Nějak se nám to globální oteplení a sucho vylévá z břehů…
Poslední tři roky je i na jižní Moravě méně a méně sucha. Letos nějak zmizel i poslední problém – chybějící déšť v březnu a dubnu. Březen byl studený, takže příroda žádnou vodu nepotřebovala a navíc měla nahospodařeno z dostatečně mokré zimy. V dubnu napršelo přes sto milimetrů… před pár lety jsme byli rádi, když za březen a duben dohromady napršelo třicet a když v tom bylo alespoň deset milimetrů v jednom kompaktním dešti, tak jsme jásali.
Loni ještě pršelo relativně málo, ale brzké jarní třicítky nebyly, takže sice chvíli sucho bylo, ale rostlinky si s tím bez problémů poradily. Úroda nebyla rekordní, ale byla slušně nadprůměrná. Letos je jaro jak v osmdesátých letech. Doma topíme ještě teď. Vody je tolik, že většině zemědělců přestalo vadit, že jim pod ornicí ti zlí komunisti udělali meliorace. Kdyby je neudělali, tak to nebyly pole, ale bažiny. Dneska má u nás pršet zase. Všechny ty portály o suchu se mohou rozpustit, protože se musejí hodně snažit, aby z toho mokra nějak udělali pouštní katastrofu.
Zdá se, že si příroda nepřečetla ty příručky o grýndýlu. A už vůbec si nepřečetla kecy „českých vědců,“ že se naše republika otepluje dvakrát rychleji než jiné části světa.
Nějak nepochybuju, že světoví klimatologové přijdou s dalšími alarmujícími zprávami o horku, proti kterému je třeba bojovat, ale nějak to přestává mít šťávu. Stále více je vidět, že teplo je jen tam, kde je betonová džungle. Kde člověk nedrancuje a neničí přírodu, tam si příroda se všemi změnami celkem bez problémů poradí. Ale pusťte k něčemu libtardy…. výsledek se brzy dostaví. Zničí nač sáhnou.
Číňani si jedou svojí dedolarizaci, Rusové válčí, i když už dávno měli mít rozvrácené hospodářství a Putin měl být třikrát mrtvý. Saúdové se přestávají kamarádit s Američany a dělají první kroky ke smíření s Íránem (i Izraelem). Fiala jede za Tokajevem do Kazachstánu, aby se dohodl s lepším diktátorem, než je Putin a Tokajev sedí o týden později v Moskvě na přehlídce vedle gosudara a tváří se vlastně hrozně spokojeně. A teď, když je nejvíc zapotřebí urychlit grýdnýl, aby planeta neshořela a je nutné omezit auta, zastavit jaderky, zavést emisní povolenky, tak příroda začne kropit a pouští zimu. I životní prostředí se k libtardům obrací zády.
Vy, co jste v sobě našli dost masochismu, abyste se podívali na slavnou vládní tiskovku o konsolidačním balíčku, vy jste to prostě museli vidět. Stejně jako člověk neoblbne přírodu a fyziku, stejně neoblbne ani ekonomické zákonitosti. Můžete peníze přerozdělovat jak chcete, ale když mizí do černé díry, tak vše můžete jen zhoršit.
Reforma hospodářství znamená, že uvolníte více zdrojů na to, aby vytvářely další zdroje. Další zdroje vytvářejí další zdroje, až jednoho dne zjistíte, že ty obrovské státní dluhy jsou vlastně jen pakatel, který snadno zaplatíte. Naše vláda udělala opak. Přivlastnila si další zdroje, aby je použila pro své nevýdělečné kamarády a aby se rozstřílely na Ukrajině. Nemusím být vystudovaný ekonom, abych věděl, že výsledkem bude nikoliv více vybraných peněz, ale méně. Jestliže lidi nestavějí a podnikatelé nedělají lepší továrny, jestliže se neotevírají doly, nedělají elektrárny, jestliže dividendy tečou do ciziny a ještě se mají platit emisní povolenky a kupovat drahá auta, tak může vláda dělat třeba sto balíčků, ale prostě jen přerozděluje stále se zmenšující koláč.
Fiala teď vykřikuje, že se protesty nenechá zastrašit (všímáte si, že se jim stále hůř dokazuje, že protesty jsou proruské? Naopak, stále častěji musejí i v České televizi říkat, že přichází bída), ale to, co se děje, ho prostě přesahuje. Ať už studené jaro nebo ekonomické zákony, ale i čínský vliv podložený továrnami, obrovskými rezervami a nově i ruskými surovinami. Fiala prostě nechápe, že protesty nejsou příčinou, ale důsledkem. Desetkrát může vypadat neohroženě a tvrdit, že ho nějaký Rajchl nezajímá. Petr Pavel může stokrát tvrdit, že na dezoláty není třeba brát ohled. Ano, mohou to takhle říkat…
Ale oni ve skutečnosti především neberou ohled na přírodní zákony, neberou ohled na geopolitiku a neberou ohled na hospodářské zákonitosti. Dezoláti jsou důsledkem, nikoliv příčinou. Ani Mao Ce Tung svůj velký skok jaksi nezvládl a to byl nějaký diktátor. Existují prostě větší síly než je Fiala, než je celá EU a než je celý Západ a G7. Existují větší vlivy, větší procesy. Západ si prostě myslel, že poručí větru dešti a že silná slova přetlačí silné továrny. Pýcha… jeden ze smrtelných hříchů. Oni i v tom středověku věděli, co spolehlivě ničilo celá království, ba i jednotnou katolickou církev. Nic na tom nezmění ani henta smlouva o vojenské spolupráci… byť bychom to neměli nechat jen tak.
Zbytek se prostě stane sám a stane se, i kdyby by na nás poslali těžkooděnce a nechali do nás střílet americkými kluky. Fiala a spol. si myslí, že bojují proti nám, ale ve skutečnosti stojí proti silám, které je smetou úplně hravě. My jim vlastně děláme onoho otroka, co při triumfu šeptal vojevůdci do ucha: „memento mori.“ Ano, mohou to ještě zastavit. Stačí se přestat prát s geopolitikou a začít hrát s přírodou podle zákonů, které se nedělají v parlamentu, ale fungují samy, protože to tak Pánbůh určil. Pokud to nepochopí, tak mohou dělat svoje KRITy, mohou předělávat učebnice dějepisu, Pánek může školit žáčky i učitele o pravém dobru, ale na věci se nic nezmění.
Možná tomu trochu dopomůžeme. Ale v podstatě bude i stačit, když zrovna budeme stát vedle a dívat se, jak to vypadá, když úřadují větší síly.
V podstatě vidíme jednoduchou věc… oni mocinky chtějí bojovat za henty evropské hodnoty… ale vůbec to neumějí. Třicet let práce všech těch Sorosů se spotřebovalo na nastolení pravé víry, ale nezbyl žádný prostor pro nastolení schopností. Toť Blyštivý Péťa v celé své kráse.
Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.
Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.
Milý anonyme… než s tebou vyběhnu, řeknu jen dvě věci…
1. Klíčové je slovo „skoro stejná“
2. Je dost velký rozdíl, jestli taková smlouva existuje ve státě Orbána nebo ve státě Fialy.
Problém je, což je mimo dosah tvého řídícího důstojníka a příslušného manuálu, že se vůbec v současné situací taková smlouva podepisuje.
Je úplně jedno, který stát ji má či nemá, či zda si Orbán kdysi vyjednal jiný text.
Jde o to že ji opravdu nepotřebujeme. Životní úroveň nepozvedne, plyn nezlevní, na tvoji výplatu bude mít nulový vliv a chování USA je stejné, ať nějaké smlouvy jsou či nejsou. V příslušných prdelích jsme již dost hluboko, hloub již více netřeba.
Smíř se s tím, že hodně lidí vidí věci odlišně.
Bude se ti lépe spát.
Anonym.
Jde to doložit,že tu smlouvu připravil Babiš,jinak s Vámi vyběhne další.
No, já jenom, že:
Anonym napsal:17 května, 2023 (13:19)
Černochová letí do USA podespat vazalskou smlouvu…
Tak z toho plyne můj přípis onomu Anonymovi.
Nicméně, vzhledem k tomu, co a jak zde Anonym uvádí, vzbudil ve mě jistý dojem, že je osobou znalou a do detailu informovanou, co se obsahu oné smlouvy týká a snadno a elegantně vyvrátí všechny obavy stran vazalství.
Bohužel, až později jsem si všiml, že inkriminovaná Černochová do USA neletí smlouvu podepsat, nýbrž podespat-což dává celé záležitosti zcela jiný, poněkud choulostivější význam.
Inu, být ministryní, zdá se býti svým způsobem náročnou činností.
Ouha, patří to pod: zemedelec napsal:17 května, 2023 (15:46)
TEDA
dobrej postřeh ☺
Je na čase uvědomit si konečně, že ony Vidlákem v článku zmiňované přírodní zákony jsou přežitek, neboť dnes platí pravidla.
Sice nepsaná, ale naše, atlantická.
Přírodní zákony známé jen s nějakou přesností. Zatímco pravidla známé s naprostou jistotou a naprosto přesně
Dnes ještě zapadá slunce nad Atlantidou…
ano, tři nepsaná pravidla, která by každý měl dodržovat:
1)
2)
3)
Ten, kdo určuje tato nepsaná pravidla se podle nich řídí anebo neřídí dle svých vlastních pravidel.
Tohle jaro je jiné v tom, že nebyli Ledoví muži. Tedy neodpovídá pranostikám. Moje brambory zasazené na počátku dubna mají už 30 cm a v červnu budu první sklízet.
Dneska je pěkná kosa.Přišla jsem z města a klepu se.
Tak ale z hlediska brambor jde o to, že nemrzne. V květnu letos žádný mráz a i dost prší. Tedy bude brzká a vysoká úroda.
Vidláku, je vidět, že jste jenom obyčejný, hloupý vesnický drn, nevzdělaný v těch správných vědách
Už DÁVNO se nebojuje s něčím tak banálním, jako je oteplování či ochlazování. Teď se bojuje s KLIMATICKÝMI ZMĚNAMI.
A ty přece vidí každý
– v noci je chladněji než ve dne
– ve dne je více světla, než v noci
– léto bývá (v rámci celého roku) teplotně nadprůměrné
– zima zase podprůměrná
– na jaře bývá více deště
– na podzim to zase více fouká
To máte TAKOVÝCH změn, které se týkají skoro každého z nás – a TOLIK lidí je naprosto nezodpovědně ignoruje
Vědecká klimatologie (důstojný to nástupce vědeckého komunismu) a důsledná bádání na poli kreativního genderismu jsou TÍM JEDINÝM, co může tuto nebohou planetu spasit. A my bychom měli být HRDÍ A ŠŤASTNÍ, že jsme to právě my, kdo smí obětovat své mrzké životy i mamon, aby se celému světu dařilo lépe.
Kdo – když ne my, kdy – když ne teď
Podporujte Fialovu vládu, milujte Evropskou Unii, oddaně služte Bruseli, Berlínu i Washingtonu
—————————————————————————————————————–
DeZZoláti, deZZolátky a deZZolátčata, o proruSSkých švábech, švábyních a švábatech a ostatních protistátních živlech ani nemluvě, kteří se dosud nedostavili k povinné lékařské prohlídce a zákonné aplikaci programu Rozšířeného Euroinujního Optimismu (zastarale obotomie) jsou vyzýváni, aby tak učinili co možná nejdříve. Občané, kteří budou přistiženi BEZ programu i po 1/9/202…. , budou hromadně váženi do shromažďovacích kempů zostřeného prosazování Pravdy a Lásky v lokalitě Libavá, nad nimiž převzaly symbolickou záštitu jednotky US a UA armády, dočasně dislokované na našem území
Konečně zazněl hlas odpovědnosti a rozumu. Z minula máme ozkoušeno, že vědeckému světovému názoru neradno se bouřit.
Shrnme si to. Kdyz budou tri roky po sobe tropicka vedra (tusim 2017-2019), je to jasny dukaz oteplovani. Kdyz tri roky po sobe nebyly (2020-2022), je to… pocasi.
Na konci tunelu
bludička zhasla.
Mouku si umelu,
chtěl bych kus másla.
Nejsou už kravky
ba ani kozy.
Mám jít pro dávky?
Je po explozi.
Spadla mi brada.
Září tu gama.
Generál Zrada
nevidí drama.
Ládik!!! napsal:17 května, 2023 (12:15)
Pane, tohle mi nedělejte. Normálně jste mi teď zamlžil oči…. (teď abych se poohlédla po nějakých kapkách – nejlépe s obsahem ethanolu)
OT: Pražský hotel NYX se obrací zády k ruským turistům
https://imgway.cz/s/940g
Vidlak je uple mimo! Na zaklade tohtorocnej chladnej jari robit nejake zavery o globalnom oteplovani je teda dost odvazne. Vidlak nejak zabudol na tohtotocnu druhu najteplejsiu zimu v historii merani. Ono vacsinou po velmi teplej zime nasleduje chladna jar, aby sa to trichu vyvazilo.
Pri globalnom oteplovani treba sledovat trend, nie jednotlivost. Jedna chladna zima za 10 rokov neznamena koniec oteplovania. To najlepsie dokumentuje fakt, ze teplota altantickeho oceanu nepretrzite stupa a zaladnena plocha arktidy sa zase zmensuje. A z neho potom v zime teplo vyzaruje do atmosfery, preto tie teple zimy. Vyrazna akceleracia oteplovania nastane, az sa v arktide uplne roztopi ladovec. Zatial sa vacsina energie zo slnka spotrebovava na topenie ladovca, az sa roztopí uplne, slnecna energia sa bude moct „plne pouzit“ na zvysovanie teploty a ta zacne rapidne stupat. Je to podobne ako ked naplnite hrniec ladom a date ho na sporak. Zo zaciatku sa v hrci len topi lad, ale teplota sazvysuje len velmi malo, skoro vobec. Pretoze skoro vsetka energia zo sporaka sa spotrebuva na roztopenie ladu. A ked sa lad v hrnci rozpopi, teplota zrazu zacne rychlo stupat. A to čaka aj nas.
Skupenské teplo tání
to zlokot: Pokud mi ještě dobře slouží pamět tak ledovce se měli rozpustit už dávno(Al Gore panel) takže něco je jinak ve státě dánském a Vidlák se tentokrát trefil. Zeměkoule tyto cyklické změny prochází celkem pravidelně v menších a větších výkyvech. Poručit větru dešti realně neumíme (hubou to jo) a tak se blbne kolem uhlíku, metanu atd.
Snahu kterou by jsme měli jako v hluboké minulosti napřít k přispůsobení se klimatu věnujeme legraci zvané green deal. Schválně kolik nových stromů by bylo potřeba vysázet na odstranění co2 (https://ucimoklimatu.cz/vyukove-materialy/kolik-uhliku-zadrzi-strom/) ze všech výfuků a uhlík tím uložit pro další generace,snížit tím teplotu v osídlených oblastech. Ne pustíme se do povolenek a daní za uhlíkovou stopu. Bohužel zelené myšlení je dnes jenom byznys, byznys a v neposlední řadě byznys. A ne ochrana prostředí.
k tem stromum… ani jeden. Protoze ten uhlik se zase „hned“ uvolni a to prej nepla. Pomuze jedine ho ukladat pod zem. Pokud nekoho pri cteni napadlo slovo „dotace“, je dezolat.
je jedno, co taral AlGore. Faktom je, ze arkticky ladovec sa stale topi a zmensuje. A teda spochybnovat oteplovanie moze len zaslepeny blazon. Dolezity je trend, nie presna predpoved, kedy sa roztopi.
A až všechen uhlík uskladnime pod zem, tak chcipnem hladem, neboť nic zeleného už nevyroste. Ti ko*oti nejen že neumí počítat, fyzika a přírodní zákony jim nic neříkají, ale nerozumí ani základům biologie. Tož tak.
Já nezpochybňuju oteplení. Jen zpochybňuju, že je to tak přímočaré a že za to může CO2 vypuštěné člověkem. A zpochybňuju kecy, že si s tím příroda neporadí.
Jasne, ze si s tym priroda poradi. A je velmi pravdepodobne, ze po tomto teplom cykle pride znovu cyklus studený, ale my sa toho uz nedozijeme, lebo tie cykly mozu trvat radovo od desat tisicov rokov az po niekolko milionov. V drtuhohorach bolo tak teplo, že v antarktide rastli listnate stromy a zili tam dinosaury. Lenže tie stromy a dinosaury sa tamojsim podmienkam neprisposobili za par rokov, ta tepla perioda vtedy trvala miliony rokov.
Panebože, a co tektonické procesy, tektonické-litosfericke kry , jejich pohyb, desková tektonika, pevninské desky, viz :
https://cs.khanacademy.org/science/cosmology-and-astronomy/earth-history-topic/plate-techtonics/v/plate-tectonics-evidence-of-plate-movement
Tedy i změny umístění kontinentů na zeměkouli, nemluvě o změnách klimatu v průběhu tisíců, statisíců, miliónů let, včetně vlivu magnetismu, objemu kyslíku
v atmosféře-tedy její složení, precese zemské osy, sluneční aktivity, vesmírných vlivů a událostí…
Co je to však proti Al Gorovi a Gretě – universum i věky blednou před tím „generálním prozřením“ na náš, tedy opičí účet. Pravda, ještě v tom jedou prdící krávy, a možná i prdící hadi …
Svatá prostato – nejsme schopni přesné předpovědi počasí na týden dopředu, ale zato jistí opět naprosto přesně vědí, co se dělo, děje a dít bude v časových horizontech desítek, stovek a tisíců let – pokud krávy v Holansku nepřestanou prdět, a Pepa Vomáčka nepřestane používat benzínový povoz, topit peletama a provozovat gril s udírnou na dřevo …
I pohyb litosférickych desek vytváří teplo. Zahrnuje se do pojmu vnitřní energie Země
Já si přisadím.
Z faktu, že někde roztaje ledovec, nelze na globální oteplování (GO) seriózně usuzovat. Na jiných částech zemského povrchu ledu přibývá.
Pokud se někdo chce GO vážně zbývat, měl by vzít do úvahy, že Země je velmi nehomogenní těleso a distribuce tepla v něm není totéž co teplota jeho povrchových vrstev. Dokud nemáme (a) spolehlivý model distribuce tepla v zemském tělese a (b) neznáme celkovou tepelnou bilanci Zeměkoule, řeči o GO jsou nepodložená dojmologie.
Já samozřejmě nevím jistě, jestli na bodech (a) a (b) už někdo pracuje a nějak je zkoumá, ale bez alespoň nějakých dílčích výsledků na tomto poli není o čem se bavit.
Polarne oblasti sa komplet otepluju, a to pomerne brutalne, vid sibir. To je pre mna dostatocny dokaz, ze sa otepluje globalne. To ze niekde v tropoch na Kiribaty sa o desatinu stupna ochladilo nie je podstatne.
Dotaz pro odborníky:
Např. Antarktis údajně ztrácí ca. 200.000.000.000 tun ledu za rok. Vezmu-li 1t = 1m3, znamená to každý rok o 200km3 ledu méně.
Antarktis má plochu 14.200.000 km2 z nichž je drtivá většina pokryta ledovým příkrovem o průměrné tloušťce 1,9km.
Průměrně tedy zmizí 0,000014km (a nebo 14,08mm) ledu na km2 za rok.
Špatná zpráva je, že tímto tempem ledový příkrov Antarktidy zmizí již za 134.900 let. Ta dobrá: my si s tím nemusíme lámat hlavu.
A teď ten doraz: Ví někdo, jak naši vědci takový „dramatický“ úbytek ledové masy měří?
https://www.euronews.com/green/2022/05/13/what-s-behind-the-surprising-growth-of-one-antarctic-ice-sheet
https://en.wikipedia.org/wiki/Antarctica
Jam měří?
Pošlo Pepka se svinovacím metrem, řeknou mu změř led.
A teď vyskoč!
Do výsledků zapíší „splněno“
Měří se to např. satelitně přesným lidarem nebo gravimetricky.
Nicméně v případě Antarktidy led ubývá ve východní části, zatímco v západní přibývá. Na celkovou bilanci má vliv i tepelný tok ve vulkanických oblastech Antarktidy.
Akorát mezitím nesmí dojít k další době ledové…
Podle zprav z medii uz davno v Arktide a v Antarktide meli rust palmy.
Jaká je tepelná bilance Zeměkoule je velmi komplexní problém. Abychom ho mohli vyřešit potřebujeme dlouhodobá přesná pozorování přes velkou časovou škálu, potřebujeme modely vycházející z pochopení všech regulačních zpětných vazeb, kladných i záporných. Je to vlastně zázrak, že je naše klima tak stabilní, zřejmě klíčovým parametrem, který ještě neumíme dostatečně přesně modelovat je voda ve všech skupenstvích, hlavně jako oblačnost různého druhu.
Bez Slunce a vody by nebyl na Zemi život, i když jaderné reakce probíhající uvnitř Země také trochu přispívají k tepelné bilanci Země.
Zatím se všechny diskuse, ať již odborné, nebo politické, nebo laické upínají na jednu věc (třeba koncentrace CO2) z obrovského množství parametrů a regulačních smyček, vzniklých v přírodě.
Takže se zatím nic nevyřešilo, jen se různě argumentuje, tlachá, zkoumá, dělají se politické nátlakové akce, atd, atd
OK, já vám to neberu. Pro vás ano, pro mě ne.
To jsem nepochopil, co mi chcete říci.
Já jen vím, že o klimatu nic nevím. Z mého života soudě (78 let) jsem žádnou změnu klimatu v Čechách nezaznamenal, pamatuji léta horká i chladná a deštivá, zimy tuhé i mírné, různé přírodní pohromy (povodeň 2002), …
Fotovoltaiku dělám ne proto abych zachránil lidstvo před globálním ochlazováním nebo oteplováním nebo klimatickou změnou,
dělám to proto, že mě to bavilo a živilo (i teď mě to baví), je to skutečně hi tech způsob výroby elektřiny, nyní už ve výkonové škále Terawattů, nepotřebujete vyrábět horkou páru, nic se Vám tam netočí, nemusíte nic promazávat, nemusíte pálit nebo štěpit nějaké palivo, …
Fotovoltaika tady je a bude, ať už se bude klima měnit tak nebo onak, nebo i když se nebude měnit vůbec.
To nebylo pro vás, nýbrž pro zlokota https://web.litterate.cz/jsou-vetsi-sily/comment-page-1/#comment-146591
Studie?
Já rád hokejkové grafy.
Jeden hokejkovy graf by byl ….
https://imgway.cz/s/940v
Uz davno mel bejt vydanej zakaz vyroby a prodeje sodovek a vsech napoju obsahujici uhlavniho nepritele lidstva co2.
Oceany sou prej toho taky plny.
A pivovary apod.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Alkoholov%C3%A9_kva%C5%A1en%C3%AD
Kontrolní otázka :
Když si piják piva po každém pivu říhne….kolik CO2 tak bylo vypuštěno do volné přírody ?
https://www.euro.cz/clanky/bill-gates-chce-omezit-rihani-krav-ktere-produkuje-skodlivy-metan-zajistit-to-ma-krmeni-morskymi-rasami/
A máme po 3,14či. Bo němame mořa.
Pod zem se ukládá například při každém dešti.
Prosím, přečtěte si nějaké základy termodynamiky a hlavně fázové transformace, než začnete blábolit nesmysly…
Máte pravdu, rozhoduje trend a je jasné, že jsme někde u vrcholu teplého období je zřejmé – jaký bude obrat, musíme se nechat překvapit. Boj proti uhlíku, jak jej předvádí zelení pomatenci na tom nic nezmění.
V dlouhých dějinách vývoje klimatu na Zeměkouli NIC NOVÉHO POD SLUNCEM.
Na zaklade coho usudzujete, ze sme už na vrchole tepleho obdobia?
PS pre ostatnych: Ja som ani slovom neobhajoval greendealovych šialencov z EP. jedna vec je globalne oteplovanie, co je fakt, a dtuha vec je imbecilne spravanie EU.
Přesně tak. Tady se dementům z Brusele povedl ďábelský kousek, kdy shodili v očích veřejnosti celou ekologii. Možná to byl záměr…
Pak už byla jen otázka času, kdy se rozšíří mentální zkratka typu : za oteplování nemůžem, tj. veškeré ohledy na přírodu jsou blbost… Víc kácení, víc asfaltu a betonu, žádná recyklace, žádné omezování spotřeby, atd.
Za to si zelení můžou sami. Bolševické metody jsou neodpustitelné. Budeme nést důsledky.
Obávám se, že ti skutečně zelení jsou v celém tomhle cirkusu jen estrádní šašci v roli užitečných idiotů. Za vším bych viděl někým očekávané obrovské zisky. Stejně tak lze ale hledat za až hysterickou dehonestací „zeleného šílenství“ ohrožení zisků někoho jiného, který taktéž šíří svou propagandu, jak se dá. Každopádně se obávám, že každý, kdo zastává dle sebe jednoznačné a údajně racionální stanovisko je jen obětí jedné z těch dvou stran.
Za mě se globální klimatické změny dějí a člověk na nich má neoddiskutovatelný podíl. Nicméně neřeší to ani současné solární panely na střeše každého domu, ani absolutní ignorace pod dojmem, že je to všechno výmysl nebo konspirace.
Jen tak na doplnění, že se něco děje, a to hodně negativního, je vidět například na obrovském úbytku hmyzu ve srovnání s minulostí, stejně tak i na úbytku ptactva. Tohle nemůže nevidět jen slepý nebo mileniál.
„Za mě se globální klimatické změny dějí a člověk na nich má neoddiskutovatelný podíl. Nicméně neřeší to ani současné solární panely na střeše každého domu, ani absolutní ignorace pod dojmem, že je to všechno výmysl nebo konspirace.“
Pod to sa kedykolvek podpisem.
Lidi se podepíšou pod kde-co. Významný/měřitelný podíl člověka na klimatických změnách dosud nikdo ani neprokázal, ani nevyvrátil. Debata, která se o tom vede, zatím je v rovině náboženské víry.
To, ze sa zaciatok oteplovania koreluje so zaciatkom priemyselnej revolucie je určite len cista nahoda.
Tak jako předchozí teplé periody korelovaly se zánikem Atlandidy, prdícími dinosaury nebo nadmíru zpocenými otroky při stavbě pyramid.
Když o tom vedeme tento seriózní rozhovor, připomenu, že taky by to mohlo tím, že Zeměkoule je dutá a uvnitř je ještě jedna, větší.
Vědecká debata o tomto problému je zcela otevřená, jediné co víme jistě, je, že toho nevíme a neumíme modelovat ještě hodně. Je to velmi komplexní problém.
Projev víry to může být pro politiky a hlavně pro jimi ovlivněné lidi. I když si myslím, že pro většinu politiků je to chladná kalkulace a manipulace.
zlokot:
S cim korelovalo stredoveke klimaticke optimum?
stredoveke klimaticke optimum v rokoch 950 – 1250 v skutocnosti nebolo globalnym , ale len lokalnym oteplenim v oblasti severneho atlantiku a euroazie. Globalne sa naopak malicko ochladilo, co s dnesnym stavom nemozno porovnavat.
Ve středověku i kontinenty vypadaly poněkud jinak, než dneska.
GD šílenci vymýšlejí teorie, v důsledku stojící zcela na vodě, ale hrnou to do médií pod tlakem a tak vznikají tzv. seriózní odkazy.
Sebevětší ptákovina, ale uveřejněná v kdysi renomovaném periodiku, má váhu relevantního odkazu na „vědeckou práci“ a pro ty šílence je to důkaz, že dělají správnou věc.
Základ je ale lež, nebo výmysl – vše se dělá pod pláštíkem jakési „serióznosti“, byť jsou to nesmysly typu gravitačních úložišť, odstavování jaderných elektráren a spouštění uhelných a další a další nesmysly, jako je ten se sodovkovým plynem.
Ukázalo se, že freon nebyl až tak závažnou příčinou ozonové díry, tak bylo potřeba vymyslet něco údernějšího a ve větším měřítku.
Že to bude kysličník uhličitý a metan, to by mě nikdy nenapadlo.
Jsou schopni úplně všeho a je třeba je zavčas zastavit, než bude fakt zle.
zlokot -no já nevím, ale s tou průmyslovou revolucí -/Průmyslová revoluce byla postupná změna v období od 18. do 19. století, kdy se zásadně proměnilo zemědělství, výroba, těžba, doprava a další hospodářské sektory. Do té doby hospodářství dominovalo zemědělství. / kdo ví. Tedy ne že bych tomu rozuměla, ale jak vysvětlit fakt, že dokud byla výroba kdečeho rozprostřena kol dokola,/ u nás, německo francie, anglie / byl všechen ten vzdušný odpad/zneřádění/ rozprostřeno v luftě a pohodlně bez větších následků absorbován.
Veškeré „problémy“ alespoň“se mi zdá začaly v momentě, / pamatujet snad ty fotky komínú z čmoudy a všude/,kdy tohle všechno přestěhovalo na na azijskou část a u nás se luft začal „čistit“. Ale kdo ví jestli právě ta síla z azie je nevstřebatelná.
Pamatujete na pvětří v americe, na nedýchatelno, zvlášť jižní části. Byla toho plná telka a i rakouská, než se to začalo stěhovat jinam- tak 60-70léta.
hmm
V r. 1950 bylo na Zemi okolo 2,5 miliardy lidí.
Teď je to cca 7,7 miliardy – 3x tolik.
Všichni ti lidé vaří, jedí, pijí, občas perou a myjí se. Mnozí chovají dobytek, který také pije, další mnozí něco pěstují a to něco také zalévají.
Všechno minimálně trojnásobně.
PLUS několikanásobek průmyslu a mnohonásobek dopravy.
PLUS ozbrojené konflikty prakticky po celém světě, při nichž neustále něco hoří.
PLUS dlouhodobé požáry v oblastech bývalého permafrostu.
To se na ŽP kurevsky projevuje.
To se na ŽP kurevsky projevuje. – Jak? Změřil to někdo někdy?
Nemyslím to nijak zle, ale to, co jste napsal, je emotivní výkřik. Těch je kolem nás poslední dobou hříšný nadbytek. Já bych uvítal, kdyby vznikl nějaký průřezový přírodovědecký vědecký tým, nezatížený eko-pověrami (opakuji: nezatížený eko-pověrami), a jal se postupovat podle osvědčené pravdy: měřím, a co měřit nemohu, na měřitelné převádím.
Dokud takto pojatý, v plnotučném významu toho slova – vědecký výzkum neproběhne, není o čem hovořit.
—
Jedna věc je počínat si tak, aby po mně nezbyl v životním prostředí binec. U řady lidského konání je však dopad na ŽP sporný, vizme prdění krav a likvidaci živočišných chovů ve jménu zeleného náboženství, a chorobnou snahu o jejich nahrazení žraním brouků.
Dokud nenahradíme zelené náboženství skutečnou vědou, a mám na mysli ne rádo by vědecké politicko-humanitní cancy, nýbrž exaktní (ještě jednou: exaktní) vědecké poznání na bázi matematiky, fyziky, chemie, biologie,…, nezatížené „zájmovými kroužky“, zdravého vztahu k přírodě se nedobereme.
A na to, že nějakej ducjh svatej vošukal nějakou mařenu a ta porodila Ježíška, na to taky věříte?
tdx,
hmyz nemá rád GMO plodiny, raději pomře, než by se živil GMO pylem.
Také různé chemikálie v postřikách jim nedělají dobře.
No a ptáci se živí mj. hmyzem.
Takže příčina úbytku – člověk, nikoli oteplování, ochlazování.
To jsem asi nevyjádřil dobře. Myslel jsem to tak, že je to jednoznačně vlivem činnosti člověka. Ne že je to v důsledku globálního oteplování.
Pridal bych i svetelny smog a modrou slozku svetla, ze ktere je hmyz uplne zblblej, takze pavouci na lampach jsou festovne prezrani a hmyzozrave ptactvo nema do ceho pichnout.
Tady to bude asi jeste horsi, protoze zelena „logika“ veli, cim studenejsi bila, tim vic LEDka, tim vic bioeko a nizsi CO2…
Postupne takhle meni kandelabry i v obcich v CHKO/NP, kde by naopak mely kandelabry plosne zhasnout s uderem 22. hodiny, s vyjimkou prechodu pro chodce… achjo.
Neoddiskutovatelný podíl mají i mravenci.
To globální oteplování je kec, zfalšovanými měřeními vydávaný za fakt. A servírovaný lidem ve stylu – no přece by nám nelhali! Ale daj se na tom vydělat slušný prachy a za to ten podvod stojí…
„To globální oteplování je kec, zfalšovanými měřeními vydávaný za fakt.“ Tohle je zase oblíbené dogma druhé strany. Ono to s tou „hokejkou“ bylo tehdy dost jinak. Nešlo o podvod, ale běžně používaný „trik“ ve statistice. Jeho cílem ale není zkreslení výsledků, nýbrž, pokud si to dobře pamatuji, k očištění dat. A to slovo „trik“, které kdosi použil v jakémsi nedůležitém mailu se po následné mohutné medializaci stalo modlou všech „popíračů“. Alespoň takhle si to pamatuji já.
zlokote, už starej Al Gore, a to není žádnej malej blbec, před léty nabádal a varoval a panikařil, že globálně teplota poroste nezadržitelně stále výš a výše, až nejvýše. Vyjádřil to i ve stupních na různých stupnicích a tím to všecko začalo.
Al na tom zbohatl a spolu s ním i další oteplovači. Skvělá díra na trhu to tenkrát byla. Al má tedy na díry čuch. Kšeft je to opravdu hodně vydatný, třeba uznat.
Dle jeho předpovědi bychom dnes už měli být krásně propečení s křupavou kůrčičkou..
Místo toho řešíme další emisní povolenky.
Holt, zdá se, že oteplovači mají pořád málo.
Al Gore kromě toho, že vynalezl internet – podle vlastních slov, také vynalezl algoritmy, které se podle něj jmenují. Ovšem nehynoucí slávu mu vyrobili autoři sprostého animáku South Park, kde Al Gore zachránil lidstvo zabitím lidoprasomedvěda. Dělali si prdel z Al Gorových šílených oteplovacích výstupů, ale znemožnili tím Al Gorovi další oblbování a politickou činnost, protože jakmile kdekoliv vyleze na podium a začne blábolit, diváci mu houfně děkují za zabití lidoprasomedvěda – ten výsměch to hovado úplně odepsal…
Existuje i pěkně nastříhaná verze – jakoby realizace animované sekvence ze South Parku, se stejným textem jako v animáku: https://www.youtube.com/watch?v=GcyLx02nxxk
… já sem dokonce zaznamenal, Kchódle, zdviženej prst toho emerickýho bijce lidoprasomedvědů Mazurka, jak vážně nabádal na začátku války UKáčka i Rusy, aby prej vedli válku tak, aby nepoškodili stávající klima.
To se třeba mně zdálo jako docela dobrej počin, protože né všichni (třeba Britové s tím svým ochuzeným uranem) si to uvědomujou, žejo „soudruzi? Já věřím, že…když se to vyžaduje, tak my šeci, uděláme tak, jak ma byt, protože tak je to spravne … kazen je to hlavni… dovolte mi odejit … provedu“!
Jj. Copak perfidní Albion, ten to má tak nějak v popisu práce. Jen si vždycky vzpomenu, jak s těmi Al Goreovými nesmysly jeden čas všude prudili. Člověk se bál otevřít i sardinky, aby to odtamtud nevylezlo…
Sice „mladej“ Bush byl celoblb a zcela ve vleku šílených neocons, ale kdyby tenkrát vyhrál prezidentské volby Al Gore, kdoví, jak by to strašně skončilo…
Sepsali – těžko to psal tenhle panák – pro Al Gora knihu „Nepříjemná pravda“ a pak podle toho natočili filmový „dokument“… Adorovali ho úplně nesnesitelně, dávali mu všelijaké ceny… Přitom je ten „jeho“ tlustospis plný naprosto šílených báchorek a nesmyslů; prostě taková exploze pavědy, amíckého svatouškovství, výjimečnosti a tak dále. Kdysi jsem se přinutil to dílko přečíst, ještě teď si pamatuji, jak mi z toho naskakovaly pupínky.
Za to, ze nekricel vo podvodnym zvoleni Bushe a tak nebyl zvolenej ,dostal odmeny a dostava stovky milionu a rady a medajle..
Sorry, ale prihodim si tiez jednu skepticku:
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C4%BDadov%C3%A1_doba_(%C4%8Das%C5%A5_%C5%A1tvrtoh%C3%B4r)
Pac tu kde zijem, bolo pred par 10k rokmi niekolko metrov ladu na povrchu a svoju cibulku by som fakt nepestoval. A teda otazka znie:
Co sposobilo nastup doby ladovej?
Logicka dalsia otazka znie:
Co sposobilo koniec doby ladovej? Vevericka?
Kedze pri konci poslednej doby ladovej bolo pocet tovarni na zemi NULA, tak to tovarnami asi nebude.
Kto je teda zodpovedny za vyhynutie tigra sablozubeho, srstnatych nosorozcov?
https://www.pravek.space/copy-of-lov-a-zber
Dostudovat dovod vyhynutia. V literature sa uvadza:
Dôvod vyhynutia nie je dodnes celkom jasný, na vine mohla byť zmena klímy ale aj človek.
Aj wiki pouziva to oblubene vedecke slovicko…. PRAVDEPODOBNE
Podľa tohto odpozorovaného cyklu, glaciály spočiatku trvali asi 40 tisíc rokov, ale v čase pred jedným miliónom rokov sa presadil cyklus, ktorého glaciál trval v priemere 100 tisíc rokov a interglaciál asi 20 tisíc rokov. Za kolísaním podnebia pravdepodobne stoja zmeny vzájomnej polohy Slnka a Zeme. Ak sme od Slnka ďalej alebo inak natočení, dostáva celá Zem alebo jej časť iné množstvo tepelnej energie.
Tak prý nejdou snížit ty dotace na solární energii. Ale asi by je šlo zdanit, ne? Já myslím, že řešením by bylo OZE zdanit a z vybraných daní platit ty emisní povolenky.
Vidlák kdesi napsal, že bývalí nadšení svazáci jsou dnes největší antikomunisti.
Jiří Lábus:
https://ansu.cz/celebrity/jiri-labus-promluvil-o-sikane-v-televizi-za-minuleho-rezimu-zeny-svlekali-do-pradla-a-kontrolovali-je/michaelahanelova/
Ondřej Vetchý:
https://ansu.cz/celebrity/ondrej-vetchy-ma-vybusnou-povahu-miluje-bojove-sporty-a-v-mladi-uvazoval-o-vrazde-husaka/pavlakrejci/
Mně už je z tý „kulturní fronty“ na blití…
Před 40 lety by podepisoval Antichartu dnes volá Sláva Ukraina
Z Vetchýho je mi taky blivno. A to nemusí ani mluvit.
Jen jsem si představil antikomunistku Jiřinu Jiráskovou, jak ji Veřejná Bezpečnost nahání obušky na natáčení a při odchodu jí kontrolujou podprsenku a kalhotky, den co den, několik dlouhých desetiletí pro nás takhle trpěla.
Naštěstí po převratu konečně mohla kandidovat za ODS, takže to mělo šťastnej konec 🙂
Antikomunistka Jiřina Jirásková byla spolupracovnicí STB a dosti kolegů to pocítilo na vlastní kůži. Trochu jim pomoci se snažila komunistka Jiřina švorcová.
Ano, to tak bejvá…
Ondřej Vetchý (jako zlodějíček Ferko) v pohádce o Nebojsovi (1988) řekl:
„Není důležité něco dělat, ale být u toho, když se rozdává.“
No není to úžasná věta?
A nic tím nenaznačuju…
oba mám docela ráda.
Ale obecně byli vždycky herci a zpěváci exponenty režimů. Výše jmenovaní se oba za komunistické éry podíleli na kulturní ideové tvorbě a teď si hrají na etalon poctivosti. Kdyby mlčeli a hráli, co jim zrovna režim přinese, udělali by líp.
BTW – Na Bohdalku teď propíchl Pávek, že na seznamu darů prezidenta byla Miloše byly uvedeny její zlaté náušnice k životnímu jubileu… to Bohdalka jen zato, že nepodpořila
Jestli si s problémem poradí sama planeta Země, tak to bude pro lidstvo fičák. Ono 8 miliard kusů, kterým již nestačí miska rýže denně, je neudržitelných. Otázka zní Jak?
Neúčinnost antibiotik, nepoodnost, příroda pracuje
WHO. Vakcíny. Něco se najde.
Vidláku, Vaše vymezení proti zelenému šílenství je správné a potřebné.
Je s podivem, že tak hlasitě neučinilo PRO, ke kterému se hlásíte a nic silně nezaznívá ani od opozičních SPD a ANO.
Přitom odpor proti zeleným magorům má obrovský rezervoár příznivců, který se s projevujícími se důsledky stále zvětšuje.
Nechápu.
Protože je třeba odlišit a pochopit co je to objektivní TECHNICKÝ POKROK od ideologického šílenství EU sekty „zachráníme celý svět od CO2“.
Technický pokrok nezastavíš, ideologické šílenství nakonec skončí na smetišti dějin (ale jak dlouho to bude trvat a bolet?)
A hlavne je potreba rozlisovat technicky pokrok jako takovy a blaboleni fanatiku o tom, ze to, co si vysnili je pokrok.
Poznavaci znameni je jednoduche. Jakmile musite pokrok narizovat a dotovat, o pokrok nejspis nepujde.
Tím spíš je třeba nakopat sektářské magory do prdelí – čím dřív, tím lépe – oni pokroku škodí, stejně jako pokroku uškodil Maovo pokus o „velký skok“. Je to stejná sorta lidí, stejné uvažování, stejné totalitní praktiky.
Celá ta šaráda s uhlíkem je velká manipulace a z toho nemůže vzniknout nic dobrého.
Naše politická reprezentace by nás před výplody těch měla chránit – nečiní to. Alternativa by měla mít jiný přístup.
Nakonec, po ohlédnutí se nazpět, teprve po Maově šílenství se Čína mohla zvednout a je na cestě být největší ekonomickou silou světa.
Tedy „všechno zlé je i k něčemu dobré“.
Věřím, že Amerika se po „woke“ a „gender“ šílenství zase zvedne,
že válka Rusko-Ukrajina nakonec skončí dohodou
a že už tu šanci, jako měl svět v devadesátých letech už nepropásneme…
Na Maově velkém skoku nebylo dobrého NIC. ČÍňané nejprve tuto cestu museli zcela zavrhnout, pak se nejprve pozvolna a pak (po otevření ekonomiky (Kissinger) rychle rozvíjela.
Z blázny v čele můžeme dojít pouze jen do blázince.
Pokud nás Putin zbaví zelených magorů, půjdu ho vítat šeříky.
No, on je pan Vanecek takovy August Strinberg energetiky. My si proste podle nej nejdriv musime vyzkouset, ze vyfukovanim tabakoveho koure do umyvadla s vodou zlato nevznika.
A nebylo to Kalvoda šílenství jen americký narativ a ta chudoba vliv sankcí a západní podpora Čankajška? Člověk už nevěří ničemu.
Maovo
Pana Vaněčka-Strinberga nechme stranou, ale pokud jde o zmíněné vyfukování tabákového kouře do umyvadla s vodou, mýlíte se. Touto metodou zlato vznikat může, ovšem musíte zvolit správný pracovní postup. Naopak nesprávným postupem ničeho nedosáhnete a vše pokazíte. Jako příklad může sloužit získávání energie rozbitím atomu: položíte-li atom na kovadlinu a budete-li do něj mlátit kladivem, neuspějete.
Jistě vám po tomto úvodu vrtá hlavou, jaký je ten správný postup při foukání kouře do umyvadla. Nuže – je to jednoduché: musíte si na to otevřít kurzy (placené). A uvidíte, že se vám zlato jen pohrne.
fuj, takhle tahat z lidí prachy, když princip výroby zlata je tak jednoduchý…
1. Potáhnete z cigarety (z doutníku ne, ten je na platinu, ale funguje to podobně)
2. Kouř v plicích obohaťte o 65 protonů.
3. Obohacený kouř co nejrychleji vydechnete proti umyvadlu, tak, aby proud protonů v kouři narušil keramiku a křemík aby přijal oněch 65 protonů.
4. Velmi pravděpodobně se ze zlatého škraloupu v umyvadle začne kouřit – proto pusťte vodu, a umyvadlo zchlaďte. NEJDŘÍV TEPLOU! Když na to nalejete hnedka studenou, tak se opaříte…
5. Škraloup seškrábněte, a postup opakujte.
pro Admirála: Mao svými činy ukázal Číňanům, že tudy cesta opravdu nevede a jen proto mohl Teng zahájit počátek kapitalistické ekonomiky v Číně.
Myslím, že pětikolka ukáže většině v ČR, že tudy cesta k blahobytu, míru a spokojenosti nevede.
A Orbán to řekl Evropské unii naplno: EU neplní svůj původní cíl: mír a blahobyt v Evropě.
pro Jožku: prostě takový Pepík, jen reptat
Jj, to Maove taky tvrdili. Jak nekdo reptal, ze stavet vysokou pec v kazde vesnici je blbost, byl reakcionar. Proste si to MUSIME vyzkouset.
Podobnost schematu „kazda vesnice si vyrobi sve zelezo sama“ a „kazdy barak si vyrobi potrebnou elektrinu sam“ neni nahodna. Pochazi totiz ze stejnych myslenkovych postupu. A bude mit stejne dusledky.
Stále mně udivuje, s jakou chutí si opětovně šaháme na rozpálená kamna.
Mezi technologií výroby železa na vesnici v Číně a výrobou elektřiny z v Číně vyrobených hi tech solárních panelů je technologický rozdíl více než tisíc let.
To humanitně vzdělaní většinou nechápou.
Zato já je chápu: ve filosofii jsou v principu stejně významné poznatky starých učenců před tisíci lety nebo vědců v současnosti (i když si myslím, že ty staré, osvědčené, jsou mnohem významnější)
V principu pristupu k problemu rozdil neni. To zas nechapou nekriticky zamilovani.
Všechno je jinak. Celý problém je ve výkyvu zemské osy. viz
https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/zachra%C5%88me-zemskou-osu
https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/zachra%C5%88me-zemskou-osu-ii
neradno podceňovat.
Bavore, zřejmě jste na to kápnul, JE TO ZEMSKÁ OSA.
Naprosto vědecký a použitelný recept na nápravu máte, jen je to ho dobře prodat.
Jak nato? Poraďte se u odborníků. Al Gore a jiní Vám mohou předat zkušenosti.
V každém případě je nutné se vyzbrojit hokejkovými grafy, doložit, že přesunem milionu lidí na dovolené se vychylování zemské osy zpomaluje, trochu podmáznout tisk a nezapomeňte agažovat nějakou Grétu.
Držím Vám palec!
Zdravím Vás, pane z Bavorů …
Copak proti údajně zeleným zhovadilostem – v běhu jsou pro plebs téměř likvidační procesy v existenčních otázkách ( v tento moment ve fázi připrav, návrhů, schvalování, podpisů ), a ten plebs NIC, jako by se ho to netýkalo.
NAPROSTI NIC se neděje, NIKDO ani neprotestuje- prý snad se možná budou připravovat …
Panebože, a s tímto materiálem by někteří chtěli odstranit od moci Demolici …
To je vtip roku …
Včera tu proběhla diskuze o pšouknutí toho muničního skladu na Ukrajině. Štefec k tomu dává komentář.
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/politika/stefec-vybuch-municniho-skladu-chmelnickij-takovy-maly-cernobyl/
„Ještě paradoxnější je fakt, že v době, kdy prezident Zelenskij brázdí Evropu, arogantně vyžaduje další a další zbraně a peníze, uráží papeže a objímá se s „nejlepším přítelem“, britským premiérem Rishim Sunakem, provedla ruská armáda raketový úder na vojenský sklad v Chmelnickém. Následná obří exploze uskladněné munice, ne nepodobná jadernému výbuchu, s vysokou pravděpodobností pohltila i podstatnou část, ne-li celou zásobu granátů s ochuzeným uranem, dodaných právě Velkou Británií.
Vzhledem k ochotě uranu při vysoké teplotě zahořet nejspíš došlo vlivem vysokého tlaku a teploty při explozi k odpaření poměrně významné části radioaktivního materiálu uranových střel. Důkazem je skokový nárůst radioaktivity ve městě a jeho okolí (z 80-100 nSv na 140-160 nSv), šířící se vlivem převažujícího směru větru západním směrem. Přítomnost munice obsahující uran ve skladu byla nepřímo potvrzena i bývalým náměstkem Nejvyšší rady Ukrajiny Igorem Mosejčukem, který doporučil evakuovat děti z oblasti výbuchu. Indický The Eastern Herald v této souvislosti dokonce píše o „malém Černobylu“.
Asi tak.
Ad Štefcovy bludy „Důkazem je skokový nárůst radioaktivity ve městě a jeho okolí (z 80-100 nSv na 140-160 nSv)“:
Tak, za prvé jednotky mají být správně nSv/h, za druhé to je měření gama, nikoli alfa záření, za třetí ke zvýšení hodnot došlo už 11. května, tedy 2-3 dny před úderem na Chmelnickij. A v Kyjevě (Brovarskyj prospekt), kde žádný muničák zasažen nebyl, se běžně naměří 150-250 nSv/h. https://www.saveecobot.com/en/radiation-maps
Nedokazuje to vůbec nic.
V roce 2019: Praha-Masarykovo nádraží v hale 138 nSv/h, venku u zdi 850 nSv/h https://1url.cz/yr7Fz
Co se týče té stanice v Polsku, tak ta naměřila zvýšení radiace díky rozpadu izotopu Bi-214.
Ten má poločas rozpadu 19,9 minuty (sic!!!) a dál se z 97,8% rozpadá rozpadem beta na Po-214 a z 2,2% rozpadem alfa na Tl-210. Ano, je součástí uran-radiové rozpadové řady, ale mezi U-238 a Bi-214 je 8 dalších izotopů a Bi-214 je přítomnej jenom ve stopách.
Kdyby opravdu odpálili sklad munice s ochuzeným uranem, tak se naměří primárně všechny meziprodukty mezi U-238 a Bi-214 včetně !
Takhle víme, že odněkud utekl Bi-214 a všichni okolo toho dělaj že se nic neděje…
Nikdo je nezastaví a nikdo je ani nechce zastavit!
Tajná mise, Černochová poletí o víkendu do USA
Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) vyrazí o víkendu na dosud utajovanou misi do Spojených států. V sídle amerických ministrů obrany v Pentagonu má příští týden podepsat s americkým protějškem Lloydem Austinem obrannou smlouvu mezi Českem a USA.
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-tajna-mise-cernochova-poleti-o-vikendu-do-usa-40431766
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-tajna-mise-cernochova-poleti-o-vikendu-do-usa-40431766
Ano, Vasil Biľak v akci.
Vlezdoprdelismus. Oni chtějí něco tady, tak by se čekalo, že si sami přiletí. Tohle mi přijde, že ještě musí prosit. I když se zvacím dopisem se vždy létá k protejtorovi. Co na to. šašek Kocáb?
Neukážete Vasila B. … 😁
Omluva, mělo být: Neurážejte Vasila B. … 😁
se jí a PP divím kamže to včil lítají, když se od afriky žene neovlivnitelný větrný vír. ale kdo ví, každý zlo je na něcio dobrý
Tohle jsem napsal na odborném webu o energetice. Myslím, že se to hodí k tomu dnešnímu Vidlákovu článku,
je to můj názor opírající se o 78 let zkušeností s vědou.
„Pane ……., nepřipomíná to ani komunismus, ani kapitalizmus. Je to něco velmi známého z historie naší civilizace = „náboženská sekta“. Bohužel Brusel se stal sídlem náboženské sekty „spasíme svět před CO2“. A všichni víme z historie, jak se náboženské sekty chovají.
Technický pokrok po druhé světové válce je obrovský, my co jsme se narodili během té války jsme to zažili celé v přímém přenosu. Já mu fandím (ne bez výhrad), přinesl obrovský růst produktivity práce a bohatství.
A tento technický pokrok zasahuje 99% celého lidstva na této planetě.
Zato sektářství je vždy skupinové. Z amerických universit se rozšířilo sektářství „gender“ a „woke“. Z Německa a Bruselu se rozšířilo klimatické sektářství.
Sektářství vždy začíná, když je něco ve společnosti špatného nebo když společnost degeneruje, přichází dekadence. Tak to bylo, je i bude.
Uhlíkové povolenky to je něco jako byly církevní odpustky. Taky něco umělého, vnuceného části společnosti na určitém omezeném území. Je to ale silný nástroj, obdobně jako to bylo ve středověku.
V přímém přenosu vidíme, jak je to silný nástroj, umožňující libovolně zvednout cenu. Nejen válka, detonace plynovodů, … může měnit cenu.
Ale, jak stále píši: technický pokrok nezastavíš. Války a sekty ho urychlují.
I když zde řada diskutujících vystupuje proti technickému pokroku, tak ho nezastaví. Pokrok ve fyzice polovodičů a materiálovém výzkumu (dělal jsem celý život obojí) je obrovský a mění svět.
A bruselské sektářské šílenství (to je specifikum JEN EVROPSKÉ UNIE) pokračuje, mix objektivního technického pokroku a nejhorších tradic Mao Ce Tunga se smísil do nebezpečného kokteilu.“
Jak píšete, „Technický pokrok nezastavíš“
Je to ještě pokrok?? Je pokrok když digitalizace níčí lidi a školství?
Ariadnina niť 77 – 2019-03-22 Čo je pokrok ? Novoelejská psychológia ekonomiky 1
https://hearthis.at/slobodnyvysielac/ariadnina-nit-78-2019-04-02/
Ariadnina niť 78 – 2019-04-02 Čo je pokrok ? Novoelejská psychológia ekonomiky 2
https://hearthis.at/slobodnyvysielac/ariadnina-nit-78-2019-04-02/
Celkem 6 dílů.
Já píši o TECHNICKÉM pokroku, ne o obecném pokroku v společnosti. A i ten technický pokrok má obrovské negativní dopady-viz neustále nové a ničivější zbraně. I ta ideologická propaganda je dnes, díky technickému pokroku, stále účinnější v oblbování VĚTŠINY lidí.
Vaněčku, tobě je 98, že máš 78 roků zkušeností s vědou ??
Nebuďte uštěpačný. Pan Vaněček se jako vědec už narodil, a hned začal i vědecky zkoumat. – Mám uvést témata a podrobnosti, nebo toho raději chcete být ušetřen?
😀
Máte pravdu, až v 14-15 letech jsem měl svoji chemickou laboratoř a vyráběl rakety. Děda měl dílnu s výrobou loveckých potřeb a prázdné patrony do brokovnice byly ideální řešení pro raketu s optimální tryskou. (Tu moji úroveň dosáhly raketové motorky ze svazarmu až o cca 15 let později). Bohužel o rok později jsem skončil výbuchem, naštěstí pouze s následkem sežehnutí vlasů a obočí. K naší specielní palivové směsi jsme pro vylepšení přidávali jako katalyzátor cigaretový popel a při kouření nad hromadou směsi do ní padnul žhnoucí kousek….
Hádám, že Vaše vizionářská slabina bude asi v tom, že používáte slovní spojení „alternativní energie/zdroje“. Přičemž posuzováno cenou a dostupností z pohledu běžnýho uživatele v ČR, byste spíš měl mluvit o „doplňkových zdrojích/energiích“, neb se domnívám, že to asi tak vystihuje současnou fázi, v který se u nás „naše“ větrníky a slunečníky zhruba nalézají!
@ Milan V.
Ne ne, Páleš rozebírá TECHNICKÝ pokrok.
„Uhlíkové povolenky to je něco jako byly církevní odpustky.“ Velmi výstižný příměr!
Já se obávám, že skutečný pokrok se začal zastavovat už koncem sedmdesátých let minulého století.
Všimněte si – budoucnost byla do té doby převážně světlá, a to nejenom v socialistickém táboře, ale celosvětově, už od Julese Verna. Příklad za všechny – Neználek ve Slunečním městě.
A potom klapka, blik, – a budoucnost už je výhradně temná. Můžete si vybrat, jaká apokalypsa proběhne. Přelidnění, globální oteplení, doba ledová, nakažlivé choroby, jaderná válka, kometa, …
Od té doby vznikly nejméně stovky (ale spíše tisíce) knih a filmů o tom, že budoucnost je výhradně temná.
Zkuste najít sci-fi, která nemá titulní obrázek s apokalypsou, nebo aspoň s pár válečníky ve zbroji.
A to má své následky. Komu by se chtělo studovat tu špinavou techniku nebo odpornou vědu. Raději si užít! Takže byznys, gender, práva, ekonomika, …
A výsledek? Budoucnost bude temná. Nezůstane nikdo, kdo by byl schopen rozsvítit světélko na konci tunelu.
Presne tak technicky pokrok nezastavis. Jenze ani nenaridis. Coz vy chcete, vyzadujete a oslavujete.
ano, pokrok v materiálovém výzkumu je obrovský a proto se loutkovodiči snažej ten pokrok zastavit. Byrokratizace vědy a výzkumu, debilizace školství, zesměšňování nepohodlných vědců – mohl bych vyprávět…
https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/evropa-reky-prehrady-likvidace-jezy-iniciativa-prirozeny-tok-dam-removal-europe.A230426_101123_eko-zahranicni_jadv
Evropa boří tisíce přehrad a osvobozuje spoutané řeky.
Celkem se podařilo zlikvidovat již přes šest tisíc překážek v podobě přehrad, jezů či propustí. Česko se do programu, jenž prospívá nejen rybám, ale i dalším živočichům, zatím nezapojilo, ale brzy se to má změnit.
Lakušník vodní.
Myslím, že jednou bude třeba s ekologisty zatočit jako s náckama – udělat monstrózní soud a rozvěsit je v ulicích.
No mercy…
Kam noha „zeleného“ šlápne, sedm roků ani tráva neroste!
No souhlas, tohle jaro je podobne jake pamatuji v 80letech,moje obdobi str.a vš..
Zrovna kdyz uz jsem si myslel, ze cenu za nejtupejsi propagandu vykrava tradicne Kyjev, ktery jeste dneska tlaci pribeh o Kinzalech, ktere jsou k nicemu, zazracnych Patriotech, tak jsem otevrel Vlka.
No a musim rict, ze snaha nekterych Cechu byt za nejvetsi blbce za kazdou cenu, prinasi vysledky.
Tentokrat Zdechovsky.
Jak jenom muze byt takove vemeno v Europarlamentu a podle vseho ti ostatni kolem taky.
Jeste chvili, a budou hlasat, ze Rimska rize (Roma) byla civilizace Cikanu.
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/05/17/kdo-umi-umi-na-tento-den-a-kdo-neumi-cumi-jako-zdechovsky/
Sakura re: a to neviete, že cigáni sú potomkovia starých Egypťanov a Faraonov? Už aj také som počul …. 🙂
Jak starých Egypťanů? Čo tu tu táratě?
Vy nevíte, že otcem všech byl praotec Bandera a ukrajinský národ je první národ na světě?
Zdechovský je náhodou mazaný – dělá ze sebe pitomce aby ti pitomci okolo něho nepoznali že je pitomec…
Rómové v Římě,
indiáni v Indii,
krocani v Turecku,
bohémové v Bohemii…
Tak to je vyvrácena další ze lží o Zdechovském. Konkrétně ta, že mu všechny příspěvky píše AI.
Nebo potvrzena?
Ta tvrdí, tedy AI, že s tím a s ním nemá lautr nic společného … Ostatně na to samé drahně let hlasitě upozorňuje Inteligence přírodního původu, tedy ta běžná …
OT: Když se pohybujete Prahou v kolabovane dopravě a ještě stále jste nezvládl přeladit Radiozurnal:
– cernochova příští týden podepíše DCA v USA
– ministr Hladík pracuje na systému vratných pet lahvi (nesmí se mackat a odstraňovat etikety)
– ministr Bek pracuje na systému povinné desetileté školní docházky. Systém 8-2-2 má zajistit všem ! dětem středoškolské vzdělání.
A naopak dezolatni info: Fiala dojednává s Němci těžbu lithia někde v Krušnohoří
zalohovanie PET flias a plechoviek od napojov na SK uz mame dlho.
A kupodivu to funguje. Prazdnych povalujucich sa PET flasiek je takmer nula a naposledy som si kopol do plechovky na chodniku na UA.
Otazkou je, kde koncia tie PET flasky – ci sa roztavia, alebo spalia, alebo skoncia na skladke v Ghane.
Dost nákladný a k přírodě hodně nešetrný způsob úklidu plastového odpadu…
Ani skleněné lahve se nevyplatí zalohovat, neboť ten systém svozu a převážení má větší ekologickou stopu, než když se to vyhodí do sběrných kontejnerů
To je přesně ten naivní, zničující postoj lidí mimo obor a v podstatě mimo realitu.
1. Sklo je nejlepší materiál na recyklaci, lze ho i bez aditiv použít opakově, klidně tisíckrát.
2. Velká část lahví, pokud se nerozbije, se dá používat opakovaně, aniž by se musely přetavit.
3. Svozy se obvykle provádějí v rámci běžného zásobování, které by probíhalo i tak.
4. Mentalita „použij a zahoď“ nás ve skládkování, ale i stavu krajiny a měst, přivedla tam, kde jsme…
Že Vás hanba nefackuje…
To jsou kecy. Česká republika se systémem tříděného odpadu dosahuje prakticky stejných výsledků jako Slovensko se systémem vratných lahví.
Na to jsou studie. Žádná hanba fackovat.
Jaké je srovnání energetické náročnosti recyklace skleněné lahve proti spálení a výrobě plastové?
Je jiná cesta, jak se může dostat moje PET flaška do světového oceánu, než přes žlutý kontejner?
Cože, ten brněnský hňup hodlá nechat vyrabovat nerosty v Krušnohoří Teutony ? To je forma reparací za odsun, aniž by šáhli na dekrety ? To jim nestačí stovky miliard ročně, které doslova vyrejžují v této kolonií za pomoci kolaborantů alá hňup ?
Trochu bych Vidláka opravil, sucho a dlouhodobé, je v pásu Podkrušnohoří přes Děčín tak K České Lípě. Protože dešťový stín a z nějakého důvodu nehodící fronty od severozápadu.
Překlepy, psáno z mobilu.
Potvrzuji, u nás napršelo za poslední měsíc 9,5mm.
Jestlipak to nebude těmi větrníky, slunečníky, měsíčníky a nočníky v Německu?
Větrníky provedou s laminárním prouděním vzduchových mas od moře proudění turbulentní (tím se změní přenos tepla a způsobí to nestabilitu) a slunečníky vytvářejí vzdušné stoupavé proudy, které zvednou případnou vlhkost do výšky.
Jenze tam byl destovy stin vzdy. A bude, dokud si neprosadite demolici Krusnych hor.
Stín ano, ale je otázky kdy a kde bylo sucho a kdy a kde pršelo. A to se mění.
A Rosolozub píše o „nechodících frontách od severozápadu“ a to je přesně ono.
Podívejte se od našich hranic zhruba k severozápadu, kolik je tam cestou od moře větrníků.
Ja vam nevim, tady v Polabi to chodi od S az Z prevazne.
Z nějakého důvodu? A co ty lesy větráků u severního moře? Zákon zachování energie…
Aha, jiní byli rychlejší…
Quae rerum natura prohibentur, nulla lege confirmata sunt
Náhoda, nebo záměr?
……. Jak poznamenal autor účtu PiQ, americký vlajkový kodex umožňuje vyvěšení vlajky v této podobě pouze jako „nouzový signál v případech extrémního ohrožení života nebo majetku“…….
Tísňový signál v případech extrémního nebezpečí. Nad Kapitolem byla vztyčena obrácená vlajka Hvězd a pruhů. Fotografie
23:54, 16. května 2023
https://strana.today/news/434239-nad-kapitoliem-podnjali-perevernutyj-flah-ssha.html
Josef původní napsal:17 května, 2023 (4:19)
Putin a Zelenskij se „dohodli na setkání s africkými vůdci, aby projednali mírový plán“
• Cyril Ramaphosa telefonicky hovořil se svými ruskými a ukrajinskými protějšky
• Dohodli se, že budou hostit „mírovou misi afrických vůdců“ v Moskvě a Kyjevě
Autor: CHRIS JEWERS a AFP
PUBLIKOVÁNO: 16. května 2023, 16:11 BST | AKTUALIZOVÁNO: 16. května 2023, 17:21 BST
Vladimir Putin a Volodymyr Zelenskyj se podle jihoafrického prezidenta dohodli na oddělených schůzkách s delegací hlav afrických států, aby projednali možný plán na ukončení války na Ukrajině.
Cyril Ramaphosa o víkendu telefonicky hovořil se svými ruskými a ukrajinskými protějšky, uvedl mluvčí jeho úřadu.
Dohodli se, že budou hostit „mírovou misi afrických vůdců“ v Moskvě a v Kyjevě .
Představitelé Zambie, Senegalu, Konga, Ugandy a Egypta plánují připojit se k panu Ramaphosovi na misi, řekl prezident. Dodal, že pan Putin a pan Zelenskij mu dali souhlas, aby „zahájil přípravy“.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12090289/Putin-Zelensky-agree-meet-African-leaders-discuss-peace-plan.html
Josef původní napsal:17 května, 2023 (4:31)
Hlava Jihoafrické republiky hovořila s Putinem a Zelenským jménem afrických zemí
Igor Gromovoj včera ve 14:37
Jihoafrický prezident Cyril Ramaphosa
VE SVĚTĚ
Rusko a Ukrajina přijmou mírovou misi afrických vůdců
Jihoafrický prezident Cyril Ramaphosa hovořil jménem afrických zemí s ruským prezidentem Vladimirem Putinem a ukrajinským vůdcem Vladimirem Zelenským . Moskva a Kyjev přijmou mírovou misi afrických vůdců.
„Předložil jsem iniciativu jménem Zambie, Senegalu, Konga, Ugandy, Egypta a Jižní Afriky.
Oba lídři, se kterými jsem měl možnost mluvit – prezident Putin a… Zelenskij – se shodli, že jsou připraveni přijmout misi afrických hlav států v Moskvě a Kyjevě ,“ řekl Ramaphosa na tiskové konferenci s premiérem Singapur.
Prezident Jihoafrické republiky Ramaphosa rovněž informoval generálního tajemníka OSN o mírové iniciativě k vyřešení rusko-ukrajinského konfliktu.
Podporovali ji hlavy řady afrických států včetně Jihoafrické republiky, Senegalu, Ugandy a Egypta.
Dříve psala Readovka že Jižní Afrika sní o jednotné měně BRICS.
https://readovka.news/news/146548
Josef původní napsal:17 května, 2023 (4:31)
Čínský vyslanec již dorazil do Kyjeva a setkal se s Kulebou – zdroj
Anastasia Tovtová Dnes v 18:19
Čínský zvláštní zástupce pro Ukrajinu Li Hui již přijel na návštěvu do Kyjeva .
Účelem návštěvy je projednat vyhlídky na mírová jednání o ukončení války na Ukrajině.
Informoval o tom zdroj „Strana“ z kanceláře prezidenta.
Li Hui se podle našich informací již setkal s ukrajinským ministrem zahraničí Dmitrijem Kulebou.
Dále se má setkat s prezidentem Volodymyrem Zelenským……
https://strana.today/news/434040-v-kiev-pribyl-s-vizitom-spetspredstavitel-knr-li-khuej.html
Rony Reagan říkal, že když je někde ve světě něco špatně, stačí kopnout do země a vyleze sovětský voják. Jednak to byl tehdejší výraz psychologické projekce, kterou Amíci trpí čím dál více – přisuzují ostatním své vlastní zločiny a chyby; jednak jejich typické světožerné pokrytectví, že američtí vojáci přinášejí dobro a demokracii, na rozdíl od protistrany.
I když ve skutečnosti dobro ani demokracii svými bombami nepřinesli vůbec nikam. Jejich působení od roku 1945 (i dříve) je soupisem obřích zločinů, vraždění, převratů, genocidy: součet je dost jistě přes 30 milionů mrtvých, když budeme počítat jen ty přímo zavražděné, ne oběti hladu, ztracené životy nenarozených díky chudobě a rozvratu, zemřelé na nedostatek bazálních léčiv a podobně.
Jisté je jedno: po technologických přínosech, jako byly třeba polovodiče, počítače, internet a spousta jiných skvělých věcí, přicházejí z USA čím dál více především samé hrůzy. Můžeme parafrázovat Ronyho: když je něco ve světě špatně, dost jistě za to může běžný podezřelý: Fašington. Obvykle doprovázený svým zuřivě ňafajícím čoklíkem Londonabádem.
Když jsem byl malý, psalo se všude o nebezpečí globálního ochlazení: žijeme v „interglaciálu“, tedy v době meziledové a podle všeho se Země nachází na konci teplého cyklu, doba ledová podle některých už měla nastat – má zpoždění. Tehdy se ještě věda řídila vědeckými experimenty a pravdu měl ten, kdo byl v souladu s experimentem a měřením, ne ten kdo opoziční teorie a jejich nositele ukřičí, uplatí, znemožní, vyhodí z práce, sebere jim peníze…
Poté nastala doba falšování; obvykle za tím jsou peníze a globální mocenské záležitosti. Jedna z prvních takových falešných kauz, předcházející dnešní
„Globání oteplování“„Klimatickou změnu“, byla velice populární „Ozonová díra“; dnes po tom ani pes neštěkne.Tehdy začal amíckým firmám unikat profit z chladících zařízení a chemie; svět, tehdy především Sojůz a socdem země, se naučil vyrábět ve velkém freony. V USA byl fašismus vždy, ale protože byl silně profitabilní – nejen technologicky a výrobně, ale také protože vykrádal celý zbytek světa přes dolar a „otevřené trhy“, tak se o tom mlčelo. Jak o provaze v domě oběšencově.
Amícký Du Pont měl patenty na náhrady freonů – chránil si je celosvětově – a začal platit mohutnou kampaň pod vymyšlenou záminkou „Ozonové díry“, z čehož byly obviněny zlé zlé freony. Oboje vědecky vzato byla úplná blbost, ale přes obří amíckou „soft power“, velké peníze neziskovkám, s politickou podporou State Departmentu, CIA a dalších aktérů se vše prosadilo: freony byly zakázány a Du Pont slavil obří zisky, než patenty expirovaly. Dnes je tato kauza mrtvá a pohřbená: zpětně se seriózně vědecky dokázalo, že to byla úplná kokotina.
Dnes se řežou mezi sebou amícké globalistické klany: finanční mafie (FIRE sektor – finance, pojišťovnictví, realitní byznys) a média na jedné straně, politicky zastoupené DémonKrady (žertovně tak říkám Demokratické straně, protože s demokracií rozhodně nemá vůbec nic společného, až na to, že je protikladem). A těžební/energetická mafie používající jako krytí Reptiliány (Republikáni, kteří nemají nic společného s republikou). Vojensko-průmyslový komplex a Deep State – coby třetí síla – to hraje na obě chapadla této falešně demokratické fašistické „Uniparty“ bestie.
Klimatické šílení je zkrátka výrazem lítého boje mezi těmito dvěma mafiemi. Zelené šílenství samozřejmě škrtí těžaře a energetiky a prospívá finanční mafii, protože se vše musí dotovat. Neznamená to, že amícké ropné firmy také nefinancují zelené pošuky: financují, protože „náš padouch“ je lepší než „jejich padouch“ a mohou je poštvat po kom chtějí.
Nicméně, proti přírodě bojovat nelze, a tak se pravda nakonec ukáže. V pofidérní „klimatologii“ i ohledně třeba ukrošské zabijačky. Nebo ve zhovadilostech EUhnije a 5-ti demolice.
Pěkným příkladem jsou třeba vojensky beznadějně zaostalé USA a jejich vykradený papírový tygr NATO: údajné sestřely Kinžálu pomocí Wunderwaffe Patriot PAC3 CRI jsou leda k smíchu. A bez funkčního PVO/PRO je vítězství ve válce s vyspělým protivníkem zhola nemožné. Každý takový pokus skončí zákonitě úplnou katastrofou, což je hezky vidět v Ruině i všude jinde.
Tyto PAC3 CRI rakety mají udávanou pravděpodobnost zachycení hypersonických cílů 0,1-0,2 – záleží na tom, jak drze prolhaní marketéři zrovna jsou. Ve skutečnosti je to nula: Patriot je schopen zachytit staré rakety z muzea, přilétající rychlostí pod 4-5 tisíc km/h; zatímco téměř hypersonický Iskander-M má 8 tisíc km/h a Kinžál více než 14 tisíc km/h. Kromě toho, silně manévrují s přetížením až 30g, a používají sofistikované rušící technologie.
Pokud by chtěli zachytit cíl typu Kinžál s pravděpodobností aspoň 0,9 – což ještě neznamená jistý sestřel – museli by podle pravděpodobnostní matematiky vystřelit po jedné raketě 10+ antiraket (v případě 0,2 systémové pravděpodobnosti trefy), případně 21+ antiraket (v případě 0,1). Oboje je samozřejmě prakticky úplná hovadina.
Ano, jsou větší síly, jak píše Vidlák. Voda do kopce neteče…
Stačí se pohodlně usadit a pozorovat cvrkot.
Vcera byla svetova media plna senzace a vysmechu Putinovi, protoze jeho nesestrelitelne rakety byly VSECHNY sestreleny Patriotem.
Bylo to prakticky vsude, neslo tomu uniknout.
Pak se zaclo sirit video jedne ukrajinske vlastenky, ktera taky chtela vsem ukazat, jak Patrioty pekne funguji.
Bohuzel na videu, ktere dala na sit je videt poradna supa presne v miste odkud ty Pratrioty vyletly…
Takze dneska CNN vydala konspiracni zravu, od utajeneho zdroje v Pentagonu, ze jeden system Patriot byl „poskozen“.
Cekam, ze seznam a podobni to vymlci a budou referovat, jak Rusove v Bachmutu padaji, jak mouchy.
No blamaz nade vse.
Na tom videu je taky pekne videt, jak baterie Patriotu stoji hezky mezi panelaky. Asi je ucili stejni instruktori, jako ISIL.
Proto se mi taky nezda teorie, ktera se rozsirila na ruskych internetech, ze kdyz obskuha zjistila, ze Kinzal leti na ne, tak zamerne odpalila vsechny rakety, jinak by vybuch naladovane baterie znicil vsechno kolem.
Osobne si myslim, ze to byl naopak zamer.
Pravdepodobnejsi se mi zda vyklad jednoho Americana, ktery rika, ze cim vic Patriotu ve vzduchu, tim vetsi sance na sestrel, takze kdyz zjistili, ze to leti na ne, tak vystrelili vsecho, v nadeji, ze se aspon jedna trefi.
videi je vsude dost, pro zajemce sem dam jenom jedno s nejpravdepodobnejsi verzi:
https://youtu.be/hrN4XyJrG0s?t=191
Jj, skvelo napisane.
Jednoznacne si na UA urobilo NATO polygon. A vysledky su neutesene.
Som sa divil, ze amici priznali znicenie Patriotu. Asi bude skvela resers do kongresu, ze treba nove pengy, pac nas cinan a rus zozerie.
Amikom zostava – podla tlace do toho idu – este otestovat Iron Dome od Izraela.
Samozrejme malou otazkou zostava, kolkoze ukrajinskych specialistov obsluhuje Patriot a kolko ich bude obsluhovat dodany system Iron Dome na ostry test . Mozno to bude 0,1 ci 0,2 ukrajinca na system.
Jedinou chybyckou krasy je, ze ako naschval sa ukazali slabiny izraelskeho systemu prave teraz, ked palestinci vypustili masivny utok a ozaj nejaka raketa presla. Mozno ich preslo viac, ale jedna trafila cinziak a nedalo sa to ututlat. A to boli na kolene zmontovane palestinske raketky.
Dnes uz je clanocek v idnes, ze USA placu, ze maju malo atomoviek.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cina-rusko-usa-jaderne-zbrane-obavy.A230516_175952_zahranicni_kori?zdroj=top
Nevim, o kolik je Iron Dome lepsi, nez Patrioty, ale Palestinci strili predpotopni rakety, ktere jsou pomale a nemanevruji…
A pokud i pres to nejaka projde (asi diky tomu, ze system pretizi), tak to proti Iskanderum a vyssim bude fungovat podobne, jako Patriot:
Jeden Patriot na jeden Kinzal, ale az na zemi.
😀
Iron Dome bych do toho vůbec nemíchal, to je „jiné zvíře“: systém krátkého dosahu proti hromadně odpalovaným laciným „dělostřeleckým“ neřízeným raketám – na nic jiného to není. I na tento účel to funguje úplně blbě, v podstatě je to designerská katastrofa: primitivní neřízenou raketu za $100-300 sestřelovat sofistikovanou antiraketou za $35-50 tisíc je zhola dementní, i kdyby jim to fungovalo, jakože spíše nefunguje.
Palestinci to hromadnými odpaly dokáží zahltit a při ceně systému Iron Dome a především těch antiraket „Tamir“ jich nikdy Izraelci nemohou mít dost, ani kdyby na to dali celý vojenský rozpočet. Je to debilní konstrukce. Kdyby ty prachy poslali Hamásu keš, ať střílí někam do pole nebo nestřílí vůbec, vedlo by to k mnohem většímu úspěchu, než se patlat s raketovými čudy, když to neumí.
Jak se to správně dělá ukazují Rusové: jejich systém krátkého – až středního – dosahu Pancir S1/S2 používá super laciné rakety v ceně jen tisíců dolarů. Je to jen pasivní urychlovací stupeň, a zcela primitivní raketka bez pohonu, čidel a „inteligence“ – je v ní jen přijímač dálkového ovládání, serva kormidel a laserový přibližovací zapalovač, toť vše. Cena rakety je při hromadné výrobě spíše ve stovkách dolarů, než tisících. Tržní cena pro export je samozřejmě něco jiného, ale i ta zůstává spíše v tisících dolarů než desetitisích až statisících. Dnes pro to mají Rusové už třetí generaci střel různých výkonů, od vyloženě malých super laciných krátkého dosahu, až po největší, které už jsou spíše středního dosahu, v terminologii PVO/PRO.
Celé řízení a „inteligence“ systému Pancir je v odpalovacím vozidle, stejně jako radary – přehledový i střelecký/řídící – elektrické generátory, počítače, komunikační systémy i pracoviště operátorů. All in One, na jednom náklaďáku nebo pásovém podvozku; posadit se to dá i na každou větší loďku. Cenově to je vzhledem k výkonům super laciné: $10 mega, ale to je exportní cena; ruská nákladová je zlomek takových částek.
Hromadný postupný odpal raket Patriot proti přilétajícím návnadám, elektronickému rušení (mohli střílet i po radarových „fantomech“, generovaných ruskými rušícími návnadami) nebo i samotnému Kinžálu je normální bojová taktika: vzhledem k nízké pravděpodobnosti zásahu se střílí raket více, jak jsem napsal nahoře: dle pravděpodobnostní matematiky.
Skutečná úspěšnost i těch nejvyspělejších Patriot střel PAC3 CRI proti rychlým cílům nad 4-5 tisíc km/h je mizivá až nulová – jak v technických materiálech uvádí sám americký výrobce systému, sice maličkými písmenky někde ukrytě, ale je to tam. Že to marketing dokonale přelže vymyšlenými čísly, je věc druhá.
Propaganda dokáže otočit černé na zářivě bílé: už „v Zálivu“ v roce 1991 chránily Patrioty Izrael a Saudskou Arábii úplně 100%-ně, jak jsme všichni četli a slyšeli v žumpách. Akorát že se po čase ukázalo, že počet úspěšných obranných zásahů hlavic iráckých Scudů bylo přesně nula.
Narazil na to třeba pozdější zbrojní inspektor OSN Scott Ritter, který sloužil v rozvědce samotného generála Schwarzkopfa, a dojel/doletěl se osobně podívat na místa dopadů Scudů: viděl na vlastní oči, že žádné zásahy Patriotem neexistovaly; vše bylo od podlahy vylhané. Což Scotta Rittera tenkrát stálo málem vyhazov, degradaci a vězení; kdyby ho nepotřebovali.
Faktem je, že irácké Scudy byly poměrně vyspělé: po skončení práce raketového motoru odhazovaly motorovou část, dále letěla jenom samotná hlavice; měli tam i systémy radarového rušení. Při oddělení hlavice z toho létaly navíc různé krycí plechy a spojovací prvky, což sloužilo jako skvělé anti-radarové klamné cíle: pokud anti-raketa z Patriotu něco vůbec trefila, byl to motorový úsek nebo nějaké ty odletující plechy a bordely.
Žumpy to pak přelhávaly dublovaně, že irácké rakety byly tak mizerné, že se za letu „lámaly“ a tak chudinka Patriot trefoval blbě…
Díky. Jak už jsem psal jinde, Iron Dome je systém na něco jiného: sice také proti raketám, ale neskonale primitivním nebo levným dronům. Ukrošům by to mohlo leda posloužit proti těm laciným „Muškátům“, tedy Geraniím-2, alias „íránským dronům“, jak neustále lžou amícké (a naše) žumpy, ve snaze udělat příští cíl „svobody a demokracie“ z Íránu, i když jak Rusové, tak Íránci odmítli veškeré tyto pohádky. Ale i na tohle použití je Iron Dome poněkud drahé řešení: žádná další Wunderwaffe to dozajista není.
Jistě, to vše poslouží amíckému vojensko-průmyslovému komplexu s nafukováním rozpočtů a svých benefitů. Stejně jim to k ničemu válečnému nebude: stačí se podívat na jiné amícké či Západní zbrojní projekty: je to finanční a vývojová korupční katastrofa. Od F-35 po letadlovky třídy Ford. Jedině amícké ponorkové loďstvo se dosud nějak drží, je kvalitativně i služebně super, nejvyšší třídy – ale i tam se rozklad systému fatálně projevuje.
Co také chtít jiného od státního systému, kde korupce je součástí státní správy; i prezidenta nevolí, ale v podstatě kupují. Před lety byl poprask, když se ukázalo, že záchodové prkénko za $80 si Northrop účtuje v bombardéru za $2500, ačkoliv je stejné jako v laciném obchoďáku Target. Lockheed nezůstává pozadu: kladivo za $15 byste v seznamu servisních nástrojů pro F-35 nenašli, zato je tam super hyper přístroj jménem „ruční generátor dynamických rázů“ v ceně přes $1000, což je samozřejmě obyčejné kladivo…
S tím „ručním generátorem dynamických rázů“ jste mě fakt rozsekal… 😂
S nářadím a náhradními díly pro AČR je némlich stejné.
Jenže ten cvrkot probíhá nepříjemně blízko k té židli, na které sedíme.
[;>))
Ale radioaktivní situace je normální [;>))
To si nevyberete: mrcha planeta se tak zmenšila, že dneska je všechno nepříjemně blízko, i když jste zalezlý někde na opačné straně té koule…
Po 30 letech liberálních vlád v ČR , liberálního školství a médií, dnešní třicátníci, čtyřicátníci i starší osoby vaší pravdivé analýze neuvěří.
Už v televizi raději ani neukazují, jak rozezlení domorodci pálí hvězdnatou vlajku a za krk pověšeného panáka. Žádné reportáže z „osvobozených“ zemí našimi spojenci a šťastných domorodců pod vládou demokratických vlád. Žádné šťastné a rozesmáté děti z Libye, Sýrie, Kuvajtu, Kataru, Afghánistánu….
Zprávy z Mexika: momentálně se probudil Popocatepetl, stoupá z něj popel. Déšť v 300km vzdálenosti, obohacený prachem z atmosféry, je tak hlasitý, že ve sportovní hale není slyšet vlastního slova, když bubnuje na střechu. Na hustou vodu nejsme v kotlince zvyklí – těžko si představit, že by se probudila Milešovka nebo Roudný. Jedině snad radioaktivní spad bychom mohli zažít.
Kdysi byly ze zprav nejzajimavejsi , kdy doslo na oznameni , o stavu vody
na ceskych tocich v centimetrech..Bylo jasny, ze v tomhle nekecaji.
Pochopitelně to neplatí pro San Luis Potosí, ale pro Pueblu nebo Cholulu ano. Včetně omezení vycházení ven v dobu deště.
Posílám Vám malé sombrerko, včera se na něj prášilo na ulici pod Popocatepetlem.
https://imgway.cz/hshL/78276D18-F1C3-4EEE-A673-D04EBB22E685.jpeg
Vy jste teď Mexikánii? Na výletě?
Mladá se vrátila, měsíc tam bruslila v Illusions on Ice.
https://www.skylinewebcams.com/webcam/mexico/puebla/puebla/volcano-popocatepetl.html
Tužka napíše,….k přírodním zákonům mám velký,….převeliký respekt. Nikdy bych dopředu neříkala, nebo napsala,….co bude za měsíc, dvatři,….za rok,….desetiletí,….
Životní prostředí se zhoršuje,…to už nelze ukecet, že ne.
Vidím to na hmyzu,….nejsou divoké včely, …nejsou motýli, nejsou noční motýli.
Když jsem v mládí jezdila na motorce, musela jsem si několikrát za den očistit brýle, jak byly zalepené hmyzem. V současnosti, za celé odpoledne ani jedna nalepená muška.
To býval hukot nad rozkvetlými stromy, ….letos,….byla jsem zděšena, když za slunečného dne, nad kvetoucími jabloněmi poletovalo několik much, pár čmeláků, včel tak do deseti. Vosu jsem nezahlédla.Čmeláky mám proto, že jim dělám bejváčky, …. aby mi moji péči o ně odvedli svojí prací na květech a abych měla úrodu.
A mohla bych pokračovat, důkazy jsou.
I to letní počasí nás může pěkně zaskočit,….je teprve půlka května, do Vánoc daleko, a na podzim může být půda vyschlá na troud,…a vodovodní trubky poloprázdné.
Ve své podstatě jsem stoik, a vždycky mě příjemně překvapí, když jdou události v normálu.
Teprve uvidíme, jak to bude dál vykračovat.
Tužka.
Ano, Tužko.
Mění se podnebí, vždycky se měnilo a měnit se bude. Třeba jen jahody podél silnic. Kdysi se jich člověk najedl. Dneska za ty tři kilometry, které chodím z jednoho východu z lesa někdy nenajdu ani jednu. Vlaštovek je málo – nejsou mouchy. Nejsou mouchy a ovádi, protože chová málo dobytka, Chová se málo dobytka, protože je špatně prodejný – a levné hovězí dovážíme z Argentiny přes půl zeměkoule. Atd., atp.
Protože ty změny podnebí nezvládneme, musíme se s nimi naučit žít.
Před několika desítkami tisíc ket bylo na Sahaře velmi vlhké počasí. V Amazonském pralese byla bohatá pravěká města. Britské ostrovy nebyly odděleny od Evropské pevniny. Procházeli tudy zvířata i lidé.
Teď je tam Lamanšský průliv.
Prostě musíme některé věci vzít na vědomí. Příroda je a bude vždy mocnější než její jeden produkt – lidstvo. Může ji lokálně změnit, pokazit. Ale Příroda si vše opraví podle svých plánů. Má spoustu času.
Na naše plány nehledí. Všichni jsme jejími výtvory.
Takže trochu té pokory…
Kdepak by se asi vzaly ty mouchy na cestě?
Tady se ještě pole hnojí, ale jinde brázdí pole obludné chobotnice, které sypou rostlinkám přesně tolik „hnojiv“, kolik rostlinka požere.
Na vesnicích jsou u domů jen každotýdně sekané trávníky.
Domácím zvířetem je leda pes, jehož výkal je sebrán a hozen do popelnice. Ačkoliv, ono to jeho hovno nežerou ani ti zmutovaní slimáci, natožpak mouchy a jejich potomci.
Dešťů je letos dost a na Moravě ještě více. Tráva roste jako blbá a denně řvou sekačky všude kolem.
Minulý rok nebyla u nás v Poohří jediná noc přes 20 stupňů Celsia. Ani to víno na baráku loni nedozrálo.
Topíme už od září a budeme zase končit doufám v květnu.
Veškeré stromy tu kvetou o dva týdny později stejně jako vloni.
Mně tento způsob globálního oteplování připadá poněkud kontroverzní.
Před 45 lety jsme se už koupali venku.
Po těch metrácích komárů, které pily krev nejenom mě, se mi nestýská. Ekológistům přeju, aby si jich užili v blízkosti nějakého nově zřízeného mokřadu (komáří líhně). Našeho mokřadu jsme byli naštěstí zbaveni a děti si můžou užít letních dnů a večerů.
S pozdravem
Komárům a ovádům zmar!
A taky vlaštokám!
No, jestli to není trochu jinak. Ledovce tají a koncentrace CO2 je vyšší než v minulosti. Jenomže třeba Číňané chápou, že zázraky se nedějí do tří dnů. A tak uhlíkově neutrální budou až v roce 2060, aniž by si zničili ekonomiku. Za to my poručíme větru, slunci a… budeme se divit. Ekonomika v pekle a čoudit budeme jako zastara. Protože moderní soláry se nevyrobí zadarmo, ba ani s emisními povolenkami. Možná přijdeme i na to, že budoucnost je v jaderné fúzi, ale vysvětlujte to greténům. Zaslepený zelený fanatismus nás zničí.
Jsou i názory, že to oteplení s CO2 ne až tak přímo souvisí.
Je tady ještě metan z tajícího permafrostu a jiné vlivy Zkrátka – nic neb=víme jistě. Ale žvaníme.
Re: Sk a HvW
Už jsem to tady psal nejméně dvakrát.
V sedmdesátkách, což je nějakých 50 let, jsem četl knížku o důkazech, jak se měnilo klima na Zemi v průběhu milionů let.
Na Zemi už bylo mnohem tepleji i mnohem chladněji (doby ledové). A mockrát.
Akorát se o tom nesmí před Gretény mluvit.
Jediná závada na té knížce – autoři byli ze Sovětského svazu (no fuj!!!)
Vřele doporučuji knížku od australského geologa Iana Plimera Konec poplašných zpráv o Modré planetě:
https://search.mlp.cz/cz/titul/konec-poplasnych-zprav-o-modre-planete/3902238/#/getPodobneTituly=deskriptory-eq:59042595-amp:key-eq:3902238
Já spíše doporučuji např. poslední filmy Davida Attenborougha, příp. se rozhlédnout kolem sebe a používat přitom obsah dutiny lebeční.
Targusova i Vidlákova víra, že se nic neděje ( a pokud trošku ano, tak to jen příroda, my nic, my muzikanti ) je vzdálená realitě stejně jako představy „zelené“ omladiny o elektromobilitě nebo větrnících.
Ano, jistě, příroda má své rozmary a jistě byly v historii klimatické výkyvy. Nic z toho však nezpochybňuje, že se lidstvo, zejména „západní“ civilizace, chová k planetě natolik dementním, kořistnickým způsobem ( který už napodobuje i Čína, Afrika, Indie, atd. ), že se z celé Země stává jen vyrabované, toxické smetiště s neustále mizícími druhy zvířat i rostlin.
Demokracie však tento vývoj zastavit neumí a globální oligarchie ho ( ve skutečnosti ) zastavit nechce.
Takže libtardi, neokoňové i brčkoví „ekologové“ mohou být klidní a jít spolu na pivo. Vývoj se dále řítí samospádem, brzdy nejsou a nebudou, protože přece svoboda, prosperita, atd.
Re: prozaik
Pokud nejste schopen pochopit smysl hromady napsaných písmenek, tak speciálně pro vás – o extenzivním využití (česky rabování) přírodních zdrojů jsem nenapsal ani jedno písmenko.
Ale jsem schopen pochopit, že to nejste schopen pochopit…
„Poslední filmy Davida Attenborougha“ jsou bohužel klimaalarmistické a slouží k vymývání lebečních dutin stejně, jako výlevy sv. Gréty. Starý pán tuší, že v BBC mu na paty šlapou mladší vlčáci, a proto poslušně hlásá zadané narativy.
Je škoda, že opravdu lidé nepoužívají obsah dutiny lebeční. Bohužel i jinak výborný David Attenborough se přidal ke stádu dotovaného megapodvodu zvaného antropogenní změna podnebí a z něj vyplývajících megalomanských plánů jako je např Green Deal, nebo Fit for 55. Tyhle všechny pokrytecké programy ve svém důsledku urychlí, mimo jiné, devastaci životného prostředí a úplně diskreditují jakoukoliv snahu o ochranu planety. Principy (pokud se ještě vůbec někdo obtěžuje něčím tak „fuj“ jako je kritická analýza) na kterých dosud fungovala věda o vynášení paradigmat byly mnohonásobně znásilněny a zkorumpovány. Targus a Vidlák jen říkají, že příroda se neřídí podle IPCC a fanatické víry, že“poručíme větru dešti“ (už tady jednou bylo….).
Ano, ekologie je možná nejdůležitější vědní disciplína. Nelze však zapomínat na vědecký přístup. Zattím vidím spíš politikaření a humbuk. Opravdu je boj proti CO2 tím nejdůležitějším úkolem? Nejsou úkoly naléhavější, třeba skutečná, reálná recyklace odpadů?
Nedávno jsem se začal zamýšlet nad Green dealem. Pokud je globální oteplení skutečně největším problémem ekologie (podle utracených a plánovaných nákladů tomu tak je), tak kde je řídící tým vědců a techniků, kteří monitorují, testují, dělají studie proveditelnosti, …
Kdo je vedoucí projektu? Jak často předkládá zprávy o stavu a korekci plánů?
Nikdo takový neexistuje.
Nebo je utajený? Nebo je to, nedej panebože. Uršula fon Lejno?
Problém je v tom, že se dřív ekologie vyučovala na přírodovědecké fakultě a byla plná fyziky chemie matematiky, třeba kniha Bodům Ekologie byla plná vzorečků a grafů a výpočtů. A dnes se vyučuje na humanitních a sociálních fakultách v rámci jakési radikální geografie a řeší se nerovnomerne zastoupeného bohatství a to vinou bílého muže. A výsledkem je Pixová s ujetymi názory co jen tepe a řešení nezná
wikipedie píše: Ekologie není synonymem životního prostředí, environmentalismu, dějin přírody, nebo věd o životním prostředí. Úzce souvisí s evoluční biologií, genetikou, a etologií ale i s množstvím dalších disciplín a subdisciplín (záleží na konkrétním předmětu zkoumání). Důležitým cílem pro ekology je zlepšit porozumění toho, jak biodiverzita ovlivňuje ekologickou funkci.
Tak kdo tady vlastně bojuje za grýndýl, oteplování, nezměnu klimatu, metan, propan, CO2, elektřinu ze slunečních velkolánů….?
Průmyslový fašismus a jeho věřící církve.
Mně se líbí definice ekologie podle Ernsta Haeckela
ekologie je nauka o ekonomii přírody
Když jsem býval malý kluk, psali vědci, že v roce 2000 roztají všechny ledovce a hladina oceánu bude o 100 metrů vyšší. Utopí se Oceánie a spousta zemí. Slovensko bude přímořský stát.
Kde asi udělali vědci chybu?
Vzpomínáte na ty konspirační teorie také?
Kdysi se na nas rozpoutaly vselijaky bitky. Komunista a kazdej musel neunavne bojovat a porad a nikdy nesmel prestat , nepratele si na to taky rozmnozoval.
Nepritel byl zkratka za kazdym rohem a ne jeden.
Treba kruta bitva o sklizen treba kukurice , nebo repy , byla doprovazena velkou hysterii , ve vladach a v mediich..
Jednim z tech horsich nepratel byly ctyri rocni obdobi ,
Jaro, Leto, Podzim a Zima.
Ty skodily hodne moc.Ani si neodpocinuly ..Porad.
Davy Gretu uz pobihali tenkrat s praporama a ustavicne na kazdyho kriceli , porucime vetru desti..
Aby bezeli to vykrikovat tam , kde byly ty nepratele za ucelem porouceni na ne , nebo aspon nekde na mezi, to je ani nenapadlo..
Behali po ulicich, aby si tak zajistili mista v kancelarich , na to porouceni….
Dneska je to stejny.
A ještě před tím, když jsem byl malý kluk já, tak psali o hrozbě šíření ledovců a jak na ty ledovce budou cákat barvu, aby rychleji roztály…
Vědou jsem se zabýval celý život – a pokud to jde, stále zabývám – ale vědou, kde rozhoduje důkladně postavený experiment a nikoli hlasování nějaké zkorumpované bandy.
To je stejny jako kdyz ucitel vyhrozuje zackovi , ze dostane petku a propadne ,kdyz se neuci, vedci uz dlouho delaji to same.
Uspechy pedagogiky a dochtoru jsou nepopiratelny vsude..
Táním ledovců oceanských se nezvýší hladina oceanu ani o 1 mm. Bo Archimedův zákon (a zákon zachování hmoty).
Ale je to působivé- všecky ty filmové záběry, když se zřítí velký kus oceanského ledovce do mořské vody.
(oteplování a tání ledovců však nezpochybňuji)
Oteplení a koncentrace CO2 souvisí. Oteplení způsobí uvolňování CO2 rozpuštěného v oceánech.
Teď pršelo přes půl Polska a u baráku takhle:
https://imgway.cz/dg8j/6ED45346-FE83-410F-B402-CE05A796ED6D.jpeg
Jenom aby nezačalo pršet na východní a jižní Ukrajině. To by museli Ukrajinci odložit tu jejich ofenzívu.
A konec války zase v nedohlednu. ¨
Letos je počasí jakési poblázněné. Na Sibiři teplo až horko a sucho, v centru a na středním jihu Ruska zima a někdy sníh. Pánbíček se hněvá. Ale na koho?
Možná budou lesy plné hub a tím pádem i houbařů. Třeba to bude v zimě jediné jídlo.
No, některé už začaly růst…
Čirůvky?
Koukam… znacka na prani (TopnaVoda) 🙂
Vysvětlení je jednoduché.
Hen ta příroda je blbka, trapka a hňupka, protože zvysoka kálí a předpovědi chytrých, mladých a krásných soudruhů.
Ale to se změní. Soudruzi napíšou v Bruslogradu Nařízení Rady a bude to. A když příroda nebude poslouchat, tak jí seberou dotace!!!
a dostane je vědecký pluk z Intersucho….
Jistě. Tohle je situace na jižní Moravě.
Ale jinde sucho je. Je třeba se dívat po celé Zemi. Máme na to spoustu vědeckých institucí, družic a výzkumných týmů, které sledují počasí po celém světě a dlouhodobě.
Celý problém tkví v tom, že týmy vydávají výsledky ne podle skutečnosti, ale podle přání sponzorů. A ti říkají že se otepluje. A že se oteplovat bude. Nebo že hladina moří stoupá. Kdyby tomu tak nebylo, spousta nesmyslných akcí by se provalila jako nesmysl, na který se vynakládají zbytečné prostředky.
No – zbytečné – zisk z toho jde do něčích kapes.
Změny klimatu tu byly a budou aniž s tím dokážeme něco rozumného udělat. Leda se snažit přizpůsobit jako to lidstvo (a vlastně veškerý život na Zemi) dělal doposud. Neporoučíme větru, dešti – ani ničemu jinému. Potřebujeme přežít.
Přísloví pro tento případ: Přání otcem myšlenky.
Na naše přání ovšem Příroda nehledí.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vzestup_hladiny_oce%C3%A1n%C5%AF
Kdysi jsem na netu četl názor, že by pomohly desítky (nebo stovky ?) solary napájené odsolovací stanice při pobřeží Afriky a dodávky této vody do vnitrozemí Afriky.
Ale asi je to blbost, v tom hicu co tam panuje by muselo potrubí být izolované jak sviňa, nebo zakopané do dostatečné hloubky…
Ale je to darda, pokud Wiki nelže.
Do dostatecne hloubky je to zakopane vzdy, i u nas. Nezamrzna hloubka se tomu rika.
Ano, pěkně prší. Už mám plné všechny nádoby ( celkem 4700 l). Ale mám hrůzu z toho zapleveleného pole. To zas bude práce to všechno okopat.
Říkám si, že lidem chybí takováto práce. Potom roupama neví co dělat. Jak by se třeba vypadala taková Pekarová a spol. s motykou v ruce ?
No jak? … to je přece jasný, nemyslíte? Pokud motyka není minimálně jak iPhone, tak to má motyka prostě smůlu!
https://tv.idnes.cz/domaci/poslanecka-snemovna-marketa-pekarova-adamova.V230323_122134_idnestv_vrja
Zřejmě by vypadala podobně jako ty holky, co si řežou jizvy na zápěstí.
Kdyby po 4 hodinách na pozemku dostaly jako odměnu žiletku nebo tabulku čokolády, co by asi vybraly?
Ja mel loni od dubna, kdy jsem to zprovoznil plnych 3400l az do listopadu, kdy jsem to vypustil. Zaleval jsem od kvetna do rijny cca 80-120l denne a nikdy jsem se nedostal pod 3/4.
My doma říkali „uchcaná Žofka“…..a fakt že jo, jen o pár hodin později.
Ministr zemědělství má na hen ty meliorace plán :
https://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2020_ministr-zemedelstvi-mame-plan-na-vyuziti.html
Pardon, BÝVALÝ MZ.
takže zase dotace, nemám pravdu?
Zmena je zivot se rika, ale nekdy neni..
Velky nadeje a moznosti vitezstvi demokracie a demokratu nad svetem a vitezstvi demokratickyho zaniku a vseho, jsou ty politicky strany..
Uz sem vo nich varoval , ale bez povsimu..
Driv se vyvrazdovali radi krestani, cirkev vznikla na nenavisti. Cisari poradila maminka a ten rozhod ,co bude cirkev.
Tak zacaly ty masakry mezi sebou..Templari si nahrabali a uz s nima byl konec.
Vychodni rise si nahrabala a uz s ni byl taky konec
Potom zase zavedli tu inkvizice , ale ta jen paberkovala. Poddanych ubejvalo ..
Vod vzniku napr. strany demokraticke a strany republikanske v usa , pisou , ze ty strany jeste neprestaly valcit, aby si aspon vodpocinuly..Vod svyho vzniku.
Nikdo nezjistil za tu dobu , jak prestat ,ani skoncit se zbrojenim nemuzou.
Sou taky na vydreni vseho z lidi aby si lide nahrabali , jenom ty soustranici.
Sotva jedna valka skonci , druha uz je na rade a zacina…
Mir je asi nejvic pronasledovany slovo..Mir s rusem je rovnou flastr.
Jestli ma takhle budoucnost nadeji , nevim.
Jedna strana politicka skonci a dalsi treba dve se zalozi a vyskoci na nas..Potom.
Ani strana pokroku a vedeckeho vyvoje k zarucenymu stesti lidstva , strana bolsevicka , nebyla lepsi , mozna naopak , ale kdo se v tom ma vyznat..
Ted jsou ty pruzkumy treba souhlasu s tim, jak president jedny strany vladne, president , kterej este neudelal nikomu nic dobryho , vi se ze neudela , ma schvaleni 37% populace..Co vlastne tech 37% lidi schvaluje, se nikdy nepise..
Ale ty pruzkumy se delaji porad.
Nekdy mam podezreni , ze neni ani co schvalit..
Podezreni z cinnosti politickych stran se , ze nakonec nebude nic , se meni kazdym dnem v jistotu….
Tak abych nebyl porad ten zapsklej negativista , coz zkusit , kdyz ta demo musi bejt , coz ji zkusit bez tech stran, vsi a vsi politiky ..
Skalní pesimista to má dobré.
Může být překvapen jen příjemně, že není tak zle, jak se myslelo.
K síle přírody.
Mám takový osobní zážitek: V Jeseníkách se prováděl hloubkový geologický průzkum. Kus lesa byl buldozerem srovnán, postavila se tam vrtná věž a několik let tam vrtali do země. Když skončili, zbyl kus devastovaného lesa, prosyceného olejem a naftou,. Nic tam nerostlo, zato tam všechno smrdělo. Pak jsem tam asi dvacet let nechodil. Nebyl čas. Před asi pěti lety jsem tam byl znova. TO místo jsem měl velký problém poznat, všechno zbuldozerované bylo zarostlé, voněl les a poznal jsem to místo jen podle toho, že tam byly v lese rozpadlé bedničky s vyvrtanými jádry a v jednom místě čouhala ze země smyčka ocelového lana. Dala se rozkrušit rukou.
Ba ne, příroda je mocná, to si pište.
Ale biodiversita jistě klesla. To se dělá průzkum, třeba na Krakatoa, tam se začalo od nuly , výbuch v roce 1883 a druhové zastoupení chudé, nebo Angkor Wat, opuštěný v 15. století a prales se doposud nevzpamatoval
Podívejte se na Heimaey, ten je blízko a dá se to vidět.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Heimaey#Erupce_v_roce_1973
To, co popisuji je lokální jev. Ve větším měřítku to trvá déle.