2 prosince, 2024

Neztrácí čas…

Včera večer mělo hnutí ANO svoji avizovanou tiskovku na které se chystalo ohlásit, jak to s nimi bude dál. Naši pravdomluvní novináři už několik dní spekulovali, že se Andrej Babiš vzdá poslaneckého mandátu, nebo že snad úplně odejde z politiky a vrátí se do světa byznysu, komentáře stíhaly komentáře o tom, jak strašný výprask jeho prohra v prezidentských volbách byla a jak dalekosáhlé důsledky to bude mít. Šafr či Kmenta, ti z toho měli úplné vánoce a třásli se na to, jak si do Babiše ještě na rozloučenou pořádně kopnou.

A pak sledovali, že před mikrofon přišel ten starý Babiš, který v dobré náladě a bojovným hlasem ohlásil, že poslancem zůstane, stejně tak zůstane předsedou hnutí ANO, jen se maličko stáhne do pozadí a tvářemi hnutí budou Schillerová a Havlíček. Následovalo krátké shrnutí situace – totiž že Veľký Bocian dostal 2,4 milionu hlasů, což je víc, než dostala v parlamentních volbách celá Pětikolka dohromady, že je to dobrý potenciál i závazek… prostě když je po volbách, tak je před volbami a jede se dál. Byl to najednou zase ten starý Babiš z roku 2016 – připravený, optimistický…. a kupodivu i docela jednoznačný.

Jeho vystoupení skončilo, neváhám říci, politickou bombou. Babiš prohlásil, že SPD a ČSSD zradily své voliče a hnutí ANO se o ně bude ve volbách ucházet. Něco podobného zaznělo naposled v době, kdy Zeman označil voliče Miroslava Sládka za zdivočelé sociální demokraty a během krátké doby Republikány vymazal z politické mapy.

Nechci nijak machrovat, ale moji dlouhodobí čtenáři vědí, že jsem tento přístup u hnutí ANO věštil už před dlouhou dobou. Pokud se SPD včas nespřátelí s hnutím ANO, pak se Babiš prostě rozkročí směrem k SPD. Když jsem se teď po prezidentských volbách podíval na voličské přelivy, tak to tam svítilo jak ohnivým písmem.

Babiš získal takřka všechny voliče Bašty a zmobilizoval celou řadu dalších voličů, kteří v prvním kole k volbám nepřišli. Naopak přišel o část voličů z prvního kola (typ Vondrák), kteří to šli hodit generálovi. Babiš získal takřka celý okraj alternativního spektra a zaplatil za to středopravě smýšlejícími voliči, kteří prostě nezkousli jeho sbližování s pozicemi voličů SPD a dalších okrajových stran. Je to ještě o to zajímavější, protože Babiš před druhým kolem voleb celkem bezotyšně dával najevo velmi protiruské postoje, mluvil o masovém vrahovi Gerasimovi a z rétoriky SPD si v podstatě nechal jen slovo „mír“ a hodně používal spojení „asociální vláda Petra Fialy.“ Dotkl se i svobody slova a vymezil se proti cenzorovi Klímovi.

Vzhledem k výsledkům se ukazuje, že slovo mír zabíralo, asociální vláda Petra Fialy zabírala, ale masový vrah Gerasimov nezabral – voliči, co právě tohle chtěli slyšet, Babišovi stejně utekli. Utekli i když Babiš mluvil o svobodě slova. Jak vidno, voliči SPD byli ochotni zkousnout vraha Gerasimova, pokud Babiš mluvil o míru, ale středoví voliči nebyli ochotni zkousnout Babišovo zdůrazňování míru, i když mluvil o masovém vrahovi Gerasimovi. Jasné?

Zdá se, že Mára Prchal a další sice odešli, ale výsledky si tam na předsednictvu vyhodnotili v souladu s realitou. Potenciál hnutí ANO je využitelnější u voličů SPD, než u těch středových.

Tak nějak bych čekal, že od hnutí ANO i od Andreje Babiše teď budou stále častěji zaznívat postoje, které doteď hlásal Tomio Okamura. Voliče SPD Babiš nezíská, pokud bude milovat EU a bude vypjatě protiruský. Troufal bych si tvrdit, že hnutí ANO se teď v podstatě pokusí být původní sociální demokracií – tedy stranou lidí práce – těch, kteří jen nepřenášejí lejstra, ale svou činností skutečně vytvářejí něco hmotného. Zároveň se chtějí pokusit, aby nalevo vedle ANO už byla jen zeď. Tomu by odpovídal rozhovor s Josefem Skálou, setkání s Jaroslavem Foldynou i Petrem Štepánkem… ono toho bylo mnohem víc, ale všímáte si, že se Babiš začal scházet s lidmi, které považujeme za vlastenecké? Zajímavé, není-liž pravda? Přidejte si k tomu kamarádšofty s Orbánem….

Už jsem tu psal, že jsem byl mile překvapený tím, že se hned po volbách ta krátkodobá jednota, ve které Babiš sehrál roli katalyzátoru, nerozpadla. Stranou zůstali jen Tomio Okamura a Michal Šmarda… Jeden se do boje nedostavil, druhý se postavil na opačnou stranu. První zjistil, že jeho lidi do boje šli, druhý zjistil, že jeho lidé také, ale na opačné straně barikády. Co k tomu dodat? Komu není rady, tomu není pomoci.

Víte, co jediné chybí Babišovi, aby reálně vymazal SPD i ČSSD z mapy a absorboval i jejich naprosto skalní voliče? Tiskovka, nebo rozhovor, kde řekne, že to s covidem posral a kdyby tenkrát věděl to, co ví dneska, tak by postupoval úplně jinak. SPD dělí od opravdového reálného politického průseru jedna jediná veřejná Babišova věta o covidu. Pokud si Veľký Bocian vysype koronavirový popel na hlavu a pak začne mluvit o vlastenectví, svobodě slova a asociální politice vlády, tak bude mít Okamura fakt vážný problém.

Když si vezmu, že před měsícem by Okamurovi stačilo v pátek před prvním kolem nechat Baštu odstoupit ve prospěch Babiše a politicky to zobchodovat…

Teď jsme o měsíc dál, Babiš si vyhodnotil výsledky voleb a usoudil, že budoucnost je hratelná přes voliče SPD.

Uvidíme věci nevídané a uslyšíme neslýchané.

319 thoughts on “Neztrácí čas…

  1. Články od pana Vidláka týkající se ANO už nemá smysl číst. Je to jak když píše fanda Sparty. Ani jeho krkolomné logické přemety mu nevadí. Nejdřív nutí všechny volit Babiše za prezidenta, potom vytýká SPD, že jeho kandidáta volilo málo a z toho odvozuje, že SPD je zralá na rozpuštění. To samé bude asi časem říkat o PRO, že se nesmí tříštit hlasy a je nutné zase volit ANO, protože PRO nemá šanci. Očekávám tuto rétoriku před dalšími volbami do parlamentu.

    Tohle není žádná alternativa, to je podpora mainstreamu.

    1. Dokud to bylo jen čisté a třeba i trochu primitivní sparťanství, bylo to přijatelné, prostě zapálený fanoušek, který třeba přehání, ale je to jeho pohled. Ale když to poslední měsíce vykazuje i evidentní vnitřní rozpory a očividné absurdity, které sám nevidí a na upozornění nereaguje, vypadá to buď na nějaký kult nebo přípravu na politickou kariéru.

      1. Tak Vidlák to už naznačil,
        rád by sám do Europarlamentu a nyní je jen otázka,
        která strana ho dá (a zda dá) na vlastní kandidátku a SPD to asi nebude☺.

        U nás totiž mohou kandidaturu na ty volby (2024) pokládat jen politické strany a organizace
        a bývá nával a jeho pravé jméno zase lid moc nezná a nespojí si….

        Tak stačí počkat a uvidíme,
        na stránkách Česko proti bídě se píše, že na demonstraci 11.3.2023 bude vystupovat i Vidlák…

        1. Je to asi nejlukrativnější koryto, jaké si lze představit. U Svobodných se stačili o to podělit Mach s Paynem.
          Kdyby ho nominovalo ANO, tak bych mu to přál, aby vytlačil z EP tu Babišovu chamraď. Ale zase aby nahradil Ivana Davida, to byl bylo špatné.
          Ale nevím, nával bude velký a pochubuju, že by mu někdo přenechal volitelné místo.
          Já budu do EP volit stylem písek do kol, takže Vidláka v ANO asi ne, ale jak říkám, moc bych mu to za těchto okolností přál.

        2. Majko, to je naprostý nesmysl. Vidlák se necítí být politikem, ale novinářem.
          Fakt je, že všichni znají novináře Nerudu, Poláčka, Čapka, Peroutku a mnoho dalších. Ne všichni vědí, kdo seděl ve vládě, když tito novináři psali.
          Slovo má velkou moc, určitě větší, než jakýsik politik.

  2. Parlamentní volby nejsou dvoukolové. To že volič SPD neměl v druhém kole svého kandidáta a hodil to Babišovi neznamená že to i příště hodí Babišovi. Např. u mě to nepřichází v úvahu.

    1. Asi půlka to hodila Babišovi už v prvním, protože Babišovi aktivisti šířili paniku, že když to neudělají, budou mít na svědomí v druhém kole duo Pávek-Čapuše.
      Přitom to bylo jedno, protože jeden z těch dvou byl předurčený už samotnou Babišovou kandidaturou.

      Na tom je alarmující jak ta stupidita a primitivnost jednotkolové strategie, tak neschopnost zpětné analýzy a ponaučení. Oni o tom nechtějí ani přemýšlet, natož diskutovat.
      Nejtrefnější otázkou je pak „koho byste volili, kdyby měla alternativa super kandidáta?“ To je pro ně nepřípustná otázka, která totiž vede přesně na komoru. Oni si to vyblokovali i vnitřně.

      A proto vidíme články, jako je tento – už tak nevalný analytik ještě zakládá své závěry na vlastních chimérách z dvou kol presidentské volby. Uvěřit vlastní neadekvátní propagandě možná vnitřně ulehčuje, ale k ničemu dobrému to většinou nevede.

      1. „Asi půlka to hodila Babišovi už v prvním, protože Babišovi aktivisti šířili paniku, že když to neudělají, budou mít na svědomí v druhém kole duo Pávek-Čapuše.“

        Co zkazili ti, do to hodili Babišovi, když tvrdíte, že „to bylo jedno“?

        1. Pokud jde o výsledek, nemohli zkazit nic. Ani ovlivnit.

          Pokud měl někdo jiné cíle (jako třeba i ten Babiš, který nekandidoval proto, aby byl hlavou státu), tak třeba volba Babiše místo někoho jiného, mohla mít na ty cíle vliv. Co je pro někoho pozitivní, může být jiným vnímáno negativně.

          Já jsem například volil Baštu proto, že měl odvahu nahlas a jednoznačně vyslovit hodnoty, které považuji za klíčové. Mým cílem se proto stal hlas pro tyto hodnoty, který jsem pozitivně spolunaplnil.
          Pro příznivce Babiše jsem zřejmě „zkazil“ jeho výsledek, protože mohl mít o hlas víc.
          Pro mě to „zkazili“ ti voliči Babiše, kteří ty hodnoty vyznávají také, ale hodili to radši Babišovi, takto vyznavači přesně opačných hodnot.

          Ale jak říkám, bavím se jen o druhořadých aspektech, tyto volby to mělo duo Čapuše-Pávek pojistěné. Tam to od okamžiku kandidatury Babiše bylo dané.

          Otázkou je, co kdyby kandidovala nějaká super volitelná osoba pročesky orientovaná. Jak zpětně, tak jestli vůbec má smysl kandidovat příště.
          Ale o tom tady nikdo diskutovat nebude.

          1. Baštu bych s chutí volil, kdyby nebyla konstelace, taková , jaká byla.

            Za dané konstelace jsem volil Babiše. Už z prvních kroku Pavla je jasné, že to byla z mé strany správná volba.

            Znova se ptám, co je špatně.

            SPD má v jakýchkoli dalších volbách (pokud budou) velkou šanci na mou přízeň.

            1. Já jsem vám odpověděl, že to dobře/špatně závisí na tom, kdo to posuzuje a jaké má na to měřítko.

              Objektivně, na výsledek jste nemohl mít vliv. Tím nemyslím jen vás osamoceně, prostě Babiš nemohl v druhém kole získat víc, než Pávek.
              Tedy ani dobře, ani špatně.

              Za jaké konstelace byste volil Baštu?

              1. Už jsem to psal x krát. Volbou Babiše jsem se pokoušel zabránit průniku dua Čaputa generál na Hrad.
                Baštu kdykoli jindy, kdy budu mít příležitost.

                1. Já to chápu, nikomu v té věci nic nevyčítám, ale trochu mě popuzuje, že naopak to bylo poměrně drsné, i za situace, kdy vítězství Pávka bylo dané, resp. Babišovo vyloučené.

  3. Co mi to jen připomíná. Schwarzenberg právě prohrál druhé kolo prezidentské volby, Zeman hned pár minut po sečtení hlasů ukazuje, jak marné byly naděje řady podporovatelů, že ho pozice prezidenta změní, a poučuje redaktora ČT, že ho ještě nemá oslovovat „pane prezidente“, a ze zákulisí, do kterého byl před volbami pečlivě uklizen, náhle vyskakuje Kalousek a prsí se, kolik že milionu hlasů získal lídr TOP 05. No a jak TOP 05 skončila.
    Já bych řekl, že i Babiš sčítá hlasy, které mu nepatří. Možná by si měl nechat od svého analytického týmu spočítat, kolik asi lidí mu to hodilo jen proto, že stál proti Pavlovi.

  4. Trochu mě překvapuje, jak se Vidlák v dnešním článku opřel do Babiše ohledně kovidu. Nemohu nevzpomenout na dlouhé pře s Vidlákem na Kydech v této věci. Ale možná mi uniklo, jestli už Vidlák to samé, co žádá od Babiše, udělal?

    1. To jsou mezi námi i tací ,kteří popírají ,že vláda premiéra v demisi nařídila povinné očkování ,argumetují tím ,že jim o tom žádný dopis do schránky nepřišel.
      Další se přidal ,že takhle vznikají fámy.
      Úsměvné Česko, snese fšecko…
      Jinak js v prvním kole volil Bašta a v druhém jsem byl babišátko.

      1. A čistě k tématu článku – chystáte se taky, jak píše Vidlák, se otočít zády k SPD a směle nakráčet do ANO, když se Babiš rozkročí?
        (nechci domýšlet detaily takového rozkročení a kam byste se takto rozkročenému Babišovi dostal)

      2. Protože je to pravda, povinné očkování nebylo milý Kuky. Ale když na tom pořád trváte, dejte sem nějaký hodnověrný zdroj ze kterého čerpáte informace o povinném očkování v ČR. Jinak je to opravdu jen fáma.

          1. Takže žádné povinné očkování nebylo, že ano gogo? A o to jde. To jestli to bylo plánované je druhá věc, to jestli to někteří nadřízení vyžadovali také. Ale NEBYLO.

  5. Když se bavím s voliči SPD, tak jsou pro navázání spolupráce s Ruskem, kterou právě Babiš ukončil. Tak nevím jak by chtěl najednou převléci kabát.

  6. Při zpětném pohledu, ANO se mi jeví jako ligt verze Pětikoalice.
    SPD jako byznys jednoho člověka.
    KSČM jako TBC v klidovém stavu.
    Sociální demokracie jako ligt verze KSČM.
    Dál už nic, jen rozliční příležitostní zoufalci.
    Chybí národní spojující pozitivní kultura všedního dne.
    Za posledních třicet let strašný sešup. Po úpadku předešlých dvaceti let „normalizace“, přetržení kontinuity předválečné generace. Ne izolovaně, ale jako pokračování i předešlého nedobrého.
    Nynější stav vidím jako stav přirozený. Příčinou není vnější tlak. Býval daleko horší.
    Příčinou je národní přirozenost. Národ sobě v praxi.
    Co dělat?

    1. V podstatě to je zhruba tak, jak píšete.
      Příčina? Rozsáhlá ideologická masáž v posledních 32 letech.
      Nemyslím tím politické diskuse – většina lidí se o takové věci nezajímá, a pokud ano, začíná se zajímat až dlouho po čtyřicítce, pokud vůbec někdy.
      Ale libo-demo kultura, vtělená ve filmech, seriálech, PC hrách, v hudbě …
      Co s tím? Nevím. Pokouším se o osvětu, ale připadám si jako (malinký) Sisyfos; – v podstatě nikoho to nezajímá. A osobně nečekám pozitivní změnu ani v radikalizaci, až bude hůř. Pokud bude radikalizace, bude zkratkovitá, směrem k násilí a nic víc. Chtělo by to dostat do lidí skutečnou kulturu, ale jak?
      Vzpomínáte třeba, že před rokem 89 u nás byla hodně populární francouzská kultura? A nemyslím tím jenom Louise Funese, ale i vážnější kalibry. Nezůstalo z toho nic.
      Obávám se, že Ukrajina je předobraz toho, jak to u nás bude vypadat. Vždyť tam už je mnohem hůř (a před pár desítkami let nám byla mnohem podobnější, než si dokáže většina lidí připustit) – a vidíte nějaké pozitivní změny? Já ne.

      1. Přesně tak… rvou to úplně do Fšeho. I z plechovky sardinek vyskočí Lenin Superman, Iron Man, Gandalf, Luke Skywalker nebo nějaká taková buzna. V detektivce se člověk na prvních 5-ti stránkách dozví, že šéfová kriminalistů je předělaný babochlap, detektiv má za parťáka lesbu, je vegan a volí DémonKrady. A tak dále… není úniku.

        1. A jak ten Rambo si holou rukou přitáhne helikoptéru… nebo to byl Schwarzenegger?
          Velký bráška nás nedá, je na něj spoleh.
          💪

    2. Učit se, učit se, učit se.
      Jelikož nám tu nic kromě pár věcí nepatří, tak se musí podobné firmy, které nám zajišťovaly národní prestiž a HDP založit znovu a infrastruktura, která byla prodána (třeba ta vodní) se musí zase koupit zpátky. Jiná možnost už je jenom zestátnění, ale na to tady není dost hněvu.
      Pokud někdo považuje Škodovku za naši firmu, tak je to stejné, jako kdyby farář tvrdil, že konvertita k islámu je furt náš člověk, není. Je to už v podstatě mrtvá záležitost, a kdy jí věříme, ta se utápíme v minulosti.
      Takže učit se, generovat kapitál, podnikat a být dobročinný. To je základ.

      1. Omyl s tím hněvem, spíš bych že nejsou lidi. Teda kecalů máme hafo, ale odborníky aby hledal se svíčkou v pravé poledne. Bohužel, staří docházejí a mladých není. V tom vidím problém. Jináč k bábovi, nepleťte se , ještě překvapí. A k volbám – docela by mne zajímalo, jak by dopadlo přepočítávání
        hlasů pod přísnou kontrolou zejména při tom vrcholovém sčítání nahlášených hlasů.
        Čas ukáže

  7. Jsem jen prostý nevzdělaný a ne moc chytrý zahradník, ale mám pocit že už jsem pochopil onen ženiální tajný Rajchlův plán ke změně. PRO plná perspektivních odborníků se chystá vyšplhat řitním otvorem slovutného Andreje na výsluní a spolu s ním vytvořit ten očekávaný ráj na zemi.

      1. To teda Fialovy nepřeji.

        Orbán za Zelenským – muž v pozadí.

        Fiala v koutě – muž v úplném nejčernějším pozadí

    1. No tak zrádci národa vždycky tak nějak upozaděni , kdo ví proč? :- )jsou v koutě. Copak si tak asi o něm myslí?

    2. „Při focení se Zelenským ho odsunuli do kouta, jako by neměl žádné zásluhy.“
      —–
      To není pravda!
      Vezměte si za příklad společné focení po svatební hostině:
      Nejvíc kmitá a největší zásluhy na zdárném průběhu žranice (kromě kuchaře v zákulisí kuchyně) má pingl.
      A na fotce stojí někde v koutě !

      Fialovo umístěnína fotce je tedy vlastně uznáním jeho pozice a reálných zásluh.

  8. Tak jsme se dozvěděli, že jediná opozice a Alternativa je pouze a jen Babiš, a když dělá přesný opak, stačí mu říct Mír a je to zase v cajku – takže jsme na svém a všechno je jak má být.

    Všichni voliči SPD už přešli k Babišovi, Babišovi stačí říct Mír a všichni mu to sežerou, protože to je levice. 🙂 Levice je jak SPD tak ANO, sice Babišovi zakázali se s SPD kamarádit, protože je to podle nich zase extrémní pravice, ale u těchto lidí je to jedno, oni to stejně nechápou, ale o to víc používají.

    Ti voliči SPD, to je taky zajímavý poznatek. Možná založený na poměrně zoufalé situaci v posledních volbách, kde tady zaznívaly prosby k SPD, aby ti volili volili Jediného Možného místo svého vlastního. A sotva to udělali, napřed se dozvěděli, že mají SPD zrušit, protože jejich kandidáta nikdo nevolil a dnes že Babišovi stačí říct Mír a SPD zanikne odchodem všech k Babišovi. A ještě k tomu objev, že SPD zradila své voliče.
    To je vskutku analytická bomba.
    Já jsem tedy pozoroval spíš „zradu“ pár voličů, kteří se nechali ukecat Babišovými aktivisty a hodili to Babišovi, protože věděli, že Bašta stejně hlasy SPD voličů nemůže překročit těch 10 procent.
    Že by se jim to tak zalíbilo a zůstali u Babiše? Nemyslím si….

    Nějak mi tu chybí Rajchlovo PRO – samozřejmě to je dobré k pořádání hopsáren a kázání, ale volit .. .kdepak, k tomu to není. Volí se jen Babiš, ten je vším, čím chorý mozek touží, aby byl. Bude i Antibabišem, když bude potřeba. Měl by to někdo Rajchlovi včas říct, aby ušetřil za reklamní předměty k volbám. Může nakonec vstoupit do ANO.

    Já bych teda spíš odhadoval další vývoj takový, že Babiš začne podstatně ztrácet lidi a jestli se vynoří nějaká skutečná alternativa k šestikolce, něco, co by připonínalo ČSSD hájící české zájmy, bude mít Babiš skutečné problémy. V příštích měsících bude chaoticky vykřikovat věci, za které by ho jeho Jourová poslala na eurosibiř, bude hlásat přesný opak toho, co dělal 10 let ve vládě. Bude lhát a předstírat, jeho ratlíci budou tvrdit, že černá je bílá, ale podle mě jeho hvězda začíná pohasínat. Je taky možné, že už ztrácí své pozice i v EU a struktur typu Aspen a nepomůže mu už ani jásavé zapojení do šestikoaličních sviňáren proti ČR.

    Přitom Babiš šanci měl, přesně tuto – kdyby všas zvolil ČR a přetrpěl dva roky útoků eurobolševiků proti sobě. Je to už tři roky, kdy zvolil antičeskou cestu
    https://nautilus2.wordpress.com/2020/07/22/andreji-babisi-budiz-proklet/
    a naše cesty se stále více rozcházejí. Ony nebyly nikdy blízké, jen to nebylo tolik vidět a situace to tak extrémně nedemonstrovala.

    O Babiše strach nemám, to je špinavý potkan, který se vždycky nějak zabezpečí, jen nás to může přijít sakra draho.

    1. Jo, to je výstižný článek… Jen mi tam chybí ještě systematická likvidace středního a drobného podnikání, oblíbené zaklekávání, cílená likvidace hospod, nesmyslné lockdowny, totálně nabourané školství, segregace a diskriminace části obyvatelstva atd. atp., co už si někteří nechtějí pamatovat. Už jen za část toho by měl viset.

      1. Váš výkřik je podobný diskutéra na Seznamu.cz s Šafrovým intelektem. Už mne nebaví číst příspěvky s nulovou informační či logickou hodnotou. Některým lidem ty mediální „urban story“ z dob Babišova premiérovaní a hlavně z covidové šlamastiky fakt vlezly na mozek.
        Covid nezpůsobil ani tak škody na zdraví lidí nebo hospodářství, ale porušil nevratně synapse v mozku některých našich spoluobčanů. Zasel totiž tak velkou míru patologické obsese a ztráty racia, jakou např. proti Rusku zanesl režim do vědomi jiných pomocí totální protiruské propagandy.

        PS – doporučuji Zakladateli, aby občas promazal diskusi, rady na „pověšení kohokoliv“ myslím nejsou etalonem zdejšího prostoru.

        1. Ani mne nenapadne.
          Publikum žádá, aby diskuse byly trochu pikantnější a aby to tady nebylo jak v nedělní škole či na dýchánku starých panen.

          Rovněž se mi dostalo rady, abych se zamyslel. To jsem učinil a výsledek toho zamyšlení už je na cestě.

          1. Chápu.
            Stal se tady z toho „zápas ve volném stylu“.

            A navíc někteří dodnes nepochopili, že politika není dýchánek Mirků Dušínů a vznešených idejí, ale řadou pochybných dealů, zákulisních čachrů, bezostyšného vydírání vedenou psychopaty a jen občas něco z panského stolu upadne dolů.
            Takže – zrovna tak, jak není Andrej a ANO skautským oddílem, tak partička kolem Tomia nejsou v principu Blaničtí rytíři.
            Zbožštění SPD (Okamury – těch je zde více nebo jsou hlasitější) a na druhé ANO (Babiše) dosahuje u některých jedinců znaků fanatismu., což se promítá do kvality a hlavně formy diskusních příspěvků.
            A kam vede fanatismus bychom si mohli vyprávět….

            1. Já tedy fanatismus pozoruji spíš u vás, a k tomu zbytečné útoky na lidi místo na jejich závěry a tvrzení.

            2. Rosolozube, a jak byste si to představoval?
              Kterým diskutérům byste povolil vstup? Prosila by pokud možno přesně specifikovat.

          2. Mazal bych jenom to nejnutnejsi, treba Annu z Husince a podobne boty. A pak jeste ocividne provokatery a sprostaky.

            Zbytek tapetaru, kteri melou porad dokola to same muze clovek rolovat, to snad zvladne kazdy.
            Ti zdatnejsi si muzou napsat vypomoc a vybrane prispevky se jim nezobrazi.

            Cim vice mazani, tim blize nazovove bubline, a zaroven tim vic prace pro Zakladatele.

        2. „Covid nezpůsobil ani tak škody na zdraví lidí nebo hospodářství, ale porušil nevratně synapse v mozku“
          To tak zdravotne nemusi byt, vec je stale v procesu, ty prave zdravotni nasledky mohou jeste prijit. Ale zapomnel jste na skody politicke, ty jsou zatim nejvetsi.

      2. Jo, zase ne všechno mu dávám za vinu a spousta toho není nijak specifická. Třeba likvidace podniků – on je většinou jen ukradl, kdežto Klausové a Zemanové je likvidovali. Takže mu nechci extra vyčítat něco, v čem si jiní smočili víc.
        U toho kovidu hrál špinavou hru, tam to není o tom, jestli zavřel nebo nezavřel, ale že to dělal z kurevských pohnutek a proti nám. Přitom z větší části si myslím, že nepochyboval o tom, jak to zvládají nadprůměrně dobře. Závěrem udělali povinné očkování – za to měl viset jak on, tak ten ksindl Adam. Protože tehdy už se vědělo, jak to je. Oni to věděli a ještě likvidovali lidi, kteří na to upozorňovali.
        Ale zase, kovid je téma, které nikdo nechce probírat věcně. Buď jen nadávají, jak bylo všechno špatně, nebo blahosklonně pokyvují hlavou, jak to Babiš ještě dobře zvládl, ale nikdo není schopen se zamyslet, jak by to mělo být. Přitom se to může zopakovat.
        Tahle stupidita, kdy se něco posere, ale závěry a rozebrání je nepřípustné dělat, to je jistá vstupenka na skluzavku do pekla.
        U voleb je to stejné, ale tam to není tak důležité.

    2. Babiš hraje na politické šachovnici, alternativa je underground. Můžeme ANO považovat za součást „šestikoalice“, ale to podíl alternativy na moci nezvětší. Pokud Rajchl za dva roky uspěje ve volbách, může být užitečným partnerem ve vládě s Babišem.

      Babišova tisková ukázala, že sebevědomí má dost.

    3. Přesně, Babiš je prostě starej sedmilhář, kterej využil jen naprostýho zoufalství, že ze strachu z jenerála mu to spousta lidí hodilo a po jeho způsobu si z toho vytvořil své zásluhy. Což se dalo očekávat při jeho povaze a mimochodem to byl i jeden z důvodů, proč jsem volit nešel. V politice samozřejmě dál zůstane, protože kde jinde by vzali tak skvělý hromosvod a motivaci pro librardy jít k volbám. Bez Babiše by se celá pětikolka časem sama rozsypala a rozhádala. A jeho tahle hra zřejmě i baví. Však i ta jeho kandidatura na prezidenta byla tak nepřesvědčivá už od začátku, že jsem přesvědčen, že tam byl jen jako komparz. Jako já nevím, už mě ten Vidlák nebaví, bylo by lepší, kdyby mu zařídili nějaký teplý flek na ministerstvu když po tom tak toužím, nebo by měl psát zase jako dřív zábavnej blog, ale tyhle neustálý bludy propagandistický to se fakt nedá.

        1. Však sem už moc nechodím, víceméně ze zvyku a kdybych věděl o jiném místě, kde se dá diskutovat, tak jdu hned tam. Nebýt tu Gogo a jemu podobní, tak to tady nemá vůbec cenu.

        2. A už nějaký čas sem chodím jen kvůli té diskuzi, Vidlákovi články poslední dobou fakt úplně o ničem, do toho si rejpnu už jen tak ze zvyku, aby to nebylo úplně mimo téma a nikdo mě neobviňoval z OT.

          1. A proč to píšete!?
            Kdyby Vidlák nenapsal článek, tak by nabylo o čem diskutovat ,a vy byste neměl kam chodit.
            To je právě to zajímavé, že Vidlák nastoluje témata, která budí živou diskuzi.
            Můžete chodit na Parlisty, tam jsou také zajímavé diskuze. Když mi nechutná guláš , tak jdu tam, kde vařej lepší.

            1. Je to zajimavý fenomén. Jsou lidé, kteří budí diskusi a jsou lidi, jejichž texty nikdo moc nekomentuje.
              Znal jsem jednoho, kterému měli všichni potřebu texty komentovat a upozorňovat ho na nesmysly, jeho to ale neuvěřitelně iritovalo a diskusi sice nezrušil, ale vysloveně ji jen trpěl. On chtěl být kazatel, jehož slovo je svaté. Přitom ale psával vysloveně kontroverzní věci hranicící s absurditou. Tenkrát například o tom, že ženy a muži jsou naprosto stejní ve všech ohledech kromě pár anatomických detailů, nehrajících prakticky žádnou roli.

              Vidlák napíše článek o tom, jak je tráva červená, lidi mu to vyvrací, jiní to zase vyvracejí jim. Za 2 týdny je další článek o červené trávě .. a celé se to zopakuje.
              Někdo bere vážně článek, někdo autora, někdo ani jedno, jiný jen číhá na klíčová slova.

              Rozhodně absentuje snaha se dobrat nějakého poznání, jak se dané věci mají. To je z mého pohledu škoda, ale už jsem se s tím smířil.

              1. Vidlák se hlavně nepovažuje za kazatele. Jenom ho zajímá dění doma i ve světě a píše svůj názor na různé věci.
                Popravdě, už jsem přežraná různých politologů, analytiků, erudovaných komentátorů, zajímá mě co si myslí normální člověk. Který umí dobře psát a vládne srozumitelnou mluvou. A má větší rozhled než já.

      1. Argument, že 2,4 milionů voličů je víc, než dostala 5k v sněmovních volbách, je komický. Generál dostal taky víc než ANO a SPD v sněmovních volbách.
        Jenže to spolu vůbec nesouvisí.

        1. Spravne, ruzne volby spolu nemusi vubec souviset.
          Podobne nesmyslnymi vypocty ptu nedavno argumentovali mistni tapetari, a vyslo jim 20 % pro Bastu.
          To je to inkluzivni skolstvi.

              1. Vas vikend a vlastne kazdy den je zkazeny tak jako tak.
                Ale za to si muzete sam.

                Jenom vcera jste tu vyplodil pres 65 prospevku, vetsina z nich jenom tupe fraze a opakovane blaboly.

                To vsechno na webu, ktery ma maly dosah, autora mdleho usudku s velmi spatnymi analytickymi schopnostmi. To vse jste tu o Vidlakovi napsal.

                A presto tu smrdite KAZDY DEN a vetsiho tapetare tu neni.
                Pokud tohle neni zkazeny zivot, tak uz nic.
                Ale jeste jednou: muzete si za to sam.

        1. … a přitom nových témat je každý den neúrekom, např.:
          Čínské meteorologické balóny vers. americké meteorologické družice.
          Daně z nemovitostí ve verzi 25x násobku pro stavební parcely.
          Nenáročné profese v Jurečkově důchodovém systému.
          Čínské embargo (zatím technologie) na křemíkové destičky a reakce EU při stavbě fabriky na ně i s výstavbou atomové elektrárny k této fabrice. A následná čtyřnásobná cena solární elektřiny.
          Etc …

          1. Souhlas Eto, ty témata jsou na stole, taky bych přidal USA jako teroristický stát spolu s Norskem ohledně útoku na plynovody.
            Jo a kašlete na goga.

            1. Třeba to má tak, že meteorologické balóny bere jako „nízkoletící meteorologické družice“ a tak to pro něj není téma.

        2. Ale to byste měl vytknout spíš autorovi, který to téma opět nastolil, ne?

          Já tedy si myslím, že by se KONEČNĚ probrat mělo, s otevřeným hledím a poctivě, samozřejmě ty nekonečné povrchní koledy cenu nemají.

    4. „jen nás to může přijít sakra draho“
      Nikoliv nas, nybrz vas a dalsich par vam podobnym 🙂
      Projekce je kralovna vsech motivaci. Podle meho vetsinovemu volici nedojde nic, ani kdyby „ryl drzkou v zemi“, pocit politicke priciny a hmotneho nasledku je mu cizi kategorie uvazovani. Aktualni drahota ve vsech vyznamech toho slova, je mu lhostejna, zivot „ted a tady“ nezna pricinu a nasledek.
      Tohle neni obzaloba vetsinoveho volice, nybrz prinos vychodiskum politickeho promysleni; zasadni zivotni motivace muzou byt az absurdni a nepredstavitelne.

  9. Vidláku, píšete
    „Pokud se SPD včas nespřátelí s hnutím ANO, pak se Babiš prostě rozkročí směrem k SPD. “

    Jsem převážně volič SPD, líbí se mi jejich budování zázemí, mají dobré lidi ve sněmovně, že dokázali oslovit a přijmout osobnosti z ČSSD.

    To by se Babiš a ANO muselo hóódně rozkročit, aby mělo ANO jistý můj hlas.

    To, že jsem ho volil v prezidentské volbě a propagoval tento postup, bylo způsobeno specifiky volby a tím, že zde byl Babiš jediný s reálnou šancí uspět a byl jednoznačně menší zlo.

    Dokonce jsem byl na kandidátce za ANO v komunálních volbách. Mají u nás dobrého kvalitního člověka má blízko k naší čtvrti.

    Můj oblíbený politik je z ANO – Radek Vondráček veselý otevřený člověk, brilantní diskutér, schopný intriky.

    Ale to v žádném případě neznamená, že bych mu podruhé odpustil Charazmovou a Jourovou v EP a EK.
    že bych mu odpustil pasivní kývání k zelenému úúdělu, servilitu k protektorům.

  10. Velmi dobrá analýza.

    Babiš je pragmatik, který jako správný rybář loví ryby tam, kde jsou.

    To se mu v budoucnu vyplatí, protože jak to
    Jason napsal:
    10 února, 2023 (7:01)

    „Dneska už snad ani nemá smysl rozdělovat politiky na pravici nebo levici.
    Spíš bych to rozdělil a pronarodni a protinárodní.
    Sociální nebo antisocialní.
    Pragmatický nebo ideologický.
    Tyto kritéria je potřeba si hodit v hlavě do tabulky a říci si, kdo kam patří.
    Pravice a levice je v tento moment už jen rudiment politické evoluce.“

    Můžeme si vybrat, jestli chceme hrát v amerických, nebo německých barvách.

    Nevím jak vy, ale já bych byl raději v německých, protože ti budou chtít mít za humny klid a prosperitu.

    Je třeba si uvědomit, že pronárodní pravice i levice bude chtít ekonomicky přežít s minimálními ztrátami.

    Toho je třeba využít, než u nás nastanou majdany.

    1. „Dneska už snad ani nemá smysl rozdělovat politiky na pravici nebo levici.
      Spíš bych to rozdělil a pronárodni a protinárodní…“
      Tohle jsem měl ve svém veřejném projevu na mítinku již před více než 20 lety…
      Tenkrát to většina lidí nepobrala. Všichni mleli o pravici vs. levici Jsem rád, že někteří toto nové dělení chápou alespoň dnes, v 3. dekádě 21. století.

      1. ještě lépe pro/proti zájmům občanů ČR

        Na tom je nejpikantnější to, že většina občanů jásavě hlásá a volí to, co je pro ně samotné likvidační

  11. Babisuv problem byla jeho neuprimnost. Velice spatne zahrane divadlo. Tak treba to jeho megatrapne Jezulatko. CO-TO-BYLO???! A pak, chlubil se vecma z minulosti, u kterych mi staly vlasy, treba EET. Nebo ultratrapas Vrbetice prodaval jako dukaz rusobijectvi. Nikdo soudny nechce valku, nechce dalsi a dalsi provokace Ruska, mnozi vedi, jak to bylo s Vrbeticema, i jake podnikatelske vyhody plynou z EET pro Agrofert… Naopak, kdyby prohlasil, ze Cesko bude v nastavajicim konfliktu neutralni, coz jako vrchni velitel ozbrojenych sil prosadi, mel by navrch. A treba mohl rict, za jakych okolnosti odvola vladu. A jake soudce dosadi do US… Dale, proc detailne nerozebral clanek 5 smlouvy o NATO? Neco rekl o neucasti nasich vojaku, pak se na smrt vydesil… Tohle ho zabilo..!!

    1. Bohužel z toho příliš čišel politický marketing, že to není upřímné, to máte naprostou pravdu. Ze skutečného lídra musí přímo sálat, že to myslí vážně, že ty věci říká proto, že jim sám bytostně věří, ne aby mu získaly hlasy. Buď jim tedy musí opravdu věřit, nebo být aspoň skvělý herec a musí to umět přesvědčivě zahrát.

      A Babišovy rétorické schopnosti jsou žalostné. Jakoby ani netušil, že coby Slovák vstupuje do volební kampaně s hendikepem cca 5 % hlasů, protože jinak by zapracoval aspoň na dikci, aby to zamaskoval. Takhle každému hned po prvním slově naskočilo „Slovák“ a nic si nenamlouvejme, pro spoustu lidí je Slovák na Hradě pořád „nepřekročitelná červená linie“. Srovnejte to s „špačkovskou“ dikcí generála. Kvůli tomu, jak se musel soustředit na naučené marketingové fráze, a slabým rétorickým schopnostem se proto taky nechal na ČT tak hloupě vmanipulovat do té nešťastné otázky o obraně Polska, vůbec to neměl připustit, měl Řezníčka poslat do … s tím, že jsme členy NATO, ale Polsko nikdo nenapadl ani neplánuje napadnout, že se neválčí v Polsku, ale na Ukrajině, která členem NATO ani naším spojencem nebyla a není, přesto tam vláda a její kandidát Pavel posílají peníze, zbraně a nikdy jasně neřekli, že tam v žádném případě nikdy nepošlou naše vojáky. A ať kandidát pětikoalice Pavel teď hned dá čestné slovo, že k takovému vyslání vojáků by nikdy jako prezident nedal souhlas. Já (míněno Babiš) takový slib můžu dát, pane Řezníčku, zeptejte se kandidáta vládní koalice, jestli on taky…

      Pak se taky neměl nechat chytit do té připravené pasti „diskuse se školáky“. To byla taky kardinální chyba. Co jako čekal, když tam lezl? Že mu budou spratci pochlebovat a ptát se ho, jaký je návod být tak úspěšný a skvělý?

      1. Napadají mne hned 2 úsloví:
        – Kdo chce zapalovat, musí sám hořet.
        – Po bitvě (po volbách) je každý generál. Alespoň v Česku.

        1. K tomu mám něco ze sportu – kdyby hokejisti nedělali analýzy prohraných zápasů, nemohli by příště nikdy vyhrát.

          Nepomohlo by jim organizovat ještě víc dupajících fanoušků v hledišti.

        2. Charon:

          Mne napadá ještě jedno:

          Cos dokázal ty, že kritizuješ?

          Upřímně přiznávám, že v porovnání s Babišem naprosto nic. Hlavně v tom dobrém, ale doufám, že ani v tom špatném. Jsem úplná nula a rozhodně nepočítám s tím, že by těch pár slov, kterásem tam někam napíšu, měla na něco nebo někoho vliv. Jen se mi trochu (a na chvíli) uleví.

    2. Podle mne prezidentem být nechtěl a všechno pojal jen jako kampaň před budoucími volbami do sněmovny. Minimálně na ni má víc času a může utratit víc peněz, když sečte povolené výdaje za prezidentskou a sněmovní volební kampaň. On je to lišák podšitej, nemyslete si.

  12. Vidláku , nečekal jsem že zahájíte nové bubnování pro ANO tak brzy ale budiž . Můžete mi nastínit co může ANO udělat pro rozkročení k získání voličů všech vámi zmíněných stran. Spíš to vidím na poslední chvíli na apel rozumu(pragmatismu) a zase někoho přesvědčit , že jedině ANO dokáže hájit zájmy občanů a volba jiných je ztráta hlasu i času. Celkem by mě Vaše odpověd zajímala – co si představujete že ANO udělá pro získání voličů (SPD,ČSSD atpod.)

  13. Domnívám se, že tentokráte je vaše analýza vedle. Druhé kolo prezidentské volby neznamená nic. To, že jsem to s odporem hodil Babišovi, kde byla aspoň teoretická šance, že by Pětisaň brzdil neznamená, že to ANO či Babišovi hodím znovu. Takhle si to postavilo hodně lidí a neumím si představit, že bych to někdy ANO v parlamentních volbách hodil.

    Babiš je slaboch a když mu o něco jde, hodí přes palubu kohokoli. Nebyla náhodou geneze ta, že třeba o SPD troubil, že nejmenuje ministry? Nejsou to jenom svinárny z Covidu. Jsou to i Vrbětice, kdy se podělal. Do dneška žádný důkaz a to by ho teď vytáhli, protože vztahy s Ruskem rozbily co to jen šlo.

    A nezapomeňme na jeho skvělou personální politiku. Vymezovat se vůči Rakušanově Kritu jo, ale vůči jeho stáji a reprezentatovi ANO Jourové ne?

    Babiš není řešení a můj hlas už neuvidí.

    1. Potvrzuji.
      Ve 2. kole voleb jsem se vybavil novou gumovou rukavicí, kterou jsem si ve volební místnosti obřadně natáhl.
      S hlasitým výrazem – FUJ! – jsem pak Babiše pohřbil do urny. Členové VK na mě koukali jako na zjevení.
      Generála jsem následně doma umístil do topeniště kotle mezi dřevo…

  14. Dneska už snad ani nemá smysl rozdělovat politiky na pravici nebo levici. Spíš bych to rozdělil a pronarodni a protinárodní. Sociální nebo antisocialní. Pragmatický nebo ideologický. Tyto kritéria je potřeba si hodit v hlavě do tabulky a říci si, kdo kam patří. Pravice a levice je v tento moment už jen rudiment politické evoluce.

  15. Těch 92 opozičních poslanců je do voleb zbytečných a mohou jít demokraticky domů. Nemají sílu něco změnit hlasováním. Ani lidé nemohou nic změnit. To je současná demokracie, vláda lidu. Žrádlo, teplo, světlo a wifi je, u pumpy je benzin a to je celé. Sice je to dočasně, ale je to.

  16. Vypadá to, že je to neřešitelné. Nabývám dojmu, že v této webové bublině debatují, ve velké části, příznivci
    KSČM a Okamurovci. Možná pár roze@síračů. To je potom těžké. Každá liška svůj ocas chválí.

  17. Cynicky by se dalo říci, že domácí česká politika má na směrování ČR asi stejný vliv, jako volba radních v Kocourkově na obsazení vedení v Číně. Nebo na zatmění Slunce. To jest poměrně minimální.

    Nicméně musím poznamenat, že Babiš celkem překvapil postavením se za vlasteneckou a reformní agendu, a záměrem rozšířit ANO i o ztroskotance a samozvance o „dezoláty, extrémisty a proruské šváby“. IMHO má takový záměr velkou budoucnost: protože nulový koaliční potenciál SPD blokoval sjednocení politických sil pro pozitivní pro-vlasteneckou, pro-rozvojovou politiku. Rýsuje se sjednocení téměř „Orbánova typu“.

    Na rozdíl od Vidláka si nemyslím, že tímto „rozkročením“ zamířilo ANO doleva. Dosavadní voliči SPD totiž nejsou primárně na levo-pravé politické ose, to je marginální hledisko. SPD se navíc prezentovala spíše pravicově, samozřejmě se silným „pro-pracovním“ (jakože pro „lidi práce“) a sociálním aspektem – ale to není žádné „vlastnictví levice“, ale zásada každé rozumné politiky. Stejně jako ekonomika a národní hospodářství není pašalíkem pravice.

    Navíc tímto pohlcením „extrémistů“ neztratí ANO ani voliče, kteří se považují za pravicové: právě naopak, může jich hodně nabrat. Třeba ODS i její dosavadní voliči jsou na základní úrovni víceméně rozhořčeni dosavadním kolaborantským a protistátním/protičeským směřováním strany; navíc si uvědomují ekonomické aspekty vládnoucích šíleností, takže hledají cestičku ven – a jelikož, jak jsem žertem uvedl, reforma ODS je možná jen pomocí těžkého kulometu, přestup k vlastenecky a ekonomicky orientovanému ANO by byl pro ně nejsnadnějším řešením.

    Navíc je plusem čím dál více neideologická a pragmatická Babišova politika, ať již ve vztahu k Fašingtonu, Bruseli a Berlínu (přímý vztah k Moskvě je zatím zakázaný, k Pekingu také) nebo k domácím záležitostem. To je přímá a skvělá cesta k „Orbanizaci“ ANO. A tím k přesvědčivému vítězství v parlamentních volbách.

    Na ekonomickém a národním principu je možná i vládní koalice s okrajovými stranami, které mají silná ideologická stanoviska, a prezentují se výrazně levicově či pravicově. Nebo i jinak, třeba „zeleně“ nebo „pirátsky“. Přesně takhle to dělá totiž Orbán: dokáže se domluvit třeba s poněkud „velkomaďarským“ Jobbikem nebo lokálně s kýmkoliv jiným, na „maďarských zájmech“.

    Bez ohledu na výše uvedené, je samozřejmé, že o příležitostech v reálné politice rozhodnou ve skutečnosti vnější události. Pokud se dá soudit, dosavadní „ukrajinská“ politika skončí katastrofální prohrou Západu, což vymete z vedení států dosavadní kolaboranty a šílence. Silně to oslabí až efektivně zruší NATO; vliv to bude mít zničující i na současnou bláznivou EUhniji. Ve Fašingtonu to prohraje dnes vládnoucím DémonKradům prezidentské volby 2024. Tudíž nastanou jiné poměry i u loutkářů na všech úrovních.

    Pokud se nastíněné „rozkročení“ a „Orbanizování“ ANO povede, má ČR opět šanci na zrovuzrození politiky, která je nyní úplně a všeobecně zcela mrtvá – žádná reálně neexistuje; je to jen boj o koryta.

    1. Doplnění:
      Jedna hezká definice politiky je, že se jedná o koncentrovanou ekonomiku. Když se na politiku v ČR podíváte z tohoto úhlu, zjistíte, že vládnoucí „Národní fronta“ 5-ti demolice žádnou politiku neprovozuje. Jen souhlasí s naším vykrádáním, akceptuje prostě cizí politiky, orientované proti našim nejvlastnějším zájmům.

      V ČR ani neprobíhá žádný reálný politický boj: jelikož politická opozice je z politického boje apriori vyloučena. „S Babišem slušní lidé nemluví“, o SPD si neopřou ani staré kolo. Flagrantní je v tomto pohledu poslední „bezpečnostní návrh“ či snad „zpráva“ (BIS?) nebo jak to nazvat – kde je politická opozice šmahem prohlášena za nepřítele „demokracie“. Té jejich, samozřejmě, neboť oni jsou demokracie. Všechno ostatní jsou extrémisté, Putinovi agenti a dezoláti.

      Naštěstí tento truchlivý stav nebude trvat dlouho. Ekonomické, sociální, energetické, … materiální důsledky zločinecké válečné politiky proti Rusku a Číně jim brzy přerostou přes hlavy.

      Kolaps banderonacistického režimu v Ruině bude jejich „coup de grace“.

      1. Nebude.
        Prostě to vymlčí.
        Tak jako vymlčeli prohru v Afghanistánu.
        Největší světová velmoc utíkala v panice před kmenovými válečníky v sandálech, padali z letadlových podvozků, nechali tam hromady zbraní a všichni mlčeli.
        Televize světové i veřejnoprávní, i malé soukromé mlčely.
        Vlády mocností i ty naše loutky mlčely.
        Politici nevyvodily zodpovědnost – ti z velmocí ani ti z europrotektorátů.
        Opozice nevolala po vyvození odpovědnosti vlád.
        Armády zúčastněných velmocí ani ty operetní protektorátní sbory nevyvodily žádnou odpovědnost – nenásledovalo odebírání frček, výměny štábů, změny doktrín, ani se žádný petrpavel čestně nestřelil do hlavy.
        Naopak – ohlušující ticho a kampaň proti „proruským“ narativům.
        Časem natočí pár holyvůdských filmů o tom, jak jsme tam vyhráli, vytvoří pár počítačových her „Zastřel si svýho talibánce“ a všem zůstane nejasné povědomí, že se tam kdysi válčilo a naši hrdinové se vyznamenali.

        Vsaďte se, že až utečou z ukrajiny, bude to podobný…

        1. Zrovna včera jsem se díval na heslo Afghanistán na wiki. Hledal jsem něci z historie. A tam se mlžete podívat, jak vypadá to pithartovo vymlčení.

          1. JiKu i pitharte – já myslím, že pravdu máte oba. Oni i to o Afghánistánu i v budoucnosti o Ukrajině pěkně uvedou, i s fotkami a videi. Nevymlčí to. Jenže, někteří lidi to nezaregistrují („zrovna jsem musel jít do kina a pak se poflakovat (nakoupit) do megamarketu“ nebo měli něco podobně důležitého na programu), někteří si to i přečtou ale nepochopí nebo si nepřipustí souvislosti. Poučnou (smutně) je například diskuze dnes na iDnes pod článkem reagujícím na Seymoura Hershe a USA-odpovědností za zrušení NordStreamu… (přitom tato odpovědnost obecně jedné větve anglosasské skupiny (nikoliv USA jako monolitu) je tak do očí bijící od začátku pro jen trochu uvažujícího pozorovatele).

            Takže ono to pro některé není ani potřeba vymlčovat. I když na to budou koukat přímo, stejně si to přetaví do jiné (vlastní) reality…

          2. Wtf?
            To si děláte prdel?
            ČLÁNEK NA WIKI?
            To je vyvození zodpovědnosti?
            Tak vyvozuje zodpovědnost vláda USA?
            Tak vyvozuje odpovědnost americká armáda a letectvo a jejich důstojnický sbor?
            Tak vyvozují odpovědnost špičky EU?
            Tak vyvozuje odpovědnost NATO a jeho podřízené armády a jejich důstojnický sbor?
            Tak vyvozuje odpovědnost vláda ČR A armádní špičky AČR?
            Zodpovědnost za dvacetiletý vraždění v cizí zemi?
            Zodpovědnost za prohranou válku?
            To se odbyde ČLÁNKEM NA WIKI a hotovo?

          3. Na druhou stranu jeste dnesni nove americke filmy a serialy vyktesluji vojska SSSR v Afghanistanu jako nemilosrdne rezniky a naprosto nelidske bestie.
            Naproti tomu mudzhedini (al-Kajda) jsou sitce tak trochu tvrdaci, ale spravedlivi a hlavne bojuji za svoji vlast. Fundamentalisticky islam je tam jenom jako stmelujici prvek.

            Stejni scenariste pisi i dnesni pohadku o Ukrajine.
            Banderovci jsou proste tvrdaci, kteri bojuji za Ukrajinu. To, ze 8 let etnicky cisti vychod Ukrajiny ke nedulezity detail.

            Toli k to mu vymlcovani.
            V povedomi drtive vetsiny lidi nezustane nejaka wikipedie, ale zli hodni hosi. Kdo je kdo si zapamatovali, jak jim to vysvetlil Rambo.

            1. Sověti byli hovada, ale sami Afghánci uznávají, ze jim po nich aspoň něco zbylo. Infrastruktura a tak.
              Po Američanech a jejich poskocích zbyla jen zničená země.

        2. Ad pithart
          Obávám se, že máte pravdu, i ten náš největší průšvih přejmenují na zásadní vítězství a úspěch – patrně studují Orwella. Nejhorší je, že zmasírovaná část obyvatel tomu snadno uvěří. Když to budou říkat v televizi a psát na novinkách a v deníku N. Řekla bych, že už se velmi přemýšlí o tom, jak to budoucí „nevítězství“ šikovně přetlumočit , a na to se zase docela těším, to si užiju.

    2. k42: Jste optimista (možná na dnešní marasmus až příliš velký) a já v současnosti přesně tyto názory potřebuju číst. Děkuji. Nicméně si myslím, že ono znovuzrození relevantní politiky, ekonomiky, trhu práce, školství a bůhví čeho všeho ještě a nikoliv poplatné USA/EU čurákování, které je nám dnes a denně předváděno, tedy včetně toho latentního, opatrňoučkého a „abych někoho z EU nenasral“ páně Babišem, se bohužel pravděpodobně neobejde bez enormní bídy a krve, tedy naší bídy a naší krve. Historie velkých chcípajících mršin jsou velkým mementem. Nevidím do hlav „loutkovodičů“, ale neumím si moc představit, že se jen tak seberou a opustí ty hojné toky peněz. Ale to je zase (na rozdíl od Vašeho optimismu) můj pesimismus.

  18. Mě by zajímalo, co nám (jako ČR) a Babišovi vlastně to Rusko udělalo, že ho tak svorně nenávidíte (tedy ti, co se k tomu hlásí)? A dále: Jak někdo může tvrdit, že Babiš dostal hlasy voličů Bašty, když tento se nezúčastnil ani prvního kola voleb, tudíž není známo žádné číslo, a o jejich počtu lze jen s úspěchem spekulovat?

    Babiš je navíc známá korouhvička, jde podle větru a už se takhle projevil. Důvěru u mě už ztratil a nehrozí, že by ji někdy zase získal zpátky. Bylo by naivní si od něj něco slibovat.

    1. „tento se nezúčastnil ani prvního kola voleb“ – svěží postřeh !
      výsledek voleb je zde https://www.volby.cz/pls/prez2023/pe2?xjazyk=CZ

      z přibližně 250 tisíc lidí, kteří volili pana Baštu v prvním kole
      odhadem
      150 tisíc ve druhém kole volilo Babiše
      70 tisíc se druhého kola nezúčastnilo
      a 30 tisíc ve druhém kole volilo Řád a Klid
      https://www.irozhlas.cz/volby/prelivy-volicu-prezidentske-volby-andrej-babis-petr-pavel-analyza_2301281930_pek

    2. V roce 45 byla Evropa osvobozena, ale prohrála. Evropské státy ztratily svoji svrchovanost. Západní polovina se stala součástí amerického liberálního impéria, východní obsadil Sovětský svaz.
      V roce 89 se nic nezměnilo, jen se americké impériu rozšířilo o střední Evropu, Pobaltí a větší část Balkánu.
      Na krátkou dobu se zdálo, že by se mohlo včlenit i Rusko. Tyto představy vzaly za své obnovou státní moci za V. V. Putina.
      ***
      Pojem liberálního impéria se jeví jako protimluv… Zatímco tradiční impéria stála na centralizované vojenské moci, odpor lámala fyzicky, liberální impérium je subtilnější. Vychází z dobrovolného podvolení, které si musí podvolený sám vyprosit.
      ***
      Opsáno ze sborníku Svrchovanost/ Zvrchovanosť , autor téhle stati je P. Drulák .
      ***
      A ještě :
      Impérium vychází z myšlenky jednoty světa, je svou povahou univerzální. Koncept svrchovanosti je mu cizí.
      Nepřipouští existenci rovnocenného partnera , se kterým by mělo koexistovat. Neuznává žádné omezení vlastní moci.
      Impěrium zahrnuje celý svět. Když tomu tak není, jde jenom o dočasný nedostatek, který bude napraven.
      ***
      Snad jste našel odpověď na svoji otázku. Co nám udělalo Rusko. Jeho pouhá existence ohrožuje impérium. A my jsme jeho součástí.

      1. Na krátkou dobu se zdálo, že by se mohlo včlenit i Rusko. Tyto představy vzaly za své obnovou státní moci za V. V. Putina.
        ————-

        Tohle fakt napsal Drulák?

        Ten, co je tu z nějakýho důvodu vychvalovanej?

          1. Proč mi říkáte drmolo?
            —-

            No nezdá se mi to, protože Rusko do EU nechtěli nikdy, jen ho vodili za nos. (Podobně jako s Minskejma dohodama). To už v médiích bylo. To jste nevěděl?

            Rusko tehdy chtělo do EU, ale pak by bylo největším státem v EU, a západ (včetně USA) by ho jaksi nemohl ekonomicky vysávat, jak to dělal.

            —-

            Taky nám Wikipedie cituje názor pana Druláka k radaru: V roce 2007, když vrcholily spory o americký radar v Brdech a o Lisabonskou smlouvu, napsal do Hospodářských novin článek Dohodněte se o radaru i ústavě,[18] v němž nabádal politiky, aby se dohodli na přijetí radaru i smlouvy, čímž by podpořili vazby s USA a zároveň upevnili pozici České republiky v Evropské unii.

            Jenže mezitím byl v TV (skutečné, ne někde na netu) pan Zaorálek a ten vysvětloval, jak mu poté, když radar padl i v USA, i sami Američané říkali, že by to byla od nás šílenost, protože by to z nás udělalo terč a ten radar by byl zničen hned na začátku války. (To jste také nevěděl?)

            Takže odbornost pana Druláka je velice problematická z celkem všeobecně známých důvodů a proto jsem se ptal, jestli to je vůbec ta samá osoba, když dělá takovýhle obrovské chyby.

              1. No ale tohle je poměrně zásadní, protože radarem bychom byli opravdu jako jeden z prvních cílů a to přece Drulák věděl a ví. Ne že bychom možná nebyli i tak ale trochu naděje nám zbývá, s radarem v Brdech by nám nezbyla ani ta naděje.

                1. Kočko Šklíbo, osobnost pana Druláka měla, a dozajista i bude mít, nějaký vývin.
                  Vy jste si asi také před lety nemyslela to co dneska. U chytrých a hloubavých lidí běžná věc.

          1. Za Jelcina už Rusko málem měli. Západní poradci se neflákali.
            Ale Jelcina z toho neviním, ve svém věku a znalostech to nemohl zvládnout . Oceňuji, že šel dobrovolně od válu a vybral toho nejlepšího nástupce.

            1. Proč by nechtěl dalšího vazala?
              Jenom spíš realisticky zvážil, že z Rusa nikdy nebude poslušný vazal. V tom se nespletl. Rusko není Česko.

        1. pro Anonym 10 února, 2023 (4:42)
          „Až do propuknutí krize na Ukrajině budovaly EU a Rusko strategické partnerství, které zahrnovalo mj. otázky týkající se obchodu, ekonomiky, energetiky, změny klimatu, výzkumu, vzdělávání, kultury, bezpečnosti, včetně boje proti terorismu, nešíření jaderných zbraní a řešení konfliktu na Blízkém východě. EU byla neochvějným zastáncem přistoupení Ruska ke Světové obchodní organizaci (WTO) (završeného v roce 2012).“

          1. Strategické partnerství není členství v EU.

            WTO také není členství EU a má pravidla, která se hodí Západu.

            Dovedete si představit, že Rusko se v EU a má tam právo veta? To by byla EU pod Ruskou kontrolou a ne pod americkou.

            Ten loňský útok na Nord Stream udělaly USA proti svému spojenci (EU), protože s Ruskem dohromady dělali USA soupeře. Tak je jasné a vždy bylo jasné, že vstupem Ruska do EU by vznikl ten samý blok, který by ohrožoval USA.

            Takže pan Drulák vypadá, že do toho nevidí moc do hloubky.

            1. Anonyme, to už by se postarali, aby se v Rusku dostali k volantu ti správní lidé.
              Jsou tam i takoví, Navalnyj a podobní. Možná je jich tam docela hodně. V každém národě se najdou pitomci, kteří jdou za prachama jako oslík za mrkví. A ti ve Washingtonu umějí pustit chlup pro dobrou věc. ( Dobrou pro sebe. )

                1. A kdo jako myslíte, že u nás instaloval výrazně proamerickou havlérku?
                  Kdyby lidi neposlouchali Hlas Ameriky a RFE, stanice placené americkým kongresem, tak by lidi ani nevěděli, že mají hulákat Havel na Hrad.
                  Po rozpadu východního bloku se mohli dostat k volantu úplně jiní lidé.

                  1. „Dovedete si představit, že Rusko je v EU a má tam právo veta? To by byla EU pod Ruskou kontrolou a ne pod americkou.“ A jiné perly nám tady píše pán, který si zvolil nick Anonym. To přece bylo. Tábor míru a socialismu. Nebylo to horší, než hegemonie strejdy SAMA.
                    „Tak je jasné a vždy bylo jasné, že vstupem Ruska do EU by vznikl ten samý blok, který by ohrožoval USA.“
                    Pravda pravdoucí. Jistě. Kdyby…
                    Tím ovšem Anonyma nepeskuji, má pravdu. Kdyby tam nebylo to „kdyby“.
                    Zapomínáme na jižní polokouli. Jižní Amerika, Afrika, Austrálie. S těmi málokdo počítá.

                    1. Bylo to jiné. Ale aspoň nás netahali do války. Nemuseli jsme v cizokrajných zemích vraždit domorodce v cizím zájmu.
                      Mně žádný Afghánec, Iráčan, Syřan, Srb, dokonce ani Malisan nikdy nic špatného neudělal. Dokonce ani žádný beduín někde na Sinaji. ( Loni tam zahynula česká vojanda. )

          1. Já jsem to zkrátila. Není to úplně přesná citace.
            Ale ta knížka se dá normálně koupit. ( Aspoň doufám. )

          2. To je článek o tom, jak a proč Rusové volí Putina.

            Ne o tom, jestli USA a státy EU měli skutečný zájem na vstupu Ruska do EU (když tam dodnes nevzali ani Turecko) nebo jen vodili Rusko za nos.

    3. Johan: Odpověď na Vaši otázku, si myslím, je prostinká jako suknička mladé neoliberálky. RF má zdroje, velké zdroje, obří zdroje, kurevsky obří zdroje . No a tyto zdroje jsou nyní a ovšem i dříve, poptávány tam za oceánem, kde začíná hořet ekonomika. Tudíž co na těchto zdrojích „sedí“, ať je to co je to, musí být nenáviděno a zlikvidováno v zájmu těch přenádherných demokratů za oceánem. A co je nenáviděno tam, to samosebou musí nenávidět i jejich kolaborující maňásci zde. No není ta demokratizace nás, slovanských hord krásná?

    4. Začalo to ostrakizací sportovců, největší prasárna tahat politiku do sportu. Že prý sportovci dopovali. Západní taky, ale ti prý sami. Kdežto v Rusku to prý bylo státem řízené a dělal to prý sám Putin.A pak už jely sankce, že už ani člověk neví za co. Jako s tím psem a holí.

        1. – Pane doktore, mně poslední dobou nějak rostou chlupy na prsou.
          – Fakt? A až kam vám rostou?
          – Až dólu.
          – Kam až dolů?
          – No až k pytlíku, přeci.
          🎱

  19. Babiš byl ochotný se setkat se Skálou, Foldynou, Štěpánkem… no fajn, a co Rajchl?

    Nejsem si vědoma toho, že bych někdy někde četla vyjádření Babiše k Rajchlovi anebo vyjádření Rajchla k Babišovi. Ty ses s oběma setkal – jak vidíš možnou spolupráci těchto dvou dominantních kohoutů?

    Oba jsou tvrdí ambiciozní byznysmeni, oba jsou o mnoho levlů inteligentnější než většina pětidemolice.
    Jen Babiš má víc levicovější sociální cítění a obávám se, že Rajchl je sice vlastenecký, ale jinak zakuklený ódeesák.

    Mně by se teď líbilo, kdyby Babiš začal v rámci přetahování voličů SPD a ČSSD spolupracovat zejména s konzervativními sociálními demokraty jako je Paroubek, Jana Turoňová (nová hvězda ČSSD), Foldyna, ale třeba i Michal Hašek.
    Tahle země potřebuje znovu silnou konzervativní sociální stranu, která bude nalevo od středu. Babiš měl k tomu vždy našlápnuto.

    1. Myslím, že oba dva budou přinejmenším zatím udržovat pakt o neútočení a brzy přijdou na to, že se navzájem potřebují. Rajchl cílí spíš na zhrzené voliče pětikolky, Babiš cílí na bývalou českou levici. Ono to dělelní už dneska nefunguje přímo takhle, takže pár bývalých ODSáků bude volit třeba Babiše, ale někteří bývalí SPĎáci to zase hodí Rajchlovi.
      Navíc si myslím, že SPD nemusí být vymazána z mapy… Tedy pokud Okamura trošku zabere.

      Podle mě se nám tady rýsuje uspořádání ala Itálie – Rajchl – Fraterri di Italia. Babiš – Berlousconi, Okamura – Salvini.

      1. Ta Itálie, to je dobrý příklad. 🙂

        Pokud budeme neuvěřitelně úspěšní, můžeme dopadnout podobně. Orbán tu nikdy nebude. Cesta k hegemonovi s ůstavní většuniou tu není.

        Mimochodem, sleduje někdo tamní situaci, aby mi mohl prozradit, zda se po pádu vlády tamní „demolice“ a nástupu tamní „alternativy“ situace Itálie nějak zlepšila?

  20. Špatné závěry.
    Babišovi jsme nic neodpustili ani toho Gerasimova. Mimochodem toho nazval řezníkem a Putina vrahem.
    Drtivá většina voličů SPD u Tomia zůstane a ta která je s ním nespokojená přejde k Rajchlovi.
    Babiš je zmetek a že jsem mu dal hlas tak jen proto, že to byl zmetek o něco menší než pávek.
    Jo a ty dvě tvářičky které chce nastrčit místo sebe ukazuje, že nic nepochopil a proto Babiš už bude jen slábnout. Prostě chřadnout , chřadnout až uchřadne.

  21. SPD se nemuze skamaradit s ANO, protoze tenhle kamaradsoft ma ANO zakazany primo z Berlina. A pres to vlak nejede a nikdy ani nepojede.
    Tahle opozicni cezura se preci tahne historii mozne koalice uz od voleb roku 2017 jako zasadni a neprekonatelny prikop, diky kteremu maji progresiviste vzdy navrch, at jsou treba momentalne v parlamentni opozici.
    SPD bude se svymi 10% vzdy sama. A ne, ze by to Okamurovi nevyhovovalo, duvody k zakonzervovani takoveho stavu jsou tedy hned dva, navic primo fundamentalni.

    1. Jéžišmarjá !
      Vždyť by si Babiš namazal SPD na chleba!
      Asi nechtějí činovníci z SPD dopadnout jako socani. Takhle v opozici mají volné ruce a mohou svobodně hlasovat jak je libo. A mezi voličstvem ANO je hodně takových, pro které je SPD nepřijatelná.

      1. Helanov.
        Babiš vedle sebe,nesnese schopného politika,natož stejně prudkého člověka,jako Okamura.Babiš položil ČSSD a komunisti na lopatky v domnění,že dostane jejich hlasy,podobně by to udělal i SPD.
        Absolutně nesouhlasí s Okamurou,ať je to referendum,vystoupení z EU a NATO.Znovu to zopakuji,Babiš v roce 2013 přišel k obnovování ekonomiky po krizi v roce 2008,pak přišli prosperující roky i díky prosperitě sousedních států-vůbec ve světě.Proto budu tvrdit,kdyby vládlo ANO,jednali by stejně jako pětikolka.

        1. Babiš je tak schopný, že prostě každého převálcuje. Je o parník lepší, než zbytek stranických lídrů.
          Bohužel, není na naší straně.

  22. A ještě dovětek. Nakonec právě Vy, Danieli, budete půl roku před volbami do PS (2025) orodovat za to, aby hnutí SPD vzalo do koalice Rajchlovo PRO. Trikolóra se „šprajcla“ a splakala na výdělkem (=ušmudlaných 2,5%). Zrádce Volný zmizel nadobro. Abychom jako alternativa měli jakous takous šanci havloidy porazit, musíme se semknout…Síla je v jednotě tj. SPD+PRO+Trikolóra+Svobodní…Žádné ANO do holportu…To není opozice, nýbrž přímá konkurence bruselské pětky. Místo navážení se do okamurovců, Danieli, sjednocujte skutečnou opozici a nelezte tak ostentativně Babišovi do řitě…

      1. To lidem, co žijí ve svých chimérách, těžko vysvětlíte. Kdo se zúčastnil pár hospod a má s nimi elementární kontakt, musí vědět, kdo nemí ponětí, neměl by tak bohorovně lajnovat koalice.

        1. Já jsem zjistila že Svobodní jsou podvodníci už když začínali.
          Jeden příbuzný, žádný blbec, založením paleokonzerva, mi dal volební kalkulačku od Svobodných.
          Měla jsem zaškrtnout vládní úřady, které by se měly zrušit. ( A tak ušetřit peníze. )
          Byl to seznam asi třiceti úřadů, matně si pamatuji, ze mezi nimi i Statistický úřad, jen asi u pěti jsem matně tušila, k čemu slouží.
          Ten kdo zaškrtl všech třicet, pro toho byli Svobodní jako dělaní.
          😀
          Že Mach po svém zvolení do EP založil Spolek přátel Judeje a Samaří, to jsem se dozvěděla až dodatečně.
          Tím se jeho aktivita vyčerpala a už o něm nebylo slyšet.

    1. Taky si myslím, že cesta vede přes koalici SPD a Všech malých stran, kterým jde o stát a ne jen o korýtka.
      Když to spočítám jen nahrubo : SPD – 11%, Trikol – 2,5%, Svobodní – 1,5%, PRO – 2%, ostatní malé strany se nebudou bát o propadnutý hlas – 2% celkem 19% a s tím se už musí počítat.
      Museli by se všichni do voleb dohodnout, mají na to dva roky.
      Problém je v tom, že se to nikdy nestane!

      1. cesta vede přes …
        se to nikdy nestane

        Přes to, co se nikdy nestane, cesta nevede.

        Vidlák tu naopak píše o možnostech a scénářích, které by se stát mohly a tudíž přes ně cesty vedou.

  23. Tak to vypadá, že Babiš vůbec nic nepochopil. Většina lidí z SPD nevolila Babiše, ale proti Pavlovi. Spousta lidí ani nešla k volbám – kvůli Babišovi. Přitom mají z Pavla strach. Babiš je obrovská ropucha, která sedí na Alternativě. Mohl odejít důstojně, teď bude jen brzdit vlastenecké síly.
    Budoucnost patří lidem jako je Rajchl, ne bezpáteřníkům, kteří začnou mluvit o míru, až když jim hoří koudel u zádele.

    1. Na těchhle kašpárcích vůbec nezáleží. Když jsme viděli to jurodivé nadšení ze Zelenskeho v britském parlamentu a to nadšené skandování sláva ukrajína dnes v parlamentu v Bruselu, válka bude ještě letos i kdyby tady tisíc rajchlů a milion alternativ. Naši politici jsou jen užiteční idioti.

      1. Válka nebude. Z jednoduchého důvodu: Západ by proti Rusku prohrál.

        A navíc, Rusové zajisté neudělají osudovou chybu, jako třeba Japonci s útokem na Pearl Harbor, že by se nechali vyprovokovat a odpověděli na nějaké útoky Západu podobným způsobem – třeba přímým útokem na USA nebo Británii nebo nějaké státy Západní Evropy. To by nebylo optimální: Západní propaganda by to vše otočila, jako v případě Ruiny, a tvrdila by, jak jsou „nevyprovokovaně a zákeřně napadeni“ – což by jim umožnilo přepnout ekonomiky do válečného módu, radikálně ochudit široké vrstvy obyvatelstva a spustit něco většího.

        Jenže, i kdyby se výše uvedené Západu povedlo, bude jim to k ničemu: Západ nemá průmyslovou válečnou základnu, nemá energetiku, nemá suroviny, nemá těžkou chemii a těžké strojírenství… nemá výrobní a vědecko-technický personál. Chybí miliony exaktních vědců a inženýrů, konstruktérů, technologů, projektantů. Chybí i střední technické kádry, chybí průmyslové dělnictvo, „fachmani“. Průmysl zkrátka nelze obnovit za žádnou cenu – trvalo by to dalších 20 let.

        Válka s Ruskem není jako proti Lýbii nebo Iráku. Putin opravdu není jenom jiný Saddám a Rusko není Irák. Jak si donedávna na Západě mysleli, v rámci podlehnutí své vlastní prolhané propagandě. Že se Rusko složí ekonomicky díky „sankcím z pekla“, že vzbouřené ruské obyvatelstvo za pomocí Západní páté kolony v Rusku smete ruské vedení včetně Putina a pak že rozloženou ruskou armádu snadno v Ruině porazí… Přesně takhle si to malovali… a ono nic z toho nevyšlo.

        Naštěstí Západ nemůže rozpoutat ani jaderný konflikt. „Malou“ lokální „bojišťovou“ taktickou jadernou válku by Západ fatálně prohrál velice rychle a úplně, jelikož Rusko je na tuto eventualitu výborně připraveno a vyzbrojeno mnohem lépe, než celý Západ. „Velkou“ strategickou jadernou válku by nevyhrál nikdo – byla by to velká katastrofa pro všechny; ale i v tom má Rusko mnohem vyšší a lepší šance. Pokud to někdo může přežít a obnovit civilizaci, jsou to Rusové.

        Zkrátka, Západ má prázdný list, samé prohrávající karty.

        1. Už něco zkusili. Původní ranní zpráva byla tato:
          „V 10:18 překročily dvě ruské řízené střely Kalibr státní hranici Ukrajiny s Moldavskou republikou. Přibližně v 10:33 tyto střely vletěly do rumunského vzdušného prostoru,“ napsal Zalužnyj s tím, že raketa odstartovala z Černého moře.

          Ale protože to později Rumuni popřeli, tak je zpráva poněkud upravena
          „Ruské rakety těsně minuly hranice NATO. Radši jsme nestříleli, říká Kyjev“
          https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-ruske-rakety-vletly-do-vzdusneho-prostoru-nato-hlasi-kyjev-225465#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

      2. Myslíte, že ještě za rok bude záležet na těch zkorumpovaných byrokratech z Bruselu?
        Až začne padat ekonomika a lidi v Evropě se doopravdy naštvou?

      3. Adorace naprosto bezbřehá, jakási svazačka že Seznamu, úplně si mi udělalo nevolno:

        Na cestě mezi Paříží a unijní metropolí svlékl ukrajinský prezident svou vojenskou mikinu, ale k obleku „normálního“ státníka měl stále daleko. Přijel v černém pulovru s logem United24, oficiální fundraisingové platformy na podporu Ukrajiny, vojenských kalhotách a akční obuvi.

        A svou přítomností „zválcoval“ pravidelné zasedání lídrů a lídryň sedmadvacítky. Aureolou válečného hrdiny zastínil i obvyklé těžké váhy mezi evropskými státníky, kteří jen málokdy ustoupí ze záře reflektorů.

    2. Babiše jsem volila abych udělala radost Vidlákovi, ale cítila jsem se jako zločinec.
      Pokud bych měla někoho stanovit jako nové tváře hnutí, vybrala bych Radka Vondráčka a Patrika Nachera.
      Oba na mne působí tak nějak lidsky a oběma věřím, že to myslej s kotlinkou upřímně.

        1. A navíc jim to oběma i rychle pálí a v diskuzi se nedají zahnat do kouta. Dokonce možná mají i gule. Což Alenka, při vší úctě, asi nemá.
          🤔

      1. A prosím Vás co jim věříte?
        Oba jsou to zapálení podporovatelé UKruiny, SSA, EU (alespoň Vodráček určitě).

        1. Mně zklamal vždycky každý. Bavím se už s jen s lidma na netu. Tam se změní nick a je to zas někdo jiný.

  24. Danieli, děláte účet bez hostinského, tj. „antisystémových“ voličů. Já SPD nezradím, i kdyby čert na koze jezdil. Neberete do úvahy jeden důležitý aspekt…Nikde není psáno, že Tomio má v doživotním držení funkci předsedy. Do roka a do dne může být vše jinak a otěže hnutí svírat ve svých rukou Jarda Foldyna. Ty Vaše vize o vymazání SPD z politické mapy ČR hnutím ANO stojí na vodě. Vyjadřují spíše niterné tužby…Jste vynikající spisovatel, ale mizerný prognostik, viz Váš ničím nepodložený entusiasmus před finálním duelem prezidentských voleb, kde jste se „seknul“ v preferencích o parník.

    1. Moc nechápu, proč tolik občanů má sklon podceňovat Okamuru. Asi to dělá sakra dobře, když má SPD stabilně svůj flek v parlamentu jistý. A navrch dva poslance v EP.
      Není mi jasné, co by měl Okamura dělat líp. Víc voličů než těch 10 % k dispozici momentálně není, ale zítra to může být jinak. Strana, která přežila i vlastní vytunelování, ( Černoch), má tuhý kořínek.

      1. Jasně, Okamura dělá (nebo alespoň dělal) naprosto geniálně to, o co mu patrně jde.
        Aby měl svůj flek v parlamentu jistý.

        Hlavní problém sázky na Okamuru je v tom, že jemu nejde o moc. On nechce vyhrát volby a stát se premiérem (či vicepremiérem v koalici). On chce mít svůj flek v parlamentu jistý. A snaha u výhru je spojená s možností prohry. Kdo chce hodně vyhrát, musí hodně vsadit a jít do nejistoty.

        Ano, charakteristika „dělá sakra dobře, když má SPD stabilně svůj flek v parlamentu jistý“ je neljepčí charakteristika Okamury, kterou jsem kdy viděl.

      2. 2. Helanov napsal:
        10 února, 2023 (0:24)

        Nechci někoho podceňovat, ale podívejte se na webové stránky SPD.
        https://www.spd.cz/

        Tomio, Tomio, Tomio, a pak nějaký nový.
        Nemá obavu, aby mu někdo nepřerostl přes hlavu?
        Například Jaroslav Foldyna?

        Co by měl dělat líp?
        1. Své projevy v Parlamentu uskutečňovat v praxi.
        2. Být čitelný, držet slovo.
        3. Představit svůj poradní tým, a všem umožnit jednat.
        Můj dojem.
        Okamura a křoví.

      3. Kdyby se spojila Okamurova schopnost udržet stranu při životě a ve sněmovně s nějakým skutečným zájmem pracovat pro ČR, bylo by vyhráno.
        Zatím SPD představuje jistotu toho, že v parlamentu budou zaznívat slova, za které šestikoalice likviduje. Přičemž jen slova, činy SPD v repertoáru nemá jaksi z principu. A hlasování proti šestikoalici.
        Je to málo? Je, ale nebylo by rozumné vyměnit slova a hlasy SPD za činy šestikoalice, poté již nebržděné ani těmi slovy, ani desetinou poslanců.

        Co by pomohlo? Dostat tam stranu, která bude orientovaná na činy, aspoň formální. Kdysi byla takovou nadějí aktivita mladého Klause. Pamatujete na zákon proti cenzuře?

  25. ABY BABIS PRIBRAL VICE VOLICU a taky SPD

    ,musel by zkusit najít co je to jejich program změny režimu a přebral pokrokový program PNZ(+)do svých análu a svého programu,mango neviděla někdo z vás ANO? Vůle lidu je přeci vůle boží!
    No ni?

  26. Hmm, tak to teda jsem zvědav…
    Babiše bych teda fakt nezkousl, ani kdyby pravdivě prohlásil že EU jsou sr…či a NATO je banda kolonialistických šmejdů. Babiš je prostě křivý zmetek, pro mě, naprosto nevolitelný, navíc po té jeho tiskovce je mi jasné kam míří. H..vno VELKÝ BOCIÁN on je jen malý český zloděj, který se snaží ukrást víc než mu pětikolka dovolí. Tenhle šmejd není žádný sjednotitel, jak se zde snaží vykreslit Vidlák, ale zrádce a hajzl nejhoršího zrna. Ta jeho prohra byla podle mě jenom dohoda s pětikolkou. SPD stojí za prd, ale pořád je to alespoň nějaká idea proti tomu spolku oportunistů z ANO, kteří doufají, že zase bude z čeho krást. Lezou do pr…e UŠÁkům a doufají, že je vezme nějaký ten TRUMP na milost, když Klozet-Bidet tak zklamal. Chce se mi z toho bl…t velbnosti… FUJ!

      1. Máte pravdu vy, nestane se nic v důsledku mých naivních výlevů…uklízím…
        Ale..
        copak lidé nechápou, že svým žvaněním zavede spoustu lidí, kteří tomu uvěřili, na scestí?
        Hodně mě to štve, jak ty lidi ohlupuje že může být nějaká dobrá a přínosná EU nebo hodné NATO, které jenom všechny členy v zahrádce chrání před zlou džunglí. Že musíme nakoupit předražené UŠÁcké zbraně nejméně za 2% atd.

    1. Tak jest.
      Drony už teď likvidují ukrajinské zápolí. Na frontě zatím beze změn, dělostřelecké souboje, ale dva kotly jsou připravené k uzavření. Uvidíme zítra večer.

        1. Tak nějak to dopadá, když mladí kluci padají z mrakodrapu a v každém poschodí si říkají – „zatím je to dobrý“. Podobný výsledek lze očekávat i ČEZku, neboť 30 let si tu mladí kluci mumlají totéž aniž by udělali cokoliv rozumného.

            1. Kdo nic nedělá, nic nezkazí (ani pečení politiky jinde) – stane se tak kašpárkem, hulákajícím davem třeba na letné, nebo „bojovníkem“ s píšťalkou.

            2. No asi mají vymejšlet, jak to nedovolit.

              Nevidíte ten zápal třeba pro idiota Kovyho?

              To s nima má někdo zápolit, aby se starali o své vlastní přežití, dokud je čas, když oni budou čučet na videa o tom, jak je zbytečné se učit a něco chápat ?

    2. Ad „Největší vliv na dění v ČR bude mít ruský úspěch na Ukrajině.“:

      Ano, dnes bývalý NGŠ Šedivý řekl
      (tady https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/rusko-ukrajinsky-konflikt/3563764-rusove-zahajili-velkou-ofenzivu-v-luhanske-oblasti-pise , video dole, cca od 4:12 záznamu),
      že Rusové „budou muset mít vyčleněno“ dva až tři týdny, aby prolomili ukrajinskou obranu a potom mohli postupovat dál do hloubky .
      Z vyjádření pana vojáka nevyplývá, že by to mohlo být nějak jinak.

      Jak se s tím vypořádají naši, polští, britští, němečtí a další dnešní nadšenci?
      A jaký ten vliv na dění v ČR teda bude?

      1. Budou muset časem přehodnotit vztah kRusku. Tedy budou muset odejít do ústraní nebo do usa. Jejich nástupci vztyčí Koněva.

  27. Petr Hampl to vidí trochu jinak:

    Tak to vypadá, že Andrej Babiš odchází z politiky. Jeho odchod je postupný, aby v klidu vyřešil nástupnictví ve straně. Aby se mu nestalo to, co Václavu Klausovi v ODS. Začíná být tedy čas na hodnocení. A ať se na dívám z jakékoliv strany, ať vezmu jakýkoliv ukazatel, Andrej Babiš vychází jako nejméně špatný premiér od listopadu 1989.

    Nezastavil zhoršování a nezastavil rozpad naší země. Nicméně všechny ty trendy tlumil a žádný z nich neurychlil. A snažil se, aby si normální lidé aspoň trochu polepšili. Zadlužil zemi méně než ti před ním a ti po něm. Nepostavil se neziskovkám, ale nezvětšil jejich pole působnosti a neprosadil žádné vyloženě ničemné opatření. Není to mnoho, ale když to srovnáme s ostatními… Dokonce i když to srovnáme s ministrem financí Babišem, s jeho tažení proti drobným živnostníkům a s jeho zaklekáváním na firmy. Premiér Babiš už takový nebyl.

    Snad jedině premiér Václav Klaus si nevedl hůře. Jenže ten zdědil plnou pokladnu, fungující školství, relativně štíhlou a efektivní státní správu i státní kontrolu nad strategickými odvětvími. To se to premiérovalo.

    Je paradoxní, že Andrej Babiš odchází jako nenáviděný muž. Ten, za něhož se žilo nejlépe. Za Babiše opravdu bylo líp.

    Tak jsem zvědav, kdo z obou pánů se v tomto ukáže jako lepší politický prognostik.

      1. Jenže o Vrběticích měl informace od tajných služeb a neměl na co jiného ukázat.

        Vypadá to, že někdo prodal Rusákům munici, pak se to zamaskovalo výbuchem a nakonec na to někdo jinej, napasoval příběh Čuka a Geka.

        1. Munici z Vrbětic koupil údajně obchodník bulharské národnosti a měla údajně skončit na Ukrajině ,výbuch je považován za maskování obchodní operace.

    1. Hampl nezapře kontroverzní renomé… VK jako schopný, úspěšný premiér – to chce porci odvahy, kupu specifického sentimentu, nálož fandovství, a dávku patologické atrofie v oblasti vnímání reality…
      Apropo, Bocian , respektive jeho „oblíbenost“ je z drtivé části dílem médií, které mnohdy 48 h denně otevřeně, i podprahově usilovně den co den kutily a za nadšené uřvané spolupráce s umělci „tvořily správný obraz“ jeho osobnosti…
      Zajímavé je to ticho, týkající se jiné personálním – respektive jiného úspěšného premiéra, předchůdce Bociana v pozici národního vyvrhela, bídáka, satana a uzurpátora – J.Paroubka.
      Chápu, socan, mediální pedofil, bafuňář, atd… Ale šlo o úspěšnou personu, přičemž jeho největší zhovadilost byla nominace a obrana Jourové …

      1. „VK jako schopný, úspěšný premiér – to chce porci odvahy, kupu specifického sentimentu, nálož fandovství, a dávku patologické atrofie v oblasti vnímání reality…“

        Pokud to porovnáte s ostatními premiéry, tak má Hampl pravdu, není to tak špatné.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *