Tak jsme se včera dozvěděli, že když náš premiér říkal, že jsme ve válce, tak to bylo jen takové metaforické vyjádření… Jinými slovy, když Babiš mluví o míru, tak je to strašení, když Fiala říká, že jsme ve válce, tak je to metafora. Co je dovoleno Jovovi, není dovoleno volovi. Také jsme se dozvěděli, že onen pytel na mrtvoly, co vyvěsil náš ministr vnitra, také není nijak společensky škodlivý a není to ani přestupek…
Mezi námi… takhle by to přece mělo být ne? Mluvení a vyjádření názoru by přece neměl být zločin. Jestliže se našemu premiérovi udělal názor, že jsme ve válce, tak se mu prostě udělal. Je to důvod přemýšlet, jestli jestli něco takového příště zvolit do politické funkce a jestli někdo s takovými názory má reprezentovat naší zemi, ale jinak ať si myslí, co chce. Můžeme zkoumat, jaké politické škody takové vyjádření udělá a jak to poškodí naší republiku v zahraničí, ale když se mu takový názor udělal, tak ho prostě má.
Stejně tak platí, že Vítek Rakušan má prostě jen vadu charakteru. Má v hlavě dvojí metr, libuje si v siláckých projevech, chtěl by vidět Putina mrtvého… tak jsme ho prostě neměli volit a měli bychom si to pamatovat pro příště. Je prostě nezpůsobilý pro funkci ministra… ale máme svobodu projevu, takže i blbec může mít své názory a dávat je na odiv široké veřejnosti.
Mě Vidlácky nešte, že premiér kecá kraviny. Od toho jsou volby, abychom příště zvolili něco lepšího. Mě štve, že jiné za to kriminalizují a vláčejí je bahnem. Když se objevily billbórdy, že Babiš je ruská hrozba, tak to nebylo strašení, ale když Babiš mluvil o tom, že nás generál zavleče do války, tak to strašení bylo. Premiér, jehož slovo má mnohem větší váhu, než běžného novináře, blogera či občana, ten říká metafory. Běžný občan vyjádří své obavy o budoucnost a je za to kriminalizován.
Jsme třicet let od revoluce, která prý byla kvůli hentěm demokratickým hodnotám. Nedávno jsem při jednom osobním rozhovoru dostal céres, když jsem si dovolil říci, že většinu lidí víc zajímalo západní zboží než demokratické hodnoty a svobodu si představovali především jako svobodu krást… Jakmile se nám hoši vyšvihli nahoru, přestala je jakákoliv demokracie zajímat a prostě si jen betonují postavení. Jakýmikoliv metodami. Premiér říká metafory, blogeři či opoziční politici říkají dezinformace. Někdy jde dokonce o stejné věty a stejné výroky.
Já dnes přidám jednu další metaforickou úvahu…
Víte, za posledních třicet let jsme byli milionkrát svědky, že se v celkem jakékoliv věci stát rozhoupal až jako poslední. Tunelovalo se, kradlo se, legálně se odklánělo a stále odklání a všechny ty zákony, co by to měly narovnat, ty trvají a trvají. Dokud se opravdu nenaštve půlka národa, nebo dokud to nezačne být opravdu hodně okaté, tak se zpravidla neděje nic.
Nebo jste snad zažili, že by se nějaká opatření udělala prostě preventivně ještě před katastrofou? Že by se dopředu realizovala nějaká protipovodňová opatření, nebo že by se dopředu řešilo, jak zajistit levnou elektřinu? Vždycky se problém nejdřív vyhrotí, tím vznikne společenská objednávka a pak se toho zpravidla některý z politiků chopí a protáhne to sněmovnou, nebo vládou. Pokud se u nás nějaký zákon přijímá dopředu a včas, tak si ho zpravidla někdo objednal ku prospěchu svému a ne lidí.
Viděli jste, jak k ničemu byly za covidu staré pandemické plány? Jak šlo všechno jiným směrem? Jak nebyly ani roušky ani jiné vybavení? Jak byly státní hmotné rezervy prázdné? Kdy se v tomto státě v něčem myslelo dopředu, bylo to připravené včas, neimprovizovalo se a bylo to, jako když to najdete? Jak dlouho se mluví o dostavbě Temelína a Dukovan? Zatím se popsalo hodně papíru, ale nic z toho. Prosím, já neříkám, že se to nikdy nestalo, určitě nějaké dobré příklady jsou, ale řekl bych, že je to velmi vzácný jev. Politici prostě dělají správná řešení až úplně nakonec. Pravda nevítězí, ta prostě zbude, až se všechno ostatní prošustruje. Zákony proti tunelování nikdy nepřijdou včas. Vždycky jen hasí následky.
Hele a teď najednou sice nejsme ve válce, protože premiér jen říkal metafory… ale přijímají se tu novely mobilizačních zákonů, zákonů na promtní vysílání vojsk do ciziny a vágní zdůvodnění, kdy je naopak možné vojska povolat sem k nám. Protlačuje se to co nejvyšší rychlostí, která tu už dlouho nebyla.
Pokud platí teze, že politik řeší situaci až jako poslední, tak podle přijímaných zákonů už v té válce opravdu jsme. Kolik času nám zbývá, než to protlačí sněmovnou? Měsíc? Dva?
Nebo platí teze, že pokud se zákon přijme bez vnějšího průseru, tak si ho prostě někdo objednal? Kdo si objednal mobilizační zákony? Kdo si objednal zákony, které definují vysílání našich kluků do zahraničí velmi volně? Kdo si objednal zákony umožňující vládě, aby si pozvala cizí vojska sem k nám?
V politice se nic neděje náhodou. S prevencí se nenechte vysmát. Jestliže se přijímají nové mobilizační zákony, tak je prostě někdo potřebuje a pokud je v zákoně napsáno, že mobilizace se může vyhlásit až po vyhlášení válečného stavu poslaneckou sněmovnou, tak mi to na klidu rozhodně nepřidalo. Nedávno nás od třetí světové války dělila jedna věta prezidenta USA. Kdyby Biden řekl, že raketa v Polsku byla ruská, tak jsme tu už možná nebyli.
Prostě, když se v naší pokrokové líbodémo demokracii přijímají bezmála válečné zákony, tak prostě ve válce nejspíš jsme, jen nám to raději ještě neřekli.
Vyjadřuji se samozřejmě výhradně metaforicky a vůbec nic nenaznačuju.
Jsem rád, že včera Jindra Rajchl řekl, že spolu s Janou Zwyrtek Hamplovou chystá ještě jeden pokus, jak zvrátit situaci pomocí demonstrací. Příští týden na toto téma budou mít tiskovku. Chtějí se pokusit ještě jednou svolat úplně všechny, protože jedině množství může vládu vyděsit. Množství, jaké tu ještě nikdy nebylo, dodávám já. Mír u nás před týdnem volilo 2,4 milionu lidí. To je slušný potenciál.
Jsem si celkem jistý, že jiný pokus už nebude. Buď se tohle povede a nebo nás čeká bezčasí. Prostě se přes nás dějiny převalí a vezmou nás sebou. Je to zvláštní ironie… zkoušet se bránit něčemu, co se zřejmě dlouho a pečlivě chystalo, co má všechny trumfy v rukou. Proti zkonsolidované mašinérii všech státních institucí stojí jedna Amazonka ze Senátu, která vás prosí, abyste ještě jednou uvěřili slibům. Abychom ještě jednou společně zkusili navrtat ten pramen nadšení, jak se to podařilo na začátku září.
Na druhou stranu, je to naposledy. Když neuvěříte a nepřijdete, nic dalšího už prostě nebude. Pak přijdou dezinformační i mobilizační zákony a můžeme přemýšlet, co nastane dřív… jestli válka nebo volby pod taktovkou těch správných hodnotných a státem dotovaných médií. I tohle je samozřejmě jen metafora.
Pokud tento pokus nebude největší demonstrace dezolátů všech dob, tak přijde na řadu už jen to poslední heslo… „zachraň se, kdo můžeš. Každý sám za sebe.“
https://necenzurovanapravda.cz/2023/02/berlinsky-pohrebni-ustav-mame-o-50-100-procent-vice-prace-nez-v-predchozich-letech/
https://necenzurovanapravda.cz/2023/02/simulace-pandemie-z-roku-2017-nouzove-leky-zpusobi-prilis-skod-politici-se-budou-omlouvat-odbornici-rezignuji/
Friday Edition: Jak chutná moc
03. 02. 2023 – EB
Prezident Miloš Zeman krátce po sečtení hlasů v prezidentských volbách minulou sobotu pro rádio Frekevnce 1 řekl, že stará kniha, kterou znovu čte, má význam i pro dnešek.
Po šedesáti letech, zhruba, jsem podruhé začal číst Mňačkovu knihu Jak chutná moc, a uvědomuji si, bez jakýchkoli dalších konotací, že je to kniha, která je velice aktuální i dnes, a to i v souvislosti s prezidentskou volbou.
Autorovi knihy Ladislavu Mňačkovi propůjčil Zeman 28. listopadu loňského roku Řád Tomáše Garrigua Masaryka I. třídy, in memoriam za vynikající zásluhy o rozvoj demokracie, humanity a lidská práva. Na jeho adresu tehdy řekl:
Eroze komunistického režimu začala již stalinistickými procesy v padesátých letech, pokračovala nepokoji po měnové reformě, ale byli to právě intelektuálové, kteří k této erozi, či, jak říkal Ilja Erenburg ve své zemi, k tomuto tání, významným způsobem přispěli. Proto je jedním z vyznamenaných Ladislav Mňačko, autor Opožděných reportáží, které bývají někdy srovnávány s dílem Alexandra Solženicyna, ale i známé knihy Jak chutná moc.
Co však Zeman minulý víkend neřekl, je to, proč je právě tato kniha dnes opět tak důležitá, ale vzhledem k jeho nedávné kritice pokusů o novou formu cenzury nás napadlo, že by mohl mít na mysli třeba následující pasáž (mluví Galovič, protivník zemřelého státníka):
„Každý je nepřítel…, každý je potenciální zrádce. Člověk je od přírody zlá, prodejná kreatura. Vaší povinností je dopadnout ho při činu. Nevěřte nikomu. Nevěřte přátelům, nevěřte bratrovi, nevěřte vlastní ženě. Zkoumejte i sami každou svou myšlenku, každý svůj čin. Pochybnost, zakolísání se v našich podmínkách už rovná zradě!“
Mě přijde, že jedu v režimu „zachraň se kdo můžeš, každej sám za sebe“ už 30 let a že poslední dobou se mi to naopak už začíná dařit.
https://necenzurovanapravda.cz/2023/02/nizozemske-mesto-se-vzdava-projektu-smart-city-protoze-rizika-jsou-prilis-vysoka/
https://necenzurovanapravda.cz/2023/02/al-gore-vydelal-na-klimatickem-alarmismu-stamiliony-dolaru/
„… včera Jindra Rajchl řekl, že spolu s Janou Zwyrtek Hamplovou chystá ještě jeden pokus, jak zvrátit situaci pomocí demonstrací.“
Rajchl, Hamplová? Ne. Už jsem to říkal jednou: Žádná skutečná alternativa u nás neexistuje. Stejně, jako tomu bylo v roce 2006 v Americe …
Ne.
Ano.
Moc možností, jak tohle vysvětlit není:
1. Jsou hloupí a nechápou co se vlastně děje, nechápou procesy, které běží už delší dobu … se všemi důsledky
2. Nebo jsou chytří a situaci chápou …. ale pak není co vysvětlovat … netřeba vysvětlovat ve prospěch koho vlastně „kopou“
Ještě dodám – obě dvě varianty je diskvalifikují jako skutečnou opozici.
14:16 : „…je diskvalifikují jako skutečnou opozici“
Logik by mohl namítnout, že máme neskutečnou vládu a neskutečného prezidenta, na což může být symetrickou odpovědí jen neskutečná opozice.
+1 🙂
https://necenzurovanapravda.cz/2023/02/jak-zastavit-zavedeni-digitalni-meny-centralni-banky/
https://necenzurovanapravda.cz/2023/02/oxfordshire-reakce-radnich-na-nespokojenost-mistnich-kteri-odmitaji-zit-ve-vyhrazenych-zonach-video/
Turecko má nejsilnější nejadernou armádu v evropské části NATO.
Nikdo se neodváží mu ani naznačit, že by mělo ukončit okupaci části Kypru.
Turecký „Krym“….
S tím Kyprem je to složité. Střídaly se tam různé mocnosti. Po rozpadu Osmanské říše tam panovali Britové a po rozpadu britské říše, nad kterou slunce nezapadalo, tam vypukly líté boje. Jako všude. Někde víc a někde míň.
Někomu se možná nelíbí, že Řecko získalo tolik ostrovů a tak velkou část Kypru, když jsou některé ostrovy na dohled od Tureckého pobřeží. A samozřejmě jde i o uhlovodíky ve Středozemním moři. Ani se tomu moc nedivím.
J e to dneska síla ve všech stranách
https://echo24.cz/a/HAdvg/zpravy-svet-turecko-usa-dej-spainave-ruce-pryc-od-turecko-madarsko-velvyslanec?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
„Každý americký velvyslanec, který přijede do Turecka, spěchá, aby zjistil, jak v Turecku provést převrat,“ řekl ministr s odkazem na amerického velvyslance Jeffryho Flakea během pátečního projevu. „Odtud říkám americkému velvyslanci, vím, které novináře jste přiměl psát články, dejte špinavé ruce pryč od Turecka,“ prohlásil Soylu. „Jasně vím, co jste udělali, jaké kroky jste podnikli, jak chcete Turecko destabilizovat,“ dodal ministr vnitra.“
Minimálně Erdogan určitě těžce nese, že Spojené státy hostí odpůrce jeho režimu s celým dvorem.
Byl to totiž právě Gülen, který stál za pučem / nepučem.
Turecko ten pokus významně poškodil. Řada vzbouřenců přišla o práci ve státní správě a takový odliv mozků se vždycky podepíše na ekonomice.
Erdogan je z jistého pohledu něco jako Lukašenko … nechápe, že pro anglosasy je pouze spotřební materiál a pokud „neposlouchá“ tak mu tam buď udělají státní převrat nebo barevnou revoluci. Ti dva (Erdogan a Lukašenko) si stále tam někde vzadu ve své hlavě myslí, že mohou být rovnoprávnými partnery anglosasů … nemnohou a nikdy nebudou.
Před převratem zachránil Erdogana Putin, Lukašenka před tím samým také Putin. Oba dnes mají dostatek důkazů, aby se přesvědčili o skutečnosti, přesto jí z nějakého důvodu nechtějí na 100% uvěřit. Stále si říkají, že bještě by mohla být šance … sice malá … ale taková šančička, že by partnerství s anglosasy mohlo přece jenom vyjít.
Těch zemí, které přestávají „poslouchat“ příbývá a přibývá to hlavně veřejně (viz např. Maďarsko, africké státy). Důsledkem je, že tendence vzdorovat anglosasům tímto jen a jen sílí … sledujeme konec impéria anglosasů v přímém přenosu – impéria ve smyslu jejich nadvlády.
U nás si zatím vyznavači anglosasů myslí, že to lze zastavit … nelze. Jen nás to bude stát zničený stát a rozvrat mezi lidmi.
vevču klepne
Vevča za to nemůže. Anglosasové to táhnou už pár set let.
Vy furt nechapete, Sibylo, nebo chapat nechcete. Ja s DD souhlasim… vzdyt to tak je…
Vevčo, Sibyla to nikdy nepochopí. Ona vnímá věci jen jako buď černé, anebo bílé. Nic mezi tím.
Vždyť minule se vevča ohrazovala, že tu žádná amerikanizace neprobíhá a jak mají amíci super zdravotnictví
Nic takového nikdy nepsala. Dobře ví, že i Americká vláda dělá blbosti.
Jenom se ohradí, když to někdo přehání s kritikou.
Na amerikanizaci musej být dva. Jeden, který amerikanizuje a druhý, který se nechá. Případně vrní blahem.
Ale já vím. Správný vlastenec nikdy nevidí chybu u sebe doma.
No 2,ale jeden má prachy a moc a druhý je měkkýš nebo zkorumpován
Ale Sibylo, vždyť jsme jim do té zadnice vlezli sami. Nikdo nas nenutil.
Pamatujete na tu radostnou píseň o vlajce z hvězd a pvuhů?
Na ty fronty před Mc Donaldem na obyčejné karbanátle?
Jojo, výkladní skříně a možnost cestovat. Cinkali lidi klíčema. Tak ať drží hubu
Hela: diky!
Furt mi neco strkaji do huby…
❤️
Kdyby to aspoň byl nějaký bonbon, že? [;>)
)
Snad jim konečně dojde, že svádět vše na puťku je blbost
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/ruska-konecna-odveta-system-mrtva-ruka-perimetr-by-spustil-nuklearni-armagedon?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Jistěže Putin není tak všemocným diktátorem jak mu je přičítáno. Jede na tygrovi, snaží se udržet, zatím co jiní by se rádi viděli na jeho místě.
Aby to neskončilo nostalgickým povzdechnutím „Zlatý Putin.“
Zůstane-li kdo by povzdechl.
Aha, tak to já už vím, kde se všechna ta moudra o atomové válce berou.
Klíčové slovo je „tydenikhrot“.
Demonstrace sem, demonstrace tam. Já spíš přemítám, jak se zachová typický německý manager exportující i do Číny, v množství větším, než malém, kterému bude čínskou stranou sděleno, že komponenty ze subdodávek z ČR nejsou v Číně vítány. (Po návštěvě Pekari na Tchaj-wanu a ujičtění Fialy, že si můžeme jezdit kam chceme.)
Neosloví tento manager majitele subdodavatelské české firmy ať přesune stroje třeba na Slovensko, že jinak si bude muset najít někoho jiného?
hmm…. jedou
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/734732/pavel-mluvi-o-podezrelych-vecech-na-hrade-proc-policie-ceka-zeman-by-mohl-rozdavat-milosti.html
jedno k druhýmu
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/734714/luxusni-hodinky-zvoleneho-prezidenta-pavla-koupit-je-muze-jen-general-za-120-tisic.html
a…
a třetímu
https://medium.seznam.cz/clanek/martin-prochazka-privatizace-budvaru-muze-zachranit-cesky-kapitalovy-trh-2694#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Obávám se, že ji ihned skoupí americkým pivovarnický gigant Anheuser-Busch InBev. Převezme značku na potřebných některých trzích a firmu uzavře.
Myslím, že nedávno změnili recepturu. Otevřel jsem lahev z nové bedny a měla špatnou chuť. Budu to teď zkoumat.
No to je od doby nástupu nového šiditele. Z posledního piva, které zasloužilo ten název se stala pivní limča. Takže bylo třeba přejít na malé , byť dražší pivovary. Tam se ještě piv objeví.
Ano, všichni jsme si rovni.
Kdepak jsme to už slyšeli?
ema.
Vůbec bych některým milostem nedivil,jen si vzpomenout na Klausove milosti.
Také něco poznáme,jak naloží Pavel s možností amnestie.
Pokud Pavel něco ví,tak jen od Fialy,nebo Blažka.
A od koudelky!
yoker.
I to j možné,jak už Pavel říká o těch štěnicích na hradě,že se musí zkontrolovat.
Jinak jsem měl na mysli i podpis od premiéra.
Koudelka má info z odposlechů, Pávek od Koudelky. Jakmile přistane na Hradě, tak musí zkontrolovat stav štěnic, aby zjistili, které Zemanova parta objevila … a mohla třeba i úmyslně v dané lokalitě kecat nesmysly.
Po nástupu Pávka budou štěnice už zbytečné, protože Pávek je v podstatě jedna velká živá štěnice – co se k jeho uchu donese, to ihned předá Koudelkovi.
Nebudte naivní. V rámci kontroly tam ještě nějaké přidají. Důvěřuj, ale prověřuj.
Ale vždyť i taková škodovka, na kterou je stále povoleno lepit „Made in Czech Republic“, už je nějakou dobu s exportem do číny kompletně v řiti – a to je německá!!
Ani nedomýšlím, jak dneska v číně dopadají echt české firmy, stále vlastněné Čechy.
Hledám na internetech, jak dopadly na velkém, téměř bezedném ruském trhu výrobky, vyrobené nepřátelskou zemí. Moc se toho najít nedá.
Dobře Teplému a jeho Madetě tak. Už je dost starý na to, aby věděl.
Pro sebe si to domýšlím, ale zatím se to evidentně nesmí říkat, ani psát nahlas.
Tak Škodovka do Číny asi z ČR moc nevyváží, ona tam má svoji fabriku. Byla zisková. Ale meziročně se jí snížil prodej ze 175 tisíc aut na loňských 7 tisíc. Čínské firmy ji přestaly kupovat co by firemní auta. Že by Taiwanec Vystrčil? Nyní je ztrátová a je otázka jak dlouho se bude dotovat.
Německý manager sebezáchovně rozhodne tak aby snížil transakční náklady a zvýšil zisk. Protože chce zůstat managerem.
Buďme svorni.
Poučme se i z kritiky od našich nepřátel. Jde o to abychom si vzali poučení abychom nejen v budoucí odbojové činnosti, došlo-li by k nastolení takových poměrů hrozících naším zničením, vyvarovali se chyb vedoucím ke zbytečným ztrátám, ale i běžném životě. Abychom i vzdor rozdílům v některých názorech byli svorni a navzájem se nevydávali všanc nepříteli. Třebaže, zatím, útoky na nás jsou vedeny především plíživě po linii mediální, propagandistické, bez otevřeného násilí. Snažme se, abychom vše co činíme činili pořádně a abychom veškeré svobody kterou máme a pravidel která jsou dána, využívali ve svůj prospěch, majíce na paměti, že disciplína se nevylučuje s kreativitou a účelnou improvizací všude kde jí je třeba. Nevystavujme se nebezpečí plytkým žvaněním například o událostech v daleké cizině, které se nás netýkají, ale za jejichž komentování hrozí odsouzení na léta kriminálu. Pamatujme že v nynějších poměrech, které zatím nejsou tak nepříznivé jak se jeví a za jaké mnohými jsou vydávány, ne velkohubost a nárazovost, ale drobná práce, vytrvalá a systematická všednodenní i politická i větší parlamentní jedině může vést k úspěchu a zabránit poměrům, ve kterých bychom násilím museli bojovat o přežití. A spolu s tím a proto předevšším vzdělání v užitečných oborech a dovednostech. Avšak buďme připraveni a proto se i cvičme, pokud i přes veškeré naše snažení k tomu došlo, abychom i v tom obstáli.
Schumacher k výročí vyhlazení Lidic, červen 2021
Vážně vtipné.
Nepřehnali jste to s tou denacifikací po poslední válce?
Už se to překlápí až do zoufalé trapnosti, jak je typicky německy znějícím, německy uvažujícím nickům, zpětně líto Lidic. .
?
Myslela jsem, že gentleman pije až po páté hodině odpolední. Vy jste to napsal v poledne.
Co když příčinou není přebytek alkoholu, nýbrž nedostatek jódu?
Už z nitroděložního života.
Aj tak možno. 😀
Ani použití taktických jaderných zbraní nehrozí: protože v tom jsou USA a Západ mnohem slabší strana, no a Rusové nic takového k vítězství nepotřebují. (Z diskuze na tomto blogu…)
Jenže jaderná doktrína RF říká, že pokud někdo napadne území RF, to odpoví podle potřeby i jadernými zbraněmi.
Ukrajina vyhrožuje údery po Krymu, který RF celkem právem považuje za své historické území. Vmísí-li se do toho „Kolektivní Západ“ máme o eskalaci na III. WW, jadernou, postaráno.
Ano, je to OT.
Ale není to, na rozdíl od nějaké demonstrace v Praze zanedbatelná zpráva.
Ano. Tak to přesně Putin říkal. Poslouchal jsem ho náhodou.
Takhle to přesně není.
Doktrína RF říká, že taktické jaderné zbraně budou použity (mimo coby odveta, pokud jaderné či jiné zbraně hromadného ničení (ZHN) použije proti Rusku protivník), pokud bude Rusko ohroženo existenčně i konvenčními zbraněmi, nikoliv že na každé napadení Ruska hned vyletí taktické jaderné zbraně. Což je výhodně řečeno, protože zda něco je či není existenční ohrožení, je na výkladu ruského vedení.
Tudíž, při ostřelování Krymu konvenčními zbraněmi je to jen na rozhodnutí vedení Ruska, jak to poberou. Přičemž je celkem pravděpodobné, že nějaké ostřelování čehokoliv (mimo systémů a prostředků jaderné triády či vrcholového vedení státu) konvenčními zbraněmi žádné „ohrožení existence Ruska“ nebude.
Proto např. ukrošské akce pomocí dronů proti letecké základně Engels (a další takové), kde mají Rusové strategické bombardéry Tu-95MS, Tu-160M a taktické (byť ale dálkové a vlastně i strategické, s doplňováním paliva za letu) Tu-22M3, tedy se jedná o prostředky ruské odvetné jaderné triády – nosiče termojaderných křídlatých střel a raket – bylo mnohem a mnohem vážnější, než cokoliv, co by Ukroši mohli spáchat na Krymu…
Velké nebezpečí vidím v tom, že se ukroši naprostou náhodou strefí do něčeho, co vyvolá podstatnou většinu signálů o realizovaném jaderném výbuchu. Mohou se nechtě strefit do civilního jaderného zařízení, jehož poškození vyvolá obdobný nárůst radiace, vyvolá i seismické změny a například i velkou ionizaci atmosféry. To poslední, to může být zběžně a falešně potvrzeno i ztrátami spojení..
V téhle nervózní atmosféře, jsou podmínky pro vznik fatální chyby snadno splnitelné.
A ukroši dneska útočí kdečím improvizovaným. A uvažují tak, že kamkoliv se v Rusku strefí, dobře strefí..
V tom vidím největší nebezpečí. V tom neustálém vyhrožování a stálém napětí.
Ne, to není možné.
Ruský systém varování o jaderném útoku takové falešné varianty zahrnuje a umí identifikovat.
Uměl to už sovětský systém z 80. let, a podrobně se o tom psalo později, v souvislosti s tehdejším systémem „mrtvé ruky“ jménem „Perimetr“. To je systém, který automaticky odpálí všechny ruské jaderné rakety, pokud bude identifikován jaderný útok velkého rozsahu na Rusko a ruské vedení bude mrtvé.
Jinými slovy, „Perimetr“ byl sovětskou odpovědí na amícké šílené úvahy o „dekapitaci“ Sojůzu. Že prostě menším útokem (původně jaderným, dnes do toho přidali i konvenční útok) zabijí vrcholové vedení Ruska a jeho strategických raketo-jaderných sil, no a potom mohou odpalovat další jaderné rakety a povyhladit Rusko bez rizika odvety.
Tyto bláznivé fantazie různých šílenců se v USA objevují stále, znovu a znovu.
Zkrátka, vítejte v „Dr. Divnoláska, aneb jak jsem si přestal dělat starosti a začal mít rád bombu“. Peter Sellers ve své hvězdné mnoharoli. Režie Stanley Kubrick.
Aha, ještě upřesnění: doktrína mluví obecně o jaderných zbraních. Nejen tedy taktických, ale i „velkých“ strategických. Zmrvil jsem to, protože v tom kontextu ukrošské zabijačky by teoreticky hrozilo, na nějakou opravdu hodně hroznou provokaci, použití taktických jaderných zbraní. Což jsou prioritně „bojišťové“ zbraně, sloužící v „normální válce“, ne ve strategickém globálním střetu.
Vzniklo to tak, že Amíci, když jejich politici a další takoví vypatlanci viděli výsledky použití „přesných zbraní“ v Pouštní bouři v Iráku 1990-91, tak si vzpomněli, že by vlastně nemuseli Rusko zničit jadernými zbraněmi, ale že by prostě jen použili velké množství konvenčních křídlatých střel, proti ruskému velení a řízení jejich strategických (jaderných) sil. A pak že by se Rusko jako vzdalo – v jejich úchylných představách. Tj. útok na Rusko by byl jen konvenční, nikoliv jaderný. Tudíž by Rusko, dle své dosavadní válečné doktríny, nemohlo použít jaderné zbraně jako odpověď na strategické napadení, byť vedené jen konvenčními zbraněmi.
Amíci byli natolik ujetí, že dokonce upravili 4 své strategické raketonosné ponorky třídy Ohio, že z nich vykuchali raketový úsek s mezikontinentálními balistickými střelami, a navařili tam novou část trupu, kde je umístěno asi 150 konvenčních křídlatých střel Tomahawk. S doletem tenkrát asi 1 500 km, dnes modernější verze asi 2 500 km.
Že s tím jako připlují někam k Rusku, vypálí těch 4x 150 křídlatých střel Tomahawk s konvenční hlavicí na Moskvu, no a Rusáci se vzdají…
Přitom, žádná technologické převaha, jak blábolily žumpy, a oslavovali politici, to nebyla. Sojůz měl křídlaté střely podobné Tomahawku, s podobnou přesností, také satelitně naváděné (a TERCOM – podle satelitně-radarově získané 3D mapy světa, kde se střela orientuje opticky svou digitální kamerou podle reliéfu terénu; tudíž GNSS satelitní systém určování polohy je vlastně až sekundární systém). Dokonce dvou typů – jednu vyvíjenou v rámci letectva – to jsou dodnes používané Ch-55SM/Ch-555 a druhou typu „Granat“, to byly pozemní střely, odpalované z vozidel. Zavedené do výzbroje v podstatě současně s těmi americkými, cirka 1983.
Jenže, Rusové nepotřebovali dělat žádné koloniální války, takže v těchto střelách měli jen jaderné hlavice, vedli to jako taktické/strategické zbraně, a konvenční variantu hlavice sice do toho měli vyvinutou, ale nenasadili to.
Prostě, jako obvykle, další bláznivost Amíků, vycházející z jejich vylhaných legend o své nadřazenosti.
Takže, to celé je důvod, proč dnes Rusko má v jaderné doktríně i použití jaderných zbraní jako odpověď na konvenční útok ohrožující existenci Ruska…
Takže Felixi seniore,
špatně si to vysvětlujete…
Ano, car Putin říkal ohrožující celistvost, existenci RF. Náhodou jsem ho poslouchal, dávali ten kousek ve zprávách.
Přesně tak. Neznamená to tedy, že by „Rusové vyhrožovali“, že na (konvenční) napadení Ruska odpoví jadernými zbraněmi. Jak neustále straší žumpálisté…
A protože masivní jaderný úder je „konečné řešení“ a ti uniformovaní za Velkou louží to vědí, nebudou moc ochotní potvrzovat stisk červeného tlačítka na poněkud operetním jaderném kufříku stařičkého Joea.
Podle mých zpráv je převaha Ruska ve strategických zbraních několikanásobná (2-3) a ve velikosti plochy, která může být zasažena rovněž, bylo by Rusko poničené o něco méně, než obě hustě osídlená pobřeží USA. Ostatně proto je strategická jaderná síla (raketová sila) umístěna uprostřed mapy USA.
stále aktuální Slávek Janoušek
za 50 let se nic nezměnilo a lidstvo nikam neposunulo
https://youtu.be/VOn1BLVuMCI
Ano (i ne, viz. dále).
Ve strategických jaderných zbraních jsou USA-Rusko nastejno, zaručuje to smlouva STARTIII. Každá strana má přibližně 1850 hlavic na strategických jaderných nosičích – mezikontinentální pozemní rakety, ponorkové rakety, z leteckých nosičů odpalované jaderné střely. Rozdíl je ovšem kvalitativní, Rusko má asi 90% raket nových a navíc o hodně lepších a obtížněji zasažitelných, dokonce zcela nezasažitelných (hypersonické Avangardy na raketách UR-100-UTTH) za letu, a navíc, hodně pozemních systémů jsou mobilní rakety Topol-M a Jars (obtížně zničitelné před odpalem). (to bylo tedy to ne)
Máte pravdu v tom, že USA mají osídlení hlavně na východním a západním pobřeží, a také mnohem menší celkové území, tudíž by po globální raketové výměně jejich zničení bylo téměř absolutní. Mimo to, rozdíl je i v odolnosti společnosti, výcviku, informovanosti, civilní obraně, dostupnosti krytů, stavu strategických podzemních zásob potravin a zkrátka všeho nutného k přežití při/po jaderné válce globálního rozsahu. V tom jsou USA jasně poslední.
Navíc, Amíci vypověděli smlouvy ABM o proti-raketové obraně, hnáni arogantní představou, že brzy vyvinou dokonalou ochranu a pak budou moci Rusko bez nebezpečí vlastního zničení vyhladit.
Jenže, dopadlo to opačně. Amíci nemají funkčního proti balistickým střelám téměř nic (obranu proti křídlatým střelám mají rovněž mizernou, v podstatě jen leteckou; jejich raketové PVO je příliš řídké a špatné), za to Rusové to dokázali: mají antibalistické systémy A-235 coby ochranu Moskvy, a navíc, balistické hlavice i mezikontinentálních raket umí sestřelovat i S-400, S-500, S-550. Proti křídlatým střelám mají mnohaúrovňové PVO po celém území.
V případě „velké“ jaderné války by Rusko značnou část hlavic a střel zneškodnilo, tudíž i škody by utrpělo značně menší.
BTW, „jaderná zima“ byla schválně přehnaná studie, čistě řečeno zfalšovaná. Dnešní jaderné nálože jsou pod Mt účinku, a tudíž nevynesou popel až do stratosféry. Jaderná zima by sice byla, ale ne tak silná, aby vyhladila lidstvo. Asi jako výbuch velké sopky – pár let neúrody…
V taktických jaderných zbraních – jejichž počet už neupravují žádné mezinárodní smlouvy – mají Rusové číselně asi 10x převahu, ale ve skutečnosti mnohonásobnou, protože mají o 30 let vyspělejší raketové nosiče. Kinžál, Zirkon například – hypersonické, ničím nesestřelitelné. On stačí i běžný operačně-taktický semibalistický Iskander-M, ten také nejde ničím Západním sestřelit. I nejmodernější amícké Patriot rakety PAC-3 mají pravděpodobnost zásahu u Iskanderu-M stěží 0,2. Tudíž nic – výrobci je blbé, psát tam přímo nulu. A nikdy to nevyzkoušeli, jelikož nebyla příležitost, takže to je ryze teoretické číslo – a Iskander-M používá různé klamavé úhybné manévry, neletí balisticky, a má rušící systémy, velice sofistikované.
Maj toho víc a nakonec zas budou za ty špatné, že zbrojili a tak se jich NATO bálo,že muselo expandovat
V 70. letech byly rozhovory o omezení jaderných zbraní. Salt 1 a 2, bylo to rozumné. Dnes zas lidstvo zvlčilo a do politiky se dostali krvelační politici Reagan to začal, pak Bush ,ale dnes se jim podařilo do toho zatáhnout i blbce z východu
Konečně rozumné slovo. Pětihnus je militantnější než Bidenova administrativa.
Čekám, až znovu začne kolovat vtip :
– Slyšel jste, že je Biden nemocný?
– ?
– Vypadnul z ledničky a zlámal si ruku.
Přiznávám se, že na to slovíčko „celistvost“ jsem nějak zapomněl.
To znamená, že Rusko má přímo v jaderné doktríně, že pokud by Ukroši – jak se neustále snaží a holedbají – skutečně dobyli třeba Krym nebo nově přidané 4 oblasti, v zásadě to vyhovuje ruské jaderné doktríně a dle ní mohou Rusové použít jaderné zbraně.
Což je ovšem podmínka ryze teoretická, protože nic takového se nestane. VSU a Ruina jako taková jsou před kolapsem, a nějaké feťácké snění, že v létě nebo do konce roku budou dobývat Donbass nebo dokonce Krym, jsou jenom sny.
On tím Putin odpověděl na neustálé vyhrožování ze strany USA. Zatím to tam ale prohlašují lidé, kteří nejsou v té vrstvě, která rozhoduje.
Proto je třeba Putina poslouchat pozorně a na přímo.
Souhlas.
Před jakým kolapsem, naše vláda jim pošle 4 miliardy, co ukradne na stavebním spoření a důchody husákovych dětí za 3 roky,což je 60 miliard které získá jejich posunutim důchodu o 3 roky a pak je tam pošle bojovat. Vezmeme si příklad z mravenců, tam bojují ti nejstarší a ne mladí,jak u lidí,kteří se mají hlavně rozmnožovat nebo pečovat.
„To znamená, že Rusko má…“
To neznamena vubec nic. Nikdo nevi, co slova znamenaji. Dneska se duma pokusila vnest svetlo do procesu a poslanci navrhli legislativne vymezit hranice valky a to jak teritorialne (kde valka zacina), tak i obsahove (cim valka zacina).
Jsou to hlupaci, kdyby se radsi zeptali tady v diskuzi, usetrili by si cely den neplodneho zasedani.
Jo ať se šeptají tady. Zrušit NATO,vymést Brusel a bude klid
Kdyby se zeptali tady v diskusi, dozvěděli by se všechno o Girkinovi a že v rusku nemají hřebíky.
A proto se radši nezeptají…
…a Zwyrtek Hamplová s Rajchlem koupili čété a Seznam..? …vždyť je to pořád dokola. Vrábel je vycvičil, vědí, kde to podcenili…, takže co…? ..co tak bejt trochu realisti…?
Nelidský boj za budoucnost Evropy.
Hrdinný boj v Thermopylách Evropy.
Do posledního náboje, do posledního muže – Poslední obránci bojují pažbami, bodáky a lopatkami.
Nesmrtelní hrdinové.
Umírají aby Evropa žila.
Máte tam chybu. Evropu nahradte USA.
Nemám. Citáty z LN, čvrtého února 1943. Z odkazu někde zde v diskusi.
To bylo myšlení ironicky. Podsouvá se nám, že jde o ohrožení Evropy.
Prdlajs !!!
Kremelští mají svých starostí dost a v zdebilizované Evropě si nebudou přidělávat další. Hlavně by z toho neměli žádný užitek, jenom škodu.
Jde jim jenom a pouze o obranu vlastních hranic. Nechtějí na Krymu ani někde na Donbasu základny NATO.
NATO se netají myšlénkou, že je nutné Russáky nepřetržitě “ strašit”.
Což se jim moc nedaří. Medvěd má nervy v pořádku.
+ Naďa Urbánková ((83). R.I.P.
Měl jsem ji rád. Mj. patřila k starému dobrému Semaforu.
https://www.idnes.cz/kultura/hudba/nada-urbankova-divadlo-semafor-jiri-menzel-jiri-brabec.A230127_093917_hudba_jgo
😢
https://svobodny-svet.cz/jiskricka-rozumu-je-vice-nez-tisice-nazoru/
Slyšte památnou radu starého Zepopa:
Vstoje padneš, vleže zvítězíš.
Mnohdy vyčkati záhodno jest, až nepřítel uspokojen vítězstvím dočasným, sám půtkami vzájemnými sebe rozdělí a oslabí.
Už máte nabroušený klíšťky?
I výhybkovou tyč.
“ Když se vydáš na cestu pomsty, musíš vykopat dva hroby. “
Konfucius
Což kdo ve svém hradě nepřítelem obkličován, od spižování a od cest obchodních odřezáván, by vyhladověn byl a povolným se stal, či snadněji zhuben byl, není spravedlivě k výpadu oprávněn jest dokud při síle se nachází?
To je odkud? Zní to starobyle.
To jsem kdysi dávno v putyce s jedním jednookým probíral taktiku, kterou sám úspěšně praktikoval.
Domnívám se, že podobná protestní akce, kterou bych přesněji nazval zoufalým plánem, bude přímo vodou na mlýn současnému fašistickému vedení státu. Je to totální hloupost! Tímto jim uděláte perfektní alibi v tom zavádění totality ve jménu klidu a řádu. Demonstrace měly smysl po té první velké, byl tam moment překvapení, lidé ještě nebyli tolik zmasírováni propagandou. Ale tam to díky vnitřním šarvátkám dopadlo jak to dopadlo. Jestli toto myslí Vidlák s Rajchlem vážně, tak při jejich inteligenci začnu věřit tezi, že jsou vlastně agenti tohoto systému. Opakuji, je to naprostá hloupost a výsledkem bude přesně opačný efekt. Teď je čas maximálně na nějakou utajenou činnost a dát prostor jenerálovi se znemožnit, jakýkoliv odpor bude mít naprosto opačný efekt.
Souhlasím. Je čas leptat zevnitř.
Zahradníku, vy jste ale nějakej chytrej. Proč jste nekandidoval.
Nechcete na demonstraci, tak napište nejdu a basta fidli. Takhle vypadáte jak totální mimoň(to už nakonec delší dobu, takže nic nového)
Pro všechny ostatní, poslouchejte Rajchla na je facebooku, zjistíte, že lidi prostě tu akci chtějí, vědí, že když se to neodehraje teď, tak nás svážou zákony, blokováním internetu a kriminalizováním. Prostě máme možná poslední šanci, neposlouchejme takové hlupáky jako je zde soudruh Zahradník a další kteří nás do toho průseru chtějí nahnat. Buď jsou blbí, nebo navedení, tady spíše platí, že obojí.
Rajchl dělá, snaží se i po právní stránce pomáhat, zastupuje již dnes postižené režimem , sbírají se peníze , viz Advokáti za svobodu( mimochodem poslal jsem tam také nějaké kačky , což vy Zahradníku nejspíše ne) tak s projevují lidé, kteří vidí kam se řítíme, zabraňme tomu a tyhle Zahradníky neposlouchejme.
Demonstrace je nutná, udělejme pro to vše co je v našich silách.
Tak to nevím. Rajchl mluví o stávkách a o revoluci, tak to nevím.
Jak známo, každá revoluce požírá svoje děti a Češi nejsou zrovna milovníci stávek.
Zatím mají všichni plný hrnec , nevšimla jsem si, že by někdo hladověl. A nebezpečí války si lidi zatím moc nepřipouští.
Hnidopichu, kam jsem měl jako kandidovat, na prezidenta?. Ano, prezidenta bych vám mohl dělat a myslím, že bych byl lepší prezident než ten co tam je a bude teď. Berte to prosím jako vtip ;). A zbytečně se namáháte, mně stejně nikdo poslouchat nebude, to je mi jasný. Já to tady jen uvádím, abych se na to mohl kdyžtak zpětně odkázat s tím, že jsem to říkal, čistě v rámci nějaké mé škodolibosti :). Je mi jasné, že k poznání většina lidí musí prostě dospět sama, pomocí trpké zkušenosti. Je to tak v pořádku, napsal jsem to jen tak, kdyby to náhodou někoho zajímalo :).
Hnidopych je tady v pidimensine, Zahradniku, tak si z toho nic nedelejte. A je ten, ktery nadava druhym a snazi se je ponizovat, kdyz s nim nesouhlasi. To mluvi samo za sebe.
Hnidopichu,
„Advokáti za svobodu“ nemají nic společného s omezováním svobody slova a dalšími režimními excesy.
To je čistě antivaxerský projekt: https://advokatizasvobodu.cz/sluzby
Je převelice úsměvné jak jsou lidé nepoučitelní. A to jsem vcelku dost nadějí do Rajchla vkládal. Když se demonstrace ukázaly jako slepé cesty ke změně, tak to zkusíme znovu, aby se ukázalo, že to opravdu cesta ke změně není.
Ale což, buďme pozitivní. Zkusme si představit, že i přes nepřízeň počasí se sejde 300 000 demonstrujících lidí. Jaký to bude mít vliv na výsledek, než když se sešlo jednostotisíc duší. Nepozitivně odhaduji, že žádný. To, že se nějaké části národa, potažmo voličů nelíbí vládní politika jež v současnosti podporuje většina a chce proti tomu bojovat, je krom, hlouposti i mrháním prostředků.
Aby to nebylo jen zapškle negativní, dnes sdokonce nastíním to, co by stálo za úvahu jež by zajistila možný zdar.
V každém případě to nebudou demonstrace, ale úsilí směřující k volbám. Tam se uděje to podstatné.
No, a aby byl kdokoli u voleb úspěšný, potřebuje voliče. Voliče je možné tzískat tak, že splní jejich očekávání. Pokud bude mít ono očekávání potřebná část voličů, pak je možné učinit zamýšlené změny.
Vždy platí, že malá organizovaná skupina ovládne neorganizovanou většinu.
První bod je tedy zřejmý. Pokust se najít společného jmenovatele alternativy.
Druhý bod vyplývá z prvního. Pokusit se najít desatero alternazivy.
Jako vždy bude ukončení silně negativní. Alternastiva nenajde společného jmenovatele, neb je málo indiánů, a již v žádném případě nesestaví desatero alternativy.
Voliče Alternativy musíte nějak získat. pokud budete sedět doma, tak Pětidemolice bude jenom sílit. Demonstrace naopak mohou veřejnost aktivizovat, bude znát naše cíle. Ty první demonstrace byly úspěšné – poplašená Pětidemolice vzápětí zavedla stropy na cenu energií.
A většina občanů Pětidemolici nepodporuje, ta má podporu jen 25% lidí. V prezidentských volbách lidé volili proti Babišovi – smiřte se s tím.
Voliče alternatyvy jistě získáte tím, že nebudete sedět doma, postavíte se za soustruh a budete prací usilovat o mír. O to patrně usiloval soudruh Klemet Gotttwald také.
Utěšuje mne, že se najde alespoň jeden, jež vidí smysl v demnostracích. Osalvte to až budete alespoň dva.
Babiš je vskutku pro mnohé nepřijatelný a tudíž raději pro ně, volili to menší zlo. Leč, jak si představujete politické uspořádání společnosti, když onen Babiš vyhraje s podporou, a přejme mu, 40% hlasů. Kde najde někoho do party k vládnutí. Alternativa se i nadále bude krčit se svými 3-4% péod čarou.
Ne, s vámi je to ztráta času zde. Stale spíte, ruka v nočníku a ani to s vámi nic nedělá.
A další chytrej.
Jasně, vy stejně nikam nechodíte a ani by jste nešel tak jen z gauče melete ty pověstný hovna o kterých vždy mluvil Targus. Tak je melte i dál a já jen doufám, že se s nimi i zalknete.
Drahý Hnidopichu, z vašeho psani čiší zloba a pomatenost. V každém případě vás rád uvidíím na každé demonstraci. Z druhé strany, jen naprostý blbec opakuje své chyby.
Před časem jsem se vyjádřil, že si Vidlák představuje smysl praktické politiky jako Hurvínek válku.
Do jisté míry to byla urážka jak Vidláka, tak Hurvínka.
Řekl bych to jinak, ale není to jednoduché, Vidlák jevysoce nadprůměrně inteligentní člověk s mimořádným rozhledem, který veškerý svůj intelekt dává do služeb svého podvědomí.
S podvědomím nemá cenu diskutovat, pokud člověk není špičkový psychoanalytik, což nejsem.
Zkusím hóódně přibližnou metaforu:
Představte si geniálně nadaného šacistu, který od dětství, cvičí, studuje a hraje mírně upravenou šachovou hru- třeba tak, že v ní vůbec neexistují…. řekněme věže. Jejich místa jsou zaplněna ….řekněme dalšími pěšci.
V této modifikované šachové hře se stane velmistrem.
Přitom se před ním nějakým způsobem podařilo utajit (nejspíš pravidelnou sugescí) existenci šachové hry, jak ji zná a hraje zbytek světa….
No a pak se přihlásí do REÁLNÉHO šachového turnaje…..proti šachistům, kteří hrají hrají a jsou cvičení v
běžné šachopolitice.
——————
Kdyby mi přeskočilo a přestal jsem si Vidláka vážit, halasně jeho volání po další demonstraci v této době podpořím.
Možná bych ho zvrhle podpořil i v případě, že by cílem demonstrace byl veřejně prohlášen její spektakulární neúspěch, který vstoupí do učebnic dějeBISU a tím i do historie.
Velmi kulantně řečeno, dík za to.
Naštěstí Vidlák není politik a tak se nemusí zatěžovat politickou praxí. Silně pochybuji, že by Vidlák aspiroval na pozici premiéra. Možná na ministra zemědělství, ale spíš jenom na náměstka. Protože ministr je už politik a zemědělství není v popředí jeho zájmu.
Vidlák uvažuje nad různými možnostmi, jak ven z toho svrabu. Stejně jako my všichni tady.
A protože je hlava otevřená, tak si tady rádi přečteme jeho nápady.
Ale chápu, že ten, kdo čeká na nějakého Spasitele, tady musí být zklamaný.
Přiznám se, že čím dál víc mám pocit, že Vidlák s námi nehraje tak úplně na rovinu, ale že má politické ambice a hlavně, že si připravuje půdu pro vstup do politického života.
Minimálně od té doby, co tady zveřejnil onen pověstný článek o ČEZu mám vážné pochybnosti o jeho pohnutkách a jeho férovosti. Čím dál víc se mi zdá, že nás tahá za nos. Obzvlášť se mi nepozdává to, jak si notuje s tím křiváckým Rajchlem.
Musíte věřit.
Praktický návod, jak na to uvěření, máte přímo nad sebou.
Každý máme nějaké pocity.
Já mám zase pocit, že kdyby někdo natočil film Kmotr po Česku , tak by conseglieriho Toma Hagena mohl představovat právě Vidlák.
Kdo by hrál dona Corleoneho, syna Michaela a třeba prchlivého Sonnyho, to už ponechám vaší fantazii.
Mimochodem, i ten film se odehrával během hospodářské krize.
https://svobodny-svet.cz/nastava-usvit-noveho-feudalismu-s-financni-aristokracii-pro-niz-jsou-ostatni-jen-nevolnici-drabum-misto-bice-postaci-mobil/
A nastává zároveň i úsvit organizátorů nových sedláků u Chlumce.
K Asfaltový holub 4 února, 2023 (10:14):
Máte-li něco lepšího, sem s tím.
Nemá , je to taky jen ten gaučovej mluvka.
Třeba tohle, tam si určitě někoho chytřejšího než jsem já najdete.
Je to stručné a moc času to nezabere.
Jako už obvykle jsem zapomněl vložit to hlavní:
Odkaz.
Asi – na rozdíl autorů těch výroků – stárnu…
https://svobodny-svet.cz/jiskricka-rozumu-je-vice-nez-tisice-nazoru/
Jiskŕička rozumu vždycky potěší.
Včera mě potěšil rozhovor šéfa NKÚ s moderátorem Krocem.
Miloslav Kala se nenechal zahnat do kouta, mluvil jako odborník na kontrolu, né jako hlásná trouba pětihnusu.
Je to milé zjištění, že ještě i dneska jsou ve vysokých funkcích opravdoví odborníci.
Ozraly Nemec kricel ze jsme ceske svine, strilel do lidi z pusky a nic se mu nestalo. Jak by dopadl nas v podobne situaci u nich ? Jsme teda protektorat v. 2.0 ? https://www.novinky.cz/clanek/krimi-za-strelbu-brokovnici-do-lidi-na-domazlicku-dostal-nemec-jen-vyhosteni-40421906#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Tak protektorát (ekonomický) sice skutečně jsme, ale tuhle kauzu bych do toho netahal. Speciálně v Domažlicích nedostane tvrdý trest prakticky nikdo za nic, navíc v téhle věci byl místní soud právně zavázán názorem Vrchního soudu v Praze ohledně kvalifikace. Když se soudí trestně zřejmě zcela zachovalý pachatel za dva trestné činy se sazbou do tří let, dopadne to obvykle takhle nějak. samozřejmě pokud by byl Čech, nedostal by vyhoštění, ale podmínku.
Tak. Nutno znát celý příběh.
Náčelníci rozhodnou.
Náčelníci rozhodnou, jestli demonstrace počká, nebo nepočká.
Co však nemusí čekat, je vyjádřit odpor k válce.
VZOR – ODMÍTNUTÍ MIMOŘÁDNÉ SLUŽBY VE STAVU OHROŽENÍ
https://stranapro.cz/ke-stazeni/
Že to má účinek, je vidět na slovenském náčelníkovi války.
Generál Zmeko: Nebrániť vlasť? Nechápem, ak chlap nechce chrániť svoju rodinu
https://www.youtube.com/watch?v=5m2P_A6EACg&t=948s
Brání ji tím,že zůstane doma a naživu.
Přesně tak. Když se někdo nechá vykuchat v cizím zájmu, tak tím vlasti moc nepomůže. Vlastně jí nepomůže, ani když se nechá vykuchat v zájmu vlasti. ( Německo po válce. )
Generál Zmeko: Nebrániť vlasť? Nechápem, ak chlap nechce chrániť svoju rodinu.
K tomu jen poznámku: Jaký chlap? Takový, co se zrovna dneska cítí být mužem a zítra bude třeba ženou nebo někým úplně jiným? Tak, jak je to dneska módní? Něco z toho přece musí být jenom póza.
To jsou takovy ty bezny kecy, ktery pouzivaji ty nejvetsi krysy a hajzlove.
Jaky chranit rodinu? Ci rodinu? Nekde u Charkova ve stepi?
Aby si moh Bidenuv synacek napit vic snupani.
Jestli je tohle rodina generala Zmetka, tak je mi ho lito.
Ale muze jit branit sam. Cechy od do toho nezatahuje.
Onen pán má byť údajne náčelníkom generálneho štábu armády SR. Keď tak počúvam, čo rozpráva, asi ide o hovorcu celého štábu a jeho meno je len pseudonym – Zme ko…
V této chvíli se zdá, že zde není dost lidí, kteří by se mohli postavit proti současné vládě, zvláště po výsledku volby prezidenta. Zdá se, že k protestům není vhodný okamžik. Ten však nebude nikdy. To budeme stát a bez odporu přihlížet k dalším nevratným změnám, které vládnoucí vrstvy začínají dělat s ještě větší rychlostí – korespondenční volba, novela branného zákona, smlouva s USA, zákony na zhoršení postavení nejchudších vrstev, provokace v podobě státních návštěv Taiwanu, eskalace války na Ukrajině. Ještě chvíli budeme přihlížet a už možná žádná příležitost k protestu nebude.
Díváme se, jak se rozkrádá majetek, který vybudovali naši předci a o který budou ochuzeny naše děti. Díváme se, jak je neustále hanoben český státní zájem, vlastenectví, suverenita naší země. Místo našich občanů jsou podporovány zájmy světové oligarchie, pašeráků lidí, temných kriminálních skupin.
My se tady hádáme a jsme totálně neakceschopní. Ti na druhé straně jsou zorganizováni jako vojáci, my bojujeme mezi sebou. Nevím, jaké úmysly má Rajchl, viz špatná zkušenost s Vrábelem. Ale má myšlenky,
které nás mohou sjednotit – hledat chyby u sebe, poučit se z nich a být jednotní za společným cílem, kterým je změna těchto katastrofálních poměrů. Jeho hlas je slyšet.
Mám 55 let, vyznáním jsem evangelička, vychovala jsem čtyři děti, dvacet let jsem pracovala jako advokátka, byla jsem v obecním zastupitelstvu, v radě obce, mám mnoho zájmů. Jsem běžný čtenář těchto stránek, nikdy jsem nebyla v politické straně ani osobně neznám žádného politika. Neznám osobně ani žádného představitele alternativy. V mládí jsem byla ovlivněna zájmem o ekologii pod vlivem Jana Kellera, pak jsem volila sociální demokracii, protože jsem zaměřena levicově. Poté, co se levice zpronevěřila svému úkolu hájit zájmy lidí práce, jsem volila SPD, kteří se vymezovali proti EU a NATO. Nyní jsem jako menší zlo volila Andreje Babiše.
Myslím, že je nyní na nás, na střední a starší generaci, aby už si nenechala líbit směr, kterým se řítíme do záhuby. Co nám mohou udělat? Přinejhorším nás mohou zavřít nebo vyhodit z práce. Naši předkové byli ohroženi ztrátou svého života a neváhali.
Nechci válku, aby naši vojáci bojovali po světě, aby se tu prosazovala nenávist k selektivně určeným národům, abychom se zlikvidovali pro zájmy USA, NATO, EU, nadnárodního kapitálu. Chci, abychom si spravovali svoje věci sami, abychom se snažili obnovovat svou ekonomickou soběstačnost, která je v troskách, aby přestala ta neustálá negativní konfrontace, kterou vláda šíří, aby se obnovila svoboda slova a přestali se lidé zavírat do vězení za svůj názor, abychom odsud vyprovodili politické neziskové organizace…. Všude je hodně práce a nelze čekat, až bude všechno ještě horší.
Měli bychom si stanovit pozitivní program a cestu, jak se snažit o jeho dosažení, demonstrace, konkrétní požadavky, v čele důvěryhodní lidé, odborníci, následně akce občanské neposlušnosti. Učení o třídním boji platí stále, nynější skupiny „liberálů“, které jsou u moci, nepokrytě likvidují střední a nižší třídu. A my pořád čekáme a čekáme jako mlčící většina. Věra Skurková
Souhlasím, moc hezky napsáno!
Ano, také souhlasím.
Jen chci dodat, že to co se tady prodiskutuje nemá zas až takový význam, většinou se zde prosazují stále stejní jedinci kteří mají pocit, že jsou nějakou autoritou a, že je tudíž někdo bere vážně. Ne nebere, lidé kteří sem chodí mají rozum a komentář kenai je skvělý a myslím si, že pro většinu i podnětný a za to jí patří i dík.
Takže kenai, dík.
Pětidemolice to má dobře vymyšlené a ten jejich slepenec není jejich výmysl. Teď si svojí pozici Pětidemolice potvrdila dokonce i prezidentskými volbami, má to svoje vládnutí posvěcené od 3,4 milionu volících občanů, kteří za ní budou stát do okamžiku, kdy už nebude návrat možný.
My, co jsme v opozici a nesouhlasíme s Pětidemolicí a je nás „jen“ 2,4 milionu a každý z nás máme problémy ať už existenční či ideové, nebo nezájem o věci veřejné, ze židle jen tak něco nezvedne. Bohužel.
Cerlé vaše psaní je možné shrnout do jedné vaši věty „Měli bychom si stanovit pozitivní program a cestu, jak se snažit o jeho dosažení“.
Pokud nepíšete: Stanovuji pozitivní program a cestu k jeho dosažení, pak bych vás vynášel do nebes. Pokud spoléháte na někoho, kdo to za vás odedře, pak se opíráte o hodně shnilý plot.
Paní Věro, skoro ve všem s Vámi souhlasím. Demonstrace to ale doopravdy nevyřeší.
Problém je s těmi důvěryhodnými lidmi v čele a také s odborníky.
Ne každý, kdo o sobě tvrdí, že je odborníkem na určitý obor, jím opravdu je.
A ty důvěryhodné lidi, ty budeme hledat po 33 letech drancování fakt těžko.
Nejmladším z nich, bude cca padesát let.
A nejsem si vůbec jist, jestli se důvěryhodným, ale dnes už zajištěným lidem v tomto věku, ještě bude chtít, jít bojovat s takto prorostlou rakovinou.
Který majetek vybudovaný Vašimi předky je rozkrádán? Byl Vám uloupen? Nevydán v restitutuci? Anebo jím míníte, to coprodávajíce svoji pracovní sílu pro jiné zhotovovali ve mzdě?
Třeba Nová huť (kdysi Klementa Gottwalda), Východoslovenské železárny. …atd.
Ne, nebyly to moje fabriky. Byly naše.
oprava – dívali jsme se jak se rozkrádá…. ,,,,,,…….
co je tu ještě naše….
Třeba účet sociálky – a možná dokonce i ta banka – ze které Vám chodí každý měsíc důchod?
Možná, že kdybyste v 89 nezvonili těmi klíči, tak toho „našeho“, často Vámi osobně vybudovaného, zůstalo o dost víc.
Takové obrácení jsme prožili my starší skoro všichni.
Já jsem fandila ODSce, ale současně i Havlovi. Líbilo se mi, že Havel pozval dalajlámu, protože podpora boje za svobodu je dobra věc. Současně se mi líbilo, že Klaus byl proti pozvání, protože dobré ekonomické vztahy jsou také dobrá věc.
😀
Všechno mi přišlo takové dobře vyvážené, že jsou Klaus i Havel dva kohouti na jednom smetiště, to bylo celkem jasné.
Hodně mě překvapilo, že pravdoláskař Havel jako první vystartoval po Klausovi. A ještě po Sarajevu !
Čekala bych to bývala spíš naopak.
Bacha na ty, kteří mají plná mluvidla Pravdy a Lásky.
To s dalajlamou nemyslíte vážně? Myslíte, že v Tibetu byla nějaká svoboda?
Tomu nic nebrání. Stačí v dosud svobodných volbách dát hlas těm z o naši přízeň se ucházejících psychopatů, kteří jsou nejvíc na naší straně.
Demonstrace teď v zimě a krátce po volbách je hodně blbý nápad. Pokud má být masová, je s ní potřeba počkat až na jaro. Až lidem dojde, koho si zvolili za prezidenta. Až si mnohem víc uvědomí zločinnost této vlády a pocítí na vlastní kůži neblahé důsledky jejího vládnutí. I počasí hraje nezanedbatelnou roli v tom, kolik přijde lidí.
Na tom něco je. Nechat je, ať nadělají ještě víc průse@ů.
Blbé je, že válka už je pomalu za dveřmi a zdá se, že kolektivní Západ chce bojovat do “ konečného vyřešení situace”.
O konečném řešení a zdravé, prosperující Evropě , pod vedením osvícených vůdců, snil i jistý Áda H.
Pamatujete Mileno na 25.2.1948, nebo když nepamatujete, tak jste o tom zajisté něco četla.
Lidi do těch ulic šli a to nebyla klimatická změna a mrzlo jen praštělo. Ale ano, buďte doma a počkejte, až na léto. jen pozor, aby nebylo 40 stupňů, to by se vám pak mohla vařit krev v mozku .
Kurňa, to je fakt vtipné!
To ještě v Praze žili dělníci rolníci a pracující inteligence. A dnes? Ouřadové a slouhy
😳
To bylo príma, na dvacet let zadrátované hranice a kolik uranu se stihlo vytěžit za hubičku a vyvézt do Ruska. Taky za hubičku.
Sibyle ani někdo ukradl nick.
Při dnešních cenách energie, když sem proudila ropa z Ruska a benzin stál 2,50 za litr, to za hubičku nebylo. A železnou oponu stáhl americký prezident Eisenhoower jeho iron door slam shut vešlo do dějin.
Jo, jo. A Eisenhower poručil, aby se na hranicích ČSSR střílelo směrem dovnitř.
Aha.
S těmi penězi za uran se hádat nebudu, v tom máte asi pravdu. Moskva měla zájem, abychom prosperovali. Aby na západě čuměli.
V tehdejších cenách to byl normální obchod žádná hubička.
A proč by suverénní stát nemohl na hranicích střílet agenty CIA ,kteří neuposlechli povel stát ruce vzhůru?
Např
Josef Hasil byl československý převaděč a později agent americké zpravodajské služby CIC. Pro své schopnosti a svou nepolapitelnost byl označovaný jako Král Šumavy, proč ho nezastřelit při nelegálním přechodu?
Jasně. Ale drtivá většina těch kteří prchali byli jen obyčejní lidé. Kteří se něčím znelíbili novému režimu a chtěli jenom utéct.
Sami estébáci mnohdy vyprovokovali takový přechod a vy to moc dobře víte !!!
Potřebovali zastrašit obyvatelstvo a za pokus o “ opuštění republiky” byly hovadské tresty.
Občan byl jejich majetek a nesměl bez dovolení opustit pozemek otrokáře.
Oni je tam nechtěli ani zápaďáci, nějak hromadně, nějaké odborníky nebo doktory jo,ale ti zas nemuseli přes hranice.Tlačili na naši vládu,abychom ty hranice hlídali.
Ale no ták…
Soudruzi stříleli, protože je o to zápaďáci požádali.
🤪
Mezi lidem obecným vládne splín. Až už je to výsledkem volby prezidenta, smutným počasím, teplotami kolem 0, tmou, která vládne po většinu dne, zdražováním …
Doporučuji, aby se manifestace konala až na jaře. Pak he naděje na slušnou účast.
Zahrádkáři, cyklisti, turisti, rybáři, včelaři, běžci a koloběžkáři zase nepřijdou.
Jsou dva druhy demonstrací.
Jsou demonstrace demokratické, při kterých většina demonstruje proti menšině, která má moc.
A pak protidemokratické, ve kterých menšina protestuje proti většině.
O kterou by šlo v tomto případě?
Jo, pak jsou ještě manifestace. Demonstrace klade požadavky. Manifestace manifestuje nějaký (zpravidla menšinový) názor, který si podle názoru manifestujících zaslouží propagaci.
Manifestace i demonstrace musí mít nějaký (jednou větou vyjádřitelný) cíl. Co by byla nyní ta věta?
Politici a establišment se vždy pilně připravují na katastrofy, o kterých je bezpečně známo, že nepřijdou. V tom nic nezkazí, o efektivitu utracených a „přesměrovaných“ peněz jim nikdo tlamy neomlátí. Skutečná nebezpečí jsou pokaždé ignorována – tam by se totiž ukázalo, jak všechno pokazili a peníze vyházeli oknem a rozkradli.
Nový Temelín a Dukovany nemáme, jelikož jediný, skutečně schopný postavit novou JE je Rosatom; kdyby to dokázali ve Westinghouse, už jich tu máme 20. Ale nedokáží, sami je vyrábějí v Číně a i tak je to propadák ve všech směrech. A nikdo jiný to dle Fašingtonu stavět nesmí.
Stejně je to s válkou. Fašington není něčeho takového schopen, stačí se podívat na Ruinu, jak to tam zmateně pytlíkují. Přečíst si nejen bláboly v žumpách, ale i výplody amíckých think-tanků a profesní politické časopisy, kde to myslí vážně a píší opravdově. Dokonce i generálové a admirálové vykládají hrozné šílenosti, jako z blázince. Jsou doteď nezpochybnitelně přesvědčení, že Rusko je něco jako trošku větší Irák a že Putin je jenom jiný Saddám – takže vítězství USA a Západu je předem jasné a ložené, dokonce jenom bojem do posledního Ukroše s lehkou asistencí NATO.
Fašington a jeho slouhové v Bruseli se mohou stavět třeba na hlavu, a
nášjejich pražský vládnoucí bestiář vyhlašovat válku, mobilizovat, cvičit banderonácky… a nacifikovat společnost do umdlení, ale je to k ničemu.Protože faktická síla platí: výrobní ekonomika, zdroje surovin a energií, vzdělané a vlastenecké obyvatelstvo; armáda, letectvo a námořnictvo. Což má Rusko, ale ne USA a ne Západ. Výsledek je předem určený, na to není třeba se věnovat různým maličkostem jako strategie, taktika, parametry zbraní etc.
Tudíž jejich instalovaní šmoci, Gumou počínaje a kolaboranty ve sněmovně konče, nemohou udělat nic fatálního – tím myslím, nahnat ČR do války s Ruskem. Naši nacifikovaní blbci do zákopů jako kanonenfutter nepůjdou.
NATO je vykradený papírový tygr, neschopný ani pacifikovat bosé negramotné povstalce někde v Hindukůši. Což třeba i vyhnilí Sovětčíci 80. let dokázali úspěšně s prstem v nose, přes bezprecedentní podporu slimáků z USA; měli tam jen 15 tisíc padlých a kdyby neusekli podporu afghánské vlády úplně v roce 1991, je tam Nadžibulláh u vesla dodnes. Akce byla úspěšná ve všech směrech, Sovětčíci odcházeli s květinami od Afghánců a ve slavnostních pochodových útvarech s muzikou. Což je poněkud rozdíl proti vojclům z armády USA, kteří se vypařili jako pára nad hrncem jedné noci z Bagramu a pak nechali hovadské idioty ze CIA a State Departmentu produkovat Saigon2 na letišti v Bagdádu: remake to byl vynikající…
Ani použití taktických jaderných zbraní nehrozí: protože v tom jsou USA a Západ mnohem slabší strana, no a Rusové nic takového k vítězství nepotřebují.
S devastací ekonomiky vládnoucím bestiářem se nedá zatím mnoho dělat, leda čekat, až jim to vybuchne do ksichtu.
Tudíž suma sumárum, demonstrace jsou k ničemu, mimo to že si lidé udělají výlet do Prahy a společně si zakřičí. Až na to bude pravý čas, nikdo to organizovat nebude ani muset, přijde to samo…
Jediné důležité mi přijde, vyjadřovat názory, psát všude, aby bylo jasné, že nesouhlasíme. A chystat se předem na převzetí odpovědnosti, až tahle kolaborantská banda prchne na Floridu nebo do jaké to p*dele.
Vás čtu rád, je to jako závan zdravého rozumu v neklidné době.
Díky.
Popis je, K42,
až podivuhodně shodný s mým myšlenom – kdybych svůj názor na „novou“ demonstraci rozvedl, vznikl by velmi podobný článek. Dva poslední odstavce jsou kostrou celé vaší /naší úvahy. Tam upozorňuji na jednu větu: „chystat se předem na převzetí odpovědnosti“.
To musí mladí. Já už ne, nemám sílu i kdybych chtěl a měl příležitost. Jenže mladí sice mají sílu, odborné vědomosti – ale zatím nechtějí. Zatím jim vyhovuje být ve stádě. Je tam teplo a na přežití nemusí vynakládat žádnou velkou námahu. Zbude jim síla jezdit do exotických krajů, na hory atd. Revoltovat poléváním obrazů kečupem a lepením se k silnici vteřinovým lepidlem. Máme se dobře a na to lhaní médií mainstreamu si zvyknou – viz „1984“. Mohu je ujistit, že kdyby opravdu vzali do rukou opratě, už by jim tolik síly na to „ostatní“ nezbývalo.
Ano, „vlky z lesa musí vyhnat hlad“. Na sebeplamennější výzvy z kraje lesa odpoví jen neškodným zavytím.
Až se to stane (stane se to vždycky) nastane bezvládí, anarchie, matek. A tehdy bude třeba „připravených“.
A neměli by to být lidé vyškolení v Aspen institutu. I když si myslím, že i oni už žijí mezi námi. A píší své bloky aby udrželi „prst na tepu doby“ a mohli nenápadně vypouštět „zkušební balónky“, že?
Rok 23: Moravu ohrožují divocí vlci! A nebo ne?
https://www.bejvavalo.cz/clanek/rok-1923-moravu-ohrozuji-divoci-vlci-a-nebo-ne/
Není se čemu divit, že jejich generálové, zdá se, ignorují realitu. Psal jsem to tady už několikrát a píšu to znovu. Fakt, že republikáni vyhrabali Trumpa (76 let) a demokraté zase Pelosiovou (82 let) a Bidena (80 let), svědčí o tom, že nemají kádry – ještě míň než tady v EU, a že se tam zatraceně dlouho drží jejich stará garda, která postupně vyhnívá. V podstatě se dá říct, že omílaný kolaps SSSR a východního bloku byl proto, že místní kádři vyhnili o 30 let dřív než ti američtí a západní. Zamyslete se nad tím.
P.S: Je zajímavé, že dnes v rádiu probleskla zpráva, že AČR hodlá zmírnit požadavky na tetování u rekrutů, aby nalákala další mladé lidi. Dosud totiž nebylo povolené tetování na předloktí a AČR tak ztrácela až 10% rekrutů.
Právě že kádry mají. Ale jen za oponou, před oponu je vystrčej jen výjimečně.
V Bílém domě seděj snadno ovladatelné loutky. Nejlíp takové, které mají máslo na hlavě a tudíž hodní a poslušni. Někdo těm za oponou říká dýpstejt.
Kdo to byl cikán černý cikán
ne úplně černí,ale s velkými nosy
hlavně taky ty „přešlapy “ registrovat a posílat dál
On to ani nebyl Saigon 2, z toho alespoň existují ikonické fotky, jak lezou na střechu ambasády a odtud odlétají poslední Hueye, z Afghánu prchali jako krysy v noci.
Tady bych byla opatrná. Krysa zahnaná do kouta může překvapit!
A oni sice pindají, jak mají všechno v paži, ale dobře vědí, že nikoli. Že tzv. Jednotný Západ reprezentuje jen cca jednu sedminu lidstva. A těch zbylých šest sedmin jim půjde po krku, jakmile ucítí vhodnou příležitost.
Spojené státy nemají přátele. Jen nepřátele a vazaly.
Tohle se dá podepsat. Jinak souhlas, že se jim to rozpadne samo a nebude to dlouho trvat. Tenhle nesystém jede už jen ze setrvačnosti. Jako jenom uvažovat, že lidi půjdou do důchodu v 68 letech to je velká diagnóza. A když teď demonstraci, tak jedině násilnou aby vládní kurvičky pochopily, že mají vážit svoje dezinformační kroky. Jako trefit se do držky vykulencovi nebo blyštivýmu to je dobrá představa nebo teda metafora abych se dostal do mluvy blyštivýho zmetka.
Otázka je, jestli naši potomci vůbec nějakou penzi dostanou. Při tomhle tempu zadlužování dostanou leda povolenku na žebráni na turisticky atraktivních místech.
Klídek. V ODS je spousta racionálních lidí, kteří se proti Fialovi jednoho dne vzbouří. Kuba je jen špička ledovce. Na regionální úrovni jich je tam mnohem víc. Jenom se ještě nezaktivizovali, protože nevěří, že by to mohlo vypadat až tak bledě. Jak říká Hampl. Změnu přinese jenom střední a vyšší střední třída-mají totiž procesní znalosti a jsou to vlastně oni, kdo drží ten řezim, protože jsou to v podstatě prisluhovači, kteří si hrají na aristokracii. Tihle máníci si musí uvědomit fakt, že i když zatím oddaně slouží režimu a volí jako jejich páni a tzv. honorace, z nich lepší lidi neudělá. Vždycky pro ně budou jen služebníčci, kterým odhazují kosti a dávají minimální privilegia.
Např.:Fakt, že můžu jako služebníček nakoupit pro svoji ženu špičkovou bižuterii v Pařížské ulici nebo letět na dovolenou do Karibiku neznamená, že jsem na úrovni pána;loutka se nerovná králi. Pán totiž nemusí mít 4 ušetřené výplaty a 4 měsíce půstu, aby mohl koupit bižuterii a do toho Karibiku letí nikoliv v economy class, ale nejméně v bussiness nebo soukromým tryskáčem. A to je to, co si tihle máníci ze střední a téměř vyhynulé vyšší střední třídy musí uvědomit, nebudou-li chápat tuto disproporci mezi nimi a pány, tak jim budou stále oddaně sloužit.
Nevzbouří se.
Poletí jako mladý Klaus.
Myslím, že jich nebude žádná škoda, je to „stará garda“ ještě z devadesátek – polokriminální živly. Vzpomeňte na Íčka, Čermáka, Nováka, všechny ty tlustý krky se zlatými řetězy a pistolí v kapse.
Ještě nejsou vyloveny všechny sudy z přehrad, ještě nejsou objeveny všechny mělké hroby bílých koní v lesích.
Těch lidí se štítím, nedovedu si představit že by mohli být nadějí pro kohokoliv a k čemukoliv.
Ad „stará garda“ – ta nová je v důsledcích ještě horší. Stará začínala prakticky z nuly a majetky si musela nakrást, sem tam někoho zavraždit a tak. Ono totiž bylo z čeho krást, říkalo se tomu privatizace. Pokud to přehnala, někdy to vylezlo na povrch. Teď je to horší, fabriky došly, takže nezbývá než ožebračovat masy. To se dá dělat úplně jinak, vložit se do politiky, a je to. Proto vadil Babiš, měl svoje peníze a bylo by těžko s ním manipulovat.
Mimochodem, zdědil jsem pozemek, je to na Vysočině, pár nudlí ve svazích, kam se nedá pomalu ani vydrápat, k hospodaření se nehodí. Přesto jsem dostal už asi patnáct nabídek na odkoupení, naposledy osobně od kohosi, kdo tam údajně hodlal pěstovat včely; řekl jsem mu, že klidně může, ale to prý ne. Možná jsem paranoidní, ale čuju čerta.
je třeba zhodnotit, na co by se mohl hodit, popř zapátrat co s ním /na něm dělali předkové a popř. je následovat.
navíc nepospíchat, pokud many akutně nepotřebujete. Dřív nebo později vyletí. Nepospíchat, a nechat v záloze
Kdysi na Vysočině hledali uran. Možná tam je pod zemí něco, co někdo jiný chce.
No to by asi nemohol čerpať eurodotácie .
Taky si myslim, ze se nevzbouri.
Vzdyt jsou u koryt, ktere jim zajistil Fiala.
Az Fiala prohraje volby, tak uvidi, jak rychle se ho zbavi.
Ale to ted v zadnem pripade nehrozi.
„Jak říká Hampl. Změnu přinese jenom střední a vyšší střední třída-mají totiž procesní znalosti a jsou to vlastně oni, kdo drží ten rezim, protože jsou to v podstatě přisluhovači, kteří si hrají na aristokracii.“
Tlačit není špatně, ale naprosto platí to, co hlásá Hamlpl. A ještě k tomu musí dojít k oslabení hegemona našeho prostoru.
A je nutné mít připravené lidi, co to převezmou po změně. Komunisti si je také chytali, mysleli dopředu.