již měli být bez ropy a najednou se ukazuje, že sice polská politika je militantní, ale ekonimika je ekonomická a zvítězila.

        Tak mne napadá k té demonstraci. CO kdybych je požádal abych mohl vystoupit a sdělil jim slova v duchu jež zde uvádím, myslíte, že bych byl demokraticky připuštěn?

    3. Na zimu v prosinci jste zapomněl?
      Škoda, že toho půl metru nenapadlo v Praze. A zima byla taky. Začalo jaro a je opět chladno.

      1. Zima byla prvni skoro tri tydny v prosinci (to bylo docela vyzivne) a pak dva v unoru. Jinak teplo. Vim o cem pisu, protoze jestli je nejaky stav v tomhle state na urovni politiku, tak jsou to topenari a kominici a tudiz jsem stravil zimu v dome s vytapenim jednemi malymi krbovymi kamny a jednim elektrickym primotopem…

  20. Konečně se nám do politiky vrátila slušnost a řád, konečně není u moci žádný bývalý komunista.
    praví Vidlák. Presidenta Petra Pavla (a další) raději nepočítejme…

    Jo, stotisícová demonstrace s vládou nehne… A větší se nesvolá, protože stále je důležitější, aby z toho náhodou někdo neměl politický prospěch. Nejde o prospěch Danieli. Jde o to, že budou mít vliv a ostatní nepustí ani k volantu, ani k případnému korytu. Reminiscence voleb v roce 1948. A na události předcházející. Třeba na Staroměstské náměstí v únoru 1948.

    Pokud někdo loni říkal kolegům a příbuzným, že v zimě určitě všichni zmrzneme, předtím je varoval před vraždícími 5G sítěmi a ještě předtím jim tvrdil, že lock-downy budou už napořád, pak prostě nebude brán vážně. Ano, to je princip ovčáčka, který volával „Vlk! Vlk!“ A když vlk opravdu přišel, tak všichni klidně seděli večeře.,

    Já vím, jsem stařeček bez fantazie. Tak mě pane Stersziku nečtěte.

  21. Vidlák: „Já vím, že to opakuju do zblbnutí, ale prostě je to tak…“
    DD: Já vím, že to opakuju do zblbnutí, ale prostě je to tak… nejde o osobu Rajchla, protože horší než Fiala by snad nebyl. Jde o to, že demonstracemi a zvláště takto pojatými se změny vlády nedosáhne. Budete udržovat „pracovní teplotu“ nespokojených a to je tak vše, občas se tu a tam někdo přidá.
    Před časem byla vhodná příležitost udělat demonstraci „Za mír + omluva srbskému lidu za humanitární bombardování“. Takto pojatá demonstrace by byla zaměřena(její účinek) do řad těch, které potřebujeme na své straně, tj. hodně lidem by se mohlo „rozsvítit“, že USA a NATO jsou větší agresoři než RF.
    Teď je výborná příležitost pro demonstraci na podporu Leyenové do čela NATO – opět, namířeno do řad, které potřebujeme na své straně, protože by se zase mnoha lidem v hlavě „rozsvítilo“, že nás vedou úplní hňupi … zrušila Bundeswehr, rozklížila EU a tak ji vysíláme do čela NATO. A věřte, že není nic horšího, než když je politik terčem celonárodního posměchu … to je konec jeho autority, jeho moci.
    Příště bude jiná příležitost … smysl má podminovávat ty pilíře, na kterých to stojí, nikoliv do nich hlavou tlouci.

    1. Pokud mě tady někdo četl, ví, že mám velmi „vlažný“ vztah k možnému dopadu – chtěnému výsledku demonstrací proti současné bandě, jakkoliv je ovšem produktem /zájmů skutečných globálních držitelů moci, především zpoza „Velké mláky“/, nikoliv subjektem moci. Jen poskoci, jen „cyklisté“ nahoře se hrbící před svými páníčky /kterým navíc iniciativně odezírají ze rtů i hlav jejich přání, aniž by i jen čekali na přímou direktivu/, a dole šlapající do pedálů v podobě národa vlastní země.
      Nicméně, když jsem zhlédl tohle video s Signalistou Prvním Největším, tak demonstrantům musím fandit, co jen jako stařec mohu https://www.youtube.com/watch?v=hpbj97vhkNQ
      Prokristapána, jeden si nemůže nevzpomenout na ten film s Luďkem Sobotou – „Ještě větší blbec, než jsme doufali“. A taky na jeden starý blbý vtip, jak Pánbůh koho oživil – jednoho, že mu vdechl do úst a druhému do nich prdnul.

    2. Nikdy nemejte nic za definitivni,zpivali V+W.
      Fasisti uspesne utocili a dobyli 98% Stalingradu..
      Kazda demonstrace je dulezita a nikdo nikdy nevi vysledek, nic neni definitivni v nasich zivotech vladne nejistota ,co bude zejtra nikdo nemuze vedet.
      Dalsi navrh. Misto prinuceni lidi , do pasivniho stani cele hodiny s projevy a s nutnosti akcnich lidi , stalo by za pokus jit mezi protestujici ,mluvit s nimi , mluvit s lidmi a ne je s povysenejma projevama umlcovat….Znehybnet.
      /Nektery podiisti , nevedi co chteji. A nebo vedi dobre ,co nechteji /…..
      Komunikace a kontakty jsou nanejvys dulezity a mluvit s lidmi a nejdrive se ptat na jejich nazory ,co si mysli a co by se mohlo zlepsit , co je a neni v lidskych silach dnes, je udesne dulezity..
      A navrhnout treba zakladani skupin ,ze stejnych mest a vesnic a udrzovat s nimi a rozsirovat kontakty s nimi a mezi nimi a pokusit koordinovat se o dalsi spolecny !!!akce..
      Nebo si myslite ,ze Zwyrtek Hamplova vubec neco zaridi??
      Lidi uz sou dost naladeny neco udelat..

    1. A tenhle boj vyhrajeme, i kdyby se měl stát zhroutit, všichni umřít hlady a už by ani nezbyl nikdo, kdo by pozavíral víka rakví. Nebo alespoň zahrnul mrtvoly hlínou, protože ani na ty rakve už by nebylo.

    2. Ne tak docela.
      Jde do Říše nepřímo, tím, že ji v boji proti eventuálnímu dalšímu centru moci posiluje a omlouvá. A přímo taky. Kdo vydělává na zbraních, ať přímo nebo nepřímo, dodávkami do vybrakovaných vojenských skladů v Evropě? Na frakovaném kapalném plynu? Ale pozor – já nenazývám Říší USA. Ale ty, kteří jí vládnou.
      Někdy se tomu říká „deep state“.

    3. Je celkem jasne, kam tecou prachy.

      Staci na to par lekci z historie a navsteva hlavnich a pristavnivnich mest kolonialnich velmoci.
      Kdo byl nekdy v britske National gallery, tak vi o cem mluvim. Ono toho tam totiz britskeho moc neni.
      Zato Indie, Recko, Egypt toho tam maji pozehnane…

      Kolonie prece musi zajisti vysoky zivotni standard svych panu. Tak bylo, je a bude.
      Kolaboranti typu Fialy taky byli vzdycky.
      Tragedie Cechu je v tom, ze jsou az nekde na 3-4 stupni.
      Nejdrive doji USA, pak EU, a o ten zbytek se tvrde prihlasi Nemci, Francouzi a dalsi.

      Navic za sve pany Cesi delaji spinavou praci, financuji ruzne opozice (Belorusko, Kazachstan, Georgia), lifruji „prebytecne“ zbrane ( © Stropnicky) zdarma kamkoli, kde se zrovna imperium rozhodne budovat demokracii.
      Jenom aby se vzapeti zjistilo, ze tak zbytecne nebyly, a budou se muset rychle nakoupit nove.

      Vyvadeni dividen do zahranici bez zdaneni je uz jenom ciry vysmech. Nikdo na to ani sesahnul ani Babis. Stejne jako na penize ruznych hodnot a colku v plisni.

      Kam tohle vysavani vede vsichni vedi. S Reckem se nikdo nemazal, Ukrajinci taky byli ozebraceni, aby se jim do valky masirovalo lepe a radostneji.

      Vcera tu Kadlas psal, ze se vlastne moc nestalo, jenom energie stoji dvojnasobek, a kdyz nakupuje v akci, tak i to jidlo neni moc drahe, pry koupil vejce za 4,-.
      Tak to je budoucnost Cechu.
      Nejdriv budou brutalne zdimani, pak jim verchuska hodi par polozek do akce, a hned budou spokojene chrochtat.
      Ja jsem vzdycky zil v tom, ze akce jsou pro nizkoprijmove skupiny nebo nezamestnane a normane vydelavajici (median/prumer) lide to v podstate ignoruji.

      Jako ta „pracovni“ verze DPH.
      Mame tu vodu, vodu, leky, stravovani, pivo a dalsi. Neco pujde nahoru o 5% neco o 10%.
      Ale lidi budou Stanjuru chvalit, protoze sunda 1% na jidle.
      Komu neni rady…

      1. Jeste jsem chtel napsat, jak je uz dlouho Cechum a ostatnim povysenecky vysvetlovano, ze az budou pracovat jako na zapade, tak se taky budou mit dobre.
        Proste si to musi zaslouzit. A ruzni Sedlackove a Sichtarove to pak do zblbnuti opakuji.

        Takze jak se dela produktivita prace v koloniich dneska:

        Pred lety jsem zil nejaky cas v Mexiku a soused pracoval jako manager v tovarne na kalhoty. Dodavali je v bednach do USA, kus za par dolaru. Vse bez nasivek. (videl jsem je, on je totiz nosil)
        V USA to vybalili, za 1-2 minuty prisili stitek Levi’s a cena kalhot stoupla o nekolik desitek dolaru. Netreba rikat, ze vyroba kalhot samotnych trvala radove dele.
        Takhle se vytvari vysoka produktivita prace.

        Tvrzeni, ze Cesi musi nejdrive pracovat jako Nemci, a pak se budou mit jako Nemci je uplne stejne, jako kdyz jejich predci psali ruznym pronarodum na uvitanou, ze Prace osvobozuje.

        1. Každý, kdo byl v české pobočce i v německé matce tak ví, že v německu makají méně.
          Produktivita je zde vyšší, ale účetně nikoli.

        2. Ne.
          Makat jako Němci, tedy ti tehdejší, je správně.
          Jenže to samo nestačí.
          Úplný návod k úspěchu zní:
          Makat jako Němci, obchodovat jako Židi.

        3. Stejně tak ve zdravotnictví, to se tady v Jimramově vyrobí a zkompletují všechny ty silikonové hadičky a nádobky, samozřejmě za minimálku to dělají, pak se to dá do beden a odveze do Německa, tam se ani neobtěžují našívat nějakou nášivku, značku nalepí přímo na bednu a predrazene pak prodají do českých nemocnic, kde zvýší náklady na zdravotní systém. Kdyby to brali do špitálu přímo z Jimramova, náklady na materiál by byly mnohomnohonásobně nižší.

    4. Opravdu neuvěřitelné, že „alternativa“ dokáže udělat kauzu i z toho, co je veřejně dohledatelné.

      Podívejte výdaje a příjmy ministerstva financí není žádné tajemství, můžete si to jednoduše dohledat. A ano, hlavním problémem jsou skutečně rostoucí výdaje na důchody. Jak lze vládnout rozumně ve státě a domlouvat se na něčem, když hromada obyvatel stále dokola se ukolébává pohádkou, že peníze jdou na Ukrajinu, když opravdu problémem číslo jedna je přebujelý důchodový systém???

      Dohledejte si to, vzdelejte, k čemu lživě a nenávistně plácat?

      1. Jojo, babicky a dedeckove muzou za sileny cesky dluh.
        Nejdrive nastartujeme dvoucifernou inflaci, diky ktere se penize do rozpoctu pekne hrnou.
        Pak duchodcum rekneme, ze je sice vsechno drazs, ale ze penize navic si zaslouzi politici, soudci, policie, armada, Ukrajinci, neziskovky, ale v zadnem pripade duchodci.
        To uz je i na bolsevika moc. To uz je spis blize k Hitlerovi a jeho parte, kdyz travili telesne a mentalne postizene, protoze jenom ujidali chlebicek.

        Kdyz uz se tu tak pekne chlubite tou schopnosti vyhledavat, tak si vyhledejte kolik jde na podporu Ukrajincu mesicne, kolik stoji zdravotni vydaje na Ukrajince mesicne, kolik CR poslala Ukrajincum hotovosti a ve zbranich.
        Pak si taky vyhledejte kolik novych uredniku do kolik uradu tahle vlada najala a za kolik.
        Takhle by se dalo pokracovat…

        Pokud umite vyhledavat tak, jak se tu chlubite, tak se za svoji zavist vyci duchodcum budete stydet jeste v zime.
        V opacnem pripade se tu klidne zaradte se k hopovi a lexovi a vylevejte svou nenavist k duchodcum, piste o Banderovi, ze je to „komplikovana osobnost“ a Ukrajinci ho ted potrebuji…

          1. bať-bať, Kchodle,
            ten Pozorovatel ani netuší, vo čem ty důchody sou a jakými mechanismy se řídí a korigujou. No, a když někdo netuší a tápe v takových věcech, pak se nemůžete divit, že není schopnej ani trefit něco tak jednoduchýho, co blahý paměti tady zřídil náš Alef, a sic rubriku/oddíl, tedy v případě Pozorovatelova jistě hodnotnýho příspěvku, „LAMPÁRNU“. Jeho škoda, takhle akorát všem tady názorně předvedl, jak na tom ten „veřejnej dohledávač“ ve skutečnosti je.

            1. … a ještě mi za příspěvkem Pozorovatele chybí jeho připsání, něco podobnýho, co píše Šafr za svýma taky hodnotnýma příspěvkama ve Foru 24:

              PROSÍME, PODPOŘTE NEZÁVISLÝHO PŘÍSPĚVOVATELE POZOROVATELE:
              Abych mohl pro vás nezávisle pracovat, potřebuju nutně vaši pomoc!
              Váš finanční dar můžete zaslat na můj sbírkový účet:
              číslo bankovního účtu Pozorovatele

    1. Ano, lid potřebuje prapor, heslo a nepřítele pro dnešní den. Vrcholem propagandistického mistrovství pak bude přesvědčit onen lid, že tím nepřítelem je vlastně on sám sobě. Nikoli nadnárodní korporace, které si tu hodují ve velkém, a my nesmíme ani pípnout, nikoli cizí velmoc, která nás má za pouhou onuci svých zájmů, nikoli nový totalitářský Svaz evropských libtardích republik a jeho zbožštělá ta jediná správná ideologie „evropských hodnot“, nikoli cokoli dalšího, co asi běžného smrtelníka napadne, když začne přemýšlet nad tím, co zmiňuje článek. Jediné podstatné bude lidem vnuknout ideu, že oni sobě sami škodí pouhou svou existencí. A že nejlepší bude, když se tak nějak vylikvidují mezi sebou. Začít můžeme těmi důchodci, další na řadě budou bezdomovci a ti nejchudší, no a pokračovat se bude hezky dál, jak je to každému režimu tohoto střihu vlastní. Záměrně nepoužívám to jisté slovo režim označující, kterým se dnes ohání kde kdo, hlavně ti, pro něž samotné se ono označení hodí nejvíc. Ale stačí se podívat za naši západní hranici přibližně devadesát let zpátky, abychom viděli, jak to začíná. Vždycky u těch nejslabších a bezmocných.

      1. Mimochodem velmi záhy budeme vidět, jak budou v rychlém sledu odhazovány všechny ty liberální masky, kterými se tady libtardi ta tři desetiletí oháněli a skrze něž se tak prožívali a dávali se na odiv všem těm domněle méněcenným. Najednou bude možné obětovat kdekoho, menšiny, postižené, důchodce, občanskou společnost, prostě cokoliv. Co na tom, že kvůli ideologickým nesmyslům typu inkluze byly zničeny prakticky všechny fungující společenské mechanismy. Teď už jde libtardům jen o tu tlačenici u koryta. Ještě rozprodat ze státního, co půjde, napakovat se, ještě se rochnit na výsluní moci, dokud to jde, no a pak všechno a všechny hodit přes palubu a zmizet. Libtardí kosmopolita je přeci doma všude.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *