21 listopadu, 2024

Nikdy se nepoučí

Tak našemu ministrovi průmyslu Hýkelovi zrušili návštěvu v Saúdské Arábii, kde měl jednat o dodávkách ropy, když se jako máme už brzy odstřihnout od ruských zdrojů… Jednat se nebude, protože naše republika zaujala striktně proizraelské stanovisko. Tak moc proizraelské, že naše kriegsministryně volala po vystoupení z OSN, protože tam o palestinské rezoluci hlasovali jinak, než si ona přála. Hýkelovi prý zrušil návštěvu i Kuvajt… Inu, na demonstraci se zabalil do izraelské vlajky….

Jak jinak to mohlo dopadnout? To jako někdo čekal, že u Saúdů přijmou někoho, jehož fotku v izraelské vlajce okamžitě otiskne Al Jazeera? Nikdo nechce riskovat nepokoje, nikdo nechce přilévat olej do ohně. Blízký východ je kousilínek od velké války. Dokonce i ten Hasan Nasralláh, šéf Hizbaláhu, si dává pozor na to, co říká.

Oni jsou prostě nepoučitelní. Přesně toto udělali na začátku války na Ukrajině a dosáhli toho, že z malé inflace udělali velkou, přivedli nás do hospodářské recese, energie bezprecedentně zdražily… to všechno jménem evropských hodnot. A teď udělali přesně to samé. Elementární logika říká, že i výsledek bude stejný. Ve jménu hodnotové politiky se všechno zase příšerně zdraží. Už není, kde brát… Každý, kdo má zdroje, je náš nepřítel…

Já vím, že postoj EU je obojaký, ale právě platby Hamásu jsou důvodem, že se s nimi u Saúdů ještě někdo baví. A hádejte, kde bude Izraelská fotbalová reprezentace hrát „doma“ svoje zápasy? V Maďarsku… tam je těch evropských hodnot nějak míň a tak je tam bezpečno. To je tak, když Orbán mluví o míru vždycky a všude…

Lubomír Zaorálek teď řekl Lipavskému, že diplomacie tu není od toho, abychom se bavili jen s kamarády… On to doteď asi nevěděl… ministr.

Po dvou letech šíleného průseru nás vláda úplně hladce žene do dalšího ještě většího průseru… ze stejných důvodů a bez jakékoliv sebereflexe.

Půjdeme dál…

Vrchní velitel ukrajinské armády, generál Zalužný, publikoval esej, kde říká přesně to, co melduju už zhruba rok. Válka se nehýbe z místa, protože bojiště je extrémně široké a obě strany o něm mají dokonalý přehled. Jakékoliv větší nashromáždění sil může být snadno rozstříleno i ve velké vzdálenosti od fronty. Armády jsou schopny jenom titěrného postupu a spíše se navzájem vybíjejí, než aby předváděly nějaké manévry. I ti Wagnerovci v Bachmutu postupovali velmi pomalu.

Zalužný ve své eseji tvrdí, že zkoušel měnit velitele, zkoušel je různě přeskupit, předělat strukturu, ale k ničemu to nebylo. Teď přiznává, že ukrajinská armáda není schopna splnit to, co Zelenský svému národu sliboval. Předpokládám, že maršál Petrla ještě stále věří, že za měsíc budou Ukrajinci u Azovského moře… koneckonců, co je nějaký Zalužný proti ideálu boje dobra proti zlu, že?

Kolikrát jsme z médií slyšeli o tom, jak Ukrajinci už prorazili opevněné linie a teď už budou postupovat bez problémů? Ano, přesně takhle se o válce referovalo v roce 1916. Kolik vojenských analytiků se pod takové zprávy podepsalo? Kolik lidí muselo zemřít, aby Zalužný zjistil to, co si už rok cvrlikají vrabci na střeše a viděl to každý, kdo sledoval zprávy z obou stran fronty?

Že jsou novináři prodejné děvky, to už víme. Že napíšou cokoliv, za co jim zaplatíte a nebo co jim nařídí šéfredaktor, to víme. Že píší na objednávku naší pravdy a lásky, to víme. Že kvůli jejich propagandě zemřely statisíce lidí, to už teď víme také… Zalužný to sám řekl.

Mimochodem… co je to za vrchního velitele, že musel obětovat tolik mladých kluků, aby zjistil to, co mi Marian Kechlibar řekl před rokem, když byl u mě na návštěvě? To potřeboval rok koukat na monitor, aby zjistil to, co jsme koukáním na monitory zjistili i my? Nebo ve skutečnosti není vrchní velitel, ale pěkně plnil rozkazy někoho jiného a dělal to přesně do té doby, než to strýčka Sama přestalo bavit a přesunul se na blízký východ?

Proč časopis Time přišel s kritikou Zelenského až teď? Vždyť je to už minimálně rok úplně stejné. Pohyby na frontě jsou stejně nicotné jako u Verdunu nebo na Somně. I ty díry po granátech vypadají podobně. Už rok vidíme, že se zásoby zbraní tenčí, ale zbrojní výroba se nerozjíždí. Už rok upozorňujeme, že Rus tohle rozhodně nepodcenil a naopak zbrojit začal. Pořádně.

Nikdy se nepoučí… když se nedokázali poučit za rok poziční války, teď už to nedoženou. Co uděláte, když v lese potkáte medvěda? Nemusíte dělat nic, medvěd uděláo všechno sám… ano, tohle se teď postupně stane tam na východě. Před rokem se dalo uzavřít příměří, ušetřit statisíce životů a miliardy peněz, smířit se se ztrátou území a jednat. Ale to bylo proti evropským hodnotám. To bylo nepřípustné. Teď je otázka, jestli v současné situaci bude ruský medvěd nějaké příměří ještě chtít.

Pojďme dál…

V uplynulém týdnu jsme se dozvěděli že gigafactory na výrobu baterií do aut od Volkswagenu se stavět nebude. Není k tomu důvod. Trh s elektroauty jaksi nesplňuje očekávání. Prodělává investorům spousty peněz. Myslíte, že někdo upustí od protlačování elektromobility?

Cena distribuce elektřiny má příští rok vzrůst o 70%… Jasně, když stavíme ty fotovoltaiky, tak si prostě musíme poradit s velkými přetoky energie, když svítí slunce. Máme nejrobustnější elektrickou soustavu v Evropě. Ale je málo robustní. Myslíte, že to pro někoho bude důvod, aby změnil energetickou politiku? Vždyť už tomu dali nový název i logo. Čistá Energie Zítřka. Bohužel se jim tam už nevešlo, že to bude velmi drahá čistá energie. Tak drahá, že ekonomové zcela bez skrupulí říkají, že u nás do průmyslu nikdo investovat nebude… Myslíte, že to dojde alespoň těm manažerům v ČEZu? Dost o tom pochybuju…

Pojďme dál…

Už někdo zrevidoval du západní migrační politiku? Už přestali s řečmi o akceschopnosti EU a nutnosti zrušit právo veta? Nestačí nám stohlavé propalestinské demonstrace? Potřebujeme mít statisícové? Potřebujeme mít namalované židovské hvězdy na židovských domech? Potřebujeme ubodané učitele?

Tohle nám vládne. Ať ž ve Strakovce nebo na Krkavčích horách. Nepoučitelní. Nestačil jim rok drahoty. Nic nepochopili, nic nezanalyzovali, zpětná vazba nula… Zabalili se do izraelské vlajky a udělali to klidně znovu. Nestačil jim rok války bez jakéhokoliv výsledku. Nepomohla žádná varování, nepomohly dobře míněné námitky a rady. Budeme dál pokračovat v tom, co nás dovedlo do dnešního průseru. Ještě není dost velký.

Je nejvyšší čas se zajímat o politiku. Je nejvyšší čas pochopit, jak to tam funguje. Je nejvyšší čas se začít zajímat o svojí budoucnost. Jinak ten medvěd fakt udělá všechno sám…

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

234 thoughts on “Nikdy se nepoučí

  1. Hezky den všem chatujicim. Před dvěma dny zde padlo: “O elektroauta není zájem. Jsou použitelné jen pro malou část trhu” Vite, jak o ktera neni zájem. A trh kde jsou nejen použitelná, ale i výrazně výhodnější se stále rozšiřuje. Včera padlo i jiné oznámení, které vpodstatě sleduje strategii firmy Baťa během hospodářské krize.

    A nejde tu o žádný deal nebo kysličníky. Jde tu o to z čeho ten kysličník vzniká. Z ropy!

    A te máme na evropském kontinentu sakra málo. A proto penězmi za ne vyzbrojujeme svoje vlastní nepřátele. Tak kde je v tomto logika, pane svejku?

    To ze si na celém problému různé vrstvy politiku a lobbistu prihrivaji polévku, bohužel nic nemění na faktu, ze jsme v druhé studené válce. A to i šílenou hospodářskou politikou tazenou od sousedů. Zkuste si za Ukrajinu 2022 dosadit Koreu 1952.

    A ted se predvedte

    1. Jednoducha odpoved. Zruste dotace elektromobility, zruste legislativni postihovani alternativ.

      Neni problem v tom, ze si vyzbrojujeme nepratele. Problem je, ze si ty nepratele vyrabime. Takze je celkem jedno, jestli se bavime o plynu od Rusu, plynu od Arabu nebo baterek od Cinanu.

      A ted se pedvedte.

      1. Tak si to shrňme co jste tu prave….

        Nedostatečná
        a) soběstačnost
        b) suverenita

        A oboje vede k závislosti na různých ismech.

        Vlastně jste si tím odpověděl i na první část.

        Je doplním:
        Na západ od nás se dotace pomalu snižují. ( Tedy ne ty ropným společnostem samozřejmě. )
        A prodeje BEV se propadají. Zajimave je, ze ne Tesle . Asi něco hold děla dobre 👍

              1. Minule se tu autor Vidlak ptal, proč se k “dezolatu” dle vlastních slov nepřidá vyšší střední třída. V posledních dvou příspěvcích jsou dva argumenty jak vysite. Rejpou se v podruznostech a jalove útočí místo aby se zamysleli a spojily síly. Jen abyste věděli, já jsem konzervativního razeni. Po dvaceti letech od návratu do Čech, práce s Čechy a pro Čechy znovu odcházím. Můžete si gratulovat “dezolati” ticha emigrace je v plném proudu.

                  1. Souhlas. Pokud by oporami změn měli být ti, kteří se po dvaceti letech obětavé a nezištné práce pro národ neumí podepsat a pravopisem nedorostli do čtvrté třídy, nejsem si úspěchem změn úplně jist.

                    1. Třeba to Matine bude tím, ze mnohem častěji pracuju v Angličtině, Němčině a Spanelstine. Ale chyby v češtině me mrzí, nic s nimi však už neudělám. Ale zase argument AD Homine, jen se urvrzujete co jsem řekl nahoře.

                    2. Tak určitě.
                      Mimochodem, syndrom nepostradatelnosti (emigrace je v plném prooudu, protože odcházím a vy Češi si beze mě zase nabijete hubu) v kombinaci s „všichni jsou blázni/nechápavci nevděční, jenom já jsem letadlo“ je dosti odpudivý. Při hledání příčin neúspěchu je někdy objevné podívat se do zrcadla.

                  2. To není žádná oběť, jen vyjmenované drobné ale stále se opakující důvody proč od Lipan, Bílé Hory si Češi vždy a znovu nabijí hubu. Vím ze nechcete pochopit. Tak budiž.

                    1. Je zajímavé, že i přesto v jak horkém žijeme prostoru, koho máme za sousedy, že jsme i přes všechny ty katastrofy, které vyjmenoval a mnohé další, jsme stále tady.

                      To není tak špatný výsledek.

                1. Dvacet let práce pro Čechy?
                  To by mě tedy opravdu zajímalo, co jste pro Čechy těch dvacet let dělal.
                  Pochlubte se prosím, než zase odejdete.
                  To abychom věděli oč přijdeme.

    2. A trh kde jsou nejen použitelná, ale i výrazně výhodnější se stále rozšiřuje.

      Máte na mysli Čínu? Nikdo jiný mne nenapadá.

      1. V Evropě překročilo 13% prodejů už více než 20 zemi. Podobně zhruba 25 amerických státu a Kanada. Čína je silné koncentrovaná v pobřežní provinciích . Ale i tam se jim samozřejmě nelíbí byt na konci SC s ropou.

        1. Překročilo 13 % prodejů díky masivním cenovým dotacím, daňovým a jiným zvýhodněním. Navíc při celkovém poklesu prodeje nových osobních aut v EU o 4,6 procenta. To mně nějak nesedí s atributem výrazně výhodnější. Co vy si vlastně představujete pod takovým pojmem výrazně výhodnější?

            1. Zkuste si probehnout cisla se zrusenim dotaci, Euro7, ESG, emisnich zon a podobne.

              Kdyby byly v prdeli ryby, byl by to dedecek.

        2. Ale otazka nestala tak, ze kde je aky predaj, ale kde su pouzitelne, a zaroven vyhodnejsie … mna osobne napada mozno tak pouzit ako taxiky vo velkych mestach, aby sa znizila uroven smogu, ale zase tolko taxikov tu nebeha, aby to bolo poznat … mozno rozvazkove sluzby, tam je tych aut viac, ale zase ti si nemozu dovolit dlhe nabijanie … prosto, ja ako zenska, a blondyna, potrebujem nazorne ukazat/vysvetlit, kde su elektroauta pouzitelne, a zaroven vyhodnejsie, pretoze na to fakt, ale fakt neviem sama prist (ak teda odmyslime ze su cenovo vyhodnejsie vdaka dotacii)

          1. Jednoznačně vidím přínos v průmyslovém použití a logistice, typicky sklady a překladiště. Přeprava zásilek na poslední míli apod. Tam to ani nikoho nenapadne dotovat. Pro osobní přepravu jsem mnohem skeptičtější, tam je přání otcem myšlenky, která nevychází.

            1. Tak ja som sa spytala, pretoze mamicka vravela, ze Pan Boh mi dal usta, aby som sa mohla spytat, ked neviem … no, vlastnymi silami som prisla na to, ze elektroauticko je zalezitost asi ako civava do kabelky … uzitocne je len tym, ze je znamkou statusu … vyhodne je tam, kde je vyhodna civava do kabelky …
              Inak dakujem za rozsirenie obzorov, este ze som sa spytala, inak by som ostala sprosta …

        3. Anonym.
          Mne by víc zajímalo o kolik stoupne HDP při tak velké inflaci.
          Také bych chtěl vědět o kolik mld. stoupne maloprodej,když se prodá méně zboží.

      1. Ještě odpovím Admiralovi:

        To , ze Češi přežijí hodně za cenu velkých, osobních oběti, přesto jaké mají sousedy, jsem vždy obdivoval. A můj dědeček je důkazem. To ze ale dokáži věci nejprve masivně podělat, aby se opravdu “ocitli na vlásku” to prave přiměje tu myslící menšinu driv nebo později odejít. Viz. kniha Bena Kurase.

        Zbytek urážek si vetknete za klobouk. Nestojí ani za slovo.

        1. Snad jenom pro upřesnění, NW: 100+ mUSD z několika firem včetně výrobních nepovažuju za neúspěch. Značná část reinvestovana v CZ a v okolí.
          Slusne procento šlo na charitu. Hlavně dětskou, a ztracené mládeži.

  2. A ještě Vidláku, oni nejsou nepoučitelní, oni jen vykonávají zodpovědně a přesně dle instrukcí svoji práci, za kterou jsou placeni. Již nemají na výběr.

  3. Najdi pět rozdílů.
    Černochová chce vystoupit z OSN (a tak je to prý špatně) a většina místních z EU (a tak to má být). Jen takový pohled zvenčí.

      1. Mám jich nejspíš tolik co Vidlákova rodina. Tedy 2 kusy. Tu druhou jsem asi nemusel. Ale až se objeví nový vir (třeba z produkce AI), tak to zase budu nějak řešit dle dostupného info (a Beran to nebude).

        1. Zajimalo by me, proc si myslite ze na pristi umele vytvoreny virus vam pomuze genova terapie vytvorena tou stejnou skupinou silencu ?

          1. Já tak funguji, auto si nechám opravit v autoservisu, zuby u zubaře, maso kupuji u řezníka, plynový kotel od plynaře, elektřinu mi dělá elektrikář, …, a očkování od pharmafirmy.
            A pokud je to spiknutí, tak spíš nechají přežít poslušné ovce než rebely.

            1. Efa

              Byla doba, že na šibenici vás poslal rekvalifikovany soudruh dělník, tak abyste se moc nespletla v těch odbornicich. Dnes nám vládne Petidemolka, v ní je také plno odborníků. Mimochodem, víte že před hadrakem byl primářem vždy největší neknuba? Mnoho kovanych soudruhu na to dojelo.

            2. v pořádku nebinární soudruhu

              až se budeš potřebovat osprchovat, tak tě nějaký SSsák jistě pošle do správné místnosti od sprchovací firmy IG Farben

              až budeš potřebovat najít díru do prdele, obrať se taky na odborníka 😀

    1. Osobne si myslim, ze OSN neovplyvnuje nase zakony a ekonomiku tak velmi, ako ju ovplyvnuje EU … a vlastne aj bezpecnost, prijimanie NELEGALNYCH migrantov, a ich toleranciu na nasom uzemi rovnako nie je na prikaz OSN, ale na prikaz EU … ale to je len blondynkovsky pohlad …

      1. A hlavně EU nás může totálně zlikvidovat, třeba pro výstrahu. Uzavřít hranice asi nehrozí, ale zavedení cla je jisté. Což přiměje majitele fabrik k přesunu jinam. Naloží stroje na vlak a zhasne. Patenty strčí do aktovky.

          1. Já bych raději pomalu spolu s ostatními státy okolo nás. A potom to celé postavit znovu a jinak. Osamocený stát v dnešním světě nemá šanci.

  4. Clanek vychazi z toho, ze to uskupeni bytosti zvane „vlada CR“ ma za ukol cinit kroky vedouci k prosperit CR.

    Nic neni vzdalenejsiho od pravdy.

    1. Asi tak. Vidlák by se měl zamyslet, jak asi znělo zadání.
      Někdo říkal, že je cílem napřed zrušit střední třídu a až potom To spustit. Vygumovat úspory pomocí inflace. Zdražit nutné výdaje (energie, bydlení, potraviny). Snížit příjmy (od zavírání služeb, přes produktivní zemědělce, přes majitele více nemovitostí, až po krach fabrik). „Potřebným“ vše kompenzovat až tak, že nebude výhodné pracovat a bude výhodnější být na dávkách pod kuratelou státu a kontrole veškerého majetku, včetně bankovních účtů a cenností všeho druhu.

      1. Naše morčice se naučila vrčet, cvakat zuby a ráno, aby naznačila že jsem příšerně pomalý v přísunu žrádla do misky, tak útočila zuby na klec, podobně jako vzeklý čokl se vzteky zahryzává do plotu, když jde někdo okolo.

  5. Zelenský se nejspíš dočká osudu polského generála Sikorského, který na konci WW2 spadl v letadle při „nehodě“. Tady to, ale nejspíš bude zabalené jako, že kolemjdoucí ruský (pardon, spřátelený spojenecký) agent práskl jeho pozici Iskanderu. Mohlo by se totiž stát, že by ho mužici zaujali a začali z něj tahat jména všech, kteří ho „pásli“. Pokud by to z něj vytáhli, tak by se nám dostalo vskutku zajímavého pavouka amerických deeep state struktur, které rozdmychavají konflikty různě po světě. Možná by pak začali někteří lidé záhadně mizet by mohli padat na dovolené v helikoptérách, občas by se někdo, ač zkušený diabetik, „omylem“ předávkoval inzulinem v kuchyni. Inu, být velmocenská loutka a ignorovat geopolitiku se nevyplácí.

  6. Měl jsem za to, že Vidlák už má ty libtardy lépe prokouknuté 😉 Pochopitelně že se nepoučí, oni mají přece ve všem pravdu a že svět nebude podle nich tak sluníčkový budeme mít na svědomí my, dezoláti!

    Takový Banderostán, kdyby nebylo proklínaného Ruska, kde ti mohli být. Ráj na zemi, všichni bohatí, šťastní, se zářnou budoucností. Češi by tam jezdili makat na stavbách a Češky uklízet! Libtardi to vidí, my dezoláti ne.

    A až pětizmrdi drtivě prohrají příští volby, myslí si snad někdo že se Pekarová nebo mužatka Bělochová zamylí a zeptají se – co jsme udělali špatně? Ne! Budou si vyčítat, že nešli víc po dezolátech, že jich víc nezavřeli do kriminálů, že nevypnuli víc webů. Jsou to dementi 😉

    1. Neprohrají. Určitě ne drtivě. Do žlabu mají české dle pokynů pravicující, antirusující a proizrahelské ovce stále mělko, benzín taky není za kilo, což jsou jediné komodity, jejichž zdražení s tím hloupým stádem něco doopravdy udělá. Optimismus Vám závidím.

      1. Nejsem si tak jistý. Volby jsou až za dva roky a v té době za současné vlády politických amatérů budeme těžce v prdeli.
        Průmysl padá závratnou rychlostí ke dnu, vydělávají už jen zbrojovky. Všechny velké průmyslové podniky jsou ve ztrátách a některým už hrozí bankrot.
        A co na to vláda? Mlčí. Už ani signály nevysílá.
        Takže se můžeme těšit na brutální zdražení všeho, protože když už není od koho vybírat daně (protože průmysl díky zelenému idiotství necháme padnout), tak je zvýšíme tomu, kdo ještě něco má.
        A za dva roky tu budete mít 8 miliónů nasraných lidí a ti už jaksi tu Prahu přehlasují 🙂

    2. Poučit se nemohou, protože není o čem a proč. A podepíšou cokoliv a klidně zítra zruší Beneše.

      Když děláte, co vám nařídí a jste za to od mástra pochválen, protože to děláte dobře, pak z čeho se chcete poučit?
      Je to jako s Jourovou a některými dalšími. Ona je tady proto, aby zastupovala zájmy EU v ČR. Ne, aby zastupovala zájmy ČR v EU. A 5kolka v ČR zastupuje zájmy EU (a WEFu a………) a ne naopak. A dělají to dobře. A nepřestanou s tím, co jim tak jde a zač jsou chváleni shora. Lidu se nebojí, tak se bojí páníčků zpoza hranic.
      Dokud se něco nestane, bude to takto dalších 100 let.

      Naše nová Bílá Hora, náš další 68. jsou již za kopečky. Tentokrát to přijde z Brusele. Nakolik si vzpomínám, někdy snad před kovidismem jsem se ptal p. Hájka, kdy si myslí, že do nás ze Západu šlápnou, pro naše kverulantství. Padlo něco jako 2024…. .

      Dokud se NĚCO nestane, opakuji… .

  7. Tak co Ukrajina už vyhrála? Celý západ o tom slintal a najednou patová situace, tzn. předzvěst kapitulace a míru? Co na to naši prozápadní věřící? 😀

  8. Hmm. Ne, ne. Neslyšeli. Ani jsme nečetli, jak si Lipavský dělá plány na letní dovolenou na Krymu. Ani jsme nečetli přehršel prací různých analytiků, jak to má Rus sečtený. Ne, ne, ne.

    Vyplývá z toho dnešního stavu jednoznačně, že mír měl být už loni v březnu. Ušetřilo by se tisíce životů a ten mír by byl pro Ukrajinu lacinější.

    Je to jakou když král Tarqinius kupoval od Sibyly věštby. Nabízela svazek věšteb ale králi se zdály být drahé, tak odmítl. Sibyla část věšteb vzala a spálila je.
    Po čase se to králi rozleželo a přišel znovu pro věštby. Sibyla mu nabídla zbytek věšteb za původní cenu a král přijal.
    Bude to podobné a horší i s cenou za mír pro Ukrajince. Díky pitomcům, co jsou u moci kterým radí idioti.

    1. No a kdyby byl mír už v Březnu, kampak by ušáci prodali skladové zásoby, jak by dokázali odzbrojit Evropu a nám nacpat samopadací obranně-útočné F35? To by se jim moc nerentovalo. Teď jsou zbraně dodané Ukrostánu i v Gaze. To je pane majstrštyk.

  9. Není třeba obchodovat s totalitními zeměmi, které kálejí na naše drahé liberální hodnoty.
    Však se najde nějaký náš hodnotový spojenec či dokonce protektor, který v těchto zemích potřebné nakoupí a nám s mírnou přirážkou přeprodá.

      1. Pomalu obracejí nejen nevýznamní blogeři, ale přidávají se i větší hráči:

        Podle Šedivého byla očekávání ukrajinské protiofenzivy nereálná, to však prý není problém pouze Západu, jakož i prezidenta Volodymyra Zelenského. „Vzbudil u nás velká očekávání, byla to vyjádření, která mluvila o tom, že se letos dobyde Krym, že se Rusové vytlačí z území Ukrajiny. Ačkoliv jednoduché vojenské propočty ukazovaly, že na to Ukrajina nemá,“ podotýká.

        A hlavně kde to zaznělo a bylo dokonce odvysíláno:

        https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3625606-jednoduche-propocty-ukazovaly-ze-na-ukrajina-nema-hodnoti-protiofenzivu-sedivy-smetana

  10. Bože to je zase ranní poluce.
    Slyšeli, mnohokrát, hlavně z výroků ukrogenerality – mimochodem, nechtěl Lipavský trávit letošní dovolenou na Krymu?

    Ta hloupost některých anonymů je nebetyčná.
    To snad ani nemůžou spisovat za peníze.

    1. Re: Anonym

      Tak to by tu dovču ještě pořád stíhal. Mohl by si tam domluvit nějakou prázdninovou brigádičku, třeba zametání chodníků.

  11. Tristní Vidlákova sumarizace zábavných kousků našich jejich lunatických, k tomu úplně nevzdělaných a totálně vypatlaných idiotů z 5-ti demoliční vlády je opravdu krutohustá. Že to je bláznivé panoptikum, bylo jasné od počátku, tudíž se člověk poměrně snadno přenese přes počáteční fáze nevěřícnosti, vzteku a rezignace k finálnímu veselí nad vší tou bezbřehou absurditou.

    Takže zatímco čínský „komunistický“ císař Si Ťin-pching je na bezprecedentní třídenní návštěvě Saudské Arábie, kde domlouvá kšefty BRICS+ přes „Pás a cestu“, nový petrojüan místo petrodolaru a hlavně totální mír na Blízkém a Středním východě, včetně potlačení sunnitsko-šiítského schizmatu, ve Fašingtonu etc ujetě fantazírují o válce s Hizballáhem a Íránem, protože je k tomu nutí plně nacistická sionistická kabala dnešního Izraele kolem Netanjahua, hlavně jejich AIPAC amícké sionistické kruhy. Jinak by šel Bibi a s ním plno Amíků do krimu, to je jeden z důvodů…

    Není divu, při těchto veselých okolnostech, že náš jejich Síkela či jak se ten poloblb celoblb jmenuje, nebyl připuštěn ani do předpokoje na čekačku, jako třeba ministr zahraniční USA, který musel na saudského prince čekat přes noc, aby ho MBS druhý den dopoledne v podstatě poslal do prdele.

    Bombardovací izraelská státní sebevražda tomu samozřejmě neprospívá. Vybombardování Gazy do mrtě i s batolaty a kojenci ve věku mobilních telefonů s foťáky a kamerami opravdu nebyl vůbec dobrý nápad: když je kolem skoro 500 mega Arabáčů, slimáků je celkově 1,8 miliardy, tak začínat genocidní gamesy není od 5-ti milionového Izraele vůbec rozumné; ba co více, i lumíci hupkající z útesu proti tomu vypadají velice chytře. No ano, Izraelců je cirka 15 mega, ale z toho 2 mega jsou náboženští pošuci a 8 mega je rozlezlých po světě.

    Od poslední vyhrané války v roce 1973 uplynulo 50 let a zatímco Izrael se rozkládal a upadal po amíckém vzoru – společensky, ekonomicky, vzdělanostně, vlastenecky, vojensky – tak okolní nepřítel už je úplně jiný. Technologická převaha Izraele je v čudu, a vyměklá izraelská populace věru netouží chcípat ve válce, aby se izraelští miliardáři měli ještě lépe a radostněji a pošklebovali se ubohým nemajetným vojclům ze svých jachet ve floridském Keys. Tudíž „dobývání Gazy“ narazí na určité potíže, když se to vyjádří slušně.

    Těžko najít příšernější chybu než izraelskou zločineckou reakci na řádění Hamásu, snad jen vrcholně dementní amícké popření veškeré geopolitiky natlačením Ruska a Číny do spojenectví bylo šílenější. Darwinovu cenu v kategorii států letos nepochybně získává Izrael…

    Nejen že mohou odepsat celý ten jejich velice úspěšný „holocaustový průmysl“ – to v rámci probíhající genocidy vyznívá fakt hodně chucpe – ale je to konec jakýchkoliv mezinárodních vztahů Izraele – mimo upadající USA a jejich čím dál vychudlejší vazaly – tím brzy i ekonomiky a perspektiv obyvatel. Fatální výstřel do vlastní makovice; co dodat, je to smutné.

    Ohledně Ruiny, vojensky je v podstatě hotovo, i když se to ještě povleče, než bude úplný konec – přesně jak to vyhovuje Rusku, které chce „denacifikovat“ co nejvíce banderonacistů, aby se s nimi pak nemuseli obtěžovat v rámci mírové správy. Odzbrojení NATO je také vítané, tudíž zabijačka bude ještě pokračovat. I těch evakuačních vrtulníků z amícké ambasády se dost pravděpodobně dočkáme… vzor Saigon.

    Navzdory nadšenému dávkování zděšení v žumpách je vhodné si tento pokleslý žánr užívat, chce to s veselou myslí pozorovat z gauče, popcorn po ruce.

    1. Pane Sasine,volací znak @MAMUT @ prý jste si na žadost formsce Síly Volicu (SV)zařádil tyto potřeby.
      1.
      ZMENA REŽIMU
      z policejního státu na perspektivní vizi SOLIDARNIHO STATU potřeb s cílem zdanění multibilionařu typu Rotschild a Rockyfelder kteří zabunkrovali všechny naše peníze a chtějí nyní zničit námi oblíbený DOLAR,zvláštní dania to z celého jejich majetku ve výši nejméně 95%.
      Bude z toho prý hrazen přiiliv teroristu z rozbitých baráku Gazy a z Afriky,aby se splnilo posmrtně přání pana Kadafiho, že EU zčerna.
      2.
      POTŘEBA KONTROLY
      námi z SV zvolených a placených tzv „Zastupitelu“ bude zajištěna zvláštním zákonem pro možnost kontroly všemi voliči a to dnem i nocí🇨🇿🔔💥
      3.
      ZAKAZEM EMBARGO Zákona o referendu
      ,stejně by ho naší „zastupitelé“ zmrvili a najde se cesta formace Síla Volice SV jak to 34 let embargo obejít a učinit ho zbytečným
      4.
      POTREBA ZRUSIT FUNKCI GŘ TV
      a lup tv konced\sionarskych poplatku rozdělit fifty fifty tv ABJ paní BOBO nebo z toho financovat činnost formace SILY VOLICU.
      5.
      CBDC se ŠWABISMEM pana BELZEBUBA MUSI PUKNOUT
      jak žalud a diskuse nad těmito prvními potřebami typu PNZ zachrání demokracii neboť demokracie je diskuse .
      Tento první nástřel je flexibilní návrh PNZ a každý domorodec,pokud to dokáže ,muže do něho navrhnout i sám svuj svatý postulát, neboť vule lidu je vule boží !💥🔔🇨🇿No ní?

      Kàze zase Anička dusička prý husitks a hotovo .Muhheeeee.Tak p.Sasine a všichni ostatní çlenove SV ,
      CO VY NA TO?

      1. Tak vidíte domorodci proč je a bude stále větší bída?
        Domorodci si totiž myslí ,že se bez diskuse vrátí stare časy s udělá to za ně všecko zas KSČM.
        Ta se však stala jen houfem funkcionarskych buržoustu,neobjeví se tu z nich nikdo mezi námi,už ani nevědí jestli vubec co čini a není divu že je NEOMARXISTI vymlátili a vykopli jako bezmocného hádrového panáka z Parlamentu.
        Kde jsou vase stížnosti ,které nemá stejně kdo řešit ,že by VRABEL něco levého založil?Pojďte ke mě pod křidelka vola AzKSH.No ní?

        Buďte v klidu čeka na vás CBDC a pan ŠWAB ,nebude to trvat dlouho a budete mít prázdné peněženky ,mini Anička

    2. Přes zuřivé běsnění amíckých neokonů a jejich izraelských obdob dodávám, že válka z toho nebude. Proti Hizballáhu už to zkoušeli a přišli na to, že to není dobrý nápad – když prohráli, byla z toho velká ostuda a popření mýtické izraelské neporazitelnosti.

      Ještě větší legrace je s Íránem, hlavně proto, že válku s Íránem by USA v rámci podpory Izraele docela jistě prohrály. Už před lety – ještě za Obamy – takovou otázku řešili v Pentagonu a jak prosáklo ven, už tehdy byl verdikt amíckých vojclů jednoznačný: jasná a předem garantovaná porážka pro amícké ozbrojené síly, plus totální ekonomický rozvrat, anžto Hormuzský průliv – tudíž zablokování 20%+ ropy a 25%+ plynu, plus velké nebezpečí zničení veškeré ropné a plynové infrastruktury v oblasti.

      Írán už totiž není tou zaostalou napůl negramotnou zemí pasáků koz a ovcí – ačkoliv směšného dědulu s hadrovou hlavou – ajatolláha – v oficiální náboženské vládě tam mají pořád, ve skutečnosti vede zemi velice racionální civilní kabinet, který má zjevně všech 5 pohromadě: je to úplný protipól jejich Fialenkovy 5-ti demolice.

      Mají přehršel velice vyspělých raket s dalekým doletem, velmi kvalitní PVO/PRO na bázi ruských a čínských licencí i dodávek, to vše v podzemních pevnostech; no a dost pravděpodobně mají v nějakém hlubokém sklepě i jaderné zbraně jakéhosi „termojaderného Merkura“, ze kterého v případě nutnosti udělají atomovky a vodíkovky coby dup. Ostatně, Pákistán nedávno otevřeně oznámil, že pokud USA nebo Izrael zaútočí, dodají ostatním slimákům – Egyptu, Turecku, Saudům, Íránu etc – jaderné hračky oni.

      Změny postihly i samotné amícké působení v oblasti Blízkého a Středního východu: letadlové lodě jsou ve věku raket přežilé asi jako plachetnice s bronzovými kanony, a nějaké zásobování války po moři či letecky je vrcholně iluzorní: lodě budou potopeny a nákladní letadla sestřelena. Přístavy a letiště zničeny íránskými raketami. USA/Západ už nedokáží zajistit bezpečnou válečnou logistiku. Což se týká i vykradeného papírového tygra jménem NATO, v případě války s Ruskem: dopravu posil a výzbroje přes Atlantik nelze použít, jelikož Rusko má totální raketovou převahu v protilodní výzbroji a nesestřelitelných hypersonických raketách.

      Samozřejmě, v rámci takové zabijačky by došlo ke zničení všech amíckých a britských vojenských základen v oblasti a k potopení všech operačních svazů letadlových lodí v dostřelu od Íránu, potažmo Libanonu nebo Jemenu – což je cirka 2000-3000 km kolem dokola. Nehledě na pověstného „slona v místnosti“: cirka 600 bilionů (10e12) dolarů napůl podvodných a zcela podvodných burzovních „derivátů“ všeho druhu, kterými je promořen anglosaský finanční systém – hlavní zdroj jejich moci nad světem. Ano, takové příšerné číslo to fakt je… jak se do toho neopatrně drcne, vyletí Talebova černá labuť.

      Game is Over, zkrátka, pro amíckého „hegemona světa a vesmíru“. Týká se to nejen „Velkého Satana“, ale i „Malého Satana“, jak přiléhavě nazývají USA a Izrael vtipní Íránci.

      1. Vaše komentáře se hezky čtou a jsou i informativní, děkuji za ně. Bohužel tam vidím jedno slabé místo. Uvažujete že velká válka nebude protože ji dosavadní hegemon nerozpoutá protože je slabý a prohrál by. Já to naopak jako důvod pro velkou válku vidím, jen tu možnost si vybere druhá strana.

        1. Máte pravdu, že takové věci se stávaly v minulosti: slabší strana vyvolala válku „dokud máme ještě aspoň trochu nějaké šance“, což jejich vedení přišlo jako lepší krátkodobá alternativa než ztráta moci. Ale vše změnily dálkové zbraně, tedy přesné rakety s dálkovým dosahem, plus samozřejmě jaderné zbraně. Hra se stala příliš zaručeně sebevražednou.

          I úplně vyšinuté a zločinecké „elity“ v USA a na Západě nechtějí chcípat někde v bunkru; navíc je jasné, že vypuknutím války by ztratili veškerou moc a v jejich luxusních krytech by vládla jejich vlastní ochranka, ne oni – co se týče „neužitečných jedlíků“, byli by první na seznamu k fyzické likvidaci.

          Zkrátka je to tak, že pokojný a mírový odchod z pozice „pánů světa“ je pro ně ta nejlepší špatná alternativa; ostatní možnosti jsou pro ně zcela katastrofické.

        2. A naopak, „druhá strana“ – myšleno tu potenciálně vítězící – na válce vůbec žádný zájem nemá. Pomsta či snaha o totální zničení bývalého usurpátora nemá ve skutečném boji žádné místo. Je to totiž velice nevýhodná hra, kterou utrpí silně i vítěz celé té konfrontace. Win-win je nejlepší řešení: skuteční vítězové jsou k poraženému protivníkovi velkorysí nikoliv bezdůvodně.

          1. K42: Co když se pro válku rozhodne Írán, že dotlačí Hizballáh, aby mnoho obětoval výměnou za zničení části izraelské ekonomiky a prestiže? Izrael by bojoval za svou státnost. Írán by riskoval méně, když by poslal své proxy síly.

            1. Odpověděl jste si vlastně sám: absurdita takové akce je obsažena už samotné otázce.
              Proč by to Hizballáh dělal? Aby byl poničen a ztratil vše, co 30+ let budovali? Jsou to íránské „proxy-síly“ jen v amícké propagandě, ve skutečnosti jde o zcela samostatný subjekt, jakkoliv jinými stranami – především Íránem – podporovaný, proti společnému nepříteli – neokonskému světožerství, které má na Blízkém východě masku sionismu.

              Stačí se podívat na páteční projev Nasralláha (fakt se tak jmenuje), je to vzhledem k rozbouřené situaci – hlavně v žumpách – neobvykle umírněné, nehysterické a mírové.

                  1. K42: A pro jaký účel byl Hizballáh vypěstován, když je to jedna z nejsilnějších nestátních ozbrojených skupin? Jen jako politická strana pro mírové budování a případnou obranu Libanonu, to těžko věřit…Spíš jako nástroj proti Izraeli tam, kde nechce žádný muslimský stát se zapojit přímo. Izraeli se bojovalo proti hnutí, jako je Hizballáh, hůř než proti armádě nějakého státu, jako byla třeba ta syrská. Číně může stačit čekat na přirozený vývoj až USA upadne ještě víc, WW3 nepotřebuje. Různé síly v islámském světě se ale chtějí dočkat vítězství nad Izraelem místo čekání další desítky let. Vnitřní krize v Izraeli a pokrok ve vojenství v oblasti jako jsou drony a ATGM a MANPADY je můžou vést k přesvědčení, že můžou vést opotřebovává válku za oslabení izraelské ekonomiky, aby nastala emigrace i odliv investic. Vsadit na nedostatečnou hloubku izraelské obrany na jeho malém území. V roce 2006 si asymetrickou válku zkusili a od té doby měli skoro jednu generaci na posilování svých kapacit a přemýšlení, jak by měla vypadat strategie a taktika asymetrické války. budoucnosti.

                    1. Ano, souhlasím. Hizballáh nepřímo vytvořili Izraelci svými neustálými útoky na Libanon. Úpadek Izraele souvisí s „americkou nemocí“, v podstatě trpí tím samým, co společnost v USA. Nikdo se už nestará o stát, socializace obyvatelstva zmizela – Izrael je na čelných místech v počtu miliardářů na počet obyvatel, a jejich nejdéle sloužící premiér Netanjahu je zloděj, korupčník, masový vrah, podvodník, lhář, a navíc úplný magor. Miliardář, samozřejmě.

                      Životní náklady jsou vysoké, platy nízké. Třeba jako IT inženýr si Izraelec více vydělá – v reálné mzdě vzhledem k cenovým hladinám – více už i v Praze. Porodnost je minimální, protože mladí nejsou schopní sehnat a zaplatit byt nebo dům. Obětavost lidí vůči státu, nějaké to vlastenectví – třeba ochota padnout ve válce – je minimální. Ortodoxní haredim nebo ryze nacistické bojůvky „osadníků“ mohou vše, normální lidé nic – a stát jim místo pomoci akorát hází klacky pod nohy, případně rovnou nasere. I taková věc jako sebeobrana: zbrojní průkaz na nošení zbraně má pod 1% obyvatel – úplně je odzbrojili. Smíte si koupit 50 nábojů, když máte povolení, ale musíte předtím odevzdat 50 vystřelených nábojnic.

                      Zkrátka, k obraně takového státu nejsou lidé moc říční, raději se vystěhují jinam. Léta těch amerikanizovaných fašistických – nyní už ryze nacistických – vlád udělali obranu Izraele nemožnou, proti tomu, co přijde. Co svými akcemi přímo i nepřímo vyvolali…

          2. Je vidět, že války a válčení jsou Vaším koníčkem, všude jste byl, všechno znáte, ode všeho máte klíče. Jen si v těch svých příspěvcích poněkud protiřečíte:-)
            Tak buď Izrael udělal fatální chybu, když se snaží zničit Hamás, a všichni se na něho vrhnou a pomstí se mu za to. A bude z toho velká válka. Nebo si řeknou, že win-win je nejlepší řešení a že zločince z Hamásu vlastně mají u (_._) a žádná velká válka z toho nebude?
            Co když své rozhořčení nad počínáním Izraelců vlády islámských zemí předstírají jen naoko – kvůli svému zpovykanému lidu. Tedy ze stejného důvodu jako Putin, jako západní vlády, které si natahaly do svých zemí kvanta islamistů a nemohou si teď dovolit nahlas podpořit Izrael proti Hamásu. Dokonce i Američani se tváří jakože „humanitární přestávky“, což je z vojenského hlediska pochopitelně blbost, ale i v USA přece demonstrují zpovykaní přívrženci Hamásu, které je potřeba nedráždit.
            Co když si ve skutečnosti všichni (a to včetně samotných umírněných Palestinců – opravdu tam žádní takoví nejsou?) přejí co nejrychlejší zničení Hamásu a pak uzavřít mír s Izraelem? Některé islámské země už to udělaly, s jinými to bylo na dobré cestě, než jim to zločin Hamásu překazil. Zbavit se Hamásu a existovat v míru s Izraelem, to by přece bylo pro všechny (včetně Palestinců v Gaze) to win-win. Nebo ne?

            1. Trolle – či trollino Mileno – když nechápete význam pár rozvinutých vět, je celkem jasné, proč se Vám zdá, že si protiřečím. Chybička je ve Vaší blbé makovici, která nezvládá základní logické konstrukty, ani sledovat delší text.

              No ano, procestoval jsem „kus světa“, a spoustu věcí se naučil, což mi zřejmě silně závidíte, jelikož jste nevytáhla paty z prdele nebo odkud. Někam vyjeďte nebo se něco naučte, zlepší Vám to náladu… nemusela byste plýtvat svou zakyslou žlučí na krásném Vidlákově blogu.

              1. Vypadá to ovšem, že ta zakyslá žluč teče proudem právě z Vás:-)

                Máte příliš přebujelé chvástavé ego, čekáte od jiných jen obdiv a nejste zvyklý, že si Vám někdo dovolí oponovat. Takže když se tak stane, evidentně ztrácíte sebeovládání i glanc.

                Rozhodně Vám nic nezávidím, asi jste musel někde těžce neuspět ( v USA? V Izraeli? ), když je ve Vás teď tolik zášti. A zejména Vám nezávidím to vychování řeznického psa, které jste právě předvedl. Naopak bych se musela stydět, kdybych se chovala tak hloupě a arogantně jako Vy.

                Já opravdu nejsem trol (ani elf ani nic z toho, co mi podsouvá zdejší fanklub Hamásu), píšu sem jen své vlastní názory a snažím se je hájit slušnější formou, než činíte Vy.

                  1. Za prvé tam žádný důkaz není (snad byste nevěřil mainstreamu?), za druhé nemohu procházet stále dokola zpětně úplně všechny diskuse, abych mohla reagovat na kdeco, co k něčemu probíranému v jedné diskusi před týdnem někdo jiný náhodou doplní do jiné diskuse u jiného článku, starého tři dny. Prostě nemám potřebu to být 24/7 jako Vy.

                    1. Bla bla bla jako vždy. Vy byste lhala kdyby ty lidi vraždili před vašima očima.

                    2. Já nelžu, Tymákovane. Lžete Vy. A vrahy z Hamásu hájíte taky Vy. A bezdůvodně mne opakovaně osočujete taky Vy.
                      Já zde hájím pouze názor, kdy za vzplanutí konfliktu v Izraeli viním Hamás. Vy i s celou smečkou fanklubu Hamásu ho tady permanentně hájíte a permanentně zaměňujete oběti za pachatele . A opakovaně a bezdůvodně mne napadáte a vymýšlíte si o mně nesmysly.

                    3. No buď jste tak nepředstavitelně hloupá, že to opravdu nechápete nebo prostě lžete. Já tady nikde ani jednou nehájil Hamás. Vím, že se vás ptát na jediný příklad je zbytečné, zase budete jen plkat abych si přečetl diskusi pod předvčerejším nebo nějakým jiným článkem. Já znám svůj názor na Hamás, proto vím že jsem nic takového nemohl napsat a nenapsal. Ale vy jste takový troll s chováním malého dítěte a zase budete jen ukazovat prstem a křičet bez opodstatnění.

                    4. Obyvatelstvo země okupované v rozporu s mezinárodním právem a neustále terorizované okupačními „civilisty“ má právo na odpor proti okupantům.
                      Jinak s provařenými fanatičkami je byť i jen pokus o diskusi ztrátou času, pane Tymákovane. Jedou jako kolovrátek, zapřou nos mezi očima a když jsou argumentačně zahnané do kouta (což jsou často), tak se vymlouvají, že nemají čas. Ale vyštěkat si poslední slovo se snažit budou, sledujte: 😀

                    5. Kdybyste nehájil Hamás, Tymákovane, tak by Vám přece nemohlo vadit, že já dávám vinu Hamásu. Ale Vám to vadí tak moc, že se vždycky na mne nalepíte . Vždycky přiběhnete a přizvukujete všem sprostým nadávkám, které tady fanklub Hamásu na moji adresu vyplodí. Jako teď Váš guru K42. Pročpak to tedy děláte?

                    6. To se intelektuálnímu gigantu který je schopen vyplodit konstrukci „Kdybyste nehájil Hamás, Tymákovane, tak by Vám přece nemohlo vadit, že já dávám vinu Hamásu. “ asi vážně vysvětlit nedá, to má Martin V. pravdu.

                      Podle vaší logiky pokud nedávám vinu za Hirošimu a Nagasaki Hitlerovi, tak jej hájím, že ?

                    7. Nikoliv, Tymákovane. Proč chcete dávat vinu za Hirošimu Hitlerovi? Za Hirošimu si mohou Japonci. Jednak tím, že napadli Pearl Harbor, čímž začali válku, druhak tím, že neuměli tu válku včas vzdát, chtěli v ní dál setrvávat. A Američani jednak toužili vyzkoušet novou odstrašující zbraň, druhak jim záleželo na životech jejich vojáků víc, než na životech Japonců. Což je pochopitelné.
                      Už se nikdy nedozvíme, jestli by více životů (jak amerických, tak japonských včetně civilistů) stálo dlouhodobé postupné dobývání Japonska, nebo rázné ukončení války atomovou bombou.

                      Navíc je jasné, že kdyby nebyla atomová bomba použita v Hirošimě, nenastalo by tak velké odstrašení od dalšího použití. Byla by vyzkoušena dříve či později jednou nebo druhou nebo oběma stranami a možná už bychom teď tady nebyli ani my.

                      Hitler ale může za spoustu jiných věcí, není potřeba ho ještě plést do Hirošimy.

                    8. Stejná logika jako „Kdybyste nehájil Hamás, Tymákovane, tak by Vám přece nemohlo vadit, že já dávám vinu Hamásu.“

                      Ale já vlastně ani nikde nehájil Hamás, ani to není pravda.

                  2. Nechci se stavět do pozice kultivátora diskuse, už proto, že si sám občas zaprudím. Tymákovane, všimněte si nicméně, že když jsme spolu prali ten můj zdroj, nepadnul u toho jedinej pitomec, hloupý ego, slepičí mozeček. Nejste toho příčinou Vy osobně, strhnout se nechali prakticky všichni „nesouhlasiči s Milenou“. Včetně jí samotné, kde však já dodávám, že být na jejím místě takto podroben frontálnímu útoku a častován hlupáky, trolly, mozečky apod, asi bych vytáh silnější petardy. Spisovně či opisně urážet, to já umím.
                    No, nejste osobně příčinou, ale stejně Vám to adresuju. Třeba pro zamyšlení…

                    1. Víte že jsem o tom přemýšlel už včera ? Podle mého názoru jsme spolu mohli mít velmi odlišné názory, ale argumentovali jsme si a já z naší diskuse měl pocit, že oba si vyjasňujeme názor a že ač ani na konci nemusíme souhlasit, je to diskuse, která ma svou progresi. S Milenou je to zcela jiné, ta neustále opakuje svou a opačné názory buď shazuje nebo ignoruje. Argumenty nemá, vše je jen na emocích. A máte pravdu, s neslušnými výrazy nezačala, ale svým arogantním hodnocením druhých a jejich názorů i argumentů je prostě vytočila až tak moc. Mně osobně velmi uráž ty její lži, že se zastávám Hamásu, ale když po níchci můj konkrétní výrok, vždy to vymlčí nebo napíše do nebe volající kravinu. Že se na ní sešlo tolik lidí přičítám také jejímu stylu. Tak to vidím já, ale netvrdím že mám pravdu.
                      A máte zcela pravdu, už jsem to psal před pár dny Zakladateli. Ale já prostě některé její výšplechty nerozdýchám a ozvu se.

                    2. Odpovídám pod sebe kvůli nudli. Už tak to bude úzké.

                      Milena píše toxicky, ostatně i p. Kunšteková. Ve smyslu, že ostatní tam neslyší pro sebe odezvu, což je vytáčí. Nesleduju to kompletně a od začátku, ale kdyby se to dělo jedna proti jednomu, tzn. kdyby se „nesouhlasiči“ zcvrkli do jednoho. O kolik míň by v tom souhrnu byl ten jeden toxický? „Toxicky“ – jedinej já osobně to vidím správně, tu totiž píše kdekdo.

                      Nepíšu to jako její hrdinný zastánce, ovšem už i tak je v diskusi aktivní a kdyby odpovídala na všechny výtky a oponentury… jistě rozumíte. Žádné nebo zkratkovité odpovědi, dané taky právě tím diskusním frmolem, který má. Což pak vytváří pocit ignorace. Napětí se stupňuje, až z toho vypadne první blbečkek nebo slepičí mozeček. Natožpak, když „velectěnému“ k42 napíše, že je samolibej ňouma 🙂

                      Já netuším, kdo si „začal“, je to koneckonců i jedno. Pointa je, že „Milena“ (zástupně pro názorovou skupinu) i Milena konkrétně setrvává na tom pohledu, že vinen je Hamás. Až tvrdohlavě, mohl by někdo říct. O kolik méně tvrdohohlavěji tu ale zní, že za všechno může zlej Izrael, protože přece dávný židovský pikle, potažmo zlá sionistická síla?
                      To vše v souvislosti s posuzováním množství krve a nevinnosti civilistů. Tzn. kdo tam má na rukou té krve víc, čili – který diskusní zastánce které strany je míň humánní. Což je tryskovým motorem pro emoce…

                      Bude to ode mě zase dlouhý, sori jako 🙂
                      Občas do toho někdo vstoupí (třeba já, páč tomu děsně rozumím. Ještě víc, než souhlasiči a nesouhlasiči!), že je to tam přece jak klubko hadů. Že si toho víceméně všichni přece jsme vědomi. Že proto tam jen těžko můžeme někomu fandit. Jsme přesvědčeni, že to není přece fandění, že jen dodáváme platné informace o tamním dění a vidíme příčiny toho dění. Ale už jen tím přinejmenším vytváříme v diskusi obraz fandění. Kladením důrazu na nějaký obecný či partikulární prvek tamního děje.

                      Diskusi píší lidé, proto nelze docílit „nevytváření obrazu“. Jen si myslím, že je vhodné si to občas uvědomit. A ano, i pro Milenu.

                      Mileno, jestli to čtěte, všimla jste si, že jsem z Vás udělal terminus technicus? 🙂

                    3. Nemyslím si, že za „kvalitu“ Mileniných příspěvků může spěch. I ty delší a starší motají a převracejí aby jí to vyšlo podle ní ač to nedává smysl.

                      Já třeba se opravdu nezastávám Hamásu a nevidím žádné dávné židovské pikle, ale prostě jen na sebe bez jakýchkoli zábran myslící svině v politice na obou stranách, počet a síla se přelévá. Vždyť už nejméně dva významní a vlivní mírotvůrci v oblasti byli pro umlčení a zřejmě i na výstrahu zavražděni vlastními lidmi. A proto mne vážně urážejí výroky že fandím Hamásu. Beru je jako nedostatek inteligence nebo charakteru.

                      Ale vlastně se zde dosti shodneme.

                    4. Hezký rozbor, pánové.
                      Ale celkově, není třeba nic složitého řešit: nick „Milena“ je rozvraceč diskuse, o žádné otázky ji v zásadě ani nejde. Z toho, že většinově hájí neobrajitelné žumpoidní „pravdy“, je celkem jisté, odkud pochází nebo kdo ji poslal, pokud je to služební – což v dnešní pohnuté době není vůbec vyloučeno.
                      Každopádně, jakmile je v úzkých, okamžitě přejde do „ad hominem“ útoků a staví se do role oběti. Prostě taková ta „domovnice“, která by v reálném životě nic takového neudělala, protože v předchozích letech již dostala nafackováno a nakopáno do zadku dostatečně. Na netu může svou úchylnou žlučovitou podstatu projevovat bez fyzického rizika. Není třeba to dále rozebírat…

                    5. …jakmile je v úzkých, okamžitě přejde do „ad hominem“ útoků…
                      To jste přímo dokonale popsal sám sebe, K42. Viz Vás příspěvek v tomto vlákně 12:28
                      Krom toho trpíte paranoidními bludy, pokud jde o Vaše hodnocení mé osoby. Neuvěřitelné!

      2. Musím přiznat, že se mi moc nezdá, že by Pákistán byl ochoten někomu dalšímu poskytnout jaderné zbraně. Ani netuším, kolik jich má. Ale, že Turecko bude usilovat o jejich získání, to je asi jasné. Jestli, už je nemá. To bude nový silný hráč v oblasti.

        1. Je dlouho známá skutečnost, že pakistánské jaderné zbrojení financovaly další slimácké státy, především Saudové – ti to dělali otevřeně, ale kolik bylo dalších? Každopádně, Pákistán to od začátku prezentoval coby „islámskou bombu“.

          Určující je v tomhle postoj Izraele a jeho USA „partnera“, protože jakmile by Izraelci začali „chřestit atomem“, ostatní blízkovýchodní státy se okamžitě jaderně vyzbrojí také, pokud to již dávno tajně neudělaly. Technologický potenciál k tomu mají prakticky všechny, především Írán a Turecko.

          Írán sice deklaruje nevlastnictví jaderných zbraní – ani je díky své obří raketové konvenční výzbroji nepotřebuje – včetně islámské „fatvy“ proti jaderným zbraním, ale technologie k tomu nepochybně mají. Hodně toho v rámci vědeckého a technologického výzkumu zkoušeli: je spousta oblastí, které jinak než pro jaderné zbrojení prakticky nedávají smysl, nemají civilní aplikaci.

          Například, Íránci provedli vlastní výzkum implozních jevů – což se používá i v konvenčních zbrojních nebo i civilních otázkách, ale tohle bylo ryze specifické – implozním způsobem stlačení „jádra“ – kdyby šlo o plutonium 92/239, byla by to atomová spoušť termojaderné zbraně.

          Také testovali lavinové neutronové generátory, vysoko-energetické nanosekundové spínače… Kdysi mi kolega astrofyzik ukazoval veřejnou práci nějakého íránského docenta/profesora, která se zabývala 60+ milionovými teplotami super stlačené plazmy: takové poměry nejsou ani ve hvězdách, zato v termojaderných bombách. Prostě není nejmenších pochyb, že Íránci to mají vědecky i technologicky už dávno zvládnuté… jen možná ještě žádné „zařízení“ nevyrobili. Ale kdykoliv mohou…

          Ostatní v tom zajisté nejsou příliš pozadu: dnes je to všeobecně vědecky známé, pouhé lepší inženýrství.

  12. Ti hňupi kolaborantský budou plnit proti nám fšechny zaprodané úkoly do té doby, dokud se temu oni a blboňi sobě navzájem budou řehtat.

    Až fšem ztuhnou úsměvy na tváři, kolaboranti při předávání cizáckých ocenění a blboni sledováním a posmíváním se těm jejich sestupným křivkám, bude asi už čas začít zase myslet a sečítat ty pojebaný potřeby ve volbách potřeb. Zvolí se prostě potřeby a vykonavatelé těch potřeb najednou na dobu plnění těch potřeb a tak jak de život budou se i potřeby a vykonavatelé měnit. Lidi, podílníci si objednají , dodá se to nebo vyrobí a vypne se to, no šak proud je drahý a gdo šetří má za tři.
    No šak gdo by si nechal dělat píling nepřetržitě celej rok? No přece jen imbecil.
    Jo a prosím vás, přestaňte učit potomky dělat věci eště menší a eště menší a eště víc to děli do mevětších a větších obalů a VY-dělat (láva-t, jasně nedokonavý) ) na tom více a více

  13. Možná je to pomluva, ale Fiala ve škole propadal z matematiky. Takže věřit mu, že při 70% zvýšení poplatků za energie vzroste cena pro zákazníky o několik % tomu přesně odpovídá. A i kdyby nepropadal, tak neumí počítat a ťápe co mu jeho stejně blbí proradci poradí.

    1. Není to pomluva, někde se tí myslím sám chlubil, že dělal z matematiky reparát na střední (jak je v těch kruzích, z nichž vzešel a v nichž se pohybuje, ostatně okázale prezentováno poměrně často).

      1. Ano, oni se tím chluběj. Nebo vytrubujou, jak šli studovat to či ono, protože tam nebyla matematika. A nedochází jim, jakou zprávu tím vlastně dávají. Pokud pomineme kupecké počty, znamená matematika hlavně myšlení a přemýšlení. K42, nezlobte se, pokud jsem to netrefila přesně. Matematiku jsem měla ráda, šla mi, maturovala jsem z ní za 1 (v r. 1974).

        Jelikož jsem (byla) celý svůj profesní život psychiatr, uvažuji prostě jinak než matematik. Nicméně co mám asi podobné, snažím se o přesné vyjadřování. Vždyť nepopíšeme- li situaci přesně a jasně, nemůžeme ji řešit. Trochu mi to hatí problémy s vyjadřováním po prodělaných mrtvicích, ale snažím se, opravdu se snažím.

  14. Bez těžkého, tedy špinavého, průmyslu, se stěží dají vyrábět mnohé zbraně.
    Dle magazínu Fortune 1934 tržili zbrojaři a spol. tehdejších (tkzv. 1. světová válka, rok 1916) 25 000 USD (dnešních přibližně 700 000 USD *), ze smrti jednoho vojáka či důstojníka. Morbidně pikantní je kapitola s názvem Eye Opener : Briey.
    „Arms and The Men Fortune 1934“
    Píšou tam i o československém podniku Škoda.

    *https://www.dollartimes.com/inflation/inflation.php?amount=1&year=1916

      1. A do jaké vzdálenosti se vyplatí, jezdit tankovat k T-O? Když u osobáku budu počítat s nádrží na 45L Naturalu 95, tak to může být do 10km. Cenový rozdíl mezi T-O a ostatními pumpami, pak musí být aspoň 3Kč/l, jinak to nedává smysl.
        Nebojte, u Tank Ono nejsou žádní hlupáci.
        To jsou naopak ti, kteří jedou třeba 25km tam a 25km zpět, aby ušetřili 130,-Kč na plné nádrži. A divili byste se, kolik takto „chytrých“ šoférů tam jezdí. Nedávno jsem se stavil v Zádveřicích, protože jsem náhodou jel okolo. Byl tam s ochcávkou ropákem, jeden véélký chytrák ze Vsetína, protože se mu to prej vyplatí..A takoví lidi taky mají volební právo. Nedivím se už ničemu.

    1. Lidi bdete , psal to Fucik a je to tak, presne tak. A myslete.
      Slysite denne vo tech Hodnotach. Ted umysl vlady je ,prave hodnotama znicit,
      stat a narod.
      Prave tema hodnotama. A vsecko. Nic jinyho.
      Ted prave delaji vsecko ,treba , aby nebyla ropa a plyn.
      Jsou zatim, plany zamery a umysly ? Jo sou.
      Neni to blbost vlady ,/dareckove se zabali verejne do vlajky/ ,
      jde o provadeni a realizaci co nejvic hodnot.
      Maji plany , ktery musi plnit.
      Mame dalsi hodnotu , ze nejsou leky a nebudou.
      Duchody dou do prdele , zase hodnoty. Kupujou zbytecny a nejdrazsi zbrane
      na svete , mozna koupi celou letadlovou lod , hodnota, ze nemame more nevadi.
      Ted za ucelem hodnot ,pomahaji prohravajicim ukrum , mir nechteji to neni hodnota , znicit se hospodarsky je , /kdyz to zatim neni a nejde rychlejsi hodnotou valky / ,
      uprchlici zase davy hodnot ,porad jich neni dost zase a vic musi jich bejt. ..
      Mate klima , elektricky auta , uhlikovy stopy ,nadrazenost uprchliku i nad zakonem ,
      zbesily zdrazovani a vseho , zbidacovani /Novotny ,Jandy, CT, ministry ,presidiota,
      a na co asi sou/, na zase dalsi a dalsi zaplavy a agrese hodnot..
      Vedle v Nemecku sou este vic snazivy. Jako vzdycky.
      Aby jich nebylo malo ..

  15. „Je nejvyšší čas se zajímat o politiku. Je nejvyšší čas pochopit, jak to tam funguje. Je nejvyšší čas se začít zajímat o svojí budoucnost.“

    Kápl jste na největší slabinu tzv. alternativy a opozice. Utápí se v blábolení, jak je vláda neschopná, jak nás okrádá, a že nejdůležitější je, aby byla zítra pryč. To je program typu antibabiš. Milión chvilek naruby. To jste vy a vaši PRO souvěrci také chodili na školení Aspenu?

    Přitom příčina a podstata dějů v naší zemi, tj. politika, je průzračně jasná. Ještě jsem od žádného alternativního nebo opozičního adepta na funkci neslyšel ani nečetl, že by je jasně a přímo pojmenoval. Každý se jim vyhýbá jako čert kříže.

    1. Takto zkuste vy. Myslím to pojmenování podstaty a dějů. Jste určitě na penzí, máte čas.
      Rád si to přečtu.
      Bohužel ještě musím chodit do práce, tak nestíhám zpracovávat politologické eseje
      Nemyslím to ironicky.
      PS – mistrovat umíte, ne že ne….

    2. Anonyme, díky za kompliment oceněním schopnosti starého kmeta. Do důchodu mám bohužel/naštěstí (podle toho, jak se vám líbí) daleko. Pokud hledáte pramen pravdy v politologických esejích, takové hledání vám vydrží až do smrti. Stačí selský rozum a schopnost analytického myšlení dříve středoškolské matematiky. Poruším zdejší zásadu, že na anonymy se nereaguje (porušovat představy jiných je zdravé) a co nejstručněji shrnu podstatu.

      Do roku 1989 jsme byli državou Sovětského svazu. Bylo to sice vazalství, ale majetek obyvatel ČSSR byl v národním vlastnictví a měli jsme k dispozici levné zdroje energie. To umožnilo vybudování infrastruktury, která umožnila hospodářskou soběstačnost, a díky které dodnes slušně žijeme. Ve 2. polovině 80. let min. stol. se ÚV KSSS rozhodl dále nepokračovat v cestě socialismu a své neruské državy předat západu. To byla podstata rozhovorů Gorbačov – Reagan/Bush.

      V roce 1989 jsme se stali državou USA, protektorátní správou bylo pověřeno Německo. Všechny vlády od té doby vykonávají vůli protektora. Cílem protektora je maximalizace zisku z vlastnictví državy, tj. odvádět maximální možný díl z výnosů hospodářství ČR, ať už v peněžní nebo nepeněžní formě. K peněžní formě jsou 3 hlavní kanály: 1. vnitrokorporátní ceny (700-1000 mld. Kč/rok), 2. odvod dividend (300-500 mld. Kč/rok), 3. vládní dluh (cca 100 mld. Kč/rok).

      Nedávno se přidal i energetický peněžní kanál, kdy nám Německo prodává námi vyrobenou elektřinu a politicky korektní ruský plyn s marží ve výši stovek procent. Výše HDP ČR je cca 6,8 bil. Kč, vládní dluh cca 3,1 bil. Kč., dluh domácností a firem cca 3,9 bil. Kč. Celkový dluh ČR již přesahuje HDP. ČR žije jako rodina, která si vzala hypotéku, jejíž výše přesahuje hodnotu jejich majetku. Fatální je, že ČR byla za drobné zbavena národního majetku (infrastruktury a podniků).

      Vládní kecy o finanční gramotnosti je pokrytectví nejvyšší úrovně. ČR je v situaci pracovního tábora, který vydělává především jeho vlastníkovi, otrokům je ponecháno akorát tolik, aby se nebouřili a přežili. Ani o korunu více. Dobře placená místa jsou jen ta, která zajišťují provoz, obsluhu a údržbu tohoto penězostroje. Každý otrok, jako vy, který nemá čas přemýšlet o svých potřebách, svou usilovnou prací pro systém ve skutečnosti pilně pracuje na svém dalším ožebračování.

      Pokud si budeme lhát do vlastní kapsy a místo jasného pojmenování příčin lákat lidi ve volbách jen na kosmetické úpravy dobře promazaného penězostroje ČR, nic se nezmění. Deklarace typu, že prosadím zveřejňování nákupních cen v supermarketech, nebo že odstraním byrokratickou buzeraci trhovců s jídlem, jsou jen líbivou zástěrkou podstaty a výtahem mezi dobře placenou obslužnou třídu. Takové drobné úpravy, ne náhodou podobné současnému vládnímu „balíčku“, protektorovi nevadí.

      1. Václave, především se musíme smířit s tím, že otočit rozjetý parník, nebo postavit nový a starý potopit, je práce na desítky let. I kdyby se to podařilo, nikdo z návštěvníků tohoto diskusního klubu se lepších zítřků, jako výsledku dlouhodobého působení nového směru, ve svém produktivním věku nedožije. Společenská změna je možná jen zdola a politická změna jen násilnou vzpourou vůči protektorovi (viz Donbas). Změna shora je vždy politická a vždy v historii se udála z vůle mocných, ne vůle lidu.

        Velká řeka se tvoří ze stovek a tisíců malých pramenů. Řešením je rozhodnutí každého jednotlivce být slušným člověkem, který nežije z okrádání jiných, dbá o blaho své rodiny a komunity tím, že se stará o jejich (Sasinovy) potřeby, ne o potřeby invazních druhů z ciziny. Řešením není slepá víra v zázračné mesiáše typu PRO nebo Vidlák. A není jim ani současný systém tzv. zastupitelské demokracie. Současný volební systém je svou podstatou od svého počátku matematicky doložitelný podvod.

        Za doby vlády šlechty, kterou původně šlechtila jejich schopnost hospodařit (dobře řídit podnik) se občas vyskytl osvícený panovník, který měl zájem o hospodářský rozkvět svých statků. Takovým byl např. manžel Marie Terizie František Lotrinský. Moderní obdobou schopného cara je Vladimír Putin. Pokud je panovník osvícený a má dost životních sil a elánu vydržet u kormidla desítky let, má obyvatelstvo spravovaného území kliku.

        Reálná moc institucí ČR ovlivňovat budoucnost je na historickém minimu. Jsme odsouzeni být příjemci změn probíhající globální transformace. Pokud místo usilování o život prospěšný své rodině a komunitě a budeme skákat na líbivé vějičky politických věrozvěstů lepších zítřků, je ČR dlouhodobě odsouzena k cestě do naprosté bezvýznamnosti. Možná i působení karmy za zánik Moravy 😉

  16. Na pokec24 jsem četl z nějakého ruského blogu přeloženou následující větu:

    Glazyev chce, aby BRICS+ nabídly všem zrušení dluhu tím, že jim umožní odmítnout splatit jakékoli dluhy denominované v dolarech, librách, eurech a jenech.

    Pokud je to pravda a pokud by se to uskutečnilo, tak tohle je konečná pro tu finanční pyramidu anglosasů. Ono totiž nejde až tak o ty přímé dluhy, ale uvědomte si, že s těmi dluhy se obchoduje a právě pro toto obchodování vznikly tzv. deriváty. Jinými slovy – vypařily by se pravděpodobně bilióny USD a celá USD burza by mohla být v mžiku ohodnocena na krásnou a ekologicky čistou NULU!
    A všimněte si, tohle je řešení, že USA by neměly koho napadnout – musely by napadnout všechny státy BRICS+ a na tohle rozhodně nemají ani teoreticky.

    1. Hmm, strejda Google na dotaz “ Sergeji Glazyevov + BRICS” vyhodil dost studijního materiálu, je to na dlouhé čtení, to by mohla být brutální odplata za odpojení RF od SWIFT. Za ten SWIFT o kterém se mluvilo jako o ekonomickém ekvivalentu atomovky a který sice RF zabolel, ale také zahájil dedolarizaci…

      1. Tak Argentína už zaplatila dlh MMF v juanoch miesto USD. A Cina ma dosť dolárov, o ktoré by mohla prísť vďaka možným sankciám a la Rusko

  17. Strategicky cil Rusu je zlikvidovat utocny potencial ukronacistu a extremnich nacionalistu na generace dopredu. Rusove nemaji chut na velkou zastupni valku s USA kazdych 10 let. Kdyby minuly rok dobyli Kyjev, jak by to museli delat ? No klasicky, tajna policie, razie, koncentraky, popravy… Za velike nepopularity a vysokych nakladu. Tak na to jdou jinak : Nechaji ukacka at jim bojechtivi sami nabehnou pred hlavne, resp. je tam nazene jejich silena vlada. Je to delsi, ale pro Rusy o to jistejsi postup. Po teto valce zustane z Ukrajincu torzo co je ted z Nemcu, jak je videt na „rozhodnosti“ Nemcu pri obrane sve civilizace pred slimaky. Mnozi se take uzasle ptaji, kde je ten probuh silny, udatny duch Nemcu (cim samozrejme nijak nechvalim jejich tehdejsi cile a metody) , kdy jako maly narod pred 80 lety jen-jen ze neovladli cely svet ? Odpoved je jednoducha : Ti s takovym duchem tehdy padli – prezili zbabelci. Dnesni Nemci jsou potomci tech zbabelcu… Dodnes se z toho neposbirali. A to same ceka ukrajinsky narod. Putin ja dabelsky strateg…

    1. Strategický cíl Rusů bych dnes odhadoval na následující:
      1. území většinově obývané Rusy přičlenit přes referenda k RF
      2. nastolení proruské vlády ve zbytku neutrální UA
      3. povolání k zodpovědnosti aktéry
      4. je zde taky otázka nesplněného slibu „nerozšiřovat NATO na východ“. Tohle by nás mělo zajímat nejvíce a myslím, že vycouvání NATO zpět není až taková utopie.

      1. Pane Dvořák,
        to, co popisujete jako Strategický cíl, je cílem lokálním.
        Strategický cíl je návrat NATO na hranice z r 1996 a nová Jalta o rozdělení zájmových sfér.
        Tak jak o tom mluvil Putin v návrhu na podzim 2021.
        Tenkrát se všichni smáli.
        Dnes se nesmějou.
        Zítra budou skřípět zuby.

        1. Doslovně bylo v tom návrhu uvedeno datum 27. května 1997.

          „Článek 4: Ruská federace a všechny smluvní strany, které byly ke dni 27. května 1997 členskými státy Organizace Severoatlantické smlouvy, nerozmístí vojenské síly a zbraně na území žádného z ostatních států v Evropě kromě sil umístěných na toto území ke dni 27. května 1997. “
          https://mid.ru/ru/foreign_policy/rso/nato/1790803/?lang=en

          Přistoupit na něj by znamenalo m.j. stáhnout těch 7000 vojáků z Camp Bondsteel v Kosovu. Třeba i na to jednou dojde, ale teprve až situace uzraje. Koneckonců SSSR svého času stáhnul z několika evropských zemí počty podstatně vyšší.
          https://cs.wikipedia.org/wiki/Camp_Bondsteel

        2. Ještě uveřejnili jeden návrh dohody přímo s USA. Ten by zavazoval USA i k vycouvání z dalších států bývalého SSSR.

          „Článek 4.:
          Spojené státy americké se zavazují zabránit dalšímu rozšiřování Severoatlantické aliance na východ a odepřít přistoupení k Alianci státům bývalého Svazu sovětských socialistických republik.

          Spojené státy americké nezřizují vojenské základny na území států bývalého Svazu sovětských socialistických republik, které nejsou členy Severoatlantické aliance, nevyužívají jejich infrastrukturu k jakýmkoli vojenským aktivitám ani s nimi nerozvíjejí dvoustrannou vojenskou spolupráci.“
          https://mid.ru/ru/foreign_policy/rso/nato/1790818/?lang=en

          Po zkušenostech s Gruzií to sice dávalo smysl, ale…
          To, jak tyhle věci tehdy chápali v USA reflektuje článek S. Pfifera „Russia’s draft agreements with NATO and the United States: Intended for rejection?“ z 21. prosince 2021

          https://www.brookings.edu/articles/russias-draft-agreements-with-nato-and-the-united-states-intended-for-rejection/

        3. Píšete to nepřesně: nejde o vystoupení z NATO, ale o stažení vojenské infrastruktury NATO za hranice před rokem 1997. Což jsou radikálně rozdílné věci…

          ČR a kdokoliv další z dnešních členů NATO může tím pádem zůstat v NATO, ale musí jít pryč všechny válečné sklady, velíny, radary, letecké základny, raketové základny a jejich předpřipravené dislokace, infrastruktura vojenských přístavů atd atd atd.

          Samozřejmě, cokoliv NATO za hranicemi z roku 1997 se tím změní v čiré simulakrum. Ale prakticky v tom stejně žádný rozdíl nebude: protože NATO je čisté simulakrum, od té doby, co díky pokroku v raketových technologiích je nemožné posilování NATO přes Atlantik z USA. Plus od té doby, kdy USA totálně odzbrojily své evropské vazaly a zničily evropský zbrojní průmysl, aby více vydělal jejich vlastní vojensko-průmyslově-kongresově-mediální komplex…

          Tedy až na ty radary, sklady a raketové základny a připravená útočná letiště s infrastrukturou…

        4. Rovněž není pravda, že jde o „novou Jaltu“ v rámci rozdělení zájmových sfér: nic takového.

          Jde o multi-laterální svět, kde by každý měl možnosti dle mezinárodního práva dle Charty OSN: žádné „rules based orders“, tj. dvojí metr jak se aktuálně hodí vládnoucí supervelmoci.

          Nikdo by neměl mít „právo“ na ovládání jiných zemí mimo Charty OSN, na své „zájmové sféry“. Už žádné „zadní dvorky“ nebo „americká/sovětská část Evropy“…

      2. Souhlasím s BANditou. Strategie není cíl na 5-10 let, ale na 50-100. Znamená to určit a rozpohybovat všechny síly jedním směrem, kterým se bude valit i dlouho po smrtí stratéga. Nejsou to dílčí kroky na cestě.

        1. Kopelman: V dlouhodobém horizontu vyhraje ta civilizace, která dokáže zajistit přiměřeně velkou porodnost, aby nezestárla a ani nedošlo k přelidnění.

    2. Před ty ruské hlavně nejdou především ti bojechtiví. Tam nahánějí ty chudáky, co nestačili včas zmizet za hranice. A nedivil bych se, kdyby to byli především ruskojazyční a Maďaři ze Zakarpatska.

  18. Výroba půjde do riti. Už teď NHKG nevyrábí ocel. Všichni budeme ve službách si sloužit navzájem a peníze budeme tisknout podle potřeby.

    1. Já vytvořím (fiktivní) finanční dezolát, pardon, derivát v hodnotě jeden bilion korun a vy si vytisknete, pardon, kvantitativně uvolníte, jeden bilion korun. Já vám pak ten derivát za bilion prodám. Společně tak k HDP přidáme 3 biliony korun. A budem si žít jak na zámku…

      1. Budeme si žít jak zámku, ať to trvá věčně… (žabožroutský film R.A.S., odkud je tato skvělá hláška; https://www.csfd.cz/film/48471-r-a-s/prehled/).

        Přesně takhle funguje amícká/Západní „finanční ekonomika“, kde kupříkladu přes 18% HDP je spekulace s nemovitostmi, produkční výroba je pod 12%. Zbytek dělají služby a finanční kouzelnictví…

        Výsledkem je, že když chtějí navýšit výrobu granátů ráže 155 mm pro ukrošskou zabíjačku, jaksi to nejde – USA se dostaly po dvou letech „navyšování“ na 300 tisíc ročně, stejně jako ostatní Západ sumárně – tudíž slib 1 mega dodaných granátů Ruině nelze splnit. V porovnání s tím, Rusko navýšilo výrobu na 3,5 mega ročně letos v létě, do konce roku 2023 bude roční výroba na cirka 5 mega.

        V Evropě, kupříkladu, je jediná běžící fabrika na střelnou bavlnu – česká Explozia v Semtíně; další taková továrně je někde v Srbsku, ale ta zrovna nevyrábí – zbytek byl po Evropě zrušen a Číňan ani Ind nedodává…

        1. Myslím, že film R.A.S. někdy koncem sedmdesátek dávali i v kinech, nebo v televizi.
          Pamatuju si, že mládež tehdy tu hlášku o zámku trousila všude možně – jako třeba pozdější „klídek voe“.
          Možná to bylo kino, francouzské filmy tu kupodivu běžely celkem dost

        2. Snadné řešení – granáty může, s patřičnou přirážkou, Ukrům dodat RF. Ochotných dobrovolníků na překup se tutově najde habakuk a někdo z KoZa to zatáhne; třeba ČR.
          Až si Zelí přečte na bednách „Sďélano v RF“, třeba mu konečně rupne v kouli.

  19. Ad dodávky ropy a plynu.

    Já myslím, že se o nás soudruzi z Eméééryky velice rádi postarají.
    Pochopitelně z bratrské lásky.
    Dostanem JENOM dvojnásobnou ZDRAHU, jako na ty zázračné eroplány. Izraelci za šede, my za jedno sto a dvacet, ze kterých už je tři sta sedmdesát.

  20. K navýšení plateb za elektřinu asi tolik.
    Pokud si dobře pamatuji, platby za distribuci měly původně narůst už před pár lety, akorát že soudruzi natrefili na megeru Vitáskovou, kterou nezlomilo a ni vláčení po soudech.
    A posilování české sítě se neděje kvůli pár panelům na střechách nablblých čížků, nýbrž kvůli šíleným přetokům z německého pobřeží na jih. Ano, dojčerská síť to těžce nedává a už několikrát jsme byli kvůli tomu na pokraji koplapsu zde v Čechistánu, bo VÝHODNÉ SMLOUVY o BEZPLATNÉM přenosu mezi členy…

    1. Co takhle ty větrníky při přebytku odpojit a vyzkratovt:)
      Nebo každému přistavět odporníky, výrobci lokomotiv by poradili….

      1. Re: Anonym

        Zkratování netřeba, je to jištěno přepěťovými jističi a proudovými chrániči.
        Ovšem zásadním problémem je „podepsaná smlouva“, která je pro Čechistán všecko, jen ne výhodná.

    2. Pretoky jsme vyresili uz drive. Jenze to jsme si hrali na svem pisecku a vicemene za sve.

      Dnes jsme dal. Jsme „evropsti“. Coz znamena, ze za sve prachy resime problemy ostatnich.

      1. Přetoky vyřešil v rámci bezpečnosti soustavy náš ČEPS, vyřešil je tzv. phase-shift autotransformátory a výhradně za naše peníze. Nikde jsem nezaznamenal, že by to bylo jakkoli dotováno, odkudkoliv.
        Na druhou stranu je fakt, že fázově posunutý přetok výkonu, využíváme pro účely v ČR, jakkoli někdy přicházejí v nevhodnou dobu. Je to dost poznat i v rámci HDO – dříve byla zpravidla dvě časová okna pro NT, dnes jich v některých oblastech bývá i pět za 24h.

  21. Včera ve zprávách bylo, že přes šedesát procent firem bude zvyšovat od nového roku zaměstnancům mzdy! Takže asi tak špatně na tom nebudeme.

    1. Re: Pepa

      A o kolik? O deset nebo o dvacet korun?
      Btw o kolik zvednou mzdy školníkům a kuchařkám ve státních vzdělávacích zařízeních? V Rááádyjožumpálu nějaký nezodpovědný soudruh tvrdil, že se jim budou mzdy kráti!!!

    2. … a bude to podle abecedy:
      A – zvýšení platů v armádě
      B – zvýšení platů v bezpečnostních složkách
      C – zvýšení platů cenzorům
      D – dost zvyšování

      Takže si to sesumírujeme – energie máme nejdražší, tedy asi nějakým EU hodnotným opatřením se spotřebováním ve výrobě nepromítnou do ceny výrobků, u těch se poté nemusí tedy zvyšovat cena … no a protože všichni dookola zdražují, tak tím vznikne prostor pro navýšení mezd … říkal asi Fiala :-).
      Je to stejný, jako tvrzení, že zvýšení o 70% regulované složky se v podstatě nepromítne do zvýšení celkové ceny … takže asi taky rezervička pro zvýšení mezd.
      Pokud někde dojde ke zvýšení mezd, tak to bude probíhat tak, že bude propouštět a z ušetřených mezd se třeba 50% rozpustí mezi zůstávající pracovníky. Jinak se bude jednat o perpetum mobile …

    3. Vládní slouha ČT, se musí tumlovat a klidnit situaci.
      „Odbory vyhlásily na pondělí 27. listopadu „den protestů“ proti vládě. Největší odborové svazy budou stávkovat, další, které stávkovat nemohou, jako třeba hasiči, se připojí doprovodnými akcemi. Důvodem jsou podle nich dopady konsolidačního balíčku i změny v důchodech.“

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *