23 listopadu, 2024

Nejdražší volební kampaň v dějinách

Tak jsme se dozvěděli velmi zajímavou zprávu… Němci berou platby za emisní povolenky a dotují jimi ceny elektřiny. De facto je lidé sice zaplatí, ale zase se jim vrátí zpátky. Neberte mě úplně za slovo, jak přesně funguje ten mechanismus, ale výnosy z emisních povolenek se prostě použijí, aby elektřina nebyla tak drahá. Inu, Němci nejsou blbí, nálady veřejnosti a voličstva jim nejsou lhostejné, přece jenom mají představu, co se děje s národem, když ho příliš vezmete u huby, ony ty hákenkrajcy nebyly zase tak dávno… a tak ty prachy za emise vracejí lidem i podnikům.

I naše vláda to tak mohla v klidu udělat. Žádné nařízení EU to nezakazuje. Přesto to neudělala. Nepomohla domácnostem, nepomohla firmám, i když je u nás nejhorší situace z celé Evropy. Máme nejdražší energie, i když jsme jejich největší exportér. Peníze z emisních povolenek, to jsou miliardy. Desítky miliard. Zaslechl jsem dokonce že jde o pětašedesát miliard korun, které vláda mohla rozpustit mezi lidi a snížit jim cenu elektřiny. Vláda to ale neudělala a nechystá se na to.

Víte proč? Protože Hladík.

Hladík je ministr životního prostředí za Lid(l)ovce. Peníze z emisních povolenek doputují na jeho ministerstvo, protože proto se kdysi henty povolenky dělaly… budou se z toho platit ekologické projekty, budou se chránit včele a motýle, bude se bojovat proti oxidu uhličitému a díky tomu se naše planeta neohřeje a Greta bude moci klidně spát.

Vzpomínáte, jak Lidovci přišli s tím velkolepým nápadem, že si máme zateplit dům po babičce a že na to dají velké miliardy peněz? Tak to jsou právě tyhle peníze. Ne, nebude nám to platit Evropská unie. To jde z našich rozpočtů, jen takovou jinou a pokoutnou cestičkou přes štempl z Brusele. Bude se to platit z peněz za emisní povolenky, které jsme všichni zaplatili v těch šílených cenách energií. EU nám žádné lidumilné prachy na zateplení baráčků nedá, to si pěkně zaplatíme sami.

Všichni zaplatíme drahé kilowatthodiny, naprosto bez rozdílu a za ty peníze si někteří zateplí baráky… Ti, kteří budou mít ještě nějaké své peníze, protože dotace nebude stoprocentní. Chudák zedník, který po mamince zdědil chaloupku, ten žádnou dotaci nedostane, protože nebude mít dost svých prostředků. Považuju se za levičáka a nemám v principu nic proti silnému státu, který lidem garantuje nějaké důchody a nemocnice, ale z téhle sviňárny se mi chce zvracet. I ten nejchudší člověk potřebuje elektriku a bude dotovat těm, kdo mají domy, jejich zateplení. Zaplatí to naši chudáci, žádná Unie.

Šedesát miliard… to je slušný úplatek voličům, že? Obzvlášť takovým těm moravským, co mají rádi spořádaný venkov jak v Hobitíně. Co chtějí mít své domy vyštafírované, chodí do kostela, poctivě pracují a ještě nedávno volili KDU. Teď už se jim Lidovce volit nechce, protože se nebijí ani za tradiční rodinu, ani za spořádanou společnost, ani za zemědělství, ani za venkov. Nekula byl tragický a za Jurečky poklesla porodnost skoro o čtvrtinu… Katastrofální politika.

Naštěstí jsou tu peníze vydřené z chudáků, které slíbíme našim bývalým voličům, kteří zakolísali ve své podpoře, protože jsme naprosto neschopní, nekompetentní a slabí. Zemědělci už nám to nikdy nehodí, už teď strkají svoje ruce do kombajnové lišty, aby si ustřihli prsty, kterými strkali volební lístek s Nekulou do urny. Ale babičky by mohly… obzvlášť když dostanou (prý) až milion na zvelebení domečku po předcích. Budeme tvrdit, že jsou to evropské peníze, lidi jsou blbí, nevšimnou si toho.

A tak tu máme chytřejší modroptáky, kteří si už pomalu dovedou představit scény jak z Výmarské republiky a proti nim stojí žalostné zbytky strany Josefa Luxe, jejich preference jsou u dna a stále klesají… ale mají balík peněz na ministerstvu životního prostředí. Balík na největší volební kampaň všech dob. Balík, který by jim mohl zachránit zadek. Balík, který je o tři řády větší, než Rakušanových dvaačtyřicet milionů na udávací kampaň. Balík, který je o řád vyšší, než osm miliard na záchranu České pošty. Balík, o kterém se skoro nemluví.

Teď tam na vládě bojují mezi sebou… a možná kvůli tomu i položí vládu, protože až se to lidi dozví, tak je vynesou v zubech.

Tento příběh krásně zapadá do mého třetího artikulu – ukončit grýndýl a systém emisních povolenek. Právě jsem vám řekl šedesát miliard důvodů, proč je zrušit. Prostě je přestat platit. Ukončit to. Kdyby nic jiného, ukončí to Lidovce v naší politice. akhle jednoduché to je. Drahé energie budete mít díky Hladíkovi, protože potřebuje Lidovcům zachránit preference.

Znáte ten vtip… já mám Hladíka rád. Já bych ho hladil, hladil, až bych ho…..

Dnes diskutujme o emisních povolenkách…

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

347 thoughts on “Nejdražší volební kampaň v dějinách

    1. Příteli,
      ta neskutečná suma miliard „dolcuv“ představuje vůči základní sumě vkladů celé JEDNO PROCENTO /čtyři nuly za desetinnou čátkou/.
      Vypadá to bombasticky, ale je to něco jako když si mašinfíra uprdne do jablunkovského železničního tunelu.
      Si myslím.
      L.

        1. Ne, Alefe, nebylo to myšleno způsobem, jak interpretujete /chápu, že jsem se nevyjádřil dost popisně, co těmi nulami za desetinnou čárkou myslím/.
          Teď to opravím – napsal jsem „celé JEDNO PROCENTO /čtyři nuly za desetinnou čárkou/.“ – a těmi nulami za desetinnou čárkou jsem chtěl charakterizovat přesnost toho „jednoho procenta“ – jinými slovy „jedno procento s přesností na čtyři místa za desetinnou čárkou“ – v přesném číselném vyjádření 1,0000172117039 procent /tedy, pokud mi nefixluje kalkulačka na mobilu – to víte, Číňani…/.
          L.

            1. Ne, nebylo.
              Máte mě za magora, který neví, co je to jedno procento v matematickém vyjádření?
              Sancta simplicitas!
              Vám nestačí ta cifra, kterou jsem zveřejnil?
              Nebo jste v mém textu k tomu číslu, které tam uvádím nedočetl?
              Můžete nevěřit, ale jistě máte doma taky nějaký „sčot“, tak si to oprubujte.
              Belmondův Stan Borowitz měl všech pět pohromadě..
              L.

      1. Re: Lex

        Tak:
        1/ neznám celkovou částku vkladů, tudíž nemohu moc počítat procenta. Odkud jste je vyštrachali vy, to netuším.
        2/ zásadní je trend, neboli pohyb sloupečků v grafu, nikoli absolutní výše vkladů. Pokud vkladatelé znervózní, bude problém.

        1. Targusi, to je pr.el.
          Já si rozkliknu „Váš“ článek /strejc Google přeloží/, a hned první věta pod grafem zní – „Podle společnosti pro průzkum trhu klesl objem nemakléřských vkladů ze 17,430 bilionu USD ve druhém čtvrtletí na 17,256 bilionu USD ve třetím čtvrtletí, což představuje pokles o 174,303 miliardy USD.“

          No nic, často nejsme proroky ani doma.
          L.

          1. Re: Lex

            Vy máte taky problém se čtením BEZ porozumění?

            Jsem psal o změně trajektorie grafu v čase.
            Rozumím tomu, že jedinec vašeho formátu se nějakými trajektoriemi nezabývá. Trajektorie jsou pro blbce.

            Btw. připomínáte mi mého vnuka, kterého mi dnes přihrála dcera, že neumí řešit slovní úlohy v matematice, protože není schopen ze slovního bordelu vytáhnout podstatné údaje pro správné řešení příkladu.

            1. Ne, Targusi, nikdy jsem neměl problém s ničím, co bylo „bez“ /nadsázka – například brandy nebo rum apod. BEZ alkoholu, vepřová, knedlík a zelí BEZ masa apod., to jo, to jistě jo/.

              Nicméně číst umím a dokonce i porozumět textu.

              Pokud to potřebujete vysvětlit, můj koment „Lex napsal:12 listopadu, 2023 (11:40)“ reagoval jen a pouze na Váš koment k tomu mému, ve kterém se chlubíte, že „1/ neznám celkovou částku vkladů, tudíž nemohu moc počítat procenta. Odkud jste je vyštrachali vy, to netuším.“

              Konec doučování.
              L.

              1. Re: Lex

                Ano tomu se žíká manipulace s textem.
                Vybereme si, co se nám právě hodí, že?

                „2/ zásadní je trend, neboli pohyb sloupečků v grafu, nikoli absolutní výše vkladů. Pokud vkladatelé znervózní, bude problém.“

                Tohle se nám nehodilo, takže se BUDEME TVÁŘIT, že to neexistuje.

                Školení končí teprve nyní, Lexi milený.
                Přeloženo do češtiny – kokota si dělejte z někoho jiného.

                    1. Sorry!
                      No, vidíte – chybička se vloudí, dík.
                      „Maják na ostrově Faros“.
                      Ale přece jen ten kolos na Rhodu i ty rozkročené nohy, to je příznačnější.
                      Ještě jednou, dík.
                      Jsem rád, že jste se ozvala.
                      L.

    2. Je to ještě veselejší:
      https://echo24.cz/a/HwgfG/zpravy-ekonomika-usa-nedobre-vyhlidky-moodys-snizila-vyhled-rating-usa-stabilni-negativni
      Americká agentura Moody‘s Investors Service v pátek změnila výhled ratingu Spojených států ze stabilního na negativní.
      Rozhodnutí agentury přichází jen pár měsíců poté, co další agentura Fitch snížila rating úvěrové spolehlivosti Spojených států z nejvyššího stupně AAA na stupeň AA+. Jako první z velkých agentur nevyšší rating USA už před dvanácti lety odebrala Standard & Poor‘s.

    3. A jak to bude dál? Většinou nejsou důležité absolutní okamžité hodnoty, ale trendy. A trendy nejsou nejlepší.
      Já bych to viděl na popcorn do zásoby, protože později
      – nebudu na něj mít peníze
      – nebude k dispozici
      Jinak doporučuju si uvědomit, že trilion znamená jak v ruštině, tak v američtině totéž, co je u nás bilion.

      1. No v tom je maglajz. Protože Angličané nemají miliardu, ale hned ten bilion a mnohdy se to nepreklada, někdy jo, ale to člověk neví, kdy to přeložili a kdy ne,

      2. Milion je 6 nul , miliarda /bilion je devet a trilion je dvanct nul.
        Pristi rok ma usak zaplatit za bondy za 6 trilionu. Asi tretina rocniho rozpoctu.

  1. Podvod typu letadlo zdokonalený a organizovaný státem: emisní povolenky. Platit musí každý občan produkující CO2 a z výnosů bude obohaceno několik vyvolených na vrcholu pyramidy. S ekologií a ochranou životního prostředí to nesouvisí. Organizátoři mají svoje výnosy jisté, o nic jiného nejde.
    A Oprav dům po babičce je jen další v nekonečném seriálu podrazů na občany. Dosažení předepsaného součinitele prostupu tepla obálkou budovy je výzvou i u novostavby, natož pak u starého domu. Zabalit do polystyrenové termokrabice se však dá cokoliv. Zvlášť když jsou na to dotace, které si mezi sebou rozeberou zprostředkovatelé, výrobci předražených stavebních materiálů, dodavatelské firmy a další paraziti. A stát je vysmátý, protože za všechno kasíruje DPH.

    1. Kamarád pracuje pro zahraniční firmu, která se zabývá dodávkou materiálů pro zateplení budov. Má tak kontakt na stavebníky a zajímavé poznatky. V Brně, sídliště Lesná stavební firma demontovala část polystyrenového obložení nad vchodem do baráku, protože se tam měla dávat nová markýza (stříška nad vchodem). Po demontáží se nestačili divit: plášť budovy po sejmutí polystyrenu pokryt silnou vrstvou bující plísně. Budova zkrátka nemohla dýchat přes polystyrenové desky a vznikal rosný bod a plísně. Kdyby odkryli celou fasádu, byly by plísně po celém obvodu budovy. Správně by tam měla být vzduchová
      mezera a prostupy pro proudění vzduchu, ale to se moc nedělá, bo to snižuje účinek zateplení. Dalším problémem jsou plastová okna, pokud majitel pravidelně nevětrá….

      1. U polystyrenu se nedělá odvětrávaná mezera, to se dělá u jiného systému zateplení. Spíše je tam nedostatečná tloušťka polystyrenu a rosný bod je mezi izolací a panelem. ,,Dýchání,, domu je na samostatný článek…

      2. Pokud se pod polystyrenem našla plíseň, byla tepelná izolace špatně navržena. Správně dimenzovaná TI posouvá rosný bod do té části izolačního souvrství, kde se z principu žádná vlhkost nemůže vyskytovat a tudíž tam nemá co kondenzovat (typicky: do vrstvy polystyrenu). Dalším možným důvodem výskytu plísní pod TI může být dlouhodobé zatékání pod TI, což u právě u velkoplošné TI na paneláku, lokálně na mnoha místech přerušené otvory (okny), rozhodně nelze vyloučit.

        1. Alefe, plísně se nacházejí i u projektů, dělaných přesně podle prováděcích předpisů, vše je dodrženo s rezervou, nikdo na ničem nešetřil, nikudy tam neteče, spoje mezi panely paneláku G40 byly udělány nově, ale původní technologií (tj. kvalitní německá pěnová guma a tzv. medvědí hovno).
          Přesto se našla kvanta plísní při opravě zastřešení vchodu do baráku a nad zvonky, zkušebními sondami se pak přišlo i na zelenobílé plísně až do výšky 3.NP, kde navazuje minerální vata. Pod vatou nic není, jen suchý beton.
          Na celém tom postupu je něco špatně a nikdo nedokáže říci, co. Možná to, že jde o stoh bytů, z nichž každý tepelně hospodaří jinak a teplotní rozdíly pak mohou vyvolávat kondenzaci vody a následné plísně. To by mj. znamenalo, že tyto způsoby TI nejsou vhodné pro výškové stavby, jakou osmipatrový panelák určitě je.
          Co si o tom myslíte Vy, Alefe i diskusní kolega Ladary?
          Teď mě napadá, jaké je ohromné štěstí, že se ti dementi z kraje, nepokusili „zateplit“ svitovskou jednadvacítku. To by dopadlo…

          1. Re: Tco…, Halef a spol.

            Ono je to celkem jedno. Nedávno jsem byl přinucen „pást vnučku“.
            Co chcete dělat s harantem, který se ve školce naučil perfektně šišlat (kdeže je její předškolní všemi obdivované „RRRRRRRATATA…“)? Prostě nerozumím jí ani „ho*no“.
            Vyrazili jsme na procházku po městě.
            Ty plísně jsou úplně všude. Akorát je rozdíl, jestli jsou pod polystyrénem, anebo NA polystyrénu, zvenku budovy.
            BTW. měl jsem před několika lety pracovní nabídku – nastoupit do firmy, která zatepluje a následně se zabývá ODSTRAŇOVÁNÍM venkovních plísní z fasád zateplených domů.

            Napadá mne pouze křídlená věta – A PŘI PLACENÍ SE USMÍVEJTE…

              1. Re: Lex

                Pokud byste to dočetl do konce, zjistil byste, že proti plísním v článku žádný univerzální lék není a že soudruh doporučuje přesně to, co mi bylo druhdy nabídnuto na hlavní pracovní poměr.
                Tedy čištění vodou a moření „nezávadným“ biosajrajtem.

                Jinak samozřejmě existují dva způsoby, jak se plísním UBRÁNIT:
                1/ postavit si chaloupku na kuří nožce, která by se točila tak, aby celý její povrch byl pravidelně osvěcován „sluncetem“, anebo
                2 postavit si bejvák minimálně na břehu Jadranu.

                Senazační řešení pro každého českého chudáka s hypoškou na zateplení.

                1. Skoro si myslím, že jsem nikde ve svém jednom a půl řádku netvrdil, že proti plísním existuje univerzální lék.
                  Vy si myslíte, že jsem to v textu „Jistě fundovaně odpoví oslovení, ale abych nepublikoval to, co vím já, tak třeba tady je to z objektivního zdroje“ skutečně tvrdil?

                  L.

            1. Rozumím těmto věcem asi jako čínštině, ale bavil jsem se s nějakým řemeslníkem, takový hodinový manžel pro chlapy (tj. co obyčejný, průměrně šikovný laik nedokáže). Dělá různé vestavby, přístavby a tak. Je to jen „per huba“, ale on dost taky na ta polystyrenová zateplení nadával, říkal, že mu to nesmí na barák za žádnou cenu, o moc raději bude platit vyšší ceny za vytápění atd. Je fakt, že to bylo ještě před Fialovou drahotou.
              Téma bylo, že my to zateplení máme a ještě dělané ke konci devadesátek, kdy to teprve začínalo, takže asi o nějakých předpisech tehdy moc slyšet nebylo…

                1. Re: katango

                  Jstli těmi špaletovými myslíte klasické kaslíkáče, ano. My jsme do křádel přidali navíc izolační dvojskla, akorát jsem musel prohloubit drážku pro slepené tabule.

                  Jestli jste zateplili vatou, budete plesnivět rovněž, protože venkovní omítku neprohřejete topením zevnitř. Je to totéž, jako plísně a lišejníky na severních stranách kamenů a starších stromů v přírodě.

                  1. Neprohřejeme, ale dejchá (ta vata). Reaguji na část příspěvku, že pod minerální vatou byl holý beton (což jsem si přeložila jako bez plísně). Uvnitř se nám taky plísně nedělají.

        2. Teď mne napadá, zda nemůže být chyba přímo v tom prováděcím předpisu – který je pochopitelně jiný pro RD a jiný pro výškové stavby.
          Zda v tom prováděcím předpisu není chybně stanovena tloušťka izolační vrstvy, druh PP i druhy použitelných povrchů na něj.
          Každá realizační firma, jakkoli solidní, si samozřejmě přihřívá své polívčičky a prosadí tam „svůj“ materiál, na kterém má největší rabat.
          On není PP jako PP a i jejich výrobci mohou za izolační typ označit ten, který se pro izolace hodí jen omezeně (do určité tloušťky), nebo dokonce vůbec.

          1. Příčin té poruchy může být celá řada, takhle v diskusi je to opravdu těžko posoudit. Pokud – hypoteticky – do souvrství TI zatéká nějakým nevhodným/chybně provedeným detailem např. u atiky nebo u okenního parapetu někde v horních patrech, ani jinak správně navržená TI výskytu plísně nezabrání.

            Oni to věděli už staří Číňané:

            Pod nebem není nic měkčího a ústupnějšího než voda.
            Útočí-li však na tvrdé a silné, nic jí neodolá.

            S vodou je nutno být zadobře a nemá se jí bránit. Napodobím styl Starého Mistra: ušlechtilý projektant se vodě nestaví do cesty a dovolí jí přirozeným způsobem odejít; pak voda neškodí.

      3. Nyní je v módě zateplování, nikoliv plíseň. Až bude v módě plíseň bude se řešit ta. Všechno chce svůj čas.

          1. Anonyme, nezbývá mi než s vámi souhlasit.
            Nicméně nezbývá nic jiného než polystyrénovou dobu přežít.
            Jenom doufám, že až jednou pomine, nepřijde do módy zas nějaká jiná, horší chujovina.

            1. V ulici, kde bydlím došlo k rekonstrukci takového většího RD (3 patra, na každém velký byt) a zateplili minerální vatou, nikoliv polystyrenem. Stává se, hlavně při změnách počasí, že se na fasádě propisují ložné a styčné spáry zateplovacích desek ve formě vlhkých pruhů, tlustých cca 3-5 cm. Podle mě dochází k jevu, kdy se páry, které hromadí prostupem z budovy se snaží dostat ven a právě spárami mezi zateplovacími deskami se to daří a při průchodu okamžitě vzniká rosný bod a tak se objevují na fasádě mokré svislé a vodorovné pruhy. Zkrátka dům chce dýchat a člověk mu to znemožnil…. Tento jev jsem pozoroval u více domů.

        1. Klasická kamna s komínem odsávají vzduch z vytápěných prostor a ten odchází ven, nahrazován sušším vzduchem z venku.
          Člověk dýcháním , praním, vařením obohacuje vzduch o vodu. Pokud nebudete větrat uměle, bude vám chybět komínový efekt, jakmile utěsníte okna, vlhkost bude stoupat. Pokud ještě nefungují ani odsavače par, někde s vlhkostí vznikne problém.
          V lepším případě bude plíseň schována až za zdí.

    2. A Oprav dům po babičce je jen další v nekonečném seriálu podrazů na občany. — Nejen to:
      https://echoprime.cz/a/HeCjt/neopravuj-dum-po-babicce-znicis-ho
      https://echoprime.cz/a/SPLXw/domy-ktere-duni-blbosti

      Just because you’re paranoid doesn’t mean they aren’t after you. Vidím tam jasnou progresivistickou snahu režimu zničit českou identitu, a občany tak ještě hlouběji zatlačit do role beztvaré masy, kterou půjde ovládat o to snáze.

      Kdo volá po zateplovacích dotacích nebo dokonce po spravedlivých dotacích, jen jde progresivismu naproti.

  2. V Bruseli nejsou blbci, oni mají Plán a „Emisní povolenky“ jsou jeho důležitou součástí. Smlouvy podepsány.
    V přídě Vidlákova jednoduchého řešení ve stylu nevybírat – neplatit, by tyto smlouvy byly použity. Prostě by začaly padat opakované pokuty, nabíhat penále do absurdních výšin. Vše by se započítalo a odečetlo od jiných transferů tak, že by přestaly chodit dotace na zemědělství, dopravní infrastrukturu, … Stali by jsme se těmi úplně nejčistějšími plátci ze všech.

    A jako bonus by firmy v ostatních státech (platící emisní povolenky) zatlačily tak, že by bylo uvaleno clo na náš vývoz (já podotýkám: oprávněně). Někteří majitelé firem by se proto přesunuli mimo ČR (know how a patenty sebou).

    1. Každá smlouva je vypověditelná. A pokud není vypověditelná, tak je nemravná a tím pádem i neplatná. V EU z každého ustanovení existují výjimky, které si drzejší státy vymohly zpravidla vydíráním. Takže je to vždy postaveno tak, že buďto budeme i my ti sebevědomější a drzejší, nebo budeme vždy servilně poslušní – ke své vlastní škodě.

      1. Re: Milena

        Dnes naprostý souhlas.
        Německá Uhnije je přehlídkou zmrdů, kteří si vyštěkají spešl podmínky na úkor „zbytku světa“.
        Viz zemědělské dotace.

      2. Vypovědět ji může jen ten silnější, slabší musí plnit. My nejsme ti silnější.

        Dokonce i v období studené války SSSR splácel dluh USA za zbraně z WWII. I v době Kubánské krize. Zbytek doplatilo Rusko. Proč nevypověděli?

        1. Eto, vy mi připomínáte mě. I z hlediska politiky. Nic nemá cenu, nic nejde změnit. Těší mne, že jsou na světě i lidé, kteří nám nejsou podobní a nehledají důvody, proč to nejde a nemá to smysl.

          Zhruba po roce jsem si pustil polské zprávy TVP INFO. Prý se snad něco projednávalo (odhadem minulý čtvrtek) v Bruseli, jak jinak než nějaké svinstvo. Zpravodaj TV přímo na místě a takové věci, co on říkal, u nás by byl snad zatčen za „dezinformace“ Že jestli polskému Sejmu zbyde alespoň jediná důležitá agenda, o které by mohl rozhodnout a nepřijde mu to befelem z Brusele, že Němci v podstatě nakonec tu druhou sv.válku vlastně vyhráli. Mimochodem, ta Tuskova partaj, co se zove nějak „demokratická“a kdy končila jejich vláda, tak na ni před předání otěží PiSu seprovalilo, že na své politické oponenty nechávala dávat štěnice nebo fízlovala celé sekretariáty. Že by Watergate II. ? Prý, jak si něco takového nestydí stále nechávat v názvu slovo „DEMOKRATICKÁ“.

          U nás samozřejmě o tomto ticho po pěšině. Jak tehdy, tak teď.

          1. Jinak ještě k prvnímu odstavci. Pamatuji se dost dobře, že po r.1989 se říkalo, že se v žádném případě nemůžeme odstřihnout od SSSR neboť jsme dostávali od něj ropu, plyn za úplně jiné ceny, než Západní Evropa. Že bychom jako stát totálně zkrachovali do absolutní bídy. Byl to velmi silný argument. Pamatuji, kdy „N-Déráci“ museli platit nějakými talony a ne Markami, aby u nás nevykoupili po sjednocení všechen benzín a naftu. Spolužák s rodinou tou dobou pracovali na pumpě, pak si ji snad i koupili. Netřeba vysvětlovat asi princip našetření peněz na ni, když ten, kdo měl SPZ s Déčkem, měl platit násobky. Vexláci hadr.

            A víte, že ono to nakonec šlo se bez toho Sojůzu nějak obejít, i když zrovna ne s tou naftou a plynem ?

        2. Reaguji na: „Vypovědět ji může jen ten silnější, my slabší musí plnit. My nejsme ti silnější.“
          slovy klasika: “ …Sláb jenom ten, kdo ztratil v sebe víru, a malý ten, kdo má jen malý cíl…“

    2. Eta.
      Emisní povolenky jedou už dost dlouho,nikdo to neřešil,až když je zdražili na neúnosnou míru.
      Není to tak dlouho,že je náš stát prodával,státům s větším podílem CO2 do ovzduší.

    3. Re: Eta

      Kdo českou vládu donutí odesílat desátek do Bruselu (a jakým způsobem), pokud odevzdáváte pravidelně více, než dostáváte?

      1. Psal jsem. Brusel ovládá penězovody. Smlouvy to mají ošetřené přes smluvní pokuty a vysoké penále. Detaily se budou rozhodovat v Bruseli a my s tím akorát můžeme nesouhlasit, ale Oni si ty peníze vytáhnou, třeba tím, že přestanou posílat veškeré platby.

        1. Re: Eta

          Aha…
          Takže znovu.
          Co dalšího na nás mohou Bruslogradi vytáhnout, jestliže nebudem pokuty platit a naše bruselské tributy

          https://cs.wikipedia.org/wiki/Tribut

          převyšují dotace, které dostáváme nazpět, když jsme moc a moc hodní.

          Proto jsem v diskuzi prvního článku tohoto tématického bloku napsal, že před vymýšlením hovadin by bylo dobré zjistit, jaké že to smlouvy naše věrchuška podepsala.
          Neodpověděl na to nikdo. Všichni tvrdili, že je to jaksi „per huba“ a papírově není ošéfováno nic.
          Čemu bych byl dokonce i ochoten věřit, když si Pšonci a Frickévé dělají z údajných eko – dohod trhací kalendář.

    4. Dobrý den, píšete nepravdu, tak by to nebylo. Jestli chcete vynášet tyhle soudy, musíte se nejdříve seznámit s unijními dohodami a předpisy. To, že v textu nadšeně voláte po oprávněném clu znamená jediné – jste se inkorporovaný eurohujer, který zde má rozbíjet diskusi. Nic proti tomu, mám mezi svými přáteli mnoho těch, kteří takoví jsou a přesto s nimi chodím na ryby a do hospody. Ale dobře vědí, že když se mnou chtějí diskutovat, musí mít své argumenty podloženy.
      Náš systém veta je silnější, než cokoli jiného kdo proti nám má. A drobnost – kampak by se majitelé firem přesunuli mimo ČR, když tu mají pohádkové podmínky?
      Ano, pravda je v tom, že odchod od emisních povolenek nebude procházka růžovou zahradou. Ale když mi osud umožní utéci těsně před popravou, udělám to. Protože Green deal je poprava. Vy na popravu klidně můžete počkat.
      Váš stále oddaný IK

  3. Jakékoliv dotace jsou svinstvo. „Oprav dům po babičce“ je velké svinstvo, jehož největším zlem je, že kurví trh v oblasti nemovitostí a bydlení.
    Jaký kotel si koupí babička na Ostravsku, když jeden bude za 50K a druhý za 110K, když jí stát proplatí 95% ?
    Dodám, že v případě toho druhého jí prodejce dá 10K za zprostředkování.

      1. Marginální, ale já bych zrušil i je, z principu. O potřebné by se měla postarat církev (peněz si nakradla dost a dost jich i dostala od státu.

        A i ty chráněné dílny kurví ceny. U nás v Olomouci byla jedna taková, že vysoutěžila jednou cenu na stavbu mostu, jindy výstavbu budovy v nemocnici až po kácení městských lesů či udržování parků dokonce i úklid sněhu ve městě. Měly body navíc. Potom se zakázka přeprodala, nebo nechala udělat smluvně s vysokým rabatem pro majitele.

                1. Ano, jen že někteří ji rádi lidovou, jíní liberální, další zase volnětrhovou. Proč nemůžeme jednou pro změnu mít čistou demokracii ?

    1. „Oprav dům po babičce“ je velké svinstvo, jehož největším zlem je, že kurví trh v oblasti nemovitostí a bydlení.

      S tím bych si dovolil nesouhlasit. Režim jednou vyhnije nebo bude smeten, trh v oblasti nemovitostí a bydlení beztak již je desítky let ve stavu FUBAR.

      Architektonické ztráty však jsou neopravitelné a nenahraditelné. Již jen dodnes způsobilo způsobilo zateplování starších domů na architektuře Prahy (a zřejmě i celé republiky) větší škody, než kupříkladu 2. světová válka.

  4. OT:Tak možná už sem někdo dával, zatím jsem nečetl všechny příspěvky do konce, resp. do začátku.
    Umřel černej vrch.
    Libtardí média se můžou pominout.
    Ať se mu tam v pekle líbí spolu s krvavou Madlou.

    1. Konečně.
      Ten zkurvysyn tady neměl být už před 10 lety. Nikomu nepřeju nic zlého, ale pokud je to zkurvysyn a ovlivňuje životy ostatních občanů negativně, chuj s nim.
      Najdete někdo, na celém tom „působení“ toho zkurvysyna v ČR, něco pozitivního? Kromě sledování osobních zájmů „rodu“?

  5. Někde by mohla být fotka Šarapatky se Schwarzenbergem, ne? A kontakt na někoho z televizní rady s koulema a schválně, kdo najde deset rozdílů. Neměl by být ani jeden, ne? (Vlastně to by musela být fotka Schw s pepou jedna nula sedmičkou, aby to bylo úplně bez rozdílu.)

  6. Veškeré dotace křiví trh. Proč? Jednoduše, nejdříve je nutné mít dostatečný balík peněz, aby byla možnost na dotace dosáhnout. A pokrýt tím riziko neudělení dotace, neb každé dotační podmínky mají drobnou větu, že dotace nemusí být udělena, i když žadatel splnil všechny podmínky na udělení dotace.
    Co se týká emisních povolenek, jde o příjem Bruselu a EK, tedy bez zrušení EU není možné zrušit emisní povolenky:

    V prosinci 2021 navrhla Komise tři nové zdroje příjmů pro rozpočet EU2
    , z nichž jeden
    je založený na příspěvcích systému obchodování s emisemi (ETS), další na mechanismu EU
    pro uhlíkové vyrovnání na hranicích (CBAM) a třetí na podílu zbytkových zisků největších
    nadnárodních společností, které se budou přerozdělovat státům EU podle dohody OECD/G20
    o prvním pilíři. Tento soubor vlastních zdrojů byl v souladu s navrhovanými odvětvovými
    právními předpisy týkajícími se jak revidované směrnice o systému ETS, tak mechanismu
    uhlíkového vyrovnání na hranicích, které byly navrženy začátkem téhož roku.
    Komise se zavázala, že do konce roku 2023 předloží další návrhy nových vlastních
    zdrojů.
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:52023DC0330

    Vidláku,
    zrušení emisních povolenek není možné. Ale je možné po vzoru Němců emisní povolenky vracet. Také je možné udělat návrh, že emisní povolenky patří vlastníkům a pronajímatelům půdy, kteří je budou prodávat na burze. V ČR veškeré emisní povolenky sebere stát a vlastníkům nedá nic.
    Přitom by emisní povolenky pomohly zemědělcům i vlastníkům pozemků (mohly by se podělit 50:50 u pronajatých pozemků), majitelům lesů pokrýt škody způsobené zvěří, apod.
    Bylo by hezké cenu energií snížit, ale není to možné. protože emisní povolenky, protože Brusel.
    Cílem je ale snížit cenu energií. Proto bych místo emisních povolenek prosadil opatření, aby se na pražské burze směla prodávat elektřina z Ukrajiny a jejích elektráren, podobně plyn, zcela bez emisních povolenek, protože u Kyjeva se bojuje za Prahu proti Putinovi, a protože Ukrajina potřebuje naši ekonomickou pomoc.
    Tak posílat peníze Kyjevu místo do Lipska. Kyjevu budeme peníze stejně posílat, tak proč ne rovnou místo přes českou vládu? Ani Lipsko by nepřišlo zkrátka, prostě by se tma elektřina posílala z českých elektráren dále.
    Když jsem výše ukázal, že emisní povolenky zrušit nelze, protože EU, je třeba peníze z povolenek vracet obratem zpět do ekonomiky na snížení cen energií, a to až do krachu EU. A ten je již nezadržitelný, jen bude trvat ještě dlouho. Mezitím dojde k hospodářskému kolapsu celé EU. A už dochází.

    Ve Vidlákových artikulech chybí ještě otázka zda přijmout EUR nebo si ponechat CZK. Jde o měnu, která je dobrá či špatná podle podmínek jejího použití. V dané chvíli dobrá není, je lepší si ponechat CZK. Kdy je vhodná doba na přijetí EUR, když už bychom museli? Stačí stanovit nepřekročitelnou podmínku, že HDP ČR musí být na 110% průměrné úrovně EUR. V té chvíli by bylo naopak vhodné EUR přijmout, protože by pomáhalo zlevňovat vývoz z ČR, a to už by příliš tvrdá CZK naopak škodila exportu. Podívejme se na evropský jih, kterému příliš silné EUR znemožňuje šanci na hospodářský růst, a jih chudne.

    1. Re: Gerd

      Furt jsem tam nenašel PRÁVNĚ ZAKOTVENOU POVINNOST šmelení s povolenkami, resp. vytištění počtu povolenek.
      Komise NENÍ Česká republika a nevím o tom, že by měla sekernickou pravomoc nařizovat, co se jí líbí bez jakékoli opory v „Nařízení“, které schválí ojroparlament.
      A samozřejmě SANKCE při NEPLNĚNÍ raketýrských povelů z Bruslogradu.

      Ještě jinak:
      Co se stane, když např. spol. LIBERTY penízky jednoduše nepošle (kam je má poslat – do Práglu nebo do Prde… – pardon – Brusele?), resp. odpoví slovy vojína Zbína (PŠ Hlohovec – podzim 1984) – NEMÁM, SÚDRUH ČATÁR, AJ KEBY STE MA ZABILI, NIČ NEDOSTANETE, LEBO FĽAŠE Z DOMU UŽ SÚ NENÍ, který takto odpálkoval somrování svého supráka o krajíc chleba s domácím sádlem. Byl v něm totiž nadrcený česnek a osmažená cibulka. V tom sádle.

      Pozn.: slovní obraty „sú nění“ případně „nění som bol“ se mi do mysli zapsaly opravdu nesmazatelně.
      (-:

          1. Re: Kata…, Václav

            Nemyslím si. To zcela běžně používají rodilí Slováci od Trenčína k Blavě.
            Druhá věc je, odkud to pochytali.

            A jen tak pro vaši informovanost – je podstatný rozdíl mezi:
            – Bardzééjou, ci boha a
            – šalený východ.

            Jako jedině pravý gorol z Práglu to mám v uchu.

              1. Re: katango

                Kde je Bardzééjou, najdete na mapě.
                Šalený východ – od Prešova po Vranov na Topľou.
                Ještě dál jsou Rusnáci.
                To je zas něco jiného.

                Kde je východ, to poznáte, když se podíváte na mapu a dokážete rozeznat pravou ruku od levé.

                  1. Půjdete-li na východ, přiběhnete z východu tak rychle, že se budete až divit jaké rychlosti je člověk schopen. Doby kdy nás tam měli rádi už pominuly.

                    1. Noo, ten termín „rádi“, bych po osobních zkušenostech trochu poopravil.
                      Respektovali a měli ve skutečné úctě všechno, co jsme tehdy uměli udělat/vyrobit, třeba v roce 1985 se nemohli vynadivit naší tehdejší pracovitosti i pracovní kázni, která na naše poměry nebyla nic moc, ale na jejich poměry úžasná.
                      Co se ale jejich pohledu na český/československý národ týkalo, tak už to bylo horší.
                      Přesto si nemyslím, že by byl, ve Vámi naznačeném směru, nutný nějaký odchod, nebo dokonce úprk.
                      Dokonce si myslím (po druhé zkušenosti 2005), že se v nahlížení na nás až tak moc nezměnilo. Jistě, přibyly či dorostly další generace, které už se učily něco trochu jiného a ty mohou mít i jiné osobní zkušenosti z let nového milénia, tak ani přesto si nemyslím, že by se po zaslechnutí češtiny, nebo zjištění původu turisty, něco změnilo.
                      Mluvil jsem s bývalým kolegou, se kterým jsme absolvovali oba ty pracovní pobyty. V roce 2018 tam byli s manželkou na dovolené, kousek (40km) od místa, kde jsme tenkrát pracovali. Absolvovali po telefonické dohodě i setkání s rodinou našeho někdejšího, místního kolegy. Až na drobnosti se potvrdilo to, co píšu výše.
                      Pokud bych se rozhodl a ambasáda mi dala vízum, nebál bych se tam letět. Vůbec.

                    2. Na Slovensku, natož tak východním, nás neměli rádi NIKDY a tam bych se skutečně neodvážil. Zvláště po dvouleté zkušenosti se šalenými na ZVS.
                      Ve všech čtyřech rotách, které jsem měl možnost poznat a byl s nimi v občasném kontaktu, to byla až na dvě výjimky neuvěřitelně tupá sběř, kterou do české části ČSSR pravděpodobně poslali záměrně, trochu zkultivovat, poznat např. splachovací WC a u některých i základy civilizovaného psaní, schopnost čtení psaného i počítání.
                      Z těchto posledních důvodů, musely být mnohé služby na všech třech rotách (mimo naší) sestavovány tak, aby tam kromě těchto živočichů byl i nějaký, který dříve uvedené dovednosti měl.
                      Popravdě, docela by mě zajímalo, jak a kde ti živočichové, po absolvování ZVS skončili a zdali ještě vůbec žijí.
                      To poslední hlavně kvůli schopnosti zkonzumovat takové množství spišské borovičky, které by jiného tvora, třeba i s podobnou tělesnou konstitucí, dozajista zabila.
                      Dokázala je dostat jen naše, východomoravská trnková čtyřiapadesátka, na kterou jsme byli zvyklí zase my a uměli s ní zacházet. Oni ji do sebe totiž nalévali stejným způsobem, jako tu borovičku a to byla fatální chyba 😀
                      Tupá, primitivní a podrazácká sběř, které nebyl nikdo dost dobrý a nic svatého. Barbarská sběř, ochotná okamžitě udělat cokoliv, co aspoň trochu vedlo k osobnímu prospěchu.

      1. Cit.: Co se stane, když např. spol. LIBERTY penízky jednoduše nepošle?

        To samé, jako když neodvede daně. Pokuty, penále a časem kriminál.

      2. Targusi,
        k čemu by byla právně zakotvená povinnost, když česká vláda odezírá v Bruselu každé přání kohokoliv, koho zrovna na chodbě potká, aby náhodou nebyla obviněna, že není dostatečně proevropská?
        Tak je to jen v českých zákonech, které lze změnit. Jenže přesně to současná vláda neudělá.

    2. Gerd ve svém komentu mj. píše – „Co se týká emisních povolenek, jde o příjem Bruselu a EK, tedy bez zrušení EU není možné zrušit emisní povolenky“.

      No, nevím, nevím. Zatím všechny zdroje, na které jsem kdy narazil, říkají, že výnosy z aukcí emisních povolenek jsou příjmem státu – třeba zde – „Kam jdou peníze z emisních povolenek? Do státního rozpočtu, ukazuje analýza….. V současném nastavení jdou peníze, které firmy zaplatí za emisní povolenky, do státní pokladny. S rostoucí cenou povolenek se přitom navyšuje částka, kterou stát touto cestou vybere. …
      Výnos z aukcí povolenek může příští rok činit pro Česko 30 mld Kč. Jde o peníze, které by se měly především investovat do energetických úspor, budování obnovitelných zdrojů energie a dalších klimatických opatření,” uvedl analytik Tomáš Jungwirth.“ https://energiebezemisi.cz/novinky-v-oboru/analyza-povolenky-rozpocet/
      nebo naposled zde – „Jen pro příští rok resort financí počítá, že státu povolenky přinesou skoro 41 miliard korun.“ https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/emisni-povolenka-emise-zmena-klimatu-penize-ministerstvo-dopravy-zivotniho_2310051050_jas
      A především, to, co se píše v dokumentu, na který Gerd odkazuje, na str. 2 doslova zní – „Roční příjmy členských států z dražeb povolenek se zdvojnásobily z přibližně 15 miliard EUR v roce 2020 na bezprecedentních téměř 30 miliard EUR v roce 2022. Komise navrhuje poněkud vyšší sazbu pro vlastní zdroj ze systému pro obchodování s emisemi: 30 % veškerých příjmů z obchodování s emisemi v EU by připadlo do rozpočtu EU. Při této sazbě by částky, které by si členské státy ponechávaly, byly stále
      vyšší, než se očekávalo při navrhování právních předpisů „Fit for 55“.“
      Jinými slovy, i sama EU potvrzuje, že dosud plynou VŠECHNY PŘÍJMY z prodeje emisních povolenek do rozpočtů vlastních států, na jejichž území působí firmy coby zdroje emisí CO2, toliko pro futuro chce EU na tomto příjmu států parazitovat třiceti procenty.

      Tož jen tak, pro pořádek.
      L.

      1. To je zajímavé, co píšete. Netušil jsem to, respektive jsem myslel, že se používají na nějaké ekologické projekty.
        Protože emisní povolenky budou mít brzy bratru 20 let, bylo by zajímavé zjistit, na jaké eko-projekty v ČR byly tyto příjmy využity.
        U takových částek by přece mělo existovat zcela průhledné účetnictví, ne?

          1. Re: JŠ

            Vy to nevíte? To jste mi ale nevzdělanej Švejk…

            To sedí u kompu nahazovačka (osoba, která opisuje údaje z faktur do účetního programu a u toho stále dokola mumlá.

            PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH, PRUHLY PRUCH…

        1. Ano, EK tlačí na to, aby výnosy z emisních povolenek byly používány na ekologické projekty, v řadě případů tomu tak ale není – viz článek Vidláka o použití těch výnosů Němci, i když nevím, zda to má Vidlák podloženo důvěryhodnými zdroji -/samozřejmě, peníze jako peníze, nevím, zda ty „výnosy“ mají v rozpočtu nějakou samostatnou kapitolu nebo účet, nezajímal jsem se o to ani to nemíním hledat/.
          Jinou věcí je, jestli to „ekologické“ určení je opodstatněné.
          Cena, kterou producenti CO2 /tj. ti, kteří emisní povolenky nakupují/ platí, se přirozeně dostává do kalkulace jejich produkce, kterou vždy zaplatí koncový spotřebitel /ať ten produkt projde deseti či kolika chce stupni šmeliny/.

          1. Jasně Lexi, doporučuji ještě zatížit platbou za CO2 každý stát, který má činnou sopku. Ten bude ekonomicky vyřízen během dvou dnů….
            Na tomhle je vidět, jak je to obrovský podvod.
            IK

            1. Přesně. Už jsem o tom kolikrát přemýšlel a také psal.
              Když si „uprdne“ jedna sopka….
              Ale třeba obyčejné lidi připravit o osobní auta – samozřejmě plíživě. Ještě předtím je zatížit emisními povolenkami, stejně jako vytápění domů a bytů. A také lidi, že jedí a vyměšují, „bo uhlíková stopa“, ještě i v krematoriu.
              Myslíte, že tohle /letadla aktuální stav „na nebesích/ někoho se.. – ehm, irituje? https://www.flightradar24.com/24.50,0.99/3
              Nebo tohle, /lodě, aktuální stav na mořích/ které to samé zboží přepravují z východu na západ a ze západu na východ, ze severu na jih a z jihu na sever – https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-14.9/centery:14.1/zoom:3
              Žel, aktuální stav „kamionů na světových cestách“ není k dispozici.
              Naprosté šílenství.
              Tohle nemůže dopadnout dobře.
              Myslíte, že lidi na sobě nechají štípat dřevo donekonečna?
              L.

        2. Ono to je jednoduché. Emisní povolenky jsou vlastně spotřební daní, jako je spotřební daň na alkohol nebo pohonné hmoty. Důvodem je přimět spotřebitele, aby omezili produkci emisí. Všechno to je jen otázka míry. Dosud platili velcí výrobci energií a stejně ti naši vyráběli jednu kWh za čtyřicet haléřů.

        3. Na to se Václave prosím neptejte….. Ekologického na těch projektech nebylo nic, vůbec nic. Možná procesně ano, ale fakticky ne.
          Byl to jen a jen ojeb na daňové poplatníky, aby platili další a další daně a místní politici je mohli rozdávat a přitom ukazovat na EU.
          IK

        1. Ne, Gerde,
          ve svém komentu cituji z textu právě Vámi /kdysi, když jsme stáli u zakládání Vlkovy Kosy jsme si tykali/ publikovaného odkazu, že EU si chce uzurpovat 30 % z výnosu emisních povolenek – raději citaci zopakuji – „na str. 2 doslova zní – „Roční příjmy členských států z dražeb povolenek se zdvojnásobily z přibližně 15 miliard EUR v roce 2020 na bezprecedentních téměř 30 miliard EUR v roce 2022. Komise navrhuje poněkud vyšší sazbu pro vlastní zdroj ze systému pro obchodování s emisemi: 30 % veškerých příjmů z obchodování s emisemi v EU by připadlo do rozpočtu EU. Při této sazbě by částky, které by si členské státy ponechávaly, byly stále vyšší, než se očekávalo při navrhování právních předpisů „Fit for 55“.“

          Tož tak nějak.
          L.

          1. Lexi,
            máš pravdu, pominul jsem, že Evropská komise bere jen 30%. Ale pořád jde o její zdroj příjmu, a toho se jen tak nevzdá. Ovšem jistě by souhlasila s jeho nahrazením jiným příjmem.

    3. Gerde, jak si Vás vážím, nemáte pravdu. Emisní povolenky lze zrušit, protože je to lidské rozhodnutí. Stejně jako byla zrušena Varšavská smlouva, RVHP nebo trest smrti nebo používání azbestu k zateplování. Ano, je možné to udělat tak, jak říkáte, s ohledem na bezpečnostní situaci v první chvíli říci, že musíme peníze vracet těm, kdo je zaplatili, ale to je pro první měsíc. Pak už jenom od smluv odstoupíme a zákony u nás zrušíme. Pokud to neuděláme, průmyslně zemřeme nejdříve, pak zemědělsky a pak dojde na nás. Emisní povolenky jsou rakovina systému a musí být odstraněny, podobně jako sněť nebo bolavý zub.
      Já prostě nechápu, jak můžete být všichni uštknuti hadem strachu z nějaké komise nebo Rady EU. To je jenom místo, kde se státy dohadují, co bude dál, nebo co se opravuje. No a tohle je třeba opravit, pokud nechceme umřít.
      A pokud ne? Nu pak je stále na světě minimálně 150 zemí, kam se lze odstěhovat. Třeba v takové Montaně v USA je moc hezky, e to obrovský stát a žije tam strašně málo lidí……
      V Evropě zbylí mohou přemýšlet o kráse emisních povolenek.
      Vzmužte se sakra. Jste chytrý chlap. Váš Vás obdivující IK

      1. Immanuele Kante,
        emisní povolenky lze zrušit, ale přesně to současná vláda neudělá. Možná nějaká další? A jestli na cenu povolenek přitlačí, skončí veškerý český průmysl. Smysl by takové opatření mělo v dlouhodobém mírném růstu, aby byl čas se na šetření ekonomicky připravit a energeticky náročnou výrobu nestavět. Jenže celá EU, což není svět, uvěřila jedné švédské školačce, že planeta hoří a není čas na záchranu. Tak razantně zdražili energie a výroba utíká do USA a Číny.

          1. Immanueli,
            obávám se, že současná vláda zanechá zemi v takovém rozvratu, že i komunisté v 1989 předávali zemi v lepším stavu. Vláda Petra Fialy nás bude ještě hodně bolet. Lidé teď šetří hodně moc a příští rok v souvislosti se zvýšením daně z nemovitostí a cen energií začne výprodej chat a chalup, polí, apod. Kdo si bude chtít pořídit záhumenek, bude mít možnost, ale život bude horší než před rokem.
            Nová vláda, která bude muset situaci napravovat, bude mít přetěžkou úlohu. Ale mohla by obžalovat vládu současnou ze zanedbání povinností při správě cizího majetku zvláště hrubým způsobem. Tedy pokud by jim PePa107 neudělil amnestii.

  7. V souvislosti v Vidlákovým článkem o CO2 povolenkách (sic!) mě napadá, proč se vlastně tak nepěkně zadrhl prodej odpustků začátkem 15. století, právě v Čechách. Byl to přece tak pěkný celoevropský nástroj na omezení emisí na potírání hříchu! Blbnutí je to prostě pořád stejné, dokonce i se stejnými předvídatelnými konci.

    Mnoho ekonomických údajů i predikce vývoje ukazují, že průmyslu „zvoní hrana“, jak by napsal Hemingway, takže nějaké uplácení vybraných skupin voličů dotacemi a sebedražší volební kampaně budou 5-ti demolici platné, asi jako mrtvému zimník. Z dnešního politikaření nezbude kámen na kameni.

    USA/Západ i jejich Fialenkovo zločinné spolčení ze Strakovky koná způsobem jako obzvláště zavilý sebevrah, který se jde zastřelit do rybníka a přitom se ještě otráví kyanidem. Ujeté šílenosti Green Dealu, e-mobility, CO2 odpustků, k tomu 12 kol sankcí proti Rusku; předem prohrané zabijačky v Ruině, nyní ještě v Izraeli a šilhání po válce s Čínou. Připomíná to Hitlera, který po prohrané bitvě u Moskvy – tím i prohře celého „Východního tažení“, protože na delší konflikt neměla III. Říše zdroje – vyhlásil ještě válku USA.

    Aby toho nebylo dost, Fašington čekají „nebezpečné úžiny“ prezidentských voleb, při kterých může havarovat celá amícká profláknutá hra na demokratůru s dvouhlavou Unistranou, stejně jako vyběhnout dolarová inflace a předluženost. A ve finále explodovat pyramidová burzovní šaráda, s 600 biliony (10e12) derivátů; ukradením ruských měnových rezerv – před tím íránských, venezuelských, lybijských, iráckých, … – odpálili startovní výstřel.

    Nezbývá, než toto vpravdě lumíkovské snažení sledovat s pobavením. Jak říkají Číňané, jsou časy, kdy nejlepší je nedělat nic: proč vyrušovat protivníka v páchání chyb. Je čas učení se a tříbení názorů, což se děje: konání „Alternativy“ sice více než co jiného připomíná letní táborovou hru skautíků; je to koncekoncům zábavné; ale k předvýběru a zvyšování erudice aktérů – stejně jako ke střízlivění voličů – dochází.

    Přeji pěkný nedělní gaučing!

    1. KSČ vládla 41 let (1948 – 1989 pro později narozené). Současný režim vládne již 34 let. Zbývá ještě 7 let? Spíše méně, 5 až 6 let.

      1. Gerde, jenze : Letci znají výraz „bod bez návratu“. Podle mně naše společnost, režim, již je za hranou systémové nápravy věcí veřejně – politických tzv. standardními prostředky. Asi jako byl dávno za tou hranicí režim v ČSSR někdy v 1988. Už obrovskou statečnost – přičemž výsledek byl samozřejmě nulový – si vyžadovalo od poslanců tehdejší Československé strany socialistické že se zdrželi hlasování o tzv. pendrekovém zákoně. Prostě v rámci systému už nešlo dělat nic a společenské napětí rostlo a rostlo. Totéž se děje i teď a nezbývá než si počkat, i když to může trvat pár let. Nebo i ne, může přijít deux ex machina, třeba v podobě toho že zítra zabijí v Egyptu Sísího, a x miliónů mladých slimáků se z této „Lybie na n-tou“ povalí do EÚ a doslova zřítí systém během týdnů. Nebo v tak rychlem nastupu umele inteligence, ze bez realne nahrady zlikviduje v radech let desitky procent pracovniho trhu. Teď je situace mnohem komplikovanější než v roce 1989. Tehdy bylo progresivistům v KSČ jasné co dělat a dlouhodobě se na zásadní změnu připravovali – viz Prognostický ústav ČSAV, ze kterého asi ne náhodou vzešli pak dva prezidenti, dva premiéří, a do nohy každý kdo tam byl, pak ministr, či nejměně poslanec. Kde ale máme teď ten Prognostický ústav ? Žádný není, páč nikdo neví jednoznačně jak dál. Teď to nebude hladké předání moci, ale velice bolestivý, agonický proces.

        1. Možná se nějaká nová líheň talentů skrývá v některé neziskové organizaci či think tanku, ale zatím jsem na takovou skupinu nenarazil.

  8. Říkalo se ,“mám prasečí radost“, tak já si přímo chrochtám. Komunisté mimo PS a 100%pravicového dobra škrtí zmrzačenou republiku. Kolik se ještě objeví průserů tj.nedostatek léků nebo lži za 30let bez normální politiky? Fiala je pašík z Brna ,takovou spoušť dokáže jen mentální Konyáš. Nevědomky jsem se připravoval na současnou situaci v energiích a proto těm skutečným soudruhům děkuji ,že jsem zažil společnost ,která uměla vyzvořit i když zatím nedokonalou ,ale funkční společnost.Jenom se závistí sledují Čínu nebo Vietnam.Po roce 1989 jsme se nemohli ani nadechnout.

    1. Za komunistů bylo léků vždy dost. Příkladem je alergie – předepisoval se akorát dithiaden, což byl takový oblbovák, že by po něm člověk zapomněl i na amputovanou nohu.

      Nic jiného lidé neznali, zavčas chcípali a byli šťastní.

      1. Spousta se jich nedovážela, to je pravda, ovšem za těch třicet let se vyvinula řada nových. Ty ovšem logicky na trhu chyběly oproti dnešku, ale proto, že ještě nebyly.

      2. A co teprve za Mamutíka, broučku! To je nějaký rozdíl! Pár úderných lepíků a preference hned zase porostou. (A na Vánoce bude i na odměnách i na dvě nutelly, tak šup šup!)

  9. TVL, šišlací kchárl prý byl noblesní a navíc politik za staré školy.
    NO KUWA!!!
    Radši jdu sekat dřevo, včera ve tři ráno byla v Litvínově na autech, ve kterých se přes noc netopilo, solidní námraza…

    1. Odpovím citací paní ministryně Tmavočechové:
      „Potlačuji přirozenou lidskou reakci na tragickou smrt. Ale toto jsou skuteční vrazi a váleční štváči. Je mi líto tisíců lidí zavražděných v důsledku jejich propagandy a odporné ideologie.“

    2. Nemohu se radovat ani ze smrti těch největších sviní a tak se jen raduju, že už je v pekle u svého ráčkujícího kamaráda.

      Chudáci čerti, upřímnou soustrast celému peklu.

  10. Jen taková poznámečka k akci PĚTIsoudruhů „oprav dům po babičce“.

    Soudruzi si povšimli, že jistá, nikoli úplně marginální množina“ jejich voličů i nadále ÚSPĚŠNĚ kličkuje před svou ekonomickou porobou, a to zejména na venkově.
    Z toho důvodu spustila další lapací kampaň.

    Volič si vyřídí dotaci a jelikož dotace ROZHODNĚ nepokryje náklady na zateplení, volič šáhne po komerční půjčce, anebo – pokud se rodinka po babičce rozšoupne – rovnou další hypošku.
    Záměru je dosaženo – další nešťastníci v chapadlech banksterů, jejichž jediným smyslem života se stane

    !!! UHRAZENÍ PŘÍŠTÍ SPLÁTKY !!!

    A všechno bude, jak má být.

    Rozběhne se klasický scénář.
    JEDINĚ certifikovaný projektant vypracuje studii,
    JEDINĚ certifikovaní dodavatelé budou dodávat
    JEDINĚ certifikované materiály, kteréžto budou montovat
    JEDINĚ certifikované firmy,
    JEDINĚ certifikované úřady budou na faktury plácat razítka a
    NECERTIFIKOVANÍ baksteři budou stříhat další nachytané ovečky.

    A debilní pětivolič bude jásat, jak dojemnou péči mu pětihrůza ZDARMA poskytuje.
    Občas se sice probudí v nájemní špeluňce – to když nestihne zacvakat MINULOU PŘÍŠTÍ SPLÁTKU, ale to jsou jen malé závadičky na kráse.

    Btw. fčééra hlásili soudruzi v Rááádyjožumpálu, že na postbabičkovské lízátko se dalo nachytat jen 800 kusů, ať si teda jako lidi pohnou, že lízátek je málo…

    1. Znám jednoho co vyřešil zateplování za dotace takto: koupil materiál a práci udělali Ukrajinci v „bezúčtenkové ekonomice“. Pak se spoji s certifikovaným dodavatelem co mu vše potřebné napsal a jako že to udělal celé on, ten vystavil fakturu na patřičně vysokou částku. Z té se odvíjela výše dotace. A o zisk se rozdělili. Jak tomuhle chtějí zabránit si neumím představit.

      1. Na Slovensku s týmto zamietli tak, že už nevyžadujú faktúry ani nič. Proste povedali, že na meter štvorcový zateplenia preplatia takúto sumu, na meter štvorcový nového okna takúto, atď. Dokladuje sa to fotkami pred zateplením a energetickým hodnotením od projektanta, ktoré musí preukázať úsporu aspoň 30%. Výška dotácie je obmedzená na 15 tisíc eur (resp. 19 ak sa ušetrí 60%). Toť vsjo.
        Nikoho nezaujíma, či to urobili Ukrajinci, Joži s Marou svojpomocne alebo certifikovaný zatepľovači.

        Ono to dokladovanie a jeho následná úradná kontrola je spravidla drahšie, ako eventuálne podvody.
        Nejaké kontroly vraj chodia, ale iba na náhodne vybrané nehnuteľnosti.

        1. Re: JJ

          No jo!
          Právě proto je Slovač ZCELA NEVHODNÝ euro-kus!!! A navíc ten fujkyfuj Fico!!!
          A soudruzi fčilek extra kvůli vám nemůžou dávat a dostávat do kapsiček!!!

          Btw. u nás se používá naprosto nádherné polské slovo pro úplatek

          „łapowka“.

          To není slovo, to je symfonie.

          1. Ó nie, toto začalo za Hegera. Nejakí úradníci zrejme pohli rozumom a politici si zrejme povedali, že keď nás zadĺžili 671 mega eur, ktoré poslali Zelimu na zbrane (čím väčšinu voličov poriadne nakrkli), tak by mohli hodiť niečo aj Slovači, lebo už sa začínalo zvolebnievať.

            1. Re: JJ

              Tak my jsme ofiko oproti vám – bratům spoza Moravy (Morava je částečně hraniční řeka) – soudruzi Skrblíci. Anebo Krkovičky.

              https://cs.wikipedia.org/wiki/Str%C3%BD%C4%8Dek_Skrbl%C3%ADk
              https://www.pohadkar.cz/video/jaja-a-paja-jak-pestovali-smiricka-jablicka/

              Podle statistik soudruhů jsme dali jen 1,2G Káčé.
              Falešné větičky, že 20G určených na navýšení důchodů tak akorát pokryjí válečnou pomoc Vasilům, jsou briskně zapomenuty.

      2. Re: adx

        Kdo platil NEMALÉ daně z oné faktury?
        A soudruzi nechtěli certifikovaný materiál? To bych se divil, ale možná jo…

        Jinak já jsem skončil s dotacemi v momentě, kdy jsem zjistil, že:
        cena certifikovaného topidla je cca 110K
        a fakticky totéž topidlo bez certifikátu mi bylo nabídnuto za 45K.
        A to kdybych přitlačil na pilu, ještě bych vyhádal slevu nejméně 5K.

        Jednalo se o „chytrá kamna“ na uhlí (automatický podavač se spalinovou regulací plus ventilátor). Počítám, že kdybych se dorval k řídící jednotce, byl bych to schopen zmastit doma za třetinové náklady.

    1. Nad Orlíkem kráká vrána.
      Duše mnohých rozpárána.
      Feriho i pospíšilky,
      kalouskovi praskly žilky,
      pekari se zalyká
      a rakušák zatýká
      všechny, kteří nelkají,
      smějí se při tokaji.

    2. Duše, která nezestárla
      opustila knížu Karla.
      Nyní lítá mezi námi,
      s netopýry, se sršňami.
      Hledá sobě hostitele,
      míjí lidi ošuntělé,
      vybírá si lepší šaty,
      mohou mít i leb šišatý.

    3. All Blacks.

      Černá noc a černé jitro
      černý Hrad a černá vnitro
      černá hora, černý les,
      černá kočka, černý pes.
      Černá telka, černé mraky,
      ty musíš být černý taky,
      černé sukno, černé boty,
      černý výtok, černé knoty.

              1. O to se Ládik!!! nemusí vůbec starat. Podle tradice pro něj přijede ekipáž a bude to mít s fullservicem.

                Divím se, že na něj snad jagdyby zapomněli. Je vidět, že dneska si básníků neumějí vážit.

                  1. Vyhrabal jsem ze skříně (v montérkách, aby to žena nenašla) asi patnáctiletou Grant’s-ku.
                    Myslím, že tu sedmičku do oběda s ženou dáme.
                    Na vínovici z roku 1986 asi ještě čas neuzrál.

                    1. Targu:
                      Nejsem, teď jsem se podělil.
                      Ale kdybych tu flašku nechal v plen dříve, žena by si jí přidávala do čaje nebo do džusu, což je zvěrstvo.
                      Takhle jsme ji vyžrali tak jak byla a je to mnohem lepší.

        1. Na Seznamu oslavný (jistě před týdny připravený) nekrolog, chválili tam kromě jiného Therése (pak to smazali, protože Karel přece žil 34 let trvale v Čechách, bez manželky).
          Vrátil se do Rakouska jen zemřít, v nemocnici.

    4. Dostal při udělení metálu polibek smrti? Nebo se jen v tom množství přítomných nakazil nemocí? A byl očkovaný proti Covidu? O mrtvých jen dobře? Někdy je lepší nemluvit.

        1. Trochu jsem pátral a převzetí se asi ani nezúčastnil kvůli nemoci. Takže ji měl už předtím, než obdržel metál. Asi ji dostal hned s nominací. Prý plicní nemoc, takže Covid? To jej neochránilo očkování Pfizerem?

  11. No a to překvapení vlády a provládních ekonomů: snižuje se výroba a lidi nenakupují (teda kdyžtak mimo republiku, ale to je správné – konkurence musí být!)!

  12. Vidlák píše – cituji – „Němci berou platby za emisní povolenky a dotují jimi ceny elektřiny. …. I naše vláda to tak mohla v klidu udělat. Žádné nařízení EU to nezakazuje. Přesto to neudělala. Nepomohla domácnostem, nepomohla firmám, i když je u nás nejhorší situace z celé Evropy. Máme nejdražší energie, i když jsme jejich největší exportér. Peníze z emisních povolenek, to jsou miliardy. Desítky miliard. Zaslechl jsem dokonce že jde o pětašedesát miliard korun, které vláda mohla rozpustit mezi lidi a snížit jim cenu elektřiny. Vláda to ale neudělala a nechystá se na to.“

    No a pak je tu ze včerejška také „psaní“, kde se nám oznamuje, že – cituji – „Hladík odmítl, že by se peníze z povolenek daly použít na zlevňování energií (ČTK)
    10. listopad 2023
    Ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) dnes odmítl, že by se peníze z emisních povolenek daly použít na zlevňování cen energií. …. „. https://www.silvarium.cz/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/hladik-odmitl-ze-by-se-penize-z-povolenek-daly-pouzit-na-zlevnovani-energii-ctk

    Tož, nevím, nevím.
    Skoro bych v tom to případě – sic – věřil spíše „desátníkovi“ Halíkovi.

    L.

    1. Re: Lex

      Skoro bych řekl, že dokud není směrnice přijata, je vytvořen prostor k volnému nakládání s penězi vybranými jako výpalné.
      Tak třeba němečtí soudruzi se s tím evidentně neser… – pardon – nepárají.
      Když už tady máme diskutovat o emisním výpalném – víte, podle které normy vyplývá povinnost státu tyto výpalní lístky emitovat?
      Protože podstatné je umět je zrušit tak, aby to nebylo ze strany Bruslogradu napadnutelné.
      Což si osobně myslím, že to neudělá ŽÁDNÁ příští vláda, protože se jedná o PŘÍLIŠ velký balík určený ke korumpování a rozkrádání.
      Nikoli – emisní povolenky fóór evr, dokud nedojde barva v tiskárně, anebo dokud znova nevyhoří Harmanecké papierne (pro mladé čtenáře – soc prc aféra s celorepublikovým nedostatkem hajzláku).

      1. Nestačilo by pro začátek, jako „gesto dobré vůle“, zrušit výběr výpalného pro solární barony – poplatek za OZE?
        A až potom řešit emisní povolenky a jejich využití po německém vzoru, proti kterému by jistě nikdo nemohl nic namítat.
        Podle mě to nepůjde řešit stylem „tři mouchy jednou ranou“, budou se muset likvidovat po jedné.

  13. Jedna OT, když tady tdx vzpomněl Putinovo železo.

    Podle Rááádyjožumpálu soudruzi Chrániči a Pomahači vyšetřují na 400 nabonzovaných lidí, kteří projevili sympatie k vojenskému útoku RF na Ukrajinu.
    A jedno sto jich bylo předáno soudům.
    Já jenom že kdyby si někdo myslel, že v Čechistánu nemáme hen tu svobodu slova, tak soudruzi vám názorně v lapáku vysvětlí, že jí tu je až moc.

    1. Prakticky všecka udání pocházejí buď z demošek, nebo ze sociálních sítí.
      Přesně takto dopadnou i židovští antisemiti, dřív či později si je někdo podá.

  14. Výpalné, pardon systém emisních povolenek sice příliš nepřispívá k ochraně životního prostředí, ale zato páchá až polovinu nárůstu cen elektřiny. Do budoucna budou „povolenky“ spolu se šmelinou přes Lipskou burzu pro hospodaření gojimů marasmem.

    Z výrobní ceny elektřiny třicet haléřů košer lichvářský systém vyúčtuje asi devět korun za kilowatthodinu. Roste naděje, že nadlidé budou ceny salámovou metodou upravovat. Tak to má být. Jedou přesně podle scénáře WEF. My nebudeme vlastnit nic a banksteři budou šťastní, alespoň chvilku.

  15. Jedna OT – právě píší, že Borrell během svého projevu na kongresu Strany evropských socialistů prohlásil, že členové EU mají být připraveni kompenzovat pomoc UA místo USA, kterým docházejí děngy, resp. zatím papír na tisk mají, ale taky mají neplánovanou bažinu na BV
    Vypadá to, že odhad který předpokládal, že USA rozfoukají ohnisko nepokojů u hranic RF, následně financování přenechají na EU se nyní jeví jako správný. Drobná chybička se ale vloudila – USA měly být rozvázány ruce pro „zadržování“ Číny, ale někdo rozfoukal nepokoje na BV … čekají nás sice zajímavé, ale bídné časy. Soudruzi to ženou do extrému a možná si neuvědomují, že může nastat i extrémní reakce …

    1. Dělají všechno pro to, aby ta reakce přišla co nejdřív a byla co nejhorší: https://www.aljazeera.com/news/2023/11/11/37-babies-at-risk-of-dying-in-gaza-hospital-israel-says-to-aid-evacuation

      Nacisté obklíčili dvě největší nemocnice v Gaze, které jsou bez elektřiny a bez PHM do generátorů. Takže v inkubátorech začala umírat miminka zimou a nedostatkem kyslíku. Ta monstra se nezastaví před ničím a politici z „demokratických zemí“, na rozdíl od „lidu“ na statisícových demonstracích napříč světem vč. USA a UK, mlčí.
      Mimochodem, těch demonstrací se účastní stále víc židů, a to i sekulárních. Snad pro ně ještě není pozdě.

      Napadlo mě, že Netanjahu a ta jeho nacistická sebranka musí židy strašně nenávidět. Protože z nich svými bestiálními zločiny udělali terč.

      1. Re: Občan

        Hmm, mojeho ujca coby nedonošeného frkli do trouby u kamen a bylo po ftákách. Už je mu dvaaosmdesát a jako nedopečený či přepečený se nejeví. Ještě dnes jezdí na kole a kořalka i bůček mu chutnají. A občas dokonce i sám trefí domů, když se zaběhne.

        To jen tak na okraj k těm inkubátorům. Připadá mi to stejně trhlé, jako sbírka jídla a kosmetiky pro potřebné kusy v ČR. NIc proti nákupům pro nemajetné, ale řvát do rááádyja, že miminka potřebujou jednorázové pleny a navoněné vlhčené ubrousky na posrané prdele, mi přijde poněkud přes čáru. Většina zdejších čtenářů vyrostla v textilních plínkách a na opruzenou prdel jim stačil Aviril a fabrická Indulona.

        1. V té době se kojenecká a batolecí úmrtnost počítaly v desítkách procent.
          Váš děd patřil k těm, co náhodou přežili.
          Sousedka takhle zoufale dopékala šestkrát. Marně.

          Látkové pleny jsou dnes luxusní zboží. JEDNA plena stojí 30-120 Kč.

          O vraždění miminek nehodlám ani žertovat, ani vést zavádějící diskusi.

          1. Až když jsem se dal na genealogii, zjistil jsem, že můj děda Václav měl tři bratry Josefy. Dva se nedožili roka, jeden dvou. Až když se na Václava narodil on a pojmenovali ho podle světce, na jehož svátek se narodil, zadařilo se. Měl sice svátek a narozeniny v jeden den, ale ve zdraví se dožil 82 let, v nemoci 84.

            1. Re: Canoso

              A budete tvrdit, že všichni byli nedopečení, že jo.
              Njn. co se dá dělat.
              Děkujeme vám za váš názor, posíláme klíčenku.

          2. Re: Občan

            Stran dětské či novorozenecké úmrtnosti asi tolik.

            Ze své poměrně početné famílie nevím o ŽÁDNÉM porodním či poporodním úmrtí. Úmrtí v dětském věku byla bohužel častá, protože výživa, neexistence očkovacích programů a matky fungující okolo dobytka, který rodinu vlastně živil, protože tátové stíhali všecky vydělané prachy úspěšně prochlastat.

            Stran drahoty plen asi tolik. Jednorázovka je běžně v ceně okolo 6 Kč, látková za pouhý pětinásobek. Komu se ekluje hadr posraný jeho vlastním dítětem, pro toho existují separační vložky.

            1. Ještě doplněk

              Kdyby měl mít můj děd dvaaosmdesát, musel by mne mí autoři počít asi tak v deseti, abychom to časově vyvážili.

              1. Dnes jsou zvláštní mámy, my, před 50 lety jsme byly líné prát, tak každé deformace, co sedělo, bylo brzy vysazováno na hrnek a pak se soutěžilo, čí děcko je dřív bez plín. Za to dneska, ještě tříletá děcka chodí s plínou a matky vedou rozhovory, kdo jim to vymění ve školce, jestli asistentka. A já přemýšlím, proč nejsou líné za ty pleny platit a nelitují planetu zamorenou odpady, neb ty pleny jsou nerozložitelné.

                1. Právě jsi popsala to co mi vrtalo v hlavě. Myslím si ovšem že to není jejich lenost, pouze nemají čas se odtrhnout od displeje svého telefonu. Takové počínání má samozřejmě i další dopady na nebožátka než srani do plenek do tří let.

        2. Pokud si dobře vybavuji, četla jsem kdysi o metodě, jíž bylo použito přo nedostatku inkubátorů někde v Jižní Americe. Miminka se prostě strčila dospělým pod košile na holé tělo. Jistě to není ideální, ale asi lepší než nic.

              1. Ani když se 20m pod tou nemocnicí, nachází velké velitelské stanoviště teroristů a nemocnice má na střeše nějak podezřele moc antén?

                1. Zaprvé si všimněte, že jsem nejmenoval. Záměrně. Podle definice je válečný zločin obojí. Nebudu spekulovat zda tam opravdu jsou nebo ne. Pokud jsou, neoddiskutovatelný zločin. Ale i v tom případě je útok minimálně problematický z více důvodů. Jedním z nich je, že to radikalisuje spoustu lidí, ze kterých budou noví bojovníci. Další otázka je, zda i toto není účelem.

                  1. Jsem si udělal takovou soupisku:

                    1) Kalendář začal zničehonic 7. října 2023 ničím nevyprovokovaným bestiálním útokem Hamasu. Do té doby se klenula duha, ptáčkové, štěňátka, jednorožci a tak.
                    2) Cokoli udělají Palestinci, je zásadně ničím neodůvodněný terorismus.
                    3) Cokoli udělají sionisté, je sebeobrana.
                    4) Palestinci jsou vždy útočníky.
                    5) Sionisté se vždy pouze brání.
                    6) Okupace, etnické čistky, kolonizace cizího území, ničení, vraždy, věznění bez obvinění (vč. malých dětí), útoky „osadníků“, odpírání nejzákladnějších lidských práv vč. práva na život a vodu atd. jsou OK.

                    Je to tak správně?
                    Pokud ano, pak nechápu, co vlastně měli lidé proti německému nacismu…

                    1. Tecočamp:

                      Jistě našel to žid, a ten by přece nikdy neudělal nic špatného, natož aby zalhal …. 😉

                    2. Občan : 6) a nebo se to nikdy nestalo
                      Tečokamp : Samozřejmě Netanjahu je takový Mirek Dušín, nikdy nelhal, nikdy žádná korupce. Celý život vše obětoval své snaze o světový mír. Kdo toto nechápe je antisemita, že ?

              2. To je samozřejmý, je to prasárna nejhrubšího zrna! A co se kyslíku týče, jistě máte pravdu. Způsobem, co jsem popsala, se hodně nezralé děti zachránit nedají. Ale méně nezralým je tak dána šance, kterou jinak nemají.

              3. Ještě poznámka. Miminka na holém těle rodiče také slyší tlukot jeho srdce, což je psychicky vrací do bezpečného období v děloze a tím hodně uklidňuje.

  16. Volby potřeb můžete aplikovat aji mobilem , jako gdyž platíte svýmu operátorovi daň za používání.

    Místo čísla operátora byste nechali namačkat číslo potřeby aby se to sečetlo a eště by vám přišlo pípnutí, že už se to zaregistrovalo. Měli byste aji účtenku.

    Kokoti

    1. Re: Sasin

      Já mám akutní potřebu souložit.
      Pomůže mi soudruh operátor s nějakou vhodnou aplikací, jejíž číslo namačkám?

      Btw. s napětím čekám, kdy budu muset řešit svou VELKOU potřebu mačkáním knoflíků.

      1. Jistě vytvoří aplikaci se spoustou soudružek se stejnou potřebou. Jen co když bude přebytek potřebných soudruhů nad potřebnými soudružkami?

      2. Akutní velká potřeba na mě přišla v úterý v katedrále na královském hradu Wawel v Krakově.
        Mohl jsem mačkat čudlíky jaké jsem chtěl.
        Jediný možný východ byl přes nějaké hrobky nějakých obejdů, pak přes nějaké další podzemní prostory a ještě několik dalších míst, které mne v tu chvíli absolutně nezajímaly a navíc byly plné vytlemených puberťáků, bo školní výlet a nešlo se přes ně prodrat.
        Když jsem se konečně dostal k útočišti sténajících, byl tam vstup přes turniket za 3 zlaťáky. Automat bral jen jednozlaťáky a dvouzlaťáky. Já měl jen pětizlaťák, což automat odmítl akceptovat.
        Naštěstí se tam objevila jakási řádová sestra, která mi rozměnila.
        Když jsem se konečně dostal ke kýžené budce (byla tam jen jedna), zjistil jsem, že stojím na špatné straně zamčených dveří.
        Tolik tedy k mačkání čudlíků. Někdy je to prostě na exkrement a vede to jen k pokakání.

        1. Re: PivoJ

          Vám furt píšu, že jste málo chytrej a málo krásnej.
          Kdybyste byl tak mladý, jako já, věděl byste si rady.

          Jednou mi úplně stejně nepomáhaly čudlíky, aplikace tenkrát ještě nebyly. Zácpa na dálnici.
          Takže jsem se uchýlil za pootevřená vrata návěsu a své ééé…. přebytky jsem umístil na papír s předtiskem formuláře CMR (znalci vědí, ostatní si vygůglují).
          Následně jsem za sebou zavřel a na vyprazdňovací příhodu lehce pozapomněl.
          Jaké pak bylo překvapení soudruha celníka, když otevřel vrata ke kontrole nákladu a namísto vyplněného formuláře hleděl na tmavohnědé NADĚLENÍ.
          Stane se…

        2. Je rychlejší světlo, myšlenka, nebo průjem? Klasický vtip na to má odpověď, že než jsem na WC stačil pomyslet, že bych si mohl rozsvítit, tak …

  17. Proč to Fiala neudělá jak v Německu, když je to jeho vzor ? Protože je blbej ! „Měřítkem inteligence je schopnost změny“ — Albert Einstein
    Jenže co s tím a s ním? Jak ho k tomu donutit. Diskuzeme a články to asi nepůjde. A aby na něho zatlačili podnikatelé, jako v Německu, to asi těžko, když jsou to jeho voliči ! A navíc kazí byznys přece Babišovi a to se počítá. Tady máte to menší zlo ve volbách.

    1. Coz si zase cinknout klicema pred volbama , pro velkej uspech zase opakovat..
      To je porad dokola, proc neudela tohle , nesmi.

  18. My cekame na clanek o tom co se deje v PRO. Zatim to tak vypada ze je ta strana na nejlepsi ceste k zostuzeni a zaniku. Akorat ze nema tak pohledne k…y jako jedna strana na jedno pouziti pred par lety 😀

      1. „My“ – kteri nemame hlavu v prdeli a cekame zda je mozne ve stavajicim politickem systemu jeste neco dokazat a napravit – a kdo to muze/nemuze udelat. A taky „my“, kteri nejsme dusevni malorolnici a nemame potrebu hejtovat cizi prispevek, kdyz z nas samotnych nevypadne zadna chytra myslenka 🙂 Z Vidlaka zacina jit chaoticka, az panicka energie, cloveka ktery sice zna spravny kurz – ale ztratil pudu pod nohama co do moznosti zapojit se do vykonu techto deni…

        1. Nemám čas sledovat cvrkot, co se děje v PRO?

          „Diskutujme o povolenkách“, píše Vidlák. Hned mě to zarazilo…

          Ale dobře, Vidláku. Ohledně povolenek je řešení velmi prosté – zrušit bez náhrady, všechny a všude, jednou PRO vždy.

  19. Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly. Na nápadu na emisní povolenky není nic špatného. Špatné je provedení toho nápadu, na čemž se podílí úředníci z Evropské komise, Ministerstva financí a Ministerstva životního prostředí. Emisní povolenky v Německu, kde je průměrný plat 3,5 x větší, než v ČR je dobrá věc, protože reguluje plýtvání elektřinou. Emisní povolenky v ČR, které má vyšší ceny než v Německu, ale průměrný plat na úrovni 28 % toho německého, to je zničující jak pro rodiny, tak i pro firmy. Tady se projevuje selhání Evropské unie. Za 20 let se nepodařilo ani o malinký ždíbek srovnat příjmovou úroveň. Nejde o žvanec, nýbrž o to, že při takové nerovnosti nemůžete uplaňovat stejné nástroje v Německu a stejné v Česku. Protože Evropská unie selhala, buď se musí rozpustit nebo reformovat.

    1. Milý Pepo Slámo. Není-li na emisních povolenkách nic špatného nestačí. Ta věta neříká nic, jen Váš názor. Mnohem lépe by bylo popsat co je na nich dobrého.

      1. Všichni tady píšeme jen své názory. Ano, princip je naprosto v pořádku. Zatížit energie daní, která Němce přiivede k určitému šetření s energiemi. To je stejný princip, jako spotřební daň na pohonné hmoty. Samozřejmě, že domácnosti i firmy by byly v lepší pozici, kdyby nemusely platit spotřební daň na PHM.
        Problém není s principem, nýbrž s provedením.

        1. Bingo! přesně to je cílem některých stran a politiků: zdražit energie tak, aby na ně obyvatelé neměli; ono se s tím sveze fšecko, ale to není na závadu, že … jako jeden z kroků k deindustrializaci Evropy a pauperizaci jejích obyvatel to je zuper!

        2. Vy v podstatě říkáte, že jakákoliv daň vyhlášená tímto státem je v principu naprosto v pořádku. Bez ohledu na daně sloužící k pouhému okrádání občanů k nimž nepochybně patří emisní povolenky, ale také dálniční poplatek, DPH (to je zvlášť zajímavá daň) aj. Vám nevadí, když půl roku vyděláváte jen na daně (a samozřejmě i slušné příjmy našich zdaleka nejlepších kamarádů v západní Evropě) a teprve po zbytek roku na chléb svůj vezdejší. Pro Vás je to v principu naprosto v pořádku. Zajímavé.

        3. Problém je s princípom, milý Pepa,
          lebo keby to bolo tak, ako píšete, tak by boli daňou zaťažené aj energie z z tzv. obnoviteľných zdrojov, ktoré majú tiež svoje negatívne dopady na životné prostredie.
          V skutočnosti sú celé emisné povolenky kolosálny podvod, lebo:
          (1) emisné povolenky sa nepredávajú priamo producentom emisií, ale cez burzu, čím sa mohutne nabalujú vybrané skupiny globálnych úžerníkov
          (2) samotné emisie CO2, ako údajný faktor ovplyvňujúci klímu nemá oporu vo vedeckých dôkazoch, je to len propaganda tlačená tými, ktorí na celej veci zarábajú. Ak neveríte, odporúčam prelistovať:
          Fleming, R.J., 2020: The rise and fall of the carbon dioxide theory of climate change. Cham, Springer Nature Switzerland AG, 1-176
          Je to síce vedecká literatúra, ale každá kapitola má abstrakt zrozumiteľný aj laikovi. Pri troche snahy a šťastia sa dá kniha nájsť na nete a stiahnuť zadarmo.

          1. Re: GZ

            A vy jste ZCELA hnusnej Gabo, kterej tu vyzradil princip sladkého života zmrdů, kteří se obchodováním s povolenkami živí více než dobře.
            Máte černý puntík na nástěnce. Kradení – pardon – republiku si rozvracet nedáme.

    2. Re: PS

      A vy jste někdy – kdysi – dávno – OPRAVDU věřil, že by se mohla příjmová nerovnost alespoň zmírnit?
      Neuvažujete o nějakém radikálním léčení? Třeba lobotomie, nebo tak něco…
      … jsem vás měl za vcelku rozumného člověka a vy tady s rovnáním úrovní…

    1. Ten, kdo žádal nebo dostal dotaci, učinil tak úmyslně, s cílem obohatit se na úkor druhých. Je to potvrzení vadných charakterových vlastností. Takový člověk by neměl být zaměstnatelný ve státní správě a už vůbec by neměl mít nic společného s politikou. Měl by mít toto veřejně vyznačeno, aby ostatní věděli, s kým mají tu čest.

        1. Každý, kdo nepobírá dotace a poskytuje službu příjemci dotací, by měl být za toto osvobozen od všech daní do státního rozpočtu, aby mu byla kompenzována neúčast na rozkrádání eráru.

        2. A ti, kteří navrhují a schvalují dotační zákony, by měli být souzeni pro zločinné spolčení. Krást se nemá, ani podle zákona.

  20. A jako bonus ke zdražení elektřiny bude konec firem = zaměstnavatelů v ČR. Tak pro podporu v nezaměstnanosti si skočte na Českou poštu, nebo spíše pod vlak nebo do Macochy.
    Tahle vláda za 2 roky zvládla dekonstrukci státu, zadlužení, deindustrializaci…

    Ještě by mohli z bezpečnostních duvodů odstranit pouliční osvětlení, z duvodů jejich bezpečnosti pač jinak to skončit nemůže…

    1. Inu, ODS byla od počátku výkonná, proto ji lidé volí. Mají rádi výkonné politiky. Už otec zakladatel si v devadesátkách „půjčil“ nějakých 50 mld z důchodového účtu. Proto pak mohl u soudu hrdě prohlásit, že 5 milionů je pod jeho rozlišovací schopností. Od devadesátek kdy „rozebrali“ hospodářství za 5 bilionů se jim ta schopnost dostala až do genů. Tahle vláda už jenom paběrkuje na zbytcích co tu ještě zůstali po komunistech a jejich totalitě. A protože už těch zbytků moc není, narovnávají po komunistech pokroucené ceny.

    2. Uz sem upozornoval ze se jim nema nadavat slovem vlada..
      Kdyz vlada nejsou. Kazdej jim tak pomaha ze vsech sil .Je zlegalizovat.
      Nadavejte sobe.

  21. Myslím si, že většina těchto dotací je takto postavena a putuje k těm bohatým. Zateplení domu, výměna oken, fotovoltaika…

  22. Nechci tady dělat reklamu jiným politickým komentátorům, kteří to dělají na komerční bázi. Ale… Podívejte se na posledního Xavera z 10. 11., kde hovoří o aféře „cetka“, jíž se stal přímým účastníkem. Ve stručnosti: objednal kamarádovi dárek z ebay, a to malou kovovou sponu na bankovky s nápisem Trump v ceně cca 270 korun. Když už to konečně došlo do ČR, byla tahle drobnost zadržena na celnici a začalo dopisování. Na konci celé epistulární anabáze stálo vyjádření celnice, že na základě platných předpisů EU musí dotyčný doložit, že výše zmíněná sponka neobsahuje ani kousek železa z Ruské federace. Dopis byl doplněn deklarativním výčtem možností, jakou podobu by mělo takové dobrozdání vypadat, například platně vystavený certifikát potvrzující, že zlý Putin na tu sponku ani očkem nepohleděl.

      1. Cimrman byl borec, ale na EK neměl 😀

        Dobrý vtip by bylo nechat to přeložit do čínštiny a poslat Alíkovi, aby dodal ty certifikáty. Číňané mají pro recesi docela smysl a určitě by se našel někdo, kdo by zvedl hozenou rukavici.

    1. Re: tdx

      Mi jako chcete tvrdit, že obdarovávací soudruh nemá doma tiskárnu a neumí s programem Word a Malování?
      Můj ty Tondo kolenatej…
      A kdyby poslal Halefovi – Zakladateli kilo, ten by mu to napsal v rozsypaném čaji…

    2. Možno úradníci uvažujú takto: USA nám vyhodili do vzduchu plynovod, teraz nám predávajú predražený plyn a Xaver ich ešte podporuje nakupovaním bordelu??? My ho naučíme posielať české koruny do USA, navyše za bezcenné haraburdy. A zaštítime sa nariadením EK, do ktorého nás dotlačili samotné USA.

        1. Viete si predstaviť čo by sa dialo, keby si zákazníci z EÚ začali od amerických predajcov pýtať komplet celú dokumentáciu s dokazovaním, že ani gram železa na poslednej skrutke nie je z Ruska? A podmienili by tým kúpu?
          Treba byť len dostatočne dôsledný vo svojej uvedomelosti, súdruhovia – ako ten Xaverov úradník.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *