21 listopadu, 2024

My všichni jsme pravice

Být pravicový je „in“. Je to prý hodnota sama o sobě. Být pravicový prý znamená být úspěšný. Proto asi
tolik nébich voličů, kteří žijí se svými hypotékami a leasingy od výplaty výplatě, volí „pravicově“.

Máme tedy pravicovou vládu, pravicovou Sněmovnu i Senát, prezidenta, kterému je oškubání lidí pod
názvem „konsolidační balíček“ pořád málo důrazné a Ústavní soud, který je ochoten cokoli asociálního
kdykoli podpořit. I díky němu máme vládu, která nedostala ve volbách většinu, ale zato má 108 poslanců.
Milion hlasů propadl – a tomu se říká demokracie.

Mnozí ultrakonzervativci budou namítat, že vláda je vlastně levicová, stejně jako EU, protože tlačí LGBT
agendu a Green deal. Tito lidé to mají trochu popletené – ve skutečnosti tato témata nemají s levicí nic
společného, jsou to finty korporátního kapitalismu, kterak mávat lidem před očima duhovou či ukrajinskou
vlajkou a okrádat je na DPH, nutit je platit daně, které korporáty neplatí, a strašit je, že pokud nesouhlasí
s woke blbostmi, jsou vlastně fašisté. Ne každý, kdo poukazuje na fašismus, je levičák.

Je snadné rozeznat levici – stará se o sociální zájmy těch, kdo nesou na bedrech největší zátěž. Zájmy

lidí, kteří pracují a jsou vykořisťováni, protože vykořisťování není historický termín z učebnic marxismu-
leninismu, ale každodenní praxe a podstata kapitalismu. Sociální stát už má velké problémy i ve své

původní baště, v Německu, peníze se stále více přesouvají od střední vrstvy směrem k jednomu
procentu nejbohatších. Německo chudne a my s ním.

V Německu zvedla prapor levice Sahra Wagenknechtová, která otevřeně mluví o narůstající chudobě a
okrádání lidí ve jménu rádoby ekologických experimentů semaforové koaliční vlády a vyzbrojování
Ukrajiny, o rostoucích cenách energie, způsobených odstřižením se od levného ruského plynu a o
astronomických nákladech na zbrojení, které je užitečné pouze zbrojařským koncernům. Německá vláda,
navzdory tomu, že vzorně dodržuje woke a green agendu, není levicová, protože nedbá na potřeby
dolních 80 milionů.

U nás kritizuje vládu leckdo. Ale zleva málokdy nebo jen tehdy, když potřebuje nalákat davy.
Nejprůkaznější je asi vývoj strany PRO, jejíž předseda Jindřich Rajchl poté, kdy nalákal desetitisíce lidí
na Václavské náměstí pod heslem Česko proti chudobě, zúžil profil strany na ryze pravicový subjekt
s placeným školstvím a pacientem placeným zdravotním amerického typu. Tady s ním bude hluboce
souznít ministr zdravotnictví Válek z TOP 09. Také se zbavil všech potenciálně levicových osobností a
v osobách místopředsedů zůstal jen stoupenec NATO, jakýsi mládežník s pyromanickými sklony a bývalý
ředitel Vinohradské nemocnice, po němž, podle zlých jazyků, zůstalo ve špitále jen to, co bylo natolik
zchátralé, že to nechtěli ani ve sběrných surovinách.

Pak nám tu vznikl jakýsi slepenec SPD, Trikolóra a de facto i Svobodní v osobě novopečeného lídra
kandidátky do Europarlamentu. Proč si strana, která se prsí hájením zájmů tuzemských výrobců a
zemědělců, vybrala jako jedničku místo stávajícího europoslance Davida, který v zemědělském výboru
zájmy českých zemědělců skutečně hájil, libertariána Petra Macha, to ví jen její vedení.

Tady se projevil typický neduh strany, která má elektorát především na venkově nebo na městské
periférii – tím nemyslím příměstské satelity. Její voliči jim najednou připadají jaksi málo vznešení, moc
křupanští, či chcete-li dezolátní. Touží po jiném voliči – úspěšném, mladém, flexibilním Začala s tím
ČSSD pod Sobotkou, a přivedli to z 20 % na 3 %. Staré voliče ztratili a nové nezískali. Liberální voliči
mají tolik stran, které s nimi souzní, že po nějakých „sockách“ ani neštěknou.

SPD asi netouží po liberálním voliči, to snad přece jen ne, zato by zřejmě rádi zalovili ve vodách ODS,
která má problém s tím, co vlastně chce. Ale opět – může strana, která je mnoho let cíleně
dehonestována, přilákat voliče na obličej z CEPu? Dovolím si pochybovat Na pravici je především ANO a
pak hejno pidistraniček. Vzkaz SPD voličům – lopaťáci a venkovští burani, najděte si někoho jiného, my
jdeme napravo. Nemluvě o tom, jak bude libertarián hlasovat o zemědělských dotacích či clech. Nu,
nechme se překvapit.

Když pomineme odčerpávače hlasů typu Přísaha či pozůstalí Svobodní, dostaneme se ke stranám, které
se hlásí k levici. Šmardu přeskočíme a jsme u komunistů. Kdy, když ne teď, mají možnost zaútočit,
pokud posbírají zajímavé lidi, na lepší než pětiprocentní výsledek. Milion hlasů leží na ulici a pokud je
nezvednete ve jménu zájmů jejich nositelů, budou ležet dál a vy s nimi. A to i v dalších volbách.

161 thoughts on “My všichni jsme pravice

  1. ZDA SE ,ŹE INSTITUT LEVICE STAČI JEN VYJMENOVÁVAT HROZBY EKONOMICKE KATASTROFY A TO JE CELÉ!

    Kdo to má ten hrozny už existující kalamitní bordell řešit ,zustavá na jejich konferenci dole pod odkazem p.Tonyho hádankou.
    34 let Asociálního režimu stačilo a oni tam nikde nemají ani návrh na jeho ho změnu ,aby jsme se dostali podle hodnocení VIZE Ing.Blahynky aspoň do vyšší čtvrte kategorie statú a tak se zachránili před rabováním nenažraného krokodýla kapitalismu ,který krade dvě třetiny našich příjmu a penzí a před zahnáním do feudálního otroctví,bydlet na stromy a platit tam odpustky na komíny.
    Pan Tony pode mnou dal na tu konferenci načisto levé levice odkaz ,ale tzv intelektuálové tam dávají najevo,že prý nerozumí,kde je jádro pudla a očividně ignorují odhalit ,že ke změně režimu musí být i síla,která zdánlivě chybí,když voliče ti zločinci oblbili pomocí GŘ tv a oni pak zvolili zmetky
    Tak se dnes zbyla pouze SV tj Společnosti Volicu ,poté co všechny politické strany,které nás domorodce 34 let prý **zastupují** tak, že nam rabují peněženky a tak je nyní budou muset voliči(jinak je nezvolime ) nutit aby si zařadili si do svých bobkových listu 34 let nedostatečnych programu vedoucích k bídě ,nyní už legendární PNZ tj PIan Národních Zájmu a potřeb volicu . 🔔🇨🇿!!
    Jen se tam všichni podívejte,zase tam nemaji k diskuzi svaté çeske artikuly PNZ potřeb ,ačkoli je to snad jediná síla,která nyní gigantickym omylem voliču zvolila zmetky z nynější vlády a bude se muset zaměřit na to jak ty satanisty poslat zase zpět do pekla k strejdovi Belzebubovi přímo do kotle . No ní?
    Zvolili jsme si Asociální režim a byl by v tom čert,kdyby jsme nenašli cestu jak ho zase zrušit a to holenkove ve svém vlastním zájmu.

    Rachoti naše Anicka bojujíc za mír a pokrok.

  2. Milena napsal:8 prosince, 2023 (15:52)
    Komunistický management byl ten, který do státních podniků dosadili ještě komunisté do roku 1989. Tedy vesměs důkladně ideově prověřené komunistické kádry.
    ————————–
    Vesměs důkladně ideově prověřené komunistické kádry ? Tak důkladně jako např. pan Dlouhý, pan Ježek, pan Junek či pan Čalfa , a další exponenti restaurace kapitalismu v Česku, na Moravě i v Slezsku ?

  3. Pravičák především požaduje, aby se mu stát nepletl do života.
    Tzn. aby:

    1) když chce upéct vánoční cukroví a prodávat ho, aby se se mu do výroby a prodeje nepletly státní orgány a nenutili ho pořizovat si razítka, taky aby stát neurčoval, komu může cukroví prodávat (třeba i rusákovi, když má kachní žaludek).

    2) mu stát z vydělaných peněz nebral víc než jeho sousedovi jen proto, že víc vydělává. Stát by měl zacházet se všemi stejně, tak je logické, že by mu měli všichni stejně platit. A nebo podle toho, kolik služeb kdo využívá – bezdomovec nepotřebuje katastrální úřad vůbec, vlastník 50 nemovitostí velmi, to lze řešit poplatky v dostatečné výši úřad živící.

    3) se mu stát nepletl do toho, co chce říkat a psát. Státu není nic do toho, jestli si myslím, že by měli vyhrát rusáci nebo arabové nebo jestli mussolini byl fajn chlap nebo jestli jsem přívržencem církve špagetového monstra. Stát nemá co mazat jakékoli weby a informace, nejsou jeho.

    4) se mu stát nepletl do toho, jestli m*dá ženu, chlapa nebo transku a do toho, jaké smlouvy s nimi uzavře

    5) se mu stát nepletl do sporů jinak než jako arbitr. Jestliže někomu provedu lumpárnu, nechť mám právo se s ním domluvit na smírném řešení. Teprve když domluve nefunguje, je tu stát se svými biřici a pochopy. (kupodivu tahle věc funguje nejlíp)

    Tak asi takto v kostce. Levice bohužel světem vládne a je celkem lhostejné, že ta část levice, která omezuje méně ekonomiku a více omezuje prasečkářství (tzv. konzervativní pravice, např. Republikáni v USA) je pro mě osobně přijatelnější než druhá část levice, která škrtí ekonomiku a prasečkářství podporuje (v podstatě všechny současné vládnoucí strany), a jistě přijatelnější než třetí část levice, která škrtí vše (komunisti a konzervativní socialisti).

    1. Ale houby. Už jsme to tu řešili x krát. Spadáte do kategorie, pravice je všechno, co se mi líbí a mám rád, protože proto, no a levice je všechno ostatní, zlé a špatné. Protože proto.

      1. Levice je zlo a omezení. Ostatně proto přitahuje dva typy lidí; jednak ty, kteří by rádi někoho omezovali (obvykle politici a straníci) a pak lidi omezené, neschopné se vyrovnat se svobodou.

        Do které škatulky patříte, víte sám.

              1. Toto je bohužel problém nejen naší společnosti, ale vlastně i principu demokracie jako takové. Debil je udržován ve víře, že je nějaká elita, když se hlásí k pravici, proto ji volí nejen příznivci pravice. Tím se vychyluje přirozená rovnováha.

        1. Bylo znárodnění AIG (ale částečně i např. Bank of America) činem levice, nebo pravice ?
          Pokud levice omezuje některé praktiky na finančních trzích, tak je dle Vás zlem.
          Hmmmm…..dle mnohých poměrně významných ekonomů jde o dobro.

          A jsme u kořene všeho dobrého zlého…i svobodného.
          Jsou např. dobro a svoboda , které získává ničím a nikým neomezený (jde o fikci) finančník na Wall Street , jsou takové dobro a svoboda také dobrem a svobodou pro ty, které činnosti takovéhoto finančníka značně (přišli o majetky, stali se nezaměstnanými, nakonec museli narukovat do války…) poškodily ? Je to i díky jejich omezenosti ? Co měli dělat jinak, aby k celospolečenským škodám velkého rozsahu nedošlo ? Měli se přidat k táboru lidí dobrých , svobodných, nikoho neomezujících, prostě k pravici ? Jak by to šlo prakticky zařídit, když zdroje jsou omezené ?
          (jistě znáte to otřepané že pro výrobce rakví je dobrem, když co nejvíce lidí umírá).

          Škatulky jsou dobrem leda tak pro blbce a naivní trdla.

          Hezký den.

  4. Ještě ste se nedohodli gdo je levej a gdo je pravej?

    Stejný jako gdyž se krade v obrovských kvantech a něgdo řekne, hele, ptáček…..

  5. Všelijakými propagandisty nekonečně ožvýkávané dělení, co (kdo) je levice a pravice je v ČR vírou ve falešná božstva zkřivená jejími domácími lži-výkladci/vykladači. Myslitel José Ortega y Gasset k předmětnému rozpoznání trefně napsal: „Být levicový, stejně jako pravicový, je jeden z nesčetných způsobů, jež si člověk může vybrat, chce-li se stát imbecilem“ (jako kdyby zmíněný znalec společnosti věděl o účelových a tendenčních pravo-levých spekulacích v ČR).

  6. Jsou dva druhy levičáků, tradiční (konzervativní) a progresivní. Ti tradiční hájí zájmy dělnické třídy a obecně chudých, zatímco ti progresivní hájí zájmy všelijakých menšin jako BLM, LGBT+, Me Too… , jsou zelení (grýndýl,…), jsou woke a hlásají politickou korektnost.

    O tom ostatně svědčí i postupný vývoj v ČSSD (dnes Socdem), která už od Zemanových časů měla „křídla“. Za Sobotky pak u nich definitivně převládlo progresivistické křídlo, což přetrvává i dnes za Šmardy. Proto taky přišli o své tradiční voliče a zůstali jim zřejmě jen ti, co tuto změnu dosud nezaregistrovali, nebo jim tato proměna od tradičního k progresivistickému nevadí.

    Pro progresivistické levičáky je charakteristická úzká kooperace s nadnárodními firmami, které jak uvnitř politickými školeními svých zaměstnanců, tak navenek dotacemi příslušným neziskovkám, sponzoringem akcí (typu Pride, a pod.), okázalým přihlášením se k těmto progresivistickým agendám i navenek ve svém komerčním marketingu…) podporují právě výše uvedené levičácké progresivistické aktivity.

    Zajímavé je, že tradiční levičáci ty své progresivistické kolegy za levičáky nepovažují a rádi by je podstrčili pravici, tak jako autor tohoto článku.

    Jenže pravice žádá individuální svobodu a nízké daně, což jí svorně obě křídla levičáků upírají. Obě křídla levičáků mají společné (a rozdílné od pravice) to, že chtějí víc přerozdělování (vyšší daně) a víc „páchání dobra“ skrze stát. I když tím „dobrem“ myslí každé křídlo levičáků něco jiného. Jedno křídlo by chtělo přerozdělovat ve prospěch chudých, druhé křídlo ve prospěch přírody nebo ve prospěch „utiskovaných menšin“, ale i ve prospěch spřátelených korporací (dotace, daňové úlevy, státní podpora investic…)

    1. Miluno,
      zase oblbuješ.
      Úchylové nehájí zájmy všelijakých menšin jako BLM, LGBT+, Me Too, ani grýndýl…
      Woke užiteční idioti hájí zájmy židovských banksterů a jejich lupičských a genocidních plánů.

    2. A ještě bych dodala k těm progresivním levičákům, že uctívají Havla (taky bychom jim mohli říkat havlisté), líbí se jim globalismus (nesnášejí patriotismus, který považují za „zaprděné čecháčkovství“), jsou eurohujerští, podporují migraci a multikulti. A podporují také americké válečné expanze, protože věří propagandě, že se těmito válkami po světě plném všelijakých zlých diktátorů a tyranů šíří západní „dobro“ , tedy demokracie a svoboda. Viz třeba výraz „humanitární bombardování“.

      Kolébkou těchto progresivních levičáků jsou USA, zejména tamní univerzity. Tam je ale považují za jasnou levici, takže je dost nepochopitelné, proč u nás jsou některými pomýlenými tradičními levičáky tak úporně považováni za pravici.

        1. Havel byl stopro levičák. Pinochet ne, ten byl pravičák. Ten naopak zbavil (pravda, poněkud drastickými metodami) Chile levičáků a zavedl tam kapitalismus, čímž zemi ekonomicky zdevastovanou levičáky přivedl zpět k prosperitě.

          To není žádné nové názvosloví, to jen Vy jste těžce neinformován.

          1. Prej k prosperitě 😀 😀 😀 Nedávno tu byl odkaz na článek, jak v realitě vypadala ta pravičácká „prosperita“

            1. wiki: …Jeho podporovatelé převážně z pravicové části spektra mu přičítají, že zabránil rozšíření vlivu socialistického bloku v Chile a rozsáhlé neoliberální, volnotržní reformy v ekonomice, což od roku 1984 vedlo ke stabilnímu ekonomickému růstu v zemi, který pokračoval až do 90. let 20. století.[14] Tento ekonomický model však podle Pinochetových odpůrců zvýhodňoval především bohaté a škodil střední a nižší příjmové části obyvatelstva.[15][16] Naopak podporovatelé Pinochetových reforem zdůrazňují, že v zemi stoupla životní úroveň, snížila se dětská úmrtnost, prodloužil se věk dožití, zlepšila se zdravotní péče, snížily se daně, výdaje státu klesly o 25 %. Zároveň se však zvýšila sociální nerovnost a vzrostlo procento chudých obyvatel. …

              1. Re: Milena

                V Chile s jeho zásobami ledku a měděné rudy by dokázal vyrobit prosperitu i takový kousek, jako je Nutelín I., a to už je co říci.
                Jinak Pinocheta instalovala CIA, aby se jim teto země lehce nevysmekla z mezinárodních institucí a aby nikoho nenapadlo znárodnit doly.

                1. To ale nic nemění na tom, že to byl pravičák a přivedl zemi k prosperitě.
                  Proč ji nepřivedl k prosperitě s těmi zásobami ledku a měděné rudy komunista Allende?

                  1. Přivedl statisíce lidí do bídy a desítky tisíc nechal zavraždit. Ta údajná „prosperita“ se týkala akorát pár jeho kamarádíčků a koloniálních US „podnikatelů“. Ony ty pravicový ideály jsou krásný, ale pravicová politika v praxi dopadne vždycky katastrofou. I v Chile i u nás, jak vidíme.

                    1. …v zemi stoupla životní úroveň, snížila se dětská úmrtnost, prodloužil se věk dožití, zlepšila se zdravotní péče, snížily se daně, výdaje státu klesly o 25 %. …
                      To jsou údaje, které nevyplývají z dat o „pár kamarádíčcích“.

                      Jinak je to přesně naopak: k ekonomickému úpadku vždycky neomylně vede levicová (komunistická, socialistická) politika. Protože je rovnostářská a demotivující, trestající úspěch, okrádající úspěšné. Aby bylo co přerozdělovat, musí být nejprve něco vytvořeno, jenže k tomu chybí motivace.
                      Když je socialismus nastolen ve vyspělé zemi (kterou jsme byli my před nástupem komunismu), tak země žije dlouho z podstaty a jenom „nevzkvétá“ (v tom měl Havel v roce 89 pravdu).
                      Když je nastolen v nerozvinuté zemi, vede k hladomoru. Pak už se přerozděluje jenom bída.

                    2. Jo, přesně. Pravičácká „prosperita“ podle kritérií doutníčku z MMF. Pro běžné lidi bída. Mimochodem, Allende byl u moci pár měsíců, takže to minimum opravdového zlepšení (snížení dětské úmrtnosti) jde na porovnání s předešlou pravicově koloniální vládou …
                      Je to jak píšu, kolovrátkem realitu nezměníte.

                    3. Allende vládl několik let. Z wiki:
                      …Negativními dopady jeho ekonomických reforem byl vzrůst nezaměstnanosti, nedostatek některých produktů jako zboží a potraviny, který vyústil k posílení černého trhu. Nejzávažnějším makroekonomickým problémem byl ale rapidní růst inflace. Ta činila 29 % rok před Allendeho zvolením a 160 % koncem roku 1972…
                      …V zemi se v reakci na Allendeho politiku rozhořely protesty farmářů, kteří nesouhlasili s redistribucí půdy, která upřednostňovala kolektivy před soukromými vlastníky. Jejich protestní okupace farem vyústila v nedostatečné zásobování obchodů potravinami, které musely být v roce 1972 dováženy z cizích zemí. Řada studentů a dělníků na podzim 1972 započala protestní stávku, kterou chtěli vynutit změnu ekonomické politiky. Rozhořely se také násilné nepokoje v ulicích….

                    4. Kolovrátek realitu nezmění. Po krvavém puči inflace ještě narostla. CIA řízeným převratem šlo o zachování odtoku prostředků ze zmíněných dolů mědi a ledku, které právě Allende chtěl ponechat v Chile. Zajímavostí je schopnost pravicové fanatičky obhajovat masového vraha, pokud je tento ideologicky spřízněn.

                    5. Pokud soudružka bere své vědomosti z objektivní wiki, tak je diskuse samozřejmě zbytečná. Ještě horší mi ale přijde, že masový vrah je hrdina, když je pravičák. Prostě staré americké že je to zmrd, ale náš.

              2. Paní Mileno, to nemůže být z vaší hlavy, odkud to fšechno máte?
                Gde, v jakém systému školení ste nabrala tyto vědomosti?

                Žijete v ČR?

            1. Levičák nebo pravičák, to je přece otázka ideového postoje dané člověka. Není to vůbec závislé na výši majetku, notabene zděděného. I ten nejbohatší člověk může být svým postojem levičák, zrovna tak jako ten nejchudší může být pravičák.
              To je právě Váš problém, že ty ideové postoje zcela ignorujete, resp. jim nerozumíte. A jediným kritériem je pro Vás majetek, majetek a zase jenom majetek. A k tomu závist a třídní nenávist.

            1. Nesmíte chodit na soudružku s logikou. Ale jak je vidět, i masový vrah může být pravicový hrdina. To je dost jednoznačná indikace morálky. No raději se nebudu ptát na německý hospodářský rozmach třicátých let, bojím se, co bych se dozvěděl o jeho vůdci.

            2. Co se toho Vency Flašky týče, je to jasné. Podle základní definice „co nemám ráda je levice“ přeci oponent papatunela, i když jen na oko, nemůže být pravičák. 😉

              1. Ty banky předtím někdo, nebo nějaká skupina….přivedli na buben. Zřejmě z chamtivosti, což asi není levičácký postoj, že ano ? Aspoň žraloci kapitalismu to tvrdí, že chamtivost je hnacím motorem kapitalismu.
                Takže se až tak neprivatizovalo, jako zachraňovalo.

                1. Každá privatizace zachraňovala (před vytunelováním komunistickým managementem).
                  Ne vždy se ovšem záchrana povedla.

                  1. No a ten “ komunistický“ (patří do něj i management Nomury ?) management – ten byl složen z levičáků…anebo z pravičáků ?

                    1. Komunistický management byl ten, který do státních podniků dosadili ještě komunisté do roku 1989. Tedy vesměs důkladně ideově prověřené komunistické kádry.

                      Pokud jde o Nomuru, tak ideovou (pravo-levou) orientaci jejího managementu neznám. Vy snad ano?

                  2. Těžko rozeznat, kdo Vám Mileno klade protiargumenty pro své pobavení a kdo v ideovém zápalu. Berte nicméně v úvahu, že levice netuneluje. Ta „skutečná“ ne. Bez ohledu na kolegiální či přesněji „soudružskou výpomoc“, bez ohledu na tunelování ideové, tzn. místo potřebných věcí nejednou (to nejednou je eufemismus) výroba hromady neatraktivních a praktický zbytečných krámů, nařízených Státní plánovací komisí v realitě socialismu . Ta skutečná, tzn. teoretická, skutečně ne.
                    Jakýkoli tunel, taky rozkrádání soc. vlastnictví…, to jsou ryze pravicové defektní prvky. Logika sama (kdesi zde zmíněná) to dokladuje. Vždyť, čím jsou tyto defektní prvky ideově motivovány? Přece kumulací kapitálu v soukromý prospěch. Pochopitelně na úkor pracujícího lidu. Což je definiční rys pravice. Ona prosazuje kapitalismus, Tim je to stanoveno. Ten tunel nadvýrobou logika pomíjí z naprosto logických důvodů. Působilo by to v logické argumentaci nechtěně trhliny.

                    Z toho se ven nedostanete, protože definiční rysy levice a pravice jsou jakémukoli argumentu nadřazeny.
                    🤕

        2. Havel byl klasický levicový intelektuál.
          Když po listopadu přestala být levicová rétorika in, přehodil výhybku k „nepolitické politice“, za což byl zaslouženě Klausem kritizován.

    3. „Jenže pravice žádá individuální svobodu…“

      („Jsou dva druhy levičáků, tradiční (konzervativní) a progresivní. Ti tradiční hájí zájmy dělnické třídy a obecně chudých, zatímco ti progresivní hájí zájmy všelijakých menšin jako BLM, LGBT+, Me Too… , jsou zelení (grýndýl,…), jsou woke a hlásají politickou korektnost.“)

      Takže z toho vyplývá, že pravice žádá individualní svobodu také v tom : a) aby se jednotliví lidé mohli sdružovat s cílem hájit zájmy dělnické třídy b) aby se mohli sdružovat s cílem zastávat se chudých c) aby se mohli sdružovat s cílem hájit zájmy všelijakých menšin d) aby mohli usilovat o politickou korektnost e) aby si svobodně rozhodli o svém pohlaví…atd apod. ?
      Anebo tyto svobody pravice nežádá ?

      1. Pravice nikomu nezakazuje sdružování a hájení zájmů.
        Klidně si zakládejte komuny (jako jsou kibucy v Izraeli), jen ten komunismus nevnucujte prostřednictvím státní moci těm, kdo o něj nestojí.
        Chudých se klidně zastávejte, pomáhejte jim svými vlastními prostředky (a nikoliv prostředky, které seberete jiným proti jejich vůli).
        Pohlaví si sami měňte podle libosti, ale nevnucujte to do zákonů a nevalte šrouby do hlavy dětem ve školách, že si v rozporu s přírodou mohou vybrat, jestli jsou chlapeček nebo holčička.
        Podporujte klidně migranty, ale ze svého a na svoje riziko (třeba si je přiberte do těch svých komun), ale nevnucujte je těm, kteří je tu nechtějí.

        1. Ty komuny jsem v textu vůbec nezmínil, ulhaná Mileno.

          Takže středověk, žádné mandatorní výdaje na sociální politiku (i na zdravotnictví ?), ale jen dobrovolná charita. O potřebném , kterému má charitativní příspěvek být vyplacen, se dozvíte z dárcovských webů či z webu paní Mileny.
          A je to.

          No a do zákonů nevnucujte samozřejmě ani výdaje na obranu, policii, hasiče….to vše zařídí Milena a spol. z dobrovolných příspěvků.
          A máme se jak máma – to se máme !!

          1. Já jsem nepsala, že jste je zmínil, ulhaný anonyme.

            Jen jsem navrhla způsob, jakým byste si ten komunismus mohli naordinovat jen sami sobě, aniž byste ho diktovali těm, kdo upřednostňují svobodu.

            To je totiž ten rozdíl: pravicový člověk nemá potřebu ovládat toho levicového a diktovat mu, jak má žít. Jak říká klasik: Sám svobody kdo hoden, svobodu zná vážiti každou.

            Taky jsem nepsala vůbec nic o výdajích na obranu ani o mandatorních výdajích, tak mi nepodsouvejte své ujeté představy.

            1. S Vámi nemá cenu diskutovat, vždyť ani nevíte, co vlastně hájíte, co chcete….
              Např. tvrdíte jednou, že “ Chudých se klidně zastávejte, pomáhejte jim svými vlastními prostředky (a nikoliv prostředky, které seberete jiným proti jejich vůli).“
              Z čehož jasně vyplývá, že mandatorní výdaje (financované z vybraných daní či odvodů) na chudé neuznáváte. Pomáhat chudým se má pouze dobrovolně – takže JAK ? Nu v rámci charity, almužen atd. Nebo snad máte třetí cestu ?
              A oblábolíte to všecko komunismem, který jsem vůbec nezmínil.

              Proto howgh.

              1. Ani pravice přece nemá nic proti tomu, aby se pomáhalo potřebným i skrze stát.

                Jenže jen těm opravdu potřebným a ne kdekomu, kdo si řekne.

                Pravicová představa je taková, že ekonomická prosperita se nejlépe nastolí tím, že se lidem nechá co nejvíce svobody k jejich vlastní seberealizaci. Že stát jim nebudou klást zbytečné překážky a klacky pod nohy v jejich podnikání. Pak ti úspěšnější (Baťové, Čubové….) vytvoří dostatek příležitostí i pro ty méně úspěšné či méně samostatné. Tím pádem se všichni práceschopní budou moci uživit prací a nebudou k životu potřebovat podporu od státu.

                Stát by se pak podporoval jenom ty, co opravdu práceschopní nejsou. Tím pádem by mandatorní výdaje nečinily 90 nebo kolik procent státního rozpočtu a ten by pak bylo možné zredukovat.

                  1. Ale tak přece víte, kde to tak krásně fungovalo. Úspěšných byla celá řada: Macek, Dyba, Dybová, Kožený, bratři Helbigové, Lajosz Bacz, Radživ Siknha, Krejčíř, Mrázek (jo ten tolik vlastně ne, po tom nezbyla ani neviditelná kulka trhu), Salzman, Langer, Cikrt, Julínek, Drobil, Dalík, Řebíček, Vondra, Stanjura, … Jenom se do jejich úspěchu začali montovat nějací zpropadení levičáci s nějakými nesmyslnými pravidly, kterým říkají zákony, a tak to otec veškeré české pravice musel v lednu 2013 trochu narovnat.

                    1. R.I.P. Josef Lenárt, absolvent Baťovy školy práce a tajemník závodní organizace strany v jeho vykořisťovatelské fabrice!
                      🙂 😉

                  2. Kapitalismus funguje všude. kde dostane prostor. I v Číně nebo v Rusku.

                    Raději Vy uveďte konkrétní příklad, kde funguje socialismus.

                    1. Fungoval i v letech 1912 – 1914 a v letech 1929 – 1938 v Evropě či v USA ?
                      Jen malá poznámka – mám na zahradě hraboše, kteří také poměrně úspěšně fungují.

                      Socialismus funguje v těch obdobích fungování kapitalismu a v dotyčných kapitalistických zemích , kdy je tam nutné zachraňovat např. finanční trh, bankovnictví atd. Kdyby se nesáhlo k socialistickým metodám (znárodnění bank či pojišťoven, dodání likvidity formou přerozdělování…) v letech 2008 – 2009 v USA, tak někteří odborníci na ekonomiku kapitalismu tvrdili, že by se možná lidstvo propadlo někam k době kamenné…(podle mě přehánějí, prostě by vznikla hyperinflace, vysoká nezaměstnanost, zastavily by se mnohé výroby, nastal by chaos v ulicích a zřejmě by posléze došlo k nějaké velké válce)

    4. Vy jste prostě jen scallop v ženském provedení (i když kdoví jestli). Vám tu x lidí doslova rozdupe a rozkope ty vaše vachrlaté bábovičky z vysušeného písku, na což samozřejmě už nemáte žádnou další argumentaci (kromě případného kolovrátku). Vy si pak počkáte pár dní, no a nepříliš jinými slovy ten svůj nesmysl v myšlenkově nezměněné podobě zase pastujete jinam a opakuje se totéž.

      1. Argumenty nikdy nemáte vy.
        Já sem napíšu věcný zcela obecný příspěvek, který na nikoho z přítomných neútočí, ale vy všichni, celá útočící smečka, pak diskutujete ne o obsahu toho příspěvku, ale jen a jen o mně. O tom, co mám nebo nemám v hlavě, kdo jsem nebo nejsem, do které nesmyslné škatulky byste mne rádi strčili, jestli jsem troll nebo libtard nebo soudružka (to je od vás, co tady adorujete komunistický režim, obzvlášť hloupé) nebo dokonce umělá inteligence. Vyčítáte mi nemorálnost a podporu masového vraha, ačkoliv jsem nic takového nenapsala. Podsouváte mi všechny možné negativní vlastnosti, ačkoliv mne vůbec neznáte. Podsouváte mi postoje, které nejenže nezastávám, ale mé skutečné postoje jsou zcela opačné.
        A té snaze umlčet, vyštípat, poslat do pr… (ano, i to často děláte) říkáte „rozkopání vachrlatých báboviček“?
        Moje bábovičky přece stále stojí, jen vy jste se tou hysterií opět ztrapnili.

  7. Já jsem celý život na levici.
    Když byla moderní ODS, volil jsem KSČM. Když KSČM padla, volím SPD, protože je jediná protestní.
    Za minulého režimu jsem nebyl v KSČ, i když jsem byl v SSM. Na vejšce to byla podmínka. Vždycky je totiž otázka, kdo je aktivista a kdo ty pitomé aspekty bere v míře minimální možné. Platí to pro každý režim

    Všichni milovníci pravice, vychutnejte si ultrapravici, která vládne Západem.
    Proč si myslíte, že vám nechají ten vás podniček, firmičku, obchůdek, hospůdku.
    Na pravici vítězí, hoši a dívky, ten, který má větší balík peněz (Lépe v naturáliích. Prachy jsou pouhé smetí, brzo se o tom přesvědčíte). Nemáte majetek ekvivalentní aspoň 100 mld Euro/doláčů? No tak máte smůlu, protože nepatříte mezi elitu. Půjdete mezi tu lůzu, kterou tak pohrdáte.
    Tak je to.

    1. Já pořád moc nevím, kde lidé vzali, že je SPD levicová strana. Já je volil několikrát v posledních letech s velkým sebezapřením, protože za 1) to pro mě byla vždy pravice (a to celkem dost vpravo) a za 2) nebyl nikdo moc jiný, kdo by chtěl alespoň trochu hájit národní zájmy. Nicméně co se týče bodu 2, tam je mi bližší program národních socialistů (i když ten název má fakt drsné konotace), nicméně ti jsou pro svou malou podporu a snadnou obvinitelnost z extrémismu pasé.

      http://www.csns.cz/program/programove-body

  8. Pravolevé blbosti v perverzním banksterském systému mě baví. Desetitisíce diktátů, zvaných zákony, pravidla a normy, jsou tou svobodou?

    „V Německu zvedla prapor levice Sahra Wagenknechtová,“
    která otevřeně mluví o odporu k AfD. Program, který hlásá a její projevy Prdlamentu protektorátu Německo vypadají pro některé lidi uvěřitelněji než žvásty socanů a démonkratů. I mně se skoro líbí, až na ten odpor k AfD. Po zkoumání pak v její partaji objevuji lidi s cizokrajnými jmény. První varování. Pak začne prozrazovat odpor k AfD. Druhé varování.
    A pak se zhoubnost provalí. Strana tíhne nejen k vítačství, ale i k Zelené agendě a Antifě, kterou dokonce Sahra Wagenknechtová v nedávné minulosti podporovala.

    Úvahy bych místo levice, pravice zúžil na partaje;
    s kolaboranty banksterismu (Aspen institut a podobné mafie)
    a na sdružení lidí snažících se pracovat pro lid prostý, pro zachování původního obyvatelstva.

    1. Fšimni si Góju, to je jako otrok, jak se blboni vyhejbají volení svých potřeb obloukem, ani čtyřmetrovou tyčí by se svých potřeb nedotkli.

      Ale jak vyhlásí volební majáles, už běží blboňi odevzdat svůj osud do pracek nehnusnějších chmatáků v bílých límečcích s kravatěnkou, keří okamžitě se hádaj o svý potřeby a na blboně serou.
      Nigdy si nezapomenou zvýšit před drahotou své palmáre.

  9. Ach běda. Zas ta dokonale deprimující debata. Před pár týdny ty neuvěřitelné, neuvěřitelně nechutné reakce na vraždění 7. října. Před pár dny neuvěřitelná, neuvěřitelně chaotická debata, co je pravice a co levice, v níž postupně byly všechny užité pojmy až do posledního rozžvaněny v nic, jako kdyby se jich byl ujal Vyskočilův Kusejr.

    Absolutní neschopnost ujasnit si, které politiky, politici a strany jsou pravicové a které levicové. Absolutní neschopnost oddělit od této osy konzervatismus a progresivismus.

    A hlavně, absolutní neschopnost ujasnit si, že v české situaci – situaci to protektorátu, protektorátu Německa, EU a USA zároveň – existuje nad tímto dvojím dělením politik, politiků a voličů ještě jiné, podstatně důležitější, totiž rozdělení na pročeské a protičeské.

    S tímhle materiálem se nelze divit ničemu, co v dnešní české realitě vidíme.

    A naopak, česká protektorátní realita, v níž se již desítky let plácáme jako ryba ve vodě (o jejímž složení lépe pomlčet), je i sama o sobě dostatečným vysvětlením toho myšlenkového a lidského materiálu, který se zde za tu dobu etabloval.

    1. Zase oblbování SSvětoobčana.
      Pravolevice je jen debilizace, kořeny zhouby vězí v košer zločinecké ideologii, která provozuje různé úchylárny. Od vyvolenosti nebo změny pohlaví po bezhraniční zločiny pod falešnou vlajkou.

    2. Žonglování vyčpělými pojmy jako levice a pravice. Stejné jako demokratický vs. totalitní. Prázdno.
      Zásadní jsou naše národní zájmy: bezpečnost vnitřní i vnější, ekonomika, kultura, rodina, jednoznačné zvýhodnění pracujících a přinášejících daně. Zájmy naše nad zájmy těch venku. US tomu říká národní zájem – a zkuste se jen otřít.
      Jediný, koho jsem viděl s jasnou srovnávací tabulkou programů stran bylo SPD. Jasně a jednoduše. Zbytek mlží a motá. Anebo neví.
      Je to tak roztříštěné, že společný jmenovatel můžou být pouze ty nejzákladnější, a současně nejdůležitější věci. Každý chce žít bezpečně, mít se dobře a mít zdravou rodinu. Ti normální, tedy, a těch je většina. Marginálové dostanou své místo také.

  10. Co je levicového na neplacení školného na VŠ?

    Děti doktorů jdou na medicínu, děti právníků na práva, …. a děcka automechanika jdou makat do dílny. Tedy chudí většinově platí vzdělání bohatým.

    Mít dceru na medicíně vyjde dnes tak na milion, což si stejně chudá rodina nedovolí. Kdyby bylo placené školství, tak by existovaly studentské půjčky nebo se upsat budoucímu zaměstnavateli a mohli by studovat všichni.

    1. „Kdyby bylo placené školství, tak by existovaly studentské půjčky nebo se upsat budoucímu zaměstnavateli a mohli by studovat všichni.“

      Ukažte mi, kde to funguje, neomezuje třídně přístup ke vzdělání.

      1. Re: Admirál

        Mrháte časem a písmenky. Je stejného rodu, jako naše soudružka, která držela šichtu včera.

      2. Mám příbuzné ve Švýcarsku a ti na státní VŠ platí 400 EURO za semestr. Kdyby chtěli, tak každá banka jim na nízký úrok půjčí, ale nechtěli, protože mají oba plat skoro 10.000 CHF. (To vlastně dcera na medicíně v bezplatném školství u nás platí poměrově mnohem víc – každou chvíli pětistovka na průkazku, vyšetření, atd.).A žádní extra boháči to nejsou, neb ve Švýcarsku je průměrný plat 6 665 CHF měsíčně, tedy více než 168 000 CZK. Dělají to Švýcaři špatně?

        1. Se nevytahujte s pribuzenejma .
          Ve vasem svajsu maji ty hlavni svetovy urady a banky atd. Sem tam neco tajny.
          Tech veci je samozrejme hodne..
          A maji opravdovej zajem , aby tam byl predevsim a nejvic klid.
          Ani Hitler tam nesmel..Pro ty poklady sveta a ten a nacisti byli hodne chamtivy.
          Aby tam nebehal nekdo nespokojenej a ke kterymu by se mohli pridat jiny..
          To nikdo na svete nechce..Mozna, ze uz vam to zacne dochazet..
          Vo tech vasich svajcech..

    2. No, vím o Ukrajinci, který při práci na stavbách u nás medicínu vystudoval. Dnes pracuje v soukromém zařízení za nadstandardní plat.
      Ukrajinský Jack London.
      Žena se na medicínu za starého režimu nedostala, chyběly jí body za původ. Proto rok pracovala ve špitále jeko pomocná síla, za což body nakonec získala a vystudovala.
      Musí se chtít a něco obětovat.

  11. Cit.: „… v Německu, peníze se stále více přesouvají od střední vrstvy směrem k jednomu
    procentu nejbohatších“. Ano, je to tak. Ale není to chyba systému, ale součást Plánu „Nic nebudete vlastnit a budete spokojeni“. Stát přes nadnárodní společnosti se o Vás postará, bydlením počínaje a sdílením všeho konče.

      1. Záleží na tom jaké.
        Ty nejpoužívanější – fiat peníze zatížené úrokem, ty jsou vším možným. Od platidla za smysluplný a prospěšný výkon až po zbraň hromadného ničení.
        Začalo to asi v Číně (někdy to zapříčinilo hyperinflaci) , kdy se Marco Polo divil, že tam místo stříbrných či zlatých mincí používají obyčejné papírky.

        Tady malé pojednáníčko :
        https://www.bankovnipoplatky.cz/clanky/reportaz/historie-penez-ve-stredoveku-bankovnictvi-16122005-131.html

  12. Naše vláda je levicová, ne proto, že “ tlačí LGBT agendu a Green Deal (to je jen přesměrování toků peněz)“, ale protože všem chce zaručit Právo na štěstí a platí
    – komplet život (bydlení, energie a 70 dalších dávek), i těm, kteří za celý život nevyvinou žádnou aktivitu a svůj úděl přijali jako a způsob života, který předávají dalším pokolením.
    – dotace všeho druhu (od proplácení tepelných čerpadel, přes kotlíkové dotace až po taxi na nákup).

    1. Naše vláda není levicová. Viděl jsem stomilionovou dotaci na projekt, který rozhodně nepatří chudým, ale kapitalistovi z Václaváku.
      Rozhodně to není jediný projekt tohoto typu.

        1. Nie je dotácia ako dotácia. Konečným cieľom väčšiny dotácií je dať zarobiť spriazneným korporáciám alebo odrovnať nažiadúcu konkurenciu. Slovom ľavica, Eta, ako remeň!

  13. Autore, být pravicový není in.
    Být normální je in.
    Aby nebyl jeden normální, je třeba mu vnutit buď, že bude pravicový, nebo levicový. Nebo, že do dnes byl chlapeček, ale zítra je holčička, nebo naopak. Nebo že se klidně může stát lokomotivou s padesáti šesti pohlavími. A podobně. Aby byl in.
    Když se to povede, je to v cajku a in entita začne nenormálně řešit nenormální věci nenormálně. Buď pravicovým nebo levicovým způsobem, nebo jako hen tá lokomotiva.
    A věci a všeliké pseudoinformace jsou mu k nenormálnímu řešení sypány na hlavu dnes a denně a těm věcem se říká zástupné problémy. Ty jsou tu proto, aby se lidi nedomluvili na tom, co je opravdu důležité a užitečné, obecně prospěšné. Aby tamti u kormidla měli klid na svou neblahou práci.
    Některé z oněch zástupných problémů sype čtenářům na hlavu i autor tohoto článku a podílí se tak na nenormalitě těch, co si říkají alternativa. K tomu všemu, pakliže je autorův přípis diskutován, ještě s radostí přispívají různí mlži-jsou-li zrovna ve službě.
    Nu což, tož tedy bylo shledáno, že všichni jste pravice. Kromě mě, samozřejmě. To si vyprošuji.
    Já s nějakou pravicí a jakousi levicí nechci mít nic společného. Jsem individuum, které ví, co je pro něho dobré a co ne a to mi bohatě stačí.

  14. Když to tady tu diskusi sleduju, nechápu, proč pořád hledáte nějakou alternativu. Běžte to všichni naházet komunistům, to je jednoznačně ta autentická levice, po které voláte. Asi jsem žil v jiné zemi než zdejší nostalgičtí dědkové. Pamatuju si moc dobře, co to tady bylo za smradlavé ghetto ve smyslu ideologické indoktrinace od základní školy, nástěnky, průvody, mávátka, lampióny, pionýrské šátky, dodnes bohužel umím od Samuila Maršaka báseň Sedmý listopad v Moskvě a v originále píseň Guljá pa Urálu Čapájev gerój a mnohé další perly tehdejší vytříbené kultury. V televizi jeden pohřeb generálního tajemníka za druhým. Idylu socialistického života pěkně shrnul Wabi Daněk v písni Nevadí nebo Nohavica v písni Nechte to koňovi. To nebyly žádné hyperboly, tak to prostě bylo. Ano, kdo byl šikovný a měl pružnou páteř, dokázal v rámci tehdejší šedé ekonomiky (populární heslo kdo nekrade, okrádá rodinu) postavit barák a zajistit si dovolenou v Jugoslávii, vystát frontu na oltcita a pořídit si kazeťák z Tuzexu (Způsob fungování ekonomiky viz Mládkova písnička Zkratky). Fungování veřejné dopravy viz scénka s Krampolem Kawasaki. To jen na připomenutí, jak to tehdy skutečně „fungovalo“. Vůbec nejsem spokojen s tím, co je zde teď, velmi dobře chápu, že je narušen sociální smír, pracující člověk se nevzmůže na slušné bydlení a důstojný život, vysávají to tu nadnárodní korporace, ale návrat k socialismu opravdu řešením není. Pokud chcete smysluplnou společenskou změnu, myslím, že dobrý model menších samosprávných celků bez centrální vlády navrhuje Taleb v knize Antifragilita. Podobně fungují třeba švýcarské kantony. To, co tu máme dnes, je korporátní fašismus založený na dotacích, pobídkách a daňových úlevách pro největší žraloky, kteří si platí svoje politiky. Milena má naprostou pravdu, že s kapitalismem nebo pravicí to nemá nic společného. Bohužel i ta propaganda a indoktrinace dětí poťapanou ideologií je tu už skoro stejná jako za socíku. Asi nám není pomoci.

    1. Re: Tom

      Zapomněl jste to nazvat socializmem, když máte potřebu ohánět se soudružkou Milenou.
      Ad veřejná doprava – samozřejmě máte pravdu. Kdysi jsme stávali na zastávkách a láteřili na zpoždění v řádu jednotek až desítek minut. Dnes sedíme v plechových krabicích a láteříme na zpoždění v řádu jednotek až desítek hodin.
      Btw. ten kazeťák jsem koupil za vcelku běžnou cenu v obyčejné Elektře. Vydržel asi tak deset let provozu a nespočet pádů na zem. Pak jsem ho zahodil, přestože byl stále funkční, ale nebyl dostatečně „moderní“…

      Vítejte v Čechistánu … blalabla…

      1. Měli jsme doma všichni režijku a tak jsem, za komunistů, projezdil vlakem různé státy (včetně těch západních). Tehdy naše železniční síť, lokomotivy a vagony byly na evropské špičce. Dnes? Najdi pět rozdílů.

      2. Za mého pracovního, socialistického mládí, měli autobusáci motivaci mít vozy v pořádku a silničáři taktéž. Nikdo nechtěl riskovat popotahování za to, že do nějaké fabriky přijela část šichty pozdě.
        Když už se to stalo, nastalo velké rámusení v ČSAD, šoféři postižené linky vydávali tzv. zpožděnky, které lidi pak odvzdávali v práci – a fabrika to účtovala dopravnímu podniku. Myslím, že u dráhy to bylo obdobné, přestože nebyly na zpoždění vlivem poruch až tolik náchylné.
        Jezdil jsem pár let do práce vlakem, taženým „Kredencem“ plus dva-tři vozy řady Balm.
        Za ta léta se stalo max. dvakrát, že se ten Kredenc porouchal k naprosté nepojízdnosti. Jednou v pondělí ráno, nějaký ožrala v delírku, vracející se z nedělní pařby v KM, zatáhl za záchrannou brzdu, páč prý v zatáčce kolejí, viděl kravské stádo…Odblokování brzd sice nějakou dobu trvalo, řešení toho maníka taky, ale ten spoj měl vždy rezervu – do začátku pracovní doby v mém podniku, to bylo cca 12-15 minut, takže téměř všichni z toho spoje „razili“ ještě včas.
        Pak jsem si vydělal na vlastní auto, kterým jsem do práce jezdil a používal za slušný paušál i jako služebák, ale paradoxně byla ta Š110LS spolehlivá daleko míň, než jakákoliv tehdejší, příměstská/meziměstská doprava. To byl taky jeden z důvodů, proč to auto šlo za nějakých 30 měsíců z baráku. Buď to byl takový nepodarek už z fabriky (kupoval jsem to auto ještě nezajeté, nějakých 11.000km), nebo nevím. Že to rezavělo, takže po jednom roce celoročního ježdění do práce a v práci se muselo vyvařit, vystříkat dutiny a napajcovat spodek jakýmsi lepi-sajrajtem, to jsem chápal. Rezavěly všecky Škodovky této řady, včetně 110R – jenže tomuhle exempláři, jakkoli měl být celkově na „lepší úrovni“, než sériové Š100 a 110L, tomuhle furt něco bylo.
        Něco málo tuhle, něco támhle, třeba začalo trvale brzdit jedno přední kolo, což je zvláště v zimě fakt zábavné…
        Přestalo mě bavit, vozit namísto potřebného materiálu v kufru, hafo klíčových náhradních dílů auta. A občas do práce, občas z práce, přijet kvůli nějaké blbosti špinavý, jak montér..
        Nasralo mě to tak, že jakmile do Mototechny naběhly kombíky odvozené od Žigulíka 2101, tak jsem (pochopitelně přes známost tamtéž – známosti v RTVS tehdy potřeboval každý) ihned jeden tmavočervený exemplář zakoupil. Zlaté auto!
        Nikdy mě to nenechalo stát u krajnice a něco na tom opravovat, velmi brzy a skvěle to topilo, s točivým OHC motorem i přes jeho chudých 1,2L, to jelo jako vystřelené z praku. I přes plný „kufr“ náhradních dílů k práci, jsem v něm vlastně málokdy měl nějak extra těžký věci – spíš jich bylo hodně, abych se z externí opravy, nemusel kvůli nějaký blbosti vracet, nebo dokonce vozit celý přístroj/zařízení do RTVS. To jednoho naučilo, vozit jen to opravdu potřebné a ne hlouposti..:D
        Hned po uplynutí záruky/kilometrů, jsem si nechal ve vyhlášené prostějovské opravně, vyměnit zadní pera kombíku za pera z „krátkého“ Žigula, protože s lehkým materiálem v kufru, to bylo na tehdejších silnicích krapet uskákané. Spotřeba v zimě okolo 8,5 litru, v létě se dala udržet o litr nižší – s televizorem, co nemá antiimplozní obrazovku (tehdy ještě byly v chodu a opravovaly se řady Lotos, Ametyst a jejich odvozeniny) se jaksi nedá na silnici moc závodit.
        S těžkým srdcem jsem se toho vozu zbavil až v roce 1991, z mnoha různých důvodů, přechodným bojkotem pravidelného servisu a TP sovětských vozů včetně. To byla tenkrát opravdu ostuda, ale ke cti menším servisům sloužilo, že tenhle ostudný přístup „velkých“ autoservisů, včetně toho prostějovského, neakceptovali a věděli své.
        Nahradil jej taktéž tmavočervený Forman, při jehož provozování jsem si často vzpomněl na starou Š110LS – kurva, furt něco!
        Ale zase, abych byl k předposlední skutečné Škodovce spravedlivý :
        Nebyly to závady, co by mě vyloženě nechávaly u silnice k odtahu. Ale – v zimě dopoledne a odpoledne nateklé, v mrazivé noci pak zamrzlé, fakt velké množství vody do topného agregátu – včetně ložisek a kotvy motorku, který bez výpadku pojistky bryskně shořel – to v zimním ránu při -12°C fakt nasere.
        Není to nic, co by mě nenechalo odjet či dojet, ale nasere to, včetně těch idioto-debilních, věčně zaprášených kontaktů na pátých dveřích. Ty jsem si musel na gumový „husí krk“ předělat a dráty ke světlům natahat sám, abych skoro pokaždé neměl za jízdy, z pátých dveří auta blikací diskotéku.
        A takových drobností, co naserou, bylo u jinak motoricky výborného Formana, fakt hodně.
        A proto dodnes pracovně jezdím (a snad ještě pár let jezdit budu) všelijak možně, šikovnými karosáři a mechaniky ošetřenou Felicií Combi 1.3MPi, z roku 1999, s řídicí jednotkou od firmy Cimbusport, které nemůžu vytknout ani FŇ.
        Toto je skutečně zlaté auto. Budu brečet, až bude muset jít pryč. Táhne jí sice na 250.000, je po jedné SO motoru, asi troje rozvody a tlumiče, ale jinak skvělá a jede jak čert. Třeba kvůli nějakému debilitnímu nařízení z brusele.

        Omlouvám se za výron vzpomínek – pokud by se to autorovi či adminovi zdálo sem nevhodné či dlouhé, nechť přesune dle vlastního uvážení.

        1. Re: Teco…

          Rozvody na Feldě? Vy nemáte ve Feldě řetěz? Já na něm najezdil 300 a nebyl důvod ho měnit.

    2. Asi jste žil v jiné zemi. Moji rodiče nekradli, nebyli ve straně, táta ani máma nechodili do prvomájových průvodů, svépomocí postavili družstevní byt a garáž. Kazeťák (západoněmecký) jsem si v roce 1979 koupil za české koruny před Vánoci v Praze.

      Já jsem občas do průvodu jako dítě šel, ale jen proto, že jsem pak jako malý šel na kolotoče a jako větší na pivo. Překvapivě umím i pár básniček od Puškina.

      Do pionýra jsem kupodivu chodil, neb jsme měli fajn vedoucí a hráli jsme fotbal, chodili na exkurze, soutěžili v kdečem.

      Vlaky jezdily úplně stejně přesně či nepřesně jako teď.

      Auta čudila, teď mně však kecají do řízení.

      Tenkrát jsem mohl jít sedět za rozvracení republiky, dneska si půjdu sednout za to, že „nefandím“ Ukrajině.

      Sice smrděla Chemička a Setuza – to ale smrdí pořád, jen méně. Lesy nedrancuje kůrovec ale harvestory v cizím žoldu, zemědělská půda se neničí pesticidy, ale rovnou zastaví krabicemi s bůh ví čím.

      Dýchali jsme mnohdy „sračky“ – ale dneska je pro jistotu „žereme“.

      Do toho po mně chce bezďák na cígo a z televize se na mne místo přehlídek z Moskvy valí přehlídky ze dnů NATO.

      Nestonám po návratu starých pořádků – ale alespoň blbě nekecejte.

      1. Asi jste žil v jiné zemi, Rosolozube.
        Já jsem si kazeťák (japonský)koupil v Tuzexu za draze nakoupené bony, protože v českých obchodech bylo hov..
        Vlaky byly narvané a neskutečně špinavé.
        atd.

        1. To oné v obchodech bylo proto, že byly peníze potřeba na výstavbu domů, škol silnic a kdečeho jiného, Kouknete li se koldokola, kolik se toho postavilo tenkrát a kolik za stejnou dobu nyní?
          Nedělejte ze sebe magora – tedy nejsteli- jím. Jste stejný omezen ec, jako to sportovci, co jsem tu o nich psala. Navíc tehdejším PzO vůbec nezávidím, musela to být fuška.

        2. Kdo je postižen elementárními poznatky z výrokové logiky, má tady snadnou práci. Uvedeme si to na příladu:
          Vlaky byly narvané a neskutečně špinavé. Mělo to znamenat, že všechny vlaky? Pokud ano, stačí najít jeden protipříklad, aby výrok bylo možné prohlásit za nepravdivý. Já sám se hlásím s desítkami protipříkladů.
          Pokud to mělo znamenat, že některé vlaky byly narvané a špinavé, pak k tomu stačí dodat – ostatně stejně jako dnes, čímž je argumentační hodnota Anonymovy věty stanovena na nulu.
          Obdobně u kazeťáku a jiného zboží. Pokud „za koruny nikde nebylo“, stačí jeden Targusův protipříklad.

          Mimochodem, Mládek a zkratky. Písničky Mládka, Nohavici, Jahelky, Dobeše, Plíhala se v osmdesátkách normálně hrály v rádiu. Ve státním. Dneska je Nohavica na indexu. Kryla předtím nehráli a nehrajou ho ani dneska. Jednou za rok na konci príázdnin pustí Bratříčku, zavírej vrátka a to je tak všechno. Na Demokracii nenašli odvahu nikdy. Když se jich na to veřejně ptal Zeman, dostal od nich cédéčko – pouštěj si to pěkně doma, posluchače od takových nestátotvorných textů uchráníme. A od PePovy korunovace pro jistotu nehrajou ani Veličenstvo kat, natož Karavanu mraků. Prej šerif i soudce gangsteři, voba řádně zvolený, kdo ví, jak by si to kdo mohl vyložit.

          1. Tady se jedna účastnice diskuse prsila, že pracovala na úseku úklidu vagónů u ČSD – tak snad se ozve a objasní mám, jak to s tou čistotou bylo – ať to máme z první ruky!

            Jinak k té zahraniční technice, jmenovitě kazeťákům:
            Ne každý, obyčejný pracující člověk, si mohl dovolit koupit sice hezkou, ale technicky dost podprůměrnou Transylvanii RD-802 za rovných 7.000,-Kčs.
            Pak tu byly hromádky sice pěkného, ale jinak taiwanského šrotu, prodávaného pod názvy Sencor, Asahi, dávno vyběhlé, na Taiwanu vyráběné a u nás značně předražené modely Panasonic. Ze západoevropské výroby skoro nic. Ve významnějším množství se sem vozily licenční, polské Grundigy, které se asi jako jediné v té době, Polákům fakt povedly.
            Semtam se tu za kačky prodávaly průměrné až podprůměrné výrobky právě z toho Taiwanu, což dokazuje onen model Transylvania, prodávaný po Evropě pod celkem třemi názvy, jen s drobnými vnějšími odlišnostmi: Transylvania, Asahi a Aiwa, prodej dle destinace. V Německu by neznámou značku nikdo nekoupil, proto Asahi a Aiwa, které západní zákazník už znal. My se musili spokojit s nejjednodušší Transylvanií, ještě pekelně předraženou.
            Test radiomagnetofonu Transylvania RD-802 je v časopisu Amatérské Radio 2/1986 na straně 52:
            https://www.google.cz/url?esrc=s&q=&rct=j&sa=U&url=https://www.worldradiohistory.com/INTERNATIONAL/Amaterske%2520Radio/Amaterske%2520Radio%25201986-02.pdf&ved=2ahUKEwjE3Ju6vP2CAxUigv0HHa5YAkoQFnoECAYQAg&usg=AOvVaw1jWxUhIBddrDDHF2wc9nuc

            Stojí to za přečtení, nakolik naleštěný prd ta Transylvania byla.
            V rámci objektivity je ale třeba uznat, že mnohým majitelům tyhle přístroje, třeba po jedné drobné opravě, fungují dodnes. Není mnoho přenosných radiomagnetofonů asijské výroby, schopných plné funkce i po 38 letech od zakoupení…

            1. Nějak mi uniká, jak to souvisí s rozborem pravdivostní hodnoty výroků Anonyma … i s porovnáním toho, co se smí hrát z „veřejnoprávního“ rozhlasu.

        3. Speciálně pro Vás ještě jednou:
          Měli jsme doma všichni režijku a tak jsem, za komunistů, projezdil vlakem různé státy (včetně těch západních). Tehdy naše železniční síť, lokomotivy a vagony byly na evropské špičce. Dnes? Najdi pět rozdílů.
          První kazeťák jsem měl ruský za ruble z Ruska. Druhý „dvojče“ ze Západního Německa za marky. A doma jsme měli kotoučák Tesla za Kčs. Dnes si českej koupím kde?

          1. Na Aukru, kolik chceš. 😀
            Kazeťáky Vesna, několik modelů, se prodávaly v sovětských prodejnách Čajka.

            Stejně tak bych se mohl ptát, proč je dneska ETA jen jinak potištěným, čínským šrotem, co se podle potřeby potiskne tu ETA, tu Braun.

        4. Nežil Anonyme

          Dokonce jsem na základní škole v sedmdesátých letech měl v rozvrhu angličtinu, nosili jsme na veřejnosti skautský kroj s hnědým šátkem, turbánkem a bobříky včetně tří orlích per (schováni pod hlavičkou turistického oddílu při nejmenované tělovýchovné jednotě) a s těmito kroji prošli prvomájovým průvodem.

          Zpívali jsme na gymnaziálních akcích Kryla (jednou na nás po chmelu přišlo nějaké udání a ředitel ho hodil do koše) a na tom našem gymnáziu dokonce chvíli fungovala (poloficiálně) alternativní mládežnická organizace.

          Bylo to milý Anonyme od těch šedesátých let pouze o lidech (nikoliv tak úplně o systému). Akorát těch křiváků je v současnosti tak nějak více.

          1. To všecko pamatuju, ale sluší se připomenout, že to bylo možné pouze asi do konce roku 1970, přibližně.
            Poučení z krizového vývoje zafungovalo dokonale.
            Máte pravdu i v tom, že to bylo HODNĚ o lidech.
            V polovině 70.let, už nebylo možné nic z toho, Vámi výše popsaného. Ne bez profesní/sociální likvidace.

          2. Kurňa, teď jsem v pr….! Právě mi tu přelítlo přes oči, že v 79. se tu v klidečku prodávaly za koruny západoněmecký kazeťáky…

            Rosolozube, já to nemyslím zas tak ve zlým. Taky jsem chodil na ZDŠ s rozšířeným vyučováním cizím jazykům a od pátý jsem měl předmět anglinu. Ale nechtějte vědět, jak jsem v půlce 80. dopad v kempu na Sedmihorkách, když jsem hrál krylovky a ze tmy se najednou vynořily benga.

            Každý má své zážitky. Vy jste „normálně“ chodil ve skautským, já z těch dob pamatuju, že někteří kluci chodili do nedělní školy. Na katechismus. Znamená to,, že je to dobře, protože se to „smělo“? Je snad bonusem té doby, že jste „směl“, tzn. nebyl za to perzekuován? Já na Sedmihorkách přišel o dva zuby…

            1. Viz rozbor pravdivostní hodnoty výroků o něco výše. Ve zkratce: Rozmohl se tady takový nešvar. Osobní zkušenost „já jsem tedy nemohl“, naprosto nerozporovatelná, je (autorem výroku) okamžitě rozšířena na „ergo nikdo nemohl“. A tohle ideologické zobecnění je strašně snadno vyvratitelné byť jediným protipříkladem, natož pak desítkami. Jak to, že „nikdo nemohl“? Já jsem mohl, já taky, já taky. S popisem podrobností. Autor onoho zobecnění si pak slušně nabíhá, neb vyvolává otázky typu „a jak to vlastně bylo s tím ostatním, co tady tak autoritativně vyprávíš, když i taková drobnost se ti dá dnadno vyvrátit?“ Neřkuli už úvahy o míře shody s výstupy různých režimních institucí, vykládajích oficiální verzi BIStorie.

            2. Odpovím pouze na jednu část vaší reakce – nikde jsem netvrdil, že jsem „normálně chodil“ ve skautském.
              Žádný předpis neurčoval, jak má chodit člověk oblečený do prvomájového průvodu a žádný předpis nezakazoval hrát Kryla na kytaru. Jen jsem chtěl říci, že režim byl o lidech. Byly školy, okresy, fabriky, sportovní organizace, kde ve vedení byli lidé (sice s knížkou či lehce uvědomělí) celkem rozumní a pokud se dodržel určitý konsensus, tak se ledacos dalo (co vlastně zakázané oficiálně nebylo) v pohodě provozovat.

              Zkuste dnes jít do parku a zpívat v originále Vysockého, nebo někde přiznat, že čtete Sputnik a Aeronet (ne že bych to četl já). Pokud narazíte na debily, pak dopadnete jako v tenkrát v Sedmihorkách.

              1. Máte pravdu v tom, že zdaleka ne vše bylo určováno předpisy. Nicméně byly „stereotypy“, v rámci režimu brané jako hotová věc. Roli tzv. šmejdů tím nesnižuju, naopak zdůrazňuju, protože oni to byli, kdo kromě mnohdy úděsných předpisů ty stereotypy vyžadovali, protože jim to režim velmi a velmi velkoryse umožňoval. A samozřejmě vím, že naopak skutečně nebylo málo těch, kdo to měkčili. Ale znakem dobrého režimu není, že ti rozumnější v něm se jej snaží měkčit.

                Proč je to vůbec v módu, který režim byl „lepší“? Tehdy to bylo špatně, dnes zase. Není důvod vracet se z jednoho špatného do jiného špatného.
                Samozřejmě ty příklady z tehdejší doby vybírám selektivně. I pro Martina V, neděly se zdaleka jen mně, nemějte mě ale za naprostého slepce, který tzv. v něčem měl smůlu, tak si vysnil, že se to dělo všem. Těch pakáren jako těžká ležící deka na společnosti přece znovu můžu vyjmenovat dlouhou řadu, a to bez ironie a naprosto seriózně. Nepřehlížím však, naopak jsem si vědom toho, že byly věci, míněno společenského rázu, které byly lepší než dnes. A které jsou naopak selektivně vypichovány nostalgiky.

                Historie, která nebyla, totiž – i já jsem chtěl, aby to funkční z minula zůstalo a na něm se stavělo a zlepšovalo.
                Dopadlo to jinak. Je ale přece nesmysl hledat „pravicového viníka“ a toužit po staré době. Ano, uznávám, že se zde účastním těch vzájemných postrkovaček. Zejména tím zmíněným selektivním výběrem. Motivován však především tou nekritickou adorací tzv. starých krásných časů.

                Z vojny taky každý vzpomíná na bujaré mazácké doby, že tu zobí část tam v klidu ustál a pak byla pohoda. Není větší nepravdy. Co je bujarého na nuceném pobytu kdesi, na povinnosti poslouchat kdejakého zupáckého nemozka, který taky zdaleka nejel jen „předpisy“? Že ono se to přece dalo zvládnout, nejsem přece žádná máčka?
                Stejně to bylo s tím režimem. Velká většina lidí byli „zobáci“ při nuceném pobytu kdesi a s povinností poslouchat kdejakého zupáka, kombinujícího předpisy s lampasáckými móresy. A dělat v tom „mazáka“, který vítězil tím, že se mu občas zupáka podaří oje..t, někteří lampasáci jsou snesitelní, jídlo dostane, spát má kde a občas vycházka?

                Pozor, jde tu o popis starého režimu. Ne o srovnání se současným. Jestli by snad někdo měl z toho vyvozovat, že kritikou toho starého režimu obhajuju tento, gratuluji.

    3. Já si zase pamatuju – je děngi prapil v bare, igraju na gitare i mnoho děvoček ja… Jen už si nepamatuju, jestli to byl převeršovaný ruský song, nebo to vymyslel někdo tady.
      V každém případě jsem se na prvním stupni ZŠ umístil na třetím místě soutěže Co víš o SSSR. Dokonce, protože jsem nebyl v Pionýru, tak abych tam barevně ladil, měl jsem modrobílou flanelku. Ale lepší přece jen byl ten šedivě otriskaně špinavý étos prakticky každého města a zdaleka nejzlatější hřebík – nezačínající ani nekončící shánění téměř doslovně čehokoli. Tady se tomu zasvěceně říká shánění pitomejch banánů a pitomejch potištěnejch triček 🙂 A ohledně těch otřískaně nevzhledných baráků jsem si teď uvědomil jeden dobrej místní postřeh. O strojním vybavení teda. Že proč kupovat zbytečný drahý mašiny, když ty gruntovní starý ještě jednou. Tak s těmi otřískanými baráky je to vlastně stejné, proč to opravovat, když se v tom furt dá bydlet nebo v tom mít sámošku.
      Taky si pamatuju jakýsi výbor, pak výbor SSM, ročníkového učitele a nakonec fakt hnusnýho chlápka v zamřížovaným kanclu, co mi schvalovali, jestli smím jet na tři dny do Rakouska hrát fotbal s „družebním“ tamním týmem.

      Ale na druhou stranu zase, takovej motor na favoše brnkačka, gumu na náklaďáku si skoro každej uměl přehodit, taky pod pultem sehnaný kolo favoš s beranama, přehazkó, všecko (licence Izer), k tomu rekreace ROH v chatkách, na léto ty skvělý lehký šedivý tesilky, krimplenka a ty páskový sandály s uzavřenou patou skoro po kotník, na zimu zase zmijovka. Nebo taková ta kožešinová čepice, co když se nasadila místo dopředu doboku, jeden vypadal jak Brežněv. Ách jo, kdo to jinde tehdy měl, to se musí uznat…

      Ne, Tome, nostalgií jednoduše nepřemůžete. Já si ještě teď vzpomněl, jak jsme po zlatý v hokeji 85 napsali, po vzoru předchozích dob – neměli tu tanky, dostali dvě branky, čistě jen 2 : 1. Víte, jak jsme pak u holek byli slavný, když jsme měli kárnou komisi?

  15. Nesčetněkrát opakovaná pravda.
    Polák má kozu a myslí si, že je šlechtic.

    Totéž platí o vymytých českomoravských lopatách, které žijí v humáči, zvaném satelit a vozí své tlusté prdele do montoven v těžce předražených škochtlích či v jiném podobném „koncernovém“ braku – pardon – zázraku, kde si ku*ví zdraví osm hodin denně s rukama nad hlavou, pochopitelně na tři šichty a dobrovolně povinné soboty bez příplatku, bo zákoník práce je přežitkem.

    A k tomu nesplatitelná hypoška, neustále se ku*vící kára na lízačku a dvě půjčky ročně – ta první na vánoce a druhá na letní dovolenou.

    Palice vymytá v rozsouloženém pseudoškolském systému, v němž mají úlevy Fšichni na Fšechno, takže sežere pohádku o pravicové střední třídě i s navijákem a podběrákem.

    A dokazuje ostatním podobně vymytým existencím, jak se má dobře, bo platit kartou už je málo, on má na to hodinky a telefon a aplikaci na slevu a kýble žrádla tahá domů autem.

    Vítejte v Čechistánu roku dovutisícího dvacátého třetího…

        1. Re: Ládik!!!

          Včerejší lehká přestřelka se soudružkou Milenou, nebo jak si říká.

          https://web.litterate.cz/nech-nam-globaliste-nutelliera-co-nejdyl-zachovati-racej/

          Halef – pardon – (H)Alef to prostě přestal dávat. Kočku šklíbu dokonce vymázl.

          Tak nějak s nostalgií vzpomínám na našeho oranžového Asfaltového Holuba – Jáchyma, který se mi jevil jako normální jedinec. Teď zjišťuji, že normálním nebyl, protože byl vyjímečný…

          1. Nechal ses vytočit dámou. Jen proto, že jsi dosud mladý a krásný. My starší se na dámy díváme z nadhledem. Alef je sice stejně starý, jako já, ale má silně vyvinutý ochranářský pud, což chápu (já ho mám taky, ale nepoužívám ho v internetovém prostředí, bo nic nevím). Klídek. I kdybys tam měl jakékoliv jméno, poznám tě.

            1. Nenechal se vytočit dámou, ale jejími, ehm, výroky, o jejichž pravdivosti by se dalo s úspěchem pochybovat, jenže podle tradičního severomoravskoslezského zvyku „boneničascype“ to vyjádřil poněkud méně diplomaticky. A ostatní bylo mezi Targusem a Alefem, což ponechávám bez komentáře, protože jednak mám k oběma pánům respekt a jednak do detailů už z povahy věci nevidím.

              1. Na internetu slovo „dáma“ = její výroky. V reálu to může být jinak – může si říkat co chce a úsudek může být rozličný, v závislosti na výsledku indikace i jiných čidel, než zde. Ale třeba v parlamentu se lidé oslovují „dámy a pánové“ jen ze zdvořilosti nebo slušnosti, jinak by se museli porvat, jako na Ukrajině.

              2. Re: Martin V.

                Od vás respektu nevyžaduji. Stejně jako od většiny jiných. Není důvodu.
                Na oplátku já nemám respektu před většinou kusů, které se zjevují v mém zorném poli.
                Narodili se stejně bosí jako já, do hajan půjdou ve stejném dřevěném pyžamu bez kapes, jako já, tak co…

                Nicméně abych dostál svému image sprosťáka a opakovacího uražeče, kteréžto zde propaguje soudruh Zakladatel, dovolím si vás opravit velkými písmeny:

                Na Demokracii BEZ PŘÍVLASTKŮ nenašli odvahu nikdy.

                Ta dvě slovíčka považuji za zásadní, jinak k vašemu výlevu nemám připomínek.

                (-:

  16. Měl bych k textu osobní výhrady. Od 1990 dodnes jsem OSVČ, výrobní prostředky jsem si koupil za svoje peníze a podle toho bych měl být pravičák. Jenže jsem nikoho nevykořistil, mě vykořisťuje stát – musel jsem platit DPH 21%, ty peníze mi nikdo nedal, musel jsem je vydělat (sehnat si zakázky a peníze odevzdat státu). K tomu všechny jiné daně a dávky, bratru cca 50% příjmů. Za víc, než 30 let docela hodně milionů. A důchod? Napočítali mi průměrný, protože jsem byl parazit (podle sociálního ministra). Proto se jako vykořisťovaný člověk cítím levičákem. Je v pořádku současné dělení na levici a pravici? V žádném případě.

      1. Jestli chcete o svém budoucím důchodu něco vědět, můžete se přihlásit na portálu ČSSZ a tam uvidíte předběžný výpočet. A hlavně uvidíte, zda tam jsou všechny záznamy o odvodech a letech. Získáte alespoň čas si případné chybějící údaje doplnit.

        Kdo je připraven, není překvapen !

      2. Re: SB

        Pokud vám je šede, můžete si požádat o výpočet bez výplaty. Výhodou je, že předem zjistíte případné nesrovnalosti a jedou vám všechny valorizace, které jsou ÚDAJNĚ výhodnější, než následný výpočet valorizačních koeficientů (moc tomu nevěřím, protože to tvrdí FŠICHNI-UPLNĚ-GANC).

    1. K Ládikovi: „Je v pořádku současné dělení na levici a pravici? V žádném případě.“

      Souhlasím a nad tímto tématem jsem tu vzdychal opakovaně.
      Kdybych byl ministrem slov, úředně bych to zakázal … 🙂 🙁

      1. P.S.: Jenomže jsou síly, kterým se hodí naše nekonečné debaty a mlžení, jež (krom jiného) odvádí pozornost od věcí podstatných, zásadních. No a to nemluvím o těch, co rádi exhibují – těm to nejspíš taky sedí …

      1. U mě je to dílem náhody. Co náhodně vyšlo, to mám – průměrný důchod. Jenom jsem nepochopil, proč jsem byl nazván parazitem – tehdy stínovým ministrem financí za čssd, mládkem. Snad už to hovado zdechlo.

        1. Soudruh Mládek vycházel z plateb na sociální a zdravotní daně, podvodně zvané pojištění. Většina osob samostatně výdělečně činných platila vládami nařízený základ.
          Vybraných daní není nikdy dost. Poblitici ve vládách stačí od skoro všechno po víc než všechno utratit.

          1. Zákonem stanovený základ pro výpočet zdravotního pojištění byl pro OSVČ třetinový, z příjmu dnešní paušálisté taky neplatí skoro nic.

  17. Milion hlasů, fakt nechápu co s tím pořád máte. To není strana s milionem voličů. Jen pro dokreslení čísla z minulých voleb
    strana počet hlasů poslanec?
    Přísaha – občanské hnutí Roberta Šlachty 251562 12,6
    Česká strana sociálně demokratická 250397 12,5
    Komunistická strana Čech a Moravy 193817 9,7
    Trikolora Svobodní Soukromníci 148463 7,4
    Volný blok 71587 3,6
    Strana zelených 53343 2,7
    Otevřeme Česko 21804 1,1

    1. Re: Kejko

      Vyšlo mi 990 973.
      To je jako zásadní problém, těch necelých 10K hlasů, které podle vašich údajů chybí do 1mio?

      Jste zvláštní kus…

      1. Já tomu rozumím. To není milion propadlých hlasů pro racionální program. Hamáčkovsko-Poche-Petříčkovská kývačská ČSSD, Zelení extremisti, Volný flákanec, Svobodná Trikolora s ideou pokrokového tržně klausovského dickensovského systému, nečitelná Přísaha. Všichni pošahaní, navíc s mizivou vzájemnou kompatibilitou.
        Každý jeden z tohoto milionu hlasů má pro kandidující politickou stranu cenu jen v tom, že byl vhozen a cesta k urně byla vážena. Že reprezentuje někoho, kdo tomu po všech zkušenostech ještě dává šanci. Ale rozhodně nejde uvažovat tak, že je tady milion hlasů, který čeká jen na správné oslovení a pak půjde volit jednotně. Takhle jednotící nebyla ani nenávist k Babišovi a to se navíc jednalo o libtardy.

      1. Dívat se mohu jak chci. Takže je zde koalice s názvem třeba „Alternativa“??? Vy ji někde opravdu vidíte? Ne jsou tady pidistrany, které které třeba v součtu získají 1,5mio propadlých hlasů.
        Alternativa politiku neumí.
        Tu umí držitelé klíčů viz nepochopitelné kroky SPD před EU volbami. Co Tomiovi asi tak slíbili?

  18. Kandidátka SPD do EP? Problém?

    Propiska je v každé volební místnosti a kroužek u jména na kandidátce snad udělat umíte.

      1. Minule SPD získala dva poslance, dr. Davida a gen. Blaška . Takže by se muselo masivně kroužkovat i na nižších pozicích, aby se Mach nedostal.

  19. Už lidová moudrost jasně vyjadřuje v čem je rozdíl mezi pravicí a levicí.
    Například „je to na levačku“, „má obě ruce levé“ a další.

    1. Re: Onanym

      Lidová moudrost jasně praví, že většinová populace si neumí utřít p*del levou rukou, takže tuto činnost provádí toutéž rukou, kterou pak tlačí do hlavy bufet.
      Takže lidi jsou většinově prasata.
      Co tam máte lidově moudrého dál?

      1. Co je to bidet:
        „Jde o vyhledávaného pomocníka, který zajišťuje omytí intimních partií po použití toalety. Poskytuje maximální hygienickou péči, proudem vody totiž očistí a osvěží intimní partie mnohem lépe, než obyčejný toaletní papír. „

      2. Toaleta s bidetem:
        „Elektronické bidety a bidetové sedátko mají jednoduché použití, které se naučíte za pár vteřin:
        1.) Po vykonání potřeby si vyberete na ovladači elektronického sedátka, zda máte zájem o anální či perineální oplach. Najdete tlačítko s popisem „wash“. Ze sedátka vyjede tryska, která vám opláchne genitálie a anální oblast. Po omytí zmáčnete tlačítko „stop“.
        2.) Po omytí navolíte funkci vysoušení. Pokud ji na ovladači nemáte, použijte toaletní papír.“

        1. Ano, na papíře je to NÁDHERA; v reálu, bohužel bez soustavné péče, systém nepřežije 1 rok provozu … takže nic pro naše kraje.

      3. Co ty tři mušličky, ty by to neřešily? 😀
        Nebyl právě tohle (ta levá ruka a absence vody na tureckém hajzlu) důvod, proč se každý druhý Čech, trávící dovolenou třeba v kdysi přívětivém Tunisu (a ještě před barevnou revolucí) pravidelně po tamním jídle posral?
        Jeden by řekl, že fekální bakterie a celkově odpad z těla, by neměly procházet tělem podruhé – ale oni tam na to mají evidentně jiný názor..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *