23 listopadu, 2024

Kdo by to byl čekal…

Svůj článek o slovenských volbách začnu jedním důležitým faktem. Od začátku do konce tyto volby neměly žádného výrazného hegemona. Progresívnému Slovensku i SMERu volební průzkumy přiznávaly voličskou podporu kousek přes dvacet procent. Porovnejte to s naším Andrejem, kterému některé průzkumy přisuzují i pětatřicet. To je obrovský rozdíl. Slovenské volby měly podle průzkumů svojí „velkou trojku,“ což jsou Fico, Šimeček a Pelegrini a pak spoustu menších stran u kterých nebylo jisté, jestli se do Národné rady vůbec dostanou.

Fico a Šimeček potřebovali hrát o vítězství, protože vítěz dostane svůj první pokus na sestavení vlády. Pelegrini mohl být v klidu, protože to bude právě jeho HLAS, bez kterého se neobejde ani SMER ani PS, takže každopádně to bude Pelegrini, který na těchto volbách nejvíc vydělá. Mezi těmi ostatními se hrálo o to, kdo se tam vůbec dostane, bude osloven těmi velkými a sehraje roli jazýčku na vahách. Jak konzervativci tak progresivisti mají mezi malými stranami želízka v ohni.

Od začátku bylo jasné, že důležité bude každé procento a o vládě rozhodne nějaká naprostá blbost, která posune preference o pár hlasů. A od začátku bylo zřejmé, že bez ohledu na vítěze voleb, skutečným vítězem bude Pelegrini, bez kterého se žádná vláda poskládat nedá. Že by se Fico nakonec dal dohromady s Progresívným Slovenskem, to je fantazie na úrovni dávné opoziční smlouvy mezi Klausem a Zemanem. Nedovedu si to představit.

Ještě dodám, že na Slovensku nejsou v těchto volbách žádné okrsky. Každá strana prostě dodá svůj seznam sto padesáti kandidátů a z nich volí lidé v Bratislavě i v Humenném. Tamní volby jsou mnohem víc o „univerzálních osobnostech“ na čele kandidátky, než u nás. Má to své výhody i nevýhody.

Víte, já měl podle výsledků připraveny dvě argumentace, na které jsem chtěl upozornit. A vyplnily se vlastně obě zároveň. Takže vám je obě přednesu:

Kdyby Fico vyhrál, chtěl jsem zdůrazňovat, že konzervativní pohled v Evropě sílí. Slováci se od nás moc neliší a jak vidno, na protiválečných, protimigračních a proti LGBT tématech se dá udělat velmi solidní třiadvacetiprocentní výsledek, který bude i u nás bedlivě sledován a napodoben. Jak vidno, voličů, kteří mají války na Ukrajině plné zuby a mají plné zuby EU, těch je na Slovensku docela dost na volební vítězství.

Kdyby SMER dopadl hůř, než mu přisuzovaly průzkumy, tak jsem chtěl zdůraznit, že Fico je v politice už dlouho, do ledasčeho se namočil, za tu dlouhou dobu na něm ulpěla celá řada skutečných i domnělých hříchů a leckterý volič mu to prostě neodpustil. Slovensko také nezažilo žádné masové protesty proti vládě a nezformoval se v nich žádný nový výrazný lídr. Průměrný (neexistující) volič občan tam byl nucen si vybrat mezi těmi, které už všechny volil a kteří v jeho očích už několikrát selhali. U nás by proto výsledky mohly být třeba o něco lepší, protože Ficovu rétoriku u nás dělá především Jindra Rajchl a i když mu nasazují psí hlavu jak mohou, vládních hříchů se zdaleka nedopustil. Nějaké žabomyší spory o tom, nakolik je vlastenec… o tom většinový volič u nás vůbec nic neví.

Mohl bych tady i zmínit další příčiny – nadržování médií té jedné jediné evropsky hodnotné straně, pro kterou stálo za to i sáhnout do kešeně a vypravit zvláštní vlaky pro studenty v zahraničí. Když Babiš podpořil Fica, tak to samozřejmě bylo vměšování do slovenských záležitostí, ale když totéž udělal Guy Ferhofštad, tak to bylo jedině správné a vhodné. Ale je to zbytečné… prostě to nezafungovalo.

Česká televize zase dokolečka dokola omílala exit pooly, tedy povolební odhady, které vyšly dobře Progresívnému Slovensku a vůbec u nás začali s oslavami vítězství pravdy a lásky dost předčasně. Dřív, než byly k dispozici první výsledky. Dost to připomínalo volbu Trumpa prezidentem, kdy sice vyhrál Donald, ale v České televizi to ještě dlouho vypadalo na vítězství Hillary. Kyselé ksichty našich pravdomluvných novinářů si užiju. Stejně tak ještě rozmáznu henty „renomované agentury“ pro výzkum veřejného mínění, protože jejich exit pooly byly úplně mimo. Ale úplně.

Buď lidi, odcházející z volebních místností, nechtějí ani anonymně říkat, jak doopravdy volili a nebo už to nejsou žádné nezávislé agentury. Nebo obojí dohromady.

Fico výrazně zvítězil, Progresívne Slovensko s velkým odstupem druhé, HLAS je těsně třetí. O procento…

Maličko odbočím a pochlubím se…. Co jsem říkal? Kdo to říkal? Já jsem to říkal? V rozporu s průzkumy, v rozporu s názory odborníků, ba dokonce v rozporu s exit pooly a v rozporu s mým politologickým guru Vlkem, jsem dva dny před volbami tvrdil, že Šimeček zase tak moc neuspěje. Od minula nijak nezměnil komunikaci a jejich muži s vagínami a ženy s penisy byla příliš velká síla na naše bratry Slováky, kteří se od nás moc neliší, ale mají v sobě víc studu a víc věří v Boha. Pokud vím, byl jsem jediný, kdo měl o PS takové pochybnosti.

Asi začnu dělat i workshopy pro začínající politiky. Samozřejmě to bude přímo nehorázně drahé…

Nejlepší odhad měl nakonec Deník N, od kterého bych to tedy nečekal, který ze svých vlastních povolebních zjišťování předpověděl Ficovo velké vítězství a naopak propad Progresívneho Slovenska.

Překvapením voleb je pro mě Igor Matovič. Za jeho tříleté magoření v pozici premiéra dostal skoro deset procent. Na to, že kvůli němu padla vláda a kvůli němu se stalo tohle všechno, tak mu ještě věří docela dost lidí. Kdybych to měl extrapolovat do naší politiky, dovedete si představit, že by Fialova ODS udělala v příštích volbách deset procent? V situaci, kdy je tady velmi silné hnutí ANO? Nemám samozřejmě ještě mapu přesunu voličských preferencí, ale troufám si tvrdit, že Matovič neubral Ficovi, ale ubral Šimečkovi. Dokonce bych si troufal tvrdit, že to byly právě holky s penisem a kluci s vagínou, co vyděsilo i liberálnější Slováky a nakonec svůj hlas dali raději magorovi než zvolené LGBTQXYZ budoucnosti. Šimeček má o čem přemýšlet.

Dále bych rád upozornil na železný jev. Kdo shodí vládu, ve které seděl, ten je ve volbách zpravidla potrestán. Strčit Richardu Sulíkovi včera v noci do zadnice roxor, tak ho přeštípne. Volby byly předčasné, ale předčasné o blbých pět měsíců. Nakonec Sulík utekl hrobníkovi z lopaty, ale bylo to jen tak tak a oproti minulým volbám oslabil. Je nejmenší z těch, co se dostali. Může přemýšlet, jestli mu to stálo za to. Obzvlášť, když jeho bývalý kamarád Matovič vlastně docela zabodoval.

Právě úspěch Matoviče podle mě zařídil, že Fico je při sestavování vlády na delší straně páky. Fico s Pelegrinim mohou přibrat do koalice konzervativní KDH a případně, kdyby to nestačilo, i SNS nebo SaS a obejdou se bez Matoviče. Ale Progresívne Slovensko s Pelegrinim to jen s SaS dohromady nedají. Bez Matoviče to nepůjde a Sulíkovi se asi moc nebude chtít.

Nedávný premiér Eduard Heger pohořel i se svými Demokraty… ale to se dalo čekat. Vyhrát v neoblíbenosti nad Matovičem, to chce skutečně talent, jaký se hned tak nevidí. Když jste jmenovaným premiérem a tři měsíce před volbami požádáte prezidentku, aby vám odejmula pověření, to už je na Chocolouška. Po právu propadl a jeho voliče si dovolím označit za nepoučitelné.

Boris Kollár se může dál věnovat výrobě dětí, ale v politice jeho velkou rodinu nikdo moc neocenil. Nechci mu do toho kecat, ale konzervativec oceňuje rodinu s jednou manželkou, ne s deseti.

Aliance, která deklaruje svoje prozápadné smerovanie, se nakonec také nedostala. A vzala sebou zřejmě reálnou možnost, aby Progresívne Slovensko sestavilo vládu.

Nedostalo se ani hnutí Republika Milana Uhríka. O kousek… Vzhledem k jejich výsledkům z poslední doby, je t vlastně úspěch… ale samozřejmě hořký.

Nebudu zatím komentovat přesné rozložení slovenské Národní rady a tedy i možné budoucí koalice. Nechám si to na zítra. Ale myslím, že mohu s klidným svědomím říci, že mír na východní frontě a obava z Ukrajiny v NATO je o dost silnější, než s EU na věčné časy v progresivním duhovém pochodu.

Kromě toho si myslím, že Pelegrini ještě dostane od liberálů nabídku, která se nedá odmítnout… a s ním i Matovič a Sulík, aby vládu s PS dohromady upekli. Fico sice impozantně vyhrál a Progresívné Slovensko zůstalo daleko za očekáváními, ale Uršulka udělá všechno, aby to dopadlo podle ojropředstav. Pelegrinimu ten tlak nezávidím. V podstatě se rozhoduje, která nenávist je horší. Jestli ta od národa nebo ta z Evropské komise.

Na závěr bych se ještě chtěl zeptat… jak je to s těmi volebními podvody? Říkalo se, že progresivisti pomocí počítačů výsledky upraví. Říkalo se, že se vyměňují urny… Jak to je teď s volebními podvody, když Fico vyhrál? Zapomeneme na to, když to vlastně dobře dopadlo a žádné bidenovské křivky nebyly? Nebo je vítězství Fica důkazem, že volby jsou v pořádku?

Chci vás tím jen vybídnout, abyste si dávali pozor na to, co říkáte. Není žádná sranda, mluvit o volebních podvodech. To se totiž dotýkáme samé podstaty společenské smlouvy. Mluvit o volebních podvodech je větší odpovědnost, než obviňovat deset Rakušanů a sto Fialů. Dopad těchto tvrzení je horší, než propaganda majnstrýmových médií. Pokud by se totiž ukázalo, že volby jsou opravdu podvod, tak začne občanská válka. Ta skutečná válka, ve které se bude skutečně vraždit. Není závažnějšího tvrzení, než že se podvádí ve volbách. Neříkejte to prosím lehkomyslně.

Přátelé, pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí a podpořit vlastní národní občanskou společnost, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Každý kdo pošle dar alespoň 350,- Kč, může si na oplátku vyžádat knihu (nebo knihy) z nabídky.  

369 thoughts on “Kdo by to byl čekal…

  1. Tak jsem prohrál sázku, čekal jsem, že SNS se do parlamentu nedostane, jinak jsem to tipnul vcelku správně.

    Každopádně teď záleží na Pellegrinim, jak šikovný bude. Ostatní jsou momentálně jen stafáž. Podle mě získá křeslo premiéra a vláda bude nakonec HLAS + PS + SAS + KDH. Přičemž shoda na pro-ami a pro-západ převáží nad neshodou ve smyslu pro/proti-libertinství.

    Ale sázet bych se tentokrát nechtěl. 🙂

    1. Nekamenujte mne, ale já si myslím, že je to za současné situace a při volebním výsledku dobře. Kdo poslouchal Svobodný vysílač, slyšel telefonát pána, který tvrdil, že kdo to teď vezme do ruky, slízne všechny problémy, že PS není schopné ani připravené něco dělat, že naštvou Slováky ještě více, že se stejně do dvou let, což už nebude Čaputová, takováto nestabilní vláda rozpadne. Vlk s ním silně nesouhlasil, ale z pohledu obyvatele mi to přijde dlouhodobě rozumné.
      K tomu „shoda na pro-ami a pro-západ převáží nad neshodou ve smyslu pro/proti-libertinství“ Vlk tvrdil, že volby nebyly o zahraniční politice. Když jsem slyšel nejen telefonáty včera, ale i nějaké jiné ohlasy, myslím že ekonomická situace Slovenska už je, také díky zrzavé kryse a zavřeným zbrojovkám, horší než u nás, že lidé možná začínají ignorovat vše co se netýká ekonomiky, uvidíme.

      1. To zní jako kyselé hrozny. 🙂

        Slovensko má naopak velký potenciál na dodávkách zbraní vydělat, pro tamní firmy by masivní podpora UA byla živou vodou. Za 2 roky bude ekonomická situace lepší, vyčiší vliv vysoké inflace a předchodného nedostatku energií (spíše si všichni zvyknou než že by jich bylo víc). A to ať konflikt na UA zamrzne jakkoliv. Svobodný vysílač neznám, ale Vlk je hrozný pábitel.

        Každopádně já na to koukám prismatem teoretického voliče SAS, pokud bych byl na Slovensku a příznivce US Tea Party a silně pravicové politiky (nízké daně, žádné tzv. sociální ohledy, žádné transfery, žádná menšinová politika), která v ČR (i SR) momentálně zastoupení nemá. Takže tak.

        1. Omlouvám se, ale kyselé hrozny v tom fakt nevidím. Sledoval jsem skoro celou noc, hlavně když vyšly exit polls viděl jsem to dost hrozně ( následně i pro nás ), teď to vlastně hodnotím kladně. V které části textu vidíte kyselé hrozny ?

            1. Aha, ale ono to může dopadnout tak i tak. Nepodporoval jsem Fica, jen mám strach z libtardů, aby vládli bez omezení oni, chtěl bych aby společnost alespoň trochu fungovala, na Slovensku i v Čechách. nechtěl jsem. To teď nehrozí. A tu variantu bez Fica jsem popisoval jako hodně rozumnou, nepřišel jsem na ni sám, tady jste se sekl. Ale díky za postřeh.

              1. Ok, chápu.
                Společnost nebude ale fungovat dokud se bude tupě rozdělovat na libtardy a retardy (dezoláty). Takových klíčů (nálepek) se dá totiž najít mnoho a i lidé vesměs protivní spolu občas musí spolupracovat. Pejorativní pojmenování to neusnadňují.
                Doporučuju si to zažít coby zastupitel střední obce.

                1. Libtardi a retardi jsou pořád jedna a tatáž skupina. Libtard = liberál a retard. My (a tím nemyslím konkrétně vás) jsme henti dezoláti. Jinak váš další myšlenkový pochod je opět mimo. Libtardi jsou zcela nesmiřitelní vůči dezolátům, ale my jim máme nestále nastavovat i svou stopadesátou tvář, aby se náhodou některý z nich necítil jaksi ublíženě, až libtardi pofrčí od kormidla, že? No tak to už tady bylo v minulosti xkrát a nedopadlo to nikdy dobře. Bude potřeba zásadové a hlavně zásadní vyčištění Augiášova chléva.

                  1. Hlavně bude potřeba se jen nenálepkovat a domluvit se. Ale v příští politické realitě ČR vám to po dalších volbách (naneštěstí) předvede ANO + ODS.

                    1. Ale to jsou jen těšínská jablíčka. Do voleb zbývají dva roky a do té doby se ODS tímhle tempem stihne totálně zlikvidovat. Ti budou rádi, když ještě přelezou pět procent.

                    2. Povíme si to za dva roky, já říkám 15%. Jiná pravicová strana vzniknout nestihne.

                    3. ODS pravděpodobně čeká po dalších volbách osud ČSSD. Prostě zmizí v nicotě. Nejprve ji začnou opouštět kmotrovské krysy, aby se upíchly jinam (dost možná si i založí další stranu, kterou se nám opět pokusí vyfutrovat ČT), poté postupně vymizí z médií a nakonec se promění v obskurní straničku pro pár netáhel, dokud bude ještě co sosat a dojit.

            1. To je přesně to, o čem mluvím. Místo posuzování názoru či myšlenky se snažit najít nějaký způsob, jak jednoduše „odpálkovat“.

              1. Stejně jako nepovažuji smysluplné diskutovat hromadnou identitou elfů skrývajících se pod jedním nickem, protože to má stejný smysl jako ono pověstné házení hrachu na zeď, nemá to smysl ani s generátorem náhodných příspěvků nebo trollem. Diskutovat s někým, kdo tu veřejně vyhlásí, že nejdůležitější je, aby vítěz voleb v údajné demokracii nevládl, považuji za stejně „užitečné“.

                1. Doporučuju nezaměňovat předpověď (co si myslím, že se stane) s přáním (co bych chtěl, aby se stalo).
                  Protože nepatřím mezi liberály ani dezoláty :), neboť jsem pravicový konzervativec a ekonomický libertarián, rozpor mezi přáními a předpověďmi zažívám často.

                  1. „Nejsem liberál“, „jsem libertarián“. Ano ano, šílenství může mít množství podob.

                    Každá ideologie, které nám pro jistotu soudruzi politologové ze západu rozdělili na „demokratické“ a „nedemokratické“ a místní politologičtí poskoci typu Fiala to do zblbnutí po nich opakují, je vystavěna na mýtickém konceptu, který v reálu sice neexistuje, nikdy neexistoval a existovat nebude, ale stoupenci ideologie jsou přesvědčení, že právě on je zlatým klíčem úplně ke všemu. Tento bájný koncept má podobu blábolu slibujícího – doveden do důsledků – onen vysněný ráj na zemi. Stačí vlastně jen málo, naprosto slepě jej následovat a zbavit se, nejlépe násilně, všech remcalů.

                    1. Pokud tady začnete vysvětlovat nesmyslnost libertariánství ( obzvláště „žádné tzv. sociální ohledy“ ), tak máte můj hluboký obdiv a moc rád si vše přečtu až se vrátím od tvoření fyzických hodnot. Jen se bojím, že to zase bude házení hrachu na zeď.
                      Ale teď už včera z technologických důvodů nedodělaná práce volá.

                    2. Nejkrásnější na tom je, že libtardi rozdávají nálepky, jako na pásu a vymýšlejí další (dezolát je jejich výmysl), ale nedej bože, aby někdo nálepkou „libtard“ označoval je.
                      To se potom ohánějí vším možným, jak ostatně vidíme na okolojdoucím. Z toho, co se děje, si potom vezmou jen to, co se jim do jejich vidění světa hodí – a zbytek, otočený o 180°, nebo všechno to, co dokurvili, hodí na nás.
                      Hlavně žádné nálepky a domluvit se!
                      Zarazíme se vždy na tom, že s libtardy a jejich tunelovým viděním, se prostě domluvit nelze, na ničem. Zkuste se domluvit třeba s Kartousem, aby přestal kurvit české školství!

                    3. Pro Tymákovan: Zas tak se nerozepíšu 🙂 Kromě vámi jmenovaného mi vadí na liberální víře něco jiného. Ta absence sociálna je sice v důsledku opravdu úplně scestná, ale na rozdíl od základní domněnky libtardů to alespoň v minulosti takhle fungovalo. Vlastně až někdy do devatenáctého století.

                      Mně vadí hlavně to, co už jsem tu párkrát označil jako chiméra volného trhu. To je prostě v reálu neexistující nesmysl ze stejného ranku jako beztřídní společnost v tlupě opic zvané lidstvo. Pokud jste to tu ode mě četl někdy včera nebo předevčírem, tak jsem psal, i proč si to myslím. Jednoduše trh ovládají mocní a žádná svoboda na něm neexistuje. Maximálně tak v případě nějakého malinkého místního trhu, ale to nemá žádná větší impakt na zbytek společnosti. Je ze stejného ranku, jako to video, na které tu dnes někdo dával link, že demokracie je pouhá iluze. Ve skutečnosti vládnou jiní.

                      Další blbostí je pak ona „slavná“ minimalizace státu. Stát je prostě v dnešní době líčen jako obrovské zlo, které příliš silné se promění v nějakou totalitu. A jsme zahlcování všemi těmi hrůzami minulého století. Ale tou druhou variantou je co? No že tou hydrou se stávají privátní držitelé moci – mocní a bohatí, korporace atd. Což je ve výsledku mnohem horší. Protože stát se dá do značné míry kontrolovat občany (tedy pokud to není jen s.r.o. pracující v cizí prospěch jako u nás). Ale ty soukromé subjekty po získání určitého podílu na moci už nezastaví nic.

                    4. Já jsem o tom odpoledne přemýšlel, nic mi nestimuluje kreativní myšlení jako házení lopatou nebo podobná mechanická práce, a napadla mne docela šílená myšlenka. Že svět už vlastně tak 30 – 40 let jede podle libertiánů. Přesně všechny ty věci, které vypsal Okolo jdoucí dnes platí, i když jen pro ty, kteří si je vybojovali a uhájili. Takže moc dobře vidíme, kam to vede. Málokterá ideologie dostala na světě tolik prostoru a času, aby se ukázala. Řekl bych, že to stačilo.

            2. Vrelo sa pripájam k tomuto názoru. SaS je v princípe ešte odpornejšia strana ako OĽANO. Jej skratka by skôr mala znamenať Sociopati a Sociopati. Problém nie je v jej pravicovosti, ale v kvalite, v počte a spôsobe výberu jej členov. Do tejto strany, ktorá má „až“ 150 členov sa bežný človek nedostane. Nato musí byť podnikateľ a to ešte podnikateľ špeciálneho razenia. Výsledok je, že je to strana plná deviantov najrôznejšieho druhu, krivákov, ktorí by za euro predali aj vlastnú matku. Má len jedinú prednosť – jej členovia sa svojimi, najmä sociálnymi úchylkami netaja, takže toto moje hodnotenie je možné bez problémov doložiť priamo výrokmi členov tejto strany.

      2. Má to i druhý konec, jednak dva ročníky prvovoličů a třeba se povede prosadit volby od 16.let. To by byl pak mazec. Hlasy výměnou za telefony, tablety a neomezená data…

  2. Nad Tatrou sa blýska….
    Mediální manipulace, výsledky „průzkumů“, předčasné jásání, podobenství s první volbou Trumpa …
    První co mě napadlo když ráno spatřil volební diagram, ještě než přečetl legendu a komentáře.
    Vítězství „Fica“ v rozložení a v poměru sil nepřikládám zásadní význam.
    Ale mám poťouchlou radost, že tady Černochová a další z vládní party mají zkaženou přinejmenším neděli.
    Ačkoli podle jejího posledního vyjádření, že jestliže Fico, tak proti Rusku budeme sami, tušila dopředu, že volby tak dopadnou. Jsou analýzy pro vyvolené, a „analýzy“ pro plebs. Mám poťouchlou radost. Nejsem tak dokonalý abych ji neměl.

    Mě nevadí, že zdejší vláda je „prozápadní“. Mě vadí, že je tak příšerně blbá. Že při tom co dělá má tak blbé silácké protiruské kecy. V Rusku chápou politiku na základě rozložení sil, že malí jsou nuceni následovat velké podle toho pod které patří, nyní jako dříve. Jenže zatím co, nevyeskaluje-li nynější válka do jaderné katastrofy, Rusko se s velkými hráči Západu nakonec pragmaticky dohodne a obnoví vzájemně výhodné přímé obchodování.

    Jen na ty blbé prázdné kecy z Česka a nejen kecy, nemající obdobu vůči Západu v době kdy jsme byli na opačné straně, si vždy vzpomenou. Rusko tak jako například Británie, respektuje imperiální zájmy a jejich prosazování. Respektuje pragmatického protivníka. Ne podlézavý pytel hoven.

    Před čtyřmi lety v Petrohradě, v Ermitáži, jeden Rus, poté co zjistil, že nejsme Slováci, ale Češi, řekl
    „Vám Čechům za korunu prodat provaz abyste se na něm oběsili“.
    Silně mě to nasralo. Jenže postupně až k nynějšku, plně ho chápu.
    Slovensko je v NATO, jeho politika, podle toho kam nyní patří,je orientována prozápadně. Jenže není provázena blbými planými kecy. Slováci na jednu stranu jsou „šavle hore“, emotivní, na druhou stranu pragmatičtí. Především jsou Slováci. Když je zle, dokáží být svorní. Mají spojující kulturu. Nejsou jako rychle rozpustné české instantní kafe. Může se vám nelíbit co píšu, můžete nesouhlasit, jenže nynější reálná česká situace vše toto potvrzuje. A, o to je vážnější, není důsledkem posledních několika let, nýbrž má hluboké kořeny.

    Aniž bych měl optimistickou představu o vládních schopnostech opozice, jak to tu omílám horemdolem, potěšilo by mě, kdyby příští zdejší volby dopadly alespoň tak, a nynější opozice by sestavila vládu s využití „Rychetského pravidla“. Alespoň jako hození hrsti písku do „progresivistického“ soukolí. Narušení „Mit einem Schritt“.
    Mám poťouchlou radost.

    Budu volit SPD, i kdyby média byla plná že Okamura žere malé pejsky.
    Protože cokoli bude lepší než nynější vládní pytel hoven.
    Jsou to velmi silná slova, ale je to tak.
    Vládní politika a projevy jejích představitelů mi nadávají jinou možnost.
    Držím Slovákům palce.
    A …mám poťouchlou radost.

    1. To je trefný, že Češi jsou rychlerozpustní jak instatní kafe. Češi jako národ nestojí za nic, ani za tu zlámanou grešli.

        1. Jenže čím jiným vysvětlit, že zdejší strom rodí takové ovoce?
          Popření není řešení.

          Vhodným začátkem poznávání je Heydrichův nástupní projev. Byl vysoce inteligentní, schopný, ambiciózní. Nebezpečný. Bál se ho i Himmler….
          Tak pokračovat dál, do dokumentů o nás. Ne propagandistických, ale důvěrných. Oddělovat informace a věcná hodnocení od účelové ideologie. Základem úspěchu v boji, jakémkoli, je zjistit o nepříteli jaký je. Pravdu. Bez (sebe) obelhávání tím či oním směrem. V tomto případě nepřítelem jsme byli my. Právě z interních informací a rozborů, jak na nás nahlížejí jiní lze se dovědět o sobě pravdu. Nepříjemnou? Jistě. Jen toto může být základem v čem se zlepšit.

          Je rovina propagandistická sledující nějaký účel, a rovina věcně příčinná. Rovina propagandistická zobrazuje zločiny, následky nacismu. Podávaná vyobrazení jsou srozumitelná všem. Jejich účelem je působit na emoce a jejich prostřednictvím orientovat myšlení a jednání žádoucím směrem. Více netřeba. Toto platí obecně o jakémkoli záměru, účelu a s nimi a proto vytvářené a s nimi spojené ideologii a propagandě.

          Jenže člověk myslící se s tím nespokojí. Tak jako lékař, vědec, neotřásá se pocitem hnusu na vřed, neodvrací se od jeho zápachu, nýbrž hledá příčinu choroby. Nejen bezprostřední.
          Prosťáčkům, vojákům v poli, k motivaci stačí je-li jim vykládáno, jak nepřítel je hloupý, neschopný, zbabělý. Jsou mu přičítány co nejhorší vlastnosti. A naopak, sobě jsou přičítány vlastnosti nejlepší.
          Tak i v dalším. Na odiv je dávána jeho krutost, a naopak vlastní ušlechtilost a boj za jak jinak, protože naši, spravedlivou věc. Bez ohledu na realitu. To je účelné a v praxi nutné pro motivaci těch v poli i těch v zázemí.

          Jenže vojevůdce a politik tak interně uvažovat nesmí. Musí se oprostit od všeho co by narušilo rozumovou úvahu. Tak jako vědec, lékař. Ti, jsou -li hodni toho označení, nespokojí se s tím co vidí, ale snaží se nalézt příčiny. Nestačí vyříznutí vředu. Třebaže je životně důležité. Je nutno zkoumat jeho původce, příčiny. Aby mu bylo zabráněno vyniknout jindy a jinde.

          Potíž je v tom, že většina lidí se s tím nechce zatěžovat. Protože myšlení bolí. Bezmyšlenkovitě sahají do regálu po tom co jim bylo předvedeno v reklamě. Tak funguje propaganda, takové, v různé míře, je myšlení a jím podmíněné jednání lidí. I ve zdejším diskusním fóru.

          Jestliže pociťujeme, že něco je špatně, hledejme příčinu. Hledejme zrcadlo. Ano, z oněch příčin, které zmiňuji, může být pokřiveno, podávat pokřivený obraz. Jenže je na našem rozumu abychom ho narovnali a na naší vůli abychom ho ne jen jako obraz, ale sami sebe ve skutečnosti změnili. Zdaleka nejen v „politice“ ale ve svém všednodenním životě.

          Tak i v tomto případě, ale i jiných, zbraň můžeme nalézt u svého nepřítele. Abychom se změnili k lepšímu, abychom byli silnější a úspěšnější.

          Popíráním toho nedosáhneme.

    2. Máte pravdu. Já v tom pořád vidím dopady národní hrdosti. Slováci ji mají, my ne. A vymývání mozků od dětí přes média a kulturní prostituty u nás dále a dále rozšiřuje zhoubné pocity že nejsme Češi ale Evropané a že národní hrdost je škodlivý nacismus. Potřebujeme další národní obrození, jinak se u nás ani čísla u voleb nehnou. Nevěřím, že to bude příští rok výrazně jiné a ani nemusejí volit šestnáctiletí, emigranti ani Ukruinci.

      1. Já v tom vidím staletí prožívaná na křižovatce Evropy, kudy furt táhla nějaká vojska. Je to naše strategie přežití a dá se říci, že úspěšná. No, gerojové nejsme, ale, jak se říká, hřbitovy jsou hrdinů plné.

    3. Ano, Slováci jsou velmi pragmatičtí… To dokázali už 15. března 39, kdy se Slovenský Štát stal spojencem Hitlera. A pro svého milovaného spojence postavili i 3 divize!
      Zaplaťpánbu, že dnes už je to cizina. Snad spřátelená, ale cizina. Nějak rychle zapomínáte na „Čecha do měcha a měcha do Dunaja!“
      No a k těm volebním podvodům – v situaci, kdy za to, že si člověk ponechá nepoužité volební lístky dostane pokutu 33 Teuro, pak se jakákoli manipulace s těma odevzdanejma lístkama přímo nabízí.

        1. Nedivil bych se, já kdysi volil Paroubka, protože těsně před volbami začala média tvrdit, že je pedofil. Bohužel jsem ale tenkrát zvolil ozubený preservativ.

  3. Přátelé, svůj článek jsem psal v pět ráno, kdy bylo sečteno přes 90% hlasů. Koukám, korespondenční hlasy se započítaly asi až potom, takže se to celé ještě o nějaké procentíčko pohnulo ve prospěch liberálů a Sulíka. Konečný výsledek si probereme v zítřejším článku.

      1. NO „překvapivý“ zvrat pro mnohé voliče bylo přece to první místo Fica,
        když se masívně troubilo ještě třeba v HN o půlnoci:
        „Slovenští liberálové míří k vítězství ve slovenských volbách.
        Jednání o nové vládě ale budou těžká“.
        *****
        Pokud média s kodexem a ověřováním prodávají propagandu
        a průzkum téměř jako hotovou skutečnost,
        tak to je dle mne mnohem a mnohem nebezpečnější,
        než nějaké „lehkomyslné“ řeči běžných voličů o možných volebních podvodech…

        9:15 dnes – Novinky:
        „Šimečka: Uděláme vše pro to, aby Směr-SD nesestavil vládu
        Druhá nejsilnější strana ve slovenských volbách, Progresivní Slovensko,
        udělá podle svého šéfa Michala Šimečky všechno pro to,
        aby vládu nesestavil vítězný Směr-SD.“
        ********************
        Inu demokracie nová, liberální a jako řemen, naposledy chtěl také udělat VŠE jistý Biden ,
        „vše pro to, aby NS2 nebyl nikdy spuštěn…“ a tak se trošku ošívám.

        Prostě musíme počkat, jak ta nesplněná očekávaní a přání některých dopadnou,
        jaký má kdo SKUTEČNY „vyjednávací“ potenciál a čeho je kdo schopen a jak to pro dolní dopadne.

        Hlavně bych prosila, už žádní nevinní mrtví…

  4. Fico vyhrál, ale jestli složí funkční vládu je ve hvězdách. Jeho podpora Orbánovi, odpor posílat zbraně na Ukrajinu a v souvislosti s tím poukázat na to, kdo je hlavním viníkem války na Ukrajině, kde Fico poukazuje na stále se rozšiřující NATO. Už brzy se ukáže, zda za kratší konec provazu tahá Ficův Smer a nebo EU a NATO?

        1. Klid, buď se PRO rozkročí doleva ( nehodnoťe, berte jako krok v algoritmu ) nebo Vidlák začne včas shánět levicovější projekt.

        2. Pluto, já na toto téma hodím brzy celý článek, ale teď jen krátce… Víte, jak se jmenuje Macronova strana? Nebo jak se jmenuje Putinova strana? Nebo jak se jmenuje Orbánova strana? Pamatujete si, jak se jmenvala strana Sebastiana Kurze, který v ní změnil stanovy a udělal z toho téměř samoděržaví? To neříkám, abych Vás zkoušel, ale abych konstatoval, že většina lidí tohle vůbec neví. Znají lídra.
          Doba je taková, že jsme se jinou cestou dopracovali k tomu stejnému, co funguje Čiňanům – k autoritativní vládě. Jen jsme k ní došli z jiné strany. Dneska strany nenesou ideu. Tu nese lídr. Strana je víceméně jeho servisní organizací. Je zajímavé, že pravičáci tohle pochopili a levičáci ještě pořád sní o velké straně, která bude nositelem hentěch ideí a kde budou o lídrovi rozhodovat „okresní tajemníci“. Tohle přivedlo ČSSD zu grunde, protože takhle to tam přesně fungovalo.
          Volby dneska vyhrávají „mladí kluci s informacemi a bez programu.“ Pokud to někdo zkouší postaru, tak je to klasická definice šílenství. Dělají stejné věci (jako dělala ČSSD) a očekávají jiné výsledky.
          Já prosím jsem tento trend rozpoznal a snažím se své působení dělat v souladu s poznaným. Vyhrává lídr. Je třeba mluvit s lídrem, ovlivňovat lídra, hledat lídra, snažit se o lídra. Je třeba najít toho, který má vlastnosti na to, stát se tím lídrem.
          Proto tak málo mluvím o ideích. Ne že bych je nevyznával, ale nevěřím, že je ponese strana. Ponese je populistický jednotlivec. A v tomto ohledu musíte uznat, že je Rajchl před všemi ostatními značně vpředu. Je snazší ovlivnit Rajchla, než hledat další a lepší lídry.
          Ale nemám problém s tím, když se někdo takový najde. Ale musí to být sakra někde vidět. Pak má smysl to propagovat a pomáhat tomu.
          Já už se nenechám zlanařit na propagaci ideí. Nefunguje to. Lidi se o ně jen rozhádají. Zaměřil jsem se na propagaci lídrů. I o ně se lidi rozhádají, ale je to menší galimatyáš, než se dohadovat o pravicovosti a levicovosti.

            1. Ano, i tak by se to dalo říct. Ale ne každý krysař zavede lid do propasti. Byli to athénští tyranové, kteří vyvořili demokratické instituce, které se pak udržely deset generací. Byl to Richeliu, který vytvořil moderní státní správu. Byl to Napoleon, který i přes své výboje dostal Francii znovu na výsluní dějin.
              Autoritativní vládce je způsob, jak zjednodušit a seškrtat přebujelou byrokracii a jak odblokovat věci, které díky mnoha zájmům dlouho nešly. Římané si proto volili dočasného diktátora. Dneska děláme to samé, jen se to jmenuje jinak.

              1. Vždyť ani já nemyslím že by krysař vedl lidi do nějaké propasti. Je to jenom člověk, který to „umí s masami“. Vůdce. Což Rajchl, viděl jsem ho na vlastní oči a mluvil jsem s ním, je.
                (On ten historický krysař z Hammeln byl jen náborčíkem do války.) [;>))

              2. Chtěl jsem se Vás zeptat, zda to ještě považujete za demokracii, už nemusím. Teď je otázka jak a k čemu ještě volit, kuriosně se mi vybavují Sasinovy potřeby, jinak to snad ani nemá cenu. Ale to bychom měli vědět všichni minimálně po volbě ksichtu letos v únoru či březnu.

              3. Ještě dodám, že my nevolíme dočasného diktátora, my často netušíme co vlastně volíme, buď se změní program nebo dokonce i osoba.

            2. Nebylo, StK.
              Gottwald ani Zápotocký nebyli žádní krysaři a už vůbec ne nositelé idejí.
              Bylo to tu 45 roků a ovlivnilo to, nebo ještě dodatečně bude ovlivňovat, dohromady nejméně čtyři generace.
              Nositelem ideje tady skutečně byla strana, s pákami a chapadly úplně všude a ve všem.
              To nemá v ničem současném obdobu.

              1. Nemyslím. Respektive – NE.
                Kdyby neměli tu „vůdcovskou letoru“, bylo by všechno jinak. Byl by tam někdo jiný, který by reagoval jinak. Ale každý vůdce má své rádce, kteří mu mimo objektivy kamer radí. A to je taky odjakživa – a bude.
                V současnosti jsou rádci nebo spíše velitelé (mluvím o Kotlince!) jinde a přesně je neznáme. Jenom jejich „převodové páky“. Ale tak je to vždycky. Když je to jinak, nefunguje to.

  5. ODS může mít v příštích volbách i přes 20%. Jen by museli kmotři vytáhnout tu druhou partu v ní a Fialu, přes Ryjce řepy až po Milku kopnout do prdele či poslat do tepláků.

    1. Myslíte Eto, tu druhou partu pod vedení žvanivého Dr. Kuby? To by mohlo klapnout, ten už má nakradeno, nepotřebuje přece více;-)

    1. Pravda. Účast opravdu zklamání, protože věřím tomu, že čím vyšší, tím víc by levicové či vlastenecké strany měly. A co se komentů ohledně Bratislavy týká- Sice jsem v Bratislavě nikdy nebyl, Ale jestli někdo tvrdí toto, tak u nás je to násobně větší rozdíl. Praha je úplně jiný svět než zbytek republiky. I když u nás je spoustu krásných míst a měst, tak životní úrovní je Praha někde úplně jinde.

      1. Podívejte se na výsledky podle krajů a porovnejte s Bratislavou. Mimochodem právě v Bratislavě byla účast výrazně nejvyšší. A jak se psalo o kupování hlasů, OLANO okolo Košic je hodně zvláštní.

        1. Tam je to otazka romskych osad, slubil im, ze ak sa dostane do vlady, tak 500 eur/osobu za ucast na volbach. Kedze do vlasy sa imho nedostane, slub plnit nebude, ale na statny prispevok mu to stacit bude

            1. vsetkym…..ale zvysok vie, ze si na to stat bude musiet pozicat a splacat to z dani…..to Romovia riesit nepotrebuju:-)

  6. Omlouvám se, ale nedá mi to, abych si nezarýpal (a to mám Vidláka a jeho kydy opravdu rád) – jak má člověk brát vážně článek, který se hemží nepřesnostmi? Že se šampión progresivismu nejmenuje Šimeček ale Šimečka už tu zaznělo, ale těch minel je tu víc:

    – „HLAS je těsně třetí. O procento…“ – tak teď při sečtení 99,98 % má HLAS 14,7%, druhý Šimečka 17,96%. To bych tedy řekl, že je HLAS třetí o více jak 3% (a ano, je to vlastně pořád ještě těsně, ale kolem té 5% bylo myslím o dost těsněji)

    – „…Sulík utekl hrobníkovi z lopaty … Je nejmenší z těch, co se dostali. “ – Sulíkova SaSka dostala 6,32% (a třeba KDH jen o půl procenta víc), nejmenší přes 5 je ale SNS – 5,62%. Ano, hrobníkovy z lopaty utekli všichni čtyři (i s Maťovičem, který se asi celou dobu modlil k Rychetskému, aby jeho koalice přelezla 7 a ne 5 procent)

    Na meritu věci se tím nic nemění, ale ty zbytečné, skoro bych řekl i „citově zabarvené“ dodatky zbytečně nabíjejí každému, kdo se po tomhle bude chtít vozit. A to je škoda. Možná je načase pořídit si se zvyšujícím se dosahem kromě šafáře i korektora/editora…

    A aby tohle nebyl úplně zbytečný canc – já se, jako občan ČR, budu dále dívat na hemžení politiků v SR z pozice nezúčasněného pozorovatele: jsou samostatní, je to jejich věc. Neměli bychom jim do toho mluvit a měli bychom je respektovat. Samozřejmě některé varianty tamního vývoje mě děsí více než jiné a některé by mohly mít snad i pozitivní vliv na dění u nás, v Evropě či ve světě. Co si z toho ale beru jako hlavni poučení – jestli dnešní Ficovo vítězství přirovnáváme k Trumpovu vítězství z roku 2016, tak bychom se měli připravit na to, že než budou volby u nás, tak všichni ti, co dnes podporovali ze všech stran Šimečku napřou síly k podpoře našich „jediných správných“ ještě více, než američtí demokraté v těch dalších volbách 2020. A jak dopadl Trump při „fortifikovaných“ volbách si myslím pamatujeme a na stavu světa vidíme dodnes. Mohu dnes pociťovat drobnou nevýznamnou radost na Ficovým výsledkem, ale mnohem více pociťuju obrovské obavy, k čemu teď dojde u nás (elektronické volby, voliči od 16 let, totální potlačení alternativních médií, perzekuce opozičních představitelů… aby nám za pár let nepřipadaly „amatérské pokusy“ typu Pandora papers, Babišův syn, Kubiceho zpráva nebo i Kuciakova vražda jako nevinné kočkování…)

    1. Vzhledem ke stavu US financí v poslední době, impeachmentu Bidena a oslabení financování sorosovských aktivit v Evropě je možné, že to zas taková sláva s konsolidací těch „proevropských sil“ za „euroatlantické hodnoty“ nebude tak slavné jako dosud. Ony totiž všechny ty progresivní a liberálně demokratické strany by bez finanční a jiné pomoci ze západy neměly žádnou šanci. Tak uvidíme.

      1. Oni přihodili ty korespondenční hlasy, které vůbec neavisovali v procentech sečtení, měli jen ( na sme.sk ) drobný odkaz, kde bylo pořád prázdno a nuly. Z posledních 2.5% šel Fico z 23.44% na 22.94% a libtardi z 16.67% na 17.96%. Ta druhá změna by bez těch korespondenčních hlasů snad ani nebyla možná.

        Proto veřejně slibuji, pokud SPD nedopustí u nás protiústavní korespondenční hlasování, má můj hlas v příštích volbách.

    2. Mimochodem: Matovič si dnes zaslouží velkou gratulaci.
      Má totiž svátek (i když podle českého kalendáře…).

  7. Nejsem si vůbec jist, zda lze brát volby na Slovensku jako zkušební balónek pro volby tady. Slováci jsou přece jen dost přímější než průměrní Čecháčci. (Osobní zkušenost když jsem jezdil s kamarádem na motorce po Československu.) A podmínky jsou a hlavně budou jiné. Fialláh vládu nepoloží, pokud nedostane shora příkaz – a ten nedostane. Ale zato se do termínu řádných voleb může ledacos stát a to nejen v převodovém soukolí KoZa, ale i přímo v centru.
    Nebo i v převodech. Představuji si, že jdou Bideta ráno (kolem jedenácté) budit a zjistí, že mu v noci praskla cévka a už chladne – a tím pádem dopresidentoval. Ne, že bych mu to přál, je to zábavný stařík s nádherně nepříčetným pohledem vesele hopsající po schodech a bez něj by americká politika byla jen orlojem zhovadilých lhářů.

      1. Taky bych řekl, že v noci u Bidenů probíhá „údržba“, aby byl na druhý den schopen absolvovat aspoň nějakou akci, či totálně nezmatlal tiskovku. Počítám, že to probíhá ve spánku, včetně učení textů.
        A ani tak se jim ta údržba moc nedaří, což je ostatně dobře vidět na mžikových nepříčetnostech toho chlapa, co už dávno měl sedět v houpacím křesle sanatoria, ne ve WH.

      1. Nemá tu praxi jak rychle reagovat na požadavky loutkovodičů.
        Princip pimprlového divadla by byl doveden do úplné otevřenosti, protože by nebyla polehčující okolnost „za senilitu“.

  8. Tak pretiahnute mlade tvare ako dnes rano som uz davno nevidel…..

    Fico ma sancu zuzitkovat ponaucenia z krizoveho vyvoja v jeho strane a poucit sa s chyb, ktore spachal a ktore napriklad nespachal Orban. Napriklad ze Fico nevyhodil Sorosa so Slovenska a nezakazal nejake tie neziskovky, nech si Brusel pinda kolko chce. Uvidime…..

    Orban urobil este jednu vec a tou je, ze vobec nesil do Slovenska madarskou kartou. Pre buducu spolupracu s Madarskom jedno velke pozitivum.

    Inseminarota dokonale polozila antikampan.
    Uhrik sa ukazal ako politicke neumetelo a bohuzial nevyuzil ovela lepsich retorov ako je on a v podstate nedokazal mobilizovat volicov.
    Madari bez podpory Orbana nepresli tiez.
    SNS a KDH sa opat budu rozkukavat po parlamente a obidve strany si mozu zlepsit pozicie tym, ze aj budu vidiet v mediach a tak ako Fico prezili spodnu uvrat politickeho zivota.
    Pre mna je prekvapenim, ze sa Matelko prehryzol do parlamentu. Moze smelo ukazovat fakaca vsetkym odidencom, hlavne si moze vychutnat Edka. Takze sa asi mozeme tesit na pokracovanie Remisovej intelektualnej vichrice.
    Hlas je v podstate obdoba Insemintora Velikeho, pojde s kazdym. V dalsich volbach skonci ako Kollar.

    Fico potrebuje len nemat krvave oci a zopar flagrantnych poruseni zakonov, co sa tu v poslednych rokoch udiali dotiahnut. Uz vie, ze na kriku Brusela ani Sorosa nezalezi. O to viac bude tazsim superom pre vsetkych.

    1. Jako obvykle slet totálních idiotů. Za jejich „úvahy“ a myšlenkové „vývody“, stejně tak i historickou a geopolitickou erudici by se nemusel stydět ani Pepek Vyskoč. Jejich jediným mentální kritériem jsou ty mýtické „evropské hodnoty“ a to, aby mohli bruselská a německá „aristokracie“ plus strýček Sam v klidu spát.

  9. Ke společenské smlouvě viz závěry obsáhlá studie Pensylvánské univerzity z r. 2014, např.:
    „Většina americké veřejnosti má ve skutečnosti malý vliv na politiku, kterou naše vláda přijímá.“
    „Víme, že zájmové skupiny a samotní tvůrci politik často věnují značné úsilí formování veřejného mínění. Jejich úspěšnost by mohla by vysvětlit vysokou korelaci, kterou jsme zjistili mezi preferencemi elit a mas. Nemůže však výrazně posunout náš odhad vlivu průměrných občanů na tvorbu politiky, který se blíží k nule.“
    https://www.cambridge.org/core/journals/perspectives-on-politics/article/testing-theories-of-american-politics-elites-interest-groups-and-average-citizens/62327F513959D0A304D4893B382B992B#

    K tomu nedávný zajímavý rozhovor Tomáše Lukavce s Václavem Rathouským:
    „Demokracie je mentální despocie, ovládaná mediokracií vlastněnou oligarchií, která je ovládaná démonokracií.“
    https://youtu.be/-2a5RvnAYPM?t=1522

    Výstižné, docela. Odtud i podvědomá nechuť části voličů voleb se účastnit.

    1. Ano, demokracie je jen pozlátko. Chiméra stejného druhu jako „svobodný trh“. Ani jedno neexistuje, máme pouze to, co píšete.

  10. Volební účast 68%. Takže třetina linejch prdelí se nezvedla z gauče. To jsou ti, co pak nejvíc nedávají. Taky pár takových u nás znám.

  11. Šimečka perlí na STV24

    „Nedopustíme a uděláme všechno pro to, aby SMER vládu nesestavil“

    Ti se s tím nemažou, volby nevolby…

      1. Spíš zase někoho odkráglujou.
        Posledně to odnesl mladej novinář se svojí milou, kdo bude mít smůlu teď?

  12. Blahopřání Ficovi.
    Teď ještě aby to dopadlo podobně u nás.
    Že to bude dlouhá cesta, je jasné.
    Něco zkazit, jde rychle.
    Náprava trvá déle.

    1. U nás to podobně dopadnout nemůže, protože Paroubka „lid“ odmítl a nakonec nalevo od středu nezbyl nikdo.
      V ČR je jedinou nadějí obyčejných lidí Babiš a doufání, že se nespojí s ODS. Pokud se tak stane, vrátíme se sociálně někam do Belgie 50. let 20. století; a to byl fakt humáč.

  13. K falšování amerických voleb, viz desítky let v USA žijící novinář (který pracoval i pro ČRo) Dušan Neumann:
    „Já jsem sledoval bitku v kongresu Pensylvánie, kde se do toho pustilo 12 pensylvánských kongresmanů, shromáždili kolem 450 svědectví lidí pod přísahou, kteří tvrdili, že viděli neregulérní přístupy, nebo výsledky. Nakonec hlavní argument byl, že v Pensylvánii je určité množství, neřeknu to přesně, 9 700 000 registrovaných voličů, a volilo jich o 102 500 více. To samo o sobě už by stálo za to, aby se tím soud zabýval. Ale soud řekl, že předložené důkazy od těch 12 kongresmanů, to znamená volených zástupců lidu, nejsou dostatečně silné na to, aby se tím soud zabýval. “
    https://www.radiouniversum.cz/neumann-dusan-2d-prezident-usa-ma-nyni-dve-hlavy-joe-bidena-a-kamalu-harrisovou/

  14. Tak díky za i nformace a já si teď jdu počíst skuhrající press a další zainteresované. Nezapomeňme že příklady táhnou.

  15. Jsem rád, že Slováci většinově prokázali, že vědí, jak to s tou vagínou a penisem je.

    Počítám, že u nás to bude, až se bude rozhodovat, kdo je vagína a kdo penis, o něco těžší…

  16. V komentu o manipulaci s volbami nebudu vůbec opatrný.
    A žádná občanská válka nebude, protože chlapi už DÁVNO nejsou chlapy, alebrž pytli, po okraj naplněnými hovny. Halefe, můžete se čílit, jak chcete, že jsem sprostý i v neděli – JE TO TAK!
    1/ Bojí se dát si v hospodě u piva pár facek.
    2/ hlavňovou zbraní by si tak leda vypíchli oko
    3/ mají problém udělat deset kliků
    4/ mají problém ujít pět kilometrů
    5/ přestávají jakkoli fungovat v okamžiku, když není na dohled stánek s kebabem a ovocným pivem (v tom nejhorším případě projde i kofola, ale jenom na omezenou dobu).

    O devastujících výsledcích českého školství na racionalitu uvažování českého voliče mluviti netřeba, viz pět výše uvedených bodů.

    Takže k likvidaci škodlivosti voleb, v nichž NENÍ předem PEVNĚ předepsán vítěz, je potřeba naplnit některé z následujících podmínek – nejlépe pak všechny.
    1/ Korespondenční hlasování ze všech kačeních řití světa, nejlépe pak i z oběžné dráhy kolem Země.
    2/ hlasování volební holoty přes jakýkoli stroj, nejlépe pak sčítací. Internet je jen taková vychytávka, neboli apgrejd, který se hodí do domácnosti. Neboli je podmínkou postačující, nikoli však nutnou.
    3/ delegování volby samotné na svého zástupce tzv. volitele, jak známe z USA.

    Všechny ostatní pokusy mohou býti úspěšnými (nákupy hlasů, nakecání jedině správné volby do vymytých palic voličů), avšak nikoli dávajícími stoprocentní jistotu pro tak velkou investici.

    1. Targus vôbec Vás nepovažujem za hulváta ale za kritickejšieho pozorovateľa života. A dnešná mládež má iné starosti ako si dať facku v krčme a vymlátiť baču čo nechce vaginu a podobné kraviny. Nemajú na to gule bo ich nemajú vagína nestačí , tobôž mentálne. Takže nejaká genderová vojna nebude.
      Vyjadrenie Vašáryovej vypovedá o jej mentálnej vybavenosti k voličom Smeru-SD …… fuňa 🙂

    2. Kdyby vyhráli Progresivní, bude to zmanipulované, když vyhrál Fico, zařídil to Putin. To jsou principy „svobodných“ voleb.

      Fico si zřejmě velmi dobře pohlídal sčítání, mít v každé komisi svého člověka není na škodu. Může celkové součty ofotit a poslat do stranického centra.

    3. Targusi,
      zapomněl jste na bod 6, a tím je chybějící wifi signál, přístup na internet, gúgl, ksichtknihu, jú túb a jedině správná média. Bez sdílení lajků, fotek, hlavně selfie, a co měl kdo k obědu, nepřežijí. Ti, kdyby měli jít do zákopu se zbraní, tak napřed ponesou selfie tyč. V zákopu nadělají hromadu selfie, budou je sdílet, a až pak se starat, odkud po nich střílí.

      1. Re: Gerd

        Ano máte pravdu. Na fotkový klacek jsem lehce pozapomněl, páč mám ještě pořád tlačítkový kecafon.
        Vaše definice podmíněnosti fungování mlamodyjů je ovšem pouze jakousi nástavbou na základní podmínky jejich fungování v čase a místě.

        1. Vedle ovládání klacku fotkového, nosí po kapsách nějakou teleskopickou vystřelovací tyč.., já tomu nerozumím, ale mobil kvůli selfí na ni přidělat není praktické, když se vytváří struktury pro případ zásahu, ono i taková cesta do školy a zpět… spíš je možný konflikt na ulici než v hospodě..
          Dospělý člověk vymyslí ovocné pivo… vymyslí všechno, co si jen ráčí přát, ba co víc, ono se to i ujme. Řemen na děcka, na hlupáky.
          A selfí ze zákopů? Své diváky mají… Hloupý, kdo dává, hloupější, kdo nebere. My jsme velice, velice chytrá planeta.

      2. To, co popisujete se přece běžně děje! Druhý způsob je kamera na přilbě.
        Hlavně Ukrajinci a nejvíc žoldáci z celé Evropy, pro které je válka vysněná situace (ovšem jen do dob, než to někam dostanou a v nejlepším je rovnou neodnesou v pytli.) Rusové si přece jen většinou zachovávají „odstup“ a většinou dodávají filmečky z dronů. Jeden dron útočí a druhý to filmuje. Dokumentárního materiálu bude po válce víc než dost. Hrabat se v něm asi bude muset AI, pro člověka je to moc velká hromada svinstva.

    1. Ráno ve čtyři jsem koukla do mobilu, PS dotahoval a předbíhal Smer, o šesti vyhrál Fico. Asi jsem něco prospala 😊

    2. liška napsal:1 října, 2023 (8:07)
      „Mohla by MPA a PePa poradit Polákům, koho nemají volit? Ať vím, kdo tam vyhraje volby“

      😁 Pobavilo, vtipný komentář!

  17. Jestli bude Vidlák opravdu dělatr henty vóóórk-šopy, tak se hlásím, bo mám kvalifikaci.
    Moje babi měla taky šopu. A v ní měla uhlí a dřevo. A tam jsem musel chodit pro topivo a sekat dříví a ukládat do hraniček. A nebyla tam elektrika, takže mám praxi v pohybu v nevelmi osvětlených prostorech.
    A fčilek to hlavní. Straníci budou platit kešovicou, žádné faktury a platební karty.
    Nic!!!
    Nikam!!!
    A já budu hlavní pokladník, neboli nosič kešovice.

      1. Re: JG

        Hmotnost jedné koruny je 3,6 gramu.
        Hmotnost jednoho tisíce Kč je 3,6 kg.
        Hmotnost jednoho milionu Kč je 3,6 tuny.
        Sklápěcí souprava (abych se nenadřel při vykládce na Vidlákově dvorku) uveze s prstem v nose 33 tun bez nutnosti udělení výjimky z krajského dopravního úřadu.
        Mám někde chybu?
        Pokud ne, střelím od pasu – na jednu sklápěčku se vejde váš Honzík Vyčítalů třikrát. S malou rezervou.

  18. Soudružka diplomatka Vášáryová právě prohlásila pro Primu, že Fica volili lidé 3-4 kategorie … tož tak, demokratka …..

    1. Já jí to věřím, určitě to myslela upřimně, jen by měla ty své kategorie rozdělení lidí zveřejnit, abychom věděli jak na tom jsme. Nejhorší je mít bordel v kategoriích.

    2. Je to sice už dávno, ale měl jsem s ní kdysi jedno jednání.
      Dost dám na první osobní dojem.
      Nafoukaná kráva.

      1. Kdyby se každý držel svého kopyta, nebylo by tolik nadutosti. Kdyby mluvil švec o botách, kovář o podkovách, tesař o sekyrách, herec o rolích, novinář o novinách atd… Tam člověk obvykle neplácá kraviny. Když se role zpřeházejí tak to vypadá tak, jak to vypadá.

        Fascinuje mě povolání „politik“. Člověk už od mládí připravovaný na roli užvaněného lháře. (To je víceméně americký a britský styl.) Jak to bylo? „Zasadit strom, postavit dům a zplodit syna?“
        A až to všechno uděláš, můžeš pak ostatním říkat, jak se to má dělat.

            1. Mně je též o dost víc a ve svazu jsem též byla. Sice jako pětiletá, ale byla. A s tím ševcem a kopytem máte taky pravdu.

          1. Ale oni přece jsou samá „úcta a pokora“. Chyba není v nich, ale už dlouho v konzumentech, protože jim vc mozečcích nějak ti hérci a hérkyně srůstají s rolemi. Konzumenti hloupnou, dětinštějí. Psychosomatička se kterou chodím na jedno (pivo) mi vysvětlila, že všechny studie na téma kolektivní hlouposti/chytrosti jsou k lejnu. Jediný kdo v tom má dokonale jasno jsou reklamky. Protože podbízivost je šita na míru cílovce. A když člověk vidí reklamu třeba ze ZDF z r. 83 a porovná s kteroukoli současnou v tomhle kontextu, tak je to skutečně tristní. Reklamy s náznaky vtipu, nápaditosti, snahy zaujmout invencí zmizely. Výstižný pohled na spoluobčany.

            1. Re: Pb

              Odpovím vám po targusovsku.
              Chyba není v soudruzích, chyba je ve vás.
              Jste škaredý, starý a velmi nechytrý soudruh, který se dívá na REKLAMY PRO PAMĚTNÍKY!!!
              (-:
              A berte to jako těžkou urážku!!!
              (-:

          2. Re: Gerd, Vladimír, Sk

            JAK můžete mluvit o nějaké nadutosti a sebereflexi, když stát vede
            1/ šplhací vojcl s absolutoriem v Opavě a Vyškově (již jen absolvování těchto ústavů by mělo býti podmínkou splňující vyloučení absolventa z jakéhokoli veřejného života),
            2/ stvoření nepoužitelné v reálném životě s aprobací čeština – dějepis (hy chy ky ry dy ty ny a bitva na Bílé Hoře)
            3/dvounožkyně, která absolvovala vymývací kurz na metropolitní škole v Práglu, nota bene celoživotní pražačka (už jen tato okolnost ji diskvalifikuje z jakékoli odpovědnější činnosti, která převyšuje mytí hajzlů – pardon, je neděle – činnost kosmetičky podlahových krytin).

            Pánové proberte se ze sobotního opojení. Je už neděle – vstávat a cvičit!

            1. A jak je to v případě, že jedna žila v malé obci na okrese Praha-západ a až v jejích třiadvaceti se administrativně stala občankou Prahy? I když je to naturelem člověk spíš venkovskej?

              Má u vás šanci na vyšší post? Mmch uklízím děsně nerada.

                1. 1955

                  A naši Zbraslav skutečně připojili až 1978, tedy pokud mne slábnoucí paměť neklame. Formující období jsem ale prožívala v malém městě u Prahy.

                  1. Re: katango

                    Zbraslav byla k Práglu připojena s Radotínem (přísná babi a zlatý děda), tzn. měl by to být rok 74.
                    Vysvětlení:
                    Jsem starééj a blbééj a pamatuju si jedině totální hovna, která mi jsou naprosto k ničemu.
                    Přeloženo do češtiny – nemůžu za to, že mě všichni nenávidí…

                    Stran vaší otázky – záleží na rodinném prostředí a absolvovaných školách, protože školní kolektiv formuje taky, a to tak, že velmi.
                    Rovněž přeložím do češtiny – máte to nahnutý…

                    1. K Targus 1 října, 2023 (13:50):

                      Ke „… nemůžu za to, že mě všichni nenávidí…“:

                      Myslíte-li to vážně (o čemž mám pochybnosti), pak nejste sám.

                      Ono např. stačí si přečíst poslední odstavec dnešního Vidlákova článku a zamyslet se nad tím, co je podstatou tímto odstavcem řečeného, a pak to napsat (což jsem neudělal, protože nemám chuť přilévat olej do ohně beztak již vysoko plápolajícího).

                    2. Díky, holt paměť už dávno není co bejvala a gůglovat se mi nechtělo. Chyba!

                      Moje rodinný prostředí? Rodiče vysokoškoláci, já též VŠ – Fakultu dětského lékařství UK + 3 atestace. Základka? Normální maloměstská. Gymnasium na Zatlance, kam v té době prý chodili profesoři za trest. Školní kolektiv? Nemůžu si stěžovat.

                      Moje formativní období charakterizovaly spíše četné choroby, což mi vydrželo celý život až do dnešních dnů, a skončí teprve až ulehnu do rakve. zatím se mi do rakve ale nechce.

                  2. Ke katango 1 října, 2023 (13:18):

                    Děkuji.

                    Doposud jsem měl za to, že Zbraslav byla v množině obcí připojených v roce 1974, proto jsem nabídl ročník 1951.

                    Co myslíte tím „skutečně připojili“?

                    1. Možná jsem se spletla, nejsem si jista.

                      Dnes se cítím tak na ročník 1930.

                    2. Ke katango 1 října, 2023 (16:45):

                      Ať se co nejdříve cítíte alespoň na svůj (a můj) ročník, ne-li lépe.

    3. Pakliže uděláme kategorií například deset, pak je to celkem v pořádku. Vášáryová bude někde kolem deváté asi tak.

    1. Re: Lukáš

      Co si zvolíte pro svůj domácí špajz?
      Myši úřadující na podlaze, všežravou pakáž v podobě lítacích sarančat, anebo nájezd ještě všežravějších termitů, kterýžto rod ušlechtilého hmyzu vám kromě vybílení špajzu rozebere i střechu nad hlavou?

    1. Marie P.
      Pellegríni snad podrazil Fica,když se rozdělili,tak nevím,jak by vypadala spolupráce ve vládě.
      Pellegini je vychcánek,teď vystihl možnost,zase se na Ficovi dostat k moci.

  19. Nejhezčí na slovenských volbách bylo noční třeštění v žumpách a předčasný jásot 5-ti demoličních dementů, jak to Fšecko krásně dopadlo: skoro tak dobré jako jásání nad vítězstvím Hitlary v roce 2016. Nebo neustálé výhry banderonácků nad Ruskem, ačkoliv jatečních Ukrošů kvapem ubývá a Ruina je na tom snad ještě hůře, než Hitlerovi nacisté v roce 1945. Steiner selhal, Wenck se nedostavil a tak zbývá jen čekání na Götterdämmerung.

    Bohužel se dá očekávat, že vítězný Fico a SMĚR dopadnou podobně jako vítězný Trump po volbách v roce 2016 – vládnutí jim nebude dovoleno, a pokud vůbec sestaví vládu, bude jako kůl v plotě. Fašington a jeho bruselská banda z EUhnije má tisíc a jeden způsob, jak dát najevo svou nelibost.

    Přímé volební podvody nebyly, jelikož ve slovenských volbách to dost dobře nejde – stejně jako v těch českých. Jednak se jim nepovedlo zavést plošně korespondenční volby, jednak selhaly snahy elektronizovat hlasování. Slováci mají také výhodu, že tam neexistují volební okrsky, což omezuje možnosti manipulací a vydírání – skoro ve všech anglosaských zemích je úprava hranic volebních obvodů přímým klíčem k vítězství.

    Ony stačí ty nepřímé volební „úpravy“: korespondenční hlasování emigrantů – kteří by do dění ve vzdálené zemi zasahovat neměli, jelikož tam daně neplatí a o místních poměrech mají zmatené představy, dané sledováním Západní žumpy. Převážení proti-Ficovských voličů zvláštními vlaky z ČR… A hlavně, téměř totální žumpoidní masáž proti Ficovi a Směru.

    Takové volby jsou podvodné už z podstaty: asi jako hlasování valné hromady akcionářů, když dostanou prolhané a zmanipulované podklady o činnosti firmy – každý soud by takovou šaškárnu obratem zrušil jako zmatečnou, ne-li přímo podvodnou.

    Naštěstí se negativy zabývat nemusíme, jelikož dnes platí, že čím hůře, tím lépe. Amícká říše je řízena Fašingtonem a Londonabádem s jejich pohůnky z Brusele, evropští vazalové jsou na velice krátkém řetězu. Říci, že to vedou od desíti k pěti by bylo nemístně optimistické: i lumíci při svých sebevražedných aktech mají lepší strategii přežití.

    Chce to gauč a popcorn; navíc prý bude teplejší říjen než obvykle, tak se můžeme těšit na houbové hody.

    1. PS: Než někdo namítne, že volební okrsky na Slovensku samozřejmě mají, myslel jsem to tak, že se kandidovalo celostátně; žádné preferenční hlasy/pořadníky mimo celostátních. Jak napsal Vidlák: „Každá strana prostě dodá svůj seznam sto padesáti kandidátů a z nich volí lidé v Bratislavě i v Humenném.“
      A ano, hranice volebních okrsků jsou důležité především u většinových systémů voleb, jistě.

            1. Re: Sat

              Volební asi moc ne.
              Ale dokonale jste předvedl(a) uvažování fachidiota.
              A okrsek by musel být plošák, obsaháč, nebo něco podobného

    2. Pane k42
      Přesně tak.
      Fico to nebude mít lehké,ani Orbán to nemá lehké a když se proti ním spikne EU.USA,teprve bude inflace.
      Pak jsou určité smlouvy a ty se musí plnit.

      1. Re: zemědělec

        Anebo ty smlouvy plnit tak, že vám samotná protistrana zoufale navrhuje, ať si v tom plnění na chvíli odpočinete…

  20. Nad Tatrou sa blýska
    hromy divo bijú,
    nad Tatrou sa blýska
    hromy divo bijú.
    Zastavme ich bratia
    veď sa ony stratia,
    Slováci ožijú.
    Zastavme ich bratia
    veď sa ony stratia,
    Slováci ožijú.

    Už ožívají…

    1. Mně to ich nedává vůbec smysl a nezní mi to odvážněji než sa. Vždyť, kdo jiný by mohl žít a dokázal přežít v tak, z mého pohledu, hornaté zemi než lidi, kt. se o sebe v těžkých hromobijných přírodních podmínkách dokážou postarat a neutečou před krutou tedy přírodou a jen s odhodlaným drsem pozvednou hlavu vzhůru, zhodnotí situaci a ti moudřejí jen zavolají na ty méně zkušené, možná mladší, možná cizí, se svým majestátným klidem zastavme sa bratia, veď sa ony stratia, aniž by odložili z rukou sekyrku, pilu, dláto a ženy prádlo, šípky, dítě. A ti, co běželi, se opatrně zastaví, ohlédnou a nevěřícně patří na tu scenérii, jak vítr slaměnou střechu odnáší, stromy láme a Slovák v šatech roztrhán stojí pevně ve své zemi, kterou cizinci by nedokázali obývat…

  21. Koleso sa polámalo
    Brusel dostal hlasov málo
    kdopak za to môže?
    Ty si chrápal, Bože!

    Taká rana do rypáka!
    Šimečka už prešil ptáka
    rástly na ňom prsička,
    teraz kape slzička.

  22. Pí čaputka
    kvoká z kútka
    čo že sa to stalo,
    čo tých ludí sralo.

    Robo Fico premiérom!
    Oslavy pod Ďumbierom
    každý Slovák máva mierom
    a čo robí Fiallah?
    Žluč by píjala!

  23. Vítězství přešívačů bylo v ČT naprosto jisté ještě o půlnoci, když jsem šel chrápat. Tak se nakonec bača na Královej holi nebude muset holit v rozkroku a zůstane bačou. To je pozitivní zpráva.
    U nás to takhle nedopadne. Podvodníků máme více a tlak protektora je silnější.

  24. Proboha Vidlaku, ne Šimeček 😀 ale Šimečka. Salvador a Honduras si kdysi vyhlasili valku pro mensi vec 😀
    A zopakuju z jineho vlakna, velmi prijemnym prekvapenim po medialni strance byl vykon CNN Prima news. Schopnym, objektivnim zpusobem zpracovali tyto volby. Jen tak dale. Ted cekam na komentare ukrofilu k temto volbam, teda na jejich vyti, lepe receno 😀

    1. Alespoň v češtině má rozdíl mezi Šimečkem a Šimečkou (Šimeček vs. Šimečka) pozoruhodně příznačné pohlavní (či alespoň genderové) konotace.

          1. Vzpomínám na jeho „spravedlivý“ a hodně hlasitý hněv, když ho nevzali do sanitky, co vezla jeho otce s infarktem do nemocnice.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *