Dnes se konečně dostaneme k tomu, co jsem chtěl pustit už v sobotu, ale prezidentské téma hýbalo mým fejsbůkovým profilem a tak jsem dnešní článek stále posouval a posouval kvůli aktualitám. Ale k dnešku se to hodí docela dobře. Včera Rusko provedlo další masivní útok na ukrajinskou infrastrukturu a dnešním článkem hodlám nasvítit problematiku tamního konfliktu zase z jiné strany.
Minulý týden jsem měl zase jednou návštěvu z kategorie „nemluvit.“ Setkání se připravovalo několik týdnů a provázela ho (na mé poměry) docela slušná bezpečnostní opatření. Mezi mým hostem a mnou neproběhl žádný elektronický kontakt. Žádný mail, žádný telefon, žádný mesenger, nic takového. Prostě jeden „bývalý voják,“ co mě navštívil už několikrát, přivezl po vzájemné domluvě jistého českého kariérního diplomata zaměřeného východním směrem. Že prý mi má co říct.
Bylo to velmi zajímavé povídání, které mi v podstatě zacelilo všechny mezery v mých úvahách o válce na Ukrajině. Pan diplomat mi krásně, jednoduše a elegantně vysvětlil, proč Rusko vede celou tu válku tak divně. Proč ničí ukrajinskou infrastrukturu až teď, proč mobilizuje až po půl roce, proč vždycky provede nějaký větší útok až po nějakém ukrajinském „nájezdu“ třeba na Krymský most, nebo nějakou vojenskou základnu. Zkrátka, proč je celá ta válka ze strany Ruska tak šáhlá a neuchopitelná. Proč Rusko nejprve útočí na Kyjev, ale pak se stahuje. Proč bere Cherson, ale pak ho opouští. Proč zabírá některé oblasti, ale proč je nijak zvlášť nebrání.
„Víš Vidláku,“ říká mi pan diplomat, „ty pořád hledáš vojenskou logiku. Hledáš důvody pro ofenzívy i ústupy, snažíš se zjistit, proč armády dělají to, či ono, pořád zapichuješ do mapy praporky. Přitom jsi blízko správnému řešení, jen jsi ho ještě nepojmenoval. Mnohokrát jsi napsal, že důvodem k této válce je Ukrajina v NATO a ruské obavy ze základny NATO zase blíž k Moskvě. Tvoje chyba ale spočívá v tom, že si myslíš, že ruské řešení problému spočívá v obsazení toho území, kde by ta základna mohla být. A to je od začátku špatně.“
Pak mi pan diplomat ukázal spóóóustu různých odborných materiálů, kde už dávno různí experti poukazovali na fakt, že i kdyby Rusko nakrásně Ukrajinu obsadilo, tak prostě nemá peníze, aby živilo padesát milionů nepřátelsky naladěných lidí. Fór je v tom, že tyto peníze jsou tak obrovské, že ani Západ nemá chuť je platit. Ukrajina byla zkorumpovaná a zadlužená od první minuty své existence a nic se na tom doteď nezměnilo. Západ v posledních letech investoval do ukrajinské armády, ale do ničeho jiného. Většina obyvatel Ukrajiny je chudých až na půdu.
Prý kdokoliv, kdo alespoň trochu rozumí mezinárodním vztahům tam na východě, nemohl ani na vteřinku předpokládat, že by Rusko mělo zájem Ukrajinu obsadit a něco tam dělat. To byl také ten hlavní důvod, proč tolik „expertů“ nevěřilo, že Rus celou tu válku spustí. I kdyby nakrásně hladce vyhrál, obnova a začlenění Ukrajiny by ho stála tolik peněz, že by se tím geopolitické sny USA v podstatě vyplnily samy od sebe. Místo, aby Rusko stavělo armádu, loďstvo a letectvo, muselo by sypat peníze do ukrajinské černé díry v podstatě nafurt. Putin tohle nikdy neudělá, Ukrajinu prostě živit nebude, protože by ho to vysálo spolehlivěji, než tato válka. I kdyby Putin zabral i Kyjev, tak ho zase opustí, protože takovou kouli na noze si prostě nenabere. Ano, Putin stojí na Ukrajině o spřátelený režim, ale nestojí o Ukrajinu.
„Co jsi Vidláku říkal dlouhá léta? Že Rusko potřebuje Ukrajinu buď přátelskou a nebo zničenou. Říkal jsi, že ruský zájem o Donbas je dán pouze držením zamrzlého konfliktu. Na Donbasu není nic, co by Rusko nemělo i na svém území. Proč se toho teď nedržíš a nebereš to jako základní předpoklad? Proč najednou přemýšlíš o obsazených územích? Proč čekáš, že budou dobyta a držena? Kvůli dekretům o anexi? To je celé nesmysl, dobrý jen jako příběh pro plebs.“
Ruská zahraničně politická linie vznikla dávno před rokem 2014 a Putin se jí neměnně drží doteď. On prostě ruským způsobem říká: MYSLÍM TO VÁŽNĚ. V Gruzii nebude vojenská základna NATO a na Ukrajině také ne (a má celou řadu dalších požadavků). Nóty na toto téma si velcí kluci vyměnili dávno předtím, než Sákašvili začal hryzat kravatu. Jen… Západ měl stále pocit, že Rus jen blufuje. Že je příliš slabý (a zbabělý), než aby se pustil do křížku s „celým vyspělým světem.“ Americká linie se také nemění – prostě pokračuje zatlačování Ruska a přimačkávání se na jeho hranice.
Když Putin v únoru spustil válku, bylo to jen zase důraznější prohlášení, že to myslí vážně. Smyslem nebylo obsadit Ukrajinu, ale prostě ukázat, že se z NATO neposere a že raději Ukrajinu zničí, než aby couvnul. Prý všichni diplomati vědí, že Putin čekal, že po pár dnech či týdnech začnou jednat a domluví se. Že nebudou chtít válku eskalovat dál. Z toho prý čerpají tupí novináři, že Putin chtěl Ukrajinu dobýt do dvou týdnů. Ne, on jen čekal, že jim to tady na Západě dojde, že nemluví do větru a do čtrnácti dnů začnou jednat.
Nestalo se. Naopak. Západ veškerá jednání postupně zavedl do slepé uličky (zdravíme Borise Johnsona), Ukrajinci byli ochotni bojovat až do konečného vítězství a tak spustili strategii srazit Rusko na kolena. A tak Putin zase přitvrdil a řekl opět hlasitěji a důrazněji, že to myslí vážně. A Západ zase přitvrdil. A tak to jede dál.
Pro Rusko tohle není válka o území, ale válka o uznání. Obě strany to od začátku vědí, jen Amíci sehnali hejly, kteří jim umožnili zvýšit sázky.
Rusko v této válce platí technikou i životy nikoliv za čtvereční kilometry, ale za potvrzení svého statusu. Putin nepotřebuje Ukrajinu, ale prostě nechce dovolit, aby tam lezlo NATO a pokračuje ve své dávné politice, že si nedělá srandu a nebojí se. Ukazuje, že je ochoten udělat cokoliv, aby se domohl svého. Tak jako v Gruzii, tak jako v Sýrii, tak jako v Čečensku… NATO na Ukrajině nebude, i kdyby to mělo stát statisíce životů. A pokud tomu druhá strana nevěří a myslí si, že blufuje, tak vytáhne další a další kartu.
Je to taková válka vzkazů:
Jsem ochoten zaútočit a obětovat Nordstrýmy i další obchody, protože Ukrajina je červená čára.
Jsme ochotni vyzbrojit Ukrajinu, protože na tvojí červenou čáru kašleme.
Jsem ochoten na frontu natáhnout tisíce děl a rozstřílet všechno na šrot.
Jsme ochotni nasadit HIMARSy, aby se ti to nepodařilo.
Jsem ochoten na Ukrajině způsobit humanitární katastrofu
… atd, atd.
Před lety stačila rychlá akce v Gruzii. Pak stačil Krym, pak stačil válečný Donbas. Pořád to bylo málo, pořád tady panovala představa, že pokud se přitvrdí, tak Rusko nakonec sklopí uši. A Putin pořád ukazuje, že uši nesklopí.
Zdá se, že Macron už to pochopil. Po desítkách tisíc mrtvých mu začíná docházet, že Rus zase přitvrdí. Že klidně bude mobilizovat ještě desetkrát, že přejde na válečné hospodářství, ano, pokud nebude vyhnutí, tak i tu atomovku použije.
Celý fór je v tom, že Západ prý dobře ví, že Rus to okamžitě ukončí, pokud mu dají záruky ohledně NATO na Ukrajině. Prý jsou si tady všichni jistí, že páky od eskalace mají v rukou. Rus chce uznání. Tak ať si ho vybojuje, no ne? Když jsou Ukrajinci ochotní umírat… A až to bude moc drahé, až se to přestane vyplácet, až geopolitické ztráty převýší zisky, tak se to prostě ukončí. Začne se jednat a Rus toho nechá, protože Ukrajinu živit fakt nechce a nemá na to.
Že to není pravda? Že chce Putin ukrajinské území, jak neustále deklarují naši libtardi? Tak proč Západ už dávno neřekl, že Ukrajinu do NATO nepřijme? Proč Západ už dávno neřekl, že dá Rusku záruky, že Ukrajinu do NATO nepřijme, ale chce za to, aby Rus vyklidil celou Ukrajinu? Proč neřekli, že by tohle byli ochotni akceptovat? Protože od začátku do konce jde právě a jenom o to, aby se Ukrajina stala nástupním prostorem NATO proti Rusku. Všichni intervjuci tady tlačí narativ, že Putin chce ukrajinské území, ale naprosto mlčí o jakémkoliv základu pro jednání – „území za záruky.“ Rusko vyklidí Ukrajinu a na oplátku dostane záruky, že Ukrajina bude neutrální. Ani boha. Neudělají to, protože od začátku do konce jde jen a jedině o západní vojska na Ukrajině a nikdy to nebylo jinak.
Kdybych to tedy měl shrnout… Rus od roku 2008 říká, že to myslí vážně a Západ si od stejné doby stále ještě myslí, že má Rusko držet hubu a krok. Situace se neeskaluje od letošního února, ale od Putinova projevu na Valdajském fóru před patnácti lety. Rusko vede válku o uznání a vedlo ji už dávno předtím, než první výsadkář přistál u Hostomelu a nevede tuto válku jen na Ukrajině. Veškeré mediální výstupy o dobytí toho, či tamtoho, nebo ztrátě něčeho jiného, jsou dobré tak pro veřejnost jako propaganda. Tato válka skončí, buď až Rusku dojdou síly a nebo až Západu docvakne, že Rus nepovolí a další pokračování je drahé. Kde přesně v té době budou hranice, to je naprosto vedlejší.
Pan diplomat předpokládá, že Rusko má zhruba stejně velké ztráty jako Ukrajina. Předpokládá, že Putin s tím počítá, protože nelze jinak a počítá klidně i s násobně většími ztrátami, když to jinak nepůjde. V současné době prý Rusko vede válku tak na 30% svých kapacit a má ještě hodně možností, jak konflikt eskalovat. (Včera prý Rusko vystřelilo na Ukrajinu až 150 raket. Byl to zatím nejničivější útok a celkem jasná odpověď na spekulace, že Rusům docházejí střely).
Tato válka je pokračování Putinovy politiky jinými prostředky a Rusko zvítězí, pokud Západ uzná, že Rusko má právo na bezpečnostní obavy = že je Rusko mocnost. To je skutečným cílem této války, nic víc a nic míň. Hraje se to na ukrajinském území, které bude zástavou a kropí se to ukrajinskou krví. I kdyby Ukrajinci se západní pomocí vytlačili Rusy ze svého území, na hranicích se bude střílet dál, Ukrajina bude dál bombardovaná a to všechno až do chvíle, kdy Západ uzná, že na Ukrajině základna NATO nebude a Ukrajina nevstoupí do žádných západních struktur, protože nebude mít možnost si vynutit něco jiného. Nebo pokud se Rusko zhroutí.
Válka skončí ve chvíli, kdy Západ uzná, že Rusko je regionální mocnost, nebo kdy se ukáže, že Rusko mocnost není.
Všechno ostatní je divadýlko pro civilisty. Účelem války není obsadit Ukrajinu, ale ukázat světu, kdo je na ukrajinském území silnější. Jestli Rusko, nebo NATO. Se ztrátami se počítá.
Jak jsem koupil, tak prodávám.
ani se nám pražáci nepochlubili tou nádherou náhradou za KOněva na Praze 6.
UFF
https://www.ta3.com/clanok/253214/v-prahe-uz-maju-nahradu-za-sochu-koneva-vystriedal-ju-hajlujuci-ohyzd-s-tvarou-putina
Na něco podobného se ani děcka v pomocné nezmohli…
Musím říct, že bolševik zobrazoval vrahy z Vólstrýtu s menší invencí.
Socialistický realismus jim nedovolil rozvinout fantazii jako těmhle. Jejich vrazi měli jen cylindry s pruhama a hvězdičkama a ostré zuby, ze kzerých kapala krev.
🤣
Neurážejte socialismus – ono to má své opodstatnění. Kdo v okolí se zřekl tak fanaticky části své minulosti, a rovnou ji prohlásil za nezákonnou, a srovnal ji – nechutně lzivě a podle, se skutečnou okupací nácky v letech 39-45?
Plivani na vlastní minulost posiluje odporné kreatury z Pětihnusu a jejich potulnou naci kamarilu, uvědomují si to lidé vlastně?
Tak děsivá míra křupanství, hnusoty, trapnosti s tehdejším vnímáním i vkusem vůbec neztotožňujte.
Pokud kdokoliv dává rovnítko mezi nacismus a socialismus, pokud jiní dávají rovnítko mezi tzv. Umění, umjelce, vkus, humor, atd. tehdy a dnes, tak si nic jiného než Stávající Nazi Současnost nezaslouží, a přeji jim náležitě angažovanou prima zábavu ve všech směrech…
Za mna, take sa nerobi, aj kebyze maju pravdu … vsak tu ide o cistu, primitivnu, nenapaditu urazku … ale zase, mejnstrym ‚iba sucho informuje‘ … akakolvek moralka a slusnost je uz pase … a potom ze narod nefunguje ako ziacikovia v prvej triede :S
Už dopolko byl kdesi odkaz na ono „veledílo“ soukromého umjelce a kováře… Mimo toho, že jde o odporné dílo ukájející pouze mentální mrzáky, je na pořadu dne: Kam až klesneme co by společnost a obecná pravidla, tentokráte třeba alespoň dobrého vkusu, když už slušnost leží v krvi v koutě…
Nikoli, má tvář Vykulence !
Může to někdo ověřit? Myslel jsem že ty fotky jsou manipulované. Jestli by tam fakt byl Vykulenec, měli by u mě Pražáci malé plus.
Pockam si a uvidim jak to dopadne. Jiste by “provychodni “ smery rady aby to tak jak pan neznamy diplomat popisuje vypadalo. Zacinam premyslet o myslenkovem rozpolozeni reportera.
Copak vážně…! Vážně to může myslet kdekdo. Ale myslet to upřímně… kde a kdy já jsem to už slyšel?
Upřímně to myslel Standa.
Pořádse opájíme představou o nějaké revoluci, která nás zázračně přenese do hezčího světa.
Připomíná mi to jeden vtip ještě z bolševického období :
Podnik neplnil, a tak tam strana a vláda dosadila nového ředitele. Ze Západu, aby to byla tutovka. Pan soudruh ředitel svolal shromáždění zaměstnanců a řekl jim na rovinu, že jsou všichni lemplové líní a tak platy půjdou na polovic. Nikdo se neozval, odboroví předáci mlčeli. Tak přidal. Zase nic. Na závěr pan ředitel vyhlásil, že kdo nebude plnit normy, tak bude oběšen před bránou závodu pro výstrahu. Najednou se ozval starší zaměstnanec těsně před penzí a zeptal se soudruha ředitele, jestli se ten špagát na oběšení bude normálně fasovat, anebo si ho musí každý přinést z domova.
Mám silný a důvodný pocit, že to nyní takhle podobně chodí u nás, a i na Západě, Ukrajinu rovněž nevyjímaje. Žádnou revoluci nečekejme !
Ukrajina je mi zhola ukradená, nicméně realita obsažená v dotazu onoho skoro rentiéra je na pořádku dne… Lid to chce, lid to má mít…
Ač jenom hloupý a starý elektrikář (bože ne , nesrovnávat s naším slavným ministrem), neznalý zahraniční politiky, si myslím , že tento konflikt je opravdu šachová partie na úrovni velmistrů. Jestli vyhraje Karpov nebo Kasparov fakt nevím, ale podle jména to bude vždycky rus. :-))
O co jde – výstižně od Jana Campbella:
„Protože jsme uvnitř tohoto procesu, nemůžeme s plnou jistotou adekvátně posoudit jeho výsledky. Můžeme ale posoudit vnější okolnosti, odkázat na historické příklady a připravovat si alternativní řešení. Taková příprava vyžaduje ale vizi, kvalitní, historii znající loajální profesionály a politiky, kteří jsou schopni uvědomit si, že současná EU politika pod anglosaským vedením a NATO pod vedením USA mj. upírají svému protivníkovi, t.č. Rusku právo na existenci, vlastní vývoj a národní zájmy. Taková politika nevěští nic dobrého.
Rusko si to uvědomilo, že mu Západ popírá právo na existenci, vlastní vývoj a národní zájmy, stalo se katalyzátorem procesu změny světa, v němž Západ v současné podobě nemá místo. Nejednou za cenu velkých ztrát Rusko zachránilo svět. Možná bude muset tak konat znovu, aby připomnělo ignorantům, že Rusko (a před ním Sovětský svaz) ukazuje své nejlepší vlastnosti a stoupá k výšinám světového uznání, když řeší univerzální problémy dobra a obnovuje spravedlnost. Anglosaský imperialismus vedený dnes USA, kterému jsou tyto kategorie cizí, směřuje k nevratně omezené sféře kontroly a každá zástupná válka tento proces urychluje. Jinými slovy: Kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe“.
http://vasevec.parlamentnilisty.cz/clanky/jan-campbell-otazky-odpovedi
Jan Campbell má jako obvykle pravdu, navíc ji dokáže velice pěkně a pregnantně formulovat. Číst jeho texty je většinou čirá radost, jak jsou jednak skvěle formulované, jednak jak je z každého slova a každé věty znát jeho široké vzdělání a hluboké odkazy na mnoho dalších věcí . Což při rychlém přečtení člověku většinou unikne – ale vyplatí se to prohlédnout několikrát, co tím vlastně myslel ve druhém a třetím plánu. Borec…
K k42 6 prosince, 2022 (23:29):
Lituji, ale musí vám poněkud (ne úplně) oponovat:
Pan Campbell se zhusta (ne vždy kvůli možnému postihu) vyjadřuje jako Pythia, takže si vynucuje několikeré přečtení, aby čtenář vůbec pochopil, co tím vlastně „básník“ chtěl (asi) říci.
Problém je v tom, že čtenářovo „dovtípení se “ nemusí přinést výsledek „básníkem“ zamýšlený.
Což však pana Campbella podle všeho trápí jen nepříliš.
Přesto se od něho opakovaně dozvídám více než od spousty jiných.
Souhlasím, že jeho texty jsou často vyložené „Pýthické“, ale to se mi na tom právě líbí – že nechává prostor pro výklad. A často zmiňuje překvapující souvislosti mezi událostmi a procesy, které většina komentátorů vynechává. Přitom se drží nohama na zemi, a nesklouzává až k šílenostem typu Pjakinových komentářů…
Ale ale, takže když jde o vaše korýtka a pohodlíčko, to jde celá ta slavná pomoc, solidarit a humanita stranou, viď Markéto?
„Po informaci, že ukrajinské ženy s dětmi budou vystěhovány z ubytování v Harrachově, protože jde o rekreační objekt Poslanecké sněmovny a se začátkem zimní sezóny mají poslanci a zaměstnanci sněmovně zájem o dovolené si předsedkyně Markéta Pekarová Adamová nejprve uložila bobříka mlčení. Po dvou dnech promluvila a odpovědnost přehodila na ministerstvo vnitra.“
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pekarova-vystehuje-Ukrajince-Lyzovat-budou-poslanci-a-personal-Ukazuje-na-vnitro-722615
Proč jen je mi to ouplně jedno, a proč to v plné nahotě odkrývá míru a kvalitu „poslanecko-vládní“ solidarity. Za prvé – ona krůta, a jí podobné by měly mít doma či ve svých nemovitostech nastehované JIMI pozvané uprchlíky, měly by je financovat, oblékat, krmit a resocializovat včetně kursů ČJ.
Za druhé okamžitě těm parazitům v parlamentě, Senátu a vládě zrušit jakékoliv rekreační, rehabilitační a jiná centra. Flákají se, škodí, ničí, destruují, kurví na účet státu, plebsu ( ten je ovšem z velké části tupý, zrádný a vychcaný, a ještě to brání) naprosto vše téměř všem, za což si dokonce zvýšili gáži – a to vše bez jakéhokoliv postihu, následků, zodpovědnosti…
Je zajímavé, že všem ostatním ten socialismus zrušili, ale oni si ponechali veškeré výhody – stoprocentní nemocenská od prvního dne nemoci, omluva z práce při jakékoli příležitosti klidně jen vzkazem, rekreační střediska, podniková kantýna s lidovými cenami a peněz si nadělují každý podle svých potřeb.
Bingo, monetaristé, hayekovci, Chicago boys všeho druhu a odhodlání – tedy pokud jde o oholení plebsu a podojení eráru, byli VŽDY CITLIVÍ na své ZASLOUŽENÉ, OPRÁVNĚNÉ výhody, na něž mají – na rozdíl od uliční lůzy a póvlu SVATÝ NÁROK.
Vždyť jsou přece ELITA… Renta v jakékoliv podobě – prachy, moc, luxus, VIP, atd. jim přece SAMOZŘEJMĚ PATŘÍ, tak je to na světě přece zařízeno…
A považte, že existuje vcelku velká množina naprosto tupého plebsu, který jim to přeje, souhlasí s tím, a dokonce je ochoten je i jejich takřka otrokářské výhody bránit…
a něco odjinud
http://www.sportovnilisty.cz/vedeli-jste-ze-v-cesku-probehlo-me-v-kralicim-hopu-tak-se-podivejte-alespon-na-obrazky-jiriho-ruzicky-z-mista-deje/
dějou se to…
ema a čo to nezvládli skončili na smotane 🙂
nejenže je dnešní díl na Prvních zprávách, ale už i… no koukn+ěte se sami
:- ))
http://www.sportovnilisty.cz/lide/podivejte-se-jak-si-petr-fiala-v-sidle-narodni-sportovni-agentury-pekne-zacvicil/
žáden rešpekt
Nic nedostanou, nepůjčili mu ani činky.
Zeman si stoupl na běžky. Bořil by se, daleko by nedojel, soudí trenér biatlonistů
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/zeman-si-stoupl-na-bezky-boril-by-se-daleko-by-nedojel-tvrdi-lyzarsky-expert.A170207_171631_ln_domov_rsa
Zeman vyrazil na rybník, ale tentokrát nechal člun doma. Šel si s ochrankou zaplavat
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/zeman-tentokrat-nechal-clun-doma-sel-si-s-ochrankou-zaplavat.A150705_201434_ln_domov_ELE
Štěkáte na špatný strom, referenti. Tady se Zemana nikdo po jeho posledních krocích zastávat nebude.
A s dopomocí ochranky se trefil do bažanta.
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/rusko-si-potichu-poridilo-svoji-flotilu-tankeru/
Jsem rád, že diplomaté vědí, že Rusko nechce Ukrajinu vojensky obsadit a bojuje podle toho. Jen bych dodal, že se taky snaží místním náckům rozmluvit bojechtivost a proto si s nimi hraje jako kočka s myší. Dopřeje jim nějakou pěremogu a hned nato jim dá o to víc po tlamě. Jediný vážný problém jsou USA, které si na té válce obnovují hospodářství.
A Novinky už konspirují, že mají údajné Putinovy původní plány na ovládnutí Ukrajiny za deset dní 😂 Tak určitě, ty provládní narativy jsou fakt vtipné. Pokud je člověk bere jako výtvory smažek po zavírací době. Autorem této zaručené zprávy není nikdo jiný než britské tajné služby (jak nečekané):
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-nove-objevene-putinovy-plany-cela-ukrajina-mela-do-10-dnu-padnout-a-v-srpnu-splynout-s-ruskem-40416496
https://zpravy.tiscali.cz/zeme-eu-dumaji-jak-obejit-princip-jednomyslnosti-a-poslat-kyjevu-penize-i-bez-madarskeho-souhlasu-547126
https://vimmer.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=783709 asi takhle. Je tam něco špatně?
Hmm to jsou veci
_———
Druhým cílem je překazit sen amerických neokonů a globaliberálů o změne ruského režimu. To je klíčový zájem ruské politiky. Americká administrativa (paní Nuland) si představovala, že po pádu režimu v Kyjevě v r.2014 bude následovat změna v Moskvě. V květnu 2014 sdělila paní Nuland americkému Kongresu, že “od roku 1992 jsme investovali 20 miliard $ do podpory přechodu k mírové, úspěšné demokracii v Rusku.”
Představte si, kdyby Putin ohlásil, že vydá 20 miliard dolarů na změnu režimu v USA.
Vidláku, opět skvělý blog a diskuse…
Během dne mi to trochu prošlo hlavou a usoudil jsem, že Váš dnešní vzorek, pan Diplomat, spadá docela jistě do kategorie „intelektuálu, ale neinformovaných idiotů“ (Intellectual Yet Uninformed Idiot; systematizovaná zkratka by mohla tedy být IYUI), pročež jsem pojal úmysl, napsat panu Nassimu Talebovi, aby si tento poddruh idiotů zařadil do třídění, v rámci své práce „IYI“ – víte, jako to dělal Carl Linné, z čehož se pak vyvinul ten jeho známý spisek „O třídění druhů“. Nějak se začít musí, a systematická práce a sběr dat je jistě hodně důležitý. Věda je věda, žádá oběti a nějakou tu snahu. Nemusíme chodit tak daleko, abychom pana Diplomata odchytili, vylisovali a usušili, před odesláním na kategorizaci, stačí tento článek, o to je to snažší.
Následně jsem nějaký čas věnoval odhalování a čtení síťových stop Nassima Taleba, a tam jsem našel, že nově objevený druh idiota není až tak nový, už ho má bezchybně začleněný, tudíž má poznámka ztrácí opodstatnění.
S pozdravem…
Co furt všichni máte s tím namachrovancem Talebem? Akorát se snaží udělat na tom, že dělá z Platóna a Aristotela idioty, nic jinýho nemá. To je podobné, jako bych dělal idioty z Edisona a Křižíka, když už teďka svítíme přece LEDkama. Jasně, Platón je vůl, protože vychcanej nominalista Taleb vydělal prachy, hurá!
Akorát, „a nic jinýho nemá“. To je v zásadě přece jedno: je to otevřená mysl, pokládající otázky. Častokrát na věci, na které „je zakázáno se ptát“, a to že kultivovaným a chytrým způsobem. Je to tak málo?
Zda vydělal prachy na burze a teď si může hovět na kanapi nebo lítat vrtulníkem nebo píchat 20+ blondýny je přece úplně jedno.
Mě by spíš než to Vaše „dělání idiota z Edisona a Křižíka“ zarazilo to, že Vidlákův „pan Diplomat“ značně velkoryse totálně ignoruje světovou realitu, třeba postavení Ruska, a svou veřejně demonstrovanou demencí ohrožuje nás všechny.
Uvědomujete si vůbec, že někdo v Rusku – a jistě takových lidí v krizových chvílích může být více než Putin; hodně lidí – může zmáčknout knoflík a vypaříte se, nejen sám, ale všechno okolo Vás? Namyšlenému dementovi, zhovadile jistému, že má pravdu a vyhraje, je nutno dát na vědomí „jdi do hajzlu, kreténe“ a ne ho ubezpečovat v jeho šílených fantazijích.
Talib takové blbce šikovně ukazuje, možná si to i přečtou…
Tak to je skvělý názor. Nevím tedy kdo je větší idiot. Jestli člověk který může teoreticky zmáčknout knoflík, nebo ještě větší idioti, kteří raději zmáčknou knoflík všichni aby to ten menší idíot neudělal první 😉
Jojo, zrusili projekty typu Valkyra a presli na kosmonautiku.
Sovetska Semjorka mela byt pro vojaky nosic hlavice, ale Koroljov mel vlastni plany a udelal ji pro lidi.
Americky Redstone byl ciste nosic a proto nemohli adaptivat na posadku tak rychle.
A konec koncu, doktrina obou velmoci byla sypat na stredni Evropu atomovky pro zastaveni invaze.
Hlavně je to tak, že Redstone měl nosnost na oběžnou dráhu pár kilo, na rozdíl od ruských nosičů – Sputnik 1 měl asi 50 kg, dost na tritiem posílenou atomovku, cirka 100 kt TNT. A necelý rok potom už mohli Amíkům „doručit dáreček“ desítek megatun. R7…
BTW, fyzikální výkon termojaderné nálože je mezi 6-8 megatun TNT ekvivalentu na tunu fyzické hmotnosti… A to bylo realizované už na konci 50. let… Lidé jsou chytří až geniální, dneska to sice jde na superpočítačích lépe, ale zlepšení kupodivu není než v procentech… už tehdy to uměli…
Tenkrat byl i silene rychly pokrok v nosicich.
Do 10 let bylo hotovo prakticky do dnesniho stavu, kdyz nepocitam ruske hypersoniky.
Pamatuju na pohrdavou skepsi vuci komousskym kecum o imperialistech, co nas chteli bombardovat…a na stara kolena clovek zjisti, ze meli z velke casti kus pravdy.
Přesně tak. Jak v těch technických otázkách – nosiče a tak – tak v té „skepsi ke komoušským kecům“…
Hrozné poznání pro mě osobně bylo, že kretén jsem já sám… Když jsem v roce 1986 byl od vysoké školy (ČVUT FEL) byl v Leningradě (dnešní Pitěr), tak mi tam Rusandy říkaly „nás chrání proti jaderným zbraním USA“, smál jsem se, jak idiot – posléze jsem zjistil, že ty ruské pusinky měly pravdu. Dodnes se za ty své kecy proti tomu stydím… měly ty holky pravdu a debil jsem byl já. IYUI, jak jsem navrhnul poslat Talebovi…
Zvláštní bylo, to mě dodnes není jasné, proč nám to komouši neřekli a nervali to každý den do médií, že to tak je… Že u nás musí být ruská armáda, protože za hranicemi mají Amíci termojaderné sklady a nálože a nejen to, také křídlaté rakety a jaderné rakety do strategických bombardérů… Což všechno měli… Takže ČSLA v rámci obrany v plánech měla udělat asi 600 jaderných úderů… letecky a raketami.
Proc? Protoze to s nami mysleli dobre, at to delali jakkoliv blbe. Mluvim o puvodnich kadrech, nikoliv oportunnich normalizatorech (presto i u nich etos paternalisticke ochrany pred traumaty pretrval az do konce, alespon na tech nejvyssich mistech- viz soudruh Stepan).
No to tedy… ?
V roce 1986 Vás vážně nemusely informovat ruské pusinky, už jste to opravdu věděl.
Nejméně od konce roku 1983 toho byly plné naše noviny, propaganda každý den.
Např. Rudé právo 26. listopadu 1983:
Z příkazu americké vlády začalo rozmísťování nových amerických raket Pershing 2.
Země Varšavské smlouvy musejí bezodkladně podniknout nezbytná obranná opatření. Jedno z nich vyplývá z ujednání SSSR, ČSSR a NDR o zahájení přípravných prací k rozmístění obranných raket https://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo/1983/11/26/1.png
Rudé právo 25. října 1983:
Zahajují se přípravné práce k rozvinutí raketových komplexů operačně taktického určení na území Československa
https://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=RudePravo/1983/10/25/1.png
https://www.vhu.cz/pred-triceti-lety-byly-v-ceskoslovensku-rozmisteny-nosice-jadernych-zbrani/
Sorry, Gagi letěl samozřejmě v ne Voschodu, ale Vostoku-1… upsal jsem se.
Ale význam je jinak stejný, ale stejně se omlouvám. Když se píše o exaktních věcech, musí se psát přesně, jinak to nemá žádný smysl.
Pan diplomat je vedle. Možná je to profesionální deformace. Ale Rusko už není v pozici, že by čekalo, až mu někdo poplácá po rameni. Padlo mnoho ostrých slov z obou stran. VVP pojmenoval podstatu „demokratů“ Západu. To si nenechají líbit.
Navíc, hlavní akcent je ekonomický. V 90tých letech si Západ nassál z bývalých států RVHP. Ty si myslely, že půjdou nahoru, ale kdepak; – šlo o to , jak to rozkrást.
Teď už je to rozkradené, zbývají drobky (které se samozřejmě využijí) a je zapotřebí další kořist. Jinak to na Západě klekne.
Takže strany konfliktu neuhnou, dokud nebudou muset. Samozřejmě, ideální výsledek pro Západ je další „barevná revoluce“. Jestli k ní ale nedojde, dojde k poměrně zásadním změnám. Těžko říct, jestli to bude k dobru normálním lidem. Spíš asi ne. Jediné, co je víceméně jasné je to, že to bude jiné, než teď
Dle mého názoru žádná z variant vývoje pro nás spodních 10.000.000 nemůže být střednědobě k dobru.
další „barevná revoluce“
Myšleno v Rusku, na Ukrajině nebo že by na Západě ? Díky za dovysvětlení
„Ještě před neformálním jednáním výboru proběhlo plénum Senátu, kde jste s kolegyní Kovářovou odmítly coby jediné podpořit plán zahraničních misí naší armády a výcvik ukrajinských vojáků u nás. Jaké je hlasovat jako skoro jediná „proti“ v případě tak sledovaného bodu?“
(Zbytek si dočtěte.)
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Co-se-mi-stalo-Co-Nemcova-Hamplova-poprve-o-odvozu-do-nemocnice-722563
Takže celí dva (celé dvě) senátorky z celého Senátu odmítly podpořit výcvik ukrajinských vojáků u nás….
Jako morální (podle jiných amorální) gesto bezchybné, paní senátorka Hamplová se tentokrát probrala v záchrance….Šťastná to žena!
… neumím to už najít, Asfalťáku, ale někde psala ta z tý Trikolory, že ji telefonovala starostka Libový a ta jí řekla, že v době hlasování (tedy když ta psychopatka Černochová se do ní v Senátu navážela) už v tý Libavý ti Ukrajinci už více jak 10 dní byli!!! Pokud je to pravda, tak Černochová si zaslouží popohnat před soud, ale né před takovej, kterej má slečna Kočí (blahý paměti) pod palcem.
PČR
Válka na Ukrajině
SLEDOVAT DALŠÍ DÍLY NA IDNES.TV
„Paní kolegyně Hamplová je hlásná trouba ruské propagandy,“ komentoval vystoupení senátorky Václav Láska, šéf klubu SEN 21 a Piráti.
„Hovořím o výcviku vojáků cizího státu, který není členem NATO, na území České republiky, když i tento výcvik by jistě mohl probíhat na území Ukrajiny, kde se neválčí,“ tvrdila Zwyrtek Hamplová. Položila otázku, zda na takové – podle jejího názoru velkorysé – zapojení do válečného konfliktu máme peníze. „Odpověď zní nemáme. Přesto jednáme tak, jako bychom měli pořád kde brát,“ tvrdila senátorka Zwyrtek Hamplová.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/senat-pravidla-informovani-uzivatelu-bytu-o-jejich-spotrebe-tepla-autorsky-zakon.A221201_044254_domaci_kop
Chováte se jako Chamberlain, vmetl Kuba Okamurovi za odpor k výcviku Ukrajinců
4. prosince 2022 13:07
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/tomio-okamura-martin-kuba-spd-ods-partie-cnn.A221204_110317_domaci_idvs
„hlásná trouba“ je někdy nakonec lepší, než jen trouba….
*******
Jóó hanba nebo válka….
A kdo že to říkal, že jsme ve válce?
No aby se pak tito nedivili, že vybrali válku a budeme mít i hanbu…
https://www.facebook.com/zuzanamajerova.cz/posts/pfbid0oAM6nzB2Cv3JSiDrVtzHuPKQmNU4vNrbe2kHa7twZBfZt7C3AmgXKm5zNhBtQ2cTl?hc_location=ufi – k pobytu Ukrajinských vojáků na Libavé
Tak, diplomatická návštěva vyjevila své názory, svojí logikou si je zdůvodnila … až sem dobrý. Nicméně, já bych se návštěvy zeptal, zda se ve vyšších kruzích diskutuje o osudu ekonomiky Západu, resp. USD.
Ono totiž, prozatím každá úvaha, analýza a rozbor co bude počítá s jednou věcí jako konstantou – že ekonomická síla Západy, resp. USA zůstane přibližně stejná nebo se zvětší.
Já si dovolím odhadnout, že cílem Putina je odstranění příčiny, nikoliv následků. Dejme tomu, že anglosasové budou nuceni ustoupit, že RF zabere celou Ukrajinu, Polsko, Slovensko, ČR a atd. Nic z toho neodstraní příčinu problémů. Navíc by RF dostala „na starost“ zabraná území, resp. území pod vybojovaným vlivem. Tohle už tady bylo (socialistický blok) a Putin několikrát jasně řekl, že takhle už ne. Tohle by totiž nic nevyřešilo – anglosasové by se otřepali a za 50 – 100 let by vyrazili za zdroji znova.
Dle mého, cílem je ekonomické zlomení Západu, resp. USA, což vyřeší na dlouhý čs mnohé – např. USA nebudou mít jak financovat svých cca 800 vojenských základen po světě, nebudou mít za co provozovat své letadlové lodě.
Bohatství západu je postaveno na koloniálním principu – okrádání slabšího všemi dostupnými formami (viz. občasné „odhalení“ o využívání dětské práce tu pro Adidas, tu pro někoho jiného). Dosavadní praxe je stále stejná, jako princip obchodování s domorodci za korálky a zrcátka. Jen dnes k tomu slouží potištěný papír, který mohou tisknout jenom vyvolení – ale v neomezeném rozsahu. Kdo se zdráhal vyměnit svoje suroviny za tyto papírky, tak následovala jemná varianta (dehonestace představitelů a barevná revoluce) nebo tvrdá varianta – to nastoupila US Army. A toto schéma zarazíte jedině tak, že zamezíte výměně „reálné hodnoty za korálky“. Pokud tomu zamezíte, pak anglosasové ještě nějakou dobu pojedou „ze setrvačnosti“, ale rozhodující je trend směřující k jejich ekonomickému oslabení.
A to co se právě děje je právě ten trend. Dávejte si věci do souvislosti. Pikantní na tom je, že z pohledu zbytku světa je RF ten poctivější a solidnější partner – tedy anglosasové se sami a opakovaně a s nadšením střílejí do vlastní nohy.
Cílem konfrontace je na obou stranách stejný – ekonomické zlomení protistrany, přičemž RF si pozici zlepšuje a vyhlídky anglosasů se zhoršují.
Davide,
ten ukrytý „šém“ je v myšlence „Rusku jde v první řadě o lidi“.
Takže ne – jak bude vypadadat ekonomika, potažmo Svět?/u>, ale – jak bude vypadata lidská společnost a jednotliví lidé, je ta správná otázka „Ruského světa“.
No jak? Hůř, nebo líp?
No tak pokud sleduji VVP dobře, tak odpověď dal – vlastně dvě odpovědi:
1. Rusko už nebude bojovat a prolévat krev za druhé. Je to ostatně vidět na Luhansku a Doněcku – RF jim v podstatě jen pomáhá, velkou porci odpracovávají sami. A protože svět není černobílý, tak je třeba si uvědomit co jsem psal výše – podle mého je cílem RF ekonomicky oslabit až položit Západ tak, aby byl delší dobu klid. Někomu se to může jevit, že VVP „kope i za nás“, ale tak to není – dělají to hlavně pro sebe. a pro všechny hnidopichy – RF opravdu dnes nebojuje za LLR nebo DLR, ale za sebe (bez ohledu na to, že dnes už jsou součástí RF). Ten ruský svět chce hlavně odstranit to západní parazitování – viz. např. myšlenka o „dvojsmyčkové“ ekonomice.
2. Filosofii tzv. „Ruského světa“ vidím v tom (na úrovni států), že vnitřní uspořádání je věcí tamějších obyvatel. Jinými slovy – jaký si to uděláme, takové to budeme mít … zkrátka netahat do kšeftu ideologii, lidská práva atd. Ostatně i Drulák prozřel – viz jeho asi poslední rozhovor, kde říká, že už upustil od myšlenky zatahovat otázku lidských práv do mezistátního jednání, když na začátku kariéry byl zastáncem myšlenky, že na elementární principy LP by mělo být v mezistátní spolupráci pohlíženo.
A jen připomínám, že když nastávají velké změny, ve kterých jsme malí hráči, tedy je zásadně neovlivníme, tak to je přesně čas, kdy je možno do probíhajících událostí „trošku drcnout“ a částečně si je nasměrovat naším směrem. Teď je ta doba. Ono totiž, když dělá generální ředitel s nejvyšším vedením zásadní změny, tak nemají čas a sílu se zabývat, kam si vrátný na vrátnici bude odkládat varnou konvici a šálek kávy …
Shodujeme se, i když – podle mne – tam chybí ta pasáž o vzájemné spolupráci jak jidí tak i národů, chybí mi tam bezpečnostní mechanismy na podkladě bilaterálních a multilaterárních dohod, a ještě pár maličkostí, které ale celkový obraz netvoří, spíše už jen nasvěcují…
Z toho je už dekódovatelná jak ta ekonomická tak i sociální forma rozvoje, nejdůležitější fakt je ale v tom, že politika jednotlivých zemí by měla být koncipována multilaterárně a na podkladě bezpečnostních dohod – z čehož pro mne jednoznačně vyplývá, že Rusko si neuzurpuje nějakou vůdčí roli – a i když to teď „rozjíždí“, je už teď zřejmé, že svého primátu nechce zneužívat a stejné očekává od ostatních – a to je přesně ta pojistka, která z principu ničí možný konfrontační střet s možností jeho následování do konfrontace válkou.
To všechno co Vidlák s panem diplomatem říkají může být pravda. Já ji vidím ale ještě někde jinde, respektive, pravda bývá mnohovrstevná a já si myslím, že ta jádru nejbližší vrstva pravdy o této válce je v tom, že válka sama o sobě nemá žádné vojenské cíle.
Myslím si, že někdy v roce 2024, nebo 2025 se najednou Rus z Ukrajiny stáhne a nechá ji jak byla. Západ začne jásat, že jsme tedy vyhráli. Ale najednou se rozhlédne a uvidí, že svět je nějaký jiný. Vznikla nová světová rezervní měna, nové obchodní organizace, nové instituce, nové řetězce zásobování, vše nezávislé na libovůli a vrtoších západního světa a jeho sankcích.
Mám podezření, že to je pravý účel téhle války. Je katalyzátorem který to má umožnit. Kdyby Rusko iniciovalo všechny tyto změny a procesy v mírových podmínkách, neuspělo by. Nepřidávaly by se arabské země, ani ty jiho-americké. V podmínkách války je to ale jiné, iniciátorem je samotný západ. To on dělá práci za Rusko a Čínu, když se dobrovolně odstřihuje od energií a odstřihuje Rusko z řetězců zásobování a platebních systémů, což dopadá i na ostatní hráče, kteří mají náhle motivaci se připojovat do nových struktur. Když pro nic jiného tak pro sychr. Kdyby to Rusům náhodou vyšlo, aby byli u toho.
Páč: „Kdo chvíli bokem stál, už stojí opodál…“
Vidíte to až tak čitelně, že nemohu odolat to upřesnit o můj pohled…
Putin přesně chápe princip „sebeobrany s použitím sil protivníka“ – např. deklarovaný v systému Aikido.
On nechává na Rusko ostatní působit velkou silou, a jen v klíčových momentech udělá jednoduchý „protitah“, který odkloní ten „Západem plánovaný“ vektor někam úplně jinam. Někdy se ten útočník, z přemíry investované energie, ani neumí zotavit a její nezvládnutí po tom „odklonu“ ho dokonce i samo a citelně zraní…
A proč to píší? Jde o to, že v té vaší úvaze není zdůrazněn fakt, že kdyby ten Západ netlačil, nebyly by ani protitahy, ani ta zranění…
Já souhlasim.. Akorát si tu Aikido strategii neumím nějak v hlavě představit v konkrétních krocích.. Ale to neznamená že to tak není.
Ale to se stačí dívat na to, co jiní na Ruskem vedené „poli Kurukšétra“ provádí…
– EK „nechce“ plyn – Rusko potvrdí, že plyn dodá jiným – vyjde z toho, že Evropa si nemůže dovolit „nechtít“ plyn.
– EK pochopí, že si nemůže dovolit „nechtít“ plyn, tak se alespoň snaží, aby za ten plyn nemusela platit (blokace plateb v dolarech) – Rusko nastaví pravidka o platbách v Rublech
– EK si postaví hlavu, že tedy plyn chce, ale rozhodně ne z Ruska – jenže levného plynu ne z Ruska je nedostatek – takže Rusko plyn dál prodává a Evropa ho kupuje „vypraný“ od překupníků, kteří nemohou svému štěstí ani uvěřit
…a tak stále dokola… (a nejen s plynem, ale vlastně se vším)
Otázka je, jestli s těmito „chvaty“ protivníka Rus počítal, nebo je dokonce vědomě vyprovokoval, … nebo zda ho jen potkalo nečekané štěstí v podobě iracionálnějšího protivníka než v jakého mohl kdy Rus doufat.
Na druhé straně, všechny ty kroky západu se jeví tak strašně debilní, iracionální a sebepoškozující, že si nechávám stále ještě prostor na možnost, že ten Anglosas není tak vymletý a něco sleduje, co, podobně jako u toho Rusa, není na první pohled zřejmé. Protože co si budem, kdyby byl západ opravdu tak nesvéprávný jako se jeví být, tak by ta situace na konec vypadala přece jen trochu jinak.
A nebo je to možná ještě působení nějaké setrvačnosti? Vliv peněz, kterými západ stále ještě disponuje, vliv technologií, kterými také ještě disponuje, a vliv aureoly veliké civilizace, kterou také, minimálně mezi Ukrajinským lidem, také stále ještě disponuje. A tohle všechno nějak vyvažuje všechna špatná rozhodnutí.
No nevím, až to nějak dopadne, doufám že se dozvíme, jak to dopadlo.
Položte si otázku: Co je to západ?
Pokud je západ usa a chce zničit evropu, mohlo by Vám to začít vycházet lépe.
p
Že by se dobrovolně vzdali cesty na Krym a kontroly jeho zásobování vodou – to těžko. Natož Krym samotný.
Ale jinak souhlas s tím, že hlavní dějiště konfliktu je jinde. Zatímco náš tisk plnily informace o tom, jak do světové izolace upadající VVP trpí Parkinsonem a rakovinou zároveň, marod absolvoval řadu jednání na různých fórech typu BRICS, SCO a pod. Vypadal docela zdravě, v diskusi reagoval pohotově, bylo mu nasloucháno. A myšlenky na potřebu nezávislosti té části světa, co není „Západ“ na dolaru a platebních systémech Západech kontrolovaných, jakož i dalších vymoženostech, jež umožňují ekonomický nátlak, tam rezonovaly. Ostatně, momentální problém s pojištěním přepravy ropy, jež by nerespektovala Západem diktovaný cenový strop, upozornil na další oblast, která se nejspíš dočká snahy o globální změnu struktury.
Zatím nejlepší úvaha o válce , kterou jsem doposud četl. Díky Vidláku.
Paroubek dnes také za pomoci Oskara Lafontena rozebírá příčiny střetu na Ukrajině a příčiny naší budoucí bídy.
6.12.2022 12:10
„Bývalý předseda Sociálnědemokratické strany Německa a později spoluzakladatel strany Levice a její volební lídr Oskar Lafontaine v rozhovoru pro Deutsche Wirtschafts Nachrichten uvedl, že kyjevský „Majdan“ v roce 2014 si „objednaly“ USA. Navíc ještě před událostmi v roce 2014 financovaly a nadále financují ukrajinské nacionalisty (takto dědice neslavně proslulého S. Bandery).
Lafontaine se domnívá, že tímto způsobem Bílý dům realizoval svůj plán na rozbití ekonomických a politických vztahů mezi Ruskem a Evropskou unií a „de facto je proti sobě poštval“.
V souvislosti s těmito slovy je dobře zkusit osvěžit svou paměť a v dnešní zjitřené době, plné až fanatické protiruské nenávisti, živené v mainstreamových médiích, si připomenout jaká témata byla aktuální před „Majdanem“. Ukrajina byla vesměs brána za zemi ovládanou klany oligarchů, kteří bojují mezi sebou o moc a rozchvacují státní majetek až tak, že členku jednoho klanu a premiérku Tymošenkovou šoupli na nějakou dobu do vězení. Nikdo spletitému a brutálnímu zákulisí nerozuměl. Ukrajina byla zajímavá pouze jako zásobárna levné a celkem kvalitní pracovní síly. Ve stejné době přitom roky probíhaly doslova námluvy mezi Putinovým Ruskem a Evropskou unií, kdy se vážně diskutovaly možnosti co nejtěsnější spolupráce na způsob něčeho jako přidružené členství Ruské federace s EU.
Na straně Ruska leželo ohromné surovinové bohatství a nekonečná rozloha, zatím co na straně EU bylo manažerské, technologické a organizační know how. Logicky v tom hrála prim nejprůmyslovější země EU – Německo. Tak nějak se tiše spoléhalo, že Rusové dodají levné suroviny a především němečtí inženýři a manažeři je přemění ve špičkové, technologicky a cenově konkurenceschopné produkty. Pokud by k takovému splynutí došlo, pak za deset nejpozději do dvaceti let by ekonomicky propojená Evropa včetně Ruska strčila do kapsy upadající USA. Už od dob Římské říše je známé základní pravidlo k udržení moci – své konkurenty včas oslabit, k tomu nejlépe slouží je poštvat proti sobě. Divide et impera.
USA se nedivme. Hájí si svoje cíle a zájmy. EU je sice spojenec, ale i spojenec si nesmí myslet, že svého bohatšího partnera jen tak přeroste a bude na tom někdy líp. Chytré hlavičky v USA se daly dohromady a našly citlivé místo k rozeštvání EU s Ruskem a daří se jim to báječně. Nejen, že můžeme zapomenout na nějaké hospodářské předstižení USA, ale na chudnutí a úpadku EU naopak oni bohatnou a rostou. Geniální. Jen proč jsou evropské politické špičky tak tupé… Nebo je to ještě jinak a mají tady své lidi na klíčových místech? To také, že. Od vlády až po …!“
Správně se ptá, za koho evropské špičky kopou. A jestli jsou blbé nebo navedené.
A kde se vám zase co vyskratovalo, že se mi pokoušíte podstrčit, že někde píší o „Jediných“ Ukrajincích?
Vaše další rozvíjení vašeho tématu
a) nechápu, netuším, z čeho tak usuzujete
b) pamatuji si události, které nezmiňujete, a zrovna ty pokládám za natolik určující, že je vidím jako klíčové
c) Rusko se nikdy netajilo tím, proč musí reagovat ta, jak reagovalo a reaguje. Stačí jen nepřeskakovat málo krvavé pasáže v jejich prohlášeních
takže se, úprosím, nezlobte, že nebudu nijak reagovat…
Tohle se špatně „zařadilo“, patří to „sem“: https://web.litterate.cz/myslim-to-vazne/comment-page-1/#comment-86131
Většina „Ukrajinců“, které znám, používá běžně jako komunikační jazyk ruštinu; a to i mezi sebou.
Ve škole máme už asi 35 „ukrajinských“ dětí – zejména ty z prvního stupně mezi sebou mluví krystalickou ruštinou bez jediného náznaku ukrajinštiny (budu se muset zeptat, kdy se vlastně začínají učit ukrajinštinu).
Sice jsou ze státu Ukrajina, ale jsou to Rusové jak vyšití.
Takže je spíš namístě klást si otázku „O jakých vlastně Ukrajincích mluvíme“?
Rusíni se za Ukrajince nikdy nepovažovali a ukronáckové je dokonce odmítli uznat za národnost.
Poláci také ne.
Ani Rusové ne.
Ba ani Moldavané, Rumuni, Bulhaři a Řekové.
Snad možná Němci a Tataři – ty bude s Ukrajinci spojovat nejspíš příklon k nacismu.
V podstatu jedou národní obrození, jako my okolo 18 století.
Pikantní mi přijde, že zatímco nám se cpe že národovectví je fůůj, tak na Ukrajině je to samé bezva.
Když pan Zelený hlásá “ Nic než národ!” , tak jeho ústy mluví moudrý muž.
Ách jo
U něj je hlavně sporné, koho považuje za soukmenovce. Ten nemá s tím, co představovali příslušníci dnes slavné SS Galizia nic společného. Dokonce bych si tipl, že kdyby se jim dostal do pazourů, že by dost špatně dopadl.
„Já rozhoduji, kdo je žid a kdo ne“, Hermann Göring na otázku, jestli je polní maršál Erhard Milch árijec (podle Norimberských zákonů byl minimálně poloviční žid).
Oni by se nějak dohodli, na konci války spojencům taky stačilo, že už to nebyla 14. SS Freiwilligen Division „Galizien“ ale 1. Division der Ukrainischen Nationalarmee, aniž by se cokoli změnilo.
Už jsem to zde uváděl několikrát, Zelenský s rodinou a Porošenkovi dtto jsou RUSKY mluvící Ukrajinci. Tu ukrajinštinu se fofrem doučovali až s funkcí. Podívejte se na videa Kvartalu 95, odkud Zelenský pochází. Prakticky uslyšíte jen ruštinu. Jejich odnož Bratři Šumacherovi mají dost scének, kde se objevuje vždy i někdo ukrajinsky mluvící, ale prakticky vždy se jedná o někoho postaršího, řekněme ve formě vidláckého (s malým V !) nepříliš inteligentního člověka, až pitomce.
Třeba ZDE:
(V lékárně – odmítnutí vitamínu S nemá chybu)
https://www.youtube.com/watch?v=h-8_k0ppgSU
(U fiktivního prezidenta)
https://www.youtube.com/watch?v=k5-Y13_pECg
Touha po uznání je jen aspektem existenciálního ohrožení, které Rusko pociťuje, pěkně o tom prof. Mearsheimer :
https://www.youtube.com/watch?v=7qvvaob1XVM
Konflikt na Ukrajině však neděje se ve vzduchoprázdnu, Nouriel Roubini, který jako jeden z velmi mála předpověděl hypoteční krizi 2008, ve svém novém článku Nevyhnutelný pád píše o přicházející matce všech ekonomických krizí:
https://www.project-syndicate.org/commentary/stagflationary-economic-financial-and-debt-crisis-by-nouriel-roubini-2022-12?barrier=accesspaylog
Tak mě napadá, tajné služby už před 89 věděly, že situace je neudržitelná. Není on ten Vidlák, kdyby se něco semlelo, kádrová rezerva na Havla 2.0? Lidi už maj intelektuálů dost, a on je takový lidový, se selským rozumem…
Tak ještě u něj vyvolat touhu po uznání, že je důležitý. 🙂
ze světa:
Elon Musk tvrdí, že čelí „poměrně značnému“ riziku, že bude zavražděn
5. 12. 2022
„Nový majitel Twitteru Elon Musk v sobotu prohlásil, že riziko, že se mu stane něco zlého, nebo že na něj bude dokonce doslova vystřeleno, je „poměrně značné“. Ve dvouhodinovém audiorozhovoru na Twitter Spaces pan Musk prohlásil, že „rozhodně“ nebude dělat žádné přehlídky aut pod širým nebem.
„Upřímně řečeno, riziko, že se mi něco zlého stane, nebo že mě dokonce doslova zastřelí, je docela značné,“ řekl a dodal: „Není tak těžké někoho zabít, kdybyste chtěli, tak doufejme, že se tak nestane a osud se na situaci se mnou usměje a nestane se to …“. Určitě tam nějaké riziko je.“
„Dokud skutečně nezpůsobujete škodu někomu jinému, pak by vám mělo být dovoleno říkat, co chcete,“ dodal pan Musk. (….)
Pozoruhodné je, že Muskova diskuse o Twitter Spaces přišla den poté, co novinář Matt Taibbi zveřejnil interní komunikaci mezi vrcholnými představiteli Twitteru, z níž vyplývá, že platforma pozastavila a cenzurovala uživatele, kteří komentovali článek deníku New York Post o notebooku Huntera Bidena.
Pan Musk prohlásil, že ze spisů vyplývá, že Twitter „jednal jako odnož“ Demokratického národního výboru v období před prezidentskými volbami v roce 2020.“
—–
Že by Musk také osedlal svou elektrorosinantu a šel proti vládcům planety „do hrdel a statků“?
Nějak si vyskakuje, chlapec.
Naštěstí nemá nejspíš tak rozsáhlou sbírku skartovatelných příbuzných jako např. John Kennedy..
Třeba bude mít ale štěstí (či protekci) a milosrdně nešťastně vypadne z okna či dostane srdeční záchvat a přes veškerou péči lékařů budˇ zemře – nebo se probere s nevratně poškozeným mozkem.
Už jsem se tu jednou ptal, kdo je to ten Musk???
Padouch nebo hrdina?
Bořitel stávajícího neřádu nebo jeho nový výhonek?
Sázím na nový výhonek. Ale v téhle situaci, zaplať pán Bůh i za to.
Taky jsem si kladl tu otázku.
Mně se zdá, že je to hlavně samolibý kokot. Extrémně bohatý, sebestředný a nejspíš i inteligentní.
Ač není přímo na naší straně, může ve střetu s neobolševiky prokázat lidstvu neocenitelné služby. Jen je potřeba, aby se do sebe pořádně zakousli a vznikl mezi nimi hluboký a nepřekonatelný vztah.
Z blokace ukrajinskeho Starlinku ovsem vycouval zkusene.
Babis je buldog, Trump take. Zde se ukaze. Musk je autista, to by mohlo prinest nektere necekane situace.
Admirále,
tenhle typ černobílých otázek je příznakem komatu evropské civilizace, jak ji známe déle než dvě tisíciletí. Znemožňuje dialog, znemožňuje uznat, že tentýž člověk může zároveň plnit zcela protichůdné funkce!
Musk přináší možná jen cca tisícihlavé skupině psychopatů, rozhodnutých vlastnit celou planetu (a vzápětí bojovat na smrt každý proti každému) ZATÍM víc prospěchu než užitku.
V den , kdy se stane neužitečným nebo nepohodlným nebo nevydíratelným nebo jim přeroste přes hlavu, prostě zemře….
Na rozdíl od mnohých z nás zde si to uvědomuje.
1) Muskovi nevěřím ani tečku nad „i“.
2) Jeho „bohatství“ spočívá v obrovských – nesjpíš nesplatitelných – dluzích.
3) Možná si připravuje půdu pro své zmizení. Ani bych se mu nedivil., protože investoři a další věřitelé se ošívají stále víc.
Věřitelům bych se zase vůbec nedivil, kdyby sáhli k některé z forem recyklace.
Musk otočil, když zjistil, že proti němu ve škole otočili vlastní dceru(nebo je to syn co se cítí jak dcera nebo opačně, mám v tom hokej). Dcera/syn s ním nechce nic mít, protože jí v drahé škole vysvětlili, že je špatné být bohatý a tak se s ním soudí o peníze nebo tak nějak. Dá se to dohledat.
Nejhorší na té podivné speciální operaci ,která se čím dál více podobá válce je její eskalace,která je nebezpečná nám všem.
RF nyní může použít jaderné zbraně podle přijatého dekretu č.355,čl.19,odstavec ,,c“ z června r.2020.
Ta říká ,že tyto zbraně se mohou použít ,budou -li napadeny ruské jaderné síly .
A to se stalo 5.12. 2022 v 6:04 -hluboko v týlu cca 700km, letiště v Engelsu ,kde byli poškozeny letadla Tupolev nosící jaderné nosiče .
Útok prý provedl bezpilotní letoun Tu -141.
Vsichni radsi mlci a delaji, ze se moc nestalo, pritom tahle cervena cara je narysovana hodne tlustym stetcem. Tohle muze dopadnout velmi spatne, nebot kazdeho zapad iho stratega musi ruske chovani jen povzbudit k dalsim zkouskam, kolik toho jeste vydrzi.
Já se vám divím, vždyť vy se tady musíte cítit tak opuštěně a sám s vašimi touhami po krvavé, případně i jaderně anihilační řeži. Nerozčiluje vás tady to, že všichni se snaží přijít na to, jak ten mír navodit a udržet?
Takových čar se nahlásalo a napřekračovalo … a hlavně Rusko nejvíc dělá, že Moskva šla ke dnu od vajglu, u Bělgorodu to bouchá samo a teď taky asi vítr … Máchale.
Něco mi na diplomatovi nesedí.
Když mne manželka neuznává a já ji dám par facek, tak mne začne uznávat?
Myšlenka uznání Ruska západem se mi zdá poněkud jednoduchá. To by k válčení asi nemělo stačit, natož válkou vynutit.
Pan diplomat má asi představu, že se jednou západ probudí, zjistí, že je toho již dost a tak se sejdou s Putinem, uznají ho, a Putin dmoucí se pýchou uznání, válku blahoskloně ukončí.
V dnešním světě a nebylo tomu ani nijak v minulosti, rozhoduje materiální povaha věci. Západ, na konci s materiálním dechem chce nové zdroje, no a to má v současnosti již jen Rusko. Probůh o to se již asi třicet roků hraje. A hrálo i před tímto obdobím asi tak 300 roků nazpět.
Pan diplomat to má ve své hlavince pěkně popletené. Vidlák jak vidno je schopen skočit na lep jakémukoli zbědovanci. Nejdřív to byla Hvězda ze Slušovic, pak už si nepamatuji a dneska Diplomat. Jo jo, to jsou konce.
Já si myslím , že k pravdě má víc Vidlák , než Vy. Mapka rozšiřujícího se NATO je výmluvná a ruská mentalita obecný fakt. Rus svoji zemi nikomu nedá zadarmo , to radši stáhne do jaderného středověku celý svět a západ to moc dobře ví , ale pořád to zkouší , co kdyby?
S odpuštěním – váš jaderný „středověk“ je ve svém důsledku „postnukleární nebytí“ – takže si nemalujte, že by to bylo rovno víceméně temnému středověku, kde se vesele stavěly katedrály a skládaly mše…
O těch katedrálách a verších by se dalo velmi pěkně diskutovat s chudým rolníkem nebo řemeslníkem. Pokud by o tom vůbec věděli. Pokud by vůbec uměli číst.
Ty věci se prováděly za peníze donátorů (šlechty). Ta měla peníze, protože pro ni pracovali poddaní. Takže je to dědictví všech těch poddaných, transformovaný šlechtou, umělci a časem.
Když mne manželka neuznává…
No pokud vás do teďka fackovala na počkání ona, vy jste „držal ako hluchý dvere“ a byl jste pro ni míň než hadr na podlahu, tak minimálně se její přístup k vám změní…
Ale můžu se mýlit)
Ale nemýlíte, je to se mnou skutečně jak píšete. Hadr na holi. Z druhé strany jsem díky mnoha pozorování u dostatečného počtu žen usoudil, že je to velice dobrá pozice v manželství a vůči ženám obecně.
Pan diplomat ale nic takového neřekl. Asi jste špatně četl článek.
Z článku:
Pro Rusko tohle není válka o území, ale válka o uznání.
Krom ostatní vaty, mi toto přijde jako stěžejní sdělení článku.
Co lidstvo existuje, soupeří o zdroje. Rusko o zdroje soupeřit, válčit nemusí, neb jich má nadbytek a vyváži je. Naopak komu dochází je západní svět a tak musí vést války o ty nedostatkové zdroje.
Putin pochází z ulice a ví velice dobře, jak to na ni chodí. Musí dát první ránu aby silnějšího protivníka oslabil.
Patrně, když již bude v tom rozdávání ran, usoudil, že bude dobré dat těch ran více a pokud možno nejlépe konečné. Evropa si dává do držky sama, s USA bude větší problém, leč ani ten není neřešitelný a odhaduji, že válka neskončí dokud se nebudou do USA vracet dolary z celého světa, což bude mít za následek, že USA shoří v pekelném plameni.
Snažíme se hledat všelijaká konspirační řešení, leč ve většině případů je řešení převelice jednoduché až primitivní.
Bať, Věštče.
To je soutěž USA – kdo bude jediným světovým policajtem s právem vybírat desátky a trestat. Těmi policajty chce být víc subjektů. Nenamlouvejme si, že kdyby USA kouzlem zmizela ze světa, že by se RF nepokusila o totéž. Alfa samci.
1956, 1968…
Myslela jsem to tak, že pan diplomat určitě nečeká že se kolektivní západ probudí a půjde s Putinem na dohodu. To se nestane a nevěří tomu ani ten pán.
Po sérii nevýher , nebyl to jenom Afghánistán, už nutně potřebuje prezident Zeměkoule zářez do pažby.
A vybrali si k tomu Ukrajinu.
Nejvíc na ukrajinském konfliktu vydělá Č9na, která bude Ukrajinu také obnovovat.
Ke Kraus von Zillergut 6 prosince, 2022 (11:23):
Nemohu odolat pokušení:
Čína při té obnově Ukrajiny bude pracovat motykami.
Víte, co je motyka, pane?
Viceprezidentka Světové banky pro Evropu a střední Asii Anna Bjerdeová řekla Die Press, že náklady na obnovu ukrajinské infrastruktury po válce budou stát 500 až 600 miliard eur.
(Zatím.)
600 miliard Eur = přibližně 14 580 miliard Kč
PRO SROVNÁNÍ: Návrh státního rozpočtu počítá s příjmy 1 928 mld. Kč a výdaji 2 223 mld. Kč, manko: 295 mld. Kč
Dumám, kde v předluženém západním světě na to vzít a nekrást.
A kde ukrást, toť taky otázka.
Tak už má Česko na této planetě třetíhopodporujícího kamaráda!
Zelenský včera pohovořil:
“ „Proto je nutné zásadně pokračovat v dosavadní politice svědomitých států světa: mír přinese pouze likvidace ruských teroristických kapacit, osvobození všech našich území a pohnání vrahů k odpovědnosti. Věřím, že k tomu dospějeme,“ pokračoval ukrajinský prezident.
Oznámil také, že již třetí země podpořila budoucí euroatlantické směřování Ukrajiny. Po Belgii a České republice přišla podpora i ze strany Černé Hory.
A přišlo druhé rozloučení zvoláním „sláva Ukrajině“.
Černá Hora (Monte Negro) je ještě 10x menší prdinec než Česko. Počet obyvatelstva má jako jedno středně velké evropské město a jinak skoro všude kamení. Jedinou hodnotu tvoří její strategická poloha u Jaderského moře s překrásným pobřežím. Také tam byl v minulosti uskutečněn státní přebrat a dosazena proamerická vláda. Aby touto zradou bylo odříznuto Srbsko od přístupu k moři. Nic víc – nic méně.
Místnímu obyvatelstvu bylo proamerickými zrádci namluveno, že na Srbsko doplácí a že bez něj jim bude lépe. Něco jako se před rozbitím Československa namlouvalo Čechům i Slovákům. Odtržení se připravovalo dlouho. Proto se tam už mnoho let před tím tolerovalo placení cizí měnou – nejdříve západoněmeckou Markou, později €urem. Že by to ale nějak zvýšilo životní úroveň průměrného Černohorce, to se říct nedá.
Z toho vyplývá, že trapná podpora Ukrajiny ze strany černohorské vlády může mít za cíl pouze jedno: Ukrajinizace samostatné ČH přečíslením jejího původního obyvatelstva přimigruvšími Ukrajinci, což bude velmi snadné.
Z Monte Negra tak sice nebude druhé Monaco či balkánské San Marino (jak bylo původně slibováno), ovšem na druhé straně je to zachrání před albanizací a osudem Kosova.
Česko pod vedením Pětisraček prosím neberte vážně. Fialového kašpara nikdo nebere vážně , přirovnal bych ho k testu na kovid , který vychází podle toho , co si kdo přeje.
Bere ho vážně minimálně celá Praha a celý mainstream, včetně těch s největším mediálním dosahem.
Tohle „málo“ ale úplně stačí, aby to posralo zbývajícím devíti miliónům lidí.
Nic si nenamlouvejme.
„Černá Hora“ je jen obslužný provoz pro US/NATO vojenskýchzákladen a špunt proti srbskému přístupu k moři. NIC VÍC. Jako stát to je absolutně života neschopné.
Obyvatel to má má jako Brno BEZ předměstí – kolem 560 000, velikost kolem 13 000 km2; většina území je neobydlená.
Česko má z pohledu Číny počet současných obyvatel (tj.převážně budoucích mrtvol) srovnatelný s mnohým čínským městem, o kterém většina z nás nikdy neslyšela, protože to před pár lety byla třeba rybářská osada. Černá hora je z jejich pohledu s „naším“ Fialovým Řípem (co do počtu současných obyvatel a tudíž plánovaných budoucích mrtvol) řádově srovnatelná.
Sláva USAlině!
Nechť Allah obdaří fialová bedra hojným ovocem!
Zeptam se rejpave.. kde maji US v Cerne Hore neco? OPokud vim, zatim se savluji o Sinjajevinu a jinak nic.
Tu je celkom realisticky scenar Ukrajiny.
https://www.infovojna.bz/article/putinovo-reseni-roztristena-bezzuba-ukrajina-rozdelena-100-kilometr-sirokym-uzemim-nikoho
Donbas, Luhansk a pobrezie čierneho a azovskeho mora anektuje Rusko, pozdlž dnepra sa vytvori cca. 100 km siroke demilitarizovane neobyvane uzemie nikoho, bez akejkolvek infraštriktury. Zakarpatsko si mozno zoberie madarsko alebo polsko a zo zvysku bude nezivotaschopny pozostatok statu, odkazany sam na seba, s ktorým nikto nebude chciet mat nic spolocne a ktory sa prepadne na uroven burundy alebo mongolska.
Před třemi dny jsem četl článek v cizím tisku, kde ruský politolog a analytik na shromáždění v Kremlu řekl, že Ukrajina končí a vznikne tam 200miliónový národ mluvící rusky.
tak ale kto zabrani potom PL a USA aby tam nasunuli rakety……iste je to trochu dalej do Moskvy, ale z hladiska letu rakety len chvilu….minutu, dve. Stale to neriesi problem a osobne nevidim ani riesenie. Ak to Putin neobsadi, skor ci neskor tam Zapad nasunie zbrane a svoju vladu. Ak to obsadi, tak bude musiet financovat obnovu UA s nepriatelstvom obyvatelstva. Ma sice skusenosti s krotenim nenavisti, a la Cecensko, ale aj tak. A sam Putin ma 70 rokov, takze kludne sa moze stat, ze kym zije, tak Zapad pocka, ked odide od moci, tak to skusi znovu. Medzitym dozbroji, ustabilizuje ekonomicku situaciu a bude propagandisticky posilnovat nenavist voci Rusku. Podla mna to nic neriesi, jedine ze by sa Zapad naozaj ekonomicky zosypal a prestal by robit problemy, a to sa mi tiez nezda. Takze z mojho pohladu tu mam spojenie protikladov, ale neviem si predstavit ako. EU je evidentne riadena tymi, ktori su s tym v suzneni a je uplne jedno, ci su to blbci alebo kupeni Amerikou:-(
Řekl bych, že do budoucna bude mít větší perspektivu ruský vidlák v benzínovém Žigulíku, který si hledí silnice – než černá postižená lesba, jedoucí po prostředku na elektrické koloběžce, s plnou hubou práv.
Jest trošku úsměvné, jak se všichni jezdí svěřovat donu Vidlákovi za jitrničku. Ale jako příběh proč ne.
K názoru diplomata – sice může být, ale veškeří západní politici, produkt liberální demokracie, hlásá, že Rusko nesmí nic získat násilím, to se vylučuje s principy líbodémo a jednat s ním nechtějí, resp. to nepovažují za nutné.
A nedělejme si iluze, stačí se podívat k nám, jak od covidových uzávěr všichni drží hubu a krok, jak probíhají volby a co za exoty máme ve vládě.
Takže je tu po tomto „rozhovoru“ otázka, co vlastně chce český deep state. Zřejmě jenom pěkné místečko v Německé či Americké řiti? Nebo také nějakou samostatnost a odpovědnost?
Takže staré dobré násilí je to, co se nyní vrací na výsluní a pokud nějaká revoluce přijde, aby byla opravdu revolucí, která něco změní, určitě nebude mít přídomek sametová.
Kdybych si mel vybrat, jestli jit v nedeli navsivit Otazky jednoho Hlodavce na CT, nebo jitrnicku u Vidlaka, tak bych nevahal ani vterinu.
Jinak vzkaz pana diplomata povazuji za dalsi ze siliciho proudu o narovnani vztahu, ktery v posledni dobe, sili, zvlaste ze zapadu.
Cesi si s revoluci pospisili tak, ze se cesti komousi prekabatili jako posledni z vychodniho bloku, a jeste k tomu potrebovali funkcionare SSM a provokace Stb (student Smid).
Nedivil bych se, kdyby v podpore banderovcu zustali sami az do konce.
Macron v posledni dobe taha za brzdu, ale on musi.
Frantici jsou na ulicich premanetne, tam je kazde zdrazeni hned duvod k revoluci. Kdyz jsem vcera cetl navrh ekonomickych „reforem“ na zaklade NERVu, tak jsem si rikal, ze Cesi na sobe nechaji drivi stipat.
ps. ted jsem si vzpomel, jak si jedna ceska guma stezovala, ze po vsech tech letech stravenych v Afghanistanu spolu s US army je „prekvapilo“, ze jednoho dne rano byli ameristi gerojove pryc.
Pokud se to na Ukrajine nebude vyvijet podle predstav USA, tak to dopadne podobne.
„Kdybych si mel vybrat, jestli jit v nedeli navsivit Otazky jednoho Hlodavce na CT, nebo jitrnicku u Vidlaka, tak bych nevahal ani vterinu.“
… a o čem by jste si s Hlodavcem povídal??? 🙂
S Macronem si v Bílé chýši vytřeli – dosaďte, co chcete… V projevu v Senátu nebo Kongresu bolestínsky tlačil na city jako – proč jako – totální neschopa… Macron – Klasický libdemo vykastrovaný, samozřejmě i mentálně, evropský politický dement u vesla…
Jestli tomuto tukanovi cokoliv dojde nebo ne, je zhola fuk – vliv na rotaci zeměkoule to dozajista mít nebude
Já se tomu také divím… ale vlastně tolik ne. Ukázal jsem, že umím udržet tajemství. Že pustím jen to, na čem se dohodneme. A tak je lepší to říct mně, ono se to rozšíří stejně dobře jako z Novinek, jen Vidlák je diskrétní a nevyužívá toho pro vlastní prospěch.
Asi tak, Argonaute… Dobré postřehy a závěry… Je mi také záhadou „diplomat“, nota bene prý zkušený, jehož Vidlákem zprostředkované teze jsou v kategorii a úrovni Lipavského levelu… Co na tomto shledal Vidlák objevného mi nějak nedochází…
Prosím všechny, aby si velmi pozorně přečetli tento článek:
https://pravyprostor.net/?p=153160
.
Erik Halák,
díky za odkaz, Vidlákovi díky za konečně logické vysvětlení a pro ostatní malá citace:
„1000 ukrajinských vojáků přišlo již plně vycvičených a jejich pobyt tady je prevencí vlády proti případným nepokojům. Čech na Čecha bude střílet s menší pravděpodobností než Ukrajinec. Ti jsou schopni se pobít sami mezi sebou, takže nastoupit proti občanům je pro ně nulový problém. Možná zní tato myšlenka šíleně, nicméně co normálního byste od Fialy & spol. ještě čekali? Je velmi pravděpodobné, že by armáda, respektive její část, odmítla Fialu v případu přechodu od mírumilovných demonstrací k násilným střetům bránit, podobně i policie. Ovšem u žoldnéřů z cizí země je to jinak. Ti za plat do našinců klidně střílet budou.“
O tom už jsme se bavili někdy v březnu, že tu militantní náckové budou budou dělat novodobé SA pro pětikoalici.
Nejvíce reálné zdůvodnění přítomnosti nácků za erární love… Nejen Navrhovatelé a schvalující by měli být odměněni na čínský způsob…
“
6.12.2022
Redakce
86
Kategorie: Politika
Cizí vojsko u nás
00:00
% Buffered
00:00 / 02:22
Copy video url
Play / Pause
Mute / Unmute
Report a problem
Language
Share
Vidverto Player
Sdílejte článek:
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Reddit
SMS
VK
Viber
Gmail
JINDŘICH KULHAVÝ
Údajný výcvik ukrajinských vojáků u nás stojící politiky odsouhlasenou miliardu, tedy aspoň většinou z nich, započal dříve, než se o tom vůbec začalo jednat.
Veřejnost se o tom neměla dozvědět, respektive až o něco později.
Abychom si to tedy vše srovnali. Do České republiky byla vládou pozvána ukrajinská armáda. Už to samotné porušuje vše, co porušit lze. Do výcviku jejích členů má být investována z našeho společného, tedy i od těch, kteří vyloženě nesouhlasí s podporou Zelenského režimu, jedna miliarda korun. To v době, kdy jsou u nás vyšponované ceny všeho včetně základních životních potřeb a kola inflace drtí český národ. Mnoho seniorů, samoživitelek a mladých rodin už čerpají zbytky úspor jen proto, aby příští měsíc zůstali bez peněz a často v chladu a o hladu. Což našim politikům nevadí, protože oni sami sobě opět přidali. Miliarda korun je dost peněz a jistě by se s ní dalo ulevit těm nejpostiženějším, přičemž nejde o jediné zaznamenané rozhazování vlády za poslední tři roky.
Vraťme se k výcviku cizí armády. Proč jsme stále zatahováni do války proti jedinému, na kom dosud existence naší země a její solidní životní úrovně závisely? A přiznejme si, že bez ruských zdrojů surovin budeme vždy proti dosavadnímu stavu jen živořit. Jde o záměr, kterým je zotročení České republiky? A jak je možné, že tu máme tolik Jidášů ochotných nás prodat za nějaký peníz či příslib vlastního dobrého postavení v budoucnosti? Kde se v lidech bere ta ochota kolaborovat a spolupracovat na sebezničení českého národa? Cizí vojsko u nás už tu jednou díky zvacímu dopisu bylo, nyní je tu zase. Má jít skutečně o výcvik vojáků, kteří odejdou bojovat na ukrajinsko-ruskou frontu, nebo tu jsou jako ochrana pro tuto vládu a miliarda na výcvik je spíše pronájem této jednotky. Jak mají naši vojáci učit někoho bojovat, zvláště když dotyční přicházejí z válečné zóny, když by v případu jakéhokoliv konfliktu nebyli sami bojeschopnými? Tedy s výjimkou občanských nepokojů, kdy by díky výzbroji mohli stát mezi davem a vládnoucí třídou.
Ať si říká kdo chce a co chce, nám se tedy spíše jeví, že 1000 ukrajinských vojáků přišlo již plně vycvičených a jejich pobyt tady je prevencí vlády proti případným nepokojům. Čech na Čecha bude střílet s menší pravděpodobností než Ukrajinec. Ti jsou schopni se pobít sami mezi sebou, takže nastoupit proti občanům je pro ně nulový problém, navíc mají zkušenosti z Donbasu. Možná zní tato myšlenka šíleně, nicméně co normálního byste od Fialy & spol. ještě čekali? Je velmi pravděpodobné, že by armáda, respektive její část, odmítla Fialu v případu přechodu od mírumilovných demonstrací k násilným střetům bránit, podobně i policie. Ovšem u žoldnéřů z cizí země je to jinak. Ti za plat do našinců klidně střílet budou.
Ve Francii vláda odebírá občanům poslední zbytky legálně držených zbraní, EU se snaží odzbrojit veškeré občany již déle, ve Velké Británii musí mít majitelé zbraní své miláčky uložené pod policejním zámkem a jsou vydáváni pouze příležitostně například v době lovů a honů. Česká republika jako jediná dosud novým bruselským směrnicím odolává a zbraně tu vlastní cca 700 000 lidí. (…)
Na komoru. Znovu tento krok dokazuje na opakovaně jmenované fakty: zfanatizované, nemilosrdné, nenávistné, lokajské, jidášské a zrádné obyvatelstvo, plus zcela a naprosto zparchantělá, zdegenerovaná, nacifikovaná, úplatná, vlasti a velezrádná morálně i mentálně zmrzačená politická verbež a totální lůza u moci, a to malými obcemi počínaje, a parlamentem, vládou konče…
Není to 700.000 lidí, ale registrováno 300.000 ks dlouhých palných zbraní a 200.000 ks pistolek. Předpoklad ze většina z nich bude mít jednoho majitele.
Ano, Kulhavý je známá firma. Nemá špatné články. A tenhle je opravdu ten nejzávažnější z nich!
RE: Erik Halák
Jisté je jedno. Že příští bratrskou pomoc nám poskytnou armády NATO. Pokud tedy nastane potřeba.
Což asi nenastane, protože ČR se stane oporou NATO, teda, hned po USA.
***
Dneska Peňás na ČRo :
Diví se, proč tolik kvikotu okolo Nohavicovy satirické písničky. Vždyť na tom přeci není nic špatného, když počkáme, co nám sdělí nejzkušenější člen vyspělé demokratické společnosti. Rádi se necháme poučit, jsme pořád ještě ve vývinu. Peňás je Velkému bratrovi velmi vděčný.
Jenom USA mají prostředky, aby identifikovali raketu a zjistili, jestli je z dílny Ukrajince anebo Rusa.
Peňás žasne, proč to někteří né a né pochopit.
Zrovna nedávno jsem si znovu přehrál film Enemy of the state z roku 1998 a následně film Snowden z roku 2016. To co se tam popisuje z potenciálu bezpečnostních služeb je samozřejmě zastaralé určitě 5 let. Stejně ale byla bezpečnostní opatření Vidláka a jeho dvou návštěvníků k ničemu. V centrále o jejich rozmluvě už vědí vše.
Jenže i to bylo zbytečné. To co pan diplomat Vidlákovi sdělil je stará vesta. Nebudu se chlubit jen tak, vše jsem už dávno napsal v článcích na Mlýně. Poprvé Putin Západu skutečně řekl co chce v roce 2007 na bezpečnostní konferenci v Mnichově (München), jak tu uvedl správně Kolemjdoucí. Na videu je vidět, jak potentáti na projev reagovali. Smáli se Putinovi docela otevřeně. Z těch smějících se západních potentátů již téměř nikdo není ve službě. Putin je a krok za krokem plní to, co si předsevzal.
USA mají svůj deep state, který si jede svou, bez ohledu na výsledky voleb. Rusko má totéž. Současná válka s USA na Ukrajině je jen v bleděmodrém stejná válka z roku 1939 Sovětského svazu s Finskem. Dokonce i průběh je podobný a závěr bude stejný.
Dnes přilétá do Saudské arábie předseda Si z ČLR. Pokud se se Salmánem dohodnou na prodeji ropy za jüany místo dolarů, bude to poslední potvrzení, že USák prohrává.
Jó Macronovi to došlo, teď ještě tomu Deep statu. Aby to došlo našim potentátům je úplně zbytečné. Oni o ničem nerozhodují. Tedy Babišovi to došlo podobně jako Macronovi, jsou kámoši. To jen tady, jakási „alternativa“ fandí tu Baštoti, tu Rajchlovi, nebo jiné nule.
Presne tak, a to verejne popisovani ucinenych bezpecnostnich opatreni – ktere pak vykecam na webu – je mi nake divne… Minnimalne zcela naivne kontraproduktivni provokace organu. Ja samozrejme celou dobu zertoval ze Vidlak neexistuje, apod. 🙂 no on sice existuje – ale naky mirny zapach kolem neho zacina byt… Mam jen ja takovy dojem ?
Jestli cítíte zápach, je dost pravděpodobné, že tento bude mít zdroj ve vaší blízkosti – a není dobré ho hledat všude jinde, než u sebe sama…
Ale pane Prchale… 😀
Hmmm, taková čest, a zrovna od vás, to se musí pořádně produmat, co ve vás za tím vším vlastně vězí…
Ja si tiež myslim, ze normalny clovek nemoze stihat chodit 8 hodin do prace, a popri tom este starat sa o prasata, o nie malu zahradu, pestovat vinič a robit z neho portske ako aj dalsie plodiny, stihat prace okolo domu a hospodarstva, aspon chvilu sa venovat manzelke a 5 detom, permanentne sledovat dianie doma aj vo svete a kazdy den o tom napisat nie uplne kratky clanok, starat sa o svoju webovu stranku a manazovat ucet na fejsbuku, robit zabijacky a pozyvat na ne politikov… zabudol som nieco?
Preto si myslim, ze fyzicky vidlak je len jednym z clenov tymu, určený na fyzicku komunikaciu s okolim.
Zlokot : Múdro, ba veľmi múdro vravíš, až je mi to divnô… 🙂
ked znovu citis podivny zapach, tak som mal na obed fazulu :)))
Jo, ale dneska se clovek uz nemuze spolehnout na nic. Ja myslel ze si jdu prdnout, a…
Ve Vašich řádcích je spousta objektivního, Laco… 👍