Dnes si dáme článeček, který tak milují všichni ti verifikátoři pravdy typu Jana Cempera. Zase byl u mě jeden neexistující člověk. Člen aktivních záloh – tankista. Mladý kluk. V poslední době vůbec vidím stále více mladých lidí, kteří stojí na naší straně… Přijel si prostě popovídat o situaci, protože se účastňuje největšího bordelu v naší republice – armády. I když je jen záložák, tak tam vidí věci, které by nám ani na mysl nepřišly a tudíž je ještě více frustrovaný z toho, kam naše republika kráčí. Já v poslední době (na své poměry) hýřím optimismem, tak si přijel poslechnout, jestli je k tomu důvod.
Nebudu psát o tom, co jsem mu řekl. V podstatě jsem mu nad kávičkou převyprávěl podrobněji mé články z posledních dvou týdnů. Kdo mě čtete pravidelně, tak víte přesně, na co jsem poukazoval. Myslím, že jsem mu náladu trochu zvedl.
Ale co on všechno řekl mně…
Hele, Černochová už rok mluví o tom, jak jsme ve válce, Řehka by mobilizoval a šturmoval na Moskvu… ale dole je bordel nad bordel. Teď se dělá víc cvičení než předtím, protože musíme přece pomáhat Ukrajincům. I záložáci cvičili… Vězte, že měli problém dát dohromady čtyři tanky, které zároveň střílely i jezdily… Zbytek našich bojových tanků je zvolna kanibalizováno v garážích… Když přijedou hlavouni na inspekci, tak jim prostě ukáží pár tanků v garážích a o ostatních tvrdí, že jezdí po cvičišti, ale ona to není pravda. Nejsou náhradní díly, na všechno je zapotřebí milion papírů, nic nefunguje a ze čtyř tanků se konce cvičení dočkaly jen tři. Jeden jim ještě kiksnul po cestě.
Mám tu pro naší kriegsministryni takový malý tip… až bude mít někdy zácpu, měla by si zajet k tankistům a spustit tam nenadálé a neočekávané cvičení. Zjistí, že naše slavná armáda je schopna vyjet tak s pěti tanky a ze dvou bude ještě chlístat olej. Měla by jednou nedat na ty pěkně rostlé kluky ze štábu, ale osobně se přesvědčit, jak jsme na ten boj proti Putinovi připravení. Myslím, že zácpa plynule přejde v průjem.
A až zjistí, že jsem ohledně tanků nekecal, mohla by to podobně udělat v celé naší armádičce. Dost pravděpodobně zjistí, že do první linie může vyrazit tak maximálně Řehka sám.
Zkrátka a dobře, poslouchal jsem historky z posledního cvičení a v mé duši se rozhostil hluboký mír. Ano, možná vydají rozkaz k mobilizaci, ale ta nikdy nepřejde v realitu. Armáda se už dávno naučila cvičit pomocí předávání lejster, jak byly všechny úkoly dokonale splněny. Na papíře nám všechny tanky jezdí a všechny dokonale fungují. Podle papírů mají v garáži stát čtyři tanky, ale stojí tam jen tři a ten jeden už vůbec nevypadá jako tank. Černochová se může jet podívat…
Pamatujete si ta videjka z Ruska, jak prý jejich armáda nezvládá mobilizaci? U nás to bude totéž na desátou. A až si armáda nakoupí americké hračky za to miliard, tak už nebudou prachy vůbec na nic. Ale my ta letadla máme hlavně koupit, ne s nimi lítat.
Když jsem to tak celé poslouchal, zjistil jsem, že naše armáda má ještě mnohem horšího nepřítele než Rusko. Svůj generální štáb. A víte, co je na tom nejlepší? Prakticky všichni vojáci si to myslí taky. A i přes pravidelná politická školení mužstva o skvělé vojenské situaci našeho ukrajinského spojence, takřka všichni si myslí, že to celé dopadne poněkud jinak. Inu… jsou od fochu a vědí, jak to vypadá.
A jedna informace z doslechu…. prý ti Ukrajinci, co se u nás cvičí, tak ve velké většině jsou to lidi posbíraní někde v kancelářích, kteří si u nás dají třítýdenní výcvik, což nestačí ani na základní dovednosti a pak zmizí na Ukrajině neznámo kde. Bezděky (a nevím proč) mi naskakuje jméno Bachmut… Takřka všichni naši vojáci věří v ukrajinskou ofenzívu, ale takřka žádný nevěří v její úspěch. O mlýnku na maso se mezi nimi mluví docela často. Kupodivu to berou se šibeničním humorem… asi vědí, že v případě rozkazu k útoku nedojedou naše vojenské mašiny ani do Ostravy… Jsme prý jediná armáda na světě, která stoprocentně splní rozkaz „zpátky ni krok,“ jednoduše proto, že je nepohyblivá.
A pro Cempera přidám ještě jednu historku, co se nikdy nestala…
V prosinci se můj syn probudil s oteklou pusou a hlavně oteklým jazykem. Dost vážně na to, aby se mohl udusit. Byla z toho tenkrát rychlá záchranná akce, celé to dobře dopadlo, nakonec se ukázalo, že je alergický na ořechy a náchylný k anafylaktickému šoku. Tenkrát jsme pro všechny případy dostali takovou moderní věcičku – šokové pero. Prostě takovou speciální blbuvzdornou injekci s adrenalinem pro domácí použití, kdyby se to stalo znovu.
To mu píchnete do stehna, říkala i lékárnice, adrenalin zmírní otok a získáte čas, než přijede záchranka. Doktoři patřičně nastrašili mojí ženu, co všechno se klukovi může stát a tak se toto pero stalo součástí každé naší dovolené a cesty.
Včera mi najednou volali z lékárny, že se ukázalo, že tato šarže jaksi neúčinkuje, že ji máme vrátit a nechat si předepsat jiný výrobek… Vlastně ani nemám odvahu své drahé polovičce říct, že sebou vozila něco, co by v případě potřeby kluka stejně nezachránilo, jen bychom se spolehli na medikament, který od začátku nefungoval.
Takhle se Leopardík Válek stará o dostupnost a kvalitu léků… Chyba se zjistila po skoro pěti měsících. Možná tak, že někdo jiný tu injekci potřeboval a ono to špatně dopadlo. Možná jich dokonce bylo i víc.
Tohle prostě není selhání jednotlivců a obyčejný šlendrián. Tohle dokonce už není ani klasická čechiše šlemperaj. Tohle je normálně mor, který se rozlezl po celé společnosti a ničí úplně všechno. Armáda v troskách, léky v troskách, rozpočet v troskách… pusťte k něčemu libtardy a výsledek se brzy dostaví.
Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.
Zdravím Vás všetkých,
Mám 2 známych vojakov AČR. Jeden robí skladníka, druhý je „bigoš poľný“. Už tak 10 rokov počúvam ich zážitky z AČR a zodpovedne môžem skonštatovať, že Česká Republika v podstate žiadnu armádu nemá. Tých pár skvele vycvičených, vyzbrojených a vystrojených (často za svoje vlastné prostriedky) členov špeciálnych jednotiek neubráni ani okresné mesto.
Nemusí ísť o vojnu v štýle „Ukrajina“. Stačí stovka teroristov s útočnými puškami a granátometmi ako napríklad v meste Marawi na Filipínach. Toľko ľudskej sily a techniky, čo tam nasadili aby ich zlikvidovali, AČR ani nemá k dispozícii.
Kto neživí armádu svoju, ten bude živiť armádu cudziu. Tak to bolo, je a bude.
Úplne rovnaká situácia je aj na Slovensku, tam mám v armáde viacej známycha a aj na vyšších postoch.
Proste sme rezignovali na svoju vlastnú obranu ale napriek tomu miliardy lietajú vzduchom, väčšinou úplne zbytočne. Vyzerá to tak, ako keby Ministerstvo obrany nedokázalo bez korupcie nakúpiť ani toaletný papier…
Armádu potrebujeme, to je bez diskusie. Armáda neznamená len obranu územia, no má významnú úlohu aj pri živelných pohromách.
Armádu proste potrebujeme a mrzí ma, že prakticky žiadnu armádu nemáme. Dospeli sme do štádia, že si vojaci kupujú muníciu aby mohli ísť na cvičné streľby…
juLLio
Bylo by to fajn, kdyby armáda sloužila i při těch živelných pohromách, ale já měl jednoho známého v armádě v době povodní a ten zas říkal, že i když obyčejní vojáci chtěli jet pomáhat do všech těch povodněmi zničených obcí, tak je přesto drželi v kasárnách.
Bez protivzdušné obrany je armáda k ničemu, a ČR už PVO nemá.
A proc ji nema ? Neni to napadne, ze USA zuri, kdyz si nektery stat ve sfere jejich zajmu chce poridit ucinnou PVO ? Viz treba pribeh Turecka a S-400 ?
Re: Gerd
PVO Čechistánu byla na výsměch. Užívala 60 let staré systémy KUB.
A to se nám snažili soudruzi nakecat, že systém BUK, který byl použit na „přizemnění“ civilního éra na UA, byl starý a v podstatě k ničemu se nehodící.
fajn, teď máme PVO na polovičním počtu, jen tak dál.
Ale rádi si připlatíme za izraelské šroty, které nás budou možná jednou hlídat demokraticky.
Účelem nákupu zbraní armádou ČR není obrana, ale zaplacení výpalného protektorovi. Viz Athénský námořní spolek, kdy za Perikla postavili Athéňané Parthenon. Dodnes jej obdivujeme, ale je málo známý fakt, že peníze na stavbu pocházejí ze společné pokladnice Athénského námořního spolku.
Kdybychom se chtěli skutečně bránit proti útoku zvnější, stačilo by vyzbrojit místní obyvatele jednoduchými zbraněmi typu útočných pušek a pár zásobníky. A také pár panzerfaustů např. RPG-7 apod. Vyzbrojení obyvatel ale podnikne jen vláda, která má podporu svých občanů a hájící jejich zájmy.
Takže kupme jakýkoliv spojenecký šrot a nečekejme, že je určen k obraně.
Gerd napsal:13 května, 2023 (10:38)
Daroval ten zbytek….., ….. Zdroj zde https://www.vhu.cz/ceskoslovensko-v-minulosti-vyvezlo-35-000-tanku-a-obrnencu-vyplyva-z-knihy-o-cs-tankovych-silach/
Co já k tomu?
V článku se mj. píše – cituji –
„Francev uvádí i fakturovanou cenu BVP-1: stálo 1,83 mil Kč, čímž přesahovalo cenu T-55.“
A jak je to nyní?
„Největší armádní tendr na pořízení 210 bojových vozidel pěchoty za více než 50 miliard korun končí nezdarem. Ministerstvo obrany ho bude muset zrušit a zřejmě nakoupí obrněnce napřímo od jednoho dodavatele.“
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-armadni-tendr-na-bvp-za-52-miliard-konci-nezdarem-40402758
Česká republika nakonec nakoupí 210 BVP od švédské BAE Systems.
OK.
Pokud jejich cena zůstane na stanovených 52 miliardách, znamená to, že jedno BVP přijde na nějakých 240 milionů Kč.
Nejspíše ale ta cena nebude dodržena – viz „BAE Systems, která se před 14 dny domluvila na dodání 152 obrněnců CV-90 za 42 miliard se slovenskou vládou….“ – což v přepočtu na jeden kousek dává něco přes 276 milionů.“ – v tomtéž článku.
No nekupte to!
A už vůbec se mi ekluje otázka – „Kolik asi stojí výstavba jedné okresní nemocnice i s vybavením? Kolik jednoho domova důchodců či domu s pečovatelskou službou?“
O tom, kolik má stát byť jediný ÚTOČNÝ létající strojek F-35 ani nemluvím – nebo aspoň tolik, že je to číslo v miliardách korun.
Ale proč jsem to vlastně začal psát.
Pro srovnání těch cen BVP 1 a 2 /pamatuji si, jak v roce myslím 1980 nebo 1981 byl vládní zmocněnec generál Alois Gros na oslavě v Dubnici nad Váhom u příležitosti vyrobeného pětitisícového kusu BVP/ – naše BVP vyráběné v sovětské licenci stálo tehdy, jak vidíte v citaci Franceva, 1,83 milionu korun. Připusťme, že dnešní průměr cen na trhu /a snad i mezd a platů/ je na dvacetinásobku tehdejších /já vím, nesmíme počítat ceny vody = stonásobek, plynu = nyní také stonásobek, a dalších položek, tohle ale vyvažují ceny jiných komodit, které tolik nestouply/. Takže jedno BVP nějakých – ať nežeru – 40 milionů. Ale ne, ve skutečnosti je to STOTŘICETI NÁSOBEK!
Jistě, jde o stroj vyspělejší technicky i co do „užitných“ vlastností – tj. zabíjení lidí. Ale jsme také mnohem dále v technice – předně díky automatizaci a robotizaci, ale také díky aplikaci výsledků vědy a techniky – i v produktivitě práce.
VÁLKA JE HOLT VŮL!
Jenže válku vedou „chciválkové“, nikoliv „chcimírové“.
Zmetci.
PS
Ne všechny války „jsou vůl“. Maně mě napadá preventivní válka Izraele proti arabským zemím v červnu 1967, která Izrael zachránila před zničením, které bylo „na spadnutí“.
Jestli se někomu „metaforicky“ vynořují nějaké podobnosti s jinými vojenskými akcemi, jde o podobnosti „čistě náhodné“.
Nebo snad ne, a jde, jako obvykle, o tzv. „dvojí metr“ těch, co se považují za pány světa?
Ten plat vám samozřejmě nezávidím, ale tehdy byl slušný plat už kolem 30. tis, řekl bych, že dnes to je někde kolem 40. tis. Pokud pomineme naše „fialové špecifiká“, tak bych neviděl přepočtový koeficient větší, než 10 až 12. Takž do těch 20 bych klidně schoval i ta technická zlepšení.
Myslím, že na svou dobu byly BVP docela dobré mašiny. I na svezení. Střelec – operátor 1978 – 80.
OK, i když moc nerozumím těm Vašim 30 tisícům….
Svůj koment jsem psal z “ luftu“, pokud jde o ty platy, tak vyloženě jen „nástřel“, nikoliv jako statistický elaborát, jen ty údaje o cenách jsou z mainstreamových zdrojů.
Pokud tedy přesně, tak skutečně nikoliv „dvacetinásobek“, ale jen 15,2 násobek.
Rok 2022 40 353 Kč – https://www.kurzy.cz/makroekonomika/mzdy/
rok 1980 2 656 Kč – https://www.czso.cz/documents/10180/35067255/1100251539.pdf/afd4b303-aa1d-42f6-a1e8-8bab1b3f58ae?version=1.1
Z čehož vychází současná cena tehdejšího BVP na 27,816 milionů korun, nikoliv 40, jak jsem odhadoval z dvacetinásobku. Zato ten stotřiceti násobek sedí, v porovnání se „současnou“ cenou BVP 1-2 má být to z BAE Systems dražší „jen“ 86,3 krát – pro názornost, za jedno BVP BAE by bylo možno „v dnešních cenách“ pořídit více jak 86 BVP 1-2, a ještě jinak – všechna /a ještě více/ BVP 1-2 pro celou dnešní armádu by se dalo teoreticky pořídit za méně než TŘI BVP BAE Systems – a to ta původně sovětská ještě dokázala plavat jako čluny…. .
Samozřejmě, že měly být tisíce tři. Ale myslím, že jste to pochopil správně. Jinak nejsme ve při. tady leží peníze na snížení rozpočtového schodku přímo před nosem.
Sorry
Ne 86,3 ale 8,63 krát a ne za tři BVP BAE, ale za ca 25 BVP BAE Systems.
Ještě jednou se omlouvám /desetinná čárka/.
L.
Lexi,
a když už jste v těch ekonomických úvahách, doplním ještě jednu. Jak by obstálo CV-90 v přímém střetu s T55? Nebo T72 bez modernizací?
Na takové otázky se nikdo neptá, protože BVP stojí jako tank, ale nemá schopnosti tanku odolat v přímém střetu. Je vyšší, takže nutně těžší.
Kdyby se totiž někdo z generálů ptal, jaké BVP je na světě nejlepší, co byste mu odpověděl? Moje odpověď by zněla, že tank Merkava jakékoliv verze, protože stjeně jako BVP uveze několik vojáků, ale je daleko odolnější!
Všechna 4 BVP, která si česká armáda pozvala do výběru, jsou zastaralou koncepcí bez šance na úspěch bez ohledu na to, kolik elektroniky do nich nacpou. Jedno čidlo navíc a už se generálové rozplývají nad novými schopnostmi a vojenští analytici samouci porovnávají výkony motorů, sílu pancéřování, úsťovou rychlost střely, dosah noktovizorů, aniž by vzali v úvahu celkovou koncepci. Prostě porovnávají jednotlivé stromy v lese, ale nikoliv celý les.
A co pořídit pro boj proti BVP? Stačí 10 obyvatel s rychlokurzem v používání panzerfaustů. Při počtu 10 panzerfaustů z nich jeden jistě BVP vyřadí z boje.
Celý armádní tendr na pořízení BVP je vlastně vyhozením peněz ve výší 52 miliard Kč. I když je pravdou, že CV-90 lze upravit na CV-120.
Předražené vojenské hračky nacpané elektronikou znamenají samozřejmě významnou a nenahraditelnou ztrátu v případě poruchy klíčového prvku stroje. Nehledě na provoz, který je tak drahý, že s nimi ani nemohou armády pořádně cvičit.
Je to natolik drahé, že generální štáby zapomněly porovnat poměr cena/výkon. A nejnovější BVP CV-90, PUMA, LYNX, …, jsou stejně jen kovové krabice na pásech s motorem a koly, které někam dovezou pár vojáků a pak tam ještě střílí z děla 30 mm. Všechnu jejich činnost by šlo pořídit levněji.
Je to stále stejné jako v případě letadel, kdy diskutují, zda Grippeny nebo F-35. Ve skutečnosti jde o pořízení drahého stroje, a je úplně lhostejné, jakého a zda jde o letadlo nebo BVP nebo tank. Stačí, že za předraženou hračku zaplatíme, provozovat už ji nemusíme.
Gerde.
viz před chvílí reakce na Juru Tomšů.
Nejsem – na rozdíl od Tomšů insider, ale jistě se shodnem – a záběry z bojů na Ukrajině to potvrzují – že jediná rána z tanku, z tarasnice, jediná „drátem naváděná“ raketa, jediná raketa z letadla, nebo dokonce pozemní mina, a je lhostejno, zda šlo o pancéřovaný dopravní prostředek pěchoty za 27 nebo 240 milionů.
Také se jistě shodnem v tom, že účelem pořízení těch „kyrysů, halaparten a fedrpuší“ není to, abychom je měli /na co?/, ale v odvedení peněz z daní našich lidí a firem těm, kdo „bdí“ nad naší „bezpečností“, a ještě přesněji, těm vlastníkům globálního kapitálu, kteří jeho prostřednictvím ve skutečnosti „vlastní“ už i ty státy samé.
Lexi,
a když jsme dospěli k úvahám až k vlastníkům globálního kapitálu, neměli by si vést válku sami mezi sebou, tedy jeden na jednoho? Třeba jeden Rotschild nebo Rockeffeler proti Putinovi, oba přibližně stejného věku +/- 3 roky? Po vzoru generála X z pohádky Šíleně smutná princezna.
My jsme také věděli, že stačí jen jeden „blbý bigoš“ s „eRPéGéčkem“. Z boku, nebo zezadu – papír. Jak je to teď nevím. Vypadalo to pěkně a střelby byly zajímavé. Ale nakonec, jak je vidět na Ukrajině, můžete bombardovat letadly, děly, nebo raketami, dokud tam nevkročí noha obyčejného vojáka, nemáte prakticky vůbec nic. A v tom je ta hrůza. Nejmodernější zbraně, všechno na sračky a nakonec vojcl se sapikem a granátem. Nakonec to tam většina z nich zalije krví a až někomu něco z toho vojenského materiálu opravdu dojde, budou si stejně muset sednout k jednacímu stolu. Kurva svět.
Ještě bych doplnil úvahu na téma cena vojenské techniky, že se to s ní má podobně, jako povinná elektronická výbava do aut. Chybějící schopnosti řidiče má nahradit elektronika, ale ta stojí dosti vlekou částku, a bez směrnic EU by auta mohla být významně levnější.
Mala nasobilka. Jestlize nezbrojime a mame ,nebo meli jsme malou armadu, tak akorat usetrime. Na co , je vec jina.
4 nohy a 4 tanky sou tak lepsi.
Stoji za povsim , jak nekdo kazi pocasi a musi bejt omezovanej a jiny zase placeny v miliardach ../My pocasi pokrokove setrime/.
Potrebujeme neco universalne proti germanskyho , uz nas napadli asi milionkrat.
Nebo nas spojenectvim potapeji rovnou az na dno.
Velkej nepritel sveta je vynalez systemu pruskyho vzdelavani zavedenyho i u nas.
Se osvedcilo az moc..Zacpa bezvyznamnymi detaily a prkotinami mnoho let, spojena s terorem pedagogu zarucena , vetsina ma „vyuku “ na celej zivot..
Stoji za povsim , ze nas rusove osvobodili neprimo, taky valkou proti prave zase germanum v prvni svetovy..
Zamestnavali rusove turky po staleti, tak nesel na nas..Az ted.
Rikejte neco takovyho universitnim geopolitikum..Zacnou vriskat.
Existence Ruska samotna drzela germana na obojku.
Jak moh tak rusa zradil ,jako v Krymsky valce.
Smlouva s nacisty vo neutoceni a ty smlouvy potom v tom jen pokracuji..
Kdyz mate moc hmyzu vezmete spray..Fritz Haber vzal postrik na na nepritele a potom dostal Nobelovu cenu..
Churchill zase na Iran v 1919..V Koreji a ve Vietnamu se to opakovalo..
Takze postrik/epidemie na lidi , na mensi staty a ted , vetsina lidi a nejvice mladych takovym duveruji..
My taky proto /zruseni armady „postrikem“ neni problem a vyvoj se nezastavil ovsem/, potrebujeme nejvic vycviceny oddily na mensi konflikty .
Elektronickou a pri naruseni fyzickou zasahovy oddily na obranu hranic.
Nas nepritel byli vzdy nasi spojenci. Presneji spojenci nasich vlad. Jednotlivych predstavitelu..
A kde na tyhle najdete nejakou obranu. Se porad vsude jen hemzi..
Lide vyhnali germana dverma a hned prisel oknem zpet , posilenej s nasi vladou , Vers. Dohodou, pranim nasich spojencu. Aby v 38 se vratil.
My jsme v tech vecech jeste deti. Do roku 1918 v prvni obecny drzeny ,kym asi…
Vladama , spojencema , germanama..
Bezvyznamny armady a velky nas akorat zbidaci.
Tak az trochu povyrosteme , mozna se poohlidneme po nejakym opravdovym spojenci..
Kterej to je, asi neda velkou praci zjistit..
No, eště že máme tak moudře neschopné generální štáby, jinak by se tady už bojovalo. V Rusku mají podobné problémy, ale tam musej vykazovat činnost tak je to složitější. Ale to by Švejk o tom věděl víc jak mařit čertům války. A ta únie to vlastně taky dělá, má pitomé generální štáby a tak se tady nebojuje, všechnu munici a nářadí nechají odvést na Ukrajinu, gde se to už pár let šrotuje, ale máme zatím jakž takž mír. Je to takovej místní truc a ojeb emeričanům aby si tolik o sobě nemysleli.
Je to paradoxni , ze velka armada brani proti nepriteli a zaroven do nejake miry skodi ,statu a narodu ,kterej brani , ve prospech nepritele…
Skodi velkou byrokracii , kterou potrebuje a treba povysovnim neschopnych .
Tomu se stezi da zabranit..
Neschopnej se dere nahoru nejvic pres mrtvoly, protoze potom vi , ze svede vsecky problemy a prusery , na ty podrizeny. Z kterejch si vybuduje svoje hradby
Udela si partu podobnych , vsude kde potrebuje , vi ,ze to nutne potrebuje /potom si pomahaji navzajem, nejvic z pruseru , ktery natropili/ a potom parasiti drzi spolu a neni mozny se jich zbavit..
Potom se ty party rozrustaji na cely systemy v politickym systemu..
Zase vidim Vyssi moc , neda se tomu zabranit.
Velka armada a mala byrokracie + vlada , to neni mozny i s pocitacema..
Chaos, korupce se siri , a ja nevim co vsechno, nasleduje..
Napr. husiti s Zizkou meli schopnosti a ty zavedli snadno do praxe , kdyz kazdyho byrokrata vodkopli..Meli zkratka hned vsecko co potrebovali na boj mensiny s vetsinou..
Vyhody nesporny..
Ale ani to by se nemelo prehanet , jejich , husitu , uspechy primo souvisely a zavisely s vojenskou neschopnosti a nadprumernou tuposti krizaku a jejich velitelu..Vedeni bitev,atd.
Úplně off-topic (omlouvám se)
ale jen taková malá vsuvka pro Vladimír
Pane Vladimíre, přes Váš komentář https://web.litterate.cz/respekti/comment-page-1/#comment-145039 jsem si přeskočila na Váš blog. Máte tam moc pěkná povídání. I fotky. Přijde mi, že tam, co máte „Vaše doma“, je to taková malá oáza normálnosti….
Přeji, ať se Vám a Vaší paní dobře daří!
Děkuji za pochvalu. A přeji Vám i ostatním čtenářům zde co nejvíce pozitivních informací a co nejméně těch negativních.
Mám dvacet roků do smrti
tak o mě rozhodla vláda
potom mě nejspíš zaškrtí.
Těžko se rozpočet skládá.
Čtyřicetšest mám zápočet
odvádím daně v důchodu
Fijalo, blbe, já to čet
chceš mě zatáhnout pod vodu.
Všechny prachy jdou do války
na úkor důchodců, dětí
střílíš do víly Rusalky
tleskaj ti náctiletí.
Pak vás nepustí k doktorovi a bude, možná i tak to myslel.
Takze vlada zaskrti , zatahuje pod vodu a jeste nema dost a strili do Rusalky..
A nactileti. A.
Prace nad hlavu.
Versovanky vo tech kriminalnich podlostech se siri , asi jich neni dost.
Jen pro uplnost.
Nadmerny , casto az pathologicky premrsteny posedlosti /obsessions/, vedou vzdycky rovnou do okovu totalnich zavislosti.
Vyplni vsechen cas a svoje vedomi usilim kricet o spatnostech nejaky vlady..
Aby se dostal do zavislosti prave ty spatny vlady.
Vlady sou vsechny spatny..Jenom, nektery skodi hodne a jiny min.
V mnoha pripadech pomuze jako ucinna zbrani jen nezajem , ignorace , otocit se zady.
Venovat svuj cas a zivot treba sobe , rodine a nebo jen lhostejne zivat..
Udelat neco , jo , ale v pravej cas. Pripravit ten pravej cas ,jo, ale nesedrit se.
Premrsteny zajem je tsunami na mlynsky kola tech ,kteri pozornost musi mit, pouzivaji proti nam, nemuzou ani existovat bez ni..
Posedlosti individua proti nim , se tak otoci do zmnozovani jejich vyhod ,upevnovani a zajistovani jejich pozic , do nezaslouzene popularity ,atd..
Jiny treba a je jich taky dost ,vlastne daleko vic , do Rusalek nejen nestrili a maji je radi..
Traktorista: Politici v Česku berou málo.
Ti politici jsou úplně odtrženi od lidí, nemají žádné empatie a navíc každý druhý je sociopat.
NOVA TV 12.5.2023 Jurečka: Politici v Česku berou málo. Někteří si za tu dřinu zaslouží víc peněz
Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/504173-jurecka-politici-v-cesku-berou-malo-nekteri-si-za-tu-drinu-zaslouzi-vic-penez?campaignsrc=tn_clipboard
Asi tak v době krize.
Archangel_Michael napsal:13 května, 2023 (13:46)
Si dělá prdel, ne?
Jurečka: Politici v Česku berou málo. Někteří si za tu dřinu zaslouží víc peně
ZDENĚK DRGÁČ, MAREK BRUNA
12. 5. 2023, 11:41
Někteří čeští politici nemají adekvátní platy, přestože dřou jako šrouby. Ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL) to řekl ve speciálním čtvrtečním Napřímo s Bárou Divišovou.
Manažerské pozice v privátním sektoru jsou zaplacené násobně více, argumentuje. Každý, kdo ústavním činitelům peníze závidí, podle něj může kandidovat a náročné povolání si vyzkoušet.
Pokud vláda odmítá začít u sebe, nemůže po lidech chtít ani korunu, reagoval expremiér Andrej Babiš (ANO)….
……Jurečky jsme se proto na to zeptali v pořadu Napřímo na TN Live.
„Chápu, že je velmi snadné trefovat se do politiků.
Každému, kdo to říká, říkám otevřeně, máte tu možnost, kandidujte a buďte zvolení.
Dělejte tu práci, která není jednoduchá, pokud ten politik to dělá zodpovědně.
Není to jednoduché pro něj ani jeho rodinné příslušníky.
Mohou si to lidé zkusit.
Nezávidím nikdy nikomu jeho plat,“ reagoval Jurečka.
Podle ministra práce se po politicích chce, aby dělali svoji práci dobře a ve prospěch Česka.
K tomu potřebují vysoké platy, aby bylo těžké je zkorumpovat, tvrdí…….
……“Zahraniční kolegové mi říkají, že to u nich nikdo neřeší. Politik je vrcholný manažer a má být adekvátně tomu zaplacen. Je to i o nějaké kultuře společnosti.
Jsou politici, kteří to dělají s opravdu velkým nasazením a třeba nejsou adekvátně zaplacení.
Když srovnám tu náročnost práce s manažerskou pozicí v privátním sektoru, tak ty jsou zaplacené násobně více,“ pokračoval Jurečka……
…..Poslanec a bývalý premiér Andrej Babiš to považuje za komedii.
„Pan Jurečka už jednou v soukromém sektoru byl, ale jako dealer pesticidů neuspěl, a tak šel do politiky, kde má násobně vyšší příjem, aby si vydělal,“ řekl TN.cz.
„Politici opravdu nízké platy nemají, v porovnání s průměrnou mzdou jsou na tom lépe než poslanci v Německu, Rakousku a většině evropských zemích.
Už dávno si měli platy zastropovat, jak jsem opakovaně navrhoval, ale odmítli to. Naše vláda to dokonce ještě před volbami schválila, ale pětikoaliční Senát to shodil.
Pokud není vláda ochotná začít u sebe, nemá právo po lidech chtít ani jednu korunu,“ doplnil Babiš…….
Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/504173-jurecka-politici-v-cesku-berou-malo-nekteri-si-za-tu-drinu-zaslouzi-vic-penez?campaignsrc=tn_clipboard
I Boris Johnson závidí platy Českým politikům! Podle EU politici okrádají Čechy o 17% a Slováky o 5% mzdy!
• Datum příspěvku 29. prosince 2021
Platy českých politiků, svědčí o jediném, přemýšlejí pouze o svém vlastním prospěchu. Platy českých pracujících jsou nízké, platy politiků vysoké – přesvědčte se sami!
….. Pro srovnání – plat španělského předsedy vlády bude 180 tisíc korun,
plat českého předsedy vlády bude 258 000 KČ měsíčně.
Britský premiérský plat je o 63 000 korun nižší, než plat českého premiéra!
Plat španělského senátora je 75 000 CZK,
plat českého poslance bude 90 800 CZK!
Přitom plat českého „průměrného“ zaměstnance je 37 500 CZK,
ale plat španělského průměrného zaměstnance je mírně přes 50 000 CZK.
Španělsko se snaží splnit závazek Evropské sociální charty a španělský minimální plat tak už dosahuje 22 500 CZK.
Evropskou sociální chartu ratifikovalo i Česko a Slovensko,
a podle ní má být minimální plat roven 60% průměrného platu země, ve které je vyplácen.
Český minimální plat je ovšem jenom 43% (16 200) průměrného platu a slovenský 55% (15 575 CZK) průměrného platu.
Přitom Česko dosáhlo 94% úrovně HDP průměru EU,
23 000 USD podle Světové banky a
Španělsko jenom 86% úrovně HDP průměru EU,
ale 27 000 USD podle světové banky.
Čeští politici si vyplácejí 121% platů španělských politiků,
ale českým zaměstnancům nadělují jenom 75% průměrné španělské mzdy a zaručují jenom 65% minimální španělské mzdy.
Slovenští poslanci měli dokonce už v roce 2020 vyšší platy, než budou v roce 2022 mít španělští poslanci.
Přepočítáme-li platy politiků a vysokých úředníků ve Švédsku, Rakousku i Německu, zjistíme, že představují 3 až 3,5 násobek průměrného platu v jejich zemi.
U českých politiků a vysokých úředníků je ovšem tento poměr 4 a nebo více vzhledem k českým zaměstnancům!
Odkazy zde: Tegel – Švédsko, Rakousko, Hlavní hygienik Německo
Jakmile někdo navrhne zmrazení platů českých politiků – parta Spolu a PirStán – ho označí za populistu a jejich senátní tlupy patřičný zákon zametou pod stůl! Prostě čeští politici tím jenom dokazují, že jim jde hlavně o jejich blaho a blaho občanů je jim naprosto ukradené!…..
https://www.novarepublika.online/2021/12/i-boris-johnson-zavidi-platy-ceskym-politikum-podle-eu-politici-okradaji-cechy-o-17-a-slovaky-o-5-mzdy
Zapomínáte, že plat politika není hlavním příjmem. Protože pokud si vezmete nějakého politika celoživotně zaměstnaného jen u státu (Marek Benda z ODS?), jeho příjmy a poslanecké náhrady nevystačí na nákup všeho jeho majetku. Bylo by to na větší prověrku, ale není ani třeba, stačí vyzpovídat lobbisty, kteří jim nosí peníze v igelitkách, protože do obálek by se nevešly.
K obraně kapitalistické vlasti
připraven život položit
vědom si té duševní slasti
ač polorom či položid
je každý občan České republiky.
Zapomenem na maso i na knedlíky
nahlásíme volno v korporátu
vrhnem se do ostnatého drátu
vyrveme Bachmut z ruských spárů
každý nejméně deset arů.
Přilba mi klouže po pleši
ruksak ohýbá rameno
vši se mi dole peleší;
jako bych táhl vemeno.
Takovou tíhu má plná polní
(sumku jsem dávno vyhodil)
nemám vlastnosti morálně volní
flintu jsem taky odhodil.
Nejradši bych šel do zajetí
v kapse mám bílý praporek
ruce mi samy vzhůru letí
slyším, jak kručí bachorek.
V boršči jsou velké kusy masa
Nataša sype papriku
polehává tu česká chasa
klidná, s dezercí na triku.
Ešusy plné, lžíce se noří
z kotlíku pára stoupá
kapík s impíkem se boří
generál větví houpá.
je to ?sranda? co se děje tak koldokola
https://www.denik.cz/ekonomika/vladni-reformy-kuriozity.html?cx_testId=114&cx_testVariant=cx_2&cx_artPos=0#cxrecs_s
a https://www.denik.cz/komentare/dph-noviny-reakce-denik.html
nebo ne???
Inu, moji (bývalí) kolegové novináři zjistili, že se nějak zapomnělo na jejich hájení. Vybírám z vašeho druhého odkazu:
„Většina rozumných lidí se ale shodne, že zprávy vytvářené uvnitř profesionálních redakcí jsou bezpochyby důvěryhodnější a relevantnější než bezbřehé moře informací, polopravd, cílených lží a manipulací na sociálních sítích.“
Toto souvětí nese dva aspekty:
1. „Většina rozumných lidí se shodne….“ – ergo kladívko, kdo se neshodne, není rozumný a nejspíš je blb.
ale hlavně:
2. Vychází-li autor citátu z chybného axiomu („… zprávy vytvářené uvnitř profesionálních redakcí jsou bezpochyby důvěryhodnější a relevantnější…“), je sice možné, že se náhodou dobere k nějakému logickému závěru svých úvah, ale je to dost nepravděpodobné.
„Vidíš, soudruhu – věda!“ (Josef Bek ve filmu „Bílá paní“).
A kdo zjišťuje profesionalitu redakcí? Novináři sami sobě navzájem uvnitř cechu! Takový systém nutně degraduje.
matousi bulirovi na fb vcera jakysi gregor vyhrozoval ze pokud se opet objevi v ukrajinskem Ternopilu (gps 49.55416158283306, 25.594924271688246) tak dostane jeste vic nez minule. coz radi slysi napr. RVoenkory, Rybar, Rusvesna1945 nebo WarGonzo, ne snad ze by se tesili z lyncovani pana bulire, ale z tech souradnic kde maji krysi hnizdo cesti ukronackove. vyhruzky i samotny gregor z fb behem nekolika minut zmizely.
Rusové to hnízdo dřív, nebo později stejně vypálí. Zatím je pro ně nezajímavé, ale až dojde na dočišťování, tak bude velké divení. Na Ruzyni a z plechových futrálů.
🤣😆Tak to je opravdu blbec.
Co jste jako čekal?
Před dvaceti lety dojely Svobodnou Evropu chránit dva transportéry ze čtyř…
A to už tehdy jsme stáli na pokraji propasti a od té doby učinili velký posun vpřed.
A pohádka o Čepigovi s Myškinem?
Vidláku, doufám že toto píši zbytečně a Vy to dávno víte a řídíte se tím. Tak jen pro jistotu a klidně smažte. Pevně věřím, že příběh s perem buď není přímo Vašeho syna a nebo že alespoň má alergii na něco úplně jiného než ořechy. Stáváte se veřejnou osobou nenáviděnou nejen libtardy, ale hlavně médii a v budoucnu možná mocipány. Někteří jedinci obou těchto skupin se už teď neštítí ničeho a všichni doufáme, že pro ně bude hůře, což znamená, že budou ještě více kopat. I za této situace musíte neustále ochraňovat své blízké a nepouštět na veřejnost zneužitelné informace. Doufám že to víte a jen toto smažete.
Tak. Chytrému napověz. HLP nutno podávat „Bylo nebylo jedno království….“
S tím adrenalinovým perem Vám to řekli proto, že to nejspíš nahlásil někdo, komu to nefungovalo, takže si zavolal na pomoc RZP ( nebo hůř) a doktoři se pak zajímali, co se vlastně stalo a proč to nefungovalo a tak nechali lékárníky celou tu šarži prověřit.
Ono v tom peru je cca 300 ug(mikrogramů) adrenalinu, což je méně než by se mohlo zdát a navíc se dává do svalu. U resuscitace se dává 1 mg do žíly, což je 3x víc než v tom peru. U anafylaktickeho šoku zase 0,5 mg do svalu.
Malá ďurečka do krku
malá ďurečka z řiti.
Vláda ti půjde po krku
Jurečka si na tě svítí.
Jednadvacet let v důchodu
pak ztratíš na penzi nárok.
Hlásíš se v pekle u vchodu
možná ti uvaří párok.
Už devět křížků tíží tě,
na záda ryjou ti další.
Nevidíš věci složitě,
forhendy pereš s falší.
Všimněte si, za minulého režimu jak houby po dešti vznikal politický humor či literatura, která nepokrytě ryla do režimu. Lidé neváhali tvořit samizdat či zřídit exilové vydavatelství a vydávat věci, které zde vycházet nemohly nebo nesměly. Vzpomeňte si na Š+G a jiné, jak si dovolili občas celkem tnout do živého, vzpomeňte na všechnu tu trezorovou tvorbu, hrabalovské příliš hlučné stoupy atd. Nebylo nad to se dojímat kritikou minulého režimu skrze srdceryvné příběhy tzv. obyčejných lidí mletých kolesy dějin, že.
Kde je dneska nějaký Škvorecký s novodobým Tankovým praporem či Švandrlík s Černými barony? Vždyť tahle armádní fraška je mnohonásobně tragikomičtější než tehdy nějak fungující a hlavně alespoň trochu bojeschopná armáda. A postihy za zveřejnění takového díla jsou dnes víceméně už srovnatelné. Že by to bylo tím, že neexistuje onen někdejší tajný západní sponzor některých z umělců, který takové aktivity k rozrušování režimu sponzoroval? Byť nás tedy současný oficiální režim každodenně ujišťuje, že je to tu samý proruský šváb a každý druhý je na Putinově výplatní pásce.
Za mě je vysvětlení jednoduché. Když dělali bordel a šlendrián soudruzi, kteří si dovolili sáhnout na ty domněle vyvolené, bylo všechno špatně a byly to největší zvěrstva a zločiny v dějinách. Když už jsou teď zase po té něco víc než čtyřicetileté odmlce u koryt ti správní vyvolení, tak je všechno sluníčkově zalité a my přece žijeme v tom nejlepším možném systému. Totiž tom jejich.
Však taky Černí baroni byli na indexu…i ti dnešní by asi vyšli až po změně režimu.
Dneska jsem na ranní procházce potkal paní s pejskem. Při nezávazných řečech z ni vylezlo tohle: „Ona by nikdy za nic nechtěla žít v komunistickém režimu, protože je strašný“.
Zeptal jsem se jí, kolik jí bylo let v roce 1989. Říkala, že jenom dvanáct, ale že ví, jak hrozné to bylo, od lidí z rodiny.
Že věřící lidi zavírali do vězení a plno se jich nikdy nevrátilo.
Tak jsem jí popřál hodně štěstí do dalšího života ve svobodě a demokracii. Předtím říkala, že je hodně unavená, protože mají dvanáctihodinové směny.
Má smysl takovým lidem něco říkat? Třeba že sice opravdu jsou lidé, kteří se teď mají líp (hlavně ti „šikovnější“, ale samozřejmě se sem tam najdou i ti poctiví), ale že dělníků se to v žádném případě netýká?
Asi nemá. Vymyté mozky. Televize je skutečně nástroj hromadného ničení. Čím dál více se přesvědčuju, že lidi se nechají přesvědčit absolutně o čemkoliv. Klidně si představím, že ta paní bude za pár let večeřet i s pejskem mleté dušené šváby a bude šťastná. Přesně podle Klause Schwaba.
Jj. Zato kdyby jí ty šváby kdysi naordinovali soudruzi, ještě dnes by se o takovém šíleném zvěrstvu točilo minimálně padesát filmů ročně.
A já jsem šla ve čtvrtek pěšky z Kopřivnice přes Janíkovo sedlo domů, bo mi ujel autobus. Paní doktorka měla předemnou starou paní, se kterou se nemohla domluvit a ani doprovod v podání asi dcery. Takže na vyšetření jsem šla za hodinu.
Volala mi bývalá také propuštěná kamarádka a tak se mi dobře šlapalo, signál párkrát vypadl, ale žvanily jsme dal. Je asi ve stejném věku jako vaše paní s pejskem, ale názory opačné. Její bývalý podnikal a neplatil daně a ona musela zaplatit exekuci místo něj.
V Lichnově jsem se potkala s další bývalou kolegyní, ta je na důchodě déle a brala by komunisty všemi deseti.
Kdykoliv jdu do obchodu a potkám známé, všichni se diví, že ještě na důchodě nejsem a jsou šokování, že až za 2 roky v 63 letech. A jsou rádi, že se narodili dříve.
Taky jsem nepotkal a nemluvil s profesionalnim tankistou.
Ukrajinci kteri jsou u nas cviceni, jsou pod neustalym dohledem nasi vojenske policie, aby „nahodou“ nezdrhli zapadnim smerem.
Ze zdravotnich duvodu se nedoporucuje primy fyzicky kontakt s ukr herojama.
Nase modernizovane tanky … co zarizeni, to jiny vyrobce, tank je v polnich podminkach neopravitelny
No, Vidláku… když jsem dočetl tvůj dnešní článek, vybavilo se mi odhodlané zvolání, jehož zdroj jistě potvrdí Godot.
Na Bělehrad!
Tuhle válku, Válku, jistě taky vyhrajeme.
Drahou vlast vovinuly nějaké mraky.
Re: Halef
Jak vždycky tuploval můj vojenský kámoš Veruňák.
Tuhle válku vyhrajeme!
A dvakrát! Tam aj zpátky!
No, k řešení už je nakročeno… PePa107 už začal rozdávat pistole… Jen nevím, zda zvládnul obvyklou darovací větu „Doufám, že víte, co máte udělat!“…
Skvělý rozbor fialových reforem od Hany Lipovské:
https://m.youtube.com/watch?v=N3vA9-o_P-s
Nač tak dlouhé povídání, stačí si říct s Horácem, že k porodu chystá se hora, směšnou však uzříme myšku. Prostě se Fialovému Péťovi a spol. reforma zase nepovede.
Ad armáda – je to horší než v článku. Nemůžu nyní psát (i k jiným tématům). Vysvětlím později, nebojte se.
Ad adrenalin, existuje adrenalin pro injekce, obvykle v koncentraci 1 mg/ml. Je to ve skleněné ampulce, k té je buď pilník nebo dovednost jak ji zlomit – a lze ji sehnat i “pod rukou”. Pak už stačí sterilní inzulínová stříkačka, natáhnout požadovaný objem (0,3 – 0,5 ml), a postupovat jako s EpiPenem.
Mělo by to být dostupné, i když EpiPen, jako takový, nebude dostupný. Adrenalin je základní léčivo. Doporučil bych každému kdo je sám alergik, nebo má v okolí alergika, mít ampulku v lednici. Expirace je poměrně dlouhá. A nespoléhejte na to, že Vám to pomůže píchnout někdo z blízkých, až v šoku budete lapat andělíčky – neudělají to, “aby” neublížili…
Tedy především, výhoda EpiPenu, je v tom, že to nevypadá jako injekce, ten mentální blok, vpravit si sám do svalu injekci nezvládne každý.
A pokud už na to přijde, použijte stehenní sval, ten rozdělte na pomyslné osy a do jejich středu tu injekci vypravte, aspirace krve inzulinkou je tam stejně nepravděpodobná.
No, já si už rok píchám inzulín, máte pravdu, že na začátku to byl nezvyklý pocit, ale velice rychle jsem si zvyknul. Ale netuším, jak se dá do prázdného inzulínového pera nasát jiný roztok…
Normální stříkačka “inzulínka” i s jehlou je v lékárně za pár korun a sterilní. Doma se občas hodí i k odměřování malých objemů (postřiky rostlin aj.)
Válek už pracuje na inovativním řešení. Bude se to jmenovat EpiTaf.
Nabízím mu zdarma svůj nápad – nová reality show, v níž by mohly nemocní s určitým typem onemocnění soupeřit s ostatními formou „last man standing“, přičemž výhrou by byly potřebné léky. Podobné by to mohlo být i s důchody. Zcela určitě by třeba takové souboje důchodců berlemi či zubními protézami patřily k tomu nejsledovanějšímu, takže by stát ještě hodně trhl z prodeje reklam v průběhu všech těch sportovních klání. I hněv občanů by se stočil na fandění jednotlivých zápolícím, vždyť už blahé paměti římští císařové věděli, že lidu stačí chléb a hry. No a mouka z UA je teď tak levná.
Situace ve vojsku pro mne není překvapením či novinkou.
Tento týden měl okénko ve Žvanírně Rááádyjožumpálu soudruh prasident. Totiž präsident.
Ano, myslím soudruha PePa.
A PePa tam jaksi na plná ústa ventiloval skutečnost, že k Bachmutu jsme poslali již stovku tanků a „skoro“ stovku obrněných vozidel.
Jen pro pořádek dodávám, že po likvidační přestavbě AČR v ní zbylo 130 tanků, z toho stovka šla do tzv. eN Zet (NZ – nedotknutelné zásoby) a třicet kusů (jeden tankový prapor) bylo drženo jako tzv. „provozky“.
A už více než 30 let je ruský Ivan FUJBLÉÉÉ a slovenští soudruzi už tanky taky dááááávno nedělají, když jim to zatrhnul soudruh Venca Flaška.
No a co udělá voják, když mu nefunguje nějaká věc?
Správně – kanibalizuje soudruha od vedle.
Proto už jednoduše máme hovno a žádné zásoby.
Nepomohly ani anglické motory, ani italské převodovky.
Dobrá zpráva
Cože?
Nedotknutelné zásoby že jsme už dávno sežrali?
To je jako z grotesky 🙂
Re: pithart
To není groteska, to je realita.
Soudruh PePa to říkal a já v tomto punktu nemám důvodu mu to nevěřit.
Ostatně když to vezmete do detailu, nač vám je 130 tanků, pokud byste se omylem pokusil bránit 80 000 km2.
https://www.youtube.com/watch?v=mL3DiJDWSz8
🙂
No , co ale potom socan na ZAMINI ?daroval? do Afriky. Vždyť se tím chlubil v tehdy ještě ČT.
Re: ema?
Kdo a kdy?
Těch padárků bylo docela hafo, netuším, wo co gou.
Daroval ten zbytek, co zbyl po redukci 967 tanků z dob ČSLA na počet 130.
Ještě při vzniku samostatné ČR měla Armáda ČR 543 tanků T-72, dalších 414 tanků T-54/T-55 a také 954 bojových vozidel BVP-1 a BVP-2. Zdroj zde https://www.vhu.cz/ceskoslovensko-v-minulosti-vyvezlo-35-000-tanku-a-obrnencu-vyplyva-z-knihy-o-cs-tankovych-silach/
Do Afriky asi věnovali T54 či T55.
Re: Gerd, ema
Tak ty staré T-54/55 nebyly asi darovány. Co jsem měl tehdy zprávy, naše mírotvorná firmička Excelsior a spol. dělala na těchto kouscích upgrade takovým způsobem, aby byly plně bojeschopné i v dnešních podmínkách.
A silně pochybuju, že zadáčo.
Je možná jedna varianta řešící oba problémy. Od státu byly tanky darem zdarma, obdarovaná země je zaplatila plně. Kde skončil rozdíl obou částek asi nemusím napovídat.
Před kým? To je základní otázka.
Síla ze Západu bude působit na vrchol pyramidu moci a tam nejsou tanky k ničemu. Bez svolení (rozkazu) z USA si nic netroufnou.
Z východu? Proč by to Putinovci dělali? Co by si s Kotlinkou plnou ironiků (smějících se bestií) dělali?
Nebo snad „severní soused“? Ten má vojensky takovou převahu, že ani 1 300 tanků by nestačilo. A totéž co o Západu: 7-9 milionů pochybovačů by mohlo rychle rozložit už tak rozpolcenou polskou veřejnost.
Vojenský útok na Kotlinku se mi zdá krajně nepravděpodobný. A pokud by nějaký oddíl „US Navy Selas“ vzal útokem Kramářovy vilu? Nanejvýš by se změnily úvodníky na zpravodajských webech a tady by se diskutovalo, jestli to bude lepší nebo horší a proč – a stejně bychom se nedohodli.
Stejně, jako kdyby tu vilu obsadil útočný oddíl „Vidlák“, vedený plukovníkem Rajchlem. (Samozřejmě je to metafora!)
Jenže do toho, co dodáváme na Ukraruinu ze z nějakého neznámého důvodu (asi abychom byli hezčí) započítává i technika, kterou dodává i Strnadovo CSG a AČR s ní nemá nic společného. Takže Česká republika na Ukradinu dodala i raketomety, i když je již mnoho let nevlastní.
To že je v Přáslavicích (a nejen tam) bordel je obecně známá věc, není to tak dlouho, co se psalo, že je provozuschopných (to ale neznamená bojeschopných) 6 T-72M4CZ. Pak byly tři z nich vyfocené na podvalníkách na železnici, jak směřují na Ukradinu, takže co v Přáslavicích asi mohlo zůstat.
pitharte, aspoň nebudeme eskalovat konflikt. A proč válčit tady, když nám tu už nic nepatří
To je taky pravda…
hmm, tohle mne od frantíků překvapilo
https://www.humanite.fr/monde/dette-publique/pourquoi-les-etats-unis-se-retrouvent-au-bord-du-defaut-de-paiement-794544
Ale to je přece veřejný tajemství, že je západ vyžranej krám a naleštěná bída.
Takovej k42 to tady píše každej den.
Zadlužení 100% DPH znamená, že už dneska sežrali to, co zasadí až příští rok – a to ani nevědí, jestli se příští rok tolik urodí…
To je Francie, Německo i to slavný USA.
Zadlužení a inflace – tak trochu jako Zimbabwe.
Tím, že se v kongresu nedohodnou, jenom světu potvrdí to, co už stejně většina ví.
Za vším stojí ztráta výkonu.
Je jednodušší se přilepit k silnici než něco vyrobit.
Je jednodušší polejt slavnej obraz polívkou, než udělat něco užitečnýho.
Je jednodušší řešit lidský práva v bělorusku než díravý silnice u sebe doma.
Neumí poradit vlastním nezaměstnanejm, tak poradí íránskejm ajatoláhům.
Proto mají dluhy a inflaci a plnou hubu lidskejch práv – ale jinde, ne u sebe doma.
A taky mají Alžbětko, Grétu, Tichanovskou, admirála přeoperovanýho na hnusnou ženskou a Lipavskýho.
Ale sakra – HDP!
Adrenalinova pera emerade můžou mít mechanickou závadu. Náhradou je pero Epipen taktéž s adrenalinem. – aktualne údajně dostupné. Event aspoň cipky Rectodelt v indikaci těžší alergie lze použít, byt ne již s efektem adrenalinu při šoku.
Tolik k léčivům.
Ale, sakra, kdo dal právo evropským pohlavárům takřka odzbrojit evropské armády? Jsou ty zbraně petikolky? Není to protiprávní?
Mluví o mobilizaci a co mají ve skladech? To by povolavali lidi stylem vezmete si dvoje tepláky, holiny a vlastní brokovnici nebo kleště od grilu?
Zkusme posuzovat různé alternativy neutrálně skrz rovnici výnosů a nákladů.
Příkladmo Ukrajina. Nynější alternativu sledujeme v přímém přenosu.
Jaké jsou transakční náklady a jaký je zisk z politiky ukrajinských vlád řekněme za posledních čtrnáct let.
Porovnejme je s transakčními náklady a ziskem v alternativě, ve které by Ukrajina prohlásila neutralitu, národnostním menšinám by přiznala práva podle standardů EU, a rozvíjela by dobré vztahy s Ruskem a se všemi, kteří by o to stáli.
Otázka: měly by se desítky milionů občanů Ukrajiny hůře anebo lépe než dnes? V jakých ukazatelích?
Položme si takovou otázku i pro naší pozici. Odpovězme na ni. Každý podle sebe. Ve které variantě by se měl hůře, ve které lépe. V jakých ukazatelích.
Dvě strany rovnice. Papír rozdělený na poloviny. Sloupec dobro, sloupec zlo. Tak jak si zapisoval Robinson.
Jak by pravila babička Boženy Němcové: Je to tam samé lidskoprávní strádání. Ale dobře tam vaří.
„Porovnejme je s transakčními náklady a ziskem v alternativě, ve které by Ukrajina prohlásila neutralitu, národnostním menšinám by přiznala práva podle standardů EU, a rozvíjela by dobré vztahy s Ruskem a se všemi, kteří by o to stáli.“
Ale takhle to skončit nemohlo. Nemůžu porovnávat náklady a výnosy současné situace vzhledem k nereálné představě. To se prostě nemohlo nikdy stát.
Vidím to tak, že Ukrajinci jsou rukojmím vnějších a minulých okolností. Ta situace prostě nemohla proběhnout jinak. Vlak už je rozjetý a pod kotlem je naloženo. A my jsme se teď probudili a divíme se, že to nejde zastavit hned podle naší představy.
A ted to porovnejte s naklady a vynosy pro 30-50 lidi, kteri o tom rozhoduji a maji z toho zisk.
Na lidi sere pes, ale tech 30 s minimalnimy naklady astronomicky zisk. Nejaka znicena zeme, nebo lidi, pche, zakryjeme to deckou kecu o svobode a boji proti zlu.
Hlavni jsou prachy ve svycarsku pro tech 30
A zkusme si představit, že ten bordel se netýká zdaleka jen naší armády, ale například i armád, které jsou početnější vyspělejší, a dokonce mohou mít i jaderný arsenál.
Skvělé zprávy, pokud jde o armádu. Nikdy by mě nenapadlo, že budu rád, že nemáme fungující vojsko. Ti pošuci by byli schopni nás mobilizovat a poslat.
Re: prpost
Zmobilizují a pošlou.
Nikde není napsáno, že na frontu nemůžete jít od vlaku pěšky…
Jistě. Proti velkému nepříteli použijeme maršbataliony.
Re: JŠ
A kdo vám nakecal, že bychom šli proti nepříteli? To jsou pověry.
Jestli nás někam pošlou, půjde pouze a výhradně o naši granulaci. Neboli půjde o to, zbavit Ivana střeliva.
Až bude Ivan bez munice, bude demilitarizován.
Aneb jak vyhrát snadno a rychle. Lidí je jako sraček…
Re: Targus
V civilu? Bez bot? Beze zbraně a munice? Bez KD? Jsou tupí excelentně, ale i ten úplně nejblbější PR manager by jim snad musel vysvětlit, že tohle nemůže projít. Nedokážu si představit, že by byli schopní vůbec zorganizovat odvodní komise, ubytování a menáž pro brance, dopravu na východ…
A ten matroš, který by odvedli, si neumí ani ustlat postel. Ten by ani do toho vlaku netrefil. Nemáme výkoňáky, nemáme objekty, nemáme výstroj, výzbroj, kuchyně, kuchaře, auta, RTZ, nemáme nic. Dopadne to dobře, stran nasazení našich branců.
Musíte se naučit rozlišovat „dobře“ pro sebe a „dobře“ pro naší/EU/NATO byrokracii.
Pro ně je dobře, když dojdete po svých, bez výcviku a výstroje k Bachmutu.
Ukrajinci to už zažívají, jejich životnost jsou čtyři hodiny a proud neustává.
Jejich byrokracie pořád zvládá nechat zkopat a nacpat do gazíku dostatek ulovenýho masa – nic jinýho pro ně nejsme.
Vy je všichni pořád podceňujete.
Pro ně má větší cenu plechovej tančík v kabelce než vy…
https://www.facebook.com/Jana.Cernochova/videos/d%C5%AFkaz-%C5%BEe-moje-hl%C3%A1%C5%A1ka-tank-do-kabelky-neschov%C3%A1te-neplat%C3%AD-absolutn%C4%9B-d%C4%9Bkuji-m%C3%BDm-kol/534522728500481/
Re: prpost
1/ Sestavení odvodních komisí trénovali v letos v Ústí nad Labem.
2/ Maskáče vám dovezou první lodí z jižní Asie. Rejžák nám je s radostí prodá. A v nouzi obarvíme montérky na zeleno.
3/ Boty v armádě nejsou už třicet let. Kdo nechce chodit bos, kupuje si je za svoje. To není kec, to vím přímo ze zdroje. Jinak Ukrové jsou běžně vidět na videích v polobotkách typu Botas.
4/ zbraně, munice a KD jsou vojclům k ničemu. Mají za úkol připravit Ivana o munici a nic jiného
5/ doprava na východ je zaběhaná, akorát namísto nafty a obrněných aut tam pojedou živé granule.
6/ matroš nebude stlát postele, matroš bude hnojit ukradinskou zem
7/ roťáky, objekty, výstroj a výzbroj netřeba, znovu opakuji, že účelem takového tažení bude zbavit Ivana veškeré munice takovým způsobem, jako to dělají naši ukrajinští soudruzi.
Co tam máte dál?
A co velitelská čest, Targusi?
@M
Na tuto otazku, jiste velmi rad, odpovi nas nynejsi p-rezident
Byl jste o minutu rychlejší….
Jo, už to vidím, myslel jsem přitom dotazu na nějakého běžného, zatím bezejmenného, velitele, můžeme mu říkat třeba podpraporčík, neboť na nejvyšší místa bych, co se svědomí týká neodvážil ani pomyslet
Velitelská čest a věrnost má nové parametry.
Kódové označení je IQ107.
Re: Godot, Homér
Jsem se tak začetl na wikině o Batličkovi, že jsem byl rovněž předběhnut…
…ho*no, došla mi v kompu muzika, tak jsem přemítal, jestli mám popěstovat splín…
volně přeloženo Bez naděje na spásu…
https://www.youtube.com/watch?v=0pLK3cs479Y
To byl teda novičok, ta sedla!🤣
Re: eMko
Milerád odpovím slovy jedné postavy z povídky mého oblíbence – Otakara Batličky.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Otakar_Batli%C4%8Dka
Čest? Za tu si nekoupíš ani benzín do zapalovače.
A pokud jste mamlas – mamlaskyně, což ovšem nepředpokládám, pročtěte si dvakrát za sebou životopis soudruha generálního prasidenta.
Targu, ale ten velitel už bude mít blízko, i na vzdálenost třeba jednoho metru, toho vojáka, kt. jej bude moci upozornit na určité nedostatky z očí do očí a on tam bude sám a sám, bez policie, obušků a vodních děl a ne jako my tady upozorňujíce vládu na nedostatky do zavřených oken. Navíc, velitel by svoje jednotky nikdy nevedl do předem.. ále nic. Tak já si to přečtu
Ale generál je etalon vznešenosti a elegance. Kult osobnosti se nám tu zabydluje. Stalin slunce Stalin světlo ech, co to tárám Pavel slunce Pavel světlo.
https://blog.aktualne.cz/blogy/martin-novotny.php?itemid=45002
Sibyla: a co teprve paní politruková? Ta si v eleganci a půvabu nezadá ani s Dianou blahé paměti! To snad nebylo ani za socialismu, aby se takhle opěvovaly paní presidentové? Ani za kapitálizmu ta veselá kráva druhá vencová.
ad katango – místo otazníků vykřičníky.
Jsou velitele, kteri se spolu se svymi podrizenymi bojuji v bahne zakopu, ti jsou vetsinou muzstvem oblibeni, a fyzicka likvidace ze strany muzstva jim primo nehrozi. (role Toma Hankse ve filmu Zachrante vojina Ryanna)
Potom jsou velitele, pro ktere jsou jejich podrizeni jenom sipky na mapach.
Fyzicka likvidace jim primo nehrozi, protoze nasrani vojclove se k nim nemaji sanci dostat.
Re: eMko
Tak nějak netuším, o kterého velitele se jedná.
Pokud myslíte ty Jedině Správné, tak vás uklidním, ti se na granulovací linku tak rychle nedostaví.
Bude to probíhat úplně stejně, jako nyní na UA. To jest velitel uvede jednotku na záložní pozice a sám se vzdálí „na poradu štábu“. Tudíž mančaft bude zgranulován a soudruh přikvačí dom, obdrží metál „Za atvááágu!“, načež odtáhne další várku ke granulaci.
Pokud máte pochyby, garantuji vám, že v každém kolektivu se vcelku spolehlivě najde idiot, který se nechá oslnit titulem ZÁSTUPCE VELITELE a hraje si na UVĚDOMĚLÉHO soudruha až do samého konce.
Re eMko
Ještě dovysvětlení, PROČ tak zřídka dochází k dekapitacím soudruhů velitelů.
Režim bigošů v obraně, případně ve strážní činnosti je vám zřejmě neznámý.
Každý jeden vojcl, byť se vám to bude zdát nemožné, má přesně vymezené místo a přesně vymezený čas na určité úkony které by měl konat, pokud mu záleží na přežití, bo nepřítel.
Tento režim má nastavený CELÁ jednotka na přiděleném úseku. Tudíž takový zamordovaný soudruh je jasnou cestou do obrovského problému pro vojáka, jehož činnost v čase a místě se kryje se vznikem mrtvoly soudruha.
A za teplý bonz, kdo že si dovolil soudruha vyřídit, jsou docela fantastické odměny. Tedy z pohledu vojína v zákopu.
– Třeba měsíční dovolenka.
– Anebo funkce staršiny – výkonného praporčíka – česky hospodáře jednotky (přehršle žrádla, hadrů, munice a z toho plynoucích výhod v době nedostatku, kterýžto jako staršina umně vytvoříte).
– Případně funkce styčného důstojníka či pobočníka (jdete z prvosledové linie někam hóóódně daleko).
Takže benefity, které vám mohou pomoci přežít. A to se počítá…
Re: Homér
Čtěte o něco méně dobrodružné literatury. O filmech platí totéž.
Ste hnusný, starý a hloupý a kopete mi do báboviček (došly mi argumenty, tak volím osobní útok, to se teď tak dělá). Jen doufám, že nemáte pravdu…
To bylo pro Targuse.
Nejde o to, aby naše armáda (a další silové složky) byla bojeschopná.
Ale aby se platilo páníškovi za tančíky, letadélka, dělíčka, náboje, atd.
A aby jsme co nejvíce prachů nacpali největší demokracii na východě Evropy.
No a armáda a další silové složky (patřičně vyfutrovaní zvýšením platů), spolu se spřátelenými armádami (i s těmi, které se tu školí, jak zakroutit Russákům krkem) můžou být snadno použitelní na zakroucení krkem jakékoliv místní opozici.
Rozvrat české společnosti byl cílem protektora. Podařilo se to.
Mno, ještě… něco přidám
https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/504272-britove-umiraji-po-desitkach-tisic-situace-je-varovanim-i-pro-cesko?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=933711&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Cituji: „Všichni tito zemřelí byli totiž negativní. “
… ale očkovaní! Dodávám.
Tak tak… Jsem zvědav, kdy konečně někdo přizná, že hlavním cílem bylo to očkování. A celej slavnej covid byla jen uměle vytvořená záminka. Jenže samozřejmě, ten nárůst kardiovaskulárních problémů s tím očkováním vůbec, ale vůbec, nesouvisí…
Zajimavy graf. Proc asi vynechali rok 20?
Re: Vevča
Když budete moc zvědavá, budete brzy stará a škaredá a tak dále.
To není z mé hlavy, to je staré pořekadlo.
Namísto trapných dotazů se radujte nad důchodovou reformou. Ten3,14 -us Jurečka není schopen odečítat dvouciferná čísla. Už Ládik tu spočítal, že budem do penze chodit před daleko šedesátkou.
https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edn%C3%AD_d%C3%A9lka_%C5%BEivota
Ema
Citace z článku“ Kolem 7 000 mrtvých je podle BBC potřeba přičíst na vrub cukrovce a odkládaným kontrolám v době covidu. Diabetici by měli absolvovat ročně osm zdravotních kontrol. Mnozí se ale kvůli omezením a následnému návalu u lékařů nedostali k odborníkovi už více než rok.“
Já jako diabetik chodím na kontroly jen 2x ročně (to asi brzo umřu), a během covidu mě diabetoložka normálně objednávala.
Jsem starý podezřívavý dědek.
K příhodě s antišokovým pérem: Ono to taky může být tak, že negativní referenci rozšířil výrobce konkurenčních šokových per. Kdo má možnost ho vyzkoušet, že?
Ten bordel je nejen v armádě!
To dává smysl, na adrenalinu se toho moc zkazit nedá.
Jde o mechanickou závadu – vadné (nespolehlivě fungující) péro
https://www.sukl.cz/sukl/zavada-v-jakosti-u-leciveho-pripravku-emerade-pacienti-maji
To je přece jedno, jaká je to závada. Nefunguje. Tečka.
Vidím kromě přirozeného sklonu Čechů k vytváření bordelu (lenost, snaha si něco „odklonit“ pro sebe) ještě jednu příčinu. Tu vidím tam, kde to znám, v kultuře. Je hodně peněz. Hodně grantů. A tak se utrácí. Na projekty, na zařízení, na zaměstnance.
Spousta různých, ne moc kvalitních lidí, spousta drahého materiálu, který se vybalí, někdy i vyzkouší a dá do skladu, protože není zapotřebí. Nebo se použije jen jednou.
Jistě, nemá to vliv na obranyschopnost republiky, je to jenom jedna z malých škvír, kterými do naší loďky teče voda. Jedna z mnoha malých škvír a my se divíme, že je lodička plná vody, která tam nemá co dělat. Možná je to O.T., ale je to to, co vidím. Externista. Extrémista.
Občas mi říkají „stará páka jednozvratná“, protože se snažím každý problém řešit těmi nejjednoduššími prostředky, které zajistí dostatečně kvalitní výsledek. Nejsem okouzlen novými, „značkovými“ věcmi Pokud jsem ještě šéfoval, měl jsem prostředky sice omezené – ale nežádal jsem nové a nové věci, ale požadoval po lidech, aby udržovali v pořádku to, co máme. Aby to uměli používat. Žádal jsem dobré peníze pro kvalitní lidi, kteří by byli nejen srdcaři, ale byli by natolik dobře zaplacení, že by nemuseli mít další dvě zaměstnání a byli by ochotni pracovat přes čas a zaplatit si třeba slečnu k dětem. Což byl neřešitelný problém, „protože předpisy“.
Možná, že ten stav v armádě je smutný z podobných důvodů. Vidím, jak se to v našem Ústavu postupně rozpadá, srdcaři mizí a provoz stojí (při stejném výkonu) stále více peněz. A to není jenom v mém oboru, ale v kultuře obecně. Ale lidi jsou spokojení. Práce málo, výsledky stačí, tak co. Na tom, kolik máme diváků nebo posluchačů přece nejede. Jsme přece „kuturtégři“ a stát to musí platit, pokud to chce provozovat.
pro Starý kocour (23:17)
Ještě k těm grantům. Jedna z velkých prasáren/debilit bylo nastavení podmínky, že osobní náklady (mzda+odvody) nesmí přesáhnout 50 % celkových nákladů grantu. Takže pokud jste potřeboval uživit lidi (tedy získat potřebný objem os. nák.), tak jste musel kvůli tomu víceméně uměle navýšit ostatní náklady (materiálové, služby, cestovné atd.). Pokud jste však měl dobře vybavenou laboratoř a dostatečně schopné lidi na to, abyste si nemusel nechat činnosti „outsourcovat“, tak jste ty náklady na ostatní položky rozpočtu často až v takové výši nepotřeboval. Takže pak to dopadalo s nákupy, jak popisujete. Současně nebylo povoleno na grant čerpat investiční prostředky, které byste naopak třeba potřeboval na nákup nějaké nové „mašinky“ pro další vybavení laboratoře a s tím spojené možnosti další modernizace laborky/pracoviště, což by dovolilo dělat např. další nové věci…
Myslím, že jako první tuhle hloupou podmínku odstranila agentura TAČR. Pak i některé další. Ale jestli to stále ještě u některých grantových agentur pokračuje, neumím říct.
Tož, to jen na doplnění k Vašemu textu.
Nejsou vojáci. Měl by být zřízen verbovací úřad a začít verbovat důchodce, kteří nevyjdou s prachama. To by byla armáda na vedlejšák, ale bojeschopná. Hned za ní by jela polní nemocnice se syrskými a afghánskými doktory.
Nevyjdeš s prachama, máš hmotnou nouzi, jsi v jakékoliv existenční krizi? Sejmi někoho z 5tikolky, vězeňský systém se o tebe postará – sucho, jídlo, teplo, postel, internet, TV, posilovna, kaplan, psycholog… Necháme natisknout letáčky do každé domovní schránky?:)
Kamikadze po česku?
Nenecháme. Nenecháme se zavřít za takovou 3,14ovinu.
Ostatně popravčí četa mediálních hyen je už připravena. Až přijde čas. S nabitými hnojomety. Ne z vyššího principu mravního. Ale kvůli mediálnímu koláči. Cítí zápach zdechliny na desítky mil. Sledovanost! Reklama! „Tádadáda! Kupujte zubní pastu Tojevono!“
… asi mě nečtete pozorně, Ládiku, když sem psal, že takovej slepej, hluchej a starej ženista jako sem třeba já je vůbec to nejlepší čím může ta blonďatá blbka a ten vše rozmetávající traktorista podarovat Zelího!!!
Proč?
… no protože mně podobný ženisti prostě jen tak z řeky neutečou, neb neslyšíme žádnou dělostřeleckou palbu, natož střelbu z ručních zbraní, prakticky vidíme kulovaný, a když přece jen něco, tak jen rozmazaně a … a hlavně furt ještě sme navyklí makat, takže z pontonů neslezem, dokud ten most přes řeku nesešroubujem.
Dalo by se říci, že naše současný schopnosti vystihuje to Žižkovo:…“Nepřátel se nelekáme, na množství nehledíme“. Myslím, že u jiných vojenských disciplín to nebude jiný.
„Keď bude vojna, nastúpite v prilbách do reky a bojové jednotky pojdú cez vás ako pres most.
(Poručík Čaliga)
…tím jsi mi rozzářil dnešní šedivé ráno 😁
Hmmm.
Tak se dívám, že ruští vojáci jsou většinou ve vyšším středním věku. Po zranění se téměř vždy vracejí na frontu, i kdyby nemuseli. Mají odslouženo.
Proč je tomu tak?
– láska k vlasti, strach o blízké
– nenávist k nepříteli, který mi zabil kamaráda
– neschopnost už žít v míru, nic lepšího než boj neumí
Co z toho?
Mix.
Třeba to, že měli 27milionu mrtvých. Zhruba každý 7, zhruba 13,5%.
USa zhruba 0,35%. Nevím, třeba….
A do dneška si na ně vzpomenou. Třeba….
Take by to mohly byt penize.
A rika se, ze jednou vojak, vzdycky vojak.
Ale jaka je tam realita, netusim.
Snaha ušetřit mladé kromě zmíněných důvodů? Milice na Donbasu v zákopech po roce 2015 měly dost bojovníků starších. Za UA taky bojuje spousta starších dobrovolníků. Bojují proti sobě národy, které mají početnější střední věk než mládež. Národy kterých přirozeně ubývalo dávno před válkou a počty jim zachraňovaly jen některé národnostní menšiny. O to je válka větší tragédie.
A není to taky to, že vidí jak ty státy co demográciu zavedli – dopadly?
V Rusku (stejně jako jinde ve Světě) jsou jako nejlepší vojáci ti, kteří mají bojové zkušenosti, jsou ještě v přijatelné zdravotní a mentální kondici a umí obsluhovat vojenskou techniku, proto nejsou na frontě vidět mladí lidé, protože ti neumí bojovat, nebyli na vojně a nejsou schopni to psychicky unést bez internetu, ŤikŤoku, FB, veganské stravy a záchodů pro 72 „pohlaví“.
Myslíte, že armáda ještě vlastní 813 pontony?
Vojáky si lze najmout třeba v Afghánistánu, už vycvičené. Stejně už sem jedou.
Tento režim dotahne snad všechny nectnosti toho předchozího k dokonalosti.
Ovšem řekněme si to otevřeně, padesátimilionové Čapí hnízdo je daleko horší. Co proti němu jsou desitky, stovky miliard…. Jako když plivne.