23 listopadu, 2024

Když se učíte opravovat rozbitý svět

Když něco funguje, tak o tom nepřemýšlíte. To je základní znak, že je všechno v pořádku. Když zůstanu o včerejšího příměru, dokud vaše auto funguje, nemusíte přemýšlet, proč funguje. Můžete auto půjčit vaší osmnáctileté dceři, co právě udělala řidičák a ona s ním může jezdit, i když o automobilové technologii neví vůbec nic. Stačí, že se na kurzu naučila „zaklínadla“. K funkčnímu autu může přistupovat stejně jako Harry Potter. Prostě jen provádí rukama a nohama nacvičené úkony a může jí být úplně jedno, že tam někde pod kapotou je motor, v něm čtyři válce, má to alternátor, baterii, hydraulickou kapalinu v brzdách a chladící kapalinu v chladiči. Nemusí vědět nic o tom, jak funguje klimatizace, nebo co se děje v převodovce. Stačí, že umí podle správného postupu mačkat čudlíky, páčky a pedály.

Někteří řidiči takhle prožijí desítky let, aniž by museli o svém autě přemýšlet. Prostě funguje.

Jiná situace nastane, když v autě zarachtá a ono se zastaví. Z minuty na minutu je všechno jinak… Jak se otevírá kapota? Co to tady vyteklo? Proč se tady z toho kouří? Kde je číslo na pojišťovnu? Jak se zařizuje odtah? Neokradou mě v autoservisu? Neměl jsem tam teď někdy vyměnit olej? Proč jsem sakra ignoroval tu žlutou kontrolku?

Takhle funguje normální proces přemýšlení a poznání. Dokud lidem funguje jejich svět, nemusejí o něm přemýšlet. Dokud jejich svět víceméně jede, mohou se zabývat jinými věcmi. Dokonce i když v jejich světě začíná podivně hučet, stále o tom ještě nepřemýšlejí a mnozí nepřemýšlejí ani tehdy, když se rozsvítí varovné kontrolky. Všechno ještě pořád funguje. Jejich svět je ještě pořád veze směrem, který si přejí.

Ano, tak nějak slyšeli příběhy o lidech, kterým se jejich svět jaksi rozsypal. Ale upřímně… málokterý řidič si vyslechne odstrašující příběh svého kolegy, jak uvíznul na dálnici, okradl ho žlutý anděl a pak ho okradli i v autoservisu, aby si večer sedl, prostudoval příručku ke svému autu, podmínky pojištění a pozeptal se po okolí po vyhlášeném automechanikovi.

Když se lidem rozsype jejich svět, začnou o něm přemýšlet. Ale to samozřejmě neznamená, že jsou z nich z minuty na minutu odborníci. Většinou musejí být několikrát okradeni, musejí se vícekrát napálit, musejí si prošlapat pár slepých uliček, protože zkušenost je to, co získáte chvíli poté, co jste to potřebovali. Řidič začátečník udělá spoustu chyb, než se naučí, jak auto doopravdy funguje, prokoukne nejběžnější finty v autoservisu a stane se opravdový zkušeným člověkem, kterého na silnici nic nepřekvapí a každou řidičskou patálii vyřeší tím nejlepším způsobem a s minimálními náklady.

Proč to všechno píšu…

Tento příměr mě napadl v Kozojídkách, když jsem před začátkem akce stál u parkoviště a sledoval jsem, kdo na tuto akci přijíždí. Říkají nám dezoláti, ale auta tomu tedy vůbec neodpovídala. Nejhorší auto jsem tam měl já. Dacii. Jinak to tam byla samá Oktávka, Kodiaq, BMW, Volkswagen… Celé to parkoviště křičelo do okolí, že přijeli lidé, kteří jsou ve své práci dostatečně úspěšní, aby si mohli dovolit solidní auta. Tihle chodí na Rajchla.

Média se snaží budit dojem, že na demonstrace chodí zkrachovalci bez zubů, ale ve skutečnosti na ně chodí lidé, kterým se jejich svět ještě ani nesesypal, ale rozsvítily se kontrolky. Chodí na ně lidé, kteří jsou ve svém životě poměrně úspěšní, ale v jejich světě to začíná rachtat. Jejich svět přestává fungovat a oni o něm začali přemýšlet. Uvědomili si, že vláda se chová jako diletantský autoservis, který sice halasně hlásí, jak jim auto opraví, protože na to mají deštník proti drahotě a konsolidační balíček, ale opravené to stále není.

Týden co týden přichází státomechanik Fiala s tím, že se našly ještě další závady, je třeba udělat ještě tohle a támhleto a netušili jsme, že se stalo ještě tohle… cena opravy roste a roste, díly nejsou… stejně jako nejsou léky… oprava už možná převyšuje cenu auta a ať je to jak chce, prostě nejedeme. Stojíme.

Ti, kterým se jejich svět sesypal defintivně a nemají na pětikoaliční autoservis, ti na demonstrace nechodí. Těm už zbývá jen marný vztek. A je jedno, jestli se o svůj život starali naplno v rámci svých možností, ale stejně jim to kikslo, nebo kašlali na varovné signály, nijak se nezařídili v dnešním drsném světě a tak prostě nabourali. Ti už nikam jet nemohou a jsou rádi, že ještě nějak žijí.

Samozřejmě by chtěli, aby se objevila jiná pojišťovna a jiný servis, díky kterému by mohli svoje životy alespoň trochu opravit a zase se rozjet. Těm stávajícím už prostě nevěří.

Zpravidla proto, že je okradli žlutí andělé naší politiky – novináři. Stálo hodně peněz, vybudovat síť, která měla demokracii zachraňovat. Která měla dojet pro nabourané auto, měla mu pomoci, aby se zase postavil na nohy a měla reprezentovat nejen zkušené řidiče, ale i začátečníky a smolaře.

Dnešní politiku zdola dělají lidé, kteří slyší, že v motoru hučí ložisko. Kteří neignorují kontrolku oleje. A dělají s politikou totéž, co by dělali s autem. Přemýšlejí. Hledají. Diskutují o tom s dalšími, kteří sledují stejné varovné signály. Na ledacos už přišli, ale politika je ještě mnohem složitější než auto. A tak není divu, že některé nápady jsou slepá ulička. Stejně tak je zcela běžné, že je pro lidi atraktivní jakákoliv zkratka. Vyměnit celý motor je drahé, nestačilo by tam jen nalít hustší olej? Možná na chvíli ano… Někteří se také opájejí sny, že stačí to jen trochu poladit a z rodinného vozu bude sporťák… když už se to opravuje, ne? Ale i když měníme motor, ze škodovky nebude Ferarri… Někdy se to těžko vysvětluje.

Ale tito lidé už vědí, že svěřit svůj svět novinářům, tak budou okradeni o to rychleji. Svěřit své auto těmto věrozvěstům hodnotové politiky, je přímá cesta k prázdné peněžence. Už se jim to za poslední dva roky stalo víckrát. Slibovali jim rozvoj, ale vrátili jim auto v horším stavu, než bylo předtím a ještě klidně řekli, že si máme zvyknout, protože takhle to bude pořád. A pokud si stěžujete, tak vám PePa řekne, že na tyhle dezoláty není třeba brát zřetel.

Není divu, že novináři proti Rajchlovi tak vystupují… přicházejí o kšeft. Lidé se začínají domlouvat sami a sami začínají svůj svět opravovat. Většina z nich to ani dělat nechtěla. Také věřili tomu, že demokratická vláda a veřejnoprávní média jsou dostatečně dobrým autoservisem. Věřili, že síť žlutých andělů je tady pro ně. Ale bohužel se setkali s realitou a (včas) zjistili, že pro dnešní liberálny jsou jen za hejly a mají být obráni na kost. Nechtějí se s tím smířit a tak hledají cestu, jak to udělat jinak.

Tohle jsem viděl v pátek v Kozojídkách. Lidi, kteří neignorují varovné kontrolky a chtějí se svým světem udělat něco dřív, než definitivně kiksne. Lidi, kteří jsou úspěšní ve svých profesích a jejich životy ještě fungují. Ale odmítají čekat, až to fungovat přestane. A když s tím nehodlá nic dělat vláda ani novináři, tak si to holt udělají sami, i když si svůj volný čas představovali úplně jinak, než jezdit na politické debaty. V normálním světě by tato auta rozvážela děti do kroužků a mířila někam na do ZOO na výlet. Místo toho přijela hledat cestu, jak to udělat aby se náš svět opravil a kontrolky opět zhasly.

Jsem rád, že jsem v této společnosti a věřím v tuto společnost. Lidé, kteří jsou úspěšní ve svých profesích tak moc, že si vydělali na solidní auta, ti budou nakonec úspěšní i při hledání nové politiky pro Českou republiku. Jsem rád, že u toho mohu být.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý, kdo pošle agentovné alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihy, trička nebo placky z nabídky.

272 thoughts on “Když se učíte opravovat rozbitý svět

  1. Nejen pro Vidláka (ale pro něj především):
    Sledujte politický vývoj na Slovensku, nejlépe na rádiu INFOVOJNA, viz. jejich archiv:
    https://www.infovojna.bz/archiv/dopoludnie-na-infovojne-s-adrianom

    Tam totiž voliči před 14 dny velice zajímavě rozdali karty do dalšího kola hry na parlamentní demokracii.
    Bude zajímavé pozorovat, jestli se ukáže, zda je v současném politickém systému nějaká podstatnější změna možná, anebo se opět potvrdí, že „kdyby volby mohly něco změnit, už by je dávno zakázali“.

    Na základě poznání z povolebního vývoje Slováků by se pak česká alternativa (mimoparlamentní opozice a tzv. dezoláti) měla poučit a zařídit. Jestli teda má smysl se nějak snažit o budoucí volební výsledek, anebo se zařídit jinak. Je známo, že na to má každý svůj názor, avšak není na škodu se poučit z příkladu jiných.
    Takto to dělají ti chytří. Naopak, pouze hlupák opakuje stále stejný postup a doufá v odlišný výsledek… (Albert Einstein)

    1. Jestliže cca 100 tis lidí na náměstí je označeno blahorodím za dezoláty se po té v klidu rozejde do svých domovů, aniž by se pokusili svému blahorodí vysvětlit jak se mýlí, pak ano musím souhlasit s Albertem.

    2. Samozřejmě, že zásadně se nic nezmění – ani to „není dovoleno“. Fico ostatně, v tomto smyslu, hned prohlásil a zapsal do té koaliční smlouvy, že jsou pevnou součástí EU a NATO. Takže ano, pokud to vezmeme z pozice cynika (realisty), tak je tu rozlezlá rakovina, my sice zmírňujeme viditelné projevy, přežíváme, ale jde to pořád den za dnem do konečného hajzlu – alias karavana jede stále dál – za Fica viditelně zpomalí, ale jede dál, u nás za Babiše obdobně (jen za něj to zpomalí znatelně méně než v rámci Ficova Slovenska).

      1. No, ale zato Fico oznámil, že hodlá zatočit s mimovládkami (mnohem výstižnější označení nežli neziskovky). Chce na Slovensku prosadit po vzoru USA zákon FARA (o placených zahraničních agentech). Už se proti tomu zvedá obrovský řev. Jsem zvědav, jestli to Fico ustojí a úspěšně to dotáhne do finále. Fice se totiž poučil z „revoluce“, kterou proti němu zorganizovaly tamní mimovládky v rámci aféry Kuciak, a zřejmě jim to hodlá vrátit i s úroky.
        Ty částečně ze zahraničí placené – tuzemské – mimovládky jsou totiž obrovským politickým zlem a zároveň i megatunelem na státní rozpočty. Bude to ještě zajímavé.

  2. Žilli dva chytří pánové Karel a Bedřich a odhalili jak je to s vývojem lidského rodu, o tom napsali brožuru s názvem Podíl práce na polidštění opice, a měli v ní samozřejmě historickou pravdu …
    V jejich době ta přeměnma opic na lidi ještě nebyla dokonalá, a tak jenom dalším uvědomělým vývojem se jenom ty pracující stali plnohodnotnými lidmi a vybudovali socialismus ..
    Jenže se stala chyba, ty poloopice co nepracovaly nebyly pokrokovými lidmi převychovány a jenom parazitovaly na práci druhých, jenom kšeftovaly, a tak se ve vývoji vrátily zpět a zůstaly těmi opicemi a pokračovaly ve svém parazitování na lidech …
    Nakonec ty opice zvrátily i celý úspěšný vývoj lidí zpátky k opicím ….
    A jak z toho ven, to záleží na tom ještli ještě zůstali nějací lidé mezi opicemi …, lidé se musí už na podruhé s těmi opicemi tvrdě vypořádat, potom se jim bude lépe žít na Zemi …

  3. Cituji: „Jsem rád, že jsem v této společnosti a věřím v tuto společnost. Lidé, kteří jsou úspěšní ve svých profesích tak moc, že si vydělali na solidní auta, ti budou nakonec úspěšní i při hledání nové politiky pro Českou republiku. Jsem rád, že u toho mohu být. “

    Ten závěr je fakt drtivý. Jako kdyby to vylezlo z lůna TOP09 či ODS.

  4. O tom píše roky Petr Hampl. Dokud se proti režimu nepostaví nějaká schopná a vlivná sociální skupina co ho podporuje dnes, tak nezle doufat ve změnu.

    Ale to by bohužel museli na Rajchal začít lítat lidi soukromým vrtulníkem aby to šlo poznat na parkovišti.

    1. Pan Hampl je tzv SOCIOLOG,tj pomahač stávajícího Asociálního režimu. Pozoruje SV- společnost volicu a výsledky dává k dispozici vládnoucí třídě.
      Nesmi dát LIDU žadny návrh řešení-je to tedy jen prázdný „dřistalista „👹😭🥒!!
      AA team SV se ho pod jeho článkem na http://www.petrhampl.com na to ptal rázně a přímo

      „Jsme na pokraji změny „(PRÝ)
      a chtěl jeho konkrétní představu.
      Nejen voliče odbyl ,ale na tak přímou otázku nedokazal ani CEKNOUT nakonec v diskuzi pod článkem po mnoha dnech čekani ,nechal vše zajít za obzor a pak bez odpovědi zmizel celý článek jeho řešení se ve skutecnosti tedy nesmíme NIKDY dozvědět a on çeka až ho zase zajistí zevnitř totálně rozbitá KSČM,ktera je nyní jen torzo ,de fakto jen funkcionářská buržoasie živící se prodejem *svých* snad 70 lukrativních nemovitosti,které snad patří stále nam LIDU.!🤠

      HAMBA volá naše Anička a ví,že existuje jediná formace ,která má sílu věc změnit a to SV společenstvi voliçu
      Kdo je proti ať to napíše do diskuse a tady na fleku i zduvodni .

    2. Pan Hampl je tzv SOCIOLOG,tedy vlastně pomahač stávajícího Asociálního režimu. Pozoruje SV společnost volicu a výsledky dává k dispozici prý vládnoucí třídě.
      Nesmi dát vlastnímu LIDU a jeho SV ž adny návrh řešení-je to tedy jen prázdný „dřistalista „👹😭🥒!!
      AA team SV se ho pod jeho článkem na http://www.petrhampl.com na to ptal rázně a přímo

      „Jsme na pokraji změny „(PRÝ)???

      a chtěl jeho konkrétní představu.
      Nejen voliče odbyl ,ale na tak přímou otázku nedokazal ani CEKNOUT nakonec v diskuzi pod článkem po mnoha dnech čekani ,nechal vše zajít za obzor a pak bez odpovědi zmizel i celý článek jeho řešení se ve skutecnosti tedy nesmíme NIKDY dozvědět a on çeka až mu ho zase zajistí zevnitř totálně rozbitá KSČM,ktera je nyní jen torzo dřívějších çasu ,de fakto jen funkcionářská buržoasie živící se prodejem *svých* snad 70 lukrativních nemovitosti,které snad patří stále nam LIDU a ani se tu mezi námi nesmí nikdo zejména doktoři historici objevit .!🤠Vadnými stanovami by ho ze strany prý vylouciili!🔔💥

      HAMBA volá naše Anička a ví,že existuje jediná formace ,která má sílu věc změnit a to SV společenstvi voliçu
      Kdo je proti ať to napíše do diskuse a tady na fleku i zduvodni .
      PS. Je přísně zakázáno napsat tady pravdu,opět to uvázlo a nejde odeslat.Copak neví i majitel webu že ten Maras má být řešen nejprve
      INFLACI, potom
      HYPERINFLACi a nakonec zabíjením poplantanych volicu ohlupovanim toho zmetky GŘ televize, končící
      VALKOU?

    3. Hampl o tom píše roky – a takový Kellner, Tykač, Křetínský, nebo i Dědek či jiní podobní, se za jeho myšlenky nepostavili.
      Proč?

      1. Až i ty jmenované MIGLANCE velkokapital okradne zbudou jim oči pro plač.

        Domnívají se, že jsou za vodou a CBDC je nerozbije na smradlavou sračku.Pak bude i pro ně pozdě a budou krokodýlí slzy ronit ,že nedali svoje miliardy k dispozici na ZMENU tedy první postulát PNZ

        ZMENU CELEHO VADNEHO, STAVAJICIHO ASOCIALNIHO REŽIMU, KDE JE l JEJICH ZKAZA.

  5. A máme to. Vidlák přiznal barvu. Povídá, že Rajchl a spol. opraví pokažený společenský stroj. Ten dospěl do stavu, že ničí sám sebe. Jenže, lidská společnost není stroj, ale živý organismus. To je ten problém. Sám od sebe, léčit se nechce.
    Kdyby to jak s tím autem šlo, nemusí se „Jindra Rajchl“ namáhat s PRO. Máme tu ANO, SPD, nakonec i ODS, Topku, Stan a Lidovce … Co na nich vadí? No, jsou zavedení. A střední třídě, i té vyšší, ubývá na prostoru. Zákonitě. Nebo ne, třeba S. kocoure?

  6. Dokonce i když v jejich světě začíná podivně hučet, stále o tom ještě nepřemýšlejí a mnozí nepřemýšlejí ani tehdy, když se rozsvítí varovné kontrolky.

    🍥Příčiny zhouby. Vládnou nám mocí posedlí psychopaté se zločineckou lstivou ideologií. Ovládají sdělovadla hlavního proudu, školství, politické mimovládky, většinu poslanců a senátorů, policajty, lampasáky, prokurátory, soudce. Zotročuje nás mafie, ale měkkou a lstivou metodou. Pomalu přitahuje šrouby sevření. Pomalu vaří žáby. Naprostá většina lidí má vštípenou zábranu jen pomyslet na zhoubnost milostivé mocenské mafie. Varovné kontrolky v důsledku hluboce uloženého strachu z mocipánů přehlížejí. Neprobudí je ani taková zjevná zrůdnost jako je soustavná podpora krimigrace islámem postižených mužů v mobilizačním věku nebo debilizace o volbě pohlaví. Mezi námi je možná 95% ovčanů. Asi 70% ovčanů si nechalo napíchat škodlivý roztok od zločinců v akci Covid-19. Zmetci podporující tuhle zhoubu dodnes nejsou v kriminálu, ba pokračují v trestné činnosti, propagují šmakuládu jako vakcínu.

    Nějak bylo, nějak bude ? Pětadvacetiletá důvěřivka přestala zatěžovat planetu svými exhalacemi. Turborakovina. S několika opichy Tfujzru její smrt nesouvisí, to zná každý libtard. Plicní embolie, infarkty i u dětí…Většina lidí je tak zblblá mluvícími hlavami, „odborníky a vědci“, že se bez odporu nechá zatáhnout do propasti.

    Zbývá vymyslet, jak umožnit lidem ustrašeným z možného ideozločinu podílet se na zachování svého druhu. Jak jim stravitelně až zábavně zjednodušeně představovat, a mnohokrát opakovat, plány kazisvětů dobroserů. WHO, WEF, OSF a podobných žump. Jinak skončíme jako Palestinci v koncentrácích. V patnáctiminutových městech, závislí na CBDC, tím snadno manipulovatelní k čemukoli.

    1. Příroda to dobře zařídila. Geny blbosti mají samoeliminační vlastnost. Jenom to chce nějaký čas počkat.
      Historie lidstva se skládá ze zaniklých států, říší i civilizací. A i samotné lidstvo je tu (měřeno geologickými hodinami planety) jenom pár desítek sekund…
      Užívejte života, dokud ještě můžete. Koneckonců, to řekl i odstupující ředitel FEDu Alan Greenspan při první finanční krizi tohoto století.

      1. Blbci ať se spánembohem sami likvidují za vzájemného nadšeného jásotu. Horší už, je když ty své zhovadilosti vnucují jiným lidem. Lze se tomu vyhýbat, avšak je to stále obtížnější. Člověk musí vynakládat stále více úsilí na boj s všudypřítomnou lidskou blbostí a někdy už to začíná docela unavovat.
        Já už to tady nějak doklepu, a do ničeho si moc mluvit nenechám, Covidové šílenství jsem ustál bez opíchání, všechny dobrosery posílám do háje. Ta mladší generace, co nám nyní vládne, ta je ztracená až na výjimky. Oni na to možná také někdy přijdou, je otázka, zda si to přiznají.
        Spoléhám na děti školního věku. Když s některými z nich mluvím, jsem často překvapen, jak zdravé názory na svět mají. Zrovna včera mi jeden klučík vykládal jako podařený vtip, jak se pro záchranu planety vyrábějí papírová brčka na pití, ta jsou však dodávána v plastových obalech. Upřímně se tím bavil….
        Bude to všechno podobné jako bylo s námi, do nás také celý život hustili ideovou pevnost už od Pionýra, a jak to dopadlo. Těšte se libtardi, brzy na vás dojde.

    2. Goj

      Přesně tak. Co čekat od vystrasenych ovcí? Zatím jenom stadne beci, beee, beee, ale shodit bacu vedoucí ovce na porážku ne a ne!

  7. Pětidemolice dokázala z hodně lidí udělat sociální konzumenty různých dávek. My ostatní si možná myslíme, že nám nic podobného nehrozí, přitom nás od „socky“ dělí mnohdy pár tisícovek. Stačí nemít vlastní bydlení a dražší nájem, ztráta zaměstnání, úraz, nemoc a jsme SOCKY , které chodí žebrat o dávky, ale zaplať panbůh za ně.
    My ostatní si zatím platíme všechno ze svého a máme se relativně slušně. Ale stačí menší otřes v cenách plynu, elektřiny , jídla, pohonných hmot, nebo vody a my najednou zjistíme, že musíme na úřad pro sociální dávky. Ta hranice mezi chudobou a soběstačností začíná v současné době hodně splývat, stačí jeden menší karambol v osobním životě a jsme příjemci dávek. Tohle si v současné době začíná uvědomovat stále více obyvatel, kterým je jasné, kam nás Pětidemolice tlačí. Občan na dávkách musí držet hubu a krok, jinak spadne úplně na dno.
    A aby to nebylo úplně jednoduché, hrozí nám válka , migrace, kovid a ztráta svobody vyjadřování. Z toho všeho nás chtějí vyvézt různé politické strany a straničky, nabízejí východiska a politický program mají většinou podobný. Je čas se spojit proti Pětidemolici, jinak s námi zametou.

    1. „jinak s námi zametou?“
      Je zajímavé, že i po 30+ letech jsou mezi námi lidé, kteří ještě nepochopili, že už dávno s nimi bylo zameteno.

      1. Systém dávek je součást plánu Gregar Reset. Udělat z nás nesamostatné a izolované jednotlivce. Pak půjdeme snáze likvidovat ke zlaté miliardě.

      1. STALE NEVIME JAKY MA BABIŠ PROGRAM, DALE.

        Předvedl se jako joura a jeho dalšími nominovanými lidmi z Aspen institutu a hlavně, jak ho umí řídit prý staré londýnské banky,které mu pujčily na to peníze je v jejich pasti a teď nás vede k 15 minutovým městum,( jinaci název pro indiánskou rezervaci),propaguje i satanistické potřeby pod písmeny CBDC je to prý jeho priorita.!!!🐸🚴🤩

        Ještě štěstí že tu máme ANICKU z KSH ,protože i ten doktor z formace PRO ,je pro další voliče jen program špeku na který mají skočit je bez programu PNZ, který mu úmyslně chybí ,záměrně ho ignoruje a k tomu všemu smoli na PNZ jako na placaty kámen.

    2. Konzumenty různých dávek??
      Tak dáme příklad z mého okolí, bydlí o dvě ulice dál, spolužačka mé mladší dcerky.
      Zkuste se vžít do situace této osmatřicetileté vdané ženské, dvě děti, zatím je na mateřské s tím menším potomkem.
      Zhruba 40-letému manželovi prostě jebne a zaduní v ptáku z nějaké 20-leté zlatokopky, či co to je.
      Sekne s dosavadní, podle zlatokopky „podřadnou“, ale slušně placenou prací v Technických službách – a odejde od rodiny k mamince, kde má pro sebe celé patro.
      Odejde od rodiny s tím, že manželce bude zatím, než proběhne rozvod, platit pouze na ty děti.
      Podle Vás – pro jakou sociální dávku/dávky, ještě před rozvodem, by si slušná ženská v takové situaci, asi mohla zajít? Se dvěma dětmi?
      Nikdy žádný sociální dávky nepotřebovala – co si na ni pamatuju, tak už od nějakých 20 se uměla uživit sama.
      Teď nejspíš nutně potřebuje zaplatit nějaké SIPO, splátku hypotéky na byt, který je ale napsaný na toho jebnutého manžela, nakrmit a ošatit dvě děti, rostoucí asi tak druhou kosmickou rychlostí.
      Patrně zůstala bez prostředků a rodiče jí nejspíš taky moc nepomohou, mají sami co dělat s nízkým příjmem, protože její matka je v invalidním důchodu, pracuje pouze její otec

      Vaše rada, když se v těch dávkách tak vyznáte?

      1. Příspěvky na děti, příspěvek na bydlení, příspěvek na živobytí, doplatek na bydlení.
        Byt mají zapsán jako SJM? Pokud ne, uzavřít s ex nájemní smlouvu a ani náhodou se nestarat o hypo.

        1. ak sa nepostara o hypo, tak ju vyhodia z bytu a bude si musiet platit najom a nic nebude mat…..ale suhlasim, ze v prvom rade vyriesit byt

  8. Já bych spíše řekl, že ti zezdola ,co se podle Vidláka nyní snaží „dělat“ politiku, je přesně ta sorta, která dlouze a sladce spala, absolutně nedbala varovného zvonění budíku, a teď procitla se zjištěním, že mají obě ruce i hlavu v nočníku. Ten úlek!
    A zatím co se tihle zoufalci snaží najít někoho, kdo by je z těch sraček vytáhl anebo jim alespoň namluvil, že ten smrad je vlastně vůně Fialek (kouzlo nechtěného), tak jiní už dávno někam utekli, či se alespoň snažili té žumpě vyhnout.

  9. Přibylo informací (i nepotřebných) , a proto se všichni specializují a je těžké se úplně specializovat a nepřeměnit se při tom na úplného idiota.
    Z toho potom vyvodíme důležitost všeobecného vzdělání a etikety, protože není možné a obhajitelné, když na vás někdo takovýmto způsobem kašle a ani mu to.l nepřijde divné.
    A to kašlání pak prostupuje všechny služby – tzn od bank a nemocnic a sofistikovaných pracovišť až po ty úplně nejzákladnější. A jakmile to postihne i to nejzákladnější, tak jde civilizace do kopru a přestupuje na jednodušší úroveň.
    Trošku se mi tu nabízí analogie s upadajicími čínskými dynastiemi, kde měla milion dvořanů milion funkcí, ale žádná funkce vlastně nic reálného neřešila a nevytvářela. K čemu vlastně byl treba takový opatrovatel dvorských ornamentů, slušně řečeno „nosič razítka“? A takových nosičů razítek tady máme dneska habaděj. Čím se liší korupční klany císařských úředníků od pana Koláře a postkomunistických pohrobků? V ničem.
    V podstatě už jen, jako člen KoZa 🐐, čekáme na to až na nás někdo z vnějšku uplatní diplomacii dělových člunů.
    Inu, přibylo informací, ale většina je úplně na hovno. 🤔

      1. 😀😀Přesně tak, ale občas mi dělá problém Médea. Je to hrozná Hydra – asi ji pošlu za Héraklem na přeléčení.

    1. Vždyť má. Jeden vhodí do urny, čímž zpečetí svůj osud. A druhým může volat na náměstích, že se mu ten osud nelíbí.

      1. Je to tak. Já nemám rád politické debaty v hospodě. Když v mé blízkosti někdo začne nadávat na vládu, tak se ho zeptám, koho volil. A rovnou mu řeknu, že pokud volil některou stranu pětidemolice, tak ať si to laskavě srovná v hlavě sám a neotravuje tady s tím.

        1. Babiš by nebyl lepší (víme, že už byl ještě horší).
          SPD je mimo diskusi.
          PRO je miniaturní – má šanci? Má nějakou osobnost, za níž stojí vybudovaná kariéra (je jedno, zda podnikatelská, vědecká, umělecká… prostě někoho TOP)?
          ODS + Babiš… to uvidíme.

          Nevěštím dobrých zítřků.

          1. Okolo jdoucí:
            ODS, přezdívaná Modré straky + estébák, bezskrupulózní oligarcha, schopný lhát i ve tři v noci, když jej probudíte? To jste nemyslel vážně, že ne?
            Nikdo si už nepamatuje, co tady ODS prováděla? O co všechno Češi přišli právě za vlád ODS?
            Tak kurevsky krátkou paměť máme, že si už ani nepamatujeme, co tu vyváděla estébákova skvadra? Průser s estébákem v politice, se táhne fakticky už od roku 2013 – ale vyvrcholilo to tím covidem, o kterém prý je už zbytečné mluvit, protože to je prý minulá válka.
            Doprdele, vždyť to začalo fakticky v lednu 2020 – jsou to jen tři roky – a už si nikdo nic nechce pamatovat? Co chcete měnit, když zapomenete i na ten neskutečný šlendrián, který zavinil tolik mrtvých?
            Pamatuju fakt hodně, pamatuju moc dobře ten bordel, skoro typický pro českou verzi socialismu – ale ani ti předchozí komunisti by si nelajsli, nemít dostatek potřebného materiálu pro případ jakékoli epidemie. Měli podrobné epidemické plány, kde bylo přesně určeno, co kdo bude dělat, kolik a čeho má kde být, kdo je za co zodpovědný.
            Jeden takový jsem viděl, z roku 1982 – našel se v bývalém, zrušeném skladě materiálu pro CO, během probíhající rekonstrukce na rockový klub..
            Jak se potom poslouchá v televizi ono estébákovo „řeknětě mi kdě a já tam ty roušky osobně dovezu“ ??
            Když je to podle některých minulá válka, tak jak je možné, že vůbec, ale vůbec nikdo, nebyl za spáchané zločiny a rozkradené miliardy obviněn, souzen, odsouzen, proč nesedí v base a případně neplatí reparace?
            Podle mého mínění estébák byl a zůstává tím, kdo tu válku s covidem i všechny ty Tečky, prohrál na celé čáře – a ještě se jeho vláda, spolu s tragickými zbytky ČSSD, slušně napakovala ze stovek miliard, navíc vypůjčených od Brusele, které bude nutno vrátit?

            Estébáka a ODS, bych raději viděl za katrem, než kdekoli jinde.
            Edit:
            Aha, ono je tady slovo „estébák“ zakázáno? Podívejme!

  10. Dvě velmi stručné poznámky.

    1/ Nikdo z diskutujících, potažmo sám autor textu nevyhodnotil práci neziskovek, resp. mocnost klínů, kterými rozbíjejí tyto prapodivné instituce základní funkce státu pod hesly, které vám přinejmenším na druhý pohled či poslech, dají vědět, kam chtějí stát, potažmo celou společnost dovést.
    Nevím, zda je připodobnit k podvodným servisům a odtahovkám, anebo k prodejcům elektromobilů, kteří vnucují své zboží, přestože dobře vědí, jak dopadne Německá uhnije po vypnutí uhelných elektráren.
    Rovněž mi to připomíná tzv. TUNERY, kteří „vylepšují“ fabrická auta v garážích a dílnách, aby tato byla ještě chytřejší a ještě krásnější, přičemž stát jakýkoli pokus o zásah do schválené konstrukce tvrdě potírá, a to i ve věcech, kde se výrobce evidentně zmýlil, případně porušil všechny předpisy, které mohl.

    2/ pohled na auta, resp. vlastnictví těch plechových krabic mám značně deformován:
    A/ absolvováním odborné školy v dobách, kdy se ještě učilo a studenti museli neco umět, pokud chtěli závěrečné vysvědčení
    B/ praxí dnes již překračující 40 let (kurva, to je strašné…)
    C/ využíváním řidičského opravnění všech možných i nemožných skupin po dobu 45 let
    Proto bych byl v tomto případě poněkud zdrženlivý, byť moje osobní zkušenost je ta nejhorší (jak jinak) a velmi se přibližuje tvrzení jisté dámy, že auto, které vybíral muž, koresponduje s jeho představami o tom, jaký by vlastně chtěl míti orgán, který jaksi slouží k tradičnímu způsobu rozmnožování lidského rodu.
    Já ovšem tvrdím, že totéž platí i o ženách a jejich představách o svém orgánu….
    A rovněž si dovolím tvrdit, že tento názor je provázán s tím, co tu napsal Halef – totiž že nemáme rukopis či nohopis, nýbrž mozkopis.

    1. Ještě jsem pozapomněl (starý a hnusný dědek)

      https://socialnipolitika.eu/2021/02/pocet-neziskovych-instituci-i-jejich-zamestnancu-dale-roste/

      Při čtení tohoto textu mne nejvíce dojímá počet těch dobrovolníků…
      Neznáte nějakého neziskového dobrovolníka, který by mi poskládal motor z Jawy 05, ročník 1962?
      Takový dobrovolník si s tím zcela jistě bude umět poradit. Je to jednoduchý stroj, nic složitého.
      Leží mi to v garáži na ponku v krabici z lejzrové tiskárny…

        1. Re: Fondryman

          Jste laskav.
          (-:
          Moc toho neumím, ale naštěstí nejsem dobrovolník…
          (((-:
          Jen jsem chtěl tak nějak ukázat, že tzv. TUNERY stát potírá, kde jen může, zatímco „dobrovolníkům“ sype prachy na počiny, které poměrně úspěšně pomáhají rozebírat a rozesírat systém, který tu nějakým záhadným způsobem ještě stále aspoň trochu funguje…

      1. No, já bych ho snad i dnes uměl pomocí upraveného jehlového pilníku jiného karburátoru a pár drobností vyladit tak, že by jezdil devadesátkou ..
        Ale nesplňuji tu neziskovku ..

        1. Devadesátkou pojedete, ale jenom chvíli. Pak už nepojedete vůbec. První se vám vysype dolní ojniční ložisko, pokud ovšem předtím nezadřete píst, protože to celé neuchladíte.
          Každá konstrukce má své limity. Takových už tu před vámi bylo – jako bych viděl sebe ve svých 16-ti letech…

          1. Jojo, půl roku to vydržel. Pak vysypal ty jehly a pokousal jimi píst i válec. A protože jsem nesehnal opravdu studenou svíčku, musel se chcípat spojkou. Měl jsem řidítka zasunutá do brejlí zdola .. pohled pro bohy ..

            1. Na to chcípnutí měly některé stroje dekompresor spal. prostoru, jehož ventil se ovládal páčkou na řídítkách. Např. moped Stadion či JAWA 90.
              Měl jsem kdysi soutěžáka JAWA-enduro 250, pětikvalt, tam ten dekompresor byl taky.
              A hlava válce byla na 2 přepínatelné svíčky („teplou a studenou“).

              1. Na terenkách si kdekdo si dělal ovládání chcípáku na plynovou rukojeť – brždění motorem, když byla noha na zemi.

          2. Re: Charon

            Musíte mít jiná ložiska a jinou ojnici. A samozřejmě hlavu s mnohem většími žebry.
            A k tomu válec s jinými kanály. Ne s upravenými, nýbrž s jinými. A pochopitelně nikasil.
            A pokud dokážete sehnat převodovku se čtyřmi kvalty, máte hezky nakročeno. Pokud seženete pětikvalt, jste King of the Road.
            Pak těch 90 udržíte mnohem snadněji a mnohem déle. Tak dlouho, dokud si nerozflákáte rypák kvůli těžce nedostatečným zpomalovačům – pardon – brzdám – pardon – brzdičkám.
            Pokud přežijete, začnetet mastit dvouklíč. Anebo po vzoru anglických dovozců Jawiček do předního bubnu naroubujete kotouč.
            Pak zjistíte, že jste vysoko nad cenou nového Japonce stejných parametrů, které jste po desíti, případně dvaceti či třiceti letech autonomního vývoje severomaďarského – pardon – slovenského zázraku dokázal vytřískat.
            Jediný rozdíl – na STK vás sejmou na první dobrou.

            1. Na YT má spoustu videí nějaký Einstein přes Pincky.
              Z původního motoru zbyly pouze kartery a asi i převodovka, podle GPS to prý jezdí asi 105km/h, točí to kolem 10.000 ot/min, ale o životnosti se tam taktně mlčí.
              Zato se tam nemlčí o celkové ceně úpravy toho motoru, kterému dominuje ta obrovská vějířová hlava. Že jde o Jawu 50-21 je poznat jen podle plechů a těch karterů, kvůli chlazení se musí i zkrátit přední blatník.
              Má to jinou vložku válce, jinou kliku, jiná ložiska, jiný píst, tu obrovskou hlavu, bezkontaktní zapalování, jiný karburátor a nesmí se s tím jezdit do větších kopců, protože na dvojku, nedejbože na jedničku se to už neuchladí – a po rovině se musí brzdit s velkým předstihem.
              Borec mluví se silným ostravským přízvukem, podle toho ta videa poznáte na první dobrou. Měl jich tam rozhodně přes dvacet.

              1. No, a tak se dostáváme k otázce, jaký to má všechno vlastně smysl…? (Kromě bohulibé zábavy a zdokonalení si své technické a řemeslné dovednosti.) Trochu to připomíná vynalézání Járy Cimmermana… vymýšlet dávno vymyšlené.
                Něco jiného to bylo za reálného socíku, když chtěl někdo mít něco extra, co nebylo k mání (nebo na to neměl chechtáky). Většinou to ale nedopadlo… viz. výše.

      2. Jdu vám vy stará hnusná osobo dál kazit neděli. Ne tím, o kolik jsem mladší a nehnusnější, ale uznejte, že kdyby tam nebyl kontext s tím, že se takto opakovaně sám nazývate, to oslovení by znělo hrozně. Ale je tam, takže je to ok. Tak. To je ke kažení neděle mým psaním ohavností Alefovi.

        Ale tunilo – tuningovalo se přece i za v šeru paměti se vznášejících časů. Znáte film z 80. Čekání na Patrika? Tam se přece předváděl tehdy mladík Jiří Pomeje v náramně vytuněný dvanáctsettrojce. A házel do placu, že má (nebo si brzy sežene) do toho německej karburátor Walter(?) nebo tak nějak. Že mu to pak vytáhne i sto pade… Ten film byl dělaný, jako „obraz světa mladých“, jak maj holky pletky s klukama a kluci s holkama, diskoška, jestlipak vona přijde na rande, jaký má kdo džíny a tak. No a k tomu Pomeje s vymazlenou dvanáctsettrojkou.
        Taky se kolem do diskuse seběhli borci, co rozumí škodovkám a jiným opravdovým strojům z dob, kdy to ještě fungovalo. Já se neseběh, protože v tý době jsem koukal do zkumavek a o karburátoru věděl, že to je něco tam, když se odklopí haubna. Tak jsem aspoň teď kolem toho způsobem komentování protivnej. Kdoví, třeba mozko…

        Ale konec rejpání, které ve skutečnosti tak není úplně nejvíc míněno. Kruciální otázka, páč já tomu opravdu nerozumím. Borci se tam hádali, co by se stalo, kdyby opravdu existoval takový „Walter“ a Pomeje jej tam strčil. Jedni, že by to tu hajtru roztrhlo jak hada, protože ten motor a vše ostatní na to není dělaný, druzí zase, že by s tím v klidu moh rajtovat. Obojí dokládáno všemožnými technickými výrazy, nejlépe v hantýrkovém podání, takže kdyby některej tam napsal, že ta a ta součástka se klidně dá sníst, když se přikusuje chleba, nevěděl bych, jestli to říká doopravdy, nebo si dělá nízká záda.
        Takže, bejval by ten Pomeje moh na tý dvanáctsettrojce rajtovat stopadesátkou?

        1. Weber, ne Walter. Weber to byl. Montovaly se po dvou do Š130RS i jinam.
          Nemohl ani teoreticky, nebo ne s původní převodovkou a přítlačnými křídly 😀

          1. Křídla… ty aerodynamické na kapotě, nebo nějaké jiné?? Okřídlená dvanáctsettrojka… Ok, prostě teda beru, že nešlo 🙂
            Já si totiž to porovnával se Š105 (pořízena 1985), se kterou jsem kdysi v Německu zkoušel na dálnici lehce zkopečka, kolik dá. Na budíku bylo 140 a to auto se chovalo, že asi odloží polovinu atomů, ze kterých se skládá motor, podvozek, kapota a vše ostatní. Bylo tátovo, pak mě pozval právě k otevřený haubně a ptal se, proč je zevnitř tolik pocákaná. Já neznal odpověď, ani čím je pocákaná. Ale byla. A o tý erzetě jsem pro jistotu pomlčel…

            1. Kluci, kvůli tomuhle čtu ráda diskuse. Já tomu nerozumím, ale jak si tříbíte názory, daří se vám, aspoň doufám, dospět k pojmenování a vysvětlení pravého stavu věcí. A to co se týká všech oborů lidské činnosti , tedy v různých diskusích pod různými články.

              Až mne začíná mrzet, jak jsem si z Targuse utahovala kvůli zmrzlině. Ale vím,že je mladý a krásný a že mi to odpustil.

  11. Je úsměvné, jak se místní zoufalci chytají slovíček ale pointa jim uniká.
    No což, je zapotřebí denně vyloudit nějaký žlučový výpotek aby byla zoufalá dušička uspokojena.
    Je zřejmé, že s vámi k žádné změně nedojde ani za 100 let.

  12. Lidé tuší, že auto dosluhuje. Zevnitř kabiny slyší divné zvuky, někteří by rádi opravili tu ucházejcí pneu, tu dolili olej, a někteří naštvaní by už vyměnili autoservis, kde jsou jen za obírané hejly za jiný, lepší.
    Ale:
    – on žádný lepší není, je nutné postavit si nový, svůj, vlastní
    – mechanici v novém servisu musí svoji práci umět (jsou tací ještě?)
    – šmejdi ze starého servisu to nebudou chtít -stavbu budou všemožně sabotovat, pak ale budou chtít do nové budovy také
    – auto dosluhuje, po třiceti letech bez řádné péče, a jede rychle bez brzd a s kouřícími motorem do téhle ostré zatáčky:
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/10/22/neco-velkeho-a-hloupeho-se-blizi/

    Zvládne to posádka? A když v zatáčce je ještě navíc rozlitý olej značky GreenDeal?
    To blížící se velké a hloupé, je něco o čem nepochopena dlouho píše Šichtářová M., je ta zatáčka, kde se náše auto – náš svět rozpadne, zmizí střední třída – a někteří už tušíme, jak moc špatné to bude.

    1. To je to, o čem píšu pořád dokola. Manipulace s úrokovou sazbou není řešením problému. Problém totiž spočívá v cílené likvidaci výrobních kapacit (Green Deal, emisní povolenky, upadající úroveň školstvím byrokratická zátěž, nesmyslně vysoké zdanění) kombinované s fiskální politikou na úrovni ožralého námořníka.

      1. Ve vysoce konkurenčním prostředí globalizovaném světa stačí zaplatit aktivisty, kteří jsou dostatečně angažování a urputní, a kteří se o vypnutí konkurenční výrobní kapacity postarají pod záminkou vyššího dobra – nejlépe záchrany celého světa, aktuálně záchrany klimatu. A najde se i dost takových co tomu věří a tleskají, nebo i nevěří ale dobře se napakují na nějakých státních dotacích, grantech, podporách.
        Média to podporují, mají svou senzaci (chcíplá velryba, tučňák či lední medvěd), přilepený aktivista k magistrále i to jak dostává nakládačku (velmi zaslouženou) naplní akčnost zpráv.
        Co na tom, že ty i dotace jsou na dluh, “zdroje jsou”. Možná byly. Ale už nejsou a už nebudou. To že míra zadlužení ČR je sice historicky nejvyšší, je varovný prst, ale ještě není kritická -pro ČR. Výše dluhu zemí Západu, zejména USA ale překročila bod, odkud není návratu. Možná to půjde ještě chvíli flikovat, ale už dluhy není možné rozpustit inflací která by nevadila (ono dokonce přiměřená inflace motivuje nenechat peníze hnít na účtu ale investovat).
        Dnešní peníze stojí jen na důvěře lidí. V reálu jsou kryty jen několika málo procenty aktiv (5-7% ?) Už na jaře jsme viděli, co udělá v Evropě pád USA banky. Odnesla to rychle Credit Suisse (převzata USB).
        Už tak křehkému světu, kde se bankovní katastrofy šíří rychlostí e-mailu, nyní podráží nohy Ukrajina a Izrael.
        Nebude na škodu, budou-li další Vidlákovy články zase trochu o samozásobitelství..

    2. A bude to horší, než čeká paní Šichtářová. Má sice správná tušení, že to nefunguje, ale neví, jak to řešit.
      Ona by to řešila zrušením veškerého státního ovlivňování.
      Pořád žije v zajetí tržní teorie. Bude velké překvapení, až zjistí, že je to najednou úplně, ale úplně jinak.

      Nechápe, že problém nejsou státy, ale ti, kteří ten bankovní systém řídí. Státy v tom fungují jenom jako zprostředkovatelé, pokud vůbec nějak (viz. ty proklamované „nezávislé“ . „státní“ banky).

      Samozřejmě je možné zrušit veškeré státní ovlivňování. Pokud to ale opravdu v této situaci převezme „volný trh“, tak nastane něco, co tu nebylo od pádu říše Římské. Respektive bude to mnohem horší, protože tehdy byla schopná docela velká část populace přejít na samozásobitelství, lidí bylo nepoměrně míň, takže ledakdo se uživil lovem…

      Možná to je v plánu, ale pochybuji. Znamenalo by to totiž kromě žádané depopulace taky velkou, do značné míry rychlou a (v časovém horizontu desítek až stovek let) nevratnou devastaci biosféry, a to v plánu určitě není.

      Vidím to spíš na velký koncentrák a postupnou depopulaci řekněme v horizontu 100-150 let, to si asi troufnou doregulovat. Ať žije digitální měna. Pokud vím, zavádí se zkušebně prakticky všude, Rusko a Čínu nevyjímaje. Bohužel.
      Zajímavé bude, až se ti, co pohrdají těmi línými a krvežíznivými Palestinci, dostanou do podobné situace, jako je populace v Gaze. Teda pro mě už to zajímavé nebude, umřu o dost dřív.

      Chudáci děcka. My asi máme, co jsme si zasloužili, ale děcka za nic nemůžou.

  13. Já to zkrátím …..
    Když dělá člověk z Dachny propagační kampaň prodavači hrnců z Poršáka na srazu majitelů Bavoráků a Kodiaqů … tak něco nesedí……

    1. A ještě doplním. Ano je asi pravda že za současného stavu jsou lidi z Bavoráků a Kodiaqů jediní schopní zorganizovat zastavení finálového hnusu. Ale pro lidi z Dachen to nemusí být žádná výhra …
      Kór když lidi z nablejskaných aut jasně prezentují, že mezi obě automobilové sociální třídy postaví obranou zeď ve formě školného, placeného zdravotnictví a ponížení sociálního státu …
      Pro svalení Fialy možná použijí části lidí z Dachen, ale hned potom je vrátí zpátky na parkoviště na periferii a ještě jim pořádně jim omezí příděl paliva….

      Nahrazení odpudivého ksichtu Markéty obličejem Raichla a Vacka není řešením … na změnu systému bohužel nenadešel čas….

      1. Znamená to tedy, že „lidi z Dachen“ v současnosti parazitují na ostatních?

        To, co má PRO v programu (o pravděpodobnosti realizace nemluvě), totiž jen parazitismus jednoho na druhém snižuje… Nic víc.
        A ano, relativně jsou B+K větší obětí parazitismu než jezdci v P(orschích), protože těm se vyplatí polo/legální optimalizace jinými cestami.

        1. Solidární zdravotnictví a dostupnost vzdělání – parazitizmus na střední třídě …….. no, nebudu s Vámi ztrácet čas. Evidentně máte dost …

          1. Neztrácejte. Hovořil jste o „školném, zdravotnictví a sociálním státu“.

            Školné by zajistilo, aby student (či rodiče) uvažoval ekonomicky a vybíral si perspektivní a nikoli tlamocvičné obory. Nevidím důvod, proč sponzorovat tlachání. A naopak, firmy by se jistě rády podíleli na sponzoringu toho vzdělávání, které využijí.

            Placené zdravotnictví by zvýšilo zájem obyvatelstva o prevenci – ať už o preventivní prohlídky nebo zdravý životní styl. Počáteční léčba je levná, narozdíl od řešení zanedbaných lidí.

            A konečně sociální stát, to je obvykle ten „pravý parazitismus“, zde vysvětlení snad netřeba. A největším plátcem do státních a veřejných rozpočtů nejsou nějací imaginární „bohatí“, ale právě ta střední třída. Té je třeba ulevit.

            1. Což můžete vidět třebas na USA, jak to tam tak skvěle „funguje“…

              Nechcete se tam tak náhodou odstěhovat? Už to tam mají takto hezky zařízené, takže byste nemusel čekat až to zde bude také tak a hned bystě měl možnost si užívat všech těch Vámi deklarovaných výhod.

              1. To bych musel do USA let 50. – 90. Poslední dobou se tam uhnízdily tytéž praktiky co v EU (od woke přes eko až k Medicare), které poškozují střední třídu. Zrovna to vzdělání v netlachacích oborech jim ale stále funguje skvěle a nasává mozky z okolních zemí.

                Jen tak na okraj, ambiciózní lidé se z ČR na Západ stěhovali před válkou, v 1946, 1948, 1968, … Nechtěly by projednou odtáhnout ty (mentální) socky?

                1. Školné, placené zdravotnictví a asociální stát máte v USA i nyní. Není tedy důvod se na nic vymlouvat a směle se tam můžete vydat.
                  Máte-li takovou neodbytnou potřebu těchto „vymožeností“, které byste nám zde tak rád naordinoval.

            2. Okolo jdoucí si po 34 letech nedokázal všimnout,že SOCIALNI STAT vytuneloval z Ústavy úmyslně prezident ODS a nyní zbyl JEN jeho Kapitalismus bez přivlastkú neboli skrupulí ,nejhorší druh dřevního kapitalismu ,který existuje !

              ANNA zda se naše první antineomaarxistka chápe,že GR tv ohlupena masa SV se tedy nemá, kde odvolat a dav ,kde CHYBI intelektuální kapacity bude rozdrcen na sračku okraden jeho členove budou na 6 prioritě zatažení do války a pozabíjeni i nemocemi a ještě teto vizi AK je vidět nerozumí a TLESKA ji . ,Tato ideologie byla totiž satanistickymi majiteli velkých peněz dotažena nyní na ideologii neomarxismu a zda se ze neexistuje nikdo kdo by tento pád dokázal zastavit. . .

              NEBUDETE PROTO VLASTNIT NIC a budete štastni přeje pan Belzebub písmeny pod CBDC strejda ŠWAB . . .

          2. Solidární zdravotnictví, solidární důchodový systém a dostupnost vzdělání – zdarma, byly základními pilíři socialismu, které držely a fungovaly. Při absenci žvanivých studijních oborů, nebo studií alternativního umění, fungovaly ty pilíře dokonce velmi dobře.
            Pak ale, po tom inscenovaném převratu někoho napadlo, co tady od soplů čteme – že je to parazitismus na někom, nebo je to přežitek – a začal na tyhle pilíře sahat, část některých pilířů dokonce i rozkradl, v čemž každá další vláda pokračuje, protože té předchozí to prošlo.
            Tyhle soplivé mudrlanty vůbec nenapadlo, že ty pilíře stály na práci, skutečné práci těch nejobyčejnějších lidí, dříve zvané dělnické třídy.
            Nenapadne je, že pokud z průmyslově vyspělého státu udělají montovnu, plus jedno velké skladiště, bez přidané hodnoty jen přebalující a rozesílající čínský brak, tak příjem do těch pilířů poklesne, nebo se zcela zastaví.
            Tohle, co se dneska děje, to už jsou jen tragické následky, které nelze nijak napravit.

      1. V Řeporyjích mají pašíka na porážku. Odhaduju tak 120-140 kg. Zatím spokojeně chrochtá a kvičí, ale snad už se vaří voda…

    1. Čas od času se družebně scházejí Kozojídkané z Čech s těmi moravskými a besedují pospolu u hodů kozojídských

      1. Určitě, ty žerou skoro všechno. Kvůli kozímu apetitu jsou třeba v jižní Evropě místo rozmanitých rostlinných společenstev jenom macchie, plné trnitých keřů, o které kozy neměly zájem. A jsou i jinde.

  14. Byl jsem při tom (film, 1979). Zahradník ví, že příroda si nejlépe poradí sama. Při opravování nemusí dělat nic. Chov lidí ale není pěstování rostlin. Protřelý obchodník ví, že pro maximální fakturaci je třeba opravovat, ne opravit.

    1. Re: Kopelman

      Opravím konec vaší poslední věty, aby byla ještě mladší, krásnější a chytřejší a vy abyste nebyl furt jen starééj a blbééj.

      .. pro maximální fakturaci je třeba PRŮBĚŽNĚ A POŘÁD opravovat, ALE NIKDY NEopravit.

      A teď je vše, jak má být…

  15. Když člověk vybírá auto, tak vlastně volí. Chce, aby se nekazilo, nežralo, bylo lepší, než to minulé – a přitom nebylo drahé nebo bylo dosažitelné mým příjmem.
    Do Kozojídek přijela (podle popisu) tzv. střední třída, dnes již bývalá. Na Čt24 nedávno uvedli, že střední třída je rodina, která má volně k dispozici cca 20 milionů Kč. …. čili stř. třída by tam přijela taxíkem a nechala ho počkat, až se občerství.
    Tedy přijela bývalá střední třída, které vadí demontáž bývalého státu a ztráta svého váženého postavení. Zkráceně – vadí ztráta samostatnosti a nastolení kolonie.

    1. Trochu to na ČT24 spletli Do střední třídy podle současných kritérií patří rodina, který má majetek v ceně alespoň 20 miliónů, který lze převést na peníze do 1 roku.

    2. Před mnoha a mnoha lety a před znehodnocením peněz tak o 70 % jsem četl článek, že banky berou za příslušníka střední třídy majetníka nejméně 25 milionů Kč (kolik by to bylo teď?). Kolikpak z diskutujících, kteří se určitě pokládají za příslušníky střední třídy, to má?
      Většina z nás, dámy a pánové, patří do kategorie chudiny, i když si myslí něco jiného.

  16. Vidlák to napsal hezky. Proti vládní moci už neprotestuje jen chudina, ale okrádaná a taky obávaná střední třída. Lidé, kteří mají dostatek vzdělání a schopností věci změnit. A pokud to nepůjde po dobrém, tak i revolucí. Nemylte se, husitskou nebo francouzskou revolucí nedělali zoufalí lidé bez prostředků, ale profesoři Karlovy univerzity, bohatí měšťané a šlechtičtí válečníci. Lidé, kteří dokázali vést jiné lidi, kteří to dokázali zafinancovat a kteří uměli i bojovat. Stejně tak ve Francii. Střední třída se probouzí a Pětidemolice v čele s Fialou by se měla začít bát.

    1. Zatím se ale víc bojí ta “střední třída”, nejen vládní juntou připravované budoucnosti, ale i toho, že pokud bude rebelovat příliš, přijde nikoliv do šatlavy (i když dnes i za blbé kecy z vrozené hlouposti šatlava reálně začíná hrozit) ale jen a pouze o zaměstnání – kdy bezprostředně následuje přesun do nižší třídy.

    2. To jsme slyšeli už několikrát, že pětidemolice by se po demonstracích měla začít bát.
      Pětidemolici se vůbec nic nestane, vyjde z PS předním vchodem a s hlavou vztyčenou, to si myslím já.
      Veškerá média, včetně těch nejvlivnějších, mají na své straně, jakkoli velkou demonstraci vysedí a vymlčí, popřípadě ta vlivná média označí demonstrující za lůzu a dezoláty, neschopné se o sebe postarat.

      Ano, také mi přijde divné, že na Rajchlovy promluvy přijedou lidi v takových autech – a na druhé straně Vidlák v Dacii.
      Píšu už po několikáté, že pan Vidlák je momentálně ve funkci mouřenína, který kvůli tomu opustil i poměrně dobře placenou, perspektivní práci.
      A až se, nedejbože, Rajchl s tou svou právnickou smečkou dostane do vlády, pak mouřenín posloužil a může jít. Platí tady v plné míře nejen to mouřenínské rčení, ale také to o Vaškovi a ledu.
      Myslel jsem, že je to kapánek jinak, ale tragicky jsem se pletl a všichni, kdo se motali okolo, za to zaplatí neúměrně vysokou cenu.
      Střední třída v Kokodáqu, BMW či ve Q7, si s Rajchlem významně polepší a rozhodně nic měnit nebudou, protože té takzvané střední třídě, to přesně takto vyhovuje. Kdyby nevyhovovalo, nejezdili by v autech za 2-3 mega, ale v Daciích jako pan Vidlák.
      A až se noví lidi v čele s Rajchlem etablují, tak pan Vidlák bude dál jezdit v Dacii, možná v jiném kusu, ale pořád to bude Dacie.
      Bude mu hovno platné to, že umí psát, leckdy poměrně trefně, že stojí na vlastních nohou, ale je tady ta rodina a pět dětí.
      Už jsem tu psal, že páně Rajchlova smečka nikdy nepřizve ke spolupráci na nápravě mizerného stavu lidi, jako je pan Vidlák – jednoduše proto, že už bude hotovo a ostrý brk Vidlákův už nebude třeba.
      Pan Rajchl a jeho smečka vmžiku usoudí, že lidi jako pan Vidlák, disponující zdravým selským rozumem a umírněností, už rozhodně nejsou zapotřebí. Ba co víc – budou pro „nové řízení státu“, s tím svým zdravým rozumem téměř škodliví – a bude s nimi adekvátně naloženo, demokracie nedemokracie.

      Lidi, kteří v roce 1989 cinkali na náměstích klíči „pro svobodu a demokracii“, tenkrát rozhodně patřili do střední třídy. Měli vlastní byty, baráky, práci s možností nějakého kariérního růstu, dokázali i nemalé částky ušetřit a dopřát si dovolenou.
      Tihle lidé si dodnes nepřipustí, že to jejich nadšené cinkání, vedlo namísto ke svobodě a demokracii, k ještě mnohem horšímu stavu, než proti jakému tenkrát zvonili těmi klíči.
      Tenkrát jim to ještě podpořil Havel, tím svým lživým ujišťováním, že už nepolezeme do žádných spolků, že nás nikdo nebude vyhazovat z práce atd.
      Vzpomíná si ještě někdo na ty lidi, co se nějakým způsobem znelíbili Okamurovi, nebo i Klausovi a jak skončili?

      1. Jj, přesně takhle dopadl Karel Kryl. Posloužil novému panstvu, a když se pak „hlásil do služby“ řekl mu vrchní chartista, aby si šel psát písničky a nepletl se do politiky…!
        A tak Karel šel a začal skládat songy na novodobou vrchnost s jejich nemravnostmi a zločiny. To poslední CDčko z roku 1992 mu ještě v Československu vydala malá společnost JANEZ, aby pak po rozbití státu musel hledat umělecký azyl na Slovensku (DVD „Kdo jsem?“, c-1993), poněvadž Kryla už v Česku nechtě nikdo vydávat, a až na výjimky ani nikdo jeho desky prodávat. Prý kvůli „nevyjasněným“ autorským právům…
        A Karel se pak v exilu utrápil. Zlé jazyky tvrdí, že byl politicky tak nepohodlný, že byl zavražděn…

        Obávám se, že Vidlák nakonec dopadne podobně.

  17. Úspěšný život? Většina těch, kdo se předvádí v drahých autech na leasing, je nevlastní. Vlastní je leasingová společnost a pronajímá je zaplacení splátek. A když má někdo drahý barák na hypotéku, vlastníkem je banka. Dotyčný v domě bydlí jako nájemník, dokud platí splátky hypotéky, ale ve skutečnosti jde o nájem.
    My si dost často spojujeme užívané něčeho s vlastnictvím té samé věci. Ale není to pravda.
    Takže v zájmu přesnosti měl vidlák napsat, že do Kozojídek dorazili řidiči v drahých vozech, ale netuší, jestli byli jejich vlastníky nebo je mají půjčené od banky nebo leasingové společnosti. Na akci přijeli také lidé, které banka vyhodnotila jako dostatečně bonitní, aby jí dokázali platit nájem. A pár lidí ta auta skutečně vlastní.
    Auto je jen prostředkem, kterým se dostaneme z bodu A do bodu B. To je jeho základní funkce. Druhou je ukazovat majetek a majetnost řidiče. Tam už se platí příplatek za značku, a proto jsou některá auta tak drahá.

    A nějaký vtip k dané situaci:

    Šéf dnes ráno přijel do práce v novém Ferrari. Tak mu říkám: „Super auto, moc se mi líbí!“ A on odpověděl: „Pokud budeš poctivě pracovat, plnit práci jak máš, dělat přesčasy a makat i o víkendu, tak si za rok…, koupím ještě lepší !“

    1. Do Kozojídek se sjeli lidé s auty, kteří umí vyhodnotit situaci v rámci obav o hypotéky, leasingy, práci, trhy, školství, budoucnost, neboť všechno to se jich dotýká dramatičtěji než jiných, v nich tepe ten život a svět aktivněji. A ještě mnohdy je pronásledují konstruktivní nápady. Nemůžou za to

    2. A Vy jste vlastník svého majetku, když tento „třebas bez hypotéky či leasingu“ je vlastně majetkem občana státu, který daněmi ručí za obří dluh ČR, Ukrajiny a EU. Kde tito státní vedoucí vezmou na splátky pro jejich kamarády global-bankéře? Přeci zdaní Váš majetek i příjem. Takže veškeré vlastnictví je iluze…vítejte do reality!

  18. Až bude Vidlák politikem, jsem docela zvědav, jestli bude stát o voliče, které vnímá jako „zkrachovalce bez zubů“.

    Tento týden jsem někde na UT slyšel jak Vidlák říká, že politik musí být tvrdý a bezohledný, chce-li něco skutečně prosadit. Volně parafrázuji, v případě potřeby najdu a doložím.

    Na druhé straně jsme zavnímal docela pěkný rozhovor s Rajchlem, kterak vysvětluje do detailů, jak se to má s Vackem, Vrábelem, udáním z demonstrace a podobně. Skoro se mi zdálo, že by měl od bezzubých jeden pokus dostat…

      1. Mam tu letos mladou mamu s dvema medvidaty. Uz jsou pekne velike, za chvili pujdou spat. Pred barackem se stouchaji a perou, zatimco mama opodal drima. Ale vcera mvecerjsem mela dvere otevrene, je jeste porad teple babi leto, a jeden z nich se potichounku dostal ke mne do kuchyne, niceho se nedotknul… ja najednou koukam, a za mymi zady medvide. Uf! 😀

        1. Dnes jsem někde četla, jak někde v USA, ale asi ne přímo u vás, navštívili medvědi grilování a jeden snědl osm nebo deset, teď si nevzpomenu, burgrů a zapil kolou z plechovky.

  19. Moc důležitý článek. Takže se ukazuje, že Rajchlovi jsou ti obyčejní lidé co ze svých výplat odvádí daně bez možnosti si je snížit leasingem auta za 2 mega, a ještě si z ně nechat vrátit DPH, dobří akorát k tomu, aby jej přes Václavák vynesli ke korytu a dál ze svých čistých mezd financovali stát třetím nejyšším DPH v Evropě. Dál už se nebude bavit s nikým, kdo nemá auto nejmíň za mega. Jestli je to zloděj, daňový podvodník, privatizér, nebo dealer koksu nevadí. Takže se asi včas ukázalo, že PRO budou další Věci veřejné, které mají nalákat lidi, kteří chtějí věřit tomu, že systém je vpohodě, není na něm třeba nic měnit, stačí ho jen troch poladit. Ale hlavně žádné velké změny, natož systémové. V postatě stačí vyměnit Fialu za Rajchla a dál nic neměnit, aby se těm úspěsným nadále dařilo ojebávat, ty co si ještě nenakradli a jsou tak blbí, že neokrádají ani stát. Je moc důležité to vědět včas

      1. Za protektorátu Češi udávali v takové míře, že Gestapo bylo zavaleno a žádalo Čechy, aby se s udáními obraceli na četnictvo.

        1. Gaio, nasíráte, provokujete, ale až vás Alef jednou smaže, tak budete celá ublížená, jak to je nespravedlivé…

      2. Vždyť má Anonym: 21 října, 2023 (23:36) pravdu!

        PRO jsou VV 2:0 a proto je potřeba odvést diskusi od podstaty sdělení k diskusi ad hominem…, že!

        1. Že PRO je VV 2.0, to není žádný nesporný fakt, nýbrž názor, se kterým lze souhlasit či nesouhlasit. A lze se pod něj i podepsat, zvláště když to (a) diskuse umožňuje, a (b) názor vyjadřuje někdo, kdo je autorem článků na tomto webu (!)

          On totiž ten předmětný příspěvek zcela rezignuje na jakoukoli argumentaci a daleko spíše než podložený názor autora článků na litterate připomíná plivanec z dílny těch, kteří sem docházejí služebně. – Upřímně: já se nedivím, že se autor nepodepsal; pod takový žvást by se styděl podepsat snad každý.

          Vidí-li v tom někdo Jádro Pudla, nezbývá, než k takovému bystrozraku blahopřát.

          1. Z logiky věci musí být každém průměrně inteligentnímu člověku (a to i s IQ 107) jasné, že jistotu toho, co jsou PRO zač budeme mít až s postupujícím časem a přibývajícími zkušenostmi. Přičemž autor úvodního anonymního přípisku v podstatě neříká nic jiného, než že upozorňuje na dílčí podobnosti s VV. Což je dobře. Je správné s všímat si jednotlivých symptomu a poukazovat na ně. Že se Vám to nelíbí na věci nic nemění.

      3. To už se tady bude dělat běžně – odhalovat identitu toho, kdo se z nějakého důvodu nechtěl podepsat?
        Potom by bylo nanejvýš vhodné, vyloženě ve prospěch tohoto webu, dělat to u všech anonymů
        Co myslíte?

    1. Snaha o nanesení závisti skrze Rajchlův poršák mi připadá zbytečná. Prostě advokát si účtuje několik tisíc za hodinu. Když mu to lidé zaplatí, tak si hoduje.
      DPH nestanovil Rajchl, ale ta předchozí sebranka. Snad Kraďousek. Určitě to lze dohledat. Mně by se třeba líbilo základní DPH na 14% a snížené na potraviny třeba na sedmi. Pak bych uvítal výrazné snížení marží hitlermarketů, nebo vynález automatů na základní potraviny s přijatelnou marží, a cenou.

      Jestli jsem to správně pochopil, Vidlák neoslavuje zbohatlíky, ale lidi, kteří mají co jíst, kteří si svým ideozločinem mohou uškodit. Někteří rádoby filozofové vypráví, že se něco stane, až lidi padnou na držku. Asi až budou tak zoufalí jako třeba Němci před sto lety, když jim banksteři naordinovali hyperinflaci přesahující deset tisíc procent. Zoufalí a zdebilizovaní lidé se leda nechají krysaři zatáhnou do dalšího marasmu.

      Vidlák nejspíš nechtěl pohrdat zoufalými lidmi v exekucích. Zrušení exekutorů při soudech a zavedení zla soukromých exekutorů také nezpůsobil Rajchl, ale ty předchozí vládní sebranky. Rajchla kritizovala Jana Peterková nebo Láďa Vrabel. Já mám výhrady k eurohujerovi Vackovi. Ale horší než Fialový Panevropan to snad být nemůže. Už proto, že se vymezují vůči LGBTQ propagandě ve školách a za vzor si berou Orbána. Ještě můžete volit SPD. Vyslechněte si Foldynu.

      🧐Co se týče lidí chudých, a nejen jich, zkuste vymyslet, jak jim odšpuntovat z myšlení strach ze zrůdností pokrokářské moci, a poraženecké nastavení. Petr Drulák řekl, že tento neutěšený stav moci lze změnit politicky. To znamená, že je nezbytné mezi lidmi šířit příčiny marasmu. Ten nevychází od Rajchla, ale od mocenské vrchnosti. Pročtěte si perverze WHO, WEF, Evropské komise, nebo prostě ideologii těch, kteří páchají plány jako Agenda 2030 a Great Reset.

      1. Jak odšpuntovat z myšlení strach – otázka za milión.

        Dokud budou lidé fixovaní na majetek, úspěch a moc, nebudou nikdy žít beze strachu. To je příčinná souvislost. Otázka zní tedy jinak. Jak se zbavit závislosti na majetku, úspěchu a moci?

        1. Zbavit se závislosti na majetku, úspěchu a moci v absolutní míře nelze, tedy alespoň dokud žijeme jako bytosti z masa a kostí. Abyste mohl přiměřeně pohodlně žít, určitý díl majetku, úspěchu i moci potřebujete, neobejdete se bez nich.

          Majetek, úspěch, moc – nic z toho není špatné samo o sobě. Škodlivé je upadání do extrému.

          A od toho pak není daleko k upadnutí do exkrementu.

          1. Vy ste Alef tak chytrej , vy se musite denne nejmin 10x obdivovat, pred zrcadlem..
            Neni mozne pro vas nepoucit vo tom pisemne vostatni.
            „Majetek, uspech ,moc , nic z toho neni spatne“ ,
            akorat se z tech nespatnosti vzdycky spatne udela
            a svetove tragedie pokracuji..

              1. Mít určitý majetek, úspěch a moc je něco podstatně jiného, než být na tomtéž závislý. To zaprvé.

                Zadruhé, a to už je čistá filosofie, nikde jinde v nám známém vesmíru neexistuje nic podobného, jak je lidský konstrukt osobního vlastnictví. Příroda funguje na jiných principech, než my lidé. Myslíte, že to svědčí o naší vyspělosti, nebo spíše naopak?

          2. Souhlas. Navíc „úspěch“ je kategorie relativní. To, že aktuálně „úspěch“ znamená de facto majetek nebo/i moc, je dobová záležitost.
            I když si většina lidí (v současné době) myslí, že je to absolutní, není to pravda.

  20. Rád se vyjadřuji v podobenství.
    Ten „příklad ze života“, alegorie, byť vymyšlená umožňuje dostat do obyčejné úvahy něco navíc. Vztahy a poměry, které by jinak bylo nutné popisovat nudným jazykem. A tenhle příměr politiky s autem se mi dost líbil. Leště bych přidal další kategorii řidičů, kteří při rozsvícení kontrolky běží do autobazaru a auto si „vymění“. Prodají a koupí – i se ztrátou. Aby zjistili, že v tom novém zase něco chroumá v převodovce a nejdou pořádně dovřít dveře.

  21. Aha, takže už ne „obyčejní lidé“, ale „úspěšní“. A ti, co nemají na Kodiaqa&spol. jsou „zkrachovalci“.
    No, to je dobré vědět. To pak leccos začíná dávat smysl.

    Dost dlouho jste totiž, Vidláku, psal, jak na Rajchla chodí hlavně obyčejní lidé, kterým Rajchl umí všechno hezky vysvětlit. To už tedy neplatí; teď je to pro úspěšné a ti obyčejní patrně chodit přestali.

    Je Vám, doufám, jasné, že bez zkrachovalců, co nemají na Kodiaqa&spol., se nejenže nedostane do Sněmovny, ale že nejspíš nedosáhne ani na státní příspěvek.

      1. Socky často mohou za to, že jsou socky.
        Například větší část svobodných matek, které jsem potkal nejsou schopné s někým žít, protože mají na všechno „svůj názor“ a nikoho přece nebudou poslouchat. Asi to nebudou všechny, ale je jich dost.
        Jiné jsou zase neodolatelně přitahovány chlapy, kterým se dá říkat „kohouti“. Musí se veřejně naparovat a kokrhat a sem tam skočit na jinou slepici.. Což ovšem dělají i po svatbě a manželství opět končí.

        1. Jo, manželství vyžaduje práci, mnohdy i sebezapření. Kompromisy, i když mi tak úplně nevyhovujou. Leccos skousnout, ale zase si nenechat nadělat na hlavu. Pominout blbosti, nepominout vážný věci. Když tu práci dělat nechci, je ze mne samoživitelka. Myslím si shodně s váma, že většina si za to může sama, z důvodů, které uvádíte.

          1. Pro paní Janu K.: jak prosím souvisí tohle vaše vyjádření s obsahem článku?

            Pokud se nepletu, v diskusi k článkům z vaší rodinné dílny vždy tvrdě vyžadujete držet se tématu.

            1. To bylo osobní a platilo to nejspíš mně.

              Já se nedodlám stydět za své názory ohledně manželství. Vyžaduje práci, mnohdy tvrdou, slevování z názorů na věci nepodstatné a snahu dosáhnout kompromisu ohledně věcí podstatných. Kdo tu práci dělat nehodlá nebo neumí, neměl by za to být příliš podporován.

              Za svůj profesní život jsem se setkala s různejma matkama.

        2. A kdyby ty svobodné matky s někým žily, byly by na tom finančně lépe?
          Příspěvek 21 října, 2023 (23:14) se tedy vůbec nepovedl.

          1. Ano, byly, protože by platily půl domácnosti namísto jedné. De facto stát svým rozmařilým sociálním systémem podporuje jejich slepičatost.
            Beztak část tzv. samoživitelek jsou samoživitelkami jen formálně, kvůli konzumaci dávek.

              1. V tomto má Okolo jdoucí: 22 října, 2023 (9:58) částečně pravdu. Osobně znám několik nesezdaných párů, které spolu žijí i s dětmi a před úřady a sociální správou vystupují ony dámy jako svobodné matky.

                Znám však také několik případů rozvedených matek samoživitelek s dětmi a ty obracejí každou korunu. Mnohé z nich si ke své práci na plný úvaz přibírají různé vedlejšáky v podobě úklidů apod. aby vůbec vyžily.

                Takže je ten svět přeci jen krapet pestrobarevnější, než by se mohlo zdát na první pohled.

                1. Ano, o těchhle samoživitelkách, a ještě spíše o vdovách, nepíšu. O ženách opuštěných zblblými nebo gaunerskými manžílky, o ovdovělých a tak. Týká se to žen, co si z blbosti pořizují nemanželské děti. Tuhle taky byla na hlavní stránce Seznamu jedna. Čtyři děti, každé s jiným gaunerem, tatíčkové na děti neplatili. Sama potetovaná. Jak matky dostávaly těch pět tisíc na dítě, nakoupila za ně dětem koloběžky. Na Seznamu se snažila budit lítost a žebrala o peníze, že nemá.

      2. Largo Desolato zacali videt do veci , mnozi s uprimnosti jim vlastni zacali klast neprijemne otazky..a nic dobryho vod rajchlu neprislo zpet , tak museli byt vymeneni , za lepsolidi.
        S panickama v kozisich , zamozna vrstva strednich burzoustu , komfort , styky v zakulisi , vlada taky jednou skonci..

    1. Tak nakonec je to tak! Já už se učit opravovat ten pokažený svět nebudu! A jak jsem se dočetl, ještě bych to tam kazil!

    2. Pokud někdo nemá auto nebo jezdí ve skutečný popelnici ne proto, že chce, ale proto, že celý život si zatím na jiný nevydělal, dá se to nazvat neúspěchem. To je nezaujatý popis jeho situace. Ne pokaždé vyloženě zaviněné, ale taky ne pokaždé nezaviněné. To stejné platí pro ostatní hmotné statky. Kdy ten, kdo má auto za víc než půl míče a uspokojivé bydlení, není nikterak neobyčejný.
      Kdo je v životě neúspěšný, podle „levičáků“ je to automaticky tím, že mu to neumožnil kapitalista, tzn. pravičák. A systém, který pravičáci na to vymysleli. Zas tak automatické to ale není, ne všichni jsou „horníci, co jim Bakala ukrad střechu nad hlavou, zavřeli jim doly a oni teď nemají žádnou životní perspektivu“. Ne všichni „nemohli studovat, systém je připravil o možnost získat dobře placenou práci“. Atd atd. Naopak je v této zemi dlouhodobě pár set tisíc těch, co jsou nezaměstnaní, protože pracovat je nebaví. A nejsou to zdaleka jen hnědočeši.
      Spousta lidí sem může dát své pohnuté příběhy, jak tolik chtěli , ale nemohli… Jiná spousta ale zase, jak si i přes současný stav státu prostě nedají pokoj, vybavili děti do života a sami nežijí z ruky do huby. A těch druhých nejen není málo, ale pořád jich je víc, než životních stěžovačů na pravičáky a vůbec na poměry.

      To je ale jen poměrně dlouhá předmluva k docela obyčejný situaci. Někdo je honěn stihomamem, pronásledují jej židé. Někoho (hádejte koho) zase pronásleduje Rajchl s Vidlákem…

      1. Posuzovat lidi podle drahosti auta je ubohost. Možná si z loňských demonstrací na václaváku vzpomenete na Zdeňka Jandejska – bývalého prezidenta Agrární komory. Tak ten vybudoval zemědělských podnik s obratem 8 miliard Kč ročně, který zaměstnává tisíce lidí a má majetek přes 10 miliard Kč, ale jezdí v obyčejné oktávce straé tři škodovácké generace.
        Většina těch, kteří se honosí drahými auty jsou hochštapleři nebo ti, kteří nás svými předchozími rozhodnutími ve volbách (ODS, TOP 09, VV, Zelení atd.) dostali do těch sraček v nichž se republika utápí, a které niči životy milionů lidí. Mimochdem těch, kteří na tom václaváku byli taky.

        1. Jestli jste vyčetl, že posuzuju jiné podle ceny auta, třeba je to doklad toho, o čem jsem před chvilkou níže psal Alefovi. Totiž, že píšu „nečitelně“, aniž bych si toho všiml. Podle „svého mínění“ to ale tam takto vůbec nemám.

          1. A není to někdy také jen o tom, že se někomu nějaké auto moc a moc líbí a když na něj má, tak si ho koupí? A jiný, který auta neřeší, si radši koupí zamilovaný diamant o velikosti hrášku?

        2. Bezejmenni hochstapleri , vyloupili stat , ale p.K. nevi jak ,na strane jedne
          a na strane druhe dobrotivy miliardar ,rychle kseftujici megazisky v zemedelstvi v octavce , jsou padnym argumentem,kterej ma kazdyho presvedcit.
          Jakej je ubozak..Kdyz vidi co vidi a mysli co nesmi.

    3. Z Vidlákových reportáží z akcí PRO je to jasně viditelně vidět delší dobu. Rajchl je ale horší herc než Zelenský, kterému jeho slib ukončit zabíjení na Donbase uvěřila většina národa.

  22. Místo alegorie bych přivítal kolik lidí si přišlo poslechnout Rajchla, jaká byla diskuse a k jakým tématům, jaké byly odpovědi, a kolik lidí se přišlo poveselit a na Rajchla tak nějak krasopisně hodili bobka.

  23. Rajchl je pravičák a tak je celkem logické, že přitahuje lépe situované voliče. Není na tom nic divného. Divného je pouze to, když se s pravičákem spolčuje někdo, kdo o sobě tvrdí, že je levičák.

      1. Najjednoduchšia definícia pravičiaka. je to človek, ktorý nepochopil, ako funguje súčasný svet. (Neplati pre Rockefellerovcov, Rotschildovcov a im podobným). 🙂

      2. V kapitalismu se zpravidla lépe daří asociálním jedincům bez zábran a s ostrými lokty. Zpravidla přímo úměrně těmto vlastnostem. Příkladně fotbalovo-tenisový Jindra by zcela jistě nebyl tak dobře materiálně situován, pokud by neměl tyto charakterové vlastnosti.

  24. Dle mého názoru lidé bohužel ocení spíše mechanika, který opravil jejich porouchané vozidlo, než toho, kdo se úspěšně stará o jeho běžnou údržbu. Což bohužel ovlivňuje i mechanikovu strategii, kdy je pro něj výhodnější upozadit běžný servis a řádně zkasírovat klienta až u následné opravy. K oboustranné spokojenosti. Vedle toho je pro nás docela mrzuté, že nedokážeme zpětně posoudit, nakolik byla účinná síla loňských demonstrací. Zda vládu alespoň trochu umravnila tak, aby vykázala alespoň jakousi základní aktivitu ve prospěch občanů.

  25. Já bych podle auta lidi nehodnotil. Znám velmi vzácné lidi, kteří žádné auto nemají. Jiní zase nemají k předvedení nic, než to auto.

    1. Vidlák přece podle aut lidi nehodnotí. On jen popisuje své pozorování, a to takové, že lidé, kteří se na setkání v Kozojídkách sjeli, byli natolik dobře situovaní, že si mohli dovolit docela slušná auta. – Takové konstatování přece není hodnocením lidí.

      Lidí tam bylo (asi) 400 a věkový průměr bych odhadl na 45-50 let.

      1. Tím bych si nebyl vůbec jistý p. Alefe. I když Vidlákův článek hodnotím velmi pozitivně, tak na „první signální“ po přečtení této části ve mě zanechal jakousi povýšeneckou pachuť autorovu. V tomto nabízí článek potřebné střelivo pro stranu protivnou a zbytečně sráží jeho celkovou úroveň.

      1. Alefe, a hned sem naběhnou, není jim trapné, že nepochopili smysl Vidlákova článku, a že se vozí na podružné věci.
        Potřebují zase vykřičet, že oni to věděli, proč nebudou volit Rajchla…
        Někdy je mi z lidí smutno.

        1. Z toho si nic nedělejte.

          Když už Ládik!!! nakousl to hodnocení lidí, zůstaňme chvíli při tom.
          Jsou lidé, kteří spadají do kategorie – Nic o tom nevím, ale dávejte dobrý pozor, co vám k tomu řeknu.
          A samozřejmě, na to nezapomeňme: za mizérii těch, kdo se cítí být neúspěšnými, mohou především ti, kdo se cítí být úspěšnými.

          Nejen svoboda, ale i úspěch je především stav mysli, za chvíli uvidíte (přečtete si) praktickou ukázku…

          1. Tak dobře. Dám na přísloví. Soudím tebe podle sebe. To celkem platí.
            Já se naučil lidi nesoudit, protože je neznám. Do hlavy člověk nikomu nevleze – až po smrti, ale to už je k ničemu.
            Ani ta úspěšnost mě nebere. Poznal jsem dost “úspěšných” lidí, jenže část z nich dosáhla svého materiálního úspěchu (pro mě) nemorálním způsobem. Mohu pozorovat hezká auta, ale nemohu vědět, jaký člověk v tom kterém sedí.

            1. Asi nejsme ve sporu.

              Vidlák píše – snad mu rozumím dobře – o tom, že setkání s Rajchlem nebylo obsazeno tragickými a politováníhodnými jedinci, jejichž tělesná schránka je v dezolátním stavu (jak o tom zpočátku psala média hlavního proudu), nýbrž lidmi, kteří se o sebe dovedou postarat. Umět se sám o sebe postarat, to je, jak asi víte a sám na sobě pozorujete, jedno z kritérií, podle kterého lze usoudit na přiměřeně zdatného jedince, který není přítěží pro ostatní. – Toho by měl být schopen každý zdravý a přiměřeně bystrý člověk, myslím.

              Média líčí „dezoláty“ jako lidi zanedbané a neschopné o sebe se postarat. Vidlák dovozuje, že takoví lidé ve skutečnosti na protivládní akce (téměř) nechodí.

              Nic víc bych v tom nehledal.

              1. Asi to tak je. Ale mám vnitřní pocit, že pro voliče 5kolky jsem dezolát, nehledě na výši odvedených daní.

                1. Na vine je vidlak a kupodivu bez povsimu.
                  Soudi hloupe dle druhu aut zaparkovanych, ale ani jednoho desolata a nebo lepsolida , si jinak nepovsimne.
                  Platizase zlate pravidlo , poctivou praci si na komfort nevydelas , nesmis, to ty lepsolidi porad hlidaji.
                  Vidlak casto nedba ,vo cem pise a jaky nasledky z toho muzou bejt.

                  1. Alef taky ne , serie povrchnich podiovych poucek, jsou pro nej vrcholem sebe ukajeni s naslednym sebeuspokojenim , jak sou ty jiny blby..
                    Kdyz to jinak nejde..Kombinace komplexu mennecenosti a napoleon komplexu vynikat za kazdou cenu , v hlavni roli, momentalne implikovaneho equivalenta.

      2. Tuhle jsme vzájemně pronesli cosi o stupiditě a zase slabošství, což není optimální východisko pro byť i jen obecné poznámky ke komentářům.
        Ale s těmi rozpoznávacími znaky v nich souhlasím. Člověk na sebe způsobem vyjadřování, upřednostňováním témat apod kolikrát napráská hromadu svých povahových vlastností. Jednou jste například žehral nad pochopitelností, respektive nepochopitelností mých psaníček. Jsem si pak říkal, že třeba to opravdu tak je, což sám nepoznám. To je taky vlastnost, že někdo myslí, že umí sdělit, ale přitom neumí.

        Ale to není „nenápadné“ ponoukání, abyste mě v tom smyslu rozebíral, protože“ve skutečnosti“ jsem děsně zvědavej, jakýho mě obzvlášť po tom vzájemném pomilováníčku vidíte. Sebe jsem jako příklad dal proto, že o druhých psát jako příkladech nějaké vyčtené vlastnosti mi přijde nevhodný. Třeba dávat sem, že ze hromady příspěvků mi tenhle přijde morous, támhleten kamarádskej a další přiblblej. To je pak jako vtírání se do přízně nebo pohrdání, protože psanou formou vždycky dojde k nějaké deformaci a dojmu příslušné prvoplánovosti sdělení.

        1. Na tom není nic zvláštního.

          Je známý fakt, že lidé, kteří přišli o pravou ruku a naučili se psát levou, měli nakonec stejný rukopis jako dřív. Totéž bylo pozorováno, když se lidé z důvodu ztráty končetin naučili psát nohama nebo dokonce když vedli tužku ústy. Důvod je přitom jednoduchý, pokusím se to vyslovit co nejhutněji: podoba našeho písemného projevu ve skutečnosti není rukopis, nýbrž „mozkopis“.

          Není tedy divu, že i způsob, jakým stavíme text a vedeme rozhovor, nese jedinečné stopy našeho mozkopisu.

          1. No, ten mozkopis je trefný.

            Škoda, že jsem takovej agresivní bezmozek a vy sralbotka. S tím se holt nedá nic dělat, že jsme si to oznámili. Třeba jsme to na sobě vyčetli, páč to se pozná, zrovna jsme si to odsouhlasili. Ách jo, to je teda situace. A já jsem navíc tak nesrozumitelnej…

            Jste párkrát psal, že nejste moc na humor. Tak tohle je teď jeden, ať si nelámete hlavu. Já když du do humoru…

              1. Ty ošklivý slůvka? No, my si to kdysi takto vzájemně opravdu s Alefem napsali. Takže jsem to jakoby vykamingautoval (to se dnes tak říká…), aniž bych v této chvíli na tom myslel něco jízlivě nebo rovnou zle. Ne doslovně kamingaut, že co jsme si, to jsme si, odteď jsme skvělí kámoši, ale že se to sice stalo, ale místo, abychom od tý doby spolu nekomunikovali, tak sem tam klidně jo. Například na téma ze způsobu komunikace plynoucích a rámcově rozeznatelných charakterových rysů pisatele.
                A ten „humor“ taky není útočně. On se přece netají, že na něj moc není, tak jsem touto formou dál najevo právě to, že ten tehdejší „rozbroj“ nemusí setrvat do skonání věkův.
                A asi má pravdu, že nejsem pokaždý úplně čitelnej na první dobrou, protože pod tímto článkem jste druhej, co se mu nelíbím…

                  1. Nevím sice, jestli při čtení rozumíte mým textům (což bych byl rád), nebo narážíte v souvislosti s mozkopisem na to, že mě máte „přečteného“ (což nevím, zda by ve mě vyvolalo nějakou emocí), jsem ale rád, že mí M-ové mi rozumějí…

                    1. Rozumí vám MímiMové, i ti, co jen čtou a nepíšou a debatují nad příspěvky tady a tak. Nějak mi v textu vznikají oboje nebo troje významy a vy je vždycky chápete všechny, fascinuje mě vaše soustředěnost. Ale přečtenost by mozkopisu byla krajnost, tak dalece nezacházím, možná ani nemusím a přesto.
                      Ale tak se mi taky jaksi zazdálo srandovní, být čitelný do poslední tečky. Má to jiný význam než puntiku. A přitom jsou to tak nepatrné body. Škoda, že je tak málo míst, kde se můžu s někým zasmát. A zrovna já, který se v sobě směju jak šibnutý furt, kromě teda toho času, kdy mi věčně věkův není vůbec do smíchu.

                    2. Puntík například je malý Punťa. Jsem proto rád, že všechny vaše M-gendery (moderní výrazy nečekají na pozvání. Samy přijdou…) mi rozumějí do posledního malého Punti. A do posledního malého vyplněného kroužku, tak nějak se puntíku myslím říká v prvním plánu. I do tečky…
                      Puntík nebo tečka, kromě vás mi tedy rozumějí i všichni další M, tak aspoň tam sme klidní…

                    3. No, dobře, to už jsou nadstavbové významy, pokrokové, překombinované. Nežiju v jeskyni, je to tu celkem dost průchozí, lidí jak na kostele každý se svým jedním pohlavím, debatujem o všelisčem, ale čmářu sem nějakou dobu jen já. Že jsem ty lidi zahrnul pod výraz Mimové, či co, to bylo zřejmě zavádějící a mimo. Myslím, že do poslední tečky se týká výhradně textu, kdežto do puntíku jde jaksi do pisatele, s tím psem je to teda taky nadstavba. Mohl by se na mozkopis vydávat zbrojní průkaz

          2. Jo, je to tak.Po mrtvici se mi dost změnilo písmo, a to ruku nemám ochrnutou nebo tak něco. Jen se z únosné dysgrafičky stalo rukopisné prase.

      3. Kdyby Vidlák referoval, že do Kozojídek přijeli návštěvníci ve Velorexech a Trabantech, jistě by spousta zdejších čtenářů ocenila intelektuální hloubku jeho dnešního příspěvku.

        1. Re: Paullus

          Akorát že ony Velorexy tvrdě šplhají s pořizovací cenou směrem k oněm „Koďákům“.
          A s trabanty to není o moc lepší.
          Jen pro vaši orientaci – jistý pán si docela nedávno pořídil Velouše jako investici a chtěl po mně, abych mu jej:
          1/ prohlédl a sepsal mu, co je na něm třeba opravit, a
          2/ pokusil se jej zpojízdnit.

          Co pán chtěl to jsem udělal, ba dokonce jsem jej i maličko provětral. Velouš byl pro jízdu po veřejné komunikaci doslova nebezpečný, nebylo na něm dobrého vůbec nic a pán za něj vyšpulil 300 K.

          1. Ještě doplněk, abyste byl v obraze.
            V té šílené ceně byla i sleva na případné opravy, kupující zas tak moc nenaletěl…

      4. Alef Nula, zakladatel:
        Hodnocení lidí to bude. Částečně i podle těch vozů. Kdesi jsem četl, že auto už dávno není sociálním, statusovým symbolem. Ale je, pořád a řekl bych, že stále víc.
        Stále slyším „přece nemůžu zaparkovat před firmou nějakou popelnici“ – a popelnicí jsou tady míněny buď ty Dacie, starší Octavie, nebo cokoli podobného.

        Z mého osobního pohledu, se v Kozojídkách sjeli evidentně úspěšní lidé, kteří vědí, kudy běží zajíc a kteří do toho 45.-50. roku věku, už něčeho dosáhli.
        A tady ucítili příležitost, svézt se s Rajchlem a například se ocitnout na kandidátkách za PRO.
        Jistěže je to jen můj osobní názor, ale podle mne je to velký, páně Vidlákův omyl. Že tihle úspěšní lidé chtějí něco měnit a že je to signál, že to Rajchl dělá dobře.
        Nejsem si jist, zda dobře, ale zcela určitě chytře.
        Pan Vidlák tam byl, se svým sociálním statusem buď omylem, do počtu, nebo pozván ze slušnosti, protože tlačí PRO, kde a jak se dá.
        Všímá si rozdílů mezi svým vozem a vozovým parkem ostatních účastníků – ale nic z toho nevyvodí. To je podle mne chyba, která se může nepěkně vymstít.
        PRO nepotřebuje k vládnutí Vidláky s jejich zdravým selským rozumem. PRO potřebuje pětidemolici vyměnit za své lidi, ke kterým pan Vidlák nepatří, jakkoli si to myslí.

        1. Snaha o střídání elit – nic nového pod sluncem. Starý dobrý Gaetano Mosca, řekl bych.
          Zásadní změně mocenských poměrů se asi říká revoluce, té už se (nejspíš) nedožiju, resp. už bych se nerad dožil. Pro mě osobně už na revoluce pozdě.
          Střídání elit je jev obvyklý, v této etapě rámcovaný volbami, které nic zásadního nemění.
          Jak tu psává kchodl – zajímavá podívaná.

          1. Já pořád nechápu, proč je Vidlákovi až obsedantně vyčítáno, že je ideologem PRO. On si pouze uvědomuje jednu věc, kterou je možno vysvětlit podobenstvím o léku.
            Když je tělo zasaženo zánětem a nezabírá ušlechtilý Nobelovou cenou ověnčený penicilin, musí se použít Warfarin, což je v podstatě jed na krysy, o kterém je všeobecně známo, že má spoustu negativních vedlejších účinků. Ale i ty jsou lepší jak smrt pacienta.

        2. Víte, ono je dobré, když k něčemu mluvíme, abychom měli alespoň rámcovou představu o tom, k čemu se vlastně vyjadřujeme. Čta diskusi, vidím, že řada, snad i většina přispěvatelů, je mimo mísu. V Kozojídkách sice nebyli, ale velice podrobně napíšou, jaké to tam bylo.

          Jde o sice malý, ale klíčový rozdíl: know-how a know-howno.

          Na PL je o Kozojídkách článek a skoro 4-hodinové video.

          1. A není to náhodou tak, že diskutující zde komentují Vidlákovy argumenty použité v jeho článku?

    2. Co je tragicky , ta udesna hloubla zotroceny poslusnosti. Vseobecne zavedena a pestovana .Takze slava ficu , konci vyhlasenim vernosti k odporne hijici a zapachajici EU a zlocinecke organizaci fasistua jejich boje za masakrujic prava bomb pouze a bombardovani vseho a hlavne lidi.
      V Polsku , totez. Petikolka totez ,Rajchlova prichylnost EU a NATO , na vecne casy, je tez zakladem te zumpy..Cech , spoluobcan , nas stat a narod vyparili expereti na politiku z podiia uz neexistuje. Nezajem .
      Vsichni dohromady tahnou za potlaceni CSR z existence.
      Zajem je predevsim o udalosti tisice km daleko s resenim problemu tam. Nic jineho.
      Co chcete delat , psat a v hlave prazdno vo cem, tak se autor vrhne na auta,koupi aut atd.
      Psal sem vo stupidnim klise nazivat lidi za kazdou cenu desolaty.
      Taktika je jasna , uz sou taky na skladce odpadku dejin. Majitele aut asi taky Cesi ,
      nestoji taky za zminku..Jako cela CR.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *