Hele, co kdybychom Černochovou zrušili i s ministerstvem obrany? Zbraně jsme předali Ukrajině, protože u Kyjeva se bojuje za Prahu a pokud Ukrajina nezvítězí, tak Rus stejně dojde až sem, Řehka se chce připravovat na jaderný konflikt, což v praxi znamená, že si ve sklepě vykope hodně hluboký úkryt, první předraženou stíhačku dostaneme za pět let a v roce 2040 budeme perfektně připraveni na válku, kterou teď právě Rusko vyhrává… Vynechal jsem něco?
Ministerstvo obrany žere ročně víc než sto miliard… Dobrovolníků, kteří jsou ochotni se nechat předurčit jako kanonenfuter, těch je asi šedesát (nejvíc blbců je v Praze), prezident stejně ještě nechá naše armádní sklady vyprázdnit, protože ukrajinská prohra je naším neúspěchem a ještě by se tam v blátě dalo pár „úkáček“ nechat rozstřílet… a jediný, kdo u nás mluví o vybudování průmyslu na drony a novém „svazarmu“ pro nadšence, kteří by si rádi s drony zablbnuli a v případě války by pak házeli granáty na nebohé bigoše nepřítele, je Marian Kechlibar. Dovedete si představit, kolik desítek tisíc vyzbrojených dronů bychom mohli mít, kdybychom nekoupili ty stíhačky? A kolik tisíc operátorů bychom mohli mít, kdyby skauti neřešili LGBT, ale zaměřili se na závody s drony?
Pojďme normálně vzít těch sto miliard, půlku nechat pro rodiny s dětmi, protože propad porodnosti za poslední dva roky je opravdu děsivý… a druhou půlku dát myslivcům.
Jsou největší organizovaná ozbrojená síla v zemi. Průměrný myslivec má doma mnohem víc zbraní než průměrný voják. Zpravidla má také mnohem kvalitnější zbraně, protože je nekupovala Jana Černochová ani její předchůdci. Nejspíš je také pořídil mnohem levněji, protože nemusel z jejich koupě naplnit stranická a lobbystická vrecka. Myslivci nemají stovky zbytečných generálů ani podgenerálů a obejdou se bez složitého generálního štábu.
Myslivci jsou v naší zemi všudypřítomní, mají velký vliv na venkovskou kulturu i venkovský folklór. I přes velkou snahu různých zbohatlíků, šlechticů a podobné havěti, pořád je u nás myslivost lidová záležitost a je dostupná víceméně každému. Myslivci dokázali přežít házení klacků pod nohy, rostoucí byrokracii i různé tlaky na omezení mysliveckého práva, aby se to (jako jinde v Evropě) zase dostalo do rukou jen těm vznešeným a nějací vesničtí drhohryzové, aby jim maximálně nadháněli zvěř před laufy. Což ukazuje, že myslivci nejsou žádná béčka a jejich organizace funguje a byla založena dobře.
Myslivci se museli naučit poměrně hodně tlustou bichli se zákony a omezeními, museli složit poměrně náročné zkoušky, perfektně znají terén do nejmenších detailů… a samozřejmě žehrají na to, že mladí se jim moc nehrnou. A to by se dalo napravit penězi, ne? Stačí, aby to mladého na začátku tolik nestálo.
Ani nemluvím o tom, že myslivci jsou ti praví (a leckde i jediní) skuteční ochránci přírody. Oni se starají, aby zvířata měla v člověkem kolonizované krajině co žrát a kde se schovat. Oni zpravidla první zjistí, že do lesa někdo vyváží odpad ze stavby a také zpravidla zjistí, kdo to byl, daleko před policií. Myslivci mají vztah ke svému okolí, není jim lhostejné, kde žijí a dokázali to tím, že jsou stále myslivci, stále do toho dávají docela dost svých peněz a to i přesto, že je proti nim celá EU, jde proti nim i celý grýndýl, i pomatení liberální úderníci. Přesto tu pořád jsou.
Nikdy jsem také neslyšel, že by se myslivci mezi sebou šikanovali, jako tomu bylo (a je) na vojně, nějaké delikty jsou naprosto okrajový jev a i přesto, že jsou myslivci dle dnešních měřítek po zuby ozbrojeni, neslyšel jsem, že by zrovna myslivec měl potřebu někde vystřílet školu. Oni jak spolu tráví čas, tak zpravidla i včas zjistí, že támhle Lojzovi ruplo v kebuli a postarají se, aby to nemělo tragické následky.
Drony by se myslivcům také hodily… přesně ty, které se hodí i na válku – když dron dokáže odhalit zvěř, dokáže také odhalit vojáky. Když dron dokáže nosit granáty, dokáže i nosit návnady. Když dron dokáže udržet přehled nad bojištěm, dokáže to i nad honitbou.
Sákryš… kdyby myslivci měli padesát miliard ročně… to by bylo zájemců o vstup. Naučili by se to zadarmo, jako mladí kluci by ledacos ubojovali, jako starší by pak hlavně vyprávěli myslivecké i vojenské historky. Když má někdo doma trezor s hamerleskou, kozlicí a kulobrokem, nebyl by žádný problém mu tam přidat ještě státem subvencovanou útočnou pušku a pár zásobníků střeliva. Když má myslivecká jednota někde svojí klubovnu, nebyl by žádný problém tam přidat malý muniční sklad, kde by byly jiné věci, než patrony na divočáky. Evidovat dneska ulovenou zvěř, to je tak komplikované, že evidovat sklad granátů a patron, by proti tomu byla vlastně sranda.
Když je táta myslivec, tak syn zpravidla bývá dobrovolný hasič… A máme i ženijní jednotky… Kde je garáž pro hasičské auto, tam by se asi vešel i nějaký vojenský buldozer, nafukovací člun a podobné blbinky. Dobrovolní hasiči jsou schopní udržovat i hodně starou techniku v chodu… Když to zvládnou se starou Tatrou, zvládli by to i s obojživelným transportérem.
Takováto myslivecká armáda by se od začátku do konce hodila jen na obranu. Tím pádem by nikomu nevyhrožovala, nikdo by si její nákupy nemohl vykládat jako přípravu k agresi a zároveň by každý potenciální útočník věděl, že obyvatelstvo je ozbrojené a válku nad partyzány nejde vyhrát. A také naši papaláši by věděli, že kdyby se myslivci naštvali, tak by se ve Strakovce dlouho neudrželi.
Dnešní článek je odpočinkový. A psaný v nadsázce. Skládám jím hold naší největší ozbrojené složce v zemi, která za své dobrovolné peníze dělá mnohem víc, než jen střílí zvěř. Myslivci jsou pro naší krajinu všechno. Oni chrání přírodu tím, že do ní chodí a řeší tam skutečné problémy, které člověk napáchal. Nelepí se k silnici, ale dávají do toho čas i peníze. Oni umějí zacházet se zbraněmi, oni dělají plesy, oni mají skutečně staletou historii, folklór i zvyklosti a zvládli dokonce i třicet let velmi nevybíravého tlaku. Jsou pohotovější než jakýkákoliv státní organizace.
A kdo ví, jestli to jednou doopravdy nebudou právě myslivci, kteří převezmou za armádu její úkoly, protože ty stíhačky nemáme šanci ufinancovat. Dopadne to, jak musí. Budeme mít letadýlka, budeme se na ně chodit koukat a vojáci nebudou mít ani na ponožky… Kromě toho, ty výsluhy generálům bez divizí, to je taky docela drahé. Nejspíš by náš stát neprohloupil, kdyby tu šaškárnu s Řehkou ukončil a dal prachy mysliveckým spolkům…
Zdravím tímto všechny myslivce. Dovolte mi vyjádřit svůj obdiv nad tím, co děláte a co dokážete. Těch padesát miliard ročně bych vám fakt přál. Využili byste je rozhodně líp a účelněji než Jana Černochová. Koneckonců… kdysi se nejlepším vojenským jednotkám říkalo právě myslivci. To není náhoda.
Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička, samolepky a odznaky z nabídky.
Dřív jsem si myslel, že kdyby v 80. letech došlo na konfontaci Vařšavská smlouva versus NATO, tak bychom strašlivě prohráli a američani s britama by obsadili všechno od Aše až po Vladivostok. Ale teď, když je vidět, že celé NATO je jenom obrovský tunel na peněženky daňových poplatníků celého západu a přesouvání triliónů dolarů do kapes zbrojních korporátů a na ně napojených zkorumpovaných politiků, už to vidím jinak. Vždyť každý konflikt, který za posledních 35 let američani vyvolali, nakonec prosrali.
re: polo
v osmdesátkách byla situace „kapánek“ jiná. Nicméně bojeschopnost ČSLA ůdajně nebyla až tak špatná, jak se tvrdívalo a tvrdí dodnes.
ČSLA byla v té době hodnocena – oběma stranami – jako druhá nejlepší z Varšavské smlouvy po Sovětské. Na opačné straně to byl Bundeswehr, druhý nejlepší po Amících.
Myslím, že o něco lépe než naše armáda byla hodnocena východoněmecká.
Podobné pocity byly podle mě dány propagandou v amerických filmech, které se k nám pokoutně dostávaly například na videokazetách. Ani nevím v kolika z nich byly ruské zbraně posměšně hodnoceny jako „odpad“. Například teď nedávno jsem po snad dvaceti letech viděl film Návrat do budoucnosti. Je tam scéna, kdy se objeví libyjští teroristé a střílejí ruským AK-47, který se „samozřejmě“ zasekne, a terorista nadává na sovětský krám. Totéž třeba kdysi velké hity Top Gun nebo některý z dílů filmu Rambo, co si tak namátkou vybavuji.
Vtipné je, že co se ve velkém zasekávalo, tak spíš všechny ty americké „zázraky“. Nebo si vzpomínám na tenkrát „tajně uniklé“ záběry v našich zprávách na novou americkou „laserovou zbraň“, údajně extrémně ničivou. Celé to byl ale podvod, součást propagandy, který byl záměrně vypuštěn pro východní blok. A ten Reaganův „zázračný“ program hvězdných válek SDI, no tak to už bylo celé komedie, vše jen jako počítačové animace jako z Lucasových Hvězdných válek. Pak si k tomu přidejte všechny ty Zbabělce, Tankové prapory a Černé barony, které z nás dělali zbabělé a zcela neschopné vojenské blby, a je celkem jasné, jak to musel normální jedinec vidět.
V Rambovi 2 byli sovětský „poradci“ v Severnim Vietnamu a třetí díl se odehrával v Afghanistánu, kde byly sovětský okupační jednotky. Tam nebyly ani snad zesměšňovaný ruský zbraně, ale spíš vyzdvihnutá statečnost afgánských lidí, co se nikomu nikdy nevzdali.
V obou jsou ale například slavné vrtulníkové scény, v nichž „one man army“ zničí ručními zbraněmi nejnovější jakože sovětskou techniku:
https://www.youtube.com/watch?v=oQjEsduxE3A
https://www.youtube.com/watch?v=XfDKFVdSF6A
To jsou ve skutečnosti francouzský vrtulníky Puma S330 jenom nastrojený tak, aby připomínaly sovětský Mi-24 🙂 Protože filmaři pochopitelně skutečný M-24 neměli 🙂
Tak ta dezinfekcia boku strelnym prachom u Ramba bola pre mna nezabudnutelna
Co měl dělat, když u sebe neměl Betadin?
Obvolat sto lekaren…
Ale zmena je zivot ,v demokracii , ted misto TopGuna a Ramba ,
je novej a nejvice propagovanej velkofilm s tematem ,
vypuknuti obcansky valky v Usa..
S patricnou davkou vychovnyho nasili k nasili , jako obvykle..
Kdyby v 80. letech vypukla válka mezi VS a NATO, a bylo to málem na spadnutí v roce 1983, tak stála ČSLA především proti Bundeswehru a konvenčně to bylo přibližně vyrovnané. Něco měli vyspělejší oni, něco my, což ta horší strana kompenzovala většími počty – ale dohromady to bylo na stejné úrovni.
Proto obě strany předpokládaly od prvního okamžiku války používání taktických jaderných zbraní v širokém rozsahu. ČSLA měla nosiče (a makety jaderných bojových částí – ostré měli dodat Sověti těsně před) cirka pro 150-200 raketových úderů a kolem 300 měly zasadit letecky, gravitačními taktickými jadernými bombami – jaderné nosiče byly Su-7 a MiG-23. Prostě jenom ČSLA měla použít asi 500 jaderných taktických zbraní, proti Západnímu Německu.
Existuje o tom jedna česká knížka, vydaná někdy před asi 15-20-ti lety, kde je to podrobně, včetně popisu těch skladů podle projektu „Javor“ – kde měly být, pořád obsluhované Sovětčíky, jaderné bojové části uložené po převozu ze Sojůzu před předáním ČSLA. Napsal to nějaký bývalý důstojník ČSLA, který se na těch předávacích procedurách měl podílet a byl na to vyškolený (na maketách).
Co se dělo v roce 1983 tak významného ve srovnání s léty před a po? Ten rok jsem celý strávil v zeleném kousek od západní hranice. Pakárna to samozřejmě byla velká, ale válka na spadnutí? Tak jsme to nevnímali. Asi nám to soudruzi politruci dostatečně nevysvětlili.
Falešný raketový poplach v září 1983
Něco jsem o tom četl. Pískli to prý celé táborské-jihočeské části ZVO a byla z toho pěkná ostuda. Někde na Palbě, nebo na Válce jsem to viděl, popisovali to tam přímí účastníci, tehdy ve službě.
Díky za odpověď. Ta událost v září 1983 bezpochyby proběhla, vyřešila se ale na jiných úrovních, než aby se nějak zvlášť promítla do života záklaďáka sloužícího u sušické divize.
Poměrně velké dusno bylo ve stejném roce o něco dříve kolem sestřeleného letadla KAL 007. Jenže to prokazatelně bylo stovky kilometrů jinde, než mělo být, a chovalo se divně. Tehdy to – viděno z naší strany – vypadalo na hodně velkou provokaci s propagandistickým využitím. Později se to uzavřelo jako hodně velká chyba. Přes to propagandistické vytěžení ze strany Západu proběhla jednání, která vedla k opatřením, jež měla možnost takových nehod snížit.
Souviselo to se cvičením NATO Able Archer.
https://www.armyweb.cz/clanek/able-archer-83-cviceni-nato-ktere-malem-vyvolalo-jadernou-valku
A co zahrádkáři. Každej má doma motyčku a umí s ní zacházet. Udělej z nich sapéry. Směješ se Petrlovi a publikuješ jednu hovadinou za druhou.
jenže Petrla by měl být voják, profík, analytik, manager
vidlák je jen vesničan, co lidově píše
to je podstatný rozdíl skalopíku
a jaktože ještě nejsi na ukrajině? umírají ženský a ty nebojuješ proti satanovi putinovi, máš aspoň zárodky koulí? nebo tam máš nebinární díru?
Vidláku, v podstatě voláte po armádě švýcarského typu. Moje řeč.
Ozbrojme hasiče, ozbrojme myslivce, rozvíjejme schopnosti používat drony.
To zajistí ČR větší bezpečnost, než stihačky.
Jenže tím nedonutíte Rusy, aby se podělili o své nerostné bohatství, jak žádala Krvavá Madla.
a ještě z toho americké firmy nemají byznys
Hmm. Uznávám, to jsou závažné argumenty proti.
Copak by asi říkala na dnešní stav,
Já bych šel dále do historie a po vzoru Husitů bych preferoval vozovou hradbu třeba na D1 u Devíti křížů,pže je tam občerstvení.Kosy,cepy mají lidi ještě někde na půdě pod harampádím + nějaký ten katapult k metání sraček a ono to nějak půjde.A místo dronů poštovní holuby.
Ptam se verejne a votevrene nasi umelecke elity tvurcu , kde je ted film ,
s obsahem spravedlivyho a nevyhnutelnyho vitezstvi ukru a zapadu ,
nad uplne spatnym agresorem rusem a svrzeni Putina dolu z Kremlu..
Misto nejakyho prizemniho paberkovani , na pfesbuku..Stydte se ..
CT zeje prazdnotou a krici na vas a na divaky, prazdnotou vo tom co je treba ..
Kecy to nestihaji..
Vyhnat je treba a vsechny , z recepci , voslaf , koktavailovych vecirku
a zaplacenyho nic nedelani. Mnozstvi cen a stedrych odmen zaruceny.
Zbrani mam nekolik, myslivec nejsem. Tuhle predposranou tupe poslusnou zem vsak branit nehodlam, pro me za me, at si to tu obsadi kdo chce, rusove, argentinci nebo eskymaci.
Jjo, a včelaři by mohli být armády útočná složka :-))
A nezapomínejte na nás rybáře, rádi se přidáme. Umíme vrhat do dálky.
Samozřejmě. Dobře vycvičená včela nahradí dron, přičemž má samé výhody. Je levná, malá, sutonomní, nepotřebuje GPS, naprosto nezastavitelná, … Ledaže by nepřítel nasadil vosy, případně čmeláky.
Tak samozrejme, pokud predtim dron zakop pokropi cukernym roztokem s medem, tak tam udela v lete peklo
Nefunguje to v zime
:-)) vy jste mi prodloužil život , děkuji
Kdepak čmeláci. Proti včelám jediné asijské sršně se žlutými nožičkami. Ale mám pocit, že nepřítel už je nasadil.
Drony samozrejme maji sve nedostatky , napr. kazdej vul , /tech je taky hodne a vsude/, kterej uvidi dron
a vi potom co , ze je to dron.
A muze do nej picnout. No jo rus..Co vo nej chcete..A vod vyzkumnych vedcu.
Zamaskovani dronu je prikaz dne, dron muze klidne litat a zaroven predstirat a nevzbuzovat podezreni. Ze je uplne neco jinyho..
Muze bejt na prvni pohled nejakej vetsi ptak , nebo rovnou cely hejno
a bejt zaroven poletujici cely hejno teroristu ..Nebo aspon rusu..
Aby nepritel nevedel a nepovsim si..
Potom teprve takovej utok bude daleko vic drtive efektivni..
Nebo napriklad , de na poli z niceho nic stado slonu a patricne ty sloni troubi ,
/na co je ta AI ,asi ta yntel ,kdyz schazi/ a nepritel na ne cumi a rekne
si , hele sloni , asi utekli z nejaky ZOO a zacne si varit caj a chyba ,
voni sou to zamaskovany tanky ,
to se zjisti , ale pozde…Staci pritom se trochu zamyslet tim smerem..
Myslivci us sou veskrz proflaknuty , predstirali casto ,ze sou horsky ,
ze neco delaji jen nahore a uz to bylo vodhaleny..
Chemické a biologické zbraně? Fůůůůj!
Co udělaly kapitalistické vlády (mnohdy tvořené převlečenými komunisty) pro obranu vlasti?
Komunisti předpokládali nepřítele na západě. Proto byly bojové oddíly na západě republiky a týl na východě. Zbrojovky v lesích a údolích východu – Vsetín, Straník, Uherský Brod, Hodonín.. v kovárnách Vítkovic ležely zápustky na výrobu granátů blízko strojů i době míru, na válečnou výrobu dokázaly Vítkovice přejít v řádu hodin.
Co dnes? Agresor je Rusko. Máme ve Varech, Železné Rudě, v oblasti Děčínských stěn a jinde na západní straně Vojenské opravárenské podniky? Ne. Pořád Nový Jičín. Co ty kapitalistické vlády 34 let dělaly? KRADLY! a dělaly tipaŕe západním zlodějům!
Kde máme protivzdušnou obranu? Kde máme obranu hranic? Kde máme eliminaci páté kolony? Debil řehka chce jadernou střelnici mít doma. Proč ne na Bikini nebo na Nové zemi či v Nevadě?
Všude jsou protistátní zástupci a zrádci, od soudů po Hrad. Dělat umí už je lidé 50+ a mladí nechtějí znát budoucnost. Vidláci a dezoláti propagují národní obrození proti veřejnoprávní televizi. Je to v prdeli.
Myslivecká armáda bez subordinace by nebyla ani partyzánská organizace. To už by byla lepší armáda pytláků. Ti nejsou evidovaní, ale tajní. Dovedou jednat účelně na vlastní pěst.
Vypadá to, že o myslivosti toho moc nevíte.
Jak např. vypadá “subordinace “ a organizace honu, atd. To by dokonale na nepřítele stačilo.
Střílí mi 20m od domu a chodí po zahradě, čili je vidím zblízka.
Super argument. No tak to tak asi bude, no.
Vidlák volá v podstatě po obnově Lidových milicí, protože to byla aktivní ozbrojená složka, která si s loveckými puškami přišla v únoru 1948 pro keťase a buržousty. Nesdílím takové nadšení pro myslivost, neb jde o pastevce lesních koz na cizích pozemcích, a jejich cíl co nejvíce masa na hektar je značně odlišný od cíle zemědělce či majitele lesa co nejvíce rostlin na hektar. A kdyby bylo k dispozici 50 miliard Kč pro myslivce, pak by měli začít taky platit škody způsobené přemnoženou zvěří na polních plodinách či okusem mladých sazenic lesních stromků.
Budování nějaké aktivní obrany nemá moc smysl v podmínkách ČR, protože zde chybí to hlavní.
Co by jako měli ti aktivní obránci, ať už aktivní zálohy či myslivci či někdo jiný bránit? České pobočky zahraničních bank nebo nadnárodních korporací? Miliardáře danící v daňových rájích? Degenerované potomky psychopatů z bojišť nazývané šlechtou? Euroúředníky? Politické neziskovky? EU a její hodnoty? Černochovou s Řehkou? Generála, co dvakrát přísahal zcela odlišným pánům? Hypermarkety? 72 pohlaví?
Nějak chybí ta definice, zda je v ČR něco, za co by stálo bojovat a bránit to. Nic moc nevidím, ale třeba se mýlím.
A pokud někdo hodlá bránit tradiční rodinu a budoucí generace dětí, tak to mají v programu i všichni naši nepřátelé. Jen mají trochu jiné představy, jak má tradiční rodina vypadat.
Další problém je, že fyzická úroveň budoucího kanonenfutteru na gaučích a u klávesnic počítačů klesla natolik, že by mohli opravdu bojovat leda drony či v elektroautech.
Navíc doba se změnila a česká armáda se připravuje na války minulé. Nepřítel nepřijde bojovat s tanky, ale vyšle hadráře s ranečky, kteří budou budit soucit. Už takoví plují přes Středozemní moře na gumových člunech. A jestli někdo přepadne ČR s tanky a vojenským vybavením, bude to nějaký sousední stát. Jinak sotva, kdokoliv jiný by ČR jen projel.
Vyprázdnění skladů má smysl, protože zbraně darované Ukrajině bude zapotřebí nahradit. Dnes už musí ti chrochtači u státních koryt plánovat, jak koryta nově vytvořit. Neb starých koryt je málo na takovou spoustu zájemců. Počítejme tedy s dalším masivním zadlužováním ČR na vojenské výdaje, a znehodnocením finančních hodnot v dlouhodobém měřítku.
První úroveň obrany ČR spočívá v dobré vládě, dobré státní správě a dobrých vztazích s okolními státy. Tu zajistí spíše folklorem načichlý strýc než po válce dychtící úderka z Prahy. Dříve se psychopaté dychtící po boji hlásili do armád, takže bych povolil dobrovolnický prapor, který bude bojovat u Kyjeva za Prahu. Ale ne jako cestovku pod Hindukúš či k Nigeru za vysoké platy na armádních misích, ale dobrovolně a zdarma. To by totiž sebralo vítr z plachet všech chciválků. Mohli by své halasně hlásané válečnické choutky realizovat v ukrajinských zákopech, a to by mnohého vyléčilo z válečných choutek. Válka je ošklivé peklo s umírajícími a hrdinů je v ní pomálu. Spíše nečekané smrti, utrhaných údů a všeobecného zmaru.
Obranu ČR by nejvíce zajistily sklady útočných pušek, granátů, RPG7, protitankových raket a jiných podobných zbraní pro pěšáky. V případě konfliktu rozdat obyvatelstvu. Pak by si nepřítel uvědomil, že vlastně nestojí za to nějakou ČR dobývat, protože by tím získal leda křižovatku či kruhový objezd uprostřed Evropy.
Jenže příklad Ukrajiny ukazuje, že si pro zbraně přišly především místní mafie.
Proto bychom 50 miliard Kč neměli dávat na armádu, myslivcům nebo vládě, ale do rozvoje vztahů se sousedy. Prostě za ty prachy pozvat jejich mladé na výlet do ČR, což se už zhusta děje prostřednictvím výměnných pobytů studentů sousedů ČR. Včetně dobrého jídla a pití. Většina takových osob potom nebude ochotna jít střílet do ČR.
Gerd napsal:
16 prosince, 2023 (5:47)
Pane Gerde, trefil jste hřebíček na hlavičku.
Smekám.
……Co by jako měli ti aktivní obránci, ať už aktivní zálohy či myslivci či někdo jiný bránit?
České pobočky zahraničních bank nebo nadnárodních korporací? Miliardáře danící v daňových rájích? Degenerované potomky psychopatů z bojišť nazývané šlechtou? Euroúředníky? Politické neziskovky? EU a její hodnoty? Černochovou s Řehkou? Generála, co dvakrát přísahal zcela odlišným pánům? Hypermarkety? 72 pohlaví?
Nějak chybí ta definice, zda je v ČR něco, za co by stálo bojovat a bránit to. Nic moc nevidím, ale třeba se mýlím…….
Strana PRO měla ke stažení vzor Odmítnutí, již tam není.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-desetitisice-slovaku-informuji-stat-ze-nechteji-bojovat-v-cesku-je-postup-jiny-226216
Josef původní napsal:16 prosince, 2023 (7:13)
Omluva straně PRO
Vzor Odmítnutí tam je.
Přehlédl jsem se.
Ještě jednou se omlouvám.
https://stranapro.cz/ke-stazeni/
Děkuji pane Josefe, boj bez cíle a ideje nemá smysl. A my tu ideu nemáme. Někteří plamenní řečníci ale bojují jen v TV. Mohli by to převést do reálu a jít bojovat proti Rusku u Bachmutu se zbraní v ruce. nechť ukáží, že jen nekecali do kamery, co očekávali, že jim vynese naplněné koryto.
Milice,ty lidovy nejhorsi sou a byli zhouba za kazdyho rezimu.
Ubijeli nas v 67 v Jetrichovicich ,byli vozraly jako prasta a meli vostre nabity samopaly ,byli u pak soudu , v 69 zase na mne strileli vostrejma na Prikopech
a zase u Prasny brany z nakladaku samopalama , pockat az prejedou a potom na ne hazet na ne dlazebni kostky nebylo nejlehci ,byli vazny zraneni v nasich radach…
Necekali a rychle z boje vodjeli ..
Re: Gerd
Nevím, kde jste přišel na takovou blbost, že si lopaty jen tak připochodovaly pro něco s loveckými puškami.
https://armada.vojenstvi.cz/povalecna/studie-a-materialy/lidove-milice-v-ceskoslovensku-v-letech-1948-az-1989.htm
500 dobrovolníků už prej bojovat za Ukradinu odjelo; psali to v mainstreamu.
Jo, jeden z nich, co chtěl chocholy učit střelecké taktice, se vrátil za pár týdnů a natočil asi tři videa, která visela na YT.
Nemůžu si vzpomenout na příjmení – od něj víme, že každý bigoš tam bere v přepočtu 114.000,-Kč měsíčně a že bojové rozdílení mají chochli až v devět ráno.
Možná si někdo vzpomene, jak se ten člověk jmenuje. Ta videa už budou nejspíš smazaná.
Ktovie ci to platí aj teraz….skôr asi nie
To byl ten, co pak za to dostal na drzku?
Instruktor Šafařík
https://m.youtube.com/watch?v=OVGfJyPCKQo&pp=ygUUxaBhZnLDoW5layAgdWtyYWppbmE%3D
Re: Teco…
Bojové rozdělení asi těžko. Spíš rozdělení do zaměstnání.
My měli na vojně ranní nástup a odchod do zaměstnání v osm, takže na tom nevidím nic divného.
Tedy začínalo se v šest. Budíček, rozcvička, ranní hygiena, úklid rajonů, odchod na snídani. Ranní nástup. Pokud jsem něco zapomněl, nechť mne generálové opraví.
BoRo bylo součástí denního rozkazu a četlo se při nástupu jednotky ve čtyři odpoledne.
V 16:30 šli lampióni domů, mazáci si zařvali aktuální číslo a ptactvo šlo uklízet rajóny, shánět bufety, případně na tajňačku opravovat rozbitá auta.
Rus ale dela rozdily , ukr je trochu porad rus , perou se mezi sebou ,
jako se to stava i v v nejlepsich rodinach , zrovna vo tom taky povidal Putin ,
ale cizi a vic placenej zoldak,
je nenavidenej nejvic a nejvic strilenej..
/Putin dava vetsi vodmeny a medajle /.
Zase jich vcera picli hodne..Konstantinovka, nebo tak..
Katango,
500 je málo, a dokud neodjedou bojovat i lidé jako Černochová, Fiala, Pavel Novotný Řeporyjec, co jsou silní jen v TV, bude to pořád málo. Z těch, kdo tak plamenně hlásají v TV nenávist k Rusku, bojovat nejde ani jediný, protože vůbec se jim bojovat nechce, jde o veřejné vyhlášení loajality straně, ústřednímu výboru a vládě. S dovětkem, že očekávají funkci.
Safra, kéž ten rozpočet opravdu překopou – kde že se mám hlásit pro dotaci na termooptiku, maskáče, termosku a 3 krabky .308?
Btw, o perspektivě dronů mluvil prezident Zeman dávno před Marianem…a všichni blbí se mu tenkrát smáli…když dron, tak jedině na kopci…
Kvuli k42 to tady čtu. Howgh.
Já taky.
Co se týká článku…to je opravdu velká nadsázka
To není nadsázka to je návrh nápravy současného stavu, do kterého volice ženou vládní neomarxisti.
Já u sousedů v Německu viděla,jak oddíly myslivci v jednotnych zelených uniformách hezky pravidelně při mnohých oslavach pochodují a možná když se v hospodě ožerou po sobě i střílejí.
Není liž pravda ?No ní?
Odhaluje nádherný a levný postup vedoucí k vítězství prý i nad tím čertem Puttlerem !!
V Rakósku je to podobné, šísferajny mají v každé dědině.
Vodvozeny vod slova myslit ,je podstatny jmeno mislyvec, ale na co vsechno
myslivci mysli /a nikdo jinej / a mysli lip, je mi nejasny..
Na co maji ty uniformy, uniforma = se rovna , pod ni urcite aspon ,idiot..
Nejasnosti potom zadaji vo vyjasneni..Ale nechci bejt z vrozeny slusnosti , bejt premrstene doternej a tak myslivcuju , ze na tom netrvam
taky tak
Zdravím Vidláku,
Myšlenka je to dobrá, ale provedení pomocí Mysliveckých spolků není dobrý nápad. Není ani důvod, protože existuje v ČR legislativa která tento způsob „obrany“ státu umožňuje a je dodatkem k Aktivním zálohám. Jedná se o Stanovenou zálohu státu (dále jen SZS).
Je to námět k prozkoumání, protože systém je primárně určen k obraně a to ve třech úrovních. První je osobní ochrana, druhý stupeň je ochrana měkkých cílů (ochana okolí) a poslední je „krizová situace“. Školit mohou pouze certifikované subjekty, kurz je ukončen zkouškou a získáním certifikátu. Déle mimo jiné, stát přispívá na munici (od definovaného stupně certifikátu).
Bližší info je zde:
https://gunlex.cz/zbrane-a-legislativa/legislativa/3937-provadeci-predpis-k-nadstavbovemu-zakonu
https://gunlex.cz/zbrane-a-legislativa/legislativa/4059-programy-strelecke-pripravy
https://www.youtube.com/watch?v=Bghlf8mq4XE
Stanovená záloha státu je zase Černochová.
Ne.
SZS není „Černochová“ !!! Komentuješ něco a nic o tom nevíš. Poslechni si rozhovor na Youtube mezi Macoškem a Karáskem a pochopíš jakou blbost jsi napsal.
A dodám, že po fšech těch letech studia vašeho chování říkám zodpovědně, že ste nepřátelé našich synů a dcer.
Nemám moc je vyučovat a říkat děckám , že důležité je aby ctili matku svou a otce svého a že by jejich půdu měli hýčkat a těžit s rozumem.. Nemám tisíc životů na to abych tady každému vysvětloval že volit svoje potřeby je základem společnosti, že to ostatní sou jen čáry máry.
Nemám ani chuť každej den číst, co gdo ukradl, co gdo podepsal proti všem, ani to, co si myslí vidlák. Ale musím…
Musím vás votravovat , varovat, protože ste obyčejní blboni jako já.
Astalavista
Ty svině nás vysávají neurvale, nigdo se neptá proč to fšechno stojí stokrát víc. Po mém, cigára za 4 kč, stojí majlanty, 140,- , bůček a kabanos co se dá žrát se sebezapřením stojí majlanty. Iblbé nudle do polívky stojí stokrát víc. Serete mě.
Ale říká mi to, že většina , né-li fšichni co sem píšou sou kolaboranti a obyčejní blboňi ve službách harpagondedujcké federace. Ste svině.
Tak jak sem napsal. Hotové
Sasine, je opravdu nutné abyste stále tak ubližoval tomu češtinovi? Proti gustu žádný dišputát, ale blbě se ta vaše hatmatilka čte.
Já chci aby se blbě četla, páč jedině tak čověk pochopí rezonanci sděleného.
Děkuji za vysvětlení. Pozoruhodné.
Antropologicky vysvětlitelné. Účinný filtr na egoidioty. Aristokraticky spisovné vyjadřování je často maskou lži.
Lži? Možná. Maskovaná verbální agrese? Často.
Nekupuj fašistické nudle. Kup si metrák obilí od Jezedáka.
Nehul, škodí to plícím, hadičkam a pumpě.
TŘEBA oD vIDLÁKA?
pokud by ceskemu rezimu slo o bojeschopnost (nezapomenme ze polaci usiluji o vybudovani nejsilnejsi armady v evrope a cz napadli v minulem stoleti ctyrikrat) a ne jen o vysavani statniho rozpoctu, zacal by uz u mladeze, jako treba britanie – ta (pokud odhledneme od probklemu ze jmeno cislo jedna pro britske novorozence je mohamed) ma k dispozici pres 40 000 potencialnich mladych pilotu/leteckeho personalu a dalsich desitek tisic mladych namorniku a dalsich odbornosti vychovavanych v kadetnich programech: https://www.raf.mod.uk/aircadets/
Pro Sakuru a Občana k onehdy debatě.
https://is.muni.cz/el/sci/jaro2004/Z0044/Pocet_obyvatel_Zeme.pdf
OT: Na AK se objevil odkaz na článek s fotkami z toho granátového útoku: https://politikus.info/events/157930-v-zakarpate-mestnyy-deputat-vzorval-granaty-pryamo-vo-vremya-zasedaniya.html
Tedy rozhodně nejsem žádný znalec, ale to asi nebyly klasické vojenské granáty, protože tři by z té místnosti musely udělat hromadu sutin a z lidí mastné fleky.
Re: tdx
Na opravdový masakr by bylo potřeba toto. Hází se to zpoza zdi nebo z okopu, jinak je vlastní zranění dosti pravděpodobné.
https://cs.wikipedia.org/wiki/F-1_(gran%C3%A1t)
Tohle má sice větší náložku, ale pokud ho nezabalíte do střepinového obalu – pardon – mám pocit, že se tomu nadává tříštivá objímka, nebo tak nějak, nadělá mnohem menší paseku, protože je z obyč plechu. Používá se při útoku, protože útočící voják nemá k dispozici bezpečný okop.
https://cs.wikipedia.org/wiki/RG-4
Pak jsou ještě tzv. dělbuchy. Jedná se o cvičné verze granátů. Setkal jsem se s jedním, který byl tvořen smotanou textilní šňůrou, která byla slepena nějakou pryskyřicí, nebo co to bylo. Jednomu „nepřátelskému“ průzkumníkovi se to podařilo hodit do kotle s polévkou v polní kuchyni. Kuchaři z toho měli lehce opařené ksichtíky a všude byly rozvěšené špagátky. Než se vzpamatovali, klučina už byl v prdeli – totiž zpátky v lese s bochníkem chleba a kusem syrového masa.
Výbušky V-10a znám velmi důvěrně.
Kolik pionýrských táborů jsme s nimi přepadli…
Měl jsem ty přepady na starosti. Bylo to ale pro „předávající“ za trest – po slepých se musela slepá hlaveň i závěr dlouho čistit. A muselo se brzo vstávat, abychom do tábora dorazili před budíčkem a stihli informovat vedoucí.
Navíc, když dělobuch zapomenete včas odhodit, prsty vám to poškodí taky.
Re: Sk
Neznám hračku tohoto druhu (bouchacího), se kterou by to byla pouze holá prdel. Všude je to když ne o držku, tak o prsty určitě.
Takže naprostý souhlas, Starý chlupáči.
Leč když je člověk mlád, uvažuje jinak. Tedy spíše neuvažuje, že ano.
Btw. dnes ráno, když jsem se marně snažil vstát z postele, mne napadlo, jak je možné, že tu ještě straším. Minimálně pětkrát mě už měli zahrabávat a furt hovno…
Je to blbě vidět – fotky mají moc nízké rozlišení – ale vypadá to na staré sovětské „útočné granáty“ RDG-5. Ty jsou z plechu a dělají málo střepin, výbuch zabije jenom někoho hodně blízko nebo když ho trefí střepina. Když tam byl jeden mrtvý a osm vážně zraněných, může to odpovídat. Místnost byla dost velká, strop asi 3m vysoko, takže tlakové vlny se měly kam rozptýlit.
Časem to nejspíš někdo upřesní…
Bude to něco takového, ta časová rozbuška by tomu odpovídala. RG-4 určitě ne a po F-1 by tam moc živých nezbylo.
Házeli jsme ostré na vojně a pak se šli podívat do dopadového prostoru. Z RG-4 letí pár kousků plechu a nedělá krátery, F-1 udělá jamku asi tak 30cm průměr, 5cm hlubokou – ale co hlavně:
Ty litinové kostky orvou všecky větvičky a i silnější větve z okolních stromů, bylo to na stromech i 50m vzdálených. Jedna F-1 do místnosti, v pohodě a načisto, zabije polovinu přítomných.
Muselo to být něco cvičného-zeslabeného a ten mrtvý spíš dostal infarkt, než by ho to zabilo.
Ale na druhé straně je fakt, že tam je v armádě takový bordel, že se šlo dostat i k ostrým věcem.
To občas šlo i v „nejlepších dobách“ ČSLA, ale i přesto hodně obtížně. No a vidíte – obyčejný bigoš od tankánů, si v 70.letech dovezl „suvenýr“ v podobě ostré RG-4, kerou jsme pak na Silvestra hodili na protější břeh potoka..
Bratr vzpomínal, jak na vojně ještě za Čepičky coby staršina, uspořil celou bedničku granátů; domů na Silvestra a tak. Pak se mu to rozleželo v hlavě a granáty skončily v Ohři. Celý život si gratuloval k tomuto moudrému rozhodnutí.
ále no ták, zapomínáte, že ty zbraně dělají už „odbrníci“ nového typu. Už ani tohle není co bávalo. Vždyť i na té náplni se dá šetřit a udělat místo jednoho normálního dva či tři. Pak to má mít požadovaný účinek.
Ju už za války se prý sabotovalo při výtrobě. Některé zkušenosti se dědí.
Re: ema
Jste celkem mimo.
Jukněte na ten odkaz útočného granátu, který jsem dal výše.
Zajímalo by mne, co to udělalo s ušními bubínky těch lidí.
No doslova prostřelilo.
Někdy v osmdesátkách, nějaký takový podobný myslitel, prohodil oknem KM svazákům do klubovny, ten velký „profi“ dělbuch z Bojkovic. Takové to vajíčko, omotané lakovaným špagátem, co se používalo i při ohňostrojích po průvodu k VŘSR.
Bylo jich tam prý přes deset, úplně všichni měli rozvalené bubínky, pár těch svazáků otřes mozku a jeden, co asi byl explozi nejblíž, tak byl lehce osmahnutý.
Nikdy se to, pokud vím nevyšetřilo, nikdo nikoho neviděl. Tehdy měli esenbáci úplně jiné starosti a nakonec, nikomu se nic extra nestalo. Kdyby někdo přišel o život, to by asi byla jiná..
Bylo to večer z blbě osvětlené ulice, přes jednoduché okno a pár jich vyletělo i na druhé straně uličky. Než se prej lidi vzpamatovali, tak nikdo nikde.
Taky si pamatuju, že někteří zvrhlíci -poté, co se ukázalo, že svazáci namísto schůzování o něčem užitečném, chlastali- se ptali, jestli tohle měla být ta exploze síly a odhodlanosti budovat socialismus, nebo jestli to ještě budou nějak vylepšovat.
No a pár měsíců poté, začaly vybuchovat ty velké nálože u OV a KV KSČ.
Asi nějací partyzáni, nebo tak něco.
F35 jsou pro stát velikosti a HDP jaké má ČR příliš drahé. Stačilo by pokračovat s Gripeny, aby se české stíhací letectvo úplně neztratilo. Ztracené schopnosti se potom obtížně obnovují. Lepší by bylo koupit raketomety. Naučit se vyrábět drony v českých firmách. Koupit nebo naučit se vyrábět moderní samohybné houfnice, to znamená pancéřovaná kabina, automatické nabíjení, zaměřování propojené se skupinou pozorovacích dronů a schopnost střílet kromě obyčejné munice i naváděné přesné granáty aspoň na 40 km. Tohle nesplňuje ani médii chválený Caesar. Obnovit civilní obranu a aspoň nějaký systém krytů. Posílit PVO. To všecko, jestli má být AČR modernizovaná podle zkušeností z nejnovějších válek. Pokud jde jen o to se zavděčit výrobcům zbraní v USA a na oplátku získat pozvání do Bílého Domu pro prezidenta PePu, bude stačit koupit několik desítek F35 a zadlužit kvůli tomu stát…
Re: Manuel
K čemu vám je stíhač při obranné válce a pokud má nepřítel funkční PVO?
Ivani momentálně nejvíce využívají bitevníky a vrtulníky k palebné podpoře bigošů.
Stíhač má zajistit PŘEDEVŠÍM vzdušnou nadvládu, tedy krýt SHORA práci bitevníků a bombardérů, případně vrtulníků.
Trapná otázka – ČR má bitevníky a bombardéry? A nějaké funkční bojové vrtulníky? Řekl bych, že i ty skončily v Kyjevě a jejich piloti si skládají letadlíčka z novin.
Tedy abych byl přesný – v Pardubicích vrtulníky slýchávám, ale ZÁSADNĚ potmě, takže nevím, co tam kluci zkoušejí.
Druhá věc – při rychlostech, jakých dosahují stíhací letouny, je jejich nasazení při OBRANĚ ČR poněkud diskutabilní.
Ale nejsem letec…
Ale zasejc , kdo mluvi vo obrane , protektoratni vlada vyhlasila , ze sme ve valce
a proti rusovi. /Tim asi zatim nejasne , ale proti Cine a Iranu taky
a cely Bric. Proti vsem/.
Rus /nato/ nic.
Ve valce vlad a jejich porucniku na celej svet..
Z Targuse do Trambuse , metamorfosa, plna necekanosti ..
Sotva vopustil ty robotnesmysly,
/mladokrasy atd./, je poteseni neco konkretniho si precist i basnicka se vydarila..
Targus: Stíhačky můžou donutit přistát podezřelé letadlo i v době míru. Můžou se poslat hlídat nebe nad spojeneckou zemí. Co se jednou zbrkle zruší, půjde obtížné obnovit. Jako stát NATO obklopený spojenci a neutrálním Rakouskem nemusíme mít všechno. Pokud si máme vybrat, jestli koupit drahé F35, provozovat i bombardéry a bitevníky, provozovat jen pár Gripenů nebo všecko zrušit. Jeví se ponechání jen několika Gripenů, aby české nadzvukové letectvo nezaniklo, jako rozumný kompromis.
Re: Manuel
Podezřelé letadlo zastavíte i „blbým“ cvičným Albatrosem. Stačí na něj podvěsit dvě rakety, případně kontejner s kulometem nebo nějakým leteckým kanónem.
Dopravní letadlo Albatrosem nedohoníte.
Vmax 750 – 780 km/h dle typu
A ne vždy se k němu dostanete že vstřícného směru.
Na podezřelé letadlo nemusíte ani střílet.
Stačí pod ním, nad vhodným místem, proletět MiGem se zapnutou forsáží a „sebrat mu vzduch“.
Oblíbená taktika našich hrdinných stíhačů, při sundavání malých letadýlek, prchajících na Západ. Obešlo se to i bez většího randálu a mezinárodních protestů.
To bylo ve filmu Estébák ( Konfident) s Mádlem v hlavní roli. Jenže , co funguje u malého vrtulového letadla ,asi nebude fungovat u velkého dopravního. Navíc to může udělat jen stíhačka, která létá rychleji, než ten dopravák. A to Albatros ani Alca nesvedou.
Ježíšmarjá, Mádl… ten zraje. Ne jako víno, ale jako rybí omáčka.
Myslivci jako ochránci přírody? Dovolte, abych se zasmál. Dobře – beru, že myslivci jsou různí a nechci je házet do jednoho koše. Ale kolik z nich si plete les se svým soukromým loveckým revírem, ze kterého by nejraději normální lidi vyhnali. Ochrana svých domnělých práv a privilegií není ochrana přírody. Lobování a lákání politiků a podnikatelů do svých řad není ochrana přírody. Zabíjení vlků není ochrana přírody. Šelmy do přírody patří, skoro bych s nadsázkou řekl na rozdíl od myslivců. O jejich zodpovědnosti v zacházení se zbraní a vztahu k přírodě vypovídají aféry, které se objevují s železnou pravidelností, a nad kterými zůstává každému normálnímu člověku rozum stát. Tak například:
11/2023 Myslivec zastřelil rybáře, který zřejmě pytlačil. Spletl si ho s divočákem https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/nehoda-myslivec-rybar-ostrava-landek.A231125_113405_ostrava-zpravy_zdo
03/2023 Myslivec jednou ranou zastřelil psa. Spletl jsem si ho s liškou, vysvětloval
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/myslivec-pes-darkovice-opavsko-borderkolie-zastreleni.A230307_124010_ostrava-zpravy_jog
11/2021 Za zastřelení příbuzného v kukuřici dostal myslivec dva roky, pití zpochybnil
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/soud-myslivec-kojice-kukurice-divoke-prase-smrt-zastrelil.A211116_123526_pardubice-zpravy_skn
07/2021 Chráněného rysa ze Šumavy našli v mrazáku, myslivce vyšetřují celníci
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/rys-pytlactvi-myslivec-sumava-celnici-klatovsko-selma.A210713_130404_plzen-zpravy_vb
12/2020 Myslivec na honu u Dalešic postřelil kolegu. Mířil na zajíce
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/myslivci-nehoda-strelba-zraneni-brokovnice-dalesice-trebic.A201206_112245_jihlava-zpravy_zdo
03/2019 Myslivec zastřelil chovnou fenu přímo před očima majitelky
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/pes-strelba-myslivec-usmrceni-police-vysetrovani-vystrel-zvire-stare-briste-vysocina.A190321_061646_jihlava-zpravy_mv
12/2016 Myslivec při honu nezajistil zbraň, kulovnicí omylem postřelil kolegu
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/myslivec-pri-nahance-postrelil-sveho-kolegu.A161212_154431_budejovice-zpravy_jkr
11/2014 Myslivec omylem zastřelil muže. Mířil na tmavý flek, řekl znalec u soudu
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/myslivec-z-racic-u-soudu.A141104_172158_brno-zpravy_daj
08/2013 Místo srny myslivec na Vyškovsku zastřelil mladého muže. Spal v trávě
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/myslivec-zastrelil-muze.A130805_090638_brno-zpravy_lva
11/2009 Myslivec zastřelil kulovnicí kolegu při honu na Plzeňsku
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/myslivec-zastrelil-kulovnici-kolegu-pri-honu-na-plzensku.A091116_134737_krimi_pei
02/2001 Myslivci, který si spletl kance s chlapcem, hrozí žaloba
https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/myslivci-ktery-si-spletl-kance-s-chlapcem-hrozi-zaloba.A010102_122416_krimi_jpl
Podobných případů se dají vygooglit mraky. Jak je možné, že nějaký dement v zelené kamizole někde v lese nebo na poli, normálně ve veřejném prostoru, vystřelí na cíl, který nedokáže identifikovat? Absolutně nechápu ten klid, se kterým se tohle toleruje. Článek byl psaný s nadsázkou. OK. Já taky napíšu s nadsázkou: odeberte myslivcům zbraně. Přestaňte zbytečně přikrmovat, les není chovná obora. Vyžeňte z lesa myslivce a nechte tam žít raději ty vlky.
Kdyby prolhaný mainstream mohl zveřejňovat všecky „nehody“ se zbraněmi i bouračky aut fízlů, při jejich zcela zbytečném nahánění po silnicích, bylo by to mnohem delší.
Nechte myslivce na pokoji. Škodná je někde jinde.
Snad by se ještě dalo dodat, že jakoukoliv škodnou je třeba zabít dříve, než ty škody stihne napáchat.
To MKF:
Jako bych slyšel Václava Havla, který po plyšáku uškodil myslivosti nejvíc díky tomu, že o ní vůbec nic nevěděl a několikrát svými vejšplechty urazil řadové myslivce. Žumpa to po něm převzala a jede na vlně. Takže v tom nejste sám.
Vlky po staletí lidé hubili. Jako své největší přírodní nepřátele.
Do přírody patří i klíště, měchožil, zubr, králík, muflon, plíseň bramborová (Irové vědí své)….
Dneska je nejtěžší nalézt les. Tedy tu přírodu.
Já se znal s myslivcem, který na zimu plnil krmelce, snažil se o to, aby se v přírodě více vyskytoval králík. Chodil na čekanou namířenou proti divokým prasatům (patří do přírody ?…ano, ale pokud se přemnoží, tak jsou škodnou).
To máte jako s kormorány, že do přírody patří. A tak byli leta chráněni (až v posledních letech je povolen jejich odstřel – protože míra jejich šíření v konfrontaci s rybářskými snahami o vysazování ryb byla někde takřka zhoubná).
Kdysi byla na černém seznamu v pstruhových vodách i vranka – kdysi brána coby požírač pstružího či lipanového plůdku. Dneska je její výskyt ojedinělý. Začneme s vysazováním vranek ? Patří do přírody ?
Taktéž okoun, na MP má míru, na P je škodnou.
Na štěrkáči v Dolním Benešově je takřka nemožné chytit na nočňáka úhoře, už 5 minut po nahozu zavěsíte na háček 20 – 30 cm sumce. Přesumcováno. Asi by to chtělo sladkovodního Ichthyosaura, také patřil do přírody. V Opavici (MP)už několik let nechytíte hrouzka, okoun, kdysi tam také hojný, se musí vysazovat.
—————-
Prej někde pracují na tom, aby pomocí genetického inženýrství “ stvořili“ mamuta.
Patří do přírody ?
Co se týče např. Tyranosaura Rex, tak mi není nic obdobného známo. Přitom by mohl být efektivním predátorem přemnožené spárkaté a černé zvěře, bránil by tak okusu mladých stromků a škodám na polích..
Má se začít se začátkem potravního řetězce, což je v zhusta urbanizované přírodě problém. Ale i tak.
Tak aspoň toto :
https://www.youtube.com/watch?v=PP2FyYSUJ54
Je mi trochu líto, že Vidlák zapomněl na padákové myslivce (Fallschirmjäger), u jejichž českého ekvivalentu jsem kdysi sloužil…
Myslivci sou asi posledni zalohy v usili nenapsat vo necem pritomne aktualnim ,
uhybny manevr do predem pripravenych pozic plnych, a lka a holem vyplnovanych myslivcu.
Vitezstvi myslivcu ,vedenych fyrerem Vidlakem , uz je tak na obzoru…
Nebo tak.
Přidávám se k Vidlákovu holdu myslivcům! Je to krásný koníček, a jak to tak bývá, čím krásnější, tím dražší a tím více to žere čas. Coby chovatel blondýn – což je ještě o několik řádů dražší a náročnější koníček, nejen na čas – sice na myslivectví nemám kdy, ale líbí se mi to. Mám mezi nimi dost známých, teď na vsi ještě více, protože je to hodně rozšířené.
Často myslivce potkávám na střelnici – sám střílím jen sportovně-rekreačně-amatérsky, lov mně sice nevadí, ale ani nebaví – a musím říci, že dobře střílet umí jen výjimečně. Většina tak tak zvládá bezpečnou manipulaci se zbraní, tudíž se nelze divit občasným nehodám, kolikrát i tragickým. Proto se raději držím stranou; to je podobné jako chodit střílet s policajty, to také dělám nerad – kdysi mi jeden policejní borec na pistolové střelnici prostřelil štítek čepice, kterou jsem měl zrovna na kebuli – nebezpečná manipulace se zbraní.
Kovářova kobyla chodí bosa – a neplatí to jen o kovářích a jejich kobylách. Lidé, kteří profesně zacházejí se zbraněmi, jako třeba policajti nebo vojáci, si tak nějak podvědomě myslí, že oni jsou profíci a tudíž se jim nemůže nic stát a pravidla pro ně neplatí. Bohužel, dost to platí i o myslivcích. Zajímavé je, že většinou ne o sportovních střelcích, ale tam je to spíše dané mnohem větší praxí.
Myslivecká munice bývá dost drahá – jelikož jsou to často různé kuriózní ráže, jeden náboj může stát i několik set korun. Když je to nějaké „vymazlené“ střelivo, s vyšší přesností a garantovanou kvalitou, může to být i přes tisíc korun za ránu. Což při lovu dává smysl: odstřel vysoké něco stojí a tak litr za náboj není moc. Ale díky tomu, na střelnici si moc nezařádí, protože to leze do peněz. Také jde o pušky: drahé kulovnice při větším počtu výstřelů postupně ztrácí přesnost; puška, která má odstříleno více se blbě prodává, a také levněji.
Navíc, i když se to různě kontroluje, stíhá a trestá, myslivost a pálenky, to jde dost dohromady. V lese je vlhko, chladno, vlezlo, zima – takže placatice přijde k duhu. Přidejte ostře nabité zbraně a může být dost veselo, tedy vlastně neveselo. Výhoda je, že dnes má každý na flintě noční vidění/noktovizor nebo dokonce termovizi, takže už se nestává, že by si spletli chlapa s jelenem, v noci nebo za špatného světla. Nebo odbouchli brzy ráno babku houbařku.
Ale co myslivci určitě nejsou: nejsou vojáci. Nejsou ani policajti. I když mají zbraně. To je stejné, jako nemůžete řezníka poslat pomáhat na chirurgii s operacemi, když přece s nožem a masem to dost umí. Nemůžete myslivcům dát útočné pušky a čekat, že z toho nebude obří průser. Udělat z nich škrtem pera jakousi brannou zálohu pro ozbrojený konflikt je skutečně parádně dementní nápad.
k42, v necem z toho se shodneme, ale ja mam porad vetsi a vetsi podezreni ze si nekdo jako jisty Alstrad na Rozpadu.cz Grafoman, psychotik, co se vydava za elitniho strelce US army a pise ke vsemu kilometrove, zcela nečitelne posty. Dabel se ale skryva v detailech a takovy Brouci Pytlici byvaji odhaleni prave na nich. Bud tak laskav a ukaz mi v NASI myslivosti bezne (nebo alespon okrajove ale smysluplne) pouzivany naboj ktery by „stal litr“. Treba tato vyslovene tropicka raze, v nasi myslivosti neucelna ( i kdyz pouzit ji muze z rozmaru kdo chce…) https://www.proarms.cz/naboj-kulovy-hornady-dangerous-game-458-lott-500gr-32-3g-dgx-bonded-10660 tak stoji naboj kolem 250 Kc. Velice kvalitni treba Norma Oryx nebo Vulkan v beznych razich ktere ma 90 % myslivcu, stoji tak 80 – 90 Kc kus. Kdo chce mit ultra kvalitu (Hornady Match, apod) , i ten konci na cca 150 Kc/kus – opakuji, ve smysluplnych razich pro nase podminky, nikoliv tropickych na lov big five, nebo na extremne velke, nemyslivecke vzdalenosti ( t.j. nad 300m) Jses kus debila ktereho EGO saha do nebes, nebo – vsechna cest – velice dobre maskovany vytezovatel tohoto webu.
Podívej se, BANdito, když jsi úplný kretén, který se neumí chovat slušně, tak bys normálně za takový výpad dostal od mě přes držku, čuráku vymaštěný, ale protože jsme na webu, tak si troufáš urážet a napadat. Ubožáku zakomplexovaný, anžto ti vůbec nic nehrozí. Takže jo, vypiš se ze svých frustrací, ať můžeš jít spokojeně na kutě. Chápu, že ženskou asi nemáš, no tak si pohoň kačera a neotravuj.
Že víš o tématu – lhostejno o jakém – obvykle hovno, jako třeba o AI, a pak prudíš, je celkem jasné.
Neodpovídám tobě, ale pro ostatní, kdyby to někoho zajímalo.
Každý nemá obvyklou flintičku, do které munice stojí těch 50-200 Kč, ale třeba různé staré kusy, kde se munice už běžně továrně nedělá a jsou to v podstatě wildcaty – dělané malosériově. I ta padesátka-stovka za ránu je pro místní venkovské myslivce hodně, takže cvičně střílí minimálně.
Když někdo jede odstřelit jelena nebo jezdí do ciziny na trofejní kusy, objednává si přesné náboje, tam pak cena za jeden není pár stovek, ale často přes ten tisíc, přesně jak jsem psal. To v běžném obchodě nekoupíš, takže o tom víš hovno, jako o všem ostatním.
Kolega jel nedávno střílet do Finska – ne sice na lov, ale na nějakou soutěž – a ukazoval mi balíček Lapua Magnum .338, jeden kus vyšel na cirka 1 800 Kč. Super přesné, takže drahé.
Pro tvoji informaci, mam klidovy pulz 54, cili v me vekove kategorii kondice atleta, takze by vas muselo prijit na mne vice kusu 🙂 Motat do ceske myslivosti wildcat raze, to je jako by si v popisu bezneho motorismu, ktery tvori 95 % tohoto oboru, vydaval za reprezentativni vzorek auta se zavodnimi motory, ktere potrebuji specialni nitrometanove pohonne smesi. Co byl treba motor Offenhauser pro zavodni roadstery 🙂 Nechci byt bran za slovo zda 90 nebo kolik % ceske a slovenske myslivosti v kulovych razich tvori 8x57IS, 308W, 7×57 (uz mene, starsi) 7×64, 30-06Spr., 270win., 6,5x55SE, uz mnohem mene .300wm nebo stare osmickove kalibry jako 8x64S. Ceny techto naboju i ve velmi vysoke kvalite nepresahuji do 120 Kc. Nahankari maji treba pakovky v 30-30win, apod. Na tebou zminene wildcaty, tedy nestandardni raze, nenormovane podle CIP, pripada zcela marginalni podil. Tak to je, staci pobehat myslivecke diskuze a poser se. Lzes a zavadis zdejsi laicke ctenare. Na myslivosti jsem te nachytal, jen Buh vi co za picoviny spletas jinde. Ale velice presvedcive, to se ti musi nechat.
Ty jsi vážně šašek.
A co jsem psal jinýho? Pro místního dědulu je i 50 Kč za ránu hodně, takže necvičí a střílet moc neumí. Zazobanci si kupují drahou munici, buď protože je to skutečně super hyper a vědí proč, nebo protože tomu vůbec nerozumí a je to něco podobného, jako když si HiFista kupuje k reprobednám zlaté kabely, prostě snobárna a masírka.
Jdi do prdele.
…aby se pak seriózním měřením kapacit a indukčností ukázalo, že objektivně technicky nejlepší vedení k soustavám, je oproti těm zahradním hadicím, levná dvojice stočených, obyčejných, 3x lakovaných měděných drátů s D=2mm, se zkrutem asi po 10cm.. 😀
Ve slepém ABX testu, nikdo z přítomných 16 „puristů“, 4 řady po 4 lidech kvůli stereobázi, sluchem nebyl schopen rozeznat bedny, připojené těmi načančanými zahradními hadicemi, průměrně za padesát litrů, od beden připojených vedením za cca padesátikorunu 😀 To bylo divení..
Podobně je to s propojovacími kabely RCA-RCA (tzv.cinch). Objektivně nejlepší, jsou cca 40cm dlouhé kusy levného, 75-ohm koaxu RG-59B a s RCA konektory Neutrik.
Jeden kanál tak vyjde na cca stokorunu. Nicméně, pro hejly se prodávají páry „speciálních“ kabelů s tímto typem konektorů, některé dokonce s předepsaným směrem toku signálu! 😀 a ten luxusně zabalený pár stojí třeba osmičku.
To už není snobárna, to se jmenuje jinak 😀
Nech ho, kope si hrob. Vlastne uz v nem je, na tomto foru ztratil veskerou duveryhodnost a vaznost, jak napsal kolega, „klickuje jak zajic v posledni leči“ 🙂 Pripomina mi to knihu o vedecke metodologii, https://www.databazeknih.cz/knihy/podvedena-veda-167467 Tam se popisuje treba pripad kdy podvodnik jeden oklamal vojenske gumy a politiky az tak, ze mu dali novou identitu a zaradili ho do oficialniho tajneho vyzkumu. Co bylo pro nej osudne, protoze mezi opravdovymi vedci trvalo pul dne nez se zjistilo ze kdo to je 🙂
Zdravím k42-ko,
jako majitel zbrojního průkazu, loveckého lístku, několika krátkých i dlouhých zbraní (lovecké i jedna sportovní na střelbu do 500m) který si zároveň přebíjí vlastní munici do většiny zbraní TAK TĚ PROSÍM O INFO (STRAŠNĚ MOC JINAK DNESKA NEUSNU) co je to za ten „superdruper“ lovecký náboj co stojí „litr za kus“. Předem děkuji za info.
Jinak k tvému kolegovi co jel s Lapua Mag. 338 do Finska. Cena cca 1800,-kč je standartní cena za krabičku 20ks nábojů.
Pro tvoji info, všichni sportovní střelci si náboje přebíjí a tovární náboje kupují pouze a jenom jako zdroj nábojnic pro další přebití. Cenu náboje za 1800,-kč za kus získáš jenom, když do ceny zahrneš i investici do nástrojů pro přebíjení. Myslím tím lis, matrice, frézy na zápalkové lůžko / zátravku / zkácení nábojnic, kalibr náboje, lis na zápalky, přípravky na měření nábojnic (před a po formátování nábojnic) hotových nábojů a to včetně indukční žíhačky krčku nábojnic.
Takže, rozsah tvého všeobecného přehledu je úctyhodný. Není to ale poprvé, co jsi chopen „plácet nesmysly“ reálnému základu.
Vždyť to napsal: Lapua Magnum .338.
K čemu střílet na kilometr, že?
Do běžné kulovnice lze ale koupit náboj za 30 kč.
Přebíjím samozřejmě také, jako každý.
Ano, .338 Lapua Magnum krabičku – 20 ks – lze sehnat i levněji než těch 1800 Kč.
Výrobce té drahé munice neznám, jsou to nějaké kusově dělané, extra přesné a laděné náboje pro soutěže nebo armádní odstřelovače. Nic běžného. Více nevím.
Zase trepes kokotiny – ale zhasl si, to je poznat 🙂 Ty tve „kusove delane extra“ musi byt aby to davalo smysl, prizpusobene konkretni zbrani. Cili se musi promerit nabojova komora, vzit v uvahu stoupani (i typ) drazkovani, delka hlavne. A na opravdu profesionalni prebijeckskou praci nestaci rychlostni hradla, ale je treba merit i vyvin tlaku pri horeni – co uz nezvladne zadny amater. Takze zadne „extra“ naboje se nedaji koupit, musi byt individualne delane a to zadny myslivec nedela a nepotrebuje, pac je to hola zbytecnost. Na praktickou mysliveckou strelbu vzhledem k vitalni zone zvere bohate staci kdyz se draha strely na optimalni nastrelne vzdalenosti (ONV) neodchyluje od zamerne o vice nez 4 cm. Vetsi presnost potrebuje jen benchrestovy zavodnik nebo super presny POLICEJNI (ne vojensky) ostrelovac. Takze rada pro tebe, kdyz se budes srat do uzce odborne problematiky, pravidelne se ti bude stavat ze te nekdo zesmesni jako Brouka Pytlika. Piš hlubokomyslne strategicke uvahy, tam je nerozhodnutelne co je hovadina 🙂
Omezený vypatlanče, ještě nemáš klid? Ne, „nezhasl jsem“, jen jsem čekal, co z vypadne z té tvé prázdné makovice. Jak se dalo čekat, samé sračky, meleš hovna. Pro hovado jako ty je zbytečné cokoliv psát.
Nedivím se, že debil jako ty má jen malé ponětí, o čem to vlastně žvaní. Zmínil jsem se o kusově dělaných nábojích, mimo muničky, které dělají různí úpravci a specialisté, pro soutěže a také armádní odstřelovače: ne pro policejní, protože ti střílí na podstatně menší vzdálenosti a v dnešní době už jim k tomu na požadovanou přesnost cirka 0,5 MOA stačí řádově levnější továrně dělaná munice, nějaká lepší a přesnější značka. Prostě víš úplné hovno.
Vojáci (a terčoví střelci) dnes třeba se zmíněnou ráží .338 Lapua Magnum střílí na 1,5-2,5 km, kde běžná munice z fabriky je o dost méně přesná. Nemáš vůbec ponětí, co taková věc představuje…
Jsi prostě to co všichni tady víme z jiných oborů, do kterých se sereš neustále: arogantní blb.
Aha, tak to jsme na tebe uz tri 🙂 Protoze tito dva si o tobe take mysli svoje – a jaksi si se neobtezoval s nima polemizovat : „Svého času jsem na aktuálních konfliktech narazil také na nick k42, také tam prováděl oblíbenou onanii nesestřelitelnými raketami. Ale ti co je považuji za skutečné odborníky, které znám i z Palby nebo Rozpadu, na ty litánie reagovali velice chladně, a k42 se nějak z vlákna po chvíli vypařil. “
„Takže, rozsah tvého všeobecného přehledu je úctyhodný. Není to ale poprvé, co jsi chopen „plácet nesmysly“ reálnému základu. “
Jak to rikal lump Mestrey nebohemu majoru Hradcovi v hotelu Bella Vista : „Odhaleny agent ma moznost uz jen prijmout nabidku protistrany“. To je velka pravda,ale co ma delat odhaleny grafomansky blb, to jsem zatim nikde necetl… Patrne by mel drzet hubu a vyparit se. Jak uz tva velebnost udelala jinde.
On k42 občas
vzbuzuje dojem, že je Baron Prášiltrochu přehání. To není jen teď, kdy (0:15) napíše „jeden kus vyšel na cirka 1800 Kč“, aby ve 2:46 napsal „krabičku – 20 ks – lze sehnat i levněji než těch 1800 Kč“. Tedy cenu 20 kusů uvede jako cenu 1 kusu.Už jsme se dříve od něj dozvěděli https://web.litterate.cz/posledni-dejstvi/comment-page-1/#comment-198999 o horách ukrajinských mrtvol, kdy se „poměr ztrát změnil z 1:10 na 1:50 nebo více“ – zdroj?? ano, ukrajinské ztráty nejspíš skutečně jsou větší než ruské, ale 1:50 nebo více ???
Pak uvedl, že Rusové vyrábějí 1,6 milionu dělostřeleckých granátů ráže 152 mm měsíčně . Na dotaz po zdroji tohoto tvrzení
https://web.litterate.cz/vsichni-to-slyseli/comment-page-4/#comment-216858 neodpověděl (jinde se píše, že vyrábějí 1 až 1,5 milionu dělostřeleckých granátů ročně ) .
Už déle než rok tvrdí, že Ukrajina má úplně zničenou PVO/PRO. Přitom jsou publikovány údaje, že např. z 98 nebo 76 raket bylo 60 sestřeleno. Čím je sestřelili, když nemají žádnou PVO/PRO ?
A tak dále a tak podobně. Na takových „maličkých nesrovnalostech“ pak vzniká otázka po důvěryhodnosti ostatních „fundovaných“ údajů.
Ale nechci panu k42 křivdit. Třeba to všechno nepíše on, ale jen testuje nějaký sebou samým vyvinutý nástroj AI. Přirozená inteligence by možná měla nějaké pochybnosti o tom, jaký asi dělá dojem každodenně opakovaná ukolébavka končící gaučem a popkornem. Umělá inteligence třeba pochybností není schopná, co já vím.
k42-jko,
kličkuješ jako zajíc na poslední leči. Nechápu, jak člověk co si přebíjí střelivo, může takto přehánět (hraničící s lhaním).
Tak počítej se mnou, jedna z nejdražších ráží na území ČR (počet zbraní spočítáš na prstech jedné ruky) je 375 EnABELR. Cena nábojnice od f. Peterson je $3,50 ks, v balení je 50ks. Po zakoupení, zaslání do ČR a zaplacení všech poplatků tě vyjde jedna nábojnice do 300,- kč za jeden kus. Střela typu VDL (pro delší vzdálenosti než 500m je to jediný použitelný typ) v této ráži o hmotnosti od 250 do 300 gr. je do €3,- (méně než 100,-kč) a k tomu prach a zápalka opět do 100,-kč na jeden náboj. Celkem suma sumárum je tento náboj za 500,-kč (zaokrouhlujeme nahoru).
Můžeš mi prosím vysvětlit, KDE JE TĚCH ZBYLÍCH 1300,-kč????? Uvědomuješ si, jakého pitomce jsi udělal z toho svého kolegy (co používá běžnější ráži 338 Lapua , kde cena nábojnice od Petersona je za $3,14) ????
Místo aby jsi přiznal, že jsi to přehnal , tak jenom mlžíš. Můžeš mi prosím sdělit která munička vyrábí náboje s přesností 0,5 MOA???? Myslím tím typ náboje a vzdálenost na kterou je zaručená přesnost 0,5MOA.
A to nezmiňuji tu skutečnost, že přebíjet dle zákona můžeš jenom pro svoji potřebu. Na výrobu munice musíš mít licenci. Takže žádní úpravci a specialisté !!!!
PS: pro tvoji informovanost, vojenští i policejní odstřelovači si přebíjejí náboje pro svoje služební zbraně, protože – upravené AOL pro konkrétní zbraň (respektive nábojovou komoru), úsťová rychlost, přesah střely v krčku nábojnice, usazení zápalky v nábojnici atd. Tyto věci ovlivňují přesnost střely a to zásadním způsobem!
Ad „místo aby jsi přiznal, že jsi to přehnal , tak jenom mlžíš“:
Ano, on občas přehání https://web.litterate.cz/nejvetsi-ozbrojena-sila-v-zemi/comment-page-1/#comment-224111
Presne tak. k42 je bud nepovedena (zatim 🙂 ) AI, ktera tzv. halucinuje – a jeji uzivatel se dobre bavi tim, ze jeji vyplody hazi do ruznych diskuzi a rehta se nad odezvami. Nebo je to zivy clovek ale s psychickou aberaci, grafomanii. Treti moznost zustava jen rizena a umyslna provokace – mozna ze ten KRIT nezamestanava jen same tupce 🙂 , ale ze nekteri tam i „umi“ – ve zlem smyslu slova. Tak nebo tak, ten k42 tady uz ztratil vsechen kredit – dnes se to definitivne provalilo, ale sbiral si to dlouhodobe. Nebylo by spatne kdyby k tomu neco rekl pan domaci Vidlak – mel by mit zajem na vaznosti a serioznosti tohoto auditoria, misto jeho nahrazovani diskuzni parodii.
https://www.zbrane.cz/strelivo/raze/338-lapua-magnum
k42 pise dobre a dobre se to cte . Nekdy prida lecos konkretniho.
Sem zvedavej na jeho odpoved.
Kdy se Chovatel ctyricatej druhej , nechova a pritom ztrati glanc.
Ztrati vic..Aspon pro mne ..
Kvuli kolegovi navstevujicimu Finsko a snobskymu zazobanci s masirkou ,
oproti dedulovi..Ale kterymu nasloucha , vsecko veri a dava dal treba sem.
A jeho dedula se za celej zivot nenaucil strilet../Ani z flobertky jako kluk/.
A vseved ,kterej nemuze prestat bejt vseved. Ale az z druhy ruky..
Cvičit mohou i se vzduchovkou. To je „náboj“ stál pár haléřů. Běžný dospělácký náboj stojí desetikorunu.
Mezi strelbou ze vzduchovky a kulovnice jsou jiste „drobne“ rozdily.
To je jako ucit se jezdit na kolobezce a potom sednout za volant nakladniho auta.
Ale prdlačka. Koloběžka je bližší motorce.
Kdo se trefí do terče se vzduchovkou, obvykle se trefí i s puškou. Jen je u toho víc rámusu.
Re: Gój
Jako majitel všech řidičáků, bývalý koloběžkář a někdejší střelec ze všeho možného bych se přikláněl Homérově příkladu.
Ale na tom opravdu nezáleží.
A just záleží. Ke koloběžce je bližší motorka. 😝
Takže po vzduchovce bude flobertka brnkačka.
Věřím,
že máte profesáky na bagry apod.
Ale papíry na tramvaje, natož trakční vozidla mít nebudete 🙂
drážní vozidla, po ránu blbnu
Nevím, zda je k42 grafoman, ale pokud je, tak má dnešní válečnictví docela slušně nastudováno, zatím co já, bývalý důstojník už jenom vařím z vody. Rozhodně k42 čtu raději, než některé jiné pindy gaučových bojovníků.
Ale na mysliveckem strelectvi se spalil tak, ze to ani vic neslo. Jsou cvoci, co maji svoji virtualni realitu vystavenou natolik dobre, ze se musi nejakou dobu cekat, az slapnou vedle. Treba jsem znal zachovalou damu pres 50, jinak VS, stredoskolskou profesorku matiky, ktere naprosto Yeblo z mladsiho fesaka, sarmantniho, spolecenskeho lva, takto byvaleho pilota, dnes kvuli zdravi leteckeho dispecera. Ten chlap se mi hrube nezdal. Tak na party ve vesnici jsem prisel a takto na nej zovialne : No to jsem rad, ze si Sona nasla takoveho borce, moc ji to preju. Vite ze jsem taky trochu letal ? Schvalne, zda si to pamatuju spravne : „Pardubice info pro OK 123, zakazuji odbocit vlevo. Roger.“ Borec rovnez zovialne : Jasne, pamatujete si to jeste spravne. Ja na to : „Ne, priteli. Dispecer by takovyto pokyn nikdy nesmel vydat a pilot ho uposlechnout. KDO KURVA JSTE ?!!“ Skandal, hysak damy 🙂 atd. A z pana pilota se vyklubal byvaly letistni taxikar s 24 exekucemi 🙂 P.S. Hadejte 3x, koho pak pani nenavidela – jeho nebo mne ? 🙂 Jsem teda zvedav, co na toto Vidlak 🙂
Někdo si prostě musí zaprovokovat, jinak by večer neusnul.
Měl jsem tajivého spolužáka. Tak jednou měsíčně dostal na budku – ale nepřestal. Když měl kolem padesáti, tak kdesi na vesnici (živil se restaurováním Božích muk, krásně kreslil) zase v hospodě dostal na budku, krvácení do mozku a jaký byl… Boží muka musel dokončit někdo jiný.
oprava …takového…
Nepřísluší mi se do Vašeho sporu s k42 míchat, neb o střelivu vím velké kulové…Nicméně ty invektiva, cituji: „Jses kus debila ktereho EGO saha do nebes, nebo – vsechna cest – velice dobre maskovany vytezovatel tohoto webu,“ jste si mohl odpustit. Imho naprosto zbytečná agrese, která vyvolala reakci. Jakoby nestačilo, že většinu z nás „vidláků“ dnes a denně serou libtardi v čele s Fialou. Jaký smysl má vzájemné napadání? k42 se mohl zmýlit. Nikdo není Děd Vševěd.
ciki333 plný súhlas, Vidlákov web nie je oborné stredisko výskumu a vzdelávania 🙂 , zbytočné invektívy. Inak K42 má vojenskú problematiku dobre naštudovanú….. dobre sa číta ako Simplikus mysliteľ 🙂 podobné hodnotenia vojny na Ukrajine ……. človek sa môže mýliť, robiť chyby. …..
ak má niekto záujem o Simplikusa : https://simplicius76.substack.com/p/putins-q-and-a-and-some-revealing ………. fakt dobré čítanie a myšlienky ….
Ten z rajky: Diskuze je bouřlivá, ale jasný záběr zatím nemá zdá se. Co když je rozdíl v tom, jestli se mluví o běžném střelivu nebo si někdo koupí originální specialitu? Skoro ve všech oborech lidské činnosti se dá vydražit něco speciálního mnohem dražšího jak zboží z běžného obchodu. Pokud jsou lidé, kteří jsou ochotní si koupit luxusní originální pušku mnohonásobně dražší než běžnou, proč by neměli být ochotni koupit i ten nejdražší náboj? Můžeme si proto být jistí, že takové drahé zboží neexistuje?
Jasný záběr.
Závěr.
Svého času jsem na aktuálních konfliktech narazil také na nick k42, také tam prováděl oblíbenou onanii nesestřelitelnými raketami. Ale ti co je považuji za skutečné odborníky, které znám i z Palby nebo Rozpadu, na ty litánie reagovali velice chladně, a k42 se nějak z vlákna po chvíli vypařil.
No moment Anonyme – to co k42 pise treba o tech Kinzalech, je spravne, jejich sestrelitelnost Patrioty PAC3 je jedine nahodna. Jenze problem je v tom, ze diletantsky grafoman k42 je jako kropic z kulometu – naka kulicka se cas od casu ujme 🙂 Takze laik ktery duveruje odbornikum se muze dostat do kruteho omylu a zavadeni. V tom spociva skodlivost takovych Brouků Pytliků.
K těm dronům: jsem zvědavý, kdy u nás – a všude v EUhniji – zakážou letecké modelářství. Na větší drony už musí být zkoušky a papír, na menší stačí tuším jen nějaké ohlášení.
Jinak Rusové předělali ty své „íránské drony“ (které íránské nebyly) na pohon malým proudovým motorem, takže nový typ nepoletí jen 100-150 km/h jako ten starý s motorkem alá moped, ale klidně 800 km/h. Čímž to bude o dost nebezpečnější a obtížněji sestřelitelné.
Paradoxní je, že velkým výrobcem takových „modelářských“ proudových turbín je u nás PBS Velká Bíteš, která to dělá už léta, ale když před asi 15-ti lety jeden můj známý nabízel armádě a bezpečnostním složkám prototyp takového rychlého dronu, tak neměli zájem a nesehnal na to financování.
Což je vlastně dobře – dopadnout to jinak, už by to vyráběli pro Ukroše…
Co se týká myslivců, myslím, že je to dobrá a dostatečná náhražka za naši slavnou profesionální drahou pidiarmádu.
Dokonce bych doporučoval, aby se celá tato, abych tak řekl armáda, dala k myslivcům, čímž by se zabilo několik much jednou ranou a ušetřily by se ukrutné peníze z rozpočtu našeho zadluženého státu.
Armáda v historii tohoto státu, vezmeme-li dnešní ČR za pokračování toho státu předchozího zrušeného, vždy jen cosi nacvičovala aby nakonec hodila flintu do žita a bojovala za ně ve finále nějaká armáda jiná, která našeho nepřítele nakonec porazila.
Takže tradice k ničemu.
Oproti tomu myslivci mají tradici podstatně sympatičtější, kontinuální a dokonce i v počtech zastřelených tvorů jsou úspěšnější. Už jen proto, že střílí nepřetržitě za všech režimů, takže nějaká praxe by tu byla.
Možná i Černochová s Řehkou kdyby přešli k myslivcům, by časem dostali rozum, tedy pokud by je někdo na honu nešťastnou náhodou nezastřelil.
Hodnocení takové náhody jako „nešťastné“ považuji za vysloveně subjektivní, až zavádějící…
Berte to tedy jako dysfemismus.
K té nebezpečné manipulaci se zbraní bych rád přidal jednu historku z vojny: Jakýsi už postarší praporčík nám, svobodníkům absíkům předváděl střelbu ze signální pistole. Na hlavě měl blembák a říkal: „Vždycky při výstřelu odkloňte hlavu, nikdy se na tu pistoli nedívejte, je to nebezpečné.“ No jak na tu pistoli při tom výkladu čuměl, tak to zmáčkl. Naštěstí to skončilo jen tetováním na čele. Ale zachoval formu a pravil: „Právě jsem vám ukázal, jak se to nemá dělat.“ A utřel si čelo kapesníkem.
Možná starej profláknutej, ale – byl hon, prásk, prásk na všechny strany a koupil to předseda spolku. Všichni se seběhli, tohle, támhle…, rychle, zavolejte sanitku! Ta přijela, doktor pak stoupl od ležícího těla. Tak co, zvládne to? Ptají se jej všichni. No…, inu…, kdybyste jej bejvali nevyvrhli…
V původním znění tuším to bylo ve znění, že byla místní policejní stanice pozvána na ten hon a koupil to náčelník. Ale když je to v tom odlehčeném duchu, proč se trochu nenavézt i do klobouků se štětkou…
„chovatel blondýn“ díky, to budu používat…s dovolením…
Nesouhlasím s tím, že kulovnice při vyšším počtu výstřelů ztrácí přesnost 😀
Při vyšším počtu výstřelů ztrácí přesnost zejména střelec 😊.
https://www.youtube.com/watch?v=jQMBlGLHeLo
Průměrný věk myslivců je 60 let. S těmi tu obranu už nevybudujete. Sice mají výcvik, ale u nich věk není číslo.
Říká se, že problém Ukrajiny je právě ve věku vojáků, jsou už na válku staří (mladí hnijí v úrodné půdě) a ani mladé ženy to nevytrhnou, feministky ať si v těhotenské kombinéze do tanku trhnou hnátem. Prostě jsou dobré jako sanitářky, sestry a lékařky někde v týlu, ale ne na frontě.
Tohle!
LGTBTQxyzž agenda je ještě důležitější než výhra nad Putlerem.
SSoudruh Řehka je válečný génius. Jeho nápady na téma jaderné války jsou zcela originální. Dosahují úrovně degenerátky Černochové, kámošky Řeporyjského prasete.
Pokles porodnosti jede podle očekávání pachatelů Tfujzru. Račte si dát další dávku jedu. SSoudružka Lejnová objednala toho sajrajtu množství větší než malé. Na každého se dostane. A zadarmo! K tomu možnost volby záhuby; nejnověji košer Novavax deBilla Gatese. Doporučují zmetci Hostomský a Primule. Dokonce i Lupičský idiot z Ministerstva zhouby Pepe Pavlovic. Váš infarkt, plicní embolie nebo turborakovina s opichem vůbec, ale vůbec nebude souviset. Natož pak neplodnost.
Von der Leyno má přezdívku Adolfka, bude to patrně fraška s jejím pokusem o armádu, která půjde hájit hodnoty na Ukrajinu.
fon der Lejno je ušlechtilá. Jejími předky byli otrokáři v SSA a budovatelé Třetí říše. Tož ona spolubuduje Čtvrtou říši v úrovni dosud nevídaných zázraků.
Účelu vakcinace už bylo dosaženo.
Antiwaxeři už vykřikují, svědci kovidovi se přidají a národ zapomene na zdražení i cenzuru.
Dobře to mají vymyšleno. Věrchušce v EU určitě radil nějaký psycholog.
Vyhubení pronárodů jako klatých je zatím v procesu. Podobně jako kalergismus. Možná ten Putler a jeho loutkovodiči majitelům FEDu do toho jediného ráje hází vidle.
Opichový sajrajt rozhodně nebyl zcela využit. Takové plýtvání!
Cenzura je zbytečně bržděna hentými hovnotami svobody projevu.
Zdražení, čili znehodnocení měny, má daleko k židovským zázrakům spáchaným s měnou v Německu přesně před sto lety.
Máme se skoro báječně. Jen ty výhledy jsou slabší.
Pokud myšleno jako satirický fejeton, tak super… Nejlepší je pak ten fór o tom, jak myslivci jsou „opravdoví a jediní ochránci přírody“… Haha, myslivost je z velké části alibi pro koníčka střílet a zabíjet… Asi nejznámější doktor čínské medicíny v Česku má trofeje z celého světa – hroch, medvěd a chtěl by prý tygra – tam jeho kapitál od blbců co mu ty drahé keci žerou zatím ještě nedosáhl… A mě jeden podobný ožralý „ochránce“ zabil kamaráda, když mu vyjel z lesa před motorku. Co myslíte Vidláku sedí?
A že jsou dobří střelci zatím mainstream asi moc netají, každý rok na podzim jejich vášeň chránit přírodu někdo odnese. Nedávno nějaký rybář…
Jako vetsina uzce pojatych extremu, i tvuj nazor je o hovne. Tebe dyz delali, nekdo zazvonil 😀
Jjj, jsem hrdý na to, že jsem exotem pro lidi, co místo slušných slov vysílají do éteru hovna…
Rybář byl také vrah! A masožrout!
To byl i apoštol Petr. Co s tím? Zapřisáhlí vegani a jiní pošukové škodí více.
Bible je plná bludů. Samé fantazie šílenců. Jejich potomky jsou současní perverzní revolucionáři.
PS Ten kamarád jel páteční podvečerní kochací jízdu, rychlost 40-50 km/h… Prasklá aorta po saltu přes kapotu…
Re: Jagatam
Takže jestli už tomu začínám rozumět, ten váš střelec „sestřelil“ vašho kolegu autem, když tento se projížděl v nějaké nepřehledné prdeli.
Víte, co jsem se snažil vtlouci svému synáčkovi do palice, když udělal noty na moto?
KAŽDÝ jedinec, který je od tebe vzdálen méně než jedno sto metrů, je TVŮJ potenciální VRAH.
S lesními manévry to nemá nic společného.
V odkazu je ta „nepřehledná prdel“. Tuším, že se nepodíváte – konec lesa s polňačkou, naprosto rovná silnice. Zajímavá je ta tendence apriori zlehčovat jednoznačné zavinění, ale chápu, možná máte flintu v trezoru. Asi jste tedy i uhádl odpověď na otázku zda sedí. Nesedí!
https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&rc=9hhr5xSrfk&rs=coor&rs=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A121%7D&xc=%5B%5D&rut=1&x=14.6440118&y=49.0141671&z=18&base=ophoto
Re: Jagatam
Samozřejmě že nepřehledné – stromy, keře. A přesně to, co jsem napsal. Kdo je blíž než 100 metrů, je můj potenciální vrah. I když jde pěšky.
Kolega měl prostě smolíka – byl ve špatný čas na špatném místě, případně si neohlídal pohybující se předmět ve svém perimetru. Když se takových událostí obáváte, nelezte na motorku. Co měl nebo neměl ten druhý udělat, je už vcelku jedno, když prdíte do hlíny.
A pokud soudruh nesedí, řekl bych, že to uhrál na sníženou viditelnost a neosvětlenou motorku.
Akorát mi chybí to napojení na myslivce, jináč dobrý.
Dík, že jste se podíval kde se to stalo, fakt… Kámoš na motorce vyjížděl po té silnici z lesa. Z té polňačky na kraji lesa mu vyjel do trasy nametený „ochránce přírody“. Bylo to za světla. Jasně, ale kámoš měl předpokládat, podle Vás. Domněnka – mnoho soudců a vůbec lepších lidí chrání přírodu s flintou, možná tahle parta spolu drží basu, že to funguje patrné i z Vaší „nestrannosti.
Zůstaly po něm 2 malé děti. Ožralý hovad ho zabil, ale kámoš měl předpokládat a hlídat si perimetr a měl smolíka . Úsměvná argumentace!
Re: Jagatam
Nikoli rybář, nýbrž pytlák. Ve tři ráno na místě řádně označeném.
Re: Jagatam
„… zabil kamaráda, když mu vyjel z lesa před motorku.“
Prozraďte nám, jak se střílí z motorky. všechny to zajímá.
Předtucha, vysvětleno ještě před tím než jsem četl Váš dotaz…
Počet registrovaných zbraní v ČR, včetně hlavních částí zbraní a zbraní u držitelů zbrojních licencí, v průběhu listopadu 2022 překročil milion. K 1.12.2022 jich je v centrálním registru zbraní registrováno 1.003.390. Spolu s tím počet držitelů zbrojního průkazu rostl nejrychleji od oznámení zákazové směrnice EU v roce 2015. (cca 314.000)
Jedna vec je pocet zbrani, druha, dulezitejsi, je secvicenost jednotek.
A ta tady neni a asi jeste dlouho nebude, takze zalozit obranu statu na amaterech … vidim velky spatny … 🙁
Re: Homér
Jediný problém je, že když nemáte ty jednotky, tak je dost obtížně secvičíte…
Secvičenost spadá až do tupé poslušnosti vůči „autoritě“. Ta může býti akvirována jako zednář Beneš před druhou světovou banksterskou válkou .
A k čemu Beneše aktivovali?
Akvirovali. Ochočili blba. Zednáři nakázali nebránit se jejich soldatesce. Motivovali toho pacienta ke spolupráci na báječném tažení proti jakoby komunismu, který v Rusku založili. Ve skutečnosti k lupičství surovin a území.
Zajdu na mysliveckej ples
Voní tam rum a zelená
Smrky a borovice, nabitý brokovnice
V tombole hlava z jelena
Zpívá si
Visím tu vedle hodin, jako bych znovu ožil
A holky z lepších rodin, hladí mě po paroží
Stejně tak trochu nuda a zima byla v lese
No a tak vás tu vítám na mysliveckým plese…
https://www.youtube.com/watch?v=zfXhW3ZR2co
Myslivci se střílí navzájem nebo skolí spícího turistu.
To prehanis 🙂 ale fakt je, ze stavet na myslivcich jako zaklade nejake domobrany, apod., je iluzorni. Lze lovit mezi nima, cast se jich najde co se pridaji, ale organizovat se to musi z jine urovne a seriozne. Dosavadni pokusy se Stanovenou zalohou, jsou minimalne uspesne, nevznikl motivacni system, spise je to budici rozpaky.
No tak teď se trefili, bo dostali befel střílet černou zvěř, která je patrně rozmnožená jako myši v ukrajinských zákopech. A na jaře se budou prasit letošní bachyňky a to už bude patrně pro naše pernatá a ostatní zvířata konečná. Čuně má výborný čich a není hloupé, dokáže ulovit i srnče, sežere na co příjde, i vajíčka ptáků, která nehnízdí na stromech.
A přitom stačilo ty potvory štětinaté naučit na kukuřici třeba a počkat až se napapají a pak z úkrytu střílet.
Teď jsem slyšela pana Cílka jak říkal, že jeho známý myslivec před 20 lety střelil jednoho mývala na šest lišek.
A v současnosti to už je jedna liška na 6 mývalů, prý občas ukousnou dítěti prst, když se po okapu vyšplhají do patra, pootevřeným oknem sestoupí, prošmejdí barák, dokážou otevřít lednici a udělat paseku v dětské postýlce.
Nadsazka se zcela nepovedla 🙂 Strelecke skily myslivcu jsou v prumeru spatne, az zoufale. Nejeden dedek by nejradeji kupoval naboje po kusech, kdyby to slo 🙂 Za te strasne totality mela sdruzeni na jaro povinne strelby pro cleny – to uz davno neplati. Samotna masovost myslivcu neni zadna slava – dobra polovina drzitelu loveckeho listku nechodi lovit vubec. Podivejme se tam, kde to uchopili mnohem lepe – druha vec ze jsou v hajzlu z jinych duvodu… Ve Francii jsou v loji z jinych duvodu, ale toto maji mnohem lepsi nez my : Maji az 3 stupne zaloh : 1. na stejne urovni vycviku a naroku jako profesionalni vojak – obdoba nasich AZ. 2. vojakuje se mene, fyzicke naroky mensi, vhodne pro strazni sluzbu a teritorialni obranu – asi podobne je Narodni garda v USA, kde vidime i nadsene strejdy s pupkem a brylate 🙂 3. nevojakuji vubec, ale je to dejme tomu sedlak co ma vykonny traktor a v pripade potreby se dava i se svym strojem k dispozici. Je treba si uvedomit ze pri tvrdosijnem zachovani jednostupnovych AZ u nas, nikdy nedosahneme vysokych poctu – byt s nizsi bojovou hodnotou. A ty vysoke pocty budeme sakra potrebovat, az bude konflikt nizke intenzity, asymetricky, dlouhodoby, neco jako izraelske pomery. A k tomu vyvoj smeruje. V zapadni Evrope ke guerilove valce, u nas (doufejme) k obcasnym udalostem, ale nutne vysoke bdelosti. Umite si predstavit jen 100 chytrych nepratel, kteri nebudou primitivne pichat nozi nebo narazet autem na namesti – ale treba po skupinkach polezou do rozvoden a zalozi pozary, vylezou na sloupy VN a budou z praku strilet kulicky do izolatoru, projdou se v zacpe na D1 kolem aut a budou podrezavat v nich lidi, vejdou s ukradenou cisternou do Zelivky… Plosne nasazeni desitek tisic domobrancu bude nutne a vyssi stupne (AZ, vojaci, policiste) mohou delat veliteleA mimochodem, ten II. stupen by mohl byt i velmi levny, mohli by zajemci mit vlastni vyzbroj a vystroj, s nejakymi predepsanymi zakladnimi standardy. . Probuh nepripravujte se pani lampasaci zas na minulou valku, jak je vasim zvykem… A pak se nedivte nekdy podivnym spontannim lidovym iniciativam – ktere by temer nevznikali, kdyby obcane citili zajem a snahu statu.
„V současné době je v ČR více než 307 000 držitelů zbrojního průkazu, mezi těmito držiteli je pak více než 925 000 ks legálně držených zbraní.“ – to by mohly být ty „dvojky“ (ne každý se hlásí do AZ, ale většina z nich aspoň nějak aktivně střílí)
Ano, jenomze by se to nesmelo pojmout tak nedomrle, jako ted Stanovene zalohy statu. Motivace (krome zanedbatelneho bonusu proplaceni trosky naboju) veskera zadna. A slo by pritom vymyslet x veci, ktere by stat nestali nic nebo temer nic, a byli by motivaci a ulevou pro zajemce.
Přesně tak…
Joo tyvole.
Soplivý Slovák, bude mistrovat Čechy v guerillové válce, po česky v partyzánštině.
Kde jsi to okopíroval, přemoudřelý smrade? Ty nejsi tak chytrý, abys něco takového dal dokupy sám.