28 dubna, 2024

Nech nám globalisté Nutelliéra co nejdýl zachovati ráčej.

Musíte uznat, že Nutelliér (a jeho parta) jednu věc zvládá bravurně a nedostižně. I kdyby se Vidlák naklonoval, jeden psal články a dalších dvacet jezdilo po republice a burcovalo lidi, tak nemají šanci dosáhnout efektu jako Nutelliér a jeho parta, když vystoupí na dvě minuty se svými moudry např. v ČT09. Prostě nikdo zatím nedělá více pro ukázání surové reality tohoto kapitalistického systému, nikdo nedělá více pro odklon lidí na naší stranu. Tohle je bezkonkurenční a zcela jistě má (mají) v tomto zajištěno své místo v historii.

Vidlák psal o tom, proč mají zaměstnanci ČEZu tak vysoké platy – protože nápor svědomí při odpojování těch nejchudších musí být pro slušné zaměstnance extrémní. Vidláka poplivali za dezinformaci, ČEZ zalhal, že na jižní Moravě nepůsobí (lež jako věž, protože jsem na jižní Moravě a odebírám od ČEZu, navíc v Brně měli kontaktní místa) a hle, není to tak dlouho, co se před úřadem vlády pokusil o sebevraždu jedinec, který zanechal dopis na rozloučenou, kde uvádí důvod – nezvládnutelné ceny energií.

A do toho Nuteliér … ERÚ oznámí, že se jedna složka zvýší o 70%, následně Fila začne dělat z lidí blbce tím, že nemají věřit matematice a nakonec ohlásí vítězství – zarazil zvýšení o 71% a usmlouval příjemných 69% … a lidi čumí a nevěří vlastním očím a uším. Kam se hrabe Vidlák …

Poslední majstrštyk je vystoupení nějakého pitomce aktuálně na systemizovaném místě ministra zemědělství nebo obchodu. Je zbytečné znát ta jména, stačí se podívat na jejich mediální výstupy. Popis vlády by mohl být: pitomec, pitomec … a tam vzadu výjimka – blbec. S vážnou tváří nám oznamují, že marže 267% je oukhej, chybička je jen v tom, že se lidem ty prázdné peněženky špatně vykomunikovaly … tohle nevymyslíš. A aby nikdo nebyl na pochybách co to jsou za pitomci, gauneři a protinárodní živly, tak přidají, že jako nejvyšší zástupci exekutivy s tím nemohou nic dělat. Neznám článek od Vidláka, který by tohle přebil … a že píše většinou dobře.

Hlavně nepropadat pasivitě …

Přestože na lidi dopadá jedna Nutelliérova morová rána za druhou, tak podle diskuze pod dnešním Vidlákovým článkem se stále najdou jedinci, na které ještě moc nedošlo a myslí si, že snad ani nedojde … že se to mezitím všechno trošku pošteluje a bude vše opět sluníčkem zalité. Vážení, vážení … je vidět, že v destrukci má Nutelliér ještě rezervy.

Ano, nikdo nedělá pro odklon spoluobčanů do našeho tábora více než současné „elity“. To ale neznamená, že máme pasivně čekat až to rupne – jakože se ten okamžik přibližuje. Naopak, každý, kdo vládne perem, tak by měl psát, protože slovo je zbraň, kterého se bojí nejvíce. Ti zdatnější nechť píší články, ti více zaneprázdněni alespoň komentáře. Teď je nejvýhodnější doba popsat a na faktech ukázat zvrácenost tohoto systému, který stojí na pilířích jako jsou lež a okrádání druhých, byť zdánlivě podle zákona. Vždyť co jiného je, když výrobní náklady na kWh se v podstatě nezměnily, ale koncová cena je najednou desetinásobná? … je to čistá lichva, kdy ti, kteří se nemohou bránit jsou důsledně podle zákona kapitalismu okrádáni a tento lup se hromadí, opět podle zákona kapitalismu, na kontech energobaronů. Opakuji – v žádném případě to není tak, že stouply náklady na výrobu kWh, což by ospravedlňovalo vyšší cenu … ne, není to tak, to umělé navýšení končí na kontech několika jedinců, kteří si myslí, že rubáš má kapsy.

V diskuzi s R. Valenčíkem, který na JNA přednáší mj. teorii her, jsem mu položil otázku, kdy je v teoretické rovině, pro skutečné vládce, nejvýhodnější doba vyměnit Nutelliéra a jeho partu. Celkem očekávaně odpověděl, že po EU volbách. A tohle trošku rozeberu – výměna před EU volbami by znamenalo, že v těch volbách utrpí debakl. Setrvání Fialy na místě je sice průser, ale řádově menší. Výměna po volbách by znamenala sice okamžitý propad preferencí, ale dalo by se očekávat, že posledního půl roku před velkými volbami by se situace dala pomocí médií stabilizovat a vylepšovat. Ostatně analyzujte situaci na Slovensku, tam jsou průkopníci – s prezidentem použili taktiku stejnou, proto taky máme stejnou beztvarou hmotu na Hradě. Dá se tedy předpokládat, že před parlamentními volbami provedou stejný manévr.

Nejdůležitější úkol na naší straně

V této době je tedy na naší straně nejdůležitějším úkolem psát a fakty dokládat co se děje, jak je tento systém zkorumpovaný a zaměřený proti lidem. Nutelliér a jeho parta nám v tomto pomáhají jako nikdo jiný.

Malé srovnání

Bolševik tady vládl v podstatě od r. 1948 do r. 1989, tj cca 40 let. Jsem z Ostravy a tak mohu poukázat na destrukční a nezodpovědnou politiku, doslova řádění komunistů na severní Moravě.

Moji rodiče se nastěhovali na konci 50. let do čerstvě postaveného bytu na Hlavní třídě v Ostravě-Porubě. Protože celá Poruba byla jedno velké staveniště, koleje pro tramvaje ještě položeny nebyly, tak máti do práce do Třebovic chodila holt pěšky. A protože to řádění a destrukci pojali komunisti ve velkém, tak postavili v sousedství v podstatě celé město na zelené louce – Havířov. Pokud se vrátím do Ostravy, pak jejich zlomyslnosti nebraly konce – postavili sídliště Hrabůvku a Dubinu … a občanům se pomstili tak, že všechny postavené byty přidělovali zadara. Znárodněné Vítkovice vyplundrovali tak, že je rozšířili a přistavěli Nohou huť za Ostravou, díky čemuž jsme byli jedna asi ze 6 zemí, kteří byli schopni dodávat jaderné celky.

Destrukční činnost bolševika můžeme vysledovat i ve zbytku ČR – taková Vltavská kaskáda … většina přehrad byly postavena v 50. a 60. letech … a dalo by se pokračovat.

Osobně jsem chodil, jako školou povinný, 2x ročně na zubní preventivní prohlídky, nebylo dítě bez svého pediatra, nebyl dospělý bez zubaře, nebyli bezdomovci … jj, tak nás bolševik ponižoval a terorizoval mj. nedostatkem banánů a spotřební elektroniky.

Naproti tomu, ten dnešní, lepší režim, který už vládne skoro stejnou dobu, není schopen nejen žádný větší celek vybudovat, ale on není schopen ani udržovat to co převzal. Kde máme cukrovary, když jsme byli cukrovarnická velmoc? … kde je POLDI Kladno? … kde je LIAZ? Ten nový, lepší systém nápadně připomíná nálet kobylek – vyžrat, vytěžit, zpeněžit, vyplundrovat … už jsou zhasnuté i vysoké pece v bývalé Nové huti, Vítkovice většinově v konkurzu … soběstačnost v zemědělství zničena, školství na kolenou … Jak popsat situaci, kdy 1 mio spoluobčanů nemá zubaře, 300.000 dětí pediatra, na operace jsou pořadníky s termínem po smrti? … je tohle rozvoj? … to je ten lepší systém? … nebo to ještě trošku poštelujeme? A do toho Nutelliér se svými moudry a rady prodejkyně mobilů si brát dva svetry … Ano, tohle je pravá tvář toho lepšího světa, který k nám přišel ze Západu. Jenom v tomto systému, je možné okrást horníky o byty a být za „úctyhodného podnikatele“ a filantropa.

Dnešní systém převzal stát v podstatě bez dluhů, naopak jsme měli pohledávky, sice z části nedobytné, ale to jen svědčilo o výkonnosti bolševika – uživili jsme sebe a ještě jsme rozdávali „rozvojovým zemím“ v podstatě zadarmo. Jak jinak nazvat dodávky, za které nebylo zaplaceno? Ano, byla tady vnitřní zadluženost, zejména v sektoru spotřebního zboží a služeb. Dnes jsme zadluženi až po uši a nemáme nic, co by produkovalo něco, čím to zaplatíme. Takže tohle je co? … to není vnitřní zadlužení? … to je ten lepší systém?

Pokud se Nutelliér psychicky nesloží, tak máme jistotu, že minimálně do EU voleb bude škodit republice. Tohle je jedinečná příležitost poukazovat na zvrácenost tohoto systému. Fiala nám bude nahrávat jak nejlépe bude umět – to je taky jistota. Oni nemohou jinak, protože nic jiného neumí, nic jiného neznají … jen lhát, černé vydávat za bílé, parazitovat na vybudovaném a plundrovat do svých kapes. Neumí tvořit, jen vyžírat. Tohle je jejich systém a ten systém nic jiného neumožňuje … je to systém všežravých kobylek.

137 thoughts on “Nech nám globalisté Nutelliéra co nejdýl zachovati ráčej.

  1. P.Davide Dvořaku(zkrátka D,D) svými překrásnými članky se probojojujete brzy do kategorie AA teamu SV .

    To jest formace Avantgardy Aktivistu SV( Společnosti voličů.)
    Zvláště chvályhodné je,že dokážete v diskusi hezky psát svůj názor a ostatní ho zdá se mi respektují.
    Bylo by zajímavé ,kdyby jste si vzpomněl vy a ostatní na př .p.GOJ a ostatní voliči jak nám před časem banksteři ze starých londýnských bank ukradli a zabunkrovali pod sebe 2,5 BILIONU korun (viz manipulace s naší měnou)pak s timto obolusem hrali na burze a nikdo neví kolik s ním vyhráli,bo se jich nikdo na to neptá.
    Mohl by jste to prosím zkusit píchnout panu Sasinovi a tomu strašlivému sprosťakovi Trambusovi,jelikož ty hrdiny miluji neboť i já jsem taky hrozná sprosťula.
    Kdoví,zdá by dokázali zdůvodnit proč nám všem ČNB ty peníze nevyplatí zpět,dyť by jsme pak mohli sepsat naše nejen malou,ale i velkou potřebu a koupit dárky k Ježíškovi bez inflace . . .
    .To by bylo radosti na Starém bělidle a banksteri by mohli potřít fakt i tu inflaci !Nebo si myslite VSICHNI,že ne?
    Naší intelektuálové a ekonomove tomu prý nerozumí mrcasi se okolo a kde nic tu nic.
    Neobjeví se tu mezi námi,aby zas nemuseli chvalit kapitalisty,jak obratně kradou a lezli jim do zadku,že kterého jim už dnes stejně čouhaji jen polobotky NONI!?🤠💇🔔🇨🇿

    Radi naše Anička dušička a řekla mi jak,kdyby jí pan“ domaci BUH et machina“ angažoval jako společníci ,že ho udělá milionářem a jediná podmínka by byla,že se bude se dělit fifty fifty ,fertig.

  2. S časovým odstupem jsem (hrdinně) znovu prošel diskusi …

    Místy jsem měl cukání něco „obohatit“ (třeba na téma časovaná životnost a k.rvítka v našem vyspělém kapitalismu), ale našel jsem důvody k tomu, abych od toho upustil.

    A tak jen si jen dovolím něžně připomenout to, na co se dnes zapomíná, resp. co se dnes zneužívá k vytváření nejrůznějších klišé či narrativů:

    Nebyli jsme v socialismu, natož v komunismu. Byli jsme v REÁLNÉM socialismu (i těm komančům to docvaklo).

    No a když dnes slyším/čtu, jak někdo tvrdí, že nejsme v kapitalismu, nýbrž v socialismu, poněvadž …, nemám z toho dobrý pocit, protože si myslím, že je to zavádějící blbost. Proč? Protože se nejedná o socialistické praktiky, ale o projevy REÁLNÉHO kapitalismu …

  3. Panevropan Fialový hnus a jeho košer banda lžou,
    protože jsou k tomu vybaveni. Neplundrují především do svých kapes, ale slouží banksterům, tak jako Chazar Prouza. Nebo Bakala, který uloupil tisíce bytů i s OKD pro Róčildy.

    Úchylný jakoby liberálně demokratický systém je usměrňovaný i vynálezem Otevřené společnosti, svobody pro bankstery, kteří skrze souvěrce ovládají centrální banku, komerční banky, penězokazectví, debilizační prostředky, padělání zákonů, potravin, léků, vakcín atd.

    Šestidemolice i s agentem 107 slouží banksterům, nikoli většině obyvatel ČR.

    1. Bakala hajzl je, otázka zní, jestli sám od sebe nebo v zastoupení. Stejní jsou ti, co mu pomáhají.
      Velká naděje ODS v minulých letech, Tošenovský,byl místopředseda dozorčí rady OKD, kde spolu s Teličkou přihlížel rozkrádáni OKD a privatizaci bytů.
      Telička působil v orgánech RPG byty.
      Ano, je to ten, co vyjednával přístupové podmínky pro zemědělce.

      Tošenovský je dnes je neviditelný a poslanec v EU.

    2. Myslím, že Bakala je stejná líheň jako Kožený. Oba schopní mafiáni. Jen Koženy byl asi jednodušší a pokoušel se podnikat na divokém Východě. Tam, samozřejmě, neměl šanci a podojili ho – tedy ty amerikány, kterým on, jak se dnes s oblibou říká v bankovnictví, měl „zhodnotit“ jejich poctivě vydefraudované dolárky. Nevyšlo. Země bývalého SSSR nejsou neškodní Češi, tam je realita mnogogrannaja, jak říkají. Tak je rád, že dýcha a, nakonec, to asi není tak zlé – někde na ostrovech.
      To Bakala, ten už si vzal poučení z krizového vývoje. Celá jeho dráha „podnikatele a filantropa“, našeho malého českého pivouška, vypovídá o hnízdě, odkud vzešel. Přímo z pelechu dobra všehomíra. S tlustým doutníkem v ústech, pras….ma očičkama za vystajlovanýma brejličkama, vyškolil náš home made a self made top produkt kriminální scény – Mrázka. A to tak, že on sám ho nazýval bakalářem nebo učitelem. Respekt si na krimi scéně získal. Mrázek si ani neškrtnul, jeho prsty sahaly zespodu nahoru, Učitelovy spíše shora dolů. Měl zdroje, měl krytí. A krimi prostě uměl. Nebál se ani trochu. Zdefraudoval OKD, vyšmelil a zašmelil skoro 50 000 bytů (sic!). Z poctivě vydělaných peněz pak filantropoval založením Nadace OKD, snad stále provozuje Aktuálně. A kdo ví, kolik dalších libých aktivit má. Pivouš přes kopírák. Uklizen ve Švajcu (raději, tady už bylo pro něj horko), každý den si zakouří doutník v ceně denní mzdy slušně placeného Čecha a vonný dým vyfoukne směr Praha. Stejný rukopis, stejný systém – a pořád jim to funguje.

  4. O tom, jak moc chybí lidem peníze, vypovídá nabídka realitních serverů. Je hodně nabídek na prodej a málo kupujících.

  5. Češi se nedívají na svoje životní vyhlídky zrovna růžově. Přiznávají, že mají v posledním roce problém zaplatit účty na konci měsíce a očekávají, že se to v nejbližší době ještě zhorší. Když pak dostanou otázku na evropské volby, skoro tři čtvrtiny z nich odpoví, že je vůbec nezajímají. To je zdaleka nejvíc z celé EU.

    Takové jsou čerstvé výsledky průzkumu Eurobarometer půl roku před evropskými volbami. Data byla sbírána na přelomu září a října letošního roku na vzorku tisícovky českých respondentů.

  6. Pane Dvořáku, dosah a účinnost zdánlivě stupidního jednání Fialy a médií oproti sedláckým metodám Vidláka jsou dány působením na člověka a dav jako emoční nádobu. Logické a věcné argumenty je člověk schopen vyhodnotit pouze rozumem, namáhavým myšlením. Většina lidí je však ve stavu trvalé myšlenkové lenosti. Myšlenková lenost dělá z člověka snadnou kořist.

    Mediální výstupy Fialy a tzv. novinářů jsou specifickou formou černé magie zaměřené na devastaci zdravého rozumu. Psychologové používají pojem gaslighting. Jde o velmi účinnou metodu psychické manipulace, kdy dochází k destabilizaci vnímání reality a delegitimizaci názorového postoje oběti. Cílem je dosažení závislosti oběti na postojích manipulátora. Nejúčinnější způsob, jak z davu vytvořit sektu.

    1. Někdo „popírá genocidu“ v zemi, kam desetitisíce lidí jezdí na prázdniny a kde si vrchnost staví paláce na umělých ostrovech
      a někdo podporuje „svobodu a demokracii“ v zemi, kde se bombarduje koncentrák ..

  7. Dovolím si nesouhlasit.
    Tak třeba Zlín – ten před válkou prakticky celý vybudoval ten odporný kapitalista a vykořisťovatel Baťa.
    Baťovy závody znárodnil sice už Beneš v roce 1945, ale pravá hrůza nastala, až když to do svých pařátů vzali komouši. Baťovi schopní manažeři vyvedeni za bránu (vím z vyprávění mých rodičů), na jejich místa dosazeny kované komunistické kádry, oč méně manažerský schopné, o to víc ideově pevné.
    I tak ale fabrika setrvačností dál jela, i když komouši do ní prakticky nic neinvestovali. Nekvalifikované pracovnice, řečené „svitky“, dál dřely za mizerný peníz „u kruhu“, ze kterého dál vyjížděla kvanta bot, na světových trzích už nepříliš konkurenceschopných. Ale naštěstí tu byly měkké trhy východní, přičemž ten ruský (sovětský) byl téměř bezedný. Oni nám levnou ropu a plyn (za směnitelné rubly), my jim stroje a spotřební zboží.
    Když počátkem 90. let nastal rozpad RVHP, zůstaly Svitu chátrající budovy, zastaralé výrobní zařízení a miliardové nedobytné pohledávky v Rusku, které se tehdy potácelo v těžké krizi.
    Když přijel v prosinci 1989 do Zlína Tomáš Baťa jr., s nostalgií zjistil, že ve Svitu nachází tytéž stoje, na kterých se před válkou jako teenager sám zaučoval. O Svit ale zájem neměl ani zadarmo, protože mu bylo jasné, že do jeho vzkříšení a modernizace by musel vrazit neúměrné prostředky. Zájem projevil jen o malý závod v Dolním Němčí.
    Neboli: Ano, komunisti nadšeně budovali přehrady a těžký průmysl, ale většinu toho, co zdědili z kapitalistické předválečné ekonomiky, která patřila k nejvyspělejším na světě, prostě za těch 40 let „vyjedli“ do mrtě. Z mnoha zestátněných předválečných výrobních závodů jenom čtyřicet let sáli a nic do nich nevraceli. Budovali po sovětském vzoru těžký průmysl a zbrojovky (ty na Slovensku nechal zlikvidovat Havel). V dnešní době je ale energeticky náročný těžký průmysl spíš přítěží.

    Stejně tak nechali komouši chátrat domovní fond, tedy bytové domy, které ukradli jejich majitelům a po 40 let je prakticky neudržovali.

    Jak vypadala v roce 1989 města, domy, chodníky, infrastruktura – to už si vážně nepamatujete? Já jsem si tehdy počátkem 90. let koupila módní skládací kočárek z dovozu – jenže ouha, nebyl dělaný pro komunistické křivé a děravé chodníky, protože měl příliš malá kolečka.

    Po 40 letech komunismu sice nebyl velký vnější dluh, ale o to větší byl dluh vnitřní – právě v těch zanedbaných neudržovaných budovách, technologiích a infrastruktuře.
    Co všechno nebylo k dostání nebo se dalo sehnat jen pod rukou, to už si taky nepamatujete? A nešlo zdaleka jen o banány a elektroniku, ale třeba i o moderní léky. Nebo odbornou literaturu. O schopnost držet ve vývoji krok se světem. Ano, penicilín tehdy byl, ale nové léky, které byly běžně dostupné v zahraničí, k nám přišly až s velkým zpožděním, pokud vůbec. Dtto špičkové přístroje v nemocnicích atd.

    1. Ale pamatuji si to Mileno, dobře si to pamatuji. Baťovy závody znárodnil Beneš, komunisti je převzali a do r. 1989 udržovali v chodu. Ten nový režim, je zavřel, protože nechtěl investovat.
      Pro výrobu Škody 1000MB soudruzi zavedli jako první v Evropě tlakové vstřikování bloků motoru – a mysleli si, že je hotovo, náskok bude nafurt. Nebyl. S JAWA to samé – byli jsme na špici a soudruzi usoudili, že to tak bude nafurt. Nebylo. Na druhou stranu předvedli v ekonomice úctyhodný výkon v tom, co všechno postavili. Výkon, který nejsme schopni zopakovat. Když se rozhodli fabriku modernizovat, tak ji zmodernizovali, když se rozhodli postavit JE, tak je postavili. Tohle je dnes utopie. A mimochodem – tady v okolí je fabrika na lisování pryže – a i dnes tam najdete stroje z dob NDR. A je to jednoduchá logika – proč měnit, když slouží. Až doslouží, tak se koupí moderní.
      Každopádně platilo, že každý rok bylo o něco lépe. Dnes platí, že každý rok je o něco hůře. Dluh ve vnitřní infrastruktuře byl, ale nové byty se stavěly ve velkém. Dnes nemáme tento dluh, ale máme jiný a vážnější, byty se nestaví a nerozdávají.
      Jde o to čeho si ceníte více – dostupnosti banánů a pěkných náměstí a každý rok mírné zhoršení nebo levných energií, bytů zadarmo, dostupné lékařské péče a každý rok mírné zlepšení? Je to o prioritách. Obojí zjevně najednou nejde, protože na to nejsou a nebudou zdroje.
      Pokud je dnešní režim lepší, pak nechápu, proč se lidí bouří. Klidně přiznejte, že ráda zaplatíte 20,- Kč/kWh, vzdáte se lékařské péče a vítáte snižování důchodu, nedostupnost bydlení pro děti a vnoučata, ale výměnou požadujete dostupnost banánů, spotřební elektroniky a hezká náměstí a cyklostezky.
      Je to o prioritách – s tou bolševickou filozofií jsme měli napřed zabezpečit základní a nejnáročnější potřeby a na cyklostezky bu došlo až poté. Dnes to prostě je obráceně … a já si myslím, že pro budoucnost to je horší.

      1. Dnešní režim není lepší. Není to totiž kapitalismus, je to přebujelý, přebyrokratizovaný a přeregulovaný socialismus v režii EU. Stát (pod diktátem EU) kecá firmám úplně do všeho. Přikazuje, zakazuje, nařizuje nová a nová hlášení, nové a nové evidence, nové a nové pozitivní diskriminace, protichůdné předpisy, vymýšlí sankce, prostě je toho příliš, co brání tomu, aby to fungovalo na tržních principech.

            1. Re: Milena

              Dětská práce těžce válcuje ekonomiky ojropských států.
              Skutečnost, že o tom nic nechcete vědět, naprosto neznamená, že se tomu tak neděje.

              1. Ekonomiky evropských států válcuje grýndýl, sankce proti Rusku, migrace a spousta nesmyslných bruselských výmyslů.
                Za děti nesou zodpovědnost jejich rodiče.

            2. Protože čistý kapitalismus by nikam jinam nevedl. Všimněte si, že člověk není člověk, ale lidský zdroj. Vše se přepočítává na peníze, dokonce i lidský život se dá v kapitalismu vyčíslit.
              Kapitalismus je v podstatě založen na neustálém požírání slabších silnějšími. V okamžiku, kdy silnější např. dosáhnou síly prosadit ve svůj prospěch zákon, tak to udělají, aby rychleji bohatli, resp. sílili. Dětská práce jako nejlevnější lidský zdroj je jenom nutný důsledek čistého kapitalismu.
              Nenapadlo Vás přemýšlet proč k největšímu úpadku na Západě došlo s pádem Východního bloku? … už nebyl důvod „hýčkat“ pracující a střední třídu, protože neměli kam emigrovat v případě radikálního zhoršení soc. postavení – takže kapitalismus přesta vynakládat (z jeho pohledu) zbytečné výdaje. Tento princip je ve všem – majitelé hypermarketů zlikvidují konkurenci, stávají se jediní, kteří diktují co a za kolik se bude prodávat, ekonomická síla jim umožňuje i legislativní vliv a …. a důsledky vidíme dnes všichni.

              1. Vy viníte kapitalismus z toho, co mají na svědomí vlády ( neschopné, všehoschopné, zkorumpované…)
                To je jakobyste vinil gravitaci z toho, že jste spadl ze střechy. Gravitace prostě je a funguje vždy stejně, jenže Vy na tu střechu můžete lézt buď opilý nebo střízlivý, s jištěním nebo bez jištění, po žebříku nebo po hromosvodu…. a podle toho buď spadnete, nebo ne. Gravitace za to nemůže, můžete si za to sám.

                Největší zisk získáte, když donutíte k práci vlastní děti (budou pro Vás muset pracovat zadarmo). Uděláte to? A pokud ne, proč to předpokládáte u jiných?

                Jsou pro Vás peníze to nejdůležitější na světě? A pokud ne, proč to předpokládáte i jiných?

                Levičácký pohled je: lidí jsou ve své podstatě zlí, proto je třeba jejich chování sešněrovat spoustou příkazů, zákazů a regulací. Nevědí, co je pro ně dobré, tak jim to správné dobro vnutíme z pozice státu.
                Pravičácký pohled: lidí jsou ( až na výjimky) v podstatě dobří, mají v sobě svůj morální kompas, je potřeba jim nechat svobodu v jejich konání a zakazovat jen excesy (nezabiješ, nepokradeš, atd. ).

                1. Ten kapitalismus může fungovat jen a právě díky působení takových vlád. Pokud by vlády jednaly v zájmu svých občanů, tak kapitalisté přestanou být těmi správnými kapitalisty. A opět – správný kapitalista po posílení své moci ovlivní, kdo bude vládnout.

                    1. no, ve Slušovicích ale chyběl kapitalista … Čuba jako nejvyšší měl plat cca 3.00 Kčs .. bylo to družstvo, kde všichni měli rovný podíl. Něco mi říká, že tohle ten ryzí kapitalismus zrovna nebude.

                    2. „Ve Slušovicích kapitalismus fungoval a žádnou vládu k tomu nepotřeboval.“
                      Nesmysl. Lež.

                2. Byli to pravičáci bez regulace…anebo levičáci s regulacemi ?
                  Kteří způsobili (velkým dílem se podíleli na tom, že k nim došlo )např. Velkou Depresi či Finanční krizi o cca 100 let později ?
                  Byli to němečtí socdemáci a komunisté, kteří přivedli Hitlera k takřka absolutní moci ?

                3. Milena napsal:
                  6 prosince, 2023 (21:10)

                  Vy viníte SOCIALISMUS/KOMUNISMUS z toho, co mají na svědomí vlády ( neschopné, všehoschopné, zkorumpované… 🙂

                  Za všechno mohou lidé. Vy píšete o nějakém ideálním kapitalismu.
                  Komunisté budovali nějaký ideální komunismus.

          1. Vysvetlete co to je , cisty kapitalismus a co je spinavej kapitalismu
            a kde to a kdy existovalo. Tady kazdej hazi terminy ,bez vysvetleni
            a nebo place , u nas sou cely armady stezovacich placek za vsech rezimu..
            Aby nemuseli sami nic delat..Ani myslet

        1. MILENO,
          Nejste náhodou plem ,plem?
          President ODS nám tu zavedl kapitalismus bez přivlastku, tedy bez akychkoli skrupuli,který vyraboval vše co ślona plech ,zavezl všechna aktiva do šrotu,plánuje nyní CBDC tj návrat do „moderního“ feudalismu ,doposud se ten zločinec za to celému národu tady pod panem Vidlakem neomluvil a vy to nabyvate přeregulovany socialismus.°???
          Domorodci jsou ohrožení brzy životem v banánové republice ,tak ti se vám musí vysmát spolu se slepicemi na dvoře a už i ti pomalu chápou,že jediná cesta je uvažovat jak se zbavit Asociálního režimu,který po vykradení republiky vykrade je samé o všechno a vy sama budete žít zřejmě ve vaši oblíbené ideologii Piratisek NEOMARXISMU a motat se tady näm se členum SSSV tj Sjednocujicim se Silám Společnosti Voliču pod nohama🤠💇🇨🇿!????
          Je to hanba,že se z této SV společnosti se asi cítíte jako vyvrhel.
          Přiznejte se zločinná ženo,že vy jste podpora banksteru,kteří zpozorovali gigantickou díru v učeni strejdy Marxe a teď nám tu chteji vykrást všechno pod heslem

          NEBUDETE NIC VLASTNIT(všechno vám ukradneme) A BUDETE ŠŤASTNI 👹🤐☠️🐸🤣

          Vlezte si do pétikolky ,shrbte hřbet ślapejte a nechte se jí přejet na placku .No ní?

          Řädi tady zase ta husitka AzKSH. . . .Že vy ji paní MILENO chcete upálit a budete jako ta babička,která na planoucí hranici panu Husovi donesla na hřbetě otypku dřivi ,bo byla pod vlivem GŘ televize. Přidejte se k nám z SV a udělejte si dobře.

        2. Když si s něčím nevím rady, tak použiji slovo socialismus.
          Kapitalismus je džungle, kdy na vrcholu zůstanou ti nejschopnější, často všeho schopni, kteří si ohnou sílou peněz naprosto vše – média, vlády, gryndýly, nebystré Mileny, …. které následně mluví hlouposti.

      2. A máte to, je tu socialismus 😀 . Ona na Vaše logické argumenty nemá odpověď, také neodpověděla, ale ví, že je tu socialismus. Na to, že nejsou základní léky, že statisíce dětí (tedy jejich rodičů) nemá ani na školní obědy, že mladí nemají šanci na byt pokud ho nezdědí, že důchodci mají mnohdy bud na bydlení a nějaké jídlo NEBO na ty léky, které jsou ale „nové“ a spousta jiných věcí, na to Vám neodpoví, protože nemá co. No ale máme cyklostezky a nové fasády, to je skvělé ne? No je vycvičená roky diskusí o nehynoucí slávě Klause a spol. Nemá cenu s ní ztrácet čas.

        1. Paní Milena sice srdnatě hájí pravici a tržní prostředí, ale nedívá se kolem sebe.
          Pravicová, ovšem zatraceně zdeformovaná politika vedla k rozkradení státního majetku, Žijeme ve státě, ve kterém nám už nic nepatří, dokonce ani budovy a pozemky pod bývalými sámoškami v majetcích měst, co sloužily a dál měly sloužit lidem.
          Pojem „tržní prostředí“, ten je tak zprofanován, že se momentálně omezuje jen na to, o čem píše pan domácí – stát komplet ovládli oligarchové a jejich monopoly – tohle není tržní prostředí kurva ani omylem, tohle je jenom karikatura.
          Všecko je tu zaměřeno na těžbu zisku jakýmkoli nemorálním způsobem a na vyvádění neuvěřitelných peněz se státu, které mohly posloužit nám všem, třeba i na to školství, zdravotnictví a silnice.
          Všichni pravičáci se tváří, jakoby jim nestačil případ Koženého a dalších, jemu podobných zmrdů. Jen sám Kožený, okradl tento stát o půl bilionu a pravičácká modla Klaus k tomu řekne „potřebujeme více takových Kožených“. Běžte do píči, kvazi-pravičáci.
          Další případy, spojené s benevolencí pravicových vlád, to snad ani nemá smysl zmiňovat.
          Byla to třeba Setuza, Lovochemie, LTO, rafinérie a další, kvůli kterým se tu při těžbě vejvaru stříleli lidi, jako přemnožení králíci v Austrálii.
          Pravičáky zpacifikovaní fízlové jen čuměli, co se to děje.
          Co můžeš urvat, tak urvi. Co nemůžeš urvat, tak aspoň zkurvi či zadluž úvěrem, aby to nemohl použít nikdo jiný.
          Pan domácí nemusel psát tento článek, kdyby nebyla pravda, co píšu.

          Paní Mileno, běžte laskavě do prdele i s pravicí a s tržním prostředím.
          Obojí je, jak píšu výše, jen pokřivenými karikaturami původních myšlenek a pojmů – dívejte se okolo sebe.
          Pokud jste mladá (téměř jistě ano), tak vyzpovídejte pamětníky s lepší, nebo aspoň neselektivní pamětí, oni Vám to vysvětlí tak, že budete koukat.
          Miliónu, možná dvěma miliónům mladších lidí, ten údajně „pravicový“ bordel náramně vyhovoval.
          Nikdo, vůbec nikdo nemyslel na těch zbylých, osm-devět miliónů tam dole, kde se kradly, překupovaly a likvidovaly fabriky, po 40 letech práce se doslova vyhazovalo na dlažbu a na cestu bylo těm lidem, po 40 letech práce pro republiku, řečeno : „Odteď se stará každý sám o sebe“.
          Nechce se mi kopírovat první větu tohoto odstavce…

          1. To pravicové je pokroucené tak moc, že už to dávno není pravicové, ale levicové.
            A o tom to celé je.
            Je třeba se zbavit toho pokroucení a vrátit se k původním ideálům.

              1. Počkejte, nechte ji. Protože teď bude muset buďto přiznat, že Klaus je levičák (a protože podle ní je jako skála neměnný, tak vždycky byl) nebo že zlodějny a další sviňárny patří do samotného jádra pravicové politiky. A k tomu vytáčecímu baletu, co teď přijde, si snad i ten popcorn nachystám 😀

            1. A kdo teda ty původní pravicové ideje a ideály pokroutil?
              Jestli to byli sami tzv. „pravičáci“, tak asi nemá moc smyslu se jich zastávat, nemyslíte?
              Jinak tedy otočka opravdu excelentní, to se musí nechat..

          2. No, možná by nebylo od věci si definovat pojmy, než se o nich začneme hádat. Tedy co je to volný trh, kapitalismus, socialismus, stát… já si tedy volný trh určitě nepředstavuju tak, že někdo zavolá „ring volný“ a pak do něj současně vběhnou Karlos Vémola, žokej Váňa a tým akvabel, no a pak bez pravidel a rozhodčího povedou „konkurenční boj“ v boxu. A aby se zachovalo zdání humanity, tak do první krve, ne poslední. Nechci Mileně nic podsouvat, ale na základě naší debaty o reklamě se obávám, že přesně toto je její představa „volného trhu“.

            Podle mého názoru ale platí, že není férového boje bez pravidel a nestranného, svrchovaného rozhodčího, který bude dbát na to, aby se podle těch pravidel hrálo. A to by měla být role státu. Aby mohl roli nestranného rozhodčího plnit, musí mít dostatečnou moc, není možné, aby některý z hráčů měl možnost nashromáždit tak velký kapitál, že by mohl začít pravidla ohýbat ve svůj prospěch nebo je zcela ignorovat a rozhodčí tomu mohl jen přihlížet. A protože kapitalismus znamená ničím neomezenou akumulaci finančních prostředků za účelem dosažení většího podílu a tedy i vlivu na trhu, je ryzí kapitalismus v principu neslučitelný s volným trhem stejně, jako nebude pěstní souboj Karlose Vémoly s týmem akvabel férový boxerský zápas. Stát je tu proto, aby něco takového nedovolil a v tomto ohledu má zcela zásadní a nezastupitelnou roli.

            Chce-li tomu někdo říkat levičáctví, pak jsem levičák. Přestože nechci nikomu bránit v rozletu, ale jen do té míry, kdy nebude, byť i nechtěně, bránit v rozletu jiným.

            1. To jsem rád, že jsem si všiml tohoto komentáře. Díky za normálnost, snad to ode mě nebude pro Vás znamenat polibek smrti. Ale doufejme, že se v tom přeceňuju 🙂

              V proměnlivé kvalitě podle příslušného subjektu s obecnou znalostí těchto pojmů, ovšem prakticky vždy s velmi osobním a nejednou osobitým jejich výkladem a aplikací do minulých i současných dějů. Tak se tu odvíjí epická bitva, je-li to pravice, která může za všechny špatnosti a ohavností světa, či zda je to levice.

              Ehm, tedy, nejde tady ve skutečnosti až tolik o polemiku mezi pravicí a levicí, už vůbec o epickou bitvu, jako spíše o jednostranný sešikovaný pavlačový vřískot, dotovaný cílenými vulgarismy, vedený vůči osobě, která, což je pro pavlač zdaleka nejpobuřující, si svůj pohled před všemi drží.
              Je nutno si uvědomit, že pokud by ta konstelace byla opačná, běsnícími jednotlivci, nepříliš pojmenovaně se hlásícími k pravici, by byla pronásledována osoba, svými argumenty se hlásící k levici.

              Smýšlíte-li spíše levicově či levicověji, není na tom naprosto nic pohoršujícího. Kdyby lidé dokázali levicové ideje realizovat, a to s tolerancí vůči jinak nastaveným, kdy tito jiní by nebyli sociopaty, nebylo by na světě tak zle. Stejně tak opět lze říct, že při obrácené komstelaci by to horší taky nebylo. Vlastně by šlo (zjednodušeně) o buď socialismus či kapitalismus s lidskou tváří.

              Jako pravicověji smýšlející si ovšem umím uvědomit, že kapitalismus tu lidskou tvář velmi rychle pozbývá. Kdy socialismus však také, jak jsme až příliš byli svědky. Lze to říct i tak, že ve všech politických a společenských kategoriích je teorie nekompatibilní s praxí. Jedná se o atribut ryze lidský.
              Otázkou je, a to specificky zde velmi velkou, kdo všechno je ochoten si to připustit a umožnit sám sobě takový pohled i na reálný svět kolem sebe. Takový, ve kterém je v ekonomii, potažmo ekonomice uplatněn bezuzdný kapitalismus. A kde je tím kapitalismem korumpovanými a ovládanými politiky do společnosti vnášen hysterický socialismus, směrovaný navíc úplně jinam, než na tu společnost.

              1. Při vší úctě myslím, že se přeceňujete. Ten text Stana Borowitze je tak dobrý, že by mu neuškodil ani souhlas libtardů.

                „A kde je tím kapitalismem korumpovanými a ovládanými politiky do společnosti vnášen hysterický socialismus, směrovaný navíc úplně jinam, než na tu společnost.“ – pokud nahradíte socialismus fašismem, budete mít pravdu. Doufám, že nepatříte mezi ty magory, kteří označují fašismus za levicový. Podle hesla „co se mi nelíbí je levice“. Sama soudružka dnes uznala, že fašista Pinochet byl pravičák.

                Mimochodem, pokud tu každý den napíši, že Slunce je ten zelený obdélník, co každý večer vychází na severu, taká mne budete oceňovat, že „si svůj pohled před všemi držím“ ?

            2. Stan Borowitz napsal:
              6 prosince, 2023 (23:47)

              Ano, tady jste trefil hřebíčka na hlavičku. Jde o spravedlivá a pro všechny platná, vymahatelná pravidla.
              To je naprostý základ spolu s nějakou tou etikou.

            3. Dokonale napsáno. Osobní názor, toto z Vás nedělá nutně levičáka, ale řekl bych že k němu minimálně míříte.

              A teď se ještě můžeme bavit, kdo bude ta pravidla prosazovat proti korporátům, které zákonitě časem vzniknou.

      3. re: DD

        Bohužel vám musím kopnout do vajíček – ech – co to melu – do BÁBOVIČEK…

        Firma Jawa NIKDY na ŽÁDNÉ špici nebyla. NE – BY – LA!!!
        To slavné údobí, o kterém byste tak rád psal, bylo poznamenáno výrobou motorů, které byly svou technikou na pomyslném středu, tedy optimálním poměru zlomku cena / výkon, někdy v třicátých letech.
        Tedy zpoždění oproti konkurenci nějakých 20 let. A s tímto zpožděním jsme vydrželi dalších 40 let, protože sovětský trh bral vše, co jsme byli schopni z výroby vykřesat, a neměl zájem o nějaké novinky.
        Posledná hrdinný výstřel se konal uvedením onoho proslulého modelu Californian, což bylo de facto organizované vymetení všech skladových zásob. A spadla klec.

        Nestíhali jsme ve vývoji podvozků, ve vývoji brzd, o motorech nemá cenu psát, protože 30. léta…

        Pokud si myslíte, že jsem idiot, trapná a hnusná firma Honda měla v době uvedení Californiana v AKTUÁLNÍM výrobním portfoliu více modelů, než kolik jich v Jawě spáchali za celou dosavadní existenci…

        To jen tak k ilustraci…
        Nebudu to házet na komouše, nebudu to házet na vnitřní řízení firmy Jawa, dnes to je už zbytečné. Stejně by dnes proti Čajně, ve které se ročná produkce pohybuje ve vyšších jednotkách miliónů kusů, neměli šanci…

        1. Byly doby, kde se Japonci snažili některé prvky kopírovat.
          Ale jinak – víte proč je stále populární LADA Niva u lesníků? … jednoduchý vůz, kdy náhradní díl z LADY myslivcova dědečka pasuje i do posledního modelu 🙂
          Mám UAZ Pickup – motor přes 200 tkm a je to jak v Tatře 613 – zrovna dobře zajetej, jednoduchý vůz, žádné cypoviny, samozřejmě tomu odpovídá pohodlí a jízdní vlastnosti, ale jak s úsměvem tvrdím – je opravitelný i v neznačkovém servise někde v tundře nebo tady na pasekách. A vyjede všude, cena byla taková, že nějaký ťukanec nikdo neřeší.

          1. Niva se hlavně nesere. Mám už třetí od nova a žádný problém nikdy nebyl. Jen běžná údržba. Na Uaz se teď chystám.

    2. Re: Milena

      1/ máte to moc dlouhé, v polovině mne ta vaše hovna přestala bavit.
      2/ na mašinách z první republiky, potažmo na lisech z dob R-U se dělá dodnes. Pokud děláte na mechanických mašinách údržbu a občasnou repasi, není důvodu je měnit. Ty tzv. nové a moderní stroje nejsou ničím jiným, než pouhými kopiemi oněch starých, které se vybavily novou měřicí technikou, kterážto má tři naprosto zásadní vlastnosti:
      A/ kurví se to,
      B/ kurví se to,
      C/ kurví se to.

      O Baťovi si pište, co chcete, od přímých aktérů jsem slyšel na vlastní slechy, že byl všecko, jen ne lidumil. Kdyby lidumilem byl, nemakaly by ženské v jeho fabrice za komunistické platy, ale šly by dělat něco jiného.
      Komouši povětšině nic neukradli, jen přinutili majitele, aby si museli nabrat nájemníky a stanovili maximální ceny nájemného. Že je majitelé projeb… – pardon – prosouložili a následně baráky odevzdali bytovým podnikům, protože už z toho nebyl vejvar, to byla jejich věc. Mohli se starat a nestarali.

      Jestli vám přijde normální, že nájem za bydlení sežere jeden plat z rodinného rozpočtu, tak běžte laskavě do řiti, protože to je akorát přesně mířený oblouk zpět do společnosti s otrokářským zřízením.

      Stran budování nových továren asi tolik. Za těch, dejme tomu třicet let, ve fabrikách, které se privatizovaly, nepostavil a nevyměnil nikdo nic s jedinou čestnou výjimkou, kterou jsem už uváděl několikrát – odprášení aglomerační linky v Třineckých železárnách, čehož bylo docíleno tak, že soudruh Fíra Gross v době svého premiérování protlačil potřebné miliardy jako dotaci a následně odkoupil a vzápětí výhodně prodal třineckou elektrárnu.

      Abych nebyl jen kritikem, v bývalém litvínovském Chemopetrolu se začala zase konečně dělat údržba a měnit potrubá, kterážto měla jednu zásadní vlastnost – pořád praskala. Letošní finále bylo takové, že sedím doma na marodce s opařenou rukou kvůli prasklé parovodní trubce a před měsícem vezli chlapa vrtulníkem někam do pryč, když na plnicí lávce na něj vychrstnul asfalt o teplotě 180°C a tlaku 6 barů.

      Ano, máme se jak na zámku, ať to trvá věčně…

      A s tzv. novými léky vyfičte do zádele. Zjistěte si, čím nás tady krmili při kovidu a kolik lidí umřelo na očkování, přičemž byla k dispozici vyzkoušená levná generika, která poměrně spolehlivě zabírala. Z Polska jsem je tahal v nákupních kabelách.

          1. Bohužel, člověče, bohužel. Padají z vás, ne z Mileny; téměř každý váš vstup je těch fekálií plný. Vy už neumíte ani napsat normální příspěvek. Kde jsou ty časy, kdy jste si s děvčaty psal o chcánkách, teď je to mnohem horší.

            Když někdy omylem přečtu váš příspěvek, mám pocit, že bych se měl osprchovat. Jestli se takhle bavíte s děvčaty i v hospodě, divím se, že jste ještě naživu.

            Já když se spletu v lidech, tak to opravdu stojí za to.

            1. A ten ftip s pointou “ a pak vcházím Já, celý v bílém… “ znáte Alefe?
              Milena mele dokola stejnou písničku, která je stejně falešná, jako blbá.
              Targus z kraje razoviteho ji mnohokrát oslovil relativně v limitách Vašeho jemnocitu.
              Holt to s opařenou rukou nerozdýchal a nazval zemitě a zcela po právu upřímně obsah jejích blábolů.

              1. Ne, neznám, ani o to nestojím. – Dovolte otázku, když už jsme u těch fekálií: kolikrát se musíte vykadit do studny, aby voda z ní nebyla k pití?

                Dotyčný pán má zřejmě opařenou ruku celou dobu, co píše k Vidlákovi. A nějak se mu špatně hojí, nebo co.

            2. Re: Halef Alef Nula

              Vůbec si netroufám vás požádat o to, abyste ohodnotil moudra, která tady trousí soudružka Milena.
              A jestli vás uráží existence výkalů, vězte, že patří k odvrácené straně – ovšem nikoli Měsíce, nýbrž naší návštěvy na tomto místě a v tomto čase. Vězte, že výkaly se neztratí z této lokality tím, že o nich nebudeme mluvit a psát.

              1. Předpokládám, že předchozí koment vzhledem k jeho řazení byl určen mně; pokud ne, neberte ho na vědomí. Pokud ano, máte překlep v mé přezdívce.

                Ne, existence výkalů mě neuráží, ani vaše zmínky o nich. Konstatuji jen, že vy urážíte ostatní jak na běžícím páse.
                Ale samozřejmě je možné, že Mileně vaše zmínky o hovnech vyhovují, podobně jako vaše zmínky o chcánkách vyhovují té… jak ona se jenom… myslím, že Maneca.

                Nu, jste tu mezi svými, užijte si to.

                1. Ne pokaždé se Alefe názorově či hodnocením potkáme. Kdo by to byl řekl, že se to stane u metabolické smršti…

            3. Voni se ty stroje pouzivali porad ,z jednoho duvodu, byly velmi kvalitni a slouzily bez vetsich oprav , tenkrat je to neuveritelny ,ale se takovy stroje vyrabely..A nejen u Bati ..
              Milena je za kazdou cenu placka nad spatnym hrobem..
              Nevynecha jednu prilezitost , jako ty dalsi..
              Edward Munch namaloval ten vobraz s nazvem, Kvileni..
              Bata by Milene napr. meril cas , jak dlouho sere na stopkach.
              Kdyby srala dlouho ,la ,la, ,vyhazovu na ulici by se dockala.
              Dokonce vo tom vyucoval a poucoval pristi yntel na Karlove universite , jak spravne srat a za nejkratsi cas ,aby Bata mel porad vetsi zisky

      1. On byl taková svině, že, kromě jiných ohavností, ve Zlíně a Otrokovicích postavil pro své lidi tisíce známých cihlových domků. S tekoucí vodou. Tisíce pravicových povalečů v jeho firmách si je mohly dovolit, jinak nikdo. Že to tak Targusi bylo? Že nefungovala firemní banka, která to prakticky každému, kdo pracoval, profinancovala a prostě si to strhávala z platu, který dostával a měl zajištěnou práci? Kdy výše úvěru i splátky byly nastaveny tak, aby dotyčný mohl normálně žít? Prostě kontrola nad ním, aby to místo splátky neprochlastal, doplněno různými mimopracovními motivacemi, aby raději vůbec moc nechlastal? Jak říkám, svině kapitalistická, osobnostně nastavená protilidsky. Sice to hned na první pohled vypadá vlastně spíš levicově, ale bacha na věc, s tím Baťou si začala známá pravičácká mrcha, takže je jasný, že von to v důsledku nedělal pro lidi, ale mastil si prostě kapsu, kapoun jeden nelidskej! Hovno po něm hodit!

        Nepřátele si člověk vytvoří snadno. Stačí jim opakovat jejich vlastní slova a doplnit je. Nebo se jich zeptat, jestli svá slova skutečně dokážou vysvětlit i jiným způsobem, než ku..a v.le ne.er, vždyť to tady každej rozumnej ví. A poté, kdy samovýrobce nepřítele tu informaci uvede na pravou míru, dodat k tomu „vědění všech rozumných“ něco o tý nezkrotnosti lidského ducha. Kdo tak učiní, počítá s tím, že se odkopal jako pravičácká svině, což ovšem není pokaždé to nejhorší vysvědčení.

        Pro všechny případy, jestli budete odpovídat, nežádejte po mě písemné důkazy o tom, jestli jste něco napsal, když jste za celej svůj život nikdá takovýho nic nepsal. Touto profesí už se tu je zabýváno 🙂 . Koneckonců, celý tento komentář jsem ke všemu psal já, použil jsem své slovní obraty.

        Možná se ohradí pan Dvořák, že v Havířově nebyla tekoucí voda ničím neobvyklým. Tam ovšem vnímám svoji argumentační nevybavenost, protože to nedokážu (a ani nemám důvod 🙂 ) rozporovat…

        1. Piccolomini: Je paradox, že na dost tehdejších komunistů jeho způsob řízení továren a z velké části i celého Zlína udělal takový dojem, že snili o tom, jak takový podobný racionální systém řízení a plánování zavedou všude v celé zemi. Chtěli ale aby místo kapitalisty to řídila jejich strana s vedoucí úlohou. V nadšení pro materialismus, fordismus, taylorismus a vizi velké racionální teorie řízení se tenkrát shodoval Západ i Východ. Oba tábory věřily ve smyslu kosmických výprav. V růst výroby a v pokrok. Neshodli se ve způsobu uskutečnění té vize.

    3. Hele, nejste vy divna?
      „Baťovy závody znárodnil sice už Beneš v roce 1945, ale pravá hrůza nastala, až když to do svých pařátů vzali komouši“
      Tristasedesat tisic civilistu – cechu a slovaku – zavrazdili hitlerovci ale prava hruza nastala az v unoru 48
      Skodovy zavody vybombardovali americani, ale prava hruza nastala az kdyz rusove poskodili fasadu Rozhlasu

      Co tam mate jeste?

          1. Tam má Klause a jeho „úžasnou“ schopnost začít ten kapitalistický a pravičácký „ráj“ v naší zemi 😉 . Pak mu do toho sice trochu hodili vidle jeho bývalí kumpáni ale i tak jako prezident stihl ještě dost sviňáren.

            1. No buď je to provokastér, nebo to dělá schválně, aby noví návštěvníci zdejšího útulku si mohli přečíst Naše vysvětlování jak to vlastně chodilo v časech minulých co jsme měli a co nemáme. Protože jinde se to nedozvědí. Ono pamětníků ubývá a jak mi tak chodí luftem, tak se hodně připomíná co všechno jsme ztratili ať spousty fabriki, spousty zahraničních vývozů a vůbec. Kdo ví možná to dšlá schválně v zájmu informovanosti,.protože ty její „důvody“ jsou docela směšné. Připomínají mi ty mlaďochy co jsem tu onehdy psala.

      1. Divný jste vy. Já jsem psala o Baťových závodech. Proč do toho motáte hitlerovce, Rusy, Američany a fasádu Rozhlasu?

        1. A ještě by bylo dobré se zmínit o měnové reformě r. 1953 … Aktuálně to je tak, že se jednalo o naprostou hrůzu a jediný možný důsledek bolševického řádění. Ovšem tzv. Velký černý pátek na NY burze – to naopak byla taková příjemná chvilka v dějinách kapitalismu.
          Rozdíl byl i v důsledcích – zatímco krach na NY burze lidi okradl a mnozí si kvůlivá tomu vzali i život, aby celý dluhový kolotoč mohl začít znovu, pak měnová reforma byla za účelem vystoupení ze soukolí MMF a tím přestal být odtah „přidané hodnoty“ v ČSSR vytvořené bankéřům, ale zůstával zde a … a perlička – právě tyto peníze umožňovali ten neopakovatelný výkon a mj. rozdávání bytů zdarma. Dnes tato u nás vytvořená „nadhodnota“ odplouvá plynule na konta několika bankéřů a s nimi spolčených jedinců.
          A na závěr jeden kvíz: po 2. svět válce dvě země východního bloku přijaly úžasný tzv. Marshallův plán – a hádejte ve kterých zemím byl v podstatě hladomor??

      2. Jinak ještě na dovysvětlení, jak hloupá ta Vaše rádoby přirovnání jsou:
        Když firma změní majitele, nemusí to ještě znamenat žádnou změnu v jejím fungování. Když ale nový majitel začne měnit schopný management za neschopný, tak se to na jejím fungování negativně projeví.

        1. Pamatuju ze kramy byly plny bot , vysvetlete na konkretni prikladech,
          ty vase tragedie, vymeny do neschopnych. Neeegativne se zjevujicich.
          Bata horlive kopiroval a zavadel tzv. taylorismus z Usa.
          Vetsi zdokonalovani na vydirani otroka , dvacet dalsich za branou tovarny cekalo na jeho misto..
          Kapitalista to dela furt , neschopny psychopaty vyhazuje a hleda ty nejhorsi.
          Carniege mel reditele ,kterej platil gang na mlaceni delniku a vrazdy delniku.
          JInak stat si platil vyzbrojeny Pinkertony ,ty meli spinavy taktiky a proto je povolaval, zamestnaval ,stedre platil na protesty , nestedre placenych delniku…
          a na zakerny likvidaci tech protestu.

    4. RE: pí Milena
      Moje první větší zkušenost se zbožím ze Západu:
      Syn se narodil v srpnu 1989 a vozili jsme ho v kočárku LIBERTA. Jezdil jsem s ním i v lese přes kořeny, byl těžký, ale vydržel všechno.
      Když syn vyrostl do sportovního kočárku, koupil jsem za 3000,- Kč kočárek HAUCK, což byla tehdy polovina mojí tehdy nadprůměrné výplaty. Byl krásný, lehký, odpruženy. Po osmi měsících se jednoho dne ozvalo křup, a přesto že jsme jeli po rovném chodníku, sporťák se sesypal jako domeček z karet. Praskla celá hliníková kostra a tehdy jsem si uvědomil, jak krásný, ale neuvěřitelně lagrycový je to výrobek. Záruční doba 6 měsíců, v obchodě mi řekli: Je po záruce, neservisujeme, vyhoďte a kupte si nový…
      Tak to byla moje první zkušenost s krásným výrobkem ze Západu.
      V „komunistických kočárcích mohlo jezdit několik generací dětí…

      1. Ano máte pravdu, my měli kočárek zn. Liberta na chalupě, dokonce pro dvojčata. A taky jsme s ním jezdili v lese a vydržel vše, pak jsme koupili sportovní kočárek pro dvojčata z NDR a to samé. Vydržely tyto kočárky vše. V Praze jsem mohli mít už ty „skvělé“ západní. Tam už to šlo, ale vjet s ním do lesa, tak jsme je mohli vyhodit.

        1. Když už je řeč o kočárcích Liberta ( taky jsem ho měla), tak ten podnik nevytuneloval ani Klaus, ani žádný zlý pravičák, ale socanský ministr financí Svoboda se svojí socanskou kolegyní Snopkovou. To jen na dokreslení vám všem, co tu hlásáte dogma, že pravice=zlo, levice =dobro, aniž byste se namáhali pochopit ta dvě různá ideová východiska.

          1. Re: Milena
            Když Liberta, tak Liberta.

            kauza Liberta

            Přelom let 1991/1992

            Podnik Továrna dětských vozidel v Mělníku se transformoval v akciovou společnost Liberta, která měla jít do kuponové privatizace. Od firmy se oddělily závody v Duchcově v Mšenu, část majetku připadla restituentce a obci.

            1993

            První valná hromada akcionářů Liberty. Nové vedení v čele s předsedou představenstva Janem Čemusem zjistilo prakticky neexistující účetnictví a chybějící majetek.

            Duben 1996

            Čemus přizval do vedení Liberty Ivo Svobodu a Barboru Snopkovou, aby analyzovali příčiny finančních problémů firmy.

            Prosinec 1997

            Obchodní soud vyhlásil na krachující Libertu konkurz.

            Červenec 1999

            Policie zahájila trestní stíhání Svobody, který se mezitím stal ministrem financí. Následně byl donucen k rezignaci. Stíhána byla i Snopková, důvodem bylo podezření, že peníze z Liberty oba použili na splacení dluhů své další firmy Omnia.

            Listopad 1999

            Svobodu a Snopkovou zatkla policie. Oba byli posláni do vazby, kde zůstali do února 2000.

            Prosinec 1999

            Obviněn byl i syn Snopkové, Stanislav Kratochvíl.

            Březen 2003

            Soud poslal Svobodu na 5 let do vězení, Snopkovou na 5,5 roku, Kratochvíl vyvázl s podmínkou.

            2005-2008

            Svoboda I Snopková si odpykali trest a byli předčasně podmínečně propuštěni.

            2007

            Obchodní soud ve věci sporu firmy Liberta a.s.v likvidaci proti státu konstatoval, že Liberta byla vytunelovaná už před příchodem Svobody a Snopkové.

            2012

            Žádost Barbory Snopkové o obnovu řízení byla zamítnuta, údajně nebyly předloženy žádné nové skutečnosti.

            1. Mileno, Mileno…, co z vás jednou bude…

              Svoboda vykradl Libertu, když do vedení vstoupil v r. 96 a byl tam přizván proto, aby fabriku zkusil zachránit, protože byla na huntě už v r. 93.

              Vy jste naprostý génius, co se týká logického uvažování. Podejte si ruce s těmi zmrdy, kteří to na Svobodu hodili a uplatili fízly a prokurvátora – pardon – dozorujícího státního zástupiče.

              1. Rozhodoval o tom soud, já pouze beru na vědomí pravomocný rozsudek.
                Říkáte , že soudy rozhodují špatně? V tom případě musíte nutné mít pochopení i pro Klausovu amnestii😁😁😁
                Nebo snad Vy sám osobně sebe považujete za někoho, jehož úsudek i bez znalosti spisu je nad všemi soudy?

                1. Re: Milena

                  Co takhle dávat pozor při čtení, soudružko Mileno?

                  „2007

                  Obchodní soud ve věci sporu firmy Liberta a.s.v likvidaci proti státu konstatoval, že Liberta byla vytunelovaná už před příchodem Svobody a Snopkové.“
                  ——————————————————————————————–
                  A Halef mi tu chce vyčítat, že píšu o hov… – pardon, Halefe – o šišinách.

                  Slovo šišina jsem nevymyslel já, nýbrž má nejstarší potomkyně.

                  Takže soudružko Mileno, vezměte laskavě na vědomí rozhodnutí obchodního soudu a přestaňte tu trousit svá… – dobrá, nikoli hovna, nýbrž moudra, ano?

          2. Nikoli.
            Libertu vytuneloval Zemanův kamarád Barak Alon prostřednictvím své firmy B.C.L. Trading.
            Stejně jako Komerční banku.

            1. Libertu nevím, ale KB jsem sledovat – tenkrát se gen. ředitel proslavil větou, že on za nic přece nemůže, že tam je jenom generálním ředitelem :-). To vážně zaznělo.
              Asi by šlo i dohledat jeho výrok nějakou dobu před tím, kdy obhajoval svůj vysoký plat – je přece gen. ředitel, který má nejvyšší zodpovědnost.

              1. Jo jo, to byl pan generální Salzmann, když se ho ptali na úvěry zajištěné falešnými diamanty. A aby toho nebylo málo , tak později pana generálního zvolili lidi do senátu. Mimochodem.v Brně .
                Ale ten motýlek mu slušel, to zas jo.

      2. Tak tohle můžu potvrdit. V roce 1997 šla Liberta do konkursu, ale rok před tím normálně fungovala a my jsme si koupili kočárek „trojkombinaci“. Dal se ovládat dvěma prsty, neměl tendenci se stáčet do strany, prostě paráda. Odvozili jsme v něm dvě děti, přičemž v rámci těch šesti let jsme koupili ještě dva sporťáky a jedny golfáče, už „neliberty“ nýbrž dovoz ze Západu. Všechny tři postupně zařvaly, pouze Liberta po šesti letech jezdila pořád bezchybně, i když s vyrudlým potahem a místy zkorodovanými kovovými prvky.

        1. Re: Přema

          My odvozili v Libertách všechny tři potomky. Jeden byl hluboký, druhý tzv. sporťák.
          A nekupovali jsme pochopitelně nový, bo Špórmajster Jahoda, nýbrž ojetinu po dvou dětech.

          Jediná „dramatická závada“ – nepřišel jsem na to, jak byl na hlubokém kočárku připevněn v originále drátěný košík mezi kolečky. Takže jsem to ve finále vyřešil tzv. rychlopáskami, neboli plastovými zdrhovačkami.

          Potahy nám vyrudly taky a na sporťáku už byly od zakoupení nerovnoměrně unavené trubky, které měly zabezpečit odpérování korbičky, takže se kočárek s dítětem a nákupem nebezpečně nakláněl na stranu. Vyřešil jsem to přihnutím trubky přes koleno.

    5. Je dobré také myslet na to, že nebyl přístup k zahraničním (US) úvěrům. Sojuž dělal co mohl, aby zazdrojoval své imperium, ale opravdu se muselo začínat od kopějky k rublu. Pro mě je s obdivem, co se tu dokázalo udělat i za těchto podmínek. V podstatě, jako blok jsme byli podobní současnému Rusku – v obležení, odstřižení od úvěrování, pod sankcemi. Takže, za těchto podmínek to byla hrozná dřina to tu udržet (stroje jely do rozpadnutí – nebyly devizy na díly). Asi nejtěžší byly 50. a 60. léta, kdy se rychle budoval průmysl, hlavně těžký a zdroje energie. Bylo po válce, ČSR celkem bylo ok, ale Sojuz rozmlácený až po Moskvu. Minus 22 000 000 lidí – hlavně produktivních mužů, plus invalidé. Byla udělána nepředstavitelná práce za nepředstavitelných podmínek. Za daných podmínek- zázrak. Tak to vidím já.

    1. hele, já tedy nevím, jestli jsem to nepochopil špatně, ale zdá se mi, že tam to „zpětně“ tak docela není.
      od počátku platnosti v tom červenci a dál už nebude mít důchodce nárok na státní příspěvek – za měsíce 202307+ už ho nedostane. to, co dostal do toho července mu zůstane. si myslím.
      ten fígl s povinností platit si aspoň 5 roků platí už celý desítky let, to je prostě takovej produkt a v době podpisu smlouvy to bylo každýmu zákazníkovi známo. snížit na 3 stovky měsíčně, nebo kolik má bejt to nový minimum, to upravovali taky, a doklepat do 5 let, s tím se nic lepšího udělat nedá.
      jedinej technickej problém je v tom, že se mění podmínky už sjednaných smluv. ale na férofku, to od počátku existence penzijního připojištění každá vláda udělala dvěstědvacet až a nikdy to nikoho netankovalo.
      a, samozřejmě, takový to „tomu jo a s tím nekamarádím tak tomu nic“ je čistá sviňárna.

  8. Prectete si prispevek od Sasi Ondry v Parlamenrkach 4. Prosince. To b byl nastupce, a ta vybrana mluva a ty argumenty, jsem lekar, pripada mi to jako od psychicky nemocneho cloveka

  9. Hezky článek jenom bych podotkla, že Fialou a jeho partou gauneru to nezacalo. To rozkrádání, ničení, bezhlave privatizováni, prostě ten rozval státu, začal již za Klause v roce 1992 (a spíše ještě dříve). Píši to proto, že i zde se nějak množí obdivovatele tohoto člověka a jeho tlupy. Přitom to začalo, alespoň co si já pamatuji, Knižním velkoobchodem (Macek) a a pak dalšími zlodejnami a došlo až sem.

      1. Klaus?
        Ten to nejdriv vechno posvetil, a pak tem par smolarum, ktere chytli rozdal milosti.
        Podobnost se stredovekymi praktikami cirkve ciste nahodna.

        Jinak bych chtel rict, ze tu urcite nikdo Klause neobdivuje za jeho ekonomicke pusobeni, ani jeho aktivni politickou karieru.
        Spis jde o to, ze na dlouhodobe konzistentni nazory na nelegalni migraci, vice a vice Evropy a boji proti globalnimu oteplovani, ze ktereho se asi brzy stane boj proti globalnimu ochlazovani.
        A to uz od doby, kdy v tyhle nazory byly silne nepopularni, a byl v tom vlastne sam.

    1. Re: kš

      Já nevím, jak kde, ale u nás noví soudruzi započali plánovat IHNED po provedení Velkého Hadráku. První náčrtky byly hotovy již na konci roku 89.
      Tehdy mi spadla brada a z huby mi volně odkapávaly sliny.
      A pochopil jsem, že i když jsem si to tenkrát neuměl představit, z firmy, za kterou jsem byl tenkrát ochoten i dýchat, nezbyde do nějakých pěti, deseti let vůbec nic.
      Položili to do tří let…

      https://www.drfg.cz/aktivity/tesco-cesky-tesin/

      Tohle zbylo z NOVĚ postavené kompletně vybavené provozovny ČSAD, která se otevírala v r. 1982…
      Byl tam i závodní doktor a zubař…

      1. Ano věřím Vám, určitě i jiné podniky se začaly rozkrádat ihned po hadraku, Knižní velkoobchod je jen takový všeobecně známý rozkradený známým zlodějem. Proto mu teď nevěřím ani slovo a jeho šéfovi jakbysmet. Ty lži a devastace začaly už za nich.

      2. Cukrovar Hrochův Týnec – největší a nejmodernější cukrovar v ČSSR, dnes luxusní sídliště pro dostatečně movité.
        No, o dalších cukrovarech nemluvě.
        Kladenská Poldi, kaput. Škoda Plzeň – škoda mluvit.
        Avia Letňany, Liaz, ČKD (nejen) na Praze 9, Zetor, Tatra (po několikeré reprivatizaci tak max 2 % původní výroby), Bateria Slaný (ta pod americkým majitelem vydržela asi do roku 2000, tedy ten skutečný výrobce baterií, ne ten současný překupník z Číny).
        A další stovky a tisíce podniků.
        První, kam zahraniční privatizátoři (resp. kupci „za hubičku“ od českých privatizátorů) mířili, bylo vývojové oddělení, archivy, technologické normy a výkresy, ochranné známky, zlepšovací návrhy.
        No, nekupte to, když je to tak levné.

        1. Dovolím si to vypíchnout/zdůraznit/zopakovat:

          „První, kam zahraniční privatizátoři ….. mířili, bylo vývojové oddělení, archivy, technologické normy a výkresy, ochranné známky, zlepšovací návrhy.“

            1. Jo omluva, chybyčka se vloudí, nemůžu si pamatovat všehchny podniky zahraničně převzaté a zlikvidované, stejně jako všechny oddělení, úseky, dílny, atd.
              Ale dávám vám za pravdu, možná by se s tím daly spojit i ty ochranné známky.
              Pracoval jsem kdysi v americko-české společnosti (dříve československé, už od první republiky), v níž měly SSA po „privatizaci“ 51 %.
              Ta původní společnost (kromě mnoha patentů a průmyslových vzorů) vyvážela do 56 zemí světa.
              Včetně Íránu, Íráku, Afgánistánu a dalších, kam by se SSA nikdy nedostaly.
              Tak to začlo, pod tou původní značkou, jen někde „vlevo dole“ minimalistickým písmem s novým majitelem.
              Ta minimalistická značka se poté pomalinku zvětšovala, až tu původní úplně nahradila.
              K tomu jěště to, že ty původní etikety na výrobcích pro (naše) domorodce byly (na původních výrobcích s českými etiketami) přelepovány etiketami „s pravou americkou svěžestí“, ačkoliv šlo o stejný výrobek. Respektive, po převzetí firmy, spíše o odpad.
              Mohl bych podobně vyprávět o práci pro belgickou nebo francouzskou firmu, ale nemá to smysl. Jen bych se nakakal (snad tohle zakladatel zkousne ☺).

        2. Hitler jako hitlerove , nejdriv nas dali nacistovi zadarmo na valku ,pac sme meli jeden z nejlepsich prumyslu na svete a hospodarstvi, /7 milionu dolaru za rok nam jenom usak dluzil za dovoz vod nas , tenkrat velky prachy / , potom nas prodali komunistovi ,
          ten se nestridal a kricel ze zodpovida za vsecko a tak proto nemoh krast , ted se hitlerove stridaji a tak ukradnou vsecko ihned.

    1. Re: Jura

      Nikoli, vážený Juro.
      Já bych dal panu DD čistou pět a silnou výtku, že je:
      1/ málo chytrý a
      2/ málo krásný,

      protože do výčtu teroristických, ba neostýchám se napsati genocidních činů bolševika zapomněl napsat, že nám aktivně bránil navštěvovati Jadran – Dobro došli – a utráceti valuty, nasyslené z dědova wehrmachťáckého důchodu (goroli a prajzáci vědí, číšci a pomlčky /pomlčky jsou kusy z Moravy/ mají smolíka), potažmo dojčmáárky a šilasy z nemnoha služebních cest.

      Takové to byly zfíně, ti bolšáni. Banány jen jednou do roka a pomeranče kubánské…

      1. Trambusu, co a za kolik jste dělal za toho předchozího bolševika?
        Předpokládám, že slušnou a při Vašich znalostech i kvalifikovanou, dobře placenou práci, z jejíhož ohodnocení se dalo i nemálo ušetřit – i na barák a ty dovolené – mám pravdu?
        A tu práci jste měl jistou. Pokud jste nedělal vyložené potíže a průsery, tak se Vás nikdo nesnažil vyhodit, zneužívat, nebo se přes výsledky Vaší vlastní práce škrábat nahoru, k plnějším korytům.
        Měl jsem to sám tak, že byl stanoven nějaký objem práce, který se v rámci pracovní doby, nebo servisního výjezdu musel v RTVS udělat, ale nikdo nám nebránil v přesčasech, zvláště ne mladým a zatím svobodným chlapům (s vyšší daní ze mzdy), kteří si chtěli vydělat trochu víc.
        Aktivity mimo pracovní dobu se tolerovaly bez blbých keců, pokud někdo na tyto „fušky“ okatě nefasoval kvanta podnikového materiálu, ale používal nakoupený za své a svoje auto.
        Nekladly se žádné překážky různým iniciativám, které umožňovaly lepší výsledek práce, nebo její zjednodušení či zlevnění té-které operace – dokonce, pokud se to opravdu osvědčilo, tak příslušný člověk, po vyčíslení úspor či zlepšení efektivity práce v procentech, za to dostal férově zaplaceno!
        Konkrétně u nás v RTVS to bylo 10% z prokazatelné a vyčíslené úspory materiálu, prostředků i času.

        Z našeho tehdejšího kolektivu RTVS v Uherském Brodě pochází, po roce zkušebních aplikací na stovkách televizorů u nás v okrese, celostátně pak všemi opravnami používaná, úprava snímkového rozkladu ČBTV s elektronkami PCL85/PCL805 polské produkce.
        Po předání jejich výroby z Tesly Třinec do Polamu, byly ty elky Poláky neskutečně mizerně vyráběné. Až kurvené, by se u některých kusů dalo říct – ale třeba to byla nějaká forma jejich odboje proti jejich bolševikovi, co my víme 😀
        Po krátké době od osazení nového polského kusu, se u něj začala brzy projevovat masivní sekundární emise, spojená až s faktickou neřiditelností pentodového systému elektronky, která měla za následek neseřiditelnou vertikální stabilitu obrazu.
        Bylo to ono, kdysi hodně známé „ujíždění“ snímkové synchronizace nahoru či dolů, končící až nemožností, pohyb obrazu zastavit bez toho, aby se TV nechal třeba 15-20 minut vychladnout.
        Někteří z pamětníků, si tento jev ze starších čb televizorů řad Orava 1xx a 2xx, celé řady Salermo vč. odvozenin, zcela jistě pamatují.
        Náklady na celou úpravu asi 24-26,-Kčs, možnost použít i ty mizerné polské elektronky a odpadlo pokoutní shánění a dovozy stejných, dražších, ale bezproblémových kusů tohoto typu, z výroby Tungsram, RFT, nebo Ei z produkce SFRJ.
        Velká úspora času, propojená i s poklesem reklamací této vady i pokles počtu interních procesů, ve zkušebním ročním horizontu vylezla na částku hodně přes milión tehdejších Kčs.
        O podnikem vyplacenou odměnu kolem 100.000,-Kčs, se podělil celý kolektiv 12 lidí z provozu RTVS, co se na tom ve volném čase, nebo přesčas podíleli, takže i přijímací techničky a skladník.

        Zlatí komunisti Trambusu, zlatí..

        1. Re: Teco…

          Zlatí možná byli,

          ALE ty banáááány, KUWÁÁÁ!
          A hnusné a trapné pomeranče z Kuby!
          A banáááány jen pro krtky, totiž havíře!!! Já to sice neviděl, ale JÁÁÁÁÁ to slyšel…!

          1. Jste se ptal na ty prachy.

            Nejdřív havírna, to ještě při denní studiu, bo-na-šichty-cype a soboty-neděle-v-připráávě-rubani-cype, tam jsem ale narazil přesně, jak jste popsal.
            Takže pryč a ČSAD, prachy před vojnou nic moc, jen něco přes trojku čistá ruka za 210 hodin. A do kapsy jak kdy, od pár stovek do té dvojky, nebyl jsem nenažraný.
            Po vojně tentýž podnik – „trestanecká legie“ – technologická přeprava pro TŽ. Podmínky humózní, práce v tzv. kolotoči, ale první výplata byla za známku do knížky ROH s číslovkou 38. A pak už jenom čtyřky na prvním místě.
            Což tenkrát nebyly malé prachy.
            A byli tam tací, co brali vysoko přes pět.
            Byt jsem pořídil za deset výplat, už jsem to taky psal…
            Pak jsem z trestanecké legie odešel na sklápěcí soupravu, tam naskočily hodiny navíc a peněz ubylo, ale mohl jsem u toho chodit do další školy…
            … a pak už to bylo v pééérdeli…

  10. Zapomněl jste připomenout okupaci a jak to do hloubi duše ranilo běžného čechoslováka – víc než Lidice a Ležáky dohromady s Ostrým grúňom a Kľakom.
    Jo, a nedalo se cestovat a poslouchat muziku, vůbec tady byl život horší než v Terezíně.

    1. Ale no tak … většinově tady je dodavatelem EON, ale dodává tady i ČEZ a další. EONu patří na JM jen správa „drátů“. Jinými slovy – ČEZ a další to tady dodávají pomocí drátů, které obsluhuje EON.

      1. To ano, dodávat tam může úplně kterýkoli obchodník, který k tomu má licenci, ale dráty, předávačky, měřáky a celá infrastruktura patří do distribuční soustavy, kterou provozuje E.ON Distribuce a je to taky jejich majetek. Tak stejně je to i v plynu – Je tu PPd (v Praze) a EGD (E.ON-Jižní Čechy) a GasNet (zbytek republiky). ČEZ jako obchodník může dát pokyn k demontáži elektroměru (stejně jako každý jiný obchodník), pokud někdo neplatí, ale fyzicky to pak musí udělat E.ON. Čímž nezpochybňuju, že k tomu odpojování dochází – ale je dobré v takovém textu rozlišovat mezi obchodníkem a distributorem.

        1. Re:Kapis

          Já myslím, že tento spor je na úrovni, kterou jsem zde zmiňoval již nejednou…

          Když jsem plísnil dceru, že nechala na chodbě své sandály v rozhozeném stavu, odvětila mi, že to jsou střevíce…
          … tenkrát měla asi tak tři, čtyři roky…

          1. Targus: no já to psal hlavně proto, že kdyby ten rozdíl Vidlák znal, tak by mohl ten inkrimovany článek napsat trochu přesněji v tom detailu a vzal by jim tuto munici z rukou, bo jen na tomhle se vozí všichni ti novináři, jednou onalepkovali a už se to veze. Já vím, že by si našli něco jiného, ale zaměstnanec ČEZ vám jednoduše elektroměr fyzicky neodmontuje. Hádat se o tom nemá cenu, jen jsem to chtěl trochu upřesnit, bo moc lidí to neví.

            Jinak ke clanku, narodil jsem se v Havířově a ziju v Porubě;)

              1. Dols: nijak, obchodník musí zadat příkaz k demontáži a pak tam přijede distributor a demontuje. Výsledek je samozřejmě stejný, mě šlo jen o věcnou přesnost. Jsem myslel, že to bude srozumitelnější.

                1. Omlouvám se za pozdní odpověd. Takže logicky vzato to dělá F. Jouda toho času elektromontér u rozvodných závodů s.r.o

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *