5 října, 2024

O koaličním maskování a opozičních intrikách…

Od pátku jsem v podstatě stále na cestě. Nejprve jízda domů z Brusele, k tomu jsem si musel po republice udělat několik zajížděk a pak jsme byli s rodinou na takovém krátkém výletu v Beskydech. Víceméně jsem nedělal nic jiného, než psal, řídil a rozhlížel se kolem sebe. Ona už je totiž republika otapetovaná bilbórdama, víme? Krajské volby (které předjímají parlamentní volby) jsou za necelých čtrnáct dní a k tomu se obměňuje třetina senátu.

Ano, také nemám senát rád a nejraději bych ho zrušil, ale on zatím vesele existuje, schvaluje prezidentovi ústavní soudce, odmítá Istanbulskou úmluvu a potvrzuje korespondenční volbu. Zkrátka a dobře, vynechávat senát z plánů, je hrubá politická chyba, která jde především za námi, dezoláty, protože liberálové ho rozhodně nepodceňují.

A tak koukám na bilbórdy, protože ty vám udělají třetinu voličů, především těch vlažných, politicky neznalých, přelétavých, co nekoukají na Českou televizi, ale ne proto, že by ji neměli rádi, ale prostě z nezájmu. Já vím, že se opakuju, ale volební kampaň se dělá pro voliče, kteří o vás málo vědí a rozhodují se na poslední chvíli.

Hele, nikdo nejde pod značkou SPOLU. Alespoň já nikoho takového neviděl. Dokonce ani kandidáti za takřka vymazané Lidovce neriskovali společnou značku, kterou ale v parlamentních volbách nutně potřebují, protože se jinak prostě nedostanou. Došlo to dokonce tak daleko, že ani dříve veleúspěšní kandidáti za Lidovce nejenže nekandidují za SPOLU, ale pro jistotu nekandidují ani za Lidovce.

Projel jsem Zlínem a Vsetínem, kde je Jiří Čunek silné a úspěšné jméno. Kandiduje za jakési (svoje soukromé) uskupení K21. O KDU-ČSL ani zmínečka, Jurečku nebrat, nepřipomínat, naopak se tvářit, že Marian vůbec neexistuje.

V Brně má hejtman Grolich (také Lidovec) zase svoje bilbórdy standupového komika, stejná má i svá předvolební videa, ale nikde se ani náznakem nedozvíte ani slovo o KDU a o SPOLU už vůbec ne. Jurečka je toxické jméno, Fiala je toxické jméno, Rakušan je toxické jméno i Bartoš je toxické jméno. Jen Markéta Pekarová Adamová je blbé jméno.

Grolich prostě dělá vše pro to, aby vypadal jako nezávislý kandidát, kterým není. Vyhlašuji soutěž o lahev mého portského, kdo v jeho předvolebních proslovech najde zmínku, ze kterého hnízda doopravdy je. Myslím, že to bude marná práce.

Porovnejte to s ANO nebo STAČILO! Andrej Babiš brázdí republiku, představuje svoje krajské lídry, ručí za ně, garantuje je, slibuje vrátit lidem, co jim vláda vzala. Kateřina Konečná rovněž představuje svoje kandidáty a je neustále na cestě a říká: „Fialo, STAČILO!“ Prostě, nejsme jako vláda, vymezujeme se proti ní, volte nás a tím zahájíme defializaci české politiky. Opozice je na koni. Polovina vládních kandidátů se i na bilbórdech modlí, ať si nikdo nevšimne, že jsou s Fialou v jedné koalici.

Největší chudáci jsou kandidáti za ODS. Těm nezbývá nic jiného, než ta krajská témata, která nikoho nezajímají. Nejsmutněji na plakátech působí Tomáš Goláň. Chudák, slibuje světovost Zlínského kraje v době, kdy vláda škrtá kde může a je vlastně jediný, kdo se nemůže proti Fialovi vymezit, nebo ho alespoň vymlčet. Bylo mi ho líto i na tom plakátu.

Zvláštní kapitolou jsou kandidáti do Senátu. Rozum by velel, zanalyzovat si eurovolby a domluvit se, kde opozice nasadí jakého kandidáta, aby se nevzájem v prvním kole nevystříleli. Aby se do druhého kola dostal jeden konzervativec a jeden liberál. Aby byla alespoň šance. K čemu je, že se tři konzervativní kandidáti navzájem vystřílejí a do druhého kola dojde Modropták a STANař, že?

Například STAČILO! nasazuje tři jména v místech, kde v eurovolbách hodně dobře uspěli. Komínka na Chomutovsku, Skalického v Litomeřicích a Luzara v Ostravě. S tím přišla Kateřina Konečná za Okamurou a nabídla mu podporu pro všechny ostatní senátní obvody. Jak myslíte, že to dopadlo? Ano, přesně tak….

A tak si nakonec kandidáti za SPD začali o podporu volat Kateřině sami. Palec nahoru třeba pro Zdeňka Žáka v Bílině, který si zajistil podporu prakticky napříč celým dezolátským spektrem. Stejně tak se dalo domluvit se Zdeňkem Koudelkou na Břeclavsku. V Praze si Boris Štastný zase zajistil podporu od ANO…

Mimochodem… když jsme u toho Břeclavska. Půl roku vím, že na Břeclavsku bude kandidovat Šlachta. Je to jeho domácí obvod. Půl roku říkám Petru Macinkovi, že jestli chce Šlachta podporu ode mě, tak ať se ozve, abychom se sešli. Nemám s tím problém, bydlíme od sebe nedaleko, prostě, pokud mám o Šlachtovi psát, tak ať není jak tajemný hrad v Karpatech. Nic víc nechci. Dostane svůj hezký a pozitivní článek, klidně tak, aby byl načasovaný před volbami.

… Od Šlachty okázalý nezájem… Takže přeji hodně štěstí Zdeňkovi Koudelkovi.

Na závěr mám ještě dvě věci… Prosím, prosím, prosím, vy v SPD…. spínám ruce, klekám na kolena… Přelepte alespoň na posledních čtrnáct dní ty vaše černochy s nožem normálními předvolebními plakáty na kterých bude Okamura a příslušný krajský lídr. Černocha s kudlou jsem viděl hodněkrát, viděl jsem i ty kouřící romské školáky a viděl jsem i toho šíleného doktora s injekcí. Ale, pardon, neviděl jsem jediný bilbórd s ksichtem vašeho krajského lídra nebo s Okamurou. Černoch s nožem sakra nikam nekandiduje.

Už jste dosáhli zamýšleného efektu. O SPD se zase všude mluví. Tak to teď ještě rychle přelepte a sakra řekněte lidem, koho mají volit a co budou volit. To samé platí i pro kandidáty do senátu. Údajně nasazujete kandidáta do každého obvodu a já vím jenom o jednom.

A s tím souvisí ta druhá věc:

Když jsem jel z Brusele domů, musel jsem si udělat zajížďku do Svitav, promluvit si s někým, kdo vůbec neexistuje, který mi řekl věci, které se nikdy nestaly, Cemper je toho důkazem. Proto mi cesta domů trvala tak dlouho. Ausgerechnet (já na takové věci mám štěstí) jsem se ve Svitavách nachomýtl k volebnímu stánku SPD. Tedy, spíš ke stánku PRO, protože ti jsou agilnější. Bylo tak kolem čtvrté, páté odpoledne a koho u stánku nevidím… Generála Blaška. Zdraví se tam s kolemjdoucími, je zabraný v družném rozhovoru s PROčkaři… Hynek Blaško do senátu…

Ŕíkám si, že to snad není možné. Že by se Blaško s Okamurou také udobřili? Že by ho Okamura nasadil, i když mu předtím v europarlamentu utekl a nemohli si přijít na jméno?

Pak jsem jel do Beskyd a věnoval se dětem, ale celý víkend mi to vrtalo v hlavě. Doma jsem se pak podíval… Houby za SPD, Blaško kandiduje za hnutí Správná volba z chomutovska, které ještě v eurovolbách tvořilo koalici s PRO, aby vzniklo PRO Jindřicha Rajchla. Drbu si hlavu… Ve Svitavách nasadil Okamura Petra Štěpánka a Jindra Rajchl tam proti němu nasadil generála Blaška. To je jak z telenovely. Esmeralda hadr.

A právě proto bude jakékoliv spojení mezi SPD, PRO a Trikolorou vždycky neúspěšné, milé děti. Navenek krásné fotky, jak se spojili a vše urovnali, ale zdá se, že někdo si dávné animozity prostě nemohl odpustit a musel proti Štěpánkovi nasadit protikandidáta, ačkoliv už před eurovolbami se v kuloárech všeobecně vědělo, že Štěpánek tam bude za SPD+TRIKO kandidovat. To je také jediný důvod, proč o Petrovi vím já. Z bilbórdů a z kampaně vím o černoších a kouřících romčatech, ale o něm jsem se nedozvěděl VŮBEC NIC, Kefalín! Vůbec nic!

Já vím, já vím, bude se to komunikovat jako nedorozumění… Ale ze mě nikdo blbce dělat nebude. Obzvlášť, když jsem byl zase jednou přímo u toho. Ještě spolu nemají upečené ani jedny volby a už se tam intrikuje ostošest a ego je opět důležitější, než dostat dezoláta do senátu. Může to dopadnout jinak, než že se Blaško se Štěpánkem navzájem vystřílejí? Fakt mám věřit, že všichni překonali svoje rozpory a táhnou za jeden provaz?

Tady máte názorný příklad, jak se znásilňují voliči. Můžete to udělat, ale oni vám to už nikdy nezapomenou. Já vím, v SPD i v PRO je plno skvělých a pracovitých lidí, ale všechna jejich práce byla právě spláchnuta do kanálu, protože ani v rámci jedné koalice se vedení nějak nedokáže dohodnout a nemá to žádný racionální důvod. Jen osobní nevyřízené účty.

Jestli se najde někdo, kdo mi bude tvrdit, že PRO nemá na tu Správnou volbu z chomutovska (se kterou měli společnou kandidátku) žádný vliv, zařadím si ho rovnou do škatulky „DEBIL.“

Karolíno Stonjeková, už nikdy o Tobě nebudu pochybovat, budu pokorně poslouchat každý Tvůj pořad a poctivě přemýšlet o každém Tvém slově, jako že se Vidlák jmenuji. Na jednu lahev portského jsem právě napsal Tvé jméno a uložil do police. Počká tam na Tebe.

________________________________________________________________________________________________________________________

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód. Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“

.

300 thoughts on “O koaličním maskování a opozičních intrikách…

  1. … no vida, rád shledávám, Svobodnej duchu (https://web.litterate.cz/o-koalicnim-maskovani-a-opozicnich-intrikach/#comment-334633), že používáte prachobyčejnej selskej rozum. Kvituju s povděkem, že jste tady pro všechny rozumbrady transparentně hodil na papír to, co hodil.

    Už jen ta Vaše věta:

    „Aby ten běžný volič viděl, že má další možnosti a pokud ví, že zkoušet volit stále stejnou minci a očekávat jiný výsledek spadá do definice šílenství, tak by měl zkusit volit jinou minci, u které může očekávat něco jiného.

    dostatečně vystihuje (ač v náznacích a obrysech) jádro pudla celý tý naší lapálie!

    Místo toho tady čtu takový rádoby diskusní úvahy jestli:
    Vrábel, Rajchl, Okamura (doplň si každej sám toho svýho z tý naší slavný nesjedocený tzv. opozice) ještě jó, nebo už vůbec né!

    Nebo deset dní před volbama pro ty Vaše běžný voliče Vidlák bez mrknutí klávesnice napíše, že: “

    Když zvolíte SPD, budete mít opozici s nulovým koaličním potenciálem.“ …

    a ještě nám nezapomene zopakovat, že prej kampaň se vede pro nerozhodnutý (tedy i pro ty Vaše běžný voliče, chápi-li Vás dobře?) voliče. To už rovnou před těma volbama mohl napsat něco o tý Okamurově už zaběhnutý hnědý košili a … a vyšlo by to skoro nastejno.

    1. Nu, příteli, docela jste mě překvapil „obdivem“ naprosto prázdných keců.
      Vy jste si fakt nevšiml, že autor, kromě „jiné mince“ neprezentuje vůbec žádný jiný názor. Názor ve formě jeho vidění KOHO VOLIT, aby nešlo furt o tu jednu nebo druhou stranu téže první mince.
      Jenže politika není kasino.
      Politika je umění možného, ne kecy o nemožném /i když fialový hnus to před volbami kázal a realita je o 180 stupňů pootočena/.
      Vy jste si fakt zatím nevšiml /o autorovi, jemuž adresujete své řádky, nepochybuji/, že „Deus ex machina“ reálně neexistuje, stejně jako v ČR neexistují v současné době kromě zatímní vládní koalice a Hnutí ANO volební subjekty, které by měly byť i jen teoretickou šanci ve volbách zvítězit?

      Já vím, to, co píšu, se vztahuje k jediným zásadním volbám, tj. volbám do Poslanecké sněmovny, ty současné krajské jsou víc o práci, než o pozicích, takže v koalicích se mohou sejít jinak nesourodé subjekty, a ty senátní jsou zcela k ničemu.

      1. … co je mi, příteli, do politiky umění možnýho, když to umění dopadne tak, jak píše Svobodnej duch:
        „Nezvolení pětikoalice není vítězstvím, pokud se na rozhodování bude podílet ANO. „

        Tuším, že Vás furt oslovujou černý čísla Babiše v době konjunktury. Co je mi však po nich, když v době, kdy se mohl ukázat, co je to za vůdce a manažera, naprosto shořel a … a to byla doba covidová ještě brnkačka proti tomu, co nás teprve čeká!

        A všiml ste si taky, jak snadno (i tady) se láme hůl nad lidma, kterým kvůli „hnědým košilím“ atd. nebylo ani umožněno nad sebou tu hůl zlomit? Ale hlavně, že předem víme, že tu hůl o nás přerazí!

        … jo a na tý komunální úrovni rozhodně nejde o ty Vaše „prázdný kecy“ Svobodnýho ducha, to jen pro pořádek!

        1. Myslím, že hodně záleží na tom, kdo toho Babiše u moci bude držet za koule. Zda to budou Modré straky a nebo Konečná. Od toho se pak bude odvíjet jeho reálná politika.

              1. Ve finále je to vždy o jednoduchých kupeckých počtech podle toho, kdo má jakou sílu mandátů za sebou. Je proto potřeba dělat tak, aby ta převaha byla na naší straně.

        2. 1. viz poslední odstaveček mého textu
          2. viz poslední věta předchozí části textu
          3. o co tedy jde, než o „prázdné kecy“ ve vztahu ke komunální úrovni, když „jedna“ nebo „druhá“ mince a jejich strany.
          4. volby nejsou o tom, koho nevolit /žel, v našem volebním modelu chybí prvorepubliková možnost „bílého papíru“/, ale o tom, koho volit nebo nejít k volbám.

          Samozřejmě souhlasím, že komunální volby jsou o něčem jiném, než ty parlamentní, že tam mohou vítězit /a často vítězí/ všelijaká ad hoc sdružení i politicky nesourodých kandidátů, ale také význam těch voleb je tak trochu ne nepodobný tomu, jako když se kdysi volil „předseda národního výboru“. O tom však není ani ten duchův text.

          Nicméně každý má možnost psát si, co chce, a každý má možnost věřit komu chce a čemu chce.
          I můj názor je jenom názor, třeba „duchem chudého“ jedince. Také ho nikomu nenutím.

      2. Zde zcela výjimečně souhlasím s panem Lexem.
        Nick Svobodný duch zde vlepuje jen odstavce prázdných keců, málokdy píše o něčem konkrétním a je to vždy jen „povznesené“ rétorické cvičení ve svobodném duchu „všichni jste pitomci, ale já tomu rozumím“. 😀
        Ale takových sem chodí víc, vynikal v tom svého času nick „strejda“, který ve třech-čtyřech odstavcích neřekl vůbec nic – přesně, jako to dělá např. pan Jurečka a jemu podobní.

  2. Daniela občas popadne amok, ten mu zatemní mozek a následně jako smyslů zbavený začne kopat do SPD. Začínám mít neodbytný pocit, že úhlavním nepřítelem pro vidláka není Petr Fiala, ale Tomio Okamura. Zejména po „fúzi“ s Rajchlovým hnutím PRO, šílenství slavného blogera graduje. Kde zůstala snaha po spojování dezolátů z levého i pravého politického spektra? Ještě si rýpnu…Nepracuje Daniel na plný úvazek s Katkou Konečnou v bruselském hotelovém pokoji do hluboké noci? Jinak si tu bezbřehou „afinitu“ ke spolku Stačilo neumím vysvětlit.

    1. Vidlák do SPD šije už dlouho. Ale já mám pocit, že ho štve ta nemohoucnost SPD. Usnuli na vavřínech? Nikoliv vítězů, ale na těch na pomníku republiky.
      SPD má předvolební kampaně dlouhodobě jalové. Nové voliče tím nezíská. A tradiční ji opouští. Kdo tomuto velí, ten to dělá blbě.
      Vyměnit nejen jeho. Nebo je to vyšší cíl?

      1. To není nemohoucnosti, to je strategie. SPD nechce odpovědnost, vyhovuje jí být hromosvodem pro 10% nespokojených voličů. To se vyplatí.

      1. Drobný problémek je v tom, že oni bez výjimek mívají po kapsách kudly a po čase přibudou i kvéry.
        Je-li přesila Čechů, zaženete-li je do kouta, nebo je rovnou složíte hubou k zemi, tak ti naivnější mohou po odchodu od toho, co údajně „má dost“, spolehlivě očekávat kudlu v ledvinách.
        Pěkně zezadu, v okamžiku kdy už je klid a Vy se domníváte, že když sám zvedl ruce, tak má dost a končíme.
        Nikoliv, ani zdaleka – zákeřné útoky zezadu, nejsou u nich výjimkou, ale vcelku pravidlem.
        Kde já to jen viděl…

  3. To je od Vidláka hezké, že se stará o konkurenci z SPD a PRO. Jenom, jestli z něho nemluví závist, že pravice má dobrou kampaň, zatímco o Stačilo! se neví nic. Asi tam spoléhají na efekt Eurovoleb a čekají, že jim mandáty spadnou samy do klína. Nemám žádný strach o to, že by lidé nevěděli, kdo stojí za černým chirurgem. Navíc to různé Rómey a Pospíšilové na závěr kampaně pěkně načechrají. ;-))

        1. Myslím, že poslední reálná čísla a to tvrdá data z Eurovoleb ukázala pravý opak než je Vaše tvrzení.

  4. jsem zklamaný volič SPD, reakce na Vidlákův článek
    níže odkazy na hlasování ohledně souhlasu se vstupem Finska do NATO – SPD se pouze zdrželo, i Foldyna se zdržel (to mě zklamalo nejvíc), pouze MUDr. Zlínský byl proti……, Zlínský byl jediným proti nejen co se týče SPD ale i jediným v celé „české“ sněmovně…….
    Možná jsem výjimka, ale mě tedy k volbě SPD mnohem více motivuje ten plakát s černým vrahem než plakát s Foldynou, Kobzou, Fialou a Okamurou. Na tom plakátu aspoň vidím odvahu, byť se jedná spíše o ziskuchtivý marketing a nikoliv o čestnou odvážnou věc. A taky tam vidím reálné potvrzení toho faktu, že se to tady pořád ještě relativně může – možná – protože vemte si, umístit tento plakát v Anglii či Německu, Belgii atd. – tam by k vám vlítla zásahovka a dostanete 20 let odnětí svobody za nenávistný rasismus a bůhví co ještě. Obličej Kobzy, Foldyny, Fialy a Okamury mě motivoval před dávnými lety, teď už v nich bohužel vidím pouze spokojené panáky u koryta, kteří vášnivě mluví, ale je to jen divadelní vystoupení za pěkné peníze. SPD jsem volil asi 7 let v kuse, ale už nebudu, trvalo mi to než mi to došlo, ale i tak nebylo koho volit a nechtěl jsem, aby hlas propadal. Zlomilo se to finálně tím, když jsem zjistil, že Foldyna jakožto poloviční Srb, který vždy vášnivě poukazuje na zločiny NATO proti Srbsku, tak tento samý člověk se poté zdrží při hlasování o povolení vstupu Finska do NATO, přičemž Finsko má s Ruskou federací dlouhou hranici a je válečný stav, který chvílemi hrozí propuknutím jaderné eskalace a v této situaci protiNaťácký Foldyna se pouze ZDRŽÍ?

    https://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?g=78687&l=cz
    https://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?g=78688&l=cz

    1. Honzík
      Tak vlastně nemáte koho volit,ti co souhlasili vůbec ne.
      Podle mne,jde o zničení SPD,aby spíš postupovalo Stačilo.
      Mám dojem,že Okamura má krtka na své zahrádce.

      1. Napíšu to pod Vás pane zemědelče,
        ale je to k odkazu honzika a uvedení na pravou míru prosím.

        Hlasování 80 bylo jen a pouze o:
        „Poslanecká sněmovna souhlasí s pokračováním jednání o sněmovním tisku 274 tak, aby s ním mohl být vysloven souhlas již v prvém čtení.“

        Tedy ještě nešlo o tento souhlas:
        „Poslanecká sněmovna dává souhlas k ratifikaci Protokolu o přístupu Finské republiky k Severoatlantické smlouvě podepsaného v Bruselu dne 5. července 2022.“

        To nastalo až hlasování číslo 81 a tam byly a jen za SPD ze všech poslanců celkem PROTI již 4,
        nejen tedy poslanec Zlínský,
        ale ještě Marie Pošarová, Jan Síla a Jiří Kobza

        Nebožtík pan Bašta byl dokonce pro a obhajoval to takto:
        „Poslanec Jaroslav Bašta: Děkuji za slovo. Vážený pane předsedající, vážené dámy, vážení pánové, jako ministr vlády, která dovedla Českou republiku 12. března 1999 do NATO, a stejně jako mí kolegové z klubu SPD si neumíme představit, že bychom nějakým způsobem měli bránit malým severským státům v tom, aby se rozhodly, jakým způsobem budou hájit do budoucna svoji bezpečnost, takže vyjadřujeme v tomto ohledu s nimi plnou solidaritu.“
        ************
        Jo ono být demokrat za všech okolností je někdy fakt těžké, že?

        Zemanovu vládu 1999 také i zde kde kdo hájil ..
        Ale paradoxně bez něj může být fakt ještě hůře, kdo by to byl řekl.
        Třeba někteří šílenci z Ukrajiny už dokonce hovoří o vlastním stvoření jaderných zbraní, když jim NATO něco nedá….a i u nás možná právě NATO ještě drží některé šílence zpátky a sama bych si to dříve nikdy nepomyslila….To jsou paradoxy co?!
        Jen si představte takovou EU armádu magorů a nechci jmenovat…..

        Hlasování 81 zde:
        https://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=78689

    2. Okamura má skutečně skvělou kampaň pro voliče SPD. Ale špatnou kampaň pro nevoliče SPD. To stejné mělo do eurovoleb PRO. Skvělou kampaň pro své voliče, ale nic neříkající kampaň pro vlažné a přelétavé. podle toho to dopadlo.

      Dneska jsem byl v Břeclavi, kam mě pozval Zdeněk Koudelka. Byl tam on, jako lídr a kandidát do senátu, k tomu Hrnčíř, Stuchlíková a několik dalších velkých tváří SPD. Ale nebyli tam lidi. Jasně, pršelo… ale kurňa vždycky přijde alespoň několik lidí, kteří se chtějí vyfotit se svým oblíbeným poslancem. Nečekal bych tam za deště sto lidí, ale sakra, alespoň dvacet… Bylo tam pár náhodných kolemjdoucích, ale nikdo, kdo by přišel programově.
      Co na to mám říct? Nic. Všechno už jsem napsal. Znásilňování voličů se prostě nevyplácí.

  5. To je přeně to co umí BRUSEL. Naučili nás otroky na dotace a pak jen přiškrtí.

    Brusel hrozí, že citelně sáhne Slovensku na peníze

    Evropská komise (EK) připravuje návrh, který by mohl spustit proces pozastavení vyplácení finančních prostředků z eurofondů pro Slovensko kvůli porušování demokratických norem, napsala v pondělí agentura Bloomberg. Bruselu podle ní například vadí, že vláda Roberta Fica (Směr – sociální demokracie) zrušila speciální prokuraturu. Unie v minulosti zmrazila eurofondy Maďarsku.
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-brusel-hrozi-ze-citelne-sahne-slovensku-na-penize-40487227

    1. Já nevím, ale jestli si to maďaři nespočítali, jak kdosi před pár pátky u nás. Někdo tenkrát spočítal, že na „dotacích“ se kterýma se furt operuje, jsme dostali jen 30% z toho co se do bruselle pošle.
      Možná by se našel nějaký odvážlivec, který by to dokázal spočítat jak je to včil.

    2. Tak tak, někdo si dovolil ukázat prstem na progresivistu, dotačního čerpače a ihned nastane rojení.
      Jen čekám kdo bude první a tyhle dotační vyděračské biče otočí proti vyděračům.

  6. Tohle už jste viděli?
    https://www.facebook.com/people/Strategick%C3%A1-komunikace-%C4%8CR/61560513007137/
    Nebo tohle?
    https://www.facebook.com/people/Otev%C5%99en%C3%BD-dopis-na-podporu-Otakara-Folt%C3%BDna/61564133982644/
    Některé komentáře nevidím, ale i tak stačí.
    Nejsem na tyhle sítě a dění na nich navyklý, nemám tam účty, nicméně je to stále internet.
    Oni nejspíš vědí o jeho sloní paměti i několikanásobného zálohování, přesto strach nemají a vysmívají se nám.

    Pane domácí, co chcete s tímhle materiálem dělat? Jsou to také voliči a není jich zrovna málo, soudě i podle blogů a diskusí například na iDěsu.
    Tohoto materiálu jsou plné Čechy, plná Praha a často to nejsou ti nejobyčejnější z obyčejných lidí – ti na takové věci nemají čas.
    Jde z toho na mě hrůza.

    1. Podobnýho humusu je plnej twitter.
      Velká část jsou prázdný anonymní profily bez sleďů, sprostý jak ožralej dlaždič.
      Používají všichni stejný fráze i stejný nadávky.
      Najednou se odněkud slétnou, když nemají žádné sledě ani nikoho ve sledovaných je docela záhada, kde se dozvědí že někdo něco napsal.
      Nejspíš je na to nějaká aplikace.
      Jsou bezvýhradně provládní, antibabišové, antirusové, proukrajinci, takže je asi jasný odkud vítr fouká.
      Nejspíš neziskovky napojený na nějakej úřad, kterej žádný slušný režimy nemají.

      Některý anonymní vysírači tady v diskusi používají stejný fráze a stejný diskusní figury jako ten sajrajt na twitteru.

        1. Prokazatelně málo…
          Píšu níže – oni nás zablokují, než řekneš „ban“.
          My si ale nesmíme dovolovat ten luxus, že „nejsme jako oni“ – a nechat je na našich, spřátelených a souvisejících webech řádit, jak se jim zlíbí.

      1. To bychom přece potřebovali my – hlasitost a dosah!
        Napadá Vás, jak to obrátit?
        Když jsem uviděl Váš FB profil, tak na mě šly chmury.
        Mám-li se přidržet známého klišé, tak potom vidím, že lži a nenávist je bohužel schopna zlikvidovat jen větší porce lží a nenávisti.
        Ten děsně smradlavý hnůj, co jsem uviděl na sítích, totiž pochází půlkou od pravdoláskařů.
        To by snad ještě nebylo tak zlé, kdyby ovšem ta druhá půlka hnoje nepocházela od tupých, zároveň ale mimořádně zlých fanatiků.
        Ty nepřesvědčí nikdo a nic. Ani naše případná vyšší hlasitost a větší dosah.
        Oni ještě přitvrdí, takže se bohužel potvrdí výše uvedené klišé.

        Otevřeně se přiznávám, že po tom nášupu ze sítí momentálně netuším, co dělat dál.

      2. Ještě jedna věc k diskusi:
        Oni nás, kdekoli je to možné, blokují-cenzurují-banují.
        My je ale nikoliv. Necháváme je tady i jinde řádit podle libosti.
        To by řešit nešlo? Oko za oko? Ban za ban?

      3. Dnes ráno po 6 30 hod. na českém rozhlasu plus- Libor Dvořák . Zhruba cituji“ mají být v Rusku volby i v kurské oblasti každopádně Rusové tam mají možnost volit korespondenční volbou. Ale to víte hahaha korespondenční volba .. hahaha…to se v tom počítači upraví jak se chce… hahaha…..“
        Takže já dodávám hahaha právě Libor Dvořák popsal ve svém blbínkovství nebezpečí korespondenční volby, kterou několik měsíců vláda a parlament řešily jako problém ČR číslo 1.

        1. Nepodcenujte nekoho, kdo zna ruske realie. Nekoho, kdo cast dospivani prozil v Sojuzu (tatinek byl velvyslanec) a pracovni drahu zacal v casopise „Sovetska literatura“ a po patnacti letech mu to prerusila az sametovka.

          Odbornik!

        2. Slyšel jsem to o něco později na Radiožurnálu. Libor Dvořák už mluví, jak jej jeho otec, kovaný komunista, naučil. Pouze přehodil znaménko. To se seniorům (76 let) občas stává, že jsou poněkud dezorientovaní.
          Byla to ukázková dezinformace – něco zamlčí, něco překroutí, k tomu v něčem zalže. K tomu se zahraje na nízké pudy nenávisti.
          Jeho zpochybnění digitální voleb je ovšem kouzlem nechtěného.

  7. K bilbordům s černými s mačetou apod.

    Běžným způsobem agitace je jít na hranici snesitelného, šokovat a tím přitáhnout pozornost nějakému tématu. I negativní pozornost a publicita je v tom případě žádaná. Může a nemusí to fungovat.

    Za mě není způsob kampaně SPD taktická chyba, ale cílený záměr.

    1. Také to chápu tak, že SPD těmi plakáty neadoruje migraci, ale nutí pozorovatele k zamyšlení, jestli to tak chce?

      1. Takové kampaně se dělají třeba půl roku před volbami. Přitáhne to pozornost, získáte dosah, dostanete se do televize. Ale je to taková ta reklama jako na Bóbika… pamatujete, ne? Respektive, všichni si pamatují snědeného psa, ale nikdo už neví, na co ta reklama vlastně byla.

        Teď před volbami musí být na bilbórdech Kobza, Foldyna, Maříková a další. Lepší horší reklama, kdy si lidé zapamatují ten prací prášek, než bóbika, kde lidi vůbec nevědí, o co vlastně jde.

        1. Že je to od SPD, ví asi každý, kdo chodí k volbám. Takže je to taková zastřešující celorepubliková, univerzální nápověda volit SPD a ty osobnosti se musí pod to schovat. Obecně řečeno – není to o volbě „Kobza, Foldyna, Maříková a další“, ale volit ty od SPD.

          1. ved dobre-……ale to niekto caka, ze volici (teda hlavne tito nevyhrnení), ktori si vyberaju na poslednu chvilu, si budu doma studovat, kto je odkial a za aku pripadnu koaliciu? nebolo by naozaj lepsie mat tam tvare, ktore chcu aby boli voleni?

            1. K čemu tváře kandidátů, které úplně obyčejný občan nezná a nikdy o nich neslyšel?
              U nás v městečku jsou plakáty Stačilo!, je tam Konečná a pak člověk z kraje, o kterém jsem ale nikdy neslyšel.
              Musíte si sednout k PC a zjistit, kdo to je, co dělal předtím, čím je teď a co hodlá dělat v budoucnu.
              Já to tak udělal – ale spousta mých spoluobčanů ne.

          2. Ale kampaň se dělá pro lidi, kteří nejsou přesvědčení SPĎáci. Pro SPĎáky není zapotřebí kampaň dělat. Ti zvolí i šimpanze, když jim ho doporučí Okamura. Ale na těch volby neuděláte, jak ukázal příklad Jindry Rajchla. Kampaň se dělá pro ty, kteří minule volili ANO nebo Sociální demokracii nebo jiné malé strany, co se nedostaly.

            1. Citace: „Pro SPĎáky není zapotřebí kampaň dělat. Ti zvolí i šimpanze, když jim ho doporučí Okamura.“

              Tady si, Vidláku, s odpuštěním nevidíte do úst. To je na podobně invektivní úrovni, jako když jste se pohrdavě vyjadřoval o vzhledu Hany Lipovské. Občas se opravdu projevujete jako primitivní hulvát.

              Ale teď k tomu hlavnímu, fundamentálně se mýlíte a poukázal bych třeba na příklad Ivana Davida, který dostal obrovské množství preferenčních hlasů, přestože Petr Mach byl tím oficiálně podporovaným hlavním kandidátem.

              Já sám volím SPD ve všech volbách od jejich vzniku (ano, začal jsem už s Úsvitem). Ale nikdy jsem SPD nevolil proto, že bych adoroval Tomia Okamuru. SPD volím jednoduše proto, že jsou stranou s potenciálem překročit 5 procent a zároveň nejblíže reprezentují mé postoje. Z těch jako nejdůležitější považuji vystoupení anebo alespoň referendum o vystoupení z EU, NATO a OSN s WHO. Pokud by zde byla jiná politická strana, která by měla potenciál překročit 5 procent a reprezentovala by tyto postoje také, zcela určitě bych je zvážil, přestože jsem volič SPD už dekádu. Neměl bych s volbou jiného kandidáta nebo jiné strany problém bez ohledu na to, co by říkal pan Okamura.

              1. Omlouvám se… jen jsem chtěl ukázat, že voličské jádro už má důvod, SPD volit. A vy jste mi ho právě řekl. Pro Vás se nemusí dělat kampaň. Ta se dělá pro ty, kteří nemají důvod SPD volit. Dělá se pro ty, kteří doteď volili třeba SOC-DEM nebo ANO. Ano, vám se kampaň SPD bude líbit, ale kvůli vám se nedělá.

    2. Rozhodně měla tahle reklama naprosto dokonalé pokrytí, všechna média se k tomu vyjadřovala a hodně politiků se znechuceně vyjadřovalo… vedlejší efekty zdarma. Výborná práce propagační firmy.

      1. Jo, na získání pozornosti je to super. Ale nejsem si jistý, že to získá hlasy do urny. Ten černoch, to je jak sovětský válečný plakát. Je syrový, brutální… Kampaň naopak musí být pozitivní, pěkná…

        Ale jestli to zabere a SPD to zvedne, tak se v této společnosti fakt něco pohnulo.

        1. Nechme se překvapit, volby jsou za dva týdny.

          Kampaň i bez kandidátů funguje, každý ví, že to jsou plakáty SPD.
          Argument „bóbika“ je úplně mimo.

            1. Ne nutne. Vzpominate na „drobni investori placte“?

              Tohle je proste bezny reklamni postup. Zatrast s clovekem, ziskat jeho pozornost a pak, kdyz vnima, natlacit mu sve kliny do hlavy.

        2. Dovolím si citovat Petra Hájak
          „Lze říci, že SPD konečně pochopila, že musí dát občanům najevo, že s podvodným stínováním demokracie nechce mít nic společného. Že v okamžiku, kdy se řítíme do propasti (ekonomické, migrační i válečné), šolíchání „komunální kritikou“ ztratilo smysl. “

          Prostě to lidem musíte otřískat o hlavu.

          1. Doba Gandhího byla úplně jiná, i když se mu podařilo nabourat hegemonii anglánů, kteří se ale poučili jak ukazuje osud Indíry, byť rpo Indii udfělala hodně, paznehti se brání. A totéž čeká i následníky. Ale je to nezastavitelný proces, jak vidno z afriky a jinde. . Prostě doba se mění.

            1. Režimu, který vám nevyhovuje, se můžete vyhnout nebo ho můžete ignorovat. Případně můžete být důsledně protestní a nepošlušná. Nikdy ho však nemůžete porazit jeho vlastními zbraněmi. Ale Vidlák to zajísté ví, z nevědomosti bych ho nepodezíral.

    3. Šokovat je třeba ve vhodnou dobu a jen krátce. Když se to táhne dlouho, účinek se zcela otočí. Takže souhlas s Vidlákem …

  8. Když tě práce pohltí. Jedeš s rodinou na výlet na Šumavu a je z toho opět politické hlášení o stavu billboardů a roli senátu. Jako bonus pochválení levicového Stačilo.

    1. Já Daniela velmi uznavám a že je plně ponořen pro dobrou věc je zásadní.Chodím ke všem volbám a volím komunisty ,protože toho sajrajtu po převratu 89 je až nad hlavu. Bohužel navrch mají bezmozci tzv.osmašedesátníci kteří niči vše kolem sebe a Senát? Tato pojistka fašistů bude v budoucnu jistě zrušena.

      1. Jako mladík jsem si kladl otázku, jak mohli komunisti v osmačtyřicátém vyhrát. Teprve současnost mně přinesla odpověď a vysvětlení: právě takto.

        1. Mam to podobne. Kde braly revoluce svoji nicivou silu? „Vedel“ jsem. Ale az kdyz to clovek zaziva, teprve potom pochopi.

        2. Ano. Na rozdil od ostatnich byli organizovaní a dodržovali tzv. „vnitrostranickou demokracii“, tj. na schůzi můžeš ještě žvanit, ale jak je odhlasováno usnesení, demokracie končí …

        3. Plný kurník slepic. A kohouta na střeše.
          Až se jeden naloká všech těch kapitalismů s nejrůznějšími přívlastky (kdy se tím zakrývá to hlavní slovo – bezhodnotovost) a pohlédne na dno toho víru, pochopí. Kdysi jsem se těm kecům o západním imperialismu smál. Ať nedávno jsem zjistil, že to tak je a může mě to stáhnout s sebou dolů. Viz. UA.
          K čemu bylo plebsu za první republiky to, že jsme byli tzv. výspa demokracie, když republika musela, mj., platit reparace za R.-U. a nakonec se na nás ty kolébky demokracie vykašlaly a pustily Adu drancovat Východ. A bídu měl plebs, bídu. Přišel 48., a bylo zúčtování.

            1. Alef,
              viete, že počet zastrelených políciou pri štrajkoch za prvej republiky prevyšuje počet popravených v päťdesiatych rokoch?

              1. Teď už to vím, ačkoliv to zatím, nemaje po ruce historicky spolehlivý zdroj, beru jako informaci agentury JPP.
                Vy mi to sdělujete nějakého důvodu, nebo jen tak – aby řeč nestála?

              2. Jednak je to jen romanticky komunistické přání a druhak se prvorepubliková policie řídila ochranou veřejného pořádku, kdežto soudnictví v 50. letech byl Moskvou řízený nástroj třídního boje.

                Soudruzi, komunizmus je kaput, je třeba se smířit se skutečností, jaká je.

            2. Účtovalo se opravdu tvrdě, v tom osmačtyřicátém.
              Můj strejda, kterého po měšťance díky talentu a vztahu k technice, vybrali ke studiu ve škole německého Telefunkenu, aby později pracoval v pardubické české pobočce Telefunkenu (Radiotechna), mi o všem podrobně vyprávěl.
              Mimo jiné také to, jak to probíhalo o rok později, při „zakládání“ podniku Tesla.
              Právě program německého Telefunkenu v Radiotechně, ale i podnik jako takový, byl jako „fašistický a imperialistický“ tvrdě likvidován a výše postavení lidé postihováni odesíláním do dolů a lomů.
              Strejda tedy v roce 1950 přešel do bývalé Telegrafie, rovněž v Pardubicích.
              U Telegrafie, jako původně české firmy se prý zdálo, že se tam bude dát dýchat volněji – opět omyl. Téměř všichni bývalí šéfové úseků i vývojáři, včetně strejdy, který patřil mezi vývojáře, měli být odlifrováni jako nežádoucí živly.
              Strejdu před doly zachránilo to, že se k němu, při jakési tehdejší „inspekční cestě“ v roce 1950, přihlásil jednoruký sovětský major, bývalý velitel beskydských partyzánů, kterým strejda za války z Telefunkenu nosil náhradní elektronky, sháněl baterie, nabíjel akumulátory a opravil jim spoustu poškozených radiostanic.
              V budovách bývalé Telegrafie, v r. 1950 už podniku Tesla Pardubice, se pak začaly vyrábět zesilovače a rozhlasové ústředny – prakticky vše podle ukradených, původních patentů Telegrafie.. Hodně podobně tomu mělo být i v dalších podnicích a znárodněných pobočkách zahraničních firem, začleněných pod n.p. Tesla.
              Konfiskace firemních zásob materiálu, uchráněných před Němci, dehonestace a pronásledování lidí, aktivních v předválečné „kapitalistické“ republice, trestání lidovými soudy a pak lágry v lomech a dolech.
              To všechno namísto toho, aby se nově vzniklý podnik snažil využít potenciálu těchto vzdělaných lidí – odborníků, vycepovaných za první republiky a zvyklých odvádět prvotřídní práci…

              1. Teco, Telegrafia Pardubice byla akciovou společností s 51% podílem státu, který ji založil ve dvacátých letech s cílem uspíšit telefonizaci. Zcela původně elektrovýrobu v objektu postaveném firmou Baťa zahájil švédský Ericson. Od těch časů až někdy do konce padesátých let tam, například, sloužil obecně vážený, „švédský“ inženýr Loner.

                Telegrafia žádné původní zásoby neuchránila, během druhé světové vyráběla podle německé dokumentace a pod německým vedením namísto telefonních ústředen systému Rotary hlavně dlouhovlnné „ponorkové“ radiostanice a telefonní čtyřkanál Tfb. Byla tam i stávka s dramatickými důsledky pro řadu zaměstnanců …

                Krátce po válce se telegrafka vracela k původnímu výrobnímu programu, kde byl vedle telefonních přístrojů i radiopřijímač, tuším řečený „Cvrk“. Pak přechod daný státním plánem k zesilovačům a ústřednám pro drátový a veřejný rozhlas. Už jako Tesla telegrafka nově ozvučila Strahovský stadion. K tomu nebylo zapotřebí žádných patentů po Telegrafii, které ostatně ani neexistovaly, když se původní telegrafka ničím takovým ani nezabývala.

                Pokud Teco, chcete opravdu něco o té fabrice, krom neznalých báchorek vědět, pořiďte si publikaci „Historie radiolokační techniky v Československu“, kterou nabízí Univerzita Pardubice. Pak nebudete blouznit podobně, jak se Vám už stalo kolem radiostanice, tuším RM 31 Ma z její produkce.

        4. Komunisti vyhráli volby v r. 1946 a proč ?
          Lidi si moc dobře pamatovali chování západnich mocností v r. 38
          Osvobozeni Rudou armádou.
          Nikdo nevěděl, jak to opravdu v SSSR vypadá.

          Volby v r. 48 už byla fraška s Národní frontou.

          1. Nu, a teď komunisti vyhrajou (a není to varianta zcela nereálná, když věci půjdou dál tak, jak jdou) podle úplně stejného mustru. Pak, až se převlíkači kabátů do sytosti vynapřevlíkají, udělají ze vcelku poctivé Konečné druhou Miladu Horákovou – a budeme v té samé řiti, jak už jednou.

            Kdyby mně tohle někdo vykládal mezi roky 1976 až 2020, myslel bych, že si dělá srandu.

                1. Alefe,
                  výše píšete, že „..účtovalo se fakt tvrdě, kácel se les a lítaly třísky“.
                  Což je docela těžko zpochybnitelný fakt – viz kupř. https://www.totalita.cz/seznamy/popravy.php
                  tj. seznam celkem 241 popravených v Československu, z nich asi deset mimo rok 1949 a první polovinu padesátých let. Dvanáct z popravených byli prominentní funkcionáři KSČ /Slánský aj./. O „trestné činnosti“ většiny z popravených, tj. především mimo případy Milady Horákové, Janaty, Nováka a Švédy ze skupiny bratří Mašínů a některých dalších, nemáme potuchy, stejně jako o jejich obětech.
                  Jsme si ovšem vědomi, že tresty smrti za politické zločiny, které neměly na svědomí smrt jiných osob nebo jiné neodčinitelné následky, jsou vždy velmi problematické /při vědomí, že šlo o dobu, kdy pojem „lidská práva“ byl ještě docela neznámým a trestání smrtí všude na světě běželo jako na drátkách – „Lidí je jak sraček, Kefalín!“/.
                  Na druhé straně, naprosto nic nevíme o počtech v téže době popravených osob nepřátelských „demokratickým“ režimům USA a západní Evropy /nemíním se zabývat případy zemí jiných civilizačních okruhů, než zemí, které řadíme k euroatlantickému okruhu/.
                  A především – na tapetě jsou zásadně „zločiny komunismu“, tedy osudy a popravy, které byly spojeny se „socialistickými revolucemi“.
                  Jenže tyhle „revoluce“ nebyly prvními v střednědobé ani novodobé historii Evropy. To zmiňuji proto, že jim v osmnáctém a devatenáctém století předcházely buržoasní revoluce. Že v průběhu Velké francouzské revoluce a v době upevňování její moci a vypořádání se se „zrádci“ tekla pařížskými ulicemi „krev proudem“ je běžně citovaným sloganem. Že by to v Anglii aj. bylo jinak?
                  Jen v té Francii to mělo být mezi 20 – 40 tisíci popravených.

                  Opakuji – neomlouvám, ale také nezapomínám.

                  1. Já to vím, Lexi. Nejsme ve sporu.
                    Po několika desetiletích životních zkušeností přicházím k závěru, že jediný invariant dějin je lidská povaha. Je zbytečno, marno a zavádějící hledat kořen bolestí světa v ideologiích a režimech.

                    A nevím, co s tím – v globálním měřítku. V měřítku individuálním je to jednoduché, ale zase ne pro každého: jsme tu jen na krátké návštěvě, vynořili jsme se z nebytí a zakrátko se do něj vrátíme. Ten okamžik vynoření je jediný skutečný zázrak a my (lidstvo) přemýšlíme o tom, jak si ho vzájemně co nejvíce zkrátit.

                    Není toto skutečně absurdní drama?

                    1. Příběh „průšvihu“ lidstva započal už kdesi v mračných dobách vzdálené minulosti, jak o tom mluví třeba |Bible.
                      Povahy se, samozřejmě, nemění. Krásně to řekla Bohdalka v pohádce Nesmrtelná teta, že závist je věčná. A nejen ta.
                      Dá se to vidět i tak, že bojujeme o ty momenty mezi krajními průsery, které umožní lidem vůbec přežít. Nenechat to dojít do těch krajností, anebo změkčit dopad. A ano, asi to tak bude pořád. Co by bylo, kdyby Ada nebyl Sověty poražen? Co bude, když se umožní experimenty s ČR a Evropou vcelku a „pravda s láskou“ a třeba ty miliony tun vojenského materiálu vítězně dopochodují opět až na Východ? Co tu zbude z nás, co tu žijeme po staletí? Jsme zase v dalším kritickém bodě.
                      Tam, kde se „ho..u říká papu“ je totiž možné všechno. Zmatení pojmů a newspeak zamlžil fungování světa. Kultura smrti tomu říkal Jan Pavel II už velmi dávno, a jde to ze Západu, kam prý tak zuřivě patříme.

                  2. Myslím, Alefe, že skutečnost, že si vůbec dovolujeme používat a argumentovat termíny jako „globální“ ve spojení „co my s tím“ apod. /prosím, nespojujte se svým textem, myslím zcela obecně/ svědčí o naší individuální lidské pýše.
                    Váš koment, na který reaguju, je velmi, velmi moudrý.
                    Rád jsem se s ním ztotožnil.
                    Ale zpět k tomu „globálu“.
                    „..vynořili jsme se z nebytí a zakrátko se do něj vrátíme.“
                    Ano, to je, oč tu běží. Každý jsme individualita /a kdybychom vyznávali subjektivní idealismus, dokonce bychom tvrdli, že nic objektivního mimo nás neexistuje, vše se odehrává je v nás samých/.
                    Tak, jako tu nebylo nic ohledně nás samých předtím, než jsme se vynořili – a nijak nám to nemohlo vadit a nevadilo – tak nám nic nebude vadit ani potom, když se vrátíme tam, kde jsme byli předtím, tj. do „nikam“ – já vím, že „předtím“ jsme v těle matky a dokonce i jejich předků tak nějak existovali v podobě nějaké součástky genetického nebo jiného biologického kódu, jakéhosi „předurčení“, ale přece jen Descatovo „Cogito ergo sum“ ….., kdežto „pak“ už asi fakt nic – nejspíš, ale znáte to – …“bo z tamtych kraju eště nigdo nepřišel… https://www.youtube.com/watch?v=cFUjreQDnlM
                    Myslím si, že nejlépe se zhostíme svého pozemského účelu bytí tím, když se nebudeme pokoušet být „lidstvem“, když budeme každý autenticky sám sebou a budeme žít podle poctivých zásad. A budeme to chtít i od každého kolem nás, s kým je nám dáno dělit se o ten kousíček vymezeného prostoru a času.

                    Dobrou noc!

            1. „a budeme v té samé řiti, jak už jednou“
              tak nedelejte nic, pohoda klidecek leharo, v riti uz jsme, a mezi nami, rit jako rit, ze jo, to jeden ani nepozna rozdil.
              tak naco si rvat zily…

              1. Když mně to nedá. Já jsem člověk práce (pravil jeden z mých učitelů), já musím pořád někde něco dělat. Dokonce jsem na tom založil svou obživu, tak silné je to nutkání.

      2. Jenže Vidlák nepíše o zrušení Senátu, ale jak do něj dostat 3 kusy ze Stačilo. To mě jaksi neoslovuje.

        1. Ked uz Senat existuje, treba ho ziskat. To je tak – mozeme diskutovat o tom ci ma nepriatelska pevnost dobru polohu a ci ma vyznam ju vobec udrzovat ,ale v prvom rade ju treba dobyt.

  9. Vážení,
    zdejší diskusi sleduji teprve chvíli. Vidláka čtu, představuje pro mne jednoho z mála lidí, který umí čtivě popsat politickou současnost pohledem zleva. Umí si povšimnout různých zajímavosti, které bych nejspíš nevnímal. Například předvolební hesla, předvolební plakáty a tak. Nelze mu upřít pracovitost, nápaditost a zapálení pro Stačilo…
    Diskuze zde je pro mne poučná a děkuji Vám za ní. Diíky vám vnímám, jakým způsobem uvažují čtenáři a diskutéři od Vidláka. A je jich čím dál víc, zdá se. Pomalu a nerad se smiřuji s realitou, opět se posouváme hodně vlevo. Důvod je jediný. Chybí moudrý, předvídavý, nelevicový, politický lídr. Naopak, úspěšné jsou uječené političky, praktikující chování domovních důvěrnic, z doby bývalých, důležitých a vlivných uličních výborů.

    1. Re: Překvapený

      No, pane překvapený, nevím, čemu se divíte. Vpravo to zkoušíme 34 let, a výsledek je, že už tu nezůstalo moc co krást. Zlividované, zničené, prodané, rozkradené. To je to naše Česko. A teď ještě i fašistické, jestli jste si nevšiml. Dál vpravo už to ani nejde. Tedy z hlediska kategorií, jinak je samozřejmě ještě co dělat – vstoupit do války, začít lidi posílat do koncentračních táborů i v reálu, nejen slovně… Ale naše vedení k tomu přistupuje údernicky, takže se dá čekat, že to přijde. Bohužel.
      https://www.novarepublika.cz/2024/09/stop-fasismu-prohlaseni-ceskeho-svazuprotifasistickych-bojovniku
      A příliš doleva… Nenechte se vysmát. Paní Kateřina se samozřejmě snaží, ale přinejmenším 95% obyvatelstva ještě věří pohádkám o volném trhu, svobodě, demokracii… „Ano, bude líp…“ No, zatím to vypadá, že by mohlo být líp pro tu zlatou půlmiliardu. Ovšem v té pro nás místo nebude, kdepak.

      1. “ Zlividované, zničené, prodané, rozkradené.“ Ano, pro obyčejný pracující lid. Pro ty dravé a úspěšné je to zlatá bonanza. Dokud si ten lid neuvědomí, že platbami i za plomby to teprve začíná a že ty, jako houby po dešti rostoucí krásná soukromá zdravotnická střediska jsou tu jen proto, že se tam bude platit hlavně hotově….. .Ze to oni tam budou platit za většinu úkonů, přičemž budou nadále platit i povinné zdravotní pojištění. Tak se málo změní. Je totiž těžké přijmout skutečnost, že většina se i jako střední třída cítí – ale není. Zkuste se pobavit hodnotně s řidičem kárky za 3 míče. Je to jiný svět a má jiné zájmy.
        Kdo tady vlastně ještě brání zájmy té většiny, která pracuje, platí a dostává stále méně? Zájmy pracujících.

      2. Když paní Kateřině připomenou komunistický zločiny, tak řekne, že je ročník 1981.

        Tak se většina lidí bojí.

    2. Jo, tak v tomto vám neporadím. Nehodnotím morální kvality. Neřeším, kdo je hodný a kdo je zlý. Hodnotím, kdo je úspěšný a kdo je neúspěšný. Kdo má dobrý marketing a kdo má špatný marketing. Hodnotím, kdo umí a kdo neumí.
      A také svými články dávám návod, jak se to má dělat správně. Není žádný problém, aby se kdokoliv poučil a začal to takhle dělat. Ale samozřejmě nerozhoduju o tom, jestli to dobře bude dělat moudrý nelevicový politický lídr a nebo uječená politička. Zatím henty političky ukazují větší schopnost se učit a poučit než ti moudří nelevicoví lídři.

      1. Vážení,
        Vám všem, kteří jste reagovali na můj příspěvek, děkuji. Jak jsem napsal už ráno, diskuse zde je pro mne opravdu poučná a zajímavá. Vaše názory, každý z nich, bez rozdílu, mají něco do sebe. S politikou minulých let holt máme každý jinou zkušenost. Jsou lidé, schopní mít odpovědnost za sebe ve svých rukou a jsou lidé, kteří vyžadují, aby se o ně postaral stát. Ono by to i šlo, obojím lze do určité míry vyhovět, ovšem za podmínky, že při volbách to budeme házet jenom těm, co vědí jak a na takovou úlohu mají…

  10. Spolu na věčné časy
    spolu ovládnem masy
    spolu mícháme rasy
    spolu jdem na chuďasy.

    S americkou ambasádou
    hvězdnatou a věčně mladou
    popijene koka kolu
    budem vždy a jenom spolu.

    I se soudem budem spolu.
    Hovno padá shora dolů.
    Pomáhej a chraň nás, bože!
    Zakážem jim delší nože.

  11. Tak tady u nás, na západě (Čech) je určitě víc plakátu s lídryní kandidátky než černých chirurgů. Jinak já jsem se rozhodl, že SPD podpořím – nikdo jiný z opozičních stran nemá v krajských volbách nemá šanci uspět a vládní strany si zcela nepochybně opět rozdělí karty mezi sebou. Tak ať je opozice alespoň co nejhlasitější.

  12. Konečná to dělá výborně, Okamura to dělá špatně.
    Kdo bude mít víc krajských zastupitelů, co myslíte?

  13. Jindřich Rajchl na FB:
    Opět jsi předvedl, že píšeš velmi rád o věcech, o kterých nic nevíš a domýšlíš si příběhy, které nemají s realitou nic společného. Pan generál Blaško přišel za námi se žádostí o podporu dávno předtím, než jsem si vůbec poprvé sedli k SPD k jednacímu stolu. Nic víc, nic míň. A protože už asi rok hlásám snahu o sjednocení všech, kteří chtějí s touhle vládou něco udělat, tak jsme mu naši podporu vyslovili. Po započetí jednání s SPD jsme se následně dohodli na společné podpoře všech dalších kandidátů, včetně Jirky Smetany, Zdeňka Koudelky Zdeňka Žáka a dalších. Pan generál Blaško je jedinou výjimkou, a to právě a jen z toho důvodu, že už to bylo dohodnuté dávno předem a mně by přišlo extrémně nekorektní brát naše slovo zpět. S Radimem Fialou jsme si to vysvětlili asi tak za 2 minuty. Tak zkus příště zavolat někomu, kdo o tom aspoň něco ví, ať se neblamuješ vytvářením nesmyslných konstrukcí. Já chápu, že Tvůj kůň je Stačilo, nicméně momentálně už klesáš na úroveň Ládi Vrabela, kdy vše, co dělá Tvůj zaměstnavatel hodnotíš jako perfektní a všechno, co dělá jeho konkurent, je pro Tebe strašně špatně. V podstatě jsi se zařadil do té skupiny lidí, pro které je vlastní korýtko důležitější než dosažení změny v naší zemi. Rozbíječů už mají lidi dost. Za mě by bylo dobře, kdyby uspěla jak národní koalice napravo (SPD, PRO, Trikolora), tak i nalevo (Stačilo). U Tebe je to evidentně jinak. Pokud někdo upřednostňuje vlastní partikulární zájmy před úspěchem celku, tak jsi to bohužel momentálně právě Ty. A podle reakcí, které mám pro změnu já, už to dost Tvých čtenářů poměrně značně znechucuje. A já se jim ani nedivím.

    1. To tady tvrdíme už dlouho, že Vidlák přestal sjednocovat.
      Nicméně primárně nic proti, píše stále skvěle.

      1. Sjednocování skončilo podáním kandidátek do eurovoleb. Do té doby se sjednotilo, co se sjednotit mohlo a co nemohlo, to se nesjednotilo. Času bylo dost. Od voleb skoro tři roky. Pokusů bylo také dost a příležitostí jakbysmet.
        Teď už nebude sjednocování. Teď už budou jen škatulata… ti úspěšní si od těch neúspěšných vyzobou nějaké lidi, ale spojení stran, ideí a myšlenek už skončilo.

        Spojovat se budou už jen ti neúspěšní. Ale ani deset spojených trpaslíků dohromady obra nevytvoří.

        1. Je to škoda, protože volby dopadnou opět blamáží.
          Ale je potřeba si taky uvědomit, jaký máte dosah a tím jak tvrdě jedete po SPD, tak hodně malověrných odradíte.
          A ruku na srdce – kolik máme v parlamentu opozičních stran? A kolik jich zbude po odpadnutí SPD?
          Jasně, SPD není to pravé ořechové, co by nám mělo vládnout, ale bez opozice tu máme totalitu. A to chceme? A než vznikne nová dostatečně silná opoziční strana, tak sudety budou mluvit opět německy a slezsko polsky.

          1. K čemu je nám SPD, když Okamura dělá takové chyby? Jako to dělá jen v kampani, ale ve sněmovně je dělat nebude?
            Zcela natvrdo řeknu, že Okamura má teď pro krajské volby mnohem lepší tváře než třeba STAČILO! Ale kampaň má příšernou.

            1. Špatná kampaň, no nevím. Na billboardech vidíme samé usměvavé tváře slibující prosperitu a snad ani nevnímáme co jsou zač.
              98% krajských politiků na billboardech mi absolutně nic neříká.
              Nevím kolik lidí volí podle jmen a kolik podle stran.
              Ale vím že tentokrát SPD veřejnost šokovalo. A má samozřejmě pravdivě, jen si to nechceme přiznat.
              A možná….možná je to lepší, než tam mít bezejmennou hlavu.
              Vím, v Euro volbách to nevyšlo a dvakrát nevstoupíš do stejné vody, ale…uvidíme, sám jsem zvědavý :):)

            2. Uvidíme. Ja mám pocit že kampaň je dobrá, voličům připomenula že SPD je antisystémová strana a pokud chtějí volit proti systému, “tak jsme tu”. Taky tváře lídru, sám jste napsal že se volby posouvají do referenda proti vládě a tam by současná kampaň měla zabrat lépe než lokální lídři

              1. Jak říkám, dopřávám si luxus číst i jiné sociální bubliny. A myslím si, že SPD tu syrovost a brutalitu přehnala.
                A k tomu referendu o vládě – krajští lídři mají představovat sebe a říkat: Fialo Stačilo!
                Nebo, Fialo, jdi do prdele… nebo tak něco. Mluvit o dálnicích a nemocnicích tentokrát nemá moc smysl.
                A Okamura by se měl objevit v každém kraji.

                1. Mně to brutální nepřipadá. Je to alarmující.
                  A události v Anglii i v Německu to jen potvrzují.
                  Kolik dalších brutálních činů od těch mloků a salamandrů je zamlčeno a vymlčeno médií i politiky?
                  Zatím se v ČR mlčí o zločinech cizáků z Ukrajiny. Jaké to bude, až sem budou lifrovat naši milý přátelé že západních hodnot ty jejich nežádoucí?

        2. Pokud se nelze sjednocovat průběžně a bez přerušení, pak je někde chyba. A bez odstranění této chyby je veškerá další snaha marná a k ničemu.

          Chyba systému – volby nevedou k žádoucímu řešení.

          Chyba jednotlivců – o slednocení a nápravu věcí jim vlastně nejde.

          1. Sjednocovat se lze, ale má to nějaké zákonitosti. Nemůžete na sebe kydat špínu a pak to lusknutím prstů otočit. Představte si takového zapáleného voliče SPD. Chodí do hospody a tam, když se diskutuje o politice, tak mezi chlapama prosazuje SPD. Tři roky chlapům říkal, ať nevolí Rajchla a Trikoloru, protože to SPD bere hlasy a trpaslíci se stejně nedostanou. A pak najednou jim musel vysvětlovat, že se spojili. To je znásilnění a podle toho to také dopadne.

            1. Výsledky zákonitého sjednocování můžeme sledovat v běhu času. Jsme stále blíž katastrofě.

              Znovu tedy opakuji – nejdřívě je potřeba nedělat principiální chyby.

              1. O Rajchlovi jsem v průběhu dvou let napsal deset článků. Asi 1,3% obsahu. Víc jsem toho tehdy napsal o Okamurovi.
                Ale Rajchl tehdy táhnul a byl ústředním tématem. Buď byli lidi pro něj nebo proti němu. Ale bohužel, rozhodl se pro cestu, která nevedla k cíli.

      1. Asi k Vidlákovi.
        Ono je hezké, že si to za dvě minuty vysvětlili. Mohli si nají ještě pár vteřin a hodit korunou, kterého kandidáta stáhnou.
        Sladké kecy.

          1. Žaluji sám na sebe, že jsem Jindrovi věřil. Ale zase jsem mu nevěřil tak dlouho. Někteří mu věří ještě teď a jdou i s ním do kytek.

                1. Přiznám se, že já jsem byl z té Vaší afinity k tenisovo-fodbalovemu Rajchlovi velmi špatný, ale teď, kdy jste ho prohlédl i Vy, už je to dobrý. Já Vaší omluvu přijímám a jsem rád, že jste prozřel.
                  Taky jsem od té doby začal podporovat Institut venkova.
                  Takže za mě dobrý.

                  1. Děkuji… 🙂

                    Kdyby Jindra dělal dál to, co dělal na začátku, když jsme se seznámili, tak bych ho podporoval i dál…. Ale on se rozhodl si z toho udělat Palermo ještě před volbami…

      1. Státní nevolníci revoluce a demonstrace nedělají. Kdopak by si rozbil korýtko nebo koryto. Takže je to na těch ztroskotancích a dezolátech.
        A na vytáhnout jejich hříchy není problém.
        Zbabělci je opustí hned. Ostatní po čase. Důvod a výmluvy si pro sebe najdou.

  14. Nezapomenout na STaN
    Ministr Dvořák o zdražení benzinu: lidé nebudou tolik jezdit a nedáme vydělat Rusku
    8. září 2024

    Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) by neodkládal transpozici některých částí evropské směrnice, která by vedla ke zdražování pohonných hmot.
    Řekl to v pořadu Otázky Václava Moravce na ČT.
    Radikální a nákladná opatření nynější vláda původně v Evropě odsouhlasila, nyní však tvrdí, že chce část týkající se placení za emise i v rámci silniční dopravy či vytápění odložit a bude chtít prosadit jejich zrušení či zmírnění.
    Ve sněmovně je pak návrh, který má část dopadající na občany odsunout do dalšího volebního období….

    https://www.echo24.cz/a/HfKqd/zpravy-domaci-novela-emisni-povolenky-zdrazeni-benzinu-nafty-plynu

    1. Doufám, že voliči jsou hrdí, na to co zvolili.
      A co bude dál?
      Lidé nebudou tolik žrát a ušetříme na doktorech?
      Lidé nebudou tolik topit a nedáme vydělat Rusku?
      Lidé nebudou tolik mluvit a ušetříme na kriminálech?

        1. Nikoliv!
          Lidi budou zase pít vodu z kohoutku místo že zálohovaných petlahví. Takže jim stoupne útrata za vodu. Hovnovné se neměří, ale platí podle spotřeby vody.

  15. Mam internet asi 19 rokov,cas volieb za ten cas sa pise to iste na picnej vlas,myslim,co sa tyka stran ludi v nich,bo furt sa zvoli picovina tam stacilo mi prezident a kde chyba v cechoch v cobolove som neveril,ze sa tak moze zvrtnut,este aj prezidenta co drista realiu a nie co mu diktuju,obcania ceska samy za to mozu co tam je jednoduche jak kurva,jak by bolo Czechoslovakia jiny kafe by to bolo,bo Czechoslovakia forever vo mne zije a nikdy jinak.

  16. Doufejme, že nějaké volby ještě nějakou dobu budou.
    Člověk si to nechce připustit, ale jenom Český svaz protifašistických bojovníků měl koule (i když jsou tam i ženy) na to, aby nazval naši současnou věrchušku tím správným jménem.
    https://www.novarepublika.cz/2024/09/stop-fasismu-prohlaseni-ceskeho-svazuprotifasistickych-bojovniku
    Chce to odvahu, protože můžou být v koncentráku jako první.
    Všude na alternativě spousta keců o tom, že se skoro vracíme do 50tých let.
    Kdepak, je to mnohem horší.

  17. Mazat je kokotina,pise svoje zdanie nic osobne,nemazat poslat do kravskej pice a vybavene,zato nemam zbran ,ktoru by som bez problemu dostal.

  18. Hmm, těžké to rozhodování. Pětikolka ne, Babiš ne, SPD ne. No čož, tak si zvolíme komunisty…hurá. PP107 převleče kabát a ušetříme za prezidenské volby.
    Krásný je to svět.

    1. Ale kdepak… já jsem demokrat. Volte koho chcete. Já vám jen říkám, jaké jsou limity vašeho rozhodnutí. Nic víc, nic míň.
      Když zvolíte ANO, dostanete dnešní politické směřování, jen ho bude dělat schopný manažer.
      Když zvolíte SPD, budete mít opozici s nulovým koaličním potenciálem.
      Když zvolíte STAČILO! uslyšíte spoustu levičáckých řečí.

      1. To je velmi výstižně napsáno. Ale co teď? Mám prodat firmu a nemovitosti a koupit si jednosměrnou letenku?
        To je, oč tu běží – tedy, oč tu běží mně a jistě mnoha jiným lidem, protože ani jedna z těch variant mně nevyhovuje.
        Abys mě správně pochopil: není to vůči Tobě výčitka, naopak; otevíráš lidem oči. Za to dík.

        Já jsem původně chtěl jenom v klidu dožít v této zemi a stačilo by mně, kdyby se do mě nikdo nesral. Ale chystají se k tomu mnozí, každý z jiné strany. Nebaví mě to.

        1. tak pas asi treba mat pripraveny…..dufajme, ze na najhorsie nedojde. Ono je skor problem, kam by clovek utiekol. Ten problem s buducnostou sa netyka len EU ale aj USA, Kanady, Australie, Japonska apod. A ak by bolo cukanie do Ciny, tak je otazka, ci za nejaku dobu to nevypukne medzi USA a Cinou tiez

        2. Nechci dávat panské rady, ale řeknu Ti, jak to mám já. Myslím si, že máme před sebou poslední rok, kdy se s tím dá ještě něco dělat. Pak už bude prostě pozdě. Možná to ani rok nebude, bo na Ukrajině to jde z tlustých do tenkých.
          Člověk nedělá, co by chtěl, ale co udělat může a pracuje s tím, co má k dispozici a ne s tím, co by si přál.
          Je šance, aby ANO udělalo koalici s někým jiným než z pětikolky. To je tak maximum možného. Je šance, že se do sněmovny dostane tak dvacet až třicet poslanců, kteří budou naši a budou mít rozumné vedení. Ale o moc víc se udělat nedá.

          Já budu jednosměrnou letenku řešit za rok…

            1. No, mám několik možností. Buď Dominikánská republika, Gruzie, Dálný východ nebo Uganda. Všude mám nějaké kontakty a v podstatě i pozvánky…
              Ale nejraději bych zůstal tady…

                1. V mém věku už mám letenku na krchov, zaručeně jednosměrnou. To je spolehlivá destinace, vím přesně co mě tam čeká.
                  Vytěsnil jsem úmysl, nechat si vytetovat na hruď heslo „Neoživovat“ v podobě omšelého razítka. Možná se k němu vrátím…. 🙂
                  Znáš ten fór, jak zemřel ateista Procházka a šel do pekla?

            1. Ano. Spor je o tom, jak té svobody dosáhnout.
              Prodáte firmu, odstěhujete se aby vás tu nesrali, abyste tu svobodu tak nějak uskutečnil.

              Ale to je jako se otužovat teplou vodou.

              Cesta je cíl, jak pravíme my buddhisti. „Lišky mají doupata a ptáci hnízda, ale Syn člověka nemá, kde by hlavu složil“, jak praví, asi méně pozitivně, Ježíš Nazaretský.

              1. Vy mě překvapujete. Buddhista by o cestě k dosažení svobody jakožto stavu mysli v pochybnostech být neměl..
                Ale kdo jsem já, abych to buddhistovi připomínal…

      2. Vidláku, když jste si tedy vědom, že volbou ANO bude příslušný volič hlasovat pro stávající politické směřování, jak potom můžete v článku „Krajské volby naostro…“ tvrdit, že pokud se do koalice nedostane nikdo z pětikoalice, bude to vítězství? To je přece jasný nesmysl, obzvláště poté, co jste v komentáři dal najevo, že si uvědomujete, co volba ANO znamená. Pro vítězství v krajských volbách je nutné, aby se do konečné koalice nedostal nikdo z šestikoalice plus jakékoliv jiné řízené zdánlivé opozice.

        1. Když se podíváte na preference, tak těžko vzniknou koalice, v kterých by neseděl nikdo z 5k nebo z Ano.
          Alternativa bude jen ředit vládu velkých hráčů.

          1. Ano, souhlasím, že je těžké, až za aktuálních podmínek téměř nereálné, takovou koalici sestavit. Ale jen kvůli tomu nebudu hlásat, že porážka je vítězství. (To zní až orwelovsky.) Místo toho bych objektivně zkonstatoval, že vítězství je velmi nepravděpodobné dosáhnout a snažil bych se znalayzovat, jak by se případně vytvořily vhodnější podmínky pro dosažení vítězství.

            Vím, že se dá hrát jen s kartami, které byly rozdány, ale tvrdit, že s kartami, se kterými se vyhrát nedá, lze dosáhnout vítězství, to není ani blafování, to je fanatismus podobný přesvědčení hlasatele Ukrajinského vítězství nad Ruskem. Navíc dává falešnou naději, že by se vítězstvím ANO mohlo cokoliv změnit na aktálním směřování.

            Pravidelná výměna stráží kontrolované pozice a její kontrolované zdánlivé opozice udržuje iluzi demokratické výměny politiků, ale nic nezmění, protože běžný volič ani nevidí, že jde o dvě strany jedné mince a tak je pro výhru potřeba vyměnit falešnou minci, namísto volby druhé strany jedné a té samé falešné mince, která se bude v pravidelných časových intervalech otáčet jednou na líc, jednou na rub a tak dále ad absurdum.

            1. Vítězství je, pokud Pětikolka oslabí natolik, že skončí v co nejvíce krajích v opozici a ANO bude dělat koalice s jinými hráči.
              Nic jiného se nestane.

              1. A v čem to bude vítěztvím? Nic zásadního se nezmění a ani nebude snaha nic zásadního měnit. Vlk se nažere a koza zůstane celá. To není vítězství.

                Vidím takový scénář jako prohru, protože běžný nepříliš zainteresovaný volič si pravděpodobně příště řekne, že to přece zkusil a že přece volil „jinak“ a přesto to vedlo ke stejnému výsledku. Ale neuvědomí si, že volil stejnou falešnou minci, jako předtím. Takovým způsobem se běžnému voliči zdá, že zkusil vše rozumné a k ničemu to nevedlo, takže se pak už pravděpodobně ani neodhodlá volit opravdovou opozici namísto loutkové opozice. To je mechanismus, kterým se zabraňuje něco opravdu změnit. A pokud se takový triumf zdánlivé opozice bude prezentovat jako vítězství, povede to u toho běžného nepříliš zainteresovaného voliče k větší otupělosti až rezignaci.

                Proto je potřeba říkat, že vítězství pětikoalice je prohra. A zároveň s tím i vítězství ANO je prohra. Aby onen běžný průměrný volič, jakých je většina, věděl, že zatím ještě opravdovou změnu nezkusil. Aby věděl, že pořád volil jednu a tu samou falešnou minci, jen jednou ji volil z lícní a jindy z rubové strany. Aby takový volič věděl, že když se zklamal u obou stran jedné falešné mince, že by mohl zkusit pro tentokrát volit jinou minci.

                Aby ten běžný volič viděl, že má další možnosti a pokud ví, že zkoušet volit stále stejnou minci a očekávat jiný výsledek spadá do definice šílenství, tak by měl zkusit volit jinou minci, u které může očekávat něco jiného. Proto je důležité neprezentovat jako vítězství nezvolení jedné strany falešné mince, ale místo toho prezentovat jako vítězství nezvolení obou stran jedné falešné mince. Nezvolení pětikoalice není vítězstvím, pokud se na rozhodování bude podílet ANO. Je potřeba ukázat, že obojí je prohra, nikoliv že jen jedno z toho je prohra a to druhé by byla výhra.

                1. Možná se nic nezmění, ale alespoň je nasereme, když to vyjde.
                  Znáte to ranní heslo pro každý den: „Naser ostatní dřív, než naserou oni tebe.“

      3. Už jsem z toho trochu tumpachovej. S ANO je to asi jasné.
        SPD bude mít problém vytvořit koalici – respektive ti druzí s nimi. Je to ale jediný subjekt, který si nasadil rukavice a rozdává direkty, a sám inkasuje. Pojmenovává skutečnost, a to se v době (prý) postfaktické cení. Zbytek, například Šlachta nabízí vyprázdněnou klasiku s obličeji příslušníků, jako třeba „Náš kraj bude slyšet“.
        A Stačilo je také možnost, ovšem řeči toho moc nezmění a z Vaší věty leze, že to u řečí asi skončí. Sofiina volba tedy. Samotné řeči, ať pravicové či levicové mě neděsí, jde o činy.
        Kde je dnes dělení pravice-levice, když naši ultrakonzervativci (aspoň by měli jimi být) – KDU si vesele notuje s ultralevičáky – Piráty. Hlavní je přece být SPOLU, protože spolu je to nejlepší – copyright.
        SPD nebo Stačilo bude garantovat větší změnu k lepšímu?

      1. Jo to mám. A taky v Plzni jako exponenta STAČILO toho blba Valentu – báječného komunistu bolševického střihu. Takže i STAČILO je tu nevolitelné.

        1. Ani kandidáti Stačilo! Si na svoje bilboardy nedají značku KSČM, stejně jako Čunek Lidovce. To Vidlák takticky nezmínil..

          Volitelné kandidáty najdete, ale nepočítejte s tím, že dostanou více než jedno procento.

          1. Plakáty Stačilo! ke Krajským volbám jsem sice neviděl, ale k eurovolbám ano a tam bylo logo KSČM vždy velmi dobře zřetelné.

          2. Tak tady je to jednoduché – u STAČILO vždycky někdo agilně zmíní, že jsou to komouši a že zavražidili Miladu Horákovou, takže pochybuji, že by někdo nevěděl, kdo je Konečná a které partaji velí.

            1. Ve stejné logice lze říct, že každý přece ví, že Čunek je Lidovec.

              Ale v celku je to prkotina. Čunek nebo Konečná, oba jsou součástí systému a udržují ho v chodu. Oba budou celý život hlásat, že je potřeba chodit k volbám a platit daně. Vždyť je to jejich živnost, nemohou jinak.

              Komouši v české kotlině skoro nikoho nezavraždili. Kam se hrabou na vyspělé státy a národy.

                1. A jak to souvisí s počtem zavražděných?

                  Žil. Nejsem jeho obhájce. Jen poukazuji na fakta, když je třeba.

                  1. A jak počet zabitých souvisí s kvalitou života?

                    Zaprvé zabití neměli být žádní a i tak by nebylo o co stát.

                    Proto o to 95% nestojí.

                2. No, nejak vycestovat slo. Znal jsem v osmdesatkach rodinu, co se vystehovala natrvalo do Svedska. Podrobnosti nevim, jen vim, ze synator jeste asi dvakrat psal svym byvalym spoluzakum jak to chodi v jeho nove skole.

                  1. Sám to píšete.

                    Znal jste JEDNU rodinu, co se vystěhovala do Švédska.

                    Kolik znáte au-pair, co vycestovaly a nemusely se dovolovat vůbec nikoho. Těch jsou mraky. Spousta se jich tam vdala.

                    Tehdy to byl skoro zázrak, dneska banalita.

                    Proto mají jen 5%.

                    1. Ano, je to úplně super. Jedna z bezpočtu mých přítelkyň mně to barvitě popisovala. Svou řeč ukončila úplně stejnými slovy, jako havran z příběhu od E. A. Poea: never more. – Však taky jako au pair do (tehdy ještě) Anglie jela qůli angličtině.

                    2. Napsal jste, ze se nedalo, ja zavzpominal, ze se (nejak) dalo. Jak si to preberete a o co z toho vyvodite je vas boj, s tim vam nepomuzu.

                    3. Alef Nula

                      Vy byste přeci za socialismu nemohl mít ani firmu, ani nemovitosti. Dokone ani tenhle web. Kdybyste měl tu smůlu a měl to na začátku socialismu, tak jste o to přišel a nejspíš seděl ve vězení.

                      Vidlák by se nemohl vykašlat na práci, vydat si knížku a věnovat se opoziční politice. Internet tehdy nebyl, ale ekvivalent by byly nějaký vlastní noviny. To by taky mít nemohl.

                      Jozka najde jednu rodinu, co mohla vycestovat a už dělá, že jsme mohli vycestovat všichni. Není to pravda.

                      Dneska vezmete pas a nasednete do auta a jedete. Tehdy jste potřeboval 5 povolení, žádal jste o doložku a dostal to až na poněkolikátý. Ti závadní to nedostali nikdy.

                      Já vím, že některý au-pair na tom byly špatně. Ale mraky jich na tom byly normálně či dobře. Pro většinu to byl první krok, až se rozmluvily a hledaly něco lepšího. Některý si jen našly lepší práci, jiný šly studovat, měly vlastní podnikání atd. Nebo jen vymetaly kluby, jak je vlastní tomu věku.

                      Ty, kterejm se dařilo se nevracely.

                    4. Trošku jste to zjednodušil.

                      Svou první nemovitost (rodinný dům) jsem postavil za socialismu, během studia VŠ. Socialismus v osmdesátých letech byl něco jiného než lidově demokratické zřícení v letech padesátých, která jsem koneckonců ani nezažil. Podnikat jsem začal brzy po převratu, tehdy to bylo divočejší, ale taky jednodušší než dnes.

                      Dneska sednu do auta a jedu, to je pravda; ale ukazovat pas na hranicích, to zase není takové omezení; já osobně bych se s tím spokojil a na Schengenu žádný zájem nemám. Řada lidí by toto pochybné privilegium ráda vyměnila za něco jiného – třeba bezpečnost nebo za větší důraz na národní suverenitu.

                      Internet tehdy nebyl, ale dnes je internet všude, snad i na Kubě, kromě severní Koreje a mesetách v amazonské džungli. Když porovnáváme „tehdy“ a „dnes“, nelze to dělat absolutně, to byste se dobral nesmyslů. Chcete-li srovnávat smysluplně, musíte zahrnout i nějaký časový korektiv. Jediný invariant je člověčí povaha.

                      Já po socialismu nijak netoužím, levičákem být se necítím. Jen vidím, že extrémy se ochotně obracejí ve svůj protiklad.

                    5. Dneska by nemohl vyjet ani Hanzelka se Zikmundem. Říkali, že jim stačilo 1 povoleno na 1000 kilometrů a dnes by potřebovali 1000 povoleno na 1 kilometr. Jeden borec chtěl zopakovat jejich cestu po Africe, šlo mu o život a po týdnu to zabalil.

                    6. Alef Nula

                      Ono ani tak nejde o to, jestli po socialismu toužím já nebo vy. Jde o to, že o to nestojí většina lidí a podle mě ten důvod je, že na to mají oni špatné vzpomínky a pak je rodinná paměť, kde si pamatují věci z dob, kdy ani nbyli na světě.

                      Vy si padesátý léta nepamatujete, váš vrstevník si je nepamatuje taky, ale pamatuje si na zavřenýho dědu, který pak předčasně umřel.

                      Jinýho otravovalo, že jim učitelky lhaly.

                      Další, že se nemohl zajet podívat do Paříže.

                      Dalšího, že nebyly byty tam kde on by chtěl bydlet.

                      Dalšího, že maso v krámě bylo 2x tejdně.

                      Dalšího, že nebyly k dostání desky západních kapel. Ty desky, o která on stál, ne, že nějaký byly.

                      Další seděl za nedovolené podnikání.

                      Dalšího deptalo, že musel ve škole odříkávat nesmysly.

                      Ono je něco jinýho v debatě dokázat, že někdo na ten Západ mohl a dokonce se mohl vystěhovat do Švědska a něco jinýho je přesvědčit jednoho každého voliče, že tam mohl bez problémuu i on.

                      S tím se dnešní komunisté potýkají doopravdy.

                    7. Opravníku

                      To je přesně ono.

                      Vám se to jako terno nezdá, ony o to stojej. Tak proč to pro ně nemůže být bez keců po jejich a vy si tu užívejte zase vaše terno? Přesně takhle si proti sobě komunisti obraceli většinu lidí.

                      Nenechali je žít po jejich.

                      S Hanzelkou a Zikmundem to překrucujete. Tehdy bylo Briské Impérium, tak se cestování řešilo na jednom místě. To s komunistama nesouviselo vůbec.

                    8. Alefe

                      Když to jsou kecy, tak jak si teda vysvětlujete, že KSČM zůstává na těch 5 %?

                    9. Hele, anonyme, kdybyste nebyl tak treskute blbej, tak byste nektery veci nevypustil z klavesnice, kvuli ohledu na dnesni situaci. Treba ten spilec s bytama.

                    10. Tymákovan

                      Těch do parlamentu, kde neprošli a měli pod 5% nebo těch do europarlamentu, kde šli zamaskovaní v koalici a pod úplně jiným jménem?

                    11. jozka

                      Nepřijdu si blbej.

                      Jak souvisí dnešní situace s tím, co se tu dělo za socialismu a co si lidi pamatujou?

                      Vedle komunistů tu jsou další opoziční strany a bez násilné minulosti k tomu – ANO, SPD, Motoristé, Přísaha.

    1. Rusko přeci nesmí vyhrát. A tak vám tu válku přineseme až domů. A ne, že ne. My kurňa chceme válčit, tak budeme válčit, vy svině!!!!!

    2. Dutohlav Řehka zjevně sází na to, že když by na ty Zirkony došlo, že jej se to týkat nebude, že to za něj odserou jiní… Jen aby se nemýlil.

    3. Ne, ale totální hovada se často stanou lampasáky. Tedy pokud se včas nedaji na politiku. Ale ona i ta cesta od lampasáka k politikovi je velmi snadná. Takže ti chytřejší to vezmou přímo do politiky, ti blbější oklikou přes armadu😀😀

  19. Třicet roků, letos zas
    jdu do urny hodit hlas.
    Hážu ho tam v dobré víře,
    že nekončí v stejné díře
    kterou kryje hajzldekl.
    Aby múj hlas neprotekl.

    Třicet roků honím marku.
    Táhnu svoji těžkou kárku
    se zbožím na volný trh,
    svaly, šlachy jsem si ztrh.
    Marka mizí někde v dáli.
    Nejspíš v televizi lhali.

    Čech je pořád chudičký.
    Zlaté české ručičky
    jsou po letech levé obě.
    Řeči umí každé robě,
    neumí však myslet hlavou.
    Tri hovna zas v řece plavou.

    1. Kdyby jenom tři. Tůdle jsem kouknul přes rameno páně bucha cože má v tom itineráři o ČEZku. Jasná poznámka – posrané kde co, dvakrát ročně spláchnout!

      1. Je to smutné pomyšlení.
        Cizáci nám zemi plení,
        vyvážejí kapitál
        a já nemám na špitál.

        Vyvážejí nadhodnotu,
        co mě stála tolik potu,
        děda s tátou taky dřeli.
        Všechno je pryč, jak když střelí.

        Americká ambasáda
        má větší moc, než měl Áda.
        Řídí všechny lepší strany,
        otevírá pekla brány.

        Přetěžko ji půjde skolit,
        když půjdu do urny volit.
        Měl bych radši volit zbraň.
        I když už mám šedou skráň.

        1. Do urny není nutno jit, ale pouze hodit tam papír znehodnocený správnou volbou.

          Se soudružským pozdravem“Světu papír“ Sběrné suroviny😀

  20. Soudruh Šlachta nemá rád henty konspirační teorie. Snad dodnes ze strachu věří, že koronafašismus rozjel nedopečený čínský netopýr. Podporovat Šlachtu, to je skoro jako důvěřovat Šmardovi.

    1. Šlachta mi přijde intelektuálně dost nesmělej. Aspoň pokud mohu soudit podle veřejných zdrojů, jiné k dispozici nemajíc.

  21. Z minulosti tam mame Rajchla, ktery diky neuvazenemu podsivani „vidlakovcu“ prepalil start, pak odborare.
    A posledni dve akce obcanske angazovanosti prokazaly, ze projevu obcanske neposlusnosti je ochotno se zucastnit 1% lidi. A diky zmatene stiznosti, sepsane Kotrbou (jez si spletl stiznost s argumentaci u soudu) se zase odhalila totalni politicka impotence obcanske opozice, jez je nejen bez planu, ale vladne navic zmatenymi neproduktivnimi napady.
    Za oboje Fiala dekuje, protoze takovyhle vyzkum by shora nikdy nedokazal provest.
    Vetsina nadanych lidi neodhadne svuj talent a obvykle se chce stat necim, na co nemaji.
    Vidlak neni Richelieu i kdyz si to mysli, Vidlak je analytik politicke sceny. Nikoliv jeji clen, ale pozorovatel.
    Ovsem vse marno, kdyz si vasnivy kazatel vezme neco do hlavy, musi skoncit v Kostnici.

      1. Myslím, že jsem četl pečlivě, K. Stonjekovou jsem našel až v posledním odstavci a ani já tomu nerozumím.

  22. SPD už to házet nebudu, zklamali za ta léta, jen plná huba keců, všichni ti Foldynové huby u koryta, žvásty zprava doleva a nic víc.

    1. Celá léta sem píšu, že Tomio Okamura je politický podnikatel. On musí používat rétoriku i komunikaci, jakou používá – potřebuje hlasy jednoduchých lidí.
      Hlasy, které mu umožní pohodlně se dostat k prachům, ke kontaktům a kšeftíkům v politice – a dál už nic. Tomio nechce spoluvládnout, ani za cokoli nést zodpovědnost, byť jen politickou.
      Permanentní opozice, včetně pičování na všechny a na všechno, je pro Tomia ideální výchozí stav.
      Jednoduché občanstvo si řekne: „Dyť ten Tomio má pravdu, hodíme mu to mámo“ – a dál se už nezajímá o to, co Tomio s jejich hlasem udělá, nebo neudělá.
      Tomio jejich hlas v PS promění za prachy, postaví si za ně další Takešiho hrad a na voliče sral pes.
      Víme například o tom, že by alespoň městská čtvrť, ve které Tomio bydlí, jeho zásluhou rozkvetla, přibyla tam třeba školka, nebo cokoli jiného, obecně prospěšného? Tak, jako zásluhou Gazdíka rozkvetla jinak ospalá dědinka Suchá Loz?
      Leda hovno. Po Tomiově stavbě zůstal jen bordel okolo a několik vlekoucích se soudních sporů.

      Varianta „menší zlo“, je u Tomia faktickým spláchnutím takového hlasu do hajzlu. S 10% ve volbách a pak přepočítáno na křesla v PS, není Tomio ani teoreticky schopen cokoli ovlivnit.
      On Tomio nic ovlivňovat ani nechce, pokud se to nedotýká přímo jeho samotného.
      A protože SPD = Tomio a opačně, pak je úspěch takového podnikání na dlouhá léta zaručen. Jednoduchých občanů nejenže neubývá, ale bude jich ještě přibývat.

      1. Teco:
        Ne, že bych časem nemohl litovat svou volbu. Vizte kdysi dávno můjhlas KDU, když byl šéfem Kalousek. Jenže v té době opravdu hlásal konzervativní politiku – prorodinnou, odmítal pederast srazy, u trestů třikrát a dost (nebyl to ale tehdy až Čunek ?).

        Když čtu váš příspěvek, říkám si, zda jste to opsal z Lidovek nebo Aktuálně.cz. Možná i u Šafra by se jistě podobný článek našel. Zajímavé, že nevíme, zda v místě bydliště nechal postavit školku třeba Petro Fialenko nebo Vykulenec Dozimetr, v jakém baráku bydlí Stanjura nebo Lipánek vulgo Barbora Škrlová v saku (copyright D-Fens)

        1. Odnikud nemusím nic opisovat.
          Všímám si Okamury už od raného Úsvitu.
          Nikdo, podotýkám NIKDO včetně estébáka, neměl ani v koaliční nouzi tolik odvahy, aby SPD přizval k vládnutí – přestože Tomio estébákovi doslova nastrkoval prdel.
          Pro estébáka byli zřejmě menším riskem už tehdy problematičtí socani, plus ještě problematičtější a nečitelná „opora“ v hlasech tehdejších Filipových bolševiků.
          Takhle já to mám s tím Tomiem, víte?

          1. Co jsem slyšela, tak to Babiš měli s Tomiem už skoro upečené, když tu najednou zazvonil telefon od muti Merkel.
            A bylo po lásce…

            1. Ano, po náhlé návštěvě v říšském kancléřství Babiš složil vládu s Hamáčkem. Asi dostal dobré rady, které se neodmítají.

      2. Gazdík? Starosta Suché Loze?
        To je ten že SATAN Dozimetr? Ministr, co zmizel jako prd v v hrsti? Za ním asi bude hodně pomníků jeho schopností podojit stát. To by si Okamurovi udělali ostruhy a zásluhy všichni.

  23. „Půl roku říkám Petru Macinkovi, že jestli chce Šlachta podporu ode mě, tak ať se ozve, abychom se sešli.“
    Slachta, zda se, ma rozum: Koho jste, Vidlaku, zatim podporil, ten spatne skoncil.
    Ale mate analyticky talent (nikoliv politicky-nezamenovat!), stante se profesionalnim politickym analytikem, muzete k tomu i lobovat. Ale neplest se do politiky a verejneho vystupovani, to je katastrofa.

            1. Tak jsem právě zjistil, že jméno

              S a s i n

              nelze v příspěvku napsat. Příspěvek se nezveřejnil. No jo, politika je vážná věc..

              1. No ale to je IVAN HOFFMAN

                „Současná totalita „klame tělem“. Její podstatou je legislativní teror. Občan neúpí pod bičem otrokáře, diktátora anebo vojenského pučisty. Bič drží v rukou politici a byrokrati, kteří normami, zákony či předpisy připravují občany o jejich práva a svobody.

                Moderní totalita je neosobní, systémová. Pokud občané ztratí trpělivost s politiky u moci a vymění je ve volbách politiky opozičními, nemění se tím systém. Nová vláda neruší zákony, které omezují občany. Nevypovídá nevýhodné smlouvy, podepsané jejími kompromitovanými předchůdci. Nevypisuje referendum k zásadním otázkám fungování režimu a neumožňuje občanům rozhodnout se o setrvání, nebo vystoupení státu z područí mezinárodních organizací. Změna v rámci systému je jenom kosmetická. Ke skutečné nápravě poměrů vede jenom změna režimu.“

          1. Šlachta je sice ušatý traktorista-kombajnista a mstivý skřet, ale už prokázal, že umí myslet daleko dopředu. A právě z toho důvodu se s Tebou, Vidláku, nechce zaplést, nota bene abys o něm psal pochvalný článek. Svázal by si tím do budoucna ruce. Netají se svou ambicí stát se ministrem vnitra. Až dosáhne svého cíle, po kom myslíš, že půjde?

            Až bude Šlachta ministrem vnitra, budeme vzpomínat, jaký byl Rakušan neškodný pytlík s pytlem na Putina. Rád bych se mýlil.

            1. Hm. „Ty, Čoudku, běž do klády, aby tě přešla chuť na stížnosti. A my ostatní si ukážeme, jak vypadalo zemědělství v době otrokářské.“
              Při paměti pocitu „konečně, kurva!“ z konce roku 89 a pocitu, jejž nejlépe vyjádřil velký bard v písni Demokracie ani ne tři roky poté, si říkám, že přehnaná očekávání nejsou nikdy dobrá…

            2. Velice zajímavé hodnocení a úvaha..
              Mě na panu Šlachtovi zaujala jiná věc – před eurovolbami byl u Xavera a v diskuzi použil snad co 10-té slovo „vlastně“.. Stále dokola. Tak nevím, zda podvědomě to bylo od základu „vlast“ čili – budu sloužit vlasti – nebo od základu „vlastnit“.

              Je tu nějaký psycholog, který by to mohl rozebrat??
              A bohužel, není sám – skoro v každé 2-3 diskuzi, at politika či duchovno, se to slovo „vlastně“ nadužívá..

    1. Jde o to, kam Vidlák směřuje. Zas ty tajemné náznaky o stycích s tajemným informátorem, ó kolik toho zas ví, co my červíci ne… apod. Četl jsem jeho reakce na pokusy kritizovat ho za Nekrm Hydru, kdosi mu tu připomínal i elektroměry… To lepší – no, „lepší“… – vysvětlení je, že ten chlap vše pořád sice myslí upřimně, ale EGO vyrostlo nad reálné možnosti a už zaslepuje. To druhé vysvětelní : Vidíme v přímém přenosu zrod politického živnostníka vzor Okamura. Který sice hlásá správně věci – ale kdyby našel svou „ekologickou niku“ v tezích zcela opačných, hlásal by je taky…

      1. „EGO vyrostlo nad reálné možnosti a už zaslepuje.“
        Pisi vyse…ale nemusi to byt ego, jen chybne sebehodnoceni.
        Ted bude psat z eulamentu, jak je to tam hrozne a diskuteri, prave se probudivsi z dvacetileteho komatu mu budou tleskat za to, co se obecne vi uz skoro jednu generaci.

                  1. Bud je problem rustu a nebo zase rust problemu..
                    Nebo voboji..
                    Diskuse vitana ,ale ukaznena ,mej kazdej na pameti,
                    ci je blog.
                    Je tema na zamysleni../Kdyz je cim/.

                    Vec se vyvinula do nepohodlnych v orientaci ,
                    negativnich positivit..
                    Pryc jenom s Fialou,nazor /a nic jinyho/ , je posice vyhradne negativni ,ale ctenar ma reagovat na negativni , positivne.
                    Ano, ano ,pryc s nim.

                    Kdyz napr. ctenar vyjadri svuj nazor a napise.
                    At zije Fiala.
                    Vymrsti se diskuse do situace , ci je blog.
                    Mujmujmuj a este muj. Pac si blog zakoupil a jest jeho majitelem…

                    Tady sam sebe pokladajici za levicovyho, autor ,
                    jedna jako typickej nerudnej ,kapitalista..
                    Beda tomu ,kdo na mne a na muj blog sahne ,jak nema povoleny ..
                    A nebo zaroven jako socialista , vsecko je nase ,
                    nas vsech ,vsecko patri nam vsem ,ale beda tomu ,
                    kdo mi na to vsecko sahne.
                    Absurdarium..typicky pro tyhle casy..

                  2. Nejspíš na rozdíl od vás jsem tu, Kauboji, pamětníkem a starousedlíkem od samé nuly (nejen té Alefovy). Netřeba mne poučovat.
                    web se jmenuje litterate a jeho subsystémem jsou i Vidlákovy kydy, kam nechodím, neb se tam srocuje podivné obecenstvo. Možná i vám by tam bylo dobře/lépe. Možná……

                  3. Možná jste ve víru událostí přehlédl, že jsem tento web předal Vidlákovi. Je to cca dva roky.
                    Dokonce je o tom předání článek. Když budete hledat, v propadlišti dějin ho naleznete.

                1. Kdo nevoli , voli lip?
                  /Spon potom nevolici nejsou za cedulovy /billboards/, voly/.
                  Vo to stoji ale hodne lidi. /Co je dole je i nahore/
                  Stalo by to za to , nevolit nikoho, za pokus?
                  Kdo nic nedela nic nezkazi ..Z hrobu do hrobu.
                  Nekrmit volebni Hydru ,porad vytahovanou z hrobu.
                  Jako nejdriv volili, sluzebniky naroda , hned potom meli problemy s rusem a pak jim honem volby uplne zakazali.
                  To sou pomery.

                  Senat neni mozny nazvat pravym jmenem.
                  Neco jako klubko zmiji..Ktery si narod hreje na prsou ..
                  Nezvolis senat, nebude !!
                  /Ani pomyslet na neco takovyho , to je pro vzdelanyho ,vysoce IQstovy volice, nemozny totiz . Nemyslitelny ,pac nemysli.
                  /V tom je ta potiz/.
                  Predvolebni maglajz je zase poradne predvarenej..
                  Jako svestky na kompot..

                  Ted ,vypada to , ze nektere strany a kandidati se snazi ze vsech
                  sil, aby nebyli zvoleny. Maji zrejme svoje porucniky ,
                  ktery je ukolujou ,co maji a nemaji delat a kdy se maji a nemaji koalicovat a s kym..atd…
                  To se pece vzdycky v zakulisi..

                  Parta spolu na mne delala dojem ,ze je spichnuta za ucelem ,nakopnout naky predem urceny kandidaty nahoru , do EU.

                  Nekonecnej proces marnyho usili vykopavat Fialu, neni porad korunovanej a ztroskotava na negativnich informacich ,
                  ze je jenom spatnej .
                  Konstruktivni kritika ,zadna. Napr.

                  Kdo jako ma prijit na jeho misto a jak.
                  Zadnej skutecnej program na positivni zmeny,
                  zatim zaaadnej..
                  To jest velmi obtizne , nepohodlne , vyzaduje to neco udelat
                  na misto poucek….A …..nejsou na to lidi .
                  Jenom blablbla , vykrikujici z podia a nebo z klavesnic v kancelarich , huby.
                  Jako ten do stiznosti prudce rozcilenej z CT, Kotrba .
                  Kterej nevi co chce.Neni mozny tyhle nejak podporovat ,kdyz nikdo nevi co chteji /jenom co nechteji…A co nebudou chtit zejtra. Ale nic jinyho z nich nevypacite, ani heverem.
                  Strasne si stezujou ,ale furt na to CTumi..

            1. Tady by se mělo něco upřesnit:
              – něco o diskusi
              – něco o svobodě slova

              Svoboda slova opravdu není bezbřehá. Je to škoda, ale je to tak. Kdo o tom pochybuje, ať si zajde do venkovské hospůdky mezi stálé návštěvníky a nějaký čas mele o tom, jaký je ten hostinský hajzl a jak to dělá blbě. Až se probere s rozbitou hubou na dlažbě před hospodou, pochopí, kde ty meze svobody slova jsou. Kdyby prasočlověku z Vepřoryjí někdo včas ty meze připomněl, Iveta Bartošová ještě možná mohla zpívat. Kdo je pro svobodu slova bez hranic, ať se vžije do situace, kdy troska Novotného střihu nadává třeba nemocnému dítěti.
              Nikdo není povinen pod záminkou svobody slova nechat si nadávat od lidí, kteří k tomu využívají jím poskytovanou službu. Nikdo není povinen nechat si kadit do zahrady pod záminkou svobody pohybu.

              Diskuse se svobodou slova tak nějak trochu souvisí, že. Do věcné diskuse (domnívám se) ne úplně patří výkřiky typu – autor je vůl! já vím, kde je chyba – je to pokažený! nic vám neřeknu, ale dojde na mý slova! a tak podobně. Jistě; lidi si chtějí i jen tak popovídat, ale když se někomu u Vidláka dlouhodobě nelíbí, měl by zvednout kotvy. Vidlák není veřejná instituce, která vznikla a působí na základě zákona. Vidlák je soukromá iniciativa a stejně jako nikdo není povinen jeho web/blog číst a jím se řídit, ani Vidlák není povinen strpět vše, co mu kdo pod články napíče.

              Nelíbí se ti, jak Vidlák píše, jak to dělá, jak vede web? Nic snazšího: jdi a sám udělej to podle svých představ líp.

              1. I pro Vidlaka:
                Predne, jiz jsem tu napsal, ze staci rici a ja pujdu. Coz se take stane, netreba me banovat.
                Dale:
                Kdyz jsem kritizoval, vzdy jsem k tomu napsal, co je treba a kudy na to.
                Vidlakovi jsem NIKDY nenadaval, hranice slusnosti jsou mi zrejme.
                Taktez jsem se tu nevykecaval, za den tu mam 3-5 prispevku z prumernych 200.
                Ze zastance levicovych teorii skonci sdelenim „to je moje“, na to jsem si uz zvyknul.
                Taktez na to, ze kritik cenzury nema rad kritiku.

                Kam svuj nadejny rozjezd Vidlak dotahnul, lze poznat z diskuze, odkud odesli, anebo byli vyhozeni ti nejlepsi diskuteri. Ti, kteri zustali, anebo se objevili jako novi, odejdou take.
                Ze sjednocovatele alternativy se stal jeji hrobar, coz ale neznamena, ze Vidlak nevladne urcitymi vysokymi kvalitami, predevsim literarnimi s analytickymi.
                Proto ma rada, aby se dal profesne na poradce a do politiky jako takove se radsi nepletl, tam je jako slon v porcelanu. Viz nabidka k podpore sveho budouciho katana Slachty.
                Vot vsjo.
                Dekuji za docasny azyl a mejte…

                1. Kritika kritizovanych kritiku, odsuzovanych za ,
                  /nekvalitni /, kritiku autora clanku a majitele vyhrozujiciho ,
                  za nazory. /Fiala se smi kritizovat, jo. Smi von cenzurovat, ne/.

                  Kdo zije v skleniku nemel by hazet kameny..

                  Kdyz nekdo nese svoji kuzi ,nebo prodava rohliky na trhu verejnosti , musi pocitat s tim ,ze kuze i rohlik budou vselijak vocenovany, za co stoji.

                  Stupnice voceneni , vod nestoji to za nic az do vyborny.
                  Zadny „voceneni“ tech,ktery vyskakujou na diskutujici s velmi agresivnimi nadavkami. A bez konce , jejich svoboda slova
                  je totiz neomezena. A bezbreha.
                  A kdo jsou ty zmineny pro svobodu slova , bez hranic.
                  Kde mohou byt..

                  A kdo jsou napr. ti ,kdo kritizuji a kdo jejich negativni nazory a zjeveny posoudi ,jesli serou do zahradky blogu a nebo neserou ale jenom majitele.
                  Prirovnavani blogu k hospode neni nejlepsi.
                  Snad blog tak daleko neklesne. Ani do zahradky.

                  Kdyz se nekomu u Vidlaka nelibi..To je primitivni nazor ,ze kritika nemuze a nesmi bejt nikdy konstruktivni.
                  Tedy kdyz lidi davaji hlavy dohromady, aby sesumirovali
                  ,co by se dalo delat lepsi ,co vsechno zlepsit a jak ,sou okamzite spatny , at dou okamzit pryc.

                  Kdo neni s nami je proti nam. A je nepritel ,sere nam do zahradky. A proc lidi nemeli ty komunisty a nemaji radi.
                  A kdo zije ve skleniku ,nemel by hazet poucny balvany, takovejch nazoru a tvrzeni..

                  Zajimava souvislost..
                  Zaroven probiha krutej a nemilosrdnej boj , za umlcovani Twitera, Facebooka ,Telegramu ,TikToku, kde si lide mezi sebou jenom zvatlaji ,libi , nelibi ,co je napadne .
                  Za to sou tvrdy nacisticko-komunisticky tresty a kvuli jenomu slovum ,propousteji zlocince ,vrahy ty nejhorsi z vezeni na svobodu ,aby odebrali znicili svobodu a uveznili za slova , jinym na mnoho let.
                  Tohle taky nekde zacina ,jenom vodhlasovanim zakonu na to co se porucnikum nelibilo…Konci masovymi represemi.
                  Nebo tak. Kdo neni s nami…

                2. Pocital som strigecku,mne tak bolo odporucane politickym nacelnikom letky a ked som neposluchol jeho vizie narodni fronty a chodil jak slon v porcelane,vyriesil ma vojensky prokurator,vidlaka bude riesit demokraticky prokurator…

    2. Serus stray door,pises stylom,nasich babkoch v burakovach sarisa,bo ja buran z tamade a co mi prve houklo,ked som pocital tvoj drist,dajky vidlak napise ,ze treba skocit do studne a pol pepikova strcia vsade nohy zo studni,bo vidlak nijaky kristus,ci baba vanga,kus viacej popularny pre tajne sluzby jak ty,abo ja a ty vidlaku pamataj nesluchaj nic ,bo mozes potom do svojej hlavy nasrat a stray door pise v medziach slusnej diskuzie,tot uz sluchaj co pisem.

      1. Kazdej ma nepsanou povinnost a zodpovednost ,hlidat nasi materstinu.
        Jak nejlip umi…At nam zustane ..
        Kdyz si napr. jednou na Slovensku uzakonili jako oficialni jazyk latinu, knezi je zavedli rovnou k hitlovi , do arizace ,atd. Nasledky jenom tragicky.
        Na Ukrajine si zase pred casem uzakonili jidis , jako oficialni jazyk.
        A z celyho zapadu se tam sjizdeji davy nadsenych politiku a zebraji doslova ,
        ze chteji pomahat….

        A kdyz je nepritel pritel a naopak pac. Ted je vyroci ,
        kdyz polakovi na pomoc,proti hitlovi , ne a ne a nesli..
        Kdo byl jejich pritel a kdo nepritel , kterymu samozrejme nepomaham..
        Kteryho pritele dodanim CSR , predtim vyzbrojili na svyho spojence ,polaka..

        Britove poslali v 1914 frantikum vojacky na pomoc proti nepriteli germanovi ,
        kdyz je german prepad ,aby valka tak hned neskoncila.
        Ted german zacal potapet usakovi lode ,aby si zbytecne poridil dalsiho nepritele.
        /To kupodivu zopakoval germanskej hitla, v dalsi valce/.
        S tim si teda, aby nevyhrali ani jednu valku ,nepomohli.
        V obou valkach byl rus a ruskej SSSR za spojence.Jo. Nebo ne.
        Spojeneckej nepritel? Jo. To je ale naka blbost. To nemuze bejt.

        Ted nepratelskej germanskej generalni stab poslal bejem valky do Ruska v 1917 skupinu bolsevickych nepratel vlady Ruska , aby tamni vladu svrhli.
        Zaroven z nepratelskyho germanovi Usa , poslali dalsi skupinu bolseviku a nepratel Ruska a jeho vlady a behem valky , za ucelem tu spojeneckou vladu svrhnout.
        Britove spojenci rusky vlady ve valce , tu skupinu nepratel rusky spojenecky vlady, nezadrzeli ,ale poslali ,stejne jako germani ,rovnou a taky dodali do Ruska.
        A jak tohle mohlo bejt …
        Jednou nekdo napsal nakej spisek ,vsema expertama uznanej jako vylhana propaganda ,ale je zajimavy , ze nektery staty a vlady nadlidi , jednali a jednaji
        a casto podle toho, co se psalo v tom podvrzenym spisku..
        Navic si opatruji sluhy , aby ty pro ne vsecko, co chteji vykonavali a po pripade vybojovali..

            1. Sím, sím, už jsem si kdysi stěžoval na Kydech, že pro mě bez diakritiky je doslova hrůza slovenština.

              A ještě nadstavba Čobolík Pacholík. Vždy jsem ho rád četl, ale on píše jako zhruba Větva, ještě k tomu slovensky a ještě k tomu bez diakritiky a já už přestal mít sílu ho louskat. Ačkoliv ho mám rád už dlouho a mám pocit, že sem zavítal z Kydů.

              1. Ty odkedy kazdy kurva…Pisem na klavesnici jaku mam,stylom jaky mi pasujea komu vadim,mi najmenej sisku prebija a vobec neriesim,ci mi rozumene? tu 2 co vedia,co pisem pritom cesi,co je dobre ja viem citat a rozumiem aj bez diaktriky a nie len to,rozumiem viacej reciam ,ktore viem aj precitat,kolkym nebudem machrovat,bo ja i tak frajer.

            1. Typickej priklad , vyskoci z kanalu se spinavejma nadavkama , ale nereknou ,neporadi, jak psat bez s carkama hackama. Nikdy.
              To by nemohli svobodne a bez hranic, davy spinavcu porad spinit…

              Ale ty jiny ,jen ty jiny sou vyhazovany /a mazany/ ,za to, ze maji
              dobrou vuli a slusne, beda jim slusne , pomahat praci Vidlaka ,konstruktivni kritikou zkvalitnit. Hledat cestu ku zlepseni..
              Slusnost blogare zase muze bejt , ze prispevek vrati.
              S poznamkou , co se nehodi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *